Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dagelijkse RIVM-update: 112 coronadoden erbij

Gematigd positief, wij zijn het

Dit krijg je dus als je je voorbeeldig gedraagt: langzaam dalende sterftecijfers. Zagen we vanmiddag al dat er in week 16 minder doden vielen te betreuren dan in week 15, vandaag zitten er 112 doden in de dagelijkse RIVM-met-disclaimer-cijfers, die GeenStijl met disclaimer van een achter een mondkapje kuchende bron heeft gekregen. Dat is lager dan gisteren (123) alsook lager dan vorige week (144), toen het ook vrijdag was. Voor de meeschrijvers:, 123 ziekenhuisopnamen erbij en in totaal 36.535 besmettingen. Je zou er haast opgelucht van worden, zolang je je maar niet afvraagt. Hoe. Lang. Houden. Wij. Dit. Vol.
UPDATE: RIVM bevestigt stijlloze bron.
IC UPDATE: Aantal bezette bedden is met 45 gedaald naar 963.

Eijff = hoopvol...

Social

... Maar Peter wil weer naar de kroeg

Social

Reaguursels

Inloggen

Uiteindelijk gaat het bij sterfte om het totale aantal en niet de pieken per week
2018 gaf een hoge piek te zien (griep) maar dook op weekbasis erna weer onder langjarig gemiddelde. Uiteindelijk kwam het binnen de normale variatie uit
Dit jaar gaat een piek laten zien, maar we moeten effect over meerdere jaren bekijken.

2017 150214
2018 153363
2019 151793

Marchal | 25-04-20 | 07:46

De Corona maatregelen remmen in principe alle virusziekten, waaronder griep en verkoudheid. Daar zullen nu minder mensen aan overlijden. Gevoegd bij het teruglopend aantal verkeersdoden geeft dat een dempend effect. Het uitstellen van kankerbehandelingen zal daarentegen voor iets meer doden zorgen. Al met al zal het niet zo uit de klauw lopen als in Italie en Spanje. Toevallig twee door onwettige linkse regeringen bestuurde landen. Dat lijkt dodelijker dan een virusuitbraak

Feitenpliesie | 25-04-20 | 04:27 | 2

Maakt geen hol uit wat voor politieke kleur er in de regering zit. Kijk naar het Amerika en Brazilië. Daar loopt het helemaal uit de klauwen door rechtse idioten die totaal geen land kunnen besturen.

Dam Schreeuwer | 25-04-20 | 05:50

@Dam Schreeuwer | 25-04-20 | 05:50: hoezo "uit de klauwen" lopen in Amerika? Als je de omvang van de bevolking in ogenschouw neemt ( 350 miljoen tov 16 miljoen) doen ze het daar met 50.000 doden nog altijd beter dan Nederland...

Tollebol | 25-04-20 | 10:25

Elke dag sterven er gemiddeld 253 mensen in NL. Elke C-gedoe dode kan nergens anders meer aan dood gaan. Tja

De_fluitlokker | 24-04-20 | 21:50

"Hoe. Lang. Houden. Wij. Dit. Vol."
Godsamme GS, was één linkje zelfpijperij niet genoeg?

De waard zijn gast | 24-04-20 | 21:38

Wat is een Coronadode eigenlijk?
Is dat iemand die MET Corona dood is gegaan of AAN Corona is overleden? En als dat laatste het geval is. Hoe weten ze dat?

azijnseikerT | 24-04-20 | 21:20 | 1

Als ik nou mét Corona onder de tram kom, krijg ik dan een boete?

Ad Hominem Tu Quoque | 24-04-20 | 22:15

vind wel dat de meneer van de inleg-velletjes wat creatiever mag worden met betrekking tot deze intelligente lockdown. FC Twente blijft nu wel in de eredivisie maar zal nooit meer een minuut spelen. Volgens mij kun je gewoon voetbal spelen, lekker alles op tv. met een beetje verstand had dat toch gewoon gekund. Er is nu wel licht nodig. Hier waren toch oplossingen mogelijk. Op alles nee, dat gaat niet. De volgende focus moet echt zijn wat moet kan wil open. en ja zorg voor mondkapjes.

Schilder58 | 24-04-20 | 20:28

Stop The lockdown nu!

zuurtjeregen | 24-04-20 | 18:57 | 1

Stop de zure regen! Stop de neutronenbom!

Dr. Blechtrummel | 24-04-20 | 19:26

Jaja, injecteren met bleekmiddel, laten we dat proberen !! Gewoon schoonmaken. Ik ben niet anti-Trump, maar dit soort bullshit .....

Vitale-Reaguurder | 24-04-20 | 17:46 | 2

U bent autist en kunt iets niet in zijn juiste context plaatsen? zielig hoor.

ja-ja-nee-nee | 24-04-20 | 18:54

Dat idee kan anders heel wat IC bedden beschikbaar maken.

fail | 24-04-20 | 23:38

Er zijn ieder jaar in de wereld tussen de 3 en 5 miljoen ernstige influenza / griepgevallen. Met gemiddeld 300.000 tot 500.000 doden. ( Google, WHO )
Dit jaar zal dit aan het eind van 2020 ongeveer hetzelfde zijn.

ceesreis | 24-04-20 | 17:25 | 2

Ja duh! Want covid 19 is geen influenza. Er zijn ook net zoveel verkeersslachtoffers en net zo veel mensen die stikken in een pinda. Wel een stuk minder vliegramp slachtoffers vermoed ik

Waskraan | 24-04-20 | 17:35

Meneer Genee, bent u het?

Vlotgetrokken | 24-04-20 | 20:13

Meer welvaart en vernieuwing, uhuh voor de rijke stinkerds uiteraard.

Pluisbaard | 24-04-20 | 17:12

Zijn er ook cijfers waaruit blijkt hoeveel van de IC opnames hebben geleid tot volledige genezing. Dus dat wij niet achteraf een soort luxe Hospice hebben opgetuigd.
Het enige geval waarvan ik vernomen heb die genas was Youp van 't Hek ik geloof dat ie na een week al weer optrad.
Of werd ie opgenomen door iemand die hem niet kende en dacht die kijkt niet meer normaal uit zijn ogen en zijn mond hangt scheef.

G.M.I.M. Pet | 24-04-20 | 16:06 | 4

@RandyBiel | 24-04-20 | 18:21: Ja? Boris Johnson is ook wonderbaarlijk snel genezen! En die ene mevrouw van honderdtwee.

Dr. Blechtrummel | 24-04-20 | 18:33

Ziekenhuisopnames: 10.281
Overleden personen 4.289

Dus iets meer dan de helft overleeft, tot nu toe. En wat is volledige genezing? Dat weten artsen zelfs nog niet. Er zijn gevallen met blijvende longschade. Is dat volledig genezen?
Maar, in welk universum is dat getal interessant?

Stormageddon | 24-04-20 | 19:19

@Stormageddon | 24-04-20 | 19:19: kwaliteit van leven. En die is al ronduit slecht na drie dagen IC. Zowel fysiek als cognitief. Kwaliteit van leven dus, in dat universum.

azijnseikerT | 24-04-20 | 21:23
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen moet het Corona krijgen in de hoop het te overleven. Daarnaast zal het aantal doden en besmettingen in de zomer, waar helemaal niets te beleven is, dalen. Om in het najaar weer toe te slaan waarop we weer thuis moeten blijven en alles weer wordt afgelast.

roevka | 24-04-20 | 15:57 | 2

Welnee komt allemaal goed fijn weekend

oldskoolhollander | 24-04-20 | 16:04

Het aantal besmettingen mag dan dalen, maar het aantal doden als gevolg van de hitte zal stijgen. Zeker als we temperaturen krijgen als afgelopen jaar van 40+ Celsius.
* wachten doet op GS-Airco-aanschaf-korting-reclame *

kweethetooknietbeter | 24-04-20 | 16:05

In 2017 een piekje, in 2018 een groter piekje, in 2019 een piekje, in 2020 een nog groter piekje.

Ik geef de natuur groot gelijk: er is teveel van een soort en de natuur wil dat niet. Dus deaud.

in 2021 een piekje, een 2022 een piek die alle pieken gaat overtreffen. Zeg maar: "De Kooiman piek" (toen was geluk red.)

Het Licht | 24-04-20 | 15:46

wel grappig dat ze bejaarden in een verpleeghuis niet kunnen tellen/beschermen maar wel al weten dat de begroting 92.... miljard in de min gaat... scherpe ogen

grindbak | 24-04-20 | 15:40 | 5

@Kuifje-naar-Brussel | 24-04-20 | 15:56: De lockdown werd toch met reden te weinig IC capaciteit ingesteld? We nemen 92 miljard kosten omdat de gezondheidszorg niet overbelast moet raken.

Donald | 24-04-20 | 16:21

@Donald | 24-04-20 | 16:21: Het was maar een griepje, zei Kuif. Erg duur griepje wel. Hoe vaak hadden we daar Griekenland niet van kunnen helpen ...

Usumani | 24-04-20 | 16:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vraag me wel eens af... Zouden ze in juli 1940 ook zo geklaagd hebben?
“Hoe. Lang. Houden. Wij. Dit. Vol?”
We hebben internet, radio, televisie, electriciteit, Netflix, youtube, Amazon prime, warm en koud stromend water In elk huis, volle supermarkten, en iedereen heeft schijtlint voor het hele jaar in huis, en het is godverdomme nog prachtig weer ook.

Het klinkt wel heel kinderachtig, decadent en millennial gejank.

Stormageddon | 24-04-20 | 15:33 | 7

Mooie voorbeelden geef je om de mensen voorlopig rustig te houden. Ik zie de zaken die je opsomt als het dommer maken (afgezien van de supermarkt en nutsvoorzieningen) van het volk. Wacht maar wat er gebeurd, indien er geen geld meer op de rekening staat, om al die zaken die je opsomt te betalen ...

De Griek | 24-04-20 | 17:30

@De Griek | 24-04-20 | 17:30:
Ja, en je punt is? Jij houdt het leven alleen vol als jij kan werken voor een baas, belasting kan betalen, naar de kroeg kan, naar de kapper mag, je festivalletje in de zomer, de vakantie naar Spanje? Kortom: 2019?
En dat is slim, groots en meeslepend leven?

Ok.

Stormageddon | 24-04-20 | 17:43

Dit dus.

Peter Emile | 24-04-20 | 17:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Deze cijfers zijn een gevolg van de maatregelen. Niet dat virus denkt dat zo wel goed geweest is. Zodra we weer in close contact komen op massale bijeenkomsten en er zit een kuchende corona-lijer tussen begint hele feest weer opnieuw zoals bij superspread events met carnaval, de voetbalwedstr in Bergamo, etc enz.

Zo lang er geen goed werkend geneesmiddel is en geen vaccin zitten we gevangen in deze tango tussen strenge maatregelen en los laten...

U kunt uw bedankbrieven overigens kwijt aan China. Oa gericht aan de vieze vuile etterende wetmarkets waar mens en dier elkaar door de pus heen ontmoeten....

iustus | 24-04-20 | 15:28 | 4

@Gladiator Fap | 24-04-20 | 15:33: ik bedoelde natuurlijk "de exacte correlatie is NIET bekend" .... voutje bedankt

Gladiator Fap | 24-04-20 | 15:37

Die vieze wetmarkets waar je niks van mag vinden want koeltoer.

matatwork | 24-04-20 | 18:38

@matatwork | 24-04-20 | 18:38: Dat het ontstaan is op de betreffende wetmarket in Wuhan is ook allerminst zeker. Dat het zich daar verder verspreidde is wel duidelijk. Maar patient zero aldaar is nooit op die wetmarket geweest.

Christ | 24-04-20 | 19:26
▼ 1 antwoord verborgen

Natuurlijk gaat het omlaag. De verpleeghuisbewoners beginnen op te raken.

Ivoren Toren | 24-04-20 | 15:18

Die Eiff hè ? Is die wel helemaal goed snik ?

suscrofa | 24-04-20 | 15:11 | 2

Beste man is hoogleraar...
niet bepaald een veterstrikdiploma

Vlasbaard | 24-04-20 | 15:37

@Vlasbaard | 24-04-20 | 15:37: Suscrofa is ook niet de minste. vergis je niet. Zo'n titel is wel leuk en aardig, maar ook met zo'n titel kun je onzin verkondigen.

Usumani | 24-04-20 | 16:46

Zoals al duizend keer geplempt, dat hele coronagezeik is een storm in een glas water. Gaat helemaal nergens over, in welk perspectief je het ook plaatst.

Grootste setback is economisch en uiteraard de verspilde miljarden aan de bekende knoflookstaten.

Overigens wel erg amusant om die waterscheiding te zien tussen paniekvogels en mensen die, laten we zeggen, gewoon volwassen zijn.

Ichneumonidae | 24-04-20 | 15:02 | 12

@iustus | 24-04-20 | 15:32: Dit geen onomstotelijk feit, meer een aanname.
Zweden heeft zo goed als niets gedaan en daar lijkt dit prima te werken.

Sjeik-Sjotum | 24-04-20 | 16:11

@Sjeik-Sjotum | 24-04-20 | 16:11:
Ja joh, Zweden is de heilstaat. Niks aan de hand. Alles werkt als een tierelier.
“Zo goed als niets” ... zo ziet dat er uit.
www.verksamt.se/en/web/international/...
“Lijkt prima te werken”... Zo ziet eruit qua besmettingen/sterfte etc.
en.wikipedia.org/wiki/2020_coronaviru...
En de economie? Nou..
e-markets.nordea.com/#!/article/56693...

Niks doen (fake news) lijkt prima te werken (niet dus.)
Maar gelukkig je kunt er naar de kroeg en de kapper, de kinderen kunnen naar school. (En ja, ik vind ook dat kappers en horeca best open zouden kunnen in Nederland. Maar dat is niet hetzelfde als “niets doen”).

Stormageddon | 24-04-20 | 16:48

Bijkomend voordeeltje blijft natuurlijk wel dat hierdoor de Euro binnen een paar jaar gaat klappen. Zijn we in ieder geval daarvan verlost.

Het brein erachter | 24-04-20 | 18:44
▼ 9 antwoorden verborgen

Het corona virus doodt oude dikke mannen maar het is niet het einde van de wereld.
Misinformatie en populisme, Trump, Farage, Boris Johnson, Baudet, Wilders, Orban, Putin, Xi, Bolsonaro, Modi en al die andere populisten zijn veel gevaarlijker dan de meeste middenpartij politici en zelfs dan fatsoenlijke linkse politici.
3 jaar geleden, Trump:
www.scientias.nl/dankzij-trump-is-ein...
3 maanden geleden, nepnieuws:
www.scientias.nl/doemdagklok-suggeree...
Stem op fatsoenlijke politici als Merkel, Rutte etc. Ik heb zelf ook veel te lang op Wilders gestemd, omdat ik de islam een gruwelijke religie vind.

cugel | 24-04-20 | 15:01 | 10

Nee sorry, ik ben fel anti EU dus ik blijf Wilders stemmen.
Zou u mijn belastingafdracht willen overnemen? Want de lui die u als "fatsoenlijk" bestempelt roven me helemaal leeg.

anti-fatwa | 24-04-20 | 17:46

@anti-fatwa | 24-04-20 | 17:33: Iedereen is het erover eens dat Duitsland het aardig onder controle heeft. In Nederland gaat het steeds beter. Not so in het VK, de piek moet daar nog komen en er is een goede mogelijkheid dat daar het dodental hoger wordt dan in andere EU landen. Idem in de USA en veel mensen verwachten een ramp in Brazilie.

cugel | 24-04-20 | 17:52

@anti-fatwa | 24-04-20 | 17:46: In welk land zou je dan willen wonen, dat de belastingen lager zijn maar dat je er net zo lekker woont als hier. Lang hebben mensen gedacht dat je dan in de USA moet zijn, maar bij deze crisis blijkt dat de gezondheidszorg in Europa beter is. En ja, vuilophaal, groenonderhoud etc kost wat maar er zijn niet erg veel landen waar je meer waar voor je geld krijgt.

cugel | 24-04-20 | 17:58
▼ 7 antwoorden verborgen

Op zich kan ik wel gedeeltelijk meegaan met de gedachte van Sylvester. Crisis leid vaak tot innovatie. In WO2 is de basis gelegd voor de eerste computer. En synthetisch rubber. En veel meer nog.

Wat krijgen we straks? Een thuiswerkcultuur? Geen files meer elke dag terwijl iedereen toch arbeid verricht? Hoeveel gaat dat opleveren? Beter milieu. Minder geld naar de oliestaten!?

Natuurlijk hebben we nu de tijdelijke impact van mensen die banen verliezen. Maar de langere termijn is wellicht wel gunstiger.

flame_me | 24-04-20 | 14:38 | 7

@flame_me | 24-04-20 | 15:09: Dat zit hier in de bureaucratische zorg. In Zweden hebben ze totaal geen probleem. Komt omdat ze daar de zorg beter en anders hebben georganiseerd.

ja-ja-nee-nee | 24-04-20 | 15:13

@ja-ja-nee-nee | 24-04-20 | 15:13:
In Zweden totaal geen probleem...
www.vox.com/2020/4/9/21213472/coronav...
(Ok, vox... korreltje zout.)
Waarom Zweedse ziekenhuizen niet overspoeld worden: ouderen worden niet opgenomen en moet thuis maar dood gaan. Ja, is ook een systeem.
mronline.org/2020/04/14/swedens-flawe...

Die juich-verhalen over Zweden... vermoeiend. Zo fantastisch gaat het daar niet. Maar ja, Sander Schimmelpenninck kan er op een terras zitten, dus is er niks aan de hand. Ok.

Stormageddon | 24-04-20 | 17:02

@ja-ja-nee-nee: ook voor alle mensen onder de 60 met al bestaande klachten was het zonder maatregelen heel anders gelopen. En de zorg was totaal overbelast geraakt, wat weer zorgt voor extra slachtoffers.

Het brein erachter | 24-04-20 | 19:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Trump heeft de oplossing: broek uit en de chloorspuit erop..
Zo en dat zal het virus leren..

aardv@rk | 24-04-20 | 14:35 | 5

M’n anus is virusvrij en bovendien weer als nieuw, geen enkel gebruiksspoor meer te zien.

Ruimedenker | 24-04-20 | 14:54

Dat heeft hij helemaal niet zo gezegd. Alles maar dan ook alles wordt uit zijn verband getrokken als het Trump betreft.
Er is maar een schuldige voor dit totaal overtrokken circus en dat is de MSM. Belust op sensatie en winst hitsen ze de mensen op Als je bedenkt dat de media (de vrije pers???) in leven wordt gehouden door de staat dan weet je genoeg.

ja-ja-nee-nee | 24-04-20 | 14:59

@ja-ja-nee-nee | 24-04-20 | 14:59: Ik ben echt geen Trump-hater maar dit was toch niet zo'n slimme vraag van hem. Als hij even tien seconden had nagedacht had hij zelf het antwoord ook wel kunnen verzinnen.

Ivoren Toren | 24-04-20 | 15:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb toch het bange vermoeden dat ze veel (kansloze) oudjes gewoon niet meer opnemen (en dus niet testen). Luister ook maar naar wat die Ann Vossen van het OMT bij Jinek zei...... dat het nog steeds de bedoeling is om het virus te laten voortkabbelen.

trottle | 24-04-20 | 14:34 | 4

@pibasso | 24-04-20 | 14:37: en pensioenen. Maar ja, dat gevoel ga je wel krijgen.... en het verbaasd me daarom ontzettend dat iedereen als makke schapen op eens Rutte ziet als de redder des vaderland.

trottle | 24-04-20 | 14:47

Dan heeft die belronde toch zin gehad.

kweethetooknietbeter | 24-04-20 | 14:58
▼ 1 antwoord verborgen

Feit blijft dat als we één wereldbevolking met één wereldleiding waren geweest, dan hadden we a;tijd genoeg IC's + personeel, waren er genoeg mondkapjes en was er genoeg beschermende kleding geweest en was het allemaal netjes verdeeld over de gebieden.

En het positieve is dat de burgers wereldwijd zich als één heeft opgesteld en zich solidair met elkaar heeft getoond. Met andere woorden; de burger is klaar voor de Nieuwe Wereld Orde. Waarvan akte.

kweethetooknietbeter | 24-04-20 | 14:27 | 9

NWO aanhanger hier! ik zet ff m'n allumutsje op vieze globalist.

ikworstelengadouchen | 24-04-20 | 14:58

Dat klopt wat u zegt, de NWO komt eraan.
Met in zijn kielzog de ultieme sociale controle zoals we nu in China zien.
Dat is toch waar u zo naar verlangt?

Bolder | 24-04-20 | 15:10

Je nick spreekt boekdelen.

Gladiator Fap | 24-04-20 | 15:43
▼ 6 antwoorden verborgen

Lijkt Starlink wel.

ptrck | 24-04-20 | 14:25

Ramadan begonnen, gelet op de minachting van het islamitische volksdeel voor onze wetten en het feit dat de overheid naar deze groep niet handhaaft, grote kans op een nieuwe piek over een paar weken.

Franker | 24-04-20 | 14:22 | 14

@Dr_Johnson | 24-04-20 | 14:47: pffff, dat zeiden ze 4 weken geleden tegen de nederlanders en de belgen ook. Deden ze toen ook niet.

goldsammy | 24-04-20 | 15:04

Prima hoor. Typisch gevalletje Darwin.

Ivoren Toren | 24-04-20 | 15:25
▼ 11 antwoorden verborgen

Mooi al die cijfers, maar deze kloppen natuurlijk van geen kant. Zoals meerdere reaguurders, zo ook ik, hebben aangegeven: hoeveel mensen zijn er AAN corona overleden en hoeveel MET corona? Als je op sterven ligt ten gevolge van longkanker en er wordt corona geconstateerd, dan ga je niet dood aan corona. Zo ook met heftige longontsteking of ernstige COPD. En wat als je sterft aan een hartaanval, maar er wordt ook positief corona getest? Ben je dan ook een corona dode? In het geval van ja, dan zijn dit misleidende en valse cijfers.

Eagle_Eye | 24-04-20 | 14:11 | 8

Wanneer er reeds een mogelijk levensbedreigende ziekte aanwezig is, wordt deze als doodsoorzaak opgetekend en niet de Covid die er als extra complicatie bovenop kwam. Natuurlijk is dat reëel maar daarnaast ook wenselijk vanuit politiek denken. Minder Covid doden is snellere opheffing quarantaine.
De situatie is dat er veel meer Covid doden vallen dan aangegeven. Alleen vooraf positief getesten kunnen als doodsoorzaak Corona krijgen. Mensen die niet getest zijn maar er toch aan overlijden worden niet meegeteld. De doodsoorzaak is dan standaard in ieder geval niet Corona.
Nu worden nog steeds mensen met een kluitje in het riet gestuurd, voorheen gezonde mensen die zich met Corona klachten melden worden niet getest maar krijgen advies om thuis 'uit te zieken'. Wanneer dat slecht afloopt worden zij niet als Corona dode geteld.
Verder krijgen mensen die wél al flink ziek zijn en boven de 50 jaar oud zijn al bij voorbaat een telefoontje van hun huisarts met de vraag of zij willen afzien van IC opname wanneer zij Covid klachten krijgen. "Ja, want dat overleeft u waarschijnlijk toch niet". Een soort van pre-triage.

DeathValleyCreek | 24-04-20 | 14:33

Gelul van een dronken aardbei. Mensen gingen destijds ook niet dood aan AIDS, maar aan longontsteking, nier-of leverfalen, allerlei infecties. Maar het waren toch heus AIDS doden. Anders gezegd: die waren zonder HIV niet overleden op het moment dat ze overleden. En tja, iedereen gaat dood. Ooit.

En als je longkanker hebt én je krijgt het Corona virus te pakken, dan kun je heus aan de gevolgen van Covid19 doodgaan, terwijl de kanker in remissie of onder controle is. In alle gevallen is de ziekte die door het Corona virus is veroorzaakt te identificeren. Mogelijk hadden de patiënten die al wat anders hadden kunnen overleven zonder die onderliggende ziekte, en is een complicatie door de andere ziekte de directe doodsoorzaak, maar dat betekent nog niet dat ze dus niet aan Corona zijn bezweken.

Stormageddon | 24-04-20 | 15:23

@Stormageddon | 24-04-20 | 15:23: Iedereen op deze wereld gaat aan het zelfde dood. Je gaat dood omdat je hard er mee uitscheidt,

broodje gezond | 24-04-20 | 17:02
▼ 5 antwoorden verborgen

Optimist Sylvester roept dat Corona geen systeemcrisis is zoals 2008.
Aan sich niet nee, maar de vraag is of dat mega brakke systeem deze tijdelijke crisis aankan.
De voortekenen zijn tot nu toe niet zo best.

Harry Turtle | 24-04-20 | 14:10 | 1

De systeemcrisis van 2008 is daarbij nooit echt opgelost, maar een beetje gedempt met grote hoeveelheden bijgedrukte euro's waar geen waarde tegenover staat.

Schmalz | 24-04-20 | 14:55

Ik ben zeer benieuwd hoeveel mensen wereldwijd gaan sterven door armoede, zelfmoord en huiselijk geweld.
30 miljoen werklozen in Amerika alleen al.
India bijvoorbeeld.
Al met al blij dat ik in Nederland woon en nog gewoon naar m’n werk kan.
Vergeleken met andermans leed is het hier nog redelijk uit te houden.

Ruimedenker | 24-04-20 | 14:10

Zei ik gisteren al. Morgen is het weer lager en is iedereen weer hoopvol.

Tishetnetnie | 24-04-20 | 14:06

Ik ga vanmiddag weer lekker met een 6-pack op het terras van het restaurant verderop zitten. Lekker aan het water en de overige buren op 1,5 meter. Gaat prima. Zie wel veel tenten waar de terrassen helemaal zijn afgeplakt alsof er 'n mass shooting heeft plaatsgevonden. Snap dat wel maar toch brrrr.

Piet Karbiet | 24-04-20 | 14:05 | 2

Groot gelijk, Piet!
Net m’n eerste Hertog Jannetje maar ingeschonken.
Trouwens, heb je de uitslag van biologie al terug?
Ben wel nieuwsgierig of “Julie” geslaagd zijn ;-)

Ruimedenker | 24-04-20 | 14:26

Piet! Ik weet waar je zit! Tot straks!

ruudvangeelen | 24-04-20 | 14:29

Gewoon even FYI, tot gisteren onder de 50 in totaal 1222 opnames, waarvan 303 (door naar) de IC. Totaal aantal doden onder de 50: 30, oftewel 0.72% van het totaal aantal gemeten doden aan Corona.

Dus bescherm de risiciogroepen optimaal. Maar versoepel onder de 50. Ja, ze worden (soms ernstig) ziek, maar aantal dat naar IC moet is laag en het overlijden is minimaal.

TheBigKirth | 24-04-20 | 14:05

Zolang we genoeg overhouden om Italie te sponsoren, Afrikanen over te varen, Marokkaanse en Algerijnse struikrovers te huisvesten, reizigers uit veilige landen op Griekse eilanden te betalen, enzovoorts. Kost een paar duizend miljard, maar dan heb je wel dat geweldige Europa voor ons allen inclusief het uit de Heart of Darkness overgehevelde volksdeel.

Madame Poitiers | 24-04-20 | 14:03 | 1

'We' houden niet zoveel over. Uit dat kaartje waarop te zien is dat mensen in Nederland ongeveer net zo arm zijn als die in Zuid-Italië, en veel armer dan die in het noorden, blijkt dat hier alleen de overheid rijk is. Ik zou het wel een goed idee vinden om massaal een tijd(je) geen belasting meer te betalen. Eens kijken of er nog zoveel geld in de rondte gesmeten wordt voor onzin en akeligheden.

Poesmobiel | 24-04-20 | 14:29

Basisonderwijs open na 10 mei, vo eventueel open vanaf juni, zaken mbt volwassenen (kantoor enzo) nog later, dan heb je het al over juli/aug, bejaarden en entertainment als allerlaatst.
Hoelang houden we dit nog vol? Dat werd je niet gevraagd. Kop houden, burger, en vooral nergens voor de voeten lopen.

einStina | 24-04-20 | 14:01 | 2

Nu gaat u een grens over. Foei!

Piet Karbiet | 24-04-20 | 14:17

@Piet Karbiet maar... alle grenzen zijn toch dicht?! *onschuldig kijkt*

einStina | 24-04-20 | 14:26

Stijging van de infecties door toenemend risicovol gedrag,gecompenseerd door nog wat hogere aanhoudende daling van de infectieaantallen door mooi weer/hogere luchtvochtigheid geeft wellicht voortzetting huidige trend...

pga | 24-04-20 | 13:58 | 1

Toevalsresultaat van 2 zaken die niets met beleid te maken hebben.
Wat dan gebracht gaat worden als positief resultaat van het beleid...

pga | 24-04-20 | 14:59

Dom en tegenstrijdig lullen. Jullie doen het. Zuip anders wat minder vrijdagmiddagopdrinkbier.

Super Vaagstra | 24-04-20 | 13:58

Trotsky en Stalin lachen zich krom in hun graf. Een dreigend virus is voldoende om een volk te knechten.

PikinhetBlik | 24-04-20 | 13:57 | 2

Totaal nutteloze tegel

ruudvangeelen | 24-04-20 | 14:28

"Alle 65 minners"
Geboren 1955
2020 - 1955 = 65
Wat een toeval

niemand specifiek | 24-04-20 | 13:57

Hoe. Lang. Houden. Wij. Dit. Vol.

Nou, 4 weken toch zeker nog wel, lijkt me. En als het echt moet en The Great Communicator weer een klemmend beroep doet op ons aller verantwoordelijkheidsgevoel, dan kunnen daar nog wel een paar weekjes aan vast geplakt worden ook.

Kijk, ik zit met dit weer ook veel liever op een terras op Scheveningen met een groot glas bier voor me, maar dat is nu even niet anders. Komt echt wel weer, heus.

Dr_Johnson | 24-04-20 | 13:54 | 3
-weggejorist-
antie graai | 24-04-20 | 14:00

Ik zit toch echt liever in mijn eigen tuintje dan op welk terras dan ook, dus doe mij die 4 weken nog maar.

John McClane | 24-04-20 | 14:01

Goed zo dokter, relativeren is een kunst. En vaak erg gezond.

Kuifje-naar-Brussel | 24-04-20 | 14:40

Ik ga rebelleren. Dit weekend lekker aan de bbq met mijn maten en de meiden.

Kleiduivenmoordenaar | 24-04-20 | 13:54

Die wind moet naar het westen aldus Baudet. En hij heeft gelijk want de bijtlust van de witvis is abominabel...

eerstneukendanpraten | 24-04-20 | 13:53 | 2

Witvis, bah.

kleybeuker | 24-04-20 | 15:25

@kleybeuker | 24-04-20 | 15:25
Kabeljauw is anders prima te hachelen. Die pangasius dingen kun je inderdaad beter links laten liggen.

Mubbenschonster | 24-04-20 | 16:52

Regeren is vooruitzien maar Rutte is helaas een man van hier en nu.

Solar666 | 24-04-20 | 13:52 | 4

Regeren is reageren op de gebeurtenissen van gisteren en als het fout gaat je ministers onder de bus gooien.

Harry Turtle | 24-04-20 | 14:05

Rutte is een reageerder, geen regeerder.

Der Schnitzeljäger | 24-04-20 | 15:36

@Der Schnitzeljäger | 24-04-20 | 15:36:
Is het geen reaguurder eigenlijk?

Ommezwaai | 24-04-20 | 16:03
▼ 1 antwoord verborgen

Ja, maar we zijn nog niet op Koningsdag tegelijk met zijn allen toch maar weer het Vondelpark in gelopen. Oh, wacht....

Jan, Leiden | 24-04-20 | 13:52

Ik heb als ondernemer nooit begrepen hoe mensen na 2/3 maanden al compleet om kunnen vallen. Vaak dezelfde mensen die in de goede jaren in dure auto's reden en veel te veel geld uit gaven aan dure vakanties, ipv bijvoorbeeld hun hypotheek af te lossen.

carlover12 | 24-04-20 | 13:52 | 9

Er zijn natuurlijk ook nogal wat bedrijven waarbij de omzet voor 90 of 100% verdampt is van de een op de andere dag, soms voor meerdere maanden zoals bedrijven in de events en natuurlijk voor de horeca. Voor zulke extreme terugval in omzet gedurende lange periodes is het schier onmogelijk om een buffer op te bouwen.

jopie1010 | 24-04-20 | 15:33

Omvallen inderdaad. Maar als ik zie wat kappers, bakkers en kleine winkeliers alleen al aan maandhuur op moeten hoesten dan blijft er weinig over om opzij te zetten.

Der Schnitzeljäger | 24-04-20 | 15:35
▼ 6 antwoorden verborgen

Gaat goed, alles weer opengooien. Stapje voor stapje dan.

Kuifje-naar-Brussel | 24-04-20 | 13:51 | 8

@Kuifje-naar-Brussel
Lezen en muziek, altijd goed voor de geest.

@Ragnar zwitsal
+r? Diameter van een cirkel? It programmeertaal? Correlatiecoefficient? James Bond? Maak eens betere tegels.

einStina | 24-04-20 | 16:21
▼ 5 antwoorden verborgen

Volgende week blijken het er 222 te zijn

Henk P | 24-04-20 | 13:50

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken