Thierry Baudet maakt culturele suikerspin
De man van Brahms en Beethoven gevallen voor de botsauto's en de ballentent
In welk spiegelpaleis zijn we NU weer beland? Baudet op de kermis? Kwam ie muntjes kopen voor de baantjescarrousel, of wordt onze dierbare politieke vriend hier ernstig lastig gevallen door vier kermisklanten die zijn kaartje voor de Cake Walk wilden controleren? Een ritje in de Breakdance lijkt ons te snel en te stevig voor hem, maar je roept "CULTUUR!" en Thierry Baudet komt aangesneld om boven de snoeiharde tonen van ritmische dansmuziek met veel diepe bassen uit te schreeuwen of er nog ergens wat beschermd moet worden. Zin in een suikerspin nu. (Foto's via)
Bedenk een onderschrift en win een enorme teddybeer
Social
Weet je wie ook wel eens op de kermis kwam?
Pssst. Zaterdag 22:05 PowNed NPO3
Reaguursels
InloggenHoge en lage cultuur. Een echte allrounder
Volgens mij gewoon in Amsterdam elk pein volplempen met een kermis. Mensenmassa’s vindt de burgemeester daar heel normaal
3 October zonder kermis is niet compleet. Goed dat Thierry de motie indiende waar voor is gestemd, raar dat we misschien toch nog zo lang moeten wachten
Anderzijds zit je in een kermis dichter op elkaar dan on een pretpark. Maar hoop wel dat we nog kermis hebben in de toekomst.
Ik vind het juist wat hebben dat een man en partij waar je t niet van verwacht zoals Baudet toch weet wat er ook speelt bij “andere type mensen en ondernemingen”. Ik verwachtte Baudet eerder in de boekenwinkel dan op de kermis..
Baudet is juist heel erg van de werknemer en de (kleine) ondernemer zo blijkt vaker. Je kan van kermissen vinden wat je wilt hoor.. tokkie magneten, hyena-tuig dat er soms op af komt in steden, de goedkope prijzen die je kan amper kan winnen, maar toch ook best wel es toffe attracties her en der, gezelligheid die het brengt icm dorpsfeesten... tenminste hier in t hoge noorden nog wel.. Wat mij betreft hebben kermissen nog gewoon bestaansrecht als ondernemimg hier in NL.
Het blijft heel triest dat je met 2 maten meet en ik ben blij dat Fvd opkomt voor die mensen. Beter is om gewoon te zeggen in heeel Nederland deze zaak is TE BELANGRIJK en gewoon aan de slag gaan . Kut corrupte land. Meten met 2 maten stop narcisme jullie zijn narcist. Erger dan rascist.
Kermis is minstens even belangrijk als racisme.
Na al dat racisme gezeur de afgelopen weken willen sommige mensen even stoom afblazen op de kermis.
Een pianospelende narcist op de Kermis. Merkwaardig en ongeloofwaardig beeld. En durft meneer nu ineens geen handen meer te schudden?
Thierry.. als je nou stopt met je gekke uitspraken en iets minder populistisch wordt dan wordt het de volgende keer FvD voor mij. Ik maak mij zorgen om dit land. Echte problemen worden niet aangepakt en klimaatdrammers en zich moreel verheven voelende social justice warriors krijgen steeds meer de overhand. Goed dat Thierry opkomt voor de zwaargetroffen kermisbranche. Niet dat ik daar veel mee heb, maar de zelfstandigen krijgen te weinig steun vanuit de politiek. Vorige week kocht ik een zak oliebollen bij een kraam achter het station, die daar tot mijn verbazing stond. De eigenaar vertelde dat hij door het wegvallen van evenementen bijna geen inkomsten meer had. De NS was zo vriendelijk om hem toestemming te geven om bij het station te staan. Hij houdt daar per dag ongeveer €40 aan over. Geen vetpot dus. De man was kwaad op Halsema en het met twee maten meten bij die demonstratie. Wij zaten helemaal op één lijn. Ook hij gaat over naar FvD.
Leve Tjer.
Kijk even op Twitter, waar Wilders ontploft van woede en elk woord raak is. Baudet steunt hem hierin overgens. ga lekker zo door hier en volgend jaar zijn die damschreeuwers hier de baas, Amsterdam is slechts het voorportaal. Waarom mogen alleen een stel achtelijke figuren demonstreren in 020 en deze mensen niet? Ook de sportscholen mogen pas over drie weken open. Gelukkig door het gedram van FVD/PVV . Ik werk in die sektor, maar dat straks de helft omvalt kan geen linkse politicus iets schelen(vandaag 2 doden en 2 opgenomen). Die zijn alleen maar duk met het klimaatakkoord en de aanstaande beeldenstorm. Blij dat er mensen zijn als Baudet en Wilders, wie neemt het anders op voor de autochtone Nederlanders ? ......."Dit is M" zal het ZEKER niet doen.
Geeft hij nu serieus armpje aan Rachel?
Nee, aan Marianne Weber, je weet wel... van die bbq
Thierry is een cultuurvreter.
Ik vind Thierry Baudet toch een held. Hij blijft opkomen voor gewone Nederlanders die het moeilijk hebben. Nu zijn dat mensen die getroffen zijn door de corona regels
Opkomen voor de gewone Nederlander? LOL.
Tsjer heeft maar 1 doel en dat is zo veel als mogelijk mediamomentjes te scoren over de ruggen van "onderdrukte" groepen Nederlanders. Opdat de geldmachine voor de partijtop zo lang als mogelijk in stand blijft.
@UpdateAvailable | 11-06-20 | 19:56: Hoi, Henk. Gaat niet zo lekker met de pr zeker?
@UpdateAvailable | 11-06-20 | 19:56: Ik heb anders niet veel partijpolitiek horen doorklinken in de bijdragen van Baudet over dit onderwerp. Trouwens ook niet in de bijdragen van Wilders, de SP of DENK. Dat kan ik van de coalitiepartijen en de regering niet zeggen.
@Heiner | 11-06-20 | 20:57: Baudet weet inmiddels hoe de NPO werkt en laat zich niet openlijk uit over de gekte die nu over de wereld raast. Heel verstandig!
Hebben die regio15 hem nou een hitlersnorretje gefotoshopt joh ?
Als Baudet overigens denkt dat hij hiermee stemmen gaat trekken, dan heeft hij het mis. Misschien doet hij het om te laten zien dat hij toch echt geen populist is.
De kermis kan alleen weer populair worden, als er minder wordt gereisd. Als er straks weer net zo veel wordt gereisd als zes maanden geleden, dan heeft de kermis geen schijn van kans. De kermis wint het niet van de makkelijk bereikbare vakantiebestemmingen en in het buitenland zijn de achtbanen en attracties ook nog eens toffer dan in Nederland.
6 maanden geleden werd er niet gereisd, Want geen kermissen.
Wat een faker, helaas. Zijn partij heeft zoveel talent
Onderschrift: ¨Thuis heb ik een LP van de Kermisklanten¨.
www.youtube.com/watch?v=Wk9v1evv2sg
Samen met Sherry in de zweefmolen, wie wil dat niet?
Niemand opgevallen dat hij sprekend op Martin van Waardenburg lijkt. Ook een topacteur
Dit is zijn dubbelganger:
youtu.be/YJEFHd7tQSM
Daar is ie weer, daar komt ie weer en daar gaat ie weer... Vaak gehoorde aankondiging op de kermis.
Is Baudet weer de kop van Jut?
pfff de man is wel 'n obsessie voor je. Begint nu toch wel heel sneu te worden.
Blijkt maar weer dat sommigen meer demonstratierecht hebben dan anderen. BLM demonstranten mogen met 14000 tegelijk ondanks coronamaatregel kabinet gewoon demonstreren, want belangrijk! Carnies die door coronamaatregel kabinet keihard in hun portemonnee worden geraakt worden ijskoud de toegang tot de stad ontzegd door de ME.
Mensen die toch al belastinggeld kosten zijn zielig (uitkeringen, subsidies) Hoe meer geld je hebt hoe minder zielig je bent (of zelfs een white privilege), dus kermis mensen hebben een eigen zaak en daar zit geld, dus ben je niet zielig, en mag je niet protesteren. Zo werkt politiek. De meeste politici hebben hun hoofd zover in hun aars zitten dat ze door hun mond weer naar buiten kunnen kijken.
Oei oei... Zei hij nou =Cultuur.
Nou dán staat het op de nominatie verboden te gaan worden.
Gatverdejakkes; cultuur.
Krokodillentranen in de panelen. Geen hond hier gaat nog naar de kermis. Tjerrie ook niet. Het is een dood paard, laten we er lekker zijn aan trekken. Misschien dat we circus Renz ook kunnen reanimeren.
Er is een groot verschil tussen een Kermis en het Circus: DIEREN
@frisenfruitig | 11-06-20 | 17:42:
Ben ik niet met u eens. Op veel kermissen treft men berberapen aan.
Ik ga nooit meer naar de kermis, teveel drukte en herrie voor mij. Maar ik heb er wel leuke herinneringen aan en jongeren beleven er nog steeds plezier aan. Ik wil dat niet van hen afnemen en ik steun iedereen die met eerlijk werk zijn brood verdiend. Vooral ondernemers, mensen die risico durven nemen en de motor zijn van onze economie. Dat clubjes als de SP, Groenlinks, D66 e.d. niets op hebben met ondernemers was bekend, die vinden een dooie crimineel in Amerika belangrijker dan wat protesterende ondernemers. Maar dat de vroegere ondernemerspartijen als VVD en het CDA zich hier afzijdig houden is beschamend.
@Spring Bruissteen | 11-06-20 | 17:45: die verpesten het overal, niet alleen op de kermis.
@kunstliefhebber | 11-06-20 | 17:46: kermisbezoek loopt al tijden dramatisch terug. De jeugd wil er niet heen, en geef ze eens ongelijk. Dat we er nostalgische herinneringen aan hebben, zegt weinig.
@beldewouten | 11-06-20 | 18:16:
We beseffen het nog maar amper, maar het tijdsbestek van de 60`s, het naoorlogse, dat is definitief voorbij. We leven niet meer in een naoorlogs tijdsbestek, maar we leven in een oorlogstijd. Het is momenteel stilte voor de storm. De Carnivals Time is ten einde gekomen.
Wat een armoe: overal in het land de protestmomentjes bij elkaar scharrelen om toch iets van een achterban te creëren. Dondert niet waarover het gaat, als het maar stemmen oplevert. Ooit zoiets über-opportunistisch meegemaakt?
Verder nergens last van?
Als de kermissen weer open gaan kunnen de groepen gefrustreerde naffer hyena's daar tenminste ook weer de boel komen verzieken.
Gaan de boeren het geas weer aanharken of doen die Hobbelende Geiten dat zelf?
Alle ballen verzamelen!
De grootste bal mag op het podium.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-06-20 | 18:11: Sinds wanneer heeft een ingehuurde VVD beroepskankeraar ballen en een podium? Je leeft in een roes van eigendunk en Rutte wanen....
@Kuifje-naar-Brussel | 11-06-20 | 18:11: vroeger, toen ik nog VVD-lid was, werden VVD-ers ‘ballen’ genoemd. Door (extreem-) linkse figuren natuurlijk. Dat was toen een geuzennaam. Maar ja, in die tijd was de VVD nog een fatsoenlijke rechtsliberale gezond-verstand partij was die opkwam voor ondernemers. Daar is nu niks meer van over, dus VVD-ers kun je geen ballen meer noemen!
@kunstliefhebber | 11-06-20 | 19:08: hoppa, de spijkert op zijn kop. Recht in de Kuif gepikt!
Dammit geenstijl, jullie missen echt de pointe hier. Dit zijn ondernemers die niks kunnen nu. Gewoonlijk zelfs een paar keer per jaar op de dam. En ze worden op de a12 tegen gehouden omdat ze niet allemaal mogen demonstreren. Maar anderhalve week geleden mochten 15.000 links getinten gewoon op de dam in een demo over een in usa doodgeknielde crimineel. Deze kermismensen stemmen heus geen groenlinks of d66. Die kennen het zwieren van de molen wel. We hebben tegenwoordig een veel betere kermis in Nederland. Zotter kan het niet. En dan hoef je niet meer foto te schieten, maar kan je gewoon op agenten mikken en op standbeelden. Zum kotzen
Geenstijl kiest in deze discussie voor de veilige route. Semi sarcastisch de BLM beweging afserveren op ingetrapte deurtjes maar weigeren het (overduidelijke) grote plaatje te schilderen van systematische afschaffing van rechten en verdeling van privileges breed gedragen door media en politiek. Ergo: Geenstijl behoort tot etablissement tegenwoordig. Treurig maar waar. OF ze moeten gewoon eens wat goede scribenten aannemen die verder kijken dan de sensatie van de dag
Een politicus die omkijkt naar zijn kiezers, dat is inderdaad wel een raar gezicht.
Kern van de zaak: die 1,5 meter is bullshit, zeker buiten.
Ik heb er ook volledig schijt aan! En gelukkig steeds meer mensen. Ik zie ook hier in Apeldoorn in het centrum eenrichtingsverkeer voor voetgangers. Wordt massaal genegeerd.
@kunstliefhebber | 11-06-20 | 16:57: En terecht. Alleen in de winkels is het nog kommer en kwel. Moest gisteren even naar de Gamma voor een doosje schroefjes(!) en moest een kar meenemen....... Stapelgek.
@Lupuslupus | 11-06-20 | 17:16: Ik pleur karretjes en mandjes nadat ik binnen ben gewoon neer en doe m’n ding. Geen probleem, tot nu toe.
@Super Vaagstra | 11-06-20 | 17:26: Och, jochies toch. Erg heftig wat jullie meemaken! Het is een grote schande!
@JochemdeBruin | 11-06-20 | 17:28: heftig? Nou nee, gewoon debiele en onzinnige regeltjes negeren en verder gaan met leven.
@Super Vaagstra | 11-06-20 | 17:26: euh, maar als je nou veel moet meenemen?
@kunstliefhebber | 11-06-20 | 17:32: stel je aan man. Neem even een karretje mee ipv overal doorheen te banjeren omdat jij het onzin vindt. Kleine moeite en je geeft anderen (al dan niet onterecht (grotendeels onbekend in een winkel)) een veiliger gevoel.
De kermissen dreigen verloren te gaan door de huidige 'intelligente lockdown' waartegen ook GS actief ageert. Dus opkomen voor een stukje Neerlands historie, hoe platvloers misschien ook, is best de moeite
Zeker is dat de moeite. Die mensen hebben al vanaf oktober vorig jaar geen inkomsten meer maar dat zal die lui van de regering aan hun reet roesten. Die vinden het heerlijk om dictator te spelen. Zoals die de Jonge met liters bloed aan zijn handen vanwege het ontbreken van testen (die er wel waren(!)) en beschermingsmiddelen. Hopelijk komt er nog een tribunaal.
@Lupuslupus | 11-06-20 | 17:19: U gaat nooit naar de kermis, mevrouw. Dus geen krokodillentranen hier!
@Lupuslupus | 11-06-20 | 17:19: ze doen aan seizoensarbeid, dus laten we gaan huilen over de periode vanaf maart. Voor je het weet smokkelen die kermisklanten er een half jaar staatssteun bij.
@beldewouten | 11-06-20 | 17:31: Helaas wordt die steun bepaald door de inkomsten van een aantal maanden vóór maart. Daar hebben starters ook nogal last van,
De enige kermis die nog overblijft is de kermis in Den Haag.
@Nehemia | 11-06-20 | 17:52: Malieveld is vaste prik.
Waar komt eigenlijk die uitdrukking Van Een Koude Kermis Thuiskomen vandaan ?
Goeie vraag, ik weet het ook niet. Zijn er veel kermissen in de winter?
@Kuifje-naar-Brussel | 11-06-20 | 16:46: nee, de meeste kermissen hielden na de herfstvakantie op.
Nou vooruit dan. Ik heb het even voor je opgezocht, want ik wilde het ook weten.
onzetaal.nl/taaladvies/van-een-koude-...
@Prinsemarij | 11-06-20 | 16:57: Bedankt voor de service.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-06-20 | 17:12: U weet nog al veel, waar komt Emmeren vandaan, niet spieken.
@Uw Verzekeringsadvis | 11-06-20 | 17:19: Dat weet ik ook niet. Ik weet vooral dat ik heel veel niet weet.
Wellicht staat daar wel wat over in het etymologisch woordenboek.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-06-20 | 17:28: Ja, dat weten wij inmiddels, heb je voldoende geëtaleerd.
Elleboogje oké Sherry
Maar die zakjes lavendel als prijs geef je lekker zelf maar weg .
Haha de kermisklanten mogen ook een keer.
Baudet gaat er gewoon heen.
Op komen dagen, dan doe je al meer dan 17 miljoen anderen.
Je kunt vinden van Baudet wat je wilt.
Maar hij is er wel.
Kunnen we van Klaver niet zeggen.
Baudet is nooit in de Tweede Kamer, dus die heeft alle tijd.
Ja grass roots bouwt hij op. Niet direct een volksman en niet direct volkstaal mennend, doet hij het toch. Dat is inzet.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-06-20 | 16:46: Hup hup terug naar het VVD afzeikbureau voor je belletje witte wijn als beloning
@Kuifje-naar-Brussel | 11-06-20 | 16:46: U bent slecht geïnformeerd en papepgaait Rob Jetten c.s. na
@Kuifje-naar-Brussel | 11-06-20 | 16:46: Lulkoek, was net in de 2e kamer. Facknews van jou, zoals zo vaak. Waarom ben je zo gefixeerd op Baudet ?? Vertel is ??
@Vitale-Reaguurder | 11-06-20 | 16:51: Over wie gaat dit onderwerp? Ik blijf graag on-topic, zoals de huisregels voorschrijven.
@Vitale-Reaguurder | 11-06-20 | 16:51: Volgens mij zat ie ooit in de botsautootjes met een ijsje in zijn hand en heeft Baudet van achteren tegen hem gebotst.
Klaver & Jetten zouden het goed doen in het spookhuis.
Overal waar onrust is, verschijnt die rattenvanger van Heemstede. Hij gaat alles regelen. En jullie geloven dat.
Geloven is het enige wat nu nog kan. Pas als het FvD mee regeert kun je het weten.
Man, de kermissen weer open, wie wil dat nou niet? Was overigens een aangenomen motie van FvD / van Haga die ervoor zorgt dat Hugo de Jonge nu opening voor 1 september te bespreken. Dit wordt er op de nos natuurlijk niet bij vermeld. Dus deze partij voegt ook de daad bij het woord!
.. hm, het mensen met "ratten" vergelijken heeft een naam.
Nou is Baudet natuurlijk ook wel een zigeunernaam.
Mooi he
Kuifje-naar-Brussel | 11-06-20 | 16:27 Wat hebben zigeuners met kermis ?? Leg is uit ?? Pas op, voordat je het weet, sta je voor het tribunaal.
Ja en Fransje Bauer dan weer niet.
Nee toch, gewoon een Franse naam, neemt niet weg dat 'ie natuurlijk kei moeilijk is dus Baudet zal vast ook wel elke dag gediscrimineerd worden vanwege zijn naam.
Er worden in de TK nogal eens grapjes of per ongeluk expres versprekingen gemaakt als het over die naam gaat. Dat is namelijk makkelijker dan inhoudelijk blijven.
@Heiner | 11-06-20 | 17:39: Wanneer is Thierry dan inhoudelijk?
@Kuifje-naar-Brussel | 11-06-20 | 18:13: Eigenlijk altijd wel, dat in tegenstelling tot mensen die niet verder komen dan grapjes over zijn naam of persoonlijke aanvallen omdat de man iets oppakt wat anderen laten liggen.
Rariteitenkabinet: vrouw met baard, reus: minimens en Thierry BaudeT
jij verdient een stempeltje van de juf van de Tweede Kamer
Kermis is dan ook cultuur. Daar kan ik niks anders van maken.
Blij dat er nog één politicus is die zich niet bang verstopt in deze tijden. Bang om iets 'fouts' te zeggen en BLM achter zich aan te krijgen of bang om iets doms te zeggen en over 2 jaar, als de rust is wedergekeerd, daarvoor uitgelachen te worden.
Leve Thierry!
Alle meisjes wilden vroeger met mij in de botsauto. Nu passen ze er niet meer in.
U bedoelt er niet meer bij?
Zit er ook een versnellingspook in een botsauto?
@Canis.bonus.es | 11-06-20 | 16:16: Inderdaad, vroeger had je nog lekkere slanke meiden, tegenwoordig is bijna alles veet te dik, zelfs zonder mij passen ze niet in zo'n autootje.
@HoerieHarry | 11-06-20 | 16:23: Dacht het niet, ze waren toen nog onschuldig, en keken naar Hoepla.
Wat is lastiger dan een zwanger meisje in een botsauto te krijgen?
@Kuifje-naar-Brussel | 11-06-20 | 17:30: Een meisje wat niet zwanger wil worden.
Iedereen denkt dat die kermisgasten en soort van have criminelen zijn.
Mat in den nek, gouden kettingen, dikke zigeuner Mercedes.
Zal zo zijn vroeger maar het zijn gewoon hardwerkende ondernemers die niets op hebben met zigeuners of andere volk van lager allooi.
Help ze zodat ik weer een half maandsalaris kan storten bij veel te dure attracties voor de duur die het duurt een bij domme gokkasten om iets van een paar euro bij AliExpress te winnen.
Ik ging naar de kermis om meisjes te versieren.
Was er destijds niet echt goed in.
Tegenwoordig wel.
Ik wil niet weten met wat voor types u thuiskomt die te versieren zijn op een kermis...
@Graaf_van_Hogendorp | 11-06-20 | 16:13:
Blond, grote borsten en onder de tattoos...
Ik ook, maar nu heb ik een gebiedsverbod rondom kermissen, toen was ik 16 een achter de meisjes en was het geen probleem nu ben ik 45.
@Miezerig | 11-06-20 | 16:18:
Dat heb ik met kerken.
Mag er niet meer in omdat ik te hard zong.
Vrouwen vragen vaak aan mij of ik met hen naar de kermis wil. Dat weiger ik steevast. Man van principes.
@HoerieHarry | 11-06-20 | 16:20: Je moet ook voor het zingen de kerk uit waarde Harry.
@Quib | 11-06-20 | 16:36: Harry heeft 12 kinderen bij 15 verschillende vrouwen, dus dan weet je het wel....
@Quib | 11-06-20 | 16:36:
Nee, als ik uitgezongen ben ga ik de kerk uit...
Ik begrijp dat obligate gekerm wel over Thierry Baudet.
Onze politiek zit werkelijk tot aan het dak vol met uiterst bekwame- en kundige politici om ons land te besturen naar de lichtende horizonten van de EU. Volkomen integer zijn ze er ook nog eens bij.
Wanneer dan zomaar iemand opstaat die ook aan het vastgeroeste roer wil trekken, dan ontstaat er een piepklein kansje op koersverandering. Dat moeten wij niet willen met zijn allen. Dag MOGEN wij niet willen.
BOE
Goed dat Thierry naar het Malieveld is gegaan. Gewone hard werkende Nederlanders hebben meer aan Baudet of Wilders of desnoods Omzigt dan die klimaat kunstenaars die omwille van hele rare en niet kloppende rekenmodellen alle bossen op aarde willen omhakken. Ook hebben we niets aan de grootste populist sinds WO2: Rob Jetten. En waar Nederland al helemaal niets aan heeft, blijft alsnog gewoon burgemeester van de grootste stad van NL.
Ik heb Thierry helemaal de moeder gebotst.
Wat mij betreft hadden ze daar allemaal een flinke boete gehad voor het niet respecteren van de 1,5 meter. Dat hadden ze van mij mogen krijgen op de Dam en hier nu ook.
En dan zelfs elleboog stoten, alsof je bovenarm 75cm lang is.
Dat hier die 1,5 meter al genegeerd wordt is nou ook niet bepaald een aansporing om de kermis eerder te openen, dit is zo meer het tonen de 1,5 meter te negeren dan dat hier beargumenteerd wordt dat de kermis de maatregelen zou kunnen handhaven.
Welke BOA durft er een boete uit te delen in aanwezigheid van een club kermisklanten?
Krijg lekker de rambam met je 1,5m gezeik. Coronapoepert. FvD zwicht niet voor onzinregeltjes, vandaar dat ze zich er hier ook niet naar conformeren.
Dat virus is toch al lang weg?
Wellicht interessant om dan eens dit recente interview met Maurice de Hond te kijken: youtu.be/E4j0T13HQSU
Verder ging / gaat het in Amsterdam met name om het feit dat Halsema gewoon niet capabel is voor de functie die ze heeft. Ze had gewoon samen met de organisatie het podium op kunnen gaan en iedereen er op kunnen wijzen dat er regeltjes zijn waar men zich op dat moment door de drukte niet meer aan kon houden. Maar ja, als je dat niet als een optie beschouwd vanwege je eigen links activistische achtergrond... dat lig je vervolgens dus terecht onder vuur.
Geef die man een nieuwe werkkamer, het torentje bijvoorbeeld.
Daar zit nu een of andere kwibus met een horrorkabinet. Maar die kan daarmee mooi op de kermis gaan staan!
Kermis IS een stukje hollandse cultuur. Maar dan wel zoals het lang geleden was. Elke attractie z'n eigen generatorwagen, zonder enige geluiddemping. De muziek moest daar dan nog overheen. Iedere exploitant draaide z'n eigen muziek. Kaartjes werden verkocht door een veuls te omvangrijk vrouwmens, gezeten in een te klein hokje. Zij bediende ook de schakelaar van de draaimolen. Dat ging nog ingewikkeld, met een soort schijthuisketting die via katrolletjes naar een zogenaamde waterweerstand liep. Een houten ton, gevuld met zout water, de ketting zat aan het deksel waaraan een paar roestige vinnen. Door de roestige metalen vinnen meer of minder in het stomende water te laten zakken, regelde zij de snelheid. Tegenwoordig gaat dat met onzichtbare electronica.
Toen kwamen de nieuwtijdse attracties, zoals die poliep-achtige dingen, Robot Volta was inmiddels geëlectrocuteerd, de vrouw met de baard werd ook niet zo oud, en de generatorwagens mogen ze vanwege milieuregels ook niet meer gebruiken. Moeten ze overal een evenement aansluiting aanvragen bij de plaatselijke netbeheerder, die ze daar drie poten voor uitdraait. Had ik het al gehad over de muziek? Dat mag inmiddels ook niet meer op een hoorbaar volume afgespeeld worden.
Wat is er nog over van de kermis?
Weet niet in welk (groen links) gat u vertoeft maar de kermis alhier wordt nog altijd gevoed door een enorme batterij aan Homan generatoren.
[quote]Had ik het al gehad over de muziek? Dat mag inmiddels ook niet meer op een hoorbaar volume afgespeeld worden.[/quote]
Is het misschien tijd voor een gehoor apparaatje? Persoonlijk vindt ik het wel fijn om je vrienden te kunnen verstaan zonder dat ze hoeven te schreeuwen.
Ik moest lachen bij een paar roestige vinnen.
@normanius | 11-06-20 | 16:09: Zo is het tegenwoordig, Vroeger hadden de grotere attracties eigen generatoren. Het liefst met een Deutz motor, Die waren luchtgekoeld, zodat je ze goed kon horen.
Hij is toch populist? Dan ben je er dus voor de mensen en dat zijn dus ook de kermis exploitanten, zo ook de boeren etc etc
Thierry is gewoon een man van en voor het volk.
Balkenende ging op een skateboard staan en dat heeft hem ook geen windeieren gelegd.
Zijn lafjes zwijgen toen de rest van het partijkartel als hyena's op Pim dook leverde het meest op. Terwijl hij nota bene met zijn collega kartelista's eens was.
Nou ja; hij ging naast een skateboard liggen.
Onze Tjer kijkt natuurlijk uit naar de nieuwe attractie, de baantjescarrousel. Helaas is zijn neus nog niet lang genoeg om in de attractie te mogen zitten. Alexander Penthouse is ondertussen al bezig aan zijn vijfde rondje.
Ik werd altijd misselijk in de Hully Gully.
Lol. De Hully Gully.
Bestaat dat nog?
@RickyLaRue | 11-06-20 | 16:02:
Geen idee.
Ik krijg ineens heel veel behoefte aan een partij met Martin Bosma aan het roer.
Het groter publiek weet niet wie Bosma is en zodra ze dat weten krijgt ie de Geertje/Tjerry behandeling. En is dat ook snel over en uit.
@Graaf_van_Hogendorp | 11-06-20 | 15:54: daarnaast is Bosma zo charismatisch als een bosui.
@beldewouten | 11-06-20 | 15:57:
Alsof dat een belemmering is in Nederland. Het groter probleem is dat hij vooral een local hero alhier en op twatter - maar de rest van Nederland geen idee heeft. En zodra ze weten welke partij hij vertegenwoordigt meteen faxist in koor gillen.
Daarnaast is zijn spreekstijl niet aansprekend genoeg voor het groter publiek ben ik bang.
@beldewouten | 11-06-20 | 15:57: dat charisma van Rutte heeft ons al veel gebracht.
Het zal Bosma genoegen doen dat iemand op hem wil stemmen. Nu nog een tweede vinden.
Bosma is 1 van de beste parlementariers, dat is een feit. En een genot om naar te kijken als hij spreekt. Maar zijn politieke tegenstanders zullen zijn bloed ongetwijfeld kunnen drinken, want hij weet ze finaal te fileren!
@kunstliefhebber | 11-06-20 | 16:03: Hij zou eens naar een goede tandarts moeten gaan.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-06-20 | 16:28: weet ik niet, nooit zo op gelet. Maar hij staat in ieder geval nooit met een mond vol tanden. En kan ook nog eens mooie boeken schrijven. Thierry ook trouwens.
@kunstliefhebber | 11-06-20 | 16:52: Heeft Thierry ook een slecht gebit?
Die zou het nog best wel eens goed kunnen doen. Martin Bosma is alleen niet een type dat graag in de spotlights staat.
@Nehemia | 11-06-20 | 17:48: Dan moet je geen lijsttrekker worden.
De kermis heeft nooit meer iets aan mij verdiend sinds ze me als klein kind hebben opgelicht. Ik mocht voor het eerst alleen naar de kermis toen ik een jaar of 8 was en kreeg een rijksdaalder mee. De oplichters van de touwtrek kraam gaven in de drukte voor een gulden terug en dat win je als klein kind niet. Ik heb toen de 3 kwartjes niet geaccepteerd en laten liggen, en heb nooit meer 1 cent op de kermis besteed. Kleine kinderen oplichten en je fout niet herstellen nadat publiek zich ermee bemoeide. How low can you go.
Zo, dat lucht op. Ik kan er na zo'n 55 jaar nog steeds kwaad om worden.
Maar zegt dit wat over de kermis of over jou?
Zo'n 40 jaar geleden met 2 vriendjes (jaar of 10) op de kermis. Vriend 1 wint veel punten bij een schuifspel. Krijgt bonnetjes maar "de man" vergeet de punten op 0 te zetten. Voor de vorm nog een kwartje erin, even wachten en weer punten uit laten betalen.... Wij gingen met 3 fikse prijzen naar huis. Wij hebben voor U de kermis retouropgelicht. U hoeft niet meer boos te worden.
Ik wil je wel een touwtje opsturen zodat je er alsnog 10X aan trekken kan.
@JanVergoor | 11-06-20 | 15:55: 'retouropgelicht', hahaahaha! geweldig
Heeft de psychiater je kunnen genezen van dit trauma?
Die ene oplichting heeft je wel honderden guldens bespaard uiteindelijk!
@JanVergoor | 11-06-20 | 15:55: haha mooi!
Thierry richt zich hiermee op VVD-kiezers. Kermisklanten.
De kermissector wordt hard geraakt Het isgoed dat Sherry voor ze opkomt
Kermissen Kop van Jut, krijg ik nou de Thierry teddybeer
@lingo star | 11-06-20 | 15:45:
De jop van kut.
Moet hij geen moeilijk boek lezen ofzo? Of heeft hij een middagje vrij gekregen van puppet master Paul Cliteur om zijn zakgeld op te maken op de kermis.
Als ik een kermis zie, bedenk ik me altijd weer dat er dus iemand is die het hele jaar door in die pleurisherrie van de botsauto’s zit. Met zijn muntjes.
Kom ik bij de hamvraag voor de kenners: waarom moet bij een kermis het geluid altijd op maximaal? Maakt dat doofstomme het leuker?
Ja snap ook niet zo goed waarom in uitgaansgelegenheden het volume boven de 40 decibel uitkomt. Kan toch ook gewoon een rustig achtergrond muziekje zijn
Misschien is het de bedoeling dat je elkaar niet kunt horen. En de uitbaters zijn sowieso doof dus moet het steeds harder.
Inderdaad, belachelijk. Net als oordopjes in doen al je naar een concert gaat..
De gemeente staat het toe. Ik was twintig jaar terug in een dorp in de Nederlandse bible-belt, en daar werd klassieke muziek gedraaid op normaal geluidsniveau boven de botsauto's
Een passend onderschrift voor die foto zou kunnen luiden: "tis hier 'n stuk gezelliger dan in die ballentent die Coronacafé heet"...
@Cunts-en-kitsch | 11-06-20 | 15:47: Geinige nick! had ook nog `n l na de k gecunt...
@Ofzoiets... | 11-06-20 | 15:55:
Merol droeg toch ooit shirt met daarop een guursel met 'je cunt het'?
Laatdunkende tegel van je Bart, ook deze hardwerkende ondernemers verdienen onze steun en het is een gotspe hoe ze worden behandeld door de zg. elite.
Als Femke een demonstratie belangrijk vind mag je alles, maar ben je maar een
kermisexploitant dan krijg je de ME op je dak.
En dan nu ook even lollig doen omdat Baudet en Haga wel oog hebben voor de noden van deze mensen en een oude traditie willen beschermen geeft ook geen pas.
Volgens mij is dit niet Amsterdam en volgens mij wordt Femke flink op de vingers getikt dus snap de vergelijking die jij en anderen maken niet. Alsof Femke van het rijk toestemming heeft gekregen ofzo en alsof Femke nu heeft bepaald dat deze demonstratie tegen gehouden moet worden.
Laatdunkend? In élk GS-artikel worden er grappen gemaakt over het onderwerp.
'Geeft geen pas' is de huisstijl.
@JanAmsterdamEnzo | 11-06-20 | 15:44: gisteren waren er toch ook 10duizend aanwezig in het Mandela park??? en dat mag wel gewoon....
De ME is verworden tot de knokploeg van de overheid. Deze mensen sporen niet, hebben een mep fobie.
@JanAmsterdamEnzo | 11-06-20 | 15:44: ‘op de vingers getikt’ dat is al heel wat daar binnen jullie grachtengordel. Is die Akwasi al opgepakt?
@Captain_Dipshit | 11-06-20 | 15:55: Daar zaten veel negers tussen en slaven tussen, dus dan is het anders.
@Trumme | 11-06-20 | 16:03: Die zouden ze eens een fikse afranseling met die roe moeten geven.
Waar is Rutte ? Die was toch van de ondernemerspartij VVD ?
Niks ideologie van de partij, gewoon al eerste aan je eigen baantje denken.
Als de coronamaatregelen te slap zijn krijgt de politiek het op hun dak en worden ze aangekeken op de doden die zijn gevallen. Met overdregen maatregelen is dat risico weg en kun je jezelf strak een pluim in je reet steken voor je daadkrachtige optreden, als over 2 jaar blijkt dat deze maatregelen bijvoorbeeld enorme aantallen faillisementen tot gevolg hebben kun je tegen die tijd vast een mooie smoes vinden waarom de economische crisis helemaal niet de schuld van corona en de regering is.
Hij is in bespreking met unilever, of ze toch niet willen blijven als hij ze een paar miljard geeft.
Ich bin ein Thierry.
Twee keer heel dom geweest, een keer gestemd op D66 en ook een keer op GeenPeil.
Wybren van Haga als een soort wethouder Hekking op de achtergrond.
Een van onze afdankertjes.
Ach, de politiek is toch één grote kermis...
Vlaams Blok ook nog aanwezig?
Geen man van het volk maar hij is er overduidelijk wel vóór het volk. Wat kan je daar nu op tegen hebben?
Dat is ook de taak van een TK lid, ook al begrijpen niet alle TK leden dat.
Morgen weer in de krant " Baudet slaat op de kop van Rut.".
“FvD zit in een achtbaan”
Heb ik die beer nou gewonnen?
Ja, trek maar aan mijn touwtje.
Oh jee, zodadelijk belooft hij nog 1000 Euro voor elk! Of hij belooft dat er geen cent meer naar Griekenland gaat!
Ik zie dat u geen actieve herinnering heeft over wie dat gezegd heeft. Weet u wat een vacuum bom is?
Niet elke politicus is zo leugenachtig als Rutte .... ze doen wel allemaal hun best ,maar Rutte staat wat dat betreft toch wel op eenzame hoogte..
dat hebben jouw politieke vrinden al gedaan,dus verzin andere vuiligheid,is je wel toevertrouwd.
"Altijd prijs,altijd premie" zal Baudet gedacht hebben, vergetend dat hij zelf steeds meer een kermisattractie wordt.
Nee dan kun je beter naar de kapper gaan, mooie foto's laten nemen en dan weer ongeknipt naar buiten. Maar dat is dan weer meer iets voor een circusclown.
En daarom BOSMA.
ik vind de argumentering en feitenbasis van jouw soort altijd zo sterk,zo intelligent ook....
@sprietatoom | 11-06-20 | 15:35: Die vent met die clownschoenen?
Het mooie is dat er bij FvD steeds meer talent komt bovendrijven.
@OrsonNietes | 11-06-20 | 15:39:
Nee de hoofdclown die altijd gierend van het lachen dubbel ligt. Maar die vent met de clownschoenen is ook een baasje zeg.
@IkWilOokWatZeggen | 11-06-20 | 15:40: Bij gebrek aan soortelijk gewicht.
“Baudet bezoekt Utrechtse piekenkermis, piekt te vroeg”.
Overigens kunnen we de kermis, op de Maliebaan, omdopen tot 5 Euro kermis, maar dat terzijde.
Iedereen mot wat verdienen hè.
Thierry komt op voor Nederlandse cultuur. Ook dat deel van de cultuur dat hem persoonlijk wellicht minder aanspreekt. Doet 'ie prima!
Gaat niet alleen om cultuur, maar ook om een business. Een kermis is buiten en levert weinig risico op. Het niet door laten gaan van kermissen is het onnodig kapot maken van een bedrijfstak. Het staat verder iedereen vrij om de kermis wel of niet leuk te vinden
@Fijn_dat_je_er_bent | 11-06-20 | 15:43: En je kan nog wat maatregelen nemen, kermissen staan vaak in drukke binensteden dicht op elkaar opgesteld er is dus moilijk afstand te houden en je krijgt exrea memging van mensen die komen voor de kermis en mensen die voor andere redenen zoals winkelen in de binnenstad zijn.
Waar o waar hebben we veel ruimte die niet in gebruik is waar we een kermis breed uit op kinnen zetten.
Mijn suggestie parkeer terreinen van voedbal stadions veel ruimte en momenteel niet in gebruik.
Terrie wordt wel een beetje dikkig zie ik.
Hij leert voor Oscar Wilde, de Britse dandy uit de 19e eeuw.
de bal is rond
@oldandwise | 11-06-20 | 15:32: Zit wat in.... denk wel dat ie een fan is.
@oldandwise | 11-06-20 | 15:32: Dat is meer dan jij ooit zal kunnen toch?
Ik leer voor Lambiek. Ben bijna klaar.
@Trekhaas | 11-06-20 | 15:32:
... en de Duitsers winnen altijd.
En hij begint te kalen.
@piloot47 | 11-06-20 | 16:09: Dat is van de zorgen.
Het beste is er al vroeg vanaf. Thierry is geen blijvertje.
Laat Thierry een ophouden met deze flauwekul en zich richten op de echte bedreigingen die nu op ons afkomen.
Islamisering, mislukte integratie, immigratie door kansloze negors, klimaatflauwekul, de Eu en de Euro en sinds kort de idiotie rondom racisme.
Ga daarmee aan de slag, laat je boreale flauwekul achter je, laat de uil van Minerva wegvliegen en richt je op de echt belangrijke zaken. Desnoods een alliantie met Geert maar probeer FvD weer op de kaart te zetten.
Neem even uw pilletje.
Baudet steekt gewoon even hardwerkende ondernemers een hart onder de riem, door zijn gezicht even te laten zien.
@Papa Jones | 11-06-20 | 15:27: Humof
Is opkomen voor een groep ondernemers die het moeilijk hebben dan niet belangrijk? Als we straks met massale werkeloosheid en een economie in puin zitten dan betalen we allemaal het gelag!
Hij doet niet anders! De alcohol doet u geen goed.
@kunstliefhebber | 11-06-20 | 15:52:
We betalen sowieso het gelag wel. Linksom of rechtsom komt de rekening van deze Corona onzin bij de burger te liggen.
Alco-de-Holist | 11-06-20 | 15:26 U volgt kennelijk geen debatten in de 2k.
Hier sind die Kirmesmusikanten aus Holland youtu.be/dJzbHDYMUXA?t=17
Daar heb je ze al...
Wel een welkome afwisseling van al die blanke BLM schreeuwerig meute die met hier en daar een excuusneger, de wereldgeschiedenis willen uitwissen!!
Verder boeit Thierry niet.
Ja, welkome afwisseling.
Deze mensen zitten sinds oktober zonder inkomen.
Maar Joop.nl zal er geen aandacht aan besteden, deze mensen hebben namelijk geen kleurtje.
Baudet erkent wel, dat kermisexploitanten ook ondernemers in moeilijke tijden zijn. Andere zogenaamde ondernemerspartijen schitteren door afwezigheid, of laten hun trolls flauwe en voorspelbare 'grappen' maken (zie hieronder, en straks hierboven). Reden, te kleine groep potentiële stemmers. Ik ben geen kermisliefhebber, maar zie wel dat deze mensen het moeilijk hebben.
Veel ondernemers worden onevenredig getroffen door de absurde Corona-maatregelen. En opvallend dat als dit soort hardwerkende ondernemers protesteren dat de ME dan paraat staat. Terwijl dat activistische uitschot met hun demonstraties voor een dooie zwarte crimineel in Amerika geen strobreed in de weg wordt gelegd!
Heb een vermoeden dat Italiaanse kermisexploitanten wel gered gaan worden.
Rutte en Hoekstra gaan dat geld aan ze schenken.
Je klinkt anders als iemand die vaak de Kop van Jut is geweest.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-06-20 | 16:32: we zijn allemaal de kop van Rutte, op dit moment, met het wanbeleid van deze regering!
@kunstliefhebber | 11-06-20 | 16:38: Vandaar ook de goede score in de peilingen.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-06-20 | 16:55: Kun je nagaan hoe zo een klap van rutte werkt, ze zijn allemaal in de war. Maar niet lang meer.
Van de week hadden ze al een video over de kermis en laatst de bowlingcentra. Er zijn nogal wat ondernemers die met de algemene regels tussen wal en schip vallen en daar komt FVD / Baudet gelukkig nog voor op. Ze pleiten dan ook al weken zo niet maanden voor een intelligente exit-strategie en wat maatwerk.
Toevallig heh... ja toevallig wel is Kermis cultuur in Nederland. Ver voor de oorlog was Rotterdam de kermishoofdstad van Europa. Deze jaarlijkse kermis trok bezoekers uit Rotterdam, Nederland, Engeland, België, Italië, Duitsland en vast nog wel een land. Daar waren dan ook een drinkgelach, theater en vanalles en nog wat wat plezier bood. Normaal hadden arbeiders en werksters geen vrije dagen maar iedereen was vrij en maakte dan zijn/haar spaargeld op. De gegoeden en notabelen van de stad waren er ook en gingen er met menige dienstmeid vandoor in de avonduren. Door de tijden heen werd de handhaving op onderdelen erger en de sfeer grimmiger. Een of andere burgemeester heeft toen de kermis verboden verklaard. En toen kwam de oorlog.
Begren op zoom was en is van oudsher de thuis basis, begrijp niet hoe u bij Rotterdam komt
@Meesteres Belgie | 11-06-20 | 15:28: Gewoon, de A17
In de oorlog kwamer er ook veel bezoekers uit Duitsland, heb ik gehoord.
@jan huppeldepup | 11-06-20 | 15:35: Ja, die maakten er 1 grote schiettent van.
Toch nog één die voor deze hardwerkende ondernemers opkomt. Benieuwd hoe populair Rutte inmiddels bij deze gasten is. Denk aan kop-van-Jut, boksbal.
“Baudet opent nieuwe attractie, “de Tweeter”
Dronken om 1 uur in de nacht.
@Patje2011 | 11-06-20 | 15:22: Al veel eerder, vrees ik.
Wat is het toch een atleet met die hamer op z'n indianenschoenen.
Er zit rustig een paar miljoen euro vast in zo`n attractie. Het zal je maar gebeuren dat per decreet je dood geld in de stalling mag laten staan, terwijl de bank de rente wil blijven vangen. Rente die de bank zelf niet betaald, ze krijgen zelfs rente toe op geleend geld. Die bank wordt gered, de kermis niet. Vervolgens heeft de bank een nieuwe strop, en wordt weer gered. Op papier lijkt de bank en de economie gered, maar langzaam wordt er een laag uit de economie gesloopt. Eentje die niet zo maar terugkomt. Dat gaat schelen in de belastinginkomsten, wat weer bezuinigingen en verdere economische malaise oplevert. We lezen de proloog van een pikzwart boek.
Juist. De middenstand wordt bewust opgeofferd. Qui bono?
Dat dus. Men lacht erom, en onderhand huilt men dat "de economie gesloopt wordt" Dat is dus wat hier zichtbaar wordt gemaakt. De pech die die kermismensen hebben, samen met bijvoorbeeld de agrariërs en nu de laatste dagen vooral de nertsenfokkers, is dat het een kleine groep is. Die kan je rustig verwaarlozen.
De eerste kermis in Nederland stamt uit het jaar 1023. Dus me dunkt dat het cultureelerfgoed is.
Met botskoetsjes?
Thierry levert Nederland uit aan de Kermisklanten.
Jij levert Nederland uit aan de EU en de globalisten en dat is in feite landverraad,maar dat wist je al wel toch?
@hertogvanzottegem | 11-06-20 | 15:42: Ja kuifje weet het maar hij moet wel, ze dwingen hem met geld.
Kermis. Zag iemand zijn hand breken op een boksbalapparaat. Wat een zooitje.
Altijd een goede vuist maken, als je de meter 2 keer rond wil slaan.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-06-20 | 15:20:
En niet midden op de bal slaan maar net erboven.
Ik duwde die bal gewoon terug omhoog, kan ook hè.
@ploppy | 11-06-20 | 15:32: Een goeie kopstoot kan ook.
“Baudet wil aan de touwtjes trekken, trekt aan te kortste eind”
Komt dat zien, komt dat zien.
De eerste Homo Borealis.
Doe dan ook nog de eerste Homo snuiverialis Lavendialis en de eerste Homo copulatis pianolis. Voor de Berbarianen.
Hij heeft ooit te lang een zweefmolen gezeten, hij is nooit gestopt met zweven.
Hij stond te dicht bij de boksbal toen er klappen werden uitgedeeld.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-06-20 | 15:18:
www.youtube.com/watch?v=eQzUzl4QSkM
@Kuifje-naar-Brussel | 11-06-20 | 15:18: en een klap van de draaimolen heeft ie ook :)
@Kuifje-naar-Brussel | 11-06-20 | 15:18: komt de VVD eigenlijk op voor deze groep ondernemers? Of houdt de VVD zich tegenwoordig alleen nog maar bezig met rare linkse milieuplannetjes, zoals stikstofcijfers? Ik mis een beetje de VVD als ondernemerspartij.
@kunstliefhebber | 11-06-20 | 15:49: De VVD haalt al heel lang haar neus op voor ondernemingen met minder dan 10.000 werknemers. De enige attractie waar ze nog in geïnteresseerd is is de baantjescarrousel.
@kunstliefhebber | 11-06-20 | 15:49: Kermis is inderdaad slecht voor het milieu. Veel lawaai-overlast.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-06-20 | 16:27: volgens mij werd je vroeger als kind misselijk in de draaimolen. Het verklaart je aversie tegen de kermis!
@kunstliefhebber | 11-06-20 | 16:42: Nee joh, ik durf echt alles. Wel eens gebungeejumpt op de kermis.
@witwas | 11-06-20 | 16:03: inderdaad! Ongeveer vanaf de oprichting. Helaas hadden ondernemers het veelal te druk om een beetje op te letten?
Kappertjes en fietsverkopers die stemmen op de ondernemerspartij! Wrange humor.
En nu is het te laat. Bukken voor de dildo en in de rij voor de voedselbank.
Succes allen!
Baudet en de elleboog van de week!
wie gaat er in Nedrigland eigenlijk over de Kermis? Welk Ministerie? Grapjas ? Of Ollonkreng?
Kermis is het terrein van windbuil Thierry Aertsen. Thierry Baudet hoort op te komen voor de boekenmarkten en opera in de open lucht.
De kermis is een dor takje dat wel mag afsterven, naar mijn bescheiden mening.
Kwestie van vraag en aanbod.
In uw geval lekker niet naar de kermis gaan.
De kermis is zo’n plek waar heel veel verschillende soorten mensen elkaar ontmoeten en plezier kunnen maken. Even twee uur uit je bubbel.
Nee, ik ben ook geen liefhebber maar als ik mee moet heb ik toch altijd weer pret. En ben weer even kind.. ook leuk.
Banksaldo dagje later helaas minder tof, dan maar een operaatje minder!
Fantastisch filmpje van man bijt hond.
Ja, prachtig!
Heerlijk!
Helder
Het zou pas wat zijn als Theo Hiddema in het kassahokje van de botsauto's zou zitten: En af en toe wat zou roepen in de microfoon. 'Jaaah, damesssss en herennnn! We gaan weer beginnennnnn! Iedereen van de baan af want de wagentjes gaan weer rijdennnnn! En rijden maarrrrrr!!!!
Ik zie 'm eerder in de ballentent :P
@Trekhaas; mag ik uw naam gebruiken voor onze nieuwe band?
@ploppy | 11-06-20 | 15:35: Het zou me een eer zijn!
@ Trekhaas; mooi, we zijn wel gruwelijk slecht maar dat geeft denk ik niet.
In het Duits?
@ploppy | 11-06-20 | 16:09: Van Yosti naar trekhaas?
Zou een goede zet kunnen zijn!
Dat filmpje van de Turbo Polyp is echt werelds.
Ja!
Kermis wordt al jaren gepest door gierige kroegeigenaren die bij de gemeente lobby'en om te voorkomen dat mensen in de achtertuin en feest geven. Terwijl kermis nooit iets met een kroeg te maken had...
Wel in Limburg... kermis, kroeg, kinderen nog een 5 piek en pap en nam nog ff langer aan t bier..
"Waar staan de botsautomobielen kermisexploitant?"
Daar waar de muziek het luidste klinkt.
Tijdens een demonstratie mag alles, dus waarom geen ferme hand!?
Vergeet nooit meer dat iemand bij de schiettent te vroeg afdrukte en de exploitant per ongeluk in zijn reet schoot
Wat had tie gewonnen?
Raak! Wat won hij?
@libertat | 11-06-20 | 15:41: Billenkoek?
Ha, Thierry is weer eens de Kop van Jut.
Dit is toch laagcultuur voor Baudet?
Het is een misvatting dat het volk per se een hekel heeft aan de elite, het ligt er alleen wel aan wat voor elite en of ze op je neerkijken.. Dat heeft Jan met de pet erg snel door.
Attèn-sjooooonn!! Woebwoebwoebwoeb. Alweer een winnaar!
hahah!
Hier een prachtsite met alle nostalgische geluiden verzameld. Voor nu het nog kán:
www.peterdoina.nl/KERMIS_GELUIDEN.htm...
"Jaaaaa komt u maar, komt u maar....... Piep piep.... Jaaaaa komt u maar, komt u maar!"
Winnen winnin winnen... als maar winnen...
Moet je meemaken, moet je voelen
als de dames de benen bij elkaar doen gaan we nog sneller, zoiets?
Hup Horeca Nederkand, neem eens een voorbeeld aan deze ondernemers.
Zo heeft iedereen zijn of haar pleziertjes....... kermis totaal niet mijn ding maar dat anderen er plezier aan beleven is alleen maar goed.
Sinterklaaslijst(je):
-Microfoon.
Daar heb je niks aan, je hebt maar twee handen.
@Sinterbikske | 11-06-20 | 15:10: Jij hebt geen mond?
@marcoplarco | 11-06-20 | 15:12: oh ja.
@Sinterbikske | 11-06-20 | 15:13: Dan heb je net die nepper te pakken ....
Het niveau van de kermissen is wel gedaald vind ik. Vroeger had je er nog leuke attracties zoals de vrouw met de baard. Daarvoor in de plaats hebben ze nu de boksbal staan.
Die vrouwen met baard zitten tegenwoordig in huis in opdracht van hun man en mogen alleen naar buiten in gepaste bedekkende kledij
@Simon_Ketellapper | 11-06-20 | 15:09: maar er zijn ook dames, ...... zo kaal als een biljartbal. Mmm
Vrouwen met baard winnen tegenwoordig het songfestival.
@Tietmier | 11-06-20 | 15:25: vrouwen met baardwürst
Wie vind kermis nu niet bij ons culturele erfgoed behoren? Geen leuke herinneringen aan de kermis, meneer van Rossum?
Gezellig hoor, zijn Drétje en Monique er ook bij?
''lets gooooh, het populistische spookhuis!''
Tja, populisme is een levensstijl.
turbopolypisme in dit geval.
Tja kijk weet je. Kijk dat je weet. Weet dat je hebt gekeken en begrijpt. Je begrijpt mij niet. Ik ben gedisst weet je. Dat ik gedist ben. Kijk weet je. Links kan naar zijn hoerenmoeder lopen. Weet je. Weet je. Dat je het weet. Weet je. Je snapt mij niet. Zoveel pijn over de hoerenmoeder. Echt veel. Ga jij nooit snappen begrijp je. Dat je het begrijpt. Of niet eigenlijk.
@Zeiss | 11-06-20 | 15:10:
Maar verder alles goed?
@HeinzKetchup | 11-06-20 | 15:15: En nu?
Wat bdw zegt. Thierry verliest alle geloofwaardigheid. Als hij die al had....
Opkomen voor ondernemers, iemand moet het doen.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-06-20 | 15:19: Gelukkig, kuifje is er tegen dus dan moet het wel goed zijn wat Thierry doet.
REAGEER OOK