PVV-Senator Marjolein Faber zuigt Noord-Afrikaanse aanslag in Groningen uit twitterduim
FAIL! PVV Mediapolitie spoort verkeerde aanslagpleger op
Treurig. PVV-senator Marjolein Faber heeft kennelijk zo weinig last van mensen met een Noord-Afrikaans uiterlijk, dat ze aanslagen moet verzinnen om nog een beetje boos te kunnen worden. Faber twitterde eergisteren dat de dader van een steekpartij op de Grote Markt in Groningen "een Noord Afrikaans uiterlijk" en "kennelijk een hekel aan bier" heeft. Dat laatste kunnen we niet checken, maar de eerste bewering komt niet bepaald overeen met wat twee directe getuigen tegen het Dagblad van het Noorden zeggen. Die spreken over "zeker niet getint" en "blank". De politie laat weten dat het om een 67-jarige man gaat. En de bron van Faber dan? Die is ook super betrouwbaar! Dat is namelijk een ander slachtoffer. Nou ja, niet echt een ander slachtoffer, maar een familielid daarvan. En Faber laat haar tweet gewoon staan omdat het de waarheid is ze het zelf absoluut gelooft. "Anders had ik het ook nooit op Twitter gezet, ik moet het wel zeker weten." Nou OM Groningen, kom maar door met die voornaam plus initiaal!
Reaguursels
InloggenZo rollen extreem rechtse en linkse partijen, liegen en bedriegen, en hun stemvee gelooft het toch wel.
Valt me tegen Geenstijl. Beetje PVV bashen terwijl ze niet eens ongelijk had.
Of het allemaal wat uitmaakt. 9 van de 10 keer heeft Marjolein het bij het rechte eind! Laten we het vooral bij de hoofdzaak houden. Zoals we inmiddels weten maakt links Nederland liever de bijzaak tot hoofdzaak want de waarheid is veel te hard voor hun broze hersentjes!
Het terras zat vol. Zijn er dan geen andere getuigen? Lijkt wel of het wordt doodgezwegen door de media. De vrouw die in haar kin is geraakt kan toch wel wat zeggen?
In Groningen had je in de jaren 60 nog geen Marokkaanse gastarbeiders.Mensen uit Groningen weten dat beter, want ze ginoen toen al makkelijk 3 of 4 uren reizen naar Rotterdam. Daar zag je ze hangen voor het station.Rotterdammers en andere Randstedelingen vonden Gron.toen al te ver. Daarom weten ze nu nog niet wat er afspeelt in Groningen op 2 uren afstand .
De Randstedelingen zijn de minderheid in Gron.want er wonen en komen meer Duitsers in die stad.
Als je dagblad van het noorden (dvhn) ziet staan weet je gelijk dat er iets loos is, dat is namelijk een extreem linkse Nederlanders hatende krant.
Klein voorbeeldje, vanmorgen stond erop die site van dvhn te lezen dat ene Dimitri gaat protesteren tegen Zwarte Piet in Emmen.
Daar kwam wat tegengeluid op in de vorm van reacties en die reacties werden iets later weggehaald, maar nog erger, het gehele bericht verdween uit het nieuwsoverzicht, van de voorpagina.
Voer als zoekterm "dimitri" in op de website van dvhn en hoplaaaa, daar is bericht wel weer te lezen.
Dan heb je nog de site Sikkom, zeer linkse
berichtgeving. GL en PvdA groot vertegenwoordigd in de studentenstad
Klopt, dvhn is een flutkrant die aan de leiband loopt en de spreekbuis is van al het linkse geteisem in Groningen. En dat zijn er nogal wat. Ik durf te beweren dat hele generatie Groningers door deze krant ideologisch zijn misvormd. Zeer eenzijdige en gekleurde berichtgeving, beetje vergelijkbaar met de Volkskrant, maar dan met een kneuterig provinciaal sausje er overheen. En vooral geen diepgang, het moet wel gezellig blijven. Onderzoeksjournalistiek doen ze niet eens aan, volgens mij. Jammer, het noorden verdient beter.
@Wiebenick | 28-09-19 | 19:05: RTV Noord kan er ook wat van. Kortgeleden nog een reportage op de kermis waar een aantal naffers tegen een boksbal sloegen en trapten. De reporter vond het allemaal erg grappig
@Madamjanet | 28-09-19 | 19:12: binnen niet al te korte tijd is zijn hoofd de boksbal. Dan is het opeens minder grappig!
Dat denken ze alleen in de Randstad. Het grootste gedeelte van de Randstad is toch ook links,? Zoals Amsterdam,enz.? Ook in Gron.waren er nazi's.
@Madamjanet | 28-09-19 | 19:12:
Nee echt? Tegen een boksbal?!? Je meent het niet,! De schobbejakken!
Toch vreemd dat er niet meer naar buiten komt dan verwarde Groninger van 67.
De huidskleur schijnt blank te zijn, maar Google even Korreweg schutter Groningen.
Zeer blanke huidskleur.
Bij de obermeppers van Praag werd ook gesproken van Nederlanders.
De dader is de 20 jarige Azim. A. Op de foto zien we een lichtgetinte naffer met opgeschoren kapsel. De Groninger heeft geen spijt. Hij was zelfs bereid om naar het ziekenhuis af te reizen om het af te maken, aldus een medeverdachte. Het duurde 22 dagen voordat hij werd gepakt. Het slachtoffer is blijvend verlamd.
Dus wat is uw punt?
@Wiebenick | 28-09-19 | 18:12: wat mijn punt is? De Korreweg schutter lijkt eerder blank dan licht getint, zet er grijs haar op en hij gaat door voor blank. En het was geen naffer maar een Turk!
@Madamjanet | 28-09-19 | 18:16: Nou en? Hij heeft in mijn ogen een uitgesproken Noord-Afrikaans uiterlijk. Turk of Marokkaan maakt in dit geval niets uit. Lichtgetint of nog iets lichter getint ook niet. Het is de schrikbarende gewetenloosheid die typerend is voor "kwajongens" van deze afkomst.
@Wiebenick | 28-09-19 | 18:44 wat mij opvalt dat in de media steeds vaker buitenlanders, of mensen met lichte huidskleur, de sticker opgeplakt krijgen van autochtoon, om daarmee de indruk te wekken dat het hier niet om een zalig verklaarde buitenlander of nieuwe cultuurverrijker gaat.
@Madamjanet | 28-09-19 | 19:06: Ja, valt mij ook op. Een blanke Groninger kan immers heel goed van Turkse of Marokkaanse afkomst zijn, maar dat wordt dan weggemoffeld. Ook in de stijgende criminaliteitscijfers. Zijn het ineens Nederlanders geworden. Of Groningers. En die worden er op aangekeken. Enge witwaspraktijken!
Dan was het gewoon een geadopteerde Marokkaan van 67 jaar door Groni ngers,daarom was hij zo bleek.
Het kon ook een dakloze verwarde Duitser zijn ,die heb je daar veel.
Ik vind het eigenlijk net zo verontrustend dat GS onmiddellijk concludeert dat Marjolein Faber dit bericht uit haar duim zuigt, 'vuile racist dat ze is". Als iedereen nu eens afwacht wat de politie er over zegt?
Verziekt klimaat waarin signalementen worden vermeden (want o jee onderbuik) leidt tot wantrouwen waardoor dit soort toestanden ontstaan. Modus operandi, steken in de nek, is trouwens wel een dingetje waar mensen, niet helemaal onverwacht op triggeren, qua conclusies. Maar zoals je zegt - waarom laat de politie niet weten wat er aan de hand is?
Je bedoelt die politie die de naam van de suikerspiegel Marokkaan wilde verhullen en daarna verklaarde dat alle (!) beveiligingscamera's per toeval uit stonden en dat de slachtoffers toevallig Joden waren. Die politie die niet wist hoe snel ze de messentrekker in Den Haag een verwarde man en vooral geen terrorist moesten bestempelen. Ja, laten we wachten tot die politie uitspraak doet...
Er zijn twee getuigen die zeggen dat de man blank is, waarvan 1 van Turkse komaf. Die was tevens het zwaarst gewond. Beiden zijn vrienden. De bron van Faber is de mevrouw die aan haar kin geraakt is.
Maak ervan wat je wilt.
Er zaten twee studenten op het bewuste terras. De ene is van Turkse afkomst. Ze kenden elkaar nog maar net. De ander gaf een summiere omschrijving van de dader, de verslaggever vroeg niet door. Waarom zou de man dat nou toch gedaan hebben..? Tja, dat wist de lichtgewonde ook niet. Hij was wel geschrokken. Kortom: nieuwswaarde nihil. En verder tasten wij in het duister. Wat kennelijk de bedoeling is.
Maar? Weten we al meer? Als de identiteit onbekend blijft weet ik namelijk meestal genoeg.
Het Openbaar Ministerie kan niets zeggen over de afkomst van de dader, verklaart woordvoerster Melanie Kompier. „Dat mogen we niet vanwege de privacyregelgeving. Dus ik kan dit niet ontkennen en ook niet bevestigen.”
Ik weet voldoende.
@Simon_Ketellapper | 28-09-19 | 17:57: Lees anders best vaak dronken pool ramt verkeersbord etc. Dus soms word afkomst wel vermeld. Daarbij als het een NL r is in Nederland is er toch geen sprake van schending van privacy?
Het was toch een bejaarde getinte Terrorist uit Marokko. Iedereen tevreden.
@Simon_Ketellapper | 28-09-19 | 17:57: Wanneer het een blanke Nederlander betreft staat hij met voor en achternaam in de krant. Zoals bijvoorbeeld de zelfmoordPedo Johannes Visscher vorige week. Met foto en al. Hoe vaak zien we foto's van getinte pedo's in de krant? Met al die kindhuwelijken zijn die er in overvloed.
Nog niemand tevreden? Het was toch wel een bejaarde Marokkaan met Parkinson.
"Nou OM Groningen, kom maar door met die voornaam plus initiaal!"
Inderdaad! Goeie! Is het Bouchaib el A. of een Wesely D. ? Alhoewel Kurwa Š. ook nog zou kunnen natuurlijk.
Sammy K. of Eren Y. Alles kan, zelfs Arnoud van D. Je weet t gewoon niet meer tegenwoordig. Voor hetzelfde geld is het een Laura H.
Foute fantasienieuwtjes zijn uiteraard fout.
Gewetensvraag. Is dit erger of minder erg dan deugpolitici die keer op keer op keer op keer bij de zoveelste allahoe-aanslag roepen 'heeft niets te maken met islam'? Is dit erger of minder erg dan deugmensjes die alles wat in de wereld fout gaat werpen op de 'witte mens' en dan bij voorkeur de 'witte man'?
Als je een paar keer "Opsporing Verzocht" hebt gekeken, dan moet de gevolgtrekking zijn dat de kans dat als iemand bij voorbaat en zonder enige voorkennis iets over 'verward' dan wel 'Noord-Afrikaans' dan wel de combi roept en het dan mis heeft helaas en bepaald onrustigmakend klein is.
Statistisch gezien heeft dit fantasie nieuwtje natuurlijk wel een sterke basis. Bovendien verzwijgt het OM nu de kenmerken van de dader, wat doorgaans enkel gebeurt als het signalement 'het populisme in de kaart zal spelen'. Er is een redelijke kans dat deze PVV dame gewoon de waarheid sprak.
Ze heeft het van een slachtoffer . Twee getuigen spreken het slachtoffer tegen . Het enige wat ze niet gedaan heeft is een degelijk onderzoek , maar GS ook niet , en begaat dezelfde fout door haar nu te verketteren . Had ik niet verwacht van GS . Dit zijn MSM-acties .
Hear, hear.
Eens
Kneuzen partij, kneuzen senators, kneuzen partij'leden', kneuzen stemmers
Dank U voor het compliment . Je suis kneus t-shirt doet bestellen.
Wat vind je van Denk en Bij1? Even sneu?
Tsja, een politicus van de PVV die iets uit de duim zuigt. Iemand verbaasd?
Inderdaad, niets meer dan mislukte VVD'ers
Nou, uit de duim gezogen...
Ik zou eerder zeggen, uit de heup geschoten.
@kotelet | 28-09-19 | 15:13: Als persvoorlichter maak ik u graag attent op een grammaticaal foutje. Iets met derde persoon enkelvoud.
Tsja, een politicus die iets uit de duim zuigt. Iemand verbaasd?
There I fixed that for you.
Proest, duimde eigenlijk niet op de oververtegenwoordigde mo’s Hoopte dat er ook Nederlanders blank, 40+ , grondige hekel aan alles en overal op aan te spreken. Door vrouwen, buitenlanders en linkxmensen. Douw maar verder. Zij zijn de enige die voor rede vatbaar zijn zonder meteen geweld te gebruiken. Check de rest: val je ze aan ga je het bezuren.
Die Pvv er weet nog steeds niet waar Groningen ligt. Is het een provincie of een stad?
Bij het voorval moest ik meteen aan N-Afrikaans uiterlijk denken want hekel aan homo's, alcohol?, gefrustreerd. Je denkt toch meteen al dat het wel zoiets zal zijn. Als ze nou meteen de herkomst erbij zetten dan hoef je dit niet meer te denken. Maar stelselmatig wordt NIET vermeld wat de achtergrond is, wel Groninger, Amsterdammer etc. Het is de schuld van de media-code dat mensen vooroordelen gaan krijgen. En volgens mij zijn die vooroordelen uiteindelijk voor pak hem beet 90% waar, achteraf.
Sommige mensen denken dat altijd. Inderdaad.
Nou ik denk dat het ook vooral komt omdat het vaak wel degelijk moslims of ander niet westers volk is wat zoiets doet. Jammer dat zo’n pvv doos nu een valse claim doet want dan lijkt het alsof het altijd om valse claims gaat
Inderdaad, dat krijg je dan!
Dat was natuurlijk Yusuf al Wahabi bin Loeks. Beter bekend als Ome Loeks
Was hij soms te paard?
@Kuifje-in-de-EU | 28-09-19 | 15:05: geen gewoon paard, maar een WIT paard..... of is dat inmiddels al in regenboogkleuren veranderd?
@Kuifje-in-de-EU | 28-09-19 | 15:05: Ik ben doorzien!
@Kuifje-in-de-EU | 28-09-19 | 15:05: loeks zien peerd is allang dood hoor.
@grapo | 28-09-19 | 15:54: Ja, maar daarna heeft hij er eentje geadopteerd, omdat Loeks en zijn vrouw zelf geen veulens konden krijgen.
BREEK: er is gestoken bij voetbalclub EVC in Edam, slachtoffer met spoed naar ziekenhuis,
www.nhnieuws.nl/nieuws/253775/man-met...
Altijd weer dezelfde..
Zeker zo'n ongewenst importgeval uit Azië? (Speciaal voor heer B. ;-) )
Haha ik schrok, mevrouw Berbaar groeide een paar honderd meter van EVC op namelijk en familie speelt er nog steeds.
Hopelijk is het allemaal goed afgelopen.
@Berbaar | 28-09-19 | 15:20: Ik hoop met u mee.
Altijd die albino's weer.
In Finland schijnt de zon maar weinig.
Ze zijn al bijna 4 generaties hier, er zitten in die laatste 2 ook "verwarde" mannen.... al heb ik op mijn dorp nog NOOIT opa's met messen zien rondlopen, hoe dement ook, eerder boos op de pastoor... omdat die ieder jaar na de "slacht"een dikke "verplichte"ham kreeg van het varken.
Ik kan bevestigen dat we in Groningen echt erg weinig last hebben van mensen met een migratie achtergrond. Er wonen circa 200.000 mensen dus er gebeurt wel eens wat, uiteraard. Maar er is geen problematiek zoals in de Randstad. De dag na de gruwelijke aanslag in het Bataclan stonden er zelfs 100 moslims op de grote markt steun te betuigen aan de slachtoffers. Ook werd er (uiteraard) afstand genomen van dit extremisme. Ik vind het soms ook lastig de problematiek in de randstad te begrijpen. Dit neemt natuurlijk niet weg dat er wel overlast is.
Zou nav uw reactie bijna naar Groningen verhuizen maar de aardbevingen en dat stugge van de inwoners weerhoudt me.
@Jan Leul | 28-09-19 | 14:53: Valt in Stad wel mee.
@Hollende_Kleurling | 28-09-19 | 14:59: in de Stad wacht men al jaren bevend en trillend op De Grote Klapper. Daarom drinken ze daar ook veel om de zenuwen te ontspannen.
@Winter_is_coming | 28-09-19 | 15:03:
Die ken ik niet. Wel moi.nl/product/vensterzakje-groninger...
@Hollende_Kleurling | 28-09-19 | 14:59:
Twee jaar geleden werd aan de Korreweg een student zomaar neergeschoten door een Marokkaan. Hij is blijvend verlamd. In mei van dit jaar werd een jogger doodgestoken op het Jaagpad. Over de dader, die maandenlang spoorloos was, horen we verdacht weinig. Het signalement wijst in de richting van een lichtgetint uiterlijk.
Verder heb ik het gevoel dat er veel onder de pet wordt gehouden. PVV-er van Kesteren wordt door de voltallige linkse bestuurskliek met de nek aangekeken. Hij waagde het de "regenbooggelden" voor LHBTI-ers ter discussie te stellen..
@Wiebenick | 28-09-19 | 15:35:
Wat heeft dat met stugheid en bevingen te maken?
@Jan Leul | 28-09-19 | 14:53:
Stugheid ligt aan jezelf. Je moet er niet de westerling met de grote bek uithangen, dat werkt niet. Doe je normaal, niks aan het handje.
Heul veul roofovervallen ien stad Gruun!
@Hollende_Kleurling | 28-09-19 | 15:39:
Ik werd getriggerd door "valt in stad wel mee" en sloeg toen op hol. Typisch Gronings trouwens, dat laconieke 't zal mien tied wel duurn en kept welles minder had. Kist mie wel verstoan toch ;-)
@Wiebenick | 28-09-19 | 16:01: Luid en duidelijk!
Mensen die overal de woorden "lastig" en "problematiek" doorheen vlechten wantrouw ik. En 100 moslims op de grote markt maakt nog geen zomer. Het spreekt helemaal niet vanzelf dat moslims afstand nemen van geweld tegen ongelovigen. Er is een groot percentage dat geweld zelfs goedkeurt. Google eens het onderzoek van Ruud Koopmans en huiver. Voor nog meer begrip is daar "Het vervallen huis van de islam", zijn nieuwste boek.
Ze weten ook niet waar Groningen ligt. Te ver.
Als het echt, door stamboomonderzoek en DNA-afname niet te bewijzen is dat iemand uit Dat Ene Land komt, heb je natuurlijk altijd nog de misdaad zelf. Is dat soms geen bewijs dan?
Natuurlijk mag het ook een keer een Nederlander zijn. Alleen, het gedrag, nl schijnbaar zonder enige aanleiding met een mes om zich heen gaan steken en volslagen onbekenden doden en/of verwonden, is totaal niet consistent met het gedrag van autochtone Nederlanders. Het enige voorbeeld dat ik ken is die Tristan vd V, maar die maakte gebruik van vuurwapens.
Dus nogmaals, natuurlijk is het nooit uit te sluiten dat een "verwarde" autochtoon eens een keer om zich heen begint te steken, maar iedereen - ook ik - is dan wel heel benieuwd of dat inderdaad zo is in dit geval.
Tja was het een mocro met grijs haar geweest en een Nederlands paspoort kan het dus geen Noord Afrikaan zijn. Was het echter een echte blanken geweest had het OM alle informatie incl. schoenmaat en de kleur van zijn onderbroek al bekend gemaakt. Wachten we maar af, wordt hij vrijgelaten zal het eerste zijn, zit hij nog vast het tweede.
Ondertussen in Uitgeest,
De politie is dringend op zoek naar een verwarde man met mogelijk een mes in de omgeving van de Populierenlaan in Uitgeest. Er wordt verzocht de man niet te benaderen.
Volgens een woordvoerder van de politie gaat het om een man die pas is geopereerd die weer thuis was. Hij is in verwarde toestand en zou een keukenmes mee hebben genomen.
Het gaat om een kalende man van 44 jaar met breed postuur en draagt een donkere jas en spijkerbroek. Er is een Burgernetmelding verstuurd waarin wordt verzocht hem niet te benaderen en 112 te bellen.
www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20...
De politie zegt niet of hij blank, zwart, geel of getint is. Terwijl ze weten wie het is. Zou het zoeken wél makkelijker maken.
@Papa Jones | 28-09-19 | 14:41: Tja hij heeft zwarte schoenen aan dus nu wordt het makkelijker.
@jan huppeldepup | 28-09-19 | 14:43: En twee meter groot dus valt redelijk op
Nou moet ik oppassen voor iedereen net een donkere spijkerbroek, bedankt politie Uitgeest.
@marrretje | 28-09-19 | 14:46:
Nee, voor een verwarde kalende man van in de 40 die met een mes zwaait. Zo moeilijk is het niet.
@Andrew Deen | 28-09-19 | 15:06:
Wordt je na een minuut of 5 ook wel moe van. Snap dat het een smalle lijn is tussen een duidelijk signalement afgeven en een heksenjacht doen ontketenen maar iets meer duidelijkheid mag ook wel.
Een man van 40 die al bijna op 70 lijkt?
Het weglaten van een duidelijk signalement maakt dat men niet helder heeft waar naar moet worden uitgekeken. Iemands huidskleur, haarkleur zijn daarvan de basis. Een signalement is discriptief, niet normatief. Het is geen waardeoordeel maar een observatie. Het weglaten van feiten vergroot de kans op escalatie. Die escalatie is bloed aan de handen van de politie die anders had moeten handelen. Het is onethisch om in risicovolle situaties een signalement te verzwijgen. En het gebeurt anno nu dagelijks
"Het Openbaar Ministerie kan niets zeggen over de afkomst van de dader, verklaart woordvoerster Melanie Kompier. „Dat mogen we niet vanwege de privacyregelgeving. Dus ik kan dit niet ontkennen en ook niet bevestigen.”
Vind ik wel vreemd. Nou weet ik niet hoe die privacyregelgeving in elkaar zit, dus het zou zomaar kunnen zijn dat het zo is als deze Kompier zegt, maar ik zie niet in hoe de privacy van deze - of welke andere - dader van een misdaad geschonden kan worden met alleen een mededeling mbt de afkomst van de dader. Dat is toch niet hetzelfde als iemand met naam en toenaam noemen?
Vooral nu er dus een controverse is ontstaan over wat die PVV mevrouw beweert, kun je toch heel simpel alle verdere speculatie de kop indrukken met een mededeling als: "Nee, de verdachte van deze steekpartij heeft geen enkele "migratie-achtergrond" whatsoever; het is een loepzuivere, 18-karaats Grunninger" of woorden van gelijke strekking.
Daarmee komt zijn privacy toch niet in het geding?
Ik vind van wel. Het zijn privé-gegevens, en niet van belang aangezien hij gelijk opgepakt is.
één van de slachtoffers was een Turk, dat dan weer wel.
@Papa Jones | 28-09-19 | 14:38:
Er wordt wel vermeld dat het om een "man" handelt. Behoort dat dan ook niet tot de "privé-gegevens"?
@Dr_Johnson | 28-09-19 | 14:40: Exact. Waar ligt de grens, als we die hiermee al verschuiven?
@Dr_Johnson | 28-09-19 | 14:40:
Heeft de politie bekendgemaakt dat het om een man gaat?
@Papa Jones | 28-09-19 | 14:43: Oh ja inderdaad, een 67-jarige verwarde man uit Groningen. Dat is voldoende neem ik aan.
@Papa Jones | 28-09-19 | 14:43:
O, je hebt gelijk, dat weet ik inderdaad niet.
@Papa Jones | 28-09-19 | 14:44:
Mag straks ook niet meer natuurlijk, zeggen dat het een man is. Heel rolbevestigend.
@Papa Jones | 28-09-19 | 14:44: de leeftijd van 67 is toch specifieker en meer naar de persoon zelf te herleiden dan de etnische achtergrond. Dus het 'privacy beleid' is inconsistent.
@Winter_is_coming | 28-09-19 | 15:01:
Ja, inderdaad. Maar goed, ze hebben hem. En dit is de info die ze geven. Ik denk dat je dit aan de politie moet overlaten, is niet relevant. Aan de andere kant verwacht ik dan juiste cijfers over misdaden naar etniciteit. Die gegevens veegt de overheid echter onder het tapijt. Dus ik begrijp wel dat mensen dit per geval willen weten.
@Papa Jones | 28-09-19 | 15:08: Ik vrees wel dat er veel papa's bij geweldsdelicten betrokken zijn.
@Kuifje-in-de-EU | 28-09-19 | 16:28:
Daarover zwijgt de overheid in alle talen, en terecht.
Privacywetgeving gaat ervan uit dat je alle zaken die er niet te doen dient te negeren
@menage | 28-09-19 | 17:57:
Negerwát?
@menage | 28-09-19 | 17:57: Een signalement doet er wel toe. Zeker als daarover tegenstrijdige berichten de ronde doen. Leeftijd en geslacht zijn even (Ir)relevant maar worden wel vermeld. Politie kon ook melden: 'verward persoon' maar enkel de onderdelen van het signalement die 'het populisme in de kaart spelen' worden tot privacy gevoelig verklaard. Dat terwijl het dagelijks voor komt dat wordt benoemd dat het om een blanke dader gaat. Dan lijkt die privacyregelgeving weer niet te gelden. Vorige week stond een blanke zelfmoordPedo nog met naam en foto in de krant. Leuk voor de privacy van zijn onschuldige nabestaanden. Het excuus 'privacy' lijkt vooral te worden toegepast om allochtone daders te verhullen.
Dat het een blanke zou zijn, is op zich óók nieuws natuurlijk.
Moslim steekt in op mensen heeft weinig nieuwswaarde meer, we kijken er niet meer van op.
Ik gun Berbaar dit topic. Even ontluchten na die dagelijkse stroom oplichters, flessentrekkers, plegers van vermogensdelicten en malafide huurbazen bij de VVD.
'ontluchten' = ontdoen van overdruk;
OPluchten dan?
@HogeNood | 28-09-19 | 14:41: Nee, 'ontluchten'. Het valt niet mee om bij de webcare van de VVD te werken. Dat is alsof je advocaat van de zware jongens uit Duckstad bent.
Noordafrikaans uiterlijk. Kan ook een blanke man zijn met zwart geschilderde lokken en opgeschoren nekharen. Staat nergens iets over lichtgetint.
Ha, mooi, want het komt namelijk nooit voor dat Noord-Afrikaniërs problemen veroorzaken, dus is het goed dat dit gewoon weer een boze witte man betreft. We kunnen nu allemaal weer rustig slapen, er is niets aan de hand.
Nou ja dat komt ook wel eens voor, dus laten we het nu vooral daarover hebben! Deze man is toch al gepakt....
We hebben 't maar druk vandaag met PVV-ers en ex-PVV-ers.
Dat clubje, samen met het FvD, is the gift that keeps on giving qua stupide uitingen.
Humor om te lachen.
@Berbaar | 28-09-19 | 14:33: Ja goed dat er ook nog eens wat shit is bij andere partijen dan de vvd.
@Berbaar | 28-09-19 | 14:33: Inderdaad, humor.
Wat er zich bij de VVD afspeelt, tja, dat is dan weer om te janken.
@Zwizalletju | 28-09-19 | 14:36: hear hear alleen berber heeft z’n vingers alweer in z’n oortjes.
@Dirty-Harry44 | 28-09-19 | 16:12: Was een inkoppertje.
het is toch niet zo moeilijk allemaal. De politie weet wie de dader is. Zij kunnen dan eenvoudig de kou uit de lucht halen.
De kou, als die er al is, uit de lucht halen is helegaar niet de taak van de politie.
Het boeit geen mens en ook slachtoffers niet, behalve dan PVV types, welke kleur de dader heeft.
Een mes van links, rechts, getint of roomblank, het doet allemaal even pijn.
@Berbaar | 28-09-19 | 14:22:
Is het niet heel menselijk om te willen weten uit welke hoek het grootste gevaar kan komen zodat je je er een beetje tegen kunt beschermen dan wel op anticiperen? Tenslotte stap je ook niet een boksring in met je armen langs je zij.
@Berbaar | 28-09-19 | 14:22:
Ok dan neem ik dit dus ook als teken aan dat je over dit incident nooit meer begint als het een blanke genaamd frederik was?
@MickeyGouda | 28-09-19 | 14:32:
Vergeet de vraag. "Hysterisch", "mensje", yadda yadda. Ik laat mijzelf wel uit.
@MickeyGouda | 28-09-19 | 14:32:
U wenst slechts Uw gekleurde (pun intended) mening bevestigd te zien.
Helaas pindakaas deze keer lol
@Berbaar | 28-09-19 | 14:22: vroeger werden toch echt vaker voornaam en initiaal achternaam gemeld. Nu vaak pas heel laat, helemaal niet of meteen maar 2 initialen. Er is maar 1 echte reden -en door jou een hoop namaakredenen- voor terugloop van dat gebruik te bedenken.
@Berbaar | 28-09-19 | 14:36:
Nee, gegeven de bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg acht ik de kans namelijk groot dat het hier gaat om zo'n ongelukkige eenling waarvan ik er met de dag meer zie in het straatbeeld. Ik neem je pindakaas en verhoog de inzet met Speculoos.
@Berbaar | 28-09-19 | 14:22:
"Een mes van links, rechts, getint of roomblank, het doet allemaal even pijn."
.
Waar, maar daar gaat het niet om. Het punt is dat getinte auwtjes door mensen die hier illegaal zijn, met een vals verhaal hierheen zijn gekomen, door Bahomet ingeblazen zijn of op onbegeleid TBS-verlof zijn te voorkomen waren geweest. Gevalletje eigen mes eerst, dus.
@Graaisnaaiert | 28-09-19 | 14:51:
Sorry maar van die tegel kan ik geen chocola maken.
Probeer het nog eens en beter.
@Berbaar | 28-09-19 | 15:04:
Geimporteerde prik was te voorkomen geweest. Zo beter?
@MickeyGouda | 28-09-19 | 14:36: moet het niet yalla yalla zijn ipv yadda yadda.
@Berbaar | 28-09-19 | 15:04: ligt aan je eigen garnalen in.
@Dirty-Harry44 | 28-09-19 | 16:13: in = iq.
@Berbaar | 28-09-19 | 14:22: Statistiek doet er wel degelijk toe. Islamitische immigranten zorgen voor significante hoeveelheden problemen in tal van sectoren, een enorme kostenlast voor de samenleving. Die statistieken die door onze politici worden verdoezeld en vermeden. Derhalve wenst de bevolking transparantie per casus, om zelf een oordeel te kunnen vellen over de gevolgen van het multiculturele experiment waaraan wij allen onderhavig zijn. In deze casus is nog steeds onbekend of de PVV dame gelijk of ongelijk heeft.
Nadeel van dat nieuws alsmaar direct moet zijn is dat op aanname iets zomaar wordt beweerd. Waarom gewoon even niet geduld tot er formeel meer duidelijk is?
Formeel zal er nooit bekend worden gemaakt als het om een noord-afrikaan gaat. Alleen als het om een blanke autochtoon gaat zal je dat te horen kijgen.
@2voor12 | 28-09-19 | 14:14:
O.v.v. NAW-gegevens. ;-)
@2voor12 | 28-09-19 | 14:14: Klopt. Van de mocromaffia weten we ook niet dat het Noordafrikanen zijn. Ik moet van de autoriteiten steeds weer horen dat het gewoon blanke Zweden zijn..
@2voor12 | 28-09-19 | 14:14:
In opsporing verzocht wel, zij het met bedekte termen.
26e? Blijkbaar word neergestoken worden al normaal gevonden. Als je maar lang genoeg doorgaat dan word het vanzelf normaal.
Mmm, een gezellig terras gerund door drie gezusters!
en valt daar bij tijd en wijle nog een beetje mee te neukon?
of is het alleen maar zuipen en verder een beetje flirten!?
dan had dit natuurlijk gewoon een jaloerse geile dronken klant kunnen wezen..
Typisch PVV gedrag, als het mogelijk iemand met een ander kleurtje is dan springen ze er graag bovenop en anders hoor je ze niet.
Verachtelijk volk.
Mij lijkt de kleur van de idioot die steekt van weinig belang, of je nu door een zwarte of blanke wordt neergestoken het doet allebei even pijn.
Tuurlijk... *Zucht!
Helaas levert een simpele kansberekening het resultaat op dat het risico om door een gekleurde medemensch gestoken te worden vele malen groter is dan door een blanke.
Het waarschuwen daarvoor is niet onlogisch. Mijn collega kan daar na 6 messteken van getuigen.
VVD’ers? Kudtvolk. Wegkijkers en asociale eikels die de liberale vrijheid als voorwendsel tot “eigen portemonnee eerst” gebruiken. Vooral Den Haag is een vvd shithole.
Overigens wacht ik altijd keurig af tot de feiten bekend zijn. Dat scheelt vooroordelen en excuses.
Nou, steken door een neg0r doet pijner, hoor. En door een naffer het pijnst.
Als je snel dood gaat doet het even pijn.
Eigen taal eerst.
Dit zei je net ook al, maar als je heel simpel naar het geheel kijkt, heeft iemand veel te vroeg geroepen dat het een getintiër was, meer niet. Dit neemt niet weg dat het aandeel getintiërs in de misdaad extreem hoog is, en dit wegpoetsen uit media en censureren van Opsporing Verzocht zal niets wegnemen van dit feit. U bent natuurlijk gemakshalve ook de moord op die advocaat vergeten - zoals iedereen, en de vele 'vergismoorden'. Gebeurt gewoon, hoeveel u ook probeert te doen dat het niet bestaat.
Verder wilt u graag uw tolerante kant laten zien door constant te roeptoeteren over dat kleur niet uit zou moeten maken, om in dezelfde zin mensen die PVV stemmen over één kam te scheren. Als het één niet deugt, dan deugt het andere ook niet, meneer.
@JvanDeventer | 28-09-19 | 14:22: Mesgebruik is idd efficiënter bij zelfslachtvolk.
@Datsun_Cherry | 28-09-19 | 14:32: Typisch voor doel-heiligt-middelen-volk.
Als ze nu eens en masse gaan steken om een soort van blanke burgerschrik te bewerkstelligen. Niet te vroeg roepen Berbaar.
Vind je? De fysieke pijn is hetzelfde maar de mentale pijn (mocht je het overleven) is veel erger. Iemand die je als gast in het land hebt verwelkomd steekt je vervolgens in je donder! Je bent welkom in mijn land... tralala!
@Datsun_Cherry | 28-09-19 | 14:32: Datsun +1
PVV - ers .... Verachtelijk volk
Vervang PVV ers door een volk, een etniciteit, een gender, enzovoorts,
en u gaat subiet in het boven- en ondergronds verzet.
Misschien schrijft ze over twee mannen. De ene man is de prikker. En de tweede man is de verwarde man die Mocro-achtig is. Maar dat Mocro's verward zijn is geen nieuws. Want Mocro zijn vrijwel altijd verward bezig met een verwarrend geloof met warrige verhalen en voorschriften. Dan blijft over dat er nep nieuws over het nep nieuws van een verwarde senator is. Enz, enz. storm in glas water.
De boel gaan lopen framen is wel het állerlaatste wat je in het huidige klimaat (hihaho) moet doen. En dan nog niet. Dan ben je af.
Grunning'n Stad was 25 jaar geleden al berucht vanwege de blanke messentrekkers.
Vertel, ik woonde toen in de stad en herken de "blanke" messentrekker niet. Wel de getinte messentrekker overigens......
@nope | 28-09-19 | 14:54: Een kennis van mij is daar toen neergestoken door supporters van FC Groningen, heeft het ternauwernood overleefd. Had met wat vrienden een vrijgezellenavond. De dader is nooit gepakt.
Mw Faber is gewoon een blanke haatheks. Daar is nog nooit een zinnig woord uitgekomen.
Uit u wel?
Iedereen maakt fouten.
Aannames zijn meestal speculatief, maar laten we wel wezen, sommige aannames komen ergens vandaan.
Messen, verward, steken uit ‘t niets, de statistieken.
Ik snap het wel.
Als mevr. FaberT fout zit moet zij met d’r billen bloot en excuus maken.
Als zij het wél bij het rechte eind heeft, zullen de retweeters hun excuus aan haar moeten maken, wat ze natuurlijk niet doen.
Kreten als aangifte, ontslag, domme doos etc etc, blijven overeind. Zo rechtvaardig zijn zij dan ook weer niet.
De waarheid zal ergens in het midden liggen.
Afwachten maar en de rechter zal een oordeel vellen.
De waarheid ligt niet in het midden, het is of wel of geen getinte dader. Los van dat feit in deze casus is de statistiek natuurlijk veelzeggend.
Ik las het in het AD. Een hoop woorden in de krant om dit te ontkrachten. Maar ze zegt dat ze een betrouwbare bron heeft. Ze liegt dus "in commissie". Daarnaast: dat iemand niet bruin is wil niet zeggen dat hij niet Noord-Afrikaans is. Ik ken er zoveel met een bleek uiterlijk. Ik geloof haar pas echt niet als de politie doorgeeft dat de dader Kees de Bruin heet. Nogmaals: een hoop woorden voor zo'n tweetje. Vast omdat het de PVV betreft. Vast om duidelijk te maken dat ze xenofoob is. Besteedden ze maar zoveel woorden aan het dagelijkse getreiter door Naffers.
Wat is het eigenlijk erg dat je er besluit (sarc) aan toe te voegen.
Foei. Zware op niets gebaseerde beschuldigingen uit je duim zuigen mag alleen wanneer je journalist bent van een kartel dat Deugt vanwege globalistische/linkse/klimaat-neutrale overtuiging.
Ik zeg aftreden. Vragen om het aftreden van dus wel Deugende duimzuigers is tien bruggen te ver voor ons parlement.
@JinekLive
... Je zit te kijken en je weet ... ze gaat er nog één keer voor.
... Klimaatkindjes, Boris Johnson, Twamp ...
Wat een ellende.
Mevrouw Deugt en gelukkig is het nog niet verplicht dat voorspelbare geblaat te volgen.
zoveel politieberichten waarop dit als template toepasbaar is en dan net de verkeerde kiezen. ook een gave.
Er zijn nog geen feiten bekendgemaakt. Dus we weten het nog niet
Blank , grijs haar en in de zestig. Hmmm, waar was Arnoud van Doorn woensdagavond ?
Als iedereen licht getint is wordt het eenzaam voor de echte blanken.
Beetje dom. Maar ach, iedereen loopt weleens in een hoax. Mvr Faber zou er goed aan doen om haar feiten nog een keer te checken en zo nodig even excuses te maken.
Ja, dat moet ook genoeg zijn. Excuses zijn in de media en de politiek niet eens meer een vereiste bij ergere duimzuigzels over (bijvoorbeeld) Trump.
Was het niet gewoon een nep-mes? Onklaar gemaakt?
Jammer dat zijn moeder waarschijnlijk niet burgemeester van een grote linkse stad is, dat had wat nuance kunnen aanbrengen in het politie-verslag.
U hoopt natuurlijk dat die clown en acrobaat onder de slachtoffers zijn!
Als je er nooit meer iets over hoort, heeft ze gelijk gehad. Anders gaan ze haar nagelen.
Komt gelijk dadelijk in de linkse shows en morgen in buitenhof
Indien niet volledig accuraat, dan is dit toch het logische gevolg van het beleid van verzwijgen van signalementen en namen door politie en justitie, in dat geval valt het Marjolein ook niet echt te verwijten.
klopt
We wachten op het filmpje.
De camera's stonden waarschijnlijk nog in pre-set modus.
Straalt slecht af op.....
Niet doen.
We zullen zien wie gelijk heeft, spannend
Zo is dat. Het is nog steeds niet uit te sluiten dat mevrouw Faber gewoon gelijk heeft. Het zou mij niks verbazen dat die slachtoffers gewoon zo bang zijn voor reacties uit de linkse hoek, dat ze voor xenofobie racisten worden uitgemaakt, dat ze maar liever zwijgen over de mogelijke achtergrond van de dader. Want zover zijn weinmiddels al afgegleden in Nederland. Of misschien zijn de slachtoffers zelf wel lid van de linkse kerk.
Hmmm, een kwestie van "kogel treft eigen voet". Zeer jammer! Zeer pijnlijk!
bier is dan ook ontzettend vies
Uilenzeik noemde Freddie Heineken het, terwijl hij zipte aan zijn wijntje.
@VanBukkem | 28-09-19 | 14:09:
En als er iets is wat je met zeik kan vergelijken is het wijn,vooral bubeltjeswijn.
Xenofoben sofort uit de partij zetten Greet!
Dan is er geen PVV lid meer.
@Berbaar | 28-09-19 | 14:06: Je doet net of het erg is als je niet zo dol bent op criminelen van noord afrikaanse afkomst.
@Berbaar | 28-09-19 | 14:06: Daar hebben ze bij de vvd geen last van ben ik bang. Daar blijft het gespuis gewoon lekker zitten.
@Pfeffernuss | 28-09-19 | 15:26:
Van xenofoben moeten wij niets hebben bij de VVD.
Faber, van de fabeltjeskrant
De Fabertjeskrant dan toch.
REAGEER OOK