Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Meer meer meer ongelukken in het verkeer

Politie doet niets

Kijkt u een beetje uit, zometeen in de auto, op weg naar uw kantoor, klant, afspraak? Wat het is LEVENSGEVAARLIJK op de weg tegenwoordig. Alles en iedereen knalt maar op elkaar en in de vangrail. Het aantal ongevallen op autosnelwegen is de afgelopen vijf jaar meer dan verdubbeld; van 17.000 in 2014 naar ruim 38.000 in 2018. Van de 678 verkeersdoden van vorig jaar kwamen er 81 om bij ongelukken op snelwegen. In 2014 waren dat er nog 63. Allemaal de schuld van 130-partij VVD en smartphones. Maar vooral omdat DE POLITIE het gigantisch laat afweten in het verkeer. Ooit zaten die verkeerswouten er bovenop met hun schitterende Politie Porsche's, en hadden we Leo de Haas, die ons iederee week waarschuwde. Maar vandaag de dag kunnen verkeerspliesies niet meer met hun auto's overweg en zijn agenten alleen nog maar centjes aan het innen voor De Belastingdienst. Lekker labbekakkerig achterover leunen in een keet bij een politiefuik en de ANPR-camera's het werk laten doen. Enfin mensen. KIJK UIT JE DOPPEN.

Reaguursels

Inloggen

Ach, u weet waar de daadkracht van de overheid als het opaanpakken van dit soort problematiek altijd op uitdraait, niet? Nog meer cameratoezicht.

Sans Comique | 14-10-19 | 19:59

Het punt waarbij je je afvraagt of het allemaal wel goed kan gaan is allang gepasseerd met dit aantal auto's op de weg.

piet7003 | 14-10-19 | 16:55

Bericht uit 2016: 'Aantal auto’s stijgt harder dan bevolking
Nederland telde begin 2016 bijna 7,2 miljoen personenauto’s van particulieren. Dat zijn er bijna 900 duizend meer dan tien jaar eerder. Deze toename is groter dan van de bevolking van 18 jaar of ouder, die groeide namelijk met ruim 800 duizend personen. Ten opzichte van het aantal inwoners nam het autobezit dus toe, van 494 auto’s per duizend inwoners begin 2006 naar 530 begin 2016. Daarmee bezit ongeveer de helft van de volwassen Nederlanders
een auto.
Bericht uit 2019: In Nederland rijden er anno 2019 bijna 8,5 miljoen personenauto’s rond, het merendeel bestaat uit benzineauto’s, gevolgd door diesel, gas en (deels) elektrisch aangedreven voertuigen. Elektrisch rijden neemt toe en is vooral onder oudere weggebruikers populair. De gemiddelde leeftijd van personenauto’s is ongeveer 11 jaar, dat neemt niet weg dat auto’s in veel gevallen 15 tot 20 jaar oud kunnen worden. Jaarlijks komen er ongeveer 400.000 nieuwe auto’s op de weg tegenover 200.000 stuks die gesloopt worden.
.

hier openen | 14-10-19 | 16:16

Autorijden is óók werken maar daar denkt de politiek en de bazen anders over.

ProAsfalt | 14-10-19 | 15:57

Wordt alleen maar erger, want kereltje Peggold baas van ‘t CBR.

kibbesoeb | 14-10-19 | 15:40

Lekker generaliseren. Maar daar komt ie. Het valt mij op dat bijna alle "nieuwe Nederlanders" met hun smartphone aan het rijden zijn. Vooral de vrouwelijke varianten (herkenbaar met een theedoek over hun hoofd) raken de 100% aan. Een paar keer de politie gebeld onderwerp (ja, handsfree, blauwe tand) en dan krijg je als reactie "we geven het door aan de meldkamer". Of dit nu, of een van de, oorzaken is laat ik in het midden, dat is aan u.

Rest In Privacy | 14-10-19 | 15:29 | 1

Klopt, al dan niet met de telefoon in de hoofddoek geklemd. Dat is dan wel weer een soort van handsfree, dat moet ik ze nageven. Sowieso is het leuk om bellende bestuurders even wakker te schudden met een onverwachte verkeersmove.

hetgeleteken | 14-10-19 | 16:17

Logisch dat het aantal ongelukken toeneemt. NL heeft ook zoveel meer inwoners dan vijf jaar geleden.

Langshetrandje | 14-10-19 | 14:00 | 1

en iedereen heeft een smartfone.

kaasfondue | 14-10-19 | 14:11

Sinds kort staat mijn lease bimmer stof te verzamelen op de oprit: ben erachter gekomen dat met de trein reizen op de aorta van de NS veel fijner is. Ik ben helemaal klaar met de huisvrouwtjes-tien-voor-twee, het niet richting aangeven, het ge-app, het opeisen van ruimte, het continu op de rem stampen ipv gas loslaten,etcetc. Doe mij maar de notoire hardrijders op de linkerbaan, die zijn het meest bezig met autorijden.

BonanzaNLD | 14-10-19 | 13:43

De maximum snelheid van 130 is helemaal niet te hoog.
De minimum snelheid van 60 is echter wel veel te laag.

Iemand die met zijn personenauto vrachtwagens tot inhalen dwingt heeft niks achter een stuur te zoeken.

Iemand die op links onnodig de maximum snelheid van anderen kaapt ook niet.

Ben-Bataaf | 14-10-19 | 13:31 | 1

Er is geen minimum snelheid op de snelweg ....

Analia von Solmsch | 14-10-19 | 20:22

Gewoon wat van die bumperkleefcamera's van onze oosterburen kopen en neerzetten op de snelweg. Gelijk de schatkist weer vol.

Blasfemie | 14-10-19 | 13:27

Dusss.... : Meer. meer, meer camera toezicht met beeldherkenning?
Ik ben zowaar voor als het na een week weer verplicht gewist wordt.
Handhaving daarvan is wel een risicootje natuurlijk....

hotmint | 14-10-19 | 13:23

A4 elke dag. Twee dingen vallen op: luitjes die 130-140 rijden waar 100 mag (hoezo trajectcontrole?) en mongolen die gewoon hun auto tussen twee anderen flikkeren ook al is die ruimte er niet. Appverslaafden begin ik nog niet eens over.

Risingson | 14-10-19 | 13:23 | 1

Dat mensen zich er tussen proberen te drukken op de A4 komt nou juist door de trajectcontrole, iedereen gaat heel krampachtig precies 100 rijden zodat er geen gaten ontstaan. Toen de controle uitstond werd het gelijk beter

rode peper | 14-10-19 | 14:03

We betalen ook allemaal mee aan die waanzinnige autobranden in ons land.

Silvio488 | 14-10-19 | 13:22

ODF | 14-10-19 | 12:35
Nou, dit jaar al zal iedereen het merken, de met minimaal 11% premieverhoging.
Alle, ja alle, verzekeringsmaatschappijen mogen met wettelijke goedkeuring ophogen.

Staat doodleuk in de brief bij uw groene kaart - wegens verhoogde schadelast bij alle maatschappijen. Nou ja, het percentage wordt niet genoemd, wel het hogere bedrag.

Voorbeeld, mijn premie ging (afgerond) met 6,- p.m. omhoog, maar liefst 15%.
Geen schade gereden en sowieso de hoogste bonus malus.
Dan kijk je dus goed uit in het verkeer, voorkom je hier en daar brokken, mag je doodleuk meebetalen aan de schade van anderen - wat je toch al doet met je verplichte verzekering.

Ik heb me serieus afgevraagd waarom hier geen enkele ruchtbaarheid aan is gegeven. Bedenk het even: iedereen met een voertuig krijgt die exorbitante prijsstijging voor de kiezen. En de brokkenmakers natuurlijk iets meer, maar da's terecht.

Tel het even op bij alle andere prijsverhogingen dit jaar: zorg, energie, boodschappen (nu ja, alles wat van 6 naar 9% is gegaan), huur, internet-tv-telefoon.
Gewoon even met een mededeling - protest is zinloos, want wettelijk mag het.

Oja?

Kudtkip | 14-10-19 | 13:17 | 1

Door felle concurrentie was de premie jarenlang te laag ... de schade per ongeval ging juist omhoog ... ergo: correctie van de lage premie, en ja, daar betaald iedere verzekerde aan mee!

Analia von Solmsch | 14-10-19 | 20:24

Zeshonderdzoveel verkeersdoden per jaar. Zal ik eens wat grappigs vertellen? Dat getal is uit de lucht gegrepen. Compleet verzonnen. Dat zit zo. Op de pakweg 150.000 overleden Nederlanders per jaar, wordt op minder dan 2 procent sectie verricht. Betrouwbare cijfers over doodsoorzaken zijn er dus niet. En dan even terug naar de verkeersdoden. Wanneer is iemand een verkeersdode? Als hij of zij dood in een auto zit? Maar is dat dan een overlijden als gevolg van het ongeluk? Of is het ongeluk een gevolg van het overlijden van diegene? Als je beleid wil maken op het terugdringen van verkeersdoden, moet je eerst weten wat je het over hebt. Obductie dus op iedere dode die betrokken was bij een ongeval. Op dit moment is het gewoon gissen en daar is geen beleid op te maken.

Geert Maksimaal | 14-10-19 | 13:15 | 3

Verkeersdode is iemand die door een ongeval in het verkeer om het leven komt door lichamelijk trauma, ter plekke of nadien op de behandellocatie. Dat lijkt mij niet moeilijk te bepalen. Krijgt iemand bijvoorbeeld een hartaanval of beroerte in het verkeer en komt vervolgens om, ook dan is het een verkeersdode.

DeathValleyCreek | 14-10-19 | 14:12

Hier zijn richtlijnen voor. Ook iemand die max. 30 dagen na het ongeval overlijd is een verkeersdode.

hier openen | 14-10-19 | 16:20

@DeathValleyCreek | 14-10-19 | 14:12: En dat klopt dus niet. Iemand die door een natuurlijke doodsoorzaak overlijdt, kan dus nooit een verkeersdode zijn. Mijn punt is dat er beleid gemaakt wordt op een volslagen verzonnen cijfer, omdat er bijna nooit obductie wordt gedaan. Op die manier kom je nooit achter een doodsoorzaak, dus kloppen je cijfers niet. En daarom is het onmogelijk om hier beleid op te bepalen.
@ hier openenen: En kloppen je cijfers dan wel? Als je iemand binnen 30 dagen alsnog op die lijst kan zetten? Maar iemand die een dwarslaesie overhoudt aan een ongeval, en vervolgens na 31 dagen overlijdt aan een longontsteking, telt die dan niet mee? Maar die is toch ook overleden ten gevolge van dat ongeval? We moeten niet teveel waarde hechten aan het aantal verkeersdoden, omdat het aantal op zichzelf enorm onbetrouwbaar is.

Geert Maksimaal | 15-10-19 | 09:09

Tja dan wordt de verzekering voor je auto de komende jaren 2 tot 4 keer zo duur.

ODF | 14-10-19 | 12:35

Het is wachten op een toeterende Turkse bruiloftsstoet die inrijdt op een stelletje Extinction Rebel weg blokkeerders.

Osdorpertje | 14-10-19 | 12:32

Appen en bellen achter het stuur direct bestraffen met een boete van minimaal 2500 euro en 2 jaar je rijbewijs inleveren . Moet je eens kijken hoe snel het over is met het gekloot achter het stuur want het beleid van slapjanus Cora van Nieuwenhuizen zet totaal geen zoden aan de dijk . Deze vrouw laat het namelijk toe dat er door haar softe slappe hap beleid iedere dag onnodige dodelijke slachtoffers te betreuren zijn .

leo59 | 14-10-19 | 12:29 | 3

Zelf laten die lui zicht rondtuffen in gepantserde auto's! Vwb. de boetes ed. ben ik het helemaal met je eens.

BinAardig | 14-10-19 | 12:33

3e verkeersboete: rijbewijs opnieuw halen. Denk dat mensen dan opeens wel kunnen rijden.

Blasfemie | 14-10-19 | 13:14

Wanneer ik een auto voor mij zie slingeren en variabele snelheid waarneem, ga ik er van uit dat de bestuurder aan de telefoon zit of bezopen is. Onmiddellijk van de weg halen met een forse boete zal het enige zijn dat helpt. Forsere boete dan nu in ieder geval.... en een véél langere schorsing van de weg.

DeathValleyCreek | 14-10-19 | 14:19

Nadat de DNB een waarschuwing van Moody's had gekregen dat haar AAA rating onder druk was komen te staan, zonder zelf daaraan schuldig te zijn, en meer in het locale Municipale milieu moest worden gezocht, zoals corrupte overheidsfunctionarissen en burgemeesters werd dit weekend besloten het goud dan maar ergens in Haarlem neer te plempen twitter.com/wmiddelkoop/status/118293...

rmstock | 14-10-19 | 12:04

De media rennen altijd achter de overheid aan; de maximumsnelheid wordt op de snelwegen misschien verlaagd door de stikstofuitspraak en plotseling verschijnen er in de media artikelen dat het gevaarlijker is geworden op de snelwegen, mi. zijn snelwegen de veiligste wegen om te rijden.

Wolkbreuk | 14-10-19 | 12:02

Er mogen immers ook kinderen achter het stuur zitten. Onlangs in Oost-Groningen; 2 jongens 17 en 18 zien op een stille landweg een andere auto "over hoofd". De jongens dood, tegenligger van 35 zwaargewond. Ben je mooi klaar mee!

BinAardig | 14-10-19 | 11:44

Degenen die veel op de weg zitten zullen erkennen dat kloten met je mobieltje oorzaak nummer één is.
Blijven hangen op de tweede baan, geen afstand houden, op het laatste moment uitvoegen vanaf de derde baan, op twee rijstroken rijden.
Het kan allemaal tegenwoordig en dan heb ik het nog niet over figuren die na een festival met de nodige pillen en drank in hun lijf in de auto stappen en zich afvragen waarom iedereen de verkeerde kant op gaat op de snelweg.

Eppo | 14-10-19 | 11:40

Zo, al met al weer een mooi pleidooi voor zelfsturend rijden met 5G. Hoeft niemand meer verantwoording te nemen.

mozaard | 14-10-19 | 11:40

Zelf rij ik liever niet, ik laat mij. Maar allah wat zit er een tuig op de weg! En echt niet allen arabs ed. Dat NL een beschaafd land zou zijn, geloof ik al ik al lang niet meer.

BinAardig | 14-10-19 | 11:34

Krijg je als je allerlei louche allochtone rijscholen los laat in de samenleving, het cbr bedreigt als minderheid en een of andere gekke toerk uit Den Haag met zijn bedrijfje 100% geslaagd Jan en alleman op frauduleuze wijze laat slagen. Toppers in Den Haag die snappen wel hoe je een samenleving runt... dit jaar 120000 nieuwe chauffeurs erbij dit jaar, die hun rijbewijs in de zandbak hebben gehaald. www.telegraaf.nl/nieuws/1341196062/al... Over een jaar of vijf weer meer ongelukken

Bill Cosby | 14-10-19 | 11:06 | 4

Rijscholen nemen geen examen af.

kwark001 | 14-10-19 | 11:32

Of de complete taxisector laat desertificeren ...

bisbisbis | 14-10-19 | 12:38
▼ 1 antwoord verborgen

Even geheel off-topic (het "meer meer meer" bovenaan dit item deed me ergens aan herinneren): wat is de laatste stand van zaken in het proces Wilders? Wanneer krijgt het vervolg?

mozaard | 14-10-19 | 11:06

Vanaf de motorfiets kijk ik makkelijk in de auto’s die ik passeer. Het is echt ongelooflijk hoeveel bestuurders niet met het verkeer bezig zijn maar met hun telefoon, of met het lezen van papieren verslagen. En dat niet alleen in de files, maar ook gewoon met 120 km/u.

Zupschufter | 14-10-19 | 11:03 | 3

op een motorfiets is je leven nog meer afhankelijk van fatsoenlijk rijgedrag van automobilisten

pomodorus | 14-10-19 | 11:10

Ja, maar het lezen vanaf papier is niet verboden toch?

mozaard | 14-10-19 | 11:41

DE slogan van de politie is ,Liever lui dan moe!!!!!!

gerrit5042 | 14-10-19 | 10:59

Voldoende afstand houden, richting aangeven, niet op je mobieltje kloten en elkaar iets meer gunnen. Zo moeilijk is dat niet.

Peter_la_Selie | 14-10-19 | 10:57

Overbevolking, maar er komen nog massa's aan die allemaal een auto willen en een huis.

miss error | 14-10-19 | 10:55 | 1

Dat laatste krijgen ze, voor die auto moeten ze wat van hun uitkering opzij zetten.

K. Letskoek | 14-10-19 | 11:05

Politie op de snelweg? Goh ja dat had je vroeger. Ergens in de jaren 90 ofzo zag je dat nog wel eens. Dat is toch uitgestorven, dat beroep. Volgens mij zie je politie nu alleen nog sporadisch náást de snelweg, wegduttend in zo'n gluiperig groen busje om jan lul een dikke prent te kunnen geven als die het gore lef heeft om per ongeluk 300 mtr na een 100 km/u bord nog steeds 106 km/u te rijden. Verder is de politie vooral aan het de-escaleren middels het begeleiden van trouwstoeten.

Macroglossum | 14-10-19 | 10:55

Alleen nog maar bakfietsen, de snelwegen alleen nog voor de rijken.

kwark001 | 14-10-19 | 10:54

Tijdens het autorijden is het onmogelijk mijn ogen op de weg en de mede weggebruikers te houden.
Mijn volledige aandacht is ten alle tijde op de berm gericht ivm gluiperige flits controles (struikrovers).
Tel daarbij op dat de toegestane snelheid op de weg om de 100 meter wijzigd zodat de kans dat je vroeg op laat toch in de fout gaat bijna 100% is.

Dutch_Viscount | 14-10-19 | 10:52 | 1

Die vlieger gaat alleen op als je er telkens uit wil halen wat er in zit. Suggestie: Rij overal 80, vooral als er een bontkraagje achter je zit te fokken, op die manier kom je toch aan je spanning en vertier. Evt. met uitklapbare middelvinger op de hoedenplank.

pomodorus | 14-10-19 | 10:57

Een woord: middenstrooktoeristen!
Iets meer toelichting: iemand die maar met 110 doorkachelt zonder inhalen op de middelste rijbaan van een 120 snelweg houdt niet alleen het verkeer achter zich op, maar verhindert ook het gebruik van de rechterrijstrook. Dus effectief houdt hij twee rijstroken bezet. Daarmee vermindert ter plaatse de doorstroming van het verkeer met 66%. Daar kan de overheid geen asfalt tegen aanleggen. Daarom: strak handhaven op onnodig links (en midden) rijden en je wint zo 30% aan effectiviteit op de snelweg.

ole guapa | 14-10-19 | 10:52 | 3

Als iemand 110 rijdt op de 120 weg heeft die overigens waarschijnlijk op zijn teller gewoon 120 staan en rijdt dus in principe de maximum snelheid. Op de rechterbaan wordt in Nederland meestal 80 gereden en alleen door vrachtwagens, dus qua rust in het verkeer is het dan handig als mensen daar niet met 110/120 tussendoor gaan slalommen. Blijf zelf ook gewoon 120 op de teller rijden en u heeft geen enkel probleem hiermee.

Ik zie overigens veel meer onnodig links-rijders op de meest linkse baan. Bijv. mensen die sneller dan de maximaal toegestane snelheid rechts rijden terwijl op de baan ernaast ook de vmax gereden wordt, mensen die bumperkleven op de linkerbaan, mensen die langer dan 10 seconden niemand inhalen, etc. Statistisch gezien gebeuren met linksrijders ook de meeste en de meest ernstige ongelukken, dus lijkt me zaak om als eerste die gewoon eens véél hogere boetes te geven.

Blasfemie | 14-10-19 | 13:21

@Blasfemie | 14-10-19 | 13:21: de wet is toch simpel en het betoog van ole guapa ook, ga gewoon naar rechts wanneer het kan

rode peper | 14-10-19 | 14:09

@rode peper | 14-10-19 | 14:09: u slalomt dus wel tussen de vrachtwagens?

Blasfemie | 14-10-19 | 18:57

Tegen Darwin kan de overheid geen regelgeving treffen. Gewoon laten gebeuren, opruimen en doorrrrr.

ole guapa | 14-10-19 | 10:53

Als ik zie hoeveel van mijn medeweggebruikers met hun mobiel bezig zijn verbaasd me dat niets.

dz5b604587 | 14-10-19 | 10:45

Steeds meer medelanders op de weg die sociaal cultureel gezien minder vergevingsgezind van aard zijn, de ´bontkragen´ agressie spat er bij het minste of geringste al vanaf, ze staan op scherp. Met name de testosteronbommen halen daarbij de meest bizarre capriolen uit om hun gram te halen, niet zelden daardoor anderen in de fout brengend. Afspiegeling van de maatschappij.

HdJ | 14-10-19 | 10:44 | 2

"Afspiegeling van de maatschappij"...…….., ik neem aan dat u dus ook bereid bent hand in eigen en de rest van neerlands boezem te steken. Al zou ik met dat laatste wel uitkijken. De laatste keer dat ik dat (als bijrijder) deed....., oeps, wat zeg ik nu.....

D-Fens_1963 | 14-10-19 | 10:52

Grappig; ik rij in een snelle sportwagen met dito uiterlijk (BMW). Ik blijf het heerlijk vinden om bontkraagjes in afgeragde VW'tjes naast me te hebben, die dan volgas wegtrekken, waarna ik gewoon niet mee doe. Om ze twee km verderop snoeihard voorbij te trekken. Dubbele win.

ole guapa | 14-10-19 | 10:55

Tijd voor zelf rijdende auto's en vrachtwagens. Laat de computer maar het werk doen.

42 | 14-10-19 | 10:43

Op donderdag en vrijdag kunnen die mokkels t helemaal niet meer laten, dan zitten ze met vriendinnen te appen alsof hun levend dr vanaf hangt. Ik zeg: Als je veilig thuis wil komen neem dan op donderdag en vrijdag t openbaar vervoer

pomodorus | 14-10-19 | 10:41

We moeten ergens aan dood gaan. Dan is het verkeer een even goede keus als een enge ziekte, een instortende brug of een geschifte echtgenote met een bijl.

Schadenfreude | 14-10-19 | 10:38 | 1

een betere zou ik zeggen

pomodorus | 14-10-19 | 10:42

In principe is er redding nabij. Om de 15 meter heb je tegenwoordig een verkeersdrempel. Ze zijn allemaal verschillend, de een sloopt je auto nog meer dan de ander. Het is ook nog eens reteslecht voor het milieuklimaat al dat remmen en optrekken. De 50 km zone 'binnen de bebouwde kom' (dat is overal) moet langzaam plaats gaan maken voor de 30 km zone. Dan ben je met een scootmobiel sneller thuis. Probleem opgelost.

Axelvon | 14-10-19 | 10:38

De toename van deelgenomen smartphones is gigantisch. Je kan wel een corrigerende maatregel nemen als boetes, maar je kan nog meer doen. Misschien naast een slipcursus een cursus met candycrash een bocht nemen ofzo.

Kaan78 | 14-10-19 | 10:38

en dat.. men in Den Haag voorstander is van nog meer verkeersdeelnemers door de bevolkingsgroei te stimuleren...kom jij uit diep Afrika dan is het eerste wat je wil in dit land.. een auto.. om naar je werk te kunnen gaan.. mahahaha grapje..

fikkieblijf! | 14-10-19 | 10:38

Laatst teruggereden van Luik naar Rotterdam. Vanaf Maastricht 12x van snelheid moeten veranderen zonder aanwijsbare reden. Door de constante schommelingen zit je meer op je snelheid te letten dan op het verkeer. Dan beter de Belgische variant: snelweg 120, provinciaal 70 en bebouwde kom 50; erg rustgevend.

DjWolf | 14-10-19 | 10:37

Als je op de A4 tussen burgerveen en Schiphol om je heen kijkt zit zeker een kwart van de automobilisten en de helft van de vrachtwagenschauffeurs met hun mobiel te spelen. meestal op afstand al te zien door het slingeren dat ze doen. Maar er was ook politie. 6 motoragenten, 4 politieauto's en een geblindeerde dure personenauto. Tja, wie het ook was, die moet wel veilig aankomen natuurlijk.

jan-lul-de-behanger | 14-10-19 | 10:37

Op de weg kijk ik altijd uit mijn doppen. Ik let heel erg goed op de berm, om te zien of daar weer zo'n gluiperd staat je snelheid te meten. Van tijd tot tijd trap ik dan weer es stevig op de rem. Vaak blijkt voor niets, maar ik heb geleerd dat het bij een botsing altijd de fout is van het achteropkomende verkeer. Op de weg kijk ik altijd uit mijn doppen.

mozaard | 14-10-19 | 10:36

Politie heeft het te druk met vastgeplakte ex nog wat van de weg afcolaeen en het ontwijken van arrestaties van Martijn met een baby op de buik als schild..en boetes uitschrijven of flitsen en automatisch torenhoge boetes opleggen.. dat is hoe politiek werkt in dit land..boetes en belastingverhogingen om gedrag te veranderen of gedrag aan te leren..ondertussen geeuwend rapporten op laten stellen die passen in het beeld van 'goed bezig zijn' door bureaus die ze zelf in beheer hebben..zo werkt dat in dit land

fikkieblijf! | 14-10-19 | 10:36

Wellicht nog een oorzaak; het verkeer wordt enerzijds steeds drukker en complexer en anderzijds importeren we aan de lopende band verkeersdeelnemers die vorige week nog achterstevoren op een ezel deelnamen aan het verkeer elders.

D-Fens_1963 | 14-10-19 | 10:33 | 3

dat zeg ik

pomodorus | 14-10-19 | 10:35

Zoals altijd wordt causaliteit selectief gevonden, maar ik heb zo’n voorgevoel dat jij ook een deelaspect raakt welke in die selectieve causaliteit nooit gevonden zal worden.

LuNaTeeQ | 14-10-19 | 10:35

In Duitsland heb je stukken autobahn waar je zomaar ineens een bord ziet staan met einde-100, terwijl je dacht dat je 180 mocht, dat mocht ook, maar dit doen ze om je scherp te houden, je schrikt je de tyfus

pomodorus | 14-10-19 | 10:33 | 2

tussen keulen en frankfurt, dan weet je dat vast

pomodorus | 14-10-19 | 10:36

Ik neem gemakshalve aan dat u eea heeft opgemerkt en meegemaakt terwijl u zelf en uw Audi of Bayerische Mest Wagen met hoge snelheid deelnam aan het verkeer aldaar. U weet hoeveel streepjes remweg meer 180+ in beslag neemt enofwel u kent uw eigen beperkingen (en die van eenieder ander) op het moment dat u met dat euforische Max Verstappen gevoel zichzelf van A naar Botsproef begeeft? Het feit dat u het gevoel heeft dat het snelheidsremmende bord "ineens" opduikt en u doet schrikken, doet bij u geen lichtje branden?

D-Fens_1963 | 14-10-19 | 10:45

Het probleem is de rijcultuur. De snelheidsverschillen zijn door de bank genomen te klein en de wegen te goed, waardoor het overzicht minder is, men veel te dicht op elkaar rijdt, gewoon rucksichtslos naar links komt en even whatsappen niet gevaarlijk lijkt.

Lood om oud ijzer | 14-10-19 | 10:31 | 3

Het probleem is inderdaad rijcultuur: Men doet steeds meer aan brake-checken. Zeker als het druk is krijg je zo een harmonica-effect die uiteindelijk kan leiden tot een kettingbotsing.

Alexander des Burgus | 14-10-19 | 10:47

Ik denk dat wij de Belgen onderhand naar de kroon steken voor de titel slechtste chauffeurs van Europa...

Lood om oud ijzer | 14-10-19 | 10:59

@Alexander des Burgus | 14-10-19 | 10:47: Als u afstand houdt is dat geen brake-check maar gewoon iemand die snelheid mindert.

Blasfemie | 14-10-19 | 13:23

Ik zie zoveel mensen toch nog met een telefoon aan hun oor tijdens het rijden. Da's oorzaak nummer 1. En oorzaak nummer 2 is de verhuftering op de weg en nummer 3 een toenemend aantal onkundige rijbewijshouders waar dan ook vandaan...

tantesidonia | 14-10-19 | 10:31

Maar volgens mij zijn wij nog steeds een van de veiligste landen. Er zijn vele andere zaken veel dodelijker dan auto rijden.

Emilioot | 14-10-19 | 10:31

Ooit stond Koos Spee te galmen dat snelheid in 97% van alle ongevallen een factor was. Als natuurkundige zou ik graag eens willen weten hoe twee stilstaande objecten kunnen botsen.

Jarenlang waren 90% van de bekeuringen op kenteken, het meeste onzin snelheidsovertredingen t/m 10 km/h die zelfs je oma maakt, die in Duitsland, België en het VK niet of niet op onze manier beboet wordt. Na de kleine snelheidsovertredingen komt nog een berg parkeerboetes. (hierin zitten niet de boetes die gemeentes zelf opleggen en zelf innen, de naheffingsaanslag parkeerbelasting). De pakkans voor zaken zoals voorrangsfouten tot en met echt gevaarlijk hufter gedrag is compleet minimaal.

Ze zitten in het CJIB op de duurste fauteuils zo veel mogelijk belasting te innen, maar de impact op verkeersveiligheid is door die tunnelvisie minimaal.

Feynman | 14-10-19 | 10:31 | 4

Kun je dan verklaren waar 678 doden vandaan komen, anders dan tegen elkaar te botsen, waarbij de snelheid wel degelijk invloed op de ernst heeft?

Mr.Crowley | 14-10-19 | 10:51

Vergeet ook niet dat de huidige veiligheidseisen van auto`s zoals kooiconstructies e.d. veel strenger zijn.

Mr.Crowley | 14-10-19 | 10:53

De natuurwet die we hieruit kunnen concluderen is dat mensen zich niet kunnen aanpassen aan de omstandigheden.

Mr.Crowley | 14-10-19 | 11:05
▼ 1 antwoord verborgen

En nog een oorzaak : al die debiele matrixborden met nutteloze snelheidsbeperkingen waardoor mensen plots hard gaan remmen

rode peper | 14-10-19 | 10:29 | 2

Nou het gros van de weggebruikers kacheltje gewoon door en ziet wel wanneer de snelheid er uit moet. Dat is een groter probleem

Sprinkhaan | 14-10-19 | 10:32

Richting Schiphol mag je 130 en dan geven de matrixborden soms 70 aan (ivm opstopping naar de A5). Sommige rijden gewoon 130 dn dan vraag ik me wel eens af of dan je rijbewijs kan worden afgenomen? Want 50+km

Risingson | 14-10-19 | 13:30

Die honderdduizend vluchtelingen die er ieder jaar bijkomen hebben ook een rijbewijs, die hebben geleerd om bermbommen te slalommen dus ik denk dat wij ons moeten aanpassen aan een wat meer primaire rijstijl.

pomodorus | 14-10-19 | 10:28 | 1

Zal er ook deels mee te maken hebben.

marrretje | 14-10-19 | 10:31

Ja nou ja even over die ongelukken:
dwingende suggestie = sleep bij niet fatale ongelukken alle onnozelaars met schade blind weg naar dichtsbijzijnde tankstation. Veeg alle schades bij elkaar op en verdeel dit voor een heel jaar volgens een verdeelsleutel over alle betrokken verzekeraars.
Doelstelling: zsm weg vrij en de BV Nederland weer laten rijden ipv urenlange afzettingen om te bepalen wie nou schuld had.

de Voorzittert | 14-10-19 | 10:26

Al die trajectcontrole die er bij zijn gekomen zullen ook niet echt bijdragen aan de veiligheid, iedereen rijdt op die stukken hutje mutje aan elkaar waardoor in- en uitvoegen zeer lastig wordt

rode peper | 14-10-19 | 10:25

nr 3. Doe eerst Ctrl + F " Trouwstoet"

Zwizalletju | 14-10-19 | 10:30

Oh, en dit:
We zijn met veel te veel mensen in dit land en dus ook op de weg!

Gewone_mevrouw | 14-10-19 | 10:25 | 1

Tja, gaat niet beter worden ook, vraag eender welke politicus ook, wanneer zij vinden dat Nederland ECHT vol is..... Krekels. De vraag (durven) stellen maakt je al tot paria, dus stopt het nooit, face it mensen zelfs bij 30 miljoen durft men nog geen NEE te zeggen, bang voor EU, bang voor 'religie van de vrede', bang voor het partij kartel, we're screwed.

Mallepietje1001 | 14-10-19 | 14:01

Het is vele malen drukker op de weg, logisch meer ongelukken

marrretje | 14-10-19 | 10:24

Weinig wauto's te zien.
En die zouden meer moeten handhaven op het te weinige knipperlicht gebruik.
Misschien kan een moderne auto daar corrigerende stroomstootjes voor gaan uitdelen, voor onaangekondigde bochten en rijstrookwisselingen

Hemmenaar7 | 14-10-19 | 10:24

Misschien eens wat minder met die tering telefoon spelen onder t rijden? Zie meer mensen wel bellen/appen etc onder t rijden dan niet. Haal zo'n lul/kut eens in die 80 rijd op de snelweg en tadaa hij/zij heeft 9 van de 10 keer een telefoon in zn klauwen. Ga daar eens op handhaven. Lijkt me dat een aantal onopvallende surveillance wagens zichzelf snel terug verdiend hebben. Vind dat meer met verkeersveiligheid te maken hebben dan flitsen voor 4 km te hard....

Swaffelkaffert | 14-10-19 | 10:23

In Nederland kunnen mensen sinds kort niet meer rijden.

Kaas de Vies | 14-10-19 | 10:23

Drie woorden: snelheid, reactie en remweg. Menigeen overschat de eigen rijvaardigheid en op de Nederlandse wegen is het nu eenmaal druk. Ongelukken zitten in kleine hoekjes, zeker met 130. Ik kijk dan ook niet verbaasd op van dit nieuws.

MickeyGouda | 14-10-19 | 10:22

Nederland is gewoon te vol, en met Nederland bedoel ik de snelweg, want een mooi land heeft een mooie snelweg, hoe Nederlandser hoe sneller weg, en hoe voller Nederland, hoe meer wegenbelasting, dus hoe meer belasting des te Nederland.

pomodorus | 14-10-19 | 10:22

Autorijden stond voor mij altijd voor ultieme vrijheid en ontspanning: muziekje aan, lekker rijden. Die lol is er nu wel van af.
Ik merk dat ik zowaar een beetje angstig word. De reden: medeweggebruikers en rommelige verkeersknooppunten. (Nee, en het is nog niet de leeftijd die me parten kan spelen.)

Medeweggebruikers lijken steeds meer met zichzelf of met hun telefoon bezig; verkeersknooppunten lijken steeds minder goed toegerust op de stroom automobilisten die ze moeten verwerken.
Ik snák naar een ruime highway met weinig verkeer. (Maar nu heb ik sowieso een hoop ruimte nodig.)

Gewone_mevrouw | 14-10-19 | 10:21 | 3

Heeft u veel ruimte nodig? Dan raadt de heer p. de vries u een vliegtochtje met transavia van harte af.
Misschien woont u aan de verkeerde kant van Nederland. Waar ik woon is alle ruimte op de weg. U bent welkom, welkom in mijn (platte)land! (en dan gezongen, hè?)

Rest In Privacy | 14-10-19 | 10:31

Ik snap precies wat je bedoelt en ben het met je eens. We moeten erkennen dat onze snelwegen veredelde rondwegen zijn en de snelheid overal (behalve misschien in het oosten en noorden) drastisch omlaag gooien, naar 80 of 100.

KlunsJohannus | 14-10-19 | 10:37

@KlunsJohannus | 14-10-19 | 10:37: Als u netjes rechts blijft rijden dan mag u daar fijn 80 rijden. Gun mij dan de vrijheid om wat sneller te rijden op de overige rijstroken. Dank u wel.

marcoplarco | 14-10-19 | 10:42

Ze moeten die trekkers op de snelweg ook rap gaan verbieden.......

Fatwabuster | 14-10-19 | 10:21

Iemand al eens bekeurd voor overtreden van "90km/u over 250m bij nat wegdek"?

marcoplarco | 14-10-19 | 10:20 | 4

@Sprinkhaan | 14-10-19 | 10:27: Exact! Waarom staan die borden er dan? Er is geen definitie van "nat". Er zijn geen "gecalibreerde nat-wegdek-detectors". En als het wél nat is, dan is het levensgevaarlijk om op de rem te trappen voor dat stukje van 250m. Het is obsessief micromanagement.

marcoplarco | 14-10-19 | 10:40

@marcoplarco | 14-10-19 | 10:40: Die borden staan er omdat RWS aanleg én onderhoud van een snelweg uitbesteed aan een aannemer. Deze is verplicht regelmatig de stroefheid van het wegdek te controleren.
Als er op een stukje het wegdek niet meer stroef genoeg is kan de aannemer 2 dingen doen: nieuw wegdek of waarschuwen. Het eerste kost een miljoen, het tweede een paar tientjes. Vandaar dus.

ole guapa | 14-10-19 | 10:47
▼ 1 antwoord verborgen

Een ongeluk als gevolg van alcohol is geen ongeluk, dat is poging tot moord. Hoeveel ongelukken zijn veroorzaakt door trouwstoeters en riftuig?

Frau Merkel | 14-10-19 | 10:18

Het media offensief om support voor het verlagen van de maximum snelheid te creeeren is dus in volle gang.
Werkelijk redenen:
1. Smartphone
2. Links rijden (wordt vooral gedaan door mensen die hun rijopleiding niet in NL hebben genoten),
3. bumperkleven.

Emilioot | 14-10-19 | 10:18 | 4

@KlunsJohannus | 14-10-19 | 10:19: Haast is weer gerelateerd aan stress. Ha, laat dat nu ook een kostenpost zijn in de zorg. Laat her Rijk daar eens wat poet tegenaan gooien, anders dan postbus 51-spotjes (hoewel dat een goed begin is).

mozaard | 14-10-19 | 10:43

Emilioot heeft het waarschijnlijk bij het juiste eind, dit 'nieuws' komt wel erg gelegen
waarom de staat niet is gestopt met pliesie laten patrouilleren op de wegen
is niet duidelijk; doorgaans brengt dat veel geld in het laatje
Kort voordat de Rijkspolitie werd opgeheven beklaagden agenten hun werk,
dat ze een veredeld incassobureau waren geworden i.e. slechts boetes uitschrijven
en nauwelijks meer tijd hebben om automobilisten te helpen
Als je zo op de weg om je heen kijkt, is het vreemd dat er (duidelijk) minder boetes worden uitgeschreven: kapotte lichten, geen richting aangeven; dat is toch kassa zou je denken
Het lijkt erop alsof de Roverheid alle verantwoordelijkheid over de verkeersveiligheid heeft opgegeven, de boel de boel heeft gelaten
Pliesie hoeft immers ook niet meer langs te komen na een aanrijding, laten die kudtburgers het maar lekker zelf uitzoeken

Tobi | 14-10-19 | 10:54

2. Links rijden (wordt vooral gedaan door mensen die hun rijopleiding niet in NL hebben genoten),
Links rijden op een ringweg geeft je veel meer rust dan rechts rijden. Geen in of uitvoegers, meer overzicht omdat je zelden achter een vrachtwagen rijdt en geen verkeer dan van links kan komen. Je moet wat harder rijden om je een beetje sociaal op te stellen, maar dat heb ik er graag voor over.

nooitgrappig | 14-10-19 | 12:02
▼ 1 antwoord verborgen

VVD gooit de maximumsnelheid lekker populistisch omhoog naar 130 op ons overbevolkte te krappe snelwegennet met om de 2 kilometer een knooppunt, file of in- uitvoegstrook en verwacht dan dat het aantal ongelukken gelijk blijft? Tijd voor een reality-check. Beter: overal maximaal 100 en alleen op de minder drukke wegen in het oosten en noorden 120.

KlunsJohannus | 14-10-19 | 10:17 | 5

@rode peper | 14-10-19 | 10:28: Precies dit. Kijk op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam. Allemaal krampachtig tussen de 99 en 101 km/u rijden, zodat alle dynamiek en mogelijkheid op anticiperen weggenomen wordt. Rij je netjes rechts, kan je niet inhalen omdat er een heel rijtje links van je zit die niet harder durven vanwege de flitsboetes. Een beetje snelheidsverschil maakt het mogelijk om soepel te anticiperen en van rijstrook te wisselen als het nodig is.

marcoplarco | 14-10-19 | 10:37

@marcoplarco | 14-10-19 | 10:37: Voor dat soort vrijheden is allang geen plaats meer in ons overbevolkte land. Gij zult mee in de stroom rijden, of naar het platteland verhuizen.

KlunsJohannus | 14-10-19 | 10:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Het vrouwenquotum in de praktijk.

Likqua | 14-10-19 | 10:17

Geef de politie maar de schuld. De overheid investeert niet in infrastructuur. Dat hebben ze de afgelopen jaren meerdere malen verkondigd. Het was ook steeds op het journaal. Mensen mogen zich lekker ongehinderd vermenigvuldigen. Hele wijken, compleet met IKEA's en PreNatal Loodsen worden er gebouwd om op korte termijn aan die groei te verdienen. Maar infrastructuur aanpassen? Ze hebben geen idee. Ik zie zogenaamde 'grote infrastructurele projecten' die alweer ontoereikend zijn nog voor ze af zijn. Er is geen enkel overzicht laat staan een visie op lange termijn bij politiek of overheid. Men doet maar wat.

Axelvon | 14-10-19 | 10:17 | 5

@thephysicist | 14-10-19 | 10:31: Het is inderdaad een hoogwaardige emmer om de brand mee te blussen. het zijn er alleen niet genoeg.

Axelvon | 14-10-19 | 10:42

@Axelvon | 14-10-19 | 10:42: de analogie met emmers en brand ontgaat me. Wat wil je, heel Nederland asfalteren opdat jij sneller op je bestemming bent ?

thephysicist | 14-10-19 | 10:54

@thephysicist | 14-10-19 | 10:54: Als je als roverheid zo graag wil dat Nederland naar 22mln inwoners gaat heb je ook maar te zorgen dat die allemaal fatsoenlijk van A naar B kunnen.

The7thGuest | 14-10-19 | 13:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Met de nieuwe E10 brandstof moet je heel snel van a naar b voor je het weet is het verdampt en ga dat dan maar eens uitleggen aan jouw baas .

Jetstream | 14-10-19 | 10:16

Kwestie van voldoende afstand houden, goed opletten en kijken en niet met andere dingen bezig zijn. Wanneer ik 's ochtends in de drukte over de A29 of A15 rij, dan zie ik regelmatig een hele trein auto's op de linkerbaan die met 100km/h bijna bumper aan bumper rijden. Er hoeft er maar één een keertje flink te remmen en er zitten zo 10 voertuigen op elkaar. Laat mij maar lekker op het gemak over de rechterbaan rijden met m'n bus vol spullen, die 5 minuten die het scheelt compenseer ik door op tijd van huis te gaan.

Alfred E. Neuman | 14-10-19 | 10:15 | 3

Duidelijk geval van de schuld van de voorste. Het aantal hufters die zonder te kijken naar links schuiven en daar kilometers lang links blijven plakken is onbeschrijfelijk. Daar komt dan vanzelf een hele rij achter te hangen die wél iets zinnigs te doen hebben die dag.

marcoplarco | 14-10-19 | 10:19

@marcoplarco | 14-10-19 | 10:19: Dat er veel linksplakkers zijn ben ik absoluut met je eens, maar het feit dat veel mensen erachter geen afstand houden kan je de linksplakker niet aanrekenen.

Ik rij voornamelijk met VW Transporters en Crafters, vaak afgeladen met gereedschap en materiaal, als je dan de remweg in acht neemt van een bus die >3000kg weegt dan hou je graag wat extra afstand... ongeacht of je wel of geen linksplakker voor je hebt.

Alfred E. Neuman | 14-10-19 | 10:25

@marcoplarco | 14-10-19 | 10:19: iedereen die erachteraan rijdt zit net zo lang op de linkerbaan en begaat de zelfde overtreding...

Blasfemie | 14-10-19 | 13:26

Uit het NOS artikel: "algemene criminaliteit zoals openstaande boetes of belastingschulden". Het is wel duidelijk waar de prioriteiten liggen. U bent crimineel als de overheid moeite moet doen bij de afpersing van uw zuurverdiende centen.

Frau Merkel | 14-10-19 | 10:15

Maar bovenal, NIET trouwen! Levensgevaarlijk, gisteravond in Maasdijk weer een slachtoffer. Ze heette Lamborghini. Kijk toch uit, mensen! nos.nl/artikel/2306044-trouwstoet-ein...

GregorVanPallandt | 14-10-19 | 10:14 | 2

Excuus, croxifoxio

GregorVanPallandt | 14-10-19 | 10:17

Wel ja, geef Jan-met-de-politiepet maar weer de schuld. Den Haag bedenkt wat (onzinnigs?) en Jan met de politiepet mag letterlijk en figuurlijk de klappen opvangen.

kweethetooknietbeter | 14-10-19 | 10:13

ik rijd niet vaak op de snelweg -kantoor op 5 minuten fietsen, heerlijk-, echter, als ik wel op de snelweg rijd valt het mij op hoeveel verkeer er op die linker zit te duwen en jagen. Het lijkt erop dat geen enkele bestuurder de rust heeft om rustig met het verkeer mee te rijden, we willen allemaal sneller en bovenal, allemaal links rijden!

De meeste ongevallen vinden ook plaats op de linkerbaan omdat er in één keer teringhard geremt wordt en omdat NIEMAND afstand houdt.

Vlotgetrokken | 14-10-19 | 10:12 | 3

Bumperkleven is makkelijk opgelost met wat simpele technologie in elke auto. Helaas is het nodig, dankzij al die proleten die geen enkel gevoel voor risico hebben.

Nederland80 | 14-10-19 | 10:14

Met alle niet-rechtsrijders krijg je dat. Rechts rijden of doorrijden.

Frau Merkel | 14-10-19 | 10:17

afstand houden kan helemaal niet, als je dat doet zit er meteen een volkswgaen golfje voor je op 1 meter afstand

pomodorus | 14-10-19 | 10:17

We maken dr gewoon net zo'n gezellige bende van als in Rusland

pomodorus | 14-10-19 | 10:11

Snel cashen langs de snelweg is voor de overheid belangrijker dan verkeersveiligheid. Liever een (voor de verkeersveiligheid) ineffectieve maatregel die veel geld oplevert dan een effectieve maatregel die geld kost.

Zoiets | 14-10-19 | 10:11

Vooral lekker blijven appen allemaal. Blijf gewoon eens van die telefoon af.

pibasso | 14-10-19 | 10:09 | 1

Je kan natuurlijk gewoon zo'n ding in je carros installeren
www.jammer-store.com/gsm-blockers-jam...
Vraag is natuurlijk, of mensen de block gewoon ervaren
of nog minder naar de weg kijken omdat hun geliefde speeltje het ineens niet doet

Tobi | 14-10-19 | 10:46

Men is vergeten rechts te houden. Te veel personenauto's die zonder een veilige afstand ten opzichte van de voorligger te houden al treintje rijdend op de linkerrijbaan van a naar b willen vliegen.

suscrofa | 14-10-19 | 10:09

Oftewel de snelweg is relatief gezien een veilige plek om overheen te razen.

Leptob | 14-10-19 | 10:08

Wat ik altijd mis in deze cijfers: wat is het % nieuwe burgers uit het Oostblok. Die rijden toch vaker met een slok op.......

V-styn | 14-10-19 | 10:08 | 3

prcies, alle achterlijke nederlandse blondjes met een smartphone en een zootje poolse zuiplappen verklaart 75% van de narigheid, niet te vergeten de verborgen terroristiese aanslagen in de vorm van een reservewiel midden op de weg.

pomodorus | 14-10-19 | 10:14

Verwaarloosbaar. Het gaat primair over roomblanke paupers met NL achtergrond. Hier en daar een jongvolwassen mohammedaan, die doen hun moslimplicht door kafirs aan te rijden.

Nederland80 | 14-10-19 | 10:15

Dat helpt ook niet mee. Te veel PK's, te korte lontjes en te laag IQ.

marcoplarco | 14-10-19 | 10:15

Testosteronbommetjes + Vergrijzing = DIKKE BOEM

Calastir | 14-10-19 | 10:06

Oorzaak: Veel te veel weggebruikers die alleen maar oog hebben voor hun eigen belang en niet begrijpen dat het deelnemen in het verkeer een constante bijdrage van je vergt om het geheel efficient, veilig en optimaal te laten verlopen.

devil13 | 14-10-19 | 10:05

Benieuwd of de nieuwe camera's tegen gebruik van smartphone achter het stuur gaan helpen of dat de automobilist steeds verder onder het dashboard duikt om toch maar te kunnen appen

Kachelboer | 14-10-19 | 10:05

Het autoverkeer op de snelwegen is enorm toegenomen. Toch zijn slechts 81 van de 678 doden bij snelwegongelukken gevallen. De rest dus elders. Veelal Op provinciale wegen. Die zijn pas echt gevaarlijk.

Glasgow Argus | 14-10-19 | 10:04 | 1

Geen feiten aub! De max snelheid moet omlaag en met feiten gelooft niemand het verhaal van de overheid meer.

Frau Merkel | 14-10-19 | 10:21

Ik reis sinds een half jaar elke dag op de A4 van den haag maar Schiphol. In al die tijd heb ik alleen politie gezien als het ongeluk al gebeurt was.

Verder lijkt het wel of er in die schamele 5 jaar mensen steeds "agressiever" zijn gaan rijden. Misschien ben ik wel een sneeuwvlok om dat te merken, maar daar mag u zelf over oordelen

Bootguy | 14-10-19 | 10:04 | 4

Ik heb nog nooit politie gezien voor het ongeluk gebeurde.

Osdorpertje | 14-10-19 | 10:11

Klopt. Agressief. Drukker dan ooit lijkt het wel. Haast.
Kom handen tekort om en te sturen en middelvingers uit te delen en een leuk nummertje te zoeken op da Carplay en mn vrouw te bellen dat ik het liefst weer rechtsomkeert naar huis tuf. Vreeee seeee lijk.

Ashtrey | 14-10-19 | 10:11
▼ 1 antwoord verborgen

Ook een oorzaak van de toename: steeds meer reclameborden langs de weg. Allemaal afleiding. Zeker die megalomane lichtgevende TV schermen.

keestelpro | 14-10-19 | 10:02 | 2

De meeste NL snelwegen zijn echt lelijk. Geen boom of gras meer te zien, alleen maar gebouwen, geluidsschermen, knooppunten en 100.000 verschillende verkeersborden. In Duitsland en Frankrijk hebben ze het wat dat betreft beter geregeld. Daar rij je soms nog met plezier op de snelweg.

KlunsJohannus | 14-10-19 | 10:28

90% te wijten aan bumperkleven zo ongeveer?!

Tony S | 14-10-19 | 10:01 | 2

Echt irritatie nr 1 hier. Net klaar met checken in de spiegels en dr zit alweer zo'n plakmongool voor me.

NiCeY | 14-10-19 | 10:22

Nauwelijks afstand houden met 130 km/uur brengt zekere risico's met zich mee. Ik zie het iedere week wel een keer voor m'n neus gebeuren: bijna-botsingen omdat veel automobilisten er vanuit gaan dat de voorganger heus niet ineens moet remmen. Russische roulette.

KlunsJohannus | 14-10-19 | 10:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken