Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jan-Julius & Sophie spelen nooit meer buiten

Kinderen van hoogopgeleide ouders in Randstad zijn de nieuwe bleekneusjes

leeg

Zat er wel aan te komen ja. De Rubbertegelgeneratie die nog nooit een geschaafde knie heeft gehad, is groter gegroeid, en laat nu hun eigen kroost niet eens meer kennismaken met die rubbertegels onder de schommels & wipwaps. Sterre, Bickel, Jan-Julius & Sophie in de D66-enclaves en gated GroenLinks communities in de Randstad zitten de hele dag binnen naar schermpjes te staren of op de dwarsfluit te klootviolen. Bij Jantje Beton zien ze dit als een groot probleem, en roepen ze ALARM, het is vijf over twaalf. Maar het is gewoon een WIN/WIN-situatie, mensen. In drie generaties is Dit Soort Mensen van de aardkloot verdwenen, wegens steriele zombiekannibalen die spontaan zelfontbranden bij een sprankje daglicht, of een vleugje frisse lucht dankzij het touwtje door de brievenbus. Toedeledokie!

Social

Reaguursels

Inloggen

Die Kinderen worden niet meer opgevoed, ze worden gehouden als vissen in een aquarium.

Dummy4303 | 08-06-19 | 08:32
-weggejorist-
Mickdestok | 08-06-19 | 06:29

Zeer herkenbaar dit. Ik begrijp ook niet waarom al die tere millennials denken dat de Staat op dient te draaien voor de gigantische GGZ-kosten, laat de grachtengordelouders lekker de kosten van de beroerde opvoeding dragen. Algemene dienstplicht (m&v) invoeren zoudenk ik veel kosten besparen.

Mickdestok | 08-06-19 | 06:29

Prima ! Kinderen van hoogopgeleide ouders uit de Randstad worden op deze manier uitstekend voorbereid om in een Marsachtige omgeving te floreren en binnenkort op de rode planeet een nieuw leven op te bouwen .

Minus Richels | 08-06-19 | 04:48

Sick, met deze "kinderen" ga je de oorlog niet mee winnen. Afgezien daarvan weet je waarschijnlijk nu ook al, op welke progressieve kartelpartijen deze "schepsels" later zullen gaan stemmen, omdat hun ouders dit soort gedrag aankeken en zelfs stimuleren.

De Griek | 07-06-19 | 21:03

Mijn zoontje van 5 heeft een week geleden zijn sleutelbeen gebroken. Vandaag de nieuwe kabelbaan gezien, en kwaad worden dat hij nog niet mag... in de polder nog geen rubbertegel generatie vallen, hard worden, opstaan en doorgaan.

Stromgarde | 07-06-19 | 17:39 | 1

Welke polder, ik ben geboren in de Flevopolder en daar waren we als kind altijd buiten. Altijd onde de blauwe plekken, vallen, tegen takken rennen, van je fiets donderen en altijd weer opstaan als je lag. Een jongen zonder blauwe plekken was geen jongen was mijn motto.

Bas1877 | 07-06-19 | 23:11

Het vallen-en-opstaan principe; ze zouden het eens als verplichte kost in moeten voeren op het kinderdagverblijf. Maar ik begrijp dat paps en mams een verkleedde nanny regelen die de koters op de wenken moet bedienen.

ZwengelMeister | 07-06-19 | 17:29

Tot hun twaalfde mogen die meisje nu eenmaal hunzelf zijn.

McMarx | 07-06-19 | 17:21

Een bickel is een man met 1 bal

Omebert | 07-06-19 | 16:22 | 2

Een halve eunuch...

hoejeheette | 07-06-19 | 16:26

Adolf was ook een bickel

Sidney_May | 07-06-19 | 17:00

Vroegah...... sprongen we zonder touw....

Kop Kaaz | 07-06-19 | 16:16 | 4

@Het leven is zwaar | 07-06-19 | 18:16:
Die honde drol he, niet die kanonslag

Het leven is zwaar | 07-06-19 | 18:17
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is daar mis mee?
Dit is het Nederland van de toekomst, vader en moeder gaan netjes werken en hun kinderen blijven netjes binnen.

sociaal_econoom | 07-06-19 | 15:58

Gaan ook niet op kerstbomenjacht en potje knokken met de andere buurt om de bomen.
Weten ook niet hoe je een brommert moet opvoeren want rijden nu allemaal op van die hairdryers.
Hoeven ook niet een week een krantenwijk te lopen om 1 LP te kunnen kopen.
Missen een hoop, misschien kan hun opa ze nog wat bij sturen.

BrylcreamVetkuif | 07-06-19 | 15:51 | 6

@BrylcreamVetkuif | 07-06-19 | 16:05: Carburateur uitboren, een stiekem schakelaartje onder je stuur, om de toeren te begrenzen, voor als de Rollerbank in zicht kwam...

hetgingperongeluk | 07-06-19 | 16:12

@BrylcreamVetkuif | 07-06-19 | 16:05: Hoho, mijn zoontje is 12 en heeft zijn eigen puchmaxi. En die van 11 een Spartamatic (niet te verwarren met SpartaMET). Ter compensatie zullen we maar zeggen.

hoejeheette | 07-06-19 | 16:15

Zo heb ik een keer een Itom verkloot. Was nauwkeurig werk dat opvoeren. Hoewel bij Lohman in de De Clerqstraat lag de hele etalage vol met opvoerspullen. Had later een Kreidler eitank en die reed dik 90. Puch heb ik ook gehad toen de Kreidler was gejat. Kwam s nachts terug uit Volendam discotheek club 538 met een maat achterop.
Kreeg een lekke band an heb hem laten staan in Noord, aan een hek bij de pont.
Volgende dag weg Kreidler.

BrylcreamVetkuif | 07-06-19 | 16:30
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
ardeverb | 07-06-19 | 15:32 | 1

Toekomstige generaties streepjes Nederlanders hebben een gouden toekomst met deze generatie klimaatwatjes.

Is dit nog nieuws? | 07-06-19 | 15:23 | 1

Nou. Ik zag van de week die suikerfeestshow bij de NPO en de infantilisering heeft er daar toch ook goed ingehakt.
De NPO krijgt ze er wel onder in de toekomst.

hoejeheette | 07-06-19 | 16:23

De straat en de speeltuintjes zijn tegenwoordig bevolkt door hyena’s, logisch dat white privilege er niet meer komt.

Bill Cosby | 07-06-19 | 15:14 | 1

Nee hoor. Is overal zo. Ook in de polder.

hoejeheette | 07-06-19 | 16:19

Weet je wie er ook nooit buiten speelde?

Tishetnetnie | 07-06-19 | 15:05 | 3

Je moeder, want die lag in een garagebox? Weet niet, zeg het eens.

Willem_Oltmans | 07-06-19 | 15:22

@Willem_Oltmans | 07-06-19 | 15:22: Nee, moeder gooide de huissleutel in een rieten mandje, dronk rosé uit een vreemd gevormde fles, rookte een pakje Belinda en pakte halfdronken een sleutel uit het mandje om te zien met wie zij vanavond het bed moet ruilen...

hetgingperongeluk | 07-06-19 | 15:41

De mooie jaren 70.

Willem_Oltmans | 07-06-19 | 15:54

Ach, vroeger! Vroeger waren de winters nog koud en de kinderlokkers waren te herkennen aan hun lange jas.

JvanDeventer | 07-06-19 | 14:46

Ik dacht altijd dat dat kwam door hun hooikoorts...

Ali Bi | 07-06-19 | 14:39

Sophie krijgt later een burn out na paar jaar werken omdat de werkelijkheid minder rooskleuriger is dan alleen vioolles en de grachtengordelbubbel, maar verwerkt dit door yogales en instagram boedhameditatie poses. Jan-Julius werkt keihard op de Zuid-As als bleke kantoorpikkie , kan dit alleen bolwerken door coke te snuiven van Mohamed die streetwise is geworden door jarenlang buitenhangen en goed met de scooter overweg kan en van zijn eerste winst een dikke bmw heeft gekocht

HetOorAakel | 07-06-19 | 14:34 | 2

Bijna goed, Sofie krijgt de burn out al na drie weken.

Gele Beer | 07-06-19 | 14:37

En Vlinder laat zich neuken door Jermaine want dan maakt ze ook eens iets mee buiten haar bubbel (het is beide gegund overigens).

Willem_Oltmans | 07-06-19 | 15:26

Als het slecht weer is kun je altijd nog doktertje spelen. Allochtone kinderen spelen dan natuurlijk apothekertje.

JvanDeventer | 07-06-19 | 14:23

Voordeel van binnenzitten is wel dat het nooit kan tegenzitten en alles moet kunnen. Kijk maar in een game. Als je in een game iet stoms doet begin je gewoon opnieuw.
Maar dat het af en toe tegenzit, dat iets niet kan, is best een goede les. Ook voor kindejtje is het Gooi die geen idee hebben hoe je je voor minimum loon moet vermaken en 0x per jaar op vakantie kan.

kloopindeslootjijook | 07-06-19 | 14:17

Ik mocht als kind wel naar buiten en ik kon ook best naar buiten.
De buurkinderen waren allemaal kwaliteitskinderen; hoogopgeleid bestond nog niet in mijn tijd. Dyslectisch trouwens ook niet. Nooit heb ik een Marokkaan ontmoet. Ik denk dat die er gewoon nog niet waren.
Maar ik vond lezen leuker; de buurkinderen deden alleen maar ruwe spelletjes.
Daarom wilde ik het liefst intellectueel worden. Helaas is dat niet gelukt, maar dat reaguren is een uitkomst.

JvanDeventer | 07-06-19 | 14:14 | 1

Thierry? Is that you?

JJMS | 07-06-19 | 15:21

Bickel en Jan-Julius, soyboys in de dop. O, man, wat gaan jullie het lastig krijgen later.

Stijlicoon | 07-06-19 | 14:12

Er bestaan ook hoger opgeleiden die hun kinderen op voetbal/tennis etc. doen. Maar dat levert soms veel weerstand op van Elfje, Sterre en de stumper die door zijn ouders Bickel is genoemd. Vroeger bestond er een namenregister waaruit je moest kiezen. Jan, Anna, Hans en dergelijke. Ik vraag om dit register in ere te herstellen. Gewoon uit medelijden met Maan, Roderick en Bickel.

Nivelleermarionet | 07-06-19 | 13:59 | 5

Roderick is overigens een naam die altijd al in dat register van jou stond. Oud-Germaanse naam.

Stijlicoon | 07-06-19 | 14:15

De hier bedoelde mensen noemen hun kinderen Justus en Lente. De rest van blank Nederland kiest namen als Weslie, Deslie, Leslie, Preslie, Derren of Sjerren. Om een of andere reden komen ze nooit uit bij Achmed of Mohammed.

JvanDeventer | 07-06-19 | 14:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Lucifers van mama pikken en buiten fikkie stoken. Er was niets mooiers. Met nieuwe kleding in een moddersloot lazeren of door het ijs zakken. Of simpelweg op een woensdagmiddag lekker vliegeren. Mama ook blij. Nostalgie.

Zwezerik | 07-06-19 | 13:55 | 5

@Kop Kaaz | 07-06-19 | 16:07:

U neemt me te serieus ben ik bang.

JJMS | 07-06-19 | 17:38

@JJMS | 07-06-19 | 15:24: roken deed ik al met 9 of zoiets. Maar dat waren maar een paar sigaretjes. Verder nooit gerookt. Wel fikkie gestookt, ook wel op zolder, daar werd mijn moeder niet vrolijk van. Of met het fietsie met ruim 30 km per uur een haakse bocht maken op een vers grindpad, dat raad ik niemand aan. Plat ging ik, maar nooit gaf ik een kick.

Bas1877 | 07-06-19 | 23:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is levensgevaarlijk buiten, de politie waakt niet in is zeker niet dienstbaar, de poorten worden niet bewaakt en de GGZ diensten laten alles lekker wegwandelen en houden alleen de gelederen gesloten. De kids mogen alleen nog naar buiten als ze de Kuvasz meenemen en die krijgt dagelijks anabolen.

Joffri | 07-06-19 | 13:55

Zembla 25 april 2015:

"De kosten van de geestelijke gezondheidszorg zijn de afgelopen tien jaar tijd verdubbeld van drie naar zes miljard euro door klachten die we in verband moeten brengen met de opvoeding waarin jongeren te weinig hebben geleerd met frustraties om te gaan', dat zegt Prof. Jan Derksen, hoogleraar klinische psychologie aan de Radbouduniversiteit, in ZEMBLA. 'De GGZ raakt ontspoord door de enorme aanwas van jongeren met te weinig eelt op de ziel. Veertig procent van de GGZ patiënten is op dit moment jonger dan 25 jaar,' aldus Derksen.
Derksen denkt dat vooral de zogeheten achterbankgeneratie verhoogd risico loopt op angststoornissen en depressie. 'Dat zijn de kinderen die op de achterbank van onze auto naar school en pianoles worden gereden. Ze worden letterlijk uit de wind gehouden, door hun ouders de hemel in geprezen en leren niet met frustraties omgaan. Als deze kinderen als jongeren in de echte wereld terechtkomen, hebben ze geen eelt op de ziel."
Kijk eens bij een willekeurige basisschool wanneer de school uitgaat. Zoveel kinderen die met de auto worden opgehaald. Waarom fietsen die kinderen niet? Wij fietsten in de jaren 70 naar de middelbare school een stad verderop. Denk maar niet dat wij werden gebracht en/of gehaald met de auto. Al kwam het water met bakken uit de hemel, al lag er een halve meter sneeuw (denk aan de barre winter van 1978-1979), we moesten fietsen. We werden alleen opgehaald bij een lekke band.

DianaSpencer | 07-06-19 | 13:48 | 7

@Zwezerik | 07-06-19 | 13:57: Verdomd, dat was echt waanzinnig gaaf, bijna vergeten, met je Friesche Doorlopers en je Ard Schenk muts over straat schaatsen terwijl je Oma uitgleed bij de voordeur... ik heb daar nog foto's van

hetgingperongeluk | 07-06-19 | 14:05

@Zwezerik | 07-06-19 | 13:57:
Wij op de schaats naar school. Geweldig was dat.
Daar aangekomen bleek dat de school gesloten was want extreme ijzel.
Dus terugschaatsen en daarna gewoon buiten spelen.

JanVergoor | 07-06-19 | 15:36
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is geen win-winsituatie. Dit soort mensen heeft in de eigen achtertuin een trampoline zodat ze de kinders in het oog kunnen houden en stemt D66 en GroenLinks. Mensen die zo'n klein wereldje hebben en nooit te zien krijgen wie er de speeltuin hebben overgenomen. Daar gaat NL dus kapot aan.

zwarte_weduwe | 07-06-19 | 13:46

Is dit niet gewoon een natuurlijk evolutionair proces?

Baron Clappique | 07-06-19 | 13:43 | 1

Daar moeten we niet op hopen. Openingsscene Idiocracy weleens gezien. Bedoeld als comedy, maar zit helaas dichtbij de waarheid. Laatst al een rapport gezien dat iq in de westerse wereld afneemt.
Ik zie dan toch liever JanJulius en Maan buiten, dan Jeffrey en Tamara.

Reaguurst | 07-06-19 | 14:34

Eén op de zeven kinderen speelt nooit buiten???????
Ze hebben een mooi huis, twee mooie auto's, allebei een interessante baan (vinden ze zelf allemaal) ze scheiden keurig hun afval. Hun kinderen spelen nooit buiten.
Naast school, de buitenschoolse opvang is het makkelijker om de kinderen thuis achter een beeldscherm te laten zitten. Ze hebben gewoon vergeten tijd in te plannen voor hun kroost. Wat een droevig leven.

metdedag | 07-06-19 | 13:41 | 3

Toch zijn deze kinderen dan het best voorbereid op hun toekomst. Met hoepelen verdien je geen cent.

Baron Clappique | 07-06-19 | 13:44

@Baron Clappique | 07-06-19 | 13:44:
Dus het leven bestaat uit geld verdienen? Mens is een soort van machine? Beste Baron. Geld verdienen is één van de dingen die voor een leuk leven nodig zijn maar wordt door velen zwaar overschat.

metdedag | 07-06-19 | 13:47

@metdedag | 07-06-19 | 13:47: Tuurlijk, maar helaas is geld een basisvoorwaarde geworden om te kunnen overleven binnen je eigen biotoop. Jan-Julius trekt het nu eenmaal niet in een krachtwijk.

Baron Clappique | 07-06-19 | 14:05

Toen, toen, toen Amsterdam Slotermeer nog een blanke woonwijk was ging ik in vakanties met mijn zusjes met een pakje boterhammen en een dubbeltje voor een ijsje naar een speeltuin zo’n drie km. verderop spelen. Daar is natuurlijk nu geen beginnen meer aan, onderweg zouden we worden overvallen en beroofd want Slotermeer en Bos en Lommer (mooie naam overigens) is nu, nou ja u weet wel, hier en daar nog een volhouder maar verder ziet het eruit als klein Marokko. Tegenwoordig heb je trouwens geen grote speeltuinen meer, hier en daar een zielige wipkip en een armoedig glijbaantje daar moeten de koters het mee doen (onder toeziend oog van ma of pa)

vlijtig liesje 50 | 07-06-19 | 13:36 | 4

De tijd dat Malle Pietje, Gekke Henkie, de Schillenboer, de Voddeboer, de Lompeboer en Bromsnor nog de dienst uitmaakte en iedereen een oogje in het zeil hield…

hetgingperongeluk | 07-06-19 | 13:45

@hetgingperongeluk | 07-06-19 | 13:45: Ging je in de pauze de melkboer helpen. Kreeg je een kwartje. Als tegenwoordig een volwassene zich door kinderen laat helpen is hij een pedofiel. Want dat staat op internet.

metdedag | 07-06-19 | 13:49

@metdedag | 07-06-19 | 13:49: Ik gluurde na de gymles over het randje om naar meisjes te kijken, dat mocht niet, maar ik maakte er geen foto's van. Als de Gymleraar kwam en mij betrapte, kreeg ik een schop onder me sodemieter...

hetgingperongeluk | 07-06-19 | 13:53
▼ 1 antwoord verborgen

Ja, zo hebben we nu al dat neurotisch spul wat momenteel te zien is in "Leven onder dwang" op RTL5, geloof ik.
Helemaal van Lotje en puur op zichzelf gerichte aandachttrekkers.
en daar krijgen we er nog veel meer van....
Heel blij dat ik 40 jaar geleden al besloten heb om nooit "kids" te nemen.
Zag toen de ellende al aan komen.

A333aan | 07-06-19 | 13:31 | 1

Idiocracy - dat schreef ik precies!

Reaguurst | 07-06-19 | 14:37

Ik kon vroeger maar beter snel naar buiten gaan, als ik in de buurt van de woonwinkel bleef kreeg ik allerlei klusjes te doen die nuttig waren voor de zaak. En begin van de avond vanaf 8 jaar reclamefolders lopen. Trouwens, één van de leukste dingen was als er in de buurt een nieuw steenlaagje op het asfalt was gelegd. Heel hard fietsen en slippen, gingen je banden van stuk, je broek, je knieën én je ellebogen. Bloed, schaafwonden gemengd met gruis en venijnig scherpe steentjes met her en der teervegen. Veel beter kon je niet krijgen. Nou ja, of je moest uit de boomhut flikkeren. Dat was ook top. Of tussen het koren wachten tot je in de naastgelegen akker rapen kon gappen, of maïs - smerig dat je werd. Maar thuis wachtte een gedegen wasmachine - vast een Miele.

Maartenalsoptwitter | 07-06-19 | 13:15 | 1

Och, die schaafwonden waren wel klote, leek weinig voor te stellen, "het is maar een schaafwond", aan me Hoela, die waren veel beroerder dan Blauwe Plekken...

hetgingperongeluk | 07-06-19 | 13:22

Zum kotzen die foto... Als dat mijn kind was zwaaide er wat.

_Roy_ | 07-06-19 | 13:12 | 3

Grappig dat GS elke zoveel dagen wel een stukje rood vlees in de aanbieding heeft voor homofoben en kastbewoners vol zelfhaat...

Ir Rita Tie | 07-06-19 | 13:51

@Ir Rita Tie | 07-06-19 | 13:51 |
Roy heeft wel een soort van punt hier. En dat heeft niet altijd iets te maken met homofoob gedrag. Wel met het volgende:

Een kind van die leeftijd val je niet lastig met zaken waar alleen volwassenen zich mee bezig zouden moeten houden. Drag queen willen zijn? Prima, maar dan wel als volwassene die deze keuze geheel vrijblijvend maakt. U wordt, in tegenstelling tot het zijn van homo/ lesbisch, niet geboren als zijnde een drag queen. Wat u daar ziet heeft dan ook alles van doen met het doorgeslagen 'inclusiviteits' denken en de hele gender idioterie in de US. Een kind van die leeftijd zou daar helemaal nog niet bij betrokken moeten worden. Op die leeftijd kunnen ze gevolgen van hun keuzes totaal niet overzien.

Sjefke7807 | 07-06-19 | 14:12

@Ir Rita Tie | 07-06-19 | 13:51: Als je geen behoefte hebt aan het zien van neukende en zoenende homo's in de eerste 10minuten van je favoriete tv programma dan ben je al homofoob tegenwoordig.

oo4load | 07-06-19 | 17:05

Hoogopgeleiden hebben de wijsheid niet in pacht. Ooooo, ze waren zooo in hun sas met de knalgele stint, waarin hun kroost lekker sociaal naar elkaar zat te kijken binnenin de goorplastic badkuip. Zo leren hun koters van jongs af met plastic om te gaan, hoe je dat in zee pleurt, waar arme schildpadden gefotosjopt zitten in groenlinkse netten. Groenlinks en D66 kindertjes zijn voor puur natuur. Puur natuur, dat zijn dwalende ijsberen, ziellepotende pinguins. Daar weten die wijsneusjes alles van. En ook hoe lief de islam is. Nee, in de straat, rechtstreeks, recht voor zijn raap, dat kennen ze niet en dat mogen ze niet kennen. Want de islam is lief. Zo groeit dat kroost op, van stintbubbel overvloeiend in linksche kerkbubbel, zonder ooit echt met buurtgenootjes gestoeid en ge-allah-akbard te hebben. Wie heeft Nederland gesegregeerd en verghetto-iseerd? De linkse kerk.

Eeuwig..Op..Vakantie | 07-06-19 | 13:05

Hun ouders zijn de 'selfie' adepten; kijk mij es geweldig zijn! De kids eisen nu nog meer aandacht in de gekste uitmonsteringen en dat transgendergezeik wordt tot normaal verheven. Afwijkingen zijn nu de norm geworden. aandacht, seks en oneindig narcisme.. zo gaat Europa ten onder!

pigadaki | 07-06-19 | 13:03

Bonny is nog niet voorbij gekomen, die is buiten aan het spelen denk ik....

hetgingperongeluk | 07-06-19 | 13:03

Ach, overdrijven is ook een vak. Iedere generatie vindt de vorige ouderwets en stom en de volgende losgeslagen, decadent en gedegenereerd. Ja, kan best dat buitenspelen ook leuk is of gezond, maar aan de andere kant is een roedel onopgevoede tuigkroost die bushokjes in elkaar slaat of vuilnisbakken in brand zet, je lastig valt en uitscheldt bij boodschappen doen (eigen ervaring spreekt hier), irritant belletje trekt, je ramen insmeert met boter en kaarsvet tijdens Luilak of andere traditionele Nederlandse kwajongensstreken, ook niet helemaal je van het.

En die "drag queens" en dat overtrokken bezorgde commentaar eronder heette bij normale mensen vroeger een verkleedpartijtje. Dat ze daarbij dragqueens kopiëren of wellicht een flinke dosis latente homoseksualiteit etaleren betekent nog niet dat het "seksueel" is, of kindermisbruik. Dat maakt de perverse toeschouwer er zelf van. Zegt ook meer over hun latent pedofiele gevoelens als ze daar opgewonden van raken. Is overigens ook niet mijn ding, maar de wereld vergaat nog niet hoor. En zoals één van die twats op twitter suggereert dat zelfs een meteoor op de Aarde verkieslijker zou zijn dan vrijwillig naar wat overgefeminiseerde jongetjes te kijken: wees niet zo'n hysterische drama queen...

Wol | 07-06-19 | 13:02 | 4

@horsteknots | 07-06-19 | 13:11:
Als ze werkelijk transgender zijn heb ik daar niet zo'n bezwaar tegen. Beter dan dat ze compleet vermannelijken\vervrouwelijken en dan daarna tot de conclusie komen dat ze toch echt liever het andere zijn. Het is naar ik begrijp meer een pauzeknop indrukken, niet iets onomkeerbaar, en een rewind knop is een stuk lastiger.

Wol | 07-06-19 | 13:21

@ChatBot | 07-06-19 | 13:38:
Je hebt altijd perverselingen die worden aangetrokken tot plekken met omgang met kinderen. Of het nu de Kerk, de scouting, voetbalvereniging of dit soort dingen is. Dat maakt de plek of activiteit zelf nog niet tot pervers.

Wol | 07-06-19 | 21:52
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, buitenspelen. Soms mis ik het. Zou het kunnen? Een vijftigjarig die over straat rent met een zak witte besjes, rozenbottels, stripjes papier en een zelfgemaakte pvc-blaaspijp?

Zwezerik | 07-06-19 | 13:00 | 12

@Zwezerik | 07-06-19 | 13:00 |
Oh god ja zeg! Die good old gele PVC elektriekpijpen. Hele mitrailleurs maakte ik ermee. Met wasknijpers, zwarte isolatie tape en luciferdoosjes als "magazijn". Ze gaven geen licht en hadden ook geen geluidseffecten. Maar wat hád je er een schik mee! En dan het bos in "soldaatje" spelen en tot aan je oogballen door de oude bladeren kruipen in de herfst.

Sjefke7807 | 07-06-19 | 14:20

@Sjefke7807 | 07-06-19 | 14:20: Terwijl je dacht slim te zijn, in een boom te klimmen om "Sluipschutter" te zijn, ging het regenen, gleed je van de tak en donderde je op de grond met een gebroken sleutelbeen.... daarna bakkie UNOX bij mamma en de dag erna vol trots met je Mitella naar school...

hetgingperongeluk | 07-06-19 | 14:47

Ik plakte meestal met plakband een spijkertje in de punt van de papieren pijltjes..

Tietmier | 07-06-19 | 14:50
▼ 9 antwoorden verborgen

In de jaren tachtig had je dat gezeur ook al. Zat je achter de Atari of Spijkerhoek te kijken, dan kreeg je "vierkante ogen". Ondertussen genoeg buiten gespeeld, hutten gebouwd en bomen beklommen.

kotelet | 07-06-19 | 13:00 | 2

Woonde jij naast mij?

hetgingperongeluk | 07-06-19 | 13:02

Spijkerhoek!

Bij mij was het de MSX 1 trouwens, geen Atari 2600. Daarna de 2 en toen de Commodore Amiga 500.

Een van de beste computers ooit gemaakt.

Kop Kaaz | 07-06-19 | 16:13

Weet u wie ook kinderen liet "buitenspelen"?

Patje2011 | 07-06-19 | 12:57 | 7

Attila de Hun?

Rest In Privacy | 07-06-19 | 13:01

De oprichter van de Efteling?

kotelet | 07-06-19 | 13:03
-weggejorist-
Huftert | 07-06-19 | 14:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb zo'n buuf. Een van haar kinderen zette Boef ofzo op in de tuin. Wasdat?! riep je verschikt. Oh, van school, antwoordde hij. Nou, als je vaker van dat soort muziek draait halen we je er vanaf. Nou, veel succes meid.

Mammeloe | 07-06-19 | 12:54 | 1

Buuf?

Hondt | 07-06-19 | 13:01

Bij kinderdagverblijven mogen kinderen niet eens meer buiten rennen om de kans op vallen zo klein mogelijk te houden.

Ouders gaan namelijk als een achterlijke te keer tegen de begeleiders op het kinderdagverblijf als hun Jan-Julius een schaafwond heeft.

Keutels | 07-06-19 | 12:53 | 1

Klopt evenals een onschuldige foto/filmje om te laten zien aan de ouder van het kind.Want privacy hè?

flesje | 07-06-19 | 14:28

Ach, welke kerel loopt er nou niet af en toe in een leuk jurkje? Ik zie het probleem niet zo.

Hetkanverkeren | 07-06-19 | 12:52 | 4

@hetgingperongeluk | 07-06-19 | 12:54: Gewoon over je schroom heen stappen, meid. Je hebt tegenwoordig de hipste bloemetjesmotieven. En gewoon het gevoel dat je je zaakie eindelijk gewoon kunt laten bungelen, in plaats van altijd maar zo'n knellende pantalon.

Wat die borstrok betreft: zelf zou ik ook eens graag in een vlot topje willen rondparaderen, maar die combineren toch het leukst met een spannend rokje. Maar dan zijn we weer bij het bungelprobleem aanbeland. En om nou uitsluitend uit modieuze overwegingen mijn favoriete lichaamsdeel weg te laten halen, is me net een hooggehakt stapje te ver. Dan is een leuk mantelpakje met kokerrok, pumps (komen je billen zo flatteus mee uit!) met een kanten blouse toch meer mijn ding.

Bovendien kom je daar in een meer zakelijke omgeving ook veel representatiever mee voor de dag.

Hetkanverkeren | 07-06-19 | 13:15

@Hetkanverkeren | 07-06-19 | 13:15: Ik sta overal voor open, wil alles proberen, ik ga wel even JijBuizen naar Mrs. Bouquet, the lady of the House, voor inspiratie...

hetgingperongeluk | 07-06-19 | 13:35
▼ 1 antwoord verborgen

Ik was laatst op een verjaardag ,bleek dat van de 7 kinderen van de aanwezige ouders er welgetelt 1(!!) op een normale school zat ,de rest zat op een of andere kneuzenschool waarvan ik de afkortingen van ben vergeten. Die kan je dus niet alleen naar buiten laten! Ongeloveloos..

streknek | 07-06-19 | 12:51 | 3

ZMLK?

Keutels | 07-06-19 | 12:56

Zo'n kind dat onbewust zegt: "Neuk mij de Pindakaas even door..."

hetgingperongeluk | 07-06-19 | 13:06

Rugzakjes zeker, ook weer zo'n jeukwoord.

5611 | 07-06-19 | 19:12

Kinderen die binnen opgroeien worden fysiek fragiele, mentaal instabiele volwassenen. Ik hou m'n hart vast voor deze jonge generatie.

Sterker, ik denk dat leven in een grote stad bijna per definitie negatiever uitpakt voor kinderen dan erbuiten. Kinderen hebben natuur nodig om in te klooien, buiten in elk jaargetijde. Niet zielig starend naar een ipad of televisie, maar buiten de horizon kunnen zien. Goed dat is mijn rant voor vandaag weer, een prettig weekend gewenst aan u allen.

Nederland80 | 07-06-19 | 12:50

Ik nam voor mijn neefje en nichtjes een tol en 2 hoepels mee, ze moesten van hun ouders bedankt zeggen.

Patje2011 | 07-06-19 | 12:48

Wie gaat er vanmiddag mee tegen een garagedeur aan voetballen?

Patje2011 | 07-06-19 | 12:47 | 7

@Mr_Natural | 07-06-19 | 12:49:
Ach fuck. Ja, dat roept herinneringen op. Ik had zo'n heel ding in elkaar gefrummeld en zwart gespoten. Daarna het in aanbouw zijnde dagverblijf in sluipen en vanuit de ramen snel pijltjes naar binnen blazen bij voorbij komende automobilisten (airco was nog een luxe dingetje toen). Lachen man.

Vageling | 07-06-19 | 13:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Tja, je moet wat met ze. Buiten zijn er teveel criminelen, kunnen ze zich bezeren in de speeltuin en meer van deze onzin. En natuurlijk stemmen ze op VVD, D'66 en GL en PvdA. En deze zijn natuurlijk 'geschokt' wanneer er iets gebeurd met de gewone kinderen.

Thoth | 07-06-19 | 12:46 | 1

gebeurt

caspert79 | 07-06-19 | 12:52

Ik vind het vooral erg zielig voor die kinderen.

Dat je als kind niet voorbereid bent op de échte wereld, lijkt me dat er dan grote verrassingen op je af gaan komen in je volwassen leven.

Ik was als kind altijd buiten. Als het regende kon je lekker in de plassen stampen met je groene rubber laarzen (die na een half uur gewoon vol water stonden, lekker soppen) in de zomervakantie 7 weken op Bosbad Hoeven met je seizoenskaart, ouders blij want je was de hele zomer opgebokt met je vriendjes. Ouwehoeren, muziek luisteren van zo'n blingbling ghettoblaster van de Makro met meer lichtjes en knopjes dan dat er geluid uit kwam. Genieten! Geschaafde knieën, rennen met je blote voeten door het gras tussen de weggegooide lipjes van blikjes waar je je iedere zomer wel een keer een winkelhaak aan sneed in je poot, fietsen deden we gewoon zonder helm en zonder elektrische ondersteuning, en vaak op een lekke voor- of achterband. Met de auto naar school? Mn reet. Fietsen naar school, altijd, en het maakte niet uit wat voor weer. Regen? 'je hebt een regenpak he' Wat je dan niet aan deed wegens niet cool en dus regelmatig volkomen verzopen op school aan kwam. Sneeuw? Prima, gewoon trappen 'moet je maar wat eerder weg gaan en een goede sjaal om doen, en vergeet je handschoenen niet'

Kluitengevechten op de Galderse Meren, dennenappel gevechten op Bosbad, gangenstelsels maken in de maisvelden en dan elkaar bestoken met maiskolven die we als mortiergranaten in grote bogen naar elkaar mikten. Auw was raak.

De schade van al die 'onverantwoordelijkheid'? Een gebroken linkerscheenbeen, wat krassen en schaafplekken en een paar permanente reminders aan hoe leuk het was in de vorm van - als kind- vrij spectaculaire littekens hier en daar.

En dat je niet tegen een lantaarnpaal moet fietsen, niet lopend de hoge glijbaan af moet proberen te gaan, dat een wheelie maken op je fietsje maar vrij weinig keren goed afloopt, dat sloten vol water staan en je daar heel nat en vies van word als je erin flikkert, dat waterballonnen naar mensen gooien vanuit een boom erg grappig lijkt maar dat je dus nooit meer die boom uit kan zonder een klap te krijgen, dat je af en toe je kop moet houden ook al heb je gelijk om het gezellig te houden, en dat je gewoon niet bang moet zijn en lekker moet doen waar je zin in hebt, niet verkrampt, niet zelfbewust, daar is allemaal nog tijd zát voor. Maar gewoon lekker aan moet kutten en veel fouten moet maken om te leren hoe het werkt. Scheelt een hoop teleurstellingen in je volwassen leven als je vroeg leert dat de wereld niet van zachte peperkoek is gemaakt met overal vangnetten maar dat je op een dag toch echt je eigen broek moet ophouden en je zelf, onvermijdelijk, een paar keer bikkelhard op je bek zal gaan.

En zelfstandig moet trappen om vooruit te komen.

Dutchbeaurouge | 07-06-19 | 12:45 | 8

En zo is het! Life wasn't meant to be easy.

Tietmier | 07-06-19 | 14:42

Ander deel van Nederland, zelfde jeugd...
Perfect !

Wijze uit het Oosten | 07-06-19 | 18:30
▼ 5 antwoorden verborgen

het probleem is begonnen met games, zeker bij mij. ik speelde daarvoor alleen maar buiten, hoe vuiler hoe beter.

ikworstelengadouchen | 07-06-19 | 12:44 | 2

Welnee. Ik zelf was niet zo van de games totdat ik de FPS ontdekte. Daar wilde ik nog wel eens achter blijven hangen. Bovendien trok mijn moeder gewoon de stekker eruit en nam het in beslag. Buitenspelen zou ik. Op een gegeven moment een deal gesloten. Als ik na school vakjes ging vullen bij de C1000 mocht ik even los gaan. Na verloop van tijd haakte ik ook compleet van games af. Slechter ben ik er niet van geworden. Als zo nu en dan van die eerste vlaag binnenzitters tegenkom. Man, man, man... Alles is vies, alles is zwaar, alles is ruk, etc... Wat een bestaan. Allemaal allergieën van hier tot Tokyo. Dat probleem lost zichzelf wel op. Ben mijn moeder nog steeds dankbaar.

Vageling | 07-06-19 | 13:20

@Vageling | 07-06-19 | 13:20: daar kan ik in komen, ik was bij overgang naar middelbaar tijdje vriendloos en heb toen paar jaar "binnen" vertoeft, tot ik een rijbewijs had, wat vrienden toen was het dagen lang stappen, feesten redde mijn leven LOL. ik game nog wel maar meer als alternatief voor de indoctrinatie op tv.

ikworstelengadouchen | 07-06-19 | 13:53

In mijn jeugd hadden we geen iPads en Playstation, we werkten gewoon 7 dagen per week, 18 uur per dag in de kolenmijn

Cheeky Bastard | 07-06-19 | 12:43 | 2

Maar wel met naaldhakken?

Mr_Natural | 07-06-19 | 12:45

Luxury! We used to eat cold poison and worked 36 hours a day in the colemine !!

Mammeloe | 07-06-19 | 12:50

.. maar goed. Speeltuinen zwembaden kermissen en andere plaatsen van gratis- of goedkoop kindervertier zijn lang geleden al geclaimd door de nieuwe bezetters.

Jantje Beton zal wel Deugen en nog steeds geld ophalen om dit te ontkennen en meer meer meer van zulke roofgoed te bouwen. Hoepel op, Jantje.

Jan Passant mk2 | 07-06-19 | 12:43

Wij hadden met de kinderen en buurtvaders hutten gebouwd van pallets. Die liet Groenlinks wethouder Nevin Özütok plat buldozeren, want guvaarrluk.

Mammeloe | 07-06-19 | 12:43

Kan het zijn dat deze GL/D66-stemmers stiekem wel weten dat de Volkskrant en de NRC een iets te rooskleurig beeld schetsen van onze samenleving en dat zij hun kroost er niet meer onbevangen op los durven te laten?

MickeyGouda | 07-06-19 | 12:42

Mijn kinderen hebben 1 uur per dag en dan na het eten Ipad of Iphone , Xbox
Daarvoor of erna is het gewoon buiten spelen , creatief bezig zijn of huiswerk.

compleet nutteloos | 07-06-19 | 12:40

Misschien blijven ze wel binnen om niet kapot geterroriseerd te worden door de leuke nieuwe kinderen uit die toffe middeleeuwse culturen...

geen_impulscontrole | 07-06-19 | 12:39 | 3

Die kinderen uit toffe middeleeuwse culturen wonen niet in de dure witte D66, Groenlslinks buurten in de randstad. Het kweken van watjes is al jaren ingezet maar gelukkig deugen de ouders.

vinzDH | 07-06-19 | 12:46

@vinzDH | 07-06-19 | 12:46: de leuke nieuwe kinderen uit die toffe middeleeuwse culturen blijven niet in hun wijkie.... was het maar zo

geen_impulscontrole | 07-06-19 | 12:48

@vinzDH | 07-06-19 | 12:46:
Die 'kinderen uit toffe Middeleeuwse culturen' blijven heus niet binnen de grenzen van hun 'prachtwijk' hoor! Deden ze dat maar!

BaldEagle | 07-06-19 | 12:54

Lol!

MickeyGouda | 07-06-19 | 12:49

Hier in Friesland rent elke dag een hele roedel spelende kinderen joelend door de straat, wat zou het verschil zijn?

supah | 07-06-19 | 12:38 | 7

@aamert | 07-06-19 | 13:09:
Hier in Friesland waar ik werk zijn de jonge collega's een stuk sterker en harder dan waar ik woon ( bijna het westen). Recruiters zeggen dat ook vaak, ze willen liever mensen uit het oosten, Friesland etc

Bas1877 | 07-06-19 | 23:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Tijdens mijn jeugd was er geen playstation of YouTube. Dus moest je voor vermaak naar buiten.
Dus wat moet je als kind in een grote stad buiten doen ?
Gelukkig woon ik met mijn gezin in een geannexeerd dorp, dus hier is het nog wel veilig om buiten te spelen voor kinderen. En er mag maar beperkt achter een schermpje gezeten worden hier.

Het leven is zwaar | 07-06-19 | 12:37

De Randstad lijkt me ook niet echt een fijne en veilige plek om buiten te spelen.
Heb wel vragen bij dat filmpje. Zijn die kinderen niet nog wat te jong hiervoor?

Rest In Privacy | 07-06-19 | 12:37 | 1

Die kinderen zijn inderdaad veel te jong hiervoor. Dit hebben ze niet zelf verzonnen.
Zijn dit allen geadopteerde kids uit een Homo gezin ? Want dan zijn ze hoogstwaarschijnlijk minimaal gehersenspoeld of zo.

Het leven is zwaar | 07-06-19 | 12:42

Het zijn Jongens, maar dan van een bepaald ras die speeltuinen kwamen veroveren dus bleven we weg.

Cocorico | 07-06-19 | 12:35

Wow. Dit ziet eruit als kindermishandeling op industriële basis. Wat zijn die arme geestelijk verminkte schepsels toch vrij & zichzelf.

Tzal niet geheel toevallig zijn dat de grootste concentratie machtige pedofielen te vinden zijn bovenop de Deugheuvels van onsch Fatsoen, zoals die van Hollywood.

Jan Passant mk2 | 07-06-19 | 12:35

Ik woonde vroeger zowat op de skatebaan en het atletiekveld.

overVecht | 07-06-19 | 12:34

Tijdens het knikkeren probeerde ik altijd onder de rokjes van de meisjes te kijken.
Of is dat tegenwoordig te veel Metoo?

HoerieHarry | 07-06-19 | 12:33 | 2

Nooit een pruimenpit op je ogen gevallen?

kwark001 | 07-06-19 | 12:34

Nou, ik ging toch meer voor "doktertje spelen" en dat al op m'n 5-de...

A333aan | 07-06-19 | 13:59

Jezus nog es an toe. Niet meer buitenspelen. Dus jongeren weten niet wat het is om met een appel of een peer op je knieën rond te lopen.... Ik had ze zelfs op mijn ellebogen... Ze bestaan nog hoor. En nu buitenspelen!
static.mijnwebwinkel.nl/winkel/fourni...

Zwezerik | 07-06-19 | 12:32 | 1

Tranen in mn ogen van de melancholie. Ik heb er direct 1 besteld.

Dutchbeaurouge | 07-06-19 | 12:49

In mijn tijd had je nog geen scholen met vier verdiepingen, dus ik ben niet hoog opgeleid.

kwark001 | 07-06-19 | 12:32 | 1

Hahahahaa

pino2 | 07-06-19 | 12:41

Met die generatie van domme kneusjes gaan we de oorlog niet winnen! Helaas!

BaldEagle | 07-06-19 | 12:32

Ach, wat erg, de Randstad weer. Gelukkig is zo'n 80% van Nederland niet de Randstad en daar kwaken de kikkers. Als men kiest om in dat stedelijke getto te wonen moet men vooral niet zeiken.

DasNouJammer | 07-06-19 | 12:32 | 1

Pijnlijk maar waar, mag ik als Randstedeling zeggen.

Nederland80 | 07-06-19 | 12:51

De stelling klopt niet, ons kind van hoogopgeleide ouders speelt wel graag buiten. Echter veel minder dan Pibasso vroeger, mij moest je echt naar binnen schoppen. Maar ja, toen was er nog geen youtube.....

pibasso | 07-06-19 | 12:29 | 3

Hier hetzelfde. Echter ze hebben wel minder ruimte dan toen ik klein was en kon fikkie stoken, met de buks schieten, crossen, sigaren roken, etc. Desalniettemin heb ik een tuin van 1100 m2 en kunnen ze daar rommelen.

Ronnie uit Helmond | 07-06-19 | 12:33

@Ronnie uit Helmond | 07-06-19 | 12:33: Hier idem, gelukkig heb ik net zo'n grote tuin met speelhuisje en trampoline. Er wordt dus meestal in de tuin gespeeld. Het is natuurlijk ook veel drukker met verkeer dan toen wij vroeger fikkie stookten, buskruit speelden en aan het voetballen waren. Maar mijn favoriet was spelen in de bouw, wat heb ik veel gekloot zeg. Maar goed dat er toen nergens camera's waren!

pibasso | 07-06-19 | 12:44

@pibasso | 07-06-19 | 12:44: ik ben geboren in de Flevopolder, dorp in opbouw, altijd nieuwbouw. Altijd spelen op de bouwterreinen,

Bas1877 | 07-06-19 | 23:49

Die zogenaamde drag kinderen, die toevallig ook gestoorde ouders hebben, pure kindermisbruik!! Zulke kinderen hebben een psychiater nodig vanwege hun gestoorde ouders, niet aanmoediging zelf net zo gestoord te worden. Zelfde met die gender onzin, je denkt iets te zijn wat je niet bent en dan gaan mensen mee in die stoornis en verbouwen je lichaam op kosten van de maatschappij! Na de operatie zijn ze nog net zo gestoord en zelfmoord onder deze groep psychisch gestoorden is net zo hoog met als zonder behandeling. Ik vind het zelfs onethisch dat een arts mensen verminkt die psychisch niet in orde zijn. Hallo arts, ik ben geen mens maar een hond! Naai even een staart aan en grote oren.. Net zo debiel. En wat die GroenLinks en d666 stemmers betreft die hun kinderen weghouden van de Achmedjes en Fatima’s maar wel eisen dat de rest van Nederland de multicul moet omarmen; sterphf!!!

dutch bikkel | 07-06-19 | 12:29 | 1

U weet toch: mijn kinderen zijn geen experiment.

5611 | 07-06-19 | 19:21

Zolang gras, modder en (dode) dieren vertaald worden in moeilijke vlekken hou je dit.

brughslurph | 07-06-19 | 12:29

Moet het niet Ali, Mustafa en Halima zijn?

Ronnie uit Helmond | 07-06-19 | 12:28

Wij speelden vroeger op bouwplaatsen. Lekker klimmen en klauteren. Hekken stonden er niet omheen want dat was niet nodig; die Roemenen en Bulgaren zaten nog gewoon aan de andere kant van het ijzeren gordijn. En ja, af en toe donderde er eens iemand van een steiger of lag er iemand te rollebollen in het glaswol, maar daar leerde je van.
Nee, wat er nu aan komt is echt een generatie van kasplantjes. Ik houd mijn hart vast.

VanBukkem | 07-06-19 | 12:27 | 1

Stak eens mijn schoen met stalen neus door gat in gaas van een bouwplaats. 2 Woeste waakhonden beten er in, en onderwierpen zich meteen jankend. Interessant.

HogeNood | 07-06-19 | 12:40
-weggejorist-
Fatwabuster | 07-06-19 | 12:27 | 2

Helaas niet beperkt tot de sneeuwvlokjes. Het is domweg niet te voorkomen dat kinderen in aanraking komen met die stomme schermpjes, op school en op de naschoolse opvang. En als ze eenmaal op een stormachtige dag ontdekken dat het thuis ook kan dan is het gedaan, alsof ze aan de cocaïne zitten.

Pierre Tombal | 07-06-19 | 12:27 | 1

I second that. En de enige remedie is wachten totdat ze zestien zijn, maar dan moet je een antileuk-regime invoeren waarbij vergeleken jehovagetuigen nog frivool uit de band spingend overkomen.

omanders | 07-06-19 | 12:28

Oh, oh, oh, hier gaat Geenstijl hopeloos de fout in. Heugopgleiden zijn namelijk de maat der dingen in Nederland. De gouden standaard, superieur in weten van waarheden, superieur in levenswijze en dus ook superieur in opvoeden.

Parel van het Zuiden | 07-06-19 | 12:26 | 1

Wat is de maatlat van Hoogopgeleid dan? Ik zou liever eigenwijsheid, doortastendheid, leergierigheid, gunnen, matsen, zelfbeheersing, en nieuwsgierigheid als maatlat hebben maar hoe meet je dat? Is daar een CITO voor?

hetgingperongeluk | 07-06-19 | 12:51

Queen, is dat Engels voor kweeën?

Mr_Natural | 07-06-19 | 12:25 | 2

@Bucket of Shit and P | 07-06-19 | 12:48:
Krijg nou het heen en weer.

Mr_Natural | 07-06-19 | 12:51

Jantje Beton klinkt wel aardig jaren zestig en is niet divers. Shanice MDF is meer iets voor deze tijd.

Patje2011 | 07-06-19 | 12:25 | 1

Stichting Mohammed gipsplaat?

laurentius | 07-06-19 | 12:35

Wat voor drags gebruiken die kinderen dan? Moet wel sterk spul zijn.

Mr_Natural | 07-06-19 | 12:24

Wat is daar precies mis mee? Ik heb zelf ook niet heel veel buiten gespeeld. Ik vond dat zonde van mijn tijd. Liever leerde ik mezelf op jonge leeftijd programmeren. Iets waar ik nu mijn brood mee verdien.

culture_vulture | 07-06-19 | 12:24 | 3

Wat daar mis mee is? Heel veel! alleen maar binnen zitten maakt je een dom wappie! Naar buiten en ontdekken, spelen, sporten, ravotten avonturen etc. Ik vind dat nog steeds mooi. Loop liever in de natuur dan achter de pc te hangen. En ook in de Randstad is voldoende natuur. Overigens dat programmeren deed ik ook en had daarna een heel leger programmeurs. Nu kan ik dus ook weer de natuur in of rotzooi ik aan mijn auto's.

AMX pri | 07-06-19 | 12:29

"Iets waar ik nu mijn brood mee verdien."

Nou dat is er dus mis mee. Je eindigt in de IT.

omanders | 07-06-19 | 12:30

Ik kreeg een burn-out omdat ik EN buiten wilde spelen EN binnen wilde zitten. Een 5ESS programmeren in C, omdat de PRX-en eruit gingen maar ook voetballen, en kickboxen en naar de Disco. In vrije uurtjes Filosofie tot mij nemen uit de Bieb en stiekem "Ik, Jan Cremer" van mijn vader lezen. Dat had voorkomen kunnen worden als ik op tijd een SmartPhone had en een Instagram Account... deze post is Cynisch bedoeld...

hetgingperongeluk | 07-06-19 | 12:39

Staat ook bij, opgeleiden meer sport, les etc.

Dus kinderen worder dikker en ongezonder omdat ze ipv buiten spelen op sport zitten.

Ik snap het!

Kan me overigens prima voorstellen dat je in steden je kinderen niet teveel bloot wil stellen aan de nieuwe generatie criminelen/kanslozen. Maar een goede ouder zou verhuizen naar een betere buurt, imho.

Kleine_Deugniet | 07-06-19 | 12:23 | 1

moet ook wel kunnen he, want huizenprijzen zijn torenhoog en als je al 20 jaar in je woning woont dan heb je nog een betaalbare huur. Betaal nu voor een eensgezinswoning met tuin qua huur net zoveel als 3 hoog boven in een achterstandswijk dus niet verstandig om te verhuizen lijkt mij en kopen gaat boven onze pet, weinig keus dus.....

pino2 | 07-06-19 | 12:45

Ze krijgen vast nog wel wat daglicht te zien via hun favo vloggers.

tiku99 | 07-06-19 | 12:23

Vroeger kon je niet wachten op het moment dat je na het avondeten weer naar buiten mocht.

Patje2011 | 07-06-19 | 12:23 | 2

Ja man, lekker kanoën op de kreek. Flesje Fernandez erbij!

RickTheDick | 07-06-19 | 12:24

Sterre, Maan, Sonne, Madelief en Roos gaan allemaal rechten studeren, lekker dingen uit je hoofd leren, worden hun ouders heel trots, want kan je later bij de overheid werken en wordt je eindelijk keihard in je reedt genomen door een Spindoctor die de HEAO niet heeft afgemaakt…”Af en toe gaan Pa en Moe, met ons naar de Speeltuin toe, dat is voor ons Kinderen….upload geweigerd”

hetgingperongeluk | 07-06-19 | 12:23 | 1

Nog erger: dan gaan ze laffe losers zoals die Volkert van der G. 'verdedigen'!

BaldEagle | 07-06-19 | 12:38

Wat een geile drag queens.

RickTheDick | 07-06-19 | 12:22 | 1

Onee toch niet.

RickTheDick | 07-06-19 | 12:23

als deze kindurrren over 20 jaar maar mijn AOW bij elkaar verdienen, vind ik het prima.

WillemWordtWakker | 07-06-19 | 12:22

Ben ik blij dat wij gewoon naar buiten werden gestuurd. Internet en wifi geen probleem, dat bestond nog niet en van de Nintendo ging gewoon de stekker eruit. En waag het niet te zeggen dat je je verveelde want dan kreeg je gewoon een bezem in je handen gedrukt.

sparka | 07-06-19 | 12:21 | 2

Precies. 'Ik verveel me'. Ouders: 'Ga je kamer dan maar eens opruimen'. Kon je toch maar beter buiten met je ziel onder je arm aan lopen!

Europees_Aanbesteed | 07-06-19 | 12:25

Precies, of de grasmaaier!

BaldEagle | 07-06-19 | 12:35

Is ook maar beter voor die blonde Sannetjes , Mereltjes en Sterretjes... zeker nu in Amsterdam de uitgeprocedeerden gespreid gaan worden en ook in de betere buurten neerstrijken. Binnen is beter dan het kopvod. Niet voor zichzelf te beschermen natuurlijk maar mochten die boy's ideeën krijgen dan worden ze niet in verleiding gebracht door die blonde kech kinderen

myrna1965 | 07-06-19 | 12:21

Ze zitten de hele dag porno te kijken.
Zou ik ook doen als ik op die leeftijd internet had gehad.

HoerieHarry | 07-06-19 | 12:21

Girls will be boys, and boys will be girls
It's a mixed-up, muddled-up, shook-up world

(Ray Davies, 1970)

Mr_Natural | 07-06-19 | 12:19 | 1

Neymar (Naaimaar) of hoe heet die verwarde?

Ronnie uit Helmond | 07-06-19 | 12:29

Zolang er TBS'ers zo makkelijk onbegeleid een opvang uit kunnen lopen kunnen kinderen beter achter hun pc zitten dan buiten spelen want er lopen momenteel meer gekken los dan dat er opgesloten zitten dankzij het bezuinigingsbeleid van Rutte c.s. In het weekend er met het gezin lekker op uit, wandelen in het bos of uitwaaien op het strand, zaterdags naar de speeltuin of de kinderboerderij dus doordeweeks een beetje gamen kan heus geen kwaad, is gewoon een andere generatie. Laten we vooral niet vergelijken met onze jeugd want die was óók weer anders dan de jeugd van ónze ouders.

pino2 | 07-06-19 | 12:17

Zie je nu al. Frustratie-tolerantie grens is gelijk aan het NAP in Amsterdam. Kinderen worden als gelijke gezien en bepalen ook alles. Hoeven ook niks meer. Man, elk jaar moest ik 300m2 grond omspitten voor de groententuin. Kreeg ik een schop in mijn handen gedouwd.

azijnseikerT | 07-06-19 | 12:15 | 2

NAP, dat is een bijzonder leuk cafe-restaurant in 020. Aan te bevelen.

Mammeloe | 07-06-19 | 12:39

@Mammeloe | 07-06-19 | 12:39: wellicht een goede suggestie. Je moet alleen twee keer hetzelfde afrekenen: 1 keer binnen en 1 keer buiten bij de parkeerautomaat.

Maytheforcebewithyou | 07-06-19 | 14:06

Ontspoorde ouders volgens die Oostenrijkse schilder

SugarCandyMountain | 07-06-19 | 12:14

Beperkingen opleggen betreft games en tv kijken dan gaan ze wel naar buiten.

Patje2011 | 07-06-19 | 12:14 | 2

TV kijken was toch voor bejaarden?

litebyte | 07-06-19 | 12:17

Tijden veranderen nu eenmaal.

BozePaarseMan | 07-06-19 | 12:13

Gelijk hebben ze met al die psycho's die vrij rond mogen lopen en dan nog die lui die overal van over de wereld hier heen komen en denken dat je alles mag en kan in dit land.

Alleen jammer dat hun ouders er schuld aan zijn dat het onveilig is op straat door op al die partijen te stemmen die Nederland hebben overgeleverd aan de politici die niet in het belang van dit land denken.

Moonwarrior | 07-06-19 | 12:13 | 2

Ook dat.

BozePaarseMan | 07-06-19 | 12:14

Die dreiging voor gewelddadige vreemdelingen kan een gemeenschap makkelijk aan. MITS men zichzelf mag verdedigen en de omgeving daarop inrichten, en dat is een heikel punt in de Nederlandse samenleving.

Nederland80 | 07-06-19 | 12:53

Ja sinds de meeste speelpleintjes in de stad verzamel plekken zijn voor rotzooi van en door hangjongeren. Liggen bezaaid met peuken, kapotte flesjes, kots en overblijfselen van druggebruik op en rond de speeltoestellen.
Daar wil je een kind niet door heen laten kruipen.
Als je pech hebt is je autochtone witneusje ook nog zwaar in de minderheid, met alle gevolgen van dien. Of hij komt thuis met een blauw oog of met een vet irritant acZZent.

Hiesjes | 07-06-19 | 12:13 | 3

Dus? Daar kiezen deze superieure ouders zelf voor.

Parel van het Zuiden | 07-06-19 | 12:28

@Parel van het Zuiden | 07-06-19 | 12:28: Om je kinderen door de troep van de avond er voor te laten spelen?
Is eerder een gebrejk aan ouderlijk toezicht dat die pleinen tot diep in de avond worden bevolkt door gasten die te oud zijn voor een speeltuintje maar te jong voor de gevangenis.

Hiesjes | 07-06-19 | 12:46

Wat Parel waarschijnlijk wil aangeven is dat deze ouders zelf hebben gekozen voor de import van allochtonen, het zijn immers policor deugers. De negatieve gevolgen zoals deze zich manifesteren in de parken, plantsoenen en speeltuinen nemen ze voor lief.

Tietmier | 07-06-19 | 14:16

Zo stoppen Groenlinkerts vanzelf met reproduceren. Meui.

Panos88 | 07-06-19 | 12:12

In Nederland is dit toch helemaal geaccepteerd? We noemen het alleen anders: carnaval.

Mr_Natural | 07-06-19 | 12:12 | 1

Kinderen met carnaval worden niet een karikatuur tot dit krankzinnige niveau.

Trans_Fimmermans | 07-06-19 | 13:12

Verklaard een hoop van het stemgedrag der hoger opgeleiden. Waarschijnlijk waagden de ouders zich ook al niet veel meer op straat en waren als zodanig in hun kindertijd al overgeleverd aan de publieke omroep.

Beefbus | 07-06-19 | 12:11

ik snap het niet... echt oprecht ik probeer hier objectief naar te kijken, maar ik snap het niet!

hoe kun je hier in meegaan, hoe kan het dat je dit als media toejuicht?

hoe kan het dat je als ouders hierin meegaat? wat heeft geleid tot de beeldvorming van deze kinderen? is dit echt van hun zelf? is dit nou echt een intrinsieke motivatie geweest die zonder invloed van buitenaf heeft geresulteerd in deze obsessie?

wat ik wel weet is dat ik steeds minder met deze wereld te maken wil hebben...

Maxemillian | 07-06-19 | 12:11 | 2

De huidige ideologie en cultuur begint steeds meer trekjes van een sekte te krijgen.

omanders | 07-06-19 | 12:17

Ik word een beetje moe van het woord ‘hoogopgeleid’ en het onderscheid ‘hoog- en laagopgeleid’.
Het zegt namelijk helemaal niets.
En er moet eens gedegen onderzoek worden gedaan naar de kwaliteit van de hedendaagse onderzoeken....

laurentius | 07-06-19 | 12:11 | 8

@KutFilosoof | 07-06-19 | 12:21:

Zie ook John Taylor Gatto - Weapons of mass instruction.
Zeer interessant leesvoer.

Gatto zet zich al jaren af tegen het huidige onderwijs systeem (compulsory schooling). Een systeem ooit ontworpen om brave en vooral gehoorzame burgers af te leveren. In vroeger tijden was er een grote behoefte aan burgers(soldaten) die als in een reflex bevelen opvolgden, school was hiervoor het aangewezen middel. Waanzin dat we in de 21e eeuw nog steeds een dergelijk systeem handhaven. Middelbaar onderwijs is niks meer dan een stompzinnig overschrijven van ‘kennis’ uit een boekje zonder ooit de context of diepere lagen van de stof te leren kennen. Maar goed, blijkbaar willen we dit met zn allen. Ondertussen bevindt de jeugd zich in een diepe existentiële crisis als ik zo dat filmpje bekijk - als die gastjes gewoon op straat hadden gespeeld en in bomen hadden geklommen of met een vergrootglas fikkie hadden gestookt waren het nooit dragqueens geworden. Drag is een uiting van hun verwardheid, een schreeuw om aandacht - ze hebben geen identiteit, het zijn lege hulzen in een jurk. Ik kan niets anders dan medelijden hebben met deze schepsels, het vooruitzicht dat ze zo nog 70 jaar voort moeten stemt mij zwaar te moede.

Computer_says_no | 07-06-19 | 13:06

Ik ben op driehoog opgeleid.

quigg | 07-06-19 | 13:54
▼ 5 antwoorden verborgen

ik woonde ooit eens in zo'n witte D66 enclave (nu GL) en de overkant van het speel plein was 'het ghetto' met alleen maar sociale woningbouw. Het plein heeft een voetbalkooi en het kwam regelmatig voor dat mijn zoon van toen 8 a 9 de enige blanke jongen was. Regelmatig waren er lijers die vanwege dat aspect hem stonden te intimideren. Hij is niet bang en als het te erg was kwam ik er bij zitten en dat hielp. Maar vele moeders (en vaders?) kiezen misschien te makkelijk om niet je plek op straat op te eisen? Liever de xbox? Je ziet dit ook terug bij de voorkeur voor hockey in plaats van voetbal.

Risingson | 07-06-19 | 12:10 | 3

Yep, wij hebben hier een grote voetbal- en hockeyclub. Er moeten twee nieuwe clubgebouwen komen en er was een plan voor een gedeeld gebouw. Goedkoper en efficienter. Wat denk je? Bij de hockey een enquete onder de ouders en 60% wilde ab-so-luut niet in een onderkomen met de voetballers. Vinexwijk anno 2019.

Mammeloe | 07-06-19 | 12:36

@Mammeloe | 07-06-19 | 12:36: voetbal- met hockeyvolk mengen is nog nooit een goed plan geweest. Ik vind die 60% erg laag.

Maytheforcebewithyou | 07-06-19 | 14:00

Voetbal is gedoemd te sterven. Als clubs al niet worden overgenomen door Marokkanen, mag je tegen dat soort clubs spelen. Één grote schoppartij en geen scheids die er iets aan doet. En als Roderick zo twee maal bont en blauw getrapt thuis komt na een wedstrijd dan is het einde voetbalclub voor Roderick.

5611 | 07-06-19 | 19:30

En daarom een hek om de randstad heen plaatsen!

Frietje_Oorlog | 07-06-19 | 12:07 | 4

@menage | 07-06-19 | 12:14:

Kom over een tijdje ook maar geen piepers bedelen dan. Burn with the rest of m.

Parel van het Zuiden | 07-06-19 | 12:30

@menage | 07-06-19 | 12:14: zekers, pintje erbij, diesel stoken, lachen om de mierenhoop aan de andere kant van het hek ;-)

Ronnie uit Helmond | 07-06-19 | 12:31

@menage | 07-06-19 | 12:14:
Dat gaat tegenwoordig met machines hoor! Zeker te lang onder je steen gezeten?

BaldEagle | 07-06-19 | 12:42
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is meer een rubberen kegel generatie. Tering wat worden kinderen tegenwoordig toch drammerig opgevoed. Ik heb misschien wel een grotere hekel aan deze kinderen dan aan die Zweedse klimaatdwerg Greta Thunberg.

keestelpro | 07-06-19 | 12:07 | 3

Aan dat bleke gezichtje van haar te zien is dit Soros kind ook niet veel buiten geweest.

sprietatoom | 07-06-19 | 12:47

@sprietatoom | 07-06-19 | 12:47: Het valt ook niet mee als je CO2 kunt zien. Dat autistische kind loopt de hele dag rond in een soort mist.

5611 | 07-06-19 | 19:32

walgelijk je zal maar zo debiel zijn dat je je dochter dit aandoet

Alt | 07-06-19 | 12:06 | 4

Het zijn jongens...

SynthetischBismut | 07-06-19 | 12:15

Stel je voor dat je dochter of zoontje valt op zo'n rubber tegel tijdens het schommelen, of beinvloed wordt door kinderen uit een andere klasse (milieu...)

Nee, dan maar liever hele dagen veilig gamen (al dan niet met een helm op.)

litebyte | 07-06-19 | 12:19

Het is natuurlijk wel zo dat een beetje kinderspeelplaats in no-time geconfisqueerd wordt door hangtuig en ander aso-gebroed waardoor je je dochters daar absoluut niet wilt laten spelen! Wellicht dat dit ook een factor is waar men rekening mee houdt?

BaldEagle | 07-06-19 | 12:46
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken