Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zo win je nog vier jaar in het Witte Huis: Trump spant krijsend congreskipje voor campagnekar

Last night in North Carolina: "The Squad" van krijskipjes is nu campagnemateriaal voor Four More Years voor Trump

Terwijl het Huis van Afgevaardigden een kolderieke stemming hield over een impeachment resolution van Al Green (z'n derde poging alweer, kreeg nog geen kwart van de stemmen), vloog The Donald naar North Carolina voor een MAGA-rally. We hadden beloofd om in 2020 uit te leggen waarom Trump een tweede termijn gewonnen heeft, maar hij liet zich vannacht (NL tijd) al in de kaarten kijken dus we pakken het ff mee. (Let je op, Mouthaan? En breng een tolk mee ditmaal.)

Het Congressionele Kwartet Krijskipjes van Kleur (AOC, Ilhan OmarRashida Tlaib en Ayanna Pressley) denkt dat ze Trump uit kunnen schakelen met SJW-tactieken, maar hij neemt hun aanvallen gewoon mee het stadion in en laat er zijn publiek "Send her back!" op scanderen, op het ritme van de Clinton-evergreen 'Lock her up'. 

De hysterische aanvallen geven Trump een stapel troefkaarten voor zijn herverkiezing en Democraten die (in tegenstelling tot de vier twitterpetitjes) wél intelligent zijn, worden er moedeloos van: moetlees duiding bij Last CNN'er Standing, Jake Tapper. Maar de allergrootste grap van deze strategie is dat Trump er - voor de verandering - geen woord voor hoeft te liegen: zijn speech over Ilhan Omar bevat louter feiten over haar antisemitisme, Alcaidaverheerlijking en Amerikaverkettering. Ontbijttafelvraag voor bij de covfefe: Maakt dat haar een nóg erger persoon dan Trump zelf?
P.S. 'Alcaida'? Helemaal niet zo'n rare spelling.

Hele speech, voor de liefhebbers

Social

Reaguursels

Inloggen

De vrees voor een nieuwe koude oorlog is nu wel geweken. Rusland, China en Noord-Korea nemen die Trump totaal niet serieus en houden zich met veel belangrijkere zaken bezig. Want waren de VS samen met Israel in het verleden nog druk bezig met het creëren van oorlogen,( immers altijd goed voor de economieën van beide landen), nu voeren Amerikaanse politici onderling oorlog.
De meeste slachtoffers veroorzaakt Trump gelukkig nog steeds in zijn eigen kamp ( tot op heden hebben 33 mensen uit de Trump administration het veld moeten ruimen)
Een prestatie die geen enkele andere president van de VS heeft weten te evenaren.
Toch best vreemd te noemen, omdat ze stuk voor stuk bij hun inauguratie op handen gedragen werden door diezelfde Trump, en daarna volledig afgebrand de laan uit gestuurd werden.
Maar het is heerlijk om weer eens een old school burgeroorlog op grondgebied van de VS mee te maken.
Ondertussen lachen Vladimir Poetin, Xi Jinping en Kim Jong-un zich te barsten (samen met de rest van de wereld).
Terwijl Trump iedere dag weer via Twitterberichten aan de wereld toont, dat hij niet goed bij zijn hoofd is, spint voornamelijk Benjamin Netanyahu er garen bij.
Trump is immers niets meer dan het schoothondje van Netanyahu, en doet hij braaf wat hem vanuit Israel wordt opgedragen.
Uiteraard volgt ook Nederland getrouw, want wij willen altijd graag het beste jongetje in de klas zijn.
Want als joden hun zin niet krijgen, beginnen ze te zeuren over anti-semitisme en de holocaust, en dan voelen we ons zóóó schuldig want joden zijn zóóó zielig, zodat we ze maar snel hun zin geven.
Door zijn uitspraak "America first" is de rest van de wereld wel duidelijk geworden dat Trump geen wereldleider is, maar alleen maar staatshoofd van de VS en marionet van Israel.
Als dit het beste is wat de VS op diplomatiek gebied te bieden heeft, dan ziet het er slecht uit voor de Amerikanen.
Ik hoop toch echt nog op een wonder...... maar tot die tijd geniet ik elke dag weer van die oetlul en zijn aanhangers.........

nakedbiker | 18-07-19 | 23:46

Ook wij hebben een groot aantal Nederlandhaters in het parlement. Het verschil met de VS is, dat patriottisme daar nog geen besmet begrip is. Ik merk dat houden van je eigen land bij ons eigenlijk niet mag; in elk geval niet bij links. Dat de heer Trump een muur wil neerzetten om zijn land tegen illegale immigratie te beschermen wordt door verbazend veel Nederlanders als onzedelijk gezien. Let wel: de vraag naar de kosten en de effectiviteit van zo'n muur wordt niet gesteld; men vindt het vooral immoreel. Over dat laatste blijf ik me verbazen.
De vraag is waartoe je de VVD moet rekenen. Links? Rechts? Misschien zijn ze niet links, maar vaderlandslievend zijn ze ook niet.

JvanDeventer | 18-07-19 | 21:51

Vrijheid van meningsuiting. Wat een groot goed. In het beste geval schuiven de democraten die hele SJW kliek terzijde, zodat ze weer wat vrijer naar rechts kunnen bewegen.

AttackHelicopter | 18-07-19 | 19:29

Maar hoe dan ook. Trump wordt t weer, in 2020. De Dems hebben geen enkele strategie voor het bestrijden van deze head-on collisions van Trump. Die shift gewoon naar de kant van intolerant rechts en richting White supremacists. Zijn eigen partij laat het gebeuren, Trump's achterban vindt het fantastisch en de Dems liggen op apegapen.

Er valt ook niet te vechten tegen iemand die steeds onder de gordel speelt. In de wedstrijd lage tactiek wint Trump altijd. Nog lager gaan is dus ook zinloos.

De Dems moeten maar eens gaan verzinnen hoe ze Trump aanpakken want op deze manier jaagt hij de kiezers middels bangmakerij voor "the squad" hell effectief richting en over het midden heen.

Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 18:57 | 16

@Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 21:06:

Alsof de Arabische lobby geen geld beschikbaar heeft?
Het gaat ook niet eens om een lobby. Punt is dat Omar andere meningen als bewijs van een joodse lobby ziet. Dat is echt antisemitisme.

En BDS streeft naar de vernietiging van Israël, dus ook naar vernietiging van alle joden daar. Dat wordt letterlijk al 80 jaar door alle betrokken islamitische en Arabische partijen voortdurend herhaald.

Hell, in NL moeten joden hun keppeltje nu al verstoppen, met 5% moslims. Die niet eens vanaf de luiers met blinde haat zijn opgevoed, zoals de Arabieren. www.memri.org/reports/hamas-al-aqsa-t...
www.memri.org/reports/saudi-cleric-kh...

Dandruff | 18-07-19 | 21:35

@Dandruff | 18-07-19 | 21:35:
Nou, die Joodse lobby is geen geheim hoor. Er zijn tientallen lobby-organisaties pro-Israel actief in Washington. Die hebben ook heel veel geld te besteden en doen dat ook. De VS kent een zeer grote hoeveelheid Joden die vaak Israel passief maar ook actief steunen. Veel west-bank kolonisten zijn Amerikaanse Joden, en deze zijn vaak de meest fanatieke gelovigen en de meest onbuigzame. Niet alle Israeliers zijn van hen gecharmeerd ook. De min of meer onvoorwardelijke steun aan Israel heeft eigenlijjk nooit ter discussie gestaan in de VS.

Omar zegt daar wat van. Die vindt het nogal eenzijdig, waarin ze gelijk heeft, de Palestijnse zaak heeft veel minder support in de VS. Anderzijds is niet ondenkbaar dat Omar de aversie tegen Joden met de peplepel heeft binnengekregen, want in ieder Arabisch land wordt kinderen van jongsaf geleerd dat Joden het tuig van de wereld zijn. Als een dood mus van het dak valt zit de Mossad erachter. Sowieso.

Echter, ik kon van Omar weinig Jodenhaat vinden. Wel kritiek, maar dat is niet hetzelfde. Kritiek op politici en beleid mag, zeker van gekozen volksvertegenwoordigers zoals zij er eentje is.

Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 23:25

Ik vraag me af welke schade Trump geeft aangericht in de US. De economie draait als een zonnetje, lage werkeloosheid en geen oorlogsgehits.

Daartegenover stellen de Democraten extremistisch SJW-gezwatel wat alleen maar verdeeldheid oplevert en wat 95% van de Amerikanen kotsbeu zijn. Trump hoeft amper iets te doen, die wordt met twee vingers in de neus herkozen. Voor ons is dat ook dikke prima, tenminste iemand die nog ingaat tegen de linkse en vooral intolerante waanzin hier in Noordwest-Europa

5611 | 19-07-19 | 00:10
▼ 13 antwoorden verborgen

Volgens mij missen een boel bloemenmeisjes en picknickjongetjes hierboven het complete verhaal. Trump stuurt niemand weg. Hij vraagt om stage te lopen in hun oorspronkelijke geboorteland en daar de situatie te beschouwen, om daarna terug te komen en verslag te doen hoe Amerika haar problemen vanuit dat standpunt op te lossen. *then come back, and... *. Dat vergeet het sjw en diens huppeltjes mee te nemen in Trumps veroordeling.

Jos Tiebent | 18-07-19 | 16:53 | 13

En zo is het, Jos

dickg | 18-07-19 | 20:29

@Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 20:07:

Misschien heb je gelijk dat er niet meer dan een paar honderdduizend mensen in concentratiekampen zijn vermoord. De VS zijn daar overigens nog lang niet. Maar vele miljoenen mensen kwamen wel om van honger, kou en onbehandelde ziekten; ook in Rusland, China etc.
Jouw vergelijking deugt dus echt niet.

En je weigert te snappen waar het werkelijke probleem vandaan komt. Niemand heeft gezegd "kom, laten we massaal kinderen oppakken en in kooien stoppen".
De mensonterende toestanden in Amerikaanse opvangcentra hebben alles te maken met de overvloed aan illegalen. Eerst worden mensen zo goed mogelijk opgevangen, maar dan zijn de luxe cellen op.
En dan?
Vervolgens blijkt ook nog dat veel kinderen niet met hun ouders, maar met criminele mensenhandelaren meekomen. Inclusief pooiers.
Samen in een cel zetten dan maar?

Ik praat die kooien niet goed, ik constateer wel dat dit probleem lastiger is dan de zwart-wit versie van de haatlobby.
Want wie creëert dit probleem eigenlijk?
Wie regelt bussen die door heel Zuid Amerika naar de VS rijden?
Wie pleiten voor gedogen, legaliseren en belonen van illegaliteit?
Waardoor de pull-factor blijft toenemen?

Het is net als met de heropleving van slavernij in Noord Afrika, en de massale verdrinkingen in de Middellandse zee.
Door illegaliteit te belonen creëer je slavernij en verdrinkingen.

Nogmaals, de definities van "racisme" kun je opzoeken.
Jij krijgt mij inderdaad niet uitgelegd wat er mis is met basale logica.
Andersom krijg ik jou niet uitgelegd wat er mis is met geweld.
Of wat het verschil is tussen kritiek op een land, of vernietiging van alle inwoners van dat land.

Dandruff | 18-07-19 | 20:37

@Dandruff | 18-07-19 | 20:37:
Deels heb je geklijk. De pull-factoren spelen mee. Desondanks, die pull-factoren komen nijet alleen door de gedogenden. Niet alleen door de toelaters, de linksen, de activisten. Vergeet niet dat er een enorme vraag is nar goedkoop personeel. Zeker in de VS, waar ik geregeld kom en zeker in die streken is 90% van de lagere arbeiders van Mexicaanse of Midden-Amerikaanse origine. Vaak al tweede of derde generatie. Vaak ook allang geheel ingeburgerd., Maar een vaststaand feit is, dat andere Amerikanen dat werk niet willen doen. Nijet voor die prijs.

Dus evenzeer is de manier waarop Amerikaanse bedrijven concurrerend zijn door lage lonen een enorme pull-factor. Daft kweekt dus ook illegaliteit en het aantrekken van mensen van buiten. Ik ken vele bdrijven die illegalen in dienst hebben, of beter gezegd: half-illegalen. Ze bestaan volgens de wet niet, maar betalen wel belastingen en andere lasten, maar zodra ze een medisch prbleem hebben kunnen ze nergens terecht. Komen ze in aanraking met de politie dan lopen ze kans op deportatie. Maar ondertussen betaalt het bedrijf ze, zijn ze gewoon werknemers en zijn wat dat aangaat volledig geaccepteerde burgers. Die tweedeling, of beter die hypocriete houding van bedrijven, is evengoed een pull-factor.

Aan die kant echter wil Trump niks doen. Hij legt de schuld eenzijdig bij de illegalen, migranten en asielzoekers. En dicht hen en passant nog even allerlie slechte eigenschappen toe,. Want ze zouden veel crimineler zijn (wat niet zo is) en veel gewelddadiger (wat ook niet zo is). Het gaat in 99% om gewone arbeiders die niks anders willen dan een normaal bestaan.

Voor dat enigszins normale bestaan komen de dames van "the squad" op, onder meer. En zij zijn tegen de crininalisering van deze migranten. Wat de oplossing is weet ik oook niet, maar deze behandeling en zeker die aanstaande razzia's verdienen deze mensen niet. Trump speelt in op de angst voor vreemdelingen onder zijn aanhang en praat hen allerlei onzin in. Dat is schadelijk. En lost niks op.

Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 23:15
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik moest hartelijk lachen om de reactie "send her back, send her back" , in NL sta je voor "minder, minder" jaren voor de rechter. Liggen er soms ook voorbedrukte formulieren klaar in de USA? Iets zegt me dat zoiets Donald niet zal overkomen.

vlotterik | 18-07-19 | 16:38 | 5

@Jan Passant mk2 | 18-07-19 | 16:51: “Ga maar eens terug naar je eigen land” is inhoud volgens jou?

ArjenZH | 18-07-19 | 17:01

@vlotterik | 18-07-19 | 17:09:
De hele toespraak van de president volgen gaat zulke doorsnee-sujetten ver te boven. Die houden het liever bij een samenvatting van de Mouthanen van NOS en omstreken. Die zetten hun vergrootglaasje liever op een uit zijn verband getrokken fragment.
Identity-politics. Nancy de sprekert heeft zich lelijk in de hoek geschilderd met haar identity-politics.
"The squad" hebben hooddoekjes en/of een gekleurde afkomst. Daar kan die ouwe heks niet tegenop. Einde leiderschap.

Jan Passant mk2 | 18-07-19 | 17:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat wij hier zien en benoemen dat kunnen de Dems en de media (daar & hier) toch zelf ook beredeneren? Ze zijn toch niet allemaal achterlijk geworden?

Rest In Privacy | 18-07-19 | 16:23 | 11

@De Briemusketier | 18-07-19 | 16:40: Leg het even uit voor de rest van de reaguurders die het ook niet begrijpen.

ArjenZH | 18-07-19 | 17:03

@ArjenZH | 18-07-19 | 17:03:
Dat je beter effe naar het kruitvat kan lopen voor een extra grote pot vaseline, die ga je binnekort hard nodig hebben lees ik net.

De Briemusketier | 18-07-19 | 18:08
▼ 8 antwoorden verborgen

Trump is een 'orang oetan'? Een 'bezetter van het Witte Huis'? Omar is een eersteklas piece of shit.

Slogra | 18-07-19 | 16:14 | 10

Tja Brie, wie zwijgt stemt toe..

Shareholder II | 18-07-19 | 19:37

@Shareholder II | 18-07-19 | 19:37:
It aint over till the fat eister sings.

De Briemusketier | 18-07-19 | 19:44

@De Briemusketier | 18-07-19 | 19:44:
Trumpmeister

De Briemusketier | 18-07-19 | 19:46
▼ 7 antwoorden verborgen

"Het Congressionele Kwartet Krijskipjes van Kleur" en "..... De hysterische aanvallen geven Trump....." (wie is hier hysterisch???) Allemachig, dit heet "satirisch geformuleerd"! Duidelijk waar de wind waait. Geen woord over de Psychopatische Uit-de Duim-Zuiger en KrijsHaan Trump. Misschien ook even memoreren wat Trump een week geleden gezegd heeft over die 4 congresleden? Hoe hij gewoon op de Amerikaanse grondwet weer eens aan z'n laars lapte. Ach, natuurlijk! Past hier niet in het straatje..

Poso | 18-07-19 | 15:39 | 31

@Dandruff | 18-07-19 | 19:11:
Ik vind Che een lul. Een opportunistische rat. Maar goed, hij had je de oren gewassen. En meer! Je mondje gespoeld! Niet dat je dat verdient, maar evengoed. Wat heb je liever, gemarteld worden door een linkse dictator of een rechtse?
Het schermen met of links beter is dan rechts, Alles wat extreem wordt en zonder controle gaat de fout in. Dat is de les die je kent hoop ik. Ik zie de huidige tijd met zijn polarisatie weer ontsporen in onderlinge haat. Daar voegt Trump dagelijks aan toe. Hij zou dat niet moeten doen.

Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 20:12

@Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 20:12:

Ik heb nooit rechtse dictators of rechts geweld bejubelt.
Dat is het structurele verschil tussen ons tweeën.

Jij zit hier consequent links geweld te bagatelliseren. En je probeert links geweld acceptabel te maken door het gelijk te stellen aan "gewone" kritiek. Precies zoals je detentiecentra gelijkstelt aan concentratiekampen.

En jij doet dat niet alleen, dat hele linkse kamp doet dat.
Ook de squid stelde detentiecentra gelijk aan concentratiekampen.
Voor een dementerend antifa-lid reden om een aanslag te plegen.
Waar ze dan weer geen afstand van willen nemen.
Daar komt de echte haat vandaan, niet van Trump.

Waar ik geeneens een fan van ben, overigens.
Trump is alleen 100 keer beter dan de "democraten", maar dat geldt ook voor 90% van de knaagdieren.
Dat is ook het punt van deze column; de "democraten" jagen hun kiezers naar Trump.

Dandruff | 18-07-19 | 21:14
▼ 28 antwoorden verborgen

Doe een rondje media over ilhan omar et voila, daar komt de islamitische haatkabouter uit de mouw, anti-joods, pro rechten voor islamieten, whatever that may be, pro hamas en bds. Dat laatste is een vorm van sm, maar dan voor joden. Geen woord hier over op het nos sjoernaal, Trump heeft r bij de kladden en dat blijkt terecht, deze haatkip is een wolf in schaapskleren, net als aboutaleb en marcouch, beiden nederlandse burgemeesters EN salafisten, stiekem. In de USA kan je als burger een wapen kopen en bezitten, wij Nederlanders staan met lege handen tegenover een 5e islamcolonne & Parteikartel dat Nederland, de nederlander, Cultuur en Tradities op het menu heeft staan.

De Briemusketier | 18-07-19 | 14:51 | 10

@ArjenZH | 18-07-19 | 16:12:
Uit uw mond is dat een compliment, om mij beledigd te voelen zou ik respect voor u moeten hebben en dat is niet het geval, u bent een beetje zielig, want achteraan gestaan toen ze de hersens uitdeelden, ik snap het wel, maar leuk is anders, ook voor uw omgeving.

De Briemusketier | 18-07-19 | 16:19

@De Briemusketier | 18-07-19 | 16:19: Zoals ik al zij. Schelden is een blijk van gebrek aan argumenten. Alleen al je insinuatie dat ik een Marokkaan zou zijn is gewoon lachwekkend. Je hebt blijkbaar een obsessie met buitenlanders dat je daar steeds weer over begint.

ArjenZH | 18-07-19 | 16:33
▼ 7 antwoorden verborgen

In Nederland ga je voor "minder, minder" uit de menigte bijna de gevangenis in.
Send them back is het equivalent. Wat moet Rutte nog op dat WH doen? Ik verdenk hem van stiekeme politieke medeplichtigheid. Wilders kan dus helemaal vrijgesproken worden.

Goedzo | 18-07-19 | 14:36

Duiding bij CNN?
Dacht het niet.

obominotie | 18-07-19 | 13:44

De media zijn , zoals gewoonlijk, selectief waarover ze berichtten over Trump.

Tijdens de speech maakt Trump zich hard voor legale migranten die hard werken. En spreekt zich uit tegen massale illegale migratie.

Maar daar zal je veel media niet over horen. Die maken geen onderscheid tussen legale en illegale migratie.

-------------------------------------

Swieberj | 18-07-19 | 13:26

Jup, een bazenzet. Hij naait de Twisted Sisters gewoon in pak. Geinig gedaan.

Shareholder II | 18-07-19 | 13:16
-weggejorist en opgerot-
the namster | 18-07-19 | 13:02

Krijsende congreskipje? Is dit geschreven door een stagiair van MBO 2?

Pot Vol Koffie | 18-07-19 | 12:02 | 19

@ArjenZH | 18-07-19 | 16:18:
Wie geschoren wordt moet stil zitten, kijk maar even in de spiegel van de kapper want je bent aan de beurt.

De Briemusketier | 18-07-19 | 16:23

@De Briemusketier | 18-07-19 | 15:57: "en negers zijn te lui om ze te gebruiken." Goh, nooit gemerkt dat het hoofd van de school en andere "neger"leraren, die mij onderwezen, te lui waren. Om over onze huisarts, die dag en nacht klaarstond, voor al zijn patienten, maar niet te spreken!
Dus U slaat de plank wat mij betreft, volledig mis. Google trouwens eens naar de namen van de vrouwelijke neger wiskundigen, die bijdroegen aan de eerste succesvolle maanlanding!

LoesjeP | 18-07-19 | 16:23

@ArjenZH | 18-07-19 | 16:18:

Ik zit vol haat tegen geweld, toe maar.

Het gaat, nogmaals, niet om een paar mensen met "foute standpunten".
Het gaat er om dat *niemand* daar afstand van neemt.
Dat kan ook anders. Toen bleek dat een PVV-kandidaat ooit Ilhan Omar-achtige uitspraken over joden had gedaan, stuurde Wilders hem de laan uit.
Zo hoort het.
De linkse kerk doet dat al decennialang niet.
Dat is het verschil.

En daarom, nogmaals, spreken we bij links niet meer van "incidenten" als ze eens een huis in brand steken; een café eigenaar bedreigen, rellen organiseren, een halve stad afbranden, joodse vliegtuigpassagiers gijzelen of politici executeren.
Geweld is "gewoon" een andere manier om dezelfde linkse doelstellingen te halen.

Dandruff | 18-07-19 | 16:40
▼ 16 antwoorden verborgen

Het enige wat Trump heeft bereikt is een 45 persoonlijkheidscultus te creëren waar je U tegen zegt. Dat is best knap. Maar het is dan ook Trump zijn enige talent. Hij kan zeer goed zichzelf verkopen omdat hij geen scrupules heeft. Het boeit hem niet wat hij doet of zegt. Hoe hij liegt of waarover hij liegt. Het enige wat hem boeit is "winnen". Klinkt allemaal geweldig toch?

Het probleem is echter dat zijn talent om mensen te besodemieteren snel ophoudt zodra hij daadwerkelijk de touwtjes in handen neemt/krijgt. Everything Trump Touches Dies is iets wat je vaak hoort. Het klopt ook. Voor een huisjesmelker/ontwikkelaar heeft hij er een handje van om de huid te verkopen alvorens de beer geschoten is. Puntje bij paaltje verkoopt hij dus hete lucht. Dat is niets nieuws. Zijn hele leven belazerd hij bankiers, beleggers, aannemers en zelfs werknemers omdat Trump gewoon maar één ding goed kan. Dat is liegen.

Dan kan je schreeuwen dat het goed gaat met de economie maar daar heeft Trump vrij weinig mee van doen. Maar daar eindigt dat verhaal niet. Trump heeft de staatsschuld flink doen oplopen. Een nogal dom iets als het economisch goed gaat. Het begrotingstekort is gigantisch. Nogal dom als het economisch goed gaat. En die pijn en die ellende gaan de Amerikanen pas over een paar jaar voelen.

Dan kan je roepen dat zwarten en andere minderheden meer werk hebben dan ooit. Dat de werkeloosheid ongekend laag is. Ook iets waar Trump geen poot voor heeft uitgestoken maar enfin. Je moet dan ook kijken naar wat voor baantjes die mensen dan hebben. Het salaris is dermate laag dat velen meerdere baantjes hebben om amper het hoofd boven water te houden.

Als je Trump echt gewoon objectief bekijkt is hij chaotisch, aartslui en zit hij daar enkel voor zijn eigen ego.

Je bent echt een rund als je denkt dat beroepsoplichter en leugenaar Trump het beste voor heeft met de werkende blanke man of vrouw. Zij zijn slechts het middel. Hij voert de show op en ondertussen zorgen de lobbyisten in Washington ervoor dat ze de arme blanke man en vrouw een poot kunnen uitdraaien.

Trump supporters zijn geen afschuwelijke mensen. Ze zijn wel enorm naïef. Ze laten zich oplichten door een oplichter.

Dat is best zielig.

Dat gezegd hebbende is het bij de overkant ook weinig goed. Biden is te oud. Harris en Warren zijn zeer capabel maar vrouw dus die gaan het ook niet worden. En de rest is of te jong of onervaren of gewoon incompetent.

Dus Trump fanboys die krijsen dat Trump het gaat halen in 2020 kunnen best gelijk krijgen. Of dat een juich momentje is is een ander verhaal. Aan deze kant van de plas wellicht wel maar voor de meeste Amerikanen niet. Ook niet de mensen die Trump stemmen.

Wel blijft het apart dat de ruime meerderheid Trump afkeuren Trump de meest constante disapproval ratings heeft en de democratische stem zeker weer zal verliezen. Maar ja. Het kies college. Trump hoeft maar enkele tienduizenden Amerikanen in de swingstates te overtuigen dat hij alsnog ziektekostenverzekeringen e.d. in orde gaat brengen en hij wint. Weer.

Andrew Deen | 18-07-19 | 12:00 | 35

@ArjenZH | 18-07-19 | 16:22:

Neonazi's zitten niet bij de Republikeinen, en ook niet in het congres.
Trump heeft dus niks over neonazi's te vertellen, net zo min als over "democratische" politici als Omar.
Trump heeft wel altijd afstand van neonazi's gehouden, anders dan de "democraten" doen met Omar.

De "democraten" daarentegen zouden wel Omar de laan uit kunnen sturen, of in ieder geval eens waarschuwing geven. Dat doen ze dus niet.

Dandruff | 18-07-19 | 17:19
▼ 32 antwoorden verborgen

Trump benadrukt nu het antisemitische verleden van de twee vrouwen; Ilhan Omar, Rashida Tlaib

Waarom doet Trump dat?

Omdat de media het maar mondjesmaat doen vanwege het feit dat veel media de agenda van de vrouwen ( vooral "open grenzen") steunen.

Gisteren hebben deze vrouwen een resolutie ingediend om de BDS organisatie te steunen. Deze organisatie streeft naar vernietiging van Israël

Dat bewijst weer het gelijk van Trump wat hij over deze vrouwen heeft gezegd.
-----------------------------

NEW YORK — Reps. Ilhan Omar and Rashida Tlaib introduced a resolution today aimed at supporting the antisemitic Boycott, Divestment and Sanctions (BDS) movement, which targets the Middle East’s only democracy.
------------

Swieberj | 18-07-19 | 11:52 | 19

@LoesjeP | 18-07-19 | 16:30:
Ja heel wonderlijk. Ik heb de gave om na een paar zinnen het stemgedrag vast te kunnen stellen met een waarschijnlijkheid van 97 procent.

Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 17:16

@ArjenZH | 18-07-19 | 15:25:

Omar is tegen het bestaan van joden, maar over vergassen heeft ze het bij mijn weten inderdaad niet gehad.
Die opmerking sloeg dan ook op de godwin van BL die suggereerde dat kritiek op 4 mensen die jouw land haten net zoiets is als 4 joden vergassen, en de rest niet of zoiets. Kijk maar op 14:21 uur.

Verder. Het gaat niet zozeer om "landen van voorvaderen".
Het gaat om "je wil hier niet zijn, dus hoeft dat niet; je mag weg".
Maar je *moet* niet weg.
En je mag ook terugkomen.
Daar is dus niks racistisch aan.
Echte white supremacists willen van alle donkere mensen af, óók van de vrienden van Trump, óók van degenen die de VS bejubelen.
Was vandaag overigens pas 5.000 keer uitgelegd, dus ik begrijp de verwarring daarover bij NPO-kijkers.

Dandruff | 18-07-19 | 17:35

@Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 17:16:

Wonderlijke gave.
Helaas niet zo waardevol als bijvoorbeeld enige concrete feitenkennis; basale logica; interesse in andere standpunten, gebruik van volwassen discussiemethoden, etc.

Dandruff | 18-07-19 | 17:38
▼ 16 antwoorden verborgen

Trump kritiseert de 4 vrouwelijke congresleden op hun ideeën en uitspraken............. niet op hun kleur en/of ras.

Maar als je de media hoort lijkt het erop of Trump deze vrouwen aanvalt op hun kleur en/of ras.

De media willen kennelijk Trump neerzetten als "racist" en injecteren daarom ras en kleur in zijn uitspraken.

Trump heeft het vaak gezegd; iedereen is welkom in de VS als je op de legale manier komt.

Eergeisteren benadrukte de 4 congresleden in een interview dat ze "vrouwen van kleur" zijn en dat mensen daarom voorzichtig moeten zijn om hen te bekritiseren.

Kortom, het is niet Trump maar de media en de congresleden die iedere keer wer kleur en ras in de discussie brengen.

Swieberj | 18-07-19 | 11:47 | 3

Ja, helaas is het zo. Het minderwaardigheidscomplex van die lui zit diep.

van Oeffelen | 18-07-19 | 13:08

Was het niet Trump zelf die zei dat deze vrouwen 'terug moesten naar het land waar ze vandaan komen', terwijl er drie in de VS geboren zijn, en de andere (net als zijn eigen vrouw) legaal het land binnengekomen is?

Of denk je dat als deze vier vrouwen ook gewoon in de VS geboren waren, maar blank waren geweest, dat Trump dan ook had gezegd dat ze ''terug moesten naar het land waar ze vandaan komen'?

Of zou zo'n opmerking misschien tóch iets met hun afkomst te maken hebben?

Kortom: doe die Trump-bril eens af en probeer in te zien hoe belachelijk zo'n statement eigenlijk is, en dat het wel degelijk Trump is die hun afkomst in het gesprek gooit. Probeer er héél even over na te denken, of lees zijn tweets eens terug.

Zyxel | 18-07-19 | 16:14

@Zyxel | 18-07-19 | 16:14:

Nogmaals Trump heeft niets over ras en/of kleur gezegd. Trump praat over wat deze vrouwen hebben gezegd en hun antisemitisme. Het constant tegen de VS aanschoppen.

Dat de media er iedere weer ras/kleur injecteren en de ras kaart spelen is niet de schuld van Trump.

Overigens spelen ook de vrouwen de ras kaart door constant er op te wijzen dat ze "vrouwen van kleur zijn.

Kortom, het is niet TRump maar de media en de vrouwen zelf die er een zaak van ras/kleur van maken.

Ook tijdens de speech heeft Trump gezegd dat legale migranten welkom zijn.

Swieberj | 18-07-19 | 17:33

Het woord racist betekent niks meer, het betekent;"Hij/zij die het schaamteloos met ons oneens is ". -Gerard Reve-

streknek | 18-07-19 | 11:43

Waar de Trump-fans hier op GS zich onderscheiden van het weldenker deel van de natie, is in de aanname dat iemand met allochtone "roots" (dat wil zeggen met ouders of voorouders die niet uit een Europees land komen) geen recht van spreken hebben en geen kritiek mogen hebben op de VS, omdat hun voorouders uit landen komen waar het een nog grotere chaos is.

Zij zien niet in - of willen koppig niet inzien - dat dit een uitermate neerbuigende vorm van racisme is. Want blijkbaar zijn Amerikanen met Europese voorouders en zelfs zij die geboren zijn in een Europees land vrijgesteld van deze kritiek. melania is een Sloveense, Trumps voorouders komen uit Duitsland.

Een van de zwarte dames van de "krijskipjes" (ook zo'n denigrerende term) heeft voorouders die in de 18e of 19e eeuw zijn overgekomen, ver voor de meeste Amerikaanse immigranten, maar moet ook maar de bek houden. Dat is natuurlijk omdat ze zwart is, er valt geen enkele andere reden te bedenken die haar op een andere manier onderscheidt.

Kortom: men vindt racisme wel best hier. Eigenlijk vertolkt Trump het racistische onderbuikgevoel dat hier dagelijks tussen de planken doorsijpelt en daarom is Trump hier de held. Rascisme of niet, who de fuk cares? Het masker valt af, dat moge duidelijk zijn. En het gaat nog veel erger worden.

Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 11:39 | 17

@Andrew Deen | 18-07-19 | 12:07: Deen is een racist en dat vinden 4 van mijn vrienden ook. Basta.

Rest In Privacy | 18-07-19 | 14:03

@ArjenZH | 18-07-19 | 12:59: Ja hoor de Ad hominem. Zever maar verder hier, maar ik heb genoeg van u. Sukkel.

Onno Barendsen9337 | 18-07-19 | 18:59

@Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 13:15: Nee niet zoiets.Je hebt het over blanken alsof het een homogene groep is. Zelfde doe je met zwarten en dan gooi je die verzonnen tegenstelling in mijn gezicht en noemt mij racist. Waar haal je het lef vandaan?
Het gaat om cultuur en tradities. Mijn wederhelft is een creool en heeft een gekke naam. Ze is christen, dol op de Nederlandse manier van leven en heeft taal en baan binnen een jaar eigen gemaakt. Geen slachtoffergedoe, geen anti-semitisme en geen gedweep met de cultuur van het shithole waar ze vandaan komt. Want inderdaad, als het daar zo goed is, waren we daar wel gaan wonen. Zoiets! Trump heeft groot gelijk in wat hij zegt.

Onno Barendsen9337 | 18-07-19 | 19:25
▼ 14 antwoorden verborgen

bij ons zitten degene die het land haren, in het kabinet

polletjepiekhaar | 18-07-19 | 11:35

Het is moeilijk de waarheid te accepteren wanneer de leugens je precies vertelden wat je wilde horen.

Go_Vegan2.0 | 18-07-19 | 11:18

Waar ik me dan aan stoor zijn onze eigen teletekst berichten waardoor mensen die het nieuws niet op de voet volgen telkens weer voorgeschoteld krijgen dat zomaar Trump vreselijke dingen roept.

Hypno2050 | 18-07-19 | 10:58 | 2

Inderdaad. Nederlandse media basht ome Trump steeds maar weer. Lekker makkelijk scoren

Kees netals me Broer | 18-07-19 | 11:31

Je kunt ook gewoon zijn Tweets lezen en zelf je conclusies trekken dat hij zich gedraagt als een kind van 10. Het is een oplichter en mensen zoals u trappen erin.

ArjenZH | 18-07-19 | 16:04

Genoten van de rally vanacht... wat een held!

RedwhiteNick | 18-07-19 | 10:57

De Democraten die zich door 4 krijskipjes in gijzeling laten nemen lheeft veel overeenkomsten met de VVD die zich in de luren laat leggen door GroenLinks.
Kan niet wachten op het moment dat de FvD hier gehakt van gaat maken.

Eppo | 18-07-19 | 10:44

Erik Mouthaan wordt vernietigd op Twitter!

NumbNuts | 18-07-19 | 10:42

Wat een geestesgymnastiek om weg te kijken van the Donalds debiliteit

Uqbar | 18-07-19 | 10:40 | 3

De Potus heeft volkomen gelijk. Als je meer loyaal bent aan het land van je andere paspoort dan moet je oprotten. En wel naar het land dat jou die andere nationaliteit geeft. De debiliteit die u hier poneert geldt meer voor de krijsende kipjes.

aamert | 18-07-19 | 10:52

@ArjenZH | 18-07-19 | 12:21: snap je de grap niet? De kranten stonden bol van Omar's opmerking over dubbele paspoorten. Het is een bewering die zij enkele maanden geleden deed, met veel ophef tot gevolg.

Dit is ook de reden dat niemand echt wat aan Trump kan doen en zo'n impeachment vote nergens heen gaat. Zo'n beetje alles wat hij doet is een variatie op wat zijn "slachtoffers" eerst zelf deden.

WammesWonder | 18-07-19 | 12:56

Hadden wij maar een soort van Trump, liever wel een wat slimmere versie maar is allicht beter dan het tuigh in Den Haag waar we het nu mee moeten doen.

nietmijnbaardvriend | 18-07-19 | 10:34

Trump komt niet sympathiek over. Typisch rijke witte zakenman die denkt dat hij alles in Amerika en de wereld kan bepalen. Helaas is dat ook zo. Wanneer je tot een minderheid behoort die de president niet welgevallig is, moet je maar oprotten. Het is echter aan de Amerikanen zelf om massaal in actie tegen de beste man te komen. Dat zie je nog niet echt gebeuren. Hij zal het in 2020 wel weer redden. Maakt heel wat reaguurders weer erg blij. Misschien is hij wel de grote blanke leider die zijzelf altijd hadden willen zijn....

Mannes | 18-07-19 | 10:31 | 15

Ik weet niet hoor.

Maar was het niet Obama die acht jaar president was inde vs laatst?

Opeens is de vs mega racistisch geworden en stemt op trump als een soort van mega ‘wit complot’

Of was het misschien omdat de democraten het aan alle kanten verzaken en birger zich inde steek gelaten voelen door de democraten?

Ik weet niet, maar ik ben geen complotdenker, en als je ‘trekkers’ van de democraten ziet kun je maar een conclusie bedenken waarom trump zit waar hij zit..

En dat is echt niet omdat het zo een goede president is of iets..

Komt puur omdat de democraten steeds verder wegzakken in de radicale gifpoel die ze zelf gecreëerd hebben..

killRoy1982 | 18-07-19 | 13:10

Sinds de jaren 80 de laagste werkloosheid bij zwarte Amerikanen..

killRoy1982 | 18-07-19 | 13:12

Dat is de giftige zelfhaat die links verspreidt, en waar vooral mensen in geloven die vooral
Problemen met zichzelf hebben en daar geen verantwoordelijkheid voor willen nemen..

killRoy1982 | 18-07-19 | 13:14
▼ 12 antwoorden verborgen

Trump heeft last van decorumverlies. Dat zie je nogal eens bij mensen die gaan dementeren. Hij heeft er -78 jaar- natuurlijk de leeftijd voor. Ik houd mijn hart vast.

Rest In Privacy | 18-07-19 | 10:29 | 5

@piloot47 | 18-07-19 | 10:44:
Wie doorgaat met ademen wordt dat op een goed moment vanzelf. Trump doet wel wat meer dan gewoon "doorgaan met ademen", ook op deze leeftijd.

Jan Passant mk2 | 18-07-19 | 10:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is echt mijn grootste angst, wakker worden in een soort 'Idiocracy', waarin de sterkste -niet de slimste- de meutes ophitst.

Diotima | 18-07-19 | 10:28 | 7

Mijn grootste angst is wakker te worden in een land dat naar de kloten is geschoten door Hillary / Obama...

Moonwarrior | 18-07-19 | 11:14

Misschien niet de slimste, maar wel realistisch

hotbrasil | 18-07-19 | 11:31

Too late..

killRoy1982 | 18-07-19 | 13:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Bij joop spuit de azijn uit hun oren en zijn ze de wanhoop nabij.
Zwaardere beveiliging voor progressieve politici na racistische tweets Trump.
joop.bnnvara.nl/nieuws/zwaardere-beve...

komtdatschot | 18-07-19 | 10:24 | 1

Bij Joop worden de krijskipjes aanbeden. Ik vind Trump slecht nieuws voor Europa maar hier kan ik dan wel van genieten.

Rest In Privacy | 18-07-19 | 10:57

Nee hoor, allemaal niet waar - volgens alle Volkskrant-columnisten heeft Trump gezegd dat de dames terug moeten naar hun eigen land. En omdat ze een kleurtje hebben is dat racistisch. En dat is alles. Vandaag openlijk weer in minstens vier artikelen en verborgen in zijdelingse opmerkingen op andere plaatsen (bv 'De Aarsmancollectie").
Je weet: herhaal een leugen net zo lang totdat het de waarheid wordt. Met dank aan een zekere J. Goebbels.
En oh ja: een brief schrijven naar de redactie helpt niet hoor.

piloot47 | 18-07-19 | 10:03 | 15

De helft?

En waren die mensentaal niet vervreemd dan..

Want het waren toch echt de democraten die in 2016 daar gretig met identiteit politiek mensen tegen de normen en waarden van de vs opzette om de verkiezingen te kunnen winnen..

Wat het uiteindlijk niet gelukt is, en ook absoluut niet gast lukken simpelweg omdat de gemiddelde Amerikaan gewoon van zijn land houdt en het koesterd met al zijn fouten en gebreken, omdat het nog steeds ‘the best country in the world’ is

Geen een derde rangs huppelkutje met een kleurtje en net zo veel privilege als elke andere Amerikaan, ook al beweren ze zelf van niet terwijl ze de functie bekleden die ze bekleden, zal daar verandering in brengen..

Allen de radicale ‘far legt’ schreeuwt hier..

Een schreeuwende minderheid, waar zelf de democraten zich voor schamen...

killRoy1982 | 18-07-19 | 13:27

@killRoy1982 | 18-07-19 | 13:27:
Doe maar een voorbeeld dan van waar deze dames schreeuwen en/of onwaarheden verkondigen. Ik ben benieuwd. Mijn vermoden is dat je niets zal kunnen vinden.

Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 14:19
▼ 12 antwoorden verborgen

Iemand trouwens ergens in onze media gelezen dat afgelopen weekend Antifa een aanslag heeft gepleegd op een ICE-centre met een brandbom waarbij een dode is gevallen (de dader)?
En dat deze vier parels hebben geweigerd om hier afstand van te nemen?
Ik ook niet.

nietvaneergister | 18-07-19 | 09:57 | 2

Weigeren afstand te nemen is waar je ze aan herkent. Ook in NL vinden we daar voorbeelden van.

DENK Azarkan weigerde afstand te nemen van het Haga Lyceum.
DENK Kuzu en Ozturk weigerden afstand te nemen van Hamas, van Moslim Broerderschap, en van uitspraken van Erdogan.
De SP weigert afstand te nemen van Maduro. Net als Bouterse.
AFA weigert afstand te nemen van de Baudetbedreiger.
Moslimjongeren weigerden afstand te nemen van een haat imam.
EU Rompie weigerde afstand te nemen van MB Morsi (en gaf miljarden EU geld, wat ook door u en mij dus is betaald).

Weigeren ergens afstand van te nemen is populair.

gaffelbaard | 18-07-19 | 11:23

Wedden dat de Democraten erg in hun maag zitten met 'The Squad'? Het zal je maar gebeuren dat je partij gekaapt wordt door een groepje dat onder de partijnaam een volstrekt eigen koers vaart en zich niet laat corrigeren. Trump is niet het probleen maar de chaos bij de Democraten is het wel en terugfluiten van deze dames door de partijleiding wordt met de dag ingewikkelder.
In plaats van te janken over Trump zouden de Democraten eerst de shit in hun eigen partij moeten oplossen.

Amsterdamsko | 18-07-19 | 09:56 | 10

@Overmar | 18-07-19 | 10:57:
Ironie, Overmar, ironie - of zo je wilt sarcasme. Stijlfiguur. Het tegenovergestelde bedoelen. Glimlach.

piloot47 | 18-07-19 | 11:12

Het os inderdaad het probleem van de democraten, en dat mogen ze zelf oplossen..

De leegloop bij de democraten is reeel.

Qua geloofwaardigheid zitten de democraten onder trump..

En dat zegt, alsdus hen zelf, erg veel over de democraten,

En niet over trump..

Maar dat is wel waar de media zich op richt, want ja..

Beter nepnieuws, dan echt nieuws..

De democraten hebben grote problemen, laten we ons druk maken over wat trump zegt..

killRoy1982 | 18-07-19 | 13:30
▼ 7 antwoorden verborgen

Hebben ze in USA ook twee paspoorten??? Dan heeft de Potus gewoon volkomen gelijk. Wij hier zijn de hele domme en Gekke Henkie.

Zodra er stront aan de knikker is kun je gewoon kiezen wat je paspoort is? Of moet je in -tegenstelling tot wij hier in de EU- gewoon je paspoort inleveren en kiezen voor de USA??? Wie kan mij dat vertellen? En waarom kan dat hier dan niet? Vragen vragen vragen !

aamert | 18-07-19 | 09:49 | 6

Trump heeft drie paspoorten, waaronder een Duits en een Russisch.

Rest In Privacy | 18-07-19 | 10:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Onder Obama, zonder hem daar de schuld van te geven maar dat was voor het eerst, is de middenklasse in Amerika in de minderheid geraakt. Dus de armen en de rijken samen vormen een grotere groep dan de middenklasse. Ook dat is een reden waarom Trump er nu president is, dezelfde kant gaat het in Nederland ook op, we lopen nu eenmaal wat achter.

sprietatoom | 18-07-19 | 09:46 | 3

Oh Obama was daar net zo schuldig aan als Bush, allebei hebben ze de middenklasse vernietigd. vind je het gek dat Trump het met alle 2 aan de stok had/heeft?

ikworstelengadouchen | 18-07-19 | 09:48

@sprietatoom | 18-07-19 | 09:54: t grootste gedeelte is wel onder Bush jr en Obama gebeurt hoor. Obamacare is een aanslag geweest op de portomonee van de middenklasse, de oorlogen van Bush idemdito.

ikworstelengadouchen | 18-07-19 | 10:01

Mooi man, de Democrats gegijzeld door Denk en Bij1.

nietvaneergister | 18-07-19 | 09:43 | 1

Think and Beeone....
Klinkt als een kolderiek rap duo

theJ71 | 18-07-19 | 10:00

Kweenie of dit tactisch gezien een goede move is van Trump. He had them divided, now they're united..

Dampende_aardappel | 18-07-19 | 09:42 | 3

United in crazy.
Check mate.

nietvaneergister | 18-07-19 | 09:44

De gemiddelde Amerikaan, die niet erg politiek geïnteresseerd is, krijgt bij de verkiezingen straks de keuze: nog vier jaar Trump (wat voor diezelfde Amerikaan betekent dat hij werk heeft), of de identiteitsgekkies met AOC, Ilhan Omar, Linda Sarsour, en als enige gematigde Democraten Pocahontas of Biden...
Ik denk dat hij zijn keuze dan gemakkelijk kan maken.

Gajus | 18-07-19 | 09:59

@Gajus | 18-07-19 | 09:59:
Het is wat moeilijk om 320 miljoen mensen te profileren, maar ik breng veel tijd in de US door, en daar is de politieke betrokkenheid vele malen hoger dan hier in NL.
Trek een gemeentelijk werker van zijn grasmaaier af en vraag hem wat hij van de politiek vind, en je krijgt een stevig onderbouwd standpunt (vanuit zijn gezichtspunt, uiteraard).
Hier in NL lukt het mij niet om iets zinnigs met zo'n grasmaaiert uit te wisselen...

libertat | 18-07-19 | 10:47

Dat is wat. Tijdens een speech van Trump over Omar, zongen de toehoorders 'send her back'. Dat is ongeveer hetzelfde als 'minder, minder, minder'.

Eh, het is goed dat'ie niet in dit kikkerland woont.

Thoth | 18-07-19 | 09:38 | 2

Want hij begon met scanderen bedoel je?

Super Vaagstra | 18-07-19 | 09:41

Freedom of speech. Ik heb begrepen dat dat in feite weg is in Nederland. Baudet en Wilders mogen ook niet meedoen, dus met de democratie is het ook nog eens allerbelabberdst gesteld wat ik er zo van hoor en zie.

Overmar | 18-07-19 | 11:07

Trump is geniaal. Pelosi riep niet voor niets dat die meiden hun bek moesten houden. En dat "minder, minder..." van het publiek! Zat er aan te komen. Democraten hebben het zichzelf aangedaan. Net zoals links in NL geen argumenten had tegen Baudet en Wilders anders dan verontwaardiging.

Ignatius J Reilly | 18-07-19 | 09:36 | 7

@Kuifje-in-de-EU | 18-07-19 | 10:28:
Is de VVD links?
-verhogen van de collectieve lastendruk: CHECK
-vergroten van de migratie-instroom: CHECK
-steun voor klimaatproject zonder deugdelijke financiele onderbouwing: CHECK
-eurofiel standpunt: CHECK

libertat | 18-07-19 | 10:50

@Kaas de Vies | 18-07-19 | 09:43: Kaas, nee.

Ignatius J Reilly | 18-07-19 | 10:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Die wijven zijn zakenmannen. Het handelswaar...’social’ ‘justice’

RickTheDick | 18-07-19 | 09:28

The Donald heeft ze gewoon ingehuurd... die gast is echt geniaaaal

David000000007 | 18-07-19 | 09:25

Het is gemakkelijk om Trump te verheerlijken vanuit een veilige luie stoel in Nederland. Maar wees maar eens een soyaboer, een arbeider, middenstander of heb gewoon een kleurtje. Medisch failliet gaan is in Amerika schering en inslag dat heb ik in Nederland nog niet zien gebeuren. De latinos die naar Amerika vertrekken zijn geen moslims die hun handje op komen houden zoals in Nederland. Dat zijn mensen die gewoon willen werken, een veilig leven willen en de instabiliteit die Amerika in stand houdt in Latijns-Amerika willen ontvluchten. Ik vind het ongelofelijk dat iedereen klakkeloos het vergelijk trekt met Europa. Je moet er maar wonen, dan piept iedereen wel anders. Trump verwoest zijn eigen land en zijn kiezers zien in hem de een nieuwe Jezus. Ondertussen hitst hij iedereen tegen elkaar op, puur afleiding want het zou zo maar kunnen dat hij een pedomaatje is van Epstein.

PedroN | 18-07-19 | 09:22 | 12

@badboydutch | 18-07-19 | 10:14: Hij heeft natuurlijk wel een punt, en dat maakt het pijnlijk voor wegkijkers zoals jij.

Rest In Privacy | 18-07-19 | 10:16

@Kuifje-in-de-EU | 18-07-19 | 10:16: Welk punt? Het zijn hoofdzakelijk gelukszoekers die de banen van Amerikanen wegnemen. Daar kijk ik echt niet overheen. En wat heb jij verder over mijn punt te zeggen? Daar zie ik geen reactie op. Verwondert me niet hoor, had niet anders van je verwacht

badboydutch | 18-07-19 | 10:22

"Trump verwoest zijn eigen land"
Ja al die miljoenen extra banen, hogere lonen en een op volle troerende draaiende economie zijn verschrikkelijk gewoon! Ook al die fabrieken die terugkeren naar de VS, dat wil je natuurlijk niet hebben! Of bedrijven die hun overzeese geld nu daar investeren, dat is een enorm probleem natuurlijk.

Grappig ook hoe je iemand betist van ophitserij, maar het dan 1 regel verder zelf doet door hem van pedofilie te beschuldigen terwijl Trump Epstein juist verbannen heeft van zijn hotel omdat Epstein aanrommelde met een minderjarige...

Moonwarrior | 18-07-19 | 11:30
▼ 9 antwoorden verborgen

Wat een nachtegaal . Prachtig toch. Hij heeft gelijk ook.

Lieveschat | 18-07-19 | 09:22

Trump word herkozen omdat het de democraten ontbreekt aan een normaal fatsoenlijke kandidaat. Volledig gekaapt door Extreem Links. Ik heb het idee dat de street Thugs, de kartels, de allochtone middenstand etc helemaal niet zit te wachten op een rariteiten kabinet. De democraten gaan kapot omdat ze op het verkeerde paard hebben gewed. En ik kan daar best wel om lachen.

Indoneesje | 18-07-19 | 09:21 | 1

Nee, Trump werd gekozen omdat de meeste Amerikanen hem wilden als president.

Rest In Privacy | 18-07-19 | 10:23

Nou, wat een verbinder, en wat een leider die boven de partijen staat, deze Oranje Gorilla. Gelukkig is het na de verkiezingen over met hem, want in de peilingen doet Drumpf het zoals gewoonlijk slecht.

Rest In Privacy | 18-07-19 | 09:21 | 11

Men scheldt wanneer de argumenten op zijn.

ivanhoe bergs | 18-07-19 | 10:23

Eh... Trump doet het uitstekend in de ogen van de meeste Amerikanen.

Rest In Privacy | 18-07-19 | 10:23

Zijn dat dezelfde peilingen als de NY Times die voor 95% zeker wist dat Hillary president zou worden, of die van de WP/MSNBC die Trump achter had liggen met 11%? Of bedoel je de Ramussen waarin Trump het beter doet dan Obama al maanden lang?

Moonwarrior | 18-07-19 | 11:37
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik heb ook 'vankleur'. Waar kan ik me aanmelden?

klön | 18-07-19 | 09:19

Slim van The Donald. The Squad is een zegen voor hem.

Mahatma | 18-07-19 | 09:16

Hierom dus. GeenStijl. Hard nodig in een eurofiel politiek correct medialandschap waar de feiten er niet toe doen maar de leugen regeert.

frisenfruitig | 18-07-19 | 09:16

De democraten hebben het zelf tot een bikkelharde strijd laten komen. Ze hebben geen enkele toenadering gezocht alleen maar strijd geleverd tegen Trump. Logisch gevolg is dit.

BozePaarseMan | 18-07-19 | 09:16

Van Trump mocht je nog terugkomen.

Jos Tiebent | 18-07-19 | 09:50

Een heerlijke echte GeenStijl-bijdrage

frisenfruitig | 18-07-19 | 09:14

Meutes leuzen laten scanderen. De oudste demagogische truc uit het boek. Ook de doorzichtigste en ordinaire trouwens.

Superior Bastard | 18-07-19 | 09:10 | 11

@Superior Bastard | 18-07-19 | 09:18:

De meesterzet is dat Trump zich niet de mond laat snoeren door extreemlinks. Hij blijft, samen met de "democraten", wrijven in de vlek op de "democratische" jurk.

Heel vaak leidt de valse racisme-beschuldiging tot excuses; zie Blok. Die feitelijk gelijk had, maar toch zijn excuses aanbood omdat hij de waarheid sprak. Dit omdat een kleine maar invloedrijke groep mensen zegt dat niemand de waarheid mag weten, en daarom keihard optreedt tegen gedachtemisdrijven als concrete feitenkennis en basale logica.

Dandruff | 18-07-19 | 09:57

Ach... heb ze hier in Nederland wel vuiler gezien.

Rest In Privacy | 18-07-19 | 11:50

Weet je wie ook......

Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 13:46
▼ 8 antwoorden verborgen

*krijsend

Superior Bastard | 18-07-19 | 09:08

Aboutaleb werd geprezen om deze uitspraak, zelfs bij CNN. Maar ja, hij heeft een kleurtje en kan dus nooit een racist zijn:

nos.nl/artikel/2015225-aboutaleb-herh...

Aboutaleb herhaalt 'rot op als het je hier niet bevalt' | NOS

Rest In Privacy | 18-07-19 | 09:04 | 4

Rutte bij zomergasten zei hetzelfde over de NederTurken. Geen fophef toen.

sprietatoom | 18-07-19 | 09:15

En ons Kamerlid van denk dan? Die riep zelfs op dat wij autochtonen maar op moesten rotten als het ons hier niet meer beviel.

Muuke | 18-07-19 | 09:30

@BozePaarseMan | 18-07-19 | 09:10:
WIJ kunnen dat niet doen omdat op dit moment de wettelijke norm zo is dat je niet mag discrimineren, en op dit moment 'De samenleving' heeft bepaalt dat alleen blanke autochtonen kunnen discrimineren. Zo bezien is het discriminatieverbod een apartheidswet, want ze geld alleen voor mensen zonder kleurtje.
Het gevolg is dat alle racisme, discriminatie, anti-semitisme en haatzaaien van de mensen met een kleurtje onbestraft blijft, normaal gevonden wor. Iedereen die dat probleem (want dat is het) aankaart of er kritiek op geeft, word uitgesloten van.

gaffelbaard | 18-07-19 | 10:00
▼ 1 antwoord verborgen

But please, spare me the revolution!
It can wait. Win the presidency, hold the House and narrow the spread in the Senate, and a lot of good things still can be accomplished.
“No,” you say, “the left wants a revolution now!”
O.K., I’ll give the left a revolution now: four more years of Donald Trump.
————
www.nytimes.com/2019/07/16/opinion/tr...

wezen | 18-07-19 | 09:02 | 1

haha voor de rest is die dude net zo'n marxistische mafkees als AOC. alleen snapt hij dat de gemiddelde Amerikaan daar niet op zit te wachten.

ikworstelengadouchen | 18-07-19 | 09:07

Nationalisme boven de waarheid. Kritiek op jezelf is SJW en daarom voor meer dan de helft fout. Nog nooit was het Westen met de US als schapenherder zo onzichtbaar gewelddadig als de afgelopen descennia, maar terrorisme daar als reactie op durven zien, is landverraad voor de nationalistische domme witte vent die zich op elk niveau manifesteerd. Want nationalisme is niet dom.

Balgesjaakt | 18-07-19 | 09:02 | 4

Waarheid? Koek koek.
De US als schaapherder = linkse leugen = linkse complottheorie.
De VS is onze herder niet. Misschien vergis je je, en bedoel je de VN?

Terrorisme een reactie op internationale acties? Het is andersom. Die acties zijn een reactie op landjepik, oorlogen, tirannie en terreur van, en zo gaat het al vele vele eeuwen lang zo.

gaffelbaard | 18-07-19 | 09:13

Opdonderen met dat gehele SJW en identity politics gebeuren! Zeker uit Nederland, we ermee! SJW en identity politics retoriek is niets anders dan cultuur marxisme en communisme in een nieuw jasje. Naast fascisme en Nazisme zit helemaal niemand te wachten op een nieuwe 'Linkse' revolutie. Een Linkse revolutie die gekenmerkt wordt met bruut geweld met de linkervuist en de symbolen van kapitalisme in de rechterhand (iPhone en Starbucks coffee beker). Lachwekkend!

Indoneesje | 18-07-19 | 09:19
▼ 1 antwoord verborgen

Geweldig. Waarom laat het nieuws fan alle kanten dit niet even op primetime horen? Want we krijgen alleen maar te horen dàt Trump iets zegt, maar niet waarom hij iets zegt.

jochum1980 | 18-07-19 | 09:01 | 1

omdat als mensen dit zouden zien, met goede ondertiteling en ongefilterd, dan zouden ze zien dat het nieuws al jaren tegen ze liegt. En niemand zou Trump meer haten op een paar van die SJW's die we hier in de reaguursels ook hebben.

ikworstelengadouchen | 18-07-19 | 09:04

Identity politics van met de race card zwaaiende minkukels. Weerzinwekkend.

van Oeffelen | 18-07-19 | 08:59

Deze dames zitten in het congres omdat ze een bijzonder talent hebben. Ze zijn namelijk met een kleurtje geboren. Niets voor hoeven te doen en ook geen studie voor gevolg.

Osdorpertje | 18-07-19 | 08:57 | 2

Ze zitten in het congres omdat ze uit kiesdistricten komen die 100% Democrats zijn en omdat (AOC) er geen tegenkandidaat was.
Zelfs Pelosi heeft gezegd dat zelfs een glas water met de letter D erop die zetels had gewonnen.

nietvaneergister | 18-07-19 | 09:22

Dat heet diversiteitsbeleid = sollicitanten selecteren o.b.v. huidskleur = sollicitanten met een blanke huidskleur uitsluiten van (de kans op) arbeid.

gaffelbaard | 18-07-19 | 10:03

Zou Trump nu net als Wilders vervolgd worden omdat het publiek iets roept ?

Dus wat @AntonJensen | 18-07-19 | 08:41 | zegt...

sprietatoom | 18-07-19 | 08:55 | 3

kan niet joh, is goed geregeld daar met de grondwet.

ikworstelengadouchen | 18-07-19 | 09:02

@sprietatoom | 18-07-19 | 09:06: probleem is, hier is geen Constitutioneel hof, net als het Supremecourt in de US. daar kan elke wet worden aangevochten op basis van de grondwet, en ook elke rechtszaak zoals Wilders. Hier beslist de senaat over de grondwettelijkheid, een grove fout in onze democratie.

ikworstelengadouchen | 18-07-19 | 09:09

Net als je dacht dat een all time low bereikt was doet Trump er nog een schepje onderop. En zijn fans vinden dat prachtig.

De opvallendste moedwillige verdraaiing van woorden is wel "some people did something". De strekking van die opmerking in de context was iedereen duidelijk toen Omar bedoelde: "Omdat sommige moslims wat uithaalden worden alle moslims gestraft". Met uiteraard niet de bedoeling die misdaad te bagatelliseren. Maar om aan te geven dat de reactie erop jegens alle moslims niet fair was. Die uitspraak is expres eruit gelicht om haar beentje te lichten. Dat weten ook zijn fans, maar alles is toegestaan blijkbaar.

Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 08:53 | 19

BL: Maar we zullen Trump in de aanloop naar 2020 nog meer gaan zien overhellen naar de openlijk racistische kant....
---
Waar en waarmee was Trump dan openlijk racistisch??
---
Mede dankzij de gekleurde medemens werd Trump president omdat Obama en de democraten er niets van gebakken hebben. De economie draait als nooit tevoren en er worden banen gecreëerd. Eindelijk doet iemand iets voor het verslofte binnenland...
---
Je Trump fobie komt een beetje sneu over... Nog steeds niet gewend aan zijn overwinning? En nou blijkt hij ook nog succesvol te zijn..... Het worden moeilijke jaren voor onze beste landgenoten...

dijkbewaker | 18-07-19 | 12:02

@Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 11:28:
"onhandige quote"
Denk zo dat weinig Amerikaanse burgers het zo zouden omschrijven.
U begrijpt het niet en u wilt het niet begrijpen.
Hier houdt alles op.

Mr.Crowley | 18-07-19 | 12:19

@dijkbewaker | 18-07-19 | 12:02:
Ik vind de verkiezing van Trump een van de meest zorgwekkende zaken van de laatste jaren, inderdaad. Omdat het laat zien dat onbenul, bot racisme en polarisatie een welwillend gehoor vindt onder een steeds groter deel van een bepaald primitief denkende bevolking. Ik zie daarin het gevaar dat openlijk racisme, oneerlijke verwijten, leugens en bullshit volledig geaccepteerde fenomenen zijn geworden.

Trump zelf is het probleem niet, hij is slechts het symptoom. De ziekte zit veel dieper, in de haat jegens andere mensen, vooral jegens minderheden in de VS en met name de gekleude minderheden. Trump heeft slechts de deksel van deze beerput opengetrokken en de stank is nauwelijks meer te bestrijden.

Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 13:42
▼ 16 antwoorden verborgen

Om dit soort topics (ook de vorige), ben ik zo blij met GS. Alle comments nalezend geeft het stof tot nadenken. Je zou kunnen zeggen: "GS, slijpsteen van de geest."

Willem_Oltmans | 18-07-19 | 08:52

Het voorbeeld van de Potus maakt wel wat in mij wakker. Er zijn hier toch ook wel veel mensen (Sylvana, Airfryer, en meer zulke griezels) die ik terug naar hun eigen land zou wensen. Toch was "Ach mens, ga toch koken" van wijlen Pim onovertroffen. Eigen taal eerst, eigen homo's eerst, eigen afblafferij eerst.

JvanDeventer | 18-07-19 | 08:49 | 14

@Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 11:44:
Als jij graag blijft geloven dat deze dames niet worden aangevallen vanwege hun uitspraken, prima. No offense taken.

gaffelbaard | 18-07-19 | 16:19

@gaffelbaard | 18-07-19 | 16:19:
Oh Trump reageert vast op hun uitspraken. Maar als reactie zeggen dat ze maar terug moeten naar hun eigen land is zeer ver beneden de gordel.

Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 16:38

@Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 16:38:
Nou ja. Eerst zeg je dat ze niet worden aangevallen op hun uitspraken.
Daarna zeg je dat ze wel worden aangevallen op hun uitspraken. Best wel een ommezwaai.

gaffelbaard | 18-07-19 | 17:28
▼ 11 antwoorden verborgen

"... antisemitisme, Alcaidaverheerlijking en Amerikaverkettering. Ontbijttafelvraag: Maakt dat haar een nóg erger persoon dan Trump zelf? ..."

JA.

gaffelbaard | 18-07-19 | 08:48 | 5

@Mr.Crowley | 18-07-19 | 09:16:
Dat neem ik niet van je aan, maar het geeft weer wat inzicht in je denkwijze. Helder.

Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 13:44

@Beste_Landgenoten | 18-07-19 | 13:44
ik verwees 'naar het GS artikel en de links erin'.
Jouw reactie geeft ook weer inzicht in jouw denkwijze.

gaffelbaard | 18-07-19 | 16:22
▼ 2 antwoorden verborgen

We zouden Trump in Nederland moeten hebben in plaats van Rutte en Jezus Klaver

kwartjes | 18-07-19 | 08:48 | 1

Was het maar waar.

spamzuiger | 18-07-19 | 08:52

Toch zou ik AOC doen

ZonderNaam | 18-07-19 | 08:47 | 5

Never stick your dick in crazy.

nietvaneergister | 18-07-19 | 09:23

Doe haar dan aub oraal !

ivanhoe bergs | 18-07-19 | 10:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Die tweets achter het linkje "Alcaida", ongelooflijk. Alles op de man, niet op de inhoud, met bombastische woorden en uitspraken. De zelfverklaarde intelligentsia van de VS, zij staan tenslotte aan de goede kant.

Maar daar hebben ze tenminste nog een sterke schoolmeester die het schoolplein onder controle houdt. In de eu en zeker ook in Nederland heeft de jij-bak stroming het voor het zeggen. "Jij speelt niet met ons mee volgens onze regels, dus jij bent af".
Zonder er op in te gaan waarom de mensen met gezond verstand niet mee willen spelen.

WasHetMaarMakkelijk | 18-07-19 | 08:47 | 3

Latinos spreken vaak een eenvoudig/antiek Portugees. Vandaar de schrijfwijze Alcaida.

Willem_Oltmans | 18-07-19 | 08:58

Gelezen en ach ... De vileine haat van politiek links georiënteerde 'some people' is daar al net zo erg als hier. Zielig gewoon, zulke mensen. Zeggen voor vrede te staan, een leefbare samenleving, sociale cohesie, verbinding, inclusiviteit en ... nog meer leuk klinkende management jargon termen. Linkse mensen gebruiken die termen graag; dat 'klinkt' slim en als of je heel wat over het onderwerp weet.

Maar het is precies wat jij zegt: bombastisch, af-hominem en jij-bak. Ik lees er alleen maar haat in, agressie, uitsluiting, groepen tegen elkaar op willen zetten en oorlog maken met iedereen waarvan de mening ze niet aanstaat.

Nou zeg, wat zijn dat een wereldverbeteraars ... poeh poeh ...

gaffelbaard | 18-07-19 | 09:03

Het is eerlijk gezegd ook wel wat slordig, Alcaida is tenslotte niet de enige fout. En wel een president onwaardig.
Dus in dat opzicht hebben de SJW-psychopaten wel een een punt.

Maar verder dan dat, de vorm, komen die idioten vaak niet. Laat ze inhoudelijk maar 's een verweer houden. En POTUS' argumenten een voor een van tafel vegen. Laat ze dat maar 's doen. Maar gebeurt zelden tot nooit.

Realism Is All | 18-07-19 | 09:37

De Democraten zitten al langer in de rats, de gematigde leden zien de toenemende overheersing van identiteitspolitiek met lede ogen aan. Dit ten koste van wat Jake Tapper de bread and butter problemen van de VS noemt, de echte economische problemen, de volledig falende gezondheidszorg (opioid crisis), de infrastructuur die op instorten staat en niet te vergeten het financieringstekort.

Maar de Republikeinen zullen overwegend ook niet echt gelukkig met hun oranje olifant in hun porseleinkast met al die breekbare vaasjes. Het schofferen van aloude (economische) bondgenootschappen ten faveure van schurkenregimes, idiote egoprojecten als de Muur, constant liegen, zeer dubieuze persoonlijke financiële activiteiten, onverbloemd nepotisme en vooral ook maling aan de wet, de Constitution voorop. En dan is de hele partijtop niet bij machte om deze simpele ziel in het gareel te krijgen of, nog veel waarschijnlijker, ze durven het gewoon niet omdat ze ook niet meer weten wat ze voor monster hebben gecreëerd.

Op dit moment zijn de beide partijen in de VS dus in feite volkomen vleugellam en dat is toch echt hun eigen schuld. Het prestige en de feitelijke machtspositie van de VS brokkelen in razend tempo af. Maar dan zitten we als rest van de wereld wel nog steeds met een land, dat met 1 druk op de knop de hele Aarde kan vernietigen. Alleen daarom al is het te hopen dat de gekken daar niet definitief het gesticht overnemen.

Rest In Privacy | 18-07-19 | 08:47 | 1

<Citaat> Het schofferen van aloude (economische) bondgenootschappen ten faveure van schurkenregimes, </Citaat>

KLaplopers bedoel je wellicht.

Het politie agent vd wereld spelen kost de VS samenleving zoveel geld en jonge mensen, dat het logisch is dat daar ooit tegen in gegaan zou worden.

Net als in NL is het meedoen aan de dom-linkse beweging in de VS ook meedoen aan de goedbetaalde parasieten carousel en die komt daar, vooral dankzij Trump mogelijk tot stilstand of afbraak.

Ook hier moeten wij zsm van dat dom-linkse KK gezwel af.

TriestGeval | 18-07-19 | 10:18

Vooral die Ilhan Omar die in tegenstelling tot die andere 3 wel geboren is buiten de USA (in a shithole country) strijkt bijna iedere Amerikaan tegen de haren in.
Buiten haar aangeboren antisemitisme, doet dit mens niets anders dan luidkeels verkondigen wat een kutland Amerika wel niet is.
Zelfs de meest gematigde Amerikaan ervaart dit toch wel als een grove belediging en een ondankbaarheid die zijn weerga niet kent.
Zij is Trump's grootste asset.

nietvaneergister | 18-07-19 | 08:46 | 4

@Gajus | 18-07-19 | 09:33: Klopt, zelfs die Alyssa Milano is daar uitgestapt terwijl die zelf ook knettergek is. Het mooie aan extreem-links is dat ze uiteindelijk altijd mekaar opvreten.

nietvaneergister | 18-07-19 | 09:39

@nietvaneergister | 18-07-19 | 09:39:
Dat is waar ook, wat je zegt over Milano!
Ja, als je niet in het juiste hokje past word je eruit gesmeten...
Discriminatie is commonplace bij dit soort lieden.

Gajus | 18-07-19 | 09:52

@Gajus | 18-07-19 | 09:52: Let op; straks blijkt ze ook nog met familie getrouwd of zo... Haar broer o.i.d... Zou wat zijn, hè?

RtotheB | 18-07-19 | 22:25
▼ 1 antwoord verborgen

Laat die Amerikanen elkaar maar voor rotte vis uitmaken, ze hebben allemaal gelijk.

Schadenfreude | 18-07-19 | 08:44

Ik ben benieuwd wat Trump met onze lachende VVD leugenaar gaat uithalen vandaag.

Eppo | 18-07-19 | 08:43 | 1

Ja dat zal nog interessant worden. Onze president heeft het niet zo op EU meelopers. Aan de andere kant is NL nog altijd een grote investeerder in de VS, zoiets wordt wel gewaardeerd. Maar Rutte zal wel even verteld worden dat ie keurig de NL bijdrage aan NATO moet Ophoesten. Ik denk dat het zo gaat lopen.

Overmar | 18-07-19 | 12:03

Het is vrouwen mét een kleur en ván kleur verschieten

klön | 18-07-19 | 08:43

"Send her back!" de Amerikaanse uitvoering van minder minder minder. In Nederland wordt je er voor het hekje gesleept in de USA wordt er president door.

AntonJensen | 18-07-19 | 08:41 | 6

Context is alles. Als iemand zegt "ik vind het hier niet leuk" is "ga je ergens anders naartoe" geen gek antwoord. Bij Wilders was dat toch wel een iets ander verhaal.

WammesWonder | 18-07-19 | 08:57

Vrijheid van meningsuiting word in Nederland selectief onderdrukt en propaganda en valse werkelijkheid is hier dan ook aan de orde van de dag
In Nederland leven wij dan ook niet meer in een democratie In de VS wel

zoefff3 | 18-07-19 | 09:20

In Amerika hebben ze volledige vrijheid van meningsuiting en mogen ze om juist deze reden (om te voorkomen dat de staat een monopolie heeft op geweld en deze misbruikt of niet toepast richting zijn burgers) het recht om wapens te dragen....

ja-ja-nee-nee | 18-07-19 | 10:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Voor Trump of tegen, er is geen redelijk alternatief bij de Democraten

El Sid | 18-07-19 | 08:39

Bij Rasmussen, het peiling bureau dat ook het nauwkeurigste de winst van Trump in 2016 voorspelde, is hij gestegen van 46% naar 50% approval sinds de opgeklopte ophef over zijn niet racistische tweets, 4% erbij dank zij de hysterie. Well played mr. Trump.

www.rasmussenreports.com/public_conten...

sprietatoom | 18-07-19 | 08:38 | 10

@Kuifje-in-de-EU | 18-07-19 | 08:46: Weer zo een rare opmerking. De Trump stemmers die ik ken zijn veelal goed en hoogopgeleide mensen de het linkse gedachtegoed niet aanhangen. Ik ken daarentegen ook mensen zonder opleiding die links stemmen, puur omdat hun ouders dat ook deden en ze nog steeds denken dat links voor ze opkomt. Links komt echter op voor het nieuwe stemvee, de Illegalen. Dat is In Nederland toch ook zo?

Overmar | 18-07-19 | 11:30

@Kuifje-in-de-EU | 18-07-19 | 09:18: Schei toch uit, man. Hoeveel huizen in Nederland zijn slecht gebouwd? Gaten, kieren, ongeisoleerd, en straks die warmtepompen omdat men zonodig van het gas af moet. Je blijft lachen. Da’s echt Nederlands he? Naar een ander wijzen maar zelf je zaakjes niet op orde hebben.

Overmar | 18-07-19 | 11:34

@Overmar | 18-07-19 | 11:34: Betonnen hutjes met postzegeltuintjes. Daarbij te weinig buitenruimte om eens het te vele agressieve volk op een kluitje te ontvluchten voor een tijdje. Een lullige campingvakantie (scheerlijn in scheerlijn/ is door ruimtegebrek amper te betalen voor de minder gelukkigen onder ons.

Rest In Privacy | 18-07-19 | 12:06
▼ 7 antwoorden verborgen

Die Trump moet gewoon terug naar zijn eigen land. Mag hij daar als President de boel verstieren, als het hem niet bevalt. Hup, enkele Jupiter voor deze onbeschaafde Gorilla.

Rest In Privacy | 18-07-19 | 08:35 | 14
▼ 11 antwoorden verborgen

Het politieke klimaat in de VS is compleet vergiftigd.

Dus je weet niet of men aan Democratische kant nu werkelijk zo dom is om te denken dat aanhangers van Trump, of in ieder geval potentiële Trump-stemmers, zich laten manipuleren door deze SJW-crusade of dat men - cynisch, maar vermoedelijk het geval - louter een toneelstukje zit te spelen om hun eigen achterban (van hun kiesregio) te enthousiasmeren.

Feit is dat de verkeerde mensen aan Democratische kant zo van de toren blazen. De gemiddelde “Rust-Belt, white American blue color male” van middelbare leeftijd in de zogenaamde “Swing States” is weliswaar sneller geneigd sociaal-economisch links te stemmen (vanwege het wegvallen van de industrie in zijn woonplaats), maar is sociaal-cultureel toch echt zeker wel rechts.

En die hebben niet bijzonder veel sympathie voor deze gekleurde “Urban” Democraten. Dus dat speelt Trump juist in de kaart.

“Reagan-Democrates” 2.0

Het zou zelfs zomaar eens kunnen zijn dat dit een weloverwogen tactiek is van Trump. Zijn enige echte grote Democratische rivaal is Biden.
Stiekem hoopt hij op een radicaal linksere Democratische presidentskandidaat, want daar maakt hij in de volgende presidentsverkiezingen gemakkelijk gehakt van. Maar anders kan hij altijd nog Joe Biden in het SJW-kamp van deze lui framen.

Aangezien Trump nogal een flapuit is, kan het dus net zo goed een “slip of the tongue” zijn geweest, in reactie op het gezuig van deze mensen over de vermeende inhumane opvang van gelukszoekers aan de grens.

Ach, laat de VS lekker de VS. Gelukkig is dit Nederland.

Misschien dat zij trouwens nu Sylvana wel willen hebben?

Kompromat | 18-07-19 | 08:30 | 6

kijk het filmpje van Tim Pool op youtube van gisteren, hij speelt echt 4d chess, en Tim is niet bepaald een Trumpsupporter....

ikworstelengadouchen | 18-07-19 | 08:45

Eigenlijk was het een gemiste kans van Trump om ook Linda Sarsour te noemen.
Werkelijk de engste van al die radicaal linkse identiteitsgekkies.

Gajus | 18-07-19 | 09:23

@Guido | 18-07-19 | 08:43: Als ik je reactie lees moet ik meteen aan de PVDA denken en die 2 losers van DENK.... denk overigens niet dat de PVDA hiervan iets heeft opgestoken.

Keyboardspeler | 18-07-19 | 18:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Zegt hij nou 'Less, Less, Less? Oei.

Mr_Natural | 18-07-19 | 08:27 | 1

Kijk maar uit voor de NL OM inquisitie ..

Beefbus | 18-07-19 | 08:52

Zit Hillary al vast? Holle retoriek voor mindless Lemmings.

Best healthcare, wall, man man maar die 1000 euro van Rutte. Dat is pas kiezersbedrog

Hypocrisie

menage | 18-07-19 | 08:24 | 2

En dan wordt je als klap op de vuurpijl ook nog recht in je bek uitgelachen, soms is het leven een Donald.

Super Vaagstra | 18-07-19 | 08:26

Ondertussen maakt Mexico serieus werk van het tegenhouden van immigranten aan hun zuidgrens onder dreiging van handelsbelemmeringen. Is er dan toch een soort van muur gebouwd waar Mexico voor betaalt?

supah | 18-07-19 | 10:05

Er zullen best Amerikanen zijn, ook republikeinen, die oprecht in Trump een bedreiging van hun mooie land zien, en in Trumpstemmers domme naïeve petjesdragers die hun land naar een sociale ramp leiden of zoiets.
Die zullen het wel moeilijk hebben nu.

kloopindeslootjijook | 18-07-19 | 08:22 | 2

De VS heeft er nog nooit zo goed voor gestaan naast dat Trump een geweldige politiek strateeg is Is hij ook nog eens de beste motor achter de economische groei meer banen betere lonen betere handelsovereenkomsten met lastige landen.. Doet ie er gewoon even bij Een ongelooflijk talent die daarnaast ook nog oorlogen voorkomt en buitenlandse relaties verbeterd

zoefff3 | 18-07-19 | 09:35

@zoefff3 | 18-07-19 | 09:35: Ken je die beroemde snorrewiets uit Duitsland ? Die heeft zelfs het grootste economische wonder ter wereld verricht. Daarbij is Trump een sukkeltje. Jammer is alleen dat de Duitsers zich pas later realiseerden dat regeren niet alleen om geld en economie draait.
Maar toen was het te laat, en mocht de rest van de wereld de schade opruimen.

nakedbiker | 18-07-19 | 23:05

De ongeregiseerde filmpjes met AOC blijven leuk. Ze denkt dan heel stoer te doen, en iets te weten of te kunnen claimen, en gaat meestal snoeihard op haar plaat op feiten en realiteit.

De Dems zijn geheel niet blij met haar, wat dat betreft. Maar ja, de 'latino vote' heh?

Rest In Privacy | 18-07-19 | 08:22 | 3

Ik trek haar stem niet.
De manier waarop ze praat, het accent, de intonatie.
Dat staat nog los van de inhoud.

nietvaneergister | 18-07-19 | 08:25

AOC is een marionet die zelf nog maar net haar eigen naam kan schrijven.

Guido | 18-07-19 | 08:45

Haar eigen district in NY is ook niet zo blij met haar na dat Amazon fiasco. Twintigduizend banen in NY naar de verdoemenis geholpen.

Overmar | 18-07-19 | 11:44

Je zou bijna durven te hopen dat hier in NL iemand in staat zou zijn om de deugmensch op een dergelijke wijze te verpletteren. Maar ja, de media ..

Beefbus | 18-07-19 | 08:19 | 4

Geert zou het kunnen maar die word doodgegooid met showprocessen zodra hij ook maar iets zegt wat de linkse kerk en islamfascisten niet aanstaat.

2voor12 | 18-07-19 | 08:45

@2voor12 | 18-07-19 | 08:45: komt ook omdat we hier al decenia zijn doodgegooid met "de toon van het debat". en "fatsoen". veel mensen zijn opgevoed met dat je het "netjes" moet houden, je hoort vaak ja die Wilders heeft een punt maar zo kan je dat niet zeggen. of ja die Wilders heeft toch wel ergens gelijk.... Dat probleem had Fortuyn niet, die was veel slimmer in dat soort dingen, en wist beter hoe de gemiddelde Nederlander zou reageren op zijn uitspraken, daarom verpakte hij ze heel mooi.

ikworstelengadouchen | 18-07-19 | 09:22

@2voor12 | 18-07-19 | 08:45: Geert is een moedige kerel en leeft een k+tleven,maar hij is gewoon niet goed genoeg. Baudet trouwens ook niet.

streknek | 18-07-19 | 11:52
▼ 1 antwoord verborgen

Ik lach hier om.

Rest In Privacy | 18-07-19 | 08:17

Four more years! En dan nog 8 jaar Ivanka. De 1e vrouwelijke President van de VS.

PikinhetBlik | 18-07-19 | 08:17 | 8

Yeah !

ivanhoe bergs | 18-07-19 | 10:28
▼ 5 antwoorden verborgen

Toch moet hij af en toe uitkijken dat hij niet uitglijdt.
Bijvoorbeeld de kooien in het zuiden komen mee vanuit Obama-tijd, maar deze gebruikte ze niet waar ze Trump ze voor gebruikt.
En het gaat tenslotte niet om de kooien, maar wat je ermee doet.
Dus als je dan naar Obama gaat wijzen over (ja maar stonde er al), is de frame wel neergezet, maar je moet niet hebben dat mensen later denken; he, dat klopte niet, was een vertel-truc.

kloopindeslootjijook | 18-07-19 | 08:16 | 7

@WammesWonder | 18-07-19 | 08:48:
Dat scheiden geldt trouwens ook als je een misdrijf begaat met je kind erbij. Rijden onder invloed met je kind in de auto is zo'n misdrijf. Dus m.a.w.: als je een misdrijf begaat waar je kind bij is, stelt de VS wetgeving dat je ongeschikt bent als opvoeder. Illegaal de grens over gaan naar de VS is een strafbaar feit op VS grondgebied waar VS wetgeving geldt.
Kortom: volledig volgens de wet.

Hem | 18-07-19 | 12:36

Ik begrijp sowieso die ophef niet. In Nederland laten we asielkindjes gewoon los lopen. En dan blijkt na enige tijd dat er een heleboel niet meer terug te vinden zijn en wordt de politie ingezet om uit te zoeken of ze soms misbruikt worden: prositutie, slavenarbeid.
Dan lijkt mij het (ook nog eens tijdelijk) insluiten een stuk verstandiger en beter voor die kinderen.

langelat | 18-07-19 | 12:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Het wordt een makkie voor Trump.
Goed nieuws.

Ruimedenker | 18-07-19 | 08:15

En tot nog toe weigeren de Westerse media, met de BBC voorop, te vermelden dat deze vier vrouwen inn de catagorie Sylvana Simons vallen en knettergek en levensgevaarlijk zijn.
Want Trump.

nietvaneergister | 18-07-19 | 08:14 | 1

Het is inderdaad heel vreemd, dat de BBC ze nog niet met Sylvana Simons heeft vergeleken...

Iknowall | 18-07-19 | 18:27

Verblind door hun haat voor Donald T. (en het feit dat Hillary C. is uitgeschakeld bij de laatste verkiezingen) rapen ze een paar SJW kreten bijeen om vervolgens op nog een termijn Donald "MAGA" Trump getrakteerd te worden.

Altijd lachen met die zogenaamde democraten

paost712 | 18-07-19 | 08:12 | 3

Ja zogenaamde indeed

Omebert | 18-07-19 | 08:14

En wederom, na zijn herverkiezing, (want dat staat nu wel vast) 4 jaar lang zwaar gefrustreerde Amerikanen van Democratische zijde die hun gal zullen spuwen, lijkt een beetje op de sfeer in ons land zo rond Februari 2002, toen Pim ze er allemaal van langs gaf, zoals ik hoop dat Baudet dit gaat doen bij de volgende 2e Kamerverkiezingen... je merkt het hier ook al uit (extreem) linkse hoek, waar ik zelfs Rutte toe reken.

Keyboardspeler | 18-07-19 | 18:11

Als het niet zo triest was, zou je er bijna om moeten lachen.
Maar in Duitsland hadden ze ook ooit zo'n snuiter waar iedereen blind achteraan rende, omdat hij het grootste economische wonder aller tijden realiseerde.
Toen ze erachter kwamen wat hij nog meer van plan was, was het al te laat.
Ook wij Nederlanders vergaat het lachen nog wel.
Het is doen wat big brother zegt, of ze leggen je sancties op, boycotten je en verspreiden leugens over je.

nakedbiker | 18-07-19 | 23:00

sowieso is Al-Qaida geschreven zoals het uitgesproken moet worden, zodat iemand niet gaat lopen hakkelen tijdens zo'n rally, Je zou CNN eens de kans moeten geven dat uit te melken.

ikworstelengadouchen | 18-07-19 | 08:12 | 4

@DebraCadabra | 18-07-19 | 08:35: Ofwel transliteratie, "die moet eenduidig zijn": Ghadafi Ghadaffi, Gadaffi, Gadafi, Khadafi, Khadaffi, Qadhaffi Qadaffi, Qadafi. :-)

Sendis | 18-07-19 | 08:50

Als je zelfs het woord "people" nog niet eens correct kan schrijven, dan heb je echt het IQ van een goudvis. Ach, Trump aanhangers slikken nou eenmaal graag zijn leugens en onzin.

nakedbiker | 18-07-19 | 22:55
▼ 1 antwoord verborgen

Liggen de voorgedrukte aangiftes al klaar in Amsterdam trouwens?

Omebert | 18-07-19 | 08:11

In elk artikel van de msm moet vermeld worden dat de vier staatsburger zijn. Waarom is dat? Dat weet iedereen toch wel? Of kan je als Nederlander zomaar in het huis komen? www.ad.nl/buitenland/aanhangers-trump...

Omebert | 18-07-19 | 08:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl