Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Trump roept noodtoestand uit om wall te builden

Gaan de Mexicanen nu betalen dan?

Social

Shit is aan in de States. De Republikeinse fractievoorzitter in de Senaat MItch McConnell heeft aangekondigd dat Trump de begrotingswet gaat tekenen waardoor de shutdown van de Amerikaanse overheid ten einde komt. Maar Trump wil natuurlijk zijn muur (schijnt meer op een hek te gaan lijken, maar hee, dat hebben wij ook altijd met doe-het-zelven) bouwen, dus roept hij de noodtoestand uit. Op dit moment zijn er trouwens 31 noodtoestanden aan de hand in de VS, dus daar kan nog best een 32e bij. Wel jammer dat dit nu via het parlement naar buiten komt en niet via een tweet in hoofdletters. Zin in een muur met hamburgers erin nu. 

Reaguursels

Inloggen

Gaan de Schotten na Brexit ook hún "Hadrian Wll" weer bouwen?
Prachtig! Al die muren in de wereld. De overeenkomst is alleen dat ze nooit het eeuwig leven hadden.

TB2318 | 16-02-19 | 07:01

Amerikaantjes...... Dikke pens, grote mond,, geweer op je heup, benzinezuipende sloep op de oprit van houten huis (lees bouwval) met 3 hypotheken... Trump past de yanks als een jas. Lekker naar de tering laten gaan daar. De Chinzen worden de nieuwe wereldmacht en dan gaan de stomme yanks onder hun petje krabben hoe dat kon gebeuren.

NoWorriesMate | 15-02-19 | 17:40

Maar eh.
Trump had toch beloofd dat MEXICO voor die muur ging betalen?
Nu legt hij stad en land plat omdat hij de AMERIKANEN wil laten betalen.
Dus dat is een man "die zijn verkiezingsbeloften nakomt"?
Hahahahahahahah.
En jullie lopen nog steeds met kwijlende bekkies achter die idioot aan?

Beste_Landgenoten | 15-02-19 | 17:32 | 2

Drink nog een kopje thee jongen.

D.A.A.R. | 15-02-19 | 18:58

1. Er ligt niks 'plat'. 2. Mexico betaalt d.m.v. de door Trump geloten trade deal. En 3: Minder illegalen betekent minder druk op de economie wat ook weer geld oplevert.

poiuytrewq | 16-02-19 | 13:37

Dan maar een noodtoestand uitroepen omdat de Democraten niet willen bewegen. Trump zegt wat ie doet en doet wat ie zegt. Zal in de annalen waarschijnlijk hetzelfde predikaat krijgen als Reagan. Ook tijdens zijn regeerperiode haalden tegenstanders alles uit de kast om de man soewart te maken. Na vele jaren moest men tot de conclusie komen dat hij één van de betere presidenten is geweest.

Willibald von Klúúúk | 15-02-19 | 15:27 | 2

Yes, vooral doen. De volgende democratische president kan dat dat dan bijvoorbeeld ook doen om een wapenwet erdoorheen te jassen of een breed ziektekostenstelsel in te voeren. Veel republikeinen willen dit dus ook niet... ;-)

* Il Principe * | 15-02-19 | 16:48

Wahahahaha, dat is ook ! Als je Reagan en Trump toppers vindt, ben je echt een nitwit

NoWorriesMate | 15-02-19 | 17:28

Mafklapper Trump roept de noodtoestand uit om zijn wall, die zuidgrens van de United Slaves of Amerika tegen een vloedgolf van midden en zuid Amerikaanse economische vluchtelingen moet keren, blijkbaar met geld uit Amerikaanse rampenfondsen te laten bouwen. Daar zullen ze in staten als Louisiana, Florida of andere zuid-oostelijke kuststaten denk ik niet blij mee zijn als ze daar door steeds zwaardere stormen en een rijzende zeespiegel opnieuw een watersnoodramp voor hun kiezen krijgen. De aldaar gebrekkige waterkeringen, gebouwd om volgens de nu snel verouderende maatstaven een watersnoodramp die 1 keer in de 100 jaar te kunnen weerstaan het opnieuw begeven?

www.youtube.com/watch?v=gaqPx3Rden0

Voor de duidelijkheid, onze deltawerken zijn gebouwd om een vloed in Zeeland die statistisch maar 1 keer in de 4 duizend jaar voorkomt nog te kunnen weerstaan. En wat zou Trump doen als ze in het steenrijke op koraalbodem gebouwde Miami South, na nog een aantal jaren met lapmiddelen te hebben gewerkt, binnen afzienbare tijd het hoofd niet meer boven water kunnen houden?

www.youtube.com/watch?v=gaqPx3Rden0

Wat zou klimaat ontkenner (en narcist) Trump dan zeggen? Zoiets als "geen nood mensen, jullie zijn daar gelukkig rijk genoeg (of als het in Louisiana om arme sloebers gaat te onbelangrijk) om alles zelf te moeten betalen?"

Vuurspuger | 15-02-19 | 13:37 | 5

U bent desinformeerd, Clinton was er al mee begonnen, en mafklapper Obama is er mee verder gegaag. Zuurpruim.

vmk | 15-02-19 | 15:36

Wat heeft grensbewaking te maken met een ingebeelde zeespiegelstijging???

marjen | 15-02-19 | 17:18

Het is blijvend verbazend.... Die blinde woede...

poiuytrewq | 16-02-19 | 13:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik mag die Trump wel. Tekenen bij het kruisje en en passant de noodtoestand uitroepen. Dan ben je best wel een baas.

Stijlicoon | 15-02-19 | 12:53 | 1

Vind ik ook.

Goedzo | 15-02-19 | 13:11

"Gaan de Mexicanen nu betalen dan?"
Is niet eens de brand vraag, als ik US burger was had ik geen bezwaar tegen belastinggeld voor de muur gehad
Ze zijn de controle over de grenzen kwijt omdat ze jaar na jaar zijn verwaarloost, niets minder dan een muur kan amerika weer op het pad van controle krijgen
De noodzaak voor de muur komt door het beleid van democraten

niemand specifiek | 15-02-19 | 11:06 | 4

Oh ja opeens gaat Mexico achteraf betalen. Hahaha. Kom op vriend, Trump gaat gewoon af als een gieter met deze belofte. Net als met Obamacare.

Beste_Landgenoten | 15-02-19 | 22:56

Oh ja opeens gaat Mexico achteraf betalen. Hahaha. Kom op vriend, Trump gaat gewoon af als een gieter met deze belofte. Net als met Obamacare.

Beste_Landgenoten | 15-02-19 | 22:56
▼ 1 antwoord verborgen

Beste president ooit.

Wacht, hij is wit? Sorry dan is hij een demagoog, racist, vrouwenhater, terrorist, staatsvijand, cisman en eikel.

witdusracist | 15-02-19 | 10:42 | 1

Hoe krijg je het allemaal verzonnen...:)

Goedzo | 15-02-19 | 13:06

In een documentaire over de muur werd gezegd dat als de muur er niet zo zijn, de economie van Mexico volledig zou instorten, dat is hetzelfde als met de Berlijnse muur. Om te voorkomen dat de DDR economisch zou instorten. De Berlijnse muur staat er niet meer en wat gebeurt er. De mensen trekken gewoon weg. De voormalige DDR loopt gewoon leeg.

VanderGeelen-Coppens | 15-02-19 | 10:10 | 2

gaan ook wel weer terug ,want dat trekt bij.Wat net zo goed zou werken als een muur ,was een celstraf van 10 jaar direct ,bij bewezen feit, aan iedereen die de illegaal aan werk helpt of heeft, zonder taxnummer dus.

pedro300 | 15-02-19 | 10:56

Je hebt twee soorten muren:
De ene soort heeft de functie van de gevangenismuur.
De andere soort heeft als functie criminelen buiten de deur te houden.
Een muur is niet slecht alleen omdat het een muur is.
Iedereen is ook blij met de muren van zijn huis: die hebben ook geen gevangenisfunctie, maar een beschermingsfunctie tegen divers gespuis.

marjen | 15-02-19 | 17:12

Trump is de Beste President van de V.S. allertijden .
Zijn beeltenis zal voor eeuwig gebeiteld worden op Mount Rushmore.
wat een doener .

liegende lippen | 15-02-19 | 10:09

Reaguurdes massaal in de polonaise voor een president die de democratische instituties negeert en een machtig middel als de noodtoestand misbruikt voor zijn eigen politieke agenda.

jawor36 | 15-02-19 | 09:49 | 10

Ik loop mee in de polonaise, holladieeeee.

Goedzo | 15-02-19 | 13:08

Trump is president geworden dankzij het Amerikaanse kiesstelsel. Dat zit iets anders in elkaar dan het Nederlandse kiesstelsel, vanwege de kiesmannen die in elke staat worden gekozen.
Alle kandidaten hebben te maken met de Amerikaanse regels, dus ook Trump, die met die regels gewonnen heeft.

marjen | 15-02-19 | 17:15

Tuurlijk marjen. Dat is helemaal waar. Maar als mensen beweren dat de meerderheid achter hem staat geef ik ze graag de correcte info

Beste_Landgenoten | 15-02-19 | 22:58
▼ 7 antwoorden verborgen

Om Europa ook graag een muur. Alles en iedereen die zich misdraagd erover pleuren. Het liefst in zee. En dan mensen in probleem gebieden gaan helpen met een van te voren vastgesteld budget en die linkse gekkies daar droppen met een bankpasje, zoek het maar uit

Krokant_buikspek | 15-02-19 | 09:35

Heeft Ronald Koeman al gebeld?
Hij wil weten hoe je een goed muurtje neerzet.

Ruimedenker | 15-02-19 | 09:03

De namaak democraat ,Nancy Pelosi ,ging dreigen dat de volgende democatische president , de noodtoestand zou afroepen om een wapen ban af te roepen. Want daar deed Trump niet genoeg aan ,nou in landen met een volledig verbod ,bestaat het ook .of men gebruikt meer messen(aantal slachtoffers zakt niet, zie UK ), en dan is dat een voordeel voor de crimineel ,want die zijn meestal jong en een oudere of bewoner is beter geholpen met een pistool ter verdediging ,die kan zich niet met een mes zich verdedigen ,in eigen huis
Nou wapengeweld komt juist door de vele illegalen. zitten bendes bij uit zuid amerika MS 13 bijv .en de illegale arbeider verdringt de legale arbeid wat ook weer misdaad veroorzaakt.Want een uitkering krijgt men ook niet van de Democraten of republikeinen.

pedro300 | 15-02-19 | 08:59 | 7

@Beste_Landgenoten | 15-02-19 | 09:25:
Zeker verschilt het enorm oer stad, en in heel veel gevallen veroorzaken African Americans de grote overlast.
Maar vergeet niet, dat in de echte grensgebieden de illegalen, net binnengekomen, aan geld proberen te komen door inbraken en berovingen op straat. Ik zie dit van dichtbij, in mijn werkomgeving zeg maar.

Roli1234 | 15-02-19 | 09:36

@Beste_Landgenoten | 15-02-19 | 09:03: Nou als je dus illegaal bent ,ben je de betere burger in Uw opinie, want die houden de mond en werken zonder enig recht.

pedro300 | 15-02-19 | 10:50
▼ 4 antwoorden verborgen

In de comments, maar ook elders heb de twee grote en één kleine groep meningen. De geschiedenis leert dat die kleine vaak logischer en meer correct is.
Welke het zijn? De twee grote bestaan uit "Alles wat Trump doet is goed" en "Alles wat Trump doet is fout" De eerste prevaleert hier op deze site. De laatste bij linkse sites.
De kleine groep: "Joh, hij is net een mens. Hij doet echt hele domme dingen. En hij doet ook dingen die echt tof zijn. Hij is gewoon een doorsnee president dus"
M.a.w. extreem overdreven haat en onrealistische aanbidding versus nuance. En dat zie je tegenwoordig helaas niet alleen bij Trump.
Wilde het even kwijt.
FIjne dag verder

DeJemelscheet | 15-02-19 | 08:59 | 8

@DeJemelscheet | 15-02-19 | 09:36:
Ik kreeg het idee dat groep 3 een beetje 50/50 verdeeld is over Trump. Ik vind ongeveer 20% van wat hij doet goed. Dus ik ben negatief over hem, maar kan ook positieve dingen benoemen. Maar Amerika is een beetje alsof je moet kiezen tussen D66 en SGP...

Middensteun | 15-02-19 | 10:31
▼ 5 antwoorden verborgen

80% van de muur staat er allang en is er neergezet door Obama.

paartjehop | 15-02-19 | 08:54 | 4

BULLSHIT

Captain_Dipshit | 15-02-19 | 09:51
▼ 1 antwoord verborgen

Kun je ook Mexicanos uit die Febo muur trekken?

Gulliver | 15-02-19 | 08:23

Linkse progressieven missen logica en verantwoordelijkheids gevoel. Als iedereen zich zou mogen vestigen in de USA (no borders) zouden 100de miljoenen uit de hele wereld de koffers pakken en zich gaan vestigen in de USA. Je krijgt dan een enorm aanbod van ongeschoold personeel, en dat zal de prijs van arbeid voor die groep gaan laten dalen. Tevens zal de criminaliteit toenemen. (ga hier maar is kijken in de bajes wat het percentage immigranten is) . Maar linkse mensen maakt dat allemaal niet uit, als ze maar kostenloos kunnen deugen. Als het ze zelf geld gaat kosten dan is het deugen meestal snel afgelopen bij die egoisten.

Tronald_dump | 15-02-19 | 08:14 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Het verschil tussen links en rechts is dat links een muur moet bouwen om mensen IN het land te houden.

KlauwnBassie | 15-02-19 | 08:01 | 4

Sterk!

Nalek | 15-02-19 | 08:05

Zelf een amoebe snapt dat een grens noodzakelijk is en heeft een celwand.

Tronald_dump | 15-02-19 | 08:15
▼ 1 antwoord verborgen

Hadden we nou echt gedacht dat het anders zou zijn en dit hij het niet zou doen? forse nederlaag voor de democraten dit.

RenHoek | 15-02-19 | 08:00 | 3

Nou "nederlaag". Stad en land is het erover eens dat Trump nat is gegaan met die shitdown. Dat heeft heel veel gekost, niks opgeleverd ook nog. Nu dan het botte wapen van de "noodtoestand", voor een situatie die dat overduidelijk niet is (waar vallen de doden bij bosjes?) wat een gevaarlijk precedent schept voor de toekomst.
Straks zit president Sanders in het WH en die besluit de noodtoestand uit te roepen voor.... klimaat? Wall-street? Kijk en dan wordt het opeens anders, nietwaar?

Beste_Landgenoten | 15-02-19 | 08:55

@Beste_Landgenoten | 15-02-19 | 08:55:
Wie is stad en land? Ik hoor van mijn Amerikaanse kennissen, dat de democraten geen beste beurt gemaakt hebben, om voor een restbedrag op de begroting, wat het bedrag voor de muur uiteindelijk is op het totaal, willens en wetens de boel in de soep te laten lopen.

Roadblock | 15-02-19 | 11:40

Kudos voor Trump! Hij wint als de rechter hem gelijk geeft (lees, de muur komt), maar hij wint ook als de rechter de noodtoestand afwijst (aantoonbaar alles gedaan om verkiezingsbelofte uit te voeren, maar keer op keer gesaboteerd door democraten). De ellende die migratiestromen meebrengen door uitblijven van de muur is dan ook de democraten aan te rekenen. Je kunt van Trump vinden wat je wil, maar hij komt zijn beloftes wel na en heeft daar tenminste ook de ballen voor..

Nederlanddraaitdoor | 15-02-19 | 08:00 | 5

Mischien omdat die noodtoestand er niet is? Het is een door Trump, Huckabee Sanders (dat altijd over alles liegende wijf) en andere reps zwaar opgeklopte verhaal over de situatie aan de grens, alsof daar hordes crimininelen zouden staan te popelen de VS plat te komen lopen.

Zo'n angstbeeld slaat altijd aan bij wie daar gevoelig voor is, angstige blanke mannen van middelbare leeftijd die nog nooit een echte Mexicaan hebben gezien in het mid-westen van de VS, maar die massaal stemmen op de Bangmaker de Eerste. Zo werkt dat hier ook met Geert de *proest* Verlosser.

Beste_Landgenoten | 15-02-19 | 08:58

@De echte Stolwijker | 15-02-19 | 08:22:
Mja, is dat uw eigen mening of die van de NPO?

Roadblock | 15-02-19 | 11:41

@Beste_Landgenoten | 15-02-19 | 08:58:
Goh, net als die bange witte mannen hier, die gevoelig zijn voor massa immigratie uit Africa zeker. Allemaal verbeelding en bangmakerij door Wilders. "Onder de vluchtelingen zitten geen terroristen = Massa-hysterie."
Man, man, heb je het D66 foldertje er naast liggen?
Jij maakt je natuurlijk nergens druk over, en volgt braaf het gelieg van die manipulerende Orwellgren, die ons wel zal behoeden voor dat "Nepnieuws".

Roadblock | 15-02-19 | 11:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Het verschil tussen deze en alle andere noodtoetanden is dat in dit geval Trump dit gebruikt om een meerderheid in het congress (zowel democratische House als Republikeinse Senaat) te overrulen. Hij zet daarmee het democratisch proces en controle buitenspel en verklaard zich zo ongeveer dictator.
Hij gaat dit waarschijnlijk niet winnen ook, dit gaat hij verliezen in de rechtbank die dit (terecht) non-emergency gaat verklaren.

Gerard | 15-02-19 | 07:38 | 3

Zijn onder Bush en Trump veel conservatieve rechters benoemd, hooggerechtshof en federale rechtbanken. En al gaat hij dit verliezen, dan kan hij zeggen dat hij alles heeft geprobeerd. Wordt groot verkiezingsitem 2020.

Hollende_Kleurling | 15-02-19 | 07:45

Vergeleken met wat Nederland binnen heeft gekregen in de afgelopen 50 jaar, is het in de US of A relatief rustig waar het gaat om onrendabele en extremistische wereldburgers op zoek naar een welvaartsstaat. Die welvaartsstaat is inde US of A ook minder voor handen. Als je daar niet wilt werken of aanpassen dan leef je in armoede. Hier krijg je een mooie woning, peperdure en luxe gezondheidszorg, uitkering waar 80& van de wereld zijn vingers bij aflikt, onderwijs en een samenleving het allemaal wel goed vind. Zo lang ze maar kunnen door consumeren. Oh wacht. Hier is geen noodsituatie. De kikker kan de oplopende temperatuur in de pan nog steeds negeren en afkopen.

Graaier | 15-02-19 | 07:50

Frank Underwood probeerde het ook.

Montgomery Burns | 15-02-19 | 08:00

Grappig hoe de media de afgelopen twee jaar de muur van Trump op alle mogelijke manieren belachelijk hebben gemaakt, maar nu schrijft nu.nl dat het wetsvoorstel voor veiligheidsmaatregelen aan de grens is aangenomen.

Aan het draaien met woorden herkent men de radicalen.

Foolonthehill | 15-02-19 | 07:36 | 2

Wat elkkaar niet uitsluit
1. een belachelijke president
2. soms wordt een wet aangenomen

Beste_Landgenoten | 15-02-19 | 09:05

Trump is de zwakste na-oorlogse president die amerika gehad heeft.
Maximaal nog 2 jaar moeten ze het met deze incompetente gast volhouden.
Hopelijk richt hij niet al te veel schade aan.
Zijn opvolger kan beginnen met puinruimen

panthoseen | 15-02-19 | 07:30 | 17

Ik herinner u hier graag aan als hij straks herkozen wordt.
Hij heeft al meer verkiezingspunten waargemaakt als zijn voorganger.
En zeker meer dan de liegende bende die hier de macht heeft.

Roadblock | 15-02-19 | 11:50

@Beste_Landgenoten | 15-02-19 | 09:14:
Ik zou bij deze opsomming als Amerikaanse kiezer alleen belangrijk vinden of hij levert.
Of iemand aardig is of niet zou mij mijn reet roesten.

Roadblock | 15-02-19 | 11:53
▼ 14 antwoorden verborgen

De democraten en linkse gasten zijn boos en pissig op Trump.
Het gaat niet zo zeer om het verlies van vrouw Clinton... men wist dat ze weinig of geen uitstraling heeft.
Ze zijn boos omdat Trump niet meedoet met de Klimaatafspraken van Parijs.
Wij gaan in Nederland stoppen met gas, olie en benzine - terwijl Trump in Amerika en Alaska wel olie, benzine, diesel en (schalie)gas blijft gebruiken.

Alles wat wij doen - doet Trump het tegenovergestelde.
Brussel en Den Haag zeggen dat Rusland en Poetin onze vijand is... en wat doet die lelijke Trump--> hij schudt in Helsinki Poetin de hand en noemt hem zijn vriend.
Brussel en Rutte willen een vrije instroom van migranten uit Afrika en moslimlanden naar West-Europa en wat doet Trump - hij gaat een muur bouwen op de grens van Mexico.
Trump was als kind al moeilijk en een dwarsligger.

sociaal_econoom | 15-02-19 | 07:26 | 8

"Trump was als kind al moeilijk en een dwarsligger."
Ah, dus dat is een postitieve eigenschap? Eerder een teken van een recalcitrante egoist als je het mij vraagt. Is ook lastig normaal opgroeien als je steeds die gouden lepel in je mond hebt.

Beste_Landgenoten | 15-02-19 | 09:07

Ik vind het alleen heel jammer dat wij hier geen staatsman hebben die zijn eigen bevolking op de voorgrond plaatst en zijn verkiezingsbeloften probeert waar te maken.

Roadblock | 15-02-19 | 11:55

Trump was als kind al een verwend kutjong en is nooit mentaal gegroeid.

* Il Principe * | 15-02-19 | 16:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Trump aan het stuur, bloed aan de muur. Inmiddels officieel door zijn lijfartsen obees verklaard, is het bewind van deze man hopelijk het moment voor de VS om eens kritisch te gaan kijken naar de stomweg dictatoriale "excecutive powers" van hun president. Het Congres was al heel lang een welles/nietes spelletje door volwassenen, maar die farce is omgeslagen in puur cynisme. En voor wat? Een uit de hand gelopen campagneslogan: www.realclearpolitics.com/articles/20...

Hetkanverkeren | 15-02-19 | 07:23 | 12

@Hetkanverkeren | 15-02-19 | 08:13: Die verbeten fixatie om een gekozen (!) president af te willen zetten. Ik vind dat nu net zo onbegrijpelijk als die procedures toentertijd tegen Bill Clinton wegens sigaarseks.

Bovendien vermoed ik dat elke miljardair/miljonair kilo's boter op zijn hoofd heeft. Voor de camera het beste met het land en de kiezers voor hebben en ondertussen allerlei constructies (al dan niet legaal) om zoveel mogelijk belasting te omzeilen. Die belasting moet Jan de Loodgieter uiteindelijk ophoesten hé.

Hollende_Kleurling | 15-02-19 | 08:20

@Hetkanverkeren | 15-02-19 | 07:53:
Randdebiel mja, wat jammer voor u, dat over deze door de NPO aangedragen meningen in America slechts de werkbrauwen opgetrokken worden.
Als hij herkozen wordt-waar ik u zeker aan ga herinneren, hoe zou u het Amerikaanse volk dan typeren? Allemaal randdebielen zeker?

Roadblock | 15-02-19 | 11:59
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik ben ooit naar de Nederlandse muur geweest in China, daar kon je balkenbrij eten, Hollandse nieuwe, frikandel speciaal, snert en zelfs stroopwafels.

Patje2011 | 15-02-19 | 07:22 | 2

Balkenbrij is niet te vreten.

Jezus_Boeddha | 15-02-19 | 07:30

Goede balkenbrij van mij oma ,lekker krokant gebakken, op brood met suiker is heerlijk!

Patje2011 | 15-02-19 | 07:37

Een president die daadwerkelijk probeert de dingen te doen die hij zegt of beloofd. Ongeacht zijn populariteit. Dat is nog eens wat anders dan rubberen Rutte. Wat een vent.

Repetitive Beats | 15-02-19 | 07:07 | 4

Alles voor de bühne, of het nu wel of geen kans van slagen heeft. Hup, ik krijg die muur toch nooit maar ik doe alsof het geen valse belofte was door nu maar weer een noodtoestand uit te roepen. Je wel echt een domme eikel zijn als je hier een stijfje van krijgt.

Circlont6A | 15-02-19 | 09:36

@Circlont6A | 15-02-19 | 09:36:
Je moet toch wel een domme eikel zijn, om klakkeloos de NPO standpunten te echoen, en je er totaal niet in te verdiepen wat de man inmiddels van zijn verkiezingsbeloften al waargemaakt heeft.

Roadblock | 15-02-19 | 12:01

@Roadblock | 15-02-19 | 12:01:
Lul niet kerel met je NPO standpunten (over echoën gesproken) en focus je op waar ik het hier over heb, namelijk een noodtoestand uitroepen omdat je anders je beloftes niet kunt waarmaken.

Circlont6A | 15-02-19 | 16:38
▼ 1 antwoord verborgen

Niemand laat zijn eigen land alleen
Je bouwt het liefst een muurtje om haar heen

Patje2011 | 15-02-19 | 07:04

Een deel van die "muur" staat er al, gebouwd door vorige presidenten.
Voor die 5 miljard die trump wil hebben krijgt hij maar een klein stukje van die "muur".
De laatste shutdown heeft ongeveer de helft gekost van het bedrag dat dat stukje muur gaat kosten.

Allemaal showen van spierballen door Democraten en Trump. Nu de democraten een meerderheid hebben, moeten ze natuurlijk overal dwarsliggen, wrijven in de vlek.

Sommige opposities doen niets anders als schoppen tegen de regering en doen nooit iets constructiefs, democraten zijn nog steeds niet over het verlies van Clinton heen, zielig toch.

bergsbeklimmer | 15-02-19 | 06:57 | 5

@ijgenweis | 15-02-19 | 07:49: Je kunt me wel Trumplover noemen, maar ik heb vanaf het moment dat Trump gewonnen heeft alleen nog maar de democraten (en de media in het buitenland) wild om zich heen zien schoppen. Iets soortgelijks zie ik hier in Oostenrijk gebeuren waar de SPÖ zelfs in de Bundesrat tegen iets stemt waar ze voor zijn, omdat ze allen nog maar wild om zich heen schoppen kunnen. Verkliezen doet heel erg veel pijn.
Trump is een l.l, maar wel Amerika´s l.l en over een paar jaar zullen we zien op welke plek hij in de geschiedenis staat.

bergsbeklimmer | 15-02-19 | 08:06

@ijgenweis | 15-02-19 | 07:49:
Oh? Wat bedoelt u precies met Trumplover? Is dat een kwalificatie? Net zoiets als NPO-nabalker?

Roadblock | 15-02-19 | 12:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Hadden wij maar een muur.

priks | 15-02-19 | 06:53

Dobberlatino's heb je al.
Waar denk je waar al die cubanen vandaan komen in Miami?

Futurus Aurum | 15-02-19 | 06:30 | 2

Cuba?

azijnseikerT | 15-02-19 | 07:14

Zal je straks als de muur staat geen dobberlatin's krijgen die aanmeren op de stranden aan de oost of westkust van de USA?

steekmug | 15-02-19 | 05:27

Mijn muur is veel lager, echter de tijger er achter die je hongerig aankijkt doet het hem...

ZwarteDag | 15-02-19 | 02:33 | 1

Je schoonmoeder?

HoerieHarry | 15-02-19 | 03:17

Het verbaast mij telkens, hoe de linkse Trumphatende Europeanen wegkijken van het feit dat de EU al sinds jaar en dag een ZES meter hoge muur over de gehele landgrens tussen de EU en Africa heeft staan.
Welke reaguurder wist dat ook niet en weet het nu wel? Waar dan?

SaintNick | 15-02-19 | 01:47 | 2

De muur van Ceuta is niks. Je kletst.

Willem_Oltmans | 15-02-19 | 02:05

Troost je Nick, het gaat nog veel erger worden dan dat. Er gaat een enorme stroom immigranten vanuit Afrika komen wat voor een hele hoop gezeur gaat zorgen.

RenHoek | 15-02-19 | 08:32

Febo met kroketten, taco's en bitterballen beneden in de muur en bovenop zonnepanelen, dan verdient die muur zich terug.

Slurfje | 15-02-19 | 01:31 | 1

Zonnepanelen is een goed idee... in Mexico schijnt vaak de zon.

sociaal_econoom | 15-02-19 | 07:03

Dat een muur werkt om mensen tegen te houden snap ik niet. Er bestaan ook boten en vliegtuigen en valse paspoorten en corrupte douaniers. En daarnaast hoopt zich dan een hoop volk op aan een kant van zo'n muur als er echte oproer ontstaat en dan heb je de publieke opinie weer tegen als je mensen die muur moet afschieten. Ik snap de werking van zo'n muur niet.

Willem_Oltmans | 15-02-19 | 01:22 | 11

Willem, stel je nu gewoon eens voor dat de muur jouw voordeur is

Harrie7949 | 15-02-19 | 07:56

Het verschil tussen links en rechts is dat links een muur moet bouwen om mensen IN het land te houden.

KlauwnBassie | 15-02-19 | 08:01

Kijk maar hoe goed het in Turkije en Israël werkt. Die zijn blij met hun muur.

RenHoek | 15-02-19 | 08:33
▼ 8 antwoorden verborgen

Die was voortdurend high dus die zal heel vaak iets min of meer gezegd hebben.
D.A.A.R. | 15-02-19 | 00:10
+'en (zegge: plussen)
.
In dat licht: "min of meer", wat valt daaraan op?
Fransen: plus o moins
Portugezen: mais o menos
Spanjool: mas o menos
Zelfs de Duitser: mehr oder weniger.
.
De HollanderT?:
"MIN of meer".
Ja, dan moet je niet raar opkijken van een zesjescultuur. *glas halflvol/halfleeg mompelen doet*

chicago river | 15-02-19 | 01:09 | 1

Het is in het Nederlands toch ook “in meer of mindere mate”?

Die nare vent | 15-02-19 | 07:18

Let wel--> het is geen muur zoals tussen Nederland en Duitsland van Noord-Groningen tot Zuid-Limburg met een lengte van 330 kilometer.

De grens tussen Mexico en Amerika bedraagt 3300 kilometer.
Trump moet haast maken... dadelijk zijn ze halverwege, dan komt er een nieuwe linkse president en zit je met een half afgebouwde Muur waar je niets aan hebt.
Zo'n muur moet helemaal afgebouwd worden met ook nog een strook van 2 kilometer in zee.

sociaal_econoom | 15-02-19 | 00:48 | 6

@Jan Dribbel | 15-02-19 | 01:22:
Hebben jij en ik gelukkig geen last van.

HoerieHarry | 15-02-19 | 01:30

Die muur moet af vóórdat Latijns Amerika volledig instort en een onbegrensde vluchtelingenstroom ontstaat, aangevoerd door teleurgestelde Venezolanen.

kindapaas | 15-02-19 | 01:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Die ex-dartert staat er trouwens best maga bij ja. Kan daar zo namens de dienst FEderal Biereco Org een rolletje gaan spelen. Alle tijd. En bekwaam in langdurig muren zien. Goed gespott van @Ronaldo.

Shareholder II | 15-02-19 | 00:44

Wel een goed idee om van die dartborden op die muur te hangen, 180!

Watching the Wheels | 15-02-19 | 00:29 | 1

Het middelpunt van de bulls eye op 1,73 m hoogte en de oche op 2.37 m afstand!

JohnJames_001 | 15-02-19 | 00:33

D.A.A.R. | 15-02-19 | 00:05 |... daar heb je gelijk in - de Muur hadden ze NOOIT moeten afbreken.

Toen de Muur uiteindelijk goed was in 1986... hebben ze hem op 9 november 1989 laten vallen.
Tot 1990 hadden we hier de EEG van 9 landen - dat was prima, overzichtelijk en dit bracht ons steeds meer welvaart.
Na de Val van de Muur heeft Brussel besloten de arme Oostbloklanden bij de EEG te halen... deze landen krijgen jarenlang miljarden euro's ondersteuning vanuit Brussel.
Hierdoor worden bij ons de lasten, heffingen, accijnzen en BTW alsmaar hoger...
plus hebben we een instroom van arme mensen afkomstig uit de Oostblok.

Dat Trump een muur met Mexico wil... dat begrijpen wij maar al te goed.

sociaal_econoom | 15-02-19 | 00:20

Jezus man, Hitler stuurde de rekening van de Atlantik Wall toch ook niet naar de Engelsen? Hij had het trouwens best leuk voor elkaar. De VS hebben de Rio Grande. Die kan vol krokodillen en pirañas. Dan wil ik die jongens wel eens zien zwemmen.

JvanDeventer | 15-02-19 | 00:12 | 4

@HoerieHarry | 15-02-19 | 01:04:
O.a. van the Union bank - Prescott Bush , grootvader van , destijds woonachtig in.
Interessante rabbithole , illustratief voor de macht van bepaalde families en
“blood-lines” , generaties lang , toen - nu - straks.
Een andere , ermee verbonden , rabbithole is operatie “ paperclip “ CIA , kun je meteen even meepakken als je er toch in zit.
Als je daarna rabbit hole “operatie Mockingbird “ ( CIA ) volgt sta je zo weer in het hier , maar wel met een andere kijk op de wereld.

enorme sukkelzak | 15-02-19 | 07:22

www.geenstijl.nl/5146292/trump-roept-...
Als u wilt weten waar Hitler al dat geld vandaan haalde dan moet u het boek "Patronen van Bedrog" eens lezen.
Een tip: Het waren dollars.

Roadblock | 15-02-19 | 12:43
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland heeft geen grenzen.
Je wandelt naar binnen, spreekt het woord asiel uit, en voilà, in veruit de meeste gevallen word je tot de dood onderhouden.

de honden blaffen... | 15-02-19 | 00:10 | 2

Ik snap dan ook niet waarom hongarije beschuldigd word van een fobie tegen immigranten, want daar worden west europeese "refugees' die de multikul en met name de pislam willen ontvluchten van harte welkom geheten.

derijdendehufter | 15-02-19 | 00:21

Zodra je zegt dat je uit Afrika of uit een moslimland komt... dan krijg je automatisch opvang en verblijf in een AZC - dit is in Nederland uitstekend geregeld.

sociaal_econoom | 15-02-19 | 00:23

Ze hadden daar allang een mauer mit selbschusschanlagen moeten bouwen.
Veels te laat allemaal.
Eks een bietjie dronk.....

hotnot | 15-02-19 | 00:09 | 1

Ein mauer mit wachtturme und hunde

Trumme | 15-02-19 | 01:11
-weggejorist-
Het leven is zwaar | 15-02-19 | 00:07 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ondertussen is Zuid Spanje helemaal aan het vollopen met geluks zoekers uit Afrika... Wat kan ons die muur nou schelen? 2019 zal het jaar zijn dat EU overspoeld wordt. NL wordt de paraplu bak van Afrika....

ZwarteRiek | 15-02-19 | 00:03 | 3

Des te meer reden om die psychopaat van een Rutte (indirect, maar toch!) naar huis te stemmen volgende maand.

kotelet | 15-02-19 | 00:07

Normaal worden ze in de winter overspoelt door de benidormtokkies uit +31. Dus ze zijn best wel wat gewend.

beter-laat-dan-nooit | 15-02-19 | 00:20

@beter-laat-dan-nooit | 15-02-19 | 00:20: Het verschil tussen die Benidormtokkies en de Afrikaanse sprinkhanenplaag, is dat de eerste groep geld komt brengen. De tweede groep vreet de boel alleen kaal.

GOEM | 15-02-19 | 04:05

Zo'n muur duurt een tijd voordat die klaar is en goed functioneert.

Ik weet nog - de Muur tussen Oost-en West Berlijn heeft ook lang geduurd voordat die goed was.
In het begin stelde de Muur niet veel voor--> via ondergrondse gangen en met ladders konden ze naar West-Berlijn.
Later hebben ze de Muur hoger en breder gemaakt met prikkeldraad, camera's, hondenbewaking en grenssoldaten (vopo's) - toen ging het beter.

sociaal_econoom | 15-02-19 | 00:02 | 4

In de rijdende rechter zie ik veel problemen die met muren te maken hebben.

HoerieHarry | 15-02-19 | 00:06

Jij bent de leukste thuis?
Met je "het duurt een tijd voordat..."

chicago river | 15-02-19 | 00:08

Even nog ter aanvulling: "De Muur" bestond uit minimaal 2 muren met daartussen een breed stuk niemandsland, gevuld met mijnen, electrische bedrading, etc, etc. Het was een soort val; eenmaal er in kon je er eigenlijk niet meer uit en meestal volgde nog een salvo van 21 kogels.

JohnJames_001 | 15-02-19 | 00:15
▼ 1 antwoord verborgen

Vraag eens aan de gemiddelde vinex Ollander, van Hoogvliet tot Kerkrade, oftie open en bloot wilt ziten met het buurvolk, zonder z'n "muur", in de vorm van een schutting of haag. Krijg je de opgestookte BBQ niet in je nek krijg je de Rijdende Trechter wel in je tuin.
.
M.a.w. Een muur, scheidslijn, is al zo oud als stammenstrijd, religieuze stromingen en landjepik oud zijn. Zo oud als Methusalem dus. WIl je dat ontkennen, moet je rekenen op hoongelach (achter je rug, als je in deugende kringen bivakkeert).
Wie denkt dat al die kansloze latino's recht hebben op, gaat eerst maar massaal enchiladas en tamales kopen bij de lokale latino om de hoek. Doe eens wat voor je eigen, je eigen wijk, je eigen buurt, dat is.
.
PATRIA, zoals Papa Salvini het doodeerlijk kan zeggen. Maar "Patria", dat is een scheldwoord in de deugende westerse wereld. Dat moeten we niet hebben, neuh.. We moeten verdeel en heers, angstzaaierij en omvolkerij.

Naja, ik ben de subtiele enige echte realistpessimist, en ik zeg: doe maar wat, want het is toch al te laat. Alleen blije eikels draaien hun cheape klokje terug naar 5 voor 12.
*PLOP!*

chicago river | 14-02-19 | 23:58 | 2

Op zich ben ik het wel met je eens, ik beschouw mezelf ook als realistpessimist.

Wellicht is het al te laat.

Maar dat wil niet zeggen dat we onze huid niet duur zouden moeten verkopen. Genoeg mogelijkheden om zand te strooien in de omvolkingsmachine die EU heet... :-)

Padjepejer | 15-02-19 | 00:12

chicago river | 14-02-19 | 23:58

*plop*

Proost!

Padjepejer | 15-02-19 | 00:13

De Democraten hebben hetzelfde probleem dat GroenLinks hier heeft:

'Ouderwets' links is geïnfiltreerd door sjw's.

Ga maar eens zoeken op de jongerenverenigingen van linkse partijen. Zitten ze gezellig te doen met hun sojaburgers, zeveren ze over 'inclusiviteit' en proberen ze die nare identity politics erdoor te rammen. Net zoals mevrouw Simons doet, opruien en tegenstellingen creëren die er niet zijn.

Ze schieten zich behoorlijk in de eigen voet. Trump is niet perfect maar het zegt wel veel dat de Democraten niet met een fatsoenlijke tegenkandidaat kunnen komen.

Deze meneer legt het wel mooi uit:

www.youtube.com/watch?v=MuBHJbEEVUA

Padjepejer | 14-02-19 | 23:55 | 1

Die deuger Oprah?

Mart6037 | 15-02-19 | 00:05

Landsgrenzen moeten bewaakt worden tegen indringers. Logisch. Dat daar een hek of muur voor nodig is, ligt nogal voor de hand.
Orange Man Bad snapt dat. De democraten gedragen zich als geretardeerde zombies. Shame on them.

Superkwatta | 14-02-19 | 23:50

Tot nog toe zijn de democraten nog niet met een wervelende kandidaat op de proppen gekomen voor de verkiezingen volgend jaar. De enige waarvan ik verwacht dat ze het tegen Trump zou kunnen opnemen, is Oprah Winfrey.

kotelet | 14-02-19 | 23:44

Deze revolutie hebben we in de EU nodig! Maar Globalisten vinden cultureel zelfverminken een deugd. Stop de invasie. Stop de Globalisten.

Roger Gene II | 14-02-19 | 23:39

En dat eigenlijk allemaal te danken aan die valse muts. Ze twijfelt om het nog een keer te gaan proberen heb ik begrepen. Fantastisch!

JohnJames_001 | 14-02-19 | 23:30 | 8

@HoerieHarry | 14-02-19 | 23:55:
Ik heb nog nooit een negerin geneukt, dus laat ik je nu verder maar gaan. Succes jônghu!

JohnJames_001 | 15-02-19 | 00:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Tja, het viel te verwachten. De democraten spelen hun troeven maximaal uit, en Trump doet dat ook.

kotelet | 14-02-19 | 23:29 | 2

Dat is zo. Landsbelang is geen factor voor beide kampen.

Ggroengras | 14-02-19 | 23:34

@Ggroengras | 14-02-19 | 23:34:
De muur is een landsbelang voor USA, maar de democraten weigeren als kleine kinderen om mee te gaan omdat Trump die muur wil.

D.A.A.R. | 15-02-19 | 00:08

"The Wall" aan de zuidelijk grens van Amerika met Mexico is gemaakt van verticaal staande stalen lamellen, omdat Democraten in een laatste moment van verstandsverbijstering bij Trump, helderheid en/of zelf preservering eisten dat men er doorheen moest kunnen kijken. Zodoende zal nu de situatie gaan ontstaan dat Mexicanen in financiële nood naar de Amerikaanse grens kunnen gaan om zakjes met wit poeder door de spijlen af te geven in ruil voor Amerikaanse dollars.

rmstock | 14-02-19 | 23:29 | 1

Er is een "lijn" in het huidige beleid.

Rest In Privacy | 14-02-19 | 23:33

Kijk de docu "The Fourth Estate", over de Washington-tak van de NY Times, en je weet: Democrats en hun juichaapjes dachten dat ze a priori de wereld in hun softlinkse klauwen hadden. En als de Ander (de Republikein) ze dat DEMOCRATISCH afpakt, dan gaan ze gillen als een speenvarken en mauwen als een kitten zonder aandacht. Hilarisch, ergens, en tegelijkertijd tekent zich daar wat links is: een zeurderig, zeikend kleutertje dat wanneer het z'n/haar/x zin niet krijgt, gaat lopen jammeren. En dan begrijp je meteen de link naar Antifa: "opgegroeide" zeurderige zeiikerige kleuters die ipv jammeren naar geweld grijpen om hun radicali ideologie bij de mensen erin te beuken, ziek volk.
.
Kijk die docu, en je vooroordeel wordt helemaal bevestigd..
Das handig, want dan hoef je je linkdraaiende medemens niet meer in het echt tegen te komen, om te weten wat er aan linksdraaiende indoctrinerende spuityoghurt in die linkspijpende muiltjes rondgaat.
#filterbubblefine #orangemanyoutoo

chicago river | 14-02-19 | 23:29 | 1

Links lullen, rechts houd de portomonee dicht.
Dan is links zo uitgeluld

Reden | 14-02-19 | 23:22

Heeft die MItch McConnell nu een flinke pluk pruimtabak in zijn bakkes ?

kneuterzak | 14-02-19 | 23:21
-weggejorist-
Roger Gene II | 14-02-19 | 23:20

Wel een muur is een mooie lange termijn oplossing. Minder FTE bij de grens, minder illegale immigratie, minder problemen.

timmey | 14-02-19 | 23:19

Is een gracht bouwen niet goedkoper én effectiever?

ProAsfalt | 14-02-19 | 23:17 | 4

Ja zeker, maar dan bevolkt met krokodillen en anderen "Make America great again". Dat zouden ze in Europa ook moeten doen, maar waar zijn in Europa krokodillen?

gratias | 14-02-19 | 23:45

Je kan allebei doen, net als in de middeleeuwen rondom een kasteel met een ophaalbrug. Kasteel USA.

D.A.A.R. | 15-02-19 | 00:34

ProAsfalt | 14-02-19 | 23:17
Te gek. Hij is mooi man. Een "gracht bouwen". Weet bij jou nou nooit of het nou typo's zijn of oprechte onkunde. Hulde hoed an ook!

chicago river | 15-02-19 | 02:40
▼ 1 antwoord verborgen

Abraham Lincoln, die btw destijds ook gehaat werd door de democraten. Zo erg gehaat zelfs dat ze hem vermoord hebben.
VanBukkem | 14-02-19 | 21:59
Abe Lincoln: "You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time".

Bobby Dylan (Robert Zimmerman) mocht daar graag aan toevoegen: "Even Abraham Lincoln said that."

chicago river | 14-02-19 | 23:12 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

(Verkiezings)belofte maakt schuld. GO Trump. Kan Rutte nog wat van leren.

HaatbaardKnipper | 14-02-19 | 23:10

Volgens de in 2016 aangenomen wet mag het leger gewoon een muur bouwen als er sprake van smokkel of nationale veiligheid is.
Daar is eigenlijk niet eens de noodtoestand voor nodig.
In een "hearing" is dat enkele weken geleden nogmaals bevestigd.
Maar de wall is een mooie afleidingsmanoeuvre, en waarschijnlijk ook een stemmentrekker, dus de discussie blijft nog wel even aanslepen.

Pimp my Voortuin | 14-02-19 | 23:07

De Droit vindt het vooral erg boeiend op zijn FB timeline voortdurend via zijn Amerikaanse connecties de clips te zien van al die Democrats die in het verleden héél beslist zeiden dat de illegale immigratie in de V.S. nu toch écht door hen zou worden aangepakt.

Bill Clinton, Hillary Clinton, Barack Obama, Chuck Schumer, Nancy Pelosi; echt ALLEMAAL hebben ze zéér krachtig betoogd voor het bouwen van een muur, het detineren en terugsturen van illegale immigranten, etcetera.

En nu Trump president is en het ook daadwerkelijk wil uitvoeren, zijn ze plots zo vreselijk tegen? Wat een [email protected] hypocrisie, zeg.

Ik geloof dat de wereld er nog aan moet wennen dat er een Amerikaanse president is die zegt wat hij doet en doet wat hij zegt. Wij hadden ooit ook zo iemand - en het was niet Rubberen Rutte...

De Droit | 14-02-19 | 23:05 | 2

Ja, globalisten en draaien en liegen. Had je ooit anders gedacht?

HaatbaardKnipper | 14-02-19 | 23:12

Vermoord door links. Eerst het klimaat geschapen, vervolgens een gestoorde linkse hitman die in dat klimaat leip genoeg werd om toe te slaan. Bijzonder laag gedrag van de betrokken linkse politici en Volkert van der Graaf. Wat een onvoorstelbare kwaadaardigheid zit er in die linkse figuren, hallucinant.

Superkwatta | 14-02-19 | 23:46

Overdreven bullshit 'crisis' en die muur wordt gigantisch duur, mocht ie ooit gebouwd gaan worden. Wat een fiasco

Uqbar | 14-02-19 | 23:05 | 3

Ik denk dat al het in beslag genomen drugsgeld wel 10 muren kan betalen.

Rest In Privacy | 14-02-19 | 23:06

Hij gaat gebouwd worden. Zuur voor je maar waar.

HaatbaardKnipper | 14-02-19 | 23:13

of is het akbar,daar lijkt het meer op.

hertogvanzottegem | 14-02-19 | 23:28

you are not prepared.... voor de shitstorm die links de komende maanden over ons geen gaat storten. als dit doorgaat. hoe lang duurt het wel niet om zo'n muur te bouwen. brainwashed links gaat helemaal wappie. er gaan doden vallen.

Ir. Wilhelmus | 14-02-19 | 23:04 | 1

Wie weet de lont in het kruidvat.

HaatbaardKnipper | 14-02-19 | 23:14

Die miljarden kunnen ook nog wel bij de staatsschuld van de VS worden opgeteld.
Bijna 26 duizend miljard schuld die oploopt met 46 duizend dollar per seconde.

Jan Dribbel | 14-02-19 | 23:01 | 6

@HoerieHarry | 14-02-19 | 23:08: de federale schuld,moet je nog die van Steden en staten zelf erbij doen,schijnt ook gigantisch te zijn

Roger-Rabbit | 14-02-19 | 23:14

@ Jan Dribbel | 14-02-19 | 23:11
Ik kan me nog het nieuws herinneren dat de staatsschuld wel 40 miljoen gulden was.
Het is er niet beter op geworden. #vvd/cda

Rest In Privacy | 14-02-19 | 23:23
▼ 3 antwoorden verborgen

@Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 23:13: maak eens een keer een zin af BL: u vergeet 'niet'. Maar dat komt wel als u praktijkervaring heeft opgedaan in dit leven.

hertogvanzottegem | 14-02-19 | 23:29

Het is absoluut een fake crisis. Gebaseerd op aantoonbare leugens over hoeveelheden illegale immigranten, criminaliteit en drugs. Als je daar gevoelig voor bent, en zo te lezen is 90 procent van de reaguurders dat, maar goed je verwacht ook niet anders van PVV stemmers, dan is Trump helemaal je man. Veel borstkloppen, leugens en de belachelijke actie van een noodtoestand uitroepen omdat hij zijn muurtje moet.

Beste_Landgenoten | 15-02-19 | 02:54
▼ 1 antwoord verborgen

Muur, muur.. het is gewoon een grensbewaking (poging tot.. over immens veel kilometers).

Ik vind het nogal inspelen op de onderbuik om het steeds 'de muur' te noemen.
Er is gewoon een open verbinding tussen twee landen wat voor enorme illegaliteit en (drugs) criminaliteit heeft gezorgd.

In een ideale wereld zijn er geen grenzen. Nee, maar zover zijn we nog niet.
En laten we ook niet vergeten dat er al een stuk 'muur' stond.

letopuwzaak | 14-02-19 | 22:58

we're in the endgame now

Ir. Wilhelmus | 14-02-19 | 22:55

Lach maar om Trump, maar hij voorkomt wel een invasie van gelukszoekers en ander gespuis.
Zo`n muur had ons ook een boel "dobbernegers" bespaard.
Ik zeg overigens niet dat wij deze mensen niet moeten helpen, maar helpen is in mijn optiek niet gelijk aan meer geven dan ze achter gelaten hebben.

Mr aarsch | 14-02-19 | 22:52

Zolang die democraten dwarsliggen houdt Trump de noodtoestand aan. Wanneer hij maar lang genoeg wacht gaan er vanzelf eens magen honger krijgen van dat linkse gepeupel dat niet meer gelooft in een eigen bevolking (dat eerst moet worden geholpen).

Jan, Leiden | 14-02-19 | 22:52 | 1

Die worden niet geholpen met zo'n belachelijk project. Pure symboolpolitiek.

Beste_Landgenoten | 15-02-19 | 02:56

Het verschil tussen de pragmatische slagvaardige zakenman Trump en de impotente abstracte dromenverkoper Obama had niet groter kunnen zijn. Werkelijk niemand die het nog over de slechtste president in de geschiedenis van de VS heeft. Het verschil is ronduit genant.

Het kan bijna niet anders dan dat Trump er nog vier jaar bij krijgt... Het enige dat hem zou kunnen afremmen is de werkelijke baas in de USA, genaamd de FED. Als die de rente verder omhoog gooien dan zakt de economie weg en kan 'jobs president' Trump het heel moeilijk krijgen, maar verder laat deze man zich niet stoppen.

Mijn president zou etatist Trump niet zijn, maar enige bewondering voor de 'power' van deze man kan ik niet onder stoelen of banken steken. Het is een beest.

De Libertariër | 14-02-19 | 22:48 | 8

@De Libertariër | 14-02-19 | 22:59:
Maar doet de FED niks dan loopt de inflatie op en wordt geld sowieso minder waard en daalt de enonomie vanzelf. We moeten eens af van het idee dat Trump de economie helpt, dan zou je namelijk Rutte ook de credits moeten geven voor die van ons. Bedrijven/banken bepalen de economie, niet de president.

Het enige wat Trump echt gedaan heeft is de de belastinghervorming wat gunstig is voor hem de de superrijken van de USA. Sta je dan als redneck om een muur te gillen. Simpel volk...

Erikjan79 | 14-02-19 | 23:18

@Erikjan79 | 14-02-19 | 23:18:
De politiek moet de voorwaarden scheppen waardoor het bedrijfsleven kan floreren. Dat doet Trump. Dat zult u niet snel toegeven, door uw verzengende haat jegens Orange Man Bad.

Superkwatta | 14-02-19 | 23:43

@Erikjan79 | 14-02-19 | 23:18:

Een bedrijf bepaalt niets. Als er 1000 dollar te verdienen is in de reeele economie omdat er maar 1000 dollar in omloop is, dan is het verdienen klaar als ze de 1000 dollar hebben binnegeharkt. Of 900 en iemand op de andere 100 blijft zitten. Again: heel simplistisch gesteld, maar je geldvoorraad in omloop is bepalend.

Wat Trump gedaan heeft is nog veel belangrijker dan een belastingverlaging. Hij heeft vertrouwen geschonken door de rol van de overheid in de economie in te perken... Belastingverlaging is slechts 1 middeltje uit de dat hij hiertoe heeft ingezet. Het schrappen van regulering bijvoorbeeld is minstens even belangrijk.

De Libertariër | 14-02-19 | 23:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Hoeveel mensen gaan er sinds Trump van Mexico naar de VS eigenlijk?
En hoeveel gaan er weer terug?

kloopindeslootjijook | 14-02-19 | 22:47 | 1

A) veel te veel B) veel te weinig.

echt_links | 14-02-19 | 22:49

Dat zou hun eigen populismejanken ondermijnen natuurlijk. De MSM is zover pot committed dat er bijna geen weg meer terug is. Bijna, want er komen verkiezingen aan, dan kunnen ze weer veilig met de nieuwe wind meewaaien. Vergeet je allemaal niet op te geven als controleur bij de tellingen. Deze moeten goed gaan.

NiCeY | 14-02-19 | 22:57

Geen probleem toch, een muurtje. Maak je om de 500 meter een deur met een bel.
Kunnen ze asiel aanvragen. aaaaaaaah please.. nope!. Deurtje blijft dicht, Doeiii.

frank4444 | 14-02-19 | 22:45

Veel Amerikanen hebben precies hetzelfde met Zuid-Amerikanen als wij dat hebben met dobbernegers die hier een beter leven zoeken.
Dus zo raar is het niet dat Trump die muur doorzet.

HoerieHarry | 14-02-19 | 22:44 | 1

Dat klopt voor een deel. De dobbernegers nemen naast hun vermogen de gastheer uit te zuigen een dodelijk virus mee,naast omvolkingsdrift, genaamd islam. De latino's nemen tot op zekere hoogte een afkeer van de blanke Noord Amerikaan mee,maar zijn Roomsen verder of niks,echter geen bomvestdragers of zwarte steen aanbidders. Er komen wel nogal wat criminelen mee. Het 'wir schaffen das' van de corrupte en iedereen en alles naaiende Democraten en hun proxy's in de vrijwel gehele MSM is echter wel steeds gevaarlijker aan het worden. Maar een noodzaak voor hen om kiezers dus illegaal aan te voeren voor hun failliete ideologie en boodschap. Fijn gezelschap stinkdieren.

hertogvanzottegem | 14-02-19 | 23:39

Godskolere... Bouw dat kut ding, dan hebben we dat gehad.

kat-de-kat | 14-02-19 | 22:43

Rechtstreeks gekozen presidenten zullen zich uiteindelijk altijd autoritair gedragen (ja ik weet dat Trump formeel onrechtstreeks gekozen is, zodat hij met een minderheid van de stemmen kon winnen).

JTKDM | 14-02-19 | 22:38 | 1

zeggen de linkschen, maar een betere Potus hebben ze nog nimmer gehad

Slurfje | 14-02-19 | 22:41

De beste uiteenzetting waarom Trump zo'n waardeloze president is:
www.youtube.com/watch?v=sTjI0FdkyTo
Volg het!
En kom daarna nog terug met de vage beweringen over "nagekomen beloftes".

Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 22:37 | 12

BL heeft blijkbaar ook iets met chemtrails.

Mr_Pikibelly | 15-02-19 | 00:14

Haha ja natuurlijk. Steek gewoon de kop in het zand. Trump naait zijn eigen achterban nog het hardste met zijn politiek van deregulering van de bankiers, zijn tax cuts for de rijken en het privatiseren van de infrastructuur in het land. Maar blijkbaar houden zij ervan om genaaid te worden want ze blijven hem steunen. Het is om je rot te lachen, als het niet zo triest was.

Beste_Landgenoten | 15-02-19 | 03:00

Ik zie een man die zijn mening verkondigt.

Promedio | 15-02-19 | 07:49
▼ 9 antwoorden verborgen

Linksch kan hun gif weer eens niet binnenhouden, want Trump zegt wat hij denkt en doet wat hij zegt. Lekker even genieten van de schuimvlokken bij jinek in de mondhoeken en de kul van het trollen legioen. Het lijken soms wel gekken die linkschen, werken tot je 75 voor je pensioen krijgt maar vanaf je 70 moet je op water en brood en geen kunstheup. dueuh

Slurfje | 14-02-19 | 22:36 | 2

Harrie ja vaak genoeg. Kan hier waar ik woon. En er wonen ook nog een paar negers in de buurt ook nog.

Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 23:17

Goh , wat zal je Clinton dan vervloeken . hehehehe

ghetto-is-back | 14-02-19 | 23:21
▼ 5 antwoorden verborgen

Want eh... er is ook echt een "noodtoestand" aan de grens? Dreigende kernoorlog, duizenden mensen gedood, rampspoed al la Pearl Harbor, orkaan Katrina? Of gewoon een drammer van een president met een narcisme-complex die een shutdown veroorzaakt die driemaal zoveel kost als die hele fokking wall?

Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 22:29 | 14

Trump is een onverbeterlijke narcist. Verzint een crisis die er niet is voor een megalomaan project, wat een aanfluiting is ook nog voor een land als Amerika. Kost miljarden, die Mexico echt niet gaat betalen uiteraard. Dus nu een shutdown die al meer heeft gekost dan de hele muur.

Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 23:20

@Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 23:20:
Inderdaad, zo gek dat Orange Man Bad en zijn kiezers willen dat de grenzen van de VS niet zo lek zijn als een mandje. En om dat te bereiken heb je gewoon een degelijke muur of stevig hekwerk nodig. Wat snapt u daar precies niet van? Of staat de voordeur bij u vannacht ook open?

Superkwatta | 14-02-19 | 23:35
▼ 11 antwoorden verborgen

Op dit moment zijn er twee karavanen illegalen op weg naar de VS vanuit Midden-Amerika.

Een rapport van buitenlandse zaken zegt dat er ongeveer 5 miljoen illegalen vanuit Midden-Amerika naar de VS willen migreren.

Als er geen muur komt dan hebben deze illegalen een vrije weg naar de VS.

Trump Will Sign It — and Declare National Emergency
www.breitbart.com/

Kaskensj | 14-02-19 | 22:27

Ik durf te wedden dat de schoonzoon van Nancy Pelosi zometeen bij Jinek inbreekt om zn gal te spuwen.

Sprinkhaan | 14-02-19 | 22:25 | 1

Ik zie hem al zit bij de dochter van dat lijk.

Trumme | 14-02-19 | 22:35

Ik zou willen dat Nederland ook een dikke vette muur had

sarcastro | 14-02-19 | 22:25 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Nederland kan hetzelfde doen en de NATO bijdrage besteden aan het verbeteren van de infrastructuren, goed plan van Trump.

the Jackdawn | 14-02-19 | 22:23

Grote delen van de muur worden al gebouwd as we speak (zijn ook gewoon beelden van).

Overigens zijn er ook wat (20+) miljarden geconfisqueerd van El Chapo, die tot levenslang is veroordeeld. De 4,5 miljard die hij tekort komt kan ie daar wel vandaan plukken: betaalt Mexico toch voor de muur.

Hem | 14-02-19 | 22:22 | 5

@the Jackdawn | 14-02-19 | 22:25:

Keukentrapje opmerking.

frank4444 | 14-02-19 | 22:31

@the Jackdawn | 14-02-19 | 22:25:
Wat heeft de staatsschuld hier mee te maken?

Je weet dat de staatsschuld onder Obama verdubbeld is? Dan mag Trump nog even. De economische groei (ondanks obstructie van de FED) gezien? Oef. Je hebt nog veel in te halen qua info als je niet verder komt dan "meh staatsschuld".

Hem | 14-02-19 | 23:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Je zou maar een president hebben die er een paar miljard doorheen wil jassen, puur omdat hij een klein piemeltje heeft.

Ggroengras | 14-02-19 | 22:21 | 31

@ghetto-is-back | 15-02-19 | 00:32: Dank dat je mij zo overschat. Ik wilde inderdaad gewoon een klinker kopen. Daarom was je straatsteen opmerking zo leuk. Maar toen ontplofte de boel. En nu hebben we ruzie en haten we elkaar. Zo is het leven.

Ggroengras | 15-02-19 | 00:50

@Ggroengras | 15-02-19 | 00:50:
Trek het je niet aan hoor , ik haat iedere linkse . Vooral vanwege het feit dat geen 1 echt wat kan .

ghetto-is-back | 15-02-19 | 00:56

@ghetto-is-back | 15-02-19 | 00:56: Dan was het waarschijnlijk ook allemaal onvermijdelijk. Ik wens je een steengoede vrijdag, en bedenk: zonder linker, geen rechter.

Ggroengras | 15-02-19 | 02:58
▼ 28 antwoorden verborgen

RTL laat alleen hoge hekken aan de grens zien: www.youtube.com/watch?v=yG4TMMYGIzY
CNN laat vooral hoge hekken aan de grens zien: www.youtube.com/watch?v=j5l31SHTlW4
Pure propaganda.

Het gaat om de stukken waar niets staat. Ruim tweeduizend kilometer grens heeft geen hek.
CNN: www.youtube.com/watch?v=9YkqnOVcO2k
NJ.com www.youtube.com/watch?v=BDHbrgdoess
CNN: www.youtube.com/watch?v=8D_TtjQiwu0&a...
De reportages waar de missende hekken, smokkel en illegale immigratie worden getoond, worden minder goed bekeken.

Een fors deel van die grens is onder leiding van democraten en republikeinen al voorzien van hekwerk. Het eerste deel door Bill Clinton. www.youtube.com/watch?v=CctTIbX086k Gevolgd door Bush, die forse steun van democraten kreeg. Maar daar een stukje aan toevoegen is plotseling een probleem.

Tussen Mexico en USA is voor het grootste deel een open grens. Waar er wel een hek staat, is die regelmatig onderbroken, waardoor de effectiviteit tot nul daalt. www.youtube.com/watch?v=Nr6wiT3ElVo

Zo`n open grens is er nu ook tussen Ierland en het Verenigd Koninkrijk. De VS en Mexico hebben geen Schengen, geen vrij verkeer van personen, goederen of diensten.

Feynman | 14-02-19 | 22:20 | 2

Grenzen passen niet bij het doel om de wereld te onderwerpen aan één regering. VN/NWO.

kempenaer | 14-02-19 | 22:36

Mijn waardering voor Uw bijdrage is grenzeloos !

ghetto-is-back | 14-02-19 | 23:03

Heeft die miep van het avondopleidingscollege zich al gemeld?

PresidenteDeConjovia | 14-02-19 | 22:18
-weggejorist-
Olleke | 14-02-19 | 22:15 | 2

Als Obama de parlementaire meerderheid overrulede spraken sommigen daar schande van, terwijl anderen het toejuichten. Nu Trump het doet ook, maar dan andersom. "Elections have consequences", maar als een parlement te lastig is, schuiven we het terzijde.

JTKDM | 14-02-19 | 22:14 | 1

Prima actie van Trump. De democraten hebben tijd genoeg gehad maar konden niet over hun eigen schaduw heen stappen.

kempenaer | 14-02-19 | 22:33

Trump is helemaal van het padje af.
Hij spoort niet en maakt de meest vreemde capriolen.
Maar op de 1 of andere manier vindt het geenstijl volk hier, een amerikaanse president die het amerikaanse volk besodemietert wel oke.

panthoseen | 14-02-19 | 22:14 | 11

Sore losers accept the facts. Orange man bad is doing a great job!

Superkwatta | 14-02-19 | 23:26

Zelfbedrog viert hoogtij. Een man die bij uitstek de elite vertegenwoordigt, maar zich door zijn kleine- piemelcomplex buitengesloten voelt, maar toch president is geworden en zich dagelijks daarvoor op de borst klopt met tenenkrommende uitingen van schaamteloze opschepperij naait zijn achterban het hardste met tax cuts voor de rijken, deregulering van wall street bankiers en een handelsoorlog die juist zijn arbeiders treft. Die man wordt op handen gedragen, om eigenlijk maar één reden: Hij lijkt qua gedrag en manier van uitdrukken op henzelf. Bot, kortzichtig, continu scheldend op alles waar hun minderwaardigheidscomplex door getriggerd wordt, de zogenaamde proleet. Dat spreekt heb dan aan. Maar ondertussen worden ze keihard genaaid, dat is het ironische.

Beste_Landgenoten | 15-02-19 | 03:14

.. vindt het GeenStijl volk hier... Wat een racistische omschrijving. U een nsb-er noemen is dan een juiste tegen vergelijking. Engertje.

De musso linie | 15-02-19 | 05:16
▼ 8 antwoorden verborgen

Een huis zonder muren is geen huis, een land zonder grenzen is geen land.
Waarom heb ik een slot op mijn voordeur zitten? Zodat niet iedereen zomaar naar binnen kan wandelen. Waarom hebben mensen een schutting? Tja...
Ik snap niet waarom mensen zo'n een hekel aan de man hebben hij doet wel wat hij beloofd heeft, daar kunnen veel politici in Nederland nog wat van leren.
90% van de Nederlanders zijn gebrainwashed door het linkse politiek correcte MSM.

Brabeaulander | 14-02-19 | 22:14 | 5

JTKDM U heeft thuis de deur permanent openstaan voor wie maar binnen wil komen? Hoeveel illegalen biedt u nu onderdak? Onderhoudt u die ook? Uw huis is van iedereen net zoals de wereld van iedereen is. Toch?

CalamityJane | 14-02-19 | 22:51

Een stad in NL heeft geen muren nodig om indringers buiten te houden. Een dorp ook niet.
Een land en huizen wel. Anders gaat het verkeerd.
Doe maar eens, zet de deuren van je huis maar eens een weekje open 24/7.
Haal de grenscontroles en de grenshekken maar eens een jaartje helemaal weg in Europa.
De gevolgen zullen niet mals zijn.

Superkwatta | 14-02-19 | 23:23
▼ 2 antwoorden verborgen

The boss!!

frank4444 | 14-02-19 | 22:13

Groot gelijk. Eigenlijk had Trump dat gelijk moeten doen maar hij heeft de Democraten genoeg kans gegeven om tot een redelijk voorstel te komen.

Nu blijkt uit de overeenkomst tussen Democraten en Republikeinen dat de Democraten allerlei financiële regelingen in de overeenkomst hebben gedaan die naar de illegalen gaan. Dat zal alleen maar leiden tot meer illegale migratie.

Trump staat in voor de bescherming van de Amerikaanse bevolking; de Democraten staan in voor de illegalen.

Weer een verkiezingsbelofte die Trump inlost.

Trump will sign border security bill, declare national emergency, White House says
www.foxnews.com/politics/mcconnell-sa...

Kaskensj | 14-02-19 | 22:13 | 2

Welke nog meer dan?

Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 22:31
-weggejorist-
D.A.A.R. | 15-02-19 | 00:17

Aha, Trump heeft de Mexicanen een tikkie gestuurd.

Peter_la_Selie | 14-02-19 | 22:13

Frans Timmermans heeft ook een hele hoge muur om zijn huiske.
Maxima ook op haar vijf landgoederen in Patagonie (Arg/Dui).
Dus?

Mammeloe | 14-02-19 | 22:12 | 1

Ja, erg hypocriet inderdaad. Wel de grenzen van het eigen huis bewaken maar niet willen toestaan dat men de grenzen van hun eigen land land wil controleren.

kempenaer | 14-02-19 | 22:29

Zullen ze ondertussen niet een keer satellieten met laserstralen hebben die een grens kunnen bewaken?
Zodra een illegale de grens probeert te passeren schiet je gewoon als waarschuwing een paar gaten voor diegene in de grond.
De derde keer is het raak. Meen ik serieus.

HoerieHarry | 14-02-19 | 22:11 | 4

Bij gevangenissen werkt het ook aardig.

frank4444 | 14-02-19 | 22:18

Die muur dan he.

frank4444 | 14-02-19 | 22:19

Die sateieten zijn helemaal niet nodig. In de jaren '60 was het al mogelijk om een muur/versperrung te bouwen die welhaast onoverkomelijk was. Ruim 1300 kilometer.

VanBukkem | 14-02-19 | 22:22
▼ 1 antwoord verborgen

Barnie for president. Vind de man overigens totaal niet grappig. Maar terzijde. Wel gek voor een Hagenees. Maar dat terzijde. Trump leeft! Hek!

oorwormpie | 14-02-19 | 22:02

Trump neemt de enig juiste beslissing. Als je onder de voet wordt gelopen, dan bouw je een muur. Heel simpel. Heeft bv een Orban ook heel goed begrepen.

NLSE politici snappen hier uiteraard niks van, maar die zijn oliedom, vandaar.

Trump houdt zich bovendien aan verkiezingsbeloften, in scherpe tegenstelling tot die mallotige hufters hier, die altijd precies het tegenovergestelde doen.

echt_links | 14-02-19 | 22:01 | 6

Over my dead body wordt Orban hier de baas, kempenaer

Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 23:27

@Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 23:27:
Goed lezen. Nu zijn de Fransen en de Moffen hier de facto de baas, daar lijk je geen moeite mee te hebben vreemd genoeg.
In een samenwerkingsverband zoals de EG zijn we baas in eigen land en dan zou Orban een prima voorzitter zijn.
Of zou je liever doorgaan met die zuipende clown uit Luxemburg?

kempenaer | 15-02-19 | 07:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Nog 34 dagen!
Zin in!

Mart6037 | 14-02-19 | 21:59

Donald Trump heeft natuurlijk wel een gigantisch punt met zijn muur. Want de situatie zoals die op dit moment is, slaat natuurlijk nergens op. De grens is nog steeds zo lek als een mandje. De muur die er nu staat, gebouwd door onze grote vriend Billy Clinton, houdt op midden in de woestijn. Met als gevolg dat al die Zuid Amerikanen die naar de VS willen nu door de woestijn gejaagd worden. En daarbij vallen slachtoffers.
Dus. Dan kun je twee dingen doen. 1) Je trekt die muur door en je maakt er een onoverkomelijk obstakel van, of 2) je breekt die muur die er nu staat af zodat de mensen gewoon weer via de agglomeratie de VS kunnen binnenwippen. Want de situatie zoals ie nu is, nogmaals, is mensonterend slaat nergens op.
Persoonlijk zou ik die Amerikanen adviseren te gaan voor optie 1) het doortrekken van de muur tot aan de Rio Grande.
Build that wall!

VanBukkem | 14-02-19 | 21:54 | 7

@Sjors W. | 14-02-19 | 22:06:
Zo kun je er ook over denken. En in dat geval zou je moeten pleiten voor het afbreken van de muur die er nu staat. Want nogmaals: Die sinaasappelplukkers door de woestijn jagen is mensonterend en levensgevaarlijk.

VanBukkem | 14-02-19 | 22:14

@Sjors W. | 14-02-19 | 22:06:
Het bewaken van je buitengrenzen en controle houden op de immigratiestromen, die hevig kunnen fluctueren afhankelijk van de situatie in talrijke buitenlanden, een “geweldige verspilling van tijd, geld en aandacht vinden”, is gewoon vrij onnozel.
Wees dan consequent en zet de deur van je huis ook 24/7 open.
Het is zulk makkelijk gratuit geklets van mensen die toch geen verantwoordelijkheid dragen en de gevolgen van hun standpunten niet zullen erkennen.

kempenaer | 14-02-19 | 22:16

@VanBukkem | 14-02-19 | 22:14:
Ja, ik zou voor afbreken zijn. Heb net hierboven gereaguurd dat ik een meer technologisch systeem met motion sensors/infrarood interessanter vind. Het topic heeft voor mij sowieso niet zo veel prioriteit, maar als je het dan wil aanpakken, pak het dan met een 21ste eeuw oplossing aan. Patrouilleren moet je toch, gebruik dan een systeem dat je border patrol snel en gericht laat ingrijpen.

Sjors W. | 14-02-19 | 22:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Lijkt me zo raar om Trump als president te hebben. Ik bedoel, het is toch wel apart om zo'n president te hebben die zijn verkiezingsbeloften nakomt. Daar zou je als Nederlander toch behoorlijk aan moeten wennen.

Mart6037 | 14-02-19 | 21:53 | 8

@kempenaer | 14-02-19 | 22:11:
Je krijgt als volk de politici die je verdient. Wetende wat wij hier hebben rondlopen is de vraag relevant: wil je dat die meer macht hebben om te doen wat ze willen doen?

Sjors W. | 14-02-19 | 22:23

@Sjors W. | 14-02-19 | 22:08:
Nee. Maar Mark Rutte, Kok en Balkenende hebben dan ook nog nooit meer dan de helft van de kiesmannen binnengehaald bij een verkiezing. Mark Rutte, Kok en Balkenende kwamen nog niet eens in de buurt van de helft.

VanBukkem | 14-02-19 | 22:24

@VanBukkem | 14-02-19 | 22:24:
Kijk naar de historie van verkiezingen in Nederland, en naar de Nederlandse volksaard. Je houdt jezelf voor de gek als je denkt dat een Trump het in Nederland gered had. In plaats van een Republikeinen vs Democraten hadden we dan vermoedelijk een PvdA vs CDA-met-zweem-VVD gehad... een beetje zoals de Verenigde Staten van Europa eigenlijk... kijk hoe blij we daar mee zijn.

Sjors W. | 14-02-19 | 22:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Morgen is Mexico het Venezuela van vandaag = een socialistisch paradijs met alle tekortkomingen van dien. Trump is zo gek nog niet met zijn muur.

viejohuevon | 14-02-19 | 21:52 | 1

Als het aan Alexandria Ocrazio-Cortez ligt geldt voor de USA hetzelfde.
AOC tezamen met die vuilbekkende moslim Omar als lichtende voorbeelden van de New Social Democratic American Party.

infidel103 | 15-02-19 | 04:18

Trump heeft er een aantal keer voor gewaarschuwd. Jammer dat de democraten het zo ver hebben laten komen (Die waren vast te druk met het socialistische Green Plan van Alexandria Ocasio-Cortez)

Mastermattie | 14-02-19 | 21:51

Geld dat bedoeld is voor de heropbouw van Puerto-Rico jatten om zijn herverkiezing te redden. Shutdown werkte niet, dus dan maar zo.

Wat een ongelooflijk nare man.

Hoen | 14-02-19 | 21:50 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

Trump is de Allerbeste President van de USA aller Tijden . Zijn beeltenis zal voor eeuwig op Mount Rushmore gebeiteld worden .
Ongelooflijk wat een ware doener is het !

liegende lippen | 14-02-19 | 21:49 | 6

Je vond Pim Fortuyn dan vast ook Grootste Nederlander Aller Tijden? Dan klopt het.

Beste_Landgenoten | 15-02-19 | 03:17

Beste_landgenoten = Volkert van der Graaf

kaasfondue | 15-02-19 | 07:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Mooi pakske, die pijlgooier.

schijtzat | 14-02-19 | 21:49

Hartelijk dank voor de bijdrage, want ik had hier idd nog nooit van gehoord!

checkjefeiten | 15-02-19 | 09:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Die muur gaat er komen.Een verkiezings belofte namelijk.

van stampij | 14-02-19 | 21:46 | 4

Stel dat die muur er komt. Gaat dat er dan voor zorgen dat de immigratie stopt? Hoe dan? Volgens mij is de smokkel van mensen zo lucratief dat het altijd uitkan om de gegraven tunnel nog wat langer te maken. Tenzij je ook heel actief grensbewaking gaat inzetten, met alle bijkomende kosten, zie ik niet in hoe dit immigranten gaat tegenhouden.

Hoe hoog moet een muur zijn om er niet gewoon overheen te gaan? Soort firetruck-achtige constructie?

checkjefeiten | 15-02-19 | 09:30

@checkjefeiten | 15-02-19 | 09:30: - de muur wordt onze de grond net zo diep als die boven de grond hoog is. Ook worden er diverse zeer geavanceerde technieken gebruikt waardoor er geen muis meer door kan heb ik begrepen. Dat komt dus wel goed.

Maris v.d Hof5393 | 15-02-19 | 10:22
▼ 1 antwoord verborgen

@ce ca!
Mooi!

toetssteen | 14-02-19 | 22:15

Waarom gaan die Mexicanen geen wegen leggen, beetje wolkenkrabbers bouwen, auto's bedenken en de Amerikanen jaloers maken én dan een muur bouwen om al dat domme volk buiten de muur te houden? Dat zou wat zoden aan de dijk zetten. Maar nee hoor "meuh.. raciesme.. oenze cultoer de beste ".

klowiepowie | 14-02-19 | 21:44 | 2

Mexico heeft een nieuwe Chavez als bewindvoerder. That's why.

viejohuevon | 14-02-19 | 21:55

@viejohuevon | 14-02-19 | 21:55: Er is altijd wel wat met die Mexicanen. We hebben hier ook aardig wat revoluties gehad om het beter te krijgen. Dergelijke zullen we nog krijgen om onze welvaart te behouden.

klowiepowie | 14-02-19 | 23:36

Dat gaat hem de kop kosten.

captainobvious | 14-02-19 | 21:44 | 5

Impeachment? Dat wil ik nog wel eens zien. Dat zou ook een enorme lijdensweg voor de Democrats zijn.

Sitting_targets | 14-02-19 | 22:12

Minimaal 1x per maand is hij zogenaamd de lul.
Trump is untouchable, en Mueller weet dat. Het enige wat hij kan is zoveel mogelijk mensen waar Trump zich mee omringt en omringd heeft in een kwaad daglicht stellen, om Trump onbetrouwbaar te maken. Zodat hij niet nog voor een tweede termijn gekozen gaat worden.
Trump is nog maar net begonnen..

Mogwai | 14-02-19 | 22:26

@Mogwai | 14-02-19 | 22:26: Trump wordt in 2020 herkozen en van 2024 tot 2032 zal Ivanka Trump als eerste vrouwelijke president aan het roer staan.

Soturi | 15-02-19 | 09:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Hadden wij maar zo'n daadkrachtige leider.

Stinkendzadel | 14-02-19 | 21:43 | 2

Wij hebben een daadkrachtige lijder.

keestelpro | 14-02-19 | 21:49

Hier hebben we ook een noodtoestand co2 klimaat vvd enz enz

riesepies | 14-02-19 | 21:43 | 3

Ach jonge de ene noodtoestand heeft zich nog niet aangediend of de volgende staat al weer voor de deur. Het is een grote ellende. Het klimaat, het grote Brexit gevaar, de Russen, Trump sowieso, rechts extremisme viert hoogtij, het anti EU sentiment, mensen die wandelen met gele hesjes en (waarschijnlijk) niet recreatief, islamofobie, xenofobie, populisme etc etc..

keestelpro | 14-02-19 | 21:47

Wij hebben hier een hele populaire muur, de Chinese muur. Vooral de loempia van het huis is een topper.

NeedIsaymore? | 14-02-19 | 21:43 | 1

Lijkt me wel handig zo'n Chinese automatiek.

keestelpro | 14-02-19 | 21:48

Hoe hebben die Chinezen dat destijds geflikt eigenlijk? En hebben ze de Indiërs er voor laten betalen?

keestelpro | 14-02-19 | 21:42 | 3

Voornamelijk met slavenarbeid.

sarcastro | 14-02-19 | 22:12

De Indiers niet, denk ik. De Chinese muur staat aan de andere kant van China

Zongenieter | 15-02-19 | 07:45

Stom van me om klakkeloos er van uit te gaan dat al het schorem uit het zuiden komt Zongenieter. De mongolen zitten in die contreien blijkbaar in het noorden.

keestelpro | 15-02-19 | 08:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken