GSTV. Heel Holland remt voor stikstofcrisis
Ook uw voet moet van het gas af
Vandaag staan we nog even stil bij de stikstofcrisis. Want doorrijden mag niet meer van vrrrroempartij vvd. In ruil voor een lagere maximumsnelheid en autoloze zondagen, krijgen we helemaal niets terug. Allemaal vanwege het jarenlange stikstofgestuntel waar niemand (hallo Mark Rutte!) verantwoordelijkheid voor durft te nemen. Onze eigen kilometervreter Tom Staal gaat altijd vol gas. Of het nou zondag is, of gewoon een doodgewone dolle dinsdag in Den Haag.
Reaguursels
InloggenAutoloze zondag? Never nooit niet.. ik blijf rijden.
Die regering tieft maar lekker op.
Onder welke steen heeft Ronaldo gelegen? Hoezo gestuntel? Er is geen stikstofprobleem, no such thing. En voor zover wèl, heb je het met biotech zó opgelost. Beetje enzymen in de melk, ff uitzoeken in het lab hoe je raaigras eronder houdt enz. Kind doet de was, alleen politici en ambtenaren zijn doorgaans mutsen met een pretpakket op school.
De kerk moet ook dicht op zondag. Scheelt ook stookkosten. Als de mensen trouwens niet mogen rijden komen de mensen sowieso niet naar de kerk.
Wat ik nou zou willen weten: wat is eigenlijk de gemiddelde snelheid op de 130km/u wegen en hoeveel gaat deze gemiddeld naar beneden als je 100 of 120 moet rijden? Ik zie nl over het algemeen niet erg veel mensen daadwerkelijk 130 (of meer) rijden, en al helemaal niet tijdens de spits. Dus: iemand beschikking over deze meetgegevens? Hoeveel % vd bestuurders rijdt daadwerkelijk 130 en hoeveel 130+?
Ondertussen in Balsjiek:
m.hln.be/nieuws/binnenland/greenpeace...
Ah, dus dat doet Greenpeace met donaties.
Nou ja, d66 geeft het antwoord. Nederland is vol (gepropt). Op heel weinig oppervlakte doen we heel veel. Omdat C02 en stikstof geen rekening houdt met (lands-)grenzen kunnen we ook niemand meer toelaten. Grenzen dicht. We hebben een klimaatcrisis en mede dankzij het ruimhartige asiel- en immigratiebeleid zitten we nu met volle wegen, woningen tekort, te hoge CO2 en stikstofuitstoot.
Ik durf te wedden dat van ‘alles’ is bespreekbaar helemaal niets waar is.
Van alles is bespreekbaar maar de asielindustrie zal wel blijven draaien?
Het is me weer duidelijk. Den Haag heeft geen enkel benul van cijfers. Van de 150 kamerleden hebben slechts 9 een béta achtergrond waarvan er 3 technische bedrijfskunde hebben (en dis niet echt meetellen).
Nu beweren ze doodleuk dat in Duitsland de regels soepeler zijn omdat er minder mensen wonen. Echter gaat de norm over neerslag per hectare. Het doet er dus niet toe hoe dichtbevolkt een land is. In een natuurgebied in Duitsland mag per hectare meer neerkomen dan in Nederland. Daarnaast, de bevolkingsdichtheid in Nederland is minder dan 2 keer zo groot als die van Duitsland, de norm is hier echter vele malen strenger. Dus dat argument is gewoon grootse onzin.
Wakker gevliegtuigd om 03.00 hier in Lelystad , wat een kolere herrie. Wat kan het grote geld het ook schelen , het grote verderf Schiphol lapt alle regels aan de laars en jij en ik moeten langzamer rijden ? hahahahaha , meten met 2 maten en 1 van die maten is het uithollen van u en ik ,de pleps
Ipv het Malieveld een starbaan volzetten.....
75000 woningen per jaar. 30000-40000 "nieuwe mensen". Statushouders die nu al op een woning wachten. Het hele nieuwe woningbestand gaat op aan uitkeringtrekkende "nieuwe mensen" En u? Betalen en bek houden.
Dan pas deugt u. Tot die tijd dat u in aanmerking komt voor een huis blijft u maar lekker op uw zolderkamertje bij paps en mams zitten. Voordeel is dat u kunt blijven reageren zoals u gewend bent. Mooi toch.
Interessant , zou je dit willen uitleggen ?
Zolang er meer reaguurders reaguren op het topic betreffende die voetbalwedstrijd dan op dit topic..
Is NL fucked...
Niet helemaal waar natuurlijk. Dat wedstrijdje was een one-off, terwijl het stikstof, CO2 and whatnot gedoe de hele week doorgaat. Dus velen zijn zo onderhand wel milieumoe geworden en tikken alleen nog maar iets als ze weer eens echt het gevoel hebben dat zij nog de enigen zijn met wat verstand in dit krankzinnige land en het verarmde bloed weer eens onder hun nagels vandaan wordt getrokken. Wat een zin zeg, klaat 'em toch maar staan.
Enfin, die voetbalpot was een leuke afwisseling met natuurlijk veel kijkers, ergo veel reacties. Nacht verders.
Nederland levert toch een deel in van die 14% economie door de Brusselse kartelpartijenfans en de groenen, let maar op. En net over de grens profiteren ze er van. Zal Engeland opgelucht zijn 31 januari wanneer de EU-ketenen kunnen worden afgeschud.
Stikstof crises? Zit iedereen in plastic zakjes te ademhappen of zo..
Politieke … hoax (vul in) is bedacht is om af te leiden van ware problemen.
In 1973 hadden we nog geen 24-uurs economie. Nu wel. Je dochter wordt aangereden en je moet naar het ziekenhuis. Wat dan? Je moeder ligt op sterven en je wordt gebeld; u moet NU komen. Met de fiets? Na een drukke koopzondag moet het geld van de winkels worden opgehaald maar dat kan niet. Neem de inhoud van de kas maar mee naar huis. Wat een idiotie
koopzondagen gaan er dan ook uit, zelfde als levering van producten op maandagmorgen, want die kunnen zondags niet geladen worden, schiphol word een probleem want niemand kan iemand ophalen etc. Mag de politie , brandweer , ambulance dan wel met de auto rijden of komen die ook op de fiets naar het werk. Hoe gaat het met verkeer uit het buitenland? Komen die nederland ook niet in? (best vervelend als je van belgie naar duitsland moet? Het is niet uit te voeren
Standaard truck van politici: Willen snelheid terug naar 100, dat gaat gedoe geven. Roepen dus dat er ook een autoloze zondag komt. #ophef!! Vooruit, doen we die zondag niet, maar wel 100. Alle schapen blij.
Jongetje komt met bal onder de arm de kamer binnen. "Pap, weet je dat hele grote raam bij de tuin?"
"Wat, nee he?!!"
"nou, ik heb het wc-raampje ernaast stukgemaakt"
Vader geeft zoontje dikke knuffel. "Geeft niet joh"
Goed gezien,vvd pur sang.
Hoi ik wil gewoon schone lucht inademen en geen open haarden. Het is bijna 2020, geen 1960 meer. Toen was roken ook heel normaal.
=PyP=- | 06-11-19 | 00:09,
Zij zijn " krankejorium", het woord niet eens meer weergegeven( Google)....... zucht, misschien schrijf ik het wel verkeerd ?
Pas maar op. Schone lucht zit vol stikstof. Wel 80%.
@piloot47 | 06-11-19 | 00:17,
Ghehehe.
Steek nog een pypje op.
De generatie die opgroeide met kolenkachels, sigaretten op tafel, en de meest vervuilende industrie die je je maar voor kunt stellen, is de langst levende ooit.
Dus morgen sta je met je spandoek bij een biomassa centrale?
Houd toch op man met je paniekhazerij. De lucht is schoner dan ooit de afgelopen 150 jaar. Maar hoe schoner alles wordt hoe meer herrie er geschopt wordt. Trap er niet in.
Zeur niet zo, mafketel. De lucht is nog nooit zo schoon geweest als nu. Smelten maar aub.
Dus bouwen ze speciaal voor jou soort mensen energie centrales om naar mega openhaarden die Amerikaans pallet hout verstoken dat per schip word aangevoerd. In 1960 werd tenminste nog nuchter nagedacht over kernenergie.
Die Kees Verhoeven is dat het buitenechtelijke kind van die SGP-dominee?
Maar al je heel goed kijkt, dan zie je dat de Nederlandse natuur echt onder druk staat. Haha, geintje. Nederland heeft helemaal geen natuur. Alles is aangelegd, gecultiveerd en bijgeharkt. Dit gaat boemerangen: Flikker toch op met al die maffe regels om een paar provinciale parkjes nepnatuur te “redden”.
Het gaat niet eens over redden of acuut gevaar. Nederland is op zijn vingers getikt over de PROCEDURE waarmee vergunningen worden afgegeven. Dat die foute procedure tot natuurschade heeft geleid staat niet eens vast!
Totale waanzin van alles wat ze nu vertellen en doen . Waanzin waanzin, allemaal regels en mensen die van dieren houden ze juist in Nederland daar zijn er goede condities voor de beestjes maar nee ze houden zoveel van ze we sturen ze liever naar Oekraïne. Ha ha ha ha .
Zoals ik al eerder schreef: hef de 'natura 2000'-status van al die lapjes 'natuur' in Nederland op. Stikstofcrisis voorbij. Is een administratieve oplossing voor een administratief probleem.
Als iedereen weer bij zinnen is noem je ze gewoon weer 'natura 2000'.
piloot47 | 05-11-19 | 23:45,
Ik ben het zo met uw mening eens, maar denkt u echt dat deze " nitwits", ( zij die dit bepalen en dan bedoel ik het niet over het volk van Nederland) ooit bij zinnen zullen komen?!
Zojuist dit verhaal ( https://www.youtube.com/watch?v=HxLPGr-Iozo ) van Arno Wellens op Weltschmerz gehoord waarin hij heel duidelijk uitlegt wat er nu eigenlijk aan de hand is.
Geen milieucrisis, maar een zelfbedachte bureaucratische crisis.
We worden genaaid door één beroepsactivist (Johan Vollenbroek) en dat veroorzaakt enorme economische schade.
Dank voor de link. Duidelijk verhaal. Aanbevolen!
zeer interessant, bedankt voor link
Jammer dat ze van de VVD is want ik vind haar wel te pruimen en ze regeert ook gewoon normaal in tegenstelling tot veel anderen.
Die politici kramen echt gewoon maar wat uit. Ze horen wat, ze leggen het beleid van de partij of regering er tegen aan en dat is het dan. Totaal geen logica of kennis komt daar aan te pas. Dat moet echt anders. Wetenschap hebben we nodig geen politiek.
Het kabinet heeft onder druk van de linkse klimaatmaffia onhaalbare doelen gesteld. Stel die doelen maar weer bij in plaats van de bevolking ermee op te zadelen.
Het volk stemt Groen Neoliberaal. Dan krijg je Groen Neoliberaal.
Niet zeuren dus.
In 2022 nieuwe kans met dezelfde uitslag.
Misschien moeten we het kabinet een paar weken maar New Delhi sturen, daar staat een dag ademen gelijk aan het roken van 50 sigaretten.
www.demorgen.be/nieuws/smog-verstikt-...
Misschien staan ze dan weer met beide benen op de groot (natuurlijk niet, want het gaat gewoon om ordinaire belastingen).
En wie heeft er allemaal recht op dispensatie voor de autoloze zondagen?
Ik moet gewoon naar mijn bedrijf in geval van een calamiteit en dan ga ik echt niet fietsen.
Ik kan me nog de run op de ontheffingen herinneren. Jan en alleman kon aantonen echt op zondag te moeten rijden. Net als de enorme bureaucratische chaos die ontstond bij de benzinedistributie (vertell, vertelll, hebben we die ook gehad? Ja met bonnetjes die je moest knippen) en de helft van Nederland recht bleek te hebben op extra bonnetjes. Geleerd van de geschiedenis? Hahahaha!
ca. 50 jaar geleden werd de autoloze zondag gehouden omdat bijna iedereen op zondag vrij was.
JanP999 | 05-11-19 | 23:14,
Wij, "het volk" , kunnen 2 kanten op in deze, wij hanteren deze autoloze zondagen, maar dan ook het gehele week, of wij gaan lekker met zijn allen rijden met de autoloze zondagen.
@Bad - Casey | 06-11-19 | 00:10,
Loopt nu andere nummerplaten om te wisselen......
@tsjajaja | 05-11-19 | 23:58: Gezien de huidige bevolkingssamenstelling kunnen we dus de boel opdelen, vrijdag geen islamitisch verkeer, zaterdag geen joods verkeer, zondag geen christelijk verkeer, maandag geen atheïsten.
Wordt lekker rustig op de weg met mijn vergiet op.
@Bad - Casey | 06-11-19 | 00:10: Ik doe mee...
De Grote Groene Leugen.
Ik weet echt niet meer waar ik in dit land het laatste jaar tegen aan zit te kijken. Er was daarvoor al de nodige waanzin, maar dit slaat alles. Waarom? Vanwege iets sufs met stikstof wat eigenlijk al geen probleem is. Natuur verdwijnt niet, het verandert. Natuur komt dus niet in gevaar, maar de natuurnota’s.
Als er autoloze zondagen komen, mag je dan wel op je parkeerplek de motor aanzetten en uit protest lekker een tijdje stikstof uitbraken? Is dat niet een geweldig protest om die slappe zak van een Rutte te laten weten hoe we over hem denken. En dan aub, aub, aub echt laten blijken in de verkiezingen.
Kees V. heeft veel woorden nodig om aan Tom te vertellen dat Nederland een zeer dichtbevolkt land is, en dat er daarom van die strenge stikstofnormen nodig zijn. Hij brengt het op een toon alsof hij het verschijnsel overbevolking hoogstpersoonlijk heeft ontdekt.
Wat vreemd toch weer dat D66 opeens geen verband met overbevolking ziet wanneer het om de 700 wekelijkse immigranten gaat. Wie weet heeft Kees V. zelfs nog wel een punt ook met zijn redenering, maar dan hebben Thierry Baudet en Geert Wilders een nog veel groter punt wat betreft de massa-immigratie.
JvanDeventer | 05-11-19 | 22:56,
Yup, zie mijn eerdere reactie, " Bad - Casey | 05-11-19 | 22:28 ".
Inderdaad. Absoluut.
Hear hear!!
Ja jammer dat Tom niet even doorvroeg.
Wanneer electrische auto's worden uitgezonderd van de snelheidsverlaging, mits groene energie, dan is dat een boost voor dat marktsegment waar geen Haafse subsidiegoeroe van had kunnen dromen.
Heel Holland is op weg 1 groot remspoor te worden....................
dat kost me uren bij het doorkruisen van nederland van helemaal zuid naar helemaal noord en weer terug
Autobahn
"Afschaffing koopzondagen" - wedden dat dat een ideetje van de GristenUnie is?
Autoloze dagen? Ja, 50 jaar geleden kon dat nog. Toen stond de vrouw nog in de keuken. Nu is ze verpleegkundige. In een ziekenhuis 50 km van haar huis.
Jaha mensuh , het is stikstof CRISES ,die op kwam als een acute diaree aanval bij ons kabinet en nu het complete land lijkt plat te leggen. Boeren/Bouw en nu het auto rijdende volk wat er aan moet geloven want “Shit rolls downhill”. En ja hoor daar komt de oplossing: De maximum snelheid naar beneden aanpassen!? Het vermeende stikstof probleem zit volgens mij tussen hun oren en op papier.
De oosterburen hebben het plan om de maximum snelheid te laten zakken al laten varen omdat dit niet tot enig gewenst resultaat zou leiden.
En laten we nou vooral niet het rijden op LPG aantrekkelijk maken, Stel je voor dat je het
Vermeende probleem te gemoed zou komen om op te lossen. Of investeren in het verbeteren van huidige brandstof motoren zoals China dat doet, Ben je nou helemaal gek geworden.
youtu.be/hjVIhZ0Iyxw
Datgingniegoed | 05-11-19 | 22:32,
De logica ontsnapt mij wel vaker door deze lieden ( vanuit Den Haag/Brussel ), gas is het schoonste wat er maar bestaat, het vervliegt direct ( mits geen open ruimte, dit zeg ik maar even, eer ik bepaalde mensen tegen het borst zat stuiten ).
Terugkomend, ik heb jaren geleden op gas gereden i.v.m. door afstand naar werk (voor de meesten hier is dat logisch), toen al, betaalde ik idd weinig voor het tanken van gas, maar daar stond weer t.o.v., hogere belasting ?!
Toen werd er al met maten gemeten, eigenlijk zetten ze je constant in een hoek. niet te vergeten, het openbaar vervoer ook duurder maken.
Het is gewoon weer een winstmodel, niet doorhebbende, dat zij dit ooit ( misschien nu nog ), mooie welvarende landje, gigantisch naar de knoppen helpen.
@Bad - Casey | 05-11-19 | 22:48,
" Mits een open ruimte", pffff, kan nog steeds niet verbeteren???!!!
Deze optie is nog steeds niet aanwezig.
Crises is het meervoud van crisis. Wij hebben dus een klimaatcrisis, een CO2 crisis, een stikstofcrisis, geen kabinetscrisis. Allemaal crises (Latijn).
@piloot47 | 05-11-19 | 23:16,
Komt het woord, " Cry " daar ook vandaan terugkomend op de Engelse taal
@Bad - Casey | 05-11-19 | 22:48:
Precies, Men wil het probleem niet oplossen omdat het een verdien model is.
Als milieu/ klimaat de daadwerkelijke prioriteit was dan was dit toch allang al gepromoot. Ik denk dat het kabinet zich ook flink verkeken heeft op de reacties uit de boeren/bouw sector en nu maar schoorvoetend terug gaat naar burgertje pesten en het noet inzien dat het een probleem op papier is .
@Datgingniegoed | 05-11-19 | 23:29,
Men speelt nu echt met levens ( gezinnen, bedrijven ) en doch/toch, gaat men door in deze " idioterie?!
Waarom?!
Want uiteindelijk zal het de hoge lieden hunzelf ook treffen.
@piloot47 | 05-11-19 | 23:16:
Ok dank u
@Datgingniegoed | 05-11-19 | 23:29,
Dat burgertje pesten ga ik in mee in deze, maar dit is geen pesten meer, dit is wat anders...... pure controle.
Als dit in Nigeria zou spelen, zouden we meewarig ons hoofd schudden en denken, wordt ook nooit wat daar. Ik hoop maar dat er nu geen Nigerianen kijken.
@Blauwpetje,
Bullseye!
Waarom wordt de hoeveelheid CO2 / Stikstof / etc. gedeeld door het aantal m2, en niet door het aantal inwoners?
Nogal wiedes dat Nederland niet voldoet aan die (zelf opgelegde) regels.
Er zijn steden in de wereld met meer inwoners dan heel Nederland. Je gaat toch ook niet zeggen: Parijs / Berlijn / London / Tokyo / elke willekeurige metropool voldoet niet aan stikstofregeltje zus of CO2-regeltje zo. Nee, je bekijkt het per land.
In het land Europese Unie, is het Nederstad i.p.v. Nederland.
Dat was niet echt als argument bedoeld door Verhoeven hoor, hij wilde alleen lucht in beweging brengen zodat men niet denkt dat hij is overleden, dat is binnen D66 namelijk best gevaarlijk. Duitsland heeft niet per deelgebied andere normen.
Goedenavond allen,
Net het filmpje geluisterd en bekeken, maar dit vond ik persoonlijk toch wel gemiste kans hoor, van de meest getapte interviewer van Nederland.
Tom Staal, kon nu echt Kees Verhoeven ( D66) bij zijn " Tokus " kunnen pakken.
Deze Kees zegt dus, oorzaak, teveel mensen…….. dus?!
" Waarom als het dan zo vol is in Nederland ?
Waarom dan zoveel van deze mensen uit andere landen binnenlaten, u zegt het net zelf, er zijn teveel mensen in Nederland ?!"
Een gemiste kans Tom .
Voorts vind ik dat Nederland serieus ( nogmaals ) geregeerd wordt door een stelletje " onbenullen", men voert weer een beleid uit, zonder niks te weten, van bepaalde materies, verdiepen wilde ik eerst zeggen, maar das een te hoge verwachting.
Die vraag heb ik in deze hele discussie nog door geen enkele journalist horen stellen.
Ligt een enorm taboe op.
@de honden blaffen... | 05-11-19 | 23:53,
Idd.
Iedereen wordt geacht om 24/7 voor minimumloon op je kutbaantje te verschijnen. Ben benieuwd hoeveel het kost als er op zondag niet gereden mag worden dan.
Kunnen we niet alles met Ral kleur licht getint laten kiezen voor het land waar hun hart ligt? Dan is het milieuprobleem en een heleboel andere gelijk opgelost.
Het probleem is ook opgelost als ze een streep door die debiele verzonnen normen halen waar niemand in de rest van de wereld last van heeft.
Wil je een inkijkje in de incompetentie van de overheid. Laatst op de radio iemand die al vanaf 2012 in de commissie zat over PFAS. De interviewer vraagt: 'als jullie al vanaf 2012 een commissie hebben, waarom zijn er dan nu problemen, dan hebben jullie je werk niet goed gedaan'.
Het antwoord was redelijk schokkend. "Nou wij hebben ons werk wel gedaan, maar het schort aan kennis bij de overheid. De huidige norm is de minimale meetwaarde. De 0.1 mol is de minimale waarde die gemeten kan worden met normale apparatuur. Doordat ze de norm op de mimale meetwaarde hebben gesteld, voldoet niemand daar aan. Zodra je het kunt meten, ben je in overtreding. Dat is onhaalbaar. We moeten de overheid beter informeren over de minimale meetwaarde hier niets te maken heeft met veiligheid of milieu en dat het gebruiken daarvan als norm niet klopt. Daarover is nu veel onduidelijkheid"
Tja dat krijg je als iedereen als een hyserische kip elkaar nakakelt en over elkaar buitelt om onnadenkend allerlei dingen door te drukken. Deze hysterie moet nu eens afgelopen zijn.
@peterdh | 05-11-19 | 22:27:
Het is inderdaad paniek om niets.
Jammer dat ik de radio uitzending niet heb gehoord.
Praktische oplossingen worden tegengewerkt. Lijkt het wel...
www.rtvoost.nl/nieuws/320525/Ondernem...
Worden tegengewerkt. Je kunt veilig aannemen dat dat zo is. "Maar de overheid wil in deze branche nog meer garanties dat het echt constant werkt."
Maar tegelijkertijd allerlei maatregelen doordrukken die totaal onzinnig zijn, zoals 100km/uur gaan rijden en autoloze zondag. Allemaal nutteloos. Maar een werkend systeem, dat aantoonbaar de uitstoot met 93% laat afnemen, dat is probelmatisch want misschien is het af en toe 80%. En niet altijd 93%.
En ja hoor, nu op SBS: Nederland wil liever 100 rijden in plaats zondag niet rijden. Wat een fucking schandaal dat ze het zo brengen.
@Stormageddon,
Mja , Die indruk krijg ik ook steeds meer.
De stikstof crisis is eigenlijk een zuurstof crisis in een aantal hoofdjes.
justtheblues | 05-11-19 | 22:13
Juist en die aantal hoofdjes die dat bedenken, komen idd zuurstof tekort.
Het komt door de overbevolking , we moeten terug naar 12 miljoen inwoners .
" Mark Rutte , verzin een list " - Met Uw welnemen .
Kan hij niet,die trekpop van brussel....
Dat blijkt al sinds dat hij het torentje vervuilt met zijn aanwezigheid.
Verbied houtstook en biomassa, dan pas maak je het verschil qua luchtkwaliteit en emissies.
Waarom stopt men dan niet de migratie naar Nederland.." we zijn volgens de 2e kamer al zowat overbevolkt... "daarom willen ze nu ook WEL de bouw aan de gang krijgen en niet de boeren.. "
Laten we het eens omdraaien... men gaat de snelheid minderen zodat de boeren gewoon door kunnen gaan...
Helaas kunnen de Chinezen nog geen goedkope huizen bouwen in China en op de post doen..
De duizenden soorten voedsel die normaal in Europa geproduceerd kon worden
maar te duur "uurloon" , en die volgens de EU te veel milieu en klimaat problemen veroorzaken......."Nu gaat men het probleem natuurlijk liever doorschuiven naar landen als China en andere goedkope productie landen"
Waar men natuurlijk niet vies is van het gebruik van pesticiden en god weet wat allemaal in de EU voor boeren verboden is"
Goed voorbeeld is de nep recycling van plastic, bedrijven die grond huren in het buitenland daar duizenden tonnen kunstof dumpen en plotseling van de aardbodem verdwijnen en deze arme landen ermee laten zitten.
www.youtube.com/watch?v=lqrlEsPoyJk
EU regeltjes..... duitstalig >
www.youtube.com/watch?v=nL_78p6kljg
www.youtube.com/watch?v=UW-OslczCf0
aan vreselijk slechte kwaliteit aan Chinees voedsel, "want de EU wetten gelden daar niet en daar werkt men voor 350 euro per maand 10 uur per dag" die we hier zelf konden verbouwen wel, even hier om verpakken en het is plotseling Nederlands voedsel..
De Chinezen zijn razend geïnteresseerd in (de techniek achter) onze voedselproductie. Landbouw en aanpalende bedrijvigheid is een van onze topsectoren en ook wereldtop. Alleen een stel volslagen incompetente idioten in Den Haag willen deze bedrijfstak de nek omdraaien.
Laten we eerst eens vuurwerk verbieden. Dat is smerig spul voor achterlijke lieden.
Klopt, maar dan ook alle houtstook, paasvuren , biomassa enz.
Als men mij censureert ben ik geslaagd.
Er is geen stikstofprobleem, er is een stikstof wet die afgeschaft moet worden. Dat is alles.
Dit is een overheid die "de vloer is lava" speelt inderdaad.
Yup
Oplossing; voorlopig geen geluks migranten binnen halen scheelt toch weer 400 a 700 per week aan personen die dus uiteindelijk geen rijbewijs hoeven te halen.
Butterface.
Hoezo hebben wij een stikstofprobleem? Wat is überhaupt een stikstofprobleem? Veel geleuter om eigenlijk......... niets.
Precies, ik sprak vanavond een bouwondernemer. Raakt op termijn flink in de problemen. En dat om een probleem wat alleen in de politieke elite bestaat. Voor de komende TK verkiezingen ga ik niet campagne voeren voor een partij maar campagne tegen het kartel!
Wiki: In de context van milieuvervuiling worden met "stikstof" voornamelijk ammoniak en stikstofoxiden bedoeld
Waarom wordt ammoniak niet gebruikt als brandstof..
nl.wikipedia.org/wiki/Ammoniak
@Rene046 | 05-11-19 | 22:06: dat staat erbij: "Hoewel de omzetting energetisch niet optimaal is (het kost alles bij elkaar een stuk meer energie om ammoniak te maken dan het bij verbranding oplevert) kan de productie van ammoniak een bijzonder nuttig gebruik van op dat moment niet verbruikbare elektrische energie zijn"
We hebben te maken met een stel volidioten die eerst een papieren probleem veroorzaken dan proberen op te lossen met nutteloze oplossingen. Weg met deze regering!
Altijd lastig zo'n democratie, niemand doet precies wat u wilt.
@botbot | 05-11-19 | 21:47: Gelukkig dat u een van die onderdanen bent die trouw volgt. Houd vol... Uw aantal is tanende.
Trutte de grens over trappen,minder stikstof.
Er is een simpele oplossing, zeg het klimaatverdrag op.
Ik denk dat heel veel Nederlanders het daar niet mee eens zullen zijn.
Ik denk dat heel veel nederlanders het daar wel mee eens zullen zijn.
@anti-fatwa | 05-11-19 | 21:55: ik heb geen tv maar als ik wel eens bij men op bezoek ben en de tv staat daar aan, ik zie bijna altijd wel reclame wat te maken heeft met klimaat of andere programma’s/nieuws dus ja veel mensen willen wat doen aan het zogenaamde klimaat wat best op Europees niveau gedaan kan worden ipv extreem landelijk niveau
@Dutch-Super-Evil | 05-11-19 | 21:58:
We gaan alleen helemaal nooit iets veranderen aan het klimaat,al 4 miljard jaar niet.
@anti-fatwa | 05-11-19 | 22:07: ik ben het er ook niet mee eens maar omdat het toch doorgaat dan maar op wereld of Europees niveau ipv braafste jongetje in klas zijn alweer.
Kees Vee zou eens op Walcheren moeten gaan snuiven. En tegelijk kijken hoeveel Duitse nummerborden er wel langs zoeven in de stille maand november. Zijn vergelijking gaat mank: Het Duitse Roergebied is economisch mogelijk nog actiever per vierkante meter dan NL. Nederland kent aan de Duitse grens een aaneenrijging van stille regio's waar je een carbidkanon kan afschieten zonder dat er een Twentse of Achterhoekse haan naar kraait. Want ga je NL en DE werkelijk vergelijken, dan heb je zowel hier als daar regio's met zeer hoge economisch activiteit en regio's met zeer lage economische activiteit. Toch hanteert NL een 140x zo strenge stikstofnorm als DE. Wellicht is het met de stikstofuitstoot zo gesteld dat er een rechtstreeks verband kan worden aangetoond tussen de extreme hoogte van die stikstofuitstoot en de gebieden waar extreem veel mensen D66 stemmen. Statistisch gezien zou dat elkaar best kunnen dekken. Kees Vee redeneert ad absurdum, i.e. ad D66.
Roelof Bisschop daarentegen weet in de zeer klein bemeten GS soundbytes het hele SGP politieke orgel met alle registers open te gaan bespelen: dat is vakwerk. Zelfs de falset met "Kom naar de kerk" zindert hooggestemd voor Tom Staal's plop.
De man begrijpt het spelletje dat zouden meer politici moeten doen.
100km ook als je op een batterij rijd! WAAROM???
Een natuurwet zegt dat een snelheidsverdubbeling niet twee, maar vier maal zoveel energie kost. Dat geldt ook voor elektrische auto's. Daarom moeten ook de stekkerauto's langzamer. Het energieverbruik zit voornamelijk in de lucht- en bandenweerstand, niet in de efficiëntie van de motor. Klinkt gek, maar het is vrij elementaire natuurkunde,
@Nivelleermarionet | 05-11-19 | 21:35: groene stroom ?
En nog steeds denken de klimaatneuroten dat NL in een doos met een deksel zit en dat achter die zijwandjes van die doos België, Duitsland, de Noordzee en de Waddeneilanden zitten en boven de deksel andere lucht dan onder de deksel en onder de bodem van de doos andere grond dan de grond in de doos.
Dat is precies de essentie van het VVR. Het Vaasje Van Rutte.
Duitsland minder inwoners per m^2. Ja natuurlijk. Kijkt u eens naar Noordrijn-Westfalen. Even veel inwoners als Nederland, op een (iets) kleiner oppervlak. Hoeveel stikstof zou er eigenlijk van het Ruhrgebied onze kant op waaien?
Over de fijnstof nog maar te zwijgen maar dat zal wel de volgende melkkoe worden van het kartel.
Nee hoor, rommel uit Roergebied waait naar Zwitserland. In Almere kunnen we namelijk niet bouwen omdat “ons stikstof” naar het Naardermeer waait. Ja, naar het zuiden. Over het IJmeer en meer van die gebieden. Tegen de gemiddelde windrichting in... En alles slaat neer in het Naardermeer...
Als je de stikstof kaartjes bekijkt dan is de uitstoot van het Roergebied veruit het hoogst. Dit zal door de overheersende westenwind voor het overgrote deel naar het oosten waaien. Om dezelfde reden hebben wij in het zuiden meer vervuiling vanuit Antwerpen en in de rest van het land vanuit Rotterdam en Amsterdam.
@Harrie7949 | 05-11-19 | 21:36: Ik las er ergens dat de doelen voor lucht- en watervervuiling ook niet gehaald worden. Ik weet bijna zeker dat onze filiaalchef handenwrijvend en schaterlachend al aan het bekijken is welke bedrijfstakken hij hiermee weer van de ene op de andere dag kapot kan maken.
Verder zag ik dat distributiecentra ineens stikstofvergunningen aan zouden moeten vragen en die krijgen ze niet want vieze vrachtauto's, tadadada. Dadelijk illegaal dus en dus ook de distributie plat, waarmee je met weinig moeite de hele economie te gronde richt.
Even serieus. Slaan we nu niet een beetje door met zijn allen? Is het misschien een idee om "even" europese richtlijnen op te stellen? En niet zelf het braafste jongetje uit de klas te willen zijn door ons huiswerk voor deze week en de volgende 3 schooljaren nu al af te willen hebben? Dit lijkt me nu typisch iets wat op een globaal niveau zou moeten worden afgestemd. Maar toch minimaal Europees.
We slaan met z'n allen helemaal niet door. Er zijn een stel mafkezen die deze flauwekul er door drukken ten kosten van alles. Er moet natuurlijk wel iets gebeuren aan het hele energie gebeuren, maar niet op deze manier. Als zo'n sukkel van een Wiebes denkt ergens verstand van te hebben dan zijn we bij voorbaat al reddeloos verloren.
Voet van het asielgas. Stop de immigratie. Houden we ook nog bakken met geld over en eerder stoppen met werken en heen gezeur over zwarte Piet en mogen we misschien over 20 jaar hier nog blijven wonen.
Mijn woorden.
Weer het zoveelste lokale project wat mondiaal gedoemd is om te mislukken.
In Singapore staat de doodstraf op kauwgum op straat te deponeren, terwijl ze de moord stikken vanwege de vele oerwoudbranden van buurman.
En even los van dat hele stikstofverhaal: Die snelwegen van ons zijn berekend op verkeer dat 120, 130, 150 kilometer per uur rijd.Ja, er wordt bij het ontwerp van de weg al vanuit gegaan dat u te hard rijdt. En Daar hangt een prijskaartje aan. Om nu ineens met zijn allen maximaal 100 te gaan rijden, zou ook nog eens een enoooorme kapitaalsvernietiging zijn. Dan praat je over vele miljarden.
Die mafketel van de SGP dacht dat ze de temperatuur in een grote supermarkt voor 1 dag onderuit lieten gaan? Dat zit in ons parlement, nou nou. Ik ben het zelfs met Verhoeven eens. Te veel mensen op te weinig vierkante meters. Langzamerhand komt Keessie er wel. Nog een paar weken en hij pleit voor een migratiestop, of ben ik nu te optimistisch?
Dat hele binnenhof lijkt wel een dependance van Parnassia. Behalve de pvv-ers dan
Maar die videoplayer-integratie in die app blijft wel echt beroerd.. gewoon weer nada
Fiscal Union. en.wikipedia.org/wiki/Fiscal_union
Verdarg is in 2014 door NL ondertekend en wordt gerealiseerd door de import van mensen van wie men hoopt dat die allemaal werk krijgen en belasting gaan betalen. Echter nu gaat de industrie dus op slot. Rampscenario? Jazeker!
Qat kauwen is voor hun ook werk.
Voet moet van het Gassie en Adriaan ... met kinderlijke voorlichting gaat het vast lukken
getallen achter de komma en Nederland ligt plat in een crisis, hoe gaat het met de crisis in India?
Zouden ze net over de grens ook 100 km gaan rijden? Waait allemaal anders deze kant op.
Die voldoen aan de opgelegde milieunormen.
@botbot | 05-11-19 | 21:05: omdat de milieunormen in het buitenland anders, lees ruimer, worden geïnterpreteerd. Zou Nederland ook moeten doen.
Nou indernaad, ik zeg grenzen dicht!
@therealbraindump | 05-11-19 | 21:08:
Kletspraat, de Duitsers en Belgen hebben nu eenmaal meer bossen.
@botbot | 05-11-19 | 21:17: Geen kletspraat. Duitsland gebruikt een ander rekenmodel.
@donkieshot | 05-11-19 | 21:33:
Ze hebben nu eenmaal meer bossen, vandaar.
@botbot | 05-11-19 | 21:37: Doe eens een linkje naar stukken waaruit dat blijkt? Vooralsnog worden meetmethoden anders gebruikt, dat heeft volgens mij niets met bossen te maken.
@donkieshot | 05-11-19 | 22:12:
Botbot heeft het octrooi op de waarheid..
@botbot | 05-11-19 | 21:37: Bossen hebben er geen zak mee te maken, maar ik laat me overtuigen als u iets kan overleggen wat hetvolgende tegenspreekt.
www.stadszaken.nl/klimaat/milieu/2337...
@botbot | 05-11-19 | 21:17: De normstelling in Nederland is veel stringenter dan in het buitenland. De vraag in hoeverre dit reëel is moet wel degelijk beantwoord worden. Uw partij, de VVD, stelt zich deze vraag helemaal niet meer. De middenpartijen komen niet verder dan het verdelingsvraagstuk, wie krijgt de rekening gepresenteerd, de boeren, de automobilist, de bouw enzovoort. Een leuk politiek kaartspel. Hetzelfde politieke kaartspel wat werd gespeeld met de kosten van de energietransitie. De enige die de vraag stelde over de hoogte van dit bedrag was wederom Thierry Baudet... En de VVD kwam niet verder dan het verdelingsvraagstuk, wie gaat meer betalen, het bedrijfsleven of de burger. Uw partij, de VVD, mist net zoals uzelf scherpte. En dat meen ik serieus, dat is uiteindelijk niet goed voor dit land.
@botbot | 05-11-19 | 21:05: Kijk naar de stikstof kaartjes. Het Ruhrgebied ziet eruit als een stikstofmijn. Het enige verschil is dat de Duitsers geen paniek zwaaiende Mark Rutte hebben.
En Vlaanderen heeft i.t.t. Wallonië net zo weinig bossen als Nederland.
Dat gaat voor de mensen die ploegen werken nog een uitdaging worden om op hun werk te komen.
En de boer, hij ploegde voort terwijl hij geen moeite heeft om op zijn werk te komen.
Wat vooral opvalt is dat niemand de boeren lijkt te willen aanpakken terwijl dat toch echt de enige groep is die serieus effect heeft op de stikdtof
Ja laten we de boeren aanpakken. Het enige wat ze doen is een beetje vreten verbouwen.
Ja de boeren zijn daders en jij hoevenpe hoeft nooit te eten.
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 05-11-19 | 21:04: je beseft je dat de boeren veel meer produceren dan wij hier nodig hebben? Het overgrote deel is voor de export bestemd, dat kan wel een tandje minder
Het plan om in New Delhi, om alleen met even en oneven nummerplaten te rijden kan de kast in, als wij onze plannen voor een schoner milieu doorzetten..
In Delhi hebben ze dan ook echt wel een probleem www.google.com/search?q=smog+delhi&am... . Wij hebben slchts de VVD.
Helaas komt de Indiase luchtvervuiling uit Indiase staten waar Indiërs gewassen verbranden. Ies traditie daar. Ons schonere milieu verandert daar niets aan.
Eigenlijk is die Dilan Yololo-Zegerius best een lekker wijf. Jammer dat ze bij zo'n kutpartij zit.
Lekker wijf? Ben je ziekjes?
@Sprinkhaan
Ik weet het, het is geen Ivanka. Maar toch heb ik zoiets van 'ik zou haar doen.'
En ik ben natuurlijk ook geen twintig meer. Hoe ouder je wordt, hoe minder kieskeurig je wordt.
Kijktip op 5:46. Daar komt iets héél interessants voorbij lopen in de achtergrond...
(die snijboon van een Baudet begint trouwens steeds meer op een clown te lijken met dat rare haar. En Dilan is mooi én slim, jammer dat ze bij die rotpartij zit...)
Voor mij is het belangrijk dat die duizenden bouwvakkers aan het werk kunnen blijven.
Vooral op de extreemlinkse VVD blijven stemmen.
@Wasbakplasser | 05-11-19 | 21:00:
Dus eigen ego is belangrijker dan de economie, we heten hier niet allemaal Baudet.
De VVD is goed bezig wou je zeggen?
@Wasbakplasser | 05-11-19 | 21:05:
De VVD kiest voor het belang van onze economie, wat is daar mis mee?
@botbot | 05-11-19 | 21:13:
Hahahaha!!!
@Wasbakplasser | 05-11-19 | 21:17:
Ja,... en daar sta je dan met een mond vol tanden.
@botbot | 05-11-19 | 21:23:
18000 bouwprojecten stil leggen noem jij goed voor de economie?? Laat je nakijken ouwe.
@Wasbakplasser | 05-11-19 | 21:24:
Daarom moet daar snel een oplossing voor komen en doet de VVD tijdelijk en stapje terug.
@botbot | 05-11-19 | 21:31:
Ik heb liever dat Rutte3 helemaal opstapt voordat de economie echt helemaal naar de klote gaat.
@Wasbakplasser | 05-11-19 | 21:35:
Voorlopig draaien we economisch als één van de beste van Europa.
@botbot | 05-11-19 | 21:39:
Als Rutte 3 echt begaan was met de Nederlandse economie dan hadden ze een aantal jaren geleden wel aan de bel getrokken over de stikstof problemen. Maar toen was 130km/u op de snelweg veel belangrijker.
@botbot | 05-11-19 | 21:39:
Beweer jij.....
@Wasbakplasser | 05-11-19 | 21:52:
Het is een noodmaatregel om op korte termijn de bouw weer op gang te krijgen op langere termijn zullen er constructieve maatregelen genomen worden.
@botbot | 05-11-19 | 21:57:
Waarom een acute noodmaatregel nemen wat enorme economische schade met zich mee brengt en dat terwijl de maatregels al jaren geleden ingevoerd had kunnen worden? Geen bouwvakker die nu zou klagen. Ok, de VVD misschien, want die hadden waarschijnlijk een paar zeteltjes minder.
@botbot | 05-11-19 | 21:13: Mark Rutte helpt de ene bedrijfstak na de andere om zeep en ik voorspel je dat onze filiaalchef nog meer snode plannetjes heeft. Met je economie, man man man.
Dat eeuwige gelul over die 130. Brengt je niets, zorgt wel voor gezeik op allerlei vlakken. Toen de VVD het ging inzetten om zieltjes van zwakzinnigen te winnen, was het hek van de dam. Iedereen die op geen enkel ander vlak zijn mannelijkheid kan tonen dan met zijn gaspedaal ziet het nu als een verworven recht. En allemaal hebben ze een micropenis.
Is dat laatste gebaseerd op opgedane ervaringen?
@r frier tuck | 05-11-19 | 21:01: daar weet jij het antwoord op, vunslapje van me.
@beldewouten | 05-11-19 | 21:08: Ja ik weet het, ik ben een slettebak.
Grenzen dicht = minder Co2, minder stikstof en minder criminaliteit. Een win win win situatie.
Eens!
Precies. Las vandaag de email. Wat een k*** bedrijf.
En dan wordt er gezegd dat het abonnement 6-7 euro per jaar goedkoper wordt.
Flikker toch op met die zogenaamde korting. Binnen een jaar wordt aller weer verhoogd. Treinreizen is achterlijk kostbaar geworden.
Over stikstof gesproken: Epstein heeft geen zelfmoord gepleegd.
Brian Epstein, de manager van de Beatles?
Ik ben zo groen als de pest. Ik eet al 3 keer zoveel vlees zodat die hordes vervuilende, mestende dieren afneemt. Het is vechten tegen de bierkraan maar ik blijf me door de klikoknallers heen vechten. Kan mij in elk geval niet verweten worden dat ik niet mee doe!
Goed bezig. Ik drink al jaren alleen vegetarisch bier.
Ik eet de dieren op die al die kostbare plantjes opeten. #goedbezig
Stikstofcircus in volle glorie geluk is aan hun zijde immers 2021 is te ver weg voor dementerend electoraat.
Wat is het alternatief voor "Theo en Tea Vinex"?
Dit stikstof gezeur heeft wel een voordeel.
We horen niks meer over de warmtepomp.
Heb jij al een warmtepomp in je auto?
@Kuifje-in-de-EU | 05-11-19 | 20:54:
Harry zal toch wel een airco hebben?
@Kuifje-in-de-EU | 05-11-19 | 20:54:
Nee, dan past m'n schoonmoeder er niet meer in.
@Kuifje-in-de-EU | 05-11-19 | 20:54: Ik niet. De De Renault Zoe en Nissan Leaf wel. In de Volkswagen e-Golf en BMW i3 is het een optie.
@Berbaar | 05-11-19 | 20:55:
Uiteraard heb ik een omgekeerde warmtepomp.
@Berbaar | 05-11-19 | 20:55:
*Harry z'n airco*
Maar waarom zou hij? Het is immers zelden warm in ons land.
@HoerieHarry | 05-11-19 | 21:09:
Ik had niet anders verwacht Harry, gewoon met de tijd meegaan ;)
Co2 - Stikstof - milieuheffing - Slurptax - belasting zus belasting zo.
Het heeft maar 1 doel. De werkende burger zo veel mogelijk geld uit de zakken kloppen. Zodat de hypocriete overheid hun dolle ideeën kunnen blijven financieren.
Zodat de overheid in stand blijft en hun geindexeerde pensioenen kunnen waarmaken. Vrijblijvend parasiteren op de private sector zonder enige vorm van aansprakelijkheid.
Tot op zekere hoogte hebt u gelijk. Wanneer Den Haag ondernemers en de werkenden van dit land te veel frustreert met allerlei verheven kostbare plannen zonder enige realiteitszin wordt de verdiencapaciteit van dit land aangetast, productieve mensen en bedrijven vertrekken of mensen gaan minder werken omdat werken toch niet loont.
@therealbraindump | 05-11-19 | 20:58:
Een alleenstaande die full time werkt, heeft het financieel slechter dan iemand die full time uitkering trekt.
Met als enige verschil : de werkende heeft recht op vakantie dagen en als hij/zij geluk heeft adv dagen.
Wat een treurnis. Want vakantie geld krijgt de uitkerintrekker natuurlijk ook.
@Het leven is zwaar | 05-11-19 | 21:07: Goede tijden maken zwakke mensen. Zwakke mensen maken slechte tijden. Slechte tijden maken sterke mensen. Sterke mensen maken goede tijden. Soms een stevige crisis nodig om weer met beide beentjes op de grond terug te komen...
@Het leven is zwaar | 05-11-19 | 21:07: en dan bedoel ik een echte economische crisis en niet deze ambtelijk bestuurlijke crisis natuurlijk.
@therealbraindump | 05-11-19 | 21:14:
Dat is idd waar.
En die mega crisis komt vanzelf op deze manier.
Want de zichzelf boven ons gestelde zijn als de oude Romeinen. Die waren aan het vergaderen over het geslacht van engelen, toen de vijand al binnen de poorten was. Een beetje de Eurocraten van nu.
De stikstofsoap neemt groteske vormen aan. De onkunde en blinde paniek is voor iedereen zichtbaar. Je kunt wel zien dat onze pindakaasmanager Rutte zelf leiding geeft aan dit zooitje. Chefsache!
Maar wie wil er nou die extra woningen? Ik niet hoor... Ik wil geen extra woningen voor extra mensen.
Doe mij maar minder mensen. Schaf de kinderbijslag af en voer een kinderbelasting in. Doodstraf op het produceren van kinderen die je niet kunt betalen. Gratis voorbehoedingsmiddelen.
Juist!
Er word ons weer een probleem aangepraat. Studies naar de impact van NO2 op de mens en de natuur leveren geen eenduidige conclusie : "Controlled human exposure studies evaluating the effect of inhaled nitrogen dioxide (NO2) on the inherent responsiveness of the airways to challenge by broncho-constricting agents have had mixed results. In general, existing meta-analyses show statistically significant effects of NO2 on the airway responsiveness of individuals with asthma. However, no meta-analysis has provided a comprehensive assessment of the clinical relevance of changes in airway responsiveness, the potential for methodological biases in the original papers, and the distribution of responses [ ... ]" Nitrogen dioxide exposure and airway responsiveness in individuals with asthma, James S. Brown, U.S. Environmental Protection Agency, Research Triangle Park, NC, USA, Pages 1-14 | Received 24 Jul 2014, Accepted 17 Oct 2014, Published online: 28 Nov 2014 https://www.tandfonline.com/doi/full/10.3109/08958378.2014.979960 "Increasingly sophisticated methods of measuring total nitrogen in the atmosphere allow us to determine that some regions of the Earth suffer from an excess of nitrogen, resulting in a detrimental effect on human health, climate and biodiversity. On the other hand, other parts of the world suffer from a dearth of the element, leading to food shortages.[ ... ]" How Does Nitrogen Impact the Environment? , Apr 01 2019 https://www.envirotech-online.com/news/environmental-laboratory/7/breaking-news/how-does-nitrogen-impact-the-environment/48588 Voor verdere research zie https://www.epa.gov/no2-pollution
https://www.federalregister.gov/documents/2018/04/18/2018-07741/review-of-the-primary-national-ambient-air-quality-standards-for-oxides-of-nitrogen https://www.govinfo.gov/content/pkg/FR-2018-04-18/pdf/2018-07741.pdf op p.50 staan de research artikelen. Op welke stikstof publicaties baseert Rutte III de stikstof paniek ?
Autoloze zondagen vermeerderen alleen maar de stikstofuitstoot, want maandag zijn de files dan weer langer.
Iedereen weet dat files per kilometer meer vervuilen dan normaal rijdend verkeer.
Al het leuke pakken ze van ons af. Verlaging van de snelheid van 130 naar 100 moet 10 procent uitstoot stikstof schelen, zegt een "expert" net bij de NPÖ.
Meeste automobilisten vinden de verlaging geen probleem, volgens diezelfde ömroep.
Afschaffen koopzondagen?
Helemaal gek geworden hier in NL....
NPO nuff said. NPO = cattle prod = kartel prop. Gaat erom zoveel mogelijk mensen te overtuigen dat dit soort waanzin een goed en rationeel idee is.
Back to 1938
Als het mogelijk is om CO2 aflaten te kopen voor groene energie geproduceerd in het buitenland moet het ook mogelijk zijn om stikstof door te berekenen in alle producten die we exporteren zodat onze netto uitstoot significant lager wordt.
Nee, stikstofaflaat kan alleen op importprodukten berekend worden. Want het is natuurlijk wel de bedoeling dat Nederlandse burgers de aflaat betalen.
Het laatste nieuws is dat een flinke gascentrale in Limburg, die nu in de mottenballen staat, volle kracht voor de Belgen gaat draaien. Die hebben een stroomprobleem door hun onbetrouwbare kerncentrales.
Eerder gaf Wiebes aan dat we wellicht onze eigen centrales een poosje dicht moeten gooien en stroom in het buitenland kopen. De CO2 voor opwekking wordt namelijk toegerekend aan het land van opwekking ofwel voor het klimaat is inkopen van Duitse bruinkoolstroom gunstig. Nu die Limburgse centrale plankgas voor België gaat draaien produceren wij dus meer CO2. Mark Rutte wrijft zich al schaterlachend in de knuistjes want dit opent weer mogelijkheden om burgers en bedrijven nog meer te treiteren.
Uiteraard is deze hele toerekening van CO2 1 groot perfide circus wat nog eens aangeeft hoe bezopen dat hele klimaatbeleid is.
Kunnen we het over Stokstif hebben?
Das meer mien ding.
Ik plak morgen een nieuwe sticker op mijn BMW: ik rem niet voor stikstof.
Zoiets doe je niet met een BMW.
Net als een trekhaak! Laat ik het niet merken Kuifje!
Ik heb een sticker met een foto van m'n schoonmoeder op de achterklep.
@Kuifje
Want jij hebt een BMW? Nou lekker belangrijk zeg!
Trekhaak op BMW. Pauper! Je hebt toch geen caravan .. of moet je je drugsafval kwijt af en toe?
@ChatBot | 05-11-19 | 20:45: Ik heb geen trekhaak, maar Ruimedenker wil mij er een in de maag splitsen. Daar trap ik niet in.
Jij plakt helemaal niks, je wilt alleen maar scoren met je be em double you.
Ik hoop wel minimaal een 6-cil. Lekker brommetje van onder de auto.
Daarom.noemen ze het dus Boeren Mest Wagen of Bouwvakkers Meerwerk Witwasbak
@Shoarmamasutra | 05-11-19 | 21:00:
Laat die boeren en bouwvakkers er ff buiten en hou het op Berbers Maagdelijke wieltjes.
@Shoarmamasutra | 05-11-19 | 21:00: Ben Marokkaan Weetje
Ho ho ho wel braaf luisteren naar je grote baas!
Hogere belastingen in ruil voor immigranten.
500 asieleisers afgelopen week. 500 lieden die het ook warm willen hebben, hun was willen doen, auto willen rijden, tv willen kijken en wat al niet meer. En plotseling krijgt de boer de schuld. Man, man,,, Wat een beleid.
Willen jullie meer of minder stikstofimport? Minder! Minder! Minder!
Interessante analyse van Arno Wellens bij Weltschmerz. Er zijn veel buitenlandse krachten die er profijt van bij deze papieren crisis.
www.youtube.com/watch?v=HxLPGr-Iozo
Lles wat Arno Wellens zegt, klopt. Dit land wordt door de nieuwe Volkert, Johan Vollenbroek, in gijzeling gehouden met medwewerking van de rechterlijke macht.
Inderdaad een zeer interessante analyse van Arno Wellens. Er is helemaal geen sprake van een stikstofcrisis, er is sprake van een politiek bestuurlijke crisis. Het gezonde rationele boerenverstand is niet meer leidend voor de middenpartijen, inclusief de VVD, werkelijk onbegrijpelijk.
Nou dan zit er niets anders op dan Suriname maar weer in te lijven om zo het uitstoot gemiddelde van het gehele grondgebied naar beneden te krijgen. Is dat vliegdekschip al af?
De ambtelijk secretarissen van de fracties maken overuren. Het handjeklap over wetsvoorstellen neemt absurde vormen aan. Stem jij voor de mijne dan stem ik voor die van jou. Zo rolt de politiek. En wie hebben het nakijken?
Hierbij wil ik pleiten voor autoloze werkdagen.
Zo zullen we ze wel klein krijgen, die co2 en stikstof uitstoters.
Beter nog werkeloze autodagen. Ik zie mogelijkheden.
Een mens zou haast nog gaan terugverlangen naar zure regen.
Dat en ozonlaag, en mensen plannen niet meer vooruit omdat dan de ganse boel onder water staat straks, wat nog eens een keer de natuurlijke staat van dit gebied is. En dan nog niet blij zijn.
@Aap Noot Miesje | 05-11-19 | 20:36:
Er is geen dankbaarheid op deze wereld. ;-)
Tsja in Uw geval is dat vrij makkelijk te begrijpen Mickey.
Hoe zuurder, hoe beter.
@Berbaar | 05-11-19 | 20:42:
Als president kom je hier dus mee weg.
@Berbaar | 05-11-19 | 20:42:
He Berbaar, hoelang denk jij duurt het nog voordat de debt/GDP ratio in NL de 80% weer overstijgt zolang er niet gebouwd mag worden?
Gooi zwavelzuur in uw tank. Flink doorgassen en dan krijg je die zure regen wel terug. Succes!
@Berbaar | 05-11-19 | 20:42:
Ja,je kan beter lachend liegen...
Islam is vrede.
Heeft Kees een keer gelijk trekt ie de verkeerde conclusie. NL is heel druk bevolkt, drukker dan de omliggende landen. Maar ipv snelheid aanpassen kun je ook de instroom die de drukte laat toenemen een halt toeroepen zodat je maar weinig nieuwe huizen hoeft te bouwen. Tja, dat is een taboe bij deze parlementariers
Om precies te zijn meer dan 2x zo druk als het op 1-na-drukste land van Europa, België.
@Zenzeo | 05-11-19 | 20:31: Waarom moeten wij dan nog vluchtelingen opnemen als we toch zo druk bevolkt zijn. Moeten we dadelijk nog onze eigen stront opvreten om de Stikstof en CO2 te compenseren voor alleen al het aantal mensen per km2
@ET007 | 05-11-19 | 20:44: vooral de stikstof is totale bullshit! Waarom die shit niet van tafel ipv beetje schuiven, dingen door te laten voeren en volgend jaar alsnog het hele pakket voor je voeten gesmeten te krijgen omdat je dan al min of meer ingestemd hebt.
@Zenzeo | 05-11-19 | 20:31: 2x t.o.v. wat? Meer muggen? Auto's? Wat?
We hebben de schoonste auto's ooit.
En je ziet amper nog oude bakken rijden.
We worden massaal voor de gek gehouden.
Is wel waar.
Ik ga 3x per week naar de wasstraat.
De snelheid kon ooit naar 130 omdat het milieutechnisch niet veel uitmaakte. Maar naar beneden is opeens een groot verschil?
Ra ra politiepet
Nee, de snelheid kon ooit naar 130 omdat de VVD koste wat kost de grootste partij wilde blijven.
VVD logica pur sang. Zelfs een zwakbegaafde kan het bedenken.
@Zenzeo | 05-11-19 | 20:27: Daar is toen best wel veel studie naar gedaan met als conclusie: weinig impact.
Heb je na een week werken zin om op zondag ergens naar toe te gaan, is er autoloze zondag. Dan flip je toch of niet. Er komt een tijd dan ga ik gewoon niet meer werken, waarom? voor die 1 cent meer en 100 zorgen extra?
Nee hoor, dan pak je gewoon de fiets.
@Zenzeo | 05-11-19 | 20:27:
Of je gaat eens lekker wandelen.
Nog gezond ook, en je ziet nog eens iets van de omgeving.
Maar ja, oto-verslaving, het is hardnekkig.
@Zenzeo | 05-11-19 | 20:27: Waarom lijkt het alsof we terug in de tijd gaan? En dat de mensen dat normaal vinden, vind ik nog veel erger.
@EefjeWentelteefje | 05-11-19 | 20:35: echt waar hey. Jullie horen echt samen stelletje feestbeesten.
Nog nooit zo weinig gas verstookt in oktober.
Want relatief warm.
Minder CO2 uitstoot dus.
Als dat een wereldwijde trend is...
Wordt het vanzelf weer kouder.
Cirkeltje rond.
:-D
*legt bloemen*
@Aap Noot Miesje | 05-11-19 | 21:19:
Dankjewel!
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 05-11-19 | 21:22:
Dan maar verder voetbal kijken.
1-3!!!
De gemiddelde Nederlander ontleent zijn bestaansrecht aan het feit dat hij in zijn autootje mag zitten met het voetje op 't gaspedaal. Neem je hem dat af dan neem je hem zijn identiteit af, en dat betekent: crisis.
Helaas, dat lijkt inderdaad zo te zijn. Zelfs als het otootje niet te betalen is voor de eigenaar, of de eigenaar aantoonbaar te ziek zwak of misselijk is om het ding fatsoenlijk te besturen, blijft men er maar aan vasthouden.
Best triest eigenlijk.
Wat een geneuzel, dit is symboolpolitiek. Het hoort bij de deugziekte.
Over twintig jaar zal men zich afvragen wat ons bezielde.
En de conclusie zal zijn dat we toen eindelijk wakker werden.
@Zenzeo | 05-11-19 | 20:25:
Waarschijnlijk naar gedroomd...
@Zenzeo | 05-11-19 | 20:25: 350 miljoen mensen in India leven van onder 1 dollar per dag. Die zijn niet bezig met onze welvaartsziekten als deugen, die willen eten en een opleiding voor hun kinderen.
Denk je werkelijk dat flutmaatregelen zoals in NL genomen op wereldnivo enig verschil uitmaken?
Meer dan 1000 miljard in NL uitgeven aan om mondiaal de temperatuur niet met 0.0000007% te laten stijgen.
Zet 10% van dit kapitaal in waar je werkelijk het verschil kan maken. Doe iets zinnigs behalve jezelf schouderklopjes geven voor je deugziekte.
@Zenzeo | 05-11-19 | 20:25:
en dat het geen nachtmerrie was maar de realiteit.
Ik dacht even een kuub overtollig tuinaarde te laten ophalen in een BigBag, maar dat doet men nu dus ook al niet meer.
Spoel het wel door de plee.
Stiekem vind ik die Dilan al jaren een lekker wijf.
Aah, kudt! VVD. (Verzuurde Vagina Defect)
Gratenpakhuis...
En dan met dat geyle stemmetje "dat is klote" zeggen. Yeah, baby, yeah: www.youtube.com/watch?v=90h2gLgTz5g
@eerstneukendanpraten | 05-11-19 | 20:29:
Die kilo's komen vanzelf maar U slaapt al naast de eindbaas begrijp ik hier uit?
Prima, ik snap dat principe van ieder z'n eigen kamer steeds beter.
Bambi, of ik weet niet of ze al een bijnaam had.
Een duitse norm, Sherry? Ein Prosit. Scheelt mooi 140x iets. Kastelein!
Het wordt eerder Wo ist der bahnhof
Waar is Mark Rutte eigenlijk?
Zoals altijd, onzichtbaar. De liegende lafaard houdt zich buiten deze discussie.
Dat is zijn dossier niet maar dat van de vakminister.
@Berbaar | 05-11-19 | 20:36: Het is crisis. Dat is "Chefsache".
@Berbaar | 05-11-19 | 20:36: als er crisis is op een schip moet de kapitein zelf optreden en de leiding nemen berbaar, zo werkt dat in de volwassen mensen wereld.
@Berbaar | 05-11-19 | 20:36: Peppersprayen is tegenwoordig ook voor de BOA ipv de Politie, dus ik begrijp de verwarring. De Minister-President, ofwel Eerste Minister is hoofdverantwoordelijk voor alles wat hij uitbesteedt aan zijn kabinet. Maar sinds dat de Boeren met Carola kwamen praten in Den Haag heb ik de Minister-der-ministers niet meer openbaar gezien.
Waarschijnlijk in Brussel, orders van het hoofdkantoor ophalen.
Haha ik moest lachen om die knakker van de SGP, Dilan is altijd leuk om te zien en Sjerry staat zoals gewoonlijk weer zeldzaam dom te wauwelen.
Zou Sjerry aan de pilletjes zijn? Hij leek me niet helemaal fris...
Beetje 'gehaast' kwam ie over. Iets met 140 pils in duitsland per strekkende kubieke inwoner? Leek mij wel wat.
@Kuifje-in-de-EU | 05-11-19 | 20:19:
*Kuifje-aan-de-Pil*
Nou lekker belangrijk wat jou lijkt zeg. En ga je nog door vanavond? Dan kunnen wij weer eens lachen!
Doe eens luisteren wat 'ie zegt met je ogen dicht. Helemaal niet raar en voor de verandering is het te bewijzen. Maar ok.
Ik hoor alleen dom gewauwel uit de VVD en D66 hoek. Alleen het idee al, opteren voor een autoloze zondag. Knettergek.
@Kuifje-in-de-EU | 05-11-19 | 20:19:
Ben van de feiten Kuif dus zonder bewijs/aanleiding krijgt ook hij van mij het voordeel van de twijfel.
Electoraal doet hij zich er geen dienst mee, 90% zegt er is een probleem we gaan wat doen maar Sjerry zegt probleem, welk probleem?
De man is zijn eigen grootste vijand en zwakte, mooi.
@Ommezwaai | 05-11-19 | 20:24: Prima plan toch? Uitstekend openbaar vervoer en goede fietspaden.
@Berbaar | 05-11-19 | 20:26: Hij gaat het niet lang volhouden in de Haagse politiek, vermoed ik. Is niet zijn stiel.
@Berbaar | 05-11-19 | 20:26:
90%,daar geloof ik niks van, kan me zo voorstellen dat de gemiddelde mens denkt waar hebben die gasten het over. Iedereen op tv gaat los op stikstof maar wat is nou eigenlijk aan de hand!?
@Berbaar | 05-11-19 | 20:26:
*hij is van de feiten zonder bewijs en het twijfelt*
Tjoh!?
@marrretje | 05-11-19 | 20:30:
90% van de politiek/mensen die er toe doen zeker wel.
Het is al lang niet meer de vraag óf we er iets aan gaan doen maar wat, dat wordt zowat kamerbreed gedragen.
Als je dat niet ziet, zoals Sjerry, dan begrijp je het spelletje niet.
@Berbaar | 05-11-19 | 20:26:
Ik -en met mij miljoenen landgenoten- vraag mij in all ernst af waar dat gezever over "stikstof" nu opeens weer vandaan komt. Eerst hadden we CFK's, zure regen, lood, radioactieve wolken, koolmonoxide/dioxide en nu stikstof(verbindingen) en PFAS. Even wachten en er komt binnenkort weer een stofje bij.
@Berbaar | 05-11-19 | 20:26:
Welk probleem dan. 2 jaar geleden waren er heel andere problemen en over 2 jaar zullen er weer heel andere zijn zonder dat hierop teruggekeken wordt.
Dat je straatjes lult kan ik nog snappen maar je bent geen echte staatsmongool toch?
Er is van alles aan de hand maar continue de focus verleggen is een oude ondernemerstruck om veel te verkopen.
En dat weet jij ook, lullo.
@Berbaar | 05-11-19 | 20:35: Oh ja, het is een spelletje.
@Berbaar | 05-11-19 | 20:35:
*we gaan er iets aan doen!*
Ben jij nou aan het dreigen?
@Berbaar | 05-11-19 | 20:35:
Als dat het spelletje is dan flikkert iemand gewoon maar het bord om. We hebben een stikstofcrisis zei die baard dacht ik, die plaatst ons voor dat voldongen feit. We kunnen niet bouwen want die heipaal doet het niet ofzo vanwege de stikstof? Jaja. Jerry zeg doordraaien met die hap, go Jerry.
@Hollende_Kleurling | 05-11-19 | 20:38:
Zeker de politiek is een spelletje, zo ook business en eigenlijk het hele leven.
Je stelt je doelen, je zorgt dat je het spel en de spelregels begrijpt en dan ga je werken om je doelen te verwezenlijken.
Het is niet zo moeilijk als je dat principe een beetje begrijpt.
@Berbaar | 05-11-19 | 20:51:
Ik begrijp wel wat je zegt. Het is alleen dat wij daarin nogal verschillen.
@Hollende_Kleurling | 05-11-19 | 20:59:
Dat is prima H_K, geen enkel probleem met mensen die anders over de dingen denken dan ik.
Het geeft vaak ook interessante nieuwe inzichten.
@Hollende_Kleurling | 05-11-19 | 20:59:
Sorry, verkeerde adres. Kan weggejorist
@Berbaar | 05-11-19 | 20:26: Die 90% waar haal je die vandaan? Uit je vvd circle jerk?
@Berbaar | 05-11-19 | 20:51: Spelletjes zijn leuk voor de donkere winteravonden thuis. Spelletjes in de politiek hebben zelden iets te maken met de realiteit buiten en precies dat is hier ook het geval. Als je dit soort spelletjes wil spelen die je dat maar met je makkers in de Soocieteit zonder dat je de buitenwereld de vernieling in helpt.
Maar zitten we dan echt in een stikstofcrisis of is dat een bedacht iets door mensen die graag de boel willen besodemieteren?
Het voelt best verstikkend allemaal.
Heeft nu niemand door dat dit een trucje is? De politiek stelt iets extreems voor waarvan men weet dat het toch nooit geaccepteerd te worden, om weerstand weg te nemen van iets wat daarvoor niet acceptabel was.
De bevolking vindt de boeren te lief. Dus verzint de politiek dit absurde snelheidsplan zodat de bevolking dan maar liever de boeren en laat pakken.
Inderdaad. Iets met verdeel & heers of zo
Totaal gestoord geworden hier. Het is duidelijk dat men geen idee heeft waar men over praat en de 'oplossingen' zijn derhalve gemankeerd. Gewoon niet meer rijden en gewoon niet meer boeren. Het is om te janken .. wat een kinderlijk niveau.
Ons landsbestuur is volledig failliet.
We knallen straks een crisis in en ik heb geen gulden om tegen te speculeren.
@marrretje | 05-11-19 | 20:32: Rutte heeft nu 14% van de economie zwaar onder vuur. Dat moet wel leiden tot een forse crisis volgend jaar en er gaat nog meer komen.
We hebben hier dus een overheid die legt de hele teringzooi plat inclusief de bouw vanwege stikstof terwijl er zware woningnood is en er iedere week een heel dorp ons land binnen komt wandelen. En dan hebben we het nu serieus over 100 of 130 km per uur en boeren en warmtepompen. Hoe help je een welvarend land naar de klote.
Die woning nood is simpel op te lossen. Misschien eens iets minder gelukzoekieërs binnenhalen?
Zie het als een watermeloen. Groen van buiten maar dieprood van binnen.
@Swaffelkaffert | 05-11-19 | 20:20:
Dan is er nog steeds woningnood.
De reaguurders zullen het met me eens zijn: het milieu is topprioriteit en verdient krachtdadig beleid zoals Grapperhaus tegen drugs.
Drie, misschien drie gaan het er mee eens zijn.
Wat Lingo zegt. Je hebt maar 1 aarde.
@Kuifje-in-de-EU | 05-11-19 | 20:20:
Een bats met mensen hebben we, wij zijn eigendom van die aarde and it'll do as it pleases.
@Kuifje-in-de-EU | 05-11-19 | 20:20: Ik vrees dat je enig sarcasme mist...
Wow Kees heb drie dingen uit z'n hoofd geleerd en het rolt spontaan van de tong! Knap hoor.
Dan blijft die Staal nog hoffelijk.
Mooi om Bisschop van de SGP te zien gniffelen om de autoloze zondag. Zag ik daar toch een paapse stoutigheid?
Ik ben met de natuur bezig ! Ik rij in een citroen en mag vast 130 samen met een eend
Straks overal 90 km/h. Het is toch godgeklaagd met die autoloze kudtjongeren van D66...
Waarschijnlijk gaat Jetje dat wel naar voren brengen in t kabinet en als ze daar na een half uur lachen zijn bijgekomen loopt ie huilend weg. Dit nemen ze toch niet serieus? Of wel?
@Swaffelkaffert | 05-11-19 | 20:18: Onderschat ze niet, ze zijn in hun paniek gek genoeg voor.
De partijleider van de VVD heet toch Jesse Klaver?
Ik tank tegenwoordig uit het stopcontact, via een berg zonnepanelen... Doe ik eens wat groens, mag ik hem laten staan.
Ik heb nog geen degelijk onderzoek of gegrond argument gehoord over hoe schadelijk die hele stikstof nou is voor milieu/gezondheid.
Dat zal je ook niet horen want het is niet schadelijk. Alleen het ene plantje groeit er wat beter op dan het andere. En laten ze nou net die plantjes die wat minder stikstof nodig hebben willen behouden. Het klinkt misschien debiel maar het is ook gewoon debiel.
Een autoloze zondag zet geen zoden aan de dijk.
Meer nationale feestdagen en een langer weekend is veel beter voor het milieu.
Waan. Zin.
mobile.twitter.com/infocadl2015/statu...
Volgens het NOS journaal vindt niemand het een probleem dat de snelheid omlaag
moet.
Als je inderdaad alleen interviews laat zien met mensen die er geen moeite mee hebben dan is dat dus ook zo.
Laat me niet lachen.
Zelfde verhaal op Radio 1 vandaag.
Welkom in de wondere wereld van de gutmensch. Over fake news gesproken...
Het NOS journaal kijk ik dagelijks puur omdat ik groot fan ben van zwarte humor. Beangstigend is het dat mensen het NOS journaal klakkeloos als volwaardig nieuwsmedium zien.
"inserts comparison with North Korea"
Ja, en bij EditieNL namen ze de proef op de som om deze stikstofmaatregel te testen. Conclusie; 100 rijden ten opzichte van 120-130 is enorm langzaam maar ze hadden wel 21% Co2 bespaard. Wat een manipulatieve TV om in de conclusie niks over stikstof maar in plaats daarvan Co2 te benoemen...
Volgens mij kunnen Amber en Annechien geen ongelijk hebben.
@lingo star | 05-11-19 | 20:19:
Annechien wel Amber niet.
Paar vragen:
1) Wat zijn de mogelijkheden om middels een noodwet de stikstof- en PFAS-normen tijdelijk buiten werking te stellen tot er een langetermijnoplossing is?
2) Waarom zijn onze normen zo streng? Waar moeten de grenzen redelijkerwijs liggen?
3) Indien de grenzen op korte of lange termijn eigenlijk niet haalbaar zijn zonder harde maatregelen, waarom dan niet het alternatief overwegen om de heide (een uiterst kunstmatig "natuur"gebied) op te geven en er andere natuur (bijvoorbeeld bos) voor terug te laten komen?
Lijken me redelijke vragen, voordat je het land met zulke draconische maatregelen opzadelt. Maar ja, politici vinden dit héérlijk: daadkracht in crisis tonen.
Dit zijn veel te redelijke opties, zoals noodmaatregelen tijdens een crisis, en uitstekende vragen in tijden van totale paniek.
Het lijkt wel of een goed stel hersens bezit en deze ook gebruikt.
Ik wil er een vraag aan toe voegen, namelijk "Waar is de politiek in vredesnaam op dit moment mee bezig?" want het heeft er alle schijn van dat ze het land naar de kloten willen helpen voor een paar onnatuurlijke stukken heide en triviale bijzaken zoals vogelpootjes. Om over de eeuwige rekenmodellen van de RIVM maar te zwijgen.
'De VVD staat overal voor open'
Ja en dat is te ruiken...
Minder diesel- en benzinegeurtjes.
@Kuifje-in-de-EU | 05-11-19 | 20:18:
Wat een flutpartij is dat geworden Kuifje. Man man man
@Hollende_Kleurling | 05-11-19 | 20:21: Ben jij zo'n wegpiraat en snelheidsduivel, HK? Had ik niet achter je gezocht.
@Kuifje-in-de-EU | 05-11-19 | 20:25:
0 boetes, 0 aanrijdingen, 0 schades. Maar ik begrijp dat 120 wat te hard gaat voor opa?
@Hollende_Kleurling | 05-11-19 | 20:27: Ik vind 100 snel genoeg.
@Kuifje-in-de-EU | 05-11-19 | 20:29:
Als ik in het centrum van een grote stad in de Randstad zou wonen dan zou mij het ook allemaal niet zoveel kunnen schelen. Ik zou m'n auto wegdoen zelfs.
In plaats van overal voor open staan, moeten ze misschien weer eens ergens voor staan...
@Hollende_Kleurling | 05-11-19 | 20:41: We gebruiken um inderdaad heel weinig. Maar in sommige gevallen toch handig.
@Kuifje-in-de-EU | 05-11-19 | 20:57:
Ooit een klein jaartje in Grunn gewoond. Parkeren was een horror (net als dat circulatieplan). Al die forenzen ook met hun vouwfietsje in de kofferbak. Als je dan OV in de buurt hebt is de keuze makkelijk. Of een speed pedelec kopen. *Woosh Woosh*
Rutte is het schoothondje van Jesse geworden. Gewoon gadverdamme.
Jesse doet het beter op CNN. Vandaar ...
Stik , ik rij in een vrucht , stof om na te denken
Kan iemand vertellen of Rutte ueberhaupt iets bereikt heeft?
Heb je een paar uurtjes?
@Kuifje-in-de-EU | 05-11-19 | 20:25,
Niks bereiken is ook wat bereiken.
En ja, dan zijn er hierover toch wel een aantal uurtjes nodig.
Duinsalamanders zijn ook beesten en de rode rosenknop niet: Stikstof daarentegen is niets. En maak ik nu een zinnig reaguursel? Nee joh natuurlijk niet! *geintje*
De NOS noemt de VVD "Vroempartij" in het nieuws. Altijd neutraal.
Maar blijft Jesse Klaver gewoon in een BMW rijden?
Alleen als hij niet hoeft te vliegen.
@Hunkje | 05-11-19 | 20:13:
Hij is deze zomer nog gesignaleerd bij een incheckbalie op Schiphol, weet alleen niet naar welke bestemming.
@eerstneukendanpraten | 05-11-19 | 20:17: Disneyland.
@eerstneukendanpraten | 05-11-19 | 20:17:
Onlangs zat ie nog in Afrika. Maar dat mogen u en ik niet doen van de linksen.
@Ommezwaai | 05-11-19 | 20:19: zou niet weten wat er moet zoeken met al die negers.
Laat kees de lange maar es aan het woord natuurkundige .hoogleraar ipv van die domme politici ,er is geen stikstofprobleen!!!,
Of je voet moet pindakaas tanken om vooruit te komen, dan mag je 500.
REAGEER OOK