Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sinterklaas Dijkhoff krijgt al twee jaar wachtgeld!?

Schijnheiligman noemt het "uitgesteld loon"

Ex-staatssecretaris Klaas Dijkhoff ging van kabinet terug naar Kamer in 2017 en heeft sindsdien al ruim 66.000 euro wachtgeld bij elkaar gegraaid. Dat zijn 11.539 lidmaatschappen van Ongehoord Nederland. 55.463 kilo kruidnootjes. 192.234 bitterballen van de Vegetarische Slager. Dijkhoff, altijd al de leukste thuis bij de liberalen, noemt het doodleuk "uitgesteld loon", voor een baan die hij al dik twee jaar niet meer heeft. Hij was ook nog vier weekjes minister van Defensie (omdat collega Hennis moest opzouten voor het wegmoffelen van dood door schuld aan twee gesneuvelde militairen) en dat is helemaal lucratief want het is nog eens zes maanden extra (& hoger) wachtgeld. Hij pakt ook nog een fractievoorzittersbonus, een zetelbonus per vvd houjebackbencher én nog een modaal jaarsalaris aan reis- en verblijfskosten omdat ie ver van Den Haag in Breda woont. Graaien wat je kan, nu snappen we waarom ie in korte tijd zo'n vadsig vadertje is geworden. En dat terwijl veel andere ex-bewindspersonen meestal vrijwillig afstand doen van hun recht op wachtgeld. Nou, Dijkhoff niet hoor. Sinterklaas bestaat, en hij zit bij de vvd.

U-huh

Reaguursels

Inloggen

Dat krijgt Klaas omdat hij jaren geleden 4 weken minister van Justitie was!

Lexus01 | 27-11-19 | 13:20

in één klap totaal ongeloofwaardig geworden.

Palms | 27-11-19 | 02:20

@Mr. Greenbottles, interessante berekening: Totaal € 150201,89 bruto per jaar-
Belasting ⅓ € 50067,30 per jaar= Totaal netto € 100134,59 per jaar. Echter, Sinterdijkhofklaas heeft vast ook nog een hoop af te trekken (hmm....), o.a. vette hypotheek, diverse leningen, representatiekosten, extra verblijfskosten nabij Den Haag enz., dus in de praktijk zal het netto bedrag eerder vlakbij het bruto bedrag liggen. Maximaal kosten maken om zoveel mogelijk terug te kunnen graaien, want belasting betalen is voor het klootjesvolk en de ondernemers.

Suikah-oompie | 26-11-19 | 23:10 | 2

Voor de kleine ondernemers!
Grote ondernemingen betalen al jaren geen belastingen meer, dankzij cadeautjes van de VVD en vrienden.

Flappie2006 | 27-11-19 | 00:51

@Suikah-oompie Deze wordt nog leuker, die was ik nog vergeten.
Fractievoorzitters ontvangen (voor de duur van hun voorzitterschap) een toelage op hun schadeloosstelling. Deze toelage bedraagt 1 procent van de schadeloosstelling plus 0,3 procent voor elk lid dat de fractie buiten de voorzitter telt. De toelage mag in totaal niet meer dan 11,5 procent van de schadeloosstelling op jaarbasis bedragen.
Dus Klaas kan met 32 zetels ook nog even 9,6% erbij op tellen bij zijn schadeloosstelling. Dat is €9000 bruto per jaar.

Mr. Greenbottles | 27-11-19 | 09:00

Geldt niet alleen voor Dijkhoff. Ook o.a. een van graai links omdat ze 'een bepaald bestedingspatroon' had.
Als jan met de pet in salaris achteruit gaat moet die gewoon bezuinigen. Maar voor politici gelden blijkbaar andere normen.

Gewoon stopzetten dat wachtgeld als er een fatsoenlijk salaris binnenkomt.

ArieR68 | 26-11-19 | 21:51

Niet chique van dhr. Dijkhoff, maar let u op mijn woorden: binnen een paar dagen staat hij met tranen in de ogen voor een batterij camera's te vertellen dat dit één van zijn grootste van zijn leven was, spijt heeft als haren op zijn hoofd en hij hoopt dat het Nederlandse volk hem vergeeft. Zo lopen de hazen in Den Haag. Volkomen onbetrouwbare Braber'die provincie loopt er vol mee.

oliebolletje234 | 26-11-19 | 21:48 | 1

grootste fouten

oliebolletje234 | 26-11-19 | 21:48

Sinterkláhaas?? Rupsje Nóóitgenoeg!!

Zenzeo | 26-11-19 | 21:21
-weggejorist-
omeP | 26-11-19 | 20:16

Klaas Dijkhoff heeft Internationaal en Europees recht gestudeerd. Hij is extreem getraind in het houden van toespraken en pleidooien. Hij heeft zelf geen flauw idee of de mensheid de aarde wel of niet opwarmt. En dat interesseert hem ook niet. Het gaat hem uitsluitend om macht. De man verkoopt alleen “gebakken lucht”. Dit gedrag -zwaar narcistisch- heeft niets met het onderwerp te maken. De man heeft nergens verstand van.
De politiek en journalistiek zit vol met mensen van dit type.
Klaas Dijkhoff is een asociale graaiende pepernoot.

Flappie2006 | 26-11-19 | 20:15

Ruim dat hele incompetente zootje eens op met de volgende verkiezingen... stem pvv of fvd als je hier ziek van bent, maar ja volgens de wet niets aan de hand, burgetje zn beurs leeg trekken.. goed zo vvd,de kiezers jaag je de laatste tijd zo naar fvd of pvv

Crump | 26-11-19 | 19:39

Stem alstublieft niet meer op die partij. Het ene schandaal na het andere graaien. Hoe bestaat het dat er nog rechtse, liberale, mensen op de VVD stemmen.

Nuuk | 26-11-19 | 19:31 | 1

Met zo'n salaris heb je geen Black Friday meer nodig.

Brulboei_61SB | 26-11-19 | 19:11

Tja, het is zijn keuze en schijnbaar heeft hij er wettelijk recht op. Moreel recht is iets anders, maar jank niet maar stem gewoon SP als je het zo belangrijk vindt.

beldewouten | 26-11-19 | 18:23

Als je dat verschil niet snapt, denk ik dat Erik van Muiswinkel wel een passende omschrijving voor Klaasje Dijkhof heeft.

GOEM | 26-11-19 | 18:17

Sinterklaas, wie kent hem niet, en natuurlijk Dijkhoff Piet...

Bolder | 26-11-19 | 18:04

Ik hoor hier in Saigon die holle bolle vetviool nog lachen....

Gerrit_Galbak | 26-11-19 | 17:03 | 1

Hahahahahaha holle bolle vetviool??? Hoe kom je dr op?

Accident_Prone | 26-11-19 | 18:40

Als de regels niet deugen moet de kamer de regels veranderen. Maar iets zegt mij dat daar geen kamerlid voor te porren is. Ze zouden wel gek zijn. Anders hadden ze wel een vak geleerd en het bedrijfsleven ingegaan. Het is gewoon hun verdienmodel. En schijt aan de burgers, hun stemvee.

Colin.Fart | 26-11-19 | 16:12

Wat een verdomde graaiers bij de VVD!

old shaterhand | 26-11-19 | 15:47

Zijn regentenvestje trekt Klaas ook nog af van de belasting.

NPOlitiekgekleurd | 26-11-19 | 15:45 | 1

Tis eigenlijk de jongere uitvoering van Timmerfrans.

Trumme | 26-11-19 | 16:09

Haal de boerenkar uit de schuur, verhit de vaten met pek en pluk de kippen voor de veren. Het wordt hoognodig tijd dat dit sujet en zijn liegende en bedriegende companen van de vvd het land uitgejaagd worden.

Cor Zakov | 26-11-19 | 15:20

Ik ken mensen die het 'uitgestelde salaris' voor het uitgestelde werken van Vervelende Vadsige Dijkhoff per jaar niet eens krijgen voor echt werk.

Hoewel Dijkhoff zich wel te goed zal voelen om erop te reageren, maar uitgesteld salaris? Hoe zit het met het werk dat je ervoor zou moeten doen. Is dat ook uitgesteld? Heb je het al gedaan?

El Rico Grande | 26-11-19 | 15:17

Doe maar eens wobben op waarnemend burgemeesters.

hier openen | 26-11-19 | 15:12

Deze Alzheimer Rutte apoligeet.
Deze vluchtelingen verdrag van Marakesh ondertekenaar.
Deze oh zo genuanceerde graaier in zijn O.B. Bommel vestje.
Deze pluche plakker van het Verenigde dieven clubje.
Deze nep volksvertegenwoordiger is vet binnen met zijn uitgestelde loon. Uitgesteld loon is pensioen nitwit.
Die pensioenen hebben jullie naast de totaal afbraak van Nederland onder VVD bestuur ook verramponeerd. Het huidige bestuur van Nederland doet lekker waar ze zin hebben zoals de eigen zakken vullen en kadootjes aan werkgevers uitdelen als waren ze Sint Nicolaas en dat alles van ons geld, onze belastingcenten. Ik stel bij deze een wanprestatie korting van 66% voor.

Flappie2006 | 26-11-19 | 14:56 | 1

Marrakesh stumper!

Flappie2006 | 27-11-19 | 00:48

Zal zwijggeld zijn geweest voor het instemmen met het meeheulen door de VVD met de klimaatdrammers en daarmee trouwe achterban een loer draaien

Troumoetblijcken | 26-11-19 | 14:42

Maar die graaiende vetnek rijdt wel elektrisch. Dus is goed voor het milieu.

Dzjengis-Somebody | 26-11-19 | 14:29 | 1

Die graaiende vetklep wil geen bijtelling betalen voor zijn "bedrijfsauto", en ik kan die rijdende vetput daar geen ongelijk in geven. Eigenlijk is het wel mooi hoe hij onsch allen de vinger geeft.

Gerrit_Galbak | 26-11-19 | 16:58

Om wijlen Memmeloe te citeren: We worden bestuurd door idioten en graaiers.
.
Verder is die baangarantie na een politieke fout er wel degelijk. Als kartellid wordt je automatisch daarna directeur van een NGO, NPO, Museum of een of ander Waakhond of Toezichthouder. Ook al kan je niks. U en ik komen daar echt nooit meer voor in aanmerking. Dat noemt men de politisering van het maatschappelijk middenveld. Functie beschikbaar bij de Landelijke Dambond? Even kijken wij er uit het kartel benoemd kan worden.

Piet Karbiet | 26-11-19 | 14:08

VVD nog steeds de grootste partij he. Is dat te verklaren?

Fi-Bu-Bla | 26-11-19 | 14:01

Dijkhof, altijd al een gladjakker gevonden. Schaam me als brabander voor die halve gare met zn semi nonchalante houding altijd.

JDMslut | 26-11-19 | 13:54

Volgens de regels hebben bijstandsgerechtigden recht op een bijstandsuitkering. De VVD, bij monde van Tamara van Ark, wil die regels aanpassen naar: eerst Arbeitseinsatz voor deze groep uitvreters, anders korten op uitkering. Maar zo kennen we de Vereniging Vuile Dieven weer: Klaas Dijkhoff graait een salaris binnen waar menig NPO-presentator jaloers op is, en dat kan gewoon zo doorgaan. Van die regel blijft de VVD af. Waar blijft de tegenprestatie van volgevreten Dijkhoff? Wat een misselijkmakende club is die VVD.

Toos Bevergeil | 26-11-19 | 13:25

De arrogantie naar Baudet en Wilders krijgt zo een ander tintje, de grootvorst tegenover het gepeupel dat hij toch niet begrijpt. En dat door de gratie van linkse anti wilders stemmers, knap politiek poker spel.

28 | 26-11-19 | 13:16 | 2

Kudtburger in Groningen omverrijden past in het plaatje. Met chips op de achterbank. ( en oh ja, lekker over z’n dochtertje praten als human shield)

koperbij | 26-11-19 | 14:23

Eigenlijk is de hele schatkist uitgesteld loon volgens Dijkhoff

batvoca2 | 26-11-19 | 13:15

Een vuile aso is het !

Count_Bassie | 26-11-19 | 13:12

Er zijn maar heel weinig politici die hun eigen belang ondergeschikt maken aan het belang van de burgers. Degene die dat doen worden overigens door de rest van de politici en de schoothondjes van de media helemaal kapot gemaakt.

Moonwarrior | 26-11-19 | 12:47 | 2

Walgelijk en moreel verwerpelijk. Deze man bezit alle kwaliteiten om Rutte naadloos op te volgen! VVD, wat een kut partij!

Lexus01 | 26-11-19 | 13:03

U beperkt uw ambtenaren groep wel. U denkt nog dat de overige ambtenaren
wel hun eed volgen.

MorgenEenAnder | 26-11-19 | 14:01

Dijkhoff:" Het is uitgesteld loon", net zoals pensioen uitgesteld loon is. Dus daar gaan we ook niet aan morrelen, aldus Dijkhoff.

jansma28542681 | 26-11-19 | 12:37

Wat verwacht je van een Brabo? Allemaal kampers, varkensboeren, drugsdealers en oplichters.

Jan Lange3373 | 26-11-19 | 12:26 | 2

Inderdaad, en de schaamteloosheid voorbij!

kommabijmebinnen | 26-11-19 | 12:30

Bierdrinkers, gilette dragers, zelfbenoemde lolbroeken, carnavalsvierders en of ze er allemaal al zo rottig uit zien op jinge leeftijd weet ik niet.

Uw Verzekeringsadvis | 26-11-19 | 13:01

Wij zijn de sinterklaas en hij is de kozp die van zijn rechten misbruik maakt. Zo zit het.

Bezorgde vader | 26-11-19 | 12:25

Vreemd hoor . Ik mis hier twee VVD ers die altijd zo een grote mond hebben .

monterra | 26-11-19 | 12:03 | 1

Nou...…….. missen ?
Niét écht hoor !

demaup | 26-11-19 | 12:25

Voor die zelfkastijding krijgen ze dan alsnog kut betaald, maar goed.

Behangdelul | 26-11-19 | 11:51

In één woord: smerig!

laurentius | 26-11-19 | 11:45 | 1
-weggejorist-
vranac | 26-11-19 | 16:17

Tjonge jonge, die Lord Farquaad is een echte bolle graai-VVD-er.

Blote Bertus 2000 | 26-11-19 | 11:40

Tja, je bent VVDer of je bent het niet.

SanderEvers | 26-11-19 | 11:39

En als je hem hoort praten over de burger heb je soms het idee dat die met de burger mee leeft en hele goede bedoelingen met de burger heeft maar uiteindelijk staat hij gewoon hun geld te innen voor eigen gewin. En de mensen maar iedere week met de peilingen trouw aan de VVD blijven....

Sinclair | 26-11-19 | 11:22

Een gevalletje god voor ons allen en ieder voor zich. Wel erg goed hoe de VVD pijnlijkheden durf te benoemen waar anderen het zuur mogen krijgen en zij het zoet. Je moet het maar kunnen, onmenselijk bijna, gedistantieerd kunnen spreken over pijnlijke centjes inleveren door anderen, offers brengen op het vers doorbloed VVD altaar…filthy hypocriteeeeeee…lache met de borrelglaasjes van de uitbuikpartij! Trap nog wat mkb ers het faillissement in zou ik zeggen!

PIS-Alchimis | 26-11-19 | 11:21

Wat een gezever. Klaas Dijkhof heeft gelijk. Het is net als die preek van Bosma gisteren: ook al wil je anders, de regeling is je opgedrongen en dan geeft het geen pas wél de nadelen en níet de voordelen te pakken. Zo rijden inderdaad ook mensen over een weg die misschien eigenlijk geen voorstander van die weg zijn. En zo zijn er ook aangewezen D66 burgemeesters die eigenlijk voor een gekozen burgemeester zijn.

Zelf ben ik tegen kinderbijslag en hypotheekrenteaftrek, maar ik ga die toch ook niet aan me voorbij laten gaan? Ik betaal er immers wel aan mee.

In elk geval: het is de kiezer. Niet de bewindspersoon, die blaam treft.

Het is de kiezer, de kiezer, de kiezer.

Knufter | 26-11-19 | 11:19 | 2

Het zijn de r e g e l s !

demaup | 26-11-19 | 11:32

Beetje een geval: "Ik volgde alleen maar de orders, dus het is niet mijn schuld"

Timide_Aso | 26-11-19 | 14:02

Nou snap ik ook dat die Halbers is teruggegaan naar de 2e kamer nadat 'ie uit het
het kabinet is gestapt!
Die zit ook zijn zakken te vullen met een aanvullende "uitkering". !
VVD in optima forma !!

demaup | 26-11-19 | 11:12

Ik heb ooit op de vvd gestemd.
Die fout maak ik geen tweede keer.

Schadenfreude | 26-11-19 | 11:09 | 1

Als je dan ook maar niet de fout maakt om vervolgens op CDA, D66, PVDA, CU of nog erger GL te stemmen

MoltisantiBeer | 26-11-19 | 11:29

Wij de kiezers zijn Sinterklaas. Kijk eens wat een tweede kamerlid kan binnenharken. Ze noemen het niet eens loon maar schadeloosstelling... proest.
Ik heb alle wetten in een staatje bij elkaar gezet en de metertjes van vergoedingen op maximaal.Als ze het een beetje handig doen houden ze netto meer over dan hun bruto schadeloosstelling

Wet schadeloosstelling leden Tweede Kamer
wetten.overheid.nl/BWBR0004939/2018-0...

Schadeloosstelling* € 7813,14 bruto per maand*

Schadeloosstelling € 93757,68 bruto per jaar
Vakantiegeld 8% € 7500,61 per jaar
Eindejaars toeslag 8,3% € 7781,89 per jaar
AOV en Pensioen € 7080,80 per jaar
Vergoeding € 2710,10 per jaar
Neveninkomsten 14% € 13126,08 per jaar Max.
Reiskosten € 4900 per jaar
OV kaart 1ste klas € 6996 per jaar
Beroepskosten € 2762,40 per jaar
Verblijfskosten € 3586,33 per jaar Max.

Totaal € 150201,89 bruto per jaar

Belasting ⅓ € 50067,30 per jaar

Totaal netto € 100134,59 per jaar

Schadeloosstelling* € 8344,55 netto per maand*

Mr. Greenbottles | 26-11-19 | 11:08 | 4

En Klaas krijgt hier nog 3 ruggen bruto per maand bij ?

Uw Verzekeringsadvis | 26-11-19 | 13:08

Schadeloosstelling? Je presteert niks.
Liegen is geen prestatie!
Wat voor schade heeft die bitterbal dan? Met zijn vette Brabokop,
is het al carnaval, stuk graai verdriet.

Flappie2006 | 26-11-19 | 17:06

@Flappie2006 | 26-11-19 | 17:06: Mijn excuus, ik liet me werkelijk vreselijk gaan, had een slechte dag vandaag.
Natuurlijk is de gewaardeerde volksvertegenwoordiger Klaas Dikhopf geen elitaire bitterbal, maar een oliebol, zo'n hele vieze ranzige, waar je teveel voor betaald maar die zo muf smaakt, dat je er na 5 minuten alsnog van over je nek gaat. Bah!

Flappie2006 | 26-11-19 | 17:13
▼ 1 antwoord verborgen

Met Carnaval een aantal goeie bier douches geven! Die VVD’ers zijn ook echt allemaal het zelfde hè!

MoltisantiBeer | 26-11-19 | 11:05

VVD is en blijft de partij van de Vuile Vieze Dieven. En mensen stemmen nog op deze graaiende boeven!

Jan Bennink9906 | 26-11-19 | 11:03

En ondertussen kwijlen VVD stemmende burgervrouwen met een natte poes en vochtige lippen als deze nep St. Nicolaas verteld over zijn familie die vroeger bij Philips werkten.

double punch | 26-11-19 | 10:57

Dijkhoff is geen Bredanaar. Eerder een halve Eindhovenaar met zijn psv sjaaltje.

van Oeffelen | 26-11-19 | 10:54

Dijkhoff is, geheel in de stijl van zijn partij, gewoon een ordinaire grabbelaar. Pakken wat je pakken kan.

Cor Netto | 26-11-19 | 10:42

Wat hebben ze gelachen op het VVD-festival met Paul de Leeuw (vast niet gratis) en Annemarie Jorritsma.

lingo star | 26-11-19 | 10:41 | 1

mevr. Jorritsma lacht ons al jaren uit . met de bouywfraude en warmtepomp.
haar visite kaartje in het verre oosten met straalverbinding als burgemeester. Title was Mayor of greater Amsterdam==

frenchy | 26-11-19 | 11:19

Volgens Klaas zelf is alle ophef over zijn vergoedingen voor niets en moeten we ons juist druk maken om stikstof.

Buto Terong | 26-11-19 | 10:34

Zijn de Jopers en GS'ers het toch nog een keer met elkaar eens.

gestoptmetroken | 26-11-19 | 10:33

Lekker politiek dagje vandaag, Snel met de belastingdienst, Rutte met Irak en nu Dijkhoff met wachtgeld. Wat een feest.

Tilburger | 26-11-19 | 10:32

En het volk mort wat, knort wat maar trekt morgen gewillig weer de billen van elkaar voor de volgende naaibeurt

De_dorpsgek | 26-11-19 | 10:31

Een echte VVd’er in hart en nieren, proficiat!

Vacuumbom | 26-11-19 | 10:24 | 3

Yepp. Ik had eerst nog wat twijfel. Een jasje te klein. Een knoop waarvan je denkt. Wanneer pleurt die er af.Een houding op sommige dagen waarvan je denkt heeft hij gisteren gefeest of is het feest nog niet afgelopen.Maar gelukkig past hij zich snel aan. Zijn nek wordt dikker en hij volgt het partij programma steeds beter. Pakken wat je pakken kan. En voor de burgers de middelvinger.

tweetybird | 26-11-19 | 10:34

Bij de VVD zeggen ze :'Goed gedaan, pik!'

arlen | 26-11-19 | 10:39

@tweetybird | 26-11-19 | 10:34: Ik zag gelijk dat het een egoist was, toen hij met die BMW. die vrouw aanreed en niet eens uitstapte om te kijken

gato | 26-11-19 | 10:57

de man is slechts door en door religieus en gelooft stellig dat Onzelieveheer ons handen gegeven heeft om te graaien wat er te graaien valt

wlodek | 26-11-19 | 10:23

't Is maar een gewoon knulletje uit Breda hoor. Zoveel geld is nergens voor nodig. Wat een graaiert. Geef het maar aan ons arme mensen. Ik ga op ON stemmen, dan gaan we het beter krijgen. Mensen die nog op de VVD stemmen zijn m'n vrienden niet meer.

Brabant hier | 26-11-19 | 10:22

Resistance is futile.

Super Vaagstra | 26-11-19 | 10:20
-weggejorist-
Kiklov | 26-11-19 | 10:18 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Stelletje criminelen!

WarremeWors | 26-11-19 | 10:17

Tjezus Dijkhoff... dit vind ik toch echt wel schandalig gedrag.. Gadverdamme..

vangodlos | 26-11-19 | 10:17

Wat is dat weer voor belachelijke regeling en nog legaal ook. Die rotzakken zitten er gewoon voor zichzelf daar

jack_gouda | 26-11-19 | 10:17

Wat zou het integriteitsbureau van de VVD hier nu van vinden?

Veiligheidsslot | 26-11-19 | 10:17 | 1

Niks. Die hebben dezelfde regeling.

tweetybird | 26-11-19 | 10:23

Klaas gaat zijn visie natuurlijk keihard verdedigen. Hij is een voorbeeld voor elke liberaal. Niks mis mee want het is allemaal legaal en dus 100% integer naar zijn mening. Zo hoort dat bij de VVD.

expertman | 26-11-19 | 10:15

Nu snap ik ook z'n onderkoelde grappen en onverstoorbaarheid, die houding van: jongens, ge maakt mij de pis niet lauw. Komt allemaal goe, en anders maar niet. Wat kan mij gebeuren. Arrogantie in een jasje van Brabantse gemoedelijkheid. Tja, zijn bankrekening stroom nu eenmaal vol, zo gaan die dingen. Een soort voodoo. En zeg nou zelf, als iedereen daar loopt te graaien, (SP uitgezonderd) waarom Dijkhof dan niet?

Wiebenick | 26-11-19 | 10:13

Dit is geen normale regeling volgens mij. Als kamerlid krijg je geen loon maar een schadeloosstelling. Zodra je elders gaat bijverdienen moet je dit opgegeven en als het meer is dan 14 procent wordt de helft gekort op de schadeloosstelling. Dus dat wordt dokken en spijt betuigen.

witwas | 26-11-19 | 10:12

Waarom is iedereen zo verrast? De man is VVD’er.

mrv | 26-11-19 | 10:11

In Nederland wordt je zo ongeveer op iedere uitkering gekort als je naast die uitkering ook nog extra inkomen ontvangt. Waarom hier niet?

peterdh | 26-11-19 | 10:09 | 1

Sommigen zijn meer gelijk dan anderen.

arlen | 26-11-19 | 10:41

Legaal? Ja.
De bedoeling van deze regel? Nee
Klaas: fatsoenlijk? NEE

Nuchternederland | 26-11-19 | 10:08 | 1

Het zijn allemaal ratten!

Lexus01 | 26-11-19 | 13:17

Compleet overbodig dat wachtgeld met die baantjescarrousel. Kijk zon Hennis dan, is gelijk bij de VN weer iets geworden wat hoogstwaarschijnlijk wel de nodige pecunia oplevert. Volstrekt onhoudbaar geworden deze regeling. Als je als kamerlid hiervan gebruik moet maken ben je dus geen moer waard want dan staat er geen bedrijf op jou te wachten omdat je dus blijkbaar niets kan dan alleen maar geniepig lullen en vliegen afvangen en iemand anders de maat nemen. Daar zitten ze in het bedrijfsleven niet op te wachten en dus maak je een lekkere regeling voor elkaar dat je even een paar jaar kan flierefluiten op de zak van de samenleving zonder daarvoor ook maar enige schaamte te veinzen want 'ja ik ben volkomen rechtmatig bezig want zo is de regeling ' en hierbij dus volkomen voorbij gaat aan een moreel plichtsbesef om zo snel mogelijk weer aan de bak te gaan en afstand te doen van die regeling. Jan met de pet wordt bij ontslag met allerlei formulieren en andere rottigheid gek gemaakt om zijn broze bestaan te kunnen volhouden terwijl dit soort lamstralen als een god in Frankrijk kunnen leven. Het klootjesvolk betaald wel.

clockandhammergame | 26-11-19 | 10:07 | 2

Tenzij je kamerlid was voor de PVV

witwas | 26-11-19 | 10:17

Geld voor elke partij

clockandhammergame | 26-11-19 | 12:55

Kan me iets herinneren.. vaag..
Iets met vergoeding aan Hiddema vanwege zijn woonplaats ofzo.. wel/geen/wel/geen recht had hierop.. dat werd weer dik uitgemeten in de media.

boerk | 26-11-19 | 10:06 | 1

Dat lag anders.

Heiner | 26-11-19 | 14:14

Dat hele partij-kartel vvdpvdacdad66g-l : politieke mafia.
Subsidies, misbruik, de Staats-Omroep, stelen, liegen en bedriegen.

Cool Pete | 26-11-19 | 10:05

En dan die zelfgenoegzaamheid. Natuurlijk hij naait ons allemaal en voelt zich helemaal geweldig daarbij, de slimmerik. Maar wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet. Ik lees op wikipedia het volgende: "Dijkhoff kreeg in december 2010 Kamerbrede steun voor een motie waarin hij de regering opriep om de subsidieverlening te staken aan ontwikkelingsorganisaties die hun directeur een hoger salaris betalen dan 124.000 euro per jaar, het niveau van een directeur-generaal op een ministerie". Dafür kassiert Dijkhoff aber mehr ab

ecologiste | 26-11-19 | 10:05

Van Dijkhoff was dit allemaal al bekend (het zijn blijkbaar de door de wetgever bepaalde regels), van al die linkse lui die tonnen getrokken hebben is dat minder bekend.

van Oeffelen | 26-11-19 | 10:03 | 2

Nope. Het was wel bekend hoor. Maar vvd-ers hebben daar geen weet meer van.

tweetybird | 26-11-19 | 10:09

Ze leiden bij de VVD al 12 jaar aan collectief geheugenverlies.

clockandhammergame | 26-11-19 | 10:13

Voor die 40K heeft vroem vroem-Klaas die lelijke Kia gekocht, je denkt toch niet dat Klaas hiervoor zijn bankrekening leeghaalt zoals u en ik moeten doen? Nee, hij heeft hier nog een wachtgeld-potje voor. Zo rolt de politiek, want integriteit is ver te zoeken.
valkenswaard.nieuws.nl/nieuws/3764/kl...

pibasso | 26-11-19 | 10:01

Uiteindelijk heeft hij er helemaal niks aan, want je ziet het, die verrotting van binnen naar buiten. Dat rode, dat bolle, dat zweten, dat onfrisse en viezige. En toen Arthur van Amerongen hem vorige week een Moldavische circusdirecteur noemde, was het beeld compleet.

Poesmobiel | 26-11-19 | 10:01

Immoreel.. immoreel deze man “schijt” op U als burger. Hij lacht de eerlijke belastingbetaler recht in het gezicht uit..... graaien graaien of zoals Rutte zou zeggen..“vermoedelijk zelfverrijking over de rug van de belastingbetaler maar ik heb er geen herinnering aan”.

MINDER | 26-11-19 | 10:01

Dijkhof, wachtgeldprins met slechte humor. De ongekroonde koning van de Jij-Bakken.

hetgingperongeluk | 26-11-19 | 09:59

Ik wist wel dat er iets serieus fout was aan die gozer.
Malieveld anyone? Dit is nou de zoveelste incompetente VVDer welke netto meer schade aanricht aan BV Nederland dan dat het bijdraagt. Hoelang accepteert men dit rapalje nog?

jokejacket | 26-11-19 | 09:57 | 3

edit: rapaille

jokejacket | 26-11-19 | 09:58

Het Malieveld, Klaas aan een touw achter een trekker, het is een aantrekkelijk beeld, zonder meer.

De Briemusketier | 26-11-19 | 10:05

@De Briemusketier | 26-11-19 | 10:05:

En het veld knapt er nog aardig van op ook. Daarna kun je goed inzaaien.Modder en stront en inzaaien kan het hele jaar rond.

tweetybird | 26-11-19 | 10:14

De VVD heeft het CDA en de PvdA gekopieerd en er nog een schepje bovenop gedaan. De enige die nog meer profiteerde was ene Marcel van Dam van de PvdA. VVD is helemaal niet liberaal meer. Ze zijn opportunistische volksmenners geworden voor eigen gewin.
Vroeger begreep ik al niet waarom een ambtenaar VVD stemt. Als VVD-er ben je voor de vrije markt. Maar tegenwoordig houden ze vooral van monopoly, ook een spel voor kapitalisten maar een echte liberaal zou zich daar ver van moeten houden. Niet Dijkhof en met hem het hele circus in Den Haag. Zouden ze die stikstofnormen niet hebben bedacht om de huizenmarkt nog meer booming te maken omdat er niet meer bijgebouwd wordt en zouden ze stiekum de immigratie steunen om de druk op woningmarkt nog meer te verhogen zodat woningbezit nog lonender wordt? Dat in het voordeel van ene [prins en de bank- en hypotheekmaffia en iedereen die daarop meelift, hallo verzekeringen.

ecologiste | 26-11-19 | 09:56

De vergelijking gaat niet helemaal op want Sinterklaas geeft dingen weg. Zolang je geen eigen multinational hebt krijg je niets van de vvd

Mark van Leeuwen | 26-11-19 | 09:53

Daar valt nu echt helemaal niets op aan te merken. En doordat hij al meer verdient dan zijn fractiegenoten is de aanvulling,het wachtgeld, lager. Dit geldt voor alle voormalige bewindslieden dus waarom is dit een nieuwsitem? Wachtgeldgerechtigde ontvangt wachtgeld? Toeslagen op tijd uitbetaald? Belastingen op tijd geïnd?

AlexanderVissers | 26-11-19 | 09:52 | 2

Daar valt op aan te merken dat wanneer je op dit moment een publieke, dienende, ruimschoots gecompenseerde (voorbeeld)functie vervult, je het morele besef en de integriteit zou moeten bezitten om vrijwillig van wachtgeld af te zien omdat je weet dat deze regeling uit gemeenschapsgeld bedoeld is als vangnet en niet als aanvulling.

Franciscus1 | 26-11-19 | 09:56

@Franciscus1 | 26-11-19 | 09:56:

En dat is precies waar het fout zit met Dijkhof en vele andere VVD'ers. Van moreel besef en integriteit is geen enkele sprake. De VVD is een corrupte roversbende, Dijkhof voorop.

Max Headroom | 26-11-19 | 10:03

Klaas Dijkhoofd, de brabeau die toute Volendam het nakijken geeft qua graaien, als een dikke vette volgevreten paling in een emmer snot.

De Briemusketier | 26-11-19 | 09:50

Onder de kabinetten Rutte is het Grote Graaien gemeengoed geworden. Met als meest walgelijke exces dat bespottelijke "klimaatakkoord" wat niets meer is als Graaien 2.0.

Het gaat er allang niet meer om wat je kwaliteiten zijn, het gaat erom dat je met de kabinetten van Rutte 'om de tafel' mag zitten want als Rutte érgens goed in is, dan is het in het nemen van 'pakketten maatregelen' die, oh wonder, altijd ergens goed voor zouden moeten zijn, zegt hij, maar altijd slecht uitpakken voor de inwoners van het land. Op een selecte groep 'polderaars' na; die mogen van Mark delen in het geld wat hij afroomt van Jan Modaal.

Nee ik ben geen socialist, maar ik zou het gvd onderhand wél worden.

Macroglossum | 26-11-19 | 09:49 | 1

In het socialisme noemen ze dat dan weer de apparatsjiks. Zoek heeeel erg lang naar de verschillen.

B. Randnetel | 26-11-19 | 09:55

"Wachtgeld: een toelage voor politici en bestuurders, die wordt uitgekeerd na al dan niet vrijwillig vertrek uit de functie, zoals door ontslag of na beëindiging van het (verkiezings-)mandaat, in afwachting van een andere functie, een baan of een pensioen."

Dus kamerlid en fractievoorzitter zijn geen functie of baan? Interessant, daar kunnen we een hoop door bezuinigen!

Max Headroom | 26-11-19 | 09:49

“Omdat Het Kan!”
K.Dijkhof, GeenStijler

wezen | 26-11-19 | 09:47

- 66.000 euro wachtgeld
- Nieuwe woning in Breda
- Subsidie voor isolatie van de nieuwe woning
- Subsidie voor zonnepanelen op zijn nieuwe woning
- Subsidie voor zijn elektrische Kia Niro

Ik denk dat ik als normale Nederlander wat verkeerd doe...

Lekker nie opgerot | 26-11-19 | 09:46 | 2

Woont hij in een woonwagenkamp?

Mr_Natural | 26-11-19 | 09:48

@Mr_Natural | 26-11-19 | 09:48:
Ja, de onderwereld heeft zich in de bovenwereld ingevreten, hoewel politiek inmiddels ook onderwereld is.
In het kamp wordt hij nog gewoon Martien R. genoemd.

gestoptmetroken | 26-11-19 | 10:03

Tja ik kan hem toch geen ongelijk geven, een twee drie meerdere foutjes maken en je bent als politicus afgeschreven dus dan moet je al binnen zijn.
Iedereen die zegt dat hij het anders zou doen verteld nog niet de waarheid of is gewoon jaloers.

jan huppeldepup | 26-11-19 | 09:45 | 3

Ik denk dat de meeste politici echt nog wel iets anders kunnen doen om hun brood te verdienen dan de politiek. Als je als bijv. timmerman overbodig word omdat er (wegens stikstof geneuzel ofzo) niet meer gebouwd word, dan heb je ook gewoon om te scholen. En anders is het verdomde jammer voor je en mag je onder een brug gaan slapen.

Macroglossum | 26-11-19 | 09:51

En als je vervolgens weer een andere baan hebt moet dat 'wachtgeld' weer worden stopgezet. Dat is het hele idee achter het principe.

Met jaloezie heeft dat niets te maken, wel met het feit dat jij en ik dat geld op moeten brengen door de (veel te hoge) belastingen hier. Het is precies deze geldstrooimentaliteit waat dit land aan kapot gaat.

Max Headroom | 26-11-19 | 09:52

Dat zegt meer over jou dan over iedereen.

harry19612 | 26-11-19 | 09:54

Ik ben al weken aan het uitzoeken wat mij zo jeukt aan die vent. Misschien was dat het wel maar ik krijg zo’n unheimlich gevoel als ik die kop zie of hem hoor praten.

overVecht | 26-11-19 | 09:44

Veel linkse mensen in mijn omgeving, lopen al jaren helemaal weg met Dijkhoff.

mr_awesome | 26-11-19 | 09:44

Maar gelukkig heeft Tofik “artiesteningang” Dibi van zijn wachtgeld afgezien omdat hij nog bij zijn mama en de darkroom inwoonde...

eerstneukendanpraten | 26-11-19 | 09:43

Over Sinterklaas gesproken. Het Amsterdamse kledingmerk Patta lanceert een protestshirt tegen Zwarte Piet. De winst gaat naar actiegroep Kick Out Zwarte Piet.
www.parool.nl/nederland/patta-lanceer...

janleuk | 26-11-19 | 09:42 | 1

Dat is discriminatie van zwarte mensen. Strafbaar.

Cool Pete | 26-11-19 | 10:10

Waarom staat er in mijn beeld: geenstijl.nl meldt het volgende: ongepaste reactie melden? Ja/nee
Nog nooit meegemaakt. Of begrijp ik niet alle functies?

Leptob | 26-11-19 | 09:42 | 4

Dan heb je het uitroepteken bij iemand's reactie aangeklikt.

GroetenVanUrk | 26-11-19 | 09:45

Je hebt nooit verder gekeken dan je neus lang is en je nooit afgevraagd wat dat blokje a d rechter kant voorstelt?

Zwizalletju | 26-11-19 | 09:58

Nogal dommig dit niet te weten .

monterra | 26-11-19 | 12:02
▼ 1 antwoord verborgen

Kan zo tussen Jacobse en Van Es met zn pooierpak : ‘nie lulle , zakke vulle’

nemeton | 26-11-19 | 09:41

Ik ben het niet eens met wachtgeld regeling, maar kan het nog enigszins begrijpen. Je kunt immers behoorlijk branden aan de politiek, waarna je door publiciteit (bijna) nergens meer aan de bak komt. Kan ook deels liggen aan onkunde, maar dat terzijde. Maar wanneer je weer een nieuwe “baan” en zeker weer als kamerlid, dan moet toch automatisch dat wachtgeld stopgezet worden?

LuNaTeeQ | 26-11-19 | 09:41 | 3

Ja. Het is ook een schande dat dat niet zo is. Maar ook geheel logisch. Want degenen die het beleid daarover maken zijn degenen die het geld ontvangen.

peterdh | 26-11-19 | 09:47

Bij een gewone baan kun je je ook aardig branden. Daar kan je hetzelfde overkomen. Met het verschil. Weinig doekoe en een verplicht vrijwillegerswerk doen.Verschil ook nog. Die kabinets en tweede kamer gasten hebben hun zakjen goedgevuld. En die werknemers hebben hun zakjen goed geleegt. Voor de laatste noemen ze dat belasting om de zakken van die eerste groep te vullen.

tweetybird | 26-11-19 | 09:50

@tweetybird | 26-11-19 | 09:50: eensch, maar dit gaat om twee banen in dezelfde regering. Sterker nog, de VVD zit in beide coalities...

LuNaTeeQ | 26-11-19 | 10:39

Maar wat zouden wij doen in zo'n positie? De kans is groot dat we gewoon ons wachtgeld zouden incasseren. Het is zoals dingen geregeld zijn. Ik vind het ook graaien, graaien en nog eens graaien, maar in plaats van Dijkhoff de maat te nemen zou er iets aan de regeling moeten worden gedaan...

Quib | 26-11-19 | 09:41 | 3

Nou, even iedereen een mailtje naar zijn favoriete Kamerlid dus. 3 minuutjes werk. Net als een tegel schrijven, maar dan naar. "[email protected]"

peterdh | 26-11-19 | 10:05

@peterdh | 26-11-19 | 10:05:
Ik wens u succes. Zag laatst iets met extra geld voor kamerleden.De reactie was. Nou dan gaan we dat regelen.

tweetybird | 26-11-19 | 10:55

Die hele Haagse club mag zo de Noordzee ingeschopt worden. Incompetente graaiende hufters, allemaal. De Nederlandse politiek geeft geen zak om de inwoners en is zo corrupt als de pest. Hier doen ze niet aan onder de tafel handelen, nee, lekker lucratief regels verzinnen waardoor je legaal mag graaien, bedriegen, liegen en je zakken vullen zonder ook maar iets te kunnen. Als je stropdas maar de juiste kleur heeft.

Dima Beeline | 26-11-19 | 09:40 | 1

Goed gezien, die hele Haagse club is nog erger dan dat kamp volk uit Oss.

loekdeleeuw | 26-11-19 | 09:49

De VVD is al jaren betrokken met meerdere affaires. Keer op keer blijven ze ermee wegkomen en ik blijf het frappant vinden.
www.zakelijk-dagblad.nl/politiek/affa...

Vroeger waren er nog normen en waarden waarvoor we verantwoordelijk gehouden werden. Volgende week is het belangrijk wie de halve finale wint bij Expeditie Robinson en gaan we weer door met ons leven.

win12 | 26-11-19 | 09:38

Sinterklaas, die deelt toch uit? Dijkhoff incasseert alleen maar.

MAD1950 | 26-11-19 | 09:36

Dijkhoff, de vleesgeworden uitvreter die geen enkele schaamte meer kent. Pek en veren voor die gast!

pukkiepuk | 26-11-19 | 09:36

*zucht* een VVD-er die graait, dat verwacht je toch niet.

Karel Kruizenruiker | 26-11-19 | 09:36

Vieze, vuile, gore, smerige schoften dat het zijn, andere woorden heb ik er niet voor. Wanneer is de maat nou eindelijk eens vol in Nederland? "Daar heb ik nou eenmaal recht op". GVD, wat een misselijkmakende klootzak is dit. En iedereen die hetzelfde flikt.

Shitting Bull | 26-11-19 | 09:35

En dan denk ik aan Brabant, want bij Klaas brand nog licht.

Toetsenbordcomplex | 26-11-19 | 09:35

Dijkhof maakt gebruik van een normale regeling . Je kan hem dat niet verwijten .
Het enige wat je hier aan kan doen is de regeling veranderen. je kan de man moeilijk kwalijk nemen dat hij gebruik maakt van die regeling ??? en of dat dan graaien is >? tja maar het is legaal en het is een al jaren bestaande regeling

lasttango2016 | 26-11-19 | 09:35 | 2

Ooit gehoord van fatsoen, integriteit en voorbeeldfunctie?

Shitting Bull | 26-11-19 | 09:38

Ja, dat is graaien, want hij hoeft er geen aanspraak op te maken en omdat hij in een goedbetaalde functie zit is er ook geen enkele noodzaak om dat te doen.

de visser | 26-11-19 | 09:40

En dan zijn de opbrengsten van zijn xtc-lab nog niet eens meegerekend.

Blok aan je been | 26-11-19 | 09:34

Onbestaanbaar. Maar gewoon waar dus. Waar kan ik doneren voor borden met info over dit skofterige gedrag? Laat maar, ik ga ze zelf plaatsen.

Piet Karbiet | 26-11-19 | 09:34

En de mensen die staken doen dat maar een dag, omdat het anders een heleboel mensen schade doet. En Dijkhof lacht zich kapot met het gepeupel en kotst erop. Veel geld verdienen met vooral niets doen en wat in de kamer zitten..... En het NL volk drinken een glas, doen een plas en laten alles zoals het was, want we hebben een hypotheek he. Wat een zielig volk zijn wij geworden.

PijlVader | 26-11-19 | 09:33 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Altijd goed gehumeurd die man. Het heeft dus wel degelijk zin, dat wachtgeld.

dihydrogenmonoxide | 26-11-19 | 09:32

Wel de Bijstand aanpakken maar het wachtgeld laten ze links liggen, letterlijk.
Hierom dus.

obzzcure | 26-11-19 | 09:31

Je kunt er wel als heer proberen bij te lopen klasie, maar je bent en blijf een ordinaire graaier zoals er zoveel rondlopen bij de vvd. Je schoudertjes zijn te smal en je pens te dik. In jouw walgelijke vvd kringen zal je wel punten scoren als best geklede brulaap.

Boy Cot | 26-11-19 | 09:29

Vergeet niet de aanschafsubsidie voor een mooie nieuwe Tesla waar hij nog net even van geprofiteerd heeft voordat het werd gehalveerd.

Sqbar | 26-11-19 | 09:29 | 4

Kia Niro.

Macroglossum | 26-11-19 | 09:55
▼ 1 antwoord verborgen

Ja, da's net zoiets als de ziektekostenverzekering voor de leden van het VS Huis van Afgevaardigden, "toppie!"; of de "eerlijke levensstijl" van een Zuid Amerikaanse president, of van een Afrikaanse president, of van de koning van Thailand!
Niks dan goeds over al die mannen en vrouwen, maar als je hún pakket neerlegt naast dat van de lokale Jan Modaal schrik je je een hoedje "hoe goed een bestuurder voor zichzelf kan zorgen!"
En het maakt geen fluit uit of ze communist, socialist, kapitalist, Democraat, Republikein, moslim, katholiek, protestant, boedist, vegan of gewoon dictator zijn. "IK ben belangrijk, dus IK mag héél goed voor mezelf zorgen!"

Du-u-u-h | 26-11-19 | 09:29

Enkele jaren geleden eiste een Deense minister een plaats op in een Deens militair vliegtuig, dat op een vliegveld stond op haar vakantieadres., ze wilde daarmee terug naar Denemarken en zo gebeurde.
De volgende dag werd ze als minister onmiddellijk ontslagen, zonder vergoedingen oid. Reden was misbruik maken van belastinggelden.

hollandsevluchteling | 26-11-19 | 09:29 | 1

Zo is er ook een mooi verhaal over een Nederlandse minister die met een defensievliegtuig privé naar een conferentie wilde vliegen. Daar kreeg hij geen toestemming voor want had niks met defensieve doeleinden te maken. De betreffende minister stede toen voor het regeringsvliegtuig maar over te verven zodat hij alsnog zijn zin zou krijgen. Is niet doorgegaan overigens. De minister was Bertje Koenders.

Toos Bevergeil | 26-11-19 | 13:32

Driedelig pak geld.

Normpje | 26-11-19 | 09:28

Teringveel kudos voor houjebackbencher zeg. Van Dale, hierheen!

barq | 26-11-19 | 09:25

En dan hebben ze ook meer geld nodig voor ondersteunend personeel. Spugen naar de belastingbetaler heet dat.

Deflatiemonster | 26-11-19 | 09:25

Klaas die let echt wel op z'n eigen konijnen.

Nelis SplitBloes | 26-11-19 | 09:25

Graaien en spenden maarrrrr. Een ander loopt al tien jaar iedere minuut met beveiliging en kan misschien op bol verlekkerd kijken wat er te koop is (maar er toch niet mee spelen). Ongelooflijk.

merel veld | 26-11-19 | 09:24

Moet je dit verhaal nog eens vertellen bij een bezoek aan de voedselbank, stuk vuilvreten dat je ben.

dorstig! | 26-11-19 | 09:24

Gaat dit over dezelfde vetvlek die als stas van asiel kindbruidjes wel prima vond?

de visser | 26-11-19 | 09:23

Tja arbeidsvoorwaarden. Ik begrijp wel dat hij het doet maar neemt niet weg dat ik die Dijkhoff altijd een pannenkoek heb gevonden. In mijn beleving is het een overbetaalde pannenkoek.

EmilioEsteves | 26-11-19 | 09:22

VVD, vroeger was het de PvdA-er die op die manier zijn zakken vulde.

Wekkertje | 26-11-19 | 09:22 | 1

Nope. Die hebben daar bijna hetzelfde voor maar net effe anders. Daar heet het burgemeester worden.

tweetybird | 26-11-19 | 09:24

Valt mij wel op dat de hier zich voorstellende grote ondernemers zich al twee topics niet roeren. Zeg maar de D666VVD trollen. Die liggen schijnbaar nog te meuren. Ik zeg een kuifberbaaroefelenbastardbotbot. Mooi man. Die hebben schijnbaar vanaf nu standaard de maandag vrij.Tegen zoveel blamages en collectieve geheugenverlies valt geen damage control meer te trollen.Yep de komende maandagen worden rustige dagen
voor ons.

tweetybird | 26-11-19 | 09:21 | 4

@de visser | 26-11-19 | 09:24:

Ja doe vast mee aan de collectieve geheugenverlies. Daar heb ik geen weet van.Voor die trollen is het elke dag maandag.

tweetybird | 26-11-19 | 09:25

Gheghe

Toetsenbordcomplex | 26-11-19 | 09:39

@de visser | 26-11-19 | 09:24:
Dinsdag is altijd DCD voor de VVD. Damage control day.

Graaisnaaiert | 26-11-19 | 14:01
▼ 1 antwoord verborgen

Ja hallo Geenstijl dat kunnen jullie allemaal wel zeggen maar hij rijdt wel een stekkerauto. Me dunkt dat je daar weer een hoop credits voor krijgt wat betreft eventuele malversaties.

Ronnie02 | 26-11-19 | 09:21 | 3

Stekkerauto = nog meer subsidie vangen

Wekkertje | 26-11-19 | 09:26

Ja stekkerauto, die vergeven is van de subsidie.

VW, alles ist vorbei | 26-11-19 | 09:27

Die knakker lacht zich helemaal rot. Hoewel het een absoluut immorele rotsituatie is, blijft het binnen de kaders van de geldende regelingen en valt er dus helemaal niets aan te doen. En ondertussen blijft de Nederlandse media maar zeiken over Trump etcetc...

Tollebol | 26-11-19 | 09:21 | 1

Precies.
In andere landen heet zoiets corruptie.
Maar daar hebben we in Nederland weinig last van.
Omdat alles wat in andere landen verboden is, voor de zittende macht hier gewoon wettelijk toegestaan is.

jemagookniksmeer | 26-11-19 | 09:29

Berbaar zit ook prima bij zo n partij.

azijnseikerT | 26-11-19 | 09:21 | 4

@2voor12 | 26-11-19 | 09:24:

Yep hij is al zo'n beetje vanaf gisteren vrij.Zelfs hij kan zoveel damage controll niet meer behappen.Hij moet nu teveel tegelijk onthouden voor die damage controll en zoals we nu weten. Daar hebben VVD-ers veel moeite mee.

tweetybird | 26-11-19 | 09:30
▼ 1 antwoord verborgen

Terecht. De vvd-ers zitten er tenslotte voor de "normale" mensen, volgens Rutje. Bek dicht, niets te zien, doorlopen

de visser | 26-11-19 | 09:20

Ik geef mijn kinderen 'openbaar bestuur' als carriere advies. Die Dijkhof pakt gewoon 250k per jaar. Daar moet je in het bedrijfsleven echt wel wat voor kunnen. En daarnaast als je eenmaal in de carrousel zit kan je het big time verkloten zonder consequenties. Je neemt gewoon een baantje in de luwte (zie Aleid Wolfsen bv.)

Yeohan | 26-11-19 | 09:20 | 1

Als ik toen had geweten wat ik nu weet had ik me op mijn 18e gewoon aangesloten bij een mainstream politieke partij. Ok, je verkoopt je ziel maar je kostje is de rest van je leven gekocht. Blunder, wordt je uit het zicht gepromoveerd en slaag je, wordt je in het zicht gepromoveerd. 0 komma 0 risico dus...

Graaisnaaiert | 26-11-19 | 14:00

Het is wachtgeld dus hij wacht het rustig af.

Schriever | 26-11-19 | 09:20

En het is allemaal legaal en wettig want de politiek zorgt goed voor zichzelf. En dat terwijl het gewone werkvolk dat buiten eigen schuld om op straat komt te staan verplicht word met een oranje hesje aan in een hagelstorm papier te prikken op straat.

2voor12 | 26-11-19 | 09:19

Dijkhoff; de Verenging Voor Dieven grossiert in weggooiers (met geblokte vestjes). Die Dijkhoff doet ook verwoede pogingen om op z’n opa te lijken. Dat “wachtgeld” is zo wie zo een schande. Ambtenaren krijgen het wachtgeld ook wel héél erg lang. En maar wachten tot er een passende baan voorbij komt(nooit dus). Die Dijkhoff uit het corrupte Zuiden van ons land is een ordinaire graaier uit de pot van de belastingbetalers, die hij zegt te vertegenwoordigen. Dat zie je wel aan zijn schijnheilige koppie.

Eendragtmaaktmagt | 26-11-19 | 09:19

Maar waarom? Wachtgeld is voor als je geen minister of stas meer bent en tot de tijd dat je weer een baan hebt. Dijkhoff heeft inkomen.
Verder is het een smerige bal.

Draak uit Brabant | 26-11-19 | 09:19 | 1

Zal wel een of andere geitenpaadje 3 cijfers achter de komma voor uitgevonden zijn, en vertrouw onze VVD-vrinden dan maar dat ze dat naadloos weten te vinden. En ondertussen leeft 8 procent van de huishoudens chronisch in armoede ( met nog eens 8 procent kans op langdurige armoede ):
longreads.cbs.nl/welvaartinnederland-...
.
Maar dat zal Klaassie de Ruifvreter wel geen reedt interesseren want niet zijn electoraat.

Graaisnaaiert | 26-11-19 | 13:58

En. Maar. VVD. Blijven. Stemmen.

JanVergoor | 26-11-19 | 09:18 | 1

Het wachten is op duiding vanuit de panelen. Wellicht is e.e.a. ter sprake gekomen in de wandelgangen van het VVD-najaarscongres. Je weet maar nooit!

MickeyGouda | 26-11-19 | 09:24

Tja, het is natuurlijk ook gewoon een halve kamper heh.

badboybubby | 26-11-19 | 09:18

Ons partij-ego is voor mij ondergeschikt aan het belang van de Nederlanders die wij dienen.

P.S.: Dit geldt niet voor mijn portemonnee.

Groet,
Klaas

MickeyGouda | 26-11-19 | 09:17

Wachtgeld. Ik dacht dat het iets van een werkloosheidsuitkering voor politici moest voorstellen, maar dat kun je dus ook krijgen als je gewoon 'aan het werk bent' in de Kamer? Dus het rijtje afgetreden VVD Ministers die weer aan het werk zijn als Kamerlid, zoals bijvoorbeeld Mark Harbers, krijgen ook gewoon wachtgeld?

En dan maar vragen om meer geld voor ambtelijke ondersteuning, maak die wachtgeld regeling wat strenger en je houdt blijkbaar miljoenen over. Het is een rotmaatregel maar dan heb je ook wat.

GroetenVanUrk | 26-11-19 | 09:17 | 2

Even van wikipedia: "Wachtgeld is in Nederland de informele naam voor een toelage voor politici en bestuurders, die wordt uitgekeerd na al dan niet vrijwillig vertrek uit de functie, zoals door ontslag of na beëindiging van het mandaat, in afwachting van een andere functie, een baan of een pensioen. "

Met de nadruk op "in afwachting van een andere functie, een baan of een pensioen" dus nogmaals waarom krijg je als ex-bewindspersoon wachtgeld als je nu in functie bent als / een baan hebt als Kamerlid en fractievoorzitter?

GroetenVanUrk | 26-11-19 | 09:20

Wie had anders verwacht van een VVD-erT? Het blijven gewoon schaamteloze zakkenvullers en plucheklevers.
.
We wachten even af tot de onderste steen boven komt inzake de "Affaire Irak". Rutte ontkent immers in alle toonaarden er iets vanaf te weten... Inmiddels zal de journalistiek wel bezig zijn met graven.

Ommezwaai | 26-11-19 | 09:16

Dikhoff zit er altijd bij alsof het hem allemaal niks kan schelen. Of hij is continue aangeschoten.

Baron-barry | 26-11-19 | 09:15 | 1

Ik vermoed het laatste. Van zoveel geld kun je goed feesten.

tweetybird | 26-11-19 | 09:33

De vergelijking met Sinterklaas is verkeerd, Van Rossem. Sinterklaas deelt cadeautjes uit, maar hij geeft die niet aan zichzelf. Zo zie je dat de acties van KOZP effect hebben. De traditie vervaagt, en Roetveegklaas wordt een Graaiklaas.

JvanDeventer | 26-11-19 | 09:13

De gelijkenis met een varken uit Animal Farm is inmiddels treffend.

Earl_of_Doncaster | 26-11-19 | 09:13

Bijstand of ww is aanvulling, eerst salaris dan vul je aan tot laatstverdiende loon of max dagloon. Doe even wachtgeld aanpassen naar wat ook voor de rest van t volk goed genoeg is blijkbaar..

merel veld | 26-11-19 | 09:13 | 2

En als zo iemand zelf opstapt, geen recht op wachtgeld. Dat is immers ook zo bij de rest van het volk...

Ommezwaai | 26-11-19 | 09:17

Daar mag hij best wel trots op zijn.

Mr_Natural | 26-11-19 | 09:11 | 1

Met z'n dikke BMW.

keestelpro | 26-11-19 | 11:06

Ik wacht al jaren op een normaal beleid.
Krijg ik nu ook geld?

Toetsenbordcomplex | 26-11-19 | 09:11

Mocht nog iemand zich afvragen waar de 1000,- eurie van Rutte zijn gebleven.....

Toetsenbordcomplex | 26-11-19 | 09:10

En wij betalen dat gewoon zonder commentaar.Iemand al is over een functioneringsgesprek nagedacht.

van stampij | 26-11-19 | 09:10

Als er schaamhaar op je eikel begint te groeien moet je naar de dokter. Klaas wist het beter en blijft er mee rond lopen. Wat n lul.

ManusMann | 26-11-19 | 09:09

Dit is de wil van het volk

1977 | 26-11-19 | 09:09

152k zonder bonussen per jaar voor een paar ballonnetjes? Graaier! Ow wacht, het is een VVD'er.

Peter_la_Selie | 26-11-19 | 09:09

Als je nu nog op de VVD wilt stemmen ben je rijp voor Parnasssia.

Daffyduckblowtook | 26-11-19 | 09:09

Dus wat harkt'ie maandelijks binnen? Zal vast boven een inkomen van, zeg, een politieagent (en dan niet een beginnende), verpleegkundige of goede leerkracht liggen. En wat krijgt Nederland daar dan voor terug? Stuk veiligheid? Een gezonder Nederland? Of een slimmer Nederland?

EEnzame SchizofrEEN | 26-11-19 | 09:09 | 2

Zo'n €7000 netto.

Peter_la_Selie | 26-11-19 | 09:12

@Peter_la_Selie | 26-11-19 | 09:12: Als Nederland daar nou nog wijzer van zou worden. Of een bedrijf (ondernemer die zijn nek durft uit te steken mag van mij serieus geld verdienen, die loopt ook risico de boel wijt te raken). Maar van zo'n dure zak hooi verwacht je toch nog iets?

EEnzame SchizofrEEN | 26-11-19 | 09:26

Volgevreten schorem waar de gemiddelde Hollander geen ene reet aan heeft.

janleuk | 26-11-19 | 09:09 | 2

Maar als je in de bijstand zit moet er volgens deze VVD wel een tegenprestatie komen ....

Wekkertje | 26-11-19 | 09:23

Stem dan op partijen die dit willen afschaffen. Doen we niet; althans de zwijgende meerderheid in elk geval niet. Dus kan het. En mag het. En is het flauwekul om vrijwillig afstand te doen waar je gewoon recht op hebt. Hoe krom ook.

de Voorzittert | 26-11-19 | 09:09 | 1

Welke partijen willen dit afschaffen, behalve se SP kan ik niemand anders bedenken.

VW, alles ist vorbei | 26-11-19 | 09:31

Krankzinnig !!

Remi 1 | 26-11-19 | 09:08

Voer de druk op die hele partij nog maar hoger op. Morgen krijgen ze een zwaar debat en wat mij betreft trekken ze de stekker maar uit Rutte-III.

Tettentettentetten | 26-11-19 | 09:08 | 2

Keep on dreaming. Een zwaar debat. Nope
Toneel en daarna glas plas was.Deze week wordt niet anders als dat het al acht jaar zo gaat.Een debat en daarna weer terug naar moeders.

tweetybird | 26-11-19 | 09:45

Ik wist niet dat een politicus in functie ook wachtgeld kan krijgen.
Leuk baantje. Lucratief ook.

keestelpro | 26-11-19 | 09:07

Kaas Diksalarishoff

Hemmenaar7 | 26-11-19 | 09:06

Verrassend? Nee.....

RamondeM | 26-11-19 | 09:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken