Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Live. Syriëgangers Reda Nidalha en Oussama Achraf voor de rechter

Van de Soldaten van Allah naar spijtoptanten die hoogstens een paar gaarkeukens en ziekenhuizen bemand hebben. Die kennen we inmiddels.

Vooral Reda's zaak belooft een glibberige toestand te worden, 't zit namelijk als volgt. Na zijn vlucht uit IS-gebied via Turkije werd hij aldaar opgepakt én door een Turkse rechtbank tot zes jaar cel veroordeeld voor deelname aan een terroristische organisatie. Na twee jaar werd hij echter pardoes op straat gezet, en mocht hij zijn beroep op vrije voeten afwachten. Die zaak is vorige week door de inzet van Reda’s advocaat Yasar Özdemir eindelijk formeel afgesloten, waardoor nu dus het rechtsprincipe zou gelden dat Reda niet tweemaal voor hetzelfde misdrijf veroordeeld mag worden. Daar bovenop worstelt justitie met het leveren van bewijs dat hij zich daadwerkelijk met gevechtshandelingen bezigt heeft gehouden. 

Internationaal strafrechtbaas Geert-Jan Knoops veegt alle hoop op een veroordeling alvast van tafel. "Een unieke situatie. Als in Turkije het hoger beroep onherroepelijk is, kan justitie hem hier niet meer vervolgen. Als de Turken Reda N. hebben vrijgelaten, dan heeft Nederland dat te accepteren. Het is eigenlijk een kwijtschelding." Voor Oussama geldt eenzelfde verhaal, maar in zijn geval heeft justitie wél een nieuw strafbaar feit gevonden. Hij zou namelijk met een foto geposeerd hebben met het gekruisigde lichaam van een slachtoffer, wat als oorlogsmisdaad aan te merken valt.

Reaguursels

Inloggen

Benzine eroverheen net zoals die piloot destijds had.
Flikker toch op met dit soort klootzakken. Afzinken.

Matwetwe | 08-07-19 | 20:03

Het OM heeft een strafeis geformuleerd voor de ergste verkrachters, koppensnellers en genocide-plegers: Zeven (7) jaar! Dus na aftrek van bonuskorting en voorarrest, en in het kader van reïntegratie lopen deze terroristen over een paar weken alweer regelmatig vrij rond. En een beetje rechter decimeert deze eis, en laat het bij een uurtje strafregels schrijven.
En zodoende lossen VVD, CDA en soortgelijke extremisten weer een verkiezingsbelofte in. Lang leve de terreur! Hoezee!

obominotie | 08-07-19 | 18:06 | 1

"Het OM heeft een strafeis geformuleerd voor de ergste verkrachters, koppensnellers en genocide-plegers: Zeven (7) jaar!"

Wat is je bron? Voor zover ik weet, en ik hou het een beetje bij, zijn misdaden in het kalifaat niet te bewijzen, en is het zwaarste dat die ISers ten laste kan worden gelegd lidmaatschap van een terroristische organisatie. De max straf die daarvoor geëist kan worden is zes jaar. Is bij mijn weten nog bij geen één van die teruggekeerde ratten (in totaal dacht ik al iets van 55) opgelegd. Maar indien het zou worden opgelegd, dan gaat er eerst nog het voorarrest af, laten we zeggen 9 maanden, en van de 5 jaar en drie maanden die dan overblijven gaat er aan het eind ook standaard nog een derde af wegens goed gedrag. Betekent dat bij de zwaarste veroordeling zo'n IS rat effectief 3 en een half jaar achter de tralies zit, en dan krijgen we hem weer in onze samenleving.

Bij het aanklikken van de link naar het Telegraaf-artikel kwam ik ook nog een bericht van 25 juni jl tegen, waarin Grapperhaus het volgende beweert:

"Het onderzoek is nog in volle gang, maar er is volgens Grapperhaus al wel duidelijk dat de meesten hun Nederlandse nationaliteit behouden. De meesten hebben geen dubbel paspoort en zouden stateloos worden als ze hun Nederlanderschap verliezen. Over degenen die wél een ander paspoort achter de hand hebben, is er soms te weinig informatie om zo’n zware maatregel te rechtvaardigen."

Dus ten eerste beweert hij dat de "meesten" geen dubbel paspoort hebben, terwijl echt het gros van die ISers Marokkanen zijn die per definitie de Marokkaanse nationaliteit hebben, en bij diegenen bij wie het wel zou kunnen, doet hij het niet wegens "tsja, we weten niets over ze, hè, is dan wel erg zwaar".

We zijn echt reddeloos verloren als de boven-ons-gestelden zo schouderophalend al die ratten gewoon weer binnen laten komen.

Dr_Johnson | 08-07-19 | 21:06

Laat ze toch de keuze: óf je blijft in je zandbakland óf je komt naar Nederland waar je de kans loopt na enige tijd spoorloos verdwenen te zijn. Oh ja, een huis, uitkering en graties van alles is niet voor jou. Kies maar.

Alco-de-Holist | 08-07-19 | 17:16

Als de Nederlandse overheid niet snel haar houding wijzigt en adequate maatregelen neemt, voorzie ik hier op termijn burgermilities die de draad oppakken waar de staat ze heeft laten liggen.
De opmaat voor een van de vele burgeroorlogen in Europa.....

Elder of Z. | 08-07-19 | 15:13 | 2

Sterker nog, in de buurt waar ik voor mijn werk af en toe kom gebeurt dit al. En niet zachtzinnig (maar die jongetjes hebben het dubbel en dwars verdiend). Ben wel blij dat ik daar niet woon.

artie | 08-07-19 | 15:20

Reda Nidalha en Oussama Achraf

schisis | 08-07-19 | 16:02

Dit geneuzel krijg je dus als je kalifaatgangers niet meteen denaturaliseert. Pure onwil van de politiek want het kan gewoon volgens de letter van de wet. Maar om de een of andere reden verzamelen de boven ons gestelden Islamieten, anders kan ik dit beleid niet verklaren.
Hoogste tijd voor een tribunaal daar ter plaatse, anders gaan we nog veel meer van deze figuren terugkrijgen en eenmaal hier krijgen we ze nooit meer weg, bewezen schuldig of schuld niet te bewijzen. Maar ja, gezond verstand versus kwaadaardig beleid, dan weten we wat er aan het langste eind trekt.

Graaisnaaiert | 08-07-19 | 14:34 | 1

Uitreizen zou al gelijk moeten staan aan deelname: Je weet waar je naar toe reist. Deelname aan een terroristische organisatie en zo medeplichtig aan mensenrechten schendingen. Direct paspoort af nemen en nooit meer binnen laten. Bij onverhoopte terugkeer levenslang opsluiten.

Joostmochtnietsweten | 08-07-19 | 17:25

Toch wel grappig dat ze allebei een cursus doen om "imker" te worden. Is dat de nieuwe aanbeveling in plaats van "Zanger lichte muziek".

artie | 08-07-19 | 14:30 | 1

joh, daar is veel werk in te verwachten.. hoven ze hun hand niet op te houden en leven van vrouw(en) en kinderen(toeslagen en budgetten). Dat zo'n rechter ook niet vraagt of dat imker worden gaat lonen of dat er een andere beweegreden achter zit.

fikkieblijf! | 08-07-19 | 17:29

Gewoon terug laten komen en na een paar maanden laten verdwijnen.

Van straat oppikken en ergens op de atlantische oceaan overboord gooien. Mooi klusje voor de AIVD en een groepje commandos.

Kunnen we daarna allemaal doen of we ongerust zijn op facebook omdat er zomaar iemand vermist is en dan over tot de orde van de dag.

meneerjan | 08-07-19 | 14:03 | 1

een paar maanden ??? een paar uren is al teveel. 5 kg snelbeton, voetjes erin en wollah

schisis | 08-07-19 | 14:06

Hoe kun je volhouden dat je enkel medische diensten wilde verlenen en absoluut niet wilde en ook niet daadwerkelijk hebt gevochten, als je je ook hebt aangemeld bij het Vreemdelingen Legioen?

J.Luns | 08-07-19 | 13:54 | 3

Dat kun je makkelijk volhouden. Liegen tegen ongelovige kafirs (of kufars, ik weet nooit wat de juiste term is), is gewoon toegestaan volgens hun geloof, en bewijs jij als ongelovige kafir/kufar maar eens dat meneer/mevrouw glashard liegt: getuigen in Syrië zijn er niet, die hebben ze allemaal vermoord - oa in dat laatste opgerolde bolwerkje Bhagouz werd nog een container met ca 50 afgesneden hoofden van Yezidi vrouwen gevonden), en dus volgt er telkens vrijspraak wegens gebrek aan bewijs of een Mickey Mouse strafje wegens lidmaatschap van een terroristische organisatie.

De enige echte straf zou moeten zijn: collectieve intrekking van het Nederlanderschap als de AIVD aantoont dat iemand naar het kalifaat is afgereisd. Dan hoef je verder niks meer te bewijzen, dan bespaar je geldverslindende rechtszaken iedere keer die toch tot niks leiden, en je hebt de beste kans om die lui voorgoed uit je samenleving te weren.

Dr_Johnson | 08-07-19 | 14:40

@Wienerschnitzel mit | 08-07-19 | 15:21:

Nee, ze hebben alleen vaak een wat problematische verstandhouding met de waarheid.

Dr_Johnson | 08-07-19 | 17:32

en waarom houden ze hem daar in Turkije dan niet? Had ondertussen zijn Nl paspoort door de shredder gekund, want nog een paspoort en aldaar al woonachtig.. nee, Justitie gaat voor veiligheid in dit land.. wat een k*tland.. benieuwd wie het slachtoffer of slachtoffers gaan worden en hoe dit keer dan de Nl overheid er weer mee weg gaat komen..

fikkieblijf! | 08-07-19 | 13:52

Psychopaat continent, krijg toch Afrika en Azië over je heen.

Shareholder II | 08-07-19 | 13:31

Merk ook weer de grenzeloze hypocrisie en de leugenachtigheid van dit soort radicale moslims:

"Reda N. zegt zich aan de wet te houden en de democratie te respecteren. Ook al is hij het er niet mee eens. ,,Als ik in een islamitische staat zou kunnen wonen zonder oorlog, zou ik dat liever doen. Maar die is er nu niet'', is zijn redenering."

Er zijn m.i. tig islamitische heilstaten zonder oorlog waar hij kan wonen: Saudi-Arabië, Iran, Egypte, Marokko, Pakistan, nog een dozijn of wat landen die eindigen op -stan. Maar niks hoor, meneer verkiest liever het goddeloze, verdorven, democratische Nederland - ook al is hij het niet met ons eens - maar ja, die welvaart, hè, al die "freebies" die hier aan dat tuig worden uitgedeeld, dat is toch wel een onweerstaanbare trekker.

Nou ja, het is praten tegen de muur, maar ik blijf het zeggen: denaturaliseren en eruit met die klootzak, die hoort hier niet.

Dr_Johnson | 08-07-19 | 13:08

Hier is de NL overheid weer massief geld over de balk aan het gooien. Een proces voor misdadigers, die hun duizenden slachtoffers geen proces gunden maar ze beestachtig afmaakten. Geen tijd en geld in investeren, maar standrechterlijk executeren. Vulles van het allerlaagste allooi.

Pierre Lebon | 08-07-19 | 13:02

In een van die tweets zegt deze figuur dat ie liever in een islamitisch land zonder oorlog zou willen wonen. “Maar die is er nu niet”. Nou daar heeft ie dan wel gelijk in. Islam betekent altijd en overal oorlog.

Overmar | 08-07-19 | 13:00

Ben vooral benieuwd hoeveel islamieten deze gasten eigenlijk heimelijk steunen, net als zo'n maffe turk met z'n tramaanslag in Utrecht, ben bang dat het er heeeel veel zijn binnen de NLse landsgrenzen.

Wienerschnitzel mit | 08-07-19 | 12:54

En bedankt Turkije! Dachten waarschijnlijk: gooi die idioot maar uit de cel, dan hoeven wij er niet meer voor te betalen. En Nederland: zoek het maar uit met die oorlogscrimineel. Een beter argument dan dit is er niet om IS-misdadigers in Syrië te laten berechten. Laat de EU daar zo snel mogelijk geld voor vrij maken om daar een internationaal gerechtshof op te tuigen.

Toos Bevergeil | 08-07-19 | 12:42 | 1

Het is triester dan dat, vrees ik. Turkije solt er gewoon mee? Laat even zien hoe men de geest van de kleine man overal kan penetreren en saboteren? Hoe ze spelletjes kunnen spelen met politiek en recht. En dan bedoel ik effectief gewoon die hond Erdogan die rechters verving de em niet beviel. Wij hebben dat nu maar te accepteren en respecteren en alles. Sure.

Shareholder II | 08-07-19 | 14:01

Waarom hebben die lieden altijd dezelfde wazige blik?....

Wienerschnitzel mit | 08-07-19 | 12:35 | 1

Dat besnijden slaat neer op hun ogen.

bqbq | 08-07-19 | 16:05

Een land heeft grenzen.
Als er geen grenzen zijn is het geen land.

hallevvezool | 08-07-19 | 12:28

Ah,Reda is bezig met een opleiding tot imker en bakker.
Dit kan toch niet verkeerd gaan,deze man moet NU op vrije voeten komen.

ditotje | 08-07-19 | 12:20 | 1

voor zijn examen moet hij dus een boterham met honing smeren. oef, hij legt de lat wel hoog hoor voor een kalifaat strijder.

mono-culti | 08-07-19 | 13:31

Ondertussen hebben we het wel zo'n beetje over de DERDE generatie !!

Elder of Z. | 08-07-19 | 12:13 | 1

De vierde generatie is nu onze zwembaden, scholen, straten en bioscopen aan het terroriseren. Komt helemaal goed met die finnen.

5611 | 08-07-19 | 15:35

De wetten, regels en fatsoensnormen in onze beschaafde maatschappij functioneren niet inzake het mohammedanisme.

Daarom -als tegemoetkoming- stel ik voor dat ook hier voor elke mohammedaan de sharia geldt, en wel die zoals door SA, Iran en ISIS toegepast !

Overigens kent u nog de tijd zonder legitimatiebewijs, en hup van de douane het vliegtuig in ? Zonder lijken op straat met een geïmplanteerd mes?
Toen zwemmen nog leuk was en de haat niet van een zogenaamde 'religie' kwam?

Ik wel, en Nederland is langzaam maar volledig naar de kloten aan het gaan......

Elder of Z. | 08-07-19 | 12:10 | 1

Vooral het laatste: ik zal je uit de droom helpen, NL is al totaal gesloopt door een bepaald ras.

Wienerschnitzel mit | 08-07-19 | 12:37

Slappe-knieen-weke-ruggen-30e-kansen-land Nederland is het natuurlijk al lang vergeten, maar voor dit soort situaties is het oorlogsrecht uitgevonden.

We kunnen nu eenmaal niet een burger recherche naar een (ex-)oorlogsgebied sturen om minitueus uit te zoeken wiens vingerafdrukken op welk wapen zitten, welke kogels daar uitgekomen zijn en wie daardoor om het leven is gekomen. Er is geen tijd voor DNA onderzoek in een oorlogssituatie. Dit vullis heeft oorlogshandelingen verricht in vreemde krijgsdienst en in zo'n geval is het de PLICHT van de Nederlandse regering om het Nederlanderschap te ontnemen en het dader ter plekke volgens oorlogsrecht te berechten. Dat is ook nog eens goed voor het rechsgevoel van de slachtoffers daar.

Chuck the plant | 08-07-19 | 12:01 | 2

Klopt helemaal maar zelfs dan kun je niet iemand twee keer veroordelen voor hetzelfde vergrijp. De Turken hadden het meteen goed moeten doen.
Kortom, hem hier op een ander onderdeel proberen te pakken en dan wel volgens oorlogsrecht straffen.

druipsmurf | 08-07-19 | 12:11

".... en in zo'n geval is het de PLICHT van de Nederlandse regering om het Nederlanderschap te ontnemen"

Exact. Het is mij volkomen een raadsel waarom Nederland - en trouwens ook andere West-Europese landen; alleen mbt de UK stond ca 2 jaar geleden een bericht in de krant dat die bij 150 ISers collectief de Britse nationaliteit had ingetrokken - dat tot op heden niet doet.

En het is niet eens zo dat ze in "vreemde krijgsdienst" zaten (scherpslijpende Gutmenschen zeggen dan nog wel eens dat dit niet juist is, omdat IS geen erkende staat is/was), maar ze waren ook rechtstreeks in oorlog met oa Nederland zelf.

Moet je je voorstellen: beneden op de grond in Raqqa eo hielden die ratten zich bezig met hoofden van andersdenkenden afsnijden, ze te verbranden in kooien, ze te verzuipen, ze te kruisigen, Yezidi vrouwen en meisjes tot (sex)slavinnen te maken, terwijl in de lucht daarboven Nederlandse F16s vlogen om dat tuig kapot te bombarderen. En straks lopen zowel die F16 piloten als die ISers weer gewoon over straat hier in Nederland. Ik vind dat zó fout en ben daar zó tegen, althans natuurlijk niet dat F16 piloten hier vrij rond lopen, nou ja, je begrijpt het wel.

Dr_Johnson | 08-07-19 | 12:15

Dit tuig mag geen 2e kans krijgen. Die kudtsmoesjes dat ze daar schoonmaakten of medisch bezig waren, moet men niet intrappen. Gluipers, niet te vertrouwen. Hebben we hier niks aan.

bqbq | 08-07-19 | 11:55 | 1

Raqqa was ten tijde van het kalifaat waarschijnlijk de schoonste stad ter wereld want achteraf blijkt nu dat iedereen daar de hele dag aan het schoonmaken was.

5611 | 08-07-19 | 15:38

"Als in Turkije het hoger beroep onherroepelijk is, kan justitie hem hier niet meer vervolgen. Als de Turken Reda N. hebben vrijgelaten, dan heeft Nederland dat te accepteren. Het is eigenlijk een kwijtschelding."

En jawel, hoor, de tigste ISer die er weer met een Mickey Mouse strafje vanaf komt. En straks loopt die rat weer "gewoon" los rond in onze samenleving. En vriedje Oussama?

"in zijn geval heeft justitie wél een nieuw strafbaar feit gevonden. Hij zou namelijk met een foto geposeerd hebben met het gekruisigde lichaam van een slachtoffer, wat als oorlogsmisdaad aan te merken valt."

Maar die arme Oussama heeft dat slachtoffer toch niet persoonlijk aan dat kruis genageld? En poseren? Hij werd door de IS groepsdruk gedwongen om op de foto te gaan. Zelf was hij slechts schoonmaker bij IS, en één van zijn taken was de stoffelijke overschotten een waardige teraardebestelling te geven; dáárom was hij bij die gekruisigde - die het er overigens wel zelf naar gemaakt had, hoor, met zijn andersdenkendheid - vanuit nobele motieven dus.

Ik bepleit algehele vrijspraak wegens gebrek aan bewijs en valselijke beschuldiging, smartegeld voor de tijd die hij in voorarrest heeft doorgebracht, een sociale huurwoning en een bijstandsuitkering, en begeleiding tot een mooie opleiding, zodat Oussama binnen de kortste keren een model citizen van Nederland kan worden, en wellicht over 10 jaar in aanmerking komt voor een "lintje".

Dr_Johnson | 08-07-19 | 11:45 | 2

Nederlandse SS'ers hadden het wel wat moeilijker bij terugkeer.

Jezus_Boeddha | 08-07-19 | 11:52

of bij onze nationale 4 mei en 5 mei viering vooraan om een krans te leggen voor de eigen gestorvene tijdens de IS oorlog .. zoiets.

fikkieblijf! | 08-07-19 | 13:55

OT Salvini geeft antwoord aan de Duitse regering die Italië dringend vraagt om de havens te openen voor hun smokkelschepen: www.bbc.com/news/world-europe-4890213... >>Mr Salvini responded angrily. "Dear German government," he was quoted as saying by Reuters news agency, "I'm not reopening the ports... If anything we're going to put... [the migrants] in a car and take them to the German embassy."<< Bron Reuters: www.reuters.com/article/us-europe-mig...

Eeuwig..Op..Vakantie | 08-07-19 | 11:36

Nederlanderschap afpakken en vastzetten tot hij vrijwillig het land wil verlaten. Ik geloof dat je dat wel volgens onze rechtsspraak kan regelen en op die manier krijg je hem wel levenslang achter de tralies. (Hij zal natuurlijk niet vrijwillig naar Syrië willen vertrekken waar hem de doodstraf wacht.)

heldheino | 08-07-19 | 11:31

Er staan sinds jaren duizenden en duizenden video's op het internet waar IS strijders herkenbaar in beeld de meest verschrikkelijke executies uitvoeren. Die video's hoort justitie allemaal te bestuderen en analyseren. Daarmee kun je het gros van deze barbaarse misdadigers mee oppakken en opsluiten, voor de rest van hun leven. Voor de veiligheid van iedereen. Maar ja, dàt gaat niet gebeuren natuurlijk... stel je voor.

JohnBoyKiller | 08-07-19 | 11:30 | 1

Dat gebeurt juist wel.

Wienerschnitzel mit | 08-07-19 | 12:39

We hebben Dexter nodig. Eén zal al wonderen doen. Ben zelf te oud helaas.

Musset | 08-07-19 | 11:22 | 1

Er is maar een oplossing voor dit soort figuren, die dankzij de bereidwillige medewerking van de authoriteiten in geitneukistan de dans weten te ontspringen. Dergelijke mensen hebben geen schuldbesef en doen hun daten in naam van hun denkbeeldige vriendje. Ze gaan het opnieuw doen, dus moet je om de maatschappij te beschermen een harde beslissing durven nemen en deze heren gewoon liquideren.

Lt-Kol Kilgore | 08-07-19 | 11:44

Eerst waren het allemaal apothekers, nu zijn het koks en afwashulpen. Heel Syrië kookt.
Per ongeluk een nekschot voor al die kokende en afwassende Syriëgangers zou veel oplossen,

JvanDeventer | 08-07-19 | 11:17

Tja, als je als kiezer zo massaal hamert op uitstekende betrekkingen met terroristenland Turkije, dan krijg je de bootladingen terroristen er gratis bij. Ik lach me dood, zolang ik zelf maar buiten schot blijf tenminste.

obominotie | 08-07-19 | 10:58

Haal maar naar binnen hoor.
Wie niet horen wil moet voelen.
Ik ken de tekst van Rutte al.
"Wij zijn geschokt en vervult met diepe afschuw".
"Onze gedachten zijn bij de nabestaanden".
"Wij gaan gewoon door met ons leven (met binnenhalen van krankzinnige moslimslachters) ondanks deze terreur"

Roadblock | 08-07-19 | 10:53 | 1

U vergeet nog: “Dit is onacceptabel!” (wat in theorie natuurlijk ook gewoon klopt, alleen tja, die praktijk hè?)

JackStick | 08-07-19 | 11:31

Ik zie een verdienmodel voor corrupte regimes.

BrutusBosch | 08-07-19 | 10:53

Moeten die lieden niet veroordeeld worden door een internationaal gerechtshof die alle zaken tot zich neemt? Duitsers tijdens het Neurenbergproces zouden zich vast ook niet hebben kunnen verdedigen met dat ze mogelijk al eens veroordeeld zouden zijn voor het een of ander. Toch?

mozaard | 08-07-19 | 10:49 | 2

Daartoe ontbreekt internationaal de wil.

piloot47 | 08-07-19 | 10:52

Dat zou er zo'n pusberg aan goe politieke verrotting naar boven komen sijpelen... voor verschillende partijen (behalve de burgers dan) is de inzet van IS als geo politiek instrument mislukt... zand erover.

litebyte | 08-07-19 | 10:54

30 cent aan besteden, meer is die duivel niet waard.

watergeus | 08-07-19 | 10:49

Al die drammers van de giflam: klaar mee, he-le-maal.

Verderkijkert | 08-07-19 | 10:43

Waarom zou een rechtelijk uitspraak in Turkije effect moeten hebben voor rechtelijke vervolging in Nederland? Double jeopardy in en hetzelfde land soit, maar wat een gelul is dit zeg.

Weet je hoeveel fraude je kan plegen met dit soort onzin. Je neemt een horde moordlustige is'ers, je veroordeelt ze tot 1 dag gevangenisstraf en stuurt ze maar Europa...

Dauthi | 08-07-19 | 10:39 | 4

IS (was) grotendeels een instrument gebruikt door vrijwel alle grote partijen in het conflict, inclusief Turkije. Deze oorlog is geo politiek gezien de meest complexe en smerigste van de afgelopen 20 jaar.

Een groot en langdurig int. process olv de UN zou op het grensgebied van Syrie/Iraq moeten plaatsvinden. Inclusief een tijdelijke (ook al duurt het decennia) gevangenis waar alle verdachten (allen die hebben deelgenomen aan de gewapende strijd vanuit een terroristische org in Syria of Iraq) zullen worden vervolgd/berecht.

litebyte | 08-07-19 | 10:48

@Dauthi | 08-07-19 | 10:41:
Welk buitenland heeft dit ongedierte dan veroordeeld TOT deelname aan zo'n organisatie? Als de straf was om ze in de frontlinie te plaatsen zonder Nederlands scherfvest (of zelfs mét, maakt toch niet uit) dan juich ik die straf van harte toe.

piloot47 | 08-07-19 | 10:56

Zie daar het verdienmodel van de familie Erdogan en zijn VVD-vriendjes.

obominotie | 08-07-19 | 11:00
▼ 1 antwoord verborgen

Overhandigen aan de slachtoffers, bv Jezidi's

Tronald_dump | 08-07-19 | 10:38 | 1

Laat uitgerekend Yezidi's nou teruggestuurd moeten worden, naar Hel van Herkomst.

chicago river | 08-07-19 | 10:44

Ja hoor. '
We hebben een B!(ilal), we hebben een A!(ziz), we hebben een R!(eda).
*BAR* (en boos)
Waar gaat "Reda's huis wonen"? In Breda? En dan? Zal je zeggen wat dan.
Reda in Breda krijgt een shitload aan welzijnswerkers, psychologen, "controleurs" met 1 been in het werkveld van de buurtcoach, "controleurs' met 1 been in de radicaliseringswereld, een taskmanager, een verre neef die hem WEL aan een baantje kan helpen (medewerkerT islamitische bibliotheek, de catering in de moskee, you name it).
.
En ik zal je zeggen wat erger is wat er OOK staat te gebeuren.
Reda in Breda wordt omringd door allemaal jonge mohammedaantjes tegen het reeds extreme aan, die massaal tegen de *held* en hun *voorbeeld* opkijken.
Reda in Breda creeert zo weer een nieuwe golf van wel of niet volledig doorgeslagen radicalen.
.
En zo draait die mohammedaanse radicale mallemolen maar rond.
En over tien jaar kijkt er een nieuwe groep Mo'tjes op naar 1 van die troep uit de groep van destijds Reda uit Breda.
En zo is de cirkel weer rond.
.
Je houdt het niet tegen. In Europa is het radicaal-islamisme allang op ramkoers.
En dat ban je nooit meer uit, een enkeling als Jason Walters, of een semi-terugbekeerde bekeerling als Dennis Honing.
Het feit dat er elke dag weer nieuwe aanwas is voor die ongekend populaire haatbaard-lifestyle populair onder grote delen van dat tuigh, ja, dat helpt ook niet echt mee.
Vind je ook niet, nu o zo groene Didi "buurtcoach voor 1 halve dag" Samsom?

chicago river | 08-07-19 | 10:37 | 1

U bent helderziend.
Inderdaad wordt dit tuig aanbeden door zijn omgeving.
Als een olievlek zal het uitbreiden,WW3?

De Profundus | 08-07-19 | 11:41

Sorry hoor, maar al die flippos hebben een dubbele nationaliteit. Het Nederlandschap kan gewoon ingetrokken worden en dan blijft ie maar lekker in Turkije (of welk ander ploflimland naar keuze).

Godwint | 08-07-19 | 10:36 | 1

Ja, en dan komt 'gewoon' Knoops weer vertellen dat dat niet mocht.

piloot47 | 08-07-19 | 10:58

Gaat wel weer heel makkelik zo ... Als het waar is dat hij niet tweemaal voor hetzelfde vergrijp kan worden veroordeeld, dan zijn er vast nog wel andere misdrijven waarvoor deze pannekoek kan worden aangeklaagd en hopelijk kan worden veroordeeld.
Of denk ik nu heel erg "out-of-the box"?

J.Luns | 08-07-19 | 10:36 | 2

Het is niet de bedoeling dat u in Nederland kritische noten plaatst.
In Nederland word u dan valse noten spelen toegedicht.
En dat loopt het liedje van/voor u, a-tonaal maar vooral heel vals af.
*Wilders-proces fake politiek proces! door huiskamer schallen doet*

chicago river | 08-07-19 | 10:42

@chicago river | 08-07-19 | 10:42:
Ja sorry, wat was ik denkende.. ;)
*hakken tegen elkaar kletst en recht gaat staan*

J.Luns | 08-07-19 | 13:55

Nederland oh Nederland. Voordat je deze "dingetjes" oplost en ze niet steeds in naam van politiek correctheid onder de tapijt blijft schuiven, zal je nooit vooruit komen.

Lychnari | 08-07-19 | 10:36

Zn stage en opleiding stagneerde!
Dus dat wordt liggen aan de staatstiet bij terugkomst,
lekker alle tijd om verder te radicaliseren,
doe je toch het beste met belastingcenten van een land wat je haat.

Halul gebakken | 08-07-19 | 10:34

Dus in Turkije wordt hij zomaar vrij gelaten, je wordt niet zomaar vrij gelaten. Dan werk je samen of voor de turken.

marrretje | 08-07-19 | 10:33 | 1

Een beetje geld doet daar wonderen.

mozaard | 08-07-19 | 10:51

Uiteindelijk is dit dus de schuld van de racist die Rena geen stageplek wilde geven.

ScottMcBeanie | 08-07-19 | 10:32

Hij kijkt niet echt slim uit zijn ogen.....

Twisted_Faith | 08-07-19 | 10:31 | 2

Dat is ook wel de laatste eigenschap die ze bij IS nodig hadden.....

surffee11 | 08-07-19 | 10:42

Zijn stamboom is een rechte lijn door de vele neef-nicht huwelijken door de generaties heen.

Osdorpertje | 08-07-19 | 11:40

Dus Turkije kan Syriëgangers kwijtschelden van strafvervolging in Nederland en dan hebben wij er ons maar aan te houden. Tegenwoordig is iedereen maar de baas in Nederland behalve wijzelf door al die verdragen die wij hebben gesloten.
Lijkt mij dat Turkije heel veel kwijtschelding gaat geven als die gasten maar beloven te vertrekken en nooit meer naar Turkije terug te gaan.

Osdorpertje | 08-07-19 | 10:29

Hebben ze wel hun dna afgenomen?

komtdatschot | 08-07-19 | 10:29

Trap.Er.Niet.In.... Dus nu maaien die Turken ons het gras voor de voeten weg en mogen we niet nóg een keer veroordelen.... Lekker in Turkije blijven dan! We halen een stel onvoorstelbare oorlogsmisdadigers in huis... en we willen er daar Minder.Minder.Minder. van....

surffee11 | 08-07-19 | 10:29

Nationaliteit verloren door vrijwillige deelname aan een extremistische organisatie. Paspoort intrekken en deporteren naar Marokko.

Beefbus | 08-07-19 | 10:28
-weggejorist-
R. Skickr | 08-07-19 | 10:23

Er zijn boekhouders die langere straffen hebben gekregen met nog minder bewijslast.

kindapaas | 08-07-19 | 10:22

Als meneer in Turkije wel was veroordeeld staan onze linksdeugers meteen klaar met de opmerking dat hij geen eerlijk proces heeft gehad. Nu hij vrijgelaten is, is zijn proces zeker wel eerlijk geweest. De prijs van een kogel is nog te hoog voor het afschieten van dit gespuis. Dan maar aan een touw.

Stratum | 08-07-19 | 10:21

Niet tweemaal veroordelen voor hetzelfde feit gelft in Nederland. De andere veroordeling is in Turkije. Dit geeft anders een vrijbrief om met alles weg te kunnen komen. Ophokken of uitzetten. Bij gebrek aan Fransen.

Frau Merkel | 08-07-19 | 10:21

Hij is overgelopen naar een vreemde mogendheid en heeft daar wel/niet deelgenomen aan gevechtshandelingen. Lijkt mij nog steeds landverraad, enkeltje naar het vuurpeloton en klaar ermee.

HaatAth3ist | 08-07-19 | 10:15

Voor criminelen en oorlogsmisdadigers is zo'n tweede paspoort superhandig,
noodzakelijk zelfs want kom in apenlanden als Turkije en Marokko maar eens om rechten.

spamzuiger | 08-07-19 | 10:14

Voor dit soort figuren zullen we vroeg of laat een soort van Mossad nodig hebben. Dit kan je als overheid niet los laten in de maatschappij, dat is een oorlogsverklaring aan je eigen volk.

Crusher | 08-07-19 | 10:12

Ik vind 'Syriëganger' een verbloemend woord.

keestelpro | 08-07-19 | 10:12 | 4

Noem het beest(je) maar gewoon bij de naam: oorlogsmisdadiger.

GWB | 08-07-19 | 10:21

Het woord stamt nog uit de begin jaren van de oorlog in Syrie. Toen liet de NL regering onder het mom van 'dekens en medicamenten' brengen vele islamieten met een Nederlands paspoort afreizen naar Syria. Er werd ze totaal niets in de weg gelegd terwijl de NL regering dondersgoed wist dat het strijders (met familieleden) waren.

litebyte | 08-07-19 | 10:29

@GWB | 08-07-19 | 10:21:
Dat wordt dus lastig als je niet weet wat hij nu gedaan heeft.

* Il Principe * | 08-07-19 | 10:44
▼ 1 antwoord verborgen

Ne bis in idem, dus. Kan je weinig aan doen, dus die komen gewoon vrij. Ik zou die zaak tegen ze niet eens meer beginnen.

Veel interessanter is de vraag waarom Turkije - een land dat weinig met terroristen opheeft en ze lange straffen geeft - juist deze 2 heeft laten lopen.

Muxje | 08-07-19 | 10:10 | 3

*zet alluhoedje op: ze weten te veel van oliehandel van IS met Turkije! (of wapen leveranties van de Turken aan IS/Al-Nusra.

ikworstelengadouchen | 08-07-19 | 10:14

@Muxje
Ze moesten ruimte maken in de cel voor mensen die de "coup" hadden gepleegd. Lees, iedereen die tegen Erdo is.

Basil Fawlty | 08-07-19 | 10:41

Rechtszaken als deze lijken met vrij kansloos wegens niet te bewijzen.
Niet terug laten komen is de enige optie.

Wekkertje | 08-07-19 | 10:08

Ik prefereer de Franse methode...

Wijze uit het Oosten | 08-07-19 | 10:07 | 2

Wijze uit het Oosten | 08-07-19 | 10:07
Ja. Krijgt de uitdrukking *gheh* "Met de Franse slag" een heel andere betekenis.

chicago river | 08-07-19 | 10:19

Mn overgrootmoeder heeft er nog een in de kelder staan,
beetje oppoetsen en invetten,
dan zoeft het zo milieuvriendelijk naar beneden.

Halul gebakken | 08-07-19 | 10:25

Híj had het moeten zijn die het donderdag 4 juli om 16:30 in Amsterdam aan de stok kreeg met die geflipte messenzwaaier. Dan had ik er veel minder (zo niet) mee gezeten.

HypoPseudo | 08-07-19 | 10:06

En zo zal het alle teruggekeerden gaan. Het bewijs is niet te leveren. Of vrij, of een flut straf.

Mahazioth | 08-07-19 | 10:05 | 3

Flutstraf in Turkije en die dumpen hem dan direct in een vliegtuig naar Nederland. Zijn zij er van af.

2voor12 | 08-07-19 | 10:07

Inderdaad best bijzonder dat ze een Turk (met Turks paspoort) naar Nederland sturen, terwijl ze weten dat hij hier voor de Rechter moet... Turkije levert toch geen onderdanen uit???

GWB | 08-07-19 | 10:24

"veroordeeld voor deelname aan een terroristische organisatie".
Dus nederlands paspoort kwijt toch? Hoezo is hij dan Nederland binnengekomen?

2voor12 | 08-07-19 | 10:05 | 3

Het geeft de incompetentie weer van verantwoordelijk bestuurdrs bij u in Nederland... enkele jaren geleden was er een Fries die vrijwillig meevocht aan de zijde van de Koerden. Die is meer in de weggelegd dan dit extreem rechtse relifascistische vuilnis.

litebyte | 08-07-19 | 10:11

Hopelijk kan er op een later moment nog door slachtoffers aangifte worden gedaan... nooit meer relifascisme!

litebyte | 08-07-19 | 10:04 | 1

Ik denk niet dat ze nog aangifte gaan doen. Het is lastig praten als je hoofd en romp enkele meters van elkaar gescheiden zijn..

Knisperende_Tissue | 08-07-19 | 10:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken