Corona in Nederland: een terugblik
Een overzicht aan de hand van vijf uitspraken van minister Bruno Bruins
24 januari - "Volgens minister Bruno Bruins (Medische Zorg) is de kans klein dat het virus de oversteek naar Europa maakt."
26 februari - "Kans op corona in Nederland is een reëel risico."
27 februari - "Euh ja euhh er wordt euhhh mij bevestigd dat er een euhhhh patiënt is met het coronavirus in Nederland."
8 maart - "We proberen de uitbraak klein te houden."
15 maart - Iedereen gaat eraan.
Reaguursels
InloggenBij de volgende nieuwen virus uitbraak gelijk een atoombom er op zijn we beter af.
Want meneer besluit visionair te zijn tijdens een pandemie. Waarom niet ervaring en kennis volgen van de meerderheid van omringende landen? Waar blijft de rationaliteit en logica? lockdown van virale provincies please en anders pleit ik voor een emigratie toeslag.
Ach, de man praat de experts na. Dat geeft vertrouwen....
Het is een geruststellende gedachte, dat we op de incompetentie van de overheid altijd kunnen rekenen.
Baudet: kijkt u naar het voorbeeld van Singapore, of andere Aziatische landen? Bruins: haha, neenee, natuurlijk niet, ik kijk liever naar Belgie, Italie, Frankrijk.... die man plus Rutte moeten politiek gekruisigd worden. Plus de hele top van het RIVM. 100% vermijdbare crisis mensen, als we gewoon hadden gekeken naar enkele Oost-Aziatische landen.
www.youtube.com/watch?v=QRh4LE_YLk4&a...
Als mensen het over immuniteit willen hebben dan wil ik graag weten hoe het verdere verloop van dit virus er uit gaat zien. Zijn er al virologen die hier met 100% zekerheid iets over willen zeggen? Bestaat er bijvoorbeeld een kans op verschillende mutaties? Bestaat er bijvoorbeeld een kans op herbesmetting? Is dit virus bij een tweede, derde of vierde besmetting fataal? Kijk, Rutte kan wel heel stellig allerlei dingen beweren over het verdere verloop van dit virus, of zelfs maar immuniteit, maar hoe staat het eigenlijk met de wetenschappelijke feiten? Wat zijn de bevindingen elders? Ik heb van het RIVM helemaal niets gehoord wat ik zelf niet al wist. Mooie toespraken daar hebben wij niet zo veel aan.
Volgens de autocue van Rutte is het zo dat je het eenmaal hebt gehad het niet weer kan krijgen.
Waar haalt die natnek dat toch vandaan?
@SpicyMchaggis | 17-03-20 | 13:03: Precies, dat wil ik dus ook weten! Ik wil gewoon van de virologen zwart-op-wit hebben of dit wel/niet of nog steeds onbekend is. Ik kan nergens vinden dat herbesmetting met, of mutatie van dit virus uitgesloten wordt.
Wat ik wil weten is: hoe gaat het met de herstelden?
Ja kut, Veel gevallen die herstellen vanaf ICU hebben blijvende longschade.
Welke herstelden?
In Nederland zijn de meeste doden ter wereld tot nu toe... En nauwelijks herstelden.. De feiten: www.arcgis.com/apps/opsdashboard/inde...
1414 besmet, 24 dood en slechts 2!!! zijn hersteld. Dus een mortaliteit van meer dan 90% Tot nu toe. Er zijn landen waar het aantal herstelden het aantal doden overtreft. Dus het idee dat het allemaal wel meevalt lijkt niet door de harde cijfers bewezen te worden.....
@dijkbewaker | 17-03-20 | 13:14:
Van de mensen van wie we weten dat ze Corona hebben ja.
@dijkbewaker | 17-03-20 | 13:14: Qua doden staan we op de tiende plek. Gelukkig hebben we goede kansen om Japan in te halen... Daarna moeten we zeker ook Korea kunnen kloppen en eventueel ook de VS. We doen het goed in de wereld.
@EenGoedBegin | 17-03-20 | 14:15: Ik zie dat de teller ondertussen op 43 staat. Dat zou betekenen dat we Japan reeds hebben ingehaald! Goed bezig! We worden Coronakampioen!
Ondertussen werk ik met mensen onbeschermd want dat is er niet , en op het kantoor zitten ze thuis want .... , is dat wat ze noemen natuurlijke selectie van cruciale beroeps groep
Wie van de ministers zou dan Brick Tamland zijn?
Nederland loopt of dagen achter op de kennis die PUBLIEKELIJK beschikbaar is of ze streven vol op een berg met doden zolang de economie maar niet te ver weg zakt.
Ze zeggen 'ga pas niet naar werk als je symptonen hebt' terwijl al ongeveer een maand bekend is dat men zonder symptonen besmettelijk is
Kan niet zo zijn dat mensen met een beetje google smarts meer weten over dit virus dan de wetenschappers waar 'wij ons op baseren'
is potjandori net een serie van Yes minister, 4 stages strategy,
Stage1, nothing is going to happen,
stage2,
Wat ik een beetje mis, zijn de updates uit China... Iran, Italië, Frankrijk en Spanje etc. Omvallende mensen, sproeiende legers, dat soort dingen. Iemand een beetje goede bronnen om me in te lezen over de grenzen?
reddit.com /r Coronavirus.
Zo'n 60% van de Nederlanders zal het virus krijgen, is een realistische schatting die ik gehoord heb. Van hen zal 80% niet veel last hebben van het virus, de rest wel. In totaal gaat men er vanuit dat minimaal 0,3% van de Nederlanders aan het virus zal bezwijken. Dat zijn de cijfers. Deal with it. 51.000 doden. Daarom wil men de ziekte spreiden. Omdat die mensen niet tegelijk moeten kreperen.
dat is dus het meest positieve scenario.
Als ze nou gewoon helemaal stoppen met testen kunnen er ook geen besmettingingen bijkomen
Vergeet niet dat Thierry Baudet al op 28 en 29 januari spoeddebat aanvroeg over corona. Geweigerd en afgepoeierd onder leiding van Hayko Veltman (VVD).
Dit zijn de meeste mensen al vergeten,als ze het al wisten helaas.
@storm op komst | 17-03-20 | 11:35: Aan deze kant van het scherm wordt in ieder geval niets vergeten.
De wet van Thierry:
Hij praat onzin: NPO zal het uitgebreid coveren.
Hij spreekt zinnig: NPO zal hem zoveel mogelijk negeren.
Wat is beter nu ziek worden dan is er misschien nog een plekje op de IC of proberen niet ziek te worden en een van de laatste van de 60 procent te zijn als er meer bekend is over behandelmethodes? Wat zijn de tips van het Kabinet hierover?
GL?
Aanpak Corona
1. Lockdown van de hele samenleving
2. Heel erg veel testkits aanmaken en beschikbaar maken.
3. Isolatie en behandeling van iedere besmette, plus omgeving testen
4. Als daarmee vrijwel alle patienten geisoleerd zijn, afbouwen maatregelen.
5. Lange tijd alle huisartsen voorzien van tests voor iedereen met symptomen
6. Op deze manier het virus eronder houden tot de komst van een vaccin
De aanpak van "flatten the curve" is onzinnig. We hebben de capaciteit er niet voor, dat duurt jaren. Ondertussen blijven alle risicogroepen in groot gevaar. Velen zullen ziek worden. Dat is onacceptabel.
Immuniteit is voorlopig een utopie. Maar kijk naar TBC, daar zijn we ook niet immuun voor maar een systeem van alertheid, testen en isoleren heeft voorkomen dat we deze ziekte zelden meer zien. Plus natuurlijk, dat is het verschil, antibiotica ertegen helpt. Maar desondanks, ik zie niets in het "gecontroleerde" laten uitwoeden van deze ziekte. Wat in deze omstandigheid gelukkig is: Frankrijk, Duitsland en andere buurlanden leggen wel alles plat, dus die groepsimmuniteit krijgen we dan gratis op internationaal vlak wel enigszins mee.
Daarbij komt: Deze ziekte is helemaal geen feest om te krijgen. 15% wordt zeer ernsig ziek en houdt blijvende longschade. Dat zijn honderduizenden mensen. Bovendien is groepsimmuniteit absoluut geen zekerheid, we weten niet hoe dit virus zich een tweede keer gedraagt. Mutaties zijn vaak gezien, waardoor die immuniteit tijdelijk is op zijn hoogst.
Ik ga even verder waar je gebleven was:
6. Op deze manier het virus eronder houden tot de komst van een vaccin.
7. Het virus er onder houden tot er na de volgende 2e kamer verkiezingen van 17 maart 2021 een nieuw rechts kabinet is gevormd.
@Jan de Vries | 17-03-20 | 11:04:
Liever corona dan autisme!
Wijze woorden BL, en zoals je weet is het een unicum dat ik dat tegen je zeg.
@TDB | 17-03-20 | 11:14: www.theguardian.com/world/2020/mar/15...
Mei 2021 zit aardig in de buurt van een nieuw kabinet.
Toevoeging bij 1.: Strikte mondmaskerdiscipline onder de bevolking om verspreiding zo veel mogelijk te minimaliseren.
Ben het niet vaak met u eens, maar hier heeft u gelijk. Wat het kabinet nu doet, samen met hun expert Jaap van Dissel (vergeet die naam nooit !) is het spelen van Russische Roulette met de bevolking. Men weet dat zeker 2% zal komen te overlijden en dat is zeker iets van 200-300 duizend mensen. En zekerheid dat het goed komt is er ook niet. Een totale lock-down van de EU was het beste geweest. Twee maanden alles pot- en potdicht. En daarna de buitengrenzen goed bewaken, binnenkomers goed controleren en bij twijfel naar een soort van Alice Island sturen voor de quarantaine. Jammer, maar zo zou het moeten gaan. Ons hele leven lang dus....
Onacceptabel is 1,5 jaar in lockdown. Succes met het verweren van de plunderaars.
1. t/m 6. is toch "Flatten the curve?
Landgenoot, wat is er met u aan de hand? U zegt zinnige dingen.
Ik ben het voor de verandering eens een keer hartgrondig eens met alles wat jij zojuist hebt gezegd. Wou ik gewoon even kwijt.
Als het wat tegenvalt de komende dagen/weken/maanden gaan we toch nog in lockdown... De roep om strengere maatregels uit de samenleving versnelt het besluit. (Zoals altijd) Verder verwacht ik op korte termijn een levensreddende kuur/inenting omdat zo ongeveer elk relevant laboratorium naarstig aan het zoeken is naar de oplossing.
De VS zou al iets gefabriceerd hebben en proeven doen... En waar valt iedereen weer over: Trump noemt het (na anderen) het Chinese virus, en dat mag natuurlijk niet.... Spaanse dan wel Mexicaanse griep was geen probleem, maar het is Trump en dan gelden andere normen.... Dus als de VS Met Trump een Corona middel hebben en vrij geven willen de Trump haters het niet ontvangen??
Eigenlijk is het nu zo lang mogelijk de besmetting uit de weg gaan en hopen dat het lukt tot dat de kuur bij de apotheek ligt....... en we weer kunnen ademhalen...
Nee dijkbewaker, u moet niet zo lang mogelijk de besmetting uit de weg gaan: u moet het gaan opzoeken zodat u bij die 60-70% komt en zodat de ouderen en de kwetsbaren worden ontzien. Daar komt het in feite op neer, BIZAR toch !!!
@Graaf Monte Cristo | 17-03-20 | 11:47:
Nee! Sorry voor het slechte nieuws, maar ik behoor tot de ouderen daarnaast een ernstige chronische ziekte wat betekent dat U de graaf het virus moet opzoeken om mij en alle andere kwetsbaren te ontzien. Indien u tot de corona ontvankelijke groep behoort. Mooier kan ik het niet maken. Dit zijn de feiten, dus probeer er maar het beste van te maken.... dan helpt u mij te overleven... succes gewenst!
Repost van een draad over herd immunity: threadreaderapp.com/thread/1238876494...
Het komt er op neer dat we de mensen die Nederland hebben opgebouwd laten sterven. De begeleiding van dat stervensproces laten we over aan mensen met zwaar onderbetaalde banen.
De mensen die nederland hebben opgebouwd zijn allang dood
@TDB | 17-03-20 | 11:15: Nee hoor.
17 maart 2021 Rutte wint verkiezingen...
Mark_D_NL | 17-03-20 | 09:12 | 2 | reageer | favorietblock
Nogal wiedes, alleen kartel politici, ambtenaren en MSM talking heads hebben doekoe om in hun compounds het te overleven. Zie Schransie Timmerfransie die zich verschranst sorry verschanst heeft in zijn bunkertje!
Timmermans hoeft alleen maar water te drinken. Hij kan gemakkelijk nog twee jaar zonder voedsel.
Mijn hemel zeg TESTEN, TESTEN en nog eens TESTEN sukkels!!! En meteen testen welk type dan komt er misschien wel uit dat er zoveel doden vallen in Italië door de L-variant en is het in Nederland vooral de S-variant die zich aan het verspreiden is. Dit soort informatie MOET je willen weten als RIVM. Niet normaal wat een totale idioten hier aan het stuur staan zeg. En dan zijn er serieus mensen die klappen voor Mark Rutte? De gemiddelde medisch analist weet meer van immunologie dan alle 150 Tweede Kamerleden bij elkaar dat is de realiteit.
Testkits zijn opperdeplop. Overigens ook in Coronaland vandaar hun afname in gevallen.
Oudjes zijn collateral damage voor the brave new world waar onze beteren voor gaan kennelijk, want ze gokken op herd immunity (wat vanzelf betekent dat oudjes en andere kwetsbare gevallen hun houten jasje mogen aantrekken).
Usutuvirus wel eens van gehoord? Daarom zo weinig vrolijke merels.
Maar NL is niet vol hoor.
Heeft die Han van de Joop eigenlijk wel genoeg jenever in huis voor de komende weken?
Dat is het laatste waar ik over in zou zitten.
Als zijn godwins maar niet op raken.
Goeie tip, ethanol is dodelijk voor het virus. Met regelmaat innemen dus.
@Beefbus | 17-03-20 | 10:25:
Godwins worden veroorzaakt door jonge klare... zou veel verklaren.
Gokken is niet mijn ding, zeker niet wanneer het gaat om zaken met verregaande consequenties. In dit geval wordt er een groot risico genomen, waarvan ouderen en zwakkeren zwaar de Sjaak kunnen worden. Aanstaande moeders/vaders zitten met de gebakken peren. Mensen met aangeboren bronchitis of astma zijn ongerust tot en met.
Verwijtbaar is dat Bruins de zaak heeft gebagatelliseerd.
Bruins, de man die niet eens weet wat een T-cel, B-cel of Macrofaag is. Hilarisch echt waar ik lach met te pletter en dat is dan minister Medische Zorg.
@Roadsurfer | 17-03-20 | 10:34: Zoek die naam eens op op Wikipedia. Dan weet u ook hoe hij zijn positie heeft weten te verwerven. Niet omdat ie zoveel kennis heeft van medische zaken. Wel van bestuurskunde en recht.
En 't rivm nam aan dat mensen zonder symptomen niet besmettelijk waren, dat was fout
Dat ze 24 uur nadat de symptomen weg zijn niet meer besmettelijk zijn, ook fout..
Dat Duitsland geen risicogebied hoefde te zijn, ook fout.
Dat de kans dat 't virus hier kwam nihil was, ook fout
Namen aan dat mensen in Zuid Limburg niet besmet konden zijn, ook fout.
Plaatste mensen niet in quarantaine als ze 't land binnen kwamen, ook fout..
inderdaad.
De enige bron waaruit zinvolle maatregelen te destilleren zijn is het volk van geenstijl.nl . laat dit een handvat zijn voor landelijke maatregelen
En voor mensen die denken dat ons huidige plan een goed plan is:
Vertel mij eens hoelang mensen immuun worden?
En waarom 14% van de patienten in andere landen later 't virus nog bij zich draagt, is daar al onderzoek na gedaan?
Nogal een verschil als we 0-3 maanden immuun worden of 2 jaar..
En nogal een verschil als we dit virus laten gaan en elk jaar kans krijgen op orgaanschade als we dit jaar een vaccine hebben, of pas over een paar jaar/helemaal niet...
Als we zoveel niet weten, hoe kan je dan doen alsof dit een slimme keuze is?
Wel mooi dat andere onderwerpen onder sneeuwen
- de uitroeiing van boeren
- vluchtelingen mogen creperen
- milieu terroristen proberen in leven te blijven
1 virusje fixt het gewoon
Omdat al die problemen tijdelijk zijn opgelost. Dankzij het virus kunnen grenzen opeens dicht (schokkend), IS heeft haar terroristen geadviseerd niet meer naar Europa te gaan (serieus bericht, Google het) en tot slot is al het verkeer en veel productie op een laag pitje gezet, dus de milieuvervuiling is ingestort.
Die problemen zijn dus verdwenen. Bedankt China.
Zelfmoord > Zelfcreperende vluchtelingen(?)
Helaas draagt het ook niet bij aan het eruit jassen van Illegalen. Ze komen er nu niet in, wordt beweerd. (wordt beweerd, hè)
In ieder geval had die carnaval niet gemoeten. Wanneer ze resoluter waren geweest had ik nu niet in de rats hoeven zitten want ik was nog bij de tandarts 8 dagen geleden en bij een bijeenkomst van > 100 10 dagen geleden.
In het vervolg China omsingelen en grenzen volledig dicht maken. Laat die chinzen hun eigen rotzooi opruimen. Als je dan zonog dicht op die dieren wilt wonen. Trouwens hoe zit het met de Q-koorts BV NL?
Je weet wat de grote leider zei gisteravond: je moet er niet omheen maar doorheen
Had ie die toespraak maar een paar maanden geleden gehouden. Dan waren we nu niet ziek geweest. Maarja, negeren is vooruitzien.
Er staat sinds gisteren al een soortgelijk artikel op de Elsevier site:
"De coronacrisis in tweets van het RIVM: een tijdlijn:" www.elsevierweekblad.nl/nederland/ach...
Dat is nou eentje om in lijsten. Voor de overlevers dan.
poe, dat is wel pijnlijk om te zien. Vooral de opmerking dat we in Nederland proportionele maatregelen nemen en in China dat blijkbaar anders doen. De dedain en minachting die er vanaf druipt. Walgelijk.
Mooi om te lezen : van "ach who cares" naar volledige paniek. Je verwacht toch dat dit nationale gezondheids instituut ons een klein beetje kan beschermen........
@yeps | 17-03-20 | 10:26: In januari nog dat afserveren van de Chinese cijfers: in zo'n land hebben ze niet genoeg testkits.
onthutsend !
Dit is ook het beleid van Rutte:
www.youtube.com/watch?v=BNsTndy9CZo
Een hoop virologen hier in de comments vandaag.
Vinologen ook.
Rutte viroloog al weken geleden.
Het verschrikkelijke is dat bij de NOS al verschillende virologen zijn langsgekomen met elk hun eigen (soms tegenstrijdige) verhaal. Sommige zeggen dit en andere zeggen dat. Dat helpt niet echt bij een duidelijk verhaal, lijkt me.
@steekmug | 17-03-20 | 10:11:
Mijn herd-immuniteit voor wijn ligt vrij laag.
Kudde immuniteit werkt niet!
Bron: internets
Het probleem met Nederlandse virologen is dat ze een te groot ego hebben en dat ze omdat ze "de beste ter wereld" zijn niet na andere hoeven te luisteren..
Daarom dat de "virologen" in de comments het telkens juist hadden door na echte experts te luisteren en zaten onze neder experts er totaal naast.
Ik ben zo blij dat ik niet op Facebook zit, wat moet dat een hel zijn nu.
heb mij net afgemeld van een WatsApp groepje waar mensen 150MB Corona filmpjes lopen te posten waardoor mijn VPN connectie naar mijn werk retetraag wordt.
De enige bron waaruit zinvolle maatregelen te destilleren zijn is het volk van geenstijl.nl . laat dit een handvat zijn voor landelijke maatregelen
Haha, zo komt er wel een Nexit. Europa wil ons niet meer hebben straks als wij een grote wandelende coronahaard zijn.
En het lijkt inderdaad alsof ze daar weer eens niet over hebben nagedacht.
Opheffing van de EU is het meest gunstig.
@Mogwai | 17-03-20 | 10:22: wanneer de economie hier straks niet draait,dan kunnen Italië en Griekenland geld naar ons overmaken. Toch?
De schade aan de economie komt eerst. Welk land wil nog Nederlanders ontvangen? Waarschijnlijk alleen de UK, want die regering wil ook herd immunity.
... studeerde rechten en bestuurskunde ... gewerkt bij de vervoerbedrijven en Personenvervoer ...
—————
The best of the best of the best for this job.
Virus is al verslagen.
1 april: laatste patient mag dit weekend het ziekenhuis verlaten. En nu weer snel aan de slag om de verliezen in te halen, extra belastingen volgen nog.
Al gehoord dat een viroloog op WNL heeft voorgerekend dat er in Nederland 50.000 doden gaan vallen?
Dus er zijn ook nog optimisten.
Komen die bovenop het "gewone" aantal mensen die overlijden? Of zijn het er 50.000 extra?
Ik heb de indruk dat er geen post meer wordt bezorgd. Hoe is dat bij jullie ?
@Mark_D_NL | 17-03-20 | 10:06: Da's twee keer de zelfde vraag
Huizenmarkt stort in.
15 mei: We hebben dit virus zwaar onderschat. Er is geen immuniteit mogelijk. Dit zeg ik, in de wetenschap dat we miljoenen mensen hebben laten sterven door een op voorhand onbekende uitwerking van een medisch experiment.
met de kennis van nu.....
Iedereen een basisinkomen geven voorlopig.
Halvering van alle belastingen!
Gecontroleerde verspreiding, ik ben al begonnen, net m'n eerste vleermuissoepje op, valt niet tegen.
Ik heb gisteren na de toespraak van Marc mijn basketbal net maar opgehangen maar viel flink tegen vanmorgen. Dus ik moet nog even geduld hebben.
@Mr_Pikibelly | 17-03-20 | 10:04:
Je moet wel vishaakjes aan het net doen.
Ik krijg die leiers maar niet gevangen .
@Mr_Natural | 17-03-20 | 10:05: Gaat vis koffer zoeken* Thx
De regering loopt maar een beetje toneel te spelen in de Tweede Kamer.
- Hebben ze de productie van (essentiële) medicijnen al teruggehaald naar Nederland?
- Gaan we zelf al mondkapjes produceren of blijven we afhankelijk van productie in China met bijbehorende levertijden?
- Gaat er extra geld naar de zorg?
- Blijft Nederland zijn eigen voedsel produceren of willen we afhankelijk zijn van het buitenland in tijden van crisis met tekorten in de supermarkt tot gevolg?
Natuurlijk hebben we de essentiële medicijnen in nederland (op papier) zucht steun ... helaas niet gedaan.
Euhm.... wat betreft het laatste punt. Je weet dat wij de een na grootste voedselexporteur ter wereld zijn? En dat we ongeveer het meeste betalen per hoofd van de bevolking aan zorg?
De eerste punten zijn zaken die wel een punt van aandacht zijn, maar dat staat in heel de westerse wereld inmiddels hoog op de agenda. Dit gaat wat dat betreft een hoop mensen wakker schudden (hoop ik toch).
Gaat Philips adem-halingsapperatuur als de wieder weerga maken en leveren aan Nederland en welk bedrijf gaat mondkapjes maken.
Rutte geef eens opdracht daartoe of moeten de huisartsen eerst dood.
@gato | 17-03-20 | 10:06: Dat kan die prutser niet.
@Bigaroque | 17-03-20 | 10:03:-
'het meeste betalen per hoofd van de bevolking aan zorg?'
Betalen per hoofd van de Boreale bevolking ook t.b.v. de niet-Boreale 'verrijking'.
Weet iemand wat die profiteurs van de EP nu aan het doen zijn. Ik zie en hoor niets van hen.
Die hebben zich verstopt onder hun bed. What else?
Zitten nog aan hun ontbijtje denk ik.
Dat is wel duidelijk geworden dat als er echt de pleuris uitbreekt elk land alleen naar zichzelf kijkt. De EU bestaat niet, is alleen een baantjesmachine voor de nep elite.
In- & uit-tjekken. Lekker gratis eten & wijnen tot zich nemen.
Marie Antoinette:- "Laat het volk cake eten!"
Ik hoop dat ze hun bureau aan het leeghalen zijn, allemaal! EU heft zichzelf op!
@Mogwai | 17-03-20 | 10:17: De facto hebben ze zichzelf al opgegeven en de lidstaten ook. En niet sinds gisteren of vorige week. Von der Leyen die staat te stotteren over het sluiten van de buitengrenzen. Nu is er ineens aanleiding om dat te doen. Waarom kon dat twee weken geleden niet en waarom kan dat al jaren niet? Timmermans, één van de belangrijkste EU kopstukken, van de aardbodem verdwenen. Natuurlijk, hij is meer bezig met het milieu, maar dat milieu heeft nu geen prioriteit, Dan kan ie zich ook met andere zaken bezig houden die nu belangrijker zijn, maar dat doet ie niet.Overigens is het wel een mooi moment om eens wat metingen te doen m.b,t stikstoffen en andere uitstoot. Ik zie geen "chemtrails" meer, terwijl ik 30 km van Schiphol af woon.
Het hele punt is helaas, dat deze aanpak cijfermatig niet kan. Onze IC capaciteit heeft tien jaar nodig om alle IC patiënten te verwerken die opgenomen moeten worden als 60% van onze bevolking deze ziekte moet krijgen.
Dit is dus geen echte oplossing. Dit is pappen en nathouden tot een vaccin klaar is. Verder is een punt dat ook jongere mensen ernstig ziek worden, zoals deze Belgische longarts laat zien.
https://youtu.be/Zy0tKwYVBRU
Hoe snel kan het medisch legermateriaal ingezet worden met bemanning.
Klopt helemaal.
Rutte is verre van eerlijk, maar kan het ook niet toegeven omdat de paniek en anarchie niet te overzien zou zijn.
@Bram-Jr | 17-03-20 | 10:04: Er is niet zoveel medisch legermateriaal. Ook niet zoveel militair medisch geschoold personeel. In het kader van de bezuinigingen is er heel veel verdwenen of weggegeven zonder het te vervangen. Het medisch personeel bestaat voor een deel uit artsen en OK assistenten die als parttimer of reservist werken. Deels burger, deels militair.
U / Wij worden in elk geval ingezet om snel ons ouderen te besmetten.
En dan kijken we wel of uw vader moeder of kwetsbare man vrouw met hart- en of longproblemen nog overeind blijft staan.
Rellen en plunderingen staan voor de deur. Velen hebben geen inkomen en geen vlees op de botten.
Het worden inktzwarte tijden. Sterkte allemaal.
Zolang we drank en drugs hebben is er niks aan de hand.
@captain-caveman | 17-03-20 | 09:59:
"Want we hebben drank&drugs" van Lil Kleine& Ronnie flex zingen doet.
In Groot-Brittannië - dat ook ongeveer ‘ons’ scenario hanteert - is er een speciaal advies voor ouderen en kwetsbaren. Die kunnen hier kennelijk de moord stikken..
Het kabinet loopt steeds achter de feiten aan. Tijdens het debat morgen zullen Baudet en Wilders vragen om een volledige lockdown. Onze minpres zal dan zijn standpunt verdedigen om dan uiteindelijk 48 uur later toch voor die lockdown te gaan.
Nou weet ik ineens waarom dat referendum kapot moest.
Logisch met een bron als het RIVM.
You had one job.
www.elsevierweekblad.nl/nederland/ach...
Ontluisterend, misselijkmakend. En dit zijn de "adviseurs/experts" van onze premier. Inderdaad, "you only had one job" (and you failed completely). Ga vooral rustig slapen ontbreekt er nog aan.
Geeft een hoop vertrouwen... Jezus wat een faalhazen, precies het tegenovergestelde zeggen als wat de rest van de experts wereldwijd verkondigen. Veel medische specialisten in Frankrijk/Duitsland zeggen nu, totale lockdown anders kun je het aantal geïnfecteerden niet aan. NL : nee joh, gaat prima lukken zo ! Gezien we de laatste maanden altijd gelijk hebben gehad , gaan we vooral niet luisteren naar andere landen ... la la la
Anouk zit vast in Marokko. Ze dacht dat het wel meeviel. Leuke vent die Bruins. Ik mag hem wel.
Ze moet ook niet zo naar de rivm luisteren. Krijg je er van.
"Chloroquine, een middel dat in Nederland alleen in Zeewolde wordt geproduceerd, is onderdeel geworden van het voorlopige behandeladvies voor patiënten met het coronavirus. Dat laat de directeur weten van het bedrijf dat het middel maakt.
In het voorlopig behandeladvies staat dat chloroquine en een ander middel, remdisivir, in de reageerbuis hebben laten zien dat ze werken tegen de verwekker van het coronavirus. 'Gebruik van deze middelen in de mens worden getest', zo staat er. Chloroquine wordt nu aangeraden als middel om te gebruiken tegen corona, maar dan wel met toestemming van de patiënt."
bron: eenvandaag.avrotros.nl/item/medicijn-...
Als we dan toch ziek moeten worden, laat het dan zijn tijdens een massademonstratie tegen dit kabinet. Schop ze eruit
niet zo moeilijk doen besmetten die handel, opsluiten in de gebouwen sleutel weggooien, GEEN behandeling en WC papier.
gaan we over 3 maanden nog eens kijken
win win win situatie
#teamcorona
Ik wacht op het moment dat Rutte en Bruins communiceren dat testen geen zin meer heeft. "het maakt de mensen alleen onnodig ongerust....". Ik ga nu maar even naar een klassieker kijken (John Carpenters "the Thing", from the other world), met intens suspense sound van Morricone .
Beste horrorfilm ooit gemaakt.
@Woelige Wimpie | 17-03-20 | 10:03: Booom booom ....... boooom booom .......
9 januari 2020: Mysterieuze longziekte treft inwoners Chinese stad.
Wereldgezondheidsorganisatie (WHO):
"Het virus dat ze onder de leden hebben, is volgens de WHO ‘vrijwel zeker niet besmettelijk’. (...) Reden voor paniek, zoals destijds bij andere uitbraken van coronavirussen, is er dus niet."
"Sprake van een potentiële epidemie is er volgens de WHO niet. Om die reden gelden nog geen reis- of handelsbeperkingen voor China."
"In Nederland is geen sprake van maatregelen."
Terwijl de nodige struisvogels hier op de site en in de buitenwereld hun koppen langzaam uit het zand trekken en de zinsnede ''het is maar een griepje'' niet meer voorbij komt is het wel interessant om te speculeren wie ons dit virus en de hele economische meltdown waar we in zitten heeft aangedaan. Trump had het over het Chinese Virus, dat geeft aan dat hij meer weet. Ze eten in Chine al eeuwen lang Serval katten, vleermuizen en ander dierenspul dus ik geloof daar niet zo in. Dit ''perfecte'' virus moet haast wel men- ''made in China'' zijn.... Maar dan komt de volgende vraag, waarom zouden de Chinezen de hele wereldeconomie willen slopen als ze zelf de grootste fabriek en profiteur zijn van dezelfde economie? Het moet dan bijna ''per ongeluk'' zijn gebeurd dat dit virus naar buiten/op straat is gekomen. Begin aub nu niet over alumi, doemdenkers en dat soort gezeik want dat stadium zijn we voorbij. Geef aub zinvolle meningen die iets bijdragen aan deze gedachtes.
Kunt u zich de kattenvoer-ofworstjes lucht herinneren van een aantal jaar geleden, die door half NL waaide?
Tja , dat zullen we nooit te weten komen. Erg genoeg dat dit wel gebeurt..
Er is/was een of ander bio lab in Wuhan. Als daar iemand iets heeft willen bijverdienen door bijvoorbeeld besmette kadavers te verkopen op die markt... Bij mij leeft, gezien het beschikbare nieuws erover, het idee dat China een biologisch Tsjernobyl (bij wijze van spreken) heeft bedekt, totdat het te laat was, en de kat uit de zak kwam..
Dat een institute of virologie bij WUHAN staat is zeker. Dat de Chinezen razendsnel een " ziekenhuis" gingen bouwen is ook zeker. Voor mij staat het vast dat dit een misser is uit het laboratorium. Eerst van een vleermuis op de markt volgens China, maar toen duidelijk werd dat die beestjes is winterslaap zijn i deze tijd werd er snel een ander verhaal van gemaakt. Natuurlijk beseft men heus wel dat dit scenario niet bekend mag worden. Ook hier in Nederland is twijfel over dit issue. Maar ja, die paniek hè onder de mensen. Nou, die is er toch wel! En nee, ik ben geen complot denker.
Dit soort pandemieen komen al eeuwen voor. Dus het was gewoon tijd. En ja het zal wel worden gebruikt door de huidige machtshebbers om nog meer macht en controle te vergaren. Misschien gelijk in samengang met kimaatmaatregelen.
Toerisme alleen nog voor de happy few etc. Want waarom moet jij nou naar China op vakantie? Wat is dat voor achterlijke luxe om 3 x per jaar op vliegvakantie te gaan als simpele arbeider? Binnenkort zitten we thuis toch met VR brillen op alle toeristische plekjes te bekijken. Sterker nog. De opnames zijn nu overal gaande want ze hebben nu die toerisctische plekken leeg dus lijkt het net alsof je alleen in Venetie loopt.
@Barbarous_Relic | 17-03-20 | 10:11: Daar zit ik al jaren op te wachten, heerlijk in je luie stoel de wereld bekijken.
Ben het er mee eens, ontsnapt, eerst toedekken, maar helaas niet meer vol te houden.
@gato | 17-03-20 | 10:26:
Los van Corona denk ik wel dat zoiets eraan gaat komen. De techniek is dichtbij. En dan hoeft het klootjesvolk ook niet meer met vliegtuig (Greta ook blij) Echt reizen wordt voor de elite. Zie ik ooit wel gebeuren hoor.
greatgameindia.com/dr-francis-boyle-c...
Volgen haatopa Han van de Joop was het een fluttoespraak van Pinokkio. De toespraak van A. Lincoln tweehonderd jaar geleden, dat was pas een toespraak!
Han “kapotte klok” van der Horst.
Ach, ben toch gewoon blij dat iemand zichzelf zo goed vindt dat hij denkt Nederland te kunnen besturen op een bepaald vlak. Al dat gekat op een man die het ook even allemaal niet weet. Gewoon tevreden zijn met zón zichzelf erg belangrijk vindende incompetente man.
17 maart 2020 09:49:
Praathoofd (nr. zoveel) legt met zoveel woorden uit dat de Corona materie dermate ingewikkeld is, en dermate verschillend per provincie(!), laat staan voor Europese landen(!), dat de huidige(!) aanpak voor gewone stervelingen(!) eigenlijk niet uit te leggen VALT.
.
Goh. Waar en met welk dossier heb ik dat eerder gehoord, Mark Rutte?
Eu grondwet?
Mh17?
@Kleine_Deugniet | 17-03-20 | 09:56: "Handelsverdrag" met Oekraine niet vergeten!
WC-papierwasmachines?
Los van het eerdere gebrek aan nationale regie, vraag ik mij af waar het EP was in dezen. Elke 'zusterstaat' haar eigen strategie, nul eensgezinde maatregelen of coördinatie vanuit Brussel. Ieder voor zich en God voor ons allen, zo lijkt het. Als deze supranationale organisatie ooit zijn meerwaarde had kunnen bewijzen, dan was het nu geweest.
Eensch, maar iedereen wilde vooraanstaan om met zijn smoel naast die van Klimaatmeisje op de foto te komen van elk blaadje en krantje dat gedrukt wordt.
Lees anders ook even de column van Sylvain Ephimenco van vandaag, MG: die zegt precies hetzelfde, en redeneert dan even door naar wat dat ook zegt over de lidstaten.
Als het écht spannend wordt overlegt geen enkele regering met de EU. Dat doen ze alleen als ze zaken willen uitstellen of de schuld afschuiven.
Welnee dan had U wel iets anders gevonden om over te jankeballen.
Zo werkt dat bij boosmensjes, vandaar dat ze vooral genegeerd worden.
"coördinatie vanuit Brussel"
Europese Commissie is slechts een groep toneelspelers die vanuit de staten ingefluisterd beleid moeten uitvoeren als zijnde schijnministers. Dit t.a.v. het Domme Klootjesvolk.
Op kleine schaal lukt dat al niet, dat is een beetje de kern van paniek/crisis.
Zie maar bijv de werklozen en thuisblijfwerkerts die de halve schappen leegplunderen.
@Hetkanverkeren | 17-03-20 | 09:52:
"Maar wellicht hebben we te veel verwacht van deze reus op lemen voeten met soms hinderlijke pretenties op het gebied van nationale bevoegdheden van de lidstaten."
Een zinnige vraag verpakt in een mooie metafoor.
Omdat de EU een te groot werkgebied is om de besmettingen op te bekijken. De besmettingen zijn per land al niet overal gelijk, laat staan in de hele EU. Het heeft veel meer zin om de maatregelen per gebied te beslissen dan EU breed.
Oh maar wacht. Dat wilde u niet horen. EU = evil natuurlijk. Sorry!
EU boo hiss!
Juist nu Schengen! We moeten onze Europese broeders en zusters steunen. Alleen hand in hand en zingend shall we survive. Aldus een op de buik liggende Timmerfrans.
@Berbaar | 17-03-20 | 09:55:
Uitgekauwde aforismen redden geen mensenlevens, dat zal nu helaas onweerlegbaar blijken.
@42 | 17-03-20 | 10:00:
Tsja ratio, dat wil de onderbuik natuurlijk niet horen lol
@42 | 17-03-20 | 10:00:
Zie het comment van @Hetkanverkeren. Wat Sylvain Ephimenco zegt.
@Berbaar | 17-03-20 | 09:55:
Ik hoop trouwens dat er iemand voor jouw moesje zorgt, nu haar zoon met de staart tussen zijn benen vanaf Madeira andere mensen zit uit te lachen.
@MickeyGouda | 17-03-20 | 10:09:
Mijn zus zal vast rozen op mam's graf plaatsen dit weekeinde.
Brrr eng mens bent U.
Zag niemand aankomen. Is maar een griepje.
En alle 12 IC bedden zijn leeg en er komen er 2,4 bij. Dus waar hebben we het over.
9 miljoen mensen ziek in Nederland, liefst aanstaande donderdag, dan hebben we het maar gehad.
Hallo Virus,
We zijn niet boos, wel teleurgesteld. In onszelf.
So Sally can wait, she knows it’s too late as we’re walking on by.. Her soul slides away, but don’t look back in anger.
12 januari 2023
Wir haben es nicht gewust.
Het beleid is eigenlijk pure armoede. Als alles op slot zou gaan en er echt rigoreuze maatregelen genomen zouden worden zouden we er binnen 2 maanden vanaf zijn. Voorwaarde is dan wel dat landen zoals Duitsland, Frankrijk, Belgie etc dat ook doen, anders kan NL ook maar beter niet teveel doen,dan heeft het toch geen zin. Nu dat er echt Europese regie nodig is is de EU in geen velden of wegen te bekennen. Nu gaat misschien wel de helft van de bevolking ziek worden, gaan er duizenden mensen overlijden en gaan de directe effecten van de ziekte naar alle waarschijnlijkheid meer dan een jaar duren. Daarna begint de nasleep pas. Pure onmacht van de overheid
Be carefull what you wish for.
Wil je dan een EU die nu kan optreden? Alle mondkapjes naar Duitsland? Alle ventilatoren naar Frankrijk?
@Kaas de Vies | 17-03-20 | 09:48: Liever een intergovernmentaal orgaan waarin landen een oplossing zoeken wat voor heel Europa uiteindelijk een win-win situatie is. Maar schijnbaar is er alleen Europese solidariteit in goede tijden, in crisis is het ieder voor zich
@Fijn_dat_je_er_bent | 17-03-20 | 09:51: Nee man. dan hebben ze de wereldmacht en dat willen ze graag.. je bent er voor gevallen
@MooseNL | 17-03-20 | 09:57Zeker geen wereldmacht. Samenwerking
@Fijn_dat_je_er_bent | 17-03-20 | 09:51: alleen als er betaalt moet worden. En 3x raden wie altijd betaalt?
Even gerekend. Stel dat 50% van NL het krijgt, 1% gaat dood, dan zijn dat 70.000 doden. Normaliter 153.000 doden in Nederland. Dus dat is toenamen van nog geen 50%. Wat deden die Sjinezen dan ineens gestresst!?
Tijdens de MH17 vlucht zijn maar 300 mensen uit de lucht geschoten. Waar maken we ons nog steeds druk om?
Die 1% is nog nergens op gebaseerd. In Italië zitten ze op ca 40% mortaliteit. In China op 4-5%. Iedereen gaat er telkens gemakshalve maar vanuit dat de mensen die besmet zijn, maar nog niet dood zijn, dus allemaal zullen herstellen. Een totaal onhoudbare aanname. Van de besmette mensen die nog niet dood of hersteld zijn, weten we de uitkomst nog niet. En dus moet je die niet in de statistiek als zodanig meenemen.
Omdat de hoogte van het aantal doden vele malen hoger is dan die 1% en de meeste mensen blijvende schade aan luchtwegen en nieren hebben.
Niet alles geloven wat die idoten uitkramen. Je weet dat een hoop in de doofpot gestopt word.
Normaliter 153.000 doden in Nederland dus daar komen in het 'beste' scenario 70.000 doden bij. Alsof dat een te verwaarlozen aantal is. En dan nog de manier waarop die 70.000 zullen sterven: langzaam(!) en eenzaam (geen bezoek) verdrinken in je eigen longvocht, bij volle bewustzijn. Dat is voor 70.000 mensen en hun familie dus vermenigvuldig dat maar met minimaal 10, een niet te peilen drama.
@Boogschuttertje | 17-03-20 | 09:49: de meest gedetailleerde cijfers vind ik op www.worldometers.info/coronavirus/. De mortaliteit in Italië is idd 40% als je naar de afgesloten gevallen kijkt maar de verhouding totale besmettingen versus kritieke is al veel beter. Daar komt bij dat het hoge percentage in Italië ook te maken heeft met een te snelle toename van het aantal gevallen met overbelasting van het als gevolg.
Rutte heeft heel handig optie nr 1 en 2 omgenummerd. Voor de eigenlijke nr 1 was het al te laat.
"De kans op besmettingen tijdens het carnaval in nagenoeg nihil, aangezien carnaval doorgaans in kleine groepen gevierd wordt."
Zet n op een tegeltje om nooit te vergeten
@boerk | 17-03-20 | 09:55: Zeker. Ik dacht meteen 'komt die man weleens onder zijn steen vandaan'. Het is dan ook niet voor niets dat de verspreiding in Noord Brabant is begonnen. Carnaval had moeten worden verboden door de overheid. Zo simpel is het.
Beware the Ides of March.
Tu quoque, fili mi??
Italië: dit is de grootste ramp uit de recente geschiedenis in Europa. Ook jonge mensen sterven hieraan.
Rutte: hold my Corona..
Niet alleen Corona is het probleem, maar ook iemand die aan een tumor moet worden geopereerd. Wanneer wordt die geopereerd? Ik hoor Rutte niets zeggen over het duurzaam verhogen van de IC-capaciteit voor de komende 2 jaar.
Het virus heeft al een mutatie gehad en er zijn al gevallen geconstateerd die beide strains hebben. Vraag mij oprecht af of groep immuniteit gaat werken, als je het virus de kans geeft te muteren. Maar goed hopelijk hebben de jongens van het RIVM daar betere data over en maken zij een weloverwogen beslissing.
Die dat hebben ze niet! Ze weten helemaal niets bij het RIVM. Immuniteit is een fabeltje! Zelfs bij de normale griep is er sprake van weinig tot geen immuniteit. Daarom worden we ook elk jaar ziek en hebben we vaccins nodig zodat we niet ziek worden. En sinds de ontdekking van het coronavirus is er nooit een werken medicijn of vaccin voor ontwikkeld. Het RIVM en Rutte logen over groeps immuniteit.
@Indoneesje | 17-03-20 | 09:49: Een maand geleden was er een bericht vanuit China dat iemand die 'genezen' was verklaard NOGMAALS geinfecteerd werd met Corona en vervolgens aan hartfalen was gestorven hierdoor.
Het is NOG gevaarlijker als je het voor een 2e keer krijgt omdat de schade van de 1e keer vaak ook al PERMANENT is.
@TheWistler18 | 17-03-20 | 09:54: Er bestaan 2 strains van het virus, de S strain die milder is en de L strain die in veel gevallen dodelijk is. Zie b.v. dr. John Campbell op YT die met dagelijkse updates komt. Rutte weet helemaal niet welke strain in Nederland is en of/wanneer die muteert. De idioot. Het Corona virus verdwijnt niet uit de mens na 'genezing' maar blijft - net zoals het herpes virus - aanwezig en steekt de kop weer op zodra de weerstand van die mens minder wordt.
Ik zie die strains nog niet op deze repost staan. Dat is nog geen bewijs dat er niet meerdere strains zijn.
nextstrain.org/ncov?c=country
Noem me maar een aluhoedje hoor maar dit lijkt wel allemaal heel goed uit te komen
- woningnood (met ingecalculeerde 10k doden is die er ineens niet meer)
- pensioenen (minder ouderen dus minder pensioen)
- hey wacht eens, dat pensioen kan ook wel afgeschaft worden
- meer EU (voor in de toekomst moeten we meer samenwerking hebben met de europese lidstaten en is verdere integratie noodzakelijk)
- verkiezingen
Stikstofcrisis ook meteen opgelost.
Inderdaad. De stelling dat het allemaal georchestreerd is gaat me wat ver, maar het is verdorie toch maar een godsgeschenk voor de machthebbers.
Nou, mooi toch?
Zelfs met 100k doden is de woningnood niet opgelost.
@Patrick_W | 17-03-20 | 09:40: in China hadden ze schone lucht.
Die woningnood los je zo echt niet op als er per week 600 tot 800 binnenwandelen.
Een maand geleden nog maar maakten we ons druk om fijnstof omdat dit de levensverwachting met een beperkt aantal maanden zou bekorten. Ofwel, van 80 tit 80,5 haar.
Nu is het ineens niet erg dat er mensen van boven de 70 overlijden, sommige groeperingen zoals D666, staan nog net niet te juichen.
@Der Schnitzeljäger | 17-03-20 | 09:44: op dit moment loopt het niet zo hard.
En een deel van de mensen is al vrijwillig terug naar zandbak (en oostblok) van herkomst.
@Der Schnitzeljäger | 17-03-20 | 09:44: En ook niet wanneer er velen overlijden. Of het moeten hele gezinnen tegelijk zijn en daar is vooralsnog - gelukkig - geen sprake van. Als ik - wat God verhoede - zou overlijden blijft mijn zoon in ons huis wonen dus komt het niet beschikbaar.
Groepsimmuniteit ....
Complete nonsens. Toen Spanjaarden aan land gingen in Zuid-Amerika heeft dat de complete inheemsse bevolking de kop gekost.
En dat kan ook hier bij ons gebeuren.
Dat gaat hier niet gebeuren, ze hebben gezien dat het grootste deel van hun slaven het overleeft dus ze laten het gewoon komen en offeren een paar duizend slachtoffers en dan weer door.
@Watching the Wheels | 17-03-20 | 09:40: Raak.
@Watching the Wheels | 17-03-20 | 09:40:
Weleens van muteren gehoord?
Die waren dan ook nog niet immuun en ze hadden geen IC s
De westerse wereld wilde geen inreisverbod voor Chinezen, want bang voor de gevolgen. Het sluiten van alle grenzen, stilleggen van de economie en het beperken van personenverkeer gaat niet helpen. Mensen die om de een of andere reden geen last hebben van het virus, houden dit stukje organisme wel gewoon aan boord en geven dit, soms gemuteerd, weer door.
Dit doorgeven en muteren kan wel eens de reden zijn voor de huidige acties van "onze" bestuurders. Nu is er al hamsterpaniek bij de burgers en als er gesproken wordt over hogere dodenaantallen dan zal de berusting omslaan in chaos. In China is dit nog prima te controleren en maar in het westen toch wordt dit wel iets lastiger.
Het isoleren van dit virus is een gepasseerd station, dat had men in december/januari moeten doen door China compleet af te sluiten. Nu is globaal verspreid en gaan we er allemaal aan !1!!!
Bruno Bruins is het levende bewijs dat een bestuurskundige niet thuishoort op de post 'Medische Zorg'. Persoonlijk leg ik mijn lot nog liever in handen van de combinatie Jomanda-Klazien uit Zalk, zelfs wetende dat de laatstgenoemde dan eerst moet herrijzen uit de dood.
Dan heb je hiermee afgezien van een plekje op de IC, mocht het zo ver komen...
Ik kan er niets aan doen, maar ik heb het gevoel dat Rutte eerlijk is geweest in zijn toespraak van gisteren. We kunnen niet een jaar lang of langer met z'n allen opgesloten zitten in ons huis. Dat is ook geen leven. De bal moet wel blijven rollen en uiteindelijk weer het doel kunnen bereiken.
Nee. Hij heeft met geen woord gerept over het feit dat als je inzet op groepsimmuniteit, waarbij 50% besmet raakt en daarvan een paar procent komt te overlijden, je accepteerd dat wellicht honderdduizend(en) mensen zullen sterven.
Ook heft hij niets gezegd over het feit dat de maatregelen die nu genomen zijn een week geleden door de overheid waren weggelachen; oftewel ze liepen steeds achter de feiten aan.
Uw geld moet wel blijven rollen, en KLM moet kunnen blijven vliegen.
Als 60% het vlgs. Rutte krijgt (=10 miljoen mensen) zijn die 2000 IC-bedden natuurlijk een lachertje, bij mortaliteit van 1 tot 2 % gaan dus 100.000 Nederlanders sowieso een eenzame gruwelijke dood tegemoet??? bij dit immuniteits-experiment???
Iets zegt me dat het praatje van Rutte (adviezen RIVM) niet kloppen
Misschien omdat Rutte van ons vraagt alleen selectief de "experts" (RIVM) te vertrouwen: ook als deze "experts" berichten de wereld in slingeren die haaks staan op wat andere experts (WHO) zeggen.
Mooi opiniestukje erover in The Guardian, nav vergelijkbare plannen in het Verenigd Koninkrijk: www.theguardian.com/commentisfree/202...
Wat zijn dat voor incompetente klootzakken daar bij het RIVM?
RIVM neemt zorgen bij ouders weg: 'Kinderen kunnen gewoon met elkaar spelen'
Dus waarom zijn die scholen dan dicht?
Het gaat erom dat het niet woekerd. Kinderen uit de buurt die spelen is weer anders dan kinderen uit de hele wijk en andere wijken in 1 klaslokaal.
Als je het verschil niet begrijpt tussen met 200 kinderen in een gebouw, op één plein en één op één spelen, dan moet je gewoon naar het RIVM luisteren en niet overal wat achter zoeken.
@sjef-van-iekel | 17-03-20 | 09:41: Het zijn lopende infectievaten. Natuurlijk is het een slecht advies. Bij gewone griep helemaal maar nog steeds heel overdraagbaar, ook voor kleine kinderen. Dat ze met elkaar mogen spelen is om huwelijken te redden.
@fail | 17-03-20 | 09:44:
Sorry hoor, maar van het RIVM heb ik dingen gehoord als 'Corona is niet besmettelijk als je geen symptomen hebt' en 'Carnaval vier je toch in kleine groepjes'.
Het RIVM heeft zijn krediet als voorname informatiebron aardig verspeeld.
@quantumcollider | 17-03-20 | 09:52: maar Rutte had zo'n mooie toespraak!
Ik weet niet of dit al genoemd is maar het gaat pas echt gezellig worden als onze nieuwe Nederlanders in grote getale ziek worden en met de hele familie zorg gaan eisen.
Dan haalt d66 gewoon nog wat mensen uit Afrika voor een tijdelijk werkcontract in de besmette ziekenhuizen, komt goed.
Misschien komen de parallelle samenlevings dan weer wat nader tot elkaar.
Zitten er samen in. Dus.
Het ergste is dat de meeste partijen de aanpak van de premier steunen. En dat terwijl er een zeer dragend advies ligt van de WHO en ook de Imperial College in Engeland heeft gewaarschuwd voor zeer veel mogelijke doden (ca. 250.000 in de UK).
Dat is helemaal niet zeer veel doden. Dat is een minimaal aantal doden. Als in Nederland 1% sterft, zijn dat er 170.000
Rutte, historicus maar niets van de geschiedenis geleerd.
Bruno Bruins bestuurder en groot geeorden bij HTM en connexion.
Jaap van Dissel, meneertje "mm ja, ik kan me dat voorstellen", zogenaamd de grote expert zat gisteren in Nieuwsuur zichtbaar te zweten.
Mondkapjes helpen niet, maar wel voor medisch personeel, want u bent te dom om ze deugdelijk te gebruiken... enne oja... we hebben ze niet. En dat na al die zogenaamde voorbereidingen. IC bedden 7 op 100.000 ter vergelijking Italie 13 op 100000 en Duitsland 30 op 100000. Maar slaapt u vooral rustig. Zo ehhh goedemorgen allemaal, mijn excuus voor mijn hebreknaan vertrouwen in dit stelletje incompetente leugenaars... ooh eh daar ga ik weer... pfffff
De hele these rondom ‘herd immunity’ is volstrekt onbewezen. Wij kennen de ware aard van het virus nog niet eens. Dierproeven zijn in dit land aan de strengst denkbare regels onderworpen, met mensen mag je blijkbaar expirimenteren.
Dat laatste in uw post, dat zijn toch op dit moment clinical trials?
@sjef-van-iekel | 17-03-20 | 09:42:
Er is niets klinisch aan. Het gebeurt dus buiten de kliniek in de totale bevolking. En steekproefsgewijs kijken ze hoe het virus zich verspreidt en of hun modellen kloppen. Dat is wat het RIVM nu doet.
Wat ik mij afvraag; waarom kiest Nederland voor een massa immuniteit en niet - zoals de hele wereld - kiest voor een lock down. Zelf de WHO waarschuwt voor de Nederlandse aanpak. Alleen voor ons wordt scenario 1 gekozen door onze leiders. De rest van de wereld volgt de WHO. Why? I ask you.
Aan de andere kant, levert de WHO een bewezen aanpak?
Nederland altijd voor 1 europese aanpak. Altijd haanthe de voorste. Behalve in de grootste crisis die ons land de afgelopen 100 jaar heeft meegemaakt. Duiding iemand?
John Lennon had dit vandaag kunnen schrijven:
Everybody's talking and no one says a word
Everybody's making love and no one really cares
There's Nazis in the bathroom just below the stairs
Always something happening and nothing going on
There's always something happening cooking and nothing in the pot
They're starving back in China so finish what you got
They're starving back in China so finish what you got
Nobody told me there'd be days like these
Nobody told me there'd be days like these
Strange days indeed
Regeren is vooruit zien.
Bruins is de Jules de Korte van de politiek.
Waarmee je Jules de Korte zwaar tekort doet. Ik vind je opmerking zelfs beledigend!
Totaal onderschat, maar de plannen lagen klaar.
Prima te matchen op de 5 gemelde uitspraken: code green- yellow-orange-red en nu black.
And so it begins.
Het uitsmeren van de piek gaat nog tot problemen leiden. Dat is niet de meest snelle aanpak. Blijkbaar geldt het adagium "gedeelde smart is halve smart".
Zachte heelmeesters..
Bevolkingsdichtheidsbeleid!
woon in een zwaar gereformeerd dorpje. man bij de kassa: ik gooi de boodschappen zo naar binnen. hele familie ligt plat.
Kalm mensen, Rutte heeft geregeld dat de mondkapjes en Remdesivir al begin juni overvloedig aanwezig zullen zijn. Oh.. eh.. juni 2023 zie ik..
Gaat frenske niet over de mondkapjes?
@likdoorn | 17-03-20 | 09:33:
Daar zeg je zowat; zouden die zuurstofmasker niet kunnen worden ingezet, nu de vliegtuigen toch aan de grond staan?
@likdoorn | 17-03-20 | 09:33: Wat Eurozone, grenzen gaan allemaal dicht.
Samen alles regelen, blablablabla niks samen regelen.
Ike,ike en de rest kan stikke. En de Europese commissie gaat 40 miljard aan de kapitalisten (hun vriendjes) schenken, i.p.v. aan de zorg te schenken. De mensen angst aan jagen zodat ze de regie weer in handen krijgen.
De tijd is aangebroken om al die regeringsleiders, Europese commissie en politici te verdrijven op een hardhandige manier.
@kweethetooknietbeter | 17-03-20 | 09:39: Dat is ook een goede, ja. Toch een paar honderd per vliegtuig.
Zo zie je maar weer hoe snel het kan gaan en wat een enorm stel kudde dieren we zijn.
Wist je dat niet al?
Degeneratie door overpopulatie.
@schoon-schip-maken | 17-03-20 | 09:31:
Regeneratie door diversificatie is wat de EU wil. Als simpel leidertje van een polderlandje doe je daar niet veel tegen.
Think for yourself and question authority.
Jammer .. De jaarlijke spinazie conferentie gaat ook al niet door...
--
It continues ... the 10th INTERNATIONAL Spinach Conference, which was to be held at Lindenow, has been postponed. As has the East Gippsland Vegetable Innovation Days. Thanks to CoVid-19!
Briefje van Jan:
www.briefjevanjan.nl/
Voor het eerst dat ik z'n briefje echt goed vind. Dit is de discussie die we moeten voeren en eigenlijk moet er die uitzending van de Belgen van gisteren erbij (TerZake). De longen van patienten gaan compleet kapot. Eersts vormen zich bloedingen, daarna stolt het tot littekenweefsel, je raakt je longcapaciteit kwijt en het is maar de vraag of herstel daarvan mogelijk is als je het overleeft. Maar dat horen we Rutte weer pas eind april zeggen als "nieuw" inzicht.
Kop spijker raak.
De stukjestikkert uit Eesterga ziet het juist. Jaap van Dissel en zijn mensen voeren gewoon een medisch experiment uit op de Nederlandse bevolking.
@Stormageddon | 17-03-20 | 09:40: zo machtig zijn die mensen niet.
@Kleine_Deugniet | 17-03-20 | 09:46:
Ze doen het. Dus blijkbaar wel.
@Stormageddon | 17-03-20 | 10:22: de enige manier om dat virus niet op zn beloop te laten is idd totale lockdown en het maanden/jaren gaan uit te zitten, en dan bidden wanneer alles weer open gaat dat er niet ergens een latente snotneus rondloopt waarmee het allemaal opnieuw begint.
@Kleine_Deugniet | 17-03-20 | 10:49:
En er is tegen die tijd geen vaccin? Elk biologisch in de wereld werkt er op dit moment aan.
@Stormageddon | 17-03-20 | 11:57: goeie vraag.. geen idee
Ik wens Rutte en dit hele kabinet ongezien het coronavirus. Dat is goed voor de groepsimmuniteit.
Volgens mij is die laatste uitspraak niet van Bruno Bruins. Of is dit nou zo'n Buitenhof parafrasering?
Ik merk toch wel dat een hoop mensen er andere gedachten op nahouden.
Ik heb met mijn bejaarde ouders afgesproken dat ik even niet meer bij ze op visite kom en hun boodschapjes wel voor de deur zet. Andere mensen komen juist ongegeneerd met kids op visite en verklaren doodleuk “het is maar een griepje/onzin”. Terwijl ik het wel serieus neem. Ook heb ik al mails gehad van weer andere mensen die melden: wij wensen geen visite meer ivm zwakke gezondheid. Dus ja.... ik weet niet meer zo goed hoe ik me nu moet gedragen ;)
Ik zou er bijna voor pleiten om zsm dat virus te krijgen, dan ben ik er maar vanaf.
Je moet ook zo snel mogelijk het virus krijgen, nu is er nog IC-plek. Over een maand niet meer.
Dit is geen onzin, maar een serieus advies.
Heb ik ook met mijn dochter afgesproken, weg blijven , in geval van nood bel ik je, want zij spreekt beter Spaans.
Manmanman. Rutte zegt eigenlijk tegen 50-80 procent van de bevolking “krijg de tering” en tegen een klein deel daarvan “val dood”, misschien wel meer (als de situatie in de ziekenhuizen uit de hand loopt kan niet iedereen adequaat behandeld worden). Op mijn bierfiltje: 50% ‘immuniteit’ opbouwen is 8,6 miljoen zieken, daarvan krijgt 20 procent te maken met ernstige klachten (1,7 miljoen) en enkele tienduizenden mensen gaan dood. Bij 80 procent ‘immuniteit’ moeten meer dan 13,8 miljoen Nederlanders eerst ziek worden. Dan praat je over meer dan 100.000 doden (op mijn bierfiltje). Ben erg benieuwd hoe het bierfiltje van Rutte en het RIVM er uit ziet...
Denk iets uitgerekend in euro's. Woordje verdienmodel dik onderstreept er boven.
“krijg de tering”
Nee, “krijg de Covid-19”
@koeberg | 17-03-20 | 09:31: dat bekt niet zo lekker
@koeberg | 17-03-20 | 09:31:
Hebben redelijk dezelfde verschijnselen
Carnaval hadden ze ook nooit door mogen laten gaan.
Maar draai het eens om, wat nu als ze wilde dat we het allemaal kregen? Dat zou deze aanpak veel logischer maken. De vraag is dus alleen wat voor baat hebben ze er dan bij achter de schermen? Heeft FTM al een item gemaakt over duistere partijen die op tijd miljarden Unilever en wc papier fabrikanten aandelen kochten, nog voordat COVID überhaupt in het nieuws was?
Grote kans dat daar de daders zitten, ipv in een grot naast een chinees virus test lab.
Op tijd Unilever aandelen kochten? Die aandelen staan 30% in verlies. Slimme mensen dan.
Ik ben niet heel dom, maar wc papier als allerbelangrijkste tijdens een crisis?
Volgens mij is bewust voor deze strategie gekozen, waarschijnlijk om er snel van af te zijn. Dat heeft duidelijk verkeerd uitgepakt.
Deutsche Bank viel om.
Grote reset is dit. Dat mag, net als oorlog, een paar levens kosten.
> Carnaval hadden ze ook nooit door mogen laten gaan.
Hindsight is 20/20
.. noem het gedoseerd accepteren van exotische virussen, met als doel uiteindelijk met de overlevenden een kudde-immuniteit op te bouwen.
Zo zijn wij ooit ook eens aan een EU en een multiKul gekomen.
Multikul. Wat zou ik daar graag immuun voor zijn.
Dit kabinet is een typisch kabinet dat als Rusland een kernwapen op Nederland zou los laten dit Kabinet als eerste in de schuilkelders zullen zitten. Burgers, who cares.
26 of 27 februari #JaapVanDissel van het #RIVM "Carnaval vier je meestal toch in een vrij kleine groep".
De speech van Rutte verbleekt bij de speech van de PM van Singapore. Die weten tenminste wat ze moeten doen en laten dat ook weten. Ze kijken vooruit, hadden dit al onder controle vanaf het begin. Rutte moet zich verbergen achter de "deskundigen" en roeptoetert "FaKeNeWS! ". Dat is het verschil tussen echte leiders en politieke machtswellustelingen.
Het is vanaf het begin niet de bedoeling geweest om het onder controle te krijgen, denk daar maar eens over na. De open grenzen zijn belangrijker dan mensenlevens. Gisteren plaatste iemand een link naar een filmpje van het Belgische TerZake, waarin een aantal artsen de ernst van de ziekte uitleggen. GS zou dat filmpje ook wel even onder de aandacht kunnen brengen, dan kan daarna een goede open discussie ontstaan over of dit een wijs besluit is van Rutte. Ze lopen een enorm risico met dit scenario.
Met de kennis van nu was het plan een paar dagen geleden dus ook om kinderen met relatief jonge ouders naar school te laten gaan en immuun te laten worden inclusief de onderwijzers.
Ik zit net op FlighRadar te kijken en snap er geen snars van. Het lijkt wel of er nog meer vliegverkeer is dan ooit?
FlightRadar
Ik kijk ook om de paar dagen wel, maar ik zie ook nog weinig afname.
U heeft blijkbaar geen idee hoeveel er normaal gesproken wordt gevlogen. De huidige afname is gigantisch en zal nog verder doorzetten.
Dit experiment wat deze leugenaars en prutsers willen doen is gebaseerd op volstrekte nonsens.
Ik ga verder: dit leidt / is niet minder dan massamoord.
Wellicht als eerste op uw vader of moeder op leeftijd en wat oudere vrienden die u kent. Of uw vrouw of man.
Dit experiment moet stuppen en degenen aan het roer moeten aftreden.
Dit moet uitgezongen worden met hoop op vrij korte termijn op een medicijn.
Het grote voordeel van met veel mensen op de wereld zijn is dat de kennis ook zeer groot is en we in staat zijn om op ongekende snelheid met elkaar te communiceren.
De grote vraag is wie Rutte, Bruins en SLot gaan stoppen.
Het idee van virus stoppen is leuk, maar zelfs als we hier 4 maanden compleet in lockdown gaan, met het leger op straat die iedereen afschiet die zich er niet aan houdt... Je voorkomt niet dat het helemaal nooit meer ergens een coronalijder opduikt. Er zijn al teveel mensen besmet, dat was al zo toen het aantal boven de 20.000 in Wuhan kwam. Incubatietijd van 4 weken. We zijn als mensheid kansloos tegen zo'n Virus.
@nooitgrappig | 17-03-20 | 09:29:
Je bent van de pot gerukt. Je moet iedereen de grootste kans op overleven geven en het op zijn minst enorm vertragen. Dit is massamoord en de oplossing is het niet want immuniteit is niet gegarandeerd. Tegen de tijd dat er wellicht een medicijn is zijn er hier velen dood en/of zwaar gehandicapt aan het revalideren.
@laagvliegert | 17-03-20 | 09:32: u bent ook tegen abortus?
@Kleine_Deugniet | 17-03-20 | 09:47:
Wat is daar precies relevant aan?
Omdat ik opper dat iedereen de meeste kans op overleven moet hebben?
@nooitgrappig | 17-03-20 | 09:29: Iedereen weet dat het virus niet te stoppen is, het gaat er om om de piek van de besmetting zo plat en breed mogelijk te maken. Dat herdimmunication systeem is vooral gebaseerd op economische motieven,heb ik de indruk.
@laagvliegert | 17-03-20 | 09:51: zoiets ja.
Laten we blij zijn dat ons zorgstelsel, onze ouderenzorg nog niet totaal kapotgeparticipeerd is door de KartelKongsi. Dat kon ons wel eens Italiaanse toestanden besparen. Misschien. Hopelijk.
Ik las toch echt dat de Italianen meer IC bedden hebben per 100000 inwoners.
@schoon-schip-maken | 17-03-20 | 09:22:
Klopt. En een betere gezondheidszorg. Maar geen ouderenzorg zoals wij die georganiseerd hebben. We gaan het zien.
@je_zusje | 17-03-20 | 09:25: Los van het feit dat de Italiaanse standaard voor basishygiëne vergelijkbaar is met de staat van onzer eigen Merwedebrug.
Ziehier wat de zogenaamde experts van Rutte en co ons vertelden. Kun je wel roepen is een griepje en dat alle paniek voor niks is. Dan raad ik je aan om als je Netflix hebt, de documantaire Pandemic te kijken. Misschien gaan dan eindelijk die domme oogkleppen af en besef je dat Covid-19 geen 'griepje' is.
Ik maak me nog steeds niet erg druk hoor. Ik zie het nog steeds als een wat zwaardere vorm van een griepje. Ik maak me echt niet heel druk.
Wel was ik af en toe mijn handen af met een 70% alcohol oplossing en doe ik een mondkapje op bij publieke plaatsen. Vooral op aandringen van mijn vriendin en omdat ik de moeder van mijn vriendin niet ziek wil hebben. Die is 70+ dus voor haar is de ziekte gevaarlijker.
Ik vrees totaal niet voor mijn vriendin, mezelf of onze 3-jarige dochter. Ik woon in Thailand.
Ook vandaag weer interessant nieuws: het lijkt er op dat 50% - 75% van de geïnfecteerden geen symptomen ervaart (en dus niet weten dat ze het virus dragen en daarmee anderen kunnen besmetten). Ook is het mogelijk dat naarmate mensen meer met het virus in aanraking komen, dat er een groter gevaar ontstaat dat mensen zwaarder ziek worden. Dat zou verklaren waarom sommige relatief jonge en gezonde dokters overleden zijn aan het virus. Omdat ze dus met veel zieke patiënten in aanraking komen en de besmetting dan gevaarlijker kan worden.
@DolfWeerwolf | 17-03-20 | 09:31: Als u in Thailand woont, dan bent u ook op de hoogte dat het aantal gevallen nu toenneemt. Vooral 20'ers en 30'ers lijken nu vooral geraakt te worden inclusief ziekenhuis opname. Mijn Thaise vrouw is al naar huis gestuurd om vanuit huis te werken.
Wat mij het meeste zorgen baad in Nederland is dat men geloofd dat je immuun kan worden na besmetting. Maar dat is nergens maar dan ook nergens bevestigd door medici. En nee, je moet dit niet zien als een zware griep maar een gevaarlijk longvirus zoals SARS en MERS.
Graag ook zo'n topic over de 'top'-reaguurders hier, die er genoegen in schepten de aanstormende ellende te bagatelliseren. De veren van eind december weer uit de kont trekken.
Dat kun je beter doen na de eerste paar duizend doden - als we voor de groepsimmuniteit gaan niet zo ver weg.
Een aantal zullen niet meer kunnen reageren.
@Earl_of_Doncaster | 17-03-20 | 09:40: vrij groot deel op GS is blank middelbaar/oud, gezien de vele totaalpaniek reacties (en het ploppen om 11 uur doordeweeks).
Laten we hopen dat GS het overleeft.
Heb een allesbrander achter in de tuin staan, dus uw crematie kan ik voor een zacht prijsje verzorgen.
Voor de hamsters die het niet hebben gehaald?
Ik moet de lijken eerst versnipperen want er passen alleen houtpellet korrels in.
@Miezerig | 17-03-20 | 09:28:
Goede handleiding hoe dat moet zie einde film Fargo.
Al die criminele clowns zijn nu al verantwoordelijk voor een massa doden. Gaan we ze ooit in de cel zien na een veroordeling? Nee, hun PR-machkne, de MSM zal er helden van maken, doen ze nu al. Daadkracht en leiderschap in een crisis! Es ist zum Kotzen.
Met een direct daar achteraan geregiseerde staatsomroep die stond te juichen.
Hoe moet de boodschap van Rutte gisteravond zijn gevallen bij de mensen in Nederland met "onderliggend lijden" (overgewicht, longproblemen, diabetes) dat iedereen resistent moet worden? Die moeten volgens mij thuis in een plastic tent gaan wonen. Te triest voor woorden, in Italië vinden de virologen dit een onbegrijpelijk besluit.
Ik kan niets anders bedenken dan dat het de BV Nederland goed uitkomt als mensen die wat mankeren en veel ouderen, groepen die een stevig beroep doen op de zorg, komen te overlijden. Dan worden er veel problemen die er nu zijn, opgelost.
Ja, betaalbare zorg en betaalbare woningen!
Stem Marijnissen! Leve de sp/gl/pvda!
Wij gaan het regelen..
Je kan het ook realisme noemen. Als er wat gedaan had moeten worden, had dat in een veel eerder stadium gemoeten. Het kabinetsbeleid is geen keuze, maar een conclusie. Ik woon zelf in Frankrijk, waar Macron allerlei maatregelen oplegt. Maar dat gaat allemaal geen zier helpen, dat geeft zelfs de minister van gezondheid in bedekte bewoordingen toe. Men kondigt maatregelen af omdat de bevolking daadkracht verlangt. Maar de maatregelen zijn totaal niet effectief in dit stadium van de pandemie.
Voorbeeld: Sinds vandaag geldt een vervoersverbod. Maar je mag jezelf een uitzondering geven door een briefje uit te printen en te tekenen. En vrijwel alles is een geldige grond voor zo'n uitzondering: Ik mag zelfs gewoon naar de bouwmarkt om een potje verf te halen....
@Kleine_Deugniet | 17-03-20 | 09:25: Kleine deugniet met je rare opmerkingen
Toevallig stond de banken wereld ook weer op het punt een gigacrisis te veroorzaken -> Deutsche Bank viel om.
De term oorlog wordt vaak gebruikt.
Grote reset.
Dit is geregiseerd. Die kans acht ik groot.
Het één compenseer wel het ander natuurlijk. Maar laten we niet vergeten dat dit over een x aantal jaren ook voor ons geldt. Een overheid die bewust een deel opoffert ter comensatie van de verliezen.
Bovendien kan Rutte (als de verwachtte verliezen zijn geleden) de vrijgekomen ruimte gebruiken voor de huisvesting van alle nieuwe gasten de komende 5 jaar.
@laagvliegert | 17-03-20 | 09:28: Deutsche bank is niet de enige paar Italiaanse en Franse, dat zou een positieve bijkomstigheid meebrengen, instorten eu en euro ecb,
Politiek correcte Bners: "Rutte kwam heel koninklijk over, als een echte leider."
Het volk: Vervolgens laat hij iedereen eigenlijk dood gaan.Weg met die vent.
Politiek correcte Bners: Ach ,zolang ik mijn tv baantje nog maar kan behouden.
Ik weet dat de meederheid op gs tegen een Basis inkomen is ( ik ook) maar ik denk dat dat nu wel een goed idee is voor iedereen..
Ga lekker naar Joop toe met je linkse ideeën.
Ik ben voorstander.
Het gros hier is geloof ik verder geen voorstander van het toeslagen/belastingcircus; als dat tegen elkaar afgezet kan worden en iedereen bij voorbaat wat krijgt/heeft/niet hoeft in te leveren dan prima.
Het is alleen wel zielig voor een groep ambtenaren.
Ik ben ook voor. Zolang de voorwaarde is dat je slechts een paspoort houdt en dit 'je maintiendrai' roept op de voorkant.
@Kleine_Deugniet | 17-03-20 | 09:23: dit dus, het toeslagen en uitkeringen systeem heeft al jaren corona. Dit lijkt mij een prima moment om dit in te voeren.
Daar wil ik ook graag het woord corona inkomen lanceren.. alleen gezien om je huur en ziektekosten en beetje eten te kopen... en ja 4 weken geleden zou ik ook nu staan te kotsen in de wc om deze stelling te deponeren..
@Arie Boom-SWA | 17-03-20 | 09:26: Zowieso
@Erikjan79 | 17-03-20 | 09:20: Dus jij heb het niet zo met de medemens... en beschouwd dit als links ???
@Erikjan79 | 17-03-20 | 09:20:
Ah, een Wiebesfan.
Waar maak ik een rekenfout?
Herdimunity: 60% moet immuun zijn. Is 10 miljoen.
Aantal IC bedden: 4000 (max)
Betekent ongeveer max 50.000 besmettingen tegelijkertijd om het hanteerbaar te houden. Patienten blijven ongeveer 4 weken op de IC. Betekent: 50.000 patienten per maand kunnen het virus oplopen om het 'gecontroleerd' te laten verlopen. 50.000 keer 12 is 600.000 per jaar. Dus om tot 10 miljoen te komen zijn we vijftien jaar bezig. Dat heeft Rutte er niet bijgezegd, gisteren...
Er vanuit gaan dat er geen vaccin/effectieve behandelmethode ontwikkelt is in die 15 jaar.
@Wc-kip | 17-03-20 | 09:22: Ja, precies. Maar feitelijk is dat ook de conclusie: we wachten puur op een vaccin. En Herd immunity is onzin, en alleen bedoeld als manier om tijd te rekken en het land niet op lockdown te zetten.
@Wc-kip | 17-03-20 | 09:22: Vaccin voor coronavirus is moeilijk vanwege de mutaties. Sterker nog er is niet eens een goedwerkend griep vaccin. Verder is de immuuniteit waar Rutte het over had helemaal niet medisch onderbouwd. Men heeft geen idee of je immuun bent nadat je hersteld bent van Corona. Rutte stond gewoon keihard te liegen.
@Indoneesje | 17-03-20 | 09:31: ja, gek he. Dat al die experts dat niet snappen of zo.
Het is maar een griepje, en vervolgens niet eens weten hoe de griep werkt.
@Kleine_Deugniet | 17-03-20 | 09:36: In de documantaire Pandemic spreken ze pas over een mogelijk werkend griepvaccin in 2025. Vooralle varianten van griep. Die kunnen dus weer de prullenbak in met covid-19.
Preppert... Max aantal IC bedden 1150 met max tot 1500 lees ik overal.
@Indoneesje | 17-03-20 | 09:44: voor alle? Dat is wel interessant.
Hindsight is always 20/20
Beetje makkelijk maar vermakelijk is het wel.
Ehhhh nee hoor. De exponentiële curve was vanaf het begin in China bekend, Korea volgde dezelfde curve en even later Italië ook, dus niks hindside gewoon nuchter verstand van de werking van statistieken en de bijbehorende curves. Gewoon te laat ingegrepen in Nederland niets meer en niets minder. Nu maar hopen dat de blaren waar we op moeten gaan zitten meevallen voor alle betrokkenen....
Als men had gekeken naar de maatregelen genomen in landen die o.a. te maken hebben gehad met SARS. Dan was waarschijnlijk al in een veel eerder stadium de uitbraak verkleind. Maar verder had ik niets anders verwacht van een vvd stemmert.
Als meneer zich in beetje had verdiept in de situatie die zich in China voordeet en er van of de hoogte was dat 5 miljoen chinezen al aan het reizen waren dan kun je eigenlijk niet van hindsight spreken. Nalatigheid is meer op z'n plaats.
ja, best grappig allemaal, deze crisis. Humor om te lachen, hahahaha
In ieder geval makkelijker dan voor sommige Fikkiehouders te moeten toegeven dat ze er al die maanden naast hebt gezeten, Lolwutz.
Precies wat je kunt verwachten van ambtenaren.
En dan zeiken dat Frankrijk de boel op slot gooit, en het in verbinding brengen met de gele hesjes!
15 augustus - iederéén is dood.
Waar zijn de getallen vaan vandaag? Getallen Italië?
Update Italie is altijd rond 18.00 uur. Nederland rond 14.00 uur
Kort gezegd,de zieken en ouderen worden weg bezuinigt en vervangen.
En dan juichen dat we de beste zijn,Jozef mengelen is er niks bij.
Dat is gewoon de harde realiteit hoe de natuur werkt. De zwakste exemplaren worden als eerst ehhmm omgevolkt zeg maar ;) Maar dan nog leven we hier in zo'n bizar rijk land dat een heleboel zwakke exemplaren het wel overleven.
Heeft ie toch nog 2 maanden over gedaan. Ik kwam eind januari al tot dezelfde conclusie. Noem mij gevoelloos, maar effectief betekent het Corona-virus dat er een paar procent van de bevolking (hoofdzakelijk oudere, niet productieve mensen die toch al aan het eind van hun levensverwachting zaten) zullen overlijden. Ik vraag me oprecht af of de maatschappelijke en economische schade van alle maatregelen niet veel groter is dan die van het virus zelf.
Wanneer er niets gedaan word gaan ook de niet ouderen sterven. In Nederland maar ook Italië is meer dan 50% van alle opnames op de IC onder de 50! De oudjes in Italië sterven simpelweg omdat ze niet meer geholpen worden. Denk daar maar eens over na.
Volgens het rivm zijn er piers van 200 mensen in het ziekenhuis opgenomen of geweest met klachten, kan dus de paniek nog niet plaatsen op die basis aangezien er niets gebeurt buiten noodzakelijke zorg
www.rivm.nl/nieuws/nieuwe-longziekte-...
Publicatiedatum 10-01-2020 | 16:27
""Begin januari 2020 berichtte de WHO over een groep patiënten met een longontsteking waarvan onbekend is waardoor het komt. Het is vastgesteld in de stad Wuhan (19 miljoen inwoners), de hoofdstad van provincie Hubei in China. Tot en met 5 januari 2020 zijn in totaal 59 patiënten gemeld door de gezondheidsautoriteiten van China.|
Tot op heden is het nieuwe coronavirus niet gevonden bij mensen buiten de stad Wuhan. Er zijn geen directe vluchten van Wuhan naar Nederland. Volgens de ECDC European Centre for Disease Prevention and Control is de kans dat dit virus zich naar Europa verspreidt erg klein. De WHO heeft aangegeven dat er geen aanvullende maatregelen voor reizigers nodig zijn. In het algemeen geldt het advies voor reizigers naar China om markten met levende dieren te vermijden."
And so it began
Dat was het laatste moment dat het virus nog gestopt had kunnen worden. Had je wel heel Wuhan voor moeten nuken.
@plaspop | 17-03-20 | 09:18: i
Dat is uiteindelijk ook gedaan. En nog steeds keek onze regering, Europa, de andere kant op.
@Taxi!! | 17-03-20 | 09:21:
Herstel. De EU.
Overheid heeft keihard gefaald. Hun oplossing: "we laten het virus maar de vrije loop". Aangezien treffende maatregelen nu niet echt heel veel zin meer hebben.
En gros van de mensen lopen nu helemaal weg bij de VVD want Rutte en de heffe des volks hebben het zo fantastisch gedaan. De land is echt ziek².
@Erikjan79 | 17-03-20 | 09:17: Ik heb gelezen en geluisterd, al een poosje, en ik kan weinig fouten ontdekken in de conclusie van Bogoris-le-Grincheux.
@Erikjan79 Liever dat dan geen duidelijk punt kunnen maken ;-).
@plaspop | 17-03-20 | 09:20:
"De land" vond je niet fout?
@Erikjan79 | 17-03-20 | 09:21: Ik schreef "weinig", niet "geen".
Haha sukkel. Jij wist het allemaal he? Wetenschappertje van me.
Maar wees gerust, zo lang je geen sociale contacten hebt, hoef je nergens bang voor te zijn. Van rukken word je hooguit doof.
@Busverhuur Het was al vrij vroeg duidelijk dat je anderen kunt besmetten zonder symptomen te hebben. Het heeft weken geduurd voordat overheid/RIVM dit bevestigde.
Kijk maar naar de (pun intended) aantal gevallen in Tilburg.
Kwaliteitdraadje weer zoals ik van u gewend ben, Mosterd.
Lief zijn voor spreekpop Bruno ,hij is omhoog geduwd door het kartel.
Doet me denken aan een rij met mensen naast elkaar staande en dat er gevraagd werd om een vrijwilliger, en dat dan, op 1 persoon na, ze allemaal een stap achteruit deden. En die ene persoon werd dan de vrijwillig aangewezen persoon.
Dat met 14,5 cm?
Bruins is een laffe incompetente broekpoepert! There I've said it! Nu maar hopen dat ie geen toiletpapier thuis heeft!
Ondanks de crisis as we speak wel 21 mobiele flitsers paraat om de economische schade te beperken.
Prioriteiten stellen, heet dat.
Bizar idd. Maar ja, die protocollen hè......
De flitser mag zijn kroost naar kinderdagverblijf brengen, want onmisbaar.
Voordat je dood gaat nog ff wat geld eruit trekken.
Handhaven, zonder hand, maar met camera en in een busje aan de andere kant van de vangrail natuurlijk, Stel je voor dat iemand stopt, de horror die je dan thuis moet uitleggen. Ik persoonlijk kan 2 weken mijn vader niet zien omdat mijn werkgever geen fatsoenlijke pbm's ter beschikking heeft gesteld. Mijn vader heeft (hopelijk) volgende week een operatie ik kan hem dus de week voor of na de operatie niet eens bezoeken. Dat vindt ik heel vervelend. Ik gun het niemand, Maar om te gaan staan flitsen in een tijd dat je alleen essentiele diensten door zou laten gaan moet je je afvragen of de politie wel essentieel is,
Dus ouders die hun kinderen niet vaccineren zijn crimineel, maar iedereen moet wel even corona krijgen?
Beetje bizar lijkt het wel, mischien is dat omdat ab osterhaus nog geen vaccin heeft geknutseld, zomaar een gedachte
@Idiot456 | 17-03-20 | 09:29:
Bij de varkensgriep liep 'ie binnen met z'n 2x vaccineren, geen idee waarom hij nu in beeld is.
Baudet vroeg Bruins waarom hij niet naar de Singaporese succesvolle aanpak kijkt. Bruins had daarop geen antwoord. Natuurlijk niet. Hij slaapwandelde. Net als de rest.
Hij wist het niet eens.
Die leven in een bubbel, dat is ongekend....
Beetje zielig. Baudet stelt dit voor, GL stelt dat voor, elke oppositiepartij stelt iets anders voor. Zat vast één goed idee tussen, maar welke moet je op zo'n moment kiezen? Waarschijnlijk dat idee van de wetenschappers.
Bruins en de hele regering reageert prima op tijd. De uitbraak is nu een feit maar onder controle, deze maatregelen zorgen voor een optimale verdeling: niet te weinig waardoor het langer zou duren, niet te heftig waardoor de zorg overbelast zou raken. Chapeau.
Zo zou je ook kunnen reageren vanuit je rukbunker.
@Busverhuur | 17-03-20 | 09:29: Welke controle???
@Indoneesje | 17-03-20 | 09:41: de politiecontrole op de a20, of de controle op je contant geld? Controle op de weg, (alleen belangrijke mensen mogen rijden en dan gaan flitsen (sukkels weten zelf dus niet) dat ze alleen belangrijke mensen hiermee te "pakken" nemen, primair voor de overheid om het land draaiende te houden (schoonmakers, vuilnismannen, vakkenvullers,) die nog effe van hun zuur verdiende 1400 netto effe 200 af mag tikken aan de overheid, OM, eerder (D)OM
@Busverhuur | 17-03-20 | 09:29:
"maar welke moet je op zo'n moment kiezen?"
De meest succesvolle lijkt me. Da's degene met de minste slachtoffers.
@Der Schnitzeljäger | 17-03-20 | 10:11: Precies, dat weet je pas achteraf. En achteraf kijk je een koe in de kont.
Kom GS, dat kan nog gedetailleerder.
Ik heb de uitspraken, screenshots enz enz niet paraat maar ik weet zeker dat er meer (achterlijke) uitspraken gedaan zijn door deze.... uuhhhh.... minister... of zoiets.
Je kunt het ook zo zien:
Minister Bruins is geen zwartkijker.
Die dikke die niet integer is had het goed gezien. Crematoria zijn de toekomst!
Terugblik? We zitten er midden in. Gisteren heb ik de eerste corona patient op straat gespot. Niemand durfde te helpen zonder mondkapjes want ja het is mega besmettelijk.
De echte maatregelen moeten nu ZSM gaan volgen. Je kunt het niet maken om supermarktmedewerkers dan maar als eerste immuun te laten worden. Zorg dat er maximaal een paar tegelijk naar binnen mogen. En dat er markeringen komen om afstand te houden.
Deen supermarkten roept al op om alleen naar binnen te gaan, dus geen families meer..... heel goed!
Hoe zag je dat dan?
@Risingson | 17-03-20 | 09:48:
Hij werd vuurrood, begon te hoesten en te spugen.
Prima samenvatting. Incompetentie van het RIVM en het kabinet in 4 puntjes samengevat. Als zou het laatste puntje ook opgesplitst kunnen worden in:
15 maart - We gaan experimenteren met kudde immuniteit
17 maart - experiment mislukt, vele doden door onze schuld, we gaan alsnog in lockdown
Flauw ………. Niet echt chique.
De man heft ook geen glazen bol - en als hij de economie vantevoren platleggen wil is de wereld ook te klein …….
Geenstijl - dit is geen stijl …...
Flikker op man, volstrekt incapabel. Zelfs met Glazen Bol en Toekomst Kijk Magic Powers had deze man gefaald.
Hoewel het chic lijkt om chic als chique te spellen, is het toch echt onjuist. Een chique dame is chic.
Het gaat er niet om dat hij de economie direct had moeten platleggen. Het gaat erom dat hij demonstreert (had moeten) dat hij kennis van zaken heeft en gewoon een eerlijk verhaal verteld.
Als hij op dag 1 had gezegd we houden het in de gaten voor het geval het ook hier arriveert en we raden mensen nu al aan om nu abc... te doen, dan had GeenStijl geen basis gehad uit te lichten dat hij incompetent is en zichzelf voor lul gezet heeft.
@Erikjan79 | 17-03-20 | 09:14: Jij hier, kun je ergens anders ook blaffen? Moet je niet naar Joop toe? Ga socializen bijvoorbeeld.
De man wordt geadviseerd en bijgestaan door experts en wetenschappers en die doen uitspraken op basis van info die dan beschikbaar is. Als jij het zo goed wist, had je wetenschapper moeten worden.
Lemming.
Het gaat er niet om dat hij de economie direct had moeten platleggen. Het gaat erom dat hij demonstreert (had moeten) dat hij kennis van zaken heeft en gewoon een eerlijk verhaal verteld.
Als hij op dag 1 had gezegd we houden het in de gaten voor het geval het ook hier arriveert en we raden mensen nu al aan om nu abc... te doen, dan had GeenStijl geen basis gehad uit te lichten dat hij incompetent is en zichzelf voor lul gezet heeft.
@Mr_Pikibelly | 17-03-20 | 09:26: Waarom hadden wij die glazen bol hier op GS wel? We roepen al minstens een aantal weken dat alles op slot moet.
@Apollo | 17-03-20 | 09:32: Was voor nietoptimistisch , niet voor Pikibelly.
@Apollo | 17-03-20 | 09:32:
En dan? Wat bedoel je met "alles"? Moet ik dan een jaar of twee in mijn huis opgesloten worden?
@Apollo | 17-03-20 | 09:32: je bedoelt iedereen hier op GS die roept: het is maar een griepje?
Je mag van mij doen wat je wil. Zo lang ze je Wifi maar afpakken. Kssssjttt ErikJanneman. Weg!
@Erikjan79 | 17-03-20 | 09:42: volgens mij is het onderwerp niet wat de te adviseren maatregelen zijn. Het gaat hier over achtereenvolgende domme opmerkingen van een van onze capabele bestuurders. Ofwel zoals ik vaker zeg, dit land is kapot gepolderd. De middelmaat is het ultieme streven geworden en dat is te merken aan de kwaliteit van onze bestuurders en managers.
Hoe gaat het nu eingelijk met Greta Thunberg? Hoor ik ineens helemaal niks meer over. Of heeft zij nu ook Corona?
Die riep laatst op tot een online staking, die was zo indrukwekkend dat niemand er over berichtte. Verder is ze behoorlijk van slag want Corona heeft haar klimafaat problemen behoorlijk maar de achtergrond geduwd.
@Indoneesje | 17-03-20 | 09:26: blijkt dat de nos en de kranten ook maar voor de clicks gaan.
Greta heeft het milieu even stopgezet tot de boomers de Coronacrisis hebben bezworen. Daarna gaat ze op volle kracht verder met haar kruistocht.
16 maart - we gaan het gecontrolleerd verspreiden.
30 maart - crematie centra draaien op volle toeren
VVDer maakt megawinsten als enige in nld.
Ik vraag mij af hé? Hoeveel reaguurders onder ons lopen dagelijks met een keiharde piemel in de broek rond alleen bij het idee al dat er honderdduizenden doden (kunnen) vallen?
"Blijf allemaal zoveel mogelijk binnen.
Maar ga wel allemaal met z'n allen tegelijk naar de supermarkt.
Ga vooral geen voorraadje aanleggen."
@VerganeGlorie | 17-03-20 | 09:13:
Waarschijnlijk had de club voorkennis.
@Aristotalloss | 17-03-20 | 09:18:
Of naar IKEA of in de rij voor een joint..
@Wc-kip | 17-03-20 | 09:18: In elk geval één, maar ik ben necrofiel.
@Wc-kip | 17-03-20 | 09:18: Niemand wil dat scenario hier, maar griepje roeperts schijnbaar wel. En zolang de griepje roeperts ook schijnbaar bij het RIVM werken gaan we die richting wel op.
@Indoneesje | 17-03-20 | 09:24:
Soit, hoewel ik mijzelf vaak het hoofd schud bij uw opmerkingen kan ik mij hierin wel vinden. Blinde paniek is funest. Wegkijken/wegwimpelen (Waar de heer M. Rutte érg bekwaam in is) is minstens net zo erg, zo niet nog erger
@Wc-kip | 17-03-20 | 09:18:
Bij het idee dat er voornamelijk mannen zullen sterven en er een hoop dames troost nodig zullen hebben kan ik al het leed buiten beschouwing latend mezelf wel een dikke stam fantaseren uiteraard.
De een z'n dood is de ander z'n schoot.
30 maart. Op last van D666 worden alle crematiecentra stilgelegd wegens CO2.
17 maart 2021 Rutte wint verkiezingen...
Echt een achtergrondartikel met een goede diepe terugblik. Verder geen poging om clicks te scoren... zucht, komop jongens
19 maart - Rutte wordt aangeklaagd wegens onbehoorlijk bestuur
@Boogschuttertje | 17-03-20 | 09:14:
De "Top Brass" is vanzelfsprekend onaantastbaar en kan dus wel aangeklaagd, maar nooit veroordeeld worden. De ware schuldigen zijn immers de kiezers. En die begrijpen nauwelijks waar dat gekke rode potlood überhaupt voor dient.
Wijze woorden van een groot man.
Yessss!!!!
REAGEER OOK