Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

2 april! EU wil vegaburgers verbieden

Het meest belobbyde en minst verkozen parlement van Europa slaat weer toe

getver bonen

Geen grap, wel diep triest. Het Europees Parlement wil mIsLeIdEnDe nAmEn zoals 'vegaburger', 'gerookte speckjes' en andere dingen die u in het karretje mikt als uw broer en zijn nieuwe vriendin komen eten verbieden. Dat is gebeurd na boze telefoontjes van miljoenen bedrogen consumenten druk lobbyen door de vleeslobby. In een normaal parlement worden totale jokers die in dit soort praatjes trappen (lookin at you, Helma Lodders en Erik Ziengs) uitgelachen, in de landbouwcommissie van het EP krijgen ze een meerderheid van 25 tegen 6. Goed nieuws voor de verkoop van de VegaSlager in ieder geval, dat had ie ook wel verdiend

Reaguursels

Inloggen

Verbied dan ook de sla-vink, want daar zit toch ook geen sla in.

boerk | 03-04-19 | 10:39

CDA/EPP = boerenlobby

paulpils | 03-04-19 | 10:01

Tsja, Hamburger is ook misleidend; er zit niks van ham in en helemaal geen burger.

louis6227 | 03-04-19 | 08:31 | 1

enne, als in hamburger echt hamburger zou zitten zou de gemeente Hamburg allang uitgestorven zijn.

louis6227 | 03-04-19 | 08:42

Leg dat konijnenvoer op de groente afdeling waar het hoort, dan is er niks aan de hand.

Sokonomi | 03-04-19 | 08:01

Coffeeshop in plaats van drugstent

de hokjesman | 03-04-19 | 07:44 | 1

*drugslokaal
Op festivals zjn er wel drugstenten.

paulpils | 03-04-19 | 09:59

Nepvlees is de aflaat voor het schuldgevoel over die mega biovleesindustrie waar het vlees in grote kookpotten een boreale verdunning ondergaat en er moddervette Unileverkaas met een smaakje van gemaakt wordt.
Eet gewoon minder troep uit de supermarkt en trakteer jezelf op echt vlees van de slager of jager.

Eppo | 03-04-19 | 07:38

Dus het lijkt op vlees, smaakt als vlees, heet hetzelfde als vlees, maar het is geen vlees, want we willen geen vlees eten... ik heb die lui nooit begrepen...

Ad Hominem Tu Quoque | 03-04-19 | 06:56

"Plantaardige bonenschijf", dus.

teevee | 03-04-19 | 06:15 | 1

Nee, burger. Net als een ..-schnitsel of een ..-vink.
Maar dan mag de sla-vink ook niet meer denk ik. Wordt dan net als de rundervink, een varkensvink.

boerk | 03-04-19 | 10:38

Verbied dan ook het gebruik van "Europa" als je de EU bedoeld.

Binnenbaan | 03-04-19 | 01:27 | 1

Verbied alcohol in Brussel. Kijken hoe lang ze het daar dan nog volhouden.

Rest In Privacy | 03-04-19 | 05:46

Echte Franse mosterd, uit Zaandam

de hokjesman | 03-04-19 | 00:42

Ben vooral benieuwd wat de handhaving van dit soort flauwekul gaat kosten. Heb liever dat de NVWA's van deze wereld en de EU zich bezig houden met voedselveiligheid en niet met de kromming van komkommers etc. Verder heb ik nog nooit iemand bij de supermarkt gezien die vegetarische producten per ongeluk kocht. Staat er doorgaans wel met koeienletters op.

zeertegendradig | 03-04-19 | 00:32

In beginsel mijd ik alle burgerts, ham of anders, en de bijbehoerende fastfoodparafinalia, zoals milkshakes, en sufgefrituurde franse frietjes, tenzij de burgert is gebakken op een Zeeuws strandje, door een strak gereformeerde zwarte kousenboer die met zijn heule famille, inclusief niet inge-ente gehandicapte dochter echte hamburgerts staat te bakken alsof het de Laatste Dag is. Met hamburgerts van echt vlees, met zijn zelfgekweekte uien, op echte broodjes van de plaatselijke bakkert. Vergeet Ilja gort met zijn spaghettimanie en spanjolendrift, u moet er wellicht even naar zoeken, maar dan gaat de deur van de hemel op een kier, snackculinair gezien. Voor de rest blijft het behelpen met een broodje kroket van de FEBO of Bram Ladage (aanradert!) in de volle wetenschap dat we uiteindelijk allemaal deaud gaan en er een ook eens een eind aan alle ellende is. Smakelijk !

De Briemusketier | 03-04-19 | 00:09

Vegaburgers liggen al meer dan 30 jaar onder die naam in de supermarkt, maar nu is dat ineens een probleem? Vanwege onduidelijkheid?? Dan weet ik wel ergere problemen en niet alleen qua aardbeienvla zonder aardbeien.

laptopleon | 02-04-19 | 23:59

Dat is ook vies. Terecht dat ze het verbieden. Nu we toch bezig zijn alle veganisten het land uit!

lieverdeauddanreaud | 02-04-19 | 23:41 | 4

@lieverdeauddanreaud | 03-04-19 | 00:27
LOL! raak! doet me in 1x denken aan fossiel Freek de Jonge met 'na de dood"!

Bakschuif | 03-04-19 | 00:43

Volgens de nieuwe rebel’s moet een Vega burger 80% veganist bevatten.

Lt-Kol Kilgore | 03-04-19 | 06:21
▼ 1 antwoord verborgen

Vagi burgers, ofwel: kutzooi! Je weet sowieso tegenwoordig niet meer wat je eet. Een broodje McKanker-over-tien-jaar verkoopt vandaag nog goed en na ons de zondvloed. Zonder algehele volksvergiftiging is de overbevolking niet meer te voeden. Ooit de film "Soylent Green" gezien uit 1973 (!) ? aanrader....

Bakschuif | 02-04-19 | 23:16

Ik heb standaard een hekel aan alle regeldrang uit Brussel, maar dit zijn wel regeltjes waar je ook echt iets aan hebt. Parmaham moet uit Parma komen, Bordeaux wijn uit de streek zelf, Champagne idem, en zo'n groenteboer zou een paar bonen met kilo's kruiden opeens een schnitzel mogen noemen, of een sojabal met drap een vegetarische gehakbal met jus?
Die vegaslagers kunnen wel janken dat zij hun nepzooi geen vleesnamen mogen geven, maar waarschijnlijk slaan ze helemaal door als een McDonald's iets soortgelijks zou doen en hun BigMacs vegaburgers zou noemen.

vanFleppensteijn | 02-04-19 | 21:46 | 4

@snokkertje | 02-04-19 | 23:02:
De McChicken is hoewel hij grotendeels uit soja bestaat niet vegan, er zit namelijk een klein deel kip separator vlees doorheen.

Osdorpertje | 03-04-19 | 00:13

@Osdorpertje | 03-04-19 | 00:13:
Niets mis met een kipseparator, voorkomt dat er eenden, kwartels of reigers meekomen. En dat willen we niet.

De Briemusketier | 03-04-19 | 00:19
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik vegafabrikant was, zou ik mijn producten gewoon nepvlees, nepkip en nepworst enz. noemen. Lekker recalcitrant.

Fapfap | 02-04-19 | 21:42 | 1

@fapfap: Ja, nepUnilever; core-business bestaat uit het verkopen van water en lucht en dat voor hoofdprijzen.

oliebolletje123 | 02-04-19 | 22:03

Hmmm.... Vandaag had ik 'kipfilet' op mijn boterham.
Wel eens kipfilet gezien met luchtbellen?
Kippen-seperatorworst is het. Heeft niks met kipfilet te maken !

Rest In Privacy | 02-04-19 | 21:33 | 1

Zo schijnt er ook geen Martin Gaus in Martin Gaus hondenvoer te zitten.

De Briemusketier | 03-04-19 | 00:28

Het Europees Parlement telt 750 (goedbetaalde) parlementsleden.
Kortgeleden hebben ze een vragenlijst moeten invullen - met de vraag:
Bent u links, midden of rechts?
70% heeft ingevuld dat ze links zijn - ongeveer het zelfde percentage als bij het onderwijs.

Opmerkelijk dat ambtenaren een voorliefde hebben voor links - dit zie je ook bij de leden van de VN (Verenigde Naties).

sociaal_econoom | 02-04-19 | 21:27 | 1

Nooit in de hand bijten die je .... zou het daar mee te maken hebben?

grom | 02-04-19 | 21:32

Mijn vriendin is ook vegetarisch, toch als ik mijn worst in breng klaagt ze nooit. Ze lust gewoon geen vlees. Mag dat dan wel?

grom | 02-04-19 | 21:23 | 2

Zolang ze maar niet slikt.

Kapitein Sjaak Mus | 02-04-19 | 21:32

Of je lul verorberd;

zijvanhiernaast | 02-04-19 | 21:39

Dan mag Frans Timmermans ook die naam niet meer hebben, Frans kan nog geen spijker recht in een plank slaan.

tsjajaja | 02-04-19 | 21:17

De ‘verzendknop’ van de GeenStijl app doet het niet/slecht.

Braco.me | 02-04-19 | 21:08 | 3

Aha nu toch weer wel?

Braco.me | 02-04-19 | 21:09

En nu weer niet?

Braco.me | 02-04-19 | 21:09

Vegaschijf, maar welke vegetariër trakteert zichzelf hierop?

happen_maar | 02-04-19 | 21:00

In een hamburger zit geen ham. Dat is dus misleidend. Ook maar verbieden dus.

Rest In Privacy | 02-04-19 | 20:53 | 2

In een negerzoen geen negers dus... oh wacht

grom | 02-04-19 | 21:19

+ Koonkluk Huis

zijvanhiernaast | 02-04-19 | 21:41

Ik stel voor om D66 te verbieden. De naam suggereert dat het democraten zijn, en dat is helemaal niet zo.

MAD1950 | 02-04-19 | 20:31

Plantaardige bonen (burger). Vegan ernaast. Smakelijk vegetarisch. Kijk achterop bij ingrediënten en je ziet niks aan vleesinhoud. Hoe debiel denken die mensen dat we zijn? Goeie reactie van de "vegetarische slagers" btw! Vega mensen staan over het algemeen niet bekend om hun humor. +1

Carnage_pinata | 02-04-19 | 20:26 | 1

Mensen die geen dieren eten staan over het algemeen niet bekend om hun humor? Hoe dan? Vakjesvullert.

zijvanhiernaast | 02-04-19 | 21:35

De EU kan zich beter zorgen maken over de economische groei....

ZwarteRiek | 02-04-19 | 20:20

EU is zelf een" nothingburger". FvD is ondanks geweeklaag over het ondemocratisch gehalte van de EU toch niet voor een Nexit bleek vandaag. Wij zijn belazerd met de € en nu gaan die grote graaiers in Brussel zich ook nog bemoeien met wat/wel niet op de verpakking mag staan,wat wij wel niet mogen lezen op internet enz enz. Stop deze nodeloze club luchtverkopers.

Eendragtmaaktmagt | 02-04-19 | 20:07

een hele hoop van de vegaslager is goed te eten, zelfs de speckjes (welke ik dan weer de minste van het aanbod vind). De ophef is compleet van lotje getikt inderdaad. Je zal maar eens perongeluk halal pakken ipv niet. En zoals die tweet in de link zegt al die andere dingen dan ook maar heisa over maken. 't ligt er zo dik bovenop dat het inderdaad over de vleesmaffia gaat dat ik haast ga geloven dat het cda erachter zit. Die zitten hier bv ook bijenkasten te plaatsen en daarbij de boer van extra puike pesticiden te voorzien. Typisch nederlands weer allemaal.

sufkut | 02-04-19 | 20:02

Die mooie namen zijn allemaal afkomstig van paarse broeken die denken dat zoiets omzet genereert. Die zijn nu verslagen door andere paarse broeken. Is eigenlijk gewoon leuk. Alleen jammer dat het over mijn eten gaat.

Schadenfreude | 02-04-19 | 19:58

NEXIT!!!! En niet alleen hierom natuurlijk...

MurkRatte | 02-04-19 | 19:50

1000% terecht. Je wil geen vlees. Ga dan ook niet zeiken over burgers en wat dies meer zij. Zet er gewoon op wat het is: niet te vreten karton. Gekruid piepschuim. Platte schijf oneetbare ondefinieerbare zooi. Dat soort teksten.

zik | 02-04-19 | 19:36 | 6

@zik | 02-04-19 | 20:09:

Hih i... Volgens de cardioloog presteerde ik bij testen op het niveau van een vrouw van half mijn leeftijd, dus ik maak me vooralsnog geen zorgen. Bovendien, in het Nederland van nu is heel oud worden misschien niet het beste wat je kan overkomen.

MickeyGouda | 02-04-19 | 20:15

Sommige van die vervangers zijn best te doen tegenwoordig hoor, smaak en structuur is een hoop verbeterd inmiddels. Ene merk is het andere niet, zit nog droge smaakloze meuk tussen.

Kleine_Deugniet | 02-04-19 | 21:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Lijkt me logisch. De vegetarische slager lift nog even mee op vlees, want hoe ga je je kipstuckjes nu noemen of je groene rookworst? Zonder die verwijzing heeft de koper geen flauw idee waar het naar smaakt karton schijnt beter te smaken dan de vegarookworst, maar ieder zijn ding. Kipstuckjes bevatten geen kip. Water is nu eenmaal nat en niet droog.

Swoop | 02-04-19 | 19:26 | 2

Als koper wil ik inderdaad weten of ik wel neppe rookworst koop voor bij de stamppot (met speckjes erin). En waarom zou dat ook niet zo zijn, het is ideaal voor mensen welke een beetje op willen letten hoeveel vlees ze eten. Naast het kruidenmengsel wat er gebruikt wordt is de structuur natuurlijk ook voor een groot deel bepalend. Ik vraag me af hoe je dat allemaal anders zou moeten doen.

sufkut | 02-04-19 | 20:07

De constructie is prima en smaakt prima voor wie behoefte heeft aan bite en bepaalde smaack. Wat mij betreft mogen ze de namen veranderen (hoewel dat klinkklare bullshit is waar politici zich niet mee bezig moeten houden) zet dan die foto van het smakelijke, voedzame en gezonde product maar op de verpakking en geef een andere naam. Triest maar dan maar creatief wezen.

zijvanhiernaast | 02-04-19 | 21:46

Gaat de EU de vleestomaat ook verbieden?

dr Rechts | 02-04-19 | 19:26

Als Frans Timmermans vervangen moet worden door bonen, ik wil er eigenlijk niet over nadenken, ben gek op Chili con carne.

Mr_Natural | 02-04-19 | 19:25

EU wil burgers verbieden?

dr Rechts | 02-04-19 | 19:25 | 1

Waar moet de belasting dan nog vandaan komen?

Bijtendehond | 02-04-19 | 20:45

Een nepparlement mag nog wel een parlement genoemd worden?

BozePaarseMan | 02-04-19 | 19:22

Nog een stukje mooie regelgeving van de geliefde EU:
Extra vergin olijfolie. Dit is de regel:
* Als het in een glazen fles zit, moet de producent er inderdaad 100% extra vergin olijfolie in stoppen
* Als het echter in een plastic fles zit, mag de producent er vrolijk "extra vergin" op schrijven, maar tegelijkertijd gewoon met 50% lampenolie (restproduct olijfolieraffinage, vervolgens geraffineerd met o.a. benzeen -kankerverwekkend- om het toch nog te kunnen verkopen voor menselijke consumptie). Dit hoeft niet vermeld te worden.

Zo overduidelijk dat de EU inderdaad het beste voor heeft met de burgers!

EduardoGS | 02-04-19 | 19:20

Zien jullie nu, die EU is zo slecht nog niet. /sarcasm

Rest In Privacy | 02-04-19 | 19:17

En de Vegetarische "Slager" mag wel de "Vegetarische Slager" blijven heten?
Pak het probleem dan bij de wortel(!) aan.

Definitie van "vegeteren"?
-"onbewust, onbewogen en passief leven als een plant" (wikiwoordenboek). Dat gaan we dus niet doen, en nu snel broodjes rundergehakt, geperste knoflook, lente ui, rode peper, lavaskruid, tomaat en uienring met remoulade mayonaise bij elkaar tijgeren in de keuken. Honger gekregen van dit topic. En DORST.

En veel succes met vegeteren, vegeslagiërs. Remember: balans is alles!
*KLOK!*

chicago river | 02-04-19 | 19:14 | 4

waarom noemen we een vegetarische slager niet gewoon groenteboer?

Oromis | 02-04-19 | 19:20

De vegetarische slager gaat met zijn geweer in de bossen wortel schieten

brie-de-penis | 02-04-19 | 19:24

@Oromis | 02-04-19 | 19:20:
Waarschijnlijk omdat groenteboeren meestal niet doen aan producten waar praktisch alleen:
soja, zout, onuitspreekbare bindmiddelen, e-nummers, nog meer zout, nog meer soja, en ander niet-definieerbaar spul in zit?
.
@Brie-de-penis | 02-04-19 | 19:24
LOL! Potdomme, eentje met een dubbele bossige bodem ook!
Ja, je gaat. Je gaat het toch visualiseren...
*in wijn verslikken doet*

chicago river | 02-04-19 | 19:38
▼ 1 antwoord verborgen

Serieus? Gaat hier ons geld naartoe???

CryptoLord | 02-04-19 | 19:10 | 1

Ja zeker!

zijvanhiernaast | 02-04-19 | 21:49

Zolang ze vlees blijven oppompen met water mogen die vega-gasten de naam nugget en burger en stuckje gebruiker.
Of moeten die smeerbare achterham nog plakjes ham noemen. Noem het dan watervlees of grote belazerij. Eco-kip is goedkoper als je het water wegstreept.

kloopindeslootjijook | 02-04-19 | 19:08 | 1

Jaaaa van die ham/filet plakjes waar 60-70% vlees in zit...

Kleine_Deugniet | 02-04-19 | 21:18

Dat het in de supermarkt in een apart vak ligt boeit kennelijk niet. Ik heb het in ieder geval nog nooit gezien dat ze stiekem de vegetarische speckjes tussen de echte gefrommeld hadden.

knutsel_ | 02-04-19 | 19:06 | 2

De AH doet dat wel. Vooral met vegetarische burgers en snitzels moet je opletten dat je niet zo'n stuk eetbaar verpakkingsmateriaal in je mandje gooit.

zik | 02-04-19 | 19:38

@zik | 02-04-19 | 19:38: Weet niet welke appie-vestiging dat is maar de appies waar ik geweest ben hebben aparte vakken voor vega.

laptopleon | 02-04-19 | 23:49

Lobby.
Lobby's.
Lobbyisten
Misschien maar eens in kaart brengen wat er zoal bestaat.
Onzichtbare krachten die invloed uitoefenen op onze economie.
Degene met de meeste poen kan de grootste lobby er op nahouden.
Maar helaas vooral voor eigenbelang, niet voor de burger. haha. Burger.
Bijvoorbeeld: cannabis accepteren voor medische toepassing.
Maar wat gaat er gebeuren? Bedrijven claimen het productierecht voor medische toepassing en dan mag je het niet zelf meer maken.
In het belang van de burger? Noop. Winst maken is belangrijker dan een goed leven voor de burger. Zie verder Groningen, Schiphol en wat niet al.

kloopindeslootjijook | 02-04-19 | 19:03 | 1

Speckjes, biefstuck, hou toch op met die onzin. Kom net een normale naam, geen kromme verwijzing naar iets dat het niet is.

Papa Jones | 02-04-19 | 19:02 | 2

Zoals Europese unie; Bestaat ook niet.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 02-04-19 | 19:08

Lieve Ronaldo,
Doe eens niet MSM copy-paste maar duik er eens 1minuutje langer in.
Dit voorstel komt van de Commissie. Hoe ik dat weet? Gewoon omdat het Europees Parlement (waar we wel voor mogen kiezen) GEEN INITIATIEFRECHT heeft. Dit betekent dat zij hooguit regelgeving vanuit de Commissie en Raad van Europa, ook wel de Raad of Council genoemd, mogen blokkeren of amenderen. That's it.
Nog simpeler: Hoe dikker de persoon, hoe groter de kans dat deze in de Commissie verantwoordelijk is voor beleid.

Mocro070 | 02-04-19 | 19:00 | 1

Schei nou eens uit over Timmerfrans.

Mr_Natural | 02-04-19 | 19:03

Aah.. Het einde van de EU-burger is in zicht!

Wasbakplasser | 02-04-19 | 18:59

Het is een misverstand dat mensen graag willen eten wat op een biefstuk lijkt maar eigenlijk van kikkererwten is gemaakt. Noem dat gewoon een erwtenbolus.

Simon_GS | 02-04-19 | 18:58 | 2

Meestal de dag nadat ik erwtensoep heb gegeten, erwtenbolus.

Mr_Natural | 02-04-19 | 19:01

Zoals Falafel. Best prima te doen als je het gewoon ziet als falafel en niet als mislukte smakeloze bitterballen.

GOEM | 02-04-19 | 19:40

Je zou juist verwachten dat dit soort type aanbieders, die zich richten op vegetariers JUIST van de daken roepen dat er GEEN VLEES!!1!een!!1 in zit. Nou is dat met 'vegaburger' nog wel duidelijk, maar 'gerookte speckjes' is duidelijk over het randje.

De enige reden die ik kan bedenken voor dat soort misleidende namen is dat ze hopen dat ook 'normale mensen' (hihi, trigger alert!) dit kopen, en wel de simpele zielen zoals senioren die denken 'wat er op staat, zit er in'.

Dit krijg je straks ook met industrieel gekweekt "vlees".

EnNouJijWeer | 02-04-19 | 18:57

Weten jullie wel dat een kip helemaal geen nuggets heeft?

En dat er in palingworst helemaal geen paling zit?

En dat er varkensoesters helemaal geen oesters zitten?

Mr_Natural | 02-04-19 | 18:56 | 6

Ossehaas, ja wat is het nou? Os of haas?

knutsel_ | 02-04-19 | 19:08

In kroketten nagenoeg geen vlees zit maar een soort zetmeelsnot.

kloopindeslootjijook | 02-04-19 | 19:19
▼ 3 antwoorden verborgen

EU is goed bezig. Vandaar ook dat Baudet en Hiddema vandaag in de kamer tegen de Nexit stemden. Alleen de partij van Gekke Geert was voor.

Rest In Privacy | 02-04-19 | 18:54 | 1

Je kan ook voor EU gaan die anders werkt dan zoals die nu werkt. Die niet roepen weg ermee in plaats je ergens in te verdiepen, maar gaan voor wat je wel wil.

kloopindeslootjijook | 02-04-19 | 19:06

Namen als "kipstuckjes" slaan ook helemaal nergens op. Toen we voor het eerst de mandarijn in Nederland verkochten noemden we deze toch ook geen zinaasappel?

Laten we een echte naam verzinnen voor de "kipstuckjes", noem ze voortaan bijvoorbeld soeg. Geen nepnaam, gewoon een originele naam voor een origineel product.

Roergebakken soeg met broccoli zal nog eens heel groot gaan worden in 2019.

op_de_fiets | 02-04-19 | 18:53 | 2

Sinaasappels heetten vroeger China-appels.

Mr_Natural | 02-04-19 | 18:55

Weet je wie er ook een (veget)arisch volk wilde?

Mr_Natural | 02-04-19 | 18:52 | 3

Harry Mens?

Rest In Privacy | 02-04-19 | 18:55

De A.H. ligt er vol mee.

kloopindeslootjijook | 02-04-19 | 19:10

Varkensvlees, kippenvlees, vruchtvlees van bonen - Ik zie mogelijkheden.

lekgoot | 02-04-19 | 18:51

In de natuur geldt al miljoenen eeuwen; eten of gegeten worden. Vleeseters staan daardoor bovenaan de voedselketen. Vegetariërs/veganisten wippen zichzelf eenvoudig uit de genenpoel door te zorgen voor minder sterk nageslacht. Tenzij men natuurlijk stiekem wel eens vlees eet, leer mij vegetariërs kennen.

Rest In Privacy | 02-04-19 | 18:48 | 3

Phuffff, stompzinnige reactie

JI-HAAT | 02-04-19 | 18:52

Klopt wel, we zijn omnivoren. Oogjes aan de voorkant om op vlees te kunnen jagen.
En we hebben geen 4 magen om nog een beetje voedingsstoffen uit te kunnen persen van dat vegetarisch eten.
We hebben vlees nodig. Nu kan je wel tegen miljoenen jaren evolutie aanschoppen. Maar beetje zinloos.

Wim Venijn | 02-04-19 | 19:02

Overal waar de prehistorische mens opdook zijn dieren op grote schaal uitgestorven. Op de BBQ.
Kunnen we geen mammoet op de grill leggen. Jammer hoor.

kloopindeslootjijook | 02-04-19 | 19:14

Terecht, anders zou je ook dikke bleek in een kartonnen pakje als Wickey of Fristy kunnen gaan verkopen.

RandyBiel | 02-04-19 | 18:47

Mogen vleesvervangers nog wel vleesvervangers heten? Daar komt ook de term vlees in voor. Voor mensen die denken dat een bonenburger al van vlees is gemaakt is, is de term vleesvervanger al helemaal een moeilijke opgave.

Gedeugbeleid | 02-04-19 | 18:46 | 1

Terecht punt.
Het vervangt namelijk geen vlees.
Je kan het eten, en dan daarom geen vlees eten. Maar dat is niet hetzelfde.

mark1487 | 02-04-19 | 19:15

Vlees koop je bij de slager of poelier en dan zit er nooit zo'n verpakkinkje om.
Die meuk van de supermarkt heeft weinig met vlees te maken.

Berbaar | 02-04-19 | 18:46 | 4

Niet iedereen verdient helaas een ton plus. U bent een bevoorrechte berber.

Swoop | 02-04-19 | 19:30

@Swoop | 02-04-19 | 19:30: wij eten wat minder vaak vlees, maar wat kwalitatiever. Ben wel klaar met bijv. kip vd super dat je het wil bakken moet je 3 keer het water uit de pan halen..

Kleine_Deugniet | 02-04-19 | 21:23

De meeste slagers verstaan inmiddels geen Nederlands meer, dus nee, bedankt. En zelfs de meuk van de supermarkt heeft meer te maken met vlees dan een bonenburger.

Johnweer | 02-04-19 | 21:47
▼ 1 antwoord verborgen

De EU heeft iets tegen gezonde burgers.

lekgoot | 02-04-19 | 18:43 | 1
-weggejorist-
Sjors W. | 02-04-19 | 18:46

Een bonenburger is ook onzin natuurlijk.

Wat is het volgende? Een klimaatneutrale verwarming die geen warmte geeft?

Johnweer | 02-04-19 | 18:43 | 2

Breng de klimaatfascisten niet op gedachten!

Weerduivel | 02-04-19 | 18:44

Terecht voorstel.
Noem dingen wat ze zijn, niet waar je wil dat ze op lijken.

mark1487 | 02-04-19 | 18:42

Er lopen in Brussel rond de 70.000 lobbyisten (uit het FD) rond die het beleid bepalen en geloof maar dat er veel smeergeld of andere cadeautjes onder de tafel worden geschoven.

sprietatoom | 02-04-19 | 18:41 | 3

Tuurlijk is dat shit. Denk je dat het vroeger aan het hof, of nu in een niet-EU land, anders is? Schaalgrootte maakt het aantal natuurlijk numeriek groter, maar het idee dat het een EU specifiek probleem is vind ik wat naief.

Sjors W. | 02-04-19 | 18:47

@Sjors W. | 02-04-19 | 18:47:

Alleen is het EU monster zo groot geworden dat het totaal niet controleerbaar is omdat er nauwelijks transparantie is daar in die Brusselse handjesklap fabriek.

sprietatoom | 02-04-19 | 18:51

@sprietatoom | 02-04-19 | 18:51:
Tijdje in de VS gewoond. Het is daar echt niet beter, ik denk erger. Ben het wel met je eens dat meer transparantie, beter, efficienter, etcetera nodig is. Stupide hoe de Juncker's en Selmayrs van deze wereld aan de macht komen, dat hoort een verkiesbare functie te zijn. Ridicuul dat jij en ik op de Europese aftakking van een Nederlandse partij moeten stemmen. Genoeg te doen.

Sjors W. | 02-04-19 | 19:01

De EU bukt weer voor die gringo's. Als je in de VS iets een vegetarische burger noemt krijg je gelijk een boete van 300 duizend dollar. Rare jongens. Maar het slaat allemaal te ver door. Of je eet vlees of niet. Laten we het niet ingewikkelder maken dan het is. Als je hart hebt voor dieren, dan niet. Denk je dat het jouw niet uitmaakt, eet je gewoon je stukkie, geen probleem mee. Tis vrij simpel, allemaal.

Rest In Privacy | 02-04-19 | 18:38

Het woord 'vruchtvlees' ook maar veranderen dan.

Mr_Natural | 02-04-19 | 18:38 | 3

Het vruchtvlees in appelsientje bleek witte kool te zijn, ook dat nog.

sprietatoom | 02-04-19 | 18:41

Voordeel van deze regel is dat Bavaria zich geen bier meer mag noemen.

Nogood Boyo | 02-04-19 | 18:37 | 1

En paarden wensen niet langer met Heineken geassocieerd te worden.

Shareholder II | 02-04-19 | 18:40

Vegetarische slager is tegenwoordig gewoon Unilever. Eenheidsworst dus.

redthehaghue | 02-04-19 | 18:37 | 4

Leverworst, bah.

Mr_Natural | 02-04-19 | 18:40

Eenheidstofu. Maar dan heb je ook niks.

Shareholder II | 02-04-19 | 18:42
▼ 1 antwoord verborgen

Het lijkt mij een terecht voorstel. Een vegetarische kip is een kip die geen pieren vreet, geen gefrituurd sojadeeg wat visueel enigzins lijkt op gebakken kip, maar verder geen enkel raakvlak heeft. De vega fabrikanten moeten lekker stoppen met producten nabootsen en wat nieuwe producten bedenken.
-
Een slager die zelf vegetarisch is, daar koop ik geen vlees bij.

Badderbeest! | 02-04-19 | 18:37

Wat hoort er in de opsomming niet thuis?
1. Tofu
2. Capucijners
3. Vibrator

2. De anderen zijn vleesvervangers.

F. Jacobse | 02-04-19 | 18:36 | 5

Onderschat de Kapucijner Monniken niet.

OekbertDrazington | 02-04-19 | 18:48

@F. Jacobse | 02-04-19 | 18:52: Het Broederschap kent zijn geheimen en een flesje Capucijn valt goed te pijpen.

OekbertDrazington | 02-04-19 | 19:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Een overheid dient vrije handel te faciliteren door individuen te beschermen tegen een inbreuk op lijf en goed. En werkelijk niets anders. Waar een overheid ook maar een millimeter meer speelruimte krijgt, wordt die millimeter vanzelf een centimeter, een meter, honderd meter en uiteindelijk een totalitair gezwel dat bepaalt dat een bonenburger niet het woord burger mag bevatten... Kennelijk omdat de onderdanen zwakzinnig worden bevonden tot aan het niveau dat men niet zelfstandig in staat is om te bepalen dat een bonenburger geen vlees bevat. Of omdat een commissielid een vriendje in de vleessector heeft. Kan ook.

Hoe dan ook: fuck de EU en fuck EU verkiezingen. Ik heb u nooit gewild, wil u niet en zal u nooit willen ook. Noem de bonenburger voortaan maar de bonenburgrT. Klaar.

De Libertariër | 02-04-19 | 18:33 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ontleed zojuist de hele zak.. maar er zit dus geen Pasen in paaseitjes.
We moeten iets doén.

Shareholder II | 02-04-19 | 18:32

Zucht. Is dan werkelijk alles nep?

echt_links | 02-04-19 | 18:31

De Europese Unie is een cultuurmarxistisch project dat tot doel heeft de vernietiging van de Europese beschaving. Daarom is Baudet ook tegen een Nexit.

Ardbeg | 02-04-19 | 18:31 | 6

@Ardbeg | 02-04-19 | 18:35:
Even de motie opgezocht. Het is ook een absolute aanfluiting.

"gehoord de beraadslaging,

verzoekt de regering, een nexit, het Nederlands vertrek uit de Europese Unie, aan te kondigen,

en gaat over tot de orde van de dag.

Maeijer

Wilders"

Dat is het. Dat is alles. Hoe? Wanneer? Wie gaat het uitonderhandelen?

Sjors W. | 02-04-19 | 18:44

Vandaag was hij inderdaad tegen. Lachen, hij wordt al een opportunistische politicus.

Rest In Privacy | 02-04-19 | 18:57
▼ 3 antwoorden verborgen

En wanneer ik het wèl eens wil eten naast vlees in de week? Hoe weet ik dan wat de variant is van welk stukje vlees?

Belachelijk dit!

Jan, Leiden | 02-04-19 | 18:31 | 3

Hoezo ? Als je vegetarier bent wil je toch niks te maken hebben met echt vlees , wat maakt het dan uit waar het op lijkt ?!!

ghetto-is-back | 02-04-19 | 19:00

@ghetto-is-back | 02-04-19 | 19:00: over niet alte lange tijd wordt vlees gemaakt van stamcellen. Daar komt geen koe meer aan te pas. Het argument tegen dierenmisbruik is dan volledig weg. Kijken hoeveel vegetariers er dan nog overblijven.

Swoop | 02-04-19 | 19:32

't aparte is dat als ik vegetariërs te eten heb ik daar altijd rekening mee dien te houden. Maar als ik bij vegetariërs eet, er nooit rekening met mij word gehouden. Asociaal volk die vegetariërs. Gelukkig doet het iets met je dat vegetariër zijn, waardoor je een ongezellig, onplezierig mens word, vaak ook nog met rare linkse standpunten. Dus daarom heb ik zelden vegetariërs te eten. oh en even de godwin.... weten jullie wie ook vegetariër was?.... JUIST!

Ceevoo | 02-04-19 | 18:31 | 7

@Ardbeg | 02-04-19 | 18:32: Ik eet dagelijks vlees, of vis. 't is geen principe kwestie, ik voel me daar beter en gezonder bij. Ik eet omnivoor, en neem ook plantaardig voedsel tot me, vreemd genoeg is mijn gebit en spijsvertering hier prima toe uitgerust.. je zou haast denken dat het natuurlijk is dit te doen. Het punt is dat vegetariërs kennelijk uit uit een of ander ziekelijk "principiële" superioriteit illusie het idee hebben dat als ik daar eet ik kennelijk mee moet doen aan hun naar mijn mening ongezonde manier van eten. Echter dat als ik een vegetariër te gast heb word er ineens van mij verwacht dat ik een vegetarisch maal bereid, of een aparte potje kook voor deze persoon. Dit omdat hun "morele principes kennelijk zwaar wegen. Dit is voor mij een goede reden om vegetariërs uit mijn vrienden kring te filteren, het zijn over het algemeen toch al geen leuke types, en de moeite niet waard. Bent u toevallig vegetariër?

Ceevoo | 02-04-19 | 18:44

Hitler was vegetariër, had rare linkse standpunten, maar was soms een plezierig mens waarmee je kon lachen.

isitsoornot | 02-04-19 | 18:46

Veganist:
-no meat
-no dairy
-no friends

libertat | 02-04-19 | 23:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom wil als veganist iets eten dat op vlees lijkt? Wat is de CO2 voetafdruk van een sojaboon die zolang bewerkt is in een fabriek dat ie op lijkt? Vragen vragen.

Zure prak | 02-04-19 | 18:30 | 6

@Ardbeg | 02-04-19 | 18:32: "Want mannen houden van een bite".. glijdt toch op, hoorde het die Thieme ook zeggen op tv laatst. Mannen houden van vlees, echte eiwitten en het bloed moet eruit lopen. Niet die vieze stink soja-eiwitten die overigens nog eens desastreus zijn voor je testosteronniveau en over het algemeen afkomstig zijn uit Zuid Amerika waar ze kapot gespen worden met glifosaat. Lekker je vega, soja nepvlees blijven eten jullie, zijn we lekker snel van die idiote vegetariërs en veganisten af.

187tuigboy | 02-04-19 | 18:52

Waarom denk jij dat jouw opblaaspop op een vrouw lijkt?

JI-HAAT | 02-04-19 | 19:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Een Schnitzel hoort gepaneerd kalfsvlees te zijn. Dus ik eis bij deze eveneens een verbod op kip- varkens- en separatorvleesdelicatesseschnitzels :P

Sophrosyne | 02-04-19 | 18:30 | 1

Toch niet meer dan normaal dat je 'kipschnitzel' op het menu ziet staan als het geen kalf is? Heb nooit meegemaakt dat ik een andersoortige schnitzel zat te schransen zonder dat het duidelijk was aangegeven. Nu eet ik ook maar een paar keer per jaar een schnitzel, maar toch.

Sjors W. | 02-04-19 | 18:39

Ik vind vega ook verwarrend, ik dacht altijd dat er dan vee inzat.

Mr_Natural | 02-04-19 | 18:30

Ome Willem: “lusten jullie een eh broodje poep?”

Accident_Prone | 02-04-19 | 18:29

Als zo'n vegastier je op de horens neemt, is de butthurt écht.
Of-ie nu vega is of niet.

Gajus | 02-04-19 | 18:26 | 1

Vincent Vega is ook vegetarisch

Accident_Prone | 02-04-19 | 18:30

Tja bedenk dan ook eigen smaken. Komen de namen vanzelf.

027 | 02-04-19 | 18:26

Engelse drop blijkt helemaal niet uit Engeland te komen.

ILF2 | 02-04-19 | 18:26 | 7

Zonnebloemolie?

nee_toch? | 02-04-19 | 18:39

Oma's appeltaart schijnt ook dik fake te zijn, net als kinderijsjes.

Mr_Natural | 02-04-19 | 18:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Aangezien de meeste dieren die we eten , vegetariër zijn, zijn wij vleeseters dat eigen ook een beetje daardoor.
Vegetariër in commissie, zeg maar.

Nuchternederland | 02-04-19 | 18:23 | 2

Klopt, koeien zijn meer een soort distibutiecentra, tot we een 3D-printer hebben uitgevonden waar je water en gras ingooit en er een lekkere malse biefstuk uitkomt.

Mr_Natural | 02-04-19 | 18:26

Een varken vegetariër? Een kip eet ook vlees. Konijn niet denk ik.

Shareholder II | 02-04-19 | 18:35

Bonenburger met bacon. Voor een soepele stoelgang.

RickTheDick | 02-04-19 | 18:21

Burgers hebben tegenwoordig niet zoveel vlees meer op de botten.

Mr_Natural | 02-04-19 | 18:20

Lijkt me een wijs besluit, producten als tofu, tempeh en seitan hebben niets met vleesch te maken.

OekbertDrazington | 02-04-19 | 18:20

De Vega slager is toch van de echtgenoot van Thieme, geen geintje.

Uw Verzekeringsadvis | 02-04-19 | 18:18 | 5

Geen echtgenoot meer. Ze zijn uit elkaar.

Zaadhaan | 02-04-19 | 19:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Fabrikanten van vreten.
Hun verdienmodel is sowieso de klanten te misleiden.
Snap dat niet, als het niet te vreten is dan koop je dat toch maar eenmalig?
Tijdje terug die "wereldgerechten" van Knorr geprobeerd.
Man man man, schandalig hoe de saus en de kruiden de dure ingredienten ( die je er apart moet bijkopen) volledig verpesten kwa smaak.

snapal | 02-04-19 | 18:18 | 1

Gebruik je Knorr ben je ook wel af als kok he...

J-van-de-Bontekoe | 03-04-19 | 08:26

Is toch logisch? Het is toch geen kip of hamburger?

Dr_Phil | 02-04-19 | 18:17 | 1

Het is vlees noch vis.

Wim Venijn | 02-04-19 | 18:19

GS is z'n tijd ver vooruit, hier mag je al jaren niet meer met koeienletters schrijven.

Mr_Natural | 02-04-19 | 18:16

Nepproducten moeten er anders uitzien en benoemd worden als echte producten. Geen vegetarische hamburger, gehaktbal etc !

Reden | 02-04-19 | 18:16 | 1

Precies. Bijvoorbeeld een klein hakenkruisje rechtsbovenin. Of iets anders dat opvalt, waarmee je het Links kunt laten liggen.

Shareholder II | 02-04-19 | 18:18

Niet alleen de vegaburgers.
Laatst een pak Jodenkoeken gekocht. Blijken er helemaal geen Joden in te zitten.
En babyolie bevat ook al geen baby’s.

Osdorpertje | 02-04-19 | 18:15 | 9

En kudtburgers?

Gajus | 02-04-19 | 18:29

Daarom werd destijds de negerzoen verboden, denk ik.

DeDenkerT | 02-04-19 | 19:03

@Gajus | 02-04-19 | 18:29: De vaginistische slager mag wel blijven omdat die weldegelijk vlees verkoopt.

down | 02-04-19 | 19:12
▼ 6 antwoorden verborgen

Veganisten zien er behoorlijk ongezond uit. Terecht dat je mensen wil beschermen die nietsvermoedend zichzelf de dood injagen door het eten van groenteburgers.

Wim Venijn | 02-04-19 | 18:14 | 3

Aan tafel wordt je er ook al niet vrolijk van. Dan van die opmerkingen "ik vind het prima dat je vlees eet hoor". Een drama.

klowiepowie | 02-04-19 | 18:20

Grappig, Ik vind de meeste "vlees eters" er erg ongezond uitzien met hun overgewicht en gebrek aan vitamines en mineralen. Zo ziet iedereen het weer anders blijkbaar

Cadeauinpakpapiertje | 02-04-19 | 19:04

Dit is prima. Geen slinkse burgers meer.
Angus- vega- of cheese-burger was idd best misleidend. Ik wil mijn burgers van vlees. Dat moet duidelijk zijn. Omgedraaid, wie wil deugen wil ook niet misleid worden. Zoals bij mais-kip.. dat dus bonenburgers van koeien gemaakt worden die louter bonen aten.

Shareholder II | 02-04-19 | 18:12

'Ich bin ein vegaburger'.

Mr_Natural | 02-04-19 | 18:12

Gewoon labeltje “fake meat” erop plakken.
Dat begrijpen we.

Accident_Prone | 02-04-19 | 18:11 | 3

Het woordje “meat” zou de mensen weer in de war kunnen brengen. Net als mensen die niet weten van welk dier skai leer komt.

Osdorpertje | 02-04-19 | 18:18

Ik ga fis op de markt brengen, witte kool en taugé met zeewater.

Rest In Privacy | 02-04-19 | 18:11

Veganezen, Veganoten, allemaal naar de kloten.
Best hoor! Ik bak wel een échte biefstuk.

Ruimedenker | 02-04-19 | 18:10

Zit je al 10 jaar voor GS te typen, word je gedegradeerd tot baby.
Niet leuk GS.

snapal | 02-04-19 | 18:09 | 6

@Kaas de Vies | 02-04-19 | 18:19:
Zei het trotse premiumlid.
Kan Joris wel weghalen zeker, maakt jou toch niet uit.

snapal | 02-04-19 | 18:23

Is Kaas zijn ban alweer voorbij?

Pislinq | 02-04-19 | 18:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Gewoon terecht, de wereld zou namelijk wel te klein zijn als ik vegetarisch kip verkoop met kip er in. Want ja dat is niet vegetarisch, nou kip is ook niet vegetarisch dus verzin gewoon iets anders ipv het te doen lijken op iets anders. Bovendien zou het ook geen vleesvervanger mogen heten want het vervangt vlees niet, de inhoud komt niet in de buurt van vlees en zou dusdanig ook niet zo moeten mogen heten. Stel je voor dat je een flesje biervervanger koopt met daar alleen maar water in...... hmmm misschien moet ik dat eens op de markt brengen...

Zoon van Boer | 02-04-19 | 18:09

Weer een bewijs dat de EU er NIET is voor de burgers, maar voor de lobbyisten.

nick.name | 02-04-19 | 18:09 | 1

Hoezo? Hoe bewijst dit dat?

Sjors W. | 02-04-19 | 18:13

Gelukkig hebben we Frans Timmermans die beloofd heeft dat hij onzinnige EU regels aan zou pakken. En Frans doet altijd waar hij voor is aangesteld.

down | 02-04-19 | 18:08 | 1

Godzijdank is er nog een PvdAert die wel iets te vertellen heeft in deze wereld.

J-van-de-Bontekoe | 03-04-19 | 08:21

Hoorde ik dat FVD toch pro EU is?

Pislinq | 02-04-19 | 18:07 | 2

Willen een referendum. Maar dat heeft d66 afgeschaft.

bqbq | 02-04-19 | 18:09

The jeej's have it.

Shareholder II | 02-04-19 | 18:17

Toch vind ik het terecht. Ik ging eens naar een burger eetfeest bij een vegetarische vriend. Blijkbaar was er spraakverwarring want we kregen dus echt tofu burgers. Dat is geen echte burger vriend!

Rest In Privacy | 02-04-19 | 18:07 | 1

Leuk he. Ze verwachten dat jij een vegetarisch biedt (geen probleem, ik ben gastvrij), maar andersom werkt dat toch niet zo.

John McClane | 02-04-19 | 18:21

Geroockte spekjes.
De smoes zal zijn dat elke burger heus wel weet dat die c erbij het vegetarisch eten betreft.

snapal | 02-04-19 | 18:07 | 2

Tjah, dus Vagetarische burger gemaakt van koe zou dus ook gewoon moeten kunnen, want ja, iedereen weet toch dat vagetarische niet vegetarische betekend?

Zoon van Boer | 02-04-19 | 18:11

@Zoon van Boer | 02-04-19 | 18:11: Inderdaad, net zoals cipnuggets gemaakt zijn van soja, en tovuburgers van varken.

Nuchternederland | 02-04-19 | 18:22

Vuile lobbyisten die straks in de vleesindustrie een commisariaat aanvaarden in ruil voor hun verraad van de democratie.

dr Rechts | 02-04-19 | 18:06

Neppolitici.

dr Rechts | 02-04-19 | 18:06 | 3

Flikker toch op, met je Eu.
Terug naar de EEG,zonder al die verdwaasde alcoholische zakkenvullers.

De Profundus | 02-04-19 | 18:39

@De Profundus | 02-04-19 | 18:39:
Juist!
en dit is wederom precies waarom ik voor de nexit ben. Flikker op met je eu indeed!

severalminutes | 02-04-19 | 21:44

@De Profundus | 02-04-19 | 18:39: eens!

J-van-de-Bontekoe | 03-04-19 | 08:19

Waar kan ik stemmen op lobbyisten? Die krijgen meer gedaan dan inlegvelletjes van rutte.

Wim Venijn | 02-04-19 | 18:05 | 2

Hehe, nice. Stemmen gaat niet, maar als je focust op het kopen van producten van multinationals heb je meer succes dan wanneer je bij de boer om de hoek koopt.

Sjors W. | 02-04-19 | 18:15

Het schijnt dat er rondom Brussel/Straatsburg 3000(!) fulltime lobbyisten actief zijn. Als Europarlementariër kun je natuurlijk prima je eigen lunch, diner of borrel betalen. In-house zelfs voor een habbekrats. Maar naar een goed restaurant op kosten van een multinational is natuurlijk nog goedkoper en aantrekkelijker.

goedverstaander | 02-04-19 | 18:49

Als dit al misleidend is voor de burgers, hoe zit het dan met die partijprogramma's van politici?

Ook maar verbieden?

Kaas de Vies | 02-04-19 | 18:03 | 1

Tijd voor een generaalsregime!!

Rest In Privacy | 02-04-19 | 19:00

We mogen geen vlees meer eten maar ook niet vegetarisch.
Nu weet ik het zeker. Ze willen ons deaud!

keestelpro | 02-04-19 | 18:02

Wat is de voedingswaarde van een veganist? Ik vraag het voor een vriend.

Deflatiemonster | 02-04-19 | 18:02 | 8

Als ik ze zou opensnijden lijkt het volgens mij op mijn groenbak die al 6 maanden in de tuin staat.

Jos Tiebent | 02-04-19 | 19:19

Are you having a friend for dinner?

Ruud Hazes56616330 | 02-04-19 | 22:51
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl