Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zondag, 07:55 uur. Iemand wakker bij de NOS

Nu breekt onze klomp

Social

Goedemorgen Nederland. Laten we deze prachtige zondag beginnen met schitterend nieuws. Iemand bij de nieuwsdienst NOS heeft zowaar zuivere koffie gedronken, en is met een donderklap wakker geworden in De Echte Wereld. Terwijl Nederland sliep is hedenochtend in een daad van onverschrokken journalistieke realiteitszin een eerder gepubliceerd nieuwsbericht verherverbeterd en opnieuw wereldkundig gemaakt. Vluchtelingen wijzigen in illegale migranten bij een Nieuws Instituut met Staatssteun dat het niet zo nauw neemt met de werkelijkheid vereist eindredactionele heldenmoed. De onbekende NOS-eindredacteur is bij dezen voorgedragen voor de Martin Bosma Bokaal voor Kloekmoedige Nieuwsverslaggeving. We klappen.

Reaguursels

Inloggen

Eigenlijk praten we over een soort van "openlijke leugen" bij de discussie over gelukszoekende migranten/vluchtelingen.
De politiek heeft dondersgoed in de gaten dat Nederland wéét dat het voor het overgrote deel geen vluchtelingen zijn. Ook de meeste voorstanders voor dit verschijnsel weten dat.
Veel meer als een leugen, die in stand gehouden moet worden door de overheid en de MSM, zie ik dit als een spelletje "wie durft?". De omstandigheden worden gewoon gecreëerd dat het openlijk tegenspreken van die beleid degene die het waagt te zeggen als neonazistische racist weggezet móet worden. Na zorgvuldig kweken van die klimaat is het dus net alsof de politiek -en met hen het door diezelfde politiek beschermde linkse tuig- keer op keer hun voet over de grens plaatst.... en WAAG er eens iets van te zeggen. Het is dus een soort van "onder sarren, trollen en de bedreiging door intimidatie doorvoeren van het eigen ideaal op straffe van een levenslang brandmerk als racist bij kritiek. Een soort van "soft-fascisme" dus: je leeft zogenaamd in een vrij land, dus je mág wel kritiek hebben, niemand houdt je tegen. Alleen is je leven, zoals je het kende, daarna wél voorbij. En de buurman -die met zijn "zeg nee tegen kernenergie-sticker" op de deur- is de eerste die je, geheel naar oer-Hollands gebruik, verraad als je over de linkse schreef gaat.

Gladiator Fap | 15-06-20 | 07:57
-weggejorist-
Freezzz | 15-06-20 | 05:40

Rutte-bokaal: voor de politicus die het langst onafgebroken kan liegen over geheugenverlies
Ollongren-bokaal: voor de politicus die op de meest efficiënte wijze de bevolking buiten spel weet te zetten
Jetten-bokaal: voor de milieuactivist met de meeste air-miles in zijn ecologische voetafdruk
Klaver-bokaal: voor de partij die de meeste wethouders levert die ander beleid realiseren dan de partijleiding zegt te willen (biomassa)
Halsema-bokaal: voor de burgemeester die het persoonlijk actie voeren het meest tot onderdeel van zijn/haar beleid heeft gemaakt.
BNR-bokaal: voor de niet NPO-zender die het hardst achter de EU en het partijkartel aanholt.

NPOlitiekgekleurd | 14-06-20 | 19:34 | 1

Ik zeg, vanwege de inclusiviteit, iederéén een bokaal! Jij krijgt een bokaal, en jij krijgt een bokaal, en jij...(wel even zelf bestellen bij de bokaal-shop)

Zenzeo | 14-06-20 | 20:49

Haha BLM tegen de blanke mensen , toch maar gek dat mensen met een kleurtje dolgraag naar de rijkere west Europese landen willen

Simpele Drenth | 14-06-20 | 17:26 | 1

Ja, voor de maandelijkse herstelbetalingen.

TonieKolonie | 14-06-20 | 18:48

Wat doe je als het overgrote deel van een etnische groep een dusdanig laag IQ/EQ heeft waardoor ze eigenlijk nooit kunnen meekomen in de maatschappij? Zodra je dit aankaart ben je een racist, terwijl het wel degelijk een rol speelt.

Dit is ook precies de reden waarom sommige etniciteiten veel minder problemen ervaren dan andere. Intelligente mensen redden zich over het algemeen wel, terwijl al die Samir's en Mohammed's massaal begeleiding nodig hebben.

Om niet voor racist uitgemaakt te worden roepen ze maar dat het aan de samenleving ligt. Maar in diezelfde samenleving redden andere immigranten het wel. Dus dat is niet de oorzaak.

Greetjee | 14-06-20 | 16:07

NUpunt heeft er voor gekozen dit nieuws niet te plaatsen.

SaintNick | 14-06-20 | 15:03

Een onderzoek heeft aangetoond dat als je de uitkeringen verlaagt de kluchtelingen weg blijven.

watergeus | 14-06-20 | 14:57 | 2

Eén van de redenen voor GL om voor een basisloon te pleiten....

Aanvuller | 14-06-20 | 15:45

@Aanvuller | 14-06-20 | 15:45: Je zou haast denken dat het ze om de toekomstige stemmen te doen is. Zoals de Democrats in de VS zéér gepikeerd reageerden toen Trump voorstelde dat als illegalen dan toch niet uitgezet kunnen worden, ze dan maar naar de democratische 'safe places' moeten gaan, oftewel Californië. Dát was niet de bedoeling, de bedoeling was dat ze naar Texas zouden gaan waar de Republikeinen het voor het zeggen hebben. Als Texas door import van Latino's aan de Democraten vervalt, kan geen enkele Republikein nog president worden en dat weten de dems maar al te goed.

nobele wilde | 14-06-20 | 18:29

ff denken , wat zal ik doen als er hier oorlog uit breekt of iets, yep ik zal eens naar de andere kant van de wereld lopen of varen pffff

out-of-de-box | 14-06-20 | 14:33

Citaatjes:

"De Europese grensbewakingsorganisatie Frontex registreerde in mei op de belangrijkste routes 4300 illegale grensoverschrijdingen. Dat is bijna drie keer zoveel als in april".
"Net als vorig jaar probeerden de meeste vluchtelingen via Turkije Griekenland binnen te komen. Hier stelde Frontex in mei 1250 illegale grenspassages vast, acht keer zoveel als in april."

Zo gaat dat dus: "grensbewakingsorganisatie" Registreert slechts & stelt vast.
Verder wordt er geen poot uitgestoken.
Van een 'grensbewakingsorganisatie' zou je toch mogen verwachten dat die de grenzen bewaakt. Zodat er niemand illegaal binnenkomt.
Het is de zoveelste wassen neus van de EU. Nog nepper dan die van Michael Jackson.

Hieronder wat de EU zelf zegt van deze zoveelste overbodige organisatie:

"In 2016 is het Agentschap uitgebreid en omgevormd tot het Europees Grens- en kustwachtagentschap, waarbij het takenpakket werd verbreed van migratiebeheersing naar grensbeheer en het Agentschap meer verantwoordelijkheden kreeg bij de bestrijding van grensoverschrijdende criminaliteit. Inmiddels wordt Frontex erkend als een van de hoekstenen van de ruimte van vrijheid, veiligheid en recht van de EU. Opsporing en redding gingen ook officieel deel uitmaken van zijn mandaat wanneer dergelijke situaties zich voordeden in het kader van grensbewakingsoperaties op zee."

'Migratiebeheersing' is al sinds jaar en dag niets anders dan 'migratiebevordering'.

'Grensbeheer'?? wat een land als Hongarije doet, dát is 'grensbeheersing': Hekken. Prikkeldraad. Honden. Gewapende bewakers. Terreinwagens.

'Bestrijding van grensoverschrijdende criminaliteit'?
In mijn stad (en vele andere in heel West-Europa) ritselt het van crimineel ongedierte afkomstig uit Afrika, Roemenië, Albanië, Servië, en diverse shit-holes in het Midden-Oosten. Ze pendelen flierefluitend over alle denkbare Europese binnengrenzen.

Frontex een 'hoeksteen van de ruimte van vrijheid, veiligheid en recht van de EU'?
Mag ik even héél hard cynisch lachen?
- Die 'vrijheid' wordt steeds ernstiger aan banden gelegd door lieden met een zekere voor-middeleeuwse woestijnreligie die bekend staat om zijn autoritaire paternalisme, zijn schaamteloze discriminatie, onderdrukking en vrijheidsberoving van de helft van de bevolking (nl. alle vrouwen) en nog wat méér dan die helft, nl. ook alle homo's, lesbo's en gender-fluïden.

- Die 'veiligheid' is al jaren in heel West-Europa een begrip dat thuishoort in nostalgische tijden. Toen Europa nog Europees was. Overal wordt die aangevreten door al dan niet rondreizende niet-westerse criminelen en de potentiële religieuze massamoordenaars van Allah.

- En wat dat 'recht' betreft: Er wordt slechts 'recht' geluld wat krom is. En iedereen heeft gelijke rechten, maar vooral moslims hebben méér gelijke rechten dan andere gelijken.

- Tenslotte: "Opsporing en redding gingen ook officieel deel uitmaken van zijn mandaat wanneer dergelijke situaties zich voordeden in het kader van grensbewakingsoperaties op zee."
'Opsporing en redding' is een eufemisme voor een maritieme veerdienst voor illegale migranten, gefinancierd door de Europese belastingbetaler én met actieve steun en medewerking van eveneens door die belastingbetaler via subsidies gefinancierde extreem-linkse actiegroepjes.

Ik lees bovendien dat de "grensbewakingsorganisatie" Frontex zo'n 1500 employé's telt. Ik weet niet hoeveel duizenden kilometers buitengrenzen de EU in het zuiden aan de kusten van de Middellandse zee heeft, maar ik weet wél dat 1500 man/vrouw/whatever, (waarvan een substantieel deel ook nog eens bestaat uit pennenlikkers) een lachertje is.

Peter Emile | 14-06-20 | 14:25 | 3

@Peter Emile: Lees het volgende over Frontex:
"Het Europees Grenswachtagentschap (Frontex) ondersteunt en coördineert de bewaking van de buitengrenzen van de Europese Unie. Lidstaten zijn in eerste instantie zelf verantwoordelijk voor de bewaking van buitengrenzen. Het agentschap vult de lidstaten waar nodig aan.
Frontex werd in 2004 opgericht en in 2016 omgevormd tot het Europees Grens- en kustwachtagentschap. De bevoegdheden van Frontex werden uitgebreid van migratiebeheersing naar grensbeheer. Taken van het agentschap zijn onder andere ondersteuning bieden bij het opleiden van grenswachters, het bestrijden van internationale criminaliteit en het beheersen van migratie op zee.
In maart 2019 kwamen de onderhandelaars van het EP en de Raad overeen dat de operationele capaciteit van Frontex geleidelijk fors wordt uitgebreid. De capaciteit moet in 2027 10.000 mensen zijn. Frontex wordt vanaf 2021 ingezet bij grenscontroles of een migratiecrisis, na toestemming van het betreffende land. De lidstaten blijven primair verantwoordelijk voor hun grensbeheer."

+ De lidstaten blijven primair verantwoordelijk voor hun grensbeheer.+ Dat is ook logisch omdat geen enkele lidstaat zijn veiligheid wil overlaten aan Brussel. En daarom is dat Frontex een gewrongen constructie. Uiteindelijk beslissen toch de regeringen van de individuele lidstaten.

theo-is-dood | 14-06-20 | 14:45

@theo-is-dood | 14-06-20 | 14:45:

Alleen jammer dat die lidstaten hun eigen grensbeheer niet serieus nemen. Een vergiet houdt nog meer tegen dan een willekeurige West-Europese landgrens.

Peter Emile | 14-06-20 | 15:24

@Peter Emile | 14-06-20 | 15:24:
Ik roep in herinnering dat een aantal maanden de Belgische grens was afgesloten. Vaak letterlijk door middel van grote containers. Dankzij de coronacrisis. Regeringen kunnen wel degelijk slagvaardig optreden.
Terugkomend op Frontex; dat is en wordt een wassen neus. Bij belangrijke beslissingen moet de Europese Raad (=van regeringsleiders) bij elkaar worden geroepen. Brussel zal geen of nauwelijks bevoegdheden hebben. Dat betekent wederom dat Frontex nooit snel en slagvaardig kan optreden.

theo-is-dood | 14-06-20 | 16:25

Vluchtelingen die naar institutioneel racistisch Nederland vluchten? Ik geloof er niets van. Geen weldenkende migrant vlucht toch naar die klote land vol met racisten en nare mensen en ongelijkheid.

Mokum Kosher | 14-06-20 | 14:19 | 1

Een vlucht naar gratis geld.

piet7003 | 14-06-20 | 14:57

"De onbekende NOS-eindredacteur is bij dezen voorgedragen voor de Martin Bosma Bokaal voor Kloekmoedige Nieuwsverslaggeving"

Ik ben helaas bang dat deze redacteur eerder voor de 'Marcel Gleuff-ontslagredenen-bokaal' in aanmerking zal komen.
Niet direct, dat zou teveel in de gaten lopen. Maar carrièretechnisch gezien, kan deze redacteur beter zijn biezen pakken.

Solliciteren bij NUpunt, dat gaat 'm met "illegale migranten" op zijn cv, ook niet worden....

Aanvuller | 14-06-20 | 13:51 | 2

Dat zal wel meevallen denk ik. NUpunt kan prima wegkijken hoor, getuige het feit dat ze dit nieuws nog steeds niet geplaatst hebben.

SaintNick | 14-06-20 | 15:07

@SaintNick | 14-06-20 | 15:07:
Precies daarom zal deze redacteur (die dus naar 'illegale immigranten' verbeterde) nooit bij NUpunt aangenomen worden.

Want NU probeert met alle macht de luchtbel van 'allemaal vluchelingen', in stand te houden!

Aanvuller | 14-06-20 | 15:51

Over 'kloekmoedig' gesproken: "Comment is free, facts are sacred". De beroemde journalist C.P. Scott schreef deze woorden al in 1921, ter gelegenheid van het honderdjarig bestaan van The Guardian (v/h Manchester Guardian). Nu, opnieuw bijna honderd jaar later, zouden deze woorden er weer voortdurend moeten worden ingehamerd, vooral tijdens de opleiding van wannabee-'journalisten':
"(...) De onverhulde waarheid mag niet worden aangetast door het (gebrek aan) resultaat en ook niet door de wijze van presenteren. Commentaar staat vrij, feiten zijn heilig. Naar dit principe, is zogeheten "propaganda" haatdragend. De stem van opponenten moet evenveel gehoord worden als die van medestanders. (...)"
(©C.P. Scott, A hundred years, 1921/MT)

Middenmoter | 14-06-20 | 13:43

Zie bij mij gewoon de oude kop in het twitterbericht, wellicht toch weer gewijzigd ?

"Aantal vluchtelingen in mei weer sterk gestegen"

Als je klikt dan pas de nieuwe kop...

sprietatoom | 14-06-20 | 13:28 | 2

Heb je er op geklikt?

Middensteun | 14-06-20 | 13:30

We worden grenzeloos in de maling genomen.

Premier Trutte | 14-06-20 | 13:18

Deze eindredacteur zal nooit een Divibokaal winnen.

Tietmier | 14-06-20 | 13:18

En dan een foto gebruiken waarvan we weten dat dat beeld niet overeenkomt met wat er daadwerkelijk onze kant op komt.

Schietmijmaarlek | 14-06-20 | 13:14

Eindredacteur zal dit niet gedaan hebben. Zijn zorgvuldig op kneiterlinkse geloofsovertuiging geselecteerd.

Mart6037 | 14-06-20 | 13:12

Was een goed geprogrammeerde stagiaire die zondagochtend dienst had. Maar het zijn nog steeds "vluchtelingen"... zoals het hele opstelletje laat zien .. lekker puh..!
Dus de vreugde van Pritt wat prematuur.

daytripper | 14-06-20 | 13:11

Frontex: opgericht door ondemocratisch instituut ( Europese unie )
Doel: Bewaken buiten grenzen europa.
Realiteit: Geen enkele vorm van bewaking, slechts registratie van aantal immigranten.
Conclusie: ondemocratisch, misleidend, ondermijnend.
IND: Opgericht door democratisch instituut (staat der nederlanden)
Doel: verantwoordelijk voor beoordelen asielaanvraag & uitzetten illegale migranten.
Realiteit: Aanvragen worden niet op tijd afgehandeld, illegale migranten worden niet uitgezet.
Conclusie: ondemocratisch, misleidend, ondermijnend
Het parlement: democratisch gekozen door bevolking.
Doel: Uitvoeren van democratisch tot stand gekomen besluitvorming en het controleren van de daarvoor opgerichte instituten.
Realiteit: Instituten worden slecht gecontroleerd en er wordt niet ingegrepen wanneer instituut aantoonbaar faalt. Om structureel falend beleid te verdoezelen wordt de status van illegale zomaar veranderd via generaal pardon in Nederlands staatsburger. Mensen hebben recht op sociale huurwoning, kunnen gebruikmaken van sociale vangnetten betaald met belastinggeld.
Conclusie: ondemocratisch, misleidend, ondermijnend.

Fele | 14-06-20 | 13:10

Vandaag op de " vlucht " en morgen staan ze te protesteren op de dam bij tante Femke .

Minus Richels | 14-06-20 | 13:02 | 2

En moeten wij zwarte piet, onze geschiedenis,onze huizen, ons geld en onze privacy opgeven. En dan moeten we nog blij zijn volgens de deugers.
Ik zeg : stik in het stof

Mart6037 | 14-06-20 | 13:10

Het zijn tenslotte allemaal BMH 's (Blanke Mensen Haters)

Alt | 14-06-20 | 13:31

Er zijn twaalf Duitsers nodig om te werken en belasting te betalen om de kosten van slechts één migrant te financieren.

Een van de grootste geheimen in Europa zijn de werkelijke kosten van immigratie en met name de kosten van één migrant. In een artikel uit Duitsland worden de kosten berekend. De resultaten zijn schokkend.
maar wie de regering om de kosten vraagt, wordt naar een labyrint van statistieken en cijfers gestuurd.

lees meer op nzz punt ch

ptrck | 14-06-20 | 12:59 | 4

De Neue Züricher Zeitung is een baken van licht in een zee van Stasi duisternis.

joepiedepeopie | 14-06-20 | 13:18

Sinds 2015 300 miljard !
Wir faffen das.

joppo0 | 14-06-20 | 13:27

T schijnt in NL +/- 12.000.000.000 te zijn los van de woonruiimte en overlast problematiek.

Uw Verzekeringsadvis | 14-06-20 | 13:41
▼ 1 antwoord verborgen

Ze worden zeker bang dat bijltjesdag aanstaande is die ratten van de NOS.

piet7003 | 14-06-20 | 12:52

'Dus de nood van de "vluchtelingen" is zo hoog dat ze Corona als een grotere bedreiging zien dan de redenen waar voor ze "vluchten". Overigens worden ze overal consequent illegale migranten genoemd ipv vluchteling zoals bij de NOS.

Ronnie02 | 14-06-20 | 12:29

Inderdaad hulde @NOS; de wettelijke werkelijkheid durven te benoemen.
Houd dat graag vast voor *binnenlandse* berichtgeving...

hotmint | 14-06-20 | 12:28 | 1

Hulde @NOS? Na 40 jaar misleidende linkse poly-rotzooi en ranzige propaganda, 1 normale feitelijke weergave.

ploppy | 14-06-20 | 12:57

Misschien is het een idee om in ieder geval de zwarte illegale migranten toe te laten. Dan zijn we tenminste niet racistisch.

JackStick | 14-06-20 | 12:15

Aha, nieuwe frontsoldaten zijn dus onderweg.

LostSandWich | 14-06-20 | 12:09 | 1

Yes, 4300 nieuwe Akwasies en Airfryers onderweg naar uw ooit zo vredige dorpspleintje.

Flip468 | 14-06-20 | 12:34

Ik denk dat ik maar ga sparen voor verhuizen naar het Oosten van Europa. Ik heb geen zin om hier dadelijk op mijn oude dag een variant van de plaasmoorden te gaan meemaken. Je wordt in je eigenland gediscrimineerd omdat je blank bent, aangemoedigd door de nationale media. Onder diezelfde propaganda wordt je land gevuld met mensen die je haten vanwege je cultuur en je huidskleur. Zodra ze binnen zijn eisen ze dat je je onderwerpt aan hun cultuur. Dat is dezelfde cultuur waar ze zogenaamd voor op de vlucht zijn. Ik ben de totale cultuur van weg met ons en het martelaarschap deugen zo kots beu.

Gandalph | 14-06-20 | 12:09 | 2

Ik denk dat die gewone volk in Nederland niet weet van die plaasmoorden in Zuid-Afrika nie. Dat is staatsgeheim.

strawdog | 14-06-20 | 12:17

..... begrijpelijk......

Wienerschnitzel mit | 14-06-20 | 12:58
-weggejorist-
von sokkenstopfen | 14-06-20 | 12:07 | 2

-"Aantal illegale migranten in mei weer sterk gestegen"-
Het staat er echt! -"Aantal illegale migranten in mei weer sterk gestegen"-
Dat moet een NOS-stageaire zijn die met d'r hoofd nog bij de BLM-demo van gisterenavond was.

theo-is-dood | 14-06-20 | 12:06 | 1

Ja, ik begrijp dat ook nooit zo.
Heb zelf altijd geleerd dat illegaal iets doen, betekent dat je daarvoor bestraft zal worden.

Wering | 14-06-20 | 15:12

Het blijft het ultieme wegkijk EU beleid.
-
De mensen weten dat als ze één stap over de grens zetten dat ze nooit meet terug hoeven en alles krijgen. Genoeg om de achttien broeders en zuster thuis te onderhouden, na ontvangst van de papieren kan gewoon weer lekker terug op vakantie.
De reis begint met wat perverse smokkelbendes in Noord Afrika of Turkije (die inmiddels schatrijk zijn en steeds machtiger worden). De mislukte overwegend islamitische landen vaak tot op het bot corrupt worden massaal verlaten. Er is geen enkele drijfveer om er wat van te maken of de bevolkingspopulatie in toom te houden.
In gammele bootjes (minder kosten is meer winst) worden ze uit kust opgewacht door een vloot van NGO schepen die in nauw contact staan met de smokkelbendes (oh, sorry via de vluchtelingen zelf via satelliet telefoon, dus niet rechtstreeks). Dan de drenkelingen oppikken en even dobberen voor de kust van Zuid Europa, daar bevinden zich blijkbaar de dichtst bij zijnde havens.
Daar worden de mensen afgezet om vervolgens opgenomen te worden door de vluchtelingenindustrie gerund door fanatieke GroenLinks/PvdA/X66 aanhangers.
De mensen worden niet voorbereid op terugkeer, maar op een levenslange verzorging en de familie die het geld voor de smokkelaars had verzameld mag gewoon ook overkomen.
De gewone man die al die deuggevoelens van de X66/GL/PvdA moet bekostigen moet zijn mond houden want anders wordt hij uitgemaakt voor xenofoob, racist, egoist en het liefst nazi.
-
Zolang er een totaal gebrek aan coordinate is, gericht op terugkeer kan je die mensen echt niets kwalijk nemen. Enkel degenen die het halve zacht en perverse beleid uitdragen onder het mom kijk ons eens deugen. Fijn als die EU fracties en als de Zuid-Europese landen er tegenin gaan wordt de subsidie gekort en als landen niet meedoen in de verdeling (zie Oost-Europa) wordt ook de subsidie gekort.
-
Ik vraag me echt af wat ik nu fout zie? Zijn er ook GroenLink/X66/PvdA-ers die dat kunnen duiden anders dan wat lelijks roepen? Ik vraag het mezelf echt af.

bananabanana | 14-06-20 | 12:03 | 2

Nee u bent een racist,
net als ik en alle andere blanke autochtone mannen.

kees1386 | 14-06-20 | 12:05

@kees1386 | 14-06-20 | 12:05: We hebben gezien dat ook R U T T E met alle winden meewaait in de "Black Pete" discussie. Ik raad u daarom alleen aan om maar vast te gaan sparen voor de herstelbetalingen aan Suriname.

theo-is-dood | 14-06-20 | 12:09

ieder volk heeft het recht op een eigen cultuur, way of life, wetten
en een eigen land om volgens die voorwaarden te leven, dus waar is dan het recht van de blanke westerling om zijn cultuur, way of life en wetten te mogen koesteren en in stand te mogen houden zonder inmenging of commentaar van volk dat hier niet vandaan komt en dus niet thuis hoort?
Daarom moet er een halt komen aan de import van leegvreetvolk dat al bij voorbaat een schijthekel heeft aan de westerse way of life, want het word steeds onleefbaarder met al dat ondankbare en vooral islamitisch teringvolk!

von sokkenstopfen | 14-06-20 | 11:57 | 1

Idd.> ik had een vriendin, die moest laatsgenoemde groep leren fietsen met wapperende doeken aan, dat mocht dan niet in de buurt waar ze woonden, want de mannen mochten het niet zien.... ze moest die lui ook nls bijbrengen. Als ze die doeken later in het winkelcentrum tegenkwam, groeten ze haar niet, en ze was volkomen lucht voor de doeken. 90% heeft gewoon zwaar de tyfus aan ons.

Wienerschnitzel mit | 14-06-20 | 13:05

Vanochtend bij het ontbijt... gesprek over beeld Churchill.... met mijn schoonbroer (Duits) en zijn vrouw (Amerikaans). Beide door en door overtuigd van het BLM verhaal. Toen ik zei dat je racisme niet oplost met méér racisme, werd ik een racist genoemd. Je verzint het niet. Ik begreep er blijkbaar niks van, want ik was niet in Amerika opgegroeid. Mijn argument dat die 14.000 op de dam dat ook niet zijn ging natuurlijk niet op. Het is allemaal de schuld van de witte man. En het feit dat 74% van de zwarte kinderen zonder vader opgroeit? --> de witte man. Het feit dat zwarte kinderen high school niet afmaken? --> je raadt het al: de witte man. Mijn punt dat het ONT-ZET-TEND gevaarlijk is om de duizendmiljoen redenen waarom sommige (niet alle!) zwarte mensen niet succesvol zijn, waar racisme beslist één van die redenen is, te nemen en op één hoop te gooien en de witte man de schuld van alles te geven, dan doe je exact dat wat Adolf deed vanaf 1933. Op dat staat elke blanke per definitie onder generaal verdacht vanwege zijn vermeende white privilege en is het racistisch-fascistische hek van de dam. Toen ik stelde dat de tent afbreken en een poging om de geschiedenis uit te wissen verdacht veel overeenstemt met hetgeen dat gebeurt als dictaturen opgericht werden, werd geantwoord met: dat zijn maar een paar procent extremen. Mijn commentaar was toen: Goed, nu komen we ergens! Zullen we dan afspreken dat we de racistische gevallen ook als de extremiteiten beschouwen en met de bestaande wetten tezamen te bestrijden, maar ophouden een compleet ras verantwoordelijk te maken voor de ellende die een paar mensen plaatsvervangend ervaren? Beelden omverwerpen en doen alsof het niet bestaan heeft gaat de mensen niet "overtuigen". Nee, was het antwoord, EDUCATION is het middel. Mijn antwoord "Education met een doel, daarvoor hebben we een ander woord uitgevonden: Indoctrination". Educatie moet altijd objectief zijn. Alleen dan heeft het waarde. Een minderheid die meent dat het fout is, maakt het nog niet de waarheid. Toen kwamen ze met "maar de meerderheid vind dit". Echt? Volgens Enquete steunt 67% van alle zwarte mensen de BLM standpunten NIET. Hoe verklaar je dat dan? En nog wat: als je me een racist noemt, kun je maar beter goed bepakt met argumenten komen, want dat is een serieuze beschuldiging. Toen kwam een "apology". Ik vroeg "meen je dat, of zeg je dat alleen maar om uit de wind te blijven?" Ze meende het. Toen zei ik: goed, nu komen we ergens. Ik zal dan ook proberen jou geen racist en fascist te noemen. Grote ogen. Krekels... Stilte. Ik nam een slurp van mijn koffie en was blij dat ik voor mijn waarden ben opgekomen. Dat zouden meer mensen moeten doen. Mijn koffie was zwart trouwens, zoals ik hem het liefste drink.

Gladiator Fap | 14-06-20 | 11:57 | 4

Bravo. Als we met zijn allen die schroom om er over te praten af zouden werpen en niet bang zijn voor onze omgeving, baantje of wat dan ook, dan zou dit allemaal snel verdwijnen. Je kunt geen miljoenen Nederlanders monddood maken.

OudeNederlander | 14-06-20 | 12:08

Zal een gezellige Kerst worden... Well Done Gladiator...

Odin | 14-06-20 | 12:25

@OudeNederlander | 14-06-20 | 12:08: Precies dat is hetgeen dat me zorgen maakt. In Duitsland was in 1933 ook niet iedereen Nazi, verre van zelfs. Maar iedereen liet het toe en ging erin mee, omdat de beste bloksnor het toch goed voor had met het Duitse volk? En toen het te laat was, wilde iedereen het plotseling niet meer geweten hebben. Het is een verschrikkelijke Godwin, maar wel een voorbeeld van hoe dingen helemaal fout kunnen lopen. Dan denk ik: doe dat nou niet. Op het moment dat je de ene extremiteit toe laat, komt er gegarandeerd een tegenreactie, die zich daarmee gelegitimeerd voelt. Ik maak me ook zorgen, omdat ik me eigenlijk blij zou moeten voelen dat we het gesprek vreedzaam en in consensus beëindigt hebben. Ik voel me alleen niet blij, omdat ik weet dat het énige dat ervoor gezorgd heeft dat we aan tafel gebleven zijn en het uitgepraat hebben, is dat we familie zijn en, zoals @Odin hieronder terecht vermeld, we een gezellige Kerst willen hebben. Stel je eens voor dat we die verbondenheid niet gevoeld hadden, dat we door -pak 'em beet- jarenlange indoctrinatie, immigratiebeleid, verharding van de samenleving, cultuur-clashes, MSM-fake news, etc, ik noem maar een paar dingen, NIET meer de behoefte gevoelt hadden om er met elkaar uit te komen... dan was iedereen opgestaan van tafel en iedereen had elkaar voortaan als "ongeneesbare racist" gezien. Waarschijnlijk was het dan ook meteen het laatste ontbijt geweest met elkaar. Dit, in een notendop, is wat ik zie gebeuren met de westerse cultuur. En het bevalt me niet dat door zuiver opportunisme en egoïsme degenen die het in één klap zouden kunnen tegenhouden, het gewoon laten gebeuren. De integriteit is ver te zoeken nowadays.

Gladiator Fap | 14-06-20 | 12:36
▼ 1 antwoord verborgen

Migranten zijn lang niet altijd vluchtelingen, goed opgelet dus.

Kuifje-naar-Brussel | 14-06-20 | 11:52

Met al die apothekers zou je denken dat er al 8 varianten van een vaccin tegen corona is.....

Is dit nog nieuws? | 14-06-20 | 11:44 | 1

Rutte besteld die vaccin s in Italie...
Wat kan daar nou mis gaan?
Kwamen daar ook niet doe geweldige treinen vandaan?

joppo0 | 14-06-20 | 13:30

Blijft toch gek. Jan Modaal komt geen enkel buurland binnen; grenzen dicht wegens corona, maar duizenden illegalen kunnen wel probleemloos de grens passeren. Heeft Soros de douane inmiddels ook in handen?

Flip468 | 14-06-20 | 11:41 | 4

Agenda 2030 moet koste wat kost doorgaan. En ja, dit is gewoon beleid...

kees1386 | 14-06-20 | 11:51

@Flip468: Er is niet aalleen een Sea Watch 3 in de vaart tussen Libya en Italie, maar sinds februari ook een (grote) Sea Watch-4:
"The United4Rescue initiative backed by the Protestant Church in Germany has inaugurated a new ship to rescue migrants in the Mediterranean. The 'Sea-Watch 4' is set to go on its first mission in April.

The ship was named "Sea-Watch 4" in a ceremony in the port city Kiel in northern Germany on Thursday, attended by politicians, church leaders and other guests. The 45-year-old vessel, formerly used for research purposes, will now be used to rescue migrants in the Mediterranean Sea. The first mission will start in April, according to organizers.

United4Rescue, an initiative led by the Protestant church in Germany (EKD) and backed by more than 400 other organizations, managed to acquire the ship around ten weeks after it launched the crowdfunding campaign #WirschickeneinSchiff (which translates to "We send a ship") to finance its sea rescue efforts."
www.infomigrants.net/en/post/22923/ne...

theo-is-dood | 14-06-20 | 12:13

Op de plekken waar de nationale jurisdictie ophoudt, gaat die van de EU verder. En de EU neemt totaal geen verantwoording voor de aanpak van het coronavirus. Zie maar eens de push om grenzen open te gooien, iedereen weer te laten vliegen en de problematiek van arbeidsmigranten in de slachthuizen. Daar had de EU kunnen aansturen, maar dan geven zij zich opeens niet thuis.

Alexander des Burgus | 14-06-20 | 12:22
▼ 1 antwoord verborgen

Een FVD stagiar heeft de NOS succesvol geïnfiltreerd!

Oklahoma | 14-06-20 | 11:38

Wel goed voor de werkgelegenheid als ze met terugwerkende kracht alles gaan rectificeren. Jammer dat het een sigaar uit eigen doos is (ik bedoel van belastinggeld, voor de GL/PvdA/X66 lezers), anders zou het echt een stimulans zijn voor de economie.

bananabanana | 14-06-20 | 11:36

Hahahaha, Ja ik las het vanmorgen in de NOS app. Was nét wakker, staat dat er nou echt? Even paar keer in mijn ogen gewreven, ILLEGALE MIGRANTEN. Die 4300 in mei waren trouwens gespot door de linkse verrekijkers van frontex, in werkelijkheid waren het er misschien wel veel meer, wie het weet mag het zeggen. Op naar gratis huis, eten, kleding, zorg, zakgeld en opleiding en volgend jaar de boel weer afbreken en klagen hoe verschrikkelijk racistisch het hier is.

Flip468 | 14-06-20 | 11:31 | 1

Volgend jaar?? Dat doen ze gelijk bij aankomst in het azc hoor, zijn allang getipt door hun voorgangers: Hoe te handelen bij aankomst in Holland. Instructieboekjes, handleidingen, video's...

Zenzeo | 14-06-20 | 11:37

Voorzichtig vraagje aan de redactie? Mag ik hier nu wel een scheepsbericht plaatsen over de reeds dagenlange plotselinge bewegingen van de SEA WATCH 3 en de MARE JONIO?

Kortgeleden werd het in het mariniers item gejorist. OK, enigszins off-topic, maar het was toch zeegerelateerd? De MARE JONIO ligt nu bij Lampedusa en de SEA WATCH 3 kruist grof gemeten 75km van de Libische kust.
Wat willen ze daar? Edmond V.O. Katusz

Evocatus | 14-06-20 | 11:27 | 9

@Evocatus | 14-06-20 | 11:49:
Voorinformatie? Wat dacht u van gezond verstand? Overal in Europa worden de coronamaatregelen versoepeld, dus je kunt op je klompen aanvoelen dat die vluchtelingenstromen weer op gang komen.

Spring Bruissteen | 14-06-20 | 12:03
▼ 6 antwoorden verborgen

Zijn ze nu helemaal gek geworden bij de publieke, waar moet dat heen. Straks wordt iedereen nog wakker in de echte wereld. Schrikken hoor!!

Robhal | 14-06-20 | 11:24 | 6

@kees1386 | 14-06-20 | 11:41:
Nee hoor ik was al een tijdje wakker :) ik was allen nog niet wakker genoeg om bij de het woord: crowd-control op te komen... 't zondagochtend he... eerste bakkie koffie moet er nog in...

peterdh | 14-06-20 | 11:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Ongelooflijk! Blijft allemaal wel de schuld van witte man/Trump/Baudet, hoop ik?

BRR76 | 14-06-20 | 11:18 | 3

Uiteraard, en vergeet vooral niet dat Rutte en de EU, vooral de EU, de enige die zijn die ons uit de misere kunnen redden.

peterdh | 14-06-20 | 11:29

@peterdh | 14-06-20 | 11:29:

Beste peterdh,

Vergeet niet dat we dan ook nog broodnodig een man als dhr. Klaver als premier moeten hebben, Hij is er echt klaar voor. Meent hijzelf.
*Homerisch gelach* Evocatus
.

Evocatus | 14-06-20 | 11:54

@Evocatus | 14-06-20 | 11:54:
Uiteraard, het volk zoekt naar een sterke man als leider. Een daadkrachtig figuur. Iemand die van aanpakken weet, de wereld gezien heeft en zich niet uit het veld laat slaan als een klein millenial kind met rubberen-stoeptegel mentaliteit en idem geplastificeerde ruggegraat. Klaver is your man!!

peterdh | 14-06-20 | 12:25

Ondertussen in de USA,

Het fastfoodrestaurant in Atlanta, waar vrijdag een zwarte man werd doodgeschoten door een politieagent, is afgebrand. Ongeveer duizend demonstranten waren op de been bij het restaurant.
www.parool.nl/wereld/restaurant-in-at...

AntonJansen | 14-06-20 | 11:18 | 16

@Gladiator Fap | 14-06-20 | 12:56:
Van mij mag Trump die hele teringzooi laten klappen.
Heerlijk !

joppo0 | 14-06-20 | 13:32

@Gladiator Fap | 14-06-20 | 12:56:
Tot die tijd zal het een doffe ellende zijn, die nog verder kan escaleren.
Overigens denk ik dat de media hun berichtgeving hier over wel aan zullen passen.

Mr.Crowley | 14-06-20 | 13:33

@Mr.Crowley | 14-06-20 | 13:33: Ik hoop dat het we op het punt komen dat de MSM geen keus heeft en het schoorvoetend moet toegeven. Krijg je van die zure gezichten net als op CNN 4 jaar geleden. Heerlijk.

Gladiator Fap | 14-06-20 | 14:56
▼ 13 antwoorden verborgen

Wanneer nieuwe Nederlanders de oude goeddeels hebben vervangen, zal de nieuwe cultuur wellicht wél verdedigd mogen worden. Misschien is dat moment inmiddels zo'n beetje daar?

Ramsesz | 14-06-20 | 11:15 | 3

Nou dat duurt nog wel even, maar opletten blijft nodig. Als al die miljoenen kiezers volgend jaar het verstand boven gevoel laten prevaleren komt het misschien nog wel goed.

Robhal | 14-06-20 | 11:27

@Robhal | 14-06-20 | 11:27:
Wat waren de laatste peilingen? +40 ofzo voor de pro-EU partij die zijn moeder nog zou verkopen voor een grammetje in zn EU-crackpijp?

peterdh | 14-06-20 | 12:33

Nou nou, ook leesbaar op NOS teletekst,

Het aantal migranten dat illegaal de EU probeert binnen te komen is na een stevige daling weer sterk toegenomen. De Europese grensorganisatie Frontex registreerde in mei 4300 illegale grenspassages.Dat is bijna drie keer zoveel als in april,toen het aantal door de coronapandemie sterk daalde.
nos.nl/teletekst#136

AntonJansen | 14-06-20 | 11:15

Aan de manier waarop deze lieden zonder enig probleem Nederland in kunnen komen en mogen blijven kun je zien dat het beleid is.
Natuurlijk zorgen al deze (inmiddels tegen de 2 miljoen) "vluchtelingen" voor een enorme voetprint op mileugebied, en zouden we meerdere problemen in 1 keer oplossen als ze werden tegengehouden (begroting, woonruimte, stikstof, tweedeling samenleving), maar dat komt de heren niet uit.
Ooit komt er een moment waarop deze mensen ook voor de bus worden gegooid, maar dan is er al geen Nederland meer.

OudeNederlander | 14-06-20 | 11:14 | 3

Straks weten ze niet meer hoe ze het hier droog moeten houden.

Mr.Crowley | 14-06-20 | 11:29

De mensen die nu verantwoordelijk zijn, hoeven dan allang geen rekenschap meer te geven want zijn er net als u en ik inmiddels niet meer.

2tribes | 14-06-20 | 11:46

@2tribes | 14-06-20 | 11:46:
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Kijk maar eens naar de CBD prognose m.b.t. bevolkingsontwikkeling.
Over slechts 20 jaar: 18.3 inwoners, waarvan plm. 8,5 miljoen "Nederlanders" van 20-65 jaar.

Maar.... dat is inclusief iedereen van wie beide ouders in NL zijn geboren + iedereen die in de loop der jaren is (of nog wordt) genaturaliseerd.
Dnk dat je in je handen mag knijpen als je over 20 jaar van de 8,5 miljoen, er nog 2.5 tot 3 miljoen zijn die je als autochtone Nederlander zal herkennen.

De groep (potentieel) werkenden, zeg 20-65 jarigen is over 20 jaar als volgt verdeeld: NL 67.30, westers 13.01 en niet-westers 19.70 %

En als ze eenmaal in NL wonen, lijken ze heel erg oud te worden. Want het percentage oudere allochtonen t.o.v. 1 jaar eerder + 1 jaar jonger is elk jaar hoger dan het percentage nog in leven zijnde Nederlandse inwoners (maar ja, u en ik weten dat Nederlanders niet -kunnen- worden aangevuld maar de bejaarde allochtonen wel op grote schaal)
Ër zijn steeds meer ouderen" klopt (want ooit waren er heel veel NL kinderen), maar daar waar er nu/straks 1,5 keer zoveel NL ouderen zijn, zijn er plotseling meer dan 7 x zoveel allochtone ouderen....

Maar die kunnen niet "langer door werken", dat kan alleen als je er al meer dan 40 jaar werken op hebt zitten; niet als je nooit hebt gewerkt.

Wering | 14-06-20 | 15:48

Bah NOS, geen mens is illegaal!

Ramsesz | 14-06-20 | 11:11 | 1

lol

2tribes | 14-06-20 | 11:46

De berichtgeving van de NOS is ook opvallend in die zin dat het antisemitisme bij de betogingen, van BLM, wordt verzwegen. Door dit te verzwijgen doet de NOS mee aan dit antisemitisme.

El Rico Grande | 14-06-20 | 11:11

Europa met Nederland voorop is ontzettend racistisch daarom worden deze mensen over een tijdje aangeduid als verzetsstrijder of bevrijders.

likdoorn | 14-06-20 | 11:10

Vluchtelingen dekt de lading beter dan illegale migranten.
Een illegale migrant zou immers nooit een legale status (moeten) kunnen krijgen en dat krijgt de meerderheid wel.
Terwijl zij wel degelijk vluchtelingen zijn.
Zij vluchten immers wegens het gebrek aan uitkeringen in het land van herkomst.

jemagookniksmeer | 14-06-20 | 11:08 | 1

Zie je nu zelf hoe je spaak loopt in de new-speak?

peterdh | 14-06-20 | 12:35

Hebben jullie speciale software of zo, om veranderde nieuwskoppen te ontwaren? Anders vind ik dit verdomde knap. Ik lees nooit tweemaal hetzelfde nieuwsbericht.

Jan Gordelroos | 14-06-20 | 11:00 | 1

Ja, software van NOS Edits scant artikelen en geeft een melding als het artikel is gewijzigd. Dit zorgt soms voor hilarische resultaten...
github.com/Fdebijl/NOSedits
Of Google zelf even een minuut IPV hier een tegel te bakken

kees1386 | 14-06-20 | 11:28

Wat mij opvalt, is dat de berichtgeving in de kranten en online media van positief naar negatief zwalkt, afhankelijk van wat op dat moment nodig is. Zag gisteren op Facebook dat in het Parool (geen abbo, kan het dus niet lezen) een artikel had gestaan over de discriminatie en dat het toch wel heel erg schijnt te zijn. Gek genoeg als 'we' (en dan bedoel mensen ter rechterzijde van het politieke landschap) klagen over de gebrekkige integratie en het mislukken van onze multiculturele samenleving, we van alle kanten om de oren worden geslagen met artikelen over succesvolle immigranten en mensen met een niet-blank kleurtje die een plek veroverd hebben in onze maatschappij en dat het steeds beter gaat. Wat is het nu?

FrankVeer | 14-06-20 | 10:59 | 1

Precies dit!

2tribes | 14-06-20 | 11:48

Welkom, wij hebben nog gratis geld over want de witte werkende man/vrouw/transgender kan nog wel iets meer belasting betalen

Eddy67 | 14-06-20 | 10:57

De verkiezingen komen er aan en de vvd gaat weer stoer doen. Na de verkiezingen gaat de policor weer aan en zijn het weer vluchtelingen....

Analia von Solmsch | 14-06-20 | 10:50 | 1

Precies. Verkiezingen komen er weer aan en het kartel gaat het plebs weer naar de mond praten. NPO is gewoon onderdeel van het Ministerie van Waarheid

BASinnic | 14-06-20 | 10:59

Hoe zou Janmaat deze gebeurtenis interpreteren? Iemand?

Thoth | 14-06-20 | 10:49 | 1

Het vroege tijdstip komt de kwaliteit van de tegels kennelijk niet ten goede...

bisbisbis | 14-06-20 | 10:56

Het aantal 'migranten' dat legaal de grens over gaat en dan de andere kant op, daar hoor je niemand over , anders dan natuurlijk bij GeenStijl in het Filosofie op Zondag topic.

Zwizalletju | 14-06-20 | 10:45

Nu begrijp ik ook beter waarom die boeren weg moeten.

Nehemia | 14-06-20 | 10:41 | 1

Duh,

2tribes | 14-06-20 | 11:49

Betrouwbaarheid NOS- journalistiek tot dieptepunt gestegen.

Koonkluk Huis | 14-06-20 | 10:39

En ontslagen?

David000000007 | 14-06-20 | 10:34

Hoe wordt zo een bericht nou op JOOP ontvangen? Is het werkelijk zo dat ze daar allemaal in koor: 'Welkom in mijn land,' blèren?

Nehemia | 14-06-20 | 10:32 | 6

Ik heb geen idee ik ben gestopt met JOOP lezen. Ik begon met lezen om toch maar een beetje te kunnen begrijpen wat er aan de andere kant van het politiek spectrum leeft, maar werd depressief van de extreem linkse en opruiende taal die daar wordt uitgeslagen.

Wilt Geerders | 14-06-20 | 11:18

Mark my words: op het moment dat het pendulum teruggeslagen is en de stront aan de knikker is, wordt er op JOOP ineens ook genuanceerde taal gesproken. Huichelarij is het.

Gladiator Fap | 14-06-20 | 12:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Het begint met het stemgedrag van het volk. Stem op partijen die iets willen doen aan de ongebreidelde instroom migranten (of hoe we het noemen).

BozePaarseMan | 14-06-20 | 10:28

Ff goed in de gaten houden hoelang dit artikel deze titel behoud. Op het moment dat de titel wordt terug gezet kun je er vergif op innemen dat er een onderzoek is ingesteld en er koppen gaan rollen.

Dirk III | 14-06-20 | 10:27

Ik moet wat vaker langer in m’n nest blijven liggen. Schijnt de tegenwoordigheid van geest bij NOS ten goede te komen.

Dubbelepunthoofd | 14-06-20 | 10:26

Grenzen zijn open, Bende Links Mensen verleggen de aandacht en hup daar komen de illegale profiteurs weer die in het huidige (alles linksmag) klimaat met open armen worden ontvangen door de andere profiteurs....

Troyan horse | 14-06-20 | 10:22

Daar wordt iemand morgen ontslagen.

Feitenpliesie | 14-06-20 | 10:22 | 1

Of wellicht vanmiddag nog, als Gelauff wakker is.

obominotie | 14-06-20 | 11:14

Ik kan me voorstellen als je de middelen en de kennis hebt, dat je een samenleving af en toe, hier en daar, een beetje bijstuurt.
Maar hier is geen sprake van bijsturen, hier is sprake van indoctrineren.

Mr.Crowley | 14-06-20 | 10:21 | 1

Ernstige vorm van plichtsverzuim, zouden we strafbaar moeten stellen....

D-Fens_1963 | 14-06-20 | 10:36

Hulde voor het woord "kloekmoedig" maar voor de rest is het een dag als alle andere. De NOS verschrijft zich een keer dus deze redacteur ziet de Divibokaal aan z'n neus voorbij gaan.

Busverhuur | 14-06-20 | 10:16 | 1

En zijn promotie ook.

Varende_Reaguurder | 14-06-20 | 10:21

De NPO gaat natuurlijk nooit weg. Het is de met belastinggeld gesubsidieerde propaganda arm van onze staat.

Nehemia | 14-06-20 | 10:14

All inclusive adventurers zijn het gewoon. Thuis doen ze ook nog mee voor de Wisselbeker voor de origineelste reisoutfit, las ik op Niburu...

F. von Zeikhoven | 14-06-20 | 10:10

Zolang iedereen op een politieke partij stemt die Brussel onderschrijft, zal het van kwaad tot erger worden.

Nehemia | 14-06-20 | 10:08

Degene die deze verzetsdaad van aanpassing van een NPO artikel naar de werkelijkheid heeft uitgevoerd wordt op dit ogenblik door de waarheidsdienst van de NPO het bedrijf uit gegooid. "Dat de juiste NPO waarheid in stand moge blijven!"

Du-u-u-h | 14-06-20 | 10:07 | 3

Ik luister, kijk al maanden geen NPO meer. Brengt rust. En niks gemist.

ritter vn hüpfburg | 14-06-20 | 10:37

@ritter vn hüpfburg | 14-06-20 | 10:37: Dit. Scheelt tijd, frustratie, woede.

OudeNederlander | 14-06-20 | 11:06

@ritter vn hüpfburg | 14-06-20 | 10:37: Alleen blijft de overheid geld uit uw portemonnee halen om het te bekostigen.

EEnzame SchizofrEEN | 14-06-20 | 11:34

De Fransen zijn van hetzelfde slag als de Turken. Zij pushen elke dag opnieuw 5 gratis opblaas boten met illegalen de Engelse wateren in. Dit wordt gedaan door de Franse marine. Raar he, dat het VK niks meer te maken wil hebben met die EU. Ik schaam me diep.

bigstone | 14-06-20 | 10:05 | 6

Wat pas echt raar is, is dat het door de VK wordt doodgezwegen. Nigel Farage rapporteerde er over en werd vervolgens lastiggevallen door de politie want coronawetgeving (lol). De boten konden uiteraard rustig aanmeren.
Als je daar nog wat gedraai van Boris bij optelt (halfzachte grenscontrole Ierland) en de propaganda die de BBC rondslingert dan ben ik er niet zeker van dat de VK de slag heeft gewonnen. De globalisten lijken nog steeds een ferme greep op het land te hebben.

OudeNederlander | 14-06-20 | 11:09

@OudeNederlander | 14-06-20 | 11:09: Dat verbaasde mij ook. Identair verzet was destijds ook bezig met een schip in de Midellandse Zee. Die kleine bootjes moeten zo teruggesleept kunnen worden.

Frau Merkel | 14-06-20 | 11:55
▼ 3 antwoorden verborgen

De meeste problemen lossen (uiteindelijk) zichzelf op. Nog even wachten en het hele financiele kaartenhuis flikkert in mekaar. Kan een katalysator zijn. Als er groepen Nederlanders ontstaan die niet meer te vreten hebben en geen fatsoenlijk dak boven hun hoofd dan is het meteen gedaan met het fatsoen. Vluchtelingen worden de straat op geflikkerd en jonge Nederlandse gezinnen nemen waar ze meer recht op hebben. Of komt eerst onze koning verkondigen, a la zijn oma (1950 en 1979 , dat Nederland vol is, ten dele overvol, en dat hierom de Nederlanders hun heil elders moeten gaan zoeken?

squadra | 14-06-20 | 10:04 | 1

Dat durftie niet...

F. von Zeikhoven | 14-06-20 | 10:11

Gelukkig wij ook nog de goede jaren meegemaakt, maar onze kinderen zullen later een minderheid worden in dit land.

Nehemia | 14-06-20 | 10:04 | 3

Minderheid zijn doet het in de regel anders tamelijk goed in Nederland dus er is hoop.

D-Fens_1963 | 14-06-20 | 10:19

Dat gaat natuurlijk alleen maar goed als tegen die tijd de meerderheid allemaal werkt en het geld opbrengt om de t.z.t. gekwetste minderheid van een uitkering te voorzien...

Wering | 14-06-20 | 15:30

Toch heel gek dat al die gelukszoekers uit Afrika en andere delen van de wereld naar landen willen alwaar die vreselijke blanke nazaten van slavendrijvers wonen.
En dan nog: al die nutteloze groepen worden in luxe touring cars in ter Apel afgeleverd en kan het pamperproces beginnen!

mevr.Kribo | 14-06-20 | 10:02

Persoonlijk denk ik dat ze geschrokken zijn na de verslaggeving over de BLM.
Kijk op nupuntenel naar de reacties op Klaver die excuses wil maken voor de slavernij.
Bovendien moet NOS toegeven dat Nederland racistisch is. Let op de verslaggeving over Zwarte Piet, terwijl ik er tamelijk zeker van ben dat Sinterklaas straks gewoon weer naar Nederland komt
NOS begint op te vallen bij het grote publiek dat ze niet geheel objectief het nieuws verslaat. NOS begint in te zien dat dit een gevaarlijke ontwikkeling is.

Mr.Crowley | 14-06-20 | 10:00

Illegale migranten... da kan hillemaal nieh? Een migrant is nog migrerende, dus onderweg. Dus hoe dan op dat moment illegaal en bij welk land dan? Illegaal k

F. von Zeikhoven | 14-06-20 | 09:59 | 1

Oh de dominee loopt net binnen, de kerkeraadsbanken zitten weer vol met wel drie geroepenen. de dienst wordt gestreamd... Hoennieweg, over den uur wider da...!

F. von Zeikhoven | 14-06-20 | 10:02

Alle mannen lopen netjes vooraan in de foto.

W_F | 14-06-20 | 09:54

Goedemorgen blij dat jullie wel bij de wekker zijn fijne dag

oldskoolhollander | 14-06-20 | 09:54

Ondertussen staan er in Libië 20.000 toeristen, al dan niet besmet met corona, klaar om zodra de lockdown in Italie is opgeheven een langdurig bezoek aan Europa te brengen.
www.rfi.fr/en/europe/20200613-fears-gr...

AntonJansen | 14-06-20 | 09:53 | 2

De volksvervanging gaat doorrrrr. Zat Khadaffi er nog maar.

Nehemia | 14-06-20 | 10:35

Waaronder 13.000 Syrische terroristen, die onder het toeziend oog van Merkel, Rutte en Macron door Erdogan naar Libië getransporteerd zijn.
https://see.news/sohr-13000-pro-turkey-mercenaries-arrive-in-libya/

obominotie | 14-06-20 | 11:20

@Pritt Stift,
“In April daalde het aantal illegale grenspassages tot een dieptepunt”
Het woord dieptepunt vind ik nou niet zo positief klinken en suggereert dat meer illegale grenspassages iets positiefs is.

Datgingniegoed | 14-06-20 | 09:52 | 3

De afname nam spectaculair toe naar een hoogtepunt?

Roadblock | 14-06-20 | 09:55

@Roadblock | 14-06-20 | 09:55:
Ja zoiets.
Want nu lijkt het erop alsof we blij moeten zijn dat de illegale grenspassages weer toenemen

Datgingniegoed | 14-06-20 | 10:04

Is het niet aangepast?

Mr.Crowley | 14-06-20 | 10:09

Suggestie voor een NOS-'leeswijzer':
"Let op! Dit bericht is journalistiek van aard, waarbij feiten en meningen zorgvuldig worden gescheiden. Naakte feiten kunnen door politiek-correcte lezers als aanstotend worden ervaren."

Middenmoter | 14-06-20 | 09:52

Inhoudelijk naar de reden waarom het aantal migranten weer stijgt: in Libië sturen zowel de Russen als de Turken veel boten naar Europa. Ze worden opgevangen door taxiboten die waarschijnlijk indirect financieel ondersteund worden door Rusland. De EU durft hier niet tegen op te treden. Zowel Rusland als Turkije hebben belang bij de destabilisatie van de EU.
Dat de NOS dit nieuws zo brengt is opmerkelijk.

El Rico Grande | 14-06-20 | 09:50 | 3

Europa ahw "infecteren" met mensen die niet in staat zijn om hier een bestaan op te bouwen en daarom Europa destabiliseren. Putin en Erdogan gebruiken mensen als "kanonnenvoer". Als het dan zonodig over racisme moet gaan. Dit is moedwillig racisme aanwakkeren, terwijl we allemaal weten dat we allemaal mensen zijn, allemaal 1 soort: Homo sapiens. Maar vroeger toen we nog jager-verzamelaars waren, waren we voorzichtig met mensen van een andere clan. Die kenden we niet dus moesten we voorzichtig bekijken. Dat is heel normaal, of je nu wit, zwart, geel, bruin bent. Dat kan iedereen begrijpen. Bovendien waren de groepen klein. Nu zijn de groepen enorm groot. De schaal waarop de mensheid leeft begint grote zwakheden te vertonen. Logisch want wij zijn historisch niet ontwikkeld om zo te leven volgens de bijbel van de aandeelhouders, economen en politici die ons als hun slaven gebruiken.

ecologiste | 14-06-20 | 10:00

Oei, nu wordt dit voor de NOS lastig. Wat gaat de toon worden in hun verslaggeving? De zieligheid van de “vluchteling” of hun haat richting Rusland/Poetin?
Dilemma!

NoMoreMrNiceGuy | 14-06-20 | 10:06

U stemt D66 met u Ruslandfobie. Jonguh, het gaat daar om olie. Daar strijden twee partijen om. De Turken staan aan de ene kant en zetten daar duizenden huurlingen in uit Syrie voor in. De Russen doen er niet veel, maar steunen Haftar omdat hij hen het meeste biedt. Daarvoor krijgt hij het veto van Rusland bij de VN en mag hij Russische huurlingen in beperkte mate inzetten. Als de andere kant meer gaat bieden dan zullen Rusland, VAE en Egypte bereid zijn om tegen lucratieve deals van kant te veranderen. De Turken net zo overigens. En de migrantenbusiness is al heel goed georganiseerd en heeft de Russen of Turken helemaal niet nodig. Die profiteren van de chaos die er in het land is, zodat ze rustig de bootjes kunnen vullen.

Graaier | 14-06-20 | 10:09

Het is zo simpel. Door het voetbalverbod zitten honderden grensrechters te niksen.

Premier Trutte | 14-06-20 | 09:49

Het is nog flink frisjes bij de Grieks-Turkse grens zie ik, graad of 30 maar, brrrr.

Mr_Natural | 14-06-20 | 09:48

Mijn oudoom heeft een straat naar zich benoemd in Santpoort. Tijdens te 2e wereld oorlog heeft hij namelijk als Engeland vaarder bij terugkomst enkel Duitsers voor hun knar geschoten. Moet dat nu ook gewijzigd worden?

Gomezlopez | 14-06-20 | 09:46 | 5

Terwijl die Duitsers alleen maar hun plicht deden.
Wat vijandig naar niet-Nederlanders.

Roadblock | 14-06-20 | 09:56

Tobias Biallosterski... zo worden ze niet meer gemaakt.

bisbisbis | 14-06-20 | 11:06
▼ 2 antwoorden verborgen

"Zuivere koffie"? Bij de NOS?
Laat ze eerst maar eens leren een "zuivere" koffie met cognac te nemen. Komt er mogelijkerwijs alsnog wat zinnigs uit die zure salonsocialistische Marcel van Dam klonen.

chicago river | 14-06-20 | 09:45

95% van de plunderaars cq vernielers in de demo's heeft een asielprocedure achtergrond of de ouders ervan. Moraal : deze instroom moet gestopt. Genoeg is genoeg.

bigstone | 14-06-20 | 09:44 | 2

Zeg het tegelend niet graag maar ik zeg het toch; "Wat bigstone zegt".

chicago river | 14-06-20 | 09:49

Hebben ze zich wit geschminkt?

Gulliver | 14-06-20 | 09:51

Dus frontex is er vooral om mensen die de grens overgaan te tellen.
Hou ze tegen met het geweldsspectrum wat jullie hebben.
Dit is als schaapjes tellen.

Miezerig | 14-06-20 | 09:44

Of Rutte’s campagne is begonnen en hij gaat het weer proberen om met een beproefde methode rechts de wind uit de zeilen te nemen.

down | 14-06-20 | 09:44
-weggejorist-
Datgingniegoed | 14-06-20 | 09:44

Knap dat ze weer een foto vonden van een gezin met veel jonge kinderen ipv een vijftigtal agressieve negers. Archiefmaterieel?

Ploertendodert | 14-06-20 | 09:42 | 5

@Mr_Natural | 14-06-20 | 09:45: Wow, deze foto wordt wel heel erg graag door de MSM gebruikt. Er zitten ook wel heel veel deug- en emotiepunten in.

Graaier | 14-06-20 | 09:50
-weggejorist-
Ramsesz | 14-06-20 | 11:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Het zijn de toekomstige demonstranten van BLM.

komtdatschot | 14-06-20 | 09:41 | 1

Kijk.

Mr.Crowley | 14-06-20 | 09:48

Nog meer schokkend nieuws: de blacks willen ook de Dukes of Hazzard verbieden. Het moet niet gekker worden. Morgen komen ze met de mededeling dat The A Team van de buis moet omdat BA daar steeds de shitklusjes op moet lossen.

van Oeffelen | 14-06-20 | 09:41 | 6

@Miezerig | 14-06-20 | 09:47: Hannibal, Face en Murdock zullen binnenkort wel ontmaskerd worden als grote racisten.

van Oeffelen | 14-06-20 | 09:55

@Miezerig | 14-06-20 | 09:47:
In principe MOEST ie mee als ze gingen vliegen, wat ie niet wilde. Daarvoor werd ie dus altijd verdoofd en 'meeverscheept'.. En dat komt wel heel dicht bij ongewenste slavernij ja.
Maar dat gaan we 'ze' niet vertellen natuurlijk.

NiCeY | 14-06-20 | 10:07

@van Oeffelen | 14-06-20 | 09:55: Vooral Hannibal met zijn patriarchale sigaar.

Nehemia | 14-06-20 | 11:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Als aanloop naar verkiezingen, zodat VVD weer "hard" kan ingrijpen! Onee toch niet, want het is in een coalitie altijd "geven en nemen".

boerk | 14-06-20 | 09:40 | 1

Ferme taal voor de verkiezingen en dan uiteindelijk niets doen? Nee, dat doe de vvd nooit.

BozePaarseMan | 14-06-20 | 09:43

Dat de financiële crisis er gaat komen is duidelijk... prachtig moment ook, hopelijk zien Nederlanders massaal de effecten en de enorme kosten die we collectief betalen voor het binnenhalen en huisvesten van al die asielzoekers... de onvoorwaardelijke uitkeringen, gratis zorg, 0,0 participatie , niet hoeven werken, gratis dagbestedingen zoals Efteling en karten... en Nederlandsers maar ploeteren, participeren en weer een jaar langer door moeten werken tot pensioen. Veel meer voor de zorg moeten betalen en alles duurder. Dan zie je dat die groepjes gehuisveste uit Eritrea met opgeschoren koppies te labbekakken, hangen en een mooie sociale hoekwoning genieten en bij de plaatselijke kartbaan met een dure camera merkkleding en telefoontjes flink verwend worden vermoedelijk door 1 of andere deugstichting of iets... voor hen wel. Zijn zat gezinnen in onze stad die nog nooit de binnenkant van die kartbaan hebben kunnen zien omdat er geen geld voor is. Hopelijk wint de sociale Pvv de verkiezingen,,,het beste voor een Jan modaal, ouderen en meer voor een veiliger Nederland.

Hollandse_blauwe | 14-06-20 | 09:40 | 7

@van Oeffelen | 14-06-20 | 09:42: Ja, hoor. Kom daar in Eritrea maar eens om. Helder stromend water, CV verwarming, keurig onderhoud door de woningstichting, subsidie, vlakbij centrum stad, in de omgeving veel landgenoten, dichtbij vliegveld voor familiebezoek, sociale dienst om de hoek, slaapkamers voor de kinderen, lichtknopjes die het altijd doen enz. enz. De beelden van al die schoonheid en gemak gaan via de mobiel live naar Eritrea, waarna enthousiaste familieleden naar het land van melk en honing gaan.

Graaier | 14-06-20 | 09:56

@van Oeffelen | 14-06-20 | 09:42: Waarom zou een opgeleverde eengezinswoning niet mooi kunnen zijn?

Nehemia | 14-06-20 | 09:59

@van Oeffelen | 14-06-20 | 09:42: Als je uit een hut komt waar het stuckwerk uit opgedroogde koeienstront bestaat, weet je ook wel dat alles beter dan dat, je levensstandaard behoorlijk opkrikt. Bovendien moet je die stront niet meer oprapen. Je vult gewoon wat documenten in , hier tekenen, (kruisje is ook goed). en hopla het hemelse manna valt je zo in de schoot.

Lt-Kol Kilgore | 14-06-20 | 10:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Vluchteling, asielzoeker, migrant of illegaal. Allemaal termen om het gigantische aantal te maskeren.

BozePaarseMan | 14-06-20 | 09:36

Een vluchteling is iemand die zich meld en zegt dat hij een vluchteling is. Een illegale migrant is iemand die zich niet meldt en de illegaliteit induikt. Dat zou je vrij makkelijk moeten kunnen zien.

Het is wel grappig dat de termen door elkaar heen worden gebruikt in het artikel.

develmoene | 14-06-20 | 09:35 | 4

Een artikel van de NOS.
U bent nu op de hoogte van de toestand van de NOS.

Mr.Crowley | 14-06-20 | 09:46

Maar als je als illegale migrant door een aantal veilige EU landen wandelt en je dan in Nederland meld, kan je dan plotseling weer vluchteling worden? en uit welk land vlucht je dan? En in geval van Turkije is de situatie nog ingewikkelder omdat deze " vluchtelingen" vaak al jaren in Turkije wonen en werken of daar zelfs geboren zijn. Kan je als geboren Nederlander je als vluchteling melden omdat je voorouders ooit voor de Spanjaarden gevlucht zijn?

W_F | 14-06-20 | 10:02

Het zijn allemaal illegale immigranten tot ze een vluchtelingen status hebben, net zoals daders verdachten zijn tot ze zijn veroordeeld.

Kukooo1 | 14-06-20 | 12:24
▼ 1 antwoord verborgen

Leuke twitteraccount!

Diederik_Ezel | 14-06-20 | 09:32 | 1

Zelf weggejorist.

Kukooo1 | 14-06-20 | 12:22

Er is dus echt iemand die dit bijhoudt?
Wat een kudtleven moet je dan hebben.

DrumPiet | 14-06-20 | 09:31 | 1

Ja, die twitterbot heeft geen leven...

BozePaarseMan | 14-06-20 | 09:38

Die foto is ook niet realistisch.
Komen toch altijd uit zee aanspoelen , deze komen uit een bos. fake dus.

zoalsikhetzeg | 14-06-20 | 09:30 | 1

Bosnegers op weg naar de asfaltjungle? Zal ook wel niet meer kunnen.

H. Drievuldigheid | 14-06-20 | 09:39

Zeur niet zo gewoon zingen bij binnenkomst :)

Zeiss | 14-06-20 | 09:29 | 2

Je bent welkom, welkom in ons zwaar racistische land!

knutsel_ | 14-06-20 | 09:38

Het aantal illegale is gestegen door de Coronacrisis.... (...) Die mag je ook ff uitleggen.
Het enige dat ik mij kan voorstellen is dat doordat er minder legale toegelaten zijn de illegalen zijn toegenomen. Wetende dat dat hier geen reet uitmaakt.

Premier Trutte | 14-06-20 | 09:27 | 1

Corona-vluchtelingen. Pandemie in eigen land ontvlucht. Net zoiets als klimaatvluchteling (vlucht dan naar Nederland..., hahaha).

TheseDays00 | 14-06-20 | 09:48

De NOS, je verwacht wereldnieuws, je krijgt propaganda.

tata1981 | 14-06-20 | 09:27

"Vluchtelingen wijzigen in illegale migranten bij een Nieuws Instituut met Staatssteun"

Nou, ik zou maar niet te vroeg juichen. Degene die verantwoordelijk is voor deze wijziging gaat daar nog een hoop last mee krijgen, want: je mag die arme mensen niet negatief 'framen' met het epitheton 'illegaal', immers, 'geen mens is illegaal' en 'de wereld is van ons allemaal'. Bovendien speelt dit alleen maar weer Wilders in de kaart en zo.

"Het aantal migranten dat illegaal probeert de Europese Unie binnen te komen is na een stevige daling weer sterk toegenomen."

Overigens is dat wel teleurstellend nieuws. Kennelijk lukte het om vanaf ca half maart tot en met april de grenzen wel dicht te houden ivm corona, met als prettige bijkomstigheid dat de tsunami's klaplopers uit de derde wereld significant afnamen. Waarom die trend dan niet vasthouden en bestendigen, ook al lijkt de EU over het hoogtepunt van de corona-epidemie heen te zijn?

Dr_Johnson | 14-06-20 | 09:26

Nog een plukkie erbij voor kinderpardon. Facisten zijn bezig in het hele land gemeenten onder druk te zetten om zich hard te maken voor kinderpardon.

Cocorico | 14-06-20 | 09:26 | 3

Ik dacht dat het vorige kinderpardon echt het laatste zou zijn. En die daarvoor ook.

Muxje | 14-06-20 | 09:31

@Muxje | 14-06-20 | 09:31: klopt. En het kwartje van Kok was een tijdelijke maatregel. Kok is inmiddels deaud, maar dat kwartje is er nog steeds.

Kukooo1 | 14-06-20 | 12:17

Zodra deze illigale migranten in ons mooie NL zijn opgedoken heten ze: vluchtelingen. Daarna met alle bijbehorende egards behandeld worden. Recht op alles wat je maar bedenken kan plus een ongebreidelde ondersteuning van de vluchtelingen maffia.

Pummetje | 14-06-20 | 09:26 | 3

Vreemd hoor, naar een hardcore-racistisch land als het onze vluchten.

Cor Netto | 14-06-20 | 09:33

@Cor Netto | 14-06-20 | 09:33: Laatste zinnetje van Pummetje legt dat uit. Die informatie is welbekend in de landen waar de vluchtelingen en gelukszoekers vandaan komen: je komt hier in een gespreid bedje, je kan volledig je gang gaan, en als iemand er wat van zegt zijn er genoeg "allies" om die lui voor racist uit te maken om ze het zwijgen op te leggen.

Muxje | 14-06-20 | 09:48

Zodra ze hier zijn en levenslang van alle gemakken voorzien zijn, gaan ze zeuren dat ze gediscrimineerd worden. Rassies!

5611 | 14-06-20 | 09:55

Vraag me toch wel af waar dit allemaal van betaald gaat worden,
wie dit betaald is de vraag niet maar het aantal staatssteun ontvangers groeit t.o.v. het aantal werkenden. Daarnaast nog een immer oplopend woningtekort.
Het is een slecht recept.

spamzuiger | 14-06-20 | 09:24

Denk dat de eindredactie van de zondagochtend ploeg promotie naar een wat betere werktijd wel kan schudden.

P-unit | 14-06-20 | 09:24

Het aller moedigste nieuws moet nog komen, namelijk dat alle media & overheden moeten toegeven dat de sterfte door Corona dank zij media hysterie schromelijk is overschat en dat die hele lockdown een verkeerde beslissing is geweest.
theemperorsrobes.blogspot.com/2020/06...

vlotterik | 14-06-20 | 09:23 | 1

Goed verhaal. Dank. Ook hier kiest het OMT de vlucht vooruit om gezichtsverlies te voorkomen. Crimineel wanbestuur.

Gezonde_Roker | 14-06-20 | 10:05

Weer 6 maande wachttijd voor een sociale huurwoning erbij.

ptrck | 14-06-20 | 09:19 | 2

Wat zullen je ouders balen.

Gulliver | 14-06-20 | 09:22

We gaan Italië achterna waar kinderen bij hun ouders blijven wonen.

Nehemia | 14-06-20 | 11:11

Je zou zeggen dat we zelf in een crisis zitten en niet in staat zijn even anderen te helpen... En dat 1,5 meter afstand houden ruimte kost die we toch al nauwelijks hadden..

merel veld | 14-06-20 | 09:18 | 1

+ het huizentekort van 300,000 woningen

Diederik_Ezel | 14-06-20 | 09:22

Ik reed zaterdag in Rotterdam met de fiets over de Meent langs een fille auto's
In de dure auto's ex-slavernijers, Want o o o wat hebben ze het zwaar, met al die wegenbelasting.
In de kleine auto's zaten de ex-goudeneeuwers. De pedalen bedienend met hun knieën.

Premier Trutte | 14-06-20 | 09:18

Is dat geen racisme?

Mr.Crowley | 14-06-20 | 09:18

Een economische vluchteling is ook een vluchteling.

SamV | 14-06-20 | 09:16 | 8

@Gulliver | 14-06-20 | 09:24: Zou best kunnen. Hij is in ieder geval niet actief in Brussel en in de 2e kamer om de asielstroom te stoppen. Maar ik zie hem daar net als op de aankomsthallen van vliegvelden al staan op die Griekse stranden met zijn kartonnen bordje met "HOLLAND all inclusive)

Premier Trutte | 14-06-20 | 09:31

"Een economische vluchteling is ook een vluchteling."

Ja, dat is een hele lieve, policor 'Loesje' slogan. De vraag is alleen: moet een economische vluchteling hier worden toegelaten op grond van dat anachronistische Vluchtelingenverdrag uit 1951? Antwoord is uiteraard: nee, want indien armoede een criterium wordt voor het verstrekken van een verblijfsvergunning, geef je ca driekwart van de wereldbevolking toestemming om zich hier te komen vestigen, want die zijn allemaal een stuk armer dan wij hier in West Europa.

Economische redenen zijn dus ook geen criterium voor toelating. Vandaar al die moeite van de IND om achter iemands 'vluchtverhaal' te komen; vandaar het gelieg, getraineer, het wegmaken van identiteitspapieren door de 'asielzoekers'. Vandaar al die afwijzingen - keer op keer op keer - en vandaar al die uitgeprocedeerden die moeten ophoepelen, maar ook dan weigeren terug te gaan naar hun 'eige' land. En vandaar die periodieke pardons.

Dr_Johnson | 14-06-20 | 10:01

@Dr_Johnson | 14-06-20 | 10:01:
Een leuk weetje is dat de vluchtelingen uit deze YT documentaire youtu.be/yII1V8uSJPE
NIET onder de werking van het verdrag vielen. Dat waren zogenaamde “expellees” en geen “refugees”.

theo-is-dood | 14-06-20 | 17:12
▼ 5 antwoorden verborgen

De paradox, na illegale grensoverschrijding wordt je volgehangen met rechten

Abu Bachouca | 14-06-20 | 09:15 | 2

Buurt vrij

maakjepunt | 14-06-20 | 09:33

Ze zijn er bij de NOS nog niet achter hoe het nieuwe normaal er uit ziet

Mr.Crowley | 14-06-20 | 09:14

Die redacteur kan zich morgen inschrijven bij Monsterboard.

de Voorzittert | 14-06-20 | 09:13 | 1

Helaas is een tegeltje met zijn naam in de bestrating van het mediapark ook mogelijk nu in deze absurde tijden

captain-caveman | 14-06-20 | 09:34

En daar komen ze allemaal weer hoor. En de regering staat erbij en kijkt ernaar. Dit land gaat naar de kloten.

halbstark | 14-06-20 | 09:13

Die man gaat als een trein. Nog een stap verder en hij noemt ze 'racismeroepers' of 'asieleisers'.

SIogra | 14-06-20 | 09:11 | 1

Lol

Bataafje | 14-06-20 | 10:05

Toch heeft het iets heel bizars.... Met honderdduizenden tegelijk vluchten uit landen als Pakistan, Afghanistan, Nigeria, Marokko, Burkina Faso, Burundi, Syrië, etc. etc. en hier liefdevol opgevangen worden. Nederland gunt je een veilig bestaan. familie herenigingen, respect voor je meegebrachte cultuur en religie, kansen, vrijheid, vrij reizen naar je onveilige thuisland, minimum loon, sociale huurwoningen, uitstekende zorg, etc. etc. En dan gaan zeiken over "institutioneel racisme" en "ik voel me gekwetst door Zwarte Piet"?

Hoeveel sociaal werkers, subsidie-instanties en asieladvocaten zouden hiervoor nodig zijn geweest om mensen met een migratieachtergrond dit aan te leren?

Odin | 14-06-20 | 09:10 | 6

Daar zijn er ook genoeg van inderdaad.

Xaffier | 14-06-20 | 09:29

@ Odin: via de Nederlandse Orde van Advocaten vindt ik 278 gespecialiseerde asiel- en vreemdelingenrecht advocaten.
Al die 278 werken op, een enkele uitzondering na, betaald door de gesubsidieerde rechtshulp. Alleen dat clubje kost ons land vijftig miljoen Euro p/j

theo-is-dood | 14-06-20 | 12:25

Dank!

Odin | 14-06-20 | 19:31
▼ 3 antwoorden verborgen

De redacteur (m/v/lhbt?) krijgt 36 stokslagen van Gelauff.

AltijdDeWaarheid | 14-06-20 | 09:10

Frontex heeft de cijfers bijgehouden. Zijn die er niet om de buitengrenzen van de EU te bewaken!?

Veiligheidsslot | 14-06-20 | 09:08 | 3

Dat dacht ik ook meteen, blijkbaar zitten ze alleen te tellen hoeveel illegalen er de grens oversteken.

Schulzie | 14-06-20 | 09:10

@veiliheisslot: frontex heeft net zoveel mandaat als onze jongens destijds in Srebrenica.

Murk Ratte | 14-06-20 | 09:19

Frontex heeft het in zijn rapporten over illegal migrants. Een NOS activist/medewerker heeft dat letterlijk vertaald. Hij had het moeten vertalen in de deugwoorden die de NOS censuur heeft opgesteld. Kan een keer gebeuren. Morgen zal alle activisten van de NOS worden gewezen op wat juist taalgebruik is. Stel je voor dat andersdenkenden in hun woorden nieuws gaan lezen.

Graaier | 14-06-20 | 09:06

Ze zijn bij de NOS te stom om voor de duvel te dansen.
Een heleboel nieuws uit het verleden moet nu in een ander licht gezien worden.
Dat krijgen ze niet voor elkaar.

Mr.Crowley | 14-06-20 | 09:06

Mag ik dan bij jou?

Omebert | 14-06-20 | 09:03

Ik vermoed dat het een trucje is.
Door deze kop te gebruiken, kunnen we concluderen dat er iets moet gebeuren, om illegale immigratie tegen te gaan.
M.a.w binnenkort gaat er weer een paar miljard naar Turkije.

Ruimedenker | 14-06-20 | 08:59

Hij/zij/het maakte ook de screenshots van de divibase? . Ga zo door.

Phantomas | 14-06-20 | 08:59

Waarom """vluchten""" zoveel lieden uit Afghanistan? Las juist dat Taliban weer aan het praten was met de regering, en dat het weer wat rustiger was. En komen ze wel uit Afghanistan of zeggen ze dat maar?

Graaf_van_Hogendorp | 14-06-20 | 08:57

=Dieptepunt= !!! staat er. Voor de mensen met een nuance.
Niet tot het laagste punt of het kleinste aantal.... maar het aantal illegale daalde tot een dieptepunt!
... Waarmee maar gezegd is....

Premier Trutte | 14-06-20 | 08:57 | 3

Slechte taalbeheersing. Journalistiek is allang niet meer wat het geweest is.

Madame Poitiers | 14-06-20 | 09:32

@Madame Poitiers | 14-06-20 | 09:32: Toch best veelzeggend.

Ramsesz | 14-06-20 | 11:38

ja maar daar spreekt men ook niet van illegalen; in dat bericht is gekozen voor
"het aantal grenspassagiers" (*proest*)

Wering | 14-06-20 | 12:43

Helaas, het is minder mooi dan het lijkt @Pritt... Door alle gebeurtenissen van afgelopen weken (DiviBokaal, George F, Corona Feestje op de Dam, etc.) heeft de NOS geleerd dat ze niet meer met verhullende taal en eufemismen hoeven te rapporteren. Ze kunnen nu gewoon openlijk hun extreem-linkse slurrie dumpen over het murw gebeukte NL volk.

Odin | 14-06-20 | 08:55

"onze site is gehackt"

De verwarde man | 14-06-20 | 08:55 | 1

Door Martin Bosma.

Graaf_van_Hogendorp | 14-06-20 | 08:57

NOS B-afdeling

dhrat | 14-06-20 | 08:54

Een kinderhand is gauw gevuld.

Pretzel Logic | 14-06-20 | 08:54 | 2

10 artikelen ervoor tegenover waarin uitgebreid wordt uitgelegd hoe Nederland een institutioneel racistisch land is.

Graaf_van_Hogendorp | 14-06-20 | 08:58

Ik was dan ook blijer geweest met een kop over grensoverschrijdingen 180 graden de andere richting op.

Pretzel Logic | 14-06-20 | 09:13

Hoewel correct heb ik ook wel wat moeiet met het gebruik van het woord "dieptepunt".

Pimp my Voortuin | 14-06-20 | 08:53

500 mensen per week, 500 per week.. vergeet dat niet. Over zestig jaar zullen deze ook vast tegen je keren omdat ze niet mee kunnen komen

dk-- | 14-06-20 | 08:52 | 3

Gesloten grenzen gelden uitsluitend voor Europeanen.

Pleegzuster B | 14-06-20 | 08:57

60 jaar? Men kan zich nu al gewoon aansluiten bij de anderen hoor. Dat gaat echt geen 60 jaar duren. Bedenk ook dat Nederland uiteraard hoofdschuldige is bij alle bombardementen op Raqa Enzo;-).

Bataafje | 14-06-20 | 10:08

Maak daar maar max 20 jaar van, maar waarschijnlijk al vanaf het begin,

Grachus | 14-06-20 | 10:16

Ik verlies het van de wanhoop
Ik voel mijn tranen branden
ik zou niets liever willen
dan de waarheid in de kranten
wat tot 20 jaar geleden
nog zo eerlijk heeft geleken
is een hele grote leugen
en een kaartenhuis gebleken

DeviousDick³ | 14-06-20 | 08:52 | 3

Als ik bij mijn opa en oma logeerde vroeg opa altijd na het avondeten 'kijk eens of het leugenaartje er al is'? Voor deze tijd niets bijzonders maar dàt was 65 jaar geleden! Mijn opa was zijn tijd héél ver vooruit.

Lupuslupus | 14-06-20 | 09:17

In Tilburg en Eindhoven is het al net alsof je in mokadisjoe op vakantie bent

stipjes | 14-06-20 | 08:52 | 2

LOL.
Amsterdam, Utrecht en Rotterdam noemen we dan Casablanca?
Jullie doen het ook zelf, kom in verzet en laat niet zo makkelijk over je heen lopen.

Datmagniethe | 14-06-20 | 08:54

Dat was toch enkel voorbehouden aan de Randstad zoals sommige Brabo's denken?

Acar_ketimun | 14-06-20 | 13:47

Ho ho dit is gewoon in opdracht van Rutte zodat er richting de verkiezingen wat ferme taal uitgeslagen kan worden.

AvocadoDelDiablo | 14-06-20 | 08:52

De NOS die feiten benoemt. Dat is eigenlijk hetzelfde als Thierry Baudet die aan tafel blijft zitten bij NPO radio 1. De kans is erg klein.

Arkan Sonney | 14-06-20 | 08:51 | 3

Baudet heeft het aan die tafel toch nog (te) lang uitgehouden. Dat mens blééf maar doorzeuren in haar poging om een val voor Baudet te zetten waar deze niet intrapte. Goed gedaan Thierry!

Lupuslupus | 14-06-20 | 09:20

@Kukooo1 | 14-06-20 | 12:05: ik luisterde t live... dacht in eerste instantie dat t eoa podcast was ofzo... ik dacht nu gaat dat mokkel m uitdagen om iets over haar kleur te zeggen.. dat hing nl wel in de lucht...

yesterdayandtoday | 14-06-20 | 17:25

De stagiair zal worden uitgelegd dat hij een fout heeft gemaakt. Als hij berouw toont krijgt hij van de deugers een herkansing. Werkt hij niet mee, dan wordt hij geoormerkt als rechtse extremist en gooien ze hem op straat. Het kan niet zo zijn dat andersdenkenden in het activistenbolwerk van de NOS zich niet houden aan de regels.

Graaier | 14-06-20 | 08:50 | 2

Ja die gaat niet voor de diversiteitsbokaal.

Datmagniethe | 14-06-20 | 08:53

@Datmagniethe | 14-06-20 | 08:53: Tenzij zij er al op staat! Want op de vloer is het prima om divers aan te nemen. Een transgender persoon die kan menstrueren, die ook nog een oog mist en dyslectisch is, staat mooi op de lijst voor extra subsidie.

EEnzame SchizofrEEN | 14-06-20 | 09:06

Ze doe niet anders dan koppen wijzigen.
De koppenafdeling zal ook deze kop weer aanpassen.
Koppensneller krijgt een boze mail en moet een mooiere toon aanslaan.
Als het gaat over een paar Engelse vechtjassen, moet de kop juist aangescherpt, naar ontzettend extreem-rechtse neonazi’s. Bijvoorbeeld.

Ruimedenker | 14-06-20 | 08:50 | 1

Ik dacht precies hetzelfde. Mooi. Linksactivisten en aanhangers van dictatoriale regimesen ideologieen hebben iets met koppen en snellen. Zeker als het ze niet aanstaat.

Graaisnaaiert | 14-06-20 | 11:29

Wat een prachtig begin van de zondag. Er is flink wat SJW-werk voor nodig om dat weer krom te lullen.

Datmagniethe | 14-06-20 | 08:48

Misschien voelt de NOS nattigheid omdat ze groots moeten gaan reporten over hoe hun fascistische vriendjes in London werden tegengehouden door een stel hooligans en veteranen bij een poging het standbeeld van Sir Winston Churchill naar beneden te halen.
DAT is de kop waarop de media gewacht heeft: extreem rechts protesteert met geweld vóór racisme. Dagenlang niets in de MSM over looting, rellen, kapotte winkels, afgeschafte politie, no-go area's, gekaapte delen van Seattle, gewelddreiging en mondjesmaat wat over "racistische standbeelden" en "vreedzame protesten" en iets over Trump die Den Haag niet erkent. En dan ineens "BOEM: extreem rechts protesteert". Een paar fokking veteranen "extreem rechts" noemen.... je moet het maar durven. In Pim's onsterfelijke woorden: godverdomme.

Gladiator Fap | 14-06-20 | 08:45 | 5

De BBC, CNN, NOS; een schande voor de democratie zijn ze. Zoveel censuur en false berichtgeving.
Blanken die hun geschiedenis verdedigen zijn ‘extreemrechts’; witten die willen deugen zijn ‘moedig’.
Dat is al jaren aan de gang en je kunt alleen maar hopen op het boerenverstand van het Nederlandse volk. En laat nou net daar het probleem zitten...

Datmagniethe | 14-06-20 | 08:53

@yesterdayandtoday | 14-06-20 | 08:51: Ik denk het niet eerlijk gezegd. Moet wel toegeven dat er ook bij mij iets geknapt is toen ik hoorde dat ze op het standbeeld van Sir Winston Churchill wilden losgaan...

Gladiator Fap | 14-06-20 | 08:55

@Gladiator Fap | 14-06-20 | 08:55: uitzonderingen bevestigen nog altijd de regel... hier ook maar weer...

yesterdayandtoday | 14-06-20 | 17:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Even kijken of Matt Taibbi ook gelijk krijgt in NL. Dit NOS bericht gaat vandaag nog wel aangepast worden.

Joris Klam | 14-06-20 | 08:44

Zullen ze het niet warm hebben?

Jos Tiebent | 14-06-20 | 08:44 | 2

Voor 7 keer kinderbijslag en 2 keer volwassenen uitkeringen, gratis huis, miele en onvervalste groenlinks stemmende begeleiding die echt ALLES voor jou gaat regelen!?
Daar ren je je benen van onder je lijf vandaan richting paradijs.

TijdelijkOptimist | 14-06-20 | 09:41

Nog niet zo lang geleden werd er op het journaal ook gesproken over migranten en niet meer over vluchtelingen. Ik denk dat dit een hoofdredactioneel besluit is om niet meer over vluchtelingen te spreken maar over migranten. Blijkbaar hebben ze daar ook het licht gezien.

BigKnor | 14-06-20 | 08:44 | 2

Zelfs in combinatie met het bijvoeglijk naamwerk "illegaal"?. Dat is voor NOS medewerkers extreem rechtse taal, waarbij ze de treinen alweer naar het Oosten horen rijden.

Graaier | 14-06-20 | 08:56

Is dit mijn NOS nog wel?

VanBukkem | 14-06-20 | 08:43

Dat artikel is waarschijnlijk satirisch bedoeld. Dat schijnt momenteel nogal een dingetje te zijn bij Shula Rijxman en haar stouthartige rechtvaardigheidsstrijders. En a propos een goedemorgen: ik verslikte me zowat in mijn koffie van het woord kloekmoedig. Fraai.

Hetkanverkeren | 14-06-20 | 08:40 | 3
-weggejorist-
knutsel_ | 14-06-20 | 09:24

Zat er wel in, ik wacht wel tot het café.

knutsel_ | 14-06-20 | 09:47

Kloek & Moedig. Die maakten vroeger bioscoopreclames.

Piet Karbiet | 14-06-20 | 12:13

Een nieuwe klant voor het UWV!

De Droit | 14-06-20 | 08:40

Een mooi begin van mijn zondag. Dank u, NOS!

Amsterdamsko | 14-06-20 | 08:37

Wat een vreemde ontslagbrief.

bergsbeklimmer | 14-06-20 | 08:37 | 2

Hahahahahahahaha.....die zien we nooit meer....terug!

Koning BongoBongo | 14-06-20 | 08:38

@Koning BongoBongo | 14-06-20 | 08:38: Maar.....wel een foto van een gezin met kleine kinderen...want zielig. Dat dan weer wel.

Koning BongoBongo | 14-06-20 | 08:39

Een vleugje onversneden realisme bij de NOS. Bijna niet te geloven.

Fijnstoffer | 14-06-20 | 08:35

'Kom schat, we maken 7 kinderen en dan gaan we vluchten.'

Mr_Natural | 14-06-20 | 08:34 | 14

Eerder "Kom, schat, je bent nu in verwachting, we gaan nu vluchten, dan is ons kind een extra troef - want EU-geboren- om te mogen blijven en als ze moeilijk doen maak ik je gewoon op nieuw zwanger".

Graaisnaaiert | 14-06-20 | 11:26

@Ruimedenker | 14-06-20 | 08:55: alle BNers, de asielindustrie en de MSM staan aan onze kant. Mocht het toch niet lukken dan trekken zij alle registers open. Ieder kritisch geluid is racisme van nazi's. Allemaal. Generaliseren is fout, tenzij het doel " te belangrijk" is, dan gaan alle regels overboord.

Kukooo1 | 14-06-20 | 11:55

@Graaisnaaiert | 14-06-20 | 11:26:
Nou, dat gaat zomaar niet... eerst een paar jaar dure advocaten claimen om de zaak met steeds weer nieuwe smoezen te kunnen rekken; kindertjes moeten namelijk eerst 'geworteld' zijn.

Alleen als de ouders naar IS vertrokken zijn, geldt dat niet, dan telt alleen de vraag of de ouders ooit een NL paspoort in bezit hebben gehad.

Wering | 14-06-20 | 12:34
▼ 11 antwoorden verborgen

Maar oppakken en terugsturen mag niet.. Want ongewapend en zwart, dus per definitie slachtoffer en wij zijn racisten.
Goedemorgen overigens.

marcoplarco | 14-06-20 | 08:32

Verreweg de meeste z.g "vluchtelingen" zijn illegale migranten die om economische/financiële redenen naar Noord/West Europa reizen.

Iedereen weet het en toch worden deze illegale migranten "vluchtelingen" genoemd in de media.

Swieberj | 14-06-20 | 08:32 | 1

Zolang er hier nog te hen valt zal het niet ophouden. Pas als we helemaal leeggezogen zijn en wij Europeanen zelf willen vluchten, gaan de grenzen naar Afrika en Syrië dicht.

MisterMr | 14-06-20 | 08:38

Is nogal een stukkie lopen..

dhrat | 14-06-20 | 08:32

In mei was zo'n beetje elke grenspassage illegaal.

Mr_Natural | 14-06-20 | 08:32 | 1

Klopt. Ik woon in België en ik werk in een ziekenhuis in Brabant. Alvorens de grens weer te kunnen passeren diende ik een vignet te downloaden en deze te laten bestempelen door de administratie. Daarnaast moest ik ook een werkgeversverklaring kunnen overhandigen. Helaas betekende dit aan de grens wel telkens files want elk motorvoertuig werd in een fuik geleid.

Rest In Privacy | 14-06-20 | 10:13

Ik zeg chapeau en wat een scherpzinnigheid op de vroege zondagochtend.

penis-aqua-rosA | 14-06-20 | 08:31 | 9
-weggejorist-
Calastir | 14-06-20 | 10:27

@Calastir | 14-06-20 | 10:14:
Niemand zet ze een pistool op de kop met de opmerking: "en jij gaat nu naar Nederland en je blijft daar". Wij zijn die mensen helemaal niets verplicht. U weet welicht dat het vluchtelingenbeleid niet over dit type "vluchteling" gaat?

Graaisnaaiert | 14-06-20 | 11:24
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken