Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feest! 派对! Nul coronadoden in China

OOIT komt er een einde aan deze ellendige ellende

Niet dat we de tellingen in China per se vertrouwen want met 1.438.048.000+ kraaltjes op het telraam wil er nog weleens eentje ongedocumenteerd z'n telefoon kwijtraken, zullen we maar zeggen. Desalniettemin schijnt er in het land waar ze vleermuishagel op de boterham met pindakaas strooien voor het eerst sinds januari niemand te zijn overleden aan het coronavirus. NIEMAND. Nul. Dat is verdomd weinig voor een land waar er bijvoorbeeld 7.500 per dag overlijden aan de gevolgen van kanker. In totaal 81.740 mensen besmet met het coronavirus en 3.331 dood. Dus je hebt meer dan 100 steden met een miljoen inwoners... Laat maar. Nu even niet wantrouwen. Nu even niet het feestje vergallen. Nul doden en dat moet gevierd worden. Trek je beste drakenpak uit de kast, schenk nog maar een glaasje Baijiu in en gooi een paar vleermuizen op de bbq want het is FEESTTT 派对!!!

Social

Reaguursels

Inloggen

Het werkelijke probleem van de totale lockdown van Wohan en de provincie was niet het Corona virus. Voor een flinke griepvirus doet China GEEN lockdown!

Mo het varken | 07-04-20 | 20:13

China en betrouwbare cijfers.... Ik geloof het niet.

Kuifje-naar-Brussel | 07-04-20 | 18:31

Sinds wanneer gaan wij Chinese statistieken en nieuwsberichten geloven?
Een totalitair regime dat drijft op onderdrukking, leugens en haar macht stoelt op 1 miljard gehersenspoelde, geïndoctrineerde mensen.
En het domme Westen dat in China alleen 1 miljard potentïele consumenten ziet. Of producenten van lekker goedkope troe.. eh... producten.
Het domme Westen dat heel Deugend wegkijkt als China Afrika opkoopt, want 'ontwikkelinghulp, mensenrechten, opgelegde schaamte voor slavernij' .

Hoe betrouwbaar zijn de cijfers over Corona-doden als de manier van testen en raporteren in Het Westen niet overeenkomen?

NB: ik KAN NIET zeggen wat DÉ beste manier is om corona onder de duim te krijgen. Er spelen teveel factoren mee: bevolkingssamenstelling, bevolkingsdichtheid, klimaat, gezondheidszorg, eetgewoonten, etc. etc. Al deze factoren beïnvloeden elkaar onderling. Niemand had deze crisis kunnen zien aankomen.
Wat nu wijsheid is? Is eendrachtig aan een sterke leider verstandig in deze noodsituatie, opdat we dit gebeuren snel achter ons laten, of laten we ruimte voor tegengeluid, en zo ja: hoeveel??

Hoewel ik de cijfers van de 'boven ons gestelden' wantrouw,

klimgek | 07-04-20 | 18:16

En dat was de opzet, het westen lamleggen en China is zo weer bovenjan en zet zo Amerika te kakken. Geen demonstraties meer, een slaafse bange bevolking die braaf naar hun meesters luisteren, corona is nep! Een virus wat misbruikt is om een economische oorlog uit te vechten en de schapen weer terug in hun hok re stoppen.

dutch bikkel | 07-04-20 | 16:10

Tijd voor vuurwerk!

Veepert | 07-04-20 | 15:56

Fantastisch, en dat precies op de dag dat er geen Rus dronken van de weg is gehaald en Mocro's zijn gestopt met drughandel in Amsterdam .

Castor12 | 07-04-20 | 15:44

De Chinezen mogen weer massaal naar buiten: www.liveleak.com/view?t=O5ob_15861697....
20.000 toeristen op een kluitje om wat bergen te bezichtigen. Als dat geen coronapiekje oplevert straks?

MoeHammetmayo | 07-04-20 | 14:44

Het kostte een onbekend aantal doden, maar dat is nooit een probleem voor een regime dat over lijken gaat. "1 Dode is een tragedie, een miljoen een statistiek". Aldus een van de bekende socialisten uit den vorige eeuw.

Intussen heeft China groepsimmuniteit voor de Chinese griep die ons nog jaren kan bezighouden op deze manier.

Jan Passant mk2 | 07-04-20 | 13:42

Ik was in Oktober jl nog in Shanghai. Verschillende Chinezen zeiden tegen mij;
" Wij willen en zullen nr1 worden in de wereld! "
Met bloeddoorlopen fanatieke ogen. Griezelig en volkomen geïndoctrineerd daar die mensen.

ceesreis | 07-04-20 | 13:14 | 1

Heb je die Verhofstadt wel eens gezien? moet je die smoelen zien in het Euro parlement eens goed bekijken, of een jasses Klaver, Rob Jette, Dat zijn pas griezels.

zoalsikhetzeg | 07-04-20 | 13:48

Als er normaal daar 7.500 per dag overlijden aan de gevolgen van kanker en de corona doodde er maar 3.331 waarvoor waren die mobiele crematoria dan nodig?

Der Schnitzeljäger | 07-04-20 | 12:24 | 3

In Wuhan werd op gegeven moment gewoon gestopt met tellen

Fijn_dat_je_er_bent | 07-04-20 | 13:18

Omdat die corona chinezen “extra” zijn. Er gaan er niet ineens minder dood aan bijv. Kanker.

Snaajoe | 07-04-20 | 13:18

@Snaajoe | 07-04-20 | 13:18: dat plus die 7500 geldt voor heul China. Die corona doden waren voor het overgrote deel in wuhan e.o.

Gen. Maximus | 07-04-20 | 15:49

Het communistische systeem is gewoon veel beter dan wat wij hier aanhangen. Of is dat absoluut ondenkbaar?

0112358 | 07-04-20 | 12:22 | 5

Ja.

Roadblock | 07-04-20 | 13:12

In de categorie bloedzuiger zeker de beste.

MistaRazista | 07-04-20 | 13:38

Tuurlijk, joh wie wil er nu niet de hele dag door camera's bekeken worden!

ParanoidAndroid | 07-04-20 | 13:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Ondertussen bouwt Billie Boy Gates zeven fabrieken voor vaccins. Vol op het orgel, maar dat is vaste prik.

Nehemia | 07-04-20 | 12:13

Gelukkig zijn de cijfers van het RIVM wel vertrouwen.

Janneman | 07-04-20 | 12:12

En belgie meer dan 400 vandaag.... :0

SterF... | 07-04-20 | 12:10

Nederland zijn er zeven ic-bedden op 100.000 inwoners, in Duitsland is dat aantal 34 op 100.000.

Maar ja, Nederlanders weten het altijd beter! Schijnt zo ook met voetbal te zijn!

Drunken_Pumpkins | 07-04-20 | 11:58 | 2

Yep. Onze oosterburen hebben 10.000 IC bedden dus als we het niet zouden redden zal Frau Merkel waarschijnlijk niet moeilijk gaan doen om ons te helpen. Wir schaffen das.

Nehemia | 07-04-20 | 12:05

Nee, Nederlanders weten het niet beter maar alles is wegbezuinigd tot het absolute minimum. Hopen dat de Nederlanders een wakker worden.

Der Schnitzeljäger | 07-04-20 | 12:21

Boris is bezig eraan te gaan. Het enige wat we nog kunnen doen is bidden voor die man. Hij heeft geen lucht meer om nog wat te zeggen voor de camara. Ik ga die man missen! De man die Sjerremie Korbijn naar de vergetelheid heeft gestuurd. Wanneer krijgen wij hier nou eens een politicus die dat ook doet. Oh wat mis ik Pim nog steeds!

Twee Jeetjes | 07-04-20 | 11:50 | 4

Vergeet zelf niet adem te halen...
Schenk een borrel in ook.
En niet zo hysterisch doen verder...

SterF... | 07-04-20 | 12:36

@Der Schnitzeljäger | 07-04-20 | 12:19: Nee hoor, gewoon extrapoleren. Een PM op IC die niet voor de camera komt heeft dus niet genoeg lucht meer.

Twee Jeetjes | 07-04-20 | 12:50

Bij Jinek wel opmerkingen over zijn omvang, maar geen woord van mededogen.
In tijden van nood leer je de mensen kennen.
Ook hier...

Roadblock | 07-04-20 | 13:13
▼ 1 antwoord verborgen

En nu de kickback afwachten, van de bananenrepublieken als Nederland en de 3de wereld landen waar men nauwelijks middellen heeft.

FLP_du_Stok | 07-04-20 | 11:45

Ik had een verhaal gezien op een videofilm op internet van een Nederlandse man die in Wuhan woont en werkt en vloeiend Chinees spreekt, dat hij genezen was van de corona. Maar hij zegt dat hij ook op die markt komt waar ze allerlei wildedierenvlees verkopen, maar hij heeft nog nooit iemand daar vleermuizensoep zien eten of verkopen. Hij zegt dat gebeurt misschien ergens anders in China maar niet daar.

En het meest geavanceerde laboratorium van China om onderzoek te doen naar besmettelijke virussen zoals Sars, mers en ebola, staat op 15km van die vleesmarkt in Wuhan. Ze zeggen nu op Daily Mail, dat een medewerker onderzoek heeft gedaan naar corona onder veiligheidsklasse 2 terwijl het 4 moest zijn, kreeg wat bloedspetters op zijn arm en ging toen in de lunchpauze op die vleesmarkt in Wuhan wat eten kopen. En hij was dus patient Zero, hij heeft de eerste mensen aangestoken. En dan duurt het gauw twee weken eerdat de medici doorkrijgen wat er aan de hand is, en toen was het mis. De eerste dokter die corona roept werd nog opgepakt voor het verspreiden van onrust, en toen was het te laat. Dus die corona komt niet van vleermuizen eten, dat was maar een grap van iemand op social media. Het was een medewerker van het laboratorium in Wuhan. Alle andere berichten hierover in de MSM kunt u dus negeren. Het zou te toevallig zijn dat in Wuhan uit zichzelf op die vleesmarkt corona ontwikkelt en op 15 km afstand is er eeen laboratorium waar ze onderzoek doen naar corona. Als WHO checkt welke mutatie het labo heeft en welke hebben de Wuhan chinezen, dan heb je zekerheid.

Twee Jeetjes | 07-04-20 | 11:41 | 4

Een aantal details kloppen. Maar het verhaal overall is onzin.

Fanshitter | 07-04-20 | 12:15

Die man mag wel oppassen, en zijn er voor minder verdwenen daar.

Der Schnitzeljäger | 07-04-20 | 12:19

@Roadblock | 07-04-20 | 11:56: Die hebben een grote vinger in de pap en verantwoordelijk voor de benoeming van Tedros Adhanom. Hij is het opperhoofd van de WHO (World Health Organization). Hij is de eerste Afrikaan die aan het hoofd staat van het gezondheidsagentschap en de eerste die geen arts is. Vroeger gewerkt onder het ministerie van Volksgezondheid onder de marxistische dictatuur van Mengistu. Vervolgens ging deze onversneden communist naar Engeland en promoveerde op een proefschrift over malariaoverdracht in Ethiopië. Vervolgens werd hij van 2005 tot 2012 minister van Volksgezondheid onder premier Meles Zenawi. Daar ontmoette hij voormalig president Bill Clinton en begon hij een nauwe samenwerking met Clinton en de Clinton Foundation en werd ook dikke matties met de prikgrage Bill Gates van de Bill en Melinda Gates Foundation. Als minister van Volksgezondheid zou Tedros ook voorzitter zijn van het Global Fund dat mede is opgericht door de Gates Foundation. Het Global Fund is doorzeefd met fraude- en corruptieschandalen.Dat geeft de burger moed.
Tijdens de drie jaar durende campagne van Tedros om de WHO-post te winnen, werd hij beschuldigd van het in de doofpot stoppen van drie grote cholera-epidemieën, beschuldigingen die hij ontkende. Dit is de gewoon de gezondheidspaus van de wereld. Wie het snapt die mag het zeggen.

Nehemia | 07-04-20 | 12:20
▼ 1 antwoord verborgen

How Long is a Chinese Lie.

Koonkluk Huis | 07-04-20 | 11:37

China, dat al vanaf dag 1 liegt over de bron van het virus, en nee, het was geen vleermuissoep, brengt nu naar buiten dat zij het onder controle hebben. En gij geleuft dat?

DearMud | 07-04-20 | 11:31 | 3

Ik vermoed dat er in dat categorie 4 laboratorium in Wuhan iets is gebeurd. Dat vleermuisrookgordijn is windowdressing.

Nehemia | 07-04-20 | 12:26

@Nehemia | 07-04-20 | 12:26: het is nog mooier: ze ontkennen gewoon dat daar ooit een laboratorium stond.

Mijn klomp breekt | 07-04-20 | 13:09

Vleermuishagel, als je denkt dat je alles al gelezen hebt. Chapeau, ik zeg woord van het jaar!

Dhr. W. Anhoop | 07-04-20 | 11:29

Het chinese mirakel. Net als de voorgaande cijfers. Heb zo mijn twijfels.

Der Schnitzeljäger | 07-04-20 | 11:23 | 5

@Der Schnitzeljäger | 07-04-20 | 12:17: ze gaan daar nooit ook maar iets vrijgeven.

Mijn klomp breekt | 07-04-20 | 13:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Eigenlijk is het gewoon een pussy virus. Een miljoenmiljard Chinezen en maar 3000 doden.

Mr.Phaeton | 07-04-20 | 11:03 | 5

@RandyBiel | 07-04-20 | 11:05: geen maatregelen? Dat land zit vele malen harder in lockdown dan onze armieterige "Intelligent Lockdown"

Nibdib Niddib | 07-04-20 | 11:34

@Guusneus | 07-04-20 | 11:12: Ze passen gewoon massaal medicatie toe.
In China doen ze dat gewoon, en laten ze mensen niet sterven. In het westen duurt het gewoon minimaal een half jaar voordat er medicatie wordt toegepast.
Iedereen weet dat serum (bloedplasma) effectief is tegen dit virus. In China is het al massaal toegepast! Hier duurt dat jaaaaaren voordat het wordt toegepast en daardoor mensen niet de IC op hoeven en volledig genezen.

ja-ja-nee-nee | 07-04-20 | 11:36

Chinezen laten mensen niet sterven. Daar dacht de grote roerganger wel anders over.

Oerkoendoe | 07-04-20 | 12:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Oud chinees spreekwoord....gokken kan je leren.

Poesman | 07-04-20 | 11:00

... volgens Johan Derksen, China sucks.
Geen charisma of so.
En chinese blues is om te kotsen...

wezen | 07-04-20 | 10:59 | 1

Voetballen kunnen ze ook niet.

P-unit | 07-04-20 | 11:22

Het gaat te veel geld kosten. In onvrije landen lieg je dan over cijfers, in vrije landen manipuleer je de cijfers zo dat je op hetzelfde cijfer uitkomt. Andere methode, zelfde resultaten. Want hier testen we gewoon niet. 18 doden in een verpleeghuis gewoon niet meetellen zal vast niet het enige incident zijn geweest. Wat dat betreft heb ik nog meer vertrouwen in de cijfers van Italië en Spanje.

Bigi Bana Boy | 07-04-20 | 10:55 | 6

@Guusneus | 07-04-20 | 11:09: hoewel het vast niet een populaire mening hier is, ben ik soms wel voor wat minder minder minder vrijheid van meningsuiting. Juist vanwege alle gekkies en nepexperts die van alles maar roepen

Nibdib Niddib | 07-04-20 | 11:46

@Nibdib Niddib | 07-04-20 | 11:46:
En hoe had u zich dat precies voorgesteld?
Ik ben echt benieuwd.

Roadblock | 07-04-20 | 11:58

@Nibdib Niddib | 07-04-20 | 11:46:
Onpopulaire mening?Dacht het niet.
Censuur is van alle tijden en nu weer erg in, want voor meningsconsumenten die niet willen denken, zijn andersdenkende erg lastig.

MistaRazista | 07-04-20 | 13:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Van Oef heeft na het openingsuur op de europese markten zojuist de Pressekonferenz van het RKI uitgezeten. Belangrijk kommentaar en uitleg over hoe ze R0 berekenen. Beetje depri stemming omdat de getallen van vanochtend slecht waren. Alsof ze net een tegengoal gekregen hadden. Drakonische maatregelen in het land van de draak hebben daar gewerkt, oh nee, je moet hun cijfers en statistieken wantrouwen... ondertussen is China weer aan het werk en HongKong ook. In Singapore zitten nog wel veel mensen thuis.

van Oeffelen | 07-04-20 | 10:50 | 7

@Mijn klomp breekt | 07-04-20 | 11:09: Zij passen gewoon medicatie toe.

ja-ja-nee-nee | 07-04-20 | 11:37

Singapore zit sinds gisteren in een total lockdown voor een maand. Dus daar duurt het ook nog wel even vrees ik.

En zo niet dan toch | 07-04-20 | 13:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Alsof die cijfers van het RIVM wel deugen. Mensen worden thuis gebeld door de huisarts en aangemoedigd om maar thuis te blijven en daar te sterven, want naar het ziekenhuis betekent eenzaamheid en alleen sterven zonder je dierbaren om je heen. Er wordt niet bij verteld dat je een verstikkingsdood sterft en je naasten een beeld krijgen te zien dat voor altijd op het netvlies gebrand staat. Daar komt ook nog eens bij dat de mensen die er voor kiezen thuis te blijven (en komen te overlijden) niet in de cijfers van het RIVM worden opgenomen. Natuurlijk vlakt het aantal covid-19 patiënten af op die manier in de statistieken, maar die zeggen niets over de werkelijkheid.

Mr. C | 07-04-20 | 10:50 | 6

@van Oeffelen | 07-04-20 | 10:52: Precies en onder de bus komen is ook een naar gezicht.

Guusneus | 07-04-20 | 11:00

Dus omdat het een naar gezicht is, maar liever naar het ziekenhuis om daar fijn in de isoleercel een onzichtbare dood te sterven? Dat dan alleen het personeel daar er last van heeft zeg maar?

Guusneus | 07-04-20 | 11:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Nog even en het dodental door Covid-19 wordt negatief.

aflaatverkoper | 07-04-20 | 10:49 | 2

Ik geloof zeker dat er door die lockdown veel corona baby's geboren worden. Je moet wat, he.

Dick Luyenlomp | 07-04-20 | 10:56

@Dick Luyenlomp | 07-04-20 | 10:56: Wuhahahahan precies mijn gedachte!

Guusneus | 07-04-20 | 10:57

Een Chinees vliegtuig vertrouw ik helemaal niet! Tis maar dat U het weet.

ron9129 | 07-04-20 | 10:49

daar natuurlijk al wel een paar maanden in echte lockdown.. in nederland mag je niet met meer dan drie man de straat op en 50% vd bevolking heeft al zelfmoordneigingen na een week..

ed.. | 07-04-20 | 10:56

Mieren trekken er ook massaal op uit. Maarre... link je nou naar je gmail account? Lijkt me niet verstandig.

Vuurwezel | 07-04-20 | 10:57

China is voor mij een synoniem voor ‘wantrouwen’

Risingson | 07-04-20 | 10:47

Zaken die betrouwbaarder zijn dan cijfers uit China:

TheBurnerMan | 07-04-20 | 10:46 | 1

Op die Palestina topic van gisteren zat ook al snel een lockdown. Zit zeker de Mossad achter die de jarenlange lockdown oneindig wil handhaven.

Pleegzuster B | 07-04-20 | 10:51

Nul doden.
Mooi maar hoelang tot ook wij in NL dat kunnen zeggen?

Wedje doen?

Ik wed niet eerder dan 1 julo.

gaffelbaard | 07-04-20 | 10:46 | 3

In Brabant zei men vroeger "wedje leggen".

van Oeffelen | 07-04-20 | 10:53

@van Oeffelen | 07-04-20 | 10:53:
Ja, Brabant. Maar ik ben geen Brabander.

gaffelbaard | 07-04-20 | 11:02

@gaffelbaard | 07-04-20 | 11:02: dat verklaart het "wedje doen" zeggen dan. Juno zeggen gebeurt ook in Zwitserland en Duitsland als ze het verschil tussen juni en juli duidelijk willen articuleren. Julo zegt niemand, dat is eigen creativiteit.

van Oeffelen | 07-04-20 | 11:06

Nul doden en alle nieuwe besmettingen komen uit het buitenland, ja, ja. De wereld moet vooral wijsgemaakt worden dat dit geen Chinees probleem is.

bintang | 07-04-20 | 10:46

Ondertussen is in Pakistan de handel letterlijk dood,

"Abandoned when Pakistan's largest cities went into lockdown, hundreds of caged cats, dogs and rabbits have been found dead inside pet markets hurriedly shuttered as the coronavirus spread"
www.aljazeera.com/news/2020/04/uk-pm-...

AntonJansen | 07-04-20 | 10:46 | 2

En dan lees je dat het in Japan helemaal verkeerd gaat?

Mr_Natural | 07-04-20 | 10:48

Ik vertrouw Winnie de Poeh niet zo.

Dutch_Holland | 07-04-20 | 10:45

Ik ga om 8 uur vuurwerk afsteken. Klappertjes.

Piet Karbiet | 07-04-20 | 10:45
-weggejorist-
MINDER | 07-04-20 | 10:45 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Hey Joris, kijk eens naar de coronakaart en de getallen, daar klopt niets meer van.
Kan je die zo goed verwijderen.

dathebikweerniet | 07-04-20 | 10:45

Dus we hebben wat te virus?

Premier Trutte | 07-04-20 | 10:44

There are no American soldiers in Bagdad

Mark zit te Dutten | 07-04-20 | 10:44

De propaganda-afdeling van de CCP heeft fantastisch werk gedaan. Het aantal mensen dat hun cijfers gelooft neemt dagelijks toe.

Mijn klomp breekt | 07-04-20 | 10:43

Die neppe Jort Kelder staat krom van de TB. Hij wil mij dikteren wat te doen, en niet, in geval het hem niet uitkomt. Een grotere hufter kunnen ze toch geen podium geven. En dan maar klagen wanneer meneer een raketje op kantoor krijgt. haha.

ron9129 | 07-04-20 | 10:42

De Chinese dokter die het eerst aan de bel trok over Corona en daarna niet meer te vinden was..... nog steeds geen nieuws?

ger1306 | 07-04-20 | 10:39 | 5

@ger1306 | 07-04-20 | 10:45:
Hij heeft zijn leven geofferd voor volk en vaderland, Fred Teeven stilo, zullen we maar zeggen. Voor de eer en glorie van Coronaland en haar grote lijder Winnie de Xi.

Graaf_van_Hogendorp | 07-04-20 | 10:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Goed nieuws, kan prinses Analia toch binnenkort veilig naar die universteit in China.

dathoujetoch | 07-04-20 | 10:38

Het zou al een medische zegen zijn wanneer we ons kunnen ontdoen van al die lui die hier niets te zoeken hebben.

ron9129 | 07-04-20 | 10:37

zelfde categorie als die duizend euro, eerst korte euforie en dan geleidelijke accijnzen verhoging

HetOorAakel | 07-04-20 | 10:36

Of ik de cijfers geloof van China? Daar twijfel ik over. Ik geloof wel in de aanpak. Zero tolerance, keihard aanpakken.

ruudvangeelen | 07-04-20 | 10:35 | 1

Je kunt in het westen niet hele appartementencomplexen dichtlassen en na een maand kijken wie er nog leeft.

That said is dit pure propaganda om investeerders weer het land in te lokken. Maar goed die globalisten komen vanzelf, verslaafd als ze zijn aan goedkope slavenhandjes met Coronahoestjes.

Graaf_van_Hogendorp | 07-04-20 | 10:41

In tijden van crisis leer je je vijanden kennen, ik zeg Italië en China.
China geeft ons de pandemie en Italië geeft ons vervolgens de financiële doodsklap.

oranjerood | 07-04-20 | 10:34

En Ab Oosterkluis komt iedere avond zijn 1500eu meepikken, een oplossing heeft hij niet. Tis tenslotte een VIRUS!

ron9129 | 07-04-20 | 10:34

Ik geloof geen enkele CHINEES. Het zijn v.n. hero verkopers. Moraliteit is ver te zoeken bij die mensen.

ron9129 | 07-04-20 | 10:32 | 6
-weggejorist-
ron9129 | 07-04-20 | 10:44

Ik stel de vraag ook: hoeveel Chinesen kent u?

donkieshot | 07-04-20 | 10:46

Bij u hoeft men daarentegen niet ver te zoeken om de moraliteit te vinden, getuige uw haatzaaiende opmerking

Sagwaatje | 07-04-20 | 11:27
▼ 3 antwoorden verborgen

En elke dag toch weer die malafide cijfers en dat nepnieuws met een kanttekening brengen. Wat ben je dan? Juistem.

Super Vaagstra | 07-04-20 | 10:31

Het RIVM verzwijgt nog steeds het carnaval als mogelijk verspreidingsmoment van het virus.
Vraag en antwoord.
In het oostelijk deel van Noord-Brabant zijn veel mensen met COVID-19. Dit gebied overlapt ook met het VGO
Livestock farming and the health of local residents
-gebied en met de meeste Q-koorts patiënten. Heeft dit iets met elkaar te maken?
Waarschijnlijk niet. Het virus dat COVID-19 veroorzaakt, wordt van mens op mens overgedragen. Dat er in Noord-Brabant meer mensen zijn met COVID-19, komt doordat het virus in Brabant is geïntroduceerd (mogelijk) door vakantiegangers uit Italië. Van hieruit heeft het zich vervolgens kunnen verspreiden in Nederland.

BBmetR | 07-04-20 | 10:30 | 4

Wat doet dat er toe? Als je carnaval viert weet je dat je de week erop verkouden of erger bent.
Daarom vier ik al jaren geen carnaval meer sinds ik een vaste relatie en een baan heb. Ik vind het een geweldig feest maar ik kan goed teren op de herinnering die ik er van heb, kost mij nu teveel geld en m'n gezondheid.
Er zijn hier gewoon veel mensen op wintersport gegaan en daarna of daarvoor gaan carnavallen. Toen is het virus nog meer verspreid. Ik geloof er niet in dat het zo ook voor het eerst in Nederland kwam. Moet er haast wel al eerder geweest zijn.
Rond chinees nieuwjaar ben ik weggebleven van de door mij geliefde sushi restaurants. Waarom? Daar werken ook veel mensen die recentelijk uit China zijn geëmigreerd, dus nog teruggaan voor familie.
Mijj familie vond het aanstellerij maar zie nu in wat voor shit we zitten.

Draak uit Brabant | 07-04-20 | 10:50

Er waren in Noord Brabant al besmettingen onder het ziekenhuispersoneel voor carnaval begon.

Gravin v Kippenbouth | 07-04-20 | 10:52

In de week van de uitbraak in Italie. Brak ik mijn nek over de chinezen op schiphol. Ik was verbaasd dat deze nog zo vrij konden inreizen. Het is een transiet luchthaven. Uitermate onwaarschijnlijk dat er daar geen besmettingen hebben voorgedaan. In Europa zullen er meerdere patient zero's zijn ontstaan, in een zelfde tijdsframe, ook in Nederland. Carnaval was helaas steroiden voor de Corona. Ik denk niet dat er een brabo nu perse de eerst getroffene was.

Kluukluuk | 07-04-20 | 11:17
▼ 1 antwoord verborgen

Het zou wat zijn, dat corona weg is voordat het huis en de harddisk is opgeruimd....

Einde van de Domheid | 07-04-20 | 10:27

Ik geloof er geen bal van. China zit ons mooi te fokken met hun 'mooi weer' gedrag.

tragic1911 | 07-04-20 | 10:27

Bij een volgende pandemie die naar alle waatschijnlijkheid weer in China begint, zal het hele land door de wereld in quarantaine gezet worden. De Chinese regering is er werkelijk aan alles gelegen om nu te laten zien dat ze het onder controle hebben. Gelukkig is de wereld een beetje wakker geworden en weet men dat we keihard voorgelogen worden. Naar kutvolk is het geworden, bah. Hopelijk zorgt de naderende economische crisis ervoor dat we minder afhangkelijk moeten zijn van de Chinese industrie. Laat ze maar eens een tijdje op een houtje bijten.

degurewind | 07-04-20 | 10:25 | 9

Ik kan me zo voorstellen dat er in ieder geval vanuit de EU maatregelen gaan komen om het toch minder aantrekkelijk te maken voor Europese bedrijven om hun productie te outsourcen naar China. En ook om iets aan de Chinese ( economische ) expansiedrift in Afrika/Zuidoost Azie en hun opkoopgedrag in de EU van havens te doen. Als je als westen ergens niet afhankelijk van wil zijn is het China, en dan met name het Chinese politieke en economische systeem. Ligt een mooie taak voor de Ongekozenen.

Graaisnaaiert | 07-04-20 | 12:25
▼ 6 antwoorden verborgen

Jullie kunnen wel onder de indruk raken van China maar ene Kim Jong Un heeft maanden geleden al de virus verslagen in zijn land. Heeft ook een vaccin ontwikkelt, is bereid met een raket deze te versturen over de hele wereld. Dit was tussen het beklimmen van mt. Everest en formule I rijden door overigens.

Graaf_van_Hogendorp | 07-04-20 | 10:25

Maak me meer zorgen om Bojo! #StayStrong

born2killn00bs | 07-04-20 | 10:23

Ik ga direct een loempia bestellen om de Chinese economie weer een kick-start te geven.

dathoujetoch | 07-04-20 | 10:22 | 1

Is Vietnam geconfisqueerd door China?

Peter_la_Selie | 07-04-20 | 10:26

Nederland : 18.803 positief getest, 1.867 doden
Duitsland : 103.375 positief getest, 1.810 doden

Bron : interaktiv.morgenpost.de/corona-virus...

Is de gezondheidszorg echt zo slecht in Nederland?

Drunken_Pumpkins | 07-04-20 | 10:22 | 8

Dld: hartfalen en corona. Doodsoorzaak: hartfalen.
NL: hartfalen en corona. Doodsoorzaak corona.
Zo moeilijk is het niet.

Superior Bastard | 07-04-20 | 10:52

In Duitsland brak de epidemie eerst uit onder een relatief jong gedeelte. Als je naar oudere leeftijdsverdelingen kijkt zie je nauwelijks mensen boven de 80.

Momenteel zie je dat het aantal zware gevallen en IC-opnames harder stijgt dan het absolute aantal.

omanders | 07-04-20 | 11:03

In Nederland zijn er zeven ic-bedden op 100.000 inwoners, in Duitsland is dat aantal 34 op 100.000.

Drunken_Pumpkins | 07-04-20 | 11:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Vanavond maar een flinke borrel in het coronacafé en natuurlijk naar Jensen kijken.

revolte | 07-04-20 | 10:22

Nou, gooi die markten met levende dieren maar weer open! Let's go.

born2killn00bs | 07-04-20 | 10:22 | 5

@Lupuslupus | 07-04-20 | 10:24: 5000 mensen misschien... ‘de Aziatische bevolking’.... lekker representatief.... lol

NakedJehuty | 07-04-20 | 14:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Sambal cures everything !

Koning BongoBongo | 07-04-20 | 10:19

Chinese commie partij zou niet kunnen bestaan zonder non stop te liegen.

The Russian | 07-04-20 | 10:19 | 2

Het gerucht gaat dat Rutte cursussen heeft gevolgd in China en daar Summa cum Laude voor is geslaagd.

Koning BongoBongo | 07-04-20 | 10:21

@Koning BongoBongo | 07-04-20 | 10:21:

Die Malk Lutte wordt ook steeds geler.

sprietatoom | 07-04-20 | 10:28

Geloof je het zelf...

Kutwachtwoord | 07-04-20 | 10:19

Stuur ze een factuur voor het veroorzaakte ongerief.

Koonkluk Huis | 07-04-20 | 10:17 | 2

Grapjas.

Is dit nog nieuws? | 07-04-20 | 10:19

Ze moeten eerst Solly zeggen voordat de herstelbetalingen beginnen te stromen.

revolte | 07-04-20 | 10:24

Als alle stof van deze crisis nedergedaald is, dient men de rol van China toch nog maar eens goed te evalueren. Lakse wetgeving op het gebied van voedselveiligheid en een cultuur van alles onder de pet proberen te houden heeft geleid tot een crisis die we in de moderne geschiedenis niet eerder gezien hebben. Daarnaast sturen ze ook nog afgekeurde medische benodigdheden de rest van de wereld in en proberen ze munt te slaan uit deze, door hun veroorzaakte, crisis. Die vunzige vleermuisvreters dienen hiervoor maar eens rekenschap af te leggen.

Enter Yeti | 07-04-20 | 10:16 | 6

@Enter Yeti | 07-04-20 | 10:16

Maar vooral het moedwillig een uitbrekende pandemie verzwijgen is iets wat dat land nooit meer vergeven mag worden.

omanders | 07-04-20 | 11:07

@Is dit nog nieuws? | 07-04-20 | 11:43: Aannames & veronderstellingen. Steekhoudende reactie ook op mijn stelling dat je vergelijking nogal mank gaat. Probeer het anders nog een keertje...

Grijskijkert | 07-04-20 | 12:28
▼ 3 antwoorden verborgen

"China reports" -> lees: "China lies"

TheEgg | 07-04-20 | 10:15 | 4

Zou Sambal eigenlijk Sambar zijn ???????

Koning BongoBongo | 07-04-20 | 10:25

@Koning BongoBongo | 07-04-20 | 10:25: Sambal is eigenlijk Indonesisch.

TheEgg | 07-04-20 | 11:31

@Koning BongoBongo | 07-04-20 | 10:25: wat een vergelijking, Sambar is wel even wat meer ‘verfijnd’ en een ander product.

NakedJehuty | 07-04-20 | 14:12
▼ 1 antwoord verborgen

Dikke BS, BatShit that is.

Dirk III | 07-04-20 | 10:15

Er zijn opvallend veel (nare)overeenkomsten met de hollandschen en chinese rivm’s qua waarheidsvinding..

Bali Lovert | 07-04-20 | 10:15 | 2

Ze hebben hier goed opgelet inderdaad.
Niet in preventie of bestrijding maar hoe te knutselen met nummers.
In het verzorgingstehuis waar 17 van de 70 bewoners plots omvallen met allen Corona symptomen testen ze 1 en dus telt dat als 1 dode de rest? Ach.
Wat voor tel systeem is dit dan? Natte vinger tellen.

Dirk III | 07-04-20 | 10:18

@Dirk III | 07-04-20 | 10:18: Welk verzorgingshuis is dat? Ik vraag dit voor een oude, dikke vriend.

Guusneus | 07-04-20 | 10:30

Iedereen wil ook graag slecht nieuws horen.
En als er goed nieuws is geloven we het niet.

Bubbel.

Is dit nog nieuws? | 07-04-20 | 10:14 | 5

Ik vermoed dat idnn een gesponsorde troll Chinees is dus ik vraag het maar even: kun je alweer ongelimiteerd de straat op daar in Wuhan ?

Grijskijkert | 07-04-20 | 10:44

@Grijskijkert | 07-04-20 | 10:44:
Hoi!
Grappig dat ik nu ineens een Chinese trol wordt genoemd.
Coronadeuger.
Net als met van die links extremisten.
Een andere mening hebben mag niet.

Is dit nog nieuws? | 07-04-20 | 11:42

@Is dit nog nieuws? | 07-04-20 | 11:42: De berichtgeving en het nieuws uit Communistisch China zwaar in twijfel trekken (incl. lieden met een schijnbare episode van "useful idiot") en dan het "net als links extremisten"-vaantje aangeboden krijgen. Proest, grinnik, gniffel. En dan helemaal de term du jour "Corona deuger".... Het wereldwijde nieuws nog een beetje geprobeerd te volgen de laatste tijd ?

Grijskijkert | 07-04-20 | 12:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Zouden ze daar zelf nog weten wat nu werkelijk het geval is?

nikolaos | 07-04-20 | 10:13

De Chinese RIVM dudes zouden eens wat minder moeten nippen aan de Moutai... dat komt het body counten ten goede.

de directeur | 07-04-20 | 10:12

In NY gaan ze de doden nu ook in parken begraven: twitter.com/MarkLevineNYC/status/1247... Want geen ruimte meer, te veel doden. Oh, en als je thuis dood gaat wordt je niet meer getest. Officieel dodental is daarmee ook waardeloos geworden.

Vula | 07-04-20 | 10:11 | 2

Tijdelijk begraven hè...
Is nogal een nuance.
En waarom?
Families, said Levine, are unable to find funeral homes that can handle their deceased loved ones, and cemeteries are turning down requests for burials.
fortune.com/2020/04/06/new-york-city-...

Is dit nog nieuws? | 07-04-20 | 10:18

@Is dit nog nieuws? | 07-04-20 | 10:18: Doe nou niet. Het moet sensationeel blijven, zodat we geschokt blijven en wetgeving zoals in Denemarken als zoete koek slikken. “verplicht vaccineren zodra vaccin is.”

TheBurnerMan | 07-04-20 | 11:00

Waarom en hoe moet ik geloven nadat corona een maand lang is genegeerd er maar 81.000 besmettingen zijn.

Er is blijkbaar besloten dat de economie weer moet gaan draaien.

Dauthi | 07-04-20 | 10:11

Wat een gelul.... het wordt steeds verdachter allemaal. Virus heeft daar een flinke tijd rond kunnen woekeren voordat men het uberhaupt herkend heeft.... daarna duurde het nog even voordat het erkend werd!. Desondanks heeft China het grotendeels beperkt weten te houden, tot 1 provincie en 1 grote stad. Terwijl in het Westen, zodra er 1 Chinese toerist niest het hele land ziek is? 20 jaar geleden had ik dan geloofd dat het te maken had met de mindere mobiliteit van de mensen in China tov Europa/VS. Maar tegenwoordig bewegen de chinezen ook als mieren door hun eigen land en de wereld, dus er klopt geen zak van .

trottle | 07-04-20 | 10:10 | 1

Chinezen worden al sinds Mao vakkundig het hele land door verhuisd, zodat ze minder sterke familiebanden hebben en makkelijker te controleren zijn.
Het hele land was al op reis voor het Chinees nieuwjaar dat op 25 januari was.
En de bevolkingsdichtheid in China is enorm, wat wij een studentenkast noemen is daar een woning en dan duizenden ervan naast elkaar.

Dauthi | 07-04-20 | 10:14

Valt het allemaal toch mee.
Goed nieuws!

Is dit nog nieuws? | 07-04-20 | 10:10 | 2

Rustig slapen vannacht, heerlijk he.

Pluisbaard | 07-04-20 | 10:20

Beetje hetzelfde als je een sloerie vraagt hoeveel bedpartners zij heeft gehad, vermenigvuldig hier alleen niet met de gebruikelijke 10 maar met 100.

Pluisbaard | 07-04-20 | 10:10 | 12
▼ 9 antwoorden verborgen

Niemand die het gelooft.

Vula | 07-04-20 | 10:08

De tellingen in Nederland kloppen al niet door een gebrekkig testbeleid in combinatie met een gebrek aan testmateriaal. Of zoals Jaap van Dissel het zegt, een gebrek aan afnamecapaciteit om de schuldvraag te pareren. Hoeveel coronadoden er echt zijn, moeten we maar zien in de oversterfte, hij wenst geen lijst bij te houden van mensen die overleden zijn met een verdenking van corona. Verdenking betekent hier dat iemand alle klachten heeft gehad, maar de huisgenoten toch al positief waren.

Feynman | 07-04-20 | 10:08 | 2

Maar als de tellingen al niet kloppen zou dat dus ook kunnen betekenen dat een veel groter aantal mensen coropositief is (geweest) dan wordt gedacht en dat het dus met de sterfte(kans) nogal meevalt. Het grote probleem is wat mij betreft dat het om dark numbers gaat waarop dan draconische maatregelen worden gebaseerd. Drijfzand zou een ander dat noemen.

Dat er voor die maatregelen hele andere (lees: machtspolitieke, economische) overwegingen bijkomend kunnen zijn, lijkt me evident. Daarom blijf ik sceptisch over het hele gebeuren.

Guusneus | 07-04-20 | 10:20

Wat een vriendelijk virus in China, het heeft zich niet verspreid over het hele land maar is netjes in 1 provincie gebleven.

Wat een geluk voor die Chinezen.

sprietatoom | 07-04-20 | 10:07

En hoeveel Oeigoeren dood?
Ik vraag dit omdat ik in discussie ben met een imam.

Kaas de Vies | 07-04-20 | 10:05 | 2

Kan je daarmee discussies voeren?

Is dit nog nieuws? | 07-04-20 | 10:22

Wollah!

Pluisbaard | 07-04-20 | 10:26

ik.geloof.er.geen.kutd.van.

TijdelijkOptimist | 07-04-20 | 10:05 | 2

Rumag tekst?

born2killn00bs | 07-04-20 | 10:22

Slecht vertaald uit het Engels natuurlijk. Rukmag.

Pluisbaard | 07-04-20 | 10:26

Hoelaah!

Jackanders | 07-04-20 | 10:04

De waarheid over dit Corona zal spoedig bekend worden, zit meer mensenwerk in dan men bekend durft te maken.De Amerikanen stopten in 2013 al het geexperimenteer en de Chinezen in Wuhan namen het toen over...
Nadat de Amerikanen de financiering stopten, werd (de leiding van) het onderzoek overgenomen door het Wuhan Institute of Virology. Dat is te lezen op de website van het WIV (Wuhan Institute of Virology) zelf.
Ondertussen levert onderzoek naar dieren, zoals de eerder verdachte miereneters (pangolins) en vleermuizen, als overdragers van het virus, nog steeds geen sluitend resultaat op.

grindbak | 07-04-20 | 10:03 | 1

Toch wel: In de Bronx Zoo zeven coropositieve grote katten. Ik zou Minoes maar gauw in het bos gaan dumpen.

O nee wacht ff...

Guusneus | 07-04-20 | 10:15

De mensen sterven daar nu aan een te hoge suikerspiegel.

Blote Bertus 2000 | 07-04-20 | 10:03

Wat klopt er niet aan deze bewering: Communisme = eerlijkheid & waarheid

Zeiss | 07-04-20 | 10:03 | 1

En om het te vieren is het chocoladerantsoen verhoogd met 25 gram.

Mr_Natural | 07-04-20 | 10:03

De Chinese benadering is containment, om het virus zoveel mogelijk in te dammen. Dat is wel een ietsiepietsie anders dan dit: „Omdat niet veel mensen tegelijkertijd het virus hebben gekregen, zal een groot deel van de bevolking geleidelijk aan met het virus besmet worden”,
www.telegraaf.nl/nieuws/430355475/exp...
Bedankt Mark & co, RIVM en andere visionairs.

de visser | 07-04-20 | 10:03

Het is zeker feest. Niet alleen in China, maar ook in vak K. Uit Trouw van vanochtend: "Sommige Kamerleden hebben de zorg dat het kabinet gevoelige voorstellen wil doordrukken, nu het parlement niet volledig functioneert."

Zelfs prof. mr. dr. ir. Akkermans, eerder niet te beroerd om de regering in andere bewoordingen van massamoord te beschuldigen, vindt nu dat vele onderwerpen controversieel moeten worden verklaard tot de Kamer weer naar behoren functioneert.

Wie het hele coronagedoe in een ander daglicht wil begrijpen leze Discipline, toezicht en straf van Michel Foucault, nu er toch weinig anders te doen is.

Guusneus | 07-04-20 | 10:03 | 2

Welke voorstellen?

Kaas de Vies | 07-04-20 | 10:09

@Kaas de Vies | 07-04-20 | 10:09: Vliegveld Lelystad, uitstel invoering Omgevingswet, 84 wetsvoorstellen die voor de zomer moeten worden doorgedrukt waarvan tientallen nog niet eens aan de Kamer zijn voorgelegd laat staan behandeld, kortom: Lees die krant!

Guusneus | 07-04-20 | 10:12

En de hamvraag is GeenStijl: ‘wie controleert dat?’...

LeBoulanger | 07-04-20 | 10:03

Ben ik een cynische witte man als ik hier geen snars van geloof?

Kapitein Sjaak Mus | 07-04-20 | 10:02 | 2

Erger nog: je bent een Lacist!

Glasgow Argus | 07-04-20 | 10:03

@Glasgow Argus | 07-04-20 | 10:03: Elgel.

Rinet97 | 07-04-20 | 10:22

"Communistisch regime geeft eerlijke stand van zaken door"

Kamikazepiloot | 07-04-20 | 10:01

China liegt. Altijd.

Het eerste slachtoffer van iedere crisis is de waarheid.

Fun fact: in de VS is er geen enkele besmetting met de griep gerapporteerd. Veel voorkomende dodelijke aandoeningen zoals hartaanvallen en longontsteking komen bijna niet meer voor.

Alleen COVID-19, dat wordt overal als doodsoorzaak opgeschreven.

Leugens. grote leugens en statistiek.

Glasgow Argus | 07-04-20 | 10:01 | 1

Ik geloof er geen wantan van.

SynthetischBismut | 07-04-20 | 10:01

Zo te zien heeft China de persvoorlichter van Noord Korea ingehuurd.

Ik geloof d'r niks van.

Abject | 07-04-20 | 10:00

Bij het overlijden mag het vakje "Corona" niet meer worden ingevuld.
Dus iemand die in hoestend zijn slaap overlijdt "Verkeersongeval"
Iemand die na een lang en hoestend ziekbed overlijdt "Voedselvergiftiging"

Osdorpertje | 07-04-20 | 09:59 | 3

Keukentrapje. Schijnt het dodelijkste object in huis te zijn dus wie thuis overlijdt gaat gewoon onder de noemer "keukentrapje".

Abject | 07-04-20 | 10:01

Dat doen we hier beter. Noemen we gewoon "overig".

PresidenteDeConjovia | 07-04-20 | 10:13

er gaan 22miljoen mensen in Quarantäne en er komen er 11 miljoen terug, maar er zijn er maar 3000 gestorven door Corona, was er nog een oorzaak waarom slechts de helft terugkwam?

Sun_puppy | 07-04-20 | 09:59 | 1

Wei wu wei?

MistaRazista | 07-04-20 | 15:33

Net als dat ik geloof dat we al 5 dagen 'maar' 44 besmettingen hebben in ons dorp.

Met_baard | 07-04-20 | 09:58 | 3

Als je uitgaat van het kaartje hier aan de rechterkant, die word al een week niet meer bijgehouden met gevallen per gemeente. Alleen het totaal in NL word nog bijgehouden.

Kakmadam | 07-04-20 | 10:02

@Kakmadam | 07-04-20 | 10:02: Dodental wordt overigens ook niet meer bijgehouden, voor wie het nog niet was opgevallen.

Leyrann | 07-04-20 | 10:07

@Kakmadam | 07-04-20 | 10:02: Ah dank. Kaartje dan ook maar achter blokkeerfilter gezet. Weer minder te laden.

Met_baard | 07-04-20 | 13:06

Ik hoop niet dat die bodycounts een gewoonte zijn geworden, vind die getallen tombolas een drama. De warmste derde dinsdag in maart van de afgelopen 10 jaar. Het minste aantal besmettingen onder jongeren in het oosten van Nederland die niet een verhoogd risico hadden. Wat is dat toch allemaal voor gezeiks? Straks het totaal aantal werklozen maar eens tellen, dat is het enige echte getal dat er toe doet.

opblaasschaap | 07-04-20 | 09:58

Neen. Er komt helemaal geen eind aan. Corona is here to stay. En ik kan het weten want ik heb nergens voor gestudeerd dat hier mee heeft te maken. Gewoon boerenverstand.

Leptob | 07-04-20 | 09:57 | 1

Zit wat in, alle knappe koppen zaten er maandenlang naast, dus wellicht de niet-knappe koppen vertrouwen?

Nuchternederland | 07-04-20 | 10:03

Shit.... het corona-virus is onder controle.... terug naar het lab in Wuhan, dat moet beter kunnen.

Premier Trutte | 07-04-20 | 09:57

China rules :(
Het Westen in een klap uitgeschakeld door een virus met de groeten uit Wuhan.

Quasimodo | 07-04-20 | 09:57 | 7

@Premier Trutte | 07-04-20 | 10:32: Ik heb het hier allemaal kunnen lezen, allemaal. China is niet open geweest en nooit geweest, maar helpt desondanks wel andere landen, terwijl Duitsland een lading mondkapjes voor Italië op doorreis vanuit Polen confisqueert, die goddomme door Italië al betaald waren. Dat doet de EU dus onderling.
En wie hier de grootste heeft, dat is niet van belang, ik ben ook al 3x defintief weggejorist, lekker belangrijk overigens. Dit gezegd hebbende denk ik wel dat u een kleintje heeft. Blijf gezond in ieder geval en blijf reaguren!

pibasso | 07-04-20 | 10:41

@pibasso | 07-04-20 | 10:41: Eerst tot vervelens toe herhalen dat ik een zwitsal ben en dan zeggen dat wie de grootste heeft niet belangrijk is.... Maar goed, China, de veroorzaker en verspreider van het virus is dus de held omdat ze zo mondjesmaat maskers exporteren dat we hier zonder zitten.

Premier Trutte | 07-04-20 | 11:31

@pibasso | 07-04-20 | 10:41:
Fijn. Eerst iemands huis in de fik steken en dan dankbaar zijn dat ie helpt bij blussen ?

Der Schnitzeljäger | 07-04-20 | 12:16
▼ 4 antwoorden verborgen

De vvmu die toch al niet was nog verder ingeperkt.

Carlos_I | 07-04-20 | 09:56

Verpest gaarne dit feestje.
Boris Johnson: "Extreem fit!" Alleen obesitas!

Bouwfraudeur | 07-04-20 | 09:56 | 5

"Verpest gaarne dit feestje" is een aangepaste strofe uit bovenstaande tegel;
Boris mag van mij 110 worden...

Bouwfraudeur | 07-04-20 | 11:50
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken