Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"NL haalt niet meer IS-kinderen op"

Duidelijk. Genoeg is genoeg. Klaar.

Deal

Duidelijk. Nederland haalt niet meer IS-kinderen op. Dit bericht van de officiële Staats Telex gisteravond kunt saven, uitprinten en bewaren in de kluis met persoonlijke bescheiden. Minister Blok heeft het zelf gezegd. Nederland haalt niet meer IS-kinderen op. De jihadkleuters van 2 en 4 waren bijvangst van een Franse actie, en bij hoge uitzondering. Er zijn geen andere weeskinderen in het gebied, en Nederland haalt niet meer IS-kinderen op. Was getekend; Stef Blok (VVD), minister van Buitenlandse Zaken, in het Kabinet Rutte III. Mocht er nou binnenkort toch een luchtbus vol allahoe hakbarkoters op Schiphol arriveren dan eisen we het hoofd van Stef Blok, en een schadevergoeding van 800.000 euro voor iedere Nederlander, te betalen door Shell, NAM, de Postcodeloterij en De Persgroep.

Social

Hoi Tante Sheila

Hoi Tante Sheila

Hoi Tante Sheila

Mogen wij dan bij jouw, Tante Sheila?

Reaguursels

Inloggen

Wordt wat áf-gejorist , doe Sheila ook maar meteen !!

regenbuit | 13-06-19 | 09:37

Twee weesjes van 4 en 2. Arme kindertjes. Laat maar komen. Hier zal zelfs pegida niet tegen demonstreren. Nobody sinks that low.

Shareholder II | 13-06-19 | 05:17

Children of the Corn 2019

Bali Lovert | 13-06-19 | 01:40

Maar goed ook, anders zouden ze wellicht oude vrouwtjes verkrachten en dood trappen.

Pelforth | 13-06-19 | 00:37
-weggejorist-
Jan, Leiden | 13-06-19 | 00:16 | 2

Toch mooi om altijd te zien dat links begint over 'we' bij dergelijke acties. Neem die haatlarven lekker zelf in huis dan, als je ze zo graag terug wilt. Maar nee, dump ze ergens in de maatschappij en maar hopen dat het wat wordt. Waar overigens nadien ook weer mee te koop gelopen wordt, maar dan weer wel vanuit het ik-de-goedheiligman-perspectief

amateurrr | 12-06-19 | 23:10

Simpel op te lossen achteraf: "we waren het niet van plan".

sockpuppet | 12-06-19 | 22:36

Als het kabinet zegt iets niet van plan te zijn, kan je het beste de vaseline maar vast pakken.

Hoen | 12-06-19 | 22:32

Benieuwd of dit zo blijft.

Er is nog een schrijnend geval waarbij een vrouw is weggegaan bij haar man in Nederland en met een andere man mét kinderen naar IS gebied vertrokken.

Zal het dan niet zo zijn wanneer zij afstand doet van haar kinderen daar dat haar ex-man die kinderen hier mag opvoeden?

Want wat heeft deze vader misdaan die in Nederland plots alleen achterbleef? Terwijl zij de benen nam met zíjn kinderen?

Over deze kwestie heb ik mijn twijfel. Als zij dan maar daar wordt gelaten, waarom die kinderen niet naar hier? Ook specifieke kwestie.

Jan, Leiden | 12-06-19 | 22:27

Grappig dat sommigen hier wel doodsbenauwd zijn voor twee kleuters maar wel idolaat zijn van Theo Hiddema.

wapster | 12-06-19 | 21:40 | 2

Een kleuter is een kind van 4 tot 6 jaar.
Een peuter is een kind van 1 tot ongeveer 4 jaar.

Over welke twee kleuters heeft u het? En over welke Theo Hiddema heeft u het?

Kompromat | 12-06-19 | 22:34

Zijn de ouder van Theo Hidema ook afgereisd naar Syrie om daar dood, verderf, terreur en onthoofdingen te organiseren? Zoals de ouders zongen piepen de jongen.

myrna1965 | 13-06-19 | 07:02

De PVV en FVD kartelleden denken dat terrorisme erfelijk is.
Een kind van 2 zonder ouders...
Hoe diep kan je zakken.

ArjenZH | 12-06-19 | 21:33 | 9

@2tribes | 12-06-19 | 22:20: “Kinderen die door hun ouders...”
Wezen hebben geen ouders meer. Ben ik nou zo slim of jij zo dom zou onze voormalige bondscoach zeggen.

ArjenZH | 12-06-19 | 22:31
-weggejorist-
marian2???? | 13-06-19 | 05:36

Nee gelukkig is dat niet erfelijk. Mááááár.. indien je even nadenk,t dus even ZONDER jouw ingeprente polder indoctrinatie, vanuit de zijde van de islam, is dat daar geen probleem. Zijn allemaal broeders en zusters, genoeg zusters aldaar die deze twee koranschatjes een gedegen opvoeding kunnen geven. De vader was ook al zooo lief wapenexpert voor IS! Kijk die foto's bij dit artikel eens, daar zijn er nog honderden van!

SolidRock | 13-06-19 | 10:08
▼ 6 antwoorden verborgen

Fijn dat tante Sheila Sitalsing in de Volkskrant alvast een openlijke sollicitatie voor adoptie van IS-kindjes heeft gepubliceerd. Hoop dat tante Sheila goed op de kindjes past, want je bent wel aansprakelijk voor de schade die de kindjes aan derden veroorzaken. Wat mij betreft mogen ze de leeftijdsgrens in het geval van IS-kinderen nog wel wat verder optrekken.

jochum1980 | 12-06-19 | 21:19 | 1

PVV wezen in huis nemen lijkt me ook heel eng.

ArjenZH | 12-06-19 | 21:34
-weggejorist-
Leopard_II | 12-06-19 | 20:19

Die onderste foto zegt alles. Alle kuffar moeten dood. De indoctrinatie is totaal en de vredesmissie des doods zal vroeger of later worden uitgevoerd. Ze zijn niet zielig, het zijn hatende IS-soldaten. Onder geen enkele voorwaarde hierheen halen.

Nivelleermarionet | 12-06-19 | 19:23 | 1

Onder geen enkele voorwaarde. Het zijn geen Nederlanders meer omdat ze met de vijand hebben gezeuld. Klaar. Ouders zijn vijanden zouden ipv teruggenomen moeten worden in ons land, of in de gevangenis, hun Nederlandse Identiteit moeten worden afgenomen. Weg met die psychopaten. En hun kinderen zijn beter af in een islamitisch land. Dus elk islamitisch land mag die kinderen opnemen maar niet NL. En als er geen enkel islamitisch land is die zich ontfermt over die kinderen jammer dan. Maar niet Nederland. Ik ben niet de beul beste andersdenkenden maar de islamitische landen.

marian2???? | 13-06-19 | 05:57
-weggejorist-
pieterS | 12-06-19 | 19:16

Toch ook wel wat problemen met statushouders. Nu in de Telegraaf het verhaal over de 68 jarige vrouw die een tijdje terug in Amsterdam en werd overvallen en verkracht en inmiddels is overleden. De dader: een 20-jarige, erkende asielzoeker. Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Kuifje-in-de-EU | 12-06-19 | 19:12 | 1

Nou, dat laatste denk ik dan weer niet...

Min. v. Communicatie | 12-06-19 | 19:39

Als ze in Den Haag roepen dat het niet gaat gebeuren, dan weet je dat er binnenkort nog meer juichend worden binnengehaald.

Schemerlamp | 12-06-19 | 18:48

'Lekker alvast de weg vrijmaken voor een algeheel IS-kinderen pardon' heet dit!

BaldEagle | 12-06-19 | 18:45

Er is ook niks mis mee....
Maar....
Stel die kinderen worden ouder, en beginnen zich af te vragen waar hun ouders zijn en er wordt ze verteld dat ze afstammen van een IS terroristen koppel, wie zegt dat ze dan niet radicaliseren, uit wraak.. vooral als deze opvoeding gebeurt met het geloof van de islam.
Dus als het niet anders kan, ok maar wel opvoeden door Nederlanders en totaal vrij van de Islam. En niet vergeten hun namen te veranderen naar Jozef of wat dan ook....
Maar er stinkt wel iets aan deze deal... want waarom perse deze 2 kinderen er zijn duizenden kinderen met dezelfde situatie, laat zwijgen de enorme hoeveelheid die in Afrika en andere landen zitten te wachten...
en ik hoop dat het hierbij blijft en vooral geen oudere mensen hier zo toelaat.
Precies zoals Baudet zegt.. waarom oudere kinderen daar uit een cultuur maatschappij rukken, terwijl men hier voor dezelfde redenen kinderen juist niet weg stuurt.
trouwens... waren deze 2 kinderen jongens en of meisjes ?
Mijn vermoeden jongens.. want jonge meisje leveren in zulke landen nog wat geld op.

Rene046 | 12-06-19 | 18:45

De geesten worden langzaam rijp gemaakt om meer terug te halen. Dat gaat stap voor stap, de beproefde salamimethode: eerst de weeskinderen, daarna nog meer kinderen, daarna de moeders, daarna de vaders. We zitten nu bovenaan het hellende vlak en rollen langzaam naar beneden. Wie kan er nou tegen kinderen zijn? Dan ben je toch een onmens? Gore manipulatie.

Sitting_targets | 12-06-19 | 18:22 | 1

En tijdens de parlementaire enquête over 12 jaar blijkt dat er al maanden een volledige delegatie Nederlandse ambtenaren 24 uur per dag bezig was jihadkoters naar NL te halen. Deze 2 zijn de eerste en zullen zeker niet de laatste zijn. En 20 bomaanslagen verder zo rond 2028 door voormalige jihadkoters blijkt...... Hoe triest het verhaal van deze koters misschien ook is, het is de keuze van hun ouders geweest om lekker oorlogje te spelen in een zandbak. Hier een twitterthread van iemand die er wat van vind en best goede punten aandraagt: twitter.com/jasonwalters85/status/113...

faz | 12-06-19 | 18:06

Hoeveel heb je er zelf in huis gehaald SheileSitalsing, of wil je weer even lekker deugen op kosten van de belastingbetaler.
Het is dat de overheid de kranten nog overeind houdt, anders liep je bij het UWV.

oakmont | 12-06-19 | 18:02 | 1

'De kinderen daar laten wegrotten, is vragen om een nieuwe generatie tot op het bot gefrustreerde terroristen.' Nee, Sheila, je slaat de plank mis. Die 'Nederlanders' in die kampen hun Nederlandse paspoort niet afnemen, dat is vragen om terroristen.

Sitting_targets | 12-06-19 | 18:29

klopt ook toch;
Nl. haalt ze niet op, ze worden gebracht door omringende landen die wel de kids en moeders ophaalt.
Het gaat nu om weeskinderen die geen moeder meer hadden om ze te verzorgen,
binnenkort hebben ineens veel kinderen aldaar geen moeder meer om ze te verzorgen.. iedere Nl-dubbel paspoort mams in dat kamp wil het beste voor haar kinderen ( en zichzelf) en zal zichzelf daarvoor opofferen, tijdelijk... tot de kids weer veilig in Holland zijn. Dan zijn ze vast weer ineens herrezen Ins-Allah
Kind ben je in Nederland tot je 18e
humaan gezien;
bron; Justitie en Veiligheid principe
Als psychopaten enkele jaren na hun moord ( hoi Volkert) of afschuwelijke misdaden als verkrachting en geweld nog voor hun 25e ( hoi velen) weer een 2e en 3e en 4e kans krijgen dan is het verdedigbaar dat onschuldige kinderen tot 18 jaar een 2e kans krijgen.

fikkieblijf! | 12-06-19 | 17:56

De komende jaren maar even de ballenbak mijden met mijn kleinkinderen.

Tishetnetnie | 12-06-19 | 17:27 | 1

Ja, ongeveer tot 2060!

BaldEagle | 12-06-19 | 18:47
-weggejorist-
Musashi | 12-06-19 | 17:24 | 1

Die vrouw is echt debiel!

ET007 | 12-06-19 | 17:24

Waarom is dat altruïsme altijd zo over-de-grens en gaat het gepaard met vliegreizen ? In hetzelfde journaal kregen we te zien dat mensen met een modaal inkomen in Nederland nauwelijks kunnen rondkomen. Maar de linkse gutmensch interesseert dat geen bal.

MichaelSpammer | 12-06-19 | 16:57 | 3

Verlichtingsdingetje.. de hang naar de nobele wilde.

Europees_Aanbesteed | 12-06-19 | 16:59

@Europees_Aanbesteed | 12-06-19 | 16:59:
Exact wat het is, Verwonder me daar ook vaker over: al zouden ze letterlijk struikelen over een verhongerend Nederlands Nederlands kind dan zouden ze het niet zien staan/liggen of het zou hen niets doen. Tenzij dat kind ook nog een handicap leeft, dan weer wel waarschijnlijk.

2tribes | 12-06-19 | 22:52

/sarcasm on
De-radikalisering van IS-nazi kinderen is natuurlijk een eitje voor de jeugdzorg in Nederland, die immers fantastisch functioneert..
/sarcasm off

radiatorknopje | 12-06-19 | 16:53 | 8

@ArjenZH | 12-06-19 | 23:02:
Gezien het 'beleid' van Rutte c.s. is dat wel iets meer dan pure speculatie. Daar gaat dit item dus juist over. Lees het nog maar een keertje

radiatorknopje | 12-06-19 | 23:11

@ArjenZH | 12-06-19 | 23:02: Die wees van 2 weet al precies hoe hij hoofden af moet snijden en hoe hij met een pistool overweg moet... hoe kun jij zo ongelofflijk naief en dom overkomen??

knalrode lippenstift | 13-06-19 | 06:04

@knalrode lippenstift | 13-06-19 | 06:04: Meen je dat echt wat je schrijft of maak je een grap?

ArjenZH | 13-06-19 | 07:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik vind dat Sheila Shit, uhm hoe heet ze ook al weer, die kinderen dan maar zelf in haar eigen huis moet opnemen, en op haar kosten moet opvoeden. En de kinderen in haar huis binnen houden.

AdPatat1960 | 12-06-19 | 16:48 | 1

En als jij dakloos of ernstig ziek wordt vind ik dat je mede PVV aanhangers maar voor je moeten zorgen.

ArjenZH | 12-06-19 | 22:35

Lekkerrrrrr 8 ton op de bank. Netto neem ik aan?

Bezorgde vader | 12-06-19 | 16:39
-weggejorist-
Willemke37 | 12-06-19 | 16:34
-weggejorist-
Willemke37 | 12-06-19 | 16:33

Inlijsten en ophangen maar ,
deze "toekomstige l..." ehh, "betrouwbare belofte".

hotmint | 12-06-19 | 16:29

Onderschat nooit de trekkingskracht en het maatschappelijk gevaar van NGO en welfare babes

2CVOcean | 12-06-19 | 16:19

Juichen omdat je kinderen in hun stront laat stikken. Rare tijden.

Balgesjaakt | 12-06-19 | 16:15 | 1

Mensen omleggen vanwege je geloof. Rare tijden.

Goldfinger | 12-06-19 | 16:32

Hahaha, wie van de reaguurders hier gelooft dit?

Schuldenbrau | 12-06-19 | 16:13 | 1

En daarna komt het IS gebroed zelf ook met hulp van npo, politiek en advocatuur.

Schuldenbrau | 12-06-19 | 16:14

NL stuurt geen geld meer naar de Grieken
NL schaft de HRA niet af
NL stuurt geen toyota's naar IS
NL luistert niet naar het raadgevend referendum
enz.

HetOorAakel | 12-06-19 | 15:55

Ik vind dat tante Sheila altijd gelijk heeft.

lingo star | 12-06-19 | 15:48 | 3

Ik vind tante Sheila een steeds achterlijker wijf worden.

2tribes | 12-06-19 | 22:56

@2tribes | 12-06-19 | 22:56: Tante Sheila springt handig op het nieuws in omdat tante sheila daar geld aan kan verdienen, deugend en wel... echter die wezen in huis nemen... nou nee... dat dan weer niet.

knalrode lippenstift | 13-06-19 | 06:06

@knalrode lippenstift | 13-06-19 | 06:06: En hoe verdient ze daar geld mee volgens jou?

ArjenZH | 13-06-19 | 07:37

Bij hoeveel % moslim in een land, mogen westerse vrouwen zich legaal bewapenen ?

Gaat het omvolken in europa gaat te langzaam ?

Aangezien er ondanks de enorme fok drift bij moslims, nu ook moslim baby’s en kinderen worden geimporteerd ?

Het leven is zwaar | 12-06-19 | 15:42

Ik zie nu al al die reeds ingeschakelde advocaten van de (grootouders van) de “achterblijvers” als hongerige gieren kwijlend rondvliegen boven dat kale spiegelei-hoofd van Grapperhaus.

Zou een mooie cartoon opleveren voor de binnenkort weggesjoriste cartoonisten van de internationale afdeling van de New York Times.

Grappenhaus is zelf jurist. Hij WEET dus dat hier precedentwerking uit voortkomt.

Alle praatjes, zoals bijvoorbeeld “te gevaarlijk gebied” voor overheidspersoneel, of kinderen die “onbekend” zijn (gezien de leeftijd lijkt het me dat voor deze kinderen nooit aangifte bij de burgerlijke stand is gedaan en daar geboren zijn) en meer van dat soort argumenten.. Veel daarvan kan waarschijnlijk in de prullenbak..

Tja. Het is nu dus wachten op de volgende reeks “uitzonderingen”. Dit kabinet (en voorgaande kabinetten Rutte x) grossiert in gebroken beloftes op (o.a.) het gebied van immigratie- en integratie.

Naast de vaste lijn in het breken van beloftes hebben we alleen de eeuwige lach op Rutte’s gezicht als absolute constante factor. En daar mag het stemvee het dan mee doen.

Ik vraag me trouwens af of de categorie mensen met jonge kinderen, die nu juichend en triomfantelijk de kranten met dit nieuws hebben opengeslagen, ook zo staan te juichen wanneer de te verwachten, en nu nog achtergebleven lichting IS-jugend naar Nederland komt en uiteindelijk in de klas van hun koters komen te zitten.

Gezien het recidive gedrag van dit volk op dit vlak verwacht ik echter niet dat deze Deugende NIMBY’s met slingers en ballonnen die nog te verwachten nieuwe lichting IS-kids van harte welkom zullen zingen. Die zullen daar echt nooit zelfs een voet in de buurt van de school zetten.

Nee, die nog te verwachten nieuwe lichting IS-kids zullen dus in een of andere “Vogelaar/krachtwijk” gedumpt worden, zodat zij straks als volwassenen in de schoenen van paps en mans kunnen treden.

In het land van de blinden is eenoog koning. Maar is er hier in de panelen werkelijk iemand die met “onze” Willem zou willen ruilen?

Kompromat | 12-06-19 | 15:41 | 1

ik vraag me af er niet één of andere hoge pief opa of oma is van deze kinderen.
Wat maakt ze zo bijzonder tegenover die gegarandeerd honderden andere wees kinderen daar....

Rene046 | 12-06-19 | 18:50

Mooie linkse acties voor de bühne , maar de Juf van groep 3 mag het allemaal oplossen. Als die juf overspannen thuis komt te zitten , dan hoor je de linkse landverraders niet.

Ghibli | 12-06-19 | 15:40 | 1

Die juf is zelf zo links als een looien deur en dus onderdeel van het probleem.

copywriter | 12-06-19 | 19:35

En voor de "ja maar een baby is toch lief" zeggers: wacht maar tot die kinderen op latere leeftijd horen wat er met hun ouders gebeurd is, door familie verteld, gedrenkt in een slachtoffercultuur. Ik hoop dat ze fatsoenlijk opgevoed gaan worden, maar vrees het ergste.

gekwetst | 12-06-19 | 15:32 | 1

precies mijn gedachten.. we weten dat kinderen op een gegeven moment vragen gaan stellen over hun ouders...
Enige oplossing is om hun geschiedenis totaal te wissen en totaal anoniem opvoeden zonder islam, zodat ze nooit of te nimmer erachter komen over informatie van hun verleden.

Rene046 | 12-06-19 | 18:53

Niet = wel.

lacucaracha | 12-06-19 | 15:30 | 1

Op z'n VVD's wel ja.

Muuke | 12-06-19 | 18:25

Nou, dan hebben jullie toch niet zo goed naar Stef geluisterd. Uit zijn vage antwoorden bleek namelijk zonneklaar dat er nu geen kinderen gehaald worden, omdat dat nu niet veilig kan. Hij hield duidelijk de mogelijkheid open om ze te gaan halen zodra het gebied veilig geacht wordt.

gekwetst | 12-06-19 | 15:29 | 1

U heeft het inderdaad juist begrepen.
Zo rolt onze politiek

Het leven is zwaar | 12-06-19 | 15:35

Beter lezen. Er staat dat Nederland geen kinderen ophaalt. Er staat niet of ze kinderen toelaten die die andere landen worden opgehaald.

Atlantis-95 | 12-06-19 | 15:21 | 1

Precies.

lacucaracha | 12-06-19 | 15:30

Je moet een beetje door het stuk heen lezen.

Blok spreekt van IS-wezen. De onderstaande kunnen dus wel opgehaald worden;

Kinderen die geen wees zijn
IS kinderen die geen wees zijn
Halfwezen
Al Nusra kinderen
Al Nusra wezen
Al Nusra halfwezen
und so weiter.

Deze uitspraak van Blok heeft een houdbaarheid van een week.

Yeohan | 12-06-19 | 15:16 | 2

Een week? Overdrijven is ook een kunst. Paar uur. Hoewel hij als één van de weinigen denk ik wel weet wat de toekomst. Fail state.

Mart6037 | 12-06-19 | 15:21

Blok noemde ze ook Nederlandse wezen...
Dacht dat je daarvoor hier moet zijn geboren , of geregistreerd worden..
En ik vermoed dat de ouder hun Nederlands paspoort vernietigt hebben...

Rene046 | 12-06-19 | 18:56
-weggejorist-
gerrit5042 | 12-06-19 | 14:52

Meer humaan zou het zijn om die kinderen daar te helpen en onze maatschappij er niet mee te belasten.

BozePaarseMan | 12-06-19 | 14:50

Heeft de nederlandse burger er voordeel aan om jihadisten en/of hun kinderen terug te halen naar nederland?
Nee.
Niet doen dus.

vlotterik | 12-06-19 | 14:50 | 4

en maar klagen op de NOS over files, tekort aan huizen, politie, artsen, verpleegkundigen, tandartsen, medici, leraren, rechters.
Dat krijg je als je een ongecontroleerde menigte het land binnen laat. Daar valt niet tegen op te anticiperen. Maar daar hoor je ze nooit over.
Voor elke 100.000 immigranten zijn zeker 20.000 huizen nodig, 30.000 leraren (voor kinderen + ? extra voor ouders), 35.000 artsen en ga zo maar door.
Praten we nog niet over het milieu, de misdaad, de terreurrisico’s, de overlast en de kosten.

Archimedes-2 | 12-06-19 | 14:58

@BozePaarseMan | 12-06-19 | 14:54: Dus die "deskundigen" geven dus toe dat we totaal geen controle meer hebben over wie of wat er binnenkomt, we niets meer weg kunnen sturen, en alleen maar kunnen monitoren hoe de boel hier uitgezogen wordt. Chapeau.

Mart6037 | 12-06-19 | 15:25

@Archimedes-2 | 12-06-19 | 14:58:
En de migranten die hier eenmaal zijn met een NL paspoort op zak, blijven ook steeds maar nieuw volk vanuit het thuisland aanvoeren: ze zijn nog niet gescheiden van de moeder van hun 4+ kinderen, of er staat alweer een nieuwe importbruid klaar om een nieuw gezin mee te stichten (!). Uiteraard op kosten van de staat. Al die (ex-)vrouwen en kinderen die echt helemaal niets bijdragen behalve aan de overbevolking moeten met gemeenschapsgeld gevoed, royaal gehuisvest, bijgestaan, opgeleid en medisch verzorgd worden. Een kind begrijpt dat dit uiteindelijk niet uit kan bij een krimpende beroepsbevolking en toenemende robotisering, waardoor ook nog eens een groot aantal functies op middelbaar niveau wegvallen. Ik zie Den Haag zelfs geen beginnetje van een oplossing formuleren, maar misschien is dat gewoon onderdeel van het project hoor.

2tribes | 12-06-19 | 23:38
▼ 1 antwoord verborgen

Nog een paar opmerkingen in aanvulling op mijn comment hierboven.

"De helft zou jonger dan vier zijn, het overgrote deel jonger dan negen. Dat laatste is van belang, omdat in het kalifaat jongetjes na hun negende gehersenspoeld zouden worden voor de jihad."

schrijft Sitalsing (let ook op dat "zouden worden"; is allemaal niet zeker, hoor, wordt alleen maar beweerd door islamofoben). Ze denkt werkelijk dat de "hersenspoeling", de islamitsche godsdienstwaanzinnige indoctrinatie pas van start gaat als de negenjarige leeftijd bereikt wordt? Zie al die foto's hierboven: zijn dat negenjarigen of ouder?

En bovendien, als je dat al denkt, zoals Sitalsing, dan is er toch ook een probleem, want de kalifaatkinderen die niet daar, maar hier geboren zijn en op jonge leeftijd door de ouders meegenomen zijn naar het kalifaat (ca 25%), zijn denk ik nu wel ruim ouder dan 9. Wat moet daar dan mee gebeuren? Daar hoor je Sitalsing niet over. Maar ik denk dat die van Sitalsing cs toch óók teruggehaald moeten worden, want gelden de argumenten van "morele/humane verplichting", "Nederlandse staatsburgers", en "onder de radar verdwijnen om later hier aanslagen te plegen" opeens niet meer als een kind negen of ouder is? Dus let maar op, mensen als Sitalsing rusten niet voor alle, ik bedoel ALLE ISers plus kroost weer hier zitten.

Nog één observatie en dan hou ik op.

".... hoe een Nederlandse diplomaat in dat ‘verschrikkelijk gevaarlijke’ Noord-Syrië bevestigde dat hij in opdracht van de Nederlandse regering twee kinderen meenam, terug naar huis."

"Verschrikkelijk gevaarlijke" zet Sitalsing tussen aanhalingstekens (twee keer in haar column doet ze dat), daarmee suggererende dat het volgens haar toch echt helemaal niet zo gevaarlijk is daar. Dat is natuurlijk steeds de discussie: de regering beweert dat het te gevaarlijk is om ISers te gaan ophalen, vader Hussein, Sheila Sitalsing en alle Gutmenschen beweren dat het veilig genoeg is om ze op te gaan halen.

Maar als het veilig genoeg is, dan kunnen die 70.000 Syrische apothekers uit Aleppo die hier zijn binnen gegolfd onderhand toch ook wel weer eens terug? Ik vraag me af hoe Sitalsing daarover denkt. Of nee, dat vraag ik me niet, ik weet het antwoord allang: "Néééééé, voor díé arme mensen is het echt nog lang niet veilig genoeg, daar is het land verschrikkelijk gevaarlijk voor" (nu zonder aanhalingstekens, natuurlijk; dat spreekt).

Dr_Johnson | 12-06-19 | 14:44 | 2

Bingo en exact Dr.Johnson.
We kunnen wel Jezidi's terugsturen(want niet-moslim).
Maar voor onze zielige moslims vluchtelingen is het daar veeeeeeeeel te gevaarlijk.
Buiten dat heeft de meerderheid doodleuk gezegd dat ze hier blijven.
En het Nederlandse schapenkoor heft nog maar eens het "Welkom in ons land" aan.

Roadblock | 12-06-19 | 15:32

@Roadblock | 12-06-19 | 15:32:
Toen ik laatst tegen een Turkse collega opperde dat het voor Syriërs fijn moet zijn om terug te kunnen naar hun thuisland om dat weer te helpen opbouwen, zei ze verbaasd 'nee hoor, hier hebben ze veel meer toekomst'. Maw wel de lusten (lees: vakanties straks) niet de lasten. Maar oh wat zijn ze trots op hun land en wat hebben ze een heimwee. Voor de meesten geldt dat van die lusten lasten afweging trouwens ook voor de NL keuze: wel uitkering, geen participatie want psychische problemen en zielig.

2tribes | 12-06-19 | 23:44

"Het kabinet is niet van plan om meer kinderen van syriegangers naar Nederland te halen"...

Ik ben niet van plan om...

- De afwas te laten staan
- Te laat op te staan
- Mijn groenteafval niet netjes te scheiden
- Niet tot 3 uur 's nachts te reaguren
- Niet te veel te drinken
- ....

We zijn allemaal wel eens wat van plan. The road to hell is paved with good intentions.

peterdh | 12-06-19 | 14:44

Onze overheid is naïef en stupide. Natuurlijk laten ze de hele bups binnen. Het is allemaal voor de bühne, zogenaamd streng zijn, man man, wat een film is het weer. Je zag al de gretigheid van de Nederlandse gezant om een paar van die kinderen Nederland binnen te loodsen, de hoeveelheid hulptroepen, welzijnswerkers, vertalers enz. enz. is enorm, waar die allemaal vandaan komen is mij een raadsel

lanexx | 12-06-19 | 14:35 | 4

Niet naïef en stupide. Men voert gewoon afgesproken beleid uit (in de achterkamertjes afgesproken uiteraard, niet met u en mij)...

kunnenzedanniks | 12-06-19 | 16:46

We hebben nog steeds nachtvluchten uit zulke landen, god mag weten wat daar s nachts nog vanuit bepaalde landen ongemerkt hiernaar toe gebracht wordt "Rutte noemt zoiets luchtbruggen"

Rene046 | 12-06-19 | 19:06
▼ 1 antwoord verborgen

Mensen als Sitalsing bezien het Westen als vredestichters in het Midden-Oosten. Ze vergeten dat - wat voor velen gelukkig wel zonneklaar is - het Westen aanstichter dan wel op zijn minst debet is aan die hele zandbakstrijd. Nederland incluis. En dat allemaal om wat olie en wereldmacht.

Onderhand blijft de regering ons hier maar bang maken voor het grote gevaarlijke Rusland en ondertussen maar blijven vechten/interveniëren in het M.-O., terwijl de Chinezen ons inpakken op de handelsmarkt (en nee, dan heb ik het niet specifiek over Huawei).

mozaard | 12-06-19 | 14:20 | 1

Teveel antiwar.com gelezen denk ik. Ga je niet helderder van denken.

Mazzelstof | 12-06-19 | 14:31

Er staat alleen maar dat ze het niet van plan zijn er meer op te halen. Gezien het leugen gehalte van dit kabinet betekent dit meestal dat ze straks met busladingen tegelijk binnen komen inclusief aanhang. Rutte verzint wel een inlegvelletje om heel Syrië hier binnen te halen.

Therapietje | 12-06-19 | 14:15

Wat dat linkse deugblaadje VK er van vind dat lap ik aan mijn laars!.

swebe | 12-06-19 | 14:12 | 1

Já ik denk niet dat de VK verwacht dat die kinderen ouder dan 2 gaan worden o.i.d.

echtpaul | 12-06-19 | 14:38

totdat blijkt dat in die tering kalifaat chaos er toch een ouder(s) gevonden wordt..... foutje..!
behoeft verder geen uitleg.

grapjasz | 12-06-19 | 14:09 | 1

vergeet niet de opa, oma, tantes, en neeven.. ... ze noemen het wees kinderen...
nl.wikipedia.org/wiki/Wees_(kind)
Straks zeggen ouders in die landen ik kan mijn kind niet verzorgen A.U.B. zoek het maar uit ...
Zie ""verlaten wees""

Rene046 | 12-06-19 | 19:11

Het meest schrijnende is hier wel dat de Bijenkorf geslachtofferd wordt. Waarom de Bijenkorf? De keten heeft het al zo moeilijk. Wordt het ook nog eens als target aangewezen door zo'n militante columniste. Na het verlies van de V&D zullen we mogelijk dus ook de Bijenkorf weldra moeten gaan missen uit ons straatbeeld.

mozaard | 12-06-19 | 14:01 | 3
-weggejorist-
Overrijp | 12-06-19 | 14:10

@Overrijp | 12-06-19 | 14:10: Is niet waar, hier in Den Haag struikel je in de Bijenkorf over de Arabieren en Berbers. Zowel vrouwen als mannen.

Kuifje-in-de-EU | 12-06-19 | 14:14

Haha en gij geleuft dat , allemaal plus mama en wie weet ook papa worden gewoon weer in ons bijna islamitisch landje opgenomen.

blauwe zander | 12-06-19 | 14:01

Die Jihad-wijven worden ook nog wel teruggehaald. Het is niet de vraag -of- maar -wanneer-.

Jippie | 12-06-19 | 13:56 | 1

Wanneer is op het moment dat het officieel wordt ontkend. Laten we niet zo cynisch zijn om te denken dat het woord van of een belofte van overheidswege helemaal nergens voor telt.

Mazzelstof | 12-06-19 | 14:09

Die kinderen zijn daar geworteld die kun je toch niet zomaar weghalen daar.. wat een stel xenofoben daar in Syrie.

Stijlloze nick | 12-06-19 | 13:52 | 4

@peterdh | 12-06-19 | 14:47:
Ik hoop dat de Syrische jeugdjournaal hier wat aandacht aan besteed zodat die kinderen misschien toch mogen blijven. Een generaal pardon ofzo.

Stijlloze nick | 12-06-19 | 15:19

@Stijlloze nick | 12-06-19 | 15:19: Precies, uitgeprocedeerde asiel kindjes mogen hier ook blijven met pa en ma. Beter die kids daar helpen, in een land wat ze gewend zijn.

Muuke | 12-06-19 | 18:30
▼ 1 antwoord verborgen

lol die worden gewoon binnengehaald hoor.

Ze liegen wat af.

Kop Kaaz | 12-06-19 | 13:46

Volgens de neoliberalen komen wij handjes tekort. Alleen al om die reden komt iedereen dit land in. Wel of geen IS opvoeding. Elk handje kunnen wij gebruiken. Wel gratis handjes.

ProAsfalt | 12-06-19 | 13:46

Nog een argument om ze daar te laten trouwens: als het de wens van hun ouders was om daar te gaan wonen en hun kinderen op te voeden in een Islamitisch klimaat, moeten we hun cultuur en besluit toch respecteren?

Wol | 12-06-19 | 13:44 | 1

Nee, dan niet. De wens om naar Nederland te komen, of gehaald te worden, is *altijd* meerderwaardig aan welke andere wens dan ook. Snap dat nou eens.

peterdh | 12-06-19 | 14:49

Sheila verwijt ons feitelijk dat we asocial tuig zijn omdat we niet de gehele hulpbhoevende wereld naar Nederland halen en hier levenslang in hun onderhoud voorzien. Als je maar 1 hersencel hebt zoals Sheila is dat vast een hele goede logica.

Rheia | 12-06-19 | 13:40 | 3

De logica op zich is een variant op de post hoc ergo propter hoc drogreden, in dit geval een argumentum ad Chamberlainum, dat gaat als volgt: A: Als je terroristen hun zin niet geeft worden ze boos en nemen ze wraak. B: Wraak op worden genomen is slecht. A -> B dan ¬A -> ¬B. Daarom moeten we terroristen hun zin geven.

Mazzelstof | 12-06-19 | 14:05

@Mazzelstof | 12-06-19 | 14:05: Laatst was er een fragment waar bleek dat Farage ook aan het Chamberlain-syndroom lijdt. Had ie voor mij meteen afgedaan. Toegeeflijkheid levert NIETS op bij dat tuig, alleen meer ellende. Menselijkheid snappen ze niks van.

Wachtmeester R | 12-06-19 | 14:40

@Wachtmeester R | 12-06-19 | 14:40: Het is inderdaad herhaaldelijk en uitvoerig uitgelegd door jihadisten. Maar ze zijn er ondanks al hun inspanningen vooralsnog niet in geslaagd de combinatie van naïviteit en betweterigheid te overwinnen dat zoveel mensen in staat stelt om in alle ernst de meest eclatante nonsens dienaangaande te blijven verkopen, waarvan andermaal acte door bedoelde nitwit.

Mazzelstof | 12-06-19 | 18:03

Een humane verplichting en verstandig veiligheidsbeleid? Koekoek...

Waar komt die verplichting vandaan, behalve de wetten die we in NL zelf (in theorie) democratisch opstellen? En veilig is het al helemaal niet, want ja, die 2-jarigen kunnen als ze opgroeien en zich niet helemaal lekker in hun vel voelen, zoals een slechte jeugd en weesdom placht te bevorderen, ook radicaliseren en boem doen. De kans is i.i.. g. groter dan dat een gemiddeld kaaskopje van het padje raakt en ontploft, dunkt me?

De argumenten voor zijn emotioneel en selectief, de argumenten tegen zijn redelijk rationeel en solide:
-Ze zijn ofwel daar geboren dan wel geworteld, of ze zijn nog nergens geworteld en dan is er ook geen reden om ze hier wortel te laten schieten. Stekelige cactussen kun je beter in hun passende woestijnklimaat laten, hier in de drek gaan die wortels mogelijk rotten. Of wou u zeggen dat het daar een minderwaardige cultuur is, mevrouw Sitalsing?
-Ze hebben een groter risico dan een gemiddeld Nederlands kind om later probleemgedrag te gaan vertonen.
-Ze zijn in geen enkel opzicht Nederlands, behalve wellicht het paspoort dat eigenlijk ingetrokken had moeten worden samen met dat van de ouders toen die zich aansloten bij een vijandige mogendheid of terreurgroep. Dat geldt zelfs al voor gewoon emigrerende Nederlanders die hun paspoort inleveren of eentje erbij nemen. Die zijn de zorg van het keuzeland, niet het geboorteland. Marokko en Turkije betalen hier ook niet de uitkeringen van hun staatsburgers, of de weeshuizen of pleegouders van hun kinderen.
-Ze zijn vast heel zielig, maar dat zijn de autochtone wezen daar ook, alle wezen wereldwijd eveneens en miljarden kinderen met ouders en volwassenen hebben het ook "erbarmelijk" vergeleken met het Westen. Dat is geen reden om die allemaal verblijf, bed, bad en brood te gunnen hier, want dan wordt het hier net zo erbarmelijk als daar.

Enige argument voor is dus de zieligheidsfactor, maar dan zeer selectief en inconsequent toegepast. Net zoals een kattenvrouwtje tientallen katten in huis neemt, en het vervolgens een grote vieze bende wordt en onleefbaar voor mens en zieligerds tegelijk. En mogelijk een niet ingetrokken paspoort als enige "Nederlandsheid", want qua cultuur of mentaliteit zijn ze ofwel blanco of reeds verziekt.

Al zou het wellicht verstandig zijn om kinderen te mogen weren die een hoge risicofactor hebben, net als bij een besmettelijke ziekte of een quarantaine die sommige landen toepassen om zieke dieren buiten te houden, staat het waarschijnlijk elke policoreaan vrij om kinderen uit het buitenland te adopteren, ook de IS-bloedjes. Maar dan moet je die wel zelf verzorgen en in huis nemen en betalen. Vrijwilligers onder de mensen die de mond vol hebben van hun of andermans humane plichten?

Wol | 12-06-19 | 13:38 | 1

@ Wol
Velen denken er net zo over als u (en ik) maar zodra de verkiezingen komen slaat de kiezer op 'tilt' en stemt weer hersenloos op het kartel, waardoor er niets verandert en het alleen maar erger wordt.
Voer voor psychologen (of eigenlijk: voor psychiaters)

telelezer | 12-06-19 | 13:56

Als onze regering zoiets zegt geloof ik dat!
1000 piek van ruttemekut tellen gaat o wacht.

jan huppeldepup | 12-06-19 | 13:38

"Ook was de voogdij van de kinderen toegewezen aan de Nederlandse staat."
Wat betekend dat? Kamertje op het binnenhof? Of toch maar bij familie onderbrengen?

HenkyPanky | 12-06-19 | 13:37 | 1

Ergens in een penthouse in Scheveningen, begreep ik.

Kuifje-in-de-EU | 12-06-19 | 13:39

"Ook was de voogdij toegewezen aan de Nederlandse staat." Ook zo benieuwd wie of wat zo maar onze staat kan commanderen?

W_F | 12-06-19 | 13:35 | 2

Joris D. misschien?

grom | 12-06-19 | 13:59

Kunnen ze die regel niet wat algemener maken?
Bijvoorbeeld dat het voor alle moslims geldt.
Of dat alleenreizende jonge mannen er niet in komen?
Zo maar een paar gratis tips.

watergeus | 12-06-19 | 13:35

De crux zit m in de zinsnede aangaande het (op)halen door Nederland. We gaan ze nl. gewoon laten halen en afleveren door anderen.

D-Fens_1963 | 12-06-19 | 13:35 | 5

Exact. U moet dergelijke teksten van ministers en ander tuig zeer letterlijk nemen. Alle andere opties blijven open.

Langshetrandje | 12-06-19 | 13:38

Daar zet ik ook mij geld op. Zal wel met een lulverhaal eromheen door anderen opgehaald worden en hier warm onthaald door moskeetridders.

bqbq | 12-06-19 | 15:15

wat zou 1 moslim persoon opleveren voor onze regering, x aantal vaten extra saudi olie...

Rene046 | 12-06-19 | 19:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Een belofte van deze regering is nog minder waard dan het inlegvelletje van Rutte, wat op zijn beurt weer minder waard is dan 1 velletje van het goedkoopste toiletpapier.
Op zich toch wel mooi, want een belofte van de EU of van de Verenigde Nazi's is nog weer veel minder waardevast en opbergbaar in de waardekast.

Tenzij ze je beloven immigranten en belastingverhogingen te gaan sturen, daar kan je ook ongezegd vanuit gaan.

Jan Passant mk2 | 12-06-19 | 13:31

Sheila is nogal een fan van het prachtige land Suriname. Maar Suriname neemt nauwelijks asielzoekers op of IS-strijders. Moert Sheila daar niet eens een kritische column over schrijven?

Kuifje-in-de-EU | 12-06-19 | 13:27 | 4

Willemstad heeft ook nog geen Syrische asielzoekers toegelaten. (En vanuit Venezuela wil het daar trouwens ook niet echt lukken.)

mozaard | 12-06-19 | 14:08

@mozaard | 12-06-19 | 14:08: Wel waar, eentje. Die was naar Venezuela gevlogen, maar daar was niks te vreten, dus toen is hij naar Curacao gekomen. Heeft eerst in de bak gezeten, maar volgens mij is er iets voor geregeld.

Wachtmeester R | 12-06-19 | 14:36

@mozaard | 12-06-19 | 14:08:

Nou, er zitten juist heel veel vluchtelingen uit Venezuela op Curaçao, en Sitalsing schrijft daar ook regelmatig over: namelijk dat die ook in "erbarmelijke omstandigheden" leven, en natuurlijk dat Nederland weer veel meer zou moeten doen om het leed te lenigen. Ze schrijft nog net niet dat er een luchttbrug opgezet moet worden tussen Curaçao en Nederland om al die arme mensen hier op te vangen, want "wir schaffen das" natuurlijk als schatrijk land, terwijl die arme mensen op Curaçao het ook allemaal niet trekken.

Dr_Johnson | 12-06-19 | 15:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, allemaal een kwestie van woordspelletjes, denk ik.

Nee, Nederland zal ze niet actief uit die kampen ophalen, maar Nederland onderhandelt bv wel met Irak om 10 van die IS dozen met hun kinderen een soort vrijgeleide naar het consulaat in Erbil te geven, zodat ze van daaruit onder marechaussee begeleiding hier naar toe gevlogen kunnen worden.

Waar de fout zit is dat van al die IS ratten het Nederlanderschap niet is ingetrokken, terwijl dat juridisch gewoon kan (bij dubbele nationaliteit), en de regering niet uitspreekt alles in het werk te zullen stellen die lui buiten Nederland te houden. En al die kinderen kunnen verder daar opgroeien, dat doen wel meer kinderen daar. Het zijn géén Nederlandse kinderen.

En zo'n Sitalsing lobbiet al tijden voor het ophalen van al die ISers. Dat we onze "rommel" niet bij de buren over de schutting mogen pleuren, of zoiets schreef ze een tijd geleden al eens. En nu schermt ze weer met "humane verplichting". En al die voorstanders van ophalen gaan dan ook altijd reuze juridisch-formeel doen: nee, al die ISers zijn "Nederlandse staatsburgers" en we hebben een "morele verplichting" om ze hier weer in onze samenleving los te laten. (Behalve als de uitkomsten ze niet bevallen, dan zijn het opeens allemaal "stomme wetten" en moeten mensen voor regels gaan, zoals in het geval van Lili en Howick, en die woordvoerster van die lui die een varkensboerderij bezet hielden, die vond dat je "onrechtvaardige wetten" mocht negeren).

"Bovenal is het verstandig veiligheidsbeleid."

Dat vind ik altijd het vreemdste argument. Beweerd wordt dat het veiliger is om ze "gecontroleerd" terug te halen, dan dat ze onder de rader verdwijnen en uit zichzelf terug komen. Ik denk altijd: als ze allemaal weer hier zitten, teruggehaald, dan is dat een garantie dat ze later nooit een aanslag zullen plegen? Hier kunnen ze niet "onder de radar verdwijnen"? Hier worden ze 24/7 gemonitord? En als ze allemaal daar blijven, zonder Nederlands paspoort, dan moeten ze eerst nog maar eens zien hier te geraken, dat is een stuk lastiger dan comfortabel ingevlogen worden. En waarom zouden ze allemaal terug naar Nederland komen om "wraak te nemen" en aanslagen te gaan plegen? Dat is ook maar een aanname van lieden als Kalverboer en Sitalsing. Bovendien, al die lui zijn bekend bij de AIVD. Ik kan me niet voorstellen dat ze bij (illegale) terugkeer lang onopgemerkt kunnen blijven.

Let ook op hoe Raoul du Pré in zijn commentaar de mythe al begint propageren dat die ISers, althans velen, "eigenlijk" "onschuldig" zijn:

"Er zitten spijtoptanten tussen, mensen die überhaupt niet wisten waaraan ze begonnen, en wellicht ook verbolgen IS-sympathisanten die zinnen op revanche."

Het is de leugenachtige frame van vader Hussein (en lotgenoten, tegenwoordig verenigd in stichting "Achterblijvers") dat het allemaal "naieve" meisjes zijn, die uit "romantische verliefdheid" naar het kalifaat zijn afgereisd. Het zijn de leugenachtige verhalen van lieden die beweren meteen bij aankomst weer weg te willen, omdat IS en het kalifaat toch niet was wat ze zich ervan hadden voorgesteld; maar ze konden natuurlijk niet meer weg, anders zouden ze zelf vermoord worden, en bovendien waren ze alleen maar kok, schoonmaker, en pleistertjes-plakker.

"Wellicht" zitten er toch ook een paar "verbolgen IS-sympathisanten" tussen, aldus Du Pré. Nee echt, zou het, lampie?

Zucht...... ik wil mijn land, MIJN land, niet hun land, niet delen met deze lieden, die ons haten, die onze manier van leven, onze normen en waarden haten, die vele duizenden onschuldigen en andersdenkenden op de meest gruwelijke manieren vermoord hebben, of het gefaciliteerd hebben. Dit zijn onze grootste vijanden, en die moet je met alles wat in je vermogen ligt, buiten de deur houden, daar moet je niet de rode loper voor uitleggen.

Dr_Johnson | 12-06-19 | 13:27 | 17

@Dr_Johnson | 12-06-19 | 15:03: Maar dat zijn geen IS-fans. Probleemgevallen -dwz mensen waarvan ze verwachten dat ze in Marokko problemen gaan opleveren- worden er wel uitgefilterd.

Kuifje-in-de-EU | 12-06-19 | 15:27

@Kuifje-in-de-EU | 12-06-19 | 15:27:

Die Marokkanen zijn kennelijk zo gek nog niet. Waarom doet Nederland dat niet eens? Probleemgevallen eruit filteren en de toegang - verblijfsvergunning of anderszins - weigeren en/of eruit knikkeren.

Dr_Johnson | 12-06-19 | 15:42

@Kuifje-in-de-EU | 12-06-19 | 15:24:
In Marokko is 32% van de bevolking analfabeet, dat zijn 8,6 miljoen analfabeten. Die fransen hadden ze beter kunnen leren lezen en schrijven voordat ze een bevolkingsregister oprichtte.

Beroep = Boerenlul | 12-06-19 | 16:24
▼ 14 antwoorden verborgen

Dat 2-jarige kind wil over 20 jaar plotseling weten wie zijn/haar ouders waren. De kans is dan heel groot dat er een explosie volgt.

Musset | 12-06-19 | 13:27

Maar hoe zit het nou echt?De ene heeft het over een antiliaanse moeder,de ander weer over een soedanese moeder,die heeft het weer over een somalische moeder.
Wat ik wel denk te weten is dat de moeder een nederlands paspoort had,ondanks dat ze het naar het kalifaat is gereisd en dat de familie van die moeder weer in nederland woont,die dan weer de zorg overnemen voor die twee peuters.Nou weet ik weer niet of dat een moslim familie is of een pakweg christelijke familie.
Maar hoe je het ook draait,wend of keert,die peuters hebben er allemaal ook niet om gevraagd.Heb er altijd een ongemakkelijk gevoel bij als het om weerloze kinderen gaat.Maar goed,dat zal wel aan mij liggen.

komtdatschot | 12-06-19 | 13:25 | 1

@komtdatschot | 12-06-19 | 13:25 |
Zo weerloos waren die kinderen anders niet:

- canoe.com/news/world/sickening-isis-v...

En Somalië is voor 99,8% moslim. U kunt de rest verder zelf wel bedenken neem ik aan.

Sjefke7807 | 12-06-19 | 13:50

"Minister heeft het zelf gezegd." Zo kan ik nog 1001 dingen verzinnen die ministers gezegd hebben. Wat ze zeggen komt meestal weinig overeen met wat ze in een nieuwe wet schrijven, en al helemaal niet met wat ze uiteindelijk doen.

W_F | 12-06-19 | 13:24

Sheila wil de kinderen dus wegrukken van hun ouders. Op termijn zal dat dan wel weer inhumaan blijken en moeten de ouders eigenlijk ook maar terugkomen. Dat is immers beter voor de kinderen, eigen ouders.
.
‘Bovenal is het verstandig veiligheidsbeleid. Al schijnen er mensen te zijn die denken dat een 2-jarige zich zelfstandig kan opblazen in de Bijenkorf, of een ander met een broodmes te lijf kan gaan. Die weten niet dat de oog-handcoördinatie van een 2-jarige veel te wensen overlaat.’
.
Bovendien schijnt Sheila te denken dat kinderen niet opgroeien. Maar kinderen groeien op. In de afgelopen jaren hebben we gemerkt dat kinderen die hier geboren en opgegroeid zijn, toch de vurige wens hebben om willekeurige anders denkenden en - gelovigen op te blazen.
.
Daarnaast is het allemaal nogal selectief de focus op die jihad- kinderen. Want daar doemt het volgende probleem alweer op; al die andere zielige kindertjes onder erbarmelijke omstandigheden in de wereld waarvan er -helaas maar waar- miljoenen zijn.
.
Tante Sheila wil geheel altruïstisch en empatisch de wereld redden maar kijkt daarbij niet in haar directe omgeving. De afgelopen jaren zijn we ruimhartig en empathisch geweest met alle vluchtelingen en immigranten en mensen die een beter leven zochten. Mede daardoor is de krapte op de huizenmarkt toegenomen -je kunt die mensen immers niet op straat laten leven- en wordt het voor veel Nederlanders steeds moeilijker een huis te vinden. Ondernemers en dienstverleners krijgen te maken met criminaliteit en intimidatie, mensen in volksbuurten zien hun wijken veranderen, we moeten steeds langer werken etc. etc. mede door al die mensen die we helpen, die we de kans op beter leven geven. Ondanks de krapte op de arbeidsmarkt zijn er nog steeds heel veel niet westerse immigranten die niet werken en dus niet bijdragen. En de rekening legt Sheila maar wat graag neer bij de mensen van wie die land is, wiens familie al decennia bijdraagt aan onze samenleving.
.
Hoe harteloos moet je zijn om die jihadkinderen niet onder je hoede te willen nemen? Dat is niet de juiste benadering. De vraag is hoeveel mensen kún je verantwoord opnemen. De grens wat we aankunnen hebben we allang bereikt. Kortom, jammer voor die kinderen. Maar ik hou tante Sheila niet tegen om daar naartoe af te reizen en die arme kindjes dáár tegen haar warme compassievolle moederborst te drukken. Waren er maar mensen als jou Sheila. Dag, en vergeet je tandenborstel niet.

ratelaar | 12-06-19 | 13:24

Re: "Er zijn geen andere weeskinderen in het gebied" moet zijn
Er zijn geen andere weeskinderen in het gebied, waarvoor de rechter Nederlands voogdij heeft toegekend. Kleine edoch belangrijke toevoeging van Blok.

Der Georg | 12-06-19 | 13:23

Bert Brussen gaf een mooie prognose van de glijdende Sheila schaal die NL afgaat

tussen_de_koeien | 12-06-19 | 13:22

Hee waar blijft dat zangkoor op Schiphol met kindertjes zijn welkom ;)

RedwhiteNick | 12-06-19 | 13:21

Wat mij nog het meest frustreert is dat het er waarschijnlijk op uit zal draaien dat de Nederlandse samenleving opdraait voor alle kosten die deze stumpers zullen maken in hun verdere levensloop. * kleine lettertjes lezen in ziektekostenverzekering hoeveel de orthodontie van kindertjes Fens gaat kosten doet*

D-Fens_1963 | 12-06-19 | 13:20

Ik heb jarenlang islam kindertjes vanuit Parijs in huis gehad vanaf de leeftijd van zo'n 2 jaar. Als ze boos waren, deden de halssnede al!

vluchtelingallergie | 12-06-19 | 13:19 | 1

's Lands wijs, 's lands eer, zullen we maar zeggen.

Heiner | 12-06-19 | 13:24

Reken maar dat dit de eerste is in een lange rij van "hoge uitzonderingen". Net zoals "het kinderpardon". Het aantal "laatste" kinderpardonnen is zo langzamerhand niet meer te tellen.

Het deugvolk, aangevoerd door wijven met een ingebakken voorkeur voor emo-politiek, kan er maar niet genoeg van krijgen: de chaos en de achterlijkheid van het Midden-Oosten hier naartoe halen. Net zo lang tot de skylines van elke stad en elk dorp in dit ooit zo goeie land, worden gedomineerd en verpest door hoog oprijzende minaretten.

Peter Emile | 12-06-19 | 13:18 | 1

Is gewoon beleid, denk je nu echt dat deugvolk de macht heeft? Deugvolk dient als de stok achter de deur tegen het realistische volk (a.k.a. gros van de reaguurders).

De reden dat dit hele circus aan de gang is moet je zoeken in de voordelen die de top van de top hierbij heeft. Zij hebben de echte macht. Dit zijn globalisten, de grootste bedrijven, met daaronder mensen die de belangrijkste posities in de EU bekleden (terwijl ze daarvoor niet democratisch zijn gekozen, maar wel door de top zijn aangewezen) zoals een Juncker etc.

Dus waarom wil de top nu zo graag die migranten binnen halen? De top wilt in ieder geval van de individuele landen af in de EU, dat is wel duidelijk. Daarom elk jaar meer geld en macht naar Brussel etc.. Ze weten dat het Zuiden broodarm is tegenover het Noorden. Om te voorkomen dat het Noorden gaat steigeren omdat bijv. de welvaart achteruit gaat door de hoge kosten die naar het Zuiden gaan, is het handig om een zwart schaap te creëren.

Het zwarte schaap krijgt vervolgens de schuld van de welvaart achteruitgang, wat absoluut niks met het beleid van de top te maken heeft. Het zwarte schaap was al flink gedemoniseerd door de VS, want de 'schuldige' van o.a. 9/11. Door dit zwarte schaap een probleem van ons allemaal te maken, dus de hele EU, kan er via die weg straks eenvoudig grensoverschrijdend noodbeleid gemaakt worden om dit op te lossen. Doel bereikt, grenzen weg, welvaartsniveau over heel Europa het zelfde, centrale macht, centrale belasting, de top veilig, het zwarte schaap de schuld. Het deugvolk als de useful idiots.

Durereaguurder | 12-06-19 | 13:49

Een tweejarige zal inderdaad de Bijenkorf niet opblazen maar zijn broertje van 7 over 10 jaar wél...

alpha centauri | 12-06-19 | 13:16

Ik vertrouw de Blokjes van deze wereld geen moment meer. Hij is niet van PLAN om meer te halen. Dat kan betekenen dat hij het NU niet van plan is. Maar straks mogelijk wel weer. Verder geeft de tekst aan dat er geen andere WEESkinderen in DIT gebied zijn. Wat moet ik met die toevoeging. Betekent dit dat er wel kinderen in een ander gebied zijn die nog in aanmerking komen ??? Goh, wat ben ik extra achterdochtig sinds de nieuwe informatie over de vuurwerkramp in Enschede. Alles doen ze in Den Haag om ruimte te houden om gedoe te voorkomen.

Graaier | 12-06-19 | 13:16

Kennelijk is in dit geval de Franse lijn gevolgd. Te hopen valt dat dat ook in de rest van het proces gaat gebeuren: Frankrijk stelt zich op het standpunt dat kinderen onder de 5 (dus 0 t/m 4) niet gepreradicaliseerd kunnen zijn. Die mogen terugkomen. Ouders, vaders noch moeders mogen terugkomen. Wordt door de regering uitgesloten, is niet bespreekbaar. Sterker nog: Frankrijk is in onderhandeling met de Irakezen om al deze lieden vanaf nu door hen te laten berechten. Frankrijk ziet een internationaal gerechtshof namelijk niet van de grond komen en wil processen niet laten vertragen ivm lastiger vinden van getuigen etc. Enige onderhandelingspunt is dat de Fransen tegen het opleggen van de doodstraf zijn. Thans is de deal: veroordeling met doodstraf 1 miljoen dollar de neus en voor een veroordeling (zal vaak levenslang worden) moet 2 miljoen per neus aan de Irakezen worden overgemaakt

Langshetrandje | 12-06-19 | 13:15 | 8

@Langshetrandje | 12-06-19 | 13:37: Totdat Assad of een Irakese nieuwe despoot ze allemaal gratie verleend op zijn verjaardag of met Ramadan. Zo gaat dat in die landen.

tipo | 12-06-19 | 14:30

@tipo | 12-06-19 | 14:30: Tja. Dat zal allemaal best te managen zijn. Zakjes geld zijn ze wel gevoelig voor. Bovendien. In Nederland zijn ze na meteen vrij. Of na een fopstraf.

Langshetrandje | 12-06-19 | 14:49

@Langshetrandje | 12-06-19 | 14:49: Ben het wel met je eens dat de Franse politiek wat realistischer -en daardoor in de praktijk ook wat harder- is. Op zich niet zo slecht.

Kuifje-in-de-EU | 12-06-19 | 15:29
▼ 5 antwoorden verborgen

Hoe kan het dat anno 2019 nog steeds mensen als die Sheila Shitssingalingalongwhatever bestaan die zulke spectaculair bezopen onzin verkopen als dat IS het gevolg is van hevige teleurstellende ervaringen met emigreren naar Nederland en dat dan ook afgedrukt krijgen.
En door wat voor soort pseudo-intellectuele armoedzaaiers wordt deze voor de buitenwereld hermetisch afgesloten safespace nog meer bevolkt?

Mazzelstof | 12-06-19 | 13:14

Met twee weeskinderen van twee en vier jaar naar NL halen, heb ik niet zo heel veel problemen. Wel heb ik veel aansluitende vragen: bij wie worden ze ondergebracht? Moslims eisen altijd dat pleegkinderen bij islamitische pleegouders worden opgenomen. In dit geval gaat het misschien zelfs om Belgische kinderen. Dat maakt e.e.a. nog gecompliceerder.
Verder is mijn vertrouwen in de NLse politiek tot het nulpunt gedaald. Liegen en bedriegen schijnt het motto te zijn van de huidige regering en wat stelt de belofte dan nog voor: 'het blijft bij deze twee'. Als kinderen ouder zijn en al hebben meegedaan met 'kelen doorsnijden' en ze al volgepropt zijn met haat tegenover het westen, is het een heel ander verhaal. Met een twee en een vierjarige is er veel mogelijk. Met oudere kinderen m.i. niets meer. Er wordt ons nu gevraagd vertrouwen te hebben in DIT kabinet...

Gisteren hadden kabinet en Kamer de mogelijkheid om alle schijn van partijdigheid m.b.t. het Wildersproces weg te nemen door een P.E. in te lasten. Dat is nagelaten. Welke waarde moet je hechten aan kabinetsleden en het overgrote gedeelte van de Tweede Kamer? Zelfs SP en SGP zien Barbertje liever hangen dan dat ze toegeven dat de VVD Wilders perse veroordeeld wilde hebben. En met de VVD natuurlijk de hele linkse kerk, CU en het CDA.

Toch hebben de kiezers massaal voor Timmermans gestemd en is de PVV weggevaagd. Ook FvD haalde een zeer matige score. We willen kennelijk belogen en bedrogen worden. Een andere verklaring is er niet te vinden.

Nog een ander punt:
We debatteren nu over weeskinderen die wel of niet naar NL moeten komen. Intussen draait de AIVD overuren om alle jihadi's in de gaten te houden en nog elke dag komen er moslims dit land binnen uit oorlogsgebieden en je kunt nooit en te nimmer in hun hoofd kijken om te zien wat zich daar afspeelt en hoe groot de haat is die ze jegens ons koesteren. Laten we niet vergeten dat de daders van 9/11 zelfs voorbeeldige SCHIJNBAAR 'verwesterde' moslims waren... We spelen met zijn allen een potje Russische roulette...

Angélica de Sancé | 12-06-19 | 13:14 | 1

Bene agere et nil timere.

Kuifje-in-de-EU | 12-06-19 | 13:34

Kinderen zijn daar geboren en geworteld. Waarom dan Nederlands? Zou Nederland zich niet moeten bezig houden met de algehele toestand van het weeshuis? Mede zo rot door Nederlandse jihadisten. En hoe zo zouden de kinderen Nederland verantwoordelijk voor hun situatie en niet hun ouders. Die kinderen hebben überhaupt geen perceptie van Nederland. Een andere vraag : heeft het laten uitreizen van jihadisten door Nederland, zeker de eerste jaren waren makkelijk, geleidt tot ressentimenten onder lokale bevolking en slachtoffers jegens Nederland? Zou de Nederlandse Staat ook zoveel moeite getroosten als het om een omgekomen geëmigreerd Nederlands echtpaar in Honduras ging met 3 kinderen.

arlen | 12-06-19 | 13:13 | 1

Het is onmenselijk om die larven naar hier te halen, resp naar NL te sturen. Dat is nl ook wat wordt aangevoerd als het "kinderpardon" (lees, alle familieleden tot in de 4e of 5e graad) weer eens bepleit wordt.

Heiner | 12-06-19 | 13:29

Bij een volgende isis uitbraak die weer 'Syrie' gang(st)ers zal aantrekken weten pa en ma in ieder geval dat hun kinderen uiteindelijk wel weer opgevangen zullen worden in 'hun' veilig land.
Wel zo geruststellend voor pa en ma als ze voor de 'goede zaak' zouden sneuvelen.
Dus wat let hun om bij een volgende keer weer te gaan strij... ehe.. moorden voor de 'goede zaak'.

Kijkeensaan | 12-06-19 | 13:13

Als dit kabinet A zegt, dan doet het B.
Het was dus beter geweest, als ze hadden gezegd dat ze alle IS-kinderen naar NL zouden halen, want dan wisten we tenminste zeker dat ze het niet zouden doen.

tipo | 12-06-19 | 13:13

Inhumaan om die lieve kinderen niet in een Islamitisch land op te laten groeien. Alsof je Urker peuters en kleuters opeens in China verplicht op te groeien. Misdadig is het!

Willem_Oltmans | 12-06-19 | 13:12 | 1

Blijkbaar is de Islamitische cultuur of doctrine dus toch inhumaan. Blij dat de overheid en politiek dat eindelijk inziet.

Heiner | 12-06-19 | 13:31

Om volgende week weer van mening te veranderen, dan worden die bom kinderen wel opgehaald.... vervolgens is het 3 weken later toch ook echt heel zielig voor de moordende IS mama's..... die worden dan toch ook maar opgehaald.....

Wienerschnitzel mit | 12-06-19 | 13:09

Natuurlijk geloof ik direct wat Rutte belooft.

i-Wonder | 12-06-19 | 13:09

Ik lees dus dat nl actief IS kinderen gaat terug halen

Jacktheflipper | 12-06-19 | 13:08 | 2

Heb jij ook al dat als je iets leest wat een bewindspersoon beweert, dat in je hoofd het precies omdraait ?
Ik wel..

Wijze uit het Oosten | 12-06-19 | 13:14

@Wijze uit het Oosten | 12-06-19 | 13:14:
Absoluut. Bij Rutte en cs is het niet zo lastig om dat te denken.
Maar let maar op het gaat gebeuren.

Jacktheflipper | 12-06-19 | 20:52

Waar je vader en moeder zijn?

Einde van de Domheid | 12-06-19 | 13:07

Dat is net zoiets als "dit is het laatste pardon" en dan het volgende pardon een "kinderpardon" noemen waarbij natuurlijk ook de ouders mogen blijven...

Moonwarrior | 12-06-19 | 13:05

Als het om maar 2 kinderen gaat, dan zou ik zeggen prima, wees humaan, haal maar hier, komt wel goed. Je wordt niet als terrorist geboren. Wat veel belangrijker is, is overtuigende stellingname over wat we normaal doen. Veel vertrouwen in de overheid heb ik wat dat betreft niet.

van heinde en verre | 12-06-19 | 13:04

Ach ja... telkens weer voorover gebogen en genaaid worden went. Sterker nog... de meesten vinden het nog lekker ook. In Nederlalaland heet zoiets een veneuqfeesje.

ronin1962 | 12-06-19 | 13:03

Ze komen, net als hun moeders en vaders. Dit was een probeerseltje om te zien hoe ver men kan gaan. Net als Laura Hansen en die andere genocidepleegster. Het begin van dat teletekstbericht zegt het al. Ze zijn het niet van plan. Ik kan ook morgen met een dronken kop iemand per ongeluk doodrijden, om daarna snel door te rijden. Ik was dat echt niet van plan om te doen, maar deed het wel. Ik was niet van plan om de inbreker in mijn huis uit het raam te gooien, maar deed het wel. We waren van plan om de lokale hulpjes mee te nemen uit de enclave, maar we deden het niet. Oftewel, als de wind goed staat, dan landt er een vliegtuig vol met terreurbaby's met aanhang.

LV-224 | 12-06-19 | 13:01

We kunnen natuurlijk veel meer IS-wezen hier naar toe halen, uit humanitaire overwegingen. VN staat te juichen.
Of het eerst actief wees-maken ook mag van de VN, wordt nog onderzocht.

Nuchternederland | 12-06-19 | 13:00

Op dit moment in voormalig IS gebied: www.cbc.ca/radio/asithappens/as-it-ha... De tarweoogst ter plaatse wordt uit pure wraak in brand gezet door IS strijders. Gisteren ging de NOS er met gestrekt been in door van 'Nederlandse' kinderen (en ouders) te spreken. Pure ideologie. De 2-jarige en 4-jarige wees zijn Somalisch. Ze zouden via 'Spoorloos' bij hun Somalische familie behoren te worden teruggebracht in Somalië. Dan is hun islam-opvoeding verzekerd, zoals hun moeder (en Belgische vader) dat wilde. De manier waarop driftig met 'Nederlanderschap' wordt rondgestrooid geeft te denken. In Zuid-Afrika zijn ook vele voormalige Nederlanders. Ook vele wezen. Mogen die op dezelfde (oneigenlijke) gronden zich beroepen om hun Nederlandse nationaliteit terug te krijgen?

Eeuwig..Op..Vakantie | 12-06-19 | 12:59 | 1

Het lijkt er op dat de nederlandsche staat onze achterneven en nichten in Zuid-Afrika volledig negeren. Het is zelfs zo dat Rusland ze nu op gaat nemen.

A.I. van Dee | 12-06-19 | 14:17

Wel heel veel aandacht voor een paar kinders.

Er zijn zo ontzettend veel zielige kinders op de wereld dat ik me afvraag waarom juist deze zoveel aandacht verdienen. Met hetzelfde geld dat gemoeid is met deze kinderen zijn 100 x meer kinderen te redden in andere situaties.

Het moet iets te maken hebben met media-aandacht en of de mogelijkheid een bepaald punt te scoren als betrokkene.

Beste_Landgenoten | 12-06-19 | 12:58 | 3

Si. Dat is exact het punt.

Mazzelstof | 12-06-19 | 13:01

Hier op GS leest men veel gebral voor de rest valt het nog al mee.

botbot | 12-06-19 | 13:06

Ik zou zeggen zoek eens op hoe IS sommige kinderen met wapens hebben leren omgaan en hoe ze gevangen lieten executeren door kinderen. Wie weet haal je zo een kind hier ook heen en dan is de kans groot dat ze dit hier gaan herhalen op een dag.

Moonwarrior | 12-06-19 | 13:22

De postcodeloterij heeft al haar geld al aan Hillary gegeven.

Pimp my Voortuin | 12-06-19 | 12:56

Interessant is wat de column van Sitalsing impliciet zegt.
1. Niet teruggehaalde jihadkindjes worden later per definitie terroristen. Waar baseert zij dat op en wat zegt dat over haar opvatting over Arabische landen? Kunnen die geen normale welopgevoede burgers voortbrengen? Mevrouw Sitalsing bezondigt zich aan dezelfde vooringenomenheid die zij anderen graag verwijt;
2. Door deze kinderen op te nemen in NL en hen een 'normale jeugd' te bezorgen, wordt voorkomen dat ze terroristen worden. Nu is het interessante dat de gemiddelde terrorist helemaal niet achterlijk is en veelal een 'normale opvoeding' heeft genoten. Dat is keer op keer gebleken uit onderzoeken. Een normale liefdevolle opvoeding in NL is dus helemaal geen garantie op het niet afglijden naar terrorisme. Mevrouw Sitalsing roept maar wat en anders moet zij maar bewijzen dat een normale opvoeding de remedie is tegen terrorisme;
3. Als deze kids buiten Nederland kunnen uitgroeien tot terroristen, dan staat vast dat ze bevattelijk zijn voor extreme ideeën. Waarom zouden ze specifiek in NL daar niet bevattelijk voor zijn? Ga maar na: beide ouders verloren in een strijd tegen het Westen, kids teruggehaald naar NL waar ze later misschien helemaal niet blij mee zijn want kufar etc etc, opvattingen in NL die strijdig zijn met de Islam en zogenaamde islamofobie. Kortom: voldoende aanleiding om - evenals hun ouders - lekker te gaan radicaliseren in het ongelovige NL.
Conclusie: mevrouw Sitalsing heeft met de beste bedoelingen een zeer humaan verhaal opgeschreven maar uiteindelijk is het ook maar een slag in de lucht. Voor hen die daar bevattelijk voor zijn 'voelt' het ongetwijfeld erg goed maar het toont op geen enkele wijze aan dat NL er per definitie beter van wordt als de jihadkindjes worden teruggehaald. De risico's op ontsporing blijven onverminderd groot.

Amsterdamsko | 12-06-19 | 12:56 | 5

Scherp, heel scherp...

Wijze uit het Oosten | 12-06-19 | 13:11

Het gaat dan ook niet om die kinderen, maar de bakken met belastinggeld die eraan verdiend gaan worden. Elke klant is er ééntje.

Montgomery Burns | 12-06-19 | 13:52

Die eerste redenering viel me ook op. Alsof die kinderen in Nederland niet kunnen radicaliseren. Bovendien: als ze al radicaliseren, dan liever ver weg, in landen waar het regime ietsje repressiever is.

Kuifje-in-de-EU | 12-06-19 | 14:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Kinderen zullen in Nederland op worden gevoed. Tot zover geen probleem. Als ze dan een jaar of 15-16-17 beginnen ze toch vragen te stellen en men mag aannemen, hun ouders op een voetstuk plaatsen. Heeft de regering daarover nagedacht? De consequenties die het uiteindelijk kan geven? Hoe kun je hun ouders als oorlogsmisdadigers neerzetten? Regeren is vooruizien. Maar in 15-20 jaar tijd begint de islam hier toch waarschijnlijk een meerderheid te worden.met alle buigende politici dus vechten tegen de bierkaai. (bier mag dan ook niet meer)

Slough | 12-06-19 | 12:55 | 1

"de regering", en "nadenken".......... juist...

Wienerschnitzel mit | 12-06-19 | 13:11

Blijf het een moeilijk verhaal vinden. Een 2 en 4 jarige lijken mij nog wel te redden als ze worden opgevoed door mensen die de regelie van de vrede niet beoefenen. Oudere kinderen vanaf 9/10 wordt moeilijker. Kinderen straffen om daden van ouders is zo 1940-45. Als de ouders echter het NL paspoort hebben weggegooid of verbrand, jammer dan. Dan zijn ze ook geen Nederlander en kunnen daar blijven.

Zatkniss | 12-06-19 | 12:53 | 3

Hoezo is het kinderen straffen? Waarom zouden juist IS kinderen rechten hebben die andere kinderen, bijvoorbeeld Yezidi kinderen of kinderen uit willekeurig welk land niet hebben.
Het zijn geen Nederlandse kinderen. De ouders hebben daar expliciet voor gezorgd. Dat is ook onder hun verantwoording gebeurd. Dat soort dingen hebben consequenties. Althans in een rechtvaardige wereld. Niet in een wereld van weke deugneuzen die empathie verkeerd doen.

Mazzelstof | 12-06-19 | 12:59

@Zatkniss
Daar gaan we al. Die kids moeten dus bewust die ene religie (van de vrede) onthouden worden. Waarschijnlijk hoort daar ook bij: varkensvlees eten, haram leven etc.
Hoe gaan die kids daar op reageren als ze zich dat achteraf realiseren? Weet jij dat? Het zal niet de eerste keer zijn dat dat besef resulteert in een menselijke tijdbom!

Amsterdamsko | 12-06-19 | 13:02

@Zatkniss | 12-06-19 | 12:53 |
"Kinderen straffen om daden van ouders is zo 1940-45."

Maar dat is het hem nu juist. Die kinderen zijn zelf ook niet bepaald van onbesproken gedrag:

- nypost.com/2016/02/11/4-year-old-juni...

En dit is slechts één voorbeeld. U wilt dus werkelijk het risico nemen om deze volkomen geïndoctrineerde koters tussen onze kinderen te zetten want het deugt zo lekker? Bent dan ook bereid persoonlijk verantwoording af te leggen indien het toch gruwelijk fout gaat? Zo nee, waarom niet?

En hoe zit het met de vele slachtoffers die IS maakte? Waarom buigt men zich hier ten lande in de meest vreemde en opzichtige bochten om kinderen van barbaarse IS slachters maar als zielig te bestempelen? Mensen die er terecht hun vraagtekens bij zetten worden als "harteloos" of "onmenselijk" weg gezet, terwijl de kinderen die ècht ons medelijden zouden verdienen - de Yezidi's - met de nek worden aangekeken waarbij Yezidi's zelfs worden terug gestuurd(!) naar de kampen in Irak, wat helemaal bij de wilde spinnen af is. Het geeft wat mij betreft het morele failliet aan en de totale hersenrot die zich wijd verspreid en meester lijkt te hebben gemaakt van een hoop mensen. Het is simpelweg immoreel en misdadig te noemen om de inheemse bevolking van een land moedwillig aan dergelijke risico's bloot te stellen.

Sjefke7807 | 12-06-19 | 13:29

Over een half jaar is vader of moeder ineens toch niet overleden. Van de kinderen die daar nog zijn zullen de moeder en/of vader ook (zogenaamd) ineens overleden zijn in de toekomst.

AliBhaBha | 12-06-19 | 12:53 | 2

En het zou natuurlijk inhumaan om het gezin vervolgens niet te herenigen.

JackStick | 12-06-19 | 12:55

Als die kinderen maar de heldendaden van hun ouders bezongen krijgen en langs de lijnen der islamitische ideologie hun opvoeding genieten, want anders mensenrechten..

Zoltan | 12-06-19 | 12:52

Zucht, al die media aandacht voor 2 kids. Dat de pensioenen omlaag gaan interesseert niemand.

Rest In Privacy | 12-06-19 | 12:51 | 1

Dat heet met een mooi woord 'afleidingsmanoeuvre'!

BaldEagle | 12-06-19 | 18:59

Bij jou, Pritt.

Kalekruin | 12-06-19 | 12:48

"Bijvangst" van humanitaire acties uitgevoerd door andere landen. Nederland hoeft ze niet te halen, ze worden hier gebracht en afgezet met een labeltje 'van Nederland, succes mvg. FR' bijvoorbeeld.
Ideaal om zo de beloften te omzijlen.

Dezenaamhier | 12-06-19 | 12:46 | 2

De verantwoordelijkheid weer lekker bij anderen leggen.. zo kennen we den haag weer.

boerk | 12-06-19 | 12:50

@Dezenaamhier | 12-06-19 | 12:46 |
Ik denk dat u "omzeilen" bedoelt, maar soit.

Sjefke7807 | 12-06-19 | 13:32

Die ontkenning van de minister, dat gelooft toch niemand meer?
En terzijde, als je er eens goed over nadenkt, is het eigenlijk heel erg dat je als gemiddelde burger geen enkel vertrouwen kunt hebben in wat de overheid meedeelt.

staat het bier koud? | 12-06-19 | 12:46 | 1

Niet erg genoeg, want ze worden stevig in het zadel gehouden en komen overal mee weg.

VRAAGTEKENTJE123 | 12-06-19 | 12:48

Lijkt me prima. Je kunt kinderen niet verantwoordelijk houden voor de daden van hun waanzinnige ouders. Eens met de deugmevrouw!

De Libertariër | 12-06-19 | 12:45 | 4

Dan ben je ook verplicht om te zorgen dat kinderen gedeprogrammeerd en gevrijwaard blijven van islam. Want dat is de kern van het probleem: islam.

Mazzelstof | 12-06-19 | 12:55

Neem ze zelf maar in huis.

A.I. van Dee | 12-06-19 | 14:10

@A.I. van Dee | 12-06-19 | 14:10: Oeh, dat lijkt me geen goed plan. Met zulke opvoeders zijn ze na zo'n start al vóór het vijfde kaarsje ontploft.

Mazzelstof | 12-06-19 | 14:29
▼ 1 antwoord verborgen

"Er zijn geen andere NL wezen in het gebied"

Als waar, is dat ook echt de enige reden dat ze niet worden gehaald.

Sjors W. | 12-06-19 | 12:45

Als deze regering zegt dat zij iets niet gaan doen, ga er dan maar van uit dat ze het juist wel gaan doen. (Newspeak)

RickRD | 12-06-19 | 12:45

kwartje van Kok,
weesje van Blok...

wezen | 12-06-19 | 12:45 | 1

:-)

VRAAGTEKENTJE123 | 12-06-19 | 12:55

Ze vergeten 1 woordje.. Tenzij..

Mahazioth | 12-06-19 | 12:44

Buitengewoon triest om die foto's erbij te zetten. Is hetzelfde als gecrashte auto 's bij een verhaal over een snelweg zetten.

Superior Bastard | 12-06-19 | 12:43 | 4

Nee, dat is het niet en het is zelfs nog beschaafd. Als ik kon linken, dan kreeg u nu een video, waar een jochie van een jaar of 6 een parkoers moet volgen, waar iedere keer een gevangene moet worden gedood. Met een mes, met een handvuurwapen, met een AK, met stenen, met vuur, met explosieven. De laatste arme drommel werd door dat jochie onthoofd. DAT is waar we mee te maken krijgen en daarom wil ik dit soort weesjes hier niet hebben.

LV-224 | 12-06-19 | 13:29

Het betoog van Sitalsing vond ik wel erg naïef.

Kuifje-in-de-EU | 12-06-19 | 13:35
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft Nederland na de Tweede Wereldoorlog ook Duitse Nazi kindjes opgevangen?

Dr_antonickx | 12-06-19 | 12:43 | 3

Slechte vergelijking. Er zijn na WO2 voldoende Nederlandse nazi's, kinderen van nazi's, en wezen met nazi ouders in Nederland gebleven. Zo hard is er niet afgerekend na WO2.

Sjors W. | 12-06-19 | 12:48

En wat zou het? Nazi kinderen werd niet een mes in handen gedrukt om joden af te slachten. Vergeleken met ISIS waren zelfs de doodskop SS'ers nog een herenvolk.

A.I. van Dee | 12-06-19 | 14:09

@A.I. van Dee | 12-06-19 | 14:09:
Dat moet je eens tegen de overlevenden van de Holocaust zeggen!

BaldEagle | 12-06-19 | 19:03

Nou inderdaad maar even goed opslaan al die stoere beweringen dat ze ECHT NIET opgehaald zullen worden. Het moge duidelijk zijn dat niemand verbaasd maar wel verontwaardigd zal zijn als dit over enige tijd DUS WEL wordt gedaan. Je ziet het aan de berichtgeving bij met name de NPO en alle deugkranten dat de publieke opinie klaar wordt gestoomd om dit toch te gaan doen want zo zielig...
Ten eerste is de publieke opinie in grote meerderheid TEGEN terughalen, wat alle wensdenkende deugers ook mogen zeggen. Ten tweede is het zielig maar in mijn ogen kun je niet alle problemen van de wereld proberen op te lossen, deze dus ook niet. Dan haal ik nog liever echte oorlogslachtoffers deze kant op want die zijn echt zielig. En last but not least. Wat denkt men, dat de ouders van de kinderen daar blijven? Nee die komen gewoon mee en mogen een jaar of 5 (if that...) tegen een geitenwollen hulpverlener hun leugens spuien waarna ze deze slappe zakken volledig de wol over de ogen hebben gespind gewoon weer terug de maatschappij in mogen op onze kosten...
Hoeveel redenen om het niet te doen moet je op een rijtje zetten in godesnaam. Maar voor een bepaald type mensen is het nooit genoeg in ieder geval.

WatZalIkErvanZeggen | 12-06-19 | 12:42

D’r staat kinderen van 2 en 4 jaar, niets over het niet ophalen van oudere kinderen.

vlijtig liesje 50 | 12-06-19 | 12:42 | 1

En met die kinderen komt later: o verhip, de ouders leven toch nog! een half dorp mee. Importterroristen, daarvan hebben we er genoeg en we hebben er geonoeg van.

paartjehop | 12-06-19 | 12:50

Dat heb je knap gevonden, @LucaBrasi. Zaak diende 21 maart, beschikking 17 april. Tante van moederszijde heeft de voogdij, met haar moeder gaat ze voor de kinderen zorgen, de kinderen van 3 en 2 jaar spreken(!) Nederlands over skype en whatsapp, aldus het document. Verwantschap is via de ambassade inmiddels vastgesteld anders waren ze niet naar NL gehaald. Moeder had een Nederlands paspoort.
De data laten alweer zien dat we notoire leugenaars in het kabinet hebben zitten.

eastender | 12-06-19 | 13:44

@eastender | 12-06-19 | 13:44:
zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt...
Dit was de moeder die was geregistreerd als persoon jegens wie de Sanctieregeling terrorisme 2007-II van toepassing is.
Komt erop neer dat ze op de lijst van erkende terroristen stond. Logisch dat de zus van de moeder van zich zorgen en druk maakt om de kinderen, schandalig dat Nederland hieraan meewerkt.

Beroep = Boerenlul | 12-06-19 | 14:07

Ho ho.

Twee van die Franse kinderen hebben nog een moeder maar die heeft afstand van ze gedaan. De rest zijn wel weesjes. Weesjes zijn meestal nogal kleine kinderen met héél veel pech.

Andrew Deen | 12-06-19 | 12:40 | 2

Andrew D,

Het zijn helaas de gevangenn die heel veel pech hebben, die worden soms doodgeschoten of opgeblazen door een 4-jarige:
nypost.com/2016/02/11/4-year-old-juni...

filibuster | 12-06-19 | 12:51

noem het maar pech als je terroristenouders zijn gaan hemelen. Ik noem het geluk.

paartjehop | 12-06-19 | 12:51

Laten we een voorbeeld nemen aan de hier zeer gewaardeerde president Trump.
Die haalt tenminste de kinderen en ook de moeders op.

botbot | 12-06-19 | 12:39

Ik geloof er weer niks van. Als de volgelingen van ventje klaver hard genoeg doordrammen gaat men ongetwijfeld weer door de rubberen knieen. De deur staat op een kier en ze hebben er al een voetje tussen. Dat van die uitzonderingen hebben we ook al vaker gehoord.

bqbq | 12-06-19 | 12:38

Ja, maar dit is politiek. Als je leest wat er staat, dan staat er dat 'het kabinet' het niet van plan is ze op te halen. Nee, 'het kabinet' zal het niet doen. Daar hebben ze anderen voor. En dat begrijpt u allen natuurijk ook wel, maar dit geldt ook als zou er staan 'NEDERLAND is niet van plan ...'. Nu hebben bijvoorbeeld de fransen de kinders opgehaald. Allemaal nietszeggende brij. En, 'ze zijn het niet van plan' is niet hetzelfde en minder krachtig als 'we doen het niet'.

NerdAlert | 12-06-19 | 12:37

Hoe dan ook, radicalisme zit hoog bij de allochtone jongeren hier geboren en getogen.

Sinclair | 12-06-19 | 12:36

"De voogdij is Nederland toegekend", dus er is een vraag geweest naar die voogdij, van een Nederlandse diplomaat. Achter de schermen zijn ze actief met zaken die het daglicht niet kunnen verdragen ofwel waartegen onder de bevolking grote bezwaren bestaan. Nu heeft de overheid daar standaard boud aan dus er komt nog een batterij leugens aan. Bij de VK vinden ze altijd dat de bevolking moet inschikken en dat men de consequenties van misdragende volwassenen en in dit geval jihadisten met de mantel der liefde moet bedekken, ze hebben zelf namelijk nooit ergens last van. Konden de kinderen niet naar het eerste paspoortland van die ouders? Of gaan ze hier met de Marokkaanse of Turkse opa en oma worden herenigd? Ja, daar ben ik op tegen. Ouders die dit land de rug hebben toegekeerd om mee te doen in een aanvalsoorlog in Syrie en Irak moeten, ook postuum, niet beloond worden en aan alle islamitische godsdienstwaanzinnigen die een theocratie een optie vinden moet je die positie goed duidelijk maken: Jihadisme heeft funeste uitwerking, ook op je kinderen. Hoe lang zit die TK al op hun handen om de nieuwe werkelijkheid wettelijk te ondersteunen? O ja, spek en bonen want EU.

eastender | 12-06-19 | 12:36


Wij dachten ook dat 2e, 3e en 4e generatie kinderen ook allemaal liev, braav ende aaardig zouden zijn.

meneer Q | 12-06-19 | 12:36

Gaat Sheila die kinderen zelf opvangen?

Mahatma | 12-06-19 | 12:35 | 2

Nee, hoor, dat gaan de mensen moeten doen die door Sheila zo spitsvondig belachelijk worden gemaakt. Je denkt toch zeker niet dat deugneuzen zelf last ondervinden van hun idealen? OMG, de gedachte alleen al.

eastender | 12-06-19 | 12:45

Die brengt ze naar Londen naar de burgemeester(familie)

grindbak | 12-06-19 | 12:48

Ergens las ik dat de oma van die kinderen de voogdij heeft gekregen. Die heeft haar dochter ook zo fijn opgevoed dus succes gegarandeerd.

Goofje | 12-06-19 | 12:35 | 1

O.. dus ze gaan naar Somalie????

Alt | 12-06-19 | 13:31

Ik wed op mijn grootje dat...

Bakje Friet | 12-06-19 | 12:34

Twee wezen van twee en vier jaar oud terughalen is wat mij betreft geen probleem. Zeker moet natuurlijk wel zijn dat het wezen zijn en dat we niet ineens verblijdt worden met wederopgestane ouders die " recht hebben op hun kinderen" en kinderen die "recht hebben op hun ouders". Qua opvang door jeugdzorg: Jeugdzorg is niet eens in staat om de problemen die er in Nederland spelen op te lossen. Of worden de wachtlijsten voor die jongeren nog langer? En last but not least: Jezedis worden hier uitgewezen want veilig land. Dáár hoor ik maar verdomd weinig over. Gaan we nu werkelijk diegenen die de Jezidis probeerden uit te roeien, die de vrouwen tot seksslaaf maakten, lopen pamperen? De landen en kampen die veilig geacht worden voor Jezedis, zijn dat wat mij betreft zeker ook voor hen die de Islamitische heilstaat beleefden.

BenZen | 12-06-19 | 12:34 | 1

En aan de positie van de Jezidi kun je aflezen dat de Nederlandse overheid een islamitische agenda voert. De rest van deze tegel heb ik zelf alvast weggejorist want daar kan ik gd en de duvel over uitvloeken.

eastender | 12-06-19 | 12:41

En deze wezen worden natuurlijk ondergebrachten dezelfde grootouders waarvan de kids naar Syrië zijn vertrokken. Iets met een ezel en een steen.

allesofniks | 12-06-19 | 12:32 | 1

Ondergebracht bij

allesofniks | 12-06-19 | 12:33

Koters van maximaal 4 jaar oud zijn overigens nog te redden. Wel per direct onthouden van elke vorm van islam die kan voorkomen. Direct erin stampen dat ome Mo ook maar gewoon een ordinaire pedofiel was die uitsluitend handelde uit eigen belang. Allah niet bestaat en de islam een achterlijke ideologie is. Nederlands leren en naar een gewone basisschool. Misschien komt het dan nog goed. Maar de islam is als een tumor. Blijven monitoren of het weer opduikt. Verder onderbrengen in een Nederlands pleeggezin zonder islamitische familie of wat ook.

Kopieerapparaat | 12-06-19 | 12:32 | 5

Mag niet, de grotouders hebben het recht op die kinderen. De grootouders, die hun dochter hebben opgevoed om terrorist te worde, weet je wel.

paartjehop | 12-06-19 | 12:53

@paartjehop | 12-06-19 | 12:53: Die kun je eenvoudig uit de ouderlijke macht zetten. Iets wat al gebeurt is, want de staat heeft de volledige voogdij. Gepasseerd station dus. Ze kunnen meteen gede-islamiseerd worden en islamvrij ondergebracht in een liefdevol pleeggezin

Kopieerapparaat | 12-06-19 | 14:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Die Sheila heeft nog nooit van een oorlogssyndroom gehoord.

Hoe lullig het ook klinkt, deze kinderen zijn niet meer te redden, hebben de meest onmenselijke dingen gezien en zullen verknipt door het leven gaan. Dus nee misschien blazen ze zichzelf niet op in de Bijenkorf, maar de kans dat wij als maatschappij geen last gaan hebben van deze kinderen is nihiel.

dz5b604 | 12-06-19 | 12:30

Maar als Frankrijk of een willekeurig ander Europees land besluit er een aantal op te halen, zijn ze natuurlijk van harte welkom. Houden mevrouw Sitalsing en haar mede-Gutmenschen allemaal al een kamertje vrij in hun huis?

Flipside | 12-06-19 | 12:30

Hadden we ook niet zo iets gehoord over het op nemen van nieuwe dobber gelukzoekers ?

NatNiks | 12-06-19 | 12:29

Goed lezen. Zijn niet door NL opgehaald. Maar door Fransen. Belofte is een farce.

Wekkertje | 12-06-19 | 12:28

En natuurlijk is daar Shitalsingh weer even om een deugende drol te draaien. Blijft natuurlijk de vraag wat Nederland de volgende keer zal bedenken want alle linkse mensen voeren de druk op middels hoogleraar zus en hoogleraar zo die ook willen deugen. Een tegengeluid uit de academia zul je nauwelijks tot niet vernemen. En zo verdrinkt ons land steeds verder in een principeloos, monsterlijk humanistisch moeras, waarin alleen met het hart - want altijd zielig toch en joh! het zijn kinderen - en nooit met het verstand besluiten worden genomen.

Willibald von Klúúúk | 12-06-19 | 12:28

Het klinkt hard maar je kunt a) niet al het leed van de wereld op je schouder nemen en b) van anderen eisen dat ze dat doen zonder zelf de consequenties te willen dragen.

Mensen die roepen dat Nederland een morele plicht heeft omdat het om nederlandse kinderen gaat moeten eens met hun verstand denken en niet met de onderbuik (wat ze zelf hoogstwaarschijnlijk "het Hart" noemen, want o o o, dat is me toch een potje moreel superieur...). De ouders hebben altijd gespuugd op Nederland en hebben nog andere paspoorten in de la liggen voor landen waar ze geen uitkering hebben genoten.

Sans Comique | 12-06-19 | 12:27 | 1

"Het klinkt hard maar je kunt a) niet al het leed van de wereld op je schouder nemen" Kan wel maar diegenen die dat doen doen dat over andermans rug. Dus geen eigen geldd, niet zelf opvoeden of in eigen buurt. Feitelijk gaan zij alleen maar door met de mooie sier uithangen.

Mark van Leeuwen | 12-06-19 | 12:37

Dus we gaan alle IS kinderen wees maken? Niet echt humaan.

TheseDays00 | 12-06-19 | 12:26

De deugmachine van de kinderopvang draait in elk geval op volle toeren zag ik ook gisteren op tv voorbij komen. Zelfs dat soort blind-naieve idioten heeft dus geen vertrouwen in het kabinet. Als dat soort weke achterlijken je al niet meer vertrouwen heb je ze als kabinet echt bruingebakken.

Die extra Jihad-kids gaan er gewoon komen. Alleen weer op de oude vertrouwde manier: het volk even masseren, boos laten worden, laten afkoelen, er al aan laten wennen en dan een tijdje later hup erdoorheen drukken die maatregelen.

Realism Is All | 12-06-19 | 12:26 | 1

Wat wil je, extra subsidie om ze "op te voeden" pedofiele opvanghulpen staan al in de rij.

Lt-Kol Kilgore | 12-06-19 | 12:58

Los van het feit dat die mensen die naar IS afreizen een ver van je bed show is, vraag ik me af wie in vredesnaam al die deugfiguren zijn die columns schrijven en dik verdienen aan al die ophef over hun stigmatiserende tweets (bijenkorf, bomaanslag). Wie heeft bepaald dat deze personen invloedrijk zijn?

De Pilsvogel | 12-06-19 | 12:25 | 3

Onderdeel van de asielindustrie.

drs. P | 12-06-19 | 12:33

Dit is nou vrijheid van meningsuiting. Een andere mening dan de uwe, lastig hè?

IJsbrekert | 12-06-19 | 12:37

Ik ben geneigd het vooral drammen te vinden. Maar terugkerend naar de vraag: wat/wie bepaalt dat deze mevrouw via een krant haar mening mag ventileren en anderen de maat nemen?

De Pilsvogel | 12-06-19 | 12:48

En ik maar denken dat ze met de trein zouden komen.

Jos Tiebent | 12-06-19 | 12:24

en iedere werkende krijgt 1000 euro
en er gaat geen cent naar de grieken
en de onderste steen komt boven
bla bla bla bla bla bla

nachtbrakers | 12-06-19 | 12:24 | 1

Haha... huren omhoog, op jaar basis zeker 300 euro, btw omhoog extra belasting op energie enz.enz.

meneer Q | 12-06-19 | 12:40

Het feit dat Blok dit zo expliciet zegt doet mij vermoeden dat er nog veel meer op stapel staat..

Wijze uit het Oosten | 12-06-19 | 12:23

Ho ho ho. OP DIT MOMENT. Dus er gaan er zeker meer opgehaald worden.

halfvolle glas | 12-06-19 | 12:22

Toen de verslaggever aan Blok vroeg: "Dus de deur zit pot-dicht?" Hoorde je Blok een seconde aarzelen en hij antwoordde en formuleerde net wat voorzichtiger: "Die deur is dicht".

Ik weet alweer genoeg.

Realism Is All | 12-06-19 | 12:22 | 5

De route via Frankrijk staat open.

Wekkertje | 12-06-19 | 12:30

Nederland(se politici) heeft(hebben) geen ruggengraat. Vandaag is het A, morgen is het B.

Dr_antonickx | 12-06-19 | 12:46

DIE deur is dicht, alleen de achterdeuren, de ramen en de dakramen niet.

paartjehop | 12-06-19 | 12:55
▼ 2 antwoorden verborgen

"Al schijnen er mensen te zijn die denken dat een 2-jarige zich zelfstandig kan opblazen in de Bijenkorf’
Niet als 2-jarige maar wel als 12-jarige, domme doos.

copywriter | 12-06-19 | 12:22

Er staat niet dat ze het niet gaan doen. Ze zijn het alleen niet van plan.
Daarnaast leiden meer wegen naar 'dar al-kufr' dan ""ophalen"".
Vergeef mijn cynisme. Dat hebben de kabinetten Rutte niet verdiend.

Rest In Privacy | 12-06-19 | 12:22

"Mocht er nou binnenkort toch een luchtbus vol allahoe hakbarkoters op Schiphol arriveren dan eisen we het hoofd van Stef Blok, en een schadevergoeding van 800.000 euro voor iedere Nederlander, te betalen door Shell, NAM, de Postcodeloterij en De Persgroep".
Goed punt. Ik hoop dat dit daarom ook in de Kamer op deze manier aan de minister voorgelegd wordt, en dat hij dus ook zijn zojuist gemaakte belofte iets officiëler mag doen, in de zin van dat er consequenties aan kleven mocht er in de toekomst tòch weer van afgeweken worden, want mocht Blok er geen consequenties aan willen verbinden (zoals bijvoorbeeld 'aftreden'), hoe kunnen we deze huidige belofte dan überhaupt nog serieus nemen?

JackStick | 12-06-19 | 12:21

Mooi toch die diversiteit. Terwijl Nederland waarschijnlijk niet eens verantwoordelijk is voor de kinderen omdat de kinderen vermoedelijk de Belgische nationaliteit hebben (Belgische vader).

Eddy67 | 12-06-19 | 12:20

Twee en niet meer? Haha, wat een goede Islamitische grap! Dit zijn dan """weeskindjes""", of toch de twee kids van die Engelse Jihadbruid met een Nederlandse vent?

Koekkeloere | 12-06-19 | 12:20 | 1

Belgische vent.

A.I. van Dee | 12-06-19 | 13:55

Tja Sheila, leuk dat je even met 2 jarigen aan komt kakken. Maarrrrrr; hoe zit dat met 12 jarigen? In ISistan bleken jongere kinderen al in staat tot gruwelijke moorden. Het is vreselijk dat die kinderen zo gehersenspoeld zijn, ik gun ze ook een leuke onbezorgde kindertijd. Ouders zijn echter verantwoordelijk voor hun kinderen, net de overheid. Grijp die toch in, dan is dat na ernstige nalatigheid en worden ouders geheel dan wel deels uit ouderlijke macht ontzet. Ik denk niet dat dit dan weer de bedoeling is van linkse maakbaarheidsdenkers.

Ik zou het OK vinden als jonge kinderen terug gehaald worden, maar nog levende ouders daar laten. Kindjes hier naar fatsoenlijke pleeggezinnen, of eventueel nog fatsoenlijke familie.

Nuuk | 12-06-19 | 12:19

Stef Blok doet Joseph Joseph Goebbels.

Musashi | 12-06-19 | 12:19

In de categorie: Handen af van de HRA, geen cent meer naar de Grieken, € 1.000,- voor elke Nederlander enz enz.

NeedIsaymore? | 12-06-19 | 12:19 | 1

Haha... huren omhoog, op jaar basis zeker 300 euro, btw omhoog extra belasting op energie enz.enz.

meneer Q | 12-06-19 | 12:43

Hoe noem je het, als een minister van Justitie en Premier aandringen op de vervolging van een politiek leider die "hen voor de voeten loopt"?

kotelet | 12-06-19 | 12:19 | 2

Weet niet.

Pislinq | 12-06-19 | 12:36

Volksverraad?

BaldEagle | 12-06-19 | 19:07

Als Stef Blok zegt dat het genoeg is dan kan je er donder op zeggen dat er over 1 jaar een massatransport is geregeld en al heeft plaatsgevonden voordat het bekend is gemaakt.

Beefbus | 12-06-19 | 12:19

Baby BOEM!

Mr_Natural | 12-06-19 | 12:18

Ik snap er geen bal meer van. Willen we nu meer of minder tereur, onrust en chaos?

Ton8695 | 12-06-19 | 12:18 | 1

Meer, toch?

Pislinq | 12-06-19 | 12:37

"Mogen wij dan bij jouW" Seriously?

Whisper | 12-06-19 | 12:18

"terughalen" - geschiedvervalsing per Staatstelex.

Non_Smoking_Gun | 12-06-19 | 12:18 | 1

Inderdaad, daar geboren en waarschijnlijk nooit aangegeven als NL burger. Het wordt er aan de haren bijgesleept.

Kukooo1 | 12-06-19 | 12:21

Met de wijsheid van nu wordt dit gemeld. Overigens vind ik die 2 wezen geen probleem. Ouders en kinderen zijn echt een no-go

pibasso | 12-06-19 | 12:16 | 4

@Kukooo1 | 12-06-19 | 12:20: helemaal prima hoor voor mij. Helaas voor een eventueel toekomstig homostel, de kinderen worden door hun eigen familie opgevangen

pibasso | 12-06-19 | 12:30
▼ 1 antwoord verborgen

Zeggen ze nú....

HypoPseudo | 12-06-19 | 12:16

Dat heb ik eerder gehoord.

Haha... gefopt, kutburger. Bek houwe en betalen!

Alfred E. Neuman | 12-06-19 | 12:15

Stef Blok van de VVD heeft het eerlijk gezegd, Stef Blok van de VVD. WHAhahahahaha-ha-ha!

eastender | 12-06-19 | 12:15

Natuurlijk gaat Nederland dat wel doen, nu twee weesjes (wie zegt dat dat ook zo is!?), straks zielige peutertjes en kleutertjes en over een half jaar, als we al volledig in gerommeld zijn, volgen de pubers en hun ouders.

Parsons | 12-06-19 | 12:15 | 1

Hear hear.

Muuke | 12-06-19 | 18:32

Ik geloof nog eerder dat Memphis Depay in een hoed en sjaal van de Action gaat rondlopen dan dat ik deze belofte moet geloven.

de directeur | 12-06-19 | 12:15

Er komt ook geen kinderpardon meer.

Conan de Rabarber | 12-06-19 | 12:14 | 2

Daarvoor in de plaats een babypardon, kleuterpardon en tienerpadon. Maar het kinderpardon, daar zijn we gelukkig vanaf.

Crusher | 12-06-19 | 12:18

'Laat ze brengen' dan zeker.

Lewis | 12-06-19 | 12:14 | 1

Er moeten nog veel meer wezen komen!
Vooral die waarvan de IS ouders nu nog gevangen zitten...

Hemmenaar7 | 12-06-19 | 16:54
-weggejorist-
Groenzoeter | 12-06-19 | 12:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken