Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Burgers 070 willen eigen burgemeester kiezen

En geef ze eens ongelijk

RIESKEEEE

Vanwege steeds verder uitdijende overheid en politieke schaalvergroting (en alle ellendige gevolgen van dien) is het onderhand tijd dat kleine gemeenschappen juist meer en betere inspraak krijgen op hun eigen bestuur. Met lokale referendums, of in de vorm van een gekozen burgemeester, om de achterkamertjes-benoemingen aan kaarthouders van de baantjesmolen een halt toe te roepen. Dat laatste is dankzij een Grondwetswijzing (het schrappen van de kroonbenoeming) mogelijk, mits de Tweede Kamer dat nog even per wet bevestigt. Een gekozen burgemeester zou een stukje saamhorigheid terug in de samenleving kunnen brengen, en het centrale aanspreekpunt voor zorg, veiligheid en openbare orde voor alle kiezers toegankelijker maken.

Onlangs maakte Lucas Hartong zijn sollicitatie als burgemeester van Kapelle openbaar en dat zou voor oprechte kandidaten in Den Haag ook een goeie zet zijn: gooi maar open die solliciatieprocedure. Onze vrienden van Meer Democratie zijn alvast begonnen met een campagne, want maandag wordt de profielschets van de opvolger van Pauline Krikke en Johan Interimkes bekend gemaakt. De belangrijkste functie-eis is al bekend: de volgende burrie moet goed zijn met duimstokken, om houtstapels te meten.

Als Den Haag - stad van vrede en recht, en van tot in de hemel groeiende superministeries boordevol pikdonkere achterkamertjes - de luiken nou eens een beetje open gooit, en de  Haagse inwoners zelf hun Richard de Mos nieuwe burgemeester laat kiezen. Dan komt het bestuur weer wat dichter bij de burger, op misschien wel de makkelijkst uitvoerbare en meest logische manier. Stap 1: Alle sollicitanten maken zichzelf bekend zodra de profielschets bekend wordt. Ja, jij ook, Alexander!

Reaguursels

Inloggen

Iemand al opgevallen dat die verdenking van de Mos erin gegooid werd terwijl iedereen wist dat Krikke uit haar eige pleite ging. Anders had de Mos haar moeten vervangen als locoburgemeester 2 vliegen in één klap.
Dus gelijk als grootste partij wegwezen en beslissingen terugdraaien.

Janluldebehanger | 12-02-20 | 10:45 | 4

@Kuifje-naar-Brussel | 12-02-20 | 12:29:
Nee hoor kuiffie. Slaap lekkah. Weer een comment waaruit blijkt dat we vvd66 stemmers niet serieus kunnen nemen. Kuch wilders proces... kuch....

anti-fatwa | 12-02-20 | 12:38
-weggejorist-
Kim-Jung-Un | 12-02-20 | 20:13
▼ 1 antwoord verborgen

Zelf een burgemeester kiezen? Als Ollongren dat hoort laat ze in blinde regenteske woede spontaan een plasje lopen.

Macroglossum | 12-02-20 | 09:23 | 3

Jonkvrouw Ollongren of was adel nou afgeschaft?

BearJilz | 12-02-20 | 10:39

@BearJilz | 12-02-20 | 10:39: Ja, is adel, met andere woorden, het volksuitbuiten zit letterlijk in haar DNA, net als al die andere adellijke lieden, want wat is adel anders dan het nageslacht van roofridders, despoten en moordenaars?

Abject | 12-02-20 | 10:59

@BearJilz | 12-02-20 | 10:39: Bij D66 mag white privilege, zoals we de adel ook mogen noemen. Een groep mensen zonder enige significante bijdrage aan de mensheid.

boerzoektscheet | 12-02-20 | 11:40

Het feit dat een corrupt figuur als De Mos de meeste voorkeursstemmen krijgt bewijst dat je burgers nou ook weer niet teveel invloed moet geven.

Blok aan je been | 12-02-20 | 09:19 | 8

Ongeveer 25 procent van de bevolking loopt, zonder enige kennis van zaken, maar wat te raaskallen.

Red shirt | 12-02-20 | 11:24
▼ 5 antwoorden verborgen

Het kan toch niet zo zijn dat in onze democratie het volk bepaalt wat er gaat gebeuren.

van heinde en verre | 12-02-20 | 09:04

Nix nevah nooit niet dat het gepeupel van het klei mogen kiezen. Je zal en mot een socialist krijgen die vooral weg kan kijken. Dus de Mos is ongeschikt, Henk Bres telt niet mee.

dorstig! | 12-02-20 | 08:51 | 1

Wij van het zand willen dat inderdaad voorkomen!

ECLP | 14-02-20 | 22:37

haha democratie en Nederland wat een grap.

Dutch_Holland | 12-02-20 | 08:49

Gaat nooit gebeuren. Eerst moeten alle tweederangs, wachtgeldopsoeperende ex-politici en bestuurders op. Die kluif gooien ze niet zomaar weg.

Sliptong | 12-02-20 | 08:36

Denk dat Arnoud van D. hoge ogen gooit ....

Carlos_I | 12-02-20 | 07:51 | 3

Al dan niet met smerig geld uit Verweggistan

Carlos_I | 12-02-20 | 07:52

@Carlos_I | 12-02-20 | 07:52: Hij vertegenwoordigt een kiezersgroep die het bij verkiezingen vaak laat afweten.

Kuifje-naar-Brussel | 12-02-20 | 12:27

Ik gok op alexander p. Hoeven ze ook geen woning voor hem te zoeken in 070.

beter-laat-dan-nooit | 12-02-20 | 01:37 | 1

Penthouse Pechtold

Hemke-Valsema | 12-02-20 | 06:09

Je kunt namelijk ook voor iets zijn, in plaats van alleen tegen.
Dat is net iets constructiever. Uiteindelijk moet Den Haag wel bestuurd.worden op een slimme manier.
Het is Madurodam niet.

kloopindeslootjijook | 12-02-20 | 00:04 | 2

Inderdaad. Criminalitieit is er neit. Geen woningnood. Geen salfistische haathutten. Madurodam heeft het goed voor elkaar. Wie is de burrie daar eigenlijk? Wellicht moet die maar in 070 solliciteren.

BoerKoekoek | 12-02-20 | 08:13

@BoerKoekoek | 12-02-20 | 08:13: punt is of je mensen een crimineel mag laten verkiezen om criminaliteit te bestreden. Het feit dat ie al zoveel voorkeursstemmen krijgt zegt genoeg over dat volk. Je zult maar belasting moeten betalen voor dat volk dat zich dan ook nog door criminelen laat vertegenwoordigen...
Lijkt me niet handig

Epistulae_Morales | 12-02-20 | 09:45

Is het niet allang beklonken?

Miezerig | 11-02-20 | 23:29 | 6

@litebyte | 12-02-20 | 00:10:

“Lees je mee D66?”

Voor een D66 is GS net zoiets als een bezoek aan een bordeel. Vooral niet over praten en hopen dat geen bekende je ziet als je de deur uitstapt.

BigKnor | 12-02-20 | 07:29

@litebyte | 12-02-20 | 00:10: totdat dan opeens een burgemeester wordt gekozen die de achterneef van Erdogan is.. dan hebben ze opeens spijt...

Epistulae_Morales | 12-02-20 | 09:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Richard wil best burgemeester worden maar hij moet eerst nog even zitten.

wapster | 11-02-20 | 23:23

Er is op zich niets mis met een eerlijke sollicitatieprocedure, de baantjescarroussel zit gewoon in de weg.

BozePaarseMan | 11-02-20 | 22:36

Ik kan er niks aan doen, maar bij die foto moet ik steeds aan zo'n bril met fopneus denken. Hij staat een beetje scheef, maar toch lijken de wenkbrauwen met die bril mee te lijnen.

gekwetst | 11-02-20 | 22:28 | 5

Bijna niemand heeft een symmetrisch gezicht. Je moet voor de grap de linker en rechter helft van je gezicht eens spiegelen, zodat je 2 symmetrische foto's krijgt. het zal je verbazen hoeveel verschil je ziet.

vlotterik | 12-02-20 | 06:06

De dame er naast is trouwens verdacht mager ...

vlotterik | 12-02-20 | 06:08

En Pechtold is de helft kwijt.

Baron-barry | 12-02-20 | 10:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is er eigenlijk mis met een getrapte verkiezing? In de landelijke politiek wordt het kabinet benoemd op basis van de uitslag van de Tweede Kamerverkiezing. Doe dat ook gewoon op gemeentelijk niveau. De lijsttrekker van de grootste partij uit de gemeenteraadsverkiezingen wordt burgemeester.

His Lordship | 11-02-20 | 21:42 | 7

Er zijn voors en tegens voor een direct gekozen burgemeester. Google maar eens op hoe gekozen burgemeesters in Ankara, Boedapest en Zagreb “liggen”.
Het probleem is dat een gekozen burgemeester veel minder boven de partijen staat dan een aangewezen burgemeester.
Maar het staat of valt wel met wat de kandidaat selectie normen zijn. Mag een crimineel als De Mos wel burgemeester worden? Mag iemand met buitenlandse connecties dat worden?
Er zijn nl een heleboel nadelen die wat zwaarder wegen dan politiek mentale zelfbevrediging van tokkies die ‘eenie van hunnie’ de boel lekker op stelten willen laten zetten.

Epistulae_Morales | 12-02-20 | 09:54

@Baron Clappique | 11-02-20 | 21:47: zoals de mos demonstreert. Corrupte tokkie

Epistulae_Morales | 12-02-20 | 09:55

@Epistulae_Morales | 12-02-20 | 09:54:
Er zijn inderdaad voors en tegens, die kan je ook makkelijk vertalen naar de nederlandse situatie. Met een gekozen burgemeester zou je verlost zijn van kneuzen als Paulien Krikke of wat langer geleden Aleid Wolfsen. Maar had bijv. een Jos van Rey hoge ogen gegooid in Roermond, of Henk Westbroek in Utrecht. Immens populair in hun regio, maar van Rey was niet zuiver op de graat, Westbroek is wel aardig maar je moet er niet aan denken dat ie ergens halfbezopen bij een calamiteit moet komen opdagen. Inderdaad, voors en tegens.

claude hommel | 12-02-20 | 14:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Waaruit blijkt eigenlijk dat de Haagse inwoners dat willen ? Is daar een referendum over geweest dan ?

Baron Clappique | 11-02-20 | 21:41 | 3

Mij is niets gevraagd

Haagineesch | 11-02-20 | 22:12

Enquete over geweest, geen referendum.

Moresnetunited | 11-02-20 | 23:30

Ein Referendum ist verboten. Dat heeft Ollongren al het ravijn ingedonderd.

Nehemia | 11-02-20 | 23:37

Af en toe bij louter toeval hebben we een burgemeester die echt in contact staat met een deel van zijn bevolking. Een Eberhard van der Laan. Het is zeldzaam. Meestal een kille bestuurder die zich met het grootste gemak door de politieke arena kan bewegen. Meestal niet een militair officier die bij rampen in kan grijpen en handhaven, meestal niet een mensen-mens in contact met de burgerij. Je ziet de ene na de andere treinramp met deze beroepsbestuurders aankomen. Altijd zijn ze er niet verantwoordelijk voor slecht geïnformeerd te zijn. Net zoals prins-teflon laten zich alles van zich afglijden. Alle slachtoffers nemen ze voor lief. Neem SE Fireworks die jaren in een woonwijk de ene na de andere controle kreeg. Sjakie uit Flodder had zijn eigen mok naast de koffieautomaat. Neem café het hemeltje, vaak gecontroleerd, brandtrap ooit wegens gebrek aan een bouwvergunning tijdelijk verwijderd en niemand had gezien dat de panieksluiting fout gemonteerd was. Of neem die monstertruck die zonder verzekering of veiligheidsplan het publiek inreed. Het lijken drie casussen die helemaal niets met elkaar te maken hebben. Weer ouderwets Feynman uit de bocht. Toch delen ze een gezamenlijke oorzaak. Het ging op de tekentafel in het gemeentehuis al mis. Dankzij het Potsmeer arrest zal geen enkele ambtenaar ooit voor die fouten bloeden. Daar ontbreekt een negatieve terugkoppeling en ontstaat per definitie een ongeleid en instabiel systeem. Dat het ambtelijk apparaat faalt is daarmee logisch voorspelbaar. De ambtenaar gaat vrijuit, u bent vogelvrij. Slaap zacht.

Feynman | 11-02-20 | 21:32 | 7

@Feynman u bedoeld waarschijnlijk het pikmeer arrest. Maar dat doet aan de strekking van uw verhaal niets af uiteraard.

Het brein erachter | 11-02-20 | 22:42

@Watching the Wheels | 11-02-20 | 22:22: Jaja, het groot kapitaal veroorzaakt al deze problemen volgens de communist.

Ongeblustekalk | 11-02-20 | 22:49

Dat SE fireworks die vergunning kreeg ligt aan de verantwoordelijk wethouder en uitvoerend ambtenaren. Een Burgemeester is weliswaar voorzitter van het college en daarmee het gezicht, maar niet verantwoordelijk voor die vergunning, althans niet direct. Hij stelt hoogstens de agenda vast waarin de vergunning is besproken en zorgt dat de betreffende vergadering goed verloopt. Inhoudelijk kan, en mag, hij niet anders oordelen dan wat hem is aangereikt.

Even ter verduidelijking wat de rol van een burgemeester nu eigenlijk is. Best belangrijk als je meningen baseert waarbij het lijkt alsof je daar geen jota van snapt.

Epistulae_Morales | 12-02-20 | 10:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Een burgemeester is op zich niet zo heel beleidsbepalend in het Nederlandse staatsrechtelijke systeem. Het is een symboolpipo en hij doet iets met veiligheid en integriteit (en dat meestal heel slecht).

Als je het huidige stelsel blijft hanteren, kun je beter overgaan tot een soort sollicitatie procedure met selectie door de gemeenteraad ( in plaats van dat de Kroon een paar kandidaten voorstellen en er uiteindelijk eentje benoemt)

Mooier zou zijn als je het systeem omgooit en een burgemeester kiest op basis van een politiek programma en dat de burgemeester zijn eigen college mag vormen,
Dan heb je gelijk ook een gemeenteraad die haar controlerende taak -die ze nu eigenlijk ook zouden moeten hebben ihkv het duale stelsel- wel serieus gaat nemen in plaats van dat ze louter juichaapjes zijn voor de eigen wethouders.

De verwarde man | 11-02-20 | 21:24 | 7

Zo'n burgemeester wordt gekozen door een deel van de gemeenteraad, waarbij alles 75 jaar geheim moet blijven. Google maar eens naar "burgemeester, geheim, 75 jaar". In praktijk zetten banken, Bouwend Nederland en VNO/NCW via cda/vvd hun stromannen op het pluche.

Watching the Wheels | 11-02-20 | 22:28

“Als je het huidige stelsel blijft hanteren, kun je beter overgaan tot een soort sollicitatie procedure met selectie door de gemeenteraad ( in plaats van dat de Kroon een paar kandidaten voorstellen en er uiteindelijk eentje benoemt)”
Dat is feitelijk wat er nu gebeurd. De gemeenteraad heeft een zeer zware stem in wie de burgemeester wordt. Het heeft totaal geen zin om die vanaf het begin tegen elkaar te zetten. Er wordt enkel harder ‘ingegrepen’ als de gemeenteraad duidelijk incompetent is en niet tot een beslissing kan komen. Zoals in Delfzijl

Epistulae_Morales | 12-02-20 | 10:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Leuk dat kiezen voor een burgemeester, maar Richard zou weleens voorbijgestreefd kunnen worden door, ik noem maar iemand, Kuzu of een andere marionet van Erdogan.

Bon-sens | 11-02-20 | 21:23 | 2

Mwah, dan moet het aantal tamelijk radicale moslims wel boven de 50% uitkomen, zie ik zo snel niet gebeuren. In veel andere landen (bijna overal in de westerse wereld wordt de burgemeester gekozen) komen tamelijk gematigde burgemeesters bovendrijven.

duh! | 11-02-20 | 22:35

@duh! | 11-02-20 | 22:35: nee dumbo.. dat werkt als volgt..
Onze drie blanke kandidaten op de foto krijgen elk 20% van de stemmen, De Pipo van Erdo, en enige Turk, moslim en allochtoon, krijgt 25% van de stemmen, 15% komt niet opdagen.
Dir scenario is heel reeel.
En ook heeeel reeel is dat dan het janken begint..

Epistulae_Morales | 12-02-20 | 10:07

Ideologisch een fantastisch idee en heel erg democratisch.
Praktisch destructief omdat elke grote stad dan een moslim als burgemeester krijgt.
Dit is dus een stupide plan.

Ongeblustekalk | 11-02-20 | 21:22 | 23

@ristretto | 12-02-20 | 06:23: Moest verplichte kost zijn op alle scholen en uni's. Maar gaat nooit gebeuren .

Koning BongoBongo | 12-02-20 | 08:24
▼ 20 antwoorden verborgen

Voorlopig gaan wij de Mos eerst eens een jaartje of zes volslagen handelingsonbekwaam maken doordat een door- en door gepolitiseerd OM hem voortdurend achter de broek zit, daartoe aangezet door linkse ambtenaren.

bisbisbis | 11-02-20 | 21:17

Als je een gekozen burgemeester krijgt moet ie naar de grillen van het volk luisteren in plaats van naar wat de boven ons gestelden weten dat goed voor ons is.

Osdorpertje | 11-02-20 | 21:10

Als we het dan toch over politiek hebben, hoeveel onderste stenen zullen er nog boven gehaald worden? Voor de gezelligheid ben ik opsporing verzocht aan het kijken en de misdaden waarmee politici wegkomen zijn eigenlijk nog erger dan sommige misdaden die nu voorbij komen.
twitter.com/geertwilderspvv/status/12...

Brabeaulander | 11-02-20 | 21:09 | 1

Hier gaat mijn bloed van koken. Alles bij elkaar meer dan voldoende munitie voor een parlementaire enquête lijkt me. Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren, want Wilders.

Deksmaat | 11-02-20 | 22:20

Ik heb de mos gestemd, totdat ik partij genoten leerde kennen. Wat een volk is dat. Helaas voor van de Mos want dat Lijkt me dan weer een sympathieke kerel die ik regelmatig in de tram tegenkwam. Den Haag is verloren, accepteer dat gewoon.

CopyCat | 11-02-20 | 21:02 | 6

En daarom geen gekozen burgemeester. Zijn we te dom voor.

beldewouten | 11-02-20 | 21:17

"ik heb de mos gestemd" en , weer een teleurstelling dus. De mos wordt nooit burgemeister.. risky voor de oranjes.

perdiepten | 11-02-20 | 21:28

@beldewouten | 11-02-20 | 21:17: Als je met 'we 'links bedoelt zit je goed .Laat het maar over aan mensen met realiteitszin oftewel de onderbuik zoals jouw soortgenoten de onderbuik betitelen.

Koning BongoBongo | 12-02-20 | 08:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Meer nog dan de Burgemeester zou ik de Sheriff willen kiezen. In het bijzonder in 020.

aflaatverkoper | 11-02-20 | 20:55 | 1

De vraag is of het verstandig is rechters te gaan kiezen.
We weten nu in ieder geval dat het niet kunnen kiezen van rechters, best een groot probleem oplevert.

De verwarde man | 11-02-20 | 21:26

Ach, hoop doet leven.

Mr.Crowley | 11-02-20 | 20:53

Allang uitgemaakte zaak: Bruno Bruins

austinhealey | 11-02-20 | 20:52 | 3

eerder wordt het dan Hugo de Jonge, om de weg vrij te maken voor Wopke Hoekstra als leider van het CDA. Maar dat kan pas na de verkiezingen.

Glasgow Argus | 11-02-20 | 20:54

Of HirschBallin, die kent de weg in de krochten van Den Haag

Bon-sens | 11-02-20 | 21:25

Alexander??? Die heeft er bij het CBR ook niks van terecht gebracht. Nog steeds dezelfde puinhoop.

Bena | 11-02-20 | 20:49 | 2

tijd voor Pechtold om daar de uitgang te zoeken. Een mooie klus in Den Haag wacht hem. Wiebes naar het CBR.

Glasgow Argus | 11-02-20 | 20:51

CBR was een parkeerbaan, en als burgemeestert gaat hij eerst de parkeertarieven omhoog gooien.

Bon-sens | 11-02-20 | 21:27

Daarom stem ik bij de volgende verkiezingen ook op D66, want die zijn voor een gekozen burgemeester. Rob Jetten is the man!
(Duikt weg)

RickRD | 11-02-20 | 20:47 | 2

Rob Jetten moet nog tot aan de verkiezingen mee bij D66, dan pas kan Sigrid Kaag het van hem overnemen. Nijmegen valt ten offer aan Jetten.

Glasgow Argus | 11-02-20 | 20:49

@Glasgow Argus | 11-02-20 | 20:49: gatverdamme. Dan stem ik liever 10 jaar nog op Bruls. Oh wacht,...

Jos Tiebent | 11-02-20 | 23:31

Voor het burgermeesterschap van Den Haag, met zijn keuze van de bevolking voor de Groep De Mos, aangevuld met een vleugje PVV heeft het kartel de volgende profielschets:
- etniciteit: ver van hier, met een voorkeur voor minder, minder, minder Nederlanderschap;
- religieuze affiniteit: kandidaten met een islamitische achtergrond verdienen de voorkeur;
- politieke voorkeur: De VVD heeft Utrecht, de PvdA Rotterdam, GL heeft Amsterdam, dan is D66 aan de beurt voor Den Haag;
- Validisme: een kandidaat met een lichamelijke achterstelling geniet de voorkeur;
- Ervaring: is niet vereist, de juiste puntenscore op de intersectionele schaal voldoet;
- Kortom: Alexander Pechtold voldoet het best aan de profielschets.

Glasgow Argus | 11-02-20 | 20:44

Ik begrijp alleen niet waarom alle kiesgerechtigde Amsterdammers hun voorkeur mogen uitspreken voor de burgemeester van Den Haag...

Chiant | 11-02-20 | 20:41 | 1

*Iets met stringtheorie mompelt*

aflaatverkoper | 11-02-20 | 21:11

De mensen willen Richard. Die gaat het dus niet worden. Zo rolt Nederland al enige tijd. Wat een minderheid wil, dat moet gebeuren!

Bali Lovert | 11-02-20 | 20:40 | 2

Democratie is de dictatuur van de minderheid, zoiets?

RickRD | 11-02-20 | 20:49

Zij weten immers wel wat het beste voor ons is. Laat ze cake eten.

Nehemia | 11-02-20 | 23:27

*hatsjoe* *burp* *bwaarp*
Ik heb een grapje gemaakt over die man zijn naam! Kijk mij! HA!

Nee, flauw. Go for it, burp bwaarp.

threeheadedmonkey | 11-02-20 | 20:40 | 5
-weggejorist-
RickyLaRue | 11-02-20 | 22:36
-weggejorist-
threeheadedmonkey | 11-02-20 | 22:47

Ghe. Ook mooi en geen straf.

RickyLaRue | 11-02-20 | 23:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Zorgen dat de mensen in de tram een kaartje hebben. En anders volgt een bekeuring. En nu mijn tram uit!
Dat moet ie gaan doen.

RickTheDick | 11-02-20 | 20:39

PVV en FVD zullen dan voor zijn, en door de rest afgewezen.

miknic | 11-02-20 | 20:36 | 3

Ja.. en daarmee wordt vooral duidelijk dat die twee gewoon een kleine minderheid zijn. Dus terecht afgewezen.

Epistulae_Morales | 11-02-20 | 20:38

En dat de rest een kartel vormt en beter kan fuseren is dan ook weer een stukje duidelijker.

witwas | 11-02-20 | 20:44

@witwas | 11-02-20 | 20:44: ja. Kartel, coalitie.. noem het zoals je wil. Maar meerderheid is het keyword.
Dat dat ontstaat door huftergedrag van de jankballen op rechts is ook niet de schuld van dat kartel.

Epistulae_Morales | 11-02-20 | 22:19

Burgers kunnen zoveel willen. Gaat toch niet gebeuren in dit continentaal-fascistische land der eeuwige EU-deugers. Stel je voor dat het volk iets kiest.
Nee, dat moet u niet willen in uw eentje als brave betalende burgerT.
Er wordt voor u gekozen. De keuze is gevallen op ene narcist genaamd Pechtold.
Oh oh Den Haag!

Mensdier | 11-02-20 | 20:36 | 7

@Ridde Rogter | 11-02-20 | 20:39: weet je wie ook altijd over moeders beginnen?

Mensdier | 11-02-20 | 21:02

@ikbenerweer! | 11-02-20 | 20:50: ja.. schrikken? Je moet je toch niet voorstellen dat zo’n de Mos, die niet eens corrupt kan zijn zinder dat het opvalt -dan ben je echt niet slim- een bestuurlijk verantwoordelijke taak gaat krijgen he?
Je zult maar afhankelijk zijn van niveau kantinebeheerder due het kasgeld achterover drukt..

Epistulae_Morales | 11-02-20 | 22:22

@Epistulae_Morales | 11-02-20 | 20:40: U valt ook af want iemand zonder bewijzen of veroordeling bestempelen als crimineel met een strafblad is ook niet echt slim.

ristretto | 12-02-20 | 06:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Zou wel top zijn want ik denk dat ze in Amsterdam ook graag een andere burgemeester willen.

gijs geluk | 11-02-20 | 20:36 | 1

Jaha! Heel graag!

ristretto | 12-02-20 | 06:37

Nog meer kiezen, nog meer inhoudsloos gelul om zieltjes te winnen? Neuh, doe maar niet. Volgens mij kan je burgemeesters ook prima schrappen.

beldewouten | 11-02-20 | 20:36

Ik voorzie massa ontslagen bij de D'66/PvdA/vvd bestuurders met een gekozen burgemeester

Wim Venijn | 11-02-20 | 20:35 | 1

Valt wel mee denk ik.
Bejaarden, ambtenaren en allochtonen maken de dienst uit in Nederland, ook in het geval van een gekozen burgemeester.

jemagookniksmeer | 11-02-20 | 20:46

LOL, burgers die directe inspraak willen.... daar veegt men in het parlementaire verkeer zijn hol mee af! Eens in de vier jaar een hokje rood maken na een hoop loze beloften die een dag na de verkiezing reeds vergeten zijn, meer mag - en zal- het nooit worden.

me163komet | 11-02-20 | 20:35

Overigens ben ik van mening dat de Mos een andere bril zou moeten kopen.
Dit kan echt niet.

Je_zeulende_zusje | 11-02-20 | 20:34 | 3

Omdat te zien heeft hij een andere bril nodig. Catch 22.

beldewouten | 11-02-20 | 20:36

Volgens mij ligt het niet aan de bril. Een ander hoofd lijkt mij hier noodzakelijk.

harrievanzanten | 11-02-20 | 20:37

Hij heeft al niet zo'n flatteus gezicht, deze bril benadrukt dat nog eens.
Een goede keuze, want Nederlanders zijn gek op alles wat lelijk is.
Kijk maar eens op de weg, vinexwijken, televisie, kunst en alles wat typisch Nederlands is.

jemagookniksmeer | 11-02-20 | 20:50

Steeds verder uitdijende overheid, waar kennen we dat ook weer van?
Oh, ja, Marxisme.

Bolder | 11-02-20 | 20:34

Burgemeester Berbaar lijkt me wel wat.
Wel eerst effe switchen naar PVV of FvD.

RickyLaRue | 11-02-20 | 20:33 | 7

@Berbaar | 11-02-20 | 20:43:
Toch lijkt het me enig als jij af en toe zou mogen invallen als voorzitter van de TK. Niet dat Arib het slecht doet, maar toch.

Je_zeulende_zusje | 11-02-20 | 20:49

@Je_zeulende_zusje | 11-02-20 | 20:49:
Dat is liev en zou het vragenuurtje vast beter bekeken maken ;)
Maar ik pas, groenere weiden lonken en de kans om iets in de politiek te doen heb ik al lang geleden van me geworpen.
Laat Bosma maar invallen, die doet dat helemaal niet slecht.

Berbaar | 11-02-20 | 21:00

@Berbaar | 11-02-20 | 20:43: "Ik doe dingetjes graag op mijn manier." Klinkt nogal autistisch als je het mij vraagt.....

Roadsurfer | 11-02-20 | 21:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is niets meer dan een oproep voor kandidaten om zichzelf bekend te maken als sollicitant.
Ik verwacht weinig respons van serieuze kandidaten op deze oproep.

Berbaar | 11-02-20 | 20:31 | 1

Wordt het niet eens tijd dat jij je kandidaat stelt, partijgenoot?

Kuifje-naar-Brussel | 12-02-20 | 12:25

Een gekozen burgemeester is iets vrij normaals voor een democratie. Vandaar dat we die in Nederland nooit zullen krijgen...

Antiquerulant | 11-02-20 | 20:31

Gekozen Sheriff’s lijkt me ook wenselijk.

Ray69 | 11-02-20 | 20:30

Het feit alleen dat een Richard de Mos gekozen zou kunnen worden, is het beste argument tegen een gekozen burgemeester wat ik ooit heb gehoord. En ik ben een voorstander van een gekozen burgemeester......

captainobvious | 11-02-20 | 20:29 | 10

@gemeentereiniging | 11-02-20 | 20:45:
De loco-burgemeester (waarvan er trouwens meerdere waren in Den Haag) volgt niet automatisch de burgemeester op. Eventjes ad-interim meer niet.
Wel een mening, geen kennis.

Berbaar | 11-02-20 | 21:26

PRecies. Duidelijk dat men te dom is om te poepen wanneer ze denken dat een man die straks een veroordeling aan broek heeft geschikt zou zijn als burgermeester. Zelfs wanneer niet ziet een kind dat het een clown is die door zijn criminele vastgoed vrindjes gespeeld wordt. Alles om maar aardig gevonden te worden. De sukkel,

MaarFeitelijk | 11-02-20 | 23:37

@Roadsurfer | 11-02-20 | 21:24: Obama is inderdaad een stukker slimmer dan gemiddeld. Het is ook een professor en een top spreker.

MaarFeitelijk | 11-02-20 | 23:38
▼ 7 antwoorden verborgen

Heeft Alexander nog geen baan gevonden in de caroussel?

RickyLaRue | 11-02-20 | 20:27 | 1

Rustig, rustig... hem ineens daar neerplempen zou onrust geven. Eerst de illusie van een democratisch proces laten rondzweven.

me163komet | 11-02-20 | 20:38

Mag niet meer van D66....

bitterpete | 11-02-20 | 20:27

Het is toch al lang besloten dat het Pechtold wordt. Alleen moeten er voor de vorm nog wat andere kandidaten solliciteren. In het geheim. En dan gaat er een commissie zijn plasje over doen. In het geheim. En dan wordt Pechtold het. Want die heeft zo veel ervaring. Leidse grond affaire en zo. Die hem meer geschikt maken dan de andere kandidaten.

Osdorpertje | 11-02-20 | 20:27

Ik nomineer Aleid Wolfssen. Die verdienen ze in 070.

The2Amendment | 11-02-20 | 20:26

nee stel je voor dat je je eigen burgemeester mag kiezen, en dat vinden de linkse lui natuurlijk nooit goed,maar wel blijven roepen, wat fantastisch dat we in een democratie leven

Davidaames | 11-02-20 | 20:25

Never gonna happen . Te risky voor de komende linkse kabinetten.

Koning BongoBongo | 11-02-20 | 20:24 | 2

Die willen de status quo behouden.

Nehemia | 11-02-20 | 23:44

wees blij, wat denk je dat die facisten van Denk zullen doen? Die roepen hun stemvee even op om een Turkse of Marokaanse burgemeester op de stoel te krijgen.

HA BIER!1! | 12-02-20 | 07:40

Oh, Pechtold doet ook mee? Dan is het toch een uitgemaakte zaak lijkt me? Of is er nog iemand die geloofd dat hij niet dat baantje krijgt mocht hij zo wensen?

DeJemelscheet | 11-02-20 | 20:24

Rutte wilde meer decentralisatie. Nu hier heb je decentralisatie.

Je_zeulende_zusje | 11-02-20 | 20:23

Zoals vaker op gs zal het Alexander penthouse wel worden, hopelijk voor denhagistan niet maar ja

Idiot456 | 11-02-20 | 20:23

Haagse Harrie is ook een goede!

Feitenpliesie | 11-02-20 | 20:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken