Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Polonaise-aangevers Wilders aan het woord

Dat wordt weer een dagje onderhoud plegen aan de democratie

En dan gaan we nu verder met het strafrechtelijke gedeelte van de strafzaak over wat je nog mag zeggen in dit land. Iedereen die in polonaise naar het politiebureau is gelopen om voorgedrukte MinderMinder aangifte te doen, mag vandaag in de rechtbank nog een keer komen klagen. Het is tijd voor de 'benadeelde partijen' in het Wildersproces. De echte benadeelde partijen zijn de rechtsstaat en de scheiding der machten, maar die mogen dan weer niets zeggen. Greet zelf is er niet bij, trouwens. En terwijl Nederland meer meer livestreams wil, zegt er niemand bij de rechtbank 'dan gaan wij dat regelen', dus wij lezen (na de 'lees verder') weer mee met politiek verslaggever Tobias den Hartog van het AD. 

Reaguursels

Inloggen

Deze rechtzaak is tóch de campagne van Wilders. Je kan het negatief zien zoals het ook voelt. Wat er wel gebeurt is dat de modder naar boven komt bij de overheid en alle ministers aan geheugen verlies leiden en zich verschuilen. Komt er nu ook een cordon santaire voor leugenaars. Zet hem op

foxhunter | 27-06-19 | 21:07

Haha dat O.M. zal zo langzamerhand wel eens denken waren we er maar nooit aan begonnen. De beerput gaat steeds meer open en dit proces toont meer dan ooit aan wat voor incompetent zooitje Rutte om zich heen heeft verzameld.
Ook denk ik dat team Knoops nog wel een aantal jokers achter de hand heeft.
Deze hele zaak gaat harder en meer stinken, trouwens die dikke Hubert Bruls burgemeester van Nijmegen die voorop liep in de aangiftestoet, hoe zou het daar mee zijn?

oakmont | 27-06-19 | 19:49

Knoops moet een aantal anonieme aangevers oproepen en in een kruisverhoor hun aangifte toe laten lichten. Geheid dat er een paar tussen zitten die geen idee hebben waarvoor ze getekend hebben. Die smeer je valse aangifte aan de broek en het hele circus wordt verder ondergraven. Sneu voor die paar mensen maar laat duidelijk zijn dat je niet zo maar willekeurig aangifte kunt doen.

5611 | 27-06-19 | 14:42

Tweets van Saskia stukken vollediger..
Waarom geen embedded feed van Saskia meer?
#BringBellemanBack

NeetNormaal | 27-06-19 | 14:09 | 2

Hear hear.

Muuke | 27-06-19 | 14:55

zou het AD.... nee joh echt niet. A Few months later: AD neemt belang in website GeenStijl

ikworstelengadouchen | 27-06-19 | 15:45

Die gozer van het OM doet even een open deur in trappen.
Ja joh, zegt het iets over wat Wilders van het proces vindt? Zeg maar datgene wat hij al jaren roept, wat een deel van de bevolking ook van mening is?

Zo hey, meneer Sta, wat bent u scherp van zin zeg!

Man man man, is dat hele OM infantiel of zo?

TeeJee | 27-06-19 | 13:25 | 3

Ze gaan nu misschien wel onderzoeken of ze Wilders voor minachting van het hof kunnen aanklagen.

Muuke | 27-06-19 | 14:58

@Muuke | 27-06-19 | 14:58:

Contempt of court?
Ik ben geen jurist, maar ik denk dat u teveel televisie gekeken heeft. Geloof niet dat dat in Nederland een strafbaar feit is.

Tapu | 27-06-19 | 18:14

science.sciencemag.org/content/early/... Tijdens een wetenschappelijk onderzoek met 17.000 portemonnees in 355 steden in 40 landen scoorde Marokko zeer laag, met China als onderuitklapper op het gebied van burgerlijke eerlijkheid. Dit is weer eens iets anders dan hoofdschedelmetingen en genetische aanleg inter/extra-polaties. Het is interessant dat China zo opvallend laag-bij-de-gronds eruit rolt, terwijl het inmiddels toch enige welvaart heeft verworven bevolkingsbreed. Peru is straatarm, evenals Kazakhstan. Maar De Verenigde Arabische Emiraten? Het schijnt dat hier de overheersende godsdienst (islam) niet gunstig uitwerkt op de persoonlijke ethiek. Marokko is een mix van straatarm en borstkloppend islamitisch. Wilders heeft dus een punt, wanneer hij Marokkanen als een schoolmeester in de hoek zet. Het wil niet deugen...

Eeuwig..Op..Vakantie | 27-06-19 | 13:23

De rechter moest maar eens tot een oordeel komen. Lang genoeg geduurd.

Shareholder II | 27-06-19 | 13:15

Slachtofferrol induiken, zien we wel vaker. Men heeft gemerkt dat het effectief is, dus wordt het gebruikt als offensief wapen. Met de realiteit heeft het vaak weinig te maken, maar rechters gaan er in mee.

TeeJee | 27-06-19 | 13:23

@TeeJee | 27-06-19 | 13:23:
Het bizarre is dat hij zelf zoveel moeite deed om slachtoffer te kunnen worden. Soort Jules Croiset syndroom ..

Beefbus | 27-06-19 | 13:34

Hoe gaat de rechtzaak rondom de legimiteit van de gastarbeiders die hun welkom ruim zijn overschoten er uit zien. En wat van de mensen die vele migranten en vluchtelingen hier naar toe hebben gehaald en vervolgens in roomblanke wijken of in de rimboe vertoeven en jan met de pet en onze kinderen en komende generaties de lasten?

TijgerMuis | 27-06-19 | 12:40

Ik wil ook rechtbankverslaggever worden. 1 Tweet per uur met een inhoud van 'nu doet iemamd een verhaal vertellen' en dan lekker lang lunchen!

deVia | 27-06-19 | 12:40

Een ding is mij duidelijk geworden. De ‘benadeelden’ zijn bij het toedelen van hersencellen door de evolutie zwaar tekort gedaan.

Knokloof | 27-06-19 | 12:30

Het zal met name gaan om het feit dat Wilders veroordeeld "moet" worden omdat er al zoveel geld, tijd en energie in is gestoken dat het OM enorm gezichtsverlies lijdt als ze ermee kappen of er geen veroordeling volgt. Wat je ook van Wilders/zijn uitspraken vindt, het is voor de geloofwaardigheid van V&J/J&V gewoon van levensbelang dat Wilders schuldig wordt verklaard.

Graaisnaaiert | 27-06-19 | 12:28 | 2

Wat denk je dat Wilders zelf dit kost, zou kun je ook een politieke tegenstander uitschakelen maken door hem bankroet te maken en alle tijd af te nemen.

sprietatoom | 27-06-19 | 12:38

@sprietatoom | 27-06-19 | 12:38:
Dat ook ja. Hoop voor hem dat hij een goede rechtsbijstandverzekering heeft afgesloten.

Graaisnaaiert | 27-06-19 | 12:58

Kleine quote van nl.wikipedia.org/wiki/Immigratie_in_N...
Justitie [... begin jaren 70 ... ] identificeerde bepaalde groepen als problematisch, zoals de Marokkanen die als "onhandelbaar" werden gezien.

Monkey Cabbage | 27-06-19 | 12:16 | 3

Toen gezond verstand nog heel gewoon was.

Kapitein Stijlvol | 27-06-19 | 12:17

@Kapitein Stijlvol | 27-06-19 | 12:17: Er zouden inmiddels nog wel een paar stammen " nieuwe Nederlanders " aan kunnen worden toegevoegd.

bqbq | 27-06-19 | 13:07

Zoals een Marokkaan eens tegen mij zei: "Men moet in NL eens ophouden dit 'Marokkanen' te noemen. Ja ze komen weliswaar uit Marokko, maar eigenlijk zijn het Berbers uit het Rif gebergte en die confirmeren zich nergens aan als stam, alleen aan andere Berbers. Onze koning is hen liever kwijt dan rijk en dat lukt op deze manier (alles naar Nederland) aardig." Saillant detail: hij is inmiddels terug naar Marokko gegaan omdat hij hier door niet alleen de Nederlanders maar ook door de 'Marokkanen' als zijnde niet-berber met de nek werd aangekeken.

kunnenzedanniks | 27-06-19 | 14:45

De Kreek en een enkelband lijkt me een uitstekende combinatie . Wat een mafklapper!

daytripper | 27-06-19 | 12:06 | 2

Kijk op Wipedia naar Jeroen de Kreek, wat een idioot is dat! En de D66-rechters die hem natuurlijk naar voren schuiven als getuige, wat een schijnheilige schertsvertoning, een circus!

old shaterhand | 27-06-19 | 12:53

@old shaterhand | 27-06-19 | 12:53: Helemaal gelijk. Wat een waus. Eerder ontoerekeningsvatbaar verklaard en nu wel in staat om te getuigen?!

Willy_Wuiles | 27-06-19 | 19:45

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 27-06-19 | 12:59:
Vond het grappig dat het juist op een website voor mocrootjes stond.

Stormageddon | 27-06-19 | 13:08

Tssss , Die J de Kreek heeft ze echt niet op een rijtje.
Logisch dat Geert en z’n advocaat voor dit soort wartaal niet opkomen dagen en hun tijd beter gaan besteden.
Trouwens toch al een proces van niets.

Datgingniegoed | 27-06-19 | 11:58

En dan wel de bek open trekken over Putin of Kim J Un.
Pleurt op.
Minder minder!

joppo0 | 27-06-19 | 11:57

Wat is het probleem? Er is toch geen getuige à decharge meer? In Nederland is er toch een scheiding der machten conform de leer van Charles Montesquieu? De trias politica? Dus dan mag de heer Wilders toch wel even aan de tand gevoeld worden? Indien je dat niet vindt, ga hier dan niet lopen janken maar doe er wat aan. Ik heb nog geen één spandoek gezien op het binnenhof. Het zal voor de rest allemaal wel meevallen in Nederland. Behalve voor een marginaal aantal: de reaguurders die lui vanuit zetel het allemaal beter weten. Wil je belastingvoordeel? Start een bedrijf. Wil je een ander Nederland, trek een geel hesje aan.

Dageek | 27-06-19 | 11:49 | 13

@sprietatoom | 27-06-19 | 13:10:
Kan mij nog de besloten bijeenkomst herinneren waar Stef Blok stevige uitspraken deed en er gewoon mee weg kwam.

Beefbus | 27-06-19 | 13:14

@Beefbus | 27-06-19 | 13:14:

Moet toch kunnen dat politici wat vragen stellen en ideeën uitwisselen. Het is maar net hoe groot het wordt opgeblazen allemaal door de hele kliek.

sprietatoom | 27-06-19 | 13:27

@sprietatoom | 27-06-19 | 13:10: Het werd gefilmd en openbaar gemaakt. Als ik een bepaalde groet breng in een gesloten ruimte en dat wordt openbaar gemaakt op tv, dan ben ik de klos. Niet moeilijk toch?

Dageek | 27-06-19 | 14:36
▼ 10 antwoorden verborgen

Die de Kreek is een goeie winst voor kamp Wilders... Tenzij de rechters echt zwaar debiel zijn. Ehh lastig....

peterdh | 27-06-19 | 11:48 | 2

Zie jij dan verschil in gerechtelijke uitspraken en de teksten van de Kreek? Wordt het laatste dus. Barbertje moet hangen.

The_Challenger | 27-06-19 | 12:11

@peterdh,tenzij nou Mark is ook nuts wappie en wat gebeurt er,wat hij en het kartel wil het is 1 grote klucht corrupt onbestuurbaar name it. En het OM is daar ook een onderdeel van die volgt niet maar is ook onderdeel van het ondemoncratische dictatuur.

RenedieLange | 27-06-19 | 12:34

Ik ben wel heel nieuwsgierig wat die Jeroen de Kreek nou eigenlijk over Joden en Marokkanen heeft gezegd. De geschiedenis van Joodse mensen in Marokko wordt nogal verschillend uitgelegd en mensen met een agenda zouden zo maar eens niet het hele verhaal willen vertellen. Komt bij dat die geschiedenis ook lang niet bij iedereen bekend is en dat als JdK flauwekul staat te verkopen zo'n rechter of OvJ hem niet op de vingers zal tikken van: "Meneer, wat u nu zegt is kolder." Waardeloos dat er geen streams beschikbaar zijn, dus, dan hadden we namelijk zelf kunnen luisteren en oordelen.

Graaisnaaiert | 27-06-19 | 11:44
-weggejorist-
dutch bikkel | 27-06-19 | 11:34

Gisteravond liep ik naakt de slaapkamer binnen, daar moest mijn vrouw erg om lachen. Gekrenkt dat ik was, overigens heb ik wel heerlijk geslapen.

spamzuiger | 27-06-19 | 11:33

Ondanks dat ze geen Marokkaanse is, vindt deze dame dat ze benadeelde partij is. Ze citeert uitgebreid wetsartikelen en bepalingen over wie precies slachtoffer is. #Wilders

De vrouw zegt de sfeer van discriminatie en uitsluiting die #Wilders creëert “niet langer te willen doorstaan”, en beklaagt zich uitgebreid over het feit dat het OM haar kennelijk niet serieus neemt als slachtoffer.

Heel goed OM!

halfvolle glas | 27-06-19 | 11:30 | 3

Ze voelt zich genoodzaakt om Nederland te verlaten en dat kost 31.840 euro....

Goofje | 27-06-19 | 11:35

@Goofje | 27-06-19 | 11:35:
Als ze flink spaart kunnen we haar misschien over 2 jaar al wel uitzwaaien.

The_Challenger | 27-06-19 | 12:10

LOL, de rechtbank heeft al aangegeven dhr de Kreek niet meer serieus te moeten nemen en doet een aanbeveling deze meneer niet meer te horen. Hoe kan ie dan alsnog als getuige worden opgevoerd?

www.youtube.com/watch?v=LzpNyQdO2xs
Priceless

Behangdelul | 27-06-19 | 11:23 | 2

Ik denk omdat de veroordeling van Wilders in hoger beroep al vaststaat. Het hof is nu bezig daarvoor argumenten bij elkaar te sprokkelen. Zelfs de grootste mafketels onder de getuigen kunnen misschien nog wel een bruikbaar argument opleveren.

MAD1950 | 27-06-19 | 11:36

Omdat dit een hoger beroep is en in een hoger beroep kunnen alle beslissingen van de rechtbank opnieuw bekeken worden. Dus heeft De Kreek simpelweg het recht om opnieuw gehoord te worden (waarna het hof wel weer tot dezelfde conclusie kan komen).

En MAD1950, nee, in iedere strafzaak hebben (vermeende) slachtoffers spreekrecht en mogen zij bepleiten waarom zij vinden recht te hebben op schadevergoeding. De rechters nemen die mee in hun beraadslagingen. De Kreek heeft destijds bij de vorige zaak ook zich als slachtoffer opgeworpen, heeft toen ook zijn zegje mogen doen en Wilders is toen ook gewoon vrijgesproken. Wordt altijd zo moe van dwazen die roepen dat de rechters hun oordeel al van tevoren klaar hadden en het op Wilders hebben voorzien, Wilders is in de vorige zaak gewoon vrijgesproken. Waarom kan het niet zo zijn dat de rechters objectief van mening zijn dat deze situatie wel in strijd is met de wet?

Morfanaion | 27-06-19 | 12:07

iedereen is maar gekrenkt in dit land, oh gutte did i hurt your feelings? facts don't care about feelings!

ikworstelengadouchen | 27-06-19 | 11:15 | 3

Ik voel me gekreekt.

piloot47 | 27-06-19 | 11:22

@piloot47 | 27-06-19 | 11:22: dan zou ik professionele hulp zoeken bij voorkeur niet in Den Dolder.

ikworstelengadouchen | 27-06-19 | 11:45

Ach, whatever. Geert wordt gewoon weer veroordeeld zonder straf. En terecht.

Schadenfreude | 27-06-19 | 11:14 | 4

@ikworstelengadouchen | 27-06-19 | 11:16:
Op zich wel, als jij aangifte doet en bewijs hebt, dan kan het OM er wel achter aan gaan. Maar, het OM doet dat inderdaad alleen na aangifte, dat heeft te maken met het type delict.

Morfanaion | 27-06-19 | 12:09

@Morfanaion | 27-06-19 | 12:09: en jij denkt dat als ik dat ga doen, het OM enige actie onderneem al zou ik naam en rugnummer desbetreffend bontkraagje in leveren? laat me niet lachen.

ikworstelengadouchen | 27-06-19 | 12:24

@ikworstelengadouchen | 27-06-19 | 12:24: dat komt niet eens bij het OM terecht, de politie -als al iemand een aangifte wil opnemen- besluit al meteen dat dat niet vervolg waardig is. De politie informeert, ondervraagt en onderzoekt in dit geval nul, niks, nada, dat weet inmiddels vrijwel iedereen die niet in een koopwoning zit.

eastender | 28-06-19 | 00:19
▼ 1 antwoord verborgen

Jeroen "Friggin'" De Kreek is/was toch ontoerekeningsvatbaar verklaard?
Op z'n blote kakken met dat snot in z'n neus voor Danny Ghosen, toendestijds, alweer.
Of vervalt zo'n oordeel na verloop van tijd?
Een beetje als een "modelpatient" in een inrichting die 1 dagje een keertje niet de vrouwelijke bewaker probeert aan te randen, of 1 dag een keer niet met pillen in z'n mik de zonnige opname-dag doorkomt.

chicago river | 27-06-19 | 11:06 | 4

@E-Burke | 27-06-19 | 11:13:
In een democratie wel. In een bananenmonarchie zouden de officiers en rechters maar zo met de Kreek in een studieclub hebben gezeten.

The_Challenger | 27-06-19 | 12:08

@The_Challenger | 27-06-19 | 12:08:
Kreek heeft ook in de Fitna zaak zijn zaak bepleit, toen is Wilders ook vrijgesproken. Niet zo gefrustreerd doen omdat je blonde vriendje in het beklaagdenbankje zit, de vorige keer hebben de rechters laten zien dat ze prima objectief kunnen oordelen, gun ze in deze zaak op z'n minst het voordeel van de twijfel.

Morfanaion | 27-06-19 | 12:11
▼ 1 antwoord verborgen

Even voor de duidelijkheid,ooit leefde hier in de lage landen een groot humanist.
Zijn naam was Geert Geertzs,hij noemde zichzelf Erasmus.
Bijzonder dat zowel Geert W. en zijn advocaat ook deze voornaam hebben.
Twilight zone,orakelen?

De Profundus | 27-06-19 | 11:03

Wel heel vaag dit. De Kreek stelde zelf eerder dat de Holocaust het idee van de Zionisten was.

E-Burke | 27-06-19 | 10:59 | 3


Het was een idee van o.a. de grootmoefti van Jeruzalem.

piloot47 | 27-06-19 | 11:05
-weggejorist-
Musashi | 27-06-19 | 11:36

Ja, ik lees het net, weer zo'n wappie die denkt dat er geen 6 miljoen Joden tijdens de holocaust zijn omgelegd. Reden is vaak "dat de cijfertjes die niet kloppen", want "na de oorlog waren er ineens weer zoveel". Ze gaan er dan gemakshalve maar aan voorbij dat elke getroffen bevolkingsgroep na de oorlog als een gek weer een gezin heeft gesticht, de gaan voorbij aan de dolle dinsdag- en bevrijdingsgeboortegolven hier en het belangrijkste, ze plakken geen namen bij de nummers. Dus de 11-12 miljoen joodse mensen wereldwijd die er in pakweg 1936 leefden zijn niet dezelfden als die 11-12 miljoen joodse mensen die er in 1949 waren. Ga er maar vanuit dat heel, heel veel van die laatste groep de baby- of kleuterleeftijd hebben en dat er heel, heel weinig bejaarden tussen zitten, in vergelijktng met 1936. Maar goed, je kunt uitleggen wat je wilt, kwaadaardigen als JdK zullen toch altijd in dat zionistische complot inclusief aanverwante onzin blijven geloven.

Graaisnaaiert | 27-06-19 | 12:09

Het wordt tijd dat de regievoerders (de lachende leugenaar en compaan Opstelten) zich voor het hekje gaan verantwoorden wegens ambtsmisbruik. Dit kan toch niet zomaar?

kotelet | 27-06-19 | 10:59 | 1

Dat is het idiote. Het schjnt allemaal wel te kunnen.

bqbq | 27-06-19 | 13:09

Dat Jeroen de Kreek een doorgefokte klapmongeaul is
heeft Jeroen de Kreek zojuist weer prima aangetoond

Tobi | 27-06-19 | 10:58

Is toch een kermisattractie dit hele gebeuren.. Man man man

Zalluf | 27-06-19 | 10:57 | 3

Inderdaad een kermisattractie, maar aan de andere kant bouwen ze atoombommen en zeg er wat over hier en je wordt weggejorist, alsof de Kreek en minder minder minder belangrijker zijn, man man man Joris toch.

Hallalieheliaal | 27-06-19 | 10:59

Hoe kom je daar bij? Er zijn 2 miljoen moslims in Nl, waarvan 200.00 bereidt zijn geweld te gebruiken. We kunnen het paard v Troje niet tegen de haren instrijken. Nog even en dan zijn ze de baas, zie de grote steden waar meer dan helft v onder 25 moslim is.

ger1306 | 27-06-19 | 11:04

als je dan leest wat voor grappige twitterberichtjes rapper anne frank er uit kotst...dan loopt die wilders me wel behoorlijk voor de voeten

coolgen | 27-06-19 | 10:55

‘De Kreek’; is dat niet gewoon stiekem ‘De Freek’? Kan eigenlijk niet missen als ik ’m zo hoor met z'n ‘cabaret’-tekst.

Spruit-Elf | 27-06-19 | 10:54 | 2

Heet de Kreek Joris van zijn voornaam?

Hallalieheliaal | 27-06-19 | 10:57

De Kreek is een tweede Volkert van de Graaf. Levensgevaarlijk en uiteraard knettergek. Deze lieden schuwen nooit geweld. Het zou beter voor de samenleving zijn om zulk soort naar de goelag te sturen en er nooit meer van te horen.

Graaf Monte Cristo | 27-06-19 | 10:54
-weggejorist-
Hallalieheliaal | 27-06-19 | 10:54

Zijn dezelfde soort mensen die aangifte tegen Pechtold wilden doen of gedaan hebben. Engerds.

Superior Bastard | 27-06-19 | 10:54 | 5

Hoi Jeroen, zit je nu op het toilet van het gerechtshof te reaguren?

Kapitein Stijlvol | 27-06-19 | 10:58

@Ploeger | 27-06-19 | 11:09:

Het originele Word bestand schijnt Malek Ramadan aan te geven bij de details.

The_Challenger | 27-06-19 | 12:04
▼ 2 antwoorden verborgen

De Kreek is compleet de weg kwijt. Knettergek. Dat'ie gast nog steeds een 'advocaat' is. Man man. Moskowitz is voor minder ontslagen uit de advocatuur. Bananenland.

Thoth | 27-06-19 | 10:51 | 1

Ik vraag me af wat de gevolgen zijn voor Knoops als hij de zaak wint...

The_Challenger | 27-06-19 | 12:01

Jeroen de Kreek zou tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen. Die man heeft flink wat behandeling en pillen nodig om terug te kunnen keren naar de werkelijkheid.

TeeJee | 27-06-19 | 10:49 | 4

In 2005 al volledig ontoerekeningsvatbaar verklaard.
Waarom krijgt die man überhaubt aandacht cq. spreektijd van het OM ?!?!

NeetNormaal | 27-06-19 | 10:56

@NeetNormaal | 27-06-19 | 10:56:

Dat is met veel dingen zo in Nederland; als je iets van publieke instanties gedaan wil krijgen moet je in ieder geval de indruk wekken dat het helemaal mis kan gaan als je je zin niet krijgt.

nikolaos | 27-06-19 | 11:01
▼ 1 antwoord verborgen

die De Kreek heeft zoveel Gutmensch pilletjes gesnoept dat ie compleet wappie is geworden of wat? ik snap dat Hans Janssen hem niet eens wilde ruiken.

ikworstelengadouchen | 27-06-19 | 10:48 | 1

Hij heeft teveel ghb geslikt, dat is de GroenLinksdrug bij uitstek.

Theo-Pim-Riv | 27-06-19 | 10:51

De islam gaat niet passen in Onze Joods/Christelijk-Humanistische cultuur.
Maar de deugmenschjes die dit zo beschermen nog minder minder minder.

Theo-Pim-Riv | 27-06-19 | 10:47

De Kreek?!
Hoe bestaat het. Wat een klucht.

Gewone_mevrouw | 27-06-19 | 10:46 | 4

@piloot47 | 27-06-19 | 10:57:

De kreek was advocaat. Barbaartje heeft een opleiding gehad in die richting en was niet aanwezig hier toen de Kreek zijn bagger op de rechtbank uitstortte. De kans is in elk geval groten dan dat Barbaartje 2 Tesla's heeft, zonnecellen op het dak, airco in huis en een toko heeft waar 15 man werkt.

The_Challenger | 27-06-19 | 12:00
▼ 1 antwoord verborgen

Als Wilders gewoon had gevraagd "willen jullie meer of minder islam in Nederland ? " was er niets aan de hand geweest.

sprietatoom | 27-06-19 | 10:42 | 8

@Meneerdemesmeaker | 27-06-19 | 11:04:
Strikt genomen is het regeerakkoord dan ook een complot want het is tot stand gekomen door onderhandelingen zonder mandaat van de kiezer: geen van de punten staan immers in de partijprogramma's.

kindapaas | 27-06-19 | 12:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Het niveau en de absurditeit van dit proces is gesymboliseerd door Kreek. Als dit geen minachting van het hof is dan mag alles.

BP Richfield | 27-06-19 | 10:41

Wat zouden Wilders en zijn PVV aanhangers er van gevonden hebben als Jesse Klaver het podium was opgeklommen bij een GL bijeenkomst en had geroepen.
"Willen jullie meer of minder Joden....."

Meneerdemesmeaker | 27-06-19 | 10:38 | 39

@Beste_Landgenoten | 27-06-19 | 15:37:
Tuurlijk jochie, en jij ziet racisten als de feiten je onwelgevallig worden of je geen weerwoord hebt. Jammer de bammer, het is hier geen toverwoordje waarmee jij ineens het grote gelijk aan je zijde hebt omdat je toevallig 6 letters op een volgorde kan zetten.

Reageer met inhoud, of zout op met je quatsch.

TeeJee | 27-06-19 | 18:06

@TeeJee | 27-06-19 | 18:06: Als je het hebt over “het” gedrag van alle Marokkanen en beweert dat alle Marokkanen in een lange jurk lopen zijn dat generaliserende foute uitspraken. Dat zijn wel degelijk feiten.

ArjenZH | 27-06-19 | 21:28

@Beste_Landgenoten | 27-06-19 | 15:37: Als we hier een trol signaleren, dat zeggen we dat gewoon. Je schaamteloze vergelijk van Joden en Marokkanen slaat weer alles. Ook voor @arjenzh, we hebben in dit land 25 Marokkanen gemeenten en die heten zo vanwege de relatie tussen veel Marokkanen en veel misdaad. Kilometers documentatie over de afgelopen 20 jaar in elk tijdschrift in elke bieb. Deug gerust verder, trollen.

eastender | 28-06-19 | 00:56
▼ 36 antwoorden verborgen

Waarom wordt De Kreek uberhaupt nog uitgenodigd?
Hebben ze geen betere tegenstanders van GW kunnen vinden?

'Volgens de rechtbank doet De Kreek ‘uitlatingen die voor ieder weldenkend mens volstrekt onzinnig zijn’ (bron=wiki)

B*tchmeister | 27-06-19 | 10:38 | 2

Daarom ook geen livestream. Het volk zou anders zien wat voor idioten de rechtbank serieus aan zit te horen.

piloot47 | 27-06-19 | 10:41

Wauw, dat die Jeroen de Kreek nog vrij rondloopt met z'n waanbeelden. Die hoort in een gesloten inrichting, niet in de rechtbank.

K. Letskoek | 27-06-19 | 10:35 | 1

Hmmmm, dat zou niet zo heel veel uitmaken, denk ik zo.

nikolaos | 27-06-19 | 10:41

Haha die Kreek. Zelfs zonder beelden val ik bijna van mn stoel! Gheghe wat een clown lol

Chicken George | 27-06-19 | 10:34
-weggejorist-
Zuurteregelaar | 27-06-19 | 10:33 | 1

Maar ja, ik heb geen bananen. Wat een show.

Omebert | 27-06-19 | 10:33

Ik denk dat de Kreek TBS krijgt. Helemaal de weg kwijt.

BrutusBosch | 27-06-19 | 10:33

Meneer de Kreek heeft een kreekje los.

kwark001 | 27-06-19 | 10:32 | 1

In 2005 al vastgesteld door 2 psychologen....

NeetNormaal | 27-06-19 | 10:59

Meer of minder ja. Tja.
Weet je WAT de bekrompen, met in regio Amsterdam verkochte spruitjeslucht omgeven, Deugende, wereldvreemde maar wannabe wereldwijze Nederlander, redelijk aardig samenvat, los van idiote voorgedrukte aangiftes tegen een ietwat rechtsere politicus te lande?
.
Ja, en ik heb het geprobeerd, meermaals. Meermaals vrienden uit meerdere contintenten geprobeerd uit te leggen wat er hier nou precies plaatsvindt, en waarom. Meestal kijken zij mij dan eerst meewarig aan, beginnen dan ongelovig te lachen, en meestal lach ik om, tja, emotionele standvastigheid dan maar mee, als een boer met kiespijn, net zolang totdat ik zachtjes begin te huilen. Die buitenlanders kijken daar dan geschrokken van op, en willen mij, arme Nederlander, Stranger in a Strange Land, troosten.
.
Maar dat wil ik niet hebben, tussen die lieden die WEL uit standvastige landen komen (N-Amerika, Z-Korea, Australie, Argentinie) met een realistisch (geo)politieke agenda.
.
En dan besef je, in casu "meer of minder" -
Kijk, Spanjolen zeggen:
-Mas o menos.
Kijk, Portugezen zeggen:
-Mais ou menos.
Kijk, Fransen zeggen:
-Plus o moins.
Kijk, Britten zeggen:
-More or less.
Kijk, hell, zelfs DUITSERS zeggen:
-MEHR(!) oder weniger.
.
En kijk eens aan, wat zegt de Nederlander?
-MIN of meer.
Je ziet het verschil, nietwaar? Hoef daar niets uit te leggen, toch?
.
Er zijn momenten dat ik zo hard KAK op postzegel Nederland.
Dit "proces" is typisch zo'n "moment".
*This land is your land, this land is our land* hard meebleren doet*
https://www.youtube.com/watch?v=1yuc4BI5NWU

chicago river | 27-06-19 | 10:31

Die de Kreek, wat kost zo'n totale zak hooi, nul, weet niet wat werken is, de maatschappij?

Willy Keutel | 27-06-19 | 10:31

Mja ik hoor toch weinig over Joden in het nieuws die mensen beroven,, mensen in elkaar slaan met 5 a 6 man, mensen neer steken, vrouwen in de nek spugen en voor hoer uitmaken, homos bedreigen, mensen liquideren, plofkraken plegen. en op talloze andere manieren onze maatschappij terroriseren.

Kets22 | 27-06-19 | 10:31 | 5

@J. Jarig | 27-06-19 | 10:34: Excuus, de lijst van ellende is zo lang dat ik waarschijnlijk nog wel meer vergeten ben.

Kets22 | 27-06-19 | 10:38

@Dirk III | 27-06-19 | 10:37: Haha ja wellicht met een speciaal instagram filter zijn ze beter in beeld te brengen.

Kets22 | 27-06-19 | 10:39

@Kets22 | 27-06-19 | 10:39:
Met een goed algoritme haal je ze er zo uit. Laat dat maar aan de overheid over.

piloot47 | 27-06-19 | 10:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Hahaha, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Dank voor deze link, mijn dag kan niet meer stuk.

J. Jarig | 27-06-19 | 10:38

@J. Jarig | 27-06-19 | 10:38: Net gekeken, ontzettend geestig. Wel jammer dat er geen lifestream is.

Muuke | 27-06-19 | 11:03

Stop making stupid people famous

Kladderadatsch | 27-06-19 | 10:39

Als je zijn wiki leest bestaat dat figuur alleen maar uit Lisse steekjes. Alleen GL-lidmaatschap lijkt te ontbreken.

5611 | 27-06-19 | 10:40
▼ 1 antwoord verborgen

De Kreek is er ook weer bij. Dat zulke dwazen nog toegang krijgen tot een rechtzaal is al opmerkelijk. De man zou, samen met joper van der Horst, moeten worden weggemoffeld in zorgtehuis ergens in Groningen.

Beefbus | 27-06-19 | 10:29 | 1

Houdt je rotzooi lekker zelf!

Lohengrin | 27-06-19 | 11:03

Geniaal, die Jeroen de Kreek!

Nimby_007 | 27-06-19 | 10:29

Wilders is nu ook al schuldig aan de Holocaust. En 9/11 natuurlijk.
Het niveau van de "benadeelden" is bewonderenswaardig. De advokaten van de overige benadeelden zullen zich toch ook de ogen uit de kop schamen.

spanarchist | 27-06-19 | 10:28 | 1

Welnee. Handel is handel.

DebraCadabra | 27-06-19 | 10:48

Ik lees ff mee met de tweets vanuit de rechtbank, maar is die Jeroen de Kreek ergens met een schommel over het hek geslagen of zo? Wat hij er nu weer allemaal bijsleept!

NeedIsaymore? | 27-06-19 | 10:28

Ik snap er trouwens geen hol van.. De Kreek was toch de antisemiet? En nu zelf een benadeelde partij zijn vanwege zijn achtergrond en minder, minder betekende eigenlijk Juden Rausch... Wat?!!?

Oelefapper | 27-06-19 | 10:28

Weer voor vandaag:
het gaat plaatselijk keihard bananen regenen.

Halul gebakken | 27-06-19 | 10:28

In buitenlandse kranten wordt dit proces weleens omschreven als: de zaak van de politicus die een vraag stelde waarop volgens de Nederlandse rechters maar één goed antwoord mogelijk was.

Poesmobiel | 27-06-19 | 10:27

Kreek, is dat Nederlands voor crack?

Mr_Natural | 27-06-19 | 10:27

Wat een minderwaardig mens, die meneer de Kreek.
Ik snap wel dat het zo klote gaat in Nederland. Ons land zit vol met dit soort trieste mannetjes. Ik kan ongezien de diagnose stellen wat er mis is met meneer. GGZ problematiek all over the place. Ook is Kreek een notoire jodenhater. De rechter stelde al eerder dat meneer moest worden genegeerd. Waarom nu dan nu ineens niet? Omdat dit het OM juist in deze zaak erg goed uitkomt.............

pibasso | 27-06-19 | 10:26

Och jezus, gekkie de Kreek in da house..

Oelefapper | 27-06-19 | 10:26

Ik vind Saskia Belleman een beter verslag geven.

J. Jarig | 27-06-19 | 10:26

Het kabinet kan zich beter zorgen maken waarom miljoenen kiezers een reden hebben om op de PVV te stemmen.

Feynman | 27-06-19 | 10:26 | 1

Zolang de kartelpartijen een meerderheid hebben, gaan de kartelpartijen rustig door met wat ze altijd al gedaan hebben: kiezers negeren met een 'verkeerde' mening. En intussen zich afvragen waarom NL steeds verder polariseert, dat ligt uiteraard niet aan de kartelpartijen maar aan de 'populisten'...
Ze gaan door totdat ALLE kartelpartijen in het kabinet zitten, zoals nu in Flevoland, de polarisatie is dan compleet omdat je dan alleen nog maar voor of tegen kunt zijn. Links is dan precies dat geworden waartegen ze streden in de jaren 60...
Samen met de oplopende bevolkingsdruk is het dan een explosief mengsel geworden waarbij een kleine vonk al genoeg is om de boel te laten ontploffen.

ZwarteDag | 27-06-19 | 10:40

Het is een politiek proces. Dat lijkt me zonneklaar.

Jezus_Boeddha | 27-06-19 | 10:26
-weggejorist-
Indoneesje | 27-06-19 | 10:25

"Jeroen de Kreek zegt dat #Wilders eigenlijk ''Juden Rausch" zei, maar in andere woorden. Vanwege zijn Joodse achtergrond zou hij ook geraakt zijn door Wilders. Dat verwijt is wel opvallend, Wilders staat toch bekend als een voorvechter als het gaat om de bescherming van Joden"

Ik zou er om lachen als het niet zo triest was dat dit soort mensen als "slachtoffer" in de rechtzaak mogen spreken. Een zaak waarbij ze iemand willen pakken op zijn verwoording maar vervolgens de woorden een eigen draai geven. Wat willen ze nou?

Rechts door zee | 27-06-19 | 10:25

Minder, minder, minder Joden? Dat zal je Geert toch niet horen zeggen?

Mr_Natural | 27-06-19 | 10:23

Wilders had het over Marokkanen maar hij wilde eigenlijk de Joden beledigen. Juist ja. Ik hoop dat ze deze De Kreek heel serieus nemen. Deze man begrijpt het tenminste.

spanarchist | 27-06-19 | 10:22

Mijnheer De Kreek....... het begint direct goed, gekker kan het niet worden..... en dit wordt dus serieus genomen......... #knettergek

Fatwabuster | 27-06-19 | 10:22 | 2

"Daartoe overweegt de rechtbank op basis van twee psychiatrische rapporten uit 2005 dat De Kreek volledig ontoerekeningsvatbaar moet worden geacht. In een van de rapporten wordt melding gemaakt van persoonlijkheidsproblematiek van primair narcistische aard".
En dat laten ze daar zomaar aan het woord. Hopelijk nemen ze hem niet voor vol.

gemeentereiniging | 27-06-19 | 10:35

Toen ik de naam De Kreek las, was mijn eerste gedachte: ach fok, De Kreek.
Meer niet.
Ja, eigenlijk wel: ach, fok De Kreek.

hotnot | 27-06-19 | 11:00

Ach man, dat niveau de vorige keer; Benadeelde nr 355. Man (46): "Ik liep in het park en drie jongens riepen Minder! Thuis was ik verdrietig".
....
Ok. En hoe zagen die jongens eruit? Hoe oud? Welk park? Heeft u een foto gemaakt? etc. Dit kan toch iedereen maar een beetje rond toeteren? En als Wilders wordt veroordeeld gaan ze dit niet meer roepen ofzo? Zucht.

Mammeloe | 27-06-19 | 10:17 | 4

@Goofje | 27-06-19 | 10:27: Opdracht van Grapperhaus. Gelukkig hebben wij in tegenstelling tot Polen en Hongarije wel een rechtsstaat....

5611 | 27-06-19 | 10:43

Zou zo'n man nou echt denken dat er niet een heleboel Nederlanders zijn die vinden dat er minder Marokkanen moeten zijn in dit land? En waarom zou je dat niet mogen vinden? In Marokko vinden ze dat kennelijk ook gezien de aantallen die hierheen gestuurd zijn.

Elessir | 27-06-19 | 12:01
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi moment voor de politie om aan de deur van de rechtszaal iedereen even te controleren of ze toevallig niet gezocht worden. Kans is nogal groot gezien wie de "benadeelden" zijn.

2voor12 | 27-06-19 | 10:15

Eind vorige eeuw is iemand veroordeeld vanwege de uitspraak Nederland = Vol. Mocht niet van de rechter; Janmaat maakte er toen van Vol = Vol. Dat mocht wel.

Nog 5 jaar verder en niemand kan zich nog voorstellen waarom Wilders voor zijn uitspraak werd vervolgd. Had hij destijds nou maar het woordje "criminele" voor Marokkanen gezet, dan was er niets aan de hand geweest.

Dr_Johnson | 27-06-19 | 10:14 | 4

Wanneer de toehoorders "meer, meer" hadden geroepen was er ook niets aan de hand geweest.

Mariolo | 27-06-19 | 10:21

@Goofje | 27-06-19 | 10:18: Daarvoor ook al meerdere keren. Het kartel wilde een stok in hem mee te slaan. Als het dit niet was geworden hadden ze wel iets anders bedacht.

Muuke | 27-06-19 | 10:40
▼ 1 antwoord verborgen

Dat ze het zelf niet doorhebben dat ze marionetten zijn daar in de rechtbank, opmerkelijk. Benieuwd wat ze doen als ze onder een andere macht moeten werken. Een Putin of Erdogan zou deze makke hap wel weten te waarderen.

Hup jongens doe je best voor de zittende macht. Trias Politica is zo 1999 toch. Koekwousen.

Vanavond lekker dineren in de achterkamertjes om te bepalen waar het naartoe moet met de wereld. Bonnetjes wel bewaren he, wie het kleine niet eert is het grote niet weerd toch!

Kladderadatsch | 27-06-19 | 10:13

Aha..... jammer dat er geen livestream is nu het hele kneuzencircus weer voorbij gaat trekken..........

Fatwabuster | 27-06-19 | 10:13

Overheid, banken en verzekeraars: onbetrouwbaar

BlondeManus | 27-06-19 | 10:13

Zijn ze nog steeds bezig met die poppenkast ? Gaat echt nergens over. Maar de advocaten varen er wel bij, meer is het niet. Bezigheidstherapie voor juristen, rechters, aanklagers, verdedigers etc. Eén groot verdienmodel en heel veel nutteloos gebabbel.

Motleycrew | 27-06-19 | 10:12 | 2

En de echte criminelen lachen zich rot met pakkansen van 3% bij marges van honderden procenten

Kladderadatsch | 27-06-19 | 10:15

Een verdienfeestje voor hoogopgeleiden

Beefbus | 27-06-19 | 10:25

Zijn die aangevers nu ook weer in optocht, met blaaskapel voorop, de rechtszaal binnengemarcheerd?

piloot47 | 27-06-19 | 10:11

'And justice for all'

Rest In Privacy | 27-06-19 | 10:11

Ik mis alleen nog Jan Klaasen en Katrijn.

kwark001 | 27-06-19 | 10:11

Geweldige sub kop!!!

Langshetrandje | 27-06-19 | 10:09 | 2

En geweldig plaatje!

Rest In Privacy | 27-06-19 | 10:13

Het politieke monsterproces van de staat tegen de burgers in het algemeen en de vrijheid van meningsuiting in het bijzonder.

De hulpmonstertjes van de staat zijn aan het woord in hun rol van "benadeelden".

Jan Passant mk2 | 27-06-19 | 10:08

Meer of minder is wel een gezegde geworden en dat is pure winst.
Ik gebruik het dagelijks als ik vraag of iemand nog wat te eten of drinken wil of aan de kassa etc.

keestelpro | 27-06-19 | 10:04 | 8

Hier ook af en toe, soort running gag.

Net als 'ik zag op het linkse staatsjournaal'.

Kleine_Deugniet | 27-06-19 | 10:28

Meer! Meer! Meer! of Minder! Minder! Minder! is hier ook een gevleugelde uitspraak geworden. Vooral om huilstruiken te stangen, en dan niet met Marokkanen ( die zijn niet interessant, heb ik ook niet in mijn naaste omgeving ) maar vooral met onbenulligheden.

Graaisnaaiert | 27-06-19 | 11:50

@Graaisnaaiert | 27-06-19 | 11:50: oh, hier ook 'dikke bmw' en 'da hek op feejsboek gelesuh' als ik een punt/opmerking/dom iets wil maken/zeggen. Prachtig, voor de kenners/liefhebbers.

Kleine_Deugniet | 27-06-19 | 22:38
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken