Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

7500 handtekeningen voor Petitie tegen Halsema

En dat in 1 dag...

De petitie 'Weg met Femke' heeft in 1 dag meer dan 7500 handtekeningen opgehaald. De magische grens werd zaterdagochtend om 08:33 uur bereikt. Dat is te zien op een screenshot dat in handen is van GeenStijl. De handtekeningen-actie tegen de burgemeester van Amsterdam stelt "het parlement aan de Kroon het verzoek te doen Femke Halsema ongevraagd te ontslaan uit haar functie als burgemeester van Amsterdam." Volgens de petitie-opstellers is Femke Halsema ONGESCHIKT als BM wegens onvoldoende ervaring in de gemeentepolitiek, en de opstellers vinden daarbij dat het ongepast is om een kneiterlinkse burgemeester in een kneiterlinkse stad te positioneren. Haar objectiviteit bij het prioriteren van belangen wordt hiermee ernstig in twijfel getrokken. De petitie 'Weg met Femke' is HIERRR op internet te vinden.

Reaguursels

Inloggen

Ze heeft wel mooie tetten

paartjehop | 14-04-19 | 04:26

De juiste vrouw op de juiste plaats. Precies wat ze daar verdienen. Maar nu we het toch over incompetentie hebben waarom horen we niets meer over mevrouw Krikke? Mag die echt gewoon blijven zitten als burgemeester van Den Haag ????

SjoerdBoth | 13-04-19 | 22:31

Enkele vraagjes.

'Wij Alle Amsterdammers en niet-Amsterdammers'. Hoezo 'Alle'? 'Waarom hebben 'niet-Amsterdammers' hierover iets te zeggen?

'dat Femke Halsema na haar uittreden in de politiek in 2011, geen bestuurlijke ervaring heeft opgedaan in de (gemeente) politiek'. Dus enkel leden van het partijkartel zijn geschikt?

'dat er een verstoorde verhouding is met de gemeenteraad. Ik heb kennelijk iets gemist. Welke verstoorde verhouding?

'dat het niet juist is dat bij een links bestuur van Amsterdam een links progressieve burgemeester is gekozen'. Een meerderheid van de gemeenteraad heeft er voor gekozen Femke Halsema voor te dragen als nieuwe burgemeester van Amsterdam, niet het bestuur. Wat is er mis met links? Wat is er mis met progressief? Wat heeft het links bestuur daarmee te maken. Wat bedoel je met 'links bestuur'?

'Haar objectiviteit bij het prioriteren van belangen wordt hiermee ernstig in twijfel getrokken'. Omdat ze geen bestuurlijke ervaring heeft opgedaan in de (gemeente) politiek, omdat er een verstoorde verhouding is met de gemeenteraad, omdat zij een links progressieve burgemeester is, omdat zij een links progressieve burgemeester is bij een links bestuur of omdat ze is gekozen bij een links bestuur?

Hoen | 13-04-19 | 22:13 | 4

“Waarom hebben 'niet-Amsterdammers' hierover iets te zeggen?“
Omdat elke Nederlander haar salaris betaald. Het is dus gewoon een kwestie van “wie betaald, bepaalt”. En daarbij, het is ook onze hoofdstad. Wist je misschien niet, maar dan toch...

Titaantje | 13-04-19 | 22:56

"'Waarom hebben 'niet-Amsterdammers' hierover iets te zeggen?" omdat ze door de GL-mafia en ander gajes uit hun stad zijn verdreven en hun toevlucht hebben gezocht in omliggende forensensteden.

Bakschuif | 14-04-19 | 00:38
▼ 1 antwoord verborgen

@CocaCola | 13-04-19 | 14:16
Een opkomstpercentage van 52-53% bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen is daar misschien ook wel debet aan. Hoewel je niet weet hoe de zetelverdeling eruit had gezien als er bijvoorbeeld een opkomst van 65-70% was geweest.

Heiner | 13-04-19 | 21:37

Thierry Baudet wil vast ook Burgemeester van Amsterdam worden,dan wordt het vast nog beter dan nu.

Jan Onbewoond | 13-04-19 | 20:54 | 1

Heeft u vaker van deze memorabele momenten dat plotseling uw spraak-kanaal via uw nekwervels verloopt in plaats van de normale gang te volgen?

Bakschuif | 13-04-19 | 21:23

Éen burgermeester mogen wij niet kiezen. Er schijnt wel sprake te zijn van een zekere democratie. Het is maar net hoe je het bekijkt en wie hier baat bij heeft.

Tha Analyzer | 13-04-19 | 19:40

Toen ze het 'I AMsterdam' te individualistisch vond, was het toch wel duidelijk dat ze simpelweg een communist is.

Landstorm | 13-04-19 | 19:38

Femke Kaakklem hoort bij Amsterdam.

lingo star | 13-04-19 | 18:53 | 3

Ongeveer als hondenpoep en kauwgom? Nee hoor, echt niet, het is een kwalijke "alien" uit een duister parallel universum wat bevolkt wordt door nog meer apocalyptische narigheid in mensen gedaante

Bakschuif | 13-04-19 | 21:26

@ DankeSchon | 14-04-19 | 00:23 |
Vrijwel dagelijkse blootstelling aan de diabolische "moraalrot" van dit slag morele mutanten van de genus homo sapiens in de locatie waar men de wereld het meest effectief een klysma toe kan dienen, genaamd Amsterdam, doet iets met het besef dat men het alleen nog in onheilspellende beeldtaal kan vatten.

Bakschuif | 14-04-19 | 00:53

Een kutstad verdient een kutwijf.
En andersom ook.

Nonik Neem | 13-04-19 | 18:21 | 2

Precies. Laat haar Amsterdam naar de verdoemenis helpen, en niet een andere stad.

obominotie | 13-04-19 | 20:59

@obominotie | 13-04-19 | 20:59
Begrijp uw tegel wel. maar zij is maar een opzichtig onderdeel van de boevenzooi die dit op zijn geweten heeft. Uit Amsterdam komen ook Ollongren en Wiebes en nog meer akelige faalhazen en/of luxe fascisten. Het moet ergens stoppen.

Bakschuif | 14-04-19 | 00:43

Zo!
Ik las dit zojuist, heb meteen die petitie ondertekent.
Het is overigens niet de eerste keer dat ik een petitie teken tegen Femke Hallalsema. Het is een schande dat zij überhaupt tot burgemeester is benoemd van mijn stad.
Wat heb ik toch een gruwelijke hekel aan dat hypocriete incompetente zelfingenomen mens, en dan druk ik mij heel netjes uit want mijn bloed gaat altijd koken wanneer ik haar zie of hoor.

GeinPonempie | 13-04-19 | 17:26 | 1

Is ook mijn twee ondertekening. Snap uw reactie erg goed. Heb daarbij de pech dat ik er haast dagelijks wat van zie.

Bakschuif | 13-04-19 | 21:29

Femke is geen vervelende vrouw om te zien. Het is alleen een politieke laagvlieger en bestuurlijk lichtgewicht. Maar geen vervelende vrouw om te zien. Je moet er echter niet te veel van verwachten.

Willem_Oltmans | 13-04-19 | 17:24 | 5

Nou nou nou Getuigt wel van diepgang hè? Om te fappen, kijk dan porno.

Bakschuif | 13-04-19 | 21:31

@ Bakschuif | 13-04-19 | 21:31 |

Ik begrijp je niet. Wat heeft porno met uiterlijk te maken?

DankeSchon | 14-04-19 | 00:21

@DankeSchon | 14-04-19 | 00:21: Ja wat heeft het met uiterlijk te maken? Goh, fap jij op middeleeuwse dichtbundels en latijnse verzen ?? Kan hoor, maar is niet zo gebruikelijk, denk ik.

Bakschuif | 14-04-19 | 00:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoop wel dat alle anonieme ondertekenaars niet meetellen. Beetje laf, nietwaar?

Turambar | 13-04-19 | 16:41 | 3

Zegt de anonieme reaguurder

amateurrr | 13-04-19 | 16:44

Ja want stemmen voor een willkeurige verkiezing moet ook op naam, toch?

The2Amendment | 13-04-19 | 17:52

Volgens mij is 3/4 van de ondertekenaars bij alle petities anoniem. Heb ik je nog niet over gehoord.

DankeSchon | 13-04-19 | 20:38

Ik ga niet tekenen. Die stad verdient niet beter.

watergeus | 13-04-19 | 16:26 | 1

Even verder denken: besmette delen moet je z.s.m. verwijderen, anders zaait het uit.

DankeSchon | 13-04-19 | 20:40

Na een paar jaar opgescheept te hebben gezeten met een extreemlinks college, zou het wel eens kunnen dat aan het eind Halsema degene is die ge-redpilled is. Vergeet niet dat Silly Syl óók nog in die gemeenteraad zit. Het zou mij niets verbazen dat, als het erop aankomt, Femke dichter bij Annabel Nanninga staat dan bij die neo-communistische deug circle jerk dat er nu zit.

nobele wilde | 13-04-19 | 15:39 | 1

Dat lijkt mij inderdaad een juiste inschatting. Bij Halsema komt regelmatig enige realiteitszin bovendrijven.

Janas | 13-04-19 | 18:16
-weggejorist-
McSnor | 13-04-19 | 15:20
-weggejorist-
McSnor | 13-04-19 | 15:19

Does updeeten. Meer dan 10.000 nu.

McSnor | 13-04-19 | 15:17 | 1

Plus nog 1

Uw Verzekeringsadvis | 13-04-19 | 17:00

Getekend. Opzouten met die hypocriete trut.

De waard zijn gast | 13-04-19 | 15:15

Femke is BM omdat niemand anders Casablanca aan de Amstel wilde doen.
Is de Nachtwacht eigenlijk nog voldoende beveiligd?

MistaRazista | 13-04-19 | 14:50 | 1

De Nachtwacht? Ik moest pas denken aan die schilderijtjes die NL zo nodig samen met Frankrijk moest kopen: die van man en vrouw.
Kostte de burgers maar 160 miljoen samen! Ik neem aan exclusief restauratie.
O.o, wat waren Bussemaker en Pechmannetje trots.

Wering | 13-04-19 | 15:34

Petitie werkt voor geen meter.
Dank U.

wiener mit pommes | 13-04-19 | 14:15

Geen idee waarom deze petitie uit de lucht komt vallen. Totnutoe doet Halsema het vrij goed en ik moet de eerste Amsterdammer nog spreken die haar nu al weg wil hebben. De ondertekenaars van deze petitie wonen waarschijnlijk vooral buiten Amsterdam

Michael03 | 13-04-19 | 13:52 | 3

Deze petitie is gestart nadat de driehoek in Amsterdam besloot om met waterkanonnen het plein voor de Arena schoon te spoelen voor wat fakkels en sfeer. Daarbij werden ouderen en kinderen niet gespaard. Geen bericht over gezien op het nationale nieuws, maar bij at5 zie je meer over het optreden van de driehoek van afgelopen woensdag.

En Halsema doet het goed? Als jij verjupping en vertrutting goede dingen vind misschien. Ik als geboren en getogen Amsterdammer moet de eerste echte Amsterdammer nog tegenkomen die blij is met Halsema.

CocaCola | 13-04-19 | 14:12

Zoals bv met die haatschool? Ze had geen grotere fout kunnen maken dan in het de openbaarheid te brengen.
Daarnaast is het 'boerkaverbod' zo niet Amsterdam?
En dat knuffelgedrag met moslims is ook zum kotsten.

Leg haar naast van der Laan die ook wel fouten heeft gemaakt maar ze is geen schim van hem.

Al met al gun ik die deugdmensen haar wel daar maar dat terzijde.

theJ71 | 13-04-19 | 15:13

Onder welke steen leeft u? En leeft u eigenlijk wel? Spreekt uw el eens Amsterdammers en in welk deel-reservaat dan?

Bakschuif | 13-04-19 | 21:34

Volgens mij moet het motief voor het starten van deze petitie gezocht worden in het politie-ingrijpen afgelopen woensdag, bij de Arena (Ajax-Juventus).

Voetbal-'supporters'(/hooligans) versus het gezag.

Liefst zouden ze een petitie starten de politie weg te sturen, maar dat is zelfs voor deze 'supporters' geen realistisch plan. Dus nu hebben ze hun pijlen op de Burgemeester gericht, als verantwoordelijke voor de openbare orde.

Weg jij! Maar geen serieus argument aandragen. En dan nog zijn er mensen die dit nog 'tekenen' ook.
Trieste bedoening. Hoop dat dit soort initiatieven tot Amsterdam beperkt blijft.
(en nee, ik ben zeker geen Halsema fan)

michelpen | 13-04-19 | 13:08 | 2

Als je niet weet wat er gebeurt is moet je gewoon lekker je mond houden. Volgens mij heeft de Amsterdamse driehoek zelf al toegegeven dat ze fouten hebben gemaakt en daardoor onnodig hebben geprovoceerd.

CocaCola | 13-04-19 | 14:14

Er zijn genoeg redenen voor mij om Femke te laten verdwijnen als stadsregent, daar heb ik de aanleiding voor de petitie niet bij nodig.

De waard zijn gast | 13-04-19 | 15:16

Als we nou eens voor elkaar konden krijgen dat de achterlijke parkeertarieven idd iedereen die stad uitjaagt? Maar dan ook echt iedereen die er tot nu toe geld heenbrengt.... Toeristen, Horeca,winkels, advocatenkantoren, banken, hoeren, alles en iedereen op de vlucht... Dan kunnen de grachtengordeldieren rustig genieten van de zo gewenste groene stad. Gaat niet gebeuren helaas, en dat weten de bestuurders van dat durp ook wel... Dus de parkeertarieven en torenhoge lokale lasten zullen blijven stijgen.

loze stijl | 13-04-19 | 12:55

Tekenen mensen dat nou omdat ze kunnen uitleggen wat er mis is het functioneren van Femke of om gewoon lekker op een doelwit te schieten.
Laat het die Amsterdammers lekker zelf uitzoeken.

kloopindeslootjijook | 13-04-19 | 12:43 | 1

Dit laat ik graag over aan de Amsterdammers zelf.

Jan, Leiden | 13-04-19 | 13:03

Ehh, niet om het een of ander, maar ik lees op die site geen *argumenten* waarom Femke geen goede burgemeester zou zijn,
En ik zelf, als freventie GS lezer, heb geen grote blunders gezien.
(Een wat linksige agenda wellicht, de fietspaden worden hier breder, en de autowegen smaller. Maar binnen de politieke marge, voor zover ik kan zien.)
Wie heeft meer?

hotmint | 13-04-19 | 12:38 | 2

Iets met een Islamitische school

marrretje | 13-04-19 | 18:36

iets met boerkaverbod.

ariedeknaller | 13-04-19 | 20:15

Net gelezen op AT% de kop; opvang uitgeprocedeerde asielzoekers in Buitenveldert zorgt voor verdeeldheid.

Tja, zo kun je het ook omschrijven. De bevolking is 100% tegen, de politici die ergens anders wonen allemaal vóór. Tja, dat is ook een soort van verdeeldheid.

Hoe denk je het volk met redelijke argumenten te kunnen overtuigen als hun informatievoorziening totaal vercorrumpeerd is.

Sans Comique | 13-04-19 | 12:36 | 1

Wat "uitgeprocedeerde asieloekers" sowieso op straat te zoeken hebben is een raadsel. Weg, naar huis ermee.

Wienerschnitzel mit | 13-04-19 | 14:50

Wat heeft zo'n petitie nog voor zin? Het reilen & zeilen van de stad wordt al lang niet meer bepaald door een burgemeester of door de minderheid van Nederlandse bewoners, maar door de meerderheid van het islamitische invasie-leger en door de miljoenen toeristen die de stad elke dag weer, kapot trappen.

Het is, dat mijn Grote Liefde & levenspartner de stad (nog) niet kan missen, anders was ik hier al lang weg geweest. Gevlucht naar een of ander durpke waar je de hoge bomen langs het tuinpad nog kan zien staan, en waar op straat nog gewoon Nederlands wordt gesproken.

Peter Emile | 13-04-19 | 12:34 | 6

Wat mij vooral opviel en stoorde in Mokum, is het feit dat ik voor 90% alle talen hoor, maar geen Nederlands. Zelfs in winkels staat Engels sprekend personeel. Zelfs een mens getroffen, wat alleen maar Pools sprak.

Wienerschnitzel mit | 13-04-19 | 14:53

@Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 13:38:
Ik ben als onbewapende homo sapiens prima weerbaar tegen een AK47, zolang deze maar niet vast zit aan een schutter. En daarna is 'ie van mij.

De waard zijn gast | 13-04-19 | 15:19

@Wienerschnitzel mit | 13-04-19 | 14:53:
Dat was vast een Pool.

De waard zijn gast | 13-04-19 | 15:19
▼ 3 antwoorden verborgen

@Goedzo
Eh nee, want er zijn heel veel echte Amsterdammers die nu al met lede ogen aanzien hoe hun stad door het tuig en hun belangenbehartigers (GL dus) verkloot wordt. Ik ben zelf geen Amsterdammer, maar de rotzooi uit Amsterdam komt uiteindelijk ook buiten Amsterdam terecht. De burgers van de stad hebben er geen enkele invloed op, wie hun burgemeester wordt of is. Dat ze geen reet van hun eigen portefeuille begrijpt, weet inmiddels iedereen wel, getuige haar blunders in de zaak rond het Cornelis Haga. Hiddema heeft dat ijnlijk aan het licht gebracht en hoewel men het in de TK maar moeilijk heeft met directe kritiek op bewindslieden zoals Halsema of minister Dekker, kunnen ze er niet omheen.

Heiner | 13-04-19 | 12:31 | 5

@CocaCola | 13-04-19 | 14:16: De echte Amsterdammers zijn voor 75% al 40 jr geleden vertrokken naar Lelystad en Almere, op de vlucht voor de Islam invasie. Nu vooral bakfiets kakkers, onderweg met Roderick of jasmijn.

Wienerschnitzel mit | 13-04-19 | 14:55

@Wienerschnitzel mit | 13-04-19 | 14:55:
Is dan niet echt gelukt, dat ontsnappen aan de islam in die steden/ghetto's.

De waard zijn gast | 13-04-19 | 15:20

@Wienerschnitzel mit | 13-04-19 | 14:55:

Maar hoe zit het dan met de echte Amsterdammers die 40 jaar geleden nog niet geboren waren en dit met lede ogen moeten aanzien? Wij zijn helaas een minderheid in eigen stad.

CocaCola | 13-04-19 | 16:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Trump heeft zo zijn eigen ideetjes over illegalen en “sanctuary cities;

www.bbc.com/news/world-us-canada-4791...

Een links college van B&W hebben we alvast. Een rechts kabinet komt er straks aan. Misschien dus nog even wachten met dat ondertekenen?

Kompromat | 13-04-19 | 12:22

Ik zou graag willen dat ze blijft zitten. Kunnen we alle illegalen inclusief dieselbusjes, naar Amsterdam, de vrije haven voor links, sturen. Die Trump heeft toch wel ideen die het navolgen waard zijn. De rest van Nederland illegaal vrij, hoera

Goedzo | 13-04-19 | 12:14

Mag ik zeggen dat ik dit ongelovelijk opgeklopte onzin vind? Ik vind Femke juist een van de meest transparante en eerlijke burgemeesters die Amsterdam gehad heeft.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou nooit op haar stemmen. Maar ze durft zo nu en dan het conflict aan te gaan en speelt open kaart. Zo neemt ze een duidelijk standpunt in als het om Islam en vrouwenrechten gaat. Dat kan van haar voorgangers niet gezegd worden.

Panos88 | 13-04-19 | 12:09 | 5

@otjemans | 13-04-19 | 12:12:
Waar schort het dan precies aan? En waarom doet Halsema het slechter dan haar voorgangers? Woon jij in Amsterdam?

Panos88 | 13-04-19 | 12:46

www.geenstijl.nl/5147172/7500-handtek... Google op Halsema en lees eens wat krantenartikelen. Afgezien van haar standpunten valt vooral op dat zij heel veel vindt en bestudeert, maar weinig doet. In mijn werkveld noemen we dat beschouwers die nooit iets doen. Ze hebben overal een mening over en verplaatsen veel lucht via hun mond, maar wat ze vooral doen is voorkomen dat er gedoe voor hen of de machtigen rondom haar komt. Kortom, het is een zachte heelmeester die stinkende wonden veroorzaakt.

Graaier | 13-04-19 | 12:53

Amen. Denk dat ze het niet fout doet, los van dat dat ze GL-ster is.

Wienerschnitzel mit | 13-04-19 | 14:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik teken niet om de doodeenvoudige reden dat Iedereen met een beetje gezond verstand al kon zien dat zij wegens gebrek aan bestuurlijke ervaring ongeschikt was voor deze functie.

Gravin v Kippenbouth | 13-04-19 | 12:06

Ik vind haar de perfecte burgemeester voor Amsterdam.
(Disclaimer: Ik zeg dit als Rotterdammer)

ZonderNaam | 13-04-19 | 11:58 | 1

Eens! Was net van plan om dit te plaatsen.
PS : hoe denk je over Aboutaleb ?

Baron Clappique | 13-04-19 | 12:57

Als je Femke weg wilt hebben zeg dan dag 🎼 als je Femke weg wilt hebben zeg dan dag.

priks | 13-04-19 | 11:57

Ik lees net de column van Hans Wiegel in de Telegraaf maar die maakt van z’n hart ook geen moordkuil. De VVD moet zich herpakken en de leden zijn tot een applausmachine verworden echt gedebatteerd wordt er niet. Van de VVD leden kiest 60% voor samenwerking met FvD en slechts 29% voor GL.

Trumme | 13-04-19 | 11:53 | 2

Hoezo herpakken? Ze doen het toch uitstekend? Alles naar de klote helpen en frauderen bij de vleet. VVD ten voete uit.

WayneGretzky*99* | 13-04-19 | 11:57

In het verleden stelde een burgemeester nog wel iets voor.
Nu zijn het lieden die hun positite misbruiken en net zo makkelijk illegalen gaan 'beschermen' zodat die niet uitgezet kunnen worden.

Burgemeester & WET-'houders' die zelf de wet niet 'houden'... wat moet je daar nu toch mee als fatsoenlijke burger?
Waardeloos toch?
De wet die wij in NL hebben, heeft kennelijk geen waarde voor hen.

Wering | 13-04-19 | 11:52

Maar even de digitale klauw gezet. Al was het alleen maar omdat ze bukt voor de burka.

NiCeY | 13-04-19 | 11:47

Ach, zoveel handtekeningen zouden linksen ook in een dag ophalen tegen een prominente FvD burgemeester (ergens in de toekomst). Halsema is wat het grootste deel van de Amsterdammers wil, dus laat het maar lekker naar de kloten gaan daar.

Verkneukelaar | 13-04-19 | 11:41 | 2

Precies, dit soort acties is natuurlijk de dood in de pot. Maar goed, station Toenadering zijn we allang gepasseerd in dit land blijkbaar. Kei-eng.

Veldmaarschalk Sorry | 13-04-19 | 12:04

hebben ze mogen kiezen dan, dat is nieuw voor mij.

ariedeknaller | 13-04-19 | 20:22

Ik teken niet.

Ik heb een ander voorstel.

Het ziekenhuis dat ineens van de ene op de andere dag is gesloten waardoor kanker patienten op de wachtlijst komen voor een ziekenhuis buiten de stad moet eerst weer open.

Ik stel voor er een opvang voor illegale criminelen van te maken en de boven op het dak de letters:

I Amsterdam te plaatsen.

LinkeLotje | 13-04-19 | 11:39 | 2

Ik vrees dat de Amsterdamse GL-kliek jouw cynisme volledig verkeerd zal opvatten en mogelijk een plan zal indienen om dat te realiseren, als was het alleen maar om de 'I love Amsterdam' als teken van inclusie te kunnen gebruiken.

FrankVeer | 13-04-19 | 11:52

Goed voorstel, want je kunt het niet maken nummer 500 voor de opvang aan te merken als ongedocumenteerde en nummer 501 als illegaal weg te sturen.
-
Amsterdam heeft een haven en kunnen gewoon alle NGO's faciliteren met de veerdienst van geredde scheepvaart breukelingen van Noord Afrika naar de dichtstbij zijnde haven, dat is logischerwijs natuurlijk Amsterdam.
Via het verhuren aan toeristen via AirBNB kan er extra belasting worden geheven, dus het plaatje is ook gelijk financieel rond (uiteraard ook een flinke verhoging van de gemeentelijke belastingen).
O ja, eenmaal in Amsterdam er niet meer uit komen, he. O ja, ook daarna voor het levensonderhoud zorgen van de voormalige ongedocumenteerden er kan worden geput uit de toekomstige mega winsten van door de GroenLinks/X66 op te zetten CO2 bedrijven.
Succes daar in Amsterdam, niet de randgemeenten gaan lastig vallen voor geld of andere hulp!

bananabanana | 13-04-19 | 11:55

Het hele college moet onder curatele wegens wetsontduiking (huisvesting illegalen) belangenverstrengeling, niet handhaven van de wet in de openbare ruimte en nog veel meer.

Graaiende Teddybeer | 13-04-19 | 11:38

Wie is "Arthur", de initiatiefnemer? Waarom geen achternaam? Hoezo is de petitie ook bedoeld voor niet-Amsterdammers? Bijna 40% van de Amsterdammers hebben in 2018 links gestemd, GL haalde 20% van de stemmen. De keuze voor Halsema is in dat perspectief is niet zo gek. Een relatief groot aantal Amsterdammers wil dus kennelijk een linkse koers. Dat is sneu voor de rechtse minderheid, maar zo werkt het nu eenmaal. De "ministerpresident" heeft op 09:09 wel een punt: "Wat een onzin en zurigheid. Als het niet goed is moet je zelf de politiek in gaan en mensen overtuigen van je gelijk." Je kunt ook bezwaarprocedures starten tegen gemeentelijke voornemens. Dit kost tijd en energie, maar is sympathieker dan anoniem een petitie starten, en daar dan ook nog inwoners buiten de hoofdstad bij betrekken.

Mannes | 13-04-19 | 11:37 | 3

Net iets teveel logica Mannes. Zeg tenminste nog dat links zuur is of zo.

Erikjan79 | 13-04-19 | 11:41

@Erikjan79 | 13-04-19 | 11:41: en als het een rechtse zou worden beginnen jullie linksch extremistjes met je kleine iq-tjes te blehreh waar volkert is.

WayneGretzky*99* | 13-04-19 | 12:01

@Erikjan79 | 13-04-19 | 11:41: Ik begrijp u niet, maar dat zal aan mij liggen.... "links" is niet zuur, maar het negatieve geluid komt van "rechts".

Mannes | 13-04-19 | 12:23

Of het nu gaat om de letters "I Amstedam" gaat die weg moesten vanwege de diversiteit en het ontbreken van de inclusieve uitstraling, maar toch weer even als achterbakse publiciteitsstunt teruggeplaatst konden worden om het GroenLinks stemmende paupervolk te lokken (ging uiteindelijk even niet door vanwege een gevalletje islamitische aanslag). Overigens uiteraard van publiek geld.
Of om het huichelachtige bezwaar dat er nu in de Amsterdamse wijk de Pijp is gemaakt tegen de opvang van ongedocumenteerden, die hier ook nog illegaal zijn na jarenlang procederen vanuit de asieladvocaten industrie (ze moeten er tienduizenden in die wijken opvangen en nee nu niet zogenaamd eerlijk verdelen, jullie PvdA/X66/GL-ers willen dit, zelfs oplossen).
Haar achterbakse move met haar kinderen, van een islamitische school want halleluja en toen toch weer niet. Hoe zit het met de kinderen die zich daaraan niet kunnen onttrekken?
En ga zo maar door.
Dat mens ademt en straalt zoveel weerzin uit, dat het onbegrijpelijk is dat zij als burgermeester (neutraal persoon) naar voren is geschoven. Nu zit GroenLinks overigens vol met controversiële personen, dus ja veel keuze voor beter is er ook niet.

bananabanana | 13-04-19 | 11:35

Wat maakt het nog uit? Amsterdam is allang verloren. Rotterdam ook. Beschouw dat niet meer als Nederland.

ScheveHarry | 13-04-19 | 11:33

Ik gok op 100.000 krabbels in een dag van lui die wensen dat ze blijft.
Leer mij dat Goorlinkse kudTdorp kennen.

kibbesoeb | 13-04-19 | 11:33

Het hele wallen gebied uitroeien alsof t oudste beroep van de wereld nu iets vies is met als gevolg ondergronds geen toezicht en uitbuiting. En aan de andere kant een inpak cultuur van onderdrukking en gevangenschap in burka en andere inpkakmiddelen promoten. Het is geen geheim dat deze vrouwen totaal geen bewegingsvrijheid hebben en waar de wetgeving verkrachting (ook binnen het huwelijk) nog niet zijn intrede heeft gedaan. Dit allemaal weggepoetst onder de mantel der (religieuze) liefde. Als het aan Halsema legt zal Amsterdam worden omgetoverd tot een kalifaat en hebben Nederlanders bij de gratie Gods toegang bij de stadspoort. Maar dan wel onder dwangsom van 8 euri per uur parkeergeld. Ik vind de uitstoot van gezinnen met meer dan 2 kids ook niet wenselijk. Zou opgenomen moeten worden in het partijprogramma van Groen Slinks.

Ron101 | 13-04-19 | 11:32 | 2

Met dat briljante Wallenplan is Lodewijk Asscher begonnen; heeft inmiddels honderden miljoenen gekost en de schade loopt nog verder op. Panden zonder prostitutievergunning zijn namelijk véél minder waard in dat gebied - was blijkbaar niet echt over nagedacht.

Goldfinger | 13-04-19 | 12:34

@Goldfinger | 13-04-19 | 12:34:
Wie weet was dat juist de bedoeling: denk aan de 3 pijlers van neo-liberalisme:
1 rente (vaste stroom van inkomsten; onteigening bij ingebreke blijven)
2 speculatie (waardedaling van onderpanden die goedkoop kunnen worden gekocht met via bv's goedkoop en zonder persoonlijke aansprakelijkheid geleend geld)
3 woeker (in een monopolistische omgeving kun je basisvoorzieningen tegen iedere prijs aanbieden, wordt toch wel betaald)

kindapaas | 13-04-19 | 12:47

Al die Amsterdammers die haar partij de grootste hebben gemaakt, hebben natuurlijk verkeerd gestemd. Verkiezingen moeten wel het juiste resultaat opleveren, want waar blijven we anders?

JTKDM | 13-04-19 | 11:32

Hahahaha... dit wilden jullie toch?? Linksche Luchtfietsers??
Nog veel plezier met Femke tot de volgende verkiezingen (die gaat eggg niet weggg).

meneer Q | 13-04-19 | 11:29

Ik doe niet mee met deze petitie. Sowieso kansloos, en indien ik mij verkijk, dan zijn er vast nog wel ergere burgemeesters denkbaar.

Ook Amsterdam gun ik overigens een verkozen burgemeester waarvan men weet dat hij of zij na zo'n vier jaar weggestemd kan worden.

Foolonthehill | 13-04-19 | 11:26

Onder het 'bewind van Halsema:
1. Stijging aantal plofkraken
2. Wijken die te hoop lopen tegen de plaatsing van ongedocumenteerden
3. Amsterdam als magneet voor ongedocumenteerden
5. De lieve Islamieten van het Cornelius Haga die Femke de middelvinger geven.
Als gevolg hiervan slaat Femke steeds vaker een voor een GroenLinkser atypische law en ordertaal uit.
Ik zeg, niet afzetten maar vooral doorgaan met deze reality check voor Femke Halsema. Voor haar is het leerzaam en voor mij zeer vermakelijk. Meer meer...

Amsterdamsko | 13-04-19 | 11:23 | 3

Verwart u hier niet het beleid van de gemeenteraad met dat van de burgemeester?

Kapitein Sjaak Mus | 13-04-19 | 11:26

Hoop niet dat u een auto heeft of een scooter ouder dan een paar jaar. Daar gaat Groen(s)Links wél law&order op. En u bent de sluiting van de energiecentrale vergeten. Een grove schande wat ook nog eens baanverlies oplevert maar waar Robje EasyJetten supertrots op was (gelukkig woont die belhamel in een ander marxistisch oord dan Amsterdam).

Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 11:27

@Kapitein Sjaak Mus
Neen, hoor. Het is allemaal één pot nat. Als het beleid van de gemeenteraad 'succesvol' is, wordt het ook aan de burgemeester toegeschreven. Succes heeft altijd vele vaders/moeders/x.

Amsterdamsko | 13-04-19 | 12:02

Ach, zolang een prutser van een burgemeester in Den Haag die bijkans half Scheveningen laat affikken kan blijven zitten, hoe bont moet je het maken?

Okkie Trooi | 13-04-19 | 11:20 | 1

Eens. Femke doet het veel beter in Amsterdam dan Krikke in Den Haag. En een Krikke opzouten-petitie zou veel meer op z'n plaats zijn.

ParadiseLost | 13-04-19 | 11:24

Een "Weg met Femke" petitie?!?!

Ik vind dat zóóó niet bij die lieve stad passen.

Dr_Johnson | 13-04-19 | 11:17

11:15 8740 stemmen. Op naar de tienduizend.

Jan Leul | 13-04-19 | 11:16

Eerlijk is eerlijk, de Groene Khmer is de grootste partij in Amsterdam en dan zouden ze ook de burgemeester moeten leveren, en Femke Halsema is het beste wat ze in huis hebben.
Maar je mag Femke Halsema wel een paar dingen kwalijk nemen:
- Ze is bevriend met de vriendin van de moordenaar van Pim Fortuyn.
- Ze regelde de advocaat van de moordenaar van Pim Fortuyn.
pbs.twimg.com/media/C7ZCqUtXUAEUFoN.j...
- Ze haalde Rara lid, brandstichter en binnenlands terrorist Wijnand Duyvendak naar de Tweede Kamer.
- Ze liet Wijnand Duyvendak via de achterdeur weer terug komen toen zijn terrorisme verleden uit kwam en gaf hem een prominente rol in de partij als campagneleider van VMBO scholier en snotjong Jesse Klaver.
- Ze is racist en wil niet dat haar kinderen op een zwarte school zitten omdat dit schadelijk zou zijn voor hun toekomst.
- Ze geeft niks om het milieu, terwijl ze rondrijdt is een oude Mercedes diesel zonder roetfilter wil zij andere allerlei milieumaatregelen opleggen.
- Ze heeft oplichtster Tara Singh Varma jarenlang de hand boven het hoofd gehouden en de vrije hand gegeven.
- Ze heeft nooit afstand genomen van dictor en massamoordenaarverheerlijker Paul Rosenmüller. Sterker nog, die is nu gekozen als senator voor de Eerste Kamer.
- Een dag na dat ze in aanmerking kwam voor de maximale wachtgeldregeling was ze vertrokken uit de Tweede Kamer.

Osdorpertje | 13-04-19 | 11:15

Ik vind Halsema perfect passen in A'dam. Niet bedoeld als compliment, overigens.

halfvolle glas | 13-04-19 | 11:10

Zouden mensen die dit bedenken nou serieus denken dat dit ook maar een klein beetje kansrijk is? Ik vrees eigenlijk van wel. Maar ik hoop werkelijk dat het merendeel van de stemmers begrijpen dat zo'n petitietje (heheh heheh he said tietje) niet gaat zorgen dat wie dan ook ontslagen moet worden maar dat het moet worden gezien als een signaal. Want anders is het wel héél sneu gesteld met 020.

GraafSteno | 13-04-19 | 11:10

De namen Halsema en Hamas roepen bij mij hetzelfde gevoel op. Het lijkt ook wel op elkaar. Met de letters van de naam Halsema kun je Hamas maken.

Rheia | 13-04-19 | 11:04 | 1

Ook: lam en ham en mals (nou ja). En slang. (Oh nee).
En van Femke Halsema maken we FEEKS.

Pleegzuster B | 13-04-19 | 11:09

De Amsterdammers hebben op GroenLinks gestemd... omdat ze Jesse Klaver een aardige jongen vinden die leuk over het klimaat kan praten.
Maar wat ze niet wisten dat GroenLinks nu via Marrakesh illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers opvang en zakgeld gaan geven.
Iedere week komen er nu 120 illegalen naar Amsterdam die zich aanmelden voor onderdak en zakgeld.
Hoe is Amsterdam over 2 jaar? Ik hou mijn hart vast.

sociaal_econoom | 13-04-19 | 11:00 | 3

Er zijn nog maar zo’n 240.000 autochtone Amsterdammers waarvan de meeste, uitzonderingen daargelaten, niet op GL gestemd zullen hebben. Amsterdam is een stad met heel veel studenten, import, ook uit de rest van NL. Daaronder zitten de meeste GL stemmers, de oorzaak waarom het moeten doen met die vreselijke Groot wassink c.s.

vlijtig liesje 50 | 13-04-19 | 11:09

Rijdt die gratis bus al?

Pleegzuster B | 13-04-19 | 11:09

'Maar wat ze niet wisten [...]' en dat is het failliet van de democratie. Wel mee willen praten en dan achteraf laten blijken dat je jezelf eigenlijk niet zo goed op de hoogte had gesteld van de feiten en daarmee een goede afweging hebt gemaakt.
Aan alles hangt een prijskaartje. Wil je meer veiligheid? Dan lever je ook vrijheid in. Beter milieu? Dan niet janken over files en te krappe huizenmarkt.
Iedereen HBO opgeleid? Dan niet janken als er polen worden ingevlogen om de VMBO baantjes voor je te doen.
En maar smalend lachen naar die Duitsers met hun 'wir habe es nicht gewusst' . Maar ondertussen zelf wel GroenLinks stemmen én een petitie tekenen tegen de gevolgen van hun beleid.

Wellicht zou men bij verkiezingen, nadat je een partij hebt gekozen, eerst drie vragen moeten beantwoorden over het beleid van de gekozen partij. Bij twee vragen goed wordt de stem pas definitief.

Johanvb | 13-04-19 | 11:24

Ik zal nooit op GL stemmen, maar zij doet het niet slecht. Zij voert bijvoorbeeld een ander beleid op het punt van sluitingen na een aanslag. Als een zaak geen aantoonbaar verband heeft met criminaliteit, dan bijft die zaak gewoon open. Zoals toentertijd met Anders Dan Anderen in Slotervaart. Haar voorganger is zowat heilig verklaard, maar liet zich op dat punt gewoon voor het karretje spannen.

B O Terletter | 13-04-19 | 10:58 | 1

Halalsema zit daar als sokpop van Klein Wassink, de grote apparatchik van Amsterdam. Ze is slap en afwezig in vergelijking met van der Laan. Ronduit illegaal wanneer het uitkomt van het uitvoeren van wetten (op het anarchistische af). Vooral goed om op tv zalvende praatjes te houden. Is ook totaal geen verbinder en heeft 0,0 interesse daarvoor. Femmie zit er voor Femmie en haar marxistenvriendjes en laat dat blijken ook.

Een online petitie is echter kansloos. Ze is ons opgedrongen en we moeten er maar mee leren leven.

Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 11:03

Er wonen honderdduizenden mafklappers in 020. Geen wonder dat je binnen 1 dag veel handtekeningen ophaald.

Schadenfreude | 13-04-19 | 10:57

020 koos voor de Groene Kmer, dus veel plezier met een dito BM. Zie het als een leuk experiment, hoe gaat 020 nog verder de vernieling in.

glaaf | 13-04-19 | 10:50 | 2

Helemaal eens.

R. Skickr | 13-04-19 | 10:53

Mmmm nee niet echt, vooral provincialen kozen voor Groen(s)Links. Hipsters, startende yuppen zonder kids en studenten. Plus wat loslopende grachtengordeldieren werkzaam bij de NPO. Velen zijn afkomstig van buiten Amsterdam of zelfs regio Amsterdam.

De bewoners die langer in Amsterdam wonen stemden naar gelang hun etniciteit en economische positie. 'Oud geld' stemden VVD, witte ambtenaren D66, Afrikanen PvdA, mocro's/Turken DENK, UvA kruidenvrouwtjes BIJna... en een aantal mensen die niet in die hokjes pasten zelfs op de FvD.

Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 11:00

Ik ben geen fan van haar maar 7500 handtekeningen is natuurlijk helemaal niks. En waarschijnlijk komt de meerderheid van die 7500 van buiten Amsterdam. Ik denk overigens dat je tegen elke landelijk bekende politicus wel minimaal 100.000 handtekeningen kun verzamelen.
Ik zeg minimaal 100.000 Amsterdamse handtekeningen en dan praten we verder.

menzo | 13-04-19 | 10:42 | 2

*kunt en nogmaals ik ben geen Femke-aanhanger (en ook geen Amsterdammer)

menzo | 13-04-19 | 10:45

Heb als Rotterdammer ook gestemd vanwege het gevaar van de ultralinkse Amsterdamse uitstraling.

Pleegzuster B | 13-04-19 | 11:12

laat maar lekkers zitten kan Ze zien hoe haar Club Groen-Links / PvdA die Stad en dit Land verkloot hebben .

liegende lippen | 13-04-19 | 10:38

Halsema wilde helemaal geen burgemeester worden, maar de linkse partij-kartel hebben haar gepositioneerd en als opperhoofd benoemd :

"En het is me menens. Ik ga niet de wachtkamer in van het politieke bestuur om na een jaar weer tevoorschijn te komen en een Senaatszetel te beklimmen of om een burgemeestersketting om te hangen. Nee, het afscheid van de politiek is definitief. En de reden is simpel. Ik heb er genoeg van."

www.dagelijksestandaard.nl/2018/06/fe...

Thoth | 13-04-19 | 10:36 | 2

Stel je voor dat je ooit van mening verandert. Kan gewoon niet hè...

Erikjan79 | 13-04-19 | 11:30

@Erikjan79 | 13-04-19 | 11:30:

Zou sympathiek klinken maar ineens zagen we Femmie op tv toen we hoorden dat van der Laan terminaal was en zichtbaar achteruit ging. Toen ineens had ze wel oren naar een baantje terwijl haar voorganger nog niet eens was overleden... en liet dat op tv blijken ook.

Driewerf bah.

Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 11:46

Opstappen om een straaltje water van de politie ? Omdat VOLWASSEN mannen met vuurwerk gooide waar KINDEREN bij waren ?

The Concierge | 13-04-19 | 10:33

Geef ik toch wel kans van slagen. Als je vandaag leest dat de hockey-kudtjes in Amsterdam al niet meer alleen naar de training mogen komen omdat het risico beroofd te worden erg groot is, komt de poep nu wel heel dicht bij de ventilatort...

Petrus Poortwachter | 13-04-19 | 10:28

Zo'n bevooroordeeld wijf in die rol levert altijd problemen op.

van Oeffelen | 13-04-19 | 10:27

Ze beloofde ooit NOOIT meer de politiek in te -willen- gaan... iemand die zo makkelijk een belofte verbreekt moet je sws niet vertrouwen, burgemeester laten worden ook is ze dan stro-vrouw voor met voorsprong de grootste kwal van NL dat is die Groot Wassink, Wat een naar mannetje is dat zeg...

surffee11 | 13-04-19 | 10:26 | 2

Als je naast hem bent geweest moeten je kleren de was in.

Musset | 13-04-19 | 10:38

Als je naast hem bent geweest moeten je kleren de was in.

Musset | 13-04-19 | 10:39

Nou ja, Amsterdam heeft tenminste nog een burgemeester die lid is van een partij waarvoor mensen gekozen hebben.

In Zaanstad blijven we maar PvdA-burgemeesters toegeschoven krijgen.

Papa Jones | 13-04-19 | 10:25

Jammer dat die wethouder met dat hoofd van de combi Lenin-Fidel Castro er niet bij staat. Maar dat duurt niet lang meer.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 10:24

Hoeveel echte Amsterdammers wonen eigenlijk nog in Amsterdam? Zijn daar cijfers over bekend?

Fatwabuster | 13-04-19 | 10:23 | 8

@Snoess | 13-04-19 | 10:56: Het percentage allochtonen in het koningshuis ligt waarschijnlijk nog hoger. Overigens ligt is het percentage allochtonen bij mij thuis precies 50%.

Red shirt | 13-04-19 | 11:47

@Erikjan79 | 13-04-19 | 11:31: er is een groot verschil tussen Nederlands staatsburger zijn (definitie volgens de wet) en je een Nederlander voelen (en als zodanig gedragen). Pakweg 80% van de Turken die in Nederland zijn geboren voelt zich in eerste instantie Turk, geen Nederlander. En als ie dan ook nog op DENK en Erdogan stemt is het voor mij een Turk.

Pierke Pierlala | 13-04-19 | 11:49
▼ 5 antwoorden verborgen

Een aantal goede steekhoudende voorbeelden zijn van belang als je zo over iemand oordeelt. Het is makkelijk om op deze manier, in die social media tijdperk te fulmineren. Kom dan met steekhoudende argumenten.

Willem_Oltmans | 13-04-19 | 10:22

Een aantal goede steekhoudende voorbeelden zijn van belang als je zo over iemand oordeelt. Het is makkelijk om op deze manier, in die social media tijdperk te fulumineren. Kom dan met steekhoudende argumenten.

Willem_Oltmans | 13-04-19 | 10:21

Amsterdam is een extreem-linkse grafkuil, verpest door te veel mensen, te veel auto's, te veel lawaai, te veel toeristen, te dure woningen etc. Gewoon verpest. Ik ben blij dat ik er niet meer woon. Hoog tijd voor een gekozen burgemeester trouwens. Je kunt wel een petitie opstellen om Halsema weg te krijgen, maar daar gaat het helemaal niet om. Waar het wel om gaat is de vraag: Wie heeft ervoor gezorgd dat Halsema überhaupt burgemeester kon worden. Het gesmoes in achterkamertjes, waar deze beslissingen worden genomen door de linkse elite, zonder dat de Amsterdamse bevolking daarbij wordt betrokken. DAT moet afgelopen zijn.

Motleycrew | 13-04-19 | 10:19 | 3

Als er een gekozen burgemeester was, dan was zij toch ook gewoon gekozen, of niet?

Erikjan79 | 13-04-19 | 10:22

@Erikjan79 | 13-04-19 | 10:22: Dat zullen we nooit weten, maar de aversie tegen vrouwtje kaakklem was vooraf groot. Het zou in heel veel gemeenten wel betekenen dan er eindelijk geen PvdA-er door de keel was geduwd. Want die splinterpartij voert nog altijd de lijsten aan, met voorsprong. En geen gemeente met bijv. een PVV burgemeester. Motleycrew heeft absoluut gelijk.

Pierke Pierlala | 13-04-19 | 11:54

Ach, ze wil helemaal niet terug in de politiek. Heeft ze zelf gezegd. In een boek. Toch?

Mammeloe | 13-04-19 | 10:16

Helaas kansloze actie . D66 politicus Haijo Apotheker was absoluut ongeschikt als burgemeester en minister maar is tot op de dag van vandaag onbestrijdbaar als een koortslip. Je komt er nooit van af
nl.m.wikipedia.org/wiki/Haijo_Apothek...

Arnold Layne | 13-04-19 | 10:15 | 1

Je vraagt je af hoe mensen zoals dat in een positie van macht komen... Toevallig heeft een Duitser met de achternaam Apotheker er bij Hewlett Packard ook een enorm zooitje van gemaakt, omdat hij, net als deze Apotheker, het niet nodig vond om dingen door te lezen...

Vuurwezel | 13-04-19 | 12:20

Ik dacht dat men op een gegeven ogenblik "moet" dood neervallen, voor de rest niets.

cat22 | 13-04-19 | 10:15

Het schandalige en agressieve optreden van de politie afgelopen woensdag tegen Ajax supporters waarvoor de Groen Links loco burgemeester van A,dam toestemming gaf heeft de verdeeldheid in de stad nog groter gemaakt. Groen links heeft de Ajax aanhang uitgedaagd. Amsterdammers en Ajax-supporters bewust uitdagen, waterkanonnen inzetten en met veel agressie bestrijden is niet meer te toleren. Terwijl anderzijds Asielzoekers, afa, krakers en ander extremistisch links tuig met fluwelen handschoen geen strobreed in de weg wordt gelegd. Polarisatie door Groen Links neemt alleen maar verder toe door dit extreem linkse stadsbestuur onder leiding van Halsema. Dus... ongeschikt.

MINDER | 13-04-19 | 10:13 | 7

voetbal
"supporters"
Helemaal de tyfus inmeppen, preventief, waar dan ook wanneer dan ook totdat ze leren dat het maar een godverdomd kudtspelletje is en je daarom helemaal niks hoeft te slopen of mekaar dood te rammen. Geen sympathie voor, niks, nul nada. Lange lat erover, waterkanon om de fakkls uit te doven en dan lekker lang schadevergoeding betalen voor je puberale gedrag. Doei.

elfenstein | 13-04-19 | 11:38

Kijk eindelijk wat argumenten. Je zou er aan kunnen toevoegen de opstand der scooterrijders wegens radicaal beleid. Maar tekenen doe ik toch niet want mijn stadsgenoten hebben nu eenmaal voor dit bestuur gestemd dus moeten ze maar op de blaren zitten.

Simon_GS | 13-04-19 | 11:49

@Muxje | 13-04-19 | 10:24: Kweet niet met gekozen burgemeester... in veel steden krijg je dan een moslimburgemeester.

ger1306 | 13-04-19 | 14:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat is dit voor onzin. Baseer het dan ergens op met onderbouwing. Zoiets als Femke moet opstappen want:
1.) Faal 1
2.) Faal 2
3.) Faal 3

En dat moet dan juridisch, logisch en wettelijk onderbouwd worden. Je mag natuurlijk het niet eens zijn met mensen met een andere mening. Maar als je ze wil aanvallen dan moet je toch op zijn minst wat meer geven. Dit is echt objectief gezien waardeloos.

DeKussendeWielrenner | 13-04-19 | 10:09

Amsterdam... nieuws is dat het Comenius Lyceum voornemens is een islamitische school te worden. Minister Arie Slop wil dat graag, om zo de terroristenschool concurrentie aan te doen. Gaat lekker zo.

www.parool.nl/amsterdam/rector-wil-co...

Van Duyvenbode | 13-04-19 | 10:09

Ik volg het allemaal niet zo, dus ben ik op zoek gegaan naar voorbeelden van het vreselijke wanbestuur van deze burgemeester. De initiator van de petitie is echter hierover niet erg mededeelzaam.
Natuurlijk is er over Femke Halsema het nodige te zeggen; maar geldt dat niet voor alle burgemeesters?

Deze petitie lijkt een beetje fact-free, en volgens mij praten de intekenaars elkaar na , vooral op basis van gevoel.

Kan iemand mij op dit punt corrigeren en met wat feiten komen?

Kapitein Sjaak Mus | 13-04-19 | 10:08 | 2

soort van #METOO maar dan #HALSEMATOO

lovekila | 13-04-19 | 10:52

Als u een petitie start "laat Halsema blijven" ondertekenen dezelfde mensen net zo graag. Dat zijn de feiten.

Simon_GS | 13-04-19 | 11:46

Femke en GroenLinks wordt de doodsteek voor Amsterdam.
Zij willen conform de Afspraken van Marrakesh... aan illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers nu opvang en zakgeld gaan geven.
Met als gevolg dat er iedere week 120 illegalen naar Amsterdam komen.

Dit is onbetaalbaar waarbij je steeds meer mensen krijgt in Amsterdam waar we geen raad mee weten.
Hoe is Amsterdam over twee jaar?
Ik hou mijn hart vast.

sociaal_econoom | 13-04-19 | 10:06 | 1

dezelfde pest bende als het nu is alleen dan weer 20% meer dichterbij het ideaal :)

lovekila | 13-04-19 | 10:52

Als niet-Amsterdammer vermaak ik me prima met dat politieke cabaret in Amsterdam. Van mij mag ze blijven. Laat het een voorbeeld zijn hoe het niet moet voor de rest van het land. Ze vervullen toch zo graag een gidsfunctie?

brutus68 | 13-04-19 | 10:04

Laat Halsema haar karwei afmaken!

Gulliver | 13-04-19 | 10:01 | 2

Dat dan weer wel graag. Dan kunnen de feiten aan tonen dat je van links niet beter wordt.

lovekila | 13-04-19 | 10:50

U bent vergeten om in uw tegel de woorden "haar karwei" leesbaar door te strepen.

Pierke Pierlala | 13-04-19 | 11:58

“Wordt niet langer in staat geacht..”?

Dit impliceert dat zij eerder wel kundig in staat zou zijn geweest haar bestuurlijke taken uit te voeren.

Dat is echter nooit het geval geweest.

Enne, als we het toch over GroenLinks hebben.
Het is vorig jaar een beetje onopgemerkt gebleven, maar Marijke Vos is eind september 2018 tot staatsraad van de Raad van State benoemd;
www.nrc.nl/nieuws/2018/08/31/de-grave...

Ook daar is dus weer sprake van handjeklap tussen het kabinet en GL.

Kompromat | 13-04-19 | 10:01 | 2

Marijke Vos is een ongelooflijk goede bestuurder en integer mens.

Willem_Oltmans | 13-04-19 | 10:24

> ongepast is om een kneiterlinkse burgemeester in een kneiterlinkse stad te positioneren.
Bij een linkse gemeente hoort een linkse burgemeester, bij een rechtse gemeente hoort een rechtse burgemeester. Dat wil je toch niet gaan omdraaien??

koeberg | 13-04-19 | 10:01 | 3

In het overwegend linkse Friesland werd Wiegel neergekwakt, het kan dus wel..

kapt.Jerkoff | 13-04-19 | 10:08

jerkoff.... VVD is Fr.

horsteknots | 13-04-19 | 10:12

Bij elke gemeente hoort een burgemeester die boven de partijen staat. Juist aan het ontbreken van die eigenschap maakte men zich bij het benoemen van Femke nogal zorgen. Ook onder hen die bij de keuze betrokken waren.

Muxje | 13-04-19 | 10:14

Net getekend. Geeft goed gevoel, nl dat ik za 10:00 uur al iets goeds heb gedaan. Voel me bijna een 'deuger''.

NasiRames | 13-04-19 | 10:00 | 3

Misschien een gekke vraag, maar is u Amsterdammer?

Kapitein Sjaak Mus | 13-04-19 | 10:11

Heb jij dan misschien een aantal steekhoudende argumenten waaruit blijkt dat FH niet boven de partijen staat? Of tekende je met je onderbuik?

Willem_Oltmans | 13-04-19 | 10:26

@Kapitein Sjaak Mus | 13-04-19 | 10:11: Tis ook landsbelang heh. Door dat kut-beleid van links en Fenke komen nu al die kut-Amsterdammers naar Rotterdam. Met hun 2e-hands grapjes.

Premier Trutte | 13-04-19 | 11:42

Nee, laat haar alsjeblieft lekker zitten en Adam de afgrond in 'besturen', zodat heel NL de gevolgen kan zien van debiel-links wanbeleid. Meer, meer, meer afgewezen asielzoekers naar Adam SVP!!!

echt_links | 13-04-19 | 09:59

Dit is wat de Amsterdammers willen. Nou ja, de provinciale import. De echte Amsterdammer is allang verdreven naar Zaanstad, Purmerend, Almere, Lelystad of Haarlem. Femke past prima bij die 'fijne lieve stad'. Laat haar daar vooral blijven. Zullen we wel afspreken dat het Rijk (is de rest van Nederland) niet opdraait voor de Amsterdamse schuldenberg?

DebraCadabra | 13-04-19 | 09:58 | 1

En inwoners met Joodse roots verhuizen noodgedwongen naar Amstelveen.

Haringkoning | 13-04-19 | 10:38

Lekker laten zitten. Amsterdam.. Boeiend..

WoordFart | 13-04-19 | 09:57

Als ex-Amsterdammer heb ik getekend. Ben ooit daar weggevlucht vanwege multiculturele ellende. Inmiddels zijn de apothekers ook massaal opgerukt naar de boorden van voorheen boreale gemeenschappen. Mensen als Halsema bevorderen dat proces en maken zich mede schuldig aan het wegtreiteren van de oorspronkelijke bevolking.

donkeyman | 13-04-19 | 09:56

Een petitie: weinig kans van slagen. Zonde van de tijd en energie.
Onze "verkozen" bestuurders doen daar namelijk niet aan.
Referenda worden terzijde geschoven, wanneer de uitkomst tegenvalt
en tenslotte maar afgeschaft, om van toekomstige tegenvallende resultaten af te zijn. Nederland is als, dwalend, lopend op een pad in een moeras.

Dzjengis-Somebody | 13-04-19 | 09:55

Does lief.

Julianalaan | 13-04-19 | 09:55

Nee, Amsterdam verdient gewoon een ultralinkse burgemeester met een Prius en een Mercedes 180D. Hadden ze daar maar niet massaal op Hamas-GroenLinks moeten stemmen.

eerstneukendanpraten | 13-04-19 | 09:54

Laat maar zitten en laat het nog linkser worden want een opstand werkt beter.

Baron de laclou | 13-04-19 | 09:52

En dan zeker Groot Wassink voor haar in de plaats? Nee hoor dat ga ik niet tekenen.

Simon_GS | 13-04-19 | 09:52
-weggejorist-
Red shirt | 13-04-19 | 09:51 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik heb bij Halsema het idee dat zij er privé een rechtsere - realistische, relativerende - gedachtenwereld op na houdt. Dat heb ik trouwens bij meer GL-ers, vooral als de zaken wat dichterbij komen. Als de zaken hun eigen hachie betreffen. Bij woon- en schoolkeuzes, dat soort dingen. Privé gelooft men niet in maakbaarheid.

Dat antipatriarchale, inclusieve diversiteits en identiteitsgelul, dat is gewoon een careermove; je kan alleen paus worden als je eerst toetreedt tot de kerk. Er blijft een enorme behoefte aan een kerk, Gl-ers springen eenvoudigweg in dat gat.
(Je hoort die voormalige communisten ook nooit meer over de onderklasse, ja, om een aalmoes aan uit te delen. Electoraal niet interessant verder, die onrendabelen.)

En die kerk is in 2000 jaar niks veranderd. Misschien van persoonsverering naar ideeenverheerlijking, maar de essentie blijft: gelovigen zijn goed, andersdenkenden zijn fout.
In al zijn eenvoud een prachtig systeem. Kerken lijken te werken. En wee degene die niet meedoet.
Alleen jammer dat die schijnheiligen aan de touwtjes trekken.

Magdatkandat | 13-04-19 | 09:50 | 1

Mooie visie. Zoals de top in Noord Korea kan winkelen in luxe, voldoende eten heeft en hun familieleden niet gemarteld worden. Zeg maar.

Willem_Oltmans | 13-04-19 | 10:29

Ik denk dat Sylvana Simons wel wil en nog denkt dat ze het kan ook. Die is zo gek als een deur.

Rheia | 13-04-19 | 09:48 | 3

Misschien kun je dan gewoon beter iemand nemen van de plaatselijke gesloten GGZ afdeling.

peterdh | 13-04-19 | 09:52

@peterdh | 13-04-19 | 09:52: Die zit er al: Rutger Groot Wassink. Laurens Ivens. En Sylvana komt er ook vandaan maar dat was iedereen al duidelijk.

Rheia | 13-04-19 | 10:22
-weggejorist-
taylor 1000 | 13-04-19 | 19:08

Misschien moeten wij Corné Hanssen eens vragen wat hij voor oplossing ziet voor het Amsterdamse probleem? Het zal mij in ieder geval jeuken wie daar burgemeester is.

NeedIsaymore? | 13-04-19 | 09:46

Diepe zucht & nostalgie, Es war Einmal;
Femke Halsema verlaat politiek
17 december 2010 11:33 Hoera, Hoera & Hoera
Femke Halsema stapt per direct op als fractievoorzitter van GroenLinks. Ook zal ze vertrekken uit de Tweede Kamer, Hoera, Hoera & Hoera.
Na het politieke kerstreces wordt ze opgevolgd door partijgenoot Jolande Sap-Sap.
Dit meldt de antidemocratia.
Sap-Sap werd vervolgens unaniem verkozen tot de nieuwe fractievoorzitter. Zij is sinds september 2008 Tweede Kamerlid voor GroenLinks.
Tijd gekomen, Hoera, Hoera & Hoera
"Mijn werk zit er op, de tijd is gewoon gekomen. Er breekt een nieuwe fase aan. Ik heb het gevoel dat ik nu rustig kan gaan en de fractie is er klaar voor", zo geeft Halsema als reden voor haar vertrek. Hoera, Hoera & Hoera.
Dit is een sterk en rustig moment. Ik kan nog een jaar blijven, nog twee jaar blijven, maar daarmee verklein ik de ruimte voor mijn opvolger."
De politica gaf aan dat recente bedreigingen aan het adres van haar en haar gezin geen rol hebben gespeeld bij haar besluit nu te vertrekken.
''Ik ben voor de duvel niet bang,(want Hij is mijn vriend red.) en mijn gezin is beschermd.''
Ze gaat naar eigen zeggen genieten van haar midlifecrisis en haar keuken nog eens verfen.
Het was zo mooi en het leek zo oprecht, zucht maar onkruit vergaat niet in Groen Links.

Rivpim | 13-04-19 | 09:46 | 4

Ach, in 2009 zei ze nog geen burgemeester van Amsterdam te willen worden als haar dat gevraagd zou worden.

BrutusBosch | 13-04-19 | 10:03

Had ze het land ook niet beloofd om nooit meer terug te keren in een politieke functie? En ze moet zich maar eens gaan hard maken om haar ambtswoning te voorzien van zonnepanelen en warmtepomp. Status van Rijksmonument moet maar sneuvelen. Als die hut affikt is het ook gewoon klaar met die achterhaalde regeltjes. Oh, en aangezien het een ambtswoning betreft hoeft ze de kosten van die energietransitie niet zelf op te hoesten. Dat doen wij burgers wel, en daar is ze al aan gewend.

loze stijl | 13-04-19 | 11:48

@lovekila | 13-04-19 | 09:53: Precies en ook als zij langer was aangebleven, de nieuwe regels zouden gaan gelden= kortere duur wachtgeld.

meerkat | 13-04-19 | 11:50
▼ 1 antwoord verborgen

Amsterdam...... who gives a fuck!

Fatwabuster | 13-04-19 | 09:41 | 1

Iedereen die dat soort dingen zegt is redelijk kortzichtig bezig. Je snapt natuurlijk wel dat heel veel mensen die daar nu het gedachtegoed opdoen dat die ellende veroorzaakt lang niet altijd in Amsterdam blijven wonen. Die komen over een jaartje of wat naast Fatwabuster te wonen. Mooie groenlinks poster in het raam.

peterdh | 13-04-19 | 10:18

Careful what you wish for. Straks zit vreer daar.

Harry Turtle | 13-04-19 | 09:41

haha... de mokummers gaan cold turkey op Eberhart. En wat zijn nou 7500 krabbels?

horsteknots | 13-04-19 | 09:39

haha... de mokummers gaan cold turkey op Eberhart. En wat zijn nou 7500 krabbels?

horsteknots | 13-04-19 | 09:38

Ja, en dan? Schop je Halsema eruit en dan wordt de volgende extreemlinkse trekpop uit het 'old boys' netwerk wel weer naar voren geschoven.

Het poppetje doet niet ter zake. Het gaat erom wie de poppetjes aanstelt. En dat bent u niet.

De Libertariër | 13-04-19 | 09:37

Welnee joh, niks mis met Femke. Zolang het hek rondom de stad maar intact blijft...

bolletje kaas. | 13-04-19 | 09:34 | 1

Welk hek? Een heel groot gedeelte van de inwoners vertrekt naar plaatsen buiten de stad. Als hun studie is afgelopen, als ze na 10 jaar in een drukke stad weer wat toe zijn aan rust, etc.

peterdh | 13-04-19 | 10:19

Beter dat ze in Amsterdam blijft dan elders in het land terecht komt. Amsterdam is al jaren geleden gevallen.

Nee dus! | 13-04-19 | 09:33

Lekker late zitten, zo meteen komt ze hier heen.

AliBhaBha | 13-04-19 | 09:32

Vis (Amsterdam) begint te rotten aan de kop (Halsema). Niet wegsturen, laten zitten.

gestoptmetroken | 13-04-19 | 09:30

Gegeven dat Amsterdam onze hoofdstad is en vaak de toon en de trend zet voor de rest van Nederland, lijkt het mij ook voor niet-Amsterdammers belangrijk wie daar de scepter zwaait.

Met haar stellingname inzake het handhaven van het burka-verbod, bijvoorbeeld, gaf FH een signaal af naar andere burgemeesters. Niet alleen inzake het onderwerp zelf, maar ook dat een burgemeester zich blijkbaar boven de wet mag stellen.

Verder kan ik mij voorstellen dat sommigen deze petitie tekenen vanwege een persoonlijke afkeur. Tenslotte heeft mevrouw Halsema in het verleden laten zien dat de gedragsnormen die zij anderen oplegt niet voor haar of haar kinderen gelden. Op dit soort hypocriete bestuurders zit niemand te wachten.

MickeyGouda | 13-04-19 | 09:30 | 3

Dat is een heldere uiteenzetting en lijkt mij voldoende reden om veel stemmen binnen te halen.

letopuwzaak | 13-04-19 | 09:50

Daarom Ekmef Ameslah zelf in een boerka heisen en in haar vette mercedes met kinderen op een niet zwarte school terug naar Heemstede Aerdenhout, zwaai zwaai en nam ze haar leider Wijnand Duyvendak maar mee.

Rivpim | 13-04-19 | 09:51

Eindelijk iemand die het snapt en niet loopt te roepen: "Amsterdam who gives a fuck/ ach het is maar Amsterdam/etc".

peterdh | 13-04-19 | 10:21

Zo, wat een wereldnieuws weer uit Amsterdam. Wat heeft de rest van ons land aan die petitie, die toch nergens toe zal leiden? We hebben bij ons in de stad ook een waardeloos college, maar dat weet men van te voren, dus we ademen verder en stemmen over 4 jaar opnieuw. Ooit zal het immers lukken om die plucheplakkers eruit te schoppen.

LV-223 | 13-04-19 | 09:29

Off topic: www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

Hiddema krijgt gelijk van de familie van Anne Faber.

‘Hiddema had gewoon moeten zeggen wat hij wilde. Hoe pijnlijk ook, alles wat hij zei, klopte. Het allerergste vind ik wegkijken en doen alsof het allemaal maar een abstract gebeuren is. Zo geef je iedereen de mogelijkheid om het niet te hoeven weten. We moeten het beest in de bek kijken.’

Sitting_targets | 13-04-19 | 09:28 | 4

Mooi interview. Jammer dat dit signaal niet op de dag zelf tot het land en de media is doorgedrongen.
Alle hypocriete kamerleden konden er weer schande over spreken en hun slaatje eruit slaan hoe degelijk zij zelf wel niet zijn.
Vreselijk.

letopuwzaak | 13-04-19 | 09:48

Dank je wel voor de link. (Ik lees normaal niet de VK maar dit is een steengoed artikel) Ontroerend, waar, zeer pijnlijk. Hopelijk zullen ze een keer de geitenwollensokkenstoppers aanpakken die zulke gasten laten lopen. Die verdienen meer straf dan een krankzinnige die in hechtenis had moeten blijven, omdat zij zogenaamd TOPKLASSE-ELITE zijn die het allemaal weten en 'even voor ons beslissen' wat goed voor ons en de maatschappij is. Nogmaals dank voor uw bijdrage. Ik ga nu even wandelen om af te koelen.

Angélica de Sancé | 13-04-19 | 10:11

@letopuwzaak | 13-04-19 | 09:48:
De mening van de familie Faber had alleen gewenst geweest door de rest van de politiek en de media als ze giftig hadden gereageerd tov Hiddema/FvD

peterdh | 13-04-19 | 10:23
▼ 1 antwoord verborgen

Amsterdam staat waar het nu staat door bestuurlijk onvermogen.
Vreemd dat een opnieuw onvermogende burgemeester niet gewoon verder kan.
Alsof er competentie maatstaven voor haar voorgangers waren. Lol!

Parel van het Zuiden | 13-04-19 | 09:26

Iemand wegstemmen waar je niet op gestemd hebt, succes ermee.

Mr_Natural | 13-04-19 | 09:25

Gaan we weer met zo'n Halsema petitie.
Alsof een petitie ook maar íets uithaalt. Heeft er ook maar één politicus zich daar serieus aandacht aan geschonken? Ze nemen het beleefd in ontvangst en verdwijnen vervolgens weer richting kantoor en koffiemachine.

leo de pejo | 13-04-19 | 09:25 | 2

En papierversnipperaar .......

J-van-de-Bontekoe | 13-04-19 | 09:41

7500 is 1% reken je rijk er komen er nog een paar bij en daar blijft het bij. Het is gewoon een linkse stad met wappies en een spin in hun hoofd.

taylor 1000 | 13-04-19 | 09:42

Oeps, een weg tot burgerlijke inspraak die nog niet is afgesloten. Zou die nog tijdens regime Rutte kunnen worden gedicht?

Parel van het Zuiden | 13-04-19 | 09:24 | 1

Petities passen zó niet bij dit land.

Timide_Aso | 13-04-19 | 09:45

Haha, veel succes pluche plakkert weg te krijgen.

tragic1911 | 13-04-19 | 09:23

Done. Linkje doorgestuurd aan omgeving.

Kamervraag | 13-04-19 | 09:21

Zelfs bij 7,5 miljoen handtekeningen word er nog niets gedaan. ijdele hoop dat je denkt met zo een actie iets te bereiken. We hebben het hier wel over de nederlandse politiek en bestuurders he, de riolen lopen over van het schijt wat ze aan de burger hebben.

Hangtietsmurfin | 13-04-19 | 09:21

Hup Femke !!!

pianist | 13-04-19 | 09:19

Nog veel enger is die vervanger van haar: Groot Wassink die bij haar afwezigheid prompt de F-side zo ontzettend onnodig opfokte met dat waterkanon, dat het komende jaar louter rellen gaat worden bij de ArenA.

de Voorzittert | 13-04-19 | 09:16 | 3

Mee eens. Deze man manifesteert zich als een soort mini-Stalin.

Tietmier | 13-04-19 | 09:25

Je mag geen plezier hebben in Groenlinks land, daar moet je zuur zijn, de zee verneuken met je gesubsidieerde windmolens (waar je BV zelf een aandeel in heeft) en vooral veel klapvee binnenhalen in de tussentijd in het kader van kumbaya.

tragic1911 | 13-04-19 | 09:25

Uitermate schadelijk deze vrouw voor de stad. Zeker na het beschamende optreden van de politie bij de Arena en het werkelijk op alle gebieden disfunctioneren moet de vrouw snel opstappen. Een frisse rechtse koers kan Amsterdam nog redden.

Ron101 | 13-04-19 | 09:16 | 5

www.geenstijl.nl/5147172/7500-handtek... tja, prima acties van een “progressieve” burgemeester in een “progressieve” stad. Dus of je de meeste Amsterdammers daar mee over de streep haalt om te tekenen?

J-van-de-Bontekoe | 13-04-19 | 09:38

@J-van-de-Bontekoe | 13-04-19 | 09:24: zaken van algemene bekendheid behoeven geen betoog en is ook ondoenlijk deze hier te beschrijven maar het negeren cq ondermijnen van de wet en regelgeving vind ik wel veel omvattend. Of te wel ondermijning van onze democratische rechtstaat. Deze vrouw heeft kennelijk schijt aan alles uit eigen gewin maar zeker niet ten voordele van de Amsterdamse burger/Nederlander. Of mag ik dat laatste niet meer zeggen. Sorry voor wat betreft Amsterdam de inwoner van de wereld. Waar ik en andere Nederlanders aan mee betaal.

Ron101 | 13-04-19 | 09:45

De zinsnede '....frisse rechtse koers' is een contradictie.

Red shirt | 13-04-19 | 10:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze is toch pas net begonnen? Ik ben geen mega fan van haar, maar heeft ze al zo'n blunder begaan dat ze weg moet? Mis een beetje de context en daarmee is zo'n petitie een losse flodder.

StiekemeBunzing | 13-04-19 | 09:15 | 2

Ja, waar is het zwartboek? Dit is flinterdun. Ze heeft niets gedaan voor het VOC cafe (dat bedreigd werd om die naam). Noem tenminste dat.

Sitting_targets | 13-04-19 | 09:19

Vin ik ook.

ger1306 | 13-04-19 | 10:26

Heerlijk zo even deugen op de zaterdagochtend!

GekkeHenkieNiet | 13-04-19 | 09:15

Lol wat flauw.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 09:15

Uiteraard teken ik niet. Ik woon in Drenthe en ik heb geen last van haar. Als iemand een petitie begint om Jetta Klijnsma weg te krijgen, ben ik een van de eersten die tekent.
Bedenk trouwens wel wat je terugkrijgt voor Femke. Het partijkartel weet feilloos een andere incompetente prutser te vinden. Wat dacht je van Fatima Elatik? Grote kans dat die de opvolgster wordt.

MAD1950 | 13-04-19 | 09:14 | 1

Wegkijken en niets doen gaat nog eens heel groot worden in Drenthe. Verder vind ik lekker laten zitten in Amsterdam bij haar soortgenoten. Nederlanderhaat gaat nog eens heel groot worden in Amsterdam.

Graaier | 13-04-19 | 09:16

lekker laten zitten en die stad heel heel heel links maken.. migranten, ongedocumenteerden, hele gezinnen met een migrantenafkomst, expats, dure huurwoningen van beleggers, expats, rolkoffers, airbnb vrij toelaten. Uiteindelijk hebben bewoners die amsterdam is voor iedereen gedachten implementeert en kan Halsema daar in die enclave prima functioneren.
voor Amsterdam bewoners die tegen de stroom in zwemmen.. er zijn nog veel meer mooie plaatsen/steden in Nederland om te wonen..

fikkieblijf! | 13-04-19 | 09:12 | 2

Neeejj,
Daar laten.

Het Licht | 13-04-19 | 09:14

@Het Licht | 13-04-19 | 09:14: of het nou originele of tweedehands amsterdammers zijn: de arrogantie druipt er van af, want woont in wereldstad *kech* ehh *kuch*... laat ze lekker daar!

lovekila | 13-04-19 | 09:41

Erg flauw om politici op competentie af te gaan rekenen. Waarom denkt die Arthur dan dat al die lui de politiek zijn ingevlucht? Zeer beslist niet uit weelde, tenzij afkomstig van de belastingbetaler.

Hetkanverkeren | 13-04-19 | 09:12

Ik vind eerlijk gezegd FH een verademing. Komt juist op voor liberale verworvenheden en bepaalt haar eigen koers, zal niet zonder slag of stoot het groene cultuurrelativistische Mokumse schrikbewind uitvoeren.

Deplorable_Debunker | 13-04-19 | 09:12 | 1

Gnork, gniffel

vanBarchum | 13-04-19 | 10:52

Laat maar lekker zitten! Die kutstad en zij passen prima bij elkaar! Zeker niet verspreiden dat GL gif..

Weetikveel.. | 13-04-19 | 09:12

Als niet-amsterdammer ga ik natuurlijk niet Halsema weg uit Amsterdam willen.
Lekker laten zitten daar.

SamV | 13-04-19 | 09:11

Ik mis wat argumenten bij de petitie. Onbekwaam? Links? Gelijk miljoenen anderen en wat als we eindelijk een gekozen burgemeester krijgen? Die moeten dus met bestuurlijke ervaring komen? (Dus kartel)

Risingson | 13-04-19 | 09:10

Wat een onzin en zurigheid. Als het niet goed is moet je zelf de politiek in gaan en mensen overtuigen van je gelijk

deministerpresident | 13-04-19 | 09:09 | 1

Dat moet je ook maar kunnen opbrengen, hè?
Mensen belazeren waar zij bij staan, constant liegen en draaien en dan ook nog 'trots' om je heen kijken en stralend zeggen... ja, mensen dit is nu politiek...
Dat lukt toch helemaal niet als je over (al is het maar een onsje) geweten beschikt?

Wering | 13-04-19 | 11:40

Ik vind Femke een uitstekende burgemeester voor Amsterdam. Niks mis mee. Mooi zo laten. #kutstad

VanBukkem | 13-04-19 | 09:08 | 2

Als ze in Amsterdam zouden mogen stemmen voor de nieuwe burgemeester dan zou Femke waarschijnlijk ook hoge ogen gooien. Waarschijnlijk zou het gaan tussen Femke en de kandidaat van DENK.

VanBukkem | 13-04-19 | 09:14

Ik ga de petitie niet tekenen.
Ze hebben er zelf om gevraagt. Hadden ze maar een ander bolletje moeten in kleuren.
En daarbij: daar zit ze goed. Zodra ze daar wordt weggejaagd gaat ze ergens anders schade en linkse propaganda zitten strooien.
NIMBY (NIMBY=in brabant; daar woont het licht-huis)

Het Licht | 13-04-19 | 09:07 | 3

Bolletje kleuren?

John McClane | 13-04-19 | 09:14

Konden ze daar hun eigen beul al kiezen?

Nico_the_Sparrow | 13-04-19 | 09:28

In het vlaams is het NIVEA (niet in voor- en achtertuin).

Max Headroom | 13-04-19 | 11:44

Weg met die heks! Heeft woensdagavond ook zwaar gefaald met de inzet van ME op het Arenaplein. Provocerende en gefrustreerde ME’ers die zin hadden om Ajax fans in elkaar te beuken. Deden ze dat maar op het Surinameplein destijds toen er echt gevaarlijker situaties waren.

De Pilsvogel | 13-04-19 | 09:07 | 3

*correctie, mercatorplein

De Pilsvogel | 13-04-19 | 09:08

Tuurlijk gebeurt dat niet. Dat zou discriminatie zijn. En die voetbalhooligans klagen daar nooit over. Paar klappen en volgende keer weer

Kees netals me Broer | 13-04-19 | 09:09

@Kees netals me Broer | 13-04-19 | 09:09: die hoolies vinden het hakken en snakken toch juist leuk en fijn? en met de hoeveelheid poeder in de neus is pijn ook nog eens fijn. wordt wel allemaal van mijn belastingbijdrage gefinancierd. dan mogen ze er ook goed op klappen van mij. mag zelfs tegen dubbel uurtarief. als je je gedraagt krijg je ook geen beuk.

lovekila | 13-04-19 | 10:48

Hoezo weg, Amsterdam heeft nu precies de burgemeester die het verdient.

Wijze uit het Oosten | 13-04-19 | 09:07

Puik initiatief !

kat-de-kat | 13-04-19 | 09:07

7500 handtekeningen, niet eens uit Amsterdam. Wat is dit voor treurnis? Ik gok dat het iets te maken heeft met volwassen mannen met petjes en een nat pak bij de Arena.

John McClane | 13-04-19 | 09:06 | 2

7861 nu :)

lovekila | 13-04-19 | 09:38


"Laat Halsema haar klus klaren"
of zoiets
dan stemmen wij wel over een nieuwe hoofdstad van Nederland

Kamikazepiloot | 13-04-19 | 09:05

Amsterdammers moeten zelf maar in actie komen.
Zodra ze naar Utrecht komt ga ik mij ermee bemoeien.
Trouwens, zo’n petitie waaraan het hele land kan meedoen..... beetje overdreven niet?
Van mij mag ze op de wallen gaan zitten, maar een petitie tekenen? Nee, dank je.

Ruimedenker | 13-04-19 | 09:04 | 2

Vind inderdaad die vele anonieme ondertekeningen curieus. Die petitie zou je alleen mogen ondertekenen als je ook daadwerkelijk in Amsterdam woont.

J-van-de-Bontekoe | 13-04-19 | 09:19

@J-van-de-Bontekoe | 13-04-19 | 09:19: Daar ben ik het volledig mee eens! Anonieme stemmen moeten geweigerd worden. Ik heb getekend, met naam, en ben geboren Amsterdammer. En zeker niet links, stem al zolang hij meedoet PVV.

Cammy | 13-04-19 | 12:43

Mevrouw de burgemeesteres is zeer geschikt voor haar functie. Helaas heeft ze de cursus ‘delegeren kun je leren’ nog niet gevolgd, waardoor zij zich momenteel zelfs met de straatnamen in IJburg bemoeit. Ondanks deze beginnersfouten gaan wij er vanuit dat zij na 8 jaar het lintendoorknippen prima onder de knie zal hebben.
Was getekend, het hoofdbestuur van GroenLinks.

medusa324 | 13-04-19 | 09:03

Vooral laten zitten. Ze staat in de spotlights dus elke (mis)stap wordt gevolgd. Wie weet wat voor schade ze aan kan richten in een functie waar ze minder exposed is.

goedverstaander | 13-04-19 | 09:03

Dat mens is knettergek.

pibasso | 13-04-19 | 09:11

Fijn in Amsterdam laten zitten.
Koekje van eigen deeg, heet dit.

Baardvansinterklaas | 13-04-19 | 09:02

Johan heeft gelijk. Femke is stout. Femke verdient billenkoek! XD

keestelpro | 13-04-19 | 09:37

Laat haar zitten. Laat dit linkse experiment gruwelijk mislukken.

Earl_of_Doncaster | 13-04-19 | 09:02 | 1
-weggejorist-
Jan Bennink9906 | 13-04-19 | 09:22

Laat haar daar blijven. Kan ze deugend nog wat illegalen opnemen.

El Rico Grande | 13-04-19 | 09:01

Femke is het toonbeeld dat het in de politiek belangrijker is wie je kent, dan wat je kan. Zij kreeg als vrouw een kans die al haar mannelijke collega`s bij GroenLinks niet kregen. Het boegbeeld van doorgeslagen poging tot emancipatie.

Feynman | 13-04-19 | 09:01 | 4

Uit ervaring weet ik dat er stiekem een klokkenspel tussen de haren zit daar beneden. Stiekem is hij toch een man!

Kees netals me Broer | 13-04-19 | 09:06

@Kees netals me Broer | 13-04-19 | 09:06: Hey Tatiana ook hier! Leuk! :-)

keestelpro | 13-04-19 | 09:30

@El Rico Grande | 13-04-19 | 09:02: Feminisme nog minder...

lovekila | 13-04-19 | 09:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind het prima zo !
Stalingrad aan de Amstel krijgt het “bestuujjj” wat het verdient.
*kaakklem modus weer uitzet.

PerineumPiraat | 13-04-19 | 09:01

Aan de ene kant zeg ik inderdaad weg met Halsema, omdat ze het laatste restje degelijkheid uit de hoofdstad knijpt. Maar aan de andere kant, zo'n links bolwerk verdient gewoon niemand beter dan haar dus laat maar gaan.

Wie niet horen wil moet maar voelen.

Binkoo | 13-04-19 | 08:59

Die Amsterdammers zijn links, totdat de opvang voor uitgeprocedeerde asielzoekers in hun achtertuin komt.

Feynman | 13-04-19 | 08:59 | 3

Dat kunnen ze niet betalen! 3 ton voor 20m2.

Kees netals me Broer | 13-04-19 | 09:07

@Kees netals me Broer | 13-04-19 | 09:07: krijgen ze toch gratiesj??

J-van-de-Bontekoe | 13-04-19 | 09:17

U verwart achtertuin met drie hoog achter. En daar willen we dan best een asielzoeker opvangen, totdat we er achter komen dat het niet lukt om een douche voor ze aan te leggen. www.mediacourant.nl/2015/12/hanna-ver...

medusa324 | 13-04-19 | 09:17

Alles kan in Amsterdam, maar kom niet aan mensen hun terrasverwarmer, scooter, houtkachel of barbecue.

Feynman | 13-04-19 | 08:58 | 1

En vergeet de vliegvakantie naar Costa Rica niet!

Tietmier | 13-04-19 | 09:30

Och, zolang ze lekker daar blijft zit ze iig niet bij mij in de buurt. NIMBY.

Reagurend_Nijlpaard | 13-04-19 | 08:58

Laat haar maar in Amsterdam. Als ze namelijk weggestuurd word bestaat de kans dat ze burgemeester in mijn stad word.

2voor12 | 13-04-19 | 08:57 | 1

Bedankt voor deze reactie.
Hoef ik in ieder geval niet meer te guren.

Ehhhhhh............

J-van-de-Bontekoe | 13-04-19 | 09:15

Een stad vol linkse gekkies heeft een streng rechtse leider nodig.
Liefst man en blank uiteraard. Ik vond de traditie van een Joodse burgemeester wel respectvol jegens de historische identiteit van de stad.

keestelpro | 13-04-19 | 08:56 | 9

@goedverstaander | 13-04-19 | 09:10:
Belasting heffen bij wie het niet heeft voor herverdeling naar wie het niet nodig heeft: dat heet "socialistisch imperialisme" en maakt de rijken rijker.
De door groenlinksers verafgode EU voert daarnaast een strategie van privatiseren van basisvoorzieningen (neoliberaal monopolistisch kapitalisme) waardoor de rijken eveneens rijker worden. #Istochwelvreemd; hebben ze het nu echt niet door?

kindapaas | 13-04-19 | 10:51

@kindapaas | 13-04-19 | 10:51:

Afgezien van een heel klein groepje armen is het hele politieke stelsel opgebouwd rond het herverdelen van arm naar rijk. De hele bestuurslaag draagt namelijk weinig bij aan de maatschappij. Zonder die herverdeling hebben ze geen cent, omdat geen enkele verstandige mens vrijwillig voor hun 'product' wil betalen.

Max Headroom | 13-04-19 | 11:30

@Max Headroom | 13-04-19 | 11:30:
Touché! En het worden er alsmaar meer en meer; zoveel dat het de kwaliteit van ons leven steeds ernstiger aantast.

Wering | 13-04-19 | 11:34
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken