Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zondag met Lubach sloopt Rumag op Lubag.nl

Typisch televee weer wel dat ie daarvoor eerst zonder bronvermelding ons topic moest jattten, maarrr dat doet ie wel goed:

Maar, fair enough, bij ons in de comments onder het HOE.KUT.IS.RUMAG.NOU.ECHT.?-topic bleek de helft nog nooit van het kwootrovende marketingtruukje gehoord te hebben (en dat siert jullie), dus goeie zaak dat nerdy neef Arjen het nog eens rustig in een kwartiertje uitlegt. Dat doet hij hierboven, helder, uitgebreid en noodzakelijk plus hij heeft een kek soundboard en wij niet, dus hier alleen de samenvatting: Rumag-rukkertjes stelen citaten van anderen, vertalen ze om op shirts en truien te drukken, verkopen die crap als hun eigen ideeën en zijn daar zo schaamteloos in geworden dat ze zelfs de coronacrisis misbruiken om via de Rode Kruis-route zelf tienduizenden euro's, of mogelijk tonnen binnen te tikken.

Vooral zuur voor het Rode Kruis, die ook door deze oplichterstruuk benadeeld worden, dus Lubach heeft op Lubag.nl een alternatief donatiemodel opgezet waarvan 100% van de opbrengsten naar het Rode Kruis gaat. Voor wie dat ook niet kent: Dat zijn die EHBO-makkers die in tegenstelling tot Rumag (en Chantal Janzen) wél echt nuttig zijn bij coronaleedverlichting.

En omdat wij ons niet.helemaal.de.topics.van.de.plank.laten.stelen.door.Lubag., hebben we zelf nog een stijlloze bonussuggesties aan iedereen die in die Rumag-scam getuind is: STUUR TERUG DAT SHIRT, en claim je geld terug. En ja, die suggestie hebben we zelf óók weer gejat. Maar het werkt wel, want het is de wet.
Updates: Reacties Rumag op Lubach en Lubach op Rumag na de breek. Samenvatting: Rumag mist het punt en Lubach maakt er een uitroepteken van.

Social
Social
Social

LOL @ BOL

Social

Uiteindelijk keert de faal de shit

Zo.KUT.IS.RUMAG.ECHT.

Reaguursels

Inloggen

Het hele internet zit vol jatters, de zgn. influencers voorop. Mag aangepakt, helpt alleen niks: het volk is slaafs en gewillig

Feitenpliesie | 31-03-20 | 07:09

Lubach heeft op Lubag.nl een alternatief donatiemodel opgezet waarvan 100% van de opbrengsten naar het Rode Kruis gaat.

Lubach heeft een ruim salaris en hoeft niet te leven van de omzet van een bedrijf.
Rumag is een bedrijf en moet winst maken. Lubach niet.

Arachne | 30-03-20 | 23:35

Net gezien in de herhaling. Raar, zonder wroeging?
TE. ZIJN. OF
NIET.TE.ZIJN
?
Of hadden ze die al voor zichzelf bedacht? Tjonge.

Jan, Leiden | 30-03-20 | 22:54

r.u.m.a.g.? n!e!v!e!r!!

ArieR68 | 30-03-20 | 18:59

Zo. Dus. We. Doen. Niet. Meer. Aan. Puntjes. (@GeenStijl). ?.

Andre1970 | 30-03-20 | 18:43

Dit valt echt compleet buiten mijn bubbel.

beldewouten | 30-03-20 | 18:31

Koekje van eigen deeg vinden ze niet leuk bij die copycats die hun zakken vullen over de ruggen van alles en iedereen.

piet7003 | 30-03-20 | 18:07

Behalve dat het Rumag best arrogant overkomt, vind ik hwt afbranden van de rode kruis actie net te veel; hoeveel TV acties voor 'het goede doel' spekken met dezelfde uitzending hun eigen zak tegelijk om het veelvoudige. Zeik dan daar ook over.

PisFinger | 30-03-20 | 16:10

Zo, daar wordt een malafide proletenbende aan een faillissement geholpen. Uitstekend Lubach!

Giotto | 30-03-20 | 15:57

Ik had nog nooit van Baardje Binnenmuts en die andere smegmakop gehoord, maar ze mogen een heel eind opsodemieteren met die gejatte Twitter-meuk en die stupide puntjes.

Ad Hominem | 30-03-20 | 15:45

Mmm, het is wel beter goed gejat dan slecht verzonnen. Maar praat daar dan normaal over.

Trouwens, al die "bn"-ers zitten toch ook aandacht/likes bij elkaar te genereren, momenteel?

Bonus, Lubach is toch ook 1 op 1 kopie van Stephen Colbert en Jon Stewart (die op hun beurt vast ook niet 100% origineel waren), tot en met zijn stuiterende pennetje en interactie met het plaatje wat schuin boven hem wordt geplaatst? En nog meer.

Kleine_Deugniet | 30-03-20 | 14:55 | 3

Ja dat verhaal over die boeren heeft ie 1 op 1 gestolen van Colbert. En Stewart had het ook al over Ankie Broekers-Knol.

klaasjanhenk | 30-03-20 | 17:49

Ja zeg dat! En Beau, Pauw en Matthijs zijn ook boeven want het concept talkshow bestond in Amerika al! Niet helemaal hetzelfde als gewoon 1 op 1 inhoudelijke shit pikken toch? Snap je 'm nu?

Hoezo ben ik een lul | 31-03-20 | 07:07

Ha! Ik was het aan het kijken en dacht mmmm zou lubagggg stiekem blogjes schrijven op GS... vond de overeenkomsten idd treffend tussen de beide toelichtingen.

Magerder | 30-03-20 | 14:36

Lubach blijft hoogst waarschijnlijk irritanter dan Rumag, Corona en met je sok in iets nats staan bij elkaar opgeteld. Wat een drollen pijper.

mr.money | 30-03-20 | 14:35

’Coronaprofiteurs’ Rumag wensen critici de virusziekte toe Ik lees dit net. Eigenlijk kon ik ze niet zo, maar nu ik ze gezien heb en ook de Kritiek van geen stijl en Lubach hoor. Hoop ik dat ze keihard aangepakt worden. Echt wat een stel enge mensen.

speed48 | 30-03-20 | 14:23

Ha, Karaktermoord. Grappig statement, dat zou suggesteren dat ze karakter hebben.

rodeolifant | 30-03-20 | 14:22

Ik snap niet hoe je daar nu heet of koud van kan worden.
DrUk,DRuk.DruK?
Heeft al iemand copyright geclaimt? Voor een meme?
Die vertaalt is?
Maar er moet tenslotte elke dag vers vlees voor de schandpaal komen en de schandpalers moeten ook hun centen verdienen.

MistaRazista | 30-03-20 | 14:02

Ik had het ook chiquer gevonden als lubach een beetje credits aan geenstijl had gegeven. Gewoon zoiets als "op zoek naar ander nieuws dan corona kwam ons team ook een artikel tegen op GeenStijl over rumag. Daar zijn we wat dieper op ingedoken". Dat was al netjes geweest

Middensteun | 30-03-20 | 13:55 | 2

Wat nou als hij het ook niet van Geenstijl heeft? Alsof Geenstijl altijd alles zelf heeft opgedoken. Get a life!

tis_wat | 30-03-20 | 14:12

@tis_wat | 30-03-20 | 14:12: of zembla, tegenlicht, de monitor, keuringsdienst, nieuwsuur, journaal etc.

Kleine_Deugniet | 30-03-20 | 14:58

Ben ik nou de enige die Lubach helemaal niks vind? Ik vind hem niet grappig en ook niet scherp genoeg.

Toos Bevergeil | 30-03-20 | 13:38 | 2

Ik denk niet dat je de enige bent maar Lubach is wel scherp en bovendien een van de weinige journalisten die zijn huiswerk goed doet.

ILF2 | 30-03-20 | 13:50

Nee dat denk ik niet. Vind hem en zijn redactie meestal geniaal en grappig (oké geen Koot en Bie maar zij waren een klasse apart) maar snap ook dat mensen zijn stijltje irritant vinden. Zijn theatervoorstellingen zijn super grappig en hij kan mega goed improviseren en met publiek interacteren, vooral in kleine zalen. Dat is wel talent. Of ambacht, whatever hij doet in ieder geval iets bovengemiddeld goed.

2tribes | 30-03-20 | 17:27

Helemaal goed, maak ze maar kapot.... dat schorem...

dickg | 30-03-20 | 12:52

Als ze bij Rumag nu aan bronvermelding zouden doen, zou dat schelen.
Maar dan is Rumag opeens geen trendy imago brand meer, wat ze niet zijn, maar een t-shirt drukkerij. Wat ze ook zijn, eigenlijk.
En t-shirt-drukkerijen zie je overal. Dus niet aan bronvermelding doen is onderdeel van hun branding en product. Daar help een hippe muts niet bij.

kloopindeslootjijook | 30-03-20 | 12:43

Ze.mogen.mijn.Oneliners.wel.gebruiken.
Creativiteit.is.oneindig.

King of the Oneliner | 30-03-20 | 12:42

Hah, dit wordt een soort Buckler, maar dan rechtvaardig / terecht.
.
PS @GS: Ik ben juist blij dat Lubach het regelmatig over dingen heeft,
die hier ook in de panelen langskomen. Een win-win imho.
ZMLs toegevoegde waarde is niet zozeer het vinden van de kwalijke zaak,
maar wel het hilarisch ontleden daarvan.
Ga,zo,door,Arjen! :-))

hotmint | 30-03-20 | 12:41 | 1

Ze mogen wel oppassen dat ze geen gezeik krijgen met Jack Daniels.

kloopindeslootjijook | 30-03-20 | 12:47

Eigenlijk hebben die corona-aasgieren van RUMAG vrij spel. In principe kunnen ze in elke taal van de wereld gaan zoeken voor leuke quotes en vervolgens claimen dat ze deze toch echt zelf bedacht hebben..

Nehemia | 30-03-20 | 12:15

Best bizar dat een bedrijf door een programma op de staatsomroep omzeep word geholpen. Cancel culture meets npo....

nutsniet | 30-03-20 | 12:14 | 5

Alsof een programma op een commeciele zender ruimte heeft om kritisch te zijn? Willen de advertentieverkopers van de teletoko niet!

LangeT | 30-03-20 | 12:36

Een bedrijf verdiend geld tijdens een crisis poe hoe wat erg. Mensen met overgewicht leven constant in een crisis. Als die google om hulp vragen zijn 99,99% van de search result sites die troep verkopen waar je helemaal niet slank van word. Die oplichterij kan gewoon, maar een tshirt verkopen tijdens corona is so not done dat we maar de staatomroep inschakelen. Bizar..

nutsniet | 30-03-20 | 13:08

Die soort poster van hun niet gezien eerder? Van krijg allemaal de tyfus, ik bedoel Corona.

Kleine_Deugniet | 30-03-20 | 14:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Weet niet wat erger is , T-shirt bestellen bij Rumag of aan het Rode kruis doneren (directeur verdiend maar €137.700 per jaar)

obzzcure | 30-03-20 | 12:06 | 4

@kloopindeslootjijook | 30-03-20 | 12:11: De laagste uitkeringen in Nederland, bijstand, aangevuld met allerlei toeslagen, behoren tot de hoogste in de wereld en zijn van een alleszins leefbaar niveau. Dat bedrijven produkten doneren aan de Voedselbanken is op zich goed. Maar om nu te zeggen dat ze nodig zijn, is sterk overtrokken. D mensen moeten de tering naar de nering zetten of anders maar gewoon gaan werken.

Stratum | 30-03-20 | 12:28

@Stratum | 30-03-20 | 12:28:
Als je 50+ bent met een lage opleiding en een gebrekje hier en daar, wordt dat gewoon gaan werken aardig lastig. Veel van die mensen willen wel, maar ze komen er niet tussen, maar wel in de bijstand. Na de eerste beste tandartsrekening loop je vast.
Als er iets van een crisisje achter corona aankomt, moet je maar eens opletten. Wat zou helpen is die mensen rond hun 40-45 omscholen.

kloopindeslootjijook | 30-03-20 | 12:51

@Stratum | 30-03-20 | 12:28: En wat nou als zich tussen die Voedselbank klanten 'gewoon' ook werkende armen bevinden. Je weet wel, die mensen die een marginaal betaald kutbaantje hebben en net buiten de toeslagenboot vallen maar voor wie even goed alles steeds duurder wordt? Of praat ik nu onzin en mag je alleen naar de Voedselbank als je je hand bij vadertje staat pp houdt? Weet het echt niet om eerlijk te zijn.

2tribes | 30-03-20 | 16:09
▼ 1 antwoord verborgen

Nooit van RUMAG gehoord maar ik ben dan ook zo oud dat ik nog een 8 bit spelcomputer had en 3 nachten niet kon slapen omdat de SNES eraan kwam. Zo oud dat ik als kind op weg naar Zuid-Frankrijk zonder gordel achterin de auto stripboeken (!) zat te lezen. In mijn pubertijd hadden zelfs de pornosterren nog schaamhaar en die zag je alleen als je de ballen had een video op te halen bij de videotheek. Kobe Tai, I'll never forget.

drs. Levi Samsonov | 30-03-20 | 12:05 | 1

Wij kregen altijd een zak trekdrop en een slof Samson op weg naar Zuid Frankrijk, achter in de Opel Manta

Stevo365 | 30-03-20 | 12:28

Geld verdienen aan domme mensen, altijd +1

jemagookniksmeer | 30-03-20 | 12:01 | 3

Als je die marketingidioot ziet zitten met zijn mutsje en casual shirtje weet je al genoeg. Zit geen creatief druppeltje bloed in.

drs. Levi Samsonov | 30-03-20 | 12:11

@drs. Levi Samsonov | 30-03-20 | 12:11:
Hoe die gasten opgepompt lopen te blaten over niks is tenenkrommend.

kloopindeslootjijook | 30-03-20 | 12:12
-weggejorist-
swebe | 30-03-20 | 12:01 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

De ZG bekende nederlanders proberen hun zakken te vullen over de rug van de mensen die leiden en sterven aan het coronavirus

gerrit5042 | 30-03-20 | 11:59

De kans is aanwezig dat die treurwilgen van RUMAG ook hier door het roze tegelland struinen om de nodige spitsvondigheden te jatten en in hun arsenaal op te nemen.

Nehemia | 30-03-20 | 11:58 | 6

@Nehemia | 30-03-20 | 12:18:
Misschien is dit iets voor ze.
Imitation.is.the.sincerest.form.of.flattery.
Ze zijn nog zo gek ook om te gebruiken. Zonder bronvermelding.

kloopindeslootjijook | 30-03-20 | 12:24

Hands down. Dat is een mooie quote. Als het ze geld oplevert, gaan ze het zeker gebruiken en tegelijk vergoelijken ze hun eigen verdienmodel. Buiten dat. Als jezelf creatief bent in tekst en je weet binnen een jaar honderd leuke slogans of desnoods twintig slogans te maken. Je zet ze op een T-shirt of een mok etc dan kan het nog best lucratief zijn als je er veel van verkoopt. Je moet de slogans dan alleen wel juridisch vastleggen.

Nehemia | 30-03-20 | 12:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Lekker deugen weer met zijn allen. Copyright op simpele zinsconstructies hoe dan? Gewoon slimme ondernemer die kansen ziet en benut. Nieman is verplicht om die zooi te kopen toch? Lekker makkelijk met een berg belastinggeld een ander het brood uit zijn mond stoten. Alsof we niet genoeg handophouders hebben en nog krijgen.

HD50 | 30-03-20 | 11:54 | 5

Ja, oogsten waar u niet gezaaid heeft, dat is uw ding.
Het zit u wel hoog, jammer dat u om 11:44 geen reacties kreeg, dus gaat u nog eens provoceren? Mag wel hoor. Nu tevreden met ons?
Drie maal is scheepsrecht, dus probeer het nog eens.
Sieraad der beschaving. Evocatus
.

Evocatus | 30-03-20 | 12:12

U loopt een beetje om de zaak heen. Dat u het woord deugen erbij haalt is leuk gevonden, maar helpt in dit geval niet.

kloopindeslootjijook | 30-03-20 | 12:16

Beste oude gezagsdienaar, om 11:44 haperde internet, vandaar nogmaals gepost. Verder fijn dat uw- en mijn vooroordelen toch weer mooi bevestigd zijn.

HD50 | 30-03-20 | 13:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Beste Lezer,

Ik begeef me enigszins off-topic hoewel we ook in de cabaretiersferen blijven. Ik neem u mee naar 1986. Brilliant
youtu.be/1BRdXm4CIh8
Nou, heb ik te veel gezegd of niet. Evocatus
PS
1985 Mooie tijd, Ik begon op de Mac, de Amiga en de "PC" bij Stichting Buurtwerkplaatsen.

Evocatus | 30-03-20 | 11:52 | 1

Ge-wel-dig!

2tribes | 30-03-20 | 16:33

Het kan nog gekker.
Bedrijven als Bayer-Monsanto, vinden iets in de natuur. En claimen het dan. Dat is helemaal bizar. Iets dat gratis was, want gewoon in de natuur, is opeens van iemand en kost geld.
En er is geen ont-claim systeem, dat vraagt te bewijzen wat die Monsanto daar zelf aan heeft verzonnen.

kloopindeslootjijook | 30-03-20 | 11:52 | 1

Dat klopt niet: natuurlijke eigenschappen mogen niet worden gepatenteerd. Er is wel discussie over, omdat het soms verdomde lastig is een natuurlijke kwaliteit te vinden, isoleren en reproduceren. Veredeling van gewassen is geregeld via het kwekersrecht.

drs. Levi Samsonov | 30-03-20 | 12:06

Beetje Loesje bedrijf dat Rumag.

Mr_Natural | 30-03-20 | 11:46 | 3

Loesje vermaakte ons kosteloos, ik werd altijd wel vrolijk van hun plaxies.

Aan het eind van m'n geld
Houd ik altijd een stuk maand over
Loesje

Animals | 30-03-20 | 11:52


Romeinen klagen Rumag aan voor gebruik puntjes tussen de woorden

30 maart 2020 door Sake van der Wall, Jos Maalderink en Jop Eikelboom

De problemen blijven zich opstapelen voor Rumag. Gisteren werd in Zondag met Lubach al wereldkundig gemaakt dat ze hun quotes uit het Engels jatten, vanochtend kreeg het populaire mediamerk een gepeperde brief op de deurmat van de Romeinen. De oude beschaving beschuldigt Rumag ervan hun manier van schrijven, met puntjes tussen elk woord, te hebben geplagieerd.

“Allemaal leuk en aardig die puntjes, maar wij deden dat 2000 jaar geleden al”, zegt advocaat Marcus Tullius Cicero namens de Romeinen. “Het is onderdeel van onze beschaving, je kunt dat niet zomaar kopiëren en op een T-shirt zetten. Hoelang nog, Rumag, zult u ons geduld op de proef stellen en ons plagiëren?”

De Romeinen eisen dat Rumag, als het schuldig wordt bevonden, publiekelijk voor de leeuwen wordt gegooid. “Zoals ze bij ons zeggen: DURA·LEX·SED·LEX.”

Animals | 30-03-20 | 11:44

Allemaal heel leuk hoor. Maar in mijn ogen heeft het gemiddelde pubermeisje dat RUMAG volgt en daar zelfs spullen besteld helemaal geen capabele karaktereigenschappen om zelf een rationele mening te vormen. Compleet verpest door nietszeggende one-liners gestolen door hetzelfde redenerende kudde stagiairs van RUMAG aangestuurd door een kapitalistische jank millennial met een binnenmuts welke in zijn eigen dogmatisch denken denkt het recht te hebben om een arrogante statement te maken en verwacht dat iedereen loop te giegelen zoals zijn doelgroep altijd doet.

Conabonita | 30-03-20 | 11:44

Deze goedkope retoriek valt bij mij ook in de categorie ‘deugen’ Die simpele zinnetjes lijken mij nu niet echt kunstwerkjes die door copyright beschermd moeten worden. Straks mag je niks meer in je eigen taal opschrijven, de unieke zinnen zijn wel op denk ik. Gewoon een slimme ondernemer die kansen ziet, niemand is verplicht om die zooi te kopen. Lekker makkelijk als je bovenop een stapel NPO belastinggeld zit om een zelfstandig ondernemer de maat te nemen en zijn handel kapotmaken.

HD50 | 30-03-20 | 11:42

R.U.MAG oprotten .

Minus Richels | 30-03-20 | 11:41

Ik ben in shock
Er blijkt geld te worden verdiend aan deze crises.

Ben Adam | 30-03-20 | 11:38

Lol de totaallosers van rumag hebben alle mogelijkheden om te reageren op YT uitgeschakeld. The end is nigh xD

Solar666 | 30-03-20 | 11:37

Ga maar niet doneren want, met een moslimaminister als Sigrid Kaag en een Oxfam Novib, die een bescheiden 140 miljard €€ voor Afrikaanse corona slachtoffers vraagt, gaan we nog veel te veel doneren, vrees ik.

watergeus | 30-03-20 | 11:31

En toch... En toch...
Allemaal heel verschrikkelijk wat die jongens doen, tfoe!

Maar hoe normaal moeten we het vinden dat elk lolletje wat je op internet schrijft direct 'eigendom' moet zijn? Is het normaal dat gewoon gebruik van woorden, one-liners, dubbelzinnigheden etc direct *VAN MIJ* moeten zijn? De balans tussen eigendom en vrij gebruik is wel een tikkie zoek. Gaan we echt de doorgeslagen claimcultuur uit de USA overnemen?

marcoplarco | 30-03-20 | 11:26 | 4

Random? Willekeurig bedoelt u denk ik.

Tipped Relic | 30-03-20 | 11:30

Maak een website met leuke t-shirt teksten die iedereen kan aanleveren of ergens aantreft, met bronvermelding. Maak uw keuze en mail dat naar een t-shirt printerbedrijf en klaar. Kan die Rumag er tussenuit en weet je waar het vandaan komt, ere wie ere toekomt.

kloopindeslootjijook | 30-03-20 | 11:59

@kloopindeslootjijook | 30-03-20 | 11:59: Ik begrijp het hele succes van dit verdienmodel niet eerlijk gezegd: hoe ingewikkeld is het nou helemaal om zelf een aansprekende tekst -eventueel voorzien van rechtenvrij plaatje of eigen werk- op een shirtje te laten drukken?

2tribes | 30-03-20 | 16:39
▼ 1 antwoord verborgen

Snap het probleem echt niet. Zakelijke creativiteit binnen de grenzen van de wet altijd mooi en in tijden van crisis vind ik het een beetje een vreemd idee om economische activiteiten van ondernemers te ondermijnen omdat men het "niet origineel genoeg" vindt. En je HOEFT het niet te kopen he.

Binnenbaan | 30-03-20 | 11:25 | 3

Dan is ook geen probleem dat ze ontmaskerd zijn.

Gewone-Nederlander | 30-03-20 | 11:31

Dan kunnen we dus ook zelf een bedrijfje beginnen dat willekeurige teksten op t-shirts laat drukken die andere mensen dan weer op het web vinden en op een lange lijst zetten. Want toch rechtenvrij. Hebben we die hele Rumag niet nodig.

kloopindeslootjijook | 30-03-20 | 11:56

Andermans ideeen stelen, is niet genoeg om succesvol te zijn. Daar is hoe dan ook veel meer voor nodig en blijkbaar is Rumag daar succesvol in. Ik vind dat knap.
Figuren als Lubach daarentegen presteren in mijn ogen helemaal niks en hebben het makkelijk afzeiken van anderen als businessmodel. Daar gaat mijn sympathie dus niet naar uit.
De terugstuuractie is voor mij vergelijkbaar met het in deze panelen zo vervloekte 'adverteerders bellen'. Het verbaast mij dus dat daartoe wordt opgeroepen.
Overigens: dat hele Rumag ken ik niet en wil ik ook niet kennen maar dat betekent niet dat ik ze geen succes gun.
Wie een markt ontdekt én bedient mag van mij succesvol zijn.

Amsterdamsko | 30-03-20 | 11:23 | 4

"Wie een markt ontdekt én bedient mag van mij succesvol zijn. "

Moraal van uw verhaal: Doet er niet toe is het in meerdere of mindere mate moreel verwerpelijk is.
Boris Vian dacht er dit van
youtu.be/hqvQlnB7qq4 (3:07)

J'ai vendu du mouron mais ça n'a pas marché
J'ai vendu des cravates, les gens étaient fauchés
J'ai vendu des ciseaux et des lames de rasoir
Des peignes en corozo, des limes et des hachoirs
J'ai essayé les fraises, j'ai tâté du muguet
J'ai rempaillé des chaises, réparé des bidets
Je tirais ma charrette sur le mauvais pavé
J'allais perdre la tête mais j'ai enfin trouvé

Je roule en Cadillac dans les rues de Paris
Depuis que j'ai compris la vie
J'ai un petit hôtel, trois domestiques et un chauffeur
Et les flics me saluent comme un des leurs
Je vends des canons, des courts et des longs
Des grands et des petits, j'en ai à tous les prix
Y a toujours amateur pour ces délicats instruments
Je suis marchand d'canons, venez me voir pour vos enfants
Canons à vendre!

Avec votre ferraille on forge ces engins
Qui foutront la pagaille parmi ceux du voisin
Ça donne de l'ouvrage à tous les ouvriers
Et chacun envisage de fonder un foyer
Pour se faire des finances on fabrique des lardons
On touche l'assurance et les allocations
Ça n'a pas d'importance car lorsqu'ils seront grands
Ils iront en cadence crever pour quelques francs

Je vendais des canons dans les rues de la terre
Mais mon commerce a trop marché
J'ai fait faire des affaires à tous les fabricants d'cimetières
Mais moi maintenant je me retrouve à pied
Tous mes bons clients sont morts en chantant
Et seul dans la vie je vais sans souci
Au coin des vieilles rues, le cœur content, le pied léger
Je danse la carmagnole, y a plus personne sur le pavé
Canons en solde!

Ik heb bloemetjes verkocht, maar het werkte niet
Ik verkocht stropdassen, mensen waren blut
Ik verkocht scharen en scheermesjes
kammen van nepivoor, vijlen en hakmachines
Ik probeerde aardbeien, ik probeerde ook lelietjes-van-dalen
Ik heb stoelen opnieuw gevuld, bidets gerepareerd
Ik trok mijn karretje op de verkeerde stoep
Ik zou gek worden, maar ik heb het eindelijk gevonden

Ik rijd een Cadillac door de straten van Parijs
Sinds ik het leven begreep
Ik heb een herenhuis, drie bedienden en een chauffeur
En de politie begroet me als een van hen
Ik verkoop kanonnen, kort en lang
Groot en klein, ik heb ze in alle prijsklassen
Er is altijd een liefhebber voor deze delicate instrumenten
Ik ben een kanonhandelaar, kom naar me toe voor je kinderen
Kanonnen te koop!

Met uw schroot smeden we deze apparaten
Wie zal er met de buurman rotzooien
Het geeft werk aan alle arbeiders
En iedereen is van plan een huis te beginnen
Om geld te verdienen maken we spekjes (voor de bekjes)
We strijken verzekeringsgeld op en andere voordelen
Het maakt niet uit, want als ze opgroeien
Ze gaan op tijd om voor een paar frank te sterven

Ik verkocht kanonnen in alle straten op aard
Maar mijn bedrijf heeft te goed gewerkt
Ik deed zaken met alle begraafplaatsfabrikanten
Maar nu merk ik dat ik te voet ben
Al mijn goede klanten stierven zingend
En alleen in het leven ga ik zorgeloos
Op de hoek van de oude straten, met vrolijke hart, en licht van voet
Ik dans de carmagnol, er is niemand meer op de stoep
Kanonnen in de uitverkoop!

Jaah! "Wie een markt ontdekt én bedient mag van mij succesvol zijn. "
Weer een sieraad der beschaving. Evocatus
PS
Soort flitsvertaling, dus niet echt betrouwbaar. Excuus bij voorbaat.

Evocatus | 30-03-20 | 12:37
▼ 1 antwoord verborgen

Die Umberto Tan is ook maar een gluiperd. Investeren in een bedrijf dat alles bij elkaar jat. En ze dan uitnodigen in je programma om ze naamsbekendheid te geven. Hij zal er ook wel flink aan verdiend hebben...

Gewone-Nederlander | 30-03-20 | 11:22

Weer een stukje VOC-mentaliteit om zeep. Jammer van de deal van RUMAG met het Rode Kruis, anders hadden velen hun koopmansgeest wel kunnen waarderen.

Crossing_The_Rubicon | 30-03-20 | 11:22

Rumag is op m'n telefoon met autocorrect Rukmag. :) Wat zegt die jattert in het laatste filmpje op het einde voordat het afgekapt wordt eigenlijk?

Ome_BW | 30-03-20 | 11:22

Ik kende die hele Rumag troep niet maar wat laten hipsters zich toch in het t-shirt naaien met die gejatte niet grappige troep zeg. De zoomer generatie is echt dik kansloos en te stom om te p03pen. En dan durven ze wat te zeggen over 'boomers'.

Terecht dat die DDR666er er wat van zegt. Maar kennelijk stond Rumag op de sh1tlist van Kafka O. dus dan mocht hij er een item van maken.

Graaf_van_Hogendorp | 30-03-20 | 11:10 | 1

Leuk, al die cijfers in je tekst. Moet je iets mee doen.

Super Vaagstra | 30-03-20 | 11:13

Met rumag heb ik al jaren geleden gelazer gehad op FB, ik sprak ze toen ook al aan op jatten van teksten endaar geld mee verdienen. Destijds kregen ze nog best veel bijval van sommige "vrienden" die vonden dat je gewoon iedereen z'n teksten kan gebruiken, niet betalen, geen vermelding van de auteur nodig, alles voor iedereen. Debiele communisten dus. Van mij mogen ze die shirts naar 50 euro p/s doen, kijken hoeveel gekken die meuk dan nog steeds kopen. Ik ben al een tijdje klaar met die hele t-shirt onzin, als ik een shirtje met een lollige tekst of afbeelding wil ontwerp ik 'm zelf en druk 'm zelf op transfer, als het een wit shirt is, of laat 'm drukken bij een of andere website. Goedkoper, beter en sneller dan rumag of welke shirtjesboer dan ook. Volgende stap is zelf leren zeefdrukken, dán ben je pas echt king of the hill en heb je nooit meer dit soort opvreters nodig. Of Lubach trouwens, die hangt me ook mijlenver de keel uit met z'n schijtlollige scriptjes.

elfenstein | 30-03-20 | 11:08 | 3

Je kunt ook zelf het katoen voor je shirt gaan plukken, lekker hands on. Niemand meer nodig.

Super Vaagstra | 30-03-20 | 11:16

@Super Vaagstra | 30-03-20 | 11:16: Dat!

Crossing_The_Rubicon | 30-03-20 | 11:22

@Super Vaagstra | 30-03-20 | 11:16:
Ik zou zeggen: probeer het eens. Godgruwelijk kudtwerk, je kan kleding beter van hennepvezels maken dan van katoen, de reden dat we tegenwoordig katoen als de standaard beschouwen voor kleding houdt direct verband met het verbod op wietkweken. Er zit zoveel narigheid achter het product katoen dat uw tegel onbedoeld komisch is.

elfenstein | 30-03-20 | 11:31

Zoek eens op het internet naar de inktzwarte rol van het Rode Kruis in WOll en hun houding t.o.v. de oprichting van de Rode Halve Maan en de Rode Davidster, Hele enge club.

Piet Karbiet | 30-03-20 | 11:08 | 2

Ah, de WO2, ik zat er op te wachten. Geen werk of zo op het ogenblik?

dathoujetoch | 30-03-20 | 11:25

Was er ook niet iets met Napoleon en het rode kruis??

jan huppeldepup | 30-03-20 | 12:07

Wie koopt überhaupt zulke meuk? Zijn dit mensen die een statement willen maken? Waarom zou je je geld op die manier weggooien?
Dan verdien je het ook om een sloeber te blijven.
Van sloebers, voor sloebers.

En dan al die BN’ers.. Te weinig aandacht nu?

We vereren de minsten onder ons.

Zal wel moeilijk zijn voor al die narcisten om een keer in stilte en rust te leven. Zo’n extreme behoefte aan aandacht... Zouden ze ook beledigd zijn als je ze niet herkent op straat?

Nicolas Arcissus | 30-03-20 | 11:06 | 2

De mensen die rumag teksten op hun borst dragen neem ik er meestal mee in de zeik. Zelf bedachte en toegepaste sarcasme is veel leuker.

Solar666 | 30-03-20 | 11:38

Ja deze situatie is de hel voor narcisten, dus alles wat ze nog kunnen doen nu voor een beetje aandacht (lees: narcistische voeding) is praktisch levensreddend.

2tribes | 30-03-20 | 16:44

Nu Lubach zonder studiopubliek zit en zijn hele concept in elkaar gedonderd is, stel ik voor het programma om te dopen in 'Geen Stijl op Zondag" of "Stijlloze Zondag" waarin elke week vier topics uit Geen Stijl van die week behandeld worden. Gegarandeerd veel interessanter en leuker (put maar uit de reaguursels, daar zit de echte humor). Mag Lubach van mij blijven doen, samen met Tex de Wit (je weet wel, het zoontje van 'Sigmund'-tekenaar De Wit in de VK) - die m.i. veel leuker is dan Lubach - maar O.K, bij Lubach moet de schoorsteen ook blijven roken in coronatijden. Die totaal overbodige mevrouw Janine Abbring mag dan wel weer uit beeld verdwijnen en in een hoekje wat redactie gaan zitten voeren.

piloot47 | 30-03-20 | 11:05

Commercieel gezien slimme mannetjes en er zijn zoveel bedrijven welke extra geld verdienen aan een crisis. Denk je dat de Chinese leveringen van mondkapjes nu gratis zijn? Jammer dat ze het rode kruis misbruiken, qua vertalen en lenen van grappige internet opmerkingen, daar is niets mis mee. Zolang de oorspronkelijke opmerking niet beschermd is door auteursrecht, dan heb ik er geen probleem mee. GeenStijl leent ook geregeld auteursrechtelijk beschermde zaken voor een leuk artikel en de nodige ophef.... corrigeren ze wel nadat er een dreigmail van een advocaat komt. Snap deze ophef niet zo goed.

Waargaathetheen | 30-03-20 | 10:56 | 1

U.Bent.Van.De.PVDA.?.

Tipped Relic | 30-03-20 | 11:13

Yep, het is allemaal de schuld van Lubach en al die andere hipsters die over lijken gaan om er financieel beter van te worden: www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...

Oftewel: wie er allemaal achter de schermen aan de RIVMtouwtjes trekken. Zit je dan met je staatsdeelneming.

Hetkanverkeren | 30-03-20 | 10:53

Als ik die lul met dat mutsje was, cashte ik nu die 25 miljoen en doekte ik de boel op. Helaas ben ik gewoon een lul zonder mutsje. En zonder 25 miljoen.

John McClane | 30-03-20 | 10:53

Ik heb Lubach hoog zitten maar dit topic slaat nergens op. Waarom die azijnzure pis nijd naar een paar handige jongens die aangeven teksten te jatten? So what? succes.mag.niet.

wybert | 30-03-20 | 10:52 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Met dat Rumag gaat hetzelfde gebeuren als bij Buckler.

seasicksteve | 30-03-20 | 10:49

Niet doen!
Niet doneren aan het Rode Kruis.

Die EHBOers van hun zijn allemaal vrijwilligers.
Terwijl de directeur 137.000 euro per jaar verdiend, moeten Rode Kruis EHBOers het doen met een reiskostenvergoeding. Als ze die al krijgen.

Dus als je die mensen wil helpen, ga dan niet doneren maar loop gewoon op een EHBOer van het Rode Kruis af, trek wat geld uit de knip, en geef ze dat in de hand. Dan weet je ook gelijk zeker dat het bij een echte "held" terechtkomt en niet in de zakken van graaiers nr. zo en zoveel.

gaffelbaard | 30-03-20 | 10:47 | 5

Klopt... ze hebben zich in de politiek begeven evenals zoveel goedertieren organisaties en ben al 15 jaar gestopt met dineren. Doe enkel nog dierendoelen. De mens heeft alles aan zichzelf te denken. En daarbij.... volwassenen kunnen hum trieste situatie berederen. Dieren niet, die kunnen enkel met niet begrijpende ogen de wereld in kijken. Kleine kinderen? vraagt u? Daar mogen de verwekkers zonder verantwoordelijkheidsgevoel zich om bekommeren. Het fokt maar door ondanks alle kütte toekomst perspectieven.

CalamityJane | 30-03-20 | 11:03

@Frau Merkel
Die rode Maan, is dat toen Marco eroverheen was gegaan?

Alco-de-Holist | 30-03-20 | 11:20

@uisge baugh | 30-03-20 | 10:53: Net als Artsen Zonder Grenzen, Amnesty International, Oxfam, War Child en meer van dat soort clubjes.

2tribes | 30-03-20 | 16:52
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
van Oeffelen | 30-03-20 | 10:45

Ik had tot voor kort echt nog nooit van Rumag gehoord. Is zeker weer voor de straattaalsprekende jeugd ofzo. Wel de rant van Lubag gisteren gezien en die was goed. Wat een sneue gasten trouwens van Rumag met zijn 'grijze gebieden' .
Ik ga een stichting oprichten wat ik het Dode Kruis noem, zoek nog sponsoren. Iemand?

despee | 30-03-20 | 10:45

Heerlijk wakker worden deze maandag, eerst Kuzu kapöt en dan komt Lubach er nog even achteraan. Goed begin van de week.

Cunts-en-kitsch | 30-03-20 | 10:38

"Jankeballen.Sneumensjes" claimt.....

Bedankt Berbaar!

Fatwabuster | 30-03-20 | 10:38

Simpele teksten voor simpele zielen. Wel jammer dat ik die troep niet bedacht heb, had ik er een stuk warmer bijgezeten.

Pluisbaard | 30-03-20 | 10:36

Het is Lubach goed gelukt deze lieden als ultra onsympathiek neer te zetten. Want dat zijn ze ook. Wie van dit tuig koopt is zelf niet wijs.

van Oeffelen | 30-03-20 | 10:34 | 1

Wetende dat de gemiddelde drager van Rumag rond de 17 is.

Cunts-en-kitsch | 30-03-20 | 10:39

Wat een kwipo die man met zijn binnenmuts.

Guillermo | 30-03-20 | 10:31 | 1

De een heeft een bivakmuts, de ander een coltrui. En uiteindelijk lopen ze beiden weg met de successen (kunde,/kennis/creativiteit) van anderen.

boerk | 30-03-20 | 10:47

zoals de helft van de reaguurders vooral stoer zegt dat ze nog nooit van Rumag gehoord hebben, zal deze hetze onbegrijpelijk zijn voor of zelfs niet gezien worden door een veel groter deel van de Rumag fans. Een trui met kutweer voor als het regent, een rompertje met Poepfabriek. Gewoon grappig en handig voor mensen die geen zin hebben om zelf wat te laten bedrukken. Mensen die zoals ik een schijt hekel hebben aan de hypocrisie van de media en reaguurders zullen juist nu Rumag shirtjes bestellen. En er trots op zijn. STELLETJE.ZEIKSTIEREN

Balgesjaakt | 30-03-20 | 10:31 | 5

Balgesjaakt | 30-03-20 | 10:31 | Check effe je mailbox, je hebt een hele grote prijs gewonnen! Ja echt waar!

Zenzeo | 30-03-20 | 10:38

Is ook best vervelend als je alleen maar een kast vol rumagrommel hebt om aan te trekken.

cheops | 30-03-20 | 10:43

Rumag is de nieuwe Buckler. Mensen zonder creativiteit hebben een verlopen bedrijfshemdje nodig om de wereld mee te delen wat iemand anders ooit bedacht heeft, en door Rumag gestolen is, waar ze zelf nooit op gekomen zouden zijn. U mag gerust in de poetsdoeken rond lopen. Waarschijnlijk komt u de slaapzaal van het Leger des Heils in de winter nog wel op. En Buckler was goed te drinken.

Frau Merkel | 30-03-20 | 10:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik kan me zelfs in lockdown nog niet vermaken met Lubach. Zó gemaakt...

First Contact | 30-03-20 | 10:31 | 2

Juist, meneertje ongrappig, onsympathiek en onsmakelijk. Dan zie ik nog liever de gestolen quotes van Rumag.

Eagle_Eye | 30-03-20 | 10:37

@Eagle_Eye | 30-03-20 | 10:37: Mijn bovenlip heeft ook nog nooit zelfs maar een beetje getrokken bij dit mannetje.

uisge baugh | 30-03-20 | 10:50

Ach, er rumag zoveel niet.

Mr_Natural | 30-03-20 | 10:31

Na 87654321 keer 1,5 meter afstand houden heb ik Lubach afgezet want ik dacht dat ik naar de herhaling van vorige week zat te kijken.
Het Rode Kruis krijgt van mij pas weer een donatie als ze niet meer hun hulpgoederen gaan omkatten met een rode halve maan in plaats van een rood kruis.
Laat die moslims weten dat de hulpgoederen van ons komen en niet van Allah.

watergeus | 30-03-20 | 10:29

Zondag met Lubach zonder lachband is nooit grappig.

Moeki de Meeuw | 30-03-20 | 10:27

Ik vind op mijn beurt die Lubach dan weer een enorme eikel.

SoepKip | 30-03-20 | 10:26

RUMAG was natuurlijk een enorme proleet, maar wat ook erg is dat 100 BN'ers die werkeloos thuis zitten ineens een singeltje hebben gemaakt omdat er toch brood op de plank moet komen.

Osdorpertje | 30-03-20 | 10:23 | 2

Om te kotsen toch. Die gemaakte saamhorigheid komt me mn neus uit. Ik heb het idee dat er aan geld geen gebrek is, dus die inzamelingsacties slaan nergens op. NL geeft zo een miljard uit aan apparatuur en beschermingsmiddelen. Waarom gaan wij dan allemaal eurootjes ophalen? Ga gewoon shit kopen bij je lokale slager, bloemist, haal eens per week wat te vreten bij een gesloten restaurant. Help die locals, ipv alles naar zo'n grote organisatie over te maken. Je kunt zelf veel meer nuttige dingen in je directe omgeving doen.

BBRDWR | 30-03-20 | 10:30

@BBRDWR | 30-03-20 | 10:30: Daar word ik inderdaad kotsmisselijk van. Met z’n allen een beetje circlejerken rond een paar hashtags. Bedrijven die even lekker op de bandwagen springen campagnes die direct op de kokhalsreflex werken. De algehele kneuterigheid. Gadverdamma!

GOEM | 30-03-20 | 10:42

Dat zo'n Humberto Tan die bedenker van Rumag gewoon een podium geeft. Kijk alleen al naar die onbeschofte houding van die gast. En geen enkele kritische vraag stellen!

Wachtmaar! | 30-03-20 | 10:23

Iedereen opeens verbaasd dat die gasten die zinnetjes jatten. Dat was toch vrij duidelijk? Beetje verdienen aan tokkies en naïeve wijvon. Boeie, je bent zelf te dom om te poepen als je dit echt grappig vind en het nodig vind om er een shirt van te kopen.

mona-toetje | 30-03-20 | 10:22

Ik zou best wel zo'n shirt willen bestellen maat 8XL staat er als maat niet bij.....

Sinclair | 30-03-20 | 10:22 | 4

U bent de Grote Vriendelijke Reus?

koeberg | 30-03-20 | 10:52
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Botte Hork | 30-03-20 | 10:21 | 3

Verzendkosten zijn een markt op zich.
Elk zichzelf respecterend bedrijf heeft een goede deal met TNT of Sandd en rekent vervolgens 3,95 of 6,95 verzendkosten terwijl ze effectief 1,50 ofzo betalen. Torenhoge marge dus. Op heel veel van uw boodschappen en prullaria die u bestelt. En dan krijgt u leuk paar procent terug via een treurige actiecode waardoor u superblij bent.

de Voorzittert | 30-03-20 | 10:17 | 2

Die contracten zijn vaak nog wel lager ook. Als je afspreekt bijvoorbeeld maar 3 dagen leveringen aan te bieden (grotere verzendingen, minder vaak langs) scheelt dat snel 1/3 van de kosten. Ik spreek uit ervaring, wij doen geen bijzonder veel leveringen, maar heben ook een contract met 50-70% korting binnen NL en soms nog meer richting US of China (HongKong dan). Betaal je 3 euro voor een doosje richting NYC. Dus Ik denk dat 1,50 nog ruim is.

BBRDWR | 30-03-20 | 10:20

Tja, van de bezorging wordt ook weer een deel (kostenloos) geretourneerd. Zeker bij kleding, daar wordt vaak verschillende maten besteld om te kunnen passen. Die gepaste kleding kan vervolgens naar de Outlet om voor een prikkie verkocht te worden.
Ik zeg niet dat er nooit verdiend wordt aan verzendkosten, maar als het goedkoper kan dan zal marktwerking dat doorgaans afdwingen.

Joostmochtnietsweten | 30-03-20 | 10:43

Maar ook als die toko het allemaal zelf heeft verzonnen. Dan slaat het nog nergens op. Wie zijn die volgers dan? Mijn hemel, dat laat de stand van zaken in Nederland goed zien.

azijnseikerT | 30-03-20 | 10:17

Dat terugsturen, werkt dat? In het algemeen wel natuurlijk maar als RUMAG ergens heeft staan dat je een tshirt koop. Met daarop een customized flauwe.puntjes.tekst dan krijg je geen fluit terug natuurlijk.

sjef-van-iekel | 30-03-20 | 10:15

Prefereer een warme trui i.p.v. bedrukt poetskatoen...

Bouwfraudeur | 30-03-20 | 10:15

Terecht.zeker.als.je.met.vieze.hipster.muts op je knot binnen beetje tof zit te doen. En prachtig ook dat Humberto net geïnvesteerd heeft in die toko en dat nu ziet verdampen. Als je zelf creatief genoeg bent en succesvol wordt en dan een misstap zet zou ik het te hard vinden. Maar dit gore gejat moet kapot. Schadenfreude.

RogerDodger | 30-03-20 | 10:15 | 2

Lijkt op Humberto. Die had in zijn mislukte talkshowtje ook altijd een diarree aan gerecyclede internetgrappen. Net als dat 'het zijn net mensen'. Zelf het hardst lachen natuurlijk. Leuk!

BBRDWR | 30-03-20 | 10:18

@BBRDWR | 30-03-20 | 10:18: Vreselijk dat lachen om je eigen 'grappen'. Daarom na 1x nooit meer naar Lubach gekeken.

Lupuslupus | 30-03-20 | 10:57

Een punten-dieet zou de Nederlandse taal ten goede komen bij deze verspreiders van illegale torrents.

Sjekkie | 30-03-20 | 10:14

Als ze een statement hadden willen maken dan hadden ze dat shirtje voor inkoopsprijs moeten verkopen, nu maken ze er alsnog winst op.

Kris | 30-03-20 | 10:14

Ik kwam tot 'fair enough'. Engliejs - kots!?!

HogeNood | 30-03-20 | 10:12

Stel. Je hebt een stuk of wat van die shirts besteld. Dan durf je toch niet meer buiten te komen?

goedverstaander | 30-03-20 | 10:11

Komt reaguurder eerstneukendanpraten hier nog wel eens?

Montgomery Burns | 30-03-20 | 10:10 | 4

Ben semi-ondergedoken wegens het virus maar ben springlevend! Maar als je als bedrijf geld wil verdienen met corona word ik wel héél erg pissig...

eerstneukendanpraten | 30-03-20 | 10:21

@Piet Karbiet | 30-03-20 | 10:58:

Weg!

eerstneukendanpraten | 30-03-20 | 14:08
▼ 1 antwoord verborgen

Weet je wie nog geld krijgt van Rumag?

RickTheDick | 30-03-20 | 10:09 | 3

Dat was toch Hugo Boss?

Harry Turtle | 30-03-20 | 10:12

@Harry Turtle | 30-03-20 | 10:12: Hugo Boss maakte de uniforms voor de Duitsers in WO2, met een RUMAG uniform ben je fout in Corona Crises I.

Pimp my Voortuin | 30-03-20 | 10:14

@Pimp my Voortuin | 30-03-20 | 10:14: boss maakte alleen de ss uniformen de rest werd door joodse dwangarbeiders gemaakt die van boss door betaalde Duitse werknemers

Idiot456 | 30-03-20 | 10:29

Heeft mede-eigenaar Humberto Tan eigenlijk al gereageerd? Anderhalve maand geleden zei hij nog vol trots op BNR dat hij Rumag de grootste wilde maken. Weet nu niet of 'ie dit bedoelde.

Abject | 30-03-20 | 10:08

Is Chantie Janzen al om een reactie gevraagd?

Lampie190 | 30-03-20 | 10:07 | 3

Die is te druk om met haar moralistische bek voor de vriendeloterij te lopen. Onee dat mag wel, en is niet geldklopperij, nota benen voor de staat..... meten met twee maten.

mona-toetje | 30-03-20 | 10:28

@mona-toetje | 30-03-20 | 10:28: vriendenloterij is van stichting Doen, het speeltje van biefstukken-socialist Boudewijn Poelman, de grote held van Urgenda.

Glasgow Argus | 30-03-20 | 10:40

Rumag is Riviera Maison 2.0

oldandwise | 30-03-20 | 10:06

Rumag? Nooit van gehoord....... tot dit topic aan toe dus

Fatwabuster | 30-03-20 | 10:06 | 1

Inderdaad. Na Lubag extra omzet.

Guillermo | 30-03-20 | 10:38

Misschien het goede voorbeeld geven door goede doelen actie van het coronalied niet aftezeiken voor eigen commerciële doeleinden.

dhrat | 30-03-20 | 10:06 | 4

Ja, want als geenStijl het goede voorbeeld had gegeven, dan hadden die Rumagboefjes die shirts niet te koop aangeboden. Auw ... En dat coronalied is gemaakt om af te zeiken (een beetje zoals uw reaguursel).

Usumani | 30-03-20 | 11:17

@Usumani | 30-03-20 | 11:17: Het liedje 'Zon' is een ode ter ondersteuning aan elkaar", aldus de initiatiefnemers.

De eventuele opbrengsten van het nummer gaan naar goede doelen.

dhrat | 30-03-20 | 11:38

@dhrat | 30-03-20 | 11:38: Dat zal wel maar dan hoef ik nog geen corona aan mijn trommelvliezen. Ik krijg al corona aan mijn oogbol omdat de bitrate is verlaagd.

voldemort | 30-03-20 | 16:14
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Quib | 30-03-20 | 10:05

Verkoopt Rumag ook "minder minder minder" t-shirts? Ik vraag dit voor mezelf.

VanBukkem | 30-03-20 | 10:02 | 5

Haha, das een goeie VanBukkem!

Nicolas Arcissus | 30-03-20 | 10:46

@Nicolas Arcissus | 30-03-20 | 10:46: Ja hahaha, en niemand durft in zo'n t-shirt te lopen..... hahaha, "snik".

D-Fens_1963 | 30-03-20 | 11:02
-weggejorist-
HA BIER!1! | 30-03-20 | 13:54
▼ 2 antwoorden verborgen

" bleek de helft nog nooit van het kwootrovende marketingtruukje gehoord te hebben"
Tja, facebook is hier niet bijster populair.
Zo zie je maar welke onzin je bespaard blijft zonder.

Abject | 30-03-20 | 10:02 | 1

Idd, de rommel maakt mensen groot die klein horen te zijn.

Hollandse_blauwe | 30-03-20 | 10:07

heb ze ooit aangesproken op FB voor het jatten van een Quote van Winston Churchill, hele discussie die ze niet konden winnen, met als gevolg dat ik geblokt werd.... stelletje stumperds.

ikworstelengadouchen | 30-03-20 | 10:01 | 7

@Klinisch dood | 30-03-20 | 10:04: Ben al 2 keer gebanned door Joop. 1 x voor hoofddoekje opmerking 1x voor kritiek op de oppergod van Joop, Van Jole. Geen zin meer om weer nieuwe e-mail account te maken om daar te commenten.

Sunir | 30-03-20 | 10:36

@Sunir | 30-03-20 | 10:36:
Ik ben er ook al twee keer vanaf gegooid, geen zin om weer een nieuw account aan te maken.
Ik lees ze nog wel, je meot toch een beetje weten wat er zoal onder de extremisten leeft.

HA BIER!1! | 30-03-20 | 13:53

@HA BIER!1! | 30-03-20 | 13:53:

Hoop dat de AIVD ook meeleest.

eerstneukendanpraten | 30-03-20 | 14:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik voel een kort geding aankomen.

Dubbelepunthoofd | 30-03-20 | 10:01

Elke piraat stort zelf in het Rode Kruis.

Heb ik geen stelende T-shirt boer voor nodig.

Kaas de Vies | 30-03-20 | 09:59

Wie kocht die meuk?

Toeja | 30-03-20 | 09:58 | 2

Alleen hipsters en debielen.

Klinisch dood | 30-03-20 | 10:02

Jongeren van 15+ vooral.

Cunts-en-kitsch | 30-03-20 | 10:15

Die €4,71 verzendkosten voor iets dat zo door de brievenbus past lijkt mij dan weer een sponsoring van post.en el

goedverstaander | 30-03-20 | 09:57 | 1

Enig idee hoeveel mensen er mee bezig zijn om dat t shirt van rumag bij jou in de brievenbus te krijgen ?

f u europe | 30-03-20 | 10:40

Rumag is fucked. Bijdehante hipsterlul met muts, bah!
De tering met die Amsterdamse bluf!

pibasso | 30-03-20 | 09:56 | 1

Hoe heet die mijnheer met die muts?

Apollo | 30-03-20 | 10:22
-weggejorist-
24^7 | 30-03-20 | 09:56

Geweldig hoe deze graaìers aangepakt worden. Dachten uit hun ivoren toren het plebs te kunnen bespelen.

Kamervraag | 30-03-20 | 09:56 | 1

Het schuift gewoon op. De anderen graaien nog meer. Lijkenpikkerij.

Guillermo | 30-03-20 | 10:37

Hemel, geachte schrijvert, u lijkt wel een doorsnee reaguurder met uw
"Vooral zuur voor het Rode Kruis, die ook door deze oplichterstruuk benadeeld worden".

drastic | 30-03-20 | 09:54 | 1

Wat is je punt? Is toch ook zo?

knutsel_ | 30-03-20 | 09:56

Ondertussen lacht rumag zich kapodt over deze gratis publiciteit.

Shortganger | 30-03-20 | 09:53 | 5

Als je imago op de tv door het slijk gehaald wordt?

eerstneukendanpraten | 30-03-20 | 10:25

Dat betwijfel ik. Reputatieschade is over het algemeen niet iets om je kapodt over te lachen.

GuusHetSchaapje | 30-03-20 | 10:45

Vraag dat maar aan Buckler.

Rammstein | 30-03-20 | 12:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ken niemand met een mok, shirt of andere goodie met dat soort teksten erop of ook niet zo'n iemand gezien.

Miezerig | 30-03-20 | 09:53 | 2

Dat pleit voor u.

Frau Merkel | 30-03-20 | 11:03

Het zijn dan ook kleine boefjes, die door alle publiciteit groter lijken dan ze zijn.

Usumani | 30-03-20 | 11:22

Dat stukje over de communicatie van het kabinet over Corona was ook erg sterk en grappig. youtu.be/rREk0v2HUfg

me,myself and IK | 30-03-20 | 09:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken