2/3 alle doktersassistenten te maken met GEWELD
Hey maar da's best veel eigenlijk.
Bleek dus uit een enquête van de Nederlandse Vereniging van Doktersassistenten. "Een patiënt smeerde bloed aan de muur, er is een aantal incidenten met vuurwapens en één met een bijl. Er wordt geslagen, met computers gegooid, of patiënten dreigen dat ze weten waar je woont," aldus NVDA-voorzitter Kees Gillis. En ja, gezien ook buiten de dokterspraktijk het het aantal incidenten met verwarde mensen al jaren hand over hand toeneemt, wekt dit eigenlijk ook nog maar weinig verbazing. Als mogelijke verklaringen worden aangevoerd: "lange wachttijden, onwetendheid, verkeerde verwachtingen en machteloosheid van patiënten, drank- of drugsgebruik of psychiatrische problemen." Onwetendheid, interessant wel. Meer onderwijs nodig dus, stem D66! Overheid doet niks trouwens, soms. Een "doktersassistent die op de huisartsenpost in Venray is bedreigd, uitgescholden en bespuugd door een boze man. De politie wilde aanvankelijk de aangifte niet opnemen, omdat er glas tussen zat en het daarmee geen doodsbedreiging was."
Reaguursels
InloggenMijn vrouw is al 25 jaar dokters assistente en ik kan een boek vullen met dit soort gevallen. Het is ongelooflijk wat voor randdebielen er rondlopen zo ook in haar praktijk. Naast de onvermijdelijke tokkies ook hoogopgeleide personen die eisen gezien te worden door een arts als ze 3 dagen hoesten of keelpijn hebben. Deze meiden moeten poortwachter zijn anders word de zorg helemaal onbetaalbaar. De agressie komt van tokkies en allochtonen die vooral heel kleinzerig zijn. Grote ergenis is de aanwas van asielzoekers die in grote aantallen zich aanmelden met trauma toestanden en begeleid door tolken en sociaal werkers en voorrang krijgen op iedereen. Ook word er maar verwacht ze begrijpen soms nauwelijks verstaanbare allochtonen die zich melden met klachten. Sommige dienen heel snel een klacht in die de praktijk moet opvolgen. Gelukkig heeft ze nog nooit met fysiek geweld te maken gehad naast dreigen en schelden. En dat sommige chagrijnig zijn komt vast door de enorme werkdruk en personeels tekorten.
Stop met het stigmatiseren van verwarde mensen!
Gekken en reli-fanaten moet je niet verwarren met mensen die terecht een beetje confuus raken van alle perfide leugens en rare modegrillen die over ons worden uitgestort.
Ik lees vaak graag de commentsectie op Geenstijl, maar heb aan de hand van sommige comments hier toch maar eens een account aangemaakt om even wat zaken toe te lichten. Ik lees hier namelijk redelijk wat reacties in de trant van ''zullen wel die allochtonen weer zijn'', maar de ervaring leert mij dat over het algemeen het hoogste percentage boze asociale mensen aan de telefoon/in de praktijk gewoon de Deborahs en Priscilla's van de wereld zijn, die bijv niet willen begrijpen dat antibiotica bij een klein griepje toch echt niet nodig is. Ligt er ook puur aan waar de praktijk ligt.
Vergeten toe te voegen dat ik naast mijn studie een baan heb als doktersassistent in verschillende praktijken in kleine dorpen tot buitenwijken van grote steden.
@poliep | 11-03-19 | 15:08:
Ja, dan is uw ervaring ook sterk gekleurd.
@poliep | 11-03-19 | 15:08:
Dit geloof ik direct. Ik denk persoonlijk ook dat het meer te maken heeft met situaties waarbij de familie zich zorgen maakt, lang moet wachten of in hun optiek niet de juiste behandeling krijgt.
Daarom vind ik dit ook een flutenquête.
Werk dan met aantallen en percentages.
Hoevaak wordt er verbaal geweld gebruikt en hoevaak fysiek?
Turf dan ook even in welke situaties dit gebeurt.
En als laatst kan je kijken of dit per klasse/bevolkingsgroep even vaak voorkomt.
Hier kan je helemaal niks mee, en dit zegt ook verder niks.
@Baron Clappique | 11-03-19 | 15:25:
Juist niet.
Lol, als ik mij een allochtoon wil voelen maar ik een afspraak bij de dokter. Maar ik ben het wel met je eens. Deborahs en Priscilla's kan ik makkelijker negeren.
@Geen01 | 11-03-19 | 16:44: maak*. Fuck, doe mij m'n kroontje terug!
www.geenstijl.nl/5146664/2-3-alle-dok... nou, in de enigste echte stad van Nederland (voor de snoozers: Rotterdam), toch echt ook veel allochtonen met een grote bek, veel eisen, internet-kennis, snijbewegingen langs de hals en veel Arabische en andere scheldwoorden.
Dan maar anti-discriminatoire segregatie. De mensen van de halve maan hun eigen ziekenhuis, hun eigen artsen en verpleegkundigen. Daarbij hoort natuurlijk een ambulancedienst die niet bekogeld wordt en een catering die louter halal kookt.
Goeie tip. Door rood rijden achter glas; straalbezopen rijden achter glas, valse belastingaangifte achter glas, kinderporno achter glas, gluren bij de buren achter glas, masturberen achter glas, dierenmishandeling achter glas, misbruik van alles en iedereen achter glas.
De assistente van mijn huisarts zit achter glas. Pas als ze de patiënt heeft geïdentificeerd, schuift ze het glaspaneel open. Behalve met signalementiërs en Sargentiniërs heeft de arts soms ook ruzie met Nederlandse tokkies. (Utrechts accent) “Ik het pijn in me moag. Je het me pilletjies gegeve moar die hellepe niet. Ik goa daat niet betoale en ik geef je oan bij de inspecsie”. Lekker motiverend voor een arts, samen met het Wachaliegamelehachvolk. Bij de nachtapotheek zit het meisje rillend van angst achter dik kogelvrij glas. Het is een wonder dat artsen nog bereid zijn om te helpen. Bij een reanimatie stuurt de meldkamer de brandweer, want die zijn sneller ter plaatse dan de ambulance. Welkom, welkom in het land van de VVD.
Zo is het wel.
Het land van de gebroken vaasjes.
@DebraCadabra | 11-03-19 | 17:17: verkruimeld ondertussen. En afgelopen dagen uit elkaar gewaaid door de storm.
Neem ook mee dat de laatste twintig jaar de spoedafdelingen allemaal voorzien zijn van camera's, deur die één voor één opengaan en ieder ziekenhuis een beveiligingsbedrijf inhuurt.
Zodat je uiteindelijk te laat op de IC belandt.
Dit is wel een opmerkelijke carrière switch van Kristel Verbeke.
3x raden welke bevolkingsgroep het weer over gaat... Het zijn van die lieve jongens echt waar hoor! Gelukkig is het laatste IS tuig bijna opgeruimd dus ze kunnen weer snel terug naar hun geliefde vaderland, waar alles beter is dan hier. Wegwezen ermee en heel snel.
Ik onderschrijf uw laatste zin, maar betwijfel wel of deze groep voor deze uitslag verantwoordelijk is.
Ze hadden in plaats van deze flut enquete beter een onderzoekje kunnen doen.
Dan hadden we het geweten.
Krav Magna verplichten tijdens de opleiding.
En dit 01-strafrecht-advocaat.nl/weigering-a... uit het hoofd leren.
Een politiefunctionaris die geen aangifte van een doktersassistente opneemt mag, van mij, meteen op staande voet ontslagen worden.
Vanochtend het bericht in de courant dat er volgens het UWV 130.000 vacatures alleen al in de zorg zijn. Daar sloeg mijn grijze rekenmachine op aan. Dit zijn natuurlijk geen 130.000 fte's en ook niet allemaal managers boven de Balkenendenorm.
Toch een simpel sommetje: stel per vacature zijn de loonkosten (gebruteerd) 30.000 euro. Vermenigvuldigd met 130.000 levert dat een kostenpost op van een slordige 4 miljard euro. Dat is een schijntje op het totaal van de zorgkosten in Nederland. Dat betekent ook dat al die reorganisaties en bezuinigingen op het zorgpersoneel tamelijk zinloos waren, omdat personeelskosten dus niet tot de echte "cost drivers" in de zorg behoren.
Tel daarbij het feit op dat 130.000 vervulde vacatures een nagenoeg even grote daling van de uitkeringen tot gevolg zal hebben en er gaat iets grandioos verkeerd in ons land. Hoe bedoelt u, marktwerking?
Net een paar jaar geleden iedereen eruit geflikkerd en nu moet alles weer teruggedraaid, want ze missen toch wel wat handen aan het bed.
De ambtenaren die dit bedenken zijn schuldig aan heel veel menselijk leed, zowel bij patienten als bij personeel.
Nou jongens, solliciteren maar weer, uw oude baan is weer beschikbaar!
@letopuwzaak | 11-03-19 | 16:30:
Laat me raden, voor 5% minder salaris dan voorheen waarschijnlijk? Met sterk gestegen kosten voor levensonderhoud? En nul omscholingsbudget voor Nederlanders die een baan in de zorg ambiëren? En straks heet het weer 'Ja we moesten toen heel veel mensen uit het buitenland inhuren voor werk dat de Nederlanders niet wilden doen'.
Je mag niet zeggen dat het de nieuwe Nederlanders zijn!!!!
Maar gelukkig ben jij er nog hé? Dus kom maar op met de harde cijfers waar jij kennelijk over beschikt. Deel het met ons!
Nou dat mag wel hoor, want ook al zeg je het niet, we weten dat het zo is.. tenzij de Autochtone Nederlander ineens al spuwend en rochelend door het leven gaat.
Ik zat laatst op een dinsdagochtend bij de huisarts in de wachtruimte. Daar was ik letterlijk de enige autochtone Nederlander. Dat heeft vast niets met dit artikel te maken?
Kan dit bevestigen, en hoe grotere bek en hoe meer agressie, hoe korter de wachtlijst!
@allesofniks | 11-03-19 | 13:54:
Ik ook en de huisarts was mij na 2 uur wachten en informeren ook nog eens "vergeten" na eerst 4 hoofddoeken zonder afspraak te laten voordringen. Had geen tijd meer en ik moest het nog maar eens opnieuw proberen. Daar neem je dan een halve dag vrij voor.
Maar bedreigers van burgemeesters gaan wel hard aangepakt worden. Snoeihard.
Tja burgemeesters zijn veel zieliger dan dokters assistentes.
wnl.tv/2019/03/11/minister-grapperhau...
Nu vind ik die assistenten wel vaker agressief overkomen, maar 2/3 schrik ik toch van.
u bent niet alleen
Zulke klanten kun je in het vervolg de toegang ontzeggen,maar die zorgplicht hè.
Uiteraard keur ik geweld en bedreiging af, maar Doktersassistenten zijn wel echt de minst klantvriendelijke dienstverlenende mensen waar ik mee te maken heb gehad in mijn leven. Altijd snouwen en zuchten
eerst een half uur in de wacht om vervolgens te horen te krijgen dat je maar een paracetamol moet pakken en af moet wachten want de doker heeft het erg druk deze week.
EN waag het niet na 12:00 uur smiddags nog te bellen want dat mag alleen als u een hartaanval en hersenbloeding tijdens het schijten en kotsen tegelijk hebt!
Zelfs de ziggo helpdesk is klantvreindelijker, efficienter en daadkrachtiger dan de huisartsenpost.
Het zit erg diep, ik weet het
Ze moeten ook wel heel veel gezeur en gezeik aanhoren en vaak om weinig. Lastig beroep. Huisarts ook. Tussen al het geklaag er met weinig diagnostische middelen de serieuze zaken eruit filteren. En als je iets belangrijks mist krijg je gezeik. Dat is niet makkelijk.
Men zou eens moeten weten hoeveel mensen pijn op de borst zeggen te hebben wat vervolgens niet cardiaal gerelateerd is...
@Superkwatta | 11-03-19 | 12:52: hear, hear, SK.
Hoe moeilijk kan het zijn. Gewoon in het vervolg uitsluiten van alle zorg. Als maatschappij zouden we dat veel vaker moeten, je bent gewoon af:
www.youtube.com/watch?v=DKPMraauI3w&a...
Weet je wie er ook met geweld te maken heeft,
De man die afgelopen weekeinde in Heerlen werd opgepakt vlak voor een verkiezingsevenement van PVV-leider Geert Wilders, had een bijl en twee messen bij zich.
www.telegraaf.nl/nieuws/3272342/wilde...
Een verwarde slager, dan moet je oppassen.
Niet verbazend, zo iemand komt duizenden mensen per jaar tegen. De kans dat die allemaal niet geweldadig zijn is klein (als een promille van de mensen fout is, is de kans erg klein dat je er willekeurig elfhonderd uit kan pikken zonder een foute te kiezen.
Dat het in een derde van de gevallen toch goed gaat is een duidelijke aanwijzing dat het niet helemaal willekeurig verdeeld is.
Engeland heeft voor dit soort tuig de succesvolle Anti-social Behaviour Act. Het betreft bestuursrechtelijke maatregelen, bijvoorbeeld gebiedsverboden of dwangsommen. Dit soort intimidatie is vaak net te weinig voor het OM voor een strafrechtelijke aanpak.
Ja, dat zei je al.
Engeland heeft voor dit soort tuig de succesvolle Anti-social Behaviour Act. Het betreft bestuursrechtelijke maatregelen, bijvoorbeeld gebiedsverboden of dwangsommen. Dit soort intimidatie is vaak net te weinig voor het OM voor een strafrechtelijke aanpak.
Engeland heeft dan wel de Anti-social Behaviour Act maar echt succesvol is ze niet te noemen. omwille van exact dezelfde redenen als hier: er volgen namelijk nooit echte straffen. boetes worden door het tuig toch niet betaald en gevangenis straffen worden of niet uitgesproken of moeten toch niet uitgezetn worden. We hebben geen nood aan nieuwe wetten en regels maar wel aan een kordaat handhaven en afdwingen van de bestaande regels. En dan heb ik het niet op het keihard aanpakken van de brave huisvader als die even zijn geduld verliest nadat hij voor de twintigste keer van het kastje naar het muurtje is gestuurd (want dat durven ze wel) maar wel het uitschot die voor 98% van de problemen zorgt
Ze zitten toch al bij de dokter, geef ze een spuitje.. hoeft niet eens iets in te zitten, gewoon lucht..
Tegenwoordig heb je ook ggz ondersteuning bij de huisarts in de praktijk. Zou het daar iets mee te maken hebben? Jazeker, de wachtlijsten zijn weer zo lang aan het worden bij de reguliere ggz, dat mensen die nog geen behandeling kunnen krijgen, terug bij de huisarts moeten komen met hun ''kleine'' probleempjes. Dank u overheid!
Goh, uit het artikel helemaal aan het eind verstopt toch weer de bevestiging van het onderbuikgevoel. Je verwacht het ni... ow nou, toch wel... elke x weer...
Vaak is er volgens haar ook sprake van cultuurverschillen of een taalbarrière. ,,Bij een taalprobleem laat ik mensen voor de zekerheid vaak toch komen. Maar soms kijken zij ook wel een beetje door een tunnel: ‘kind ziek, nu dokter’ of ‘ik ziek, ik kom nu’,’’
Die laatste stelling is ook van een niveau 'daar zakt je broek toch van af?!"
-Schrijf een bedreiging op twitter en je krijgt visite van de politie.
-Maak een tekening die iets beledigt en je krijgt visite van de politie.
-Bedreig 'face to face' een DA en de politie stuurt je weg want er zou glas tussen zitten...
Onderbuik roept: De politie werkt tegenwoordig voornamelijk voor overheid (belastingen innen) en de islamisten (door deze zo veel mogelijk buiten schot te houden)
Maar ook als je er héél genuanceerd over probeert na te denken, kom je haast alleen nog maar tot deze conclusie.
Aanvullend op mijn reactie om toch maar een poging te wagen mannen te laten nadenken dat ook hier het zoveelste voorbeeld is van het extreem gevaarlijke feminisme wat nl. een even groot gevaar is als de Islamisering. Vorige week stond in het AD een vrouwelijke discipel van Jessias te beweren dat ze elke wekelijks van mannen foto´s krijgt waarop ze hun worst laten zien.. natuurlijk bullshit maar nee volgens het AD was zij geen uitzondering... hahahaha. Nu lach ik wel maar het overgrote deel van ons mensen-apen geloof het nog ook. Ik werd door @Kaasfondue gewezen op een artikel op de site van de Volkskrant...
Het artikel suggereert dat elke vrouw miljoenen malen wordt gescand door geile mannen. Er zijn nog vele andere artikelen te vinden en er heerst een groeiende gedachte, dat vrouwen superieur zijn. Dit groeit nog sneller dan Haagwinde onkruid dat andere planten wurgt en waar je bijna niet van af kan komen. Alleen al de term die ik laatste maanden paar x heb gehoord van verschillende vrouwen: mannengriepje
www.google.com/search?q=mannengriepje...
Islamering EN feminisme zijn de basis elementen voor de vernietiging van alles wat we de laatste 150 jaar hebben opgebouwd.
Verrek, afgelopen maand zei een collega ook dat ze van haar man had begrepen dat een mannengriep ook echt iets is...
extreem gevaarlijk feminisme? Al sinds mensenheugenis hebben mannen er van alles aan gedaan om vrouwen dom en thuis te houden. Vrouwenemancipatie lijkt me een groot goed, maar je moet dat niet vereenzelvigen met maffe vrouwen die de media halen met rare uitspraken. Mannen die niet weten hoe het is om gescand te worden raad ik een avondje in de gaybar aan.
hahahaha ja klopt mijn vader zei dat ook altijd... je moet vrouwen dom en thuis houden... dream on!!
www.geenstijl.nl/5146664/2-3-alle-dok... Wat een bullshit. Mannen hebben helemaal niets gedaan om vrouwen thuis te houden. Oorspronkelijk gingen wij jagen en jullie bessen plukken en op de kinderen passen. Op een boerderij hielp een vrouw gewoon mee. Voor 90% van de bevolking was het leven keihard en afzien. Dat deden we samen , man en vrouw. En dat vrouwen zelfstandiger zijn op de werkvloer heeft vrijwel niets te maken gehad met een stel idiote wijven die rellend door de straten gingen, maar meer met nieuwe uitvindingen zoals tampons en de pil. En mannen worden hier even hard gescand, of in de billen geknepen .Verschil is dat mannen het openlijker doen dan vrouwen
Ondertussen bij onze Oosterburen,
"Artsen klagen: Moslim-migranten maken ons het werken nauwelijks nog mogelijk"
ejbron.wordpress.com/2017/08/25/artse...
Een vriend liep ooit co-schappen op het Slotervaart ziekenhuis. Mooie verhalen: Zo kwam er een ingepakte oudere dame met hoofddoek met klachten. Sprak geen woord Nederlands dus een zoon of neef mee voor de vertaling.
Heeft u daar last? vroeg hij.
Vrouw een heel lang betoog in het Arabisch: Gammala ghrch labrgalamala' brgraber'lla grrablalbla hrch....
Neef: Nee.
Lol.
Lol!
Maar waar kwam ze nou voor?.
@Pelforth | 11-03-19 | 13:48: Geh. Pijnlijke knie of voet, weet niet meer.
Haha. Een kennis van mij die arts is, heeft als het over allochtone patiënten gaat de gevleugelde uitspraak (met accentje) 'Pijn, veel pijn!', en: 'Ik ben heel sielig'.
Bijzonder. En dan komt de politiek met het hoofdlijnenakkoord waarbij ziekenhuizen veel zorg moeten proberen terug te duwen naar de al overbelaste huisartsen want dat zou goedkoper zijn... Zonder goed plan, zonder goede achterliggende financiering.
—-
Dit land degenereert steeds harder. Burgers stemmen op de verkeerde partijen want ze zijn jarenlang geïndoctrineerd door linkse agitprop in onderwijs en door de media.
Die indoctrinatie zul je moeten stoppen anders is het vechten tegen de bierkaai.
De niet linkse politieke partijen in Nederlandje zullen hier veel meer werk van moeten maken en niet zo lethargisch en apathisch achterover hangen alsof de strijd al verloren is.
Het is niet normaal dat het onderwijs en de media worden gebruikt om mensen te indoctrineren met linkse waanzin. Doe er dan wat aan!
Verder stoppen met het importeren van nog meer buitenlands tuig.
Bestaand tuig stevig aanpakken. Normen stellen en handhaven en straffen omhoog.
Precies, op alle fronten zijn er factoren die aan het probleem bijdragen.
Zaak is om die goed in kaart te brengen en daarop anticiperen, niet zomaar wat enquete uitslagen roepen.
Heeft niks met immigratie te maken
Nee, zijn al die vervelende ouwetjes die steeds maar zo'n zwaar beroep doen op de zorg door stug door te blijven leven.
Dat is nog eens eens goeie headshave ...
Geil...
Ondertussen wordt in 020 ook hotelpersoneel lastig gevallen,
www.at5.nl/artikelen/192297/man-valt-...
Vroeger hoorde je hier nooit iets over. Bestond toen zaker niet. Wat is er ondertussen toch gebeurd waardoor het nu wel zeer veel voorkomt? Wat zou toch de oorzaak kunnen zijn?.... Wij hier weten het maar zij daar verzwijgen het. Die Lügenpresse, the biased NOS news.
40 jaar cultuurverrijking.
De NOS is de leugenmachine van de linkse politiek in Nederlandje.
Totaal biased. Daar moet echt schoon schip gemaakt worden.
Ga eens een dagje in de wachtkamer van de eerste hulp afdeling van een willekeurig ziekenhuis in West- Nederland zitten en kijk dan, wat voor soort groepen/clans/families er voorrang eisen ( en: krijgen!) voor een verzwikte enkel....
Komt door de geneugten van deze neoliberale prestatie maatschappij.
Iedereen loopt op zijn haar tenen. Als je helemaal op de top zit en roept hulp in waarbij de hulpvraag niet wordt beantwoord dan is dat het spreekwoordelijke druppel die de emmer doet overlopen met als gevolg dat het escaleert.
Enige manier om dit de kop in te drukken is het neoliberalisme afschaffen én terug naar de basis.
"Terug naar de basis"; = totale armoede en regelmatig hongersnood.
Want zo was het voor het kapitalisme de Westerse samenleving schiep.
En zo zal het weer zijn nadat stalinisten en islamisten onze samenleving hebben vernietigd.
Verkeerde analyse van de communist proasfalt.
Ik denk soms ook dat neoliberalisme grote ego's en inhalige types kweekt.
@Diotima | 11-03-19 | 12:19,
Feodale religies zoals het socialisme kweken ook inhalige types. Er is wereldwijd geen één voorbeeld van een linkse leider die zichzelf niet verrijkt heeft.
Kern van de zaak is dat alleen kapitalisme (= vrijheid) naast die elite ook de rest van een land vooruit helpt. Inhalige types als van Dam creëren niks, maar souperen ten koste van alle anderen. Inhalige types als Bill Gates creëren heel veel en iedereen profiteert daarvan. Hijzelf en zijn personeel, maar ook degenen die zijn spullen kopen en uiteraard de belasting.
@Dandruff | 11-03-19 | 12:53:
Ayn Rand fan? Trickle-down effect is best wel achterhaald. Westerse landen met een sterke sociaaldemocratische traditie zijn gelukkige en welvarende landen.
@Diotima | 11-03-19 | 12:19:
En hele weke; liep vanmiddag langs een kantoor, waar een twintiger volkomen futloos en verveeld in een hangmat op zijn laptop lag te 'werken', Kon een 'Sjeeeesus' niet onderdrukken.
Heb de indruk dat ze ook nog succes hebben met dit soort gedrag, waardoor een gewoon iemand verder onderaan de wachtlijst komt te staan.
Klopt. Wie het hardst schreeuwt, die het eerst krijgt. Alles wordt in het werk gesteld om een situatie maar niet te laten escaleren. Dus help je degene met de grootste bek gewoon als eerste. De rest van de Nederlanders mopperen daarna wel, maar dat is vaak binnensmonds of op het interwebs.
@Eagle_Eye | 11-03-19 | 11:53:
Gelul . Als U op de SEH zit te wachten en er komt een (multi)trauma binnen , gaat dat voor , klaar!!
Op vrijdag ga je naar dokter want heb dringend medicijnen nodig.
"We hebben het gefaxed hoor"
Kom je bij de apotheek, geen medicatie doorgefaxed.
Terug naar de dokter.
Is al met weekend.
Zit je een weekend zonder medicatie.
Dank je wel dokterassitente.
Ga jij dan doodsbedreigingen uiten ?
Kanarie_Geil | 11-03-19 | 11:45
Als het zo dringend is , waarom wacht U dan tot vrijdag ?
Moet je met de huisartsenpost in het ZH (ziekenhuis) bellen en uitleggen. Die hebben ook een apotheek meestal daar. En de rekening uiteraard naar de huisarts -)
Als vaste klant krijg ik het zelfs zonder recept,zodra ik een heb breng ik die na.
@ja,diedus! | 11-03-19 | 11:51: nee, maar mijn opinie van dit trutje is wel veranderd.
@onfray | 11-03-19 | 11:52: oooh, ik wist niet dat je op vrijdag geen medicijnen meer kon krijgen. Bedankt hoor, voor deze enorm goeie tip.
@Kanarie_Geil | 11-03-19 | 12:1
Om half vijf wordt dat inderdaad een probleem . Dan rest de weekend arts , of een dag eerder Uw farmaceutische versnaperingen bestellen en ophalen .
@onfray | 11-03-19 | 13:31: waarom moet IK moeilijk doen, omdat een doktersasst. in gebreke blijft. U draait zo als meerdere van boven U de zaken OM!
@Kanarie_Geil | 11-03-19 | 13:41:
Ga maar gauw Uw pilletjes halen . Buiten dat : Ik sta boven niemand en er staat niemand boven mij .
In veel gemeentes werken gezondheidscentra tegenwoordig toch met van die handige kluisjes? Hebben mijn ouders ook, kunnen er prima mee overweg.
Daarom heb ik dus een ouderwetse glazen beeldbuis. Dan zit er namelijk glas tussen en dan mag je iedereen en zijn moeder doodsbedreigen. Bij de huisartsenpost even je bril opzetten voordat je gaat dreigen, maar alleen als het echt glas is. Plastic glazen of lenzen mogen dan weer niet.
Of je wel of geen aangifte doet maakt niet uit. De politie doet niets. Het worden alleen 16.001 zaken die niet opgepakt gaan worden. Misschien moet de DNA afname voortaan maar op de huisartsenpost gedaan gaan worden. Dat heeft prioriteit.
Maar de Frieze kinderbeschermers moesten tot afschrikwekkend voorbeeld gemaakt worden door de achterbakse elementen bij justitie. Opdat geen enkele burger meer durft op te staan tegen de overheid.
https://www.ad.nl/binnenland/doktersassistent-moeder-gilt-en-schreeuwt-en-vader-scheldt-met-kutwijf-en-kankerhoer~a918dd29/
Vaak is er volgens haar ook sprake van cultuurverschillen of een taalbarrière.
Maar is ze representatief?
Ja , kijk maar even naar het cultuurdingetje : m.youtube.com/watch?v=pbVTcDqSwK8
Toen mijn zoon een jaar of 6 was werd hij enorm ziek, Hij viel ook enorm af. Op een zondag naar de weekendpost. Hoesten, luisteren naar zijn hart etc. Nou, niks aan de hand volgens de dienstdoende arts. Ik moest zoon naar de auto tillen, hij kon niet meer lopen. De volgende dag met spoed naar de Eerste hulp. Paniek. Diagnose: Zeer zware longontsteking, zijn longen voor 80% gevuld met vocht, hoge koorts. Was op het nippertje. Fijne vent, die 1e arts.
Verwacht niet anders,normaal is dat hij meteen opgenomen zou worden.
niet lopen en koorts moet al reden zijn voor opname.
Hopelijk heb je die Jan Joker nog wel even geconfronteerd met de uiteindelijke diagnose?! Al bij de eerste paar zinnen voelde ik die longontsteking aankomen, want ik heb met mijn dochter iets soortgelijks meegemaakt. Daarna was mijn strategie steevast: vriendelijk doch aanhoudend.
@MickeyGouda | 11-03-19 | 11:52: Nee, niet gedaan. Een paar dagen bij hem in het ziekenhuis gelogeerd, en het was zo'n huisartsenpost met wisselende artsen in het weekend. Ziekenhuis heeft dit wel doorgegeven.
Zo... daar verlies je wel wat vertrouwen mee.
Kan me ook voorstellen dat je je de volgende keer niet laat afschepen.
Ik ben altijd wel erg voor officiële klachten, dit omdat het dan verplicht op hoger niveau besproken wordt en niet alleen even in een intervisie of iets dergelijks.
@Mickey. Dat lijkt mij een prima en noodzakelijke houding. En al doende leert men.
Maar doktoren moeten ook eens op tijd werken, vorige keer een uur gewacht op een houten stoeltje met een dubbele hernia.
Toen ik binnenkwam zei ik, dat doe je een patient toch niet aan.
Was het sorry.
Maar verder geen bloed op de muur gesmeerd, of meubilair rondgesmeten?
Een houten stoeltje met een dubbele hernia en daar gaat u op zitten? Wreed.
Ik wordt zo moe van politieagenten die geen aangiftes willen opnemen.
Dat zijn ze goddomme verplicht!
De OvJ bepaalt of er tot vervolging wordt overgegaan.
Maar wie bepaalt of het naar het OM gaat?
Dit is van alle tijden, maar nu is er internet en moet alles dat rechts niet zint aan de schandpaal.
Dus u signaleert persoonlijk geen toenemende verhuftering van de maatschappij? Doe mij ook zo'n goudfiltertje om mee naar de wereld te kijken!
Aso patiënten zijn inderdaad van alle tijden maar tegenwoordig zie je ook aso hulpverlening. De huisarts van tegenwoordig heeft een totaal ander profiel dan die van pak 'em beet 20/30 jaar geleden. Vroeger was het een grijze oude man met extreem veel parate kennis en kunde, naam zijn tijd en was vrijwel altijd bereikbaar. Tegenwoordig is de huisarts een werkende moeder die het werk parttime doet. Woensdag is ze sowieso niet aanwezig en vrijdagmiddag ook niet. Is geregeld met vakantie, is kortaf en moeilijk bereikbaar. Het eerste wat je te horen krijgt is: neem een paracetamol of Ibuprofen. Je moet echt druk zetten op de arts om serieus te worden genomen. Daar komt vermoed ik ook een groot deel van de agressie van patiënten vandaan - puur frustratie of een schreeuw om serieus te worden genomen.
@MickeyGouda | 11-03-19 | 11:46,
Het is veel erger. Balletje heeft het over "alles dat rechts niet zint". Dit zint hem kennelijk wel.
Balgesjaakt vindt ook dat we IS-slachters met open armen moeten ontvangen. Helemaal links aangetast helaas.
@koter | 11-03-19 | 11:55: het eerste dat je bij ons te horen krijgt, is dat er nog 10 wachtende voor je zijn. Al moet ik ze ook complimenteren met de mogelijkheid om dan aan te geven dat je teruggebeld wil worden waarna je een terugbeltijdstip krijgt.
@Superkwatta | 11-03-19 | 12:42: ik vind vooral dat we zelf verantwoordelijk zijn voor de indoctrinatie van de IS slachters, door te propaganderen dat Assad een dictator is die moslims af slacht.
@ Balgesjaakt | 11-03-19 | 11:37
Probeer je nu Bakito na te apen?
Je klinkt zo extreem links namelijk.
PS groetjes aan AFA.
.. veel wachtkamers zitten vol met verwarde patiënten die de EU speciaal op hun verwardheid selecteerde en importeerde om het gevreesde "populisme" te bestrijden.
Gezien de voorrang die deze mensen verwachten en niet altijd krijgen lijkt geweld tegen medisch personeel aannemelijk.
Ga indien mogelijk zover mogelijk van steden wonen waar links stadsbestuur inclusief & Deugend heerst, want daar lijkt dit probleem het ergste.
''... lijkt geweld tegen medisch personeel aannemelijk en aanvaardbaar.''
Dat is natuurlijk uitzonderlijk hoog en van hulpverlenend personeel blijf je af, zover is duidelijk.
Echter, (en nee, bovenstaand blijf ik vinden) soms in een ziekenhuis of verpleegunit zegt bijvoorbeeld verbale woede ook iets over wachttijden, zorgen, informatieverstrekking, bejegening.
Ik heb in mijn werk meermaals situaties meegemaakt waarbij ik het knap vond dat de familie nog zo netjes kon blijven en het bij een formele klacht kon laten.
Verder geldt ook voor dit onderwerp: breng in kaart (desnoods met percentages!) wie de problemen opleveren.
Ten eerste, hoe is het percentage schelden tov het percentage geweld?
Daarna ga je kijken wie plegen deze feiten en waarom zijn ze uit hun slof geschoten?
Zijn er inderdaad meer verwarde mensen of zijn er meer woedende mensen?
En natuurlijk kan je daarnaast, mocht het nodig zijn, nog kijken of er in een bepaalde klasse of bevolkingsgroep vaker problemen voorkomen.
Benoemen. Benoemen. Benoemen.
Dit artikeltje is een nikszeggend samenraapsel. Hier kan je niks mee, alleen maar de onderbuik voeden.
Laat een echt wetenschappertje in spé dit eens in een gedegen onderzoek gieten, daar schiet je iets mee op.
Mooi dat je het vanaf de andere kant kunt en wilt bekijken!
@letopuwzaak | 11-03-19 | 11:40: Ja graag alles benoemen. Ik heb nu last van mijn onderbuik! xD
Ik begrijp dus dat doodsbedreigingen via sociale media, telefoon en op papier niet geldig zijn? Er zit namelijk veel meer tussen dan gewoon glas. Vaak glasvezel. Maar eventueel ook een postbode.
Alleen wanneer het Sylvana Simons betreft. Dan gaat de hoofdcommissaris van Amsterdam zelf de aangifre opnemen.
Verschil moet er zijn.
@Glasgow Argus | 11-03-19 | 11:35:
Soms worden aangiftes voorgedrukt in diverse talen, maar dat doet de politie alleen als ze niks te doen hebben.
In veel landen gewoond,maar zo een beroerde gezondheidzorg als in Nederland zie je nergens.
Komt er meer op neer dat je een verdienmodel bent ipv van dat ze je genezen.
Rugklachten in Nederland, 3 ot 4 weken ellende,liep zelfs met krukken.
Buitenland 24 uur en was er vanaf.
Kennis.
Pijn op de borst.
Ach is maar stress niets aan de hand,neem een paracetamol.
2 dagen later hier bij ons,zelfe klachten werd meteen opgenomen, volgende dag echo,caterisatie,en nog een zooi dingen,zelfde week nog een icd.
Ga dan.
Eens, maar waar is hier?
@JackStick | 11-03-19 | 11:34:
Ben allang al weg
@HD50 | 11-03-19 | 11:34:
Praag
Ik heb ook in veel buitenlanden verbleven. Maar jij bent en blijft een buitenlander, en daar kun je goed van "plukken"....
Met de locals gaat het toch wel vaak anders. Eerst betalen anders nada !
In Duitsland heb je 3 maanden wachttijd voor een specialist. Tenzij je privat verzekerd bent of Selbstzahler wilt zijn. Dan kun je vanmiddag terecht.
@A333aan | 11-03-19 | 11:43:
Hier hebben ze niets met buitenlanders,je hebt eerder kans om achteraan te staan dan vooraan.
@Frau Merkel | 11-03-19 | 11:47:
Hier kan je ook privé, kost wel een zak geld.
Maar voorrang heb je niet,mits het geen privé kliniek is die verder niets van doen heeft net het ziekenhuis.
Maar, willen jullie meer of mind.....
Ja ook hier op GS zijn er slechts weinigen die zelf goed nadenken wat wel en wat niet te geloven. Alleen al de Telegraafachtige kop: het is geen 2/3 maar ´slechts´ 62%!! En wat suggereert dit zogenaamde onderzoek? precies dat ruim 60% van deze mensen te maken hebben gehad met geweld in de afgelopen 2 jaar, dus zeg 30% per jaar, met geweld is dus mishandeling etc. Onzin!!!! -
-
Zie de introductie zin van het onderzoek zelf te vinden op de site van NVDA:
´´Het gaat dan om schelden en dreigen, maar ook om spugen, vernielen, slaan, schoppen en dreigen met bijl, mes of vuurwapen. In een aantal gevallen moest zelfs de politie eraan te pas komen.´´
In verreweg van de meeste gevallen gaat het om schelden en dreigen EN slechts in een paar!! gevallen moest de polisie komen. Heeft nog nooit iemand hier tegen iemand gescholden? Precies alleen in het verkeer maakt iedereen zich weleens schuldig aan schelden. En valt dat onder de categorie geweld?
Terechte opmerking. 38% heeft geen last ervaren. Waarom wordt dat niet geneoemd. Altijd weer de focus op dat negatieve. Je zou er bijna van gaan schelden. Als mijn klanten gaan schelden of mijn collega's krijgen ze een enkele reis naar de voordeur met een schop onder hun hol.
@Frau Merkel | 11-03-19 | 11:50: je gelooft dus ook dat 62% te maken heeft gehad met echt geweld. Heel goed mevrouw... schelden plaatsen we vanaf nu gelijk aan mishandeling. Alleen al alle voetbalsupporters want die schelden nog wel eens zullen worden aangeklaagd voor mishandeling.
@ janee
Wat is eigenlijk je punt, willy wartaal?
Leuk hè, sociale gelijkheid. Aso's die dit doen, die moet je extra laten betalen. Of gewoon geen hulp, stik er maar in.
Het feit dat ik een poli kamer leeg moet maken omdat er een patiënt komt die eist dat.. Maar verder total niet mee werkt aan behandeling.
Nu nog even al die ISIS vakmensen naar binnenhalen en alle doktersassistenten worden sexslaven.
Nee joh, dat zijn allemaal gewoon schoonmakers en koks.
Al die mogelijke verklaringen (van linkse mensen) hebben te maken met externe oorzaken, niet met het karakter van de patient zelf, en hun opvoeding, achtergrond of cultuur. Er bestaat een directe correlatie tussen het duiden van agressieve patiënten, en verklaren waarom moslims niet integreren en/of radicaliseren, waarvoor altijd redenen gegeven worden zoals armoede, racisme of sociale uitsluiting. En agressie is volgens links nooit het antwoord, nooit, daarom was Nazi Duitsland waarschijnlijk ook wel verslagen als vredesactivisten een hartig, maar vreedzaam woordje zouden praten met het Duitse regime. Geweld was hier inderdaad helemaal niet nodig geweest. Wanneer staat de eerste rechtse psycholoog/neuroloog op die eindelijk eens op korte metten maakt het het irrationele linkse brein?
Nederlandje is een open inrichting, een links experiment, collectieve geïnstitutionaliseerde waanzin.
Beleid wordt hier gemaakt op basis van linkse sentimenten, niet op basis van ratio en feiten. Hysterische gevoelsmensen hebben andere hysterische gevoelsmensen aan de knoppen weten te krijgen via het democratisch systeem en dat heeft hele negatieve en perverse gevolgen en daar plukken we met zijn allen dagelijks de zure vruchten van.
lengtegraad, breedtegraad aub ?
Wat een loser ben je.
2 resultaten voor woord 'moslims'.
1 van B_L om 11:19 en 1 van JackStick om 11:22.
Maar het zal wel.
@ BL
Waar zit jouw hoofd eigenlijk in?
@Superkwatta | 11-03-19 | 12:32:
Fixatie heet dat met een mooi woord.
Oogkleppen zeg maar.
Dan is de politie in overtreding want die mogen niet weigeren een aangifte op te nemen volgens de wet
Hahaha. Nou goed, dan nemen ze de aangifte op en gooien ze die in een la.
"Handen af van onze hulpverleners".
Behalve als u geen Nederlands spreekt, want dan bent u 'onwetend':
"U krijgt gratis zorg tenslotte, en u wist niet dat u dan uw bijl moest thuislaten. En wees gerust: u krijgt geen straf, want er zat glas tussen u en die vervelende mevrouw die even geen tijd voor uw gescheurde teennagel. Maar laat u de bijl volgende keer thuis, want dat mag niet in Nederland. Hoeveel is de factuur voor de tolk, en kunnen we die ook afschrijven op zorgcode B2? Ja? Oh, gelukkig."
Open Inrichting Nederland graait door.
Er zijn ook nogal wat domme wijven bij die nog niet eens een hechting kunnen verwijderen.
Verward vertaal ik voortaan naar IQ70.
En dan weet mijn gezond boerenverstand wel waar we het meestal over hebben.
Uit welke film is dit? Vraag het voor een vriend die digibeet is #doeslief.
‘Anal Milf Hunter 12’
dit is reagan foxx. de film weet ik niet
@8inches | 11-03-19 | 11:22:
https://www.pornpics.com/galleries/big-boobed-female-reagan-foxx-fucks-the-doctor-while-hubby-is-in-waiting-room/
Hartverwarmende reacties, dank u allen ;-)
Het zijn in 9 van de 10 gevallen asieleisers of volgelingen van de je weet wel profeet. Die 10e is gewoon een Hollandse tokkie.
Eerlijk gezegd denk ik dat het geen asieleisers zijn. Die zitten daar immers gratis. Het zal eerder de hardwerkende Nederlander zijn die zijn eigen ziektekosten moet betalen en de kosten van de asieleisers die daar naast hem zitten.
@EUrofoob | 11-03-19 | 11:18:
Dat het gratis is betekent niet dat ze zich gedragen. U redeneeert veel te veel vanuit uzelf.
Komt een mooie vrouw bij de dokter...
Dokter: ´´ hallo mevrouw, wat zijn uw klachten?´´
Vrouw ´´dokter het klinkt gek maar ik wordt altijd enorm opgewonden van rode wijn ´´
Dokter: ´ah ik begrijp al... kleed je maar even uit dan kom ik zo bij je terug´´
:)))
Over het misbruik van het woord 'verward':
er zijn mensen die, analfabeet zijnde, zonder internettoegang (tenzij enkel de prentjes voor hen die nog een beetje kunnen lezen), zonder opvoeding en zonder basale sociale vaardigheden, toch de weg naar deze contreien hebben kunnen vinden, om daar een raint bijstandsleven uit te bouwen, zonder ook maar enig respect voor gelijk welke autochtone (helpende) mens of instituut.
De verwarden, dat zijn wij!
Gisteren nog een heel groot vol plein gezien met dat soort.
Als mogelijke verklaring zou ik wellicht ook de culturele achtergrond van de agressors erbij betrekken, als iemand daar het lef voor heeft...
Onwetendheid, verwachtingspatroon... ja dan kom je al snel bij andere culturen uit.
@Papa Jones | 11-03-19 | 11:34
Ik las verkrachtingspatroon, my bad.
Zo jammer weer dat de culturele achtergrond te weinig wordt meegewogen.
De culturele achtergrond mag niet vermeld worden want dat is discriminatie. Je mag wel zeggen dat het door de vergrijzing komt. Oudjes discrimineren en overal de schuld van geven is okay. Vooral die babyboomers, nooit bijgedragen of gewerkt en nu continue op vakantie van hun AOW.
De elite heeft de maatschappij omgevormd. Daders zijn slachtoffers en slachtoffers moeten hun bek houden. Precies zoals het hen goed uitkomt.
Daarnaast doet niemand zijn werk nog omdat hij/zij graag werkt. Iedereen werkt enkel nog om te kunnen leven. De massa staat tijdens werktijd (80% van hun leven) op standby, zodat ze daarna (20%) lekker egoïstisch kunnen leven. Het boeit ze geen reet meer, iedereen acteert zich door een sollicitatie heen en vervolgens doen ze er alles aan om zo min mogelijk te hoeven werken. Precies zoals het in Den Haag en door de elite wordt voorgedaan.
@Ton8695 | 11-03-19 | 11:06: 100% raak!!!! Want zo is het.
Het grote Omdenken in de praktijk.
Mijn oma had een kwetsbare huid, lag op de brancard.
Moest overgezet worden naar een bed.
Ik waarschuwde nog, ze heeft een kwetsbare huid.
Huid uiteindelijk gescheurd, hele rug open, alleen omdat ze weigerde te luisteren.
Moeders helemaal overstuur, en ik kon wel ze wel schieten op dat moment.
Maar wederhoor met deze incidenten zijn er nooit, ook al vind ik dat je gewoon van elkaar af moet blijven.
Je arme omaatje! Ik was er zelf een aantal keren bij toen iemand - buiten mijn schuld - per ambulance moest worden afgevoerd. Elke keer stond ik verbaasd over de zorg, de aandacht en het geduld van de medewerkers richting de patiënt, maar ik heb in zorginstellingen ook andere dingen gezien en meegemaakt. Het hangt sterk af van de persoon die je voor je hebt, en dat zou niet moeten mogen.
@MickeyGouda | 11-03-19 | 11:19:
In zorginstellingen is de helft van het personeel geschrapt na een uitgebreide en landelijke stopwatchtest. (Elke 5 min bij de piep noteren wat je doet, dankjewel vvd en cda!).
Ze hebben met een rood potlood zitten schrappen dat praatjes, geruststellingen, rouwverwerking, handjes vasthouden, een douche van 7 minuten of een lang toiletbezoek er wel uit kon of dan in elk geval sterk verkort.
Nu zijn er dan ook nog de speciale superwashandjes waarbij opa helemaal geen straal water meer ziet.
Tel daarbij op dat het personeel in zorginstellingen, met alle respect, vaak niet verpleegkundig is opgeleid maar verzorgend.
Omdat de opleiding niet al te hoog is, ben je vaak afhankelijk van de werkethiek en het verzorgende karakter van de medewerker.
In sommige huizen is dit bedroevend laag.
Dan heeft opa én geen straal water meer én geen liefdevol praatje en wordt er niks extra's gedaan om de dag wat op te beuren.
Zelfs basiszorg wordt niet altijd gegeven.
@gatekeeper. Erg, hopelijk is alles goedgekomen.
@letopuwzaak | 11-03-19 | 11:57:
Klopt. Grote verschillen per instelling en per medewerker. Zowel super goede als ronduit slechte ervaringen mee, allen in drie van de vier grote steden.
Een onbesproken deel van het probleem: bijvoorbeeld, de assistente van onze dokter haalt het bloed onder je nagels vandaan door aan de telefoon zelf dokter te spelen - goed bedoeld (arts afschermen van overlast), maar zeer irritant, want ze zit er altijd naast, zo blijkt bij het latere doktersbezoek. Dat mensen met een kort lontje daar op ontploffen en rare dingen doen (verbaal/fysiek dreigen etc) is dan een begrijpelijk gevolg.
Heb hetzelfde meegemaakt en ben toen overgestapt naar een andere huisarts.
En toen om de reden gevraagd werd heb ik dit gewoon gezegd.
Ook de wachttijden. Vorig jaar met een oudere vrouw naar eerste hulp geweest (na doorverwijzing!). Bijna 4½ uur moeten wachten. Dat is wel stressverhogend zeg maar. Personeel viel overigens niets te verwijten, want druk druk druk.
Inderdaad, ook ik heb een dergelijke ervaringen met assistentes die zo veel mogelijk proberen doktertje te spelen om de dokter zoveel mogelijk te ontlasten. Wat ik nog veel ergerlijker vindt is dat als iemand met spoed ( 1e graad familie) op de 1e hulp wordt opgenomen met ernstige hartproblemen er afgeweken wordt van de regel "1 persoon mag erbij" bij mensen met een andere etnische identiteit. Zo stond mijn man voor de ingang van spoedeisende hulp in de regen te wachten terwijl ik bij mijn moeder was en mochten vervolgens 4 (!) personen bij de andere patiënt naast mijn moeders bed plaats nemen. Om daar op luide toon te communiceren in een voor mij onbegrijpelijke taal. Bij navraag aan het personeel waarom zij wel aanwezig mochten zijn en mijn man buiten diende te wachten werd nauwelijks gereageerd. Uiterst frustrerend.
@MoonBeebe | 11-03-19 | 11:19:
Als je hier een officiële melding van maakt, moet het verplicht besproken worden.
Als meer mensen dit steeds zouden doen, wordt er vanzelf een beleid op gemaakt. En waarschijnlijk; geen uitzonderingen meer, regels zijn regels.
@Hollende_Kleurling.
Dat is ontegenzeggelijk uitermate frustrerend.
Nederland vergrijst, er is medisch steeds meer mogelijk, duurdere medicatie, duurdere behandelinge, mensen leven langer met allerlei zorgbehoevende chronische problemen.
Iedereen wil alles.
Nogal wiedes dat huisartsen en ziekenhuizen het steeds drukker krijgen en de kosten omhoog gaan. En dan wordt er jaarlijks ook nog heel veel buitenlands volk binnengelaten dat enorm veel zorg consumeert. Velen worden speciaal hiervoor naar Nederland gehaald door hun familie. Ziek in het buitenland dus laat de familieleden maar naar hier komen, asiel aanvragen en meteen het ziekenhuis induiken. En ja, dat gebeurt. En dat dokken we met zijn allen. GS moet er eens achter aan gaan en kijken hoe ziekenhuizen dat declareren. Want een zorgverzekering heeft die groep natuurlijk niet.
Ook migranten die met behoud van uitkering en zorgverzekering zijn verhuisd naar het land van herkomst, keren zodra ze maar iets mankeren weer terug naar Nederland om zich hier te laten behandelen of verzorgen.
@MoonBeebe | 11-03-19 | 11:19: Ze laten dit toe precies om de reden van dit topic: omdat ze anders agressieve reacties van die lui kunnen verwachten. Weer een voorbeeld hoe autochtonen gediscrimineerd worden in ons eigen land. Is dit land nog wel van ons eigenlijk, of is het al totaal verkwanseld en weggegeven?!
Johny Sins is helegaar geen dokter!!..
Jawel,... hij is vrouwenarts.. da witte toch?
Als je op een doordeweekse dag een blik werpt in een wachtkamer of een huisartsenpost weet je genoeg. Die gasten verwerpen de Westerse cultuur maar de gang naar het ziekenhuis weten ze altijd verdomd goed te vinden.
U vergeet ook de gang naar het UWV en het gemeentehuis.
Sorry hoor maar las vorige week iets van een vrouwelijke D66 kamerlid, in een hoerig jurkje maar dat terzijde en heb ik zeker niets op tegen , en zei dat ze wekelijks een foto krijgt van mannen in hun blote tokes. M.a.w. ze krijgt er minimaal 52 per jaar... flikker toch op man. En hier klopt ook geen zak van mensen, maar goed is net als praten tegen een zak afval. Niets ten nadelen van zakken afval by the way.
Dat was toch een van de discipelen van de Jessias?
@Knisperende_Tissue | 11-03-19 | 11:05: ik wilde nog zeggen d666 of GL maar het is idd een domme doos van Jessias
www.volkskrant.nl/columns-opinie/woed... hier een verhaal van een troela die naar eigen zeggen miljoenen malen onwelgevallige geile blikken te verwerken had gekregen. Ze is rond de veertig. Hoeveel zijn er dat er dan wel niet per dag? Als dat geen projectie is...
Gevalletje "piks, or it didn't happen..."
@kaasfondue | 11-03-19 | 11:19: Bizar... en tis nog veel erger.. het stuk suggereert dat elke vrouw miljoenen malen wordt gescand door geile mannen.. tering ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan vrouwen. Ik merk, zelf aan mn eigen vrouw, een soort groeiende gedachte dat vrouwen superieur zijn.. alleen al de term die ik laatste maanden paar x heb gehoord van verschillende vrouwen: mannengriepje
www.google.com/search?q=mannengriepje...
@ja-nee-misschien | 11-03-19 | 11:39:
Dat is inderdaad ook zo'n lulterm die ik de laatste tijd voorbij hoor komen. De realiteit is helaas gewoon dat er steeds meer verwijfde zeikerds rondlopen die inderdaad zielig gaan lopen doen in de hoop nog eens een keer wat aandacht te kunnen krijgen van hun wijf. Terwijl een echte man eerst half dood moet zijn gegaaan voordat ie eens een keer toegeeft dat het misschien verstanfig zou kunnen zijn even rust te nemen.
@kaasfondue | 11-03-19 | 11:19:
Zeldzaam ophitsend zeikverhaal weer in de VK. Ik heb het niet kunnen uitlezen.
Wat een gefrustreerde jankerd bah.
Tja, jarenlange bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg (hoi PvdA en D66) plus een influx van overmatig beroep doen op de gezondheidszorg door voornamelijk allochtonen met een kort lontje. Dan is 1+1=2. Nederland is er echt op vooruit gegaan, nog even en gezondheidszorg is alleen voor de boven ons gestelden en vluchtelingen. De rest mag zich scheel gaan betalen voor hun eigen rekening en van al die kansloze stumperts met een uitkering. Gaaf land aldus het arrogante VVD volk, gaaf land met al die multiculturele waanzin van de Linkse deuggemeente. En het werkende volk mag de rekening weer betalen.
Hoe heet zij ook alweer?
Raegan Foxx, als ik me niet vergis..
Die dokter, dat is wel een harde werker, hoor.
Maar wel eigenaardig dat zo veel van die gasten een kale kop hebben.
Weer die “verwarde man”. Wie is dat toch steeds?
Trouwens, NVDA, klinkt als.... is dat een afdeling van?
Probleem komt door gebrek aan goede opvoeding en andere cultuur.
Helemaal geen opvoeding en gebrek aan integratie.
Uit welke film komt de foto? Ik vraag dit voor een vriend.
Een vriend van mij wil dit ook weten
@IkWilOokWatZeggen | 11-03-19 | 11:03:
Volgens Ali B hierboven heet de arts Dr. Sins. De vriend heeft nu voldoende informatie om erachter te komen.
Dat zijn waarschijnlijk psychiatrische patiënten.
Niet noodzakkelijk, tokkies, verslaafden en import krapuul dat denkt zich werkelijk alles te kunnen permiteren.
Moet je voor de gein eens in de wachtkamers van NL kijken wat voor volk er zit... dan weet je meteen ook de verklaring van deze toename. En van de stijging van de zorgkosten.
Met uw kennis ziet u er ook regelmatig begrijp ik?
@BrutusBosch | 11-03-19 | 11:00:
Hij heeft gewoon gelijk. En mij huisarts beaamde dat zijn klantenbestand voor 20% uit allochtonen bestaat maar dat ze 80% van zijn tijd uitmaken.
@BrutusBosch | 11-03-19 | 11:00:
Ga er zelf eens kijken in plaats van te kirren als een klein onwetend meisje, dan zul je zien dat hij gelijk heeft.
Een maatschao van medisch specialisten werd een beetje simpel van het islamitisch allochtone gedeelte van hun populatie (lastig, tijdrovend, matige communicatie, zeurpieten, agressief, onredelijk, achterlijk) en dacht dat slim te ondervangen door een specialist van Turkse komaf aan te nemen die zich dan met die patiënten mocht gaan bezighouden. Deze Turkse allochtone dokter werd hierover eerlijk ingelicht en bedankte toen voor de eer, want daar had hij helemaal geen zin in, want ook hij weet dat er met die groep geen land te bezeilen is.
@2voor12 | 11-03-19 | 11:05: Bij mijn huisarts idem. En bedenk dan dat de meesten ook nog eens weinig tot niets betalen voor hun zorgkosten.
Heeft DKS een nieuwe nick aangemeten?
@DMaN | 11-03-19 | 12:25:
Met die kennis is het toch gewoon malicieus van bepaalde partijen om de rekening daarvoor bij de Nederlandse ouderen neer te leggen door te stellen dat zij teveel zorg consumeren in hun laatste levensjaren en dat daar maar eens kritisch naar gekeken moet worden?
"omdat er glas tussen zat en het daarmee geen doodsbedreiging was"
Maarrrr als er een fysieke kabel (cai, isra, fiber) tussen de 2 partijen zit met evt een virtueel platform, dan is het wel een doodsbedreiging of kan men zich gekwetst voelen. Offf de popo zakt wel steeds en steeds dieper he..
Ik zou ook boos worden als de assistent mijn arabisch niet verstaat.
Het oet toch niet zo zijn dat ik nederlands moet leren?
Het zou wel prettig zijn als je het goed had leren schrijven.
Ja, dat komt ervan als je jarenlang bezuinigt op de geestelijke gezondheidszorg. Uiteindelijk lopen er meer verwarden buiten dan er binnen zitten (waar ze vaak horen).
U was me voor.
Het heeft inderdaad te maken met de jarenlange bezuinigingen op de GGZ.
@Ce ca! | 11-03-19 | 10:59: Precies! En je ziet wat er van komt. Gisteren nog een sprekend voorbeeld bij een kandidaat op de '66 kieslijst.
Heb me laten vertellen dat mensen van islamitische origine
extra verward kunnen zijn, maar waar het aan ligt!?
Al sla je me dood.
Bloedsuikerspiegel
In dit huidige klimaat zijn sommige van ons vertrouwde uitdrukkingen in de gevarenhoek beland. Er zijn groeperingen toegelaten die bepaalde uitspraken nogal letterlijk nemen.
"lange wachttijden, onwetendheid, verkeerde verwachtingen en machteloosheid van patiënten, drank- of drugsgebruik of psychiatrische problemen."
Zou het misschien ook iets met de massa-immigratie van de afgelopen decennia te maken kunnen hebben? Ik stel slechts een vraag waarvan ik hoop dat het antwoord "nee" luidt, maar waarvan ik vermoed dat deze anders zou kunnen klinken.......
Onwetendheid? Lange wacht tijden? Welnee. Men weet dat je zo langzamerhand alles kan maken en zo asociaal kan zijn als je wil, omdat er nauwelijks meer effectief gezag is. Omdat de kans om gestraft te worden erg klein is en de straffen erg laag.
Klopt en omdat er daarnaast ook nog heel veel tuig wordt binnengelaten naast het al bestaande autochtone en vooral allochtone tuig. Dat zijn de feiten, kijk maar eens naar de criminaliteitscijfers. Totale oververtegenwoordiging van allochtonen.
Dit gaat niet over een bedreigd klimaat maar over een bedreigend klimaat. Kijken of klaver en RoboJet daar ook een protestmarsje tegen willen organiseren.
@MickeyGouda | 11-03-19 | 11:00: zij doen een regendans, zingend "welkom, welkom". Zorg wordt volledig verstopt én gesloopt door de bagger die we de afgelopen jaren is binnengelaten. Het zorgklimaat in Nederland is ziek, doodziek.
Quote:
"Een "doktersassistent die op de huisartsenpost in Venray is bedreigd, uitgescholden en bespuugd door een boze man. De politie wilde aanvankelijk de aangifte niet opnemen, omdat er glas tussen zat en het daarmee geen doodsbedreiging was."
Moet je eens bij de balie van een willekeurig politiebureau doen........
Ambtenaar ontslaan. Geldt ook voor diegene die beleid maken.
Wat een tuig die diender. Ontslag!
Je belt 5 minuten later terug of ze langs kunnen komen om het bloed op te helpen dweilen. Je zult ze dan wel met een rotvaart zien aankomen.
Hoe kan die nu bespuugd zijn als er glas tussen zat. Ik zeg: nepnieuws. sorry.
@Lt-Kol Kilgore | 11-03-19 | 11:21: Net als deze Frau? www.hln.be/nieuws/buitenland/fout-gep...
En dan die eeuwige kutpolitie ook met hun antiaangiftebeleid.
Doodsbedreiging telt niet want glas zit er tussen. Wanneer telt het wel?
Dus een doodsbedreiging per brief telt niet?
Per telefoon? Per fax? Per tweet? Moet altijd door een deurwaardersexploot aangetekend verzonden worden... anders telt het niet?
Ontsla die malloten die dit beleid hebben gemaakt en zonder scrupules uitvoeren.
Het telt alleen als de steekwond levensbedreigend genoeg is...
Ik zeg het al enige tijd, maar dit landje is echt zwaar aan het degenereren.
Een dat is primair een politiek probleem. Domme en onverantwoordelijke linkse politici en hele zwakke en ruggegraatloze rechtse politici, zonder visie en overtuiging, die de afgelopen decennia lafjes mee hebben gebogen met linkse dwaallichten.
Er worden nauwelijks normen gesteld, die worden vervolgens niet gehandhaafd en er wordt extreem veel tuig geïmporteerd, terwijl het uitschot dat er al is zich onaantastbaar waant.
En dan krijg je een situatie dat zelfs hulpverleners bereigd en aangevallen worden.
En Rutte grijnst maar door met zijn debiele vaasje.
Als je hier orde op zaken wilt stellen dan moet je uit de EU en dan moet je de linkse indoctrinatie uit onderwijs en journalistiek gaan slopen, anders blijft een groot deel van het volk niet in staat om verstandige besluiten te nemen wegens vals voorgelicht.
Pakt goed uit, die bezuinigingen op de GGZ...
Jup, die werken nu bij de politie
VVD-beleid.
En doktoren zelf niet? Dan is het voor mij duidelijk.
Het woord 'doktersassistent' is een verbloemend woord voor artsbeveiliger.
Ja hoor, dokters ook. Mijn partner is huisarts en heeft best wel te kampen met dreigende situaties.
@deministerpresident | 11-03-19 | 10:54: even voor de nieuwsgierigheid. Is uw partner man of vrouw?
@Langshetrandje | 11-03-19 | 10:57:
Hij / zij twijfelt nog.
@Kaas de Vies | 11-03-19 | 11:07: o ja, dat kan tegenwoordig ook nog. Maar is het dan niet het partner?
@Langshetrandje | 11-03-19 | 11:08: Dat ligt er aan. Is het vandaag donderdag?
Die assistenten fungeren als poortwachter. In bijna geen enkel ziekenhuis / huisartsenpost krijg je direct de arts zelf te spreken
Heeft niets met immigratie en gebrek aan integratie te maken.
Boeien!
Iedereen heeft er last van, maar het schijnt niet waar te zijn. Nee, het gaat zelfs toppie de poppie.
Ik denk dat er ook genoeg Tokkies deel uitmaken van dit soort mensen. En ook anderen die zich door informatie op het internet al wijzer vinden dan de doorsnee assistent(e).
Dat is waar ook.
Want de dokterassistenten zijn natuurlijk die Syriërs!
Dom van me.
De moeder van mijn schoondochter is ook doktersassistent en vond mij altijd maar een racist. Inmiddels heeft ook zij kennis gemaakt met de zandbakcultuur is heeft zij als een blad aan een boom gekanteld in haar opinie richting bovengenoemde cultuur cq gedrag.
@BrutusBosch | 11-03-19 | 10:58: Downplayen is niet uw sterkste kant....
Vraag het eens aan iemand die op de eerste hulp van een ziekenhuis werkt. Ik ken er een paar.....
REAGEER OOK