Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Dode en gewonden bij Turks-Griekse grens"

GRAPHIC - Turkije beschuldigt Griekenland op migranten te schieten. Griekenland: όχι

Social

Vanaf vandaag steeds vaker in uw theater. Turkse soaps en Grieks drama. Van een paar mensen rond een kampvuurtje in niemandsland is helemaal niemand onder de indruk. Dus gaat er gereld en geklierd worden. Ga er vanuit dat er tussen de "vluchtelingen" en migranten ook een paar MIT-agenten van Erdogan zitten, die de boel aan het opnaaien zijn (met hele gemene SMS-jes). Volgens de Turken gaat het helemaal mis aan de grens, GroenLinks tuint er in, en de Grieken ontkennen dat er geschoten wordt. Wat wel raar is, want we horen toch geregeld knallen. Hiero, vanaf 0:48, en dat zijn volgens ons geen traangas-dingen. Of wel, want de Turken schieten met traangas naar de overkant, zeggen de Grieken.

Categorisch όχι zelfs

Social

Kijk. Een schietende Griek

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Twannie | 05-03-20 | 09:39

dat ze allemaal een telefoon hebben en dat tegenwoordig alles gefilmd wordt, daar kan ik me wel wat bij voorstellen niet dat ik het aannemelijk vindt voor een "vluchteling".
wat ik me wel afvraag is : wie heeft die oplaadpunten in niemandsland aangelegd, of hebben die lui alleen maar powerbanks in de rugtas?

isotope 465 | 05-03-20 | 08:04

Komen die mensen al uit een levensgevaarlijk oorlogsgebied wordt er ook nog eens op ze geschoten als ze met geweld Europa bestormen.

Misterspok | 05-03-20 | 07:10 | 1

niet beseffend dat zij slechts een pion zijn in de geopolitieke schaakpartij.

vokfeez | 05-03-20 | 08:59

Waarom vindt de gemiddelde Nederlander Grieken aardige mensen en Turken rotvolk? Laat die Turken daar eens over nadenken.

Reaganmania | 05-03-20 | 06:45 | 1

Ik ken twee mensen die zakelijke ervaringen hebben met Grieken. Zij waren knap negatief en vonden ze hoogst onbetrouwbaar. Maar het blijven natuurlijk anekdotes.

JvanDeventer | 05-03-20 | 10:19

De Grieken halen nu de kastanjes uit het vuur, onder druk gezet door de eigen bevolking. Hoe lang nog? Hulp, militair en financieel uit de rest van Europa is gewenst, anders worden we onder de voet gelopen, en niet door vluchtelingen maar door raddraaiers.

SlimmeBelg | 05-03-20 | 03:13

Erdogan chanteert de EU en de NAVO, dan betaal je hem toch met gelijke munt terug? Blokkeer alle goederen-, personenvervoer en financiële transacties uit Turkije. Dan is het probleem zó opgelost!

Short | 05-03-20 | 02:07

Kijk,
Dat Erdogan hoofdzakelijk schuldig is aan het aansturen van deze ellende en deze (voornamelijk) moslim-immigranten (zijn geloofsgenoten) als kanonnenvlees naar de grens heeft gestuurd om de EU af te persen staat volledig buiten kijf.

Dat er zelfs ondanks dat dan nog steeds (Neder)Turken vanonder hun steen uit kruipen (ook hier in de panelen) en het luidruchtig voor Erdogan opnemen en dit zelfs zo pogen te spinnen dat heldhaftige Griekse grensbewakers (en Europa) fout zouden zijn zegt meer over die (Neder)Turken dan over de Grieken (en ons).
Ineens daglicht zien tast blijkbaar die laatst resterende hersencel aan.

Maar wat vooral interessant is, is de vraag waarom Europa zo chantabel is, en Rusland bijvoorbeeld niet. Want anders zou Erdogan toch ook gewoon immigranten kunnen sturen naar de Russische grens?

De reden dat Europa chantabel is, is vanwege het volstrekt foute beleid dat is uitgewerkt op grond van de vluchtelingenverdragen. DAT maakt ons zo kwetsbaar! (Poetins) Rusland heeft zulk beleid gewoon niet.

“We” vallen gewoon in ons eigen zwaard. In naam humanitaire wetgeving wordt als wapen tegen ons gebruikt. Zoals criminelen dat ook doen door te doen alsof ze gewond aan de kant van de weg liggen, in de hoop dat jij als (christelijke) Barmhartige Samaritaan stopt, zodat ze je vervolgens kunnen beroven. Iemands goedheid op cynische wijze tegen hem gebruiken.

Erdogan kent deze zwaktes van de Europees-christelijke cultuur goed en buit deze maximaal uit.

Waarom laten we dit beleid, dat ons zo verzwakt, toe? En is het eigenlijk wel zo humaan? Kijk naar dit soort mensen (jonge, agressieve mannen die absoluut geen vluchtelingen zijn), en naar de “asielzoekers” uit veilige landen die hier te lande op rooftocht gaan terwijl ze op onze kosten worden gevoed en gehuisvest. Staat de Europese bevolking (dus niet die politiek-correcte “elite”) wel achter dit falend beleid? Wedden van niet?

Verandering van beleid lijkt de meest logische conclusie dus. Alleen zou volgens die hardnekkige politiek-correcte “elite” dat “niet kunnen”. Want vluchtelingenverdragen.

Welnu, het is een (zeer sluw gespinde) misvatting te concluderen dat “we nu eenmaal gebonden zijn aan dit beleid vanwege vluchtelingenverdragen”.

Het BELEID dat binnen Europa is gebaseerd op vluchtelingenverdragen is namelijk geen automatisme. Je kunt wel degelijk veel meer restricties toepassen op grond van die verdragen als dat de voorvechters van dit pseudo-Barmhartige Samaritaan beleid ons op valselijke wijze willen doen geloven.

Waarom dat toch dit beleid als het op grond van vluchtelingenverdragen toch anders kan? Wie hebben nou eigenlijk werkelijk belang bij de status quo? De Europese bevolking? Ik dacht het niet. Noem mij een (!) voorbeeld waaruit blijkt dat dit beleid in het belang is van de Europese bevolking (even de simplistische CU-achtige christenen uitgezonderd die hiermee hun zieltje in de hemel willen kopen = puur egoïsme) .

Slechts een (niet op democratische wijze gekozen) groep heeft enorm belang in het niet-wijzigen van dit beleid: de asielindustriemaffia.

De EU is 1,5 miljard euro per jaar kwijt aan de Turkije-deal. Maar dat geld wordt niet direct aan Erdogan uitgekeerd. Dat wordt betaald aan organisaties die deze immigranten in Turkije opvangen en faciliteren.

Aan de Europese kant, waaronder op Lesbos, zitten dat soort organisaties tegelijkertijd ook die ruimhartig worden gefinancierd om de daar aangespoelde immigranten te faciliteren.

Er gaan dus jaarlijks vele miljarden (!) in deze asielsector om. En dat werkt nu eenmaal zeer corrumperend.

Dit soort organisaties hebben vaak banden met (extreem)linkse partijen in Europa. Voor veel (extreem)linkse politici is een bestuursfunctie in zo’n NGO een prachtige en zeer lucratieve post-politieke voortzetting van hun carrière. En daar zit dus ook gelijk de link tussen politiek en asielindustriemaffia. Nepotisme.

Er komt uiteindelijk een deal tussen Erdogan en de EU. Dat houdt inhoudelijk simpelweg vooral in dat er meer geld komt voor de opvang in Turkije.

Drie maal raden wie er dus NOG meer geld gaan krijgen? Precies.

Verander dus dat (linkse) beleid. Het kan gewoon. En moeilijk is het echt niet. De Europese bevolking zal je massaal steunen. Echt.

Dat maakt je minder chantabel voor cynische hufters als Erdogan, kost het ons (dus) veel minder geld en heeft als mooie bonus dat wij in Europa niet al die kansloze massa-immigratie door de strot geduwd krijgen, met alle multiculturele ellende van dien.

Maar ja. Links verliest dan hun uiterst lucratieve verdienmodel. En dat zal uiteraard niet zonder slag of stoot gaan.

Voorlopig kan Erdogan dus lekker zijn gang blijven gaan. En Marokko, Libië en wie weet straks ook (weer) Egypte en andere Noord-Afrikaanse en Midden-Oosterse landen.

Kompromat | 05-03-20 | 00:01 | 1

Scherp en helder verwoord. De kern van je betoog is dus: spreek altijd de waarheid. Wie dat niet doet is corrupt en dus chantabel.
Die paradigma verandering gaat er nog wel komen. Hopelijk niet te laat.

ratelaar | 05-03-20 | 07:26
-weggejorist-
Datgingniegoed | 04-03-20 | 23:27

Nog wat beeldmateriaal waarin de eurofiele kernwaarden van de navo-lidstaten goed tot uitdrukking komen: Hoe migranten door de Turkse nazi-militairen onder schot worden genomen en met veel gedreig en geschreeuw gedwongen worden uit de bus te stappen om in de boot naar Griekenland te stappen.
https://twitter.com/giannis_kalyvas/status/1235260163508101123

Wen er vast aan, deze typetjes zitten straks in het EU-leger dat de orde hier zal komen bewaren.

Reaguurdeskundige | 04-03-20 | 23:18

Eindelijk..., eindelijk gaat de EU de buitengrenzen in Griekenland verdedigen. Duitsland en Nederland sturen extra personeel voor Frontex, zeg maar de EU-grensbewaking. Dat had al veel eerder moeten gebeuren. Nu wil Nederland zelfs een marineschip gaan inzetten om de Griekse eilanden te beschermen tegen de mensensmokkelaars. Engeland had enkele jaren geleden al een ambitieus plan voorgesteld om met hun marineschepen voor de Noord-Afrikaanse kust te gaan patrouilleren om de mensensmokkel naar Italië en Spanje te verhinderen. Dat plan werd door de EU afgewezen en dat was voor Engeland uiteindelijk één van de belangrijkste redenen om de brexit door te zetten. Het is een beetje laat, maar hopelijk krijgt de EU nu langzamerhand door dat de buitengrenzen goed afgeschermd moeten worden tegen het verdienmodel van de mensensmokkelaars.

Middenmoter | 04-03-20 | 22:20 | 4

@Reaguurdeskundige | 04-03-20 | 22:44:
Ik vrees ook het ergste. Ik heb niet zoveel fiducie in frontex of de Nederlandse marine. Moet eerst nog maar eens zien of die niet gewoon als onderdeel van het mensensmokkelveerpontsysteem gaan werken.

Antiquerulant | 04-03-20 | 22:56

In Duitsland wordt hard gelobbyd om vluchtelingen toe te laten en vooreerst minderjarigen en gezinnen. Duitsland zal denk ik haar grenzen weer openzetten.

Gazelle | 04-03-20 | 23:09

Frontex is de overtreffende trap van 'watertaxi'.

bisbisbis | 04-03-20 | 23:34
▼ 1 antwoord verborgen

Ben echt zo klaar met die zelfde beelden van die 1e vrouw of dat zielige kindje.
Er omheen zie je dan 1000 jonge kerels.
Hoop echt dat Grieken land vol houd en er geen 1 door laat.
Hoe meer ik die gasten zie hoe meer ik er de schurft aan krijg.
Snappen ze echt niet dat ze gewoon niet meer welkom zijn?
En dan die mensen smokkelaars die die gasten op halen met boten gewoon voor het gerecht brengen en straffen voor mensensmokkel.

Ga1 | 04-03-20 | 21:52

And not a single f*ck was given...

Sunabalk | 04-03-20 | 21:51

The 300. Hielden die nou stand of niet?

Feitenpliesie | 04-03-20 | 21:46

Kijk, fort Europa, zo zie ik het graag.
Houdt stand, beste Grieken. Ik draag graag bij aan de benodigde financiele hulp.
.
Enne, @Rutte, @FransT,
Is het niet eens tijd om die (letterlijk, geen Godwin) fascistische Erdoclown uit de NATO te schoppen? Zeg nou eens eerlijk....

hotmint | 04-03-20 | 21:44

Die rare Turken zijn niet goed wijs. Schieten nu met traangas op de Grieken.

SIogra | 04-03-20 | 20:54 | 1
-weggejorist-
Reaganmania | 04-03-20 | 21:26

Dienstplicht weer actief maken. 4 maanden opleiding .

newray | 04-03-20 | 20:52 | 2

Waarom zouden mijn jongens voor zo een k u d t regering dienst moeten? Dat maken ze zelf wel uit. Jij niet.

Karel | 05-03-20 | 05:54

@Karel | 05-03-20 | 05:54: Zo is dat. Wie wil er nu kanonnenvlees zijn voor Mark Rutte en zijn kornuiten?

5611 | 05-03-20 | 06:56

Snoeihard neerdalend “uit het Fransiscus paulus johanhes de bos kabauter Timmerfrans de 1e topic “kom ik neerdalen uit de ,CO2 vrije en koude ruimte, wederom met mijn alzient bruine oog het gespuis der aarde gade te slaan.
En ik zag , dattgingniegoed.
Ik zag een groot applaus door de varkens (EP’s )voor het eerste zeugje en een groot verlangen om de poorten te openen voor alle zwarte schapen.
EU Amen.

Wie is u ! Wat doet u hier?

Datgingniegoed | 04-03-20 | 20:52 | 1

Dat is misschien wel een goed idee: duizenden hongerige varkens loslaten daar aan die grens.

5611 | 05-03-20 | 06:58

Turkije is een veilig land.

Als de migranten vanuit Turkije naar Noord/West Europa willen reizen zijn het dus illegale migranten die om economische/financiële redenen naar Noord/West Europa vertrekken.

Waarom willen ze niet in veilig Turkije blijven?

Omdat in Noord/West Europa meer te halen valt. Veel uitkeringen en dat soort dingen.

Het heeft dus niets met echte "vluchtelingen" te maken maar met illegale massa migratie.

Swieberj | 04-03-20 | 20:49 | 1

Vergeet ook vooral het graties kunstgebit niet, dat je zó hier in het Westen kan komen ophalen. Daarvoor laad je toch je bootje vol met je kindertjes (boeie dat er misschien eentje verzuipt. da's weer goeie pers), tog?

EefjeWentelteefje | 04-03-20 | 21:22
-weggejorist-
Rest In Privacy | 04-03-20 | 20:48

Laat de Grieken maar schieten op alles wat een voet over de grens durft te zetten.
Ze gaan de boel in Turkije maar leegroven.

Gulliver | 04-03-20 | 20:44

Wow. Zit net het 8-uur journaal gekeken over Syrië. Hallucinant. Zelden zulke bizarre leugens op de nos gehoord. En dat wil heel wat zeggen. Alsof ik direct naar een propagandauitzendig van Al Qaeda aan het kijken was. Inclusief beelden van dat meisje onder het stof die ik de afgelopen jaren al een stuk of 50 keer uit het puin gehaald hebt zien worden. Ik herken haar ondertussen...

Antiquerulant | 04-03-20 | 20:42 | 1

Blij dat ik al tijden niet meer naar die regime-change agit-prop kijk.

Reaguurdeskundige | 04-03-20 | 22:45

Deze man heeft opdracht gegeven om genocide te plegen op mensen die tegen hem waren. Koerden waren in zijn ogen minder waardig.
En NOG gaan er europeanen op vakantie naar dat KUT land.
Dat land is glasplaat waardig.

Gokmaar | 04-03-20 | 20:40
-weggejorist-
Rest In Privacy | 04-03-20 | 20:36

Ondertussen blijven de Turken, zoals vanouds, doorgaan met Syriërs uit hun huizen te verjagen. Zo hebben ze nu de drinkwatervoorziening voor de provincie-stad Hasaka geblokkeerd. Geheel overeenkomstig de kernwaarden van de Navo, dus verwacht geen veroordeling. En verwacht ook niet dat de staatsvoorlichters dit in hun journaals of kranten gaan melden.

Reaguurdeskundige | 04-03-20 | 20:35 | 1

met link: https://twitter.com/vvanwilgenburg/status/1235246460607893507

Reaguurdeskundige | 04-03-20 | 20:35

Die gasten in dat filmpje spreken Farsi of Dari. Zijn dus geen Syriërs maar Iraniërs en/of Afghanen.

koter | 04-03-20 | 20:30 | 1

Welkom.

Is dit nog nieuws? | 04-03-20 | 20:34

Turken vertrouw ik niet. Nooit gedaan.

Fi-Bu-Bla | 04-03-20 | 20:19 | 6

koter, geef even ’n bron op van uw bewering.

Sw.Dwaallicht | 04-03-20 | 20:49

@Gokmaar | 04-03-20 | 20:45:

Kan. Maar dat betekent dat de poorten wel open gaan. Die dik 4 miljoen vluchtelingen zetten al heel veel druk op een economie die niet goed functioneert. Om de druk te laten afnemen zijn Erdogan ergens een ventiel moeten opendraaien. Lijkt me handiger Turkije goed te compenseren in plaats van het andere scenario aan te gaan.... dan ben je nog veel meer miljarden armer - en een hoop sociale onrust rijker.

koter | 04-03-20 | 20:50
-weggejorist-
Jackson | 04-03-20 | 22:18
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Scapegrace | 04-03-20 | 19:56

Zoals ik al eerder zei, spuit elf, maar goed: elke zichzelf serieus nemende rechtsstaat en politiemacht of leger heeft een schietinstructie. Eerst krijg je een waarschuwing om te stoppen met je gevaarlijke of crimineel gedrag, dan krijg je wellicht een waarschuwingsschot, dan wellicht een rubber kogel of traangas of waterkanon op je bast. Maar als dat allemaal niet helpt volgt uiteindelijk schieten met scherp.

Turkije doet dat (wellicht zelfs met een stuk minder tussenstapjes), Griekenland doet dat, zelfs knettertolerant Nederland doet dat. Met enige regelmaat horen wij ook van doden die zijn gevallen omdat de politie werd genoodzaakt te schieten. Het is in veel landen gebruikelijk (geweest) dat er zelfs op de eigen bevolking werd geschoten tijdens volksopstanden. Zelfs in het beschaafde NL, dat al langer aan overmatig inlevingsvermogen voor dierenleed lijdt:
nl[punt]wikipedia[punt]org/wiki/Palin...

(Even [punt] vervangen, ben blijkbaar nog altijd onder kindercuratele gesteld.)

Zesentwintig doden toen, van het eigen (rot)volk. Maar nee, een invasie van criminele gelukszoekers die uit een veilig land jouw grens bestormen als quasi ersatz-legertje van Erdogan en met stenen gooien, die moet je natuurlijk voetstoots binnenlaten en onmiddellijk een beloning geven voor hun wangedrag en totaal ontbrekende respect voor grenzen of wetten, in de vorm van een levenslange bijstandsuitkering zonder tegenprestatie...

Wol | 04-03-20 | 19:55 | 1

Dat dus. +100

Moeimaker | 04-03-20 | 20:17

Het ergste is dat dat iedere simpele ziel dit zag aan komen en dat we moeten vrezen dat amateurs op landelijk en Europees niveau, die zichzelf zwaargewichten in de politiek vinden, hier in gaan tuinen, net als Hennis en de VVD eerder deden. Zij zullen vooral hun eigen glorieuze toekomst bedenken en dan zijn foute keuzes snel gemaakt.

eastender | 04-03-20 | 19:53 | 2

Nu nog even kijken of de EU geen ezel is. Ik vrees het wel.

SIogra | 04-03-20 | 20:12

@SIogra | 04-03-20 | 20:12: Ze zijn geen ezel. Die stoot zich namelijk geen twee keer aan dezelfde steen, die lichtgewichten in Brussel wel.

5611 | 04-03-20 | 21:12

Griekenland heeft toch als enige EU-land tientallen fregatten?

toperwtje | 04-03-20 | 19:49

Eerst illegaal de grens over proberen te komen en maar klagen dat ze kogels koppen.
Ga je eigen land opbouwen. Doei.

Wim Venijn | 04-03-20 | 19:34

De VVD-regering wil nu een marineschip sturen om de Griekse grens te bewaken. Hoe dan? Gaan ze met een fregat over migranten heenvaren? Waarom niet gewoon een symbolisch bombardement op een paar Turkse legerbases, als openingszet?

Reaguurdeskundige | 04-03-20 | 19:25 | 2

Die gaan keurig netjes in opdracht van Frontex invasiers oppikken en overzetten.

5611 | 04-03-20 | 21:14

Seawatch Frontex zag maar... Och, waarom ook niet...

Reaguurdeskundige | 04-03-20 | 22:47

Bestj Erdoj,
Jij oppasj met "EU". Jij niet dreigj, jij niet klaagj.
Jij toch klaagj, jij geld verliesj, hele grote, hele erge sanctjie !
Amerika & EU jouw economiej platjleg. Gjeen gjeld (!) naar Turkiye.
Jij begrijp ?

Getjekend,
Europa

Nederlandop1 | 04-03-20 | 19:24

Dit is grensbewaking. Niet t laffe welkomscommittee wat we normaal hebben. Ik weet een paar Europese enclaves die hier even goed voorbeeld van moeten nemen. Want deze gasten lopen straks allemaal even een continentje om, om alsnog hotel Europa in te kunnen.

BoerBob | 04-03-20 | 19:03

De slag bij Thermoplaye. Molon labe.

The2Amendment | 04-03-20 | 18:59

Bij een beetje grens vallen doden. Laten we elkaar geen mietje noemen.

beldewouten | 04-03-20 | 18:32

Het is volstrekt legitiem dat je je land tegen indringers beschermt.

Mijn klomp breekt | 04-03-20 | 18:19

Kurz heeft inmiddels officieel laten weten geen nieuwe asielzoekers/illegale migranten op te nemen.
Als ik in iemand vertrouw binnen de EU, is het Kurz. Die gooide in 2015 met Orban de Balkan route dicht.
Het spel gaat beginnen...

Gazelle | 04-03-20 | 18:11 | 3

Kurz is een christendemocratische politicus zoals het CDA hier zou moeten zijn.

sprietatoom | 04-03-20 | 18:20

Kurz heeft een bijzonder kabinet samengesteld. De groenen mogen het milieu doen, Kurz' partij veiligheid en immigratie. Goede deal.

canis lupus | 04-03-20 | 20:13

@canis lupus | 04-03-20 | 20:13: dat krijg je bij ons nooit voor elkaar. Klaver, Van Oijnk en co hebben namelijk totalitaire ambities.

Reaganmania | 04-03-20 | 21:31

Kwestie van je grenzen afbakenen, je grenzen kennen, je grenzen laten weten, een grens stellen.
Ga je over de grens, vertoon je grensoverschrijdend gedrag, (er)ken je de/je grenzen niet, dan loop je vanzelf tegen een grens op en dat is meestal pijnlijk.

Ik geloof niet dat de Grieken met scherp schoten, mogen ze van mij wel doen. Ik lees in de comments van 1 van de linkjes dat er aan Turkse kant wordt gesproken over het bewapenen van de "migranten".
Enfin. als men met traangas schiet bij de grens is dit een ernstige waarschuwing, Negeer dit en alles dat volgt is eigen schuld...

Over grenzen gesproken, het wordt tijd dat de EU ALLE grenzen met Turkije sluit. De grens is bereikt, er moet paal er perk gestelt worden aan die kleuterverneuker.

BootleggersSmurf | 04-03-20 | 18:07 | 2

@Smurf, ik vind u nogal grenzeloos in het stellen van grenzen, (lol) : )

lezeres | 04-03-20 | 20:24

In het Midden-Oosten en Afrika wordt al jaren zo hard gefokt dat de problemen onhoudbaar zijn geworden. En nu mag Europa de shit opruimen?

kortebroek | 04-03-20 | 17:58 | 5

Egypte is het meest dichtbevolkte land in dat gebied toch komen daar nooit vluchtelingen vandaan. Het probleem is dat die landen opzettelijk gedestabiliseerd worden door westerse landen - vaak onder druk van de Israëlische lobby: AIPAC en vergelijkbare organisaties. Die landen mogen zich niet ontwikkelen want dan kunnen ze - militaire - sterk worden en dus een bedreiging vormen voor Israël. Het beleid is simpel: houd ze zwak en afhankelijk.

koter | 04-03-20 | 20:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien helpt het als we Erdogan gewoon nog een keer 6 miljard geven?

JackStick | 04-03-20 | 17:57 | 6

Misschien helpt het als we Erdogan gewoon nog een keer 6 miljard geven?

JackStick | 04-03-20 | 17:57 | 3 | reageer

Is toegezegd. Het bedrag is nooit uitbetaald geweest. Van die 6 miljard hebben de Turken tot nu toe iets meer dan 1 miljard gezien.

koter | 04-03-20 | 20:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe de vork ook in de steel zit, het is Erdogan die de gelukszoekers in deze situatie heeft gebracht door te roepen dat de grenzen worden geopend. Turkije is groot genoeg om de mensen op te vangen die hij zelf van huis en haard heeft verjaagd. De ontvolking van het platteland in Turkije is een probleem dus een fijne gelegenheid om ze daar te huisvesten. Hij zoekt het trouwens verder maar uit. I stand with Greece.

jochum1980 | 04-03-20 | 17:55

De islamitische dictator Erdogan zal alles doen om het westen de schuld van alles en nog wat krijgt. Migranten gebruiken en de roode uitbuiten voor zijn eigen bühne. Daar leeft hij van op. Daar doet ie het voor. Hopelijk zal het westen niet buigen. Dat wil ik niet. Grens dichtmuren van de 700milj.

Breakdance | 04-03-20 | 17:55

Erdogan probeert Europa te destabiliseren door massaal z.g vluchtelingen over de grens te duwen omdat hij van mening is dat de EU niet genoeg meewerkt aan zijn groot Ottomaanse ideaal. Dit vijandige gedrag zou beantwoord moeten worden met een embargo van Turkse producten en diensten en daarnaast het uitzetten van alle Turkse ambassadeurs uit de EU. Erdogan gedraagt zich vijandig, behandel hem dan vijandig.

Jackson | 04-03-20 | 17:51 | 2

We moeten Erdogan niet te ver in het nauw drijven, want hij kan nog erg bruikbaar zijn. Hij is gek genoeg om de 5e colonne In Nederland en de rest van West-Europa te activeren om rotzooi te trappen. En dat is juist nodig om dat hele dik bord voor de kop van het overgrote deel van de Nederlanders weg te beuken.

Grachus | 04-03-20 | 20:00

Het is ijdele hoop maar wellicht dringt het nu eindelijk eens tot die griezelig naïeve Merkel clan door dat met Islamitische landen geen afspraken te maken valt. De Islam is nou eenmaal een intrinsiek onbetrouwbare ideologie. Dat heeft zich hier in NL op micro niveau ook al talloze malen bewezen. Erdogan moet per direct uit de NAVO en er moeten keiharde economische sancties komen. Dat is de enige taal die islamitische despoten begrijpen. Trump begrijpt dat, de EU niet.

MarkiesDeBalzaque | 04-03-20 | 17:49 | 1

¿Micro niveau?

Urbanus_2.0 | 04-03-20 | 20:52
-weggejorist-
whetherthouwouldbe | 04-03-20 | 17:44

Blijf gewoon zitten waar je zit en dien van daaruit je asielaanvraag aan. Dit heeft alles weg van een horde invasieve, agressieve barbaren.

SIogra | 04-03-20 | 17:36

Nl zou Griekenland moeten steunen en maximaal grenswachters / agenten/ soldaten die kant op sturen, die kunnen helpen met tegenhouden en terugzetten van de gelukszoekers.

Schepvogel | 04-03-20 | 17:27 | 1

Topidee.

canis lupus | 04-03-20 | 17:51

De beelden die ik tot nu toe gezien heb hadden weinig met 'vluchtelingen' van doen, maar leken meer op een invasie. Zeker toen ik in meerdere filmpjes het welbekende "A. Akbar.!" hoorde terwijl men de grenswachten te lijf ging met stokken, stenen en Molotov cocktails, bekroop mij toch een bijzonder ongemakkelijk gevoel. Ook het feit dat er vooral veel volk tussen zit dat in het geheel niet uit Syrië komt, maar zo'n beetje uit elk ander pe0pgat ter wereld, stemt niet vrolijk. En Erdoǧan heeft ook nog eens doodleuk een aantal gevangenissen open gezet met de mededeling dat ze beter richting Europa kunnen gaan. Wat zou er in hemelsnaam fout kunnen gaan...

Sjefke7807 | 04-03-20 | 17:15 | 3

En de EU stond erbij en keek er naar. Zoals elk probleem groter dan het vermogen van een stofzuiger, behalve de Green deal natuurlijk, dat heeft dan wel weer de hoogste prioriteit.

Over een paar dagen gaan de grenzen open, wedden ?

sprietatoom | 04-03-20 | 17:23

@sprietatoom | 04-03-20 | 17:23|
Ik hoop van niet, maar ben bang dat u gelijk gaat krijgen gezien de met slagroom gevulde ruggegraten in Brussel. En dan is het hek pas goed van de dam.

Sjefke7807 | 04-03-20 | 17:26

Spijker-op-kop.
De èchte vluchtelingen, vrouwen, kinderen en ouderen, zitten gewoon nog te verpieteren in miese tentenkampen.
Dit zijn geen vluchtelingen, dit zijn gelukszoekers - grotendeels afkomstig uit Afrika zo te zien. Niks geen Syriërs.

#TeamGriekenland

EefjeWentelteefje | 04-03-20 | 19:12

Hoe ver moet je als beschaving achterlopen om mensen die om wat voor reden dan ook je land proberen binnen te komen opzettelijk te laten verdrinken of met een kogel koud te maken? Dat is de huidige beschavingsniveau van de EU in 2020. De rest is propaganda.

Kaan78 | 04-03-20 | 17:15 | 32

@Kaan78 | 04-03-20 | 17:42: Ik citeer je even: "Ik adviseer jou als lid van een inferieure beschaving en als minderwaardig mens dat andere mensen vermoord omdat ze hun brood niet willen delen..." Wat matig jij je aan, als de Turken ergens naar toe gingen vanuit hun shithole, is het Europa, dat er zo'n 25 miljoen herbergt. En dan wil jij het hebben over delen? Nog gelezen waar de Turkse aanhangers van Jezus gebleven zijn in het multiculti islamitisch paradijs van Erdogan? Of de Arameërs, de Jezidi en de Koerden ?

eastender | 04-03-20 | 21:12

@Kaan78 | 04-03-20 | 17:42: Dat zegt iemand die een kinderneukende massamoordenaar als voorbeeld heeft.
Het was mo die geulen groef en hoofden afhakte tot hij moe was.
Het woord van mo is per zwaard verspreidt.
Dan even over de turken en de armeense genocide. Niet alleen zijn er vrouwen en kinderen vermoord maar ook is er een woestijn aangelegd door de bomen te kappen met als doel de voedselvoorziening stop te zetten.
Als jouw beschaving superieur is, waarom is er dan oorlog? Waarom is er honger? Waarom word er continue naar geweld gegrepen? Waarom vluchten mensen naar de EU toe in plaats van weg?
En nu kom jij even dat kromzwaard als een goed iets brengen, vind jezelf beter dan een ander, denkt oprecht dat je een beter soort mens bent.
Nogmaals: Waarom is Turkije een tussenstop op weg naar de EU, als jouw maatschappij "beter" is? Zijn die migranten uit jouw "beschaving" dan achterlijk of missionarissen?

BootleggersSmurf | 04-03-20 | 22:04
▼ 29 antwoorden verborgen

Agios Paisios was een Grieks orthodoxe monnik die ook wel de Griekse Nostradamus. Wellicht krijgt hij postuum nog een keer gelijk wat zijn voorspellingen betreft?

BadPatNL | 04-03-20 | 17:12

Actie = Reactie

De wereld is groter dan de EU. Ik zou zeggen bordjes plaatsen naar de zandbakken:
-Genoeg ruimte
-Arabieren basten van het geld
-Voldoende zand
-Lekker weer
-Niemand kijkt gek op als je een hoofddoek draagt
-Geloven in het zelfde sprookje
-Geen bootjes
-Dichter in de buurt
Allemaal voordelen.

Kamervraag | 04-03-20 | 17:05

De Grieken zeggen dat er niet is geschoten en noemen de aantijgingen nepnieuws. Het zou me niks verbazen.

VanBukkem | 04-03-20 | 17:04

Ik hoor ook alah akbar dus alles komt goed. alah is erbij zullen we maar zeggen

Eddy67 | 04-03-20 | 17:04

Erdogan leidt gewoon af. Turkije zit economisch klem. Pech voor hem is dat Europa voor ongeveer de helft profijtelijk is voor de Turkse economie. Export en import. En daar moet je hem pakken. Afknijpen. Hij is zelf een straatvechter. Daar ga je niet mee onderhandelen. Jouw hekken open? Dan de onze dicht. Boycot.

squadra | 04-03-20 | 16:59

Als je mensen in nood niet meer wilt helpen ben je gewoon een minderwaardig mens. Turkije moet ruimte maken voor de 1,5 tot 4 miljoen nieuwe vluchtelingen. Daarom zijn de mensen vrij om te vestigen waar ze willen.

Kaan78 | 04-03-20 | 16:58 | 30

Een kaan is een uitgebakken stukje varkensspek.

CalamityJane | 04-03-20 | 19:54

@Kaan78 | 04-03-20 | 17:24: Je helpt Erdogan aan zijn gedroomde kalifaat door 9!!! van de 15 miljoen Syriërs te verjagen? En dan vind je het probleem opgelost?!? Voel eens aan je hoofd. Schaamteloos ben je.

eastender | 04-03-20 | 21:22
▼ 27 antwoorden verborgen

Lol een compleet achterlijk en in termen van democratie en mensenrechten inferieur Europa schiet op mensen die niet naar Syrië kunnen. Turken schieten zeker ook op mensen op Griekse eilanden en steken de boten van vluchtelingen lek door op Griekse boten als Griek voor te doen. Die gemeenerts.

Kaan78 | 04-03-20 | 16:51 | 13

Ben niet trots op Nederland. Maar heb nog minder met een achterlijke cultuur.

CalamityJane | 04-03-20 | 19:25

@CalamityJane | 04-03-20 | 19:25: Een cultuur waar een weldenkend mens zich voor zou moeten schamen. Maar juist in plaats van zich te schamen, die achterlijkheid aan Europa komen opdringen. Beter minder trots zijn Kaanebraaier.

CalamityJane | 04-03-20 | 19:48

Je vraagt je inderdaad af waarom al die mensen naar dit vreselijke en inferieure en gewelddadige Europees grondgebied komen. Snap jij het, Kaan76? Ik niet.

Gazelle | 05-03-20 | 08:46
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik ben team Griekenland, deze zomer naar Rhodos

MrFloppy1986 | 04-03-20 | 16:47

werden onze grenzen maar zo beschermd...
nee wij hebben jesse jetten of rob klavert die gooien hun kont nog eens lekker omhoog

Triple2K8 | 04-03-20 | 16:40

"RAPHIC - Turkije beschuldigt Griekenland op migranten te schieten. "
Je kunt ook stellen dat Turkije de migranten een kogelregen in sturen.

En de Grieken zijn goed bezig. Misschien moeten we ze gaan helpen. Ik zie het liefste geen doden, maar we moeten ook ons niet laten chanteren door Turkije.

DerUnterMensch | 04-03-20 | 16:40

Terugdrijven tot over de Bosporus en uit de NATO gooien. Daarna maken ome Putin en Ali Khamenei het wel af. Türkei, das war einmal.

Wraak-van-Sjaak | 04-03-20 | 16:38

Voor al die mensen hier die zo enthousiast zijn over Trump: deze ellende is begonnen nadat Trump de Koerden in de steek liet en het noorden van Syrie verliet. Daardoor viel Erdogan Syrie binnen en daardoor is deze nieuwe migrantencrisis ontstaan.
Verder alle steun voor de Grieken. Ze laten hun land niet overlopen door een bende Pakistanen, Iraniers, Algerijnen en o ja, ook nog een paar Syriers.

halbstark | 04-03-20 | 16:37 | 15

@ratelaar | 04-03-20 | 19:14: Geen kwaad woord over het Europese Parlement. Ze hebben ook plastic rietjes verboden!

5611 | 05-03-20 | 07:05

@5611 | 05-03-20 | 07:05:
Dat wist ik niet. *Staat op en geeft minuten lange staande ovatie met tranende ogen* Zo. Wat-een-daadkracht heeft dat EP eigenlijk. *wink*

ratelaar | 05-03-20 | 07:41
▼ 12 antwoorden verborgen

Krijgen die oorlogen tussen Griekenland en Turkije weer het zoveelste vervolg sinds de 5e eeuw voor Christus, het was te verwachten.

Watching the Wheels | 04-03-20 | 16:36 | 1

Uhhh, de Turken zijn pas sinds de 11de eeuw in "Turkije".

Pieter Breydel | 04-03-20 | 16:42

Wel een goed moment om dan maar dat Europeesche leger te gaan beginnen. Morgen levert ieder EU land 1000 mariniers aan Griekenland om de grens dicht te houden. En zodra Erdogan zijn mannetjes ook maar 1 vinger uitsteken meteen schieten.

enkelereisretour | 04-03-20 | 16:34 | 4

Duitsland draagt ook zijn steentje bij en heeft politie naar de Griekse grens gestuurd ter versterking. Om precies te zijn 20 agenten.

Deksmaat | 04-03-20 | 16:46

@Deksmaat | 04-03-20 | 16:46: Geïnstrueerd door Merkel om er op toe te zien dat hun Griekse collega's zich aan alle regeltjes houden en die arme zielige "vluchtelingen" de kans bieden om binnen te komen.

Grachus | 04-03-20 | 20:26

Niks Europees leger. Als je Brussel dit laat regelen gaan ze braaf bootjes overzetten. Frontex is een mensensmokkelende veerdienst In plaats van grensbewaking.

5611 | 05-03-20 | 07:03
▼ 1 antwoord verborgen

Dat schiet niet op!

benjeallanggek | 04-03-20 | 16:34

Ik geef die Grieken groot gelijk. Valt me nog mee dat ze er niet gewoon een mitrailleur op richten.

J. Jarig | 04-03-20 | 16:32

MIT-agenten, spreekt je dat uit als 'mit' of als 'miet'?

Mr_Natural | 04-03-20 | 16:31 | 1

EM AI TIE

Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 17:49

Hartstikke sneu natuurlijk voor die dooie, maar ja, dan moet de ook maar niet met je bek vooraan gaan willen. Daarbij, ik geloof echt niet dat die Grieken zomaar schieten. Daar zijn vast de nodige provocaties en waarschuwingsschoten aan vooraf gegaan.
Die Grieken zijn duidelijk geweest: we willen jullie niet aan deze kant van de grens. En dit is de uiterste consequentie. Hee, je houdt indringers niet tegen door "pang! pang!" te roepen.
#TeamGriekenland

VanBukkem | 04-03-20 | 16:30

Het is ook zo logisch allemaal. Erdogan zou juist die vluchtelingen moeten beschermen tegen alle bedervelijkheden in het vrije westen. Zoals de vrije pers, camera's in kledinghokjes en het burkaverbod. Theoretisch gezien zou hij ze moeten beschermen. Niet eens in ruil voor geld.

Leptob | 04-03-20 | 16:28

Het zou zo simpel kunnen zijn: negatief reisadvies voor Turkije en alle betalingsverkeer naar Turkije stopzetten. Binnen twee weken komt Erdogan op zijn knieën vragen of hij zijn vluchtelingen terug mag hebben. Maar ja, daadkracht hè.

witwas | 04-03-20 | 16:27 | 4

Ja slapper dan slap blah blah. Wat een leiders van ons land hebben wij. Hoofd leider Rutte oké dan snappen we het. Weg weg weg met 130 km per uur nu het nog kan . Dan over naar minder minder minder snel.

foxhunter | 04-03-20 | 16:41

En geen landingsrechten meer voor TA

Baron-barry | 04-03-20 | 16:43

Probleem is dat hij zijn 5e kolonne hier heeft zitten. De Duisters hadden maar 20.000 man nodig om heel NL onder controle te houden, van de Turken lopen er hier 250.000 rond.

Rotterdammert1965 | 04-03-20 | 17:05
▼ 1 antwoord verborgen

Het moment dat de EU niet meer de vrede betekent in Europa. Noteer maar. EU is geen vrede.

P-unit | 04-03-20 | 16:27 | 1

Dat weet iedereen en zijn malle moer maar in de Tweede Kamer en het kabinet zal het inslaan als een bom. Daar geloven ze in de vrede van de EU, de islam en de VN. We zouden een hek om Den Haag moeten overwegen.

eastender | 04-03-20 | 21:35

Lekker onderhandelen met een dictator, we hebben gezien waar dat op uit draait.

piet7003 | 04-03-20 | 16:26 | 5

@Sjefke7807 | 04-03-20 | 16:41:
Helemaal mee eens. De EU doe haar buitenlandbeleid in het Midden-oosten (of de rand daarvan) nog slechter dan de VS. En dat laatste is al regelrecht rampzalig te noemen.. de hele burgeroorlog in Syrië ontstaat na het gejubel over een 'arabische lente' en mede door soennitische strijdgroepen in Irak die zich door de VS na tweede golfoorlog politiek in de steek gelaten voelen bij de herverdeling van de macht en dan noordwaarts trekken Syrië naar binnen. De totale chaos die ontstaat biedt IS ea terroristische groepen dan alle ruimte. Achteraf had Putin gewoon gelijk. Steun de agressieve gek die de lakens uitdeelt, Assad, en houdt de andere geesten/djins in de fles. Had veel ellende kunnen voorkomen imho.

suscrofa | 04-03-20 | 16:54

@suscrofa | 04-03-20 | 16:54|
Ik kan het alleen maar eens met u zijn. Wanneer beseft men in het halfzachte Europa (lees: EU Parlement te Brussel) nu eens dat democratie in dergelijke landen niet werkt? Laat de boel daar a.u.b. de boel. Het is helaas het enige dat daar schijnt te werken. Nu zitten wij als gewone bevolking met de gebakken humus.

Sjefke7807 | 04-03-20 | 17:06

Assad en zijn vrouw hebben oneindig veel meer manieren dan Erdogan en zijn vrouw hoofddoek.

Reaganmania | 04-03-20 | 20:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Turkije nu de NAVO uitschoppen. De timing om de poorten open te zetten valt niet heel toevallig na een serieuze virus-uitbraak (daarvoor vielen er ook doden in het Turks-Syrische conflict). Doelbewuste poging van de dictator om ons bij een oorlog te betrekken die de onze niet is.

suscrofa | 04-03-20 | 16:25

Geheel naar Turks idee pleit ik er voor dat samenwerkende legers Turkije binnenwalsen om een soort no-go zone te maken, om onszelf zo te verdedigen. Wat is wat die haatsnorren immers ook in Syrië hebben gedaan om zichzelf tegen de Koerden te 'beschermen'.

Ares | 04-03-20 | 16:24 | 1

Haha; idd! Lijkt me meer dan valide, indachtig de argumentatie van Erdo. Snapt 'ie vast wel.

Kloof2012 | 04-03-20 | 16:28

Niet bijzonder slim van Erdosnor om een oorlog met Griekenland uit te lokken. Als hij wil dat de NAVO hem helpt om zijn kalifaat uit te breiden met een stuk Syrië en de Koerden uit te moorden, moet hij geen oorlog beginnen tegen een NAVO-lid.

MAD1950 | 04-03-20 | 16:23

Mooi zo! Dat zal ze afschrikken. Schorriemorrie!

Marvin_NL | 04-03-20 | 16:22

Bedankt Merkel, bedankt Rutte, bedankt EU.
NEXIT!

MooseNL | 04-03-20 | 16:22 | 4

@Is dit nog nieuws? | 04-03-20 | 16:25: Alles kan behalve Wim Kan die is dood.

Rotterdammert1965 | 04-03-20 | 17:06

@Is dit nog nieuws? | 04-03-20 | 16:25: Tuurlijk wel. Brexit kon ook niet en is er al.

doskabouter | 04-03-20 | 17:31
▼ 1 antwoord verborgen

Het lijkt me een verschrikking om als land te moeten beslissen, hoeveel, en wat voor soort, geweld je moet gaan gebruiken om jezelf te beschermen. Wat zijn hier de keuzes? Of je laat je compleet onder de voet lopen, en je land gaat er aan onderdoor. Of je gebruikt stevige middelen en krijgt de zwarte piet toegespeeld.
Maar goed, als een bende onuitgenodigden mijn huis binnen zou stormen. Zielig of niet. Dan vind ik dat ik ze er minstens met een honkbalknuppel weer uit mag slaan. Oh nee dat mag niet. Mag met een inbreker ook niet. Ik geloof dat je door de achterdeur moet vluchten of zoiets. Je mag i.i.g. niet huis en haard verdedigen met gepast geweld. Krijg fikse hoofdpijn nu.

lezeres | 04-03-20 | 16:19 | 11

@Sjefke7807 | 04-03-20 | 17:24: Ik weet het, en ik weet ook wel waar ik sta in deze kwestie. Ik denk dan altijd weer verder. Wat als dit hier in Nederland zou gebeuren? Waar sta ik dan? Durf ik dan te zeggen wat ik denk, ook als dit mogelijk gevolgen kan hebben voor mijn veiligheid? Bij dit topic betrapte ik mezelf erop dat het heel verleidelijk is om een halfslachtige keuze te maken. Zoiets van, je zit in een reddingsboot. Er kan niemand meer bij, anders klapt hij om. Wie neemt hierin de leidersrol op zich. Wie gaat er zeggen, "de boot zit vol". Dan is het zo prettig, (en lafjes), om te wachten tot een ander de verantwoordelijkheid neemt en dan aan te sluiten.

lezeres | 04-03-20 | 17:47

@lezeres | 04-03-20 | 17:47|
Laat mij dan voor u zeggen:

"De boot zit vol!"

Sjefke7807 | 05-03-20 | 10:31
▼ 8 antwoorden verborgen

Hier kon je natuurlijk op rekenen (als het waar is tenminste). Die stomme Turkse geiteneuker heeft dit zelf in gang gezet met zijn oorlogsretoriek en chantage. Dit valt de Grieken niet aan te rekenen maar Erdosukkel.

CaseyForPresident | 04-03-20 | 16:18 | 1

Precies!

Marvin_NL | 04-03-20 | 16:23

Toch een gave dat je met elk ruzie kan hebben,en altijd de onschuldige bent.

Roger-Rabbit | 04-03-20 | 16:17

Je steekt illegaal de grens over en kijkt raar op dat men deze verdedigd?

Super Grover | 04-03-20 | 16:15 | 2

Turks Fruit ook al in de ban? Dat loopt slecht af.

Pleegzuster B | 04-03-20 | 16:18

Je breekt in bij mensen, en staat raar te kijken, wanneer de bewoners je met een honkbalknuppel uitgeleide doen.

lezeres | 04-03-20 | 16:23

Attatürk was een Macedoniër

Burt Cokain | 04-03-20 | 16:15 | 2

en.wikipedia.org/wiki/Mustafa_Kemal_A...
Born Ali Rıza oğlu Mustafa
(Mustafa son of Ali Rıza)
1881
Salonica, Salonica Vilayet, Ottoman Empire
(now Thessaloniki, Greece)

Deze meneer?

Is dit nog nieuws? | 04-03-20 | 16:25

@Is dit nog nieuws? | 04-03-20 | 16:25: Ja deze meneer. Geboren in Centraal-Macendonië

Burt Cokain | 04-03-20 | 16:40

Tja, kun je op wachten. Zijn er al politici "geschokt"? Dan moeten ze even checken hoe 't eraan toegaat als ik aanbel bij Rutte en hij niet opendoet. Ik wil echt naar binnen, dus klim ik door een raam oid. Denk dat een beveiliger niet zoveel vraagt, maar me wel een loodvergiftiging bezorgt... Zelfde principe..

Tom Hagen | 04-03-20 | 16:13 | 2

Alleen mensen die buiten de realiteit leven zijn geschokt door de realiteit.

Ares | 04-03-20 | 16:21

@Ares: mooi gezegd, en zo is het!

Marvin_NL | 04-03-20 | 16:24

Pontic genocide
Kennen heel veel mensen waarschijnlijk niet.

Is dit nog nieuws? | 04-03-20 | 16:12

Die bazooka klonk door de zomernacht
Heeft ons tweeën heel dicht bij elkaar gebracht
Samen hand in hand
Door Griekenland
Daar werden dromen waar
Die bazooka bracht ons bij elkaar

Mr_Natural | 04-03-20 | 16:11

Oude tijden herleven.
"The food supply of the population of Alesia and the 80,000 soldiers it hosted could not last long. Vercingetorix ordered all the grain to be brought to him and rationed it.[36] The Gauls held a council, and it was decided that the old and the sick should leave the town. The inhabitants of the town also sent out their wives and children to save food for the fighters, hoping that Caesar would take them as captives and feed them. However, Caesar forbade their being admitted to his fortification,[37] and instead left them to starve to death."

Echter, Erdolf is geen Vercingetorix, en Europa al zeker geen Caesar.
en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Alesi...

Uiteraard zouden we wel gewoon een veerdienst van de Griekse grens naar de veilige kustgebieden van Syrië kunnen opzetten.

Vrouwen en kinderen hebben daar sowieso niks te vrezen, jonge dienstplichtige mannen moeten gewoon net als in de rest van de wereld hun steentje bijdragen en wat over blijft is terrorist, en die moet Europa sowieso weigeren.

Wedden dat Assad wel oren heeft naar €6 miljard om ze op te vangen?

Abject | 04-03-20 | 16:10

Natuurlijk mogen grenswachten schieten op mensen die hun land willen binnenvallen. Ik zie het probleem niet

2voor12 | 04-03-20 | 16:10 | 6

@Lt-Kol Kilgore | 04-03-20 | 16:13: Niet sinds we politici als D666 en GL hebben en hun equivalenten in het buitenland. Dan moet je dat agressieve tuig op gaan halen want het is onze schuld dat ze daar aan de grens staan, het is onze schuld dat ze agressief zijn en het is onze schuld dat ze weg willen uit hun eigen mislukte land. Daarnaast zijn wij goed en deugen wij dus moeten we iedere gewelddadige indringer levenslang eten en onderdak geven, maakt niet wie, maakt niet uit hoeveel.

5611 | 05-03-20 | 07:15

@zuurtjeregen | 04-03-20 | 16:16: Heel Oost-Europa heeft ballen en geeft Brussel de middelvinger als die zich laten chanteren door Erdosnor of linkse media.

5611 | 05-03-20 | 07:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom willen mensen zo graag vluchten van coronavrij gebied naar corona countries?

Winter_is_coming | 04-03-20 | 16:08 | 5

@CalamityJane | 04-03-20 | 16:42: Wat raar dat je dat niet begrijpt. Hier gaat de politie lekker iftarren met de import, dus dan kan je logischerwijze wel concluderen dat ze (import) denken dat ze hun cultuur hier moeten opdringen. Denk niet vanuit jezelf. Jij en ik vinden die cultuur misschien walgelijk, maar de gemiddelde GL/D66'er vindt import van agressieve achterlijkheid een enorme verrijking.

Grachus | 04-03-20 | 20:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Kon je zien aankomen. Schuld van Brussel.

suscrofa | 04-03-20 | 16:07 | 7

@Marvin_NL | 04-03-20 | 16:27: deze gebeurtenissen tonen juist aan dat het een beroerde deal is. Zolang de EU niet bereid is zelf de bewaking van de buitengrenzen ter hand te nemen deelt Erdogan de lakens uit en niemand anders, moeilijker is het niet.

therealbraindump | 04-03-20 | 16:48

@Marvin_NL | 04-03-20 | 16:27: Zeker wel. Je maakt je met zo'n deal afhankelijk van een volslagen onbetrouwbare roverhoofdman. Gewoon zorgen dat je zelf je zaakjes op orde hebt, dus dicht die buitengrens.

5611 | 05-03-20 | 07:21
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
RickRD | 04-03-20 | 16:07 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit is dus hybrid warfare. Het is ook levensgevaarlijk, een oorlog beginnen is makkelijker dan er een stoppen.
Valt het anderen ook op dat de gebeurtenissen elkaar steeds sneller opvolgen?
Er komen barre tijden aan. Bereid je voor op de storm en hou je oog op het EP die hier ook een slaatje (meer macht) uit gaat proberen te slaan.

ratelaar | 04-03-20 | 16:07 | 1

Alles goed en wel, maar het is ook al zo lang geleden dat je er vanzelf naar gaat verlangen, je houdt het niet tegen.

piet7003 | 04-03-20 | 16:27

Tragische ontwikkeling voor alle betrokkenen. Dit gezeik kent alleen verliezers. Niet in de laatste plaats de slachtoffers, grenswachten en grensbestormers.

Odin | 04-03-20 | 16:07 | 1

Die grens bestormers zijn dader, geen slachtoffer. Dat zijn de grenswachten en de autochtonen.

Grachus | 04-03-20 | 20:43

Nog iets van Verhofstadt gehoord ?

likmegaties | 04-03-20 | 16:03 | 1

Je moest de groeten hebben.

Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 17:51

Enkele tienduizenden boze mannen kunnen de Grieken en Bulgaren bij de grens nog wel tegenhouden. Maar wat als Erdohitler een miljoen of meer van die gasten richten grens stuwt? Ik weet niet zeker of we als EU dan voldoende ruggegraat hebben om de Grieken en de Bulgaren te blijven steunen. Als de eerste dode valt, dan vrees ik dat eurocommissarissen en regeringsleiders als Rutte, Merkel, Macroon etc meteen knikkende knieën en een ruggegraat van piepschuim blijken te hebben, en aan Erdo een "deal" gaan voorstellen om gecontroleerd "slechts" 20.000 man per week binnen te laten. Uiteraard tegen betaling van ca. 1.000 per man/vrouw/kind, dus een slordige 20 miljoen per week..... Wie biedt meer?

WalterSobchack | 04-03-20 | 16:03 | 6

Zolang de grenzen niet open staan, zal het aantal niet heel veel groter worden. Ook niet iedere vluchteling zit direct in de buurt van de grens. Mochten ze zo dom zijn om die grenzen wel open te zetten..... dan is het einde zoek inderdaad.

Toetsenbordcomplex | 04-03-20 | 16:16

@Heiner | 04-03-20 | 16:16|
Haar periode als Duitse Min-Def. was een drama dat zijn weerga niet kent. Nepotisme, schandalen, het kon niet op:

- www.rd.nl/vandaag/buitenland/schandaa...

Sjefke7807 | 04-03-20 | 16:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zou in ieder geval alvast gaan stoppen met gratis geld naar Turkije te sturen.

Claude Jacque | 04-03-20 | 16:02 | 1

Rutte las zojuist jouw reaguursel. Zijn reactie: "Hahahahahahahahaha!"

MAD1950 | 04-03-20 | 16:04

Bij onze grens 0 doden. Niet raken in panieK.

RickTheDick | 04-03-20 | 16:02 | 2

Neenee. Twee doden toch in een Audi. Oh, andere topic.

Pleegzuster B | 04-03-20 | 16:16

Dat hebben we goed voor elkaar Rick.

Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 16:24

Gisteren had het Journaal een Item over de tennisbond.
Vandaag hebben ze items over Unilever en de helft van de bestuurders daar zijn vrouw.
Genesis gaat na 13 jaar weer op tournee en een of ander liedje voor het songfestival gaat u het komende jaar, tot bloedende oren aan toe, horen op de radio.

Zeer belangrijk om dat aan de Nederlandse bevolking mede te delen.

Is dit nog nieuws? | 04-03-20 | 16:01

En dan te bedenken dat ‘we’ zo graag Turkije in de EU willen hebben... Ongelofelijk.... Griekenland spreekt al 30 jaar haar veto uit tégen toetreding van Turkije. En nu zien we maar weer waarom; Griekenland weet dondersgoed watvoor wolf in schaapskleren ze als buurman hebben.

Jimmydepimmy | 04-03-20 | 16:01 | 3

Griekenland doet dat al dik 20 jaar niet meer.
Sinds 1999 om precies te zijn. Nog in datzelfde jaar kreeg Turkije de status van kandidaat-lid van de EU.

Deksmaat | 04-03-20 | 16:09

@Deksmaat | 04-03-20 | 16:09: onder druk zijn ze gestopt, ja. Onder druk van de EU. Onder druk van types zoals Timmermans. ‘Als jullie niet minimaal het Turkse kandidaat-lidmaatschap accepteren, dan zal er wat zwaaien.’

Jimmydepimmy | 04-03-20 | 16:22

@Jimmydepimmy | 04-03-20 | 16:22:
Klopt. Ze moesten wel, anders kregen ze geen centjes. En zo (t)rolt de EU, nobelprijswinnaar van de Vrede.

Deksmaat | 04-03-20 | 16:27

Zijn er al NPO-fopiniepeilings van hoe demense in de gewone straat tegenover deze heikelige kwestie staan?

Conan de Rabarber | 04-03-20 | 16:00

5 mei Lesbos 10 dgn geboekt, toch maar gecancelled !

A333aan | 04-03-20 | 16:00 | 2

Corona?

Is dit nog nieuws? | 04-03-20 | 16:01

Je kan ook nog met een bootje gaan .

likmegaties | 04-03-20 | 16:05

Het moge inmiddels toch óverduidelijk zijn; sluit geen deals met de muzelmannen!!

RickVogelschrick | 04-03-20 | 15:59

Nog bedankt Franske voor deze zooi! en ook al vast voor het volgende debacle van 1000.000.000.000,-

Dutch_Holland | 04-03-20 | 15:57 | 2

Heb je al een warmtepomp ?

likmegaties | 04-03-20 | 16:00

Die wrijft in zijn handen. In de mist van corona, dit geweld, kan die volgevreten zak hooi mooi meer macht naar zich toe trekken.

ratelaar | 04-03-20 | 16:10

Als er één ding is waar Erdolf goed in is, dan is het wel zijn vijanden verenigen. De Koerden zijn in ver gevorderde gesprekken om weer aansluiting te zoeken bij Assad's Syrië, de eerste troepenbewegingen richting het door Turkije bezette Afrin zijn al een feit, de Koerden zullen na Idlib tezamen met Assad, Rusland en Iran het noorden van Syrië gaan ontzetten. En wie weet blijft het daar niet bij. Turkije is slechts één Erdolf verwijderd van een burgeroorlog.

syria.liveuamap.com/en/2020/4-march-3...

Abject | 04-03-20 | 15:56 | 3

dat maakt de stroom migranten alleen nog maar groter helaas

zuurtjeregen | 04-03-20 | 16:00

@zuurtjeregen | 04-03-20 | 16:00: de enige reden waarom ze deze kant opkomen is omdat succes is verzekerd. Haal de verzekering weg en ze zoek elders hun heil. In Mekka is een volledig ingericht tentenkamp en dat staat momenteel leeg.

Kukooo1 | 04-03-20 | 16:16

Erdolf moet morgen op audientie bij Poetin en Vlad is njet happy met dat keffende Turjse tekkeltje. Denk dat de EU de uitkomst van dat gesprek afwacht om eventueel actie te ondernemen in plaaats van proactiefg te handelen en dat Erdozwijn duidelijk te maken wie er over het migratiebeleid en de buitengrenzen van de EU gaat, namelijk wij en niet een of andere Islamitische potentaat met kleine plasser uit Ankara.

Graaisnaaiert | 04-03-20 | 17:17
-weggejorist-
zaadkanarie | 04-03-20 | 15:55 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

De Erdogan gooit nog even wat olie op het vuur en die slappe europese lijers (sorry, ik krijg het woord leiders in combinatie met dit eurotuig niet meer op een nette manier uit mijn strot!) doen het weer dun in hun broek. Hulde aan de balkanlanden. Die trappen niet in de smerige tactiek van de Ottomaan!

Harrie7949 | 04-03-20 | 15:55 | 1
-weggejorist-
zaadkanarie | 04-03-20 | 15:56

Groot gelijk dat er geschoten wordt. Moet je maar niet net geweld een grens oversteken. Vraag me af waarom ze dit niet met de grens van Saoedi Arabië doen....dat durven ze niet omdat ze weten wat de consequenties zijn. Vast alle linkse mensen zullen nu foei zeggen en stevige worden spreken. Zorg liever met geweld voor een buffer in de regio en zorg dat ze daar worden opgevangen. Hebben ze hun eigen cultuur om zich heen en voorkomt is cultuur botsingen hier in Europa. Steeds meer mensen zijn het zat aan het worden

Waargaathetheen | 04-03-20 | 15:54 | 1

Je kunt je afvragen of dit filmpje niet in scene is gezet om "het hogere doel" te bereiken. Een schapenhalsje is hiervoor eenvoudige geofferd!

Harrie7949 | 04-03-20 | 15:56

Je mag er van uit gaan dat er in zo'n menigte altijd wel wat agressievelingen zitten. Sterker nog, ik vermoed dat er ook wel een paar terroristen en oorlogsmisdadigers tussen zitten, nog los van wat Erdoboy er tussen gemengd heeft.
Rustig doorknallen maar, Grieken, als jullie dat middel nodig vinden. Als de ontvangers er niet blij mee zijn moeten ze misschien ergens anders gaan staan. Niemand heeft ze uitgenodigd. Het is een besloten feest deze keer.

JvanDeventer | 04-03-20 | 15:54

Pallywood scenes.

Schietmijmaarlek | 04-03-20 | 15:54

Griekenland moet toch niet het lef hebben om ook nog eens onze migranten af te knallen.

Leptob | 04-03-20 | 15:53

Dus wat ies probleem? Jullie over onze grens heen? Dan ga je kapot! Simpel, dus opzouten en de andere kant oplopen. Vraag anders maar aan Johnny de Mol of ie een Maltees paspoort voor je koopt. Dan mag je legaal Europa in.

Barbarous_Relic | 04-03-20 | 15:53 | 1

Goed gezien want waar is onze nationale BNers deugbrigade als ze daar echt nodig zijn. Frankie Lammers, Guusie Meeuwis, Johnny de Mol trekken alleen op een zonnige windstille maandagmiddag buiten het hoogseizoen onder het oog van de NPO camera dobbernegers het strand op in Lesbos. Als net als nu de vlam in de pan slaat hebben ze het net toevallig in hun rug denk want ik zie ze nergens meer.

Texacoballletje | 04-03-20 | 16:01

Zeg beste dames en heren van de regering..... Welke politieke, economische en militaire sancties heeft Nederland inmiddels aan Turkije opgelegd? Is de ambassadeur het land al uitgeschopt? Ik bedoel, we zijn inmiddels al een paar dagen verder en dat lijkt me ruim genoeg om iets te doen ipv alleen geschokt te reageren.... En ik heb vast jullie bliksemsnelle daadkracht even gemist....

Kloof2012 | 04-03-20 | 15:53 | 2

Altijd verschuilen de lidstaten zich achter Brussel. De EU zal dus moeten ingrijpen. Bijvoorbeeld door economische maatregelen.

Heiner | 04-03-20 | 16:14

@Heiner | 04-03-20 | 16:14: Natuurlijk moet dat op EU/NAVO-niveau. En economische maatregelen lijken me een prima begin. Maar doe iets!!!! Of zou dit net gebeuren tijdens maandelijkse grote EU-verhuizing van Brussel naar Straatsburg? Dan zijn ze natuurlijk druk met inpakken en weer uitpakken.... Zal je net zien!

Kloof2012 | 04-03-20 | 16:26

Volgens Jessias moeten wij onze verantwoordelijkheid nemen, oftewel toegeven aan de chantage van Erdosnor. We zouden natuurlijk ook alle betrekkingen met Turkije kunnen bevriezen en als internationale gemeenschap dit land onder druk zetten.......

Kukooo1 | 04-03-20 | 15:52 | 1

Is het een idee om een migrant-o-meter in te richten? Bijhouden wie van de voorstanders van migranten - gezien het woningtekort - zelf al migranten in huis heeft genomen? Voorlopig zal het Klaver 0, Van Ojik 0, .. 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, .. blijven, schat ik zo.

Harry.Langezwaal | 04-03-20 | 16:04

In 1 woord: Nee! Nee tegen de opruiende Turken! Nee tegen deze gedwongen volksverhuizing! Nee tegen de Turkse inval in Syrië!

DeutschlandUberAlles | 04-03-20 | 15:50 | 2

Toen niet, nu niet, nooit niet! heb ik wel eens gehoord uit D66 kringen.
Of ging dat hier niet om?

Nuchternederland | 04-03-20 | 15:52

@Nuchternederland | 04-03-20 | 15:52: eigenlijk doelde ik op de Italiaanse invasie in wo2 van Griekenland! Ondanks interne verdeeldheid destijds, kwam later ook een burgeroorlog uit voort, verenigde Griekenland destijds onder het woord: NEE! En destijds met succes tegen de Italiaan

DeutschlandUberAlles | 04-03-20 | 15:56

Nou lekker dan! Een beetje het water kapot schieten. Tsss! Wel een mooi groepie maakt ie ervan trouwens.

LoesjeP | 04-03-20 | 15:50

Die eu-opper troela en die Michel waren er gisteren toch heen geweest?
Ik verwacht eigenlijk een wending zoals die nadat Van Baalen en z'n kornuit in Kiev raar gingen lopen doen.
En vermoedelijk gaan de grieken de zwarte piet weer krijgen want Erdo heeft ze bij de ballen.

Mijn 2 centen.

Gazzerop | 04-03-20 | 15:49

Welkom welkom welkom.
Nu komen ze wel uit (oorlogs)geweld.
/Asiel advocaat modus uit.

Is dit nog nieuws? | 04-03-20 | 15:49

Wie heeft er voor gezorgd dat de stroom massaal op gang kwam?
Angela Merkel, met haar WIR SCHAFFEN DAS.
Nu hoor je haar niet meer, helaas triest voor de echte vluchtelingen, Europa wordt veel te druk en te vol, dankzij de economische gelukszoekers.
Hoe lost men dit op? Ik heb geen hoop meer op een goede afloop.
Als deze mensen binnenkomen, dan staat over een maand weer 100.000 mensen aan de poorten te rammelen, gaat door tot al die landen in het MO ontvolkt zijn en Afrika leeg.
Wie dit niet wil zien pleegt zelfmoord.

jan6894 | 04-03-20 | 15:49 | 1

Nee, degenen die het wel zien maar er niks aan doen, die plegen zelfmoord.

Drefbon | 04-03-20 | 16:08
-weggejorist-
Conan de Rabarber | 04-03-20 | 15:47

False flag van Erdo. Binnenkort zal Turkije Griekenland aanvallen en zal hij proberen het Ottomaanse Rijk in ere te herstellen.

DrumPiet | 04-03-20 | 15:47 | 5

@Idiot456 | 04-03-20 | 15:54:
Uiteraard niet. Die blijven hier als vooruitgeschoven post, en infiltreren in de politiek, zorg, onderwijs, en krijgen veel kinderen die dat ook weer doen etc..
Erdo noemde dat ook in een speech, iets van overwinning via de baarmoeder. Hij heeft er in Turkije nog genoeg over om soldaatje te spelen.

Deksmaat | 04-03-20 | 16:02

@Idiot456 | 04-03-20 | 15:54: Zou je als sergeant of luitenant een stelletje Turken (prinsjes) uit Nederland in je peloton willen hebben?

Heiner | 04-03-20 | 16:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Niet zo gek toch?
Ik snap de ophef niet.

Kaas de Vies | 04-03-20 | 15:44 | 5

@Kaas de Vies | 04-03-20 | 15:46:
Nee, de ophef.

DrumPiet | 04-03-20 | 15:47

Ophef om iets dat je al verwachtte is inderdaad onnodig.

Quib | 04-03-20 | 15:49

@Kaas de Vies | 04-03-20 | 15:46: Bron?

Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 16:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien kunnen ze die kanonnen van Navaronne weer in elkaar zetten.

laurentius | 04-03-20 | 15:44 | 1

+1

Toen werden er nog films gemaakt!

Kapitein Sjaak Mus | 04-03-20 | 16:25

Ok oorlog tussen NAVO landen. Welke kant kiest ons kabinet?
Als ik naar Griekenland vertrek , om Europa te beschermen. Krijg ik dan ook een; uitkering., woning met toebehoren etc ?

am*dam | 04-03-20 | 15:44 | 3

Ons kabinet past het protocol aan.

Kaas de Vies | 04-03-20 | 15:44

@Kaas de Vies | 04-03-20 | 15:44: ten voordele van de aanvallende partij zoals gewoonlijk

Idiot456 | 04-03-20 | 15:55

Wel met KLM vliegen dan! Een jaar na aankoop is het aandelenpakket van de staat in waarde gehalveerd. Gelukkig hebben ze ook nog aandelen ABN... oh wacht...

wilderst | 04-03-20 | 16:26

Pakken de Grieken het eindelijk eens stevig aan begint het gehuil weer.

zuurtjeregen | 04-03-20 | 15:43

Als je een Turk en een Griek naast elkaar zet, wie vertrouw je dan het meest?

UnderCovert | 04-03-20 | 15:43 | 5

Die ander!

old shaterhand | 04-03-20 | 16:00

Tijd voor het spelletje "herken het citaat".

"Wantrouw de Grieken, vooral als ze met geschenken komen"

"Turk rijmt niet voor niets op schurk"

Kapitein Sjaak Mus | 04-03-20 | 16:23

Als de vos de passie preekt, boer, let op je ganzen!

Is dit nog nieuws? | 04-03-20 | 16:28
▼ 2 antwoorden verborgen

De EU zorgt voor wrede.

Timide_Aso | 04-03-20 | 15:43 | 1

Dyslectische mensen maken hun zinnen nooit.

Quib | 04-03-20 | 15:53

Turkije beschuldigt Griekenland. Dus een land dat een invasie in een ander land pleegt met onduidelijke doelstellingen en daar mensen doodt en verwondt. verwijt een ander land dat ze hun grenzen bewaken. Waarom neemt Turkije ze niet terug?

Heiner | 04-03-20 | 15:43 | 2

Gebeurt wel vaker in de geschiedenis.
Beproeft concept.

Kaas de Vies | 04-03-20 | 15:45

En waarom wordt de Turkse invasie en bezetting van Idlib nog getolereerd. Dat is de bron van alle problemen.

MaarFeitelijk | 04-03-20 | 16:25

Wat een trieste situatie.
Gelukkig hebben we de EU.
Sargentini zal het eigenhandig oplossen!
Maar we krijgen alles wel terug met rente........

pibasso | 04-03-20 | 15:42 | 2

Die rente wordt betaald in vluchtelingen zeker?

hxl | 04-03-20 | 15:49

@hxl | 04-03-20 | 15:49: nee, naar als ik iets over Griekenland lees, zie ik iedere keer die dikke Jan Kees "manboob" de Jager roepen dat wij alles terugkrijgen met rente. Sorry, kan er niets aan doen. Heeft niets met deze trieste, door Erdogan aangewakkerde, toestand te maken.

pibasso | 04-03-20 | 16:02

Heel benieuwd naar de mening van Bertje Wagendorp. Die heeft al 100 migranten op zijn zolder.

Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 15:41 | 2

Bertje heeft een zeer irritant hoofd. Geef mij maar Sitalsing als politiek analist.

oldandwise | 04-03-20 | 15:45

Het begint eindelijk op een echte grens te lijken; als je er over probeert te gaan zonder daartoe gekwalificeerd te zijn krijg je problemen. Dat we dat nog mogen meemaken.

Harry.Langezwaal | 04-03-20 | 15:41

Op Cyprus gaat het ook spoedig loos

grindbak | 04-03-20 | 15:40 | 2

Op het door Turkije bezette gebied?

Is dit nog nieuws? | 04-03-20 | 15:57

Worden de Turken na 40 jaar bezetting terug gejaagd?

MaarFeitelijk | 04-03-20 | 16:23
-weggejorist-
Jan Passant mk2 | 04-03-20 | 15:39

Gelukkig gaat de EU dit allemaal snel oplossen.

Mr_Natural | 04-03-20 | 15:39 | 6

@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 15:40:
Toch wel apart dat jouw baas zowel meer geld naar Griekenland wilde sturen (Geen geld naar Griekenland heette dat geloof ik) en ook de deal met Erdogan vol ondersteunde.
Nu zal er toch ergens een keuze gemaakt moeten worden wie het volgende geld dat we niet geven, gaat krijgen.

Nuchternederland | 04-03-20 | 15:49

@Nuchternederland | 04-03-20 | 15:49: Als je geen deal met Erdo had gesloten, was Europa helemaal overspoeld met vluchtelingen/migranten. Zitten momenteel toch wel een paar miljoen Syriërs in Turkije.

Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 16:28

@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 16:28: Hoezo een paar miljoen Syriërs?
Er zitten ook Noord-Afrikanen, Centraal-Afrikanen, Afghanen en joost mag weten wat al niet meer in Turkije.

copywriter | 04-03-20 | 17:09
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken