Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Trump tegen Trut (D): 'Ga terug naar je eigen land'. Een stukje stijlloze context bij de Fophef du Jour

Twamp twittert iets stoms, Nedermedia omarmen komkommer

Onder Obama was kinderen opsluiten nog prima

Lekker twitterweekendje weer voor de Social Media Shitposter in Chief. Iedereen en z'n Azijnbode zette zich dit weekend schrap voor "razzia's" tegen ongedocumenteerde illegalen in Amerikaanse steden, dus de gemoederen waren wat verhit in het land van ijdele hoop & vervlogen dromen. Van de aangekondigde uitzettingsacties was uiteindelijk niets te merken, maar gelukkig voor de MSM: The Donald zei weer wat lomps op zijn favoriete digitale voorlichtingskanaal. Vier democratische congresleden van Diversiteit (het kwartet van krijskipjes rond Alexandria 'AOC' Ocasio-Cortez dat zich 'The Squad' noemt) spreekt al weken op hoge toon over de "concentratiekampen" waar Obama Trump illegale migranten aan de zuidgrens in opsluit. En uiteraard liet Trump zich tot een twitter-respons verleiden:

So interesting to see “Progressive” Democrat Congresswomen, who originally came from countries whose governments are a complete and total catastrophe, the worst, most corrupt and inept anywhere in the world (if they even have a functioning government at all), now loudly and viciously telling the people of the United States, the greatest and most powerful Nation on earth, how our government is to be run. Why don’t they go back and help fix the totally broken and crime infested places from which they came. Then come back and show us how it is done. These places need your help badly, you can’t leave fast enough. I’m sure that Nancy Pelosi would be very happy to quickly work out free travel arrangements! [Tweets]

Uiterst noodzakelijke duiding na de breek, want het is weer een typisch gevalletje BoTh SiDeS.

Trump maakt het zijn vijanden weer erg makkelijk...

Vrij vertaald twitterde Trump: 'Ga terug naar je eigen land'. (Terzijde: de verwijzing naar Pelosi - Democratisch Speaker of the House - is omdat die ook al ruzie had met het verwaande hittepetitje AOC, die haar voor 'racist' uitmaakte vanwege wat terechte kritiek.) Ja, dan heb je het gedaan natuurlijk. Iedereen en z'n Nedermedia woedend op zo veel "racisme" bij POTUS: "Dat bij Trump ook racistische motieven meespelen, bleek zondag weer", maakt de Klokbode er van. Ook Pelosi - getriggerd door de mention - verwijt de oranje orang-oetan dat zijn plan altijd al was 'to make America white again', een inkoppertje dat Trump haar cadeau doet. Hij zet de deur ook wel weer wijd open. Ten eerste is van de vier vrouwen alleen Ilhan Omar (@) buiten de VS geboren (in Somalië), en op haar 12e in Minnesota terecht gekomen. 

Ten tweede: 'Ga terug naar je eigen land' is wel de alleralleraller-Arischste tokkie-opmerking die de blanke baas van de vrije wereld kan maken. Niet helemaal onlogisch dat iedereen & z'n MSM weer vol in de verontwaardiging schiet. En ook weer wel: let op de nuance van het “Then come back” in de tweets van Trump. Dat laat iedereen natuurlijk weg, en ondertussen blijft de aanpak van (illegale) migratie weer nagenoeg onbesproken - wat ongetwijfeld dankbare bijvangst is voor velen.

...maar Ilhan Omar is wel een antisemiet..

Deleted tweet want antisemiet

Verwijderde antisemitische tweet van Omar

Kleine toevoeging aan de fophef, onzerzijds. Al die media - ook de Nederlandse, het onderwerp in trending in de mediabubbel - die hun racismeriedel op Orange Man Bad richten, hoor je nooit kritisch over Ilhan Omar, die 9/11 bagatelliseerde ('Some people did something'), en openlijk islamitisch antisemitisme tentoon spreidt. Over die eerste rel: NOS gaf Trump de schuld, AD noemde Omar 'opgejaagd wild', NRC vroeg zich af of Trump 'aanzette tot moslimhaat' en Volkskrant zag er het bewijs van 'online vrouwenhaat' in (!?) - oftewel: niemand was eerlijk. Over haar antisemitisme hebben we de Nedermedia nog nooit gehoord, terwijl zelfs het extreemlinkse Vox erkent dat er wat mis is met Omars opvattingen ("It’s true that Omar’s comments on Israel keep falling into well-worn anti-Semitic tropes — and her defenders often prove too willing to paper this over and dismiss criticism from even progressive Jews as 'smears'.") Gelukkig heeft mede-Somali Ayaan Hirsi Ali daarover toevallig net dit weekend een uitstekende analyse gemaakt: "Like me, Ilhan Omar was born in Somalia and exposed at an early age to Muslim anti-Semitism."

Veel te lang verhaal kort. Een serie stomme tweets zeggen weer net zo veel over Trump als over de totale bias van de media, u zei de gek staat er bij en kijkt er naar, zuchtend, en niemand wordt iets wijzer over wat dan ook. De context is desalniettemin & wederom graag gedaan door uw GS Head + Foreign Desk, en een prettige waandag verder!

...en AOC krijgt een spoedcursus US Federal Law 101 van ex-ICE-baas

Reaguursels

Inloggen

Hysterisch krijskwartet.

Schuldenbrau | 16-07-19 | 08:24

Openingsstatement Achtuurjournaal: 'Trump zegt 'terug naar je eigen land' tegen deze democratische, vrouwelijke congresleden'.
Dat zegt-ie niet. Doe wat aan je tekstbegrip.

En: 'Volgens sommigen is die boodschap ronduit racistisch'.
Da's mooi voor ze. Kunnen ze ook uitleggen waarom, zodat ik wat kan leren?
Nee.
Want dat kunnen ze niet.
'Wijst het zich niet vanzelf?'
Neen. Leg uit, please.
'Je hebt geen hart. Je bent niet menselijk'.
K, dan.

Slogra | 15-07-19 | 23:19

Links gejank! Trump heeft gelijk. En NPO, bemoei je er verdorie niet mee, niet jullie land, niet jullie staatshoofd en niet jullie zaak...

Nederlanddraaitdoor | 15-07-19 | 20:10

Wat een koning die Homan. Weten waar je het over hebt altijd +1. Win je elk debat mee. Zouden meer mensen moeten doen. Behalve in oktober 1985 toen de mensenmassa in de Houtrusthallen Lubbers de rug toe keerde en hun vingers in hun oren stopten.

Ciconia | 15-07-19 | 19:03

Fraai stukje framing in 1 Vandaag weer, over het racisme van Trump. De laatste tweet ( them come back and show us how it is done ) hebben ze in zijn geheel weggelaten en van de eerste tweet hebben ze gemakshalve maar een soort van " why don't you go back to your own country" gemaakt. Echt, wat je van de tweets van Trump ook vindt, de framing van de NOS is gewoon net zo onjuist als kwaadaardig.

Graaisnaaiert | 15-07-19 | 18:55 | 2

Ja, dat!

Canis.bonus.es | 15-07-19 | 20:16

Trump zegt Fake News Media, wij noemen dat hier gewoon nepnieuws. Toch Kajsa Ollongren? Ik verwacht keiharde actie nu, want dit kan zo niet langer. De mensuh worden op het verkeerde been gezet..

duh! | 15-07-19 | 21:52

De npo zal wel weer geschokt zijn vooral nadat ze bijna verzopen waren een paar dagen terug. Jinek haar pilletjes al genomen?

drs. P | 15-07-19 | 18:12

Ach, hier zit de Mocromaffia vuistdiep in corrupte politie. wat maakt het allemaal nog uit. Zou wel leuk zijn als trump alsnog naar nederland zou komen. Misschien kan hij wat van zijn ideeen overbrengen aan een hoop lui, met een slinkse kronkel in de kop!

brandewijntje | 15-07-19 | 18:02

Het kan/wordt nog veel erger, als u uw mond niet houdt:
youtu.be/DMZzivv8wPA

Bolder | 15-07-19 | 17:43

Voor de mensen voor wie het niet duidelijk is waarom Trump zo los gaat over deze 4 losers, maar vooral over Omar:

www.foxnews.com/opinion/tucker-carlso...

Like many of you, we’ve been watching with amazement and alarm as the leaders of the Democratic Party, day after day, attack the country they say they want to govern.

It’s remarkable, and a very new development. Just a few years ago, even the most liberal Democrats in Congress felt obligated to say patriotic things about America. They may not have felt it, but they said it. Now, it’s routine to hear Democratic presidential candidates question the basic legitimacy of the United States.

Even supposed moderates, like Joe Biden, join in.

That should worry you. No country can survive being ruled by people who hate it. We deserve better. For all of our country’s flaws, this is still the best place in the world. Most immigrants know that and that is why they come here. It's also why we've always been glad to have them here.
But now, there are signs that some people who move here from abroad don't like this country at all. As we told you last night, one of those people now serves in our Congress.

Think about that for a minute. Our country rescued Ilhan Omar from the single poorest place on Earth. We didn't do it for the money, we did it because we are kind people. How did she respond to the remarkable gift we gave her?
She scolded us, called us names, showered us with contempt. It's infuriating. More than that, it is also ominous. The United States admits more immigrants more than any other country on Earth, more than a million every year. The Democratic Party demand we increase that by and admit far more. OK, Americans like immigrants, but immigrants have got to like us back.

That's the key, it's essential. Otherwise, the country falls apart.
We made that point last night. We will continue to make that point because it's true and it's important to say it out loud even if no one else is willing to.

Needless to say, the left went berserk.
They hate it when you say true things. Ilhan Omar and her allies in Congress immediately demanded that this show be pulled off the air. They didn't rebut what we said, any of our points, or even acknowledge them. They just try to silence us.

That is how they operate.
Of course, they called us racist. On one level that is amusing given how absurd the charges. This show, more than any other show on television, has taken an aggressive position in favor of color-blind equality and against racism, particularly the casual racism of the modern left.

We despise the current habit of judging people on the basis of their skin color. It's wrong. We see that virtually every night. Racist? Now, we are against racism adamantly. Omar consistently puts her own race at the center of the conversation, but to us, it's irrelevant.
Ayaan Hirsi Ali would, by the standard of identity politics, seem to have everything in common with Ilhan Omar. She was born in Somalia, moved to Kenya and eventually came to this country. Unlike Omar, she loves and cares about the United States. She believes this country is superior to the country she came from.

For saying that, the left despises her. Two Somali immigrants, one among the most impressive people in America. The other, among the least.
It's not about race. But, of course, Omar and her friends already know that. Nothing they say on the subject of race is sincere. It's all the hustle designed to get them what they want. Omar has made a career of denouncing anyone and anything in her way as racist. That would include virtually all of her political and personal opponents. It includes even inanimate objects like the border wall, that's racist. So was the Congress, so is the entire state of North Dakota, she once tweeted.

Omar may be from another country but she learned young that crying racism pays. The bigger question is, who taught her that? She didn't arrive from a Kenyan refugee camp announcing people as bigots for a political campaign. She wasn't always a professional victim. That is learned behavior.
Importantly, she learned it here. In some ways, the real villain in the Ilhan Omar story isn't Omar, it is a group of our fellow Americans. Our cultural gatekeepers who stoke the resentment of new arrivals and turn them into grievance mongers like Ilhan Omar. The left did that to her, and to us.

Blame them first.

Moonwarrior | 15-07-19 | 17:02 | 2

@Moonwarrior
Dank u voor het delen van de tekst! Plus heel veel.

toetssteen | 15-07-19 | 22:24

@toetssteen | 15-07-19 | 22:24: Check ook de Youtube versie, komt uit de show van hem. Omar heeft hier heel veel stampij over gemaakt maar hij is de nr2 best bekeken host van de VS dus laat maar komen!

Moonwarrior | 16-07-19 | 09:11

“Trump liet zich tot een Twitter response verleiden...”
Geweldig! Normaliter onthoudt deze man zich van gratuite commentaar, maar deze keer kon hij zich echt niet meer inhouden hoor jommes!!

G. Temmes | 15-07-19 | 16:16 | 1

Groeten aan je broer Arie.

Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 16:22

Soms vraag ik me af wat nou beter is voor een illegaal: voor altijd rechteloos in de marge blijven leven in een land dat nooit het jouwe gaat worden of teruggaan naar je land waar je als volwaardige trotse burger kan meehelpen aan de opbouw daarvan?
Het gekke is dat degenen die tegen uitzetting van illegalen zijn, hen daarmee veroordelen tot een soort moderne slavernij want rechteloze en monddode speelbal van alles en iedereen.
En juist deze pleitbezorgers beroepen zich op humaniteit.
Zo bezien, is de oplossing die Trump voorstaat veel humaner dan die van zijn tegenstanders. Maar ja, het komt wel uit de koker van Trump en dat kan natuurlijk nooit goed zijn. Rare wereld.

Amsterdamsko | 15-07-19 | 16:14

Trump is een held..

RedwhiteNick | 15-07-19 | 16:13

Hij maakt gewoon een goed punt. Wat is het probleem?

His Lordship | 15-07-19 | 15:50 | 3

Kwam Trumps vader niet gewoon een immigrant? Net als de vaders van de 4 democraten waar hij naar verwijst?

Volgens zijn eigen redenering kan Trump wel even het land uit (en dan sneller terugkomen?.. ok, Duitsland zit qua regering goed in elkaar). De redenering is alleen zo volkomen kolder. Welk punt maakt hij nou eigenlijk precies?

Ik moet wel toegeven dat door het spelen van de 'racistische kaart' en verontwaardigd te zijn, je eigenlijk mist wat voor onzin Trump eigenlijk uitkraamt.

develmoene | 15-07-19 | 16:48

@develmoene | 15-07-19 | 16:48: drogredenatie: alle immigranten zijn hetzelfde. Of ze nu uit een hoogontwikkeld Europees land komen of een achterlijk derdewereldland.

petersteenkamp | 16-07-19 | 01:58

Wij, in Nederland, hebben 'n premier die blijk gaf van de logica, dat als Wilders een stuk vlees in de arena werpt, dat je dan niet, iedere keer opnieuw, er allemaal op af moet springen. (tot natuurlijk de verkiezingspoule aangaf, dat zijn VVD zou kunnen verliezen van de ene of andere tegenstander)
Maar de logica klopt; er zit 'n systeem van rood vlees in de arena werpen zodat alle hongerige critici als roofdieren daarmee telkens verlokt worden, er 'n nieuw spektakel vol verontwaardiging van te maken.
Ook politici in America willen zich profileren; ook media zijn belust op de zoveelste rel.
In Nederland werden sommige hypocrieten wat 'Wilders-moe'; in Amerika is alles groter; en is men dus nog lang niet 'Trump-moe'.
Heerlijk.
Als ik in Nederland zou stemmen, dan zou ik stemmen op Wilders / Baudet. (maar ja, ik ben te cynisch; ik vind de uitslag van elke verkiezing telkens verkwanseld tijdens de geheimzinnige achterkamertjes-regeringsakkoorden, waarin tijdens verkiezingen onbesproken geheime agenda's worden bedisseld - afschaffing referendum en zo- zodat élke verkiezing eigenlijk het voorspel is van 'n nieuwe tombola met balletje-balletje-bedrog; daarom stem ik niet)
Als ik in Amerika zou mogen stemmen, dan zou ik Trump verkiezen.
Niet omdat ik het in alles met hem eens ben, maar hij is een eerlijke oneerlijkerd. Trump is een ondiplomatieke straatvechter die de strijd van intimidatie beheerst tegenover schurkenstaten en linkse babbel-media-terreur.
En niet onbelangrijk; Trump wint.
Noem Trump racist; so what. Noem Trump fascist; so what.
We zijn al zover met onze afkeer van de politiek correcte prietpraters, dat 'we' inderdaad weer behoefte hebben aan een sterke man, die inderdaad net als Mussolini een enorme hekel had aan dat eeuwig chicanerende "praatparlement".
Met dank aan de Democraten en de linkse pers, wat hun gütmenschen-logica is afstotelijk en de behoefte oproepend aan 'alles is beter dan die ellendig bedriegende en mooipratende politici' (iets wat objectief niet waar is natuurlijk; want het kan altijd nog erger met vrouwenquota en inclusieve rassenquota bij de politie; waardoor de kans op etnische corruptie nog veel meer toeneemt)
Maar samengevat gaat het goed in Nederland; tot er een nieuwe oorlog uitbreekt in Europa, en we weten hoe het dan gaat omdat Joegoslavië als heeft gedemonstreerd, dat de burgeroorlog weer keurig langs etnische lijnen plaatsvindt.
Nog even, en er komt een nieuwe oorlog, en dan worden ook in Nederland de politieke kaarten opnieuw geschud. Misschien wil Trump dan weer opnieuw Europa helpen.

Der Paulie | 15-07-19 | 15:44 | 14

@Der Paulie | 15-07-19 | 16:58:
Kijk dat lijkt dan nog weer mee te vallen.
Een beetje.

Want er is wel degelijk begrip voor de wens tot een "sterke" man (whatever that may be, waarschijnlijk iets van een bullebak en een onbeholpen hufter tegelijk, denk Orban, denk Erdogan, denk Duterte, denk Trump).

Het lijkt erop dat je dat verder prima vindt, die wens om een sterke leider. Waar Trump ovedrigens niet toe behoort. De man is in alles onzeker, met name over zichzelf. Een klassieke narcist. Klein van geest met de dagelijkse onbedwingbare behoefte zichzelf veren in de kont te willen steken en een anale fixatie op zijn voorganger Obama, wiens werken volledig dienen te worden verwoest uit pure kift. Dat is allemaal behoorlijk zielig.

Maar Trump is niet het probleem, die man bestaat gewoon en doet wat hij niet laten kan. Het probleem is de Amerikaanse kiezer die graag een psychisch gestoorde kleuter aan de rode knop wil. Dat is het vreemdste aan dit verhaal.

Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 18:57

@TeeJee | 15-07-19 | 16:22: - BL gelooft zelf niet wat hij schrijft, zo kierewiet is niemand.

Maris v.d Hof5393 | 15-07-19 | 21:07

@Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 18:57:

Diezelfde Amerikaanse kiezer koos eerder voor Obama, twee keer zelfs.

Kijk, jij kunt wel blijven herhalen dat iedereen die politiek geweld afwijst een "psychisch gestoorde kleuter" is, maar dat bewijst niet jouw gelijk, en evenmin dat van Hillary "drone Assange" Clinton. Als jij baalt dat voorstanders van politiek geweld steeds minder populair worden moet je je afvragen of die boodschap nog wel bij de tijd is. In plaats van de kiezers de schuld te geven.
Nogmaals, hand in eigen boezem steken.

Dandruff | 15-07-19 | 22:28
▼ 11 antwoorden verborgen

Illegale immigratie is gebaseerd op herverdeling van kapitaal, ongelijkheid tussen mensen en racisme dat twee kanten op werkt. Natuurlijk gaan de partijen hier geen middenweg vinden.

heldheino | 15-07-19 | 15:16

Ik las de opmerking van Trump als: 'fix eerst even al die geweldige socialistische shithole landen waar de illegale immigranten vandaan komen voordat je als progressieve democraat Amerika aan het socialisme helpt.'

In de context van open grenzen, gratis geld voor iedereen, studieschulden kwijtschelden, the green deal, gratis zorg voor iedereen, enz.

GroetenVanUrk | 15-07-19 | 15:14

Goed bezig, Trump.
Spijker- kop.

Bat-Adam | 15-07-19 | 15:09

Hier kan je het lang of kort over hebben.

De Amerikaanse grondwet (die Trump niet schijnt te kennen of ooit begrepen te hebben) is duidelijk.

Wie je ook bent, wat je afkomst ook is, als je geboren bent in de VS ben je een Amerikaans staatsburger burger.

Dat zegt de grondwet.

Drie van de dames die hij op de korrel nam zijn geboren in Amerika. Eentje ongeveer 20 kilometer van waar Trump geboren is. Eentje is afstammeling van vluchtelingen uit Somalië. Geen dubbel paspoort. Enkel de Amerikaanse nationaliteit.

En nu dit.

Trump zijn grootouders kwamen als immigranten uit Duitsland. Zijn moeder als immigrant uit Schotland. Zijn eerste vrouw uit Tsjechoslowakije. Zijn derde vrouw uit Slovenië. Zijn eerste drie kinderen zijn half Tsjechisch. Zijn vijfde kind is half Sloveens. Zijn huidige schoonouders zijn via "chain migration" naar Amerika verhuisd.

Wat Trump bezield zal ik nooit snappen maar erg slim is dit niet.

Misschien denkt hij dat er genoeg racisten zijn die op hem gaan stemmen in 2020. Ik zeg niet dat Trump een racist is. Ik zeg dat de racisten denken dat hij een racist is. Dat is al erg genoeg.

Andrew Deen | 15-07-19 | 14:17 | 27

@TeeJee | 15-07-19 | 16:59:

Nog zo eentje. Nee dank je. Kom maar met feiten en dan praten we verder. #mute

Andrew Deen | 15-07-19 | 17:02

@Andrew Deen | 15-07-19 | 17:02:
Jij krijgt hier constant de feiten en argumenten om de oren. Jouw standaard-reactie is de vingers in je oren stopen en heel hard "lalala" roepen. Dat is voornamelijk lachwekkend, en je ondergraaft jezelf er mee.

Zodra jij inhoudelijke reacties gaat geven, ga je ze ook terug krijgen. Dat jij vervolgens op een nette, inhoudelijke reactie zoals die van Dandruff niet verder komt dan een "#mute", geeft vooral aan dat je qua niveau ook niet veel verder komt dan Trump zelf.

Wat een zwaktebod.

Rest In Privacy | 15-07-19 | 17:06

@Andrew Deen | 15-07-19 | 16:23:
Goed punt. Kun je mij een boekenlijst geven met welke ik de hiaten in mijn kennis aan kan vullen?

kindapaas | 15-07-19 | 19:06
▼ 24 antwoorden verborgen

Al die moeite om iets goed te praten wat niet goed te praten valt.
1) Het is niet normaal om kinderen te scheiden van hun ouders. Als iemand illegaal de grens over komt en geen asiel aanvraagt: uitzetten. Als diegene wel asiel aanvraagt, aanvraag behandelen en asielwetgeving toepassen. Daar hoort opvang in een asielzoekerscentrum bij, dus niet in een detentiecentrum zoals nu gebeurt.

Dit is dezelfde semantische discussie als met Guantanamo Bay. Daar waren het opeens geen "prisoners of war", maar "enemy combatants". Een verzonnen juridische term om bestaande wetgeving te ontwijken.

Dit is echt EXACT hetzelfde. Nee, het zijn geen asielzoekers, het zijn mensen die een misdrijf hebben gepleegd door illegaal de grens over te steken. Qua proporionaliteit van straf en misdrijf, denk je dat het illegaal een grens oversteken in verhouding staat tot de manier waarop in die detentiecentra met mensen omgegaan wordt? Je kunt iemand verkrachten en vermoorden en dan wordt je nog beter behandeld in de VS dan deze mensen.

2) Het "ga terug naar je eigen land" argument is echt gewoon racistisch. Dit zijn democratisch verkozen volksvertegenwoordigers die in meerderheid ook gewoon in de VS geboren zijn. Maar omdat ze toevallig met een kleurtje geboren zijn of een cultuur of denkbeelden hebben die niet welgevallig zijn moeten ze opeens maar oprotten? De VS was toch een smeltkroes van culturen en nationaliteiten, waarin voor iedereen die legaal staatsburger is de American Dream het ideaal moest zijn? Behalve kennelijk als je niet blank en republikein bent, want dat mag je opzouten.

MFvGeel | 15-07-19 | 14:07 | 17

@MFvGeel | 15-07-19 | 14:54:
1) Je kunt wel degelijk misbruik maken van een recht. Het vluchtelingenverdrag geeft je het recht om illegaal een grens over te steken om asiel aan te vragen. Er wordt misbruik gemaakt van dit recht door illegaal de grens over te steken en geen asiel aan te vragen. Of door wel asiel aan te vragen maar toch in het land te blijven als dit wordt afgewezen.

2) Zeker. Maar de Amerikaanse cultuur is een Europese cultuur, geen Afrikaanse cultuur of Chinese cultuur of Islamitische cultuur. Als je consequent vol wil houden dat cultuur (die in grote mate door afkomst wordt bepaald) geen rol moet spelen bij staatsburgerschap dan moet je pleiten voor één groot wereldwijd land, niet dat ieder land maar de wereld moet worden.

SmilingBhudda | 15-07-19 | 15:45

@MFvGeel | 15-07-19 | 15:26:

Ze roept op tot actie, en er worden vanuit de senaat persoonlijke adressen van politieke tegenstanders verspreid. Iedereen weet dat dat voldoende is voor geweld, zeker in de linkse kerk. Die doet dat namelijk vrij regelmatig, daar schreef GL-kamerlid Duyvendak nog een spannend boekje over, al vergat hij te vermelden dat er bij tenminste een slapend gezin brand werd gesticht.

Belangrijker dan de uitlatingen van onder andere Waters (maar bijvoorbeeld ook Ilhan Omar) zelf, is het feit dat die uitlatingen door de "democraten" worden gedoogd. Dat geeft aan dat het probleem structureel is.
Dat zagen we ook bij talloze andere "incidenten" waar geweld tegen Trump aanhangers (of joden, of blanken, of zelfs zwarten met een "verkeerde" mening) werd gedoogd of toegejuicht.

En iedereen weet dat. De gewelddadige activisten weten zelfs zo zeker dat hun acties gedoogd zullen worden, dat ze ze gewoon filmen. Weet je die rel nog, rond dat kind dat bedreigd werd omdat hij een Indiaanse veteraan "lastig gevallen" zou hebben?
Uit de filmbeelden bleek precies het tegenovergestelde, die jongen werd zelf lastig gevallen door agressieve actievoerders. Waaronder die "veteraan" die natuurlijk helemaal geen veteraan was. De linkse media namen die hype blindelings over; voor zover ze zelf geen linksextremisten zijn, laten ze zich informeren door linksextremisten.

Oh, en de tweet is, nogmaals, niet racistisch.
Lees de gehele context.

Dandruff | 15-07-19 | 15:54

@Andrew Deen | 15-07-19 | 14:20: - er worden geen kinderen van hun ouders gescheiden, probleem is dat het niet altijd de echte ouders waren, iets met kinderhandel enzo. De president vertelde aan een aantal journalisten dat er met kinderen dingen gebeurden die zij niet eens wilden weten. Die hetze tegen president Trump is even zielig als schandalig.

Maris v.d Hof5393 | 15-07-19 | 21:30
▼ 14 antwoorden verborgen

Waar iedereen weer omheenkijkt is dat Trump hier weer geweldig strategisch bezig is. Deze 4 socialistische halve zolen het boegbeeld maken van de Democraten is brilliant. Laat ze maar flink over elkaar heenvallen en lok veel controverse uit zodat Pelosi ze gaat verdedigen en dus die ook neergezet wordt als iemand die liever 4 USA-haters verdedigd dan haar eigen land. En die 4 gaan zich dan extra bewijzen en nog meer domme dingen roepen. Die 4 zijn een geschenk aan Trumps 2020 verkiezing!

De ophef die er nu is, is over 1 week weer vergeten maar het beeld dat deze 4 lui anti-USA zijn en daarmee de Democraten in het algemeen blijft zeker zweven. Het gaat er niet om de achterban van Trump hiervan te overtuigen, maar vooral de Independents. Trump moet er op blijven hameren dat deze 4 socialisten zijn die de VS van binnenin kapot willen maken en laten zien dat de Democraten helemaal naar links af zijn gegleden zodat de mensen in het midden op hem gaan stemmen. Mensen denken dan van ja Trump is wel een schreeuwlelijk, maar die wilt de VS wel beter maken en niet tot een 3e wereld land laten afglijden.

Verder love it or leave it! Hier ook in Nederland, lekker opbokken als je het niet aanstaat!

Moonwarrior | 15-07-19 | 14:05 | 2

Zo ist maor net..

Goedzo | 15-07-19 | 14:44

Goed verwoord&geen speld tussen te krijgen!

kindapaas | 15-07-19 | 15:38

AOC is by far het domste wijf dat ooit tot parlementslid is gekozen. Deze hoorzitting bewijst dat weer eens. (Zulke hoorzittingen moeten we in NL ook veel vaker hebben. Parlementariërs versus experts, dat is altijd genieten.)

Stormageddon | 15-07-19 | 14:04 | 2

Geloof me, er zitten daar nog vel dommere. AOC is zeker niet dom, maar haar agenda en strategie zijn dat wel.

Pimp my Voortuin | 15-07-19 | 14:08

@Pimp my Voortuin | 15-07-19 | 14:08:
“12 years to save the planet.”
Ze meent het ook nog.
Dan ben je het domste wijf van de klas.

Stormageddon | 15-07-19 | 19:25

Een nieuw pareltje van de disruptor in chief:
When will the Radical Left Congresswomen apologize to our Country, the people of Israel and even to the Office of the President, for the foul language they have used, and the terrible things they have said. So many people are angry at them & their horrible & disgusting actions!
twitter.com/realDonaldTrump/status/11...

Short | 15-07-19 | 13:41 | 7

@Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 14:00: het grote voorbeeld voor de wereld in en vlak na WO2?

FDR, een communist pur sang, zat met een economische crisis die hij maar niet weg kreeg. De oplossing diende zich aan: een oorlog en hij kon niet wachten om mee te kunnen doen. Het bevolking verbonden door opoffering op persoonlijk (soldaten), financieel (kosten voor leger) en politiek (samen zullen we winnen). Hij gaf oost Europa aan Stalin (Joseph wist hoe hij moest onderhandelen).
Na de oorlog, nadat west Europa volledig in puin lag en nog geen kromme spijker recht kon slaan, heeft de VS miljarden verdiend aan de wederopbouw.

GB en anderen moesten hun koloniën opgeven want "the free world" terwijl de VS economische koloniën maakten van veel 3e wereld landen.

De VS (en Bibi) jammeren over de aanwezigheid van Iran in Syrië en over de Russen op de Krim.
Wie heeft er militaire bases over de gehele wereld? Wie heeft militaire inzet in 150 landen? Wie doet al decennia aan regime change en CIA operaties, al dan niet black opps, om landen naar zijn hand te zetten?
Wie legt sancties op aan landen die niet naar zijn pijpen dansen en verplicht de rest van de wereld om deze ook in te voeren? Zo niet, dan wordt je van terrorisme beschuldigd?

Voor wat betreft het gedrag van Trump; lees je eens in over elke president die ze ooit gehad hebben. Sinds Kennedy is Jimmy Carter de enige president die oprecht leefde volgens de moraal die hij preekte.

Arachne | 15-07-19 | 15:37

@Arachne | 15-07-19 | 15:37:
Vreemd genoeg, sla Nixon niet over. Er is een reden waarom er zoveel over hem is uitgestort, zoals de karaktermoordende reclame slogan "zou u een auto kopen van deze man".

kindapaas | 15-07-19 | 15:42

@Arachne | 15-07-19 | 15:37:
FDR is een van de beste presidenten ooit. Om die man een communist te noemen is wel het belachelijkste dat ik over hem heb zien beweren.

Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 16:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat Trump doet met zijn getwitter is chaos veroorzaken. Nu onder de democraten waardoor zij geen tijd hebben om het over belangrijke zaken te hebben, politiek te bedrijven in het belang van de staat en haar burgers. Hij doet dat bewust. En elke keer trapt men er weer in. En hij weet het. Alle aantijgingen naar aanleiding van zijn getwitter schudt hij van zich af. Een bijkomend bedoeld effect van zijn opmerkingen naar die vrouwen is dat de democraten steeds verder naar links opschuiven en steeds meer de roeptoeter worden van radicaal links waardoor zij zeker de komende verkiezingen gaan verliezen.

forecastle | 15-07-19 | 13:31 | 1

Ik denk niet dat hij de veroorzaker van de chaos is. Hij zit die wijv0n lekker te treiteren en misschien profiteert hij ook wel van de ophef. Maar dat die vrouwen bestaan en op de positie zitten waar ze zitten is niet Trumps fout.

JvanDeventer | 15-07-19 | 13:46

Aaarrgghhh, dat toontje van dat wijf. Getverdemme. En dan vervolgens niet weten hoe t zit, ha!

merel veld | 15-07-19 | 13:27

Dit is hetzelfde wijf dat jankend voor een parkeerplaats stond te protesteren hoe erg het wel niet was aan de andere zijde vh hek.

Blauwe Wafel | 15-07-19 | 13:24

Europa heeft precies het zelfde "probleem". Waarom "probleem"? Omdat het geen probleem is! De wetten, regels en bepalingen zijn erg duidelijk! Klaarblijkelijk willen de linksdenkenden de rechtstaat, als het hun uitkomt, buitenwerking stellen. Geen enkel land kan het zich veroorloven om een onbeperkt aantal "vluchtelingen" op te nemen, zonder dat de huidige verzorgingsstaat in elkaar stort, cq. de hogere kosten aan de werkende belastingbetalers doorberekend wordt. Maar ja, politici hebben een riant salaris, kunnen gemakkelijk hun broeksriem strakker aantrekken en zijn erg goed in het vriendjes maken, door het weggeven van andermans geld! Politici zijn vuile huichelaars, allemaal! Stem ze weg! Helaas begrijpt het stemvee het niet. Merkt de gewone burger niet aan de eind van de maand dat alles duurder geworden is en dit helemaal niets met inflatie te maken heeft? Hoe achterlijk en goedgelovig kan een mens zijn?

De Griek | 15-07-19 | 13:24 | 2

U heeft totaal gelijk!

streknek | 15-07-19 | 13:55

Er wordt gewerkt aan het vóór laten gaan van mensenrechten over burgerrechten: als burger mag je niet kiezen wie je binnen laat, zelfs al denk je van wel. Je hebt wel plichten, vooral belasting betalen waarna je uiteindelijk volledig berooid achter blijft in een wereld waar iedereen die onder de mensenrechten valt automatisch vóór gaat bij het toewijzen van basisvoorzieningen. Waarom wil men dat? Om te voorkomen dat er een meerderheid ontstaat van de produktiefactor "arbeid" (zonder kleur, zonder ras, zonder religie en zonder dat geslacht of leeftijd een rol speelt) die groot genoeg is om de produktiefactor "kapitaal" instructies te geven, zoals "Herverdelen, nu!"

kindapaas | 15-07-19 | 15:50

Ik geef geen kont om voetbal, maar je kan altijd wel mooi aan de turken en marrokanen met Nederlands paspoort (-) zien met welk land men zich identificeert en dat is vaak niet Nederland..

streknek | 15-07-19 | 13:19 | 1

niet alleen bij voetbal ook bij protesten ,trouwerij , bij de moskee zijn vooral Turk of Marokkaan. Komen ze allemaal naar buiten met hum vlag en trouwens ook de derde of vierde generatie die slaag op school hang al een Turkse of Marokkaanse vlag op met schooltas

speed48 | 15-07-19 | 14:45

Houd ook even in gedachten dat over Ilhan Omar hardnekkige geruchten gaan dat ze immigratiefraude heeft gepleegd door met haar eigen broer te trouwen om een verblijfsvergunning te krijgen. Ik zeg hierbij met nadruk geruchten, want niet bewezen, maar er is voldoende aanleiding om ernstige twijfels te hebben bij haar legale status in de VS. Iets klopt er niet in haar immigratiedossier en ze heeft zelf onvoldoende gedaan om deze geruchten te ontzenuwen.

Daarnaast is er aanleiding om te denken dat ze heeft gelogen onder ede (ik meen ook in het kader van immigratiedossier), waarvoor er momenteel een onderzoek loopt. Kortom dit is geen zuivere dame.

Bovendien vind ik, met Trump, het bepaald niet respectvol om het land wat je heeft opgevangen toen je moest vluchten voor een oorlog, te gaan beschuldigen van racisme en ander naars. Dus inderdaad mag ze van mij haar kennis en ervaring gaan inzetten om haar vaderland te gaan helpen verbeteren.

Braboblanke | 15-07-19 | 13:10 | 1

Ik vind dat je als buitenlander in principe naar Nederland mag komen om MEE-tedoen. Je mag de boel echter niet willen VERANDEREN . Als je dat wil moet je teug naar het land waar jij of je ouders van origine vandaan komen. En zo ziet Trump het ook.

streknek | 15-07-19 | 13:03 | 12

@streknek | 15-07-19 | 13:59:
Even. Ik geef kritiek op Trump. Dus ik ben dan ook voor de sharia? Zo werkt het in jullie koppies? Het is nog erger dan ik dacht.

Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 15:18

@streknek | 15-07-19 | 13:28: Nee, we leven in een op Christelijk en Griekse leest met Romeins recht geschoeide samenleving. In de samenleving leven ook joden.

Arachne | 15-07-19 | 15:19

@Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 15:18:

Niemand hier schreef "anti-Trump = pro-sharia".
De stropop blijft je "beste" argument, helaas.

Wat iedereen met een IQ boven de 12 wèl zegt, is dat onbeperkte en ongecontroleerde massa-immigratie uiteindelijk zal leiden tot de sharia. En dat zal niet zozeer aan Zweden en Belgen liggen, als wel aan (onder andere) Turken.

Dandruff | 15-07-19 | 16:07
▼ 9 antwoorden verborgen

Het bizarre is dat ook de Democratische leiding met AOC en haar aanhang in hun maag zit. Deze dames zijn zo extreem dat kiezers naar Trump trekken.

Uit interne peilingen blijkt dat het beleid dat AOC en haar aanhang voorstaan weinig aanhang heeft onder de kiezers.
------------------------------------

" AXIOS – Top Democrats are circulating a poll showing that one of the House’s most progressive members — Rep. Alexandria Ocasio-Cortez — has become a definitional face for the party with a crucial group of swing voters.

These Democrats are sounding the alarm that swing voters know and dislike socialism, warning it could cost them the House and the presidency. The poll is making the rounds of some of the most influential Democrats in America.

“If all voters hear about is AOC, it could put the [House] majority at risk,” said a top Democrat who is involved in 2020 congressional races. “[S]he’s getting all the news and defining everyone else’s races.”

Ocasio-Cortez was recognized by 74% of voters in the poll; 22% had a favorable view.

Rep. Ilhan Omar of Minnesota — another member of The Squad — was recognized by 53% of the voters; 9% (not a typo) had a favorable view.

Socialism was viewed favorably by 18% of the voters and unfavorably by 69%.

Capitalism was 56% favorable; 32% unfavorable.

“Socialism is toxic to these voters,” said the top Democrat.

Swieberj | 15-07-19 | 12:55

Trump heeft gelijk.

Weetje71 | 15-07-19 | 12:49

Trump heeft wel erg veel woorden nodig om te zeggen wat wij NLers bedoelen als we het volgende spreekwoord gebruiken:

"De beste stuurlui staan aan wal".

gaffelbaard | 15-07-19 | 12:48

Voor mij is ieder mens gelijk.
In deze wereld zijn er nu eenmaal mensen die heel rijk zijn, een beetje rijk, het goed hebben,en mensen die het slecht hebben, die het héél slecht hebben en nog erger het verschrikkelijk slecht hebben.Het trieste is dat het altijd al zo op deze wereld is geweest en nog is.
In diverse landen, zoals Amerika en Nederland, wonen daar mensen die je dus als allochtoon kunt benoemen. Allochtoon betekend letterlijk: 'van een andere aarde/gebied"".
Deze mensen in Amerika en Nederland hebben het goed. Als je je beste doet in die landen heb je geen honger, goed onderwijs, goede zorg. redelijke sociale uitkeringen etc.
Daarom vind ik de uitlating van Trump te begrijpen, ook al klinkt het racistisch. Als die kritiekvolle lieden met roots in een ander land, kunnen vanuit hun luie stoel van alles roepen, maar ik steun Trum als hij dan zegt: " als jullie het hier allemaal niks vinden, vol van kritiek zijn over alles wat hier gebeurd, ga dan naar je land waar je roots liggen en ga dáár de puinhopen opruimen.
Helaas lopen er in Nederland ook van die diversiteit linkse clubjes rond, die hier maar lopen te schreeuwen, maar zelf niks uitvoeren.

outdoor | 15-07-19 | 12:46

Jullie vergeten dat een linkse Antifa gekkie een aanslag wilde plegen met explosieven op een opvangkamp/ICE agenten, mede name doordat politici (zoals AOC) leugens verspreiden dat de opvangkampen eigenlijk concentratiekampen zouden zijn. Hij is door de ICE agenten doodgeschoten. Opvallen hoe dit stil wordt gehouden in de media.
En ik vraag me trouwens af of de Democraten zich ook zo bekommerden om dit probleem toen Obama aan de macht was?.............

Julia | 15-07-19 | 12:41 | 2

Concentratiekampen, tsss....
Wo2-vergelijkingen als scheldwoord.
Goedkoop. Beledigend. En haatzaaiend is het.

Toen islamoracisten van het Haga Lyceum medewerkers van de onderwijsinspectie uitmaakten voor 'Gestapo' werd daar aangifte van gedaan.

Ik hoop dat AOC hetzelfde mag verwachten; een aangifte wegens belediging en haatzaaien.

gaffelbaard | 15-07-19 | 12:56

De dader heette trouwens Willem van Spronsen. Van Nederlandse afkomst, of gewoon een Nederlander!? Waarom hoor ik hier niks over in de Nederlandse media!???? Jongens!! duik hier eens in!!!!???

Julia | 15-07-19 | 21:19

Hij zegt het gewoon.

VanBukkem | 15-07-19 | 12:34

Trump heeft groot gelijk. Zijn zienswijze is onverkort ook van toepassing op ons bananenkoninkrijk.

Nelis SplitBloes | 15-07-19 | 12:25

Amerika!
Wél het land waar de mohammedaan het heeft klaargespeeld twee reusachtige gebouwen en meer dan 3.000 mensen in één klap aan hun afgod aan te bieden.

De terroristische mohammedaan is als een giftige adder, de gematigden zijn het gras waarin hij zich voortbeweegt.....

Elder of Z. | 15-07-19 | 12:22 | 1

Goed gezegd maar wat een afschuwelijke waarheid.

Maris v.d Hof5393 | 15-07-19 | 21:43

Laat die dames lekker hun gang gaan; prachtige manier voor de Amerikaan eens door te krijgen te hoe er gedacht wordt, vooral door die moslima die elk vooroordeel jegens mohammedanen gratis omzet in een blijvend w(aar)oordeel !!!!!
Het opent veel mensen de ogen.

Elder of Z. | 15-07-19 | 12:18

President Trump is bezig met zijn herverkiezing. De gegarandeerd succesvolle weg is precies wat hij nu doet: de Amerikaanse D66 hotemetoten aanvallen. Daardoor wordt grassroots America wakker en krijgt Trump hun steun. Trump heeft een feilloze intuïtie voor de blanke onderbuik.

Eeuwig..Op..Vakantie | 15-07-19 | 12:05 | 9

@Dandruff | 15-07-19 | 13:19: ja joh keer het maar gewoon om. De haatzaaiers zijn niet het probleem, nee de critici van de haatzaaiers! Die maken problemen.

Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 15:26

@Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 15:26:

Wie roepen er op tot geweld?
En wie gebruiken er vervolgens ook geweld?
Precies; de "democraten".

Alle gel*l over "haatzaaien" waar je 0 voorbeelden van hebt, zijn bijna half zo debiel als jouw claim dat lichamelijk geweld een legitieme vorm van kritiek is.
Er is geen enkel excuus voor geweld tegen Candace Owens.
Jij mag vinden dat geweld tegen zwarte vrouwen acceptabel is als ze de verkeerde mening hebben, maar dan moet je eerst uit kunnen leggen wat de mening van Owens nou eigenlijk is.
Dat kun je al niet, want dat weet je niet eens.
En dat kenmerkt de linkse kerk; blinde haat tegen mensen waar ze helemaal niks van afweten.

Dandruff | 15-07-19 | 16:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Buitenlanders die zelf uit een gefaald land komen, maar wel de autochtone democratisch gekozen leiders de les lezen, direct de racisme-kaart trekken, en niet zozeer inhoudelijk maar op de man spelen. Vaak komen trends vanuit Amerika naar Nederland overwaaien, maar dit hebben ze volgens mij toch echt afgekeken van Wilders vs. DENK.

JackStick | 15-07-19 | 12:02 | 15

@gaffelbaard | 15-07-19 | 14:26:
Dus? Zijn "ze" daarmee allemaal zo? En jij bepaalt dat. Je begrijpt het nog steeds niet hè?

Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 15:27

@Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 15:27:
@Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 15:27:
Nee, we hebben het over een groep, en ja dan hebben mensen het over 'ze'. Dat is alles.

Even wat anders. Een vraag.

In jouw tegels lijkt een patroon te zitten. Zodra mensen een andere mening dan jou hebben, verwijt je ze bijna altijd dat ze discrimineren of racistisch zijn. Over welke groep of onderwerp het ook gaat ... dat lijkt weinig uit te maken.

Vraag:
Lijdt jij misschien toevallig aan - hoop dat ik het goed schrijf - allodoxafobie (angst voor meningen) of enosiofobie (angst voor kritiek)?

Als het zo is, schaam je niet, maar zeg het gewoon. Je zal zien dat reaguurders heus wel bereid zijn om daar een heel klein beetje rekening mee te houden.

gaffelbaard | 15-07-19 | 18:47
▼ 12 antwoorden verborgen

Wat Trump schreef was helemaal correct, daar was niets racistisch aan, of xenofoob. Al die vluchtelingen komen uit landen in Zuid Amerika, zoals Venezuela, toch een links paradijs. Ga in die landen daar eens iets doen, ipv je hier druk te maken over wel of niet voldoende douches in de opvang!!!

Ko Ranzig | 15-07-19 | 11:55 | 7

@Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 12:04: Oh ja, dat had ie wel. Het Zweden waar de verkrachtingscijfers volledig uit de hand zijn gelopen.

Als je je er op voor laat staan, dat waar je of je (voor)ouders vandaan komt/komen beter is dan waar je bent en dat je het waar je bent wilt omvormen tot waar je vandaan komt, zijn de statements precies op zijn plaats.

Arachne | 15-07-19 | 15:08

@Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 15:28:
Ga eens op onderzoek hoe dat nu precies zat, begin eens met de WIC en waarom men nu eigenlijk voor de naam "Fort Nassau" heeft gekozen in wat nu Ghana is. Ik zou vast wat matrassen om je stoel leggen voor het geval je er vanaf valt. Extra vraag-tip: waarom hadden de Hollanders plotsklaps zo een hekel aan de Portugezen; het waren toch de Spanjaarden waarmee we in een oorog waren verwikkeld? Vreemd hoor. Ik begrijp er in ieder geval niets meer van.

kindapaas | 15-07-19 | 16:15
▼ 4 antwoorden verborgen

De democraten doen lekker popie door ras,sex en laag inkomen te omarmen.
Of dat de manier is om volgend jaar de verkiezingen te winnen lijkt me niet.
Trump heeft dus al gewonnen.

pejoar | 15-07-19 | 11:48

Maar... racisme is toch gebaseerd op ras en niet op nationaliteit?

Turbulentie? | 15-07-19 | 11:48 | 3

Denken ze hier in de rechtbank ook anders over hoor, iets met ene meneer Wilders.

ikworstelengadouchen | 15-07-19 | 11:52

Trump heeft het nooit over ras of "kleur". In zijn tweets ging het over de houding van de Squad en niet over kleur en/of ras.

Het zijn Trump's politieke tegenstanders die bezeten zijn van ras en kleur en iedere keer inbrengen.

Swieberj | 15-07-19 | 12:00

@Swieberj | 15-07-19 | 12:00: Black Lifes Matter die je wel hoort over agenten die een neger doodschieten, maar nooit als een neger door een andere neger wordt vermoord.

Heiner | 15-07-19 | 16:09

Het kost haar dan wel haar genitaliën maar teruggaan naar Somalië zou een mooie uitdaging zijn voor die vrouw.

BozePaarseMan | 15-07-19 | 11:42

De beste oplossing is dat Megan Rapinoe de crimigranten gaat vertellen dat ze terug moeten naar hun shithole en daar humaner met vrouwen en vooral homo's en lesbo's moeten omgaan. O wacht... dat mag Trump dan weer doen.

K. Westergaard | 15-07-19 | 11:32

Trump trollt iedereen. Geweldig om te zien hoe hij zijn tegenpartij van de ene bal achter de andere aan laat rennen en ze alleen nog maar bezig laat zijn met Trump, Trump, Trump. Hij laat ze alle hoeken van de senaat zien. En ondertussen vergeten ze totaal dat er ook nog een land moet worden geregeerd en dat er andere issues zijn dan Trump. Werkelijk helemaal niets van enig nut voor het land houden ze zich nog mee bezig. De democratische partij breekt zichzelf volledig af.

God Zelf | 15-07-19 | 11:31 | 1

+666 (!)

KipNugget | 15-07-19 | 12:17
-weggejorist-
JvanDeventer | 15-07-19 | 11:28 | 2

Eindelijk, eindelijk iemand die zegt wat er gezegd moet worden.

Francisca | 15-07-19 | 11:25 | 17

@Francisca | 15-07-19 | 13:53:
Prachtig verhaal, vuurtoren!
Maar je mist de pointe. Als een president tegen geheel democratisch gekozen volksvertegenwoordigers zegt dat ze maar terug moeten naar "hun eigen land" is dat te gek voor woorden. Het is, linksom of rechtsom, racisme. Kan je leuk vinden, kan je niet leuk vinden, maar het is zo. Lig deze dames daarmee gediscrimineerd worden is een tweede, doet er ook helemaal niet toe.

Een president heeft zich verre te houden van dit soort neerbuigende taal. Anders verdien je die plek niet. Maar goed, democratisch gekozen. Dat wel. Geeft een beetje aan hoe de hazen lopen in de VS. Erg verheffende tweets zijn het niet. Maar het kan ook tactiek zijn. Trump weet als geen ander dat hufterig gedrag hem stemmen oplevert.

Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 15:23

@Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 15:23:

Trump had het specifiek over 4 "volksvertegenwoordigers" die de VS haten. Over al die andere gekleurde volksvertegenwoordigers heeft hij niks gezegd.

En als Trump het net als de "democraten" zou moeten hebben van hufters, dan zou hij ook net als die democraten tot geweld oproepen.
Dat doe Trump niet; en dat weet je.
Sterker nog, jij verdedigde fysiek geweld tegen Republikeinen ("kritiek"). Ik denk dat als Trump vanaf morgen ook aan zou zetten tot politiek geweld, jij politiek geweld dan ineens niet meer acceptabel zou vinden.

Dandruff | 15-07-19 | 16:51
▼ 14 antwoorden verborgen

Trump ontmaskerd met dat getwitter niet alleen de leugens van de Dem’s en MSM in eigen land maar ook daarbuiten.

Eppo | 15-07-19 | 11:23 | 5

@JTKDM | 15-07-19 | 11:32:
globalisten hebben geen snor. Wel dezelfde drang naar een centrale machtige overheid. Dezelfde passie "het volk" te leiden op lichtende paden richting idealistische vergezichten (klimaat, multiKul). Dezelfde vanzelfsprekendheid bij het verhogen van belastingen en het eisen van solidariteit om dat Utopia te bouwen.
Noem ze maar "de nieuwe fascisten".

Bij de vorige (besnorde) lichting van dit schoftentuig vormde overigens het component "socialisme" het gif. Dat "Nationalisme" werd achteraf tot een vals liedje gemaakt om liefde voor eigen gezin, dorp, land in een kwaad daglicht te zetten. Met opzet - en met succes.

Jan Passant mk2 | 15-07-19 | 11:41

@Jan Passant mk2 | 15-07-19 | 11:41:
Neo nazistische goedpraterij. Nee het was het socialisme dat het echte gif was bij de nazi's. Jan, is er een grens aan je onbenulligheid?

Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 15:30

@JTKDM | 15-07-19 | 11:32:
Zonder me ergens mee te willen bemoeien behoeft dat toch wat aanvulling denk ik:
Hjaldemar Schacht: was ook een globalist en ook nog eens in dienst van die ene oppersnor. Met wie had die wel niet allemaal banden.
Die andere oppersnor kon er ook wat van overigens: zie bv Lend-Lease, waarbij uiteindelijk Litvinov (niet zijn echte naam, staats-globalist) de checque overhandigd kreeg van La Guardia (meer globalist dan Italiaan). Verdere details staan op allerlei onbestwistbare wiki's dus ik hoef het hier niet te herhalen, is ook wel beter zo misschien.
Globalist begint intussen wel een beetje een containerbegrip te worden vrees ik, maar daar hadden ze dan over na moeten denken toen ze "globalisation" begonnen te promoten. Laten we het iig eens zijn over de definitie: een voorstander van handel zonder grenzen voor goederen en kapitaal, maar niet voor arbeid; sterk verbonden met het internationale bank/beurs/industriekapitaal, niet gebonden aan enige etniciteit, land of religie, stiekeme aanbidder van de Mammon.

kindapaas | 15-07-19 | 17:09
▼ 2 antwoorden verborgen

.. maar goed. Ik heb nooit op NOS BBC CNN of soortgelijke uitventers van emotie gestemd. Toch gedragen deze lieden zich steeds meer als een machtige, totalitaire politieke partij, die de wereld wil beheersen met hun geDeug.

Waarom nog steeds via de belasting verplicht betalen voor deze nieuwe vorm van fascisme? Mijn TV gaat nooit meer aan.

Jan Passant mk2 | 15-07-19 | 11:22 | 12

.. je zou mij ook kunnen blokken, hoef je niet meer als een echte Chinese politieagent aan mijn kont komen ruiken of ik nog ongeoorloofde dingen denk.

Jan Passant mk2 | 15-07-19 | 13:34

@Jan Passant mk2 | 15-07-19 | 13:34:
Niet stiekem lezen wat ik schrijf Jan. Blokkade is blokkade he? Niet onder je blinddoek vandaan piepen.

Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 13:43

twas maar een idee, doe ermee wat je wil.

Jan Passant mk2 | 15-07-19 | 14:31
▼ 9 antwoorden verborgen

Het staatsjournaal en het rtl4 nieuws waren vanochtend voorspelbaarder dan ook door met deze crap te openen waarbij het staatsjournaal net iets meer duiding weg liet. Zeer diepe zucht en snel gezapt naar de hondentraining van Cesar Millan voor het ontbijt.

GormSuil | 15-07-19 | 11:18

Goedkoop anti-Trump geschreeuw met de wolven in het media-bos.
Wie daarvan houdt hoeft alleen maar de TV 24/7 aan te zetten.

Jan Passant mk2 | 15-07-19 | 11:16 | 1

Jij keek toch allang niet meer TV?

Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 15:31

Ouch! 'Harde woorden', 'harde taal'. Daar raken ze bij de NOS door van de leg. Volgens sommigen staat dat zelfs gelijk aan fysiek geweld. Maar laten we het vooral niet over stenigingen hebben.

Slogra | 15-07-19 | 11:14

Oranje man tweets.

*autistisch gekrijs*

Blijft een eeuwige bron van vermaak denk ik.

Aap Noot Miesje | 15-07-19 | 11:14

Wat verwachten die illegale inreizers eigenlijk ? Een 5 sterrenhotel ?

van Oeffelen | 15-07-19 | 11:11 | 3

En kaartjes voor de Efteling please

Omebert | 15-07-19 | 11:12

Linkse beloftes van 'free stuff' hebben een aanzuigende werking.

Angel_eyes | 15-07-19 | 11:19

De huistrol BL is verontwaardigd over Trump's "Als het je niet bevalt, ga maar naar je eigen land" tweet, maar hypocriet als hij is zegt hij vaak zalf: ga maar lekker naar Hongarije als het je niet bevalt.

Tronald_dump | 15-07-19 | 11:11 | 8

Wat ik doe is totaal anders.
@Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 11:43

Ach, zolang je het zelf maar gelooft heh? Wentel je vooral in je hypocrisie, hebben wij ook wat te lachen.

Rest In Privacy | 15-07-19 | 11:55

@Turbulentie? | 15-07-19 | 11:49:
Je weet toch dat die SJW geobsedeerd zijn door huidskleurtjes om de N-woord te mogen zeggen komen ze eerst met een kleurenwaaier checken of je gekleurd genoeg ben om dat woord te mogen zeggen.

Tronald_dump | 15-07-19 | 12:01

@Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 11:43: Wat u zegt klopt wel. Sterker nog, ik denk dat er al heel wat autochtone Nederlanders de daad bij het woord hebben gevoegd en die kant uit zijn gegaan.

JvanDeventer | 15-07-19 | 12:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Lachen wel weer, die tweets van De Donald. Slim of overtuigend zijn ze niet, want wat hij zegt klopt gewoon niet. Het is alsof je tegen Kuzu roept "ga terug naar je eigen land". Maar gevoelsmatig klopt het wel.
Toch denk ik dat hij de conservatieve en pro-Amerikaanse zaak schaadt met dat onzorgvuldige geschreeuw. Het zal een hoop behoudende kiezers doen schrikken.

JvanDeventer | 15-07-19 | 11:11
-weggejorist-
Omebert | 15-07-19 | 11:09

De "the totally broken and crime infested places from which they came" zijn dus de Verenigde Staten van Amerika, maar dat wisten we al.

JTKDM | 15-07-19 | 11:08 | 4

zet je TV eens uit - of bezoek in de VS NIET de linkse stinksteden aan de kust waar de democrats heer en meester zijn en waar de corruptie & crimnaliteit daarom ook de pan uit reizen. Zelfs Amsterdam, waar de extreemGroenlinkse maffia de baas is, steekt daar nog gunstig bij af. Dankzij de steun uit de provincie, maar dat terzijde.

Jan Passant mk2 | 15-07-19 | 11:12

ICE doet z'n best om er nog wat van te maken. Gewoon laten gaan.

Slogra | 15-07-19 | 11:17

Nou vertel eens, ben je er al eens geweest?

Overmar | 15-07-19 | 13:10
▼ 1 antwoord verborgen

Over fophef gesproken, wanneer krijgen we nu eens eindelijk die beloofde opwarming van de aarde? We gaan er gigantisch voor betalen maar het is gewoon fakking koud buiten!

jos verstoppen | 15-07-19 | 11:08 | 4

@Kapitein Sjaak Mus | 15-07-19 | 11:31: Same as ever.

jos verstoppen | 15-07-19 | 12:08
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een ophef en dat allemaal omdat Trump een goede leerling is van Femke Halsema, aka burgemeester van de lieve en inclusieve stad Amsterdam. Toen zij van de gemeentelijke ombudsman op haar flikker/achterste kreeg vanwege de vermeende wetteloosheid op de Wallen, adviseerde zij hem om qua wetteloosheid een kijkje te nemen in Somalië.
Trump doet dus gewoon een Halsemaatje, maar ja, dat wordt dan weer niet vermeld door MSM. Sad! So it begins, folks!

Amsterdamsko | 15-07-19 | 11:08

Dit gaat aan 90% van de amerikanen voorbij, die zal al dat gejank van de SJW'ers op twitter een worst wezen.
Maar oh wat blazen de nederlandse media het weer op in hun zogenaamde "onafhankelijkheid".

2voor12 | 15-07-19 | 11:05

Tja, ik vind zijn tweets ook af en toe tenenkrommend maar je kunt ze zelf lezen en hoeft dus niet een foute of goede interpretatie uit een krant/TV/Radio enz. te halen. Dat is de kracht van Trump dat ze geen leugens over zijn tweets kunnen verbreiden want je kunt er zelf over nadenken en interpreteren. Het leuke ervan is dat er een hoop "landgenoten" zijn die uit elke tweet gif destilleren willen en daarmee grandioos door de mand vallen, humor!

jan huppeldepup | 15-07-19 | 11:04 | 3

"Dat is de kracht van Trump dat ze geen leugens over zijn tweets kunnen verbreiden "

Oh is DAT de kracht van zijn tweets. Dat je er geen leugens over kunt schrijven. Misschien omdat ze zo ontstellend stupide, laag en op de man zijn dat je niet kunt ontkomen aan de conclusie dat de man een gestoorde psyche heeft?

Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 11:13

@Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 11:13: Je laat hiermee zien, dat je wel degelijk leugens over zijn tweets kunt schrijven. '(...) zo ontstellend stupide, laag en op de man (...)'. Als het al laag was, dan was het laag op de vrouw. En je conclusie toont misschien wel aan, dat jij degene bent met een gestoorde psyche.

Usumani | 15-07-19 | 11:46

@Beste Landgenoten
U beschuldigt hier vrijwel iedereen van racistisch denken.
Dat ben ik volstrekt niet met u eens.
GeenStijl is niet racistisch/discriminerend, noch de redactie, noch de reaguurders.
Waar mensen zich hier over ergeren zijn de waanzinnig hoge criminaliteitscijfers onder allochtonen. Het niet aanpassen aan onze waarden en normen, het minderwaardig vinden van vrouwen, joden en homo's. Dat laatste is overigens WEL discriminatie op grond van geslacht, religie en geaardheid. Allochtonen discrimineren meer dan reaguurders. Moslims voelen zich uitverkoren door hun Allah en ongelovigen wacht de hel. Intussen plegen ze 99,9% van de aanslagen.
U overschrijdt een grens door reaguurders, waar ik er één van ben, te beschuldigen van racisme. U moest eens weten wat ik te horen krijg als ik op straat loop! Dat is misselijkmakend, intimiderend en enorm discriminerend. Daar hoor ik u niet over.

Angélica de Sancé | 15-07-19 | 11:03 | 24

@5611 | 15-07-19 | 11:46:
Dat is dan geheel duidelijk.
Men schaamt zich nergens meer voor.
Openlijk racisme wordt de norm.

Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 12:07

@Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 12:07: Dat wordt niet de norm, dat IS de norm. Zit in onze genen. Honderden duizenden jaren evolutie heeft dat gedaan. Krijg je er inderdaad nooit uit. Ook bij jou niet.

Eagle0511 | 15-07-19 | 13:53

@Eagle0511 | 15-07-19 | 13:53:
Ah. Hij keek en zag dat het goed was. Racisme is geheel oké. Prima dus dat de potus zich zo gedraagt als een primaat.

Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 15:32
▼ 21 antwoorden verborgen

Trump heeft niets racistisch gezegd in zijn Tweets.

Hij heeft niet over "ras" gesproken. Hij heeft kritiek op de houding van Omar en anderen van die groep die constant tegen de VS aantrappen. Daar heeft Trump het over gehad.

Maar zijn politieke tegenstanders praten wel over ras. Ze zijn er bezeten van.

En juist deze mensen die kennelijk bezeten zijn met "ras" beschuldigen Trump van racisme terwijl Trump niets over ras heeft gezegd.

Swieberj | 15-07-19 | 11:03 | 1

Ach ja het oude deuntje: racist, fascist en xenofoob, dat werkt niet meer. Ze zouden zelfs met een kleurenwaaier willen checken of je wel gekleurd genoeg ben om iets te mogen zeggen.

Tronald_dump | 15-07-19 | 11:15

Alexandria 'AOC' Occasional Cortex van de demon rats heeft in het congress een subsidie van 4,5 miljard voor de opvang aan de grens tegengehouden. Het is dus mede HAAR schuld als de omstandigheden daar niet ideaal zijn. De demon rats hebben totaal geen empathie met die mensen, maar willen ze wel stemrecht geven zodat ze demon rat kunnen gaan stemmen.

Angel_eyes | 15-07-19 | 11:01

AOC wordt net als Megan Rapinoe luid en kritiekloos toegejuicht door Joop en ja hoor blijkt weer zo'n irritante racismeroeper te zijn. Ik vind Trump niks maar in dit geval van harte team Trump

Rest In Privacy | 15-07-19 | 10:59 | 1

Voor Trump nieuws moet je eens de niet MSM volgen, kijk op youtube, Twitter. volg Tim Pool. en vooral luister naar de man zelf, kijk z'n rally's lees z'n eigen twitter, en vooral niet wat anderen daarom zeggen.

ikworstelengadouchen | 15-07-19 | 11:05

Trump is tenminste eerlijk, zijn tegenstanders liegen en bedriegen.

Rest In Privacy | 15-07-19 | 10:58

Trump, elegant als een spoorbiels, subtiel als een voorhamer en vriendelijk als een aangeschoten beer. Ik ben blij dat Rutte eleganter, subtieler en vriendelijker is.
(Domme) politiek met stijl is beter te pruimen dan (domme) politiek zonder stijl.

Schadenfreude | 15-07-19 | 10:57 | 7

@Realism Is All | 15-07-19 | 11:04: exactly, niets aan toe te voegen.

Mallepietje1001 | 15-07-19 | 11:46

Trump boekt resultaten. Rutte soms ook, maar alleen voor z’n vriendjes.

ongure_reaguurder | 15-07-19 | 12:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Die hysterische Democraten, zoals AOC, en hun onnozele aanhangers alhier blijken selectief en nogal “vergeetachtig”
Hilarische beelden:
youtu.be/vt_tSdybaXI

Bolder | 15-07-19 | 10:55 | 1

Er is een hilarische parodie op AOC's melodramatische gedrag bij een hek (grens danwel opvangkamp). Gemaakt door een 8-jarig meisje. Het arme kind heeft daarna haar account moeten opheffen vanwege doodsbedreigingen uit linkse hoek. Zoek maar eens op mini AOC fence, of iets dergelijks.

lekgoot | 15-07-19 | 11:08

Ik denk dat ik Trump hierin gelijk moet geven.

neolib | 15-07-19 | 10:52

Het grappige is natuurlijk wel dat vrijwel de hele bevolking van de VS uit nakomelingen van immigranten bestaat, velen van hen uit shitlanden waar armoede en onderdrukking aan de orde van de dag waren, zoals Polen en het Keizerrijk Rusland. Van de indianen, de oorspronkelijke bevolking, is weinig meer over.
Dat zul je van Trump trouwens nooit horen, maar van die vier zeurende wijven ook niet.

MAD1950 | 15-07-19 | 10:51 | 13

@Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 11:06:
Eerder een opmerking gebaseerd op gezond verstand. Is ook de reden dat ze het op de arbeidsmarkt zo slecht doen. De reputatie van die mensen is zo slecht, dat een werkgever zich liever bedenkt om hem/haar aan te nemen. Jij noemt dat racisme, ik en velen met mij noemt dat gezond verstand.
Als die werkgever een echte racist zou zijn, dan zou ook de aziaat aan de poort geweigerd worden. Maar vreemd genoeg zijn dat voornamelijk betrouwbare, harde werkers.

Eagle0511 | 15-07-19 | 13:59

De VS is geen land van immigranten; het is een land van pioneers. De west Europese kolonisten creëerden een nieuwe tak gebaseerd op Britse beschaving.

De melting pot is een term uit een toneelstuk, niet geschreven door een Amerikaan, en door Theodor Roosevelt geïmporteerd naar de VS.

Arachne | 15-07-19 | 14:58

@Eagle0511 | 15-07-19 | 13:59:
Man man man. Je stukje staat stijf van de vooroordelen. Het is gewoon komisch.

Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 15:34
▼ 10 antwoorden verborgen

Trump is misschien "lomp" maar wel recht door zee. Hij heeft gelijk.

De z.g. The Squad' onder leiding van ACO ( een voormalig bartender uit de Bronx) beschuldigt Trump en de VS van idiote dingen.

The Squad' vergelijkt die detentie centra ( overigens opgericht onder Obama) concentratie kampen zijn; beschuldigt Border Agenten kampbeulen te zijn en voert een show op voor deze detentie centra. En beschuldigt iedereen een racist te zijn die het niet met haar eens is.

Een tijdje terug had AOC een foto van haarzelf op Twitter gezet. Huilend stond ze z.g. voor een detentie centrum waar kinderen in zaten.

Later bleek die foto te zijn gemaakt op een lege parkeerplaats. Dus niet voor een detentie centrum maar voor een hek op een lege parkeerplaats.

Zo bespeelt AOC met emoties het publiek. En ze komt er mee weg omdat de media haar agenda van "open grenzen" steunt.

Swieberj | 15-07-19 | 10:50 | 5

Dat open grenzen ding splijt de democratische partij. Hier werden de democraten in 2018 al voor gewaarschuwd en dat is precies wat er nu gebeurt.

Montu | 15-07-19 | 10:57

Mensen willen graag bedonderd worden. Qua zelfstandig denken hollen we richting schaapbestaan. Mijn verontschuldigingen aan het dier schaap. Echte schapen hebben het kwaad niet uitgevonden. Ze mogen het ondergaan….dat wel!

Rest In Privacy | 15-07-19 | 11:13

@Muxje | 15-07-19 | 10:56:
Over "kennis van zaken" kunnen we nog een boekje opendoen qua Donald Trump. Ik denk dat AOC van bijna alles veel beter op de hoogte is dan Trump.

Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 12:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Sommige mensen kunnen op westerse grond geboren zijn en dragen de rest van hun leven de shithole attitude mee. Zie Ilhan Omar. Trump heeft een punt als hij tegen bepaald schreeuwvolk zegt: Ga jezelf daar maar eerst bewijzen en kom ons dan vertellen hoe het moet. Hier kunnen we ook weleens wat ruggengraat gebruiken als het zoveelste middeleeuws verzoek door de plaatselijke tokkiebestuurders weer welwillend wordt bekeken omdat men de bevolking liever retro religieus bejegent dan persoonlijk en politiek te dealen met valse aantijgingen over racisme door de manipulanten.

eastender | 15-07-19 | 10:50

Trump had van mij ook nog wel het woord wat hij eerder gebruikte mogen twitteren: "shithole countries".

halbstark | 15-07-19 | 10:49

De hele wereld een derde wereld dan maar. Iedereen blij?

squadra | 15-07-19 | 10:46 | 1

En Nieuw Zeeland inrichten voor de ´elite´.

Rest In Privacy | 15-07-19 | 11:15

Links heeft nog steeds niet door dat ze steeds weer in diezelfde val trappen die door trump wordt gezet..

Geen weldenkend mens denk dat trump een nazi is of wat dan ook, eerder het tegenovergestelde, dat links steeds verder wegzakt in extreem linkse dictatuur..

Zijn opmerkingen laat alleen maar zien hoe vast links zit in de giftige identiteit politiek die links gebruikt om hun gebrek aan politiek en teveel aan discriminatie inhebt daglicht te zetten..

Links is anti man, anti hetero, anti gezin, anti blank, anti natie en vooral anti individu..

Zon beetje hetgeen wat onze samenleving en vrijheden hebben groot gemaakt, en waarom juist minderheden hier naartoe willen vluchten..

De gemiddelde weldenkend immigrant in de VS ziet ook dat zijn eigen vrijheden en status weggeven wordt aan illegaal stemvee die de democraten een beetje relevant moet houden,

Want de “zwarte stem” dreigt men absoluut te verliezen en men niet voor niets paniekerige verkiezingsretoriek als ‘reperations’ naar voren schuiven..

Links heeft geen waarde meer, en drijft volledig op de identiteit politiek die hen 2016 ook al de das om deed..

killRoy1982 | 15-07-19 | 10:45 | 2

Helemaal waar. Maar als er desondanks toch een behoorlijk aantal van die IQ-loze Linkse psychopatische fanaten rondlopen vertegenwoordigen ze toch een veel te groot percentage van het electoraat.

Realism Is All | 15-07-19 | 11:10

Laat ze lekker met die identity politics onder het mom van inclusiviteit proberen verdeeldheid te zaaien. Driekwart van de bevolking moet helemaal niets maar dan ook niets van dit soort gekrijs hebben. De Democraten zijn nu al hun eigen graf voor 2021 aan het graven, mooi!

5611 | 15-07-19 | 11:54

Oooohh heerlijk hoe Cortez een lesje wet en regelgeving krijgt. Dems zo zo hypocriet!!

nerugaer | 15-07-19 | 10:43 | 1

Ach, dat mens. Te dom om te schijten, maar de bullshit-deugbingo komt er bij haar op de juiste volgorde uit.
Vervolgens lopen de domme libtards en de deugers met haar weg, terwijl ze mogelijk nog minder kennis heeft van wet- en regelgeving dan Trump.

Sad.

Rest In Privacy | 15-07-19 | 10:55

Wat Trump doet is de wet uitvoeren en daarvoor word hij door de " open grenzen" activisten ( dus de Democraten en hun vriendjes in de media) voor bekritiseerd.

Illegaliteit is strafbaar in de VS. Trump heeft vele malen gezegd dat migratie goed is maar dan op de legale manier.

Er zijn nu tussen de 12 en 22 miljoen illegalen in de VS en hun aantal neemt sterk toe door de voortgaande illegale massa migratie vanuit Midden-Amerika.

Trump probeert deze illegale migratie te stoppen maar word enorm tegengewerkt door de Democraten, de media en z.g. "Obama rechters".

En over die detentie centra; die zijn onder Obama in werking gesteld. Maar toen hielden de media zich stil Nu Trump President is schreeuwen de media moord en brand.

Swieberj | 15-07-19 | 10:41

Trump heeft gewoon gelijk.
En dan dat stomme gelul over "ongedocumenteerden".
Die illegalen zijn 26x het hele rechtssysteem doorlopen, betaald door belastingbetalers.
Reken maar van yes dat er per persoon een vrachtwagen aan documentatie is.
Hoezo ongedocumenteerd???

watergeus | 15-07-19 | 10:40 | 8

@Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 11:04:
"Menselijk beleid". Wat is dat voor term? Heb je die zelf bedacht?

Deze mensen werken vaak onder het minimum loon en nemen plekken in die ook door legitieme Amerikanen kunnen worden gevuld.
Illegale immigratie is een groot probleem, voornamelijk, vanwege de misdaad waarin deze mensen vervallen.

Beefbus | 15-07-19 | 11:12

@Gulliver | 15-07-19 | 11:09: Exact. Moeilijker is het niet.

Dat gehijg om die Obama. Die volgens mij best een geschikte kerel is trouwens. Maar in verhouding staat zijn verheerlijking totaal krom op de demonisering van Trump. Die de contacten met Noord-Korea weer heeft opgestart.

Of dat effect heeft betwijfel ik, maar waar het mij om gaat is dat wanneer Obama dit had gedaan Links Nederland (en dus vrijwel alle media) niet meer was bijgekomen van het gehijg en gekwijl.

Op het moment dat Obama de vliegtuigtrap naar Kim-Jong-Piel had opgestapt, had ie de Nobelprijs al ontvangen.

Realism Is All | 15-07-19 | 11:14

@Beefbus | 15-07-19 | 11:12:
Juist. Verdringing en "race to the bottom". Daar kan toch niemand een voorstander van zijn, tenzij er stiekem andere motieven een rol spelen.

kindapaas | 15-07-19 | 17:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Omar en AOC zijn zwaar links debiel en kramen continue de grootst mogelijke socialistische emo bagger uit. Ik kan me voorstellen dat Trump er op een gegeven moment genoeg van had. Als zelf Pelosi moe van die wijven wordt is er wat a d hand.

Dus volkomen terecht dat hij zegt "ga terug naar je eigen land" , of ze daar nu wel of niet geboren zijn is irrelevant, "en ga dat opbouwen."
Normale reactie na zoveel gezeik

Zwizalletju | 15-07-19 | 10:39 | 7

@Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 10:51:
In Amerika was het altijd al een dingetje om ras/huidskleur aan te geven. Native American, Caucasian, Afro-American. Heb dat nooit begrepen, zo houd je dus verschillen/tegenstellingen/oude wonden in stand. Jammer genoeg gaan we dankzij Sylvana en haar Sylvanisten in Nederland dezelfde kant op, huidskleur schijnt opeens een dingetje te zijn.

Graaisnaaiert | 15-07-19 | 11:07

@Lood om oud ijzer | 15-07-19 | 10:58: Vraag eens aan finnen of Turken wie hun staatshoofd is. Spoiler: het is niet Willem-Alexander.

5611 | 15-07-19 | 11:58

@Graaisnaaiert | 15-07-19 | 11:07:
Het tegenstrijdige is dat je vroeg of laat de samenstellende bestanddelen moet gaan meten, of willekeurig de mengvormen gaat toewijzen aan de één maar niet aan de ander, als je per sé wilt blijven rubriceren. Dat is al eens eerder geprobeerd en niet echt gelukkig verlopen, maar niet veel van geleerd kennelijk.

kindapaas | 15-07-19 | 17:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Als die meneer Homan zich namens de Democraten kandidaat voor de presidentsverkiezingen in de VS zou stellen, zie ik hem van Donald Trump winnen. Zero bullshit en aanpakken die handel. Een baas.

Rest In Privacy | 15-07-19 | 10:37 | 2

Haha ik denk dat meneer Homan zelf eerder een Trump stemmer is, dat mag ook gewoon als democraat hoor. Als hij zich na dit soort gedrag nog democraat zou willen noemen....

ikworstelengadouchen | 15-07-19 | 10:56

Iemand met gezond verstand zal zich niet kandidaat stellen voor de democraten.

Tronald_dump | 15-07-19 | 10:56

Trump heeft gewoon gelijk, zijzelf (ohmar) of hun ouders ( de rest) komen van buiten de US. dat land is zooooo fucking open dat je dan dus gewoon afgevaardigde kan worden of Gouverneur, en als je zelf in de US bent geboren ( geboorte certificaatje iemand?) mag je ook president worden.

Deze lui zijn geen haar beter dan DENK en vergelijkbare lui, altijd afgeven op het land waar ze wonen, maar de Sh1thole waar ze, of hun ouders, vandaan komen, dat is de hemel. net zoals 80% van de reaguurders zou zeggen, zegt Trump het nu ook: GA DAN! Conclusie Trump is 1 van ons.

Daarnast AOC is gewoon een trekpop, kan niks zonder script, zodra dat niet klopt gaat het al mis, net zoals bij bovenstaand interview. Ilhan Omar is een Radicale Moslim, uit een District door Obama volg gepland met Somaliërs en naar verluid toch getrouwd met haar broer zodat hij een verblijfsvergunning kreeg, want er blijkt dat ze belastingaangifte deed met een andere man dan degene met wie ze op papier getrouwd was.
Rachida Talib is een Moslimbroeder aanhangsel, wie Nr4 ( en evt 5,6,7) zijn geen idee.

maar deze onervaren, radicale socialisten helpen met het graven van het graf van de Democrat Party, elke dag een stukje dieper, met in 2020 een gevolg voor 4 more years, en vooral een Republikeins huis en senaat. Dus vooral zo doorgaan!

ikworstelengadouchen | 15-07-19 | 10:37 | 17

@Hetkanverkeren | 15-07-19 | 12:24: klopt maar trump is juist geen Jingoist maar iemand die liever niet in buitenlandse zaken zit te neuzen, zelfde voor een groot deel van zijn achterban, die willen ook geen oorlog. Veel stemden juist ook op Obama omdat er een einde zou komen aan de oorlog. ik zie hem ook meer als ene niet interventionist. hij spreekt wel ruige taal maar met bijv een HRC was het nu al oorlog geweest met of NK of Iran.

ikworstelengadouchen | 15-07-19 | 13:27
▼ 14 antwoorden verborgen

Alle democraten terug naar Istanbul!!

Croxifoxio | 15-07-19 | 10:37

Ik dacht, genuanceerd artikel over de Trump, maar nee. Toch weer een hoop goedpraterij. Hij zei wel iets racistisch, ja maar, ja maar, ja maar!

Dit is nog een prima observatie:

"Ten tweede: 'Ga terug naar je eigen land' is wel de alleralleraller-Arischste tokkie-opmerking die de blanke baas van de vrije wereld kan maken. Niet helemaal onlogisch dat iedereen & z'n MSM weer vol in de verontwaardiging schiet."

Tot zover: inderdaad! Wat een totaal van de pot gerukte opmerking. Stel dat Rutte tegen Kuzu zegt: "Ga toch - terug - naar Turkije en los daar je problemen op." Dan zou dat terecht een uitspraak zijn die een politicus onwaardig is. Maar dan komt helaas de nuance:

"En ook weer wel: let op de nuance van het “Then come back” in de tweets van Trump. Dat laat iedereen natuurlijk weg, en ondertussen blijft de aanpak van (illegale) migratie weer nagenoeg onbesproken - wat ongetwijfeld dankbare bijvangst is voor velen."

Sorry?
"and then come back" is de goedmaker?
Dus eerst een in-racistische opmerking maken over afkomst terwijl ze allen Amerikaans staatsburger zijn en vervolgens is dit de goedmaker? Ook omdat het daarna niet meer over het beleid gaat, wat overigens Trump geheel aan zichzelf te danken heeft en wei weet, mogelijk is dat ook exact de bedoeling van de ophef. Overigens liet vrijwel geen enkel medium die opmerking weg.

Nee jongens, Trump is bezig met zijn herverkiezing en activeert zijn meest rabiate intolerante en wit-Amrika-eerst achterban, de Tokkies van de VS, met deze racistische tweets. Zo simpel is het.

Dit is het begin nog maar, het gaat nog veel erger, lager en openlijker racistisch worden allemaal. En dan eens kijken hoe lang de Trump-goedpraters dat hier gaan volhouden. Ik vrees erg lang.

Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 10:36 | 13

@Sjinn-Tonnick | 15-07-19 | 11:05: Je bedoeld dus Ben Carson? die had op gedeeltes gelijke politiek aan Trump, en is nu Minister van Volkshuisvesting.

ikworstelengadouchen | 15-07-19 | 11:45

@nerugaer | 15-07-19 | 10:49: Kuzu zou in zijn vaderland vast heel nuttige dingen kunnen doen, uiteraard in samenspraak met zijn baas Erdogan.

5611 | 15-07-19 | 12:04
▼ 10 antwoorden verborgen

Ineens een helder idee (en dat bij mij op een maandagochtend!)
Interactief reaguren: de redactie doet ook mee, beantwoordt vragen en geeft de reaguurders ervan langs in plaats van wegjorissen.

Angélica de Sancé | 15-07-19 | 10:34 | 3

Reageer dan bij joop.nl op artikelen van Han van der Horst. Kun je je hart op halen :-)

Rest In Privacy | 15-07-19 | 10:42

@Beefbus | 15-07-19 | 10:44:
Haatopa ziet de dingen anders behoorlijk helder aan voor wat ze zijn.

Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 15:36

Het is helaas de waarheid. Men vlucht massaal uit landen die de handjes en hersenen kunnen gebruiken, en gaan dan lopen gallen, en vijandig lopen doen tegen het land van aankomst. Is hier exact hetzelfde.

very_bad_poet | 15-07-19 | 10:31 | 1

Precies dát!
#TRUMP2020

Koffie ? | 15-07-19 | 10:35

Hahahah... heerlijk filmpje dat laatste.
Mutsje kan alleen maar SJW-gevoelige frases kermen en gaat hard neer.
"Seeking asylum is legal.. "
- "Then do it the legal way"

eekeek | 15-07-19 | 10:31

Ik hoorde gisteren iemand schreeuwen naar iemand van "Als het je hier in Nederland niet bevalt, donderstraal dan op naar je eigen land"... Ik dacht: "Ja, zo is het wél..." ....

Mr. C. Delicti | 15-07-19 | 10:31 | 8

@Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 10:55: Over framing gesproken! Trump zegt dat hun land van herkomst een bende is en ze dat eerst maar eens op moeten lossen voordat ze in de VS iedereen de les gaan lezen, verbeter de wereld begin bij je eigen kutland. Over huidskleur heeft hij het niet gehad, dat maak jij er weer van, en vervolgens ga je mensen die het niet met je eens zijn beledigen. Komt dat ook uit 'rules for radicals', of heb je die tactiek zelf bedacht?

sarcastro | 15-07-19 | 11:14

@sarcastro | 15-07-19 | 11:14:
Hun land van herkomst, voor de honderdste keer, is de VS.

Dat begrijp je simpelweg niet, omdat jij ook vindt dat geen van hen *echt* Amerikaan kan zijn, want zij - of beter hun ouders - komen uit "shithole countries". En dan heb je nu eenmaal niks te zeggen, volgens Trump (die beweerde dat zijn vader ook een immigrant is, uit Duitsland, wat zoals eigenlijk alles wat Trump beweert, totale bullshit is).

Het grappige is dat je oprecht overtuigd bent van je eigen gelijk, dat Trump terecht afgeeft op deze geheel democratisch en wettelijk gekozen volksvertegenwoordigers over het feit dat zij eigenlijk geen recht van spreken zouden hebben.

Het absurde eraan ontgaat je totaal.

Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 13:51

@Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 13:51: Behalve die Somalische dan hè, of is dat ook een geboren Amerikaan ondanks dat ze daar pas sinds haar 12e woont? En hoezo voor de honderdste keer? ik spreek je het liefst zo min mogelijk.

Maar het is waar, het idee dat je Amerikaans/Nederlands/Whatever bent alleen omdat je de houder bent van een paspoort, is niet correct wat mij betreft. Mag wel blijken uit het feit dat 3e generatie Turken, Marokkanen, etc zichzelf niet eens Nederlander willen noemen. Als ik in China woon ben ik ook niet ineens een Chinees, dat idee.

En hoezo zou het bullshit zijn dat Trump geen Duitse roots heeft, heb je dat op Snopes gelezen of zo? Van wat ik kon vinden is Trump de zoon van een Duitse immigrant en volgens mij ben je zelf bullshit.

Weet je trouwens wat pas echt grappig is? Dat jij als ware gelover een van de eerste bent om uit de weg te worden geruimd als je kameraden aan de macht komen. Kan ik je nog net even hartelijk uitlachen voordat ik in een goelag word gestopt. Of als je een paar politiekogels kopt zoals die Van Spronsen, dan lig ik helemaal in een deuk. Vieze engnek.

sarcastro | 16-07-19 | 03:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Dank voor deze duiding, die werkelijk elke totale imbeciel direct ziet, behalve natuurlijk de heren en dames van het wereldwijde journaille en politieke bestel.

Lood om oud ijzer | 15-07-19 | 10:30

Maar indertijd geen woord over de Deporter in Chief. Media maakt zich onsterfelijk belachelijk.

azijnseikerT | 15-07-19 | 10:30

Obama heeft er meer uitgezet (maar deed dat in stilte) dan Trump. Dat is de Achilleshiel van Trump: te luidruchtig.
Van Rossem: enerzijds 'voel' ik je antipathie t.o.v. deze 'democratische' allochtonen in de VS, waarvan er een, Adolfina Omar, terecht door Ayaan is aangepakt. Anderzijds val je Trump af, die terecht illegalen uitzet maar erover tweet. De NLse kranten en de NOS zijn altijd anti-Trump en pro-islam. Dat is bekend. Wat is je boodschap?

Trump doet goede dingen maar moet stoppen met tweeten.

Ayaan is de enige slimmerik in dit hele verhaal (Ook mijn mening en jammer dat ze geen USA-president kan worden)

De NLse journalisten zijn zwaar bevooroordeeld, links en dom (Ook mijn mening)

Chaos regeert en de verwarring neemt alleen maar toe

Anders, te weten...

Angélica de Sancé | 15-07-19 | 10:29 | 3

Het is juist de kracht van Trump dat hij alles op twitter zet.Daarmee bereikt hij juist het Amerikaanse volk en geeft hij de fake nieuws media het nakijken.

komtdatschot | 15-07-19 | 10:43

Trump tweet om zo de hele zooi uit de tent te lokken, Pelosi trapt er nu ook weer in, zij verbind zich nu weer met deze Radicale gekken. dus 2 slimmeriken, Ayaan openlijk, en Trump sluw en tactisch.

ikworstelengadouchen | 15-07-19 | 10:45

Het handhaven van wetten is dus blijjkbaar ook al Haram. Uit de kranten artikelen blijkt dat men zich richt op uitgeprocedeerde illigalen. De rechtsstaat heeft dus blijkbaar geen waarde voor de SJW's. Een interessant onderzoek zou zijn hoeveel illigalen worden geherbergt door SJW's.

Zatkniss | 15-07-19 | 10:29 | 1

'kranten artikelen' > 'kran tenarti kelen'

HogeNood | 15-07-19 | 10:44

Trump twittert hele zinnige dingen. Dat de titelschrijver dit als dom bestempeld is dan ook onbegrijpelijk.

Themistocles | 15-07-19 | 10:29 | 1

Ja maar GS probeert “genuanceerd” te blijven. Want credibility en dergelijke...

azijnseikerT | 15-07-19 | 10:38

Ze plaveien zo wel hard de weg voor een herverkiezing

Dommelsch | 15-07-19 | 10:27

Veel van die Somalische USA politici zijn louter op basis van huidskleur boven komen drijven in de Democratische pikorde. De racisme kaart trekken is voor hen een routinematige handeling die persoonlijke voordelen oplevert.
Het Silvana Simons effect.

ChatBot | 15-07-19 | 10:27 | 1

Over racisme-kaart gesproken.

Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 10:41

De kuch gekozen democratische VS haters krijgen een koekie van eigen deeg van ome Donald.
Maar goed,hebben de haters weer wat om te krijsen over racisme en weet ik wat allemaal nog meer.

komtdatschot | 15-07-19 | 10:27

Volkomen gelijk, de tweede of derde generatie wil van het vrije land waar ze naar toe gevlucht zijn hetzelfde shithole maken als waar ze vandaan komen.
Trump gaat hopelijk voorlopig nog niet weg.

uisge baugh | 15-07-19 | 10:25 | 2

En zijn dochter volgt hem op.

HogeNood | 15-07-19 | 10:46

@HogeNood | 15-07-19 | 10:46: Zijn dochter en schoonzoon zijn uiterst "liberal" en zijn stemmers en achterban zitten niet op hen te wachten.

Arachne | 15-07-19 | 14:38

De harde waarheid prima verwoord door Trump Vrijwel geheel Amerika behalve de media is het met hem eens
De Rasisme kaart is nu zo vaak onterecht getrokken dat je als media maar beter stil kan gaan zitten als je geschoren wordt
De feiten spreken voor zich en zijn niet te verdraaien
illegaal is illegaal en het word tijd dat daar tegen opgetreden word

zoefff3 | 15-07-19 | 10:23

Trump heeft volkomen gelijk maar tegenwoordig is men allergisch voor de Waarheid. Het geldt voor heel wat van de import politici hier te lande ook of al die KOZP aanhangertjes; GA WEG en bouw je eigen landen op ipv hier het leven ter verzuren van de oorspronkelijke bewoners!

pigadaki | 15-07-19 | 10:22 | 1

Ministerie van waarheid, 1984.
Het is waarschijnlijk goedkoper als we uitkeringen gaan doen op voorwaarde dat ze die in eigen land opmaken... :-)

GeFlipt | 15-07-19 | 11:48

Zowaar Nieuwsuur gisteren tegen VS correspondent:
"Toch is het vreemd al die ophef,onder Obama werden er 400000 per jaar uitgezet,onder Trump was het hoogste aantal 250000.
Corr VS: "Ja ,komt vooral door de manier waarop Trump erover praat ,Obama liet er zich anders over uit."

pga | 15-07-19 | 10:21 | 2

Die liet zich er gewoon niet over uit... Net als de linksche kliek in Nederland eigenlijk. Eerst importeren en later een grote muil als het de foute kant op gaat.

Ommezwaai | 15-07-19 | 10:25

Precies. Het gaat bij Den Linksch-hund (en dus de mainstream media) alleen om de vorm, om wat ie zegt. Niet wat ie doet.

Mij gaat het om wat ie doet. En of ie nakomt wat ie z'n kiezers belooft heeft. De vorm is slechts mooi meegenomen, maar staat niet in verhouding tot de importantie van de inhoud van hetgeen iemand zegt.

Een beetje zoals de domme Stem-lemmingen in Nederland: Timmer-narcist wordt bespot in een SP-promootje. 'O wat erg en de vorm en op de persoon en zo gaan we niet met elkaar om blablabla'. Resultaat: Timmer-ego krijgt veel stemmen als een soort van steun oid.

Wat er inhoudelijk echter niet klopt aan dit SP-spotje over Timmer-demagoog heb ik nog steeds nergens vernomen.

Realism Is All | 15-07-19 | 10:32

Van immigratie naar irritatiekanalen.

cat22 | 15-07-19 | 10:21

Maakt Trump allemaal niks uit. De democraten zijn niet bezig met het kiezen van een sterke kandidaat voor volgend jaar, die zijn alleen maar bezig met moddergooien, iets wat Trump heerlijk vind. Dit kan hem niet lang genoeg doorgaan.

Montu | 15-07-19 | 10:21 | 1

De democraten die zich kandidaat stellen voor de verkiezingen zijn allemaal naar uiterst links doorgeschoten. Tenzij ze hun toon matigen nadst ze de nominatie binnenhebben, zal de onafhankelijke kiezer (die dus niet geregistreerd Rep of Dem is) zich waarschijnlijk bij de conservatieven (rep) scharen als er gestemd moetworden.

SDI | 15-07-19 | 13:45

Die centra waarin de illegale immigranten opgevangen worden zijn inderdaad niet lekker. Scherp toezicht is nodig zodat je niet uit de bocht vliegt (kleine kinderen horen gewoon bij de ouders te blijven).
Maar uiteindelijk moet je beleid hebben om dit soort illegale immigratie tegen te gaan. En dat is dit. Je spreekt criteria af met zijn allen, en dan moet je daar naar gaan handelen. In dat geval heeft Trump gewoon gelijk. Zouden we in Europa ook moeten doen.

dyslexieman | 15-07-19 | 10:20 | 3

Als een Amerikaans burger wordt gearresteerd voor een wetsovertreding wordt deze ook van zijn kinderen gescheiden. Hier in Nederland sluiten we kinderen ook niet op in de gevangenis bij ouders die de wet hebben overtreden. Wat een linkse idioterie dat de kinderen mee de gevangenis in moeten!

Angel_eyes | 15-07-19 | 10:53

Moet het wel vast staan dat die kinderen inderdaad bij de betreffende volwassenen horen, niet zelden zijn die kinderen slachtoffer van mensenhandel of ontvoering, dan is het wel handig om ze even los te halen van hun begeleider en dat uit te zoeken.

sarcastro | 15-07-19 | 11:07

Man wat een baas die Trump. Elke keer weer krijgt hij die wijven op de kast. Heerlijk.

Omebert | 15-07-19 | 10:19 | 1

Die wijven wonen permanent op die kast.

Angel_eyes | 15-07-19 | 10:50

Trump is een racistische en sexistische oplichter met geld van pappie. Meer is het niet.

Red shirt | 15-07-19 | 10:19 | 10

@Montu | 15-07-19 | 10:54:
We gaan het allemaal zien. De manier waarop Trump dit voor elkaar krijgt is vooralsnog door een zware wissel te trekken op de toekomst, door geen cent meer uit te geven aan infrastructuur, openbaar bestuur, scholing en openbare voorzieningen maar de belastingen te verlagen en in te teren op de staatsschuld.

Hoe lang dat goedgaat laat zich raden, maar zeker tot na 2020, wat hem zijn herverkiezing zal opleveren. Maar dan. Wat gebeurt daarna? De rekening gaat betaald worden door Joe Average, uieindelijk. Maar dat zal Trump geen zak uitmaken.

Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 10:58

@Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 10:58:

Klopt helemaal. Ik wilde alleen aangeven dat het de gemiddelde Amerikaan niet heel veel kan schelen dat Trump niet de ideale schoonzoon is en laten zien waarom er wel steun voor hem is. En ik ben bang dat er bij de komende verkiezingen daar weer geen keuze gaat zijn tussen twee goede kandidaten.

Montu | 15-07-19 | 11:49

@Beste_Landgenoten | 15-07-19 | 10:58:
Ze gaan olie en gas exporteren, met wurgcontracten terwijl het oliekartel (OPEC&friends) meer en meer ontkracht wordt. Een simpele strategie die nog lijkt te gaan werken ook.

kindapaas | 15-07-19 | 17:48
▼ 7 antwoorden verborgen

"Twamp twittert iets stoms"
Nee, het is iets heel zinnigs.

DerUnterMensch | 15-07-19 | 10:18

Geldt ook voor een aantal politici in NL; ga weg.

glaaf | 15-07-19 | 10:18 | 1

En in Europa. Die mogen allemaal weg.

GeFlipt | 15-07-19 | 11:45

Maar alles lezende, moet ik hem toch wel wat gelijk geven.

Pieter Breydel | 15-07-19 | 10:15 | 1

Wat? 100% en dat is in Nederland ook al het geval. Men komt hierheen omdat het in land van oorsprong bagger is, en gaat vervolgens hier vertellen hoe wij dingen moeten doen.

Je mag best meepraten, maar daadwerkelijk beleid aanpassen moe je toch een aantal generaties achterwegen laten.

Het is een van de essentiële zaken waarom immigratie vaak zo’n zooi is en weinig draagvlak krijgt.

DerUnterMensch | 15-07-19 | 10:21

AD kopt ook al lekker met "Trump wil Democratische parlementsleden terugsturen naar ‘hun eigen land’" hetgeen uiteraard pure framerij en kolder is.

Geheel gerechtvaardigd vraagt Trump zich af waarom Somaliers in de USA een grote muil opentrekken over mensenrechten. Dat zou hetzelfde zijn wanneer mensen bijvoorbeeld uit Turkije hier in NL een grote muil opentrekken over discriminatie .. o wacht ..

Beefbus | 15-07-19 | 10:15 | 3

Ja of ex IS strijders die vertellen dat wij onmenselijk zijn... ;)

Barkruk2 | 15-07-19 | 10:30

Het laat zien hoe de krant zelf tegen die ‘buitenlanders’ aankijkt die gewoon inde vs geboren zijn..

Niet trump..

Ook waarom trump dit doet, zodat het nepnieuws hun eigen hypocrisie te zien is..

killRoy1982 | 15-07-19 | 10:53

Die tegel sla ik even op. Lekker gewerkt Beefbus!

overVecht | 15-07-19 | 13:57

Je moet toch visie hebben als politicus. Trump haalt de geschiedenisboeken wel, al was het maar als de president die vrede met Noord-Korea en Iran heeft bewerkstelligd. Het getwitter is slechts afleiding voor SJW's, "Democraten", klimaatzeloten, migrantenknuffelaars en dergelijk volk.

kapotte_stofzuiger | 15-07-19 | 10:13 | 2

Even goede vrinden, maar
1/ of Trump vrede met Iran en Noord-Korea is nog lang niet een 'Done Deal', dat is nog maar afwachten
2/ hoe hij in de geschiedenisboeken zal komen zal liggen aan de schrijvers ervan. Als die van hetzelfde kaliber zijn als de herschrijvers van onze Canon, kan men zelfs een succesvol presidentschap als een nederlaag brengen

Tobi | 15-07-19 | 10:51

Trump heeft natuurlijk gewoon gelijk. En zegt feitelijk niets anders dan Pelosi vorige week. Maar Nederlandse media zit vuistdiep in de reedt van de liberal Dems/WP/NYT.

kaasfondue | 15-07-19 | 14:34

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl