Terugkijktrio. #DeLokroep duikt in de polderjihad
Jihadhistorie met een rijke lineup aan Bekenden van GeenStijl.
De ranzige randjes van de islam, openlijk uitgelegd op televisie. Het duurt twee decennia na 9/11, maar dan doet (nota bene) BNNVARA wel een serieuze poging. Sinan Can heeft uitstekende research gedaan en daarmee een scherpe historische tijdlijn van jihadisme in Nederland gevouwen. Heerlijk, die poldernaïviteit van voor 9/11, verbeeld door een argeloze duikschool in Eindhoven waar zo'n 150 baardmansen van de door Saudi's via de Waqf Foundation betaalde Al Fourqaan-moskee (al zeker drie decennia een jihadpaleis in het hart van Eindhoven, waar menig haatsjeik zijn praatjes kon en kan houden) duiktrainingen namen. Toen was het een koddig zicht, die onder water wapperende gezichtsbeharing. Terwijl we anno nu weten dat een hoop van die haatbaarden gekoppeld kunnen worden aan internationale islamitische aanslagen, uitreizigers en overige jihadfamilies.
Koekenbakker van het Kalifaat
In de docu zit ook Dadi Meki, tegenwoordig bekend als Mokhtar Mekkaoui, met zijn kalifaatmeisje Xaviera Swagemakers. Zij is sinds november terug in Nederland, na in 2013 naar Syrië uitgereisd te zijn. Hij werd in 2009 tot ongewenste Nederlander verklaard en is daar nu nog steeds boos over (zie huilie huilie in de video hierboven). Sloot in 2015 aan bij IS, maar verkocht naar eigen zeggen natuurlijk alleen koekjes. Ze werden begin 2018 opgepakt in Turkije, en in juli 2019 weer vrijgelaten. Tussen toen en november moet Can ze dus daar gesproken hebben.
De Lokroep is een weliswaar een veel te laat gemaakt, maar zorgvuldig geresearcht drieluik waarin de omslag van Koude Oorlog naar Heilige Strijd als staatsgevaar helder naar voren komt, van de oorspronkelijke naïviteit tot dat huidige, beklemmende 'hoe nu verder'-gevoel. Maar je blijft ook met een boel vragen zitten als je de ambtelijk corrupte überambtenaar en voormalig NCTV Dick Schoof ziet dralen en duiken, of Al Fourquaan-imam Mohammed Cheppih hoort monkelen dat jihad eigenlijk een soort nobele verzetsstrijd is die helaas door 9/11 een slechte naam heeft gekregen: er zitten lagen van ongemak ónder sommige interviews die onbenoemd blijven, en daarmee op zichzelf van een perpetuele naïviteit ten aanzien van de (radicale) islam getuigen.
En wij dan, met onze grondwet?
Gelukkig is daar Rob van Gijzel, sjeikslopende oud-burgemeester van 040 en sociaaldemocraat die te eerlijk was voor de PvdA, die - in het fragment hierboven - nog even de Vraag der Vragen stelt: als die radicale booslims de vrijheid van meningsuiting mogen gebruiken om hun Heilige Gelijk te prediken, waarom mag je daar dan hier niks tegen doen? Vrij vertaald: hoe kan en mag die Al Fourqaan-moskee, met de huidige kennis over wat daar gebeurt, überhaupt nog open zijn? "Op het verlaten van de islam staat letterlijk de doodstraf. Die vrijheid van meningsuiting claimen ze wel voor zichzelf, maar houden wij dat dan ook?"
Hierrr is De Lokroep in drie keer 52 minuten terug te kijken.
Reaguursels
InloggenHet is alweer jaren geleden, maar Geert Wilders zei destijds in verband met al zogenaamde 'uitreizigers': "Láát ze vertrekken als ze dat zo graag willen, zorg er alleen voor dat ze nooit meer terug kunnen komen".
Een opvatting waar ik het van harte mee eens was en ben, maar mbt dat laatste heeft de regering de afgelopen jaren veel te weinig gedaan, en doet het tot op heden veel te weinig.
Ze doen anders actief hun best om ze terug te halen. Ze doen dus niet weinig, maar veel van het verkeerde. Het zijn de typische D66-prioriteiten. Focussen op individueel niveau van overtrokken mensenrechten en daarmee het grotere maatschappelijk belang verkwanselen. Zo ook met gedwongen orgaandonatie ten koste van uw vrijheid op onwetendheid . Zo ook met Urgenda uitspraak van de Raad van '66 State ten koste van de trias politica. Etc etc etc
Tja mensen en vooral op VVD, CDA, D66, PvdA, CU, GL, SP, PvdD. blijven stemmen dan weet u zeker dat Nederland kapot gaat.
Het komt allemaal omdat Trump -weliswaar indirect - een vliegtuig uit de lucht heeft geschoten..... maar ja, als vriend van Poetin die er voor zorgde dat je werd gekozen : quid pro quo !
Disclaimer !
Nou, fijn, een documentaire. En nu? Gaan er kamervragen komen? Een parlementaire enquête? Gaat er überhaupt wel iets veranderen in de slappe Nederlandse houding t.a.v. terreur? Vergeet niet, dit is dezelfde publieke omroep die ons al maanden wijsmaakt hoe lief kalifaatmeisjes zijn.
In de Lokroep: "Hoe heeft het zover kunnen komen dat Nederlandse jongens dit soort aanslagen pleegden?" Tja, als je dit soort vragen stelt snap je er nog steeds niks van.
@B. Randnetel | 11-01-20 | 09:33 |
Dit dus. Als je die vraag überhaupt moet stellen, dan is ieder debat over dit steeds verder uit de klauwen gierend probleem zinloos. Het zal "ons" nog danig gaan opbreken dat eeuwige vergoelijken en weg kijken.
Is in de orde "Hoe heeft het zo ver kunnen komen dat een huis waarin 20 jaar niet gestofzuigd is toch zo vol ligt met stof".
@Sjefke7807 | 11-01-20 | 10:22: Wij hebben te lang vrede gekend, wij weten niet meer wat het is hiervoor te moeten vechten.
Die domme fanatieke gelovigen van dat Jihad-model horen ofwel (1) achter de tralies of (2) in een zandbak duizenden kilometers weg van Nederland. Je zal als samenleving maar moeten opdraaien voor dit soort raddraaiers waaraan meerdere steken aan los zitten.
Huh een BM met verstand??
Daar gaan we weer : heilige strijd. Stop eens met het kopiëren van dit totaal misplaatst taalgebruik waarmee nog niet zo lang geleden ook westerlingen voor het karretje werden gespannen. Die lui herkennen zich hierin en voelen zich gesterkt alsof het op deze wijze vermelden acceptatie betekent. Geen God of Allah wenst dat mensen elkaar vermoorden. Hooguit uit zelfverdediging en zelfs dan zul je je moeten verantwoorden. Noem het anders, de grote leugen of maak het herkenbaar belachelijk. Het is op deze manier voor mij niet herkenbaar als satirisch of kritisch. Help ze een extra handje die verdwaalden.
Slim punt. Aansluitend op of ter vervanging van discussies over straatnamen en termen als de gouden eeuw zouden we idd dit soort kreten moeten bekritiseren en vervangen.
Niet zo verwonderlijk bij een medium dat al in de jaren '70 praatte over 'IRA strijders' i.p.v. terroristen. Zolang er geen Nederlanders werden opgeblazen of de knieschijven werden kapotgeschoten, kreeg de IRA het voordeel van de twijfel. En zelfs dan nog, want de IRA knalde een chauffeur af in Den Haag in 1978, die is letterlijk onder het tapijt geschoven.
Zo denkend, kun je als land makkelijk sympathie kweken voor terroristen, ze 'kalifaatmeisjes' noemen en ze op TV tentoonstellen alsof het Robin Hoods zijn. Zo herinner ik me het collectieve orgasme in de media over Tanja Neijmeijer, die de FARC verblijdde met haar aanwezigheid. Nederland onderkent het probleem niet, wil het niet zien. Zij sympathiseren met alle 'vrijheidstrijders' en geven ze hier onderdak en geld. De terugkerende Isis terroristen laten een patroon van vergoelijking zien. Jose Maria Sison is tenslotte ook in Nederland aan het onderduiken.
Heb altijd zeer veel opgezocht, gelezen en elders vernomen over de Hofstadgroep of beter de radicale islam In Nederland en elders. DE Lokroep was een verfrissende serie, niets nieuws maar het werd hoog tijd dat het eens een keer bij de npo op deze wijze werd neergezet.
De IS hoeren en kereltjes zijn afzichtelijke kneuzen. Ik ben ook vaak in het MO geweest in verschillende landen, ook waar het geen pais en vree was. Er bestaat een Taqiya maar vraag we vaak ook af of het door de eeuwen heen ook niets iets cultureels geworden is. Ze liegen vrijwel altijd als ze ergens op aan worden gesproken, ook onderling. Ze hebben er zelf een soort gezegde over: Midden in de woestijn onderweg. We komen over een zandduin en zien een man (arabier) met een mes in zijn rug op de grond liggen. Kameel staat in de buurt en een andere man staat bij hem, bloed aan zijn jallabaya en handen. We vragen wie heeft dat gedaan en met grote verontwaardiging kijkt hij rondt, nergens zijn er sporen te zien behalve ons en hun spoor, hij denkt, en zegt, ik niet.
Ik moet zeggen, ik vond van Gijzel ook interessant. Een PVDA burgemeester die problemen constateert, meldt en er wordt vervolgens niks mee gedaan. Is dan teleurgesteld en heeft nu een hard oordeel en grote mond. Maar hij vergeet te melden dat het (knuffel) systeem mede en vooral is gecreëerd door zijn partij. "Welcome to the real world Biggus Dickus." Man man man.
@Basil Fawlty | 11-01-20 | 02:06: Goede morgen mensen, weer een PvdA-er die eindelijk wakker is!
Prima documentairereeks van Can. Waarom? Menigeen hier wil dat hij expliciet een anti-islam standpunt inneemt. Maar dat hoeft hij niet te doen want de mensen die hij interviewt tackelen zichzelf. Hij laat mensen praten. Hij zet ze niet onder druk want dan worden ze agressief en slaan dicht. Nope. Laat ze lullen en dat doet hij prima want dan zie je hoe dom, achterlijk, agressief en stupide ze zijn of zijn geweest.
GS en de gemiddelde reaguurder hier weten al lang hoe het werkt maar de gemiddelde BNNVARA Gutmensch heeft geen idee wat er hand is/was en wil dat ook niet weten in hun bubbel en moet dus wat educatie krijgen. In menig Gutmensch huis zal er nu natuurlijk ontkenning zijn.... maar misschien ook een beetje twijfel want het was een BNNVARA docu, dus betrouwbaar.
Echter ze zullen en masse blijven tegenspartelen want dit voldoet niet aan hun roze eenhoorntjes wereld. Ze blijven koppig weigeren de Islamitische olifant in de kamer te zien. Maar als Can een goed journalist is, dan is hij nu bezig met het vervolg van deze 3 delige docu want er is nog genoeg te doen.
"de mensen die hij interviewt tackelen zichzelf. Hij laat mensen praten. Hij zet ze niet onder druk want dan worden ze agressief en slaan dicht. Nope. Laat ze lullen en dat doet hij prima want dan zie je hoe dom, achterlijk, agressief en stupide ze zijn of zijn geweest".
U snapt het. Dis is dus de kern waar het om gaat. Geeft perfect weer hoe ze erin staan. En dat moeten wij van de VN, de EU, 75= kamerzetels, de rechter en de ombudsvrouw terughalen. Waanzin.
@Graaisnaaiert | 11-01-20 | 01:24:
Daarom is deze docu reeks ook zeer ongemakkelijk voor islam knuffelend links in Nederland. Alleen ben ik bang dat ze dat niet doorhebben.
Maar kudo's voor Can. Zoals een goed journalist betaamd geeft hij mensen een "warm" gevoel. Vertrouwend en rustig en dan gaan ze praten, zo ook die domme jihadmutsen. Hij kreeg er waarschijnlijk na 10 minuten rustig babbelen meer uit dan de politie na 10 uur ondervragen.
Ok, ik heb het dan nu (nog altijd in de olie) geheel gezien. Redelijk goed gedaan van die Sinan Can, maar wat een geestelijke armoe onder die ex-IS'ers...
Nog zo'n dementrix van Azkaban, die als een Lady of the Flies bedekt door vliegen haar vermoorde onschuld zit uit te baten, of die van haar kinderen... Dat kind Yassin dat zogenaamd "Nederlands" is, maar geheel opgaat tussen z'n Arabisch-Koerdische vriendjes, ach wat is het zogezegd zielig. Die niet Nederlandse kindjes zeker niet? Net als het lijkje van het kind dat uit het massagraf werd gedragen?
En dan die figuur die lekker haram aan z'n kankerstokjes zit te zuigen. Nee hoor, die had ook zogenaamd niks gedaan in Syrië in het Kalifaat. Oh wat was hij slachtoffer van het Nederlandse racisme en discriminatie. Je hebt immers geen enkele andere keus in dat geval dan terrorist te worden of terreur te steunen. Gewoon je uitkering trekken op kosten van de kaffers of iets voor jezelf beginnen is natuurlijk geen optie bij het confronteren van zulk onrecht.
Zoals al genoemd werd: je had naar Satan-Arabië kunnen gaan, voor het Soennitisch Salafisme, je had naar Iran kunnen gaan voor het Sji'itisch terrorisme, wat beide al erg genoeg zou zijn. Maar nee, je koos voor de hardcore onder de hardcore varianten van haatbrakend Raqqa, met hoofden op hekken en gekken die mensen in de fik steken, maar je had zogenaamd niks met die misdaden te maken...
En ondertussen loopt zo'n satanisch wijf gewoon nog steeds rond in een niqaab of hoe het ook moge heten, bedekt onder de vliegen die op haar rottende ziel (als ze die al heeft) afkomen, alsof dat wettelijk verplicht is in bevrijd Koerdistan\Syrië. Alsof je na WOII rondloopt in Nazi of SS-uniform, maar bij hoog en bij laag volhoudt dat je van de Holocaust "nichts gewusst" hebt, en het toch zo zielig is voor jouw kinderen om tussen de kinderen van Joodse overlevenden te moeten leven.
Blijf gewoon daar, afgrijselijke haatheks. Je vloog erheen op je bezemsteel om anderen het land en het leven uit te vegen, blijf nu maar fijn stilzitten terwijl je door karma geschoren wordt.
Probeelm is dat een rechter in Nederland hiervan de bewijslast moet rondkrijgen, want anders wordt het maximaal een jaar wegens, ja wat eigenlijk, deelnemen aan een terroristische organisatie? En daarna gaan ze het pampercircuit in, want deradicaliseren, een nieuw leven opbouwen, nieuwe kansen etc. etc.
Wordt in dit land goddomme beter voor mensen gezorgd die ons dood willen hebben dan voor daklozen en verslaafden.
@Wol,
Precies, Ze hebben hier niets meer te zoeken, Geen van allen.
Fortuyn, 1997: "Tegen de islamisering van onze cultuur".
Voor Marcel van Dam (salonsocialist) reden hem een minderwaardig mens te noemen, en het werk af te doen als een flutboekje.
Ondertussen weten we dat graaier en oplichter (het kogeltje en de Exota limonadefles) een zeer minderwaardig mens is. Wat, het is een viezerik met zijn rot gebit een grote smeerlap met linkse Pol Pot streken.
Van mij mag hij morgen, vandaag stoppen met ademhalen.
Islam is vrede. Dit zijn geen echte moslims.
Tolerantie is prachtig, totdat je het gebruik om intolerante mensen met intolerante denkbeelden te tolereren. Dan is het netto-effect nog steeds dat je intolerantie oogst. Ik denk onderhand "laat de wal het schip maar keren": Al die goedgelovige, deugende sukkels die dit mogelijk gemaakt hebben gaan in de komende 20 jaar een keer het deksel op hun neus krijgen.
Ik mag alleen hopen dat het eerder vroeger is dan later; hoe langer het duurt, hoe langer de demografie in ons nadeel gaat werken.
*'gebruikt'. Spellingscontrole naar boven gooien doet.*
*Hoe langer het duurt, hoe meer de demografie in ons nadeel gaat werken*
Dat gevoel leeft bij mij ook. Laat de wal het schip maar keren.
Zo veel mensen in Nederland met oogkleppen op, levend in hun linkse bubbeltje. Alles goedpratend en deugmens uithangen om snel in de bakfiets naar de pelletkachel thuis te fietsen om met chocolademelk de dag bij juf Ank te bespreken. Maar ondertussen zo onbewust...
Buiten de hekken van de linkse elite enclaves, polariseert Nederland, de maatschappij ontwricht en de democratische normen en brokkelen af.
Jaren heb ik me hierover geuit en ben als rechts versleten, krijg de hoon over me heen. Maar elke opmerking bleek achteraf raak te zijn. Klimaat, immigratie, rechtsstaat, EU. Nederland gaat er langzaam aan kapot.
En ik denk nu ook, laat het maar. Waarschijnlijk is er iets van een burgeroorlog nodig, 5 tot 10 jaar dood, verderf, armoede en kou. HIerna kunnen we westerse normen en waarden, vrijheid en eigenverantwoordelijkheid waarschijnlijk weer waarderen. De wederopbouw zal zorgen voor werkgelegenheid en saamhorigheid, maar ook duidelijk maken wie zich buiten de maatschappij plaatst en liever niet bijdraagt. Dat mensen weer op hun rechten en plichten gewezen worden, en dat dingen niet meer met een foei gesprek rechtgepraat worden.
Waarschijnlijk is het op zijn beloop laten de snelste manier om uit vinden dat de huidige richting van de maatschappij een doodlopende weg is... En inderdaad, hoe sneller hoe beter.
Toch raar ?dat de bakkers daar met een mitraileur rond lopen en de vrouwen meer als vier jaar niets mee krijgen van wat er om hun heen gebeurd.
Ze weten all hun daden te down playen en spelen domme gansjes alsof ze niets hebben gedaan.
Zielige verhalen over kansarme jeugd en maar al te graag een slachtoffer rol in nemen in de hoop de terug reis naar Nederland te verzekeren.
Lekker daar berechten zou ik zeggen. Met het boerka verbod in Nederland is dit ook niet meer de plaats voor de kalifaat kippen en Moeten ze daar hun straf uitzitten en een nieuw leven opbouwen.
Als bakker moet je wel op graan jagen, uweettog?
@Van Rossem: Ik bleef helemaal niet met vragen zitten om eerlijk te zijn. Dit is dus gewoon taqqya in de praktijk. Natuurlijk laten ze het achterste van de tong niet zien, natuurlijk weet zo'n Cheppi precies hoever hij wel kan gaan en wat niet. "Faciliteren van" kan hem problemen opleveren maar als ze de moskeet bezochten, ja, daar is natuurlijk niets strafbaars aan. En doneren aan een moskeet, nee, ook niet. Het offerblok mag toch ook gewoon.
Daarom zat ik de afgelopen dagen zo te drammen van "zeg er nou iets over". Sinan Can is zelf een moslim, hij heeft een eerlijke, open documentaire gemaakt, stelde de juiste vragen, vroeg voor zover mogelijk door en het interessantste is vooral wat er overduidelijk niet door de geinterviewden werd gezegd.
Dat wil een meerderheid van de kamer dus terughalen, dat wil de Ombodsvrouw terughalen, dat moet volgens een bepaalde rechterlijke uitspraak terug. En ik vind dat mensen dat moeten zien, verder struisvogelen in dit land is levensgevaarlijk. En die Sinan kunnen ze moeilijk van PVV-sympathieen betichten. Al zou het me niets verbazen als die jongen binnenkort beveiliging nodig heeft wegens een fatwa aan de broek.
Ik volg zo nu en dan een doorgeslagen moslim die ik via via ken op facebook.
Als een soort thermometer in de reet van een ander deel van de maatschappij.
Een vriend van een vriend van een vriend die ik toevallig eens voorbij zag komen. Die gast loopt constant te schoppen en zuigen tegen alles dat Nederlands/westers is, en bij teveel tegengas verwijdert hij zijn berichtje en vervangt het met een berichtje over lokale voetbalclubs. Die kerel heeft overigens al een keer politie aan de deur gehad ivm mogelijke radicalisering.
Daar is hij toen heel verontwaardigd over leeggelopen op facebook, maar sindsdien lijken zijn posts wel ineens compleet gematigd. Ik kan me maar één ding bedenken: Hij zegt die dingen nu alleen nog maar hardop in de moskee.
@Vage_eddie | 11-01-20 | 00:38:
Taqqya. Daarnaast hebben ze de tijd. Die knul is goed voor 4 kinderen, en die krijgen van huis echt niet vrijheid, gelijkheid en tolerantie mee. Wel broederschap trouwens, de Moslim Broederschap, dat dan weer wel. Op onze kosten en volledig gesubsuidieerd. Een levensgevaarlijk demografisch experiment en het kan alleen maar snoeihard misgaan. Ook in eigen kring, eerwraak was iets wat we tot voor een jaar of 10 terug hier niet hadden...
@Vage_eddie | 11-01-20 | 00:38: Maar ik neem aan dat hij wel een Nederlandse uitkering heeft.
Wauw indrukwekkend en creepy tegelijk..
Wat een eng volkje die ISers, de vergelijking me nazi's is zeker niet misplaatst, met het grote verschil dat deze gasten met minder waren en er mee weg komen!
Dat zelfde soort gasten loop hier nog met bergen rond, net zo meedogenloos alleen kiezen ze nu voor de drugswereld waarvan me niet zou verbazen dat een van die opbrengsten een goed percentage naar de financiering van terreur gaat.
Het waren bij lange na niet alleen IS'ers, er zijn nog zo'n 20 andere strijdgroepen die als relifascistisch beschouwd kunnen worden, een aantal ervan hadden ook aederlandse en Vlaamse strijdens, waaronder de in 2017 van naam veranderde al nusra
Deze strijdgroepen hielden deels goede contacten met IS, en waren qua wreedheid en doctrine niets anders dan de relifascsiten van IS.
Belangrijker ze werden actief ondersteund door o.a. Nederland
Maar als je de islam serieus neemt, moet je ook bezorgd zijn over de mogelijke schadelijkheid van de geschriften. Intellectuelen, binnen en buiten de academische wereld, dragen de politieke verantwoordelijkheid om dit te stoppen.
Tjonge jonge een ding kunnen die gasten goed, slachtoffertje spelen en dat werkt dankzij links nog steeds.
Ja bizar, alles is de schuld van anderen, anderen hebben gemoord door Nederland zit ik hier maar ik geloof wel in de wetten van allah. Te bizar dat deze tussen ons los gelaten worden.
Die Xaveira lult er de hele tijd zo irritant doorheen. En maar flirten met de camera achter Dadi’s rug.
Volgens mij deed ze die scene uit Basic Instinct na. Vies wijf met d'r benen wijd en geen slipje.
De slettebak.
Cahapau voor de burgemeester Rob van Gijzel!
Cahapau? Je hebt n.b. een kroontje, waarom gebruik je die niet?
Dus zij sturen hier apothekers heen en wij bakkers die kant op? Slechte deal wat mij betreft.
Welkom welkom welkom.
Vlaggen uit.
Willen jullie meer?
Jullie krijgen meer. Grenzen open!
BREAKING news Aart Staartjes plat gereden :NOS
@NOS
Acteur Aart Staartjes gewond bij ernstig ongeluk nos.nl/l/2318143
www.ad.nl/show/aart-staartjes-niet-ba...
Gelukkig had hij eerder aan niet bang te zijn ....
Glas plas was.... volgende week weer 600 erbij, en de rest van de weken van dit jaar ook. Ondanks dit... ondanks huisvestingscrisis, ondanks dat de meerderheid dit zat is.
Waarom? Gewoon omdat het kan... of eigenlijk moet, van brussel. Want er zijn voordelen aan die jij en ik niet willen zien, maar er toch zijn! Dus is het goed. En als je dat niet ook vind komt dat omdat je over gehaald bent door populistische meningsvorming, en daardoor ben je een fout, vies, bah mens!
Amen
T was eigenlijk allemaal al publiekelijk bekend door het uitstekende onderzoek van Peter Siebelt in zijn werk getitteld "de 4e wereldoorlog, het pad van Marx naar Allah". Links NL met z'n media en NGO kanalen heeft dit werk natuurlijk uitermate genegeerd. Alles wat in de eerste 2 'Lokroep' afleveringen wordt belicht wordt in Siebelts werk - dat stamt uit 2005 - al genoemd. Sindsdien is het alleen erger geworden, mede dankzij de huidige elitepartijen.
https://www.bol.com/nl/p/de-4e-wereldoorlog/1001004002381649/
Kijk nou, daar op die bank zit Hennis Plasschuit. Wat een gezelligheid.
Een goede onthullende serie van de sympathieke Sinan Can
De haat en onbegrip omdat zijn waarheid boven álles staat is ALWEER duidelijk. Het straalt er zo hard vanaf dat ik er een croissant mee zou kunnen opwarmen. Wanneer gaan de (nog meer meer meer) bestuurlijke lui nou eens inzien dat je dit gedachtengoed nooit aankan. Die doctrine zit zeau verschrikkelijk, voor de weldenkende mens onbegrijpelijk, diep dat je bijna zou zeggen dat ze god en mo live hebben ontmoet.
Het is anno 2020 te bizar voor worden dat zeer machtige instituten dit koste wat het kost handhaven en promoten dit te verspeiden met het zwaard. En dat zoiets overduidelijks niet met hand en tand bestreden wordt. Wollah! maak meer kindjes! Wij zijn straks met meer. Waarna de chaos alleen maar groter wordt. Ze zien zelf niet eens dat ze het onderling NOOIT eens zullen worden. De idioten.
Ah, ik zat er al op te wachten, GeenStijl. Laat het duidelijk zijn, dit halen wij dus terug. Geen enkele, maar dan ook geen enkele van de geinterviewden die aangeeft ook maar ergens spijt van heeft gehad.
En de overtreffende trap na: het is de schuld van anderen/Nederland.
@spamzuiger | 10-01-20 | 23:14:
Uiteraard. Zij zijn slachtoffer, misleid, achtergesteld, verdienen een tweede kans etc...
Ik zou het graag zien maar mijn browser (ook niet pluginloos met of zonder vpn) lust hem niet, met dank NPO. Dan maar niet. Trustuh.
Met Hola vpn lukt het me gewoon van uit het buitenland, ondanks dat dit verschrikkelijk voor de NPO moet zijn.
Het blijft bij beschrijven wat er gebeurde. Iets meer dan we weten misschien.
Maak een vervolg SInan, waarom het gebeurde.
Wat beweegt die mensen.
Daar zit de clou van alles.
Van BNN/Vara maar op hun eigen haatsite Joop geen woord !
Tuurlijk niet, dit verstoort het beeld van de slechte witmans en de zielige moslim dat ze continu uit willen dragen.
Ik heb er een nachtje over geslapen. Ratten
Houd het dan nooit op GVD!!!!!!!! Klootzak Rutte doe dan wat idioot!!!
www.telegraaf.nl/nieuws/272368159/jon...
Nu pas meegedeeld en vond reeds plaats op 17 december 2019
Jongeren takelen basketballer (24) toe op veldje Utrecht: ’Blijvend blind’
Las het net. Heftig. En 8 tegen 1.
Volgens mij ook niet eerder bericht.
Lijken wel bendes die actief zijn.
Hij speelde op het gesubsidieerde speelveldje van de kansenjongeren. Net zoals vrijwel elke openbare speelvoorziening alleen bedoeld is voor de gelovigen. Deze kufar had daar niet eens mogen zijn. Hij heeft zijn andere oog nog, dus waar hebben we het over? /Rutte-modus
Primitief rif-stammengedrag. Het veldje zal wel tot hun territorium worden gerekend.
Waarschijnlijk zaten de jongens bij Rutte in de klas.
Na door @Mosterd naar Twitter weggetreiterd te zijn met z'n Storie verhaaltjes over allerlei totaal irritante, irrelevante "BNers" godzijdank weer een normaal item :
van RossemAkbar!!!
Je verdiepen in de mogelijkheid van oorlog stellen sommigen misschien liever uit totdat oorlog nodig is, en het tot dié tijd gezellig hebben.
Ze dwepen altijd heel selectief met allah's wil....
"Het zijn de vruchten van Mohammed, de gemiddelde moslim snapt er helemaal niets van. Die kan alleen maar schreeuwen en janken, en vervolgens in dezelfde ellende terugkeren waar hij vandaan komt.
Oplossen kan de moslim niets, omdat hij met zijn hele doen en denken onderworpen is aan de islam. Deprogrammeren is bij voorbaat een verloren zaak omdat zijn geest is verziekt. Daarom is het westen met zijn christelijke joodse cultuur toonaangevend in de welvaart en medische en technologische kennis in de wereld. Het is het vrije westen, vrij van het theocratisch monster dat ooit ook Europa in zijn greep had. Het westen heeft het leven en de Islam verheerlijkt de dood en martelaarschap.
Het licht en het donker verdragen elkaar niet."
Lollig bedoeld stukje, dan kan er geen groot probleem zijn.
De Nederlandse overheid deed tussen eind 2011-2014 vrijwel niets tegen uitreizigers. Niet alleen de Nederlandse overheid, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Italie ook niet. Geheime diensten waren allang op de hoogte van de relifascistsiche regimes van IS en destijds Al Nusra en de deelname van EU-burgers. Onder het mom van humanitaire hulp en het inzamelenen en brengen van dekens, medicamenten en broodmachines voor de slachtoffers van de oorlog - die gingen regelrecht naar de strijdende partijen. Later aangevuld met o.a. Toyota's van Rutte.
Als alles was gegaan zoals gepland, dan was de EU verlost van vele duizenden relifascisten die een nieuwe of meerdere nieuwe staatjes hadden in Syria ipv van het Syrsische regime.
Helaas liep het voor Amerika en de EU iets anders af.
Wat deden de Moslims er zelf tegen? Wat vonden ze ervan dat hun prinsjes steeds "meer Moslim" werden? Tekeer gaan tegen Assad en de Jod, eh de Zionisten, maar het gemeenschappelijke wat alle Moslim extremisten en ook alle Moslims hebbem. nl de Islamitische doctrine mocht en mag nog steeds niet benoemd worden.
NPO heeft demense lang en hard genoeg met deugmeuk dichtgetikt dat zo'n docutje niemand van zn bakfiets gaat stoten. Is ook niet de bedoeling. Fungeert puur als plausible deniability.
Pijnlijk om te zien hoe dhr. Can tracht een jongen met groen mutsje zo de woorden in de mond te leggen dat hij het verschrikkelijk vond in het gevangenenkamp.... eindigend met je gaat niet naar school?
@litebyte | 10-01-20 | 21:06: Dat je geen telefoon mag hebben is dan ook wel heel erg zielig.
Dat er een lokroep is en dat er dingen gebeuren dat weten we.
Maar hoe werkt het. Wat is die lokroep dan.
En hoe kun je een antidote maken.
Genetische ontvankelijkheid.
@HogeNood | 10-01-20 | 21:04:
Zoals mensen die opeens heel erg Christelijk of Islamitisch worden?
.. den strijd tegen "radicalisering" is dweilen met de kraan open. "onze" EUropese bovenbazen gebruiken de islam beleidsmatig als wapen tegen onze samenleving, De handtekeningen van Rutte staan intussen op Internationale Verdragen die de Verenigde Nazi's opstelden tegen het sluiten van grenzen tegen de vrije in- en uitloop van jihadi's.
Duss. Beken maar: welke racist heeft er nog steeds geen Al-Qaeda strijder als buurman? Huh!
Als kind las ik in de jaren zeventig een boek over de kruistochten. Als dienstplichtige '86 reed ik hoge officieren rond, en ik vertelde de nieuwe vijand uit het oosten zou komen. Ik werd uitgelachen door de kolonels en generaals.
U had een vooruitziende blik. U weet ook wel dat het er destijds niet al te veel waren en dat hun kinderen (nu volwassen en zelf ouders) toen doorgaans nog klein waren. Het bijzondere is, dat dat in ieder land waar Moslims verschenen zo ging. Het begon als een marginaal stelletje, maar vaak wel vriendelijk. lekker eten en zo. Mooie muziek, foto'tje van de Ka'aba of die tuibruggen in Istanboel aan de muur. (beetje 1001 nacht idee) Naarmate het groter werd en er meer faciliteiten kwamen, werd de kloof stukje bij beetje groter, Eigen "culturele verenigiingen", eigen moskeeën, eigen scholen. Nu is de kloof groter dan ooit. Niet langer meer Atatürk aan de muur, maar alleen nog die Ka'aba en men stemt op een Islamistische autocraat met expansiedrift.
@Heiner | 10-01-20 | 22:52: Wij zijn die lang vervlogen tijden vergeten,.. of we willen er niks meer van weten, of velen hebben er nog nooit van gehoord wat "Jihat" was. Maar in het islamitische deel van de wereld is die tijd nog spring levend, tot op de dag van vandaag. Het maakt deel uit van hun Islamistische cultuur, dat het christelijke westen nog steeds de vijand is en onderworpen moet worden. Na mijn diensttijd ging ik werken als beveiliger op AZC''s en ik zag mijn pappenheimers binnen stromen in de jaren negentig. De gewaden, de baarden, met hun dominante agressieve gedrag, want zij zijn de Moslims die naar een land van ongelovigen zijn gekomen om hen te onderwerpen. Daar komt de agressie van de moslims vandaan naar ongelovigen , joden en christenen. Vandaar ze je altijd zitten aan te staren, want je moet wegkijken en onderdanig zijn. Zo gaat dat ook in landenwaar moslims de meerdrheid zijn, je moet voor ze aan de kant gaan. Ze eisen zelfs de stoep op. Ik zie dat gedrag dagelijks en heb er zelf ook meerdere malen per dag mee te maken. Maar ik doe het niet meer, ik heb nu een mes bij me. Ik knipoog ook naar hun vrouwen om ze te provoceren.
Ik vond het goed gemaakt. Wij woke mensen weten dit al lang maar Can zorgt dat ook BNN Vara Joop publiek dit ziet.
Jammer dat Can niet onderzoekt dat er in de begin jaren vrijwel niets tegen uitreizigers werd gedaan door de Nederlandse overheid - onder het mom van liever kwijt dan rijk, en ze namen deel in de strijd tegen Assad, dat was geo politiek ook een fijne bijkomstigheid.
Can is een dweper... hij laat de verschrikkingen zien die allang bekend zijn, maar hij doet het esthetisch en vooral politiek verantwoord, dan mag het op de NPO.
Daarnaast laat hij zien wat hemzelf vooral raakt. Maak eens een mooie docu over een verkrachtte en waar de familie van is uitgemoorde Yazidi vrouw, of een Kurdische strijder, en zet die eens tegen over zo'n relifrene 'hollandse' vrouw of zoete koekjes man, laat die eens wat vragen stellen.
@litebyte | 10-01-20 | 21:19: Kijk eens op YT. Staan ook wat vid's over Yesidi meisjes die verkracht zijn door Soenniten en tot slaaf gemaakt. En kijk dan eens naar de comments eronder, Vooral in combi met de nicks van de commentators. Dan ziet u het misschien iets beter.
Bedankt! Het was aan mijn aandacht ontschoten en ga het bekijken.
U gaat schrikken...
Heb laatst geloof ik per ongeluk zo'n deel gezien op NPO start toen ik op zoek was naar een paar van de weinig NPO meuk die ik nog te hachelen vind of die mogelijk interessant lijkt (onder lagen van de vooringenomen gewoonlijke indoctrinatie).
Vond het wel interessant dacht ik, maar was teveel in de olie (de haram soort, niet wat Satan-Arabië produceert) om het me volledig helder voor de geest te halen. Inderdaad wel die sneue figuur gezien met zijn lappenpop zwijgend als een dementor naast hem die oh zo zielig deed want mensen waren gemeen tegen hem of zo.
Oh ja, en viel me op dat die Mohammed Cheppi de ogen van Stephen Fry heeft, heel apart...
Wat een standaard gejank weer en iedereen heeft het gedaan behalve de persoon zelf. Geen enkele vorm van zelfreflectie op spijt. Die (extreme) lui veranderen nooit en er komen er steeds meer Nederland binnen.
Je zag het bij veel nazi's ook.
@litebyte | 10-01-20 | 21:21: Die gebruikten in elk geval nog de wetenschap, waren in hun ogen een soort moderne avant-garde. Deze gasten zijn te dom om te poepen.
@Reaganmania | 10-01-20 | 22:47: Avant merde
3 afleveringen vol liegende moslims m/v met als toefje op de liegtaart die ruksheik uit Den Haag. 3 afleveringen vol haathutten die na al die jaren nog volop haat produceren. Degene die nu nog geen gevaar in Islam kunnen ontdekken verdienen Islam in al haar haatglorie:
Het Nationaal-Socialisme was ook zo'n nobele strijd. Maar ja, dat kreeg door 10 mei 1940 ook een slechte naam he..
Zit al tijdje naar de video still te kijken. Wat een intens verdrietig beeld.
Heb de drie afleveringen bekeken... ben tot de conclusie gekomen dat ik, inclusief de autochtonen, iedereen heb horen liegen!!
Moet zeggen dat ik de docu over wijn na de eerst aflevering bijzonder boeiend vond... geniaal!!!
@De verwarde man | 10-01-20 | 20:12: Dan kiezen die mensen van wie je de nationaliteit wil afpakken voor de Nederlandse.
Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 20:13
Waarom zou je ze laten kiezen? Deze mensen zitten in een situatie waarin het staatsburgerschap wegens zwaarwegende redenen kan worden afgepakt.
Er ligt een wetsvoorstel om deze zwaarwegende redenen die u hier aangeeft. Of deze redenen aansluiten op het bezit cq het aanhangen van een sprookjesgeloof is te betwijfelen. www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/34356...
Als ze het te bont maken, geen probleem. Maar het feit dat je een ouderwets geloof aanhangt, is natuurlijk geen reden om mensen het land uit te zetten.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 20:34: Met het gegeven dat islam een definitie gelijk aan overheersing betekent dan is de link naar terreur snel gemaakt, me dunkt.
@bij gelegenheid | 10-01-20 | 20:38: Maar niet iedere moslim is een terrorist.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 20:47: Klopt, m’n Waarde.
Nevertheless, ‘heard it through the grapevine’ dat islam deugt.
@bij gelegenheid | 10-01-20 | 20:54: Dat hoor je mij niet zeggen. Genoeg bedenkelijke kanten aan de Religie van de Vrede.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 21:04: OK, genoteerd.
Uitzonderingen dan. Geen bevestiging op de regel, of juist andersom wanneer je een punt wilt maken ter vergelijking van een regel. Wat is de juiste zienswijze volgens het adagium der vvd-getrouwen in dezen?
@bij gelegenheid | 10-01-20 | 21:11: Mijn standpunt: Islam is een religie met een boel vervelende kanten, maar ook religie kan aan verandering onderhevig zijn. Zie de ontwikkeling die het Christendom heeft doorgemaakt. Waarom zou dat niet bij de Religie van de Vrede kunnen plaatsvinden?
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 21:18: Omdat iedere verandering aan de Koran of aan de kletskoek van de profeet als afvalligheid wordt gezien. Men haalt zijn wijsheid uit teksten die al 1300 jaar niet veranderd zijn en dat dan ook nog in een taal die het grootste deel van de Moslims geeneens goed begrijpt. Het moet hen worden voorgekauwd door een ideoloog. Imam genaamd.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 21:18:
Dat weet u zelf ook wel. Wordt ook in die docu uitgelegd. Moslims Light zijn geen Moslims en wat moet daarmee volgens het gebeuren?
Komop Kuif, niet zo naief. Tegengeluid om het tegengeluid is vrij zinloos. U weet wat er de laatste jaren aan moslims is binnengekomen, zowel wua aantallen als ook de conservatieve kant van die Islam, de hardliners dus. Daar gaat alles wat vrijzinnig moslim is hier heel veel last van krijgen, zie maar hie islam in het straatbeeld nu al verandert.
@Graaisnaaiert | 10-01-20 | 23:05: Ik heb die docu nog niet gezien, maar ik ken wel Nederlandse moslims die zich vooral cultureel moslim voelen, maar zich verder niet zoveel met religie bezighouden. Omdat ze het te druk met andere dingen hebben, omdat het ze eigenlijk niet zo interesseert of omdat ze geen zin hebben om in een djelaba of met een hoofddoek rond te lopen. Vaak gaat het dan om hoogopgeleiden, en dat aantal gaat de komende jaren wel verder stijgen.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 23:27:
Mijn punt is dat die enrom last gaan hebben van het conservatieve deel, en dat blijft maar komen en plant zich veel sneller voort dan die hoogopgeleiden. Neem echt even de tijd om dat drieluik te kijken, het is het echt waard. Praten we daarna verder.
Verbied vreemde geldstromen naar Nederlandse religieuze instellingen. Geen Saudi-gif op Nederlandse bodem. Geen Turks Diyanet. Ga maar ergens anders koloniseren.
Het wordt sowieso tijd voor een fundamentele discussie over artikel 6 en een tijdstraject om dit gedrocht af te schaffen.
@smdyasc | 10-01-20 | 20:15:
Er hoeft alleen maar een heel klein stukje zin achter geplakt te worden:
"vrijheid om je godsdienst te belijden... ACHTER JE VOORDEUR!"
@EefjeWentelteefje | 10-01-20 | 20:33: Dan mag je dus niet naar de kerk of naar de moskee. En je mag ook geen partijen op religieuze grondslag oprichten. Dat gaat een tikkeltje te ver, vind je niet?
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 20:35:
Religies en motorclubs zijn hetzelfde en moeten op de zelfde wijze behandeld worden, de overheid dient een keer consequent te handelen.
@smdyasc | 10-01-20 | 20:40: Motorclubs was nog lastig om die te verbieden. Terwijl bij The Angels bijna iedereen een strafblad heeft. Je kunt denk ik moeilijk bewijzen dat de Islam een criminele organisatie is.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 20:49:
Het lijkt me eerder moeilijker te ontkennen dat de islam een criminele organisatie is.
@smdyasc | 10-01-20 | 20:52: Maar zo werkt dat juridisch natuurlijk niet. Als jij iets wil verbieden moet jij aantonen dat het niet deugt. Lijkt me nogal een klus.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 21:03:
Dit is dusdanig van landsbelang en het vermoeden van schuld op voorhand gerechtvaardigd is, dat we de belastingdienst methodiek kunnen gebruiken, laat de islam maar aantonen dat die niet verantwoordelijk was voor alle ellende die de islam veroorzaakt.
@smdyasc | 10-01-20 | 21:18: Van mij mag je, maar of je dat gaat lukken?
Zit daar naast die man een persoon? Ik hoor hem alleen maar klagen over hoe hij blijkbaar door de Burgermeester onjuist is behandeld. Je kunt het gore lef maar hebben! Wat een achterlijk figuur zeg!
Nee dat is neef iTT.
Van de adams family
youtu.be/IIdNGQL1rUQ
Komt ie!!
Gezellig. Drie uur lang naar open deuren kijken.
Misschien gaat bij enkele struisvogels nu eindelijk eens een muntstuk vallen.
@Rico Tampeloerus | 10-01-20 | 20:02:
Die kijken toch niet. Dit is preken voor eigen parochie, om lekker schuimbekkend het weekend in te gaan. Have fun!
@Rico Tampeloerus | 10-01-20 | 20:02: Me dunkt dat RTL met hunner kopstuk Jinek dit subiet gaat oppakken. Wnt zeg nu zeg, kijkcijfers ftw.
Ja, Sinan Can preekte voor eigen parochie. Daarom staat zijn afgehakte hoofd nu ergens op een spies in de schilderswijk.
Man man man...
Uit internationaal onderzoek zou blijken dat 70 procent van de moslimgemeenschap de sharia belangrijker vindt dan de wetgeving van het desbetreffende land.
Dat bracht Wilders een paar maanden geleden in de Tweede Kamer naar voren.
Jip en de democratie is voor hun alleen belangrijk voor een lage straf i.v.m koekjes bakken , en voor de rest kan volgens de moslim de eu dood vallen .
Iedereen beseft dat.
Behalve links, want: moslims lief.
Natuurlijk. Dat is een Goddelijke wetmatigheid.
Hoe ze weten dat het een Goddelijke oorsprong heeft, dat kunnen ze niet vertellen.
Stukje verlichtingsdenken.
Gaan ze erover denken, dan blijkt het uiteindelijk dat het een eigen keuze om dat geloof te accepteren of niet, maar dat willen ze liever niet weten, want dat durven ze niet meer, de angst regeert inmiddels..
Ook als ze een Nederlands paspoort hebben?
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 19:57:
Die hebben altijd een eerste paspoort, hun reserve paspoort doet er niet toe.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 19:57: Dubbele nationaliteit afschaffen in geval van bepaalde landen. Dubbele nationaliteit moet alleen kunnen voor als het andere land een bevriend land is. En Marokko is dat niet.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 19:57:
Nee, dan is de prioriteit eerst het Nederlandse paspoort af te pakken.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 19:57: Heb jij ook een partner die je zo inpakt met vodden? Typisch dat je over het paspoort begint!
@De verwarde man | 10-01-20 | 20:02: Ik denk niet dat dit kan.
@Eirrah2000 | 10-01-20 | 20:06: Paspoort of nationaliteit, whatever… Als iemand in Nederland is geboren en een Nederlands paspoort heeft, dan moet je wel zwaarwegende redenen hebben om dat paspoort af te pakken. Lid zijn van een bepaalde religie valt daar natuurlijk niet onder.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 20:08: natuurlijk wel. Ieder mens heeft recht op een nationaliteit, dat is het enige waar je rekening mee moet houden.
@De verwarde man | 10-01-20 | 20:12: Dan kiezen die mensen van wie je de nationaliteit wil afpakken voor de Nederlandse.
Waar een wil is kun je de grondwet wijzigen. Denk aan de Syriegangers die je voor het gaan in vreemde krijgsdienst het Nederlanderschap zou kunnen intrekken. Hoe makkelijk had dat gekund?! Ze mogen i.p.v. dat zelfs terug komen.
Dus ja... grondwetswijziging is utopie dat weet ik wel. Maar wat dan wel?
Schuld ligt altijd bij een ander. Tel het aantal zinnen met jij.
Narcismestoornis. Zo is dat tuig altijd.
Het volgende staat onomstotelijk vast:
72 maagden = 72 maagden
Het houdt al die geitjes van de straat, zeg maar.
Een smulweb receptuur voorhanden wellicht?
Onbegrijpelijk dat de kijkcijfers voor deze interessante serie zo laag waren. Donderdag keken samen met mijn vrouw en ik slechts 240.000 mensen. Men maakt zich liever druk om de strijd tussen Jinek en de duo’s Op1. Weinig verrassende programma’s. Goed dat jullie nog even de aandacht op dit drieluik vestigen.
Vrolijk vermaak scoort. Herinneren aan de dagelijkse shit niet. Behalve natuurlijk de shit die vooraf is afgesproken en in scène is gezet.(Maar dat is automatisch eerste eerste categorie).
Ik heb ook gekeken samen met mijn 2 katten , mooiste van alles ze waren allemaal koekenbakkers en hadden nooit wat gezien wat de Is daar uitspookte , en als klap op de vuurpijl die koekjes bakker kon 4 jaar lang zich verschuilen om niet op te komen om te vechten met zijn andere koekenbakkers , ik denk dat hij dan allang in een kist was beland .
Brood en spelen, je weet toch.
Ja, NOS journaal; jeugd loopt met messen. En het klopt, allemaal van die blonde kuifjes, roze wangetjes van het buitenspelen, klompjes aan, maar tot de tanden bewapend met grote, lange messen en niet eentje maar 2 a 3 minstens. Polderduiveltjes zijn het!
Ik vind het altijd erg knap als achtergrondiërs zo goed Nederlands spreken.
En er zit ook taalverrijking in. De burgemeester die metaforisch iemand duwt als aanduiding voor institutioneel racisme. Het is schier poëzie.
Maar goed. Nu even serieus. Betalen we belasting aan onze overheid om dit soort mensen te laten terugkomen en te onderhouden?
Dat rare tasje afpakken en met lampenkap en al ergens in een woestijn dumpen!
De tijd is rijp voor een nieuwe aanpak van de haatzaaiende en alles vernietigende islam, verbieden op basis van de algemene mensenrechten. Een beetje rechter komt in een zitting van een halve dag tot die conclusie en dan hebben Mark en zijn D66 zich daar maar aan te houden, Nederland dan een keer wel gered door de rechter.
Locus of control. Bij de moslim altijd extern. Het ligt altijd aan een ander. De grootste reden waarom integratie niet lukt.
Je kan het ze niet kwalijk nemen. We (Pvcdd66A-stemmend Nederland) hebben erg ons best gedaan ze dat bij te brengen en dat in stand te houden. "U bent het echte slachtoffer".
Standaard reactie, naar andere gaan wijzen als er vragen over jezelf worden gesteld.
Niet alleen de vraag waarom dat haathok met die stenengooiers nog open is, is gerechtvaardigd. Mindstens net zo belangrijk is de vraag waarom er nog steeds Moslims zijn die daar naartoe gaan en waarom je nou nooit hoort van schermutselingen tussen het extremistenvuil van Al Fourqaan (geldt trouwens ook voor Al Fitr, Utrecht, As Soennah Den Haag en de boekenwinkel van Fawaz Jneid) ) en de zogenaamde gematigde Moslims. De vraag die zich ook opdringt is dan: Zijn het er nou maar een paar, zoals Moslims en politiek correcten graag beweren, of zijn het er, als het er opaan komt een paar honderd duizend?
Onderzoek wijst uit dat 10% v moslims bereidt is geweld te gebruiken. Dat zijn in NL dus 200.000..... niet een getal om van wakker te liggen. U kunt rustig gaan slapen mits in een goede buurt natuurlijk!
Patrick Paauw schreef over dit salafisten gezelschap al eerder een leesbaar boek.
*salaam!*
Denk dat het er allemaal bijhoort Heiner. Bij de gewenning die wij moeten ondergaan.
Enig idee hoe het komt dat 'volwassen' mensen zulke slechte antennes hebben!
Elke moslim zal zich inzetten tegen Nederland, elke Marok en Turk zal zich inzetten tegen Nederland, indien ze een keuze moeten maken. We hebben simpelweg een vijandig leger binnengelaten.
Yep.
@CalamityJane | 10-01-20 | 19:53: Als Moslims wel eens op zulke vragen reageren, zoals, "Wat vindt je daar nou van?" Wat vindt je nou van haatpredikers? " is het antwoord heel vaak iets in de trend van "het zijn geen Moslims." "Het is niet de religie" "Het zijn er maar een paar." "Scheer niet iedereen over één kam" "Het komt door armoede en racisme" "Mensen kennen de Islam niet" "Jij bent onwetend" "Ik ben er niet verantwoordelijk voor" " Dat laatste is wel de interessantste. De rest is allemaal geneuzel en naar anderen wijzen. Net alsof je ergens verantwoordelijk voor moet zijn om er tegen te zijn of er tegen te ageren of te demonstreren. Ik ben ook neit verantwoordelijk voor TTIP. Ik heb er wel voor gedemonstreerd. Ik ben niet verantwoordelijk voor het beleid van een regering die ik niet zelf gekozen heb (Ik had namelijk anders gekozen) Toch ga ik wel de straat op als het me niet past. In de 80er jaren waren de demonstranten tegen de kruisraketten niet verantwoordelijk. Ze stonden er wel en hielden hun mond niet. Ook niet in de "vredeskampen" bij Volkel en Woensdrecht. Bij Moslims ligt dat toch vaak een beetje anders. Zij zijn ook niet verantwoordelijk voor wat Wilders zegt. Toch houden ze hun mening niet voor zich en dat gaat zelfs tot doodsbedreigingen aan toe. Ze zijn niet verantwoordelijk voor de demonstraties van Wagensveld, maar ze laten heel duidelijk merken wat ze er van vinden, tot aan het dreigen of gebruiken van geweld aan toe. Ze zijn niet verantwoordelijk voor Israel of de Israelische politiek ten aanzien van Gaza en de Westbank, maar ze zwijgen er niet over. Ze zijn ook niet verantwoordelijk voor Moslims die terreur plegen in Afrika en die in het M-O de ene moord na de andere verkrachting pleegden voor hun profeet, maar daar zwijgen ze dan wel over, want kritiek op Islamitische moordenaars en verkrachters is not done en al helemaal niet als die moordenaars en verkrachters het voor hun profeet en god deden.
Mezelf, foutje, ik heb tegen TTIP geprotesteerd. niet ervoor.
@CalamityJane | 10-01-20 | 20:15: Stel maar eens een Moslim de vraag, "wat moeten we met het Moslim extremisme? Moet het kapot, ja of nee? De kans dat u een direct antwoord krijgt is niet groot.
Heiner. Geloof me, weet er veel van!! En niet via een toevallige gedagzegging op straat. Onderstreep volledig dat wat u schrijft.
Ga daar maar vanuit. In dit verband is een van de engste dingen misschien wel dat Haga lyceum. Toen het vorig jaar stevig onder vuur lag en sluiting dreigde, kreeg de school opeens heel veel aanmeldingen van nieuwe leerlingen.
@Grachus | 11-01-20 | 13:13: Dat illustreert het probleem. De ratten komen uit hun holletjes.
Lijkt wel een oude schemerlamp... Heeft het ook een trekkoord?
Boem!
@Manus Olie | 10-01-20 | 19:48: Hahaha!
Nieuwe wijn in oude zakken...
"Al te goed is buurman's gek" zei mijn moeder altijd.
En zo was het en zo is het.
Stem het partijkartel WEG en begin met puinruimen. Nieuwe bezems vegen het schoonst!
Wat doet die stapel ongevouwen wasgoed op de bank?
Daarom, stempt de vvd de hemel in. U wordt ten spoedigste ontvangen door de martelaren deez strijdkreet.
/S
Zal wel geen onderwerp worden in de talkshowjihad. Anders blijven de schijnheilige hypocriete multinational commercials weg.
Vond die 2 minuten wel genoeg. Mochten ze ooit nog een vrijwilliger zoeken om die Mokhtar het land uit te zetten; ik wil wel roeien.
We schuiven elk jaar ietsje verder op richting de Euro-Arabische staat.
Het zijn niet de aanslagen die de grote dreiging zijn, het is het sluimerende. Het jaar in jaar uit net een tandje sneller in de omvolkingsstand glijdende. Net niet snel genoeg dat deugend Nederland wakker kan worden.
Denk je niet dat veel Arabieren alhier ook losser en relaxter worden qua geloof? Ik ken Marokkanen die zijn begonnen met varkensvlees te eten, omdat ze dit lekker vinden. En veel moslims zijn ook al gestopt met de Ramadan.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 19:33:
Ik vind de groepsdruk die vanuit islam en orthodoxe moslims uitgaat wel beangstigend.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 19:33: Naast eten van varkensvlees hebben ze eveneens jouw duimen opgezogen?
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 19:33:
Eh, veel meer pasgeborenen zijn zojuist begonnen mét het ramadanenen. Op instigatie van de alwetenen*
* zij die een islamdiploma hebben ontvangen van de proleet idd.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 19:33:
Die zullen er heus wel zijn, maar de overgrote meerderheid houdt vast aan de islam; waar je in de jaren 1980-1990 nauwelijks hoofddoeken zag, en dan alleen in echte achterstandswijken, zie je nu zowat overal (okee, in Wassenaar en Laren zal het wel meevallen). Niet echt een teken van een op handen zijnde 'verlichting'.
@Je_zeulende_zusje | 10-01-20 | 19:39: Dat is het ook. Maar het is niet de grootste groep. En in 0031 is ook veel minder sociale controle dan in het land van herkomst. Bovendien speelt in veel Islamitische landen -bijvoorbeeld Marokko-de overheid een grote rol bij het opleggen en in stand houden van de religie. Daar is in Nederland natuurlijk nauwelijks sprake van.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 19:33:
Mwoah,er was een tijd dat er Marokkanen bij mijn ouders thuis kwamen en die deden gewoon mee aan de barbecue.
Heel duidelijk varkensvlees werd gemeden door ze maar de burgers, worsten en zo hingen er prima in. Kinderen hadden gewoon westerse kleding aan en geen enkel meisje gesluierd.
Later liepen dezelfde kinderen in traditionele gewaden, werd er panisch gedaan over varkensvlees op de schoolbarbecue's of sportschool en mogen hun eigen dochters niet meer in de buurt komen van Nederlandse jongens.
Losser? Misschien sommige maar vele ook niet. Dat bewijst de documentaire.
@EefjeWentelteefje | 10-01-20 | 19:45: De mensen die afstand nemen van het geloof, hangen dat niet aan de grote klok, omdat ze geen problemen willen binnen de eigen kring. Een soort van zwijgende meerderheid. Overigens is dat hoofddoekvertoon wel iets van de lagere klasse. De Islam als belangrijk onderdeel van je identiteit.
@miko | 10-01-20 | 19:48:
Precies zoals ik het ook ervaar. De Verlichting binnen de islam is nog steeds heel ver weg.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 19:53:
Dan is het aandeel 'lagere klasse' wel angstaanjagend groot... wellicht niet in de kringen waarin jij verkeert, maar loop maar eens door een willekeurig winkelcentrum in een kansenbuurt. De hoofddoeken vormen een grote meerderheid onder de bezoekers.
En dat ze nog steeds 'problemen' krijgen binnen de eigen kring als je je geloof afzweert, is dat niet juist een bewijs van achterlijkheid? Alsof je iemand daadwerkelijk kan dwingen om te geloven in een sprookjesfiguur?
@EefjeWentelteefje | 10-01-20 | 19:57: Moslim zijn betekent vooral dat jij je aan allerlei voorschriften houdt. Geen varkensvlees, geen alcohol -alhoewel ik moslims ken die beweren dat de Koran dit helemaal niet verbiedt-geen seks zonder huwelijk, liefst 5 keer per dag bidden (dat doen veel moslims helemaal niet) , meedoen aan de Ramadan en het Offerfeest... Als jij je daar aan houdt, dan zit je meestal wel goed. Koran lezen en naar de Moskee gaan, telt veel minder zwaar.
Dit kun je inderdaad zien als een vorm van achterlijkheid. Maar achterlijkheid is natuurlijk inherent aan het belijden van een geloof. En die groepsdruk komt echt niet alleen bij moslims voor. Jehova's, Artikel 31, Mormonen (ik kreeg laatst dat Heilige boek van een taxichauffeur in Brussel) et cetera kunnen er ook wat van.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 19:33:
Huhh waar! Nou ja joh als je je eigen onzin maar gelooft. Man achter het hek wonende in brussel op een zolder. Of was het toch Den haag!!
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 19:33: Nee Kuifje, ik zie in mijn omgeving precies het omgekeerde gebeuren. Bij mijn islamitische collega's zie ik dat zij redelijk ontspannen omgaan met het geloof, maar: collega A verzucht dat haar zoon volop meedoet met ramadan en dat hij erop aandringt dat zij dat ook gaat doen; collega B die geheel areligieus is heeft ook een streng in de leer zijnde moslim-zoon; collega C (rond de 30) is begonnen met een hoofddoek te dragen, en zo kan ik nog even doorgaan. Ok, dit is anecdotisch bewijs, maar toch.
Daarom is Nederland een maand lang in de greep van de ramadan. Rutte doet een ramadan boodschap uit. En komt Kerstmis onder druk te staan. Er is een achterliggende bedoeling. En welke? daar komen we achter wanneer het te laat is vrees ik.
@EefjeWentelteefje | 10-01-20 | 19:57: Precies Eefje! Vlak bij mijn werk (in het treurige Amsterdam-Nieuwwest) staat een kolossale middelbare school. Uiteraard is dit een zgn. zwarte school. En uiteraard hebben alle, maar dan ook echt alle Marokkaanse, Turkse en Somalische meisjes een hoofddoek op.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 20:06: Islam is onderwerping en dat is super persoonlijk en daardoor kan kritiek ook niet: belediging.
@CalamityJane | 10-01-20 | 20:24:
Wat Calamity Jane zegt.
@EefjeWentelteefje | 10-01-20 | 19:45:
Yep. Het is juist extremer geworden.
@tweetybird | 10-01-20 | 20:32:
Eens. Islam rules in huize Nederland. Omwille van welk streven is een nog niet beantwoorde vraag van dit vak k.
@CalamityJane | 10-01-20 | 20:24: Een maand lang in de greep van de Ramadan is ook weer overdreven. In Den Haag zag ik afgelopen jaar in mei heel veel Arabische en Turkse types gewoon overdag op straat of in de Starbucks eten en drinken. Dus lang niet iedereen doet mee. En in de provincie merken mensen sowieso weinig van die 30 dagen vasten. Dat Rutte die moslims sterkte toewenst, is slechts een klein symbolisch gebaar. En hoezo staat kerstmis onder druk? Mag je geen kerstboom meer in huis?
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 20:41:
Voorzichtig, breek je nek niet tijdens het wegkijken.
De meeste Iraniërs in 1979 waren ook geen fundamentalisten. Onder de Sjah werd het land ook steeds westerser. En de meeste Turken hebben tientallen jaren het secularisme van Atatürk (met veel strengere hoofddoekverboden dan ons boerkaverbod) erin geramd gekregen. De meeste Egyptenaren zijn ook geen recht in de leer Moslims, zelfs een flinke groep Christelijke Kopten, maar kozen bij hun eerste vrije verkiezingen de Moslimbroeders. En nee, dat is niet zoiets als het CDA of zelfs maar de CU of SGP. De Saoedi's waren decennia terug ook aanzienlijk vrijer in doen en laten dan nu.
Heeft goed gewerkt, die seculiere en vrijzinnige invloed, niet? Vroeger dacht ik ook: die gaan vanzelf wel om voor onze superieure vrijheid. Inmiddels is wel duidelijk dat dat absoluut niet vanzelfsprekend is. De ene groep kan de andere groep ook omlaag trekken.
Helaas hoeven de meeste mensen geen fundamentalist te zijn om uit groepsdruk, angst of het idee van hun eigen superieure ideologie toch gewoon in het gelid te gaan staan als de grootste idioten van de groep gaan schreeuwen en eisen. En er hoeft maar één idioot tussen het stelletjes te zitten die wel gaat keelsnijden, schieten of knallen met grotere dingen dan legaal vuurwerk. En we hebben zelfs in Nederland al gemerkt dat het er vaak meer dan eentje is. Als we de deur hadden dichtgehouden voor risicogroepen, of dat vanaf nu doen en mensen (zonder geweld) aansporen om te vertrekken gaat die kans aanzienlijk omlaag. Ik zie niet welk grondrecht of onaantastbaar hoogste ideaal precies wordt geschonden met je grens dichthouden voor groepen die gemiddeld meer problemen met zich meebrengen dan de mensen die er al wonen. Nog afgezien dat het volkomen onverantwoord is om moedwillige je eigen land te balkaniseren met binnenhalen van verschillende etnische groepen en de bijna onvermijdelijke spanningen van dien. Spontane diversiteit zonder problemen, mij best, maar niet als doel op zich en zeker niet om de boel te ontwrichten en vrijheid de nek om te draaien.
@Wol | 10-01-20 | 21:05: Egypte is nu weer een draai aan het maken onder Sisi. Moskee-bezoek schijnt er ook fors terug te lopen. En in Iran heeft een groot deel van de bevolking schoon genoeg van de fundamentalisten. Alleen, die fundamentalisten maken daar de dienst uit en een groot deel van het leger staat achter hen. Dus een regime-change is lastig. Maar de Ayatollahs zijn slechte reclame voor de Religie.
Nederland: strengere selectie, ik ben helemaal voor. Oproerkraaiers en salafisten hoef je niet binnen te laten. En waarom sluiten we niet eens keer zo'n haathut? Ik zie het probleem niet om dat te doen.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 21:37:
Ik vrees dat wij met het omgekeerde probleem zitten: jongeren en allochtonen die zich steeds meer i.p.v. minder afzetten tegen de blanke, niet Islamitische meerderheid. Hoorde vanavond in de bus ook een Marokkaan, die naar eigen zeggen 20 jaar (?) in NL woont tegen een dame met een Surinaams (?) accent klagen over hoe racistisch hij wel niet werd bejegend (hoorde helaas niet echt concrete voorbeelden, geloof iets met iemand die hem voorbijreed of aankeek) en zij ging er volledig in mee. Dacht bij mezelf: denken jullie nou echt dat dat alleen maar aan de blanke racisten hier ligt?
En hoe het in Iran zit nu, zouden we eerst werkelijk vrije verkiezingen voor moeten krijgen. Wellicht dat de Aya's te lang hebben laten zien dat ze net zo slecht en corrupt zijn als de ongelovigen, maar eerst maar eens zien hoe groot of klein hun aanhang is geworden. Destijds was die echt niet zo massaal. En Egypte, tja, kennelijk is een seculier dictator nodig i.p.v. democratie om daar het fundamentalisme de kop in te drukken. Dat voorspelt ook weinig goeds voor onze toekomst.
En inderdaad, er is genoeg wetgeving om mensen die geweld of ongelijke rechten prediken te straffen, of wat mij betreft simpelweg op te sluiten tot men de dreiging intrekt, maar gek genoeg zijn we vooral bezig om te zoeken naar blanke "racisten" om te straffen. Misschien net zoals met dat vuurwerkgezanik: de bommengooiers zijn eng, dus de gewone burgers pakken is zoveel makkelijker.
@Wol | 10-01-20 | 21:48: Dat racisme-geroep hangt mij ook de keel uit. Maar je hoort het vooral van losers. Mensen die de samenleving de schuld geven van het eigen falen.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 21:37: Morsi wordt door veel Moslims in het westen nog steeds als een soort heilige beschouwd. Dat het een smerige misdadiger was die stond te lachen toen "zijn jongens" Kopten over de kling joegen en cultuurschatten vernielden, maakt zijn fans hier weinig uit,
@Heiner | 10-01-20 | 22:41: Morsi is dood en veel mensen in Egypte zijn daar blij om. In Europa wordt hij aanbeden door een onderklasse die er zelf vaak een puinhoop van maakt. Niet teveel naar luisteren.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 22:55: Dat het ook de onderklasse is die naar heir gekomen is, weet ik zelf ook, maar onderklasse of niet. Het draagvlak is er wel, net zoals er draagvlak is voor het Moslim extremisme en Jihadisme. ik heb nog nooit gehoord dat kwaaie Moslims Fawaz Jneid of de Amaouchefamilie te lijf gingen. U wel? Ik heb nog niet gehoord dat ze Al Fourqaan of Al Fitr (beide broeinesten van Jihadisten en extremisme) bestormden. Ik heb geen Moslim gehoord of gezien die Wagensveld beschermden tegen de dolle Moslims van Al Fourqaan. terwijl ie niets verkeerds deed. Ik heb niet of nauwelijks Moslims gehoord die tekeer gaan tegen Jihadisten naar weer een aanslag. Ik zie wat gewauwel over "I hartje Islam" of "tegen racisme" maar nooit wordt het probleem, nl het Moslim extremisme benoemd, laat staan dat er tegen geageerd wordt. Dan is jammeren over "raasiesme" of "Islaamovoobie" toch wel makkelijker.
@Heiner | 10-01-20 | 23:06: Er is wel wat draagvlak, maar een groot deel van de Europese moslims wil er niet al te veel mee te maken hebben. Het zijn vaak de extremisten met een grote bek die je hoort.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 22:29: Er zitten nogal wat losers tussen, de DENK fractie bijvoorbeeld. Heeft 2% van de zetels in de TK en gedraagt zich als de losers die u bedoelt. Nou is 2% niet veel, maar als je bedenkt dat ongeveer 5% of 6% van de NLers zich Moslim noemt, krijgt de zaak toch een beetje een andere lading, want dan blijkt dat het DENK gejammer heel breed wordt gedragen. Laten we zeggen dat 1/3 tot 1/2 van de Moslims achter die losers van DENK aan rent, degene zonder NL nationaliteit uitgezonderd.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 23:29: Het zijn dat "handjevol" extremisten dat je hoort, maar die overgrote meerderheid hoor je niet of beginnen over iets anders. Die extremisten zijn niet alleen het probleem, maar die gematigde twijfelaars wel. Die twijfelaars die alles aan Wilders of islamofobie of aan de Zionisten wijden. Die mensen die vinden dat Syriëgangers een tweede kans krijgen in Nederland om vervolging in Syrië of Irak mis te lopen. Degenen die beweren dat het merendeel van de slachtoffers Moslim is, maar dan weer niet willen zeggen waarvan. Degenen die de racismekaart al klaar hebben liggen als er inhoudelijke kritiek komt . Dat is natuurlijk niet de manier om het Jihadisme en andere vormen van Moslim extremisme aan te pakken.
Toch nog even reageren. Weet je Kuif, ik weet er teveel van. Die Turkse en Arabische types, zijn dat ook vrouwen? Een vrouw van zo'n verlicht Turkmens begreep niet helemaal de ongeschreven codes van de westerse wereld. Foutje zi gemaakt. Hup terug in de ketenen jij.
Rob van Gijzel heeft iets weg van Khadaffi
Je moet inderdaad niet naïef zijn tegenover de Islam. Het beste is er met gestrekt been in, A’oudhoubillah mine Shaitane Rajim.
Ik heb: "Een gemarteld van een zieke duivel"?
@Je_zeulende_zusje | 10-01-20 | 19:34: Het is een oproep aan Allah om jou te beschermen tegen de duivel = Shaitiane, lijkt op Satan.
Tja vrijheid van meningsuiting is alleen geoorloofd als het onze mening is zegt de Iman, ongeveer zo als Ford toen hij zijn T-Ford verkocht met de leus " u kunt elke kleur bestellen als het maar zwart is".
Ah, de Berbaris vulgaris in actie. Hoe lievv.
Langzaam maar zeker sluipt die haatideologie Europa binnen..
Langzaam?
Zit de dood naast hem of vergis ik mij?
Als dat zo is , is het jouw schuld. Berg je maar.
Rob van Gijzel lijkt op Nigel Farage.
En Dadi Meki heeft dezelfde zielloze blik in de ogen als de gast uit het vorige topic.
Heb jij um al gezien?
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 19:28:
Nou Kees waarschijnlijk niet maar ik wel.
Sinan Can heeft een geweldige docu gemaakt, dus van mij ook een bindende terugkijktip, Kuif en overige guurders.
@Marie Curieux | 10-01-20 | 19:35: We gaan um kijken, ben benieuwd.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 19:38:
Heel goed Kuif!
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 19:38:
"We"? Kun je het alleen niet aan om dit te bekijken of is dit Popie-Jopie VVD newspeak?
@Basil Fawlty | 10-01-20 | 20:38: Samen met mijn fiancée. Jij kijkt toch ook wel eens tv met je echtgenote?
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 20:44:
Sure, proest.
@Basil Fawlty | 10-01-20 | 20:46: Lekker aan het borrelen?
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 20:50:
Sorry?
@Basil Fawlty | 10-01-20 | 21:00: Vrijdagavond, dan heb je na een drukke werkweek toch wel wat ontspanning verdiend? Gezellig glaasje erbij.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 21:06:
Markt VS sluit om 10 uur dus nog aan het werk. Maar wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?
@Basil Fawlty | 10-01-20 | 21:13: Ach natuurlijk. Dat zijn lange dagen. Maar je begint hopelijk niet als Tokyo opent?
@Kuifje-naar-Brussel | 10-01-20 | 21:20:
Sorry, ben nog aan het werk. Geen tijd om hiermee door te gaan. Na 22:00 uur ben ik weer beschikbaar.
REAGEER OOK