Hoe Ahmed niet van zijn tweede paspoort af komt
Ahmed Aarad staat op de kieslijst van GeenPeil, op plek 3. De Marokkaanse manifestman is kandidaat voor een positie als Nederlandse volksvertegenwoordiger in de Nederlandse Tweede Kamer en daarom wil hij van zijn Marokkaanse dubbele nationaliteit af. Want je loyaliteit kan maar bij 1 land liggen, vindt Ahmed. Dus verzocht hij aan GeenPeil om hem te helpen om van zijn dubbele paspoort af te komen. Maar DAT is helaas nog niet zo simpel als het klinkt...
Reaguursels
InloggenTijdens de evolutie zijn er wel meer dingen fout gegaan. Zo ook met die berg zand in noord west Afrika. Marokko ligt te hoog om zeebodem te zijn maar de zee wilde die klerezooi ook niet.
Voor Turkije en Marokko is dat eeuwige paspoortenbeleid om mensen te kunnen blijven 'claimen', voor hun leger, voor geld en een 5e colonne installeren in andere landen. Wat ze sowieso niet willen is dat deze mensen teruggaan.
Nederland heeft een enorme grove fout gemaakt door massa kansloze mensen zomaar toe te laten en sociale voorzieningen te geven, zonder enige vorm van tegenprestatie. Zweden heeft dat de afgelopen jaren gedaan, die krijgen enorme integratieproblemen voor hun mik de komenden tientallen jaren.
Goed filmpje!
-weggejorist-
-weggejorist-
@loser | 20-02-17 | 17:39
Was het maar zo simpel. Maar er zit van alles in de weg. Familierecht, erfrecht, dienstplicht, andere verplichtingen die de staat die jou "claimt" je op kan leggen.....
De Wit schreef:

Volgens artikel 19, eerste lid, van de code de la nationalité marocaine uit 1958 kunnen meerderjarige Marokkanen die vrijwillig een buitenlandse nationaliteit verworven hebben, via een beschikking toestemming krijgen voor het opgeven van hun Marokkaanse nationaliteit. De artikelen 25 tot en met 29 beschrijven de te volgen procedure.
http://joostniemoller.nl/2016/01/arib-kan-wel-afstand-doen-van-marokkaanse-nationaliteit/
Is een islamitisch ding. Eens een moslim, altijd een moslim. Tot het einde der generaties. Die paspoort dwingelandij helpt deze landen grip to houden op hun vijfde colonnes in hate avondland. Een andere (veiligheids) reden waarom de zittende politici wegmoeten. Niet geschikt voor hun kerntaak, Nederland beschermen.
Vragen over een Marrokkaans paspoort stel je bij de juiste Marrokkaanse instantie en niet bij BZ. Vreemd dat deze twee heren dat niet direct inzagen.
Wel snel opgegeven dit door beide heren. Ik zou zegggen: ga eens een stapje verder en zet eens een tandje bij.
Waar een wil is, is een weg. En als er geen weg is, dan Begin maar met de fundering, ja?
Misschien moet je het aan de Koning van Marokko zelf vragen of je er van af kan, zoniet, naams wijziging aanvragen in Nederland (voor je Nederlandse id.) en voor de "oude" Marokkaanse een overlijdens akte laten maken en op laten sturen... Klaar....
Wij zijn zó machtig. Genoeg geld, wetten enz. Het wordt dringend tijd dat wij met schurkenstaten, zoals bijvoorbeeld marokko en turkije eens -administratief- korte metten maken.
Checken voor onroerend goed wanneer in NL weer eens een uitkering wordt aangevraagd.
Uitkering die buiten NL worden ontvangen direct en blijvend aanpassen aan de lokale prijsindex.
Criminelen het NL paspoort direct en onherroepelijk ontnemen en direct retour afzender sturen
Geluxzoekiërs zonder paspoort meteen in vreemdelingendetentie plaatsen totdat de juiste identiteit is vastgesteld. (Zeer humaan tov de NL bevolking!)
Gebeurt helaas pas na 15/3.....
Tenminste, als U dat wilt.........
De vervolgvraag zou kunnen zijn dat Marokko en andere landen eens gaan uitleggen waarom ze dat zo doen, en wat ze vinden van het idee dat een mens zelf moet kunnen bepalen tot welk land hij of zij wil behoren. En of je niet een soort lijfeigendom bent op deze manier en of dat niet raar is. Ze moeten dan toch met een verhaal kunnen komen, zou je zeggen.
Merkwaardig dat de machthebbers van een land het gewoon vinden om jouw nationaliteit bepalen, omdat je toevallig etc.
frank87 | 20-02-17 | 12:03
TouchSmart | 20-02-17 | 12:07
Beiden de juiste opmerkingen. Bij criminaliteit dan het Nederlandse afpakken en niet bij geboorte aangeven tbv de Marokkaanse administratie. Wat kan een land toch onhandig zijn terwijl het eenvoudiger kan.
Grappig al die domoren die denken dat je van een nationaliteit afkomt door de paspoort te verbranden.
Een reisdocument heeft dan ook alles met loyaliteit te maken.
Denk ik nu zo simpel: als je van je nationaliteit af wilt, dan doe je dat toch gewoon.
Je verlengt je paspoort niet meer, retouneert eventuele brieven van de ambassade en gebruikt voortaan je Nederlandse paspoort. Maak geen aanspraak op voorzieningen van Marokko, enkel die van Nederland. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Je kunt mij niet wijsmaken dat je met een geldig Nederlands paspoort Marokko niet binnenkomt. En als zij moeilijk doen bij de grens, dan zegt je toch dat je 2 nationaliteiten heb maar dat je je paspoort thuis hebt liggen. Dus je gebruikt je Nederlands paspoort. Lijkt mij sterk dat je dan geweigerd wordt als je een geldig Nederlands paspoort hebt.
Ahhmed, zo goed als ik je topic vind, zo moeilijk vind ik het nu, om geen Marokkaan-in-rolstoelgrappen te maken.
Want je zit er maar mooi mee. Het is niet dat je even naar de goeie balie loopt. Ga zitten. Jat een stoel. Doe of je thuis bent in Marokko.
Pff zeau. Nuff respect man.
Niettegeloven.
Als je echt van je nationaliteit af wil knip je het paspoort door en stuur je het op naar Marokko, met de mededeling ik hoor niet meer bij jullie.
Maak er even een foto van als je het doet.
Rich@rd | 20-02-17 | 16:18
Juist en daarom komt het toch wel wat onecht over.
Omdat zover ik begrijp de Marokkaanse nationaliteit automatisch toegekend wordt aan kinderen van iemand met de Marokkaanse nationaliteit (bloedlijn) kun je bedenken dat als de integratie slaagt (veel gemixte huwelijken) over 100 jaar een aanzienlijk deel van de Nederlanders ook Marokkaan is.
Maar het wordt nog erger omdat er ook andere landen zijn zoals Marokko dat men meerdere nog meer nationaliteiten krijgt.
Als je over 10 generaties alleen de NL nationaliteit hebt wordt je waarschijnlijk beschuldigd van inteelt of racisme omdat je niet geintegreerd bent.
@oter | 20-02-17 | 16:09
Beetje simpel en oneerlijk, iemand die hard gewerkt heeft in zijn leven en dan een pensioen krijgt heeft er gewoon recht op. En ook AOW.
Wat moet is spijkers met koppen slaan in Den Haag. Gewoon voor blok zetten. Of je kunt je Marrokaanse paspoort wel inleveren, of je krijgt alle criminelen terug "zonder nederlands paspoort natuurlijk" enkeltje Rabat.
En of dat niet kan! Een ieder die zegt dat dat niet kan omdat dit of dat. Luister een vliegtuig geboekt richting Marrokko met een Marrokaan met Marrokaans paspoort aan boord kan gewoon landen en inchecken. Niks aan de hand, dat diegene geen Nederlands paspoort meer heeft en persona non grada is is niet iets waar Mocrostan over gaat.
Die koning daar en zijn regeltjes kunnen me wat.
Als je echt van je nationaliteit af wil knip je het paspoort door en stuur je het op naar Marokko, met de mededeling ik hoor niet meer bij jullie.
Maak er even een foto van als je het doet.
oter | 20-02-17 | 16:09
Als jij voor de bejaardenbusreis naar Sauerland je paspoort niet kan vinden, ben je dan meteen geen Nederlander meer?
Hoe dan! Hoe dan!
Ze moeten het marokkaanse paspoort ook niet in kunnen leveren. We moeten ze nog wel terug kunnen sturen naar de zandbak waar ze thuis horen.
-weggejorist-
Gooi het Marokkaanse paspoort in de brievenbus van de Mar. ambassade en wég is tie !
En stop ook eens met al die miljoenen aan uitkeringen die naar Marokko gaan voor naar Marokko teruggekeerde Marokkanen, zal je zien hoe snel Marokko kan zijn.
kijk dat is duidelijke taal! neemt ook de moeite het uit te zoeken. ik weet nu op wie ik stem 15 maart!
Schitterend topic! Mooi werk, Ahmed.
@Klassenfeind | 20-02-17 | 15:36
Ahmed heeft NOOIT aan de NL overheid verzocht als Marokkaan geregistreerd te worden. Daarbovenop heeft hij vanuit de NL Overheid ook nooit zijn keus kenbaar kunnen maken.
.
Ik vind het dus helemaal niet zo gek om bij de NL Overheid te beginnen om dat even recht te zetten.
Simpele tijdelijke oplossing zou kunnen zijn dat de Nederlandse wet de Marokkaanse nationaliteit niet meer erkent als tweede nationaliteit en tevens de Marokkaanse ambassade toegang tot ons land ontzegt, oftewel politieke druk uitoefenen op dat achterlijke land met die achterlijke maffia baas als koning.
-weggejorist en opgerot-
-weggejorist-
"De Marokkaanse manifestman is kandidaat voor een positie als Nederlandse volksvertegenwoordiger in de Nederlandse Tweede Kamer en daarom wil hij van zijn Marokkaanse dubbele nationaliteit af. Want je loyaliteit kan maar bij 1 land liggen, vindt Ahmed."
Dat is een loffelijk streven van Ahmed. En fijn dat GeenPeil hem daarbij wil helpen.
Verder weet ik niet wat wij ermee aan moeten. Het is immers bekend dat het voor Marokkanen moeilijk is om van hun Marokkaanse nationaliteit af te komen? Neem aan dat Ahmed zelf ook wel weet welke wegen hij moet bewandelen. En nee, daarvoor moet hij niet bij de Nederlandse overheid zijn. Weet hij ook.
Enfin, mocht het niet lukken en GeenPeil 3 zetels halen, kan hij altijd nog voor de camera zijn Marokkaans paspoort ritueel verbranden of zo.
beetje dom om Nederlandse overheidsinstellingen te bellen voor een zaak mbt intrekken marrokaanse nationaliteit..
Verder geef ik de man een +10!!!
@Klassenfeind | 20-02-17 | 15:12
Nou ja het was ook een Nederlandse Ambtenaar die ervoor zorgde dat hij ook de Marokkaanse Nationaliteit verwierf. Namelijk de de GBA (Gemeentelijke Basis Administratie). Het gekloot is altijd in NL dat als jij even vraagt of diezelfde Ambtenaar even iets in orde maakt. Je nul op rekest krijgt van de Overheid.
.
Als departement A een fout maakt dan mag je ook van departement A verwachten dat ze het weer recht gaan zetten. Ik vind het dus niet zo gek om te beginnen bij het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken. Ahmed heeft NOOIT aan de NL overheid verzocht als Marokkaan geregistreerd te worden.
-weggejorist-
Hoe kom je van een paspoort af ?
1) Koop een aansteker.
2) een veilige plek, in de tuin of zo.
3) een beschutte plek, zo min mogelijk in de wind.
4) Een emmer water of tuinslang met waterdruk in de
buurt. (bij twijfel overleg met de plaatselijke
brandweer)
4) Steek het paspoort aan met de aansteker, (volg de
veiligheidsinstructies van de fabrikant)
5) Als het paspoort eenmaal brandt, ga dan op een veilige
afstand staan.
6) Blijf erbij tot het paspoort volledig is opgebrand.
7) In geval van paniek bel met 112. Denk om uw eigen
veiligheid, ga niet in het vuur trappen zonder
legerkisten of brandweerlaarzen aan uw voeten !
8) Gaat het helemaal mis en slaat de brand uit naar
aanliggende percelen ? Ren dan weg, verklaar eventueel
niets bij de politie. Zwijg en vraag om een advocaat.
Kan dus wel.
Bernadette de wit heeft daar in 2008 gecommuniceerd met Aboutaleb.
Ze zit nog op antwoord te wachten.
hoeiboei.blogspot.nl/search?q=marokkaa...
Er is een Marokkaanse wet uit 1958, code de la nationale marocaine, waarin dat geregeld is.
Komt er m.i. op neer dat je toestemming moet hebben van de Marokkaanse koning moet hebben, en aangezien hij een soort van vertegenwoordiger is van de Islam
komt het er op neer dat je dan ook de Islam verlaat.
En daar zijn moslims niet zo happig op.
Volgens mij kun je het gewoon opzeggen maar moet je wel even naar Marokko op en neer: www.multiplecitizenship.com/wscl/ws_MO...
Geert is wel degelijk van plan om dat dus op de politieke agenda te krijgen, beetje flauw en doorzichtig die laatste uitspraak want in principe zeg je hetzelfde maar dan op een zachtere toon.
Bijzondere praktijk: als je in Nederland geboren wordt als kind van Marokkaanse ouders ben je automatisch Marokkaan zonder dat je daarvoor b.v. naar de ambassade moet, terwijl dat niet de praktijk is bij andere landen. Een in NL-geboren Amerikaan moet zich b.v. 'handmatig' melden bij de ambassade om daar erkend te worden als staatsburger (met vertaalde geboortecertificaten en de hele freakshow).
Al die Turken (voornamelijk bij de NATO werkzame militairen) die na de 'coup' geen gehoor hebben gegeven aan het bevel van Ankara om zich in Turkije te melden, worden nu bedreigd met ontneming van het staatsburgerschap.
-
Voor Turken is één nationaliteit dus wel degelijk mogelijk - nota bene op instigatie van Ankara zélf.
-
Gewoon even heel hard in het openbaar roepen dat Mohammed VI een dikke vette vadsige autist is die zijn burgers in het buitenland slechts durft te benaderen door 'informele' verblijven in dure hotels in Europese hoofdsteden, die het niet aandurft om een 'echt'staatsbezoek te regelen.
-
Geloof mij: dan ben je snél van de vaste gastenlijst van de ambassade af...
-
en.wikipedia.org/wiki/Moroccan_nation...
-
Alternatief: dien een wetsvoorstel in voor het stevig belasten van reguliere bankoverschrijvingen en fast money transfers van Nederland naar Marokko.
@telelezer | 20-02-17 | 13:59
Klinkt leuk en niet eenvoudig. Maar het blijft uitkijken wereldwijd met 2 nationaliteiten. Ik weet dat bijvoorbeeld als je Maleisië in wilt komen en de Immigratie komt erachter dat jij en de Maleisische en een 2e nationaliteit bezit men ter plekke gaat eisen dat je er van 1 afstand doet, en Immigratie kan het je heel moeilijk maken. In casu Maleisiërs met 2 nationaliteiten kunnen niet makkelijk in en uit Maleisië reizen.
.
Thailand, Singapore zouden er wel eens gelijke regels op kunnen nahouden.
Heel gek misschien, maar ik denk dat Geert Wilders bedoelt dat je het Nederlandse paspoort inlevert, niet je Marokkaanse, koekenbakker!
Grappig dat Marokko bepaald dat sommige functies niet ingevuld mogen worden door mensen met een dubbele nationaliteit, maar tegelijk dus wél verwacht dat andere landen de dubbele nationaliteit van al die k-marokkanen accepteren want anders racisme!11!!
Tegen al die klootzakkies die niet willen deugen zou ik willen zeggen "neem een voorbeeld aan deze knul" Keurig ABN zoals het hoort.. Het kan duzzz wel.
Klinkt hard maar zo werkt het voor Nederlanders in het buitenland ook.
@ Beroep = Boerenlul | 20-02-17 | 13:37
NLers in buitenland:
Verlies door verlopen paspoort. En hoe voorkomt u dit?
Laat u uw paspoort verlopen en u hebt een dubbele nationaliteit? Dan kunt uw Nederlandse nationaliteit verliezen. Dit kan als u vanaf uw 18e jaar, 10 jaar of langer buiten het Koninkrijk der Nederlanden of de Europese Unie woont. En u in die periode een dubbele nationaliteit hebt. U kunt verlies voorkomen door steeds op tijd een nieuw paspoort aan te vragen. Op tijd betekent voordat de periode van 10 jaar voorbij is. Alleen de aanvraag van een paspoort of verklaring vóór het verstrijken van de 10 jaar is niet voldoende. U moet voor het einde van die periode het paspoort of de verklaring ook echt ontvangen hebben.
Verklaring bezit van het Nederlanderschap
Hebt u uw paspoort alleen nodig om uw Nederlandse nationaliteit te bevestigen? Dan kunt u ook een 'Verklaring omtrent bezit van het Nederlanderschap' aanvragen. Deze verklaring kost 30 en kunt u aanvragen bij de Nederlandse ambassade. Dit kan digitaal en per post. U moet deze verklaring aanvragen voordat uw paspoort verloopt.
ind.nl/nederlander-worden/Paginas/Ver...
Hulde Ahmed, ook voor je moed om voor de PVV uit te komen, kunnen een hoop bange wezels een voorbeeld aan nemen!
Beetje slap geouwehoer. Als Marokkanen in Nederland nu eens ophouden met de geboorte van hun kinderen aan te geven bij het consulaat, dan is de volgende generatie in ieder geval van de dubbele nationaliteit af. De cruciale vraag is of je de keuze durft te maken en er van afziet om met één been in Marokko en met het andere been in Nederland te blijven staan. Als je voor jezelf, en dus ook voor de toekomst van je kinderen, kiest voor Nederland, dan geef je je kinderen niet bewust een dubbele nationaliteit. Bovendien: wie niet 100% zijn toekomst in Nederland ziet moet zich ook niet met de toekomst van ons land bemoeien door bestuursfuncties te ambiëren.
Lijkt me een prima vent, die Ahmed. En hij heeft het juist helemaal goed begrepen: je kunt gewoon geen twee koningen dienen, klaar.
Keurige beheersing van het Nederlands ook.
Is het ritueel-in-brand steken van dat Marokkaanse paspoort misschien een optie voor hem?
Bij voorkeur op de stoep van de Marokkaanse ambassade.
NL is erg genereus met hun paspoortregels.
En wat straks met alle erkende vluchtelingen? Ook hun mogen allemaal hun paspoort houden.
Persoonlijk ben ik tegen overheidsdienst en stemrecht in elke vorm voor twee, drie of meerdere nationaliteiten, onbekende nationaliteit en staatloosheid.
Ik zelf mocht geen twee EU paspoorten, dus waarom zou ik erachter staan, dat zelfs Non EU leden dat wel mogen en veelvuldig misbruiken.
@Beroep = Boerenlul | 20-02-17 | 13:37.
.
U heeft helemaal gelijk. Wat voor ons in het buitenland geldt zou ook voor migranten hier moeten gelden. Gelijke monniken, gelijke kappen. Maar helaas wordt er hier zoveel aan kanslozenimport verdiend en leidt dat tot zoveel gelukzalige zelfbevlekking bij deugvolk dat de boven ons gestelden totaal geen interesse/belang hebben om wat aan die verblijfsvoorwaarden te doen.
Overigens ben ik van mening dat nationaliteit = geboortegrond ( op kinderen van expats/topsporters etc. na, zijn regels voor ) en dat denaturalisatie onmogelijk moet zijn. Ik kan mijn kat ook een hondenpaspoort geven en Lassie maar daar gaat hij toch echt niet door blaffen.
Wbt Ahmed, als hij in Marokko geboren is hoort huij m.i. niet in een bestuursfunctie in Nl, klaar. Dan is hij namelijk Marokkaan. Willekeurig de kwalificaties van deze man, hij is en blijft dan geen Nederlander. Uiteraard meer dan welkom, want deze jongen toont aan dat hij een absolute aanwinst is voor ons land maar geen bestuursfunctie want Marokkaan. Als hij in NL is geboren heb ik niets gezegd.
En die ongein dat Turken en Marokkanen hier geboren alsnog als Turk en Marokkaan worden geregistreerd moet wmb een speerpunt zijn van het nieuwe kabinet om daar wat aan te doen. Begin maar eens met het bevriezen van geldstromen naar die landen en het - tijdelijk - innemen van NL-paspoorten van die lui. Wat die landen kunnen kunnen wij ook. Wel de lusten, niet de lasten, dat gaan wij dus niet meer doen als het aan mij ligt.
".. Hier werken en pensioen opbouwen. Straks met pensioen de grote meneer(mevrouw) gaan uithangen in het land van herkomst met een veel lagere levensstandaard..."
@ pa_niek | 20-02-17 | 13:08
velen doen dat allang en dat zelfs zonder te werken; hangen in de bijstand op onze kosten en blijven daarvoor wel sluw in NL ingeschreven bij een kennis die daarvoor betaald wordt. Ze hoeven maar 1 of 2x per jaar hun neus te laten zien bij de soc.dienst en vangen een uitkering en hebben een vorstenleventje in hun geboorteland.
En wij maar dokken
Bedankt Den Haag
Bedankt Brussel
Bedankt debiele kiezers
@First Contact | 20-02-17 | 13:12
Dat inburgeren hoeft helemaal niet. Ik heb zelf ook als expat in een ander land gewerkt. Dat betekent werken en geen criminele activiteiten ontplooien en geen beroep kunnen maken op sociale voorzieningen. Iedereen van welke afkomst dan ook zou ik accepteren in mijn omgeving, die aan bovenstaande criteria voldoen. Inburgeren is iets typisch Nederlands stop daarmee. Zodra er sprake is van een dubbele nationaliteit en men is bewezen crimineel uitzetten. Is men hopeloos bijstandsgerechtigd dan maar de procedure van uitzetten opstarten. Klinkt hard maar zo werkt het voor Nederlanders in het buitenland ook.
vinzDH | 20-02-17 | 13:19
Prachtig voorbeeld van het ambtelijk gepeupel.
Waren ze er maar eens voor de helft minder, wat zou het dan allemaal beter gaan.
EVRM zegt dat elk persoon recht heeft op minstens één nationaliteit. Kinderen gewoon niet aangeven bij de Marokkaanse ambassade en alleen bij de gemeentelijke basisadministratie. Dat duurt één generatie en dan is het probleem opgelost.
vander F | 20-02-17 | 13:07
Dat Molukkers niet zo happig zijn zich te rapporteren bij de Nederlandse staat verbaast mij niet zo. Die mochten na hun diensttijd bij het KNIL zonder enige rechten plaatsnemen in voormalig doorvoerkamp Westerbork.
Maar om nu ieder onderzoek bij voorbaat nutteloos te noemen gaat me te ver. Neem bijvoorbeeld de Somalische vluchtelingen. Die komen uit een land wat al decennia een failed state is. Die komen binnen zonder enige opleiding en zonder dat hun ouders een fatsoenlijke opleiding hebben.
Die krijgen een inburgeringscursus, en 80% eindigd in de bijstand. Kunnen niet opboksen tegen Nederlanders of Polen die wel twintig jaar opvang, onderwijs en stages krijgen aangeboden.
Zou je niet specifiek onderzoek doen, dan verdwijnt die groep in de massa en komt nooit iemand op het idee specifiek beleid te maken om deze doelgroep gewoon vijf jaar vijf dagen in de week naar school te sturen, zodat hun ouders kans maken op werk, zodat hun kinderen in regulier onderwijs straks mee kunnen komen met steun van hun ouders.
Anders krijg je straks gevoelens over Marokkanen of Turken in de samenleving, die niet te toetsen zijn en al helemaal niet feitelijk te ontkrachten of op te lossen.
Weet Joop dat er een Marrekaan op de lijst staat? Want volgens De Joop zijn jullie allemaal blanke racistische fascisten.
Ja, allemaal leuk hoor, maar je hoort niemand over het feit dat er landen zijn (Nota Bene de USA) waar je automatisch de nationaliteit van krijgt als je daar geboren bent, vervolgens kun je er niet zonder ultra veel gezeik van afkomen en weet de belastingdienst van het land waar je die nationaliteit van hebt je ook nog eens te vinden: Voorbeeld Nederlander, toevallig geboren in de USA uit Nederlandse ouders, woont als sinds peuterjaren in NL, heeft voor NL de NL nationaliteit, maar die idioten in Washington erkennen hem alleen als Yank. Met alle gevolgen van dien.
Heb ook blijkbaar 2 Nationaliteiten. Vader kwam uit Italië die zijn Italiaanse Nationaliteit heeft opgegeven om Nederlander te worden. Dat was ruim voordat ik geboren was en Nederlandse moeder. Na zijn overlijden krijg ik ineens stempassen voor Italië me moeder ook. Wat bleek nu mijn vader was dus geen Italiaan meer maar mijn moeder en ik wel. Heb nog nooit een Italiaanse paspoort gehad maar ik vind het wel best zo.
Nu stem ik in Nederland en Italië rechts en anti EU.
Grote Smurf | 20-02-17 | 12:31
Resultaat is hetzelfde. Marokko noemt afstammelingen van Marokkanen standaard Marokkanen, zelfs al is de baby onbekend bij de Marokkaanse overheid en nooit in Marokko geweest van ouders die ook zelf onbekend zijn. Marokko claimt gewoon mensen in de hoop dat er geld wordt opgestuurd.
Ook grappig detail uit het filmpje. Iemand met een dubbel paspoort mag niet in het Marokkaanse leger dienen. Maar iemand met een dubbel paspoort is wel welkom in de Nederlandse Kamer, Kabinet en leger. Dubbele maatstaven alom.
Dubbele paspoorten geven ook dubbele setjes stembiljetten. Dat geeft de ellende geschetst in mijn tegel van 12:20.
mia | 20-02-17 | 12:33
Not sure if trolling...
Sorry voor de oplettende reaguurders dat ik een Marokaan met een Turk verwisseld hem. Mijn poesje op maandagmorgen blijkt toch een grote kater te zijn.
Wat boeien mij die dubbele paspoorten nou? Als iemand goed is voor nederland, mag hij er 100 verschillende hebben. Plezier ermee!
Opeens weet je het. Ik noem me voortaan Youssouf en wil een Marokkaans paspoort. De hele dag racisme en dieskriemienazi roepen en geld toegeworpen krijgen.
"Want je loyaliteit kan maar bij 1 land liggen, vindt Ahmed"
Helemaal mee eens Ahmed! Naar mijn gevoel ligt hier ook het knelpunt waarom het bij veel immigranten en vluchtelingen maar niet wil vlotten met inburgeren...
Hahaha: Nederlanders moeten een dubbele nationaliteit kunnen hebben schrijven PvdA en D66. Het is dus niet een kwestie fan mogen maar van moeten.
Het is beter dat ze hun Maroc paspoort WEL houden. Want hoewel de meesten (hopelijk) braaf en lievv zijn, zoals onze Ahmed van GeenPeil, het is juist voor diegenen die van proleterige en agressieve persuasie zijn een stok achterrr de deurrr dat we ze eruit kunnen trappen als ze boozz doen. En dat gaat niet als ze alleen maar een NL pasp.hebben
Feynman | 20-02-17 | 12:14
Ik raakte mijn Belgische nationaliteit gewoon kwijt, omdat ik nooit in België gewoond heb en dan vervalt deze automatisch op je 28ste. Tenzij je actie onderneemt (ik was te laat) om je (dubbele) nationaliteit te behouden.
Als ik echter hier mijn gegevens uit het GBA opvraag (geboorte-akte) staat er nog steeds bij nationaliteit: Nederlandse, Belgische.
Dat Belgische klopt dus niet meer.
@Mocro070 | 20-02-17 | 12:48
Stiekum komt het de dubbele paspoortiërs lekker goed uit.
Hier werken en pensioen opbouwen. Straks met pensioen de grote meneer(mevrouw) gaan uithangen in het land van herkomst met een veel lagere levensstandaard. Nu vanwege de verkiezingen op geenpeil 'huliehulie' doen. Apropos: hoeveel van deze mensen zijn al lang overleden en krijgen nog steeds pensioen overgemaakt? Tja, als ze op een gegeven moment meer dan 100 jaar zijn zal er wel ergens een systeembelletje gaan rinkelen maar daarvoor ?
@Feynman | 20-02-17 | 12:23 ,
ik stoor me vnml aan dat automatisme waarmee de Nederlandse overheid meegaat in de wensen van de Marokkaanse.
Een in Nederland geboren en getogen kind is een Nederlander, punt, tenzij de ouders dat anders willen maar dat is dan hun keus.
Nu lijkt er geen keus te zijn.
'Ieder statisch onderzoek naar problemen met groepen met een migratieachtergrond is bij voorbaat kansloos.'
Nu vraag ik me af wat de waarde is van allerlei statistische flutonderzoeken.
Zo moesten collega's van mij ooit aangeven of ze een allochtone voorvader hadden, kon het bedrijf mooi pronken met het feit dat ze allochtonen in dienst hadden.
Dat hebben ze pertinent geweigerd, flauwekul, 3 collega's zouden daarvoor in aanmerking komen omdat pa, ma of allebei, een Molukse achtergrond had(den).
Ze voelen zich Nederlands, zijn hier geboren en getogen, het zijn gewoon Nederlanders en wensen ook als zodanig te worden gezien en aangesproken,
terecht.
verenoflood.nu/ik-laat-mij-marokko-nie...
Bakkeleures | 20-02-17 | 12:26
Het is niet altijd te voorkomen dat je met twee nationaliteiten geboren word. Neem als voorbeeld een Nederlands echtpaar dat gedurende een aantal jaren in de USA woont en werkt. Het kind dat daar op Amerikaanse grond wordt geboren, krijgt vanzelf een dubbele nationaliteit: die van de Nederlandse ouders en die op basis van de Amerikaanse geboortegrond. Drie jaar later verhuizen deze mensen naar Brunei, daarna is Nderland weer aan de buurt volgens de werkgever, en acht jaar later weer naar Venezuela. Uiteindelijk strijkt het kind als jong volwassene neer in pak em beet Spanje. Dat kan zonder enig probleem vanwege het EU-recht en het NL paspoort. Als Amerikaanse zou dit haar niet zomaar zijn gelukt. Op welk moment vindt u dat deze vrouw haar NL danwel USA nationaliteit dient op te geven, of wellicht zelfs allebei?
Uw Psychiater | 20-02-17 | 12:57
l.o.l.
Heeft YaSSer Feras zijn dubbele paspoort ook al ingeleverd?
Een "Ahmed-achtige" heeft net de neus van een scheidsrechter kapot gekopt, misschien kan hij nu zijn paspoort dan wel kwijt..?
www.telegraaf.nl/binnenland/27651908/_...
Als ik "Kocapete" google krijg ik dit:
en.wikipedia.org/wiki/Kocatepe_Mosque...
Ze zijn zo ambivalent als wat in Marokko. Enerzijds het opererende straatschuim en of illegalen zijn niet meer welkom in Marokko, maar aan de andere kant is het ze wel weer verboden om hun Marokkaans paspoort in te leveren wan dat wordt vertaald als volksverraad. Onderdaan ben je schijnbaar voor het leven. Schizofreen beleid bij die couscoushappers.
@Bokito ergo sum | 20-02-17 | 12:10
Dat paspoort is niet het probleem, de gedwongen tweede nationaliteit wél. En daar kun je niet vanaf komen.
Is het doorgeven door Nederlands bevolkingsregister van geboortegegevens aan Marokko, niet strijdig met de Europese privacy wetgeving?
Als ik bel met bevolkingsregister en gegevens over personen wil krijg ik die ook niet wegens privacy regels.
@pa_niek | 20-02-17 | 12:38
Greet doet veel roeptoeteren maar voorlopig heeft hij geen *** bereikt.
Hier wil iemand gewoon van zijn paspoort af (ALS NEDERLANDER) en buitenlandse zaken zegt met heel veel woorden "Ja jammer joh, weet ik niet, wil ik niet weten & zoek het maar uit"
Dus je dubbel paspoort inleveren gaat niet, wel kun je de regering verzoeken om dit met Marokko in dit geval te regelen. Iets wat Greetje nog niet heeft voorgesteld.
Je zou jezelf natuurlijk ook kunnen afvragen waarom Nederland geen dubbele nationaliteit toestaat voor Nederlandse burgers, zoals Belgie, Duitsland, Canada, Denemarken, Frankrijk, Finland, Zweden, Ierland, Italie, Spanje, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk en een stuk of vijftig andere landen..
daarom stoppen met dat 'gezeur' dat de Marokkaan afstand moet doen, later als ie grot is.. Ze krijgen nl dit paspoort vanzelf bij hun geboorte. Al zijn ze hier al 3 generaties geboren Nederlander of een combi zoals een Jesse klaver.. de keuning van Maroc lijft ze automatisch in..
Heel simpel, alle inwoners van HOLLAND gelijk trekken.Je mag maar in het bezit zijn van 1 paspoort of bent staatsburger van 1 land..
gewoon kiezen..
in bijna de rest van de wereld gaat het er zo ook aan toe..
@Mark zit te Dutten | 20-02-17 | 12:38
Hoe gaat die ene partij de wet in Marokko aanpassen als die daar niets over te zeggen heeft?
Al blijkt hierboven al dat het inderdaad niet nodig is. Je moet alleen naar Marokko om het te regelen.
Dubbele nationaliteiten staan integreren in Nederland in de weg. Kuzu wil bij Buitenenhof niet aangesproken worden als Turk, maar als het zo uitkomt staat hij tussen de Turkse vlaggen, staat eerst de Turkse pers te woord en hij bezit een Turks paspoort met bijbehorende nationaliteit. Waarom mag je zo iemand niet een Turk noemen? Hoe veel generaties gaat dit zo door?
Wij moeten iedereen dwingen om één nationaliteit te bezitten. Iedereen van boven de 18 moet een keuze maken, kies je ervoor om in Nederland te leven, dan moet je afstand doen van de tweede nationaliteit. Als het niet mogelijk is om afstand te doen, dan verlies je de Nederlandse nationaliteit.
Dat is niet oneerlijk, want ik kan ook prima leven met alleen de Nederlandse nationaliteit. Als mijn oom in Duitsland de Duitse nationaliteit aanvraagt, dan verliest hij ook automatisch zijn Nederlandse nationaliteit.
Na 15 maart blijkt het opeens wel te kunnen....
Zolang de enige partij die dit gaat regelen maar genoeg kruisjes achter haar naam krijgt.
@Grote Smurf | 20-02-17 | 12:30
Inderdaad en ook een partijtje PVV bashen:'Geert zegt wel dubbel paspoort afschaffen, maar dat kan helemaal niet'.
Kijken of we(=geenpeil) dat op de politieke agenda kunnen gaan zetten. Beetje érg inconsequent.
Mia heeft het allemaal nog niet door, lijkt wel, of altijd ziek geweest met aardrijkskunde les, maar misschien wordt dat h.t.d. niet meer gegeven op de scholen, of is het sgolen, Mia?
-weggejorist-
mia | 20-02-17 | 12:33
Ik vermoed dat de Turkse Erdogan hem dan een bosatlas opstuurt!;)
De politiek als blinde horlogemaker.
Feynman | 20-02-17 | 12:23
Prachtig gevonden Fijn Man!
Dit wisten we. Jammer. Maar is het nou wel afgelopen dat op gemeentehuizen vaders die hun nieuwe zoon komen aangeven als "Koen" worden geconfronteerd met een ambtenaar die nee schuddend een lijstje toeschuiven om de jonge vader alsnog een Marokkaanse naam te laten kiezen? Het moet over zijn met beleid waarbij ONS land werk doet voor de Marokkaanse overheid.
Ik adviseer de heer Aarad om een brief naar Erdogan te schrijven dat het een arrogante lul van een dictator is en dat hij in de stront kan zakken met zijn kut Marrokaans paspoort.Oh en niet vergeten om het paspoort mee te sturen.
Feynman | 20-02-17 | 12:14
Maar we hebben het hier over iemand die al Nederlander is bij geboorte en het dus niet meer hoeft te worden.
Een Belg die Nederlander wil worden is dus een ander verhaal.
Die laatste zin begrijp ik niet. Via Geenpeil het op de politieke agenda zetten? Ik dacht dat Geenpeil geen fuck ging doen aan dit soort zaken, alleen stemmen over wat er naar voren werd gebracht door andere partijen.
Is Geenpeil de boel nu al aan het bedonderen?
@sinar2 | 20-02-17 | 12:26
Goed gevonden! Misschien een mooi moment voor Ahmed, als hij inderdaad gewoon wil, om dat paspoort met een briefje er bij naar Marokko stuurt.
Het maakt mij verder weinig uit zolang je maar oprecht je bezig houdt met één land (anders dan die gladjakkers van DENK). Maar als hij dan toch wil heeft hij bij deze z'n antwoord.
Maar het is natuurlijk wel zo dat een Nederlander in normale gevallen nooit een tweede paspoort mag hebben, dat dan weer wel. Meten met twee maten heet zo iets.
Eigenlijk logisch, een koe die in een paardenstal geboren is zal ook zijn hele leven een koe blijven, al zou hij nog zo graag een paard worden.
Kijk, deze mijnheer heeft zich volledig aangepast zoals het hoort, betreft dit "soort" mensen heb ik geen enkele moeite mee (sorry voor "soort") en het blijkt dus ook te kunnen,spreekt beschaafd Nederlands, hulde.
Dus geen stem van mij voor GeenPeil. Ik vind dat er geen enkele volksvertegenwoordiger met een dubbel paspoort in de 2e kamer van Nederland terecht moet komen. Ook niet als ambassadeur! Het lijkt onderhand wel dat wij bestuurd m o e t e n worden door marokkanen. Een kamervoorzitter, een partijleider, kamerleden, een burgemeester . . . nog even en we kunnen ons klein-Marokko noemen.
Ahmed Aarad is een voorbeeld van hoe het ook kan. Anderzijds en dat geldt voor de niet aangepasten en notoire overlastgevers. Met twee paspoorten wordt het natuurlijk wel makkelijker om ze terug te sturen.
-weggejorist-
Filmpje 1:55: Voor hem is belangrijk dat hij zijn eigen keuzes dan wel afwegingen kan maken...
Staat dat niet haaks op zijn functie bij Geenpeil?
Het hele fenomeen van twee paspoorten en dus twee nationaliteiten is natuurlijk zo krom als een banaan. Je bent óf een Nederlander óf een Marokkaan. Heeft niks met discriminatie of wat dan ook te maken, het is impossible om beide te zijn.
Kijk, je kunt wel Amsterdammer én Nederlander zijn omdat het eerste automatisch het tweede inhoudt. Maar je kunt niet uit 2 landen tegelijk komen. Ook je kinderen kunnen maar 1 nationaliteit hebben, ook al voel je je aan beide verwant. Kies dan maar de meest voordelige maar niet beide.
Als Marokko het moeilijk maakt om je nationaliteit op te geven, dan is dat heel jammer maar waarom zou Nederland dan maar zo gemakkelijk een Nederlandse nationaliteit afgeven? Probeer je auto eens eigendom te maken van twee mensen, dan weet je dat zulks niet gaat. Maar een mens kan wel van twee landen zijn...
Vreemd. En curieus.
@krijgdetiefusmaar | 20-02-17 | 12:21
Precies. Het is ook niet dat "we" in Nederland zo tegen buitenlanders zijn. Verre van zelfs in mijn ogen. Maar tuig, wat helaas oververtegenwoordigd is in een klein dozijn aan landen (waaronder Marokko, Syrië, Turkije etc.), daar mogen we best eens wat van zeggen en vinden. En daar mag met een uitermate harde hand tegen op getreden worden.
Een kerel als Ahmed is wat mij betreft net zo Nederlands als ieder ander. Dat krijg je als je gewoon integreert en je fatsoenlijk gedraagt, en dan staat dat op dát moment ook los van je eventuele geloof, wat je gewoon binnenshuis houdt, vind ik.
Pijnlijk dit vooral omdat dit toch wel overduidelijk aangeeft wat de waarde is van het Nederlander zijn.
Juist NIETS! Een persoon die wat ik zo mee krijg van zijn houding en relaas de nuchtere Nederlander in persoon zelve is. Maar hij kan en mag het niet zijn. Decennia van Haags weekdier en weg met ons beleid hebben dit bewerkstelligd.
Iéts in mijn zegt dat Ahmed dat allang wist !
vander F | 20-02-17 | 12:07
De GBA noteert nu helemaal geen tweede nationaliteiten meer.
"Nee, als u de Nederlandse nationaliteit hebt, dan registreert de overheid daarnaast geen andere nationaliteit meer. Dit is een landelijke maatregel en geldt sinds 6 januari 2014. Op 31 januari 2015 zijn ook de bestaande registraties aangepast. Alle nationaliteiten behalve de Nederlandse zijn verwijderd uit de Basisregistratie Personen (BRP)" www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?caseid...
Alleen levert dat nu een nieuw probleem. Ieder statisch onderzoek naar problemen met groepen met een migratieachtergrond is bij voorbaat kansloos. Daarmee ook al het beleid wat nu ongefundeerd zonder onderzoek de werkvloer wordt opgestuurd.
De politiek als blinde horlogemaker.
You are what you is.(F. Zappa)
Eeeeh. Ik weet dat ik niet het allerintelligenste brein op deze planeet bezit. Maar zelfs ik kan toch de relatie hand-paspoort-voet-pedaalemmer leggen....
www.refworld.org/pdfid/501fc9822.pdf
artikel 19, wel in het Frans..
We moeten gewoon pas poortjes maken. Lui die hier niet passen, Marokkanen en ander islamitisch gespuis, komen niet door de poortjes.
Dus 15 maart Geert. PVV.
Zo keurig en welbespraakt in het Nederlands komt men ze zelden tegen. Hulde!
vander F | 20-02-17 | 12:07
Dat is hoe ze in de veehouderij een ras definiëren: van in het stamboek geregistreerde voorouders. Maakt dit de Nederlandse overheid nu racistisch?
Ik wil minder kut-Marokkanen en meer Ahmeds.
Wel eigenaardig dat de goede man ons ministerie van buitenlandse zaken (o.a.) lastig valt. Hij moet als marokkaan bij de marokkaanse overheid zijn. Nergens anders.
Als je dat al niet weet, dan betwijfel ik toch wel een beetje of je alles wel snapt.
Dubbele nationaliteiten zijn ook een aanval op het principe "one man, one vote". Immers kan iemand dan meedoen aan verkiezingen in meerdere landen. Voorbeeldjes:
A man who President Donald Trump has promoted as an authority on voter fraud was registered to vote in multiple states during the 2016 presidential election, the Associated Press has learned. time.com/4654580/trump-voter-fraud-gre...
en
Minister Ronald Plasterk van Binnenlandse Zaken vindt het een ''rare toestand'' dat mensen die een dubbele nationaliteit hebben van twee EU-landen bij de Europese verkiezingen twee keer kunnen stemmen. www.nu.nl/verkiezingen-eu---nieuws/377...
Je zou de ene nationaliteit pas mogen afgeven op voorwaarde dat de eerste is ingetrokken.
@frank87 | 20-02-17 | 12:03
Helemaal niet snel om eerlijk te zijn. Beter nog: ze doen helemaal niets. Want ze nemen per definitie amper "ongewenste vreemdelingen" terug.
Maar omdat we hier in "ons" mooie Europa toch al zoveel gammele bootjes hebben dankzij dat tuig wat hier naartoe komt, kunnen we die gammele bootjes natuurlijk ook inzetten om die ongewenste lieverds weer even hard terug te mikken over de grens.
En dan niet komen met "maar dat is onmenselijk en dat mag niet"... dat tuig mocht ook niet via die manier ons land binnen komen ten slotte, en als je je als tuig gedraagt, dan wordt je ook dusdanig behandeld. Voor wat hoort wat ten slotte, en als je als crimineel in spé ons land naar de tering komt helpen, dan mag je gewoon nog eenmaal gebruik maken van dat klote bootje.
Aan de andere kant, als een kerel als Ahmed van z'n Marokkaanse paspoort af wil komen (en zelf geen crimineel stuk vreten is), dan moet dat ook gewoon kunnen. Ik zou 'm lekker verscheuren en in een envelopje naar het Marokkaanse consulaat sturen. Met een vriendelijk berichtje dat ze verder de pest kunnen krijgen.
Nederland zou dus gewoon dubbele paspoorten moeten verbieden. Klaar.
Opzeggen bij wet geregeld. Art. 19 du Dahir portant sur le Code de la Nationalité Marocaine
Driewerf hulde dit, om alles!!
@Peter_K | 20-02-17 | 12:13
Voila de namen:
www.morocco-guide.com/travel-tips/mor...
Kan hoor
VOLUNTARY: Voluntary renunciation of Moroccan citizenship is permitted by law. Renunciation is not automatic and must be approved by the Ministry of Justice. Contact the Embassy for details and required paperwork.
Maar je kunt het alleen in Marokko zelf regelen, bij het Ministerie van Justitie.
Als een Belg Nederlander wil worden moet die afstand doen van zijn Belgische nationaliteit. Waarom maakt Nederland op dat vlak een uitzondering naar Marokkanen en Turken? Ik verwacht dat de houding van Marokko snel wijzigt als hun onderdanen dankzij hun wetten niet in Europa mogen nationaliseren.
@vander F | 20-02-17 | 12:07
Ja, dat is nog steeds zo. En ide zoon mag ook geen Jan, Piet of Klaas genoemd worden, want die namen staan niet op de lijst van door Marokko goedgekeurde voornamen.
Mooi precedent.
Ofwel ben je gewoon beschaafd inlander van een beschaafd land, of niet.
Kiezen en niet dubbeldelen.
-weggejorist-
Heeft Wilders al gereageerd?
Gewoon niet verlengen klaar. No offence Ahmed maar ik hou het liever zoals het is omdat iemand met twee paspoorten niet statenloos kan zijn, maar je kan niet met twee paspoorten publieke functies uitvoeren dat zou gewoon niet moeten mogen, niks persoonlijks.
Zeg maar als het ware een soort van de João Varela van GeenPeil (ik ben voor).
Want?
Ik krijg het idee dat iemand de 'lees verder' is vergeten.
Ik las ook eens iets over een vader die z'n pasgeboren zoon ging aangeven op het gemeentehuis.
Alwaar ze volautomatisch zoonlief inschreven als zijnde Nederlands EN Marokkaans.
Dat wilde pa dus niet, hij mag dan van Marokkaanse afkomst zijn, hij was Nederlander en z'n zoontje al helemaal.
Maar nee, dat ging dus niet, er is blijkbaar een afspraak met Marokko dat afstammelingen tot in de oneindige graad ook worden aangemeld bij de ambassade/in Marokko.
Ook wanneer je dat dus niet wil?
Bizar.
Ik weet niet of dat nog zo is.
Ik wil #meermeermeer Ahmed. Welkom in Nederland pik.
Om te voorkomen dat je er niet vanaf komt, is het denk ook heel belangrijk om er voor te zorgen dat je geen Marokaan wordt. Dus de gemeenten moeten Marokko geen inzage in de Nederlandse basisadministratie geven.
#hoedan
-weggejorist-
Sure...
Gaat de marrokaanse overheid niet accepteren
Dit is eigenlijk het enige argument om alle dubbelpaspoortiërs het Nederlandse paspoort af te pakken als ze een misdaad begaan: Moet eens zien hoe snel Marokko de wet aanpast, als ze zoveel Nederlands tuig toegeschoven krijgen.
REAGEER OOK