Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boerenprotest gaat doorrr naar Amsterdam

Met zijn allen naar de boerenbuurt!

Nou 020 zet je schrap want de boeren komen eraan. Zoals iedereen weet is de stikstofcrisis helemaal niet de schuld van de PvdA, het CDA en Henk Bleker, maar toch vooral van Femke Halsema. Want kijk. Eerst was er geen stikstofcrisis. Toen werd Halsema burgemeester. En nu is er wel een stikstofcrisis. Dus kom maar op naar de hoofdstad, boeren. Wij hebben er zin in: duizend trekkers door de PC Hooftstraat, raadsvragen van BIJ1 over de dekolonisatie van de spandoeken en een continue stroom klagende NIMBY-buurtbewoners op AT5. Gratis tip van ons: bij het NRC Handelsblad schijnen ze hun maatschappelijke meetpunten al jarenlang recht boven stinkende grachtengordelputten te hangen. No farmers no foodtruckfestival!
INSTANT UPDATE: Als het kalf geprotesteerd heeft, dempt Den Haag de het Malieveld. Demo's met trekkers zware voertuigen in de toekomst VERBOTEN.
UPDATE: Oh nee toch niet.

Reaguursels

Inloggen

Als het Malieveld zeg maar het groene dak van een parkeergarage is, dan staat die ouwe Dam op palen ? Kermis ja, trekkers nee. Kwestie van weken. Iemand een kop dropveterthee?

Shareholder II | 23-10-19 | 19:20

Wat ze wel kunnen doen is net voor het middaguur alle grote invalswegen naar Den Haag blokkeren inklusief GSM jammers en dat een uurtje of 12 volhouden.
Of de bruggen over de Waal en Rijn inkl. de Hollandse Brug en Afsluitdijk te blokkeren.

hier openen | 23-10-19 | 17:53 | 2

Lol. Zeg, het is allemaal maar voor de lol he. Rijd gewoon als een baas je rondje met je trekker en ga lekker weer naar huis. Rien de va plus.

Shareholder II | 23-10-19 | 19:43

We schijnen ook nog de Hollandsche Waterlinie te hebben, waarmee we Holland perfect van Nederland kunnen afsluiten. Meteen ook van het gezeik uit de Randstad af waar de overige 11 provinciën last van hebben.

Rest In Privacy | 23-10-19 | 19:51

.. en of ze staks ook even heel Den Haag centrum lamleggen, want het nette protestvakje Malieveld mag niet meer van lamstraal Remkes.. wat een kneus

Nederlanddraaitdoor | 23-10-19 | 17:06 | 1

Van mij mogen ze. Ze hebben gelijk. Respect.

anti-fatwa | 23-10-19 | 17:24

er is 2 keer per jaar kermis op het malieveld. Dan moeten die trekkers ook wel kunnen.

yeps | 23-10-19 | 16:33

En nâ ut protester'n lekker hoer'n kiek'n in de rosse bûûrt!

Zenzeo | 23-10-19 | 16:20 | 1

Brommers kiek'n

Rest In Privacy | 23-10-19 | 19:51

Verbieden, daar zijn ze goed in.
Dan stort die garage maar in.
Of beter; stort 'm vol! Met beton, voor de stevigheid.
Eeven snel zijn, dan kan de bouw ook gewoon demonstreren.

Yumi | 23-10-19 | 16:15


Ze zijn van harte welkom hier, van mij mogen ze gerust een weekje blijven. Gezellig.

peterdh | 23-10-19 | 16:04
-weggejorist-
Fi-Bu-Bla | 23-10-19 | 16:01

In de bakermat der betutteling. Maak ook een mooie optocht door de grachtengordel, tussen al die linksch groene d666 deugers. Love it ...

Fi-Bu-Bla | 23-10-19 | 15:55 | 1

Dus als ze allemaal een John Deere rijden vinden ze het wel leuk

brie-de-penis | 23-10-19 | 19:17

Staatsbosbeheer is nog steeds eigenaar van het Malieveld, dus waar Den Haag zich weer eens mee bemoeid. Parkeergarage beslaat trouwens nog geen kwart van het veld, grote lariekoek dus!

redthehaghue | 23-10-19 | 15:41 | 3

ze zijn bang, snap dat dan. Ze zetten niet voor niks vrachtwagens in om die Trekkers bij het centrum van de macht weg te houden. Als die boeren echt kwaad hadden gewild waren ze zo door de politie linies heen gebroken, en hadden ze de politici in allerijl geëvacueerd hoor.

ikworstelengadouchen | 23-10-19 | 16:13

@ikworstelengadouchen | 23-10-19 | 16:13: precies. We leven in een duistere tijd waarin de totalitaire toestand van jaren 20 en 30 herleven. Ja ik weet het. Een links stokpaardje dat te onpas en te onpas de msm ingeslingerd wordt. De democratie, het vrije woord wordt in hoog tempo afgebroken.

Nuuk | 23-10-19 | 16:45

True dat! En staatsbosbeheer laat zelfs ergens in December een trekker trek toe op het Malieveld! Dat zegt al genoeg denk ik?

All_Anonymous | 23-10-19 | 16:47

Amsterdam zit al vol met linkse rukkers dan kunnen die trekkers er ook nog wel bij.

Gulliver | 23-10-19 | 15:36

Dat wordt lachen!
In Amsterdam hebben ze nog nooit een boer van dichtbij gezien.
Vóór één dag ruikt 020 naar stront, de rest van het jaar stinkt het ‘r naar parfum en fastfood.
Hopelijk spreken de boeren een beetje Engels, Nederlands wordt niet meer gesproken.

Ruimedenker | 23-10-19 | 15:35 | 3

70 % v/d blanke/spietwitte inwoners van 020 komt uit boerendorpen allemaal blijven hangen na hun studie.

Uw Verzekeringsadvis | 23-10-19 | 16:18

@Uw Verzekeringsadvis | 23-10-19 | 16:18:
Is wel zo.... 70% van 40% spierwitte inwoners dan hè.
En dat willen zij graag geheim houden.

Ruimedenker | 23-10-19 | 16:30

Goed initiatief. Ze zijn welkom in Amsterdam.

Badr Haary | 23-10-19 | 15:33

Ik hoop dat ze de koeien meenemen. Weten ze in de grachtengordel en op de snuifas ook eens wat dat zijn. En varkens, een hele hoop varkens, voor echt lekkere shoarma voor Femke Halalsema.

Johnnie Hansome | 23-10-19 | 15:26 | 4

Ik woon ook aan de grachten. Goed initiatief. Aub wel oppassen met de scherpe hoeken, heb 3 kinderen. Pas op de dode hoek!!!

Badr Haary | 23-10-19 | 15:34

lijkt mij een mooi alternatief.. hekken om het malieveld en vol koeien zetten! De strontwagens op het binnenhof trekken..

fikkieblijf! | 23-10-19 | 15:49

Laat maar liever achterwege.. anders heeft de partij van de dieren weer wat om de boeren aan te vallen. zielig... of zoiets

Rene046 | 23-10-19 | 19:02
▼ 1 antwoord verborgen

Geweldig! Hoop dat ze die hele tering stad plat leggen en dat iedere linkse kut en soyboy er last van heeft!

MoltisantiBeer | 23-10-19 | 15:22 | 1

Die slapen er gewoon doorheen hoor.

Gulliver | 23-10-19 | 15:32

Ach jee Amsterdam met de wilde wieven. Leven daar in zonde en die gaan nooit naar de kerk. Alleen naar grote feesten, orgies en excessen deden
Ja de duvel in de steden het daar flink wat overwerk.

AliBhaBha | 23-10-19 | 15:13 | 2

Alexander Curly, no.1 in de Top 40, 1975.

Fi-Bu-Bla | 23-10-19 | 15:57

Amsterdam met wilde wieven.....
Denk eerder dat de boeren zich straks in Afrika denken te bevinden..
En terug naar huis gaan met alle soorten hard & party drugs en een bussel lachgas ballonnen..

Rene046 | 23-10-19 | 19:06

Ik geloof dat op het ministerie een voorstel in de maak was dat het recht op demonstratie blijft maar dat er een website komt waarop je in eigen huis opgenomen protestfilmpjes moet uploaden. Het verzamelen in het openbaar en daarbij hinderen van anderen niet meer mag.
Na een aantal jaar zal ook deze regel uitgefaseerd worden en zal demonstreren alleen maar mogen op een van te voren vastgesteld tijd binnenshuis in een ruimte waar anderen geen last hebben van je uitlatingen.
Want de overheid moet natuurlijk geen last hebben van burgers die ergens wat van vinden en daarbij laten zien wat er gebeurt als een overheid ze blijft negeren.
.
De grootste grap vind ik dat vlak naast het binnenhof een beeld van Johan de Witt staat. Ter nagedachtenis aan een staatsman die vermoord werd door burgers die het niet met hem eens waren.
Het zou je als politicus toch steeds in herinnering moeten brengen dat je burgers maar tot op zekere hoogte kan negeren.

Johanvb | 23-10-19 | 15:09 | 1

Dat was toen. Tegenwoordig worden politici, die ideeën hebben die niet stroken met de wensen van de NWO, ofwel omgekocht (Pechtold die 100% draaide op de dag dat hij terugkwam uit Davos), of omgelegd (zie Pim).

Panelli | 23-10-19 | 17:39

Je bedoelt hoop ik toch wel het gát in de ozonlaag?

Johnnie Hansome | 23-10-19 | 15:23

Gevalletje niet weten waar de klepel hangt... het gat in de ozonlaag is kleiner dan ooit. Omdat we zijn gestopt met CFK's. Als je dat ontkent, geloof je blijkbaar niets meer.

-=PyP=- | 23-10-19 | 16:54

Probleem is dat de landelijke overeheden het niet meer voor het zeggen hebben. De boeren kunnen beter Europees breed met hun trekkers naar Brussel reizen en daar gaan protesteren.

watazooi | 23-10-19 | 15:03 | 2

Haal dan meteen het hele parlement omver en beperk je niet tot de hekken. Die rekening mag je naar ons sturen, wij houden wel even een crowdfund.

van heinde en verre | 23-10-19 | 15:06

Helaas, je zou hiermee bijna altijd de spijker op zijn kop slaan, maar helaas net als het over stikstof gaat is Nederland heul veul erger dan Brussel en Straatsburg tezamen.

LesPaul | 23-10-19 | 15:12

Den Haag en de knechting van het volk...

van heinde en verre | 23-10-19 | 15:03

Opeens schiet de chanson 'Guus kom naar Huus' mij te binnen....

God Zelf | 23-10-19 | 14:57

@redthehaghue | 23-10-19 | 15:05: U neigt naar dezelfde opinie als ik vermoed ik, maar even rekenen: 100000 x een kilo of 80 = 8.000.000 kg.

Een trekker mag een maximum massa van 14000kg hebben meen ik.
8.000.000 kg/ 14000kg = 571 trekkers.

Kan iemand even mijn rekenfout aanwijzen? Als die er is...

DeJemelscheet | 23-10-19 | 15:44

@DeJemelscheet | 23-10-19 | 15:44:
U maakt twee fouten.
1) 14000 kg weegt alleen een zeer grote en zware (en dure) trekker. De meeste trekkers die u op de videos en fotos zag, wegen tussen de 4000 en 6000 kg. Dat scheelt een factor 3.
2) Het "in de maat" op en neer springen tijdens een concert is levensgevaarlijk voor een constructie. Vooral als de frequentie van het springen in de buurt ligt, of een veelvoud is, van de eigen trilfrequentie van het object waarop gesprongen wordt. In dat geval mag u de impact van die 100.000 mensen met een factor 100 vermenigvuldigen. Het is niet voor niets dat een leger, wat over een hangbrug marcheert, niet "in de maat" mag lopen. Het is een wonder dat dit nog nooit fout is gegaan tijdens een popconcert in een voetbalstadion.

TeamTiger | 23-10-19 | 17:17

@TeamTiger | 23-10-19 | 17:17: Dank u. Met andere woorden; als 100000 man kan, kunnen die (desnoods 500+) trekkers zeker

DeJemelscheet | 23-10-19 | 17:19
▼ 1 antwoord verborgen

Met trots? Met diepe schaamte zuller ze erop terugkijken. Net als op de kolenmijnen en het systematisch leegvegen van de zeeen. Zoals elke generatie zullen ze op de vorige terugkijken en denken hoe dom en onwetend waren de mensen toen.

Bin Bash | 23-10-19 | 15:02

@Bin Bash | 23-10-19 | 15:02: Handig, dan weet u nu alvast hoe men over u zal denken. Of geldt dat niet voor u?

Sierstrip | 23-10-19 | 16:02

Kunnen die palen onder A'dam het wel aan?

photto | 23-10-19 | 14:27 | 1

Zien we dan wel.

peterdh | 23-10-19 | 16:06

Slim om het Malieveld verboden te maken voor trekkers.
Volgende keer als ze naar Den Haag gaan parkeren ze dus ergens op de stoep. Geeft vast veel minder overlast.

De_Helderse_Kaaskop | 23-10-19 | 14:26

Wordt er toch echt iets frappants gezecht hiero
Kan me herrineren dat de beeidiging van Femke niet helemaal 100% zuiver te noemen is wat een hoog wij van wc eend gehalte
Kan het zijn dat zonder Halsema er geen burgemeester zou zijn die met de stikstof mee gaat?

niemand specifiek | 23-10-19 | 14:22

Ik (burger uit de provincie, zgn provinciaal) koop een trekker en doe mee.

Stratum | 23-10-19 | 14:19

Goed idee, als ze dan ook even met hun giertanks over de grachten rijden en ze terloops hun tank even open zetten...... Ergens op de Herengracht is er een soort van ambtswoning..... Vol open !!!

Karel Kruizenruiker | 23-10-19 | 14:19

Och mensen, dat was gaaf geweest. Als dat dak het begeven had. Maar helaas. Geen schadeclaims voor de boeren. De samenleving betaald de rest van de schade wel. Overigens betalen we met zijn allen het inkomen van de boeren. Is het niet direct via de super (TE DUUR) dan wel indirect via soepsidie. Maar dat uiteraard terzijde, anders mag ik geen boodschaps meer doen van boer Piet en zijn koe.

En wat 020 betreft, gelijk doen, eens kijken hoe dat deze keer gaat. Want als iets is waar we in 020 ongelovelijk de tering aan hebben dan is het wel die boeren. Man, man, man, dat is pas tuigh.

Ignatius J Reilly | 23-10-19 | 14:16 | 4

@witwas | 23-10-19 | 14:30: Owja, dat zeg ik, mag ik geen eten meer kopen. En dat wil ik juist wel, graag zelfs, net een pan snert gemaakt. Maar ik wil die malloten niet in mijn voortuin hebben.

Ignatius J Reilly | 23-10-19 | 14:33

Als ik dan toch mag kiezen betaal ik liever die boeren dan de zoveelste grootgraaier die alleen stikstovrije gebakken lucht verkoopt

Mark van Leeuwen | 23-10-19 | 14:53

Dass maar mieren pis vergeleken met de uitkeringen en vergoedingen van migranten en mensen die de Nederlandse taal niet machtig zijn...

Rene046 | 23-10-19 | 19:33
▼ 1 antwoord verborgen

De eerstvolgende keer geef ik iedereen een betaalde snipperdag die mee gaat protesteren. Wie volgt, want dit raakt heel Nederland, werkgevers van Nederland doe mee!

pibasso | 23-10-19 | 14:12 | 4

@Berbaar | 23-10-19 | 14:19: Daar krijg je met je personeel om deze reden nooit toestemming voor. Al zou je dat nog zo graag willen, dat kan alleen als de staking onrechtmatig is. Als toeleverancier in de brede zin voor o.a. boeren gaat mij dat in ieder geval niet lukken. Vandaar dat iedereen mag meestaken van kantoor.

pibasso | 23-10-19 | 14:26

@Berbaar | 23-10-19 | 14:19: Het UWV die werken ook zo lekker, als je mazzel hebt vang je levenslang een paar ruggen per maand na je aanmelding grote kans dat er iets fout gaat.

Uw Verzekeringsadvis | 23-10-19 | 16:23

@Berbaar | 23-10-19 | 14:19:
Ja dan heeft Berbaar weer iemand om mee te praten die zit/ligt daar 8 uur per dag op het bankje, mensen te motiveren... lol

Rene046 | 23-10-19 | 19:38
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
bierpufje | 23-10-19 | 14:11 | 3

De dames (en heren) van de rosse buurt vinden het ook een geweldig idee.
Tijdens de landbouw RAI is het daar ook altijd veel drukker dan anders.

Kapitein Sjaak Mus | 23-10-19 | 14:07 | 2

Liever dat die boeren naar de boeren gaan van hun zelfverdiende geld, dan EU ambtenaren die in Brussel escorts stuktrekken en dat declareren als advies krijgen. Dat komt namelijk uit onze portemonnee.

koolteer | 23-10-19 | 14:14

Een goede trekker heeft geen hoeren nodig.

Gulliver | 23-10-19 | 15:57

Vond de boerenprotesten geweldig. Toeterende boeren, melige motoragenten en een ontbijtje na. Niet omdat het zo succesvol was (DH luistert toch niet). Deed me denken aan iets wat we de laatste decennia lijken te hebben verloren. Maar ik ben dan ook een hopeloze romanticus hmm hmmmm

Rest In Privacy | 23-10-19 | 14:03 | 6

Den Haag gaat pas luisteren als het kartel de meerderheid verliest. Tot die tijd kunnen ze hun goddelijke gang gaan.

witwas | 23-10-19 | 14:32

Mooie tractoren ook, is weer wat anders dan de normale Duitse,OOostenrijkse, Tjechische, Franse weetiknietwatvoor meuk die ik elke dag op straat zie!

rooiesaus | 23-10-19 | 15:44

@Berbaar | 23-10-19 | 14:23:
Praat niet over "wij" kakkert.
Want een ECHTE hagenees steunt de boeren!
Trouwens voorbeelden zat van.

anti-fatwa | 23-10-19 | 17:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe zou dat gaan met die miieuzone camera's??

marcoplarco | 23-10-19 | 14:03

OK, dus de DRUK is te groot. Prima, dan zetten we dubbellucht op de trekker, of zetten rupstrekkers in. Problem solved.
Of wacht... dat is iets te technisch voor die alfa's, die kennen alleen maar 'gewicht', waar hun vrouw altijd over zeurt.
Nog steeds problemen? Dan zetten de boeren toch heel grasvriendelijk hun trekkers op de wegen rondom het binnenhof? Of op de rondweg rond shithole Amsterdam.

klimgek | 23-10-19 | 14:03 | 1

Dat geldt alleen voor de oppervlakte, om schade aan het gras te voorkomen bijvoorbeeld. Niet voor het gewicht dat een dak zou kunnen dragen. Met of zonder dubbellucht of rupsbanden verandert niks aan het totale gewicht dat het dak kan dragen.

Freert Gilders | 23-10-19 | 14:11

"ondergrondse parkeergarage kan druk niet aan"
Veronderstelt dat de garage stuk is.
"was er sprake van grote schade aan het gras op het Malieveld"

"zo blijkt uit onderzoek dat de gemeente Den Haag na het boerenprotest heeft laten uitvoeren"

Welk onderzoek door wie en waar zijn de uitkomsten van het onderzoek terug te lezen?

Wie vond het ooit een goed idee om s'Naties Protestveld letterlijk te ondermijnen?
(de boven ons verkozenen natuurlijk die willen dat u bek houdt en netto afdraagt)

Boeren in 020, welkom, de bouwput is toch al opgebroken.
Neem ook blinde paarden mee als het even kan.

hallevvezool | 23-10-19 | 14:02 | 1

Zal wel door het WODC zijn uitgevoerd. Die concluderen whatever de opdrachtgever maar wil.

Vanilla | 23-10-19 | 16:05

Zet de Dam vol en blokkeer de Stopera en er zal zeker een tegendemo komen van linksch Amsterdam. Dus boeren vergeet de riek niet.

Trumme | 23-10-19 | 14:00

Als de boeren slim zijn, slaan ze de handen ineen met de grote afnemers van hun producten (doen ze al volgens mij), en met de vissers ( zijn ook al solidair), en dan een week lang geen producten leveren aan de randstad. Het enige wat je dan nog moet doen is de wegen uit Duitsland en België blokkeren zodat er geen voedsel van daaruit de randstad in komt (maar lijkt me niet moeilijk om steun te krijgen uit die landen, dus wellicht niet nodig).

Na een dag slaat de paniek toe, na 2 dagen zijn de schappen leeg en daarna begint het grote genieten.

Als je het dan vlak voor het weekend organiseert, heb je maximaal effect.

Hoe lang zou het duren voordat er complete anarchie zou heersen vraag ik me af? Ik denk dat zelfde weekend.

Maar ik wil verder niemand op ideeën brengen, dit is een puur hypothetisch scenario waar een vriend van me op kwam.

DMaN | 23-10-19 | 13:58 | 2

Tragisch, dat wij-zij denken. Werkelijk *iedereen* draagt bij aan de voedselketen, als je maar ver genoeg teruggaat, zelfs geenstijl, een politieagent, een conciërge, of een of andere sullige ambtenaar.

John McClane | 23-10-19 | 14:04

Wie kent niet de quote 'A society is only three meals away from anarchy'
Als je dat tot je door laat dringen dat het lang niet altijd zo vanzelfsprekend geweest is dat de supermarkt schappen vol liggen met eten weten ze dit misschien weer op waarde te schatten.

FredJ | 23-10-19 | 14:06

Wat een fabeltje weer... zogenaamd kan de parkeer garage 't gewicht niet aan :)

Snel rekensommetje.
Er stonden ongeveer 300 trekker op het maliveld op 1-10. Een trekker weegt zo'n 10 ton (10.000 Kg), samen dus zo'n 3000.000Kg of 3000 ton.

Toen de Rolling Stones op het maliveld speelde waren er naar schatting 80.000 mensen op het maliveld. Laten we 90Kg nemen voor een gemiddelde stones fan (inclusief bierkramen en podium zo je wilt).
80.000x90=7200.000Kg of 7200 ton.

Misschien waren er iets meer trekkers, misschien waren er iets minder mensen bij de Stones maar dat verandert niet heel veel aan t rekensommetje. Kan wat mij betreft dus in de fake news bak.

4HoogAantWater | 23-10-19 | 13:52 | 5

@litebyte | 23-10-19 | 13:53: Hij heeft wel degelijk een punt, ik denk dat die gewichtsverdeling niet zoveel afwijkt hoor.

zwellevertje | 23-10-19 | 14:04

@litebyte | 23-10-19 | 13:53:
Laten trekkers nu juist gemaakt zijn om de druk goed te verdelen. Dus wat dat betreft mag dat geen probleem zijn.
De totale belasting van een mensenmassa is groter. Maar ook goed verdeeld.
Puntbelasting, zoals tentpalen van een grote circustent, dat zou een risico kunnen zijn. Maar dat is kennelijk geen probleem.
Ben wel benieuwd naar dat rapport en de sterkteberekeningen die er voor de bouw van de parkeergarage gemaakt zijn.

koolteer | 23-10-19 | 14:08

@litebyte | 23-10-19 | 13:53: was dat iets met gewicht per oppervlakte?
ok nieuw sommetje.
malieveld is 340x180m dus 61200m^2.
trekkers: 3000.000/61200=49 Kg/m^2
7200.000/61200=117,6 Kg/m^2

4HoogAantWater | 23-10-19 | 14:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Een goede reden naar mijn mening. Toen U2 een aantal jaren geleden optrad in de Arena moest de parkeergarage eronder gestut worden. Voorkomen is beter dan genezen. Wat als er wel iets gebeurt? Er zijn genoeg andere plekken waar ze kunnen gaan staan. De Dam is inderdaad een mooi voorbeeld.

RamondeM | 23-10-19 | 13:51

Dat is godverdomme gewoon chantage van een bedrijfstak die zowat volledig op subsidie draait in een land waar nauwelijk nog ruimte is voor old school landbouw.
Mischien moet de sector zich eens verdiepen en eindelijk eens wat investeren in nieuwe meer sustainable technologien zoals vertical agriculture, aquaponics, ... ipv koste wat kost vastklampen aan iets wat niet houdbaar.

Bin Bash | 23-10-19 | 13:50 | 8

@FredJ | 23-10-19 | 14:09: Dat een anders, mischien, 2x zoveel uit een pot graait (jouw woorden) is geen argument. Ja, ik verdiep mij zeker in de feiten. en dat ik er goedkper voedsel voor terug krijg is een leugen, eten is duur zoals het nu word verbouwd en de kwaliteit vooral in nederland is beneden elk peil.

Bin Bash | 23-10-19 | 14:53

@Trumme | 23-10-19 | 13:56: """ Met de bevolkingsaanwas de komende 40 jaar moeten we zuinig zijn op een bedrijfstak met een omzet van 90 miljard die miljoenen mensen voedt. "" Exact, want zoals de agricultuur nu draait in nederland is onhoudbaar en bied geen enkele mogelijkheid om mee te groeien met de exponentieel groeiende wereldbevolking. Precies 1 van mijn argumenten dat het op de schop moet en boeren innovatiever worden ipv. alleen maar meer persen uit dat wat er al honderd jaar ongewijzigd is.

Bin Bash | 23-10-19 | 14:56
▼ 5 antwoorden verborgen

INSTANT UPDATE: Als het kalf geprotesteerd heeft, dempt Den Haag de het Malieveld. Demo's met trekkers in de toekomst VERBOTEN.
Zoo ook Turkse vlaggen in Rotterdam die vanaf nu VERBOTEN zijn. Eh oh nee.

IndoFortuyn | 23-10-19 | 13:50 | 2

Turkse vlaggen zijn vooral schadelijk voor huurauto’s, niet voor parkeergarages.

Bennie Verbaasd | 23-10-19 | 13:55

Ga maar eens met een Nederlandse vlag zwaaien in den haag. Wordt gelijk de nazi kaart getrokken. Hypocriet durp.

Jos Tiebent | 23-10-19 | 14:12

lol, en nu ook nog de uitgestorven rebellen erbij/tegenover de boeren.
Met wat geluk trekken we het door naar 5 dec.
Dus ook nog KOZP...

Kaas & roode wyn pakt....

Kanarie_Geil | 23-10-19 | 13:48

Straks mag je in Nederland alleen nog maar 'foei' roepen en dat vooral niet te luid. Met een demonstratie wil je toch vooral gehoord en gezien worden. Dat demonstranten zich laten wegzetten op het Malieveld is ook iets wat ik nooit heb begrepen.

roevka | 23-10-19 | 13:44 | 3

Dat is vrij logisch.
We hebben hier een miljoenmiljard demonstraties en dat is helemaal prima.
Echter houden we de stad graag leefbaar, mensen die lopen te shoppen op het Noordeinde of de Grote Marktstraat dienen dat rustig te kunnen doen zonder door voertuigen van demonstranten gehinderd te worden.

Berbaar | 23-10-19 | 14:05

@Berbaar | 23-10-19 | 14:05:
Zelfde als bij schiphol: jij gaat er toch wonen, dat parlement staat er al een tijdje. Als de overlast je niet bevalt kun je verhuizen.

McSnack | 23-10-19 | 15:45

Kan je ergens protesteren tegen besluit dat er geen trekkers op het Malieveld mogen?

Croxifoxio | 23-10-19 | 13:44 | 2

nee, alleen demonstreren.

Nuchternederland | 23-10-19 | 13:51

Ja, kan, ga vooral je gang.

Sierstrip | 23-10-19 | 13:53

Ik hoop wel op een diverse stakersgroep, anders krijgen we daar weer geneuzel over. te blank!

Willy Keutel | 23-10-19 | 13:43

Nou, dan maar massaal speelgoed-traptractoren gaan inkopen en die dan maar op het Malieveld neerzetten. En als ze dan toch bezig zijn kunnen ze er ook aan paar schenken aan het Kabinet en de fracties van de Tweede Kamer. ;) Oei, mijn fantasie slaat nu op hol.

kweethetooknietbeter | 23-10-19 | 13:43

Oh, gaan de boeren wéér overig werkend NL frustreren met hun stikstof geboer op de (snel)wegen?
Accepteer dat je een grote stikstof vervuiler bent en pas je bedrijfsactiviteiten aan, of laat je uitkopen voor een riant bedrag. Hup, en nu weer aan het werrrrrk!

eetvis | 23-10-19 | 13:43 | 10

Morgen is het de schuld van uw auto, de stikstof uitstoot. Zegt u dan het zelfde?

grom | 23-10-19 | 14:55

@2voor12 | 23-10-19 | 14:09:
Klopt,net als de vvd mensen betaald om recht te lullen wat krom is op internet.

anti-fatwa | 23-10-19 | 17:18
▼ 7 antwoorden verborgen

Haha, ook een goede reden.
Liefst zie ik een totaal verbod op protesteren met (landbouw) voertuigen.
Ga lekker met een bordje zwaaien op de Koekamp net zoals die andere miljoenmiljard demonstranten hier.
Heeft niemand last van en toch puntje gemaakt.

Berbaar | 23-10-19 | 13:38 | 12

@Hollende_Kleurling | 23-10-19 | 14:05:
Met een trekker door voetgangersgebied rijden is inderdaad een gevaarlijke situatie.
Daar werden ze vorige week ook voor bekeurd.
Demonstreren prima, voertuigen lekker thuis laten.

Berbaar | 23-10-19 | 14:16

@Berbaar | 23-10-19 | 13:56:
Praat nou eens voor jezelf,eng broertje van peter r de vries.
Boeren,welkom,trek het torentje maar om...

anti-fatwa | 23-10-19 | 17:20
▼ 9 antwoorden verborgen

Als op het Malieveld vier tractoren niet door het grasdak vallen zullen honderden tractoren dat ook niet doen, de druk per m2 (want alleen dat is het criterium) wordt er immers niet groter op want ze staan allemaal naast elkaar. Het is een kul-argument.

Colin.Fart | 23-10-19 | 13:38 | 2

Ze kunnen altijd nog op de Utrechtsebaan parkeren

Muxje | 23-10-19 | 13:40

Kom eens met feiten.

RamondeM | 23-10-19 | 13:44

Parkeergarage is synoniem voor regering?

BozeHenk | 23-10-19 | 13:37

Na afloop nog even leuk naar de hoeren met z'n allen.
Gezellig man.

HoerieHarry | 23-10-19 | 13:36

De Dam is voor de boeren de ideale plek om te demonstreren in Amsterdam. Terwijl de dames naar de Primark gaan, gaan de heren naar het Oudekerksplein. En de tractoren parkeer je gewoon op de Dam, want daar is toch geen ondergrondse parkeergarage. (wel een mooie plek voor een ondergrondse parkeergarage trouwens)

Osdorpertje | 23-10-19 | 13:36 | 2

dacht ik ook. waarom is dam geen grote parkeergarage? 6 verdiepingen de grond in. of anders daar het eerste ondergrondse stadhuis van nederland, 6 verdiepingen de grond in met ramen met uizicht op wormen en andere unieke biotopen. Waar nu de stopera staat kan dan een heel groot parkeerveld komen waarbij 25% gratis parkeren is voor invaliden en asielzoekers, 20% parkeerplaatsen voor lhbti en 25% voor niet witte mensen. De rest is gewoon vechten voor een plek. I have a dream.

Bullfish | 23-10-19 | 14:04

Hoop echt dat ze het doen, vervelend voor max maar in front off the whole fucking world….. Geen f1 gaat er mooi uitzien op tv :-)

roy3573 | 23-10-19 | 13:35

En nu ook graag een onafhankelijk onderzoek. Dit is alleen maar zodat ze de trekkers denken te weren. Maar zouden ze nou echt denken, nu komen ze niet meer?

High speed duck | 23-10-19 | 13:35

In Amsterdam-Centrum is men erg pro-boer (waar moet het eten anders vandaan komen?) en veel NIMBY-protesten zullen dan ook niet worden gehoord. Doe maar een rondje Wallen er bij.

AlfredvonSchlieffen | 23-10-19 | 13:34

Met een PC Hooft tractor of gewoon met de trekker (John Deere cum suis)?

NeedIsaymore? | 23-10-19 | 13:33 | 1

Mooi om te zien dat de PC Hooft tractor dus echt gaat bestaan.
Move over, RangeRover!

Nuchternederland | 23-10-19 | 13:46

Boeren in Amsterdam? Dus er ontstaan nieuwe stadsagrariërs. Dat is de nieuwe omvolking, wij worden uiteindelijk allemaal vervangen door mensen die geloven in de Grote Trekker.

Bauchschmertzen | 23-10-19 | 13:32 | 1

Count me in!

ik.zou.haar.doen | 23-10-19 | 20:22

De angst om als bestuurder het dorp/stad uitgejaagd te worden zit er historisch gezien toch wel goed in.

laagvliegert | 23-10-19 | 13:31

Ow ow Den Haag wat ben je toch een kutstad.

rooiesaus | 23-10-19 | 13:30

PArkeergarage kan de druk niet aan, zo loopt de overheid, als je iets wilt verbieden- of juist wilt starten dan laat je een rapport opstellen waar uit blijkt dat het ongewenst- cq gewenst is. Wie betaald bepaald, de Haskoningen van deze wereld maken op verzoek een voor het publiek geloofwaardig rapport waaruit blijkt dat een pony groter is dan een paard of andersom indien gewenst.

HD50 | 23-10-19 | 13:30 | 1

Yep. En Scheveningen kon de vuurstapel niet aan. Had men ook van te voren berekend. Maar was toch wel eng om in te grijpen

Mark van Leeuwen | 23-10-19 | 15:05

Of gewoon op het Binnenhof? Das dicht bij de rotzooimakers en het moet toch gerenoveerd worden.

1977 | 23-10-19 | 13:30

mooi, hopelijk krijgen ze dezelfde soepele behandeling als de klimaatstinkerds en vanavond in DWDD.

BozePaarseMan | 23-10-19 | 13:28

Die boer wiens familiebedrijf onteigend dreigt te worden met een handvol klatergoud als 'afkoopregeling', wiens grond vervolgens verkocht word aan natuurmonumenten, die het vervolgens weer verpacht voor véél geld aan windboeren die met miljarden subsidie volstrekt onrendabele vogelverhakselende torens van honderden meters hoog bouwen zodat het voor mens en dier zo goed als onleefbaar word, nou die boer, die heeft natuurlijk álle begrip voor deze actie om eventueel wat gescheurde drainage pijpen onder een nietszeggend grasveld in Den Haag te voorkomen.

Daarvoor offert hij graag zijn vrijheid van bestaan op, zijn bezit, zijn toekomst en zijn passie.

Macroglossum | 23-10-19 | 13:28 | 3

Treurige waarheid verwoordt in mooi cynisme.

kaasfondue | 23-10-19 | 13:33

Of nog erger. De boer verkoopt voor weinig geld zijn land, en omdat er nu minder stikstof wordt uitgestoten mag er weer gebouwd worden en wordt de grond voor veel geld verkocht als bouwgrond.

Osdorpertje | 23-10-19 | 13:42

@Osdorpertje | 23-10-19 | 13:42: Stiekem heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat voor veel politici dit meeteld. Heel veel gemeenten zitten met onverkoopbare grond of hebben geen grond die ze gemakkelijk van agrarisch naar bebouwing kunnen omstempelen. Dan is dit plan een "godsent"

Gregovic | 23-10-19 | 14:02

Kunnen ze gelijk al die d'66 bakfietsen aan de grachten vol gieren!

SolidRock | 23-10-19 | 13:28

Snap de link wel. Overal waar WereldBurgers hun grote Deug tentoonstellen aan de ademloze wereld, daar zijn problemen met stikstof, klimaat, ozonlagen, CO2 en zure regen.
Op zich geen echt probleem, ware het niet dat wereldburgers altijd wel een groep aanwijzen die schuldig is aan wat hun Fatsoen dwars zit.
Industrie, witte mannen, boeren ook altijd wel.

Amsterdam is de hoofdstad van Nederland. Vooral op het gebied van Deugen. Dus komaan met die trekkers, voordat de boeven het nog net niet wegbezuinigde leger inzetten.

Jan Passant mk2 | 23-10-19 | 13:27

Dat wordt een interessante battle tussen de boerentractor en de PC-Hoofttractor. Graag directe videostream!

piloot47 | 23-10-19 | 13:27

Moeten ze wel door de spontaan opgezette blokkades van cuckstinction rebellion ploegen.

Ik ving trouwens iets op over een bouwprotest, weet iemand daar meer van?

Historicuck_Han | 23-10-19 | 13:27 | 2

Zoveel onrust en protesten, ik weet het even niet meer. Wat ik wel weet is dat slecht bestuur onvrede opwekt.

BozePaarseMan | 23-10-19 | 13:30

Zijn fakkels en hooivorken ondertussen ook al verboden?

Reebensteeltje | 23-10-19 | 13:27

"De ondergrondse parkeergarage blijkt de grote druk van de voertuigen niet aan te kunnen, zo blijkt uit onderzoek dat de gemeente Den Haag na het boerenprotest heeft laten uitvoeren."

Moest zijn: de politieke partijen bleken de grote druk van de burgers niet aan te kunnen.
Als die garage het niet had gehouden, had het Malieveld nu 5 meter dieper gelegen. Dus wat piepen die onderzoekers nou?

EEnzame SchizofrEEN | 23-10-19 | 13:27 | 2

Was na de eerste keer ook nog niet duidelijk.

kibbesoeb | 23-10-19 | 13:30

Het is ook geheel toevallig een nieuw probleem want alle voorgaande events zoals bijv een kermis waren geen issue.

CasaMan | 23-10-19 | 13:39

Want?Een paar 100000 weegt minder.Bij halsema kan gelukkig alles.

van stampij | 23-10-19 | 13:25

Trek door!

Kaas de Vies | 23-10-19 | 13:24 | 1

Sorry, shit floats.

EEnzame SchizofrEEN | 23-10-19 | 13:30

Die boeren nemen iets te veel hooi op hun vork zo...

SterF... | 23-10-19 | 13:24

Een korte felle brand zou beter zijn, maar tienduizend boze boeren bereiken misschien wel hetzelfde effect.

Superior Bastard | 23-10-19 | 13:24

Laat ze Zandvoort maar platleggen want dat daar de bouw zonder vergunningen door mag gaan van de provincie is godgeklaagd,

Mesmer | 23-10-19 | 13:22 | 2

Even een goede dag zoeken voor de Tractor F1.

kaasfondue | 23-10-19 | 13:31

Zet al die Groen Links stemmers maar vast in hun zo verguisde Amsterdam.
Laat het woordje last een nieuwe betekenis krijgen.

pibasso | 23-10-19 | 13:22

*Tractoren voortaan verboden op Malieveld: Den Haag kan de druk niet aan.

obzzcure | 23-10-19 | 13:21 | 4

Ze weten donders goed dat het politiemateriaal niet veel kans maakt tegen tractoren dus maar verbieden.

Reebensteeltje | 23-10-19 | 13:37

Volgens mij is vorige week empyrisch bewezen dat dat dak het prima aankan.

marcoplarco | 23-10-19 | 14:02

Ik kan de druk ook niet aan. De Haagse belastingdruk, that is.

Tietmier | 23-10-19 | 14:59
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken