Klimaatcode Geel. Heel Holland foetsie
Nederland kletsnat door klimaatbuien. Overal klimaatfiles
Een hele goede klimaatmorgen beste klimaatjongeren en -ouderen! We hebben werkelijk schitterend klimaatnieuws voor u. Dankzij gigantische hoeveelheden klimaatregenbuien die vandaag ons prachtige klimaatlandje treffen, wordt het grondwater 0,00000007 mm aangevuld. Goed nieuws dus voor de klimaatvogels in de klimaatweilanden en de amechtige veendijken. Onprettig nadeel is dat u wel in de klimaatfile staat vanochtend, en dat het stinkt in de treinen naar kletsnatte klimaatjassen. Maar 'Parijs' is gered, en daar doet u het allemaal voor. Hartelijke klimaatgroet en een prettige klimaatdag verder. (Beeld via Klimaatweerplaza.nl)
Klimaatvoorpagina
Reaguursels
InloggenEcht alles is de schuld van het blanke ras,
Nu dit weer racistische milieuvervuiling,
eu.usatoday.com/story/news/nation/201...
II.
Lang geleden was ik lid van de VVD.
Ik constateer tot mijn teleurstelling dat zij nu een partijleider hebben, die werkelijk alle liberale beginselen heeft verkwanselt.
En waarom?
Omdat Rutte, ten koste van alles op het pluche wil blijven zitten, de macht wil hebben t.b.v. zijn grote ego. "Hij verkoopt daarvoor nog zijn eigen moeder a.h.w.".
Daarvoor heeft hij nu een pact gesloten met al de linkse partijen, die sinds hun bestaan er alles aangedaan hebben de VVD te diskwalificeren, want als je "rechts"was deugde je niet. Rutte gaat met Asscher, Klaver en Jetten in bed liggen! Linkser kan het niet tezamen met de landverraders van D66.
Rutte gaat nu in zee met anti Nederlanders zoals Klaver van Groen links, een ex Mao en Pol Pot aanhanger, voorzitter 1e kamer fractie Gr.L. Rosenmoller !!
De VVD ooit een liberale, rechtse partij, opkomend voor de ondernemer etc.
De VVD is een tirannieke partij geworden, waar ik nooit meer op zal stemmen.
Sinds Dijkstal is de VVD steeds linkser geworden. Het is nu niet meer dan een bijwagen van Groenlinks.
Dan lees je, terwijl de regen klettert tegen de ramen, van die krantenkoppen, dat Rutte in één meesterzwaai de regie naar zich toetrekt... wat een schimmelig pissebeddennieuws. Bij elke foto en video die op het scherm plopt vraag je je tegenwoordig af of die wel actueel is en niet in een AD-knutsel, knip-en-plak sessie geshutterstockt is. Mevrouw May is behalve pinnig, vinnig, kinnesinnig ook hees en schor geworden van de brexitstress: wat is de politiek toch ongelooflijk verfeekst. May. Ollongren, Hillary, onze rationale wereld stikt van hysterie-behekste vrouwtjes bezemstelen. Rutte en Wiebes worden met de dag houtiger in hun Pinokkio-wijsneuzelarijen. Volgende week komt de lente, komt 20 maart: stralend FvD & PVV weer!
Ergens gelezen:
Muziekinstrumenten stem je, politici spelen vals.
Iemand met klimaatverstand die weet wat voor klimaatartefacten er naast Luxemburg zijn en wat de oorzaak is?
giphy.com/gifs/2ysUPxBk9TBptrrvbD
Ik denk dat Juncker op de veranda zit te borrelen.
@drs. P | 14-03-19 | 13:19: Die zit altijd en overal te borrelen.
De reling bij het bedrijfsleven leggen, krijgen we de door Rutte beloofde 2,7% loonsverhoging ook niet meer, of we betalen meer in de winkel. Dus er verandert niet voor de burger met deze ommezwaai. Gebakken lucht verhaal.
Gewoon de soldaatjes van de klimaat hoax Klaver en Jetten belachelijk maken, oh nee, dat doen ze zelf al.
Mensen kijk uit, aan welke partij je zo meteen je stem geeft.
Deze regering en al die linkse partijen hebben het voorzien op je portemonnee, in de mom van milieu en CO2 taks. Zoals je overal kan lezen is het klootjesvolk die de hoogste rekening kan betalen.
Engeland en Duitsland daar is het droog en de zon schijnt.
Vanaf Parijs t/m Groningen regent het.
Denk dat door de klimaatafspraken van Parijs... hetgeen wij hier stipt opvolgen, het klimaat helemaal in de war is.
Misschien dat Rob Jetten en Jesse Klaver hier een oplossing voor hebben?
Deze twee jongens weten alles over het klimaat.
Heb gehoord dat als wij extreem hier tekeer gaan met minder CO-2 uitstoot dat het klimaat hiervan in de war raakt.
Ik ga een houtkachel kopen om de natuur weer in evenwicht te brengen.
Enige manier om het klimaat tot gort te slaan is door honderden atoombommen af te vuren.
Zonder gekkigheid, onze planeet bestaat fucking lang, heeft genoeg extreme vulkanisch geweld meegemaakt waar COx NOx SOx uitstoot zo gigantisch hoog is dat we meer dan 10 tallen jaren nodig hebben om ook maar een beetje te concurreren met zulk natuurgeweld. Is de planeet doodgegaan? Nee.
Gaan we binnenkort dood want het wordt warmer? Nee. CO2 wordt hoger, gaan we dood? Nee, meer CO2 meer O2, zo werkt fotosyntese. Moeten we niet te veel boompjes en groen weghalen.
Er moet weer eensch een grote komeet vallen waardoor we in de ijstijd belanden, net als +-13000 jaar geleden.
Nou, jij maak geen vrienden met al die linkse idioten.
Het is natuurlijk ter strengste verboden in dit land, om anders te denken dan al die linkse idioten die helemaal gehersenspoeld en geïndoctrineerd zijn.
Natuurlijk door het groot kapitaal, die het milieu en CO2 taks zien, als een nieuwe melkkoe om de burger op nieuwe helemaal kaal te plukken.
Zelf bevinden ze zich in warme paradijzen met hun riante schepen en villa's en leven riant, zonder ook maar iets last te hebben van die achterlijk milieu activisten in de EU.
inderdaad, zo doen wij genocide plegen op ons zelf.
We kunnen beter al die geitenwollen sokken en milieu activisten, die vinden dat Afrika hier heen moet komen, om die lui daar heen te sturen, daar is ruimte in overvloed en het is een win win situatie.
Wij hebben er geen last van en die linkse geitenwollen sokken en milieu activisten meer en van die lui die zich nooit zouden aanpassen en die 2000 jaar achter lopen, met het westen!!!
Het ontbreekt onze politici gewoonweg aan verstand van zaken, inlevingsgevoel toekomstvisie, al zijn ze zelf in de veronderstelling over deze kwaliteiten te beschikken. Let op! Een politicus hoeft niets te kunnen, het is vrijwel de enige baan waarvoor je geen competenties hoeft te hebben en/of te bewijzen dat je ze hebt. Je hoeft alleen maar verkozen te worden. En door een verrot kiessysteem zitten we nu met bijvoorbeeld een Rob Jetten die mee regeert maar in 2017 nog geen 5000 stemmen heeft gekregen. De CV's van de meeste politici zouden bij een bedrijf dat zelf de broek moet ophouden de prullenbak ingaan. Men zou pas de politiek in moeten kunnen na minimaal 20 jaar werkervaring buiten de overheid (liefst met een paar jaar WW/bijstand ertussen), zodat zij zouden weten hoe het is om te werken en voor minder dan 100000 aan belastinggeld. Als die politici nu toekomstvisie hadden, dan zouden ze investeren (heel wat minder dan duizend miljard) in de topbedrijven en TU's die we in dit land hebben en gaan we op zoek naar oplossingen tegen de gevolgen van een veranderend klimaat. (ik ontken niet dat een klimaat niet kan veranderen, ik betwijfel echter of dit door CO2 komt en of alleen NL dit kan beïnvloeden) Dan heb je als land een echt exportproduct dat de wereld kan helpen tegen de gevolgen. Op termijn kost dat geen geld, maar brengt het geld op. Maar ja, dan hebben we het over echte wetenschap en techniek en dat verafschuwen onze Alpha-politici nu juist, want feiten zijn ook maar meningen....
Ruil nu je gasketel in en ontvang 2500 euro premie. premie.gas.be/nl/?gclid=CjwKCAiA2fjjB...
We moeten gehersenspoeld lachen en huilen als Klaver (Kim-Jong-Un) ons zijn geloof verkondigt
Een jaar of wat geleden was de tuin hier volgroeid met verwaarloosde coniferen, deze allemaal gerooid en er een bij/vlinder vriendelijke tuin van gemaakt. Afgelopen zomer verdroogde er het eea, dus dit beetje regen is welkom om de voorraadtanks en grondwater aan te vullen . Ik hoop dat er voor de bloemenpracht wel genoeg co2 overblijft.
Goedemorgen deze morgen.
Crisis? What crisis?
'Heel Holland foetsie'. Dan is het gedaan met de rest van de wereld, het enige land dat het klimaat nog kon redden is verdwenen.
"je zult voor de volgende generatie iets moeten doen"
Klopt: wij moeten de volgende generaties vooral leren zelfstandig na te denken, niet te geloven in toekomstvoorspellingen en propaganda, en als ouders onze kinderen voorbereiden op een strijd tussen rationele realisten (het hier-en-nu) en allerhande gelovigen (toekomst eng). Het internet heeft helaas al twee generaties volledig degeneratief afhankelijk gemaakt van politiek gewin en geestelijke existentiële angst.
Oeps, dit was @Mannes | 14-03-19 | 10:40.
Het beste voor de wereld en komende generaties zou zijn als er de komende 100 jaar een enorme beperking is van de beruchte "volgende generaties".
@Dutchbeaurouge | 14-03-19 | 10:50:
Ja, dat vooral. Hopelijk beginnen 'de groenen' daarmee uit zichzelf, zodat het percentage realisten hopelijk weer wat omhoog gaat. Zo niet, dan toch, de natuur heeft overal een oplossing voor..
@Toos Doos | 14-03-19 | 10:54: Jesse heeft de derde in de oven liggen dus daar sijpelt nog alleen de regen door en niet het besef dat de hoeveelheid mensen het probleem van de toekomstige generaties gaat worden,
@Dutchbeaurouge | 14-03-19 | 11:00: Haha, die Jesse beseft sowieso al niet wat hij zijn kinderen aandoet. Het zal je vader zijn zeg.. pfff. Over degeneratie gesproken.
Na de blunderende ( bewuste ? )rekenfout over de lasten voor de gewone burger inzake het klimaat, door liegebeest Rutte, wist deze schurk niet snel genoeg om als een speer naar links om te draaien. En de gemiddelde Nederlander trapt er weer in.
Schandalig. En... het meeste journaille in dit land houden hem de hand boven het hoofd.
Hij doet snel een belofte dat hij die lasten nu ook door het bedrijfsleven zal laten betalen. Die het bij U en mij natuurlijk door verrekenen en terug halen.
De VVD is onder Rutte, met zn niet capable D66 ministers, een linkse partij geworden, deels uit nood, hij lijft nu kleine partijen in teneinde zijn macht te kunnen behouden.
Nederland wordt geleid door een links elitaire kliek, met een NPO die als propaganda zender voor hen werkt. Stem ze dus weg die kliek.
Als U gisteren, bij Nieuwsuur b.v., die nieuwe linkse koekenbakker van een interviewer heeft gehoord en gezien, waarbij hij Jetten en Klaver alle gelegenheid gaf hun praatjes volledig te houden, maar hij Thierry Baudet telkens afkapte en nauwelijks liet uitpraten is gewoon schandalig.
De NPO heeft socialisten en communisten in dienst die ons willen indoctrineren.
En genoeg banggemaakte sukkels die er in trappen. Helemaal hysterisch gemaakt op school en door de media. Ze hebben er natuurlijk wel de aanleg voor en ze missen basaal verstand maar ik vind het werkelijk immoreel om zo’n misbruik te maken van de onnozelheid van die schepsels.
@kempenaer | 14-03-19 | 10:59:
Kinderen die bestoken ze op scholen ook met die angst. Dat is helemaal triest.
"Hij doet snel een belofte dat hij die lasten nu ook door het bedrijfsleven zal laten betalen".
Dat moet niet teveel worden, anders vertrekken die bedrijven uit Nederland.
"... maar hij Thierry Baudet telkens afkapte en nauwelijks liet uitpraten is gewoon schandalig."
Hetzelfde gebeurde een paar dagen geleden met die Jojanneke van den Berge die Wilders konstant afkapte en hem niet liet uitpraten.
Ik zou zeggen, hou de discussie zuiver dus uw homofobie erbuiten. Mijn advies, gratis en voor niks, doe er uw voordeel mee!
Zulke extreme regenval met zo´n langdurige stormachtige wind, kan me niet herinneren dat ooit eerder meegemaakt te hebben. En dat na zo´n extreem hete, gortdroge zomer. En o ja, een lenteweek midden in februari. Maarre... geen greintje bewijs natuurlijk hè. Is hysterie.
Precies, hysterie. Jouw herinneringen zeggen me niet veel.
*laat klein druppeltje plas lopen van angst*
En dat terwijl u al meer dan een eeuw op deze wereld bent.
Het regent en waait net een week. Poehpoeh,wat een hysterie. Wat voor weer zou het volgens u nu moeten zijn dan?
@ zenzeo
Met alle respect, types zoals u doen me werkelijk steeds harder twijfelen aan het democratisch systeem.
U snapt niet eens wat “bewijs” is.
Weet je, in het begin van een relatie kan je je ook nooit herinneren dat je ooit zo lekker hebt geneukt. Tot de relatie uitgaat, dan was alles kut. De volgende relatie kan je je weer niet heugen dat je ooit zo lekker hebt geneukt.
Cyclische verandering hoort bij subjectieve beleving en vice versa. Ik kan het me namelijk nog zeer goed herinneren, dit soort weer in maart. Maar mensen die angstig en/of hysterisch zijn herinneren zich vaak selectieve dingen om te copen met hun emoties. Daarom heeft emotie niet zo'n lekker effect op het geheugen. Het hier-en-nu zal je goed doen, Zenzeo. Zen enzo.
@kempenaer | 14-03-19 | 10:56:
O jeetje, wat nu?! Zal ik een plaatsje voor u reserveren aan de tafels van DWDD en Pauw/Jinek? Opening NOS-journaal? Hier moet de wereld kond gedaan van worden!
De natuur zorgt voor zijn eigen evenwicht. Een tijdje droog, komt er weer een tijdje regen. Plus wat Kempenaar zegt. Man man man.
@Zenzeo | 14-03-19 | 11:07:
U zoekt gewoon bevestiging in incidenten voor uw aangeprate angst.
Die hysterie moet u eens gaan aanpakken, want u wordt daar niet gelukkig van.
Gisteren stond er een artikeltje op GS van een angstige Eindhovenaar die zijn kleine flatje had volgebouwd met een warmtepomp. Het is zo sneu, al die simpele schepseltjes die helemaal gek gemaakt worden door de linkse politiek. Ik vind het immoreel.
@kempenaer | 14-03-19 | 11:14: Ja, maar, als er niets gebeurt, moet iedereen er aan geloven. In deze wet staat expliciet dat de overheid, bij tegenstand, zonder toestemming van een rechter, huisvredebreuk mag plegen. De grondwet wordt gewoon opzij gezet.
Yep hysterie want klimaatveranderingen horen bij de planeet. Geniet van het mooie weer zolang het nog kan want uiteindelijk wordt ook ons landje weer een keer een bijna onleefbare uitgestrekte kale ijsvlakte.
Het klimaatcynisme bij Geenstijl neemt epische vormen aan. Ok, we hebben al een aantal weken typisch Hollands weer, maar in de laatste decennia is het klimaat wel degelijk veranderd. Je kunt van mening verschillen over de oorzaak, maar je zult voor de volgende generatie iets moeten doen. Ik vraag me wel af of het allemaal zo overhaast en met zoveel kosten moet, maar stil zitten lijkt mij geen optie. Wen er maar aan, want Klaver gaat het kabinet straks aan een meerderheid helpen. Vanavond bij Pauw en Jinek schuift Baudet (alweer!) aan voor het tegengeluid, voor de ultieme ontkenning.
Volgens mij heeft Baudet vooral problemen met het feit dat Nederland er de komende decennia honderden miljarden tegenaan gaat gooien, terwijl elders in de wereld de CO2-uitstoot armageddon-achtige proporties blijft houden. Dan kún je je inderdaad afvragen of het zin heeft.
"maar in de laatste decennia is het klimaat wel degelijk veranderd"
Wat is er dan veranderd? Ik draai al een aantal decennia bewust mee en wat mijn persoonlijke ervaring en waarneming betreft is er sinds, laten we zeggen, 1990 geen ene reedt veranderd aan 'het klimaat'. Het is gewoon 'het weer'. Soms droog, soms warm, soms koud, soms nat. Telkens anders. Lekker onvoorspelbaar. Het enige wat in mijn beleving hevig veranderd is, is de hoeveelheid mensen die er op de aarde rondlopen, auto rijden, huizen warm stoken, vreten, zuipen, neuken. Als je iets wilt doen voor "volgende generaties" moet je zorgen dat er simpelweg niet teveel 'volgende generaties' komen. Maar ja. Olifant en kamer.
Precies je kan van mening verschillen, maar is zie hier op GS te veel reaguurders die gewoon feiten over klimaatopwarming ontkennen. Ze kunnen hun slecht geïnformeerde mening vaak niet eens onderbouwen. Ben het ook niet helemaal eens met de maatregelen die het kabinet verzint en de kosten die dat met zich meebrengt, maar dat is nog geen reden om het geheel als hoax weg te zetten.
Jullie moeten je niet zo op laten hitsen en bang laten maken door de klimaatwappies.
Kijk eens naar wat critici naar voren brengen.
Michael Limburg, Ivar Giaever (nobelprijswinnaar natuurkunde), the great global warming swindle.
Er is zoveel onzeker dat het werkelijk te onnozel voor woorden is om zo hysterisch te doen en miljarden kapot te gaan gooien aan nutteloos “klimaatbeleid”. De term alleen al is potsierlijk.
Ik kreeg vroeger geleerd "het weer is van dag tot dag, het klimaat van decennia tot decennia". We meten net honderd jaar het weer, statistisch gezien kun je over het klimaat dan niet zoveel zeggen. Wat is het normale klimaat dan? Wanneer is het dan veranderd? Wat zijn de uitschieters? U verwart realisme en logisch nadenken met cynisme.
@kempenaer | 14-03-19 | 10:49:
youtu.be/N-0Md4WSe-g
youtu.be/TCy_UOjEir0
youtu.be/oYhCQv5tNsQ
@Roeieber | 14-03-19 | 10:51:
Leg dat pretpakketjes als Jetten en VMBO’ers als Yasser Feras maar eens uit...
Het klimaat verandert altijd. En CO2 kan daarvan nooit de reden zijn, omdat CO2 brandstof voor de bloemen en planten zijn. Als dat er niet meer is, gaan we allemaal deaud.
Er is nooit een bewijs geweest van een correlatie tussen klimaat en CO2.
@kempenaer @Roeieber @zwartzondersuiker
www.ad.nl/binnenland/klaar-met-alle-m...
www.volkskrant.nl/wetenschap/warmt-co...
Ga je eens inlezen over een onderwerp. En voordat je kritiek gaat geven over het AD of de volkskrant, dit zijn feiten geen meningen.
# Beaurouge
Geen idee hoe oud u bent, maar het weer is wel degelijk veranderd, met name in de winter. Koude periodes zijn echt heel zeldzaam geworden, terwijl er vroeger in de jaren 80 en 90 bijna ieder jaar wel een week of 2 weken kon worden geschaatst. Verder meer extreem natte en droge perioden de laatste jaren. Warme zomers hadden we vroeger ook, in 76 bijvoorbeeld en 94/95. Het ontbreken van winterweer is echt een grote verandering, komt ook niet meer terug voorlopig. Of het door de mens komt? Lijkt me niet heel waarschijnlijk, want in Noord Amerika kan het nog wel steeds zeer koud worden, in Japan bijvoorbeeld ook. Het heeft meer met stromingspatronen te maken vermoed ik.
@usb stok | 14-03-19 | 10:59:
Ga jij nou maar eens rustig mijn linkjes bekijken, dat heb je niet gedaan en dan reageer je met die volkskrant en ad stukjes. Vodjes en ondermaats. Niks feiten, kwatsch.
@usb stok | 14-03-19 | 10:59: Ad en Volksrant. Lekker onafhankelijk. Ga eens inlezen op Climategate, De staat van het Klimaat enz. Die zijn onafhankelijk.
Trouwens, al dit zo zou zijn, wat niet zo is, we leven op 0,15 % van deze aardbol. Het nut van al deze maatregelen is gewoon nul. CO2 maakt 0,04% van de lucht uit. Het gaat helemaal nergens over.
Van het rapport van de PLB zijn maar 208 van de 450 maatregelen berekend. Wordt wakker. Je wordt belazerd.
@WhiteShark | 14-03-19 | 11:01:
Uw ervaringen over hoogstens enkele decennia.
“Maar in Japan en NA wordt het nig wel koud, dus het zal wel niet door de mens komen.”
Het slaat weer als een tang op een varken.
Het klimaat is al vele duizenden jaren aan verandering onderhevig. De oorzaken daarvan zijn niet bekend.
Men vermoedt dat zonne-activiteit een grote rol speelt.
Nogmaals, bekijk mijn linkjes en luister eena goed naar mensen die er verstand van hebben en die overigens ook niet alle antwoorden hebben.
Zij die zeggen het precies en zeker te weten, liegen.
De hoogte van CO2 in de lucht is waarschijnlijker een gevolg van opwarming dan een oorzaak ervan.
@kempenaer @zwartzondersuiker
Het is jammer dat jullie niet verder kunnen kijken dan jullie vooroordelen. ik zei nog voordat je commentaar op het AD of volkskrant gaat geven; dit zijn feiten.
Je kan geen feiten ontkennen. Wanneer ga je nou eens verder kijken dan je neus lang is?
@kempenaer | 14-03-19 | 11:03:
Dat 2e linkje kan ik niet serieus nemen. Dit zegt ie zelf:
"I am not really terribly interested in global warming. Like most physicists I don’t think much about it. But in 2008 I was in a panel here about global warming and I had to learn something about it. And I spent a day or so — half a day maybe on Google, and I was horrified by what I learned. And I’m going to try to explain to you why that was the case." -- Giaever
Een echte expert hoor, iemand die een halve dag heeft gegoogeld.
@usb stok | 14-03-19 | 10:48:
Dat is weer een nieuwe; klimaatopwarming. Maar goed, over welke feiten heeft u het?
@usb stok | 14-03-19 | 11:22: jij bent het 10-jarige kind van DKS? Zo lees je wel weg in ieder geval.
@Roeieber | 14-03-19 | 11:38:
Geef het een term, je snapt wat er bedoeld wordt. Ik heb het over de feiten die het AD benoemt in de link die ik geef.
@Toos Doos | 14-03-19 | 11:40:
Kijk dit is het enige wat jullie kunnen. Argumenten kunnen jullie niet bestrijden, dus dan volgen de beledigingen. Zwak.
@usb stok | 14-03-19 | 10:59:
Dat stuk in het AD is bijna 90% mening en “als-dan” glazen bol redenaties. Met feiten heeft dat niks te maken. En de geciteerde en gelinkte artikelen zijn selectief bij elkaar geshopt. Nou ja, het lijstje namen van de “experts” die zijn geraadpleegd zou iedereen al genoeg moeten zeggen.
@Stormageddon | 14-03-19 | 11:48:
Noem eens wat dingen die er niet kloppen? 90% mening, hoe kom je hierbij?
Mannes:
Bekijk eens een klimaat overzicht van de laatste 10.000 jaar. Dan zie je daar meer (brede) pieken dan dalen op waarbij de pieken een warmer klimaat dan heden het geval is aangeven.... De menselijke CO2 uitstoot stond al die tijd op een behoorlijk laag pitje... Invloed mens op het klimaat: verwaarloosbaar klein....
Het klimaat is louter een verdienmodel met windhandel. Nog nooit was geld verspilling en aan de andere kant het grote geld graaien, zo gemakkelijk....
@usb stok | 14-03-19 | 12:06:
Het begint al in de eerste alinea. Is het waar dat de aarde opwarmt? Dat hangt er maar helemaal vanaf welke periode je bekijkt. Als je kijkt naar de periode 1999-2019: dan niet. Als je kijkt naar de periode 1985-2019: dan wel.
En dan wordt er een bewering gedaan die niet gestaafd kan worden. Uit metingen op land en zee zou blijken dat het gemiddeld 1 graad warmer is geworden. Dat kan zo miet gesteld worden. Tot 1950 zijn er amper metingen van zee, en dan ook alleen nog van zeer beperkte scheepvaartroutes. Dus daarvoor is alle meting gebaseerd op weerstations op land. Maar op 90% van het landoppervlak werd (en wordt) niet gemeten. Alleen in Noord-Amerika en Europa was (en is) een redelijk dicht netwerk van weerstations. Dus de stelligheid van 1.0 graad (tot op tienden!) kan helemaal niet. Hetzelfde geldt een beetje voor de metingen van land en zeeijs en de zeespiegel. Dus alleen bij die eerste alinea kan ik al zoveel kritische kanttekeningen plaatsen, dat die langer zouden zijn dan het hele opstel van het AD. Dat zegt al genoeg: er is door de scribenten niet eens naar feitelijke kritiek op de heel stellige beweringen gezocht, terwijl die voor het oprapen liggen. Een dergelijke wetenschappelijke benadering kun je ook niet van (achterlijke) activistische journalisten verwachten, maar het diskwalificeert het hele stuk.
Tot en met punt 7 klopt er van de feitelijke wetenschappelijke beweringen weinig tot niets, en alle punten daarna gaan over in pure speculatie en wichelroedelopen en is in feite politiek geneuzel.
@Stormageddon | 14-03-19 | 12:45: Ja als je naar bepaalde periodes gaat kijken wel, dat is ook een veelgebruikt argument binnen de klimaathoaxgroep. Wat je zegt over 1999-2019 klopt al niet, ook in die periode is het gemiddeld juist warmer geworden.
Wat wil je zeggen met dat er voor 1950 nauwelijks metingen zijn? Het OHC, NASA Goddard, NOAA, JMA laten allemaal zien dat sinds die tijd de gemiddelde temperatuur enorm stijgt op aarde, dan maakt het niet uit of er op land of op zee gemeten wordt, het is gemiddeld. NASA GISTEMP alleen al meet over 99% van de aarde, jouw stelling dat op 90% niet gemeten wordt is nergens op gebaseerd. Hoe kan jij stellen dat de metingen niet accuraat zijn? Is dit gebaseerd op jouw mening of op onderzoeken?
Dat bepaalde stellingen jouw niet aanstaan wil nog niet zeggen dat ze niet waar zijn.
Jouw laatste alinea slaat ook nergens op. Hoe slecht heb jij gelezen dat je alle punten wegdoet als niet niet kloppend?
@usb stok | 14-03-19 | 13:17:
Nee, er is geen significante opwaartse trend in de afgelopen 20 jaar. En inderdaad: voor 1950 bestaat alle temperatuurdata uit weerstations. Op een beperkt deel van het landoppervlak. De rest van het oppervlak werd (en wordt) geschat. Op de oceanen (70% van het aardoppervlak!) werd daarvoor niet of nauwelijks gemeten en die data maakt geen deel uit van de data van voor 1950. Dat is allemaal weerstations en schattingen.
Pas na 1975 wordt de temperatuur van hele aarde gemeten van satellieten. Die metingen hebben hun eigen problematiek, maar de datareeksen van voor 1975 zijn dus van metingen van een zeer beperkt deel van het landoppervlak, wat slechts 30% van het aardoppervlak is. Dat is een feit.
Ga er maar even voor zitten, Richard Keen legt het uit.
www.youtube.com/watch?v=Gmc5w2I-FCA
@usb stok | 14-03-19 | 13:17:
En nee, ik heb het niet slecht gelezen, maar ik heb tijd noch zin om alle flauwekul in dat AD broddelwerkje te fileren. Daarvoor is het teveel en ongeschikt voor een comment op GS.
Het staat me inderdaad niet aan, omdat het slecht geschreven en slecht onderzocht is. Ik heb verder geen mening. Het kan me hoegenaamd geen reet schelen of het warmer wordt of kouder. Sterker nog: van mij mag het wel warmer worden. Bananen uit eigen tuin: graag.
Waar ik een probleem mee heb zijn onheilsprofeten die de wetenschap, de media, het onderwijs en de politiek kapen en misbruiken voor ideologisch, politiek en economisch winstbejag.
Er is geen “enorme stijging” in de afgelopen decennia, afgezet tegen het grootste deel van het holoceen. Sterker: de afgelopen 2000 jaar waren veel koeler, gemeten aan proxydata uit ijskernen, boomringen, veenafzettingen, dan de voorgaande 10.000 jaar. Onder alpengletsjers die nu afsmelten worden resten van hele bossen gevonden, wat bewijst dat de boomgrens 7000 jaar geleden veel hoger lag, en het dus veel warmer is geweest). Met CO2 had dat niks te maken.
De paleoklimatologie laat zien dat de aarde perioden van veel grotere opwarming en veel ingrijpender klimaatverandering heeft doorgemaakt. Het huidig tijdsgewricht is niet meer dan een heel klein blipje in de data. Niks dramatisch.
www.researchgate.net/publication/3013...
@Stormageddon | 14-03-19 | 15:07:
Heel bijzonder dat je Richard Keen wel gelooft, maar duizenden andere wetenschappers niet. Zou dat soms komen omdat Richard Keen dingen vertelt die bij jouw beeld aansluiten?
Waarom wordt Keens werk niet gepubliceerd in wetenschappelijke tijdschriften? Zou dat soms komen omdat die alleen echte wetenschap publiceren?
Jij bent toch zo hypocriet, data van meetstations noem je onbetrouwbaar en vervolgens geloof je wel een Richard Keen die aan cherry picking doet, nee erger zelfs hij geeft gewoon onjuiste informatie.
Typisch klimaatsceptici, je kan een linkje posten van een sceptisch onderzoek, maar hoe verklaar jij nu de duizenden peer reviewed onderzoeken die wel degelijk allemaal in dezelfde richting wijzen?
@usb stok | 14-03-19 | 16:45:
Wat valt er te geloven aan een opsomming van feiten over metingen, meetmethoden en datareeksen? Dat is de basis. Overigens wordt alles wat hij zegt ook door niemand in het AGW alarmisten kamp ontkent. Het is allemaal 100% waar. Jij bent de eerste die roept dat hij onjuiste informatie geeft. Zonder bewijs.
Kom maar op. Welk feit, op welke minuut klopt niet?
En nee, niet de meetstations zijn onbetrouwbaar (hoewel je bij elk station sowieso een foutenmarge hebt. Er zijn ALTIJD fouten. Fouten in aflezen, systemische fouten, en onbekende fouten), de onbetrouwbaarheid komt als je stations op 1 hoop gooit en gaat middelen, en dan een uitspraak doet over een mondiale gemiddelde temperatuur, waarvan je 90% niet hebt gemeten. En dan ook nog en zekerheid van tienden van graden (die in een foutmarge valt). Heb je überhaupt wel iets van die lezing begrepen?
Je zou je moeten afvragen (en dat is wetenschappelijke skepsis) waarom NOAA, NASA-GISS en Hadley etc. niet precies vertellen hoe hun data is samengesteld, wat hun meet- en rekenmethoden zijn. Wat hebben ze te verbergen?
En wat betreft die duizenden peer-reviewed onderzoeken kaats ik die bal gewoon terug. Hoe verklaar jij dan de duizenden leer-reviewed onderzoeken die het tegendeel beweren, of tenminste sceptisch zijn?
In 2018 alleen al meer 500 artikelen. notrickszone.com/2019/01/03/consensus-...
Er is geen consensus. Zeker geen 97%, en dan nog: consensus is geen wetenschap, maar het tegendeel van wetenschap.
“I want to pause here and talk about this notion of consensus, and the rise of what has been called consensus science. I regard consensus science as an extremely pernicious development that ought to be stopped cold in its tracks. Historically, the claim of consensus has been the first refuge of scoundrels; it is a way to avoid debate by claiming that the matter is already settled. Whenever you hear the consensus of scientists agrees on something or other, reach for your wallet, because you're being had.
Let's be clear: the work of science has nothing whatever to do with consensus. Consensus is the business of politics. Science, on the contrary, requires only one investigator who happens to be right, which means that he or she has results that are verifiable by reference to the real world. In science consensus is irrelevant. What is relevant is reproducible results. The greatest scientists in history are great precisely because they broke with the consensus.
There is no such thing as consensus science. If it's consensus, it isn't science. If it's science, it isn't consensus. Period.”
- Michael Crichton
@Stormageddon | 14-03-19 | 17:26:
Dat je jezelf nog gelooft. Dus je gelooft wel 'feiten' van Keen, maar als iemand anders met feiten komt is het onzin?
Ten eerste laat Keen grafieken zien in zn presentatie waar ie zelf niet eens weet waar ze vandaan komen (12:00).
Vervolgens heeft ie het erover dat de grafieken niet kloppen omdat de data 'aangepast' is.
Hier van NASA:
Q. Why use the adjusted rather than the "raw" data?
A. GISS uses temperature data for long-term climate studies. For station data to be useful for such studies, it is essential that the time series of observations are consistent, and that any non-climatic temperature jumps, introduced by station moves or equipment updates, are eliminated. In adjusted data the effect of such non-climatic influences is eliminated whenever possible. Originally, only documented cases were adjusted, however the current procedure used by NOAA/NCEI applies an automated system that uses systematic comparisons with neighboring stations to deal with undocumented instances of artificial changes. The processes and evaluation of these procedures are described in numerous publications — for instance, Menne et al., 2010 and Venema et al., 2012 — and at the NOAA/NCEI website.
Keen heeft ervaring in de meteorologie, hij is niet eens klimaatwetenschapper.
Quotes lijk jij leuk te vinden dus hier een van Keen:
“Half or more of the warming since 1995 may due to the lack of large volcanic eruptions. […] The remaining climate change is presumably caused by other forces, such as solar variability, El Nino, Atlantic AMO warming in 1995, lower Albedo and maybe even a little greenhouse gas.”
Vulkanen en de zon geeft ie onder andere de schuld, wat complete onzin is en niemand die dat kan onderbouwen.
Het is maar goed dat mensen zoals jij geen enkele invloed hebben in de wetenschappelijke wereld, blijf lekker op GS comments posten met onzin. Je houdt alleen jezelf maar voor de gek.
@usb stok | 14-03-19 | 17:59:
Dat is een mooi verhaal van de NOAA website, (ken ik allang hoor, dat verhaaltje over homogenisering) maar dat is alleen valide voor 1 station, als het andere meetintrumenten krijgt, of verplaatst wordt. Dan moet je homogeniseren, voor een ononderbroken vergelijkbare reeks. VAN DAT ENE STATION! Wat NOAA (en anderen doen) is dezelfde correctiefactor gebruiken voor ALLE stations en alle geschatte data van virtuele stations. Dat is onzinnig en onwetenschappelijk.
En verder kunnen alle beweringen gestaafd worden. De zonneactiviteit was hoger. Er zijn inderdaad minder vulkaanuitbarstingen wereldwijd, is gewoon een geobserveerd feit. En minder vulkanen is minder stof, lager albedo. En er zijn hele sterke El Nino’s geweest. Ook een feit. En ook Atlantische oscillaties dragen bij aan de opwarming (staat overigens ook allemaal in de IPCC rapporten, hoor. Je lult uit je nek als je beweert dat niemand dat kan onderbouwen, in de gelinkte lijst van 500+ publicaties staan er talloze, de meest elegante is wel deze: www.clim-past.net/9/447/2013/cp-9-447... - die aantoont dat temperatuurverschillen van de laatste 250 jaar volledig verklaard worden door natuurlijke oscillaties van o.a. zon en oceaanstromingen).
En verder weet je helemaal niet wat ik doe en waar ik wel of geen invloed heb. Nochtans trekt de natuur zich sowieso geen zak aan van wat er in een wetenschappelijk paper staat. Jij gelooft blijkbaar dat de aarde opwarmt omdat “de wetenschap” dat zegt. “De” wetenschap bestaat niet en spreekt niet met 1 mond. En ik hou mezelf niet voor gek, ik heb namelijk geen enkel belang. Het kan mij geen reet schelen wat de natuur doet of gaat doen in de komende 100 jaar.
Maar als je nu geld van mij gaat roven voor een probleem dat niet eens helder gedefinieerd is en waarvoor de oplossing niet bestaat, en het roofgeld besteed gaat worden voor een doel dat onmeetbaar is... dan hebben we geen verschil van mening meer, maar dan hebben we een gevecht.
@Stormageddon | 14-03-19 | 18:34:
Minder vulkaanuitbarstingen, el nino's, enz. dat klopt, ontken ik ook niet. Maar dit is niet verantwoordelijk voor het huidige klimaatprobleem. Ook de zon niet, is namelijk makkelijk te ontkrachten. Als de zon verantwoordelijk zou zijn voor de huidige opwarming, zouden we in alle lagen van de atmosfeer een verhoogde temperatuur zien. Dit is dus niet het geval, de lagere lagen warmen sterk op en de hogere lagen koelen zelfs af. Dit is een resultaat van het broeikaseffect.
Overigens heb ik nooit gezegd dat ik het een goed idee vind om veel geld te besteden aan de plannen van ons kabinet.
Ik probeer alleen duidelijk te maken dat mensen zoals Richard Keen en andere sceptici geen betrouwbare bronnen zijn. Ze pikken gedeeltes van onderzoeken en data eruit en proberen zo aan te tonen dat het wel meevalt, terwijl ze ondertussen 90% van valide data links laten liggen.
Inplaats van hen blindelings te geloven zou je ook een kritisch naar de onderzoeken van dat soort personen moeten kijken.
@usb stok | 14-03-19 | 19:24:
De invloed van de zon is nauwelijks onderzocht. In alle klimaatmodellen is het een constante (en het is dus geen constante) van 1360 w/m2, en dan beperkt het zich tot de TSI (total solar irradiance) wat een misleidende term is, want de total forcing van de zon is veel meer dan UV straling, zichtbaar licht en SW/LW IR. Gamma en Röntgenstraling bijvoorbeeld tellen niet mee. Ook wordt niet meegenomen het effect dat een lagere zonneactiviteit meer kosmische straling betekent (hoe hoger de electromagnetische zonneactiviteit, hoe meer de kosmisch straling wordt geweerd uit het zonnestelsel). Kosmische effecten zitten niet in de klimaatmodellen. Tenminste, tot voor kort. In de nieuwst pe CMIP6 modellen zit er wel een aantal variabelen in, (TSI + SSI en deeltjes).
www.geosci-model-dev.net/10/2247/2017...
www.youtube.com/watch?v=NYoOcaqCzxo
Wat je zegt over de opwarming van de atmosfeer is niet waar. Wat de CO2 mythe namelijk veronderstelt is een extra opwarming door feedback waterdamp. Waterdamp die niet wordt geobserveerd. Die extra opwarming zou te vinden moeten zijn, in de modellen, in de hogere troposfeer. Daar zou een hotspot te vinden moeten zijn, volgens de modellen en de theorie. Die is er niet. Niet waargenomen. Dus de modellen en theorieën kloppen niet.
thsresearch.files.wordpress.com/2016/...
www.youtube.com/watch?v=0gDErDwXqhc
En ik kijk kritisch naar alle onderzoek en alle claims. Maar wie schreeuwt het hardst? Wat worden we door de media, de politiek geacht te geloven? Welk onderzoek wordt het best gefinancierd, waarvoor is de meeste aandacht en wat wordt er door mijn strot geduwd? Het wordt warmer en we gaan dood en dat komt door CO2 en dat is onze schuld. Dat is het narratief, daar worden we mee doodgegooid en daar worden onze kids mee vergiftigd op school. Daar wordt geleerd dat CO2 een gif is, terwijl zonder er geen leven zou zijn.
Dus waar moet je het meest kritisch op zijn? Op datgene wat als algemene absolute waarheid wordt gedicteerd; en waarop beleid wordt gemaakt dat niks uithaalt maar wel 1 biljoen euro in Nederland alleen moet kosten.
Als er ook maar iets van de wetenschappelijke basis van de IPCC niet deugt (en daar zijn minstens 30.000 wetenschappers van overtuigd) dan zou dáár het meest kritisch op onderzocht moeten worden.
Ik geloof, in tegenstelling tot jij, helemaal niks blindelings. En al helemaal niet als er wordt geroepen dat de Science “settled” is, dat er 97% consensus is (die er niet is) en dat we het van de media en politiek moeten geloven. Dan word ik juist ultraskeptisch.
@Stormageddon | 14-03-19 | 20:13:
Oke prima, maakt mij niet meer uit wat de oorzaak is. Maar je kan niet ontkennen dat er klimaatverandering is, dat kunnen we gewoon waarnemen. 20 jaar op rij het warmste jaar ooit, zeespiegelstijging, oceaan opwarming en verzuring, poolijs smelt drastisch. Maakt verder niet uit wat hier de oorzaak van is. 97% consensus heb ik ook nooit benoemd, wat heeft dit er mee te maken.
En vraag jezelf nu eens af, wie heeft er het meeste profijt van.
Situatie 1: klimaatverandering is echt en we gaan naar de tyfus (bij wijze van spreken). Wetenschappers verdienen hier geen miljoenen aan, de wereldbevolking moet vervolgens miljarden gaan betalen voor allerlei maatregelen. Regeringen verdienen hier ook nauwelijks wat aan, het geld gaat grotendeels naar oplossingen. hoe wordt hier geld aan verdient?
Of situatie 2: Klimaatverandering is nep en we kunnen gewoon doorgaan met alles. Nog meer olie en gas gaan stoken, oftewel miljarden naar die industrie. FOLLOW THE MONEY.
Als afsluiter raad ik je de volgende boeken aan:
Atmospheric Science : An Introductory Survey ISBN139780127329512
Physics of the Atmosphere and Climate ISBN139780521767187
An Introduction to Atmospheric Physics ISBN139780521693189
Fundamentals of Physics and Chemistry of the Atmospheres 978-3-319-29449-0
Betere literatuur dan vage youtube filmpjes van mensen die het beter denken te weten.
@usb stok | 14-03-19 | 21:03:
Roepen dat er klimaatverandering is, is net zoiets als roepen dat water nat is. Het is nog minder dan een open deur intrappen. En die “20 warmste jaren ooit” is ook nietszeggend, en niet waar. Want dat “ooit” impliceert sinds 4,5 biljoen jaar. En dat is een leugen. Het is slechts zolang er gemeten wordt. En zelfs dat is niet waar. Het zijn records sinds de gehomogeniseerde data van alle geintergreerde datasets. Volgens de ruwe historische data was het interbellum net zo warm als nu.
De zeespiegel stijgt niet dramatisch en zeker niet sneller in de afgelopen 30 jaar dan in de voorgaande 100 jaar. www.researchgate.net/publication/2848...
De data van de Argo boeien die de afgelopen 20 jaar in vrijwel alle oceanen meet tot een diepte van 2 km laat geen noemenswaardige opwarming zien.
Zelfs het KNMI moest 8 jaar geleden toegeven: het is er niet. www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/ach...
www.drroyspencer.com/wp-content/upload...
Verzuring? Zeewater is alkalisch. Opname van CO2 verandert daar niks aan. Oceaanverzuring is een compleet verzinsel. Een mythe. wattsupwiththat.com/2018/06/05/the-to...
Poolijs smelt drastisch? Welke pool hebben we het dan over? Het landijs op Antarctica groeit. Oh, en na een afname in de jaren ‘00 groeit het ijs op Noordpool en Groenland weer. Binnen de marge van gemiddelde variaties. Niks drastisch of dramatisch. sites.google.com/site/arcticseaicegra...
Dus, wat is feitelijk het probleem waar we miljarden aan moeten uitgeven? Als we nu maar braaf miljarden steken in warmtepompen dan groeit de ijskap weer aan?
En dan vervolg je met een valse tegenstelling. Situatie 1: we gaan niet naar de tyfus, zeker niet door 2 graden warmer. Tijdens de middeleeuwse opwarming ging de mensheid ook niet naar de tyfus. Wel naar de pest, maar dat was een ander verhaal. Integendeel, de geschiedenis van de mens laat zien dat de mensheid bloeit tijdens warme perioden. De Myceense beschaving, de Egyptische en Babylonische, de antieke Griekse en Romeinse beschaving kwamen allemaal op ten tijde van een opwarming en stortten in bij afkoeling. Slechts een aantal uitzonderingen: de Phoenicische en West-Europese. En wat hadden die gemeen? Zeevaart. Zij gingen (figuurlijk) de warmte halen door handel op de Tropen. Kort door de bocht: warmte is goed. Goed voor landbouw, hogere opbrengsten, lagere prijzen, meer rijkdom. Altijd zo geweest. Koude: mensen sterven, armoe, hogere prijzen. Het is bijna een wetmatigheid. Waar iedereen zo bang voor is, is me een raadsel. Hogere zeespiegel? Nederland ligt er allang onder. Hebben we iets op bedacht: dijken. Die kunnen hoger en breder. No problem. Maar die maatregel, voor een eventueel gevolg van opwarming, staat nergens en er wordt ook niet voor gereserveerd. Is dat stompzinnig of wat?
Je vervolgt met de drogreden dat niemand er wat aan verdient... nou, het aantal wetenschappers dat zich klimaatdeskundige noemt, vanuit disciplines die niks met natuurkunde, scheikunde, geologie of oceanografie te maken hebben is gigantisch gestegen in de afgelopen 50 jaar. Dat kan alleen maar door veel meer geld. En tja... het salaris van onderzoekers is heus bescheiden, maar als je een afdeling runt die nu door 50 mensen wordt bevolkt, met ondersteunend personeel, waar je eerder met z’n tweeën zat, dan maakt dat nogal verschil. Dat betekent dat er dus veel meer geld voor is. En de politici delen het geld uit... aan wie? Zij bepalen ook wie voldoet aan de certificeringen. De overheid tendert het onderzoek, de zonneparken en windmolens en alles wat ermee samenhangt. Wie lobbyen er hard? De bedrijven die het schip met geld zien binnenkomen met de klimaatwet en klimaatakkoorden. Big business. Inderdaad: Follow the fucking money.
Heb jij er bijvoorbeeld wel eens bij stil gestaan wie die IPCC conferenties en de gelieerde COP conferenties al meer dan 20 jaar lang, bijna jaarlijks op de meest exotische locaties betaalt? En dat niemand van de duizenden gedelegeerden (meest ambtenaren, diplomaten en politici) dat uit eigen zak betaalt? Ook de wetenschappers niet? Allemaal op kosten van de VN, de ministeries van lidstaten, van universiteiten. En de duizenden journalisten die er naar toe mogen doen dat op kosten van de krant of de omroep. Niemand betaalt zijn eigen reis en verblijf naar die conferenties. Allemaal van de grote belastinghoop. Zelfs de demonstranten (waarom zijn er demonstraties bij? Die conferenties regelen precies wat ze willen!) betalen hun eigen reis en verblijf niet. Allemaal betaald door Greenpeace, WWF, SunRise en talloze andere NGO’s. Het is één groot circus waar miljarden in omgaan. Follow the fucking money, indeed.
En situatie 2 is ook al zo’n drogreden. Klimaatverandering is niet nep, maar antropogene opwarming is dat wellicht wel. Maar zelfs dan: er is niet aangetoond dat CO2 emissie dé klimaatknop is waar je aan kan draaien met een gegarandeerd resultaat. Dat wordt wel om het hardst geroepen, maar bewijs is er niet en garanties kan niemand geven. Daarbij weten we wel dat goedkoop winbare olie en kolen opraken. Dus het is inderdaad verstandig na te denken over alternatieven en heel goed na te denken, voordat we miljarden wegflikkeren aan zonneparken en windmolens die onzeker produceren, een hele lage energiedichtheid hebben, het landschap ontsieren en tal van andere nadelen hebben. Als je met een paar kerncentrales dezelfde behoefte kan dekken is dat makkelijker, goedkoper en slimmer. Wordt niet eens over gepraat.
Leuk dat je even gegoogled hebt op wat boekjes, maar dat kan ik zelf ook wel. Alleen omdat het gedrukt is wordt het niet méér waar, of krijgt een redenatie meer gewicht. Dat is een soort ad verecundiam drogreden waar jij wellicht vatbaar voor bent, maar ik na 30 jaar studie allang niet meer.
En je kunt de filmpjes bekijken of niet. Ik lever ook de literatuur en literatuurlijsten en die kun je op je gemak nalezen.
@Stormageddon | 14-03-19 | 22:27:
Man het is net of ik met een anti-vaxxer aan het discussiëren ben, totaal niet voor rede vatbaar. Algemene kennis zet jij weg als verzinsels. Is de hele wereld is een complot in jouw visie?
Moet zelf weten dat je geen boeken wilt lezen over het onderwerp waar je zoveel over denkt te weten. Je hebt echt een beperkte kijk op het leven.
@usb stok | 15-03-19 | 00:09:
Gelul. Ik heb de redelijke argumenten, de data en de feiten. Jij niet. Jij roept iets en kan het niet onderbouwen met feiten. Ik kan het tegendeel wel met feiten en data en deugdelijke redenatie volgens de wetten van de logica onderbouwen. Jammer voor je.
“Algemene kennis”? Welke “algemene kennis”? Datgene wat jij leest in de kranten? Die ook ongecontroleeerd de ene week roepen dat “DE wetenschap” heeft ontdekt dat een glaasje alcohol ler dag gunstig is voor hart en bloedvaten en de week erop vrolijk roepen dat “DE wetenschap” heeft ontdekt dat je van een milligram alcohol een dag eerder doodgaat? Dat is het wetenschappelijk gehalte van de kranten en de media tegenwoordig. Een zeer specifiek onderzoek met hele strakke limieten en beperkingen wordt opgeblazen tot algemene waarheid en de week erop een even beperkte studie die het tegendeel suggereert ook. Dat is geen algemene kennis. In jouw wereld misschien, maar niet in de mijne.
Als je doelt op de “verzuring van de oceaan”, het gelinkte artikel is onderbouwd met wetenschappelijke peer-reviewed literatuur. Ja, de verzuring door CO2 is een verzinsel. Zonneklaar.
En nee, de wereld is geen complot. Ik hoef die boekjes van je niet te lezen. Ik heb meer dan voldoende basiskennis natuurkunde, scheikunde, geologie en wetenschapsfilosofie om te weten wat een deugdelijk wetenschappelijk onderzoek is, wat een deugdelijke redenatie is en wat niet. Daar heb ik geen 1e jaars introductieboekjes voor nodig.
Je hebt geen idee. Mijn visie op het leven is juist niet beperkt tot de periode 1950-1998 waar de hele klimaatdiscussie feitelijk over gaat. Dat is jouw tunnelvisie en die van het IPCC, Jesse Klaver en Rob Jetten. Die nemen er, net als jij, genoegen mee. Vind ik allemaal prima, iedereen mag geloven wat ‘ie wil. Als jij wilt geloven dat de aarde over 10 jaar de hittezoekende sterft en dat we allemaal doodgaan aan klimaatopwarming des doods: prima. Ik acht de kans zeer klein. Een meteoriet die we nog niet in het vizier hebben is een miljoen keer waarschijnlijker. De supernova van Betelgeuze of WR-104 en de daaropvolgende gammaflits die al het leven op aarde vernietigt is minimaal duizend keer waarschijnlijker. www.space.com/5081-real-death-star-st...
Zelfs een invasie van een buitenaardse intelligentie lijkt me honderd keer waarschijnlijker. Afkoeling van het klimaat door een solar minimum lijkt me tien keer waarschijnlijker.
www.cambridge.org/core/journals/proce...
(En, nog niet gepubliceerd, maar onderweg: haar nieuwste bevindingen www.youtube.com/watch?v=M_yqIj38UmY )
Om je even inzicht te geven hoe “beperkt” mijn kijk op het leven, deze planeet en de kosmos is. Maar, hou jij je mooi bij de emissie van de kilogrammen CO2 uit je cv-ketel. Kunnen je hersentjes net aan.
@Stormageddon | 15-03-19 | 01:10:
Erratum: “hittezoekende” moet zijn “hittedood”.
(Autocorrect is a bitch).
@usb stok | 15-03-19 | 00:09:
En dan nog: je kwam zelf met het “Follow the money” argument. Ik heb je nog niet gehoord over het miljardencircus van IPCC en de COP-verdragen. Waar zit meer geld, denk je zelf? Waar is de corruptie of kans daarop groter?
Jij bent nogal van de boekjes... heb ik een boekje voor je:
www.amazon.com/Deliberate-Corruption-...
En, als voor de mensen die niet willen lezen is er een filmpje (nou ja, hele zit van 2 uur...)
www.youtube.com/watch?v=jl5E0Z4gELQ
@Stormageddon | 15-03-19 | 01:30:
'De wetten van de logica', wat is dat precies?
Iedereen kan jouw data en feiten googlen, dat is het mooie van het internet. Je kan tegenwoordig alles vinden wat precies bij jouw visie past. Ik kan ook wel wat youtube videos, artikels, publicaties gaan zoeken, maar die kan jij niet meer objectief bekijken. Je beschuldigd mij van tunnelvisie, maar jij zit zo diep in de tunnel dat je al jaren het licht niet meer hebt gezien. Als je echt kennis van natuurkunde en scheikunde had, was je deze discussie niet aan het voeren.
Jij bent echt de meest gedesillusioneerd persoon die ik ben tegengekomen, totaal de realiteit kwijt.
@usb stok | 15-03-19 | 10:22:
Wat zijn de wetten van de logica, vraag je? Kun je makkelijk opzoeken. Maar jij bent nog al van de boekjes, je gelooft iets pas als het gedrukt op papier staat, dus hier, een paar boekjes.
Argumentatietheorie, Het Spectrum, Utrecht/Antwerpen, 1978. ISBN 9027453691.
Argumentatieleer, Handleiding voor betoogsanalyse volgens de dialectische logica. Wolters-Noordhoff, Groningen, 1983 ISBN 9001279201
Ik kan alles objectief bekijken. Ik heb ook alle IPCC rapporten doorgeakkerd, althans de WG1 secties, en daar staat niks raars in. Met alle slagen om de arm en alle voorzichtigheid die is geboden, wordt in die artikelen de stand van zaken in het wetenschappelijk onderzoek uit de doeken gedaan. Geen schokkende dingen, geen stelligheden, geen dogmatische zekerheden. Die komen pas in de summary for policymakers. En dat is een schande. Daar worden beweringen gedaan die in het rapport zelf niet worden gestaafd.
En als ik nu de enige was die twijfelt aan opwarming des doods door CO2 emissies, dan had je misschien een punt. Maar duizenden wetenschappers delen die twijfel. www.petitionproject.org/qualifications...
En dat heeft helemaal niks met mijn “visie” te maken. Ik heb er verder geen mening over. Het kan me echt geen ene reet schelen of het over 100 jaar 2, 4, 6 of 10 graden warmer of kouder is. Het enige waar ik mijn vraagtekens heb is de grenzeloze arrogantie van sommigen die denken dat de mens (en niks anders dan de mens en specifiek menselijke CO2 uitstoot) de oorzaak, en de enige oorzaak daarvan is en ook precies weet wat er gedaan moet worden om dat te “herstellen“. Alsof er iets hersteld moet worden. Alsof we zeker weten wat het ideale klimaat is, wat de ideale mondiale gemiddelde temperatuur is.
En je blinkt weer uit met een totale afwezigheid van inhoudelijke argumenten. (Tip: lees die boekjes argumentatieleer) en komt niet verder dan ad hominem drogredenen. Als jij nou zo zeker van je zaak bent, en je hebt de feiten paraat, de data, de theorie en de bewijsvoering voor die theorie dan zou het een makkie moeten zijn om me te overtuigen dat menselijke CO2 emissies, en niks anders, het klimaat doet veranderen. Het enige wat een skepticus hoeft te doen is aantonen dat één of meer argumenten waar de theorie op steunt niet klopt. Dat is de wetenschappelijke methode. Het jammer voor je, maar zo werkt het.
Laat ik dat Richard Feynman nog eens uitleggen, het is niet moeilijk. Het is maar één minuutje.
www.youtube.com/watch?v=OL6-x0modwY
En verder, je kent me niet, je hebt geen idee. Je roept maar wat of “gedesillusioneerd” en de realiteit kwijt. Misschien moet jij je afvragen of jouw greep op de realiteit wel zo sterk is als je denkt. Waarom denk je dat zo zeker weet wat je zeker meent te weten? Dat soort rotsvaste overtuigingen horen namelijk in een kerk, niet in de wetenschap.
@Stormageddon | 15-03-19 | 13:45:
Je kan niet iemand overtuigen die niet overtuigd wil worden (Jij). De enige die hier alles zeker denkt te weten ben jij, je blijft maar dat soort stellingen op mij projecteren.
@usb stok | 15-03-19 | 17:50:
Nee, ik weet nu juist niks zeker. Ik heb geen idee wat precies een El Nino triggert, wat het mechanisme achter de zonnecycli is, ik weet niet zeker wat de schommelingen in mondiale temperatuur veroorzaakt. Jij en jouw kerk weten het zeker. De mens is schuldig en niks dan de mens, en het is CO2, dat is het gif dat opwarming des doods veroorzaakt. Dat is jouw religie, niet de mijne.
Maar goed, je bent dus uitgeluld. Weer geen enkel argument, weer slechts een ad hominem. De bekende retoriek van gelovigen.
@Stormageddon | 15-03-19 | 19:34:
Hier al jouw argumenten en hoe ze weerlegd kunnen worden:
www.skepticalscience.com/argument.php...
@usb stok | 15-03-19 | 19:41:
Oh my god... skeptical fucking science. John Cook’s achterlijke blogje dat noch sceptisch noch wetenschappelijk is. Eerst een stroman optuigen (en dat hele handig “mythe” noemen) en dan selectief shoppen in de literatuur om het neer te halen. Veel sneuer wordt het niet.
Is dat echt het beste waar je mee kan komen? Echt?
Als je nou echt iemand zou zijn, en echt zou weten waar je over praat, dan kun je het in je eigen woorden zeggen en dat met verwijzing naar de bron onderbouwen.
Leugenaar John “97% consensus” Cook’s blogje is geen serieus te nemen bron. Had nou tenminste realclimate.org genoemd, dan had ik je nog een beetje serieus genomen.
Dacht je nou echt dat ik dat blogje niet kende? Ik verdiep me al meer dan 20 jaar in deze materie, en ken het al vanaf het begin. En eerlijk is eerlijk, in het begin was het best een aardige website. Gewoon stukjes over recent onderzoek, niks aan de hand. Het is verworden tot een politiek-activistisch alarmisten blog. Geradicaliseerd tot op het bot. Ik begrijp dat je ermee wegloopt, het is nu een online kerk voor de antropogene opwarmingsalarmisten.
Sorry, kan ik niks mee.
Ik zie bovenin dat regengebied het gezicht van Jesse dat naar links kijkt. Haleluja!
Een goed Klimaat kun je dus kopen.
En ik maar denken dat er alleen maar oplichter op "Marktplaats" zitten.
goede tegel!
Ja allemaal leuk en aardig, maar wanneer gaat er nu eens wat gebeuren om dit tegen te houden?
Ik spreek, door het werk wat ik doe, een heleboel mensen. 90% weet totaal niet wat er op hun afkomt.Je wordt aangekeken meet een lege blik zo van: waar heb je het over?
Rutte zei gisteren dat deze wet voor 30 tot 50 jaar moet worden vastgelegt, zodat komende kabinetten er niets aan kunnen veranderen. Als deze waanzin allemaal doorgaat worden we een derde wereldland. Economisch gaan we linea recta naar de afgrond.
Ga, als onafhankelijke media, samen met TPO, Climategate, Marcel Crok, de Telegraaf, Syp Wynia, enz. om de tafel zitten om één groot front te vormen. Laat alle ego's en fitties eens vallen.
Jullie kunnen de macht grijpen, maar er moet wel wat gebeuren , anders gaat het echt helemaal fout.
Het is niet voor niks dat alle mogelijkheden die wij, als burgers hadden, uit handen zijn genomen, zoals het referendum.
Ga. Wat. Doen.
Blijft moeilijk, daar Onze stemmen vervalst worden op de corrupte stemburelen.
Alles kan U digitaal regelen tegenwoordig anno 2019, maar Uw stem digitaal uitbrengen willen de #stemzewegpatjepejers niet, ergo geen referendum, want dan wordt zichtbaar hoe ze tijdens stemmen Uw stem vervalsen. Daarom hebben de patsers Referenda afgeschaft.
@zwartzondersuiker: Helemaal mee eens. #stemzeweg op 20 maart 2019
Ik steun uw oproep.
Ze zijn helemaal van de pot gerukt in Den Haag. Ieder VN of EU voorstel wordt slaafs getekend, ook al is het je reinste waanzin.
Ze trekken ons steeds verder het moeras in.
Ondertussen in landen waar de koopkracht wel stijgt:
''China gaat 1.171 nieuwe kolencentrales bouwen, maar D66 en co gaan er één sluiten, dus dat scheelt weer.''
tpook.nl/2019/03/13/met-kleine-stapje...
China wil ons vast wel voedselpaketten sturen wanneer de klimaat-apen ons hier van het gas en onder de armoedegrens hebben gebracht. Mogelijk hebben de klimaat-apen ons dan al verkocht aan China en zijn wij Chinees eigendom geworden tegen die tijd, dus dat zou bijvoeding rechtvaardigen.
Trap er niet in, de Klimaat maatregelen zijn het Nieuwe Overheid Gedachte Controle wapen. Dus STEM ze 20 maart WEG!
En daarna ook.
Want Dit is Nederland, Ons Land, Onze Kultuur en Onze Identiteit.
www.youtube.com/watch?v=erdtJ2m8H4w
@Rivpim | 14-03-19 | 10:21:
Ja, die Mark Rutte en links hebben ons land al bijna weggegeven, nu gaat hij straks ook nog ons zuurverdiende geld weggeven.
Overal waar je induikt tref je een puinhoop aan.
Na 2030 moeten de vrachtauto's elektrisch rijden. Alleen al om de 150.000 accu's te laden van 1500 kg per stuk, moeten er twee centrales biomassa verstoken, dat per schip wordt aangevoerd uit Canada! Wordt het al frisser?
Het klitmaat gevoel van engnek Jinek spat er van af sinds ze naast Jeroen klitmaat.
Feit, de baan om de zon is niet constant maar veranderlijk:
"Het antwoord op de tweede vraag, over het veranderen van een ellipsbaan in een cirkel en terug, is wat korter:
Dit gebeurt inderdaad; de excentriciteit van een planeetbaan is niet constant. Die van de Aarde verandert waarschijnlijk met een periode van ongeveer 100.000 jaar tussen 0. en 0.06. Op dit moment is de excentriciteit 0.0167."
hemel.waarnemen.com/FAQ/Planeten/003.h...
De baan om ze zon is veranderlijk en naarmate de excentriciteit groter wordt (0 is een cirkel) worden de extremen van de elips groter (en ook de zon instraling).
www.spacepage.be/artikelen/sterrenkun...
Dan praat je over een periode van 100.000 jaar.
Wat heeft dat te maken met de snelle opwarming van de laatste 150 jaar?
@RandyBiel | 14-03-19 | 10:33:
De zon heeft helemaal niks met het snel veranderde klimaat te maken, snap ook niet waarom @boerk dit plaatst.
Tuurlijk niet. Wat voor invloed zou de zon nu kunnen hebben. Is hysterie.
Tuurlijk niet. Wat voor invloed zou de zon nu kunnen hebben. Is hysterie.
@usb stok | 14-03-19 | 10:36:
De groene linksmens pist gewoon massaal tegen de zon wanneer die te heet dreigt te worden .
@usb stok | 14-03-19 | 10:36: hahahahaha
Er is volgens mij maar één reden waarom het kabinet ineens de oren laat hangen naar GroensLinks: Men heeft die partij nodig na de verkiezingen (denkt men).
Ik hoop dat de komende verkiezingen die gok volledig onmogelijk zullen maken!
#Stem ze weg!
"Integriteit" is het meest verwaarloosde begrip door huidige coalitie + (s)links.
Zou Jetten beseffen, dat Yasser hem met het hoofd naar beneden van het Hilton wil hebben?
Weet je wiens beleid het best aansluit bij dat van Groenlinks?
Klimaatakkoord = nivelleringsakkoord om rijkdom naar zuid europa te brengen
De regering heeft heel veel geld nodig om het mislukte multiculti gebeuren te kunnen financieren. Dus dokken joh.
De #klimaatbaan van Buma, komt eraan... de basisbaan is van de baan. Alle nieuwkomers in dit land moeten verplicht dagelijks 8 uur fietsen tegen 85% van het minimumloon als tegenprestatie. Fietsen de ouderwetse manier van stroom opwekken, in een mooi nieuw klimaatjasje gestopt.
Sjonge jonge al drie dagen regen, wat klimhaat ik dit weer.
Klimaatakkoord -> van de regen in de drup, kijk maar naar buiten.
zonder CO2 gaan bomen en planten deaud. Tuinders hebben te kort aan CO2 om planten te laten groeien. Kortom ; ik zie geen probleem; meer tuinders erbij= minder co2= meer te vreten= minder honger= meer export= meer geld= meer werk. dus geen warmteppppomp;
Er is dan ook niemand die alle CO2 uit de atmosfeer wit.
Toch blijven domme klimaat hoaxertjes zich daar wel bezig mee houden...
Waarom?
@RandyBiel | 14-03-19 | 10:34:
Ten eerste is klimaatopwarming geen hoax. En ten tweede die 'hoaxertjes' willen de CO2 uitstoot verminderen, omdat we simpelweg wereldwijd veel te veel de atmosfeer in pompen.
@usb stok | 14-03-19 | 10:40:
I know. Ik bedoelde dan ook dat ontkenners op een of andere manier suggereren dat er gelijk helemaal geen CO2 in de atmosfeer meer zou mogen zijn.
Ik snap niet hoe ze daar nu weer bij komen.
Vanmiddag om 15:00 uur gebeurt het. De regen stopt en de zon breekt door. Zegt Buienradar. Maar het blijft wel brrrrrr hoor. Vuile gore koude natte poeniezooi. En ik ga stemmen op de PVCK. Dat is de Partij voor het Verbod op Continu Klimaatgezeik. Sorry Geert.
Mijn opa (1917) zei altijd: "Dat volk, de zee erover."
is dit nu die zure regen?
Nee, de ozonlaag is vloeibaar geworden.
Heel Holland foetsie, dat vind ik prima,als de rest van Nederland maar blijft staan.
Heb je nog een plek over voor een nuchtere hollander?
Kostelijk die reacties op GS, make my dat! En oh ja: #stem ze weg
Begin tachtiger jaren fietste Jantje naar de middelbare school. Toen was het vaak van dit soort weer. Toen kwam dat niet door klimaatellende. Toen was dat gewoon Hollands weer (en weigerde je een regenpak aan te doen want uncool en zat je de hele dag zeiknat op school)
Check! Inclusief regenpakontkenning :-) Maar toen lagen we ook de hele zomervakantie aan het openbaar zwembad, en in de winter kon je sneeuwballen gooien of schaatsen. Toen mocht je daar nog gewoon van genieten, van het weer. Overal blije gezichten. Nu; is het een heerlijk warme zomer? Schuld! Angst! Is het een lekker koude winter? Betaal! Veel! Want schuld! Kindertjes gaan niet meer klimaatneutraal door de regen fietsen. maar worden zomer en winter met de SUV van mama getransporteerd. Of ze zitten op een elektrische fiets, wat plotseling (schiet mij maar lek) 'goed voor het milieu' schijnt te zijn. Dus de benenwagen was dat niet? Joh.
Het zijn ook de Aardstralen die het klimaat beïnvloeden.
Maar, daar hoor je niemand over.
Vaccinaties hebben er ook mee te maken.
Er zijn meer dan 200.000 factoren die iedere seconde invloed uitoefenen op het klimaat en die zijn vrijwel allen nog dynamisch van aard ook.
Het weer over een uur is daarom nog niet eens te voorspellen. Laat staan het klimaat (wat niet bestaat als in een constante) in het jaar 2100.
Interessant zijn deze tijden wel. Het laat goed zien hoe vatbaar de mens is voor propaganda.
Wat dacht u van "HAARP"
www.volkwordtwakker.nl/nl/waarheden-of...
Zeker wel, de verhoogde vulkanische activiteit van nu kan een rol spelen in de temperatuur van het aardoppervlak.
Helaas mag u over deze thesis niet te veel weten, want het sprookje dat enkel CO2 de boosdoener is en betaald moet worden, moet in stand worden gehouden.
Ik zou graag een "Klimaat pilot pakket 2.0" willen aanbieden aan al die klimaat pushers. Even in de praktijk alvast laten ervaren hoe het leven voelt als in je postzegel tuin moet vertoeven, geen andere plekken op de wereld meer kan bezoeken, bibberend met een omgeslagen klimaatneutrale deken die helaas de core functie warmhouden heeft verloren. Daarnaast kauwend op een vegetarisch klimaatneutraal voedings stickie dat al het andere voedsel kan vervangen. Je onderkleding is van een nieuwe ducttape achtige compound speciaal gemaakt om die niet te harden lucht te containen omdat douchen allang is afgeschaft.
Elke dag wordt er een bewijs geleverd, Dat het klimaat bestaat, Gelukkig maar.
Beter weggevaagd door moedertje natuur dan weggevaagd door de VVD en de zo gewéldig ingeburgerde instromers, toch ?
Nou ik vertrouw de onvoorspelbare moeder natuur inderdaad een stuk meer met mijn leven dan Rutte en co. Moeder natuur is fair.
Maart roert zijn staart.
Altijd al gedaan, nix nieuws onder de zon.
En als het regent on mei, is april voorbij.
Klimaatkamer doorgerekend. Voor een klein deel tenminste. En met een hoop mitsen en maren. Alsof je een auto gaat kopen en dan een offerte krijgt van een lichtmetalen velg. En ook die is nog niet zeker.
Klimaatkamer =klimaat maatregelen/akkoord.
Wat is eigenlijk een ideaal klimaat, en wie bepaalt dat en voor wie?
Ondanks alle maatregelen zullen we de komende jaren jaarlijks mondiaal een nieuw record co2 uitstoot kunnen bijschrijven. Het is een misvatting dat meer geld betalen de co2 uitstoot vermindert. Ook de co2 belasting lost niets op. Inplaats dat de burger rechtstreeks aan de staat betaalt gaat het nu via de bedrijven die de co2 belasting gewoon doorberekenen aan de burger.
En ongetwijfeld met iets meer doorberekenen, zodat de eigen kas ook nog gespekt wordt.
@FrankVeer | 14-03-19 | 09:45: waardoor ik weer minder koop, en het bedrijf dus minder omzet heeft. Goed voor de ekkonomie.
Erger nog, een CO2-belsting kost in NL banen en inkomsten door op wereldniveau "milieuvriendelijke" fabrieken te sluiten, want te duur. Om vervolgens alles uit oostblok/Azië te laten komen waar het milieuonvriendelijker wordt gemaakt en het meer kost om hier te krijgen. Conclusie NL minder banen & geld, producten duurder en milieu wordt slechter ipv beter. Goede visie!
Klimaatpropaganda: dat is zeiken over kutweer alsof men zelf een duurbetaalde weergod kan spelen. Mogen we nog zeiken over kutweer zonder politieke inmenging? Ja, dat mogen wij. Wat een kutweer zeg, niet normaal!
Een soort van 1953, maar dan van binnenuit volgelopen.
Bleeeeh...
Sorry, met klimaatbeen uit bed gestapt.
Ik ben zo tegen het klimaat en voor mooi weer, dat gevoel, ken je dat ook?
Goed weer, daar houden wij van.
Ik stem dus tegen het klimaat.
Ja, je kunt wel merken dat ik er verstand van heb. Ik heb ook meegeschreven aan een klimaat rapport, uitgegeven door het Centraal Natuur & Miljeu & CO2 & Klimaat & Gas Planbureau, samen met mijn aan Parkinson en Alzheimer lijdende schoonmoeder, die vroeger schoonmaakster was, dus die weet veel van een schoon milieu.
Vandaag is het kutweer, zo zie je wel dat we erg veel kennis van het klimaat hebben.
Maar we blijven natuurlijk bescheiden.
Geniet maar van dit oerhollandsche maartklimaat. Nu is het nog klimaatregen. Aankomende winter zijn het klimaatsneeuwstormen. Dan begint een periode van extreem koude klimaatwinters met koele klimaatzomers.
Met klimaatVolkerts die zorgen voor klimaatterreur.
Er zou vandaag ook weer een grote demonstratie zijn van klimaatspijbelaars op de Dam in Amsterdam. Ik lees er echter niets over in de kranten (parool etc.) en hoor ook niets bij de NOS.
Afgelast vanwege regen en te koud.
@kneuterzak | 14-03-19 | 09:40: Oke, en en dat terwijl ze het klimaat zo ontzettend belangrijk vinden.
Dank je wel Pritt! Iedere keer op GeenStijl kijken is goed voor een schater-, glim-, besmuikte, grinnik-, smirk-, hoedanook: LACH! #Foetsie LOL
Hoe langer ik naar die foto van Prutte kijk hoe meer ik ervan overtuigd ben dat het toch een lizard is:-) Kijk dat nekkie dan?
Sorry, is toch echt een rattenek.
Ja, sprekend de nek van zo'n komodovaraan.
Indoctrineren kan je leren.
Poll in BN de Stem:
Bij mijn provinciale stem laat ik het landelijke klimaatbeleid meewegen
Eens (47%)
Oneens (53%)
Oh, en haal die Waterschappen uit dit politieke circus. Stel gewoon een paar bekwame ingenieurs aan die de watervoorziening regelen. 97% van de kiezers kan niet eens de grenzen van zijn waterschap aanwijzen.
Amen.
Dit dus. Polletiek heeft hier werkelijk niets mee te maken.
De waterschappen waren zo ongeveer opgezet to 1992. Daarna getrapte verkiezingen van een gedeelte van de zetels.
nl.wikipedia.org/wiki/Waterschapsverk...
No taxation without representation. Zolang het waterschap bestaat als onafhankelijk bestuurslichaam met het recht tot belastingheffing bij alle inwoners, zolang moeten de belastingbetalers ook vertegenwoordigd zijn bij het toezicht en besluitvorming op de uitgave van die belastingcentjes.
En ik vind persoonlijk dat je dat ook moet willen, een bestuurslichaam dat zich slechts met 1 taak bezighoudt - hoe beperkter en strakker afgebakend de taken van een openbaar bestuurslichaam, hoe beter; en hoe meer onafhankelijk van de grillen van landelijk, algemene politieke wanen van de dag, hoe beter - dus eigen belastingbevoegdheden: lijkt me helemaal prima, want dan hoef je niet afhankelijk te zijn van onwetende politici die gaan dicteren hoeveel er uit algemene middelen naar dijken en watermanagement gaat.
Sterker nog: het waterschapsmodel zou je op veel meer terreinen kunnen invoeren: infrastructuur bijvoorbeeld. Zorg en onderwijs, ook zoiets.
Het grote voordeel is dat je precies in belastingheffing kan zien wat iets kost. Het grote nadeel is dat er dan geen landelijke inkomenspolitiek kan worden bedreven (hoewel dat geen echt nadeel is natuurlijk, alleen als je een ouwe communistische herverdeler bent) en dat die bestuurslichamen gezamenlijk teveel gaan belasting gaan heffen (maar daar kun je nog wel iets op verzinnen). En ander nadeel is dat je dan vaak naar de stembus moet, maar het voordeel daarvan is dat je mensen ook dwingt op zich te verdiepen in de verschillende collectieve uitgaven.
De rijksoverheid kan zich dan bijna geheel terugtrekken en alleen nog openbare orde (politie, justitie), buitenlandse zaken en defensie doen. Kun je de inkomstenbelasting afschaffen en het veel kleinere rijk bekostigen uit omzetbelasting en winstbelasting.
Gaat nooit gebeuren, maar zou veel beter zijn.
Bij onze zuiderburen heb je iedere week de klimaatspijbelaars..... je zou denken, dat gaat vrijwillig..... niets is minder waar:
www.hln.be/nieuws/binnenland/zeg-niet...
De kinderen worden gewoon door verschillende scholen gedwongen om er aan mee te doen........ Indoctrinatie pur sang!
Bij ons zal dat wel niet veel anders gaan......
Nog even en de EU geeft haar inwonders een puntensysteem zoals in China. Dan gaan er punten vanaf als je niet meeloopt met dit soort marsen.
Lekker dan. Noord-Koreaanse toestanden. En dan de vergelijking met een eerder gehouden politiek debat dat ook verplicht is. Je zou van een fucking schooldirecteur toch mogen verwachten dat hij snapt wat het verschil tussen een demonstratie en een debat is. Maar nee: “het klimaat overstijgt de politiek”. Ik denk eerder dat het klimaat de politiek overschreeuwt; ook dat is iets heel anders.
Ondertussen bij onze Zuiderburen,
"Verschillende scholen gaan leerlingen verplichten om mee te lopen in klimaatmars"
www.hln.be/nieuws/binnenland/zeg-niet...
Stoppen met geld brengen naar het onderwijs lijkt mij de oplossing .
Lees net een nieuwe paper van Svensmark:
www.thegwpf.org/content/uploads/2019/...
".. the amplification of solar activity by cosmic ray ionisation affecting cloud
cover has the potential to explain the observed (climate) changes."
Wat de zon? Nee, echt niet!
Is hysterie.
Ik wil eigenlijk wel eens weten wie er allemaal gaan verdienen aan deze "klimaathysterie", en dan met name binnen de vrienden&kennissenkring van politici. De broer van Balkenende heeft ook goud geld verdiend aan de Irak-oorlog. Samson&Terpstra lopen nu al binnen.
www.geenstijl.nl/5142579/gefeliciteer...
Follow the money, het gezegde dat altijd van toepassing is.
Dat is inderdaad de moeite van het uitzoeken waard.
Er kunnen maar een paar redenen zijn dat dit ons wordt opgedrongen, naast financieel gewin:
- schuldgevoel, zoals Merkel met de immigranten
- profileringsdrang, vanwege het missen van natuurlijk leiderschap. (Kijk maar eens goed naar Jetten en Rutte, daar staan welbespraakte sulletjes en geen sterke leiders)
- zucht naar macht
- zucht naar erkenning: internationale schouderklopjes ter streling van het eigen ego. Hier valt ook het "goed doen" voor de toekomstige generaties onder.
Wie vult verder aan?
@Nuchternederland | 14-03-19 | 09:22:
Een excuus om meer belasting te kunnen heffen. Onderzoek toont aan dat mensen een effectieve inkomstenbelasting van meer dan 52% niet trekken. Het klimaatexcuus geeft zowel de socialisten (SP, PvdA) en ambtenaren (GL, D66) echter een excuus om de mensen meer belasting te laten betalen. Het is gewoon de staat die rooft van haar burgers.
@Nuchternederland | 14-03-19 | 09:22: afleiding van anti eu sentiment.
Verdoezelen belastingverhogingen.
Bloed aan handen toyota"s laten vergeten.enzovoorts.
Laat die regentaks maar komen.
Ze hebben na de zomer van 2018 al droogtetaks bedacht. U betaalt dus meer voor water omdat het zo droog is geweest.
.. maar goed. Echte klimaatgelovigen zien er allemaal uit als de kloon van Justin Trudeau en het dolle kuiken van '66.
Onduidelijk gegenderde griezels met een rare blik in hun verdwaasde ogen. Ze worden wel slapend rijk, want klimaat staat gelijk als een blanco cheque die deze oplichters zelf invullen.
Als de godfather aller spindoctors Joseph Goebbels nog geleefd had, had ie spontaan met een als maar grotere natte vlek in z'n broek gezeten, voor wat betreft spinnen huidige klimaatgekte.
De oude fascisten waren absoluut nieuwe klimaat fascisten geworden. Dezelfde macht en rijkdom binnenharken, zonder daarvoor gebombardeerd te worden.
Goebbels zou helemaal los zijn gegaan in deze Paarse Broeken-wereld, hij zou zo ver zijn gegaan dat de doelgroep die hij in dezer dagen "ausrotten" wil zich vrijwillig bij de ovens had aangemeld. Deze klimaathysterie begint naar mijn idee al dergelijke vormen aan te nemen, het zal niet lang meer duren voor de eerste geïndoctrineerde zich bij een euthanasiekliniek aanmeld omdat ze haar ecologische voetafdruk wenst op te heffen.
@Abject | 14-03-19 | 09:26: Goede propaganda, lost links zichzelf op.
Van mij mag de zure regen ook ijzersulfaat bevatten dan hoef ik niet zoveel mos in het voorjaar er uit te verticuteren.
Kalk en mest krijgt het gazon voldoende.
Een mostapijt hoef je niet te maaien en is zacht aan je voeten. Waarom wil je gras hebben?
@Winter_is_coming | 14-03-19 | 09:14: Voetbal en waterpret in de zomer.
Mooi lenteweer op komst!
Vanaf dinsdag wordt het lenteachtiger. Het blijft waarschijnlijk droog en met maximumtemperaturen van 10-14 graden en flink wat zon is het heerlijk weer. Hiermee is het net iets aan de zachte kant voor de tijd van het jaar. In het zuiden van land kunnen aan het eind van de week zelfs weer lentedagen met 15 graden voorkomen.
nieuws.weeronline.nl/14-3-2019-mooi-l...
Je weet het leuk te brengen Jan.
Damn! Verander het klimaat alweer.
Ieder gewoon mens is ondertussen wel misselijk van het klimaat.
Niet de nieuwe fascisten voor wie "het klimaat" hetzelfde is als het "militair industrieel complex" dat was voor vroegere regenten:
een eindeloze melkkoe en een stok om argeloze kinderen mee te slaan tot ze van angst ineen krimpen - en als ze later groot zijn zonder klagen hun halve inkomen aan doneren.
"hahahaha", aldus een woordvoerder van de grootverdieners in deze scam.
Deze klimaatontkenner (er bestaat namelijk geen klimaat(?)) gaat van deze klimaatdag genieten.
Opzouten met de klimaat maffia!
We mogen ondertussen dus al blij zijn al we er jaar na jaar na jaar niet op achteruit gaan. Wanneer gaan we het weer eens hebben over koopkrachtstijging? De economie moet ieder jaar toch groeien? Doe ook eens in de portemonnee van de mensen. De VVD heeft nu wel genoeg gesloopt.
Ze zijn pas klaar als we massaal de voedselbonnen mogen ophalen.
Alarmfase Twee is hier nauwelijks nog berucht, maar men weet het niet en zwijgt van wat men hoort en ziet.
De welvaart voor werkenden in Nederland is bijna verdwenen. Nivellering heeft zijn werk gedaan. Doe er nog een paar miljard belasting bij en 100.000 kanslozen per jaar en ga gewoon vvd stemmen.
Toch gaat u dit jaar ook voor water meer betalen. Omdat het kan. Burgertjes melken.
en zo is het maar net, dit is gewoon windowdressing, net zoals de "kosten werkgever" die niet op je loonstrook staan.
Één voordeel. Om niet opgevreten te worden door muggen en andere steekbeesten, heb je vorst nodig of erge regenval. Nou viel die vorst tegen, dus dan maar dit. Gewoon even een mooi plaatje van een zomers strand bedenken en de ogen sluiten. Hmm, lekker.
Alsjeblieft: www.youtube.com/watch?v=7dQzkbul4NU
Dus als ik het goed begrijp beweren de verantwoordelijken voor het klimaatakkoord, dat waar ze allemaal aan hebben mee geschreven en allemaal juichend hun handtekening onder hebben gezet, nu ineens dat ze helemáál niet wísten wat ze hebben geschreven en geen idee hadden onder wat voor document ze kraaiend van triomf hun handtekeningen onder hebben gezet.
Briljant.
Heel geloofwaardig ook. Een heel land op stang jagen, polariseren, tegen elkaar opstoken met alles wat je hebt, potentieel aan de bedelstaf willen brengen, miljoenen mensen in financiële onzekerheid storten, economische malaise afroepen, volkomen onrealistische voorstellingen doen van vernietigde ondergrondse gas infra structuur twv 20 miljard euro die wel even vervangen gaat worden voor een spliksplinternieuw elektriciteitsnet wat de vertienvoudigde vraag aan kan.
En dan zeggen, oh echt? Dat hadden we niet door dat dat iedereen belachelijk veel geld zou gaan kosten.
Hadden we helemaal niet bij nagedacht joh. Foutje! Even terug naar de klimaattekentafel maar maakt U geen zorgen; het komt allemaal goed hoor. Trust me, i know what i'm doing.
Wat kan het schelen, jij betaalt toch wel, want je vindt een geel hesje gedoe en volgens het nieuws slopen ze alleen maar de boel. Niet zeuren, betalen!.
Je ziet hierbij dat het onderwijs danig heeft ingeleverd. Rekenen is niet meer de hoofdprioriteit.
Ondertussen worden wel de nieuwe hogere energie belastingen op energie doorberekend aan de consument!
@vluchtelingallergie | 14-03-19 | 09:19: LOL, dacht je dat die ooit ergens anders op zijn en worden doorberekend dan? Het hele idee van handel is dat de consument voor een produkt betaalt, als de producent er zelf voor betaalt gaat ie failliet. Zie je het voor je, de snackbar berekent een nieuwe olietax niet door in zijn frietje omdat hij jou zo graag friet ziet eten?
Jammer, al die klimaat ontkenners hier. Ik zie dat het vandaag 1 graad warmer is dan gisteren. 97% van mijn gezin heeft het ook gezien. Wordt wakker, stelletje klimatenaaiers.
Het weer verwarren met klimaat. Yepp best moeilijk dingetje. Toch
En de overige 3% zit in een tissue? Als ik kon plussen hier deed ik het. Bedankt voor de lach.
Yep, en morgen zure regen
Goedemorgen Nederland......
WNL, dat was toch de Telegraafs belofte om Nederland van een rechtse zender te voorzien?
Klimaat, duurzaam, Rob Jette, klimaat, klimaat klimaat haat haat haaaaaaat! Ik wil een klimaatgenocide!
Telegraaf is pro vvd dus linkser dan links.
Bah, net voor de verkiezingen even een Leugentoneelstukje opvoeren, want Jan de Burger moet de coalitie blijven steunen en dan na de verkiezingen hun ware smoel laten zien. De burger betaalt altijd de eindrekening anders legt de industrie de kwitantie wel bij de burger neer. Trap er niet in en reken af met dit kabinet. Stem allemaal op Thierry, die doet niet aan deze klimaathysterie mee.
Hebbiehemookweer | 14-03-19 | 08:59 Thierry Baudet doet zelfs niet mee aan de belangrijkste debatten in de Kamer, dus die laatste zin van u zegt niet zo veel.
Hebbiehemookweer | 14-03-19 | 08:59 Thierry Baudet doet zelfs niet mee aan de belangrijkste debatten in de Kamer, dus die laatste zin van u zegt niet zo veel.
Wijze woorden. STEM ZE VOLGENDE WEEK WEG ! De graaf zal volgende week ook op FvD stemmen, de enig realistische partij van Nederland.
@Hetkanverkeren | 14-03-19 | 09:02: Ofwel je bent als net operichte partij met een tweemansfractie bij álle debatten ofwel je besteedt je tijd aan het opbouwen van een beweging en de debatten die je kiest lees je je in zodat je beslagen ten ijs komt, itt de meeste andere parlementariers.
@Hetkanverkeren | 14-03-19 | 09:02: Thierry is verstandig, die weet wanneer hij er nu tegen in gaat , hij net zo hysterisch behandelt gaat worden als de echte wetenschappers die ook niet gehoord mogen worden.
Het kabinet heeft wetenschap en logica ingeruild voor emotie en sensatiezucht. De burger moet bang gemaakt worden, want alleen dan kan je ze dwingen en sturen, maw Laten Betalen !!!
Precies. Stem PVV of FvD voor een nieuwe regering.
Ik had het idee dat het publiek bij Pauw en Jinek, nuchtere Groningers, niet in dit toneelstukje tuinden....... allemaal schamper lachende mensen maar wellicht zijn ze niet helemaal de graadmeter, want deze Groningers worden al decennia lang verneukt door Den Haag....... die tuinen helemaal nergens meer in!
@Winter_is_coming | 14-03-19 | 09:07: Dat is op zich natuurlijk juist, maar wegblijven bij de Algemene beschouwingen vind ik onvergeeflijk.
@Hebbiehemookweer | 14-03-19 | 09:09: Och, hysterisch is wat overdreven maar Thierry Baudet komt bij mij vaak te theatraal over. Doe mij maar professionele nuchterheid.
Met uw laatste paragraaf ben ik het van harte eens. Vanochtend het bericht via de cu dat het kabinet al een maand met de CO2taks bezig is. Let wel: de uitkomsten van het voorgestelde klimaatbeleid zijn formeel pas sinds gisteren bekend. Een beter bewijs dat we keihard worden belazerd als burger, lijkt me nauwelijks mogelijk.
Schoppen tegen (EU!-)klimaatbeleid is een achterhoedegevecht. Hoe hoog FvD ook in de peilingen staat, de winst van Jesse en zijn gevoelige vriendinnetjes en vriendjes egaliseert dit tegengeluid. Wat je overhoudt is het kabinetsbeleid, dat eveneens in de richting gaat van so-called vergroening.
De oplossing lijkt mij een EU-brede coalitie, zo gevarieerd mogelijk, onder slechts één thema: CO2 is goed voor de plantjes. Bijvoorbeeld.
Net als de verwachte brexit ellende is ook het klimaat een leugen van mensen die er een slaatje uit willen slaan.
Oh oh, dit is koren op de molen van de FvD die de laatste tijd vol op de exhorbitante kosten van de klimaatreligie heeft gehamerd. Hoe gaat links, inclusief de linkse VVD, zich hier uit spinnen zo vlak voor de verkiezingen?
Gebeurt nu al, gewoon liegen dat het een paar tientjes p.p./jaar kost.
@glaaf | 14-03-19 | 09:00: En dat omrekenen naar kopjes koffie pp/dag
@Hollende_Kleurling | 14-03-19 | 09:01: Dus wanneer ik geen koffie meer drink is alles betaalbaar en warmt Nederland 0,000000000007 graden minder op. Ik vraag me af wij daar zijn koffie aan wil opofferen.
@Winter_is_coming | 14-03-19 | 09:09:
Afgelopen weekend tienduizenden op de Dam die bereid zijn kilo's koffie te offeren om de neoliberale klimaatgoden gunstig te stemmen.
@Winter_is_coming | 14-03-19 | 09:09: geen koffie meer is iedere dag hoofdpijn. Dus gaan er pijnstillers in. En gaan die halfgare Groenfascisten lopen zeiken dat ik medicijnresten in het grondwater pis.
@Winter_is_coming | 14-03-19 | 09:09: dat is niet eens meetbaar, significant aan te tonen. De onzekerheid is waarschijnlijk een factor 1000 groter. Zelfs de Goebbelskrant zegt: Feit is dat de effecten van het Nederlandse klimaatbeleid op de wereldtemperatuur verwaarloosbaar klein zijn.
Bron: www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Afrika groei qua bevolking met 1 miljard (!) mensen de komende decennia, maar hier in de polder gaan 17 miljoen sukkels de wereldwijde temperatuur regelen.
Ik vind het best koud buiten, waar blijven die Spaanse temperaturen dan
Helaas moet je voor Spaanse temperaturen nog steeds het klimaatveranderend vliegtuig naar Spanje nemen. Bijkomend voordeel: heerlijk eten & drinken op het terras.
Spaanse temperaturen vind je alleen in Spanje. Hier gilt men alleen dat het warmer en warmer wordt, dat er meer extremen zijn dan vroeger. Dat is ook logisch als je in de cijfers aan cherry-picking doet door bijvoorbeeld een aantal hittegolven van vroeger weg te poetsen. Dat de temperatuur op de wereld een stijgende lijn te zien geeft heeft ook met cherry-picking te maken: men heeft vele meetstations (die de lage temperatuur weergaven, dus in koude gebieden stonden) gesloten. En dan kom je gemiddeld natuurlijk telkens hoger uit. Heel dit klimaatgebeuren is een hoax. Je snapt niet dat de regering zich zowat alleen maar daar mee bezighoudt. Er zijn veel grotere problemen die echt moeten worden aangepakt o.a. de armoedebestrijding, lagere inkomens die niet meer mondzorg kunnen betalen, ziekenhuizen die omvallen, de zorg die onbetaalbaar dreigt te worden, enz.
Gezien de levensverwachting in Afrika zou ik me daar niet zo druk om maken... blijft hooguit honderdduizend man van over.
@kat-de-kat | 14-03-19 | 09:04: Alleen jammer dat ze allemaal naar Europa komen.
Het klimaat is de nieuwe religie. Ik moet er niks van hebben en ik wil er niets van weten.
Maar die fanaten zijn als Jehova's on steroïds. Niet aan te ontkomen.
Compleet met aflaten om uw co2 zonden af te kopen. Ben benieuwd welk groen alternatief ze gaan verzinnen voor de brandstapel om van de klimaatketters af te komen.
@GOEM | 14-03-19 | 09:07: Elektrocutie
Vasthouden aan de zondvloed theorie lijkt me verstandiger in deze lage landen. Dijken spreken niet alleen tot de verbeelding.
Klimaat religie noemen, hoe durf je! De klimaatdrammers slaan ons voortdurend met wetenschappelijke feiten om de oren, zoals bijv de 97% van de wetenschappers die het er over eens zijn!
@jos verstoppen | 14-03-19 | 10:27: Ooit waren de wetenschappers het er over eens dat de aarde plat zou zijn. Uw punt is?
Heel Holland foetsie. Als dat zou kunnen.
Ik woon gelukkig in Zeeland.
Pffff dat klimaat kan niet snel genoeg gesloopt worden. Fulltime zomer is wat ik wil.
Bij de laatste verkiezingen won Rutte door een trucje met een ambassade in 010 waar die domme Turken met open ogen intrapten. Benieuwd wat het nu gaat worden , VVD beloofd 19 maart gratis elektrische auto en warmtepomp ?
Één goeie haardag, is dat nou echt teveel gevraagd van de weergoden? Van de week vonden ze het blijkbaar nodig om 1 minuut voordat ik en mijn fiets op de plek van bestemming waren nog even alle registers open te trekken: felle windstoten tegen met snoeiharde hagel. Alsof je gescrubt wordt met een hand kiezels.
Ging paar jaar geleden op de motor naar Parijs. Op moment van wegrijden begon het te regenen en bij aankomst in Parijs stopte het. Heb die Zeus vervloekt en mreteen m'n motor ingeruild voor vieze ouwe diesel met airco. Kom maar op met die temperatuurstijging.
Mijn hoofd hangt er ook als een verzopen kat bij.
@janleuk | 14-03-19 | 08:56:
Moest hier erg om grinniken (sorry, Jan).
@Muuke | 14-03-19 | 08:57:
Gelukkig hebben we een sprankelende persoonlijkheid. ;-)
Ik geloof dit alleen als minimaal 97% van de wetenschappers het erover eens is.
Amerikanen zijn bij het minste of geringste in paniek. Wij zijn aan het veramerikaniseren. Voorbeeld: Mexicaanse griep, sars, ozongat, zure regen etc.
Het is geen klimaatchaos, maar klimaathysterie.
Lekker wijf die Sabia! Goed topic!
Wel eerst je portemonnee goed verstoppen!
Interessant klimaat decolleté van die meteorologe bovenaan de voorvagina van de klimaatoproerkraaiers van de vvdbode. Gelukkig had ik die koppen van Rutte en Wiebes nog nooit eerder gezien, anders had de lezer van de klimaatkrant van klimaatfilerijdend wakker Nederland allemaal inhoudelijke tekst op de nuchtere maag te verstouwen gekregen. Bijvoorbeeld over het feit dat het klimaat vandaag weer behoorlijk kudt is. Kan dat klimaat niet gewoon afgeschaft worden, te beginnen deze fijne goedemorgen?
Tunnelvisie. Pure tunnelvisie. En als iedereen weer met de voetjes op de aarde komt dan hoor je zinnetjes zoals: "Wir haben es nicht gewusst", "Bij nader inzien,...", "Met de kennis van nu.", "Ik moest varen op de mening van experts." etc, etc, etc.
Politici zouden gedwongen moeten worden om iedere dag twee uur te besteden aan bijscholing via Geen Stijl.
Daar zou het land ongelooflijk van opknappen.
Foto van de Telegraaf is vast een oud plaatje, mis namelijk bij beide heren een hele lange neus.
Die zie ik er automatisch bij.
Wat heb ik een gruwelijke hekel aan die smerige klimaathoaxers van het IPCC waardoor de klimaat-onbenullen van de kartelpartijen ons enorme klimaatbelastingen opleggen. Iedereen die nu nog stemt op een kartelpartij is knettergek.
Klimaatkoldermoeheid.
(Samenvatting van mijn gemoedstoestand in 1 woord).
Door dat ouderwetse Hollandse k*tweer de tv maar effe aangezet. Dacht dat het bij WNL over klonen ging, Rob Jetten zat er met z'n kloon (clown) Splint Chabot (de zoon van die gespeelde neuroot die overal over meelult behalve de islam). Snel maar weer uitgezet, boerde m'n niet klimaatneutrale koffie al op.
Wat een oetlullen gisteren, die Wiebes en Rutte, ineens voor de verkiezingen dingen zeggen en na de verkiezingen gaan ze gewoon door.
Ze moeten de groene brigade tevreden stemmen ivm aanstaande woensdag.
Ik haat "klimaat". Kan het woord niet meer aanhoren. Van "provinciale Staten" verkiezingen naar een ogenschijnlijk "klimaatkabinetsverkiezing".
Wederom wordt alles door Den Haag gekaapt.
ik denk dat we meer "klimaatwinst" boeken door de godganse nationale politiek in de vulkaan Kilauea te flikkeren teneinde de Goden gunstig te stemmen.
De aarde is een grote vuurbal met een flinterdun gestold laagje gesteente.
En nu moeten wij stoppen met vuurtje stoken? Vuur dat ook zonder de mensheid in overvloed zou branden? Gaat er niet in bij mij. Vuur is leven en vuur is overleven. De mens bestaat bij gratie dat we het vuur hebben uitgevonden en leren te beheersen.
Als ik in de winter bij het haarvuur zit of in de zomer bij een kampvuur dan leef ik ten volste. Neem dat van mij af en je berooft me van mijn levensvreugde.
@keestelpro | 14-03-19 | 08:57: Die vuurbal reguleert zichzelf wel, hoe hoger de druk van water op de aarde, hoe hoger de frequentie van vulkaanuitbarstingen, met meer deeltjes in de atmosfeer, en dus afkoeling tot gevolg.
@Abject | 14-03-19 | 09:06: www.sciencealert.com/climate-change-h...
www.researchgate.net/publication/2327...
Klimaatchaos, klimaatwerklozen, klimaatdrammers, kan niet anders dat je hier klimaatstress van krijgt.... {opnieuw de klimaatstresshulplijn bellen gaat.... 0900-klimaat}
Naast de temperatuur gaan ook op 1 april ook de huren weer omhoog maar dat is logisch. Hoewel, waarom moeten huren altijd stijgen? Zijn die woningen beter en groter geworden dan? Als de prijs van koopwoningen daalt, dalen die ook niet mee. Wel als ze stijgen. Rare wetmatigheid. En vaak meer dan de inflatie. Ach, demense gaan er allemaal fors op vooruit, dus vooruit dan maar.
Als de mens de grootste vervuiler is, waarom worden ze dan nog steeds geïmporteerd?
Dat is een hele sterke.
Inturnazionale vurdragen, je weet toch. Die zijn in beton gebeiteld. Daar kan Nederland nooit niet van af. En Humanisme en Kinderrechten. En de VN. En islam is liefde. En vergrijzing. En mededogen.
(niet voor ons, hoor)
Ik krijg er huilbuien van...
Die kop van Rutte op die foto...... je weet gewoon dat het toneel is en dat je genaaid wordt!
A puppet on a string.
Het regent, klimaatverandering!! Het sneeuwt, klimaatverandering!! De zon schijnt, klimaatverandering!! Man man man, je word helemaal schijtziek van al dat klimaatgezeik. Men weet niet eens meer het verschil tussen weer en klimaat te benoemen. Wat is het volgende, sneeuw dat smelt in de Alpen ook al klimaat verandering? Aanpak milieu vervuiling en geboortebeperking wereldwijd, dat zijn de echte problemen!! Aanpak fijnstof, overmatig gebruik van plastic, uitstoot giftige stoffen etc! Pak nou eens de echte vervuiling aan! Echt, tering klote Linkse menschen met hun eeuwige gedeug en moraal verheven gedrag. Jullie manier van denken is net zo schadelijk voor de mensheid als de meest vervuilende VVD'er.
precies. Fok het klimaat!
Zo is het en niet anders!
We moeten linkse mensen er van gaan overtuigen dat de mens het grootste probleem is, en een bezoekje Pia's Levenseindekliniek het grootst mogelijke Deugding is dat men kan doen voor het "klimaat". Redt de wereld, euthanaseer jezelf!
Goed verwoord Indoneesje. Zolang die olifanten niet benoemd worden is al het andere lachwekkend en vooral ingegeven door de centen.
April doet wat hij wil.
En maart ook.
Ik ook!
GeenStijl doet wat ie wil.
In de volgende krant stond destijds de grote kop Klimaat wordt steeds kouder : Eilanden-nieuws. Christelijk streekblad op gereformeerde grondslag | 1970 | 20 november 1970 | pagina 10 Bron: krantenbankzeeland.nl stuk zelf krantenbankzeeland.nl/issue/eni/1970-...
Kun je nagaan wat we hebben gedaan de afgelopen 50 jaar om het om te draaien.
@Erikjan79 | 14-03-19 | 08:35: Is fake news.
In de 70-er jaren van de vorige eeuw was er ook blinde paniek over het klimaat. Ze waren doodsbang voor een nieuwe ijstijd.
Link naar artikelen: homment.com/climate-change1
@Erikjan79 | 14-03-19 | 08:35: Nog even en de ijstijd van 50.000 jaar geleden is ook opgelost door Yesse en Rob.
Das nou ook toevallig:
twitter.com/eelko76/status/1105163524...
@Erikjan79 | 14-03-19 | 08:35:
Vast blijven hangen in je dogma. Bijna alle linkse schepsels lijden er aan.
Ik vind dat werkelijk zo sneu voor deze vaak goedbedoelende wezens.
Klimaatkleptokraten met kutpellethoutkachels die buiten het akkoord werden gelaten terwijl het verbranden van hout meer C02 emitteert dan kolen. Dat is wetenschappelijk bewezen. we worden keihard genaaid door deze carrière makertjes. Zij sluiten kolencentrales en dulden houtkachels waarmee de werkelijke C02 uitstoot vergroot wordt maar waarbij op papier (en daar gat het die kereltjes om, de ex-rechtenstudentjes) er wel reductie optreedt. Cijferneukers en totaal gebrek aan empathie met de toestand van de aarde en de gewone mensen die erop leven. Klaver, Rutte, Jetten, Wiebes wat lijken ze toch op elkaar en wat zijn het voor wezens? Ik kan het niet meer volgen.
Lekker houtkacheltje stoken inderdaad, iedere avond. Heel bio.
In het kwartetspel vormen zij de groep "Liegen en Bedriegen"
Pelletkachels? D'r staat een stuk bosland achter op m'n erf. Ieder jaar in het voorjaar een stel bomen omver trekken voor onderhoud. Met een stel maten een dagje zagen en stronken door de kloofmachine drukken. Ik zorg er in de avond voor dat er drie kratten bier en een bak vlees voor op de barbecue klaar liggen. Deze jongen stookt voor 150 euro de hele winter door.
@Knisperende_Tissue | 14-03-19 | 08:40: Lucky you. Van mij mag je. Maar meer dan de helft van de mensheid woont in de stad tegenwoordig.
Het beleid voor hernieuwbare energie (Parijs Akkoord, Klimaatakkoord) omvat het verbranden van hout als brandstof. Meer dan een jaar geleden publiceerden de wetenschapsadviseurs van de EU ( van de EU dus) een uitgebreid rapport waarin de logica achter het behandelen van alle houtbrandstof als gunstig voor het klimaat werd ontkracht. Omdat het verbranden van hout meer CO2 afgeeft dan kolen per geproduceerde eenheid elektriciteit, klopt de klimaatwiskunde niet, zeggen wetenschappers. Politiek distantieert zich hiermee van de wetenschap. Dit kwam mede door aandringen van bosrijke landen zoals de Scandinavische. En daar mogen wij voor boeten. Mooi niet. Ik stem FvD. Blokkeer het partijkartel. insideclimatenews.org/news/21062018/f...
@ecologiste | 14-03-19 | 08:47: Klopt en dat wordt nooit duurzaam. Ieder een eigen stukje grond waar je kan doen waar je zin in hebt, afschaffing van deze slavernij graag.
Oh jee, daar gaat mijn geplande wandeling.
Het is goedverdoeme al dagen kutweer...... en dan moeten we er ook nog voor betalen.......... #knettergek
Ja alles moet kutter. Met deze €1000.000.000.000 aan maatregelen zal het over 50 jaar hetzelfde kutweer zijn maar dan 0,5 graden kouder! #onbetaalbaar
Ik ben sinds gisteren gaan ontkennen dat er überhaupt een klimaat bestaat.
Ben je dan een klimaatagnost of -atheïst?
Klimaat zit vooral tussen je oren. Jammer dat het woord klimaat verkracht is door klimaatlijers. Ik gebruik voortaan gewoon de woorden 'weer' & 'milieu' en ga nooit meer de deur uit zonder kalmeringstabletten. Niet voor mezelf maar die deel ik uit als weerwoord tegen eenieder die het woord klimaat in psychotische zin tegen mij bezigt.
een afvallige, een kétter, een kafir, de klimaatinquisitie zal me wel komen halen binnenkort.
Als het gaat om het politieke klimaat kan je maar beter wel geloven dat dat uiterst giftig is.
In mijn bed is het netjes 25 graden. Ok draai mij nog een keer om en wacht wel tot de files voorbij zijn.
Goed nieuws dus voor de klimaatzi’s.
Kijk die twee weirdo's. Echt ongelooflijk dat deze clowns hun gang kunnen gaan in de regering. Welke mongaul stemt er nu op deze klojo's? Dan ben je - met hen - niet helemaal jofel. En een hele fijne klimaatmorgen verder allemaal.
Die Wiebes pist gewoon een half miljard extra weg via die exit-regeling bij de Belastingdienst. Sorry, foutje. Verkeerde cijfers. Onbestaanbaar.
@Mammeloe | 14-03-19 | 08:50:
En daarvoor bij Amsterdam door een komma foutje 188 miljoen (ipv 1,8 miljoen) uitgedeeld aan toeslagen. Dus hij raakt er wel beter in.
Kinderen voor Kinderen
@zimmerschwanz | 14-03-19 | 09:16: Kinderen zijn hinderen. Weet even niet meer wie deze wijze woorden sprak.
Ik vroeg mij al af, hoe ik aan die natte plek in mijn broek kwam.
Mooie nick heeft u. Weet u wie ook een hesje droeg?
@eerstneukendanpraten | 14-03-19 | 08:26: berbaar? Dks?
@The2Amendment | 14-03-19 | 08:27: Leeft DKS nog? Of zit 'ie bij Kim op trainingskamp?
@The2Amendment | 14-03-19 | 08:27: Nee, die dragen een bruin overhemd.
@HaatbaardKnipper | 14-03-19 | 08:28: eerder in een heropvoedingskamp denk ik
Water opvangen en gebruiken om te douchen en af te wassen. #iloveklimaat
Mijn katten weigeren kraanwater te drinken. Ze persisteren in regenwater.
Dat zet te denken.
@keestelpro | 14-03-19 | 09:03: Een waterfonteintje wil wel eens helpen. Ik had een kat die alleen vers kraanwater in het bakje wilde drinken maar in de tuin rustig het zwarte regenwater uit de bloempot schotels likte.
www.zooplus.nl/shop/katten/voerbak/ka...
Deze werkt wel soms is hij nog in de aanbieding.
@voldemort | 14-03-19 | 11:07: Leuk zeg een katten fonteintje! :-)
Het zijn er meer dan tweehonderdduizend. En doe nog even de groeten aan Pipo en Klukkluk.
@eerstneukendanpraten | 14-03-19 | 08:28: Zeg, Ik was in een positieve bui. Groenten terug.
Genoeg paupertokkies die hetzelfde doen, maar er zal vast een reden zijn waarom u specifiek op die groep doelt.
@Erikjan79 | 14-03-19 | 08:33: Paupertokkies? Nieuwe naam voor het VVD electoraat?
@Erikjan79 | 14-03-19 | 08:33: Nou, bijvoorbeeld omdat men is wijs gemaakt dat het allemaal hoogopgeleide techneuten zouden zijn, zo iets?
@Mammeloe | 14-03-19 | 08:47:
En de rest is allemaal zielig en kan niks? Er zijn banen zat voor paupers, maar daar vinden ze zichzelf te goed voor, waardoor uiteindelijk weer buitenlanders nodig zijn om die in te vullen, zo iets?
@Erikjan79 | 14-03-19 | 09:08:
Weer zo’n linkse kerkganger die van die versleten mantra’s blijft debiteren.
Knul, ga eens een keer zelf nadenken.
@Erikjan79 | 14-03-19 | 09:08: oooh ja om onze pensioenpot te vullen toch?
Mooie dag om "thuis te werken"...
Ik draai me nog even om in mn klamme klimaatdekens.
Goed visweer!
De snoeken willen vast wel
Klimaatvissen!
Prima dag om de boodschappen te doen dus.
Gisteren een biertje teveel op de tennisclub, lekker op t bankje en naar buiten turen.
Uurtje slaap inhalen.
Mmmm nu al een lekkere dag!
Maar we gaan nog niet allemaal dead?
Of is dat vanmiddag pas?
Hoe laat begint vandaag de apocalyps?
@keestelpro | 14-03-19 | 09:01:
Oh dat zou heel slecht uitkomen want ik ga dit weekend wat leuks doen. Mag dat een weekje later?
Vanmiddag eerst nog IB 2018 uploaden.
Sabia met naaktfoto’s terug in schijnwerpers *stoutig in broek graaien doet*
Heerlijk klimaatcynisme op de vroege morgen. Daarom GeenStijl!
Ja, stel je voor dat ze echt opzoek gaan naar nieuws. Misschien ook weer een stukje over Moslims vandaag. Spannend.
@Erikjan79 | 14-03-19 | 08:26: Die Urker moslims?
@Erikjan79 | 14-03-19 | 08:26: Pronken met een IQ van 79. Het moet niet gekker worden.
@Kapitein Stijlvol | 14-03-19 | 08:34:
Ook die mensen hebben recht zich te uiten alhoewel ze dat normaal gesproken op de joop doen.
Volgens mij beschrijft GS aardig de problemathiek rondom het klimaatdebacel. Het staat in een dode boom dus nieuws. Vertrouwt u nu maar op de uiterst betrouwbare NOS. Daar zal vast worden uitgelegd dat regen in Maart hoogst uitzonderlijk is net als dat de Zon schijnt in Maart.
@Erikjan79 | 14-03-19 | 08:26:
Lid vh AD, Erik? Daar staat het échte nieuws... gehegehgeh.
Groetjes aan van Jole!
@Kapitein Stijlvol | 14-03-19 | 08:34:
Ach, ik haal tenminste nog het gemiddelde omhoog hier.
@Erikjan79 | 14-03-19 | 08:26: Ziet u maar eens één dag per jaar door te komen zonder (slecht) nieuws over moslims, of het zeer verwante islam.
@Erikjan79 | 14-03-19 | 08:55:
U overschat zichzelf.
REAGEER OOK