Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lekkende Wilders-beveiliger Faris Kattat doet huilie en komt met enorm jankverhaal

Faris K.

Beveiliger Faris Kattat bleek een slecht menselijk maandverbandje voor Geert Wilders want hij lekte nogal.

Maarrrr! Volgens modelburger Faris, die vandaag voor de rechter staat, is het lekken van gevoelige informatie vooral de schuld van allemaal andere mensen, behalve dan van Faris Kattat zelf. Die andere mensen hebben de dingen die Faris Kattat heeft gedaan gewoon verkeerd begrepen, zo legt hij uit in het AD. Zijn eerdere veroordeling voor het doorgeven van informatie bijvoorbeeld: schuld van zijn ex. Dat iedereen weet waar Wilders woont: schuld van blauwe lampen. Verdenking op witwassen van geld: schuld van neefjes die voor geld op de Playstation spelen. Goeie genade. Wat een huilbroek, die Kattat.

maar onderhuids is de verbazing en verontwaardiging bijna tastbaar

Maar als je kijkt wat er nu precies is gezegd en tegen wie

maar ik wist het exacte aantal niet eens

Maar de politie begon wel een groot onderzoek

maar er bleek niets van waar

maar het hele onderzoek was gestuurd en suggestief

maar ze geloofden in het sprookje van de informant

maar Wilders is nooit echt in gevaar geweest

maar er is geen acute dreiging ontstaan

maar kwam in het dossier als een verdenking dat wij veel geld zouden willen verdienen met dubieuze zaken

maar heb haar er wel mee geconfronteerd

maar ik was in paniek omdat ik als agent niet om wil gaan met criminelen

maar als schending privacy

Maar je wordt helemaal gek als je daar zit

maar brachten dat niet naar buiten

Maar dan heb je het over 1 of 2 keer in 18 jaar tijd

maar dat gaat niet

UPDATE: Het is nu ook de schuld van de rechter. Praatgraag Faris Kattat zeven maanden de cel in. Openbaar Ministerie eiste vijf maanden. Rechter maakt er zeven van: "Vanwege de aard en de ernst van het lekken van vertrouwelijke en operationele informatie legt de rechtbank een hogere gevangenisstraf op dan geëist. Deze straf dient ook als signaal naar andere politieambtenaren in vergelijkbare posities om duidelijk te maken dat dergelijk gedrag onacceptabel is." Haha. Rechtspraak hierrr.

Bonusquote 1: "Het is lastig als Marokkaan bij de politie (...). Men vraagt zich nooit af waarom allochtone collega’s vaker aangewezen worden door criminele informanten."

Bonusquote 2: "Wat mij verder bevreemdde is dat mensen het ineens hadden over mijn Marokkaanse achtergrond en waar mijn loyaliteit zou liggen." (en bonusquote 1 dan?)

Bonusquote 3: "De media hebben mij naar de Filistijnen geholpen."

Reaguursels

Inloggen

We kunnen slechts medelijden met de Nederlandse politieambtenaar hebben. Vanuit de politiek wordt een allochtonenquotum opgelegd. En al jaren blijkt keer op keer dat deze groep uitblinkt in corruptie, lekken van informatie en overig laakbaar gedrag.

theo-is-dood | 30-04-19 | 06:02

Maar hij gaat in beroep, want hij vindt de straf veuls te zwoar...

brekebeen | 29-04-19 | 17:39

Eindelijk rechters die het begrijpen. Hoop dat ze ook even gekeken hebben naar de manier HOE Faris is aangenomen en of ze dit niet hadden voorkomen. Zou zo maar kunnen dat ze concessies doen aan de functie-eisen bij deze diversiteit model burgers.

Hypno2050 | 29-04-19 | 16:29

Ja maar hé. Ik had een hele doordachte rant klaarstaan over door Soros gefinancierde D66-rechters die in opdracht van Frans Timmermans en Judith Sargentini de beste man vrijspreken omdat ies racies en Baudet! Zonde dat ik 'm nu niet kan plaatsen. Hopelijk de volgende keer meer geluk.

Ardbeg | 29-04-19 | 14:55

Goed links plan; nog meer mocro's bij de politie. Als iets slecht uitpakt, ga je er gewoon hardnekkig mee door. Baudet, grijp eens in.

Pislinq | 29-04-19 | 14:36 | 4

@Ardbeg | 29-04-19 | 14:56: Neuh,... wel bij dubbel paspoort... geen toegang tot overheidsdiensten

horsteknots | 29-04-19 | 15:56

Wordt een beetje lastig als je opa’s en oma’s uit Marokko komen. Want dit land staat enkel een NL paspoort niet toe.

zijvanhiernaast | 29-04-19 | 17:42
▼ 1 antwoord verborgen

het multi-culturele waanidee zal en moet waar zijn. ook al breng je daarmee een ander (in dit geval geert wilders) in direct levensgevaar.

win | 29-04-19 | 14:07

Een Marokkaan beveiliger maken van Wilders. De ironie.

ILF2 | 29-04-19 | 13:55 | 5

@sluwesjaak | 29-04-19 | 15:15: Bij koningsdag zag ik alleen maar roomblanke zwaargebouwde oortjesmannen rond de koning... Ik vraag me af wat er in die zwarte koffer van die éne zat.

brekebeen | 29-04-19 | 17:44

Nou ik heb het idee dat er sinds kort iemand met stip op nummer 1 staat

dreeke64 | 29-04-19 | 18:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Ontkennen. Ontkennen. Ontkennen. Ontkennen, Ontkennen. Ontkennen.
Ontkennen. Ontkennen. Ontkennen. Ontkennen, Ontkennen. Ontkennen.
Ontkennen. Ontkennen. Ontkennen. Ontkennen, Ontkennen. Ontkennen.
-
En als je daarme klaar bent, dan ontken je gewoon.
-
Omdat je advocaat het zegt - en omdat je WEET, dat je er voor de Nederlandse rechter mee wég komt.
-
En intussen is het gehele justitieel uitvoerende apparaat zo plat als een gebedskleedje.

bisbisbis | 29-04-19 | 13:34

Voor straf besnijden die kerel! Oh wacht...

drs. P | 29-04-19 | 13:25

Zoals iedereen in Nederland alle kansen gehad. En deze heeft het verkloot. Hoe dom ben je dan.

Willem_Oltmans | 29-04-19 | 13:10

Joelie Ieslamofobies rasiesties tegen mij

Mr. Squits | 29-04-19 | 12:57

Zou het bewaken van een Sjoel niks voor 'm zijn.....??

Elder of Z. | 29-04-19 | 12:45 | 2

En dat is?

Pislinq | 29-04-19 | 14:37

De 'archetypische'Marokkaan, zoals we hem in Nederland hebben leren kennen . Altijd is het de ander zijn schuld ook al is glashard het tegendeel bewezen.
Ik word hier zelfs niet meer moedeloos van. Iedereen kent de oplossing maar Joop, Jesse en andere labbekakken heersen. Voorlopig nog.

xavier | 29-04-19 | 12:42 | 1

Stem dan op Wilders of Baudet.

Pislinq | 29-04-19 | 14:38

Dus meneer is gevlucht ook nog eens? Naar de Filistijne? Lafaard!!!

Lorejas | 29-04-19 | 12:39

het zou hem sieren om de hand in eigen boezem te steken en niet meteen de slachtoffer te spelen.

Schepvogel | 29-04-19 | 12:22 | 1

Is ie die hand ook gelijk kwijt.............

Elder of Z. | 29-04-19 | 12:43
-weggejorist-
jale | 29-04-19 | 12:17

'Dit gedrag lijkt me een gevolg van een verschrikkelijk bestaan".

wijsvinger | 29-04-19 | 11:45 | 1

Daar zit wel een trieste grond van waarheid in. Het is moeilijk voor een marokkaan om een VOG te verkrijgen waar niets op staat dat hem bijna onvermijdelijk aanwaaide in zo'n benepen familie- en stamverband.
Het is zijn cultuur en dat is Catch22 - daar mag niet over gepraat worden.

Jan Passant mk2 | 29-04-19 | 11:50

Een marokkaan die wilders moet beveiligen is hetzelfde als een vos als waakhond in een kippenhok stoppen. En dan dat gejank van hoe moeilijk het is als marokkaan bij de politie te werken. Ben je in nederland geboren en getogen
en je eigen dan nog steeds marokkaan noemen zegt dan wel genoeg
waar de loyaliteit ligt. Ik snap dan ook niet dat Wilders dergelijke figuren
om zich heen duld, maar goed, hij heeft dus nu een goed excuus om in het vervolg geen marokkanen meer aan te nemen.

Ronnie D. | 29-04-19 | 11:40

Ik ben gestopt met lezen bij: "Beveiliger Faris Kattat..."...

Ali Bi | 29-04-19 | 11:38

de marokkaan
heeft het niet gedaan
zie hem staan
hij kijkt u beschuldigend aan

Jan Passant mk2 | 29-04-19 | 11:38 | 2

Gebruik eens leestekens, die zijn daarvoor bedacht.

Pislinq | 29-04-19 | 14:40

Wat vinden Judith Sargentini en Leo Lucassen hiervan?

lingo star | 29-04-19 | 11:31 | 1

.. wat zulke mensen "vinden" staat in een wetenschappelijke cliché-lijst die in spreekkoren gedoceerd wordt op universiteiten. Al dan niet gemaskerd.

Jan Passant mk2 | 29-04-19 | 11:45

Typische moslim. Dr morele code van de Islam is dusdanig inferieur dan wel afwezig, dat een moslim nimmer ergens verantwoordelijkheid voor zal nemen. Het is altijd de schuld van iemand anders.

His Lordship | 29-04-19 | 11:22

Typische moslim. Dr morele code van de Islam is dusdanig inferieur dan wel afwezig, dat een moslim nimmer ergens verantwoordelijkheid voor zal nemen. Het is altijd de schuld van iemand anders.

His Lordship | 29-04-19 | 11:22

Hij zegt 2 dingen: 1 "Het is lastig als Marokkaan bij de politie (...)." en 2 "Wat mij verder bevreemdde is dat mensen het ineens hadden over mijn Marokkaanse achtergrond en waar mijn loyaliteit zou liggen." Hahahahahaha, mooi he, "de Nederlandse taal"? In de 1e zin zegt hij dat hij geen Nederlander is en vindt het dan vreemd dat zijn loyaliteit aan Nederland wordt getwijfeld (???).... Daarbij krijgt iedereen de schuld van het lekken!! Zelfs maatschappelijke zaken , die niets hiermee te maken hebben, komen aan de orde. Ik zie het er nog van komen, in deze zaak, dat Wilders zich moeten verantwoorden en uiteindelijk de schuld van alles krijgt. (je weet het niet met deze d666-rechters)

Ik snap er niks van! | 29-04-19 | 10:57

Gevalletje "verkeerd ingeschat Marokkaans bedrijfsrisico".

Bouwfraudeur | 29-04-19 | 10:54

Topgozer. Past perfect in onze maatschappij. Veel zeiken, nooit verantwoordelijk, hoog gehalte 'ik bedoelde het goed' en altijd anderen de schuld geven.

van heinde en verre | 29-04-19 | 10:41 | 2

Zou zo maar de hoogste ambtenaar op het OM kunnen worden.
Oh, wat zeg ik nou?

Roadblock | 29-04-19 | 10:53

Dit straalt weer slecht af op alle marokkanen.
Extreem Alt recht vindt dit natuurlijk weer geweldig.
Een bevestiging van hun racistische vooroordelen.
Op zo'n enkel incident kan je toch niet alle hardwerkende, zich correct gedragende marokkanen afrekenen?
Dat de man moeilijk kan toegeven dat hij fout zat komt door zijn cultuur.
Dat men vanuit extreem-rechts daar geen begrip voor heeft, is een van de oorzaken dat er zoveel hier geboren allochtoonse jongeren zich geen Nederlander voelen.
Deze heksenjacht op deze Marroc-Uncle Tom werkt ook weer radicalisatie in de hand.
Witte autochtonen Nederlanders moeten begrijpen, dat alles niet van 1 kant kan komen.
Zo'n grote moeite is het toch niet om je een beetje aan te passen?

Roadblock | 29-04-19 | 10:27 | 9

Een roadblock voor de kop ???

Elder of Z. | 29-04-19 | 12:41

@Elder of Z. | 29-04-19 | 12:41:
U herkent pas ironie als u er mee doodgeslagen wordt?

Roadblock | 29-04-19 | 13:00

Marokkaan is geen ras, toch?

Pislinq | 29-04-19 | 14:41
▼ 6 antwoorden verborgen

Van de media klopt wel... die het eigenlijk zouden moeten doen, de rechtelijke macht niet.

Weer een BOA erbij zou ik zo zeggen.... in Lutjebroek.

litebyte | 29-04-19 | 10:26

Hier hebben ze vroeger al een spreekwoord voor bedacht: "De kat op et spek binden".

Dirk III | 29-04-19 | 10:19 | 2

Zoals ik al zei: Boze opzet.

Roadblock | 29-04-19 | 10:28

Misschien als stukje bescherming naar dit soort mensen, gewoon helemaal niks aan ze vertellen, geen verantwoording geven en al helemaal niet op dubieuze posities zetten. Waarschijnlijk rascistich, maar het blijkt wel elke keer een punt te zijn.

Dezenaamhier | 29-04-19 | 10:16

"Het is lastig voor mij als Marokkaan bij de politie", dat zegt meteen waar zijn loyaliteit ligt. Niet bij NL in ieder geval. Je weet tog...

quigg | 29-04-19 | 10:16
-weggejorist-
Elder of Z. | 29-04-19 | 10:09

Overigens legt deze onbetrouwbare rat ook weer in het kranteninterview procesinformatie bloot over operaties van de dienst. Wat een vuile doortrapte smerige hond. Geen Marokkanen in overheidsdiensten die bij gevoelige informatie van welke aard dan ook kunnen komen. Ze zijn niet loyaal. Grrrrrrr

Willem_Oltmans | 29-04-19 | 10:08 | 1

Je leeft in Nederland
Daar wint deugen
Leven met een leugen
Van gezond verstand

Dirk III | 29-04-19 | 10:21

Hij vond zijn positie als beveiliger van Wilders al een onderdeel van TBS.....

Elder of Z. | 29-04-19 | 10:04

Meneer Faris is eigenlijk niet meer dan een ietwat omhooggevallen scooterklootzakje. Hij heeft het maar over vriendinnetje hier, vriendinnetje daar... zo'n typische Maroc looser die indruk wil maken op z'n kechs, nu niet met Gucci en LV maar met z'n secret agent undercover werk.

de directeur | 29-04-19 | 10:01 | 1

Ervaring met dit soort gasten?

litebyte | 29-04-19 | 10:28

Joris heeft het maar weer druk!

Rallywally | 29-04-19 | 09:59

Ik vraag mij af wat het OM heeft. Zelf zegt hij dat hij met een collega, zijn vriendin en een gewone vriendin heeft gesproken. Als je leest wat hij heeft besproken dan kun je dat niet als 'lekken' zien.

Ik denk dat het OM meer moet hebben dan deze drie gesprekken. Het is wachten tot de uitspraak voor de feiten, of is tante Belleman aanwezig?

Mahatma | 29-04-19 | 09:57
-weggejorist en opgerot-
DreDoorsnee | 29-04-19 | 09:52

Minder, minder marokkaanse beveiligers?

squadra | 29-04-19 | 09:52

Marokkaan of niet, je bent net zo goed een minder fijn persoon als je mogelijk politici in gevaar brengt.

jip_86 | 29-04-19 | 09:50 | 3

Heb op Koningsdag goed gekeken... het Koninklijk Huis werkt uitsluitend met Nederlandse beveiligers.

sociaal_econoom | 29-04-19 | 09:52

@sociaal_econoom | 29-04-19 | 09:52:
Ja het Koninklijk Huis vergelijken met de beveiliging voor Wilders:
Daar mag wel een allochtoon of twee tussen zitten.
Quod licet Iovi non licet bovi .

Roadblock | 29-04-19 | 09:58
-weggejorist-
sociaal_econoom | 29-04-19 | 09:49

Triest om iedere keer mar weer te moeten zien hoe weinig zelfreflectie moslims doorgaans hebben. het is echt een andere soort. Exotisch. Die niet past binnen onze cultuur die echt vele malen meer verheven is qua ontwikkeling, respect, reflectie etc. Dan laat ik GroenLinks stemmers even buiten beschouwing. Die denken dat ze het beter weten maar weten niet hoe stupide ze zijn.

Rheia | 29-04-19 | 09:47 | 2

klopt!

hetlaastewoord | 29-04-19 | 10:00

Het zijn Afrikanen en het continent Afrika kenmerkt zich door tribale verbanden. Deze zijn belangrijker dan wet en regelgeving. Daarom is zakendoen in Afrika zonder tribale ingangen vreselijk moeilijk en viert corruptie er altijd hoogtij. Dat is geen foute mening van mij of een ander maar het zijn onderbouwde feiten. Helaas.

Willem_Oltmans | 29-04-19 | 10:23

Misschien eerst eens het artikel lezen. Zijn verhaal snijdt echt wel hout. Een incompetente OM en een 'barbertje moet hangen' scenario. Hmm, waar hebben we dat eerder gezien?

Die gast werkte al 20 jaar bij de politie. Een rotte appel valt echt wel sneller op.

zonder_moeite | 29-04-19 | 09:47 | 7

Lul niet. Hij is lek en hij zingt. In veel samenwerkingsverbanden voldoende voor de kogel.

Willem_Oltmans | 29-04-19 | 10:25
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Oepsie1234 | 29-04-19 | 09:47 | 1
-weggejorist-
Bill Cosby | 29-04-19 | 09:46

"Het is lastig als Marokkaan bij de politie (...). Men vraagt zich nooit af waarom allochtone collega’s vaker aangewezen worden door criminele informanten."
Watttt? Nou dat hoef ik me ook helemaal niet af te vragen. Omdat ze kennelijk corrupt zijn. Wat jij met dit gedoe ook nog eens bevestigt. Wat snapt die gast niet

Repetitive Beats | 29-04-19 | 09:43

Die bloksnor is toch wel erg onsmakelijk ;) Dat kan toch eigenlijk helemaal niet...

azijnseikerT | 29-04-19 | 09:42
-weggejorist en opgerot-
stormtijd | 29-04-19 | 09:41

Wat moet die gozer in het AD dan?

sjef-van-iekel | 29-04-19 | 09:39

Komt allemaal door die Hollanders !!! Die zijn niet lief , voor Marokkanen!!!!! Doeislief!!!!!

vanrechteren | 29-04-19 | 09:36

Weet je wat, het is allemaal mijn schuld. Ok, ook weer opgelost. Dat gezeur altijd wiens schuld het is. pfffffff.

Mark_D_NL | 29-04-19 | 09:36 | 1

Dank je wel, Jezus, voor het wegnemen van onze zonden.

sockpuppet | 29-04-19 | 11:41

Je moet echt wel een idioot zijn om een islamiet op te nemen in het beveiligingsteam van iemand die openlijk uitkomt dat hij tegen de islam is.

Lt-Kol Kilgore | 29-04-19 | 09:35 | 4

Ik denk dan niet aan idioterie, maar aan kwade opzet.

Roadblock | 29-04-19 | 10:05

@Roadblock | 29-04-19 | 10:05: Dat zou je inderdaad kunnen denken, zeker als je begint na te denken en je toch wel enige expertise in de materie verwacht van de leidinggevende in kwestie. Dan zou hij zeker moeten weten dat dat een heel slecht idee is.

Lt-Kol Kilgore | 29-04-19 | 10:26

Geen idioot maar een super deuger.

warrig | 29-04-19 | 14:32
▼ 1 antwoord verborgen

Met zo een regering krijg je dit soort werknemers. eigen schuld Nederland.

Lieveschat | 29-04-19 | 09:35

De media hebben je naar de filistijnen geholpen?? Nee LUL, dat heb je helemaal zelf gedaan. Met gevaar voor Wilders, je collega’s, publiek en iedereen daaromheen. Dat ze je voorgoed opsluiten en de sleutel weggooien alsjeblieft dankjewel.

Robin Hood | 29-04-19 | 09:35 | 1

Nah... u haalt oorzaak en gevolg door elkaar.

litebyte | 29-04-19 | 10:30

Deze Marokkaan is weer negatief stereotyperend voor de Marokkaanse gemeenschap.

Feynman | 29-04-19 | 09:34 | 3

Dat maakt hem niets uit. Want bínnen de Marokkaanse gemeenschap is dit gedrag bon-ton en zien ze hem maar wát graag als de zoveelste martelaar wiens carrière geofferd is op het hakblok van de witte Nederlandse racist. Ze hebben tenslotte zelfs eigenhandig "Zeeland bevrijd" weet je nog? Ook nooit credits voor gekregen. Altijd maar onder het tapijt geveegd door de racisten.

Dutchbeaurouge | 29-04-19 | 09:42

Hoho hij behoort alleen tot de Marokkaanse gemeenschap als hij racistisch wordt bejegend. Voor de rest is hij een individu.

azijnseikerT | 29-04-19 | 09:44

Ja hij gaat alla publiek toegeven dat hij fout zat, beetje retorische vragen stellen, daarnaast is het een Marokkaan en die zijn noooooit fout!

Goed Nederland heeft er weer een uitkeringstrekker voor de rest van z’n leven bij, gaat de goede kant op zo!

allesofniks | 29-04-19 | 09:34

Je verwacht het gewoon niet dat de minister van veiligheid en justitie politici als Geert en Thierry laat beveiligen door politiemannen als beveiliger Faris Kattat.

Echt niet.

Jan Passant mk2 | 29-04-19 | 09:34 | 3

Verwachten niet, maar verbaasd zijn we ook al lang niet meer. Toch?

Mark_D_NL | 29-04-19 | 09:38

Kwaliteit doet er niet toe, inclusiviteit en diversiteit is het belangrijkste in deze parallelle wegkijkwereld.

BozePaarseMan | 29-04-19 | 09:40

Als multiculti je volle overtuiging is moet je dus ook een marrokkaan als beveiliger van Wilders aanstellen. Maar dan wel een onkreukbare. Hmm.

warrig | 29-04-19 | 14:37

Minder is meer.

EUrofoob | 29-04-19 | 09:32

Willen jullie meer of minder...

WasHetMaarMakkelijk | 29-04-19 | 09:31 | 1

Heel wat Marokkanen hebben ervaring met nichten hoor. Misschien was hij vroeger broodpoot op Amsterdam Centraal. Marokko is uiteindelijk et Thailand van Afrika! De Maroc kechs doen het met de Saoudis en Golfarabieren en de Maroc boys met homo's. En kijk maar naar hun koning M6 komt naar Amsterdam om zich te laten verwennen.

Jan Bennink9906 | 29-04-19 | 14:23

Hij heeft wat mij betreft een nogal nichterig voorkomen. Ik wordt dsn toch liever beveiligd door een paar groffere gezichten.

schoon-schip-maken | 29-04-19 | 09:30

Ik zie een hele geschikte minister van VenJ/JenV.

Langshetrandje | 29-04-19 | 09:28

Ik wil het niet opnemen voor deze man maar bij justitie is het ook een klerezooi dus het zou zomaar kunnen dat ie voor de vorm gejorist is.

hatschjoe | 29-04-19 | 09:27 | 1

Dat zou kunnen. Maar dat duit dan het probleem aan binnen VenJ, dat staat he-le-maal los van het feit dat deze lekker-in-kwestie een onbetrouwbare hond is. Two wrongs don't make a right. Een lekker , *en* een departement dat kut is.

peterdh | 29-04-19 | 09:31

Ah, zielug. Geef die man een lintje.

Stijlicoon | 29-04-19 | 09:27 | 2

Zelfs Tan kreeg een lintje! Vreemd gaan en falen op TV is schijnbaar iets eervol.

Patje2011 | 29-04-19 | 09:30

De moslim burgemeester van Rotterdam wil dat we "meer om ons heen kijken" en allochtonen aanmelden voor een lintje, om zo meer evenwicht tussen zwart/wit in het grote lintjesboek te krijgen.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 29-04-19 | 09:48

Is er ooit iets op deze wereld de schuld van een Marokkaan of Turk geweest? Nee toch? Nou dan.

Brou Is Back | 29-04-19 | 09:25
-weggejorist-
Schulzie | 29-04-19 | 09:23

Ik geloof hem wel, In de gevangenis is ook iedereen onschuldig.

Mr_Natural | 29-04-19 | 09:22

"Wat mij verder bevreemdde is dat mensen het ineens hadden over mijn Marokkaanse achtergrond en waar mijn loyaliteit zou liggen."
Nou, Faris, bekijk het ook eens van de andere kant. Kennelijk heb je het als Marokkaan geschopt tot beveiliger van Geert Wilders. Dat zegt het een en ander over hoe het in Nederland werkt, over hoeveel kansen je, ook als je een Marokkaanse achtergrond hebt, krijgt. Je hebt je kans gehad, Faris, maar je hebt het verkloot jongen. En ja, vind je het dan gek dat men enigszins kritischer is geworden inzake je afkomst? Misschien ten onrechte, wie weet, maar je hebt het over jezelf afgeroepen.

Schoorsteenveger | 29-04-19 | 09:22 | 2

Als je als individu in staat bent tot zelfkritiek en dus zelfreflectie en dus kan léren, dan is dit wat je schrijft absoluut de logische gedachtegang. En dan had deze meneer ook uitstekend gefunctioneerd. Maar dat heeft hij niet, en dat komt omdat hij alles mist om goed te functioneren binnen een organisatie die als basis vertrouwen en loyaliteit heeft. Snapt zo iemand niet. Loyaliteit geldt exclusief richting familie en dan land.

Dutchbeaurouge | 29-04-19 | 09:33

Dat je als Marokkaan beveiliger van Wilders kunt worden geeft inderdaad aan dat een Marokkaan onbeperkte mogelijkheden heeft in Nederland.
Dus al die 'maren' kunnen gewoon overboord.

keestelpro | 29-04-19 | 09:48
-weggejorist-
Heppie-even-voor-mij | 29-04-19 | 09:20 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Altijd maar anderen de schuld geven. Het glas viel.

Apollo | 29-04-19 | 09:19

Integreer dan een keer goed, Kattat! Zeker als je beveiliger wordt van Wilders. Of ga anders de koning van Marokko beveiligen.

Knoopsgat | 29-04-19 | 09:18

Een loser met een kudt naam.

AMX pri | 29-04-19 | 09:17

In een eercultuur wordt nooit schuld bekend.

dr Rechts | 29-04-19 | 09:17 | 1

Zo is dat!

keestelpro | 29-04-19 | 09:18

Dat interview bevestigd alleen maar de rsico's die Wilders heeft gelopen. Als de Saudi's voldoende geld hadden geboden, hadden ze een perfecte Volkert gehad.

Beefbus | 29-04-19 | 09:15

Korte samenvatting van antwoord op beschuldigingen: "Wholla, jullie raciest!"

Osdorpertje | 29-04-19 | 09:15

Hij wentelt zich helemaal in de slachtofferrol, als een tevreden varkentje in de blubber. Vreemd. Dat doen marokkanen normaal gesproken nooit.

Ceristimo | 29-04-19 | 09:15 | 1

'Wat een huilbroek, die Kattat'.
Tja, moslim hè...

alpha centauri | 29-04-19 | 09:25

Ik ben al heel lang een brave agent, dan kan ik toch wel één a twee keer de wet overtreden.

Ik doe zoveel goed, mensen focussen zich te veel op die paar foute dingen die ik heb gedaan, en terwijl het niet eens mijn schuld is dat ik deze deed.

Gijsbert | 29-04-19 | 09:13
-weggejorist-
Ton8695 | 29-04-19 | 09:09

Ik vond het wel mooi dat één van de beveiligers van Wilders een lichtgetintiër was.
Niet alle allochtonen hebben immers de hekel aan Wilders.
Jammer dat hij niet betrouwbaar was.

keestelpro | 29-04-19 | 09:08 | 3

Hoe weet je dat een Islamiet liegt? Antw: dan bewegen zijn lippen

Brou Is Back | 29-04-19 | 09:29

@Brou Is Back | 29-04-19 | 09:29: Is dat antwoord ook van toepassing als die zijn neefje van 12 oraal bevredigd?

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 29-04-19 | 09:51

Ik vind dat eigenlijk niet zo mooi als ik dit vanuit Dhr. Wilders zijn positie bekijk.
Je vecht je politieke leven lang tegen de Islam. Wat doen ze?
1 of meer moslims bij je beveiligers stoppen. Je kan er niets van zeggen want anders rassies. En het gaat dus inderdaad fout.
Lijkt mij een schrijnend gebrek aan inzicht vanuit het Ministerie, of boze opzet.

Roadblock | 29-04-19 | 10:11

Ah, de media. Het frame-oniseren is weer begonnen.

Muxje | 29-04-19 | 09:08 | 1

Frame-oniseren... +veel

Brou Is Back | 29-04-19 | 09:30

Liegen en in de slachtofferrol kruipen, het zit in de genen

priwax | 29-04-19 | 09:08 | 2

Blijkbaar.

Muuke | 29-04-19 | 09:09

Niet in de genen maar in de cultuur, in het geloof.

keestelpro | 29-04-19 | 09:17

Het zou niet de eerste keer zijn dat het OM op basis van half werk en wensdenken nat gaat. Verhaaltheorie bij het OM staat nog in de kinderschoenen. Ik wil eerst de bewijzen wel eens zien.

Frau Merkel | 29-04-19 | 09:07

"Het is lastig als Marokkaan bij de politie (...). Men vraagt zich nooit af waarom allochtone collega’s vaker aangewezen worden door criminele informanten."
Als dit inderdaad zo is, dan vraag ik me bij deze wel af waarom. Gaf hij hier zelf misschien ook nog antwoord op?

RozemarijnLucassen | 29-04-19 | 09:07

vanwege de repressie is de islam zo fout en dit is weer een voorbeeld. Zal mij niets verbazen als K. zwaar onder druk is gezet om info los te laten.

oblix | 29-04-19 | 09:06

Waarom je ook met alle geweld een Marokkaan als beveiliger van Wilders in wilt zetten is mij ook een raadsel. Dat is vragen om moeilijkheden. Loyaliteit aan eigen groep is des mens eigen. Doe je geen ene reet aan. Maar wensdenken, integratie sprookjes, multiculturele luchtkastelen beslissen telkens tegen nuchtere realiteiten in.

Dat weet deze jongen dus ook heel goed. Als hij maar dit deuntje blijft spelen loopt het mooi in de maat met de drang om 'het multiculturele' als een succes te blijven bestempelen. Want het ligt niet aan ZIJN Marokkaanse achtergrond, neen, hij is perfect geïntegreerd en loyaal aan de Nederlandse helft van twee nationaliteiten. Het lift aan 'de anderen' die hem niet moeten omdát hij Marokkaans is.

Zie je.

Het ligt toch weer aan het 'institutionele racisme' wat zich zo fijnmazig, onzichtbaar, heeft vertakt in de Nederlandse samenleving. En dan zijn we weer keurig terug in de loopgraven. Zij van de multikul in de ene ingegraven, zij van de realiteit in de andere. En niemand geeft ene centimeter toe. Schijnt 'goed' te zijn. En dan elkaar lekker bestoken met giftige wolken indoctrinatie die vanuit de media en de overheid als enfilerend trommelvuur van de linkerkant worden afgevuurd. Af en toe hinderlijk onderbroken door een doembericht van de realiteit die heel goed bestand blijkt tegen al het gif. Onuitroeibaar is zelfs.

Dutchbeaurouge | 29-04-19 | 09:05 | 6

Zo werkt de kracht van groepsdruk binnen de Marokkaanse gemeenschap waarschijnlijk inderdaad. +1

keestelpro | 29-04-19 | 09:16

Waarom zouden wij één centimeter toe geven?

The7thGuest | 29-04-19 | 09:30

@The7thGuest | 29-04-19 | 09:30: Omdat we deugen tot op het bot, liever deugen dan je eigen poot uit de vermaalmachine halen.....

peterdh | 29-04-19 | 09:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat krijg je als de dienst i.p.v. handhaven van de wet te veel rekening moet houden met stompzinnige overheids en management ideetjes/regels zoals iedereen er wel een aantal kan opnoemen.Maar ga toch vooral lekker ifternarren straks.

van stampij | 29-04-19 | 09:05

Faris: jij bent diegene die is gaan zingen en niemand anders. En dan ben je geen echte kerel. En dat heeft niks met je achtergrond te maken.

Willem_Oltmans | 29-04-19 | 09:03 | 1

Zo zou het moeten zijn ja. Ik ben wel erg benieuwd naar zijn eigen onderbouwing van het eventuele tegendeel.

RozemarijnLucassen | 29-04-19 | 09:10

Zijn uitspraken komen rechtstreeks uit The Manchester Manual.

Trap er niet in!

Turbulentie? | 29-04-19 | 09:03

Bestaat er al zoiets als een slachtofferfeest?

Mr_Natural | 29-04-19 | 09:03 | 4

Jazeker, het offerfeest.

Apollo | 29-04-19 | 09:22

@peterdh | 29-04-19 | 09:07:
Pastafari's vieren een boel feesten.
Slachtoffer spelen hoort daar niet bij.

Iedere vrijdag is een Nationale Feestdag.
Daarnaast kent men:

- Pastover wordt tegelijk met het christelijke Paasfeest en het joodse Pesach gevierd. Tijdens Pastover (in het Nederlands soms vertaald als Pastach) komt men samen met familieleden om gekleed als piraten overvloedige hoeveelheden pasta te eten en te vertellen hoe men ooit is geraakt door Zijn Noedelige Aanhangsel. Hierbij laat men een ooglapje rondgaan, waarbij het de beurt van de drager is om zijn of haar verhaal te vertellen.

- Ramendan valt samen met de islamitische vastenmaand Ramadan. Het belangrijkste verschil is dat pastafari's niet vasten of bidden, aangezien dat in strijd zou zijn met hun lage morele normen. In plaats daarvan eten ze een paar dagen van de maand alleen maar instant(ramen)noedels en denken ze terug aan hun tijd als hongerige studenten. Dit leert hen om gelukkig te zijn met wat ze hebben bereikt, en als ze nog niets bereikt hebben om in ieder geval blij te zijn dat ze pastafari zijn. Aan het einde van Ramendan doneren Pastafari's hun overgebleven noedels aan personen die dat beter kunnen gebruiken.

- International Talk Like A Pirate Day vindt elk jaar plaats op 19 september. Op deze dag vieren pastafari's hun piratenwortels onder het genot van een glas grog.

- Halloween is een feestdag waarbij piraten uit vroeger tijden worden geëerd. Zij waren door het VSM uitverkoren en daarmee de eerste pastafari's. Men verkleedt zich dan ook meestal als piraat en deelt snoep uit aan kinderen.

- Holiday is de naam voor de feestdagenperiode tijdens de laatste maanden van het jaar. Pastafari's beschouwen het toenemende gebruik van de term Holiday season en de feestgroet "Happy Holidays!" ("Fijne Feestdagen!") ten gunste van Christmas season en "Merry Christmas!" ("Fijne Kerst!") als bewijs voor de groei van hun religie.

Kapitein Sjaak Mus | 29-04-19 | 09:35

@Kapitein Sjaak Mus | 29-04-19 | 09:35:
Waar kun je je aanmelden?

Mr_Natural | 29-04-19 | 10:29
▼ 1 antwoord verborgen

Typisch. Altijd de schuld van de ander.

laagvliegert | 29-04-19 | 09:02 | 5

@Geenzuiverkoffie | 29-04-19 | 09:17:
Goeie! Maar u lijkt mij niét tot enig denken in staat!
En uw nick zegt ook veel over u.
Al gehoord? Otten mag blijven!
Vermoedelijk omdat 'ie teveel weet van wat eigenlijk niet door de beugel kan! Fijne dag hoor!

demaup | 29-04-19 | 09:38

@demaup | 29-04-19 | 09:38: Ook in uw eerste plempsel roept u iets zonder argumenten, vervolgens reageert u op mij met vermoedens. Net zoals ik een vermoeden had. Hopelijk hoef ik niet nog meer uit te leggen en is de boodschap duidelijk. Dat is namelijk waar dit topic over gaat: zelfreflectie en niet over Hiddema. U ook een fijne dag!

Geenzuiverkoffie | 29-04-19 | 10:13

@demaup | 29-04-19 | 09:38:
Dat u in dit onderwerp een aanleiding ziet, om uw haat tegen het FvD te spuien zegt meer over u dan u zou willen.
Uw reactie slaat in ieder geval als een lul op een varken.
Hup nu weer terug naar Joop.

Roadblock | 29-04-19 | 10:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Kortom: gematigde moslim komedie

Roger Gene II | 29-04-19 | 09:00

Aaah, het was de schuld van GeenStijl natuurlijk. Goed argument man.

Omebert | 29-04-19 | 08:59

En nu radicaliseert hij

hellothere | 29-04-19 | 08:59

Dus,

Wilders-beveiliger al eerder verdacht, broer ook ‘corrupt’
https://www.ad.nl/binnenland/wilders-beveiliger-al-eerder-verdacht-broer-ook-corrupt~a6934ca8/

Jan Leul | 29-04-19 | 08:59

Best wel sielug, als mocro bij Wilders zijn en hem moeten beschermen. Hoe kan je daar nu mee leven?!
Denk dat mr. Kattat al genoeg is gestraft door de media.
Vrijspraak.

Flightless bird | 29-04-19 | 08:59

Schuld van Geert! Onee wacht.

Harry Turtle | 29-04-19 | 08:58

Eis : 5 maanden cel. Uitspraak ?

"De maximale gevangenisstraf voor bedreiging wordt mogelijk verhoogd van twee naar drie jaar. Voor het bedreigen van burgemeesters en andere bestuurders in publieke functies kan dit zelfs vier jaar worden. Nog voor de zomer dient minister Ferdinand Grapperhaus (Justitie en Veiligheid, CDA) hierover een wetsvoorstel in"

Jan Leul | 29-04-19 | 08:58

Huh er zijn mensen die pas twijfelden aan zijn loyaliteit toen bleek dat hij de boel flesde? Dat is het meest verbazingwekkende.

Repetitive Beats | 29-04-19 | 08:57

Dattem zit te janken zegt genoeg, next please.

ugur | 29-04-19 | 08:57

Nu nog het woord "rassies!" in de rechtbank en ik heb bingo

de visser | 29-04-19 | 08:57 | 1

Is hij al gevallen? Je krijgt kaarten voor de Efteling bij bingo of diefstal.

Omebert | 29-04-19 | 09:00

De media snapt t niet echt..
"De media hebben mij naar de Filistijnen geholpen."
Dat moet toch zijn: "naar Marokko geholpen?"

boerk | 29-04-19 | 08:56 | 2

Waar liggen de filistijnen eigenlijk?

Jos Tiebent | 29-04-19 | 09:12

@Jos Tiebent | 29-04-19 | 09:12:
Nou zou ik een beetje bijbel historie kunnen geven, maar weet u wat? Zoek het zelf maar op.

Roadblock | 29-04-19 | 10:44

Och, deze slachtoffer toch. Het is onze schuld, omdat wij nodig Zwarte Piet willen hebben, de Paashaas en Kerstmis. Laten we beginnen met z'n allen naar de moskee te gaan en het suikerfeest vieren. Toch ?

Kamervraag | 29-04-19 | 08:54 | 1

Je hoeft de kerken en tradities er niet bij te halen. Het is standaard onze schuld. Punt.

peterdh | 29-04-19 | 09:06

Kijk... Hier zien we nu de theorie van deug-kijkers en wens-denkers in de praktijk tegen een gezond staaltje realisme.

peterdh | 29-04-19 | 08:54 | 1

Ja, maar....

Mr_Pikibelly | 29-04-19 | 08:56

Status in de rifdorpse clan misschien.....?

Elder of Z. | 29-04-19 | 08:54

Zijn 'verdediging' sluit helemaal aan op de islamitische cultuur: het is áltijd de schuld van een ander.

DasNouJammer | 29-04-19 | 08:53

De standaard Marokkanen kaart, ikke nie weten jullie raciesss.

tragic1911 | 29-04-19 | 08:53

Eerst fouten maken, dat niet inzien, zelfs niet inzien als je ervoor terecht staat, en daarna totale verbazing dat mensen geen vertrouwen hebben dat het ooit nog goed komt. Nogal wiedes, iedere vorm van zelfinzicht of een leerproces ontbreekt.

Feynman | 29-04-19 | 08:52

WWWWW: Wie weet waar Wilders woont.
Trouwens alles voor de maar telt niet.

keestelpro | 29-04-19 | 08:50 | 8

@Muuke | 29-04-19 | 09:08:
Voorbeeld: U gaat er met zijn allen financieel op vooruit in 2019, maar.....

Roadblock | 29-04-19 | 10:49

NTR Niet Te Redden

bert.s | 29-04-19 | 11:06
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken