Aaaargh. Pegida-Pieten kapen Zwarte Piet
Een nieuw dieptepunt in het oeuvre van de barbecuebrigade
Nu is het voorbij. Sintersneuneus Edwin Wagensveld roept de mensen in een belachelijk filmpje op twitter op om als Zwarte Piet naar de intocht van Sinterklaas te komen, en zo is iedereen die dat toch al van plan was in een klap gedegradeerd tot trieste surrogaatnazi. Het is precies de munitie die je de tegenstanders van Zwarte Piet NIET wil geven. Het is alsof je met z'n allen een cultuuroorlog aan het vechten bent en ineens zit je in hetzelfde team als fucking Adolf Hitler. Ze zouden Wagensveld en zijn twee trieste Pegida-pipo-Pieten eens voorgoed en definitief in de zak naar Spanje moeten joekelen, mogen ze hun barbecue en alle vijf bejaarde aanhangsels meenemen. Blijft genoeg ruimte over voor hun manieren want die hebben ze toch niet. Met Edwin Wagensveld wil je NIET naar het front en al zeker niet naar het front in het oosten, want voor je het weet staat hij aan de verkeerde kant te knokken. Ja, dat is een Godwin, precies zoals zijn voornaam.
Reaguursels
InloggenAch kijk, als je netjes uitlegt dat mosterd het wiel niet heeft uitgevonden dan wordt je weggejorist.
In mijn mening zou je je in een vrij land moeten kunnen inzetten voor een doel, zonder dat het uit maakt met wie. Edwin is een sneue vent en zijn motivatie is waarschijnlijk gedreven door haat, maar dat zegt niks over anderen.
Lol
Het is juist wel het middel om deze belachelijke hetze tegen het sinterklaasfeest te doorbreken.
Wat mij betreft al die zure zeur Surinamers die tegen zwartepiet zijn lekker terug sturen naar Suriname dan kunnen ze daar de zwartepiet gaan uithangen.
Bovendien, Godwin, dus verhaal is niet relevant.
.
Snap ook niet wat Wagensveld met Hitler te maken heeft. Framing, jammer. Na het gedwongen afscheid van de Telebelg linksaf geslagen. Wellicht om adverteerders te houden. (Denk trouwens dat meeste reaguurders nu denken welke advertenties, of ja, ik heb adblockers, ghostery, enz. aan staan)
GS66
'VVD draait' staat in een artikel hierboven, Maar Geen Stijl draait dus ook op dit thema. Mag, voortschrijdend inzicht en zo, maar verwijt het de VVD dan niet.
GS draait niet. GS is antinazi. Is nooit anders geweest.
Leg mij nog maar eens uit wat de kleur van de piet er toe doet. Maakt mij geen reet uit.
Zwart, en wit evenmin, is geen kleur...
Vind het een mooie actie; onze traditie niet kapot laten maken door een paar activisten die waanideeën uit de USA importeren.
Het idiote idee dat deze sukkels hebben; is dat het iets met negers te maken heeft. Laat ze eerst zelf iets aan deze maatschappij bij dragen voor dat ze alles naar hun maatstaf willen veranderen.
Vandaag besteld, morgen in huis. Alleen al om het idee te supporten. Ben het vrijwel nooit eens met de acties Wagensveld, maar dit is toch goud. En kindvriendelijk, want Zwarte Piet en Sinterklaas.
Goed bezig (not) Mosterd, een idee beoordelen op zijn afzender in plaats van op de inhoud.
Ik heb een tyfus hekel aan D66/GL, maar als ze een goed idee hebben (eens in de duizend jaar), hebben ze een goed idee...
Dus komt allen voortaan verkleed als Zwarte Piet naar Sinterklaas intochten. Puik plan!
Laat die gast lekker in Duitsland blijven. Hij stopt zo stoute kinderen in de zak.
Edwin mag dan niet handig en/of tactvol zijn maar hij doet in ieder geval iets in plaats van een stukje typen veilig van achter het scherm.
Kozp maakt lesboekjes voor scholen met linkse indoctrinatie. Edwin komt in opstand tegen zo'n groep en mosterd is dan liever kozp rijk en pegida kwijt.
Misschien zoekt joop.nl nog een soort Van Doorn?
Mee eens.
Eens. Maar joris zal wel snel een einde aan dit draadje maken. Sssst, oogkleppen op en meelullen met de MSM bitte.
Eens
Bij de NPO, RTL en de Belgische omroepen was zwarte piet al decennia lang vervangen door bruine pieten. Zwart heeft niks met een huidskleur te maken, bruin wel!
Logica heeft niets met de discussie te maken. Achterlijkheid wel. Als je hierover na gaat denken dan wordt je vanzelf gek. Is een truuk, trap er niet in.
GS vs. PEGIDA
Het blijft een eigenaardig fenomeen dat PEGIDA bashen door GS!
Op sociaal maatschappelijk vlak en qua politiek ideologische opvattingen bericht GS al, voordat (vrijwel) alle huidige scribenten er werkzaam waren, over allerlei zaken waar PEGIDA ook tegen ageert en protesteert vanuit een soortgelijke invalshoek. Een aantal zaken waar redactie, een groot aantal reaguurders van GS, en Pegida het over eens lijken te zijn, zijn de volgende: tegen ongebreidelde massa-immigratie; tegen islam; voor behoud en vieren van eigen NL cultuur en identiteit.
GS en de club geleid door Wagensveld lijken dus nogal wat opvattingen met elkaar te delen. En toch.... Elke keer wordt Wagensveld hier op GS bestempeld als NeoNazi, maar is hij dat ook daadwerkelijk?
De methodes van Wagensveld spreken mij niet altijd aan, zoals het barbecueën met speklappen voor een moskee, maar afgezien van bv. dit culinaire detail, verdient hij eerder bijval dan gegodwint te worden.
Mis ik iets?!?
Simpel. Geenstijl is als de Alternative fur Deutschland voordat deze partij eng werd. Pegida is als de huidige AfD.
@Giraf01 | 14-10-19 | 23:47: Snap het ook niet v GS, lijkt wel als wat Wilders is voor politiek correct NL. Stom.
Zo moeilijk is het niet. Wagensveld is een onverdraagzame racist, dat heeft ie vrij duidelijk gemaakt met het afblaffe van een Marokkaans joch laatst. Wagensveld is niet voor oplossingen maar voor onrust stoken. Hij treitert gewoon omdat het kan, zonder verder doel heb ik de indruk.
@Beste_Landgenoten | 15-10-19 | 02:15: Je bedoelt die door omroep Brabant opgestookte sisser die hem wel in elkaar kon slaan maar dat toch maar niet deed?
@Beste_Landgenoten | 15-10-19 | 02:15: Nog maar eens kijken! Dat Marokkaanse joch benaderde Wagensveld om te beginnen al vrij agressief. Ik vond het een volkomen normale reactie van Wagensveld.
Te lang in Amsterdom gewoond, dan krijg je dat. De grachtengordelpest is besmettelijk. Je kunt je er echter tegen laten inenten.
@Frau Merkel | 14-10-19 | 23:42: U tovert een lach op mijn gezicht op dit late uur. Dank.
Pegida = achterlijke tokkie. Je moet wel heel weinig klasse hebben wil je daarmee worden gezien. Dan nog liever pro-KOZP.
Een groepering of beweging een tokkie noemen. Je lijkt een afslag gemist te hebben.
@Frau Merkel | 14-10-19 | 23:43: Als je blikjes grolsch drinkt heb je meerdere afslagen gemist lijkt me.
Pegida even snel betitelen als "surrogaatnazi", je moet het maar durven. Zou bijna Greta erbij vragen.
Het zijn misschien gekkies maar ik zie helemaal niks mis met wat zij willen. Ze brengen het op een ludieke manier dat wel maar om ze nou in de catagorie Stormfront of erger te plaatsen? Waar is het fascisme, racisme, het discrimineren, de oproepen tot geweld? Pegida is juist tegen dat soort dingen!
Om het compleet te maken: Zelfs al zou stormfront met deze oproep komen boeit het nog geen fluit. Ook verknipte gekken kunnen gelijk hebben, de boodschap afwijzen om de boodschapper is best wel dom en kortzichtig. Straks zegt de KKK dat de USA zich drukker moet maken om eigen politiek en geen politiedienst van de wereld moet zijn omdat de USA daarop langzaam failliet aan het gaan is en moet ik gaan roepen dat dit onjuist is omdat het van de KKK komt...
Beetje nadenken GS, niks mis met verschillende meningen maar je kunt ook overdrijven en zeker gezien het feit dat jullie zelf ook slachtoffer zijn van dit gedrag. Als ik mensen vertel dat ik iets op GS heb gelezen word het al als onwaar en racistsch gezien en dit door hoe de MSM over jullie berichten. Ik heb daar al geld mee gewonnen dus op zich niet te klagen maar toch he...
Tsjonge. GS zal nu wel diep onder de indruk zijn!
@blikjegrolsch | 14-10-19 | 23:16: Misschien als ik meer hoofdletters en leestekens had gebruikt. Had zelfs kunnen bedreigen om die paar euro per maand sponsering stop te zetten vanwege dit topic.
Doe ik allemaal niet, ik wilde slechts mijn mening geven en wist van tevoren dat die zou verzuipen in de rest van de reaguursels. C'est la vie.
Veel plezier bij de fascisten van kozp, die zijn goedgekeurd door de MSM en dus veilig. Niet dat ik mij aansluit of langskom bij Pegida trouwens, geloof niet zo in hun aanpak al steun ik de gedachte erachter dan weer wel.
@BootleggersSmurf | 14-10-19 | 23:26: Holle vaten klinken het hardst, maar blikjes zijn ook hoorbaar. Je hebt een valide punt. De plusjes zijn weg, maar bij deze: +1.
Waar GeenStijl zich op zou moeten richten, is het opstarten van een alternatieve intocht. Wellicht i.c.m. met partijen als WNL of Omroep Max. Op die manier hoeven ouders en leerkrachten zich niet naar het verhaal van de NPO te voegen. Laat dat een leuk feest zijn zoals de Sinterklaasfeesten zoals wij die zelf gevierd hebben, zonder steken onder water, zonder haat en zonder geschreeuw en gedram, niet door Gario, maar ook niet door Wagensveld.
Het is gewoon goed hoe het nu is. Degene die het wil veranderen is schuldig. Het moet blijven zoals het is en niks aanpassen voor niemand niet.
Iets vergelijkbaars gebeurde er in Sovietlanden met de kerstman. Deze werd verboden en vervangen door een alternatieve kerstman die langs kwam met oud en nieuw. Dat weerhield de bevolking er echter niet van om hem in eigen kring toch te blijven vieren. Naar de val van het ijzeren gordijn is de originele weer terug en komt hij weer gewoon met kerst langs.
Wat een klasse reactie. Plus heel veel.
Is die Piet in groenepak toevallig zanger Rinus?
Welke nazi heette trouwens Edwin? Ik ken wel Erwin, Heinrich, Joseph, Hermann.
Ik drink liever een pintje met Wagensveld dan met Maria Mosterd.
Zwartepiet komt weer van rechts.
***Met Edwin Wagensveld wil ik WEL naar het front ...***
'Op eieren lopen' - je daartoe laten dwingen, is dat verstandig?
Steeds voorzichtiger?
Wagensveld, je bent goed bezig Ouwe Reus!!
Daarom niet, Edwin.
Ehh. Ik snap het weer niet.
Wat is er is met de oproep om als zwárte Piet te gaan naar een intocht?
Ik vind wel mooi contrabeeld op die sneue veegstroopwafelkaassneeuwvlok pieten.
@Mosterd is nu het token linkse geluidje op Geenstijl (voorheen: Zendgraaff). Prima actie van Pegida, dunkt me. Het slinkse plannetje om kinderen aan te wennen hoe "Zwarte Piet" er uit hoort te zien gaat niet door.
@EnNouJijWeer | 14-10-19 | 22:22: Mee eens. Zie ook het extreemrechtse van pegida niet helemaal. Als de islamtestosteron beetje rustig doet is er niet zoveel mis. Volgens mij doen ze wat ludieke acties om te laten zien hoe extreem men daar op reageert..
Omdat het pegida is en niet wat leuke friezen
Voor de duidelijkheid ik ben voor zwarte piet maar het zijn allemaal volwassen die zich erg druk maken.
Voor de kinderen maakt het geen flikker uit hoe ze er uit zien dus zou mooi zijn als de volwassen zich wat minder druk maken. Beter voor je hart en beter voor de kinderen
Natuurlijk maakt het juist uit voor de kinderen,die zien nu in een oogopslag dat tante bep of ome karel voor zwarte piet speelt. Vandaar die zwarte schmink, onherkenbaar. Ook in kleine dorpjes zien kinderen nu gelijk dat de buuf of dr vent zwarte piet is met die roetveegkomedie.
Heb je eigenlijk wel zelf kinderen? Die herkennen gelijk de bners hoor als roetveegpiet op tv,denk jij dat kinderen net zo achterlijk zijn als berbaarTje? Lol. Ghehehe
@anti-fatwa | 14-10-19 | 22:24:
Dan vraag je niet een oom of tante, dan huur je iemand in krent, bel de Sinterklaas centrale en een paar studenten die wat bij verdienen komen langs. Altijd gezellig
@ronaldvw | 14-10-19 | 22:27:
En ja ik heb zelf kinderen en klein kinderen
@ronaldvw | 14-10-19 | 22:27:
Wat snap je nou niet? Neem als voorbeeld de intocht in een klein dorp,waar iedereen aan meedoet,dan moet volgens jou dat dorpje een ander dorp gaan inhuren voor de intocht?
Sjonge, jij zou dan vroeger een leuke zwarte piet zijn geweest. Als je zelfs kleinkinderen hebt die je de fantasie wil ontnemen.
@anti-fatwa | 14-10-19 | 22:33:
En in dat dorp kent iedereen elkaar,ik zal het nog ff verder uitleggen. Misschien snap je het dan. Weetje? Onherkenbaar enzo,daar komt het namelijk vandaan. En dat gaat alleen met zwart. Helder licht.
Ik ga dit jaar geschminkt als Justin Trudeau.
Die heeft ondertussen alle bevolkingsgroepen wel gehad met zijn geblack/brown/yellow/redface dus keuze zat.
Als we gewoon in iedere woonplaats 2 intochten houden. Een voor de zwarte pieten met traditionele aanhangers en een voor de pieten voor aanhangers die verandering willen. Op hetzelfde moment, op verschillende plaatsen in de stad. Protesteerders van een kamp die lastig gaan doen bij het andere evenement meteen oppakken en een week in het cachot.
Na 5 jaar een evaluatie maken of het verstrekken van subsidies voor beide feesten nog loont, of de stekker uit het falende evenement trekken. En dan mag men niet meer zeuren
In Assen heeft de Stichting Sinterklaasintocht afgekondigd dat allen roetveegpieten welkom zullen zijn. Waarna vier verenigingen die elk jaar op vrijwillige basis Pieten leveren, van deelname hebben afgezien. Zo vermoord je dus een kinderfeest.
Deze makker moet eens stoppen met zijn debiele geraas.
Deze makker is net als onze boeren een van de weinigen die de linkse idioterie niet pikken.
@Trumme | 14-10-19 | 22:01: En bij een moskee met hamlapjes staan wapperen is niet idioot?
@brutus68 | 14-10-19 | 22:04:
Laat dat nou net het punt zijn.
Als de heethoofdige moslim-pareltjes nou eens rustig zouden blijven, even twee hersencellen tegen elkaar aan wreven en die demo's gewoon door laten gaan, dan staat daar 20-40 man een enkel hamlapje p.p. te bakken onder een grauwe hemel. Zou suf zijn, niet?
Half uur wandeling met wat borden en spandoeken. Half uurtje bakken. Einde. Geen effect gesorteerd, niks behaald.
Geen actie, geen ophef, geen interesse. Hoe snel is dan de aandacht voor PEGIDA afgelopen? Hoe snel verdwijnen ze dan uit het nieuws, of halen ze wellicht alleen het lokale krantje.
Maar nee; PEGIDA krijgt exact wat ze willen laten zien; agressie, haat, woede, en flink veel booslims op de buis.
Wie is hier nou de idioot?
@Trumme | 14-10-19 | 22:01:
Precies.
@brutus68 | 14-10-19 | 22:04:
Nee,dit is nederland,en wij eten speklappen waar we willen. Het geweld wat er volgt op speklappen eten is volslagen idioot.
@TeeJee | 14-10-19 | 22:09: daar heb je een punt. Ik vind eigenlijk ook dat al die linkse knuffel organisaties een hoop te verwijten valt. Als je alle gedragingen van moslims met de mantel der liefde bedekt, neem je ze eigenlijk ook niet echt serieus. Je beschouwt ze eigenlijk als een soort zwakke minderwaardige groep die beschermd moet worden omdat ze dat zelf niet zouden kunnen. Door linkse gekkies worden ze dus eigenlijk niet voor vol aangezien, niet toerekeningsvatbaar, verward. Als dat geen discriminatie is dan weet ik het ook niet meer.
@mexicano + satesaus | 14-10-19 | 22:22:
Dat heeft zelfs een eigen term;
en.wiktionary.org/wiki/racism_of_low_...
@TeeJee | 14-10-19 | 22:26: dank je! Interessant!
Valt je kop helemaal zwart schminken niet onder de boerkawet??
Simpel. Dan vergeten we toch gewoon dat we dit filmpje gezien hebben en gaat iedereen verkleed en geschminkt naar de optocht zoals ie wil. Probleem opgelost. Geen Pegida en geen kozp gaat dat feestje voor mij verpesten. Kunnen ze het niet ergens in een weiland langs de snelweg bij Beverwijk uitvechten met wat kettingen en messen? Win win situatie lijkt mij. Dan kunnen wij gewoon verder met samenleven. Zolang de kinderen van mijn Antilliaanse buren zich als zwarte piet schminken en verkleden, heb ik niet het idee dat een probleem hebben omtrent zwarte piet, behalve dat de totale mafklappers van kozp en Pegida dat hebben.
Dat zal een nogal ongelijke strijd worden: De linkse knokploegen tegen de geweldloze Pegida.
Edwin houdt van botte provocatie. Maar het doel heiligt niet altijd alle middelen. Sommige schieten het voorbij. Varkenskoppen en activistisch misbruik van ZP zijn ongepast. C'est le ton qui fait la musique. Prettify your message, Ed! Een beetje meer richting Baudet doet wonderen.
Nee dan pakt affa dat toch beter aan hè.
Eigenlijk zijn dit soort rechtsgeorienteerde mensen die afgeven op mensen die hun nek durven uit te steken, nog veel erger dan linkse fatsoensrakkers
Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.
wel veilig achter je pctje kritisch zijn op de islam, eu, globalisten, klimaatdrammers etc.. maar puntje bij paaltje je zelf distantieren van pegida, baudet of een wilders.
Als makke schapen naar de slachtbank gaan we. Edwin kan zichzelf straks iig in de spiegel aankijken en oprecht zeggen dat hij er aan heeft gedaan wat hij kon.
Wagensveld vertegenwoordigt echt niet iedereen aan de rechtsflank. Daarnaast steken PVVers en FvDers eigenlijk meer hun nek uit want ze proberen dagelijks te opereren in een speelveld wat volledig gedomineerd wordt door marxisten en globalisten. Terwijl Wagensveld slechts een paar keer met een BBQtje voor een moskee op een mooie dag hoeft te staan in de hoop voor wat media exposure.
Ik heb interviews gezien met Edwin Wagensveld, en dan komt hij intelligent, sympathiek en rationeel over. Maar hij misbruikt nu op dezelfde manier een kinderfeest als kozp dat doet, en dat staat mij tegen.
@mexicano + satesaus | 14-10-19 | 22:04:
Daar zijn we het dan niet over oneens.
Wagensveld en KOZP zijn net zo verachtelijk.
Dat lijkt me ook een beetje de boodschap van dit stukkie.
Inderdaad. Mosterd is liever mosterd na de maaltijd!
Heel goed gezien,Paulis,en zo is het ook!
@Berbaar | 14-10-19 | 22:09:
Dat brul jij,nagemaakte.
Maar het is niet zo.
Blijf volhouden. Blijf proberen,Trutte fanboy.
Voor de volle honderd procent met je eens.
Nog niet zo lang geleden was Pegida hier een clubje bezorgde burgers dat we serieus moesten nemen. Fijn dat we het beestje eindelijk bij de rechts-extremistische naam mogen noemen.
Dat mag jij,links extremist.
Gele hesjes en boeren vallen meer onder die categorie van bezorgde nukubu's. Wagensveld & friends zijn radicalen. Net zoals de Mohammedanen waartegen ze protesteren.
Ja, de problemen lossen zich in een handomdraai op als je je tegenstanders voor rechtsextremisten uitmaakt. Ben blij voor u.
@JvanDeventer | 14-10-19 | 21:59: Je moet de problemen benoemen. Niet wegkijken.
Tegenwoordig is alles wat niet extreem achterlijk links is een rechts-extremist. Ik zal het op het lijstje erbij zetten: racist, fascist, homofoob, rechts-extremist, nationalist, boos blank figuur. Het wordt wel sleets zo.
En zo zal alles uiteindelijk gekaapt worden door een extremistische hoek...
Tja actie reactie hè.
Zijn voornaam? Maar dan zou hij Erwin Wagensveld moeten heten, niet Edwin.
Is-ie Er een Rommel van aan het maken ja?
@Ashtrey | 14-10-19 | 21:47: Mosterd na de maaltijd, wel goede.
Je kent je geschiedenis niet: Erwin Rommel was helemaal geen nazi (eigenlijk het tegenovergestelde). Vocht alleen voor de verkeerde kant.
@Albasalix | 14-10-19 | 21:54:
Rommel zou al dan niet betrokken zijn geweest in een complot om Dolfie te vermoorden.
Verder een wat overhypte generaal. Als je ziet wat Patton, Zhukov en zelfs Monty hebben bereikt, dan vallen Rommel's prestaties wel mee.
@Graaf_van_Hogendorp | 14-10-19 | 21:58:
Vooral bekend van zijn kunsten in Noordelijk Afrika, wat wel degelijk knap was, gelet op het materiaal wat hij ter beschikking had.
@TeeJee | 14-10-19 | 22:04:
Mmmm zijn blitzkrieg theorie en met name zijn acties tegen de surrender monkeys in Frankrijk lijkt me bekender, maar zijn Atlantik wal was waanzin en zijn optreden in l'Afrique meh. Tuurlijk had hij minder materieel, maar uiteindelijk versloeg Monty hem gewoon dik.
@Graaf_van_Hogendorp | 14-10-19 | 22:06:
Gelet op de hoeveelheid films over de 'Desert Fox' ben ik het niet helemaal met je eens ;)
De vergelijking kan nog veel sterker! Nazi's ademden ook zuurstof in, Pegida ook. Betere argumentatie is er niet te verzinnen.
Nazi's organiseerden ook barbecues, het is angstaanjagend vergelijkbaar.
Adolf was toch vegetarier? Hmm, geeft te denken over vegetariers.
Wat is het toch stil in Uw Duitsland omtrent Erdogan. Bang voor z’n 4 milj. aanhangers?
Ooit opgevallen dat de meeste Nazi's neuzen en twee oren hadden? Dat soort mensen zie je nog steeds rondlopen!
@stichpimpelibok | 14-10-19 | 22:28: Zie je wel! Er ist wieder da!
www.youtube.com/watch?v=6Q_oh9wrJv0
Gewoon stoppen met die nationale sinterklaas onzin. Laat elke straat, dorp of wijk het maar zelf organiseren. En dat Sintermohamed in een verloren wijk op een kameel komt, prima. Maar stopt met de nationale uitzending en bemoeienissen. Een tvkanaal kan en mag een cultuur niet bepalen.
Niks daarvan. De NPO mag ophouden met de linkse ideologie.
Helemaal juist.
@Frau Merkel | 14-10-19 | 21:46:
Veranderingen van cultuur kunnen we toch niet tegenhouden. Als de meerderheid in Amsterdam het anders wil vieren omdat ze geen blanke Nederlander zijn dan kunnen we dat toch niet tegenhouden. Het voordeel is wel dat ze op 5 december ook sinterklaas vieren net zoals de rest van Nederland (in iets andere vorm dat wel). Laat andere steden en dorpen ook vrij om het Sinterklaasfeest te vieren zoals zij willen zonder dat ze voor racist worden uitgemaakt. De NPO mag van mij helemaal verdwijnen!
@Patje2011 | 14-10-19 | 21:50:
Hah, maar zo werkt het dus niet.
De deugmening van zuigende kapsone-vervelio's moet en zal doorgedrukt worden. Respect is voor hun éénrichtingsverkeer, en hun argumenten zijn altijd waar.
Zonodig springen ze in de bus naar 'de provincie' om hun evangelie te prediken en zo de onbeschaafde blankmans een correcte houding en geloof aan te meten. Ironisch, niet?
@Patje2011 | 14-10-19 | 21:50:
Sharia maar gelijk invoeren dan?
@TeeJee | 14-10-19 | 21:55:
Daar heeft u wel een goed punt. Dan moeten we maar eens duidelijk afspraken maken in Nederland dat bij het Sinterklaasfeest niet wordt gedemonstreerd. Maar dat hadden ze natuurlijk al eerder moeten doen.
@anti-fatwa | 14-10-19 | 21:56:
Nee. Dat gaat over wetten die niet boven onze wetten mogen staan. Dat is iets heel anders.
@Patje2011 | 14-10-19 | 21:59:
Wij hebben traditie,dat hoort hier. En iedereen die vind dat wij onze traditieties maar moeten opgeven door alles wat is komen binnenwaaien en waar we krom voor liggen kunnen we maar beter gelijk de sharia invoeren,hebben we het maar gehad,het komt er toch wel van.
Als je geen zin hebt in drammers en mislukte poëten tijdens ons Snieklaasfeestje: boycot de landelijke intocht. Ga naar een intocht in de provincie (niet allemaal!). Kijk naar een lokale intocht op een lokale zender. Stem met je voeten. Kies met je afstandsbediening. Negeer ze.
Wil je wel graag een policor feestje met tofoe strooiende smurfen ? Ga naar Amsterdam of zo.
Precies! Een traditie wordt gedragen door de mensen die hem vieren, en dat is niet alleen de tullefiesie of de intocht van gemeentewege. Al is het wel zonde. Dit WAS een volledig nationale traditie voor iedereen behalve Toon Hermans en nu is het een traditie waar de bobo's zich van distantiëren. Nou ja, jammer. Bij mij in de buurt vieren ze eind deze maand Hellowien. Dat vind ik eigenlijk nog erger dan de minachting voor Sinterklaas.
Mooi dat we bijna hetzelfde zeggen in dezelfde minuut!
@Patje2011 | 14-10-19 | 21:54: *Boks*
#proest Mooi verwoord. En ook; idd. Mes amis op het platteland hebben géén idee waar men zich in het westen zo druk om maakt. En daar is Zwarte Piet gewoon PIKzwart dikke lippen gouden oorringen. #gekzeg
@Peterhooft | 14-10-19 | 22:38:
En zo hoort het,wij in de randstad moeten maar bukken voor de laffe deugkneuzen.
Het principe is eeuwenoud..... Je kiest iemand met een wat onduidelijke achtergrond die gepakt is voor wat duistere zaakjes. Een Wagensveld..... Laten we zeggen, "wapensmokkel". Vervolgens stel je zo,n persoon voor de keuze: "3 jaar de bak in, of je gaat een klusje voor ons opknappen". Dat is wat ik denk van deze vage gast. Een mol die de publieke opinie een bepaalde richting uit moet duwen. Hijzelf woont in DLD, dus de ideale kandidaat!
Zou kunnen. Doet eventueel ook denken aan een ander geval.
Is dezelfde dynamiek als bij de klimaat- en stikstofcrisis.... iets met de gevestigde media en het onderwijs...
Kansloze zaak.
En voor wie wil deugen kan op afroep van No More Blackface Leiden fijn een voorbedrukt jankmailtje aan de gemeente sturen inzake het sinterklaasfeest met het thema “Dombo en het vervalste zwemdiploma”, wat op 24 november plaatsvind.
www.doorbraak.eu/protesteer-tegen-bla...
Hitler overal bijslepen is zo (s)links en zo achterhaald.
"Ja, dat is een Godwin, precies zoals zijn voornaam." @Mosterd | 14-10-19 |
-
Klasse weer. Geschreven tekst genieten gewoon.
Het lezend oog wil ook wat/ ludieke leesprOn.
En ach ja, Pegida. Deel absoluut een deel v/h/van hun sentiment.
En ach ja, Pegida. Dat rijmt, en echt veel meer rijmt niet, met mij, en hun.
.
Wel wil ik nog altijd zo'n varkensmutsje, die komt dan onder m'n drie-delige in Jokervorm(!) gevouwen alu-HOED, en hop, op de vouwfiets ermee, kijken wat een tüütertrouwstoetTurk mij doet op de rotondes te lande. TüütertrouwstoetTurk doet mij helemaal neks, homie.
Ben je dronken? Homie? We hebben toch niet geknikkerd met Türken?
@Twisted_Faith | 14-10-19 | 21:39:
Waterrr? Wil jij vergiftigen ofzo?
Heb ooit met CJ (Carl Johnssson), camouflage Compton/Inglewood neger pur sang in een surrogaatomgeving (nee, geen suikerriet plantage omgeving) (GTA SA) de hele hood tot twee cities verder onder de duim gekregen, homeboy. Wat zit je me in de nek sowieso, en is niet de eerste keer dat je komt keffen hier aan mijn adres. Je lijkt @kwestievanbalans wel, of godbetert, @Beestje_Landgenoten. In dat licht zie ik 100x liever een oprecht, pracht eerlijk chagrijn sujet als @Ongebluste_Klok.
@chicago river | 14-10-19 | 21:51 Inglewood always up to no good. X
En toch ben ik eens benieuwd hoe dat gaat uitpakken, èchte Zwarte Pieten die aan kinderen snoep uitdelen worden voor de ogen van deze kinderen door de popo afgevoerd, want geen 'demonstratievergunning'?
Demonstratieverbod ? Op de openbare weg mag je met boerka dus zeker met een slechts zwart geschminkt gezicht.
Zij bukken niet, zij buigen niet, zij breken niet. Daar hebben we er veel meer van nodig. Respect voor Edwin Wagensveld en de andere bikkels van Pegida!
En zo is het. Waar anderen wegkijken steekt Wagensveld z'n nek uit.
@AntonJensen | 14-10-19 | 21:36:
Daar denkt de Duitse justitie heel anders over.
www.ad.nl/enschede/pegida-kopstuk-ver...
Godwin... in dezelfde periode en vlak daarna zijn er vanuit een andere linkse stroming ook ruim 100 miljoen vermoord. Ik zie meer gelijkenis in Marxisme en de variant cultureel marxisme.
Nou de Hitler-vergelijkingen zijn aan inflatie onderhevig. Pegida zijn clowns, voeren een achterhoedegevecht dat nooit de voorgrond echt gehaald heeft. Ik ben die hele Zwarte Piet-discussie zo zat, maar misschien is dat ook wel de bedoeling. Alleen miserabele mensen met ‘fuck you’-geld of werkschuwe lieden hebben de tijd om zich hiermee bezig te houden...
Dus ik mag geen dingen vinden die Edwin Wagensveld ook vindt? Nou nee, dank u. Ik maak zelf wel uit wat ik vind. Ik ben pro Zwarte Piet; als Edwin dat met me eens is, des te beter.
Daarnaast ben ik vooral heel erg TEGEN die klaplopers en anti-Nederlanders van KOZP, Airfryer en zijn vrienden van paviljoen 3.
Niet eens. Deze discussie gaat erom of dat we zwichten. Of niet.
@JvanDeventer | 14-10-19 | 21:33:
Dat lees jij, blijkbaar.
Ik zeg alleen dat er nogal wat vormfetisjisten zijn, en dat vrijwel niemand de tijd of ruimte heeft om hier dagelijks tegen te ageren...
Het gaat uiteindelijk ook om welk doel je wil bereiken... Een beetje tactvol levert vaak meer op. Wij zijn al lang gezwicht hoor. Jij misschien niet, of ik, maar het moge duidelijk zijn dat het een achterhoedegevecht geworden is. Langzaamaan is het hele land in de ban van deze waanzin; is het genormaliseerd.
@Desmoulins | 14-10-19 | 21:40:
Technische fout, excuus daarvoor.
Mijn reactie was tegen het stukje van Mosterd gericht. Niet dat ik het nu helemaal met u eens ben, maar ik verwijt u dingen die u niet heeft gezegd.
De False Flaggers van de AIVD zijn wel creatief, dat moet je ze nageven!
Nou ja zeg, nu krijgt geen stijl eindelijk door wat voor discussie het is! (Een duiscussie van surrogaatnazis, en ja pvv ers zijn dat ook ja). Nu wordt langzaam de andere kant op gedraaid. Zoals met zo veel andere zaken waar geenstijl, net zoals Henk en Ingrid wat langer tijd voor nodig hebben om aan te wennen. Wacht maar af over een jaar is GS anti zwarte piet. en terecht, wat is dat ouderwets zeg. ;)
Jouw vader was bunkerbouwer?
“surrogaatnazis”...(sic)
Nou leg uit, deuger!
Ja, want een AIVD-opruier zoals Wagensveld is representatief voor al die Hollanders die gewoon Sinterklaas met zwarte piet willen vieren. Zoals het hier al eeuwen gaat.... Hoepel toch een eind op.
@kotelet | 14-10-19 | 21:29:
Zouden die gewone welwillende Hollanders er dan niet verstandig aan doen heel veel afstand van die Wagensveld te nemen?
Hier zie ik een hoop ja maar, verzetsstrijder etc etc..... bah
Weldenkende mensen willen niets met die idioot te maken hebben.
Wanneer gaat Wagensveld trouwens die paar jaar celstraf in Duitsland uitzitten, het zal tijd worden.
Quid schreef jaaaaaren geleden al een lang anti-ZP relaas. Duik even in de archieven. Of niet natuurlijk.
@Berbaar | 14-10-19 | 21:42: Ik spreek voor mezelf. En verder heeft eenieder recht op zijn/haar eigen mening.
@Berbaar | 14-10-19 | 21:42: neem jij afstand van die uitzuigers kozp?
Oh jij wilt zagen dat pvvers net zo links zijn als vegetarische hitler,die met de moslims aanpapte?
Persoonlijk vind ik het geen gek idee. Feit is dat betrokken saamhorigheid wel een verschil kan maken (zie de boeren). En ik zie niemand anders opstaan om actief zich te verzetten tegen wat anders onvermijdelijk lijkt te zijn. Schreeuwen langs de kantlijn, doet u.
Altijd leuk hoe Geenstijl zich zo tegen Pegida af wil zetten. Wat is het probleem met als Zwarte Piet naar de intocht gaan?
Omdat sommige anderen als Zwarte Piet zouden willen gaan zonder aan deze polariserende shitstorm deel te nemen?
Ja, vertel eens GS, begint bijna op Trumpbashen bij Jinek te lijken.
@Hollende_Kleurling | 14-10-19 | 21:24: mensen die als ZP verkleed gaan zijn nu een polariserende shitstorm?
@Rene046 | 14-10-19 | 21:31:
Daar hebben ze Han al.
@WahedPissebed | 14-10-19 | 21:28:
Wel als demonstranten zich gaan verkleden als. Kinderen zien het verschil niet.
En daarbij zou ook die vrolijke oom die alleen verkleed gaat als ZP omdat hij kinderen blij wil maken nu ineens kunnen worden gezien als Pegida.
@Rene046 | 14-10-19 | 21:31: Want? Die Wagensveld is een onbeschaafde (false flag) opruier die speklapjes gaat bakken voor moskeeën. Ik ben ook anti-islam, maar heb (ondanks dat zij dat niet voor ons hebben) wel het respect in mijn donder om ver bij dat soort gedrag vandaan te blijven........
@kotelet | 14-10-19 | 21:34: goed hoor, waarvan akte. Daar hebben de komende generaties wat aan dat u anti-islam was maar wel veilig achter uw computertje blijft zitten. U bent zeker ook wel voor de boeren, maar vind het maar onbeschoft dat ze op die trekkers over de snelweg heenrijden.
@kotelet | 14-10-19 | 21:34: er is ook niets mis met varkensvlees nuttigen voor een moskee. Het is gewoon in het openbaar en volgens mij is er niets in de Islam dat ongelovigen verbiedt varken te eten. Het punt is dat er hordes agressieve zandbakkistanen willen vechten, niet dat Wagensveld een lekker speklappie eet.
@paulis | 14-10-19 | Ik vind het gewoon onfatsoenlijk om bewust speklappen te gaan bakken voor een moskee. Dat vind ik een slag verder gaan dan protesteren. Je probeert daarmee bewust mensen te kwetsen op een wel heel onfatsoenlijke manier. Dan nog, het mag van mij gewoon. Maar ik vind het misselijk gedrag!
@kotelet | 14-10-19 | 21:53:
Wij eteten al 100-en jaren speklappen in het openbaar, dat vind u misselijk gedrag?
@anti-fatwa | 14-10-19 | 22:02:
Ik vind wel dat álle mensen die op straat iets groots opeten er nogal onsmakelijk uitzien. Dat zou van mij wel wat minder mogen.
@Mosterd: "Het is alsof je met z'n allen een cultuuroorlog aan het vechten bent en ineens zit je in hetzelfde team als fucking Adolf Hitler. "
Het eerste is waar: we zitten inderdaad en helemaal in een cultuur oorlog, dat is niet langer te ontkennen.
Dan het tweede: "in het zelfde team als fucking Adolf Hitler? " Wat is dat nou? Gebruik je hier nou zomaar hetzelfde botte vergane vermolmde klote-argument van de linkse kerk, net als alle nieuwe neo-fascisten op links ? Het onwrikbare gelijk van de deugende winnaars van de oorlog van 70 jaar geleden? Enkel om je stukkie "op te leuken"?
Mosterd, je lult.
Je struikelt over je eigen onbenul om lekker los te kunnen gaan.
Volgende keer beter, zullen we maar zeggen....
Nee wacht, je weet niet hoe dat werkt. Kan! Er bestaan veel misverstanden over, maar het zit zo: degene die de ander voor Hitler uitmaakt heeft gewonnen.
Ja, team Sylvana had een betere vergelijking geweest
Lees even het uitstekende interview van J. Dijkgraaf met Wagensveld in het laatste nr van The Post Offline en ook dat van 5 juli. (Pegida legt failliet van Nederland Bloot)
Blij dat u uw informatie uit onverdachte bronnen haalt.
@Kapitein Sjaak Mus | 14-10-19 | 21:32: Kunt u dat elaboreren ? En heeft u de stukken gelezen ?
@Kapitein Sjaak Mus | 14-10-19 | 21:32: fijn, zo'n inhoudelijke reactie
@Zwizalletju | 14-10-19 | 21:34:
Wees blij dat er iemand blij voor u is.
@Kapitein Sjaak Mus | 14-10-19 | 21:40: Simpele ziel.
Er drijven heel wat dobber Pietjes in een rubberboot , die kunnen gelijk starten met een inburgeringscurces te Apeldoorn ?
Nee, want ze komen met de Stoomtrein.
Elk nadeel heeft inderdaad zijn voordeel, want de recente ontwikkelingen elders brengen deze discussie wat mij betreft in één klap weer terug tot de juiste proporties. Alleen in Nederland kan een non-issue zo lang lopen.
Voor de duidelijkheid: de non-issue is hier 'racisme'.
Heb, heb se voordeel.
Sinterklaasfeest lekker afschaffen. Wees creatief en verzin wat anders op 5 december. Zijn we direct van al dat gezeik af.
Nee dus. Net als dat je afpersers, terroristen, ontvoerders en chanteurs ook niet hun zin moet geven. Jezus, wat een lul opmerking zeg. JEZUS!
Zo denkt Erdogan ook, lekker dreigen met vluchtelingen zodat hij van Rutte zijn gezeik af is.
Je bent dom!
Als gekwetstheid de norm wordt om tradities en gebruiken af te schaffen houdt je geen gebruiken en tradities meer over, er zijn immers altijd veel groepen en individuen die van mening zijn dat zij gekwetst worden. Laat onverlet dat dit een stupide en zinloze actie is van Wagensveld & co.
Helemaal niet, geenstijl wisselt wel vaker van kant juist om een situatie/ nieuws onder de aandacht te brengen zonder altijd dezelfde kant te kiezen. Zo kun je een leuk stuk schrijven zonder dat het pro pegida overkomt.
Hup Pegida hup.
Wagensveld heeft wel lef. Let maar op als de pleuris in Europa echt een keer uitbreekt. Of iedereen dan nog steeds zo anti-Pegida is. Links kaapt het kinderfeest en Pegida is de schuldige. Jesse Klaver logica ten top.
Dat wij-zij denken van de fascist-roepers is zo kneuzig. Dan zit je op hetzelfde niveau als DaanOuwens, Sonic en Han van der Horst. (zeg maar, de radicaaltjes van Joop.nl)
Zonder nuance PEGIDA (of PVV) weg zetten als fascisten, en dan vervolgens iedereen met wie je het niet eens bent daaronder scharen. Dat is niet eens meer intellectuele luiheid, dat is gewoon dom.
Er is weinig tot geen nuance mogelijk mbt Pegida TJ.
Dat ziet iedereen en zijn/haar blinde herdershond, alleen U niet.
@Berbaar | 14-10-19 | 21:23:
"Dat is niet eens meer intellectuele luiheid, dat is gewoon dom. "
@Berbaar | 14-10-19 | 21:23:
Dat vind jij. Nagemaakte. Wat kan nederland nou schelen wat jij vind?
@anti-fatwa | 14-10-19 | 22:06:
Nou kom maar op met die nuance dan knul.
Kan U niet want verder dan ad-hominems lijkt Uw polsstok niet te reiken. lol
Voetbal Frankrijk -Turkije www.hesgoal.com/news/54000/France_vs_T...
Zitten zo te horen meer Turken dan Fransen.
Sportief ook.
Tjeemienee.... CNN?
Rationeel het onmetelijke gevaar aankaarten van een barbaarse ideologie is iets anders dan een paar mongolen die willen provoceren met bbq’s.
Als je in Duitsland woont dan hoef je je ook niet te bemoeien met de Nederlandse tradities vind ik.
Ondanks het feit dat GS geen Wagensveld fan is en al eens gruwelijk de boot in ging met Wagensveld bashen vind ik het wel een ludieke actie van deze door GS verketterde held.
Wagensveld is de enige die nog iets doet. Daarom verdient hij steun.
Welja joh, geef die vent een standbeeld of iets dergelijks
oh wacht, dit is beter
www.ekrischocola.nl/wp-content/upload...
@Goofje | 14-10-19 | 21:12:
Met je eens, Goofje. Wagenveld heeft nog lef in z'n donder, ook al zijn misschien niet alle acties even doordacht. Hij dòet tenminste iets.
Aaahhh, dus dat hele Pegida is gewoon een false flag-operatie van KOZP.
De schellen vallen van mijn ogen.
Pesies! Zo is KOZP weer een trollende dekmantel van de Ku Klux Klan
Ben wel klaar met dit feestje.
Inwisselen voor kerstman?
- Ja maar elfjes en rendieren enzo. Is erg voor kleine mensen. En racisme.. tegen paarden.
In de zak terug naar Stalingrad met deze droeftoeters
Wacht. Die snap ik niet. Die idiote allahroepers irriteren mateloos, maar iemand die terugirriteert is niet ok? Compleet scheve redenering, waarde Mosterd.
Nee het is de intentie in dit geval. Lekker verkleden als Zwarte Piet om kindertjes te vermaken. Leuk! Doen! Verkleden als Zwarte Piet voor politieke doeleinden, en lekker te zieken bij de zwarte medemens.. meh.. blijf maar lekker thuis met je clubje. De hele samenleving gaat naar de knoppen aan volk dat alles maar moet politikiceren. Ik heb ook liever dat ze die lui van KOZP weer aanmerken als terroristische organisatie en ze rond eind november eventjes een maandje tegen zichzelf in bescherming nemen en ze opsluiten. Maar met pegida op ons Sinterklaasfeestje wordt het er absoluut niet gezelliger op.
@wood_zor | 14-10-19 | 21:21: Daar heb je een heel goed punt. Jouw punt is beter dan die van mij, dus dan gooi ik die van mij weg en adopteer ik jouw punt met jouw welnemen.
@wood_zor | 14-10-19 | 21:21:
Maar met pegida op ons Sinterklaasfeestje wordt het er absoluut niet gezelliger op.``
Welk sinterklaasfeest...
Je bedoeld roetveeg Piet feest.
@wood_zor | 14-10-19 | 21:21 eens. Escalatie en uitlokking maakt niets gezelliger. Jouw voorstel zou beslist het meest logische en wenselijke zijn als we nog een fatsoenlijke rechtstaat hadden, maar ook dat punt zijn we -vrees ik- al voorbij.
@Rene046 | 14-10-19 | 21:39: een stel droeftoeters in de randstad en de grote steden? Roetveeg Piet op je Sinterklaasfeestje hebben ze in de stad toch echt aanzichzelf te danken. Lekker zo blijven stemmen. Vier ik het de komende jaren lekker bij mijn ouders in het dorp. Misschien een mooi projectje voor Geenstijl. Een kaartje van Nederland met leuke Sinterklaas intochten.
Triest dat men denkt dat iets als fout gezien zal worden als Pegida eraan meedoet. Nog veel triester is dat het waar is, zo proberen ze Baudet ook kapot te maken.
Net als de boeren wordt het tijd om een vuist te maken. Collectief, zonder geweld. Maar ondersteunend en ludiek. Samen een geluid laten horen dat we er wel klaar mee zijn
Hmm, als zowel extreem-links als extreem-rechts zich met de Zwarte Piet discussie gaan bemoeien, dan wordt het tijd om te kappen.
Met de discussie uiteraard.
Niet (per se) met Zwarte Piet.
duimpie omhoog!
We kunnen er ook voor zorgen dat dit zijn doodsteek is. Als werkelijk iedereen als Piet komt en maar genoeg positieve geluiden maakt en er een heus feest van maakt, dan overstemmen 8 miljoen leuke pieten het gedram van 1000 zeurpieten
Sorry, ik heb een hekel aan kinderen
@Tobi | 14-10-19 | 21:20: Dan smijt je die pepernoten gewoon als een fastball
Haha, laat het maar aan die sneue Wagensveld over hoe je je het beste in de eigen voet kan schieten.
Thea en Thea Vinex weten niet hoe hard/snel ze zich moeten distantiëren van die zwarte Piet drammers.
Blijft een zielige discussie tussen drammerTs aan beide zijden van het spectrum.
En het ergste zijn degenen die zogenaamd neutraal zijn maar wel, voor eigen vermaak en puur ter irritatie, olie op het vuur gooien door beide partijen te beledigen
Ja dat maak jij uit, lol
@Olleke | 14-10-19 | 21:16:
Beide extreme clubjes verdienen niet beter.
Met redelijke mensen is dit helemaal geen probleem.
Modern gezin, die Vinexjes. Hebben ze kinderen?
@Aap Noot Miesje | 14-10-19 | 21:18: moderne gezinnen in NL hebben er minstens 4, and counting
@Aap Noot Miesje | 14-10-19 | 21:18:
*grinnik*
@Berbaar | 14-10-19 | 21:18: Wat noem jij redelijk? Dat je tradities, normen en waarden af moet laten pakken door anderen. Of dat je actie, niet geweldadig, onderneemt, wat in feite protesteren is (wat de boeren doen, wat klimaatdrammers doen) om op te komen voor je mening aangezien die niet wordt ondersteund door laffe, ruggengraatloze politici?
Of zijn redelijke mensen alleen mensen die alleen jouw mening en inzicht zijn toegedaan?
Want laten we eerlijk zijn, wat veel protesteerders doen is polariseren om een punt te maken.
En polariseren is eigenlijk jouw enige bijdrage hier op GS
@Olleke | 14-10-19 | 21:26:
Redelijke mensen zijn mensen die in overleg gaan om het voor iedereen en vooral voor de kinderen een leuk feestje te maken.
KOZP en de drammerTs/tokkies aan de andere kant van dat spectrum zijn dat niet.
@Berbaar | 14-10-19 | 21:33: Redelijke mensen, in mijn optiek, hadden de discussie nooit zo ver laten komen. Redelijke mensen proberen het feest te bekijken vanuit het perspectief van degene waar het voor gehouden wordt, kinderen. Redelijke mensen zouden voorstellen om zelf niet mee te doen, een eigen alternatief te bedenken waar diegene met zijn medestanders aan houden, maar verpest het niet voor anderen.
De houding hebben van: ok, jij bent beledigd. Dat is jouw recht maar ook jouw probleem. Je mag daartegen protesteren maar niet tijdens het feest. En als je dan niet wilt participeren, ook goed. Dat is mijn mening over anti pieten
Pegida, provoceert ook, wat ook niet goed is met speklapjes.
Echter wat pegida probeert duidelijk te maken, is dat opkomen voor je eigen traditie, normen en waarden (iets waarvan ik denk dat de meeste NLers wel beter begrijpen) gevaarlijk is geworden omdat je niet door se overheid beschermd wordt.
@Berbaar | 14-10-19 | 21:33:
Jij bent een van de grootste drammers die ik lees,nagemaakte. Bemoei je er niet mee. Jouw soort is de ondergang van nederland.
De onredelijke discussie is begonnen bij de kozp beweging. En dat lokt reacties uit he. Helder licht.
@anti-fatwa | 14-10-19 | 22:11:
Ik bemoei we met wat ik maar wil, wen er maar aan.
@Berbaar | 14-10-19 | 22:17:
we = me
Beiden geheel van de sausvormige variant, toevallig uiteraard.
@Mazzelstof | 14-10-19 | 21:16: krijg nou tieten
En daar zijn ze. Het 'verzet'.
Maar hallo zeg is kinderfeest joh.
We gaan lekker chocomellen? Humor en fanaten. Nooit een leuke combi.
En zo krijgt Zwarte Piet dus de genadeklap.
Misschien wil die donkere gast uit de Luizenmoeder ook wel mee, die wilde zó graag Zwarte Piet zijn!
Lol. Quincy wint. Dag Sinterklaasje....
Dit is wel de handdoek in de ring ja...
Maar Surinamers in het Nederlands Elftal scoren dan weer goed, dus ja ...
REAGEER OOK