Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kneiterlinks 020 gaat AirBnB VERBIEDEN

Hoera! Pretpark Amsterdam gaat DICHT!

Social

Hatseflats. Alsof je een emmer leeggooit. De Amsterdamse gemeenteraad komt met verregaande maatregelen om de toeristentsunami te stoppen. Een lokaal Airbnb-verbod, strenge regels voor B&B’s en woonboten en een slot op verkamering: Amsterdam wil met nieuwe regels ‘uitmelking’ van woningen voorkomen. (Parool)

En dat is natuurlijk heerlijk nieuws voor alle GroenLinksers, ex-krakers en overige kneiterlinkse deugmensen die hun centrumpandjes -dertig jaar geleden- praktisch voor niets hebben gekregen, en er nu een lucratieve bijverdienste op na houden door bautenlanders af te persen met belachelijke bedragen. Daar gaat jullie schoorsteen! Eigen schuld, had je maar niet op kneiterlinks moeten stemmen.

Enfin: linkse mensen moeten weer werken voor hun geld, willen ze niet, trekken massaal weg uit de stad → → → → Einde Amsterdam. 
Klik rode vierkantje, geluid en fullscreen aan & geniet van de rust!

Reaguursels

Inloggen

Kijk,

Als een asielzoeker de crimineel uithangt mogen we er niets van zeggen.

Maar als een toerist je ‘eigen aangelegde kut tuin onderkosts’

Dan moeten ze allemaal het land uit en iedereen die ze ‘sanctuary’ biedt verbieden..

En dat mag zomaar op het internet gezegd worden zonder dat Google zijn deugvingetje in je reedt steekt..

Lol, rare mensen die amsterdammers..

Voor je het weet bouwen ze een muur om Amsterdam om de selectieve diversiteit binnen te houden..

killRoy1982 | 30-05-19 | 11:38 | 3

Juist !!

biervoorvier | 30-05-19 | 11:49

Dit zijn geen Amsterdammers, maar import deugneuzen.

Vlasbaard | 31-05-19 | 08:33

*Deugneuzen

Vlasbaard | 31-05-19 | 08:34

Wanneer gaan ze wat doen aan die kaktoeristen die zich permanent hebben gevestigd in de grachtengordel dan?

me_paranoia | 30-05-19 | 10:21

Dronken Britten zijn de Gesel Gods voor de hybris van deze GroenLinkse stad. Herken de tekenen.

TheFirstYelle | 30-05-19 | 10:07

Maar wel proberen Eurovisie binnen te halen, als er iets een aanzuigende werking heeft...... of ligt het aan mij?

Rico den Hollander | 30-05-19 | 09:39

Raar! Men vond het geen enkel probleem dat migranten werden toegelaten tot Nederland en geplaatst werden in arbeiderswijken. Nu komt er een bepaald soort migrant in hun postzegel-boomplantsoentje en nu bis het opeens wel een probleem. Zak erin!

Atlantis-95 | 30-05-19 | 01:49

En dan nu de hamvraag over Amsterdam. Wie zijn toch die mensen die hun woning verhuren via verhuurplatforms als AirBnB? Wie zijn toch die mensen die hun woning verkopen aan de hoogste bieder (Hoi Femke Halsema)? Wie zijn toch die mensen die gebruikmaken van Ubertaxi's? Het antwoord is even simpel als ontnuchterend: de Amsterdammers! Amsterdammers zijn de motor, profiteurs en schuldigen achter al die ongewenste ontwikkelingen waar het kneiterlinkse bestuur zo tegen strijdt.
Maar wat is nou de politieke kleur van deze Amsterdammers? Zijn het allemaal kapitalistische VVD-ers, FvD-ers of CDA-ers? Neen! Het huidige college van 020 wordt gedragen door 26 van de 45 raadsleden en zij vertegenwoordigen dus meer dan 50% van de Amsterdammers. Het kan dus niet anders dan dat een flink deel van de eerder genoemde Amsterdammers gestemd heeft op politieke partijen die continu moord en brand schreeuwen over de ongewenste ontwikkelingen in de stad. Blijkbaar worden de zorgen van het stadsbestuur over deze ongewenste ontwikkelingen echter niet erkend en dus ook niet gedragen door hun eigen kiezers. Ziehier de schizofrene situatie in het zogenaamd kneiterlinkse en progressieve Amsterdam.
Kneiterlinks bestuur kondigt draconische maatregelen af tegen ontwikkelingen die mede gefaciliteerd worden door kneiterlinkse bewoners. Kneiterlinkse bewoners die de verleidingen van het grote geld of goedkope diensten niet kunnen weerstaan.
De vraag is dan: namens wie strijdt het college nou eigenlijk tegen de ongewenste ontwikkelingen?

Amsterdamsko | 30-05-19 | 00:25 | 3

Past zo bij Amsterdam dit. Wel de lusten, maar niet de lasten. Links lullen en rechts vullen en ga zo maar door.

Baron Clappique | 30-05-19 | 00:33

Ga even lekker diep de materie in en wat de amsterdammer wil. Geld willen ze en de moraal ridder uithangen.
Je kan wel lezen dat je er zelf woont.

Ongeblustekalk | 30-05-19 | 00:36

Als ik zo'n draadje open op GS weet ik alweer dat ik het spuug van fulminerende provincialen van 't beeldscherm kan vegen... Even voor de mensen die er trots op zijn dat ze hier 'al geen jaren meer zijn geweest' - Amsterdam is meer dan alleen de Kalverstraat. Er zijn nog steeds woonbuurtjes met gewone winkeltjes en kroegjes, waar mensen elkaar groeten of een praatje maken op straat. Zelf heb ik jarenlang in de provincie gewoond, waar je gek werd aangestaard omdat je niet in het geijkte demografische patroontje paste. Vriendelijk groeten? Spontaan? Brrr, eng... Van die 'stadjes' waar de Mediamarkt in het centrum ligt als toppunt van vertier. Misschien leuk als je opgesloten zit in de cocon van een gezinnetje, maar anders...
Dat je inmiddels het hele centrum van de hoofdstad kunt afschrijven als openluchtmuseum is gewoon doodzonde. Barcelona en Venetië gingen ons voor. Dat mensen niet meer gewoon kunnen wonen omdat hun buren zonodig moeten bijverdienen aan luidruchtige toeristen met een heel ander leefpatroon, is zorgwekkend. Het is zo snel gegaan. Genoeg Amsterdammers die níet op Groen-Links hebben gestemd (dat zijn meestal studenten die hier niet eens zijn opgegroeid) maar zich hier thuis willen blijven voelen. Heel normaal streven.

kapoerewiet | 29-05-19 | 23:52 | 1

In Amsterdam is dat niet anders hoor, alleen de patroontjes zijn anders. Daar worden bijvoorbeeld Henk en Ingrid aangestaard. En in Amsterdam heb je overigens ook een Mediamarkt. Inwoners van Amsterdam lijken net mensen, ook al vinden zij zelf van niet.

Baron Clappique | 30-05-19 | 00:29

Wie zou dit verbod moeten handhaven? Die mannen die niet op het bureau rapporten over diversiteit zitten te schrijven als ze niet lekker zitten te iftarren? Zijn die er dan?

JvanDeventer | 29-05-19 | 23:10

Goed besluit. Die woningen hebben de bestemming woning en niet hotel. Als permanente airbnb-adressen door voortdurende overlast ten koste gaan van het relatieve woongenot van omwonenden dan wegen die laatste belangen zwaarder.

harbi | 29-05-19 | 22:53 | 2

Cosmetisch. Zoals ik hierboven al schreef (22:05). Er wordt thans door de grachtengordelproleten al naarstig omgekat naar normale B&B.

Basil Fawlty | 29-05-19 | 22:59

Helemaal mee eens. Werd tijd.

ruud76 | 29-05-19 | 23:31

Hypocriete is natuurlijk dat heul veul van die grachtengordel klootjokers zelf al vanaf het begin een kamertje het hele jaar door via AirBnB verhuren zonder belasting te betalen (de centjes om hun organisch verantwoorde met zwart geld betaalde vakantiehuisje in de Provence of Toscane te betalen moeten toch ergens vandaan komen). Dat verhuren via AirBnB mag binnenkort dus niet meer, echter vergeet niet, ze zijn ratterig slim. Ze voelden het verbod aankomen (en/of zijn al een tijd ingelicht door hun maatjes in de Stopera) en beginnen nu allemaal als een dolle hun grachtenpand krakkemikkig te laten verbouwen door goedkope oost Europeanen. Aparte douche, wc en ingang/opgang, en daarna verhuren als een echte B&B want de centen moeten wel blijven binnenkomen.

Basil Fawlty | 29-05-19 | 22:05

Dus als onleefbaarheid door toeristen veroorzaakt in een gebied bewezen kan worden zal de rechter er in meegaan? Dan dus ook alle hotels sluiten want gelijke monniken gelijke kappen. De wethouder zal recht in zijn gezicht worden uitgelachen.

Koonkluk Huis | 29-05-19 | 22:00

Op de Oudezijds voorburgwal gaan wonen en klagen over toeristen? Volgens mij kotsen Engelsen daar al sinds de jaren 70 als het niet eerder was

voldemort | 29-05-19 | 21:19 | 1

Inderdaad.

Basil Fawlty | 29-05-19 | 21:45

Altijd die buitenlanders.

Claude_Vieaul | 29-05-19 | 20:48

Een klant uit Amsterdam heeft mij gevraagd om een klus te doen. Leuk! 1 dagje Amsterdam, daarna weer snel optiefen naar de Provincie. In mien heval Zeeland.

Kweete noch nie eens is, of ikt we hi doene. Om te behunnen zak dur eerst is 500 EUR bovenop donderen bovenop de normale pries. Ah in Amsterdam weunt, dan eije sowieso toch hlad hun ola nie. Dus wat mikt dat noe uur, die vuuf onderd. Donder toch op man. Hekken donder.

Amsterdam da's best een eande wig en mie all die buutendiekers dizo,... Blaje risico. Me goed, at'n wil betile, dan hik ur ni toe. En aers zoek't me een neher mie witte bene.

Dus binnenkort ben ik te bewonderen in Amsterdam.

Komt dat zien!

Eeeuuuj!

Heppie-even-voor-mij | 29-05-19 | 20:41 | 2

Artikel over AirBnb best wel uitgemolken onderwerp, maar wat een leuk staaltje grappige taal bij de comment! Leuk! Goat vedán, geern !

Jan, Leiden | 29-05-19 | 21:19

@Jan, Leiden | 29-05-19 | 21:19: ik bluuve natuurlijk bescheiden. Dank voe je commentaar eee! Dun hoeien ahosie, eee!!!
Hroeten uur Hoes of diromtrent.

Heppie-even-voor-mij | 29-05-19 | 21:52

Kan me niet snel genoeg gebeuren. Nou nog zorgen dat alle provinciaaltjes (al dan niet met kunstzinnige kriebels) voortaan binnen de bebouwde kom van Eexterloo en Schinnen blijven en dan gaat het zowaar weer de goede kant op met Damsko.

Ad Hominem | 29-05-19 | 20:18

Mooi ff die rente naar 5pct, expats gillend terug naar huis en dan kunnen de letters THIS WAS AMSTERDAM op het Museum Plein.....

ZwarteRiek | 29-05-19 | 20:09 | 1

Hè ja, alle overlast gevende toeristen eruit. Maar die miljoenen belastinggeld verslindende ‘ongedocumenteerden’ vallen daar natuurlijk weer niet onder, die worden juist vertroeteld door GL.

vlijtig liesje 50 | 29-05-19 | 20:01 | 2

Ho, ho, Liesje. ‘Ongedocumenteerden’ hebben geen rolkoffers. Gaan niet naar de Wallen en drinken niet op de bierkar of in bootjes. Da's toch best een paar miljoen waard?

HenkyPanky | 29-05-19 | 20:19

Eerste wat ik dacht. NIMBY. Blind voor de olifant in de kamer, maar 1 kotsende vreemdeling in de eigen tuin en er moet van alles veranderen.

Claude_Vieaul | 30-05-19 | 09:51

Eigenlijk zijn het strijdige trends, het toenemend egocentrisme en de verstedelijking.
Alleen maar aan jezelf denken en alles op jezelf betrekken terwijl je op elkaar gepakt en gedrukt bij elkaar woont.
.
What could possibly go wrong?

Parel van het Zuiden | 29-05-19 | 19:50

Lol. Amsterdam telt de zegeningen van de khmer. Hopelijk komen ze snel tot een volledige optelsom. Anders wordt het evaluaren van onder de kleivelden.
.
Gek hè, extremisten die extreem beleid voeren.
Links en liberaal... pffffff!

Parel van het Zuiden | 29-05-19 | 19:45

Lol!
Dat linkse vermaak-paradijs mag zich trouwens wat mij betreft mórgen nog afscheiden, óf we laten de mariniers er een keer doorheen robben. Zooooo klaar met die linkse kudt stad!

kotelet | 29-05-19 | 19:34

op de wallen gaan wonen en dan zeuren dat er veel mensen lopen ? dat zijn de echte zeikerds .

FredReset | 29-05-19 | 19:22

Een grote stad is nou eenmaal onderhevig aan gezeik..

Zowel hier, Rotterdam, Eindhoven, Utrecht en al die mensen daar bij de rivieren..

Is nou eenmaal zo..
Er moet gesnoven, geslikt, galachgast worden toch..??

Deal with it..!!

neonreclame | 29-05-19 | 19:18

Kotsende en lawaai makende toeristen was toch het ultieme doel ?
Sex, drank en drugs.
Hét grote Linkse Ideaal: leve de grote Vrijheid.
Het jaren 60’ protestantse juk afgeworpen?
Het is ook nooit goed.....

Bolder | 29-05-19 | 19:07 | 3

NIMBY To the max..

Ze leren het maar om te leven in een grote stad...!!

neonreclame | 29-05-19 | 19:12

Dat was toen zij zélf aan de "sex, drank en drugs" zaten.

RickVogelschrick | 29-05-19 | 19:12

@RickVogelschrick | 29-05-19 | 19:12: En zich losgemaakt hadden van het christendom. Nog even en ze gaan de kerkgang weer promoten. Nou ja... de moskee dan.

CalamityJane | 29-05-19 | 19:57

Zo dan! Die woont mooi tegen over the grand aka het oude stadhuis, mooi plekje heur...
Als dat die leeghoofden aan de Amstel wat eerder aan de bel had getrokken dan was Amsterdam nog bewoonbaar gebleven.
Maar nee, er moesten 200 hotels bij!

Analia von Solmsch | 29-05-19 | 18:48 | 1

Is idd een mooi stukje om je maag te legen..

Trouwens, als ik het goed zie , Hotel The Grand..
Wel een mooi hokkie hoor...

neonreclame | 29-05-19 | 19:10

Die airBnB's worden op onze kosten omgebouwd tot 'welkomstappartementen' voor illegale Afrikanen.
-
En de Bulgaarse maffia en Prins Racebaan worden uitgekocht tegen de hoofdprijs. Ook van onze centen, uiteraard.

bisbisbis | 29-05-19 | 18:46

Er is helemaal geen gebrek aan woonruimte in Amsterdam. Het is een schande dat Amsterdammers rijke toeristen voorrang geven boven arme asielzoekers.

Baron Clappique | 29-05-19 | 18:36

Ze kennen geen scheet late of hij mot in het hele land geroken worden. Slaat de kranten der maar op na.
Hoe lang heb dat gezeik over die krakers nie geduurd? Hele bóeken zijn er over volgeschreven! Hier hebbie geen krakers! Wij bouwe gewoon huize.

kloopindeslootjijook | 29-05-19 | 18:17

Intussen staat de bouw van 7000 hotelkamers op de rol, verrijst er een enorm hotel bij de afrit RAI, worden talloze huizen onbelemmerd omgezet van woning naar kantoor of hotel en doet de gemeente Amsterdam het voorkomen alsof alle toeristenoverlast te danken is aan AirBnb. En weet u nog dat een paar jaar geleden een D'66 wethouder vond dat Amsterdammers maar moesten leren te wennen aan al die toeristen?

Michael03 | 29-05-19 | 18:14 | 3

Twee hotels!

Analia von Solmsch | 29-05-19 | 18:50

Komt erop neer, dat zij wél toeristen in de stad willen. Maar dan de iets beter gesitueerde mensen die zich normaal gedragen en wat centjes te verteren hebben. Kan ik mij wel iets bij voorstellen. Kijk bijvoorbeeld naar hetgeen het "oostblok-" toerisme aan de Spaanse kusten en Turkije aanricht. Per saldo verdien je nop aan die continue bezopen, doorgesnoven en hondsbrutale herrieschoppers.

RickVogelschrick | 29-05-19 | 19:19

@RickVogelschrick | 29-05-19 | 19:19: Tsja.. dus ze willen kapitalisten als gast maar zeggen ze te verafschuwen voor de stem van de arbeider, haten doorgesnoven wiethoofden terwijl je in a'dam letterlijk over de coke van de mocromaffia struikelt en de gemeente zelf wiet wil gaan kweken en zelf pillen wil gaan draaien, een casino hebben ze al. Het is gewoon een gekkenhuis geworden dat drijft op hypocrisie, list en bedrog, etc etc..

Hoeraatjes | 29-05-19 | 20:04

Los van de praktijk van de airbnb, het wel mooi geweest met dat gespeculeer en opgekoop. Als de markt niet meer in dienst staat van de bevolking moet de rem er maar op. Ga maar ergens fatsoenlijke huizen bouwen in plaats van de prijs op te jagen.

kloopindeslootjijook | 29-05-19 | 18:09

Ben er al jaaaren niet geweest en ben ook niet van plan er naartoe te gaan. Hek er omheen en afzinken die troep. Ajax mag om de 14 dagen in de Kuip een balletje komen trappen.

Leffe Blonde | 29-05-19 | 18:07 | 1

Ajax moet op een Kasteel spelen.

Pelforth | 29-05-19 | 20:17

Ik zit die Twitter TL van Marcel Dellebeke ff door te nemen, dat is toch gvd wel een beroepszeikerd... Mijn god...

Desolator | 29-05-19 | 18:02

Een woning is bedoeld om in te wonen en niet als winstobject, zei de wethouder met een knipoog naar de burgemeester die net voor dit voorstel haar huis met een mooie winst van circa 600.000 euro had verkocht. Hoeveel nachtjes moet je je huis verhuren op AirBnB om 6 ton te verdienen? Bij 100 euro per nacht toch al snel 6000 nachtjes. Maximaal 60 nachten per jaar, dus na 100 jaar zitten die 600 k in de pocket. Gelukkig voor de burgemeester hoefde zij daar niet zo lang over te doen dacht zii terwijl ze terugknipoogde.

The2Amendment | 29-05-19 | 18:01

Nou hoop ik dat bij de PVV en de SP de volgende verkiezingen de focus komt te liggen om mensen op te roepen wél te gaan stemmen, want dat zure linkse kutvolk doet dat blijkbaar wel. Wel prima strategie trouwens van 'het kartel', politiek saai maken, veel burgers het gevoel geven dat het uiteindelijk toch niks uitmaakt waar je op stemt en natuurlijk 800 mil. stoppen in staatspropaganda die ieder tegengeluid wegzetten als racisten/populisten...

First Contact | 29-05-19 | 17:35 | 2

Ze zijn zelfs tot de Raad v State doorgedrongen getuige de uitspraak over stikstof vandaag die onze landbouw sector de nek omdraait.

Trumme | 29-05-19 | 17:39

@Trumme | 29-05-19 | 17:39: www.telegraaf.nl/nieuws/3640886/socia...
De werkende(n) (middenklasse) nog verder uitmelken met vage klimaat- en immigratieregeltjes en dan de alarmbellen laten rinkelen om de toekomstige sociale tekorten. Ach, past verder prima bij dit kabinet, hypocriet tot op het bot.

First Contact | 29-05-19 | 17:44

Ik ben al jaren niet meer trots dat ik een geboren en getogen Amsterdammer ben, de import namaak Amsterdammers maken mijn mooie stad kapot, het leven en de ziel gaan eruit, de pandjes en appartementen brengen niet meer op dan ze gekost hebben dus terug naar het rustige dorp is er niet (meer) bij ... dan veranderen we het bruisenden en borrelende Amsterdam wel in een plattelands gemeenschap alwaar de Melkert Handhavers en de BOA's een waar schrikbewind voeren op bevel van de deugklojo's in het lelijkste gebouw van Nederland de "Stopera" ( Wie die naam bedacht heeft had een ernstige hersenverweking ); Het zal de nieuwe tijd wel wezen maar het hoort niet bij Amsterdam en ik heb na 44 jaar taxi rijden ( je-weet-wel zo'n echte.) alhier zeker recht van spreken en ik hoop dat alle idioten die links hebben gestemd er heul veul last van hebben.

swebe | 29-05-19 | 17:32 | 3

Stopera is in de volksmond geboren, een officiele naam heeft het volgens mij niet. Ja stadhuis.

marrretje | 29-05-19 | 17:45

Als ras Amsterdammer van minimaal 62 jaar oud best knap dat je dat niet weet trouwens,

marrretje | 29-05-19 | 17:49

De Stopera was een scheldwoord, maar goed. Lelijk kreng inderdaad, ook toe al, maar het moest er komen.

Analia von Solmsch | 29-05-19 | 18:52

Uitstekend idee! Weg met al die peperdure appartementjes + kamertjes waar toeristen worden uitgeplunderd door het rapalje van Amsterdam. Dan komen er ook minder toeristen want de onhoudbare situatie in A'dam begint op die van Venezië te lijken. Geen Uber taxi's meer en geen AirBnB: Groene Khmer of niet,dit is een goede maatregel.

Eendragtmaaktmagt | 29-05-19 | 17:27 | 2

Niet klagen als straks de gemeentelijke belastingen en de erfpacht fors duurder worden. En die ‘onhoudbare situatie’ zou niet komen door duizenden appartementen die er de laatste 10 jaar gebouwd zijn? Tellen die bewoners niet mee in de verkeersdrukte en overlast? Als er over 10 jaar geen toerist meer komt en vele hotels en winkels leegstaan is het weer huilen geblazen en moet den Haag weer bijspringen.

Trumme | 29-05-19 | 17:37

Amsterdam heeft hoofdkantoren van multinationals, een grote universiteit, een kleine miljoen inwoners, de EMA en uiteraard een prachtige voetbalclub. Kortom, zaken die Venetie niet kent. Er is in Amsterdam een mix van zaken, toerisme, studenten en heel veel sociale woningbouw. Die sociale woningbouw is het grootste probleem. Ik heb in mijn studententijd ook gebruik mogen maken van de sociale woningbouw en ik had een buurman die 100k verdiende, huur betaalde van 250eu pm en hij woont in een woning met een woz waarde van 400k+. B&B eigenaren bezitten hun woning, ondernemen en verdienen daar geld mee. Dat is de Amsterdamse koopmansgeest, daar is Amsterdam groot mee geworden, net als Venetie, en daar houden de overeenkomsten ook wel mee op.

NewAmsterdam | 29-05-19 | 18:38

"De Amsterdamse gemeenteraad komt met verregaande maatregelen om de toeristentsunami te stoppen."

Ja, goed plan. Ga toeristen die geld komen brengen en dik betalen voor hun accommodatie, eten en drinken, allerlei attracties, vervoer (ov en taxi's), ga die mensen weren, om plaats te maken voor uitgeprocedeerde klaplopers die weigeren het land te verlaten.

Voor 500 van die klaplopers wordt er B&B geregeld. Hoewel, natuurlijk geen B&B, bed & breakfast, maar B&B&B: bed/bad/brood. Het is eigenlijk hetzelfde , alleen, voor het eerste betaalt de gast/toerist uit eigen zak, voor het tweede betaalt de samenleving.

Gaat een groot succes worden. Ik voorspel dat volgend jaar al die 500 plaatsen ontoereikend zullen blijken te zijn. Er zal dan snel moeten worden uitgebreid naar 1000 plaatsen, of nog beter 2000. Je bent een lieve stad of je bent het niet.

Dr_Johnson | 29-05-19 | 17:24 | 1

Dit soort toeristen brengen geen geld en leven slechts overlast op.

Weerduivel | 29-05-19 | 17:29

Als het gaat om dat overgewaardeerde 020, verwijs ik gemakshalve even naar de profetie van J. Deelder, nachtburgemeester van Rotterdam. Tijdje geleden alweer die profetie maar anno 2019 meer dan ooit relevant.

Grijskijkert | 29-05-19 | 17:23

Persoonlijk vind ik kotsende toeristen prima matchen met illegaal we-are-here tuig, kutmarokkanen, toeterturken, anti-zwarte Piet kwetsnegers en AFA-fascisten! Een rioolput is nu eenmaal een verzamelplaats van stront. Dus wat is hier het probleem?

kunstliefhebber | 29-05-19 | 17:20 | 1

U vergat het bakfietsende D66 import hipstervolk nog.

2tribes | 29-05-19 | 17:38

Amsterdam zal me, ik zei het hier eerder, de kont roesten. Mensen kiezen er zelf voor om in die ellende te wonen dus niet zeuren. Nederland is gelukkig heel veel meer dan Amsterdam, al lijken de Amsterdamse paarse broeken en bakfietsteefjes dat wel eens te vergeten. Als ik twee minuten loop sta ik tussen de weilanden en de boomgaarden, de lucht is schoon en de mensen zijn vriendelijk.

DasNouJammer | 29-05-19 | 17:13 | 1

Nog wel, maar wij komen naar jouW!

geen koning | 30-05-19 | 00:40

Ook ik ben blij met een Airbnb verbod. Laat die investeerders de huizen nu maar verkopen aan gewone burgers en gezinnen. Daarnaast hebben gewone Amsterdammers hun huis ook kapot ge-Airbnb'd. Amsterdammers kunnen er zelf ook wat van. Zodra er geld in het spel is veranderen mensen. Ik hoop dat de gemeenteraad het verbod echt in werking gaat stellen. Ik wil ook een woning!

Badr Haary | 29-05-19 | 16:57 | 5

De grootste investeerders met de grootste portfolio's zijn Ymere, de Key, Stadgenoot etc. Deze subsidie woningen moeten inderdaad verkocht worden en daarnaast moet er gigantisch en in rap tempo worden bijgebouwd

NewAmsterdam | 29-05-19 | 18:52

@NewAmsterdam | 29-05-19 | 18:52: Ymere en De Key investeren? Waar dan?
Die cashen alleen maar door hun gratis gekregen woningvoorraad te verkopen.

Analia von Solmsch | 29-05-19 | 18:54

@Analia von Solmsch | 29-05-19 | 18:54: Ze verkopen inderdaad, maar ze onderhouden ook de woningvoorraad (isoleren, schilderwerk etc), dat is ook investeren.

NewAmsterdam | 29-05-19 | 19:39
▼ 2 antwoorden verborgen

De NIMBY ziekte zit stevig in groen links blijkbaar. Zelf airbnb en couchsurfen ze de wereld rond, smoren drugs, slikken pillen, zuipen wijn (bio Chardonay) en doen alles wat god verboden heeft (of oogluikend toestaat) maar als er eens iemand in de plantenbak kotst ...

Lt-Kol Kilgore | 29-05-19 | 16:52 | 1

Net als de klimaatscholieren die gillen dat het anders moet, maar wel de Primark en de Mac platlopen. En liefst 3 vliegvakanties per jaar doen.

2tribes | 29-05-19 | 17:43

Vertrek van links >>>> renaissance?

Neuth | 29-05-19 | 16:52

In Domburg stikt het van de Duitsers en Belgen.
Daar kun je ook geen hotel, B&B of AirBnB meer boeken. Wir haben es beschäftigt!... Voor nederlanders is daar geen ruimte meer, want alles dahr ist zu mieten...

Burt Cokain | 29-05-19 | 16:46 | 1

Voor dat geld liever naar Kursedassi all-inclusive kip en nassi.

Shareholder II | 29-05-19 | 17:04

Ik zelf ben ook een geboren en getogen Amsterdammer, de niet PVDA of GroenLinks stemt en die erg blij is met het afschaffen van AirBnB.

Deze stad wordt compleet uitgemolken door rijke idioten die hier hun woningen cash komen betalen om het vervolgens uit te melken via AirBnB. Door dit soort grappen en het toestaan van mensen als Prins Bernhard (met z'n 350+ panden) is deze hele stad verkankerd. Mensen die hier geboren en getogen zijn zijn niet meer in staat om een woning te huren omdat ze gewoon geen 1500 EUR per maand kunnen ophoesten om op 50m2 te leven.

Tuurlijk geef links / rechts de schuld, maar heb het idee dat GeenStijl het totaal niet begrijp.

Straatsoldaat | 29-05-19 | 16:42 | 9

@Straatsoldaat | 29-05-19 | 17:09:
Toch blijven demense hardnekkig op de partijen stemmen die deze gang van zaken ok en dikke prima vinden.

matatwork | 29-05-19 | 17:30

Volledig mee eens Straatsoldaat! Al die Amerikaanse " zegeningen" zoals AirBnB en Uber verbieden. Onbetaalbare stad geworden. Mijn laatste adres in A'dam was op de Apollolaan,185 m2, met inpandige trap naar boven + dakterras. Verkocht in 1999 voor toen best veel geld. Nu krijg je het 2,5 voudige maar san in Euro's.... Niet meer te betalen/te huren voor een blanke...

Eendragtmaaktmagt | 29-05-19 | 17:32

@Straatsoldaat | 29-05-19 | 17:09: Schrijft het op zoals het is in diverse reaguursels. Dank voor je moeite het zo goed uit te leggen.

hallevvezool | 30-05-19 | 08:52
▼ 6 antwoorden verborgen

Als de burger in Nederland (of Amsterdam) genoeg verdiende en profiteerde van een gunstig belastingklimaat en redelijke woon- en energie kosten dan was de animo niet zo groot om huizen te verhuren aan AirBNB gasten.
Je constateert gewoon dat in te dure gebieden deze vorm van verhuur eigenlijk noodzaak begint te worden voor een huisbezitter.

Tuinhekje | 29-05-19 | 16:41 | 1

Neu, die categorie heeft geen geld op vakantie/weg te gaan. Ik zie met name goedverdienende 1 pitters met een leuke, vaste relatie wederzijds gebruik maken van de (telkens tijdelijke) leegstand van hun woning.

BenPakdee | 29-05-19 | 16:57

Ik heb niet zo zeer last van toeristen in Amsterdam.
Wel van fietsers die door je heen willen rijden.
Als ik met m'n auto de Weesperzijde op wil,
dan doe ik altijd een schietgebedje dat er geen yup over m'n motorkap vliegt.

Burt Cokain | 29-05-19 | 16:40

Wat mij betreft heeft extreem-links nu eindelijk eens gelijk. Als Amsterdam niet ten onder wil gaan aan z'n eigen succes en als stad niet definitief wil verpauperen, moet het tokkie-massatoerisme een halt worden toegeroepen.

KlunsJohannus | 29-05-19 | 16:40 | 1

verpauperen? uhm.. Amsterdam van de jaren 80 was verpauperd, even over de Zeedijk lopen was voor de politie zelfs niet veilig genoeg. Verpaupering is het makkelijkste tegen te gaan door eigen woning bezit te bevorderen en de omvangrijke sociale woningbouw in Amsterdam in te perken.

NewAmsterdam | 29-05-19 | 18:57

Je ziet dit soort scheiterige fatsoensrakkers als Debelleke het nooit hebben over de zoveelste opgeblazen pinautomaat of in elkaar gehoekte oudere.

ChatBot | 29-05-19 | 16:40

Grappig dat veel mensen die nu zo mopperen op kotsende Britten zelf óók ooit als een soort toerist naar Amsterdam zijn gekomen, namelijk toen ze daar kwamen wonen. De meeste van die piepende deugyuppen komen immers gewoon uit Zwolle, Vught of Waddinxveen, en zuipen zich in het weekend net zo goed schreeuwend de tyfus op hun bierkratbalkonnetje. Dus hou dan ook gewoon je betweterige klep, met je tsunamiklachten. Als je wilt dat die toeristen daar niet rondhangen in je tuintje, ga dan zelf ook weer fijn in Zwolle wonen. Met je blablabla.

woordgrap van de dag | 29-05-19 | 16:35 | 1

Yep Zwolle is de nieuwe place to be: niet per se centraal maar wel belangrijke hub van en naar Noordoost Nederland en redelijk hip inmiddels. En de inwoners zijn er nog vriendelijk, dat is ook wat waard.

2tribes | 29-05-19 | 17:55

Als je niet in islamsterdam woont, waarom zou je eigen druk maken wat ze in die
kutstad doen? Als het morgen compleet afbrand dan is er niks aan verloren
want het heeft totaal niks te bieden, behalve een paar hoeren, koffieshops
en rondvaartboten. Nou wat zou dat een gemis zijn zeg! Echt niet.

Ronnie D. | 29-05-19 | 16:35 | 2

Omdat die teringzooi zich steeds verder verspreidt, en alles rondom Amsterdam daardoor ook al rete duur wordt

marrretje | 29-05-19 | 17:21

@marrretje | 29-05-19 | 17:21:
Steeds meer toerisme 'overflow' vanuit 020 ook hier in mijn mooie stadsie, met overeenkomstige drukte in de binnenstad en prijsstijgingen in oa vastgoed. Denk dat er best wat studenten zijn die via airbnb een zakcentje verdienen op de dagen dat ze zelf uit logeren zijn.

2tribes | 29-05-19 | 18:01

En ondertussen de ene na de andere vergunning afgeven voor nieuwe hotels. Omdat ze ‘niet in het centrum zitten’, ‘de aanvraag al liep’, ‘er een uitzondering op de bestaande regels wordt gemaakt’.
Prima om die Airbenb-ers aan te pakken, maar het grootkapitaal (lekker communistisch woordje wel) wordt nog steeds geen strobreed in de weg gelegd.

medusa324 | 29-05-19 | 16:33

Worden de AirBnB adressen ook gecontroleerd op huurtoeslagen?

Deflatiemonster | 29-05-19 | 16:27 | 2

Per definitie. 1 x verhuren = woning kwijt. Hoeveel scherper wil je het hebben?

BenPakdee | 29-05-19 | 16:59

Je kunt overlastgevende toeristen natuurlijk ook een paar dagen vastzetten op water en brood. Dan leren ze het wel af en wordt het voor andere buitenlanders opeens ook een stuk minder aantrekkelijk om in Amsterdam hun boekje te buiten te gaan.

Stijlicoon | 29-05-19 | 16:26

Linkse mensen werken voor geld.
Water kan branden.
Er is vrede in het middenoosten.
Islam is de religie van de vrede.
Iedereen krijgt €1000, van Rutte
Rara wat is mogelijk?

Jacktheflipper | 29-05-19 | 16:22 | 2

Water kan branden, met Grieks vuur tenminste. De rest is Gods onmogelijk.

Zatkniss | 29-05-19 | 16:28

@Zatkniss | 29-05-19 | 16:28: De eerste stelling kan ook.. Doe ik inmiddels 32 jaar, met liefde.. Links werken.

geen koning | 30-05-19 | 00:30

Sinds de Bastille uit is, is Amsterdam, Amsterdam niet meer.

Zatkniss | 29-05-19 | 16:21 | 1

En de HeinekenHoek op her Leidseplein wordt een... driemaal raden... hotel. Nou mist niemand iets aan die ranzigheid, maar om er nou nog een hotel bij te bouwen laat wel weer zien hoe serieus de gemeente dit probleem nou echt vindt.

medusa324 | 29-05-19 | 16:37

Lul niet Pritt. Ik ben niet links maar wel Amsterdammer (ze bestaan) en in mijn straat zeker 20 AirBnB die bijna permanent hotels zijn. Naast lieve stelletjes krijgen we ook coke-snuivende en dronken mongolen op bezoek in de straat. Dat is al irritant maar erger is dat (jonge) Amsterdammers geen kamer of woning krijgen, oa door deze uitmelkerij.

Risingson | 29-05-19 | 16:17 | 2

Tja sta je dan achteraan de rij iedereen eerst bij GroenLinks behalve de eigenbevolking .

weerwolf | 29-05-19 | 16:28

Deze jonge Amsterdammers ( ofwel studenten) kiezen geheel zonder verstand LINKS zoals in Nijmegen (havanna aan de waal) Fijn hé die universiteit in je stad.

SolidRock | 30-05-19 | 10:54

Lekker kortzichtig weer reaguurders..... want Amsterdam is de proeftuin voor heel Nederland. Testen hoeveel weerstand ze krijgen, en dan doordrukken die hap.

OudeNederlander | 29-05-19 | 16:16 | 1

Zeker. Want hoe lijden Klazienaveen, Arcen en Yrseke onder den druk des menschenvolk avec le volle portemonnaie. Ze móesten wel iets doen.. Zie het maar als soort nieuwe zeewering. God zegene de greep..

Shareholder II | 29-05-19 | 16:32

Waarom willen die lui eigenlijk het Songfestival naar die stad halen?

Ares | 29-05-19 | 16:16 | 6

Wij hoeven die kermis hier niet. Eenmaal Pride per jaar is wel genoeg.

medusa324 | 29-05-19 | 16:42

@medusa324: U zit in Tillywood ?

Shareholder II | 29-05-19 | 16:52

Die lui? Ik behoor niet bij het clubje la kaakklem. Integenstelling tot la kaakklem ben ik er wel geboren en getogen. Rot op met dat kansloze project. EU visie EU got no talent gedoe. Moet wel toegeven dat ik het zo beu ben en steeds vaker in de provincie zit tussen provincialen. Bevalt mij prima. Overweeg helemaal te kappen met 020. Hoef ik ook niet meer te betalen. Een veerkracht Amsterdam willen? Dat gaat fout. Velen nemen de benen. Niet meer te redden. Leuk voor optiek zo'n festival gebeuren alleen die pret gaat snel ophouden wanneer men met hun eigen het echte Amsterdam meemaken.

Vageling | 29-05-19 | 17:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Besmette zone. Heerlijke beelden. Ik heb genoten. Ik kan niet wachten. Kutstad.

postmodernismisdead | 29-05-19 | 16:13

Heeft prins Bril er al wat van gezegd?

Mahazioth | 29-05-19 | 16:11

Dit is gewoon prima. Als ik Amsterdammer was had ik met de wijsheid achteraf ook GL gestemd. Niet met velen iedere dag in de overlast zitten zodat een ondernemer een paar euro extra kan verdienen.

du Roi Soleil | 29-05-19 | 16:10

Dit is een mooi voorbeeld: www.funda.nl/koop/verkocht/amsterdam/...
De voormalige kantineloods van de KNSM. Ooit in de jaren '80 voor een gulden verkocht aan krakers en nu verkocht voor € 1.650.000 k.k.

Mammeloe | 29-05-19 | 16:09 | 3

Ze zijn daar hartstikke gek.

Goofje | 29-05-19 | 16:10

Zo ken je die idealisten weer. Grote bek over onrecht (geen woning geen kroning) maar eenmaal een zak geld voor de neus en je hoort ze niet meer of alleen nog maar over anderen.

Deflatiemonster | 29-05-19 | 16:12

Wat dacht je van dat hok van Halsema. Van HAVO-meisje to miljonair ..

ChatBot | 29-05-19 | 16:38

Top idee!
Dat zouden meer steden moeten doen.

Not_again | 29-05-19 | 16:06 | 1

Zeker.

Goofje | 29-05-19 | 16:11

Ja sinds er zo een feeks - met donkere stem - van GL zit en een ongelofelijke extreem linkse provinciaalse wethouder genaamd kleine waspik, ben ik zeker bezig 020 te verlaten. Echt te gek is het hier. Smerig links volk. En voor links volk heb ik echt een allergie. Ik haat links.

AMX pri | 29-05-19 | 16:05

Prima dat ze airbnb lozen.

Shareholder II | 29-05-19 | 16:03

Dit is overduidelijk een vals bericht. Een en ander zou nl. een verstandige maatregel inhouden. Het hondenpoepprobleem heeft ze 25 jaar gekost vanaf de berichtgevinjg. Ik reken nu zelf op 15 jaar.

pomodorus | 29-05-19 | 16:03

Hoe is dat nou eigenlijk afgelopen met die groenlinkser die dat zuid afrikaanse moffie van de trap duwde? Weet iemand of er nog vervolgd is? Rechtszaak geweest?

hotnot | 29-05-19 | 16:03

Kotsen in het boomplantsoentje is eauk een vorm van biologisch bemesten

kneuterzak | 29-05-19 | 16:02 | 1

Een vorm van zelfexpressie wellicht ook? Daar zijn ze in Amsterdam toch dol op?

2tribes | 29-05-19 | 18:11

Amsterdam wil met nieuwe regels ‘uitmelking’ van woningen voorkomen.

Ik vermoed dat ze buiten de Vastgoedprins hebben gerekend.

wapster | 29-05-19 | 15:57 | 1

Als de 'vastgoedprins' zijn huizen niet verhuurt als hotel is er niets aan de hand.

Goofje | 29-05-19 | 16:03

Ik adviseer in het buitenland al langer om Amsterdam links te laten liggen bij een bezoek. Gewoon, omdat deze stad weinig/niets te bieden heeft wat representatief zou staan voor NL. Krijg ik nu bonuspunten van GL?

ZwengelMeister | 29-05-19 | 15:57 | 2

Dat vraag je hier ?

Shareholder II | 29-05-19 | 15:58

Mooiste stad en hoofdstad van Nederland. Eigenlijk de enige echte stad: Utrecht ook aardig maar onbereikbaar en volledig van de Groene Khmer.
Rotterdam = Marokkaans/Turkse meederheid + Marok. Burgervader,dus links laten liggen en als laatste Den Haag; een dorp met lelijke overheidsgebouwen en de Ridderzaal.

Eendragtmaaktmagt | 29-05-19 | 17:42

Als Amsterdam nou echt consequent is, dan sluiten ze ook het petrochemische gedeelte van de haven, laten ze geen cruiseschepen meer toe, mag een Amsterdammer nog maar een keer vliegen per jaar, dieselautobezit verbieden, geen huisdieren meer houden, geen Songfestival houden, geen internationale vergaderingen organiseren, geen festivals meer, geen publiek met auto of trein naar Ajax, geen alcohol etc.. Gewoon niets in Amsterdam en bom erop.

arlen | 29-05-19 | 15:57 | 1

Inderdaad: recht in de kaakklem van La Halsema. Over MOAB's gesproken: www.youtube.com/watch?v=QMoXON7k--c Werd het toch nog gezellig in onze hoofdstad.

Hetkanverkeren | 29-05-19 | 16:17

Gelukkig... kan beide lp's nog meezingen. Overigens was Amsterdam nog frank en vrij in die tijd.

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 16:01

Ik meer van poep op de stoep en haat in de straat.

BrutusBosch | 29-05-19 | 16:01

Geweldige tijd... heerlijke stad,toen.

Eendragtmaaktmagt | 29-05-19 | 19:24

Alleen nog maar 'sans-papier' met rolkoffers, wat zullen de huurprijzen snel zakken.

g[E]ulden | 29-05-19 | 15:56

En laat die vent lekker kotsen.

Wat een triest leven;
1. Filmen
2. Twitter hebben
3. Op Twitter de foto zetten

Nacho_Vidal | 29-05-19 | 15:55 | 2

Zeker als je net gefilmd hebt de foto er op zetten idd

Behangdelul | 29-05-19 | 18:03

Een vierkant zonder hoeken. Ik heb me rot gezocht. Nu snap ik hoe een woningzoekende in Amsterdam zich voelt.

PS: GS, trek eens aan m'n vinger...... Schiphol is de grote boosdoener. Laat den gemeente Amsterdam daar nou grootaandeelhouder van zijn. In casu ASMR (jaja), Jonas in de Wallevis: www.youtube.com/watch?v=Z7itOFBPzoY

Hetkanverkeren | 29-05-19 | 15:55

Dus Amsterdam wordt echt alleen voor de rijke mensen (en expats), want buitenlander die wil men eigenlijk niet teveel tegen het lijf lopen.

NaughtiusMaximus | 29-05-19 | 15:54 | 1

Een openluchtmuseum.

CalamityJane | 29-05-19 | 16:01

Boeiend, Amsterdam....

Brabeaulander | 29-05-19 | 15:53

Heeft die Engelse toeristenmeneer al een factuur ingediend voor het bemesten van het plantsoen? Hij mag waarschijnlijk ook in bier worden uitbetaald. Wordt er eens een platsoen bemest op een ecologisch duurzame manier is het ook weer niet goed bij de groen linksers. Tssssssssssss

Zatkniss | 29-05-19 | 15:53 | 1

Engelsman?, die meneer lijkt als 2 druppelen water op Big Wassink, leider van de Amsterdamse kommunisten.

Pelforth | 29-05-19 | 15:59

Dat de gemeenteraad de toeristentsunami zou willen stoppen is natuurlijk zand in de ogen strooien, de leugen regeert. Hotels schieten al jaren als paddenstoelen uit de grond, de afgelopen jaren zijn er honderdduizenden kamers bij gekomen en hotels blijven gebouwd worden, megahotels zoals bij de rai met 650 kamers dat binnenkort klaar is, rivierstaete dat veranderd is in een megahotel, het is niet meer bij te houden. Het oude paleis van justitie, een megagebouw, wordt een super de luxe kapitalistisch megahotel maar blijkbaar mag de gewone man niet extra verdienen en daarmee bewijst GL de beschermheren en handlangers van kapitalisten en het grootkapitaal te zijn, dat verklaart ook hun klimaathysterie. Daarbij wordt in a'dam alles verboden en dat door mensen die voorheen als anarchisten door het leven gingen, je verzint het niet. Het loopt alle spuigaten uit, alles bestaat enkel nog uit list en bedrog maar vroeg of laat zal de wal deze leugenvloot keren.

Hoeraatjes | 29-05-19 | 15:52 | 5

@Hoeraatjes | 29-05-19 | 16:01: En dan nog wat, het statige American hotel wordt het hardrock hotel, en dat is geen grap. Het is om te huilen.

Hoeraatjes | 29-05-19 | 16:07

@Sunir | 29-05-19 | 15:56:
De voormalige rechtbank, een statig en monumentaal pand is gesitueerd aan een zeer fraai gedeeelte van de Prinsengracht en zeer dicht bij alle uitgaanscentra.
Het hotel bij de RAI is van NH Hoteles en zit ook in het topsegment.

Pelforth | 29-05-19 | 16:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou! En?!!
95% van Nederland kan het werkelijk waar geen fuck schelen wat in Amsterdam wel of niet gebeurt, wel of niet mag, of wat men wel of niet voorstelt om in Amsterdam te besluiten.
/Care

Superior Bastard | 29-05-19 | 15:52 | 2

Zolang ze met hun poten van mijn geld afblijven en ze de ring Noord/Oost in tact laten zal het me inderdaaed een rotzorg zijn. Alleen juist daar wringt het schoentje...

Haberdoebas | 29-05-19 | 15:55

Precies. Afvoerputje van ons land. Heeft niks authentiek meer, compleet kapot gemodificeerd door psychopaten, bestuurders, toeristen en overigiërs. De enige die Amsterdam misschien nog boeiend vinden zijn mensen die in Amsterdam wonen. Maar dit is een nationaal blog en de overdaad aan Amsterdamonderwerpen begint een beetje vervelend te worden.

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 15:57

Kan me die rolkoffertjes s'nachts nog herinneren. Dat was gewoon terreur.

Shareholder II | 29-05-19 | 15:51

Defacto en dejure is dit simpelweg een afschaffing van privaat woningbezit. Als u als eigenaar niet kunt bepalen of en aan wie u uw huis wenst te verhuren, dan bent u uiteraard niet de eigenaar. De werkelijke eigenaar is degene die u dit verbied....

Dit kan gewoon niet. Volstrekt onacceptabel. We wonen hier toch niet in Venezuela?

De Libertariër | 29-05-19 | 15:50 | 15

@De Libertariër | 29-05-19 | 16:52: De mens kennende zal het niet anders vergaan dan met welk politiek systeem dan ook. ´Je bent eigenaar van een woning of je bent het niet´. Dan praat je over één woning. Het worden er meer, zie als voorbeeld ene Bernard jr. die de kans en zag en bleef kopen. Je (wie dan ook) verhuurt enkel tegen astronomische bedragen aan expats. Vertel me op uw beurt eens hoe een normaal mens hier ooit een kans krijgt. Maar eerlijk... kan zijn dat ik het niet begrijp.

CalamityJane | 29-05-19 | 18:25
▼ 12 antwoorden verborgen

ik neem aan dat de klagers zelf geen toerist uithangen in andere landen.

yeps | 29-05-19 | 15:49

Ik snap niet dat ze nog steeds dat Centraal Station open houden. Als ze dat dichtlassen zijn ze van een hoop gedoe af.

down | 29-05-19 | 15:48 | 1

Kunnen ze er mooi een hotel van maken.

medusa324 | 29-05-19 | 22:47

3 topics volgens mij al die vandaag over Amsterdam gaan.

Nu snap ik dat het een hele bijzondere en speciale stad maar jeetje mina zeg.

Nacho_Vidal | 29-05-19 | 15:47 | 5

Komt me de kotskeel uit al die pauper Amsterdam onderwerpen.

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 15:59

Precies. Het zal me vreselijk joeken wat zich daar afspeelt, zolang het niet te veel belastinggeld kost.
Afsteken en afduwen dat gehucht...

Pfeffernuss | 29-05-19 | 16:01

@Willem_Oltmans | 29-05-19 | 15:59: Dan heb ik een hele goede tip voor u, topics over Amsterdam niet meer lezen. Scheelt een hoop ergernis. Ook voor anderen.

Cammy | 29-05-19 | 16:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zou de gemeente juist willen aanmoedigen de AirBNB panden te vorderen voor het opvangen van uitgeprocedeerde illegalen......... of kotsen die ook in de gracht?

hxl | 29-05-19 | 15:46 | 2

nee, die schijten in het park.

De_Helderse_Kaaskop | 29-05-19 | 15:55

Nee. Die plegen voornamelijk “diverse/overige” overtredingen.

Stormageddon | 29-05-19 | 15:58

Ik vind het allemaal maar weinig divers en bijzonder xenofoob. Wat nou als die mensen een andere cultuur hebben en zich hier komen vermaken? Met de lusten komen ook de lasten natuurlijk. En we kunnen ze niet dwingen toch? Er is al zo weinig handhaving, en wil je daar echt de politie op afsturen? Lijk me raar.

mental K | 29-05-19 | 15:45

Ik zag deze week op Euronews dat de (komende of niet komende) Brexit al voor 7000 nieuwe banen heeft gezorgd in 020. Dus door bedrijven die Londen verruilen voor 020...

JohnBoyKiller | 29-05-19 | 15:44 | 2

Euronews draait op EU subsidies, dus dit "nieuws" verbaast me niets.

watergeus | 29-05-19 | 15:55

En zijn dat allemaal britten die de zaak onder komen kotsen??

miko | 29-05-19 | 19:20

Hoho, eerst even de turing test voor racisme doen voor we actie ondernemen: Men vervange het woord Engelse toerist en bezoekers door vluchteling(en) en als het dan racistisch is, dan kan het niet. Anders wel.

GoedenMorgenDezeMorg | 29-05-19 | 15:43

Koopt ze ook de huisjes van Prins Bril?

ParaPiet | 29-05-19 | 15:43

Na und?
Er woont allang geen echte Amsterdammer meer in die sideshow van een stad,
dat is overgenomen door buitenpoepers en inteeld volk en lekker groenlinks stemmen
Amsterdam holadiee.

Halul gebakken | 29-05-19 | 15:42 | 2

Ik ben hier (Amsterdam) geboren. Mijn beide ouders ook. De ouders van mijn vader, en de vader van mijn moeder ook. Mijn oma kwam oorspronkelijk uit Friesland. Ik woon hier nog steeds, en mijn kinderen en kleinkinderen ook. Niet omdat ik het leuk vind overigens. Amsterdam is allang niet meer wat het was, maar ik zou niet weten waar ik anders naartoe moet. En ik ben niet de enige. Maar dat geboren Amsterdammers in Amsterdam in de minderheid zijn is een droevig feit.

Cammy | 29-05-19 | 16:06

@Cammy | 29-05-19 | 16:06: En btw, ik stem al jaren rechts, PVV, daarvoor SP, maar toen bestond PVV nog niet.

Cammy | 29-05-19 | 16:09

Alles wat van dat eiland komt is ook verschrikkelijk tuig. Dit weekend in Praag ook. Die mensen kunnen zich voor geen meter gedragen en denken serieus dat ze geliefd zijn onder de mensen. Kan niet wachten tot ze visumplicht invoeren voor die vieze Britten.

CzMichiel | 29-05-19 | 15:40 | 1

Weleens Nederlanders de beest zien uithangen aan de Costa's in Spanje? Laten we de hand eerst maar eens in eigen boezem steken voordat we afgeven op andere landen.

Goofje | 29-05-19 | 16:09

Heb je dat water gezien? Zou ook over mijn nek gaan daar!

Geen01 | 29-05-19 | 15:40

Wel illegalen, geen toeristen met geld. 020 in een notendop.

Kuifje-in-de-EU | 29-05-19 | 15:39 | 1

Kuif, je zal zien dat zonder airbnb dat stad nog plempvol rijke toeristen blijft. Beunende slinkse elite. Ging ten koste van den rust en ten koste van sommige hotelhouders en horeca. GL snijdt net zo goed in eigen vlees? Moet jou als vvd'er wat zeggen? Of gaat mokumhaat dan voor als haagse slaaf ?

Shareholder II | 29-05-19 | 16:21

Ik zie Femka Halalsema al staan:

(Gooise R - polygoon)
Het is Amsterrrdam eerrrrst.
We gaan errr een muurrrr rrrond de A10 bouwen en de rrrrest van Nederrrrland gaat dit betalen.

hangtiet met knoop | 29-05-19 | 15:37 | 5

Dat zou een goed plan van haar zijn.
Dus dat gaat ze nooit zeggen.

watergeus | 29-05-19 | 15:54

@hangtiet met knoop | 29-05-19 | 15:53: ah, ik ken ze eigenlijk alleen via fragmenten uit oude tv-uitzendingen; zwart-wit inderdaad.

OverdaanDerOnderheid | 29-05-19 | 16:42

Probleempje: de rest van Nederland betaald allang al die Amsterdamse waanzin.

Monkey Cabbage | 29-05-19 | 16:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Jammer. Gun die deugders wat ze hebben gezaaid.

Willem_Oltmans | 29-05-19 | 15:36

Dan zal de koopkracht in pauperiaans Amsteledamo snel dalen......

Elder of Z. | 29-05-19 | 15:35

Ow heerlijk dit. En alleen nog maar een woning kunnen kopen als je er zelf in gaat wonen natuurlijk.

Omebert | 29-05-19 | 15:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken