Ranzig @NRC plaatst nepnieuwsfoto bij NL koeien
Hup Boeren. Met 500 trekkers + mestwagens naar de Nes, Amsterdam
De dappere journo's Pleijter en Burger van Nieuwscheckers doen er al dagen het zwijgen toe. Dus doet de GeenStijl het maar. De foto onlangs in NRC Handelsblad bij een verhaal over Nederlandse koeien in Nederlandse stallen die bijdragen aan stikstof en ammoniak enzo is nepnieuws, RANZIGE BOEROFOBIE en virulente landbouwhaat. Er staat heel journalistiek "Getty Images " bij de NRC-foto. Maar het is gewoon een royalty free photo van een Thaise fotograaf, die voor weinig bij fotostockburo Dreamstime is op te halen. Fotograaf heet Suthep Onsrithong en we achten de kans klein dat Suthep ergens in een koeienstal te Noord-Holland, Friesland, Gelderland, Brabo en/of Zeeland heeft rondgelopen om urinerende runderen te fotograferen. Kortom: dit is weer hele gore framing van de randstadmedia die hardwerkende boeren proberen kapodt te maken. Ombudsman, zeg er eens wat van (via).
Reaguursels
InloggenDit willen die milieugekkies toch? Terug naar vroeger: oude donkere vochtige stallen waar koeien veel longproblemen hadden. Was in die tijd niet anders. Mensen woonden ook in mindere huizen. Nu toch wel wat beter geregeld. Gaan ze zelf ook terug naar vroeger? Met hun hersencapaciteit hebben ze die mind-set al.
Van dit soort "artikelen" gaat m'n eigen stikstofproductie fors omhoog..
Ik ben toch benieuwd of dit nog wat kan opleveren:
www.tubantia.nl/hengelo/twentse-boere...
Als we hier geen koeien meer hebben dan zullen de koeien op de foto in de toekomst op uw bordje liggen, evenals de melk en de kaas van deze dieren. zullen in de toekomst bij uw supermarkt te koop zijn.
Dan zullen we het maar niet hebben over bijvoorbeeld de kippen waar Oekraïne, die al slecht gescored heeft, hoofdleverancier gaat worden.
Gelukkig geven onze media hier niet al te veel aandacht aan.
Dit is al hier te koop, merendeel van onze productie gaat naar het buitenland.
De supers kopen gore goedkope troep uit andere landen.
Waar gaat dit topic nu eigenlijk over? Een nepfoto? Want niet bij de juiste partij gekocht of zo, dus het is niet waar?
Wat een gezeik over een pissende koe.
Tja als je hier de foto's vandaan haal wat valt er dan te zeggen? de.dreamstime.com/photos-images/pinke...
Als de gemiddelde stemmer echt denkt dat een NL-se melkveehouderij in 2019 er zo uit ziet dan zijn we helaas reddeloos verloren.
NRC-lezers zijn over het algemeen stadsvolk, volkomen vervreemd van Landbouw en voedselproductie. Die hebben geen idee. Bovenstaande beesten zouden ze niet eens als koe herkennen want ze hebben geen vlekken.
@5611 | 12-11-19 | 09:29:
Ook in de provincie heb je mensen die de krant lezen. Het is niet dat er alleen in de stad hoogopgeleiden zijn (Niet happen, niet happen!).
Maar ik denk niet dat een gewone krantenlezer in deze foto een hetze tegen de boeren herkent
@Diotima | 12-11-19 | 09:54:
Hij krijgt wel een vreemd idee over de staat van de koeien in Nederland.
Wat je ziet is een gewaardeerde bio boer, gij stel proleten met je moderne stallen!
Ik was bij de landbouwbeurs en daar staat de innovatie en toekomst voor de boer, maar niets wil de politiek daarvan weten, terwijl er toch verdomme zoveel vreten en drank te krijgen is, misschien moeten ze de lokale asielzoekers uitnodigen, dan staat de linkse media vol bewondering te kirren.
De Nederlandse politiek en MSM kiezen graag een 'probleem van het moment' en maar zelden is dat iets met topprioriteit. Prangende problemen worden genegeerd, gemaskeerd of toegeschreven aan de onderbuik. Wat overblijft zijn - wat mijn opa graag mocht noemen - "potten vol zeik".
We kunnen vast een hele lange tijd die poep en pies in de lege groningse gasholtes pompen. Over een aantal generaties weten ze er wel weer raad mee.
Goed idee. Dat gas uit die gasbel komt van oud plantafval. En die poep en pies is niks anders.
Heb NRC lezende kennissen, vreselijk volk. Denken dat iedereen dom is behalve hunzelf en totaal geen oog voor enige terechte kritiek op wat er in hun blaadje staat geschreven.
Nederlandse koeien zeiken natuurlijk niet, dat is puur die Thaise biefstuk.
Lees het artikel nog eens wil je?
Makkelijk lullen voor die linkse NRC dapen. Die lopen de hele dag met hun kop in hun reet. Dan is scheiden niet zo moeilijk. Stront kan niet weg en zeiken door de mond is aangeboren.
Dat ziet er inderdaad niet uit als een Nederlandse stal. Maar weten die Moccachino-slurpende UvA types van de NRC veel.
Topiek, wat is deze? Beetje uitslapen, Mosterd doe weer eens iets grappigs aub. Ik begin te geloven.
Ook hier schiet het Commissariaat voor de Media te kort.
Dit is pure laster wat het NRC verspreid. Eigenlijk zou zo'n krant een sanctie moeten krijgen vanuit overheidswege maar het is omgekeerd vrees ik: zij verspreiden dit juist VANUIT overheidswege.
Die zogenaamde "nieuws check site" zit er met bijv vluchtelingen uit veilige landen er al behoorlijk naast, Turkije vakantie land bij uitstek als onveilig aanmerken, tsja zo kan ik het ook.
Universiteit leiden, dat zegt genoeg
Grappig , NRC heeft het over scheiden van poep en urine waardoor er minder ammoniak vrij komt . Hoe willen ze dat doen bij kippen ?
Wij hebben het over grote veebedrijven. Even kijken bij HOOF GP op joetjoep.
Dit is Kanaal van hoefsmid voor rundvee. Buitengewoon leerzaam wat die man allemaal laat zien en vertelt. Je ziet ook megabedrijven in Schotland waar die van onze boeren in verdinken.
Het is een LINKS krantje, gelezen door feelgood policor-lui... wat kun je anders verwachten dan dat juist zij het Jesse/Rob/Mark verhaal steunen en met alle mogelijkheden opkloppen. Hun publiek is het zelfde publiek dat graag naar DWDD en Pauw en dat soort propaganda-kanalen kijkt en hun geestje lekker in een linkse bubbel plaatst. Omdat het veel-verdieners zijn die niet in de maak-industrie (maar veelal in de zieligheid-industrie) ‘werken’ interesseert hen belasting betalen niets, en vinden het zelfs prettig bij te mogen dragen aan alle linkse onzin.
Daarom doet het NRC dit. En helaas niet alleen het NRC, maar zowat ALLE Nederlandse kranten. Hoi Brussel!
MSM... laat het links liggen!
Ammoniak overschot ? In de winkel kost 1 liter ammoniak €1.- ! Dus als je het ammoniakoverschot verkoopt voor 50 cent per liter onstaat er een win-win situatie .
Dat kan ook met stikstof .
Met stikstof wordt juist ammoniak bedoeld. Tja, linkse mensen zijn niet goed in exacte vakken.
Gas verrijken met stikstof?
Sorry jongens, maar het wordt tijd de dijken door te steken en heel West-Nederland te verdrinken. Jullie zijn af. Jullie snappen er helemaal niks van. U is welkom in t Oosten, maar wel goed naar ons luisteren, wie weet leert u nog wat.
Het is al heel lang geleden dat de wijzen uit het oosten kwamen hoor.
Zonder west Nederland zou jij nog steeds in een Hunnebed slapen.
@Gulliver | 12-11-19 | 07:16: Misschien wel, maar had ik niet te maken met stupide linksige typjes die alles met Europese verdragen en zelfverzonnen normpjes denken op te kunnen lossen. Zelfs als er helemaal geen probleem is.
@Gulliver | 12-11-19 | 07:16: De enige wijzen uit het Oosten waren en zijn de Chinezen.
@Gulliver | 12-11-19 | 07:16: De rest van het land heeft vooral last van de Randstad en dan vooral van de suïcidale wegmetonsmentaliteit die er heerst. Hier in het zuiden zouden we het prima zonder calvinisten kunnen rooien. Buiten hightech en distributie exporteren we trouwens nog een goedje naar het westen wat heel veel oplevert.
Het gaat om het onderschrift bij de foto die gewoon 100% klopt. Voor de rest een paar koeienreedten ter illustratie. Nou nou. Het is me wat. We kunnen het wel blind opnemen voor de boeren maar het nuchtere feit blijft dat het grootste deel van het stikstofprobleem uit mest komt. En dat scheiding van mest en urine een groot verschil maakt voor de ammoniakproductie. Maar goed joh. Lekker verder zeiken op een krant en er verder geen zak van begrijpen.
Er is alleen geen stikstofprobleem.
@Kaas de Vies | 12-11-19 | 07:11: als de boeren wat relatief eenvoudige en logische maatregelen zouden treffen zijn ze vermoedelijk eerder uit de problemen dan wanneer ze jouw lijn van redenatie blijven volgen.
@kokkie klaphaak | 12-11-19 | 07:19:
Maar is het eerlijk?
@Kaas de Vies | 12-11-19 | 07:22: ze hoeven van mij echt niet alles zelf te betalen. De politiek heeft ze uiteindelijk mede toegestaan het zo ver te laten komen. Maar het lijkt me in het algemeen wel handig een probleem bij de bron aan te pakken.
@kokkie klaphaak | 12-11-19 | 07:29:
Er is geen probleem.
@kokkie klaphaak | 12-11-19 | 07:19: Eenvoudige maatregelen, ja ja. Net als alle andere maatregelen die ze al genomen hebben, die een hoop geld kosten maar nu weer eens niet goed genoeg blijken te zijn. Ze vertrouwen het niet meer, en terecht. Onlangs pleegde het CBS wat statistiek en kwam tot de conclusie dat de luchtwassers in de stallen helemaal niets doen, dat bleek uit de cijfers. Iedereen weer in paniek natuurlijk... tot een boer uit kwam leggen dat de luchtkwaliteit in de stal en de lucht die uit dat apparaat komt gewoon gemeten worden en gelogd, zoals wettelijk verplicht. Dus we weten *exact* hoeveel stikstof die dingen eruit halen.
Qua beslag op ruimte en milieu, en gezien de economische waarde die daar tegenover staat, kunnen we wat mij betreft wel met wat minder boerenbedrijven toe. Maar dan wel op een normale manier. Wat er nu gaande is is van de pot gerukt, en de boeren zijn daar terecht kwaad over.
Ik denk er hetzelfde over kokkie...
Kijk ik kan natuurlijk ook een foto van u plaatsen hangende in een sling van de lokale gaysauna. Het onderschrif "reaguurder" klopt dan 100%. Foto is slechts ter illustratie, zoiets?
Dit Jozef en Maria stalletje staat toch niet in verhouding met de hyper moderne stallen en technieken die we in NL toepassen?
@grom | 12-11-19 | 07:59: hypermodern en toch ammoniak uitbraken dat het een lieve lust is. er zijn vast wel een paar voorlopers die het voor elkaar hebben maar het gros produceert veel en veel te veel ammoniak. U geeft de gemiddelde boerenstand echt teveel credits qua moderniteit. Modern zou zijn dat je je afval niet in weilanden dumpt maar het netjes verwerkt tot nieuwe grondstoffen. Wat allemaal kan. Maar nee. Als de eerste de beste Brabantse druglord dumpen we de handel in het dichtstbijzijnde weiland.
Zie de al gemaakte vergelijking van een foto van een moslim op Schiphol.
Te gek voor woorden dat de overheid ons Sinterklaas entertainment aanbiedt.
Hou het gewoon bij uw kerntaken overheid: regeren.
@keestelpro | 12-11-19 | 08:09:
Dat is nogal lastig zo blijkt.
Ja ze doen veel en dan gaat er ook weleens iets mis.
Dus gaan we juist kijken en skippen de npo
Men ziet het probleem met de Nederlandse koeien nogal zwart/wit.
Lieve Jesse. Ik heb geen auto of ander gemotoriseerd vervoer. Ik reis niet met het vliegtuig en heb geen kinderen. Maar soms moet ik plassen als ik poep. Ben ik nu toch een vervuiler?
Huidskleur, geslacht, politieke voorkeur, leeftijd, frietliefhebber, seksuele voorkeur, pro-pieter, bruto jaarsalaris, meest aantrekkelijke lichaamskenmerk en bsn graag hieronder invullen. Vooralsnog zit u in de gevarenzone ook al bent u de zevende Peter van de zevende Peter van de zevende Peter.
@Aap Noot Miesje | 12-11-19 | 06:40: Blank, man, 55+, hetero, patat, zwarte piet, 36000, mijn balzak. Ik denk dat ik heb gefaald.
@Peter777 | 12-11-19 | 06:46:
We gaan het niet tegen Jessica zeggen.
Joop (de policorcontrole op mijn telefoon) maakte er Jessica van. Hij lijkt ondeugend vandaag weer, gekke Joop.
@Peter777 | 12-11-19 | 06:46: Blank 55+ en u werkt. Volgens de overheid bent u een uiterst ongewenst persoon. Wij verzoeken u zich zsm naar de dichtstbijzijnde Piakliniek te begeven alwaar u beoordeeld wordt op bruikbare organen.
Welke boer zet een groot bord op zijn perceel naast de snelweg : Links maakt meer kapot dan je lief is. Denkt voor dat ge weer blind hetzelfde stemt.
Daar bent u wel wat laat mee.
Ik denk dat als alle boeren dat doen, het wel degelijk effect zal hebben! Een ZEER goed plan!
Elk jaar een islamitische stad zo groot als Leiden erbij. Dat past niet.
Gelukkig stemt de zwijgende meerderheid het partijkartel.
Die hebben een slimme oplossing.
Weilanden weg, Vinex erin.
Blanken uit de steden naar de Vinex. Kansenparels uit de woestijn naar de steden.
Dus eerst een crisis optuigen en boeren wegjorissen.
En het werkt. Zie peiling De Hoax.
Zware tijden.
Zou zo graag een tegenargument willen opwerpen omdat ik het er niet mee eens ben. Alleen het helpt niet. U heeft helemaal gelijk.
@ristretto | 12-11-19 | 06:52:
Nee hoor hij overdrijft een beetje.
Vorig jaar is de bevolking met 100.000 mensen toegenomen terwijl er in Leiden 120.000 mensen wonen. Verder zijn niet al die mensen moslims maar zitten er ook veel oost-Europeanen bij. Blijven natuurlijk enorme aantallen voor een klein overbevolkt landje.
@Gulliver | 12-11-19 | 07:00: oh, gelukkig, het scheelt maar 20.000 mensen per jaar. En oost Europeanen. Dus er is geen probleem?
Man man, naïever kan het niet. Er komt geen einde aan deze instroom en er is geen enkel plan, behalve welkom roepen.
Mijn opmerking is simpel; Een koe stoot ongeveer 75%-80% Ammoniak uit door haar bek, mond, etc. en niet door haar kont!
En Rutte stinkt uit zijn kont!
Laten we hem opeten. Oh nee, dat mag ook weer niet...
Eerst het land volproppen met Afrikaanse profiteurs, dan de normen aanpassen en de boeren eruit pleuren. Asociaal beleid. Suicidaal eigenlijk.
We importeren nutteloosheid en jagen nuttige mensen weg.
De toekomst is rooskleurig!
En GeenStijl maakt nooit foutjes, overdijft nooit, keert de waarheid nooit om,
nee, GeenStijl doet dat niet, nooit.
Behalve op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, allahdag, zaterdag en zondag.
Vrijdag mist in dat rijtje.
@Aap Noot Miesje | 12-11-19 | 03:33:
Alleen een Trol mist de vrijdag.
@Jan Dribbel | 12-11-19 | 04:02:
Meeste trollen hebben dan een beetje quality time met het gezin, of tijd voor zichzelf. Persoonlijk bega ik mijn grootste zonden op vrijdag, ik blijf het alleen fijndag noemen, ipv dat fantasiefiguur.
Was dat het al? Ik had er nog 1 bedacht, korter, bondiger en meer to the point. Maar ik heb eerst minstens 1 bijdehand antwoord nodig.
@Aap Noot Miesje | 12-11-19 | 04:17:
Nog erger Aap noot mies is een geen trol maar een bot.
@Jan Dribbel | 12-11-19 | 04:37:
Wat is het nou? Maar goed, ik wees slechts op het feit dat vrijdag niet was vermeld dus jij bent de trolbothacker danwel verdacht individu in deze.
*Je mag de vijf minuten afwachten en als je je best doet kun je heus wel wat verzinnen binnen 10 minuten.
Zaterdag en zondag had je ook aan een religie kunnen koppelen maar je ging voor vrijdag in een topic over kutkoeienfoto's bij het nrc. Raar.
Nee, nooit.
Geenstijl is een satirisch weblog terwijl de NRC door veel mensen als een "kwaliteitskrant" wordt gezien.
Men wil én de hele wereld hier blijven binnenhalen en financieel ondersteunen én tegelijkertijd onze inkomsten uit de landbouw omlaag schroeven. Maar iedereen gaat er volgens Mark weer op vooruit volgend jaar :P
Vergeet het maar Mark Rutte persoonlijk is hard aan het werk om ons in een diepe economische crisis te storten.
Inmiddels ligt 14% van de economie onder stikstof--en PFASschot. De eerste Ruttefaillissementen zijn al onderweg. Wiebes heeft al bedacht dat we onze krachtcentrale een poosje uit te zetten om CO2 te besparen, de idioot. En wie weet wat dat klimaat van hun nog meer teweeg brengt. En dan hoor ik ook al dat we de doelen voor lucht- (fijnstof) en waterkwaliteit niet gaan halen dus daar valt vast nog meer kapot te maken voor Den Haag en Brussel.
Mayo is huis right? Ingewikkeld dit.
GS heeft kennelijk vertrouwen in de 'Nieuwscheckers' en/of het zelfreinigende vermogen van de NRC. Dat vertrouwen is echter misplaatst.
Voorbeeld uit de praktijk:
NRC plaatst een halve pagina grote, spectaculaire kleurenfoto (NRC, 14 dec. 2018, pagina 3). Met het onderschrift dat we een Palestijn zien, die een brandende autoband weet te ontwijken.
'Foutje', want wat we werkelijk zien, is dat uitgerekend diezelfde Palestijn een brandende autobrand aan het lanceren is!
Zoals het originele onderschrift van het persbureau AFP, ten overvloede (want common sense), ook had gemeld.
Redactie NRC? Geeft niet thuis. De Ombudsman van de NRC dan? Pas een maand(!) later, na vele mails, eindelijk iets van een soort rectificatie.
Foutje, geen opzet, zo mag chef Buitenland beweren.
De Ombudsman besluit zijn analyse met "Welk verschil dat maakt voor de beoordeling van het conflict daar, dat zal dan weer verschillen per waarnemer."
Pas toen viel bij mij het kwartje: NRC dat 'per ongeluk' van dader een slachtoffer had weten te maken. In het Israëlisch-Palestijnse conflict is veel geoorloofd....
Chomsky-syndroom denk ik. Zie je vaker bij pseudointellectueel links.
Koeien werken een stuk harder dan onze nieuwlanders
Ik maak me meer zorgen dat koe 2 en 3 op de foto helemaal zwart, en geen roetveegkoe zijn.
Jij ook al?
Zijn geen Nederlandse koeien dat ziet een blinde.
@Gulliver | 12-11-19 | 07:18: Wat knap dat u dat kunt zien aan een koe haar kont!
Nee joh dat zijn koeien van kleur!
Vandaag ook weer een buitengewoon genuanceerd en geïnformeerd stukje over de uitstoot van oude diesels voorop het AD - mijn hemel, hebben ze daar nu écht niemand zitten die de FEITEN checkt voordat dat vod van de pers rolt?
Het volgende woord dat de staatsomroep gaat propageren is "Dieselschaamte"
Ach, de drol van een boerenkoe is ook gewoon een plas..
Ja ho 's ff. Hoe zit dat dan met mensen? Hebben we dan geen gigantisch ammoniak probleem in verstedelijkte gebieden? En zouden we dan niet alle burgers verplicht op blaastraining moeten sturen om het te scheiden van elkaar?
Als ze de stront in Pritt's achtertuin dumpen mogen ze van mij doorgaan
Het is heel simpel: je moet dieren houden waar hun eten wordt verbouwd, en dan de mest weer op de mais en soja voor die dieren.
En dat voor 7 miljard mensen.
Gekke sterretje.
Mais gebeurt al zolang dit gewas in Nederland verbouwd word,bemesting word op het laatste onsje berekend met een (vang) gewas erachteraan om het laatste kleine beetje bemesting niet uit te laten spoelen,alles gecontroleerd door Brussel.soja word voor de mens gebruikt. Het restant wat uit het productie proces overblijft ( soja schroot) word aan onze dieren in Nederland op gevoerd. Soja schroot is rijk aan eiwit. Dat is Nederlandsch weide gras ook. Wie zijn koeien buiten weid heeft alleen in het winter seizoen een behoefte aan soja schroot
Eén Nederlandse koe geeft meer melk dan deze zes uierloze scharminkels.
Over besparing gesproken.
Thaise vrouwen zijn ook uierloos.
Er kan momenteel een hele krant gevuld worden met het milieuprobleem, een verdien model, alles vóór het milieu, dus tegen boeren en tegen aardolie, gas en elektra verbruikers, ze kunnen nergens hun vingers aan branden, dus schrijven ze maar ongebreideld door.
Hoeven ze het niet te hebben over onbeheersbare immigratie en de parallelle samenleving. Wel eens gelezen hoe een krant die toekomst ziet ?
Ze zien Polen een ondemocratische toekomst tegemoet gaan, en Nederland dan, daar hoor je de media en dus politiek niet over ?!
Worden wij straks dan de eerste democratische moslimstaat in de wereld ?
Nee.
Godverdomme Nee.
Biocentrales zeg ik doen. Nat hout en vuur goed voor de kinderen van d66 en GL. Plas en poep samen goed voor de boeren. Even wachten wie het het langst vol houd . De boeren winnen met dikke cijfers.
"Hup Boeren. Met 500 trekkers + mestwagens naar de Nes, Amsterdam"
Dat smerige krantje zal ongetwijfeld ook onze dappere bouwvakkers beledigd hebben. Doe er dus ook maar 500+ betonmolens bij.
Beton en mest door elkaar? Dan blijft de geur wel erg lang hangen?
Valt nog mee dat er geen varkensfoto's bij een NRC artikel over koeien staan.
Dom zijn ze bij de NRC maar zo dom zijn ook weer niet.
Goedkoop, en amateuristisch broddelwerk , en dat heet bij het NRC journalistiek ?
Neerlands Ranzigste Courant
Stuur die poep naar Ethiopië. Daar bouwen ze huizen van die shit. Ok, hutten. Ze zijn nog niet zo ver en de combi wilskracht/ambitie loopt niet synchroon met de combi vernuftigheid/doelgerichtheid. Is de schuld van Italië. Stuur daar de pis maar heen.
Ja, de NRC is de laatste tijd weer erg op dreef met fotootjes bij elkaar zoeken. Let, op de website, vooral op foto's in het eerste vlak en lees ook de omschrijvingen die er onder staan. Het is duidelijk dat ze onbewuste associaties proberen aan te sturen. Zwarte Piet naast Assad bijvoorbeeld. Die koppeling werkt dan ook nog twee kanten op. Wat een werk moet het zijn alles zo slim bij elkaar te zoeken. Een foto kan ook een spreekwoord verbeelden. Bijvoorbeeld: met de vinger wijzen, met modder gooien, iemand zwart maken, schijt hebben aan, enzovoort. Dat staat dan naast een foto van bijvoorbeeld Wilders. Het zal vast wel bij meer media gebeuren, maar bij de NRC valt het zo op dat het pijn aan de ogen doet.
Het is al met al een vuil rioolblaadje geworden. Bij de NPO zetten ze de ja-knikkers en nee-schudders in om het domme klootjesvolk een rad voor ogen te draaien. Riefenstahl kan er wat van leren. Hoe wanhopig en gestoord moet je wel niet zijn je gedeug zo te etaleren.
En in Thailand poepen en piesen de koeien héul anders dan in Nl, dat weet een kind. Op z'n Thais, za'kma'zegge...(sambal bij?)
De koeien schijten het zelfde maar de stallen zijn heel anders simpele ziel.
@Gulliver | 11-11-19 | 23:58:
De inrichting van de stal maakt voor de ammoniak-uitstoot niet zo gek veel uit hoor (*proest*)
Jawel zenzeo, voor de hoeveelheid pies niet maar wel voor de uitstoot: dat is de hoeveelheid schadelijke stoffen die vanuit de stal in de omgeving geraakt (proest^2).
@loze stijl | 12-11-19 | 03:39:
Geen probleem als je al een beetje koek was.
Superinteressant wie de foto maakte. Not. Het beeld connoteert de moeder.
Legt simpel de focus op waar een van onze milieuproblemen gedumpt wordt?
Het is gaslichten, met een gaslamp zo bggg bggg in je gezicht, of zo'n campinggebeuren bemannen. Daar word je helemaal gek van ook al zijn het van die kleine kutdingen.
Nee nummer ll dit is bewuste propaganda om boeren in een kwaad daglicht te stellen.
Kijk; deze koeien staan naar rechts en hebben schijt aan links. Boehoe.
Maar ook hier zijn we weer innovatief: Het koeientoilet, google maar op Hanskamp cow toilet
Heerlijk weer die psychologie van de koude grond over een stockfoto van zeikende koeien. Maar het grootste gezeik zit bij dom-rechts dat weer in de slachtofferrol kruipt over de vermeende hetze tegen de boeren. Kennelijk lukt het velen nog niet om journalistiek te vertrouwen die niet de eigen mening beaamt. Zonde. Zo blijf je spijkers op laag water zoeken.
Ik heb de krant van 8 november erbij gepakt en daar staat het artikel niet eens in. Kennelijk is het alleen online te zien.
U bent het toonbeeld van debiel-links. Dank u.
@Zoloft | 11-11-19 | 23:46:
Ach ja, bij gebrek aan argumentatie de ander wegzetten als debiel-links. Ik kan me er tenminste nog op beroepen die krant daadwerkelijk gelezen te hebben vooraleer ik een mening geef over de NRC. Maar goed, ik ben begonnen met "dom-rechts" te zeggen.
Je "denkt" dat het toeval is dat uitgerekend die foto erbij staat?
@Diotima | 11-11-19 | 23:50:
U heeft een krant gelezen? Hulde, werkelijk hulde. En uw andere argumenten zijn?
@Gulliver | 11-11-19 | 23:52:
Ja, zo'n journalist heeft gewoon een plaatje nodig en bedenkt dan dat het zowel grappig als relevant is om er eentje met een kletterende straal pis te plaatsen. Daar zit helemaal geen politiek achter om de boeren zwart te maken. Het artikel gaat immers over mogelijke oplossingen voor boeren om iets tegen de ammoniak uit pis te doen. Niks zwartmaken dus. Je moet niet alleen de stukje op GS lezen, maar ook de bron he?
@Diotima | 12-11-19 | 00:01:
"Ja, zo'n journalist heeft gewoon een plaatje nodig en bedenkt dan dat het zowel grappig als relevant is om er eentje met een kletterende straal pis te plaatsen. Daar zit helemaal geen politiek achter om de boeren zwart te maken. "
Waarom dan geen plaatje uit een Hollandse stal? De werkelijke situatie waar het onderwerp over gaat. Of zijn die niet beschikbaar bij de bekende beeldbanken?
Diotima,
Als uw bewering klopt, dat het artikel alleen online te zien zou zijn, dan is het met de NRC nog slechter gesteld dan ik al veronderstelde, want:
blijkbaar beschikt het NRC dan niet over het fatsoen te rectificeren en de foute foto te vervangen door een correcte!
(voordeel van online versie)
@Diotima | 12-11-19 | 00:01: Het is niet de eerste keer dat de NSB een verkeerde foto plaats. Het zal best ook gemakzucht zijn, dat ontslaat de klikker niet van de verantwoordelijkheid feitelijke juiste informatie te leveren. het was tevoren duidelijk waar de foto genomen was. Dan had er bij moeten staan dat het in de rimboe was.
Mij maakt het niet zoveel uit wat voor plaatje ze erbij zetten. Waar wel altijd al mijn stekels van recht overeind gaan staan is dat media, of dat nu televisie is of kranten zijn proberen met nieuws de opinie te beïnvloeden. Dat kan wel maar vermeld dat dan ook. Helaas profileren veel media zich nog steeds als onpartijdig en onbevooroordeeld.
Niets is minder waar.
Ik verwacht van het NOS journaal geen mening maar alleen een weergave van het nieuws. En zeker geen filmpjes waarin geknipt is of een presentator die blij kijkt als hij het over Rutte/Asscher/Pechtold heeft en boos kijkt als hij het over Wilders/Baudet/Marijnissen heeft.
Kortom geef me nieuws maar geen meningen en probeer me niet te beïnvloeden.
Wel natuurlijk als iemand een opinie schrijft, dan weet je dat zo een column een zienswijze is van de columnist op bepaalde zaken.
Hier probeert het NRC de opinie te beïnvloeden door middel van het plaatsen van een tamelijk onfrisse foto.
Kranten moeten niet sturen maar nieuws brengen.
De NOS moet niet sturen maar nieuws brengen.
En voor mensen die het nodig hebben om gestuurd te worden dan zijn er altijd nog de talkshows maar dan nog verwacht ik een neutrale presentator.
Die zijn er helaas niet.
Rechts, links, allemaal halen ze datgene uit het nieuws wat in hun wereldbeeld past. Het is de taak van de media dus om dat nieuws neutraal te brengen.
Mijn punt is wel gemaakt. Naïviteit kent geen tijd.
Gezien de media in Nederland onvoldoende houvast heeft aan de veestallen alom hier in den lande,wijkt men bij voorkeur uit naar het buitenland voor hetze met foto s over dierwelzijn etc omdat de buitenlandse foto s de zaak beter framen dan het krantjev hij j
Spijkers op laag water zoeken en je komt met vermeende humor aanzetten, nice try though.
U leest nog de papieren krant? Opmerkelijk.... papier is niet alleen belastend voor het milieu maar bevat ook per definitie oud nieuws. ( en in het geval van NRC nog fake ook)
Het FD heeft wat dat laatste betreft overigens humor.... Hun papier heeft al voor het drukken de kleur van oud papier.
Slijpsteen van de geest of was dat zo'n ander vod. Bij sommige kun je er al niet veel vanaf schaven zeg maar.
Ah, nrc lezert. En? Alles goed? Zo te lezen nogal een probleem met het verschil tussen nieuws, feit en mening daar bij de krant. Dom rechts is bij uitstek een frame zonder schilderij. En spijkers op laag water zoek je met een magneet. Weet jij veel.
@Aap Noot Miesje | 12-11-19 | 06:46: vandaar punthoofd.
Sommige mensen kunnen het niet laten om zichzelf als de mensheid hatende Joper weg te zetten door over dom rechts te beginnen.
@Zapata10 | 12-11-19 | 00:27: Zo! Eindelijk iemand die weet hoe het eigenlijk zou moten zijn.
@ristretto | 12-11-19 | 07:10:
Plausibel.
@Zoloft | 12-11-19 | 00:06:
Gemakzucht. Hopla, beeldbank, plaatje. Journalisten zijn best druk namelijk. Het artikel gaat over ammoniak uit koeienpis. Dan kan je eender welke zeikende koe waar ook ter wereld afbeelden me dunkt. De suggestie dat dit een Nederlandse koe zou moeten zijn zit tussen jouw oren.
@Diotima | 12-11-19 | 09:51:
We hebben hier prachtige gereguleerde kastjes en glanzende shit, nette stallen. No we want pissing cow, cheap dirty pissing cow.
Foto is te koop op 123rf.com voor het schamele bedrag van $ 0,70. En maar verbaasd zijn dat het slecht gaat met de Nl persfotografie. Laat wel zien hoe de NRC denkt over fotografen.
Alles wat hier wordt gesloten, wordt over de grens op gestart. Zinloos !!
Zo halen wij wel onze richtlijnen, richting nobele doelen, zij het over 11jaar.
@Shareholder II | 12-11-19 | 00:17:
Nee want dan waait het weer terug en overschrijd dan weer de compleet arbitrale normen van iets ergens.
@Shareholder II | 12-11-19 | 00:17: nee hoor. Wij zijn eerder armer, want veel geld weggegooid.
SGP ers hebben vaak de TV op hun slaapkamer staan zodat de dominee niet zien dat ze er eentje hebben. Groen linksers eten daar hun biefstukje op.
Ik kom van het land opgegroeid u kent het wel boerderij ik kan u een ding verklappen de boeren houden van hun vee en natuurlijk zit er wel eens slechte boer bij maar 99% is super voor het veel .daarom kan ik pis link worden van die linkse leugenaars .de ruige mest is nodig voor het gras te laten groeien of voor de maïs die de koeien weer opeten zo is de cirkel weer rond de .maar linksen mensen wonen in de stad en denken iets te kunnen weten dwaase zombies. Achterlijke hippies
Gaat het wel helemaal goed met u?
Och laat ze toch alles weten, ze kunnen namelijk niks nuttigs.
Het belangrijkste is om je er totaal niks van aan te trekken en ze in hun waandenkbeelden van superioriteit te laten.
Kom kom boertje. Rustig aan mien jong.
Leuk voor Getty Images en dreamstime die vervalsingen onder een foto.
Plas en poep niet mengen... Ik weet niet welke koe-fluisteraar het NRC hiervoor wil meebrengen, maar persoonlijk zie ik koeien nog niet naar een apart toilet lopen voor een specifieke boodschap. Wat ik mij vooral afvraag is hoeveel Amsterdammers denken dat het getoonde tafereel ergens in Friesland aangetroffen kan worden en of Nynke de Jong er daar een van is.
Zet koeien in de wei. 9 van de 10 keer plassen en poepen ze niet op dezelfde plaats. Zet koeien in de stal. 9 van de 10 keer plassen en poepen ze op dezelfde plek.
@Bauchschmertzen | 11-11-19 | 23:31: Een koe graast niet graag in haar eigen uitwerpselen, dus dat is vrij logisch. In de stal is dit niet van toepassing omdat A) de koe zelden tot nooit met haar kont richting het gangpad staat waar het droogvoer wordt gedeponeerd en B) de uitwerpselen door de vloer van de stal in de onderliggende gierkelder wegvloeien en wat daar eventueel nog van achterblijft door een veegrobot alsnog in de gaten in de vloer wordt gewerkt. Koeien worden in de stal dusdanig in de watten gelegd dat je ze letterlijk naar buiten moet jagen om ze de wei in te krijgen.
Nynke de Jong komt uit een dorp net boven Sneek. Die zal echt wel een stal van binnen hebben bekeken.
@BigKnor | 12-11-19 | 07:19: Precies, dat dus. Nu nog een heel klein beetje verder denken.
NL heeft de beste productiemethodes van de wereld ontwikkeld. Hoogefficient en zeer rendabel. De strengste regels m.b.t. dierenwelzijn, antibiotica (i.t.t. de VS!!) en feitelijk het minst vervuilend als je eindresultaat gericht kijkt. Dat geldt voor landbouwproducten en veeteelt. Oost Europa is enorm gematst en heeft nog twee jaar de tijd om de gestelde regels in te voeren maar gaat dat niet redden. NL wordt enorm benadeeld. De beste boeren ter wereld moeten dit, moeten zus en zo, krijgen boetes terwijl andere landen de regelgevingen met voeten treden.
Dichtbevolkt ja en toch de tweede exporteur ter wereld waardoor NL tekorten aanvult voor landen die of qua bodemgesteldheid of qua achterblijvende technologieën op achterstand staan en ons echt nodig hebben. Denk aan China met zijn melktekorten. Toch is een krant als NRC hiervoor ziende blind en horende doof. Boeren zijn in hun ogen milieuvijand nummer 1 en daarom staatsvijand nummer 1. Boeren houden mensen in leven, werken keihard en verdienen alle lof i.p.v. hoon en boetes, tegenwerking en ondankbaarheid. Landen die enorm achterlopen t.o.v. onze manier van produceren en straks extra aan de bak moeten als NL minder gaat produceren, zullen enorme milieuproblemen veroorzaken. Willen ze DAT bij het NRC? Meer milieu-ellende elders zodat wij onze quota halen? Milieu en klimaat stoppen niet bij de grens. Hoe dom kun je zijn als krant of ministerie?
U veronderstelt bij vergissing dat onze politici realisten zijn.
Noch krant, noch ambtenaren van welk ministerie dan ook hebben interesse in realiteit. Enige doel voor krant is oplage verhogen, clicks verzamelen. Enig doel voor ambtenaren is pensioen halen en uit de wind blijven.
Ik vind Uw schrijfsels steeds interessanter, groeten.
Het blijft verbazingwekkend dat het ondanks de overheid blijft functioneren. Nou ja, zo af en toe op de trekker naar Den Haag. De volgende keer de pollers eruit en het torentje in.
Dank u wel, ik sluit me geheel bij uw reaguursels aan.
Nou, niet zo dom als jij, zoveel kan ik wel over het antwoord verklappen.
@Shareholder II | 12-11-19 | 00:33:
Als ik om het antwoord vraag, ga je dan in je handen klappen?
@Shareholder II | 12-11-19 | 00:33: Ad incitas redactus? Abyssus abyssum invocat…!
Hoeren voor boeren.
Oekraniene? Waar ligt dat?
@HaagsHaram | 11-11-19 | 23:43: Waar heeft u het over? 'Oekraniene' staat niet in het reaguursel. Wel komt 'oekraniene' voor, maar dat is duidelijk een tikfout.
Als we zo gaan beginnen lust ik er ook wel een paar.
Maar waar vind ik in Oekraïne dan de oude blauwe zeeklei? Langs de oevers van de Dnjepr? Langs de Zwarte Zee?
Een provinciaal schrikt niet van poepende beesten en een Amsterdammer ook niet. Om Verschillende redenen, maar toch..
Niet alleen mest IN de NRC, maar ook AAN de NRC. Als het rolletje leeg is, is het een prima alternatief. Niet gaan lezen, maar je hol ermee ontdoen van stikstofhoudend residu is eigenlijk het enige wat je ermee kunt.
Je krijgt er alleen wel een roetvegen reet van.
Het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit.
Dat is een waarheid als een koe.
Als die geit dat had geweten, had ze een emmer vol gescheten.
Er zijn robots die mest opslurpen.
en.wikipedia.org/wiki/Bender_(Futuram...
Hij is er alleen niet trots op.
Artikeltje schrijven. Oh, we hebben geen foto, even googelen. Kijk nou, past die foto niet mooi in het beschreven plaatje? Zoiets? Manmanman....
Als je met Google op koeienstal zoekt kom je alleen maar keurige moderne stallen tegen. Hier heeft iemand heel erg zijn best gedaan om een stemmingmakend plaatje te vinden.
@Gulliver | 11-11-19 | 23:36:
Nog erger dan ik dacht dus! Stemmig plaatje gezocht.
Koeien?
Ik dacht een foto van het damestoilet van het kabinet.
Er is daar maar een toilet, genderneutraal, dat wel. Opmerkelijk trouwens dat de linkse jankers met de gevaarlijke rechtse mensen op dezelfde toiletpot durven plaats te nemen. Het gouden laagje deugisme zou zomaar af kunnen slijten.
Gewichtige zaken. Wat ik je brom.
Vele kleintjes maken ook 1 grote. Geenstijl heeft groot gelijk om de kleine falsificaties (die ongemerkt blijven hangen bij de schapen) ook te belichten.
@A.I. van Dee | 11-11-19 | 22:52: nee joh, het is gewoon voer voor het klapvee. En dat is in deze context dan wel weer geinig...
@beldewouten | 11-11-19 | 22:54:
Which is downplaying, ik evalueer dat nap nog steeds.
Wanneer het staatsnieuws zo fake is, dan zullen de alarmerende rapporten waarin staat wat de staat wil horen dat ook zijn.
Het zijn zulke volksoplichters, de globalisten. Onze gevaarlijkste vijanden.
De boer is tot volksvijand nummer een gebombardeerd. Als we allemaal vegan zouden eten dan waren er helemaal geen koeien en varkens nodig en konden we weer huizen bouwen.
Resumerend kun je zeggen dat de vleeseters er schuldig aan zijn dat de woningzoekenden geen huis kunnen vinden.
zonder woningzoekenden is er geen woningnood. De import van 100.000 pax per jaar is een hobby die we ons niet kunnen veroorloven.
Ja, gelukkig zijn de inmiddels meer dan twee miljoen kansenmensen ook allemaal ere-vegans. Zij eten namelijk schaapie en schaapie eten gras.
Als we allemaal vegan zouden worden, kunnen we nog steeds geen huizen bouwen. Het grootste deel van het vlees in NL wordt geëxporteerd. We importeren soja, exporteren het vlees en de troep blijft hier in NL achter en moet op kosten van de belastingbetaler worden opgeruimd. Waarom niet door de boeren, zij noemen zichzelf toch ondernemers?
@* Il Principe * | 11-11-19 | 22:49:
Welke troep? En wat betaalt de belastingbetaler aan het opruimen daarvan? Bij mijn weten moet een boer zelf de lasten dragen voor luchtfilters in de stallen, mestsilo’s, mesttransporten, injectie-apparatuur en de tijd en moeite voor het bijhouden van de mest- en ammoniakboekhouding die van staatswege verplicht is. Wat betaalt de belastingbetaler in dat proces? Helemaal niks.
@Glasgow Argus | 11-11-19 | 22:46: en vergeet niet dat van de getrouwden 33% uit elkaar gaan en dat Nederland ongeveer koploper single huishouden is.
Maw.. met een beetje slimme wetgeving zijn zo 1,5 miljoen huizen vrij te maken.
@Stormageddon | 11-11-19 | 22:57:
De belastingbetaler ziet een landschap dat steeds meer een monocultuur wordt, diersoorten die verdwijnen. Kortom de gevolgen van de stikstof die achterblijft in NL nadat de boer de stikstof in de vorm van soja importeert en het vlees exporteert.
NL is te klein om alles te willen, als ik in de mijn achtertuin een fabriek neerzet krijg ik ook gezeik. 75% van het NL vlees wordt exporteert. Dat mag wel wat minder.
@* Il Principe * | 11-11-19 | 23:09: Kleine correctie. Koeien leveren zuivel en dat exporteren we. Wij importeren rundvlees, omdat we daar te weinig zelf van produceren. Daarentegen wordt ongeveer 80% van onze varken en kipproductie geëxporteerd.
@* Il Principe * | 11-11-19 | 23:09:
Wahahaha,de Nederlandse natuur is behoorlijk divers hoor. Daar hebben we 40 jaar aan gewerkt.
@* Il Principe * | 11-11-19 | 23:09:
Dat is geen antwoord op de vraag “welke troep?” en “wat betaalt de belastingbetaler aan het opruimen ervan?”.
Geen troep, en de belastingbetaler betaalt niks. Nog even afgezien dat het Nedelandse landschap diverser is dan ooit tevoren. Er is helemaal geen monocultuur in landschap en er zijn meer planten- en diersoorten in ons landschap dan 200 jaar geleden.
Ik kijk ook wel eens naar foto's uit Thailand.
een moderne boer laat zijn koeien op een exemplaar van NRC Handelsblad schijten. Dat is ook de enige reden dat de krant nog enig oplage heeft.
Bij schapen is die hond al vervangen door de zaterdageditie van het nrc.
Tja ik ken deze stal, het is de superstal bij ons op de hoek van boer piet, ik ga er altijd melk kopen. Hij levert ook aan de Lidl en Aldi. Hij heeft ernaast ook nog zo een gelijk grote superstal voor varkens, die verkoopt hij allemaal aan iran.
( Tja als minus en minus plus is moet nepnieuws en nepnieuws toch ook neutraal zijn).
Ik woon letterlijk op 200 meter van de Duitse grens.
Maar gelukkig waait het vanuit Duitsland niet over.
U bent een scheeftanker. Het is een kwestie van tijd of de grensbewoners worden extra aangeslagen.
@Ruud Hazes56616330 | 11-11-19 | 22:47: ehh.. Er is een Europese interne vrije markt hoor..
@Ruud Hazes56616330 | 11-11-19 | 22:47: ik tank werkelijk waar nooit over de grens.
Haal er wel eens bier en op zondag Duitse broodjes.
40 jaar geleden zag ik zo'n stal bij een heel klein boertje die nog met paard en wagen werkte. Met de skup in de grubbe de mest verwijderen, hij liep toen al 20 jaar achter.
Och, we zijn dit al 25 jaar gewend dat de media en dierenactivisten (zijn hetzelfde) foto's en beelden uit het buitenland gebruiken of van overvolle stallen tijdens de varkenspest.
www.krantaanbiedingen.nl/nrc/abonneme...
www.abonnementenopzeggen.nl/nrc-hande...
www.krantaanbiedingen.nl/nrc/abonneme...
Foto is genomen op het eiland Koe Samui.
Kijk aan het einde iedere werkdag eens op jensen punt nl.
Aflevering van vandaag gaat over waarom Rutte niets doet.
Jawel prima kanaal zeker de moeite om daar eens lid van te worden
Beetje geoxideerd
Wat? Jensen terug na een week vakantie.
Wat is het verschil tussen een Jesse Klaver en een koe?
De intelligente blik van de koe
Liegt niet tijdens het afdraaien van zijn reportoire.
Een koe is rendabel.
Het zou mooi zijn als we een heel eloquent antwoord van Klara krijgen nog.
Een koe kan wel nadenken?
Owww, daar had Sigrid Kaag over met haar nepnieuws!
Juiste partij verkeerde bewindspersoon.
Kwalitatief past deze foto al helemaal niet bij Getty Images: Links is het wit onprofessioneel overbelicht. Maar wat nog meer uit deze luie graaierij bij Dreamstime spreekt: de NRC journalisten hebben geen contact meer met de gewone leefwereld van gewone mensen. Stel dat iemand op de NRC redactie zou voorstellen om bij gebrek aan een koeienfoto eens een gewone Nederlandse koeienboer op te bellen en hem te verzoeken om met z'n smartphone enkele shots naar NRC te sturen. 1) De fotokwaliteit kan haast niet slechter zijn dan wat NRC nu afdrukt. 2) Je bent verzekerd van een 100% Nederlandse koeienstal. Maar nee, bij NRC zijn ze daar te asperger voor: bellen met een echte boer? Ook de tekst is verzonnen door de incrowd voor de incrowd. Gelijkhebberig arroganderig als de partij van Arrogander.
Mag Tai tai nog wel?
Mai Tai mag wel.
youtu.be/DFlWcbDeOso
History...
@Ruimedenker | 11-11-19 | 22:25: Ik dacht aan een andere, Mai Thai.
@Ruimedenker | 11-11-19 | 22:25:
Good old times.
@Ruimedenker | 11-11-19 | 22:25:
https://m.youtube.com/watch?v=ZJ_uT2fQNQ4
Overduidelijk een stal in de tropen. Helemaal open, fel licht en natuurlijk de rest van wat je aan krakkemikkigheid ziet. Maar dat zal dat f*cking foto redacteurtje van dat vod niet opvallen.
Vandaar het enorme stikstof probleem in India
Weer een reden om de NRC telefoondozen eens te bellen om zeker te zijn dat het proefabonnement echt afgelopen is. Het lijkt de Volkskrant wel, ook zo'n kudtkrant.
We gaan dus niet alle putten dempen want veeteelt moet worden afgebouwd.
@Feynman | 11-11-19 | 22:10 | reageer
Wat zijn de verzinsels? De Nederlandse landbouw stoot schrikbarend veel stikstof uit, dankzij dramatisch landbouwbeleid van vooral CDA en VVD, die alle problemen voor zich uit hebben geschoven.
Hoi Gerrit!
Stikstof emissie daalt al 30 jaar , ook voor de landbouw. www.rivm.nl/sites/default/files/2019-...
Met lucht om je heen dat voor 78% uit stikstof bestaat lijkt me dat een wereldgroot probleem. Welke problemen hebben ze precies voor zich uitgeschoven? Kunt u dat concreet maken?
@Frau Merkel | 11-11-19 | 22:26: 't Gaat om de verbindingen van stikstof (N) met zuurstof O (NOx stikstof dioxiden) en waterstof H (NH... ammoniak)
@Frau Merkel | 11-11-19 | 22:26: Wij hebben het natuurlijk over de stikstofoxiden en de ammoniak hier. De natuur heeft het niet best de laatste jaren, en dat komt grotendeels hierdoor. Daarnaast zijn de stikstofoxiden slecht voor de mensen. Wij produceren belachelijk veel in onze landbouw, omdat de boeren te weinig krijgen voor hun producten. Van de schaalvergroting zijn de boeren nauwelijks beter geworden, in tegenstelling tot bedrijven als Rabobank en FrieslandCampina. Het is volslagen zinsloos dat een land als Nederland zo veel voedsel exporteert, en dit is gefaciliteerd door met name het CDA.
@Zwizalletju | 11-11-19 | 22:33: Is er al iemand over lachgas begonnen? Dat is N2O.
@Zwizalletju | 11-11-19 | 22:21: Dus?
De Nederlandse landbouw stoot ammoniak uit, maar dat is niet veel. Stikstof is geen enkel probleem want lucht bestaat voor 80% uit stikstof.
Ga eerst eens je definities boven het niveau van een VMBOer met leerachterstand brengen voordat je dat ‘gebruikt’ in discussies en kom dan ook nog met feiten die kloppen.
Amoniakuitstoot van de landbouw daalt al jaren terwijl de veeteelt al jaren groeit.. dus het geleid is gewoon goed. Dat de meeste Nederlanders te stupide zijn om deze feiten te begrijpen is geen excuus. De feiten zijn gewoon hard. Er is geen probleem.
Vooral dat met volledige willekeurige regels andere vervuilers buiten beschouwing worden gelaten. Dat is een scheve en verzonnen vorm van boekhouden.
@DeWeerman | 11-11-19 | 22:38: lul niet zo dom.
Ammoniak is een meststof. Zonder (extra) van dit soort stikstofverbindingen was grootschalige akkerbouw niet eens meer efficiënt genoeg om de wereldbevolking te voeden. Al sinds 1920 niet meer. Het wordt gewoon opgenomen door planten en die groeien daardoor sneller en krijgen voedselwaarde.
Het ‘probleem’ zit hem in dat bepaalde planten daardoor te snel groeien in gebieden waar je die planten niet wil hebben, omdat het ‘natuur’ is., en dat is nu juist de kolder.. dat zijn geen natuurgebieden, maar cultuurgebieden die gewoon onderhouden worden en ooit gedefinieerd en aangelegd zijn. Dus dan die je dat ook met die planten die je daar niet wil hebben, die haal je weg.
@Epistulae_Morales | 11-11-19 | 23:21: Over het nut van kunstmest twist niemand. De consequentie van onze overproductie is een grove achteruitgang van de biodiversiteit. U vindt dit niet erg, ik vind het een zorgwekkende situatie. Insecten zijn van levensbelang voor landbouw en natuur, en er zijn er steeds minder van.
@Feynman | 11-11-19 | 23:11: De landbouw stoot verreweg het meeste uit. Overigens vind ik dat niet de schuld van de boeren, maar van de politiek.
@Epistulae_Morales | 11-11-19 | 23:21:
Heidevelden waren ooit het resultaat van uitputting van zandgronden door boeren. Als heide teruggroeit komt er weer een strooisel laag en word de grond vruchtbaarder. Uiteindelijk zal de heide dan ook weer verdwijnen door pioniers bos(dennen,berken en dat soort spul) en uiteindelijk zal ook dat bos verdwijnen in een succesiebos van waarscheinlijk eik of beuk. Niets doen is natuurlijk. Maar we hebben bepaald dat heidevelden in Nederland thuishoren en dus plaggen we dat het een lieve lust is. LLaten we schapen grazen en kappen we vliegdennen en andere bomen.Allemaal menselijk ingrijpen. Maar stikstof door de mens,DAT tast de natuur aan. Juist,.......
@DeWeerman | 11-11-19 | 23:33: Rijke gronden zijn niet arm in biodiversiteit,in tegendeel.
@DeWeerman | 11-11-19 | 22:48: Dus wat ?
@DeWeerman | 11-11-19 | 23:36: Wat en waar is het probleem. Ik zie het niet. Concrete voorbeelden graag. En dan niet over de kunst heide beginnen.
Die conclusie rust op gemanipuleerde gegevens.
Dus onze frequent flyer gaat niet meer naar Thailand want daar wordt het voedsel stikstof onvriendelijk geproduceerd. Oke.
Wel mooie stemmingmakerij, maar ook gelijk de oplossing een plasrobot. Die wijven moeten de hele dag door pissen, dus hoop dat de robot een high-performance accu krijgt!
Wacht ff.... kerels pissen paar x daags, wijven zeiken de hele dag door...
Gelukkig melkkoeien. Voor vlees zijn ze te Thai.
Zonder GeenStijl, Twitter en een páár (andere) media en personen die niet in het keurslijf van de MSM zitten, zou een mens zich hier zo langzamerhand toch echt in China wanen. Het is uitermate zorgwekkend hoe de zogenaamde vrije pers zich voor allerlei karretjes laat spannen. En nóg zorgwekkender hoe het gros van de bevolking alles maar voor zoete koek slikt.
Ben naast een boerderij opgegroeid en ik kan je vertellen stallen zien er in Nederland anders uit
Sliep je in een kribbe?
Ik ben in veel landen geweest en heb veel boerderijen gezien.
De boerenbedrijven in Nederland zijn veruit het meest modern, professioneel en hygiënisch. Zo'n foto als hierboven zul je nergens aantreffen in Nederland.
@keestelpro | 11-11-19 | 22:48: Nou..... de laatste 20 jaar misschien niet maar in mijn jeugd ( al wel een tijdje terug) was een boer met 30-40 koeien op stal een heel normaal verschijnsel. Nogal ernstig dat de NRC boys niet even de moeite namen om zelf een hedendaagse boerderij te bezoeken en te praten met de boer zelf, foto maken van de werkelijke omstandigheden ook en daar een eerlijk verhaal over te schrijven. Dit riekt naar riooljournalistiek.
NRC Fakenews!
Waarom hebben wij koeien nodig dan.
Melk komt uit de supermarkt en vlees ook, dus!
Chocolademelk en dubbelvla?
Die foto is op de redactie van NRC genomen.
Dat kan niet, zoveel zwart zie je daar niet.
@Julianalaan | 11-11-19 | 22:26: De bagger klots daar anders ook over de plinten.
hahaha dit is ,1.idd niet hoe een NEDERlandse stal eruit ziet .en 2.de hoernalist in kwestie heeft met 99 prct zekerheid nog nooit een koe in het echt gezien, behalve van het plaatje van een melk of vla pak . zowieso moet je niet bij het nrc te zijn voor enige kennis van zaken (denken ze zelf anders over )slijpsteen voor de geest... ja in de zin van afbrokkelen dan klopt t
Ik word zo moooeee van het geherkauw van valse feiten wat klimaatdrammers als strohalm gebruiken
Ze moeten kranten verbieden giftige inkt co2 die door verbranding vrijkomt het rondbrengen van die smerige fake news kranten kost tonnen aan co2 vieze fabriek waar het gedrukt wordt . En dan heb ik het niet eens over al die arme bomen die tot grote rollen papier worden gemaakt en heen en weer worden gereden bah!! Zo veel uitstoot daar kunnen boeren niet aan tippen
Kip is probleem
Koe is probleem
Varken is probleem
Mens met dezelfde uitscheiding en uitstoot is geen probleem
Vliegtuig boven 914 meter telt niet mee, geen probleem
Dezelfde uitstoot in België of Duitsland is geen probleem. Only in NL.
De Nederlandse landbouw wordt met verzinsels kapotgemaakt, ons vlees komt straks van vlak over de grens. Minder diervriendelijk, minder milieuvriendelijk, maar gelukkig wel iets goedkoper. Het spit draait gewoon door.
Rutte, GL, D66 en de rest van de tiefes zooi in den Haag is het probleem. Netter kan ik het niet formuleren.
Al die rare boeren staan het stadspark Nederland in de weg, want dat moet het worden van Rob D666 Jetten. Heel Nederland moet er volgens Robbie komen te zien als Berlijn. 1 grote stad met een heleboel park eromheen (om te cruisen). Waar het voedsel en de energie vandaan moet komen heeft ‘ie nog niet over nagedacht.
Ik voorspel je dat topboeren uit Nederland zullen vertrekken. De vraag blijft dan over: Wat hou je over?
Uit Nieuwe oogst 4 maart 2019: Stieneke en Boudewijn IJdema liepen met hun melkveebedrijf in het Friese Blesdijke tegen de grenzen van de groei aan. En daarom besloten ze in 2014 een nieuwe start te maken in Denemarken. Een stap waar ze geen dag spijt van hebben gehad.
Zonder bronvermelding kon je al weten dat deze dames niet in een Nederlandse stal staan.
Dit nieuws is goorder dan een koeienvlaai, gemengd met pis.
Was ik vanochtend vroeg in Haarlem, zie ik in de trein terug naar huis de trekkers over de Randweg naar het stadhuis opstomen. Iets meer tegenwoordigheid van geest en ik had die hele happening op de Grote Markt live meegemaakt.
Heb ik weer.
Het was in de hout niet op de markt.
@schoon-schip-maken | 11-11-19 | 22:11: Gelukkig, scheelt me weer een complex :-) Plus dat ik uiteraard mijn provincie dus echt werkelijk niet onder Friesland geschaard wil zien.
Over mijn lijk. Een beetje sneue kozplijders tegenhouden is tot daar aan toe. Maar die quasi-Nederlanders met dat rare brabbeltaaltje ons voormalige wereldveroveraars laten inlijven?
Dan ben je wel een hele rare boer wat mij betreft.
In Tibet hebben ze veel problemen met ammoniyak.
Hahaha en nog een.
Plas en poep niet mengen, ok hier gaan we.
Hoe doen ze dat bij de rioolwaterzuivering?
@Mr_Natural | 11-11-19 | 22:05:
Dat is het volgende waarvoor we moeten lappen, wollah.
What about anale sex met een kip?
Dan wordt het icm zaad wel een heel exclusieve mix.
@schoon-schip-maken | 11-11-19 | 22:07:
Raar schip maar wel schoon.
@schoon-schip-maken | 11-11-19 | 22:07:
Kip heeft altijd anale seks en tegelijkertijd urethrale en vaginale. De hanen schijnen zo'n cloaca wel lekker te vinden, maar de uitscheiding van ammoniak is natuurlijk enorm.
@wijsvinger | 11-11-19 | 22:19:
Deze site echt. Wat je hier leert vergeet je nooit meer.
@wijsvinger | 11-11-19 | 22:19:
Cloaca betekent dan ook riool in het Latijn.
Eet smakelijk met je volgende gebraden kippetje.
@schoon-schip-maken | 11-11-19 | 22:27:
Kipfilet? De rest is al teveel gehannes voor d'n dees, en vaak heb ik liever echt vlees en kippensoep np denk want ook die laat ik aanbranden.
@schoon-schip-maken | 11-11-19 | 22:27: En wat te denken van de cloaca maxima in Rome
Hoe wordt die stikstof toestand eigenlijk gemeten.
Je mag hopen op basis van aantal inwoners en aantal stuks vee of zoiets en niet op oppervlakte van Nederland, dat zou belachelijk zijn.
Hoe is het met de stikstof toestand in Thailand?
Door middel van de linkse nattevingerwerk methode.
@Is dit nog nieuws? | 11-11-19 | 22:05: Daar hebben ze in dat land nog geen woord voor... Wordt dus ook niet als een probleem gezien.
Alles om de boeren zwart te maken.
Bouwgrond nodig voor de instroom van nieuwe apothekers.
Zwarte boeren, klaver yassar, het is een puzzel.
@Mr_Natural | 11-11-19 | 22:04:
Klaver yasser. Nice one!
@Deksmaat | 11-11-19 | 22:10:
Zo simpel, beeldschoon idd.
Wordt de NRC tegenwoordig in de Pompekliniek gemaakt?
Dan zouden ze tenminste nog een excuus hebben.
Hebben we nou die koeien wel het land uitgezet? Dubbele paspoorten zeker.
Je kan zo zien dat het geen Nederlandse stal is overigens.
Hoe dan? De meeste Nederlanders nemen dit voor zoete koek aan.
@Is dit nog nieuws? | 11-11-19 | 22:04: mijn vrienden uit Amsterdam denken dat ik zo woon hier in de Achterhoek.
Jesuistrekker.
Je bent een rukker? Begrijp ik het nu goed ;)
@Twisted_Faith | 11-11-19 | 22:30:
Ik maak hier ook geen geheim van.
@Aap Noot Miesje | 11-11-19 | 22:38: U reduceert de kans op prostaat kanker, altijd goed bezig toch? :)
@Twisted_Faith | 11-11-19 | 22:46:
Dit is een soort van veel leukere Quest! Bedoel ik eens een keer niet gamen.
@Twisted_Faith | 11-11-19 | 22:46:
En kappen met u, ik sla de kassadames bij de derde keer meneer. Dat is een grapje, slaande beweging meer.
@Aap Noot Miesje | 11-11-19 | 23:15: Haha ! okay okay, geen u en meneer meer. Challenge accepted!
Groen neoliberaal beleid en we komen straks met zijn allen om van de honger behalve de (economische) bovenklasse.
Snif
https://m.youtube.com/watch?v=qIAY4A6Y65c
"Een wereld zonder bedreigde dieren" Huh?
Wil WNF bedreigde dieren uitroeien?
@keestelpro | 11-11-19 | 22:40:
Die Vajèn kan wel zingen hè.
@RickyLaRue | 11-11-19 | 22:49:
Dat wel ja. Mooi.
Kwestie van opvoeden , een kind niet leren dat een boer onder het eten niet onbeschofd is
Geenstijl, TPO, JDReport, Niburu, dat zijn de bronnen voor echt nieuws
Anunnakis in je broekje.
Follow the Money, Elsevier. Ook niet onaardig.
@Deksmaat | 11-11-19 | 22:09:
Elsevier is MSM, FTM is een goeie.
@Moeki de Meeuw | 11-11-19 | 22:04:
Wat ik in mijn broek heb, gaat u niets aan.
@kapotte_stofzuiger | 11-11-19 | 22:38:
Dan moeten we raden en zet ik in op een paar sokken om het geheel wat meer body te geven.
@Aap Noot Miesje | 11-11-19 | 22:44:
Met zowel slang als stang is niets mis.
@kapotte_stofzuiger | 11-11-19 | 23:58:
Lol
Ik haat echt nieuws.
Diens brood men eet diens stront men vreet.
2019; Living the lie!
Alles wordt ranzig. Nederland verranzigt. Bah.
Ik bedoel hier dus niet de boeren mee he. Laat dit gezegd zijn. Geen idee waarom die nu de gebeten hond zijn, maar zij werken aan alles mee tot het punt dat ze niet meer kunnen.
@Deksmaat | 11-11-19 | 22:31: zeker, framen en “fakenews” beeldvorming. Als het maar deugt, dan mag het wel.
Feiten zijn zo ouderwets.
Vandaag Volksstrontkrant; rechts radicaliserende, met vlag zwaaiende Friezen tegen arme Zwarte Piethaters. Laten Friezen vandaag hun laatste abonnementen opzeggen.
Ja waar zijn die robots nou ?
Welke, Robocop?
@Aap Noot Miesje | 11-11-19 | 22:01:
Robokoe?
@kloopindeslootjijook | 11-11-19 | 22:05:
Boes?
Whats new??
REAGEER OOK