Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Kabinet presenteert Klimaatakkoord

Dit klimaatakkoord wordt u aangeboden door TONZON radiatorfolie

ja tog

Nu al het goede nieuws (alle hardwerkende Nederlanders krijgen 25.000 euro uit eigen zak) al is uitgelekt en het deze week ook wel erg warm was, is het eindelijk zover. Het kabinet presenteert live de plannen om het Klimaat te redden van een wisse ondergang. Grote vraag is natuurlijk hoeveel de burger, die al genoeg betaalt, nog meer gaat betalen voor het fijnstofvrij geweten van Ed Nijpels en Rob Jetten. We zijn trouwens benieuwd of Mark Rutte alle 1,4 miljard Chinezen gisteren ook heeft gevraagd of ze hun bandenspanning vaak genoeg controleren. De MinPres is in ieder geval zo bang voor alle woeste vvd-stemmers die zich genept voelen dat hij naar Japan is gevlucht. Livestream op DUIZENDMILJARD24
UPDATE: Hele akkoord DAAR.

Reaguursels

Inloggen

De zorgcowboys kunnen hun werkgebied gaan uitbreiden naar een gebied dat veel groter en lucratiever is. Met goedvinden van een ieder die het klimaatspijbelen een warm hart toedraagt zou 1000 Miljard zomaar 2000 miljard kunnen worden.

jacobh-59 | 29-06-19 | 13:56

Zo wat leesvoer voor onder de parasol......!!!

aveenhuysen | 29-06-19 | 13:39

@jos verstoppen: Mijn stelling is, dat Baudet door die "absolute" CO2-ontkenning juist de CO2-"believers" in de kaart speelt. Seegers' vaccinatie-metafoor ging in Pauws uitzending een beetje de mist in, maar volgens mij wilde Seegers zijn tafelgenoot Baudet neerzetten als een "non-believer" (min of meer zoals een Antivaxxer, die de wetenschap slechts als "een mening" en niet als een feit ziet).
En dan nog even het begrip "bewijs". Als een wetenschapper stelt dat een conclusie waarschijnlijk is, vind ik het "minder sterk" als je vervolgens zegt dat het "dus niet bewezen is". In de wetenschap wordt immers vaker gewerkt met gradaties van plausibiliteit. Dat welles-nietesritueel levert weliswaar errrugggh leuke tv op, maar als het ook stemmen zou moeten opleveren, vind ik de leer van het "relativerend klimaatrealisme" meer overtuigend. Ik wil hier niet de zolderkamerspindoctor uithangen, maar als Baudet op een rustige toon het verhaal van bijvoorbeeld geoloog David Achibald zou uitdragen, zou hij de nuchtere polder makkelijker kunnen overtuigen. De boodschap is wat mij betreft, dat CO2 als zodanig weliswaar één van de broeikasgassen is, maar dat de uitwerking daarvan op het klimaat gering is. Het CO2-effect moet daarom niet worden gedramatiseerd en in ieder geval ontmaskerd worden als drogreden om de bouwlobby aan meer opdrachten te helpen of de Ruttiaanse belastingtransitie – van bedrijfsleven naar burger – te rechtvaardigen.

Middenmoter | 29-06-19 | 10:54 | 3

mee eens. en die metafoor was absurd, getuigt niet van hoogbegaafdheid

pomodorus | 29-06-19 | 10:56

wat ook wel jammer was was dat Baudet zich volledig in de rol liet duwen van non-believer, op een goed moment ging ie zelfs hardop zitten twijfelen aan de spontaniteit van die juichende kinderen. Op zo'n moment moet Thierry even terug naar zichzelf en een beetje navelstaren over hoe interacties precies werken

pomodorus | 29-06-19 | 11:04

@pomodorus 11:04: Inderdaad, dat moment had een hoog PVS-gehalte, auw! Bijna net zo erg als onlangs die debatvraag tegen Rutte: "Wanneer heeft u voor het laatst gehuild?" Doet het natuurlijk altijd erg leuk als plaagstootje in een academisch debatje, maar bij zo'n "Instituut" als Pauw valt er dan meteen zo'n oorverdovende stilte door de alom gevoelde "plaatsvervangende schaamte". Thuis voor de buis vond ik dat juichgedoe van die juf en de kids ook wat gekunsteld, soit. Maar op tv moet je dan toch écht even op je tong bijten. Ach ja, Baudet leert hier vast wel weer van, maar hij heeft nog wel een paar media-cursusjes van Hiddema nodig.

Middenmoter | 29-06-19 | 11:57

Als we betalen voor t klimaat vind ik dat we ook recht hebben op mooi weer

pomodorus | 29-06-19 | 10:32

Ruim eerst es de rotzooi (plasic) op voor je voor GOD gaat spelen.

pomodorus | 29-06-19 | 10:27 | 1

Hehe eindelijk iemand die het begrijpt

kwartjes | 29-06-19 | 10:39

Thierry was zowel inhoudelijk als debater ijzersterk en die Seegers wat moet ik daar nu van denken, wat een lichtgewicht.
Thierry benoemde ook het grootste probleem zoals de overbevolking van de Afrika waar het nog steeds normaal schijnt te zijn om meer dan 10 kinderen te baren. Met name dat is een van de echte problemen maar ja lulletje Seegers mag dat niet vinden van zijn grote baas hierboven die gaat liever de winkels op zondag sluiten.
Overigens ook groot compliment voor Pauw dat ie steeds neutraler wordt.

oakmont | 29-06-19 | 09:54 | 1

Seegers was toch die zelfde man die Rutte stond te verdedigen met het inleg velletje. Wat een looser is die vent Hij stond willens en wetens glashard te liegen dat hij er niets vanaf wist.

Therapietje | 29-06-19 | 11:26

Wat mij wat onrustig maakt, als ik alles goed begrepen heb, is dat er geen back-up is. Bij een stroomstoring ligt het hele land plat.

Muuke | 29-06-19 | 09:40

Toch wel even een compliment voor Pauw die steeds neutraler wordt.
Wat een vreselijke dictatoriale kop, die Mr. Zeegras, steeds Thierry interrumperen met onzinnig geklets. Maar arm gezin Zeegras met zo'n Stalinachtige vader, die dan ook nog eens gelooft dat de man met de baard het heelal c.a. 7 duizend jaar geleden in/uit elkaar heeft gefrommeld.

mevr.Kribo | 29-06-19 | 08:39 | 1

Pauw deed het uitstekend, gaf zelfs nog even Baudet gelijk dat het PBL niet bepaald een betrouwbare club is gebleken vwb het doorrekenen van kabinetsplannen.

Computer_says_no | 29-06-19 | 08:50

Niets gevaarlijker dan onwetenden besluiten laten nemen.

Ronnie uit Helmond | 29-06-19 | 08:35

Pauw-uitzending van gisteravond was de moeite waard. Seegers had overduidelijk coalitiecorvee en weer eens zichtbaar moeite om compromisbaksels te verdedigen en opnieuw een meloen door te slikken. Maar wat moet je als CU-voorman als jouw minister 'van-en-voor-de-landbouwers' Schouten zichtbaar in haar sas is met een pluspuntje voor de boerenachterban? Baudet zat er met groot plezier om Seegers eens flink te roasten en hij kreeg Seegers op de kast met zijn 1000 miljard kosten/investeringen-mantra. Baudets absolute CO2-ontkenning vind ik dan weer minder sterk, maar gelukkig is er ten minste iemand die het klimaatverdienmodel van dit "Koopman-dominee 2.0"-kabinet aan de kaak stelt.

Middenmoter | 29-06-19 | 07:15 | 6

@jos verstoppen: Een "lieverd" ben ik helaas niet, maar ik wil je niet verder op de kast jagen. Ik heb het over Baudets "absolute" (!) CO2-ontkenning. Als nieuwsverslaafde volg ik al sinds 2009 (IPPC-affaire) de klimaatcritici, zoals Climategate van Marcel Crok c.s. en zelfs hun site is minder stellig:
"(...) Het broeikaseffect van CO2 wordt door de meeste sceptici zeker niet ontkend! Een stijgend gehalte aan CO2 veroorzaakt vanaf 0 ppm een toenemend broeikaseffect met als gevolg een stijging van de temperatuur van de aardse atmosfeer. Echter, de gemiddelde uitstraling van aardse infraroodstraling wordt door 400 ppm CO2 vrijwel geheel gedempt, waardoor een toenemende hoeveelheid CO2 nauwelijks meer van invloed is, aldus Geoloog David Archibald (Australië). Op dit moment bevat onze atmosfeer 410 ppm CO2. Op de wereldwijde temperatuurstijging van de Aarde sinds 1850 van 1,2 °C is de invloed van CO2 slechts 0,23 °C geweest. (...)."
Waar of niet waar, dáárom vind ik Baudets absolute CO2-ontkenning "minder sterk" en lijkt het mij strategisch verstandiger om het CO2-effect omwille van de geloofwaardigheid te "relativeren".

Middenmoter | 29-06-19 | 09:10

@Middenmoter | 29-06-19 | 09:10: Ok helder, je houdt de mogelijkheid open dat CO2 een probleem zou kunnen zijn.

Echter, waar Baudet tegen ageert is de als waarheid gebrachte stelling dat CO2 het probleem is. Je citeert dat sinds 1850 de invloed van CO2 op de wereldwijde temperatuurstijging van de Aarde van 1,2 °C slechts 0,23 °C geweest. Dat is echter door niemand ooit bewezen. Daar ageert Baudet dus tegen. Hij zegt in feite dat voor er ook maar iets daadwerkelijk bewezen is, er geen spake kan zijn van een probleem. Voor er bewijs is, is het een fabel.

CO2 doet al miljarden jaren mee in de atmosfeer, echter al miljarden jaren volgt de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer de temperatuur in de atmosfeer en niet andersom. Dat is wat we weten, gemeten, data! Hoe complex het geheel is waarin zich dit afspeelt, kun je afzien aan het feit -gemeten, data- dat er een vertraging zit tussen aardse temperatuurwisselingen en de daarop volgende CO2. CO2 volgt namelijk met een gemiddelde vertraging van 800 jaar. 800 jaar! Dat geeft aan hoe groot en complex dit is.

Verder doet CO2 slechts een klein beetje mee, alles behalve dominant. Als je dan kijkt hoe klein het menselijk aandeel is in de totaal geproduceerde -natuurlijke- CO2 dan zie je wat voor een klucht dit is.

Het is wellicht niet de sterkste manier om de boodschap ten stelligste over te brengen als je voor de tv camera's in polderland zieltjes wil winnen, daar heb jij helemaal gelijk, maar hij heeft wel dat punt. Er is geen CO2 probleem zolang dat nooit aangetoond/bewezen is. Het probleem zit hem dan ook niet in de stelligheid van Baudet maar in de ongefundeerde ontkenning van juist diegenen die Baudet een ontkenner noemen.

jos verstoppen | 29-06-19 | 09:35

@jos verstoppen: Oeps, mijn reactie heb ik zojuist per abuis hierboven als nieuw reaguursel geplaatst, dus lees ajb daar even verder.

Middenmoter | 29-06-19 | 10:58
▼ 3 antwoorden verborgen

tsjajaja | 28-06-19 | 20:15 | 1 | reageer
En zo simpel is het. #metoo.
Alle maatregelen ten spijt zouden we voor onze -na mij de zondvloed mentaliteit- beloond moeten worden maar hooooo. De leugenaars gaan inzetten op groei icm CO2 reductie..
Er zijn er serieus voor heel veel minder ontoerekeningsvatbaar verklaard.

schoon-schip-maken | 29-06-19 | 02:23

jos verstoppen | 28-06-19 | 18:18
"Waarom hanteert Men niet het volgende?:
-totale uitstoot CO2 (mens en natuur) is 0,04% van de atmosfeer.
-totale menselijke uitstoot is 0,9% X 0,04% = 0,0036% van de atmosfeer.
-NL uitstoot is 0,35% x 0,0036% = 0,00000126% van de atmosfeer

Belachelijk kleine percentages die exact bekend zijn en die juist heel duidelijk maken dat de CO2 maatregelen slechts ordinaire CO2 belastingen zijn. De subsidie slurpers zijn de enigen die hier beter van worden. Dat geld kun je beter besteden aan zorg, onderwijs, voeding, water, en wonen."

Nogmaals in de herhaling, vond hem daar belangrijk genoeg voor.

Cobalt bomb | 29-06-19 | 00:25 | 3

Dat kan toch niet wat je nu zegt. We,Nederland zijn al zo lang bezig om goedkope slaven naar NL te laten komen. Deze mensen verdien centjes en die centjes worden uitgegeven in hun eigen land ipv in NL. Dus de BV NL loopt heel veel belasting mis. Turken en Marokkanen verdienen hier hun centjes en geven het uit in hun eigen land. De Polen en Bulgaren net zo.... dus blijft er onder de streep niets over voor ons. Al die buitenlandse arbeidskrachten nemen hun geld mee naar hun eigen land, geven het daar uit En ze vragen zich dan in NL af waar al het geld is gebleven??? Zo moeilijk is het niet, alleen maakt de belastingdienst alles heel gemakkelijk.

Paddy074 | 29-06-19 | 00:39

Neem ook even het OV. 60 zitplaatsen per treinstel. Neem je de auto van Groningen naar Leeuwarden. Dan ben je aan diesel ca. 5 euro kwijt, laat dat het dubbele zijn (wegenbelasting en onderhoud). Met 4 zitplaatsen ben je dan 2,5 euro p.p. kwijt. De trein kost 10,50 euro p.p. en dan ben je nog niet eens op je bestemming. (60/4 stoelen) x 4 (zo duur) = de trein zorgt met alle ongemak voor 60x meer CO2 uitstoot dan een auto.

klowiepowie | 29-06-19 | 01:42

Dank Cobalt bomb, het kan niet vaak genoeg onder de aandacht worden gebracht. Dat de voorgenomen maatregelen enkel de maatschappij uithollen is niet eens het enige. De energie transitie die ons nu ongelofelijk veel geld gaat kosten is juist contraproductief.

youtu.be/NAd6Y3NqB7Q

En voor degenen die nog steeds denken dat CO2 wellicht toch een probleem zou kunnen zijn, erg genoeg om er 'zeer goed bedoeld/het zekere voor het onzekere' immens veel belasting voor te betalen, kijk naar emeritus hoogleraar Don Easterbrook die zijn verhaal doet voor de Washington State Senate committee on Climate Change:

youtu.be/dSVkSCN_hLQ

En dan ook nog 4 oude wijze mannen die laten zien wat een onthutsende klucht dit helemaal is:

youtu.be/mqejXs7XgsU

jos verstoppen | 29-06-19 | 08:46

Welkom in ons Klimaatkalifaat !

Hellooder | 29-06-19 | 00:08

Klimafaatuur was er een tijdje geleden op. Was dus één grote propaganda.
Dan Pauw. Hoera! Thierry zit er. Met Gert-Jan Segers.
Wie is het meest aan het woord? Gert-Jan Segers.
Maar ik neem de tijd op. Thierry is op dit moment 4,5 min aan het woord geweest. Voor mijn gevoel is Gert-Jan al meer dan 10 minuten aan het woord geweest en onderbreekt Thierry ook nog eens constant.

ProAsfalt | 28-06-19 | 23:13 | 4

Ik heb opnieuw gemeten en dit is de uitkomst:
Gert-Jan, incl de vragen/ samenvatting van Pauw: 9,75 minuten.
Thierry, incl de vragen/ samenvatting van Pauw: 6,75 minuten.

öztürk dient een aanklacht tegen de Tweede Kamer der staten generaal in omdat hij 1 minuut 20 is onthouden.
Wat moet Thierry dan wel niet?

ProAsfalt | 29-06-19 | 00:40

Het leek zo'n integere man die Seegers in den beginne, maar hij is de zoveelste vervangbare politieke kartelrobot. Seegers slaat elke keer aan als door een bij gestoken als Baudet die 1000 miljard wat het geintje gaat kosten ter sprake brengt, dus zal het wel dat gaan kosten. Vrome huichelaar ipv integere man.

sprietatoom | 29-06-19 | 01:45
▼ 1 antwoord verborgen

Dit akkoord betekent het einde van de middenklasse as we know it.

Computer_says_no | 28-06-19 | 23:06 | 2

Auto rijden alleen voor de elite, de rest van de loonslaven met de treinkarretjes naar hun dagbesteding.

Paddy074 | 28-06-19 | 23:30

Klopt. De absolute onderkant gaat gecompenseerd worden, het woord energietoeslag heb ik al horen vallen. Zit je boven de zeg 22.000 per jaar dan mag je alles zelf betalen. Het waren 50 leuke jaren.... Bedankt Rutte!

5611 | 29-06-19 | 06:46
-weggejorist-
Rene100100 | 28-06-19 | 22:50 | 1

Je zou de voormalige DDR kunnen kopen om GroenLinks en D(enk)66 te verbannen.

Opajoop | 28-06-19 | 22:46

Deze avond op (natuurlijk) NPO, drie regerings-gekken uitgebreid aan het woord, teneinde binnenkort hardwerkenden een flinke milieu-poot uit te rukken.
Over Quibis kunnen we kort zijn, een volslagen malloot met idiote plannen.
Een halve gare D66 trut als de trekpop van de walgelijke Kassa, en dan nog een christen-gekkie die gelooft dat het heelal in 7 dagen in/uit-elkaar is gefrommeld.
Als we dit soort incapabele lieden blijven kiezen, dat zullen we steeds verder worden kaalgeplukt. HUP Thierry, hup Hiddemeister, hup Geert.

mevr.Kribo | 28-06-19 | 22:44 | 1

De grootste vervuilers, scheep- en luchtvaart, worden niet belast.

Paddy074 | 28-06-19 | 23:41

Tenenkrommend, maar tegelijkertijd lachwekken om al die onbenullen over de klimaatmaatregelen te horen spreken. Dit gaat de grootste blunder van de eeuw worden.

watazooi | 28-06-19 | 22:30 | 1

Er staat weinig concreets in. "marktpartijen" gaan zus onderzoeken en zo bekijken en er zijn allemaal landelijke doelen, waar dus helemaal geen enkele partij voor verantwoordelijk is.

W_F | 28-06-19 | 22:39

De heer Rob .Jetten van D66 neemt zich voor het goede voorbeeld te geven dit jaar. Hij gaat niet elke maand meer op vliegvakantie maar gaat op de Babboebakfiets telkenmale een weekje vakantie vieren in een vakantiepark in Noordwijkerhout , Lunteren , Ootmarsum en Simpelveld. Aldus kan hij de stratenmaker , de rioolreiniger , de postbode en de bouwvakker er rechtens op aan spreken dat zij , indien zij een weekje met hun gezin naar Torremolinos vliegen , het milieu vervuilen , en hijzelf niet ( meer). Wat een heerli9jk land zijn we geworden.

Jan Boule | 28-06-19 | 22:20 | 1

heerlijk....

Jan Boule | 28-06-19 | 22:21

Wanneer is het referendum over het zogenaamde klimaatakkoord? Ik ben namelijk nergens mee akkoord gegaan. Met niemand.

tipo | 28-06-19 | 22:02

We krijgen allemaal HONDERD EURO korting op de energierekening van Rutte volgend jaar.

Hij heeft de rekening alleen wel eerst met 350 euro verhoogd dit jaar, dus volgend jaar heeft u geen 100 euro gekregen, maar al 600 euro ingeleverd.

wapster | 28-06-19 | 21:32

Dus de Opperdierenbeulen van Eneco kunnen ongestoord verder gaan met het plaatsen van hun wind- en zongedrochten, te land, ter zee en ongetwijfeld ook nog wel eens in de lucht.

Alarmsignalen uit de Ierse Zee? Vogelsoorten rap onderweg naar uitsterven? LALALALALALALALA!

Ironisch, niet? GroenLinks, Godbetert, samen met de VVD verantwoordelijk voor de grootste milieuramp van de eeuw en dan nog schijnheilig volhouden dat ze het goed met u voor hebben. De ratten. Maar ja, ratten blijven altijd over. Gewoon op blijven stemmen, Berbaren en Kuifjes van Nederland. Maar voor de rest: de shredder in met deze ongein.

Kinkfactor | 28-06-19 | 20:32 | 1

Ja, sorry hoor mensen, maar ik kan me op m'n ouwe dag nog steeds zo ongelofelijk kwaad maken om die vieze, smerige, hypocriete, huichelachtige linkse tering politiek, dus het moet er zo nu en dan even uit.

Deze reclameslogan haalt binnenkort vast de NPO nog wel: Eneco, voor al uw groene drab dooie beesten energie, elken dag versch gemaelen!

Kinkfactor | 28-06-19 | 21:05

Ik heb bewust geen kinderen, dus eigenlijk zou ik subsidie moeten krijgen van ons kneuzenkabinet.

tsjajaja | 28-06-19 | 20:15 | 1

Jammer, dat betekent waarschijnlijk 1 blanke jongen/meisje minder in de klas.

CleanUpTime | 28-06-19 | 20:29

Ik ben geen econoom, maar misschien wil iemand die wel econoom is mij vertellen in hoeverre mijn begrip hieronder klopt of niet:

Schulden van nu (b.v. hypotheken) kunnen enkel terug betaald worden door het creëren van nog meer schuld. Dat komt omdat geld gecreëerd wordt zodra er geld geleend wordt en omdat je altijd meer moet terugbetalen dan wat je geleend heb. Dat betekend dat schuld oneindig moet toenemen om dit systeem draaiend te houden terwijl de waarde van je munt eindeloos zal dalen.

Op zich is dit niet erg zolang het zeer geleidelijk gebeurd (want banken moeten wel wat verdienen voor hun diensten maar tegelijk moeten spaargelden niet snel in waarde verdampen), maar wij moeten dit proces begrijpen en het in bedwang houden want het is verleidelijk en makkelijk om de verhouding schuld / BBP toe te laten nemen maar zeer moeilijk om het terug te draaien.

Omdat mensen met macht van natuur neigen tot corruptie (zeker wanneer ze onschendbaar zijn zoals banken die gered worden door overheden), dan kan dit een motief zijn voor banken die in het nauw komen of op zoek zijn naar kort-termijn winsten om invloed (direct of indirect) uit te oefenen op overheden om hun bevolkingen steeds verder in de schuld te schuiven (denk aan meer druk op de woningmarkt of onzinnige dure klimaat/energie gerelateerde woning aanpassingen) of het aantal schuldenaars toe te laten nemen (denk aan immigratie).

unshift | 28-06-19 | 19:45 | 12

@jos verstoppen | 28-06-19 | 21:38: weg met de gas cv- ketel,nwe wamte pomp,collectoren op dak,re-arangen eltra,enz!werk genoeg .

Coolcalmcollected | 28-06-19 | 22:55

@Datgingniegoed | 28-06-19 | 22:03: vanavond in nieuws uur werd er gezegd dat de westlandse kassen co2 van de industrie kunnen krijgen, kopen natuurlijk.zo slecht is de co2 niet als de plantjes ervan groeien,iets van assimilatie en dissimilatie toch?.

Je kunt zeggen : hoe meer co2 hoe groener ons klimaat

Coolcalmcollected | 28-06-19 | 22:58

@Coolcalmcollected | 28-06-19 | 22:58:
150PPM aan co2 is het minimum voor het planten leven. Gemiddeld zitten we op 440.2 PPM , Dus de plantjes krijgen net voldoende adem.

Datgingniegoed | 29-06-19 | 00:15
▼ 9 antwoorden verborgen

Ed Nijpels dat is toch die gast met dat vette salaris en vette villa met F label maar zonder een enkel zonnepaneeltje erop ??

Wekkertje | 28-06-19 | 19:36 | 1

Jazeker. Nooit echt een flikker uitgevoerd. Al was ie heel druk hoor. En maar jolig doen, want het plebs vindt dat leuk. Ed Raket. U kent Ed ook als een van de behangen hengsten van Linda. Dat was nog toen hij voor het eerst de media studio's betrad en wat kippetjes uitkoos. Ed kon rollen als een baas. Nog steeds wel. Heren vindt ie ook prima, zolang het maar om hem gaat. Terzijde en jolijt.
**dixieland opzet en parbleu opkijkend alsof de prosecco niet meer goed is**

Shareholder II | 28-06-19 | 20:13

Een van de toverwoorden is Kernenergie. Komt precies 1x voor op pagina 170 , en dekt daar ongeveer alles wat de rest niet lukt ?

Shareholder II | 28-06-19 | 19:22 | 5

Bevolkingsbeperking is de oplossing maar daar hoor je niemand meer over.
De VN durft het niet eens ter sprake te brengen. Het is toch Darwinees droevig dat de veelwippers nu en mass de kant uit komen van volkeren die wel de zaak enigszins onder controle hebben.

Wekkertje | 28-06-19 | 19:38

@kwartjes | 28-06-19 | 19:32:
De meeste mensen weten ook niet dat ijstijden de norm zijn en niet dat kleine interglaciaaltje waarin we nu leven.

Wekkertje | 28-06-19 | 19:40

@Wekkertje: Wat is precies het Darwinees droevige? Dat u als mak lammetje vervangen gaat worden? Uw roverheid lacht zich hoe dan ook suf. De boel blijft op orde. Arbeid wordt gewoon goedkoper en er komen meer hekken. Go West :o)

Shareholder II | 28-06-19 | 20:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Overheid heeft als toekomstig beleid helemaal te gaan voor nu al achterhaalde techniek: "Waterstof auto's laden moet even makkelijk worden als het laden van een mobiele telefoon." Zelfs waterstof tankauto's rijden niet op waterstof.

W_F | 28-06-19 | 19:14 | 3

Ik denk dat er niet voldoende grondstoffen zijn om de hele wereld van noodzakelijke accu's te voorzien. Ik geloof in relatief kleine locale waterstof centrales die het overschot overdag omzetten in waterstof voor auto's en voor generatoren die het tekort 's nachts weer kunnen compenseren. Daarnaast geloof ik in kernfusie, tijdelijk misschien nog in kernenergie.

Wekkertje | 28-06-19 | 19:45

@Wekkertje | 28-06-19 | 19:45: Dan zou een auto op waterstof een heel rare oplossing zijn, daar zit namelijk ook een accu in.

W_F | 28-06-19 | 22:35

De Hindenburg zou ook op waterstof gaan vliegen.

jacobh-59 | 29-06-19 | 13:49

Arme dinosaurussen. Hadden ze maar subsidie gehad om wat duurzamer te zijn dan liepen ze nu nog rond.

Repetitive Beats | 28-06-19 | 19:06

Aan huizen valt niet veel meer te verdienen door de banken en de overheid. Dus bouw een tweede huis over een bestaand huis heen , stroomt het geld weer binnen. U zegt subsidie ? Wie denk je wie dat opbrengt ? Juist , u en ik.

ja,diedus! | 28-06-19 | 19:04 | 1

Hmm! Dit is de manier on de “ groot grond bezitters” van hun steckie af te:krijgen door een godsver,ogen aan opgedrongen klimaat verandering aan te praten en hierom de desvetreffende bezitters van hun grond af te drijfen.
............... Agenda 21

Datgingniegoed | 28-06-19 | 20:04

Wat is nog de waarde van mijn A-energielabel op mijn woning ? Dat was ook weer zo’n linkse opwelling die heel veel heeft gekost en voor enkele veel geld opleverde. Het gaat nu weer zo. Velen betalen voor enkelen.

ja,diedus! | 28-06-19 | 18:59

Jongens, rustig aan. Wat de auto eerst was als melkkoe, is het klimaat nu. Het is zó doorzichtig wat ze doen in Den Haag. Er zijn twee keuzes, of je gaat erin mee, of je kiest anders in de volgende keer.

Muuke | 28-06-19 | 18:56 | 4

@ja,diedus! | 28-06-19 | 19:00: Ja, dat dan weer wel. Maar wij blijven hier stug volhouden met de hoop dat er meer wakker worden en er geen cordon sanitair meer mogelijk is, of uitsluiting. De aanhouder wint is me ooit geleerd.

Muuke | 28-06-19 | 19:03

het klimaat als uitmelkmiddel bedoel je?, nog steeds is de auto, je huis, je loon, je afval, je toiletdoorspoelen, je aanwezigheid in een andere stad of plaats als je daar een overnachting boekt, ziek zijn, ziek misschien worden, oud worden, gezond oud worden, je luiers en je crempjes, je peuk en je borrel in de avond.. kan allemaal onder de koe als uier hangen.. zolang de burger van dit land als koe wordt gezien zal Den Haag flink blijven uitmelken.. tot de burger niets meer heeft .. tot zijn dood dus.. het klimaat is gewoon een links verzinsel om de koe een extra trap te geven tegen zijn kont om meer te geven..

fikkieblijf! | 28-06-19 | 19:06
▼ 1 antwoord verborgen

Als dadelijk de klimaatverandering is betaald en de hype gaat weer wat liggen, verzinnen we gewoon een nieuwe hype en heffen we belasting zodat in het jaar 2135 de zon 's ochtends opkomt en 's avonds onder gaat. Ik denk daar bij bijvoorbeeld aan: Nederland gaat van de stroom af of gordijnstoffen belasting.

echtpaul | 28-06-19 | 18:54 | 2

Geestig.

Muuke | 28-06-19 | 19:04

@echtpaul,
Ik heb 10 jaar geleden al gescheven: voor niets gaat de zon op, behalve in Nederland.
Ik lach nu om jouw gordijn belasting maar ook dit gaat mij verzuren weet ik uit ervaring.

Datgingniegoed | 28-06-19 | 20:11

Kijk, dat is nog eens uitgekiend: vlak voor vrijdagmiddagborreluur, zodat het akkoord eens kritisch tegen het licht gehouden kan worden op de terassen en aan de stamtafels. Oh wacht, no one gives a fuck of zal instemmend knikken.

JJMS | 28-06-19 | 18:51

De Vice premier in het programma in gesprek met de minister-president.
Ik ben nu helemaal gerust gesteld.
Wij hebben tot 2030 de tijd om co2 uitstoot te halveren. (zijn 32 kerncentrales).
Als wij nog met ons benzine autootje willen doorrijden dan kan dat gewoon.
Als je je huis wilt verbouwen dan het de overheid mee met het isoleren van de woning.
Alles is haalbaar, betaalbaar en behapbaar.
Niets aan de hand. Kost geen fluit.

ProAsfalt | 28-06-19 | 18:46 | 2

Geen kinderen om die lening nagelaten in uw testament?

Muuke | 28-06-19 | 19:06

En hoeveel mensen echt geloven dat dit echt nodig is voor het tegengaan van klimaatverandering. Mensen die inmiddels keer op keer door Rutte belogen zijn en toch maar geloof blijven houden in de 'verantwoordelijkheid nemende bestuurder' die beter weet dan wie ook wat goed voor ons is.
Echt puur links beleid: de echte problemen van dit land (drugscriminaliteit, geweldsexplosie, terreur, fraude, diefstallen, inbraken, verkrachtingen, failliet rechtssysteem met rondwandelende tijdbommen) gewoon negeren, er totaal niet mee zit toekomstige generaties op te zadelen met staats- en andere schulden, ook er niet mee zit dat deze generaties onder het juk van de islam mogen zuchten (onder voorwaarde dat ze niet overhoop gestoken of gereden worden), dat is allemaal blijkbaar niet belangrijk, maar vol op het orgel voor een theoretisch probleem, de temperatuur van de aarde met een fractie van een graad over 100 jaar verlagen, daar gooien we heel de economie voor in de shredder. Ik wist dat Nederlanders niet goed bij hun hoofd waren, maar ik wist niet dat men hier dacht God te zijn.
Prioriteiten stellen, daarvoor moet je niet bij de politiek wezen.

Datsun_Cherry | 28-06-19 | 18:44 | 1

Prima verwoord, dank u.

Kinkfactor | 28-06-19 | 19:10

Volgens mij komt die hele opwarming door de stand van de aardas en de stand van de overige planeten in ons zonnestelsel en de stand van ons zonnestelsel tegenover staan van het centrum van de Melkweg !
Want; je weet wat er schommelt ; de aardas !
Ik heb al 2 jaar de zon op mijn noordelijke afdak die er eerder nooit op stond.
Conclusie ons land staat zuidelijker t.o.v. de zon dan eerdere jaren.
Logisch dus dat het warmer wordt; Zuidelijke landen Noord-Afrikaans klimaat, wij mediterraan klimaat.
E.e.a. kan ook veroorzaakt worden doordat de aarde diametraal t.o.v. van de andere planeten staan aan de andere kant van de zon. Is dat ook nog dat deze tussen de zon en het centrum van de Melkweg staan en wij aan de andere kant (van de zon) dan is er een veel sterkere zwaartekracht / aantrekkingskracht naar het centrum van de Melkweg, hetgeen het naar het zuiden kantelen van die aardas ook nog eens extra versterkt. Niks oorzaak door menselijk handelen volgens mij in elk geval.

A333aan | 28-06-19 | 18:42 | 6

Volgens mij komt de opwarming van de aarde door de windmolens en de zonnepanelen

Johan1235 | 28-06-19 | 19:26

@Johan1235 | 28-06-19 | 19:26: en de warmtepompen, want als iedereen warmte in de aarde gaat stoppen is het logisch dat de aarde opwarmt.

tsjajaja | 28-06-19 | 20:10

Niet verder vertellen van de die zon op uw afdak. Dadelijk komen ze nog met zonnebelasting.

5611 | 28-06-19 | 20:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Komt er nu ook een nulmeting, zodat de effecten van deze maatregelen gemeten kunnen worden?

de honden blaffen... | 28-06-19 | 18:41 | 1

Ho ho ho, concrete resultaten verwachten, bent u helemaal gek geworden?

Datsun_Cherry | 28-06-19 | 18:50

Volgens mij is dat hele klimaatplan een lange natte scheet die heel veel geld kost. Dat wordt op z'n minst een parlementaire enquete over een jaar of 10... Maar een soort van bijltjesdag zou beter zijn tegen die tijd? (Bijlen mogen weer, heb ik begrepen?)

tantesidonia | 28-06-19 | 18:31 | 3

En Martine is net overleden, het is wat.

Datsun_Cherry | 28-06-19 | 18:38

Bijlen van het merk Bijlsma mogen weer indien vergezeld door 2 Stanleymessen van het merk Stanley en het geheel verpakt in een fietstas van het merk Zijlstra. Zou dat laatste van die Halbe zijn?

Breinbrouwsels | 28-06-19 | 18:39

De prijs van stadswarmte is per GJ nog steeds gekoppeld aan de gasprijs. Dat maakt dat deze energietransitie hele rijke energiemaatschappijen maakt. Niet verder vertellen hoor.

minnenman | 28-06-19 | 18:18 | 5

Klopt. De GJ prijs is namelijk gebaseerd op een rendement van nog geen 85%, dus ze maken ruim 10% meer omzet en ongetwijfeld nog heel veel meer extra winst dan wanneer ze het gas direct aan de afnemer hadden geleverd. Daarbij komt dan ook nog het zogenaamde vastrecht dat is gebaseerd op wat mensen die wél een gasaansluiting hebben kwijt zouden zijn aan afschrijving voor de ketel en het duurst mogelijke onderhoudscontract, alsof mensen een tien jaar oude auto nog all-risk verzekeren.

Pierre Tombal | 28-06-19 | 18:40

De GJ-prijs voor stadswarmte IIS gemaximeerd op de kuubprijs voor gas inclusief belastingen. Daarnaast betaal je per jaar€ 500 voor de installatie en vastrecht, dit is niet aan een maximum gebonden.

Stadsverwarming is hierdoor twee maal zo duur als gas en dat blijft zo door dat vastrecht. Met de geplande stijging van de ecotax gaat het nog veel duurder worden. En het is onmogelijk om uit te stappen. Stadsverwarming is pure maffia. Zoek op google eens op stadsverarming.

5611 | 28-06-19 | 20:32

@5611 | 28-06-19 | 20:32: Gebaseerd op de consumentenprijs voor gas. Nuon verstookt gas tegen grootverbruik tarief moeten ze wel hun 150MW keteltje van financieren in Amsterdam zuid.

voldemort | 28-06-19 | 22:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi. Zijn derde kabinet pleegt electorale harakiri en het baasje zit zelf in Japan. Lieve bewoners van Nippon, hou hem maar alsjeblieft. Doe er wat poeder op, trek 'm een leuke kimono aan en leer hem maar thee serveren. Kan 'íe daarna altijd nog burgemeester van Amsterdam worden.

Het is me nu te warm, maar het aantal bladzijden met falsifieerbare kwantitatieve gegevens is waarschijnlijk op de vingers van 1 hand te tellen? Een paar externe tabelletjes ter vergelijking en dan inderdaad kijken welke vervuilers er zorgvuldig buiten schot gehouden worden en wie er profiteren van de voorgestelde maatregelen. Dat is naar schatting twee dagen werk. Wordt vervolgd. Maar niet dit weekend. Dat wordt vooral voorkomen dat ondergetekende smelt. Dat zou zonde zijn van mijn speklaag. Desondanks, allen een goed weekend.

Hetkanverkeren | 28-06-19 | 18:09 | 4

@Hetkanverkeren, Hahahaha... Jammer dat ie Mark heet en geen
Kees... Je weet waar de term Geisha vandaan komt he?

tantesidonia | 28-06-19 | 18:37

Top reaguursel. Een heel prettig weekend gewenst.

Muuke | 28-06-19 | 19:17

@tantesidonia | 28-06-19 | 18:37: Nee, tot mijn schaamte weet ik dat niet. Japan is voor mij een land van vechtsporten, een moeizaam gestileerd ideaal dat geen pas weet te houden met de (demografische) werkelijkheid, maar dan tegelijkertijd cultureel flexibel op de verkeerde manier. Op een vooral intuïtieve manier vind ik dat vooral onbegrijpelijk. Maar ergens ook weer heel herkenbaar. Eigenlijk is Japan in de kern ons Duitsland in het Verre Oosten, zo niet een soort Ersatz Indonesië. Een soort godwin maar dan anders. Ik voel een gemiste grote kans. Plus dat ze momenteel de beste conventionele onderzeeboten ter wereld bouwen, maar dat dan maar weer terzijde.

Maar dan die geisha's. Verleid mij alsjeblieft in het rijk der zinnelijkheid :-)

Hetkanverkeren | 28-06-19 | 19:55
▼ 1 antwoord verborgen

De Nijpels word schatrijk. Die vent ligt in een deuk van het lachen. Wat een achterlijke kuitbende in den haag

Zezijngekinbrussel | 28-06-19 | 18:08 | 1

Ja een soort mini Al Gore

tantesidonia | 28-06-19 | 18:40

WE hebben het gelieg van dit kabinet moeten aanhoren ,En onze linkse groene milieu gekkies liegen de mensen nog meer voor ,
En pas op die Jetten die heeft liever een groenlinkse dictatuur

gerrit5042 | 28-06-19 | 18:05

Hoeveel mensen wonen er in 2050 op deze planeet?

Is dit nog nieuws? | 28-06-19 | 18:05 | 2

Te veel

MoonBeebe | 28-06-19 | 18:46

@MoonBeebe | 28-06-19 | 18:46: Nee joh, volgens een ervoor doorgeleerde professor is er genoeg ruimte. Als je alle inwoners van de hele aarde 1 m2 ruimte geeft, passen ze allemaal in de provincies Brabant, Limburg en een stukje Zeeland. Allemaal, inclusief de chinezen he?

tantesidonia | 28-06-19 | 19:09

Is dit het zoet wat al jaren wordt beloofd?

Schemerlamp | 28-06-19 | 18:02 | 1

@schemerlamp,
Whoehahaha! Nee dit is nog steeds het nu dubbel zoute wat ze zoet beloven te gaan.

Datgingniegoed | 28-06-19 | 19:01

Bananarama met een verdwaalde warrige man.

Fi-Bu-Bla | 28-06-19 | 17:51 | 2

Wie is er warrig?

Is dit nog nieuws? | 28-06-19 | 18:05

@Is dit nog nieuws? | 28-06-19 | 18:05: Wiebes met zijn onzin. Want dat is het. Dat hele kilimaatgezeik. Dag in, dag uit.

Fi-Bu-Bla | 28-06-19 | 19:04

En jan met de pet kan dadelijk een tweedehandsje aanschaffen met versleten accu's waar je nog 200 km kan rijden.

G6324 | 28-06-19 | 17:43 | 3

Je snapt het weer eens niet. Versleten accu's houden er gewoon mee op. Je koopt dus een tweedehandsje waarvoor je peperdure accu's moet aanschaffen.

jos verstoppen | 28-06-19 | 18:05

En daar zit dan ook nog eens subsidie op, de staat financiert oude rommel van uw en mijn centen.

tsjajaja | 28-06-19 | 20:13

@jos verstoppen | 28-06-19 | 18:05:
en ALLE caravans vanaf nu waardeloos en geschikt voor het groffe vuil. Je kan en mag er niks meer mee doen, Eeen electrokar krijgt zo'n caravan nog niet eens naar de andere kant van het dorp (stad)

ritter vn hüpfburg | 28-06-19 | 20:48

tl;dr....Staat waarschijnlijk toch alleen maar onzin in, waarvoor wij weer moeten betalen.

Nuchtere_Tukker | 28-06-19 | 17:39

Maar wat is de echte reden van deze hysterie? Dat we binnen 43 jaar wereldwijd door onze olievoorraden heen zijn? Of het gebrek aan wil om iets te doen aan de stijgende wereldbevolking/armoede? En in plaats dat we (als kennisland) komen met alternatieve ideeën/plannen lopen we blind achter de globalisten aan. Wat een armoede.

First Contact | 28-06-19 | 17:39 | 5

@jos verstoppen | 28-06-19 | 18:08: we hebben nog minimaal 100 jaar fossiel?
bent u een papagaai?
gelukkig denken de energie maatschappijen out of the box anders loop ik binnenkort met een petje met een ventilator erop

Meesteres Belgie | 28-06-19 | 18:44

@First Contact | 28-06-19 | 18:25: De teller is alles behalve nauwkeurig.

youtu.be/PDQZkIhU8ds?t=519

jos verstoppen | 28-06-19 | 22:11

@Meesteres Belgie | 28-06-19 | 18:44: Nee geen papagaai en ook geen papegaai, maar jij bent wel wappie. Een ventilator heeft geen enkele zin als er een pet tussen dat ding en je hoofd zit.

jos verstoppen | 28-06-19 | 22:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Einde kleine ijstijd vanaf omstreeks 1800.
Niks bijzonders dus.
Maar ja, de waarheid mag niet verteld worden

Denarius | 28-06-19 | 17:38 | 6

Sttt... Populist!

Is dit nog nieuws? | 28-06-19 | 18:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Leugenaar Grutte : Rutte, koop nieuwe auto of nieuw huis...

nos.nl/video/577209-rutte-koop-nieuwe...

Dat kunnen de mensen vergeten, want wij hebben nu een 'klimaatakkoord'...

Thoth | 28-06-19 | 17:25 | 2

We moeten allemaal het huis gaan aflossen, dat was ook wat dit kabinet wilde. En nu moeten we plotseling maar weer meer gaan lenen. En de overheid helpt ons dan een beetje door maximaal 25000 euro te lenen aan ons. Dat wordt dus een enorm bedrag boven op de staatsschuld. Er komt straks een recessie aan en de rente gaat stijgen. Ja dan is die schuld zo groot dat de rentelasten een enorme zware wissel op de samenleving zal trekken. We gaan allemaal richting armoede. ZET ZE TOCH AF.

Graaf Monte Cristo | 28-06-19 | 17:58

@Graaf Monte Cristo | 28-06-19 | 17:58: Hear hear.

Muuke | 28-06-19 | 19:30

Dus die tiefus lijers zeggen dat als je meer belasting betaald het probleem dan op magische wijze zich oplost.
Ik hoop dat ze een vervelende dood sterven deze oplichters.. man man man

vmk | 28-06-19 | 17:25

Je begint ook te snappen waarom Rutte ineens hogere lonen wil. Het beetje extra dat je dan zou krijgen gaat direct op aan deze shit.

Derkaderr | 28-06-19 | 17:19 | 2

Rutte wil helemaal geen hogere lonen. Hij zegt dat alleen maar om demense koest te houden. Hij wil nog wel eens jokken..

radiatorknopje | 28-06-19 | 18:24

Ehh je bedoeld zeker: Waarom Rutte ineens een hoger loon wil. Voor zichzelf, strakes in Brussel.

peterdh | 28-06-19 | 18:29

Je begint ook te snappen waarom Rutte ineens hogere lonen wil. Het beetje extra dat je dan zou krijgen gaat direct op aan deze shit.

Derkaderr | 28-06-19 | 17:19

En de mensen die het niet kunnen betalen? Het wordt verrekend met de mensen die het wel kunnen betalen. Kortom, de 25000 Euro wordt een stuk hoger voor deze populatie.

Tja.

Thoth | 28-06-19 | 17:18 | 5

Het toverframewoord is 'betaalbaarder'. Volgens woordtovenaar Wiebes is het klimaatakkoord 'betaalbaarder'. Helpt dat?

radiatorknopje | 28-06-19 | 18:39

@peterdh | 28-06-19 | 18:36:
Maar Peter, ff alles op een rijtje zetten , dit is de opstap naar veel erger.
Ik moet toch GVD! Goed voor me eigen weten wat ik met me ZUUR verdiende geld wil doen of worst ik hier ook alweer in gemanipuleerd?
Het mpet noet gekker worden en ik ben bang dat je met een gele “ veel verdiener” ster op je borstzak moet lopen en het dubbele in een snackbar moet betalen voor een hollandse kroket omdat mijn salaris boven het gemiddelde hollandse maaiveld uit komt. Ik maak gvd! Zelf wel uit wat ik met m’n zure verdiende geld doe!

Datgingniegoed | 28-06-19 | 20:36

Wiebes liegt altijd over betaalbaar de halve autobranche is naar de klote door hem met zijn fu**ing CO2 heffing en MRB aanpassingen.

voldemort | 28-06-19 | 22:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een stelletje zelfpijpers met wiebes voorop walg kots

Burgerlijke ongehoorzaamheid gaat nog eens wat worden in dit verloren land.

Pieter Breydel | 28-06-19 | 17:07 | 2

Denk het niet. De werkende mensen werken zo hard, dat ze in hun vrije tijd helemaal geen zin in gedoe en gezeik hebben. Bij verkiezingen stemmen ze automatisch op de vvd. Zoals men vroeger automatisch op de pvda stemde.
De "activisten" uit extreem linkse hoek, hebben daar alle tijd om rpte drammen, procederen etc. Zie Volkert.

bqbq | 28-06-19 | 17:44

Ik vraag mij af wat ze doen als burgers massaal weigeren zonnepanelen en warmtepompen aan te schaffen

MoonBeebe | 28-06-19 | 18:49

239 pagina's? Is er geen beknopte versie? Is goed voor het klimaat en scheelt weer in het kappen van bomen.

Fi-Bu-Bla | 28-06-19 | 17:05 | 2

De samenvatting is: "We hebben gekeken hoeveel geld er maximaal bij de burger vandaan gehaald kan worden om in een bodemloze put te gooien. Dat bedrag komt uit op X euro per maand. Maar zal zoals *elke* schatting van de overheid oplopen met een factor 4."

peterdh | 28-06-19 | 18:39

@peterdh | 28-06-19 | 18:39:
Het akkoord begint als volgt op pagina 4:
"In het Klimaatakkoord van Parijs is in 2015 afgesproken dat de opwarming van de aarde wordt beperkt tot minder dan twee graden Celsius ten opzichte van het pre-industriële tijdperk"
Deze mensen denken echt dat ze god zijn. Stapelgek.

radiatorknopje | 28-06-19 | 19:00

Ik zit de boel door te lezen, en kom maar 1 keer het woord kernenergie tegen, en dat hebben ze volgens mij per ongeluk laten staan, want waar die kernenergie vandaan komt wordt niet duidelijk, want kerncentrale of kernreactor staat in het hele stuk niet.

Roadblock | 28-06-19 | 17:05

Iedereen die op vakantie gaat moet vliegen.
Of veel tijd en geld over hebben

Robertmarcel | 28-06-19 | 16:58 | 1

En hopen op genoeg laadpalen onderweg

boerk | 28-06-19 | 17:12

Gemeenten die bepalen of u van het gas af gaat. Alleen als je geld hebt dan is de vrijheid niet duur.

Rest In Privacy | 28-06-19 | 16:57

Hoogste tijd om dit land op te splitsen in 2 delen.
Ik weet al waar ik bij wil horen.

pejoar | 28-06-19 | 16:47 | 2

Gaat vanzelf, iets met shahira

boerk | 28-06-19 | 17:13

Amsterdam, Den Haag en Hilversum onafhankelijk maken. Muur erom heen hou je een leuk, leefbaar land over. Het EU-lidmaatschap mogen ze ook daar hebben.

5611 | 28-06-19 | 23:26

De waarheid is een afspraak zodat naïevelingen niet geconfronteerd hoeven te worden met de werkelijkheid.

FordPrefect | 28-06-19 | 16:45 | 2

@FordPerfect,
Smooi,+1

Datgingniegoed | 28-06-19 | 17:11

Hij is mooi

Muuke | 28-06-19 | 21:44

In China, 4 fabrieken per inwoner, komen ze niet meer bij van het lachen.

Repetitive Beats | 28-06-19 | 16:42 | 2

Het effect van het klimaatakkoord is niet meetbaar in temperatuur maar aan het rommelen van je maag wanneer al je geld in je duurzame huis zit

Repetitive Beats | 28-06-19 | 16:46

@Repetitive Beats | 28-06-19 | 16:46: .. en je in de winter rilt van de kou.

jos verstoppen | 28-06-19 | 16:47

Zet deze plannen op een folder en strooi de folders boven Afrika uit. Die mensen steken lachend hun eigen bootjes lek. Bekijk het maar

Repetitive Beats | 28-06-19 | 16:41

Moet ik dan nu alvast mijn scootmobiel bestellen of beter nog even wachten?

drs. P | 28-06-19 | 16:40

We gaan fors meer betalen, dat is de enige garantie.

priks | 28-06-19 | 16:39 | 3

En allemaal weggegooid geld, reken maar!
Een grote tering oplichtersbende , die hele klimaat maffia.
Het gaat ene ruk uitmaken.
Lijkt Nazi Duitsland wel, allemaal achter de klimaat fuhrer aan.

joppo0 | 28-06-19 | 17:07

Heerlijk werken hier met je Poolse auto. Geen last van alle belastingen die die gekke Nederlanders moeten betalen.

Repetitive Beats | 28-06-19 | 16:39 | 2
-weggejorist-
Dutch_Holland | 28-06-19 | 16:41
-weggejorist-
Repetitive Beats | 28-06-19 | 16:44

Dus men kan renteloos 25k euries lenen voor het “verduurzamen” van het huis.
Zijn hier dan ook voorwaarden aan verbonden mbt de installatie van isolatie/ warmte pomp systemen/dubbele beglazing? Of mag dit uitgevoerd worden door elke lul met vingers. Wie houd er oog op de isolatie methodes en certificatie van de geinstalleerde systemen? Keur/ kwaliteits merk.
In een verkeerd geisoleerd huis gaat door gebrek aan ventilatie schimmel ontstaan en creeer je een ongezonde leef omgeving en een krakkemikkig warmtepomp systeem zal uw huis nooit warm houden.
Alles leuk en aardig om eens 25k te “investeren” maar op dit moment lijkt mij deze uitgave net zo stabiel als de bitcoin.
Voordat we een wildgroei aan deug doehetzelfers krijgen , hey Dijkhof!, die met bijvoorbeeld electrische wand verwarming hun huis gaan “ upgraden” lijkt het mij verstandig om hier eerst de leidraad duidelijk te maken alvorens de klip open te trekken.

Datgingniegoed | 28-06-19 | 16:39 | 9

Wel laten uitvoeren door installatiebedrijven van de club waar Edje voorzitter van is want daar wordt hij wel voor betaald door die club en fors

Jan70 | 28-06-19 | 17:24

@Roadblock | 28-06-19 | 17:09:
Allereerst ik denk dat u “off topic “bent maar toch geloof ik dat het naadloos overgaat in deze tegemoetkomende aderlating.
Ik mag aannemen dat uw expertise op het gebied zorg is?
Tja, Daar is zeker ‘ room for improvement’
De anticipatie van de huidige en voorgaande regering mag ik ronduit “piss poor “noemen uit eigen ervaring.
Roadblock, u heeft mischien wel eens van het fenomeen vergrijsing gehoord , het woord wat vroegur menigmaal door de ether werd geknald via menig MSM station?
Hier is namelijk weing tot niet op geanticipeerd door onze overheid . Het levende bewijs zit in onze zorg huizen met poep luiers en mens onterende omstandigheden.
Terwijl onze medelandieers een voorkeurs positie krijgen in zorg.
De privatisering van, een in Nederland opererend bedrijf moet aan de Nederlandse normen en waarden voldoen, en volgens mij schort het hier aan.
Dan heb ik het nog niet over de vergoeding gehad van de zorg werknemers want dit is het gevolg van het niet anticiperen op de bevolking.
Als u begrijpt wat ik bedoel?

Datgingniegoed | 28-06-19 | 18:00
▼ 6 antwoorden verborgen

Alles elektrisch is leuk, maar die elektronen in het koper hebben geen parkeerplaats. Hoe houd je ze tegen als de zon niet schijnt of de wind niet waait, op welke camping mogen ze dan uitrusten? Hoe schud je ze wakker als ze weer aan het werk moeten? Ergens zal toch stoom op de ketel moeten om die krengen door je iPhone en Tesla te schoppen…Heeft onze overheid aandelen in Varta of zo….

hetgingperongeluk | 28-06-19 | 16:39 | 3

Jajajah... ik zie het al, Uw schoen wringt... en die van mij ook!

Datgingniegoed | 28-06-19 | 16:59

Wie heeft het over stilstaan? Gewoon rond pompen! De stroomrotonde (naast de gasrotonde)

boerk | 28-06-19 | 17:17

Dat warmtefonds “iedereen 25.000 euro voor een warmtepomp (lening) is ook een lachertje, je betaald 2% rente.
Duitsers betalen 1,8% voor een hypothecaire lening voor hun hele huis!!!! Maar zelfs geld is veel te duur in Nederland.

Dutch_Holland | 28-06-19 | 16:38 | 2

Hebben de moffen ook gratis geld in de vorm van HRA??

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 28-06-19 | 18:50

@ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 28-06-19 | 18:50: Die HRA is een sigaar uit eigen doos vanwege een enorm prijsopdrijvend effect. Het is een verkapte subsidie aan de banken.

Akiron | 28-06-19 | 20:22

Krijgen? De burger krijgt niets en mag alleen betalen. Pas als er sprake is van een VvE dan beginnen de subsidies pas. Ik zou zeggen aan mensen met een koopwoning. Zoek er even 10 of 15 mensen met een koopwoning in de straat. Start een VvE. Verhuur je huis aan jezelf tegen 0 euro en pak die subsidies.

klowiepowie | 28-06-19 | 16:37

Ik durf te wedden dat mensen die niet doorhebben dat dit 1 grote klimaatzwendel is ook vaker slachtoffer zijn van phishing en overige e-mail scams. Hadden wij de statistieken maar.

unshift | 28-06-19 | 16:37 | 2

"Ja maar het was op het NOS Journaal"

e_abbastanza | 28-06-19 | 16:47

Wat hebben we aan statistieken? Betalen zul je! Of je nu achterlijk bent of niet.

Papa Jones | 28-06-19 | 16:48

Ik ben allang het land uit. Beste beslissing ooit. Rust, ruimte, mooi klimaat. Flattax en weinig vermogensheffing. Het is hisr allemnal niet zo aangeharkt en geproducereerd maar dat neem ik op de koop toe. Rutte kan de tyfus krijgen met zn stuk aangekoekte Duitse stront aan het einde van de Rijn.

Yeohan | 28-06-19 | 16:29 | 3

Dat heppie dan goed gedaan. Alles beter dan dagelijks in de bek gescheten door dat vullis in Den Haag. Ik overweeg hetzelfde. Vrijheid blijheid.

e_abbastanza | 28-06-19 | 16:50

U heeft gelijk. Ik ben ook al jaren weg. Vrijheid, blijheid.

Overmar | 28-06-19 | 17:13

Waar woon je nu?

Topperke | 28-06-19 | 18:04

„We gaan mensen verleiden om mee te doen”, zei Wiebes vrijdag.
Kijk dat zijn teksten, ik ruik kansen.
Bij dit soort dingetjes moet je er bijtijds bij zijn om de (fiscale) voordelen te pakken.
Benieuwd.

Berbaar | 28-06-19 | 16:17 | 15

@Kuifje-in-de-EU | 28-06-19 | 18:40: yeah right, een powerwall installeren zonder dat er sprake is van momentane beprijzing... Zowel u als berbaar begrijpen weinig van deze materie, echt aandoenlijk.

therealbraindump | 28-06-19 | 19:19

Kun je rekenen? Of logisch redeneren? Als IEDEREEN subsidie krijgt omdat iedereen uiteindelijk aan het elektrisch rijden, isolatie, peperdure warmtepomp en zonnecellen moet, wie betaalt dat dan? Uiteindelijk, iedereen dus... De overheid heeft geen eigen geld, ook geen geld uit de toekomst in de vorm van een lening. Je betaalt dus aan het eind van de rit als die "cadeautjes" uit eigen zak, met rentelasten erbij. En als je "rijk" bent mag je waarschijnlijk van (Groen)Links ook die van een ander betalen.

Wol | 28-06-19 | 20:55

@Bon-sens | 28-06-19 | 16:24: Vergeet de 3 CV-ketels niet en het verwarmde zwembad. Edje is jaloers op Al Gore, die weet er in zijn villa 213.000 kWh per jaar doorheen te jassen. Klimaat is voor het plebs, u weet toch?

5611 | 29-06-19 | 08:51
▼ 12 antwoorden verborgen

Toch mooi, al die Deugende klimaat-apen die bereid zijn het vermogen & toekomst van anderen op het spel te zetten om een theoretisch verschil van minder dan minimale proporties te bereiken voor hun Godhoofd Klimaat.

Halleluja. Of liever AllaHakbar, dat beter aansluit bij het nieuwe fascisme.

Jan Passant mk2 | 28-06-19 | 16:17 | 7

@RandyBiel | 28-06-19 | 16:21: amoebe??? Lijkt me vrij realistisch wat Jan hier neerplempt. Maar tja, er zijn altijd goedgelovige gekkies die zich laten "verleiden" door kWiebus.

e_abbastanza | 28-06-19 | 16:29

@Jan Passant mk2 | 28-06-19 | 16:25:
Kwartet! Of deden we poker? Full house dan.

Datgingniegoed | 29-06-19 | 00:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Plus 2 zetels voor Thierry... niet dat het uit maakt maar ja.
Natuurlijk moet je wat doen inzake klimaatverandering. Grotere waterafvoer, plannen om de verdroging van Nederland te voorkomen, dijkverzwaring. Dat soort dingen lijken me wel verstandig. Maar een grote rituele belastinggeld verbranding ik weet niet of dat nou helpt...

dyslexieman | 28-06-19 | 16:15 | 3

Om wat te doen inzake klimaatverandering is het eerste iets waar we allemaal wat aan hebben, het laatste waar een beperkte groep wat aan heeft.
Laten we het laatste doen, dat is beter.

Bon-sens | 28-06-19 | 16:29

... radicaal ingrijpen bevolkingsaanwas Afrika... dat soort dingen lijkt mij ook wel verstandig.

e_abbastanza | 28-06-19 | 16:32

En de MSM slikken het weer zonder kritisch te zijn. Je bent wel gek als je gelooft dat dit niet gaat leiden tot enorme belastingverhogingen en prijsstijgingen.
Want bedrijven gaat het allemaal doorberekenen in hun prijzen en al die subsidies moeten gewoon door de werkende burgers opgehoest worden.

2voor12 | 28-06-19 | 16:11 | 4

@drs. P | 28-06-19 | 16:28: misschien kunnen we de cijfertjes afdeling van het OM ook gebruiken om deze cijfers bij te houden.

Bon-sens | 28-06-19 | 16:31

@Bon-sens | 28-06-19 | 16:31: Yep. Afname koopkracht: overig (maar niet de kosten achterlijke klimaatmaatregelen). Godkolere wat een land

e_abbastanza | 28-06-19 | 16:34

@Bon-sens | 28-06-19 | 16:31: Het klimaatakkoord wordt door Jesse K. persoonlijk doorgerekend. De uitkomst is al bekend: alle Nederlanders gaan er € 1.000 per jaar op vooruit.

5611 | 29-06-19 | 08:53
▼ 1 antwoord verborgen

Was laatst nog in Rome op een plek waar de romeinen vroeger een gigantische badhuiscomplex hadden gebouwd. Slaven moesten ervoor zorgen dat er dagelijks 10 ton aan hout in stookovens werd gegooid om de boel aangenaam te verwarmen.
Het kostenbesparende gedeelte kwam vanuit de slavenarbeid.
Er is sindsdien niet veel veranderd om kosten laag te houden.

I.P standing up | 28-06-19 | 16:09

Nu het nog mag...

Is dit nog nieuws? | 28-06-19 | 16:05

Zou niet de middellandse zee doen, wordt het schip mogelijk overvallen door de smokkelboot.

Muuke | 28-06-19 | 20:11

Bla bla 2050 uitstoot dalen blabla.
Hoeveel regeringen zijn we dan verder? Tegen die tijd boeit het de sharia rechters niet of de target gehaald is...

Is dit nog nieuws? | 28-06-19 | 16:03 | 1

*de target = het doel

Is dit nog nieuws? | 28-06-19 | 16:04

Nederland is een en al een grote Jumbo supermarkt.
Ik wens u allen een prettige winkelervaring.

McMarx | 28-06-19 | 16:02

Zolang 6 miljard mensen koken, stoken en zich vervoeren met fossiele brandstoffen, is het zinloos voor die andere paar honderd miljoen om daar wat aan te doen.
Wij dragen het water naar de zee, vanuit een meer wat steeds groter wordt.

snapal | 28-06-19 | 16:02 | 1

Wij dragen water naar de zee, en betalen 1000 euro per emmer om dat te doen.

peterdh | 28-06-19 | 16:08

Het feit dat dit kabinet de maximumsnelheid op autosnelwegen niet wil verlagen naar 120 kmh, maar wel heffing op heffing op heffing op heffing stapelt, moet voor U, Oh Oppassende BurgerT, teken aan de wand zijn om de kont hardnekkig tegen de krib te gooien.

Boris Poepnagel | 28-06-19 | 15:59 | 3

Wat heeft maximumsnelheid te maken met uitstoot?
Files. Dat is pas milieuvervuiling....
140 @ 3000 toeren is minder vervuilend dan 100 @ 4000 toeren.

Is dit nog nieuws? | 28-06-19 | 16:07

@Is dit nog nieuws? | 28-06-19 | 16:07:
Het grootste aandeel auto's is klein met een kleine motor met een klein vermogen. Die draaien extra inefficiënt op snelheden boven 120kmh. Dus meer uitstoot.

Boris Poepnagel | 28-06-19 | 16:29

@Boris Poepnagel | 28-06-19 | 16:29: dus neem een V8?

Is dit nog nieuws? | 28-06-19 | 17:58

Klimaat:
Het nieuwe middel om u geld uit de zak te kloppen.

Is dit nog nieuws? | 28-06-19 | 15:57 | 3

Aangemoedigd door scholieren en studenten die net op school compleet gehersenspoeld zijn .

sparrow | 28-06-19 | 16:05

@sparrow | 28-06-19 | 16:05: idee: laten we de stemgerechtigde leeftijd op 16 zetten ofzo. Dan weten we zeker dat de juiste partijen gekozen worden....

Bon-sens | 28-06-19 | 16:58

Hoeveel auto's zijn er in Nederland, 8 miljoen? Wie bestelt er even 8 miljoen bandenspanningtesters bij de Chinezen en laat die gratis bezorgen door Post NL?

gekwetst | 28-06-19 | 15:57 | 4

Anders laat je ze even in China waar ze al in de loods liggen.

Cobalt bomb | 28-06-19 | 16:04

Ik kreeg net een klikslotje van mijn vuilnisbak geleverd. 10x15x20mm groot. Kosten 3,95. Geleverd door DHL, met het DHL diesel vrachtwagent=. In een doos van 30x45x30cm. Dat zijn dus heel wat andere pakketjes die niet in die vrachtwagen passen. Ach rijden ze toch gewoon met 2 of 3 vrachtwagens door nederland.

peterdh | 28-06-19 | 16:13

@peterdh | 28-06-19 | 16:13: kon je niet even op de fiets naar de lokale bouwmarkt? U heeft met uw luiheid 3 ijsberen doen smelten.

CleanUpTime | 28-06-19 | 16:23
▼ 1 antwoord verborgen

Als er al een probleem was dat wij menen te kunnen en moeten beheersen, waarom met al die pseudo maatregelen die geen enkele oplossing bieden, terwijl wij ook op de ontwikkelingen van bijvoorbeeld kernfusie kunnen wachten.

devil13 | 28-06-19 | 15:56 | 1

En de tijd overbruggen met uranium wat geen co2 kost. Het gaat alleen om windmolen dollars anders zouden we wel overgaan op kernenergie.

hustler01 | 28-06-19 | 16:07

Hahaha
Zet uw caravan nu maar te koop!
Vanaf 2030 kan deze niet meer achter de auto.

Niet dat u dan nog met de auto en caravan naar Spanje kan....
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

Duurzame elektrische bus laat dienstregeling Connexxion in het honderd lopen
Mooi dat Connexxion de ijsbeer wil redden, maar de verduurzaming van het openbaar vervoer in de regio Amsterdam levert onverwachte en onplezierige neveneffecten op.
De inzet van elektrische bussen leidt tot kortere bussen, kortere ritten, meer overstappen en passagiers die kou lijden.
De grootste handicap van de e-bus is zijn beperkte actieradius. Op papier kan hij met volledig geladen batterijen 200 kilometer afleggen. Maar de accu loopt sneller leeg bij koud weer, als de verwarming wordt aangezet. Om te allen tijde te voorkomen dat een bus met lege accu’s langs de weg komt te staan, houdt Connexxion een bereik aan van 72 kilometer.

Hahahaha

Is dit nog nieuws? | 28-06-19 | 15:56 | 2

wat dacht je van de airco?

Cobalt bomb | 28-06-19 | 16:02

Hou m’n hart vast. Hier in het noorden gaan ze in december bijna volledig over op elektrische bussen.

Zbrodj | 28-06-19 | 16:16

In Spanje knijpen ze um inmiddels: recordtemperaturen, branden en doden. Zou er toch iets aan de hand zijn met het klimaat? Maar Thierry en consorten kijken liever weg.

Kuifje-in-de-EU | 28-06-19 | 15:56 | 19

Nou Kuif, daar ga je.
Wat politici in NW Europa zien een verdienmodel.
Goedgelovige burgers stinken er in.
De rest van de wereld doet niets en gaat verder met NW Europa irrelevanter te maken.
Oh Oh, wat zijn we goed bezig met zijn allen.
Rutte, Wiebes en Nijpels lachen zich een slag in de rondte.

Pelforth | 28-06-19 | 17:37

@Pelforth | 28-06-19 | 17:37: Rutte, Wiebes en Nijpels hebben door wat er gaande is, de meeste reaguurders helaas niet. Daarom zullen we door moeten gaan met voorlichting geven op deze prachtige website.

Kuifje-in-de-EU | 28-06-19 | 18:42

@Kuifje-in-de-EU | 28-06-19 | 18:42:
Je ziet iets over de kuif: het klimaat verandert altijd. Het zal dus ook altijd of warmer of kouder worden, trendmatig gezien. Het blijft nooit gelijk.

Maar of je daaruit kunt concluderen dat het door de mens komt, laat staan of het zo rampzalig is, is een tweede. Zoals hierboven aangegeven was het in de Middeleeuwen hier warmer en in de Kleine Ijstijd kouder. Toch was in die tijd de invloed van de mens zeer gering. Maar ongetwijfeld hadden de priesters toen ook kunnen roepen "Koop aflaten want het wordt warmer\kouder, dus God is vertoornd tenzij u uw zonden afkoopt".

En dat het voor de politiek en bedrijfsleven vooral een truc is voor de centen (het maakt niks uit of het echt is of niet namelijk) kun je overal zien: aan de stijgende lasten, aan de lobbyclubs die zich likkebaardend verrijken aan de subsidiepotten. Maar het klimaat zal altijd blijven veranderen, al zou de mensheid stante pede van de Aardbodem verdwijnen.

Maar vertrouw vooral op de integriteit van politici. Vooral Rutte en de VVD, die staan er om bekend, en lachen zo lief.

Wol | 28-06-19 | 21:07
▼ 16 antwoorden verborgen

"Erg betaalbaar" sluit RTL hun artikel mee af.
Ik heb daar een hard hoofd in. Begrotingen zijn niet zelden te krap met als gevolg dat het een stuk duurder uitvalt.

Damien368 | 28-06-19 | 15:53 | 2

Dat is het afgesproken toverwoord om het door uw strot te duwen. Eerst moest het voor iedereen 'behapbaar' zijn en nu 'haalbaar en betaalbaar'. Is alleen maar een communicatie kunstje. Zij bepalen wat voor u betaalbaar is en de vraag of u het wil betalen wordt niet meer gesteld. Uiteindelijk zullen we genoeg geld overhouden om niet dood te gaan maar te weinig om te leven.

osolemio | 28-06-19 | 16:19

Dat zagen aan de Betuwelijn ook zo nauwkeurig gecalculeerd, alleen toen het gereed was 50% duurder geworden, och klein foutje, zo gaat het ook met die klimaat onzin.

Jan70 | 28-06-19 | 17:33

Maar als er nou bijvoorbeeld maar de helft van de mensen in NL woont? Zou dat niet een CO2 reductie van 50% betekenen?

Cobalt bomb | 28-06-19 | 15:52 | 5

Hoeveel is dat dan wereldwijd?

peterdh | 28-06-19 | 15:59

@peterdh | 28-06-19 | 15:59:
Ja, niks natuurlijk! Maar daar gaat het toch niet om? Kennelijk moet hier iedere sukkel en zijn moeder al zijn geld afgeven aan een select stel vertegenwoordigers voor het "goede" doel.

Cobalt bomb | 28-06-19 | 16:11

En dan gaan we ook nog handelen in CO2 certificaten, met een beetje slimme mensen halen we een CO2 reductie van 80%

Bon-sens | 28-06-19 | 17:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Een paar honderd miljoen moeten goedmaken wat een paar miljard verpesten.
Gaat niet lukken, nooit.
Een stinkbrommetje in Afrika vervuilt net zoveel als honderden moderne auto s.

snapal | 28-06-19 | 15:49

De zon heeft ook cyclussen van variërende activiteit die de klimaat op aarde beinvloed. Het zou zo maar kunnen dat de aarde weer gaat afkoelen over ca. 10 jaar. Dat geeft ons oplichtende heersers even de tijd om andere excuses te verzinnen om ons permanent in de belasting- en schuldslavernij te houden zonder te opstandig te worden.
Ondertussen geven de Chinezen, Afrikanen, en Indianen geen ene fuck om dit waanzin en terwijl wij ons economieën tot stilstand dwingen zullen de Chinezen ons ver passeren en domineren.
https://astronomynow.com/2015/07/17/diminishing-solar-activity-may-bring-new-ice-age-by-2030/
https://www.youtube.com/watch?v=KazGXAqgkds
https://www.livescience.com/61716-sun-cooling-global-warming.html

unshift | 28-06-19 | 15:48 | 5

@Sprinkhaan | 28-06-19 | 16:04: Zucht. Weer een Nederlander die denkt dat hij wat van de VS afweet.

De statistieken mbt inwoners in steden, in de VS, rekenen de metropolitan gebieden niet mee.

LA is de tweede grootste urban regio in de VS, en telt zo'n 18-19 miljoen inwoners. Zoek "Greater Los Angeles Area".

Mozes Langebroek | 28-06-19 | 16:18

@Haat-links | 28-06-19 | 15:56: Zelfs de bevolking van de VS is miniscuul in verhouding tot de bijna 5 miljard van Azië en Afrika. En wij (NL) maar compulsief bezig zijn met ons zelfkastijding in ons straatje die helemaal niets betekend op wereldniveau.
https://www.visualcapitalist.com/wp-content/uploads/2018/09/world-map.png
Dit is 1 grote scam waar de Chinezen er zeer sterk vanuit gaan rijzen en wie Chinees cultuur en met name hun economisch roofcultuur kent weet wat voor gevaar dat met zich meebrengt. Wat de naïevelingen in het westen niet begrijpen is dat de wet van Darwin niet de aardigste, of meest deugende, of degenen met de beste (maar naive) bedoelingen selecteert: maar simpelweg de sterkste.

unshift | 28-06-19 | 16:18

@Sprinkhaan | 28-06-19 | 16:04: Ik niet. De LA Metropolitan Area heeft 13+ miljoen inwoners, en als je de omliggende counties erbij rekent (de Combined Statistical Area) zelfs 19 miljoen.

Mbovenka | 28-06-19 | 16:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Algemene tip:als je weer zo'n duurzame nitwit aan de deur krijgt die smeekt om een handtekening voor een leefkwaliteitonderzoek komt, zeggen dat je onder bewind staat, en dat dat dus verloren energie zou zijn. Moest zelf wel lachen toen hij naar mijn dieselsuv keek, maar ze kwamen nooit meer terug.

Jos Tiebent | 28-06-19 | 15:48

www.telegraaf.nl/financieel/971483840...
Interview met topman gasunie:
Duitsland gaat juist aan het gas, en wij eraf. Is dat niet op zijn zachtst gezegd irrationeel?

„Dat is irrationeel, ja. Niet als we het hebben over van het Groningen-gas af. Dat moet voor de veiligheid van de Groningers. Maar de Groningen-discussie is door sommige partijen gebruikt om van-gas-los door te duwen. Maar dat lost het probleem van de co2-uitstoot niet op. Integendeel zelfs. Maar over de grens krijg je momenteel subsidie als je juist overstapt naar gas. Wij zouden pas van aardgas los moeten willen komen wanneer we op een veel hoger percentage duurzaam opgewekte energie zitten, richting de 50%. Eerst moeten kolen en olie eruit. Nu laten we straks ergens over de grens kolencentrales harder draaien omdat wij geen gas meer willen.”

Dat heeft u toch wel aange- kaart bij die klimaattafels, waar u ook aan zat?

„Ja. Maar dit is politiek.”

PlintEastwood | 28-06-19 | 15:47 | 2

dank voor het delen

JaEchtZekerWel | 28-06-19 | 15:48

De Telegraaf gaan we nog hard nodig hebben in die hele klimaatgekte.

Sprinkhaan | 28-06-19 | 15:49

NL co2 neutraal, zonder kern energie, dat betekent tien-duizenden te subsidieren windmolens. Voor een mooi en natuurlijk NL. kots.

vanhetvarken | 28-06-19 | 15:46

Ik zeg emigreren....

Kaaskop71 | 28-06-19 | 15:46

Waar ik benieuwd naar ben: hoef ik niet mee te betalen aan deze onzin als ik er ernstige gewetensbezwaren tegen heb?

ArieR68 | 28-06-19 | 15:45

Voor iedereen die staat te juichen bij rekeningrijden: die belasting komt gewoon bovenop de bestaande belastingen die er al zijn voor autorijden. En dat geld word ook weer niet besteed aan het verbeteren van de infrastructuur maar gaat ook gewoon in de grote pot.

2voor12 | 28-06-19 | 15:45 | 1

En die grote pot wordt vervolgens met een nog grotere strik eromheen richting o.a. Afrika gebracht.

Kapitein Stijlvol | 28-06-19 | 15:51

Nog een enorm belangrijke vraag:
Hoe denkt de overheid dat de mensen met een BKR-registratie dit allemaal kunnen gaan betalen? Een lening van € 1,00 afsluiten is voor hen al onmogelijk, laat staan het compleet A++ maken van hun woning wat vele duizenden Euro's gaat kosten.

vanFleppensteijn | 28-06-19 | 15:43 | 1

Die kunnen zelf gaan klussen. Schapen scheren, en in je spouwmuren douwen. Klaar is keesie

Sprinkhaan | 28-06-19 | 15:45

Heet Baudet al gereageerd?

Goofje | 28-06-19 | 15:43 | 7

@sprietatoom | 28-06-19 | 17:05: helemaal correct, er spelen andere belangen volgens mij. Op de vraag : Dat heeft u toch wel aange- kaart bij die klimaattafels, waar u ook aan zat?

„Ja. Maar dit is politiek.” Dan weet je eigenlijk al genoeg ;)

PlintEastwood | 28-06-19 | 17:30

@PlintEastwood | 28-06-19 | 17:30:

Dat van het gas af, lijkt wel of we dat doen om de Amerikanen te vriend te houden. Want Trump kan wel heel amicaal doen met Putin maar ondertussen pakt hij ze steviger aan dan de eerdere presidenten. Tenzij ze echt inderdaad het gasnetwerk willen gaan gebruiken om de waterstof die duurzaam is gemaakt te gaan transporteren via dit bestaande gasnetwerk.

sprietatoom | 28-06-19 | 17:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat denken de dwazen die de presentatie gaven te gaan doen als over een aantal jaren blijkt dat alle dingen die de overheid ons burgers door de strot duwt niet het verwachte resultaat bieden, omdat bijvoorbeeld Azië er niet aan meewerkt? Nog zwaarder belasten? Verplichten de huizen en gebouwen helemaal vol te spuiten met isolatieschuim? Alle auto's verbieden, zowel met verbrandingsmotor alsook elektrisch? Belasting voor bedrijven verhogen tot 100% van hun inkomsten?
Face it, wat de overheid wil zal hooguit een paar promille schelen, en dan alleen wanneer alles blijft zoals het nu is. Als de rest van de wereld niets doet heeft dit geen enkele zin, alleen zal het de strop om de nek van Nederland worden.

vanFleppensteijn | 28-06-19 | 15:41

Kunnen we dat geld niet veel beter bewaren voor het geval het klimaat daadwerkelijk extremer wordt en we daarom moeten reageren door dijken te verhogen en verbeterde afwatering en bewatering van ons land? Deze investering gaat het verschil in ieder geval niet maken, en dan kunnen 'we' straks nog een keer de portemonnee gaan trekken zeker?

deBelastingplichtige | 28-06-19 | 15:40 | 2

Jep dan kan je gewoon weer lappen. Die zeespiegel gaat natuurlijk niet dalen omdat we in NL een beetje aan CO2 reductie doen.

Sprinkhaan | 28-06-19 | 15:44

Ja, laten we wachten, dat is echt een korte termijn iets. Een straatje hier aanleggen kost al 3 maanden, laat staan een dijk ophogen.

Erikjan79 | 28-06-19 | 15:58

Volgens mij moet je hier te zijner tijd echt wegwezen. Nederland zal ten onder gaan aan de deugmens, die alles, maar dan ook ALLES wil uitgeven aan EU, klimaat en migratie. Wanneer dat allemaal is uitgegeven, blijft er een berooid, door Brussel bestuurd, met windmolens volgeplempt en geïslamiseerd landje over, ooit bekend staand als Nederland. Maar dan ben ik allang weg, ga niet wachten tot de stront hier het plafond raakt, tot de linkse kerk de toko hier volledig hebben overgenomen. Gewoon je koffers pakken en zeggen: Krijg maar fijn de tering hier met z'n allen.

Motleycrew | 28-06-19 | 15:37 | 2

Ben jij bedonderd! De schep in de grond en loopgraven maken, we pakken het land terug!

Damien368 | 28-06-19 | 15:44

Hopelijk begrijp je dat dat precies de bedoeling is. Net zolang drammen tot we allemaal van de global.istische kerk zijn, of dood of gevlucht. Zodat de provincie Nederland eindelijk kan aansluiten bij het 4e reich.

OudeNederlander | 28-06-19 | 15:54

Nee, nee, nee! Ik koop het niet, ik leen het niet, ik teken nergens en ik betaal niet voor beleid gebaseerd op een hoax, leugens en voute aannames van corrupte grootverdieners die wat modelletjes op een computer draaien en daarmee indirect hun zakken vullen.

Val allemaal maar gratis ende voor niets kapot daar in Den Haag.

Mark my words, over 5 jaar wordt er rap 180 graden gedraaid en kan u gaan betalen voor de paniek als gevolg van Solar Cycle 25. Bah, wat een links dom zenuwentuig. Sorry mensen, ben een beetje boos.

Kinkfactor | 28-06-19 | 15:35 | 6
-weggejorist-
OudeNederlander | 28-06-19 | 15:52

Ach ja, wetenschap is toch maar ondermijnend. Daar moet je niet mee aankomen bij de complot kneusjes.
Straks zal je nog zien dat verband tussen zonneactiviteit en klimaat toch anders ligt...
www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuws/hoe-...

RandyBiel | 28-06-19 | 16:18
-weggejorist-
5611 | 29-06-19 | 06:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Zeg maar daaaaag met je handje naar je pensioentje en de spaarcenten voor je oude dag.

zoalsikhetzeg | 28-06-19 | 15:35 | 6

Pensioenpot was 1400 miljard ofzo? 1000 miljard voor het klimaatakkoord en 400 miljard om de staatschuld af te lossen. Nu nog wachten tot de pensioenleeftijd naar 70 kan en je bij je 70e de d66 spuit krijgt toegediend. Kunnen we de bedrijven een mooi extraatje geven in de vorm van geen pensioenafdracht. All problems solved

CleanUpTime | 28-06-19 | 15:48

@CleanUpTime | 28-06-19 | 15:48: Laat staan wat daarmee is gebeurd sinds de euro en bijbehorende inflatie. Inflatie is belasting op spaargeld. Wordt 1 euro door inflatie 2 euro, dan zijn de 1000 euro in je spaarpot opeens nog maar 500 waard. Heb je helemaal niets voor hoeven doen.

jos verstoppen | 28-06-19 | 17:13

@CleanUpTime | 28-06-19 | 15:48:
Ze lossen voor het zicht schulden af, namelijk die zonder rente. Er zijn andere schulden met variabele rente. Daar is iets mee, er is in de miljoenennota één keer over geschreven (2014) en daarna niet meer. Daar zit een luchtje aan. De letterlijke tekst:
"Zonder rekening te houden met macro-economische doorwerkingen betekent een 1 procentpunt hogere rente een extra rentelast van ongeveer 4,7 miljard euro op termijn; een bedrag dat overeenkomt met ongeveer de helft van de jaarlijkse begroting van het ministerie van Infrastructuur en Milieu en ongeveer net zo veel als in een jaar aan wetenschappelijk onderwijs en onderzoek wordt uitgegeven. Extra rente is daarbij «zondegeld» dat enkel risico compenseert richting investeerders zonder dat er productieve overheidsuitgaven tegenover staan."

kindapaas | 28-06-19 | 17:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Wel makkelijk tegen die tijd om al die butenlandse auto's te herkennen, ja, die met die rookpluim aan de achterkant. Nergens iets gelezen of gehoord daarover. Gemakshalve vergeten?

pa_niek | 28-06-19 | 15:35

Over die 1,4 miljard Indiers hoor je al helemaal niets.
Sterker nog, omdat men in Azie goedkope producten maakt kan men het in Nederland nog een enigszins betaalbaar houden.

Lafayette | 28-06-19 | 15:32 | 1

Goedkope warmtepompjes uit China! Maar daar zal wel de nodige belasting over worden geheven uiteraard.

Beefbus | 28-06-19 | 15:34

Maar we krijgen wel 100 miljoen subsidie voor isolatiemaatregelen. Dat is toch maar liefst 12,5 euro per woning, elk jaar. Dan heb je na twee jaar toch al bijna een rol radiatorfolie!

Schmalz | 28-06-19 | 15:32

Alle glaswol, betonwol, aluminiumfolie, purschuim en kitspuiten opkopen bij de lokale bouwmarkt, piepschuim op je dak, met een bijl je gasleiding doorhakken en je HR ketel op marktplaats zetten…

hetgingperongeluk | 28-06-19 | 15:31

Lol @ terugverdienen op de goedkopere energierekening en “investeren”. Één ding is duidelijk, dit hele zooitje landverraders kan je beter uit een vliegtuig flikkeren boven de Noordzee, volksnaaiers in de ivoren toren. Jan modaal moet in de schuld worden gedrukt.

HaatAth3ist | 28-06-19 | 15:31 | 3

Mooi he, hoe ze het verkopen? Het is alleen wel jammer dat er inderdaad mensen zijn die dit niet doorzien.

Cobalt bomb | 28-06-19 | 15:37

HaatAth3ist | 28-06-19 | 15:31
"investeren"
30 jaar geleden riep mijn opa dat al voor zijn dood.
Sinds de tweede wereld oorlog zijn we al aan het "investeren" in de toekomst en we zullen nooit anders meer gaan doen,aldus een oude wijze man.
Maar het merendeel van de mensen ziet het niet.

ditotje | 28-06-19 | 15:45

Je gaat helemaal niks besparen. Nu gaat gas extreem duur gemaakt worden om mensen van het gas af te pesten. Als iedereen straks alleen nog maar elektriciteit gebruikt gaat daar de heffing op door het dak (kijk naar de fiscale plannen voor elektrische auto's nu). Als iedereen zijn dak vol legt met zonnepanelen komt er zonnebelasting.

5611 | 29-06-19 | 06:12

Die Kwiebus heeft slechts een baard om z'n dom gezicht te verbergen.

kwark001 | 28-06-19 | 15:28 | 1

En nog..

zoalsikhetzeg | 28-06-19 | 15:37

ongelovenlijk zo veel geld voor lucht.

Oromis | 28-06-19 | 15:28

Plannen presenteren maar nog niet weten hoe en wat, en wat het allemaal onder aan de streep kost. Sterk verhaal hoor

Sprinkhaan | 28-06-19 | 15:28

het woord kernenergie wordt precies 1 keer genoemd in dat hele klimaatakkoord, in een opsomming of waterstofproduktie. Maar ik had ook niet op meer gehoopt.

skoftig | 28-06-19 | 15:26

Flikker toch allemaal alsjeblieft op met jullie uitgestrekte gutmensch koppen, een stel incompetente volslagen volidioten die blijkbaar door het volk een vrijmacht hebben gekregen om deze kots over ons heen te kieperen

Oetiohnegentechnik | 28-06-19 | 15:24 | 9

@OudeNederlander | 28-06-19 | 15:47: Nee, wij zijn echt zo dom. We staan erbij en kijken er naar.

Zij zijn sinds de franse revoltie wel zo slim geworden dat ze geleerd hebben dat ze niet met alles meer weg komen. Zolang wij plofvlees op de bbq kunnen leggen, goedkoop bier kunnen betalen, en de eigen deur 's avonds achter ons dicht kunnen trekken, zullen we niet en masse de straat op gaan. Wellicht moet de revolutie weerin Frankrijk ontbranden?

jos verstoppen | 28-06-19 | 17:09
▼ 6 antwoorden verborgen

Als iemand zegt de grenzen te willen sluiten voor Miele-eisiërs dan wordt hij weggehoond; zo'n probleem kun je alleen in Europees verband aanpakken en we kunnen onze grens onmogelijk sluiten voor deze stroom vanuit het zuiden. Blijkbaar kunnen we een globaal probleem zoals klimaatverandering - als dat al een probleem is - wél in Nederland oplossen. Gaan we onze grenzen soms volbouwen met ventilatoren die de hete lucht terugblazen naar Duitsland en België?
Ja, maar er zijn toch mondiale klimaatakkoorden? Yeah, right! Voorlopig lopen de Nederlandse klimaatplannen niet eens synchroon met die van onze buren, laat staan die van heel Europa. Maar ja, we moeten wel, hè, de D66-rechter heeft het zo bepaald met dank aan de hysterica van Urgenda.

Hetze Haatstra | 28-06-19 | 15:23 | 13

@kwartjes | 28-06-19 | 16:40: Advies: kijk wat vaker naar "How the universe works" en wat minder naar "Ancient Aliens" :)

lovekila | 28-06-19 | 17:18

@lovekila | 28-06-19 | 17:18: Ik zou zeggen Lovekilla probeer de universe te begrijpen, je kunt niet om natuurkundige wetten heen onmogelijk want that how the universe works.

kwartjes | 28-06-19 | 19:00
▼ 10 antwoorden verborgen

Moeten deze 4 milieutrutjes de kar gaan trekken??

peter van dijk1186 | 28-06-19 | 15:23

lasten verlichting de leugen komt weer naar boven

Oromis | 28-06-19 | 15:22

Waarom alleen de Chinezen en niet de Amerikanen, Arabieren, Indiers, Russen en Afrikanen?.

Pelforth | 28-06-19 | 15:22

wiebbus heeft liever geen vragen is ook duidelijk

Oromis | 28-06-19 | 15:21

we krijgen een beter vestigingsklimaat door co2 heffing hahahahaha.

Oromis | 28-06-19 | 15:20 | 2

Vestigingsklimaat voor streepjes Nederlanders

Is dit nog nieuws? | 28-06-19 | 15:58

De chemische industrie en de metalektro kun je wel afschrijven. Zeeland, Z-Limburg, Rotterdam en de IJmond worden daarmee economische woestijnen. Het vestigingsklimaat wordt in zoverre beter dat er heel veel ruimte zal zijn voor nieuwe industrie... die niet komt. Alles wat in een halve eeuw hier opgebouwd is wordt door Rutte afgebroken.

5611 | 29-06-19 | 06:20

Kabinet presenteert een klapsigaar uit eigen doos, ontploft gegarandeerd in je gezicht.

Wijze uit het Oosten | 28-06-19 | 15:20
-weggejorist-
Denkhetnjet | 28-06-19 | 15:19 | 3

Wanneer gingen we nu zeewater ontzilten zodat de boeren genoeg water hebben in de zomer? Ja kost wat, maar ik zie het probleem niet, de behoeft is daar.

Patje2011 | 28-06-19 | 15:19 | 2

Als we toch bezig zijn, een paar grote ontziltingsfabrieken plaatsen bij de grote meren die nu aan het uitdrogen zijn. (Uiteraard alle energie opgewekt uit wind en zonne-energie). Veel beter voor de balans van moedertje natuur.

CleanUpTime | 28-06-19 | 15:53

@CleanUpTime | 28-06-19 | 15:53: Ontzilten prachtig maar wat doe je met het zout terugkiepen in zee? Dat zou ramzalig zijn voor het zeeleven.

kwartjes | 28-06-19 | 19:03

0,35 % dragen we bij aan de CO2 uitstoot in de wereld. We willen de wereld redden in ons eentje. En er wordt alvast voorgesorteerd op rekening rijden.

sprietatoom | 28-06-19 | 15:18 | 20

@sprietatoom | 28-06-19 | 17:21: ja dat snap ik nu, dat je dat bedoelde. ;)

Waarom hanteer je niet het volgende:
-totale uitstoot CO2 (mens en natuur) is 0,04% van de atmosfeer.
-totale menselijke uitstoot is 0,9% X 0,04% = 0,0036% van de atmosfeer.
-NL uitstoot is 0,35% x 0,0036% = 0,00000126% van de atmosfeer

Belachelijk kleine percentages die exact bekend zijn en die juist heel duidelijk maken dat de CO2 maatregelen slechts ordinaire CO2 belastingen zijn. De subsidie slurpers zijn de enigen die hier beter van worden. Dat geld kun je beter besteden aan zorg, onderwijs, voeding, water, en wonen.

jos verstoppen | 28-06-19 | 18:18

@jos verstoppen | 28-06-19 | 18:18:

Toch eens een keer in gaan verdiepen, heb je een betrouwbaar linkje waarin bovenstaande exact staat uitgelegd, liefst van een MIT prof ? Als dit waar is dan worden we massaal opgelicht, of is de olie echt bijna op en willen ze dit niet bekend maken ? Heb altijd het idee dat er een grotere gedachte achter moet zitten, het begon met de Unconvenient truth en is nooit meer gestopt.

sprietatoom | 29-06-19 | 02:49

@RandyBiel | 28-06-19 | 15:21: Denk jij nou echt dat landen als de VS, China of India ook zelfmoord gaan plegen? Nee, die verwelkomen de gevluchte Nederlandse bedrijven met open armen.

5611 | 29-06-19 | 06:23
▼ 17 antwoorden verborgen

co2 heffing nog meer doorberekend naar de middenklasse

Oromis | 28-06-19 | 15:18

Ik kijk reikhalzend uit naar een verse partijleider voor de VVD. Eentje die niét gebrouilleerd is met Wilders en dus gewoon weer een rationeel kabinet kan samenstellen. Dan kan die alleen maar bakken met geld kostende klimaatgekte ook weer de prullenbak in.

Papa Jones | 28-06-19 | 15:18 | 5

@Joris von Loghausen | 28-06-19 | 15:53:
Als je regeert ben je ineens wel aanspreekbaar/verantwoordelijk? Dat is welkom nieuws!

Cobalt bomb | 28-06-19 | 16:06

@Joris von Loghausen | 28-06-19 | 15:53:
Tuurlijk, joh - aanspreekbaar, hoe dan ? Rat Rutte heeft speciaal wc-papier ervan laten maken, hij veegt daarmee elke dag vrolijk zijn reedt af (zie bijv. volksraadpleging/referenda)

the namster | 28-06-19 | 16:20

Wilders heeft nogal linkse ideeën. Alleen al dat idee om weer vroeg met pensioen te gaan scheelt de schatkist miljarden aan inkomsten per jaar en zorgt voor een enorme krapte op de arbeidsmarkt. Wilders is een SP-er met harde standpunten over de islam en over migratie.

Kuifje-in-de-EU | 28-06-19 | 19:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Het zal mijn tijd wel duren, ik ben hier namelijk over 10 jaar weg naar een deel van de wereld waar dit absoluut niet speelt en ze met enorm ongeloof dit allemaal aanzien.

2voor12 | 28-06-19 | 15:17 | 3

Belgie?

Shitting Bull | 28-06-19 | 15:38

Overal behalve 0031 dus.

De vries, Henk. | 28-06-19 | 17:23

@De vries, Henk. | 28-06-19 | 17:23: de windmolenmaffia is in heel west-europa actief.

voldemort | 28-06-19 | 22:19

investeren in waterstof autos. Waterstof is zo ineffiecent gaat nooit goed werken

Oromis | 28-06-19 | 15:17 | 5

Er zijn veel betere oplossingen. Ik ga pas zeggen welke als ik genoeg aandelen heb verzameld.

Max Headroom | 28-06-19 | 17:12

Waterstof. Plop. Hindenburg.

Is dit nog nieuws? | 28-06-19 | 18:03

@Is dit nog nieuws? | 28-06-19 | 18:03:

Er is inmiddels wel wat verbeterd, maar wat een vlammenzee was dat.

sprietatoom | 28-06-19 | 18:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier in deze boreale gemeente is men bezig met de voorbereidingen voor het aanleggen van een dikke 30 windmolens van meer dan 200 meter tiphoogte. Om de 25 meter staan er camera's van Bouwatch opgesteld uit angst voor windmolenterroristen die de boel willen slopen. Kosten noch moeite worden gespaard, er wordt zelfs een nieuwe tijdelijke weg aangelegd om de onderdelen van molens van terreur aan te kunnen voeren. Zelfs mijn favoriete visstek omkomt er niet aan want op minder dan 500 meter krijg ik die krengen voor mijn neus. Maar volgens populist Jesse Klaver gaan we op deze wijze het klimaat redden, echt!

eerstneukendanpraten | 28-06-19 | 15:17 | 2

Ze warmen het klimaat goed op ja.

Cobalt bomb | 28-06-19 | 15:28

je mloet iets doen om die duitse paasvurenlucht weg te wapperen uit adammetje

lovekila | 28-06-19 | 17:09

En na Japan vlucht hij naar Brussel ons in een puinhoop achterlatend.

de dorstige | 28-06-19 | 15:17

Zij gaan ook investeren in duurzame brandstoffen.

Ik weet er eentje. Uranium.
Het wordt tijd voor een kernauto. Nooit meer tanken, nooit meer opladen. Honderdduizenden keren op en neer naar Italië met ik denk maximaal 1 kubieke decimeter uranium. Dat is het.

ProAsfalt | 28-06-19 | 15:17 | 3

Ik zou zo'n Audi nucleo direct aanschaffen

Pelforth | 28-06-19 | 15:25

U betaald dan wel 3000 euro wegenbelasting per maand voor uw auto van 50.000 kilogram. Nooit meer tanken, da's mooi gewonnen ja...

Bucket of Shit and P | 28-06-19 | 15:35

De overheid heeft weer een nieuwe manier gevonden om de burger nog verder uit te kleden

Drubke | 28-06-19 | 15:16

We gaan arme mensen verplichten om met het paupervervoer te gaan. Zo kunnen ministers en andere rijke lui weer lekker doorrijden.

Omebert | 28-06-19 | 15:15 | 1

Ministers, die mogen als eerste vervangen worden door de voortschrijdende digitalisering.

Cobalt bomb | 28-06-19 | 15:25

Bedankt kabinet. ik hoef het niet. Ik wil het niet. donder op met je verantwoordelijkheid.

Omebert | 28-06-19 | 15:13

Alstublieft, het klimaatakkoord! Met dank aan de klimaattafels, namen blijven geheim maar we kunnen natuurlijk wel invullen dat daar de grootste zakkenvullers zitten.

Sprinkhaan | 28-06-19 | 15:13 | 2

Ik weet in ieder geval al 2 namen : Raket en vleespet....

the namster | 28-06-19 | 16:28

Niet klimaattafels maar klimaatfalafels. Moet wel milticulti zijn natuurlijk.

Nivelleermarionet | 28-06-19 | 16:48

Kortom we worden flink genaaid maar het wordt wel gebracht alsof het het mooiste is wat ons ooit door de strot is geduwd.

sprietatoom | 28-06-19 | 15:13

Als het warmer wordt gaan we toch automatisch minder energie verbruiken voor verwarmen? Wat is het probleem dan?

boerk | 28-06-19 | 15:12 | 3

Al eens van airco's gehoord?

kwark001 | 28-06-19 | 15:13

We hadden als land en volk zo rijk kunnen zijn al zijn we dat natuurlijk al relatief gezien.

Patje2011 | 28-06-19 | 15:12 | 3

Nee, helaas. Dan moet je je bezit beschermen en dat doen de mensen niet. Kansloos.

Max Headroom | 28-06-19 | 17:05

@Max Headroom | 28-06-19 | 17:05: de mensen mogen zelf niet beschermen, die het wel mag die doet het niet. nu ja, een iftar is ook veel gezelliger.

lovekila | 28-06-19 | 17:08

@lovekila | 28-06-19 | 17:08:

Voor beschermen is geen toestemming nodig, daar zit de crux. 'Beschermers met toestemming' zijn geen beschermers maar slaven van de toestemminggever.

Max Headroom | 28-06-19 | 17:31

Klimaat is een verdienmodel.
Gratis de cholera voor het hele zooitje in Den Haag.

Ars Vivendi | 28-06-19 | 15:12 | 6

Het is meer een roofmodel dan een verdienmodel.

Max Headroom | 28-06-19 | 17:03

@Max Headroom | 28-06-19 | 17:03: Dat is het exact.

jos verstoppen | 28-06-19 | 18:09
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
hotnot | 28-06-19 | 15:11

subsidie hier subsidie daar flikker toch op

Oromis | 28-06-19 | 15:11 | 1

Eerst belasting betalen. Daarna kun kun je je geld met veel moeite proberen terug te krijgen. Voor werkende mensen is dat echter niet weggelegd, die hebben het te druk.

Max Headroom | 28-06-19 | 17:01

Vandaag hoorde ik nog iemand tijdens de lunch roepen dat we in een fantastisch land leven. Even wilde ik er op reageren.... toen ging ik verder met mijn broodje. Laat maar.

azijnseikerT | 28-06-19 | 15:11 | 4

Een fantastisch land voor klimaat/weer scams. Vraag het maar een Samsom, Nijpels en consorten.

Cobalt bomb | 28-06-19 | 15:21

@Nummer 14 speciaal | 28-06-19 | 15:19:
Waarom een electrische fiets?

Cobalt bomb | 28-06-19 | 15:22

azijnseikerT | 28-06-19 | 15:11
Werk jij bij/voor Berbaartje dan ?

the namster | 28-06-19 | 16:32
▼ 1 antwoord verborgen

Kwam vorige week iemand tegen die wist te melde dat in de transformator huisjes een dikke belasting is opgenomen om de zonne-energie op te stoken in warmte, want het net kan het... gewoon... niet... aan...
Het is een grote leugen.

boerk | 28-06-19 | 15:11 | 5

@Pierre Tombal | 28-06-19 | 16:21:

Stroom zoekt niet de kortste weg. In dat geval zou alleen de verlichting in de woning naast de elektriciteitscentrale branden. Heel fel, dat dan weer wel.

Max Headroom | 28-06-19 | 16:59

@Pierre Tombal | 28-06-19 | 16:21: weg van de minste weerstand, niet perse de kortste weg dacht ik...

lovekila | 28-06-19 | 17:06

Tsss... Leg je eens een keer iets uit in begrijpelijke taal, is iedereen ineens een expert.

Pierre Tombal | 28-06-19 | 18:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Heb medelijden met al die klimaataluhoedjes. Te dom om natuurkunde te snappen, waardoor ze de ontwikkelingen in de maatschappij ook al niet meer kunnen bevatten... Arme strakkers,in deze moeilijke dagen voor ze.

RandyBiel | 28-06-19 | 15:10 | 2

Heb jij je klimaat leges al betaalt Randy?

Cobalt bomb | 28-06-19 | 15:18

Verklaar de ijstijd...

Is dit nog nieuws? | 28-06-19 | 18:02

Besparen op je energierekening zegt die D66-muts. Jaja, dan loopt de overheid veel energiebelasting mis dus dat wordt natuurlijk weer ergens anders vandaan geroofd.

Sprinkhaan | 28-06-19 | 15:10 | 2

TIEN procent van de beroepsbevolking is ambtenaar. Die brengen niets op. Die worden door U betaald. Die zijn voortdurend aan 't bedenken hoe ze U nog meer afhandig kunnen maken...

Bucket of Shit and P | 28-06-19 | 15:41

De energiebelasting zal wel omhoog gaan? Ik het "akkoord" nog niet gelezen maar ik ben het er vast niet mee eens.

voldemort | 28-06-19 | 22:11

Wat ik het meest belangrijk vind is dat de de maatregelen zoveel mogelijk ineffectief zijn en maximaal geld kosten. Waarom zou je afwijken van iets wat al jaren zo gbeurt?

Cobalt bomb | 28-06-19 | 15:09

Te bedenken dat het probleem juist anders is dan ze denken te weten.
Tegen muur zit te praten.

rein9576 | 28-06-19 | 15:09

Als je in een huurhuis klem zit en je kan niet kopen dan ben je afhankelijk van je woningbouwvereniging of verhuurder.
Ze praten maar alsof iedereen kan kopen en verbouwen, subsidie, leuk voor huiseigenaren. Maar huurders kunnen er niets mee.

kloopindeslootjijook | 28-06-19 | 15:08 | 5

@Bucket of Shit and P | 28-06-19 | 15:43: En op een dag zakt dan zomaar spontaan je servieskast door de vloer en dringt het langzaam tot je door dat die rare geur van je geliefde bank niet afkomstig is van de hond die daar ook graag op ligt.

Pierre Tombal | 28-06-19 | 16:14

@Bucket of Shit and P | 28-06-19 | 15:43: mensen met een vrijstaande woning klussen niet zelf, daar hebben ze mannetjes voor. ik ken nog wat Polen trouwens...

lovekila | 28-06-19 | 17:04

@Nummer 14 speciaal | 28-06-19 | 15:21: gewoon je werknemers wat harder laten werken... met 100 in dienst heb je die ton zo verdiend.

lovekila | 28-06-19 | 17:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor de dombo's, ga een paar jaar naar het buiteland, je leert je slappe gelul wel af. Perspectief..

donkieshot | 28-06-19 | 15:08 | 1

Doe eens wat meer data donkey. Er warrig dit.

Pedronegro | 28-06-19 | 15:24

En dit kan vast worden geïnvesteerd door pensioenfondsen, uiteraard

boerk | 28-06-19 | 15:07

Wat dat stelletje onbenullen onder meer vergeet is dat de straten in de winter geheel sneeuwvrij blijven als de elektra leidingen gaan smelten door overbelasting.

kwark001 | 28-06-19 | 15:07

Wat ‘t ook wordt, het is toch niet genoeg voor de klimaatfanaten.
Terug naar de tekentafel.

Ruimedenker | 28-06-19 | 15:06

Wiebes kan spelen in een film van Pinokkio als Japie Krekel.

kloopindeslootjijook | 28-06-19 | 15:06

"het fijnstofvrij geweten van Ed Nijpels en Rob Jetten"
En ondertussen branden de vuurkorven en de houtkachels volop zonder enige vorm van filtering zodat hele wijken onder de meur hangen 's winters en 's zomers.
Hoezo fijnstofvrij??

ProAsfalt | 28-06-19 | 15:05 | 3

Wat heeft "meur" met fijnstof van doen? En wat doen ze dan aan alle pollen??

Cobalt bomb | 28-06-19 | 15:07

Wat een baarlijke nonsens.
Ik woon dicht bij de scheepvaart, en wat die allemaal uitstoten vergeleken met de BBQ van de buurman is enorm. Gemekker over een vuurkorfje.. haha

vmk | 28-06-19 | 15:12

Buitenland....
Meten we hier de fijnstof uitstoot van het Ruhrgebied? Of van het Verenigd Koninkrijk?

Is dit nog nieuws? | 28-06-19 | 16:02

Ik heb Wiebes 30 sec. volgehouden ... toen was het moment daar.
Knap he?

Het Licht | 28-06-19 | 15:05 | 2

Not your proudest fap.

Kapitein Stijlvol | 28-06-19 | 15:07

@Kapitein Stijlvol | 28-06-19 | 15:07: Nope ;o)

Het Licht | 28-06-19 | 15:13

Eerst de wet er doorheen drukken en dan invulling geven aan de kosten en wie deze mag ophoesten...

Flipside | 28-06-19 | 15:05 | 1

Ik heb al een vermoeden wie de kosten gaat ophoesten.

Nivelleermarionet | 28-06-19 | 16:43

Wil je geld sneller zien verdampen dan ijsblokjes tijdens een hittegolf, blijf dan hangen

Herr_Kalashnikov | 28-06-19 | 15:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken