Geen SinterKlaas, maar SinterJan! Doe wat in de zak voor verstandelijk gehandicapte Jan (32)
Want het UWV pikt Jan zijn extraatje in. Doneer wat strooigoed op bunq.me/SinterJan! Zelf overboeken kan ook, op NL95 BUNQ 2040 8289 82

Hartverscheurend verhaal dat je hart verscheurt op de twitter van Sywert van Lienden deze week. Jan (28)(herstel: 32) is licht verstandelijk gehandicapt, zIjn vader is overleden, zijn moeder zit in een verlpeeghuis, hij heeft geen broers, geen zussen, en geen vriendin. Maar hij heeft wel een baan in de supermarkt waar hij al 12,5 jaar loopt te buffelen voor een minimumloon. Bij zo'n jubileum hoort ook een extraatje, maar dat wordt door het UWV (zie ook hier en daar) afgepakt. En aangezien Jan geen politicus is die recht heeft op uitgesteld loon, krijgt hij helemaal niets.
Maar! Het is vandaag 5 december en onze jonge vriend Sywert heeft een list bedacht: het UWV kan wel centjes afpakken, maar geen spulletjes. Nou, dan geven we Jan toch iets in 'bruikleen'? Toevallig hebben wij via zijn bewindvoerder Sinterklaas Jans verlanglijstje gehoord: "Zonet contact gehad met Jan. Hij was heel onder de indruk van wat ik vertelde. Hij is zo bescheiden dat hij bijna geen wens durfde te uiten maar alles in zijn huis is oud. Zijn grootste wens is een nieuwe laptop. De toetsen liggen er los op. Door zijn treinenhobby verzamelt hij alles op treinen gebied, maakt tabellen en tijdschema's en ik denk dat hij daar heel gelukkig van wordt. Volgens hem mag het ook best een goede 2e hands zijn. Zo denk je als je rond moet komen van een minimum, blij van 2e hands. Ik ben benieuwd."
Dus! Help een handje en geef HIERRR wat hooi en haver, dan wordt 100% van het ophaalgeld gebruikt om er voor te zorgen dat er iets bij Jan in de schoen komt. Liever iets in natura doneren? Mail naar SinterklaasvoorJan@gmail.com, komt het helemaal goed. Direct overmaken kan ook: NL95 BUNQ 2040 8289 82. Dank u Sinterklaasje!
UPDATE: Gulden Community is ook aan boord: Je kan ook doneren in Guldens, en ook die opbrengst komt terecht op de SinterJan-bunq.
Surprise Update: Jan krijgt een dagje VIP-treinen van NS
Social
Disclaimer. De donatierekening staat op naam van GS. Maar GeenStijl is geen strijkstok. We houden geen bedragen of percentages van bedragen in voor onszelf. De opbrengst van deze klaasfunding komt, via zijn bewindvoerder en onder toezicht van gelegenheidsnotaris Sywert, 100% ten goede aan Jan. We zijn toch zeker Sinterklaas wél?
Einde Dag Update. Reaguurders, bedankt.
Social
Reaguursels
InloggenJammer toch dat de verzorgingsstaat helemaal wordt uitgekleed door mensen die er vooral misbruik van maken, terwijl echt hulpbehoevenden zoals deze Jan helemaal uitgekleed worden.
Ik mag hopen dat Geenstijl deze donatie contant gaat geven zodat het UWV niet weer hetzelfde geintje flikt.
Mijn eerste donatie sinds Darfur. €5 voor Jan. Die t meer verdient dan K Dijkhof
Metoo
100 in het potje.
Zó, dat tikt lekker aan!!
Zo, vijf Eurie in de pot.
Jan gefeliciteerd met jouw 12,5jaar jubileum, geniet van mijn kleine bijdrage.... Zo en nu het zeiken, het UWV is niet helemaal lekker dit goede gebaar van de werkgever weg te nemen maar dat zijn waarschijnlijk de regeltjes die gelden... De klootzak in dit verhaal is de werkgever, hoewel een mooi gebaar richting Jan ivm de 12,5jaar diensttijd zijn zij degene die een medewerker die "al 12,5jaar naar grote tevredenheid bij een supermarkt" werkt betalen tegen een aangepast loon (en hier waarschijnlijk subsidie voor ontvangen) ik zeg laat die tevredenheid blijken en geef deze toffe peer een volwaardig contract zodat je hem tevens de bonus kunt geven die hij verdient zonder dat deze van hem wordt afgepakt!
Tip voor de werkgever, geeft hem dat geld in VVV bonnen, dat mag wel. Doet mijn baas ook elke kerst, daar hoeft geen belasting over betaalt te worden.
yep... idd,.. maar een slap substituut.
Met vvv-bonnen kun je tegenwoordig niks meer...
@Quichegerechtigde | 05-12-19 | 19:12: jawel, bij het kruidvat of bruna cadeaubonnen halen van bv mediamarkt
@dubbelq | 05-12-19 | 22:57: en die betaal je met vvv-bonnen
Ik zou best iets willen bijdragen, maar weet vrijwel zeker dat de overheid het (zo niet linksom, dan wel rechtsom) afpakt. Dat risico wil ik niet lopen.
Schijterd!
Valt een blanke huid ook onder de noemer 'lichte beperking'? Tegenwoordig toch wel he?
Verder lees ik het volgende:
"“Wij zijn hartstikke blij met Klaas-Jan. Hij is fijne werknemer en dat wilde ik graag belonen. Ik heb er geen moment bij stilgestaan dat Klaas-Jan dan gekort zou worden. Dat is natuurlijk stom van me. Maar ik zal er zeker voor zorgen dat hij niet de dupe wordt van de regels.”
Het is geregeld dan toch?
Het UWV is gespecialiseerd in het kapot maken van mensen die het toch al moeilijk hebben. Welke mensen werken eigenlijk bij zo een club ? Ik weet het wel maar zeg het niet vanwege een ban.
Een analyse @ piet , waar ik mij helemaal bij aansluit. Ik heb een dik dossier betreffende die faalclub. De politiek moet op de hoogte zijn, maar doet tot dusver niets. Onbegrijpelijk. Laat de boeren en grondwerkers maar eerst goed in actie komen, dan zien we wel verder.
Wat een prachtig initiatief en belachelijk dat het nodig is. Jan ik hoop dat je straks verdrinkt in de laptops want volgens mij loopt deze actie als de tierelier.
Het kleineren van mensen aan wie het leven minder geeft dan gemiddeld. Het kleineren van kwetsbare mensen die als dank van hun inzet van de uitkeringsinstantie geen kerstverrassing of een enkele keer een feestelijk extraatje van hun werkgever mogen ontvangen, maar dat moeten inleveren. Dat terwijl de hoge heren ook dit jaar ongetwijfeld hun peper dure kerstpakketten krijgen zonder dat zij dat als inkomen hoeven op te geven. Wat is Nederland een kudtland geworden voor kwetsbare mensen bij wie zo'n beetje alles wordt misgunt en met het allerminste tevreden moeten zijn. Het wordt tijd dat de hoge heren dat zelf ook volop gaan ervaren.
Overdrijven is ook een kunst. Kwetsbare mensen worden in dit land aan alle kanten ontzien en geholpen. Ze zijn wel de laatsten om zielig gevonden te willen worden. Voor alle kwetsbaren in mijn omgeving wordt zeer goed gezorgd, daar mogen we ook wel eens dankbaar voor zijn. We breken onze nek over verraderlijke ribbels op de stoep zodat blinden zich ook kunnen verplaatsen, doven krijgen geavanceerde gehoorapparaten vergoed, meisjes mogen jongens worden en andersom, op onze kosten, kinderlozen mogen het jarenlang proberen met dure ivf behandelingen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het is niet verboden om elkaar cadeaus te geven, "kwetsbaren" niet uitgezonderd. Much ado about nothing.
@Wiebenick | 05-12-19 | 16:59: “We breken onze nek over verraderlijke ribbels op de stoep zodat blinden zich ook kunnen verplaatsen.”
Ben je een keer over zo’n ribbel gestruikeld? Ik heb echt met je te doen, sneeuwvlokje.
Wat doen dit soort mensen op een rechtse site?
@dagpauwoog | 05-12-19 | 17:21: Ik was de rubberen tegels nog vergeten. En de afritten voor rolstoelen. Nooit heb ik een blinde of anderszins misdeelde hiervan gebruik zien maken. Statistisch is de kans dan ook veel groter dat een krasse bejaarde door deze flauwekul lelijk ten val komt en - met een beetje pech - de heup breekt, en dan gaat het snel bergafwaarts. Was deze week nog in het nieuws. Maar dit terzijde.
@Erikjan79 | 05-12-19 | 17:48: Verdeelt u mensen in soorten? Interessant.
@Wiebenick | 05-12-19 | 17:51: je bent ziende blind.
@Erikjan79 | 05-12-19 | 17:48: Hoezo? Ik voel me hier als een vis in het water. "Dit soort mensen" is meer iets voor lieden als Marcel van Dam, die andersdenkenden als Pim Fortuijn "een minderwaardig mens" noemde. De vraag is dus eerder wat u op deze site doet.
@Erikjan79 | 05-12-19 | 17:48: Zo zeg, val jij even door de mand.
Kunnen we ook ergens zien hoe hoog de teller staat?
volgensmij houden ze het geheim zodat de bloedhonden er niks van mee krijgen.
@fubarmf | 05-12-19 | 16:54:
Denk het ook. Gewoon lekker stil houden.
Wie moeten wij hierop aanspreken? Cees B. Of René van Veldwijk?
Voor deze ruimhartige actie geeft Zwarte Piet tien,
wellicht halen we de laptop, dat is nog te bezien
jaja, ik schud ze zo uit m'n mouw
Gedoneerd ; hoop dat ie er 'n vette laptop van kan kopen..
Waar slaat dit op?
Verstandelijk beperkten worden in dit land aan alle kanten gepamperd.
Casus 1.
Een verstandelijk beperkte rolstoeler die in een zaal van een appartement woont, van alle gemakken voorzien, de nieuwste tv en computer, luxe inrichting, alle dagen alle mogelijke hulpverlening, regelmatig uitstapjes met de Zonnebloem, ook naar het buitenland, en zoveel geld op de bank dat hij het regelmatig af moet romen, om belastingtechnische redenen waar ik het fijne niet van weet. Zijn familie doet de administratie. Hij is verre van zielig. Altijd vrolijk en hij geniet met volle teugen van alle zegeningen. Het zij hem gegund.
Casus 2.
Een Wajonger, gezond van lijf en leden, maar tussen de oren is het een ander verhaal, waar zich al decennia lang een heel leger van hulpverleners tegenaan bemoeit, met 0,0 resultaat. Maar goed, deze bedrijfstak moet ook leven. Hij is een groot fan van online spullen kopen, en dat loopt met de regelmaat van de klok gierend uit de klauwen. Dan wordt er zonder blikken of blozen een schuldhulpverleningstraject opgetuigd, en kan het hele circus weer opnieuw beginnen. Een bewindvoerder wil meneer niet, want dat kost geld, en zijn wil is wet. Begeleid wonen werd ook een fiasco, want dan is hij "zijn vrijheid kwijt". Dit figuur heeft elk etiket opgeplakt gekregen dat je maar kunt bedenken, ter eer en meerdere glorie van de altijd-prijs schietende zorgcowboys in ons Wilde Westen. Van al het gemeenschapsgeld dat hier ongezien in een bodemloze put gesmeten had hij zich een riante villa mét personeel kunnen veroorloven. Maar eerlijk is eerlijk, er waren wel een paar minder zorgbureaus aan de bak gekomen, en dat is natuurlijk ook wel zielig. Werkgelegenheid en zo.
Lang verhaal kort: van mij krijgt Janneman geen cent. Dan maar juffrouw Kikkerbil.
Manke vergelijking ; de 2 "casus"jes werken niet.. Zoals altijd ben je de lul als je werkt..
Linkje en/of naw gegevens or it didn't happen.
Wiebenick, Je bent een Berbaar. Jeetje, hahaha. Moet kunnen, hahahaha. Toedeledokie, hahaha.
Lees je ff in in deze zaak. Helper van deze Jan schreef ingezonden brief nav graaier Dijkhoff En kreeg hartverwarmende reacties.
@Lompiedompie | 05-12-19 | 13:53: Deze Wajonger heeft gewerkt en is ook altijd op zoek naar werk, maar haakt steeds af wegens ziek, zwak en misselijk. Komt wegens dure hobby's altijd geld tekort en daar weten bepaalde sujetten in onze samenleving wel raad mee. Verstandelijk beperkten zonder toezicht zijn aan de wolven overgeleverd. Met bepaalde stoornissen kunnen ze uiteraard ook een gevaar vormen voor zichzelf en anderen.
@Frans_Gender | 05-12-19 | 13:54: Nooit van privacy gehoord zeker. Dus helemaal niemand kan een - desnoods tweedehands - laptopje voor die arme Jan regelen. En gij geleuft da..?
Wat is de wereld toch gezegend met mensen als Wiebenick. Heerlijk toch, gewoon een hele verantwoording typen waarom je NIET geeft. Niemand vraagt erom, toch doen. Als een soort moreel kompas of hullie en whataboutisms.
Ik ben er zelf ook niet wars van hoor, alleen geef ik graag aan de minder bedeelden.
@Harris Pilton | 05-12-19 | 14:48: Niemand vraagt om een sneer naar iemand die eens een ander geluid laat horen, toch doen. Dat riekt naar emotionele chantage. Eén ding staat vast: jij bent hier degene die mij langs jouw morele meetlat legt. Dat noemen ze ook wel eens projectie.
@Wiebenick | 05-12-19 | 15:01: lol
Fijne pakjesavond.
Kan er niet gedwongen een bewindvoerder op worden gezet? Zeg maar, als voorwaarde voor het schuldhulpleningstraject? 1 bankrekening voor de vaste lasten waarop het geld binnenkomt + een beetje als reserve en de rest op een bankrekening waar hij zelf mee kan spelen. op is dan gewoon op. Toch?
Ook namens mij een kleine duit in de zak van Sinterklaas. Het ga je goed Jan!
Hij loopt al jaren te buffelen voor een miniumloon ? dus de eigenaar van die supermarkt is dus ook een vvd'er.
Ja en nee. Hij heeft waarschijnlijk gewoon een onderzoek gehad waar wordt bepaald hoe efficiënt die kerel is vergeleken normaal personeel en dan bepaalt dat % hoeveel de werkgever betaalt en hoeveel het UWV. Je bent een bedrijf dat rond moet komen, dan kun je niet de volle mep betalen voor iemand die maar beperkt werk uit kan voeren. Als die werkgever hem vol gaat betalen verliest hij ook zijn speciale status, dat kan voor hem ook zeer nadelig uitpakken in het geval van een overname door een nieuwe eigenaar en bij een volgende baan, want dan moet hij weer door heel het circus om een speciale status te krijgen, en die van Wajong (die voor veel mensen het beste uitpakt, want WIA is een stuk rukker om in te belanden, want geen verplichting vanuit de gemeente om ook maar iets voor je te doen) is best handig als je een beperking hebt. Ik praat uit ervaring, zal je mijn verhaal besparen, maar als je echt niet 100% functioneert dan is z'n baan heel erg fijn, want je bent bezig en je verdient je eigen geld, het is alleen niet veel meer dan iets van 1.230,00 netto in de maand + je toeslagen. Dat is niet veel na je vaste lasten als je sociale huur woont.
En hop, 5 er bij.
€ 5,- overgemaakt voor Jan.
Jan, gabber, vergeet de kruidnootjes niet, als je achter je 'tweedehandsie' zit! Ik heb alvast een duit in het zakje gedaan. Fijne Sinterklaas gast!
Ik hoop dat dit verhaal mensen zal doen begrijpen hoe belangrijk het is dat contant geld nooit, maar dan ook nooit verdwijnen mag!
Stel je voor dat werken loont.... tuig dat geld verdiend aan drugs, ons land ziek maakt en zelf het geld wegsluist naar de zandbak is allemaal maar lastig aan te pakken.. nee veel makkelijk is welwillende burgers in dit pandje afknijpen en benadelen.... ziet niemand in dat de welwillende Nederlanders massaal gediscrimineerd en benadeeld worden? Het systeem deugt voor geen meter. Vroeger toen kon je nog van geluk en fatsoen spreken. Toen was het duidelijk en normaal en om massaal een positieve bijdrage te leveren. Nu wordt deze welwillende en rendabele groep als maar kleiner en de problemen rondom de niet welwillende alsmaar groter. VVD is de grootste winnaar, die krijgt hiermee voor mekaar dat ons sociale systeem op de schop moet en daarmee een rechts systeem waar de welwillende burgers chronische de dupe van zijn.
We zijn toch allemaal voor een rechts systeem of zit ik per ongeluk op Joop?
@Erikjan79 | 05-12-19 | 14:25: is dat zo? Werken tot je 70-ste, afbraak zorg, afbraak sociale voorzieningen, afbraak pensioenen, flexibele contracten.... allemaal voorbeelden van vvd beleid dat ik persoonlijk niet zie zitten... moet ik nu naar Joop?
@Hollandse_blauwe | 05-12-19 | 14:59:
Ja, wordt lekker rechts, iedereen lekker voor zichzelf zorgen zonder veel invloed van overheid. Hoef je ook niet boos op ze te worden.
Dat zwarte geld gaat nog eens heel groot worden....
hierbij 50 euro gedoneerd- ik hoop dat er genoeg binnenkomt
Zo.. 5 Euro voor de muil van Jan! ik hoop dat je een dikke bonus krijgt Jan. Wat mij betreft koop jij binnenkort een dikke Macbook Pro.
Ik hoop dat hij het UWV kan opkopen. Veel minder dan de zittende club kan Jan het nooit doen met zijn kennis van logistiek, omgaan met mensen, commercieel inzicht en alles wat hij in die twaalf jaar heeft geleerd.
En gestort.
Beter koopt ie een windhoos laptop, dan kan ie ook nog op vakantie. Macbook pro... Idioot. Je kunt net zo goed meteen gebukt gaan staan als je die van je eigen geld aanschaft
Wajong is een gedrocht. Betaal een gewoon salaris, ook aan gehandicapten, en vergoed de werkgever voor 't percentage wat de werknemer niet kan brengen. Zo krijg je veel meer gehandicapten aan 't werk, en geen scheve gezichten (haha, jaja) op de werkvloer
Iemand van 32 in de Wajong? Ergens gaat iets mis in dit land. Waarom is de basisverzekering voor de zorg niet gratis in dit land? De toeslagen, controle, incasso's, deurwaarders, reclames, verzekeraars, ambtenaren is dat allemaal niet veel duurder? Ook dat gestunt met ER; iemand die voor 800 euro kiest, kan het in de regel niet betalen.
Ook deze man, het slachtoffer van ambtenarij en politiek. Bewindvoerder valt om en de financiële rampspoed is geboren. Laten we gewoon doen dat mensen in de bijstand de bijstand terug moeten verdienen. Uitkering gedeeld door minumloon per uur en dan die uren moeten werken. Is er geen werk of zijn ze fysiek niet in staat, dan kan er minder gedaan worden. Mochten er meer inkomsten zijn, dan mag iemand bij het volledig terugverdienen uitkering het houden.
Ik ken iemand die een Wayong uitkering heeft en duizenden euro's op zijn spaarrekening hoor. Toert het hele land door. Heeft een dikke studieschuld en lacht openlijk dat ie het nooit terug zal betalen.
En weet je waarom? Ik had 1 opmerking over die bewindvoerder gemaakt en gelijk een stel deugers: dat mag niet, dat is zielig. Je weet niet hoe het zit. Zeggen ze tegen een financial. Sjonge jonge jonge.
Je krijgt naast die uitkering ook toeslagen. Ik ben een dubbeldiagnose en heb mezelf ook gewoon aangepakt. Hoogopgeleid. Goede baan. Geen toeslagen. Eigen huis. En nee, niet iedereen is zoals ik, snap ik best.
Maar realiseer je donders goed dat er flink misbruik wordt gemaakt van dit soort uitkeringen. En dat zieligheidsgedrag alleen maar resulteert in het rechtvaardigen van zieligheid. Het levert namelijk geld op.
Denk ik dat deze jongen het dan niet verdiend? Ik ken zijn situatie niet en hij werkt, toch? Maar wet is wet. Als je die aanpast alleen maar voor zo'n anekdotisch voorbeeld, dan garandeer ik je dat er nog meer misbruik van wordt gemaakt.
Dus wat is wijsheid? Die baas van m had hem het geld zwart in het handje moeten geven. Niet sjiek, nee. Wat dit kabinet doet is sowieso niet sjiek. Roverheid is gewoon gepast om te zeggen.
@BrokenTipi | 05-12-19 | 12:05: Nu zit ook de Wajong vol met jongeren met een strafblad, 'gedragsproblemen', enz. Niet echt de beoogde doelgroep.
Digitalisering, standaardisering en versimpeling van organisaties en structuren leiden tot dit soort situaties. Bij abonnementen heb je hetzelfde: heb je een persoonlijke korting, dan kan de software bij een andere verandering in het abonnement het niet aan. In de jaren tachtig, negentig was dit door een medewerker afgehandeld en geen probleem geweest.
@arlen | 05-12-19 | 12:25: ze zouden van 240.000 naar 40.000 willen gaan. Komt niks van terecht, omdat ze geen spijkers met koppen slaan. Niet hard durven zijn.
Dan heb je zo'n crimineel onaangepast joch met een grote bek. Net uit de bak. Doe maar in de wayong. Grote bek tegen iedereen. En men moet zo'n joch verzorgen. Voor zo'n joch geldt: uitkering stopzetten. Een mens kan 40 dagen zonder eten. Eens kijken hoe die grote bek slinkt. En dan heb je gelijk bewijs dat er wel gewerkt kan worden.
Let op! Dit zijn van die uitzonderingsgevallen.
Zo, een donatie voor Jan.
10 euro voor Jan , en pas op voor blaadjes op de rails.
Een kleine duit in het zakje, voor Jan ...
Als mantelzorger heb ik voor iemand het UWV toen gebeld en dat mens kon ik niet wijs maken dat ik de bonus van het re-integratiebedrijf/sociale werkplaats liever niet meer krijg en dat het bedrijf er andere dingen mee doet dan dat het UWV het ongecontroleerd naar Polen stuurt (dat speelde toen) Dat mens begreep er geen klote van en het re-integratiebedrijf/sociale werkplaats heeft daar natuurlijk meer mee te maken maar kon ik ook niet wijsmaken dat ze geen bonus meer moesten storten. $%^&*tegenwoordig dat volk wat achter de telefoon zit, zo afgestompt dat je ze niet eens een schuldgevoel kan aanpraten.
Ik las het gisteren, en ik werd er boos en verdrietig van dat ze zelfs hier op moeten korten. Ik heb gelukkig een kleine donatie gedaan net, wens hem een mooie Sinterklaas toe!
Hoeveel mag iemand in een uitkering bijverdienen volgens jou dan? Geen limiet?
@Erikjan79 | 05-12-19 | 14:28: En jij dacht dat Jan dit op gaat geven bij de belastingdienst? Moewaaaaaahahaha
Dat zal een stevige laptop worden vermoed ik. Ik heb mijn steentje bijgedragen en ik hoop dat het teveel een goeie bestemming gaat vinden, maar ik twijfel daar niet aan. Strakke actie, dat zeer zeker. Zelfs Geenstijl kan de wereld niet verbeteren, maar vanavond gaat voor 1 persoon de wereld er weer een stukje beter uit zien.
mag zelf ook de hand ophouden bij het UWV en heb stiekem een kleine bijdrage voor Jan overgemaakt.
Alsof je een bank overvalt en met de buit de hypotheek bij diezelfde bank gaat aflossen.
Gedaan. Maar Geenstijl. Wel ff in contanten langsbrengen bij Janus. Anders is hij als z'n toeslagen tot drie generaties terug kwijt. En dat is niet eens een (slechte) grap.
Gedaan. Fijne Sint Jan!
Ben benieuwd naar de opbrengst. Zouden ze bij de Joop ook zoiets willen organiseren?
Ik heb ook wat knaken ingelegd, koop maar een goede laptop en van de overblijfselen sturen we hem op vakantie naar een mooie plek.
Ik wil best iets in natura doneren, maar dan liever aan Ana, Tatjana of Sletlana... Wanneer worden die topiKs geplaatst?
Ik mag hopen dat je van die 3 chlamydia ook met a krijgt
Hij werkt geen 40 uur per week. Dus dat minimum loon is riant.
Leuk initiatief om Jan te belonen voor zijn inzet, maar krijgt Jan straks geen gezeik met de belastingdienst als de schenking boven de €2.173 uitkomt?
de komende maanden elke dag een hoer naar Jan sturen in natura is natuurlijk een mogelijkheid, maar ik weet niet of Jan daar op zit te wachten.
Als het in december en januari wordt gegeven kan het 2 keer dat bedrag zijn.
@kortebroek | 05-12-19 | 10:58: scherp
Verstandelijk beperkt heet dat tegenwoordig, nog specifieker licht verstandelijk beperkt ofwel lvb doelgroep.
Nee het nu: "Anders getalenteerd".
Je loopt achter, het heet tegenwoordig mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt....
@Shitting Bull | 05-12-19 | 10:41: geld dat ook voor mensen die in Zeeuws Vlaanderen of Noordoost Groningen wonen?
@Ramses Sappie | 05-12-19 | 10:44: Ja, sorry, ik heb dit niet bedacht. Wat mij betreft is gehandicapt ook gewoon prima, ik zie dat niet als iets negatiefs.
Waarom geeft zo'n supermarkt hem dan niet gewoon een envelop met wat contant geld er in, hoeft niemand iets van te weten.
Denk dat het gedeeltelijk ook iets is om aan te kaarten. Wat u zegt had natuurlijk best gekund.
Nou nee, als dat ooit uitkomt heeft die supermarkt een groter probleem. Idee is leuk daar niet van.
@Pluisbaard | 05-12-19 | 10:35:
Kan gewoon keurig op de balans van de super door met VVV-bonnen te werken. Of natuurlijk gewoon als baas zelf die laptop aanschaffen en 'm doorschuiven naar Jan.
Ja of een afgeschreven oude laptop die er nog ergens ligt.
@EefjeWentelteefje | 05-12-19 | 10:39: Betere oplossing dan cash inderdaad. Stom van de heren van de super dan in deze.
@Pluisbaard | 05-12-19 | 10:35:
Nou denk niet dat ze constant met jan meelopen hoor. Ze gaan wel ver maar zover nog niet.En vele geven af op het UWV. Maar zij zijn enkel maar de instantie die de regels door kabinet en tweede kamer moeten uitvoeren.Denk dat vele mensen die daar werken het eigenlijk ook onzin vinden. Maar ja voor hun is er ook weinig keus. Zij moeten gewoon hun werk doen. Hoe lullig het soms ook is.
@Moonwarrior | 05-12-19 | 10:41: Je koopt al een hele goeie moderne 2ehands laptop met garantie voor rond de 200e, Dus afgeschreven is ook weer niet nodig. Heb er zelf 1 van 12 jaar oud waar ik linux op draai omdat windows hem te oud vind. Merken jullie daadoor verschil in mijn reaguursels? Ik niet.
Als GutMensch werp ik 10 florijnen; fijne kerst Jan!
Ook van mij!
Kut land. Ik heb een buurvrouw die zogenaamd te 'ziek' is om te werken, maar s'nachts wel bijverdiend met het een en ander. Nooit een normale baan gehad in de jaren dat die hier woont. Die krijgt alles toegereikt en rijdt een zo goed als nieuwe auto, maar goed dat is dan ook een Marrokaanse. Ach ja das war einmahl.
Excuses Marokkaanse...
Klinkt eerder als een kut buurt.
Niet zo snel oordelen; wat je ziet is niet altijd de waarheid.
Ik ben ook arbeidsongeschikt, volledig tegen mijn wil in want ik heb gewerkt vanaf mijn 12e jaar (!!), 35 jaar hard gewerkt en toen ineens BAM, hart en long problemen, een darmziekte, adhd, 1 doof oor, rugproblemen (3x geopereerd!), zenuwbaanschade waarvan dagelijks pijn, bekkenproblemen dus in de WAO maar als ik dan op een 'goeie' dag mijn ramen staat te zemen denkt men dat ik de boel belazer maar ze zien me niet wanneer ik de gordijnen dicht heb en op de bank lig te creperen. Die dagen zijn er volop, de dagen dat ik mijn ramen kan zemen zijn zeldzaam dus niet alles lijkt zoals het werkelijk is.
@R. Skickr | 05-12-19 | 10:27: Valt heel erg mee zelfs. Over t algemeen normale vinexwijk.
@Polly1 | 05-12-19 | 10:28: BTW kan ik ook mijn rekeningnummer achterlaten voor een bijdrage? Ik heb hier ook niet voor gekozen. Als het kon zou ik direct weer gaan werken want van thuis zitten omdat je lijf het laat afweten is ook niet alles hoor, het lijkt leuk maar ik zou graag willen ruilen voor een goede gezondheid!
@Polly1 | 05-12-19 | 10:28: Speelt s'nachts de jeweetwel en ex-vriend geluiqideerd. Nee, geen zuivere koffie. En zo oud is deze mevrouw niet.
"geliquideerd" dan is het woordje ex voor vriend overbodig.
@Mopar | 05-12-19 | 11:47: Ja helaas kan je hier je reactie niet aanpassen, spelling laat vandaag te wensen over.
@Pluisbaard | 05-12-19 | 11:55: Aanpassen is zeker mogelijk, gewoon een kroontje kopen (of vragen aan de Sint).
@Abject | 05-12-19 | 12:52: Schoen zetten doet.
Eeehm dat storten is niet echt een briljant plan als het op zijn rekening is. Daar krijgt die aan het einde van het jaar gezeik mee als er aangifte wordt gedaan.
GeenStijl doet dit wel slim. Geld wordt op rekening van GS gezet. Zij kopen spullen en lenen het uit aan Jan, zo lijkt het. Niks langs de rekening van Jan of z’n bewindvoerder. Doei UWV.
Ik zie liever actie om druk te leggen bij de heren dames in Den Haag
Zoals deze jongen zijn er vast ontelbare anderen die niet zo'n actie voor hun neus krijgen
Structurele oplossingen zijn beter
"Momenteel ligt het wetsvoorstel Vereenvoudiging Wajong voor behandeling in de Eerste Kamer. In het voorstel is een nieuwe uitkeringsregeling vormgegeven waarbij extra inkomsten, zoals een bonus, leiden tot een hoger inkomen."
Na dat zoveelste debatje voor de bühne, heb je dan nog vertrouwen in dit kabinet? In deze vorm van democratie?
Men stemt op een totaalpakket van maatregelen, waar die partij zegt voor te staan, maar deze maatregelen worden uiteindelijk uitgewisseld en verwaterd/verdund, doordat er niet genoeg meerderheid voor te halen is (oa ook door cordon sanitaire), waarna er een nieuw totaalpakket aan maatregelen komt. Ik ben benieuwd of de originele kiezer van de coalitiepartijen achter dat nieuwe pakket staat. Daarnaast is dat pakket zo dichtgetimmerd, dat er 4 jaar debatjes voor de bühne voor de volgende verkiezing worden gehouden. Ik ben het vertrouwen al kwijtgeraakt in het huidige model.
Gisteren ook weer, eenieder, maar ook eenieder welke ik spreek/hoor vindt dat de Belastingdienst fouten gemaakt heeft (al jaren lang!). Dat de verantwoordelijke minister/staatssecretaris mogelijk nalatig is gebleken, maakt het nog erger en wat mij betreft nog terechter dat hij/zij/het aangepakt gaat worden. Maar pak op zijn minst de hoge ambtenaren aan, aangezien zij wel blijven zitten na een kabinetswissel. Maar wat gebeurt, coalitie houdt de rangen gesloten, want totaalpakket... En we gaan weer verder met een nieuw onderwerp iets van vinden en er weer niks mee doen...
Ooit toch de goede richting gekozen door zo ver als mogelijk afstand te houden van dit overheidje en dus alles zelf te doen. Enge bende daar.
Overheidje? Het is te vergelijken met een mega koeien stal; De meeste werknemers zijn vliegen aan het vangen en overal shit op de vloer.
Wat zo ontzettend triest is, is dat andere uitkeringstrekkers op een of andere manier in een dikke Mercedes rijden, merkkleding dragen en een 2e huis in Turkije of Marokko hebben. Sparen die beter of zo?
Worden misschien minder lastig gevallen ofzo
Kinderbijslag.
De merkkleding is nep.
Die dikke Mercedes durf ik niet te zeggen, maar ik denk wel iets.
Vakjargon: ' positieve discriminatie'.
Ik heb ook zo'n uitgenaste buurvrouw. Dr ex vriend is een aantal jaar terug op een niet zo natuurlijke wijze overleden. Ja, dan weet je het wel.
Wajong. Iedereen vreet ervan. Het UWV vreet ervan. Het bedrijf vreet ervan. Het reïntegratiebureau vreet ervan. Iedereen vreet ervan, behalve Jan (28), Jan (28) vreet een kaal houtje...
Ik heb ook het idee dat Jan en de maatschappij er geen zak mee opschieten.
Daar is deze constructie ook niet voor bedoeld.
Het geeft Jan de gelegenheid om een zinvolle dagbesteding en regelmatig leven te leiden en de supermarkt heeft er een goedkoop hulpje aan en doet ook nog iets goeds voor de samenleving op deze manier. En de belastingbetaler hoeft op deze manier geen volledige uitkering op te hoesten.
Hoe triest ook voor 'Jan', toch wat kanttekeningen bij dit verhaal.
Die bewindvoerder, is-ie gisteren begonnen of zo, zonder enige kennis van de sociale wetgeving? Die gaat nog wat leuke verrassingen meemaken in z'n carrière... of zou het zo kunnen zijn dat meneer eventjes voor de bühne wil laten zien hoe lekker hij deugt met zijn zielige verhaal over zijn cliënt?
Want hoe 'schrijnend' ook, feit is dat het UWV hier gewoon de wet volgt, en niet het UWV maakt de wet, maar die gasten in Den Haag, weetuwel. De Wajong vult het inkomen aan tot het sociaal minimum, en inkomen, in welke vorm dan ook, moet gewoon worden opgegeven aan het UWV. NB, voor de goede orde: bij de werknemersverzekering Wajong is het *vermogen* vrijgesteld, dit in tegenstelling tot bij de bijstand. Een prima regeling dus voor hen die om wat voor reden dan ook niet helemaal kunnen 'meekomen' in de maatschappij. Waar we met z'n allen dan ook (veel!) voor betalen in de vorm van premies.
In plaats van stukkies te schrijven naar de krant, moet deze bewindvoerder maar eens even contact opnemen met de werkgever van Jan, en hem uitleggen hoe de regelgeving in elkaar zit. Vervolgens moet de werkgever maar zorgen dat Jan zijn gratificatie in natura ontvangt. Desnoods met de pet rond in de kantine. Kan nog steeds hoor, bewindvoerder...
Dankjewel!
Die letter van de wet is verworden tot een wassen neus als die niet voor iedereen geldt.
Waarbij ik dan ook ben dat het een bewindvoerder is vanwege schulden en niet een bewindvoerder vanwege een verstandelijke handicap.Want geloof mij. Daar zit een heel verschil in.. Alleen jammer maar helaas geldt dit wat u schrijft niet voor jan. Jan werkt en valt onder de participatiewet. Dus jan heeft in principe 70 procent van een bijstandsuitkering.Dat aangevuld wordt tot net aan het mimimumloon omdat hij werkt.Iemand die werk capaciteit heeft valt niet meer in die zin onder de wajong.(kleinsma).Bijstandregels gelden namelijk voor jan.
Misschien heeft hij wel beide gedaan. Ik heb een kleinigheidje overgemaakt.
@tweetybird | 05-12-19 | 10:22:
Moest bang tussen.
Mischien kan die werkgever ook even langs u om de regels van de participatiewet(crepeer) uit te leggen.
@tweetybird | 05-12-19 | 10:26:
Ik denk niet dat dat nodig is. Voor de goede orde: ons kantoor werkt voor beide door u genoemde categorieën, en wat betreft onze kennis van de PWI, die is prima in orde.
Waar heb ik hier overigens beweerd dat 'Jan 'niét onder de PWI zou vallen?
@EefjeWentelteefje | 05-12-19 | 10:36: Dat zijn vermogen. Dat stuk. Dat geldt niet voor jan. Jan valt onder de bijstandregels.omdat hij werkt.
Hoe komt eht dat bij brave werkende mensen altijd de wet wordt gevolgd in hun nadeel terwijl de wet niet geldt voor weet ik hoeveel uitvreters?
@Moonwarrior | 05-12-19 | 10:44: Brutalen hebben de halve wereld. Helaas...
@EefjeWentelteefje | 05-12-19 | 10:36:
Niet jokken. Want dan wist u dat voor jan de regels gelden gelijk aan de bijstand.En niet die van volledige wajong.
Nou nou Eefje. Bewindvoerder was kennis van de inmiddels overleden vader van Jan. Bewindvoerder is 71 en gepensioneerd zorgverlener. Er is geen kantoor dat de centen van Jan opstrijkt. Bewindvoerder in overleg met de supermarkt eigenaar aldus nieuws van rtl.
Zo, mijn bijdrage geleverd. Ongezien de tyfus aan het UWV.
Koop er wat leuks voor Jan, of ga er riant voor naar de hoeren, je hebt het verdiend. Ik hoop dat je nog lang van je baan mag genieten!
Ik hoop dat wij die kale man van Nieuwsuur die door de belastingsdienst is genaaid ook een mooie kerst kunnen geven.
Is niet de schuld van het UWV. Werkegever heeft looen slapen en had Jan anders kunnen belonen waarmee inhouding werd voorkomen. Ongezien de tyfus voor die baas dus.
@R. Skickr | 05-12-19 | 10:02:
Precies. Het UWV volgt hier gewoon de wet.
Er is hier sprake van een suffe werkgever en een luie bewindvoerder, die - als het goed is! - op de hoogte is van de sociale wetgeving en die gewoon die werkgever even op had kunnen bellen en 'm een en ander had kunnen uitleggen.
@R. Skickr | 05-12-19 | 10:02: Een werkgever kan niets zwart uitbetalen. Je wilt niet weten wat er gebeurt als dat wordt gedetecteerd en hoe je als werkgever de lul bent. Ook kunt je onmogelijk van alle regels op de hoogte zijn, want er moet ook nog gewoon worden gewerkt. Ik wordt zelf ook bijkans gek van alle regeltjes. Ongezien de tyfus voor het UWV dus nog steeds.
@pibasso | 05-12-19 | 10:17: Als werkgever kan je middels vvv bonnen je werkgever een douceurtje geven hoor.
@R. Skickr | 05-12-19 | 10:50: werknemer
Kleine bijdrage overgemaakt! Fijne Sinterklaas gewenst Jan.
Bent u zeker van uw nick?
Last van je rechterarm?
@R. Skickr | 05-12-19 | 10:03: ik heb met mijn rechterarm geld overgemaakt dus nee!
Ok, zodra iedereen van de emoties bekomen is...
Met gescheld is niemand geholpen, bovendien zijn er nog vele anderen zoals Jan.
Deze regeling voor gehandicapten zou gewoon aangepast moeten worden natuurlijk. Zodat gratificaties wél mogelijk zijn.
Problem solved.
in theorie heeft u gelijk, echter moeten ambtenaren in de praktijk deze regeling aanpassen en daar zit juist het probleem. Die kunnen namelijk helemaal niets.
@pibasso | 05-12-19 | 10:00:
Ja ik weet het, overheid en ICT...
Waarom zouden bij de Wajong wel gratificaties mogelijk moeten zijn, en bij de WW en de WIA/WAO niet? U wilt nòg meer premies gaan betalen?
De werkgever moet die eventuele ratificatie gewoon in natura 'betalen'. Probleem opgelost, helemaal geen verandering van regels voor nodig.
@EefjeWentelteefje | 05-12-19 | 10:09: Dat kan niet in Nederland Eefje. als je als werkgever je medewerkers wilt voorzien van Cup-a-soup wordt dit door de Belastingdienst gezien als uitgesteld loon. Een praktijkvoorbeeldje. En zo nog vele anderen.....
@EefjeWentelteefje | 05-12-19 | 10:09: O, en als we alles in natura gaan betalen, dan leidt dat niet tot hogere premies. Het probleem is dat je vroeger wel iets belastingvrij mocht schenken als werkgever aan werknemer. Eenmalig 50 euro per jaar zou een hoop rompslomp schelen. De overschotten in de potten, WW bijv., gaan naar de overheid. Vandaar dat de WW in crisistijd altijd versoberd wordt. En de premie bij hoogconjunctuur niet verlaagd wordt. Europa, asielzoekers, transgenders, klimaatmaatregelen in NL en erbuiten, en Toneelgroep Amsterdam moeten ergens van betaald worden.
Die hele Participatiewet van Klijnsma (PvdA) is compleet mislukt. Een boel heisa en weer wat extra ambtenaren voor nuttelooos werk, Symboolwetgeving zonder enig resultaat. Maar Klijnsma is al weer verder gerommeld naar een riant baantje als Commissaris van de Koning. Zo rolt dit kartel.
De participatiewet had een heel ander doel dan mensen denken en dat doel is wel degelijk bereikt en dus als wet geslaagd....
Net als dat VN verdrag Handicap. Geratificeerd in 2016. Inmiddels is de positie van gehandicapten in de laatste 3 jaar verslechterd.
Over die participatiewet: in beginsel was men ook even vergeten de verplichtingen van overheidsorganen mee te nemen.
@kunnenzedanniks | 05-12-19 | 09:58:
Yepp
We moeten eens echt gaan nadenken hoe we met de zwakkere in de maatschappij op een fatsoenlijke manier kunnen omgaan. Hier nog zo'n voorbeeld van ons mooie vaasje. www.pzc.nl/schouwen-duiveland/arbeids...
Probleem ligt geheel bij de gemeente Schouwen-Duivenland. Daar valt voor ons weinig over na te denken.
Ik heb ook een kleinigheid gedaan en hoop dat het goed komt met Jan. Misschien zou een financiële man, sorry mens, ook even kunnen kijken hoe de boel te omzeilen want Jan krijgt natuurlijk meer dan een laptop bij elkaar.
Niks alles moet in spullen zonder bon.Financieel valt er niks te verhapstukken. Waarom niet. Nou heel makkelijk. Jan staat onder bewind.
Ik mag hopen dat dit geen phishing bericht is van Jan uit de supermarkt in Nigeria ?
Nee, dan wordt er een substantieel bedrag van minimaal zes cijfers in het vooruitzicht gesteld en hoef je alleen maar een paar honderd euro over te maken voor overboekingskosten.
@eerstneukendanpraten | 05-12-19 | 09:51: Dan krijg je wel met een koning te maken en niet met Jan .
sorry dat de zinnen niet helemaal goed lopen, maar dat komt door mijn leeftijd en de woede.
Jij boze witte oude man. Het is je vergeven.
Ook last van incl. spelling. Jammer, dat je hier niks kan aanpassen. Maar goed als het maar enigzins leesbaar is.
Ons land, verworden tot een bureaucratisch, marxistisch bolwerk waar de rijken alleen maar rijker worden. Waar de middeninkomens het steeds moeilijker krijgen en de laagste inkomens onder het bestaansminimum komen. Dit is ons land. Ik bedoel met marxistisch o.a. onze vrinden van GroenSlinks. Zij hangen een eigen soort marxisme aan, namelijk eerst ik en dan heeeeel lang niets en dan de rest. Dat geldt overigens ook voor Ondemocraten '66 en voor de leden van de Partij v.d. Armoede.
Hey Klaas Dijkhof, lees je even mee? Die 80.000 al teruggestort? Ongeloofelijke kloothommel dat je er bent.
Hij betaalt ook 1200 euro per jaar aan die bewindvoerder. Misschien nog wel meer. Laat die bewindvoerder dan ook een steentje bijdragen? En meer dan alleen een stukje tekst dat publiekelijk wordt omgedoopt tot een bedelactie.
He azijnpisser, je weet toch niet op welke wijze de bewindvoerder hem al matst? Veel, inderdaad niet alle, bewindvoerders doen al wat extra's voor hun klanten tegen een (omgerekend) loon waar jij je bed niet voor uitkomt.
Voor de kosten van bewindvoering krijgt Jan, met zijn Wajong, aanvullende bijzondere bijstand. Betaalt-ie zelf dus geen cent aan.
Daarnaast: beschermingsbewindvoering is een zwaar vak wat zeer slecht betaalt - ik zou zeggen, probeer het eens een tijdje.
@VP732 | 05-12-19 | 09:54: je zou discussies op websites echt moeten negeren, wanneer je ongesteld bent. Dat is beter voor je hart.
@EefjeWentelteefje | 05-12-19 | 10:11: oh, dus daar krijgt hij ook geld voor. En krijgt hij dan ook zorgtoeslag en huurtoeslag?
@BrokenTipi | 05-12-19 | 10:20: Ik geef alleen wat tegengas, dat is alles. Wist niet dat ik daarmee op uw sneeuwvlokjestenen trapte.
@VP732 | 05-12-19 | 10:35: mijn reactie is verwijderd. Ik moest lachen, omdat ik vind dat je hypocriet doet. Je stond er geen seconde boven, anders noemde je me geen azijnpisser.
"Je weet niet zeker of de bewindvoerder hem matst". - nee, jij ook niet.
Overige opmerkingen: dus je bent zelf een bewindvoerder en vindt dat je goed werk doet voor weinig geld. Chappeau. Ik heb zelf ook een bewindvoerder, want ook al gebruik ik niet meer, ik deed dat wel een hele tijd.
Het lijkt me ook raar om te zien dat 1 van je cliënten een inkomen dat 2 keer hoger is dan dat van jou zelf. Geloof ik best, maar daarom heb ik geen bewindvoerder.
Wat ik wil zeggen is: jij gaat er vanuit dat ik een negatieve mening heb over bewindvoerders. Die ik niet heb. Jij gaat er vooraf vanuit dat ik niet weet hoe de praktijk is en niet weet hoe het werkt, terwijl ik dat wel weet. Ik ben btw ook een financial. Zo heet dat tegenwoordig.
Het zijn jouw vooronderstellingen die worden geprojecteerd op mij en dat is irritant. Je ziet het zelf niet eens. En vervolgens denk je dat jij het overzicht hebt, de helicopterview.
Nederland wordt steeds dommer. Men ontwikkeld een helicopterview en vergeet zichzelf in het plaatje te betrekken.
@VP732 | 05-12-19 | 10:35: en reageer verder maar niet. Je bent, gezien je reactie, teveel een sneeuwvlokje om toe te geven dat ik gelijk heb, want dan lijd je aan gezichtverlies. Ik zal je dat besparen.
@BrokenTipi | 05-12-19 | 14:45: Ben geen bewindvoerder. Wel mee veel te maken in praktijk.
Die vooronderstellingen kunnen we tegen elkaar wegstrepen gelet op onze beide eerste plempsels.
Ik heb geen helicopterview, zie de zinsnede: veel, niet alle bewindvoerders, etc. Die nuance was opzettelijk.
Wilde je in ieder geval geen kudtgevoel geven.
En of ik reageer bepaal ik zelf wel. Onder intrekking van mijn 'azijnpisser' (was gewoon een grapje hoor, kalm aan): een goed verder leven gewenst...
@VP732 | 05-12-19 | 15:59: je hebt me geen kudtgevoel gegeven. Have a nice life.
Even wat geld overgemaakt voor Jan.
Ik zou graag het 1000-voudige over willen maken om van de VVD af te komen!
Wanneer komt er nu ook een debat over het disfunctioneren van het vreselijke UWV ? Over die mislukte participatie wet ? Zeker ook m.b.t. de generatie geboren 1955-1965, mannen die ook nog eens verplicht in militaire dienst moesten . Dat verplicht doorwerken tot 67 is onmenselijk.
Voer de AOW op 65 jaar weer in. Zeker voor bovenstaande groep. Dit bericht plaatste ik gisteren al. Als reactie kreeg ik , "OK boomer"." Wat ik wil toevoegen is , dat niet alleen deze Wajongers het moeilijk hebben , maar ook alleenstaande 55 plussers , die totaal onterecht buiten hun schuld door bijvoorbeeld door overheidsreorganisatie en privatisering aan de bedelstaf in en vervolgens door Lubbers weer uit de WAO zijn geraakt vervolgens arm te zijn gemaakt en numoeten wachten op een schamele AOW , die ze pas op hopen te krijgen 67 jaar krijgen en dan ook nog eens geen erfenisje mogen ontvangen van hun 90 + moeder , omdat dat als "vermogen" wordt gezien. Dat "vermogen" mogen ze afgeven. Ik ken mensen , die om dit soort redenen zelmoord hebben gepleegd. Dus dat "OK boomer , ervaar ik als een grove belediging. Ik ben geen Boomer. Dat is de generatie tot van 1945-1955. Overigens leven al heel wat voormalige klasgenoten (geboren 1955-1960) niet meer. Ontopic goede actie en hulde dat Geenstijl hier aandacht voor geeft! Nu is het zaak voor de politiek om aan deze wantoestanden een eind te maken. Als je van het UWV een brief krijgt : "Binnenkort ontvangt u bericht", betekent dat "binnenkort" minstens 6 tot 9 maanden en dan klopt de brief nog niet. Uiteindelijk na 5 jaar is er nog niets opgelost. Zo lopen die hazen. OK boomer?
Ok boomer. Mooi verhaal. Lekker kort ook. Heb je al wat overgemaakt voor Jan of kom je alleen hele oude koeien uit de sloot halen?
Man, zoek een bijbaantje bij een supermarkt. En als de erfenis van je 95-jarige moeder wordt verrekend met je schamele uitkering, maak ik 1 euro over op de speciaal voor jou gestarte actie.
Stem 50plus, geen geintje, ze hebben gister de motie tegen Snel ook gesteund.
Eensch. Dit is een soort vergeten generatie. En veel jongeren staan een zelfde lot te wachten. Maar die demonstreren op het Malieveld voor hun eigen toekomstige belastingverhogingen. Stem op de juiste partijen.
Hoe spijtig ook ,dit soort zaken zijn noodzakelijk om de kookpan met langzaam garende kikkers te doen overlopen.NatoFilmpje van gister droop de ratterigheid ook nog eens van af.Plaatsvervangende schaamte voor de bevrijders al dan niet postuum!!Ben jaloers op de franse spirit van eenheid,die maakt men niet van alles wijs.
Wat is de stand bij Jan? Is er misschien zo'n kek metertje, met "Jan heeft nu 5600 Euro"....
Laat het UWV maar onwetend
Alle sympathie voor de Jannen van deze wereld natuurlijk, maar dit stukje zou zo uit een interruptie van de SP kunnen komen. Zielig individueel geval neerzetten tegenover een groep mensen die het een stuk beter hebben.
Het best besteedde 10tje van deze feestmaand.
Who cares dat er ‘meer Jannen’ zijn. Als jij het ook maar een beetje beter heb dan een ander dan moet je gewoon af en toe wat doen.
Je lijkt onze Mark wel... Ik móet helemaal niks!1!!
Overgemaakt! Hopen dat het een onvergetelijke pakjesavond wordt voor Jan.
Gewoon superdom van de werkgever van Jan. Die wist dit van tevoren en had gewoon ff VVV-bonnetjes moeten regelen. Had ie het nog kunnen aftrekken van de belasting ook. Zieligdoenerij om niks.
Dit dus.
Triest verhaal is het zeker maar wat doen we dan voor al die andere honderdduizenden mensen in dezelfde situatie?
Niet meer op t kartel stemmen.
Ook even gedoneerd, wat ben ik toch een goed mens!
*Timmermans-snik horen laat*
Voel je je ook zo goed? Héérlijk! Vrolijk kerstfeest allemaal.
En de teller staat op......
Die weten dan ook niet wat werk is.
Weet ook nog wel een bankrekening, die van m'n buurvrouw. In het verleden zijn van haar door het UWV bepaalde belastingen niet afgedragen waardoor ze nu een naheffing heeft gekregen a 3400 euro. UWV doet net of ze gek is en na hoop bedelen mag ze het vd belastingdienst in 12 maandelijkse termijnen betalen. Mens houd nu al niets over dus dat wordt een groot probleem.
Ik herken dit, moet je buurvrouw eens kijken hoeveel ze uiteindelijk terug betaalt met rente, wordt nog schrikken.
Geld dat ze eerst dus teveel heeft ontvangen. Logisch dat je dat terugbetaald. Niet zeuren.
@R. Skickr | 05-12-19 | 09:59: Was je gisteren ook even bang dat Menno Snel zou moeten aftreden?
@grietmetgroenefiets | 05-12-19 | 10:11: Absoluut niet. En wat de belastingdienst heeft gedaan op dat vlak is schandalig en personen mogen voor mijn part vervolgd worden voor hun aandeel. Maar ik vind wel dat iedereen die iets onterecht ontvangen heeft, dat uiteindelijk terugbetaald.
@R. Skickr | 05-12-19 | 10:21: Dankzij het UWV teveel iontvangen wat ze abosullt terug wil betalen maar 325 per maand terwijl je al amper tot niets overhoud wordt nogal moeilijk.
@R. Skickr | 05-12-19 | 09:59|
Ziet u die punt daar héél in de verte? Das de clou, en u heeft hem met ongeveer een country mile gemist. Want het gaat er niet om dat ze het te veel gekregen geld moet terug betalen. Daar valt niemand over. Waar men hier over valt is dat ze in de problemen is gekomen omdat het UWV zèlf de zaken niet op orde had. Dát is waar het hier om draait. De Overheid stapelt fout op fout op fout, of dat nu de Belastingdienst is of het UWV, en de burger mag vervolgens voor de gevolgen opdraaien. En als je al onderaan de ladder bungelt kun je er dat soort strapatsen helemaal niet bij hebben.
Oh en het is betaalT. Stam + "t".
@R. Skickr | 05-12-19 | 10:21: vervolgd worden? Nee, die lui hebben de bonussen en promoties al lang binnen want targets gehaald. en ambtenaren zijn nergens verantwoordelijk voor, probeer het maar eens die parasieten aan te pakken!
@Sjefke7807 | 05-12-19 | 10:26: Ik mis helemaal niets. Als je teveel ontvangt kan je ook even contact opnemen om aan te geven dat er iets niet klopt. En uiteraard het geld apart zetten. Als de bank een fout maakt, moet je het ook niet gelijk uitgeven. Zo is het ook bij overheidsinstanties. Bedankt overigens dat u mij, al bungelend onderaan de ladder, op mijn spelfout wijst.
@R. Skickr | 05-12-19 | 10:57:
Mensen lopen niet bij het UWV omdat ze zelfredzaam zijn of hun zaakjes zo op orde hebben. Juist diegenen die het minst goed met paiperen en regels zijn hebben er het meeste mee te maken en kunnen ook niet ven hun accountant ernaar laten kijken want hee, die kunnen ze niet betalen. Goh.
Een kleine bijdrage geleverd. Vind het een mooie aktie. Helaas lopen er hoogstwaarschijnlijk nog heel veel Jannen rond. Gewetensvraag.... Hoeveel had u overgemaakt wanneer deze man Ahmed had geheten?
Een zich inzettende Achmed die hetzelfde genaaid zou worden zou misschien wel nog meer ophalen. Waarschijnlijk is Jan een fictieve naam en heet hij gewoon Rachied.
Als jij een Ahmed vindt in deze situatie maak ik even graag wat geld over. Ik hoor het wel van je.
@RandomAct | 05-12-19 | 09:42: Het is meer een gedachtenexperiment. Deze Jan hoeft ook niet echt te bestaan. Gewoon eerlijk nadenken.
de pot verwijt de ketel: een bewindvoerder ontvangt ook gewoon 147,00 per maand, meestal betaald vanuit de bijzondere bijstand (dus de belastingbetaler)
Dus betaald krijgen voor je werk is verkeerd ofzo?
@atje | 05-12-19 | 09:37: Nee dat is zeker niet verkeerd, sterker nog. dat is heel normaal. daarom krijgt deze jongeman ook gewoon zijn salaris en aangevuld door het uwv. Dat is heel goed. Alleen het moraalridder gedrag van zo'n bewindvoerder slaat natuurlijk nergens op. De werkgever heeft een heel goedkope arbeidskracht. Jan krijgt een aanvulling op zijn loon en de bewindvoerder ontvangt gewoon elke maand keurig zijn geld, waarschijnlijk al jaren, om de vaste lasten periodiek te betalen. waarom zijn verontwaardiging dat het extraatje nu door het UWV in mindering wordt genomen op de aanvulling. Een alleenstaande moeder wordt ook op haar bijstand gekort indien zij alimentatie ontvangt of een bijbaantje heeft. zo werkt het systeem nu eenmaal. De bewindvoerder had ook zijn gage voor die maand kunnen schenken. maar dat is misschien weer gek.
Mensen in de bijstand mogen geen schenking ontvangen, niet in geld en ook niet in natura. De staat pikt alles in. Je kunt iemand in de bijstand dus ook niet van een schuld afhelpen. De staat wil dat mensen in de bijstand in de schulden blijven zitten. Echt heel triest.
@dr Rechts | 05-12-19 | 09:35 |
Jan zit niet in de Bijstand. Hij heeft een Wajong uitkering.
En een schenking in de vorm van een "lening"? Dat zou mensen dan rap uit de schulden helpen zodat ze weer normaal aan het werk kunnen. Toch?
Wat een gezeik in de ruimte weer. 5 eurotjes voor een nieuwe laptop kan er wel af. Dan krijgt de vrouw maar geen chocolade letter dit jaar.
Ook geld overgemaakt
Te triest voor woorden dit. Jan ik hoop dat je de beste sinterklaas ooit krijgt!
Maar de bliksemafleider (de heer Snel) heeft voor de VVD weer goed uitgepakt. Die smerige graaiende baardmans blijft gewoon en ongegeneerd zitten. Stuk stront dat je er bent!
De giller van het jaar, de opmerking van Snel ""neem kontakt op met belastingtelefoon""
Echt gieren met die burohengst.
@joppo0 | 05-12-19 | 09:47: 'Burohengst" Hij is goed.
als Jan nu lid zou zijn van de VVD (oplichtersbende) dan zou iedereen in die partij begrip hebben voor een individuele "regeling" en Jan via vriendjespolitiek, fraude, valsheid in geschrifte en zo extra poen laten toeschuiven.
Klaas Dijkhoff kan hier eerlijk over zijn; het UWV volgt gewoon de regels, dus waar hij recht op heeft, en geen recht op heeft, Zo is die gezellige bourgondische Klaas. Een mooi mens.
Voor alle duidelijkheid, het UWV is een faalfabriek. Maar wat houdt de Jumbo tegen om de persoon in kwestie een fatsoenlijk loon te geven zodat hij helemaal geen uitkering nodig heeft? Aan de ene kant mooi profiteren van een goedkope arbeidskracht, en nu voor de bühne gaan klagen dat ze hem niet mogen "belonen". Hallo Jumbo?
Das hetzelfde met schoolkinderen die onder de mom van stage gratis vakken staat te vullen. Daar maken die supermarkten gretig (ge)(mis) bruik van.
Ik weet het niet hoor maar ik denk dat wanneer Jan volledig verdient, hij zijn Wajong kwijtraakt en ook de daarbij behorende toeslagen.
@Gomezlopez | 05-12-19 | 09:32: En waarschijnlijk onder de streep minder overhoudt dan nu. Zo rollen we nu eenmaal in Nederland: van toeslag naar toeslag.
@HerrSaffie: helemaal mee eens. En je raakt je Wajong pas kwijt na een herkeuring. Heeft niets met wel of geen normaal loon te maken.
@Gomezlopez | 05-12-19 | 09:32: wajong geeft niet meer rechten dan bijstand, het verschil is wel iets hoger inkomen,
verder is de wajong voor deze mensen veiliger want als het misloopt met het werk, kun je terugvallen op de wajong.
@GWB | 05-12-19 | 09:40:
Niet helemaal waar, als je als wajonger meer dan een aantal jaar boven je uitkering verdient, krijg je dus die herkeuring.
@drastic: dank voor de terechte terechtwijzing.
Die supermarkt kan natuurlijk ook in plaats van een "aangepast" loon een normaal salaris gaan betalen.
want....?
@langzullenweleven | 05-12-19 | 09:31: want hij werkt voor zijn geld?
Bij RTL nieuws is Jan 32, hier 28. Wel dezelfde Jan ?
Shit, we zijn er ingeluisd!
@R. Skickr | 05-12-19 | 09:36:
In het verhaal van RTL nieuws wil hij een nieuwe telefoon hier een laptop. Misschien een handigheidje van GS om te zeggen, nee dat is een heel andere Jan hoor UWV.
@sprietatoom | 05-12-19 | 09:51: Laten we het hopen. Ik ben benieuwd wat deze actie oplevert. Het is een zielig verhaal.
@R. Skickr | 05-12-19 | 09:53:
Och ja, één biertje minder in de kroeg ga je ook niet dood van om het systeem te focken.
@sprietatoom | 05-12-19 | 10:00: Eens. Dat is ongeveer ook wat ik heb overgemaakt. Een vaasje zeg maar.
@R. Skickr | 05-12-19 | 10:10:
Haha, ben jij het Mark R ?
@sprietatoom | 05-12-19 | 10:16: Nee zeg, doe me een lolletje.
Tientje van deze Zwitsal
Maar als wij deze harde werker wat storten ziet het UWV dat niet als extra inkomen? Dat ie later ook nog niet eens gekort wordt op zijn volgende loon.
Schenkingen zijn vrijgesteld tot 2173 euro.
@gatij | 05-12-19 | 09:27: voor de IB maar blijkbaar niet voor UWV
cadeautjes hoeven bij Wajong niet gemeld, giften ook niet,
enkel inkomen.
SinterKlaas mag toch ook wel eens een beetje aan zichzelf denken?
Dat klaasje die u bedoelt denkt helaas alleen maar aan zijn eigen ik.Zeg maar inplaats van alles is voor bassie. Alles is voor klaassie.
Ik heb mijn bijdrage zwart overgemaakt. Mijn excuses aan alle gekleurde mensen voor het gebruik van HET woord.
iets roetveeg overmaken bekt ook niet echt lekker. Eigenlijk wel de ophef om Black friday gemist
Ik denk dat er een zwarte laptop van wordt gekocht. Zoiets.
Dat een minister slechts 7x zoveel betaald krijgt als een vakkenvuller vind ik eigenlijk ook wel triest. Zeg nou zelf, is beleid maken en dat aansturen slechts 7x moeilijker dan een blik bonen op een plank zetten met het logo naar voren? Toch een kleintje gedoneerd voor Jan want fuck UWV.
Zolang die minister niet aansprakelijk is voor wat ie uitvreet aan rottigheid en die vakkenvuller bij het minste of geringste eruit wordt getrapt of gekort op z'n uitkering, dat terwijl die vakkenvuller veel zwaarder fysiek werk moet doen dan die pluchekever mag die vakkenvuller een riant salaris ontvangen en die minister een normaal inkomen krijgen voor bewezen diensten maar ook niet meer. Ik vind dat ministers etc... zich veel meer bewust mogen zijn van de dienst die zij het aan het land verlenen, net als verpleegsters, vuilnismannen en timmermannen. 7x zoveel pakken voor wat slap lullen, alles vergeten en lekker schmieren met je vriendjes om na je ministerschap een vette big binnen te slepen bij een of ander groot concern of subsidievehikel is schandalig.
@elfenstein | 05-12-19 | 09:26: Niet aansprakelijk? Gerechterlijk misschien niet maar je hebt geen moment een normaal leven. Je Twitter staat vol haatreacties en met een beetje pech, zie Wilders, niet eens minister, heb je constant beveiliging nodig omdat wat wappies het niet met je eens zijn. Heeft een vakkenvuller daar ook last van als hij/zij 's avonds naar huis gaat?
@elfenstein | 05-12-19 | 09:26: Een minister verdient peanuts vergeleken met het bedrijfsleven, de zogenaamde BNners die niks kunnen en mega verdienen en de sport. If you pay peanuts, you get monkeys.
Elke keus kan er zitten,enige wat je nodig hebt is een gladde smoel en net zulke praatjes.
Zak geld voor een goede pr team en klaar.
Vak k vullen schijnt wat anders te zijn. Daar vullen ze geen schappen maar eigen zakken. Bijna hetzelfde maar toch anders. Bij de schappen eten ze van de voedselbank. Bij de zakken ganzelever. Zoiets.
@paartjehop | 05-12-19 | 09:29:
Nou ik zou zeggen. Wat doen ze daar nog. Het bedrijfsleven lonkt.
@paartjehop | 05-12-19 | 09:29:
Nu betalen we gouden pinda's en krijgen de grootste ransapen ooit ervoor terug. Enorm vergeetachtige, liegende, bedriegende en frauderende ransapen. Nou, al die ministerssalarissen zijn werkelijk goed besteed hoor. Ik pleit al tijden voor een zzp constructie voor ministers en ambtenaren. Zolang de geleverde prestatie goed is kan je je factuurtje schrijven, verneuk je het, licht je de boel op of heb je last van vergaand geheugenverlies? Toedels, steek die laatste factuur maar in je hol en tot nooit. Net als in het eggie dus.
@Likqua | 05-12-19 | 09:29:
Wilders is de uitzondering. Omdat hij die ene religie niet ok vindt moet hij constant beveiligd worden tegen de fans van mo. De rest van vak K. leeft er lekker van, knoopt vast wat banden aan met de toekomstige werkgever, sjoemelt er nog wat leuks bij en als je de kwats op twitter niet meer wil zien doe je 'm gewoon uit of laat het aan de afdeling socialmedia-pr over. Geen grammetje medelijden met die uitvreters, ze leveren er namelijk ook nog eens niks voor terug behalve faal op faal.
Meneer Wilders is eigenlijk de enige die het wel zou verdienen, als politicus maakt hij zich al heel lang hard voor zijn kiezers ondanks gevaar voor eigen leven en constant een portie gorilla's om je heen.
@elfenstein | 05-12-19 | 09:52: Je bedoelt: Wilders zit al heel lang op het pluche. Nou, wat een verdienste...
Dat ligt eraan of die persoon echt capabel is. Want het loon is slechts een fractie wat iemand kan kosten in de positie. Als iemand als leidinggevende de boel goed aanstuurt kan deze vele malen zijn salaris opleveren. Als hij het verprutst kan het vele malen zijn salaris kosten. Voor Iemand die vakken vult is dit niet het geval. Als deze goed zijn werk doet, is deze zijn salaris (en nog wel iets extra) waard, als deze de boel echt verprutst zal de kost in de buurt van zijn maandsalaris liggen maar waarschijnlijk minder.
Je moet die salarissen niet vergelijken, totaal andere verantwoordelijkheid. Moet je wmb eigenlijk nooit met salarissen doen. Er moet aan de onderkant genoeg betaald worden dat mensen zich probleemloos in leven kunnen houden, zonder stress dat ze bij een kapotte spijkerbroek of een negatieve apk meteen zwaar in de shit zitten met alle gevolgen van dien ( ook voor de samenleving, mensen die het systeem ziek maakt kost ons vele malen meer dan die maandelijkse 100 euro vrij besteedbaar inkomen ). Maar goed, we weten allemaal dat de boven ons gestelden graag trappen naar de onderkant.
Dit is niet de schuld van het UWV. Logisch dat ze dit inhouden. Z'n baas had hem beter wat VVV bonnen kunnen geven. Lekker dom.
Of 1 minuut funshoppen in zijn supermarkt.
of wat tickets voor een feessie die hij dan op ticketswap kan verzilveren
je was me voor...
€ 10,10 overgemaakt had wel meer willen geven
Gezien het huidige beleid van deze regering zou ik € 40,45 overmaken...
@Ommezwaai | 05-12-19 | 09:22: Met het huidige beleid van de regering zou je 1000 euro moeten beloven en dan zijn rekening plunderen :-)
Wanneer ik een persoon geld wil geven, mag dat, meen ik tot, wat? 7000 eur p/jr max.
Wat is dat?
Wat is dat voor Staatssadisme?
.
Erfrechtbelasting - ook zoiets.
Dus stel, mijn oma (oma is niet meer, maar voor het idee), heeft haar leven lang met mijn opa gewerkt, belasting betaald, en geld op de bank gespaard.
Zij wilt daar iets van aan mij/familie schenken.
Komt, zodra het boven een bepaald bedrag komt (dacht 34.000 eur), meteen graaiend vadertje Staat achterlangs om je een deel van dat geld afhandig te maken.
Waar al belasting over werd betaald bij Toutatis!
Gewoon graaicommunisme.
.
Beste wat je kan doen is een bootje, een stuk grond of een wooncaravan bv. kopen voor iemand op diegene's naam.
Niks geen geldtransactie of wat ook.
Gewoon: bezit, overdracht, cadeautje.
De Staat heeft het nakijken.
Kudtcommunisten dat ze er rondlopen.
Welkom in een nivelerende samenleving, waar je belast geld zovaak kunt belasten als mogelijk dat je onderaan de streep beter bij een verdeling komt.
€2173 per jaar voor onbekenden.
Zeg het al jaren dat Nederland intussen een communistisch land is geworden,overheids repressie is al behoorlijk.
Alle en iedereen werkt voor de overheid,zodra je niet doet wat ze willen word je wel kapot gemaakt.
Heb in een communistisch land gewoond dus zie sterke overeenkomsten intussen.
of we sturen envelopjes..
Ik ga zo ook doneren. Fijne Sinterklaas iedereen behalve Klaas Dijkhof.
Gedoneerd, veel plezier met het opstellen van reisschema's op je nieuwe laptop! Hopelijk wordt er genoeg binnengehaald om ook nog die gewenste telefoon voor je te kopen. Fijne feestdagen!
iemand op twitter heeft al toegezegd om de telefoon die hij wil hebben voor hem te kopen.
Heeft de fanclub, Berbaar, Kuifje, SB, botbot etc, van graaier Klaas al bijgedragen?
Deze heren zijn tenslotte zeer bemiddeld als wij hun verhalen mogen geloven.....
Kuifje = Jan
Hier valt niet tegenop te downplayen. Kon Klaas zich eerst nog verschuilen achter wetgeving, bij het toucheren van zijn zogenaamde "reiskosten" is ie zwaar de fout ingegaan. Er zijn politici voor minder de laan uitgestuurd....
@BrutusBosch | 05-12-19 | 09:15: U zit er naast. Jan is >>lichtelijk<< verstandelijk gehandicapt. Het genoemde gezelschap daarintegen…
Bemiddeld zijn is een keuze.
@Kuifje-in-de-EU | 05-12-19 | 09:22: Denk je ja? Iemand met een verstandelijke beperking is bij machte om rijk te worden? Hoe dan? Of hij heeft gewoon gekozen voor beperkte denkvaardigheid omdat dit hem wel zou helpen in het leven om bemiddeld te raken?
@Harris Pilton | 05-12-19 | 09:25:
Niet happen! Het is Kuifje, de grootste takketrol van GS. Zo opzichtig lulkoek plempen is een typisch trollenkenmerk, trap er niet in en laat 'm/ 'r/ 't lekker in z'n sop gaarkoken.
@Harris Pilton | 05-12-19 | 09:25: Trump?
@Harris Pilton | 05-12-19 | 09:25: Ik heb het niet over die Jan, ik heb het over Berbaar, SB, botbot en mezelf. Ik reageer op de bijdrage van Fatwabuster.
@Kuifje-in-de-EU | 05-12-19 | 09:38: Jullie kennen elkaar persoonlijk? Of je gelooft alle onzin die wordt uitgekraamd. Vertel nog eens wat over jezelf en je bemiddeldheid hker in dit topic over een mooie actie voor Jan. Gemiddeld zijn is blijkbaar ook een keuze.
@R. Skickr | 05-12-19 | 09:46: Ik heb zojuist een mooie fles champagne naar Jan laten opsturen.
@Kuifje-in-de-EU | 05-12-19 | 10:01: Wel een Krug mag ik aannemen en niet een gemiddeld pauperflesje.
@R. Skickr | 05-12-19 | 10:13: Ik heb het in de sfeer van de nieuwe James Bond film gehouden.
@Kuifje-in-de-EU | 05-12-19 | 10:21: Een Bollinger uit het juiste jaar gok ik?
@R. Skickr | 05-12-19 | 10:23: Proost!
@Kuifje-in-de-EU | 05-12-19 | 10:53: Die Moonraker Luxury Limited Edition is dan weer net buiten het geschenkenregister.
Jan is slechts 1 van honderd duizenden ben ik bang
Onder het mom van "alle beetjes helpen", heb ik €0,05 overgemaakt en nu voel ik me weer goed, want daar draait het immers om. Deugen doe je niet voor anderen, maar vooral voor jezelf.
(+1 voor deze actie, maar er zijn zo veel meer Jannen vrees ik. Het systeem is kapot...)
Ik geef eigenlijk nooit geld. Ook niet aan familie. Ik draag liever bij met iets wat ze nodig hebben, dan dat ik geld geef. Wasmachine's, laptops, etc.
Wij zijn van mening dat we zoveel mogelijk kunnen delen in weelde zolang het kan. Misschien houdt 't voor ons ook wel een keer op en dan hebben we alles verbrast aan niks?
Jan moet tegen het UWV zeggen dat hij Pool is en Janusz heet....
Of Yilmaz de patatbakker
Fijne Sinterklaas.
Gedaan. We kunnen er allemaal wat van vinden en hebben ook allemaal gelijk. Maar naast lullen ook poetsen.
@GS: laat wel even het resultaat weten. 👍🏻
Doe maar niet het resultaat plempen, ik zie het uwv er voor aan om exact dat bedrag bij jan te komen terughalen. Hoeveel er ook daadwerkelijk gedoneerd wordt, het zal nooit meer worden dan een tientje, toch?
@elfenstein | 05-12-19 | 09:18:
Heeft het UWV de macht om een bankrekening op detailniveau in te zien ? Waarschijnlijk niet die van GS, maar toch...
Als GeenStijl nou die laptop voor hem koopt. Er een sticker opplakt (van GeenStijl) die man als ‘influencer’ wegschrijft in de boeken. Heeft GeenStijl een mooie aftrekpost en die man een nieuwe laptop die hij graag wil hebben.
Als zoiets, of iets anders opgetuigd kan worden waarbij die man niet financieel genaaid gaat worden door het UWV/belastingdienst. Dan zal ik graag doneren.
Er wordt ook een laptop voor hem gekocht. Belastingdienst kan dus niks afpakken.
@Badr Haary | 05-12-19 | 09:13: Ja hoor, een gift boven een bepaald bedrag word gewoon als inkomen in natura gezien.
@RexGloriae | 05-12-19 | 09:15: Je kan die laptop ook als bouwpakket aanleveren verdeeld over meerdere donateurs. In de boeken dan hè.
@RexGloriae | 05-12-19 | 09:15: Het is ook geen gift, maar bruikleen.
@RexGloriae | 05-12-19 | 09:15:
Yep als er een bonnetje bij zit zeer zeker.
@Badr Haary | 05-12-19 | 09:13: kijk helder, dan ga ik doneren
Triest verhaal......... 10 euro voor deze brave borst.
Hopelijk komt er genoeg binnen voor een leuk laptop...... veel plezier ermee!!
Oh ja..... ongezien de tyfus voor graaier Klaas, de oetlul!
Ook een bijdrage gedaan. Fijne Sinterklaas gewenst Jan.
Ik ben toch zeker Sinterklaas niet.
Er staat geen geldboom in mn tuin.
k Ben Sinterklaas niet.
Ik heb een negatief fortuin.
Als er straks bankbiljetten groeien op mn rug,
ben jij de eerste die het hoort, kom dan nog maar eens terug.
Een euro is geen bankbiljet. Vier euro ook niet.
@Gezonde_Roker | 05-12-19 | 09:16:
U heeft er verstand van!
@Gezonde_Roker | 05-12-19 | 09:16: Wat een miereneuker ben je. Patje had gewoon een leuk gedicht.
@Kuifje: Herstel: een leuk GEJAT gedicht.
@GWB | 05-12-19 | 09:46: Van Kinderen voor kinderen 7 .
@onfray | 05-12-19 | 11:22: met Edwin Rutte (...) als leadzanger.
Ik vind het niet terecht dat men afgeeft op het UWV. Ons sociale systeem is perfect voor jongeren als Jan. Het is nu eenmaal zo dat het UWV zijn inkomsten aanvult tot het bedrag waarmee hij rond kan komen. Het is gewoon ronduit stom om iemand in zo'n situatie een bonus op zijn bankrekening over te maken.
Hoe zou u als werkgever een dergelijke medewerker extra belonen?
@Kapitein Sjaak Mus | 05-12-19 | 09:07:
Handje contantje? De implicatie van "op zijn bankrekening" leek me duidelijk.
De uitkering trekkende Audi rijdende uitvreter heeft mededogen naar Jan onmogelijk gemaakt. De grens zul je trekken. Knuppels. Zou als bij het UWV werkende kleine eigen beslissingen moeten kunnen nemen om het broodnodige verschil aan te kunnen leggen.
@SynthetischBismut | 05-12-19 | 09:08:
En hoe moet die werkgever dat in de boeken verdonkermanen?
Hier krijg je een uitkering en de rest mag je bij verdienen.
Dit is om je in het arbeids proces te houden,wat weer de kans op een vaste baan vergroot.
Werkt wel,laatste aantal werklozen in de hele EU.
Het is een jubileumcadeau omdat hij 12,5 jaar in dienst is. Het is belachelijk dat hij zijn cadeautje af moet staan aan het UWV.
@Roger-Rabbit | 05-12-19 | 09:17:
Nope u lult onzin. Wordt gekort.
Fijne Sinterklaas, Jan!
IK ben bang dat wat we hier ook ophalen, het UWV er toch mee aan de haal gaat. Niettemin een miserabel verhaal en het geeft aan hoever we hier in NL van het padje zijn geraakt. En Rutte in Madrid maar de populaire fluim uithangen.
De actie loopt via een derdenrekening, zodat de laptop in "bruikleen" gegeven kan worden aan Jan (en er geen verder gedoe ontstaat met het UWV).
Bij de roverheid staan er kelders vol aan computers en laptops die ze nieuw aanschaffen (eind van het jaar, toch even budget opmaken anders jaar erop gekort worden) en die dan niet gebruikt worden. Pas na 5 jaar komt er dan iemand die er achter komt en dan is het oude rommel voor die hardwerkende ambtenaren want die moeten de nieuwste laptops hebben zodat ze nog sneller kunnen werken ahem. Is al decennia een probleem dus daar moet toch wat mee te regelen zijn?
Dit, en verhaal klopt als een bus!
Heb in een ziekenhuis gewerkt, daar kochten ze een nieuwe professionele wasdroger, de oude miele deed het nog goed, maar het budget moest op anders werd het gekort...
Iedereen die zegt: 'wat Klaas doet is prima want binnen de regels; anders moeten ze de wet maar aanpassen'. Nou, hier heb je een voorbeeld van goed dichtgetimmerde regels. Het werkt echt beter met ruimte voor eigen verantwoordelijkheid - stom dat politici als Dijkhof dat stukmaken en daarbij ook nog de goedkeuring wegdragen van sommigen 'want zo is de wet nu eenmaal'.
Kennis van me werkt al onafgebroken 45 jaar maar kreeg onlangs die gore ziekte wat begint met een k. Moest midden in z'n chemokuren bij zo'n UWV pikkie langs die a niet wist wat hij had en b al met alternatief werk kwam. Toen mijn kennis aangaf nog met de chemo bezig te zijn en erg moe was vond het UWV pikkie hem niet eg gemotiveerd. Fijne na trap dus.
ja krijg je als je Jan heet. Je moet een meer buitenlandse naam hebben dan is het allemaal geen probleem.
Als die werkgever nou slim is koopt hij gewoon een laptop, tablet o.i.d. en geeft dat aan die kerel.
En kan bovendien de kosten bij de te betalen belasting declareren.
@Therapietje | 05-12-19 | 09:12:
Precies maar schijnbaar zijn wij maar slimme reaguurders
Ik gooi een handje pepernoten de panelen in. (Ja ze zijn over van vorig jaar).
Ze smaken niet zo lekker meer, Patje.
@Kuifje-in-de-EU | 05-12-19 | 09:24:
Voor u heb ik natuurlijk marsepein, verschil moet er zijn.
@Patje2011 | 05-12-19 | 09:32: Dat is aardig, dankjewel!
Kleinigheidje gestort, hé Joris, kun je ook een tussenstandteller in elkaar flansen? Bunq heeft api’s
Vorige week in Nieuwsuur (??); Man (94) moet eigenlijk per direct naar een verpleeginstelling. Nergens plaats. Ondertussen stromen gezonde jongekerels hier in grote getale de grens over, om dezelfde dag nog in de noodopvang te zitten. Voor iemand die mss wel 70 (!) jaar belasting betaald heeft, is geen plek. Het is bij het misdadige af!
Dat over die 'gezonde jongekerels' die hier in grote getale de grens over komen' vertelde nieuwsuur er vast niet bij, toch?
Probleem is die mensen hebben hun hele leven lang PvdA of CDA gestemd om vervolgens compleet genaaid te worden door diezelfde partijen. Als je 90 bent ben je niets meer waar politiek gezien maar al die duizenden nieuwkomers mogen op een dag gaan stemmen.
hoorde ik recent ook nog van iemand hier uit de buurt. Man hele leven hard gewerkt en dementerend. Geen plek meer in een verzorgingstehuis. Kinderen hebben hem naar een "private" instelling gebracht en zelf bijgedragen aan de kosten.....
40.000 daklozen momenteel omdat er geen woonruimte is. De ombudsman trekt aan de noodklok; als er niet snel iets gebeurt kan dat aantal in no-time verviervoudigen. En dat zijn dan mensen die normaal functioneren maar zijn gescheiden of thuis worden bedreigd, om maar wat te noemen. Hoeveel huizen gaan er ook alweer naar asilio's ?
Mijn bijdrage zojuist geleverd. Maar goed, ik stem dan ook geen VVD......
Een beetje 'belangenbehartiger' van Jan had dit geweten. UWV mag van mij de plomp in maar op dit punt hebben ze gelijk. Men had Jan moeten of kunnen belonen d.m.v. een leuk gevulde enveloppe die hem in de kantine zou zijn aangereikt. Deze goedbedoelde doneeractie zal Jan nog verder de finnciële afgrond inwerken...
Eindelijk iemand die met zijn verstand denkt in plaats van zijn deug-knobbel. Jan is niet zielig, UWV niet gemeen, maar werkgever ongelooflijk DOM!
Jan heeft niks aan geld. Spullen daarentegen zonder bon. En het is geen probleem. Jan heeft zoiezo niks aan geld. Want jan staat onder bewind.
@tweetybird: Hoezo heeft Jan niks aan geld? Jan kan gewoon naar een winkel lopen en spulletjes kopen. En anders online bestellen. Een bewindvoerder betekent niet direct dat Jan schulden heeft. Dat hij onder bewind staat heeft zeer waarschijnlijk meer met zijn licht-verstandelijke beperking te maken. Dus vanwege zijn on-vermogen om goed met geld om te gaan.
Als je deze Jan gaat overhandigen wat je hier ophaalt, wordt dat toch ook weer verrekend.
Donatie is dus gewoon extra belasting betalen.
Iemand mag hem gewoon een laptop geven volgens mij. Zolang het zijn werkgever maar niet is.
Als de bewindvoerder eigenaar word dan mag die best die pc/telefoon/etc "uitlenen" aan iemand.
@Papa Jones | 05-12-19 | 08:54:
Gewoon met de pet rond gaan, filiaalmanager incluis en zo'n ding kopen voor die gast.
Precies. Beter schuiven jullie het handje contantje in Jan z'n achterzak zonder deze poespas. Het uwv leest met u mee zullen we maar zeggen.
@Papa Jones | 05-12-19 | 08:54: Inderdaad, spulletjes mag je gewoon krijgen hoor. Geld alleen als het giften van familie zijn - die zijn vrijgesteld. Maar dat ligt lastig in dit geval. Het is minder streng als bij de bijstand in de Wajong.
Wat jemagookniksmeer zegt.
@appeltje eitje | 05-12-19 | 08:57:
Nee, je geeft hem geen geld, je geeft hem een laptop. Wezenlijk verschil.
@Papa Jones | 05-12-19 | 08:54:
Yep. Wel zonder bonnetje zeg maar.
@keestelpro | 05-12-19 | 08:57:
Wat keestelpro dan weer zegt. Opgelost.
Het socialezekerheids systeem is compleet gesloopt door de kabinetten Rutte. Met goedkeuring van alle Linkse partijen. Met als wisselgeld meer en meer naar Asielzoekers en immogranten. Tja, keuzes keuzes keuzes op Links.
Yup!
En al die Wajongers met een oud-ijzer vrachtwagentje die de hele dag aan het sjouwen zijn laat het UWV met rust. Dat durven ze niet. Laffe gasten echt. Ga eens fraude opsporen waar het ook loont! Dit is gewoon sneu.
Zo zijn er vroeguh plenty gezonde mensen, die te lui waren om eerlijk te werken voor hun brood, in de WAO gedumpt om er van af te zijn. Werkeloosheidscijfers gingen daardoor omlaag en ging gezeur / bedreigingen meer. Luie flikkers werden met uitkering opeens heel actief. In het zwarte / criminele circuit, dat dan weer wel.
Gemak dient de mens Jo? Onnadenkende geen mededogen kennende luie lafaards.
Die Wajongers met een oud-ijzer vrachtwagentje hebben gewoon groot gelijk.
De case van Jan onderstreept dat.
@jemagookniksmeer | 05-12-19 | 08:59: Niet mee eens. Jan wil graag werken maar kan het niet door een beperking. Het gros van de oud ijzer wagentjes heeft wajong ivm pijn aan de rug en kunnen daarom niet werken. Die zouden dus ook met normaal werk hun geld kunnen verdienen ipv de staatsruif leeg te vreten en ondertussen oud ijzer op te halen. Wajong is voor mensen zoals Jan en niet voor deze Jannes.
@Jojoost | 05-12-19 | 09:51: De mannetjes van de oud ijzerwagentjes weten dat zij in een situatie zitten waarin zij ofwel misbruiken, ofwel misbruikt worden (een situatie overigens waarin steeds meer Nederlanders zich gaan bevinden).
Ik geef ze groot gelijk in hun keuze.
Altijd goed wanneer mensen in aktie komen.
Alleen er zijn nog 999 Jannen ben ik bang.
Check! Ook een klein bedrag overgemaakt. Dank je wel Jan. Voor mensen als jou hebben we dit systeem. Hopelijk staan er nu politici op die het systeem echt verbeteren en toppers zoals jij ondersteunen ipv tegenwerken.
Gedaan. Fijne SinterJan, Jan!
Ja, de participatiewet binnen de participatie"samenleving".
Eerlijk zullen we alles delen, maar ikke ietsje meer als jij, zong al Ernie (van Bert).
UwV met z'n lousy nietskunnende KuDtambtenaartjes mogen zich in een hoekje gaan lopen schamen.
Jan verdient die bonus en De Staat heeft met zijn gore graaiende poten daarvan af te blijven.
.
Sowieso moet je de Staat, nooit, noot volledige inzage geven in hebben en houden. Is hun zaak niet, wat jij bijvoorbeeld krijgt van een vriend voor een vriendendienst.
Onder de radar blijven, is het devies.
De NL Staat kan de vliegende vinketering krijgen met z'n graaigedrag.
Van mij krijgt deze NL overheid althans helemaal NIETS meer, geen cent.
Alles met sok, alles zwart.
Het uwv kun je in deze niet als schuldige aanwijzen. Ga een stapje hoger. Het kabinet. Heet participatie(crepeerwet).Je weet wel.
Werken loont niet.
Het is ook een beetje dom van de supermarktmanager dat hij het systeem niet begrijpt. Jan doet zijn best maar verdient te weinig om van rond te komen en wordt daardoor aangevuld door de staat. Dat kan je ook zien als iets tofs van de overheid. De supermarktmanager moet begrijpen dat zo'n jongen niets heeft aan een geldbedrag omdat hij gecompenseerd wordt door de staat. Geef hem simpelweg een laptop of mobieltje maar geen geld sukkel!
Maar goed ik heb ook gedoneerd natuurlijk vooral omdat ik team GeenStijl ben.
@keestelpro | 05-12-19 | 08:50:
Nope jan wordt aangevuld tot minder als het minimum. Zie mislukte participatie(crepeerwet).
Het de vvd,werken loont niet.
@keestelpro | 05-12-19 | 08:50: De filiaalmanager zal het wel begrijpen maar de bonentellers op het hoofdkantoor niet.
@keestelpro | 05-12-19 | 08:50: 'werkt tegen aangepast loon, en uwv vult dat aan'.
Is dat ik werk 2 uur in de week of ik werk >30 uur?
Ik lees het een beetje als 'hij werkt voor minder' oftewel werkgever wordt gematst.
@Kleine_Deugniet | 05-12-19 | 09:07:
Zeg het eigenlijk verkeerd. Het is geen aanvulling maar eigenlijk een korting. Zijn verdiensten worden volledig gekort op zijn wajong.Tot aan minimum.
Zeg maar het particiatie(crepeerwet)
Werken loont niet.(niks)
En alles wat je doneert in goederen of geld word weer verrekend met zijn uitkering, dus schiet het nog niet op.
Zelf als ie een lening zou afsluiten word dat als "inkomen" gezien, lees je dus eerst even goed in qua regels dus ook de kleine lettertjes. Het uwv en de belastingdienst zijn niet gek.
Jongens, het gebeurd me niet vaak, maar ik zit echt met de tranen over mijn wangen. Dit is zo'n vergeten groep. Ik ken ze en het doet me pijn. Mensen die naar eigen kunnen keihard werken en als er dan een keer een extraatje uitgekeerd wordt zien ze de collega's dat wel krijgen maar zij krijgen niks. Een beperking hebben is vervelend maar nooit mee delen, laat ze voelen dat ze tweederangs werknemers/mens zijn en dat is erger.
Hier geen tranen, maar gebalde vuisten.
Voel je woede goed aan.
@chicago river | 05-12-19 | 08:45: Dank je.
Hier in de supermarkt ook een paar van die Jannen. Contactgestoord dus niet afgeleid en werken als een malle. [edit: harder dan de rest].
Tja, beste mensen we leven in een van de rijkste landen ter wereld. Aldus Rutte en gaat over tot de orde van de dag.
Oh dat rijke en mooie land waar moeder en kids in een auto moeten leven en slapen. Waar ca. 300 Nederlanders (met 200 kinderen) die in een scheiding liggen of hun baan kwijt zijn geraakt geen dak boven hun hoofd hebben en de pleures kunnen krijgen. We bouwen er nog een AZC bij, dat dan weer wel.
Kun je zien hoe fout deze regering is.geld weggooien aan zinloze projecten en jan kaas staat bij de voedselbank.
Het UWV is niet de regering en dit beleid bestaat al vele jaren. Het stamt van regeringen uit een ver verleden.
Veel mensen kunnen zonder toeslagen de boel niet draaiende houden. In de jaren 80 verdiende ik modaal. Kon een gezin van vier personen onderhouden. Op vakantie , huis kopen en wat geld overhouden terwijl moeder de vrouw thuis de boel bestierde. Nu kinderen de deur uit, verdien in verhouding meer , maar moet nu , ondanks lage hypotheeklasten toch opletten met de uitgave die ik doe. In de jaren 80,90 geen ziektekosten p.m. Geen eigen risico. ( Wat een vreemde benaming is , want impliceert dat je zelf risico neemt met je gezondheid. Nee in het casino en het verkeer ,daar neem je bewust risico’s ) Maar goed. Gas,water,licht 60,- gulden ! Boodschappenkar behoorlijk vol was ongeveer 60,- gulden. Zegt u het maar.
Tekort aan werknemers die echt naar de mensen kijken. Dommies.. zeg maar.
@ja,diedus! | 05-12-19 | 08:47:
Marktwerking en privatisering. Er moet winst gemaakt worden om al die adviesbureautjes, papierschuivers en accountants aan het werk te houden. Wij gingen vroeger naar opa en oma tussen de middag om te eten of naar vriendjes thuis. Dan regelden je ouders iets met hun en klaar, geen toeslagencircus en geen ambtenaren voor nodig. Maar ja, uw overheid heeft graag een vinger achter elke deur...
Compleet OT: www.telegraaf.nl/nieuws/1164468132/bo...
Als ze dit flikken mogen ze wat mij betreft in de stront zakken en zijn ze mijn sympathie compleet kwijt.
Fijn he, VVD-beleid. Blij dat er mensen zijn die wel in actie komen ipv suf een paar euro naar Jan overmaken en dan weer tevreden zijn.
Mijn sympathie waren ze al kwijt.
@kapotte_stofzuiger | 05-12-19 | 08:40:
Ja leuk dan ga je mensen die er niets mee te maken hebben lastigvallen doordat ze geen voedsel of brandstof meer kunnen kopen.
Als je bestaansrecht wordt bedreigd op basis van niet veel meer dan wat dobbelen dan mag je van mij veel flikken.
De boeren moeten Den Haag links laten liggen en opstomen naar de daadwerkelijke daders: Brussel!
@2voor12 | 05-12-19 | 08:47: Mensen die er niets mee te maken hebben? Je denkt toch zeker niet dat dit fantastische kabinet ons uit de hemel is komen vallen? Naar verluidt leven we in een democratie, hebben we hier zelf voor gekozen en zijn we daarom collectief medeverantwoordelijk voor de stikstof-fuckup.
U vergeet geloof ik dat als het zo doorgaat er volgend jaar deze zelfde actie staat. Maar dan voor boeren.
@keestelpro | 05-12-19 | 08:55: Precies. Brussel is de plek waar je moet zijn. Dat zooitje ongekozen graaiers. Van mij mogen ze daar stuk voor stuk 100 jaar worden, het liefst vandaag nog. Weg met de EU! Gewoon terug naar de EEG.
Laat de regering maar eens in actie komen. Als volk kiezen we zogenaamd onze volksvertegenwoordigers, maar dit blijken achteraf allemaal loze zakkenvullers. Als volk kunnen we alleen nog dit soort massale protest-acties organiseren, om te laten zien dat wij de baas zijn.
Ik hoop dat ze 't flikken, nog harder en nog massaler dan de vorige keer. Heeft u nou nog niet door dat lamlendig niksdoen geen optie meer is? We worden bestuurd door halve gare idealisten en plucheklevers zonder geweten (hoi omtzicht!) en de enige weg naar boven is platleggen, actievoeren en afzetten die zooi. Mijn steun hebben ze al zakken ze met kraanwagen en trekker en al door die parkeergarage heen.
@usb stok | 05-12-19 | 09:14:
Het is een politiek spel geworden, deze zogenaamde crisis. GL en de PvdA gaan stampvoetend door de Eerste Kamer omdat ze het niet eens zijn met de genomen maatregelen. In plaats van in oplossingen te denken, gaan deze linkse druiloren met de hakken in het zand om deze coalitie te laten zien wie de macht heeft....
Ze kondigen het ruim vooraf aan ( schijnt dat ze rond de Kerst overwegen ). Gewoon even een paar dagen vooraf koelkast en vriezer vol, auto voltanken in de binnensteden zelf en hoppa, geen centje pijn.
Ook een kleinigheidje overgemaakt. Hopelijk dadelijk genoeg centjes om een laptop en treintjes te kopen voor deze kerel. Fijne feestdagen Jan!
Met een wajong en alle toeslagen die je ontvangt houdt hij netto eind van de maand evenveel over als ik met een modaal inkomen. Ik zou dan ook blij zijn met een tweedehands laptop want ik heb niet eens een laptop. Wél werk ik fulltime en draag 52% belasting zelfs af over een gedeelte van mijn inkomen. Ik gun Jan van alles maar ergens moet je een grens trekken. 3/4 van het geld wat hij maandelijks binnenkrijgt is al gemeenschapsgeld.
Je doet iets fout.
@Eierbal-is-fijn | 05-12-19 | 08:40:
En met mij de hele middenklasse? Dacht het niet. Het systeem is zo krom als een hoepel.
Als je 52% belasting betaald heb je geen modaal inkomen. Die schijf begint bij bijna twee keer modaal...
52% geldt vanaf 68k en modaal is 37k. Probeer het nog een keer.
@Bytemaster | 05-12-19 | 08:44: betaalt...
@overVecht | 05-12-19 | 08:42: Als je zo verzuurd bent als jij, dan doe je zeker iets fout.
Ik denk niet dat je van salaris wilt ruilen.
twee opties, 1 je lult uit je nek.
2 je bent een ontzettende prutser die niet met geld om kan gaan. Als je namelijk in de 52% schaal komt verdien je minimaal €68K per jaar. Als jij dan niet in staat bent een laptop te kopen moet je vooral naar jezelf kijken.
U die hier de boel bedot.
Al het geld is gemeenschapsgeld.
U lult maar wat. 52% over uw modale inkomen (modaal is €34.000)? De heffing 52% is vanaf tweemaal modaal.
Een gedeelte van uw salaris is dus meer dan 68.508 euro en het andere gedeelte ~36000 euro (modaal volgens eigen zeggen). Opgeteld dus meer dan 100K per jaar. Meer dan 100K per jaar en slechts over een gedeelte hiervan 52% afdragen? Mijn financieel adviseur gaat per direct de deur uit. U is aangenomen!
Ik denk, OverVecht, dat u eens aan uw uitgavenkant moet werken als u netto zo weinig overhoudt.
Waardeer het, repareer het.
Lol! (Ben zelf een parttime pc reparateur).
Kom zelf niet rond maar heb 2.50 overgemaakt. Nu heb ik zelf nog 8 euro om 2 weken van te leven. (boodschappen en hopelijk neemt iemand me eens mee zwemmen).
Woon je in de regio rotterdam-rijnmond, vrind?
Heb zelf ook niks te makken maar wel een strippenkaart (en eventueel een zwembroek maat medium).
Groot gelijk, zo doet onze overheid het ook.
Geen inkomen om de uitgaven te dekken maar ondertussen wel miljarden overmaken naar Afrika, Griekenland, Brussel, Frankfurt etc.
Je hebt blijkbaar wel internet. Prioriteiten?
Bullshit. Als dat zo is, ben je echt dom.
Bunqued. En de taffes voor Dijkhoff en z'n maten
Die 12,5 miljoen extra voor het songfestival en alle gratis (sorry, gratis bestaat niet. Gratis is betaald door anderen) gemeubileerde huizen voor geluzoekende verwegstaniërs moeten toch ergens van betaald worden?
Doe eens PayPal
Dat dacht ik al die tijd al. Open een e-mail voor die jongen. Volgende stap van het UWV is dat ie inzage in zijn bankrekening moet geven.
In plaats van 'goede doelen' steunen of geld geven aan collectes, kies ik elk jaar een doel waar ik zelf in geloof en daar geef ik geld aan. Dat van dit jaar heb ik nu dus gevonden. Geen k*tsmoezen maar harde pegels van mijn kant, voor een laptop voor Jan!
Yep zeker een beter idee. Goede doelen is meestal betalen voor de strijkstok directeuren zieligheids industrie.
Mijn eerste gedachte is ook dat Klaas wel kan bijspringen om een beetje goodwill te kweken. Maar ja, delen en VVD past niet in 1 zin zonder een ontkenning erbij.
Maar donatie is gemaakt, voor dit soort acties doneer ik graag.
De gemeente van Jan heeft vast wel een minima- of participatieregeling voor een nieuwe/andere laptop. Als die bewindvoerder daar nu achteraan gaat hoef ik niet voor het UWV te lappen.
Verwacht er niet teveel van. Eigenlijk helemaal niets.
Nou vergeet dat maar. Niks van dat al.u leeft schijnbaar nog in een andere tijd.
Zie mijn tegel. Die bewinvoerder speelt gewoon de ‘zielige wajonger’ kaart. Jan zijn hele leven wordt zo’n beetje al betaald door u en ik. Als hij ook nog iets extra’s krijgt omdat hij ergens wat vakken vult om iets terug te doen voor alles wat hij krijgt is het gewoon netjes als hij daarvoor bedankt en het terug geeft ipv gaan lopen janken dat het wordt ‘afgepakt’.
@overVecht | 05-12-19 | 08:39:
Zal echt geen vetpot voor die jongen zijn. En idd de samenleving ondersteund hem. Daarvoor is er ook een sociaal vangnet. Iemand die ondanks zijn beperkingen gewoon al 12,5 naar zijn vermogen bijdraagt aan de samenleving verdient wel een extraatje.
@overVecht | 05-12-19 | 08:39:
Nope vraag maar aan die vvd. Voor hun geldt.
Werken loont niet.
Er zijn veel echte dure uitvreters om je gram naar te richten. Die er geen spat voor uitvoeren. Dure auto rijden enz enz.
Eens!
Eens... met Fubarmf!
gebunqt. Koop dat ding maar voor die jongen.
Al was het maar om het UWV te kutten, ik heb gesponsord...
Same here
Idem. Hoop dat het een mooie extra wordt
Tsja, dat is natuurlijk met elke sociale steun. Vanaf welke grens stop je ermee? In sommige landen krijg je bijstand zonder dat ze naar vermogen (huis, spaargeld) kijken maar wel naar inkomen. Boven een bepaalde grens wordt 50% van je loon op je bijstand gekort ( zo blijft werken toch een beetje lonend)
Nee, niets overmaken naar deze jongeman. Komt op zijn rekening te staan. Ik denk dat zijn baas wel een list bedenkt. Geef 'm alles, een laptop, treinen etc.etc.gewoon KADO !
Le-zen
Was het nog te vroeg voor je? LezOn.
Dit land is zo erg naar de klote, maar het ergste is dat er geen enkele partij is die het wel goed zal doen. Opheffen die democratie zoals wij die in NL voeren!
We doen het zelf met ons stemgedrag. We kiezen zodanig dat de grootste partij slechts 20% van de stemmen krijgt. Dan krijg je dus eindeloos compromisbeleid. De ene compromiswet die niet werkt wordt vervangen door een nieuwe niet werkende compromiswet.
50 cent overgemaakt, omdat het bijna kerst is.
Misschien houdt Jan helemaal niet van die kudt muziek.
Waarom worden problemen niet opgelost op het adres zelf ? Die supermarktmedewerkers kunnen toch geld bij elkaar leggen en de baas dat bedrag verdubbelen zodat er een laptop en nog wat spulletjes kunnen worden gekocht ?
Volgens mij is het armoe troef onder supermarktpersoneel tegenwoordig.
Menselijkheid is iets wat je van nature meekrijgt. Je kan het niet botter en rotter afstoten. Mooi gedaan man, lekker bezig.
Je bent zeker verschrikkelijk trots als je in de spiegel kijkt...
@krampanus | 05-12-19 | 08:29: leuke actie van geenstijl maar borrelnoot heeft zeker een goed punt. Alleen al omdat hij ook had kunnen zeggen dat hij gedoneerd had om hier schone schijn te maken terwijl hij dat niet had gedaan steun ik zijn plempsel.
Dit toont toch wel een enorm gebrek aan improvisatietalent en een behoefte aan aandacht trekkerij. Vraag om een envelop. Als die supermarkteigenaar dat niet wil is ie net zo'n eikel.
Ik denk niet dat de eigenaar er ooit rekening mee heeft gehouden dat het extraatje afgepakt zou worden, zou ook niet in mij zijn opgekomen.
Na alle fophef had Klaas Dijkhof zoiets van “Die €80.000 wachtgeld ga ik echt niet terugstorten” en alles liep met een sisser af.
Die reiskostenvergoeding is inkomen dat hij heeft verzwegen. Klaas zal vast wel kinderopvangtoeslag hebben en andere inkomensafhankelijke toeslagen. Zet de FIOD daar maar op, ik gun het hem.
Kerst valt vroeg dit jaar voor Jan.
Beste bewindvoerder, Jan moet zijn paspoort weggooien en asiel aanvragen. Dan speelt de Nederlandse staat ineens wel voor Sinterklaas.
Had die supermarkt hem niet een horloge cadeau kunnen doen in plaats van geld?
Giften zijn ook verboten.. Zelf van je eigen verdiende centen mag je nauwelijks nog wat weggeven. En leg je het loodje, dan komen ze je dode lichaam nog even leegkloppen.
Je wordt zo als werkgever wel gedwongen om creatief te boekhouden om een potje vrij te maken voor werknemers met issues. Als er op papier een werknemer een koelcontainer met vlees per ongeluk heeft uitgezet bijvoorbeeld. Vlees kun je dan "wegflikkeren", je boekt de schade af van het brijgekomen geld heb je dan een mooi potje om iets leuks voor deze werknemers te doen. Jammer dat het zo moet maar ze vragen er zelf om.
Als het UWV dit ter ore komt gaan zij de bewindvoerder sommeren het opgehaalde bedrag door te geven en wordt dit alsnog op de uitkering in mindering gebracht, wedden?
Ik denk eerder dat de belastingdienst dan komt vragen om de giften op te tellen bij het belastbaar inkomen waardoor Jan dubbel genaaid wordt.
@ScumbaggusMaximus | 05-12-19 | 08:25:
Dat kun je gemakkelijk aan Menno Snel overlaten... Hij en zijn vazallen richten Jan wel te gronde...
@ScumbaggusMaximus | 05-12-19 | 08:25: je kan daarom ook beter dingen geven dan geld. Moeilijkere waardebepaling.
Gewoon contant die jongen dat geld in zijn handen drukken, knipoog, mondje dicht en klaar. Zolang de boven ons gestelden cash geld nog niet hebben afgeschaft tenminste.
Deze jongen heeft autisme, raakt dus nodeloos in de stress hiervan, kan misschien minder werken, loopt dus weer meer bij arts en hulpverlening en kost de samenleving dus gewoon meer geld. Jammer dat de menselijke maat voor mensen die het toch al niet hebben getroggen totaal ontbreekt. Pakken van de zwakken, hoe laf kun je als overheid zijn?
Paar euro overmaken, gewoon omdat het kan!
Wat een gaaf land is dit
Iemand nog een vaasje?
@ScumbaggusMaximus | 05-12-19 | 08:25:
Doe mij maar een pul.
Helaas door het heilig geloof in de marktwerking van de VVD kan ik net het hoofd boven water houden met mijn minimumloon. Laat die bewindsvoerder maar gaan mailen bij bv Klaas Dijkhof. Hij heeft poen zat. Zoveel dat hij zijn loonstrook nooit controleert.
Dat was nogal een patserige opmerking van Dijkhoff dat het hem niet opgevallen was dat er elke maand 5.000 euro extra op zijn rekening stond.
@keestelpro | 05-12-19 | 08:24: Dat was per jaar toch?
@Eierbal-is-fijn | 05-12-19 | 08:31: Oh dan is het een grijpstuiver.
@keestelpro | 05-12-19 | 08:33: Dat zeg ik niet. Maar volgens mij was die 4900 een jaarlijkse reiskosten vergoeding oid. Maar ik las ook iets over 80k. Ik wil het allemaal ook niet weten.
Dijkhof heeft zichzelf geBrinkmand en is uitgerangeerd als lijsttrekker.
@Eierbal-is-fijn | 05-12-19 | 08:37:
Ik neem je niet de maat maat. Het leek me gewoon leuk om het woord grijpstuiver in te typen.
Helemaal mee eens. Ik stort 1 euro.
GraaiKlaas koopt wel een Ultrabook voor je!
Gefeliciteerd Sinterklaas!
S. Klaas Dijkhoff?
@kapotte_stofzuiger | 05-12-19 | 08:21:
Hij is trouwens niet vandaag maar morgen jarig en wordt 1677 jaar oud.
Wie dat gelooft is knettergek.
@keestelpro | 05-12-19 | 08:32: Morgen is zijn sterfdag... 6 december.
@keestelpro | 05-12-19 | 08:32: 6 December is zijn sterfdag niet zijn verjaardag.
@dreistein34 | 05-12-19 | 08:35: Laat hem het maar niet horen, dan is z'n hele dag verpest. 'Hallo Sinterklaas, gefeliciteerd en geniet van uw laatste dag op Aarde'
@keestelpro | 05-12-19 | 08:43: Ik zeg niks... Ik zeg niks...
Fijn he, al die jaren VVD-beleid. Lekker conservatief en rigide naar burgers ipv liberaal (vooruit, wel liberaal naar EU en multinationals toe)
REAGEER OOK