Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Milieuzone blijkt geen boetefuik, maar BOETEFUIK

Helpt geen kont, wel leuk voor de portemonnee van het CJIB (ha dat rijmt)

Je rijdt bij Hazeldonk de grens over en je komt terecht in Nederland: een groen cordon van elf provincies en Limburg aan door de OVERHEID ROVERHEID MARK RUTTE OPRUTTE ingestelde milieuzone. Maar binnen de milieuzone die heel Nederland toch al is zijn er nog aparte milieuzones: zones binnen zones om automobilisten extra hard op kosten te jagen. Zoals in Arnhem, alwaar de regionale Klaveroïden elkaar deftig op de schouder kunnen petsen wegens het binnenharken van 1,1 MILJOEN euro in een jaar. We wisten al dat die milieuzones boetefuiken zijn maar het blijken BOETEFUIKEN! met elf hoofdletters en een uitroepteken. Omdat niemand een hol snapt van die vage bebording kunnen ze bij het CJIB dankzij deze almost vintage boetebukkake lekker nieuwe bureaustoeltjes enzo aanschaffen. Maar helpt het nou ook, die Arnhemse milieuzone? "Het levert het Rijk dat de boetes voor de verkeersovertreding int geen windeieren op. Minder duidelijk is of de luchtkwaliteit is verbeterd na een jaar milieuzone. Volgens berekening is op één knelpunt de lucht verbeterd, maar of dat toe te schrijven is aan de milieuzone, vraagt de gemeente zich af." Zin om te badderen in plens diesel, nu.

Reaguursels

Inloggen

Laat die oude bakkies nou gewoon lekker oprijden, die gaan echt niet meer zo lang.
Laat oldtimers op LPG rijden en zet geen diesels ouder dan 10 jaar meer op kenteken.
Verzin een slooppremie in plaats van Tesla-subsidie. Voor 1 Tesla kun je veel oude diesels van de weg halen.
Veel effectiever, vooral omdat nieuwe diesels heel schoon zijn. Die filteren de lucht zelfs in de stad.
Door de regels zijn de oude diesels minder waard geworden, zodat de eigenaren langer moeten sparen voor een opvolger. Geen touw aan vast te knopen, dat GL.

kloopindeslootjijook | 10-03-20 | 20:56 | 1

Oude diesels helaas betrouwbaarder dan moderne autos. Gebouwd als een tank

kudjens | 10-03-20 | 21:15

Milieuproblemen liggen ook aan geld. Als je geld geeft gaat het probleem weg. Extra betalen voor je vliegtuig en het is neutraal.

Patatter | 10-03-20 | 19:51

Als ik dat bord bekijk mag een diesel personenwagen dus wel? Alleen ouwe busjes en vrachtwagens en taxi's niet?

Winstpakker | 10-03-20 | 19:24 | 2

Zo lees ik dat ook

sjef-van-iekel | 10-03-20 | 19:44

Nou niet helemaal waar. Ik heb een golf van half 2004.. Deze is euro 4... en een vrachtwagen met euro 4 mag er wel in maar die van mij niet is gewoon discriminatie...

adam76 | 11-03-20 | 01:59

En nog steeds zitten de verkeerde mensen aan de knoppen. Dit hele kabinet heeft ons er allemaal ingerommeld. Een grote klerezooi. Dank je wel alle partijen die vóór hebben gestemd voor de doctrine van de Groene Khmer. Ook de zo keurige clubjes zoals die van Gert Jan Segers. Allemaal net schuldig als Marx Rutte....

silicon eagle | 10-03-20 | 18:32

Ik wil niet trollen en al helegaar niet weggejorist worden maar waarom staan die borden er eigenlijk nog, waarom hangen die camera's er nog.

Zijn we inmiddels allemaal zo burgerlijk gehoorzaam geworden?

U krijgt de regering waar u op gestemd heeft...

Openbaar Mysterie | 10-03-20 | 18:04 | 1

Omdat de lui die daar wonen juist op die gekken gestemd heeft en het goed vind .

captain-caveman | 10-03-20 | 18:25

Arnhem, eens het groene Haagse hofje. Wat is er van over? Er verandert weinig tot niks ten goede.

CalamityJane | 10-03-20 | 17:31

Maar de centjes zijn al weer op hoor. Arnhem gaat alle ondergrondse containers voorzien van een nieuwe inlaatklepdinges. Daardoor kunnen er alleen nog zakken van 30 liter in. En dat kost dan ook nog eens 80 cent per klepopening.

drs. P | 10-03-20 | 16:46 | 1

Da's nog eens een koopje, hier €1,37 per klepopening.

Disabeltje | 11-03-20 | 13:08

Andersom is niet veel beter: in Antwerpen betaal je zo maar 70€ als je met je old-timer binnen de ring komt. En da’s dan niet eens een diesel...

Feitenpliesie | 10-03-20 | 16:43

Is dat bord echt of is dat door GS gefotosoept?

Alco-de-Holist | 10-03-20 | 16:13 | 2

Echt!

Shoarmamasutra | 10-03-20 | 17:01

Alleen de euro tekens moet je even weg denken.

Cyrax1301 | 10-03-20 | 17:15

De tollenaars van het klimaat.
Houzee, mijn links parasiterende kameraden.

Jan Passant mk2 | 10-03-20 | 16:01

Ik ga ook een Groenlinkse burgermeester worden!

overVecht | 10-03-20 | 15:49 | 1

Dat bord is net zo duidelijk als Groenlinks

Jonkheer-Carolus | 10-03-20 | 16:00

Ik heb geen auto meer. De lol is er af. Gebruik alleen nog taxi's. Denk met weemoed terug aan mijn Buick Le Sabre, Oldsmobile Toronado, Cadillac Eldorado, e.d.. Milieu had voor mij maar 1 betekenis. Het was iets waarin ik me prettig voelde en niemand vertelde mij dat het verkeerd was. Maar de tijden zijn veranderd. De meeste NLers laten zich gelaten en glimlachend de kaas van het brood eten.

isitsoornot | 10-03-20 | 15:46 | 3

Glimlachend. Als een boer met kiespijn. KIES-pijn, dat je de verkeerde partij hebt gekozen. En dat je met die kiespijn niet naar de tandarts durft, omdat je bang bent voor nog meer pijn. Maar je weet van binnen dat dat precies is wat gaat gebeuren. En intussen blijf je er maar mee doorlopen. Je steekt je kop in het zand en je hoopt dat het weggaat. Maar langzaam wordt het erger. Je kijkt DWDD en het Heilstaatsjournaal en je moet van die deugmevrouwen weer meer belasting betalen voor weer meermeermeer zielige kindjes van de hele wereld die een Nederlandse uitkering moeten krijgen en een nieuw huis en schadevergoedingrn en excuses voor de hele familie. Omdat jij fcking schuldig bent, jij lelijke witte man. Met je kiespijn.

Cepalislam500mg | 10-03-20 | 16:39

Ik heb hem er ook uitgegooid. Was er ook klaar mee. Alleen maar gezeik en boetes en dergelijke.
Doe nu alles met combi ov, scooter en Uber. Ben stuk goedkoper uit en zeg alle verre verjaardagen af wat ik vroeger met een smoes moest doen. Ook zie ik mijn schoonmoeder bijna niet meer want gedoe om er te komen. Boodschappen laat ik bezorgen door een oude stinkende diesel.

penis-aqua-rosA | 11-03-20 | 07:12

Hoe zit een met een Tesla, waarbij de energievoorziening komt van een grote oude dieselaggregaat die op een aanhanger wordt voortgetrokken?

GOEM | 10-03-20 | 15:32 | 2

Dat mag gewoon.

Kletskop | 10-03-20 | 16:28

Boete gaat op het kenteken. Tesla is jeujj-goed: subsidie ipv boete. Aanhangwagen moet kenteken dragen van de Tesla. Dieselaggregaat heeft geen kenteken. Veel diesel, geen boete.

Cepalislam500mg | 10-03-20 | 16:43

Als ik een drugsboer zou zijn, dan zou ik mijn chemisch afval voortaan recht onder zo'n bordje dumpen.

OverdaanDerOnderheid | 10-03-20 | 15:31 | 1

Daarom ben jij ook geen drugsboer.

Cepalislam500mg | 10-03-20 | 16:44

Milieu-zone

=

Miljoenen-zone

gaffelbaard | 10-03-20 | 15:30

En als je je ouwe diesel een motorkapje omdoet, dan mag het toch wel?

Mr_Natural | 10-03-20 | 15:28 | 1

Zolang je geen motorkappen hamstert. Er moeten genoeg motorkappen beschikbaar blijven voor professionals.

ikbenerweer! | 10-03-20 | 15:31

ik laat mijn geschorste euro 3 Diesel ieder dag een kwartier draaien , pak ik ze mooi terug.

Ghibli | 10-03-20 | 15:28 | 1

You GO Girl! Bam

Openbaar Mysterie | 10-03-20 | 17:58

Ik heb een slang aan mijn uitlaat die uitmondt onder mijn achterbank. Ik mag dus overal rijden.

Leptob | 10-03-20 | 15:25 | 3

Weet je wie ook auto's had waarbij de uitlaatgassen intern verwerkt werden?

ikbenerweer! | 10-03-20 | 15:27

Daar verandert de typeafhankelijke Euromillieicategorie niet van.

Shoarmamasutra | 10-03-20 | 17:02

Als Groninger wil ik graag even benadrukken dat al uw boetes in Leeuwarden ( Friesland ) verwerkt worden.

ikbenerweer! | 10-03-20 | 15:24 | 3

Als Groninger schaam ik me ervoor dat ik daar een vriend heb werken. Domme Fries!

Klinisch dood | 10-03-20 | 15:26

U schuift de Friezen nu de Zwarte Piet toe?

Leptob | 10-03-20 | 15:27

Heel simpel:
je rijdt een ouwe roestbak en je ziet vanuit je achteruitkijkspiegel dat je een zwart rookspoor trekt over de A1. Dan mag je gewoon niet het centrum van Amsterdam, Arnhem of Utrecht in. Daar heb je geen bebording voor nodig.

Analia von Solmsch | 10-03-20 | 15:20 | 3

Hoe doe je dat met een Tesla? Een hele scherpe binnenspiegel? Want die rookpluim komt er bij de kolencentrale al uit.

Zeiss | 10-03-20 | 15:26

Zo is het. Wat moet je in een taxi van 12 oud met 1 miljoen km op de teller. Of in een busje van 20 jaar oud zonder airbags.

Trumme | 10-03-20 | 15:31

@Trumme | 10-03-20 | 15:31: Beide voorbeelden zijn namelijk veel duurzamer en dus groener dan de drie a vier lease Tesla's die jij in die periode al versleten hebt en afgedankt. Mijn footprint is veel kleiner dan die vier gesoepsidieerde Tesla's van jou. Bovendien, mijn roet is goed. Want voedsel voor de planten. Mijn CO2 uitstoot is de zuurstof waar planten van kunnen groeien. Even voor de goede orde, dus.

Cepalislam500mg | 10-03-20 | 16:50

Mijn Diesel heeft als datum eerste toelating 3 januari 2005. Emissieklasse 3. Moet ik nou opletten of kan ik overal nog naar binnen? Ik kan het niet meer volgen.

Vespucci | 10-03-20 | 15:20 | 3

@Hadiho | 10-03-20 | 15:34:
Dat vind ik een voordeel want ik heb in dat 020 helegaar niks te zoeken.

Cepalislam500mg | 10-03-20 | 16:51
-weggejorist-
penis-aqua-rosA | 11-03-20 | 07:15

Maar mensen het hele principe van de Groene Khmer, de Klinquisitie, is gewoon hetzelfde hoor.

Het gaat juist alléén om de maatregelen, en dan vooral wat die financieel opleveren, de resultaten zijn daaraan volkomen ondergeschikt, want realistische doelen zijn er sowieso niet dus resultaten kúnnen niet eens een rol spelen.

Dit kun je als voorbeeld nemen, maar ook het werkelijk compleet bespóttelijke gasverbod, of de absolute waanzin van het 'biomassa' verhaal, de windgeldmolens, de goudgerande energie van de zon, het is allemaal geldklopperij dmv de onwetende burger consequent keihard onder de gordel beuken, enorme rookgordijnen optrekken, maar boven alles staat G E L D in koeienletters geschreven. Wat de Klinazis er verder ook over roepen, het is onzin. Je ziet nu zelfs dat de provincies biomassa centrales blokkeren. Waarom? Omdat ze mega vervuilend zijn en je actief levende natuur erin opstookt. Dat is toch ff-ing krankzinnig te noemen? Maar ja. Op papier staat het mooi en dat is genoeg. 100 rijden "voor de natuur"? Welnee. 0,07% minder stikstof, theoretisch! Dat maakt dus niets uit in de praktijk maar ja het is nét genoeg om weer te kunnen gaan bouwen. En dat is weer geld in het laatje. En dan als extra winst straks en om de gemiste accijnzen goed te maken lekker alle "snelheidsduivels" die het wagen om 104 te rijden op de bon gaan slingeren. En dit spel heet nu intensieve mensenhouderij.

Macroglossum | 10-03-20 | 15:19 | 7

Macro jij mag van mij achtermekaar president worden.

Cepalislam500mg | 10-03-20 | 16:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Reed laatst ook Amsterdam in, kom ik zo'n bord tegen en denk "fuck" wat stond daar op en "fuck" faalt mijn auto op één van die gestelde eisen?
Ff je auto aan de kant kunnen zetten of überhaupt kunnen KEREN? Vergeet het maar, je bent gewoon de lul.
Had gewoon mn auto moeten stil zetten op de baan met mn knipperlichten aan.

boerk | 10-03-20 | 15:17 | 2

Of je komt met een cruiseschip 020 binnen. Het groene college hep nl de kade voor cruiseschepen meer naar het centrum verlegd, zodat er in het centrum meer genoten kan worden van de uitstoot van ruwe stookolie die de cruiseschepen continu verbranden (ook als ze stil liggen). Die uitstoot is meer dan een miljard auto's. Give or take a few million.

Cepalislam500mg | 10-03-20 | 17:10

@Cepalislam500mg | 10-03-20 | 17:10: en er wordt nu per tourist kopgeld geeist en de mensen die zich met touristen bezighouden moeten extra belasting innen. Alleen in Amsterdom.

Nichtsneues | 10-03-20 | 20:21

En straks een bordje 'zware E-auto met stoffige rubber banden' erbij ?

Vesta | 10-03-20 | 15:16

Mijn bloed kookt van dit bericht. Snapt u nu waarom ik zo'n hekel heb gekregen aan mijn Nederland anno 2020. DIt soort halfbakken geldaftroggelarij is niet goed te praten en word wederom door de grote MSM angstvallig onder het tapijt geschoven.

_Zweevers_ | 10-03-20 | 15:11 | 1

Stemp Tegenpartij.

Cepalislam500mg | 10-03-20 | 16:55

Valt mij mee dat dat bord niet direct achter een boom geplaatst is. Zo dat je het niet kunt zien als je er langs rijdt.

Osdorpertje | 10-03-20 | 15:05 | 4

De boom die er voor stond is gekapt wegens te duur onderhoud

Veepert | 10-03-20 | 15:20

Ja dat is wel de werkwijze immers? De kassa moet rinkelen.
Dat milieu is het middel of de smoes.

Tuinhekje | 10-03-20 | 15:56
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig waait het nooit in Arnhem.

ja,diedus! | 10-03-20 | 15:04

Gelukkig heb ik een elektrisch aangedreven fototoestel, kan ik die ene die op diesel loopt thuis laten.

gemeentereiniging | 10-03-20 | 15:02

Er zijn ook nog mensen die strijden tegen dit soort ongein. Gewoon standaard alle verkeersboetes aanvechten. verkeersboete.nl/

Mogwai | 10-03-20 | 15:01 | 1

Intussen worden ze wel verhoogd terwijl jij ze aanvecht. Je bent een burger en ws wit dus je moet en zal betalen.

Cepalislam500mg | 10-03-20 | 16:58

Er zou één landelijk beleid komen wat vervolgens al werd werd gesplitst in twee keuzes. Maar nu blijkt dat elke stad zelf mag bepalen hoe en wat. Rotterdam heeft de milieuzone compleet opgeheven terwijl ik vanaf november Amsterdam niet meer in mag met mijn diesel bestel uit september 2004. Was hij van 1 januari 2005 geweest dan weer wel. Mag wel een database aan gaan leggen waar ik wel en niet in mag. M'n wegenbelasting is overigens wel extra omhoog gegaan, dat dan weer wel.

In mijn stad komt overigens op aandringen van de heersende partij, Groen Links, ook een milieuzone. De plaatsing van borden en camera's is begroot op meer dan een miljoen. Saillant detail, GL fractievoorzitter woont buiten de stad in dik huis en rijd net als partner in dikke Volvo

Hadiho | 10-03-20 | 15:01 | 1

Wat dacht jij dan ? Je hebt het over Groenlinks. Die regels zijn er voor jou, niet voor Groenlnksers.

Nichtsneues | 10-03-20 | 20:46

In Rotterdam werd het ingevoerd en na 2 dagen hadden ze het goede resultaat al gemeten, fijnstof was met wel 40% verminderd, ja het geniale meetmensen daar in Rotterdam, Pex Langeberg heette dit fenomeen, is inmiddels opgestapt. Ja als je al Pex heet werd je gepest op school en dit was de ultieme wraak zoals voor zoveel van dit soort types.

Plat-forum | 10-03-20 | 14:58

Dat men minder zwaar uitstotende diesels (zoals cruiseschepen) in de binnenstad wil hebben dat snap ik maar al te goed. Echter, ondanks dat ik het schurft heb aan het monster genaamd de EU, vind ik wel dat dit iets is dat Europees geregeld zou moeten worden. Je ziet door de vele vormen van milieutaks en zones het bos niet meer. In Nederland snap ik er al weinig van, laat staan de LEZ in Belgié, om maar te zwijgen over de Critic'air zones die in Frankrijk de ene keer wel en en de andere keer niet van kracht zijn (en dat moet je ergens op een website opzoeken)... en ga zo maar door.

pdvd | 10-03-20 | 14:56 | 1

En die LEZ registratie moet je voor elke stad in België ook nog eens apart aanvragen.

2voor12 | 10-03-20 | 15:02

Symboolpolitiek waarmee wegenbelasting betalende automobilisten gediscrimineerd worden, ingesteld door partijen die zich er op voor laten staan, tegen discriminatie te zijn. Weten we gelijk wat dat waard is.

Kan me dat bedrag niet voorstellen. Hoeveel auto's voldoen nou aan die krankjorumme willekeur en rijden dan dat gebied in?

DeEchteWaarheid | 10-03-20 | 14:54

www.rotterdam.nl/wonen-leven/milieuzo...

En gelukkig kan ik met mijn dieseltje, na 3 bekeuringen van €90,-, vanaf januari weer gewoon de erasmusbrug over. De overheid volgens de dikke van Dale: een moddervet genderneutraal persoon, continu aan de sondevoeding en antibiotica en chemo, maar doodgaan zal het nooit. Het zal wel steeds dikker en zieker en afhankelijker worden.

Franque | 10-03-20 | 14:52 | 1

En jij mag ervoor betalen.

Cepalislam500mg | 10-03-20 | 17:11

Wat mij betreft mogen alle SUVs beboet worden. En mensen die denken dat een crossover een sportief modelletje is. En alle auto's die donkergrijs zijn. Ik wil niet met andermans horizonvervuilende wansmaak geconfronteerd worden als ik het mijn medeweggebruikers gun om hun rijweg te mogen delen met mijn gracieuze automobiel.

Diotima | 10-03-20 | 14:51

Gelul. Ik heb twee boetes in de milieuzone opgelopen. De eerste in Rotterdam, inmiddels teruggedraaid, want illegaal, maar nooit teruggekregen. De tweede in Antwerpen. Dus niks alleen in Nederland.

ristretto | 10-03-20 | 14:51

Met mijn 1.9TD VW T4 camperbusje uit 1992 mag ik er gewoon in? Want ik zie een plaatje van een vrachtauto, een bestelauto, een grote bus, een kleine bestelauto en een camera.

Quib | 10-03-20 | 14:49 | 4

Met mijn duurzame Merc diesel 1999 toen op twee versch plekken in Rdam 90,- boete gehad. Na het bord meteen de flitscamera, geen gelegenheid om te keren en de metro te pakken (wat ik helegaar geen probleem had gevonden).

Cepalislam500mg | 10-03-20 | 17:16
▼ 1 antwoord verborgen

Gezien de borden, die ik in elk geval niet ken, moet het CBR de lesstof en examens aan gaan passen denk ik.

Fuckinghell | 10-03-20 | 14:48 | 1

Ik vraag me zelfs af of het onderbord rechtsgeldig is. Het is in het voorbijgaan onoverzichtelijk en niet te lezen en vraag me af of het dan wel geldig kan zijn.

Busverhuur | 10-03-20 | 14:52

"Zin om te badderen in plens diesel, nu."

Werkt dat ontsmettend? Indien ja, doen. Indien neen, dan is het zinloos.

ProAsfalt | 10-03-20 | 14:45 | 2

Oliebaden, bekend in kuuroorden aan de Kaspische zee.

Diotima | 10-03-20 | 14:52

Diesel en petroleum is goed om de houtworm kapot te krijgen.
dus ja het is een goed ontwormingsmiddel

captain-caveman | 10-03-20 | 18:33

En in Rotterdam is de milieuzone weer afgeschaft sinds dit jaar. Voor vrachtwagens geldt ie weer wel, maar als je vrachtauto ouder is dan 40 jaar mag je er weer wel in. In Arnhem dus weer wel een milieuzone. Lekker duidelijk allemaal toch?
En de tonnen stikstof uitstotende cruiseschepen liggen gewoon hun roet uit te blazen bij de Cruiseterminal midden in hartje centrum Rotterdam. Lekker logisch allemaal hoor...

Waakvlam | 10-03-20 | 14:45 | 1

Cruiseschepen stoken ruwe olie. Da's groener dan diesel (want geen sjoemelaffaires, namelijk gewoon ruwe olie) en zelfs groener dan bruinkool (helemaal OK in Duitsland) of vers gekapte Amerikaanse bossen die (eveneens op ruwe olie) over de oceaan hierheen worden gevaren, voor de groene stookcentrales van 020 (en nee dit verzin ik niet, dit is gewoon groene logica).

Cepalislam500mg | 10-03-20 | 17:24

Maar mag ik volgens het bord in de foto wel if niet met een dieselauto (personenwagen) die buurt in?

Jos Tiebent | 10-03-20 | 14:43 | 2

Nee, is verboden voor alle auto's, zie bovenste bord.

Nuchternederland | 10-03-20 | 14:45

Hier in Arnhem lukt het de GroenLinks-wethouder zelfs niet het inzamelen van huisvuil fatsoenlijk te organiseren, terwijl dat toch een van de makkelijkste gemeentelijke taken is. Ze probeert het nu aan te sturen vanuit een bunker achter het ijzeren gordijn.

Opajoop | 10-03-20 | 14:40

Ze hadden ook voor een sticker kunnen kiezen zoals in Duitsland. Kosten 10 euro na goedkeuring en een hoge boete als die er niet is buitenlander of binnenlander zonder discriminatie.
Hier worden alleen Nederlanders (kenteken) gediscrimineerd.

Miezerig | 10-03-20 | 14:39 | 2

Als je een kenteken van buiten de EU hebt, dan betaal je nog niks, tenzij je wordt staande gehouden. Dat gebeurt alleen bij snelheidsovertredingen op de rijkswegen, niet voor gemeente boetes.

Zatkniss | 10-03-20 | 14:45

@Zatkniss | 10-03-20 | 14:45: Heb je Poolse, Hongaarse, Roemeense, Bulgaarse, Albanese ouwe diesel dan krijg je geen boete want die kentekens kunnen niet worden verwerkt en die overheden werken niet mee. D, F, B, L, I bijv wel. Daar gaat het de groene gemeenteraden ook niet om. Het gaat erom dat jij, fcking schuldige witte hetero deplorable man, betaalt. En betaalt. En betaalt.

Cepalislam500mg | 10-03-20 | 17:31

Oh en....
Ik heb nog nooit een 12 jaar oude taxi gezien.

Is dit nog nieuws? | 10-03-20 | 14:36

1.1 miljoen gedeeld door 17 miljoen is gering.
Zo heb ik zojuist geleerd.

Rest In Privacy | 10-03-20 | 14:36 | 4

1.1M voor alleen al Arnhem. Daar wonen er zeg 153.000.

Dus....

Fanshitter | 10-03-20 | 14:45

In drie jaar tijd 11,2 miljoen. (zie boetefuiken)

storm op komst | 10-03-20 | 16:31
▼ 1 antwoord verborgen

En dan lekker een onduidelijk niet-standaard bord in onopvallende kleuren en het liefst geen mogelijkheid om voor dat bord om te keren. Zo hark je de meeste centen binnen.

2voor12 | 10-03-20 | 14:36

Verkeersregels zijn tot landelijk?
Borden toch uniform?
Wat is dat onderste bord?
Mi no comprende....

Is dit nog nieuws? | 10-03-20 | 14:35 | 3

Alleen het hoofdbord (c.q. bovenbord) moet een landelijk, uniform bord zijn; onderborden zijn redelijk vrij van vorm zolang ze de werking van het hoofdbord maar inperken en niet uitbreiden. In dit geval zegt het hoofdbord: je mag er met geen enkele auto in. Via de onderbebording wordt deze werking vervolgens ingeperkt, waardoor sommige auto's er ineens wél in mogen. Zo kun je, als je de onderborden niet begrijpt, altijd gewoon het hoofdbord opvolgen zonder een overtreding te begaan.
Maar voor dit soort creaties was deze wetgeving niet bedoeld, uiteraard.

dexter79 | 10-03-20 | 14:53

Boetebukkake. Well done Sir

Risingson | 10-03-20 | 14:35 | 1

Yep, en Data Hari werd ook weer van stal gehaald. Taalkundig genot vandaag op GS.

Diotima | 10-03-20 | 14:53

Is toch een briljante strategie om de gemeentebegroting te dichten?
We ontwerpen ontzettend complexe wetgeving, vatten dat samen in een bord dat weggebruikers in het voorbijgaan moeten interpreteren, terwijl ze ook op de weg moeten letten, en beboeten degenen die de mist in gaan.

koeberg | 10-03-20 | 14:34

Gewoon zoals de Oost Europeanen doen: lekker op je lokale kenteken blijven rijden, betaal je maximaal 40 euro verzekering per maand, en hoef je geen wegenbelasting te betalen. En als bonus kom je elke stad in omdat de gegevens niet gedeeld worden met de Nederlandse overheid.

DMaN | 10-03-20 | 14:34 | 2

Mooi hè, die EU.

Is dit nog nieuws? | 10-03-20 | 14:35

Tenzij je hier ingeschreven staat in GBA dan ga je tegen de lamp lopen.
Maar IDD de genuine toerist/buitenlander kan overal rijden met een vervuilende auto.
In DE moet je een umweltsticker aanvragen.
En veel andere landen hebben ook zoiets waar je niet aan ontkomt. Behalve hier in Nederland.

Miezerig | 10-03-20 | 14:36

Logisch toch, ALLE regels die in het kader van de "verkeersveiligheid" worden gemaakt zijn puur en alleen om de staatskas te spekken en dat is een put die niet te dempen valt!!! Oud nieuws, gelukkig houd het Coronavirus de actualiteit er een beetje in!

TijdelijkOptimist | 10-03-20 | 14:31 | 2

Als je de verkeersveiligheid wilt vergroten dan moet je gaan handhaven op het niet verlenen van voorrang. By far is dat namelijk de oorzaak van onveilig verkeer: geen voorrang verlenen.
Maar ja, dat is moeilijk en voor snelheid of kentekens lezen heb je software dus dat kan lekker automatisch.
Daarmee is meteen aangetoond dat de motivatie voor handhaving niet verkeersveiligheid is maar geld. Quod erat demonstrandum.

Busverhuur | 10-03-20 | 14:48

Euh, nee....

Lerp | 10-03-20 | 14:54

Alles is een melkkoe voor onze overheid. Dat mag inmiddels toch bekend zijn?

pibasso | 10-03-20 | 14:31 | 3

Het werkvolk moet de ambtenaren, adel en het koningshuis financieel in het zadel houden, dat weet zelfs een kind.

Beefbus | 10-03-20 | 14:40

@Beefbus | 10-03-20 | 14:40: Precies, ik zou graag zelf invloed willen hebben waar mijn 52% aan wordt besteed. En dan niet via 1 x per 4 jaar stemmen......

pibasso | 10-03-20 | 15:10

Sorry, toptarief is minder dan 50% geworden, u verliest uw inspraak.

PresidenteDeConjovia | 10-03-20 | 18:10

Ik snap dat bord niet.
Verboden voor auto's, en oude diesels?

Nuchternederland | 10-03-20 | 14:31 | 1

En camera’s toch?

Risingson | 10-03-20 | 14:36

Binnenkort bij een gemeente bij u in de buurt.

Gomezlopez | 10-03-20 | 14:30 | 1

Antwerpen heeft gelijke regels. Maar dat is niet zo erg voor de toetsenbordhelden.

MaarFeitelijk | 10-03-20 | 17:59

Mag je nou ook al niet meer fotograferen in een milieuzone?

LoesjeP | 10-03-20 | 14:29

Vind het nogal een omweg om geen extra belasting vast te leggen. Maar snap het wel.Op elk overheidsniveau vecht men om de centen te kunnen jatten van de werkende.

Zeiss | 10-03-20 | 14:28

Dat geld is hard nodig om de aanbevelingen van de ombudssukkel om te zetten.

Zatkniss | 10-03-20 | 14:26 | 1

En zijn snelgroeiende club ambtenaren.

Cepalislam500mg | 10-03-20 | 17:37

He he, geen Caps Lock hiero!

Kuifje-naar-Brussel | 10-03-20 | 14:25

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken