Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Utrecht waarschuwt klimaat voor allerlaatste keer

Wie niet horen wil, moet maar voelen

haha

Eindelijk. Na Londen, Parijs en Sydney is nu ook door Utrecht de klimaatnoodtoestand uitgeroepen. Het betekent eigenlijk helemaal niks, maar Utrecht hoort er tenminste wel echt bij. Uiteraard doet Utrecht dit iets later dan Amsterdam, want in Utrecht gebeurt nou eenmaal alles altijd iets later dan in Amsterdam. "Met het uitroepen van de noodtoestand geven wij aan bewoners een signaal af. Wij laten zien dat Utrecht de klimaatproblemen serieus neemt." Dat zal ze leren! Nou nog iemand vinden die Utrecht serieus neemt.

Reaguursels

Inloggen

Zijn de klimaatkindekes nu op school bezig om mini-kerncentraletjes voor hun iPhone te bouwen.
Daarmee geven ze een krachtig voorbeeld!
Kernenergie zou zo maar eens de toekomst kunnen zijn als die domme ouders alle politieke en vooroordelen een overboord kieperen!
/oh wacht

DatInternetDingetje | 13-07-19 | 10:05
-weggejorist-
Blauwpetje | 12-07-19 | 23:27

Door het grote aantal Groen Slinks bestuurde gemeenten neemt het aantal communistische steden die we als bijnaam kunnen gebruiken drastisch af. Maar ja, we hadden al:
Pyongyang a/d Amstel
Havanna a/d Waal.
Utrecht wordt dan Beijing aan de Vecht.
Rotterdam is in dit rijtje een uitzondering, en wordt betiteld als Palermo aan de Maas.

Brulboei_61SB | 12-07-19 | 19:56

Met de groene Khmer in het college zijn dit soort elachelijjs toestanden te verwachten. Ze moeten het in Indonesië, India of Afrika uitroepen, daar vindt een massale vervuiling van de planeet plaats.

BozePaarseMan | 12-07-19 | 19:51

Mooi vanaf maandag geen stroom en gas meer in Utrecht !

captain-caveman | 12-07-19 | 18:14

Ik geloof er geen woord van.

Shareholder II | 12-07-19 | 15:27 | 1

Heretic!

Onno Barendsen9337 | 12-07-19 | 17:56

Het chimpansee gebeuren. Die doen ook alles in rangorde.

BSE rundfunk | 12-07-19 | 14:59

De noodklok luiden is nix mis mee, maar dan wel voor de goede reden aub. Hallo, sneeuwvlokjes van Klaver's clubje, JULLIE, ja JULLIE (en Beste_Landgenoten natuurlijk) zijn nu al verantwoordelijk voor het UITSTERVEN van diverse meeuwensoorten. Want door JULLIE onwetenschappelijk gedram worden er een miljoenmiljard Vattenfail VØgelblënder Klimaatpalen geplaatst.

Blijft geen vogel, vis of oester meer over, maar geeft nix hoor, want het gaat inmiddels al lang om de centen, fuck het milieu. Toch, GL?

www.thegwpf.com/isle-of-man-seabird-p...

Kinkfactor | 12-07-19 | 14:49 | 2

Klimaatgekkies zijn slecht voor het millieu.
Kwestie van tijd en de pleuris breekt uit tussen de millieu organisaties en de klimafaat kerk.

Gulliver | 12-07-19 | 15:17

Heb toch een hekel aan meeuwen, doen me denken aan de PVV.

Beste_Landgenoten | 12-07-19 | 16:55

De massapsychose neemt wel heel groteske vormen aan. Bedankt Al Gore volksmenner.

sprietatoom | 12-07-19 | 14:38 | 4

@ArjenZH | 12-07-19 | 14:45:

Ha, proof by example:

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/01/01/selfies-maken-in-de-arctische-kou-a1586763

sprietatoom | 12-07-19 | 14:53

@sprietatoom | 12-07-19 | 14:53: Lees het artikel in de Volkskrant. Er is een verband tussen de extreme hitte en Alaska en klimaatverandering.

ArjenZH | 12-07-19 | 14:54

@ArjenZH | 12-07-19 | 14:54:

Klimaatsverandering is van alle tijden de massahysterie er over is nieuw en opgedrongen.

Gulliver | 12-07-19 | 15:11
▼ 1 antwoord verborgen

Stoppen ze nu in Utrech met produktief neuken?

Eugen Sandow | 12-07-19 | 14:36

Een krachtig signaal.

Ramsesz | 12-07-19 | 14:31

Maar goed, even een gedachtenexperiment:

Stel de zekerheid van man-made co2 op global warming is geen 90% maar slechts 5%. Ofwel, het blijkt alsnog een tamelijk onzekere correlatie te zijn. De kans op een enorme catastrofe is daarmee afgenomen van 90% naar 5%. Dus naar 1 op 20. Is het dan, ook bij die veel kleinere kans, dan geheel zinloos om co2 uitstoot terug te dringen? Ik zou zeggen, nee dat is niet zinloos.

Helaas kost het wel geld. Maar dat geld ga je toch een keer uitgeven, aan het einde van de voorraad fossiele energie (nog 100 jaar). Dus het is sowieso een - dan uitgestelde - investering. Verder heb je alleen maar bonus: Schonere energie, duurzame economie, onafhankelijk van allerlei apenlanden voor je olie enzovoort. Wat kan er dan op tegen zijn?

Beste_Landgenoten | 12-07-19 | 14:18 | 10

De mens draagt misschien 5% bij aan een eventuele opwarming en zelfs als we dat terug weten te brengen naar 0 gaat de natuur voor de overige 95% gewoon zijn gang.
Als de 5% echter ten koste gaat van het ecosysteem van de zee, de voedselproduktie op het land en de bossen op aarde richten we een schade aan die vele malen groter is dan 1 of 2 graden meer opwarming.

Gulliver | 12-07-19 | 15:27

@ArjenZH | 12-07-19 | 14:48: Wie zegt dat het een complot is? Het is een feitelijke constatering dat een grote groep er nu baat bij heeft. Die groep zal deze onzin ook niet eens bedacht hebben, maar wat is er mis mee dat ze ervan profiteren? Maar ja, jij vind het klaarblijkelijk niet zo’n punt om voor de kat zijn k*t geforceerd tienduizenden euro’s uit te moeten geven om een dolgedraaide club van klimaatidioten tevreden te stellen.

Buerman | 12-07-19 | 19:21
▼ 7 antwoorden verborgen

Als nu al klimaatnoodklok, wat moeten ze dan doen over pakweg 15 jaar, want een aantal CO2 poducerende toplanden hoeven nog neit mee te doen , wordt dus allemaal nog veel erger, bye bye lage delen van Nederland, maar er is geen ebstuurder die durft te steleln dat neiuwbouw op minimaal +5m NAP (huidig peil) moet komen. we moeten ook een dijk bouwen en wel een die op +2m NAP komt te liggen, aan de verkeerde kant mag je nog wel wonen , maar dat is dan geheel voor eigen risico. Kost wel wat maar zo houden we de voeten droog.

Umberto die trotzoni | 12-07-19 | 14:17

Ik ben 56 en heb dus al heel wat verregende zomers meegemaakt en ook hele hete. Ik kan mij echter geen zomer herinneren waarin het in nota bene juli zo koud was als de afgelopen dagen. Is er iemand met daar wél herinnering aan?

jos verstoppen | 12-07-19 | 14:05 | 15

@ArjenZH | 12-07-19 | 14:39: Wetenschap is geen democratie. Er is maar 1 wetenschapper nodig om een bewijs te leveren van het tegendeel (Galileo Galilei). Je kan maar beter een overtuigender argument inbrengen. En dat moet beter zijn dan een constatering dat het een keertje warm was in Alaska. Want dat is zeker geen relevant betoog, 100% onwetenschappelijk en zelfs niet eens het begin van bewijs.

Buerman | 12-07-19 | 19:34
▼ 12 antwoorden verborgen

De aanduiding "Domstad" is hier wel op z'n plaats.

jacobh-59 | 12-07-19 | 13:56

Serieus is het natuurlijk allerminst als de gemeente zelf het tot een noodsituatie uit laten lopen..

killRoy1982 | 12-07-19 | 13:56

Klimaat pessimisten..

killRoy1982 | 12-07-19 | 13:55

Interessant artikel op den Telegraaf over de gevolgen van grote windmolenparken op de Noordzee. Vooral de waarschuwing dat we bezig zijn ons eigen ecosysteem te beschadigen voor de klimaatsverandering dit kan doen zou men ten harte moeten nemen:

www.telegraaf.nl/watuzegt/949372877/s...

(open met incognito tabblad)

Gulliver | 12-07-19 | 13:14 | 6

Goed artikel om ook deze zijde van het Klimaatgeloof eens te belichten. Ach je word uiteraard weggezet ls en 'ontkenner' want het verdienmodel heiligt altijd de middelen. het middel=het klimaat.

Silvio488 | 12-07-19 | 14:09

@Gulliver | 12-07-19 | 13:28:
En dan vergeten ze nog te melden dat windenergie nooit een betrouwbare vervanger zal zijn voor fossiele energie. Fossiel kun je altijd branden, dag, nacht, tijdesn storm, tijdens windstilte. Moet je met die windvangers eens proberen. We moeten dus altijd centrales standby hebben om bij te springen. Hebben we A) Duizenden van die krengen in zee staan en zijn we B) nog steeds afhankelijk van apenlanden met teveel olie in de grond
Tel uit je winst! Of we gaan alle centrales met fossiele brandstof sluiten ten faveure van Bio centrales. Kappen we gewoon alle bossen in Canada om ze hier op te stoken, want dat heet dan Co2-Neutraal ......

Eagle0511 | 12-07-19 | 15:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Als ik boven op de Dom sta
kijk ik even naar benee
dan zie ik het oude gragie
het Vreeburg en Wijk C
Ja, dan springt m'n hartsie open
ik ben trots wat dag ie wat
der is geen mooier plehekie
als Utereg M'n stad
als Utereg M'n stad.
Leefde Herman Berkien nog maar.
Vroeger, als we bijv. een daggie naar strand waren geweest reden we terug naar huis en deden we wedstrijdje wie het eerste de Dom zag. Dan wist je dat je bijna thuis was.
Sinds Utrecht een zwak aftreksel is van Amsterdam is de trots er wel van af.

Ruimedenker | 12-07-19 | 13:11 | 1

Jammer dat altijd de carrièrepolitici er de burgemeestershamer vast mogen houden. Go VVD...

rooiesaus | 12-07-19 | 14:00

I luid ook de noodklok, wil mijn Nederlandse autochtone cultuur weer terug.
Mash-up fail !

Acidstain | 12-07-19 | 13:00

Ach... gelukkig doet Utrecht er sinds 1579 niet meer toe. Ze hebben vast nog wel ergens een leegstaand kerkgebouw waar de klimaatkerk zo zeespiegelstijging en verhongerende ijsberen van de kansel kan prediken.

Solar666 | 12-07-19 | 12:45

Ik vraag me oprecht af of al die mensen die voor al deze klimaatonzin zijn, dus niet alleen die echte klimaatjunks van GLinks maar ook al die progressieve deugers en juppen, daadwerkelijk aan het consuminderen zijn. De aanschaf van zeer luxe goederen zoals airco's en elektrische fietsen maar ook vliegreizen en cruises groeien nog steeds.

Als iemand een airco koopt voor zijn elektrische fiets waarmee hij naar Schiphol rijdt om met het vliegtuig naar de opstap locatie te vliegen van zijn 10 daagse cruise heb ik daar geen problemen mee hoor. Het gaat mij om mensen die helemaal blij zijn met het klimaatplan.

ja-nee-misschien | 12-07-19 | 12:42

In de Verlichting zijn we bevrijd van religieuze dwangkaders maar het licht gaat weer langzaam uit onder de huidige klimaatpsychose: Nieuwe pausen, nieuwe god, nieuwe bijbel, maar soortgelijk sprookje.

Zeddegeizot | 12-07-19 | 12:42 | 4

Zo zie ik het ook, blijkbaar heeft de mens behoefte aan een hoger doel om zich aan op te opofferen. Straks krijgen geheelonthoudende veganisten die per fiets reizen en alleen lokale groente en fruit eten de status van levende heilige.

Blauwpetje | 12-07-19 | 12:56

Maarrrr nog geen klimaatinquisitie

Onno Barendsen9337 | 12-07-19 | 18:01

@Blauwpetje | 12-07-19 | 12:56: ehm nee... dat is nou juist het wrange. Het is klimaatgedoe is voor de bühne. Het gaat uitsluitend om meer (belasting)inkomsten

Onno Barendsen9337 | 12-07-19 | 18:03
▼ 1 antwoord verborgen

moet je tegen die allochtonen zeggen, die staan altijd met draaiende motor te wachten of in hun telefoon te kijken of doner te eten of ballonen te zuigen of redbull te drinken : en dan ook nog alles uit het raam tiefen. Doe eerst die allochtonen maar eens opvoeden en val ons dan pas lastig.

toerbaas | 12-07-19 | 12:33

Utrecht kan het klimaat wel waarschuwen, maar het luistert toch niet. Klimaat verbieden, dan stoppen die klimaclowns misschien.

Nivelleermarionet | 12-07-19 | 12:32 | 1

En die grune jugend dan op de linkse scholen ? Die slikken alles voor waar.

Acidstain | 12-07-19 | 13:02
-weggejorist-
Angélica de Sancé | 12-07-19 | 12:31 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Whoehahahahahaha
Klimaatnoodklok....
Die groenen zijn nu echt volledig het padje af, is het niet?

MooseNL | 12-07-19 | 12:31

Wat heel leuk is, en door bijna niemand wordt gedaan, is consequent terugkijken in de recente geschiedenis. Sla eens wat oude kranten open en ga eens turven hoe vaak de wereld al vergaan zou moeten zijn, welke gletschers al gesmolten hadden moeten zijn, hoe vaak de olievoorraad al op had moeten zijn, dat de derde wereldoorlog al uitgebroken had moeten zijn, de doomsdayclock, waar je allemaal wel niet kanker van krijgt enz... Het is allemaal fake news gebleken. Symbolische uitspraken, PR-momentjes, aandachtshoeren Ook altijd leuk: oude gemeentelijke visies lezen over hoe die gemeente dacht dat het er nu uit zou zien.

Stijlicoon | 12-07-19 | 12:30

Ah, ze gaan de wegen in de binnenstad aanpakken zodat je als automobilist niet eindeloos daar moet rondkachelen maar makkelijk en vlot de stad kan verlaten?

Of gaan ze alle huizen voorzien van een 3 fase stroomaansluiting, zodat de CV ketels makkelijk vervangen kunnen worden door betaalbare, electrische exemplaren?

Of zouden ze een kerncentrale willen bouwen om een hoop gas- en oliecentrales te kunnen sluiten?

Of zouden ze zinloze regels willen opleggen die de burger op kosten gaat jagen?
Raad eens...

42 | 12-07-19 | 12:25

@Ronaldo: een poll doen met "What's next ?"
0 Alle terrasverwarmers het land uit, om te beginnen uit Utrecht
0 Maximaal 21C in huis in Utrecht, $100 per overtreding
0 Vlees op de bon
0 .....

beniknouzoslim | 12-07-19 | 12:21

Wij laten zien dat Utrecht de klimaatproblemen serieus neemt.
zucht................
Nu nog iemand vinden die Utreg nog serieus neemt.

bwanabanjo | 12-07-19 | 12:12 | 2

NEIN. Maar veel erger is de drang van de gewetenloze milieugekken

Ronnie uit Helmond | 12-07-19 | 12:28

Kots kots kots.

5611 | 12-07-19 | 13:54

"Met het uitroepen van de klimaatcrisis belooft de domstad een maximale inspanning te leveren om de opwarming van de aarde zoveel mogelijk in te perken."

De totale klimaatwaanzin in 1 zin samengevat. Chapeau

Teeweetwee | 12-07-19 | 12:08

Je wordt niet gek wanneer je dat zelf wil.
stop de klimaatgekte!

isotope 465 | 12-07-19 | 12:07

@Stormageddon | 12-07-19 | 12:55:
Ik ben benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen.

Het is toch heel apart dat zo een tamelijk simpel model nog nooit eerder is geopperd, terwijl al jaren een discussie gaande is over de invloed van cloud-cover, waterdamp, ijs-albedo en zonne-activiteit. En dan zou een zo simpele (bijna lineaire) formule over de invloeden van lage wolken en co2 nooit eerder zijn berekend? Hmm. We gaan het zien.

Beste_Landgenoten | 12-07-19 | 13:19

@Stormageddon | 12-07-19 | 12:51: er zijn ruim 30 modellen in omloop. En het is uitermate vermakelijk dat nu juist een Russisch model akelig correct de temperatuurschommelingen kan verklaren en voorspellen. En wat voorspellen betreft: een zeer lichte stijging, that’s all.

Buerman | 12-07-19 | 19:50

@Beste_Landgenoten | 12-07-19 | 13:19:
Omdat wolkenvorming en bedekking onvoorspelbaar is. Svensmark oppert dat zonneactiviteit en kosmische straling een invloed heeft en heeft daar een mooie theoretisch kader voor, maar een model is er niet voor te maken. Althans geen model dat niet exact dezelfde tekortkoming heeft als alle andere modellen.
Dus zinloos als projectie voor de toekomst, want altijd nul voorspellende waarde.

Stormageddon | 13-07-19 | 00:10
▼ 10 antwoorden verborgen

https://www.telegraaf.nl/financieel/707405793/consumentenbond-dieselbak-net-zo-schoon-als-stekkerauto

Ronnie uit Helmond | 12-07-19 | 11:31 | 2

Quote: "(...) Elektrische auto’s produceren helemaal geen vervuilende emissies, waardoor ze automatisch een 10 krijgen in de Clean Air index. (...)" Zéér merkwaardige onderzoeksconclusie, want: (1) de auto-accu's worden opgeladen met elektriciteit; (2) die electriciteit moet worden opgewekt in elektriciteitscentrales (met véél overlast en transportverlies); (3) de accu's bevatten vaak giftige stoffen, hebben een korte levensduur en recycling is amper mogelijk; etc. ...

Middenmoter | 12-07-19 | 12:07

@Middenmoter | 12-07-19 | 12:07: Maar dat probleem wordt bij de buren over de schutting gegooid. Zo rollen die milieufanatici.

Deflatiemonster | 12-07-19 | 12:58

Gaat Utrecht in kanaleneiland en Lombok een schoonmaakbeurt geven ?

iopeth | 12-07-19 | 11:29

Laat ze hier in Utrecht eerst maar eens wat doen aan de gigantische hoeveelheid zwerfafval langs de wegen en in bepaalde wijken! Stelletje klimaatwappies daar in het nieuwe stadhuis met hun MVLBHTXYZ toiletten.

Weetje71 | 12-07-19 | 11:28 | 1

Als ze gewoon -H doen, minus hetero. Scheelt weer een zwik aan letters.

Wim Venijn | 12-07-19 | 11:34

Laat die toren met die noodklok nou net een toeristische attractie zijn!
www.domtoren.nl/nl/groepen/touroperat...
"De Domtoren ontvangt jaarlijks groepen afkomstig uit de hele wereld. We bieden Touroperators graag speciale samenwerkingsmogelijkheden aan."
Maar het toppunt van dubbele moraal is toch wel dit:
www.ad.nl/utrecht/utrecht-stuurt-song...
"Utrecht stuurt Songfestival-bidbook per fietskoerier naar Hilversum"
Want ja, het milieu moet gespaard worden.

Schoorsteenveger | 12-07-19 | 11:27 | 1

Dom-oren-toren

Ronnie uit Helmond | 12-07-19 | 12:21

De bizar hoge kosten die de burger moet ophoesten zijn voor jullie Milieu gekkies nog niet hoog genoeg hé.

Milieu gekkies weten jullie dat de houtkachel enorm in populariteit aan het toenemen is. Gas dat word te duur mede door jullie milieu drammers.

Nederland van het gas af maar terug in de tijd aan de houtkachel.

Go wat een milieu winst zeg.

lex63 | 12-07-19 | 11:27 | 2

Dikke kans dus dat dat ook beetje bij beetje verder verboten wordt.

Coachman | 12-07-19 | 11:35

Het is 21 graden in juli, wat moeten we Utrecht precies sturen voor deze noodtoestand? Ik stel voor tanks, avondklok, gemeenteraad afschaffen en rechtstreeks door militairen laten besturen, wegen en openbaar vervoer sluiten, checkpoints waar mensen alleen na fouilleren doorheen mogen lopen. Net zo lang tot de noodtoestand is opgelost. Denk dat ze dat dan na ongeveer een uur wel vinden.

Blasfemie | 12-07-19 | 11:26

dit soort symboolpolitiek is louter bedoeld om burgers te hersenspoelen opdat zij allen in dat klimaat-sprookje gaan geloven. Wat een infantiele bangmakerij! Tja, van de boven-ons-gestelden moet je het hebben. Als zij nou eens een boek over het ontstaan van het universum lezen, dan zullen zij meteen genezen zijn van hun klimaat-stoornis.

krelus | 12-07-19 | 11:25

Weet je wie ook serieus genomen wilde worden?

Gulliver | 12-07-19 | 11:24 | 4

Merkel?

The2Amendment | 12-07-19 | 11:48
▼ 1 antwoord verborgen

Sjonguh ... Met het klimaat is daaro nix aan de hand. Het milieu is daaro totally verrot. Is een kleine dimensie van verschil ... Met een KuDT uitwerking.

Centauri3 | 12-07-19 | 11:22

Zeg, gaat die klimaatverandering pas in als we de eerste belastingtermijnen ervoor hebben betaald? Het is gigantisch kutweer en ik kan me niet herinneren ooit zo'n koude juli te hebben meegemaakt ook al is dit pas mijn 57e. Als het klimaat na de eerste betalingen niet daadwerkelijk opwarmt, krijgen we echt de poppen aan het dansen want ik ben natuurlijk niet de enige die van het weer baalt!

jos verstoppen | 12-07-19 | 11:21

Ik woon in Utrecht. Dingen die dor de gemeente zouden moeten worden gedaan blijven liggen, zo ontstaan er steeds meer gevaarlijke situaties op trottoirs en op fietspaden. Er zijn lelijke gebouwen neergezet die de domtoren niet langer meer als uniek hoogste bebouw in de binnenstad laten zijn. Er zijn vrije busbanen aangelegd ten koste van auto- en fietsverkeer. Diesels die ouder zijn dan 2001 mogen de stad niet meer in, inmiddels is gebleken dat die maatregel geen reet uitmaakt, maar blijft desondanks van kracht. Herhaaldelijk melden dat er steeds grote plassen ontstaan omdat er onkruid voor de put ligt worden niet serieus genomen (dat speelt al een half jaar). Ondergrondse restafvalcontainers stinken met het warme weer de pan uit. En de belastingen gaan omhoog.

Koekwauzen!

ugur | 12-07-19 | 11:20

Nou welke belasting gaan zij nu weer verhogen ?

The Russian | 12-07-19 | 11:17

Ook Utrecht wordt bevolkt door klimaat activisten, allemaal agitators die wel eens even de burgerij gaat opvoeden. Een totalitaire staat in wording.

lanexx | 12-07-19 | 11:17

Je was me voor.

God Zelf | 12-07-19 | 11:21

Om gezichtverlies te voorkomen, gaan de klimaat drammers, onverdroten voort op de ingeslagen rampzalige klimaat weg!

vluchtelingallergie | 12-07-19 | 11:51

Het echte probleem van Utrecht zit o.a. in Kanaleneiland - maar daar wil het bestuur haar policor vingers natuurlijk niet aan branden.

Goldfinger | 12-07-19 | 11:16 | 1

Vergeet Overvecht en Hoograven niet

The2Amendment | 12-07-19 | 11:49

Dat geneuzel is wel niet zo tegenstijdig en volkomen debiel. Je broek zakt er vanaf.

horsteknots | 12-07-19 | 11:15

Welk alarm ? Meer ijsberen, wolven, processierupsen, ijsschotsen en mensen dan ooit. Het gaat juist waanzinnig goed met het klimaat. En teveel CO2 ? Betekent dus minder mensen naar ons land. Dus een stop op immigranten, die nog meer CO2 veroorzaken. Vooral omdat we 1000 x 1000.000.000 euro betalen voor ons land om nog meer CO2 te voorkomen. Verder: geen plantjes meer telen of cola/bier/bubbelwijn drinken of roken of naar partijbijeennkomsten gaan van GL/DDR66.

Kamervraag | 12-07-19 | 11:15

Partij voor de dieren in de gemeenteraad. Ook al zou ik Marianne Thieme zeker doen, het blijft toch een eng clubje Baudet-bashers

BluRay | 12-07-19 | 11:15

Het is juist de verstedelijking en overbevolking die zorgen voor stijging in temperatuur. Fiets 's ochtends vroeg de stad maar eens uit de polder in. Dan kan je het opwarm effect goed voelen. Al die betonnen gebouwen en wegen houden warmte vast. Maar nee, het is de schuld van het half uur koken op het gasfornuis.
Als alle subsidie Tesla's gewoon afgevoerd worden van 350nm naar zeg 20nm, en dan rijdt ie ook wel, scheelt enorm aan energie verbruik en vooral warmte uitstoot.
En de grenzen dicht natuurlijk. Maar dat spreekt voor zich.

oplichter | 12-07-19 | 11:14

Inderdaad noodtoestand ! Ik heb gedurende mijn leven nog nooit gehoord dat er in de zomer 0,7 graden vorst aan de grond was ( drie dagen geleden). Het koelt af oo deze breedte graad. Een recent Fins universitair onderzoek toont aan dat door menselijk handelen zoals het verbranden van fossiele brandstoffen, de CO2 toename de laatste 100 jaar slechts met 0,1% gestegen is. Daar staan onze klimaattafel idioten toch lelijk te kijk. De CO2 hoax dient uitsluitend om de vrijheid van de burger verder te beknotten en als belastingheffingsbron.
Rutte en zijn Vereniging Van Dieven zijn het spoor volledig bijster en laten zich leiden door Zweedse trollenmeisjes die CO2 kunnen waarnemen. Deze collectieve GEKTE moet stoppen. De lieden die voor deze maatregelen gestemd hebben in de 2e kamer zijn volledig incompetent en rijp voor het huisje.

Eendragtmaaktmagt | 12-07-19 | 11:13 | 5

Het is nog erger : niet 0.1% maar 0,1ºC temperatuurstijging komt door CO² en het menselijk aandeel daarvan is 0,01ºC

God Zelf | 12-07-19 | 11:26

@God Zelf | 12-07-19 | 11:26: Inderdaad God,u hebt het beter en juist verwoord.

Eendragtmaaktmagt | 12-07-19 | 11:40

@Dr_Prepper | 12-07-19 | 11:22: Daar ben ik zelf ook blij om... heb wel wat beters met mijn leven te doen dan ambtenaar of machtsgeile bestuurder te zijn. Dat u de samenhang niet ziet komt door het feit dat u waarschijnlijk ook lid van de Vereniging Van Dieven bent of aanhanger van de Groene Khmer.

Eendragtmaaktmagt | 12-07-19 | 11:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Je kan een mens uit een shithole halen maar een shithole uit de mens.

Keiuhtrekkert | 12-07-19 | 11:12

Tsja. Zo'n noodklok klinkt heel fraai, maar er gebeurt natuurlijk geen flikker dat echt helpt. Zo lang mogelijk heel hard doen alsof, dat is zo'n beetje het klimaatbeleid van NL. Gesjoemel met co2 certificaten zodat het in de boeken mooi groen lijkt en duurzaam, maar feitelijk is het creatief boekhoudkundig excuses verzinnen. De kool en de geit sparen, een Oud-Hollandse sport.

Beste_Landgenoten | 12-07-19 | 11:11 | 8

@Maris v.d Hof5393 | 12-07-19 | 11:30:
Dat is weer van een religieus simplisme waar ik niet bij kan. De mens is wat minder nietig dan je denkt, zeker op aards niveau. Wij mensen hebben deze aarde totaal veranderd. Maar je hebt vast een christelijke opvoeding gehad.

Beste_Landgenoten | 12-07-19 | 12:12

@Beste_Landgenoten | 12-07-19 | 12:12: - wat mijn christelijke opvoeding ermee te maken heeft ontgaat me. Feit is dat het mierennest op dat kleine groene knikkertje in het oneindige heelal amper invloed heeft op het klimaat. Er kwam een IJstijd en daarna warmde het weer op zonder dat daarvoor massa's euro's in de zakken van een stel oplichters terecht zijn gekomen. Het klimaat redt zich wel maar je kunt natuurlijk door hierop te focussen mooi de echte problemen verdoezelen.

Maris v.d Hof5393 | 12-07-19 | 17:51

@Maris v.d Hof5393 | 12-07-19 | 17:51
Laat maar joh.
Whatever..

Beste_Landgenoten | 12-07-19 | 17:57
▼ 5 antwoorden verborgen

Utrecht, ja... dat was toch waar de kentekencamera's van de milieuzone hun elektriciteit kregen via een dieselgenerator?

oudreaguurder | 12-07-19 | 11:10 | 2

Ik vind dit grappig.

Dr_Prepper | 12-07-19 | 11:23

Dat klopt. Ik heb het meegemaakt dat ik in HC in de dieselstank liep, er stond een grote generator voor bouwwerkzaamheden. Ik heb er een opmerking over gemaakt bij de ambteNAAR in het gemeentehuis, ze wist niet eens dat de dieseluitlaatgas rook. Twee weken later was het nog steeds zo.

ugur | 12-07-19 | 11:32

Hoe lang zou het nog duren tot het klimaat tot een echte religie wordt beschouwd en een artikel als dit als blasfemie wordt weggezet en vervolgd?

Eucalyppta | 12-07-19 | 11:10 | 5

@Mr.Crowley | 12-07-19 | 11:19: Nee hoor dat heeft te maken met de baan van de aarde. Dat is ook de reden dat de ijstijd er ook weer aankomt (de aarde is dan verder van de zon af). Eigenlijk is de CO2 een prachtig "wapen" tegen de ijstijd...
Misschien raadzaam om eens een echt wtenschappelijk boek te lezen.

ja-ja-nee-nee | 12-07-19 | 11:28

@ja-ja-nee-nee | 12-07-19 | 11:28:
Toch vertelt u mij iets wat in de toekomst gaat gebeuren, net zoals de mensen die zeggen dat het warmer gaat worden.
Wie moet ik nu geloven?

Mr.Crowley | 12-07-19 | 11:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Best slim, je introduceert een religie maar claimt dat het gebaseerd is op wetenschap, waardoor de overheid het kan prediken en tegelijkertijd het seculiere grondbeginsel van scheiding kerk/staat kan omzeilen.

WimCock | 12-07-19 | 11:09 | 5

Wat is er aan de hand met het klimaat dan? Niemand ontkent dat het verandert, dat heeft het altijd gedaan.

WimCock | 12-07-19 | 11:18

@WimCock | 12-07-19 | 11:18:
Dat is een vrij domme redenering. Het verschil is 8 miljard mensen, die de aarde in de laatste 5000 jaar totaal hebben veranderd. Wie dat niet inziet is van het padje. Of christelijk, of islamiet.

Beste_Landgenoten | 12-07-19 | 11:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Duurzaam is al weer uit?

professorinopleiding | 12-07-19 | 11:06 | 1

Duurzaam bleek uiteindelijk toch niet duurzaam te zijn

boerenvla | 12-07-19 | 11:09
-weggejorist-
dluder | 12-07-19 | 11:03

Utrecht. De stad van de compeet zinloze, effectloze en peperdure milieuzone, waarvan in de aanloop daar naartoe wethouder Lot van Hooijdonk haar geitenwollen-sokken ambtenaren de vervuiling in de stad extra liet aandikken, omdat peperdure meetbureau's niet voldoende schadelijk fijnstof in de stad konden aantonen om de zone te rechtvaardigen. Er was 'niet voldoende rekening gehouden met de effecten van de economische crisis' en dat werd dus even bijgesteld. Welnu, de economische crisis ligt alweer geruime tijd achter ons, en de lucht in Utrecht is er niet één enkel partikeltje fijnstof op voor- of achteruit gegaan.
-
Liegen om het deugen - en deugen om het liegen.
-
En inmiddels kun je in Utrecht nog altijd maar beter geen homoechtpaar zijn met Mocro-buren.

bisbisbis | 12-07-19 | 11:03

Zoooo veel klaplopers ,pfff

rein9576 | 12-07-19 | 11:01

Utlink(s)

Patje2011 | 12-07-19 | 11:01

Als opmaat naar het verhogen van de OZB en parkeertarrieven.

2voor12 | 12-07-19 | 11:01

De Utrechtse gemeenteraad kan vast wel een groep 'jongeren' in Kanaleneiland vinden die dat onhebbelijke klimaat eens flink willen intimideren.

Hetze Haatstra | 12-07-19 | 10:59

Alle Utrechters voelen zich serieus genomen. In den ster, wel te verstaan.

marcoplarco | 12-07-19 | 10:58

Noodtoestand, wat Noodtoestand?
www.zerohedge.com/news/2019-07-11/sci...
“During the last hundred years the temperature increased about 0.1°C because of carbon dioxide. The human contribution was about 0.01°C”, the Finnish researchers bluntly state in one among a series of papers.”

UncleAlbert | 12-07-19 | 10:58 | 4

zerohedge
nuff said

Beste_Landgenoten | 12-07-19 | 11:07
▼ 1 antwoord verborgen

Zoals alles bij links, is de waarheid precies het tegenovergestelde van wat ze beweren. Fossiele brandstoffen zijn goed voor de mensheid.
www.youtube.com/watch?v=DJFkMm002Rs

me,myself and IK | 12-07-19 | 10:58

Ik roep de noodtoestand uit voor de Noordzee vanwege windmolendumping (= industrialisatie) op de Noordzee.

Verder de noodtoestand inzake de belastingterreur vanuit alle overheden naar de gewone burger.

Tee Of Cup | 12-07-19 | 10:56

Als Utrecht milieu en klimaat serieus zou nemen zou het stoppen met die groteske hoogbouw en intensieve menshouderij, alsmede de vinex schandvlekken waaronder vrij grote groene gebieden zijn verdwenen.
.
Maar kunnen we Utrecht überhaupt serieus nemen? Kom er helaas vaak en heb me verbaasd over de apathie en nonchalance waarmee de recente islamslacht is afgedaan. Daar wonen geen mensen maar harteloze asozombies die slechts druk zijn met zichzelf.
Oh ja, en het klimaat natuurlijk...

Parel van het Zuiden | 12-07-19 | 10:56

Sussces ermee, met je deugsignalen zenden.
Alleen, er is geen klimaatprobleem. Wèl: een milieuprobleem, een plasticsoepprobleem, een drugsafvalprobleem, een overbevolkingsprobleem, een immigratieprobleem, een windmolensprobleem, een biomassverbrandingsprobleem, een achterlijkegelovenprobleem.

Fijnstoffer | 12-07-19 | 10:56 | 2

amen.

me,myself and IK | 12-07-19 | 10:59

Een links probleem.

zoalsikhetzeg | 12-07-19 | 11:12

Beetje minder neuken en voortplanten in Afrika zou dat niet beter zijn in plaats van dit kinderlijk geneuzel van politici.

oakmont | 12-07-19 | 10:56 | 1

Ja, maar is onbespreekbaar, en bovendien die mensen zijn klimaat neutraal, alleen blanke mensen stoten CO2 uit, en veroorzaken dus opwarming, je weet toch!

Mallepietje1001 | 12-07-19 | 11:42

Symboolpolitiek is altijd hilarisch.

Do-na-zi | 12-07-19 | 10:56

Is de klimaatgestapo al opgetuigd? Zijn er al cellen vrijgemaakt voor zondaars? Wanneer komt Jesse de banvloek uitspreken over de BBQ bezitters?

Zatkniss | 12-07-19 | 10:55

Er is al meer dan 20 jaar géén opwarming : Hadcrut4 Global Mean : www.woodfortrees.org/plot/hadcrut4gl/f...
(en sinds top van eind 2015 al minimaal een halve graad gedaald.)

Alle reeksen over deze periode: www.woodfortrees.org/plot/wti/from:199...

Onverdachte bron van een klimaat alarmist trouwens, die alle data verzamelt en beschikbaar stelt. Benieuwd wat ze hier in Utrecht van vinden.

Zwizalletju | 12-07-19 | 10:55 | 9

@Coachman | 12-07-19 | 11:06: Ja dat weet ik en daar moet je bij in het achterhoofd houden dat alles van voor 2000 gekoeld wordt door aanpassen gegevens.
Rewriting America’s History
Posted on July 8, 2019 by tonyheller
“He who controls the past, controls the future; and he who controls the present, controls the past.” – George Orwell “1984”

realclimatescience.com/2019/07/rewrit...

Zwizalletju | 12-07-19 | 11:11

@Zwizalletju | 12-07-19 | 11:11:

En dat is inderdaad het gevaarlijke weer. Zijn die aanpassingen daadwerkelijk meetfouten die gecorrigeerd zijn of is het daadwerkelijk een samenzwering om deze klimaatkerk maar door te drukken. Ik weet dat er gigantische lobbies in het spel zijn, maar wat nou exact de waarheid is ga ik helaas niet exact weten. Kritisch zijn en erover in debat blijven met elkaar, is wat we moeten blijven doen.
En dat is wat helaas vandaag de dag zo verrekte moeilijk is met dat pure zwart-wit kijken en het belachelijk maken van een andere mening.

Coachman | 12-07-19 | 11:14

@Coachman | 12-07-19 | 11:14:
Uit de mailwisselingen van o.a. Phil Jones en Michael Mann blijkt overduidelijk dat ze bewust het verleden kunstmatig hebben gekoeld in de datasets.
Google maar even op Climategate e-mails.

Stormageddon | 12-07-19 | 13:04
▼ 6 antwoorden verborgen

Het enige wat leuk is aan Utrecht is de overvloed aan naïve studentenmeisjes. Ze zijn meestal ook begaan met het klimaat maar dat maakt ze juist zo... eh... schattig.

Amsterdamsko | 12-07-19 | 10:54 | 1

En juist dat houdt de griezels in het bestuurlijk en politiek apparaat in het zadel.

bisbisbis | 12-07-19 | 11:06

De klimaatdrammers hebben hun punt gemaakt Maar is dit wel intersectioneel verantwoord?

lingo star | 12-07-19 | 10:53

Dit jaar alleen al krijge we er door bevolkingsgroei een nieuwe stad Ede bij. Of 1/3 deel van de stad Utrecht. Ik wens ze veel succes en wil iedereen er graag nog maar eens aan herinneren dat onheilsprofetieën niet bepaald de neiging hebben om waarheid te worden.

Lood om oud ijzer | 12-07-19 | 10:53

Dit soort acties is totaal zin- en kansloos. Iedereen wordt totaal doodgegooid met dit soort shit. Alleen klimaatextremisten geilen erop. Degenen die daar niet toe behoren, worden er alleen maar moe van. Steeds meer mensen zetten de hakken in het zand en willen niet mee met dit soort onzin. Uit ervaring weet ik (net als Yesser Arafat) dat het veel makkelijker is en veel meer voldoening geeft om met een kleine glimlach als stil protest gewoon exact de dingen te doen die volgens de klimaatmongolen verboden moeten worden. Dagelijks een half uur onder de warme douche staan, het vliegtuig boeken voor een meeting die ook via Skype kan, de trui in de kast laten en het huis wat warmer opstoken etc. etc.

The_iron_boar | 12-07-19 | 10:53

Is de Rijn al buiten z'n oevers getreden? Ik heb geen horrorwinter gezien afgelopen winter en met die warme droge zomer valt het ook wel mee!

Right up | 12-07-19 | 10:52

nou hup de OZB/WOZ omhoog en voor iedere inwoner een klimaat tax erbij..

fikkieblijf! | 12-07-19 | 10:51 | 2

LOL ja en het extra geld weer pompen in 'armoedebeleid'.

Rest In Privacy | 12-07-19 | 10:53

@Hollende_Kleurling | 12-07-19 | 10:53: Ja. Kunnen we gelukkig weer enkele duizenden extra 'kuch' vluchtelingen voor naar ons mooie land laten komen, zijn ook allemaal klimaatneutraal hé dus dat maakt niets uit natuurlijk.

Mallepietje1001 | 12-07-19 | 12:10

Utrecht autovrij! Utrecht autovrij! In parkeergarages kun je wonen! Nooit meer aanrijdingen! Niemand hoeft meer naar Utrecht. Win win win win win...

minnenman | 12-07-19 | 10:51

Haal de noodverordeningen maar uit de kast. Avondklok instellen. Kogel als er iemand toch nog rondloopt. Bekende criminelen preventief oppakken.
Of is het weer zo'n wassen neus?

Wim Venijn | 12-07-19 | 10:50 | 1

Het klinkt als code oranje.

Mr_Pikibelly | 12-07-19 | 10:51

Ik reed laatst richting Utrecht. Wat is die stad lelijk geworden met hoogbouw. Alsof ze ontevreden zijn over hun prachtige oude Domtoren. Waarom gebeurt dit? Waarom flats bouwen wegens 'ruimtegebrek' terwijl er overal nog ruimte wordt gebruikt om rijtjeshuizen te bouwen?

Dit geldt ook voor Groningen. Dat wordt ook beleidsmatig verlelijkt. Ik begrijp Thierry wel dat het kwaad bij de architecten en de modernisten zit.

Diotima | 12-07-19 | 10:49 | 2

De recente bebouwing rond Utrecht CS is een architectonische ramp. Dat gaat over 20 jaar weer op de schop.

meneer der meneren | 12-07-19 | 10:59

@meneer der meneren | 12-07-19 | 10:59:
En 20 jaar daarna weer. Terwijl zo'n jaren 70 winkelcentrum ondertussen cultuurhistorisch erg interessant is.

Diotima | 12-07-19 | 13:00

In al die studenten steden is Groen Links groot. Toeval? Ik dacht het niet.

XverderNix | 12-07-19 | 10:49

Dit is het volk wat altijd wat besmuikt zit te lachen om die domme christenen, die zomaar geloven in onbewezen onzin. Zelf staan ze daar met hun wereldwijze helikopterblik gevormd door ruimdenkendheid en 10 jaar lang UvA, vér boven. Dat spreekt. Zij zijn de weters.

HoogToontje | 12-07-19 | 10:49

Het schijnt dat Tietjerkstradeel zich aangesloten heeft bij Utrecht, het wordt serieus.

Mr_Natural | 12-07-19 | 10:49

vrij naar Timmerschwanz: Wat zijn we toch n zielig volk!

pigadaki | 12-07-19 | 10:48

Kennelijk bestaat ook de gemeenteraad van Utrecht voor het grootste deel uit idioten. Hier een interview met Michael Limburg, iemand die echt verstand van zaken heeft en korte metten maakt met de huidige klimaat-hysterie: youtu.be/N-0Md4WSe-g

Wladimir 1928 | 12-07-19 | 10:48 | 1

Dank! En voor eenieder: zeer de moeite waard om eens voor te gaan zitten.

Buerman | 12-07-19 | 11:50

erg gezellige stad (even afgezien van bestuur en jeweetwel)

Hemmenaar7 | 12-07-19 | 10:48 | 3

Wat is dat toch een verschrikkelijk woord, gezellig.

i-Wonder | 12-07-19 | 11:11

Als Utrecht nou ieder woonhuis geld geeft voor zonnepanelen dan gaat het de goede kant op. Maar uiteraard is de klimaatnoodtoestand alleen maar bedoeld om belastingen te verhogen en verboden in te stellen.

i-Wonder | 12-07-19 | 10:47

Hebben ze daar ook klokkenluiders?

wallenberg | 12-07-19 | 10:47

In Frankrijk is de burgeroorlog alvast uitgebroken...

Bram de Rammer | 12-07-19 | 10:46 | 1

Goed dat u me even waarschuwt.

Langshetrandje | 12-07-19 | 10:58

Hoe vertel je het Tom Staal, maar vlees eten mag dus zo meteen niet meer in zijn stadje.Moet 'íe alsnog naar Amsterdam verhuizen.

Hetkanverkeren | 12-07-19 | 10:45

Zou goed nieuws zijn als het uit New Delhi of Peking kwam. Om maar een paar dwarssteden te noemen. Het ergerlijkst vind ik nog die eeuwige politieke term "krachtig signaal".

Kalekruin | 12-07-19 | 10:44 | 1

Roflol....

Amsterdamsko | 12-07-19 | 10:48

De klimaatnoodtoestand.

Op een goed moment ga ik mijn geduld verliezen met het nieuwe oprukkende fascisme - en de bijbehorende angst- en vijandbeelden dat het weer eens oproept.

Jan Passant mk2 | 12-07-19 | 10:42 | 1

Krek de zelfde gedacht, die klimaat terreur komt mij de strot uit!

joppo0 | 12-07-19 | 10:45

Ik heb vanmorgen nog een wind gelaten, ook wel scheet genoemd.
Dat mag nu nog gelukkig!
Er komt een dag dat het laten van poepjes en boertjes ook verboden wordt. Dat begint vrees ik in Amsterdam

laurentius | 12-07-19 | 10:42 | 1

Tja, er komt dan een verbod op bonen en uien. slecht voor het klimaat man.

jan huppeldepup | 12-07-19 | 10:52

Maar het is niet een èchte noodtoestand. Er gebeurt verder helemaal niets, beetje praatjes voor de buhne. Zouden ze het ècht menen, dan zouden ze per direct alle auto's weren, alle bussen aan de kant zetten, alle airco's uit, noem maar op.
Jaaaa maar wacht effe, dan wordt het harstikke warrrrm binnen, en hoe komen we dan thuis?
Noodtoestand mijn bibs.

John McClane | 12-07-19 | 10:42 | 2

Oh, jij dacht dat ze ook echt iets zouden gaan doen (behalve iedereen de t*ring belasten) hahahaha.
Maarja, mensen die enerzijds beweren dat het klimaatprobleem aan co2 en dus aan de mens ligt, en anderzijds het geen enkel probleem vinden om er honderdduizenden, en op termijn miljoenen van te importeren zowieso niet serieus. Helaas bepalen dit soort m*ngolen wel nog steeds het beleid in Europa.

Mallepietje1001 | 12-07-19 | 12:44

Het Catharijneconvent, een van de mooiste musea van deze landje. Verder zal het me jeuken wat zichzelf overschattende decentrale bestuurskabouters vinden.

Rest In Privacy | 12-07-19 | 10:40

Sja deugers laten hun 'vluchtelingen' als een baksteen vallen als het niet meer zoveel oplevert of aandacht genereert. Nu hoor je er als deugende mens niet meer bij als je geen paniekverhalen verspreid om er aan te kunnen verdienen.

Repetitive Beats | 12-07-19 | 10:40

We zijn hard op weg naar een nieuw systeem met stadsstaten.
Dat irriteert mij mateloos.
Iedere stad zijn eigen wetten, regels en belastingen.
Volledig afhankelijk van het dan zittende (linkse) stadsbestuur.
En de centrale overheid vindt het best.
In Amerika is dat nog erger.

nietvaneergister | 12-07-19 | 10:40

Grappig ook om te lezen dat de pro-immigratie partijen tegelijkertijd tegen alles volbouwen is. Maar waar laat je de verrijkers dan als je niet ieder jaar een stad ter grote van Enschede moet bijbouwen vanwege massa immigratie?

Ruler | 12-07-19 | 10:40 | 1

Ja logica, en Links, blijft een moeilijk verhaal.

Mallepietje1001 | 12-07-19 | 13:05

Ik geloof er niet meer in.

tata1981 | 12-07-19 | 10:39

Ook verschrikkelijk dat de aarde al 30 jaar steeds groener wordt:
https://www.thegwpf.com/matt-ridley-rejoice-in-the-lush-global-greening/

watergeus | 12-07-19 | 10:39 | 1

Bij deze wil ik mij excuseren voor de belachelijke groenlinks/D66 virtue signaling die onze mooie stad al veel te lang teistert. Verder voeren ze geen moer uit. Kunnen ze ook niet.

Han-Xi | 12-07-19 | 10:39

Utrecht heeft eerder een Kanaleneiland probleem.

born2killn00bs | 12-07-19 | 10:39

Het ‘klimaat’ kan helemaal geen probleem hebben...

laurentius | 12-07-19 | 10:38 | 3

Als het klimaat NIET zou veranderen dan zouden we echt een probleem hebben.

keestelpro | 12-07-19 | 10:41

@keestelpro | 12-07-19 | 10:41:
Klopt, sommige mensen verbeelden zich dat ze de aarde, de wereld, de natuur kunnen beïnvloeden ,
Wat een arrogantie eigenlijk , de wereld draait toch wel door en past zich aan

laurentius | 12-07-19 | 10:49

Ja het is verschrikkelijk, die gletsjers blijven maar groeien:
https://dieunbestechlichen.com/2019/07/peinlich-fuer-die-klimaarlarmisten-gletscher-wachsen-weltweit-wieder/

watergeus | 12-07-19 | 10:38 | 2

dank voor deze link!

Langshetrandje | 12-07-19 | 11:03

“Met het uitroepen van de klimaatcrisis belooft de domstad een maximale inspanning te leveren om de opwarming van de aarde zoveel mogelijk in te perken.”

Dus er zijn geen immigranten meer welkom? Scheelt toch 10 ton CO2 per MinderMinder of Minder.

Dutch_Holland | 12-07-19 | 10:38

Ik werk er. Om moedeloos van te worden. De lift is vol, een ogenblik geduld alstublieft.

pendajo | 12-07-19 | 10:38

Grappig, reaguursels met linkjes naar fenixx lijken niet te worden geplaatst.
Censuur bij GS?

watergeus | 12-07-19 | 10:37 | 6

@keestelpro | 12-07-19 | 10:40: Ik vind het ook niet zo leuk dat ze met behulp van 'premium lid' mijn echte naam aan mijn nick kunnen koppelen.
Geen zin an, ik doneer af en toe wel een bedragje.

watergeus | 12-07-19 | 11:07

@Enter Yeti | 12-07-19 | 10:48: Wellicht is watergeus Premium, maar heeft zijn kroontje uit gezet?

Maytheforcebewithyou | 12-07-19 | 11:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Voordat het CO2-gehalte daalt, zijn we al overleden aan honger en milieuvervuiling. Alle voorgestelde maatregelen zijn, behalve compleet zinloos, te duur en vervuilend op alle gebieden behalve het verschrikkelijke, onmisbare kooldioxide.

Guido | 12-07-19 | 10:36

Eerst dijken en duinen verhogen, zout water zoet maken, veel bomen planten en zorgen dat er niet teveel mensen worden geboren wereldwijd.

Patje2011 | 12-07-19 | 10:35 | 1

Kijk da's nog eens een rationeel plan. Daar kan je die duizendmiljoenmiljard beter aan uit geven.

keestelpro | 12-07-19 | 10:37

Ik zou mij ergens anders zorgen om maken als ik in Utrecht zou wonen...

Ruler | 12-07-19 | 10:34

Dat betekent natuurlijk dat al het gemeente personeel, B&W en de voltallige gemeenteraad per direct enkel nog gebruik maken van fiets of openbaar vervoer.
Geen airco's meer in overheidsgebouwen, overdag geen verlichting aan etc.
Het is immers een noodtoestand. Dat vraagt om extreme maatregelen.

JanVergoor | 12-07-19 | 10:34 | 1

Haha ja en dat denk jij. Zulks geldt alleen voor de burgert, niet de ambtenaart. Want het klimaat fixen doe je wel met een koel binnenklimaat, anders wordt 't buiten nooit koeler. Toch?

Busverhuur | 12-07-19 | 10:53

Héhé, gelukkig gebeurt hier alles zo'n dertig jaar later.

pa_niek | 12-07-19 | 10:33

Maar het is toch juist goed voor het klimaat als we allemaal doodgaan?

Mr_Natural | 12-07-19 | 10:33 | 1

Duizend jaar geleden streden de mensen ook tegen het klimaat alleen toen had het klimaatspook een andere naam. Thor en Wodan of zo. Het heeft niet geholpen, ze zijn allemaal kneiterdeaud.

keestelpro | 12-07-19 | 10:36

Ik zie klimaatverandering als de enige oplossing voor alle echte problemen die de mens veroorzaakt. Ergo: WIJ zijn het probleem van de Aarde niet het klimaat.
Nu nog proberen te geloven in die onzin. Een kerk kan daarbij helpen.

keestelpro | 12-07-19 | 10:33

Hahahaha, wat een grap zeg

pibasso | 12-07-19 | 10:33

Het klimaatgeouwehoer komt vanzelf bij Utrecht.

Croxifoxio | 12-07-19 | 10:32 | 2

Utrecht aan Zee bedoelt u?

JWZ_JMK | 12-07-19 | 10:38

@JWZ_JMK | 12-07-19 | 10:38: Zou niet de eerste keer zijn. In de middeleeuwen met 1 of andere stormvloed, werd er bij Utrecht een 'zeevis' gevangen!

pendajo | 12-07-19 | 10:50

Wat een artikel man! Zodra ik het begrijp kan ik waarschijnlijk ook mijn eigen raket bouwen.

Kalekruin | 12-07-19 | 10:52

@Deflatiemonster | 12-07-19 | 11:02: "Anthropogenic" zal ik nog even opzoeken maar daarna haak ik echt af. Ik heb het artikel overigens wel bewaard om klimaatregelaars in mijn kennissenkring ermee om de oren te kunnen slaan. En dan met een gezicht alsof ik het wél begrijp.

Kalekruin | 12-07-19 | 11:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken