Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vvd: Van 130 naar 100 naar autoloze zondag!

Nou jongens, haal de rolschaatsen maar uit het vet voor de volgende fopmaatregel!

Cora, Eric, Klaas, en Markje in 1973

Goedemorgen en welkom in 1973. Alleen is de oliecrisis ditmaal een stikstofcrisis, die weer het gevolg is van een politieke crisis. Na jaren van wanbeleid met stikstof, heeft een rechter aan de rem getrokken en nu zijn ze in Den Haag zo hard de macht over het bestuur kwijt dat de vroemvroem-coalitie van de vvd overweegt om op de A-wegen alle snelheden tot 100 terug te brengen. Ook de autoloze zondag komt terug staat op het lijstje proefballonnen waar Het Volk van Dit Land deze week om mag lachen, totdat het kabinet vrijdag een besluit neemt: de voorstellen die de minste hoon krijgen, worden eind van de week ingevoerd.

De Telebelg probeert ondertussen “onrust in vvd” op te stoken vanwege “heilig huisje” honderddertig waar de sloopkogel van het liberale opportunisme (een enorme bitterbal - red.) tegenaan gaat, maar wij weten wel beter: Rutte en Dijkhoff hebben helemaal geen heilige huisjes, die offeren enkel nog aan het altaar van het opportunisme. En hun houjebackbenchers durven daar echt niet tegenin te gaan. Die zijn de wieltjes van hun rolschaatsen al aan het smeren, voor de Stikstofloze Autoloze Zondagen van 2020! (En dan kan dodenweg N35 misschien alsnog aangepakt worden, want de eerste stikstofdoden vallen niet omdat er doorgebouwd wordt, maar omdat er niet gebouwd mag worden.)

Reaguursels

Inloggen

Normale lui werken zich te pletter en gebruiken hun capaciteiten, om te proberen eroo vooruit te gaan en hun familie te verzorgen. Politici, maffiosi en nigeriaanse oplichters gebruiken hun tijd en capaciteiten, om na te denken hoe ze de rest van de wereld zo goed mogelijk kunnen kloten.

xpto | 05-11-19 | 20:23

Toen we autoloze zondagen hadden, werden deze veroorzaakt door de Arabieren, dus het probleem kwam van buitenaf. veel is veranderd nu: de problemen komen van binnenuit. Als Nederland niet gauw afkomt van die incompetente klootzakken in het parlement gaat het verloren.

wegrenner | 05-11-19 | 17:24

Gelukkig rij ik elektrisch, mag gewoon blijven rijden toch?

Extra.Paracetamol | 05-11-19 | 14:53 | 2

Nee, Want voor de stroom moet de energiecentrale een tandje harder draaien.

Fozzie-bear | 05-11-19 | 22:45

@Fozzie-bear | 05-11-19 | 22:45 is een keuze. Ik rijdt 100% groen; zonnepanelen.
Daarnaast ga ik gewoon rijden bij een autoloze zondag. Ik laat me niet gijzelen of huisarrest opleggen.

Epistulae_Morales | 06-11-19 | 02:10

Uitstoot vrije auto? Fred Flintstone had hem al en hij ging ook behoorlijk hard ,kan ik mij herinneren.

streknek | 05-11-19 | 14:35

Laten ze al die duizenden nietsdoende asielzoekers een schoffel geven en ze die gemene overwoekerende bramenstruiken en brandnetels op de heide weghalen.
Kunnen de plantjes die het goed doen op voedselarme grond weer groeien en komen de insectjes en diertjes weer terug....

buicksquad | 05-11-19 | 14:24

Malle tijden. Sint op skeelers. In diepe zit loeihard over de A4, geflankeerd door voetveegpietjes. Zie de waan schijnt door de molens. Trekkers staakt uw wild geraas.

Shareholder II | 05-11-19 | 14:13 | 1

LOL!

Datgingniegoed | 05-11-19 | 14:28

Iedere keer als je denkt "kunnen die idioten nog iets gekkers bedenken" dan flikken ze het. Ook een gave....

RamondeM | 05-11-19 | 13:59 | 1

... daarvoor zitten ze er nu juist. Is dat kwartje nog niet gevallen bij U? Zij denken juist tegenovergesteld. Ze denken steeds we kunnen die kudtburgers niet nog harder in hun bek schijten dan we nu al doen. Maar dan even daarna vol verbazing vaststellend: ja wel, het kan toch!!!
Straks blijkt Nederland gewoon al 5 jaar lang één groot sociaal wetenschappelijk experiment te zijn zonder dat we het zelf in de gaten hebben...

Mark zit te Dutten | 05-11-19 | 14:46

Tijd voor verkiezingen, met 100 naar de stembus.

Rico den Hollander | 05-11-19 | 13:39

Autoloze zondag? Als je dan toch denkt dat dit de oplossing is, waarom dan geen autoloze maandag? Dit zet veel meer zoden aan de dijk. Waarom wordt de verantwoordelijkheid niet neergelegd bij de echte vervuiler, maar altijd maar doorgeschoven naar de grote groep die alles maar laat gebeuren. Tijd om de boel eens flink vast te zetten op het malieveld als automobilisten. De maximum snelheid naar 100? Prima voorstel. Waar kun je in Nederland überhaupt nog harder dan 100 rijden? Allemaal fopmaatregelen voor de bühne. Ik ben benieuwd of deze maatregelen straks ook voor onze bestuurders gaan gelden en alle mensen die de door onze belastingcenten gesubsidieerde Tesla's rijden. Wat een kutland is dit geworden.

VOCendeWIC | 05-11-19 | 13:21 | 1

Echt overal buiten de randstad kun je 130 rijden. U moet eens weten dat er nog een leuk deel bestaat

Epistulae_Morales | 06-11-19 | 02:12

Als ze zo doorgaan wil er straks geen instromer mee in komen, dat moeten we niet willen met zijn allen.

g[E]ulden | 05-11-19 | 13:05 | 1

Hoeven we ook geen huizen meer voor hen te bouwen, bedoel je ?
Nein, nein, die kant moet het natuurlijk niet op.

Shareholder II | 05-11-19 | 14:15

Over enkele dagen komt Rutte met: wij hebben autoloze zondagen overwogen. Gelukkig hebben wij de autoloze zondagen nog net kunnen voorkomen en komen wij via een ezelsbruggetje weg met slechts een snelheidsreductie. Jan publiek: He, gelukkig, alleen beperking tot 100 km. Dat valt weer mee....

A.S. Perien | 05-11-19 | 12:55 | 1

De Binnenhof two step. Echt zulke doorzichtige kleuterpolitiek dat het aandoenlijk is.

Epistulae_Morales | 06-11-19 | 02:13

Prima maatregel, hoe zit het dan met de bijtelling van de lease-koeien

Gaat die bijtelling dan 1/7 omlaag

AdamF | 05-11-19 | 12:51

Een Nederland zonder actieve regering. Wat een droom zou dat zijn zeg. Gewoon lekker niets verzinnen, omdat daarmee alles keer op keer erger wordt. Vooral omdat de dingen die ze verzinnen, geen enkele burger ooit op heeft gestemd.
Alleen grensjes dicht en uit de EU, en voor de rest het dagelijkse bestuur en verder je bek houden. Klaar.

hijger | 05-11-19 | 12:40

Toch nog even iets over suboptimalisatie: www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...

Nu alleen nog het Openbaar Vervoer helemaal stilleggen vanwege stikstof, zuurstof, plasticdeeltjes in al dat stationsvreten of weet ik wat en de waanzin is compleet.

Hetkanverkeren | 05-11-19 | 12:35

Ik denk dat autoloze zondagen goed zijn voor het landelijk geboortecijfer, tegelijk zal het aantal echtscheidingen toenemen van mensen die het niet trekken om de hele zondag naar mekaar te kijken ipv naar het hypnotiserende asfalt

pomodorus | 05-11-19 | 12:30 | 1

nou is die van mij leuk om naar te kijken alleen als ze zich verveelt gaat ze cynische rotgrapjes maken. Maar daar is wel een plossing voor te bedenken.

pomodorus | 05-11-19 | 12:33

Heel veel VVD-ers rijden al in een mooie Tesla,, BMW of andere elekrische auto dankzij supersubsidies betaald door het klootjesvolk, dus die vinden die snelheidsmaatregelen wel best. Komt natuurlijk straks vast en zeker een aanpassing zodat e-auto's, vanwege geen uitstoot, wel harder mogen dan 100 km/u

batvoca2 | 05-11-19 | 12:20 | 1

En wel op zondag mogen rijden.
Dat electrisch rijden moet je gewoon stimuleren. Ben ik het ook wel mee eens. Het moet maar eens afgelopen zijn met die terroristensponsoring van 5 miljard dollar .. per dag..

Epistulae_Morales | 06-11-19 | 02:14

Ik zou zeggen: Doe het. Zowel 100 als autoloze zondagen.

Want ik kan me niet voorstellen dat al die Nederlanders die al jarenlang klakkeloos VVD stemmen omdat ze geen idee hebben wat er om hun heen gebeurt daar niet door worden wakkergeschud. Want zelfs zij zullen dan de gevolgen van hun keuzes ondervinden.

naraga | 05-11-19 | 12:05 | 2

Een ieder die momenteel al niet wakker geschud is; is never nóóit meer wakker te schudden.

RickVogelschrick | 05-11-19 | 13:34

Precies, laat maar komen. Wat mij betreft doen ze alle diesel en benzineutos ook gewoon in de ban. Gewoon omdat het kan en fuck de onder en middenklasse. Nederlanders vinden het blijkbaar toch heerlijk om genaaid te worden.

Henk003 | 05-11-19 | 15:08

Regeren is makkelijker dan ooit geworden. Lanceer een proefballon, vermeerder het aantal reaguurders van GS en de Standaard met de tractors op de weg en deel dat door drie.
Het laagste getal is de beste maatregel. Bomben sicher.

bolletje kaas. | 05-11-19 | 11:57

Gewoon op de motor dan maar

Cold-Cees | 05-11-19 | 11:51

Het grote hap-snap uitspelen gaat maar door. Overal 100 km per uur is sowieso onzalig i.v.m. het vrachtverkeer dat nauwelijks meer valt in te halen. Dat gaat buitengewoon irriteren en is gevaarlijk bovendien. Neem dan een voorbeeld aan Frankrijk waar op de meer onveilige snelwegen een maximum van 110 km/uur geldt en op provinciale wegen 90 km/uur met 80 km waar dat echt nodig is. Of biedt de mogelijkheid 's-avonds wel harder te rijden. Autoloze zondagen zijn oneerlijk omdat je daar een bepaalde categorie (familebezoekers en recreatie) hard raakt maar de veelvraters (forensen en beroepsgoederenverkeer) ongemoeid laat. Meer onderzoek is nodig om opties en hun effecten te kunnen afwegen.

Colin.Fart | 05-11-19 | 11:48

Ik lees nergens of mijn Tesla straks ook nog maar 100 mag en of die ook op zondag binnen moet blijven. Ik neem aan dat die gewoon de weg op mag?

Inferi0r | 05-11-19 | 11:35 | 5

@Extra.Paracetamol | 05-11-19 | 14:56: Lithium voor battery is extreem vervuilend en mensonterend om te winnen. Geloof dat tesla pas milieu voordeel oplevert na 300.000km dus laat je vooral niet gek maken electrisch beter is. Ze hadden 100jr geleden al electrische autos. Het is slechts tussen station. Waterstof zal snel intreden.

TilburgDeGekste | 05-11-19 | 16:40

Ja dat mag. Tesla’s en andere EVs vallen niet onder deze maatregelen.

Epistulae_Morales | 06-11-19 | 02:16

@TilburgDeGekste | 05-11-19 | 16:40: lithium is niet vervuilend.. integendeel. Lithiumwinning is gewoon verdampen van pekel tot zout. In de zon..
Kobalt wel.. maar in vergelijking met olie kun je dat alsnog groen, goed voor de mensheid en vredelievend noemen.
Staal en aliminium zijn zelfs vervuilender dan kobalt qua productie.
Milieuvoordeel levert het op vanaf km 1.. het is natuurlijk tokkiedom om te denken dat een auto na 300.000 km opeens anders gaat werken en dan milieuvriendelijk wordt. Hoe milieuvriendelijk ligt natuurlijk vooral aan hoe die stroom wordt opgewekt. Maar stel je doet dat met 100% bruinkool electriciteit uit een Duitse centrale, dan nog is well to wheel de CO2 uitstoot van EV 30% van die van benzine..
en dan krijg je oorlogen, vluchtelingen en terroristen nog kado, die tel ik niet mee.

Maar het belangrijkste is dat het niet helpt om in je eigen domheid te blijven geloven. Die EV auto is en wordt niet interessant vanwege het milieu, maar vanwege de prijs per km. TCO .. Google dat maar eens

Epistulae_Morales | 06-11-19 | 02:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon alle snelwegen ombouwen naar treinsporen, auto's & motoren afschaffen en dan lekker allemaal op de fiets.

SanderEvers | 05-11-19 | 11:26

Ik was enige jaren geleden eens op een autoloze zondag ergens in een grote buitenland stad. Dat was eigenlijk best leuk. De mensen maakten er een groot buurtfeest van. Ik ben voor, en als het alleen voor de bebouwde kom geldt, is het een stuk haalbaarder.

Diotima | 05-11-19 | 11:24 | 1

Alleen in de bebouwde kom? Hoe kom je dan van huis op de wel berijdbare snelweg?

Haram_Kafir_4ever | 05-11-19 | 13:11

Zag net in de Nieuwe waterweg een bootje voorbij komen, die was afgemeerd aan de kop van Zuid. www.msccruises.nl/nl-nl/Ontdek-MSC/Cr... Gelukkig hoef ik met mijn ouwe diesel die stinkstad niet in.

dorstig! | 05-11-19 | 11:22 | 1

Zo'n schip betaald een slordige €150.000,= per dag aan liggeld. Soort afkooppremie.

RickVogelschrick | 05-11-19 | 13:38

Als je nog een beetje verstand over hebt van al die luchtvervuiling dan kan je geen VVD stemmen.
Of je moet zin in nog meer dolken in je rug hebben.

watergeus | 05-11-19 | 11:19

Mochten die idioten dit invoeren: massaal de weg op met de auto. De boel plat!

MooseNL | 05-11-19 | 11:04 | 1

Zeg maar wat werkende Nederlanders twee keer per dag en 5 dagen per week doen.

TheHighlander | 05-11-19 | 11:07

Reken maar dat ik gewoon naar mn werk ga op zondag. Met de auto.

MooseNL | 05-11-19 | 10:59

"Een maandelijkse autoloze zondag".
Hoeveel asielzoekers compenseert dat?

de honden blaffen... | 05-11-19 | 10:58 | 2

De "Instroomzondag".

g[E]ulden | 05-11-19 | 13:04

0.. asielzoekers hebben ook geen auto’s

Epistulae_Morales | 06-11-19 | 02:35

Goede maatregel, de vervuilende automobilist kan niet genoeg gepest worden.

lingo star | 05-11-19 | 10:56 | 2

Uw computer laat de servers roken, het is maar dat u het weet.

Wolkbreuk | 05-11-19 | 12:27

Het grote autootje pesten is begonnen met den Uil.

RickVogelschrick | 05-11-19 | 13:40

Je moet in het stof bijten. Niet stikken.

McSnor | 05-11-19 | 10:53

Hoe kan het, en dat meen ik, hoe kan het in godsnaam dat mensen nog steeds op die fraudepartij vvd stemmen ?
-Of ze zijn gehersenspoeld
-Of waanzinnig dom
-Of er wordt geklooid met de stemmen
Vooral dat laatste lijkt mij het meest waarschijnlijk. Kan niet anders.

Kamervraag | 05-11-19 | 10:48

De VVD ramt nu nog alle mogelijke k.. maatregelen bij de VVD stemmer door de strot. Straks een paar maand voor de verkiezingen krijgt iedereen er weer 1000 euro bij , en gaan de max. snelheden weer omhoog naar 150 km/h. Kijk dat is de VVD, alles voor het pluche want immers, het land moet geregeerd worden, toch?

Rdock | 05-11-19 | 10:46

Als de boeren hierdoor iets meer lucht krijgen en dus minder hoeven in te leveren, laat ik de auto graag een dag staan. Kijk, het moet wel ergens vandaan komen, hè? De boeren hebben niks aan gratuite solidaritei. Dat is gewoon boerenbedrog. Letterlijk dan.

Amsterdamsko | 05-11-19 | 10:45 | 1

De ongeveer 60.000 boeren hebben samen meer dan de helft van het Nederlandse grondgebied in bezit om er raaigras, maïs en piepers op te verbouwen dus ik snap dat die alle ruimte moeten krijgen

matatwork | 05-11-19 | 11:13

Ach, vrijdag zal blijken dat de autoloze zondag en een algehele snelheidsverlaging niet doorgaan. Kan de VVD-stemmer opgelucht adem halen, en dan slikken ze de andere maatregelen zoetjes.

Muxje | 05-11-19 | 10:38

Ik kijk ernaar uit! En dan op die autoloze zondag met een miljoen auto’s de weg op gaan gezamenlijk met 50.000 tractors, duizenden trucks aangevuld met stakende leraren en verplegend personeel......

Blonde Nel | 05-11-19 | 10:37

Komt er dan overal op elke snelweg van begin tot eind een trajectcontrole en/ of veel meer flitscontroles?

hotbrasil | 05-11-19 | 10:28 | 1

Maar natuurlijk. Bij 100kmh rijden autos stuk zuiniger, dan wordt er minder brandstof gedronken bij cafe tankstation. De verminderde opbrengsten van brandstof accijnzen moet wel opgevangen worden, door bijv extra flitsers samen met een verhoging van de boetebedrag. Dit allemaal om de veiligheid van voetgangers en fietsers te verhogen

Abu Koop Dan | 05-11-19 | 10:45

Er werken gewoon mensen op zondag.
Vrooom vrooom

Ray69 | 05-11-19 | 10:25 | 2

Inderdaad, of regelt de overheid een taxi voor ze?

MooseNL | 05-11-19 | 10:57

NEEN, op zondag gaan wij enkel en alleen met de benenwagen naar het zondagsgebed

zuurtjeregen | 05-11-19 | 11:30

Dus eerst gaan we 'natuurgebieden' afgraven om heide, die alleen op schrale grond gedijt, heel onnatuurlijk te laten groeien. Daarna klagen we dat dat niet werkt. En dan houden we gewoon vol en gaan we de burger pesten voor de heideroos. Ik krijg dat in het buitenland niet uitgelegd.

Winter_is_coming | 05-11-19 | 10:23 | 1

inderdaad. Heide is een cultuurlandschap, dat is ontstaan door toedoen van de mens en alleen blijft bestaan wanneer het onderhouden wordt, anders groeit het dicht met bomen. Heide is desondanks prachtig maar 'natuur' is het niet.

zuurtjeregen | 05-11-19 | 11:37

Hoezo autoloos? De elektrische auto is toch emissievrij? Maken we er gewoon "slegs vir ryk Deugneuzen" auto-dag van.

Abject | 05-11-19 | 10:03 | 1

Denkfoutje. Een elektrische auto is niet emissie vrij.

Blonde Nel | 05-11-19 | 10:40

Nou VVD, lekker bezig. Mij bereiken berichten dat bedrijven in de Rotterdamse haven zich bezinnen op een verhuizing naar Hamburg of Antwerpen. Nederland is te duur, te slecht bereikbaar en de overheid te onbetrouwbaar.

Het weghalen van de onderste steen uit de fundering van Nederland door de VVD werpt vruchten af.

El Rico Grande | 05-11-19 | 09:58 | 4

Dan hoeven ze niet naar Antwerpen te gaan, daar is het ook eivol, duur.
Of de overheid daar wel betrouwbaar is weet ik effe niet.

VW, alles ist vorbei | 05-11-19 | 13:04

@Muxje | 05-11-19 | 10:10:
Wat is er mis om die containers op een trein of een binnenvaartschip te zetten richting Duisburg waar ze een grote haven uitbreiding gaan realiseren.

VW, alles ist vorbei | 05-11-19 | 13:05
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een armoede deze overheid. Er zijn serieuze problemen en als ze na maanden op hun handen zitten eens met iets komen is het dit. Man man man wat een incompetente bende. Ze zijn echt niet te betrappen op maatregelen waar wel goed over is nagedacht, waarvan de cijfertjes kloppen en waarvan in een volgend kabinet niet zal blijken dat er keihard is gelogen in het vorige kabinet.

Ruikbaard | 05-11-19 | 09:56 | 2

en het vreemde is dat er in geen ander land ter wereld een stikstofcrisis is. In Duitsland met het gehalte stikstof 140 keer hoger zijn, blijft apart

Fedde71 | 05-11-19 | 10:01

@Fedde71 | 05-11-19 | 10:01: daar zijn de natuurgebieden anders ingericht. Ik meen dat we hier "heiden" in stand proberen te houden omdat dit een paar honderd jaar geleden ook zo was.
Echter, een andere flora en fauna invulling die wel tegen verhoogde stikstof kan zou geschikter zijn. Of wat minder dieren laten rondlopen.

boerk | 05-11-19 | 10:14

Als de vaste vriend van Rutte, Jesse Klaver zijn zin krijgt, gaan we op alle andere dagen rekening rijden.

Karel Kruizenruiker | 05-11-19 | 09:55

"offeren op het altaar van opportunisme..." kostelijk en right on the money. Dank

Kladderadatsch | 05-11-19 | 09:54

Ik vind die lagere max snelheden helemaal niet verkeerd. Vrij recent een tijdje rondgereden in Noorwegen, waar dat al jaren het geval is. Iedereen rijdt daar reklaxed en iedereen houdt zich aan die maximum snelheden. Daardoor stroomt het verkeer lekker door en ben je uiteindelijk misschien 5 minuten later op de bestemming dan wanneer je harder had mogen rijden inclusief files en andere auto-ellende. Wat mij betreft per direct invoeren. Alleen die autoloze zondag, dat slaat natuurlijk weer helemaal nergens op. Weer zo'n krankzinnig idee van de klimaatdeugclub.

Reykjavik | 05-11-19 | 09:54 | 4

In Noorwegen heb je ruim 5 miljoen inwoners "Het grootste deel van de bevolking woont geconcentreerd langs de zuidelijke kust en de valleien, waar de belangrijkste steden Oslo, Bergen, Stavanger, Kristiansand en Drammen liggen. ( nl.wikipedia.org/wiki/Noorwegen)"... Geen wonder dat het lekker doorrijden is. Heb je wel eens gehoord van het gezegde: je kunt appels en peren niet met elkaar vergelijken ?

loser | 05-11-19 | 10:40

Stuiter en loser.....
Sorry wijsneus, maar dit heeft niets ik herhaal niets met minder inwoners te maken, of de grote van het land.
Het gaat om het aantal wegen in verhouding tot het aantal inwoners die van de wegen gebruik maken.....

dijkbewaker | 05-11-19 | 11:11
▼ 1 antwoord verborgen

De ANWB zal ongetwijfeld een protestbijeenkomst op Malieveld en massale stakingen e.d. gaan organiseren. Zij komen immers op voor de belangen van de voertuigbezitter. O, wacht

janleuk | 05-11-19 | 09:46

Lijkt me wel leuk, fietsen en rolschaatsen op de snelweg met de kinderen...

du Roi Soleil | 05-11-19 | 09:46

Ff denken 100 is prima, autoloze zondag? Daar heb je iedere maand wel eentje voor nodig voor een beetje zoden aan de dijk te zetten. Maar krijg ik dan ook die maandag vrij na de autoloze zondag? Want dan kan ik na mijn weekendtrip die dag terug rijden naar huis.

Zuma | 05-11-19 | 09:43

Dan zal de benzine ook wel weer op de bon gaan, en moeten nu die Tesla's etc. dan ook stil blijven staan ?

Vesta | 05-11-19 | 09:43

Het komt gewoon langzaam allemaal tot stilstand. Mensen gaan thuiswerken omdat er niet door te komen is, en de rest staat stil of rijdt max 100 als het kan. Meer mensen is minder per persoon. Op naar 10 mln in NL

merel veld | 05-11-19 | 09:40 | 2

Oja, neemt de bouwvakker ook wat bakstenen mee naar huis.. kan deze ff muurtje "voor metselen".

boerk | 05-11-19 | 10:16

@boerk | 05-11-19 | 10:16: Ik bedoel te zeggen, we denken dat we vooruit gaan, maar eigenlijk komt heel veel langzaam tot stilstand. Bijvoorbeeld, mensen die al niet meer proberen door de spits heen te komen en maar gaan thuiswerken of met z'n allen langzamer gaan rijden voor all sorts of reasons

merel veld | 05-11-19 | 12:07

En let op, die zgn deugende elektrische Tesla's e.d. krijgen ontheffing.

janleuk | 05-11-19 | 09:40 | 2

Terwijl de meeste troep van de banden komt.

boerk | 05-11-19 | 10:16

@boerk | 05-11-19 | 10:16: Yep , en banden van elektrische auto's slijten ook nog eens 25 tot 50 % sneller. Tel uit je groene deugwinst.

janleuk | 05-11-19 | 11:53

Onbegrijpelijk dat nog zoveel mensen VVD stemmen. Geen enkele belofte van deze partij is ook maar iets waard.

Therapietje | 05-11-19 | 09:39

Zo! Rutte wil wat kiezers terugwinnen op de linkerflank...

Sjorsch | 05-11-19 | 09:39 | 1

Wat!!! Nog meer?

copywriter | 05-11-19 | 09:49

Geen vrachtwagen op zondag. Net als in Duitsland. Misschien een begin?

kenny harder | 05-11-19 | 09:38 | 2

De andere 6 dagen er ook bij. Heb gehoord dat Kenny ons gaat uitbetalen, geheel gratis geld dus.

Sjorsch | 05-11-19 | 09:40

Nederland staat stil zonder transport!

zuurtjeregen | 05-11-19 | 11:32

Ik zit al jaren op de eerste Rutteloze zondag te wachten, 't wil maar niet lukken.

Zwizalletju | 05-11-19 | 09:35

Veel ophef voor een postzegeltje fopnatuur. Dit is de grote vooruitgangsvalkuil: Als alle grote problemen zijn opgelost, dan verzinnen we er een paar.

Zeddegeizot | 05-11-19 | 09:33 | 1

Dit is inderdaad puur welvaartsproblematiek.

peterdh | 05-11-19 | 09:43

Nederland wordt wakker alleen Nl heeft deze problemen we hebben ook de meest linkse zooi van de wereld.

dubbletjes | 05-11-19 | 09:31

Wij worden geregeerd door een Kafkaans kabinet zoals je alleen ziet in dystopische films. In woord, geschrift en door het verrichten van enorme aflaten sectarische Eurofielen maar in daad extreem nationalistisch, gericht op maatschappelijke en economische suicide.

B.Spiritus | 05-11-19 | 09:31

Wat maakt men zich nou druk over die 100km/u? Lekker onthaasten wordt de nieuwe hype. In dit kleine k*tlandje heeft jakkeren alleen zin als je bang bent om te laat op je eigen begrafenis te komen. Ik heb m'n hele autoleven van 41 jaar vrijwel nooit harder gereden dan 100 en de stijl van het begrip "nieuwe rijden" aangehouden; is goed gebleken voor de eigen portemonnee en de gemoedsrust.

Nelis SplitBloes | 05-11-19 | 09:29 | 3

Het probleem , ja probleem is, dat 100 op die meter amper 90 is, en dat een hele boel mensen met flitsangst zitten, en er dus nog amper 85 op de autoweg zal gereden worden. Hier in belgie kennen ze hun verkeersregels niet en rjiden ze bijna overal nog amper 50.

Lt-Kol Kilgore | 05-11-19 | 09:40

Ahh jij bent dus zo'n snelheidsmaniak die ik elke keer over de snelweg zie scheuren met 100. Aso! Tachtig is snel zat.

peterdh | 05-11-19 | 09:50

Onthaasten zou wel goed zijn ja, denk niet voor de NLse economie oftewel we worden dan een nieuw zuid Europees landen met sowieso minder productie nog meer werklozen dus alles in minder harde tempo doen. Goed... Duitsland uber alles als nog grotere Rijk!

Dutch-Super-Evil | 05-11-19 | 11:19

Autoloze zondag, mooi ruimte voor mijn motor. Wel oppassen voor rolschaatsende kiddies.

Wekkertje | 05-11-19 | 09:21 | 2

Ik moet je teleurstellen, tijdens de autoloze zondagen in 1973 mochten alle motorvoertuigen niet rijden... ik vraag mij alleen af hoe dat zit met volledig elektrische auto's.
Tenslotte vraag ik mij al een paar weken af wie hier in NL nu de baas is, het kabinet en de 2e kamer of e.o.a. rechter.

Keyboardspeler | 05-11-19 | 10:11

@Keyboardspeler | 05-11-19 | 10:11: Vergat ik nog, ook 2-takt brom en snorfietsen verbieden te rijden, want ook die zijn zeer vervuilend.

Keyboardspeler | 05-11-19 | 10:13

De hysterie viert hoogtij.
Onnodige paniekzaaierij maakt ineens de weg vrij voor onbezonnen kulmaatregelen. Vanuit het niets ontstane opgeklopte stikstofproblemen worden door een rechter misbruikt om een land lam te leggen en te ontwrichten. Wie bepaalt wat de norm is , wie controleert dat en hoe wordt dat bepaald, en hebben deze instanties geen dubbele agenda.
Wie voert de regie hier ?Het is een grote chaos.
Lachwekkend als het niet zo triest zou zijn.

laurentius | 05-11-19 | 09:20

Ik ga akkoord als 100 km betekent dat we altijd en overal 100 kunnen rijden. Ook op werkdagen tussen 06.00 en 10.00 en 14.30 en 19.30 .

Nuchternederland | 05-11-19 | 09:19

Keuzestress, 100 of autoloos. Het blijft kansloos.

LinkeToni | 05-11-19 | 09:16

2013. Rutte (grijnzend) "Koop die nieuwe auto, het is crisis!"
2019. Rutte (grijnzend) "Verkoop die nieuwe auto, het is crisis!"

Het kabinet Zwalkzonderende I t/m III. In het verkeer houdt men normaal rechts aan. Soms in extreme omstandigheden moet je zelfs "extreem" rechts de vluchtstrook op. Maar Rutte rijdt als een suikerontspiegelde ramptoerist van rechts naar links, wevend door het verkeer, op spectaculaire en onbegrijpelijk en ongrijpbare wijze elke politieke tegenligger ontwijkend.

Niemand die begrijpt waar hij nu precies op aanstuurt of wat zijn bestemming is. Zijn TomTom zegt slechts "bij volgende pluche links", "vlak voor volgende verkiezing, schijnbeweging naar rechts", "bestemming, nog vier jaar macht, bereikt". Deze Grijnzende Roerganger zal vast nog eens aan de stuurwielen van de Eutanic mogen draaien als hij het goed speelt. Hopelijk vaart hij de EU op een politieke ijsberg.

Wol | 05-11-19 | 09:11 | 1

2013. Rutte (grijnzend) "mensen koop toch die auto, koop toch dat huis"
2019. Rutte (grijnzend) "mensen U word bij deze verplicht een elektrische auto te kopen, en Uw huis moet verplicht voor tienduizenden euro's worden verbouwd"

Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. Maar luisteren zullen jullie, domme koelies.

Macroglossum | 05-11-19 | 09:26

De hele autoloze zondag van 1973 (al gevolg van de Yom Kippoer oorlog van Arabische staten tegen Israel en de steun die NL en anderen gaven aan Israel) was overbodig want er lagen voor twee jaar strategische olievoorraden in Rotterdam.

Zzzzooooffff | 05-11-19 | 09:09 | 1

Inderdaad, er is toen geen druppel olie minder afgeleverd in Rotjeknor, de tankers lagen in file op het kanaal .

joppo0 | 05-11-19 | 10:00

Het is vrij bizar om te zien met welke 'maatregelen' men op de proppen komt.

Omwille van CO2 moeten we 'van het gas af' feitelijk betekent dit dat Nederland terug gaat in de tijd, en weer met een houtvuurtje (biomassa centrale, maar het blijft een eenvoudig houtvuur) zich gaat verwarmen. Als een stel holbewoners die nog niets hebben uitgevonden behalve het vuur.

Dat noemt men dan 'vooruitgang'. Het is gewoonweg bespóttelijk.

Dus we gaan weer op hout stoken, op zondag rijden we geen auto, alle winkelcentra dicht dus, logistiek rolt niet, helemaal niets. Een economische aderlating die zn weerga niet kent. Natuurlijk gaat dit niet gebeuren maar dat het alleen al overwógen word geeft al het totaalgebrek aan visie weer.

Alsof we gvd met een heel land terug naar 1953 gaan, want dat zou dan goed zijn 'voor het klimaat'. Flikker toch op man. Maak dat je grootje wijs zeiden we vroeger.

Macroglossum | 05-11-19 | 09:09 | 4

@VW, alles ist vorbei | 05-11-19 | 09:13: Newsflash: Wij wonen niet in Duitsland of België. Dan was er niet eens een stikstofcrisis gewéést.

Macroglossum | 05-11-19 | 09:16

Misschien gaat Rutte voor truttige nostalgie bij stemmers die denken met weemoed aan vroeger tijden toen Nederland nog Nederlands en min of meer onafhankelijk was, de Pieten Zwart, de straten wit, pardon, blank stonden als het regende, om zes uur de dampende, smakeloze of bittere en tot moes gekookte spruitjes met aardappelen zonder exotische specerijen of smaakmakers klaar stonden bij moeder de vrouw die nog niet gescheiden in twee huishoudens voor de kindertjes zorgde en de vader des huizes nog gewoon thuiskwam na een bezoek aan zijn maîtresse.

Alleen nu dus met een corpulente EU bovenop ons land, een leger invasieve exoten binnen de grenzen, een paar ingebeelde problemen erbij en wellicht een paar duizend regeltjes meer en wie weet nog wat meer belasting.

Wol | 05-11-19 | 09:19

1953 was zo gek nog niet in sommige opzichten... Denkend aan Gerard Cox, want dat hier zeggen betekent weer een onvrijwillige sabbatical voor me in de panelen.

Vanilla | 05-11-19 | 10:21
▼ 1 antwoord verborgen

Arno Wellens: Er is geen stikstofcrisis maar een bureaucratische crisis. youtu.be/HxLPGr-Iozo

huistuin&keukenvrouw | 05-11-19 | 09:06 | 3

Dank. Verplichte kost lijkt me.

oranjerood | 05-11-19 | 09:20

Juist , cafe weltschmertz heeft regelmatig goeie items

Datgingniegoed | 05-11-19 | 10:10

Dat is me al maanden duidelijk sinds dit 'probleem' er plotseling was en daar voor niet. Kan dus ook opgelost worden met een paar vellen papier en een handtekening.

Zwizalletju | 05-11-19 | 10:15

Toch he... Heb afgelopen week als testje max 100kmh gereden... En mijn gemiddelde verbruik is van 21km/l naar 28km/l. En tijdverschil in min reistijd is er bijna niet.

Ed Redbird | 05-11-19 | 09:05 | 4

Ja leuk, maar bij 130 kan je tenminste nog 160 rijden zonder al te veel problemen. Bij 100 is dat dus maar 130. Dat is echt waardeloos. Ik wil gewoon rond de 160 kunnen blijven rijden.

stuiter_teelbal89 | 05-11-19 | 10:22
▼ 1 antwoord verborgen

Als ze de stikstofuitstoot willen beperken laat de overheid dan minder of geen cruiseschepen aanmeren in de havens scheelt ook nog eens een golf minder toeristen in het westen wat ze toch willen.
2 vliegen in 1 klap theorie.

steekmug | 05-11-19 | 09:05 | 1

Er is geen stikstofcrisis, of slaap je nog?

MooseNL | 05-11-19 | 11:03

Een volk krijgt de regering die het verdient. Jarenlang lafjes stemmen, en dit is het resultaat, alsjeblieft, lol.
Nergens in Europa maken ze het zo bont als bij jullie.

Henk de Vries2074 | 05-11-19 | 09:02 | 3

Eens, maar die linkse rukkers met geld gaan straks in een gated community wonen of vertrekken klimaatneutraal naar verre oorden en Jan Modaal mag de tyfusbende straks gaan opruimen.

Tronald_dump | 05-11-19 | 09:09

@JTKDM | 05-11-19 | 09:17:
Niet iedereen heeft de capaciteiten. Een hard werkende ZZP'er wordt onevenredig zwar belast.

Tronald_dump | 05-11-19 | 09:19

Follow the money. Iemand heeft aandelen in de verkeersbordenfabriek.

kwark001 | 05-11-19 | 09:02

Ja ik heb de keuze aan mn vriendin voorgelegd: Wil je af en toe een lekkere stevige beurt of wil je heel vaak een heel klein beetje. Zo van net niet weetjewel.
In feite geldt voor mij hetzelfde, t is een kwestie van temperament, ik zou zonder meer ookvoor een autoloze zondag kiezen.
Zij ook. Natuurlijk.
Dus. Uitgemaakte zaak.

pomodorus | 05-11-19 | 09:00 | 2

Wanneer jij voor het tweede kiest gaat zij voor het eerste naar haar Duitse buurman die gewoon stevig over haar doordendert.

Winter_is_coming | 05-11-19 | 10:21

De derde wereld haalt ons hard in, over de vluchtstrook.

suscrofa | 05-11-19 | 08:57

Gewoon direct een communistische dictatuur implementeren. Dat gezeur de hele tijd.

de visser | 05-11-19 | 08:57

Wat een ongelofelijke onzin. Áls er dan een dergelijke maatregel genomen moet worden, doe dan hetzelfde als sommige landen om ons heen: het vrachtverkeer in het weekeinde aan banden leggen, met uitzondering van de bevoorrading van supermarkten. Maar nee, dan kom je aan de economie oftewel de centjes van de hoge heren. Dááár prakkizeren ze dus niet over.

Graeme Reaper3779 | 05-11-19 | 08:56

De meeste bouwprojecten zijn gericht op een lange termijn milieuwinst. Maar om dat te bereiken, moet je eenmalig even bouwen, tja. De milieubeweging werkt dus averechts met hun rechtszaken.

djtdlg | 05-11-19 | 08:55

wat blijft er dan over van het liedje :"zondagsmorgens naar Opa en Oma "? Was wel op de fiets...…...

gebochelde | 05-11-19 | 08:55

De Haagse gekte begint al over te slaan naar de gemeente ambtenaren.
Net nog gelezen dat ze ergens een kinderspeelplaats hadden afgegraven en nu het zand niet meer mogen afvoeren omdat er onder de CFAS regel 1 molecuul van een chemische stof in blijkt te zitten.

Osdorpertje | 05-11-19 | 08:55

Klassieke politieke strategie. Roepen dat het 100 wordt, nog een paar onmogelijke proefballonnetjes om de aandacht af te leiden en over 3 maanden rijdt Nederland bumper aan bumper 110 km per uur naar zijn saaie kantoorbaan.

JJMS | 05-11-19 | 08:54

Hij doet gewoon wat hij beloofd.

Tronald_dump | 05-11-19 | 08:57

Ik ben gewoon een beetje jaloers op die Amerikanen.
Moet je kijken met wat voor een koekwaus wij mee opgescheept zitten.

Datgingniegoed | 05-11-19 | 09:18
▼ 1 antwoord verborgen

Wollah jouw fiets heeft lage status

Repetitive Beats | 05-11-19 | 08:52

Geweldig nieuws weer dit..het plebs moet met alle mogelijke mogelijkheden in hun vrijheid worden beperkt. Stekkerauto's waar je maar 10 km mee kan rijden, autoloze zondagen Nederland..wat is het toch een gaaf land!

etterletter | 05-11-19 | 08:52

Gewoon verplicht maximaal 50 km van het werk mogen wonen, anders verhuizen. Dat zal het file leed en autogebruik doen afnemen.

mente aperta | 05-11-19 | 08:49 | 5

Goed plan, dan regel jij baan,cq huis voor de betrokkene die er mee te maken krijgt??

VW, alles ist vorbei | 05-11-19 | 09:17

Nu val ik binnen die norm, maar anders ga ik ook enkel binnen die straal zoeken, en betalen ze me maar om op mijn reet te zitten.

Lt-Kol Kilgore | 05-11-19 | 09:47

En krijg je dan hetzelfde soort woning terug ? En met dezelfde voorzieningen als waar je nu woont ? Ga lekker verder slapen.

loser | 05-11-19 | 10:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ga maar even niets zeggen.
Behalve dat ik een steeds grotere afkeer krijg van wat ooit mijn partij was.
Vanaf 18 tot 46 jaar vvd gestemp.
“Netjes rechts”.
Thans voel ik walging.
En geen enkele partij, die maar in de buurt komt van mijn eigen gedroomde partijprogramma.
Ik ga maar lekker aan het werk.
Fijne (werk)dag allemaal.

Ruimedenker | 05-11-19 | 08:48 | 5

> En geen enkele partij, die maar in de buurt komt van mijn eigen gedroomde partijprogramma.
Dus nu stem je niet meer?

koeberg | 05-11-19 | 10:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Alles wordt uit de kast gehaald, alleen het probleem dat aan alles ten grondslag ligt de overbevolking, elke week 700 mensen erbij, daar mag dan weer totaal niet over worden gepraat. Integendeel, de instroom gaat gewoon door en die moeten allemaal een huis en een auto.

miss error | 05-11-19 | 08:48 | 1

Ik snap nog steeds niet dat men niet gaat kijken of wij niet gewoon de Duitse norm aan moeten houden. Zal in de coalitie wel slecht liggen, en zeker bij de achterban; milieunormen aanpassen als we er bovenuit komen is in het algemeen ook niet zo'n goed idee. Maar zorg dan wel dat die normen liggen waar ze moeten liggen. Volgens de krant zien veel mensen wel wat in het verlagen van de snelheid, maar misschien is het wel anders als je ze echt alle keuzes voorlegt:
[ ] Verlagen maximumsnelheid
[ ] Bouwprojecten stopzetten
[ ] Verplicht verkleinen veestapel
[ ] Ophogen stikstofnormen naar een redelijk niveau
[ ] Slot op de grens: geen immigratie.

Muxje | 05-11-19 | 08:55

Het is een verzonnen probleem dat alleen in de hoofden van ambtenaren bestaat en verder niets met de werkelijkheid te maken heeft.
Alleen omdat we in Brussel ergens onze handtekening onder gezet hebben zonder het te lezen.
En we die Brusselse regels ook nog eens 200 keer strenger uitleggen dan de ons omringende landen.

Osdorpertje | 05-11-19 | 08:47 | 1

Ik blijf erbij dat het geen dommigheid is, maar vooropgezet plan van milieufanatici die bij gebrek aan nuttige vaardigheden overal in de ambtenarij zitten.
Het is een langetermijn plan om steeds meer natuurgebieden aan te wijzen en om deze dan zo te definiëren (arme grond, zandverstuiving, heide) dat er de minste ruimte is voor economische activiteit.

fail | 05-11-19 | 08:54

FLIKKER op! Lekker liberaal van de VVD. De regering bepaalt wel wat u op zondag niet mag doen. Niet op familiebezoek, geen dagje uit, niet naar de woonmall. Van 130 nar 100 om stikstofhysterie. Gewoon die focking wet aanpassen, dan hoef je je er ook niet meer aan te houden. Met je focking klimaathysterie. Dit is in ieder geval niet mijn VVD. Misschien toch maar overstappen.

ratelaar | 05-11-19 | 08:47 | 7

@ratelaar | 05-11-19 | 09:08:
NPO naprater. PVV one issue, FvD is net niet omdat je dan niet genoeg deugt? Ik hoop dat Rutte je zo hard naait dat je het lekker gaat vinden.

Tronald_dump | 05-11-19 | 09:15

@ratelaar | 05-11-19 | 09:08: Nee te makkelijk. Als je leest wat een partij zoals FvD allemaal wil, dan kun je als rechts persoon heel moeilijk nee zeggen tegen die plannen. In dat opzicht is het niet zo heel veel anders dan de oude VVD op veel punten. Door de manier waarop VVD-ers praten over FvD en tot zekere hoogte PVV komt Rutte uit op het meest linkse kabinet ooit (qua daden). Als VVD zou ik slimmer zijn en juist partijen als FvD, PVV, SGP en zelfs CDA aan me hebben gebonden. Al was het maar om de gekken van D66 en GL in te laten binden. Met het huidig links kun je elkaar niet in het midden vinden, je moet en zult eerst 10 stappen hun kant op moeten komen en dan mag je vragen of zij een stapje jouw kant op zouden kunnen komen alstublieft. Dit wist Rutte (en de stemmers op de VVD) echt wel van te voren. Maarja pluche zit zo lekker dus hoppa alles overboord en lekker blijven zitten. Klimaat, Immigratie, EU, Onderwijs en Media komen allemaal niet overeen met hoe links hiernaar kijkt. Dat was geen geheim. En eenmaal gegeven, krijg je het niet meer terug en duurt het misschien wel 50 of 100 jaar voor je het weer hebt zoals het was, moet je nagaan hoelang het duurt voor je het hebt waar je het hebben wil. Dit had elke VVD stemmer kunnen weten, wat zeg ik MOETEN weten. En dat neem ik ze voor altijd kwalijk. Er is geen beter alternatief dan op zijn minst na te denken welke coalitie je zou willen en daar je stemt op aan te passen, juist omdat we dit stelsel hebben in Nederland (en ook niet sinds gisteren). Dus als je een rechts hart hebt slimmer stemmen. Een basis van VVD (die van vroeger) met FvD is het best haalbare, Links lacht ons al jaren uit en lijkt minstens slimmere kiezers te hebben. En die grote bek gaan ze echt niet sluiten voorlopig.

mr_awesome | 05-11-19 | 09:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Autovrije zondag, mooie dag om eens lekker te gaan scheuren met mijn rook uitbraken de Yamaha RD350 twee-takt (extra vet gesmeerd)

Tom Aatje | 05-11-19 | 08:46 | 3

Rij ik er achter met mijn DKW RT 200 uit '58. Gassen!

Spartaan1888 | 05-11-19 | 08:54

Mag ik meedoen met mijn YZ490? Heeft toch geen kenteken!

Lohengrin | 05-11-19 | 09:51

Maak je geen zorgen... zal ook voor motoren gaan gelden vermoed ik

Swaffelkaffert | 05-11-19 | 10:02

Die uitspraak vh Eu-hof moeten ze maar eens ergens steken waar de zon niet schijnt, zoals alle andere landen dat ook doen. Problem solved.

horsteknots | 05-11-19 | 08:46

Waarom is die motie van FvD om nog eens naar die norm zelf te kijken eigenlijk weggestemd. Als alles bespreekbaar is, dan is dat toch het eerste waar je naar zou moeten kijken?

Muxje | 05-11-19 | 08:45 | 5

Omdat dat voorstel de competentie van het RIVM in twijfel trekt. Het RIVM is een trusted source van het kabinet.

Bovendien schijnt daar een ambtenaar (hoofd onderzoeksafdeling) te werken die #8 staat op de veelverdienerslijst : www.businessinsider.nl/dit-zijn-de-su...

Men zou wel eens wat kritischer naar het RIVM mogen kijken vanwege mogelijke private belangen van ambtenaren:
www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-...

Beefbus | 05-11-19 | 09:08

@Muxje,
Ja maar dat is een daadwerkelijke oplossing , Daar is kabinet Rutte niet naar opzoek.
Het vel moet over de oren van de KUT Nederlander getrokken worden.
Thierry maakt het hele klimaat verdien model naar de knoppen.

Datgingniegoed | 05-11-19 | 09:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat heerlijk als straks weer op elke snelweg dezelfde limiet geldt. Tot 1988 was honderd hard zat, totdat Smit-Kroes er een rommeltje van maakte met die malle geeltjes van Neeltjes waar die honderd nog wel bleef gelden.

JTKDM | 05-11-19 | 08:45

Het is alsof je continu naar een hele slechte slapstick zit te kijken. Eerst mag de maximum snelheid omhoog, omdat uit onderzoek is gebleken dat dit voordelig is voor de doorvoer en het milieu. Nu komt er ineens een rapport naar buiten dat er een stikstof probleem is, moet de snelheid weer terug. Waar er miljoenen worden uitgegeven aan het vervangen van bewegwijzering, mag dit binnen enkele jaren nogmaals worden gedaan. Hoe belastend voor het milieu, en onze portemonnee, is dat dan? De overheid is geen oplossing, maar het probleem. Ambtenaren dragen niets positiefs bij aan onze economie, behalve dat ze van onze centen consumeren bij onze ondernemers, die op hun beurt tegen worden gewerkt door hun eigen klanten.... (Politie en leraren uitgesloten uiteraard, die behoren meer geld en respect te verdienen)

Eagle_Eye | 05-11-19 | 08:45

We zijn alleen maar aan het testen hoe ver we de kiezer kunnen naaien en toch de grootste partij te blijven. #domstemvee

deministerpresident | 05-11-19 | 08:44

Lekker hoor , Na een week je eigen de pest pokken te hebben gewerkt en je enige vrije dag denkt wat leuks te doen met moeders + kinderen wordt je door de overheid in je mobiliteit gehinderd.
Waar de Zondag voorheen bekend stond als de dag voor familie bezoek/ samenhorigheid gaan we nu BOETE DOEN voor de klimaatkerk.
Zondag thuis zitten duimen draaien . Luisterend naar de ochtend mis van de klimaatkerk op TV ,waar aarsbischoppen klaver/Jetten/ Rutte u zondaars toespreekt over hoe verschikkelijk u bent en gauw uw knip moet trekken om uw zonde teniet te doen.

Datgingniegoed | 05-11-19 | 08:42 | 1

Prachtige metafoor, de dominee bepaalt niet meer wat we op zondag (niet) doen maar de klimaat apostelen.

HD50 | 05-11-19 | 08:59

Als ik kijk, hoe de situatie op dit moment in New Delhi is met smog, dan vraag ik me af of de maatregelen die men in Nederland wil nemen, ooit enig effect zullen hebben. We zijn een postzegel op de wereldbol, waar praten we over.

Rob3997 | 05-11-19 | 08:41 | 1

Is met het hele akkoord van Parijs, waarin NL een 'voortrekkersrol' wil vervullen, idem dito.

Als postzegel op de wereldkaart het utopische 'verschil' willen maken, terwijl ze in Azië per dag er een nieuwe steenkolen-electriciteitscentrale bij bouwen. Gaat-ie nog?

HypoPseudo | 05-11-19 | 08:47

Off topic:
Wanneer komt het CBS eigenlijk weer met een enquête om te bepalen 𝗵𝗼𝗲 𝗴𝗲𝗹𝘂𝗸𝗸𝗶𝗴 𝗱𝗲 𝗡𝗲𝗱𝗲𝗿𝗹𝗮𝗻𝗱𝗲𝗿 𝗶𝘀.?

Openbaar Mysterie | 05-11-19 | 08:41 | 2

Waarschijnlijk komen ze met het volgende 110% van de Nederlanders geeft hun leven een 11 op de schaal van 1 tot 10

Tronald_dump | 05-11-19 | 08:48

En dat allemaal vanwege een non-issue. Geef de heide op, plant er bomen die gedijen op voedselrijke grond. Leuk voor ons, goed voor de CO2.

Muxje | 05-11-19 | 08:40 | 5

De heiplanten zijn ook immigranten: NL was ooit een tropische zee voordat de grenzen open gingen en de heideplanten massaal naar NL kwamen.
Ik stel daarom voor om overal verwarmd zout water aan te leggen om de natuur te redden van de heideplanten..

Nuchternederland | 05-11-19 | 09:17

@fail | 05-11-19 | 08:57: Dat is het idiote: het natuurlandschap in Nederland is door de eeuwen heen voortdurend veranderd, door klimaatinvloeden en door de mens. En nu hebben wij uit die hele reeks van landschappen die de revue gepasseerd zijn er eentje aangewezen, en gezegd: "dàt is de natuur, en die moet voor eeuwig zo blijven".

Muxje | 05-11-19 | 09:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Nutteloze maatregelen om een niet bestaand probleem te lijf te gaan.

Rutte in een notendopje.

Macroglossum | 05-11-19 | 08:39

Ik heb over al deze maatregelen zoals: Klimaattransitie, CO2-reductie, belastingverhoging van 6% naar 9%, referendumafschaffing, pulsvisserijafschaffing, lamleggen van de landbouw- en bouwsector, enz. 2,5 jaar geleden niets gelezen en gehoord in de kartelpartijprogramma's tijdens de verkiezingen. Nu dit weer... houd het dan nooit op? Kom eens op voor Nederland en de Nederlanders!!!

Kostradamus | 05-11-19 | 08:38 | 1

Vergeet niet de import van 100K uitkeringsgerechtigden per jaar.

Tronald_dump | 05-11-19 | 08:49

Net een electrische bakfiets aangeschaft, da's mooi... Vollaaien met kind+weber+vleesch en dan lekker gaan barbequeën op knooppunt Batadorp... dat lijkt me wel wat :) Toch nog een beetje uitstoot veroorzaakt...

Ad Hominem Tu Quoque | 05-11-19 | 08:36

Mooi, dat zal al die Tesla rijders leren met hun duurzame rijgedrag.

Stonecity | 05-11-19 | 08:35 | 2

Ik lach me rot als ze een uitzondering maken voor elektrische auto's. Maar dat zal wel niet, want dan krijg je weer dat gezeik van "alleen de rijken kunnen rijden".

Muxje | 05-11-19 | 08:47

Als ze koopzondagen ook nog afschaffen dan is de SGP helemaal blij.

GroetenVanUrk | 05-11-19 | 08:34

Mooi zo'n autoloze zondag, heb ik lekker de ruimte met m'n motor.

Mr_Natural | 05-11-19 | 08:34 | 3

Ik print gewoon een paard op de zijkant van mijn auto. En af en toe doe ik het raampje open om te hinniken. Niemand die het opvalt…

Blote Bertus 2000 | 05-11-19 | 08:47

Ook Gij, Brutus.

horsteknots | 05-11-19 | 08:48

Kan ik eindelijk mijn 2 takt vespa de sporen geven op de snelweg zonder er af gedrukt te worden door idiote leasebakrijders :)

pdvd | 05-11-19 | 09:09

Ik zie nergens de rekensom van de winst die dit oplevert qua uitstoot van stikstof.... en dan uitgaande van de echte cijfers.
Hoe hard wordt er nu gemiddeld gereden en hoe hard wordt er gemiddeld gereden wanneer deze maatregel in gaat.

Fatwabuster | 05-11-19 | 08:33 | 2

Ook niet belangrijk, het gaat om symboolpolitiek en dat de cijfers straks anders uitwijzen dan gedacht had niemand kunnen voorzien

Kachelboer | 05-11-19 | 08:37

Dat was volgens dat artikel dus waarom de minister op haar flikker kreeg van Rutte: zij wist het ook niet. En Rutte is niet zo dom om zo'n impopulaire maatregel te nemen zonder een stevige onderebouwing.

Muxje | 05-11-19 | 08:53

En dit alleaal voor compleet arbitraire normen die zijn vastgesteld door de meest extreme politici van de natuurpartijen die je maar had kunnen hebben. En heel de politiek danst naar die pijpen. Wat een onkunde.

peterdh | 05-11-19 | 08:31

Zit die Rutte er nou nog ??

DjWolf | 05-11-19 | 08:30 | 1

Yep! Op de een of andere manier stemmen daar al bijna 10 jaar steeds heel veel mensen op. Blijkbaar hebben die nog geld en tijd zat.

mr_awesome | 05-11-19 | 08:53

1973 bracht de ieslaaam naar l'Europe. Ben benieuwd wat voor religie deze "crisis" naar het verloren continent gaat brengen...

Graaf_van_Hogendorp | 05-11-19 | 08:30

Omdat de overheid zo ontzettend stom is geweest om die limieten zo idioot lag te zetten, zijn de burgers de pineut. Het is onderdeel van een Europese richtlijn, maar dit speelt in geen enkel ander Europees land. Als je de limiet 140x hoger zet als in Duitsland, vraag je om moeilijkheden.

Swoop | 05-11-19 | 08:29 | 3

Het is een volledig door hysterie ingegeven beleid, niet rationeel doordacht en zonder enig raakvlak met de werkelijkheid. Simpelweg een psychotische reactie op een door een op papier bedachte werkelijkheid waarin we "allemaal dood gaan als we er niet naar luisteren"

peterdh | 05-11-19 | 08:33

als dan

Verbandmeester | 05-11-19 | 08:36

Het gaat dieper. De overheid zag dat de nieuwe wet van Europa geaccepteerd werd. Dit stelde de overheid in staat stelde makkelijker de grond van boeren te kopen, echter in NL is de boer beter beschermt tegen de wet tenzij er een milieu probleem ten laste gelegd wordt en zie daar stikstof.
Ineens was er paniek om stikstof, ineens was er een verslag van RIVM (wat normaal maanden moest duren) en ineens was de boer de schuldige.

Er werd een hele anti-boer campagne gestart en dat werkte niet. de burger staat achter de boer, iets wat de overheid niet verwachtte.

Nu zijn ze wanhopige uit het graf te klimmen van de boer, waar ze zelf in gevallen zijn en dat moet nu ten koste van de burger.

Vini_Q | 05-11-19 | 08:43

Zolang je in de spits ruim 2 uur nodig hebt om van de bollenstreek naar Den Haag te komen (34 km) is een maximum van 100 buitengewoon doeltreffend inderdaad. Een maximum van 20 zou je nog niet eens merken.

jan-lul-de-behanger | 05-11-19 | 08:29 | 1

Dat is net zo'n argument als: "Ik heb een top verbinding naar mijn werk: 1 treinreis die mij zowat van deur tot deur brengt. Dus iedereen zou de auto wel weg kunnen doen en gaan treinen".

Muxje | 05-11-19 | 08:42

Mijn toekomst: ik kan straks niet meer op zondag bij mijn ouwelui op bezoek, levert strafpunten voor het burgergehoorzaamheid puntensysteem, waardoor ik mijn baan kwijtraak en weer bij mijn lieve moedertje moet gaan wonen. En zo komt het huis beschikbaar voor eritreers die slechts 1x per jaar op bezoek gaan bij hun ouders.

Wim_Kut | 05-11-19 | 08:29 | 3

Was dan gaan stemmen!
En neem die ouwe zooi mee, Eritreeërs hebben recht op nieuw spul.

Openbaar Mysterie | 05-11-19 | 08:35

Hohoho, zeker 3 keer per jaar, naar hun familie in Iritrea. Dat land waar ze uit gevlucht zijn.

peterdh | 05-11-19 | 08:35

Op zondag naar chinees restaurant is dan ook gelijk verleden tijd.

mente aperta | 05-11-19 | 08:40

Binnenkort is het winter en kunnen jullie al schaatsend naar de arbeit stelle.

Lt-Kol Kilgore | 05-11-19 | 08:28 | 1

Ik neem nu al zwemmend dezelfde route.

2voor12 | 05-11-19 | 08:31

Natuurlijk moeten we niet vergeten dat als de 100 km weer ingevoerd gaat worden er een leuke bonus voor de (r)overheid gecreëerd wordt. Je kan op 10 vingertjes natellen dat de flitsbrigades en trajectcontroles weer een shitload aan snelheidsovertredingen gaan opleveren. Altijd leuk, extra geld.

Gomezlopez | 05-11-19 | 08:27 | 2

Als het overal 100 wordt, juist niet.

Ze verdienen juist aan al die snelheidswissels.

Kaas de Vies | 05-11-19 | 08:29

Vergeet niet de toename van aanrijdingen en verkeersslachtoffers: bij 100 km/u gaan bestuurders andere dingen doen dan met het verkeer bezig zijn.

Zupschufter | 05-11-19 | 09:47

Ik heb liever maximaal 100 files.

Feynman | 05-11-19 | 08:26

We leggen een niet fucntionerend OV systeem aan gevuld met gespuis en gaan daarna de auto verbieden.

Wat een sadisten onze politici

Van ons geld.

Kaas de Vies | 05-11-19 | 08:26 | 4

Treinkaartje Amsterdam Rotterdam enkel is al pakweg €20 (meer dan 40 ouderwetse florijnen). Een verbinding wat vaak overvol is en uitvalt. En dan zijn ambtenaren en politici verbaasd dat forensen de auto kiezen ook al staat er file.

Graaf_van_Hogendorp | 05-11-19 | 08:32

Ook zo iets, reclame van de NS voor een treinreis naar Parijs, kun je 3 uur lang je meeting aldaar voorbereiden.
Even opgezocht wat een retourtje Parijs kost vanaf Rotterdam, voor een gezin van 4 personen: 1464 euro als goedkoopste.
Dat openbaar vervoer dat is een goed alternatief voor de auto, duidelijk.

Nuchternederland | 05-11-19 | 09:14

@Nuchternederland | 05-11-19 | 09:14:
1464 euro is een schijntje als je dat afweegt tegen 2 dode kinderen over 10 jaar door de stijging van de zee en verstikking door stikstof of doordat ze dood neervallen met een overdosis PFAS toch?

Mmm... Was ff een probeersel. Het is wel makkelijk, gewoon hysterisch alles kunnen weerleggen met: maar anders ga je dood.

peterdh | 05-11-19 | 09:31
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe een 16 jarig half gek meisje genaamd Greta een hele partij overnam...

Moonwarrior | 05-11-19 | 08:26 | 5

Ondertussen zit ze vast in Amerika, ja Greta, die boten varen enkel jouw kant op, dat is voor het carabisch seizoen, voor een boot terug naar de heimat is het wachten tot maart / april als het wat kalmer op de oceaan is, minder ijsbergen en zo, en het zomerseizoen begint. De tijd van atlantic crossings beide kanten op, met zeilschepen is intussen toch al een kleine 130 jaar geleden.

Lt-Kol Kilgore | 05-11-19 | 08:31

@Lt-Kol Kilgore | 05-11-19 | 08:31:
Boten zijn ook extreem vervuilend.

Kaas de Vies | 05-11-19 | 08:39

@Lt-Kol Kilgore | 05-11-19 | 08:31: Het lijkt me verstandig als ze toch de noordelijke route zou proberen.

Nuchternederland | 05-11-19 | 09:12
▼ 2 antwoorden verborgen

De economie van een welvaartsstaat systematisch uithollen omwille van een aandachtspunt dat is opgeblazen tot buitensporige proporties. De nuchterheid waar wij als volk ooit een deel van onze identiteit aan ontleenden, is opgegaan in stikstof.

MickeyGouda | 05-11-19 | 08:25

De simpelste oplossing is nieuwe verkiezingen, dan zijn we hopelijk van al die idioten af die nu aan het toer staan. Het is alsof ik ‘Das Narrenschiff’ zit te lezen als ik het nieuws volg.
Totale waanzin regeert momenteel.

Eppo | 05-11-19 | 08:25 | 3

Nou nee hoor tata's en alloch's die de moeite nemen om te stemmen gaan vol kartel stemmen, Geertje+Tjer halen max 20% van de witte stem. Kartel krijgt four more years of het nu 2021 of 2020 is.

Graaf_van_Hogendorp | 05-11-19 | 08:26

Simpelste oplossing is :versoepel de regels gelijk aan Duitsland ipv de homeopathisch verdunde waardes die de kwakzalvers in Nederland hanteren

Zwizalletju | 05-11-19 | 08:29

Ambtenaren, allochtonen, uitkeringtrekkers, toeslagenafhankelijken + Grongingen stemmen voorlopig nog op kartel. PVV en FVD komen voorlopig niet (indien ooit) aan een meerderheid helaas.

Beefbus | 05-11-19 | 08:29

Verplichte autoloze zondagen: en wie gaat dat controleren ? En wie gaan de auto's en vrachtwagens aan de grens tegen houden ?
Autoloze zondagen zijn in principe tegen open grenzenbeleid van van de EU, toch ?! Want als je mensen verbiedt je land binnen te komen, ga je tegen het beleid van de EU in.

loser | 05-11-19 | 08:24

Wie heeft dezr crisis bedacht? Niet meer leuk zo.

R. Skickr | 05-11-19 | 08:24 | 1

Je maakt een grapje, maar dat is het niet. Deze crisis is een bedachte crisis. Een op papier verzonnen crisis war hysterisch op wordt gereageerd. Verzonnen normen. Verzonnen door milieufanaten en tot in het extreme gehanteerd door onze politici.

peterdh | 05-11-19 | 08:38

Autoloze zondag : totaal maar dan ook totaal onmogelijk in deze tijd. Een alles ontwrichtende maatregel. Onbegrijpelijk dat Rutte het wil overwegen.

Zwizalletju | 05-11-19 | 08:24 | 3

Onbegrijpelijk? Het past geheel in het straatje van alle andere besluiten die hij in de afgelopen jaren heeft genomen. Ben je toevallig ook geschokt?

peterdh | 05-11-19 | 08:39

@peterdh | 05-11-19 | 08:39: als het zo ver zou komen wel . Maar gaat niet gebeuren dus vandaar "onbegrijpelijk "

Zwizalletju | 05-11-19 | 08:43

Hij overweegt het? Voldoet het aan de volgende criteria:
- Is het slecht voor de kutburger? Dus ja
- Komt hij er mee weg vanwege de stupide auto stand bij het stemgedrag van de kutburger? Dus ja
- Krijgt hij schouderklopjes van de EU voor dit voorstel? Dus ja
Bij meer dan 3 x ja is het antwoord Yep.

paridae | 05-11-19 | 17:40

Na de autoloze zondag kwam de Islimmigratie pas goed op gang.

Ik ben benieuwd wat voor wanbeleid we nu weer krijgen na komende autoloze zondagen.

Kaas de Vies | 05-11-19 | 08:22 | 1

Autoloze vrijdagmiddag, of is dat racisme?

kapotte_stofzuiger | 05-11-19 | 08:25

De eerste maatregel is stopzetten van alle verbouwingen aan de gebouwen van de ministeries etc om te beginnen die van het binnenhof.

Bluto Blutarsky | 05-11-19 | 08:22

Eigenlijk zou dat hele politieke apparaat in Den Haag tijdelijk aan banden moeten worden gelegd. De economie wordt namelijk aangejaagd door mensen die werken in o.a. het midden- en kleinbedrijf. Maar ook de multinationale bedrijven bepalen de mate van economische groei, stilstand of krimp. Dat gaat gewoon door, met of zonder politiek. Kijk naar België... Daar hebben ze al sinds lange tijd geen regering meer, maar het land functioneert nog steeds, de mensen gaan gewoon iedere dag naar hun werk en de zon komt nog steeds iedere ochtend op. Ook in België. Regering of geen regering. Politiek wordt enorm overschat.

Motleycrew | 05-11-19 | 08:21

Ach, er zijn genoeg plekken waar je nog kan schweuren. Alleen even opletten. In noord/zuid holland, utecht en Flevoland zijn hele stukken beschikbaar. De politie kan maar op beperkte plekken en tijd staan en de meeste ken ik uit het hoofd. Alleen de traject controle is lastig. Het zal me echt een rot zorg zijn die mastregelen.

Breakdance | 05-11-19 | 08:21

Zolang er vliegtuigen over mijn hoofd gaan blijf ik gewoon doorgaan met wat ik aan het doen ben, db

Gast_man | 05-11-19 | 08:18 | 1

Ja? Met 130km op zondag over de snelweg rijden? Op weg naar je nieuw gebouwde huis met gasaansluiting, waar je je met 6% btw gekochte levensmiddelen kookt op je 19% btw gekochte pannetje op gas kookt?

peterdh | 05-11-19 | 08:41

Het si officieel, een zuurstofcrisis in Den Haag.

BrutusBosch | 05-11-19 | 08:17

Die autoloze zondag wordt zometeen als eerste weer geofferd. Dan is 100 op de snelweg ineens heel schappelijk. Democratie wordt zo overgewaardeerd.

Super Vaagstra | 05-11-19 | 08:17 | 3

En zo is dat.

Datgingniegoed | 05-11-19 | 08:19

Precies en ik ga me pas aan 100km per uur houden als ik boetes krijg. Ben het zat om me aan te passen aan dat domme gedoe van Brussel / den haag. Krijg er de schijt van, maar dat zorgt weer voor stikstof

Schijt aan de politiek met hun onzin regels. Cest ca

New Quacka | 05-11-19 | 08:23

@New Quacka | 05-11-19 | 08:23:
Ahhh jij bent zo'n type die heel hard zijn adem in houdt om zijn gelijk te kijgen als hij het ergens niet mee eens is. Top.

peterdh | 05-11-19 | 08:45

De maximumsnelheid van 130 is bedoeld om proleten simpel en kalm te houden. Het heeft verder geen enkel positief effect. Bewijs van deze stelling zie je in de tegels na deze tegel.

beldewouten | 05-11-19 | 08:15 | 4

Eh, ik begrijp je tegel niet? Ben je nou voor, tegen, of genderneutraal?

Nuchternederland | 05-11-19 | 08:18

Dat geldt met name voor toeslagen en uitkeringen. Die stelling durf ik wel aan.
Toeslagen vallen onder het zinloos rondpompen van geld (welk positief effect? ), uitkeringen zijn er om proleten simpel en kalm te houden, schaf uitkeringen per decreet af en zie wat er gebeurt.

kapotte_stofzuiger | 05-11-19 | 08:19

Jawel hoor, ik vier nog steeds Kerst en geen Winterfeest!

Blote Bertus 2000 | 05-11-19 | 08:49
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig worden steeds minder kinderen geïndoctrineerd op linkse massascholen, maar krijgen genuanceerd privaat onderwijs. Dat zijn hopelijk de politici van morgen.

kapotte_stofzuiger | 05-11-19 | 08:14 | 5

@loser | 05-11-19 | 08:20:
Utopisch denken is niet alleen voorbehouden aan groene/linkse reaguurders

3000-12000 euro, de vanafprijs is 300 euro per maand voor je kind, een koopje

kapotte_stofzuiger | 05-11-19 | 08:23

Maar dat moeten we niet willen met z'n allen. Zo komt die inclusieve samenleving er natuurlijk nooit.
/Kartelmodus.

Graaisnaaiert | 05-11-19 | 14:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Een compleet verzonnen crisis.
Wie doet dit en waarom?

brughslurph | 05-11-19 | 08:13 | 2

Het is mij een raadsel. *migratieplannen maakt*

keestelpro | 05-11-19 | 08:16

Follow the money.

peterdh | 05-11-19 | 08:47

Autoloze zondag? De 24-uurs economie stilzetten?

Earl_of_Doncaster | 05-11-19 | 08:13

En van autoloze zondag naar politiekloos Nederland. Dat zou wel het einde van alle problemen zijn.

keestelpro | 05-11-19 | 08:13 | 1

Hear hear

New Quacka | 05-11-19 | 08:33

De autoloze zondag betekent wel minder criminaliteit, geen ramkraken op zondag, én veel veiliger, geen zondagsrijders meer.

Mr_Natural | 05-11-19 | 08:12 | 2

Gewoon de auto verbieden 24/7 en eveneens een straatverbod voor iedereen. Is het meteen afgelopen met vervelende statistieken.

keestelpro | 05-11-19 | 08:21

Werkende Nederlanders keer op keer pakken. En lachen dat ze doen. Alles moet van 1 kant komen. Fijne winterfeestdagen.

Repetitive Beats | 05-11-19 | 08:11

Dat ze toch eens opflikkeren met dat zwalkende beleid. Gewoon lekker 130 km/h laten.

Vanilla | 05-11-19 | 08:10 | 5

Dan moet die linksmens rechts blijven rijden. Dat zou helemaal tegen hun gedachtengoed ingaan.

Leffe Blonde | 05-11-19 | 08:50

@Nuchternederland | 05-11-19 | 08:16:
Linksmensen mogen helemaal geen auto hebben. Die mogen zo snel rijden op het fietspad als ze willen op hun niet-electrische fiets. Dat is beter voor het milieu.

peterdh | 05-11-19 | 08:50
▼ 2 antwoorden verborgen

We worden geregeerd door idioten die niet verder kijken dan 4 jaar. Daardoor wordt er al decennia niet doorgepakt op belangrijke dossiers. En zie nu op welk punt we zijn aanbeland.

pibasso | 05-11-19 | 08:09 | 3

4 jaar? Deze idioten leven bij de waan van de dag.
De enige keer dat ze vooruit kijken is als ze bedenken dat ze nog lang op het pluche willen zitten.

Nuchternederland | 05-11-19 | 08:15

hear hear.

loser | 05-11-19 | 08:21

Precies, en géén duidelijk omschreven doelen aangeven of eventuele consequenties, want dan kunnen ze er op worden afgerekend. Niet goed voor je vervolg carrière als burgemeester, commissaris vd Koning of zoiets lucratiefs.

paridae | 05-11-19 | 17:30

En... PM Rutte. Hoe vindt u zelf dat het gaat in Nederland? Gaaf land hé? Weinig problemen, alles loopt op rolletjes. Ik zou nog wat meer geld geven aan de EU. Wij doen het zo geweldig, heel europa mag er van mee profiteren. Weet je wat: laat de hele wereld maar hierheen komen. Zo goed gaat het hier.

zwartzondersuiker | 05-11-19 | 08:09

Was van de week weer even in NL. Heb helemaal nergens boven de 100 kunnen rijden...

Langshetrandje | 05-11-19 | 08:08 | 1

In de bossen waar jij je bezig houdt niet nee.

Wize | 05-11-19 | 08:49

Wat heeft dat hele omcatcircus indertijd van de verhoging van de snelheid ook al weer gekost? 130 miljoen dacht ik. Ik neem aan dat we die 1000 euro van Rutte nu ook gaan krijgen. Geld zat

RGV42 | 05-11-19 | 08:07 | 1

En het mooie is dit is iets wat de kabinet daadwerkelijk wel met zichtbaar tempo kan veranderen?!.. iets met prioriteiten..

All_Anonymous | 05-11-19 | 09:00

Tja. Met al die motorisch gestoorden hier in de randstad is 100km/u voor de gemiddelde dodo hard zat maar waarom moet ik daar onder lijden?

schoon-schip-maken | 05-11-19 | 08:06 | 1

Omdat stikstof! *trekt laatste haren uit z’n hoofd*

All_Anonymous | 05-11-19 | 08:59

@Repetitive Beats | 05-11-19 | 08:15:
"Turken maken vaker gebruik van de auto (64% van de ritten) dan autochtonen (55%), Marokkanen (51%), Surinamers (50%) en Antillianen (43%) juist minder vaak."

kapotte_stofzuiger | 05-11-19 | 08:16

Ik dacht dat allochtoon niet meer mocht. Maar dat telt blijkbaar niet voor de finnen in het persbericht.

BoerBob | 05-11-19 | 08:26
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken