GSTV. Hugo de Jonge sloopt uw burgerrechten
Maar het is geen genocide of zo
Haastige spoed is zelden goed, en al helemaal niet als minister Hugo de Jonge met zevenmijlsdesignschoenen uw burgerlijke grondrechten in hun gezicht trapt. Recht(er)s en links klinkt er scherpe kritiek op de Spoedwet van het kabinet, dus die wet zal er wel komen. Een referendum kunnen we niet meer organiseren, maar we kunnen in ieder geval onze eigen sloopkogel Tom Staal naar Den Haag sturen om die rampwet een flinke optater te geven. STOP DE SPOEDWET.
Reaguursels
InloggenIs iemand hier bekend met de term "Doublespeak"?
Zoniet lees hier eens iets over. Dan snapt men misschien hoe het komt dat onze politici het ene zeggen maar het andere doen.
"Politieke taal wordt uitgedrukt in vage of zinloze woorden omdat het bedoeld is om de waarheid te verbergen in plaats van haar uit te drukken. Welkom bij dubbelspraak: taal die doet alsof ze communiceert door haar bedoelingen te verbergen achter eufemismen en ingewikkelde zinnen. Door dubbelspraak lijkt het slechte goed en het negatieve positief en beperkt en corrumpeert de gedachten"
www.bilan.ch/opinions/garry-littman/d...
Zondag 21 juni, Den Haag, Malieveld kun je demonstreren: "Samen terug naar normaal" . Zegt. Het. Voor. Deel op Facebook. viruswaanzin.nl/vrijheid/
Het zou fijn zijn als Hugo wat minder tijd aan zijn schoenen zou besteden en meer aan zijn grammatica; de tweede kamer heeft middelen zat....... tsss.
En als die Marien de Jonge werkelijk zijn broer is (en als je naar zijn foto kijkt lijkt het wel zijn tweelingsbroer) dan zet dat de acties van Hugo toch in een ander daglicht.
iemand Ab Osterhaus nog gezien?
@De_dorpsgek | 17-06-20 | 09:52:
Zit op zijn hacienda in een Zuid-Amerikaanse Bananenrepubliek zijn steekpenningen te tellen.
@De_dorpsgek | 17-06-20 | 09:37:
dag6.nl/nieuws/469ef5f0-9be1-4a42-83c... klopt zijn broers!
@De_dorpsgek | 17-06-20 | 09:37:
www.radboudumc.nl/en/people/marien-de...
www.radboudumc.nl/nieuws/2011/bill-ga...
Hier heeft u uw andere daglicht...
De enige spoed aan die wet is de haast om het er door te jassen voordat de bevolking door heeft hoe ze nu weer in het harnas genaaid zijn.
Ik mis Omzicht maar die is te druk als propper stemmen binnenhalen voor de club.
Gaat niet meedoen voor de functie want dan moet hij kleur bekennen.
met iedere keer dat hij stemt, bekent hij kleur.
Huichelaar.
Mijn paranoia-brein denkt dat er dingen aan het gebeuren zijn, die allemaal niet in het voordeel van de gewone burger zijn en vindt dat het een hele enge wereld aan het worden is.
Dood door schuld Hugo met zijn enge wet. Nee.
Als Hugo over z’n schoenen is gestruikeld kan hij gelijk aan de slag als doventolk bij de optredens van z’n broer Freek.
het schijnt dat een broer van Hugo in de vaccins "zit " of handelde
Dat heeft u zeker “van horen zeggen”
Klopt. Daar kan hij ook nog over struikelen. Big Pharma met ook een rol voor Bill Hekwerk
@Carlos_I | 17-06-20 | 08:48: Klopt.
@mrv | 17-06-20 | 08:37: www.narcis.nl/person/RecordID/PRS1340...
@mrv | 17-06-20 | 08:37: www.radboudumc.nl/en/people/marien-de... staat gewoon op de website van umc hoor.
@Carlos_I | 17-06-20 | 08:48: www.radboudumc.nl/nieuws/2011/bill-ga... ... iets met malariapillen die helpen tegen covid maar niet mogen...
De arrogantie druipt van die vent af. Wat een walgelijk type. En Hoekstra maakt een slimme keuze qua geen lijsttrekker. Volgende kabinet gewoon weer MinFin worden.
Hoekstra zou een perfecte MP zijn in een normaal land, groot gelijk dat hij die multi-kleuterklas achter zich laat
Na het interview met minister De Jonge vraag ik mij af of hij zelf de concepttekst van de Tijdelijke wet maatregelen COVID-19 wel gelezen heeft.
In de concepttekst lees ik namelijk nergens dat de 1e en 2e kamer er ook maar iets over te zeggen hebben.
Artikel 58f lid 2 “De veilige afstand wordt vastgesteld bij algemene maatregel van bestuur, gehoord het RIVM (sic)”.
Art 58g lid 1 “Het is verboden zich in groepsverband op te houden met een bij ministeriële regeling vast te stellen aantal, of meer, andere personen op een daartoe bij die regeling aangewezen plaats niet zijnde een woning”.
Art 58h lid 1 “Het is verboden een bij ministeriële regeling aangewezen publieke plaats voor publiek geopend te hebben”.
Art 58i lid 1 “Het is verbogen een bij ministeriële regeling aangewezen evenement te houden of te laten plaatsvinden”.
Art 58j lid 1 “Bij ministeriële regeling kunnen regels worden gesteld over:
- hygiënemaatregelen.....
- uitoefenen van beroepen....
- gebruik van voorzieningen die voor het publiek toegankelijk zijn”
Art 58o lid 2 “Bij ernstige vrees voor verspreiding van COVID-19 binnen een zorginstelling of woonvorm voor de zorg of om verspreiding naar dan wel vanuit die zorginstelling of woonvorm in de zorg te voorkomen, kunnen bij ministeriële regeling beperkingen of voorwaarden worden gesteld aan de toegang van niet bij de zorg betrokken personen”
Art 58p lid 1 “Bij ministeriële regeling kan worden bepaald dat categorieën van personenvervoer geheel of gedeeltelijk verboden zijn”.
Art 58q lid 1 “Bij ministeriële regeling kan worden bepaald dat het verrichten van onderwijsactiviteiten geheel of gedeeltelijk verboden is en kunnen beperkingen of voorwaarden worden gesteld aan het verrichten van onderwijsactiviteiten in onderwijsinstellingen”.
Art 58r lid 1 “Bij ministeriële regeling kan worden bepaald dat het verboden is een kindercentrum, gastouderbureau of voorziening voor gastouderopvang ... geheel op gedeeltelijk geopend te hebben”.
Lid 4 “... kunnen bij ministeriële regeling regels worden gesteld over eisen aan het gebruik van beschermingsmiddelen en aan hygiëne in het geval de voorziening van gastouderopvang wordt verricht in een woning”.
Art 58v lid 1 2e volzin “Bij op krachtens algemene maatregel van bestuur kunnen regels worden gesteld met betrekking tot de digitale middelen over in elk geval de inrichting, het beheer en de beveiliging, de bewaartermijn van de bijzondere gegevens en de uitoefening van de rechten van betrokkene”.
Ja, ja, hier worden m.i.toch echt de eerste en tweede kamer buitenspel gezet.
Al lezende lijkt het mij idd niet echt kloppen wat onze Hugo beweert. Bedankt voor kopiëren, leuke naam!
Ik heb het concept snel bekeken en volgens mij staat er; Als ik met mijn vriendin, die op een ander adres woont, hand in hand loop kan ik van straat geplukt worden en een maand in hechtenis gehouden worden.
@roxymusic | 17-06-20 | 10:08:
Zo zou je artikel 58f lid 1 in combinatie met artikel 68bis lid 1 kunnen interpreteren. Ook een geldboete van de eerste categorie is mogelijk.
en al heb ik geen groot vertrouwen in de Eerste en Tweede Kamer, dat vertrouwen is nog altijd veel groter dan mijn vertrouwen in het RIVM. Enige positieve momenteel in de Staten Generaal is dat de coalitie geen meerderheid in de Eerste Kamer heeft en daar eventueel nog een beetje weerstand kan verwachten mits Groen Links niet met alles van de coalitie instemt. Groen Links is als een blad aan de boom gedraaid sinds hun bezoek aan de Bilderberg conferentie vorig jaar.
@Fedde71 | 17-06-20 | 10:56: bij GL kriebelt het communisme ineens weer in het kruis
Stop de crisis!!!
Kortom, er verandert niets aan de huidige situatie. Van Raak, Wilders, Krol en Hiddema kunnen wel (terecht) ageren hiertegen, maar omdat kamerleden in de praktijk toch altijd meestemmen met hun fractie, maakt de mening van oppositieleden nu al geen verschil.
Dat begrijp je verkeerd, hij verbetert ze juist! Let maar op, als de wet er eenmaal is zul je het zien. Die concept versie is gewoon een totaal ander document met toevallig dezelfde titel en heeft nakka niks te maken met de definitieve versie. Dus niet zo vooruitlopen op de zaken en dit soort dingen in zijn schoenen proberen te schuiven! Wat een paling in een emmer snot, bah!
Ik ga met Hugo afspreken, Hugo, als jij als eerste dat gentech vaccin (van Big Brother Bill Hekwerken) door zo'n kordate stevige verpleegster in je samengeknepen billetjes laat zetten, dan doe ik na jou. En als hij dan na de prik met een bleek verkrampt bekkie zegt, zo, nou jij, dan zeg ik, weet je Hugo, ik heb me bedacht. Gentech inspuiten, toch maar niet. En dan flip ik schijnbaar achteloos een hydroxychloroquine tabletje zo uit mijn broekzak naar binnen, alsof het een mentos is. En dan zie ik die blik van hem, I'm fucked.
Gemiste kans voor een woordspeling :"Haagse spoed is zelden goed"
Laat dat ‘Spoed’ dan maar helemaal weg
Als iets opeens met spoed afgehandeld gaat worden pas dan op! Dan is er vast eigen belang in het spel!
Burgerrechten? Zijn dat die rechten die iedere uitvreter ten zuiden van de middellandse zee een huis en een uitkering bezorgen? Doe die dan maar een tandje minder
Ja dan is het alleen voor jou een tandje minder. Niet voor die uitvreters tzvdmz natuurlijk. Want burgerrechten, da's een vies woord. Voor de populisten. Gadvrrdamme. Universele mensenrechten, da's tenminste kosmopolitisch, liberaal, inclusief. Daar kun je mee aankomen. Maar, universele mensenrechten gelden natuurlijk alleen voor illegale migranten. Niet voor Nederlandse burgers. Burgers, ieuw. Burgerrechten, bah. Da's iets van tokkies. Deplorables. Die op Trump stemmen. En Wilders. En Baudet. Nee er is maar één soort burger en dat is de Wereldburger. De Nederlandse burger moet weg. De Nederlander bestaat niet, Maxima zei het toch. Maxima. Onze koningin. Die snapt het tenminste.
De Jonge is een shill voor de vaccine lobby.
Hij krijgt bedankjes op twitter van Lady Gaga en gaat ook nog reageren. Dan weet je wel hoe de goudvis geslacht moet worden.
Bovendien is er straks een drug voor covid en waarom zou je dan een vaccine voor een corona virus nemen. Is nu al niet nuttig als griepprik.
"Coronavirus treatment breakthrough “will save thousands of lives”- BBC News"
www.youtube.com/watch?v=_f4VKQ21sNw
Burgers Sijn Nijdig huug.
Er is één eervolle weg.
En dat is weg.
Sudoku! external-preview.redd.it/lt4WbbLkLsm-...
@LiniaalRectaal | 17-06-20 | 01:30: Dojo! Hibachi kuruma, sanyo nisan Daihatsu. Chibuya warate pachinko bunraku? Daimyo nikon bonsai sony nashua.
Sono Pachinko Bunraku desu yo ne.
hambagu turedo
*teveel enge films om 0300 uur kijken doet*
Wie pretendeert tegenwoordig 's Lands wetten uit te vaardigen?
EUsurpeert nog steeds de junta rutte de scepter?
Zo waar als de honden blaffen, de shit die down komt op de burger komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Julius Ceasar wist het al:
verdeel en heers
de huidige matters demonstraties zijn enkel om verwarring en haat te zaaien
terwijl de goegemeente bezig wordt gehouden met zwart en wit (sorry: gekleurd en blank) worden de vaccins besteld
Europa moet gesloopt:
Alleen Europa is dwars genoeg om de gehaaidheid van Hr. Gatenkaas te stoppen.
Overige contineneten lopen blind achter de vaccinatie plannen aan.
Ik denk. Bruno Bruins. Was niet oververmoeid. Of ziek. Of zwak. Maar te eerlijk om dit antidemocratische beleid onder het mom van een 'coronacrisis' uit te rollen.
Mijn idee.
Je maakt mij niet wijs, dat deze wet, 89 pagina's met alle punten en komma's in enkele weken in elkaar is geflanst.
Die lag al op de plank.
Precies enndaarom heeft Rutte deze (Ollongren V 2.0) de Groot te voorschijn getoverd. Wellicht heeft hij diep moeten graven om deze charlatan te vinden maar dat laat maar aan Mark over. Die kent zijn soort!
@Harrie7949 | 17-06-20 | 08:03: de Jonge natuurlijk. Hugo..... hoe kan ik hem nu met de Groot verwarren!
@Harrie7949 | 17-06-20 | 08:05: Grote charlatan waarschijnlijk
Als je wat ouder bent en zo'n balletje ziet, .... met kijk mij eens met die aparte schoenen en die slag in mijn haar op die bruine kop. Hoe kun je zo iemand nog serieus nemen. Alle reacties zijn hier inderdaad nog serieus ook, terwijl je aan alles ziet dat het een totale onbenul is.
Ook zo nep die Mona Keijzer met zo'n typisch Volendams stemmetje , inhoudsloze betogen, haar haar, brilletje tsjeesus ben ik zo oud voor geworden, willen die over ons gaan regeren.
Héé zei mijn omgeving die Wopke Hoekstra, duim omhoog, trok na één dag al zijn keutel in, sorry Italie en Spanje.
Guilty pleasure dat ik ooit CDA stemde.
Tegen!
Gaat niet door de eerste kamer komen in deze vorm.
Grappig dat Hugo eerst zegt dat hij niet inhoudelijk op het ‘concept’ in wil gaan aangezien het nog een ‘concept’ is, en vervolgens inhoudelijk gaat blaten over het ‘concept’ waar hij eigenlijk helemaal niet inhoudelijk op in wilde gaan ofzo... Jammer dat Tom daar niet op doorvroeg. Wat een gespindokterd kutverhaal, zoals al die blaat verhaaltjes voor de camera.
Inderdaad. "Dus omdat het toch maar een conceptwetje is, heeft u er allemaal klinkklare kolder ingepropt die er straks weer uit verdwijnt? Waarom doet u dat? En doet u dat altijd?"
Jildau pinas (oh die speelt bij ADO Den Haag zegt mijn zoontje), wat vinden we van haar? Vind je Jildau een leuke warme vrouw met visie? Of een icoon aan de hand van ‘Lodewijk blablabla’ Asscher? Ik ken deze teef en het is echt een K-wijf
Veel vrouwen hebben sowieso slechte smaak in mannen. Fijne van dit type is wel dat ze 'm meteen peert zodra de glans eraf is.
@LiniaalRectaal | 16-06-20 | 23:51: Heeft Lodewijk glans?
@Arachne | 17-06-20 | 00:40: Genoeg voor een pand van 6,5 ton.
Hugo de Jonge, wie met pek om gaat raakt er door besmet, oftewel wie met Mark Rutte om gaat wordt net zo glad als een aal.
"Shenk the Overseer"
Voor wie wel eens een appje geschreven heeft, de beschrijving van het principe is kraakhelder. De ID's zijn niet naar een persoon te herleiden, maar absoluut wél naar de telefoon van één persoon. Koppel dit aan een paar IMEI gegevens, wat PIN betalingen en een paar GPS locaties, en iedereen is traceerbaar. De wet verbiedt derde partijen gebruik te maken van de gegevens, maar verbiedt NIET om de overheid oneigenlijk gebruikt te laten toestaan. Ze kunnen het recht opeisen op die gegevens, waar en wanneer ze maar willen. Onacceptabel!
Zitten de illuminati achter, wat ik je brom.
@Berbaar | 16-06-20 | 23:36: Just because you are not paranoid, doesn't mean they are not out to get you..
Ook mijn idee. Reactie op Marcoplarco...... voor de duidelijkheid!
We moeten dit echt niet willen en keihard tegen verzetten.
www.youtube.com/watch?v=1qytoiYQ8Wc
Bedankt Storm, ik ben het nu aan het kijken. Als een van de weinigen :-(
Waar heb je hem vandaan? Hij is aangenaam helder.
@LiniaalRectaal | 17-06-20 | 00:02: Helder en angst aanjagend. Iedereen zou die video moeten zien. Dank Storm!
Komt -ie! www.raadsleden.nl/sites/www.raadslede...
Is ze gepiercet?
Een echte vent zegt haar dat gewoon ipv over haar te jankeballen hier.
HR baasje van DNB en al 12+ jaar daar werkzaam.
Doet ze goed.
@Berbaar | 16-06-20 | 23:14: tuurlijk. Oude wip?
@KristynzietdeFlarden | 16-06-20 | 23:26:
Maar voorlopig zit ze daar al 12+ jaar prima en U loopt hier slechts te jankeballen.
Volgens mij redden Asscher en zijn vrouw het prima in "het echte leven".
"Lodewijk Asscher woont in een vierkamer appartement in een van de meest geliefde parken van Amsterdam.
Minister Plasterk, die zelf in een monumentaal pand woont in Amsterdam, heeft weleens gezegd dat zijn collega Lodewijk Asscher mooier woont dan hij. En dat terwijl Plasterk in de voormalige stationschef woning woont .
Het appartement van Asscher is geen monument, maar wel een prachtig vierkamerappartement in Funenpark op de Oostelijke Eilanden in Amsterdam. de lijsttrekker van de PvdA woont daar in een optrekje met een totale woonoppervlakte van 222 vierkante meter.
Hij beschikt daar over totaal vier kamers, waaronder drie slaapkamers en een luxe badkamer. Uiteraard is ook de keuken luxe en beschikt over alle benodigde inbouwapparatuur. Het appartement is zeer gunstig gelegen.
Zowel de gezellige Dappermarkt maar ook Artis en Winkelcentrum Brazilië liggen om de hoek en je zit vlakbij het Oosterpark. Haltes voor de tramlijnen 10 en 26 zijn zeer dichtbij en het Centraal Station is dan ook zeer snel te bereiken.
Hij kocht zijn droomstekje in 2007 voor een bedrag van 649.000,-- euro en liet er een hypotheek op vestigen van 531.250,-- euro. Hij komt 's avonds in ieder geval prettig thuis."
Doen ze prima.
@Berbaar | 16-06-20 | 23:33: Je hebt je roeping als makelaar gemist.
"hoe" kent U deze Teef eigenlijk...?
@LiniaalRectaal | 16-06-20 | 23:42: Niet alles geloven wat U leest.
@grapjasz | 16-06-20 | 23:43: Niet alles letterlijk nemen wat ik zeg.
@Berbaar | 16-06-20 | 23:33: Lodewijk Asscher is geboren met een platinum lepel in de mond. Hij is rijk geboren.
@Arachne | 17-06-20 | 00:38:
Ja, een echte socialist.
Hugo is van dezelfde partij als Orban. Niet zo gek dus. Dit doen rechtse politici als ze de kans krijgen.
Hugo de Jonge, die zaterdag 13 juni een contract van de corona vaccins heeft ondertekend heeft een broer, genaamd Marien de Jonge. Kun je je nog herinneren dat Nederland in Afghanistan is binnengevallen? Toen was Jan-Peter Balkenende de premier. Zijn broer, Roland Balkenende zat in de olie pijpleidingen en kreeg een fantastische baan, toen het land werd binnengevallen, gesloopt en weder opgebouwd.
Als je kijkt naar de broer van Hugo, dan heeft hij gewerkt voor Merck. Merck is de grootste vaccinfabrikant ter wereld. De grootste aandeelhouder daarvan is Bill Gates. Hij is ook voorzitter van de KNVM, de Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Microbiologie. De grote sponsor daarvan is BD, Becton Dickinson.
Dat is ook zo'n Pharma reus die miljarden verdiend over de ruggen van zieken en lijken. En wie is daar weer de partner van? Uiteraard de Bill and Melinda Gates Foundation. Onder het mom van genezing werken ze beiden samen aan het steriliseren van vrouwen of het doden van kinderen middels vaccinaties.
Marien werkt als professor aan het Radboud ziekenhuis. En wie sponsort het Radboud al jaren voor allerlei projecten met name rondom vaccins? Juist, Bill Gates. Hij heeft inmiddels al miljoenen geschonken aan het Radboud, zal Marien hier en daar ook eens een duit in het zakje doen, als hij de duivel dient?
Dus tja, het wereldje is zo klein. Onder het mom van "De Wetenschap" en "Goede Bedoelingen" een geheime oorlog tegen het menselijk leven verklaren. Waarom laten wij ons zo vernederen, zo bang maken en zo verwijderen van onszelf en elkaar, door deze mensen?
Ik denk dat we anno 2020 wel eens tot de conclusie mogen gaan komen dat we het allemaal zelf moeten gaan doen. Laten we onze eigen wereld maar gaan bouwen en creëren naar onze eigen hand. (Ramon Walter.)
Yep Mike, het is allemaal één groot complohot. lol
Moet ik nu een schuilkelder in de tuin laten aanleggen?
@HoerieHarry | 16-06-20 | 23:03:
Noem het een mancave!
@Berbaar | 16-06-20 | 23:00:
Naast alle ontmoediging van de kiezer op het Binnenhof, radio en tv neem jij ook de moeite om de kiezers hier flink af te zeiken, en daarom waardeer ik je ook zo enorm. Je hebt gelijk, je moet geen enkele mogelijkheid onbenut laten om die kudtburgers er op te wijzen dat ze volmaakt nutteloos zijn, en dat die stem er niet toe doet.
Zonodig vult het kartel zelf de stembussen wel, nietwaar?
@De Briemusketier | 16-06-20 | 23:14:
Mijn stem doet er wel degelijk toe en dat blijkt al decennia.
Dat jankeballers die hun zin niet krijgen de democratie afschrijven, is mijn probleem niet.
Laatste zin is gel*l van complottertjes.
Afghanistan heeft helemaal geen olie en Nederland is daar niet binnengevallen maar heeft daar met andere westerse landen de Taliban aangepakt en gepoogd een fatsoenlijk landsbestuur te installeren en een nationaal leger op te zetten, om zo het land uit de klauwen van de terroristen te houden. Helaas mislukt door de corrupte stamleiders en hun eeuwenoude vetes en cultuur van wraak en eer.
Zet nu maar gauw je alu-hoedje weer op Mike.
@Jackson | 16-06-20 | 23:19:
Lagaan, de beste reaguurder is verstrikt geraakt in complohotjes.
Geinig, weer een origineel alu-hoedje in de panelen.
@Berbaar | 16-06-20 | 23:19:
Keep it up !
En je hebt geen democratie nodig om 'm af te schrijven, een kartelkabinet en nepparlement volstaat.
@Jackson | 16-06-20 | 23:19: Afghanistan heeft alleen wel opium. Dat hebben we nodig voor verdovingen in onze ziekenhuizen. Daarnaast heeft het Westen geprobeerd z'n eigen rommel op te ruimen, want het waren de Amerikanen die de Taliban in deze staat hebben gekregen om ze in te kunnen zetten tegen de Soviets.
Het probleem is dat ze nu ondersteund worden door Pakistan. We hadden het land kunnen overhandigen aan Pakistan of China om eens en voor altijd van het gezeur af te zijn, maar dit gaat in tegen de mensenrechten én verstoort de geopolitieke balans in ons nadeel.
@Jackson | 16-06-20 | 23:19:
Olie moet door pijpleidingen, slimmerik.
@Berbaar | 16-06-20 | 23:00: Het is big business en dictatuur onder het mom van gezondheid, veiligheid en menslievenheid. Valse profeten, allemaal.
Mijn mening over hugo de Jonge heb ik danig moeten bijstellen, eerst dacht ik dat het een lul was, maar het blijkt een enorme lul te zijn.
Wegdraaien, geen antwoord geven, ontkennen, liegen en doordrammen.
En een tijdje terug "alleen vaccins helpen" en daarna gesprek afbreken en wegschuiven.
Toonbeeld van onbetrouwbaar dus.
Noem mij een politicus die eerlijk over alles is.
Lukt je dat dan win je de varkensrollade.
@HoerieHarry | 16-06-20 | 23:02: Pim Fortuyn.
@Slipsnifter | 16-06-20 | 23:04:
Wel in z'n standpunten, vind ik ook.
Maar als hij premier was geworden (wat zou gebeuren) had hij het ook zonder compromissen niet gered.
@HoerieHarry | 16-06-20 | 23:07: UIteraard had hij compromissen moeten sluiten, maar ik heb de beste man nog nooit op een leugen kunnen betrappen.
Hij hoefde ook nooit zo lang te denken over een antwoord, dat kwam gewoon recht uit zijn hart.
Die man was gewoon veel te goed en eerlijk voor dit corrupte landje.
Bijltjesdag komt dichterbij. Onze zogenaamde democratie heeft zijn beste tijd wel gehad. Hoogste tijd om een einde te maken aan het geknoei en gepruts door mislukte managers en geflipte onderwijzers in de politiek.
Ach dat gejankebal horen we al 15 jaar hier.
Gaat niet gebeuren, maar klaag gerust verder.
Misschien lucht het op.
@Berbaar | 16-06-20 | 22:58: ja op naar een duizendjarig rij.....eh.. hoeveel, 15 al, nou ja het is een begin
@Berbaar | 16-06-20 | 22:58: weinig met je eens, dit wel. Na al die jaren is men er nog steeds niet achter dat huilen op GS en de mensen die wel voor hun principes/gedachten uitkomen voor gekkies uitmaken weinig constructief is. Maar ergens voor staan irl valt niet mee.
@Diepstrotje | 16-06-20 | 23:44: De gemiddelde nederlander heeft gewoon geen ruggegraat, op een enkeling na.
Het overgrote deel van de nederlanders kiest de kant van de sterkste, de weg van de minste weerstand.
In 1939 met zijn allen aan de kant van de weg staan en zwaaien naar de binnenvallende Duitse legervoertuigen.
@Slipsnifter | 16-06-20 | 23:51: ja want ze kwamen pas in 1940. Verder een compleet onzinverhaal Feiten telken niet. Fan van Rutte en de Jonge?
@dathoujetoch | 17-06-20 | 00:06: 1940 inderdaad. Beelden van nederlanders die de Duitsers verwelkomen staan gewoon online, maar ik heb geen zin om te zoeken.
@dathoujetoch | 17-06-20 | 00:06: En zeker geen fan van rutte en de jonge, en het merendeel van hun collega's.
@Slipsnifter | 17-06-20 | 00:23:
Niet alleen in Nederland, ook in Frankrijk een zeer *warm* welkom.
@Slipsnifter | 17-06-20 | 00:23: Dat klopt. Nederland was, net als de rest van haar buren, zwaar geraakt door de crisis. Het was een instabiele tijd met veel onrust. En de Duitsers brachten eten mee. En sociaal programmas die voor rust zorgden. Voordat u mensen (ver)oordeelt, moet u eerst eens naar HUN situatie kijken. De mensen waren moe en hadden honger, echte honger. En hun kinderen ook.
De bevolking van de Oekraïne verwelkomde de Duitsers ook. Omdat ze een georganiseerde hongersnood achter de rug hadden; georganiseerd door Trotski en Stalin. Er was dus geen gebrek aan voedsel, het voedsel werd afgevoerd en verkocht naar het buitenland. Mensen aten de doden op.
Hugo moet wat agressiever overkomen, misschien moet hij stiletto's gaan dragen.
Flamboyante kasthomo. Niet te vertrouwen.
@LiniaalRectaal | 16-06-20 | 22:56:
en die bakkebaarden. YAK !!
@LiniaalRectaal | 16-06-20 | 22:56: Een valse nicht.
Als ik naar Hugo luister, klinkt het voor mij altijd als een voetbaltrainer die net verloren heeft maar er wel in berust.
Zo klinkt iemand die zijn geboorteland weggeeft in ruil voor eigen gewin.
Doe toch niet zo moeilijk.
1. Er is nog geen wet.
2. Er komt alleen zo'n wet als dat democratisch besloten wordt. Dat heet "democratie". Houden we van toch?
U is nieuw in dit land? Welkom, welkom, wees welkom in dit land.
Een deel hier houdt daar niet zo van.
Die wensen slechts wat zij willen.
Brrrrrrr
Ja, in principe wel...
Maar dan weer niet als er achterlijke dingen besloten worden...
@SterF... | 16-06-20 | 22:49: Snap ik. Maar in plaats van op een blog gaan lopen klagen, kan je beter een plan bedenken om mensen te overtuigen anders te stemmen volgende keer.
Dit is zonde van de energie, levert niks op.
@mark1487 | 16-06-20 | 22:54:
Ach, klagen heeft ook een functie.
Dromen ook, bijvoorbeeld van emigratie naar Thaise stranden met koud bier en vriendelijke masseuses...
@mark1487 | 16-06-20 | 22:54:
En daar komen veel keuzes bij om de hoek kijken. Persoonlijk zou ik beginnen met Singha en dan 's avond overstappen op Chang.
Maar dat moet iedereen lekker zelf weten...
@SterF... | 16-06-20 | 23:03: I love you long time......
Wat hij zei was dat het kabinet de tweede kamer mede verantwoordelijk willen maken met die noodwet. Ze voelen nattigheid en gaan zich indekken.
@SterF... | 16-06-20 | 23:03: land van Remkes
@mark1487 | 16-06-20 | 22:54: Een nederlander proberen te overtuigen levert ook niks op. Dit volk heeft een geheugen van een dag of 3, daarna kun je alles weer opnieuw uitleggen.
En uiteindelijk stemmen ze toch weer D66, GL, PvdA of VVD......
We hadden al PSD2: bedrijven mogen voortaan je bankrekening inzien.
Nu zijn er ook al bedrijfjes me appjes die iets administratiefs doen met je rekening, en helemaal voor niets. Gratis, hoe zou dat nou kunnen.
En zo schuiven we steeds verder op.
Lees anders even dit, bron www.dnb.nl/betalingsverkeer/psd2/inde...
en voornamelijk het gedeelte over toestemming geven
"Met PSD2 kunt u nieuwe online betaal- en rekeningdiensten gaan gebruiken.
Hiervoor is het nodig dat u toegang geeft tot uw betaalrekening bij uw bank aan een derde partij (een andere financiële instelling). Als u hiervoor toestemming geeft, krijgt deze derde partij toegang tot uw rekening(en) bij uw bank(en). Het is niet verplicht om toestemming te geven. Als u geen toestemming geeft, verandert er niets."
Dat PSD2 is pas het begin. Binnen max. 5 jaar hebben we geen contant geld meer nodig of een rekening bij een private bank als er volledig over wordt gegaan op digitaal fiatgeld, ook wel bekend onder de Engelse afkorting CBDC en.wikipedia.org/wiki/Central_bank_di... Hierdoor krijgt iedereen een rekening bij de ECB, zodat je geen transactiekosten meer hebt zoals met handje-contantje.
De Chinezen proberen zo snel mogelijk hun versie ervan wereldwijd in te kunnen voeren. Gezien zij communistisch zijn en men hier niet op zit te wachten op dat dit soort privacygevoelige dingen in rode handen komen (kijk maar naar WeChat en AliPay; mooi systeem, totaal geen privacy) is men in het Westen bezig met eigen alternatieven. De Britten als eerste kwamen met de CBDC Pound Sterling. De Amerikanen hebben de Digital Dollar Initiative (DDI) en de ECB heeft dan de digitale euro. En zolang de Chinezen niet onmiddellijk stoppen met de testen van hun digitale yuan (e-RMB) die sinds afgelopen 1 mei zijn gestart, hoef je niet te verwachten dat ze bij de ECB gaan stoppen met de ontwikkeling van de digitale euro, waarvan PSD2 een onderdeel van is. De ECB past net zoals de Chinezen de tactiek toe van het laten innoveren van private partijen in een zeer competitieve markt om vervolgens de beste technologie te nationaliseren (of is dit meer supranationaliseren?).
@thephysicist | 16-06-20 | 23:06: Vergeet niet dat als degene naar wie u geld overmaakt, wel toestemming geeft, uw gegevens daar ook terecht komen.
Hoe meer mensen wel toegang geven, hoe minder privacy jij hebt. Uiteindelijk kunnen ze 100% van jouw rekeninggegevens bij elkaar puzzelen.
@Alexander des Burgus | 17-06-20 | 00:12: Even een correctie. Het Amerikaanse Digital Dollar Initiative heet trouwens The Digital Dollar Project.
@mark1487 | 17-06-20 | 00:17: Ja dat vind ik ook zo sneaky aan dat zogenaamde opt-in in deze. En onze mense hier kennende, gaan we weer massaal toestemming geven zolang er voordeeltjes in de zin van gemak of kortingen te halen zijn, Lijk zowat de enige die niet allerlei stomme voordeelpassen en betaalfaciliteiten (op zijn telefoon) heeft, voel me soms net een bedreigde diersoort die met verwondering of argwaan wordt bekeken...
Als die man praat, doet ie gelijk de vertolking voor de doven erbij.
Hij moet handschoenen aandoen, met spikes.
haha, leuk gezegd! klopt.
@Mr_Natural | 16-06-20 | 22:41: hahaha
CDA Een hele enge schizofrene partij met hele enge ziektes, eerst was het God is boven, en nu is het ik ben God. Jezus wat een totalitair extreme wetsvoorstel. De handhaver straks achter de voordeur, gelukkig heb ik een Cane Corso met altijd honger.
Het CDA is zeker 30% atheïsten. Jezus wordt niet gebruikt. God nog wel, want die komt in meer religies voor en is dus voor algemeen gebruik.
Ja doodeng, al denk ik niet dar hij de obscure bedenker is (teveel 'eer' voor zijn garnalenbrein) maar slechts de ordinaire uitvoerder.
Ik pleit voor een noodwetvrije autonome staat.
Dat hebben we al. Amsterdam. Daar geldt geen enkele wet.
@Frau Merkel | 16-06-20 | 22:43:
Alleen als je tegen racisme bent.
Waar het recht van de sterkste geldt?
Lijkt me heel gezellig.
@koolteer | 16-06-20 | 22:45: Dat ben ik ook. Ik discrimineer ook. Dat moet ook wel anders kan ik niet tegen racisme zijn. Mijn vrouwelijke en mannelijke kanten hebben innig contact en dat is te verwarrend voor de ZZ en het analfabet beroepsgekwetsten.
Deze spoedwet is niets anders dan achteraf verschoning voor de verantwoordelijken. Soort afschaffing van de slavernij als alle slaven reeds in de put verdronken zijn.
Als duidelijk wordt dat in andere europese landen maar een fractie van het aantal slachtoffers is gevallen door corona, dan heeft het kabinet (te) veel uit te leggen, dat gaan ze niet redden. Dus dekken ze zich in.
Nee maar,.... u bent net als menig reaguurder ook een bekroond viroloog?
@botbot | 16-06-20 | 22:50: Virologen werken met modellen. En die zijn tot nu toe nog niet uitgekomen. Virologen staan wel heel erg in de spotlight. En velen blijken banden te hebben met virusverkopers.
Ik vind dat we een standbeeld moeten maken voor ̶D̶r̶i̶e̶s̶ ̶R̶o̶e̶l̶v̶i̶n̶k̶ ̶ George Orwell.
De man die alles zag.
Midden op de Dam, of het Binnenhof lijkt me wel een goed plaatsje.
Dan mag hij tussen Pim en Theo in komen te staan.
Een crisiswet die voorziet in een duurzame regeling wat de familie R. betreft mag zich op mijn warme belangstelling verheugen.
@Slipsnifter | 16-06-20 | 22:30: Inderdaad:ongelofelijk Pim en Theo; twee Nederlanders, schrijvers, "klokkenluiders", gewoon mensen die hun mening gaven, en die was niet gestoeld op racisme, maar gestoeld op feiten. Ongelofelijk dat er al twee van zulke mensen zijn vermoord.
Wat in feite een bevestiging is van alles wat ze zeiden en schreven.
Geert Wilders, nu al zo'n 13 jaar onder bewaking. Ook al ben je het niet met hem eens, het is gewoon een schande.
trouwens, Janmaat was ook maar ternauwernood ontsnapt aan een aanslag, en later kreeg hij, net als Wilders een proces aan zijn broek. Simpel omdat hij zei: vol=vol, en Geert Wilders: willen jullie meer of minder Marokkanen? Een terechte vraag, De vraag is eigenlijk: mogen wij autochtone Nederlanders niet simpelweg genieten en wonen in rust en vrede in ons eigen land?
Terwijl allochtonen er in de praktijk twee landen op na houden: eentje achter de hand om naar toe te vluchten, en om geld naar toe te sluizen voor vastgoed, als ze "gepensioneerd" zijn.
Het komt hier op neer: oorspronkelijke Nederlanders met misschien wel eeuwenlange roots in Nederland hebben eigenlijk een geboorterecht op Nederland.
Maar dat mag niet gezegd worden, een asielzoeker die net komt aanwaaien , vaak met een gelogen verhaal, heeft in de praktijk evenzoveel rechten.
Ja, de grondwet.
Maar het klopt niet.
Maar goed, laat maar, het heeft geen zin meer.
Bij de BBC wilden ze het beeld net kwijt. Je kunt het zo afhalen.
www.mediaite.com/news/no-a-george-orw...
@De Briemusketier | 16-06-20 | 22:40: een Endlösung, zeg maar. Sorry Joris, grapje.
@Frau Merkel | 16-06-20 | 22:44: Het is a bloody shame. Is George Orwell nu ook al een racist?
@King of the Oneliner | 16-06-20 | 22:46: Nou en of, met zijn zwarte varkens....
@King of the Oneliner | 16-06-20 | 22:42: Nee het klopt van geen kant, al jaren niet. En toch zie ik nog steeds geen Hollanders in overdrive massaal de straat op gaan om te laten horen dat het klaar is.
Combineer die wet met de CPB-cijfers van vandaag en je zult zien dat het plan op rolletjes loopt: geld naar Italië en Griekenland en Kamer hou je bek. Want er is een virus.
Inderdaad, de democratie lekker democratisch buiten werking gesteld, En het volk zag dat het goed was. Want chips en bier. En Netflix natuurlijk.
Dat griepje is allang overgewaaid, flikker op me je Chinese commie dictatuur Hugo.....
Die spoedwet moet dus vóór 1 juli in het Staatsblad komen. Dus rim voor 1 juli door Tweede en Eerste Kamer, met advies Raad van State. Als de Jonge dezelfde snelheid hanteert als bij het op tijd en voldoende bestellen van IC-capaciteit, mondkampjes en beschermende kleding, nou, dan hoeven we ons geen zorgen te maken voor dit fijne plan van VVD, d666 en CDA. Oh ja, Segers ook nog.
-ruim-
@dathoujetoch | 16-06-20 | 22:16: Nog 10 dagen tot 1 juli.
@Lupuslupus | 16-06-20 | 22:18: eitje, appeltje eitje. Zeker met d666 aan boord.
Als het in het nadeel van het volk is kan het opeens allemaal wel, en snel ook.
PvdA ook nog... GL mogelijk ook nog. Bljift over SP en iets vaags aan den rechterzijde... ik tel die toekomstige wachtgeldlanders van Denk dan even niet mee.
@dathoujetoch | 16-06-20 | 22:19:
Ja dat gaat best lukken.
Dingetje voor de oppositie, dingetje voor wat coalitiepartners en 70% van de Kamer stemt voor.
Don’t worry, Segers slikt die meloenen wel
Spoedwet, Snel snel het zomerreces is in aantocht.
@dathoujetoch | 16-06-20 | 22:19: De nieuwe landverraderspartij, ja gaat zeker lukken.
Het is geven en nemen in de politiek.
Vandaag gun ik jou wat en dan geef je mij de volgende keer weer iets terug.
Maar volgens mij kunnen we 100 keer beter dit kabinet hebben dan D66, GL, PVDA SP en nog eentje om die 76 zetels te halen.
Je kunt klagen wat je wilt maar dit is de beste optie op dit moment.
*graag opslaan onder Stockholmsyndroom*
M.a.w. je hebt gewoon opgegeven.
Tja, als je kan kiezen tussen de gevangenis en de guillotine....
"Ik heb het wetenschappelijk onderzocht, het is 100 keer beter, niet 99, nee, ook geen 101, maar 100 keer.
@witwas | 16-06-20 | 22:16: Dan kies ik ze geen van beiden.
@knutsel_ | 16-06-20 | 22:16:
Zo is het nu geregeld dus moeten we het ermee doen.
Denk je dat ze omdat wij hier zeiken over ze ze morgen opstappen of hun werkwijze gaan aanpassen?
@HoerieHarry | 16-06-20 | 22:22: Sing nigger, sing the blues!
@witwas | 16-06-20 | 22:16:
Of tussen gonorroe en chlamydia.
@HoerieHarry | 16-06-20 | 22:22:
Realist als altijd, hou ik van.
@HoerieHarry | 16-06-20 | 22:22: Sorry ik ben te opstandig voor dat soort gedachten. "We moeten het ermee doen" krijg ik spontane beeldenstormneigingen van :)
@knutsel_ | 16-06-20 | 22:30:
Dat is jouw gevoel.
Ik had persoonlijk liever het Amerikaanse model gehad.
Links of rechts aan de macht.
@Berbaar | 16-06-20 | 22:27: Kijk nou Harry, je krijgt ook nog eens de waardering van de zwitsal van het VVD webcare team. Goed bezig!
@LiniaalRectaal | 16-06-20 | 22:35:
Fantastisch leuk voor me.
@knutsel_ | 16-06-20 | 22:30: Same here, kiezers hebben nergens meer invloed op, hoe lang nog pikken we met zijn allen dat de democratie met voeten wordt getreden?
Spoedwet.
We gaan verplichten alle putten te dempen.
U kunt weer slapen, schapen.
O, jullie zijn er niet meer.
Ik ben van plan om Hugo de Jonge te vermoorden met een kalashnikov.
Bonk bonk...
Nee agent, dit is slechts een conceptplan, ik wil juist dat Hugo langer voortleeft, wacht u op het echte plan en kom dan nog eens langs.
Ik beschouw dit als pure woordkunst. :)
@knutsel_ | 16-06-20 | 22:08:
Homerisch! (gelag)
hahaha briljant
Volgens mij is dit het globalisten examen voor de Jonge. Als hij slaagt mag hij ook naar de Bilderberg conferentie en zo. Rutte en Ollongren hebben hun diploma al.
Ik hou van wetten.
Nee Bigi, je houdt van orde. Dat is iets heel anders.
tetten?
@dathoujetoch | 16-06-20 | 22:20: Jetten?
@piloot47 | 16-06-20 | 22:27:
Sletten.
Wat mij betreft is de motie aangenomen.
Kan mij niet voorstellen dat De Jonge niet wordt teruggefloten. Ik denk niet dat het CDA gigantisch wil kelderen komende verkiezingen. En reken maar dat men in Den Haag als de dood is voor grote demonstraties nu alles live op stream komt.
@SchnapsundFrauen | 16-06-20 | 22:04
Werkelijk?
U dacht na de afgelopen 4 maanden dat Rutte & Co (daar behoort dus de Jonge ook bij) zonder enige werkelijke voorbereiding - oftewel niets te hebben gedaan en dit uitlegden aan het onwetende klootjesvolk als groepsimmuniteit en daarnaast geen lockdown uitgelegd als inteligente lockdown dit leugen (lees noodwet) er niet doorheen kan drukken?
Echt naief.
@litebyte | 16-06-20 | 22:18: Misschien ben ik naief. Maar je merkt aan alles dat mensen die lockdown zat worden. Als klapstuk zo'n ondemocratische wet kan nog wel eens de spreekwoordelijke druppel worden.
@SchnapsundFrauen | 16-06-20 | 22:23: Je overschat de nederlander.
We mopperen wat, en er gaat een enkeling protesteren (wat uiteraard hard wordt neergeslagen) en de rest piekert niet meer over enige vorm van verzet en volgt braaf de orders op.
@SchnapsundFrauen | 16-06-20 | 22:23: Doe eens een voxpopje op straat: "Noodwet?. HUH? Wasda?"
@Slipsnifter | 16-06-20 | 22:25: Met de corona-regels wordt nu al zwaar de hand gelicht - en terecht -. Denkt u nou echt dat men zich wéér laat opsluiten omdat het 'in de wet staat'? Echt niet hoor, die zal massaal overtreden worden en daarvoor hoef je echt niet naar het Malieveld.
@Lupuslupus | 16-06-20 | 22:33: De mensen schreeuwden zelf om opgesloten te worden, dat is nog het mooie.
@SchnapsundFrauen | 16-06-20 | 22:23: Lockdown? Welke lockdown? Die wet is kut ja, maar nogmaals : welke lockdown? Die hebben we hier amper gehad of last van gehad. Je hebt zeker ook zo een t-shirtje gekocht bij Robbie?
@Hangtietsmurfin | 16-06-20 | 22:35: Nee heb niet zo'n shirt. Ik bedoel de ''intelligente'' lockdown van Rutte. Excuses voor de verwarring.
@Slipsnifter | 16-06-20 | 22:34: Oh, riepen ze dat op de Dam laatst? Ik verstond het al niet goed.
Wet gaat er gewoon door, komen drie kippen op demonstratie, 65.000 agenten, geen media aandacht. Vervolgens tekent muv van PVV en FvD en hooguit SGP niet bij het kruisje, de eerste twee mag je totaal negeren. Herstel MOET je negeren, want dat is afgesproken, beetje rel op het internet en klaar.
Beetje gekkies op ON, TPO, GS en dagelijkse standaard, iemand die filosofeert over een oorlog die al verloren is op YouTube en natuurlijk de naam die niet gebezigd mag worden hier.
@Diepstrotje | 16-06-20 | 23:37: Exact.
@piloot47 | 16-06-20 | 22:29: Ben bang dat je gelijk hebt, Aan de andere kant... het BLM gekrijs is ook doorgedrongen tot het hersenloze gepeupel dus wie weet (hoop doet leven)!
Ze hebben een grote muil over o.a. Hongarije, maar hier komt men met een wetsvoorstel die het parlement buiten spel zet.
Slaap lekker in Nederland.
Het parlement staat al decennia buiten spel, en die wet bewijst en illustreert het alleen maar.
Wacht maar tot Baudet de NOS en De Volkskrant verbiedt.
@De Briemusketier | 16-06-20 | 22:14:
Wat mij werkelijk bevreemdt is dat een meerderheid van de Nederlandse bevolking hier blijkbaar geen enkel probleem mee heeft.
Zie o.a. BBB's commentaar, compleet blind voor wat er gaande is.
@Bigi Bana Boy | 16-06-20 | 22:16: Vergeet de NRC niet!
@Bigi Bana Boy | 16-06-20 | 22:16: Nou fiets je er opeens een heel nieuw concept in. Of parafraseer je niet goed? Probeer het nog eens, maar dan met Trump, want die mis ik nog in je plaatje.
@Bigi Bana Boy | 16-06-20 | 22:16:
Tot die tijd verbieden NOS en Volkschcourant Baudet?
@Nascardude | 16-06-20 | 22:21:
Mogelijk bent U wat vervreemd van de Nederlandse bevolking.
Zie je vaker hier, bijvoorbeeld als de peilingen weer eens voorbij komen.
Het is een niche groepje hier in de panelen.
@Bigi Bana Boy | 16-06-20 | 22:16: LOL.... alsof ze Baudet ooit ergens tussen laten komen....
@Nascardude | 16-06-20 | 22:21:
Demense zijn tot op het bot gedemoraliseerd en geloven er niet meer in. Als er morgen iemand op het Binnehof roept dat het mooi is geweest zal geen hond er een traan om laten. En waarom ook, het is de langstlopende soap die er ooit is uitgezonden, good riddance!
@Berbaar | 16-06-20 | 22:25:
Ik heb het over een wetsvoorstel dat het parlement buiten spel wil zetten. Dat heeft niets te maken met een niche groepje. Maar blind achter de grote leider aanlopen zie je hier vaker, vooral als de peilingen positief zijn.
@Nascardude | 16-06-20 | 22:34:
U heeft het voorstel al gezien?
Vertel.
@Berbaar | 16-06-20 | 22:38:
U heeft geeneens de moeite genomen om het gstv item te bekijken. Sorry mensje, ik kan mijn tijd beter besteden. Toedels!
@Berbaar | 16-06-20 | 22:38: Hou je niet van den domme. Dat ding is al dagenlang in het nieuws.
@Nascardude | 16-06-20 | 22:41:
Tsja maar er zijn feiten en een filmpje van Tom.
Dat U meer waarde hecht aan zo'n stukje entertainment ipv de feiten, zegt veel over U.
@knutsel_ | 16-06-20 | 22:41:
Eerst maar eens de wet zien, maar best grappig al die paniekvogels hier.
@Nascardude | 16-06-20 | 22:21: Zwarte Piet was weer in het nieuws. Dat is niet zo ingewikkeld en verkoopt meer kranten en is goed voor de kijkcijfers.
Over EU voorstellen hoor je ook niks. In Duitsland wordt al gezegd dat bijdrage met 42% stijgt. Wat zou dat percentage voor Nederland zijn? Maar blijkbaar ook te ingewikkeld hier voor media. Dat verkoopt gewoon niet. Dus gaat het weer wekenlang over Zwarte Piet. Een fictief persoon. In juni.
@Berbaar | 16-06-20 | 22:52: Je ziet in het filmpje parlementariërs die het niet eens zijn met de betreffende wet. Er is dus geen sprake van paniekvogels maar van een reactie op een nogal ondemocratisch vehikel dat alle beslissingen omtrent dit onderwerp bij de minister legt en het parlement buitenspel zet. Dat lijkt me bij voorbaat al genoeg reden om bezorgd te zijn, zonder de 84 pagina's te hebben doorgenomen.
@Berbaar | 16-06-20 | 22:51:
Dat u geen waarde hecht aan uitspraken van leden van het parlement zegt eigenlijk alles over uw beperkte visie. Triest, maar wel vermakelijk.
-heeft hij z’n nieuw bestelde clownsschoenen al binnen van Zalando?
-heeft hij z’n 6 Corona apps al in de lucht en afbetaald?
-heeft hij vandaag al zijn eikel opgepoest?
Nee?
Ga door naar De gevangenis, ga niet door <start> U ontvangt geen 20.000
Is al lang bij een Bilderberg conferentie besproken wetende dat autochtone volken in EU makke schapen zijn en dit gewoon slikken.
In tegenstelling tot de Russen bedoel je?
LOL!!
@DrumPiet | 16-06-20 | 22:27: Huh?!! De Russen? Waar komen die nou opeens weer vandaan? Of heb ik een tweetje van het Ollonkreng gemist?
Wat wil het kabinet? Ze willen de verantwoordelijkheid afschuiven. De verantwoordelijkheid voor het hoge aantal overlijdens in de verpleeghuizen, doordat minister De Jonge niet tijdig zorgde voor beschermende middelen. Het kabinet wil de politieke verantwoordelijkheid afschuiven voor het hysterisch herhaalde narratief van de zogenaamde niet werkende mondkapjes. Door de nieuwe wet wil het kabinet de Tweede Kamer medeverantwoordelijk maken voor deze fouten, die vele vele mensenlevens gekost hebben.
Die Hugo lacht zich een breuk. Hij schrijft 84 pagina's vol met punten. En 3 totaal onhaalbare en belachelijke ideeen. Die halen de eindversie natuurlijk niet. De oppositie blij en kan zo zeggen dat ze gescoord hebben. Het vaccin tegen de 'pick your battle tactiek' van iedereen. En iedereen gaat zo akkoord. Zo doorzichtig en geniaal tegelijk.
Scherpe analyse
Ach zo werken die dingetjes in dit spelletje.
84 pagina's voorstel schrijven, met pakweg 4 pagina's als wisselgeld.
Het zijn allemaal proefballonnetjes. Maar eens zien wat ervan gaat overblijven.
Van de kritische media moeten we het trouwens ook niet hebben. Net een interview over de triage-regels die gaan gelden mochten de IC's weer overvol raken. Dan kijken ze of iemand 1) snel de IC weer zal verlaten (en zo een plekje vrijmaakt), 2) of iemand in de zorg werkt, en 3) in hoeverre iemand al de kans op een vol(tooid) leven heeft gehad. De interviewer beet direct vast op punt 3: "U noemt het geen selectie op leeftijd maar het is selectie op leeftijd", ze herhaalde de beschuldiging wel 5 keer.
En geen enkele vraag over punt 2... zorgmedewerkers krijgen voorrang??? Daar kan ik zelf ook wel een paar hele goede redenen voor verzinnen, maar ik ik zou als interviewer toch wel graag horen waarom die ethische commissie daartoe besloten heeft.
En over voorrang gesproken, wat is het blm standpunt in deze?
En 1 is ook gek. Als je er snel af kan (dood en/ of levend?), ga dan maar vast? Of blijf maar even, de volgende wacht nog wel?
Het is triage, in normalemensentaal: Je MOET kiezen. En ja, dan kies je dus voor diegene die er het langst wat aan heeft, de 25 jarige gaat voor de 75 jarige. Het is geen luxepositie he, je moet daar en dan een besluit nemen, doe je dat niet dan gaan ze allebei dood en ben je nog verder van huis.
@elfenstein | 16-06-20 | 22:02: Daarom had ik het dus niet over punt 3, maar over het gebrek aan vragen over punt 2.
@Muxje | 16-06-20 | 22:05: Is toch niet zo moeilijk? Je staat aan het "besmettingsfront". Dan kies je toch voor jou en de jouwen en niet voor iemand anders die geen mensen kunnen helpen?
@elfenstein | 16-06-20 | 22:02:
75 + 25 jaar = 100 en dat is lang zat met de huidige arbeidsvoorwaarden, belastingdruk en politiek klimaat.
@knutsel_ | 16-06-20 | 22:11: Die iemand anders helpt misschien mensen op een ander front.
Iemand anders betaalt premie en daar worden die zorgmedewerkers van betaald.
Het gaat gewoon in tegen artikel 1 van de grondwet. Dit gaat de overheid heel veel compensatieregelingen kosten.
Het water ruikt naar gif..
Nederstan moet gedesinfecteerd worden van het links virus, dat is 1 ding wat zeker is.
Burgers beschermen in plaats van uitknijpen, uitschelden, uitschakelen.
Nu heb ik weinig met "links" maar die mensen mogen toch ook gewoon hun mening hebben?
@Berbaar | 16-06-20 | 22:22: Ja natuurlijk mogen ze dat, zolang ze die maar niet meer hardop uitspreken.
Laten we eerst maar even wachten op het wetsvoorstel en dan kan het altijd nog bij diverse instanties getoetst worden.
De Jonge houdt een prima en consistent verhaal.
Doet ie goed trouwens.
Kinderhand is snel gevuld
De Jonge is heel duidelijk. De wet mag getoetst worden wanneer die ingevoerd is. Toelichten noemen ze dat. Vanaf 5:18.
@LiniaalRectaal | 16-06-20 | 21:51:
Hij snapt het niet. Sjongejonge. Wat een verassing...
@LiniaalRectaal | 16-06-20 | 21:51: Wetende dat wetten in Nederland niet aan de grondwet getoetst kunnen worden. En dat de 1e Kamer ondanks dat deze wet gewoon gaat passeren. Misschien wel juist omdat ze daar nu geen meerderheid hebben. Coalitie-senatoren zouden wel eens gewetensbezwaard kunnen raken, maar de oppositie kan je paaien met uitruilpuntjes. Zeker omdat die wellicht stiekem ook wel wat in deze wet zien.
@Muxje | 16-06-20 | 21:57:
Zo werkt het spelletje politiek.
Soms moet je de collega's in de coalitie wat gunnen (CU hintte daar al op) en soms moet je oppositie wat gunnen. Dan steunen die jou weer een volgende keer.
Het is allemaal niet zo moeilijk.
@Berbaar | 16-06-20 | 22:01:
Maar die spelletjes hebben wel impact op het leven van 17.000.000 mensen. Dat vergeet men volgens mij.
@MickeyGouda | 16-06-20 | 22:05:
Haha, geloof me ieder kabinetspersoon is zich meer dan bewust van de verantwoordelijkheid.
Alleen je kan het niet alle (boos)mensjes naar de zin maken.
Uiteindelijk kiezen die miljoenen en gelukkig lijkt bijna 1/3 dat voor de VVD te gaan doen.
@Berbaar | 16-06-20 | 22:16: Er is de afgelopen vijftig jaar een grote consensus gegroeid van een soort sociaal liberale gedachten brei, waarbij Nederland overal de schuld van is, overal voor moet betalen en moet worden opgeheven. En dat gaat niet gebeuren. Jammer hè.
@Berbaar | 16-06-20 | 22:01: Het vervelende is wel dat de senaat daardoor haar taak niet meer uitvoert, namelijk de wetten inhoudelijk beoordelen. Uitruilen past absoluut niet in de senaat.
In de 2e kamer komt het dan ook meer voor. En dan zie je vaak dat vervelende wetten worden uitgeruild tegen even vervelende stokpaardjes van de oppositie. Hoe vaak hebben we nu al gezien dat als het erop aan komt, privacy voor de linkse oppositie telkens weer niets meer is dan politiek wisselgeld.
@Cepalislam500mg | 16-06-20 | 22:23:
Tijd voor het pilletje van 500mg ;)
Sterkte.
@Muxje | 16-06-20 | 22:25:
De Senaat kan beide, toetsen en uitruilen.
Voor de 2de Kamer geldt dat zeker niet, daar is het scoren en stokpaardjes binnen halen.
@Berbaar | 16-06-20 | 22:16: 'Boosmensjes'. Begin je nu al weer?
Lekkere hoer op achtergrond op 3min03sec.
Ik ga gelijk ff kijken.
Petitie getekend. Zal wel niets uithalen, maar toch. Na al de die fascistische onzin die die kabinetten Rutten over ons heen hebben gestrooid ben ik nog steeds niet bereid om werk en huis op te geven door iets minder gematigd in protest te gaan. Ik geniet dan ook nog wel enige vrijheid.
Het is maar goed dat er ooit hele intelligente, patriottische voorouders in dit land woonden, die in sommige gevallen bereid waren om te sterven voor het verwerven van onze huidige vrijheden en rechten. Je weet wel, van die figureren waar vaak nog steeds standbeelden van staan.
Daardoor hebben we instanties en remmende democratische regelgeving die hopelijk kunnen voorkomen dat usefull idiots als Rutte en de Jonge, van Nederland een complete totalitaire surveillance staat maken.
Gelovige voorouders, dus niet puur materialistisch, alleen bezig met hedonisme, korte-termijn denken. Nee werken naar een toekomst waarin het beter zal zijn, niet alleen bezig met het eigen korte bestaan.
Hugo, gewoon de wet erdoor drukken. Je zit toch met een meerderheid? Verdoe je tijd toch niet met het debatteren met het plebs als je alles in de achterkamers al geregeld hebt.
Ik heb even gekeken en het zijn 84 pagina's.
Laat ik dit zeggen over dit concept.
Ze gaan geen 84 pagina's herschrijven.
Er zullen wat punten en komma's veranderen maar meer ook niet.
Vrij logisch, het is een concept.
De Kamer kan wat dingetjes veranderen middels amendementen maar dat is het dan ook.
@Berbaar | 16-06-20 | 21:51: precies. De regeringspartijen hebben een meerderheid. Niets zo irritant en tijdrovend als een oppositie.
Covid19 en 84 pagina's. Dat maakt inderdaad COVID1984.
Juist, er wordt hooguit nog 'Het Inlegvelletje' bijgevoegd.
@Wilder Wein | 16-06-20 | 22:14: Twee inlegvelletjes dan, het is nu pas 82 pagina's. Ze houden de optie alvast open.
Maar serieus. Lees het stuk eens. En lees dan niet alleen wat er staat, maar vooral wat er NIET staat. Dan slaat de schrik je om het hart.
@Nehemia | 16-06-20 | 22:01: Deze wet is zeker in elkaar geflanst door Grapperhaus?
Als je je burgerrechten uit handen geeft, geven ze het nooit meer terug. COVID1984.
George Carlin - You have no rights
www.youtube.com/watch?v=m9-R8T1SuG4
Echt verschrikkelijk hoe mensen hier blindelings intrappen. Ze hebben echt geen idee. En ook niks geleerd uit het verleden.
Verschrikkelijk gewoon.
@anti-fatwa | 16-06-20 | 22:00: De oppositie moet fel van leer trekken anders zijn we de sjaak.
@anti-fatwa | 16-06-20 | 22:00:
Wel hoor, maar niemand die nog in rechten geloofd in dit land, waar zijn ze dan, plichten weer wat anders natuurlijk, die hebben we wel, daar heb je geen rechten voor nodig.
@Nehemia | 16-06-20 | 22:04: Het zijn de plichten die Ons voor het totale horigdom behoeden, daarom staan Ze Ons nog een paar pleziertjes toe, anders raakt iedereen ontmoedigd en gedemotiveerd om een handjevol miljardairs nog rijker te maken of te klappen voor een rare reserveduitser en zijn pampabimbeau.
De blm-hysterie indachtig, wat schieten we op met met een corona-wet, het is trekken aan een deaud paard, of zoals Randy Newman ooit zong:
Asia's crowded and Europe's too old
Africa is far too hot
And Canada's too cold
And South America stole our name
Let's drop the big one
There'll be no one left to blame us
Mooi. Tenzij elfenstein gaat zeiken.
@threeheadedmonkey | 16-06-20 | 21:47:
@Elfenstein mag naar Australie.
We'll save Australia
Don't wanna hurt no kangaroo
We'll build an All American amusement park there
They got surfin', too
Getekend.
"Als we die wet eenmaal hebben, dan leggen we hem uit".
Nee lul! Je krijgt die wet niet, want dan is het te laat om realiteitszin toe te voegen.
Dat gelul over 'concept' is bullshit. Heel simpel, het feit dat deze regels in het concept staan, betekent dat die wens er is, en dat die koers gevolgd wordt. Dat mogen we NIET laten gebeuren!
Nancy Pelosi over Obamacare:
You've got the pass the law to say what is in it.
Prima kerel. Prima wet , hoognodig ook aangezien een groot deel van Nederland te dom is om te poepen en niet in staat is om zelf verantwoordelijkheid te nemen.
Wat jij wil, kameraad.
Wij weten gelukkig beter.
Nee jij bent slim.
Spreek voor jezelf, en verscheur je stempas.
@IkwilJinekwel | 16-06-20 | 21:40: voor de drummer was die.
Wanneer emigreer je naar Noord Korea?
Hoe meer drones in de lucht des te beter. Nietwaar?
Raar genoeg pleit zo'n comment wel weer voor een dergelijke wet.
@De Briemusketier | 16-06-20 | 21:50:
Inderdaad. Voordeel is dat-ie al in Drenthe woont. De perfecte plek voor een heropvoedingsgesticht.
Vind ik ook. Dat domme deel moet maar opgesloten worden, in kampen, of afgevoerd. Wat? Is dat al eens eerder gebeurd? Oh ja joh? Mein Gewissen heisst Adolf H., vergeet even zijn achternaam.
@dathoujetoch | 16-06-20 | 22:11:
Nee hoor. Die perverse gedachten laat ik aan u.
@DrumPiet | 16-06-20 | 22:29: het volk nog steeds verachtend (te dom om te poepen) kwamen intellectuelen als Ceaucescu en Göring vol liefde van hun volk aan hun einde. Daag De Jonge, daag Rutte, dag Van Rijn. Maar wacht, op Justitie zit toch wel een een lichtpuntje. Oh nee, ook van het CDA, jammer.
Dan is het tijd voor een totalitaire staat, geleid en gerund door het deel dat wel zelf kan poepen en zich af vegen. Dat deel MOET zijn verantwoording nemen. Dit ter behoud van het andere deel.
U en Hugo vormen samen het triumviraat (U telt voor 2 want u bent slim genoeg en om zelf te poepen en u neemt zelf verantwoordelijkheid).
Het is heel opvallend dat Hugo zo vaak benadrukt dat het geen eindversie van de wet is. Heeft hij in een toch wel kort fragment, tenminste 8x genoemd. Dat is natuurlijk op voorhand enorm ingestudeerd.
Ik ben nu wel benieuwd of het buitenspel zetten van de Tweede Kamer nu gewoon opgenomen is om af te leiden. Onder het mom van, in een latere versie zit dat er niet meer in, en omdat niemand kritiek had op andere aspecten, gaan we ervan uit dat de wet zonder dat gedeelte gewoon aangenomen kan worden door het kabinet.
Zou het werkelijk zo doorzichtig en kort door de bocht zijn?
We worden bij elk kabinet steeds harder anaal genomen.
genomen
Hallucinant filmpje toch? De Jonge en de kamerleden zeggen hetzelfde, maar precies andersom!
Wie nog in de veronderstelling is dat die 2e kamer nog van enige invloed is moet ik teleur stellen Het woord volksvertegenwoordiger is een holle frase geworden.
Menig een probeert nog heel hard z’n best te doen om de wensen van het volk te behartigen maar het zal niets helpen.
Nederland wordt allang bestuurd vanuit Brussel en op het Binnenhof zitten de “Useful idiots” die de plannen uitvoeren.
Aankomende Zondag 21 Juni 13:00-15:00 hrs mag u, op gepaste afstand, op met Maliveld uw stem laten horen tegen deze wet.
m.youtube.com/watch?v=j2Xaf5BOTyM
Veel onbetrouwbaarder dan De Jonge gaat het niet worden.
Hij kan een kindje maken met de freule.
@LiniaalRectaal | 16-06-20 | 21:36: Doe maar niet. Het Beest van Bethlehem mag nog even op zich laten wachten.
Decimeren die gasten. Stuk voor stuk. En hun partijtjes ook. Dit is een keerpunt in onze samenleving en zou niet straffeloos door een Kamer mogen komen. NIEMAND heeft hierom gevraagd en naar NIEMAND willen zij luisteren. Zij ons bang maken wij hen bang maken. Het leven is nu eenmaal niet zonder consequenties.
Met wekelijk meer dan 100.000 nieuwe besmettingen wereldwijd, luchthavens die weer open gaan, vakanties die weer geboekt worden is het een kwestie van tijd voordat het aantal besmettingen in Nederland ook weer oploopt. Dat de regering graag adequaat en snel wil kunnen handelen lijkt mij een goede zaak. Waarom dit in een wet moet begrijp ik niet, de huidige werkwijze lijkt mij ook afdoende. Beter is het om tijd te steken in evalueren, onderzoeken waar wat fout ging. Wat betreft de Jonge, die is mij te aandachtsgeil, hopelijk kan het CDA hem wat ijdeltuiterij afleren.
Ik zie een banaan en zie dat ie krom is, nee zegt Hugo dat zie je verkeerd hij is recht.
De beginfoto zegt genoeg; met min of meer gebalde vuist en duimpjes naar voren om het liegen te benadrukken, of om de burgers de ogen uit te prikken zo u wilt.
De Jonge heeft goed opgelet bij meester Rutte. DE concrete vraag "wordt hiermee het parlement buitenspel gezet?" wordt Ruttiaans ontweken met "waar de wet over gaat... blah blah blah" of met, voor de variatie "het is nog maar een concept, de wet is er nog niet". Dat is bewust geen antwoord geven op de vraag en omdat de vraag concreet is en de democratie in zijn grondvesten raakt, mogen we dus aannemen dat dát inderdaad het doel is. Anders zou er namelijk vrij snel een pertinent "nee" gekomen zijn. Deze wet mag er, alleen al om dié redenen, NOOIT komen.
Precies. Dat bedoel ik.
En maar commentaar op Hongarije hebben hier in Nederland....Baudet CS zullen de komende tijd ook wel weer extra negatief in de media komen, dat leidt weer lekker af van het democratisch verval in Nederland.
@Bataafje | 16-06-20 | 21:41:
Je krijgt gelijk nog voor je plemp koud is.
@elfenstein | 16-06-20 | 21:46:
Echt he.....
Misschien kan meneer De Jonge de materie aan de hand van een leuk dashboardje nog wat beter toelichten en illustreren
Spoed de stopwet.
Hier. Een conceptwet. Maar wacht nog even met je oordeel want het is de echte wet nog niet. Mijn vrouw is kleuterjuf. Het niveau in haar klas is hoger.
Ooit was er een programma 'Elke dag gehaktdag'.
Dat was met Theo van Gogh en Maarten van Rossem (die het goed met elkaar konden vinden maar nooit eens waren).
Gezellige rommelige ruzie-tv, maar wel dialogen zodat je allerhande info oploopt waardoor niet iedereen in z'n bubbeltje blijft zitten.
www.youtube.com/watch?v=vEBzKy9XSjM&a...
Kan GS zoiets niet oppakken?
Het lijkt op het programma Crossfire.
Crossfire? Daar praten mensen elkaar enkel tegen. Lieve mensen luisteren dit:
www.youtube.com/watch?v=FGZYWSfiYbM
#weeslievvv
@threeheadedmonkey | 16-06-20 | 21:37:
Ja wat wil je dan, dat mensen het enkel met elkaar eens zijn.
En dan alleen zeggen wat goed is voor je kijkcijfers en wat in mode is in de media.
Gewoon terug naar de verzuiling.
Hugo! De 2e hands autoverkoper met wanstaltige Floris van Bommel bordeelsluipers. Die laat je nog geen pakje sigaretten op de hoek halen.
Voor je het weet is de hoek weg.
@LiniaalRectaal | 16-06-20 | 21:29:
En heb ik geen sigaretten.
Misschien wel, kan hij met eigen ogen zien hoe duur de klootzakken een pakje hebben gemaakt.
Misschien is dit wat wat Rutte bedoelde toen hij (in april al) zei: "Want wie denkt dat de wereld van vóór corona straks terugkeert leeft in een illusie". Tegelijkertijd zei hij dat Nederland in de kern "diep socialistisch is" en dat hij "gelooft in een sterke overheid". Volgens mij worden we een heilstaat ingerommeld.
Hehe. Worden we wakker?
Rutte staat naast en zelfs links van Groen Links. Volkomen van het padje af.
@Zwizalletju | 16-06-20 | 21:27:
EU. zegt genoeg.
Getekend.
ook getekend
Die de jonge is echt een verschrikkelijke enge enge gluipert. Hoort precies bij Trutte. Wat een verschrikkelijke enge mensen zeg.
Hou toch op te janken.
Als je het beter denkt te kunnen moet je de politiek in gaan.
@Anti-fatwa, Zeker. De Jonge is enorm gegroeid in zijn rol als dictator. Vergelijk het begin van zijn optreden maar met nu.
Zeker. Een cursus demonologie is dan ook geen verkwisting van geld.
@HoerieHarry | 16-06-20 | 21:24:
Graag kruipert. En ik schiet terug! Engbek!
@HoerieHarry | 16-06-20 | 21:24:
Ik heb een vertegenwoordiger daarvoor in die slangenkuil, Wilders.
@anti-fatwa | 16-06-20 | 21:27:
En gelijk agressief worden heh?
Dat zijn de engsten zeg ik je.
@HoerieHarry | 16-06-20 | 21:28:
Jij begon. Zuignap. Jouw soort zijn de engsten. Stonden met duitse vlaggetjes te zwaaien toen ze binnenkwamen. Verder met liniaal eens.
@Lupuslupus | 16-06-20 | 21:24: Ik begin wel steeds meer voorstander te worden van hem alsnog in een kooi aan de muur te spijkeren.
In plaats van zo’n grote bek zou je ook eens kunnen vertellen wat er in die wet staat en waarom je er zo tegen bent.
@DrumPiet | 16-06-20 | 21:35:
De controlerende functie van de Tweede Kamer uitschakelen lijkt me meer dan voldoende om deze wet te verwerpen.
@HoerieHarry | 16-06-20 | 21:24: Realisten of idealisten met een normaal ethisch besef redden het doorgaans niet in de politiek.
@LiniaalRectaal | 16-06-20 | 21:42:
Ik word moe de laatste tijd van dat politiek bashen terwijl bijna niemand met alternatieven komt.
De hele dag schreeuwen dat alles kut is kan iedereen.
@HoerieHarry | 16-06-20 | 21:48:
Wat jij doet is erger. Jij stopt Rutte nog een hart onder de riem.
@HoerieHarry | 16-06-20 | 21:48: Die wet van tafel vegen, is dat een alternatief?
@LiniaalRectaal | 16-06-20 | 21:49:
Doe ik niet want ik ben geen fan.
Maar gezien de omstandigheden nu vind ik dat hij het redelijk goed doet.
Wie van de 150 in Den Haag zou het nu beter kunnen in jouw ogen en waarom?
@HoerieHarry | 16-06-20 | 21:48:
Alternatieven zat. Maar daar willen de commies niks van weten. De heilstaat moet ingevoerd worden. Ten koste van alles.
Hele dag schreeuwen? Jij bent natuurlijk voorstander van nog meer censuur?
Wat is er zo goed dan? Waar jij blindelings achteraan kruipt? Vertel eens?
@HoerieHarry | 16-06-20 | 21:51:
Ik zag het je een paar dagen geleden nog doen. Ik kan het wel opzoeken hoor. Ben je het misschien vergeten omdat je gedronken hebt? Anyway. Antwoord op je vraag. Wilders. Omdat die wel geeft om Nederland en haar inwoners. Lijkt me een no-brainer.
@LiniaalRectaal | 16-06-20 | 21:54:
Qua persoon zou hij het zeker kunnen.
Maar hoe de samenwerking met de andere partijen, waarmee hij dan in de regering zit, gaat moet je nog maar afwachten.
Ik schat Rutte diplomatieker in dan Wilders.
@HoerieHarry | 16-06-20 | 21:58: Diplomatiek zijn is niet per definitie gelijk aan "het beter doen" m.i.
@HoerieHarry | 16-06-20 | 21:58:
Glashard liegen? En je burgers naaien noem jij diplomatiek? Alsjeblieft zeg. Hou op.
Als Wilders zijn kiezers zo zou bedriegen stem ik nooit en te nimmer meer op hem. En jij dus wel op die leugenaar. Verschrikkelijk.
@anti-fatwa | 16-06-20 | 22:05:
Niet in aannames denken alsjeblieft.
Ik stem niet op Rutte.
Ik vind FVD qua standpunten de beste optie maar ik ben ook geen fan van Thierry.
@HoerieHarry | 16-06-20 | 21:48: Als de politiek in 9 van de 10 gevallen gewoon niets doet, zou dat een verbetering van tenminste 500% opleveren.
Op dit blog schopt iedereen en zijn moeder aan tegen gelovigen (christenen want da's veilig), terwijl ze zelf blind geloven in en vertrouwen op politici.
Dat leugenachtige downplayen weer dat de Jonge doet. Vreselijk. En zo doorzichtig.
Weten er mensen hier meer over de link naar zijn broer Merijn die in de vacins zit?
Heb wel iets gevonden over zijn broer Marien.
twitter.com/TomTombrok/status/1272504...
@komtdatschot | 16-06-20 | 21:32:
Zit nou letterlijk iedereen met zijn snuit en voorpoten in de trog van onze belastingcenten?
Wil men daar in Den Haag gewoon een opstand?
Begint er wel op te lijken, ze zijn echt aan het testen hoe ver kunnen we gaan.
Zaterdag is er een demonstratie tegen de wet op het Malieveld den Haag. Dat zou een voorproefje kunnen zijn.
@Lupuslupus | 16-06-20 | 21:23:
De lange latten worden ongetwijfeld al afgeschuurd en ingevet, de burgemeester wenst een voorbeeld te stellen tegen burgerverzet en daar hoort bij dat burgerbotten gebroken moeten worden.
@smdyasc | 16-06-20 | 21:27: Moet ik nog zien. Alles en iedereen staat direct op internet.
@Lupuslupus | 16-06-20 | 21:23: komt helaas niemand op af (relatief) bovendien geen media aandacht, hooguit een verwijzing naar extreemrechts op NPO. Hier op GS schilderen ze weer iedereen af als gekkies.
Dus zoals altijd, glas, plas, was
Nee, glas, plas, nieuwe normaal
@Lupuslupus | 16-06-20 | 21:23: Het is zondag 21 juni, begint om 13.00 u
nu nog een Marinus van der Lubbe die de Reichstag in de fik steekt denkt Hugo de Jonge
Van der Lubbe heeft dat helemaal niet gedaan.
ot: iedere keer als ik geenstijl open dan springt het tablad naar die video met die knokkende Hellmonders en dan moet ik weer 'helemaal' naar boven scrollen.
Provinciale profilering?
@smdyasc | 16-06-20 | 21:19:
Lijkt me evident!
De opleiding van deze ijdeltuit (wikipedia): De Jonge volgde aan de Ichthus Hogeschool in Rotterdam een opleiding tot leraar in het basisonderwijs en behaalde daarna aan de Octaaf P.C. Academie voor Schoolmanagement in Zwolle het diploma Schoolleider Primair Onderwijs. Hoe kan in vredesnaam de volksgezondheid, en de daarmee verband houdende wetgeving, worden toevertrouwd aan een omhooggevallen onderwijzer.
Ik roep in herinnering Charles Schwietert (nooit op een universiteit, slechts korporaaltje in het leger) staatssecretaris op Defensie. Na uitkomst van zijn leugens (tot dan accepté door zijn partij) koos hij het hazenpad. Welke partij was dag took al weer, kom, het ligt op mijn tong....Het gebeurt dus vaker.
Dat zou niet eens een probleem mogen zijn, je denkt toch niet dat hij die wet zelf schrijft? Wel mag je ondertussen afvragen wat voor kwaliteit die zogenaamde top ambtenaren leveren. In mijn ogen zijn die niet echt top.
Oordeel niet te snel over het opleidingsniveau van mensen. De slimste mensen die ik ken hebben alleen de basisschool gedaan.
@Quib | 16-06-20 | 21:39: Wat bewijst dat langer naar school, niet per saldo bijdraagt aan een hoger niveau.
@Quib | 16-06-20 | 21:39: Als ik gOngetwijfeld, maar als ik geopereerd zou moeten worden, laat ik dat liever doen door iemand die daarvoor heeft doorgeleerd dan door "een slim mens die alleen de basisschool heeft gedaan". Snap je wat ik bedoel?,
Ik heb al getekend, maar ik heb geen illusie dat dit ons niet alsnog door de strot wordt geduwd. Maar ik ben niet van plan om me er iets van aan te trekken. Doe ik nu ook al niet. De wetten van deze regering zijn niet mijn wetten!
Zo denk ik er ook over. Trek me er al een maand niks meer van aan en ik ben echt niet de enige.
Ja, zo gaat het bij mij ook. Laat ze maar onbeperkt wetten maken. Hoe meer wetten, hoe meer mensen wetten overtreden. Dat is onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het systeem loopt vanzelf vast. Ik ga "Civil Disobedience" van Henry David Thoreau maar weer eens lezen.
Cool, ikzelf ben al weer enige maanden zelfverklaard anarchist. Relaxed hoor.
De besmettingen in mijn gemeente en de omliggende gemeentes staan al 4 weken stil. 0,0 toename, géén doden , géén opnames. Helaas zijn de ambtenaren wakker geworden en beginnen ze de 1.5 m shit over je uit te storten , net nu je er gvd zo langzamerhand genoeg van hebt , dat infantiele gedraai om elkaar heen op straat of in de winkel.
En wat dacht je van al die infantiele reclames via de radio waarin iedere retailer *zucht* je verzoekt om afstand te houden blablabla... Ik begin er onderhand van te kotsen.
@de knikkerende kale | 16-06-20 | 21:30: Ja klopt, "alleen wordt weer een beetje meer samen" etc. sodemieter toch op. Ik houd al ver vóór het 1e NL geval van iedereen en alles afstand. Ben daar mee begonnen rond 20 februari , GS volgend wist je gewoon dat de shit zich al aan het verspreiden was ook hier in NL. Mijn vrouw en ik en de rest van de familie hebben hun steentje bijgedragen door zwaar op de sociale rem te trappen vér voor dat Rutte en Japie en Bruins (rip) wakker werden.
Lijkt mij dat er beter een wet kan komen die zorgt dat de overheid verplicht is om dit faalbeleid te voorkomen.
Verplicht altijd klaarstaan voor een pandemie in de breedste zin des woord, met niet te vergeten een goede oplossing om de meest kwetsbaren te beschermen. Lijkt me dat wat middelen op voorraad hebben, extra opleiding en goede protocollen (zodat we Jaap wat minder nodig hebben), veel handiger en vele malen goedkoper zijn.
Uiteraard niet na de parlementaire enquête en politieke afrekening met de mensen die gewaarschuwd waren (hè Rutte) en nu schuldig zijn aan veel leed, dood en verdriet.
Prutsers.
U weet niet waar u om vraagt.
Behalve deze volhardende De Jonge hebben we ook nog jonkvrouwe Ollongren die zich doof houdt:
eenvandaag.avrotros.nl/item/zeldzame-...
Dat zijn goede tarieven die Rex Mundi rekent. Deze mensen gaan door het vuur. Pun intended.
Hoorde je die bel die afging toen de Jonge sprak? Dat is mijn bullshit detector.
Rond 5:15. Er komt geen discussie over deze wet. Als de wet er is wordt hij goed toegelicht. Dat klinkt als dictatuur, Hugo. Enorme lul die je bent.
Wat is die vreemde lucht?
*ruikt onder oksels*
*ruikt aan broek*
Och nee, toch die bullshit wet.
Onze eigen FEMA. Dag, democratie. En we stonden erbij en keken ernaar.
Fout.Dankzij het stem gedrag van de hersenloze kiezers sloopt het kartel te Den haag kartel uw burgerrechten.
Wet moet er komen. Burgers kunnen niet met vrijheid omgaan is maar al te vaak gebleken de afgelopen weken.
Mogen ze in jouw land doen. Hier niet. Dit was een vrij land.
Burgers kunnen wel met vrijheid omgaan. De overheid kan niet met de vrijheid van burgers omgaan.
Laten we niet niet cynisch zijn, maar de coronacrisis is een geschenk uit de hemel voor opportunistische, on-democratische en falende bestuurders, binnen de overheid en in de private sector. Het is een rijke lijkenhandel.
Zoals eerder gezegd. Het virus wordt misbruikt om een permanente systeemreset door te voeren.
Om te beginnen.
Welke 48 mafkezen hebben op het nos journaal gestemd?
GS krijgt het nog moeilijk op GS.
Ik gok DrumPiet, inmiddels een keertje of 50.
Pollfucken, kent u die uitdrukking?
Is dit topic al niet geweest? Of wordt er te weinig getekend?
De gruwelijke implicaties van deze Spoedwet
Een Oorlog Reeds Verloren #2.19: Bij de gratie Gods
www.youtube.com/watch?v=1qytoiYQ8Wc
Hoezo noodwet? Er is helemaal geen nood meer. De Conora epidemie is voorbij in Nederland en we moeten zo snel mogelijk terug naar het oude normaal.
Overheid: stop met deze bangmakerij!
Gaan ze niet doen Kees. Ze hebben ons bij de ballen.
Toen de nood er wel was, blonk het kabinet uit door talmen, zwalkend beleid en prevaleerde partijpolitiek boven volksgezondheid.
@Heiner | 16-06-20 | 21:05:
De doden hebben geen stem meer, maar het kabinet heeft er heel veel op zijn geweten, hopelijk roeren de nabestaanden zich binnenkort nog, het is niet niets wat er door bestuurlijk falen veroorzaakt is.
Mensen bewegen nog een beetje krampachtig om elkaar heen maar voor de rest hoor ik ook niks meer van mensen over Corona of de angst om besmet te raken of zelfs dood te gaan. Omdat de IC's het misschien niet aankonden is er een massahysterie gecreëerd lijkt het wel.
Helemaal eens!
Je moet het tergend trage reactievermogen van onze overheid nu niet tegen ze gaan gebruiken hé. Dat is ook niet eerlijk....
REAGEER OOK