Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dat krijg je er nou van. Doodrijder Sven uit Kloetinge was al vaker beboet

een wegpiraat

Dat krijg je nou van die laffe straffen en dat eeuwige gepamper

"De man die ervan verdacht wordt in oktober in Goes twee fietsers te hebben doodgereden, had binnen het jaar dat hij zijn rijbewijs had gehaald al meerdere verkeersovertredingen gemaakt." Doodrijder Sven M. (20) uit Kloetinge dus, die voorafgaand aan zijn dronken moordpartij al was gepakt voor te hard rijden (2x), alcoholrijden (1x) en parkeerplaatsracen (1x). Het lukt ons in dit landje kennelijk niet debiele verkeersdwazen ervan te overtuigen nu toch echt een keertje te stoppen met die ongein, dus moeten we maar gewoon eens permanent rijbewijsjes op de brandstapel gaan jekkelen. Had moordrijder en Totale Lul Mohammed Bin Jahmi na zijn eerste moord nog steeds iemand van de weg kunnen beuken als er sprake zou zijn van meer controle en handhaving op rijontzeggingen? Zou Fleur (19) nog geleefd hebben als de Loosdrechtse volidioot Walter van Wijngaarden een definitief verbod had ontvangen na zijn eerdere gevalletjes van alcomobilsme? We zullen het nooit weten, maar voor alle toekomstige slachtoffers van laffe verkeersrecidivisten is het nog niet te laat. 

Reaguursels

Inloggen

Als je zo’n mongool voorgoed het rijbewijs afpakt gaat ie gewoon zonder rijden. Wat gaat er gebeuren als men hem staande houdt? Rijbewijs innemen kan niet, auto afpakken ok maar dan koopt hij gewoon een APK met auto dr bij. Gewoon een automatische tazer op zijn scrotum monteren die afgaat als hij harder dan de toegestane snelheid rijdt, of hij nu bestuurder of passagier is.

supah | 14-06-19 | 22:58

Zwaarder straffen helpt alleen om de klojo in kwestie een poosje van de weg te houden. Maar dit soort malloten laten zich door zwaardere straffen echt niet afschrikken. Ze zijn te dom om de gevolgen voor hun slachtoffers te overzien en dus ook te dom om de gevolgen voor hen zelf te overzien.
Rijbewijs innemen heeft ook geen zin. Een auto krij je met een sleutel aan de praat en niet met een rijbewijs .

Eagle0511 | 14-06-19 | 21:38 | 1

dus gewoon uit de maatschappij verwijderen.

abeltasman | 15-06-19 | 09:36

Wij zijn er überhaupt niet goed in om de maatschappij te beschermen tegen gekken. Drankrijders, gestoorden, agressieve religieuzen, verwarden, stalkers. Dat loopt allemaal maar vrij rond en worden niet aangepakt.

BozePaarseMan | 14-06-19 | 20:15

Sinds de jaren 60 is ons door Linkse Deugers wijsgemaakt dat straffen niet helpt. Zou zijn “aangetoond”.
Zie hier het gevolg.
Straffen helpt opeens wel als het om Pegida, Blokkeerfriezen, Wilders of Baudet gaat, dan gaan alle Linkse remmen los.

Bolder | 14-06-19 | 17:56 | 3

Ja dat!
Dus gaarne niet meer vragen om zwaardere straffen: zal hoogstens tegen uzelf of mijzelf toegepast worden...

Canis.bonus.es | 14-06-19 | 18:53

Tuurlijk helpen strenge straffen wel. Al zou het alleen maar zijn omdat een debiel in een cel geen mensen kwaad kan doen

metdedag | 14-06-19 | 19:27

Gekoppeld aan het bewijs rijvaardigheid; psychologische test. En geregeld op herhaling!

D-Fens_1963 | 14-06-19 | 17:49 | 4

Helemaal mee eens je geeft een krankzinnige ook geen wapenvergunning. O wacht ehh wat zeg ik nu

Jacktheflipper | 14-06-19 | 18:55

Wat zal het rustig worden op de weg.
Misschien mag u dan ook helemaal geen voertuig meer besturen.

De-Glijdende-Rechter | 14-06-19 | 20:24
▼ 1 antwoord verborgen

Er zijn in Nederland genoeg mensen die een visuele of motorische beperking hebben, dan wel principieel weigeren om in een automobile te rijden vanwege de belachelijk hoge kosten of milieu. Na het lezen van dit stukje over een slecht opgedroogde eikel van twintig die zijn medeburgers aan tienen rijdt, en wegkomt met een fopstraf stap ik toch weer een stuk gemotiveerder in het ov.
Wat het recht op autorijden betreft, wat mij betreft levenslange intrekking van zijn rijrecht.

De Briemusketier | 14-06-19 | 17:43

Misschien wordt het eens tijd om ons allemaal eens te realiseren dat er nou eenmaal mensen zijn die door gebrek aan inlevingsvermogen, moraal, IQ of wat dan ook, absoluut géén auto zouden moeten besturen. Nu niet, nooit niet.
En nee: een auto is géén primaire levensbehoefte.

Begin eens met deze klojo. Net 20 en al een waslijst aan verkeersmisdrijven op zijn conto, waaronder nu dus ook twee doden. Hoeveel moeten er nog volgen?

EefjeWentelteefje | 14-06-19 | 16:55 | 1

Precies Eefje. Soms ben je gewoon af. Dus nooit meer een motorvoertuig besturen.

pibasso | 14-06-19 | 17:16

Zo is een vriend van mij, bijna 10 jaar geleden alweer, op zijn bromfiets geschept door een roekeloze automobilist. In een klap dood.
De bestuurder stond in het dorp bekend om zijn rijgedrag en niet in positieve zin. Zo was zijn rijbewijs eerder al enkele malen ingevorderd geweest voor dronken rijden, veel te hard rijden en een aantal ongelukken met fietsers.
3 keer raden welke zware straf deze beste man van de rechter heeft opgelegd gekregen.... 80 uur schoffelen en een voorwaardelijke rijontzegging van 3 maanden, dat zal zeker diepe indruk gemaakt hebben op hem.

Harmonica.Lewinsky | 14-06-19 | 16:35 | 1

Op een of andere manier rijden ze nooit zichzelf de vernieling in, maar altijd een ander...
Helaas.

Wijze uit het Oosten | 14-06-19 | 16:43

Sven was waarschijnlijk al een kind dat zijn actie's moeilijk kon koppelen aan het gevaar dat dat voor een ander opleverde. Iedere school kan redelijk moeiteloos de debielen aanwijzen.

Alquest | 14-06-19 | 16:34

Eerst de schade betalen dan het rijbewijs terug, is dat nu zo moeilijk?

botbot | 14-06-19 | 16:28

Doe straffen zijn natuurlijk lafjes.. maar zou zo'n debiel zich werkelijk laten tegenhouden door een rijontzegging??
Pakkans is toch nihil

eekeek | 14-06-19 | 16:26

Ik denk dat je het wel kan weten. Die gast had niet meer mogen rijden wat mij betreft.
Na zulke roekeloosheid mag je van mij een deccenium rijontzegging krijgen.
Probeer het nog maar eens als je in een andere levensfase zit.
Keihard straffen de aso's.

letopuwzaak | 14-06-19 | 16:08

dus als je dronken achter het stuur stapt mag je je rijbewijs houden, maar als je gisteren geblowd hebt ben je m meteen kwijt.. wat een scheve verhouding
kunnen we een nieuw systeem krijgen, deze is stuk

lemster zonder land | 14-06-19 | 16:07

Ik vind twee maanden rij-ontzegging en excuses van de rechtbank voor procedurele fouten passend binnen dit bestel.

pomodorus | 14-06-19 | 16:01

Iedereen een tweede, derde, vierde kans! Politiek deugend Nederland (waar 80% van de Nederlanders op stemt) vindt de fopstraffen op doodrijden helemaal prima.

U kunt alleen maar hopen dat uw zoon of dochter de dans ontspringt.

de Voorzittert | 14-06-19 | 15:59
-weggejorist-
Leopard_II | 14-06-19 | 15:57

"Hij was door de rechtbank kort vrijgelaten uit voorarrest, in verband met zijn jeugdige leeftijd, maar het Openbaar Ministerie ging tegen die beslissing begin dit jaar met succes in beroep."

Dat zegt toch weer alles.

wapster | 14-06-19 | 15:53

"maar voor alle toekomstige slachtoffers van laffe verkeersrecidivisten is het nog niet te laat."

Jawel hoor. Je bent toch niet zo naïef om te denken dat er in het debiele Nederland ooit iets verandert?

Daders zijn immers slachtoffers (dus sielug) en slachtoffers zijn slechts cijfertjes in de statistieken.

James Lastig | 14-06-19 | 15:53 | 1

Weet je wie deze spreuk bedacht heeft?
Juist ja, Marcel v Dam !
Al 25 jaar geleden , ik zie het nog voor me, met zijn kop bij de Vara tv

joppo0 | 14-06-19 | 19:14

Och kom. We kunnen ook overal een drama van maken. Eerst moet de politie de aangifte opnemen, dan moeten ze wat gaan doen, misschien ziet het OM er een zaak in en als je geluk hebt doet een rechter over drie jaar en een hoger beroep een uitspraak. De straf is minimaal, niet effectief en de kans op recidive aanzienlijk. De overheid verzaakt, dus krijgt de burger het afgestane recht te vergelden terug. Zet de idioot in zijn auto en steek de auto aan. Misschien dat hij/zij/het dan snapt dat alcomobiliseren niet door iedereen op prijs gesteld wordt. Dat gaat sneller, goedkoper, effectiever en bovenal rechtvaardiger.

Frau Merkel | 14-06-19 | 15:51

Ik ga vaak zat met de auto met veels teveel alcohol op... zie het probleem niet... althans... soms schrik ik als ik de rekening hoor van de taxichauffeur... maar het gaat prima!

overVecht | 14-06-19 | 15:49 | 6

Volgens mij niet helemaal duidelijk dat ik dus altijd voor iemand zorg die voor mij rijdt...

overVecht | 14-06-19 | 16:12

@overVecht | 14-06-19 | 16:12: Volstrekt duidelijk. Ik heb ook al 30 jaar een rijbewijs en al dertig jaar is het "Drink or drive..

Wijze uit het Oosten | 14-06-19 | 16:40

Prima, maar dit zou natuurlijk gewoon volstrekt normaal moeten zijn.
Het is heel simpel: als je geld genoeg hebt om je vol te laten lopen in de kroeg, dan heb je dus ook geld genoeg om een taxi terug naar huis te nemen.

EefjeWentelteefje | 14-06-19 | 16:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Zolang we in dit land geloven in 2e tot en met 100e kans, zal er niets veranderen..... uitgaan van de goedheid van de mens is sowieso al een utopie.

Dat werkte misschien in de jaren 50 een beetje, met de import van totaal idioten en het niet opsluiten van recidivisten, ben je als land gewoon kansloos.

Fatwabuster | 14-06-19 | 15:42

Als je 1/2 mv kwadraat niet snapt, mag je alleen wandelen, fietsen, een Solex of een rollator. Geldigheid van rijbewijzen afhankelijk maken van de kg en de pk van de machine die je bedient en een IQ test lijkt mij een goed idee….maar dat is natuurlijk een hoop gedoe…

hetgingperongeluk | 14-06-19 | 15:41 | 3
-weggejorist-
Leopard_II | 14-06-19 | 16:00

@Leopard_II | 14-06-19 | 16:00: Dan blijft alleen uitschakelen of opbergen over, heropvoeden heeft geen zin....

hetgingperongeluk | 14-06-19 | 16:02
-weggejorist-
Leopard_II | 14-06-19 | 16:10

Net als in de VS: dronken achter het stuur: manslaughter. automatisch. tot 25 jaar in de bak. mooi.

misty pain | 14-06-19 | 15:40 | 2

Het afschrikwekkende daarvan, werkt niet bij de doelgroep....

hetgingperongeluk | 14-06-19 | 16:09

Heb ik in meer landen gezien: in sommige landen geven ze er geen zier om als je dronken achter het stuur kruipt. Het mag niet maar als ze je snappen moet je te voet verder of je roes uitslapen, zonder boete. Maar rij je daar iemand dood met een slok op, dan ben je stevig de lul.

Muxje | 14-06-19 | 16:09

Nederland zou bij veroordeling standaard de volledige naam en woonplaats van daders openbaar moeten maken.

Lafayette | 14-06-19 | 15:35 | 3

En foto? En delict?
Mmmaar maar .. de privacy dan?
En het klimaat?

Is dit nog nieuws? | 14-06-19 | 15:37

Wat moet ik daarmee?

Berbaar | 14-06-19 | 15:40

Misschien had hij een slechte rij-instructeur.

Raspatat | 14-06-19 | 15:34 | 1

Ik denk zomaar een dikke faal van de ouders. Het begint met zwak zaad en een inteelt eicel. Vervolgens roken en drinken bij zwangerschap. Het vervolg blijkbaar geen opvoeding.

BrutusBosch | 14-06-19 | 15:46

Binnen het jaar?
Dan is het beginners rijbewijs systeem dus ook een lachertje.

Xantion | 14-06-19 | 15:32 | 1

Met twee forse overtredingen en gepakt worden met alcohol...
Hij heeft alleen de "alcohol in het verkeer" cursusje moeten doen (á € 800,-) maar had nog wel een rijbewijs...
Rara hoe kan dat ?

Wijze uit het Oosten | 14-06-19 | 16:37

Permanente rijontzeggingen werken niet bij types zoals Sven en een gevangenisstraf is maar tijdelijk.
Wat wel helpt is dat Sven kaal geplukt zal gaan worden voor de schade die hij heeft veroorzaakt.
De kans dat Sven in de afzienbare toekomst nog een auto zal kunnen kopen lijkt me vrij klein.
Schrale troost dat dan weer wel.

Berbaar | 14-06-19 | 15:31 | 5

Goed idee.
Toch ben ik wel voor een permanente rijontzegging of dan op zijn minst voor een periode van bijvoorbeeld 10 jaar.
Harde maatregelen. Het zijn onze geliefden die aan datzelfde verkeer deelnemen.

letopuwzaak | 14-06-19 | 16:12

@letopuwzaak, de rijontzegging gaat in na zijn gevangenisstraf, hij zal geen 5 jaar zitten maar misschien 4. Daarna nog 5 jaar zonder rijbewijs dus iig een zeer lange tijd. Heel eerlijk gezegd, mij niet lang genoeg.

ariedeknaller | 14-06-19 | 20:58

Een zeer langdurig rijverbod helpt zeker.
Veel agenten kennen hun pappenheimers zelf in grotere plaatsen. Die plukken hem zo van de straat.
Ook zou het mogelijk moeten zijn hem te verbieden een kenteken op naam te zetten.
En hem hele dikke schadevergoedingen laten betalen.
Maarja D666 rechters die gaan hem vast in bescherming nemen

Jacktheflipper | 14-06-19 | 22:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat mij betreft wordt alcomobilisten gelijk gesteld aan onbewuste poging tot zwaar lichamelijk letsel of zelfs moord. Wanneer mensen doorrijden na een ongeluk mag er wat mij betreft ook vanuit gegaan worden dat het een alcomobilist betreft.
Kan het WODC niet gewoon een rapportje schrijven waarin ze hier aandacht voor vragen? Justitie let in ieder geval goed op wat ze daar schrijven vandaag de dag.

Ares | 14-06-19 | 15:28

Als ie als een dolle (dronken) dwaas met een zwaaiende hamer door zn dorp was gerend vlak langs omstanders en dit meerdere malen had geflikt zat ie in TBS.

Nu gedraag je je meerdere malen achterlijk met 1000+ kg. op 4 wielen en dan is het opeens om allerlei redenen verklaarbaar.

Veel mentaal minder bedeelden verdienen geen tweede kans omdat ze hun gedrag en daarmee samenhangende risico's niet goed of helemaal niet kunnen inschatten. Dit is weer zo'n goed voorbeeld daarvan.

litebyte | 14-06-19 | 15:27

Maar hoe dan? We hebben toch tegenwoordig een beginnersrijbewijs en puntenrijbewijs? Na een paar overtredingen ben je dan toch je rijbewijs kwijt?

Stormageddon | 14-06-19 | 15:26 | 2

Zonder rijbewijs kan je nog steeds in een auto stappen hoor....

Is dit nog nieuws? | 14-06-19 | 15:27

@Is dit nog nieuws? | 14-06-19 | 15:27:
Ja, maar er staat nergens dat zijn rijbewijs was ingetrokken, dat hij een rijontzegging had, vanwege die eerdere veroordelingen. Die had hij toch gewoon moeten hebben? Denk ik dan... daarmee kun je inderdaad nog gewoon in een auto stappen.
Overigens vind ik dat je na een x-aantal overtredingen/verkeersmisdrijven niet alleen een rijontzegging moet krijgen maar ook een verbod om een auto te mogen bezitten. En dan nog kun je in een auto stappen, maar dan moet je de bezitter van die auto mede-aansprakelijk maken.
Ook daarmee voorkom je niks, snap ik ook wel.

Stormageddon | 14-06-19 | 16:10

www.omroepzeeland.nl/nieuws/109122/Ve...
Veroorzaker dodelijke aanrijding Goes ging eerder in de fout
De 19-jarige automobilist uit Kloetinge die afgelopen weekend twee mensen doodreed in Goes ging eerder ook al in de fout. Hij heeft 'een strafrechtelijk verleden in het verkeer', bevestigt het Openbaar Ministerie. Dat terwijl hij nog maar minder dan een jaar een rijbewijs heeft.

Is dit nog nieuws? | 14-06-19 | 15:24 | 1

Oh en die andere zaak, afgelopen week:
www.omroepzeeland.nl/nieuws/106903/St...
Die van het niet roekeloos rijgedrag:
De verdachte is al eerder veroordeeld voor rijden onder invloed van alcohol. Mede daarvoor kreeg hij vijftien maanden cel. Daarnaast heeft hij een strafblad van zes pagina's en kreeg hij voor eerdere vergrijpen zes jaar tbs.

Is dit nog nieuws? | 14-06-19 | 15:26

Hij zal wel een rijverbod krijgen dat net zolang duurt als zijn gevangenisstraf. Kan hij zelf naar huis rijden als hij vrijkomt.

De_Helderse_Kaaskop | 14-06-19 | 15:22 | 1

Dat werkt gelukkig niet zo.

ariedeknaller | 14-06-19 | 21:02

Ook het gekloot met appen en bellen achter het stuur wat minstens net zo gevaarlijk is als lam achter het stuur kruipen laat men vanuit de overheid lekker z'n gang gaan. Probeer het nu eens te voorkomen dat vele families in diep ellende raken door keihard te straffen . Is dat nou zo moeilijk !!!

leo59 | 14-06-19 | 15:19 | 1

Straffen is een gummetje, de potlood die de verkeerde tekening gemaakt heeft…daar moet je zijn, maar dat mag je niet zeggen….

hetgingperongeluk | 14-06-19 | 15:23

Bij herhaling ook de eerdere rechters een weekje op (onbetaald) non-actief zetten.

W_F | 14-06-19 | 15:18 | 1

Voorop de bumper binden van de veroordeelde elke keer als die weer gaat rijden....

Is dit nog nieuws? | 14-06-19 | 15:28

Prioriteiten mensen. Er moeten eerst lekkende klokkenluiders worden opgespoord, onderwijl word er een moorddadige jacht, met inzet van de gummiknuppel, gemaakt op die paar laatsten die hun gordels niet om hebben. Terloops worden er ook nog wat overtredingen van de max. snelheid beboet.
Als laatste komt de veiligheid van de burger.
Trouwens, ik zie tegenwoordig ook geen alcoholcontroles meer, wat is dat eigenlijk?

hotnot | 14-06-19 | 15:14 | 2

Er heeft iemand minder, minder gezegd. Een kwestie van prioriteiten.

Frau Merkel | 14-06-19 | 15:55

Ja de agenten die moesten contoleren waren dronken en zijn naar huis gestuurd.

jan huppeldepup | 14-06-19 | 16:16

Probleem los je niet op met het definitief ongeldig verklaren van rijbewijs, want dit soort gaat vrolijk zonder rijbewijs achter het stuur door met rijden. Ook gevangenisstraf werkt maar tijdelijk. Beter is het om de bestuurder permanent ongeldig te maken.

The2Amendment | 14-06-19 | 15:12 | 4

@joppo0 | 14-06-19 | 15:14: Nope, dan krijgt het geval een volledig aangepaste auto van de overheid vanwege zielig.

McSplutter | 14-06-19 | 15:16

@joppo0 | 14-06-19 | 15:14: Nee dan kan hij zijn reedt zelf niet meer afvegen en ben je verder van huis.

hetgingperongeluk | 14-06-19 | 15:18
▼ 1 antwoord verborgen

Dit artikel gaat vast niet alleen over verkeers-veelplegers.

McSplutter | 14-06-19 | 15:12

Mmm hij reed eerst een heel stuk door, maar stopte later: ik was compleet in paniek... Ehhh www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/... Als je daarmee een heel stuk doorrijdt ben je niet in paniek, dan ben je stomdronken lijkt me.

peterdh | 14-06-19 | 15:10 | 1

Precies !

Koning BongoBongo | 14-06-19 | 15:30

Sorry Mosterd, je bent wel God van de Naiviteit als je werkelijk denkt dat je met een rijontzegging dit soort eencelligen onder controle krijgt. Hij heeft al boetes gehad voor te hard rijden (2x), die zijn in NL van afschrikwekkend hoge orde. Werkte niet. Alcomobilisme, heeft meneer ook niet overtuigd zijn leven te beteren en de straffen hierop zijn niet mals. Een rijontzegging had hem echt niet overtuigd om nu wel normaal te doen. Randdebielen blijven randdebielen.

BBRDWR | 14-06-19 | 15:08 | 5

Dat vrees ik ook.... het is dus wachten op boetevervierdubbelaar... dronken, met te hoge snelheid. parkeerplaatsracend en zonder geldig rijbewijs iemand doodrijden. Eigenlijk vervijfdubbelaar maar het doodrijden van iemand an sich hoeft niet persé moord of doodslag te zijn. Kan ook simpelweg domme pech zijn. Deze knul verdient een langdurig verblijf in een zeer sober staatshotel. Hij wil kennelijk zelf ook niet anders.

loze stijl | 14-06-19 | 15:22

Het enige wat misschien helpt is de auto afpakken, zonder rijbewijs kan men vziw geen auto overschrijven/huren en ik neem niet aan dat er iemand zo dom is om een auto uit te lenen.

voldemort | 14-06-19 | 15:47

@voldemort | 14-06-19 | 15:47:
Nope, je kan als volwassene gewoon een auto op je naam hebben zonder rijbewijs en met een geldig legitimatiebewijs.
Verzekeren zal lastiger worden.

Berbaar | 14-06-19 | 15:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Sven heeft geen achternaam? Da's jammer, want Sven weigert dus te leren en houdt zijn eigen normen er op na. Mensen die in de toekomst te maken krijgen met Sven moeten natuurlijk wel weten dat hij gewoon een hoop stront is.

Earl_of_Doncaster | 14-06-19 | 15:05 | 1

Moerbeek bedoel je?

PoesWillis | 15-06-19 | 13:35

Parkeerplaaysracen? Je moet wel en verdomd klein autootje hebben wil je rondjes kunnen draaien in een nederlands parkeervak.

2voor12 | 14-06-19 | 15:02 | 1

Klopt. Dat zijn die eco-hokken, die een binair gaspedaal hebben: vol gas of niks, maar gelukkig zó groen.

McSplutter | 14-06-19 | 15:19

Patrik K werd zelfs nog een nationale held na een verkeersmoord.

robert1 | 14-06-19 | 15:02 | 4

Maar daar had die volidioot geen rijbewijs voor nodig gehad.

borgmonster | 14-06-19 | 15:04

Bovendien is het van voetballers bekend dat ze in het algemeen nogal dom zijn dus die moet je sowieso hun rijbewijs afpakken. Ze gaan toch altijd met het clubbusje.

borgmonster | 14-06-19 | 15:05

@borgmonster | 14-06-19 | 15:04: Vergeet ook Mohamed Atta niet. Geen vliegbrevet maar wist volgens de officiële lezing toch AA11 een WTC toren in te sturen. Zijn paspoort moet door de profeet zelf zijn ingezegend want die werd ongeschonden in de berg puin aangetroffen. Dat vind ik niet raar.... dat vind ik bijzonder... Maar goed, daar hadden we het nu niet over.

loze stijl | 14-06-19 | 15:30
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken