Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rob Jetten (D66): 'Meer meer Europa. Juist nu'

Wil ook van zijn laatste zeteltjes af

Spanje de hele tijd boos. Italië alleen maar aan het jengelen om centen. Portugal en Griekenland hoor je even niks van maar die zullen ook wel weer geld willen. Oostenrijk met zijn superspreader après-ski-dorpen. De Duitsers met dat betweterige R0-mannetje van ze. De Belgen die de grens sluiten. Frankrijk. Sowieso. Die Zweden met hun malle plannetje. Hongarije dat even de democratie afschaft. Polen zijn opeens in geen velden of wegen meer te bekennen om asperges te steken. En dan al die dichgetikte technocraten in Brussel die alleen maar meer macht voor zichzelf en minder democratie voor de burger willen.  Nee. U hoort het. Als het aan onze onderbuik ligt, gaan we in deze tijden van corona (vandaag volgens de RIVM tombola 27 doden erbij, ook alweer GELEKT AAN GEENSTIJL) eens even heel rustig aan doen met dat Europese projectje. Eerst maar eens wachten op een vaccin volksraadpleging. Maar wat denkt Rob Jetten? Nou, die denkt dat u, de kiezer, zit te wachten op MEER EUROPA. Juist nu. Dacht het niet Job Rob. 

Waar is dat feestje?

Social

Reaguursels

Inloggen

We hebben de EU heel hard nodig. Voor crises zoals Covid-19. Alleen... Waar was de EU dan de afgelopen maanden? Toen het nog mogelijk was om het te stoppen voordat alles in lockdown moest? Ja, nu er geld nodig is is de EU er wel. Maar eind januari, begin februari, toen de grenzen gesloten en EU-wijde maatregelen om contact tussen mensen te verminderen (niet: lockdown, wel: geen grote evenementen, afstand houden, geen handen geven, handen wassen enz) nog hadden geholpen?

Als deze crisis iets toons is het eigenlijk 2 dingen:
- We hebben keihard een Europa-wijd iets nodig
- De EU was er niet toen 'ie het hardst nodig was.

Specy | 17-05-20 | 12:30 | 1

En de EU-lidstaten hielden massaal mondkapjes in eigen land. Er werd niets gedeeld, behalve enkele IC-plekken in Duitsland, Europese solidariteit bestaat niet. In Oost doen ze niet aan vluchtelingen, pulsvissen wordt om onzinredenen verboden, alleen over futiele zaken kan overeenstemming worden bereikt. Gelukkig gaat corona de ineenstorting flink versnellen. Als het de burgers echt concreet duidelijk wordt wat het gaat kosten om het zuiden te blijven helpen, dan gaan zij daar nooit mee akkoord.

Het brein erachter | 17-05-20 | 23:35

Een klein vogeltje fluisterde me in:

Gelukkig kan een Jetten zich alleen voorplanten met vals spelen...

BadPatNL | 17-05-20 | 11:46

Er is niks mis met de Europese Unie en de d66, samenwerking en vooruitgang is altijd goed. Partijen als pvv en fvd willen alleen maar stagnatie.

Stichting_NoFap | 17-05-20 | 08:32 | 3

Ik neem aan dat u de schakelaar op humor heeft staan. Stagnatie zou betekenen dat er iets van politieke vooruitgang in het Europese systeem anno nu zit. Behalve dat het niets oplevert op financieel gebied is ook de Nederlandse souvereiniteit weggegeven.
Dat laatste stoort nog het meest. Nederland is in Europa als een Bonaire was binnen het NL grondgebied. Je weet dat het bestaat, je luisterd er naar, je bent vriendelijk als ze niet te veel lawaai maken maar het heeft niets te vertellen.
Maar goed, de waarden waar omheen o.a. Van Mierlo zijn zijn vrinden de partij begonnen zijn reeds lang vergeten binnen het d66 clubje. Jammer.

donkieshot | 17-05-20 | 09:46

@donkieshot | 17-05-20 | 09:46: Juist, die van Mierlo was nog wel te pruimen met zijn drugbeleid! Maar toen was ik nog jong. Na Tom de Graaf kwam dat kereltje en die was net even te populistisch en brak met de laatste overblijfselen. Geen leuke club of fijne mensen zeg maar die dwingende kliek van ze. Doet me nu een beetje facistisch aan.

BadPatNL | 17-05-20 | 11:50

Bij een echte politieke unie wordt NL het Groningen van Europa. Jarenlang honderden miljarden euro's eruit trekken, maar als de boel in elkaar flikkert aan zijn lot overgelaten. Moet je niet willen denk ik dan.

Het brein erachter | 17-05-20 | 23:38

Om even in GoedVolk-termen te spreken: wat een griezel/ gevaar / schande.. Hier moeten we van leren. Jetten: Dit.Nooit.Meer.

Datmagniethe | 17-05-20 | 08:21

Sebastian Kurz
Bondskanselier van Oostenrijk.

Dat soort EU, met Salvini, Orban, Tom van Grieken, Baudet en Geert, Le Penn en een ere functie voor Farage...

Zoezoef | 17-05-20 | 05:39 | 1

Beter geen Europa inderdaad.
Een prettige Nexit nu zou economisch uiteindelijk goed zijn. Met een financieel gezond land wil iedereen zaken doen na de crisis die gaat komen. De zuidelijke landen moeten links- of rechtsaf toch een keer hun financiële zooi oplossen. Door slecht beleid te blijven financieren help je ze niet. Dit willen ze niet dus uitstappen is het beste.

donkieshot | 17-05-20 | 09:55

Rob doet het héél goed, aantal zetels gehalveerd. Óp naar de nul zetels voor deze overtollige club.

revolte | 16-05-20 | 21:22 | 1

Dictatuur66: alle principes overboord gegooid voor het machtspluche. Volstrekt nietszeggende partij zonder enige vorm van bestaansrecht. Pil van Drion erin en stekker eruit........

VanOldenbarnevelt | 16-05-20 | 23:02

"Minder minder" Jetten en andere klaplopers en verraders! Nexit!

Lexus01 | 16-05-20 | 20:21

Abject.

Schuldenbrau | 16-05-20 | 19:12

Jetten door de achterdeur naar buiten. Liefst met pek en veren

Pummetje | 16-05-20 | 18:37 | 2

Bij Jetten komen ze toch juist door de achterdeur binnen?

Ad Hominem Tu Quoque | 16-05-20 | 18:52

@Ad Hominem Tu Quoque | 16-05-20 | 18:52: :"-D

BadPatNL | 17-05-20 | 11:52

Mooi, graaf je eigen graf maar

24^7 | 16-05-20 | 18:33

Hij kijkt als een pas genaaid schaap.

Zure_gnoe | 16-05-20 | 18:19

NRC is D66. Dan kun je bepaalde zaken ook niet verwachten.

mr_awesome | 16-05-20 | 18:13 | 5

NRC ?

Je bedoelt NSB Handelsblatt ?

FW Ta-183 Huckebein | 16-05-20 | 19:48

@therealbraindump | 16-05-20 | 19:10:

Ik ben al meer dan tien jaar abonnee en daar merk ik anders bijzonder weinig van. Ik vind de neutrale toon juist erg prettig. Ik heb ook een Premium-account bij de Telegraaf en daarvan vind ik het geschreeuw en het suggestieve taalgebruik in bepaalde situaties erg storend.

de IJsman | 16-05-20 | 23:32

Blijkbaar is het heel moeilijk om toe te geven dat krant A voor poppetje 1 is en krant B voor poppetje 2. Waar ik zelf iets meer moeite mee heb is dat Krant A, C, D, E, F, etc voor poppetje 1 zijn, het zijn een tiekkie Amerikaanse toestanden aan het worden onder de kranten, net als ook bij het nieuws. Dat is jammer, want je moet wel heel erg vel fantasie hebben om jezelf wijs te maken dat er een krant is die het van alle kanten belicht. Die is er namelijk niet. Het is voor of tegen en (net als in de politie) geen groot midden meer. Men noemt dat polarisatie en dat is jammer (op zijn minst).

mr_awesome | 17-05-20 | 10:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb het net bij de supermarkt geprobeerd: "ik heb geen geld maar als je me geld geeft dan koop ik bloemen bij jullie". Heel gek, nee was het antwoord, terwijl dat toch heel goed voor hun omzet is.

Sardinos | 16-05-20 | 17:57 | 2

Haha prachtige analogie. Heel helder

Joostmochtnietsweten | 16-05-20 | 18:43

Nice

Jankvogel | 16-05-20 | 21:11

Nou Jetten, waar gaan we in NL op bezuinigen om de transferunie te bekostigen? De leraren, de gezondheidszorg, defensie of toch maar weer eens de belastingen verhogen. Een populistisch nietszeggend mannetje deze Rob Jetten. D66 is volledig van het padje af.

therealbraindump | 16-05-20 | 17:19 | 1

Inderdaad, het is net zo een lui wijf dat zelf niet werkt maar wel een nieuwe bank, badkamer, keuken, tuin en garderobe wil en ook graag nog een dure exclusieve vliegvakantie. Je kunt je geld maar één keer wegsmijten.

down | 16-05-20 | 17:28

Dit is toch heerlijk. Niemand neemt dit wereldvreemde keffertje serieus. Ook de pro-Europese kiezer is geen voorstander van blind tekenen bij het kruisje alvorens het geld met koffers tegelijk naar Brussel te smijten. Geen wonder dat de VVD booming is. Ik zit er ook serieus aan te denken om mijn stem aan Rutte te geven.

de IJsman | 16-05-20 | 17:14 | 1

Toch schrijnend als je dat interview leest in het NRC en de interviewer niet één keer de vraag stelt hoe de EU het nu doet tijdens de corona crisis.

Trumme | 16-05-20 | 17:27

Ben doodsbang voor dit soort grote denkers.

Uw Verzekeringsadvis | 16-05-20 | 17:13 | 2

Mee eens, verblind als ze zijn door hun eigen 'superieure' gelijk..... Het zijn de wegkijkers als het er op aan komt en de treinen weer op tijd gaan rijden....

VanOldenbarnevelt | 16-05-20 | 23:24

De treinen waarheen? Het oosten?

Het brein erachter | 17-05-20 | 23:42

1 ding heeft de Corona crisis geleerd, een verenigd Europa bestaat niet, het is ieder voor zich qua inkopen van beschermingsmiddelen en testen en alle grenzen zijn potdicht. Behalve het overmaken van geld naar Zuid, die grens staat wagenwijd open, weliswaar éénrichtingsverkeer.

sprietatoom | 16-05-20 | 16:58 | 2

Klopt maar geen woord hierover in het NRC.

Trumme | 16-05-20 | 17:28

Inderdaad, het egoïsme viert hoogtij bij dit aristocratische clubje!

Harrie7949 | 16-05-20 | 19:16

NRC: "In het regeerakkoord staat: geen verdere stappen richting een ‘transferunie’, sterkere landen die zwakkere helpen." Jetten (D66) „Het is nu juist verstandig om die stappen wel te zetten. Dat is in het Nederlandse belang: zodat een bloementeler zijn bloemen in Italië kan blijven verkopen.”

Maar dan vraagt NRC niet: Maar meneer Jetten, die bloemen worden dan gekocht met geld dat wij Italië geleend hebben en mogelijk niet terug krijgen wegens een 'default' of door het niet terugbetalen van TARGET2 tegoeden. Ja, de lening wordt misschien later toch volledig afbetaald, maar dan met een nieuwe lening uit Nederland. Dat is een piramidespel van Italië, een 'ponzi-scheme' en hoeveel daarvan over blijft moet je maar aan de mensen vragen die Madoff hun geld toevertrouwden. En dat door Italië, een land dat publiek wellicht arm is, maar waarvan de inwoners privaat veel rijker zijn dan bijvoorbeeld de Duitsers. Ik zeg: Ja, bloemen leveren, geld lenen ook prima, maar dan alleen tegen onderpand: Skigebiedje hier, boomgaardje daar. Wil men dat niet mag je twijfelen aan de betrouwbaarheid van de lener.

Dat antwoord van Jetten is ordinair populistisch, en NRC laat het gewoon lopen.....

Boeser_Onkel | 16-05-20 | 16:03 | 7

Als we om te beginnen de bloementelers e.d. jongens verplaatsen naar Polen slaan we 3 vliegen in 1 klap.

Uw Verzekeringsadvis | 16-05-20 | 17:10

Misschien ligt het aan Jetten, maar in de Gouden Eeuw deed Nederland al wereldwijd handel en zaken. En nu in 2020 zou een bloementeler niet in staat zijn een vrachtwagen op 4 wielen 1400 kilometer verderop te krijgen?
Waar zit die gast met zijn fantasie?

Tuinhekje | 16-05-20 | 18:15
▼ 4 antwoorden verborgen

moet ie niet met zn vrindje door de reguliere handtasjes straat in 020 lopen..

Triple2K8 | 16-05-20 | 16:03 | 2

Dat zou prachtig zijn!

Lexus01 | 16-05-20 | 19:22

Dan wordt ie levend opgevreten door alle wilde Arnon grunbergs die daar hun jachtgebied hebben.

jan den hollander | 17-05-20 | 09:52

Meer Europa voor minder Jetten? Hmmm. Nou ga ik toch twijfelen.

squadra | 16-05-20 | 16:00

Spruit wordt ook wel Brussels Lof genoemd.

Dubbelepunthoofd | 16-05-20 | 15:53 | 3

Niet zo veel verstand van groente hè.

eilende Zebra | 16-05-20 | 15:57

Brussels lof is wit, sorry blank.

Synecdoche | 16-05-20 | 16:17

Chicon Bruxelles? Nooit van gehoord. Chou Bruxelles mon brave.

Swedishchef | 16-05-20 | 17:06

Ik wil ook meer Europa. Maar dan vooral de Italiaanse (Salvini) Hongaarse en Poolse stijl qua politiek.

Di Arroganti | 16-05-20 | 15:53

Je bent een landverrader als je meer soevereiniteit en geld wilt overdragen aan Brussel. There I said it. We kunnen er lang over lullen, maar daar komt het uiteindelijk wel op neer. Wordt Nederland beter van meer macht en geld voor Brussel? Nou als je de laatste soevereiniteit en geld overdrachten ziet wordt Nederland daar niet beter van. Je zou kunnen stellen dat solidariteit wat waard is, maar direct wordt Nederland er niet beter van. Het kost ons welvaart en zeggenschap. Dus ja, Rob Jetten en mensen die op D66 stemmen zijn landverraders. Mooier kunnen we het niet maken helaas. Wat deze mensen bezielt, als sla je me dood. Maar het Nederlandse belang behartigen zij in ieder geval niet. Zij vinden het Europese belang belangrijker dan het Nederlandse belang. Dat zeggen ze ook. Dus ze geven zelf ook toe dat ze landverraders zijn.

Old_Spice | 16-05-20 | 15:51 | 2

Je stelt je een beetje aan.

beldewouten | 16-05-20 | 16:29

Engnek die vent

langzullenweleven | 16-05-20 | 15:47 | 2

Is geen vent. Is een "jongere" volgens NOS.

Trasnochador | 16-05-20 | 15:48

Net zo'n "vent" als Trutte. 1 pot nat.

anti-fatwa | 16-05-20 | 15:49

Rob - wie maakt me los - Jetten.

Stijlicoon | 16-05-20 | 15:41 | 1

Rob-wie geeft Nederland coup de grace - Jetten.

Trasnochador | 16-05-20 | 15:47

Wat een eng mannetje is het toch die Jetten met zijn D66 met hun Eurofiel biomassa beleid. Klimaatgestoorden is misschien een beter woord. Bizar dat Rutte blind achter de Jetten en Klaver aanrent. Hij heeft ze electoraal allang niet meer nodig nog even en hij (Rutte) staat op 75 zetels.

Ziener-2 | 16-05-20 | 15:39 | 2

Zelfde gedachtengoed. EU vooooor alles!

anti-fatwa | 16-05-20 | 15:41

Idd, hij is ook tegen de bomen die mogen opgestookt worden.

Uw Verzekeringsadvis | 16-05-20 | 17:11

Houdt het dan nooit op?!?
Zit dit mediageile gluiperdje niet in één of ander babbelprogramma, dan is het wel een ander D66'er. Kaag, Terlouw, Koolmees.
Zijn ze niet op de televies dan wel in een verpulverde boom, beter bekend als krant.
Vandaag Malle Robbie in de NRC en Terlouw in de Volkskrant.

leo de pejo | 16-05-20 | 15:35

De beste manier om dit soort 'positief discriminerende' D66-klojo's en -russofoben te kijk te zetten zou zijn wanneer GeenStijl ook een Divibokaal in leven roept met een door reaguurders in en aan te vullen divibase. Elke week bekercompetitie voor wie de meest positief discrimerende links kerkse tokkie is geworden.

Eeuwig..Op..Vakantie | 16-05-20 | 15:35

Hij krijgt een ouwe, tanige kop. Dat valt me steeds meer op. Hemzelf ook vermoed ik zo.

Koonkluk Huis | 16-05-20 | 15:30 | 1

Al dat bukken valt ook niet mee

Bolder | 16-05-20 | 15:34

Jetten krijgt z'n zin toch wel. Is het alleen al omdat het klootjesvolk achter D66 & VVD zelf niet kan nadenken

ZwengelMeister | 16-05-20 | 15:27 | 1

De propaganda heeft zijn werk gedaan.

Bolder | 16-05-20 | 15:35

Meer Europa,ach waarom ook niet valt toch al uit elkaar.

rein9576 | 16-05-20 | 15:25

Of je hier nou veel stemmen mee trekt...?

Rest In Privacy | 16-05-20 | 15:22 | 11

@Kuifje-naar-Brussel | 16-05-20 | 15:54: Vreemd, ze gaan er gewoon komen. Ook al bent u allen tegen die eurobonds, dan nog volgt u liever de 'grote' EU, ook al betekent dat vervolgens dat u ons kleine landje daarmee mee laat slepen.
Jammer. U bent dus voor de EU, niet voor Nederland. Noemt u zich voortaan dan ook liever geen Nederlander meer.

EEnzame SchizofrEEN | 16-05-20 | 16:28

@Kuifje-naar-Brussel | 16-05-20 | 15:54: de VVD is lid van ALDE en de baas daar is Verhofstadt. De VVD stem in de EU is wel degelijk een stem voor Eurobonds!

therealbraindump | 16-05-20 | 17:24

Ook allemaal nichten!

Lexus01 | 16-05-20 | 19:25
▼ 8 antwoorden verborgen

Maar markie is ook super eu alleen niet in Nederland..

David000000007 | 16-05-20 | 15:20

Sinds dat Trojaanse paard zijn systeem is binnengeslopen is Robojet volledig de weg kwijt.

Nehemia | 16-05-20 | 15:18

Bijzondere strategie. Electorale verlies al genomen dan maar focussen op de interne leiderschapsstrijd?

Gen. Maximus | 16-05-20 | 15:16 | 1

Je kan hem er in ieder geval niet van betichten dat hij de populist uithangt. Hij doet er alles aan om zo impopulair als mogelijk voor de dag te komen.

GeenHeil | 16-05-20 | 15:24

D66=Verhofstad=Rutte. Rutte zegt tegen Eurobonds te zijn, dus die gaat wel door de pomp en de kiezer juicht.

bergsbeklimmer | 16-05-20 | 15:16 | 3

Precies. Dit is afgesproken werk. Jetten geeft het startschot, de NPO en andere massapropagandakanalen lonen prijzen uit voor nog meer nieuwsitems met euro-extremisten, en vervolgens 'kunnen de vvd-ers helaas niet anders' dan meedoen.

obominotie | 16-05-20 | 15:25

@obominotie | 16-05-20 | 15:25:
Juist, precies. Voeren gewoon hetzelfde beleid ook. Vandaar dat een echte vent als Verdonk het veld moest ruimen voor socialist Trutte.

anti-fatwa | 16-05-20 | 15:51

@anti-fatwa | 16-05-20 | 15:51: Rutte is een lul, maar Verdonk is een heel naar mens. Die zal voor eeuwig branden in de hel voor haar verbanning van Hirsi Ali.

Grachus | 16-05-20 | 16:25

Goed bezig Rob Jetten, op naar de Nul zetels.
Wat een onbenul is die snotneus toch, letterlijk nog nooit een dag echt gwerkt en meneertje zegt eventjes hoe het moet, eigenlijk om je rot te lachen zoveel onkunde in een persoon.

oakmont | 16-05-20 | 15:08

Ik vraag me wel eens af wat good old G.B.J Hiltereman over de huidige wereldsituatie gezegd zou hebben.
WIE is de nieuwe G.B.J.? Hebben we nu nog zo iemand ? Poll er over houden?
Wiegel? Bolkesteijn?

Gerf | 16-05-20 | 15:01 | 5

Kees de Kort

antonconstandse | 16-05-20 | 15:25

Roderick Veelo, van RTL Z

Het brein erachter | 17-05-20 | 23:47
▼ 2 antwoorden verborgen

In Europa is geen plaats voor D66 dus kssttttt vort.

Umberto die trotzoni | 16-05-20 | 15:01

Wordt tijd dat die wereldvreemde foetus en z’n maffe partijtje opdonderen. Zit geen enkele weldenkende tussen. Allemaal malloten.

Rest In Privacy | 16-05-20 | 15:00

Jetten hoeft nu eenmaal niet te werken voor zijn geld, dus hij denkt dat dat gewoon uit de fabriek komt en zonder problemen geëxporteerd of bijgedrukt kan worden.

obominotie | 16-05-20 | 15:00

volgens niet-gekozen Ollongren proberen russische trollen op social media een wig te drijven in de solidariteit tussen de noordelijke en zuidelijke EUlanden. Daarentegen is D66 succesvoller in het vervreemden van de partij met de rest van rationeel denkend Nederland wat niet in regenbogen, eenhoorns en gratis belastinggoudpotten gelooft

HetOorAakel | 16-05-20 | 14:54 | 4

Rusland heeft dan ook al, zeer terecht, om bewijzen gevraagd. En meteen is Ollongren heel stil.

2voor12 | 16-05-20 | 15:00

@likdoorn | 16-05-20 | 15:00: Nobody messes with the Russisch-orthodoxe Kerk! De Moeder aller link(sch)e Kerken. Zo waarlijk helpe U god allemachtig. De ultieme Godwin: wat nou gezond verstand?

Dat was de sick joke van de schepping. Maar bij die eerste twee viel het appeltje pas laat. Maar ja, als je voor een kwartje geboren bent?

Voor de theologen onder ons: dat kwartje is een grapje. Het is natuurlijk de heilige drie-eenheid. Tenzij je het Vaticaan meerekent, maar dan kom je er met een paar weekendjes zondagsschool gewoon nooit.

Alsof er over is nagedacht...... www.youtube.com/watch?v=d43sBOWYOc0 Maar dat mysterie van het geloof: het heeft haar charmes.

Rest In Privacy | 16-05-20 | 15:20

@2voor12 | 16-05-20 | 15:00: Nee hoor, net als de vorige keer met het zogenaamde "fakenieuws" heeft ze ook nu alweer gezegd dat ze geen enkel bewijs heeft. Het feit dat een 'vice=premier' zeer boude verontschuldiging kan doen zonder ook maar een enkel feit te noemen, bewijst maar weer eens dat de kartelpartijen een staatsgreep hebben gepleegd op de overheidsinstituties. In een beschaafd land had ze natuurlijk allang moeten aftreden voor dergelijk onacceptabel gedrag.

Grachus | 16-05-20 | 16:30
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een rare man toch, net of hij het sentiment niet goed aanvoelt in de samenleving.

wijzeneus | 16-05-20 | 14:53 | 1

Wees dus geen Rob. Maar het salaris maakt vast een hoop goed. Waar dat actieve kiesrecht al niet goed voor is.

Rest In Privacy | 16-05-20 | 15:06

Als je er zo over filosofeert is moedigt de EU landen aan juist niet te bezuinigen en en beleid te voeren waarbij begrotingstekorten oplopen. Er is geen echte handhaving van de afspraken daaromtrent en als puntje bij paaltje komt staat de EU klaar met gratis geld ten koste van de partijen die zich wel aan de regels hielden en mogen de landen die wel een verstandig beleid hebben gevoerd de voordelen die daaruit voortvloeien afstaan aan de zwakke broeders die er minder "discipline" op na hielden.

Zoiets | 16-05-20 | 14:52

Het is tijd voor een reboot. Met een paperclip even in dat kleine gaatje pulken, dan komt het weer goed.

Lt-Kol Kilgore | 16-05-20 | 14:52 | 1

Ik denk dat je bij hem beter een heel dikke buttplug kunt gebruiken.

GeenHeil | 16-05-20 | 15:25

Robbie moet een echte masochist zijn. Dat mag van mij, iedereen heeft recht op een goede en leuke hobby.
En ik kom hem tegemoet, mijn stem krijg je niet, nooit niet, en dat sluit weer naadloos aan bij jouw hobby.
-

Bernhard de II | 16-05-20 | 14:50

Ik weet niet in welk universum Rob leeft. De EU heeft voor ons niets bijgedragen in het bestrijden van deze crisis tot nu toe, het heeft alleen maar geld gekost.

BozePaarseMan | 16-05-20 | 14:47

Jetten moet wel de grootste masochist zijn die ik ken.

GeenHeil | 16-05-20 | 14:44

Als Rutte dat inderdaad gezegd heeft hijs ik hem bij deze op het schild. Het is zeker te laat voor Nexit hè? D66-exit, lukt dat nog wel?

Rest In Privacy | 16-05-20 | 14:43 | 1

Twijfelachtig. De uitgang van D66 wordt vaker als ingang gebruikt. Dat is inmiddels een doorgangstunnel geworden.

GeenHeil | 16-05-20 | 14:46

Nog minder zetels, juist nu!

Mark zit te Dutten | 16-05-20 | 14:43

Kortzichtig artikel dat blijk geeft van een schrijnend gebrek aan realisme.
Ondertussen zou ik die vakantie naar Toscane die de vrouw geboekt had maar annuleren.
Ik heb namelijk uit betrouwbare bron vernomen dat de kans groot is dat je de "special wan-tan soup" voorgeschoteld krijgt.
Het woord "Nederlander" heeft in het Mediterráne gebied zo'n beetje de zelfs leasing als dat "Duitser" dat voor de boomers had.
Echt iets om tots op te zijn ja.
Blijf maar lekker dromen dat Nederland zonder allianties kan concurren met de wereldmachten.
We spreken elkaar over een jaartje of 2 weer.

houdoe en bedankt! | 16-05-20 | 14:39 | 6

Dus als Italië niet met geld om kan gaan is dat ONZE schuld?
En als wij de Italiaans corruptie niet willen belonen moeten WIJ boeten?

Nederland is minstens zo zwaar getroffen door corona als Italië.
Maar wij zouden voor alle problemen in Italië op moeten draaien?
Italië heeft de grootste goudvoorraad van Europa.
Maar Nederlanders moeten tot hun 80e werken en 90% belasting betalen voor Italië; allemaal om te voorkomen dat Italianen ons als "gierig" gaan zien?

Stel dat jij gelijk hebt dat elke individuele Italiaan echt allemaal bijna half zo corrupt is als de EU zelf. Dan zie ik dat nog steeds niet als reclame voor ons failissement.
Integendeel.

En jouw claim dat alleen een straatarm West Europa kan concurreren met de wereldmachten neem ik ook niet zo serieus. Als we binnen de EU al niet eens in staat zijn om ons zuurverdiende geld zelf te beheren, dan gaat die EU ons geld ook niet beschermen tegen de grijpgrage handjes van China.
Het EU-dogma dat corrupte landen elkaar altijd helpen is immers een EU-dogma; en dus een keiharde leugen.

Dandruff | 16-05-20 | 15:06

Leuk hoor, chantage. Dat is inderdaad waarop we beleid moeten maken.

En mocht het echt zo zijn zoals je schetst (wat ik niet geloof), dan zijn er andere bestemmingen. Gegroet.

Nederland80 | 16-05-20 | 16:52

Benito Mussolini, ook zo iets om als echte Italiaan trots op te zijn ja..

Boris Badass | 16-05-20 | 16:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom wil Jetten zich zo profileren, door telkens privé boodschappen te verzenden en lak te hebben aan Rutte qq. omdat in het regeerakkoord staat dat Nederland niet meer extra aan Brussel zal gaan betalen.
Wat die mislukte politicus Jetten eigenlijk wil is, dat wij Nederlanders nog meer BELASTING moeten gaan betalen, nog meer moeten gaan BEZUINIGEN, nog meer geld naar EUROPA gaan brengen.
En er is in Nederland al van alles mis en tekort : een puinhoop, veroorzaakt door de coalitie van Rutte met zijn vvd,cda,d66 en cu, op het gebied van:
zorg,onderwijs, immigratie, woningnood, daklozen, voedselbanken etc.
en wij dus maar de overgewaardeerde Rutte en die niet capabele Jetten stemmen??
Met D66 gaat Nederland naar de afgrond, dat is zeker.
Maar we kunnen niets, zelfs geen referendum meer, dit zooitje houdt ons gegijzeld.
Waar zijn de Nederlandse Geuzen ?

Moet je eens kijken hoe flauw daar door de linkse media op gereageerd wordt!!
Die Jetten is een fanaticus en veel gemener dan jullie allemaal denken.

outdoor | 16-05-20 | 14:37 | 1

Het is een valse nicht.

Moestuinier | 16-05-20 | 14:51

Afgezien van deze mega droplul waar beter geen woorden aan verspild kunnen worden, lijkt het wel alsof Corona een aandoening is die bij het ene ras veel harder aanslaat dan bij het andere . als je de moeite neemt de grafieken bijlangs te kijken, zie je dat het een Noord-Amerikaans/Europees/Russische aangelegenheid lijkt . De rest is qua slachtoffers op Brazile na , amper het vermelden waard .

daytripper | 16-05-20 | 14:36 | 1

Niet genen (zie zwarte gemeenschap New York) maar kou en lage luchtvochtigheid zijn de correlatie: youtu.be/rNOc2lnWDlM

DeterioraSequor | 16-05-20 | 14:59

Een foto nemen terwijl Robbie net een software update krijgt.

der_feldwebel | 16-05-20 | 14:34 | 2

Te weinig vrije schijfruimte. De update is niet gelukt.

meneer der meneren | 16-05-20 | 14:48

Ha, ha, ja, de Pechtold firmware update versie 2.0 werd ingebracht op het moment dat de foto werd genomen!

Tietmier | 16-05-20 | 14:48

Ik heb een afkeer van deze tak van sport maar het liefst zou ik Jetten heel diep en gemeen willen fisten om te zien of hij het kan verdragen als zijn "hole destroyed" wordt zoals dat in kinky kringen wordt genoemd. Hij zal er in elk geval geen plezier aan beleven.

ik_wacht_niet | 16-05-20 | 14:32

Ik vraag mij altijd af wat voor een soort mensen op deze pisnicht en het DDR66 programma stemmen.

therevenant | 16-05-20 | 14:28 | 1

Geen mensen die zich wat aantrekken van de geaardheid van een politicus. Ook geen mensen die infantiele woordspelingen maken. En nee, ik stem niet op Jetten en zijn posse.

beldewouten | 16-05-20 | 14:31

Dit is gewoon een truck om straks weer miljarden door de kartelpartijen van onze pensioenen in Zuid-Europa te pompen, toch? Met inlegvel, steun Zuid-Europa, gaat VVD straks ook gewoon doen. Het is een schijntegenstling voor de bühne, VVD en D66 liggen op 1 lijn: financieel uithollen van Noord Europa.

Jan, Leiden | 16-05-20 | 14:25 | 2

Ik denk dat het beheer en de kas van 1500 miljard euro aan Nederlands pensioen al in 2016 door de naïeve en niet functionerende mevrouw de staatssecretaris Jette Kleinsma - met goedkeuring van de 2e kamer - al lang in beheer is bij de Europese Unie. Ze hoeven alleen maar op een knop te drukken en ons geld is weg.
Vragen aan de regering hierover lukt niet, ze reageren niet eens op je verzoeken en brieven.
Dus: is er ergens nog een onafhankelijke onderzoeks- journalist te vinden??

outdoor | 16-05-20 | 14:43

Jetten heeft gelijk; we moeten nadenken over een EU 2.0... Goedschiks of kwaadschiks, maar we zijn compleet vastgelopen.

De Europese Commissie en alles eromheen is verworden tot een decadente en corrupte bestuurlijke elite die alleen haar eigen belang nastreeft. De lidstaten zitten er selectief in; ieder voor zicht. De lidstaten gedragen zich ook opportunistisch; als er iets goeds uit Brussel komt, is het de verdienste van de regering per lidstaat, als er iets slechts uit Brussel komt, is het de schuld van Brussel... En de Euro, ach ja... genoeg over geschreven...

Het verhaaltje voor het slapen gaan dat er "zoveel welvaart door de EU gecreëerd is" is onzin. Welvaart wordt gecreëerd door ondernemers en hardwerkende burgers, niet door ambtenaren en beroepspolitici. Maar wat wel waar is, is dat de randvoorwaarde voor het creëren van welvaart geschapen is door stabiliteit, uniforme regelgeving en het weghalen van (handels)barrières. Binnen de EEG en ja, zelfs binnen de EU.

Het verbaast me telkens dat iedereen zo "tegen Europa" is, terwijl mensen vooral "tegen decadente ambtenaren, beroepspolitici en CEO's" lijken te zijn. Benoem dan dat probleem en los het op, zou ik zeggen.

Jetten heeft gelijk, maar gaat het niet krijgen. Want timing verkeerd, boodschap te drammerig, publieke opinie tegen, D66 is bezig met diversiteit ipv echte problemen, etc. etc. etc. Jammer Rob...

Odin | 16-05-20 | 14:24 | 2

Jetten heeft anders zelf ook geen zaagsel in zijn hoofd om zelf na te denken. Hij praat gewoon na wat ze in Brussel ook zeggen. Sommige dingen die uit Brussel komen zijn handig zoals met de vouchers, energiemarkt (nog beter met elkaar verbonden dan de VS) met samenwerkingen zoals de Batterij-Unie en Horizon 2020, uniformisering van nationale agenda's, enzovoort... Maar vele andere zaken zijn het weer niet zoals overheidsuitgaven bevorderen een week voor de uitbraak van de coronacrisis, koste wat het kost de grenzen open willen gooien zodat zij als een soort technocratische Trump-fans overkomen, de CO2-markt en biomassa, het bevorderen van onbegrensde immigratie uit Afrika en het Midden-Oosten, iedereen het auteursrechtensysteem van Spanje, Frankrijk en Duitsland door de strot douwen, etc, etc, etc...

Alexander des Burgus | 16-05-20 | 16:01

Nou, het zijn niet alleen die corrupte politici. Ik ben wel degelijk tegen de EU. De EEg was een prachtig concept, maar daar had halt gehouden moeten worden. Alles daarna is een machtsusurpatie geweest, waarbij de Nederlander steeds meer zijn zelfbeschikingsrecht/souvereiniteit kwijtraakt.

Grachus | 16-05-20 | 16:47

1. Op vele manieren worden we dagelijks geconfronteerd met de uitwassen van de “weg met ons” cultuur. Maar waar komt deze houding vandaan? Dat is een belangrijker vraagstuk. De onderhandelingen over de Brexit zijn moeizaam verlopen. Het grootste struikelblok is de Noord-Ierse grens. Het is een grens tussen protestanten en katholieken. Tientallen jaren burgeroorlog en duizenden doden vanwege verschillende geloofsopvattingen… België heeft altijd de grootste moeite om een nationale regering te vormen. Er is een immense tegenstelling tussen Vlaanderen en Wallonië. In het Vlaamse deel wil bijna de helft van de bevolking zich zelfs afscheiden. Tientallen jaren achterdocht en jaloezie vanwege tweetaligheid. In Zwitserland is dat overigens niet anders: in de Franstalige kantons moet je geen Duits spreken: je wordt dan niet geholpen en minachtend aangekeken. In Spanje willen veel Catalanen zich afsplitsen. Dat geldt ook voor de Basken en de Schotten voelen zich niet echt thuis in het ‘Verenigd’ Koninkrijk. Ik blijf dicht bij huis maar kan ook landen opnoemen als Congo, Rwanda, Burundi, Birma, China, Rusland, Turkije, Syrië, etc. etc. etc.
Stef Blok heeft hier een lezing over gehouden. Kritiek was zijn deel. Hij moest zijn opmerkingen terugnemen en veroordelen. Er bleek een gevoelige snaar geraakt. Iets had onder de pet had moeten blijven. Dat iets is de basis voor het geschreeuw “weg met ons.” Een luid geschreeuw dat iets anders, wat ook heel luid moet klinken, kennelijk moet overschreeuwen. Religieuze verschillen bestaan er ook in de islamitische wereld. De soennieten en de sjiieten staan elkaar al eeuwenlang naar het leven. Zodra je mensen met verschillende religies of zelfs talen met elkaar mixt, ontstaan er afscheidingsproblemen. Het lijkt op een lichaam waar een vreemd orgaan is geïmplanteerd en waarvan het lichaam zegt: dan liever dood.
Het geweld in Nederland bij overvallen, inbraken of gewoon op straat, vertoont dezelfde kenmerken. Een Turk steekt twee oude Nederlandse mensen dood in een bioscoop. (Ze noemen hem verward, en het heeft niets met de islam te maken.) Een scooterrijder op de Dam van Marokkaanse afkomst, kan niet langs op het fietspad. Hij scheldt de vrouwen uit voor hoeren en steekt een Nederlandse man neer. Een Marokkaan op de Dam rijdt op een groep joden in. (Zijn suikerspiegel was te laag en het had niets met de islam te maken.) Bij Opsporing verzocht, zie je dat mensen van veelal allochtone afkomst, zich speciaal lijken te richten op autochtonen. Ze overvallen geen geloofsgenoten. Dit is een vorm van afstoting, discriminatie en terreur in het klein. Het is gericht tegen de blanke Nederlander. Merkel zei twee jaar geleden, dat de integratie van allochtonen in Duitsland was mislukt. Ze heeft niet gekeken naar hoe het in het verleden is gegaan in andere landen. Stef Blok benoemde het tijdens zijn lezing: er is geen enkel land waar integratie ooit goed is verlopen. Noch in het heden, noch in het verleden. Dat is een waarheid die we niet mogen weten, begrijpen of inzien. Vanwege dit feit, wordt afkomst van criminelen verzwegen. Vanwege dit feit is er een grondwetswijziging geweest die vooral voor autochtone, blanke Nederlanders geldt: gij zult niet discrimineren. Dat de autochtone, blanke Nederlander in eigen land, zelf wél wordt gediscrimineerd, moeten we voor lief nemen. Zie de hele divibokaal-shit. De overheid is verschrikkelijk bang dat hetgeen Stef Blok heeft uitgesproken, tot het bewustzijn van de Nederlanders doordringt. Dan zal er namelijk een meerderheid ontstaan die immigratie volledig afwijst. Daarom ook wordt de ellende die dagelijks wereldwijd te zien is en door verschil in religies, cultuur etc. ontstaat en waardoor er revoluties en oorlogen worden uitgevochten en feitelijk één enorme schreeuw van menselijk falen is, overschrééuwd met het riedeltje: “weg met ons.” Vergeet niet wat er in WO II met de joden is gebeurd. Maar juist de joden, vrouwen en homo’s zijn slachtoffers van het exclusieve denken door moslims in Nederland, die steeds meer rechten opeisen en ingewilligd zien, vanwege onze “weg met ons” houding. De integratie is mislukt, zoals die altijd overal is mislukt en nooit ergens zal lukken. Stef Blok had gelijk (net zoals Merkel) maar hij heeft geen ruggengraat om de waarheid die hij zelf uitsprak te herhalen en te verdedigen. KOZP is het luidste geschreeuw dat de schreeuw van ellende die ontstaat door immigratie en culturele vermenging moet overstemmen. Het wordt gepropageerd door de overheid (PvdA burgemeester Dokkum) om de autochtone Nederlanders in hun kooi te houden. Dat kan alleen als ze “Weg met ons” omarmen en hun eigen slechtheid inzien. Anders komen ze in opstand en ontstaan er problemen zoals we die in andere landen al heel lang zien.
Dit zijn allemaal slechts voorbeelden van de zichtbare verdeeldheid die tot chaos leidt.
De reden voor de verwarring die ontstaan is, is nog onduidelijk maar wordt wel belicht. De politieke correctheid die ontstaan is, heeft een oorzaak en die ligt niet in, wat ze wel beweert, in de toename van discriminatie of in de bewering dat er niets geleerd is van de slachtingen die tijdens WO II hebben plaatsgevonden. Er wordt juist veel meer nagedacht over discriminatie dan vroeger.
Je kunt het thema benadrukken vanuit man-vrouw zijn of hetero-homo maar je kunt ook nog andere links leggen zoals naar zwart-blank en politiek extremisme.
Het zijn de karakteristieken die tegenstellingen benadrukken en natuurlijk is dat een feit maar wederom ontstaat daaruit een vervolgvraag: waarom zijn die karakteristieken nodig? Ze bestaan en hebben dus een of ander bestaansrecht. Waarom heeft de maatschappij het nodig dat de tegenstellingen versterkt worden? Door het eigen gelijk te benadrukken, wordt de andere kant bestreden terwijl het de bedoeling was de andere kant te overtuigen. De tegenstellingen zijn inmiddels zo groot, dat dialoog niet meer mogelijk is. Individualisering afschaffen is een communistische oplossing maar ook dat systeem versterkt de wij-zij gedachte, in dit geval staat die tegenover het liberalisme of neo-liberalisme dat de westerse wereld juist overheerst en dezelfde vragen oproept die hier nu gesteld worden.
Het draait dus feitelijk om identiteit! Dat is het antwoord op de chaos die verdeelt in plaats van oplossingen biedt. Het zoeken naar oplossingen vanuit het eigen gelijk benadrukt de verschillen waardoor de tegenstellingen worden uitvergroot tijdens de dialoog die ook nog verstomd. De identiteit wordt dan een identiteitscrisis en dat is waar de wereld aan lijdt. Immigratie, één Europa, globalisering en een overvloed aan informatie die zeer verwarrend kan zijn maar die voor iedereen toegankelijk is, vervreemdt mensen van wie ze denken te zijn. Tot welke groep behoren ze? Feitelijk zijn ze elementen van veel deelverzamelingen en vormen ze een Gordiaanse knoop die niet meer te ontwarren is. Komt er ooit iemand die de knoop doorhakt?

Angélica de Sancé | 16-05-20 | 14:23 | 6

@Angélica de Sancé | 16-05-20 | 15:01: Haar "wir schaffen das" uitspraak is alweer van 4 jaar geleden. Dus die multiculti mislukt utispraak is minimaal van 8 jaar geleden. Daar zat nog wel een tijdje tussen.

Grachus | 16-05-20 | 16:50

Voor uw regels over België en Ierland moet u terug naar "de schoolbanken".

Arachne | 16-05-20 | 23:16

Bravo!

echtpaul | 17-05-20 | 11:07
▼ 3 antwoorden verborgen

2. De Gordiaanse knoop zal niet helemaal ontward worden maar er zijn nu zoveel dingen naar voren gebracht die tot denken aanzetten… Uiteindelijk lijkt het te gaan in de richting van het individu dat wel of niet naar een eigen identiteit streeft en geplaatst in een maatschappij met een specifiek economisch systeem. Het linkse en het rechtse gedachtengoed kunnen elkaar hier en daar overlappen en links-rechts denken leidt niet naar een oplossing. Wel of geen identiteit opeisen kan ook niet want degene die zich verzet tegen het streven naar een identiteit verkrijgt die op het moment dat er gereageerd wordt op de andere groep die wel streeft naar identiteitspolitiek. Voor het gemak kiezen we twee haaks op elkaar staande marktsystemen uit: het liberale waarin het individu zich moet ontplooien en daaraan een identiteit ontleent en het communistische systeem waarbij de staat voorop staat en het individu de identiteit opgeeft voor het grotere goed. Voormalige communistische landen, omarmen om te kunnen functioneren, stiekem de liberale vrijde markt economie. Dat is tevens een nederlaag van dat systeem. Er resteert dus alleen de vrije markt economie die succesvol kan zijn.
Talentontwikkeling is dus van groot belang om nieuwe ontwikkelingen die voorspoed brengen tot stand te kunnen brengen. Indien er groepen ontstaan of elkaar ontmoeten door immigratie en die elkaar gaan bestrijden vanwege algemene verschillen in hun identiteit, verlangen sommige stromingen en ik noem ze toch maar links voor het gemak, dat de identiteit moet worden opgegeven, desnoods die van de autochtone meerderheid, om zo de vrede te bewaren. Daarmee bestrijden ze de individuele ontwikkeling en de maatschappelijke structuur die het land succesvol heeft gemaakt. Ze kiezen voor Marx’ visie. De andere groep, die daarvoor vreest, zal met alle kracht daartegen in opstand komen en de sociale en culturele verworvenheden benadrukken, zoals Kerstmis, Elf-stedentocht en Zwarte Piet. Hierdoor ontstaat verdere polarisatie en is de Gordiaanse knoop niet meer te ontwarren. Conclusie: immigratie/afdracht van autonomie aan de EU/globalisering leiden tot polarisatie en ondermijnen de maatschappij. Het is inderdaad tijd voor links om te dimmen en Rob Jetten kan beter opstappen. Stop met elke verdere Europese integratie. Het waarom heb ik hier uitvoerig belicht.

Angélica de Sancé | 16-05-20 | 14:23

Deze Rob Jetten is net zoals velen uit de Linsche hoek, louter geïnteresseerd in de eigen idealen.
U wilt geen groter Europa? Dan deugt u niet.
Weet je wie ook één groot Europa wilde en de niet-acceptanten daarvan üntermenschen vond?

Rest In Privacy | 16-05-20 | 14:21

Een betere dan Robbie Jetten kunnen we ons niet wensen. Die gaat D666 volledig verwoesten. Daarna Sigrid Kaag een andere eurofiel, VN adept en kind van diplomatiek Nederland. Die gaat ook geen stemmen trekken dus allen blij zou ik zeggen!

Blonde Nel | 16-05-20 | 14:19

Europa is (was) de kroon op het Neo Liberalisme. Helaas zijn de landen welke toen destijds de uitvoerders/aanhangers van het Neo Liberalisme waren, USA en UK een totaal andere (Nationalistischer) koers gaan varen. Daarmee is het idee van een superstaat bestaande uit diverse lidstaten in verval geraakt. Jetten gelooft met zijn club D66 nog steeds in deze ouderwetse theorie. Je ziet met name in de huidige coronacrisis dat de regeringen van de lidstaten eerst denken aan hun eigen burgers, het is "ieder voor zich en God voor ons allen". Om nu met een voorstel van meer EU te komen is wereld vreemd. Hoewel ik geen tegenstander van de EU ben, ben ik van mening dat de EU binnen enkele decennia geen bestaansrecht meer heeft in de huidige vorm. Raar dat Politici dit soort uitingen doen in deze tijd!

Toetsiemonster | 16-05-20 | 14:19

Robot Jetten moet zijn harde schijf eens goed laten formatteren. Deze software is kapot.

Gomezlopez | 16-05-20 | 14:17 | 1

Robot jetten moet zijn hardeschijf maar eens goed laten crashen. Zo'n crash waar je metaal op metaal hoort schuren.

Lochos | 16-05-20 | 14:20

Het streven van D'66 naar meer EU (en dus naar een verdere overdracht van nationale soevereiniteit aan Brussel) impliceert een gerichtheid op een verdere afbraak van de democratie. De leden van de Europese (regering) Commissie zijn niet gekozen en het Europees parlement heeft (anders dan ons nationale parlement) niet veel meer dan adviserende bevoegdheden. Van de 705 zetels in het Europees parlement heeft Nederland er bovendien slechts 29. Hoe valt het streven naar meer EU te rijmen met waar de 'D' in D'66 voor staat? Hoe kan met dit streven het Nederlands belang worden gediend? Wat levert de export van Nederlandse producten ons op als deze betaald worden met geld dat van ons afkomstig is? Iemand?

Astimar Teutis | 16-05-20 | 14:16

Het is zo verschrikkelijk naïef te denken dat iedereen net zo beschaafd is als je zelf pleegt te zijn. Uiteindelijk gaan de Fransen, Italianen, Spanjaarden en Duitsers om uiteenlopende redenen voor zichzelf. Deal with it Robje.

Reaganmania | 16-05-20 | 14:13 | 1

Het is voorlopig in elk geval nog wel een hele tijd duidelijk een brug te ver.

Reaganmania | 16-05-20 | 14:15

Wat is Timmermans toch opvallend stil? Ik vertrouw het niet.

balustrade | 16-05-20 | 14:07 | 1

@balustrade | 16-05-20 | 14:07 |
..... opvallend stil
__________
Macron ook.
Zou hij macrona hebben?

Kijkeensaan | 16-05-20 | 14:13

Smerige lijpo die Rob Jetten. Trap die D666 club naar 0 zetels! Dat zal ze leren!

bosmaloot | 16-05-20 | 14:06

Dit land is rijk aan middelmatige, incompetente bestuurders en politici. In een ding waren zij best goed, leren uit boeken. Eindeloos, studeren. Waar anderen van hun jeugd en het jong zijn aan het genieten waren, zaten zij opgesloten in hun studeerkamer om maar vooral veel theoretische kennis tot zich te nemen. Het resultaat was en is het bezetten van vacante plekken op bestuurlijk- en politiek niveau. Vanuit het eenzijdige wereldbeeld maken zij het beleid. Beleid dat vaak haaks staat op wat de burger wil. En dus geschiedde het. De teloorgang van het landje aan de Noordzee. Ingezet vanaf eind zestiger jaren. We zijn er bijna. RIP.

De Evangelist | 16-05-20 | 14:05 | 1

Nou hier sla je de plank toch wel even goed mis, hoor. De mensen die goed in leren waren hebben nu een degelijke productieve baan. Het waren juist de minder begaafden die niet zo intelligent waren die kozen voor de makkelijke studies als communicatie, sociale academie etc. Om zich toch belangrijk te voelen is politiek een uitstekend middel om zich op de voorgrond te plaatsen zonder daadwerkelijke intellectuele capaciteiten of vaardigheden te behoeven hebben.

Grachus | 16-05-20 | 16:56

@Rob Jetten: Nee, ga weg

wiener mit pommes | 16-05-20 | 14:03

Robje Jetten weet zijn moraalpaaltje goed hard te houden..

Croisantneuf | 16-05-20 | 14:01

En steeds met opzet Europa zeggen waar EU bedoeld wordt.

Rambo John J | 16-05-20 | 13:59

Europa wás vooral geweldig. Verschillende landschappen, verschillende culturen, verschillende klimaten. Door de toenemende groei van de intensieve menshouderij aangezwengeld door de aandeelhouders van de massabedrijven, massamultinationals en massaeuropafunctionarissen, is er van de oorspronkelijke diversiteit in culturen, in landschappen, in landbouwproducten niet veel meer over. De enorme schaalvergoting en de wegwerpmaatschappij die is aangezwengeld en in het algemeen door meer dan 90% van de economen (it's the economy stupid) en andere mooi weer praters voor de uiteindelijke aanzwengelaars van dit gebeuren; het internationale kapitalisme en het internationale consumentisme. De wegwerpmaatschappij moet nu een duurzame maatschappij worden, de lineaire een circulaire. Heel mooi gesproken door figuren als Jetten en Klaver die allemaal een houtkachel achter in de tuin hebben staan, waarschijnlijk aandelen hebben in de windenergie, maar in ieder geval aan het eind van de maand een mooi bedrag op hun rekening gestort krijgen zodat ze zich geen zorgen hoeven te maken om de enorme hoge kosten waarmee ze de gewone burger opzadelen. nee, nadat ze weer een blok hout op het vuur hebben gegooid en hun biologisch wijn hebben ingeschonken kunnen ze elkaar weer laten zien hoe verheven ze wel niet zijn boven het gewone pleps. maar als we echt duurzaam willen zijn dan hadden de pappies en mammies van de vrome Jettens en Klavertjes zich moeten onthouden echte bevruchting. Met andere woorden hun ouders waren fout destijds. In ieder geval iedereen die na het rapport "De grenzen aan de groei 1972" van de Club van Rome is geboren heeft dus foute ouders. En dan past het al helemaal niet om dan met het verheven duurzaamheidsvingertje te komen.

ecologiste | 16-05-20 | 13:57 | 1

Europa is een mooi continent. De EU is de dictatuur. Een nieuwe EEG is beter.

Lafayette | 16-05-20 | 14:01

D66 is een partij voor de meest gore landverraders die Nederland ooit gekend heeft. D66 is de NSB van nu. En Jetten is de hedendaagse Rost van Tonningen.

Tarak | 16-05-20 | 13:55 | 1

Hun eigen kroonjuwelen van Van Mierlo weggesmeten: gekozen burgemeester en referendum. Altijd optimistisch daar vissen waar ze stemmen kunnen vangen, het zgn mikken op het grootst mogelijk haalbare publiek onder de heersende omstandigheden. Hun staats Glastra van loon heeft het destijds mogelijk gemaakt dat de familie uit Marokko kon over komen. Zeker een schuldgevoel vanwege de homoreisjes die al zeker sinds de Tweede wereldoorlog richting Mocrolanden worden gemaakt en waardoor wellicht de mocrojeugd het niet zo heeft zitten op sexueel anders geaarden.

ecologiste | 16-05-20 | 14:15

Wat heeft Rob gebruikt?
Dat wil ik ook, vraag het voor een vriend.
Zo nu ff de tegel lezen ;)

ptrck | 16-05-20 | 13:54

U merkt er niks van hoor, alleen de boodschapjes worden duurder, maar dat worden ze altijd. Dus neem een voorbeeld aan Jetten en dommel lekker weg.

GregorVanPallandt | 16-05-20 | 13:53

Heerlijk om te zien dat bepaalde mensen dom zijn. Maar dan ook echt dom.
Over 2 jaar verantwoord hij zich bij een talkshow (publieke omroep) over het doodgaan van D66. 'Mijn woorden zijn verkeerd geïnterpreteerd.'

Portnoy | 16-05-20 | 13:53

Enkele maanden voor de verkiezingen zal deze robot waarschijnlijk afgeserveerd worden en burgemeester worden van Lutjesbroek ofzo. En dan gaan ze met Kaag de verkiezingen in. Niet dat het daar beter van wordt, maar electoraal mogelijk wel

Fijn_dat_je_er_bent | 16-05-20 | 13:51 | 3

Burgemeester van Ede, Zaandam of Zoetermeer zal hem leren.

Reaganmania | 16-05-20 | 14:17

Ja Kaag is mogelijk nog erger -echt een draak van een mens in haar geaffecteerde wereldvreemdheid, geen idee wat dat electoraal gaat opleveren.

2tribes | 16-05-20 | 16:47

@Reaganmania | 16-05-20 | 14:17: Culemborg met zijn grote Molukse gemeenschap die een pesthekel hebben aan finnen is nog beter.

Grachus | 16-05-20 | 17:00
-weggejorist-
Capo-dei-capi | 16-05-20 | 13:51 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Tja meneer Jetten,

In de échte wereld geldt nu eenmaal dat "wie betaalt, bepaalt". Het, in uw ogen, "harde" beleid is nu eenmaal noodzakelijk omdat wij - Belastingbetalend Nederland - geen belasting willen betalen om de overheden van andere volkeren in de EU financieel te helpen die er een - laat ik het voorzichtig zeggen - minder groot belastingmoraal op nahouden. Dus NEE, geen eurobonds!

Wij bepalen zélf wat we met óns geld doen, en uiteraard dient dit geld primair te worden besteed aan de eigen bevolking ("eigen volk eerst").

Vindt u dit werkelijk zo moeilijk te begrijpen? Het bevreemdt mij juist dat u als volksvertegenwoordiger "export" van ons belastinggeld zo vurig promoot.

Gelukkig dat de gemiddelde Nederlandse kiezer daar inmiddels ook zo over denkt. Vandaar ook die nose-dive die uw partij in de peilingen maakt. Dat maakt bij ons hier weer positievere gevoelens los, alsof er dan toch nog een héél klein hoop is voor de toekomst van Nederland na dit RAMPZALIGE lockdown beleid waar Rutte III (inclusief D66 dus) voor verantwoordelijk is.

Overigens is uw metafoor, om als "buitenboordmotor" te fungeren nogal (vast onbedoeld) hilarisch gezien de deplorabele staat van D66 in de peilingen: Een buitenboordmotoortje met een marginaal aantal PK's .

U zult namelijk never nooit niet de boel willen laten klappen om verkiezingen te forceren (want anders is het op naar de 0 zetels), uw onderhandelingspositie is dus 0 komma 0 (wilt u weten wie wél wist hoe je moet onderhandelen? Google op "Iron Lady", "handtas" en "I want my money back") binnen de coalitie.

En gezien de achterbaksheid binnen uw eigen gelederen betekent een te grote broek aantrekken een gegarandeerd mes in uw rug van uw concurrenten binnen uw eigen partij (die nu uiteraard helemaal graag zo hoog mogelijk op de lijst zullen willen staan vanwege het te verwachten slechte verkiezingsresultaat), zodra uw bluf en grote mond fout uitpakt.

Maar gelukkig dan maar dat u uw bijzonder groot charisma nog heeft, en met een toekomst waarin AI een doorslaggevende rol zal gaan spelen is "Robot Jetten" uiteraard een "unique selling point".

Uw extreem (onzin) pro-EU verhaal, en dat van D66, is inmiddels voorspelbaar. Laten we hopen dat we daarvan (in ieder geval in de Tweede Kamer) definitief verlost zullen zijn vanaf maart 2021.

Kompromat | 16-05-20 | 13:48

We krijgen pas een omslag wanneer politici en publieke sector een korting krijgen van 25% op hun salaris, net als velen onder ons. Dan zijn alle maatregelen plots voorbij. En vergeet daarbij niet die hele EU club in Brussel daar bij te betrekken.

ceesreis | 16-05-20 | 13:48

Na de verkiezingen, volgend jaar, tekent Rutte keurig bij het kruisje en worden de pensioen-miljarden netjes overgemaakt naar Brussel.

meneer Q | 16-05-20 | 13:47

Oh ja, aan al die pro-EU-mensen: bekijk de bevolkingspiramides eens van de zuidelijke EU-landen en direct erop hun pensioenreserves. Spoiler alert: dat wordt een ongekend drama die ze graag met anderen willen delen.

JohnLocke | 16-05-20 | 13:47 | 1

Dat is Corona toch aan het oplossen. Het ouderenoverschot?

JanVergoor | 16-05-20 | 14:08

Belachelijk standpunt natuurlijk, maar het is tenminste wel consequent eurofiel zoals we dat van '66 gewend zijn.

Het werkelijke gevaar komt natuurlijk van de VVD. Rutte die weer eens voor de bühne eurosceptisch gaat doen. Met z'n feestcommissie, manmanman. En kennelijk laten kiezers zich voortdurend graag voorliegen, of het interesseert ze niet.

Wisteria | 16-05-20 | 13:47 | 3

De toename aan virtuele VVD zetels komt vooral door wezels die onder het mom van ‘het is niet mijn partij, maar altijd nog beter dan links” hun wegkruipen rechtvaardigen. Lekker politiek van twee walletjes eten. PVV/FvD lullen, VVD stemmen. En dadelijk de grootste klagers over gebroken beloften.

Lafayette | 16-05-20 | 13:59

En zo is het ook. Vvd="66 zouden gewoon moeten fuseren. Zelfde ideologie. ALDE.

anti-fatwa | 16-05-20 | 14:04

Klopt, Rutte is de EU-mol van D66. Daarvoor krijgt hij als dank "43" zetels.

Goedzo | 16-05-20 | 14:19

Ligt die leiperik opgebaard ofzo?

Voorhebben | 16-05-20 | 13:46

Die Rob Jetten ziet er nogal dromerig uit. Kan iemand misschien een stevige kop koffie voor hem inschenken? Misschien dat dan zijn ogen open gaan voor de realiteit. De belastingbetalers walgen inmiddels van zijn EU.

Wladimir 1928 | 16-05-20 | 13:46 | 2

Hij staat midden in een pijp beurt klaar te komen.

echtpaul | 16-05-20 | 14:05

De gemiddelde Nederlander voelt geen enkele verwantschap met Portugezen, Letten, Bulgaren of Cyprioten. En zeker niet een dusdanige band om eventjes gezellig samen beleid te maken of de financiële zaken samen te regelen. Laat staan dat we structureel miljarden gaan overmaken per jaar naar die contreien. Ik snap er geen bal van hoezo die pro-EU-zeloten dat gevoel wel hebben.

Ik voel in ieder geval een stuk meer verwantschap met Engelsen, Noren en Zwitsers, en eigenlijk ook meer met Canadezen, Australiërs en Nieuw-Zeelanders dan de eerstgenoemde landen. Maar zelfs dat betekent niet dat ik de wetgevende, uitvoerende en rechtsprekende macht wil delen met hen.

JohnLocke | 16-05-20 | 13:46 | 5

Ik heb hetzelfde met de bizon. En een beetje met de Maori's. Voor de wedstrijd je tong uit steken. Het liefst als je tegenstander met vuurwapens is uitgerust (en ook een beetje met pokkendekens). Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Rest In Privacy | 16-05-20 | 14:23

Australiërs, Nieuw-Zeelanders en Canadezen zijn Engelsen; de Canadezen hebben een opstandige Franse provincie die veel eist en veel kost.

Arachne | 16-05-20 | 23:04
▼ 2 antwoorden verborgen

D66. Net zo achterhaald als de VS.
Europa. Net zo modern als het Ottomaanse rijk.
Nederland. Een onsje meer graag, anders wil ik niet.

Schadenfreude | 16-05-20 | 13:45

Met zijn allen head first, man man man.

piet7003 | 16-05-20 | 13:44

Pechtold kreeg D66 ooit naar 3 zetels, maar Jetten kan het beter. Aldus Jetten.

witwas | 16-05-20 | 13:43 | 1

D66 is zelfs ooit door Turkse voorkeursstemmen in leven gehouden meen ik me te herinneren.

Reaganmania | 16-05-20 | 14:19

.. wie stemt er eigenlijk voor dit soort nieuwe_socialisten voor deze eeuw!
Kunnen ze hun bril wel afzetten of een snor afscheren, maar dat waren maar cosmetische verschillen.

Jan Passant mk2 | 16-05-20 | 13:42

Begrijp niet hoe hij het iedere keer voor elkaar krijgt om echt de allerstomste positie in te nemen in het debat. Wat een masochist.

ScepticalMillenial | 16-05-20 | 13:39

Hopeijk zullen Rob Jetten en Jesse Klaver D66 en GL met hun onrealistische oplossingen en idealen verkleinen, maar ik vrees dat de nederlander graag een socialistische verzorgingsstaat wil van de wieg tot het graf. Ze betalen graag belasting, geloven in eeuwig overheids pensioen en denken het liefst niet na over de politiek. Zelfs als over ons inkomen 80% belasting wordt geheven worden die 225 nutteloze uitvreters in den Haag nog niet met pek en veren weggestuurd. Elke Amerikaan, Australier, Afrikaan, Aziaat vreet een tamme nederlander op bij z'n ontbijt. Wij brave in slaap gewiegde schapen gaan het niet redden.

vlotterik | 16-05-20 | 13:38 | 1

Eens en als er dan eens een lastpak is voor de gevestigde orde dan wordt die kundig geruimd. Dat notabene zon lastpak jaren later in het gelijk wordt gesteld, wordt maar door een klein lullig deel van het electoraat bekeken:
www.youtube.com/watch?v=ZLu6WRPPmTE&a...

Daarom betwijfel ik ook of FVD of zelfs de PVV eigenlijk wel echt iets kunnen veranderen. Ze moesten een groep mensen wel een politieke partij geven, maar dan wel 1 die niet teveel schade kan aanrichten.

Dus gewoon bukken lieve medelanders, dieper en dieper, op 1,5 meter afstand.

Durereaguurder | 16-05-20 | 13:54

Ik ben blij dat Jetten hier nu mee komt, mooie kans op nog minder zetels. Misschien dat hij het kabinet ook nog weet te laten klappen...dan is D66 helemaal weg

Nederlanddraaitdoor | 16-05-20 | 13:37 | 3

Ik hoop dat deze droom zal uitkomen.

born2killn00bs | 16-05-20 | 13:40

Mja, dat wordt ook al jaren gezegd over de PvdA. Dit politieke halfleven heeft echt veel meer nodig dan een streng knoflook of een zilveren kogel.

Jan Passant mk2 | 16-05-20 | 13:44

Kabinet klapt niet hoor. Gewoon rustig wachten tot volgend jaar, dan mogen wij weer.
En daarna kabbelt het vervolgens weer op dezelfde toer verder. Zij het met de nodige en vooral onnodige belasting- en accijnsverhogingen.

Garantiebewijs | 16-05-20 | 13:45

Maar ja, Wat had u anders verwacht van dit Eurofiele klimaat drammertje.
Er is nog geen zinnig woord gesproken of beleid uitgevoerd ,voor de Nederlanders, door dit clubje eng nekken.
Karin Orwellongren -Secreet Kaag -Robbie de robot en Steenkouwe Kees zijn de naam volksvertegenwoordiger niet waardig.

Datgingniegoed | 16-05-20 | 13:37

"Mijnheer Jetten, heeft Islam gelijk over homo's?"
Signal SIGSEGV, segmentation fault, process terminated, core dumped.

Chuck the plant | 16-05-20 | 13:36 | 2

Europa! Europa! Europa! Europa!
*Stack overflow*
Kernel panic

boerk | 16-05-20 | 13:48

@boerk | 16-05-20 | 13:48: mijnheer Jetten, hier zijn wat rapporten over klimaatzwendel en corruptie in de eu en ook nog wat rapporten over de loyaliteit van bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland.
# rm - Rf *
#

IkWilOokWatZeggen | 16-05-20 | 14:02

Ik dacht eerder aan minder Europa. Ze hebben deze periode meer ruzie gecreëerd dan (zogenaamde) solidariteit.

born2killn00bs | 16-05-20 | 13:35

Blijf positief mensen.
Er komen over niet al te lange tijd een flinke lading donor organen beschikbaar: geheel 66 blijkt terminaal te zijn, en dat zijn natúúrlijk mensen die geen bezwaar hebben gemaakt tav verplichte orgaandonatie.

Nuuk | 16-05-20 | 13:35

Jetten zegt feitelijk dat het in ons belang is om armer dan Albanië te worden.
Want zolang wij door hard werken en hoge belastingen een kleinere staatsschuld hebben dan feestbeesten als Italië, zullen wij voor die feestbeesten moeten opdraaien.

"Op naar meer armoede en dus meer EU-gelden", aldus Jetten.
Maar is dat wel zo?
Het klopt natuurlijk wel dat de EU er altijd naar gestreefd heeft om corrupte feestbeesten met een gat in hun hand te belonen. Vandaar ook de euro, ECB-beleid, eurobonds, etc.
Maar stel dat de EU er in slaagt Nederland op het welvaartsniveau van Albanië te krijgen, dan is dat nog geen bewijs dat we corrupt zijn. En voor landen die niet corrupt zijn, is het verkrijgen van netto EU-gelden niet mogelijk.

En zelfs al zouden we ooit corrupt genoeg worden om aanspraak te kunnen maken op de daarvoor bedoelde EU-gelden. Dan nog is het nog maar de vraag of landen als Albanië en Italië voor ons willen betalen.
Corrupte politici zijn niet per se de meest betrouwbare, namelijk.

Dandruff | 16-05-20 | 13:34

Goed bezig Rob, sloop je partij nog verder. Dat is het beste voor Nederland.

Piet Karbiet | 16-05-20 | 13:34

Hij heeft het nog steeds niet door hoe een enorme pedante domme populistische zeurnicht een groot deel van zijn eigen achterban hem vindt.

litebyte | 16-05-20 | 13:33 | 1

Huh, heb je voorbeelden van schotschriften van D66'ers? Zover ik weet loopt het D66 volk tegenwoordig net zo braaf en praten ze alles klakkeloos van de Grote Leider na als de gemiddelde GroenLinksert. Geef mij hoop.

Grachus | 16-05-20 | 17:09

Smerige ratten blijven het. Het verhaal van D66 is precies wat Robotje hier doet, ergens mee akkoord gaan en na een bepaalde tijd de boel verzieken omdat het weer campagnetijd is.

Nederland80 | 16-05-20 | 13:33

Ik denk dat het strategisch van Rob is. Hij weet dat hij kansloos is want Kaag moet de volgende D66 leider worden ( met kans op het premierschap ). Ergo, tussenpaus Rob moet opzij geschoven worden en de enioge manier waarop hij nog een voetnoot in de politiek kan maken is door met zulke ( kansloze, weet hij zelf ook ) vergaande ideeen te komen dat hij straks met opgeheven hoofd de politiek kan verlaten door te zeggen: ja, jongens, we moeten uiteindelijk wel die kant op maar de Nederlandse kiezer was nog niet rijp voor die boodschap. Waarop er een of ander goedbetaald flutpostje in brussel op hem ligt te wachten. Of bij de VN, kan hij nog meer vlieguren maken en vakantieselfies vanuit Islamitische landen posten. Met ingehuurde actreutel als dekmantel.

Graaisnaaiert | 16-05-20 | 13:32 | 3

D66 gaat dezelfde kant op als DENK en 50Plus. Het zinkende schip is niet meer te houden.

Nederland80 | 16-05-20 | 13:35

@Nederland80 | 16-05-20 | 13:35:
Ik hoop het van harte maar ze hebben als activistisch clubje altijd al die jojobewegingen gemaakt, dus ik ben bang dat het net zo hardnekkig als een koortslip blijkt te zijn.

Graaisnaaiert | 16-05-20 | 13:42

@Graaisnaaiert | 16-05-20 | 13:42: Dat activistisch is juist iets van de afgelopen twintig jaar. D66 was van origine juist niet activistisch. De vroegere D66'er beschouwden socialisten en proto GL'ers als kleine kinderen.

Grachus | 16-05-20 | 17:12

In tijden van nood leer je je vrienden kennen. De EU is het muurbloempje in deze crisis. Verder dan het schuiven van bakken belastinggeld komen ze niet.

Kwelbeller | 16-05-20 | 13:31

Over Hongarije gesproken, wanneer is er voor het laatst een democratische stemming geweest in de Tweede Kamer?

Rest In Privacy | 16-05-20 | 13:31 | 1

Sinds de invoering van politieke partijen en partijvoorzitters die het woord voeren voor Kamerleden doe onafhankelijk hadden moeten zijn is de Tweede Kamer illegaal bezig en zouden de besluiten nietig moeten zijn.

Frau Merkel | 16-05-20 | 13:39

You... stupid boy!

litebyte | 16-05-20 | 13:30 | 5

Eh, Dad's Army?

Garantiebewijs | 16-05-20 | 13:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Denkt Jetten er wel aan dat we in een pandemie zitten en er misschien nog meer gaan komen.
Zelfs in Spanje heb je verschillende fases en mag je alleen in de fase begeven die hetzelfde is. Net is vrij gegeven dat provincie Tarragona nu geheel in fase 1 zit en je daar mag begeven. In andere provincies nog lang niet.

gato | 16-05-20 | 13:30 | 1

Die denkt alleen aan meer EU, maar vergeet eventjes dat het tenslotte Rusland was die Italië hielp. Niet dat de hulp geholpen heeft hoor, maar dan doe je als Europa iets niet goed.

born2killn00bs | 16-05-20 | 13:37

We staan aan de vooravond van een economische depressie die alleen maar een precedent kent in de jaren dertig van de vorige eeuw, maar D66 heeft zoals altijd meer liefde voor het buitenland dan voor het eigen land. Zo kennen we ze weer.

Schulzie | 16-05-20 | 13:29 | 3

Ze gaan vast met de vijand heulen voor als die komt.

suscrofa | 16-05-20 | 13:39
-weggejorist-
GoyishaKopf | 16-05-20 | 13:46
-weggejorist-
GoyishaKopf | 16-05-20 | 13:28 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Geef die Jetten een GS bokaal voor de meest waardeloze politicus aller tijden.

born2killn00bs | 16-05-20 | 13:28

Italië heeft al zijn burgers 500 euro vakantiegeld gegeven. Bij ons krijgen een half miljoen mensen geen vakantiegeld. Straks loopt hier half Nederland bij de voedselbank terwijl de Italianen van ons geld op het strand liggen. Prima idee die EU.

osolemio | 16-05-20 | 13:26 | 1

Krijgt de voedselbank donaties uit Italië; pasta, parmaham, bruschetta

Arachne | 16-05-20 | 22:56

Europa is het betonblok rondom onze onderbenen die ons in deze crisis uiteindelijk zal doen afzinken naar onpeilloze diepte waar het zonlicht niet kan doordringen.

suscrofa | 16-05-20 | 13:25

"In het regeerakkoord staat: geen verdere stappen richting een ‘transferunie’, sterkere landen die zwakkere helpen.

„Het is nu juist verstandig om die stappen wel te zetten. Dat is in het Nederlandse belang: zodat een bloementeler zijn bloemen in Italië kan blijven verkopen.”

Iedereen en zijn oude moeder 'eist' geld van Nederland, en Jetten vindt het ook nog 'verstandig' daaraan toe te geven. En niet alleen de zuidelijke olijfoliestaten in de EU, hoor, we hebben ook nog dat blok aan ons been in het Caribisch gebied. Dit lees ik elders dan weer:

"Bestuurders op Curaçao, Aruba en Sint-Maarten moeten salaris inleveren en aan andere strenge voorwaarden voldoen om hun landen binnen het Koninkrijk der Nederlanden in aanmerking te laten komen voor een tweede coronasteunpakket."

Ik wist niet eens dat er kennelijk al een eerste coronasteunpakket naartoe was. En salaris inleveren? Wat verdienen ze daar dan?

"Ook zou er vanaf nu een 'Caribische balkenendenorm' gaan gelden: de hoogste bestuurders en hun consultants mogen dan maximaal 1,3 keer het salaris van de minister-president verdienen."

Dus je kunt concluderen dat ze op dit moment nog méér dan 1,3 van de Balkenendenorm verdienen, want het moet terug naar 1,3. Maar geldt in Nederland niet gewoon 1,0 keer de Balkenendenorm als max salaris voor lieden in overheidsdienst? Waarom moeten ze op die eilanden een 'Caribische balkenendenorm' hebben, die kennelijk 0,3 keer hoger ligt dan hier?

Bovendien hebben die kuteilanden al laten weten dat helemaal niet te gaan doen:

"Minister-president Eugene Rhuggenaath van Curaçao liet al weten dat Nederland voorwaarden stelt waar het land "ondanks alle moeite" niet aan kan voldoen."

Precies hetzelfde als Italië, Spanje, en Frankrijk: wel bakken met geld willen ontvangen, maar daar voorwaarden aan stellen? Wie denken wij wel niet wie we zijn?

Dr_Johnson | 16-05-20 | 13:21 | 6

Was het niet Hero Brinkman die lang geleden al zei: "Je moet die kuteilenden te koop zetten op Marktplaats".

Het zijn corrupte roversnesten, en elke keer wanneer de Nederlandse overheid maatregelen wil nemen om daar orde op zaken te stellen, krijgen ze daar bloedspuwingen en volgen er beschuldigingen van 'neokolonialisme' en de arrogantie van de 'makamba's' die zich met de interne aangelegenheden van die eilanden komen bemoeien.

Alleen als ze er weer eens platzak zijn en vele miljoenen nodig hebben, dan behoren ze opeens tot het Koninkrijk der Nederlanden. En Nederland geeft uiteindelijk altijd weer toe, want het kolonialisme, hè, want het slavernijverleden, hè. In het klein laat Nederland zich op die manier door een ver verleden chanteren, zoals in het groot de Duitsers zich elke keer laten chanteren om de rekening maar weer op te pakken vanwege de oorlog.

Ik denk dat zowel Nederland als Duitsland de afgelopen 7 decennia voldoende financieel gecompenseerd hebben voor hun 'foute' verleden. Het moet maar eens over zijn met dat schuldgevoel waar de rest van blijft profiteren.

Dr_Johnson | 16-05-20 | 14:20

@Dr_Johnson | 16-05-20 | 14:20: Second that - te bespottelijk voor woorden dat onze regering zich elke keer opnieuw met een paar goedgemikte woordjes laat chanteren door die overzeese opportunisten !

2tribes | 16-05-20 | 17:05
▼ 3 antwoorden verborgen

En weer toont EU66 haar ware gezicht.

ondemocratisch
(politiek) in strijd met de democratie

Vincent_AK | 16-05-20 | 13:20

Robina's zetels gaan wel naar PvdA en VVD,we schieten er dus niet echt iets mee op,want die staan ook in de EU verf. Straks krijgen we er Asscher en Yasses voor terug,zo saampjes met Rubber en judasje Segers. Links is nog steeds een woekerend kwaad. Zie de Democraten in Amerika,die maken daar alles gewoon kapot wat op hun HvA weg komt onder leiding van een lispelende spugende gewetenloze vrouw met een onderwereldnaam uit een maffiaserie. Pelosi.

hertogvanzottegem | 16-05-20 | 13:17

vraag me af hoe ie dat gaat uitleggen. Dus als wij Italie een miljard geven, dan komen ze hier niet 23 Euro 37 uitgeven, maar 2 miljard. En kijken of mensen dat geloven.

skoftig | 16-05-20 | 13:17

Het is lovenswaardig dat Jetten pleit voor iets wat hij denk dat goed is, en dat electorale overwegingen daarbij secundair lijken te zijn. Zouden meer politici moeten doen, of je het nou eens bent met Jetten of niet.

beldewouten | 16-05-20 | 13:17 | 8

@Graaisnaaiert | 16-05-20 | 13:40: Ik vind het prima en in zij geval dapper dat Greet zegt wat hij denkt. Ben het alleen niet met hem eens en vind dat hij meer kwaad dan goed doet. Is toch niet erg?

beldewouten | 16-05-20 | 14:24

@Mensdier | 16-05-20 | 13:33: Whut? Een meer partijenstelsel werkt iets anders. Democratie is geen synoniem voor populisme, wat jij omschrijft. Over het algemeen hebben politieke partijen een beeld van hoe de samenleving moet worden ingericht, vaak geënt op een politieke stroming of levensovertuiging. Wel is er binnen een democratie ook ruimte voor populisten.

beldewouten | 16-05-20 | 14:27

Je schat het hem te hoog in. Robje denkt werkelijk dat dit standpunt en deze opstelling hem populair maakt.

Grachus | 16-05-20 | 17:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik snap nog steeds het argument niet dat we de Italianen geld moeten geven, zodat zij weer onze bloemen kunnen kopen. Dan kunnen we toch net zo goed dat geld rechtstreeks aan onze bloemensector geven, scheelt ook weer een hoop dure ambtenarenvingertjes die allemaal aan dat geld moeten zitten.

FrankVeer | 16-05-20 | 13:17 | 3

En die bloemen hoeven we dan ook niet te telen waardoor we eerder voldoen aan CO2 normen

witwas | 16-05-20 | 13:34

Maar dan gaat het BNP van Italië en Nederland omlaag, Waardoor de boekhoudkundige trucks uit Brussel niet meer werken.
Je kan de bloemensector maar beter nu inkrimpen want het VK lijkt toegang tot de Nederlandse bloemen niet een heel hard onderhandelingspunt te maken:

The United Kingdom imports $3bn worth of flowers every year, historically from the Netherlands. But with a possible Brexit looming, it is looking to Kenya, a trading partner with whom it has had a special relationship with. That has given new hope to Kenyan flower growers that their English roses will soon be blooming in the UK.

W_F | 16-05-20 | 13:47

Klopt. Dit is hetzelfde als een kroegbaas die zijn omzet wil verhogen maar eindeloos alles op de lat zet.

5611 | 16-05-20 | 13:47

We sturen geld naar Zuid-Europa zodat Zuid-Europa onze bloemen kan kopen. Jaja. Je zou bijvoorbeeld ook de boycot van bloemen en kaas naar Rusland kunnen opheffen want a: maken ze het nu zelf - die kaas - en b: zijn dat geen strategische, hi-tech of militaire sectoren dus kan dat gewoon veilig. Maar ja, Jetten is besmet met het EU-virus en dan ga je staatsgevaarlijke dingen roepen.

Graaisnaaiert | 16-05-20 | 13:17 | 2

Ze mogen het geld ook aan mij geven, dan koop ik die bloemen wel, is dichterbij.

Blauwpetje | 16-05-20 | 13:18

De masochisten in Nederland worden er weer aan herinnerd welke partij voor hen de beste is.

Rest In Privacy | 16-05-20 | 13:16

Kan me nu een voorstelling maken van hoe mijn opa's en oma's zich een jaar of 85 geleden gevoeld moeten hebben over ene mijnheer Mussert.
En daar wil ik het wat deze gladjanus betreft bij laten.

gemeentereiniging | 16-05-20 | 13:12

Meer EU, Meer Meer globalisering, Meer geld naar Afrika, wil '66 tegenwoordig ook nog iets voor de mensen in Nederland betekenen of zitten ze hier om de rest van de wereld te vertegenwoordigen?

GroetenVanUrk | 16-05-20 | 13:12

D66 in koor "wij zijn niet eng"......

J.Thee.Cohen | 16-05-20 | 13:12

Ik ben ook voor meer Europa. Maar dan tegen 10% van de huidige kosten. Regel dat goedverdoeme!

Pferdefotze | 16-05-20 | 13:11 | 1

Meer Europa kan niet. Meer EU wel. Is trouwens ook een (gewilde) verspreking van veel eurofielen: Europa zeggen als je de EU bedoelt, want dat zijn twee heel verschillende dingen.

FrankVeer | 16-05-20 | 13:13

Hulde voor dit interview! Op naar 0 zetels.

Rest In Privacy | 16-05-20 | 13:11

Diversiteit66 graaft haar eigen graf.

Thoth | 16-05-20 | 13:10

Zelfs de VS is al decennialang een puinhoop. De VS met zijn fantastische Declarion of Indepencence, constitution and Bill of Rights. Het land had vanf het begin één regering, een grondwet en een set regels waaraan elke nieuwe staat aan moest voldoen.

En dan komt daar de EU -de politieke versie van de Addams Family- even aankakken en zal het gegarandeerd beter gaan doen.

Maar goed, ook D66 heeft nou eenmaal een achterban die van tijd tot tijd oraal bevredigd moet worden.

Varende_Reaguurder | 16-05-20 | 13:10 | 2

Bloody mobiele keyboards.

Varende_Reaguurder | 16-05-20 | 13:13

Staten hadden meer rechten dan de centrale overheid. Dit om te voorkomen dat de centrale overheid teveel macht en teveel invloed zou hebben en uiteindelijk dictatoriaal zou worden.

Arachne | 16-05-20 | 22:48

Voorlopig geen cent meer naar hobbyprojectjes ( eu ) en ander soort staatsondermijnende hobby industrietjes(greendeals,azc’’s cultuurveranderaars,enz)Die centen hebben we de eerste 20 jaar zelf nodig.

van stampij | 16-05-20 | 13:10

Spanje 102 doden erbij, het laagste aantal sinds de Estado de Alarme. Zwitserland 6.

van Oeffelen | 16-05-20 | 13:10

Het lijkt bijna afgesprokenkartelpolitiek. Als D66 pro transferunie is, lijkt VVD opeens weer eurokritisch. De kiezer is een dom kind in een ijswinkel die je vraagt: wil je een bolletje van die vieze vanille of die lekkere chocolade smaak die iedereen nu lekker vindt? En het kind heeft dan niet door dat er ook nog andere smaken zijn. Een lekker bolletje PVV met meeuwensmaak of een lekker bolletje tomatenijs van de SP.

Middensteun | 16-05-20 | 13:09 | 7

@Middensteun | 16-05-20 | 13:16: Ja zo werkt het helaas wel vaak, heb me daar zelf in het verleden ook weleens schuldig aan gemaakt.

2tribes | 16-05-20 | 17:11

@Middensteun | 16-05-20 | 13:16: Ik heb juist het tegenovergestelde. Il wil helemaal niet het "grote verhaal en idealen", dat zijn bijna altijd zonder uitzondering enge ideolog(i) e/ë n. Geef mij maar praktisch en nuchter. Rutte is een lul, maar dat is wel zijn (enige) goede eigenschap.

Grachus | 16-05-20 | 17:21
▼ 4 antwoorden verborgen

De toon, oh nee, de toon!

dugo | 16-05-20 | 13:08

Meer Europa? Wil hij land ergens veroveren? Meer EU zal hij bedoelen.

BozePaarseMan | 16-05-20 | 13:06 | 3

Hohoho, Albanie en noord Marcedonie staan op het verlang lijstje van de EU.

Datgingniegoed | 16-05-20 | 13:20

Het is schrikbarend hoeveel politici die 2 door elkaar gebruiken.

frickY | 16-05-20 | 13:25

@frickY | 16-05-20 | 13:25:
Risk en geopolitiek halen ze ook de hele tijd door elkaar. niet voor niets dat Europa op het Riskbord blauw is, net zoals de vlag van Europa, pardon, de EU...

Graaisnaaiert | 16-05-20 | 13:26

Jetten is alvast aan het voorsorteren. Hij weet dat ie het gaat afleggen tegen Kaag. Voorsorteren voor een Europese baan blijft dan over.

Paradijs | 16-05-20 | 13:05 | 5

Kaag is veel te sleets en afstandelijk, dat wordt geen stemmentrekker

van Oeffelen | 16-05-20 | 13:12

Die Kaagbaan veroorzaakt nu al veel klachten.

nick.name | 16-05-20 | 13:14

@van Oeffelen | 16-05-20 | 13:12:
U onderschat haar spruitjesgehalte enorm:
1: vrouw
2: hoog-opgeleid
3: Shell, VN
4: Internationaal
5: Acceptabel voor progressief en Arabisch Nederland.
Daarnaast wordt er al voorgesorteerd in de media doot zo af en toe het mantra "het is niet automatisch zo dat de grootste coalitiepartner ok de premier levert".
Nee, ik heb een heel naar voorgevoel dat deze vrouw niet alleen lijsttrekker van Dhimmi66 wordt maar ook nog eens de volgende MP van dit land. Ze tikt teveel deugboxjes...

Graaisnaaiert | 16-05-20 | 13:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Steek die EU lekker in je uncanny valley, Rob.

threeheadedmonkey | 16-05-20 | 13:04

Moet RobJetten geen medicijnen hebben ? Volgens mij is dat vreemde mannetje niet helemaal goed in zijn hoofd. Kan hij niks aan doen natuurlijk. Maar tegenwoordig zijn ze heel ver met psychofarmaca. In dat bovenkamertje moeten dringend de ramen open, hangt een muffe, verschraalde en verstikkende D66 meur. Met wat hulp uit de apotheek ruikt het daar straks weer lentefris.

Motleycrew | 16-05-20 | 13:04 | 1

Hij heeft eurofilica melitis en een ontstoken deugglaucoom, daar is geen kruid meer tegen gewassen.

Blauwpetje | 16-05-20 | 13:13

Als de crisis centraal zou zijn aangepakt ipv iedereen voor zich maar wat aan rommelen, zou corona veel effectiever zijn aangepakt. Dan hadden we deze schade niet gehad. Dus idd: meer EU.

panthoseen | 16-05-20 | 13:04 | 8

@panthoseen ; in Nederland en Europa. “Eu” is maar één bedacht label. Daar kan je vanaf. Uit Europa niet.

BenDeLier | 16-05-20 | 13:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Europa, van oudsher een conglomeraat van naties van steeds wisselende samenstelling, is dus niet de EU. De EU is een conglomeraat van onderling uitwisselbare corrupte bureaucraten. Dezelfde kruideniersmentaliteit als '66, maar dan een multinational.

Een soort Aardappel Anders, maar dan echt onbetaalbaar en nog slechter voor de spijsvertering. En, bij gebrek aan goede vezels, laat staan je stoelgang. Ook al ben je nog zo uitgewoond.

Rest In Privacy | 16-05-20 | 13:04 | 2

Ach als je maar genoeg genomen bent vanachter loopt het er vanzelf wel uit.

Captain Diehard | 16-05-20 | 13:09

@Captain Diehard | 16-05-20 | 13:09: Dat is gelukkig niet waar, kan ik u met een gerust hart mededelen. Hoewel het mogelijk per individueel geval kan variëren. Maar tegenwoordig ga je toch al bij voorbaat op de grote hoop: dan maakt al dat klein menselijk leed inderdaad niet zo veel meer uit. Voor de goede orde: een soepele kringspier is ook een kwestie van trainen. De werking ervan gaat er zelfs op vooruit!

Rest In Privacy | 16-05-20 | 13:42

Het is een complexe materie sinds we in de Eurozone zitten met 1 munt. Het evenwicht is lastig zolang we in de EU zitten. Maar ergens moet het helder zijn voor de Zuid-Europese staten dat gratis geld en het uitmelken van Noord-Europa een grens heeft bereikt, het moet ergens ophouden. Niet alles hoeft maar ten koste van Noord-Europa te hoeven gaan, de ingezetenen daar pikken het op een gegeven moment niet meer. Vrede en vrijheid kan heel fragiel zijn, dat mogen ze met hun geschiedenis in Zuid-Europa ook wel eens van doordrongen raken?

Jan, Leiden | 16-05-20 | 13:04 | 1

Jetten is een landverrader, hij is tegen het bestaan van soevereine staten. Uw gelijk voor landverrader Jetten niet van belang.

Tarak | 16-05-20 | 14:04

Eurofiele schandknaap Jetten. Laat dat rubbertegel schaap maar blaten.
De fascistenclub EU zal vallen, verzuipen, doodgaan. En elke eurofiel die gered wil worden zal figuurlijk hangen aan het schavot van het volk. Eerder of later, edoch onvermijdelijk. Ook het vierde rijk zal niet voltooid worden, al zal het een bittere strijd worden om die schuimbekkende fascisten en hun schandknaapjes omver te werpen. Minder minder minder EU en meer meer meer Nederland!

Mensdier | 16-05-20 | 13:03 | 1

Moet u wel snel zijn, want ze importeren jaarlijks miljoenen lieden die voor hen het vuile werk gaan opknappen.

Grachus | 16-05-20 | 17:24
-weggejorist-
Imzadi | 16-05-20 | 13:02

Jetten kan niet hard genoeg roepen, Dictatuur66 op naar de 0 zetels!
Ik denk persoonlijk meer aan een versnelde Nexit.

tsjajaja | 16-05-20 | 13:02

Ik heb in mijn leven al veel voldidioten mogen aanschouwen, maar die Robot Jetten is een van de allergrootsten.

Buto Terong | 16-05-20 | 13:02 | 1

Die poedel met dat rode montuur in het EP is serieuze competitie. Zelfde perfide clubje uiteraard.

H. Caulfield | 16-05-20 | 13:50

Richt een dictatuur op een je krijgt een heleboel foute vrienden. Had Adolf Schickelgruber ook last van toen hij het 1000 jarige rijk stichte. De meeste foute figuren die je maar kunt verzinnen kreeg hij achter zich.
Wat dat betreft kan Rob Jetten zo aansluiten bij Guy Verhofstadt, Hans van Baalen en Hans Brusselmans.
En met van achteren genomen worden zonder vaseline heeft Rob Jetten ook wel ervaring maar dat betekent niet dat wij dat ook willen.

Osdorpertje | 16-05-20 | 13:01

Lekker gebruik maken van de verwarring, Rob. Gaan we dus niet doen. Nu is de tijd om je te richten op het landsbestuur, dan wel op het verscherpt toezicht op dat bestuur als je in de oppositie zit, niet om politieke spelletjes te bedrijven of proefballonnetjes op te laten. En zeker niet om de staatsinrichting maar eens op de schop te gooien.

Muxje | 16-05-20 | 13:01

Samenvatting
Jetten vindt El Presidente een jolige lul. Meer geld naar Italië. Breek het regeerakkoord open als een mannenanus.

Bleib zu Hause.

RickTheDick | 16-05-20 | 13:01 | 3

Blijf in uw kot!

Toetsenbordcomplex | 16-05-20 | 13:04

Associatie bij die kop van Jetten: bomen verbranden, natuur vernietigen, lallende dombo.

Fijnstoffer | 16-05-20 | 13:00

Kom graag deze zomer persoonlijk mijn centjes afgeven in Griekenland.

Binnenbaan | 16-05-20 | 13:00

Ik denk dat Jette een soort van Stockholm-syndroom heeft, maar dan de Brusselse versie. Het is onnatuurlijk om zo met uitzuigers te heulen.

BrutusBosch | 16-05-20 | 12:59

Nederland is het met hem eens want de VVD denkt er uiteindelijk net zo over, ook al wordt er geveinsd dat Rutte niet zo pro EU is. Zijn baantje staat nog steeds klaar.

Lafayette | 16-05-20 | 12:59 | 2

Dus eigenlijk: als we het salaris van Rutte naar bijv 2 miljoen opschroeven, dan scheelt ons dat miljarden.

skoftig | 16-05-20 | 13:15

Jetxit.

aamert | 16-05-20 | 12:59

Hij heeft eindelijk zelf iets gevonden dat afwijkt van alle andere partijen (en gezond verstand): laten we als varken met een stel kippen de krachten bundelen in een nieuw samenwerkingsmodel: we gaan eieren met spek maken.

De verwarde man | 16-05-20 | 12:58

Het is niet de eerste keer dat deze foto wordt gebruikt. Ik begrijp ook waarom. Buiten beeld is iemand aan het werk om de heer Jetten wat plezier te bezorgen. Wie zou dat zijn?

JvanDeventer | 16-05-20 | 12:57 | 3

Marcel Gelauff.

Toetsenbordcomplex | 16-05-20 | 13:00

De oncoloog met zijn rubber handschoen “Hoeveel vingers steek ik op?”

Osdorpertje | 16-05-20 | 13:04

Rutte?

Bram-Jr | 16-05-20 | 13:04

Jetten in het nauw, prognoses slecht, wat doe je dan; je zoekt de publiciteit.
En dan vuurt dit knullige figuurtje weer een natte drol tegen een sluisdeur af, die alleen bij de anti democratische achterban aanslaat, omdat men dat nu eenmaal lekker vindt.
Jetten was al een mislukking voordat hij de positie bekleedde die hij nu (nog) heeft.
D'66 mag wat mij betreft Dood'66 betekenen. De meest irritante, arrogante politieke partij, voorzien van een aantal gruwelijke heksen en lullige draaikonten.

Broadsquire | 16-05-20 | 12:57

In de zuidelijke landen heeft het volk nog de macht. Daarom zijn de mensen rijk en de overheid arm. Hier is het precies andersom. Dat gejengel van Jetten doet mijn bloed koken.

witwas | 16-05-20 | 12:57

Jetten neemt zijn achterban altijd in de kern.

Rest In Privacy | 16-05-20 | 12:57 | 1

Wel voldoende glijmiddel gebruiken anders kom je niet verder dan de elleboog terwijl tot aan de schouder de norm is.

eerstneukendanpraten | 16-05-20 | 16:15

jetten heeft de peilingen gezien en is vervolgens zijn favoriete serie borgen opnieuw gaan bekijken voor inspiratie.

kantje_boord | 16-05-20 | 12:57

Nee, laat die eu maar doorgaan aub, dat levert mij gewoon veel geld op. Ben aardig goed geworden in eu subsidie graaien, en die skill wil ik nog even kunnen uitbuiten. Dus, laat die eu nog een jaar of 4 doordraaien dan heb ik genoeg en mag het ineenstorten.

Mark_D_NL | 16-05-20 | 12:57 | 2

Idd! Dankzij de EU krijg ik mijn money back ipv. vouchers.

born2killn00bs | 16-05-20 | 13:39

@born2killn00bs | 16-05-20 | 13:39: mwoah, daar is ook alweer een truukje voor bedacht. Veel plezier met je vliegpapier! Als het waardeloos blijkt, kan je er nog altijd een vliegtuigje van vouwen. Sky is the limit, geld uitkeren ook.

Acar_ketimun | 16-05-20 | 15:53

Minder, minder, minder Europa.
Minder, minder, minder Jetten.
Minder, minder, minder zetels.

Toetsenbordcomplex | 16-05-20 | 12:57

Robbie mag van mij een buttplug in zijn achterste steken en heel snel van het politieke toneel verdwijnen.

hoogvlieger | 16-05-20 | 12:56 | 6

Nee ik wil dat hij nog een tijdje doorgaat.

skoftig | 16-05-20 | 13:13

Alsjeblieft niet. Geen beter middel om mensen D66 te laten verafschuwen dan zo'n clown met veel publiciteit. Zelfs de meest naïeve dwaas krijgt geen empathische gevoelens bij dit wezen. Laat hem dus alsjeblieft D66 nog verder decimeren.

Grachus | 16-05-20 | 17:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Nexit

Schietmijmaarlek | 16-05-20 | 12:56

Goeie actie van Robbie, vooral door gaan

beetjeraar_toch | 16-05-20 | 12:56

En meer, veel meer spruitjes.

Mr_Natural | 16-05-20 | 12:54

Goh, wat jammer dat hij er niet bij vertelt dat de gevolgen van een hogere afdracht aan de EU onder andere betekent: streng bezuinigen op WW, op bijstand, HRA extra versneld afbouwen, pensioen omlaag, geen geld voor onderwijs en zorg etc.
Maar he, alles voor onze Italiaanse broeders en zusters. Toch?

Bataafje | 16-05-20 | 12:54 | 1

Oh maar dat alles ligt allang besloten in het inventarisatie rapport voor nieuwe bezuinigingsrondes dat Hoekstra in februari aan de Kamer deed toekomen.

2tribes | 16-05-20 | 17:23

Die foto van Jetten is een mooie voor een steylloze fotofuck. Ik kreeg in ieder geval gelijk inspiratie.

De waard zijn gast | 16-05-20 | 12:54 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Laten we hopen dat D'66 zichzelf zo goed de vernieling in helpt. Liever vandaag dan morgen. De VVD is ook niet echt een goed alternatief, maar als ik moest kiezen tussen die twee, dan toch maar de laatste.

Auwieje | 16-05-20 | 12:54 | 1

Net zoals toen velen met tegenzin VVD stemden als tegengewicht voor de PvdA, en velen met tegenzin PvdA stemden als tegengewicht voor de VVD, en dus een coalitie VVD-PvdA kregen.

Lafayette | 16-05-20 | 13:09

Maar is hij top of bottom? Ik vraag dit voor een vriend.

eerstneukendanpraten | 16-05-20 | 12:52 | 6

Heb je hem wel eens zien lopen? En hoe hij op een stoel zit?
Bottom. Zeker weten.

Stormageddon | 16-05-20 | 13:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Oh ja de RIVM tobola draait door: 27 doden. Al een week niet meer gevolgd.
Epidemie is namelijk over. Grootste zorg nu: de economie.
Oplossing is simpel: weg uit de rovende EU en opheffen van de lockdown evenals opheffen van het 'nieuwe normaal' en terug naar het oude normaal.

keestelpro | 16-05-20 | 12:51 | 6

@Leyrann | 16-05-20 | 13:14: de aangeprate angst loopt dun door je broekje. Ga ergens anders je ongefundeerde paniek rondtoeteren, er zijn nog een hoop die vanuit onkunde zich graag angst aan laten praten. Usefull idiot...

Acar_ketimun | 16-05-20 | 15:50

@5611 | 16-05-20 | 14:17: valt allemaal in het niet bij de kosten van de invasieve exoten import.

Grachus | 16-05-20 | 17:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Geenstijl, de spons van NL. U lekt, wij absorberen.

JWZ_JMK | 16-05-20 | 12:51 | 1

Uw omschrijving wekt meer het idee op van een Tena...

Wijze uit het Oosten | 16-05-20 | 13:35

eu is een neezie

hallevvezool | 16-05-20 | 12:51

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland