Corona naar Nederland gekomen
KOOP MONDKAPJES HIER & SNEL - Duitse coronaknakker was in Nederland
Social
Nu komt het wel heel dichtbij, want Limburg is ook een soort Nederland. Een 47-jarige Duitser uit de buurt van Sittard besmet met corona probeerde Limburg te annexeren. In Limburg heeft men daarna carnaval gevierd: allemaal onder-de-rivieriërs die klef met elkaar staan te doen in het café, hand op elkaars schouder enzo. Half Brabant en Limburg derhalve besmet. Mooi en nobel einde toch, dat de polonaise the last dance was. Carnaval in Breda komen alleen maar mensen uit Dordrecht en Rotterdam, in onesies en kant-en-klare Primark-pakken. En voor je het weet hebben ze corona in Ter Apel. "De GGD is gestart met een contactonderzoek. Hierbij wordt nagegaan met wie de man in Limburg in contact is geweest en wordt van die personen de gezondheid getest. Als zij klachten krijgen, worden ze geïsoleerd. Het RIVM heeft niet bekendgemaakt waar in Limburg de man precies verbleef." Fok fok fok fok we gaan er allemaal aan. Megatopic met 1.200 comments hier. Tips om besmetting te voorkomen DAARRRR. Voor de meest actuele updates mét bronvermelding, check het fenomenale BNO News.
Update: klas van Fenne (16) uit Zeist eerste Corona-vluchtelingen.
Update: klas van Fenne (16) veilig thuis.
Update: Italië nu 325 besmettingen, 11 doden. Iran nu 95 besmettingen (geloven we NIETS van) en 15 doden. Naast Irans Gezonsheidsminister nu ook een parlementslid besmet. Een studie schat 18,000 besmettingen in Iran.
Update: Ook Algerije meldt eerste besmetting, dus Noord-Afrika lijkt aan de beurt. Egypte heeft er ook 1.
Update: Zwitserland heeft er ook 1, ze heeft het opgelopen in Milaan.
Denkvoer: 56-jarige dame in Sichuan, China testte 8 maal negatief tijdens een quarantaine van 17 dagen. De negende keer testte ze pas positief.
Update: WK shorttrack Zuid-Korea gaat niet door. Tijd om Suzanne Schultings Insta te loeren. Zuid-Korea staat nu op 1,261 besmettingen en 12 doden.
Update: Zien we China's incinerators eindelijk eens in actie. Met medisch afval, uiteraard hè.
Update: SCHOKKENDE BEELDEN HORRORHOTEL TENERIFE.
Update: Lijst Omtzigt stelt weer eens alleen maar vragen.
UPDATE: RIVM noemt contactonderzoek naar aanleiding van besmette Duitser die in een week in Limburg was en aan de grens met Sittard woont ONNODIG. Want de man toonde in Limburg geen symptomen en het RIVM houdt nog steeds vol dat besmetting alleen plaats kan vinden als er symptomen zijn. Het Amerikaanse RIVM spreekt deze stelling tegen.
Update: Nieuwe corona-dode in Frankrijk en drie nieuwe besmettingen.
Update: Vakantie zus Sywert van Lienden verpest.
Update: Inmiddels 19 doden in Iran.
Update: Duitse patiënt uit Selfkant IN KRITIEKE TOESTAND.
Update: De corona-Duitser die in Limburg was zat in het Boshotel Vlodrop. Hij zat daar op 8 en 9 februari.
Update: VK nu 13 besmettingen.
Reaguursels
InloggenIk maak me ernstig zorgen dat ondanks de ophitserij van de media er maar geen paniek wil ontstaan.
Wk shorttrack geannuleerd. En dan staat zo een miepke ja ergens begrijp ik het wel maar ik had liever mee gedaan. Zo raar om zo te eindigen. Ergens begrijp ik het wel?
Blijf maar schaatsen want denken is niet je sterkste punt.
Als we kippen of varkens waren geweest, waren we nu allemaal al preventief geruimd!
Volgens de PvdD zijn mensen gelijk aan dieren. Is een kwestie van tijd voor iemand een rechtszaak aan spant dan mensen hetzelfde behandeld moeten worden.
BERLIJN - Het nieuwe coronavirus is in Duitsland niet meer te traceren en het land staat daarom aan het begin van een epidemie. Dit zei de Duitse minister van Gezondheid Jens Spahn. Ziekenhuizen en werkgevers moeten zich hierop voorbereiden, aldus de bewindsman.
www.telegraaf.nl/nieuws/1649053453/du...
GRENZEN DICHT SOFORT!
Wanneer de grenzen niet gesloten worden en zwaar gecontroleerd, zijn onze autoriteiten schuldig aan iedere dode die in NL gaat vallen. Willens en wetens spelen met de levens van de onderdanen. Grote jongen en meisjes. Ik hoop dat julie het zelfde treft als die minister uit Iran, althans die naar vermoeden het virus heeft opgelopen. Doe nu eens wat!
www.quest.nl/mens/gezondheid/a2608611...
Aardig artikel over virussen die in de zomer geen kans meer hebben.
Waarom *kucht blok nog niet? (iraanse zieke minister)
twitter.com/MinBZ/status/123261853522...
oh...
twitter.com/osc2nuke/status/123268971...
🎶 Jij bent welkom 🎶 (allemaal)
"Hij zat daar op 8 en 9 februari."
Ongeveer 2 weken incubatie... Kan de beste man niet in NL besmet zijn geraakt RIVM??? Geen reden tot onderzoek?? man man man.
BosHotel (ook wel HOEREN KEET).
Ligt ongeveer 2 KM ( MAX) van de Duitse grens.
De vraag is:
Was hij daar met zijn (inmiddels besmette vrouw, die werkte in een kinder dag verblijf)........
Just saying..........
Ëén ding weet ik zeker, dat je je voorlopig niet moet laten volkotsen bij neukseks.
Waar is dat T-shirt in the GS shop?
Zodat we het een van het ander kunnen onderschijten.met de tekst:
- droog neuker
Event 201 pandemic exercise. Type dit in je browser. Dit is een computer simulatie over een terroristische virus aanslag op 9 november 2019 de naam van de virus is corona virus.
Bij 14% van de genezen-verklaarden komt het virus doodleuk weer terug. Bron: www.yomiuri.co.jp/world/20200226-OYT1...
Japanse toerleidster die op 1 februari genezen werd verklaard, voelde zich niet lekker op 6 februari, liet zich testen, en bleek negatief. De 19e kreeg ze keelpijn, en nu is ze alsnog positief getest op het virus. Bron: www.yomiuri.co.jp/national/20200226-O...
Maar niemand heeft het nog over Balkenende gehad.
FAKE NEWS!
Verbodsborden zullen wel niet helpen. Maar als we nu eens afspreken dat we met z'n allen richting grens gaan blazen. Dan moet het toch lukken om het virus buiten boord te houden.
Duitser zijn met meer,en meer duitse windmolens in die regio.
Kim Holland weet daar meer van.
@wHiTeHaT | 26-02-20 | 17:04: Ik heb net met de LuftWaffeAbwherGeschutz gebeld.
Niemand kent Kim holland in Duitsland.
@wHiTeHaT | 26-02-20 | 17:09: Was je weer tegen jezelf het praten?
@wHiTeHaT | 26-02-20 | 17:10: Man... hou je bek!
Updates gaan veel te langzaam hier op GS
- UPDATE: Crisis manager Zuid-Korea pleegt zelfmoord.
Bron: m.sedaily.com/NewsView/1YZ25XSKC3
- UPDATE: Vrouw van 47 jarige inmiddels ook symptomen.
( Vrouw werkte in Kinderdag-verblijf )
Bron: www.n-tv.de/panorama/Zweiter-Corona-F...
- UPDATE: Voormalig Verpleegster van 47 jarige Erkenzlaar vertoont Symptomen
(Even geen Bron, maar is bevestigd)
Even ter verduidelijking aan de niet zuidelijke Nederlanders.
Selfkant is eigenlijk een gebied waarvan niet echt vastgesteld is of het nu Duitsland of Nederland is.
Soort Golan hoogte wat niet uitgevochten is.
Hij is toch niet bij de Maharishi geweest hopelijk.
Maar daar kom je in ieder geval niet zomaar binnen.
Weet bijna niemand en kent ook bijna niemand.
De Maharishi heeft gewoon zijn eigen GELD..... yup......... hier in Nederlandistan.
Ga DuckGoogle zoeken dinges.
Virussen profiteren in het algemeen van het gedrag van homo sapiens: eerst lekker met vreemden bij elkaar kruipen en als het spannend wordt zich zo snel mogelijk richting eigen kring begeven. Gaan nog eens heel groot worden, die virale aandoeningen.
Ik zit me hier inmiddels de pleures te panikeren met mijn copd, dat overleef ik nooit.
Binnen blijven, online bestellen.
Doet deze gast ook in Wuhan.
Echt een aanrader om zijn soort van real-life verhaal te volgen in Wuhan.
twitter.com/WLaowai8
Dood gaan we allemaal, u gaat mogelijk wat eerder dat is alles.
Ik roep het al jaren....geef die reserve Belgen terug aan Belgie maar neeeee. Nou dit komt er dus van. Corona.....
Dan raken we onze drugs economie kwijt. Is toch goed voor 10mjd per jaar.
Ik vind het knap hoe het RIVM het virus buiten Nederland houdt, toch...?! Haha...!
Gewoon niet opvolgen, niet testen, niet verdenken, enz
Het CDC en de WHO kunnen aan ons RIVM nog een puntje zuigen.
Als er ergens expertise aanwezig is..
RIVM heeft mensen langs de grens staan die het virus terug sturen. Zo houden ze het buiten. Goed he?!
Met de Q-koorts waren ze ook al zo snel.
@spamzuiger | 26-02-20 | 14:47: kletspraat. De RIVM denkt nog steeds dat de incubatietijd 14 dagen is en dat mensen niet besmet kunnen zijn zonder dat ze de griepverschijnselen vertonen. Domme eikels...
Die Duitser heeft dus in Vlodrop gelogeerd een week voordat hij ziekteverschijnselen begon te vertonen. En de RIVM concludeert daaruit dat hij het virus niet verspreid kan hebben omdat symptoomloze patiënten niet besmettelijk zouden zijn.
Hallo, RIVM, in welke bubbel leven jullie? Het is lang en breed bewezen dat het virus overgebracht kan worden door mensen die zich kerngezond voelen. Bijvoorbeeld in deze studies:
www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc20...
www.thelancet.com/journals/lancet/art...
Weten jullie het beter dan The Lancet en New England Journal of Medicine, RIVM?
En dan zo'n hoteleigenaar die zich door deze mafkezen laat geruststellen... ik zou de zaak dichtgooien, iedereen die er in die periode gelogeerd heeft contacteren en laten onderzoeken en zeker geen nieuwe gasten meer aannemen voordat alles grondig onderzocht en ontsmet is. Voor je het weet ligt de verantwoordelijkheid voor een nieuwe uitbraak op jouw schouders. Beroep je dan nog maar eens op die idioten van het RIVM als het misgaat.
Is dat niet het hotelletje waar men veelal naartoe gaat met gezelschap dames?
@wHiTeHaT | 26-02-20 | 14:02: 500 meter voor het Boshotel wonen de dames van plezier.
Zojuist in Tilburg gezien: een persoon afgevoerd vanuit een Pearl filiaal. Onwel geworden. Vrijwel meteen daarop iemand uit Jumbo filiaal afgevoerd want onwel neergekwakt.
Het kan natuurlijk volstrekt corona-ongerelateerd zijn, maar ik heb bij thuiskomst toch nog maar eens extra de handen gewassen.
RIVM heeft net gereageerd... Die twee hadden gisteren veel te veel gezopen... Niets aan de hand, het virus is niet in Nederland. Gaat u maar gerust slapen...!
Als directeur van verschillende scholen in het zuiden des lands voorzie ik toch wel wat problemen als kinderen, ouders en collega's terugkomen van vakantie uit Italië of halfziek naar school komen na het vieren van Carnaval...
Bij verschillende besturen wordt besproken wat er moet worden gedaan, voordat maandag de scholen weer opengaan...
Lekker hoesten na het hossen.
@Harry.Langezwaal | 26-02-20 | 13:40:
Ze hosten.
Gooi die school dicht. In Heinsberg doen ze het ook al, daarnaast zijn ze in overleg om het ov en persoonsvervoer in te perken.
www.merkur.de/welt/coronavirus-deutsc...
Ik krijg net een nieuwsbrief van de school van mijn koter. Ram vol leuke dingen met blokjes. Nul over zorgen. Mijn koters zijn nu al “ziek” gemeld.
Blijft toch een lastige afweging...
Soort van lol nieuws (wel uit 'Die Welt' dus korreltje zout erbij).
Duitsers slaan aan het hamsteren.
www.welt.de/satire/article206143525/W...
Satire in Duitsland, Deutscher machen kein witzen!
Horrorgriep des doods.
De patient in NRW is niet zomaar in kritieke toestand. Hij ligt inmiddels aan de kunstmatig beademing.
www.merkur.de/welt/coronavirus-deutsc...
47 jaar.
Ik wacht even op de dagelijkse idioten die het RIVM nawauwelen met "er gaan alleen wat zwakke oudjes aan dood".
@Vage_eddie | 26-02-20 | 13:05:
Hij schijnt, heel toevallig nog een andere ziekte te hebben.
@Kaas de Vies | 26-02-20 | 13:07:
Kan zijn, maar onze samenleving heeft genoeg diabeten, etc, om het alsnog meer dan het gesuggereerde "griepje" te laten zijn.
@Kaas de Vies | 26-02-20 | 13:07: Hij had zich oorspronkelijk maandag al gemeld bij een arts, de anamnese was toen 'slechts' longontstekingverschijnselen
@Vage_eddie | 26-02-20 | 13:05: Brazilie heeft de eerst inmiddels ook gemeld.
In het erklenze ziekenhuis waar hij eerst was zou ook een verpleegster symptomen tonen.
@wHiTeHaT | 26-02-20 | 14:07: klopt, ze testen haar nu.
Zuid-Koreaanse crisis manager pleegt zelfmoord.
Bron: m.sedaily.com/NewsView/1YZ25XSKC3
Zoals ik het begreep is hij bij een verkeerscontrole door het lint gegaan. Reed tegen de vangrail, stapte uit. En sprong van de brug af.
Waarschijnlijk overspannen. Snap ik wel.
Heeft vangrail schade opgelopen?
Hij heeft genoeg gezien en kiest voor de snelle exit.
Ik wacht even op Kuifje, om te zeggen dat zulke scenario's tijdens griepjes ook gebeuren. Het lag natuurlijk aan de "overdreven reactie" van die crisismanager. Die was voor niks in de paniek geschoten, terwijl alle signalen van de boots on the ground zo rooskleurig waren.
@Vage_eddie | 26-02-20 | 13:04: Kom op man, nu overdrijf je zelf met je linkse stuiptrekking waarbij je maar eventjes iets te makkelijk de correllatie met zijn functie als crisis manager legt, omdat dat nu eenmaal zo goed in het narratief past. Let wel: ik ben geen fan van Kuifje en consorten, maar ik vind wel dat het geen zak uitmaakt of dit nu een virusje van niks is, of een mega-spanish flu-type virus: we moeten ten allen tijde de rust bewaren. Wat de media nu doen is bewuste sensatiezucht en paniekzaaierij. Zelfs als de werkelijke getallen het TIENvoudige van de gerapporteerde getallen zouden zijn, dan nog stelt het allemaal geen ruk voor in vergelijking tot andere virussen in de recente geschiedenis. Dat betekent niet dat ik niet begaan ben met de slachtoffers en me geen zorgen maak. Het betekent alleen dat ik mijn hoofd koel houd en niet gelijk een alu hoedje op mn kop zet. Ik hoop ook ten zeerste dat ik gelijk heb; dit keer niet vanwege mijn uit de kluiten gewassen ego.
@Gladiator Fap | 26-02-20 | 13:29:
"We moeten ten allen tijde de rust bewaren"
Dat zei geen gladiator.
De zeiden: Ave Caesar, morituri te salutant.
Ik kan me slecht een groter falen als mens voorstellen.
2 gevallen in Madrid.
Verwacht Italië scenario.
Stay safe Cheese!
Laat Kaas maar gillen.
Ach ja griepgolfje maar dan net iets anders, toch...
Een griepfolfje inderdaad, maar dan met de bijzonderheid dat er tien keer zoveel mensen omkomen als bij een normale griep. Dat vat het wel zo'n beetje samen.
@Ivoren Toren | 26-02-20 | 12:31: De mexicaanse griep gaf anders ook redelijk wat doden.
Griekenland nu ook aan de beurt..
Ook zonder virus-in-aantocht is het verstandig een overlevingsplan voor een maandje ofzo te hebben. De economische verwevenheid zorgt dat het veilige gevoel van "altijd genoeg", nooit gebrek gebaseerd is op een kaartenhuis.
Vorige week 196 rollen toiletpapier aangeschaft (was als eerste uitverkocht bij de paniek-plundering van supermarkten in Noord-Italië) en twee weken geleden al een voorraadje mondkapjes online gekocht (FFP3), evenals 9,5 kilo pandan-rijst, voor 3 maanden medicijnen en een mega-pot hand-gel zoals ze die ook in ziekenhuizen gebruiken. Voorraadkast puilt uit met potten van Hak. Kan met een gerust hart gaan Netflixen als mannen in witte pakken mijn voordeur gaan dichtlassen.
e 25 miljard per jaar voor het klimafaat (Alleen NL) = binnen half jaar een vaccin.
Klimaat is een veel grotere en serieuzere bedreiging voor de wereld dan het Coronavirus.
@Japannert | 26-02-20 | 12:08: dus? Wat stel je voor.
@Japannert | 26-02-20 | 12:08: ja joh? Daar helpt geen mondkapje tegen.
@Japannert | 26-02-20 | 12:08:
De gemene deler van die twee is overbevolking.
Als men echt ballen wil tonen moet men er ondersteund door vergaande automatisering een éénkindregel doorheen duwen.
Eerder in de geschiedenis was dat onmogelijk, omdat arbeid door mensenhanden verricht moest worden.
@Japannert | 26-02-20 | 12:08:
Is er al een vaccin voor het klimaat-virus?
@Vage_eddie | 26-02-20 | 12:16: In Nederland worden al gemiddeld minder dan 2 kinderen per gezin geboren, dus dat is niet nodig.
Gisteren in de krant:
Terwijl de gemeente Rotterdam (u weet wel, die stad van 'niet lullen maar poetsen') extra vaart zet achter het opzetten van quarantaine-centra, zet de gemeente Amsterdam extra vaart achter de financiering van de opvang inclusief yoga-lessen van illegalen, sorry, 'ongedocumenteerden', sorry, 'mensen zonder geldige verblijfspapieren. Zeven miljoen (!) in zes weken tijd door de hurk-wc gespoeld. Dit alles onder leiding van wethouder Hufter Groot-Wassink (GL), gespecialiseerd in het opsteken van zijn linker middelvinger naar autochtone mensen mét geldige verblijfspapieren.
@elco485 | 26-02-20 | 12:36:
Minder westerse kinderen jah. Daartegenover staan gemiddeld 4 bonobo's van onrendabele import.
@Peter Emile | 26-02-20 | 12:37: Rotterdam heeft Erasmus MC en Havenziekenhuis gespecialiseerd in virusinfecties en tropen ziekten. Die werken weer samen met IJssellandziekenhuis en Sint Fransiscusziekenhuis. Wat ik begreep zijn die er al helemaal klaar voor. Hebben kamers en lab al klaar staan. Voor EMC is dit natuurlijk geweldig, kunnen zich weer eens uitleven op wat nieuws.
Wat heeft Amsterdam behalve de wallen, drugs, toerisme, kakballen en een verbod op straattegels?
@Bixby | 26-02-20 | 14:30:
AirBnB. Comfortabel in quarantaine. Gratis mondmaskertje. RIVM goedgekeurd.
Kost wel 10 keer zo veel dan anders.
Porcodio, de zus van Sywert! Nu komt het ECHT dichtbij.
Corona komt naar je toe deze zomer !
Omdat het RVIM weigert te communiceren, alvast zaken om over na te denken.
Kijk hoe Italië en ook Duitsland het aanpakt. Dit gaat hier ook gebeuren.
Bereid je voor op regio's die op slot gaan. Scholen dicht, kinderopvang dicht, alles dicht.
Zorg dat je een normale voorraad essentiële zaken hebt. Eten, sanitaire voorzieningen, water en vul je EHBO doos aan. Je wilt namelijk niet naar de huisarts of apotheek of nog erger naar het ziekenhuis tijdens een uitbraak.
Was je handen! Mondkapjes zijn leuk, maar vergeet de handschoenen en bril niet.
En alvast Netflix series offline beschikbaar maken.
P.s. vergeet cash geld niet.
COL!
@Langshetrandje | 26-02-20 | 11:20:
COL?
Corona out loud?
@Kaas de Vies | 26-02-20 | 11:21: Coughing out Loud
@Langshetrandje | 26-02-20 | 11:27:
Haha briltand
cash geld is 1 grote bacteriezooi. Zou ik in tijden van virusuitbraak juist niet gebruiken, of het wisselgeld lekker als fooi achterlaten.
Water komt uit de kraan in mijn gemeente!!
@Schemerlamp | 26-02-20 | 11:32:
Daarom moet je het ook nu pinnen.
@Vlotgetrokken | 26-02-20 | 11:37:
Scenario.
Evides medewerker heeft Corona.
Gaan ze eerst alles 1 dag lang schoonmaken.
@Kaas de Vies | 26-02-20 | 11:41: Het is allemaal een gesloten systeem dus daar komt weinig bij.
@elco485 | 26-02-20 | 11:44:
Dan koop jij geen water, akkoord?
En een voorraad ouderwetse pornoblaadjes voor als de stroom uitvalt en je toch wat te rukken moet hebben.
De eerste groenten en aardappels gaan deze week de grond in. Tegen de tijd dat het blikvoer op is, heb ik dat nog. Waarschijnlijk is het "overdreven", maar dat is een risico dat ik graag loop, en hoe dan ook is het eten; ook als die coronacrisis met supermarktruns er niet komt. Als backup voor watervoorziening nog even een draagbaar waterfiltertje halen (worst case, en anders leuk hebbedingetje tijdens grote survival/wandelvakanties).
Deze week nog even de laatste medicijnen, zodat ik de komende 3 maanden de kuchende rijen bij de apotheek kan mijden.
Kan iemand een nieuw RIVM maken? Deze is stuk.
China moet een keer flink worden aangepakt. Want het is nu al de derde keer dat ze de wereld opzadelen met nieuwe ziekten. En ze kunnen best wat meer effort in het verbeteren van de hygiëne nemen en bijvoorbeeld die gare voedselmarkten met levende have sluiten. Of een keihard verbod op het eten van bepaalde dieren. Want het is geen toeval dit.
Dan kun je daar beter condooms gaan uitdelen, want als je 1,4 Miljard mensen op een kluitje hebt, kun je er donder op zeggen dat er een paar virussen hoogtij vieren.
... Bigi....
Doe eens niet zo China bashen.
@Is dit nog nieuws? | 26-02-20 | 11:50:
wat nou bashen?
pure constateringen.
@Gladiator Fap | 26-02-20 | 11:09: Moeder aarde is er klaarblijkelijk ook himmel klaar mee.
@vander F | 26-02-20 | 12:03: haha
Alsof Nederland China aan gaat pakken om de eetgewoonten.
Wil je nog een rauwe haring?
Onzin.
Spaanse griep kwam uit de Verenigde Staten.
Mexicaanse griep uit Mexico.
MERS uit het Midden-Oosten.
Ebola en aids uit Afrika.
@Gladiator Fap | 26-02-20 | 11:09:
Ehhh... per vierkante km heeft China 150 mensen wonen. Word dan leuk hier in Nederland met 400 inwoners per vierkante km.
@Logic_Rules | 26-02-20 | 13:15: klopt als een bus! Alleen vergeet je de kans dat van die 1,4 Miljard bewoners iemand besmet raakt per definitie al een factor duizend groter is, niet in de laatste plaats vanwege de mindere hygiene die Bigi Bana Boy al noemt. Doe dat allemaal in een snelkook pan en ik acht de kans op een Pandemie in China ook een beetje veel groter dan in NL. Het blijft een numbers game, jammer genoeg.
En toch.... moet ik dit keer het trollenleger vooralsnog gelijk geven: ik houd het altijd nog voor een schadelijk virus, ja, maar verder een mediaal opgeklopte storm in een glas water. Wedden dat we over, pak 'm beet, drie á vier maanden he-le-maal niks meer over Corona horen? Ik hoop dat ik gelijk heb!
Ik zie ook niet echt problemen. We hebben genoeg crematoria in Nederland.
@Wim Venijn | 26-02-20 | 11:06: Je bent dan ook echt een koning als je regelt dat je gasten bij het afscheid onder het genot van een corona met limoentje naar de tonen van Neil Young laat luisteren: It's better to burn out than to fade away...
Coronavirussen verspreidden zich veel minder snel zodra het weer wat beter wordt, over een paar weken is dit gewoon over.
@Japannert | 26-02-20 | 11:39:
Misschien een argument om de klimaatplannen in een la of rond archief te laten belanden?
Ik hoop dat je gelijk hebt, en ik acht de kans dat de boel uit de klauwen loopt ook niet groter dan, zeg 20%. Toch vind ik het dan al de moeite waard om wat maatregelen te treffen. De paar mondkapjes die ik alvast heb, gaan anders een paar maanden later toch wel op met klussen. Idem met wat blikvoer en spul uit mijn moestuin. Ik haal vast mijn vaste medicijnen op een klein voorraadje, om de rij bij de apotheek niet meer in te hoeven wanneer er hier overal gekucht gaat worden. Zodra het aantal besmettingen in NL bij de 10 ligt (top vd ijsberg, incubatietijd) ga ik OV mijden. Dan maar meer lopen en fietsen.
Is het voorzichtig? Ja, maar ik ben liever voorzichtig, dan de Sjaak.
Ik ben niet eens perse bang voor het virus zelf, maar wil ook voorbereid zijn op eventuele maatschappelijke ontwrichting. Je hebt maar een paar klootzakken nodig die volle winkelwagens gaan hamsteren en alles gaat op zijn gat.
Dat is tevens de reden dat ik bescheiden hamster: Ik neem al 2 weken lang bij elke keer boodschappen één of twee extra blikjes bonen, groenten, tonijn etc mee. Niks met abrupte impact.
@Vage_eddie | 26-02-20 | 12:33:
Dan pas het OV mijden?
@schoon-schip-maken | 26-02-20 | 12:49:
Het liefst stukken eerder, maar ik heb geen auto, dus soms moet ik wel.
Als ik al het geld en alle keuze had, zou ik mijzelf "opsluiten" in een riant landhuis met eigen jachtgronden. Helaas heb ik die keuze niet en moet ik het stellen met een vrij schraal inkomen, al dan niet afhankelijk van OV. Ook met preppen e.d. bestaat er iets als "te vroeg pieken".
Als ik nu al zou besluiten alle maatregelen die uiteindelijk misschien nodig zijn door te gaan voeren, zou ik tijdens de piek, wanneer je echt binnen moet blijven, al zonder geld voor mijn huur zitten. Of men daar dan op handhaaft en er gezien de omstandigheden coulance in hanteert of niet, is giswerk.
@Vage_eddie | 26-02-20 | 12:33: Juist, de maatschappelijk ontwrichting is het grote gevaar bij deze paniekaanvallen. Het zijn net een kudde schapen en als er een over de dam gaat dan volgen er velen. Niemand zit te wachten op een totale anarchie en leegroof van winkels. Waar is het gezonde verstand gebleven?
@MoonBeebe | 26-02-20 | 13:21: precies mijn gedachtengang... gewoon het hoofd koel bewaren. De media (en ook de politiek) speelt hier een heel dubieuze rol, omdat hun motivatie zeker niet altijd het wel en wee van het volk is (namelijk: Headlines en Stemmen). Het kan goed zijn dat de ontwrichting van de maatschappij uiteindelijk en op lange termijn meer slachtoffers op het geweten heeft dan het virus zelf.
"Wedden dat we over, pak 'm beet, drie á vier maanden he-le-maal niks meer over Corona horen? Ik hoop dat ik gelijk heb!"
Ik niet, het is maar net hoe je het bekijkt.
Als we morsdood zijn kunt u uw uitspraak niet meer rectificeren.
Parafraseer ik nu?
Ik herken weer die typische Nederlandse houding van het overtuigd zijn van onze eigen superioriteit. Want "natuurlijk" zijn wij beter dan die prutsers in andere landen. Dat vinden we toch alitjd van onszelf? Maar ik geloof er geen flikker van. Als de pleuris hier uitbreekt dan moet ik nog maar zien hoe de autoriteiten het oppakken. Ik heb, samasegge, er niet zo'n fiducie in.
Net als stikstof: de besmetting houdt vanzelf op bij de grens. Wij zijn een gaaf land.
Samasegge en fiducie in zo een zin vlak bij elkaar. Ik vind dat dus op de een of andere manier een warm bad.
De hele wereld is gek, behalve wij. Dat weet u toch, Bigi. Hoe langer en hoe vaker ik in het buitenland zit, des te vaker valt mij de bekrompendheid, de kleingeestelijkheid, de regelzucht en met name het misplaatste superieuriteitsgevoel van dit land op. Dwz, van een hoop mensen die nog alles voor zoete koek slikken wat de boven ons gestelden beweren, zonder zelf na te denken dus.
Eigenlijk zijn "wij" een heel slaafs en volgzaam volkje. Moet van dit, moet van dat en hoppa, we luisteren ipv ons af te vragen "waarom? Wie verzint deze onzin?"
Nederlanders zijn niet superieur. Reaguurders wel.
We hebben zo lang geen echte ramp of crisis meer gehad, dat er een illusie van onaantastbaarheid is ontstaan, die stand heeft kunnen houden.
Het is me ook al een paar keer opgevallen op vakantie: Glunderende, selfie-makende Nederlanders die in bergachtig gebied in de problemen raken door slechte voorbereiding. Als het misgaat bel je toch even de reddingshelicopter?
Mensen die beroofd worden omdat ze in landen waar ze de taal niet spreken met hun dure camera in wijken gaan lopen waarvan locals weten dat je er weg moet blijven. Allemaal van dat soort dingen; het is het gebrek aan nog zelf nadenken over veiligheid, gezondheid en overleven.
Waar je vroeger op eigen inschatting voor je eigen veiligheid, gezondheid en overleving moest zorgen, is dat nu steeds meer uitbesteed aan verzekeraars, advocaten, voorlichtingsorganen, etc. Als mensen een claim konden indienen tegen "het coronavirus" zouden ze dat eerder doen dan regelmatig hun handen wassen. De keerzijde van een paar decennia sociaal vangnet en goede medische zorg, is dat mensen het verleerd zijn om te overleven. Pleur ze zonder eten in de jungle en het eerste dat ze doen is kijken of er genoeg 4G is om een selfie met een tijger te kunnen uploaden.
Op zijn minst spreekt u nu van we,wij, ons/onze en niet meer jullie. Is dat vooruitgang of toch cant beat them join them ?
Of, kan naruurlijk ook nog, nu het dichtbij komt toch maar bij 'hullie' gaan ?
Verder heeft u wel gelijk overigens.
Ik krijg nu toch een sterk vermoeden dat het RIVM met instructies van bovenaf de hele boel aan het bagatelliseren is. Ik geloof er echt niets meer van wat zij verkondigen.
Handel is belangrijker. Het plebs mag doodneervallen.
Zelfde beleid tijdens de pest. Wel lekker consequent.
Niet voldoende sets om te testen aanwezig, want die kosten geld. IC bedden onnodig lang bezet, want zkh vol, omdat verpleeghuis vol en wachtlijst voor urgent en voor gaat.
Dat vermoeden heb ik ook.
Het kwalijke is dat het in dat geval geen medisch adviesorgaan is, maar een stuk politiek gereedschap om burgers te sturen.
Eigenlijk horen adviesorganen onafhankelijk hun raad te geven, en is het daarna aan de overheid om daar beleid op af te stemmen. De overheid kan alsnog kiezen om bijvoorbeeld een advies tot quarantaine te laten liggen.
Echter is in geval van escalatie dan de overheid laakbaar. Waarschijnlijk ligt daar het pijnpuntje. En wat betreft "paniek": Ik denk dat een RIVM dat waarschuwt voor gevaren uiteindelijk minder paniek veroorzaakt, dan een RIVM dat mensen niet voorlicht. Ook zie je in andere landen dat het onder de pet houden juist leidt tot enorme angst voor het onbekende, giswerk naar ernst van de zaak, etc. Ik merk in mijn omgeving langzaamaan dat de mensen dié er iets aan willen doen nog moeilijk aan goede info en voorschriften kunnen komen. Anderzijds is er ook een grote groep mensen nog zo slecht geïnformeerd dat ze de knopjes in de tram haast nog af zouden likken. Bij beide groepen valt winst te halen door een pro-actiever RIVM.
Corona. Je krijgt het of je krijgt het niet. In beide gevallen ga je dood. Misschien iets eerder in het ene geval. Geen reden tot paniek.
Een heftig verkeersongeluk. Het gebeurt of het gebeurt niet. In beide gevallen ga je dood. Misschien iets eerder in het ene geval. Geen reden om een gordel aan te doen/op te letten bij het oversteken/telefoon aan de kant te leggen tijdens het rijden/verkeersregels op te volgen.
Halve zool.
@Draak uit Brabant | 26-02-20 | 11:22: Beter ten halve gezoold dan ten hele gewaald.
Hahaa.
In beide gevallen ga je dood.
Als je een ijsje eet ga je uiteindelijk ook dood. Niet per definitie aan het eten van het ijsje...
@Is dit nog nieuws? | 26-02-20 | 11:49: :-)
En wat nou als je met een aantal maatregelen de kans enorm kan verkleinen?
"Paniek" bestaat natuurlijk in gradaties, maar "voorzichtigheid" is niks mis mee.
Of bent u ook tegen autogordels, condooms en aardlekschakelaars?
Of het RIVM nou wel of niet gelijk heeft, Corona komt hier toch wel. In dat geval kan je beter de rust bewaren dan paniek zaaien. Dat geeft namelijk alleen maar meer ellende.
Dus wij moeten verstandiger zijn dan het RIVM. Het is gudsgegeklaagd.
Hef dan het RIVM maar op, scheelt weer hoop centen en luister naar mij. Ik heb tot nu toe alles goed voorspeld en ik ben maar een simpele Kolonel.
Waarom hebben we het RIVM dan? Laat ze een echte baan gaan zoeken.
@Kaas de Vies | 26-02-20 | 11:04: Je rekent ons toch niets toch? Voor je advies.
@Kaas de Vies | 26-02-20 | 11:04: De enige functie van RIVM is uitbraken voorspellen ?
@Nichtsneues | 26-02-20 | 11:08:
Nee. Maar wel pro actief optreden.
Als er morgen een uitbraak is in Limburg, wat gaat er dan gebeuren? Weet jij het?
Rust: ja. Maar ook maatregelen.
Je kunt er niet zoveel tegen doen. Je krijgt het of je krijgt het niet. Een goede weerstand helpt wel mee. Veel groente en fruit, flink wat slaapuren maken. Straks als er wat meer gevallen komen goed nadenken waar je hoest, een beetje op elkaar letten en passen. Veel meer kun je ook niet doen. En ik ben het helemaal met je eens; niet in paniek raken.
@Quib | 26-02-20 | 11:48: goede weerstand helpt niet.
Goede gezondheid en leeftijd.
Je snapt het niet; we the people betalen het RIVM.
Dan mag je verwachten dat ze bij bedreigende ziektes alles zullen doen om verspreiding te voorkomen.
Maar zelfs de quarantaine maatregelen zijn onvoldoende.
Ik negeer de website vh RIVM compleet en volledig, voor een beter beeld van informatie bent u bij dit weblog aan het juiste adres.
@Kaas de Vies | 26-02-20 | 11:13: ja hoor. As donderdag en as vrijdag en...
@Is dit nog nieuws? | 26-02-20 | 11:49: Ja, gezondheid in plaats van weerstand. Nooit op die manier over nagedacht.
@NumbNuts | 26-02-20 | 11:49: Rutte wordt ook betaald door de belastingbetalers om te liegen. Deze man zijn coalitie en de rivm horen achter de tralies te zitten dan hebben je belastingcentjes nog een goed doel.
Zolang je rust niet met apathie, denial, plegma, luiheid, onwil, onmacht en het ontwijken van verantwoordelijkheid verwisseld.
Ik zou zeggen rusten kan je, als het over is.
Nu aan de slag. Protect yourself.
het laatste oordeelsdag is nabij en alleen de gelovigen worden opgenomen, maar eerst verschijnen de 4 ruiters van de apocalypse. Met de mayakalender en voorspelling einde van de wereld in 2012 is niks uitgekomen. dus nu toch maar slag om de arm en even afwachten wat het rivm gaat zeggen en welke EU protocollen worden opgestart
Ik hoorde net dat pestilentie van z'n knol geflikkerd is, oorlog en honger gingen in een scheur en lachten zich dood. de dood keek toe met een blik van "heb ik dat weer". De apocalyps is dus nog even uitgesteld.
Incubatietijd van 27 dagen en besmettelijk zelfs bij weinig of geen symptomen betekent dat dit virus niet te stoppen is. Het zal de hele wereld over gaan en veel mensen gaan besmet worden. Nu jezelf 30 dagen in je burcht verschansen heeft geen zin. Je wordt op dag 31 of volgend jaar wel gepakt.
Was gewoon wat vaker je handen, eet wat gezonder en (tegen het zere been) stop met roken zodat áls je besmet wordt je niet bij de 2% hoort.
De overheden hebben het compleet verkloot. Het Nederlandse RIVM vooraan. Wat een extreme prutsers zijn dat.
Precies, en je verder niet teveel zorgen maken, want stress is alleen maar slecht en je kunt er zelf toch weinig aan veranderen.
@Dirk III | 26-02-20 | 10:57: Wat is er dan verkloot ? Hebben we al 1 corona-patient in Nederland op dit moment of anders een hele epidemie in Nederland terwijl die in andere landen niet voorkomt ? Zijn er geen voorbereidingen getroffen ? Er is al veel bemonsterd bij verdachte gevallen maar nog niets gevonden. Dat jij niet weet wat er gebeurt wil nog niet zeggen dat er niets gebeurt...
Om dat virus maak ik mij geen zorgen, zoals je zegt, dat krijg je toch wel. Ik maak me meer zorgen om de paniek die uitbreekt in onze niet zelfredzame maatschappij. Als we daar eenmaal doorheen zijn is het business as usual. (met wat oudjes minder)
@Roeieber | 26-02-20 | 11:43: Ik denk dat dat precies is waarom de overheid in Nederland nog weinig zegt te doen. Maar onder water gebeurd er al van alles. Ziekenhuizen zijn zich al aan het voorbereiden.
@elco485 | 26-02-20 | 11:50: tuurlijk. Samen met China, Iran en Italië zit Nederland in het complot.
Send me an angel right now !
Zwitsers woedend op die onhygienische italiaanse mevrouw die bij Chiasso de grens overglipte. Vooralsnog dit ene geval.
Dat virus blijft nog een poosje tussen de Alpen hangen.
Attentie, attentie. Hier volgt een berichtje van Ab:
Uit uitgelekte statistieken blijkt inmiddels dat het virus alleen de
niet-rokers besmet. De maagdelijke longen van deze mensen
zijn zodoende zwaar de lul. Een voorlopige conclusie is derhalve dat
de Corona-pietjes geen interesse hebben in voorgeteerd weefsel.
Doe uw voordeel met deze informatie en steek uit voorzorg
een sigaar uit eigen doos op.
Shit ik was zo trots op mijn 3 jaar rookvrij en nu moet ik weer beginnen.
Is er ook een correlatie tussen leeftijd en sterfgevallen?Zijn het nu vooral ouderen die sterven of gaan jongeren er ook aan ten onder?
Er is geen virus dat selectief een groep bedient.
youtu.be/Rn5rlBmcxpU Vanaf 7:58 een zeer gedetailleerd overzicht per leeftijdscategorie. Kuifje heeft vanzelfsprekend veel betere cijfers beschikbaar, dat dan weer wel.
@Canis.bonus.es | 26-02-20 | 10:36: Indirect wel: een zwakke afweer betekent een slechtere kans op herstel.
www.worldometers.info/coronavirus/cor...
Hier nog een duidelijk overzicht
@Sqbar | 26-02-20 | 10:44:
Wie had dat gedacht?!
Gewoon preventief ruimen.
Te beginnen met iedereen die bij het RIVM werkt.
Ik zie TB er voor aan om full hazmat naar de TK te komen.
lijkt me wel geinig opzich.
img-9gag-fun.9cache.com/photo/aV046V8...
Kijk, zo kan het ook.
Ja, en dan bij thuiskomst dat masker afzetten en eens lekker in de neus peuteren.
Wat zijn de predikers van de grenzeloze wereld, de wereld is van iedereen, wij zijn wereldburgers en niemand is illegaal toch stil.
Was het niet Thierry die een aantal weken terug al naar het plan van aanpak vroeg?
En Femkes klas gaat die ook nog effe 3 weken in bewaring?
Update: lang leve het RIVM! Als die het zeggen is het waar!
Iets dat niet bestaat, kan je moeilijk naar vragen.
Als de Chinezen uit Wuhan zo slim zijn, dan zouden ze eens een Voedsel- & Warenautoriteit moeten oprichten ter voorkoming van medium-rare gebakken Vleermuisdijtjes op de lokale markt. Tegen 5G straling kun je je overigens afdoende beschermen met een hoedje van aluminiumfolie.
Rot op met je nepnieuws.
@Ivoren Toren | 26-02-20 | 10:39: Gestoken door een wesp... in Uw belangen???
Koekoek!
Hahaha. Kostelijk.
Tis wel fijn om te weten dat grote groepen Nederlanders geen gebruik zullen maken van het straks te verwachten vaccin.
Ik ga er ook geen gebruik van maken. Het vorige vaccin tegen een coronavirus bleek dodelijker dan het virus zelf. Wacht het wel eventjes af.
@Wim Venijn | 26-02-20 | 10:20: Coughing out loud en freeridend op uw omgevingsgenoten.
@Langshetrandje | 26-02-20 | 10:22:
Schiet wel aan het doel voorbij, doodgaan van het vaccin.
Remember vaccin Mexicaanse griep?
Er zijn weinig wetenschappen zo wetenschappelijk slecht als de medische wetenschap. Het is oogkleppen en farmacie dat de klok slaat. Vroeger heette de opleiding tot arts geneeskunde, tegenwoordig studeert met medicijnen...
@Langshetrandje | 26-02-20 | 10:22:
Op zich geen slechte strategie. Mondkapjes zijn vooral ter bescherming van anderen. Loop hoestend rond zonder masker en potentiële besmettingshaarden blijven op veilige afstand.
Ik ga voor de blender
@Wim Venijn | 26-02-20 | 10:24: ach gossie. Een antivaccer. Poetiepoetiepoetie... *liefkozend onder het kinnetje kriebelen doet*.
@guru? | 26-02-20 | 10:25: zonder pharma werd u 45.
Jippie á Jeeeee, ik krijg net een bericht dat mijn order vanuit Wuhan is verzonden. Alles komt altijd goed!
Mondkapjes besteld?
Materialistisch ben je van wieg tot graf....
Hoop Mofhef om niks.
Rivm zegt: ga maar rustig slapen.
Het is een kwestie van uren en dan is het alsnog in NL.
Geen reden voor paniek.
Wanneer POTUS zegt dat het goed komt, is dat belachelijk. Dr zit lekker lijn in.. alleen WHO en RIVM mogen liegen kennelijk
Ach. 7500 doden in Nederland! Dat is het resultaat van de laatste serieuze griepgolf die we hier gehad hebben.
@Canis.bonus.es | 26-02-20 | 10:20: POTUS Trump zei dat et in de zomer wel weg zou gaan en hij werd hartelijk uitgelachen. Nu hoor je het ook vanvirologen.
Griepepidemieen hebben we ook alleen in de winter. Het ene jaar erger dan het andere. Maar niet in de zomer. RS-virus, noro-virus.. het zijn winterziektes.
@Muxje | 26-02-20 | 10:22: Ruim 11 duizend in 2017/2018.
Waar ik eerst nog twijfelde of het RIVM gewoon incompetent was, is het nu wel duidelijk dat ze bewust desinformatie aan het verspreiden zijn. En dat is een zeer slecht teken.
Dat draaiboek is een lachertje... ze hebben, hou u vast, een app groep...
@Canis.bonus.es | 26-02-20 | 10:17: en een surveillancesysteem waar mensen die bellen in terecht komen en de peilstations voor griep (labtesten) zijn uitgebreid met Corona-testen. Niets gevonden overigens.
Volgens medis zou hij in midden en noord limburg zijn geweest. Stel dat hij in Roermond of venlo lekker carnaval heeft gevierd. Ga dan maar uitzoeken met wie hij contact heeft gehad. We zijn dan zwaar de Sjaak.
@horst... dan komt 't wel heel dicht bij Duisburg.
Ach zo erg is het allemaal toch niet, we hebben ruimte nodig, huizen komen dan straks toch vrij en alles is weer prima voor de overblijvers. Zou het dan echt bewust zijn gedaan?
It's the economy stupid.
Was van het weekend nog in Barbaresco en Nieve. Het sociale leven ging daar gewoon zijn normale gangetje. Restaurants vol en veel volk op pad. Wel ietsje minder toeristen dan gebruikelijk wellicht. Lock down en of paniek? Geenszins.
Waar is Omtzigt op uit? Die professor die hij aanhaalt zegt ook dat het aantal gevallen van Corona nu al veel en veel hoger ligt, omdat heel erg veel mensen die besmet zijn hooguit heel lichte ziekteklachten krijgen. Tot nu toe moet je eerst een hartprobleem of een longprobleem hebben voordat je getest wordt. Paniek om niets. Sinds wanneer gaat Omtzigt Nederland spiegelen aan een land als Roemenië. Gekte.
*worden gestaafd, infantiele en inferieure spelling des doods.
U bent besmet door het NPO virus.
Zijn je Hollandse pillen weer op?
Uw Nederlands over meervoudsvormen en vervoegingen in de bedrijvende vorm is ook vrij infantiel.
We kunnen met zijn alleen beter een hek om Limbabwe zetten en dan 20 jaar niet meer naar omkijken. Misschien kan Trump ons wel helpen.
Hahaha zegt iemand uit de Randstad?
@Kaan78 | 26-02-20 | 11:37: ik wacht op corona in Turkije en de berichtgeving daarover.
Ik stel voor om de naam te veranderen naar partij voor limburgers.
@Is dit nog nieuws? | 26-02-20 | 11:47: In tegenstelling tot NL heeft Turkije wel maatregelen getroffen. Niet bij deze... maar als we een echte pandemie krijgen waarbij mensen massaal dood gaan en volgens het kabinet het wel kan wachten tot de volgende AO overleg. Boek ik wel een vakantie naar een plek waar ze dat wel serieus aanpakken.
Het RIVM is erg druk met de bouw van hun nieuwe inspiratie toren met stilteruimte en grand cafe te Utrecht. Je wilt toch wel weten aan welk raam je straks doelloos naar buiten mag turen.
En iedereen maar lachen om die Alex Jones en zijn FEMA kampen.
Daar kunnen we nog steeds om lachen met zijn allen.
Trump wou ze in ieder geval gaan inzettenn, maar wordt tegengehouden door The Swamp.
Vanaf mijn vakantieadres in besneeuwd buitenland zie ik heel schaapachtig nederland weer in diverse paniekstuipen trekken. Want: WHO. Want: RIVM. Want: Codes. Dom nederland weet precies wat vooral iemand anders zou moeten doen of zeggen maar even zelf nadenken is er niet meer bij. Eigenlijk verdiend nederland dit virus gewoon ook. Horen we er ook weer een beetje bij.
men maakt er alleen maar een drama van vanwege de economische gevolgen. En omdat het lastig is om er Trump, Wilders of Baudet de schuld van te geven. Die 2% griepdoden hebben we elk jaar. Gewoon uit laten razen en uitzieken zijn we met een paar weken overal vanaf.
Normale griep is 0,1% fataliteit. Ken je cijfers.
@TheBurnerMan | 26-02-20 | 10:09: Lang verhaal kort: na 2020 zullen er jaarlijks ongeveer 10x meer groepsidentiteit vallen dan daarvoor.En dat ieder jaar opnieuw, totdat we allemaal voldoende weerstand hebben opgebouwd en de duidelijkheid wat af zal nemen.
@Ivoren Toren | 26-02-20 | 10:13: Ik haat autocorrect.
Maar, wanneer moeten de stofkapjes/mondkapjes nu op? Bij 2 besmettingen? Of bij quarantaine?
En hoelang kan je ze op hebben? Hoevaak vervangen? En waar moet je ze dragen? Op het werk? Alleen buiten? Of ook thuis? En hoe zit het met eten? Mogen ze dan af? Of alleen om een hapje eten te nemen? En bij het slapen dan?
Lastig lastig.
Iemand advies?
U gaat niet naar plekken waar mensen komen voor een hapje eten. U gaat naar buiten met een doel en stelt dit zo lang mogelijk uit. Het mondkapje en de handschoenen draagt u buiten en laat u buiten. Die raakt u niet aan met blote vingers. Binnen wast u de handen. Uw grepen in huis maakt u schoon. De deurknop is hel. De handgreep winkelwagen is hel. Trapleuningen is hel. Alles openbaar waar iedereen aanzit, zoals ook geld, is hel.
U zou het zelf met enige moeite en hersens gebruiken kunnen vinden maar Whalla:
www.medicamarkt.nl/blogs/blogs/corona...
www.gezondheidsnet.nl/bacterien/besch...
@Denkhetnjet | 26-02-20 | 10:13:
Aan te vullen met een desinfecterende gel met 70% alcohol.
@Roadblock | 26-02-20 | 10:13: Een bacterie is geen virus. Een bacterie is een eencellig organisme, een virus is dat niet want het heeft geen eigen cellen. Anti-biotica werkt alleen bij een bacterie en niet bij een virus.
De graaf heeft eind vorig jaar een virus overwonnen. Dat was het pokkenvirus en de graaf heeft momenteel veel antistoffen in het lichaam en kan dit corona virus makkelijk weerstaan. Besmet raken met een pokkenvirus is ook geen lolletje, je hebt 24/7 pijn, echt ondraaglijke pijn en kun je alleen bestrijden met pijnstillers zoals tramadol, oxycodon en andere morfine-achtige stoffen. Je lichaam moet het uiteindelijk zelf doen. Zo zal het met corona waarschijnlijk ook wel gaan.
@Lupuslupus | 26-02-20 | 10:44:
Met alle respect WolfWolf, lees de beschrijving van een Gel als Sterillium eens door.
Vooral het gedeelte betreffende: virucide -
virucide bij omhulde virussen(incl. HBV, HIV, HCV).MNV en rotavirus.
@Graaf Monte Cristo | 26-02-20 | 10:58: De ene antistof is de andere niet. En je afweersysteem kan ook nog teveel zijn best gaan doen zie: cytokine storm.
Nou RIVM, dus geen onderzoek want geen ziekteverschijnselen.
Better safe dan sorry geldt niet voor deze club.
Wel voor de natuur. Dan worden alle modellen een beetje bijgesteld. Maar voor mensen is het niet zo relevant m
Daarvoor worden inderdaad direct maatregelen getroffen.
Allemaal de schuld van Baudet en klimaatsverandering.
ja ja, omdat Baudet terecht de jaren 90-linkse milieu-volkertjes van het RIVM in twijfel trekt
Reaguur dan niet.
Hoppa: AEX weer -2%.
Ben normaiter niet van de alu hoedjes maar iets zegt mij dat dit virus meer is dan dat ons verteld wordt. Met een officieel iets hoger dodental dan een gemiddelde griep is de wereldwijde paniek en dito maatregelen aan de extreme kant.
Iedereen zit in het complot.
The depopulation agenda cannot be stopped.
Hmmm. Roermond. Outlet. Broedplaats van Aziaten, vlak bij besmettingsgebied.
Ik denk dat het er een stuk rustiger gaat worden.
Hilarische verslagleggingen van de Persgroep msm... allemaal even een graantje clicks meepikken van de corona gekte, heerlijk!
Update: Lijst Omtzigt stelt weer eens alleen maar vragen.
De vragen die ik gister mijn werkgever stelde (School + Commericieel bedrijf die mij uitleent aan de school - Noord Nederland) was dat ze afwachten wat de GGD zou adviseren. Er worden 0, ik herhaal: NUL voorzorgsmaatregelen getroffen.
Geen preventief desinfectie, geen toegevoegd advies aan handen wassen, hoesten of niezen.
NUL.
Leuk, dat onderwijs met kinderen die van wintersport terug zijn gekomen, en wetende dat er een aantal naar Tirol zijn geweest.
Maar ik maakte mij te druk volgens de directrice van de school, en mijn leidinggevende bij het bedrijf.
En daar hebben de directrice en je leidinggevende natuurlijk ook gewoon gelijk in.
GGD, RIVM en WHO zijn volkomen nutteloos. De WHO blijft gewoon volhouden dat het geen pandemie is, alles voor de centen/economie en om geen paniek te zaaien. Die idioten beseffen niet dat mensen juist in paniek raken doordat ze niet goed of helemaal niet voorgelicht worden. Ik wens u veel sterkte en wijsheid.
Wat voor nut heeft preventief desinfecteren ? Dat je zeker weet dat er geen corona zit op de dingen waar toch al geen corona op zat ? Nuttig ja.
@Cuban8 | 26-02-20 | 10:03: tot 8 tellen lukt nog wel?
@Zhukov | 26-02-20 | 10:01: Lekker kort. Goede onderbouwing ook.
iedereen gaan leren hoe je goed desinfecteert terwijl handen wassen met zeep prima werkt en al uitgebreid beschikbaar is? Mensen met klachten worden door de huisartsen afgevangen en door GGD getest. Dat gebeurt al. Het is niet zo dat in Tirol nu een speciaal risico is op corona als je daar hebt rond gelopen. Alles kan maar iedereen testen kan niet en is zinloos. Zonde van alle moeite, dat gaat ook ten koste van de echte gevallen die je dan eerder gaat missen.
Wist je dat er dagelijks bijna 2 mensen dood gaan in Nederland door het verkeer ?
uit de RIVM FAQ:
Moeten we in Nederland niet meer maatregelen nemen om het virus tegen te gaan?
Achter de schermen wordt hard gewerkt om mogelijke patiënten in Nederland te identificeren en op te vangen. Daarbij houden we er rekening mee dat de ziekte ernstig en besmettelijk is. We bereiden ons voor op een ernstig scenario, voor het geval de situatie toch ernstiger blijkt dan eerder was verwacht. Het heeft op dit moment weinig nut om bijvoorbeeld alle mensen die het land binnenkomen te controleren op koorts. We sporen dan vooral mensen op met griep en verkoudheid.
@Nichtsneues | 26-02-20 | 11:26:
Ik heb geen vertrouwen meer in het RIVM.
Mensen die een aantal weken geleden nog op hun site hadden staan, dat het virus niet besmettelijk zou zijn, terwijl het in China volop aan de gang was, kan ik niet meer serieus nemen.
Mensen die alleen de Nederlanders die uit Wuhan kwamen, in huis-quarantaine lieten gaan, OMDAT de Chinese overheid dit eiste, kan ik niet meer serieus nemen.
Mensen die Nederlanders die op de Diamond Princess waren geweest op eigen gelegenheid naar huis lieten gaan, terwijl de Israelische Gezondheidszorg ze alsnog 14 dagen in quarantaine lieten gaan, met als resultaat een besmette persoon, kan ik niet meer serieus nemen.
Achter de schermen wordt hard gewerkt- Hoe dan? Waar dan?
Het heeft weinig nut bla bla bla. Maar waarom nemen andere landen WEL maatregelen?
En dat geneuzel dat er mensen in het verkeer doodgaan, bewaart u maar voor het moment dat u het zelf krijgt.
Weet je wie er ook geen Duitser was?
Greet Hofmans?
Günther, "you're not german you're an idiot ".
Mondkapjes zijn overigens zinloos, maar mensen houden nu eenmaal van schijnveiligheid.
Niet alleen met mondkapjes hoor, veel mensen:
Nee ik doe het veilig met condoom, maar vervolgens likken en slikken als Lassie.
@FLP_du_Stok | 26-02-20 | 09:57:
Gewoon wikkelen in de verhoudfolie.
Nah, mondkapjes zijn helemal niet zinloos, althans als het virus hebt en geeft om je omgeving
@litebyte | 26-02-20 | 10:02: Ook als je het virus niet hebt beschermt het tegen de hoest'druppeltjes' van een ander. Want het gaat er niet alleen om wat je uitademt maar ook wat je inademt. Je hoeft geen Einstein te zijn om dat te snappen maar ja, dat is voor sommigen te hoog gegrepen.
@Lupuslupus | 26-02-20 | 10:07: Ik begrijp dat jij denkt dat er geen vochtdeeltjes door een mondkapje heen kunnen. Dan moet je er voor de lol eens eentje vullen met water en kijken wat er gebeurd. Je hoeft geen Einstein te zijn om dat te snappen maar ja, dat is voor sommigen te hoog gegrepen.
@Lupuslupus | 26-02-20 | 10:07: druppeltje? Het virus meet je in nanometers die qua grootte gewoon door de meeste mondkapjes heen gaat.
Vandaar dat FFP3 maskers gedragen worden door medici bij alle besmettelijke ziektes die via de lucht verspreid worden. Werkt gewoon, klets geen onzin.
Jah die papieren zakdoekjes aan 2 touwtjes, dat werkt nauweljks.
Onzin De FFP3 of de N99 mondkapjes zijn zeer veilig.
@Cuban8 | 26-02-20 | 10:30:
Wilt u de onzin verkondigen prijs 2020 winnen?
Heeft u eigenlijk ooit de specificaties van een FFP2 of FFP3 masker doorgenomen?
U geeft uw bek maar een duw.
Weet u wat? Gaat u het RIVM maar vertellen dat de door hen verplichte mondkapjes zinloos zijn.
lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19
Langzaam maar zeker verbetert de positie van de pensioenfondsen de komende tijd.
Elk nadeel heb zijn ........
Corona komt naar je toe deze lente...
Mensen die zich hier (nu al) druk om maken gaan ook vast niet naar buiten als het onweert, stel je voor dat je wordt getroffen door de bliksem.
'If you panic, panic first' zeggen ze op Wall Street. Valt wat voor te zeggen.
Dan gaat u toch lekker met vakantie naar Noord-Italie?
We moeten hier gewoon even doorheen. Het gaat een heftig jaar worden, dat wel. Maar er is niks meer aan te doen. Dit hou je niet meer tegen.
Tijd om Gretha uit te nodigen in Nederland?
Gretha zal dit juist toejuichen. Minder mensen = minder CO2.
Krijgen we nu ook een motie waarin het verboden wordt om Duitsers te discrimineren net zoals laatst met de Chinezen?
Even Lex van Radio 10 bellen?
Grenzen dicht voor Duitsers!
Willen jullie meer of minder Duitsers???
Duitsers hebben zich nooit wat van grenzen aangetrokken....
Als je nog wat te verkopen hebt op marktplaats moet je het nu doen! Der komt straks een partij zooi los op de markt....
De enige Corona die telt is de Corona Superieur van Hajenius
Nou met zo'n leuke en originele en verpletterende opmerking is mijn dag al weer goed….. Krijgen we ook nog de oorverdovende grap over Corona bier?
Baudet verzocht tot 2x toe een debat in de TK...... weggehoond!,
immers Rivm .......... wat een land!
met dank aan het kartel!
Als je (de overheid) nu maar lang genoeg gaat roepen dat er geen besmettingen zijn dan vergeet een ieder het vanzelf en denken ze alleen griep te hebben, zeker nu het toch onthoudbaar begint te lijken.
Net als met de boeren en leerkrachten en weggestuurde VVD-ers, mensen worden er vanzelf zat van en praten er niet meer over.
Du Stok, daar lijkt het wel op...
"Megatopic met 1.200 comments hier. Later meerrrrr."
@Mosterd | 26-02-20 | 08:15
-
Gaat e.e.a. in dit tempo doorrrr, volgt er "later" vrees ik eerder minderrr, minderrr, minderrrr Corona follow-up, beste redactie.
-
Winter is coming
En buiten ligt de frost
nog, of al?,
in elk geval nogal,
uitdagend op het matte gras,
het is luchtdroog,
ugh,
in mijn gemarineerde hoofd,
gaan wankele zeebenen
een gevecht aan met de golven
ikzelf, held op 1 pantoffel
en een kruik,
schop met mijn schenen
tegen diegenen zonder pit
'k noem geen RIVM
die reeds waren verdoofd
zij die de Muur bestormden wilden
via?
lousy Corona test kits
Alternatief voor mondkapje: Inlegkruisje, elastiekje eraan .... klaar.
Voor regeringsleden en anderen met een grote waffel : Tena-lady max met weck-elastiek.
@pa_niek | 26-02-20 | 09:30:
Een kenner!
2 tampons in je neus werkt ook.
Als ze nog vochtig zijn kun je het daar ook van krijgen heh bijdehand
En die koortslip gaat vanzelf wel weer over.
@schoon-schip-maken | 26-02-20 | 09:37: je vergeet de belangrijkste 3de en 4de.
ILF2 | 26-02-20 | 09:01 @: ze zullen toch niet zo gek zijn om die gasten NU te gaan ophalen ?Ik weet dat ze er toe in staat zijn.. maar NU even niet ?
De F1 gaat dan ook niet door. De zeehondjes kunnen weer rustig ademhalen.
Wat dacht je van de wormen onder de grond.
Had nog zo gehoopt dat we, net als in '14-'18 erin zouden slagen neutraal te blijven. Helaas...
We gaan met een beetje geluk wel stevig richting CO2 neutraal als dat virus een beetje doorzet, dat dan weer wel.
Misschien wordt t wel zo'n crisis dat m'n buurvrouw me straks eindelijk gaat pijpen voor een blikje tomatenpuree.
Ze zal vooral pijpen voor proteine rijk voedsel wat haar direct wordt aangerijkt.
@schoon-schip-maken
Bedankt voor de tip.
*tomatenpuree inslaat. veel*
Hopelijk doet ze haar gebit uit, ff die rand eraf.
Hahaha, de meest simpele mondkapjes, 2 maanden geleden 50 stuks voor 9.95 nu dezelfde voor 250.00!!
De ene z'n dood is de ander z'n brood.
Belachelijk he?! Echt over lijken gaan , letterlijk.
@obzzcure | 26-02-20 | 09:24: voorkomen van lijken kost wat deze dagen.
@obzzcure | 26-02-20 | 09:24: Nee, nog altijd figuurlijk. Letterlijk is als er lijken liggen, en je daar dan overheen gaat.
@Boogschuttertje | 26-02-20 | 09:29: En uiteindelijk is het slechts een verschuiving in de tijd.
Gelukkig heb ik dozen ingeslagen, for family only
Vanmiddag een afspraak met de notaris om in mijn testament op te nemen dat mijn erfgenamen verplicht worden om, mocht ik komen te overlijden door het virus, onder mijn nick verder te reaguren. Jullie zullen er dus niks van merken. gheghe.
Toch maar even bij de GGD gemeld dat ik zaterdag in Selfkant was. Word straks door verpleegkundige teruggebeld. Feest!
"En hebt u koorts? Nee? Nou dan is het goed hoor. Even in de gaten houden de komende dagen." Veel meer kan ze ook niet zeggen, maar niemand schiet er iets mee op.
Vast niets aan de hand hoor. Maar denk niet dat het slecht is om even te melden dat ik in ieder geval daar was.
@Erectus Giganticus | 26-02-20 | 09:28: niks aan de hand... gewoon even 3 weken in quarantaine blijven.
Ik was gisteren bijna van Monchengladbach door de Selfkant naar Sittard gereden, op het laatste moment toch maar via Venlo gereden. Pfff, komt wel dichtbij zo.
Dat wordt dan een nieuwe nick binnenkort.
Morgen naar het werk in geleen, collega tegenover mij komt uit de Selfkant, ook heeft hij een snor
Prachtige marketing van de mondkapjes maffia. Helpt namelijk geen ene reet, ja misschien een beetje als je het zelf hebt en niet wilt verspreiden. Maar zodra je het week zit je toch 14 dagen te Netflixen...
Leg mij dan eens uit 'deskundige', waarom al het medische personeel wat met het virus te maken heeft er verplicht 1 op moet hebben?
En waarom de RIVM ze ook verplicht stelt op zijn site voor professionals?
@Roadblock | 26-02-20 | 09:40: Ik denk, maar ik weet niet, dat verpleegkundigen e.d. zo'n maskertje dragen, hun ding doen, maskertje wegflikkeren, handen desinfecteren etc. en dan weer door naar de volgende. Dat is niet wat de andere mensen doen.
@John McClane | 26-02-20 | 09:46:
Dus het biedt bescherming.
Natuurlijk moet je het op de juiste wijze opzetten, en voorzorgsmaatregelen nemen bij afzetten, en daarna als besmet materiaal behandelen. Lijkt mij allemaal logisch.
Maar het verhaal dat ze niet helpen is bullshit.
@Roadblock | 26-02-20 | 09:40: Omdat bij professionals het risico veel groter is dat ze je in je gezicht niezen en dat is waar ze voor zijn. Als je ademt door zo'n ding gaat het gewoon via de zijkant naar binnen hoor. Er zijn al genoeg deskundigen geweest die dit hebben verteld en je hebt praktisch een diploma nodig om die dingen correct te gebruiken. En idd zijn het maffiapraktijken om bange mensen nu nutteloze dingen te verkopen met zo'n winst. Ik zou willen zien dat de regering daar eens paal en perk aan zou stellen en ze gewoon zou vervolgen en beboeten. Maar zal wel weer niet te stoppen zijn, maar je bent een rat als je het doet in mijn ogen.
@Sessine | 26-02-20 | 10:48:
U heeft zich er duidelijk niet in verdiept, en verder gelooft u te snel wat "deskundigen" zeggen om te zorgen, dat ze zelf wel de juiste maskers ter beschikking hebben.
Mondkapjes kopen? Ben een Hollander hé, wacht wel tot de overheid ze gaat verstrekken.
Mondkapjes zijn net als winterbanden. Mensen met winterbanden gaan sneller rijden omdat ze zich veiliger voelen.
@Quib | 26-02-20 | 09:25: Wat een onzin.
Waarom zou het veiliger zijn om snel te rijden met een mondkapje op.
Omdat mensen zonder mondkapje op zomerbanden rijden, logisch toch
@jemagookniksmeer | 26-02-20 | 09:59: :-)
Je moet dus 9x testen. Zoveel is duidelijk.
Nou ik ga maar gewoon aan het werk zo. Arm doodgaan is ook maar niks. Ledigheid is des corona's oorkussen.
Van (echt) werken is nog nooit iemand rijk geworden.
Lekker Coronaval gevierd? De andere helft van NL heeft zich lekker laten vollopen in een incubatie-iglo onderaan de skipiste in Tirol.
Het lethale Corona-virus des doods is Limburg binnen gevallen. Gooi de provincie op slot en doe alle Limbo's in quarantaine. Oude mijnschachten genoeg. En Limbo's die elders wonen kunnen beter een grote, vlaaikleurige, letter L op hun jassen en truien naaien. Zodat we weten waar we met een grote boog omheen moeten lopen.
Hahaha, den Kuif gaat panikeren.
Kuifmans, dit heb je tekstueel vast niet met je partij afgestemd.
"Gewoon een griepje, niets aan de hand" weet je nog Kuif?
Oeh, sarcasme. Is de L voor provincie of voor Leproos? Nu maar hopen dat het niet zoals in Italië gaat, dan valt het hopelijk nog mee.
Etnisch profileren met een Duitser vandaag de Marechaussee voor de rechter en gisteren dan Opsporing verzocht dat waren pas etnische profielen maar ja die komen niet zo veel bij een rechter
Amnesty eist in een kort geding dat niet op uiterlijke kenmerken als hoesten en koorts geprofileerd mag worden bij het testen op Corona virus. "Dat je astmatisch hoest met een zweetkop mag geen reden zijn om verdacht te worden," aldus een woordvoerdster.
Dat alleen 80-plussers het loodje zouden leggen lijkt me een fabeltje. De Duitser die Nederland bezocht ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis en is 49. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Statistisch iets te veel om het 80-plussers verhaal overtuigend overeind te houden, wat mij betreft.
Intussen zijn de downplayers natuurlijk erg goed voor zichzelf aan het zorgen, voordat de massa wakker wordt. Eigenlijk gewoon business as usual voor Rutte c.s.
1 voorbeeld is geen voorbeeld.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-02-20 | 09:19:
Zelf het nieuws een beetje bijhouden Kuif i.p.v. overal lukraak tegels zetten. (Maar allicht is bij de vvd kwantiteit belangrijker dan kwaliteit.)
@benjeallanggek | 26-02-20 | 09:26:
Die Mongool is alleen maar met z'n reaguurder van het jaar verkiezing bezig joh. Heeft ie ook wat bereikt.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-02-20 | 09:19:
Je weet wel beter Kuif.
Maar je hebt je al onsterfelijk belachelijk gemaakt met je:
"Gewoon een griepje, niets aan de hand"
@Kuifje-naar-Brussel | 26-02-20 | 09:19: Beter niet pertinent iets beweren.
Die Duitser was al ernstig ziek, is vanmiddag bekend geworden.
Ik zit erover te denken om een crematorium te beginnen, iemand nog tips? Heb je daar een vergunning voor nodig?
Waarschijnlijk alleen een vergunning om extra stikstofverbindingen in de atmosfeer te blazen. Verder zal het de ambtenaren een rotzorg zijn.
Die knakker van de VVD eens vragen hoe E goedkoop zoiets op de kop tikt. Keizer.
Die vraag schuiven we door naar @Crematorium De Asbak.
Stel je voor dat minder mensen gecremeerd moeten worden vanwege de stikstof crisis
Doe een electrische oven. Ben je én een deuger én je bent een vriendje van het milieu. Misschien krijg je ook nog een Monutatax?
LOL
Het is heel simpel, wij hebben een overheid die redeneert: zolang het hier niet is doen we er niets tegen, en als het hier is, is het toch te laat.
Dagelijks wordt er wel door een 'deskundige' op TV geroepen dat mondbescherming niets helpt, maar het wordt wel door het RIVM voor medisch personeel voorgeschreven.
U wordt botweg gezegd zoet gehouden.
Goede en begrijpelijke raad wordt niet gegeven.
De mondkapjes, die ik indertijd heb ingeslagen (3ffp) zou ik nu voor het 4-dubbele kunnen verkopen.
Ik voorspel, dat met latexhandschoenen en medische handontsmetter hetzelfde gaat gebeuren.
Maar heel weinig mensen hebben nog nagedacht over, wat ze in huis zouden moeten hebben, als er hier wordt aangeraden zoveel mogelijk binnen te blijven.
We zijn een schapenvolk, en zo worden we ook behandeld.
In een wei zo vol geladen mist me één twee schaapjes niet.
Gister 3 man die vroegen of ik niet een doos mondkapjes voor ze mee wou nemen van de groothandel.
Sukkels worden nu pas wakker. En dan voor fokkin kapjes ipv zorgen dat je wat vreten op voorraad hebt.
We verdienen de grote boze wolf.
Je hebt maar twee dingen nodig. Een mes en dit boek: s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large...
@John McClane | 26-02-20 | 09:18:
Een boek kan je niet eten. (Hoewel als al het andere op is...)
@John McClane | 26-02-20 | 09:18:
Die heb ik al van voor naar achter doorgespit. Ga maar vast naar achterin, stadsguerilla.
Hoe zit het met de wet op gezichtsbedekking versus mondkapjes? En is een brommerhelm ook effectief?
een rookgordijn met zware vd weduwe.... schijnt ook heel ..............
Gewoon een Durex XL kapotje over je kop trekken en de zaaddodende pasta doet waarschijnlijk de rest.
@Ommezwaai | 26-02-20 | 09:18: Zit de pasta niet aan de binnenkant?
Vanaf nu eerst maar even alle binnenkomende Noord-Afrikanen weren. Nu is er een legitieme reden en er wordt niemand door links voor fascist uitgemaakt.
Dream on... fascistisch links heeft zich nog nooit afgevraagd of hun fascisme legitiem is of niet. Daarom zijn het ook fascisten.
Is er nou niemand die aan die schapen verteld dat mondkapjes niet helpen tegen virussen.. Is net zoiets als regen proberen op te vangen met een visnet. Stelletje goedgelovige sukkels..
U laat u graag bedonderen, ik niet.
Zelfde geldt voor het wassen en ontsmetten van handen.. Volgens mij is het een longvirus en door alleen al uit te ademen vliegen de kroontjes in het rond. Tenzij je je longen kunt ontsmetten, gaat dat ook niet helpen.
@Ommezwaai | 26-02-20 | 09:16: Het is gewoon Darwin in praktijk, de sterken overleven. Mij boeit het niet, als ik het krijg, soi, de groeten en tabee, boeien verder.
@Ommezwaai | 26-02-20 | 09:16:
Roken. Veel roken. Bij voorkeur cannabisproducten.
@Ommezwaai | 26-02-20 | 09:16: Je moet die ontsmetter natuurlijk in je mond spuiten en niet op je handen
Je suis corona!
worden benzine&vliegen nu eindelijk weer eens een beetje betaalbaar door dat virus........?
Een enkeltje naar China wel.
Kunnen belastingambtenaren, deurwaarders en schoonmoeders het ook krijgen?
Ik weet niet of je een virus met een virus kunt bestrijden.
Blijkt dat niet van je zolderkamer komen de beste overlevingsstrategie is, toch weer een voordeel.
Omringt door volgespoten sokken en de verfrissende geur van dood bier is er geen virus die me wat maakt.
zonder grappen. Best wel waar.
@schoon-schip-maken | 26-02-20 | 09:14: volgespoten sokken haha, staan ze op een sokkel?
soort achterhuis situatie...........!!
@merel veld | 26-02-20 | 09:18:
Wat jij wilt. Knapperig maar flexibel.
Volgens Minister Bruno Bruins (Medische Zorg) is de situatie onvoorspelbaar. No shit Sherlock.
www.telegraaf.nl/nieuws/736746311/min...
Volgens mij was de situatie voorspelbaar, en het vervolg onvoorspelbaar. Typisch een Nederlandse minister, keine ahnung.
Vedi Napoli e poi muori. Elke andere stad vrij in te vullen, in een variatie op Von Goethe.
Nieuw. Het coronalied; Je bent welkom, je bent welkom in mijn land.
Yessss, we tellen eindelijk internationaal weer mee.
Ik vind eigenlijk [PAYWALLED]
Ik krijg net de uitslag en [PAYWALLED}
En nu maar hopen dat de tweede kamer niet besmet raakt. Met de name de zwakkeren, ik weet even de namen niet.
Is ook lastig, de namen van zo'n 130 lieden te onthouden.
De notoire wereldreizigers van GL en D66 lopen extra risico. Al die vliegtuigen, luchthavens, zoveel mensen in exotische oorden. Als dat maar goed gaat.
@Nederland80 | 26-02-20 | 09:12:
Besmet door een GLer is nog erger dan rectaal besmet te worden door een grote neger met aids.
Bah bah
Binnen2 weken duiken er her en der vele besmettingen op in Nederland. Dat is ongeveer een paar weken na de Chinese 'feest'dagen en de terugkeer naar Nederland van Chinezen.
Zieke Chinezen gaan zich ook niet melden, die blijven onder de radar.
Nou ben ik niet zo bang voor het onvermijdbare: het virus is los en laat zich niet door ons RIVM tegenhouden.
Ik ben meer verontrust over het gedrag van panikerende hordes die de samenleving gaan ontwrichten. Reeds nu zit ik al fijnstof in te ademenen bij mijn zolderverbouwing omdat de mondkapjes op zijn. Straks het eten etc.
Paniek komt en doordat er niet goed wordt gecommuniceerd.
@Kaas de Vies | 26-02-20 | 09:06: Tijd voor een goed gesprek met dat corona-virus.
FOEI-Gesprek that is.
@Kaas de Vies | 26-02-20 | 09:06: Snap van alles niks meer. Als je het (best wel) summiere nieuws erover wilt lezen staat het achter de betaalmuur.
Ik weiger pertinent om die woekeraars op Bol.com rijk te maken. Veelal "webshops" die pas een paar weken bestaan met weinig of slechte reviews, die woekerprijzen vragen voor mondkapjes. Ze kunnen de typhus krijgen. (En ja, dan ga ik maar door aan dit virus.)
Ah, kijk, een echte Nederlander: Liever dood dan een cent te veel betalen.
Wat is er mis met de ouderwetse cowboy zakdoek. Liefst rood.
@Baron-barry
Zo is dat. Een echte vent draagt geen mondkapje of anders maakt ie er zelf een. Ik zat zelf te denken aan een ouwe theedoek met wat ductape. En een fles goeie whisky om de boel te steriliseren.
@Baron-barry | 26-02-20 | 09:08: Het is: cojboj alsook penantie, en die zakdoek draagt onze sjiewawa al (zo leuk, Chaniya kan foto's sturen!!!).
@baron , that, dat is rasiesties...... cowboy en indiaantje
Die medische mondkapjes zijn peperduur en je moet ze ook nog eens om de 8 uur vervangen door een nieuwe. Instructievideo: twitter.com/RTLnieuws/status/12325763...
Keukenrol... ductape en elastiekjes een idee? Make your own mondkapje
Zo lost die overbevolking zichzelf alweer op joh. En wij maar denken dat Europa vol zat.
Bescherm Holland met de Nieuwe Hollandse Waterlinie door per direct de polders vol te laten lopen.
Italianen zijn de nieuwe Chinezen.
Liever patat dan pasta
@Omebert | 26-02-20 | 09:04:
En bami of gebakken lijst dan?
www.telegraaf.nl/watuzegt/294395515/u...
Zeau! Eens even kijken hoe we hier in Pays Bas mee omgaan. Dat hopeloze RIVM gaat aan damage control doen, no doubt. En ook eens kijken hoe we met Baudet omgaan die 2 weken geleden al vroeg (2x) om een plan.
Prio ligt al maanden bij stikstofmetingen.
Baudet zit te zeiken. Er ligt een plan: geen reedt doen en ieder voor zich. Een slecht plan, maar toch een plan.
Mark Rutte is zijn toespraak al aan het schrijven. Er moet meer belasting komen en meer EU.
En nu maar hopen dat jullie deze informatie niet van een hoestende man in regenjas hebben gekregen.
Lol.
Die met die zeis met een zwarte regenjas daar moet je voor oppassen.
'Mag ik er even langs?' hoeft niet meer. Gewoon even hoesten voor vrij baan.
Ik hoorde net ik iemand hoesten.
Ga u schamen.
Ik lach me te barsten ... de humoristen hier zijn weer in topvorm... " mooi man" zou Gijp zeggen.!
Aha Noord Afrika aan de beurt. Dan volgen wij helaas ook snel, alleen een Linkse Psycho snapt niet waarom.
Tijd voor Thierry en Geert om de dagelijkse leiding over te nemen.
Maar we hebben al een crisismanager. Hihihihi.
Kinderen blijken in China nauwelijks klachten te krijgen van deze ziekte. Over deze leerlingen maak ik me dus geen zorgen. De meeste doden zijn over de 65, daar zitten de risico’s. Naast de duizenden doden, liggen er nu zo’n zes duizend mensen in kritieke toestand. Het lijkt me handig het aantal beschikbare IC bedden en zuurstof voorraad strategisch te verhogen.
Kunnen kinderen de ziekte dan niet doorgeven?
@Wachtmaar! | 26-02-20 | 09:01: En zullen ze de 2de besmetting overleven? Ik zag namelijk wel een aantal kinderlijkjes in bodybags geplaatst worden (2 tegelijk in 1 bag) of was dat een fake filmpje?
Te koop
Gucci Mondkapje met Swarovski-applicaties .
€2500
Waar is die mondkapje te koop?
Voor €2000,- ik kom gelijk halen.
Zitten er geen LEDjes in?
@rode boseend | 26-02-20 | 09:00:
Almere
Die ding is niet gebruikt. Hij is vintage.
@rode boseend | 26-02-20 | 09:01:
Afzetter. Hij is misschien één dag gebruikt.
@rode boseend | 26-02-20 | 09:00: U is derde generatie ?
@RickTheDick | 26-02-20 | 09:04: Ik hoef die kk ding al niet meer, kk Rick met je kk mondkapje, die kk bod is niet meer geldig en die kk Ja,diedus als je denkt dat je grappig ben kan jij ook die kk krijge. Geef mij die kk adres en ik stuur vrienden naar jouw.
@RickTheDick | 26-02-20 | 09:04: Heb je geen Chanel, pauper?
Beetje tenenkrommend GeenStijl, om geld te verdienen aan mondkapjes met deze paniekposts.
Volgende week stijlloze roze body bags, extra korting voor kroontjes!
Zijn je organen nog te gebruiken als je sterft aan Covid-19. Ik vraag dit voor een D66-politicus.
Nee je sterft uiteindelijk aan sepsis
Komt er een ophokplicht voor bejaarden?
Die is er al jaren... dus deze keer ligt het even niet aan de boomers.
Eerste boomers zijn dit jaar 74 dat is toch echt wel bejaard te noemen.
Nee joh, Limburg wordt straks , als het aan de hysteries ligt, wellicht preventief geruimd.
The Masque of the Red Death van E.A. Poe springs to mind.
Gaan we ook bijhouden hoevel reaguurders het loodje gaan leggen? Iets met een grafiekje ofzo?
Mark_D_nl staat genoteerd .
Dagelijkse pill:
A Ik ben geinfecteerd
B Ik ben springlevend
C Ik ben deaud
D Ik ben prepper
...
Och, zolang het virus nog niet via het internet overdraagbaar is, hebben de meeste reaguurders niet zo veel te vrezen op hun zolderkamertjes. ("Schuif die pizza maar onder de deur door ja!")
@Winter_is_coming | 26-02-20 | 08:56: poll
Zolderkamers zijn een soort van permanente quarantaine. Dus ik vermoed dat reaguurders de wereld zullen erven.
Ach als er iemand 2 weken niet post dan gaan we er gemakshalve van uit dat die de pijp uit is gegaan?
D ik ben een propper
Ik reaguur dus ik besta....
Ik hoest al een week; geen koorts en leeftijd onder de 60. Ik zal u dagelijks op de hoogte houden.
Luctor et emergo uit mijn bed iedere ochtend.
RIVM had al 1,5 maand geleden al aan de bel moeten trekken , nu zien we pas wat voor faalheid onze regering is die alleen maar uit is om de burger kapot te maken, Financieel en nu dus met dit virus. Met een gerust hart kunt u wachten op een update van de RIVM phoe phoe.
Er wordt al veel langer over gesproken en gehandeld. Dat u dat niet weet wil niet zeggen dat het niet gebeurde.
@MaarFeitelijk | 26-02-20 | 08:55: ow vertel wat dan?
@MaarFeitelijk | 26-02-20 | 08:55: het RIVM bleef aanvankelijk vol houden dat het een weinig besmettelijk virus betrof. Ingehaald door de feiten stelde ze uiteindelijk die bewering bij. En zo blijven ze achter lopen..
En dan paniek zaaien zoals bij mensen zoals jij. Dat doen ze achter de schermen.
@MaarFeitelijk | 26-02-20 | 08:55:
LOL Je bedoelt misschien dat ze vroegen of de mensen die aan boord van dat cruiseship waren en die al naar huis waren gestuurd, zich wilden melden? Of dat mensen thuis in quarantaine konden blijven?
@obzzcure | 26-02-20 | 08:57: u moet, indien u ziek bent, thuis blijven. Belt u de dokter dat u koorts heeft, hoest en verkouden bent dan wordt u geadviseerd een paracetamol te nemen en toch nog eens naar het werk te gaan. Echt top, die preventie maatregelen.
Mensen in zelf quarantaine moeten minstens 1 Meter afstand houden tot huisgenoten, moet eten met eigen bord en bestek.. no shit Sherlock!? Ook een eigen tandenborstel!
Er azen clubkes op de pensioen potten denk ik dan.
@Petroselinum crispum | 26-02-20 | 09:00: En u geloofd dat, laat me raden u stemt VVD/D66?
Even v.w.b. het RIVM dat eerder al compleet faalde (of was het opzet?) met de stikstofberekeningen:
“If a businessman makes a mistake, he suffers the consequences. If a bureaucrat makes a mistake, you suffer the consequences.”
— Ayn Rand
Dat!
Is Blok al in quarantaine geplaatst?
Bij Rianne aan de blokchain
Misschien dat hij eerst nog even naar de PartijKartel vergadering gaat om iedereen in het gezicht te hoesten.
@Joostmochtnietsweten | 26-02-20 | 08:55: of wordt hij ingezet tegen populistisch rechts!?
Gisteren in 1Vandaag lekker makkelijk lullen alsof er nims aan de hand is. Die lul van het RIVM vond het niet nodig om mensen uit gevaarlijke landen te benaderen om uit te sluiten of ze misschien besmet zijn. Ook een poll leerde dat de meerderheid van de bevolking de informatie van de overheid onvoldoende vond. Tja Nederland. ... gaat u maar rustig slapen er is niks aan de hand.....
Als je geen ernstige ziekte al hebt of 80+ bent is er ook weinig aan de hand
@Petroselinum crispum | 26-02-20 | 09:02:
Heerlijk die onnozelheid.
En hoe worden de 'ongeregistreerden' opgespoord als mogelijk besmet? Volkomen oncontroleerbaar en hoe verder als die onder de radar blijven?
Die mondkapjes op Bol à € 62,99 die boven aan het artikel in de link staan koop ik bij mij om de hoek voor € 2,45 ex. Weet je wat ze in/na WO2 met dit soort types deden.
Bol.com is echt om te kotsen, 20 mondkapjes voor 199 euro. Echt alle schaamte voorbij. Niemand zou daar nog iets moeten kopen.
Adresje?
Ik heb er zakelijk 2500 gekocht net bij het uitbreken van het virus, a 99 cent per stuk. Deze kosten nu 2,99 per stuk. Echte handelsgeesten die Hollanders.
Gelukkig op tijd een mooie voorraad ingeslagen.
Kom op, doorlopen mensen. Volgens Berbaar en Kuifje is er niets aan de hand en is dit een hype van lageropgeleiden.
Ouderen leggen het loodje, jongeren hebben er geen last van... hoe was onze bevolkingsopbouw ook al weer? Het wordt nog veel erger..
Ik hoorde gisteren beiden gisteren wel hoesten...........
Ze hebben volkomen gelijk. Het schijnt dat VVDers immuun zijn voor het virus.
Ik zie dat zelfs de simpele mondkapjes van de action al aangeboden worden voor €80,- per 5 stuks. Ik heb nog een doos liggen die ik toch niet gebruik . Zelf heb ik volgelaatsmaskers met nbc filters. $$$ caching.
Alleen FFP2-maskers houden het virus tegen.
Een typisch Hollandse mentaliteit. Bravo
@Hadiho | 26-02-20 | 08:51: Onzin, alles met fijnere filters doet dat ook.
@Hadiho | 26-02-20 | 08:51: Dat weet ik, maar paniek doet gekke dingen met mensen. Kijk bij reacties onder nieuwstopics maar eens wat een stront er uit de monden van mensen komt, die gun je gewoon een action maskertje.
ik heb mijn nbcd pak met pendosemeter ook al van zonder gehaald. De gang is ingericht als onsmettingsruimte met de wc als douche. Met moeders de vrouw en kinderen dagelijks aan het oefenen. Nu even 1 uit.
Nog ff wachten met verkopen. De paniek is nog niet groot genoeg. Na de eerste dode in NL zijn de kapjes goud waard.
Ik denk dat er niks anders opzit dan dat we Limburg compleet van de kaart nuken.
Ik las "neuken". Ben ik nu een vieze man?
Doe niet zo raar man. Ze kunnen zich toch afscheiden en autonoom verder gaan ? Dat willen ze al langere tijd. Maar dan wel grenscontroles.
@Winter_is_coming | 26-02-20 | 08:50: U kunt vooralsnog rustig gaan slapen.
Bij Jinek ging het gisteren over de mogelijkheid om de vakantie te annuleren, ivm corona. Zeker een minuut of tien.
Zegt genoeg over dit land.
Inderdaad ... niet te geloven.. Ik zeg het hier al jaren : weekdierenland . Geen wonder dat de boel wordt overgenomen.
En die van het rode kruis vertellen dat mensen niet weten hoe correct het mondkapje te gebruiken.
En dan niet zeggen HOE wel.
Vanavond hopelijk op EenVandaag Rob de Wijk ( voormalig directeur van instituut Klingeling) om de ernst van de situatie op een maquette te duiden.
En zijn verdienmodel komen uitleggen hopelijk.
Bedankt voor jullie mooie, ontroerende en humoristische bijdragen in het verleden.... Vaarwel en tabe
Waar blijft toch die eerste Nederlandse Corona besmette in godsnaam . Avondvullende programma's met gezeik over een griepvirus met de van de gezichten te lezen teleurstelling dat we er gewoonweg niet meer bij horen in de wereld, we hebben er gewoon nog geen ééntje. Het is ook zwaar klote en omdat ik de moeilijkste niet ben ga ik mij nu naar Limburg begeven om daar zoveel mogelijk contact te hebben met hoestende en proestende zichtbaar verkouden mensen die met het gore lef hebben gehad om met Duitsers om te gaan . Nadere berichtgeving volgt .
Je kunt het maar gehad hebben. Hoef je ook niet meer te panieken of dure mondkapjes te kopen
@Winter_is_coming | 26-02-20 | 08:46: Er is een aantal meldingen van herbesmetting en dat je die dan niet meer te boven komt.
@Kaas de Vies | 26-02-20 | 08:48: mhhh.... dat is ook ruk. In dat geval hoef je ook geen mondkapjes meer te kopen.
@Kaas de Vies | 26-02-20 | 08:48: ja, ik las dat de Spaanse griep bij de 2e en 3e golf meer dood en verderf bracht.
@Kaas de Vies | 26-02-20 | 08:48: Klopt dat zijn waarschijnlijk die chinezen die schijnbaar gezond onderweg naar hun werk doodvallen. Voor de geinteresseerden zoek op cytokine storm.
We bedanken Fenne voor het voorzetten van het virus in Nederland. Nee Fenne bedankt.
Over 2 jaar een parlementaire enquete naar het functioneren van het RIVM toen er duizenden Coronadoden in Nederland vielen. #glazenbol #bewaarreaguursel
Agreed. Baudet wordt voorzitter van die commissie.
Parlmentaire enquete? Die gaat er nooit komen met duizenden doden. Tegen die tijd is het meerendeel van het RIVM personeel al tegen de muur gezet en in een massagraf gedumpt. Als de Nederlanders duizenden doden accepteren vanwege een falende overheid zonder enige opstand of dergelijke dan verdienen we het ook gewoon.
Het RIVM bedient zich van de zogenaamde 'achter de feiten aanlopen'-aanpak.
Volgend jaar om deze tijd kamervragen over hoe het kon dat het RIVM zo heeft zitten te slapen.
Et voila
Het is vakantie, volgende week komt de update dat het virus in Italië is opgedoken.
@BozePaarseMan | 26-02-20 | 08:48: Daar zeg je wat. Veel Nederlanders nu in het buitenland. Komen dit weekend terug. Eens kijken wat dat met de besmettingscijfers in Nederland doet.
@Crossing_The_Rubicon | 26-02-20 | 09:10: begin deze week werd dat nog als paniek afgedaan maar het klopt wat u zegt. Volgende werk zit iedereen hier aan de Corona maar... elk individu heeft zijn vakantie in ieder geval weer binnen.
Nou nou Fenne zit met een mega trauma zo te lezen zeg. Man man wat een armoe
Is het RIVM echt zo'n ongekend incompetente organisatie, of doen ze alleen maar alsof?
Vermoedelijk zitten er binnen het RIVM een paar wetenschappers af en toe met kromme tenen te ondergaan wat de afdeling communicatie doet.
Het is een illusie dat je het virus met beleid kunt stoppen. Daarvoor is het te onzichtbaar.. Totaal zinloos. Beter kun je het als eerste krijgen. Dan zijn er nog bedden.
@Premier Trutte | 26-02-20 | 08:47:
Wellicht kunnen ze open en eerlijk communiceren.
@Kaas de Vies | 26-02-20 | 08:49: Dat zit niet in de genen van ambtenaren. Angst regeert.
Werkelijk bizar voor woorden dat de RIVM niet bekend wil maken waar de man verbleef! Schande! De laconieke houding van de overheid is stuitend, maar ook tegelijkertijd tekenent voor de mentaliteit in Nederland. Wat dat betreft lijkt Nederland op Indonesie, niets aan de hand gewoon doorlopen mensen! Ik maak me oprecht zorgen om mijn grootouders en andere familieleden, waarvan er velen dus in f*cking Limburg wonen. De regering speelt met mensenlevens!
Ja maar U weet toch, privacy. Belangrijker dan al het andere. In dit land...
@Realism Is All | 26-02-20 | 09:01: U heeft gelijk. Al jaren beleid, naast bijvoorbeeld ook terughoudendheid. De people in charge zijn duidelijk niet in staat om in een andere modus te gaan denken.
Ik heb net niet in mijn handen geniest. Ook niet in mijn ellebogen trouwens.
Artikel op ad.nl met zes vragen aan zo'n RIVM gast.
Is het niet een kwestie van tijd voordat we in Nederland iemand met het coronavirus hebben?
,,Ik acht de kans niet groot, maar het is zeker reëel. We kunnen niet garanderen dat het virus hier niet opduikt."
Lekker naïef weer, alsof wij zo'n supervolk zijn die niet snel ziek wordt van één of ander virusje...
Het is een giller. We zijn overgeleverd aan incompetentie.
Dat zijn andere woorden voor 'het zou kunnen gebeuren maar we weten het gewoon niet'
@MickeyGouda | 26-02-20 | 08:45: Nou zeg dat wel.
Krijg via GS meer info binnen dan via onze eigen overheid die ons behoort te informeren
@kloopindeslootjijook | 26-02-20 | 08:47:
Correctie: het is andere woorden voor 'het zou zomaar kunnen maar we gaan er niet echt iets aan doen.'
@boerenvla | 26-02-20 | 09:30:
Mooie illustratie van de tragedie van het huidige tijdperk.
Volgens het RIVM kon het virus niet naar Nederland komen want er waren geen directe vluchten vanuit het besmettingsgebied in China.
Iedereen de slappe lach toen. Alsof het niet indirect naar Nederland kan komen. Dat is nou net wat virussen doen.
En dat is dus nu.
Geen idee wie de PR doet bij het RIVM maar die persoon was niet zo handig.
Slappe lach? Ik schrok me rot van zoveel incompetentie. En nu gaat het RIVM daar nog eens flink overheen. Als er straks paniek uitbreekt, is dir grotendeels de schuld van het RIVM omdat die geen doortastende leidersrol op zich heft genomen tijdens deze crisis.
@quantumcollider | 26-02-20 | 09:44: Eerst die mega overtrokken reactie met de vaccins voor een griepje tot totale apathie nu. Niet te filmen deze vorm van incompetentie. De Nederlandse zesjescultuur zit inmiddels aan de knoppen, zoveel is wel duidelijk.
Corona in Ter-Apel?..... nou zeg ... daar moet ik niet aan denken ..!
Deuren dichtlassen, China style.
Niet met openbaar besmetvoer reizen, niet naar het Rdams Eurovisie CoronaFestival, niet naar het stadion van Fijnemoord, Niet in de volle lift met de kuchende man stappen, alleen online kopen/bestellen en betalen via te maken gevangenisluikje in je voordeur of met mandje aan een touw, of vakantie boeken van een jaar naar de Noordpool.
Gelukkig heb ik al heel veel kattenvoerblikjes in huis.
En een kat als levende veestapel?
50 mondkapjes á 300,=??
Wegwerp á 6,00 per stuk?
Ik kende deze wondere wereld van de mond kapjes niet
Een echte ondernemer heeft 2 maanden geleden al duizenden mondkapjes gehamsterd en verkoopt ze nu tegen hun gewicht in goud (per stuk)
"Als zij klachten krijgen, worden ze geïsoleerd en getest."
.
Is de RIVM nou de enige op deze aardkloot die niet weet dat COVID-19 al besmettelijk is zelfs als er nog geen symptomen zijn?
Volgens mij hebben ze bij het RIVM stiekem al de handdoek in de ring gegooid, alleen durven ze het ons niet te vertellen. Hee, onze koninklijke familie zit al in het buitenland, dat zegt op zich al wel genoeg.
Sterker nog, dat is een deel van het succes van een virus.
Het RIVM zou inderdaad moeten weten wat incubatietijd inhoudt. Of hebben ze de kennis daarvan ook al uitbesteed conform de Europese aanbestedingsregels?
De halfslappe aanpak weer. Je zet de contacten in isolatie, elk appart en gaat ze dan testen. Isolleert ze voor 2 weken en dan test je ze opnieuw.
Maar het is nu toch al in de natuur, je stopt het niet meer.
Nederland, gidsland. Wij laten wel even zien hoe we de wereld gaan redden. Ow nee, dat is een links sprookje.
Gauw, alle bruggen over de grote rivieren afsluiten!
Of nog beter: opblazen. De oudere rivierbruggen hebben nog mijnkamers uit de Koude Oorlog, dus dat kan vandaag nog voor de lunch voor elkaar zijn.
En terugtrekken op de Grebbeberg lijkt me .....
Ik zeg: inundatie. Het hele gebied ten zuiden van de grote rivieren onder water zetten. Just to be sure.
'Contacten zoeken', lijkt me minder gemakkelijk en volledig dan gesuggereerd. Weet de arme man welke contacten hij heeft gehad? De suggestie hier in Nederland suggereert dat pas bij klachten er kans is op besmetting. Dat wordt elders niet gezien als waar. (Het schijnt zelfs zo te zijn dat een drager asymtomatische de ziekte kan hebben -dus zonder klachten.) Ook lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat iemand aan kan geven wie hij/zij tegen is gekomen.
En dat allemaal in carnavalfestiviteiten?
Die prijzen ook van de MONDKAPJES, hahahahaha, die laten zien fuck you and your mother met je virus, betalen bitch.
Ooit was er weinig melk beschikbaar omdat boeren het liever in de sloot lieten lopen. Iets met onder kostprijs leveren. Mensen pakten liever de laatste 12 pakken melk uit de supermarkt, met het gevolg dat ze thuis wellicht 6 weg moeten gooien wegens over de houdbaarheidsdatum, dan dat ze er eentje pakken zodat een ander ook nog wat heeft. Als de pleuris uitbreekt is het ieder voor zich, dan gaat het dunne schilletje aangeleerde beschaving eraf. Dat zie je nu ook aan de prijzen van de mondkapjes.
Erger nog, als je niet heel zorgvuldig bent hoe je mondkapjes draagt, is het alleen maar schijnveiligheid.
Maar helpen ze ook?
Duidelijk is dat het gebruik van mondkapjes instructie behoeft. En bovendien heb je ze meestal niet nodig.
Vreemd dat men hier nu een advertentie onderwerp van heeft gemaakt.
@quantumcollider | 26-02-20 | 08:40: en met die schijnveiligheid waan je je veilig en ... loopt dan méér gevaar.
@MaarFeitelijk | 26-02-20 | 08:52:
De toto van magazijnmedewerker Berbaar...
Dordtenaren en Rotterdammers krijgen hoofdzakelijk klappen in tokkietown Breda, geen virus. #covfefe
Breda is geen Tokkietown, valt heel erg mee. Richting Oost-Brabant daarentegen... Oss, DBosch, Helmond...
Is het koningshuis al gevlucht?
Ja, die zitten hoog in de bergen in de Alpen.
De boot ligt alweer klaar.
@Zeebonkus | 26-02-20 | 08:34: Ja, de Groene Draeck heeft zijn jaarlijkse onderhoudsbeurt van 90.000 euro belastinggeld weer gehad. Dat is trouwens een kleine Lemster Aak. Hoe ze dat geld ieder jaar op krijgen?
Het regeringstoestel staat al veurgeprogrammeerd richting Argentinië, heb ik geheurd van een kuchende man met mondkapje.
Hahaha... zekers zekers ... gisteren elf man sterk op de foto .
Ik vind dat het RIVM bijzonder laks communiceert en handelt.
Incubatietijd is langer dan 14 dagen en mensen zijn asymptomstisch besmettelijk.
Maar toch zegt het RIVM alleen als je klachten hebt dat ze iets gaan doen.
Leest het RIVM haar memo's niet. Ik heb het niet over zerohedge maar memo's van WHO zelf of abstracte van artsen.
Correct, de Nederlandse instanties willen het liever negeren. Nederland moet wel doorvoerland blijven, onder geen enkel beding gaan we controleren aan de grenzen, op de luchthavens of in de zeehavens. Globalisme is belangrijker dan het leven van burgers.
@Nederland80 | 26-02-20 | 08:34:
Precies, dat.
Volgens het RIVM kunnen alleen mensen die het virus bij zich dragen besmet worden.
@RickRD | 26-02-20 | 08:46:
Nou, dat betwijfel ik. Is niet zo vlgs de WHO.
RIVM zijn truttebollen.
Gewoon gezond verstand gebruiken; het RIVM heeft meerdere belangen, dwz, dat wordt ze opgelegd. Mijdt grote groepen en bijeenkomsten, ga niet naar concerten, voetbal, dat soort dingen. Pinbetalingen zijn ook even uit den boze, deurknppen/hendels waar iedereen aanzit niet met de handen aanraken, dat soort simpele dingen.
Zin in Donna Summer muziek nu.
Die hijgplaat van haar is wel bijzonder geschikt op dit moment.
"Geen virus is illegaal!" Tralala
En dan zijn er ook nog mensen die zeggen dat de wereld is van iedereen. En ik maar zeggen 'de wereld is van niemand, blijf er met je poten vanaf' -maar ze luisteren niet.
Snel de brug bij Arnhem verdedigen. De Duitsers konden daar de geallieerden een tijd stoppen. Wij kunnen wellicht de (Duitse) corona-zombies stoppen.
Een brug te ver
Gaat het eurovirus songfestival nog wel door ?
Ja zeker, anders drukt het kartel het er wel doorheen. Alles waar “euro” in voorkomt zal doorgang vinden.
Ze gaan allemaal een mondkapje opzetten.
Heb begrepen dat ze gaan playbacken. Zowel de artiesten als het juichende publiek.
Twente. Zwembad. Enthousiast kind dat staat te springen. Astma. Iemand advies?
Mondkapje en zwemband.
@ristretto | 26-02-20 | 08:34:
Hmmm.... Ik pak eerst nog maar eens een koffie. Espresso uit een zakje vandaag. Ik zal jou eens even choqueren. ;-)
@MickeyGouda | 26-02-20 | 08:38: Lol. Espresso en cappuchino uit een zakje zijn in de bergen prima te pruimen. En ik ben niet zo snel geschokt, verbijsterd of in paniek.
*mompelt iets van mondkapjes en voorraad paracetamol*
Silver lining: we kunnen dan wel op vakantie naar de quarantaine gebieden: Milan, Barcelona, Tenerife, Asian Cruises, China, ....
En vooral alleen iets doen als je klachten heb. Als je asymptomisch bent krijg je gratis tickets voor de huishoudbeurs, Ajax-AZ en bonnetjes voor de Mac.
Maandenlang klimaatschaamte en ‘Er zouden minder mensen moeten CO2-en...’.
Nou datcgaan we regenen.... en dan is het weer niet goed.
Eindelijk weer een legitieme reden om me ziek te melden.
@Spartaan Kan ook rustig. Het schijnt dat de jeugd het makkelijk redt zonder de werkende ouderen. Mooie testcase.
Ben benieuwd hoe dat klinkt, zo'n journaallezer met een mondkapje.
Deepthroat geluiden?
@Is dit nog nieuws? | 26-02-20 | 10:03:
Mmmm, een gorgelend Ambertje. Sexy....
Vooral niet vertellen waar. Wil het wel weten, anders kunnen alle limburgers voorlopig opzouten. Blaas de bruggen over de rivieren maar op. Kan effe geen zieken gebruiken op de zaak.
Stel Uzelf niet zo aan.
Kroepoekgriep!! Nou succes allemaal! Nog effe een paar honderd liter water inslaan.
Ja, want het drinkwater....?
Ik heb uit betrouwbare bron dat sterke drank veel beter is.
@Dima Beeline | 26-02-20 | 08:24: klinkt wel logischer dan zwakke drank.
Hoeveel % is corona zelf?
Gewoon de kook erover...
@Premier Trutte | 26-02-20 | 08:31:
5.0%
Aahhhh panniiekkkkk
We gaan allemaal deaudddd
*iedereen een fijne dag wenst verder*
Als de kans bij de postcodeloterij om te winnen net zo groot is als te overlijden aan dit coronavirus, was iedereen in Nederland nu miljonair. Dus ja, paniek.
Altijd weer Limburg die ons in de problemen brengt. Bedankt Geertje!
Met Geert aan het roer waren er nu grenzen geweest. Grenzen aan veel dingen, zoals adellijke titels, waaraan mensen zich een superieur gevoel meten.
Bruggen dicht! Toelachten en veel plezier daar in het zuiden. Iedereen is toch al lam. Tegen de tijd dat ze het door hebben is het virus al uitgeraasd
Alcohol ontsmet!
Helaas hebben veel randstedelingen 'jolig' meegedaan met die beneden-rivierse ongein.
@Graaf_van_Hogendorp | 26-02-20 | 08:22:
Net zoals in Vlijmen. Sukkels dat het zijn:
www.omroepbrabant.nl/nieuws/3162013/M...
@Patje2011 | 26-02-20 | 08:25:
Dit lijken mij anders apothekers op zoek naar een voorraad mondkapjes...
@Ommezwaai | 26-02-20 | 08:35:
Die eigenaar weet nu gelijk ook waarom wij ze hier niet willen. Wat een volk!
@Patje2011 | 26-02-20 | 08:25:
Klinkt alsof ze op jacht waren. Weird...
dit lijkt net zo'n uitstel en doofpot te worden als met de boeren. Des te langer ze wachten, des te eerder de 'kudde' het is vergeten.
Daar lijkt het helemaal niet op.
Oh fijn, daar stond ik zaterdag mijn boodschapjes nog af te tikken bij de Edeka, Mooi!
stond ik zaterdag mijn boodschapjes nog af te tikken bij de Edeka
Erectus Giganticus | 26-02-20 | 08:20
Prima (of beter: nee, niet prima), maar wil jij er sowieso voor zorgen dat je althans hier op GS loopt/staat/op omvallen staand je tegels "te tikken" met steriele handschoentjes aan (elke tegel verversen!), en een kopkapje op?
Met je "Edeka". Hebben we hier geeneens man ;- Keep it real, zwitsal bro!
@chicago river | 26-02-20 | 08:25:
Daarom betalen jullie je ook blauw aan de boodschapjes en valt dat hier reuze mee. Wel jammer dat de Corona schijnbaar in de aanbieding was zonder dat ik dat wist.
En wat is die shit met mijn zwitsal? Het is dat je me er even op wijst, waarvoor dank. Krijg je die extragratis na het kwijtschelden van je permaban ofwa?
Oh en eeh, we hopen maar dat ik niks onder de leden heb. Inmiddels alweer uitgebreid contact gehad met mijn collega's uit Den Bosch e.o.
Ja het wordt een mooie lente zo!
@chicago river | 26-02-20 | 08:25: Hier is Duitsland, waar veel Limburgers de belastingen ontduiken.
@MaarFeitelijk | 26-02-20 | 08:49:
Uiteraard! Maar vergeet België niet, we moeten ook nog tanken!!
@MaarFeitelijk | 26-02-20 | 08:49:
Erectus Giganticus | 26-02-20 | 08:29
Kende wel de "Rewe", en die gele, kom hoe heet die, die el cheapo...
HA! ja, die/der/das "Netto"!
Aftikken is geen probleem, aflikken is minder verstandig.
Het wordt een mooie lente....
De lente is nog ver weg. Voldoende tijd om allemaal deaud te gaan.
REAGEER OOK