Donald Trump blijkt Perzisch te spreken
Wat kan die man niet?
Vergeet het paspoort van Obama, of de gestoorde geruchten over de gender van diens vrouw. De huidige president DONALD TRUMP IS EEN MIDDENOOSTIËR. Op de woordvoerderstelex van het Witte Huis (www.twitter.com) deelde de Ayatollah van Amerika in het Perzisch het bericht dat hij achter Iraanse studenten en demonstranten staat, die in Teheran de straat op zijn gegaan om foto’s van Qassem Sulemani te verscheuren, de door de Amerikanen doodgedronede generaal die volgens verschillende westerse media “een legende“ in eigen land was. Ook roepen en zingen ze (videodraad) dat het heersende regime moet opstappen, na het uit de lucht knallen van een onschuldige airliner.
Khamenei-jij-jippie-jippie-jee (werkt best goed, hè?) is ondertussen van zwijgen & ontkennen gedraaid naar toegeven en in nederigheid het hoofd buigen ten aanzien van vlucht PS752: staatskrant "Iran" kopt deze zondagmorgen "Onvergeeflijk" op een voorpagina waar alle namen van de slachtoffers in de vorm van een vliegtuigstaart zijn gedrukt. Of verliest het regime de grip op de media? Er zijn ook kranten die foto's van studentenprotesten drukken en zelfs om het aftreden van Khamenei & Ko roepen: zie deze drukpersdraad. Op dit moment is het onduidelijk of het drukker is bij de protesten, dan op de begrafenis van Sulemani - maar dat zal de Staatsomroep (de onze) straks heus wel netjes optellen.
Wel ff afwachten of de Amerikanen ditmaal een eventuele regime change een keer aan de eigen bevolking van Iran overlaten, want imperialistische overmoed uit het verleden leidde meestal maar tot meer oorlog en ellende in de toekomst. Dus hup Iraniërs, gooi die hijab maar bij het vuil en ZING voor het vrije woord.
Social
Social
Reaguursels
InloggenIk vind dit verheugend nieuws. Hopen dat de seculiere en liberale Iraniers doorpakken en volksbreed ( dus niet alleen de intelligentie en beroepsrelschoppers ) eindelijk in staat zijn de machtsbasis van de ayatollah's en de revolutionaire garde weg te slaan en zelf het bestuur in handen nemen. Als zij zich vrij vechten ( liefst geweldloos ) beloof ik dat ik een keer op vakantie naar Iran ga.
Oftewel, het is hier nog geen "Je suis Iran" maar wel een zeer bemoedigend schouderklopje vanuit Huize Graai.
Haha die link ook naar Michae.. ehh Michelle Obama
Subtiel wekkertje
Geloof je het niet? zoek dan de foto op van de zgn familie vrienden van de Obama’s en de dochters. 2 druppels en dan bedoel ik niet tussen Michelle en haar dochters
Als dit nieuws ooit groot wordt en uitkomt.. *popcorn in de magnetron doet en een biertje pakt
Welkom in idk hoeveel jaar geleden dat t alweer was dat ik dit zei. Werd weggelachen. Ok dan. Maar inderdaad. In 1 speech noemde hij zijn man een keer bij z'n echte naam ook.
Aardig hoor, die steun aan de oppositie.
Maar, wie is die oppositie?
Stel, dat Khamenei en Rouhani weg zij, wat krijgen ze daarvoor terug?
In ieder geval iets liberalers, anders gaan de protesten gewoon door. Vergis u niet, de machtsbasis is flinterdun en wordt alleen door de revolutionaire garde, de shariahpolizei en de Iraanse stasi in stand gehouden. De gewone Iranier is het zat. Luister eens naar gevluchte kunstenaars, artiesten en musici. De Kulturkammer was er niets bij, vergeleken.
@Graaisnaaiert | 13-01-20 | 07:14:
"... iets liberalers..."
Dat hoopt u. Ik betwijfel het.
Heeft u zich misschien al een beetje in die vraag verdiept? Ik wel en ik vrees dat het er daar niet veel beter op zal worden.
Trump heeft samen met onze Franske deze talencursus gevolgd.
P.S. over de betrouwbaarheid van google translate: In een online persistent-universe multiplayer strategisch oorlogsspel werd gezegd door de spelers: google translate heeft meer oorlogen veroorzaakt dan welke andere oorzaak ook.
Ik hoop dat Trump een echte vertaler ingeschakeld heeft.
Ja nee dat zal ie vast overlaten aan een autotranslate, en geen mensen voor hebben. Sjeezus
Kan het niet zijn dat opper machthebbers eigenlijk blij zijn met de dood van Sulemani, maar hem aan de kant zetten kon niet ivm teveel interne macht?
Ja. Vandaar de hele show eromheen.
@ Extra_Paracetamol,
Volgens mij was Sulemani de NO 1 en zit die Ayatollah er een beetje als religieuse entourage bij.
Het lijkt er op dat et Iraneese regime zich ongelovelijk in de voet heeft geschoten in het enorme verlangen voor een vergelding tegen de “agressor” USA.
Na verschillende, door Iran gesteunde, provocerende terroristische aanslagen komt er 1 snoeiharde precisie tegen aanval van de USA als een waarschuwing.
Wat hierna volgt is de reactie van een laf stuurloos terroristisch regime met een inmense haat tegen de USA. In al hun verlangen om USA slachtoffers te maken zijn ze zo “ trigger happy” geworden dat ze zichzelf “in de voet schieten”
Gevalletje “Instant karma” als je het mij vraagt. Een terroristische aanslag op eigen grondgebied op eigen bevolking.
youtu.be/oEeDJsmvKxs
Het was al langer bal in Iran.
twitter.com/weddady/status/1216171442...
Bij de rechterplaat is Soleimani afgebeeld met andere dictators. De ideologie van al die dictators heeft iets gemeenschappelijks. Van links naar rechts.
Hitler - (nat.)socialisme (NSDAP - nationaal socialistische democratische arbeiderspartij)
Khadaffi - "Qadhafi heeft in de loop van jaren een geheel eigen politieke filosofie ontwikkeld, die hij, verwijzend naar het Arabisch socialisme van de Egyptische president Nasser, het islamitisch socialisme noemde. " bron: nl.m.wikipedia.org/wiki/Moammar_al-Qa... (Vrije Officieren voor Eenheid en Socialisme)
Kim Jong Il - extreemlinks, communisme (Koreaanse arbeiderspartij)
Osama Bin Laden - Pan Islamisme en.m.wikipedia.org/wiki/Pan-Islamism
(Herken ik niet 1)
Saddam Hussein - pan-arabisme, Arabisch (nat.&) socialisme.
(Herken ik niet 2)
Stalin - Stalinisme, Marxisme-leninisme, extreem links.
Ceaușescu (?) - Roemeense communistische partij
Al Baghdadi - ISIS, Pan-islamisme, salafisme, wahabisme
Khamenei - (pan-) islamisme.
(Degene die Soleimani knuffelt, herken ik niet 3)
Wat mij opviel aan deze plaat.
Alle afgebeelde tirannen en dictators zijn of waren aanhangers van een (extreem) linkse ideologie. Communisme is heel populair, qua socialisme lijkt Hitler uit het rijtje een uitzonadering. Verder is pan-islamisme of pan-arabisme bij de M-Odictators erg populair.
Mijn conclusie is dan 1) communisme en socialisme zijn linkse ideologieën die menen dat mensenrechten ondergeschikt zijn en kunnen leiden tot onderdrukking, totalitaire dictatuur, 2) nr. 1 vermengd met pan-islamisme of pan-arabisme vormt een gevaar voor iedereen die niet-islamitisch is, leidt tot tirannie, onderdrukking, dictatoriale regimes en terrorisme.
Zorgelijk is dat van nr. 2 er in de EU meerdere van die organisaties gevestigd zijn. (Moslim broederschap - FIOE en FION in NL, Hezbollah, HUT zijn denk ik de meest bekende).
Als de linkse partijen in NL en de EU nog verdere schade aan hun imago willen voorkomen, doen ze erdenk ik heel verstandig aan om openlijk afstand te nemen van hun "vrijages" en samenwerking met zulke organisaties en met politici die openlijk aanhanger zijn van islamisme, khomeinisme, pan-islamitische, pan-arabische politieke ideologieideologieën (en neo-ottomanisme van Erdogan, die niet op die plaat staat afgebeeld, mag bij het lijstje imho).
Dat soort politieke ideologie stort telkens weer een compleet volk in de ellende, zorgt altijd voor oorlog en armoede, en leid nooit tot iets goeds.
Extreem links en extreem rechts komt op exact hetzelfde neer: repressie. "Extreem" is daarin eigenlijk wel voldoende, linkse en rechtse elementen vermengen daar. Hoefijzertheorie enzo.
Een van die onbekenden is volgens mij de oude Assad.
Het gaat niet om het systeem als zodanig, het gaat om het kritiekloze geloof in dat systeem.
Als er al kritiek is , wordt dat meedogenloos afgestraft.
Geloof is hier het gevaar, aangewakkerd door angst, gevoedt door terreur.
Iemand die niet geloofd maar een beetje nadenkt ziet dat.
@Mr.Crowley | 12-01-20 | 14:56: Precies, het raakvlak tussen al die figuren in de hel is dat ze de vrijheid van de bevolking zich tegen de macht uit te spreken beperkten. Of dit nu religieus of anderszins ideologisch geïnspireerd was doet er niet toe, onderdrukken van tegenspraak is het grootst mogelijke kwaad.
Helaas lijken machthebbers te neigen naar het steeds verder onderdrukken van die vrijheden naarmate ze meer overtuigd raken van hun eigen gelijk. Dat is evident bij religieuze extremisten, maar minstens zo aanwezig bij groene en/of pro-EU bestuurders.
@algoritmos | 12-01-20 | 14:25:
Wilt u nu serieus het libertarisme naar het communisme buigen?
@toetssteen | 12-01-20 | 15:26
Het gaat er om dat het mogelijk moet zijn om kritiek op een systeem te kunnen leveren zonder daarvoor afgestraft te worden.
Als kritiek niet mogelijk is klopt het systeem niet.
@toetssteen | 12-01-20 | 15:26: neen. Ik noem ook echt geen enkel libertarisch systeem. Er is ook een reden dat er geen enkel bestuurssysteem gestoeld is op libertarisme: het is onverenigbaar met de wens van bestuurders om de invloed van het bestuur altijd groter te maken.
@algoritmos | 12-01-20 | 14:25: hoefijzertheorie is gebaseerd op de soviet propaganda leugen dat nazisme "extreem rechts" is. Als je nazisme meer aan de linkerkant positioneert (wat historisch accurater is) dan hoef je helemaal niet krom te praten wat recht is.
In George Orwell's 1984 had je Newspeak: versimpelde taal. Door zoveel mogelijk woorden te schrappen (waarom "azuur" zeggen als lichtblauw ook voldoet) maak je taal eenvoudiger. Maar nuances verdwijnen er ook door. En daardoor versimpelt het denken ook. Door alles in te delen in het Links-Rechts paradigma krijg je hetzelfde effect.
@petersteenkamp | 12-01-20 | 18:18:
Dat is in Nederland al in gang gezet.
Dat de gevestige orde weinig tot geen aandacht aan deze protesten schenkt is alleszeggend.
Het bevestigt, imho, de samenwerking tussen linkse EU-politiek en de propaganda van het pan-islamitische, Khomeinistische politiek van Iran.
Iran is een theocratie en een groot deel van het volk wil niet langer meer onder de knoet van de ayatollah gehouden worden.
En binnenlandse vluchten doet hij op een tapijt sinds kort. The carpet force one
Waarom spreekt Amnesty International geen steun uit voor de protesters?
Komt vast nog wel, dit was meen ik het laatste van ze (zie tweet) over Iran:
www.nrc.nl/nieuws/2019/11/19/vn-vermo...
Amnesty International, die de meest gezochte terrorist van België, Oussama Atar, vrij wilde hebben? Die verder zwijgen als er een homo aan een kraan hangt, een christen gekruisigd wordt en een yezedi meisje als sexslaaf verkocht wordt? Die organisatie had al jaren geleden opgedoekt moeten worden.
Michelle Obama? Disturbing.
nou ja, dat mevrouw eigenlijk een meneer is vind ik nog wel het minst bezwaarlijke aan de familie 0bama en hun miljardenbedrijfje.
Dat is nog eens andere taal dan Dood aan Amerika en Dood aan Israel!
Zou heel mooi zijn wanneer het de Iraniërs lukt om het regime zelf omver te werpen, in grote universiteitssteden wil de intelligentsia dit wel. Maar daarbuiten zijn jammer genoeg veel te veel dommige schreeuwige griezelige onderdrukkende mannetjes die de ayatollah onvoorwaardelijk steunen omdat ze hun gezag niet kwijt willen.
www.timesofisrael.com/report-swiss-ba... Dankzij geheime Zwitserse kanalen werd er toch gecommuniceerd wat voorkwam dat de spanningen uit de klauwen gierden.
Laten we hopen dat het gruwelijke regime van Iran valt en het land weer gematigd islamitisch wordt waar ze niet zo bang zijn voor seculieren, Joden en Christenen.
Met Trump heeft de oppositie in Iran de beste president die ze kunnen wensen. En hij zit daar niet voor altijd natuurlijk. Zeker nog een jaar en daarna mogelijk nog 4 jaar.
Als ze wat willen daar in Iran, dan is de tijd om dat te doen nu.
Voordat er weer 1-tje zit als Obama... die ze heeft heeft laten hangen destijds in 2009. En veel zelfs letterlijk.
Opgeoffered door de Bamster voor "the worst deal ever" - the Iran nuclear deal.
Ik zou een Amerikaanse belofte voor "steun" wel met een grote klomp zout nemen. ten alle tijden btw, niet alleen van Trump.
Valt wel mee. Sinds drie jaar heeft de VS een president die precies zegt wat hij zal doen - en waarmaakt wat hij belooft. Dat is inderdaad tientallen jaren wel anders geweest.
Zeker ten tijde van de Heilige 0bama.
@Jan Passant mk2 | 12-01-20 | 12:56: Obama heeft niet anders gedaan dan het regime geholpen met pallets vol geld.
@Jan Passant mk2 | 12-01-20 | 12:56: lul niet. Zijn hele buitenland politiek was Murica furst en weg uit het midden oosten.
De laatste tientallen jaren galmt het van de Goede Bedoelingen en Wereldverbeteringen die onze linkse/globalistische Hoeders den wereld toedichten.
Komt allemaal geen reet van terecht, alles wat bewierookte non-valeurs als 0bama's en Brusselmannen aanraken verandert in poep.
Intussen gaat Trump gewoon door zijn land te besturen alsof het een bedrijf is. Ondanks dat de media daar 24/7 de zuurste druiven uit proberen te peuren lekt soms wel eens uit hoe goed het land het is gaan doen, de afgelopen drie jaren. En passant pakt hij ook nog wat wereldproblemen aan, wanneer dat in het belang van Amerika is.
Ook de bruutste dictators leren dat zij niet meer kunnen doen wat zij willen, in onze complexe wereld. Een wereld die helemaal niet zo complex blijkt te zijn. Niet wanneer er een Amerikaanse president aantreedt die niet in de zak zit van de special-interest groups. En/of het globalisme (vaak hetzelfde).
WO3, waar heel Brussel op hoopte, is intussen voor de tweede keer in drie jaar afgelast. Kut wat, mijn beste EUrofielen en klimaat-apen?
Maar goed. Over naar de NOS-trollen die u gaan vertellen dat de wereld vergaat vanwege Trump en het klimaat. Zandzakken voor den deur. Ga huilen.
Wat hier gebeurt is echt heel bijzonder:
mobile.twitter.com/obk/status/1216315...
@zwartzondersuiker | 12-01-20 | 12:42:
Mooi. Dank voor de link. Zo leer je zien dat moslims niet allemaal dezelfde monsters zijn die de islam ze probeert te maken. Met steun van de VN en "onze" EU, die de meest verwarde boze mannen tot uw buurman proberen te maken.
Wanneer de verlichting ooit doorbreekt in de islam zal dat zijn in onmogelijke landen als Iran en Saoedi-Arabië.
Zeker niet in EUropa, wat het voorfront is geworden voor de fundamentalistische islam.
Zeer sterke tegel Jan, dank daarvoor.
Prima verwoordt!
@biebop | 12-01-20 | 13:11:
Wie sprak het ook al weer ,,geregeerd door clowns aangestuurd door apen"?
@Jan Passant mk2 | 12-01-20 | 12:46: Het is wel duidelijk dat er verwarring en ongeloof is bij de boven ons gestelden.
Die zien langzaam de grond onder hun voeten wegzakken. Grappig om hun zelfgenoegzame houding te zien verdwijnen. Dat er veranderingen aankomen is duidelijk. En niet alleen in het midden oosten.
@Jan Passant mk2
mk2. Lol! Wat is er met mk1 gebeurd?
Ken je dat? Heb je net een lang antwoord getypt, druk je op reaguur en krijg je een 502 error. K*t server.
Dan maar de korte versie van mijn originele antwoord: Hear hear!
@zwartzondersuiker | 12-01-20 | 13:20:
Nou, ik zou er vooralsnog maar niet vanuit gaan dat de zelfgenoegzame houding van de zich Boven Ons gestelden zal verdwijnen.
Gelukkig hebben zij niet zoveel macht als zij zouden willen, anders zouden zij de wereld in brand willen steken. Zeker wanneer zij daar Trump de schuld van konden geven.
Zal mij benieuwen hoeveel zendtijd de NOS gaat besteden aan het (voor de demonstranten) levensgevaarlijke verzet tegen de ayatollah's van Iran. Ik ben niet optimistisch en vrees de bekende krekels.
De globalisten, het linkse klimaattuig en de EU zijn erg warm met de mullahs. 0bama schonk hen nog vliegtuigen vol contanten, waarmee zij honderdduizend bommen en granaten kochten. Het MO stond danig in brand totdat Trump overnam.
@Jan Passant mk2 | 12-01-20 | 13:44: niemand kan in de toekomst kijken, maar de wereld is wel aan het veranderen sinds Trump er is.
Iran's sole female Olympic medalist Kimia Alizadeh announced that she has permanently left her country for Europe.
"Let me start with a greeting, a farewell or condolences," the 21-year--old wrote in an Instagram post explaining why she was defecting. "I am one of the millions of oppressed women in Iran who they have been playing with for years."
Toe maar. De EU nog wel. Wat een bofkonten in Brussel. We gaan ze halen!
Domme keus.
Dus, dan vlucht ze uit Iran. Weg van die radicalen, fundamentalisten, een dictatoriaal regime en islamgeestelijken die iedereen die iets anders dan zij geloven dood of bekeerd willen hebben. Hup! Weg naar het "vrije Westen", naar de EU.
En dan zit ze in de EU.
En dan komt ze er al snel achter dat diezelfde idioten ook hier in de EU wonen, en ook hier de vrijheid bedreigen.
@Balabanov | 12-01-20 | 12:40:
Ik denk dat mevrouw hier net zoveel gevaar loopt als in Iran. Iraanse agenten kunnen hier ongestoord hun gang gaan. Bovendien barst het hier van de armzalige straatterroristen die jagen op afvalligen alsof het wild is.
@gaffelbaard | 12-01-20 | 12:51: Inderdaad. Moslim extremisten "die in hun eigen land gevaar lopen", worden hier met alle egards ontvangen en zetten hun achterlijke Moslimvolgelingen op tegen de mensen waarop ze parasiteren. En niet of nauwelijks "gematigde" Moslims die daar iets negatiefs over zeggen. "Vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst." Zodra echter een ander gebruik maakt van die rechten om even wat problemen met Moslims aan te roeren, zijn bedreigingen zijn deel. En weer zijn die "gematigde Moslims" in geen velden of wegen te bekennen.
British ambassador Robert Macaire arrested in Iran accused of inciting protests
www.mirror.co.uk/news/world-news/brea...
Ze gaan helemaal los in Iran.
“Soleimani was a murderer, his Leader is also a murderer!”
twitter.com/HillelNeuer/status/121611...
@gaffelbaard | 12-01-20 | 12:47:
Terechte opmerking dat de deuggemeente nu stil blijft. Waar blijft de steun van de EU, van Amnesty, van Human Rights, van de NPO, van de VN en alle andere wegkijkers?
Samengevat: where are your jews? www.youtube.com/watch?v=35eEljsSQfc
Hard tijd dat we terug gaan naar de tijd van Persie, maar er maar meteen een staat van de VS van, dan kan ik er op vakantie.
Kan nu toch ook?
e-visums.nl/iran/toerisme/59
@Is dit nog nieuws? | 12-01-20 | 12:07:
Een dictatoriaal regime waar vrouwen verplicht een hoofddoekje moeten dragen en andere verplichte lichaamsbedekking? Met zware straffen op overtreding?
@Mr.Crowley | 12-01-20 | 12:12: omdat ze trots op hun cultuur kunnen zijn doen ze dat graag.
@IkBen9 | 12-01-20 | 12:16:
De risico`s in dat land zijn erg groot. De mensen worden er onderdrukt.
Doe er wat aan.
@IkBen9 | 12-01-20 | 12:16: nee omdat ze dat moeten. Islam enzo.
@IkBen9 | 12-01-20 | 12:16: graag een hoofddoek dragen, waar ben jij de afgelopen 20 jaar geweest. Ken je de protesten van afgelopen november, denk het niet want de media in Nedrland heeft er nauwelijks over bericht(!??) Volgens minister binnenlandse zaken zeker 1000 doden.
Wat heeft van Persie hier mee te maken?
Die tijd komt niet meer terug, we moeten het nu doen met Babel.
Als er iets is wat president Trump onderscheidt van alle andere groten der aarde dan is dat zijn getwitter. Daarin kan His Master's Voice zijn eigen duit in het zakje doen. Een van Trumps grootste eigenaardigheden is het feit dat hijzelf - zonder spindoctoren en mediamasseerders - intuïtief te keer gaat op twitter. Dat werkt richting zijn achterban (zij horen His Master's Voice) en ook richting de gewone man in Rusland, Iran, China, die toegang heeft tot Trump's twitter account. Nu weer de gespeelde verbazing over een Perzische Google translate. Moet hij daarvoor een heel team laten werken, terwijl Trump in the Oval Office oefent met zijn golfclub? Nee, dit is - for better and for worse - Trump ten voeten uit. Precies dat ongekunstelde haat de linkse kerk binnen en buiten Amerika. Want dát kunnen zij zelf niet: iets ongekunstelds, iets authentieks doen. Linkse kerk = handel in lucht, handel in fake met een vroom gezicht.
Twitter: strategie waar rutte jaloers op kan zijn.
Interessante analyse. En ik denk dat u nog gelijk heeft ook.
Uiteraard, want Links heeft een hekel aan het volk. In socialistische ideologieen is het gebruikelijk dat info wordt gedeeld met de top 1000 van de piramide. Die andere miljoenen hebben ze wijsgemaakt dat iedereen gelijk is.
@Is dit nog nieuws? | 12-01-20 | 11:57:
Is hij vrijwel zeker ook!
Als Donald nou eiiiiindelijk gewoon om de hoek een hamburger gaat scoren! Langzaam aan naar de hoek van 5th Ave lopen, dan rustig van die hamburger genieten, nog wat mensen blij lachend aankijken, en dan ruuuuustig teruglopen. Even die Iranezen ruuuustig hun eiiiiigen gang laten gaan. Zal je zien hoe moeilijk die Mullah's het opeens met die Iranezen krijgen! Dan kan het partijkartel in Iran geen mistgordijn opwerpen over "De Grote Satan Amerika", maar moeten ze opeens verklaren waarom ze naakt rondlopen.
Iraniërs.
Naakt rondlopen en... continu diarrhea hebben
@IkBen9 | 12-01-20 | 11:56: diarree? Waarom?
@Is dit nog nieuws? | 12-01-20 | 11:57: omdat het kan
Dat is precies wat hij gaat doen.
Plus wat tweets om de boel op te jutten, en uiteraard hier en daar een militaire upgrade voor de opstandelingen..
Maar dat is een vastigheidje...
Zo weinig mogelijk mee bemoeien nu. Kijken hoe dit afloopt. Op het moment dat je instapt geef je de ayatollahs de kans het volk achter zich te scharen tegen de Grote Satan.
Een moord plegen waardoor anti-regering demonstranten zich gesteund voelen en de straat op gaan (chapeau). Vervolgens deze demonstranten in Iran steunen in hun strijd, waarbij doden vallen (ook chapeau). Maar als diezelfde demonstranten straks om die reden hun land moeten ontvluchten komen ze Amerika niet in (zucht). Alleen Donald Trump krijgt zoiets voor elkaar. Schaamteloos.
Wat wil je dan?
Pakweg 5 miljard mensen wonen in onaangename dictaturen, vaak onder zeer armoedige omstandigheden, en gaan gebukt onder vergaande corruptie en religieuze waanzin.
Moeten Westerse landen al die mensen "dus" maar toelaten?
Lees je een beetje in. Demonstraties zijn er wekenlijk en in het hele land. Zeker, de demonstranten voelen zich nu gesteund, de demo's zijn er echter al jaren. Om nu te doen alsof dit nieuw is is onzinnig.
www.independent.co.uk/news/world/midd...
Hoeveel Iraniërs wonen er in Amerika ardbeg?
@donkieshot | 12-01-20 | 11:55: Worden er dan ook wekelijks 1500 mensen ,waaronder vrouwen en kinderen vermoord?
Moord?
@Gen. Maximus | 12-01-20 | 12:05: idd dan is je reet afvegen na een schijtbeurt ook moord, nee Trump liet wat shiat opruimen
U bent bij de eerste zin al af. Het is namelijk een terrorist uitschakelen. Dat is wat anders als moord. Yep u doet hetzelfde als de NPO. Framen!!
@tweetybird | 12-01-20 | 12:12: Technisch gezien is het natuurlijk gewoon een moord (mens sterft door bewust gepland geweld). In dit geval dan wel eentje dat een feestje waard is in mijn gedachten.
Pejoar: over welke week wil je het weten?
De protesten zijn al jaren aan de gang, lang voor het brandstof besluit van vorig jaar.
Hoeveel mensen er bij benadering gedood, verdwenen of opgepakt zijn is zonder heel veel moeite terug te vinden.
Maakt het voor u uit of het in een week een dikke duizend waren of is 1, 5, 20 of 50 een getal waarmee iemand meer tevreden is?
@donkieshot | 12-01-20 | 13:13: Ik ben pas tevreden als de EU of als Rutte iets zegt over die relifanaten die daar alle kritici vermoorden.
Die fucker stond ook op de Europese terroristenlijst.Meestal houdt het in dat je "wanted dead or alive" bent als je op die lijst staat.Maar die kut EU houdt zich alleen bezig met onzin en kijkt zoals gewoonlijk weg.Demonstranten in Iran steunen? De EU (met een grote Franse stem) kijkt liever weg.
Pejoar - als mensen en politici (even een duidelijk onderscheid maken) met enige logica handelen richting reli idioterie - niet door liefdoen, deugpraatjes of met Chaimberlain danwel lemmingen gedrag maar puur door te accepteren dat dit reli fascisme een groot gevaar is voor de vrije westerse samenleving dan hef ik voorzichtig het glas.
Dan nog is het wachten op enige daadkracht.
Zozo, bent u daar weer? Het valt ook niet mee om een Internationale socialist te zijn. Heeft u de ramen en deuren van uw huis al opengezet, stapelbedden bij domeinen opgekocht, de gaarkeuken alvast ingericht? Uw dure auto ingeruild voor een bus om iedereen straks naar uw BBB te vervoeren..? Of verwacht u - zoals gewoonlijk - dat anderen de wensenlijst van uw linkse doctrine voor u opknappen? Hypocrisie als hoogste staat van zijn, best wel sneu eigenlijk.
"Als" verkopen als waarheid zodat jouw wereldbeel comfortabeler en te behappen wordt. Schaamtelozer.
@Ardbeg
De mensen in Iran durven tenminste nog te protesteren tegen de achterlijkheid van de Islamitische scherpslijpers. De Moslims in Europa, vooral ook in Nederland willen de achterlijkheid vooral in stand houden en zijn te belazerd om hun eigen Moslim extremisten te bekritiseren. Liever mekkeren ze over Wilders, Trump of "Islamofobie" dan de morele kanker van hun religie te benoemen.
Zo creatief zeg. Ard
Dit liet Asimov één van zijn karakters zeggen over "regime changes";
"Get this," the trader spoke forcefully and earnestly, "there are five or six fat slobs who usually run an average planet. They get the rabbit punch, but I'm not losing peace of mind over them. See. The people? The ordinary run of guys? Sure, some get killed, and the rest pay extra taxes for a while. But it settles itself out; it runs itself down. And then it's the old situation again with a different five or six."
Isaac Asimov verkondigde/schreef meer waarheid, dan dat er in menig religieus boekwerk staat. Wat die grote scifi schrijvers schreven komt namelijk vaak uit en wat er in die ^%$@$^geschriften staat nimmer.
@Theo-Pim-Riv | 12-01-20 | 11:45: Asimov kon nadenken. In tegenstelling tot de analfabeten die geloven verzonnen.
@Is dit nog nieuws? | 12-01-20 | 11:53: R. Daneel Olivaw één van de favorieten en jij weet waar die R. voor staat.
@Theo-Pim-Riv | 12-01-20 | 12:03: robot
De stalen holen
Josafat!
De ayatollah's geven toe dat ze een onvergeeflijke fout hebben gemaakt. Tegenover wie bekennen ze dat? Tegenover 'de wereld'? Misschien, maar zeker niet tegenover Trump, Israel en de Soennieten. En hoe zit dat dan met Allah? Gaan ze door de knieën en gooien ze as op hun hoofden onder het uitroepen van "Allah, vergeef ons onze onvergeeflijke fout?" Nee. Hier kan je een typische islamgedachte aan het werk zien: Allah is alvergevend. Wat er ook gebeurt, deze mantra blijft onveranderlijk: Allah vergeeft alles. Precies deze projectie is er de oorzaak van dat onder de schavuiten de vrome schavuiten steevast de ergste zijn. Ook al begaan ze de grootste misdaad, in hun hart blijven ze herhalen: "God zal het wel vergeven". Dat robot-praatje maakt dat hun vrome gezichten zo vertrokken zijn van boosaardigheid.
Alsof Twamp zijn eigen twatter account beheerd. Letterlijk Perzisch twatteren vanaf zijn troon van porselein. Nee hoor zitten z'n kinderen op of zijn assistenten. Maar leuk dat hij aan de arme Perzen denkt die onder dat walgelijke regime moeten leven.
En wie was er van begin af aan bezig met fu..... in Iran.
Zouden ze toen niet die president afgezet hebben zouden deze knakkers er niet zijn geweest.
@Roger-Rabbit | 12-01-20 | 11:39:
Onzin. De islamitische wereld is al 1400 jaar een teringbende, net als West Europa dat over 20 jaar islamisering zal zijn.
@Dandruff | 12-01-20 | 11:55: Zie dat jij er al helemaal niets van snapt.
En dat is meer dan de EU doet,die zich 2 weken geleden,toen er 1500 mensen werden vermoord,ook al niet horen.
@Roger-Rabbit | 12-01-20 | 11:39: ja want onder mossadegh was het eeuwigdurende vrede met bloemetjes en bijtjes geweest en had islamisme nooit wortel geschoten. Luie redeneertrant.
@Roger-Rabbit | 12-01-20 | 11:59:
Misschien heb jij gelijk dat jij het beter weet dan alle historici ter wereld. Ik ben het in ieder geval met je eens dat je arroganter bent dan alle historici ter wereld.
Maar leg het mij maar uit dan.
Waarom jij denkt dat de afgelopen 1400 jaar heel anders zijn verlopen dan alle historische bronnen aangeven dat ze hebben verlopen. Want met anderen verwijten dat ze "er niks van snappen" win je misschien een discussie in groep 2, maar daarboven niet meer.
@Dandruff | 12-01-20 | 12:13: Ik weet niet over welke historici jij het hebt, maar: en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Golden_...
Dat tijdperk is wel alweer een millenium geleden. En over wat erna komt wordt als stagnatie benoemd. En laten we niet vergeten dat ook voor 600 AD het Midden-Oosten meestal een teringbende was. Net als de rest van de wereld, ook West-Europa tot de renaissance.
@Sitting_targets | 12-01-20 | 12:50:
Eeuwenlange grootschalige plundertochten en slavenjachten hebben de islam inderdaad een "gouden tijd" opgeleverd. Soortgelijke perioden in de Westerse geschiedenis worden nu, terecht, veroordeeld.
Dat wat wij verwerpen in de islam het hoogst haalbare is, zegt alles.
Verdere verdienste van de toenmalige islam is dat ze veel overnamen van hindoes, christenen, en andere pre-islamitische culturen. Er werden architecten en bouwmeesters van buiten de islamitische wereld aangenomen om hun paleizen te bouwen.
@Dandruff | 12-01-20 | 16:25: Het "gouden tijdperk" van de islam is in werkelijkheid de nabloei van de Grieks/Romeinse/Sassanidische beschaving onder islamitische bezetting. Islamisering is een traag proces, het neemt eeuwen in beslag. Toen de islamisering voltooid was, begon de periode van permanente stagnatie.
Wat oh? Is dit nu opeens Trumps meesterzet? Een onvoorzien ongeluk, dat de leiders in Teheran alleen maar kunnen toegeven, explodeert in hun gezicht, het volk daar doorziet het een dat is dan allemaal te danken aan Trump?
In dezelfde redenering, hier gister nog gehoond, was Trump verantwoordelijk voor al die extra onschuldige doden. Je kunt niet twee dingen beweren, dat Trump credits krijgt voor dit Iraanse volksprotest maar niet verantwoordelijk is voor de extra doden.
Hier wel.....
Nee hoor. Dat tweede gedeelte in u betoog kwam hier geheel van u. En nu weer!!
Beste_Landgenoten | 12-01-20 | 11:33,
Ah, weer een paar stropoppen.
Dat blijft toch je sterkste argument in elke discussie.
Ik ben het eens met BL. Er gebeurt wat er gebeurt, maar dat is voor een deel toeval, voor een ander deel afhankelijk van de ayatollahs en hun Garde en slechts voor een klein deel een idee van De Donald. Maak de man niet groter of kleiner dan hij is.
Dat zou inderdaad inconsistent zijn. Maar wie beweert dat dan?
@JvanDeventer | 12-01-20 | 12:06:
We moeten Trump inderdaad niet groter maken dan hij is. Maar volgens mij moet je ook de ironie in van Rossems "wat kan die man niet" lezen.
En toch; ongeacht of Trump dit van tevoren wist of niet, zijn beleid laat het regime wel ineens kraken en piepen. Het Iraanse regime blijkt veel kwetsbaarder dan het 2 weken geleden leek. Het is nog te vroeg om over een papieren tijger te spreken, maar Iran is toch ook geen gevaarlijk fitte, jonge en hongerige tijger.
Een hoop ellende was ons bespaard geweest als de VS Iran niet op de Axis of Evil hadden gezet, maar SA. Of niet?
Niet, het is door de hond of door de kat gebeten worden. Laat de hond en de kat het onderling uitvechten.
We zouden er goed aan doen om ons zelf op de Axis of real Evil te zetten. Gewoon, omdat kanker je komt aanwaaien in dit land.
@IkBen9 | 12-01-20 | 11:48: leg uit?
@Is dit nog nieuws?
Alles op zijn tijd.
Ze deugen allebei niet. Eigenlijk deugt geen enkel land waar Moslims aan de macht zijn.
De server kookt, want Trump.
Nou kan het eindellllllijk geschreven worden, zonder Joris
Donald Trump, The Building of a Dynasty.
Zeker nog 4 á 5 jaar en dan komt de eerste vrouwelijke Poestus Ivanka Trump.
Als ze nu in de USA de volkerts weg kunnen houden, dat is The Building of a Trump_Dynasty niet te stoppen.
Duizenden kilometers bij mij vandaan en toch geniet ik ervan, die maffe democraten(links) als Pelosi en Schiff & Co door het slijk te zien gaan.
Pfff hoe moet Jinek en Charles kwijl Groenhuisdinges dit nou framen.
Trump blijkt gewoon de beste President ooit, daar over die plas en zeker aan deze kant van die plas ook.
Ivanka is een jet-set meisje dat niet zo heel veel kan.
Theo, die Trump geeft de burger weer moed en vergeet ook Boris Johnson niet, kunnen we ook het nodige goede van verwachten.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-01-20 | 11:29: Zie eens naar de CV van Ivanka, zou ik zo zeggen, dan praat je wel anders Kuif.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-01-20 | 11:29:
Typisch weer. Omdat Ivanka gewoon een ontzettend lekker wijf is gaan sommige mensen er meteen maar weer van uit dat ze niks kan.
#KomNietAanIvanka
@oakmont | 12-01-20 | 11:31: Trump wel, Boris niet. Boris luidt het einde van de Britse unie in, een gekunsteld naoorlogs bouwwerk. Dingen kapot maken, verder kan Boris niet zo veel.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-01-20 | 11:29: haha leuk Fukjei, zo kom je nooit van je zwitsal af man. hahaha Ivanka is niet alleen een pracht vrouw, ze beheert het vermogen van The Trump Foundation, slim he van Donald je dochter de allerbeste opleiding te geven en ja ze is op hoofdvak afgestudeerd op Economy en dan zeg ik onder andere ja Fukjei dat zwitsalletje blijft nog wel een uur bij jou zitten hahaha
@Kuifje-naar-Brussel | 12-01-20 | 11:29:
Ik denk dat u zich flink vergist!!
Er is er een opeens erg stil. Dat krijg je als je meemaakt met de MSM en alle stront als waarheid aanneemt. Kuifje is af!
@tweetybird | 12-01-20 | 11:43: behoorlijk, maar Fukjei doet alsof hij een nevertrumper is, maar dan zo, dat je voor je het weet er weer op reageert en eigenlijk precies doet waf Fukjei beoogd.
Ik kopte hem net ook al in hahaha, bijna heel de Curriculum vitae van Ivanka Trump geplempt.
lekker koppie thee nu.
Waterpijp erbij?
Benieuwd wanneer Hennis weer Iran bezoekt om plaatsvervangende schaamte te tonen omdat een liquidatie door een bondgenoot er voor gezorgd heeft dat het iraanse leger het verschil tussen een olifant en konijn niet kan zien en daarom een knopje heeft igedrukt.
Het lijkt mij dat zo'n corrupt vedergewicht VVD-ertje het daar in de regio onder de huidige omstandigheden niet lang uit houdt. Die sleept zich van zenuwinzinking naar zenuwinzinking.
Trump snapt niet dat deze steunbetuiging Khamenei in de kaart speelt,nu kan hij ze kort en klein slaan.
Ook is er een Britse ambassade medewerker opgepakt bij een demonstratie.
Vraag me af wat de EU zal zeggen als ze het hier doen met die gele hestjes.
Heeft de EU aan de lidstaten een 'oekaze' laten uitgaan: ,,Minimale aandacht geven aan Gele Hesjes''?
@biebop | 12-01-20 | 11:17: zie je het al voor je als er Russische ambassade personeel mee zou lopen,ze alle steun geven en oproepen tot nog meer protesten.
@Roger-Rabbit | 12-01-20 | 11:21: Ja ik denk het wel.
In de zelfde lijn ligt b.v. Hoe zou de USA reageren als Poetin handels en defensie overeenkomsten zou sluiten met Canada en Mexico?
@biebop | 12-01-20 | 11:33: waarom moeten wij van het Russische gas af....?
@Roger-Rabbit | 12-01-20 | 11:21:
Och, bij de pro-EU-demonstraties waren ook leden van hamas aanwezig, en een hoop Palestijnse vlaggen.
Iran organiseert al 40 jaar (!) een jaarlijkse anti-Israël demonstratie in Den Haag.
Niks nieuws onder de zon dus.
Hahaha ja want die rechtvaardiging hebben de mullahs namelijk nodig. O man, alles moet ook altijd Trump z'n schuld zijn hè
Dat is geen medewerker. Het is de ambassadeur!
@Is dit nog nieuws? | 12-01-20 | 11:58:
Zou niet moeten ipv de natura 2000 gebieden volplempen met zonne-panelen of windmolens, liever Russisch gas!
Je kunt in dit geval niet spreken van een impulsieve tweet. Datdanweerniet.
Zou de rest wel impulsief zijn????
Denk eerder dat een heel team dag en nacht bezig zijn.
Stas Stientje van D66 net bij WNL nog nooit zo zuur horen reageren op de vraag of de Nederlandse regering dit protest niet eens moest gaan steunen. Rick Nieman vroeg lekker door. Ongehoord goed.
"In april 1979 koos de Perzische bevolking per referendum voor een islamitische republiek in plaats van de monarchie, (...).
Fast forward naar 2020, waarin de Iraniërs leven onder de allesverstikkend zwart doodskleed, de vrouwen letterlijk. Een beetje spijt zullen de ouderen toch wel hebben van hun keuze van destijds.
Ongeacht wat Trump's motieven zijn om in deze regio de strijd aan te gaan, als dit betekent dat verdere verspreiding van deze haatdoctrine over de wereld wordt voorkomen heeft hij mijn zegen.
"In april 2051 koos de Nederlandse bevolking bevolking per referendum voor een islamitische republiek in plaats van de monarchie, (...).
Fast forward naar 2083, waarin de Nederlanders leven onder de allesverstikkend zwart doodskleed, de vrouwen letterlijk. Een beetje spijt zullen de ouderen toch wel hebben van hun keuze van destijds.
Goed dat het referendum hier is afgeschaft.
@Is dit nog nieuws? | 12-01-20 | 11:10:
Twee zielen, één gedachte. Hopelijk is er nog tijd.
@Gulliver | 12-01-20 | 11:13: proest. koffie over het scherm. scherp.
@Gulliver | 12-01-20 | 11:13: alles is hier eigenlijk al afgeschaft, alleen schijnt niet iedereen dat te begrijpen
Gvd nou de MSM in NL zal wel redelijk in paniek zijn over hoe ze nú weer de schuld aan Trump moeten gaan geven voor het neerschieten van dat vliegtuig.
Hadden wij maar een Trump, uitmuntend schaker op meerdere borden.
Gelukkig hebben we Ankie broche Broekens nog, precies zoals Geert Wilders
duidt, krachteloos-besluiteloos-moedeloos.
Ankie, de wereldvreemde broekrok-oma van de tennisclub gaat het allemaal regelen, heb vertrouwen. Als het moet gooit ze met haar parelkettingkjes hoor!
Trump, de schaker die 20 zetten terug kan denken.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-01-20 | 11:30:
Probeer het maar eens.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-01-20 | 11:30: Trump is zo lief!
Dat leek verdomd veel op een piemel in de broek bij Michaella of moet ik zeggen Michael... Hahaha.
Ik sta er ook van te kijken ja!
Ik ben benieuwd wanneer Obama uit de kast komt.
Ik vind dat zowel Donald Trump alsook het Iraanse regime een pluim verdienen voor hoe ze omgaan met deze netelige situatie.
In Iran laten ze het volk even uitrazen,waarna men de voedsel prijzen voor straf duurder maakt.
In Nederland maakt men de prijzen duurder en zegt dat ze goedkoper worden. Net als immigratie die afneemt. Of goed is.
@Is dit nog nieuws? | 12-01-20 | 11:08: "Het rantsoen Victory-chocolade is verhoogd van 25 gram naar 20 gram"
@Muxje | 12-01-20 | 11:14: 1984. Yes.
Misschien ligt het aan hoe je je scheten formuleert?
De Redactie wil ook in de toekomst, bij een andere werkgever, de hypotheek kunnen afbetalen?
Trek eens aan mijn vinger.
Als je dat doet laat ik een scheet maar jij hebt m getriggerd.
Je hoeft niet aan die vinger te trekken en je hoeft in deze analogie dus geen tegel te bakken.
Wanneer u uw rechtse ideeën niet netjes kunt formuleren is dat gewoon best wel sneu.
Dat is iets wat ik nu ook denk waar te nemen, ik werd daar jl. vrijdag op geattendeerd tijdens de nieuwjaarsborrel van FvD in Almelo.
Lees de huisregels en probeer je daar aan te houden. Dan gaat het meestal wel goed.
Dus omdat die Iraanse Ayatollahs beginnen te blunderen is Trump een genie?
Juist ja...
In het land der blinden ... hij heeft gewoon mazzel dat ze hun eigen burgers uit de lucht schieten.
Nee, maar je ziet nu dat als je dat regime het vuur aan de schenen legt, het hele zooitje met dobbers geraas in elkaar begint te flikkeren.
@wilmeister00 | 12-01-20 | 11:07: toeslagen gedoe in Nederland....
@wilmeister00 | 12-01-20 | 11:07: Het zou mooi zijn als dat systeem omver geworpen wordt. Maar ik moet dat eerst nog zien.
@Watching the Wheels | 12-01-20 | 10:56:
Heeft niks met mazzel te maken, het is een waarschuwing aan “buitenlandse” Iraniërs. Het grootste gevaar voor dit soort dictoriale figuren komt over het algemeen van naar het buitenland gevluchte oppositie. Ze zijn zelf ook aan de macht gekomen door uit het buitenland (met behulp van die kut-fransen) terug te keren. Ze hebben er ook geen probleem mee om 1500 demonstranten af te schieten (penus d)
Vergeet Trump. Vergeet de Obama jongetjes.
Maar vergeet niet Putin. Putin sprak geen Duits, en toen ineens wel. De oude Putin had zo goed als geen 'kaaklijn', (een van) de nieuwen heeft een kaaklijn van hier tot gunter. De echte putin is dood sinds 1996, en toch is putin er nog. Zijn vrouw (die van de echte) liet zich scheiden omdat ze niet kon leven met zijn 'copy'.
Niks is meer echt, alles is (deep)fake en (deep)state fucked ons allemaal de moeder.
*aluhoedje afzet*
Waarom de vrouw ook niet gekopieerd?
Ik dacht al: ‘ hoe is het mogelijk dat iemand die Duits heeft gestudeerd en die jarenlang als KGB- inlichtingenofficier verantwoordelijk was voor het verhoren van DDR - dissidenten plotseling Duits spreekt’?
@Is dit nog nieuws? | 12-01-20 | 11:06: het had een moedervlek op zijn piemel dat was moeilijk na te maken
@bisbisbis | 12-01-20 | 11:17: dat was clone nr 3. Putin 1 had alleen vmbo.
@bisbisbis | 12-01-20 | 11:17: Ja, van Putin was wel bekend dat hij Duits sprak.
@bisbisbis | 12-01-20 | 11:17: Inderdaad. Als je jaren in de Heimat woont, hoor je ook niemand duits praten natuurlijk. Grapo is een beetje van het padje.
@P.redgleuf | 12-01-20 | 11:51: Niks is meer echt, alles is (deep)fake en (deep)state fucked ons allemaal de moeder.
*aluhoedje afzet*
Moeilijk he?
Tja Hier dan het nieuws op het nos, wat op de foto's goed te zien is zijn er een zeer klein aantal door Amerika aangestuurde en fout ingelichte mensen een klein protest in Teheran aan het houden. Een britse terrorist Rob Macaire, die deze verwarde mensen nog verder in het verderf wilde storten werd tijdelijk aangehouden maar kon door sluwe trucks weer vrijkomen. Wij als nos willen de iraanse regering verzekeren dat heel het Nederlandse volk achter hun staat in de zware strijd tegen deze vijanden. Minister Kaag komt morgen met hulpgelden voorbij.
'door sluwe trucks' > 'door sluwe truqkz '
@HogeNood | 12-01-20 | 10:59: trucs
Nog meer trucs:
www.ad.nl/buitenland/china-taiwanese-...
De Nederlandse Staatsomroep ten voeten uit: altijd partij kiezen en dan bij voorkeur voor de verkeerde kant.
Ambassadeur van Engeland schijnt demonstratie tegen te spreken!?
Nope u moet het wel goed weergeven. Hij ontkent de demonstraties helemaal niet. Hij ontkent dat hij heeft meegedaan. Dat is heel wat anders!!
Arabisch zal de 3e taal zijn in de VS. De naam Muhammed staat in de top 10. Oh, the American Dream, uitroep.
In Iran spreekt men Farsi. Dat is niet Arabisch.
@Is dit nog nieuws? | 12-01-20 | 10:41: Weet ik. Perzen zijn ook geen arabieren.
@BinAardig | 12-01-20 | 10:45: Maar men gedraagt zich als erger dan de Arabier... de gemene deler is hypocrisie
@pigadaki | 12-01-20 | 11:03: leg uit? Amerikaanse zelfmoordaanslag?
Interessante vraag. Spaans is de Tweede taal in de VS. En Arabisch dan de derde?
@Kuifje-naar-Brussel | 12-01-20 | 11:37:
en.wikipedia.org/wiki/Languages_of_th...
@Kuifje-naar-Brussel | 12-01-20 | 11:37: Als ik een gok moet doen Chinees of Italiaans.
Nobelprijs voor de vrede.
Wat gaat hij diplomatiek goed om met deze situatie in plaats van de oorlogs-trom te slaan.
Wat zou Dronebama of Killary gedaan hebben?
De ambassadeur op laten hangen.
@Gulliver | 12-01-20 | 10:37: hahaha Gulliver for president.
Dronebama? Hoe ga je trump dan straks noemen, aangezien het aantal drones aanvallen onder hem nog een stuk hoger ligt?
Doe eens een paar suggesties?
@RandyBiel | 12-01-20 | 10:42:
Feiten zijn niet relevant in zijn bubble.
@Erikjan79 | 12-01-20 | 10:45:
Iets waar ik u ook steeds op betrap. Dus iets met ketel die zwart ziet. Zeg maar!!
@tweetybird | 12-01-20 | 10:49:
Zoals?
@RandyBiel | 12-01-20 | 10:42: Trump pakte IS aan...
The Dronald
@Is dit nog nieuws? | 12-01-20 | 10:56:
Joh, en Obama schoot een beetje vrolijk in het rond ofzo?
@RandyBiel | 12-01-20 | 11:00: niks mis met de Nobelprijs voor de vrede voor Trump dus? Zijn we het daarover eens.
@RandyBiel | 12-01-20 | 11:00: Obama poepte z'n luier vol toen Assad over z'n rode lijn piste.
@Is dit nog nieuws? | 12-01-20 | 11:04:
Ja, mijn stem heeft u bij deze.
En als bonus heeft hij via Iran ook Noord-Korea plat. Die 2 landen en het beleid moet je gekoppeld zien.
@Is dit nog nieuws? | 12-01-20 | 10:56: IS dat kon ontstaan dankzij een Arabische lente... geïnitieerd door wie ook alweer?
Hoe gaat de NOS ons nu weer duiden dat we team ayatollah moeten zijn?
Niet anders dan door manipulatie.
Gelukkig zijn ze daar heel goed in.
Trump zal wel als boze volksmenner afgeschilderd worden die de vrome en vreedzame vrienden van de EU, de ayotollah's, probeert af te zetten. Kolonialisme!
Ze zitten bij de NOS nu met Kimia Alizadeh in hun maag. Iraans olympisch kampioen en naar Nederland gevlucht, spreekt zich uit tegen regime in Iran: www.instagram.com/p/B7LtxeOnZZU/
Nou de NPO noemde eerdere opstanden van de bevolking “arabische lente”. Hoewel Iran niet arabisch is ben ik bang, dat als Trump het voortouw neemt, dat we bij devNPO en Jinek Jinek een week bashen tegemoet kunnen zien.
Dhr. Trump kan in de ogen -ga er even voor zitten- van: NOS/NPO / VARA/VPRO/ VOLKSKRANT/NRC/ MILIEU-KLIMAAT GEBOEFTE/ INCLUSIEVEN / COMPLETE SERIE GESLACHTS KENMERKENDEN /GREENPEACERS / LINKS K2 EN K1 / ASIELINDUSTRIE ENZ. ENZ. nooit iets goed doen.
Maar dan is er volgend jaar nog maar een mogelijkheid voor die dwaallichten en dat is de marine er naar toe sturen en Trump arresteren om hem daarna voor die rechtbank international in Den Haag te brengen.
Kijk maar uit, ze zijn er gek genoeg voor. Sterker nog, in het land van melk en honing is de volledige linkse kliek enkel nog bezig met hoe ze Trump kapot kunnen krijgen, de rest van het land moet maar even wachten tot ze klaar zijn.
Het is ongehoord hoe die linkse rakkers perse hun gelijk willen krijgen (welk gelijk maakt ze zelfs niet meer uit).
@EEnzame SchizofrEEN | 12-01-20 | 10:33: Vroeger raakten dwarse denkers hun hoofden kwijt.
@biebop | 12-01-20 | 10:37: nog steeds. Theo van Gogh...
@Is dit nog nieuws? | 12-01-20 | 10:41: Pim Fortuijn?!
Ivo Niehe mag wel oppassen! Straks begint Trump ook een schitterend TV-show met buitenlandse gasten die hij in elke (dode) taal kan aanspreken.
Maar alleen nIvo Niehil is allen al jaren bevriend.
Kunnen er niet nog wat radicale ayatollahs preventief naar die hel gestuurd worden met behulp van wat drones.
Dat zou die jonge dappere garde wat kunnen helpen in hun strijd voor meer vrijheid en minder salafisme.
Een president die een fout toegeeft, kom daar in NL maar eens om. Rutte zou er alles aan doen om het in de doofpot te stoppen, dat heeft hij al meerdere keren bewezen. Denk daar maar eens over na. De Iraanse regering verdient veel meer respect dan ze in de VS of Europa krijgt. Alleen jammer dat die godsdienstwaanzinnigen zoveel in de melk te brokkelen hebben daar.
Er was geen andere uitweg voor het regime dan om toe te geven. Ze beseffen dat ze zich niet kunnen isoleren van de rest van de wereld.
De beslissing was dus echt niet om menslievende redenen.
Geloof je het zelf? Paljas.
Het is bijna ondenkbaar dat dat wonderbaarlijke en plotselinge ‘ inzicht’ er gekomen is door iets anders dan een belangrijke prikkel van buitenaf; noem mij gerust een alutulband, maar dit moét bijna wel gekomen zijn door snelle, geheime diplomatie zijdens de EU, met beloftes van ‘ leningen’ en steun bij verdere sancties van de VS. En nu de fout is toegegeven ( hoe zat dat ook weer met de ‘ scherpe bocht’ van dat vliegtuig??) zal dat het meer militante deel van de Iraanse samenleving ( het reguliere leger en de Garde) niet lekker zitten. Als ik demonstrant was in Iran, dan zou ik nu nog heel veel beter moeten oppassen dan een paar weken geleden, toen de Quds Brigades van Suleimani werden los gelaten.
nieuwe_Deen als in Andrew 2.0?
@MickeyGouda | 12-01-20 | 10:45: sorry, mijn kennis van het Deens laat de laatste tijd wat te wensen over.
Dei 250 demonstranten die ze hebben dood geschoten , brokkelen ook niet meer.
En die 1100 in martelcentra ook niet.
@MickeyGouda | 12-01-20 | 10:45:
Nee hij heeft Trump geen idioot genoemd.
Misschien ben je even vergeten dat "die godsdienstwaanzinnigen" en de "Iraanse Regering" dezelfde personen zijn?
Respect waarom? Konden ze iets anders melden dan wat al lang en breed bekend was?
Dat veel politici in Brussel/Straatsburg/den Haag er niet erg goed uitkomen ben ik erg met u eens.
Politici in NL maken er in eigen land al een rommeltje van maar het is nog enigszins overzichtelijk. Het stemvee zonder tekenschaamte in het Europese is nog een tandje erger.
Groter blijkt in Europa keer op keer slechter te betekenen. Ondoorzichtig, verdere afstand van de burger en niet controleerbaar, maar ik dwaal af.
@puszuiger | 12-01-20 | 11:20: Ja, de regering bestaat hoofdzakelijk uit religieuze idioten.
@bisbisbis | 12-01-20 | 10:44: Dat moet ik nog wel eens zien. Het lijkt er op dit moment meer op dat Oekraïne briljant diplomatiek spel heeft gespeeld; Zich neutraal opstellen, maar wel direct aanwijzen wat de oorzaak van de ramp is en dat ze een MH17 2.0 kunnen doen als Iran niet meewerkt. Dat wil zeggen dat ook Iran met EU-sancties te maken krijgen die Rusland destijds in een diepe recessie hebben gegooid. Oekraïne heeft geen cent te makken en is zo corrupt als de neten, maar als je hun rol bekijkt in de Amerikaanse en Europese politiek, dan wil je Oekraïne liever niet tegen je hebben.
@donkieshot | 12-01-20 | 11:28:
Nee helemaal niet, ze zijn continu bezig met de vlucht vooruit door totaal incompetente landen ook in de valkuil van de EU proberen te lokken.
U moet ze eens vragen wat nu eigenlijk precies de status is van onze pensioenpot € 1.500.000.000.000,- bij de ECB.
@MickeyGouda | 12-01-20 | 10:45: Neigt het wel naar gezien de inhoud... je bent al vroeg wakker :P
Murican regime change is de oorzaak van veel ellende in de regio, doe eens naar huis "Bluesbrotheren".
Welnee dat is de schuld van de islam. Zonder de USA zouden ze elkaar aan het uitmoorden zijn. Amerika probeert alleen maar de chaos een beetje te ordenen.
@Gulliver | 12-01-20 | 10:25: ze moorden elkaar nu ook al uit..
@Is dit nog nieuws? | 12-01-20 | 10:40: Deden ze altijd al. De oorlog tussen Iran en Irak heeft 8 jaar geduurd. De eerste Golfoorlog begon omdat Irak Koeweit binnen viel. De bemoeienissen van Amerika bestaan er uit dat ze altijd partij kozen in een reeds bestaand lokaal conflict. Dat ze vaak de verkeerde kant steunden is echter evident.
@Sans Comique | 12-01-20 | 11:15:
en.wikipedia.org/wiki/American_entry_...
Ok, maar alsof die oude leiders zo lekker waren.
En zoals altijd blijkt Trump enkele troeven te hebben. Herverkiezing is nagenoeg gegarandeerd.
Mooi jaar wordt dit.
Mooi, dan blijven de democraten in de USA voorlopig lekker bezig met boos zijn en kunnen ze dus niet hun aandacht vestigen op de inwoners.
Stel je voor dat ze zich bij hun verlies neerleggen en weer aan de slag gaan met 'samen' het land regeren.
Zo te zien is dat 1 protest in een land van 80 mio bevolking. Storm in een plas water.
Als je wat meer dan één tweet leest zou je weten dat er al jarenlang door het gehele land protesten.
Ga eens een steen in een kalme vijver gooien dan kun je zien wat het effect van een kleine groep demonstranten kan zijn.
Al dat gelul over Perzië. Laten we het liever over de lul van Michele Obama hebben. Die genderdraad staat garant voor een hilarische zondagmorgen.
Obama zuigt.
@Gulliver | 12-01-20 | 10:20: aan de piemel van Michelle....
De dappere legendarische vrouwen van Iran:
2009: Poem from a rooftop over de doodgeschoten Neda: www.youtube.com/watch?v=pKUZuv6_bus
2018: Maryam Shariatmadari neemt haijab af, ze breken haar been en ze wordt een jaar naar de gevangenis gestuurd: twitter.com/Maryamshariatm/status/109...
2020: Kimia Alizadi, wint olympiische medaille teakwando, vlucht naar Nederland en sprak zich gisteren voor het eerst uit tegen het regime in Iran op instagram. Zij kan nooit meer terug, zolang het regime er zit: edition.cnn.com/2020/01/12/middleeast...
Trump bereikt meer met één tweet dan zijn voorganger in 8 jaar pappen en nat houden.
hahaha is nog waar ook...!
Wat dan precies?
@Erikjan79 | 12-01-20 | 10:47: www.cnbc.com/2018/01/02/trump-tweet-s...
"My button is bigger that yours" zegt Trump tegen Kim via Twitter. De rest van de wereld voorspelbaar over de pis, maar de volgende week ztten ze eindelijk weer eens aan de onderhandelingstafel waar Obama maar bleef dralen en draaien. Hetzelfde geldt voor de Turken. "Als de Turken zich slecht gedragen komen er economische sancties" En verdomd, die komen en Turkije kruipt in de schulp. Overal ter wereld begonnen kleine groeperingen en dictatoriale regimes weer moed te vatten door het eeuwige geweifel van Obama. Die worden nu weer het hokin geblaft. Die twets zijn niet voor ons bedoeld en op degene voor wie ze bedoeld zijn hebben ze het juiste effect. Trump reageert direct na het neerschieten van het vliegtuig door te stellen dat er geen wraak komt maar wel sancties. Iran reageert door schuld te bekennen zonder al te veel gezichtsverlies omdat Trump door één tweet een opening bood.
@Sans Comique | 12-01-20 | 11:12:
"Overal ter wereld begonnen kleine groeperingen en dictatoriale regimes weer moed te vatten door het eeuwige geweifel van Obama. Die worden nu weer het hok in geblaft."
Voorbeelden?
@Erikjan79 | 12-01-20 | 11:30: Ik gaf er twee. Kun je niet lezen?
@Sans Comique | 12-01-20 | 11:48: dat zijn voorbeelden die nu even niet uitkomen. Linkse Kerk tactieken is Erikjan666 niet vreemd. Net als sturende vragen stellen tot hij je "klem" heeft, en als het te kritisch wordt hoor je zo iemand niet meer tot het volgende trigger moment.
1000 protesterende studenten. Bijna 78.000.000 inwoners....
Dat zijn 1000 helden die bereid zijn om te sterven voor hun vrijheid.
Hmmm als je weet dat protesteren daar erg gevaarlijk is. Is 1000 man al heel veel. Dit kan zo maar eens een aanzuigende werking hebben. Want ook al zijn het er maar 1000. Op die duizend ligt nu wel een vergrootglas. Het begint klein. Maar kan zo ineens heel groot worden!!
Leven die 1000 nog?
KOZP zijn maar enkele tientallen, als je maar genoeg dramt dan krijg je je zin
@Peter_la_Selie | 12-01-20 | 10:18: die andere 1500 inderdaad ook niet meer.
@shimanski | 12-01-20 | 10:35:
-
Het antwoord op protesten in Iran is meestal van een iets drastischer aard dan het gemiddelde Nederlandse antwoord...
@shimanski | 12-01-20 | 10:35: Nadat eerst de standpunten van de media zijn afgetast.
Wow van rossum komt er eindelijk achter dat oom donald niet in zijn eentje zijn twitter account beheert.... google eens de naam brad parscale..
Klopt, doen ze ook niet geheimzinnig over. Op Fox news komt regelmatig een ingekocht stuk voorbij waarin deze Parscale dat zelf uitlegt. Vaak dicteert Trump de tekst.
"Het huidige Iraanse bewind is ook ontstaan uit zo'n spontane volksopstand." De zwaar gestoorde godsdienstfanaten (illustratie verderop) hadden de volle medewerking van naïeve en linkse idioten, zoals heden in slomo in herhaling in het Westen.
Boek: Leven in het land van 'nee', Roya Hakakian, 2004. Citaat:
Tussen 1982 en 1990 werd een onbekend aantal Iraanse vrouwelijke politieke gevangenen op de dag voor hun executie verkracht door bewakers die beweerden dat het doden van een maagd volgens de islam een zonde is.
Die zogenaamde 'spontane volksopstand' om de Sjah te verdrijven werd ook mede door het Westen gefaciliteerd. Hallo Frankrijk.
@Lupuslupus | 12-01-20 | 10:15:
Welkom terug.
@Bloemenmeisje | 12-01-20 | 10:57: Olie...
Zij als Moslim zullen dat ongetwijfeld weten. Daarna bukten ze voor hun profeet en god om te vertellen hoe lekker het was. Allahu Akbar.
Trump begrijpt dat je regime change niet kunt opleggen, maar dat dat van binnenuit moet komen. Wederom een bewijs dat hij slimmer is dan menigeen denkt.
Wat is 'ie toch lekker slim die Trump.....!
Zou Trump ook achter iemand staan die de protesten van de gele hesjes filmt vanuit zijn eigen huis en een traangasgranaat door zijn raam geschoten krijgt? 9gag.com/gag/a1R2EZ8 Mag protesteren ook in de EU en VS? Of zijn dat alleen anarchisten en lastige burgers?
Of ziet Trump de Arabische lente als een nieuwe kans om "democratie" en kapitalisme als zendeling over de wereld te verspreiden? Voelt hij zich de echte messiah?
Trump zal blij zijn als hij de moord op 176 mensen in een vliegtuig kan afdoen als een ongeluk. Dan hoeft hij niet in te grijpen, en kan hij zonder gezichtsverlies de sterke politieagent van de wereld blijven. Zonder onderzoek meegaan in de eerste indruk dat het wel meevalt en een ongelukje moet zijn, bevrijdt de aanklager, rechter en beul van de verplichting een straf op te leggen.
Als u de laatste zin ook met een vraagteken was geëindigd dan zou ik het 100% eens zijn geweest.
De VS kunnen niet hoog van de toren blazen met deze vergissing, ze hebben hetzelfde gedaan met een Iraans vliegtuig eind jaren ‘80
Kapitalisme is vrijheid.
Wanneer heb jij voor het laatst een stuk over de opstand in Frankrijk geschreven?
Wat is er in u gekeerd?
@Gulliver | 12-01-20 | 10:18: Voor wie?
@Normpje | 12-01-20 | 10:21: idd. Wat een zeiktegel zeg. Wat als... Valt me zwaar tegen van Feynman.
Net zoals van v. Rossum. "Spreekt Trump nu ook al Perzisch? Die man kan alles."
Kijk. Dat Trump een hork kan zijn, oke. Maar voordat hij ook maar één seconde president was, werd hij al, ook hier bij GS, afgebrand. Puur om zijn voorkomen. En dat is hedentendage de grote fout. Obama had charisma, maar was een draak van een president.
Om nu toe te geven dat Trump bij nader inzien toch best wel een goede president is, blijft voor een heleboel mensen ingewikkeld. En krijg je steeds weer van deze lullige opmerkingen. En dat geld ook voor Feynman.
@zwartzondersuiker | 12-01-20 | 10:31: nou ja, of Trump goed of slecht is valt niet mee om te zeggen, waar het mij om gaat is dat het een beetje appels/peren is en 'Trump is raar' dus zal nu ook niet best zijn. Te makkelijk. En dat van Bart is wat meer spottend bedoeld. Denk ik.
@zwartzondersuiker | 12-01-20 | 10:31: Ik snap niet waarom je dit negatief opvat. Trump heeft meermaals zeer beheerst en berekend gereageerd op Iran. Dat schreef ik ook, de kapingen op olieschepen, de beschieting van raffinaderijen, de oorlog in Jemen en zo verder.
Wat mij opviel is dat onze eigen MIVD, maar ook de VS & Canada zonder al te veel onderzoek nu al stellen dat het een militair ongelukje was. Ik geef alleen maar aan waarom die voorbarige conclusie handig, goedkoop en de-escalerend is. Ik vind het alleen niet zuiver, omdat de andere optie, opzet, helemaal niet in dit tempo uit te sluiten is. Zeker niet vanwege de trackrecord van Iran met terrorisme en oorlog. Waarom jij dat opvat als anti-Trump snap ik niet.
Laat ik afsluiten dat ik Trump net zoals Hillary niet de _meest_ geschikte Amerikaan is als president. Er is een minimumleeftijd van 35 jaar, en er zou ook een maximumleeftijd moeten zijn. Hillary werd tijdens de campagne meerdere keren onwel. www.youtube.com/watch?v=jtU5nMbEsQ4 Als je kijkt naar wat acht jaar presidentschap met Obama heeft gedaan, dan is deze baan gewoon te heftig voor een bejaarde.
@Normpje | 12-01-20 | 10:44: spottend bedoeld. Ja, dat denk ik ook. Maar ja, het heeft wel een denigrerende ondertoon. Zo van: dat heeft ie goed gedaan, maar ja, blijft Trump hé.
@Feynman | 12-01-20 | 10:50:
Waarom zou het neerschieten van dat vliegtuig opzet zijn?
@radiatorknopje | 12-01-20 | 10:58:
Oh, ik loop wat achter:
www.geenstijl.nl/5151409/feynman-en-o...
Het idee is dus dat dit een wraakactie zou zijn. Lijkt zich dan wel tegen het bewind te keren
@Feynman | 12-01-20 | 10:50: Sorry hoor, maar zo lees ik uw tegel totaal niet. U heeft het over wat als, zou het misschien, zal Trump, enz. Alleen maar aannames. Uw tegel kan ik alleen maar lezen als een aanval op Trump. En dat begint al met uw eerste zin.
In uw reactie haalt u er ineens een heleboel andere dingen bij, zoals leeftijd en zo. En de ziektes van mevr. Clinton. Tsja.
Ik vind dat Trump het bewonderenswaardig doet. Zeker gezien de weerstand van de MSM in de westerse wereld. Het lijkt zo onderhand wel of alle welvaart verwoest moet worden.
Maar ja, nu dwaal ik ook helemaal af. Net zoals uw reactie trouwens.
Trump gaat er terecht vanuit dat wij hier in een democratische vrije samenleving leven. Dat we hier al corrupter zijn dan menig bananenrepubliek kan hij ook niet weten. Hij kan niet de hele wereld in de gaten houden, is het wel?
De vraag is wat de EU doet en onze media.
Schaart de EU zich achter de demonstranten of blijft de EU de islamitische theocratie steunen?
Blijven de media sympathie kweken voor het islamitische bewind ( gedreven door Trump haat) of staan de media sympathiek achter de demonstranten?
Het boeit me geen kont wat de EU doet want die spreekt niet voor mij dus ik hoef ook niet naar ze te kijken.
de EU doet echt geen ene reedt....(gaan wel onze muggescheten&astronauten verboten machen)
Heel scherp. Ik denk dat ze het regime blijven steunen met iedere uitvlucht die ze maar kunnen bedenken.
Er zitten hier al te veel moslims.
De EU is verdeeld.
Farsi, klasse.
Stel opstand is een succes.
Wat dan?
Achterlijkheid opeens weg?
Ja. Wereldvrede. En iedereen leefde nog lang en gelukkig.
absoluut....... een hoop zeer oude beschaving onder het verstikkende vernisje van de islam.
@grapjasz | 12-01-20 | 10:07:
Dat denk jij werkelijk?
@Kaas de Vies | 12-01-20 | 10:09: Tuurlijk gigantisch potentieel van onderdrukte jonge op het Westen georienteerde
menschen...... die al die dwangneorotische geborneerde haatbaarden schijtzat zijn.............
@sjef-van-iekel | 12-01-20 | 10:06: Er woonden ooit slechts drie stellen op Galápagos. Zelfs die samenleving spatte uiteen in verhalen van vergiftiging, verdrinking en verleiding.
Goede opmerking.
Kaas, ik herinner me nog steeds je optreden in je oranje ' bodysuit'. Met je " Zou je me doen?". Just to let you know.
Nogmaals, het Iran van vóór de jaren '70 was een modern stukje aarde waar het toenmalige Europa indertijd er als een boerendorp bij liepen. Er waren in Iran geen enkele overheersende islamitische restrictie te vinden!! Met de komst van de ayatollahs is de onderdrukking gekomen en ging de achterlijkheid regeren, dit volk snakt naar islam verlossing! En hier vallen, mits goede steun en strategie, resultaten te behalen om je het islamitische juk te bevrijden!! Iran kan een voorbeeld voor de islamitische wereld worden, en de Europese en Amerikaanse!!
Reken maar dat mensen dat proberen tegen te werken!
@OuweKolenPook | 12-01-20 | 10:19: Iran een voorbeeld de islamitische wereld?
Iran heeft een andere interpretatie van de islam dan de rest van de islamitische wereld.dus worden niet als volwaardig gezien, maar als vijand.
@Is dit nog nieuws? | 12-01-20 | 10:38:
Het is de enige islamitische macht die nog iets betekend. Dat is de manier waarop islam werkt.
www.2doc.nl/documentaires/series/2doc...
@Mr.Crowley | 12-01-20 | 10:43: ik snap het niet. "Die iets betekent"? Saudi Arabië betekent niks?
Religie hoort achter de voordeur. Ze moeten ophouden hun religie op te dringen aan de rest van de wereld.
@Is dit nog nieuws? | 12-01-20 | 10:53:
Hoe vaak haalt Saudi Arabië het nieuws en waarmee?
@Mr.Crowley | 12-01-20 | 10:56: oorlog met Jemen, uitmoorden van journalisten in ambassades, iets met olie. Misschien minder t NPO kijken?
@Is dit nog nieuws? | 12-01-20 | 10:53
Iran doet nog wat aan technologische vooruitgang. Saudi Arabië geen vooruitstrevende macht.
@Is dit nog nieuws? | 12-01-20 | 11:03:
Waarom is de US een leidende macht in de wereld en waarom zijn Saudi Arabië en Iran dat niet? Vraagt u zich dat nooit af?
Ja. Ik heb het in deze panelen al eerder geschreven: je kunt de Perzen niet vergelijken met de gebruikelijke achterlijke woestijnvolkeren. Hoe denk jij dat ze überhaupt aan kerntechnologie en nucleaire ambities komen? Ondanks alle westerse repressie van de afgelopen decennia?
@Waagmeester | 12-01-20 | 11:12:
Dat is het niet. Die technologie hebben ze niet verkregen door eigen creatief onderzoek. Het is wel het besef dat die ze technologie nodig hebben.
@Mr.Crowley | 12-01-20 | 11:20: In beginsel hebben de Amerikanen die technologie ook niet verkregen door eigen creatief onderzoek. Waar het om gaat is dat hun wereldbeeld anders is dan dat van de Arabieren. Iran is -m.u.v. Israel- qua cultuur het meest westerse land van het Midden-Oosten.
@Waagmeester | 12-01-20 | 11:28:
Heel goed, het gaat om het wereldbeeld. De islam is echter een dogmatische religie er is dus maar een wereld beeld en dat is het wereldbeeld van hun geloof. Echter op geloof kun je geen wetenschappelijk en technologisch geavanceerde samenleving opbouwen. Als wetenschap het bestaan van een god ontkend, ja wat dan?
@Waagmeester | 12-01-20 | 11:28:
Einstein heeft zijn theorie in de VS kunnen publiceren en ontwikkelen.
Dart zegt wel wat. Een samenleving moet kunnen accepteren dat niet alles is wat het lijkt. Er moet vrijheid zijn van denken, anders kom je nergens anders dan in de hel. Waar Iran nu niet ver meer van verwijdert is.
@Mr.Crowley | 12-01-20 | 11:45: Einstein is vlak voor de oorlog in de jaren dertig gevlucht naar de VS. Zijn theorieën ontwikkelde en publiceerde hij in Duitsland een paar decennia eerder. Maar toen was Duitsland nog een stuk vrijer en beschaafder.
@Sans Comique | 12-01-20 | 11:54:
Wat deed Hitler met publicaties van bedenkelijke personen bijvoorbeeld van joodse komaf?
Nazi Duitsland is verzwolgen door de apocalyps.
@Mr.Crowley | 12-01-20 | 11:36: Waarom ga jij er van uit dat alle Iraniërs zulke vrome moslims zijn en daarom een gesloten wereldbeeld hebben? Het tegendeel is het geval. De meeste Iraniërs zouden er de voorkeur aan geven in vrijheid hun geloof te belijden. Op dezelfde wijze zoals wij dat in het westen kunnen. Het Iraanse regime denkt daar anders over. Vandaar dat het volk zo strak onderdrukt wordt.
@Waagmeester | 12-01-20 | 12:08:
Waar zeg ik dat alle Iraniërs zo zijn?
@Mr.Crowley | 12-01-20 | 12:14: Je zegt het niet, maar doet wel de aanname: "De islam is echter een dogmatische religie er is dus maar een wereld beeld en dat is het wereldbeeld van hun geloof. Echter op geloof kun je geen wetenschappelijk en technologisch geavanceerde samenleving opbouwen." De meeste Iraniërs voelen zich -ondanks hun geloof- niet geroepen tot de door jou omschreven dogmatische geloofsbelijdenis. Net zoals de meeste christenen in Europa de bijbel al lang niet meer letterlijk nemen.
Zou Iran het eerste de-islamiserende land ter wereld worden?
Dat zou een interessant proces zijn.
@Waagmeester | 12-01-20 | 12:08:
Maar goed, ik speel ook een beetje vals, dus ik wil u een klein beetje helpen.
Je kunt niet op basis van geloof een discussie voeren.
Volslagen zinloos.
@Waagmeester | 12-01-20 | 12:22:
Het is hun regime waar ik het over heb, niet de individuele Iranier.
@keestelpro | 12-01-20 | 12:24: Dat was het al. Gedurende de jaren 70 en onder druk/invloed van onder andere de VS. Dat is niet goed afgelopen zoals we weten, maar het kost het regime steeds meer moeite (en geweld) om de drang naar vrijheid van het volk te onderdrukken.
@Mr.Crowley | 12-01-20 | 12:32: Het is ook niet het regime dat wetenschappelijk onderzoek doet. Het zijn individuele Iraniërs.
@Mr.Crowley | 12-01-20 | 10:53: vertel dat maar aan Dolf Jansen.
Niet vreemd opkijken als deze demo's nog geweldadiger worden neergeslagen. Dat is dan namelijk bloed aan de handen van Trumo.
Trumo of Trudeau?
Hè? Dus als ik jouw voor je bek sla, dan is dat de schuld van iemand anders?
Obama gaf het regime tijdens de studentenprotesten een grote zak geld waarna duizenden studenten werd vermoord of opgesloten. Hoeveel liter bloed zou dat zijn?
@Gulliver | 12-01-20 | 10:23: liter of 4 a 5 per stuk dus komt wel op een flinke tankwagen vol
Gele hesjes Frankrijk....
Hongkong...
Venezuela...
Altijd weer grappig hoe selectief de NPO op dit soort berichten reageert en zich daarmee in een steeds grotere spagaat dwingt.
Zag vorige week toevallig het NOS journaal van 8 uur waarbij de nieuwslezer een reportage aankondigde uit Teheran waarin hij zei dat de daar ter plaatse aanwezige Nederlandse interviewster een hoofdoek op had, omdat ze anders haar werk niet kon doen.
Feit is dat ze een hoofdoek op had omdat ze anders opgepakt werd door de politie. Maar dat zei hij niet.
Je krijgt zo een hele vreemde indruk van het NOS journaal.
Ik dacht dat hoofddoek teken van vrijheid en verlichting was.
Die Nederlandse "interviewster" had het in die reportage over de- es CU latie. De scholen voor Journalistiek zijn niet meer wat ze geweest zijn.
@aamert | 12-01-20 | 10:14:
Het NOS journaal heeft niets met journalistiek te maken, maar alles met propaganda.
@Kaas de Vies | 12-01-20 | 10:07: hoofddoek is een keuze. Een permanente keuze. Een opgelegde keuze. Een keuze om en in het openbaar niet af te doen.
Vrijheid.....
Wat mij gelijk weer aan hennis burka hoofdoek doet denken. Yep apart toch zulke flashbacks!
@tweetybird | 12-01-20 | 10:38:
Aanpassen in een ander land, waar hoor ik dat nu altijd...
@Erikjan79 | 12-01-20 | 10:50: niet in de anarchistische vrijstaat Hollandistan.
... pas als ze verloofd/getrouwd zijn, dan MOETEN ze van hun jaloerse partner ineens een hoofddoek dragen, en dan zeggen die vrouwen ook nog dat het uit vrije wil is, maar dat is dus helemaal niet. Zo gaat dat met de Turken die ik ken.
@Erikjan79 | 12-01-20 | 10:50:
Het moet alleen altijd van 1 kant komen dat aanpassen.
@ditotje | 12-01-20 | 11:09:
Dat komt omdat hun religie leidend is. Er is geen god dan, er is geen geloof dan.
Dus hun mening is de enige goede mening. Hun geloof werkt zo en als er maar een geloof is, helpt discussie niet meer.
@ditotje | 12-01-20 | 11:09: Het recht van de sterkste geldt nog steeds. En rechtvaardigheid is een zaak tussen twee gelijkwaardigen. Waar de één een groot overwicht over de ander heeft moet de ander zich schikken naar de wil van de één. Daar doet ons dunne laagje beschavingsvernis niets aan af. Daar doen alle mooie praatjes en verdragen niets aan af. De Oude Grieken wisten dit ook al.
Feitelijk klopt het natuurlijk wel. Wanneer je door de politie wordt opgepakt, kun je je werk niet doen maar het wordt allemaal wel maximaal afgezwakt, iets dat in het geval van Trump nog niet is voorgekomen in ons staatsjournaal. Daar is het glas in het allerpositiefste geval altijd half leeg.
Hoe is het eigenlijk met onze man in Teheran?
Ik vroeg me dat recentelijk ook af. Hij is stil, dat is zeker.
Vorig jaar februari heeft ie voor het laatst op Twitter zijn mond open gedaan. Heeft nog steeds 103k volgers. www.google.com/url?sa=t&source=we...
Volgens mij is zijn werkvergunning ingetrokken en wil hij deze graag terug.
Erdbrink kan zich niet kritisch uitlaten over het regime daar zijn hele schoonfamilie daar woont
peaceful killing of protesters?
Er is nergens een bevolking die meer islam wil maar het gebeurd wel.Dus stop het gif voordat het wortel schiet.Tegengif is heel duur.
Hè? Hier wil de bevolking toch meer, meer, meer islam?
@JvanDeventer | 12-01-20 | 10:03:De bevolking juist niet.Maar dat is nog niet overal ingedaald.
@JvanDeventer | 12-01-20 | 10:03: dat andere is rassies
@van stampij | 12-01-20 | 10:12: welkom welkom welkom?
Jij bent welkom, welkom aan de galg.
* Traditioneel liedje bij aankomst Imam Khomeini International Airport.
@EEnzame SchizofrEEN | 12-01-20 | 10:52: ah vandaar geen immigratie maar emigratie
@onesizefitsall | 12-01-20 | 10:58:
www.macrotrends.net/countries/IRN/ira...
Mooi informatief stuk, Van Rossem.
Trump is dus een soort Timmermans. Hij beheerst zelfs het Perzisch. Knap!
Timmertrumpf..?!?
Trumpmans
Maar dan zonder vals sentimenteel verhaal over mondkapjes.
Trumperfranz
Trump kan beter uit de voeten met moderne techniek dan zijn voorgangers. De vertaling van Google Translate is perfect wat mij doet vermoeden dat Trump het omgekeerd door de translater heeft gehaald.
Staat hij ook achter de Saudische oppositie, voor zover die niet in stukken gesneden of onthoofd zijn?
Daar hebben we toch "onze" EU leiders voor!
@Eirrah2000 | 12-01-20 | 10:02:
En ik dacht ook ons koningshuis!!
@tweetybird | 12-01-20 | 10:10: Oman en de sultan.
www.hrw.org/middle-east/n-africa/oman...
nos.nl/artikel/2318149-sultan-qaboos-...
Geen idee. Trump is geen EU, die denken in hun eentje de rest van de wereld de les te kunnen lezen en vooral geen echte actie te ondernemen, vooral niet in het belang van haar eigen burgers. Choose your battles.
Die linkse studenten hebben een enorme rol gespeeld bij de desecularisatie van Perzië en het begin van de huidige ayatollah-poppenkast. En nu is het allemaal weer niet goed?
Overal waar het gif der Islam ruimte krijgt tot celdeling zal het haar gastheer misbruiken en uiteindelijk domineren. Zie Indonesië dat in ca. 3 eeuwen in Islamitische handen is gevallen. De oorspronkelijke bevolking is hun leven niet meer zeker! Maar dat kan in Europa natuurlijk nooooooiit gebeuren. Herinnert u zich de Balkanoorlog nog, nog og, og!
idd. jantje lacht, jantje huilt.
@Eirrah2000 | 12-01-20 | 10:07: De Balkanoorlog was met name een conflict tussen Katholiek en Orthodox met veel oud zeer van WOII. Deze vergelijking gaat niet op.
@Eirrah2000 | 12-01-20 | 10:07:
De Indonesische regio was al eeuwen islamitisch, ver voor de Nederlanders langskwamen
destijds waren er nauwelijks plaatselijke imams die tot (volks)opstand opriepen
Dat zou tegen de (indische) landeigenaren geweest moeten zijn, want de VOC hield zich afzijdig van de verbouwing van specerijen etc en kocht slechts de waar van de landeigenaren
de imams zaten in the pocket van de lokaal heersende landeigenaren, goed voor de algehele stabiliteit
@DeWeerman | 12-01-20 | 11:05:
En islam.
Ben benieuwd of ze die godsdienstwaanzin in de politiek het land uit kunnen krijgen, zou mooi zijn. Het is zo'n mooi land dat onleefbaar wordt gemaakt door religekkies. Zou er graag naartoe zodra er normaal gedaan wordt.
Ze zijn in Iran al 40 jaar bedwelmd door ayatollah’s. Af en toe een protestje zet geen zoden aan de dijk, vrees dat dat zo blijft maar we zullen zien.
Reliegekkies binnenkort ook hier aan de macht. Oh wacht.... Denk. SGP. CDA....
Je kan niet zomaar het oude Iraamse regime inruilen voor een democratie, westers of niet
er zal een zuivering moeten komen val alle elementen die de ayatolla's in het zadel; hielden
In het beste geval middels een 'waarheidscommissie' zoals in Zuid Afrika,
maar eenvoudiger is totale opheffing van de oude machthebbers en hun vazallen i.e. bloed door de straten
Daarna is het moeilijk terug te keren naar een eenvoudig menselijke democratie
@Tobi | 12-01-20 | 11:13: De regimechange van Zuid Afrika is niet echt een goed voorbeeld. Dat land is totaal naar de sodemieter gegaan sinds dat moment. Op werkelijk alle fronten holt het daar achteruit. Het huidige systeem in Iran zit op alle nivo's en je kunt alle rotte appels niet zomaar even gaan vervangen door de eertse de beste. Corruptie, geweld, sabbotage, alles zal uit de kast worden gehaald. Komt nog eens bij dat er voldoende machtige belanghebbenden zijn buiten Iran met tegenstrijdige belangen. Dit komt de komende 50 jaar sowieso niet goed.
@Kukooo1 | 12-01-20 | 12:35:
Eensch wat Zuid Afrika betreft
het was niet mijn intentie om ZA op alle fronten erbij te halen, slechts die waarheidscommissie
Iran kan een zware dobber worden, maar niet automatisch
dan wordt het een soort self fulfilling prophecy; het moet daar wel fout lopen
Dat vind ik te defaitistisch: Hop, het gezonde moed de bezem erdoorheen en de samenleving zuiveren van alle islamofascistische sporen van het -dan- oude regime
Iran is niet zo achterlijk als de meeste landen in de regio, de bevolking was voor de val van de Sjah tamelijk westers
de ene enge machthebber werd helaas slechts vervangen door een nog ergere
Er is mi. hoop voor dat land; de rest van de regio mogen ze (woorden J Kelder) beter maar beter afbranden voordat er werkelijk iets gaat veranderen
Misschien is het nu wat duidelijker wat een fragiel kaartenhuis Iran is.
Kunnen we nu dat kattegejank over WO3 uitzetten?
En Trump de eer gunnen die hem toekomt? Hij had het lef om met een spelde prik de zwakte, de haat en hypocrisie van Iran bloot te leggen.
Zoals hij dat ook doet met de links-hangende media, overigens.
WO3 WW3 is inderdaad geleuter. Zo'n oorlog zal er nooit meer komen. Het blijft bij speldenprikken over en weer.
@Zwizalletju | 12-01-20 | 10:06: Ik ben bang dat dat wensdenken is. De Eerste Wereldoorlog werd niet voor niets The War That Ends All Wars genoemd. Ook de Tweede Wereldoorlog begon praktisch vanuit het niets. In een tijdsbestek van 7 jaar ging Duitsland van één van de meest gehavende economieën naar een Wereldmacht die heel Europa onder de voet liep (heel Europa? Nee, een klein eilandje bood dapper tegenstand). De wereld en haar mogelijkheden zijn niet beperkt tot ons voorstellingsvermogen, helaas.
@Sans Comique | 12-01-20 | 11:34: Hoe kwam Duitsland eigenlijk aan het geld om zo groot te kunnen worden?
Het huidige Iraanse bewind is ook ontstaan uit zo'n spontane volksopstand. Ik geloof dat het in de wereld nog nooit vertoond is dat een straatrevolutie leidde tot een democratisch bestuur. Redelijke mensen rennen nu eenmaal minder snel de straat op dan heethoofden. Ze zijn wel met meer, maar ze hebben de neiging tot thuisblijven.
PS.
airliner --> lijnvliegtuig
grip --> greep
Roemenie is op zich een voorbeeld. Tunesie, ook. Oos-Duitseland... Met wat goede wil Indonesie, al was dat meer anti-koloniaal.
@Dr_Prepper | 12-01-20 | 10:03:
Hee ja, die was ik vergeten.
Er zijn vele duizenden verdwenen tijdens en na de "volksopstand".
"spontane opstand"
Maidan plein ook spontaan?
@Dr_Prepper | 12-01-20 | 10:03:
De voormalige DDR kreeg inderdaad een democratie, maar de meeste landen krijgen na een volksopstand gewoon weer een corrupt regime
oude wijn in nieuwe zakken
@Tobi | 12-01-20 | 11:08: Eens. Het was ook niet een poging om te stelen dat het meestal democratien worden. Het is echter wel mogelijk.
Terug naar de 21e eeuw!
Als ik het verhaal van een Iraanse kennis van mij mag geloven gaan er heel wat mensen verdwijnen. 's Mans familie is ook al behoorlijk uitgedund.
Na de allereerste Irakoorlog lieten de VS ook regime change aan de lokale bevolking over. Toen was de mening dat dat verraad was.
en.wikipedia.org/wiki/1991_uprisings_...
Er werd door de VS ook tot opstand/regime-change opgeroepen. Zover is het volgens mij nu nog niet.
United States troops at the Al-Asad air base in Iraq were aware that an Iranian attack was imminent, allowing them to take shelter two-and-a-half-hours before missiles struck on Wednesday. An Arab diplomatic source also told CNN that Iraq gave advance warning to the US on "which bases would be hit" after Iranian officials passed on the information.
De raketaanval was puur voor de Iraanse buhne. Om gezichtsverlies van het Iraanse regime te beperken. Er mochten geen casualties zijn. Maar er moest een “sterke” reactie afgegeven worden. Hele dure poppenkast. Nodig om eer en aanzien in stand te houden.
Vraagje van iemand die nog nooit gewonnen heeft met Stratego: was het dan alleen maar blaffen zonder bijten, dus een soort angstagressie? Ik begrijp er niets meer van.
@Blubberbazooka | 12-01-20 | 09:57:
Helder.
@Blubberbazooka | 12-01-20 | 09:57:
Yep het is snel in elkaar geflanst. Mede ingegeven om te laten zien voor buhne en volk dat ze daadkracht hebben. De zogenaamde wraak. Maar nu eigenlijk totaal mislukt. Dan komt er ook nog uit dat het elite leger helemaal niet zo elite is gezien de hele stomme fout van het burger vliegtuig. Burgers beginnen dan ook aardig wakker te worden. Dat het allemaal niet zo geweldig is als voorgesteld werd met harde hand!! Denk dat steeds meer burgers wel klaar zijn met dat regime!! Want je kunt wel stellen dat zij eigenlijk weer het slachtoffer zijn. Door dat eigen regime!!
@MickeyGouda | 12-01-20 | 09:57:
Iran is als een klein keffertje dat eerst op grote afstand gaat staan voor het met de staart tussen de benen naar de andere honden durft te blaffen omdat het ook wel weet dat ze hem met huid en haar opvreten als het een gevecht wordt.
@MickeyGouda | 12-01-20 | 09:57: Je mag ook niet met je bommen lopen, Mickey...
@lovekila | 12-01-20 | 10:38: islamitisch stratego. Bomvest....
@Gulliver | 12-01-20 | 10:36:
Een kettingmetafoor, daar kan ik iets mee. Dank.
@lovekila | 12-01-20 | 10:38:
Alles om er maar snel een eind aan te breien. Zeker als de borrelnootjes al op zijn en mijn glas al even leeg. Niet te doen.
REAGEER OOK