Sinterklaasverhuurders Apeldoorn krijgen 129 boekingen. 129x Zwarte Piet. 0x Roetveegpiet
Zo zie je maar weer
Apeldoorn, het dorp van de nationale intocht, het dorp waar Zwarte Piet Helper door de burgemeester vakkundig uit de geschiedenis wordt gegumd en tevens het dorp waar de bevolking helemaal geen zin heeft in de malle fratsen van een stuk of dertig beroepszeurpieten uit Amsterdam, hun krakkemikkige stinkdiesel en hun indoctrinatievehikel helper-NTR. Sinterklaasverhuur Apeldoorn kreeg 60 aanvragen om rond 5 december een Sint & Piet te leveren en álle particulieren vroegen om een Zwarte Piet. "Mensen vragen bij het boeken van een huisbezoek expliciet om Zwarte Piet", aldus directeur André de Heij. Bestuurslid Richard Groot Koerkamp van concurrerend bedrijf Sint en Piet '84 had na een dag al 69 gemiste oproepen. "We hebben niet één verzoek om roetveegpieten gehad."
"Op de vraag of dat überhaupt mogelijk is, volgt een politiek correct antwoord. 'Dat is niet aan de orde'."
En zo zien we maar weer, dit land is al dat gezeik over die opdringerig in de markt geplaatste roetveegkneus helemaal zat. C'est ca.
Reaguursels
InloggenKijk, daarvan krijgt de burger moed. Afgezien van het idioot politiek correcte geneuzel, die remspoorpieten zien er niet uit natuurlijk.
Die kozp demonstranten overal met rauwe eieren bekogelen, dan staan zij er ook gekleurd bij.
Ehm, mogen dat ook verrotte rauwe eieren zijn, please?
O ja, "remspoorpieten", die houden we erin! Mooie, Joey.
Dat krijg je nou met een VVD buklaafje als burgemeesterina.
Vraag me welgemeend af hoe we die roetvegen bij Jeffrey Airfyer op zijn bakkes krijgen.
Volgens mij mag deze agentenmepper niet eens bij de sinterklaas intocht zijn.
En geblondeerde negerts,hoe zit het daarmee?
Ik vin persoonlijk nogal rassies ten opzichte van blanke ras.
Die krijgen vast nog een email...
Ok, ik heb een voorstel! We gaan stoppen met zwarte piet en de pieten blank maken. Maar als tegenvoorstel wil ik dan dat het enkel nog maar een exclusief feestje wordt voor blanken wordt. Zwarte kindjes mogen niet meer komen kijken en krijgen ook geen cadeautjes meer. Zo goed?
Eensch.
Alleen kan ik je garanderen dat de donkere medemens vaak enthousiaster met Sinterklaas en zwarte piet is alleen dat een paar importnegersch en een peleton deugmensen tegengas geven. Die laatsten schreeuwen het hardst. En dus hebben die de waarheid. Zo werkt dat in Nederland. Lobbyland...
Een beetje Zwarte Piet klimt door miljoenen schoorstenen en dan krijgt hij alleen wat roetvegen?
Een blanke Piet klimt door miljoenen schoorstenen? Gaat niet staken om betere arbeidsomstandigheden af te dwingen? Of is niet slim genoeg om de een of andere gastarbeider dat vuile werk te laten doen?
Racisme kan je wel uit een kinderfeest halen, maar hoe haal je het uit de mensen :(
Welke 'de mensen' bedoel je dan met name? Degenen die de traditie in stand willen houden, of juist degenen die deze om zeep willen helpen?
Racisme haal je niet uit de mensen. Wij/Zij denken zit in de genen. De Westerse samenleving is door culturele ontwikkeling behoorlijk op orde als het gaat om vreedzaam samen leven. Vraag is tot hoever je de term racisme wil herdefinieren om een ideologisch utopia op te dringen. Mensen hebben op de een of andere manier de eigenschap zich te ontwikkelen dat we er samen verder komen. De uitwerking is tolerantie. Het verminderen van racisme is derhalve een symptoom. Het is een slecht idee om op het 'uitroeien van racisme' je beleid te baseren.
@Schoorsteenveger | 24-10-19 | 12:26: Traditie is sinterklaas. Blackfacing is zo 1850. Had toen al niet moeten kunnen.
Kaan78 | 24-10-19 | 12:19
Dit feest heeft helemaal niets met racisme te maken. Zwarte Piet is zwart en negers niet. Die zijn bruin, van licht- tot donkerbruin maar niet zwart. Dus waar bemoeien zich eigenlijk mee?
@mazel_tov | 24-10-19 | 12:37: Het ene volk is niet het andere. Het westen heeft nog een lange weg. Zie alle pijnlichamen van de PVV en FvD. Vanuit je eigen perspectief denk je dat het wel mee valt. Zo denken verkrachters, dieven, schurken en andere misdadigers ook over hun slachtoffers. Internationaal en nationaal vinden we dit gedrag niet kunnen. Dus handel daar een keer na. Jullie waren toch zo van het handhaven? Of dienen mensen burgerarrest op Zwarte Piet uit te voeren?
@Kaan78 | 24-10-19 | 12:42:
Die weigering om verder in de tijd terug te kijken of op andere plekken te kijken is tekenend voor de wijze waarop de zelfverklaarde deugdzamen hun moraal door willen drukken als absolute waarheid.
Door er bij voorbaat niet vanuit te gaan dat iemand iets racistisch bedoelt. Dat heet namelijk een vooroordeel.
@Kaan78 | 24-10-19 | 12:42: wat vind je van Afrikaanse mensen in Afrika die zichzelf wit verfen? Ook maar aanpakken?
@Kaan78 | 24-10-19 | 12:46: Dit slaat weer echt helemaal nergens op. Voor zover het begrijpelijk is dan. Trouwens, hoe weet je hoe verkrachters, dieven, schurken en andere misdadigers over hun slachtoffers denken? Ik heb daar namelijk geen flauw idee van. Geeft wel te denken.
@Kaan78 | 24-10-19 | 12:46: Valt jouw redenering dan in de trend van denken dat alleen witte mensen "racistisch" kunnen zijn. In jouw veronderstelling is de PVV en FvD per definitie racistisch. Dan mag u aangeven waaruit u dat opmaakt. Ik had het over de herdefiniering van de -ismen en -phoben, waar u het levende voorbeeld van blijkt. Als een mening niet met den uwen op 1 lijn liggen, wil het niet zeggen dat deze persoon het verkeerde me de wereld en zijne naasten op hebben. De waarschijnlijk is groot dat deze mensen een iets genuanceerdere blik op de wereld hebben (en niet uit louter emoties reageren).
@BrokenTipi | 24-10-19 | 13:01: Exact. Een neger die zijn broer 'nigga 'noemt is ook geen racist.
@mazel_tov | 24-10-19 | 14:13: volgens mij staan de PVV en FvD niet om bekend dat ze erg verdraagzaam zijn t.o.v. minderheden, niet waar? :)))) Ik tolereer PVV en FvD aanhangers in mijn omgeving. Vind ze wel minderwaardig. Op het gebied van fatsoen en EQ onderontwikkeld en jammer van de geestelijke aandoeningen waar ze mee kampen. Niemand wil daar wat tegen doen, dat is wel zielig. Ik heb ook medeleven voor hun.
@Schoorsteenveger | 24-10-19 | 12:50: Tijden veranderen en ZP is al tig keer veranderd. Nu hebben we weer een verandering nodig.
@Elessir | 24-10-19 | 13:57: Er zijn gewoon veel meer zaken waar je geen weet van hebt. Anders had je waarschijnlijk ook niet gereageerd op mij bij deze.topic. Geef niet. Blijf ontwikkelen.
Laat iedereen die denkt dat NL racistisch is, eens 2 maanden op de Balkan of in Rusland, of in het zuiden van de VS gaan wonen. Kom dan terug, en haal diep adem, en geniet van alle vrijheden en kansen die iedereen hier heeft. Ja iedereen, als ze een beetje normaal doen.
@Kaan78 | 24-10-19 | 15:37: Wat moet ik ontwikkelen, foto's? Dat hoeft niet meer hoor met digitale camera's. Ik weet dat er veel zaken zijn waar ik geen weet van heb maar ik maak me geen zorgen om mezelf. Zou ik wel doen als ik "geef niet" zou schrijven of niet zou weten hoe een wederkerend werkwoord te formuleren.
@Elessir | 24-10-19 | 16:15: Er zijn grotere tekortkomingen in deze wereld. Namelijk mensen die naar het Sinterklaasfeest kijken en er niks racistisch in terug zien. Dan zou ik me pas zorgen maken.
@Kaan78 | 24-10-19 | 16:25: Het zou eventueel racistisch kunnen zijn als er zwarte negers bestonden maar die zijn er niet en dus moeten ze zich er gewoon niet tegenaan bemoeien. Bovendien; Er zijn nog grotere tekortkomingen in deze wereld. Namelijk mensen die naar het Sinterklaasfeest kijken en er iets racistisch in zien.
@Elessir | 24-10-19 | 17:11: Volgens mij ziet alleen een 0,25% van de wereldbevolking er geen racisme in. Maar daar kan geen redenatiekunst tegenop. Wel lachen om donkere mensen maar geen racist genoemd willen worden. Gek vinden dat anderen er wel racisme in zien....
@Kaan78 | 24-10-19 | 17:57: Ik kan het ook niet helpen dat de meeste mensen niet al te slim zijn. Huidskleur heeft gewoon niks te maken met ras maar alleen met op welke breedtegraad je voorouders leefden. Hoe dichter naar de evenaar hoe beter mensen met veel pigment konden overleven. En verder van de evenaar juist het omgekeerde. Et voila, huidskleur heeft niets met ras te maken. Verder heb ik zelden tot nooit de neiging om te lachen als ik donker gekleurde mensen zie. Is dat ook racistisch?
@Elessir | 24-10-19 | 19:29: Intellectueel voor dommetje spelen is ook niet verboden. Maar met goed fatsoen heeft het ook weinig te doen. Jij bent iemand die bij een zwarte knecht bij een blanke meester geen racisme ziet. Daar valt weinig rede in de brede.
@Kaan78 | 24-10-19 | 20:28: brede = brengen
@Kaan78 | 24-10-19 | 20:29: Dat komt omdat ik weet dat die zwarte een blanke is die zwart is geworden van het roet in de schoorstenen.en daar heb ik helemaal geen moeite mee. Racisme is wel het laatste dat hier bij me opkomt.
Zwarte Piet is alleen maar zwart omdat hij door bekenden in de omgeving wordt gespeeld. Zo is hij voor bekenden moeilijker te herkennen.
Zwarte Piet kan iedereen spelen. Roetveegpieten kunnen alleen door blanken worden gespeeld.
Dat is puur zuiver racisme.
Zwarte Piet is welkom, welkom, welkom in mijn land.
Serieus, die roetveegpiet, ziet er gewoon als een ongewassen zwerver uit. Slechtste metamorfose ooit. Was toch wel iets beters te verzinnen, als je ZP dan toch zo nodig moet keti-kotiseren...
Zwarte Piet is racisme. Zo moeilijk is het niet.
ZP is geen racisme. Zo simpel is het. KOZP is wel racisme, en hengelen naar gratis geld.
Met die instelling gaat KOZP elk zogenaamd 'gesprek' in.
"Je hebt je maar aan te passen aan mijn waarheid, zo moeilijk is het niet".
Met die instelling gaat ook Efforkani elk zogenaamd gesprek in.
"Je hebt je maar aan te passen aan mijn waarheid, zo moeilijk is het niet".
Zo sprak ook de Kerk tot Galileo Galilei.
"Je hebt je maar aan te passen aan mijn waarheid, zo moeilijk is het niet".
@Pierke Pierlala | 24-10-19 | 12:21: Een karikatuur van een zwarte man gebaseerd op een koloniaal wereldbeeld, is per definitie racisme. Dat jij en ik dat nooit zo hebben ervaren of bedoeld, maakt de karikatuur niet minder racistisch.
Dat vind jij. Zo moeilijk is het niet om mening toe te schrijven aan perceptie. Maar hou het daar dan ook bij. Race baiter.
@Linkse Zakkenvuller | 24-10-19 | 12:34: in Afrika verft men zichzelf wit. Daar vind je niks van. Hou maar gewoon op met dit eenzijdige gelul en wees er eens eerlijk over.
Is dat rasicme? Een stereotype wat door de eeuwen heen verbasterd is tot iets wat weinig meer met z'n oorsprong te maken heeft? Ik snap dat het voor sommigen wat lastig associeerd omdat ze een andere link leggen dan de werkelijke link maar dat lijkt mij eerder projectie dan rasicme. Daar valt nog over te bakkeleien maar dat wordt ook al lastiger als je het er over wilt hebben of dat dan een geldige reden is om dingen te gaan verbieden/veroordelen/afschaffen.
Iedereen ervaart wel iets op 1 of andere manier als kwetsen. Ik als autist stoor me enorm aan hoe casual het woord 'idioot' gebruiken voor iemand die dom zou zijn terwijl de oorsprong bij het griekse 'idios', wat zelf betekend. Een denegrerende term dus voor iemand die in zichzelf gekeerd is.
Ik wil ook roetveegidioten af boetedoening. Of kun jij er bij neerleggen dat het recht om je niet beledigd te hoeven voelen niet bestaat?
@Linkse Zakkenvuller | 24-10-19 | 12:34: alleen is het niet een karikatuur van een zwarte man gebaseerd op een koloniaal wereld beeld, sint nicolaas en zn helpers zijn onderdeel van een volksfeest dat al bestond voordat de kolonies uberhaupt gesticht waren. Maar beperk je gerust tot je eigen nauwe wereldbeeld. Weten we ook wat we aan jou hebben en waar je neus eindigt.
@G3spuiS | 24-10-19 | 12:42: Dit is pertinent onwaar. Zwarte Piet in zijn huidige gedaante deed pas zijn intrede na het kinderboekje van Jan Schenker. Dat hij roots heeft in de Indo-Europese Krampus, Eckart, Novri traditie, is waar. Alleen niet in de huidige vorm zoals wij Zwarte Piet kennen sinds 1850, die vorm - die wij kennen - is racisme. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
@BrokenTipi | 24-10-19 | 12:41: Whataboutism, is een hele zwakke discussie techniek. Maar als jij dat racisme vindt, ga naar Afrika, richt een anti-clubje op en vindt er wat van. Staat je vrij.
@Linkse Zakkenvuller | 24-10-19 | 13:19: ooit jezelf afgevraagd waarom Sinterklaas uit Spanje komt, terwijl hij in Turkije leefde? Ooit jezelf afgevraagd waarom piet de kledij van Moren droeg? Ooit gehoord van de 1e en 2e barbarijnse oorlogen? En natuurlijk de hamvraag: vind je het ook racistisch dat Afrikaanse mensen in Afrika zichzelf wit verfen?
@Linkse Zakkenvuller | 24-10-19 | 13:22: je gaat niet in op het punt. Dat is een zwakke discussie techniek die hier niet werkt: het benoemen van een zogenaamde tactiek, zodat je inhoudelijk niet in hoeft te gaan op de vraag. Je projecteert je eigen tekortkoming hier.
Prima, maar nu graag inhoudelijk een antwoord en niet om de hete brij heen draaien. Moge duidelijk zijn dat je bevooroordeeld bent en partijdig uit je reactie, want van mij hoeven ze dat niet te veranderen. Ik vind het prima. Hier komt ook het probleem naar voren: jij hebt er problemen mee en ik moet me aanpassen aan wat jij vindt.
Om in jouw repliek te blijven: rot maar op als het je niet aan staat.
@BrokenTipi | 24-10-19 | 13:23: Als zij zichzelf wit verven om een karikatuur van een witte man neer te zetten, is dat racisme. Dat is geen mening, dat is een feit. Een karikatuur/stereotiep van een andere etniciteit neerzetten, is altijd racisme.
Of je je daar aan stoort, dat als kwetsend ervaart etc. is verder aan jezelf. Ik persoonlijk niet, maar het is ook niet aan mij dat voor jou in te vullen.
@Linkse Zakkenvuller | 24-10-19 | 13:27: als zij zichzelf wit verfen is geen racisme. Dat is geen feit. Dat is perceptie. Wat jij voor jouw gemak bent gaan zien als een feit. Dat is wat anders.
Racisme is dus in veel gevallen een kwestie van perceptie. Je kunt ook racisme overal in zien. Je zit op het niveau van micro agressie. En dat bestaat niet.
Weet je wat de pest is aan mensen die dit soort zaken geloven? Die verheffen psychologie als een exacte wetenschap. Dat is het niet. Het is een vorm van relativeren.
@BrokenTipi | 24-10-19 | 13:26: Ok. dan de enige vraag die er toe doet. Stel 50% van zwart Nederland vindt Zwarte Piet een kwetsende karikatuur van hun zijn. Want racisme. Het maatschappelijk uitfaseren van Zwarte Piet naar een Roetveeg Piet, lost dat op. Wat is daar nou écht daadwerkelijk op tegen?
@Linkse Zakkenvuller | 24-10-19 | 13:33: ik heb geen problemen met veranderingen. Dan begrijp je me verkeerd. Ik heb problemen met een kleine groep mensen die hun wil oplegt aan de meerderheid, omdat ik weet hoe dat eindigt. Spoiler alert: de meerderheid wint.
@BrokenTipi | 24-10-19 | 13:33: Een karikatuur van een andere etniciteit, is feitelijk racisme. Geen perceptie. Racisme is namelijk geen mening of gevoel. Jezelf wit verven hoeft geen etnische karikatuur te betekenen. Nogal belangrijk onderscheid.
@Linkse Zakkenvuller | 24-10-19 | 13:33: je ziet het geweld toch ieder jaar toenemen? Waar denk je waar dit eindigt? En klein groepje mensen gelooft in haar gelijk en streeft naar terrorisme. Ik heb de marxistische ideologie achter KOZP gelezen. Liever vandaag tegen de muur dan morgen. Hard gedacht, he? Weet je waarom ik zo hard denk? Liever een paar doden dan duizenden of miljoenen.
@BrokenTipi | 24-10-19 | 13:35: Je kunt eindeloos discussiëren over het discours of de methoden. Ik ben geen fan van KOZP. Allerminst. Ik vind hun retoriek tenenkrommend. Het hele anti-racisme / identity discours überhaupt, begrijp mij niet verkeerd. Ik identificeer me ook allerminst ermee. Maar in de ruis die zij spuiten, ben ik wel zelf in gaan zien dat Zwarte Piet daadwerkelijk een racistische karikatuur is en ben voor verandering. Gradueel, bottom-up vanuit de delen van het land die dat graag zelf willen en voor kiezen. Niet door de Staat of mediapartners opgelegd. Maar goed, dat is het land waarin we leven.
@Linkse Zakkenvuller | 24-10-19 | 13:36: het is maar net hoe je dat ziet. Geen enkele Arubaan op Aruba ziet zwarte piet als iets racistisch. Ze doen er vrolijk aan mee. Daar gaat jouw logica en dat deed ik volgens jouw logica alleen.
Racisme is discrimineren op basis van iemands uiterlijk. Discriminatie is iemand benadelen tegenover een ander. Dit is strafrechtelijk te bewijzen en daarmee strafbaar. Punt.
@Linkse Zakkenvuller | 24-10-19 | 13:39: wat bedoel je met: dat is het land waarin we leven? Negatieve ondertoon? Nou probeer je kansen maar eens in Zuid Afrika dan.
@BrokenTipi | 24-10-19 | 13:38: Ieder heeft het recht op zijn eigen activisme en gebruikte retoriek. Er zijn grenzen, die zijn netjes vastgelegd in het wetboek. Elke land krijgt de revolutie die het verdient. Dan is de weerstand niet groot genoeg geweest.
@BrokenTipi | 24-10-19 | 13:41: Er geen racisme in zien, niet geraakt worden door dat racisme of het kunnen bagataliseren is ook prima. Dat is alleen niet aan jou - of iemand anders - om te bepalen.
@BrokenTipi | 24-10-19 | 13:42: Je leest idd. de negatieve ondertoon. Een staat & media die zwichten voor een minderheid, terwijl zo'n culturele verandering - naar mijn mening - altijd grassroots moeten zijn.
@Linkse Zakkenvuller | 24-10-19 | 13:43: er is nu geen revolutie nodig. Dat egoistische gedoe. Steek liever je handen uit de mouwen voor armere mensen van alle kleuren.
@Linkse Zakkenvuller | 24-10-19 | 13:48: jawel! De rechtspraak is hier heel duidelijk in!
@Linkse Zakkenvuller | 24-10-19 | 13:50: jij wilt verandering. Begin bij jezelf zou ik zeggen. Maak wat van je leven!
Voor 250 negers wel. De rest van Nederland ziet er terecht geen racisme in .
@Linkse Zakkenvuller | 24-10-19 | 13:27: Ik geloof niet dat er ooit iemand hier in Nederland zich geschminkt heeft als ZP met racisme als gedachte.
Het is juist géén koloniale karikatuur bedoeld om zwarte mensen te beledigen. Dat sommigen dat toch zo voelen en dat tegenwoordig op geen enkele teen meer mag worden getrapt, hoe lang ook, maakt het niet opeens wel racisme. In NL is racisme verboden, als het racisme was, dan was dit dus allang niet meer toegestaan. Iedereen die het geen leuk feest vindt, hoeft het ook niet mee te vieren.
@Linkse Zakkenvuller | 24-10-19 | 13:39: hoezo karikatuur? Welke eigenschappen van donkere mensen worden door zwarte piet uitvergroot volgens jou. Ben ik echt benieuwd naar. Want dit zouden negatieve eigenschappen moeten zijn. En ik dat geval zegt dit meer over jou dan over het figuur zwarte Piet.
In Deventer niet anders, daar zie bij normale mensen ook alleen Zwarte Pieten.
Apeldoorn. Is dat niet dat boerendorp waar die sportief kort geknipte kapsel mutsen met z'n allen op een stations perron stonden te zingen 'u bent welkom' voor die wet overtredende illegale dobbernegers._
En nu ineens allen pro Zwarte Piet? Ik pijnig al de hele dag mijn hersenen. Is er daar dan nog en tekort aan donkere heren voor de smachtende middelbare dames? Vragen, vragen...
Ik kom uit Apeldoorn en ik kan je verzekeren dat de waarheid anders is. 99% van de bewoners willen helemaal geen asielzoekers in Apeldoorn en willen ook gewoon zwarte piet. Zwarte piet wordt anders niet zo vaak geboekt. Volgens mij komen die 'u bent welkom' helemaal niet uit Apeldoorn maar uit onze zwarte kousen randgemeenten zoals putten, brummen etc.
Ik weet een oplossing voor je probleem: stoppen met blowen. Succes!
Lijkt me ook fijn als ze volgend jaar Ameland of zo aanwijzen als locatie. En dan op het aller laatste moment zeggen. “Oeps het is toch in Maastricht”.
Kom kom, gun Curacao ook eens de nationale intocht. En nergens zijn de Pieten zwarter dan daar, want de klaagnegers en hun linkse vriendjes wonen (helaas) hier.
Als compromis; een zwarte piet met roetvegen. Iedereen blij.
Dat hebben ze hier al jaaaaaren, alleen niemand ziet het.
Dit is scheten zoeken op laag water, boer
Met radicalen en extremisten moet men nooit een compromis sluiten
Dus die kozp lui uit Apeldoorn nodigen zelf ook geen roetveegpiet uit?
Die lui moeten juist het goede voorbeeld geven.
Er is nog hoop. Vorig jaar stapte een Zwarte Piet hier in een drukke straat uit een brengende auto en die kreeg massaal duimpjes omhoog.
Mensen die racistisch minded zijn, zijn de mensen die racisme willen en racistisch denken. Je kunt 100 keer je handen in onschuld wassen, omdat je niet wit bent, maar je bent nog altijd een mens en wordt beoordeeld op hoe je denkt en doet. Bij deze. Mensen trappen hier niet meer in en zien je zoals je bent: een race baiter.
@pesego | 24-10-19 | 11:32: je weet niet eens wat een nazi is. Die gedragen zich zoals jij nu doet: beschuldigen zonder vragen.
Heel simpel: je hoeft hier niet te zijn. Ajuus!
Zoek een intocht waar KOZP niet is, heb je geen last van die racisten. Mooi man.
@TeeJee | 24-10-19 | 11:40: dit is zelf een racist die denkt dat ze het niet kan zijn, omdat ze een kleurtje heeft en ziet alle witte mensen als nazi. Want je kunt alleen nazi zijn als je wilt bent.
Nazi's hadden er 6 miljoen vermoord. Marxisten 100 miljoen. Minderheid die een meerderheid iets opdringt is een marxist. Laat die marxist lekker links liggen. Die heeft zelf niet door dat ze zelf de racist is door bij voorbaat uit te gaan van een vooroordeel bij witte mensen. Kom zeg.
Dit pik ik niet meer, hoor. En velen met mij niet meer. De rek is eruit.
@BrokenTipi | 24-10-19 | 11:43:
Het sarcasme van mijn bijdrage ontging u even, wat ik u niet kwalijk zal nemen want ik heb het er (bij nalezen) niet echt heel dik opgelegd.
@TeeJee | 24-10-19 | 11:48: ik had het indirect niet tegen jou om mijn frustratie over zulke oneerlijke mensen te kunnen ventileren. Waarvoor dank.
Het is gezeik van waardeloze figuren uit de randstad. In de provincie speelt dit niet.
Apeldoorn is de Randstad?
Assen heeft het ook al. Daar voeren ze al twee jaar een stiekeme beleid dat ze steeds lichter van kleur worden.
We gaan weer richting december. De folklore in de media kan weer beginnen. Al stort de hele wereld in elkaar, we zullen het hebben over zwarte Piet.
Inderdaad. Dat heet een rechte rug hebben en je niet neerleggen bij de psychotische hersenspinsels van een stelletje kozp-terroristen die het normaal vinden om bedrijven te intimideren om zo hun agenda door te drukken.
Niet 'we' maar 'zij'. De subsidie moet binnengeharkt worden. Het verdienmodel moet weer even in de actualiteit.
Het interview met het KOZP-meisje in EenVandaag was tekenend. Kennelijk is ZP ook verantwoordelijk voor de vermeende slechte behandeling van iedereen met een donkere huidskleur. 'Heb je begrip voor mensen die het anders zien?' Antwoord: "Nee. Je hoort naar mensen te luisteren die gekwetst zijn." En zie hier de jank-cultuur in bepaalde groepen vandaag de dag. Ik denk dat dit meisje beter met haar gekwetste gevoelens kan gaan wonen in haar thuisland.
Hypocriet volk dus. Hele groepen in de samenleving afserveren op basis van huidskleur of geslacht, en dan zo'n zinnetje uit durven te kramen.
Ja, en na 5 december kan ze weer vol op het orgel over de slavernij. Die is weliswaar al een hele dikke 100 jaar afgeschaft, maar je kunt je er nog steeds heel gekwetst door voelen.
@Goldfinger | 24-10-19 | 11:18:
Zoals ik gisteren al zei, dankzij de slavernij wonen ze hier in een betonnen woning met uitkering ipv onder een bananenblad in de rimboe. Enig dankbaarheid is dus wel op zn plek. Never bite the hand that feeds you...
Ik ben het met je eens.
@BrokenTipi | 24-10-19 | 11:31:
Met wie?
Luisteren als in "aan horen", of luisteren als in "doen wat ik zeg"?
Met zulke mensen valt niet te praten. Iets toegeven heeft dan ook geen enkele zin, want deze mensen willen een volledige overwinning. Gewoon niet aan beginnen.
@Air van Boven Dorens | 24-10-19 | 11:31: met Nederland80. Anders had ik er wel op een ander gereageerd. Je ziet nu jouw naam toch ook, omdat ik op jou reageer?
Ons kleine land heeft haar grenzen geopend voor 3 miljoen immigranten die wij alle rechten en verworvenheden hebben gegeven waar wij eeuwen en eeuwen voor hebben gevochten en geploeterd. Nederlanders hebben nooit gewelddadig gereageerd op het geweld & de onverdraagzaamheid die met immigratie zijn meegekomen. Dat onze buitensporige vrijgevigheid & tolerantie op deze manier wordt getart door ellendelingen, zou een les moeten zijn voor die bezopen libtards in Amerika.
In Amerika kan de linkse kerk alleen maar dromen van een systeem als bij ons, ze kunnen alleen maar dromen van een tolerantie en vrijgevigheid als bij ons.
Toch wordt onze samenleving ontwricht door een onevenredig groot aantal ellendelingen die niets waarderen van alles wat wij hen geven. Dat is trouwens niet alleen een les voor Amerika, maar voor alle landen ter wereld die "diversiteit" willen doordrammen.
Misschien moeten we daar maar gewoon een eind aan maken, voordat we zelf de pineut zijn.
en dan wel een totaal vuurwerkverbod willen invoeren?? hoe dan? als ze zo aan tradities hechten??
Oh, daar is ook veel tegenstand hoor. Het is alleen niet boeiend voor de media, want het ZP gezeik scoort beter.
Wacht maar tot de antivuurwerkers ook gaan dreigen. Met vuurwerkbommen ofzo.
Tijd voor een clubje
KOKOZP
Dan wordt je waarschijnlijk opgepakt omdat je een burgermilitie aan het optuigen bent.
Jaren geleden was de mountainbike van mevr Van Dorens 1.0 een keer gestolen. Tezamen togen we tegen beter weten in richting politiebureau voor aangifte. Daar aangekomen werden we verzocht in de hal te wachten alwaar we mochten plaatsnemen tussen 17 marokkanen. Mevr. Van Dorens, die echt niet racistisch was kopte in dat de dader er wel tussen móést zitten. Zelfs zij...
@Air: kwestie van statistiek.
@Cor Netto | 24-10-19 | 11:40:
Kansberekening...
... Hoofdpiet Georgina is erbij ... ;)
www.google.nl/search?q=georgina+zwart...
"dit land is al dat gezeik over die opdringerig in de markt geplaatste roetveegkneus helemaal zat".
Meer dan spuugzat, Mosterd...
Over zat gesproken..
@Aap Noot Miesje | 24-10-19 | 10:48: ja? Heeft u hem nu al zitten? ;)
@VP732 | 24-10-19 | 10:53:
Zolang jullie dat maar niet zijn zit ik hier. Dus ja en nee eigenlijk.
@Aap Noot Miesje | 24-10-19 | 10:56: Kan niet voor de rest spreken, maar leuk dat u er bent!
@VP732 | 24-10-19 | 11:00:
Die vinden het ook leuk!
Ik woon daar niet maar heb daar alvast alle roetvoegpieten ontvoerd, ze zitten in mijn kelder. Itt zekere actiegroepen krijgen jullie ze terug, na d'n Sinterklaas. Ik ben nu in Almelo en omg gelukkig woon ik hier ook niet en als Almelo zich zo blijft gedragen neem ik alle schoorstenen ook gewoon mee.
Er is maar 1 iemand die helemaal bezweet via de TV naar huidskleur zit te staren.
Dat is die Airfryer. Of Zwarte Piet wel blank genoeg is.
Een zwarte die cadeau`s weggeeft, dat kan natuurlijk niet, dan gaat de reputatie van alle gepigmenteerden naar de klote, de streetcredits willen ze niet kwijt.
Ik veeg mijn reet altijd af, je gaat toch geen gezichten vegen.
Ik poep het gewoon altijd met schone mond recht op jullie beeldscherm. Speciaal dieet. Niks vegen.
@Aap Noot Miesje | 24-10-19 | 10:47:
Altijd prettig. Zo'n mortiersalvo en dan gewoon niet hoeven te vegen.
Reetveeg-piet??
@TeeJee | 24-10-19 | 10:57:
Ik maak mijn eigen geluksmomentjes.
@EEnzame SchizofrEEN | 24-10-19 | 11:00:
Over de Reetvoeg-Piet heb ik de alfabetmensen nog niet gehoord.
Je ziet hieruit dat de behoefte aan Zwarte Piet bestaat bij mensen die daadwerkelijk een Sinterklaasfeest ORGANISEREN en dat de behoefte aan een raar verwaterd compromis alleen bestaat bij mensen die niks organiseren en alleen maar andermans feest naar de knoppen willen helpen.
Ik ben intussen zo geïndoctrineerd door het kinderachtige en onvolwassen gezeik van Jerry en consorten dat ik van mening ben dat zwarte piet zwart MOET blijven met niet meer reden dan dat Jerry en die sliert deugende "bestuurders" daar een pesthekel aan heeft.
Lekker puhuh. Volgens mij zit ik daarmee dan wel zon beetje op hun denkniveau.
Daar zit wel wat in; beroepshalve werd ik er elk jaar mee geconfronteerd, maar tegenwoordig erger ik me vele malen erger aan dat hele gekrakeel van zo'n airfryer en collega's die ook gaan twijfelen.
Kijk overheid, zo hoort dat. Luister naar de meerderheid van uw bevolking en laat uw ruggengraat eens zien!
De media heeft er voor gezorgd dat KOZP groot is geworden.
Journalisten zijn ratten die leven van de ellende van anderen.
Is er geen nieuws dan maken ze het wel.
En het volk trapt er nog in ook.
Dat is ook zo. De grote media bepalen wat er bij iedereen op het beeld komt. En zo is dit randgroepje in de spotlights gekomen.
Dat zijn nog eens statistieken.
Duidelijke taal van de gewone Nederlander versus de hoogopgeleide sneeuwvlokjes in de Randstad.
hoogopgeleid? waarin dan wel?
@me163komet | 24-10-19 | 10:35: universitair diploma vierkante millimeter zeiken.
Wat een pijnlijke onthulling van sint verhuur directeurtje; die kan binnenkort bezoek van Ollongren en haar D’66 gestapo verwachten.
Zwarte/niet-zwarte zwarte piet. Sinterklaas wordt er zo moe van.
Arme Sint, moet straks zwaaien naar straten vol negers die tegen zichzelf zijn.
Saint Nicholas et Pierre noir (lopen in de Kalverstraat), zegt SN tegen Pn, tu est une aberration. Pn répond :"C'est ça! C'est ça! C'est ça! C'est ça! ".
Ouders moeten hun kinderen niet naar het Sinterklaas journaal of de intocht laten kijken. Het is allemaal zeer belabberd van kwaliteit en bovendien krijgen de kinderen iets voorgeschotelt wat niet strookt met hoe in de rest van het land het feestje wordt gevierd noch met de historie van Sinterklaas. Sinterklaas heeft moren bevrijd uit de mijnen en dat waren geen roetveeg pieten. Nee Moren, die waren zwart of tenminste behoorlijk bruin. Daarmee heeft hij een goede daad verricht en dat kunnen we op die manier nog eeuwenlang vieren. NPO wil onze kinderen indoctrineren en doet aan geschiedvervalsing. Reden genoeg om niet te kijken en niet te laten kijken.
Wat in elk geval duidelijk is geworden, is dat er een verschil gemaakt dient te worden tussen wat hier ten lande als traditie geldt en wat de Staatstelevisie daarvan meent te moeten maken. Dat dus de versie die door die Staatstelevisie aan de kijker wordt gepresenteerd niet noodzakelijker wijs de traditie representeert zoals die door het Nederlandse volk wordt beleefd. Wat inmiddels ook duidelijk is geworden, is dat de Staatstelevisie enkel morele argumenten heeft om af te gaan wijken van die traditie. Het is niet zo dat de programmamakers gebrek aan inzicht hebben, nee, zij wijken willens en wetens af van die traditie, omdat zij vinden dat zij hierin een verantwoordelijkheid hebben. Dat wordt onomwonden toegegeven, en daar kunnen geen misverstanden over bestaan. De Staatstelevisie wil deugen, méér deugen dan de traditie zelve, wil corrigerend optreden, bijstellen. Kortom, de Staatstelevisie wil het volk opvoeden, wil de kijkers tot betere deugdzamere mensen maken. De Staatstelevisie neemt, precies zoals je dat in het bijzonder onderwijs ziet, een morele positie in, is tot bijzonder onderwijs verworden.
Dat we dat nu zo haarscherp waar kunnen nemen is winst, pure winst. Wat voor het Sinterklaasfeest geld moet, zo meen ik, voor alles gelden waar de Staatstelevisie verslag van doet.
U vergeet dat de Staatstelevisie ook verplicht in school wordt vertoont. Elke dag weer. Opdat uw kroost volgzaam en gedwee uitvoert wat de boven ons gestelden bedacht hebben.
@EEnzame SchizofrEEN | 24-10-19 | 11:05: Zucht. Vertoont met een t?
Kom van je reed af, schizo! Je zit te slapen! Laat die andere hersenhelft even met rust. Voltooid deelwoord van vertonen is met een D.
@Schoorsteenveger | 24-10-19 | 10:58: "De Staatstelevisie neemt, precies zoals je dat in het bijzonder onderwijs ziet, een morele positie in, is tot bijzonder onderwijs verworden." Deze vond ik erg sterk. De overheid schoffeert ons, doet net alsof we op dit vlak dom of immoreel zijn terwijl de recente geschiedenis heeft geleerd dat we dat geen van beiden zijn. Economische voorspoed, intelligente technologie en een grenzeloze ruimhartigheid ten aanzien van nieuwkomers.
@EEnzame SchizofrEEN | 24-10-19 | 11:08: Rustig maar.
Het is verkansie.
Het valt allemaal wel mee. Gaan we weer vol op het ontvolkings- & hunnie stelen ONS feest? GodAllahMachtig, laat het los kneuzen. Je krijgt ook al jaren geen kado meer in je schoen en kinderen kan het geen ene rotmoer schelen als ze maar spullen krijgen. Die geloven in bol.com.
Dus ik ben een kneus als ik in opstand kom tegen onterechte beschuldigingen van rascisme? Want dat is de strekking.
Wat heeft dat te maken met de cadeaus tijdens het feest?
Heeft u zelf door dat uw argument voldoende is om ELK feest in ELKE vorm en ELKE traditie "los te laten"? Geef die kinderen snoep en kado's. Verpakking? Spanning? Komedie? Nergens voor nodig. Wat zeg ik? Geef ze gewoon geld, nog makkelijker. Elke week weer, dan ben je van het gezeur af. Dat is nog eens opvoeden.
In uw, waarschijnlijke, autistische aandoening kent u het gevoel van "beleving" niet.
U moet een vervelende jeugd hebben gehad.
@Ignatius. Als het uw feest niet (meer) is, laat het inderdaad dan los en bemoei je er niet mee. Niet veranderen omdat ú niet (meer) Sinterklaas Kapoentje zingt. Ga lekker zuurkool met spekjes invoeren op het Kwaku Festival ofzo...
Laten we doorpakken deugende vriend en Suikerfeest, ramadan en keti kotti ook afschaffen. Of werkt dat niet zo? Het is altijd maar één kant op he?
@Ik roep maar wat | 24-10-19 | 10:48: U roept duidelijk maar wat.
@JvanDeventer | 24-10-19 | 10:45: Over de eeuwen heen veranderen feesten. Vallen er feesten weg. Komen er religies bij en verdwijnen ze gelukkig ook weer. Neem 4 en 5 mei. Dag van de arbeid. Of wat dacht u van "de dankdag voor het gewas". Viert u die nog?
@Repetitive Beats | 24-10-19 | 10:53: Sinterklaasfeest staat niet op het punt te verdwijnen. Dus U maakt nog steeds kans om in de zak te verdwijnen. Alleen wordt u daar niet meer door Zwarte Piet in geknuppelt. Dat doet de Roetveeg Piet nu. Met even veel plezier. Dat kan ik u verzekeren.
@VP732 | 24-10-19 | 10:51: Ik vraag mij af of ze daar op dat festival ook zo hysterisch zouden doen als ik daar met zuurkool ging staan.
@Ignatius J Reilly | 24-10-19 | 11:11: Nou, wat let u. Gewoon het eten daar verbieden en vervangen door zuurkool met spekjes. Ben benieuwd!
@Ignatius J Reilly | 24-10-19 | 11:04: Nee, die vier ik niet. Maar ik heb (dus) ook niet de behoefte/arrogantie om voor de degenen die het wél vieren te bepalen hoe ze het moeten doen.
@Ignatius J Reilly | 24-10-19 | 11:01: Nee, hij heeft gewoon gelijk. Jammer voor jou, maar deze flauwe grap over zijn nick redt je niet.
Op De Witte Onderbroek wordt men ook steeds radicaler. Kennelijk voelt de redactie zich de spreekbuis van dat KOZP-tuig.
De aanval op opa van der Horst, die hardnekkig blijft volhouden dat onze Zwarte Piet niks met dat hele blackface-gedoe van doen heeft, lijkt nu ook definitief te zijn ingezet. Barbertje moet hangen. De cultuur-marxistische zuivering binnen de eigen gelederen lijkt te zijn opgestart.
Waarom is het interessant wat er op een marginaal Varaledenweblogje wordt vermeld.
Opa van der Horst praat 99% linkse onzin op dit punt van zwarte Pieten na.
Kom al jaren niet meer op de Joop. Lijkt me wel een vermakelijke discussie om te aanschouwen. CPN style.
@Superior Bastard | 24-10-19 | 10:30:
Het is interessant om in alle detail te zien hoe degelijke processen verlopen. Wat voor De Witte Onderbroek geldt, een geleidelijke maar niet tegen te houden ideologisering van "de strijd tegen Zwarte Piet", met alle jargon, alle argument, alle rigiditeit, alle onverdraagzaamheid, geldt ook voor krantenredacties, voor redacties van de Staatstelevisie, voor burgemeesters en andere bestuurders, voor actiegroepen, voor goedwillende naïeve deugburgers. Han van der Horst zal binnenkort, als hij zijn argumenten niet bijstelt, tot een "buitengewoon minderwaardig mens" worden gepromoveerd, enkel en alleen omdat zijn mening, hoe degelijk onderbouwd die ook is, niet geaccepteerd wordt. Ik zit hier van der Horst niet te verdedigen, hou me ten goede, maar ik ben wel geïnteresseerd in hoe die richtingenstrijd, want dat is het inmiddels geworden, wordt gevoerd.
@Schoorsteenveger | 24-10-19 | 10:47:
Ah, een soort biotoop dus. Duidelijk, dank.
@Superior Bastard | 24-10-19 | 10:52:
~De joop is ook een biotoop.~
Naschrift; noob.
@Superior Bastard | 24-10-19 | 10:52:
Exact. Het valt mij bijvoorbeeld op dat er sinds kort een wat militanter en radicaler toontje klinkt, en er een narratief wordt opgetuigd waarbinnen elke vorm van discussie volstrekt onmogelijk is geworden, het narratief dat ook door KOZP wordt gehanteerd. Elk gesprek is een "emanciperend gesprek", een dictaat dus.
@Aap Noot Miesje | 24-10-19 | 11:09:
GS is dat ook. Maar biotopen kunnen op elkaar gelijken. Inzicht in hoe de ene biotoop zich ontwikkelt kan ons helpen om te zien en te voorspellen hoe het binnen andere biotopen loopt. En biotopen kunnen ook samenklonteren. KOZP en De Witte Onderbroek zijn elkaar aan het naderen, De Witte Onderbroek lijkt een neo-koloniaal programma richting KOZP voor te staan.
Lol, heb even gegluurd op de Joop. Opa Han vecht tegen de linkse horden.
@ristretto | 24-10-19 | 11:39:
Inderdaad. De nuance, voor zover die nog aanwezig was, is er daar helemaal uit. Weg. Foetsie. Han mag binnenkort vertrekken.
@Schoorsteenveger | 24-10-19 | 11:13: Nee. GS is dat niet. Hier mag je je rechtse of linkse onzin ook gewoon neerpennen. Snelle moderatie, geen wachttijd.
Hier is echte vrijheid, daar is politiek gemotiveerde controle de norm. Een soort OM.
Hier bij de plaatselijke Sinterklaasintochtcommissie is een ding duidelijk: als er wordt geroetveegd haken alle veertig betrokkenen af.
U woont niet in een grote stad of in het Gooi, dat is duidelijk.
Het leukste aan al dat geneuzel over Zwarte Piet vind ik nog steeds dat we die kneus aanduiden met "Airfryer". Voor de rest denk ik dat we ons er niet te druk om moeten maken.
Een paar televisiemakers en grachtengordelfiguren maakt zich er erg boos om en duwt de roetveegpiet overal door de strot. Laat ze maar. De rest van het land zegt "meh" en haalt Sinterklaar mét gitzwarte Pieten vrolijk in tijdens de plaatselijke intocht. En zo zal het gaan, en Graafsteno zag dat het goed was.
"De landelijke intocht"? Afschaffen. Scheelt een hoop belastinggeld, je hoeft de kinderen niet meer uit te leggen hoe Sinterklaas in 4 minuten van die stad op televisie naar het plein in het eigen dorp is gekomen, geen gezeik over Sinterklaasjournaals met intens slechte scenarioschrijvers en wéér dat gezeik over ZWARTE Piet, ik zie alleen maar voordelen.
En als er dan een onbeduidend actiegroepje wil roepen dat wij allemaal gore racisten zijn, dan doen ze dat maar lekker. Ze hebben er weinig van begrepen. Maar maak ze niet groter dan ze zijn: een splintergroepje van dramgekleurden met een chronisch minderwaardigheidscomplex.
Ik neem nog een bitterbal. Uit de airfryer.
Van a tot z mee eens. Te kinderachtig voor woorden, geldt overigens voor beide kampen.
U vergeet dat de blanke gemeenschap onterecht beschuldigd wordt van rascisme, en dat de roetveegpiet en het verbod daarmee op zwarte piet ons opgedrongen wordt door een kleine minderheid + elite.
In een democratie een doodzonde, in Nederlandje een feit waar we niet moeilijk over moeten doen?
Ik vind ook dat piet zwart hoort. Toch wordt je er ongewild overal mee geconfronteerd omdat grote bedrijven, om wat voor reden dan ook, toch gevoelig zijn voor die paar drammers. In de supermarkt en op andere plaatsen hier in Limburg zie je ook roetveegpieten verschijnen. Ik voel me er ongemakkelijk bij, dat zo'n non-issue uit de randstad van een paar debielen hier ook zichtbaar is.
"De rest van het land zegt "meh" en haalt Sinterklaas mét gitzwarte Pieten vrolijk in tijdens de plaatselijke intocht."
De rest van het land wil gewoon een traditie voortzetten zonder al die erbij gesleepte connotaties met slavernij, negers, blackface en ga zo maar door. De 'mensen in het land' willen gewoon niet terecht komen in een discussie die niet de hunne is, een discussie waar ze niks mee kunnen, een discussie zonder common ground, een discussie die eigenlijk helemaal geen discussie is maar een dictaat, voortkomend uit een eng marxistische hang naar zuivering van onze cultuur.
Het zwarte van hun Zwarte Piet is het eigen zwart van een overwegend blanke cultuur, een zwart dat niks te maken heeft met het zwart van de negers die daar destijds door zwarte Ghanezen werden verkocht aan blanke slavenhandelaars.
Ik neem ook nog een bitterbal, maar dan lekker gefrituurd.
Maak je er maar wel druk om. Het gaat namelijk niet alleen om Zwarte Piet, dit is een ideologische kolonisatie. Gesteund door links omdat die het heerlijk vinden om de kleinburgerlijkheid kapot te maken - dat is al sinds jaar en dag hun missie, en verklaart dan ook heel veel van hun onbegrijpelijke standpunten rond multiculturalisme.
Na Zwarte Piet volgen er nog wel andere dingetjes. Het patroon is als volgt:
"Dit is een vrij land,. Ik mag mijzelf uiten. Jij mag jezelf niet uiten, want jouw uiting kwetst mij en is racistisch. En jij mag niet zeggen dat je door mijn uiting gekwetst bent, want jij bent blank en ik ben gekleurd, dus dat is cultureel imperialisme".
Ik vind ook dat we ons er druk om moeten maken.
Sinterklaas is vele, vele jaren lang een nationale traditie geweest. 5 december was een moment dat allerlei tegenstellingen wegvielen. Over Sinterklaas was iedereen (behalve Toon Hermans) het eens.
Dat laten we ons nu gehoorzaam afpakken. Maakt u geen illusie: het is Airfryer niet te doen om racisme. Niemand gelooft dat, Airfryer zelf ook niet. Wat Airfryer zelf wil interesseert me niet, maar wat zijn linkse meelopers willen begrijp ik heel goed: alles wat riekt naar Nederland, naar traditie, familie en gezelligheid moet kapot. Sinterklaas moet kapot, oudjaar moet kapot, Kerst moet kapot, carnaval moet kapot.
Het is die vernielzuchtige houding waar we tegen moeten vechten. Als we terugtrekken gaan de vernielers gewoon verder.
Dit verbaasd een nuchter persoon natuurlijk helemaal niet.
90% van de bevolking wil helemaal geen latente beschuldigingen van rascisme moeten aanhoren de godganse dag.
Men wil geen verplichte verandering, en zeker niet door het deugvolk dat een keer 10% van de bevolking uitmaakt.
Zwarte piet mag dan onderdeel uitmaken van een kinderfeest, het verbieden ervan is een aanval op de blanke cultuur dmv impliciete beschuldiging van rascisme.
En men is dat ondertussen behoorlijk zat.
En toch, niet dat ik het er mee eens ben: zwarte piet is passé. Gewoon een doodlopende weg. Binnen een jaar of vijf bestaat hij niet meer. De sociale druk is gewoon gigantisch. Niemand wil te kijk staan als racist door vast te houden aan zwarte piet. Mark my words!
Over 5 jaar niet meer te zien op tv, niet meer in films, niet meer in winkels.
Want verboden of te riskant om te laten zien. Die kant gaan we op.
Alleen nog bij de mensen thuis, ingehuurd.
Gaaf land man, dat nederlandje!
Dit soort uitspraken kenmerken de echte slappe randstedelingen. Geef mij dan maar een IS-er die tenminste staat voor zijn idealen.
En daar gaat het verkeerd; u geeft toe aan een kleine minderheid omdat u zwicht voor hun terreur.
Volgende stap is dat iets wat u iets nader aan het hart staat, wordt beschuldigd. Totdat u ook daar maar aan toegeeft. Uiteindelijk is er van uw eigenheid niets meer over.
@Nuchternederland | 24-10-19 | 10:25:
Klopt. Piet verhuist van publiek naar privé.
@Leptob | 24-10-19 | 10:38:
Vreemde twist van piet naar IS.
Ik constateer overigens alleen een ontwikkeling die plaatsvindt, los van uw en mijn mening.
@EEnzame SchizofrEEN | 24-10-19 | 11:12:
Feit is dat die kleine minderheid het spel erg slim speelt. Sociale druk is een machtig wapen, mits goed ingezet en dat doen de anti-pieten gewoon goed.
De tucht van de markt.
Zouden we eigenlijk ook niet meer moeten tolereren.
Beter om de overheid u een Piet te laten toewijzen voor het heilig avondje. Zij weten beter wat u diep van binnen wil en goed voor u is.
Elk jaar weer hetzelfde verhaal. Bedoeld om op termijn meer draagvlak te verkrijgen. Generatie op generatie...
Precies!
En dat lukt aardig als er per week steeds meer parasieten het land binnengehaald worden door het COA dan dat er Nederlandse baby's geboren worden.
Tijd voor oprichting van KOJA. Nederland wordt een stuk aangenamer als dat stuk vreten het land uit wordt gekicked!
Ja hallo, ik héb iet eens een Airfryer! En dan moet ik hem al weer het land uit doen?!
Zijn jullie nou echt volledig autistisch geworden of zo? een paar 100 mensen in een tokkiedorp ergens in Gelderland of all places boeken een sinterklaas en zwarte piet bij bedrijven die niet eens expliciet de mogelijkheid bieden voor een alternatief en jullie verbinden daaraan de conclusie dat het hele land het zat is? Als dit de argumenten van de pro-pieten zijn dan is zwarte piet volledig kansloos in de nabije toekomst.
Ah joh, lekker framen en interpreteren, alternative facts en incidentele conclusies trekken! Als een wetenschappelijk bureau cijfers uitpompt dan gaan we natuurlijk wel denbunken als een malle. Maar zelf, he, lekker los
Die onzin-discussie over Zwarte Piet speelt alleen in Amsterdam, maar daar wonen ook geen normale Nederlanders meer! Als Apeldoorner (oorspronkelijk in Amsterdam geboren, maar daar al lang geleden weggevlucht) kan ik dat beamen.
U kent geen autisten, geloof ik? Dan zou u namelijk weten dat deze alle bronnen uitspitten en hun visie een PowerPoint uiteenzetten, inclusief alle mogelijke grafische weergaven.
@MickeyGouda | 24-10-19 | 10:29:
*uitpluizen + uitputtend doorspitten*
Trol. eenvandaag.avrotros.nl/panels/opiniep...
Ja, net zoals ik 1 leuke moslim ken?
Ja autistisch. Is dat een probleem knulletje?
Ongefilterd als altijd flapte ik er gisteren in een restaurant iets uit over Zwarte Piet nét op het moment dat die ene hele donkere juffrouw in de bediening langs liep. Vroeger zou ik die associatie niet hebben gehad, maar nu schrok ik. De opmerking was onschuldig genoeg, maar ja, gegeven de waan van de dag weet je maar nooit hoe het wordt opgepakt. O_o
Och meid, wat ben ik blij voor je dat het goed afgelopen is.
@Superior Bastard | 24-10-19 | 10:29:
Meisjes plagen is kusjes vragen.
@Superior Bastard | 24-10-19 | 10:29:
Verharding en verandering van de sfeer, dat is waar ik op doel, Superior. Echt vrij voelt het allemaal niet meer. Maar aangezien het anekdotische je duidelijk niet ligt, adviseer ik je om mijn tegels in het vervolg te skippen. Dit is hoe ik de wereld probeer te duiden, op gevoel. Meer heb ik niet in huis, dus spaar jezelf - en mij - de ergernis. Dank.
@MickeyGouda | 24-10-19 | 10:42:
Dus, omdat jij je ongemakkelijk voelt als je t over Zwarte Piet hebt als er een negerin langsloopt is de wereld minder vrij geworden?'
Misschien speelt die negerin zelf wel elk jaar voor Zwarte Piet voor haar neefjes, weet jij veel?
Jouw anekdotes worden blijkbaar niet geduid door de toestand in de wereld, maar andersom. Dan heb je het inderdaad niet makkelijk.
@Superior Bastard | 24-10-19 | 11:00:
Maakte het punt van Mickey nog een geluid toen het over je hoofd heen vloog?
@Superior Bastard | 24-10-19 | 11:00:
U doet Uw Nick eer aan. In ieder geval het tweede deel.
In Groningen op het sinterklaasfeest, zag ik vorig jaar een negroïde meneer als zwarte piet geschminkt. Meer van dat graag. Dat feest kun je prima samen vieren.
Kijk eens in Suriname, allemaal zwart geschminkte donkere pieten, geen gelul over dat gezeik hier.
@Ronnie uit Helmond | 24-10-19 | 10:14: Antillen zelfde verhaal.
@Ronnie uit Helmond | 24-10-19 | 10:14: Huh? Is toch al jaren afgeschaft, want racistisch? www.ad.nl/buitenland/sinterklaas-in-s...
Als je met z’n allen mee zou gaan en over zou stappen op roetveeg Piet, krijg je over 10 jaar het gezeik dat Sinterklaas blank is en roetveeg Piet ook op die vegen na, dan is het weer zeiken een te blank feestje is. Je kan het gewoon nooit goed doen bij zulke mensen dus kun je beter gewoon niks doen.
En waarom zou je het "goed" willen doen bij dat soort volk!?
het is precies het schuldgevoel wat zij jou aan proberen te praten
voor een probleem wat in hun hoofd is verzonnen en gretig aftrek vind
bij linksgemankeerden en aanverwanten, tegen een Silly Syl en andere
beroeps huilers had al lange tijd geleden keihard tegen op moeten worden getreden,
met aangifte wegens cultuurvernietiging en kindermishandeling!!
Tegenstanders van zwarte piet gaan sowieso geen pieten inhuren, ook geen roetveegpieten. Degelijk onderzoek weer hoor, mooie aannames, chapeau.
Hoe kom jij aan die informatie? Is daar onderzoek naar gedaan? Graag linkje. Of is dit jouw eigen bekrompen opvatting.
Tegenstanders van zwarte piet zijn vaak ook boos over Sinterklaas, dus die boycotten het hele feest.
Ik denk niet dat SS en JA gezellig Sinterklaas vieren. Die zijn alleen maar boos over dat de herstelbetalingen nog niet overgemaakt zijn.
De Heij en Groot Koerkamp voortaan van oktober tot januari onder politie bescherming. Airfryer heeft na al die jaren van terreur nog steeds het momentum.
Op mijn plantage vieren we het alleen met Sinterklaas.
Er komt geen zwarte piet het erf op!
Wie doet dan de afwas ?
@Bolder | 24-10-19 | 10:11:
Afwasklaas natuurlijk.
Beetje Off Topic maar niet helemaal, omdat het aangeeft in wat voor land we wonen: www.ad.nl/utrecht/donaties-voor-veroo...
En? Een waterput? De fucking horror.
'Voor een waterput in Marokko'.
Wat zijn we toch ver gezonken, dat we in ons land mensen laten wonen die zo helder een hekel aan Nederland hebben. Joris, om het je iets makkelijker te maken..
- Volgende deel is weggejorist maar 100% gemeend -
En over de slachtoffers hoor je niks. Goed, als die beste veroorzaker er echt niks aan kon doen kan ik het nog deels begrijpen, maar dat staat nog lang niet vast. Zal wel weer een suikerspiegel geval zijn.
Ik was gisteren in een museum, fraaie tentoonstelling over de VOC en handel drijven met de lokale bevolking.
Geen gezever over slavernij.
Het was geen Amsterdams museum uiteraard.
KOZP is slechts een eerste kleine stap. Het grootste schandaal is natuurlijk die blanke man die de baas is over al die Pieten (roetveeg of niet), DIE moet verdwijnen.Maar goed, dit is misschien een redelijk onschuldige manier om iedereen te laten kotsen van Links, en zo hep dat nadeel toch weer zijn voordeel.
Ja dat deed Mugabe ook. De puinhoop is bekend.
eigenlijk zouden we gewoon al die idiote burgemeesters ( Apeldoorn, Middelburg om er een paar te noemen) samen met al die deugers in een Deugenclave moeten stoppen, Amsterdam lijkt me wel een mooie lokatie. Soort van Getto maar dan voor deugers.
Net zo lang blijven drammen tot Zwarte Piet helemaal wit is. Want de blanke moet tot slaaf worden gemaakt, of zoiets. nl.wikipedia.org/wiki/Barbarijse_slav...
Kan het niet gewoon verandert worden in Sultan Suleyman en zijn dhimmi slaaf eh helper. Erg inclusief en geen polarisatie tussen Blank-Zwart.
Mooi om te horen!
Waarom zoveel drukte om iets dat alleen bij een paar dramaqueens, zowel pro- als anti, in de Randstad leeft?
Hier zijn alle Pieten gewoon zwart en zullen dat ook blijven.
Omdat je het bij de bron moet aanpakken. Anders verspreidt het zich als een olievlek.
Kijk maar uit; Airfryer zal na de grote steden te hebben verziekt, rap doorpakken en ook de kleinere plaatsen gaan aanpakken. Kwestie van geduld.
Pas op, GS, breng dat KOZP-tuig niet op ideeën, draag het ze niet aan. Laat hen zo dom en achterlijk en afgestompt als ze zijn, draag hen geen dingetjes aan. Voor je het weet gaan er weer van die halve dreigbrieven naar Sinterklaasverhuur Apeldoorn, en komt die licht gepigmenteerde neo-marxistische dame of een ander exemplaar van de inclusiviteitsbrigade aan het loket, zo'n rigide passief-agressieveling die bij voorbaat "geen begrip" heeft voor jou, je zaak, en de traditie en een "emanciperend gesprek" met de verhuurder wil.
Of willen jullie juist de zwarte kat op het blanke spek binden?
Direct de politie bellen als ze zich laten zien ?
jij denkt dat de mensen in de provincie onder de indruk zijn van die lui? misschien zijn de politici dat, maar voor de rest lopen hier niet zoveel hipsterwatjes rond als in de randstad hoor.
Oh, en over die theorie van de roetveegpiet, die is in de praktijk getest. www.youtube.com/watch?v=C2gYiaH9l2g Dan eindig je dus helemaal zwart.
Kinderen willen niet genept worden. Die willen een echte Zwarte Piet.
Dat Sinterklaas en Zwarte Piet niet bestaan en papa en mama alle cadeautjes betalen is iets voor later.
Conclusie: een 'inclusief kinderfeest' is niet het doel maar gewoon het afschaffen en terugdringen van onze cultuur. Anders waren er toch roetveegpieten te vinden in linkse huizen/bolwerken?
De meeste linkse huishoudens vinden Zwarte Piet stiekem ook veel leuker maar durven dat niet hardop toe te geven, bang om uit hun deugbubbel getrapt te worden. Of te worden uitgemaakt voor extreem-rechtse racistische nazi natuurlijk.
Minder minder minder roetveegpieten.
Meer meer meer Zwarte Pieten.
Minder gezeik, gezeur en gezemel over Piet en zijn boss whitey.
Wat Cor van der Laak zegt.
www.youtube.com/watch?v=0ApPwd8_fGs
De drammerts die voor een roetveegpiet zijn bestellen natuurlijk geen Piet. Zij willen namelijk 't hele feest verbieden.
Dus logisch dat daar geen aanvragen voor zijn.
Zou wel leuk om zijn om naar die tegenstanders een zwarte te piet te sturen, met de roe en een lege zak.
Intimidatie
Bedreigingen
Opruiing tot geweld
Politieagenten molesteren
Door de NTCV aangewezen gevaarlijke organisatie
En nog steeds is de Kick-Out beweging met die Airfryer een vrij man.
De multiculturele samenleving is een illusie, voor uw cultuur is geen plaats.
Veel erger nog, heeft hij lesboekjes op onze scholen rondzwerven. Het lespakket van airfryer vind gretig aftrek van linkse les instituten.
Zal me niets verbazen als dat politiek correcte antwoord weer gespind zal worden als "ze willen niet meewerken dus kiest iedereen dan maar voor roetveegpieten." door de usual suspects. Of alternatief "ze promoten de roetveegpiet niet dus ziejewelhetzijnALLEMAALRACISTEN".
Blij dat het leven eindig is, uitroepteken.
Zware Piet spelen in 2019, je moet maar durven. En dan niet in de zin van "how dare you", maar met alle bedreigingen van tegenwoordig is het niet zo vanzelfsprekend meer om kinderen zo een leuke dag te bezorgen.
Hoezo, als je bij ons in de regio de roetveegpiet gaat spelen wordt je met pek vanzelf weer zwart gemaakt. Dit is een stukje zelfreinigend vermogen wat buiten de Randstad gewoon gebeurt.
Verder ben ik wel klaar met de discussie, maar kan intens genieten dat alles bij het oude blijft hiero.
@pibasso | 24-10-19 | 09:58: Ook in de Randstad is het draagvlak voor KOZP heel dun hoor. De ellende is alleen dat bestuurders en oude media zo lui zijn dat ze alleen de allerhardste schreeuwers willen horen. En die ouderwetse MSM zit nu eenmaal vooral in de Randstad, vooral in Amsterdam.
@Guido | 24-10-19 | 10:14: Goed om te horen, want deze provinciaal vergeet dat nog wel eens
Geen Zwarte Piet is ook geen Sinterklaas.
Dat is dan ook het uiteindelijke doel van KOZP en de aanhangers.
Sinterklaas moet in hun ogen vervangen worden door het één of andere allochtonenfeest.
Waarom blijven we dat geweld dan toestaan?
Stapt er dan niemand naar de rechter, wegens bedreiging?
Met crowdfunding krijg je waarschijnlijk zo het benodigde bedrag voor een rechtzaak bij elkaar.
Crowdfunding lijkt vooral bij de allochtonen te werken: www.ad.nl/utrecht/donaties-voor-veroo...
@EEnzame SchizofrEEN | 24-10-19 | 10:22: Gelukkig gaat een gedeelte van die opbrengst naar de omgekomen tegenliggers, want die konden er écht niets aan doen. Toch?
@Maytheforcebewithyou | 24-10-19 | 11:21:
Heel retorische vraag. Uiteraard niet.
Ik huur al jaren voor de kinderen sinterklaas met veel zwarte pieten in met pakjesavond. Iets anders is ook niet mogelijk bij ons in de regio. Dat hele roetveeg-gedoe is alleen in de Randstad. Het lijkt wel of Piet bij ons steeds zwarter wordt.
Toch is het feest verziekt, op tv zie je wel roetveegpieten. Kan het wel uit de randstad komen en denken dat het je dorp niet bereikt, toch is het anders. De fout die niet randstadsers maken is denken dat de linkse indoctrinatie hun niet pakt. En daar gaat het ook fout, daar blijven ze lekker op de het cda, vvd of de christelijke (moslim in schaapskleren) partijen stemmen.
@wilnaarhuis | 24-10-19 | 10:13: Spijker, kop!
Hopelijk lezen ook de reaguurders uit den lande uw tegel nog eens even goed door.
@wilnaarhuis | 24-10-19 | 10:13: Oplossing is de npo te mijden. Da's geen grote opgave voor kleintjes.
Hoe langer Airfryer hierover zeik maakt, hoe zwarter de Pieten worden. Het werkt in de rest van het land averechts. Ja, Apeldoorn moet een jaartje roetveegpieten dulden omdat de politici zich hebben laten omlullen en ze willen deugen maar volgend jaar zijn ze weer pikzwart.
Hier in Limburg zijn ze ook zwarter dan zwart en daar krijgt niemand een speld tussen. Speelt ook helemaal niet, niemand maakt zich er druk om. Het is een probleem in Amsterdam én van de NPO, daarbuiten is dit geen issue. Maak er daarom ook geen issue van!
@Busverhuur | 24-10-19 | 12:01: Als de nationale intocht in Limburg is zijn het ook roetveegpieten. Vroeger toen ik klein was keek ik met sinterklaas altijd naar Sesamstraat en soortgelijke programma's. Dat hoorde bij het feest. Zeg het weer, door gedachten als deze gaat ons land naar de knoppen, dat is het overigens al. En zeker weer vvd stemmen bij de volgende verkiezingen? De fout die maakt is dat je alleen naar je eigen straatje kijkt.
@wilnaarhuis | 24-10-19 | 12:12: Nee, sorry als ik niet duidelijk was: ik stempt FvD en heb een gruwelijke schijthekel aan dit geouwehoer maar het reikt niet verder dan Amsterdam en de NPO, wat op zich al erg genoeg is. Nee, laat dit niet nog verder groeien inderdaad, laten we het in het slechtste geval op dit niveau houden maar de NPO moet dringens ont-linkst worden, zoveel is duidelijk.
Had iemand iets anders verwacht?
Heeft Jeffrey de verhuurder al gemaild en speciale aandacht beloofd?
goh
Wat je zegt ben je zelf.
REAGEER OOK