Vijf jihadisten krijgen Nederlanderschap terug
Wij zijn benieuwd voor welk elftal ze nu gaan kiezen
Opvallende Algemeen Fonds-kaart voor 'spookjihadi's' Az Edinne Benaissa, Benyamine Fadlaoui, Driss Daouayry, Mounir El Kharbachi en Ridvan Öz. Een beslissing van de overheid in hun voordeel leidt ertoe dat deze vijf jihadisten hun Nederlandse paspoort terugkrijgen. Staatssecretaris Harbers had dat van de heren afgepakt, maar zoals iedereen weet is paspoorten van IS-strijders afpakken hartstikke verschrikkelijk dus het is maar goed dat dit schrijnende onrecht ongedaan is gemaakt. Az Edinne, Benyamine, Driss (die waarschijnlijk dood is, maar ook dode jihadisten zijn kennelijk Nederlanders die er helemaal bij horen in onze samenleving), Mounir en Ridvan hebben trouwens ook nog een Marokkaans paspoort. Daar kom je helemaal nooit meer vanaf.
UPDATE: Ridvan is overigens geen Marokkaan, maar een Turk.
UPDATE: Een dag na de ophef stuurt Broekers-Knol een stiekem briefje aan de Kamer.
Reaguursels
InloggenEn als ik nu minder jihadisten wil?
Tsja, de rechterlijke macht en cocaine snuiven, onlangs werd toch een medewerker van het OM opgepakt met een lading verdovende middelen in de auto? Dan krijg je dit soort uitspraken van de Raad van State ...
Die jihadi op de foto ken ik. Dat is Catweazle, tovenaar van beroep. Hij kwam hier per ongeluk uit de 14e eeuw, door een quantum-foutje van het universum.
Om de een of andere reden liggen de Chinezen mij meer en meer.
www.telegraaf.nl/video/1892591641/hui...
Dus volgens de Raad van State was intrekken onjuist omdat groeperingen toen nog niet verboden waren verklaard.
Maar dat hoeft toch helemaal niet?
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nede...
Men gaat m.i. aan dit punt voorbij:
"U bent 16 jaar of ouder en vrijwillig in dienst gegaan in de krijgsdienst van een ander land. Dat land vecht op dat moment tegen Nederland of tegen 1 van de Nederlandse bondgenoten."
Omdat IS niet als land werd erkend geldt dit niet?
Terwijl Nederland al sinds 2014 betrokken was daar?
Ook het daaropvolgende punt is m.i. geldig:
"U bent 16 jaar of ouder en u heeft zich aangesloten bij een organisatie die een bedreiging vormt voor de nationale veiligheid. De overheid heeft deze organisaties aangewezen."
Als IS met zijn jarenlang herhaalde bedreigingen aan ons adres geen bedreiging vormt voor de nationale veiligheid, dan vraag ik me af wat voor organisatie in jezusnaam dan bedoeld kan worden.
Het is mij een volslagen raadsel waarom de regering niet veel robuustere maatregelen neemt om ervoor te zorgen dat deze lui nooit meer Nederland binnenkomen. Het zijn onze verklaarde vijanden, die ons intens haten, die de donkerste, wreedste, intolerantste variant van een toch al donker, wreed, intolerant kutgeloof vertegenwoordigen. Die lui horen hier niet, zijn in geen duizend jaar Nederlander, en moet je dus ook collectief hun Nederlanderschap afnemen.
Waarom is het toch zo moeilijk om die simpele waarheid te zien, publiekelijk te erkennen, duidelijk uit te spreken dat je alles in het werk gaat stellen om die ratten buiten de deur te houden, en middels wetten en maatregelen laat zien dat "we mean business".
@Dr_Johnson | 24-09-19 | 15:34: Omdat het kabinet (Harbers) dat ferdrag van Marrakesh getekend hebben. Er mag de islamieten geen strootje in de weg gelegd worden.
Je kan dat verdrag natuurlijk ongeldig verklaren en verscheuren en eens echt ballen tonen, maar dat wil de regering helemaal niet.
@Beperdebep | 24-09-19 | 15:48:
Nee, dat Marrakesh Pact heeft hier op zich niets mee te maken. Dat handelt over migratie van vnl derdewereldlanders.
IS ratten zijn geen (economische) vluchtelingen, asielzoekers, gelukszoekers, etc. Zij zijn hier in Nederland geboren en opgegroeid, hebben vanaf hun geboorte alle mogelijke kansen gekregen iets van hun leven te maken, maar zijn geradicaliseerd, godsdienstwaanzinnig geworden, hebben zich totaal van de Nederlandse samenleving afgekeerd en gedistantieerd, en - dat moet ik die luitjes dan wel nageven - de consequenties getrokken en zijn uit Nederland vertrokken.
Het enige wat moet gebeuren is die ratten zich aan hun eigen besluit te laten houden .
@Dr_Johnson | 24-09-19 | 15:34:
U gaat er vanuit dat NL wil optreden tegen de uitwassen van Islam. Dat is pertinent niet het geval, want dan jagen ze 2/3e van hun ideologische vriendjes hier te lande tegen zich in het harnas. Iets met angst...
Jihadisten krijgen hier zomaar een paspoort
Ondanks de vele verkrachtingen en moord
Dat heeft de Raad van State zo beslist
En de mensen daar zijn allemaal jurist
Nu rijst de vraag, zijn ze ook nog gestoord?
Nog meer wereldvreemde ideeën en acties
Kun je verwachten bij ‘t Openbaar Ministerie
Ook hun gedachtenkronkels zijn een mysterie
Alhoewel ze zeer geliefd zijn bij linkse fracties
Wilders en de Blokkeerfriezen zijn bestraft
Moslimextremisten worden gepamperd
En onze hoop op inspraak is getemperd
De Trias Politica in Nederland is afgeschaft
Prachtig, ik lees uw gedichten altijd met plezier.
Vraag me af of deze meneren ook hun DNA moesten afstaan. Hun misdaden zijn weliswaar niet zo erg als bij de Blokkeerfriezen, maar toch...
Dat is wel fijn, want nu ze weer een Nederlands paspoort hebben, krijgen ze meteen weer een Nederlandse bijstandsuitkering, Nederlandse bijzondere bijstand, Nederlandse zorgtoeslag, Nederlandse huurtoeslag, Nederlandse kinderbijslag, Nederlandse kindertoeslag etc. etc. etc. etc. etc.
Kortom, de subsidiëring van de islamisering wordt gewaarborgd door Broekers-Knol van de VVD.
En met de veiligstelling van hun gratis natje en droogje, met dank aan de hardwerkende, belastingbetalende, autochtone "kaas", kunnen ze weer in alle rust en comfort hun haat jegens de decadente, ongelovige westerlingen cultiveren, en aanslagen beramen om ons ongelovige honden te straffen voor onze normen en waarden, die flagrant in tegenspraak zijn met wat de profeet (vzmh) heeft voorgeschreven.
In de jaren '90 had je al het verzameld schorem in Bosnië, maar daar werd geen ruchtbaarheid aan gegeven.
We hadden toen mooi voor kunnen sorteren en situaties als deze hadden vermeden kunnen worden.
Tsja, doe ze maar een paar Kosovo's cadeau......
Het waren "onze" vriendjes he. Geen enkele kritische noot gekraakt destijds over de agenda van Izetbekovic. Snapte toen al niet dat we onze levens moesten geven voor moslims ( die ook toen al alleen maar in het nieuws kwamen als ze weer eens iets hadden opgeblazen of een aanslag hadden gepleegd ), maar ja...
Ik zeg altijd maar zo, een samenleving is niet gemaakt om op te experimenteren, maar de boven ons gestelden denken daar toch anders over. We hadden het te goed, we waanden ons te veilig, Nederland was 'te" af, dus moest er kennelijk iets verzonnen worden om onze bestuurders toch weer een mogelijkheid tot carriere maken en het implementeren van verdienmodellen in handen te geven.
Wat een ellende is er toch met Paars 1 meegekomen.
Lekker inclusief van mevrouw Broekers-Knol. Even een flinke grouphug en, oh, nee, Benyamine ( = trouwens gewoon een Benjamin die interesant wil doen ), wat doe jij nou, Benjamin, nee, wat heb jij daar om je middel,nee Benjamin, nee, niet aan dat touwtje trekken, Benj....
Oftewel, knotsknettergek. Zo ongeveer het enige wat slappe zak Harbers nog wel goed heeft gedaan wordt nu door zo'n naieve oppasoma meteen weer ongedaan gemaakt. Vertel eens, Ank, waren er echt geen andere opties meer om dat tuig definitief te denaturaliseren, of die beslissing aan te vechten? Vreemde krijgsdienst? Voor nader onderzoek een enkeltje Gitmo? Iets regelen met Assad?
Op zich correct dat Nederlandse kiezers hun opzettelijk gecreëerde rotzooi niet elders dumpen, maar wel jammer dat de extremistische meerderheid ervoor gezorgd heeft dat dit moordzuchtige moslimtuig verder geen strobreed meer in de weg gelegd zal worden.
Laten we hopen dat degenen die deze kuil gegraven hebben er zelf allemaal inpleuren.
De uitkering zal al die tijd ook wel gewoon door gegaan zijn.
Dat niet, maar zal (na uitspraak rechter) met terugwerkende kracht zijn. Gaat dan toch om een bedrag zo rond de 100.000 euro. Lekker hoorrr...
Safehouse voor terroristen. Hoort toch bij elke narco-staat.
Nederland is een safehouse voor alle soorten islamieten, zoals daar o.a. zijn: jihadisten, mocro-maffiosi, plofkrakers, straattuig, audi-bendeleden, etc. etc. etc.
Law and Order, daarom stemmen veel mensen VVD. Na 8 jaar VVD leven we in een narcostaat en terroristen krijgen hun paspoort terug, Volkert krijgt een fotoshoot bij z'n vrijlating maar Geert Wilder zit gelukkig bijna vast. Wat een land.
Ik kan hier niet mee omgaan. Ik ben er klaar mee. Ik weet het niet meer, snap het niet meer. Dag land, het was leuk je gekend te hebben.
mijn Bengaalse buurman ligt al een jaar voor de deur van IND op zijn paspoort te wachten.
Het wordt nog veel erger RvS vind dat asielzoekers uitzetten naar het EU land waar ze asiel hebben aangevraagd al discutabel.
www.raadvanstate.nl/actueel/nieuws/@1...
"De vraag is of de Terugkeerrichtlijn op deze situatie van toepassing is, omdat het doel van de detentie vertrek naar een andere lidstaat is en de Terugkeerrichtlijn gaat over terugkeer naar landen buiten de EU. De Afdeling bestuursrechtspraak vindt het zeer onwenselijk als de uitkomst is dat de Terugkeerrichtlijn in de weg staat aan elke vorm van gedwongen vertrek van een vreemdeling naar een andere lidstaat van de EU"
Sinds D66 (Tom de Graaff) de scepter zwaait bij de Raad van State gebeuren er rare dingen. Wat wil die globalistische partij nu eigenlijk ?
@sprietatoom | 24-09-19 | 11:09: Tja, aan Thom de Graaf D66 hebben we "veel te danken", n.l. helemaal niks.
Laten we het verouderde instituut de Raad van State, die niemand gekozen heeft in dit land, bij referendum maar afschaffen.
Referendum, o ja, dat kan niet meer, dat heeft D66 afgeschaft.
We moeten kijken naar de overeenkomsten niet naar de verschillen.
Mogen ze nu hun collectie afgesneden hoofden ook meenemem?
Kleine correctie. Marokkaanse Nationaliteit opgeven kan dus wel.
hoeiboei.blogspot.com/2014/03/geachte-...
Nou, in de Volkskrant vandaag staan hele artikelen die beweren dat dat nou juist niet kan.
@Dr_Johnson | 24-09-19 | 11:08:
Tussen beweren en feiten zit een groot verschil. M.i. is de reden dat er weinig ruchtbaarheid aan wordt geven is dat het opgeven van de Marokkaanse Nationaliteit gelijk staat aan het verlaten van de islam.
Koning is immers "amir al mou'minine"; leider van alle gelovigen.
Het probleem is; dat het een farce is. Als je op die manier je Nationaliteit opgeeft, kun je hem ook á la minute weer terugkrijgen. Maw; het is slechts papier en zonder gevolgen verder.
Waar een wil is is een weg. De wil is er bij de boven ons gestelden gewoonweg niet om aan dat gezeik voor eens en altijd een einde te breien. Wij hebben financial leverage over die struikrover in Rabat, dus het is heel eenvoudig, wij dicteren en hij accepteert. En zo niet blokkeren we alle geldstromen richting Marokko voor, zeg, in eerste instantie een maand of 3 en beginnen we actief met chronische draaideurcrimineeltjes en salafisten inclusief imams te interneren in heropvoedingskampen. Moet je eens zien hoe snel die kasthomo daar onze voetjes kust.
@houtvlot | 24-09-19 | 11:50:
Leider, aanvoerder, vaker in militaire zin gebruikt dan in bestuurlijke zin. Hetgeen ook alweer veelzeggend is.
Is er bij deze barbaren ook DNA afgenomen of gebeurt dit alleen maar als je een kinderfeestje wilt beschermen tegen een bus vol racisten?
"..... leidt ertoe dat deze vijf jihadisten hun Nederlandse paspoort terugkrijgen."
Eindelijk gerechtigheid voor deze nobele IS "strijders". Nu snel terughalen naar Nederland, zodat ze rechtszaken kunnen aanspannen tegen de Nederlandse staat om smartengeld te eisen wegens deze rechterlijke dwaling waarvan zij meer dan een jaar het slachtoffer waren.
(Ik lees in de Volkskrant - op de voorpagina - dat de Marokkaanse gemeenschap eist dat Nederland er bij de Marokkaanse regering op gaat aandringen dat zij hun - automatische - Marokkaanse nationaliteit kunnen opgeven. Dat zou de "lange arm" van Rabat tegengaan, de integratie bevorderen, en de discriminatie verminderen. Of zoiets. Ik geloof er geen ene fuck van. Als de Marokkaanse overheid al probeert om "grip" of invloed of hoe je het noemen wilt, te hebben op hun landgenoten hier, dan zullen ze zich echt niet laten stoppen door het feit dat Marokkanen nog maar één nationaliteit hebben, de Nederlandse; het zal ook zeker niet leiden tot een afname van het zg "Marokkanenprobleem"; het zal er alleen voor zorgen dat een "blessing in disguise", nl de mogelijkheid om het Nederlanderschap in te trekken bij wangedrag, zoals bij deze nobele IS "strijders", ons uit handen wordt geslagen, en we echt voor altijd en eeuwig aan die naffers vastzitten, de goede (vind ik niet erg), maar ook en vooral de slechte.
Maar goed, Nederland is te laf om het Nederlanderschap in te trekken bij dat tuig. Dat blijkt hier wel weer.)
Het is een NV resolutie dat je iemand niet mag weren niet uit het land waarin hij/zij is geboren (ongeacht nationaliteit). In het verlengde hiervan is het niet toegestaan om de nationaliteit in te trekken van iemand, die op het grondgebied van die nationaliteit is geboren (ongeacht hoeveel andere nationaliteiten je bezit).
Volgens mij is het alleen verboden om iemand "stateloos" te maken. Dus heeft iemand maar één nationaliteit, dan mag je die niet intrekken. Heeft iemand er twee, dan mag het op zich wel, want dan houdt die persoon zijn andere nationaliteit over.
Het eisen van de Nederlandse overheid dat je de Nederlandse nationaliteit opzegt als je een nieuwe nationaliteit aanneemt is ook niet rechtsgeldig.
(Binnen de EU wordt het zelfs aangemoedigd om als EU-burger zoveel mogelijk EU-nationaliteiten te sparen.)
@Dr_Johnson: wat heeft intrekken voor zin, als je de rechten niet kunt ontnemen? Zelfs het passief kiesrecht kun je niet ontzeggen (enkel beperkt opschorten).
Mag je hem wel in het buitenland - waar hij kennelijk zo op gesteld was - afschieten???
@BraadWorstLul | 24-09-19 | 10:55:
Nou, ik ben geen jurist, maar het lijkt mij dat wanneer je het Nederlanderschap intrekt van iemand, zo iemand al zijn Nederlandse rechten - beroep op de verzorgingsstaat, stemrecht, toegang tot voorzieningen, etc - verliest.
En voor die IS ratten zou het moeten betekenen, dat ze niet meer naar Nederland - of de EU - kunnen reizen, althans, niet legaal. Als ze al hier naartoe zouden willen komen, dan zal het illegaal, met dobberbootjes en mensensmokkelaars, etc moeten.
Hopelijk kan Geert voor minder zorgen, zoals hij heeft beloofd.
En de uitkering liep zeker door?
En ze vervolgens 239 uur taakstraf geven.
Er zijn vele tientallen miljoenen mensen op deze bol die heel graag naar NL willen komen en bereid zijn keihard te werken en zich aan te passen. Maar nee onze mentaal overleden overheid wil alles uit te kast trekken en miljoenen spenderen om het laagste van het laagste sadistisch tuig wat de mensheid te bieden heeft naar NL te halen. Er moet zich een heel ziek clubje in de hoogste regionen bevinden die dit alles doordrukt. Ze hebben ook een naam... koningshuis en links!!
Spijker op zijn kop!
Harde werkers moeten we ook niet hebben. De netto betaler moet wel in de minderheid blijven, zodat de staatsinfuushangers het blijven winnen. Stel je voor dat de nette opleveraars het ineens voor het zeggen zouden krijgen, dan zouden bv. zomaar ineens ook wachtgeldregelingen veranderd kunnen worden. Of de helft van de ambtenaren ontslagen wegens overbodig.
Nee, dat moeten we niet willen.
@DuperSildo : staatsinfuus heet toeslagen en die krijg je via de belastingdienst. (wist u dat er meer geld aan toeslagen uitgekeerd wordt, dan dat de inkomstenbelasting Box1 van particulieren opbrengt?)
En dat alles is mogelijk gemaakt door de meerderheid van de kiezers en het koningshuis,linkse en andere nep partijen maken daar allemaal gretig gebruik van.
Alles is reeds voorgekookt.
Eerst wordt de discussie een paar maal aangestoken door allerlei zg ad hoc beslissingen, en na de derde of vierde keer wanneer de interesse in de waan van de dag tanende is, worden de vliegtuigen klaargezet om al dat tinnef eerste klasse "naar huis te halen".
Ondertussen beseft men niet dat de Nederlandse wetten niet gemaakt zijn voor de invasie van de horde der barbaren met hun bijbehorende wezensvreemde Ideologie die ze religie noemt......
De Romeinen gingen ten onder aan de invasie van de wilden, en aan de decadentie van de elite !
Dat Nederlanderschap is dus ook een lege huls.
De Nederlander hij pikt alles,als het maar lachend verpakt door Rutte wordt gebracht.
Gisteren Klaas Knot .
'' Het beste is als we de bittere pil van de pensioenkorting in een keer nemen.''
Vraag :''Hoeveel korting moeten we aan denken?"
''Pensioenkorting tot 10 %''
Vraag ''Is dit dan de laatste keer ?''
Daar draaide Knot omheen.
O hij is geen Marokkaan maar een Turk! Dat verandert de zaak totaal. Niet.
Hebben wij er al niet genoeg ?
Diegenen die dit verzonnen hebben bij die zogenaamde Raad van State, moeten ze het Nederlands paspoort afpakken, met zijn allen in een rubberboot pleuren, en naar Syrië laten roeien.
Nee. Die lullo's in Den Haag die IS in 2013 en 2014 nog niet als verboden organisaties hadden aangemerkt. DIE moeten ze het NL paspoort afpakken. De RvS past alleen maar correct de regels toe. Die kunnen er ook niets aan doen dat onze politici en ambtenaren volstrekt incompetent zijn.
Potverdrie, Oprah is terug! En ze heeft paspoorten voor iedereen! media1.giphy.com/media/WNs0uptipSG40/...
Nederlandse paspoorten gewoon uitdelen of per vliegtuig uitstrooien boven Syrië en Irak. Pasfoto erbij van een vent met baard en nog wat stempels en het gehalte hersenchirurgen zal weer bevredigend stijgen in ons landje. Het landje waarin wij overlopen van puur geluk...
Die Raad van State is lekker bezig haar eigen draagvlak ontzettend af te breken
Leg me eens uit, wanneer kun je kiezen voor deze club die blijkbaar de baas is in het land ?
Dit ligt niet aan de raad van state. Die doen gewoon wat hun opdracht is. Dit ligt aan incompetent bestuur. Had men dit bestuurlijk goed en volgens de door ditzelfde bestuur zélf opgestelde wet uitgevoerd, had de RvS het niet terug kunnen fluiten.
De RvS is de boodschapper. Het probleem zit - zoals altijd - in Den Haag.
Maar blijf gerust nog steeds dezelfde partijen stemmen mensen, elke verkiezing weer.
@DuperSildo | 24-09-19 | 10:16:
Blijkbaar is de wet van 2017 niet met terugwerkende kracht ingevoerd, dus too little too late. We worden geregeerd door lui die niets met de Nederlanders hebben. Was dat referendum destijds niet wel met terugwerkende kracht afgeschaft ? Dus het kan wel... als ze het maar willen.
Nog een paar jaar en Rutte zegt (vanuit zijn Unilever Penthouse in New York) :'Sorry maar Ze waren met Meer" en glimlacht hij ons nog een keer de Moeder.
In het kader van de wiedergutmachung heeft de nep regering besloten dat de vijf slachters van IS hun nep paspoort mogen houden.
Mochten ze in de toekomst verdacht worden van kwajongens streken in Syrië zal de nep regering met een passende vervolging komen die hoort bij een beschaafde samenleving.
Afzender.
De beschaafde samenleving.
Die arme haatbaardjes hebben hun Nederlandse paspoort echt nodig hoor. Dat maakt het veel gemakkelijker om een bijstandsuitkering te krijgen.
Dus als ik het goed begrijp, wordt iemand die verstoorders van een kinderfeest ophoud beloont met een taakstraf van 240 uur . Iemand die in den vreemde koppen gaat snellen en vecht tegen een "vijand" van de nederlandse staat en dus eigenlijk landverraad pleegt krijgt hiervoor zijn nederlanderschap terug. Ik zou eigenlijk wel een glas kunnen gebruiken om dat door te spoelen.
En levenslang uitkering, huis, Miele, gratis sporten en weet ik wat nog meer.
Dit is alweer iets dat totaal niet uit te leggen is aan het volk.
Maar 80% van het volk interesse het toch geen fuck en stemt gewoon weer wat ze al 30 jaar doen want dat is zo lekker makkelijk.
Verstoorders+Pedofielkozp, van een kinderfeest.
@De_Helderse_Kaaskop | 24-09-19 | 10:07: omdat die 80% de Staatscourant niet leest en dat weet deze regering ook. Met een grote mond in de MSM aankondigen dat ‘ze’ gaan doorpakken terwijl ze al weten dat ze dat niet gaan doen. In het normale leven heet dat keihard liegen, voor hen is dat business as usual..
@De_Helderse_Kaaskop | 24-09-19 | 10:07:
Ja en geen AOW-gat ondanks dat je heel lang hoofden hebt kunnen afhakken.
Deze rechtsstaat lijdt aan een D66 vergiftiging!
Zeer dodelijk dus.
Mooi toch kunnen ze lekker ongelovige meiden gaan verkrachten die vervolgens zelfmoord plegen. Linkse hartjes gaan er sneller van kloppen.
Als je bang bent om het zicht op ze kwijt te raken moet je ze óf keihard straffen (wat mij betreft de vergeetput) óf de grenzen dichtgooien. Dit is van alles niks.
Dit is het belonen van landverraad, schenden van mensenrechten en terrorisme.
A society that does not protect his children has no future
Deze eeuw gaat we het nog meemaken dat de IAF doelen in Europa bombardeert.
Volgende stap is het terughalen van de weduwen en hun kinderen. Iedereen die er wat van zegt is een foute PVVer, dus kom er maar in 1Vandaag met een huiliehuiliereportage om de geesten rijp te maken.
De gedachte van de beslissers is: We mogen niet toegeven aan islamophobie. Waarmee een volkomen idiote term bijna rechtsgeldig is geworden.
Kunnen we afspreken dat als één van die vijf ook maar over een aanslag nadenkt de gene die dit mogelijk hebben gemaakt ook aangeklaagd worden voor terrorisme.
Deugambtenaren hoeven zich nooit te verantwoorden voor hun misdaden tegen de mensheid.
Begin dan maar alvast met je aanklacht .Je weet immers hoe die mannen denken of zouden ze 180 graden omgeturnd zijn ?
@Koning BongoBongo | 24-09-19 | 10:00:
Ja, ze zijn 180 graden gedraaid. Ze steken de kufar nu van achteren neer.
Als de gekken die dit laten gebeuren, dit maar niet onder dwang doen, je weet maar nooit tegenwoordig wie wie chanteerd/bedreigd in die kringen, je zal maar een handgranaat vastgeplakt op je toiletbril vinden.
Daar zou de onderste steen over boven moeten komen en wie hier toestemming voor geeft, iemand een idee?
Zucht. Ik ben zo moe van dit gedoe.
Wie dusdanig onze maatschappij en maatschappijordening haat dat men verdwijnt naar een plek op aarde waar men precies het tegengestelde kan ervaren, heeft voor eeuwig zijn plaats bij ons verbeurd.
Dáár dient de wet op toegesneden te zijn, op de erkenning dat zij niets maar dan ook niets gemeenschappelijk met ons hebben en derhalve de conclusie meer dan gerechtvaardigd is: Geen Nederlander, toen niet nu niet, nooit niet.
Geeft wat juridische haarkloverijen, maar dat is het méér dan waard.
Ben geen jurist, wel Nederlander. Evocatus
Ze moeten wel hun wapens inleveren bij de Burgemeesteres van Amsterdam, dat dan weer wel en een flink Foei gesprek, tenzij ze alleen inbraken bij leegstaande woonboten aldaar, dan is het oké en privé.
een NIEUW paspoort wel te verstaan. De oude hebben ze niet meer, die zijn deels verkocht aan criminele netwerken. Een ander deel is gebruikt voor vervalsing door IS om andere jihadisten Europa in te krijgen.
Dat vervalsen en verkopen van de Europese paspoorten van binnenkomende Jihadisten was één van de takken waarmee men de boel financierde.
Het probleem zit 'm in de Rijkswet op het Nederlanderschap uit 1984, die bevat de toevoeging dat verlies van Nederlanderschap door vreemde krijgsdienst pas mogelijk word indien er tevens handelingen tegen de Nederlandse staat plaatsvinden.
Dat was nodig omdat redelijk wat Nederlanders in buitenlandse legers werken als adviseurs. In die tijd bestond ook nog de dienstplicht, Nederlanders met twee nationaliteiten konden zo ook in hun eigen land dienstplicht vervullen (zoals de Turken in Nederland).
Ik dacht echt dat het niet gekker kon in dit land. Zo onderhand heb ik het gevoel dat ik in een stuk van Kafka terecht ben gekomen.
We zijn allen bedwelmd door de narcolucht boven en in Nederland.
Bukken, buigen en breken
G*dT, staks worden ze nog dubbel agent voor de geheime diensten;-) Of kijk ik te veel naar James Bond?
*CcMed*
Mocht dit tot aanslagen leiden dan zouden de rechters die dit moois voor elkaar hebben gekregen, strafrechtelijk vervolgd moeten worden. Daarna opsluiting tussen hen die zij veroordeeld hebben. Dan is het snel afgelopen met dit soort vonnissen.
Nederland is een terroristische organisatie.
Wat staat er eigenlijk tegenwoordig op landverraad?
Mag hopen dat deze teringlijers direct bij aankomst gearresteerd worden en nooooooit meer vrij komen. Als deelname aan een gewapende strijd in den vreemde, tegen ons eigen bondgenootschap ook nog, niet meer genoeg is voor minstens 30 jaar keihard brommen weet ik niet meer wat ik nog aan rechters en wetten heb. Nog afgezien van mijn persoonlijke voorkeur voor heel andere straffen voor dit soort ratten... Zeg maar de middenoostenmethode. BAM. Klaar. Doe daar dan ook maar een video van op internetz, leuke oranje overall aan, etc....
Voor Nederlanders met één paspoort is het een groot probleem, dienst nemen in vreemde krijgsdienst, maar IS schijnt goed aangeschreven te zijn bij onze elitebestuurders, trouwens waarom niet gewoon terug naar Syrië, er geldt geen reisverbod meer aldaar, dus.........
Het paspoort van die dooie is handig voor een andere Is drommel
Ze doen net of die gasten een weekje zijn gaan pain allen.
Paintballen
Ik lees net in de televaag dat een groep Marokkanen vrijwillig het paspoort in wil leveren. Blijkt dat ze het Marokkaanse paspoort willen inleveren... bummer.
Ik ga ook binnenkort mijn Marokkaanse paspoort inleveren.
@Kuifje-in-de-EU | 24-09-19 | 09:35: Eindelijk officieel Turk, gefeli.
Zeker de criminele tak .
@Kuifje-in-de-EU | 24-09-19 | 09:35: Statenloos door het leven?
@Langshetrandje | 24-09-19 | 10:21: Ik heb nog een Belgisch en een Albanees paspoort.
En nu graag vervolgen voor oorlogsmisdaden.
Weer 5 imbecielen erbij die door de AIVD geschaduwd moeten worden . . . uit het oog worden verloren . . . en een tram/trein/bus/markt/theater/etc. overhoop knallen. Noteer vast de namen van de verantwoordelijken voor de toekomstige parlementaire enquête.
Die gelijk hun Miele en maandfooi/nooduitkering inruilen voor een vrachtautootje, want kan je beter achter de hand hebben.
En krijgen ze ook nog een schadevergoeding voor de tijd waarin het leek alsof ze geen Nederlands paspoort meer hadden? Vast wel.
Om een beetje op te fleuren. In Amerika verschijnen stickers en postertjes met de tekst: 'Islam is right about women'.
En nu is iedereen in de war. Of boos. Bang zelfs. Heel leuk.
www.redstate.com/brandon_morse/2019/0...
Haha, daar zit je dan als Islamknuffelaar, moet je het ineens gaan hebben over een statement waar je handig omheen gedraaid hebt. Moet je zomaar een standpunt innemen
Dat is problematisch voor veel mensen omdat men enkel zwart-wit kan denken. Moslims zijn lief, dus islam is goed. Maar islam heeft nogal onderdrukkende neigingen naar vrouwen, terwijl vrouwen ook goed zijn -> overbelaste hersenen.
Zouden mensen wat genuanceerder kunnen denken, dan was dit geen probleem. Ok, islam en vrouwenrechten is nog een dingetje waar aan gewerkt moet worden, maar voor de rest is isalm prima verenigbaar met onze westerse normen en waarden, of zoiets...
Dat is nou geniaal denkvoer voor de schaapjes. Lul je daar maar eens onderuit.. Heel het land vol plakken met die meuk.
@lekgoot | 24-09-19 | 09:53: U bent nog niet wakker. Het gaat niet om vrouwenrechten. Het gaat erom dat een vrouw maar de helft waard is t.o.v. een man. Dat haar hersenen niet ontwikkeld zijn, zodat ze een aantal handelingen niet kan verrichten. En dat haar hormonen haar te emotioneel maken om beslissingen te kunnen maken. En dat dit pakketje samen verklaart waarom een vrouw altijd een eigenaar nodig heeft. Zoiets!
@lekgoot | 24-09-19 | 09:53: En wie werkt er aan die vrouwenrechten?
@Poesmobiel | 24-09-19 | 10:08:
Er zit dus toch een kern van waarheid in die uitspraak.
Ongelofelijk gênant hoe men zich met politiek correct deugen compleet onsterfelijk belachelijk aan het maken is. Jurisprudentie wordt ook nog een leuk dingetje: de toon èn het precedent is gezet. Er zullen straks nog meer kamers verlicht zijn en blijven in Zoetâhmeâh.
Het zijn tenslotte onze jongens die in den vreemde de strijd tegen het kwaad zijn aangegaan. De kisten met de stoffelijke resten van de gesneuvelden zullen, zo is te verwachten, met een vliegtuig van de Luchtmacht worden gerepatrieerd en met militaire eer worden begraven, uiteraard rechtstreeks uitgezonden door de NOS.
Met applaudiserende Nederlanders langs de weg; buitenkans voor extreem-deugers.
Aawwrggh. Evocatus
meer, meer, meer terroristen naar Nederland...
We gaan echt helemaal naar de kloten maar wel volgens de regels en dat is een hele geruststelling. Vroeger had je nog een vijandig leger nodig om kapot te gaan, tegenwoordig kunnen we dat helemaal zelf. Zelfvernietiging binnen de lijntjes, trots op!
Jup.
eigen lijntjes eerst!
@Langshetrandje | 24-09-19 | 09:24: LOL.
Gewoon een slechte wet gemaakt die is afgeserveerd. Als er gewoon terugwerkende kracht in was verwerkt, was er niets aan de hand geweest.
Ze hebben toch wel hun aow-premies doorbetaald hè, anders hebben die strijders geen onbezorgde oudedag.
Wordt aangevuld vanuit de bijstand.
Is er nou echt helemaal geen enkele verantwoordelijke die eindelijk eens met de vuist op tafel slaat onder het uitschreeuwen van "nu is het genoeg". Dit is gewoon een klucht. Eerst vreselijk moeilijk doen om daadwerkelijk de paspoorten in te trekken en nu weer doodleuk teruggeven. Ze hebben allen een dubbel paspoort, dus statenloos worden ze niet. Ze hebben met veel bombarie hun NL paspoort in de openbaarheid verbrandt, laat ze dan aub het NL paspoort kwijt zijn. Ik pleit voor de franse manier, gewoon 'plop' en weer een jihadistje minder.
Stelletje opportune eikels, in voorspoed de grootste bek hebben en nu maar smeken om hun paspoort terug.
Deze mensen hebben naar alle waarschijnlijkheid tientallen vrouwen/meisjes verkracht. Mensen doodgeschoten, gemarteld of onthoofd. Gelukkig staan we hier als maatschappij boven en geven we de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn een tweede kans. Want zo doen we dat in een beschaafd land als Nederland.
Er wordt alles aan gedaan om ons dood te krijgen. We zullen en moeten eraan. Eerst word je financieel de nek omgedraaid en daarna komen de jihadi's het fysiek afmaken.
Mentaliteit van overheid in dezen :
Eerst hartstikke stoer en populistisch doen, en dan via de achterdeur de zaak stilletjes terug draaien.
Dit bericht komt immers van een oplettende lezer van de STAATSCOURANT !
Ik heb ergens gelezen dat de beslissing om jihadi-bruiden terug te halen al lang is gemaakt, de deals al gesloten met koerden en Irak, maar dat er op een politiek opportuun moment wordt gewacht. Uit een reactie op een tweet van Jason Walters, ik weet niet meer welke.
Ik vertrek
Naar Syrie?
Daaaag
Eerst doen we er alles aan om een man met baard en zijn hulpjes tegen te werken, nu gaan we juist weer mannen met baarden welkom heten.... ik ben het kwijt
Wat zijn we toch een sukkels.
O, degene die dit doorvoeren beroepen zich op de zuiverheid van het juridische proces, het feit dat rechten en plichten voor iedereen gelijk zijn, zonder aanziens des persoons. Daar is natuurlijk heel veel voor te zeggen
Paradoxaal genoeg zullen dit soort beslissingen de etnische en religieuze scheuringen in Europa nu juist dat principe slopen. Immers, het is niet wij, maar zij die die scheuring willen. Dat juridische principe is een bescherming tegen overheden, niet tegen kwaadwillende groepen. Langzaam maar zeker zal het rijke maar zwakke Europa scheuren. En dan zijn er geen juridisch zuivere opties meer. Laten we hopen dat er dan uberhaupt nog oplossingen zijn.
Libanon als brandend voorbeeld.
@Theo-Pim-Riv | 24-09-19 | 09:03: Precies.
@Theo-Pim-Riv | 24-09-19 | 09:03: en Joegoslavië..
@kunnenzedanniks | 24-09-19 | 09:21: Libanon is zo'n goed voorbeeld omdat die burgeroorlog is veroorzaakt door vluchtelingen.
Krijgt die dooie misschien nog een staatsbegrafenis zou wel passen bij onze regering
En hun gezinnen en bijvrouwen en bijkinderen mogen allemaal mee, huizen en Mieles zat en gratis gezondsheidszorg, gratis tandartszorg, gratis vrouwen te bepotelen en aanranden en bespugen. Ik stop want soms wordt je niet lekker van je eigen reaguursels en wil je het zelf wegjorissen, maar het is gewoon de waarheid.
Hoe komt dat nou, ziek worden van "onze" eliteleiders die dit allemaal beslissen, zonder dat wij hen gekozen hebben.
Regelmatig joris ikzelf een gebakken tegel, ik begrijp u.
Onvoorstelbaar dit.
Nee hoor puur beleid al sinds 1972, maar mensen vergeten snel. Ook dit zal vergeten worden, immers de MSN vertelt hier niets over..
Nederland, een groot openlucht gesticht. Waar de waanzin regeert. RIP.
Voor 2030 zijn alle Nederlanders weggejorist.
Wie zitten er eigenlijk in die RvS? Zo’n volledig onafhankelijk vehikel zal natuurlijk niet besmet zijn door figuren uit politieke kringen. Kuch
Dit is alleen maar goed. Kunnen we ze mooi in de gaten houden in Nederland. We hebben alle middelen en een geoliede overheid die dit gaat regelen voor ons... oh wacht..
Was het ongeschoren schorem nog lid van genoemde organisaties op het moment dat ze wel verboden werden?
Bedoelt u de Raad van State of IS?
Om het vernieuwde paspoort aan te
vragen kan je gewoon in je kalifaat blijven
Kan allemaal digitaal en voor de foto hebben we alleen even je hoofd nodig
Geloof het of niet, maar verbaasd ben ik hier niet over, wel KWAAD!!!!
Nog meer paspoortnieuws:
De lange arm van Marokko slaat én streelt
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
De rechtsstaat heeft gewonnen. Het maakt niet uit of de bevolking dit begrijpt. Gevaarlijke ontwikkeling.
De Raad van State misbruikt het Rechtsysteem als een condoom om Nederland hard van achteren te nemen.
@De Briemusketier | 24-09-19 | 08:56: zoiets.
Wat is hier zo gevaarlijk aan dan? Dat de Nederlanders in opstand komen of zo? Hahahaha!
Tis weer net als vroeger met gastarbeiders binnenhalen. Alleen gaat het ditmaal om slagers.....
Ongelooflijk. Dit zijn mensen die zich wellicht schuldig hebben gemaakt aan de meest extreme vormen van geweld (onthoofding). En die krijgen gewoon weer hun paspoort op een presenteerblaadje terug ? Het definitieve faillissement van onze rechtsstaat en een keihard bewijs dat ook justitie volledig is geannexeerd door de linkse kerk. Arm Nederland, wat word je toch willens en wetens kapotgemaakt. Vele eeuwen heeft het gekost om ons prachtige en unieke landje langzaam op te bouwen, en nu wordt het in slechts een paar decennia doelbewust ondermijnd en afgebroken.
Een "stuk" is geen "memo", we hebben geen "Marokkanen probleem" maar een "mocro maffia" probleem, en dit, dit zijn geen "oorlogsmisdadigers" maar "slachtoffers".
Geef het beestje gewoon een andere naam en alles is weer oké. En als één van deze "slachtoffers" binnenkort "verward" raakt of ineens een "lage suikerspiegel" heeft, met een vrachtwagen los gaat op wat burgers in een winkelstraat dan is het een "Nederlander" met PTSS die medelijden moet krijgen.
Hoe hard je ook best doet als jihadist en hoeveel kelen je ook door snijdt of homo's van het dak af gooit. Je komt als jihadist nooit meer van dat tyfus Nederlandse paspoort af...
Dit vaasje is godverdomme niet meer te lijmen. Wat een total fuck-up weer van onze gekozenen in Den Haag.
Dat vaasje is een vermomde clusterbom.
@abeltasman | 24-09-19 | 08:56: Dat zal helaas blijken inderdaad
De Raad van State,Voorzitter ZM de Koning geeft 5 met naam en toenaam bekende Marokkaanse terroristen/Islamisten hun Nederlandse paspoort " terug".
Stikstofnorm,IS Marokkanen toelaten,waar is deze Koning mee bezig? Keert zich tegen het eigen Nederlandse volk ? Oh ja,de vice-voorzitter van de Raad van State is de linkse Thom de Graaf,van DDR666,dat verklaart veel maar toch mag het niet zo zijn dat onze (ongekozen) vorst dit besluit ondertekend heeft... deze besluiten druisen in tegen de belangen en veiligheid van Nederland.
Thom de Graaf, van Drugs 66, Anne Frank expert en terroristenknuffelaar. Voor al uw bestuurlijke feestjes op kosten van een ander.
En hij wil uw nieren.
Met het huidige medicijntekort zijn 5 apothekers altijd welkom. Toch?
Slagers.... het zijn slagers gezien hun ervaring dan he....
Nou, in ieder geval gaat niemand in de rij voor je bij de apotheek nog zeuren over de terhandstellingskosten.
Nou nou, wat een verschrikkelijke reacties hier in de panelen.
Persoonlijk ben ik blij dat we deze kwajongens binnenkort weer in de armen mogen sluiten.
Ga er maar aan staan: vertrekken naar het onbekende, om daar missionariswerk te verrichten in een omgeving die niet bepaald op jou zit te wachten. Na jaren van ontberingen, oorlog, honger en kou besluit de harteloze Nederlandse regering jouw paspoort af te pakken.
Blij dat men tot inkeer is gekomen. Goed dat de luie Nederlander op zijn pensioen gekort gaat worden, dan blijft er misschien wat meer over om onze jongens in den vreemde wat meer in de watten te leggen bij terugkomst.
Vergeten wij ook niet, dat niet de Amerikanen & Co Ons bevrijdt hebben, maar eigenlijk de marokane in WOII, dat wordt ook maar steeds verzwegen, hun heldendaden en hun liefde voor Ons.
vervolgens op basis van berekende arbeidsverleden en max dagloon tot aan 2 jaar ww met sollicitatieplicht , anders de bijstand. Vastgoed en oorlogsbuit door plunderen bij voorkeur niet opgeven anders wordt er gekort en moet dit eerst worden opgegeten. Reintegratiecoaches kunnen helpen bij het herintreden op de Nederlandse arbeidsmarkt
Nou, als (alsjeblieft) een van deze gasten even een bommetje laat afgaan op't Binnenhof, zijn we klaar, kan Rutte aftreden en optyfen naar Brussel. Wat een beslissing zeg.
Zal je net zien, dan is die ettuR net de designateddinges en zit ie in Brussel ergens in een kast.
@Theo-Pim-Riv | 24-09-19 | 08:55: of in een klein kamertje zijn handjes in onschuld te wassen. Dat die vent dit gewoon maar toelaat.
Dit land is ziek, ernstig ziek ... ik wil nu wel eens de namen en rugnummers van die landverraders in de Raad van State voor toekomstige referentie, je-weet-wel volkstribunaal en zo ...
Ik hoop als er een van die figuren iets wil opblazen, dan maar het torentje.
Helpt dit ? www.raadvanstate.nl/overrvs/organisat... en dit www.raadvanstate.nl/overrvs/organisat...
Koning wa en zijn vrouw waren toch ook lid van die club en zijn oudste dochter en prinses beatrix ?
"Eerder tikte de Raad van State de staatssecretaris op de vingers in de zaak van twee zogenoemde uitreizigers. Die hadden zich al in 2013 en 2014 aangesloten bij strijdgroepen in Syrië en Irak en waren hun pas kwijtgeraakt. Op dat moment stonden die groepen nog niet op de lijst van verboden organisaties, oordeelde de Raad van State. Daarom moest de strafmaatregel worden teruggedraaid.
Volgens Harbers' opvolger Broekers-Knol zijn deze vijf zaken vergelijkbaar met die waarin de Raad van State de intrekking ongedaan heeft gemaakt. "Daarom doen we dat bij deze ook."
-
Zijn de groepen nu wel als verboden en misdadig gekenmerkt? Laten ze natuurlijk weer open bij de NOS. Is dit weer zo'n gevalletje waar de wet zo ingewikkeld is gemaakt/dichtgetimmerd dat hij niet fatsoenlijk kan worden ingezet voor de staatsveiligheid? Je moet dus een eerder zeer juist besluit, waar zelfs mensen die niet eens in Nederland wonen achter zouden staan, gaan terugdraaien omdat aan de criteria toendertijd niet werd voldaan.
Wat kut.
Op tv wordt bij de NOS echter verteld dat niet bekend is waarom ze de papiertjes terugkrijgen. In tegenstelling tot de gelijknamige site.
Het wordt ook gewoon als een sunmiere mededeling gedaan op het nieuws.
Niet uitgelegd waarom.
Alsof dit is iets is wat de bevolking heel normaal vindt.
In de strekking van 'Bakker Jan opent een nieuwe zaak op de Langestraat'.
Vreemde manier van berichtgeven over zoiets belangrijks en walgelijks.
Nee inderdaad snel er doorheen jassen, anders heeft misschien de burgert wat door.
Opvallend inderdaad, minister besluit tot deze actie want "op de vingers getikt" door Raad van State. Je zou toch denken dat het tijd word om dat gajes van de Kneuterdijk preventief in de Gevangenenpoort op te sluiten. Of met betonnen schoenen de Hofvijver in.
Vallen zittingen van de RvS onder de WOB?
Hoewel, misschien maar beter om niets op te vragen.
Het gaat zo in de papieren lopen, al die zwarte viltstiften.
Ons rechtsysteem is hét gevaar voor de burger. Zou dat ooit de bedoeling zijn geweest?
Ons rechtsysteem is opgezet door de gegoede burgerij ; de mensen die geen last hebben van gevolgen van de tekortkomingen van die wetten .
Met VOORBEDACHTE rade gebeurt dit!
Juist nu moet op NR 1 in de grondwet staan: "MINDER, MINDER, MINDER" (Dat geldt overigens ook voor leden van de Raad van Staten en rechters.)
Wen er maar aan, dit zijn de echte nieuwe nederlanders.
Waarom? Geen idee.
Dit zijn geen Nederlanders, willen het niet zijn en zullen zich nooit zo gedragen. Weg met dit uitschot.
Uitruilen met die groep Marokkanen die van hun Marokkkaanse paspoort juist af wil.
Ze waren wel lekker op weg om dit te doen. zelf geëmigreerd en de staat hielp ze mee dmv het afpakken van het pp. jammer dat er iemand heel veel rare dingen heeft gebruikt en dit nu terug draait.
Zou me niets verbazen als over 1/2 generaties de mensen die dit geregeld hebben als landverrader veroordeeld gaan worden. Time wil tell.
Zou wel mooi zijn.
Kaalgeschoren en met pek en veren de straten door gejaagd...
Staatscourant 23 september 2019:
"Bij beschikking van de Staatssecretaris van Justitie en Veiligheid, d.d. 20 september 2019, onder nummer K1-55061891549, is de beschikking d.d. 11 juli 2018 tot intrekking van het Nederlanderschap, met toepassing van artikel 14, vierde lid, van de Rijkswet op het Nederlanderschap van Az Edinne Benaissa, geboren op 25 augustus 1993 te Al Hoceima, ingetrokken. Betrokkene of zijn gemachtigde kan de beschikking opvragen bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND), Team 4 A&B Den Haag, Postbus 18, 9560 AA TER APEL."
Zijn er juristen onder de reaguurders? Kun je beroep of bezwaar aantekenen tegen deze beslissing van de staatssecretaris?
In het Militair Rechtelijk Tijdschrift staat een uitleg over wat kwalificeert als 'strijden in den vreemde'. Als dit soort jongens door de mazen glipt, lijkt het mij tijd om de definitie te fine tunen.
Voor vragen kunt u zich wenden tot de staatssecretaris:
Anneke (Ankie) Broekers-Knol (Leiden, 23 november 1946) is een Nederlands politica. Per 11 juni 2019 is ze staatssecretaris van Justitie en Veiligheid. Van oktober 2001 tot juni 2019 was ze lid van de Eerste Kamer der Staten-Generaal namens de VVD. Van 2013 tot 2019 was ze tevens voorzitter van de Eerste Kamer en uit hoofde hiervan voorzitter van de Verenigde Vergadering der Staten-Generaal.
@theo-is-dood | 24-09-19 | 09:01:
Ik hoop dat zich een jurist meldt die bereid is een voorbeeldbezwaar opde stellen. Dan kan Nederland massaal terugslaan met 'voorgedrukte aangiftes'.
@MickeyGouda | 24-09-19 | 09:05:
*op te*
Tegen deze beschikking kan alleen de rechtstreeks belanghebbende, in dit geval dus onze Az, bewaar aantekenen. Een gewone burger, zoals u en ik, kan dit niet omdat hij/zij/het geen van een andere burger te onderscheiden belang heeft bij deze beslissing.
Knettergek. Dit hoort niet bij Nederland.
Bij het nieuwe Nederland past alles behalve de autotoon.
Autochtoon
@CalamityJane | 24-09-19 | 08:48:
Turkse autotonen?
Hihi...
Grapjas.
Sinds 666-Thom de Graaf daar aan de touwtjes trekt stort dit land behoorlijk heftig in.
Pseudo-juridische zinnetjes uitmelken... van stikstof tot IS-moordenaars.
De Raad van State heeft dan ook nog eens Willie als voorzitter maar die is met zijn 7-tje voor geschiedenis snel te beïnvloeden. De Graaf is kaasje voor alle activisten en ander tuig dat niet aan het welzijn van dit verkwanselde land denkt maar een andere agenda heeft. Schaam U
Goeie vraag. Ik heb het antwoord niet.
Ik heb al vaker gesteld dat de overheid de burger bang wilt houden, bange mensen zijn makkelijker als je ze zaken af wilt nemen als vrijheid, hun spaargeld, hun loon of pensioen. Dus daarom zijn er criminelen, TBSers en jihadi's nodig die vrij rondlopen in onze samenleving. Wij eisen dan meer overheid om de problemen op te lossen. Maar het probleem IS de overheid, te veel overheid en geen gebrek aan overheid.
En burgers roepen dan om strengere straffen, sleepwet, etc. Die deze overheid dan mooi weer tegen haar (autochtone) burgers in kan zetten...
ik ben niet bang, ik begin het zat te worden hier. Beetje een bijdrage leveren aan wat toch ooit een fijn land is/was te zien te veranderen in een derde wereldland met een absurde voortrekkersrol voor de volgers van de islam. Eerst dacht ik dat het een onzin verhaal is, maar ik denk dat we worden vervangen, in het straatbeeld naast de dames in burqa en de heren met vlasbaard in een jurk, nu ook de afrikaanse medemens (sommigen brengen de post rond) of lopen met hun broek op hun knieeen en zijn totaal verward.
Deze absurditeit zal toch eens moeten stoppen, we worden opgezadeld met 800 gelukzoekers per week (die opeens uit het niets hier zijn), nu deze IS gasten en steeds maar de toenemende invloed van de islam. Er zal toch eens een volksopstand komen, een revolutie, dat men hier eens wakker wordt.
en weet je wat het mooie is.... al zou men dit een dag voor de tweedd kamerverkiezingen doen, dan zou nog het grootste deel van de bevolkinv links kiezen want Geert.... dat is eng.
Ieder volk krijgt waar zij voor stemt, dus laten we maar hopen gat er edn aa ntal gokman tanisjes
Toetsenbord vastgelopen?
Heel GroenLinks en de Joop hebben een feestdag uitgeroepen want wat is ons land toch weer lekker inclusief!
Ze maken ze bij GL de pis nie lauw, zijn zelf zwaar bewapend zie Femke's hubby plus kroost. Ze schieten indringers wel voor hun raap. Helaas mag de rest van de bevolking geen pipa van ze. Erg flauw.
Onklaar wapen, onklare verdediging
Niks mis mee. Het is heel gewoon dat de zoontjes van de ergste vijanden van onze samenleving soms wel eens wat lopen te klieren.
Dat schept een band en dat verdient een NL paspoort. Met gratis huis en levenslange geheel verzorgde vakantie in Nederland.
Nu even een belangrijkere kwestie: heeft u wel gespijbeld voor het klimaat vandaag? Ik vraag dat namens den vijand te Brussel.
Deze bureaucratie zal onze ondergang worden.. Maar dan hebben we wel gedeugd met zijn allen en dat is natuurlijk het belangrijkste.
Het allerbelangrijkste in dit leven vergeet dat niet!
He gelukkig. Ik maakte me al zorgen om deze doerakken. Fijn dat ze er weer bij horen en mee mogen doen.
Maar er zijn er toch meer dan 5? Ik wil de rest ook graag terug. Ik heb kinderen en zou het heerlijk vinden als die met deze verrijkingen in aanraking komen
Juristen naaien ons in het pak.
De Nederlandse overheid is zo incompetent als het maar kan..... ik wil een nieuwe, incl nieuwe rechtsstaat.
Daar strijden onze makkers ook voor. Sharia.
Dit is geen incompetentie, dit is bewust handelen. Je geeft dat soort lui niet per ongeluk hun paspoort terug, dit gebeurt met voorbedachte rade.
@Moonwarrior | 24-09-19 | 08:41: Dementerende rechters.
@lacucaracha | 24-09-19 | 08:47: dit heeft niks met rechters te maken, dit is een beslissing van de staatssecretaris, lid van de VeeVeeDee
In Syrie heeft de Nederlandse overheid zelfs terroristische organisaties gesteund. Met als gevolg meer vluchtelingen en doden. Het is gewoon absurd als je erover nadenken. En dan kijkt men op waarom er op PVV/FvD wordt gestemd..
Mooi!
Uhm.. H-h-het zijn uw buren?
Komt hier nog een heel verhaal achteraan of bent u tevreden met deze uitspraak?
Alle ISIS """strijders""" en bruiden komen terug + hun gekweekte haatlarven.
Maar goed de tata moet niet zeuren ze stemmen op partijen die dit voor ze regelen waaronder de VVD.
Kennelijk hadden de clubjes waarbij zij zich aansloten op het moment van uitreizen nog niet het predicaat 'fout' (onthoofden en levend verbranden past zó bij Nederland!). Hier ligt tevens een prachtige kans voor (postuum) eerherstel voor iedereen die zich zich in een vroeg stadium al aangetrokken voelde tot de Waffen SS. Het herschrijven van de geschiedenis kan gewoon verder gaan en daarbij verklaren we dan gewoon alles wat fout was goed en andersom. Lekker gek.
Ziek en geheel volgens de afbraakmethode.
Multiple choice:
De Nederlandse overheid is ______ de autochtone Nederlandse bevolking
A) voor
B) tegen
Volgens mij stemt driekwart van de Nederlandse stemgerechtigden op 'A "al jaaarenlang.
volgend jaar mogen ze meelopen op veteranen dag?
En krijgen ze ook pensioen? Net als SS'ers?
Het zou mij niets verbazen
hahah lol, ja ze hebben ten slotte gevochten en het zijn veteranen. Misschien kunnen ze ook een demo geven?
ISIS vlag vervangt de marrekaanse tijdens dodenherdenking. Toch wat actueler...
Ja met zo'n 'slagersschort 'als die mannen van het vreemdelingenlegioen......
Een burgeroorlog is de enige manier waarop de enorme puinhoop die de regering aan het bouwen is straks nog verstopt kan worden. Dus daar sturen we op aan.
Welke puinhoop ei? In het kort: Het vernietigen van de democratie (EU verdragen gaan zelfs boven onze grondwet), het vernietigen van alle reserves (leegloop pensioenfondsen) en natuurlijk het verdwijnen van alle collectieve voorzieningen door continue desinvestering (zorg, politie, onderwijs).
De overheid wíl gewoon een burgeroorlog.
ze willen chaos, zodat de VN in kan grijpen, en die Wereld regering er komt.
Een oorlog tegen dit kabinet? Ik doe mee!!
In Frankrijk zijn de gele hesjes al bijna een jaar bezig. In NL nog niets. Die volkopstand komt er niet tenzij men niets meer te eten heeft maar dan is het te laat. Als iedereen eens ging stemmen op de partijen die waarschuwen voor wat er gaande is dan is een volksopstand ook niet nodig. Helaas ook dat gebeurt niet.
@ikworstelengadouchen | 24-09-19 | 08:29:
Dat de EU in kan grijpen bedoelt u. met dat spiksplinternieuwe grote sterke EU-leger.
@Mr_Natural | 24-09-19 | 08:30: Als dat leger er komt zie ik de Amerikanen en Engelsen ons ook weer komen bevrijden ........ NostraBongo has spoken.
@Mr_Natural | 24-09-19 | 08:30: terwijl ze onze militairen ondertussen ver weg in zuid spanje zetten? zou kunnen, t is alleen te hopen dat er dan nog zo'n outsider als Trump in het witte huis zit... anders kunnen we het schudden @ nostrabongo...
Van cynisch naar nihilistisch is nog een mogelijkheid.
Van beide pas ik het te worden voor mijn directe omgeving.
Heb Nederland al afgeschreven. Kan ik nog wel iets betekenen dan hoor ik dat graag.
Zeg me dat dit nepnieuws is S.V.P. !
Zie Peter K. hieronder.
We IS here.
"Op dat moment stonden die groepen nog niet op de lijst van verboden organisaties, oordeelde de Raad van State."
Met andere woorden: de overheid is verantwoordelijk voor alles. Alsof terreur organisaties verplicht zijn zich te registreren bij de kamer van koophandel, en zich daar ook netjes aan houden.
Dus als ik het goed begrijp mag je moorden, verkrachten etc. Zolang jouw organisatie maar niet op de lijst staat. Dan doe je er dus verstandig aan om de naam van jouw organisatie iedere keer te veranderen zodra je op die lijst komt!
Welke slaperd houdt die lijst bij ?
Dus nu worden de paspoorten alsnog afgenomen. Toch?
Is dat wel stikstofneutraal z'on dubbel paspoort?
Het paspoort wel, de bommen die ze maken iets minder.
Nederland is vergeven van dit soort witte boorden criminaliteit van OM tot Belastingdienst, noemen zich ook wel beleidsambtenaren.
Goed om te weten dat deelname aan buitenlandse SS divisies weer bon ton is in Nederland. Dit kabinet is een gevaar voor de democratie en de bevolking. Eens kijken of een aanslag gepleegd door een Syrie ganger eindelijk Nederland wakker maakt.
Da's een goede. Eerherstel voor alle SS-ers en NSB-ers. Immers, toen de mensen daar lid van werden waren ze niet verboden.
Na Nice, Londen, Parijs, Madrid, Berlijn, Stockholm, Beslan, de Hofstadtgroep, Theo van Gogh etc. Is er ook Nederland niet wakker geworden. Dat gaat niet veranderen.
Treurig, maar verwacht.
Is dit stap 1 om dat gajes terug te halen......... ??
Ze zijn toch in vreemde krijgsdienst geweest? Gevochten tegen bondgenoten van ons land......... redenen genoeg om ze voor eeuwig in de zandbak te laten wegrotten!
Om deze moordenaars terug te halen is een hele dikke middelvinger naar iedere Nederlander.
En dat begrijpt iedere normale Nederlander ,maar het zijn de abnormalen die het voor het zeggen hebben.
@Vlinger | 24-09-19 | 08:20: De broekriem aanhaalman .
@Vlinger | 24-09-19 | 08:23: Ja die groeien gestaag ......
De PVDA is weer bijna op het oude niveau. Gaat goed.
@CalamityJane | 24-09-19 | 08:43: Dit bericht mag toch met recht een wonder heten . Un... fucking... believable !
Goed om te zien dat geestelijk uitgedaagden ook posities bekleden die dit soort beslissingen mogen nemen. De overheid en justitie is echt knettergek in dit land.
De dag die je van verre af aan kon zien komen.
Maar ik raak mijn NL paspoort kwijt als ik een andere nationaliteit aanneem of te lang in het buitenland verblijf: ind.nl/Nederlanderschap/Paginas/Verli...
Maar jij bent dan ook geen Syrieganger die wat toe te voegen heeft aan dit volkomen idiote land.
jij bent dus niet gevaarlijk of gestoord genoeg.
Mooie overwinning voor progressief Nederland.
In de meeste landen op de wereld krijg je niet eens een paspoort voordat je afstand gedaan hebt van je andere nationaliteit
Na het stikstof geneuzel zou ook de uitspraak van de RvS genegeerd moeten worden.
Maar zo rolt Nederland. Linkse rechters die bomen knuffelen.... met bloed aan hun handen.
De weg wordt gewoon netjes gemaakt om deze oorlogsmisdadigers naar ons land terug te halen om zodoende in een sociaal vangnet van uitkeringen en ondersteuning te komen gefinancierd door U. Triest!!
Ze hebben allemaal nog een Marokkaans paspoort, de Nederlandse is totaal niet nodig.
Zouden ze ook gratis op kickboxen mogen ?
@Het leven is zwaar | 24-09-19 | 08:21: Lesgeven bij schietvereniging . Of lesgeven aan slagers......
Wat zwak, war verschrikkelijk zwak ben je dan. Eerst mekkeren en jammeren en een grote bek hebben. Vervolgens tienduizenden vluchtelingen opnemen die voor dit soort geschifte debielen op de vlucht zijn en dan met poep in de broek hun paspoort teruggeven.
Wat een mietje ben je dan.
Of juist een goede tactiek. Als die moordenaars hier komen rennen die vluchtelingen weer terug.
Keihard rondbazuinen dat je het Nederlands paspoort van Syriëgangers met een Marokkaans paspoort afpakt, om vervolgens via een heel klein berichtje in de Staatscourant te laten weten dat deze terroristen hun Nederlands paspoort toch mogen houden. Dát is NL
Wie twijfelde hier aan dan?
Zag iedereen aankomen.
@Kaas de Vies | 24-09-19 | 08:14: inderdaad. Not even surprised
"Op dat moment stonden die groepen nog niet op de lijst van verboden organisaties, oordeelde de Raad van State. Daarom moest de strafmaatregel worden teruggedraaid,". De buis van mijn stofzuiger staat ook niet op de lijst met verboden goederen; als ik die vanavond gebruik om de buurman dood te slaan, ben ik dan niet strafbaar?
Jouw stofzuiger is geen onderdeel van een verboden groep op dat moment. Is het er een van de Miele Angels of Suckudarah?
Alleen als je moslim bent.
Woont 'Beste Landgenoten' naast jou ? En is dat dan alleen omdat hij NPO kijkt ?Ruuustaaagh Koot.
Bij blanke autochtonen hadden ze er een mouw aan gepast.
Een ras creëeren is ook zo gefikst.
Hoe beoordeel je of iemand lid was, krijg je een lidmaatschap pasje of een oorkonde? Wat als je op individuele basis half Syrië hebt afgeschoten dan is het ook ok?
Het is toch te bezopen voor woorden.
En dan te weten dat dit een beslissing is van een VVD-staatssecretaris:Ankie Broekers-Knol
Ankie Broekers-Knol (2017)
Ankie Broekers-Knol (2017)
Algemene informatie
Volledige naam Anneke Knol
Geboren 23 november 1946
Geboorteplaats Leiden
Functie Staatssecretaris van Justitie en Veiligheid
Sinds 11 juni 2019
Partij VVD
Nederland
Anneke (Ankie) Broekers-Knol (Leiden, 23 november 1946) is een Nederlands politica. Per 11 juni 2019 is ze staatssecretaris van Justitie en Veiligheid. Van oktober 2001 tot juni 2019 was ze lid van de Eerste Kamer der Staten-Generaal namens de VVD. Van 2013 tot 2019 was ze tevens voorzitter van de Eerste Kamer en uit hoofde hiervan voorzitter van de Verenigde Vergadering der Staten-Generaal
Vraag. Krijgen deze 5 jihadisten korting op hun AOW?
Krijgen ze naast bijstand ook al AOW?
Dat krijg je alleen als je slechts een Nederlands paspoort hebt. Met twee paspoorten niet, zo is indertijd aangetoond.
Volgens de Algemene Onthoofdings Wet is dat niet gebruikelijk .Maar ja wat is tegenwoordig de norm....
Nederlandse overheidsinstanties kennende, is het antwoord ja, ik meen destijds 65/40 procent voor elk jaar dat je niet in Nederland verbleef.
Dit gaan ze ook helemaal CO2 neutraal regelen. Als ze terug zijn zullen ze compensatie bomaanslagen plegen. Een dode kufar verlicht CO2 afdruk van Nederland. Supergoed dus. Beter dan bomen planten in Israël.
Haha ik geef al 40 jaar in naam van de PvdA leiders een boom in Israël, leuk hè. Genieten wetende dat ze bedankkaartjes van het Joodse volk krijgen, elk jaar weer. Maar ik dwaal af om mijn geestelijke gesteldheid te beschermen.
De gewobte correspondentie van de ambtenaren van Veiligheid en Justitie indachtig, zal dit een nieuwe verdedigingslinie tegen Wilders zijn. Plan B in het geval van vrijspraak.De VVD haalt Jihadi’s het land in, maar schiet zelf niet..
Ah ja zeg, bijna plausibel. We zullen het zien.
Is het geen opleidingstraject voor een soort Volkert........ Islam Style ?
Ik zou zeggen ,leg het oude wetboek in deze maar even opzij en gebruik je gezond verstand. Tijden veranderen.......
Gelukkig hebben we geleerd van Neurenberg.
Ook oorlogsmisdadigers verdienen een tweede, derde en vierde kans.
Weinig kans dat deze feestvierders zichzelf ophangen uit schaamte. Dit zijn nu de nieuwe helden in islamitische kringen in Nederland en zullen een voorbeeld zijn voor jongeren
Ik ben benieuwd naar de motivatie hierachter. Ik dacht dacht pas het paspoort afpakken wel degelijk kon.
Paspoorten afpakken van moslimstrijders is racistisch.
Het zijn goeie jongens eigenlijk, volgens de buurtvader althans. Geef ze een stage en respect en het komt goed.
De motivatie erachter is dat ze aangesloten waren bij organisaties die ten tijde van het afpakken van het paspoort nog niet op de lijst van verboden terroristische organisaties stonden. Daarna stonden ze dat wel maar dat terzijde. Dus krijgen ze hem terug. Logisch toch? /kots
@peterdh | 24-09-19 | 08:30: En dan word die NU afgepakt omdat het NU wel een verboden organisatie is?
Nee het ligt toch wat lastiger, althans volgens een artikel in het parool over mocrotuig (dit IS tuig is ook tuig).
De "journalist" kwam met een hele opmerkelijke verklaring,
het lag het aan de groeiende economie, toegenomen toerisme etc en dat zij (mocrotuig) er niet een graantje van meepikken. Dat was de reden en enige reden dat men dan maar ging drugsdealen (en moorden). Zal voor het IS tuig dan wel ook de reden zijn om een beetje te gaan lopen moorden. Nu dat ik er over nadenk, klinkt het toch wel allemaal logisch.
sorry op de verkeerde tegel gereageerd.
Willen jullie meer of minder IS strijders?
Meer, ik ben geen racist.
Het burgerlijk wetboek is niet bestand tegen oorlogsvoering. Op deze zaken moet oorlogsrecht van toepassing worden.
Dit dus
Achterlijk. Waarom zouden we dat moeten doen?
Ben benieuwd met welke argumenten het ministerie komt.
Does it matter ?
wat de koning zegt, maar waarom de vraag stellen, wat ga je dan met het antwoord doen ?
Knettergek.
Wat volgt ?
Het kan nog gekker. Volgende verkiezingen stemt iedereen weer op deze overheid.
@keestelpro | 24-09-19 | 08:06: Welnee, zo dom zijn de Hollanders toch niet ?
@vmk | 24-09-19 | 08:07:
Volgens de bookmakers wel. (oa M. de Hond)
@keestelpro | 24-09-19 | 08:06: tja, dat is echt om moedeloos van te worden. Gewoon te dom of geen interesse om je te verdiepen in de gevolgen van je stemgedrag?
Sommigen onder ons komen dan met de goude ouwe
"... maar het zijn er maar vijf, wat is het probleem nu en wat doe JIJ altijd moeilijk/negatief ?"
@J-van-de-Bontekoe | 24-09-19 | 08:36: Te dom om de framing van de "gevestigde" politieke partijen te doorzien. Zo lang alternatieven als PVV of FVD door zowel de politiek als door de MSM worden neergezet als rechts populistisch, fascistisch en racistisch, zullen veel kiezers het als "fout" ervaren op ze te stemmen. We hebben, na jaren van doctrine, nu eenmaal een collectieve tweede-wereldoorlogtrauma. Alsof de treinen morgen alweer naar het oosten zouden kunnen rijden. Bizar onnozel eigenlijk.
@Waagmeester | 24-09-19 | 08:56: tieve=tief natuurlijk
Waren ze allemaal maar dood.
Zaten ze maar allemaal in de kerkers van de geheime dienst van Assad.
Woho ,jij denkt als een IS-er !!
Zo. Dat is gevaarlijk spul, daar op de achtergrond.
Je zult maar een tarwe-allergie hebben!
Voor de show dus paspoort afpakken, en via de achterdeur weer terug geven. Ik krijg steeds meer vertrouwen in onze regering.
Zo te lezen wordt de voordeur wijd voor ze geopend.
Weet je wie ook de Nederlandse nationaliteit hadden? De 4 mensen die zijn vermoord door dat stuk verdriet uit Utrecht wat samenspant met dit soort figuren.
Minachting van de ECHTE Nederlanders dit..
Dat is al langer duidelijk. De vraag is of dat komt door totale verdwazing of een ons onbekende agenda.
De term “echte Nederlanders” is natuurlijk zo fout als wat, maar nog even deze tendens van totale verdwazing en van minachting van de zorg voor een bepaalde veiligheid van de inwoners van dit land, en ik ga hem royaal geprint op een sweater dragen. Misschien ook weer een NederlandsCH vlaggetje op de overjas?
In een stervorm? Geen gek idee.
@CalamityJane | 24-09-19 | 08:27: hier moet wel een agenda achterzitten, dit is bewust en men (de autoriteiten denk ik zo) weet precies wat men doet.
@CalamityJane | 24-09-19 | 08:40: GS kroontje !
Dat is waar ik al langer van overtuigd ben. Wat niet duidelijk is wie er bij de ingewijden behoren.
Een Jette en Klaver bijvoorbeeld zijn ondersteunende nuttige idioten.
Vincent.. Dat waren Kuffar. Dat telt niet.
Doe maar minder. Ik snap het verder niet.
We zijn per slot van rekening een beschaving niet waar?
@ronin1962 | 24-09-19 | 09:08: dat lees ik wel eens ja.
Opnieuw bewijs dat we in Nederland beter voor onze beesten zorgen dan voor onze dieren.
REAGEER OOK