Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Beloon minderjarige dieven met dagje Efteling!

Minderjarige steeldieven zijn geen steeldieven, maar gewoon minderjarigen.

En dus vindt kinderombudsman Margarine Kalverboer dat kinderen niet langer moeten worden opgesloten voor een licht vergrijp. Want eng enzo. Puur hypothetisch: als het kind van pak 'm beet een Volkskrant-columnist een rol koekjes steelt, hup meteen naar huis met je donder. Naar huis, wat zeggen we nou? Linea recta naar de Efteling ermee. Gold member Pardoes Ultra Tickets voor de hele familie, nooit meer in de wachtrij voor de Python. Gewoon doorlopen met die handel. Gratis smoothies voor het hele gezin bij de Gelaarsde Kat! Als het erop zit brengt een limousine het stel terug naar huis. Leren bekleding alles. Onboard entertainment in de vorm van een PlayStation 4. Champagne voor pa en ma en voor het kind in kwestie een oneindige hoeveelheid Chokotoffs. Het kindje heel voorzichtig met fluwelen handschoenen voor de televisie zetten, de afstandsbediening in de hand drukken en de hele nacht laten kijken waar hij zelf zin in heeft. "Papa papa mag ik de originele Predator uit 1987 zien, die ene met Arnold Schwarzenegger?" - Tuurlijk mien jung! En dan de volgende ochtend mag het kind zelf z'n ontbijt kiezen, Cornetto-ijsjes met zo'n lekker stukje chocolade onderin het hoorntje, of gewoon chips en cola met prik of pizza uit de oven. En dan zit de straf erop, en als de kinderen dan nog steeds niet weten dat ze niks mogen jatten weten wij het ook niet meer. HeBbeN wE aLlEMaAl NiEt iEtS gEjAt VroEgEr???

Reaguursels

Inloggen

Hmmm, chokotof’s.

johoost | 25-04-19 | 20:21

Tuurlijk, maar geef dan wel ook nog wat zakgeld mee.

ArieR68 | 25-04-19 | 19:51

Als kind een nacht in een cel doorbrengen? Ik weet niet hoor, maar daar had ik op geen enkele wijze ooit de kans voor gekregen. Thuis waren pa & ma de baas en als het donker was, waren wij al hoog en breed binnen.

Claudia M. | 25-04-19 | 19:17

Kalverboer is knettergek en activiste, heeft geen idee wat een ombudsman behoort te doen, laat staan hoe haar eigen functie als "kinder"ombudsman fatsoenlijk ingevuld kan worden.
Weggegooid geld, maar ach u en ik betalen dus het zal ze hun strontzorg zijn.

bwanabanjo | 25-04-19 | 17:55

Lijkt mij dat na 45 jaar pamperen het experiment wel als mislukt kan worden aangemerkt. Gezien de belabberde opvoeding van de Nederlandse jeugd kan het eigenlijk bijna niet meer slechter. Een grote bek wordt van jongsaf aangeleerd en menig onderwijzer kan meepraten over de 'mondige ouders' van een generatie die ook teveel mocht en te weinig moest.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Het lijkt allemaal heel nobel en vriendelijk, maar je doet hier niemand een plezier mee. Ik zie het ook weer als onderdeel van het project 'wat fout was is nu goed' waardoor heel de samenleving een stelletje laffe geitenprikkers is geworden.

Datsun_Cherry | 25-04-19 | 17:45

Nee maak er maar een beloon systeem van dat zal ze leren.
Vroeger kreeg je thuis een flink pak rammel.. waardoor je dacht niet meer doen of volgende keer beter opletten niet betrapt te worden.
Nu is het grote bek geven tegenover anderen, en thuis krijg ik toch gelijk... of ween ze toch niet wat ze ertegen moeten doen..

Rene046 | 25-04-19 | 17:42

Deze kinderombudsman heeft al meer van die vreemde zaken quasi belangrijk gemaakt. Als een echte moeder kloek schiet ze steeds in een soort van über verdediging van kinderen. Misschien zou ze eens moeten pleiten voor een corrigerende tik op het achterwerk bij de huidige jonge generatie. Zou voor de opvoeding een stuk gezonder zijn in plaats van dat eeuwige softe gezeur van die wijvon in verzonnen baantjes.

Ruikbaard | 25-04-19 | 15:51

Zelf 1 keer een paar uurtjes vast gezeten want jong maar gelukkig wel van geleerd. Ze denken tegenwoordig dat ze alles kunnen maken dus gewoon hup een paar uur het cachot in en anders vast zetten in het sprookjesbos in de Efteling dat zal ze leren.

GerardvanderLam | 25-04-19 | 15:51

Wat deze deugmuts en haar angehauchte clubjes eens moeten gaan snappen is het volgende; keuzes hebben consequenties. En foute keuzes hebben serieuze consequenties. We hebben nu al compleet verziekte generaties rondlopen die geen enkel benul meer hebben van je verantwoordelijkheid nemen, consequenties of normbesef. Dat ene nachtje in de petoet kan precies hetgeen zijn dat ze nodig hebben om het voor eens en altijd af te leren. Dat zalvende geleuter moet maar eens afgelopen zijn.

Sjefke7807 | 25-04-19 | 15:47

Beloon zwakzinnige mevrouw met ontslag.

donkieshot | 25-04-19 | 15:40 | 1

Je bent veel te mild. Laat haar voor straf met 20 minderjarige criminelen een middagje naar de Efteling gaan.

Lt-Kol Kilgore | 25-04-19 | 16:11

Voordat Kalverboer dit fopbaantje kreeg was ze gedragswetenschapper en vanwege haar pseudo-wetenschappelijk broddelwerk durven onze politici nu geen asielkinderen mee terug te sturen, want dat leidt bij hen tot onherstelbare schade aan het Mauro-orgaan.

Joris Beltsin | 25-04-19 | 15:30

Als zestienjarige enkele nachtelijke uren in een politiecel mogen verblijven. Door rood fietsen, geen fietsverlichting en geen legitimatie mee.
Die politiecel viel best mee, maar om 3:30 door je ouders opgehaald worden is wel een traumatische gebeurtenis.

Duifmans | 25-04-19 | 15:15 | 1

Ga bij mevrouw een gratis lollie halen.

donkieshot | 25-04-19 | 15:44
-weggejorist-
Willibald von Klúúúk | 25-04-19 | 15:02

We kunnen ook straffen volgens de aanwijzingen van Mo, hupsake hand eraf, maar dat geeft dan wel problemen met de afstandsbediening .

kapt.Jerkoff | 25-04-19 | 15:00

Volgens ingewijden is het een slecht idee om stelende kinderen naar de Efteling te sturen. Want alle attracties schijnen vol marokkanen te zitten. Dat maakt het erg lastig om het stelen af te leren. En ze leren daar allemaal rare woorden zoals blonde kk hoer, kk kech en wollah. Doe dat uw kind niet aan.

Nivelleermarionet | 25-04-19 | 14:57 | 1

Helemaal eens, gelukkig heb ik mijn kinderen goed onder controle en kijken zij braaf RTL4, Voice met AliB. Gelukkig via Sotify volop insprirerende muziek van autotune verslaafde straatbeathiphopkansen en natuurlijk helden als Little Kleyne met zijn Drugs en Ariana Grande's 7 Rings gejatte versie van The Sound of Music.... Nee, De Efteling is een veilige plek.... sprookjesbos!

hetgingperongeluk | 25-04-19 | 15:05

Margrite Kalverboer is blijkbaar kapot stuk.

WarremeWors | 25-04-19 | 14:55

1april! Toch?

Mart6037 | 25-04-19 | 14:53 | 1

Nope halloween blijkt vroeg dit jaar.Alleen die muts kan van inplaats stevig bestraffen zoals het hoort het ,veranderen in stelen loont. Je mag naar de efteling graties en voor nix

tweetybird | 25-04-19 | 15:04

Als het kind wat steelt, pa en ma een week opsluiten! Wegens falen bij opvoeding! Hun verantwoording voor het gedrag van hun larf. Dat zal ze leren. Hele week geen eten, en aan het eind een hele kwaaie papa die misschien wel z'n baan kwijt is. Dan doen ze het nooit weer.

Binkoo | 25-04-19 | 14:31 | 2

dan gaat hij uit frustratie aan de genotsmiddelen, verliest zelfbeheersing en doet misschien dingen waar hij later spijt van krijgt. Ik weet niet of de kinderen dan trotser worden..... steviger en zelfverzekerder.... blijft lastig....

hetgingperongeluk | 25-04-19 | 14:56

Wat een gelul..

donkieshot | 25-04-19 | 15:55

"En dus vindt kinderombudsman Margarine Kalverboer dat kinderen niet langer moeten worden opgesloten voor een licht vergrijp."

Gaat volgens mij weer uitsluitend over minderjarige kutnaffertjes. Kalverboer is er niet voor de Nederlandse kinderen; ze is er alleen maar voor de allochtoonse, de uitgeprocedeerde asielzoekende, en de kalifaat-bewonende kinderen.

Howick en Lili en hun collegaatjes mogen niet uitgezet worden, want dat veroorzaakt onherstelbaar hersenletsel. Maar de kinderen van die IS ratten moeten onverwijld opgehaald worden, want nog langer daar blijven is slecht voor hun "ontwikkeling".

Ik zou wensen dat the likes of Kalverboer minder hun zin kregen en dat er vaker beslissingen genomen werden die in het belang van de "ontwikkeling" en de gemoedsrust van Nederlanders (de echte, bedoel ik) en hun kinderen waren.

Dr_Johnson | 25-04-19 | 14:24 | 4

@Hetze Haatstra | 25-04-19 | 14:29:
Welke 6,5 uur had vastgezeten, omdat de piketadvocaat nog niet aanwezig was... Ik neem aan dat die lui niet pas om 12.00 's middags beginnen maar gewoon rond 9 uur?

Dat zou dus betekenen dat dat joch ergens in het holst van de nacht werd opgepakt... Kan iemand mij dat dan ook even uitleggen?

Aatje | 25-04-19 | 14:51

@Aatje | 25-04-19 | 14:51: Heel normaal dat je wordt vastgehouden tot de de betreffende ambtenaar aanwezig is zich te buigen over de vrijlating.

Hiesjes | 25-04-19 | 15:03

@Hiesjes | 25-04-19 | 15:03: Nog een keertje lezen a.u.b. het gaat erom dat dat jongetje 6,5 uur moest wachten tot deze ambtenaar aanwezig was en daar ik er vanuit ging dat deze mensen ook op schappelijke tijden beginnen met werken, waarom hij zo laat buiten was/opgepakt werd?

Aatje | 25-04-19 | 15:27
▼ 1 antwoord verborgen

Michael Panhuis zat ook in de cel. Oh wacht........

Mr.Crowley | 25-04-19 | 14:20

Kalvervrouwtje heeft het, ter voorkoming van misverstanden, niet over het STRAFFEN van minderjarigen, maar over voorlopige hechtenis; onmiddellijk na de aanhouding dus. Word je 's avonds aangehouden, dan is de kans groot dat je de nacht voorafgaande aan je verhoor in de cel moet doorbrengen. Er is dus geen tijd om de kleine rakkers naar de Efteling te rijden, maar wel om knuffels en Playstation in de cel te stoppen. Ook moeten de volwassen medegedetineerden gemaand worden om wat rustiger te doen, want de kindertjes zouden wel eens angstig kunnen worden van al die onbekende geluiden.
Wat moet dit geruststellend zijn voor alle kindsoldaatjes van ISIS die binnenkort deze kant op komen.

JvanDeventer | 25-04-19 | 14:16

Het zijn geen incidenten meer. Kindertjes die, net uit de luier, in de supermarkt luidkeels op belerende toon worden toegesproken, hele verhandelingen in grote mensentaal, en daarna ook nog "in overleg" moeten over de maaltijd. De horror. Goed voor de ontwikkeling, of zo. Hou toch op. Het is voor omstanders al niet te harden, laat staan voor een kind. Goed dat ze het regelmatig op een krijsen zetten. Lijkt me de enig juiste reactie op deze waanzin.

Wiebenick | 25-04-19 | 14:16

Slecht plan.
De Efteling is rascistisch en ze mishandelen paarden.
Zo kweek je dus rascistische paardendieven.
Stuur ze maar naar het Rijksmuseum en laat ze de mooiste kunst zien. Dat zal ze leren!

Ruimedenker | 25-04-19 | 14:15 | 1

Zeg maar dag tegen je Rembrandts.

MickeyGouda | 25-04-19 | 14:48

Eigenlijk staat het tot je nemen van Nederlandse nieuwsfeiten gelijk aan een uur voluit duursporten. Sterker nog: mijn hartslag is nu aanzienlijk hoger. Alles wat tot op heden uit de koker van die ombudsvrouw is gekomen staat m.i. haaks op wat een mens logischerwijs en redelijkerwijs zou mogen verwachten. Ik twijfel niet alleen aan haar competenties, maar ook aan haar geestestoestand.

MickeyGouda | 25-04-19 | 14:12

Een bloemlezing uit de misdaadannalen van de afgelopen weken: minderjarigen die groepsverkrachtingen plegen, gewapende roofovervallen met vuurwapens plegen, niet kijken op een (ernstige) mishandeling meer of minder en moord.

Dat zijn geen kwajongens a la Pietje Bell mevrouwtje de kinderombudsman, dat zijn koelbloedige, gewetenloze misdadigers. Beperkt u uw bemoeienissen alstublieft tot die zaken waar uw Tante Truus benadering verder niet al te veel schade kan berokkenen.

Dom mens.

-edit-: de afschrikwekkende werking van een nachtje gevangenis. Kleine boefjes worden groot. Beter 1 op tijd van het criminele pad, dan de mantel der liefde voor 10 aspirant beroepscriminelen.

Hetkanverkeren | 25-04-19 | 14:11

Tja, wat doet me dat terugverlangen naar de 'strafklas' in de jaren 60-70 op woensdagmiddag.

pa_niek | 25-04-19 | 14:09

Je gaat niet zomaar een nachtje in de cel. Is toch meer dan een zakje snoep jatten of zwart rijden.

loser | 25-04-19 | 14:08 | 4

@hotnot | 25-04-19 | 14:11: Werd ooit eens opgepakt door de politie voor iets onbenulligs. Politie belde mijn moeder op om mij te komen ophalen. Mijn moeder heeft mij een middagje laten zitten op bureau. Geweldige les geweest. Nooit meer in aanraking geweest met de politie.

loser | 25-04-19 | 14:15

@loser | 25-04-19 | 14:15: Precies. Heb zelf wel eens een nachtje in de politiecel doorgebracht voor iets stouts. Inclusief betonnen omgeving en reuring van onaangepaste volwassenen. En hoewel ik uit een behoorlijk beschermde omgeving kwam (weinig "straat") was het allemaal echt niet zo vreselijk traumatiserend, en ik heb daar dan ook niets aan over gehouden. Behalve dan een wijze les.

Muxje | 25-04-19 | 14:23

@Muxje | 25-04-19 | 14:23: Voor ons is het een wijze les, maar voor veel van die jochies is het een promotie.

Hiesjes | 25-04-19 | 15:05
▼ 1 antwoord verborgen

Kinderen verdwijnen bij een 'licht vergrijp' helemaal niet in de gevangenis, dus tenzij mevrouw de kinderombudsman het al normaal vindt dat 14-jarigen straatroof en overvallen plegen, 'lichte vergrijpen' dus, snap ik niet helemaal wat ze nou eigenlijk bedoelt.

EefjeWentelteefje | 25-04-19 | 14:03 | 4

Niet criminaliseren, maar ook niet laten lopen als ze inmiddels zelf al daadwerkelijk crimineel (veelpleger of gewelddadig) zijn.

Muxje | 25-04-19 | 14:26

@hotnot | 25-04-19 | 14:08:
Met dat laatste ben ik het in principe wel eens, maar ik vrees dat het met kinderen die voorgenoemde 'lichte vergrijpen' plegen al véél eerder ernstig is misgegaan. Combinatie van aanleg (laag IQ, persoonlijkheidsstoornis, enz.) met gebrekkige (of helemaal geen) opvoeding.

EefjeWentelteefje | 25-04-19 | 14:26
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft de kinderombudsman alleen de dossiers gelezen? Zoals een roman?
Zwijmel, zucht, zielig, erg.

Of heeft ze een jaar meegelopen in de maatschappij/ jeugddetentie/ renn4 school.....?

Juist.

Is dit nog nieuws? | 25-04-19 | 14:02

Ik moest het vroeger doen met de Koningin Julianapark 1 keer in het jaar. De Efteling was pas geld voor toen ik 21 was en zelf werkte.

overVecht | 25-04-19 | 14:02

Ik kan helemaal niks en wordt dus maar gewoon h̶u̶i̶s̶v̶r̶o̶u̶w̶ eh kinderombudsdinges. Mijn vriendinnen zullen me helemaal te gek en ruimdenkend vinden als ik dan ga drammen over arme jihaadkindertjes in Kalifatië of het gespuis dichter bij huis.

Joris Beltsin | 25-04-19 | 14:01

"Licht" vergrijp. Oké. Mijn kleindochter van anderhalf heeft een ballon (licht genoeg?) gejat van haar zusje. Voldoet mijns inziens aan alle criteria. Aangezien ze zelf niet in staat is om bij de efteling te geraken lijkt 't me niet onredelijk dat er iemand als begeleider(liefst de hele familie) mee gaat. Waar kan ik aangifte doen en de kaartjes bestellen?

pa_niek | 25-04-19 | 14:00 | 1

Misschien mogen ze na een zwaar vergrijp wel naar Disneyworld Parijs... en psychopaten naar Disney USA. We worden geregeerd door psychopaten.

Ton8695 | 25-04-19 | 14:14

Lang leve de rubbertegel maatschappij.

Fedde71 | 25-04-19 | 13:55

In een maatschappij waar daders slachtoffers zijn snap ik deze logica wel. Mark en zn vrinden hebben de maatschappij toch mooi volgekiept met rotte appels.. en we zijn er met zn allen goed druk mee. verdeel en heers heet dat in de geschiedenis.

Ton8695 | 25-04-19 | 13:54

Moet denken aan die tv avond waar toenmalig burgemeester Patijn (Amsterdam) vertelde dat hij ontspoorde Marrokanen mee naar Ajax nam om ze weer op het juiste spoor te brengen. Toevallig was er diezelfde avond een best oude man op tv die vertelde dat hij maar nauwelijks van zijn AOW kon rondkomen en al jaren niet meer naar een voetbalwedstrijd was geweest.
Politiek is om te kotsen.

John Hawkwood | 25-04-19 | 13:52

Het gaat om 'licht vergrijp'. Nou weet ik niet precies wat dat is. Maar we hebben het hier dus niet over zware criminelen.

van heinde en verre | 25-04-19 | 13:51 | 1

Voor een licht vergrijp gaat een kind niet de gevangenis in. Er moet heel wat gebeurt zijn voor een rechter zo'n staf geeft.

ugur | 25-04-19 | 13:59

Nou ,dat is niks nieuws,hoor. Ik heb in de 70ties bij een instelling gewerkt ,waar een van de "rakkers" de portemonees van 3 medewerkers gestolen had. De bengel werd medegenomen naar de Chinees waar hij onder een vorstelijk maal een fikse "schrobbering" kreeg! Ik dacht dat ik gek werdt.

streknek | 25-04-19 | 13:49 | 4

En daarna hebben ze 70`s style gewijs meteen de bengel even getoond dat het belangrijk is zijn blokje zeep goed vast te houden.

Lt-Kol Kilgore | 25-04-19 | 14:06
▼ 1 antwoord verborgen

In 1964 bij V/D een rolletje gekleurd plakband gejat , ben nog steeds in
Efteling geweest...

joppo0 | 25-04-19 | 13:47 | 1

Heb ooit eens een pen gejat bij de V & D. Werd betrapt door een medewerkster. Uit schaamte snel terug gelegd en heb mijn les wel geleerd. Was toen 8 jaar. Kan mij voorstellen dat voor het jatten van een pen je niet een nachtje de cel in gaat.

loser | 25-04-19 | 14:07

Iets met douchen, zeepjes en bukken.

JvanDeventer | 25-04-19 | 13:47

“Een nacht opsluiten is heel ingrijpend”... Ja dat lijkt me ook de bedoeling van straf. Als het niet ingrijpend is leer je er zeker niks van. Weet je wat een goede manier is om dat nachtje te voorkomen? Niks strafbaars doen of niet gepakt worden.

Capt. Iglo | 25-04-19 | 13:47

Op de keper beschouwd worden goed opgevoede kinderen die zich netjes gedragen dus gestraft, want zij krijgen dus niets alleen hun ouders betalen via de belasting dus mee aan het krapuul. Nou, weten we dat ook weer.

pa_niek | 25-04-19 | 13:47

Deels wel eens met de stelling. Maar dan moet een van de ouders ter compensatie maar jailtime gaan doen. Moet je zien hoe snel er dan opgevoed gaat worden.

klevert | 25-04-19 | 13:46 | 1

@klevert | 25-04-19 | 13:46

Daar heb je alleen maar blanken mee te pakken, klevert.

omanders | 25-04-19 | 13:47

Een minderjarige belandt niet zomaar in de cel. Als de betrokkene nog geen antecedenten heeft, dan is dit misschien wel de laatste kans om hem op het rechte pad te helpen. Dus laat hem zijn zonden maar overdenken in die eenzaamheid.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, mevrouw de ombudsman.

SjonnieC | 25-04-19 | 13:45

Ik zou Dion Graus wel een goede Kinderombudsman vinden.

JvanDeventer | 25-04-19 | 13:43

Dat wijf doet Deugen naar nieuwe hoogtes stijgen, eerst die Islamitische-Staat-Koppensnelkids binnen willen halen en nu jonge criminelen belonen.
Levensgevaarlijke trut, snel weg d'r mee.

Abject | 25-04-19 | 13:39

Gewoon een nachtje in de cel met een hele grote harige onvriendelijke pedofiel.
Dat zal ze leren.

HoerieHarry | 25-04-19 | 13:38

Bij mevrouw Kalverboer zit niet een klein draadje los maar een hele kabelboom. Deze ongelofelijke muts is helemaal de weg kwijt. En ze doet op deze manier haar kinderen meer kwaad dan goed! Maar ja je moet wel een beetje zelfreflectie hebben om dat te kunnen waarnemen. Aan de andere kant als wij gestoorde asielprofiteurs gratis busritjes gaan geven inclusief aframmel sessies met de chauffeur dan is het wel in lijn met het huidige regeringsbeleid.

Rdock | 25-04-19 | 13:36 | 1

Maar je moet die kinderen ook helemaal niet opsluiten. Vanachter de tralies kan je die nieuwe Vespa helemaal niet bij elkaar stelen namelijk.

Knisperende_Tissue | 25-04-19 | 13:38

Ik heb ooit een keer wat per ongeluk gestolen bij een sigarenboer. Ik was druk in gesprek en stopte een mars in mijn zak zonder na te denken. Direct gebeld en volgende dag afgerekend. Tot zover mijn criminele verleden. Toch badass dat ik 1 dag een dief was. Heb ik tickets voor de Efteling gewonnen?

Omebert | 25-04-19 | 13:32

Is dIT vErVEleNdE GeDoE iETs BlIJVeNDs?

Superior Bastard | 25-04-19 | 13:29 | 3

Dat vraag ik mij af van de vervelende schrijfwijze van uw plempsel.
Zo te lezen behoort u ook tot de minderjarige doelgroep dus ik zou zeggen: go for the free ticket!

De waard zijn gast | 25-04-19 | 13:31

@De waard zijn gast | 25-04-19 | 13:31:
Daar gaat het juist over, ei.
Zie laatste zin van het artikel. Einstein.

Superior Bastard | 25-04-19 | 13:34

@De waard zijn gast | 25-04-19 | 13:31: Humor dit weer, helemaal conform onze recalcitrante huiskleuter. En dan noemt 'ie jou een ei en het zelf maar niet snappen. Kosteloos als, dat superior gespartel vanuit de marge...

Acar_ketimun | 25-04-19 | 20:29

Ik heb net huis-aan-huis een pamflet verspreid in mijn buurt met de mededeling dat kinderen gratis naar de Eftelig kunnen wanneer ze iets stelen en zich dan laten oppakken.
Ik probeer altijd een goed burger te zijn en zo doe ik eens wat terug voor mijn buurtje.

De waard zijn gast | 25-04-19 | 13:29

Tegenwoordig plegen 14 jarige zware misdrijven zoals beroving en overvallen. Dat zijn serieuze vergrijpen. Een nachtje opsluiten overleeft zo`n crimineel in de dop wel.

RickRD | 25-04-19 | 13:29

Toen ze vroeger bij de AH nog schepsnoep hadden heb ik wel eens een snoepje gepakt, ik ontvang graag een ticket voor de Efteling.

Patje2011 | 25-04-19 | 13:28 | 2

Ook weer terug gespuugd in de bak?

Rdock | 25-04-19 | 13:38

Ze weten wel wie op bepaalde posten moeten zetten, het loopt over van deugdzaamheid en wereldvreemdheid. Deze vrouw is echt niet van deze tijd, ze moet de wei in.

lanexx | 25-04-19 | 13:28

Onder de 13 jaar worden ze toch al niet opgesloten geloof ik? Daarboven lijkt me een nachtje cel best educatief verantwoord.

42 | 25-04-19 | 13:27

ja en dan als straf 1 maand rondjes laten draaien in het Carnaval Festival... nooit meer last van...

surffee11 | 25-04-19 | 13:26 | 2

1 maand lang?.. Jij bruut!

Burt Cokain | 25-04-19 | 13:28

Hoho, dàt is pas een racistische attractie. Kijkt u soms het nieuws niet?!

Knisperende_Tissue | 25-04-19 | 13:33

Predator is dan ook wel een heel geile film.

"If it bleeds, we kan kill it" "Get to the choppah"

En meer van dat soort foute-maar-tegelijk-ook-zo-goede oneliners van Arnold.

Padjepejer | 25-04-19 | 13:26 | 2

There was an echo, you see, because her pussy was as big as a house.

Lt-Kol Kilgore | 25-04-19 | 14:11

@Lt-Kol Kilgore | 25-04-19 | 14:11 |
Die was goud, ja. En ook: "Time to get painless out of the bag." en "I ain't got time to bleed!"

Sjefke7807 | 25-04-19 | 15:09

Criminele kleuters kunnen best met zijn tweeën op een cel. Wel het licht uit om zeven uur.

JvanDeventer | 25-04-19 | 13:26

Mja, hoeveel mensen zouden weten, dat zij het rapport schreef in de Mauro zaak met de stelling dat een kind na 5 jaar geworteld is?
Hoeveel mensen zouden weten, dat zij op de kieslijst van Groenlinks gestaan heeft?
Hoeveel mensen zouden weten, dat zij benoemd werd als bijzonder hoogleraar vreemdelingenrecht?
Hoeveel mensen zouden weten, dat zij als kinderombudsman op grond van een onderzoek van een groep van 40(!) kinderen tot de wetenschappelijke uitspraak kwam dat Zwarte Piet kan bijdragen aan uitsluiting of discriminatie?
Hoeveel mensen zouden weten, dat zij al een aantal malen heeft aangedrongen bij justitie om de IS-kinderen terug te nemen?
Vindt u dat zij voldoende neutraal is om de landelijke kinderombudsman te zijn?
Dat vond de Tweede Kamer wel met 78 van de 91(! Meer dan 50 kamerleden vonden beide kandidaten te links en te activistisch, en hebben bewust blanko gestemd) geldige stemmen.

Roadblock | 25-04-19 | 13:26 | 5

Uitspraken van de kinderombudsvrouw hebben geen enkele waarde. Een beetje zoals het "College voor de Rechten van de Mens". Het klinkt allemaal heel gewichtig maar uiteindelijke zijn het linkse mensjes met een mening.

Vula | 25-04-19 | 13:33

@chicago river | 25-04-19 | 13:33:
Oh ja, de andere kandidaat was Carla Van Os , Van Os was juriste voor Defence for Children en fungeerde in die hoedanigheid als woordvoerder voor Mauro. In 2010 stond ze op de kandidatenlijst van GroenLinks.
De keus was dus tussen een Groenlinkse Mauro verdedigster en een Groenlinkse Mauro verdedigster.
Wie is verantwoordelijk voor dit soort kandidatenlijsten? Een lachertje.

Roadblock | 25-04-19 | 13:37

En dat Mauro als 11 jarige hier naartoe kwam. En dan doodleuk beweren dat hij na een paar jaar hier hij zijn moederstaal niet meer zou spreken. Geen grotere leugenaars dan deugers!

Mart6037 | 25-04-19 | 13:54
▼ 2 antwoorden verborgen

20 keer per dag verplicht in dat Carnaval Festival met die lui.
Dat zal ze leren...

Burt Cokain | 25-04-19 | 13:25 | 5

Ik dacht eerder aan Monsieur Cannibale

Kapitein Sjaak Mus | 25-04-19 | 13:33

@Kapitein Sjaak Mus | 25-04-19 | 13:33: Prima, zolang het maar geen Fata Morgana is.

Burt Cokain | 25-04-19 | 13:44

Ze een hele dag naast zo een papier hier vuilbak laten zitten.

Lt-Kol Kilgore | 25-04-19 | 14:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Die Kalverboer is geloof ik niet helemaal goed bij d'r hoofd....

kommabijmebinnen | 25-04-19 | 13:24

Hoe kan het dat iemand met zulke bizarre opvattingen op die positie terechtkomt? Hoe werkt dat proces? Was er een paar jaar terug ook al geen ophef over de manier waarop zij daar terechtkwam?

obominotie | 25-04-19 | 13:23 | 1

Nou, als je de correcte opvattingen erop nahoudt, dan komt het goed.

nikolaos | 25-04-19 | 13:31

Laat kinderen dit "plan" maar niet horen.
Dan is het eind zoek.
Tuurlijk, welja, nog meer rubbertegels erbij. Alsof we daar al niet genoeg van hebben.
Nederland, Let op uw saeck! (overdrachtelijk)

chicago river | 25-04-19 | 13:23

In 1966/67 platen gejat en op het haagseveer een paar nachten achter de tralies gezeten , dat heeft prima geholpen en nooit meer wat gestolen . Margarine Klaverboer moet niet zo . . . . . . . .

Minus Richels | 25-04-19 | 13:22

Eergisteravond de scooter van mijn zoon gestolen. Op de Nieuwmarkt. Hij had pas 3 weken zijn rijbewijs. Voor die scooter had hij -deels- zelf gespaard met zijn zaterdagbaantje. De daders mogen ze van mij 5 jaar opsluiten. En sleutel weggooien. Kaffers.

Mammeloe | 25-04-19 | 13:21 | 1

Dat is echt sneu. Je kan je boosheid niet kwijt ook. Hopelijk is het verzekeringswerk.

sjef-van-iekel | 25-04-19 | 14:55

Kind van 4 jaar zou ik wel apart vinden om op te sluiten. Vanaf 14 a 16 jaar gewoon opsluiten voor stelen en pappie en mammie bellen om op te komen halen. Dan moet je ze juist aanpakken op die leeftijd.

sjef-van-iekel | 25-04-19 | 13:20 | 3

Van mij mogen ze de " mugshot " ook wel invoeren.

Mr.Crowley | 25-04-19 | 13:24

In de praktijk hebben veel ouders geen zin hun kroost daar op te halen.

Carmelita | 25-04-19 | 13:53

@Mr.Crowley | 25-04-19 | 13:24: ja prima mag van mij ook. Apart hoe we hier met privacy bezig zijn en de krantjes afspraken hebben over balkjes voor de verdachte van een misdrijf en uit USA nieuws worden mugshots van verdachten gewoon op de voorpagina geplempt ook in de NL krantjes.

sjef-van-iekel | 25-04-19 | 14:46

Ik vond dit ook al zo'n rubber tegel voorstel afkomstig van een rubberen ruggengraat.

Angst kan een goede motivator zijn - reden werkt niet altijd, soms moet je op de blaren zitten als kind.

Daarbij zijn 17-jarigen ook minderjarigen - hoeveel "minderjarigen" van 8 jaar oud gaan een nacht de cel in? Nul waarschijnlijk.

Het gebruik van het woord 'minderjarigen' riekt naar het verdekken van de werkelijke doelgroep.

Gaat het hier soms om Finnen?

Noltie | 25-04-19 | 13:20 | 2

Finnen en refoegees zullen het wel zijn.

sjef-van-iekel | 25-04-19 | 13:46

Kinderen van onder de 12 kunnen sowieso niet strafrechtelijk vervolgd worden. Het zal dus grotendeels inderdaad 17-, 18-jarigen betreffen, een leeftijd waarbij het tegenwoordig al 'normaal' wordt bevonden als er sprake is van berovingen en overvallen.

EefjeWentelteefje | 25-04-19 | 14:07

Een groot deel van het "probleem" is het volgende. Net zo goed als iedereen ziet de politie best dat je kinderen niet voor elke scheet in de cel hoeft te stoppen. Maar wanneer zij die kinderen direct weer vrij laten (in afwachting van een later verhoor) verliezen zij hun recht op een gratis advocaat. En dus zetten ze die kinderen in de bak, zodat ze angstig om hun gratis advocaat kunnen roepen. Dat je, als je het zo afschuwelijk vindt om een nachtje in de cel te zitten, die advocaat ook uit eigen zak zou kunnen betalen of helemaal geen advocaat nemen (het was maar een rol koekjes, toch?) komt niet op bij Kalvervrouwtje,
Zo zie je hoe de ene softe regel de andere achter zich aan sleept.

JvanDeventer | 25-04-19 | 13:20

Ben benieuwd wat je als kind uitgespookt moet hebben, op het moment dat ze je voor een nacht vastzetten. Zal wel geen appel stelen zijn.

Papa Jones | 25-04-19 | 13:19 | 1

Al 14-jarige met je mattie en een mes de lokale sigarenboer beroven.

Mark my words - het gaat hier om kleine criminelen die onder het mom "minderjarige" overmatig beschermd worden want waarschijnlijk Finnen of Tokkies, en dus zielig.

Noltie | 25-04-19 | 13:23

‘ vooral in de nacht is het heel ingrijpend als je opgesloten wordt’
Als een kind zo flink is dat hij vaak op dievenpad gaat en oude vrouwtjes beroofd of inbreekt , dan moet je ook snachts alleen kunnen blijven.
Een kind wordt niet voor het stelen van een rolletje drop opgesloten trouwens .

laurentius | 25-04-19 | 13:19 | 1

Berooft

laurentius | 25-04-19 | 13:19

Oh ja, vroeger zeker gejat. Maar wel zaken die het waard waren (volle dozen zure matten, handenvol kikkertjes), EN je dus niet laten pakken met een suffe rol koekjes van de Appie.
Overigens, ik jat nog steeds. Maar op een andere schaal, en op een andere manier.
Meer kan daar niet over kwijt want de AIVD leest mee. Dat van die zure matten is al belastend genoeg.

chicago river | 25-04-19 | 13:19

Bestaat bureau halt niet meer?

Graftak | 25-04-19 | 13:16 | 4

Jawel, maar dan moet je toch eerst veroordeeld worden.

Wet overtreden --> gepakt worden --> cel in --> advocaat --> rechtszaak --> veroordeling --> Halt.

Wel bij de les blijven.

Noltie | 25-04-19 | 13:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ik moest wel heel hard lachen om dat plaatje

niemand specifiek | 25-04-19 | 13:16

Lijkt me een passende straf voor de twee 14 jarigen (mocro-achtingen) die de oma van mijn neefjes (moedert van zwager) een gebroken ruggenwervel hebben geschopt.

trottle | 25-04-19 | 13:15

Ze moeten ze ook niet opsluiten in een politiecel maar na het opmaken van een proces-verbaal meteen in een heropvoedingsgesticht plaatsen en de 'ouders' uit de ouderlijke macht ontzetten!

BaldEagle | 25-04-19 | 13:15

Champagne voor Pa en Ma? Ik dacht dat moslims geen alcohol drinken.

whetherthouwouldbe | 25-04-19 | 13:15 | 3

Stel die vraag ook eens aan Selçuk Öztürk.

Knisperende_Tissue | 25-04-19 | 13:18

Laten we gewoon alles gratis maken, hoeven de prinsjes en prinsesjes ook niet meer te gappen. Gewoon iedere week een nieuwe Vespa ophalen.

Knisperende_Tissue | 25-04-19 | 13:15

-"Cornetto-ijsjes met zo'n lekker stukje chocolade onderin het hoorntje"-
@Mosterd | 25-04-19 | 13:03 |
En precies hierom lees ik GS. Niet lachen, want geen grap.

chicago river | 25-04-19 | 13:14 | 1

Ja, grappig! (En inderdaad, dat laatste hapje..)

Carmelita | 25-04-19 | 13:51

Vroeger mocht je nog een fikje stoken ergens in de buurt...of in een boom klimmen...mooie ondeugd. Tegeswoordig mag je niks meer.
Blijf idd wel met je (kinder)handen van andermans spullen af!! En maak dat de jeugd goed duidelijk.

Dehemelbestormer | 25-04-19 | 13:13

Wat een wereldvreemde muts.

Ik heb dit voorbeeld al een keer eerder hier gegeven, maar een buurtgenootje van me in de jaren 90 had uit baldadigheid met 3 vrienden een bushokje gesloopt. Hij was een jaar of 13/14.

Betrapt, moesten naar HALT, maar moesten ook 15.000 gulden aan schade lappen(!) met z'n 4en. Hij heeft geloof ik 3 jaar lang een extra krantenwijk genomen om het af te lossen. Alle 4 zijn daarna goed geschrokken en zijn later (heb ze jaren niet meer gezien) goede, gezagsgetrouwe burgers geworden.

Ergens zijn ze gestopt met straffen sinds de jaren 90 en ik begrijp echt niet waarom. Kan me heel goed voorstellen dat het met die 4 lui verkeerd was afgelopen als ze met een fopstraf er vanaf waren gekomen.

DMaN | 25-04-19 | 13:11 | 1

En zie je dat ze zelfs dat HALT het liefst willen passeren. Ikzelf, 12 jarig hormonaal kudtkind, te vroeg vuurwerk afgestoken. Alleen al het horen van de naam HALT deed me destijds mn nekharen rijzen. 2 dagen papier geprikt... Daarna nooit meer te vroeg vuurwerk afgestoken. En dat mag dus straks ook niet meer? Het moet echt een weke samenleving worden als we dit soort zweegteven hun zin laten krijgen...

Acar_ketimun | 25-04-19 | 20:16

Een verplicht bezoek naar Auschwitz... daar moet dat tuig heen.
Opdat zij zich realiseren wat hun vrijheid waard is.

antagonist | 25-04-19 | 13:11 | 6

@Brabeaulander | 25-04-19 | 13:21:
Precies. Echter zijn er ook voorbeelden dat er lachend selfies werden genomen.
Van Agt, trouwens, had een goed idee met zijn heropvoedingskampen. Helaas werd dit door links afgewimpeld. Een grote kans vervlogen. Zeer jammer.

antagonist | 25-04-19 | 13:25

@antagonist | 25-04-19 | 13:25: De premier en minister van staat, Ruud Lubbers, was de man van de heropvoedingskampen. Dries van Agt - zelf een beruchte antisemiet - was de man die de oorlogsmisdadiger, Joseph Kotälla, Ferdinand aus der Fünten en Franz Fischers "De drie van Breda' heeft vrijgelaten.

Han-Xi | 25-04-19 | 14:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Volkskrant columnist heet toevallig zeker niet Toine Heijmans? Of toevallig juist wel?
Met z'n gejank en gedram; "we moesten uuuuren wachten in onzekerheid op het bureau..."
Poor Toine en nog poorder zoontje met z'n gejatte AH huismerk rol koekjes.

chicago river | 25-04-19 | 13:11

Gezien de doelgroep gaat het de Efteling niet worden, is Haram.

Zatkniss | 25-04-19 | 13:11 | 3

Laatste keer dat ik in de Efteling was (decennia geleden), was die doelgroep al in groten getale aanwezig de boel te verstieren! Net als bijna in ieder pretpark/zwembad.

redthehaghue | 25-04-19 | 13:17

Schrok me vorig jaar. Dacht dat de fata morgana was leeggelopen. Hele gleufzakken met begeleidende jurk en vlasbaard erbij. Best wel beangstigend voor je als ouder als dat plots naast je kleine kinderen staat. Voor je het weet gaan ze af.

Dirk III | 25-04-19 | 13:24

@Dirk III | 25-04-19 | 13:24:
Ik ben al een poosje niet meer geweest maar als ik dit zo lees hoef ik ook niet meer!

BaldEagle | 25-04-19 | 13:27

Definieer kind? Leeftijd?
Vanaf een bepaalde leeftijd niets mis met krachtdadig ingrijpen. Zeker als de ouders dit hebben na gelaten.

J-van-de-Bontekoe | 25-04-19 | 13:10

Jezus wat geforceerd dit. Mevrouw heeft gewoon heel fair punt.

John McClane | 25-04-19 | 13:10 | 3

Ze heeft niks punt. Koek jatten moet ook gevolgen hebben en niet zalvende woorden.

2voor12 | 25-04-19 | 13:17

Nee dat heeft ze niet. En ze weet ook totaal niets af van opvoeden. We zijn bezig steeds meer ruggegraatloze watjes en lievve crimineeltjes in de dop te kweken. Dat aanmoedigen, verdedigen en goedpraten, dàt is geforceerd.

Acar_ketimun | 25-04-19 | 20:10

Goede locatie om je te bekwamen in de “nobele kunst van het zakkenrollen”.

Rico Tampeloerus | 25-04-19 | 13:10

Vetmesten is mischien wel een heel goed idee, worden ze wat minder mobiel van en vallen wat meer op.

Hiesjes | 25-04-19 | 13:10

Kalverboer en Voordewind. Slopers van de welvaartsstaat.

gestoptmetroken | 25-04-19 | 13:09

Een pak koekjes, OK. Maar wat doe je met 14 jarig kansentuig dat 's nachts op een brug in Arnhem met een betonschaar het gebit van een homo eruit ramt?

de visser | 25-04-19 | 13:09 | 6

Over de brugleuning sodemieteren? Het gros kan niet zwemmen, dus opgelost!

BaldEagle | 25-04-19 | 13:18

Kuch.... het is tot en met 18 jaar... volgens een mensenrechtenclub.

Pedronegro | 25-04-19 | 13:51

Logisch. Thee met zoete koekjes eten schiint alles wel op te lossen is ons de afgelopen jaren geleerd. Zij zorgen zo te lezen voor de koekjes...

Acar_ketimun | 25-04-19 | 20:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Goeie foto ook, lekker relevant.

Veldmaarschalk Sorry | 25-04-19 | 13:09 | 1

Met deze foto zou je kunnen denken 'ach wat zielig, ze heeft inderdaad gelijk die ombudsman'. Zet een bontkraagje op de foto en men denkt er ineens heel anders over.

Highwoodman | 25-04-19 | 13:14

Wat is er mis met kinderen eens goed laten schrikken als ze zo fout zijn geweest dat de politie ze heeft moeten oppakken? Gewoon nachtje in de cel. De volgende ochtend pas op halen (nadat je zelf hebt uitgeslapen en uitgebreid ontbeten) en bij thuiskomst als eerste over de knie. En vervolgens verbieden dat ze nog langer vriendjes zijn met Mohamed en Rachid. En als ergste straf hun spelcomputer 2 weken in de kast.

Osdorpertje | 25-04-19 | 13:08 | 1

Dan zijn ze 2 dagen later helemaal de man bij hun matties...

Hiesjes | 25-04-19 | 13:11

Margarine Kalverboer is gewoon boter.

echtpaul | 25-04-19 | 13:08

Er worden in Nederland heel veel kinderen goed voorbereid op een heel ongelukkig en leeg volwassen bestaan.

Mark_D_NL | 25-04-19 | 13:07

@John McClane | 25-04-19 | 13:12:
Als er geen consequenties zijn voor verkeerd gedrag, staat dit je te wachten.
Als ze eenmaal hier in zitten kun je het als samenleving vergeten.

Mr.Crowley | 25-04-19 | 13:17

@Mr.Crowley | 25-04-19 | 13:17: Is gewoon onzin. De consequenties zijn er wel, alleen worden ze niet direct in het cachot geflikkerd.

John McClane | 25-04-19 | 13:40

@John McClane | 25-04-19 | 13:40:
Als een minderjarige een gewapende overval pleegt, is het al ergens heel erg verkeerd gegaan.

Mr.Crowley | 25-04-19 | 14:01
▼ 1 antwoord verborgen

Inderdaad vrouwtje Huppelkut op de staatsradio gehoord. Die wil kinderen vooral inprenten dat ze zelf nergens verantwoordelijk voor zijn en aan niets schuldig.
Zo kweek je volgens haar goede mensen.

2voor12 | 25-04-19 | 13:07 | 1

Ze hebben nu bijna geen verantwoordelijkheids gevoel meer. Ik ga me daar nog dik voor laten betalen dat idee krijg ik meer en meer.

Lt-Kol Kilgore | 25-04-19 | 14:22

Margriet Kalverboer moet zelf in een gesloten inrichting op de Veluwe worden ingesloten, in een veilige omgeving en bewaakt door competente ziekenbroeders en in een staat van chemische sedatie. Knettergek.

Glasgow Argus | 25-04-19 | 13:07 | 4

@JvanDeventer | 25-04-19 | 13:11: margriet Kalverboer is zeker niet de eerste indeze fopfunctie. Ene Marc Dullaert ging haar voor. En wellicht nog anderen ook, maar mijn kinderen zou ik daar niet graag aan wagen.

Glasgow Argus | 25-04-19 | 13:23

@JvanDeventer | 25-04-19 | 13:11: Kalverboer moet haar halfjaarlijkse teken van leven even afgeven om de subsidiestroom intact te houden. Dat dat schaap geen idee van het leven van 10 > 12 jarige kutmocrootjes heeft, blijkt wel uit de samenleving ontwrichtende bullshit adviezen die ze afscheid.

Han-Xi | 25-04-19 | 13:25

@Glasgow Argus | 25-04-19 | 13:23: Marc Dullaert werkte onder de vleugels van de nationale ombudsman en is er volgens mij door die nationale ombudsman uitgewerkt. Marc Dullaert deed z'n werk goed was
geknipt voor zijn functie maar hielt zich niet aan de heilige politiek correcte mores en dan gaat je kop er af. Zie ook: EU klokkenluidster @Roelie_Post

Han-Xi | 25-04-19 | 13:57
▼ 1 antwoord verborgen

De efteling is op zich een straf om naartoe te gaan. Ellenlange rijen waar je wortel schiet. Ik word er nu al agressief van.

c.onjo | 25-04-19 | 13:05 | 2

Dat heb ik met dat volk wat in die rijen staat!

BaldEagle | 25-04-19 | 13:21

En je mag dan die 3 uur in de rij niet mogen roken.

Mammeloe | 25-04-19 | 14:02

Hou eens op met dit StIJlfiGuUr. Hou dat lekker in Amerika. Verder moet je kinderen de stelen een flinke mep verkopen.

Van Urk | 25-04-19 | 13:05 | 1

Van Urk | 25-04-19 | 13:05
Hahaha! Prachtig. Het oprechte chagrijn. Niet dat ik het met je eens ben.

chicago river | 25-04-19 | 13:25

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken