Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PowNed bijna DEAUD, NPO weer kneiterlinks

Het had zo mooi kunnen zijn

Die taxpoet is allemaal al lang verbrand

Ooit zoog iedereen mee, voor vijf euro zeven-twee. Omroep PowNed werd in een vloek, een zucht, twee bier en een bessen uit de grond gestampt door het Roze Reaguurdersleger, in misschien wel de beste online trol-actie tegen het kapot corrupte omroepland ooit. Maar na een paar sterke startseizoenen ("Halloooo, dit is het PowNews" + Powlitie + alles wat Danny Ghosen deed) kakte het omroepje in en gingen de verhalen over grootgraaiende Weesies en redactiemeisjes uitkafferende Janrozen de boventoon voeren. Om te blijven bestaan, moeten er 25.000+ weggelopen leden terug binnen gehaald worden en daar gelooft eigenlijk helemaal niemand in. Op de commerciëlen wordt Jensen ook gejorist (wat niet raar is want waarom zou je in 2019 naar retoriek uit 2009 willen kijken), dus de laatste kanshebber op een rechts geluid op de buis is de vrolijk rechtse omroep WNL. Als je beseft dat de NPO als geheel maar niet deaud wil gaan, en je een euro maar 1 keer uit kunt geven. Wordt het dan PowNed, of gaat die 6 piek toch naar Omroep WNL?

Lolkwoot qua Is Wel Zo

WNL-directeur Bert Huisjes laat weten dat hij zo’n 50.000 leden heeft. Nieuwe leden binnenharken is moeilijk, zegt hij. „De NPO heeft een links imago. Een deel van onze achterban wil daar niet mee geassocieerd worden.”

Reaguursels

Inloggen

Aan een dood paard moet je niet trekken.
/ originaliteitsmodus uit.

McMarx | 24-04-19 | 19:57

Powned.... ooit 1 minuut van gezien, batterij van de afstandsbediening was net leeg.

DebraCadabra | 24-04-19 | 19:51

Waar gaat het nou mis voor rechtse tv.
Is rechtse programma's maken dan zo moeilijk.
Er is toch wel iets te vertellen.

kloopindeslootjijook | 24-04-19 | 19:00

Tja als je leden voor iedere scheet een maand of langer een ban geeft...

Rene046 | 24-04-19 | 18:13

Dat hele links/rechts gelul is ook gewoon de eeuwenoude tactiek van "verdeel en heers". Tijd voor gezond verstand. Denk vooral zelf na en laat je niet leiden door link/rechts doctrines.

omwenteling | 24-04-19 | 17:36 | 2

49% van de mensen uitsluiten is ook op andere vlakken nooit zo'n verstandig idee gebleken.

zazkia | 24-04-19 | 17:58

Links of rechts zakkenvullen, wat maakt het uit.

Gezond verstand en kritische programma's maken zonder al dat kinderachtige gedoe, daar is behoefte aan. Vele mekers van programma's doen net alsof de kijker achterlijk is. Alles moet tegenwoordig snel, simpel en voorgekauwd. Alsof wij zelf niet na kunnen denken. Respecteer de intelligentie van uw publiek.

omwenteling | 24-04-19 | 17:28

Powned heeft het volledig aan zichzelf te wijten dat er zoveel leden zijn weggelopen. Weesie en Castricum hebben vooral achterover geleund en de zakken gevuld. Als deze omroep een rechts geluid had moeten laten horen dan hebben ze keihard gefaald.

Sprinkhaan | 24-04-19 | 17:17 | 2

Prem heeft notabene het enige radioprogramma nog van Powned.
Hij doet het nu niet meer maar hij begon de uitzending standaard met het praatje dat hij tot doel had zoveel mogelijk geld te graaien van de Publieke Omroep.

GekkeHenkieNiet | 24-04-19 | 22:15

Je vergeet RickvanVdoet2. Maar je kan merken dat het budget van PowNed echt op is.

Henk003 | 25-04-19 | 09:20

PowNed heeft zijn kans gehad, behoeft geen tweede.

Wekkertje | 24-04-19 | 17:17
-weggejorist en opgerot-
PrinsesStoepje | 24-04-19 | 16:53

Je zou naar het Amerikaanse Fox moeten kijken wil je een succesvolle rechtse programma maken. Mooie vrouwen, uitgesproken mannen en iedereen die er werkt is trots om Amerikaan te zijn. Voor de kijker zal het eerst wennen zijn, maar omdat je er een goed gevoel aan over houdt blijf je toch hangen.

heldheino | 24-04-19 | 16:32 | 4

Een Nederlandse of Europese Fox News zou geweldig zijn en voorzien in een grote behoefte aan realistische en objectieve info.

Jackson | 24-04-19 | 18:04

Trots om Amerikaan te zijn?
Trots is iets dat je op eigen kracht gedaan hebt.
Een Amerikaan of een Nederlander zijn is geen vaardigheid, het is genetisch toeval. Je gaat toch ook niet zeggen dat je trots bent omdat je aanleg hebt voor zweetvoeten.

kloopindeslootjijook | 24-04-19 | 19:01

Ik ben niet zo van die schreeuwerige Amerikaanse herrietv

Landstorm | 24-04-19 | 22:53
▼ 1 antwoord verborgen

Je zou naar het Amerikaanse Fox moeten kijken wil je een succesvolle rechtse programma maken. Mooie vrouwen, uitgesproken mannen en iedereen die er werkt is trots om Amerikaan te zijn. Voor de kijker zal het eerst wennen zijn, maar omdat je er een goed gevoel aan over houdt blijf je toch hangen.

heldheino | 24-04-19 | 16:32

Toen powned pas begon en allerlei nieuws van de andere kant belichtte was het zeker de moeite waard. Nu heb ik de site uit mijn favorieten gegooid, want het is bagger wat er gepresenteerd word.

Lokalesheriff | 24-04-19 | 15:46

Nou vooruit, doe maar die 6 euro. Krijg ik deze keer dan wel een scheurkalender, want die programma's die zo node werden gemist heb ik nooit langs zien komen.

Blasfemie | 24-04-19 | 15:35

Weesie en Ruktor hebben gewoon een vies spelletje gespeeld over de ruggen van de reaguurders van toen. Ik was binnen het jaar al lid af, wegens belofte schuld. Niets maar dan ook niets hebben ze waargemaakt. Ja liters Champagne lachend in zee gieten.... Mafkezen!

redthehaghue | 24-04-19 | 15:06 | 1

Zo is het. Rutger en Weesie hebben hun zakken gevuld en hebben ons genaaid. Net als de hele NPO dat doet trouwens.

Henk003 | 25-04-19 | 09:22

Niets zo hyprocriet als een bedelaar die zijn beklag doet over hoe erg het is dat een deel van de bevolking zijn hand op houdt.

Ik zou zeggen Weesie gooi er nog wat A2 traject controle topics tegenaan, zucht....

Herr_Kalashnikov | 24-04-19 | 14:41

Ik zag op de door kijkcijfers website dat WNL programma Goedemorgen Nederland 's ochtends een marktaandeel van bijna 40% heeft.
Toch mooi dat er een beetje gezonde mensenverstand op de NPO voorbij komt.

Ron_Paul | 24-04-19 | 14:36

Ik probeer het nog 1 laatste keer dan geef ik het op, blijkbaar kwam mijn vorige post niet door. Volgens mij is de link die jullie gebruiken van WNL niet de correcte link. Ik heb mij hier begin van de maand aangemeld en niets meer van WNL vernomen. Er staat op de officiele wnl website een ander aanmeldingsformulier. WNL op Zondag is 1 van de weinige interessante NPO programma's.
Powned heeft een kans gehad en hier is duidelijk niets van terecht gekomen.

Ron_Paul | 24-04-19 | 14:11

Als POWNED zich nu aan de vele suggesties van de reaguurders gehouden had, en kwam met een serieus format, zaten we nu niet met dit wanproduct. Dus ja, trek die stekker er maar uit.

Abject | 24-04-19 | 13:56

Opdoeken die lineaire TV en die hele binaire links-rechts-onzin. Laat Fleischbaum maar weer terug komen op de roze burelen. Als hij het nog kan, tenminste.

De Bijsluiter | 24-04-19 | 13:48

Tsja, al die "opstarthysterie". Het Haga lyceum heeft meer succes, en de bestuursleden stoppen daar minder in eigen zak.........

Elder of Z. | 24-04-19 | 13:46

Geen idee waar dit over gaat.
Ik heb internet.
En Netflix.

Peter Emile | 24-04-19 | 13:43 | 1

En drank,
En drugs...

2tribes | 25-04-19 | 09:13

Powned maakt BNN content dus nee.

tussen_de_koeien | 24-04-19 | 13:32 | 1

Precies mijn gedachten, een soort ouderwetse BNN toen Bart de Graaf er nog was. Nul toegevoegde waarde.

Ron_Paul | 24-04-19 | 14:13

Wel beetje jammer dat Jan Roos op zijn twitter telkens iets te gretig roept dat de druiven zuur zijn.

krelus | 24-04-19 | 13:28

TV is op sterven na dood, althans voor mij. Pownews was leuk=niet meer. Jensen was heerlijk=niet meer. Nat Geo gaat uit het zenderpakket bij de KPN=ook niet meer. Wat rest is ergenis en reclame.

drs. P | 24-04-19 | 13:20 | 4

@De Bijsluiter | 24-04-19 | 13:49: *Jensen. damn.

De Bijsluiter | 24-04-19 | 13:49

@De Bijsluiter | 24-04-19 | 13:49: ga es uit mijn mooie schone rechtse tegel met je vieze voeten!

drs. P | 24-04-19 | 14:25

@drs. P | 24-04-19 | 14:25: - goed gezegd!

Maris v.d Hof5393 | 24-04-19 | 17:41
▼ 1 antwoord verborgen

Vooral tegenwoordig is Powned door een trollenplaag geteisterde, Privé-achtige nonsens. De serieuze zaken die ze proberen voor het voetlicht te brengen zijn vaak ook allesbehalve lollig, dus waarom brengen ze het als zodanig (I'm looking at you, GS)?
En die zogenaamde verdieping die ze voor ogen hadden zie ik niet terug in oppervlakkige bralbal Rutger, die doet alsof Baudet gekke Henkie is, of de freaks in 'Meer voor vrouwen' (als je van het vooroordeel af wil dat alle vrouwen niet sporen moet je vooral niet daar naar kijken).
Overigens is Jensen ook al zo iemand die praat alsof hij het tegen een stel kleine kinderen heeft. Weinig verheffend.

Ik heb altijd respect voor journalisten die tegen de stroom in proberen te gaan, of die zich in de frontlinies binnen onze landsgrenzen begeven (ik noem een Charlotte Pieters, die zowel een steen als een fluim tegen heur hoofd ontving van een stel getinte DNA-meesterwerken, omdat ze op de verkeerde plek op de verkeerde tijd stond). Echter, Pow is op dit moment duidelijk volledig vervangbaar door WNL.

Slogra | 24-04-19 | 13:08

Krijgen beide geen cent, enige keer dat ik tv kijk is via een linkje op gs.

marrretje | 24-04-19 | 13:08

Ordinaire graaiers.

Oepsie1234 | 24-04-19 | 12:55

Powned is een omroep bevolkt door rechtse graaiers en groot waffels die niets bereikt hebben.

Skunk57 | 24-04-19 | 12:54 | 2

Exact de reden dat ik het vaarwel heb gezegd.
Grote bek van Weesie, om vervolgens hypocriet in de pot te graaien.

Dat valt in de categorie; ga es deaud!

TeeJee | 24-04-19 | 13:01

ik ben lid van FvD, WNL en Powned. Next level: ik maak mijn kinderen lid.

Jan de Vries | 24-04-19 | 12:46 | 2

Jij bent een echte!

tragic1911 | 24-04-19 | 12:47

wnl.tv/2019/04/24/minister-slob-moet-...
Wnl kende ik niet. De stijl is wel lekker sarcastisch:
Goedemorgen Nederland - 24 april 2019 — 11:40
‘Minister Slob moet oprichting nieuwe islamitische school Westland betalen’

Is dit nog nieuws? | 24-04-19 | 12:50

Kwam er laatst achter dat ik nog lid was. Snel opgezegd. In het begin leek het een goed idee maar dat gegraai, gevoetbal en gemekker van een paar van die lui bij Powned had ik geen zin in. Kan ik net zo goed DWDD kijken.

Moonwarrior | 24-04-19 | 12:45

Kan Jan Lenferink niet terugkomen? Rechtstreeks uit de Roxy?

Rest In Privacy | 24-04-19 | 12:43 | 3

Nee, hé! Was dat die van RUR of zo?

Jan, Leiden | 24-04-19 | 12:46

@Jan, Leiden | 24-04-19 | 12:46:
Jan Lenferink is een Nederlands radio- en televisiemaker. Lenferink werkte jarenlang voor de VPRO, waar hij meewerkte aan radioprogramma's als Piet Ponskaart. Maar hij werd vooral bekend als presentator van het televisieprogramma RUR, dat aanvankelijk door Veronica werd uitgezonden in de jaren 80. Wikipedia

U gaat door voor de koelkast.

Is dit nog nieuws? | 24-04-19 | 12:51

@Is dit nog nieuws? | 24-04-19 | 12:51: Hij zei altijd tot RUR in plaats van tot volgende week.

EmilioEsteves | 24-04-19 | 14:35

PowNed was in het begin vernieuwend, vooral door de dagelijkse nieuwsrubriek. Al snel werd het slechter, ook al omdat Weesie en Castricum zonder gene wat de salariëring betreft volledig profiteerden van de mogelijkheden bij de Publieke Omroep. WNL op zondag is best goed, maar zit natuurlijk op een ongelukkig tijdstip. Jensen was en is een zichzelf volledig overschattend heerschap, waarbij ik mij ook soms afvraag of hij geen (slechte) acteur is. Nederland heeft kennelijk geen behoefte aan het rechtse geleuter. Ook de vermeende linkse signatuur van de NPO is naar mijn mening onterecht. Ik zie toch bij "mijn" omroep (VARA) regelmatig politici als Dijkhoff aanschuiven. Zelfs Baudet kreeg heel wat zendtijd: de verkiezingsspeech werd integraal uitgezonden! Er is een kentering gaande in het traditionele denken in hokjes en zuilen. Voor de oudere generatie is dit wennen. Hoe zit het overigens met de positie van Omroep Max?

Mannes | 24-04-19 | 12:39 | 6

@JamesMurphy | 24-04-19 | 12:58: Klopt. Ik ga er dan ook vanuit dat deze PowNed-presentator niet meer uitgenodigd wordt. Pauw is journalistiek beter dan van Nieuwkerk.

Mannes | 24-04-19 | 13:14

@Beefbus | 24-04-19 | 13:13: Als u de VARA vermijdt, waar is uw oordeel dan op gebaseerd? Dijkhoff extreem links? Hoezo laat ik mij indoctrineren? Heeft u daar bewijs voor? Ik kijk niet stiekem naar de VARA. Uw afkeer van "links" neemt bedenkelijke vormen aan. Het lijkt erop dat er maar slechts 1 gedachtegoed heilig is: de heilstaat van rechts (in alle gradaties). Is er bij rechts wel ruimte voor discussies, voor andere meningen? Iets wat Baudet de linkse meute verwijt, maar misschien wel meer voor rechts geldt.

Mannes | 24-04-19 | 13:30

Lid van de VARA, hahahahahahahaha. Ik moest erg lachen, maakt me dag weer goed. Dank u wel.

EmilioEsteves | 24-04-19 | 14:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Heeft die kneus van een Jeroen Aalbers nou zelf niet door dat ie exact hetzelfde doet als Jensen?

Rest In Privacy | 24-04-19 | 12:47

Ik vind dat een vieze link met een man die een vrouwencoupé heeft. Ik pass.

tragic1911 | 24-04-19 | 12:48

@kom hoe heet ie | 24-04-19 | 12:47:
mooi hè, zo naïef.

Is dit nog nieuws? | 24-04-19 | 12:52

Ere wie ere toekomt; Utrechtse schietturk-"Je halve kont staat open"- hebben we in ieder geval mooi wel te danken aan Pownews.

chicago river | 24-04-19 | 12:38

Simpel, rechtse mensen kijken geen staatsomroep 1,2 of 3.

Cadaver | 24-04-19 | 12:37

Ik werd ooit lid van Powned terwijl ik nooit ergens lid van wilde worden. En toen gingen ze tijdens hun zendtijd over voetbal praten. Het duurde een paar minuten en toen was mijn lidmaatschap alweer opgezegd.

Rest In Privacy | 24-04-19 | 12:37

Tja.... omroep..
Omroepen doe je met een toeter, zo'n omgekeerde trechter met een handgreep.
Daarna kwam radio, toen tv en nu internet.
Dat Powned van internet naar tv ging was dus al een stap terug in de tijd richting omroeptoeter.

Een omroepstelsel waar betalende leden de zendtijd bepalen werpt drempels op voor nieuwkomers en staat ook los van een gebalanceerd aanbod voor het algemeen belang. Hou dan een referendum of verkiezingen waarbij iedereen mag meebepalen. Alhoewel dat ook het kleine geluid zal discrimineren tgv links-leeghoofd-tv. Maar gelukkig hebben we het vrije internet.... onee....

Premier Trutte | 24-04-19 | 12:34

Lijkt me beter zo, hoe graag ik er ook naar keek vroeger. Heb ze nog wel eens te werk zien gaan, de hele middag interviewen en een video van 5 minuten uploaden. De mensen die een antwoord gaven die niet compleet debiel was eruit knippen. Er vervolgens achterkomen dat ze meer dan 3 ton de man krijgen. Nee hoor, de groetjes Powned!

MasterfulOne | 24-04-19 | 12:33

Van mij mag die hele Powned club zo in GS geimplanteerd worden.
Two hearts are better than one, two hearts can get the job done. (vrij naar The Boss)

chicago river | 24-04-19 | 12:31

De paar keer dat ik PowNed heb gekeken was het tenenkrommend slecht en de moraal was vooral “Rechts lullen, Links graaien”.

supah | 24-04-19 | 12:29

Powned is gezien! met een zakkenvullende Weezie en een tegenwoordig naar wilders schreeuwende Jojanneke. Een volledig lijpe Prem raadwelkeflesikgadoen.
Gelukkig is Annabel wel naar de kant van het gezonde verstand gegaan,en bouwt Jantje Roos z'n eigen kostje nog met zijn rechtse principes en veel ambitie bij elkaar om niet afhankelijk te worden van die linkse bende die NPO heet.

En zoals Roos dat met z'n Back me.org doet,gaat Jensen straks ook door op de podcast methode online met gooi maar in m'n petje of zoiets.

Ik vrees dat deze beide rechtse geluiden,wat je ook vindt van de uitvoering toch weer roepende in de woestijn lijken te worden,en een stap naar buiten zouden moeten doen om hun publiek te bereiken,ala 'de Hofbar' van Rutger v Castricum, maar dan op verschillende locaties.... iets waar,als het echt gaat tegenzitten met internetbeperkingen ook voor een blog als dit een doorgang of het eind kan zijn.

Welles! Nietes! | 24-04-19 | 12:27

Aangezien de NPO al lang niet meer om volkseducatie maar politieke indoctrinie, geef iedere politieke partij gewoon geld en zendtijd naar zetelverhouding. Terug naar de verzuiling.

Vandaag op Omroep CDA: het Wilhelmus challenge - tot hoeveel coupletten kunnen de kandidaten meezingen? Daarna schakelen we over naar GroenLinks-TV waar onze presentratice onderzoekt of the mensheid ook schuldig is aan de opwarming van de maan.

Trekbeest | 24-04-19 | 12:26 | 1

Kleine correctie Trekbeest, het moet zijn, the white mensheid.

Muissolini | 24-04-19 | 12:41

Mag Dennis Schouten af en toe dan wat doen voor GS ? Die ga ik waarschijnlijk wel missen bedenk ik me net.

Jan, Leiden | 24-04-19 | 12:23 | 2

Dennis Schouten? Daaas toch die gaaaast meet daaat accseent oet de aaachterhoek?

Misschien dat het minder storend is als hij schrijft, dus oké. Anders eerst maar eens langs bij de logopedist.

Is dit nog nieuws? | 24-04-19 | 12:41

@Is dit nog nieuws? | 24-04-19 | 12:41:

Dat accent en die onbevangenheid geeft hem nou net dat extra, neet wat an doon.

Jan, Leiden | 24-04-19 | 12:44

WNL een vrolijk rechts geluid? Controlled opposition bilderberg TV dat is het.

brughslurph | 24-04-19 | 12:22 | 1

Koekoek!

JJMS | 24-04-19 | 12:30

En ook ik geloof gewoon niet dat de kijkcijfers zo laag waren.

Peter-Rissing | 24-04-19 | 12:22 | 1

Hier nog één, we worden aan alle kanten voorgelogen. Het onwelgevallige geluid over bv immigratie en klimaat moet gewoon verdwijnen, hoe dan ook.

Maris v.d Hof5393 | 24-04-19 | 13:00

Ik vond het PowNews dat dagelijks kwam zo rond 2012 wel leuk. Ze durfden wel echt op mensen af te stappen en brutale vragen te stellen. Indirect hadden ze veel kijkers doordat pauw/Jinek/DWDD in hun 5 minuten tv fragment stukjes bijna altijd wel iets van Powned uitzonden. Dat vakantieprogramma voor uitkeringtrekkers was ook mooi

Middensteun | 24-04-19 | 12:21

Nou kan ik mij vaag iets herinneren over geld dat ik toen overgemaakt heb.
In de hoop op een rechts geluid.
Helaas heeft Weesie dit niet ingevuld.
En nu weer centjes betalen? Dacht het niet.

Roadblock | 24-04-19 | 12:21

Veruit het beste aan PowNed was hun website, wat ook niet gek was gezien de achtergrond van de mannen. Een website bouwen, daar waren ze duidelijk beter in dan in het presenteren van een programma. De eerste versie van PowNed's website was mijn favoriete nieuwssite totdat die beruchte layout wijziging kwam.

JamesMurphy | 24-04-19 | 12:21 | 2

Met Prins Pils enzo.

Titaantje | 24-04-19 | 12:25

Ja, diecsite is verschrikkelijk geworden. Heeft mij ook doen besluiten om lidmaatschap op te zeggen. En die vreselijk Prem op de radio.

bqbq | 24-04-19 | 12:34

Kom we gaan Hilversum van binnenuit veranderen.

Willem_Oltmans | 24-04-19 | 12:19 | 1

Zo gaat FvD de europese unie ook doen.

drbukkake! | 24-04-19 | 12:37

Nu was Powned dan ook écht wel een kudtzender.

ZwengelMeister | 24-04-19 | 12:14

Oh ja, PowNed. Mijn laatste poging met TV. Het werd niks beter dan wat goedkope lol - en daar was juist geen gebrek aan op het medium.
Maar goed, de vleesboom heeft bewezen dat jarenlang hangen aan de tiet van de algemene middelen niet speciaal iets van links hoeft te zijn.

De TV in het fietsenschuurtje zetten met het snoer in een knoop volstaat beter.

Jan Passant mk2 | 24-04-19 | 12:14 | 3

Kringloopwinkel. Of inleveren bij winkel want milieuheffing betaald.

Is dit nog nieuws? | 24-04-19 | 12:30

@Is dit nog nieuws? | 24-04-19 | 12:30: nah, in mijn schuurtje kan dat gevaarlijke ding niemands geest verzieken. Zeker niet met zo'n strakke knoop waar geen stroom door kan.

Jan Passant mk2 | 24-04-19 | 12:39

@Jan Passant mk2 | 24-04-19 | 12:39:
Touché.

Is dit nog nieuws? | 24-04-19 | 13:05

www.powned.tv/programmas
Iets over voetbal in...
Emmen.
Tja. Wie zit daar nou op te wachten?

Is dit nog nieuws? | 24-04-19 | 12:12

Alles wat een begin heeft, heeft ook een einde.

BubbelWater | 24-04-19 | 12:12

Ja het komt weer boven. "Halloooo, dit is het PowNews" ja. Meesterlijk!
BLijf nou maar gewoon voor die ene toevallige toffe voxpop. Gewoon, omdat het kan.

chicago river | 24-04-19 | 12:11

Jensen was bij RTL5 een van de best scorende programma's. RTL5 is een zender waar de kijkcijfers sowieso lager liggen dan bij de populairdere zenders. Jensen deed het goed bij RTL5.

Snoess | 24-04-19 | 12:09 | 8

Jensen online... steengijl concurrent?? Daarom nu effe snel afzagen? Kijken er nog mensen thuis dan nog live tv trouwens?? Lol.

David000000007 | 24-04-19 | 12:37
▼ 5 antwoorden verborgen

"We gaan Hilversum van binnenuit opblazen." Nou, Fleischbaum. Als je een klein beetje zelfrespect heb doe je dat in de laatste dagen van je omroep alsnog. Doe iets ruigs. Pleit voor het afschaffen van die hele bende, gebruik al je zendtijd daarvoor. Pleur een testscherm aan met "overigens ben ik van mening dat de NPO opgeheven moet worden." Iets. Revancheer jezelf of ga de geschiedenis in als fraudulente zakkenvuller.

FrikandelSpeciaal | 24-04-19 | 12:09

Televisie? Wat is dat?

Is dit nog nieuws? | 24-04-19 | 12:08

PowNed is verloren WNL gaat met Rick Niemand niet lukken en Jensen weg is heel erg jammer. Jensen bij WNL zie ik wel zitten.

frisenfruitig | 24-04-19 | 12:07 | 1

WNL wou wel maar die mogen het schijnbaar niet zelf produceren/uitzenden zonder dan weer toestemming te hebben van de NPO bazen.... volgens “Jensen”!

David000000007 | 24-04-19 | 12:45

Kijk voor de grap eens op msn news als je toevallig een keer de brakke ms browser moet gebruiken. Dan maken ze zelfs een nieuwsitem over dat er een papiertje onder zijn schoen plakt.

Dirk III | 24-04-19 | 12:18

Ik heb niet de indruk dat de reaguurders op de zelfde lijn zitten als v Rossum.

Trumme | 24-04-19 | 12:05 | 2

Inderdaad maar GS is ook niet meer echt wat het was.

Sjonie01 | 24-04-19 | 12:12

'k vind de Hofbar niet zo slecht overigens.

kees de short | 24-04-19 | 12:03 | 1

Eens, dat programma heeft best bestaansrecht als M ook mag bestaan.

sprietatoom | 24-04-19 | 12:18

Ja lekker was dat. Domme reaguurdertjes uitknijpen puur voor eigen gewin. En daarna het slechtste tv programma ooit op de tv knallen. Qua integriteit deed het in niets onder voor het zakkenvullersgedrag van een gemiddelde VVDert.

medusa324 | 24-04-19 | 12:02 | 4

Dat Danny Ghosen nu op TV is, is dankzij Powned en dat was mij die paar euro meer dan waard. Wat heb ik gelachen met die kerel. Kraakpanden infiltreren, een vrachtwagen vol Playstations open laten staan in Almere net zo lang tot een usual suspect er in kruipt (waarna letterlijk een net zich rond de boef sloot). Enz.
Memories.

Captain Pervert | 24-04-19 | 12:10

@Captain Pervert | 24-04-19 | 12:10: een kinderhand...

medusa324 | 24-04-19 | 12:16

@Captain Pervert | 24-04-19 | 12:10:
Eens met de captain. Maar ja, die zit dus bij een andere club.

chicago river | 24-04-19 | 12:41
▼ 1 antwoord verborgen

Overigens is PowNed, samen met GeenPeil, een reden dat ik nooit iets doe met oproepen van GS om ergens voor te stemmen of te doneren.

Superior Bastard | 24-04-19 | 12:01 | 3

Waarom niet gewoon elk initiatief apart beoordelen? De ene zal wel de moeite waard zijn om mee te doen, de andere wellicht niet. Dus, wat mij betreft mogen er wel meer en vaker initiatieven gestart worden door GS. Ik denk namelijk dat daar erg behoefte aan is in dit landje. Maar dat is maar mijn mening.

kweethetooknietbeter | 24-04-19 | 12:10

GeenPeil was briljant met het Oekraïne referendum, maar de de GP politieke partij was pure hybris.
Ze hadden destijds de handen ineens moeten slaan met FvD (ten tijde van het referendum nog aan elkander gelieerd). Dan was FvD met meer zetels in de TK gekomen en was de klapper na #PS2019 nog groter geweest.

Captain Pervert | 24-04-19 | 12:12

@kweethetooknietbeter | 24-04-19 | 12:10:
Geenpeil werd anders gepresenteerd dan wat het uiteindelijk geworden is, uit de eerste berichten leek het erop dat het meer een campagne zou worden waarbij politici ter verantwoording geroepen zouden worden tijdens de campagne periode. Pas later bleek dat het ging om het oprichten van een politieke partij, maar dit was al nadat de inzamelingsactie begonnen was.

Terra | 24-04-19 | 16:31

Jammer. Met "De neger omdat het moet" heb ik me destijds goed geamuseerd en de duw- en trekpartijen met Danny waren ook altijd leuk.

JvanDeventer | 24-04-19 | 11:59

Wat een kut-omroep was dat zeg. Met die immer geconstipeerd kijkende Weessie, de van de staatspoen steeds boller wordende Castricum en de platte tokkie Jan "huishoudbeurs "Roos.
Hoezo worden ze trouwens rechts genoemd in dit artikel? Slinks is de enige juiste benaming voor deze gotspe van een omroep.

Superior Bastard | 24-04-19 | 11:58 | 6

Jongens met een wild idee is toch echt wat anders dan het daadwerkelijk kunnen. Goede programma's maken. Dat konden ze dus niet.

Willem_Oltmans | 24-04-19 | 12:21

@ietsjesdonkerezeurpi | 24-04-19 | 12:04:
Dat was de grootste lol. Reaguurders die graag ergens bij willen horen opjutten om hen geld te geven om uiteindelijk belastinggeld te kunnen verbrassen om aan te tonen wat iedereen al wist. Maak je even over?

Superior Bastard | 24-04-19 | 12:24

@ietsjesdonkerezeurpi | 24-04-19 | 12:04:
Nee Weesie, zo is het niet gegaan. 'De NPO van binnenuit opblazen' was het adagium. In het begin leek het nog een beetje recalcitrant te zijn. Dat jullie je, naarmate de tijd verstreek, steeds meer gevoegd hebben naar de gevestigde NPO mores en al middelvinger opstekend naar het 'roze reaguurdersleger', gewoon ordinair de zakken hebben gevuld is een feit. Prima verder maar ik zou daar niet hypocriet over doen.
Nu de bodem van de gratis-belastinggeld-graaiput in zicht raakt opnieuw een beroep doen op reaguurders om leden te werven is nogal lachwekkend.
Ga maar gewoon weer werken voor je poen.

Ad Fundum | 24-04-19 | 14:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Misschien is 'TV' per definitie links en moeten 'we' daar helemaal niet zijn om 'ons woord' te verkondigen. Halleluja !

club704 | 24-04-19 | 11:57

Televisie is achterhaald voor rechtse kiezers. Internet met social media is belangrijker. Zo lang ons daar de vrijheid is gegund om nog te mogen uiten.

Jan, Leiden | 24-04-19 | 11:56 | 1

Rechtse kiezers? Wel jammer dat ze ‘hun’ doelgroep dan zo massaal negeren.

Trumme | 24-04-19 | 11:59

Als er een grote bak gratis NPO-geld staat moet de verleiding groot zijn om er niet in te graaien. Maar dat gaat ondergetekende dus niet in stand houden, 1 keer een jaar lid geweest maar nu toch maar niet meer.

sprietatoom | 24-04-19 | 11:56 | 1

Ik ook zou nu eerder wnl steunen.

Trumme | 24-04-19 | 12:00

Ik mis bij de NPO gewoon een goed reisprogramma.

Mammeloe | 24-04-19 | 11:56 | 3

Maar waar vind je vandaag de dag nog een altruïstisch figuur ala Chris Zeegers die bereid is om op kosten van de samenleving geheel belangeloos de wereld rond te reizen? Die opofferingsgezindheid bestaat niet meer.

JamesMurphy | 24-04-19 | 12:01

Ik mis een realistisch reisprogramma. Ik wil geen reisprogramma's met informatie voor backpackers, hipsters, vluchtelingenwerkers en andere deugmissionarissen maar een programma dat nuttige informatie verschaft voor normale mensen die na een jaar hard werken een paar weken onbezonnen in een luxe hotel tot rust willen komen. Dus informatie over mooie badplaatsen, golfbanen, hotels, resorts, spa & wellness oorden, goede restaurants etc.

keestelpro | 24-04-19 | 12:23

Zal de NPO gaan halveren om zo hun steentje bij te dragen aan het verminderen van de CO2 uitstoot waar ze zo vaak over (s)preken?

kweethetooknietbeter | 24-04-19 | 11:54

Powned en Max kwamen tegelijk op zender.
Max heeft gewonnen.

Traag | 24-04-19 | 11:53 | 3

Max weet dan ook programma's te maken die niet alleen leuk zijn voor 60 plussers; Powned was meer een one-trick pony.

Goldfinger | 24-04-19 | 11:57

@Goldfinger | 24-04-19 | 11:57:
Max maakt tenminste nog televisie zoals televisie bedoeld is. Ik mocht bijvoorbeeld graag kijken naar Het geheime dagboek van Hendrik Groen.

kweethetooknietbeter | 24-04-19 | 12:04

Max snapt het en Powned niet.

Willem_Oltmans | 24-04-19 | 12:22

Links of rechts, uiteindelijk gaan ze allemaal graaien! Kijk maar naar Weesie!

FasiscovanJole | 24-04-19 | 11:51 | 3

"Wie niet graait wordt genaaid", luidt een bekend gezegde.

kweethetooknietbeter | 24-04-19 | 11:55

Correct, het lijken wel politici.....
Daarom, nooit meer tv voor Knorrepot.
Helaas kijkt half kuddedierend NL nog wel - en ze geleauven eauk nog wat ze zien.

vliegende knorrepot | 24-04-19 | 11:57

En nu z’n graties geld in gevaar komt gaat ie huillie huillie doen en zich druk maken om z'n leden.

Trumme | 24-04-19 | 12:02

Kijk al jaren geen NPO.

PROCES tegen De Staat, vanwege verplicht betalen aan die NPO =
Staats-Omroep : propaganda + censuur.

Cool Pete | 24-04-19 | 11:50

PowNed is de reden dat ik NOOIT meer geld stop in een initiatief van Geenstijl. Die Weezie is de Arnoud van doorn van medialand.

GodsEvenknie | 24-04-19 | 11:49 | 2

Ja echt stijlloos, powned is gewoon een keiharde faal.

Solar666 | 24-04-19 | 11:54

Weesie is weg. Maar als die terug bij GS komt dan zeg ik mijn premium lidmaatschap op.

Muxje | 24-04-19 | 11:56

Toen Powned werd opgericht ging er € 500 miljoen naar de NPO. Nu bijna het dubbele. Om gek van te worden. Waarom moet ik aan die linkse agitprop meebetalen?

Mammeloe | 24-04-19 | 11:48 | 1

Omdat u niet in de maat meemacheert. U betaalt uw eigen bekering.

Tuborg øl | 24-04-19 | 11:58

Weessie, de grootste graaier van het gehele publieke bestel, is inmiddels zelf verworden tot hét icoon voor wat men ooit als Powned zijnde zouden gaan bestrijden.
Ik denk dat hij samen met Rutger C. zo'n groot aandeel in het salarisbudget opsoupeert waar de onlangs ontstane ophef bij het cornelius haga lyceum in het niets valt.

Dommelsch | 24-04-19 | 11:47

Ooit lid geweest van deze boevenclub. Misschien nog steeds wel. Opzeggen lidmaatschap was onmogelijk, geen contact mee te krijgen. Ze krijgen geen cent meer van mij!

degrotedromer | 24-04-19 | 11:47 | 2

Of nog steeds, je weet het niet.

Willem_Oltmans | 24-04-19 | 12:23

-"Ooit lid geweest van deze boevenclub. Misschien nog steeds wel."
(..)
-"Ze krijgen geen cent meer van mij!"-
degrotedromer | 24-04-19 | 11:47

Hoe krijg je het uit je pen. Ga kapoDt hier.
Plusjes, zoveel dat je erin kunt zwemmen.

chicago river | 24-04-19 | 12:53

Als je rechtse TV laat maken door presentatoren wiens onderscheidende kenmerk vooral bestaat uit hufterigheid en je richt je op tokkies, immer ontevreden reaguurders en PVV stemmers dan moet je niet gek staan te kijken dat het moeilijk is om leden binnen te harken. Je moet het veel aantrekkelijker verpakken, en een eigen positief rechts geluid brengen, in plaats van alleen maar frustraties over D66, GroenLinks, Joop, BNNVara, moslims en immigratie te ventileren. Ga uit van je eigen kracht en ga niet alleen maar hufterig te keer tegen de linkse elite. Vind ik hoor.

jasvanbus | 24-04-19 | 11:46

Powned heeft iets van 5 of 6 unieke bezoekers per dag op hun website. Dan moet je de eer aan je zelf houden en de stekker er uit trekken. En de server verkopen op Koningsdag.

Osdorpertje | 24-04-19 | 11:45 | 3

Kom er ook niet meer sinds er hier geen links meer naar powned zijn.

Harry2m | 24-04-19 | 11:52

Ze hebben het reaguren lastig gemaakt en de site zo onaantrekkelijk mogelijk. En waarom ook niet? Het geld komt toch wel binnen.

Rest In Privacy | 24-04-19 | 11:55

Weesie die op GS zakkenvuller Lodiers bekritiseerde vanwege zijn driedubbele functie en dito salaris en vervolgens bij PowNed een vergelijkbaar salaris ontving, dat hij rechtvaardigde door te verklaren dat hij drie functies tegelijk moest vervullen.
Weesie en Rutger gingen de PO van binnenuit opblazen, maar zodra PowNed een feit was werd het meer van hetzelfde, ze pasten zich direkt op wonderbaarlijke wijze aan de gedragsmores van de PO aan.
Zakkenvullende hypocrieten.

spanarchist | 24-04-19 | 11:44

Linkse TV, rechtse TV... ik hoef helemaal geen TV die mij een politieke stroming wil opdringen. Flikker toch op allemaal. Een rechts geluid... hoe verzin je het.

John McClane | 24-04-19 | 11:44

Er gaat van mij niet één piek naar welke omroep dan ook. Laat staan zes.
Van die twee bier en een bessen heb ik een kater overgehouden. Alcohol haram!

Rest In Privacy | 24-04-19 | 11:44

Kan GS die tukker niet overnemen, die is wel ok.

knutsel_ | 24-04-19 | 11:43 | 1

Ik vind hem van tijd tot tijd anders zwaar irritant, bedenk eens wat nieuws.

Solar666 | 24-04-19 | 11:55

Ik wil graag geld doneren om de staatsomroep op te heffen. Waar kan dat?

tipo | 24-04-19 | 11:43 | 1

Haha, die quote van Bert Huisjes. Humor om te lachen!

pibasso | 24-04-19 | 11:43

Oprechte vraag: is ledenaantal een (goede/terechte) kwalitatieve graadmeter voor omroepen?

Ik dacht dat de NPO gesponsord werd door de regering als publieke omroep voor een geluid uit het gehele spectrum (waar de weegschaal in mijn ogen heel erg naar 1 kant gaat, maar dat terzijde). Wat is het (betaald) lid zijn van een omroep dan van belang?

Ik ben wel benieuwd naar het totale aantal leden bij de NPO. Weet iemand dat?

LuNaTeeQ | 24-04-19 | 11:42 | 2

Ledental is een beroerde graadmeter, zowel voor de kwaliteit van de omroep of de maatschappelijke behoefte er aan. Waar ik wel benieuwd naar ben is hoeveel mensen onder de 35 nog lid van een omroep zijn...

Het zou mooi zijn als de omroep indeerdaad geluiden uit het hele spectrum laat horen, maar daar mogen we dan wel zekere kwaliteitseisen aan stellen. Wat dat betreft mag WNL van mij meer middelen en zendtijdkrijgen, maar kan Powned wel vertrekken.

Muxje | 24-04-19 | 12:01

@Muxje | 24-04-19 | 12:01: ik ben voornamelijk benieuwd naar het totale ledenaantal. Ik heb zo’n vermoeden dat dat niet (anders niet veel) het miljoen over gaat. En dan heb ik het nog niet eens over dat het unieke leden zijn (dus lid van 2 meer of omroepen). Waar heel links beweert dat de 15-20 procent kiezers voor FvD er niet toe doet, dan doen die ledenaantallen er dus ook niet toe.

LuNaTeeQ | 24-04-19 | 12:17

Ik kijk geen tv meer... alleen nog via Youtube naar het onafhankelijke Fox-News... al het andere is Fake News

Roger Gene II | 24-04-19 | 11:41 | 1

Waarbij ik graag wil aantekenen dat ABC News ook een voortreffelijk station is.

hoogstetijd | 24-04-19 | 11:58

mijn TV staat standaard op iets van Discovery, Nat Geo of History... of zelfs pauper zender Spike (oude top gear FTW). hooguit een film of zo nu en dan Veronica Inside trekt mij nog naar de Mainstream. voor nieuws lees ik wel geenstijl of breitbart. wil ik een ander geluid luister ik wel naar Tim Pool. voor comentaar luister ik wel TPOpodcast en No Agenda ( nog steeds een douchebag) wie heeft de NPO nog nodig? waar bestaat RTL nog voor? indoctrinatie is het enigste wat ik kan bedenken. #sheepnomore.

ikworstelengadouchen | 24-04-19 | 11:40 | 2

@GOEM | 24-04-19 | 12:01:
Wat was het daarvoor ook weer?
Haaien, Hitler en de Honden van Cesar?
Was anders wel prima zondagmiddagkost voor bij je kater.

chicago river | 24-04-19 | 12:21

TV is zo goed als dood........ iedere cent die je daar insteekt is een verloren cent!

Fatwabuster | 24-04-19 | 11:40

Goed topic, tnx. *Powned lidmaatschap opzeggen doet*

de visser | 24-04-19 | 11:38

Kan FvD geen omroep opzetten?

Mahatma | 24-04-19 | 11:37 | 1

Vooral niet doen. Schoenmaker... Leest. Blijkt telkenmale.

Willem_Oltmans | 24-04-19 | 12:24

als Weesies nu eens een normaal salaris krijgt ipv 200,000+ per jaar binnen te harken
weer een paar NPO-parasieten minder, next !

meso1 | 24-04-19 | 11:37

Als Powned een statement had willen maken tegen de onzin van het omroepbestel, 3 zenders en lineaire programmering, hadden ze tijdens hun zendtijd het beeld op zwart moeten gooien met alleen een linkje in beeld naar een online stream. In plaats daarvan kregen we een soort actualiteitenrubriek met Weesie die nog kutter was dan wat wat er door de bestaande omroepen gemaakt werd. Gemiste kans, en die 25.000 leden gaan natuurlijk nooit terugkomen. Weesie lacht zich rot want z'n bankrekening is goed gespekt, maar het is wel een lul zonder visie natuurlijk.

Zijkweif | 24-04-19 | 11:37

Ik ben echt opgehouden met NPO kijken. Bevalt goed.

dr Rechts | 24-04-19 | 11:37

Ik kijk alleen nog Netflix en af en toe een goede documentaire van Marijn Poels waar ik dan ook voor betaal. Ze doen maar daar in dat "omroeplandschap" het idee dat ik ooit mijn belastinggeld terugkrijg wegens niet kijken heb ik sowieso al niet.

Mesmer | 24-04-19 | 11:36

PowNed was nooit levend.

Kaas de Vies | 24-04-19 | 11:35

Ooit was het publieke bestel veroveren een goeie grap van de oprichters van GS, die ze op een gegeven moment helaas zelf serieus zijn gaan nemen.

Dikr | 24-04-19 | 11:35

Ik kijk zo nu en dan tv als ik bij iemand op bezoek ben. Voor de rest eigenlijk alleen maar internet. Denk dat tv zoals we dat nu kennen over jaartje of 10 verleden tijd is.

petros666 | 24-04-19 | 11:35 | 3

TV zal helaas nog heel lang blijven. Want de agitprop van links zal ten koste van alles te zien blijven, de budgetten van de NPO worden alleen maar groter.

2voor12 | 24-04-19 | 11:42

Waar kijk je dan naar op internet. Ik ben nog uit de tijd van de eerste tv. Kijk alleen maar npo en bbc, de belg af en toe. Dat hele internet is aan mij voorbij gegaan,geloof ik.

Tishetnetnie | 24-04-19 | 11:42

@Tishetnetnie | 24-04-19 | 11:42: Hier nog eentje die medio jaren 50 naar Dappere Dodo keek... of de bloedstollende serie : Morgen gebeurt het met Professor Plano, dat was pas TV ;)

Keyboardspeler | 24-04-19 | 12:43

WNL is een linksachtige huisvrouwen mogen ook op tv soap.
Pow is af, heeft nooit gebracht wat wij reaguurders er van hoopten.
Weezie kan gaan rentenieren, hier willen we hem ook niet terug.

IkWilOokWatZeggen | 24-04-19 | 11:34 | 5

Iemand schreef hier ooit over WNL als een soort Story-tv waar de dames om de haverklap zwanger waren. En wat gebeurde er vanochtend? Weer een zwanger!

Mammeloe | 24-04-19 | 11:45

Weesie duikt hier sporadisch op in de panelen.

de visser | 24-04-19 | 11:45

@Mammeloe | 24-04-19 | 11:45: Ja het is triest. Daarom sponsor ik ook liever websites dan afstervende tv media

IkWilOokWatZeggen | 24-04-19 | 11:52
▼ 2 antwoorden verborgen

PowNed en Jensen bruisen nou beide niet bepaald van de diepgang. Misschien maar beter dat het van de buis gaat. Lekker doorgaan op de interwebs zou ik zeggen.

amateurrr | 24-04-19 | 11:31 | 3

noemt 1 NPO programma met "diepgang"

meso1 | 24-04-19 | 11:39

@meso1 | 24-04-19 | 11:39: Diepgang. Elk jaar 900 meloen eypo in het hele diepe gat dat de NPO is donderen.

de visser | 24-04-19 | 11:50

Jensen was het enigste programma waardoor ik weer eens naar de tv keek voor de rest is het allemaal ruk tegenwoordig.

Sjonie01 | 24-04-19 | 11:56

Welkom terug Weensie!!

Conan de Rabarber | 24-04-19 | 11:31 | 4

@Kaas de Vies | 24-04-19 | 11:35:
Laat GeenStijl eerst maar eens de oude strip restaureren.
legacy.gscdn.nl/strip/index.html
Ik vind het GS archief trouwens sowieso buggy.
Bij de oudste topics zijn alle reaguursels verdwenen en werken de grafische bijlagen maar amper.

keestelpro | 24-04-19 | 11:45
▼ 1 antwoord verborgen

minder minder minder npo omroepen

Rest In Privacy | 24-04-19 | 11:31

Einde powned. En nu de rest nog. Mooi.

Mark_D_NL | 24-04-19 | 11:30

Powned kan me gestolen worden. Het ergste vind ik dat Jensen ook van de buis is. :-( Dus is de hele televisiemedia weer helemaal politiek correct.
twitter.com/ADshownieuws/status/11209...
'Tegenvallende kijkcijfers'
Het enige programma waar Wilders en Baudet ontspannen en vrijuit konden spreken.

keestelpro | 24-04-19 | 11:29 | 12

www.geenstijl.nl/5147333/powned-bijna... Hij gaat gelukkig verder met zijn podcast! En wordt uitgebreid naar twee-wekelijks.
De televisieuitzendingen heb ik niet kunnen bekijken dus zal ik ook niet missen.
“The king is back.” :-)

GekkeHenkieNiet | 24-04-19 | 12:25

Kreeg een paar weken geleden een telefoontje van WNL, dame zei dat ik al jaren lid van WNL en of ik ook lid wil blijven... nou nee, zei ik, eerst was ik lid van Powned (wie niet hier) en wist ook niet dat dit alweer 10 jaar geleden was, maar na een paar jaar aanzien van Powned, maar WNL lid geworden, maar nu twijfel ik zeer of ik nog van ze blijf, wil eigenlijk Jensen gaan steunen.

Ik heb Mr. GBJ. Hiltermann nog gezien bij de Avro en zou willen dat dit soort TV weer op de buis verscheen en inderdaad @Keestelpro... bij Jensen konden zowel Baudet als Wilders vrijuit spreken zonder die linkse schreeuwlelijkers die dwars door hen heen de discussie meer naar links willen trekken.

Misschien dat GS Robert Jensen moet uitnodigen om voor hen elke week een programma te maken, wij kunnen immers prima ''TV'' kijken op internet... maar misschien is Jensen te duur voor GS?

Keyboardspeler | 24-04-19 | 12:37
▼ 9 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken