Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hahahahahaha, @D66! Hahahahahahaha!

Godverdomme wat grappig

Behoeft dit minuutje hardcore hypocrisie nog enige toelichting, of is het fully self-explanatory? D66-krultang Sophie in 't Geld verkondigde in her personal opinion bij BBC Newsnight dat een referendum (!) over BoJo's Brexitdeal echt een heel goed idee is (!!), want de vorige keer stemde de meerderheid tegen haar partijlijn en dat kan niet de bedoeling zijn in de moderne EUristocratie. In ons eigen Nederland werd """verkeerd stemmen""" de Doodsteek66 voor het referendum, maar in Engeland mogen de Britten het nog één keer opnieuw proberen van Sophie. Kijken of ze deze keer wél goed stemmen. WEET JE WIE OOK EEN PIEPELS VOOT WILDE, SOOF?

Reaguursels

Inloggen

Kutmensen als Sophie mogen echt jeuk krijgen die steeds erger wordt. Tot ze er gek van wordt en zelfmoord pleegt.

hustler01 | 23-10-19 | 23:11

D66 is helder: Als de referenda resultaten niet in lijn zijn met de D66 lijn, dan schaffen we de referenda af. Als buitenlandse referenda niet in lijn zijn met de D66 lijn, dan moeten ze opnieuw. Ondertussen werkt de D66 denktank aan plannen om de democratie af te schaffen, want die levert toch niet op wat ze er van verwachtten.

Blauwpetje | 23-10-19 | 19:20

Ik snap al heel lang niet meer waarom iemand nog op die kut-partij kan stemmen.

wegrenner | 23-10-19 | 17:22 | 1

Moet je eens praten met zo'n D66 knurft. Als je er een touw aan vast kan knopen is mijn advies om het gelijk goed strak te trekken.

Mazzelstof | 23-10-19 | 18:47

Als ik deze "moffenkledder" zie denk ik : "is hysterie".

piet7003 | 23-10-19 | 17:20

Is er al bekend wie de oudejaarsconference gaat doen?

Mogwai | 23-10-19 | 16:55 | 2

Die humorloze taart van een Claudia de Brei.

hxl | 23-10-19 | 17:07

Drugs'66, een partij voor integere politici als Sophie in 't Veld. Declareerde 400.000 euro te veel, maar volgde haar "eigen morele kompas". Geweldig wijf. Alexandertje Pechtold volgde zijn eigen morele kompas ook met zijn privé-kwestie over zijn sex-hut in Scheveningen. Ik wil bij deze Alexander wel even feliciteren met de geboorte van zijn zo gewenste kindje. Die moet nu wel geboren zijn, ondanks zijn pressie aan zijn maitresse abortus te plegen.

Johnnie Hansome | 23-10-19 | 16:38

Iemand zou de van Dale moeten bellen, even de huidige uitleg van hypocrisie vervangen door D'66.

mr_awesome | 23-10-19 | 16:22

je moet wel een hele dikke plaat voor je kop hebben om als d'66-er te praten over de "people's vote". In het echte leven wordt de people's vote genegeerd als het tegen de visie van politici ingaat. Wat een ongelovellijke domme tr*(&t.

loser | 23-10-19 | 16:15

Of is dat iedereen ff ontgaan?

XaaD666 | 23-10-19 | 16:07

Het egste van dit alles is, dat hij nou directeur van het CBR is.

XaaD666 | 23-10-19 | 16:06 | 1

Kan ie appartementjes scoren door bepaalde rijscholen geen wachttijden voor rijexamens te laten hebben.

Hadena | 23-10-19 | 16:19

Prachtig. Dit is D66, geen enkele toevoeging nodig.

Nederland80 | 23-10-19 | 16:05

Haar kennis van de Britse taal is even gering als haar kennis van democratie.
Psychology daar spreek je de P niet uit( wat zij wel doet) Zou zij de de K van knight soms ook uitspreken vraag ik me af..:-)
Dit alles even vermeld over de vorm, over de inhoud daarintegen, valt ook wat te zeggen ! Hypocrieter dan dit krijgen we het zelden voorgeschoteld. De Pechtold Award is meer dan verdiend :-)
Bek toe skoel Soof !

silicon eagle | 23-10-19 | 15:50 | 1

Het "daarintegen" haalt je reaguursel wel een beetje onderuit.

hustler01 | 23-10-19 | 23:08

Kijk toen dat mutsje betrapt werd heeft ze DAT jaar terug betaalt maar de jaren daarvoor nooit iets van gelezen of gehoord.

dedwarsligger | 23-10-19 | 15:42

Soros betaalt, wij draaien

orban | 23-10-19 | 15:41

Bestaan er nog steeds mensen die verbaasd zijn over dit soort praktijken?

paradoxical | 23-10-19 | 15:40

En dat zegt dan Sophie in't Veld van D66, een partij die n.b. totaal verantwoordelijk was voor het afschaffen van het referendum in ons land.
Zij wil het nu wel in Engeland.
Ik denk dat die mevrouw niet geheel meer spoort en direct door onze regering daar in Brussel afgezet moet worden. ( Heeft zij de diefstal van foute declaraties ad € 370.000,-- al terug betaald ? Of horen we daar nooit meer iets van, Rutte?)

outdoor | 23-10-19 | 15:02

Opnieuw een referendum organiseren, zou betekenen dat het met opzet traineren van de Brexit de afgelopen 3 jaar succesvol zou blijken. Dat lijkt me al voldoende reden om dit niet te laten gebeuren...

Pierre Lebon | 23-10-19 | 14:51

In een ander land om een referendum vragen, en het in eigen land afschaffen, heb ik iets gemist?

khebtwelgezegd | 23-10-19 | 14:36 | 2

Blijkbaar, maar u bent niet de enige...

Pierre Lebon | 23-10-19 | 14:53

@Pierre Lebon | 23-10-19 | 14:53: O gelukkig, dacht al dat ik aan narcolepsie was gaan lijden.

khebtwelgezegd | 23-10-19 | 16:21
-weggejorist-
John_J | 23-10-19 | 14:03

Je kunt niet ontkennen dat de spastische manier waarop de Brexiteers vasthouden aan die uitslag van drie jaar geleden een enorme angst verraadt voor het herziene oordeel van het volk.

Kan je wel weer gaan wijzen naar D66, maar daar verandert die angstige houding niks aan. Het mooie is: De Brexiteers claimen bij hoog en laag de stem van "het volk" te willen laten horen. Maar nu dus even niet. Alleen die oude uitslag, drie jaar en heel veel minder nieuwe informatie eerder.

Beste_Landgenoten | 23-10-19 | 13:45 | 23

Beste Landgenoten, u lult uit uw nek. Als je een linkse Engelse krant leest, Guardian bijvoorbeeld, zijn er nu veel meer remainers, koop je een rechtse krant dan is het riedeltje ansersom. En remain heeft net zoveel gelogen als brexiteers. En op vergaderingen van de LibDems zit Verhofstadt bijna vooraan, helemaal vooraan zou teveel laten zien dat de LibDems in de zak van de EU zitten met hun negeren van de uitslag. U heeft nog steeds niet in de gaten dat Brussel steeds meer tactieken toepast om hun gelijk te halen en Brexit te dwarsbomen, want het past niet in het dictatoriale straatje van ze.

Slough | 23-10-19 | 19:48
▼ 20 antwoorden verborgen

De EU is een serie oplossingen voor oude problemen, in de vorm van verdragen. Als de oplossingen gaan jeuken dan kun je die serie oplossingen allemaal weggooien door uit de EU te stappen, maar dan komen de oorspronkelijke problemen die al heel lang verdwenen waren weer naar boven drijven.

In de EU versus uit de EU is kiezen tussen twee sets aan voor- en nadelen, en ik denk dat heel weinig mensen alle consequenties van deze twee opties kunnen overzien, ook politici niet (de doorsnee politicus is vooral een zelfpromoter en netwerker). De meesten zullen voor of tegen de EU kiezen op basis van een heel beperkte evaluatie die zeer incompleet is.
Wellicht dat maatwerk de beste optie is, maar in hoeverre dat voor Nederland mogelijk is met maar 3% inspraak is de vraag.

petersteenkamp | 23-10-19 | 13:39 | 19

@Beste_Landgenoten | 23-10-19 | 13:48: "Bij een no-deal ben je straks jaren verder en op een punt dat sowieso voor de Britten slechter zal uitpakken" U heeft een glazen bol op de kermis gewonnen?

Slough | 23-10-19 | 19:52
▼ 16 antwoorden verborgen

Geen 2de referendum maar gewoon een inlegvelletje om tegemoet te komen aan de Brexit'ers. Dit werkte in Nederland ook.

scorpio777 | 23-10-19 | 13:38

Dat mens is van een andere planeet, volledig maatschappij vreemd.

Ko Ranzig | 23-10-19 | 13:31 | 6

@Pierke Pierlala | 23-10-19 | 14:02:

Precies!

Net zo goed als een idioot als berbaar, altijd een idioot zal blijven.

En d666-ers ongecontroleerde lapzwansen zijn met een hekel aan mensen en democratie

Guy Fawkes | 23-10-19 | 14:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Goh.
Het is de EU en het referendum dat de mammies hier van de stoute kindjes hebben afgepakt, krijgen nu de kindjes daar, want de mammies denken, dat de kindjes daar hun lesje geleerd hebben.
Het is wel opvallend, hoe zo een nix partij zo bepalend kan en wil zijn.

MistaRazista | 23-10-19 | 13:28

Zo'n filmpje op de nuchtere maag overleef ik niet. Ik heb een Friese vlag besteld!

bolletje kaas. | 23-10-19 | 13:27
-weggejorist-
tsjajaja | 23-10-19 | 13:21

En als dan de uitslag 'remain' zou zijn, dan is de kleinst mogelijke meerderheid geen enkel bezwaar.

arie-hoax | 23-10-19 | 13:19

En uiteraard nog geen woord hierover in de MSM.

Colin.Fart | 23-10-19 | 13:14 | 3

Nee, die zijn veel te druk met het verschil in prijsstelling voor vrouwen- en mannenkapsels. Prioriteiten hè.

piloot47 | 23-10-19 | 13:17

BBC is geen MSM??
Man, man, man.....

Berbaar | 23-10-19 | 13:33

Ajax heeft tegen Chelsea gespeeld en verloren. Nu we de uitslag kennen en de consequenties voor de club kunnen overzien, wordt besloten dat de wedstrijd wordt overgespeeld... zoiets?

Pierre Lebon | 23-10-19 | 13:11 | 2

Ja, in dit specifieke geval klinkt dat alleszins redelijk :)

G. Temmes | 23-10-19 | 13:14

En de uitkomst daarvan nemen we in onze overwegingen mee.

piloot47 | 23-10-19 | 13:17

Die foto!
Over 40 jaar heeft de flat van Pechtold dezelfde status als de Muur van Mussert.
De plek waar verkeerde dingen becockstoofd werden.

gemeentereiniging | 23-10-19 | 13:03

Typisch EU. Als de uitslag je niet bevalt, gewoon nog een keer. Net zo lang tot het gewenste resultaat is bereikt.

Pierre Lebon | 23-10-19 | 13:02 | 4

@Jackson | 23-10-19 | 14:34:
Wat ook de voorwaarden zouden zijn geweest van de EU, zelfs al zouden de Briotten in alles gratig hun gelijk hebben gekregen, dan NOG zou jij de Britten neerzetten als slachtoffer van die gemene EU, om geen enkele andere reden dan dat jij de schurft hebt aan de EU. Dat klopt toch, Jackson?

Beste_Landgenoten | 23-10-19 | 14:37

@Beste_Landgenoten | 23-10-19 | 14:37: U lijkt op die meneer die ik op een begrafenis tegenkwam. Toen ik hem vertelde dat ik pro EU ben maar niet op de manier hoe het nu wordt bekokstoofd schoot dat bij hem in het verkeerde keelgat. Na wat heen en weer gezwets kwam ik er achter dat ie indirect afhankleijk van ze was. Als ik 30K per maand zou verdienen zoals Verhofstadt zou ik ook mijn baantje verdedigen, als moest ik liegen en bij LibDems vergaderingen aanwezig zijn.

Slough | 23-10-19 | 19:59
▼ 1 antwoord verborgen

Onlangs zei deze superintellectueel : "Als Albanië in de EU is, kunnen we pas rustig slapen...."
Tsja, de overgang doet rare dingen met de mense......

Elder of Z. | 23-10-19 | 13:01 | 5

@Datgingniegoed | 23-10-19 | 13:10:
Was het dat maar alleen. De EU heeft Albanië nodig voor de vrije doorgang van immigrantenstromen, nu elders op de Balkan een paar hinderlijke hekken zijn geplaatst.

piloot47 | 23-10-19 | 13:24
▼ 2 antwoorden verborgen

ZUM KOTZEN dit! Wat een vuile en smerige machts misbruikers zijn deze gasten geworden .Hoe durfen ze het woord democratie uberhaubt nog uit hun strot te krijgen.
Met een verplicht democratisch festival en lonkend naar een EU leger , om straks tegen het eigen volk op te zetten, en pleiten voor nog meer eenzijdig links nieuws ( lees propaganda ) door het andere als nep nieuws te bestempelen. Duidelijk een clubje die echte democratie niet kan handelen en verlangt naar dictatoriale macht.
Op de animal farm zijn alle dieren gelijk maar de varkens net iets meer gelijk als de ander,of zoiets.

Datgingniegoed | 23-10-19 | 13:00

De Orwelliaanse Animal Farm Varkens van D66 hebben varkenspest.

Xirdalan | 23-10-19 | 12:56 | 1

'De ziekte van Pechtold' doet akelige dingen, met de psyche van de mens.

Guy Fawkes | 23-10-19 | 14:13

D66 die intens elitaire kúdtpartij. Met zo'n bazelende macramé mevrouw die rechtstreeks uit 1978 lijkt te zijn geland, die dommig rollende vissenogen achter dat progressieve dienstfietsje van 1500 ballen op haar arrogant in de lucht stekende neus.

Het gepeupel. Ze háten het, verachten het tot in het diepst van hun vezels. Altijd maar dat klótevolk zullen ze denken. Verpesten telkens onze plannetjes met hun godverdomde 'democratie'. Dus schaftte de überfeeks Ollongren, de half zweedse gletsjerspleet die zo mogelijk een nog onsympathieker uitstraling heeft dan Gekke Gretha maar in de basis voor hetzelfde idee staat: het gepeupel is er om te mennen met een stroomstok, ze voor je karretje te spannen en ze te behandelen als een gemiddeld stuk oerdom vee wat nog te vies is om te spugen.

Dat deze puissant rijke en strontverwende linkse grachtengordel mevrouw met haar fucked-up afro look, zich nu zelfs dúrft te bemoeien met de Engelse politiek en zich hardop dúrft uit te spreken dat een referendum goed zou zijn... Je bek hangt er toch van open? Hoe megalomaan moet je dan zijn? Hoe zelfingenomen, hoe inténs arrogant? Of gewoon hoe dom en lomp, onwetend, volstrekt ongeïnteresseerd en losgezongen.

Het gaat ze allemaal, zonder uitzondering, maar om één ding: GELD. Ze aanbidden stuk voor stuk de knaakjes en de menselijke factor zijn ze allang uit het oog verloren. Kansloos volk.

Macroglossum | 23-10-19 | 12:55 | 10

@Beste_Landgenoten | 23-10-19 | 14:16: Die fact-free onderbuikjes bevinden zich ook binnen de Staten Generaal. Een mix van pseudo-intellectuelen die zichzelf wat vinden omdat ze rechten hebben gestudeerd en mensen die nooit gestudeerd hebben. Eveneens vind je enig begrip van statistiek, causaliteit en gedegen onderzoek niet binnen de media. Zelfs Nederlandse peer reviewed juridische papers die zich wagen aan statistiek zitten bomvol fouten. Maar deze mensen zorgen wel voor het beleid, terwijl de echte intellectuelen veelal bezig zijn met geld verdienen (en geld verliezen wanneer een hypothese onterecht niet verworpen wordt). Dus, Beste Landgenoten, ik zou je stelling nog wel verder willen uitbreiden. Een test om te mogen stemmen, maar ook een test die succesvol afgelegd moet worden alvorens bepaalde functies bekleed mogen worden. Ook zouden ambtenaren en het kabinet sneller afgerekend moeten worden op gefaalde projecten. Tot slot, in het uitzonderlijke geval dat een volksvertegenwoordiger moet opstappen, dient persoon in kwestie niet zoals nu het geval is alsnog middels vriendjespolitiek een baan binnen een (semi-)overheidsinstelling te krijgen.

SlimmerAlsJij | 23-10-19 | 15:28

@Beste_Landgenoten | 23-10-19 | 14:16: Ik gok dat uw sympathie bij de linker kant van de partijen ligt? Compleet gestoord, je hebt niet de mens, maar mensen en ons soort mensen. Gut gut gut.

mr_awesome | 23-10-19 | 16:24

Lijkt me prima zaak. En graag dan ook meteen een examen voor je kinderen op de wereld mag zetten.

Beste_Landgenoten | 23-10-19 | 16:34
▼ 7 antwoorden verborgen

Geniaal dit. Volgende verkiezing allemaal weer D66 stemmen, stemvee!!!

Kostradamus | 23-10-19 | 12:53 | 1

Misschien een ideetje voor D66: voorgedrukte stembiljetten.
Zijn ze in 1x de grootste

Bon-sens | 23-10-19 | 12:56

Ik hoop dat de wens van de Britten uitkomt en dat ze uit de EU gaan. Ik hoop ook dat wij als Nederland met de Britten een mini EEG kunnen gaan opbouwen. Dan sluiten Denemarken en Finland ook wel aan. Een prachtig droomscenario.

HoniSoit | 23-10-19 | 12:52 | 2

Kan niet, zitten aan de Euro vast.

ja-ja-nee-nee | 23-10-19 | 12:58

Is Sophie in het geld, liggen haar hersens in het veld.

De Briemusketier | 23-10-19 | 12:48 | 1

.. en dat is het enige dat telt.

ItsNoStyleAtAll | 23-10-19 | 12:51

Bij de D66 is democratie niet wat het volk wilt, maar wat de elite wilt. En als die wat anders willen gaan we net zo lang door met stemmen en referenda totdat ze ook willen wat de elite wilt.

Moonwarrior | 23-10-19 | 12:44 | 1

In 1945, toen we weer democratie kregen liepen wijven als Sophie er kaalgeschoren bij.

De Briemusketier | 23-10-19 | 12:51

Ze spreekt goed Engels. Het zou na al die jaren van Brexit-discussie goed zijn na de parlementaire behandeling de deal en de wet voor te leggen aan het Britse volk. Een Remain zou goed zijn voor de Nederlandse belangen. Maar het blijft hypocriet dat uitgerekend een D66-prominent dit voorstel doet.

Mannes | 23-10-19 | 12:40 | 4

Bij elke beslissing wordt er naderhand méér bekend over de draagwijdte van die beslissing. Zo kun je elke wet na enige tijd weer heroverwegen en "met de kennis van nu" alsnog niet door laten gaan. Dat is een volkomen onwerkbaar systeem. In een dergelijk systeem kun je ook een kind van drie jaar nog laten aborteren.
De kern van de zaak is dat de remainers gewoon niet tegen hun verlies kunnen en dat D66 eigenlijk tegen democratie is (want een wet is pas goed overwogen als D66 het er mee eens is; in alle andere gevallen is het volk misleid).

JvanDeventer | 23-10-19 | 12:49

@OudeNederlander | 23-10-19 | 12:46: Na de ja vote voor Brexit zou volgens links-remain dus Engeland meteen in zwaar economisch weer terecht komen. Merk er niks van hier.....

Slough | 23-10-19 | 20:03
▼ 1 antwoord verborgen

De vrijheid van meningsuiting loopt gevaar
Want alleen wat Sophietje vindt is waar
Voor ‘t volk is ‘t referendum niet bedoeld
Zo worden we door haar gehersenspoeld
Want als ’t aan ons ligt valt de EU uit elkaar

D’66 was een partij met kroonjuwelen
Maar toen verscheen Kajsa ten tonelen
Het referendum verdween
En de democratie ging heen
Nu moeten we luisteren naar hun bevelen

Angélica de Sancé | 23-10-19 | 12:39 | 2

Laaa,la-la lala la, Laaa,la-la lala la, (volgende refrein)

CaseyForPresident | 23-10-19 | 12:49

Weer een juweel uit de bundel van Angelica, +10

Datgingniegoed | 23-10-19 | 13:05

*Grafmotie van trEUrnis indienen en overgaan tot de wanorde van de dag doet*

hallevvezool | 23-10-19 | 12:38

Wat ik zo grappig vind is dat niemand uit haar omgeving haar even corrigeert. Niemand die zegt dat wat ze nu doet echt totaal debiel is en bullshit hypocriet gedrag ventileert.

Sjorsch | 23-10-19 | 12:34 | 1

Haar omgeving leeft in dezelfde bubbel. Waarschijnlijk heeft ze al vele instemmende mailtjes, tweetjes en grote bossen bloemen ontvangen van haar mede-bubbelbewoners (Rob Jetten als eerste). Die natuurlijk nooit GS lezen (minderwaardig volk) en dus niets meekrijgen van alle boze reaguursels hier.

piloot47 | 23-10-19 | 12:42

Dit dieptreurige bericht van Van Rossem doet de familie Vrije Paling als Liber-Aal overwegen zich met alle glasaaltjes terug te trekken in afzondering op een daarvoor geschikte plek en deze wereld de rug toe te keren. Onze gedachten gingen uit naar Ruinerwold e.o. Daar schijnt een ervaringsdeskundige te wonen.

Een vrije paling | 23-10-19 | 12:30 | 1

Het lijkt mij zo gek nog niet.

Datgingniegoed | 23-10-19 | 13:21

Demense stemden vooral tegen buitenlanders en 350 miljoen voor de NHS. En ze dachten dat dat via een Brexit mogelijk zou worden. Ik hoop voor ze dat de Brexit dat dan gaat leveren, anders was het echt een farce.

Diotima | 23-10-19 | 12:29 | 2

Het merendeel van Brexiteers zijn middenklassers die zien dat onder de EU het van kwaad naar erger is gegaan. De rek was er al lang uit. Die willen hun zelfbeschikking terug, hun eigen territoriale wateren, hun eigen rechtbank, en hun eigen democaratie waar ze mensen kunnen wegstemmen die niet leveren. Daar hoor je figuren zoals Berbaar nooit over, dat we Juncker niet eens kunnen kiezen laat staan wegstemmen.

OudeNederlander | 23-10-19 | 12:43

Het meerendeel van de Britten was tegen de inmenging van Brussel in het Britse. Heel gezonde gedachte.

donkieshot | 23-10-19 | 12:48

De Brusselse regenten vinden het niet leuk, een afkalvend rijk en daarbij ook nog een netto-betaler verliezen. Alles uit de kast om dit te verkopen. Ik herinner mij nog de eerste zeer boze reacties uit Brussel.

BrutusBosch | 23-10-19 | 12:28 | 5

@Diotima | 23-10-19 | 12:30: Zelfbeschikkingsrecht en daarmee onze nationale vrijheid is het ultieme eigenbelang. Er zijn oorlogen gevoerd over minder.

donkieshot | 23-10-19 | 12:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Is dit die mevrouw die zelfs haar toiletpapier declareert?

De Pilsvogel | 23-10-19 | 12:27

in engeland willen ze geen nieuwe verkiezingen omdat ze weten dat de meerderheid een brexit wil en handhaaft in het referendum besluit. daar kan de eu niet goed tegen.
alle mogelijke manieren worden door het lagerhuis uit de kast getrokken om een meerderheidsbesluit te negeren. het bevalt een kleine groep niet dus maar blokkeren en vertragen

coolgen | 23-10-19 | 12:25

Dit soort types hebben allemaal een podium dankzij de Nederlandse kiezer. Niet klagen mensen, dit is de uitkomst van de wil van het volk. Volgende verkiezingen weer een mooi kabinet met de vvd en pvda. Het volk krijgt wat het volk wil en voor stemt. En al stemt het volk anders en wordt de vvd niet de grootste partij maar bv de pvv of fvd dan zal dat niks veranderen... Door het jarenlange stemgedrag van ons volk is de politiek nu zo gevormd dat linkse tirannie altijd zal heersen. Uitsluiting en negeren van partijen die niet in de linkse sneltrein zitten heeft de politiek in een wurggreep. De linkse (waar ook de vvd toe behoort) harde kern heeft een pact waardoor de politiek is lamgelegd. Links heerst en zal altijd heersen en het volk zal dansen naar haar pijpen. Bedankt kiezer.

wilnaarhuis | 23-10-19 | 12:24 | 2

als er 10 mensen stemmen dan blijft de verhouding hetzelfde als dat er 10 miljoen mensen stemmen....zo jaag je de plucheplakkers niet weg...politiek van uitsluiten kan gewoon voortgaan. ja maar de wil van het volk wordt niet gevolgd

coolgen | 23-10-19 | 12:27

Graag gedaan.

Lerp | 23-10-19 | 12:28

Laten we dan ook een referendum houden over de toevoeging van fucking Albanië aan het project der opportunisten genaamd de Europese Unie.
Misschien slapen we dan rustiger.

gemeentereiniging | 23-10-19 | 12:24 | 2

De EU heeft een loyaal (en dus omgekocht) Albanië nodig als doorvoerland van migrantenstromen. Dus never een referendum daarover, want ze weten dat dat een keihard 'nee' zal opleveren. En dan komt de omvolking in gevaar.

piloot47 | 23-10-19 | 12:46

Sophietje heeft naar oom Erdogan gekeken. Die probeerde het in Turkije ook eens voor Istanboel. Daar had de meerderheid ook het foute vakje ingekleurd en dat moest dus over!

kunstliefhebber | 23-10-19 | 12:20

Democratie is als vliegtuig: Mensen mogen mee op reis, maar wie onderweg dwars ligt wordt er zonder (generaal)pardon uitgemieterd.
-S. in 't Veld, 2019-

Croxifoxio | 23-10-19 | 12:15

Some people think I'm bonkers
But I just think I'm free
Man, I'm just livin' my life
There's nothin' crazy about me

Some people pay for thrills
But I get mine for free
Man, I'm just livin' my life
There's nothin' crazy about me

Bonkers

Super Vaagstra | 23-10-19 | 12:14

Ik laat dat soort ingewikkelde beslissingen dan ook over aan hen die er meer verstand van hebben en het vaak inewikkelde dossier volledig gelezen hebben. Ik waag me daar als simpele burger niet aan.

En verder ben ik zo blij dat men in Nederland de Grondwet en de Grondwettelijke zelfbeschikkingsrecht respecteert.

kweethetooknietbeter | 23-10-19 | 12:11 | 3

Moet je in elk geval niet bij lui als Pechtold zijn: die had het Oekraineakkoord niet eens gelezen. De gemiddelde burger was beter geinformeerd.

Muxje | 23-10-19 | 12:14

Precies wat Muxje zegt.

Borrom | 23-10-19 | 12:21
-weggejorist-
Paaldanseres | 23-10-19 | 12:10

Wat een walgelijk mens, ze wekt agressie op met haar aandacht opeisend gedrag. Zij en de rest van die verderfelijke partij mogen van mij meteen verdwijnen, wat een holle hypocrieten.

lanexx | 23-10-19 | 12:10 | 7

@Berbaar | 23-10-19 | 12:33: wil u zich even melden bij de overlandstalige nederheidscursus commenecieren.

Het moet duidelijker.

Ook de VVD fte's!

Kleine_Deugniet | 23-10-19 | 12:44

@Berbaar | 23-10-19 | 12:33: Herstel, een marionet welke met een opdracht is weggestuurd. Een eigen mening wordt niet gewaardeerd.

donkieshot | 23-10-19 | 12:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Nogmaals, omdat het zo krankzinnig is: quote van Pechtold toen een paar extremistische moslims de redactie van een Franse krant uit hadden gemoord: “Het allerergste vind ik nog dat dit zo slecht afstraalt op de islam”. Die man is nu directeur van het CBR...

eerstneukendanpraten | 23-10-19 | 12:10 | 2

Vooralsnog is dit de manier hoe het grootste deel van onze bevolking denkt. Bedank je landgenoten maar voor de ellende waar we nu inzitten. En het wordt steeds erger, vvd gewoon weer de grootste partij bij de volgende verkiezingen.

wilnaarhuis | 23-10-19 | 12:13

Daar kwam nog bij dat die redactie het zelf had uitgelokt. Toch?

piloot47 | 23-10-19 | 12:30

Sophie is geil. Sophie is geil voor macht, Shopie geilt op geld. Sophie wordt geil van graaien van geld. Sophie ligt geil in het veld met haar benen gespreid te wachten op een lobbyist of een Brusselse politici of een multinational.
Alle politici zijn de dure escorts van de deep state elite, miljardairs en multinationals. En zij hebben een basis inkomen van ons belastinggeld het kan dus wel.

harverster | 23-10-19 | 12:09 | 2

En maar tegen beter weten in denken dat je stem uitmaakt in welk verband dan ook. Collectieve waanzin is over ons neergedaald en de elite lacht in zijn vuistje want het plan lijkt te lukken met slechts een beetje weerstand hier en daar.

sprietatoom | 23-10-19 | 12:16

Het zal wel niet gezegd mogen worden, echter vrouwen als Sophie hebben daar veel last van.

Arachne | 23-10-19 | 12:40

Wat bazelt dat mens nou? We had a peoples vote! En de people voted Brexit.
Wat snapt Sophie niet?!

VanBukkem | 23-10-19 | 12:05 | 13

@eetvis | 23-10-19 | 13:25:
Jawel hoor, want dan weet je of je het kan negeren. Scheelt ook in leestijd.

piloot47 | 23-10-19 | 13:44

VanBukkum... U ziet het verkeerd! Eerst hadden we de "Peoples Vote" en nu de betere "Peoples Vote", snap dat nou toch eens!

Slough | 23-10-19 | 20:10

@eetvis | 23-10-19 | 12:47: U bedoelt BBC dus linkse vraagstellingn met BBC publiek, tja dat komt niet gekleurd over...

Slough | 23-10-19 | 20:12
▼ 10 antwoorden verborgen

Politiek is nu eenmaal opportunisme dus geen verbazing over dit standpunt.

devil13 | 23-10-19 | 12:04 | 2

Handig gebruik maken van de domheid en onwetendheid van het volk. De media helpt graag mee.

edTheDodo | 23-10-19 | 12:25

Opportunisme, liegen, bedriegen en manipuleren zijn verschillende dingen. Het lijkt misschien niet zo maar het is wel zo

peterdh | 23-10-19 | 12:27

Dus de EU maakt een normale Brexit haast onmogelijk en stelt waanzinnige eisen. Met als enig doel de bevolking te masseren om er dan maar vanaf te zien, mede geholpen door de media die nu eenmaal de slaafse spreekbuis is van de dictatuur in Brussel.

2voor12 | 23-10-19 | 12:04 | 12

@eetvis | 23-10-19 | 13:30: Ah ok. Doet best pijn zo'n fles op je bowlingbal, plus zonde van de whisky als deze kapotgaat. Ik heb wel een leuke doktermevrouw waar ik dan naar toe mag, dat dan weer wel.

donkieshot | 23-10-19 | 14:04
▼ 9 antwoorden verborgen

D66 is voor referenda als de uitkomst van referenda is wat D66 wil In alle andere gevallen is D66 tegen referenda.

Zapata10 | 23-10-19 | 12:04

Ja, nu willen ze dat referendum wel en wel hierom: De Brexit deal van BoJo is, op een paar kleine aanpassingen na, identiek aan de deal van May en is helemaal geen Brexit. Op belangrijke punten blijft de UK verbonden aan de EU. Dus wat je ook kiest bij een referendum, het zal in het voordeel van de EU zijn. Smerig zootje.

culture_vulture | 23-10-19 | 12:03 | 3

Uh wij maken deel uit van de EU dus mooi dat het in het voordeel van de EU zou zijn.

Berbaar | 23-10-19 | 12:05

Rustig, rustig. Adem in adem uit. Het is allemaal niet in beton gegoten.
Laat ze eerst maar eens brexitten . Daarna komt er vanzelf een nieuw onderhandel moment.

IkWilOokWatZeggen | 23-10-19 | 12:06

@Berbaar | 23-10-19 | 12:05: U is een echte democraat dat lees ik goed. Vooral democraat als de uitslag u bevalt.

Slough | 23-10-19 | 20:15

Democratie is nu eenmaal heel erg kwetsbaar.
Als te veel mensen fout stemmen werkt het niet.

Rest In Privacy | 23-10-19 | 12:00 | 8

Definieer 'fout stemmen' svp.

piloot47 | 23-10-19 | 12:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Manman wat zet dat mens Nederland telkens weer voor lul.

BozePaarseMan | 23-10-19 | 11:59 | 3

Hoezo ? Dat mens staat voor de idealen waar de "Nederlander" telkens weer voor stemt.

A.S. Perien | 23-10-19 | 12:14

@A.S. Perien | 23-10-19 | 12:14:

Inderdaad. Jonge trutten en bazelende jongens. Meer kan ik er niet van maken. Misschien krijgen ze ooit verstand wanneer ze ouder worden.

Thoth | 23-10-19 | 12:21

@A.S. Perien | 23-10-19 | 12:14: Dan heeft u niet begrepen hoe het daar werkt. Ze is benoemd, niet gekozen.

BozePaarseMan | 23-10-19 | 12:39

De grootste bedreiging voor de westerse samenleving is niet China. Zelfs niet de islam.
Het globalisme is onze ernstigste bedreiging, een kliek van zich Wereldburger & elitair Hoger Fatsoensmens achtende media-bobo's en andere globalisten.

In de Verenigde Staten zitten die sinds november 2016 onafgebroken op het DeepState orgel om de verkiezingen ongedaan te maken.
In Groot Brittannië verzet deze beweging zich eveneens sinds 2016 tegen de grootste democratische opkomst bij een referendum ooit, met inzet van al hun ambtenaren en deep state assets.
Hier in Nederland schafte hetzelfde schoftentuig het referendum maar helemaal af, na dat tot tweemaal toe totaal genegeerd te hebben.

"hahahahaha", aldus een woordvoerder van de plaatselijke verdachte. En de collaborerende media.

Jan Passant mk2 | 23-10-19 | 11:59 | 4

Na de Brexit wordt GB helemaal uitverkocht aan buitenlandse investeerders. Dat is ook een soort globalisme.

Diotima | 23-10-19 | 12:25

Wie het meest profiteren van de Brexit zijn de toch al rijke Britten met een vermogen. Het volk niet, die gaan de prijs betalen voor de golf aan private investeringen van buitenlandse partijen. De NHS gaat als eerste op de schop: Die gaat naar Amerikaans model, Lees: Ieder voor zich en god voor ons allen. Globalisme in essentie dus.

De illusie dat de Brexit goed zou zijn voor het volk is een stupiditeit die alleen pro-Brexit stemmers niet kunnen inzien. Maar daarom stemden ze al pro-Brexit in de eerste plaats.

Mooi weer dat Jan het altijd, zonder enige uitzondering, bij het verkeerde eind heeft. Arme kerel.

Beste_Landgenoten | 23-10-19 | 14:28
▼ 1 antwoord verborgen

Geen fan van mevrouw maar ze heeft een punt.
Mensen kunnen straks mogelijk veel beter geïnformeerd stemmen over een Brexit.
Of en hoe boeit me eigenlijk weinig, hun land hun keuze.
Live with it.

Berbaar | 23-10-19 | 11:58 | 8

Maarreh... er was toch al gestemd. En het was toch een bindend referendum.
Waarum dan aufneu und besser informiert stimmen? Nicht gut. Das ist einfach loelkoek.

Paaldanseres | 23-10-19 | 12:07

Mensen hebben na 24 jaar wanbeleid achter de kiezen en de eigen beleving is de beste informatie. Daar heeft de propaganda en misinformatie van de MSM niet geholpen om tegen Brexit te stemmen. Was al dat soms niet genoeg?

down | 23-10-19 | 12:08

Beter informeren overlaten aan D66? haha goeie grap. Waar blijft de informatie over importeren van bevolkingsgroepen en de kosten daarvan? Of mogen we dat dan niet meer weten?

Sjorsch | 23-10-19 | 12:32
▼ 5 antwoorden verborgen

D66, de partij van grenzeloze opportunisten die uiteindelijk alle bij gebrek aan gewicht komen bovendrijven.....
Lees dit eens :
opiniez.com/2019/10/23/kajsa-ollongre...

Elder of Z. | 23-10-19 | 11:58

Wat is het toch een tuig. Maar ik blijf het zeggen, het Nederlandse volk blijft naar de pijpen dansen van dit zooitje. Volgende verkiezingen is de vvd gewoon weer de grootste partij. Weet ook zeker dat 90% van de keizers geen flauw benul heeft wat zich eigenlijk afspeelt in de politiek. Laten zich leiden door reclamespotjes rondom verkiezingstijd. Het volk is gewoon te dom waardoor we lekker worden gevormd zoals de linkse elite het wil. Ik heb er geen medelijden mee, de linkse tirannie moet nog groter worden. Ik walg van mijn landgenoten.

wilnaarhuis | 23-10-19 | 11:58 | 4

De wereld is nu eenmaal raar. In Canada hebben ze Mr peoplekind ook herkozen.

IkWilOokWatZeggen | 23-10-19 | 12:03

@Berbaar | 23-10-19 | 12:01: Als U op de vvd stemt en uzelf weldenkend vind, dan is d66 een meer geschikte partij voor U. De tijd is namelijk rijp om uw voltooid leven te trekken.

wilnaarhuis | 23-10-19 | 12:06

"Het volk is gewoon te dom waardoor we lekker worden gevormd zoals de linkse elite het wil. Ik heb er geen medelijden mee, de linkse tirannie moet nog groter worden."

Mooie aanname. Ik denk dat het volk gewoon beter doorheeft dan jij dat de domste politiek bij de PVV en de FvD zit. En dan zelf beweren dat het volk dom is, prachtig voorbeeld van het Kruger-Dunning effect. Bedankt wilnaarhuis.

Beste_Landgenoten | 23-10-19 | 17:15
▼ 1 antwoord verborgen

Bizar dit filmpje van Sophie.

Simon_GS | 23-10-19 | 11:58

Het probleem met D666 is dat ze zelf zijn gaan geloven wat ze zeggen.

De luis | 23-10-19 | 11:57

De polls laten al tijden een lichte voorkeur voor remain zien. Het zijn de Brexiteers die bang zijn voor democratie. Hoe dan ook, een harde Brexit heeft sowieso geen meerderheid. Wat is ermee mis om de bevolking te laten stemmen over de vorm van de uiteindelijke Brexit?

* Il Principe * | 23-10-19 | 11:56 | 9

@Kim-Jung-Un | 23-10-19 | 12:02: Ik snap waar het over gaat maar hier ben ik het helemaal met D'66 eens.
Overigens ben ik ervan overtuigd dat waar de gewone Britten armer zullen worden van Brexit, figuren als Farage er stinkend rijk van zullen worden.
Populisme is het manipuleren van de angsten van de kiezer voor je eigen gewin.

cugel | 23-10-19 | 12:48

Het is mis omdat het dan wel heel erg de schijn heeft dat men vindt dat de Britten de eerste keer ‘fout’ hebben gestemd en dat dit dus over moet (net zolang totdat de meerderheid eindelijk eens het gewenste vakje rood kleurt). Dat is een belediging voor de democratie. Overigens werd de eerste keer ook in de polls voorspeld dat het remain-kamp zou winnen. Dat bleek toch iets anders te liggen.

Helaas voor de Britten is het daar net zo beroerd gesteld met de democratie als hier in Nederland. Het parlement vertegenwoordigd niet de bevolking maar zit er alleen voor het eigen belang! Anders was de Brexit (zonder deal, wat waarschijnlijk nog steeds het beste is voor de Britten) allang een feit.

kunstliefhebber | 23-10-19 | 13:04

@kunstliefhebber | 23-10-19 | 13:04:
Bullshit, verkiezingen zijn nooit in beton gegoten. Mensen kunnen en mogen van gedachten veranderen. De Brexit doordrukken terwijl men weet dat het merendeel van de bevolking tegen is, is anti-democratisch.

* Il Principe * | 23-10-19 | 13:19
▼ 6 antwoorden verborgen

Ze heeft vaak dat witte shirtje aan, staat d'r best goed.

keikoud | 23-10-19 | 11:56 | 2

Alles met een hartslag, nietwaar ?

oldandwise | 23-10-19 | 11:59

Gewoon bizar dit.

Crusher | 23-10-19 | 11:54

Hypocrisie ten top. Wat is er mis met dat mens, zal ze zichzelf nou echt geloven?? Kan iemand het DSM-handboek er even op naslaan, ben heel benieuwd welke persoonlijkheidsstoornissen bij deze dame kunnen worden afgevinkt.

Joey Finkleberry | 23-10-19 | 11:54

Verwonderlijk, die zijde van het politiek spectrum beticht de andere zijde te pas en te onpas van populisme.
Waar valt dit onder dan?

Maar goed, dit is die mevrouw die ook zo creatief is met declareren, maar andere de maat neemt mochten ze een klein vleugje van kritiek uiten op het immigratiebeleid.
Volgens mij is er een casuaal verband tussen haar declareergedrag en de ferme omvang van haar borstpartij. 'Iedereen aan de subsiditiet!', is haar favoriete credo.

Croxifoxio | 23-10-19 | 11:53

In 't Veld begint een beetje over datum te raken. Heel jammer, ze deed het wel prima met haar dossiers over burgerrechten en privacy.

Diotima | 23-10-19 | 11:53 | 3

Is dat zo? Wat heeft ze dan precies bereikt?

ChatBot | 23-10-19 | 11:57

De THT datum is bij deze linkse deuggleuf al jarenlang overschreden.

Paaldanseres | 23-10-19 | 12:01

@ChatBot | 23-10-19 | 11:57:
Een hoop commissies en iets met bankgegevens. 't Is behelpen in de oppositie.

Diotima | 23-10-19 | 12:23

En Alexandertje mocht net zo lang kleurplaten inkleuren totdat alleen het juiste vakje rood was.

Feynman | 23-10-19 | 11:53 | 3

... wel met een zwart potloodje.

Paaldanseres | 23-10-19 | 11:59

Mag er ook een nieuw referendum komen over de Europese grondwet?
Zul je zien dat we nu wel TEGEN stemmen. Oh wacht...
Democratie & Nederland. Wie het in één adem noemt moet zijn mond spoelen met salpeterzuur.

keestelpro | 23-10-19 | 11:52

Wat een dom achterlijk links d666 wijf.

Paaldanseres | 23-10-19 | 11:52

Dictators66. Idioten. De schaamte voorbij. Heel ver voorbij.

Mart6037 | 23-10-19 | 11:51

Hypocrisie ten top, In eigen land meewerken om t referendum af te schaffen omdat dat ze niet zo goed uitkomt en dan wel in t Verenigd Koninkrijk willen omdat de brexit ze niet goed uitkomt

robdeventer | 23-10-19 | 11:51 | 1

Dat heet pragmatisch.

Arachne | 23-10-19 | 12:36

De politici/volksvertegenwoordigers werken niet meer voor het Volk maar voor zichzelf en het grote geld.

ikworstelengadouchen | 23-10-19 | 11:51

maar wat ga je dan vragen? Ben je voor of tegen deze deal? En stel de uitslag is tegen, zijn ze dat tegen die deal en voor een harde Brexit of tegen brexit? Moet je daarna weer een referendum houden leave or remain. Waar dan weer leave uitkomt en ben je weer op hetzelfde punt.

Capt. Iglo | 23-10-19 | 11:50 | 7

@Monkey Cabbage | 23-10-19 | 12:25: En dan volgt weer dat het volk weg wil. en dan? De zittende MP's hebben nu wel duidelijk gemaakt absoluut niet uit de EU te willen. De mening van het volk daar hebben ze hun achterste mee afgeveegd. Verkiezingen zijn op dit moment nog het enige om uit de deadlock te komen. Afrekenen met MP's die zeiden het referendum te zullen eerbiedigen maar zoals gewoonlijk logen. Weg ermee.

OudeNederlander | 23-10-19 | 12:36

@Monkey Cabbage | 23-10-19 | 12:25: Klopt inderdaad!

B*tchmeister | 23-10-19 | 12:37

@B*tchmeister | 23-10-19 | 12:16: Het zou inderdaad helderder geweest zijn als de tweede referendum bij de eerste al bekend was, maar nog één referendum (en ook niet meer) zou ik snappen.

Sqbar | 23-10-19 | 13:03
▼ 4 antwoorden verborgen

Democratische instrumentaria willekeurig naar eigen believen inzetten, enkel en alleen om je eigen politieke agenda uit te kunnen voeren, is niet alleen hypocriet, het ondergraaft ook het vertrouwen in de democratie.

jochum1980 | 23-10-19 | 11:50

Na de verkiezingen dan zijn we deze hypocrieten misschien kwijt

Fapper60 | 23-10-19 | 11:50 | 3

Laten we het vooral hopen. Graag samen met GL leuter yassar
#kaarsje aansteken doet.

Paaldanseres | 23-10-19 | 11:53

U heeft de polls niet gevolgd?

marcoplarco | 23-10-19 | 11:54

Dat komt omdat ze worden gekozen door een hypocriete bevolking

JethroBull | 23-10-19 | 16:57

Wat een smerige NSDAP praktijken daar bij D66. En ja, ik noem dit NSDAP praktijken want voordat Hitler Rijkskanselier werd liet hij o.a. de onderhandelingen vastlopen zodat er opnieuw gestemd moest worden. Wat een vuile gore rattenbende dat D66. Walgelijk!

Indoneesje | 23-10-19 | 11:50

Kunnen dit soort zaken niet bij de volgende debatten van de volgende verkiezingen tevoorschijn komen.
"Waarom deed u dit [insert hypocriete handeling]?"

Als ze een duidelijk statement kunnen maken dan kan het volk dat begrijpen. Als ze zich klem lullen dan weten we toch genoeg wat een smerige oppertunisten het zijn?

En dan wel hopen dat er goede debat host staat die goede vragen terug kan stellen...

LangeTijdGeleden | 23-10-19 | 11:50 | 1

Het volk heeft het collectieve geheugen van een goudvis. Kijk eens hoe hoog de PvdA staat in de peilingen. Werkende mensen in de private sector zouden een zwaarder gewicht moeten hebben in de stemmingen dan ambtenaren.

ChatBot | 23-10-19 | 11:56

Je mag wel meedoen in deze democratie, zolang je maar aan de goede kant staat.

Datmagniethe | 23-10-19 | 11:48 | 2

Precies dit dus. Ieder ander is een populistische racist. Dat word je de hele dag door wel ingeprent door de gelijkgeschakelde media.

2voor12 | 23-10-19 | 11:59

Ach, weet je. De Engelsen stemmen gewoon weer Brexit. En dan mogen ze nog een keer. Net zolang tot ze het juiste vakje aankruisen. Zo ging het ook in Ierland.

TheEgg | 23-10-19 | 16:38

Met die foto's is mijn dag verpest.

Ronnie uit Helmond | 23-10-19 | 11:47 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken