PERSCO: VERPLEEGHUIZEN IN LOCKDOWN
Minister weg, maar wat nu?
Social
De oververmoeide Bruno Bruins heeft op doktersadvies anderhalve meter afstand van de regering genomen, dus de crisis waar het corona crisis team net over heeft vergaderd is nog een beetje meer crisis geworden. En nu een persconferentie, want er moet rap wat gebeuren aangezien er volgende week 500 tot 1000 coronapatiënten op de IC liggen. Sluiting van de winkels? Toch een lock down? Komt Edith 'Boze krachten' Schippers terug op VWS van haar vvd-vakantiebaantje bij DSM? We gaan het zien.
RUTTE: ALLEMAAL ANDERHALVE METER AFSTAND HOUDEN
UPDATE: Alle verpleeghuizen en kleinschalige woonvormen in ouderenzorg GAAN OP SLOT (was al voorspeld). Alleen open als mensen op sterven liggen.
UPDATE: 'Reëel om aan te nemen' dat lockdown verpleeghuizen ook na 6 april blijft gelden, aldus De Jonge.
Social
Reaguursels
InloggenHad wat de verpleeghuizen betreft allang moeten gebeuren. De goede hadden dat overigens al gedaan. Voor de rest van de samenleving hoeft het nog niet
en als jouw moeder 2 weken op de ic heeft gelegen, is dat je toch meer dan waard?
nee want voor de hoeveelheid die wij nu aan belasting betalen zou iedereen zn moeder een keer 2 weken op het ic moeten kunnen doorbrengen
Echt, wat een dociele mongolen reaguren hier toch.
prima, betaal je minder, sta je achteraan in de rij dahaag
Draaikont van dissel met hete aardappel in de mond, geeft toe groeps immumiteit is en blijft een gok we zijn allemaal anders en iedereen reageerd anders op het virus , maar we willen het los laten op iedereen die niet tezwak is ,ja ja maar niemand weet of je tezwak ben voor het virus we denken van niet maar....
Heb je ook onderwijs genoten in een bananenrepubliek?
Jezus Christus zachtjes asmr’end in m’n oor. Als ik nou nog 1 keer moet lezen dat Mark “Teflon” Rutte zo lekker rustig en kalm een persconferentie doet dan kan ik zonder Corona naar de IC.
Hij heeft nog vaker de boel met een stalen gezicht staan te bedonderen op tv of voor de kamer dan Wilders de interruptiemicrofoon heeft gebruikt.
Die man in zijn ivorentorentje, de gladde politicus, de beroepsleugenaar. Die zal zich echt niet laten kennen voor heel Nederland in een half uurtje dagelijkse tv..
Nu je het zegt. Anti-sociale trekken...
Zinloze exercitie zolang er voor zorgmedewerkers ruimere criteria worden gehanteerd alvorens zij zich ziek mogen werken. Zo moeten wij gewoon op werk verschijnen wanneer wij hoesten, snotteren, kwijlen en rochelen met verhoging tot 38,5 om vervolgens met niet bestaande beschermingsmiddelen onze hulpbehoevende medemens van dienst te zijn. Ondertussen wordt er een legertje reservisten gevormd voor als wij omvallen. Kanonnenvoer is wat wij zijn.
Als ik je baas was geweest, dan had je je spullen kunnen pakken en thuis kunnen gaan zitten, maar dan had je ook niet meer terug hoeven te komen. Je bent godverdomme zorgverlener geworden om aan de frontlinie mensen te helpen. Je verdient ook geen applaus of lof voor je werkzaamheden. Het is gewoon je baan, namelijk. Ondankbaar sujet.
@GeenHeil | 19-03-20 | 22:15: Ik hoef geen applaus en ook geen lof maar besef wel dat hulpverleners onbeschermd en mogelijk besmet op de meest kwetsbaren in onze samenleving worden afgestuurd. Jij ongelooflijk domme nazi die je bent.
@GeenHeil | 19-03-20 | 22:15: Dit heeft toch niks met applaus te maken? Zorgmedewerkers worden geacht in een zeer waarschijnlijk besmettelijke toestand voor kwetsbare mensen te zorgen.
Het zal beter zijn dan geen zorg, maar ergens is en blijft het krankjorum.
@Theo Roozenvelt : Ik heb oneindig respect voor alle zorgmedewerkers die alles uit de kast moeten halen om de oudere,zieken en zwakkere te helpen in deze lastige tijd. Klagen mag maar ga dat even ergens anders doen. Je bent ooit ergens gaan werken in de zorg en hebt mogelijk een opleiding gehad? dan weet je dat het werk niet zonder risico is. Denk niet dat ik jou als thuiszorg medewerker of verpleegkundige aan mijn bed zou willen hebben. Ik ben een kwetsbare! ga toch ook niet zeggen dat ik misschien ook wel kanonnen ga worden.
@cibeest | 19-03-20 | 22:31: ik ben helemaal geen verpleegkundige of thuiszorgmedewerker en ben agogisch getraind. Dwz dat ik helemaal niet ben opgeleid om met zieke of afgezonderde patiënten om te gaan. Toch is dat precies wat er Momenteel van tienduizenden hulpverleners in dit land wordt gevraagd. Denk hierbij aan de GGZ, maatschappelijke opvang, gehandicaptenzorg, etc. Behandeling geschiedt telefonisch, begeleiding waar mogelijk in persoon. Huisartsen worden slechts ingezet daar waar er ademhalingsmoeilijkheden zijn maar de praktijken staan zwaar onder druk en zijn moeilijk bereikbaar. Ik klaag niet maar worstel wel met deze nieuwe realiteit en ga ondanks de omstandigheden nog met plezier naar mijn collega’s en klanten maar wees ervan doordrongen dat er slechts minimaal is voorbereid op deze ellende en dat je van een oorlogssituatie kunt spreken. In dat licht bezien zijn wij infanterie. Kanonnenvoer inderdaad. En dit spreek ik uit met trots.
Klopt helemaal wat een ellende nu
@Theo Roozenvelt | 19-03-20 | 22:45: en een vleugje cynisme...
@GeenHeil | 19-03-20 | 22:15:
Jij spoort niet.
Dat er van onvoldoende bescherming sprake is in deze is de grootste schande ooit van de kabinetten Rutte.
En dat wil wat zeggen.
@cibeest | 19-03-20 | 22:31: als jij zoveel respect hebt voor de zorgverleners zou je zo niet lullen, er zijn hulpmiddelen te kort zoals mondkapjes enz,wij lopen niet alleen risico maar jullie ook,je mag zelf wel een beetje dimmen als kwetsbare want jou verzorgen lijkt me geen pretje!!!!
Begrijp je goed Theo! Zou willen zeggen tegen zekere personen, -doe het zelf!-.
@Kaat | 19-03-20 | 23:14:
Pardon? Jij wordt gewoon betaald om je werk te doen. Het doet er helemaal niet toe wat de meningen zijn van de mensen die jij moet verzorgen. Ze zouden jou per direct moeten ontslaan en je een beroepsverbod moeten opleggen. Het is letterlijk levensgevaarlijk om zorgverleners te hebben die kijken naar de meningen van hun patiënten.
@GeenHeil | 19-03-20 | 23:51: Een berufsverbot en wederom ontslag. Ik vrees dat hier toch diepere frustraties aan ten grondslag liggen.
@GeenHeil | 19-03-20 | 23:51: meneertje dat is
Dus patiënten mogen dus alles zeggen onder het mom van ‘ ja dat is mijn mening’ nou nee er is ook een grens daar in respect van beide kanten!!!!!!!
32 jarige man in Rotterdam overleden aan Corona!
www <punt> facebook <punt> com/esther.manna
Ik kan geen links plaatsen.
"Corona"
Is het virus een biologisch wapen van Bill Gates? Deze discussie is gaande in de VS.
In ieder geval is het de schuld van Trump, CPC heeft virus maand laten voortwoekeren berichten onderdrukt en gezorgd voor een massieve uitbraak maar Trump heeft het over het China virus en dat is rassies.
eigenlijk niet alleen van gates, maar van de "wereldmachten", Spelen met virussen lijkt mij totaal niet nodig voor de veiligheid van de mens, Overal was men beschermt tegen. De farma moet ook nog wa verdienen, nieuwe medicijn en nieuwe kwalen is een zege voor de Farma, ergens wordt beweerd dat het gesmokkelt is uit canada (big 5), die medische gegevens delen, naar china en dat daar ook een bsl4 lab staat in wuhan waar waarschijnlijk verder onderzoek is gedaan naar het sars virus. hoe de vleermuis mens connectie? daar deden ze dus onderzoek naar vleermuizen en hun symbiose met virussen. en op 17 nov een vacature voor afdeling virologie, en 17 nov als datum waarop het virus is "terug" te herleiden (nextstrain) is naar de "oorsprong", is toch wel de rede waarom mijn alluminum hoedje is afgezet en dat ik er van ellende maar een hoedje van papier op ga zetten.
Het is duidelijk : er zijn teveel kwetsbare ouderen en andere hulpeloze stakkerds . Er is maar één oplossing : preventief ruimen .
U spoort niet.
@fast eddy | 19-03-20 | 21:52: Hij spoort misschien niet, maar de praktijk is de realiteit, toch?
Ik ben een realist: je houdt dit virus niet buiten de deur van verpleeghuizen.
Of je moet de zorg door robots laten doen, die nooit buiten het gebouw komen.
Of je moet al het personeel bij binnenkomst door een "wasstraat" doen, te vergelijken met personeel dat in een kerncentrale werkt, of met asbest e.d.: alle kleding en schoenen uit, douchen, dan steriele wegwerpkleding aan, handen uitgebreid wassen als een chirurg, haarkapjes, uitgebreide controle of het personeel niet besmet is met een scan e.d.
Oftewel het is onmogelijk.
En dit moet dan jaren en jaren op deze manier zo doorgaan.
Wachten tot een vaccin beschikbaar is, duurt hopelijk geen jaren.
Alleenals je het personeel ook buiten houd... of binnen, kan ook.
Dat gehamer op een complete lockdown slaat ook nergens op.
Het is maar net hoe je het noemt, ook in Frankrijk kunnen de mensen boodschappen doen.
Heel veel sterkte plus respect voor alle mensen werkzaam in verpleeg- en verzorgingshuizen. Zelf zou ik stijf staan van de stress om daar nu te moeten werken. Ken een aantal mensen die er werken en heb veel zorgen over hun gezondheid en hoe lang ze deze crisis fysiek en mentaal gaan volhouden.
Ik ken een aantal mensen die in verpleeghuizen zitten.Een deel zal dit niet overleven....
@Ben5570 | 20-03-20 | 10:28: stress, geen bezoek enz.
@Ben5570 | 20-03-20 | 10:29: aan hun lot overgelaten dus.Want ja, te weinig personeel voor goede verzorging he?
Ik hoorde net van een verpleegster dat in het Rijnstate zkh te Arnhem meerdere mensen zijn besmet en de ok’s zijn stilgelegd. Ongecontroleerde uitbraak.
Hierbij bevestigd.
Ook al is de uitspraak van Rutte (we moeten immuniteit opbouwen) verandert van doel naar gevolg, wat inhoudt dat sluiting ook mogelijk is, toch trekt iedereen hem nog aan zijn jasje.
Immuniteit opbouwen gebeurt sowieso altijd, het tempo waarin dat gebeurt is hooguit te beheersen, dat probeert Rutte nu ook.
De man doet gewoon zijn werk, de preek is ingegeven door de de laatste ontwikkelingen. Variatie per dag is niet meer dan logisch.
Leg dat maar uit aan alle cijferautisten die rondspoken in de reaguurderspanelen
En dat terwijl de cijfers totaal vertekend zijn... Mortaliteit wordt kunstmatig hooggehouden. Er zijn veel meer besmettingen dan geregistreerd...!
@Witte_Willem | 19-03-20 | 21:02:
Wat nou vertekend?
Er is niks vertekend, sterker nog, bijna elke besmetting is niet eens te registreren.
Alleen een test kan dat aantonen, maar je wordt pas getest nadat je ziekteverschijnselen krijgt die op corona lijken.
Sowieso zijn er altijd veel meer besmettingen dan geregistreerd, welke (besmettelijke) ziekte je ook neemt.
@Witte_Willem | 19-03-20 | 21:02: Dat wisten we al. Gewoon geregistreerd aantal vermenigvuldigen met pakweg 15, .. 20, en dat × de besmettingsfactor. Beetje natte-vingerwerk, maar dan zit je ongeveer goed qua aantal.
@Witte_Willem | 19-03-20 | 21:02: door te weinig tests op corona.Je weet het niet he?
@Ben5570 | 20-03-20 | 10:30: En wat je niet weet, dat is er niet he?
Ik kan alleen slecht lezen, hoortuwel??? Maar nou krijg ik dus echt helemaal geen bezoek meer, begrijp ik...?
Het is heel erg, sterkte
Waarom o waarom is er nou niet eens een epidemioloog/viroloog die even een historisch beeld schetst van eerdere pandemieën? En daarbij dus ook eens laat zien dat het coronavirus eigenlijk qua aantallen besmette personen en doden nog niet zoveel voorstelt (op dit moment!).
Zoals deze Swineflu uit 2009/2010 die vele malen erger was dan iedereen toen besefte. Hoe kan dat???
From April 12, 2009 to April 10, 2010, CDC estimated there were 60.8 million cases (range: 43.3-89.3 million), 274,304 hospitalizations (range: 195,086-402,719), and 12,469 deaths (range: 8868-18,306) in the United States due to the (H1N1)pdm09 virus.
Additionally, CDC estimated that 151,700-575,400 people worldwide died from (H1N1)pdm09 virus infection during the first year the virus circulated.
Globally, 80 percent of (H1N1)pdm09 virus-related deaths were estimated to have occurred in people younger than 65 years of age. This differs greatly from typical seasonal influenza epidemics, during which about 70 percent to 90 percent of deaths are estimated to occur in people 65 years and older.
Ga je moeder pesten.
Omdat Corona is dat het nogal besmettelijk is en dus voor een gigantische piek in je gezondheidszorg zorgt.
Plus je vergelijkt met een oud virusje met iets wat nog maar net lekker begonnen is.
@Roadsurfer; Het is een grote Kansas City shuffle....
Na de persco zag ik Dr. Clavan langskomen. Nu weet ik weer waarom wij normaliter nooit NPO kijken.
Nieuws op nos.nl: driemaal raden van welk land als eerste 'Nederlanders' succesvol worden teruggehaald.
Uh Suriname?
finland?
Vlieland.
GeenStijlland...
Finlandia
Ik zoek nog een goeie ruim 1,5 meter lange wandelstok. Tips?
een bezemsteel.! is 1.60m
Een pikhaak heeft m'n voorkeur.
Ik heb wel een Iklwa van 1,5 meter, maar ik denk dat ik er niet ver mee kom op straat.
Als die Rutte blijft hameren op die 1,5 meter afstand bereiken we die groepsimmuniteit natuurlijk nooit. Beetje raar hoor.
Scholen open houden was ook beter geweest want kinderen hebben bijna geen ernstige klachten van de Corona . Rutte had moediger moeten zijn.
Daaraan zie je dus dat de beste man zelfs zijn adviezen niet snapt. Beter gezegd de beste man snapt niet eens van voren dat hij van achteren bestaat.
Hij bekijkt het van dag tot dag, als die ziet aankomen dat de ziekenhuizen overbelast worden, moet hij de natie streng toespreken.
Wat waarschijnlijk toch wel gaat gebeuren.
Met mondkapje is het 2,5 meter want die werken niet.
@Roadsurfer | 19-03-20 | 20:30: Hij zwetst alleen maar, en wetenschappers zeggen wel meer, he MArk?
Bij tijdig adequaat optreden had dit allemaal niet nodig geweest. Door simpel het (personen)vliegverkeer met China stil te leggen had een enorme tijdwinst geboekt kunnen worden. Alles wat er nu aan schade optreedt is door slecht leiderschap.
Let wel: deze kneuzen die nog geen virus te slim af kunnen zijn, denken het klimaat te kunnen regelen. Daarvoor hebben ze wel een enorme greep in onze portemonnee nodig, ten voordele van hun vriendjes (Ed Nijpels en zijn broodheren).
Opletten ook nu wat er met bail-outs gaat gebeuren nu. Grote kans dat grote bedrijven weer aan het staatsinfuus gaan. Veel van die bedrijven hebben jarenlang hun eigen aandelen gekocht om de aandelenprijzen en de bonussen van het management op te jagen. Dat eerst maar eens al die aandelen weer verkocht worden, en de bonussen weer ingeleverd worden, voordat er ook maar één cent naar dergelijke bedrijven gaat.
Verstandig plembsel . Vooral de vergelijking met het klimaat + 10.
Vliegverkeer stillegen lijkt niet zo eenvoudigte zijn, er is tenminste ook nog niet veel van te zien op
www.flightradar24.com/23.19,123.65/3
@watazooi | 19-03-20 | 20:25:
Lijken liggen op het kerkhof.
Willen is kunnen.
@ja,diedus! | 19-03-20 | 20:25: inderdaad
Flauwekul, want bijna alle Nederlandse besmettingen komen uit Italië.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 21:48:
helemaal geen flauwekul, wanneer de grenzen voor China waren gesloten in een eerder stadium was dit natuurlijk ook gebeurt wanneer duidelijk werd dat Italie besmet was. Jij was toch die reaguurder die het Vindicat tripje ook wel acceptabel vond?
Mensen die Corona hebben gehad zouden eigenlijk in die verzorgingshuizen moeten gaan werken . Die zijn immuun en kunnen geen mensen meer besmetten .
Straks moet je op je CV nog gaan vermelden of je immuun bent...
Dat denk ik ook
Immuun, waar staat dat?...
@Bill le Koek | 19-03-20 | 20:29: Ja dat is voorlopig de voorzichtige aanname.
Ik voel me ook een beetje overwerkt. Kan ik nu ook per direct overschakelen op wachtgeld?
Vandaag in een dorp in de buurt van Eindhoven.
Een longarts gaat met zijn vrouw (huisarts) met drie kinderen op bezoek bij opa (huisarts). Opa is jarig.
Ongelooflijk toch !!!!! Ik weet weinig , maar ik wist niet dat deskundigen nog minder weten!
Misschien is opa een lul.
Of wellucht weten ze juist meer dan u...!
*wellicht
@Witte_Willem | 19-03-20 | 20:14: juist.. dikke plus..!
@Witte_Willem | 19-03-20 | 20:14:
U was toch die "gewoon een griepje" figuur?
Wat is er nou erg aan dood gaan.
Je merkt het even op, denk ik, je schrikt even en je wisselt het tijdelijke met de eeuwige dood. Dus wat een drukte om die griep.
Als alles meezit lijdt je op het eind godsgruwelijk zielsverzengende verkreupelende pijn die je daar van afleidt. Dus nee, ik maak me geen zorgen.
Dood gaan is niet erg het is het lijden dat men vreest.
@Gulliver | 19-03-20 | 20:12:
Mooi gezegd
@Gulliver | 19-03-20 | 20:12: Een mens lijdt dikwijls het meest aan het lijden dat hij vreest, maar dat nimmer op komt dagen.
Het kan ook positief bekeken worden... Een hoop mensen worden door corona wel behoed van een langdurig sterfbed... Stel je hebt kanker, dan is corona een humanere manier om te gaan...!
@Witte_Willem | 19-03-20 | 20:16:
Stel je bent 80 en kerngezond, en een Witte-Willem zegt dat je zo behoed wordt van een lang sterfbed.
Hoe denk je dan over Witte Willem?
Zo krijgt hij meer te dragen, dan God te dragen geeft
Die gebarentaal voor 'in je nek te hijgen'.
Meesterlijk.
Ha, ha.
De NOS - die grijze meneer ervoor en erna:
Voor de persco: “ze gaan zo melden dat de verzorgingstehuizen gesloten gaan worden”.
Na de persco (opgetogen): “het belangrijkste nieuws is dat ze de verzorgingstehuizen gaan SLUITEN!!!
Weerzinwekkend hoe voorlichtend Den Haag de NOS brieft vooraf. Laat die persco dan ook maar zitten.
Groeps-immuniteit bereiken geeft maar even aan dat ze het ook allemaal niet weten en naar eer en geweten iets proberen waarvan de uitkomst onzeker is. Niet handelen is zeker geen optie en een complete lockdown is de problemen voor je uit schuiven want wat daarna...
Ik zie het zo:
'Herde immunity' proberen lijkt op belendende percelen nat houden wanneer er door pyromanen panden in de hens worden gezet. Dit doe je met alle brandende percelen maar je laat de pyromanen ongemoeid omdat je er geen vat op krijgt.
Een totale lock-down, namelijk iedereen verbieden de straat op te gaan om meer branden te voorkomen werkt slechts tot dat verbod wordt opgeheven; hierna wordt de pyromaan weer aktief. Hier is wat voor te zeggen wanneer er over een aantal maanden een vaccin zou zijn voor iedereen (of in mijn voorbeeld vliegende pyromanen 'trace, lock and secure-devices'), maar niet wanneer dit, zoals de gemiddelde prognoses, 18 maanden kan duren.
Niks doen, dus wanneer je het vuur zijn gang laat gaan, dan grijpt het om zich heen met desatreuze gevolgen.
De beste optie dus onder deze omstandigheden, al heeft ook deze optie veel coletteral damage en is deze schade ook niet te voorspellen, maar dat verlies is helaas onafwendbaar.
Het scheelt wel aanzienlijk in de vergrijzing trouwens, kunnen we al die kwaadaardige allahfetisjisten die onze grenzen overspoelen met iedere bedoeling behalve te werken wel gemotiveerd (in beide betekenissen) het land uit schoppen :D
Mooie woorden over pyromanen, maar de cijfers van herd immunity werken niet:
70% in een jaar besmet is ongeveer een miljoen mensen per maand.
Van die miljoen mensen moeten er 200.000 naar het ziekenhuis, waarvan 50.000 op de IC.
Als je herd immunity wilt zonder overspoelde ziekenhuizen duurt het tientallen jaren.
The Lancet heeft berekend dat, met overspoelde ziekenhuizen, 20% dood ging in Wuhan. Een logisch getal, want dat is het aantal mensen dat zonder ziekenhuis dood gaat.
@DezeNicknameBestaat | 19-03-20 | 20:05: je percentages zijn wel wat aan de hoge kant denk ik...80% heeft milde klachten of merkt niet eens dat ze het hebben. En van degenen die we ziek worden hoeft ook lang niet iedereen naar het ziekenhuis. Je moet niet uitgaan van het officiële aantal besmettingen want alleen de ernstige gevallen worden überhaupt getest.
Binnen nu en een maand gaat Nederland de zwaarste tijd beleven sinds mensengeheugenis.
Rutte hamert op die anderhalve meter, doet hij niet zomaar, volgende week explodeert het aantal patienten en doden. Dat denk ik, mag hopen dat ik er naast zit.
Het tempo van immuun worden moet in ieder geval vertraagd worden, dat is wel duidelijk.
Nederland=Geen Italië
In Italië leven families veel dichter (vaak met schoonfamilie erbij) op elkaar en ze raken elkaar veel meer aan en het percentage ouderen is ook groter en de gezondheidszorg slechter en en hijg hijg..... Kortom het hoge aantal doden in Italië was te verwachten. In 2013/2014 en 2016/2017 zijn er er in Italië ook veel meer mensen overleden aan de griep dan in de rest van Europa dus.....
@Roadsurfer | 19-03-20 | 20:08: Komt nog bij dat er zoiets als de Mafia bestaat en mensen twee of drie keer dood gaan. Want twee of drie verzekeringspolissen die uitbetalen enzo.
@Kinkfactor | 19-03-20 | 20:13: LOL!
En in Italië kussen zelfs de mannen elkaar en zit iedereen overal met zijn handen aan...!
@Witte_Willem | 19-03-20 | 20:19:
Gadver... Dat willen we toch niet met zijn allen?
Gelukkig zit iedereen hier niet met zijn handen overal aan.
Of het moet in de rij voor de Coffeeshop zijn, He Willem?
Heb je er trouwens wel eens over nagedacht, dat al die half verslaafde gasten in die rijen waarschijnlijk allemaal besmet zijn?
Nix 1.5 m tussenruimte.
@Roadsurfer | 19-03-20 | 20:08: Italië heeft een betere gezondheidszorg dan Nederland...qua ziekenhuizen iig. Ook meer IC capaciteit.
@snapal
Kom kom, niet zo somber.
Ondertussen zit het leger thuis in quarantaine te wachten, klaar om bij de lock down op te treden..
Ik ken een Corona geval in de buurt. Hele familie ziek. Is geen dokter bij geweest. Binnen blijven en uitzieken was het telefonische consult. Op die manier heb je helemaal niets aan de statistieken.
Zijn ze dan getest op Corona?
Als dat niet zo is, kan het ook een normaal griepje zijn of verkoudheid. Testen is de enige manier om duidelijkheid te krijgen.
Ben ook snipverkouden, maar geen koorts, is geen Corona.
@snapal | 19-03-20 | 20:06:
Zelfs mét koorts wordt je niet getest.
Pas als een opname (bijna) nodig is, wil men testen..
Dus... cijfers zeggen bar weinig..
Dus gratis wifi, telefoonbundels en smartphones voor alle verpleeghuizen. (//5G//), lijkt me wel
Blijf onbegrijpelijk dat als je duidelijke klachten hebt (koorts, droge hoest, benauwdheid) je niet getest wordt, en dus niet meetelt.
Nederland moet makkelijk aan de 10.000 gevallen zitten, en dat komt mijn inziens door het gebrek aan optreden vanaf dag 1.
Mensen terug van vakantie in noord-italie lekker thuis laten zitten. 0 rekening gehouden met incubatietijd en mensen die geen klachten hebben maar het wel overdragen.
90.000
5% van het ziekenhuispersoneel is getest. Van veel is vastgesteld dat het infecties onafhankelijk van elkaar zijn (verschillende mutaties). Op zijn best komt dat neer op 0.5% van Nederland. Dat is al ca 90.000 mensen.
Gokje, appels en peren.
Omdat oma het niet mag krijgen en asielzoekers liefst wel. Dat is de enige rationele overweging die ik kan bedenken.
België heeft 21 Corona doden, Nederland 71. Een factor 3,5 terwijl dit op basis van bevolkingsaantal maar een factor 1,5 zou mogen zijn.
Onze regering zat tot vrijdag achter het stuur te slapen (en sindsdien is op de daadkracht ook wel nog het 1 en ander aan te merken), jullie regering slaapwandelt nog steeds maar enkele zaken zijn nu al zeker. Het dodental bij ons gaat oplopen, bij jullie ook. Alleen gaat die factor nog groter worden en alles boven de 1,5 mag je Rutte aanrekenen ….
Idd opmerkelijk in vergelijking met andere landen die net zo welvarend zijn als Nederland.
We leven niet om te voorkomen om dood te gaan.
Nederlanders reizen meer dan Belgen, dus was het virus eerder en in grotere getale in 0031. Maar Wallonië komt nog wel aan de beurt.
@tipo | 19-03-20 | 19:44: de dood is de enige zekerheid in het leven.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 19:46: België had eerder geregistreerde besmettingen dan Nederland.
Nu het EK voetbal niet doorgaat is dit inderdaad een leuk alternatief voor Holland Belgie.
Hangt er maar van af wat de arts als doodsoorzaak diagnoseert. Was het Corona of bijvoorbeeld longkanker?
21 om 71 zegt toch niks.
Dat verschil is te verwaarlozen, je kan hoogstens stellen dat beide landen in het beginstadium zijn vergeleken met Italie.
@snapal | 19-03-20 | 20:13:
Statistisch verwaarlozen klinkt vriendelijker.
@snapal | 19-03-20 | 20:13: wachten we wel even tot het 2100 om 7100 is, eens zien of het dan nog niks zegt ...
@nog-eenbelg | 19-03-20 | 20:18: die stand gaat niet voorkomen. Vanwege de exponentiële component gaat Nederland verder uitlopen. 2.100 vs 71.000 is waarschijnlijker.
ligt eraan hoe goed de longen ontwikkeld zijn of dat ze 1 paar moeten delen of niet...
Stanleymes een suggestie?
@kwark001 | 19-03-20 | 19:40: Guillotine...
God, wat zijn we weer grappig.
@nemo_nemo | 19-03-20 | 19:52: ja, aan één Youp hebben we niet genoeg.
Ben jij ook stoned?
Komt een man bij de dokter en zegt: dokter, ik heb Corona!
Dokter zegt: dat weet u niet, u bent nog niet getest.
De man haalt een flesje uit zijn zak waar corona op staat.
Kijk maar zegt hij triomfantelijk en drinkt het flesje leeg.
Die mop kan jij wel waarderen denk ik.
Maar wie neemt het initiatief om de verantwoordelijke personen voor de veiligheid in winkels te vertellen dat ze verantwoordelijk zijn om een veilige situatie te creëren met o.a. voldoende tussenruimte tussen klanten om zo veilig mogelijk de dagelijkse boodschappen te kunnen doen?!
Tot nu toe mijdt ik de winkels (zelfs op m'n favoriete tijd, 8 uur, al hordes mensen die je in de net hijgen bij wijze van spreken .. Op een gegeven moment moet je echt naar een winkel, ook als je ouder bent, zelfs als de gangpaden al smal zijn. Zo iets kan men kennelijk al niet regelen.
Dat ze in de 2e kamer zo op elkaar staan en in de nek van anderen hijgen, het zij zo.
Vraag gewoon in de supermarkt wat een rustige tijd is. Weten ze vast wel.
Is hier prima geregeld.
Markeringen bij de kassa's en plexiglas om de cassieres te beschermen.
@Berbaar | 19-03-20 | 19:43:
Wat overdreven allemaal. Het was toch maar een griepje?
Kwam vanochtend een groot AH filiaal In Amsterdam Oost binnen om 8.45 met boodschappenlijst, er waren welgeteld 10 klanten. Schappen waren redelijk gevuld.
Je mag nu ook niet meer aan de microfoon likken...
Die anderhalve meter afstand wordt een lastig verhaal op de tandem. Hoewel de bagagedrager een optie kan zijn.
Kunnen we dat trouwens niet aan die ouwetjes zelf overlaten, of ze wel of geen bezoek ontvangen? Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat als je een jaar of 103 bent dat het je dan niet zo heel veel meer kan schelen of je nou wel of geen corona krijgt, maar dat je dan gewoon liever de kleinkindertjes nog een keer ziet. En ze zijn misschien wel oude, ze zijn lang niet allemaal achterlijk. Integendeel.
Misschien maar beter dat mijn oma een paar jaartjes geleden al overleden is. Want dat was nog een heel karwei geweest om die binnen te houden. Die had zich echt niet door zo'n snotneus als Mark Rutte laten vertellen dat ze binnen moest blijven.
Gewoon kinderen die al immuun zijn geworden langssturen. De meeste oudjes herkennen hun kleinkinderen toch niet.
Goed punt, maar een erg slecht punt als je de andere oude mensen in je afweging betrekt -en het verplegend personeel dat dan een grotere kans loopt om zelf en anderen te besmetten.
Nee. Want als oma ziek wordt neemt ze een IC bed en ventilator in beslag.
Oma zou dan iets van een verklaring moeten afleggen dat ze niet behandelt wil worden. Maar die weg zie ik ons niet zo snel in slaan.
@WammesWonder en @nemo_nemo
Dat ze dan afstand doet van de IC voorzieningen is dit geval natuurlijk evident. Een paracetamolletje kan ze krijgen.
En op de kamer blijven. Geen contact met de andere ouwetjes. Geen bingo, geen bejaardengym, niet meer even naar het winkeltje voor een fles advocaat.
@WammesWonder | 19-03-20 | 19:54: hoeft niet, als de ic bedden op zijn verplaatst miss 103 automatisch naar een gewoon bed.
"volgende week 500 tot 1000 coronapatiënten op de IC liggen" in buikligging . Ik moet dan denken aan dit filmpje van Mr. Bean www.youtube.com/watch?v=yYRB4_5LBII&a...
Uden, Tilburg en Breda.
We krijgen dus een soort polder lockdown.
Stukje bij beetje en elk stapje net te laat.
Het ergste heb ik al achter de rug. Heb vandaag gewerkt in Almere.
Intussen gaat de groei in Italië onverminderd door. Hoelang duurt dat voor een lock down effect heeft?
3 jaar.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 19:32: Hou nou toch eens op met die flauwekul te verkopen, ik erger me dood aan jou. Maar ja, daar gaat het bij jou om. Spring in de kookpot mafketel.
Ten minste net zo lang als de incubatietijd. Maximaal zo lang als het volk achterlijke sociale dingen doet.
@kwark001 | 19-03-20 | 19:36: Laat je niet zo kennen, provinciaal. Een kookpot, kun je niks beters verzinnen?
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 19:48: berbaar heeft een betere oplossing
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 19:48:
Wil jij wat zeggen meneer "stevig griepje"?
Geen vent genoeg zijn om je ongelijk te erkennen.
@Roadblock | 19-03-20 | 20:10: pas op, hij begint inmiddels te schelden bij gebrek aan inhoud.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 19:32: + de econmische ellende dus zeg maar gerust dat Italie back to the eighties gaat.
@Roadblock | 19-03-20 | 20:10: Best wel een druiloor. Ik moet zeggen dat ik de echte Kuifje beter vind dan deze.
De leider heeft gesproken, afstand houden dus.
tiny.cc/wp8klz
Mag toch een paar zaken hopen.
- Stoppen met AL het sjw gedoe.
- Uit de EU.
- Verbod op deugen.
- Pootjes weer in de klei.
- VOC mentaliteit terug nemen.
- Met al het geld wat we hiermee besparen, gewoon weer veel zelf gaan maken.
- Alles links van de VVD ontmoedigen.
Chinezen een verbod op dierlijke eiwitten geven. twitter.com/VitPruch/status/124033333...
Belasting halveren
@TheBurnerMan | 19-03-20 | 19:32: een verbod op ademen geven.. Had dit filmpje liever niet gezien
@Nouwske | 19-03-20 | 20:00: Ik klik geen linkjes meer aan want dan slaap ik helemaal niet meer.
Nee hoor, hier nog een.
En ik heb me net met mijn 47 jaar ingeschreven in een verzorgingshuis. ikke blij dat ik nog wel even lekker in mijn eigen huis zit.
Je komt eerst toch op een wachtlijst?
Wat weet jij daar nou van! Denk je weer slim te zijn.
Kut dat je daar op zo'n jonge leeftijd al van afhankelijk bent. Sterkte.
Dank Gulliver, helaas wel maar geeft ook wel weer rust.
Wat wil die Rutte lul nou, eerst roepen " niet hamsteren ! " , een dag later " wees voorbereid ! " . Mensen worden gek .
In Tsjechië wordt het TV nieuws nu gepresenteerd met mondkapje op. Alle politici zijn gemondkapt.
Dat laatste had eigenlijk al voor de Corona gemoeten.
Werden ze maar gemuilkorfd af en toe, zoals ik dat Jetten toe zou wensen.
Wat was er eigenlijk nog niet bekend voordat die persco begon? Heb niks bijzonders gehoord, behalve de gebruikelijke imbeciele vragen van de NL-pers.
Dat laatste is dan wel weer fijn, want er moet wel wat te lachen blijven.
En zo druppelen we veel te langzaam op een Lock Down af.
Beter NU meteen doorpakken ipv over 3 weken.
“Iets met zachte heelmeesters mompellen doet”
Dat is al tijden het beleid. Rustig aan, op lange termijn is dat het beste.
Niemand verplicht je om naar buiten te gaan.
@TheBurnerMan | 19-03-20 | 19:27:
Met deze opmerking geeft u aan mijn plemsel niet echt begrijpend te hebben gelezen.
@Het leven is zwaar | 19-03-20 | 19:33: Ik begrijp je wel. Je wil iedereen verplicht opsluiten. Nu. Beter gisteren dan vandaag.
Laten we eerst maar eens kijken of we de curve nu al genoeg afbuigen nu 75% schijtsbenauwd thuis zit. Dan kan de overige 25% (+ thuiswerkers) de economie draaiende houden.
Een kapotte economie treft ons allemaal. Armoede veroorzaakt jaarlijks heel veel zieken.
@beldewouten | 19-03-20 | 19:27: over welke tijden heb je het?
@TheBurnerMan | 19-03-20 | 19:27:
U komt al niet meer buiten om eten te kopen?
Of laat u dat door 'een ander' doen?
En keukentrapjes? Zijn die eindelijk al eens verboden?
Als we nu toch bezig zijn, meteen even doorpakken.
Corona is origineel bedoeld om het vuurwerkverbod er nu eens flink doorheen te drukken. Iedereen binnen met oud&nieuw!
LOL
@TheBurnerMan | 19-03-20 | 19:27: Alleen wel zo jammer dat zelfs het opzetten van een epidemie is geoutsourced naar China. We moeten dit gewoon weer in eigen huis gaan maken!
@Alexander des Burgus | 19-03-20 | 19:32: Eens!
UPDATE: 'Reëel om aan te nemen' dat lockdown verpleeghuizen ook na 6 april blijft gelden, aldus De Jonge.
Beter gewoon voor altijd laten gelden.
Mooi excuus om opa en oma niet meer te bezoeken. Ze sturen maar een kaartje als ze dood zijn.
@Gulliver | 19-03-20 | 19:31: Ik moest lachen. Meestal krijgen ze het meest bezoek als de erfenis nogal groot is, en ze duidelijk op hun sterfbed liggen.
Maak van die 2500 maar rustig 10.000 maar niet teveel testen houd de gemoederen rustig.
Zolang de IC's het aan kunnen is 10.000, 100.000 of 16.500.000 zieken slechts een onschuldig getal.
Doe die 2500 maar gerust keer 6. Ik ga er niet vanuit dat deze vermenigvuldigingsfactor www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art... nog niet gewijzigd is.
@Alexander des Burgus | 19-03-20 | 19:29: In dat geval. Dan zijn we al bijna bij de 60%!. Goed nieuws dus.
@Alexander des Burgus | 19-03-20 | 19:29:
Dat zou heel mooi zijn.
Dan valt het inderdaad mee met de Corona.
Ik ben naar Meat Loaf aan het luisteren. Bat out off Hell. Die vleermuizen zanger moest ook regelmatig op het podium met zuurstof worden opgelapt als hij weer eens onderuit ging. Kan geen toeval zijn.
Ozzy beet ze gewoon de kop af.
youtu.be/GeuW4Smf9PI
@Gulliver | 19-03-20 | 19:36: In Ozzy's geval was dat gewoon cannibalisme.
@Gulliver | 19-03-20 | 19:36: Laatst zei die nog dat dat een broodje Aap verhaal was, maar dat is dan waarschijnlijk voor de nieuwe generatie.
Er werd gezegd dat mantelzorgers e.d. bij ziekteverschijnselen thuis moeten blijven en als het ware ook de '1,5m afstand houden' maatregel in acht moeten nemen bij het verzorgen. Dat lijkt mij voor veel mantelzorgers een luxe die ze niet hebben. De nieuwsberichten over mantelzorg die ik zo door de jaren heen tot mij heb gekregen laten niet blijken dat er veel ruimte is voor mantelzorgers om 'een dagje' niet te komen of vervanging in de vorm van andere familieleden, vrienden of kennissen te regelen.
Als ik zo de statistieken en grafiekjes van besmettingen en doden zie (vergeleken met Italië) dan zitten wij op eenzelfde lijn en dan bekruipt mij toch het gevoel dat wij in Nederland lachend ten onder gaan, maar we hebben tenminste vertrouwen in onze overheid want Rutte had zo'n fijne speech.
Het lijkt erop dat we moeten accepteren dat er heel veel ouderen dood gaan aan dit virus en ik las net nog (in de telegraaf meen ik) dat een groot deel van de met corona besmette ouderen überhaupt niet naar de IC gaan maar dat ze die groep 'op een waardige manier' laten sterven omdat ze al zoveel 'onderliggend lijden' hebben dat behandeling geen meerwaarde heeft.
We vergeten allemaal iets, en dat is dat wij hier vele male dikker bevolkt zijn dan Italië. Het is nog maar net begonnen.
@Le Roi | 19-03-20 | 19:23: Je vergeet nog iets. Duitsland heeft bijna de helft van de zieken als Italie en nog geen fractie van de doden.
Wellicht krijgt Italie nu een lesje "organiseer je maatschappij eens beter", van moeder natuur.
Voor das reich heeft het overlijden wel degelijk meerwaarde. Meer belasting op dingen waar al belasting over afgedragen is. Geen uitkeringen meer. enz. Jesse.
Inderdaad een fijne speech.
Hij sprak heel waardig en op serieuse toon een hele hoop kolder uit.
Als ik deze grafieken zou moeten geloven is corona minder dodelijk als SARS en MERS:
www.nature.com/articles/d41586-020-00...
@swaffelstokje | 19-03-20 | 19:39: Is het ook. Maar besmettelijker. SARS-patiënten lagen allemaal erg ziek op bed, en konden daardoor nauwelijks anderen besmetten. Maar veel Corona-geïnfecteerden hebben nauwelijks klachten en blijven mobiel.
@Le Roi | 19-03-20 | 19:23: De Po-vlakte is dichter bevolkt dan Nederland, schat ik zo.
Vond het benadrukken van de 1.5 meter bijzonder goed van Rutte. Zie jongeren, potentiële verspreiders, dicht op elkaar sporten in parken, het kan en mag eenvoudigweg niet. Ook niet op elkaar in supermarkten staan of waar dan ook. Hugo de Jonge gaat het niet gemakkelijk krijgen, wordt een zware periode voor hem.
Hier net in winkelcentrum Angelso (Emmen) , paar van die kutblagen van jaartje of 14 lopen hoesten tegen mensen.
Helaas was me vriendin bij mij, die heeft mij tegengehouden want wou ze alle 4 lam trappen!!
@Simon_Ketellapper | 19-03-20 | 19:46: is ketellapper nog steeds een beroep?
@Simon_Ketellapper | 19-03-20 | 19:46:
Schijnen 'jongeren' leuk te vinden.
Gelukkig zijn ze te imbeciel om zelf onderling 1.5 meter afstand te houden, dus het lost zichzelf op.
@Sinterbikske | 19-03-20 | 19:52: Ja, ik werk in het Veenpark te Barger-Compascuum (gemeente Emmen).
Zie veenpark en dan punt nl erachter, kan als zwitsal geen link plaatsen he.
@Simon_Ketellapper | 19-03-20 | 19:46:
Hoop niet dat ze op vechtsport zitten dan.
Wat liep die de Jonge gisteren snel weg toen Bruins in elkaar zakte.
Is dat niemand opgevallen ??
Hij liep achter Bruins langs om aan de andere kant ( te helpen ) toe te gaan kijken. Hij schrok zich rot.
Maar helpen ho maar !
Resultaten uit het verleden bieden soms garantie voor de toekomst
Hij wilde zijn schoenen niet vuil maken. Vanavond bij de persco zijn bruin omrande ogen gezien? Die gaat nog sneller neer dan Bruno.
@Normpje | 19-03-20 | 19:33: Ja dat viel mij ook al op die ogen, voorspelt niet veel goeds imho.
Krijg net pushbericht; verpleeghuizen rond Zwolle gaan totaal besmet worden, grote problemen. Bah.
Hoezo gaan die totaal besmet worden? Wat is de oorzaak?
@Lupuslupus | 19-03-20 | 19:37: meerdere tehuizen hebben al meerdere besmettingen.
Toch was een VVD-minister logischer geweest, bv. minister van Infrastructuur en Waterstaat Corona van Nieuwenhuizen.
Die zit toch al in quarantaine?
Ze hebben nu in ieder geval de beste naar voren geschoven.
We hebben niet echt goede ervaringen met vvd ministers. Liever een cda'er.
Serieus?
Het interesseert me geen reet welke partij het gaat doen, als die maar geschikt is voor deze crisis.
@snapal | 19-03-20 | 19:46: Maakte een naamgrapje, maar het kwartje valt bij niemand.
@Crusher | 19-03-20 | 19:58:
Komt omdat niemand nu op kwartjes rekent.
Het echte nieuws gaat voor de doordenker.
wanneer ik mezelf per dag 2 uur probeer te bevrijden van cynisme voelt het al veel beter.
Ik begin bijna te verlangen naar onze oud Hollandse tradities, zoals kozp die een kinderfeestje verpest, en de Kaashaas, die lekkere seculiere ‘la vache qui rit’ kaasjes verstopt voor de kinderen.
Kijk dat ik niet eraan dood ga en alleen de oudjes is mooi.
Maar als ik ziek wordt en ik lig op ic wat voor leven heb ik dan daarna?
Het virus schiet gaten in je longen met permanent littekenweefsel.
Heb ik dan nog maar 40% of minder long inhoud?
Nee bedankt vleermuiseters.
Hoe oud ben je? Misschien ben jij in mijn ogen ook best wel al heel erg oud.
Heel mooi he, als jouw opa, oma en wellicht ouders er aan bezwijken.
Sla je meteen twee vliegen in een klap qua erfenis.
Daarom zet ik ook vraagtekens bij 'genezen' patiënten. In wat voor conditie zijn die?
Miezerig ventje.
Het is minder, elk littekenweefsel is sowieso dodelijk als je ouder wordt.
Hoe zou jij er over denken als je zelf oud bent? of misschien net 70? je hele leven hard gewerkt en misschien net een poosje van je pensioen aan het genieten...... lekkere egoïst
Maar er is ook goed nieuws. Radio Bergeijk heeft nu een correspondent in het buitenland en waar dat is? Dat is 7 minuten verder, net over de grens in Lommel.
Brrgaaik ... DE metropool van ZO Brabant nondedju !
Ik wou dat Rutte beloofde dat het nog heel erg ging worden.
Dan wisten we tenminste dat het mee gaat vallen.
Helaas... We krijgen de ellende in hapklare brokken, zoals ..... tot 3 april. Waarna e.e.a. natuurlijk weer wordt verlengd. Wisten we maar wanneer dit ongeveer voorbij is. Zeg in october, dan kun je gaan afstrepen op de kalender. Dat zou de moed er in houden maar niemand weet dat natuurlijk van tevoren. China is al 4 maanden bezig en begint nu min of meer op adem te komen maar die troffen dan ook zéér rigoreuze maatregelen. Nederland is niet actief maar reactief, iets wat Rutte keer op keer zegt: we bekijken het per dag. Dat betekent dat ze het virus gewoon zijn gang laten gaan. Ja er zijn maatregelen genomen zoals nu met de verpleegtehuizen maar al die 'jongeren' die werkelijk alles aan hun laars lappen, wordt geen strobreed in de weg gelegd. En dat is zéér kwalijk.
De Man met de Zeis staat in zijn beste pak en met een vers geslepen zeis te wachten bij de ingang van het verpleegtehuis.
Aha, daar is zijn afspraak al.
Zuster Jacqueline komt met blozende wangen naar binnen gelopen.
Ze heeft vanavond nachtdienst op verdieping 4G, waar de demente ouderen van 80+ wonen, ze zijn al jaren niet buiten in de zon geweest, en ook niet al te stevig vlees meer op de botten.
Zuster Jacqueline heeft net nog even een paar laatste kleine boodschapjes gedaan in een overvolle Albert Heijn en een bedompte Kruidvat, vlak voor sluitingstijd.
Gelukkig heeft ze nog een metro kunnen halen, die heel de dag toeristen heeft vervoerd.
De Man met de Zeis loopt grijnzend met haar mee naar de afdeling waar zuster Jacqueline vannacht gaat werken.
Het wordt een mooie nacht...
www.youtube.com/watch?v=YoBTsMJ4jNk
Hey geen stijl, als je typt kan je dat niEt zien. Mn toetsenbord Komt vior de tekst.fix dit even Wil je? Dank je wel
@threeheadedmonkey | 19-03-20 | 19:21: Monty Python. Vond het zelfs een beetje beangstigend.
Precies, zoals het gaan kan.
Dhr. Bruins heeft de juiste beslissing genomen.
Dhr. de Jonge komt over als een kundige vervanger.
Dhr. Rutte blijft de grootste misvatting in onze recente politieke geschiedenis.
Geef het nog een week en die lockdown is er. Toe nu toe zijn al mijn 'voorspellingen' uitgekomen sedert Feb. 25, dus ik geloof de aankomende lockdown ook. Deze persco was weer eens een 'opmars naar een meer heftige fase'. Ik zie het patroon van de overheid, zoals al jaren. En ben het er zowaar mee eens, gezien de paniek en domheid bij vele landgenoten.
Enige wat blijft steken is het niet meer testen van 'gezonde' mensen, maar ach, als dat het enige is. <3 Nederland, en mensen: wij kunnen dit!
Hallo Jomanda!
Wat vind je, zal ik nu wel of niet een paar staatsloten kopen?
@Ichneumonidae | 19-03-20 | 19:22: Jammer dat de toto op zijn gat ligt.
@Gravin v Kippenbouth | 19-03-20 | 19:20: Ik krijg de kleur blauw door.....
Sta je op een A-lokatie met je camera en kom je met dergelijk materiaal. Man, man.
Ik stel mij wel beschikbaar. Ik trek het wel om, volgens de oppositie, een jaartje schuldig te zijn aan alle doden en zieken. Zolang ik maar op die payroll kom. Je komt er zo lastig vanaf.
Wat ik me nou af vraag: Ik zag Trump een week geleden al met allerlei captains of industry.
Wat kan Philips beteken mbt het binnen 2 weken leveren van 1000 ademsupportsystemen? Kunnen andere bedrijven die mondkapjes niet beginnen te maken?
Waar is die zogenaamde Nederlandse leeuw?
Goed idee van Je . Dus bv ASML die kan dan beademingsapparatuur maken en xtc labs een vaccin.
@Knufter:
Die zit ergens op een brak VOC schip te chillen met een lekkere leeuwin,
Dat idee hadden Britten twee weken geleden al. Zie BBC. (rijmt )
Philips is ook zonder Corona op sterven na dood.
Wat een idiotie. Datgene wat je juist wilt beschermen sociaal afzonderen. Alsof op termijn iedere zorgverlener, schoonmaker, postbode, enz. het virus niet naar binnen kan brengen. Het kind met het badwater weggooien.
Op termijn is er misschien een vaccin of geneesmiddel.
@witwas | 19-03-20 | 19:16:
Voor veel ouwe mensjes is elke dag een kado zolang er contact is met de (klein)kinderen. Zonder dat, een eenzame dag wat dichter bij het einde. Nogmaals, het virus vind uiteindelijk zijn weg naar 60 tot 70% van ons. Met of zonder lockdown. Vind deze maatregel te ver gaan.
@suscrofa Dat mag u vinden, maar lijkt me voor iedereen verschillend. Mijn ouders zijn in de 70 en gezond. Die duiken nu liever even onder, zodat ze straks nog 10, 15 jaar te leven hebben en misschien ook de achterkleinkinderen nog te zien krijgen.
Eens
Zolang je niets gaat forceren bij de mensen blijf je altijd besmettingshaarden behouden. Hier in mijn wijk lopen groepjes van 5-8 personen in de leeftijd van 20-25 jaar door de straten. Op zoek naar? Vrouwelijk schoon of een open raam om even naar binnen te klimmen. Lekker een beetje hangen bij het station of misschien een jointje roken op het station. De politie rijd er gewoon langs en doet er geen pepernoot aan, dit is vast niet de uitzondering want als ik een rondje door de wijk rijd dan zie ik veel van dit soort gevallen.
Daarintegen was ik even bij de toko voor een voorraad aanvulling en liep iedereen daar met minimaal iets voor zijn mond en personeel met mondkapjes en handschoentjes.
Ha ha, nu bij DWDD; Het boek De Pest van Camus is opeens populair.
Alsof dat boek over een ziekte gaat.
Onwetenden.
Heb jij het gelezen?
Dit dus. Dat viel mij ook al op.
Camus? Waar ligt dat?
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 19:15: Eindexamen HAVO 1973 ..... zal het nooit meer vergeten, nondedieu!
Wederom een prima persconferentie. Kabinet lijkt rustig en rationeel beslissingen te nemen, van dag tot dag. Ook wel goed om te zien dat Rutte en De Jonge stomverbaasd waren over de debiele vraag van een journaliste over de politieke consequenties van deze ministerwisseling (VVD -1 post). Het is even geen politiek spel, mooi om te zien.
U doelt op Rollercoaster Rutte net?
Rustagh.
@Piet Karbiet | 19-03-20 | 19:14: eerlijk gebied te zeggen: ik heb de eerste minuten gemist, was hij aan het tetteren?
Hoeveel reaguurders merken opeens dat ze een kuchje hebben dat normaal gesproken onopgemerkt voorbij gaat? Het valt me al drie weken op dat ik wel twee keer per dag even kuch doe.
Verder raad ik iedereen aan om tweemaal daags te rennen om de longen te trainen. Na vijf dagen is de zuurstofcapaciteit al verdubbeld. Zeg ik met de natte vinger.
Gatverdamme, hoe kwam die natte vinger?
Rennen... Dat kan ik al zeker 20 jaar niet meer. Oh, om weer 26 te ... wacht even toen kon ik het al niet meer.
@John McClane | 19-03-20 | 19:12: Het wc papier was op dus ik pulk het altijd even goed schoon.
Goede tip, want als je door het virus de helft van je longcapaciteit verliest, dan kun je gewoon weer op oude voet doorgaan.
Ik wisselde van de week van merk tabak en hoest me sindsdien ook de tering..
A study by the University of Southampton in the U.K. published earlier this month, cited by Axios earlier this week, concluded that if Chinese authorities had acted accordingly three weeks earlier than they did, the number of coronavirus cases could have been reduced by as much as 95 percent and its spread across the world limited. Even acting one week earlier would have reduced the number by 66 percent.
Een studie van de Universiteit van Southampton in het Verenigd Koninkrijk die eerder deze maand werd gepubliceerd en die eerder deze week door Axios werd aangehaald, concludeerde dat als de Chinese autoriteiten drie weken eerder hadden gehandeld dan zij hadden gedaan, het aantal gevallen van coronavirus zoveel had kunnen worden teruggebracht als 95 procent en de verspreiding over de hele wereld beperkt. Zelfs een week eerder optreden zou het aantal met 66 procent hebben verlaagd.
Artikel onder de kop: " China recasts itself as global coronavirus response leader as US, Europe struggle"
China slecht!
Gaat ook niet zo lekker in de UK. Laat ze maar zien hoe het moet. Tot nu toe meer vertrouwen in de Aziatische aanpak.
Chernobyl IRL.. wie had dat gedacht..
Iran verzoekt al haar buurlanden om de biolabs (gefinancierd door het Pentagon) binnen hun grenzen te sluiten. sputniknews.com/middleeast/2020031910... Zowel Iran als China uiten hun verdenkingen tegenover de VS steeds openlijker en ook de ontkenningen van Trump en Pompeo worden steeds luider. Kortom, er wordt volop geopolitiek over de rug van het coronavirus bedreven.
Weten ze daar nu wel hoe je clinisch oorlog moet voeren. Kijken wie er als eerste met een coronafilm komt. Paar dagen geleden was I am legend nog op TV waarbij een virus 6mrd mensen doodde. Enigszins onhandige programmering.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 19-03-20 | 19:19:
Moet China nodig zeggen met een categorie 4 Biolab in Wuhan.
Valt het nou niemand op, wat ze daar als hoofdonderzoek hadden?
https://www.nature.com/news/inside-the-chinese-lab-poised-to-study-world-s-most-dangerous-pathogens-1.21487
Aan de lichaamstaal af te lezen vind ik het ongeloofwaardig dat ze echt veel patiënten uit Brabant gaan overbrengen naar andere provincies als de IC capaciteit straks tekort schiet.
Wat, z’n neus groeide? Hij knipperde met zijn linker oog? Trok z’n rechter teelbal een beetje terug?
t gaat ook om het verhaal, feiten en werkelijkheid komen later nog wel n keer onder die onderste steen vandaan..
Doen ze normaliter ook. Krijg je van die leuke ambulance vervoer filmpjes van, met motormuizen begeleiding.
Er zijn ook speciale wagens voor nodig, met gewone ambulances kunnen ze geen besmettelijke IC patient overbrengen zei iemand op de radio.
Lijkt me ook niet echt verstandig, tenzij het de bedoeling is het virus te verspreiden.
@stipjes | 19-03-20 | 19:27: Dat klopt inderdaad en daar gebruiken ze deze wagens voor:
www.ambumedia.nl/de-ambulance/micu/
@de honden blaffen... | 19-03-20 | 19:42: Dat verspreiden an such is het probleem niet. Het probleem is is dat er straks geen bedden meer zijn voor de rest van Nederland, omdat er nog een stelletje Brabanders in loopt uit te zieken.
Staat kuifje op de allerlaatste plaats, en terecht.
Ik begin een beetje corona-moe te worden.
Stinkt je pis ook?
Goed nieuws u krijgt dagelijks de komende maanden meer meer meer Corona nieuws! Afgewisseld met Timmerfrans' green deal, recessie en hordes nieuwe medelanders aan de Griekse grens (die straks naast u wonen).
What a time to be alive.
Ik wil niet graag regenen op jouw optocht maar het wordt nog veel erger ben ik bang.
@polgroningen | 19-03-20 | 19:09:
Mooie en gevoelige uitnodiging tot dialoog. +1
@Graaf_van_Hogendorp | 19-03-20 | 19:09:
Edit: verkeerde post
@je_zusje | 19-03-20 | 19:15:
Ook voor u +1
@polgroningen | 19-03-20 | 19:09: Bij mij alleen na de eerste keer 's morgens. Stink jij ook naar pis?
@Graaf_van_Hogendorp | 19-03-20 | 19:09: U bent veel te positief
Als de IC capaciteit in Brabant vol is, gaat dan 100% van de patiënten naar andere ziekenhuizen in andere provincies, of werkt dat in de praktijk zo dat het voor sommige patiënten dan te laat is. Er zijn speciale vervoerscabines voor nodig hoeveel zijn er daarvan.
Dan kan ik je vertellen dat dat al zo is.
Oom van me naar ziekenhuis in Ede en 2 andere dorpsgenoten naar Arnhem..
Er worden al patiënten naar andere provincies verplaatst in speciale vervoerscabines die we ambulances noemen. Daarnaast wordt er momenteel ook al een onderscheid gemaakt tussen patiënten die wel een reanimatiewens hebben en zij die dat niet hebben.
Ik denk dat iedere veiligheidsregio wel minimaal één (MICU) Mobiele intensive care unit heeft.
Gebeurt al, daarnaast hebben ze in Uden een tent bij het ziekenhuis opgezet
www.bd.nl/uden-veghel-e-o/ziekenhuis-...
@Ares | 19-03-20 | 19:12:
Op de radio ging het erover dat het hier NIET om gewone ambulances gaat in het geval van IC caronapatiënten.
@stipjes | 19-03-20 | 19:36:
In de praktijk wel. Ambulancebroeders (m/v) zijn uitgedost in bijna hazmat-achtige outfits.
Er zijn in totaal negen MICU’s gestationeerd in Nederland: Amsterdam (2), Rotterdam (2), Groningen (1), Zwolle (2), Nijmegen (1) en Maastricht (1)
Advies: In tijden van crisis rustig praten op een persco.
Minister de Jonge spreekt als een waterval en dat is echt goed om naar te luisteren.
met zn allen schelden en bij verkiezingen toch weer vvd stemmen.... pfff
Mmmm... heb het gevoel dat het CDA en PvdA ook weer meedoen.
Niet dat het veel uitmaakt maar goed. Het proletariaat gaat toch geen Geertje of Tjer stemmen dus die zijn uitgesloten.
@Graaf_van_Hogendorp | 19-03-20 | 19:06: wat gaat de Dow doen vanavond?
@Graaf_van_Hogendorp | 19-03-20 | 19:06: Het proletariaat stemt al lang PVV en gelijk hebben. De PvdA heeft ze 30 jaar geleden al afgedankt en afgestempeld tot nazi's, bruinhemden, racisten en tokkies.
Enige interessante aan deze persconferenties is het mime clowntje linkjs in beeld.
Ik zat te wachten op 'hamsteren' maar helaas
Maakte ze nou het ruk-gebaar toen Mark Rutte aangekondigd werd?
@VanBukkem | 19-03-20 | 19:13: Roflol
Sterkte aan Bruno. En Hugo pakt het goed op zo te zien. Die 1,5 meter is een absoluut minimum. Logisch dat een lockdown denkbaar is.
Tja Rutte, we zijn allemaal alleen nog maar met Corona bezig heur.
Ik heb normaliter helemaal niets met Rutte en zijn compagnons, maar in deze wil ik toch gezegd hebben dat ik het hem prima vind doen... Hij oogt rustig en straalt geen paniek uit, precies zoals een staatshoofd hoeft te doen. Ik krijg op het moment van Rutte een beter gevoel als paniekvogels Baudet en Wilders...
Hulde daarvoor...!
*hoeft te doen = hoort te doen
Maar liever zag je als linkse trol natuurlijk Klaver of Jetten op die plek.
Wacht maar tot je dat mindere gevoel in je longen krijgt, of iemand in je omgeving. Kijken of je dan nog eens luistert naar je "gevoel" i.p.v. rationeel verstand bij het bepalen van je politieke voorkeur.
Hier dezelfde mening. Niks met Rutte, maar dit doet hij uitstekend.
Eens. Als je Baudet als een klein kind zag tetterende tijdens dat debat laatst... dat wil je toch niet op een leidinggevende positie zien?
Tsja, dat is ook wel het minste wat je mag verwachten van een premier (Rutte is geen staatshoofd he? Da's Wim Lex), dat 'ie een beetje rustig en niet in blinde paniek een persco kan voorlezen. Nou nou poe poe die Rutte toch. Zo rustig. Zo geen paniek. Knap hoor. Dat kunnen Baudet en Wilders echt ook wel als zij toevallig op de premiersstoel zaten en niet in de oppositie.
@beldewouten | 19-03-20 | 19:14: Baudet, pfff... Wat een kleuter is dat.
@snakedogman | 19-03-20 | 19:16: hij zit al 10 jaar op die post. Ik geloof met Merkel het langst vd EU dus mag het?
@tsjajajanee; Haha... Linkse trol...?! Wat een debiel ben jij joh... Zoek maar eens op mijn naam om te kijken hoe links ik wel niet ben...
Ga lekker onder je dekens liggen te bibberen, schijtluisje...
Het.is.maar.een.griepje...!
@tsjajaja | 19-03-20 | 19:07:
Willempie is misschien een beetje achterlijk maar zeker niet links.
@Trumme | 19-03-20 | 19:18:
Klopt en hij blijkt gewoon geschikt [x]
Op naar de verkiezingen van 2021, zin in.
@Berbaar | 19-03-20 | 19:30: Dat wordt straks een zegetocht. Kijken we naar uit!
@Gulliver; Je begint aan me te groeien, pik...!
@kuifje en berbaar Met het oplopen van het dodental gaat het zetelaantal voor de vvd natuurlijk naar beneden. Dus geniet ervan zolang als het duurt.
Man man, Witte Willem de grafiek expert geeft de voorzet, en daar duikt het hele VVD-koortje omhoog als stokstaartjes.
Rutte doet het geweldig.
Nou die reactieve visieloze draaitol kan nu Bruins niet meer de schuld geven.
De verkiezingen zijn nog ver.
En hij krijgt straks aardig wat te verantwoorden.
Krijg een houten reet op mijn thuiswerkstoel, morgen maar even een betere scoren.
Pas maar op dat je geen ontstoken anus krijgt, daar is al veel voor gewaarschuwd hier in de panelen.
Same here. Op mn keukenstoel aan de keukentafel is toch niet helemaal hetzelfde
IKEA is dicht.
Bijzonder eigenlijk dat Ollongron wel gewoon aanblijft.
Waarschijnlijk is haar wachtgeld lager dan een ministerssalaris.
Niet zo raar, ze heeft het kartel, Bea en de EUSSR veel bewezen door het afschaffen van het referendum.
Paar weken topniveau. Dan down. Dan ben je een overbetaalde lul. Niks meer en niks minder. Fijn kabinet.
Dat dacht ik ook. Lekker hoor, wachtgeld.
576 p?
Da fuck is dit?
nos.nl/livestream/2326476-kijk-hier-p...
Propaganda bullshit.
Nu live naar den Haag, daar is de meneer die belast was met het coronavirus opgestapt.
Dag en nacht was hij er mee bezig...
Sinterklaas journaal niveau.
En bij vragenronde snel er uit en alles nog een keer herhalen laten door die druif op een Haags dak.
We hebben een politiek kanaal hoor. Gaat gewoon verder.
@Lorejas | 19-03-20 | 19:03:
Anders laten de niet-luisterende journalisten in dat zaaltje de ministers alles nog een keer herhalen, boeien.
IC-capaciteit kan worden opgerekt tot 3 duizend plekken. Als 5 procent van de gediagnosticeerde besmettingen daar uiteindelijk terecht komt dan kunnen er dus 60 duizend mensen zonder problemen ziek worden. Dan kunnen we nog wel even vooruit.
Daar zitten we met de huidige growth rate al over een dag of 17.
We hebben nog niet eens voldoende mondkapjes voor het zorgpersoneel, dus tegen die tijd hebben we alleen al 3.000 bedden vol met artsen en verpleegkundigen. Wat een faalkabinet.
Bruno, ga eens naar bed.
.. en dat allemaal voor "een griepje" ?
De truc van je is zo doorzichtig, eerst dat getroll en gezuig van je, dag in/dag uit met je stomme meninkjes om nu ineens de redelijke meneer te spelen, de vermoorde onschuld ? Nog steeds geen enkel excuus gemaakt met je "Excuses waarvoor ?".
Hoeveel mensen kregen ongeveer griep, weet ik dankzij jou? Iets van 5 tot 10% per seizoen? Dus dan 850.000 tot 1,7 miljoen in NL, 5% is dan 42.500 tot 85.000 mensen. En dat voor een ziekte waar we wel enige weerstand tegen opbouwen wellicht met de jaren. Veel succes ermee.
@thephysicist | 19-03-20 | 19:17: hij is zo elastisch als een weekdier he.
@thephysicist | 19-03-20 | 19:17: Ben jij ook al oververmoeid? Misschien vanavond eens een keertje vroeg naar bed, onbegrepen genie.
@Wol | 19-03-20 | 19:19: Maar dat 5 procent op de IC belandt, is waarschijnlijk een veel te hoge schatting. Want dat is 5 procent van de gediagnosticeerde gevallen. Het werkelijke aantal geïnfecteerden ligt waarschijnlijk veel en veel hoger. Bovendien komt niet iedereen gelijktijdig op de IC. Er zit nog wel wat rek in het systeem.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 19:20:
Ik ben geen vvd'er, die naar een aantal weken minister spelen omvalt, raar partijtje van je. Dus kom maar op vvd troll. ik ben er helemaal klaar voor. Jij ook ? Lijkt me niet, je duikt bij het minste weg als een angsthaas, ook hier. Je bent gewoon een slappe vaatdoek.
en natuurlijk er omheen l*llen, en nog steeds geen excuses gemaakt.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 19:20: hahaha moest lachen en aan miskend talent denken
@thephysicist | 19-03-20 | 19:30: Jij je zin, ik zal Bruno Bruins vanavond mijn excuses aanbieden.
Op dit moment hebben we op weekbasis een verdrievoudiging. Met een week of drie zit je dus op dat punt (x27). Overigens is er tot nog toe gesproken over maximaal 1500 IC-plaatsen, maar goed dat scheelt maar 3 tot 4 dagen.
Het kan zijn dat het eerder af lakt, dat gaat een keer gebeuren. Maar wil je dat risico nemen. Lijkt me niet en dat betekent dat nu al ingezet moet worden op maximering geneescapaciteit, dus ook meer gewone bedden.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 19:39:
Zo ken ik je weer, precies geheel voorspelbaar, de vvd troll.
Ik snap niet dat van Dissel nog de grote baas van het RIVM is. U zou het veel beter doen!
Je gooit weer vrijblijvend met getallen Kuif.
We wachten gewoon 2 weken totdat je ALWEER door de werkelijkheid bent ingehaald.
Ik vertrouw het verhaal van Rutte rond het aftreden niet.
die meisje links vink non-verbaal toch sterker dan die veejveejdeejers
Natuurlij mondt het uit in een totale lockdown, alleen dat zeggen ze niet want oh je zou toch Geert Wilders en Thierry Baudet gelijk moeten geven.
Overigens ik zag een grafiek omtrent het aantal besmettingen en doden in Italie en Nederland en dat was een en dezelfde lijn, dus is het alle hens aan dek volgende week in de ziekenhuizen.
Over 16 dagen zou Nederland Italie zijn. Op 4 april dus 475 doden per dag er bij.
Ik hou voor de inschatting in dat China ongeveer 1/6e is van de wereldbevolking en we een maand achterlopen op die curve, dus we zijn ongeveer op de helft tot afvlakking en het wordt nog 3x zo erg. En dat is als we dezelfde maatregelen gaan nemen als in China, maar hier in de regio zijn we allemaal een stuk individualistischer...
Dat wordt een feest.
Je probeert vanuit het buitenland de info zo goed als mogelijk te volgen inje thuisland via internet en nog steeds vraagt de telegraaf of je lid wilt worden om de belangrijke artikelen te lezen. Wtf ze zijn uitzuigers zijn het, in slechte tijden zie hoe ze zijn.
Sorry voor het nederlands. Maar jullie begrijpen de boodschap hoop ik.
Rechts click => open in incognito venster
knip en plak de link in een incognitovenster. Alles graties! Heel goede truc.
Volg ze allemaal, het AD coronablog is veel beter dan wat de Telegraaf bijeen schraapt
Gemene Telegraaf meneren en mevrouwen die een product willen verkopen.
Moeten we niet willen.
@Peillood | 19-03-20 | 19:03: dank je!
Premiumlid is niet heel duur bij de Telegraaf.
Cookies verwijderen werkt om premium berichten te lezen. Ik heb een add-on waarmee in de cookies van een pagina kan wissen terwijl deze geopend is.
Remove Cookies Button voor Firefox:
addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/r...
Deze zou bij Chrome moeten werken:
chrome.google.com/webstore/detail/cle...
Dus cookies verwijderen en dan F5
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 19:13: rot op je gaat toch niet in van nood om geld vragen. Looser!
@Psycho3 | 19-03-20 | 19:33: Dat is toch hun verdienmodel? Zij moeten ook hun journalisten betalen.
Iemand de score van Italië nog opgevallen?
naar beneden vandaag?
Niet echt, wel Amerika: aantal cases x3, aantal doden x2!
Dramatische cijfers maar die van de Diamond Princess zijn hoopvol.
100% van de passagiers besmet en 1% overleden.
Ja, ik zag net dat het Italiaanse leger helpt in Bergamo met de score die opvalt bij crematoria.China voorbij. Bedoelt u dat?
Nope. Die zal wel boven de 500 zijn of je weet meer als ik nu.
Pompend remmen. Is het devies.
Alleen bij oudjes...
Jezus, de man krijgt eindelijk iets waar'ie trots op kan zijn en de nederlandse samenleving kan redden en dan neemt'ie ontslag. Maar goed, hij studeerde rechten en bestuurkunde, net als Jetten.
Loser.
Iemands studieachtergrond zegt bijzonder weinig over iemands kwaliteiten als mens, maar als u erop aandringt ben ik wel benieuwd welke achtergrond u heeft dat u kwalificeert om over de kwaliteiten van deze beste man te oordelen.
@Zwets | 19-03-20 | 19:44:
Bsc. M.E., Bsc.Psych., Msc. B.A. en.. ik heb geen verstand in de virologie.
dit is uiteindelijk waar het grote probleem zit op het moment de hoeveelheid bedden is beperkt nos.nl/artikel/2327625-volgende-week-...
Wat is het nu voor gelul om een armlengte afstand te houden. We zijn toch potdomme niet in Keulen?
Groep-immuniteit onzin.
Lul niet zo, man
in ieder geval hebben we nog troost-tv. Ikzelf heb gestemd op Kunt u mij de weg naar Huwan vertellen?
Daar zit je nu Een stuk beter. Nog een week ,kan iedereen daar weer aan het werk.
Halfje Bruins....
Iedereen houdt zich aan de regels. Natuurlijk. Nederlanders hier in Portugal zijn stront eigenwijs. Willen niet wachten gaan in het café zitten met zijn allen en kuchen lekker in het rond, nemen geen afstand. De superverspreiders hier zijn Nederlanders, kopen de hele supermartkt leeg super irritant. De Nederlanders zijn vorige week geweest en nu liggen de supermarkten weer vol.
Niets anders dan alle respect voor minister Bruins. Beterschap!
Een generaal die wegvlucht van het front. Respect?
uiteraard beterschap gewenst, maar aub niet terugkomen
@dagpauwoog | 19-03-20 | 18:58:
Meer een generaal die gesneuveld is aan het front, als je dan per se die beeldspraak wilt gebruiken.
@Superior Bastard | 19-03-20 | 19:01: Ja, hij heeft zeker zijn best gedaan.
@Superior Bastard | 19-03-20 | 19:01:
Nou nee hoor geweaun weggevlucht en als eerste bibberend in zijn bunkertje. Als hij gesneuveld aan het front was, was ie kassiewijle aan Corona...
@Superior Bastard | 19-03-20 | 19:01: Kijk nou eens goed naar die man....
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 19:02: slijmbal!
@Superior Bastard | 19-03-20 | 19:01: correctie op zijn plaats, historisch hebben de generaals gesneuveld aan het front ervoor hun sporen ruimschoots verdiend. Dus niet random benoemd en bij de eerste veldslag het bijltje gooien. Iets teveel beeldsprakelijke eer voor deze schout bij nacht.
Eerst de zorghuizen dicht doen en daarna gelijk weer open. Lekker inconsequent.
En personeel mag alleen thuisblijven als ze óók koorts hebben..
Tot zover bescherming.
@letopuwzaak | 19-03-20 | 18:58:
Inderdaad, het is veel beter als zorgmedewerkers ook massaal thuis gaan zitten, dan komt het wel goed met al die extra intensive care. 1500 IC-bedden, maar geen handen aan het bed.
@GeenHeil | 19-03-20 | 19:01:
Ook een goed idee, de ervaren goed opgeleide mensen als eerste laten sneuvelen aan het front.
Zo dwaas zijn ze zelden.
@koolteer | 19-03-20 | 19:07:
Die mensen heb je aan het front nodig. Anders zijn ze zeer ervaren en zeer goed opgeleid, maar vooral ook zeer nutteloos. Aan een arts die thuiszit, hebben we helemaal niets.
Mister Tochtlat goes viraal.
Ook Marrakech is de klos.
Arme Anouk.
Hoe moeten die mocro's zich nu verplaatsen op hun scootertje?
Met z'n zessen in elkaar, zoals altijd.
n hoop kletskoek maar totaal geen informatie over hulp aan de kleine ZZP... die mensen hebben geen enkele voeling met de maatschappij
De ZZPers mogen van Wiebes verrekken. Ondernemersrisico noemt hij dat. Eerst oude vrouwtjes in de zorg de ZZP in jagen en dan zo afmaken.
Met alle respect, maar als de ZZP`ers nu nog niet weten hoe of wat, dan ligt dat toch echt aan die ZZP`ers zelf. Wat verwacht je nou? Dat de ZZP`ers volledig worden gecompenseerd, zodat ze helemaal geen inkomsten mislopen? Een ZZP`er heeft heel bewust gekozen voor een riskant bestaan, qua inkomsten. Je kan niet van de rest van het volk verwachten dat zij hun belastinggeld inleveren om ZZP`ers een luxe leven te gunnen.
@GeenHeil | 19-03-20 | 18:57:Mee eens, ze harken ook genoeg centen binnen als het wel goed gaat. Dan hoor je ze ook niet.
@Frau Merkel | 19-03-20 | 18:54:
Dat mag hij zo zeggen. Feit is alleen wel dat als ik failliet moet ik never nooit meer ga werken.
Ja, zwart naast m'n bijstand.
Helemaal eens met Geenheil... Zzp'ers mogen blij zijn dat ze überhaupt compensatie ontvangen. Dat is bedoeld voor het primaire levensonderhoud. Het zou van de zotte zijn om die lui ook hun winst te compenseren... Iedereen moet nu gewoon de broekriem aantrekken maar je ziet in dit soort gevallen altijd meteen de 'rupsjes nooitgenoeg' opstaan...
@GeenHeil | 19-03-20 | 18:57: aldus de ambtenaar.
@Frau Merkel | 19-03-20 | 18:54: Hij lijkt een beetje op Bruins. Zorg te duur... ziekenhuizen dicht. Na zoveel miskleunen raakt ie hoop ik overspannen en treed af.
Hadden ze maar freelancer moeten worden in plaats van ZZP'er.
@dagpauwoog | 19-03-20 | 19:01:
Je beseft dat burgers hiervoor opdraaien, hé, niet de ambtenaren. Die krijgen hun geld sowieso wel. Ik als burger ga niet opdraaien voor de gederfde inkomsten van ZZP`ers. Dan hadden ze maar in loondienst moeten gaan werken, dan waren ze automatisch verzekerd tegen onvrijwillige werkloosheid en dan hadden ze dus een bijdrage geleverd aan de collectieve spaarpot. Het is terecht dat ze nu slechts een bijstandsuitkering aan kunnen vragen.
@GeenHeil | 19-03-20 | 18:57:
Elk groter bedrijf kan beroep doen op arbeidstijd verkorting. Geef zzp ers dan op zijn minst een makkelijk toegankelijke basisuitkering. Dan kan tenminste de huur betaald worden.
@koolteer | 19-03-20 | 19:10:
Nee, niks. ZZP`ers gaan al freewheelend door het leven. Het is jammer, maar helaas. ZZP`ers zijn over het algemeen gewoon kenau`s die dachten dat ze het beter wisten en die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
@GeenHeil | 19-03-20 | 19:08: ik ben het deels met je eens. Echter het was voor zzp-ers vaak geen vrije keus, wat ik zo om mij heen hoor. Ontslagen vaak na de 2008 crises en toen als zzp-er aan de slag gegaan om niet in de bijstand te belanden.
@GeenHeil | 19-03-20 | 19:08: Je draait als burger sowieso op voor dat hele miljarenpakket aan noodmaatregelen, waarvan het meeste naar grote bedrijven gaat. Dat weet je toch he? Ok.
@snakedogman | 19-03-20 | 19:22:
Je geeft mijn punt alleen maar extra kracht. Dat was namelijk mijn punt. Die noodmaatregelen worden gefinancierd vanuit de collectieve spaarpot, die gevuld is door de bijdragen van de werknemers van die grote bedrijven.
Flattening the curve is best wel een opgave, zo blijkt. Arme oudjes . . .
"Nu vragen van de journalisten, eerst de live uitzendingen, ... de NOS.....
En zal er wordt teruggeschakeld naar de studio. Goed gebruik gemaakt van de privileges.
Zal = zap.
Die kringrukkende bobo's hebben kennelijk ruimschoots zendtijd voor zichzelf in hun contracten vastgelegd.
Ik vindt die Mickey Mouse die iedere keer uit dat souffleur hokje opduikt daar onder bij Hugo toch een beetje afleiden van de serieuze kant van de boodschap.
Wel modieuze schoenen of waren het Nikes?
dus dankzij die vooruitziende blik hebben we genoeg mondkapjes.... oh nee, die zijn op zodat we afhankelijk zijn van chineese hulpgoederen...
Precies dat. En over de afgebroken zorg van de afgelopen 10 jaar hoor je ook niemand. Die hadden we net nodig. Het zijn faalkabinetten en ze verdienen echt heel veel strafpunten zal ik dan maar zeggen.
@Claude_Vieaul | 19-03-20 | 18:55: Afgebroken zorg ? Vraag me af wat de huistrollen hiervan vinden....
@Koning BongoBongo | 19-03-20 | 19:01: Het budget voor de zorg gaat komende jaren richting de 100 miljard. En dan hebben we het alleen nog maar over zorg die rechtstreeks door de centrale overheid wordt gefinancierd.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 19:04: Er gaat veel te veel geld naar overhead en te weinig naar demensen en capaciteit aan het bed, zelfde als in het onderwijs.
Ze blijven het rekken, maar we weten allemaal dat het uitmondt in een totale lockdown van minstens een aantal weken. Ze zullen echter nooit toegeven dat eerdere inschattingen onrealistisch waren, dus doen ze het maar zo. Kleine stapjes richting de maatregelen die alle landen om ons heen nu al hebben genomen.
Juist.
Precies!
Ze hebben al lang aangegeven dat een lockdown uiteindelijk een reële optie is. Ongeacht Baudet en Wilders.
Onzin, totale lockdown gaat niet werken.
@Superior Bastard | 19-03-20 | 18:57: Uiteindelijk...... nice try ...
@Koning BongoBongo | 19-03-20 | 19:02:
Uiteindelijk ja.
Ollongren kwam toch terug, dan komt alles goed.
Het Zweedse virus
Wat dat betreft doet Bruins het chiquer. Die zegt: ik kan niet meer. Dus leg mijn functie neer. Ollongren kan niet werken, blijft minister, maar laat iemand anders haar werk doen.
Maak u geen zorgen mensen !!
Het rivm is al even geleden gestopt met testen.
Ons lot is in handen van de lul die uiteraard geen geld aan Griekenland zou geven.
Rutte gooit ons alle in de grabbelbak.
Gaan ze nu weer maatregelen nemen die Baudet eerder voorstelde, keihard werden neergesabeld maar daarna toch wel nodig bleken?
Duhhh
I detect a pattern
Dat moet je even aan de huistrollen vragen ,Die zitten bovenop Baudet.
Uhu gelukkig hebben we de beelden nog
@Koning BongoBongo | 19-03-20 | 18:56: Die knuppels denken werkelijk dat Baudet minister of mp kan worden. Zie'm al zitten tijdens zijn screening .. aivd lacht zich de ballen uit de broek.
@LesGrossman | 19-03-20 | 19:10:
Oh leuk! leg eens uit!
@LesGrossman | 19-03-20 | 19:10:
Ja ik word ook nieuwsgierig.
Ineens weet ik het!
Ik ga een online-cursus doventolk doen.
Dat verzorgingstehuizen sluiten noem ik niet wereldschokkend. Eerder veel te laat.
Ga er maar aan staan. Dat is een hartverscheurend besluit.
Corona :De WHO schat dat het werkelijke sterftecijfer wereldwijd ergens tussen de 0,3 en 1 procent ligt. Ouderen en mensen met bepaalde aandoeningen, zoals hart- en vaatziekten en diabetes, lopen een verhoogd risico door het virus te overlijden.
www.elsevierweekblad.nl/nederland/ach...
Gewone griep:
nl.wikipedia.org/wiki/Griep#/media/Be...
Nogal een grote marge.
Iets onder de 1% met goede zorg, twee weken oud nieuws. Nadat IC volgende week vol zit kun je goede zorg wel vergeten en krijg je hele andere getallen.
Het is maar een griepje.
Bukken doet...
@Blasfemie | 19-03-20 | 18:51: Gaat waarschijnlijk niet gebeuren. Italie heeft zulke slechte cijfers omdat een kwart resistent is tegen de antibiotica en dus dood gaat aan complicaties en de rest van de gezondheidszorg is op afrikaans niveau. Leve de EU!
@Blasfemie | 19-03-20 | 18:51: Werkelijke sterftepercentage ligt rond de 0,5 en waarschijnlijk nog iets lager.
@Frau Merkel | 19-03-20 | 18:57: Antibiotica werkt niet bij een virus.
@Lupuslupus | 19-03-20 | 19:30: Maar als je een bacterie-infectie als complicatie bij de corona hebt of krijgt ben je wel extra de Sjaak. Ik denk dat ze het zo bedoelt.
@Blasfemie | 19-03-20 | 18:51: Zie Italië. Gelukkig hebben wij dankzij de VVD de beste gezondheidszorg ter wereld.
Wat een spruitjeslucht zeg! Wat voor kut persconferentie is dit nu?????? Slap gelul met zn 1,5 mtr afstand en is die Bruins dood ? Nee toch doe dan lekker normaal! Boerenkinkels in dit land... echt wat een farce! Lockdown klootzakken!
Ga fietsen met je lockdown.
Stop met drinken
@Cunts-en-kitsch | 19-03-20 | 18:49: Geheel mee eens, dikke doei met je lockdown, als ik een jaar verplicht opgehokt moet zitten overleef ik het net zo goed niet.
@Cunts-en-kitsch | 19-03-20 | 18:49: doe maar stoer je komt er wel achter!
@Abject | 19-03-20 | 18:51: da's dan jammer!
Heeft hij nou 101 dalmatiërs schoenen aan? Is dat een boodschap?
Op een dergelijk moment in Pipo de Clown schoenen op komen draven . . . het heeft iets ongemakkelijks.
@Lubbberrtt | 19-03-20 | 18:57: Wat zal het zijn? Ego? Narcisme?
@paridae | 19-03-20 | 19:06:
Neh, er zit maar 1 narcist in de Kamer.
U weet toch, die van die lavendel en zo.
Die met die schoenen is alleen maar eh, apart.
"Bruno"? is dat geen Italiaanse naam?
Bruin Bruins
De Oostenrijkse neef van Borat heette Bruno...
@rooiesaus | 19-03-20 | 18:56: Ok., ligt in de buurt.
@rooiesaus | 19-03-20 | 18:56: de zoon van Femke en Oey ook.
Skon skuun Hugo
1,5 meter afstand houden en BINNEN BLIJVEN
leg dat eens uit aan al die bejaarden die gezamenlijk boodschappen doen. Kansloos
@WillemWordtWakker | 19-03-20 | 18:50: of aan die kinderen die nu alsof het grote vakantie is van 9 tot 9 buiten spelen. Doe de scholen maar weer open. Jammer van oma.
Rutte kan dan wel hameren op die anderhalve meter, maar die drie staan toch echt te dicht op elkaar bij die persconferentie. Passen ze er anders niet op?
@Toverkol | 19-03-20 | 19:14:
Die doventolk kan toch 1,5 meter naar achter tussen ze in staan? Dan heb je ze allemaal in beeld, kunnen die 2 stands ook iets verder uit elkaar en hop, veilig.
"Ik mag dat, want hij doet dat oooohoooook!"
Kleuterretoriek.
Je mag toch wel aannemen dat we straks een heel hartig woordje met de chinezen gaan wisselen.
Vergeet de Brabanders niet.
Laat ze maar een paar spoorlijnen aanleggen door Nederland.
@Gulliver | 19-03-20 | 18:49: ii
@Gulliver | 19-03-20 | 18:49: ja want de rest van Nederland is niet op vakantie geweest naar Italië en Oostenrijk...
@JanVergoor | 19-03-20 | 19:05: Jawel, maar een week eerder.
Is 20 cm ook genoeg? Ik vraag dit voor een vriend.
Wat heeft je vriend een korte armpjes.
-16cm hier, mag dat ook? Dan hoest ik wel op haar rug.
@De Treinende Rechter | 19-03-20 | 18:47:
Als je er een paar gewichten aanhangt wordt hij een meter.
@Gulliver | 19-03-20 | 18:51: Benen laten inkorten.
De CDA zonnebank gebruinde mooiboy met zijn schoenen.
Maar laten wij hem niet op z'n schoenen beoordelen.
Hij heeft wel een vlotte babbel zonder eh uh eh
We leven in land met tokkies.
RTL, jongens, die audio-video sync... Bel anders eens iemand die verstand heeft van televisie?
Of de Staatsmedia, die doen het een stuk beter.
nos.nl/livestream/2326476-kijk-hier-p...
@Reaguurdeskundige | 19-03-20 | 18:49:
.. ware het niet dat die de mening van Alles-deskundige Ron Fresen interessanter vinden dan de Q&A van een persconferentie.
fok the world is mijn devies, dood gaan kunnen we altijd nog.
One man down. Maar dat was gisteren al.
Wet van Murphy: denk je alle problemen te hebben opgelost, alles voormekaar en dan breek je je nek over een rondslingerende bananenschil. Oftewel, het is altijd wel weer wat. Jonge!
E kunt merken dat Rutte nooit neukt. Ik mag mijn vrouw niet meervasthouden in het parkje?
Niet om gezellige dingen met elkaar te doen.
Iemand een linkje?
410 Gone
Zou mooi zijn als nu collectief de handdoek in de ring gooien. Soort van soldidair zijn.
Goed nieuws apen ontwikkelen groepsimmuniteit tegen Corona:
www.telegraaf.nl/nieuws/1480763477/go...
Gelet op het gemiddelde IQ van een aap zal het dan wel goed komen met die kudde immuniteit hier ten lande.
@spekpater | 19-03-20 | 18:52:
Je bent in de war met kuddementaliteit.
Dit onderzoek zouden ze met 2 of meer verschillende strains moeten doen. Nu is het gevaarlijk om uit dit onderzoek conclusies te trekken.
U heeft gelijk. Kudde mentaliteit zoals is waar te nemen ter hoogte van het WC- papier schap in een gemiddelde wijksupermarkt in de Randstad. Darwin was een visionair
@spekpater | 19-03-20 | 18:58:
WC papier hamsteren is een wereldwijd fenomeen momenteel. Waarschijnlijk kwam je al voor de lockdown weinig buiten je dorp.
Hier in de inrichting mogen we helemaal niet naar het dorp
En nou uitzieken!
www.youtube.com/watch?v=CMfu9ZJonLI
Ah ik zie de leraar met de schoenen staan. Ai Ai.
Twee leraren naast elkaar.
Rutte.... wat een leider!
Hij gaat de Nederlanders straks beschuldigen dat niet hebben geluisterd naar zijn adviezen, afstand e.d.
Maar als Rutte blijft experimenteren met de Nederlandse oudere bevolking zal hij later door heel veel Nederlanders beschuldigd worden van groepsmoord op onze oudere nederlandse bevolking.
En dat allemaal om de AOW uitkeringen grootschalig te verminderen en de pensioenfondsen te plezieren, de klootzak.
Breek....
Dildo
Knäckebröd
@threeheadedmonkey | 19-03-20 | 18:52:
Ook zo breekbaar als een broos vaasje...
Mag het kabinet zomaar iemand aanstellen om een bepaalde klus te klaren en ook zelfstandig op zoek gaan naar een opvolger van Bruno? Moet dat niet door de kamer, middels (persoonlijke) stemming, besloten worden?
Geweldig idee, hebben toch alle tijd! Wordt er een keer daadkrachtig opgetreden, is het weer niet goed.
OT: Waarom zie ik ingelogd (met kroontje) alsnog Bol.com advertenties in de sidebar? Onder de artikelen snap ik ze soms nog, ik begrijp ook dat jullie lekker onafhankelijk proberen te blijven, maar kan er een switch komen om dit uit te zetten (of kan de nieuwe Joris dat nog niet, whehe).
Verder kijk ik nu ook lekker live naar Rutte, als we op lockdown gaan ga ik voor sigaretten. Veel halen. Gaat currency worden!
Wie is de nieuwe Joris?
Wie was de oude Joris?
Waren dat geen kogels or flessendoppen?
Schakel een adblocker in. Weg is Bol!
@piloot47 | 19-03-20 | 18:59: Die had ik dus uitgezet voor GS. Nu staat die weer aan. Backfire GS.
Breek na Breek. Zo valt net als met code rood straks de Breek ook niet meer op
Ik zeg: GeenStijlland openen...
Kon het maar..!
Dat was toch een project van Spartacus?
Hugo hoogverantwoordelijk voor de missers van Rutte .
Sneue reactie vanaf de zijlijn
Lucht het op?
Kneusje stop eens met je paniekzaaierij.
Hugo de Jonge op Corana schoenen,wat daarvan te drenken.
Edith terug? Geen slecht idee!
Nee, een heel slecht idee.
VVD coryfee heel slecht idee.
Sarcasme! Ik hou er van.
Edith is erg capabel. Maar ze wil niet terug naar het oude nest.
Cunt Edith? Schei uit zeg.
Ze dienen niet hun ontslag in. Misschien morgen.
Dan zullen Baudet en Wilders het allemaal veeel beter doen.
REAGEER OOK