#MeToo. Volkskrant trapt lunchende boekenrecensent Arjan Peters eruit
Je mag niet eens meer flirten lunchen!
Slecht nieuws voor iedereen die graag uit lunchen gaat: dat mag helemaal niet als je bij de Volkskrant werkt en het boek moet recenseren van degene die je uitnodigt om gezellig een vorkje mee te prikken. Dat heeft literair redacteur Arjan Peters op de harde manier uitgevonden, want hij is door de krant op non-actief gesteld na Het Grote Volkskrant Lunch Onderzoek naar zijn doen & laten. "Directe aanleiding voor het onderzoek is een uitspraak van schrijfster Maartje Wortel (bekend van tv, GS) in een Volkskrant-artikel. Zij zei op 4 maart dat een vriendin van haar ’s nachts een bericht had ontvangen van „een gezaghebbend recensent”. ‘Ik ga je recenseren, zullen we morgen lunchen?’ Wortel noemde dat „nog net geen #MeToo”. Het artikel werd online gepubliceerd, maar in het stuk dat de Volkskrant de volgende dag afdrukte, ontbraken de betreffende zinnen." Van ons mag 'Ik ga je recenseren, zullen we morgen lunchen?' nog wel een of andere prijs krijgen voor De Slechtste Openingszin Ooit, en verder zijn we vooral heel erg benieuwd naar de column van Loes Reijmer komend weekend. Grasduinen in het oeuvre van Peters kan alvast DAARRR. Dikke ballen, vier sterren!
Remarque wist ervan!
Social
Ah, hij wilde gewoon info over hondjes!
Social
Reaguursels
InloggenIk hoop dat er meer was dan de lunchuitnodiging, want dit komt mij voor als volslagen doorgeslagen me-too hysterie.
Je zal als schrijfster maar eens een goede recensie van hem hebben gehad.
De Volkskrant heeft de kleptomane vrouwenmepper Michael Zeeman ook nooit een strobreed in de weg gelegd, dus waarom zou dat anders zijn met Arjen Peters?
Laat ik die gast nu nog nooit op een foto hebben gezien... maar hoe kan het anders : quasi-getormenteerde kop met bijbehorend intelectueel kapsel ... het zal ook es niet. Kan me voorstellen dat de vrouwtjes onmiddellijk naar het metoo-alert grepen.
Kunnen jullie die Volkskrant ook even influisteren over van Jole?
Je schrijft wel aardig, maar wil je ook neuken?
Die andere namelijk wel....
humhum , als je begint met het lezen van een boek , dan weet ik meestal al , binnen zeg : 25 bladzijden , ofzo of het kvdt is , kleute , of lekker.
Jij?
Ja, ik ben er zo'n 1 die denkt: geef het nog een kans, straks wordt het vast nog wel beter. En dat is dan bijna op een kwart of halverwege echt nog niet zo. Sindsdien lees ik eerst wanneer beschikbaar recensies van lezers. Maar wat ik niet doe is de meute volgen in het lezen van een boek omdat iedereen dat al leest.
Dus als ik het goed begrijp zijn al die interessante recensies van de Volkskrant allemaal nep?
Alles is is geschreven vanuit de onderbuik, of er net iets onder. Maar met de kwaliteit van het boek heeft het verder niets te maken.
-
Wat dan heel gek is, is dat van al die zelfverklaarde intellectuelen Volkskrantlezers er niemand is geweest die aan de bel heeft getrokken dat de recensies niet klopten. Dat is gerust een beetje dom te noemen.
Zit daar dan geen redactie die toetst op de kwaliteit van de artikelen? Waarom noemen ze zichzelf eigenlijk zo graag kwaliteitskrant?
-
Gaan we vanavond verder over nadenken.
dus er bestaan mensen , die een recenie gebruiken , voordat zij een boek gaan aanschavven ?
sjee.. wat een armoe .
Een recensie is maar een recensie. Waait voorbij. Of je 'm leest of niet is eigenlijk helemaal niet belangrijk. Dat je 'm hád kunnen lezen, dat je de moeite had kúnnen nemen om de krant van de salontafel te pakken en open te slaan, dáár gaat het om. De kwaliteitskrant is er om jouw zelfbeeld omhoog te krikken, en de recensie in die kwaliteitskrant dient geen ander doel. En als je zo'n recensie al leest, dan pakt het meestal niet echt. Het is tenslotte ook maar een mening, weliswaar van een professional, maar toch.
Dus ja, aan de bel trekken? Dat vooronderstelt dat die recensies uiterst aandachtig gelezen worden en er inhoudelijk echt toe doen. Dat geloof ik niet.
@Schoorsteenveger | 25-05-20 | 20:06: Een goeie recensie is een paar duizend boeken extra. Plus aandacht van andere mensen, zoals journalisten, uitgevers, programmamakers en andere culturele beslissers. Daar hangt juist een boel vanaf.
Ja je kan dit op twee manieren uitleggen hij wil wat dingen weten over de totstandkoming van het boek, de gevoelens cq bedoelingen vd schrijver, de schrijver m/ v als mens, waar ik het absoluut mee oneens ben je schaft al dan niet een produkt aan geen proces, maar goed ben geen literatuurcriticus. De andere optie is de ene dienst is de andere waard.
Het NRC van 20 jaar geleden zou hier niets over publiceren.
Mijn meesteres is minder subtiel als ze ergens zin in heeft en ik kan weer eens nergens terecht met mijn verhaal. Mar eh.. Ze zijn weer uit delockdonw van de metoo begrijp ik. Iemand al iets gehoord van die airfryer? Die zal nu zo onderhand toch ook weer eens aan het werk moeten wil hij zijn subsidie behouden.
De lockdown
Is hij ook niet de parttime persvoorlichter van Dictatuur66? Hij lijkt er anders verdomd veel op; net zo'n crackkop.
ik zie niks verkeerds of 'oneerbaars' in een voorstel te gaan lunchen. ... allemaal weer finaal doorgeslagen metoo-hysterie
Dat 'Me Too' is wel een zegen zeg; om te smullen. Al die linske figuren dachten daar de blanke heteroseksuele man van buiten het eigen kringetje van "kunstenaars"/SJW'er/overig links gespuis mee aan de schandpaal te kunnen nagelen (linkse mensen zijn immers van nature goed). Uiteindelijk blijkt verreweg het overgrote deel van de geconstateerde gevallen zich juist binnen hun eigen kringetje te hebben afgespeeld. Ik kan niet wachten tot de volgende.
Ze hadden binnen eigen kring geen back stabbers verwacht. Wat raar is. Ze beschikken daar kennelijk niet over veel zelfkennis.
Nu is natuurlijk ook de vraag welke lunchlocatie hij voorstelde.
Aangezien dit op of rond 4 maart jl speelde was de intelligentie lockdown nog niet van kracht en waren de lunchrooms nog gewoon open.
Als hij haar bij hem thuis uitnodigde of zichzelf bij haar kan het al iets listiger worden.
Hoe dan ook: ik zie geen probleem vwb knaaglocatie, zolang het een lunch betreft en een gesprek over een recentie.
Het is een mooie gelegenheid om wat druk te zetten.
Maar, wat heeft deze gast nu gedaan?? Als blijkt dat deze gast op basis van 1 uitspraak (wtf ) weg moet dan waarom zit francisco van jole er dan nog? Opdat wij nooit mogen vergeten: www.geenstijl.nl/5139290/te-mooi-om-w...
"Als ik jou nou op TV zie, zie ik alleen nog maar Francisco Jole in een witte onderbroek."
Ik hou niet van voetbal, maar die zit.
Staat er ergens dat degene die gerecenseert wordt moet betalen? Dit vergelijken met verkrachtingen van Weinstein? Wat een stel jankmuilen.
“ Hoofdredacteur Pieter Klok van de Volkskrant bevestigt tegen De Telegraaf dat de literair recensent op non-actief is gesteld. Ook klopt het dat de directie maandenlang onderzoek naar de werkwijzen van Peters heeft gedaan. Maar op de vraag of hij kan bevestigen dat het om een #metoo kwestie gaat, zoals wordt gesuggereerd in het NRC artikel, maar ook via Twitter, antwoordt hij ontkennend: „Daar hebben we in ons onderzoek geen bewijzen voor gevonden. Nee dus.”
Geen bewijs maar wel op non-actief stellen. Het is weer fraai.
Waar rook is...
Van chicklit recenseren naar chickklit recenseren is een kleine stap.
Ik zou hem ook op non-actief stellen zonder 'MeToo", of beter nog op staande voet ontslaan. Als recencent behoor je niet met het subject te gaan lunchen, maar behoor je distantie te betrachten anders is je oordeel waarschijnlijk geen knip voor de neus waard.
"Geen bewijs maar wel op non-actief stellen. "
Ergens is het raar als er verder niets gebeurd, dan wel is geconcludeerd. Net zo goed als het feit dat men maanden onderzoek heeft gedaan. Een dergelijke stap neem je alleen op moment iets overduidelijk in een bepaalde richting duid. En ontslag op moment je alleen 'flirt'? Anderzijds, op moment je dat doet als recensent op een persoon geeft dat te denken. Dit zou minimaal moeten worden toegelicht (lijkt mij).
En dan die Tom Hofman meteen het zwaard uit de kast op de Twitters...... wat een engnek is dat joh!
tim
Begin die Amerikaanse senator wiens naam me ontschoten is, en ik ben te lui het op te zoeken, steeds beter te begrijpen. Hij heeft jaren geleden al eens gezegd per definitie met geen enkele vrouw in wat voor vorm, tijd of omstandigheid dan ook meer zakelijk af te spreken. Juist om dit soort gezeik en geziek van vrouwen te voorkomen. Om met DENK te spreken: "trap er niet in!"
Mike Pence. Inmiddels de VP. En dat is inderdaad een wijs uitgangspunt.
MGTOW. Stop er gewoon helemaal mee.
@JohnLocke | 25-05-20 | 17:32: En daar werd hij voor afgebrand door ... vrouwen. Want hoe moesten ze nu carrière maken?
Tjonge, wat moeilijk allemaal. Dus de auteur is een pot? Maar dat schijnt de z.g. goed geïnformeerde recensent dan weer blijkbaar niet te weten? En wie betaald de lunch? En waarom kan de auteur dan niet gewoon vriendelijk bedanken? En heeft hij dan wel seks gevraagd in ruil voor een goede recensie? En wat voor een slappe vaatdoeken zijn dat eigenlijk bij de Volkskrant? Ach, het is mijn wereldje niet, het zal wel.
Hij nodigde niet haar uit, maar een vriendin die ook schrijfster is.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 17:16: Dan ben ik bij deze nog verwarder als ik al was. Of is het dan ik al was?
Ze schrijven toch allemaal daar bij GTST? Zo veelzijdig joh..
Stelletje zeikers. Laat die vent toch een vorkje prikken. Niks Metoo. Gezeik altijd over dat belachelijke metoo. Vroeger zag een vrouw de lol nog wel in van een scheve opmerking die ook als compliment opgevat mocht worden. Tegenwoordig is iedereen meteen helemaal geshockeerd. Dat hebben we mooi te danken aan al die preutse zure feministische groenlinks dozen.
Vroeger sloegen en knepen mannen lustig op/in vrouwelijke derrieres. Rudi Lubbers stilo. Als de vrouw daar niets van moest dan mepte ze terug. Maar tegenwoordig kunnen vrouwen hun mannetje kennelijk niet meer staan. En krijg je zelfs gezeik om een foute opmerking. Gaat ook wat ver de andere kant uit.
Je denkt serieus dat hij alleen een vorkje prikte? Onder welke steen kom jij vandaan?
Heb je eens gehoord wat een recensie in de VK met je boek det? Wat doe je dan als de recensent wil dat je even twee ballen goed moet bekijken als je niet met twee ballen in de recensie wilt worden afgeserveerd?
@redanx | 25-05-20 | 17:36: het blijkt dus gewoon een geilneef die probeerde het nuttige met het aangename te verenigen.
Lijkt op de Spitting Image versie van Bob Geldof.
Hahaha, precies!
Bob Geldof, dat was toch die deuger die zich drukker maakte over arme Afrikaantjes dan over zijn eigen kroost?
@Spring Bruissteen | 25-05-20 | 17:13: Ook vaste klant bij de nachtapotheker inderdaad.
Wat is hier nou raar aan? Maxima heeft zo toch ook haar titel gekregen.
Willy heeft haar gerecenseerd voor de omVolkskrant?
@Graaf_van_Hogendorp | 25-05-20 | 16:39: Welke Nederlandse schrijfsters hebben in 2016 5 sterren gekregen?
@Graaf_van_Hogendorp | 25-05-20 | 16:39: Nee, dat was Opa Bern, had veel vriendjes in Zuid-Amerika
Hoeveel boekenschrijfsters zou die dufkop door de jaren heen gesnaaid hebben zo
Ik denk niet dat ie Heleen van Rooyen alle hoeken vd kamer heeft laten zien.
@Trumme | 25-05-20 | 16:45:
Die had zijn positieve recensie ook niet echt nodig, denk ik.
@Trumme | 25-05-20 | 16:45: Die zouden we een keer op Grunberg af moeten sturen
@naktrawee | 25-05-20 | 16:50:
Volgens de laatste berichtgevingen zoeken Arnons vooral heaumeau's op de laatste tijd.
Zijn Twitter-account is inmiddels ook opgeheven.
Eens kijken wat Freek daar over te schreeuwen heeft bij het eerste volgende boekenbal.
Karaktermoord, en het klopt nog ook.
Freek wie? Die met die wilde dieren bedoel je?
Is er door iemand aangifte gedaan? Is er iemand verkracht? Is er hoor/wederhoor toegepast? Of is dit weer een smerige trail by media, waar ook Geenstijl een jaar geleden schande van sprak. Iemands naam op de mestvaalt van de geschiedenis, in ruil voor wat clicks. Het blijft sneu.
Ik hoor van een betrouwbare bron dat dit al een tijdje aan de gang is en dat het een grote zaak is. Alle reden dus om er over te schrijven.
Ach, het is zoals in zo veel van die #metoo-drama's. De macht van Arjan Peters, als daar al sprake van is, hangt niet enkel af van Arjan Peters, maar ook van degenen die zich afhankelijk van hem hebben gesteld. Het is een totale context waarbinnen hij mogelijkerwijs zijn spel heeft gespeeld. Die totale context is de toneelvloer waarop ook de ander zijn of haar rol wilde spelen. Machtsverhoudingen zijn niet absoluut en zijn gelaagd. Overdracht, tegenoverdracht. Lolita.
Dus beschuldigingen, niet alleen van metoo-tjes, mogen niet meer geschreven worden in de pers? Niet mee eens dan. Hoort bij informatievoorziening. En ja beschuldigingen zijn van nature clickbait. Omdat demense het leuk vinden wat bekende en quasi bekende mensen allemaal uitspoken.
#metoo is wel vermoord geworden door Creepy Joe en de Dems, alsmede het hypocriete gedrag van een aantal dames aldaar (Amber Heard, Alysa Milano en die vriendin van die tv kok).
@Schoorsteenveger | 25-05-20 | 16:28: Natuurlijk heeft Peters macht. Hij was coördinator van de boeken-bijlage, dus hij bepaalt sowieso wie er in aanmerking komt om besproken te worden. En er zijn in Nederland veel meer schrijvers dan dat er recensies zijn. Dus het is vechten om een plekje. Schrijfsters en schrijvers mogen blij zijn als ze besproken worden. En de toon van de bespreking bepaalt voor een groot deel het succes van het boek. Dus zo'n Peters is heel machtig. En toeschietelijke auteurs (v) krijgen vanzelfsprekend een betere bespreking dan weigerachtige. Trek zelf je conclusie.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 17:21:
Hij heeft invloed ja, maar het hangt niet van hem af of een schrijfster schrijven kan, noch of een uitgever in haar werk geïnteresseerd is. Zijn invloed, voor zover aanwezig, gaat pas spelen als het boek al in de winkel ligt.
Straks ga je me nog vertellen dat Angela de Jong een van de machtigste vrouwen in de wereld van de televisie is.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 17:21:
Je verdedigt het houden van ongefundeerde heksenjachten rond onbewezen roddels over potentiële lunch afspraken met het argument "er zijn meer schrijvers dan recensies".
Je bedoelt waarschijnlijk "er zijn meer schrijvers dan recensenten".
Maar dat lijkt me niet zo'n probleem; de gemiddelde recensent schrijft jaarlijks meer recensies, dan de gemiddelde schrijver boeken.
Kortom. Een goede schrijfster haalt echt wel meerdere recensies voor elk boek dat ze uitbrengt. En een recensent die een goed boek affakkelt zet alleen zichzelf voor l*l; niet de schrijfster.
Heb je naast 0 concrete voorbeelden van schrijfsters die gedwongen lunch hadden, ook 0 concrete voorbeelden van schrijfsters die die lunch weigerden, en een slechte recensie kregen?
Ik ben benieuwd om welke boeken dat gaat.
@Schoorsteenveger | 25-05-20 | 17:28: Er worden veel meer boeken uitgebracht dan besproken. Dus is een recensie erg belangrijk. Iemand als Connie Palmen is destijds gelanceerd door Het Parool omdat haar studievriend Matthijs van Nieuwkerk er de scepter zwaaide. Een groot verhaal met een voordelige foto zorgde voor heel veel aandacht. Daarna was haar kostje gekocht.
@Dandruff | 25-05-20 | 17:36: Toevallig ken ik dit wereldje een klein beetje en kreeg ik vanochtend nog een tip van iemand die goed ingevoerd is. Dus ik weet - in tegenstelling tot jij - waar ik het over heb.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 17:41:
Zoiets heet een kruiwagen. Dat werkt voor de één, niet voor de ander. De een heeft het nodig, de ander niet. De een laat zich door een slechte recensie ontmoedigen, de ander niet. En nogmaals, het boek is dan al uit, en er zijn méér kranten dan alleen het Parool. En ga me niet vertellen dat een recensent in staat is om een prutsschrijver een hele carrière te bezorgen. Het is een stoelendans ja, om een recensie in een krant of tijdschrift te krijgen, maar die ene recensie bepaalt je hele carrière als literator niet. Een welkome springplank. En wat je ervoor wilt doen of laten om van die ene springplank gebruik te maken, it's all up to you.
@Schoorsteenveger | 25-05-20 | 17:57: Je moet wel een beetje kunnen schrijven, maar er zijn een boel jongelui die best wel een beetje kunnen schrijven. Vaak groei je tijdens een schrijvers-carrière, je wordt steeds een beetje beter. Maar je moet dus wel een poot aan de grond kunnen krijgen. En dan helpen recensies enorm. Peters was als recensent vrij toonaangevend, dus is het belangrijk om goede maatjes met hem te zijn. Maar het is toch te gek voor woorden dat je als vrouwelijke auteur met hem moet daten om een (positieve) recensie te kunnen krijgen? Voor mannen geldt die regel namelijk niet.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 18:07:
"Peters was als recensent vrij toonaangevend...." en bleef toonaangevend, want al die schrijfstertjes die best wel een beetje konden schrijven, maar nog lang niet goed genoeg waren om op eigen kracht hun carrière vorm te geven, waren kennelijk maar al te graag bereid om hem zijn zin te geven.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 17:43:
Een anonieme bron zegt mij niks. En jouw anonieme bron zegt jou ook niks, want je hebt geen concrete voorbeelden.
Snap je echt niet waarom zelfs de Spaanse inquisitie om veel meer bewijzen vroeg dan waar jij nu steeds mee komt?
@Schoorsteenveger | 25-05-20 | 18:12: Maar dit is natuurlijk ontoelaatbaar gedrag. Als abonnee van de Volkskrant wil ik dat de meest interessante boeken cq auteurs worden besproken, en op een eerlijke manier. En niet het boek van een of ander huppeltrutje dat toevallig met de recensent heeft aangepapt.
@Dandruff | 25-05-20 | 18:12: Voor mij is die bron niet anoniem, want ik weet wie het is. En de bron bevestigt wat er in diverse kranten staat. Dat er dus sprake is van een beerput.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 18:22:
Nou ja, ontoelaatbaar. Het maakt de recensie minder waard, zou je kunnen zeggen. En dat weet in de eerste plaats de schrijfster die zich verlaagt tot te vertonen van kunstjes, dat die recensie haar carrière wellicht een 'quick start' geeft, maar dat de kunst hiermee niet gediend is.
Als ik al Volkskrant-abonnee was, dan zou ik overigens niet de illuisie hebben dat uitgerekend de meest interessante boeken worden besproken, en dat die bespreking 'eerlijk' is. Meest interessant voor wie? Het hele verhaal gaat hier naar mijn smaak ook en vooral over de vraag wat de status is van een boekrecensie in een landelijke krant. Je schrijft niet voor een recensie, of je zou dat niet moeten willen, zo is mijn stelling. Je schrijft voor de kat z'n viool of voor de eeuwigheid.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 18:23:
Anoniem betekent onbekend. Dus als een onbekende internetter opschept over iemand die hij kent maar die wij niet kennen dan heet dat "anoniem". En die "diverse kranten" spreken ook van anonieme bronnen. Al met al heb je 0 bewijzen.
En je mist niet alleen bewijs, je mist zelfs een aanklacht.
Welke schrijfsters;
- accepteerden die lunch, en wat voor recensie volgde daaruit;
- accepteerden meer dan die lunch, wat voor recensie volgde;
- accepteerden geen lunch, wat voor recensie volgde;
- zit er correlatie tussen die "lunches" en de toon van de recensies;
- zijn er recensies die een boek tekort doen, of juist overwaarderen;
- zo ja, waaruit blijkt dat?
Geen bewijs, zelfs geen aanklacht; tijdens de heksenjachten pakweg 600 jaar geleden lag de lat echt vele malen hoger.
En vergis je niet; dat kan jou dus ook overkomen. Schuldig bevonden zonder proces, zonder bewijs, zelfs zonder aanklacht; behalve dan geruchten op de twitters.
@Dandruff | 25-05-20 | 19:09: Ik denk dat jij fase 1 uitsmeert over de hele procedure. Fase1, contact leggen, fase2 tijdens de lunch sex voorstellen, fase3 de daad, fase4 schrijfter krijgt 4/5 sterren. Het probleem is dat elke positieve recensie en elders negatief een verdenking op de schrijfster laadt. Boekenkatern is toch al verdacht, omdat de zaterdagkrant een verkoopfolder is voor adverteerders en de webshop van de krant. Advertenties naast positieve berichten leveren meer op. Kritiek van Elsbeth Etty op de NRC kan je als bron gebruiken.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 18:23: de beerput is dan, dat een heleboel vrouwelijke schrijfsters eigenlijk tegen betaling bereid zijn tot sex?
@Gandalph | 25-05-20 | 20:12: De beerput is dat schrijfsters die niet van deze meneer gediend waren, of niet besproken werden, of een slechte recensie kregen.
@Dandruff | 25-05-20 | 19:09: Uit ervaring met je "onbekende internetter" geef ik je weinig kans op inhoudelijke vragen feitelijke antwoorden te krijgen. Ik kan het mis hebben.
Wat moest ze doen om met hem te kunnen ontbijten dan?
Eerst samen wakker worden en uit bed klimmen.
Eitje koken?
Arjan Peters smacht naar de "vochtige jonge kutjes" zoals die door Houellebecq in zijn Sérotonine ten tonele worden gevoerd, een roman die onlangs uitgebreid werd gerecenseerd door van Rossem, zonder dat daar overigens een intieme lunch aan te pas is gekomen. En ja, een recensent op jacht naar vochtige jonge kutjes, dat kan niet bij De Volkskrant. Je mag als jonge veelbelovende schrijfster wel een vochtig jong kutje hebben, maar het is niet de bedoeling dat een recensent de toonzetting van zijn recensie daarvan laat afhangen. Dat geeft geen pas, dat hoort niet, dat mag niet. Daar zit je dan met je vochtige jonge kutje, aan het begin van je literaire carrière.
Dat geeft best wel pas, dat is best wel de mores. Maarrr..., je komt er niet mee in de krant. Dan breng je de anderen in gevaar. Dus moet je geamputeerd.
Als dit zich in homo kringen had afgespeeld was er geen vuiltje aan de lucht geweest.
Die jamal is een hele vieze inhalige moralistische twitternicht. En heeft die arjan ooit een dame aangeraakt na verteld te zijn dat ze er niet van was gediend? Tot die tijd is het allemaal roddel en achterklap
En hij kan niet lezen. Want "33% teckel, 33% Chihuahua, 33% Jack Russel", wat heeft dat met de afmetingen van een hond te maken?
Lees hieronder over het Okura-hotel. Een positieve recensie als beloning voor een hotel-date.
@Schoorsteenveger | 25-05-20 | 16:08:
Sowieso een wonder van de natuur die verhoudingen.
Dus bij alle positieve recensies van deze gast is eerst foekie-foekie aan vooraf gegaan.
Nu mijn recensie van de Volkskrant: heel erg kut, 0/5 sterren.
Als je een broodje tonijn en een glas witte wijn foekue-foekie noemt.
@Zorc | 25-05-20 | 15:51: Nieuw Normaal >> Alles binnen 1,5 meter = Foekoe Foekie
@Zorc | 25-05-20 | 15:51: Je moet de follow-up van Jonathan Ursem's tweet erbij pakken: 'Volgens de tipgever van @NieuweRevu (kort na de zaak-Gosschalk, eind 2017) nodigde Arjan Peters meerdere jonge schrijfsters uit om met hem in het Okura seks te hebben in ruil voor een recensie in de Volkskrant. "Sommigen deden dat wel, sommigen deden dat niet."'
@JohnLocke | 25-05-20 | 15:54: Dat schreef ik hieronder ook al. Hoorde van een betrouwbare bron dat het echt een grote zaak is.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 15:55: Tja, als Volkskrant dit al drie jaar wist en doodleuk de telefoonnummers van de schrijvende jongedames bleef doorgeven aan dit heerschap dan is dat op z'n minst niet zo fraai. Dat is 'enablen' in het #metoo-vakjargon.
@JohnLocke | 25-05-20 | 15:54:
Tot zover niets strafbaars.
@JJMS | 25-05-20 | 16:14: Maar genoeg om iemand er uit te trappen als recensent.
@JJMS | 25-05-20 | 16:14: Strafbaar: nee, laakbaar: ja.
En dat is dus het klote van de inclusitie, net als bij de Divibokaal: dat mensen dat gaan denken in het geval van een positieve bespreking van een vrouw door Peters.
Kende de dame overigens niet. Wel Emma Wortelboer. Nou ja haar gekrijs van vorig jaar ken ik dan voor de verdere rest nooit iets van haar gezien denk ik.
Anyway Wortel hield niet van kleine worteltjes in witte slips blijkbaar en was meer van tapijten. Dan ben je ook wel een oen om zo iemand met zo'n slappe zin te 'verleiden'.
Top comment
Wortel had het over een vriendin, niet over zichzelf. Of die vriendin ook pot is, dat weten we (nog) niet. Heb trouwens het idee dat die Peters met elk jong schrijfstertje wel wilde lunchen, ook eentje uit de LHBTQUERTY-kommjoenietie. Erotiek op afstand, dat past wel een beetje bij 'm vind ik. Fantasieên over dat het zijn harem is, al die jonge dingetjes die hij gerecenseerd heeft, dat werk.
Wat zit die Jamal Ouariachi hier bovenop. Heeft Arjan Peters ooit één van zijn boeken neergesabeld of zo?
Hij kaart de hypocrisie aan.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 15:54: Ja, daar hebben mensen van zijn origine nooit last van gelukkig.
@_pacman_ | 25-05-20 | 17:29: Daar gaat het toch niet om.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 15:54: Dan zou ik als ik jou was je maar gedeisd houden met Jamal in de buurt.
Een incrowd recensent van incrowd literatuur wordt geluncht/gelyncht door de Volkskrant, waarmee de Volkskrant zijn eigen bestaansrecht te grabbel gooit. Een Volkskrant zonder vliegadvertentie inkomsten, moet het hebben van Luftmenschen.
Hij lijkt op een Franse acteur of komiek.
Kan even niet op de naam komen.
Vooral dat halve haar.
Louis de Funès.
Dieudonné M'Bala M'Bala.
U bedoelt deze:
www.google.nl/imgres?imgurl=https%3A%..... i&docid=4XgjOuCzWCh72M&w=725&h=345&q=Piccoli%20franse%20acteur&ved=2ahUKEwia386Rks_pAhULuqQKHZ2VDNsQMyhNegUIARC0AQ
Charles de Gaulle?
Pierre Richard.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 25-05-20 | 15:45: Die ja.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 25-05-20 | 15:45: Jeetje, die is ook al 85!
In een rechtsstaat ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
De "trail by twitter"-procedures die de kern van het #metoo activisme vormen echter, zijn nog veel erger dan precies het tegenovergestelde van "rechtsstaat". Soms zijn het gelukkig ouderwetse heksenjachten zoals we die kennen uit de Middeleeuwen; vrij debiel, maar aanklagers moesten hun "zaak" destijds wel redelijk onderbouwen.
De meeste #metoo-activisten streven er echter naar de achterlijkheid van de heksenjagers met een factor 40 te overtreffen. Even serieus;
- we hebben het niet over een onbewezen aanranding;
- we hebben het over een onbewezen uitnodiging voor een lunch.
En dit is helaas de norm. Pakweg 99% van de #metoo-zaken draait om onbewezen non-issues als ongepaste tietengrappen, slechte openingszinnen en mislukte versierpogingen. En dat dus enkele jaren of zelfs decennia geleden. Waar destijds;
- nooit aangifte tegen gedaan is;
- nooit over is geklaagd bij familie/vrienden/collegae;
- nooit logische conclusies uit getrokken zijn zoals afstand nemen van de dader.
Integendeel; in werkelijkheid bleven "slachtoffers" van bijvoorbeeld Weinstein nog decennialang met hem samenwerken, en bleven ook met hem bevriend.
Paltrow bijvoorbeeld nodige Weinstein een maand voor ze hem op twitter beschuldigde nog uit voor een etentje thuis. Gelukkig leidde dat niet tot een #metoo beschuldiging tegen haar, want zoals de volkskrant zegt; "eten = seksen". En bij seks is de uitgenodigde altijd het "slachtoffer".
Het activisme tegen onze beschaving draait helemaal door.
Echte verkrachters gaan vrijuit want "diversiteit, solidariteit, multikul" etc.
Maar elke vreedzame toenadering tussen man en vrouw wordt verdacht gemaakt, en kan je over 20 jaar je kop kosten.
Het is net als alle gemekker over meisjesspeelgoed, terwijl geen enkele feministe vrouwenverminking, eerwraak en gedwongen huwelijken aan de kaak durft stellen.
Of alle non-discussies over lhbbqwerty-aanspreekvormen; terwijl geen enkele homoactivist de daders van potenrammen durft benoemen.
Is dat echt alleen maar extreme domheid, of zit daar meer achter?
Mooi. Een keeper.
Echte onplezierige problemen aanpakken vergt moed en energie. Het brengt risico met zich mee. Dat is slechts voor enkelen weggelegd.
Vrijblijvend hysterisch piepen over irrelevante details is makkelijker.
Het effect is in ieder geval dat blanke mannen vrouwen niet meer durven te benaderen of er voor kiezen om mgtow-en.
Bondig, krachtig, raak!
Uw reaguursel past in de bekende blinde-vlek-voor-blank-geweld:
- Verkrachtingen door blanken? Nee, islamitische mannen verkrachten pas echt.
- Ongelijke behandeling tussen vrouwen en mannen? Nee, de echte slachtoffers van ongelijkheid vind je bij de islamitische gemeenschap.
- Voorlichting geven over homo discriminatie -en geweld op witte biblebelt scholen? Nee, islamitische Marokkanen, die doen pas aan potenrammen.
Met andere woorden. Wordt het seksuele geweld jegens vrouwen en de LBHT community gepleegd door autochtonen minder erg, omdat islamieten daar eveneens of misschien iets meer een handje van hebben?
@eetvis | 25-05-20 | 16:28: Ik vond het ook een warrig betoog.
@inCol | 25-05-20 | 15:59:
Helemaal eens.
- Kritiek op ongevaarlijke mensen levert instemmend applaus op.
- Kritiek op gevaarlijke mensen leidt tot schijnprocessen, intimidatie, geweld, moord of anders 16 jaar onderduiken zoals Wilders.
Bij de #metoo-hype is dat extreem duidelijk, omdat tijdens die hype ook een ander nieuwsbericht de pers haalde; duizenden minderjarige meisjes die soms jarenlang werden geprostitueerd, alleen al in Telford GB. Het was onderdeel van een reeks (!!!) soortgelijke schandalen in tientallen Britse steden.
Zelfs toen het allemaal bekend werd, gaf Labour de voorkeur aan politici die de slachtoffers het zwijgen wilde opleggen "for the sake of diversity". cult.tpo.nl/2018/04/02/het-evangelie-...
Maar vooral het contrast met #metoo hype is natuurlijk enorm. Een zeer goede analyse hierover. saltmines.nl/2018/04/02/metoo-blijkt-...
@eetvis | 25-05-20 | 16:28:
Zijn kern raakt u echter niet aan (waarschijnlijk met de reden dat deze moeilijk te weerleggen is). Dat 99% van meetoo-tjes bij beschuldigingen bleven en nooit voor een rechter zijn verschenen. Waarbij je dus kan afvragen of de beschuldiging in kwestie waar is of niet. Naast dat veel metoo-tjes gingen over zaken die schering en inslag waren t/m de jaren '70/'80 zoals slechte openingszinnen of een hand op de schouder/knie.
Tot slot gaat hij in op guilty until proven innocent principe op twatter. Always believe all women. Well, unless it's Sleepy Joe Biden that is.
@eetvis | 25-05-20 | 16:28:
U staat vast in de DiviDatabase.
@eetvis | 25-05-20 | 16:28:
Je gaat niet in op wat ik werkelijk schrijf.
Ik heb het niet over de verschillen tussen verkrachtende blanken en verkrachtende moslims. Ik heb het over de verschillen tussen een lunch die je mag weigeren, en een gedwongen verkrachting.
Als je het verschil niet weet kan je dat hier opzoeken. www.vandale.nl/opzoeken
En dat idem met het verschil tussen roze meisjesspeelgoed enerzijds, en gedwongen besnijdenis anderzijds.
Of het verschil tussen HIJ ipv XI zeggen enerzijds, en iemand met een betonschaar aftuigen anderzijds.
@Schoorsteenveger | 25-05-20 | 16:51:
Trotse winnaar van een divibokaal lijkt me meer waarschijnlijk.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 16:38:
Je vindt het verschil tussen een lunch en een verkrachting verwarrend schrijf je. Kun je daar iets dieper op in gaan?
Of zat je alleen eetvis' sterretje schoon te likken?
@Dandruff | 25-05-20 | 16:58: Een lunch die je weigert met als gevolg geen, of een negatieve, recensie. Ook dat is machtsmisbruik.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 17:05:
Dat weet je helemaal niet, dat blijkt nog helemaal nergens uit.
- Is er een concreet voorbeeld van iemand die seks weigerde?
- En *dus* niet of slecht werd gerecenseerd?
- En lag dat echt aan het weigeren van een etentje, niet aan het boek?
En zelfs als de meest ranzige roddels zouden kloppen.
Dan zijn er nog werelden van verschil tussen machtsmisbruik en verkrachting. Een goede schrijfster gaat echt niet ten onder aan een recensie minder, zelfs niet aan een hele slechte recensie.
@Dandruff | 25-05-20 | 17:13: Het is nogal ongebruikelijk om contact te leggen met een schrijver als je weet dat je zijn of haar boek gaat bespreken. Je moet namelijk een onafhankelijk oordeel kunnen geven, zonder dat je je laat leiden door wat je vindt van de schrijver als persoon. Dus geen vriendjespolitiek of voor wat hoort wat. Bij Peters valt bovendien op dat hij alleen schrijfsters uitnodigt voor een lunch. In schrijvers - dus mannen- is hij niet geïnteresseerd. Volgens Revue en NPO nodigde Peters ook jonge schrijfsters uit voor een date in het Okura-hotel. Vrouwen die daar op in gingen werden beloond met een positieve recensie in de Volkskrant. Dat is machtsmisbruik en belangenverstrengeling in optima forma. Vergeet ook niet dat er anno 2020 heel veel boeken worden geschreven en dat er maar een zeer beperkt aantal boeken door kranten als de Volkskrant wordt besproken. Dus schrijvers en schrijfsters zijn sowieso al erg blij met een recensie, want het is dringen geblazen .
@Schoorsteenveger | 25-05-20 | 16:51: Door te strooien met onliner labels gaat u niet helderder zien. Ik zou zeggen, pak uw schoorsteenveger en probeer uw blinde vlek eens daarmee weg te krijgen.
@Dandruff | 25-05-20 | 16:58: Uw schrijven over roze meisjesspeelgoed en onbewezen #metoo gevallen heb ik overgeslagen, omdat u dit gebruikte om bruggetjes te slaan naar Islamitisch seksueel geweld.
Waarom zouden we ons druk maken om seksueel geweld door autochtonen, als er vrouwenbesnijdenis, eerwraak en incestueel geweld bestaat onder het Islamitische deel van de bevolking? Dát is de misplaatste kern van uw betoog.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 17:30:
"Ongebruikelijk", alsof jij verstand van recensies hebt. Misschien wilde Peters vragen wat de motivatie voor een boek is; waar de inspiratie vandaan kwam; wie haar grote voorbeelden zijn, welke maatschappelijke thema's haar bezighouden, etc.
Ik noem maar wat, ik ken die vent niet en hij boeit me niet.
Maar ik heb een hekel aan heksenjachten. Zeker als de beschuldigingen nog debieler, en de "bewijzen" nog schaarser dan rond 1400 AD.
Laat jouw anonieme bronnen eerst maar eens een lijstje opstellen met concrete voorbeelden van
- schrijfsters die lunch weigerden, + bijbehorende recensie;
- schrijfsters die alleen lunchten, + bijbehorende recensie;
- schrijfsters die na lunch seks hadden, + bijbehorende recensie.
@Dandruff | 25-05-20 | 17:47: Toevallig ken ik een paar schrijvers van nabij en die doen een moord voor een recensie. Zeker voor een gunstige. En voor het schrijven van een recensie heb je als bespreker slechts het boek nodig om een oordeel te kunnen geven. Of denk je dat Peters ook met Coetzee, Auster of Modiano luncht als hij aandacht aan hun boeken besteedt? Denk het niet.. Bovendien was Peters als recensent slechts geïnteresseerd in lunches met vrouwelijke auteurs, voor het geval je dat ontgaan was.
@eetvis | 25-05-20 | 17:44:
Lees je eerst in voor je hier meepraat.
Er is geen sprake van autochtoon seksueel geweld. Er is sprake van;
- een vrijwillige lunch afspraak;
- die ook geweigerd mag worden
- waar mogelijk een positieve recensie tegenover staat;
- maar zelfs voor "dergelijke" lunch afspraken is geen enkel bewijs.
Die basale logica heeft niks met racisme te maken. Als deze meneer Peters een Marokkaanse moslim was geweest had ik precies hetzelfde gezegd, namelijk;
- een lunch is geen verkrachting;
- zelfs een lunch moet eerst bewezen worden.
Dat ik een bruggetje sloeg is omdat ik het nieuws volg, en dus weet waar het echte geweld vandaan komt. En dat is hier van belang omdat de #metoo roepers zich daar nooit tegen uitspreken. En dat is natuurlijk wel degelijk van belang in een #metoo discussie.
Draai het eens om. Stel dat jij gelijk hebt dat lunches veel gewelddadiger zijn dan groepsverkrachtingen. En stel, morgen zou blijken dat Nederlanders vaker een lunch nemen dan Marokkanen. En stel dat ik dan Aboutaleb er op aanspreek dat hij een lunch neemt...
Zou jij dan niet tegen mij zeggen dat Nederlanders veel vaker lunchen dan Aboutaleb?
Ik geloof er niks van.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 17:55:
Nee, jouw roddels waren mij niet ontgaan.
Ik neem anonieme bronnen zonder concrete voorbeelden niet serieus.
We denken kennelijk heel anders over heksenjachten, schijnprocessen, en "trial by twitter".
@Dandruff | 25-05-20 | 18:04: Wat jij niet wilt snappen is dat het in het literaire wereldje nogal ongebruikelijk is om te gaan lunchen met de mensen wiens boeken je bespreekt. Dat wordt om verschillende redenen ongepast gevonden. Dat is ook de reden dat Peters al meteen op non actief is gesteld door de Volkskrant. Verder haal jij er een boel zaken bij die niks met deze affaire te maken hebben. Het gaat hier niet om moslims of om de burgemeester van Rotterdam. Waarschijnlijk een stokpaardje dat je graag berijdt, maar het maakt je warrige betoog er niet sterker op.
@Dandruff | 25-05-20 | 18:08: Ik snap dat jij niets en niemand kent in de literaire wereld en dat je daardoor ook niet goed weet waar je het over hebt. Maar dat heb ik wel vaker met jouw reaguursels.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 18:13:
Jouw anonieme bronnen hebben jou 0 concrete voorbeelden van jouw gelijk gegeven. Mij overtuigt dat niet. Net zo min als jouw argument "mijn vader is politieagent, astronaut en schrijver". Jouw eventuele kennissenkring bewijst namelijk niet jouw stelling dat jouw 0 voorbeelden alle 0 bewezen zijn.
Dan jouw klacht dat je nooit feiten kunt weerleggen; probeer dat dan ook niet. Ook niet met stropoppen over stokpaardjes. In een discussie over groene energie of Griekse schulden begin ik echt niet over Marokkanen.
En ook hier gaat 95% van mijn reacties over de verschillen tussen bewezen feiten en kwaadaardige roddels. Jij gaat daar niet op in omdat jij vindt dat feiten geen rol mogen spelen tijdens heksenjachten. Maar dat ligt niet aan mij, vind ik.
Ik wijs er wel op dat voorstanders van heksenjachten uitsluitend jacht maken op ongevaarlijke mensen. Het is raar dat iemand die zich druk maakt om een lunch, geen moeite heeft met echt seksueel geweld. Maar ja, de echt gewelddadige mensen zijn natuurlijk ook een beetje gevaarlijk.
Dat is het punt dat ik hier maak en eerder maakte. Als het om blanke hooligans zou gaan zou ik dat ook zeggen. Maar ja, zelfs die zijn ondertussen sterk vergrijst, hoor je niks meer van.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 18:15:
Het autoriteitsargument (ad verecundiam) is een officiële drogreden.
Jouw schrijver weet dat vast wel.
Vraag hem ook eens hoe verwijzen naar een anonieme autoriteit heet. Of hoe geloofwaardig dat op enigszins belezen mensen over komt.
@Dandruff | 25-05-20 | 18:04:
Een recensent die zijn oordeel af laat hangen van de sex die hij wel of niet krijgt.
Het lijkt mij dat mensen dat moeten weten.
Vraag me af of zijn baas hier wel mee kan instemmen.
@Dandruff | 25-05-20 | 18:49:
Het is een geweldig boek want ze neukt zo lekker.
@Dandruff | 25-05-20 | 18:49: Dit is afkomstig van iemand die in het wereldje zit en deze verhalen bevestigt.
@Mr.Crowley | 25-05-20 | 20:23: Hij staat ook al een tijdje op non actief.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 20:45:
Het schijnt ook in het zangwereldje te gebeuren.
Er is toevallig een incident met een bekende Nederlandse zanger geweest.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 17:55: Ben je zo fanatiek op dit topic omdat je nooit door deze meneer voor een lunch gevraagd bent? Of wil je graag mededelen dat je kan lezen?
@Mr.Crowley | 25-05-20 | 20:24: "Het is een geweldig boek en ze neukt zo lekker." Daar is dan weer niets mis mee toch?
Ontslag is misschien wat overdreven, maar zo'n appje op zo'n tijdstip is natuurlijk not done.
Trakteerde hij op een Weinstein lunch?
Niets mis met zo'n gezonde proteïne lunch. Voor de onderbetaalde schrijfsters kan het altijd de voldoening geven dat je vandaag weer wat warms hebt binnen gekregen.
Slikken of stikken
Zo, dus lunchen met vrouwen is nu ook #metoo?
" Even wachten dame " .... ritsss... " spreekt u even in deze microfoon ! " .
Het is volgens mij heel simpel: nodigde ie ook mannen uit voor de lunch omdat ie ze ging recenseren? Zo ja, geen viespeuk, zo nee, wel viespeuk.
Of hij snoept van beide walletjes
Lunchen met vrouwen.
Ranzig.
@orca,
Zelfs als hij alleen vrouwen uitnodigde is daar niks mis mee.
Iemand uit eten vragen is volstrekt legaal, en lijkt niet in de verste verte op een echte aanranding of verkrachting.
Sterker nog, vrouwen hopen erop dat ze door iemand gevraagd worden; een enkele uitzondering daargelaten. Mensen zijn zoals alle dieren in de natuur hele seksuele wezens, en vrouwen dus ook. Het eerste contact begint altijd met een grapje, een openingszin of een uitnodiging; precies wat #metoo allemaal wil verbieden.
De pogingen van links om mensen aseksueel te maken is alleen maar goed voor pornhub en cs. En voor patriarchale nieuwkomers die hun dochters jong uithuwelijken voor zo groot mogelijke gezinnen.
Onze Westerse samenleving als geheel knapt er niet van op.
En mannen en vrouwen nog veel minder.
@Dandruff | 25-05-20 | 15:37:
Waarom opende hij dan niet met een zin als 'what's a dump like this place doing around a girl like you' en opende hij met 'ik ga je recenseren'. Dat klinkt toch ergens Weinsteiniaans. "I can land you a role in a upcoming movie if..."
@Graaf_van_Hogendorp | 25-05-20 | 15:44:
We weten helemaal niet wat zijn openingszin was.
We gaan af op horen-zeggen, en horen maar één kant van het verhaal.
Maar zelfs al zou het allemaal 100% precies zo gezegd zijn zoals in de beschuldiging, dan nog is er geen sprake van dwang. In het "ergste" geval zou het omkoping kunnen zijn, namelijk seks voor een recensie. Waarbij dat voorstel ook gewoon afgewezen mocht worden.
Dus zelfs dat is naast onbewezen, ook niet strafbaar.
Er zijn vrouwen die zich voor seks laten betalen.
Dat kan met contant geld, doorgaans een relatief klein bedrag.
Of met een filmrol of recensie; die bij doorbraak miljoenen op kan leveren. Ik ga daar geen moreel oordeel over vellen zolang niemand ergens toe wordt gedwongen.
@Dandruff | 25-05-20 | 15:37: het gaat niet om aseksueel maken, want allerlei perverse lbhqir-fratsen worden juist aangemoedigd. Het gaat om het vernietigen van het traditionele gezin.
@du Roi Soleil | 25-05-20 | 16:21: Wat een flauwekul...
@Dandruff | 25-05-20 | 16:11:
Voor zo een vrouw hangt natuurlijk wel erg veel van zo een gesprek af.
In dit geval kun je toch aannemen dat er een vorm van dwang in zit.
De man is geen knip voor zijn neus waard als recensent als hij zijn oordeel laat afhangen van de medewerking van die mevrouw.
@Mr.Crowley | 25-05-20 | 18:05: Exact!
Moderne Nederlandse literatuur kun je niet recenseren want die bestaat al decennia niet meer. Voor een gezond literair leven heb je een kritisch lezerspubliek nodig, mensen die zelfstandig kunnen nadenken, en respect hebben voor eigen taal en cultuur. Allemaal om zeep geholpen door het ideologisch gezwatel dat in de plaats is gekomen voor taalonderwijs. Kijk maar eens naar de schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid van de 30'ers van tegenwoordig. Abominabel, er komt geen logisch geformuleerde zin meer uit.
Maar goed, Hagar Peeters is weer vrijgezel of op haarzelf wonend? Ik vraag het voor een schrijvende vriend.
Is dat Hagar de Verschrikkelijke?
Wat zal vader Herman haar geadviseerd hebben?
Wat hebben Marokkanen hier nou weer mee te maken?
Op het boekenbal hoef je maar met 1 persoon te tongen en dat is Jan Mulder.
Arjan Peters is te ver gegaan.
Me Too was tot voor kort heel prominent aanwezig in de Volkskrant. Benieuwd of dat na vandaag nog zo zal zijn. Bij de linkse haatsite Jeaup is het geen onderwerp van betekenis meer, sinds eindredacteur van Jole het middelpunt bleek van een aanrandingskwestie.
Vraag me af of de recensie van het nieuwe boekje van koekwoussie lalalinder al gedaan is. Het gaat over sex (tijdens de lunch?) dusssss
Waarom gaf de VK telefoonnummers door? Mag dat wel?
Een beetje de markt te lopen verpesten voor lunchende recensenten...
Creativiteit wordt bevorderd door middelen. Sommige mensen bereiken dat hoogtepunt pas/al om vier uur in de nacht. Ik om vier uur in de middag. Handig is wel, om bij het in gang zetten van een creatief idee rekening te houden met dat er twee soorten vier uur bestaan.
Sinds wanneer likt Sjors tapijt? Geyl hoor ;)
Je kunt toch gewoon toezeggen en het gesprek opnemen ter bescherming van beide partijen. Is het nu zo moeilijk?
Volgens TPO en Revue nodigde hij jonge schrijfsters uit voor een nachtje Okura-hotel, teneinde een positieve recensie in de Volkskrant te schrijven. Sommigen gingen daar op in, anderen niet.
En dan was #meetoo hier gister nog dood verklaard komt er een polder zaak boven water.
Nou dat wordt positieve recensies teruglezen..
Tsja, ik snap dat wel. Nederlandse literatuur lezen laat staan recenseren doe je niet voor je lol, daar moet wel wat tegenover staan.
Ik ben gek op lijstjes.
@P-unit | 25-05-20 | 14:55:
Sleepy Joe heeft de #metoo beweging onbedoeld vermoord, maar in dit land zijn we nooit verder gekomen dan de he said he said verhaal van Jelle Bi Curious.
@Graaf_van_Hogendorp | 25-05-20 | 15:35: Je had ook nog een dirigent, en een directeur van een bekend casting-bureau. En een voorlichter van GroenLinks.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 15:39:
JBC verhaal was veruit de grootste van die verhalen. En volgens mij had je ook nog een ander figuur in de literatuurwereld die ge-metooed werd. Maar vergeleken met de overzeese verhalen vind ik het allemaal maar tam.
De zaak Joris Demmink daarentegen is dan wel weer spannend. Maar die was voor het twatter tijdperk.
Nadat bekend was geworden dat God Zelf, neergedaald op aarde in de vorm van Francisco van Jole een dame had aangerand was #metoo volkomen ongeloofwaardig geworden. Wél bij de Jeaup de mond vol hebben van mannen die niet van de vrouwtjes af kunnen blijven maar als het te dichtbij komt opeens geen thuis meer geven. Dan liever gewoon iedere dag een demoniserend stuk over Wilders en na de opkomst van ons lavendelzakje was Baudet bij de Joop de vijand des vaderlands. Roep je drie keer “minder” dan krijg je een paar duizend aangiftes aan je broek, mede veroorzaakt door ophitsing vanuit de linkse kerk. Maar schrijf je dat Allah een “hersenspinsel” is dan is het opeens oorverdovend stil vanuit diezelfde hoek. Hadden Wilders of Baudet dit gezegd dan waren de rapen gaar maar als haatopa Han v.d. Horst het zegt dan is de linkse kerk opeens oorverdovend stil, vreemd...
@eerstneukendanpraten | 25-05-20 | 16:01: Ook nu hebben ze er niks over. Het onderwerp Me Too lijkt bij Jeaup sowieso van de agenda te zijn verdwenen.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 16:06:
Dat kwam omdat de witte slipridder zelf in opspraak kwam. Alleen dat werd nooit echt een meetoo-tje doordat hij gedekt werd door de VARA lijding (wat mij weer nieuwsgierig maakt wat hij over deze gasten weet) en omdat de andere hoofdpersoon geen verdere aanklachten indiende.
Wat een muf wereldje.
Dus dit is die man waar Hans Teeuwen het over heeft in Literair cafe
Haha heerlijk,*zet het desbetreffende fragment nog eens op*
Ik denk van niet, Maartje Wortel is geen dikke schrijfster.
Net geluncht op het zeer ruime terras. En ik sla dit maar over, had geen idee wie Arjan Peters x Hagar Peeters , Maartje Wortel , Loes Reijmer , Jamal dinges en deze Revu meneer zijn. Schijnt allemaal heel erg , en ook heel erg belangrijk te zijn, maar ik pas.
"Zal ik jou eens even uitgebreid recenseren?" Goede zin, die onthoud ik...
Niets mis met lunchen. Veel mensen doen het, met de lunch. Dat hij met een wortel wilde lunchen vind ik dan wel weer erg veganistisch.
Spruitjes zijn beter!
hij is waarschijnlijk ook een racist, homofoob en jodenhater.
Ongelofelijk zeg, hoe kan dit nou reden geven om hier Me Too verdachtmakingen aan te verbinden? Op de onderbroek van Nicky Verstappen werd er DNA van Jos Brech gevonden, en zelfs dat is nog niet eens genoeg bewijs om hem te veroordelen. Maar hier wordt iemand direct op non actief gesteld alsof het volkomen zonneklaar is wat zijn intenties waren.
Het geval met Jos Brech is geen metoo dat is verkrachting en moord. Net anders.
Zo zit je te lunchen, zo lig je te lunchen.
@JanVergoor | 25-05-20 | 14:51: Het gaat erom dat hij niet veroordeeld wordt terwijl er wel bewijs is, en er hier iemand wel veroordeeld wordt terwijl er geen bewijs is.
Verklaringen van volwassen dames zijn ook gewoon 'bewijs' hoor.
Bij Brech gaat hem om een rechtzaak en bewijs in strafrechtelijke zin. In het andere geval gaat het om een oordeel van de Volksrant en is kennelijk wat voor aanwijzing dan ook voldoende.
@JackStick | 25-05-20 | 14:51: Maar als hij vindt dat hij onterecht op non-actief gesteld is kan hij zijn opdrachtgever de Volkskrant toch aanklagen? Weer een advocaat aan het werk.
Meten met twee maten dus... scherpe observatie
Maar als volkskrantrecensent is ie natuurlijk wel gewoon schuldig, waaraan dat interesseert me niet
Hij luncht iedereen de moeder!
Ik ga je penetreren, wil je morgen lunchen. Had dan weer niet gekund.
Hey, zal ik mn banaan in je pruim peren? (Oftewel slechts een referentie aan een onschuldige food fight).
@JackStick | 25-05-20 | 14:51: Ik bezig dan liever de pruim op het sap zetten....
@Andersdenkend | 25-05-20 | 14:56: He bah, is dat nou een verwijzing naar squirten?
Voor de volkskrant ,,werkt'' hoofdzakelijk geestelijk gestoord volk wat zich verheven voelt boven de rest. Het hierboven staande verhaal is ook synoniem voor het subsidievolk van joop. Nooit gewerkt maar anderen de maat nemen. Moge advertenties daar uitblijven. Amen.
Nou omdanks alle reaguursels komt dit artikel maar niet op gang. Heeft iemand anders een goordere beerput misschien? Maartje is een kudt en Peters een... Wubbo Okkels met krullen.
ik heb gehoord dat Wubbo Okkels IRL echt een ontzettende arrogante lul was, helemaal niet zoals op tv.
@sarcastro | 25-05-20 | 14:48: Klopt. Hij parkeerde ook een keer zijn vliegtuigje onder een ander vliegtuig.
Dat is idd een hele slechte openingszin. De beste openingszin is: "Vind jij ook dat deze handdoek naar chloroform ruikt?"
"Wil je nog wat suiker in de thee? Nee, het lijkt alleen maar op GHB maar is echt suiker hoor"
Ik gebruikte altijd “vind je niet dat ik sprekend op Bill Cosby lijk?” Wat nog waar is ook.
Maar sinds zijn veroordeling werkt het niet meer.
“Hey, laat je kut eens zien”.
@Bigi Bana Boy | 25-05-20 | 14:51:
U heeft uitpuilende ogen?
"Zeg, ben jij blond van jezelf of doe je dat om mij een plezier te doen?"
En als ze niet blond is dan is er altijd nog optie 2:
"Hee, is het hier nou een beetje frisjes of ben ik nou zo cool?"
Succes gegarandeerd.
@Bigi Bana Boy | 25-05-20 | 14:51:
Voortaan OJ Simpson gebruiken. Oh wacht...
Natuurlijk betekent dit wel als je me bepotelt krijg je een goed recentie.
Dit is precies waar de hele metoo heisa om gaat, scheve machtsverhouding. Meneer heeft met zijn recenties in de VK flinke invoed op het succes van een boek. Er is in dit geval sprake van een scheve machtsverhouding en de auteur, een (v) in dit geval, zal moeten slikken als ze een goede recentie wil.
Alle "mannen" die deze lutser verdedigen denken waarschijnlijk dat deze handelswijze de enige manier is waarop zij zelf ooit aan een vrouw zullen kunnen zitten.
Arjen Peters is fout. De VK ook, want kennelijk was dit al jaaaaaaaaren bekend.
En daarom dus social distancing.
Gewoon alle recencenten verbieden te lunchen.
Verder gooien zo goed als alle vrouwen maar wat graag hun charmes in de strijd voor een betere deal.
@2voor12 | 25-05-20 | 14:46:
Dat is toch echt iets anders dan je positie gebruiken om iemand het bed in te dwingen.
Als recensent moet je buitengewoon uitkijken hoe je je gedraagt, omdat je mogelijk een grote invloed kan hebben op de verkoop van het product.
Terecht dus dat die gast er uit is gegooid.
En dat is het. Om daar #metoo bij te betrekken is onnodig en sneu.
Kwoot: Alle "mannen" die deze lutser verdedigen denken waarschijnlijk dat deze handelswijze de enige manier is waarop zij zelf ooit aan een vrouw zullen kunnen zitten.
Onzin!
Loop zelf zonder piemol door het leven, maar als je, als vrouw, bij de vraag of je met een man meteen aan verkrachting, onderdanige neuqseks, metoo, en andere vunzige dingen denkt, dan is er maar een ding waar: je hebt een probleem tussen je oren. Dit soort "K(r)ampf-Feministin" zijn net zo leuk dan een vaginale schimmel.
Bovendien doet mw. Wortel het toch liever met zonder wortel. Vraag het maar aan Hoergina.
@hangtiet met knoop | 25-05-20 | 15:32:
of je met een man meteen
moet zijn
of je met een man gaat lunchen, meteen
Echt, het lukt die man alleen maar als er types zijn die er daadwerkelijk voor gaan. Bovendien, als jij een goed boek geschreven hebt, dan zal die recensie je worst (moeten) wezen. Een goed boek verkoopt zichzelf. Mensen die boeken lezen, want recensie, zijn koffietafelboekenleggers.
Nou, wie heeft er een positieve recensie gekregen? En welke dames met eigenwaarde niet?
Hij lijkt wel op Fox Mulder van de X-Files en dan 40 jaar ouder
Beste openingszin ooit: "do you believe in the existence of extraterrestrials?"
Wil je aub niet The X Files hierin betrekken , kwaliteit en volkskrant gaan niet samen
Lunchen? Een baal hooi kan ze krijgen.
Lekker in het hooi liggen rollebollen??
@jan huppeldepup | 25-05-20 | 14:48: Nee om te eten
Ik begrijp hier allemaal niet veel van. Wanneer is die lunch nou, ik bedoel, die sms wordt 's nacht geschreven, dan mag je er toch vanuit gaan dat degene waarvoor die sms bedoeld is die pas de volgende dag gaat lezen - is het dan niet een uitnodiging voor overmorgen? Moeilijk, moeilijk, maar ja, het gaat allemaal over literaratuur, dus ergens is vast wel een leitmotiv of anders een dubbele bodem te vinden.
Maar goed, als je deze man zijn plasser beroert dan krijg je een betere recensie? Zou ik alleen maar doen als ik een kutboek had geschreven en de centjes van de te verwachten gestegen verkoop (hoongelach) hard nodig had.
Zegt meer over die kudtschrijfster Maartje dan over die Peters... Wat een jankvereniging is dit land geworden!
Arjan Peters doet het trouwens met Hagar Peeters. Geen familie...
Hagar is familie van Petur Petursson, dat is weer de neef van Nils Holgersson. Daar een broer van is Vertrokken de Noorderzon.
@Zeiss | 25-05-20 | 14:37: Petursson was erg goed in zijn Feijenoord-tijd.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 14:38: Ja Maartje niet. Succes slaat altijd een generatie over
Die gast zong toch vroeger met Paul Simon?
Is zijn Amerikaanse neef.
Die Peters heeft wel een ontzettend Volkskrant hoofd zeg!
Hij heeft het juiste warhoofd om vol dedain naar het volk te kijken
@lingo star | 25-05-20 | 14:35:
reaguursel van de week!
Dat noemen ze tegenwoordig een Amsterdammer.
Wat zijn we een samenleving van ongelooflijke huilstruiken geworden.
De dame in kwestie heeft waarschijnlijk jaren geen neuqseks meer gehad, en ziet achter iedere boom een verkrachter staan.
'Ik ga je recenseren, zullen we morgen lunchen?' - betekent niet: "als je niet een nacht/weekend/maand met mij alle filmpjes van de pornhub nadoet krijg je een schlechte recensie" maar betekent "zullen we - tijdens een lunch - over je boek praten, zodat ik een betere recensie kan schrijven (zonder het helemaal te hoeven lezen)"
Met jou wil ik wel netflixen en chille
Ik mis de tijd dat we met een groepje meisjes naar school fietsten en ons helemaal kapotlachten als er zo'n wappie potloodventer langs de weg stond. Gebeurde wel eens. Zelden - eens in de vijf jaar of zo - maar man, wat lagen we dan dubbel. Als je 's middags terugkwam uit school vergat je het thuis te vertellen, zo oninteressant was die zielenpoot.
@MokumsMoppie | 25-05-20 | 14:33:
Hebben ze bij Netflix ook van de goede natuurfilms?
Je zoekt juist geen contact met de schrijver wiens boeken men recenseert. Anders gaat het al snel op vriendjespolitiek lijken. En op voor wat hoort wat.
@Madame Poitiers | 25-05-20 | 14:35: Als dat je meer dan twee keer is overkomen ben je best wel vaak blijven zitten. Vroegah!
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 14:41:
Wat een onzin. Denk je nu echt, dat een recensent al die boeken echt gaat lezen? En dan nog een zinnig verhaal er over gaat schrijven. Dat kost veel te veel tijd.
En vriendjespolitiek: het is toch een incestueus circle-jerk - de schrijverswereld.
@hangtiet met knoop | 25-05-20 | 15:25: Ja natuurlijk, hij recenseert er hooguit 2 per week. Als journalist moet je afstand houden van de mensen over wie je schrijft. En voor zo'n recensie hoef je de persoon in kwestie helemaal niet te ontmoeten. Het boek of de dichtbundel spreekt voor zich.
Wat zei hij nou precies? Ik ga je recenseren. Gaan wij morgen neuken?
Oh, nee, hij zei:" Zullen we morgen lunchen?"
So what?
Maartje Wortel had natuurlijk gewoon kunnen antwoorden, dat het wat haar betreft niet zo'n goed idee was.
Maartje is kennelijk niet gewoon geil, maar wel publiciteitsgeil.
Waar gaat dit over? Wat zijn het toch een schijnheilige lullen bij De Volkskrant.
Ja, ik meen te begrijpen dat hij er een soort van persoonlijke casting couch op na houdt. Vermoedelijk hebben een hoop van die trutjes zich geprostitueerd voor een goede recensie, maar of dat ook echt zo is zal dan wel weer blijken de komende tijd. Als het echt alleen om lunchen ging zou het denk ik niet zo'n aandacht krijgen.
Wanneer gaat GS eens vuistdiep in de NPO beerput?
Want ik kan me niet voorstellen dat het politiek correct gewauwel aldaar de nodige corrupte toestanden verstopt.
Vooral nu met hun diversiteit gezwets.
Wel een ontzettend racistische naam, “Wortel”. Dat moet natuurlijk “Spruitje” zijn.
Met een naam als “Wortel” krijg je natuurlijk nooit de NOS-divibokaal.
"Fabuleus doorbreekt Claudia Durastanti de stilte van haar jeugd ★★★★☆" - Maar liefst 4 sterren! Wat zou die gedaan hebben voor zo'n recensie? Heel diep bukken op het juiste moment?
Claudia Durastanti is op freelance basis betrokken bij de ontwikkelafdeling van de firma Nilfisk.
"Zo zou hij voorafgaand aan een recensie persoonlijk contact zoeken met schrijfsters. Dat is ongebruikelijk bij recensies waar oordeelsvorming onafhankelijk tot stand moet komen."
Hoe deugdzaam acht ge uw rechtvaardigheid, oh recensent? Veel ervan brengt mij slechts tot walging! Stilte! Hebben wij niet reeds genoeg gehoord, gelezen? Een verdere onderbouwing van de beschuldiging lijkt mij dan ook volstrekt overbodig. Immers; het is voor eenieder - en zeker een goed verstaander - op dit punt volstrekt duidelijk met wat voor een minderwaardig mensch wij hier van doen hebben. Deze Witte Man die de lunchgrenzen zo heeft veronachtzaamd! Die zo grof misbruik heeft gemaakt van zijn door geboorte gegeven privileges. Het oordeel kán niet anders luiden dan schuldig! Naar de leeuwen met hem. Naar de leeuwen.
Arjan Peters zou deze tegel waarschijnlijk beoordelen met 1 balletje. Voor de moeite. Maar helemaal zeker weet ik het niet.
Even serieus, het hele schrijversbestaan is toch een best een losgeslagen kunstzinnig en eigenzinnige geheel, met losgeslagen normen..... daar draait het boekenbal toch om en koketteren ze mee......
WAT IS DUS HET PROBLEEM?
Ach, die feministen willen gewoon weer wat mannen verdringen. Zal ze waarschijnlijk lukken en daarna stort die hele industrie, en dan beginnen normale mensen weer van vooraf aan met het op te bouwen.
Ik hoor net via een insider dat het een enorme beerput is, die binnenkort opengaat
Heb er nu al zin in, stelletje viespeuken allemaal.
Huhuhu. Insider.
Ik vraag me af wat vrouwen winnen bij zo’n hysterische paranoia. Hoe kunnen ze zich dan nog omhoog neuken, daar begint dan ook niemand meer aan
Ik hoor net via een insider dat ze vrouwen klonen in de kelders van de Volkskrant. Binnenkort meer.
@beldewouten | 25-05-20 | 14:33: Wacht maar af.
Vertel, je bron komt zeker uit 020?
@lingo star | 25-05-20 | 14:34: De hele roem van Conny Palmen begon met een groot artikel plus flatteuze foto in het Parool, opgetekend door haar studievriend Matthijs van N. Voor dat artikel had nog niemand van haar gehoord.
Dus Peters heeft een hele hondenuitlaatservice?
@Deflatiemonster | 25-05-20 | 14:42: Daar komt het feitelijk wel op neer. Schrijfsters vergelijken hem vaak met een tekkel, weet niet waarom.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 14:46: beftekkel?
@lingo star | 25-05-20 | 15:01: Nou je het zegt...
Dat zegt men steeds, maar wacht al jaren. Laat het nu maar eens komen. Al weet ik alles al.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 14:36: Niks te nadele van je bron, ik moest gewoon puberaal lachen om het woord insider. En nu weer.
@beldewouten | 25-05-20 | 15:09: Ja, het is nogal een brede definitie. Ik had moeten zeggen: betrouwbare bron.
Dus Georgina hangt tegenwoordig ook met haar tong in de sloot?
Had even niet door dat Wortel een slootje had, kan gebeuren.
@Watching the Wheels | 25-05-20 | 14:28: je moet ook heel goed kijken schijnt
Wat Gerard Reve al zei:" Trek wel een schone onderbroek aan als je naar je uitgever gaat."
Aha
Nou... Ik ken nog wel een boekenrecensent.
Wat zou Houellebecq daar allemaal voor hebben moeten doen?
“Waar zijn alle leuke en goede mannen?” vragen die wijven zich dan af.
Zitten allemaal op GS.
Ik heb trouwens nog nooit een vrouw kunnen betrappen op het schrijven van een goed boek.
daarvoor zou je waarschijnlijk wel eerst wat boeken moeten lezen.
toch wel, ik heb er een paar gevonden
@trottle | 25-05-20 | 14:30: nou kom, noem er eens een paar.
Karen Slaughter, Mo Hayder, Tess Gerritsen, Patricia Cornwall, Camilla Lackberg... Misschien heb ik de achternaam van Patricia niet helemaal correct trouwens. Maar degenen die haar kennen weten wie ik bedoel.
Viespeuk Peters
hilarisch, met het nodige tussen de regels....
www.propriacures.nl/2020/03/lunchen-me...
Een bak thee van 45 euries?
Die Willemijn geeft toch wel een prachtige schets van het karakter Peters!
Ik las eerlijkheidshalve wel dat hij al langer in de gaten werd gehouden, er zal dus waarschijnlijk meer spelen. Maar goed, ik kan mij niet voorstellen dat hij niet wist dat mevrouw van de Sapphische beginselen is en het met Georgina Verbaan doet. Dus dat pleit hem dan weer vrij. Verder zou ik de jongere generatie jongens/mannen aanraden om niet meer op permanente basis verhoudingen met die Westerse mokkels aan te gaan. Neem the red pill jongens. Word een Surinamer. Bind je niet meer aan die grieten en graaf je eigen graf niet. Go your own way. Vergeet niet dat tegenwoordig pas rond hun 35ste ineens kinderen en een vaste relatie willen. Dat ze tot die tijd volop ritjes in de pikkendraaimolen maken. Dat iedereen tot de tijd dat ze jou uitkiezen, jouw toekomstige vrouw ligt te palen. Doe het niet! Blijf single!
Bij Surinaamse vrouwen heb je weer dat ze al van 6 verschillende mannen kinderen heeft rondlopen.
@Madame Poitiers | 25-05-20 | 14:32: Maar daar hoef jij dan in ieder geval met voor te zorgen.
@Madame Poitiers | 25-05-20 | 14:32: Nou, nou..... U weet meer dan ik. Moet er niet aan denken om van 6 verschillende mannen te hebben.
Maartje Wortel kan als gay vrouw helemaal geen uitspraken doen over vermeende avances van een hetero. Schoenmaker blijf bij je leest.
Misschien is Arjen Peters wel zo'n godheid dat hij denkt dat hij een lesbo hetero kan krijgen.
Het ging ook om een vriendin die benaderd was.
Gadverdamme, wat een enge bekrompen zooi daar bij de Volkskrant. En Marokkanen snappen echt niets van hondenbezit. Van na-trappen dan weer wel, dat blijkt wel weer.
De recentenar
zat aan de bar
en nam met haar een lunchjen
Wat deed daarna de recentenar
hij flikte haar een kunstje
Vrij naar Toon Hermans:
De kunstenaar nam aan de bar met haar een lekker lunchje
en zie, de grote kunstenaar flikte haar
Read more: muzikum.eu/en/123-187-110462/toon-her...
Die had ik zelf nooit verzonnen, rijmen van lunchje op kunstje. Daar word ik echt beetje gelukkig van. Doet me denken aan MG Schmidt.
Ik snap niet dat sommige mannen zoveel moeite hebben met vrouwen versieren. Je moet gewoon subtiel en gentlemanly zijn: www.youtube.com/watch?v=-2LUssy5lwA
En antennes voor bij wanneer geen belangstelling. Dan ben je maar zielig. Het zij zo.
Waarom zou je je de ellende van een zeurend mokkel op de hals halen? Uiteindelijk is het toch nooit goed genoeg voor ze... zo is natuuuurrr
Als homo zou ik alleen maar jonge debutanten willen recenseren. Klein gebrek geen bezwaar.
Daar ga je al....
Maartje wie?
Ken deze hele mevrouw niet.
GS, het/de kompas des leven, heeft me weer een beetje wijzer gemaakt.
Ohja, niet mijn tiep; zou ze niet doen.
*Kijkt alweer schuddend naar links op de bank naar mw. Het Licht
1) Ik geloof er geen moer van dat Peters seks afdwingt.
2) Peters zal worden vervangen door een niet-Hollandse achternaam. Voor meer migrantenboeken en zo. Die trouwens allemaal over één en hetzelfde onderwerp schrijven, dus opnieuw blij dat ik geen VK-abonnement heb.
Jezuss een lunch.
Terwijl de meeste vrouwen zich maar al te graag omhoog neuken.
Precies, het is niet alsof hij zegt: kluif hem eens lekker af voor een goede recensie.
Ja maar blanke man dus die kan je met alleen vage beschuldigingen er gewoon uit kieperen.
@tragic1911 | 25-05-20 | 14:15: en als hij dat wel gevraagd zou hebben had ze nee kunnen zeggen.
Of ja.
Ze reageert spastisch. Kom op, zeg gewoon nee of ben duidelijk. Het is voortaan belachelijk, als man loop je op eieren zeg.
Doe je hoor -en wederhoor vooraf is het weer niet goed... En hij vroeg het via een vriendin van de schrijfster? Das geen trio.. Nee, één bron is geen bron in die kringen...
Hij vraagt het toch netjes en ze kan toch gewoon nee zeggen?
Ja maar machtspositie, onder druk gezet, etcetera etcetera
Nee, dan mist ze het MeToo-moment.
Wat denkt zo'n man nou dat er gaat gebeuren als hij zoiets voorstelt? Als hij er zo uitzag als onze glazenwasser gaf ik hem nog een kleine kans op succes, maar jongens, laten we eerlijk zijn: dit is bepaald geen vleesgeworden vrouwenfantasie.
... en daarom moet hij gebruiken wat hij in huis heeft... de stok en de wortel van de recensie. Hij zal er vast wel mee gescoord hebben.
Over vrouwen zal ik niet snel iets belastend roepen maar, ze kunnen wel hele morbide fantasiën hebben. Ze kunnen wat dat betreft zo gek als een deur zijn.
@aflaatverkoper | 25-05-20 | 14:16:
Onze glazenwasser leeft nog gewoon, hoor.;-)
Niks aan te verhapstukken ook. Ander haar, anders kijken? Nee het gaat hem niet worden.
@MickeyGouda | 25-05-20 | 14:18:
LOL. Da's fijn want glazenwasser zijn best wel stoere en leuke mannen.
@CalamityJane | 25-05-20 | 14:24:
Lol. Nee, hier zie ik ook geen enkel lichtpuntje.
Het is een interview/gesprek zodat de recensieschrijvert een beter verhaal kan maken. Het zijn alleen deugerts als Hofman die er iets kwalijks in zien. Dat zou hij zelf ook zijn. Gezien de povere beloning is het prijzenswaardig dat de schrijvert er zoveel tijd aan spendeert. Het boek moet ook nog gelezen worden. Het idee zal vooral zijn dat jet het voor de lol doet.
@aflaatverkoper | 25-05-20 | 14:25: Die veel te veel rekenen voor wat simpel soppen en zemen.
Die Maartje Wortel speelt toch voor het andere team? Of wilde Arjan kijken hoe het met de harries van Verbaan ging?
Speelt ze überhaupt.
Wat zal Asha ten Broeke dat oneerlijk vinden.... had graag een hapje gedaan
Nee, asha gaat alleen maar mee naar een " All you can eat" Restaurant.
@jan huppeldepup | 25-05-20 | 14:24:
Sorry, maar daar heeft ze in heel Nederland een locatieverbod!
Recenseren is het nieuwe neuken?
Nee, lunchen is het nieuwe neuken.
"Ik ga jou eens even heel lekker en diep recenseren, wist je dat al?" De lullo's zouden het verzonnen kunnen hebben in uitzending 'Boek'
@merel veld | 25-05-20 | 14:16: niet een boek met een open einde maar een happy einde.
@merel veld | 25-05-20 | 14:16: Ja maar dat heb je van mij, dat van dat diep recenseren.
Wel een heel Volks(kranterig) kapsel
Maartje Wortel heeft niet zoveel met de wortel van Arjan Peters....
Maartje Wortel is een pot met een enorme haat naar vooral oudere blanke mannen. Even #metoo erbij zetten en de hele VK redactie is om.
REAGEER OOK