Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Prof. van Vollenhoven: 'Redactioneel beïnvloed MH17-onderzoek was juist NIET onafhankelijk'

Sorry hoor, maar gewoon nog een MH17-onderzoek topic op basis van een tweet van de oude baas van de OVV, deze keer omdat ie nog explicieter refereert aan nieuws over onze WOB. 

Social

Na het vragenuurtje van vanmiddag, dat minister Grapperhaus te baat nam om even over de kwestie te liegen, debatteert de Tweede Kamer op 6 maart over onze onthulling dat het 'onafhankelijk' onderzoek naar de crisisbeheersingsorganisatie MH17 is beïnvloed. En dat is nodig ook. Pieter van Vollenhoven, oud-voorzitter van de Onderzoeksraad voor de Veiligheid (dat is zeg maar de club die allemaal onafhankelijk onderzoek deed) legt hierboven haarfijn uit wat er verkeerd is gegaan. En dat de veranderingen afdoen als "redactionele aanpassingen" geen hout snijdt, omdat een onafhankelijk onderzoek ook echt onafhankelijk dient te verlopen. Dus zonder meekijkend ministerie-onderdeel (WODC) dat zelf voortdurend een ander meekijkend ministerie-onderdeel (NCTV) in de nek voelde hijgen. Kan Rutte zeggen dat de onderzoekers achter hun onderzoek blijven staan. Kan Grapperhaus blijven zeggen dat de onderzoekers achter hun onderzoek blijven staan. De onafhankelijkheid is geschonden. En daarvoor is het ministerie verantwoordelijk. Punt.

Reaguursels

Inloggen

The front row, is not for the fragile.

cat22 | 13-02-19 | 12:13 | 8

@BesteBeste_Landgenoten; Totale onzin wat u zegt dat alleen Donbas tegen politieke richting was die Oekraïne is ingeslagen... U spreekt kennelijk nooit Russen of burgers uit de Oekraïne... Ik wel... Oekraïne en Rusland waren twee handen op één buik en gingen prima door een deur totdat de EU begon te lobbyen... West-Oekraine heeft met eurotekens en valse beloften gekozen voor de EU en Rusland laten vallen... Naast het enorme verraad dat deze daad behelst, gaat het in tegen de afspraken die ooit gemaakt zijn omtrent de buffer om Rusland heen t.o.v. de NAVO... Enfin, Oekraïne heeft gekozen om Baalen en Verhofstadt op dat plein in Kiev te laten kwèkken en de rest is geschiedenis... Ze moeten dus nou niet "huilie-huilie" doen voor de schijtregen die ze daardoor van Rusland te pakken hebben... "Live by the gun, die by the gun" en de Oekraïne heeft als eerste getrokken!

Nemo_Tenetur | 13-02-19 | 14:45

@BesteBeste_Landgenoten; Totale onzin wat u zegt dat alleen Donbas tegen politieke richting was die Oekraïne is ingeslagen... U spreekt kennelijk nooit Russen of burgers uit de Oekraïne... Ik wel... Oekraïne en Rusland waren twee handen op één buik en gingen prima door een deur totdat de EU begon te lobbyen... West-Oekraine heeft met eurotekens en valse beloften gekozen voor de EU en Rusland laten vallen... Naast het enorme verraad dat deze daad behelst, gaat het in tegen de afspraken die ooit gemaakt zijn omtrent de buffer om Rusland heen t.o.v. de NAVO... Enfin, Oekraïne heeft gekozen om Baalen en Verhofstadt op dat plein in Kiev te laten kwèkken en de rest is geschiedenis... Ze moeten dus nou niet "huilie-huilie" doen voor de schijtregen die ze daardoor van Rusland te pakken hebben... "Live by the gun, die by the gun" en de Oekraïne heeft als eerste getrokken!

Nemo_Tenetur | 13-02-19 | 14:45

@Nemo_Tenetur | 13-02-19 | 14:45:
"Oekraïne en Rusland waren twee handen op één buik"

Dat is nou niet bepaald de werkelijk situatie.

"Oekraïne heeft gekozen om Baalen en Verhofstadt op dat plein in Kiev te laten kwèkken en de rest is geschiedenis."

Een grove versimpeling van een jarenlange historie van demonstraties tegen opeenvolgende pro-Russische regeringen. Je kiest ervoor de wereld te zien als een extreem simpele opeenvolging van door jou uitgekozen flashpoints die niet met elkaar in verbinding staan. Moet jij weten, maar met de realiteit heeft het niets uit te staan.

Beste_Landgenoten | 13-02-19 | 16:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Oh jee, nog een GS item over deze smerige doofpot.
Als jullie niet uitkijken doen ze dat Glasplaswas debat nog voor niks GS!
Thumbs up.

Atlas Shruggs 10 | 13-02-19 | 12:07

Vladimir Putin liegt nooit. Vladimir Putin is lievvvv....

Langshetrandje | 13-02-19 | 10:55

De separatisten gaven direct toestemming om bij het rampgebied te gaan kijken... Kiev bleef nog 3 weken doorgaan met beschietingen in dit gebied zodat het onderzoeksteam haar werk niet kon doen.
Het is wrang... dat Frans Timmermans GEEN contact en gesprekken wilde met de separatisten - enkel en alleen met de regeringleiders van Kiev.
Ook de NPO doet mee met het verhaal dat Rusland de schuldige is.

Duidelijk is dat Brussel en Den Haag de waarheid verzwijgen.

sociaal_econoom | 13-02-19 | 10:32 | 4

"Duidelijk is dat Brussel en Den Haag de waarheid verzwijgen."

Daar heb je anders tot nog toe exact nul bewijzen voor aangeleverd, uitsluitend fantasievolle beweringen.

Beste_Landgenoten | 13-02-19 | 13:37

@Beste_Landgenoten... U zet zichzelf volledig voor schut en waar verstand zou moeten zeggen dat u de discussie beter kunt staken, gaat u door wat mij aangeeft dat u daarover niet of te weinig beschikt... U draagt nota bene rapporten aan als Reaguurder op de site die heeft uitgezocht en bevestigd dat het is doordrenkt van bemoeienis van de Staat. Toch blijft u dit opvoeren als het zijn van de "ultieme" waarheid waar ik met mijn pet werkelijk in de verste verte zelfs niet bij kan... Ben eens realistisch en zeg dat na deze blunder van onze overheid helemaal niemand met zekerheid kan zeggen wat er exact achter de schermen speelt. U kunt een mening hebben maar door leugens van ONZE overheid kunt u deze niet meer serieus opvoeren zonder uzelf volledig belachelijk te maken....

Nemo_Tenetur | 13-02-19 | 14:27

www.geenstijl.nl/5146257/prof-van-vol...
"U draagt nota bene rapporten aan als Reaguurder op de site die heeft uitgezocht en bevestigd dat het is doordrenkt van bemoeienis van de Staat. "

Pardon??? Waar in dat rapport staan dan de onwaarheden? Je weigert nog steeds inhoudelijk in te gaan op je eigen stelling dat het allemaal leugens zouden zijn. Je komt weer met niks, alleen vage beschuldigingen en de verdachtmaking dat nu niemand meer met zekerheid iets kan zeggen, na een lichte aanpassing over de toonzetting in een geheel losstaand onderzoek.

Maar feiten aanvoeren kan je wel, kijkende naar de INHOUD van zo;n rapport. Misschien moet je daar eens mee beginnen om met feiten tekomen die niet zouden kloppen en vertellen waarom die feiten niet kloppen en dat graag onderbouwen met een sluitend verhaal.

Dat ga je niet doen, want je hebt die feiten niet, je weet er te weinig van dus je zal blijven volharden in verdachtmakingen, vage kletspraat en onderbuik-argumentatie.

Beste_Landgenoten | 13-02-19 | 16:21
▼ 1 antwoord verborgen

Er is nog een reden om Rusland (vals) te beschuldigen... de NAVO en Defensie Nederland hebben er belang bij--> Rusland als gevaarlijk vijand voor West-Europa af te schilderen.
Hierdoor gaat hun budget nu met miljarden omhoog.

Het komt in de geschiedenis vaker voor - dat landen een denkbeeldige vijand creëren met de bedoeling voor zichzelf een voordeel te verkrijgen.
Het verhaal van de inslag van een buk-raket--> dit verhaal klopt.
Maar dat het afkomstig is van de Russen en separatisten, dat verhaal klopt niet.

sociaal_econoom | 13-02-19 | 10:22

pushpins | 13-02-19 | 09:35 | .... uw verhaal is helemaal juist.

Niet Rusland heeft het gedaan - maar ons bondgenoot Kiev heeft dit geflikt.
Kiev is door Verhofstadt en Van Baalen eind februari 2014 op het Maidanplein als bondgenoot van EU-Brussel omhelsd.
Het was voor Brussel en Den Haag niet doenlijk om Kiev hiervan de schuld te geven... dit is hetgeen wat door Rutte en Timmermans wordt verzwegen.
Als beloning heeft Frans Timmermans in november 2014 een erebaan gekregen als Eurocommissaris in Brussel.
Ook Mark Rutte krijgt binnenkort een hoge functie in Brussel.
Zwijgen = krijgen.

sociaal_econoom | 13-02-19 | 10:13 | 2

En.... dus heeft Mark Rutte besloten de MH-17 - een Maleis toestel - te laten neerschieten door een UK straaljager om .... Etc etc etc.

Beste_Landgenoten | 13-02-19 | 16:24

@sociall_econoom
Dank voor het ermee eens zijn.
Mijn commentaar is echter weggejorist.
De door mij geschetste gang van zaken kwam GeenStijl blijkbaar niet uit.

pushpins | 13-02-19 | 16:50

@Beste_Landgenoten... Kiev heeft dit gedaan om de separatisten en de Russen hiervan de schuld te geven zodat ze een slechte naam zouden krijgen.
Hun opzet lijkt geslaagd - niemand in Den Haag durft Kiev hiervan te beschuldigen.
Dit komt omdat de regering van Kiev (Oekraïne) eind februari 2014 door Verhofstadt en Van Baalen op het Maidanplein zijn omhelsd als bondgenoot van EU-Brussel.

Na het incident zijn de legertroepen van Kiev nog 3 weken doorgegaan met beschietingen in dit gebied, waardoor het onderzoeksteam haar werk niet kon doen.
Intussen hebben ze snel hun raketlanceerbases daar weggehaald.
Dit is de reden waarom Rutte zich heeft bemoeid met het onderzoeksteam.
Sommige dingen moeten geheim blijven.

sociaal_econoom | 13-02-19 | 10:04 | 7

@Nemo_Tenetur | 13-02-19 | 13:21:
Begin dan eens met een feitelijk sluitend verhaal neer te zetten over wat er dan volgens jou als "realist" exact is gebeurd met de MH17.

Ik wed erom dat je daar niet mee gaat komen maar wel gaat komen met eindeloos jij-bakken, irrelevante vragen opwerpen en komen met niet onderbouwde beweringen.

je bent een kwalijke fantast die niemand een dienst bewijst met deze lasterpraatjes. Een irritante figuur die absoluut gemist kan worden. Tenzij je met overtuigend bewijs kan komen van je laster, schrijf ik je bij de af van de lijst serieus te nemen personen. Dan ben je gewoon een irritante dwarsligger om het dwarsliggen zelf.

Beste_Landgenoten | 13-02-19 | 13:49

@Beste_Landgenoten... Als je niet verder kunt konen dan "ad-homimem" hou dan gewoon je mond... Iemand direct "lastig" en "irritant" noemen zonder daar verder inhoudelijk op in te gaan als hij niet dezelfde mening heeft doet mij aan iemand denken... O ja... De volledige Nederlandse overheid en partijkartel... Het is exact zoals @Sociaal_econoom al zei... De separatisten gaven direct toestemming na de ramp om het gebied in te trekken... Oekraïne en EU deden moeilijk. Verder heeft Chroetsjov de Krim in een zatte bui aan Oekraïne toebedeeld toen het nog deel uitmaakte van de USSR. Als ik u mijn auto voor onbepaalde tijd uitleen en er vervolgens achter kom dat u mij besodemieterd, kom ik vervolgens de auto ophalen. Echter vergeet u ook even snel het feit dat de Krim daadwerkelijk heeft gestemd voor toetreding tot Rusland, en dat een groot gedeelte van de burgers van de Oekraïne faliekant tegen de draai is geweest die het politiek gezien heeft gemaakt. EU had zich er nooit mee moeten bemoeien! Heeft u trouwens gezien wat voor "keurige" politici die rechtse fanatici van West-Oekraïne zijn die gesteund worden door de EU? Die bedrijven politiek al schieten met vuurwapens en vechtend in het parlement. Even ter verduidelijking voor het type lui dat u en uw "vrinden" steunen...

Nemo_Tenetur | 13-02-19 | 14:16

@Nemo_Tenetur | 13-02-19 | 14:16:
JIJ moet inhoudelijk ergens op ingaan.
Dat doe je niet. Dat weiger je telkenmale en daarmee ben je extreem irritant. Je gaat voorbij aan de internationale rechtsorde door te stellen dat Oekarine eigenlijk geen land is maar is weggegeven. Dit soort zwakzinnig geleuter kan ik niet uitstaan, Oekraine is gvd een land dat haar kernwapens heeft ingeruild voor garanties. Je begrijpt niets van internationaal recht, je wil er ook niks van weten. Dat maakt je een onmogelijke gesprekspartner. Je gelooft en verdedigt de grootste onzin. Ik neem je dus ook niet serieus. Inhoudelijke discussie is met jou onmogelijk.

En nogmaals: Je komt met geen enkel bewijs van je fantasie. Dat blijf je ontlopen. Nog steeds.

Beste_Landgenoten | 13-02-19 | 16:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Rusland in het beklaagdenbankje, best wat voor te zeggen, maar waarom Oekraïne niet ook in dat bankje zit is me een eeuwig raadsel.

Mijn klomp breekt | 13-02-19 | 09:52
-weggejorist-
pushpins | 13-02-19 | 09:35 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ja hoor, weer een wachtgeldconsumeerder erbij. Alsof dat al niet genoeg kost!

DankeSchon | 13-02-19 | 08:12

Lees trouwens dat die samenkomst met de Russen er allen om gaat dat ze uitleg willen waarom radarbeelden en ander bewijs niet word aangenomen.
Niet om een schuldvraag,of wat dan ook.

Roger-Rabbit | 13-02-19 | 08:04 | 10

@Roger-Rabbit | 13-02-19 | 11:37:
Nee konijn, die beelden zijn wel gebruikt, het kostte alleen tijd ze om te zetten omdat er alleen Russische softare was geleverd om de in afwijkend formaat geleverde data te analyseren. Een "grapje" van de Russen, gewoon omdat het leuk was om een beetje te zieken.

Beste_Landgenoten | 13-02-19 | 13:54

@Beste_Landgenoten | 13-02-19 | 13:53:
Waarom meen je me te kunnen dwingen? Je eisen zijn ongegrond en ik ga daarom er.niet op in.
De reden daarvan is als volgt.
IK hoef niks te bewijzen.
Je gaat voorbij aan het punt dat ik probeerde te maken. Jij hebt het alleen maar over de schuldvraag. Ik heb het over een behoorlijke procesorde en dat in het kader daarvan mogelijke bewijsstukken niet uit het proces en zaaksdossier gehouden mogen worden gehouden maar daarin moeten worden opgenomen zodat een rechter zich in later stadium daarover een oordeel kan vormen.

Dit is nu de 3e en laatste keer dat ik je dat uitleg.

gaffelbaard | 14-02-19 | 09:33
▼ 7 antwoorden verborgen

Politicus en verantwoordelijkheid, dat is wen tegenstelling. Net zo als zwart en wit, dag en nacht, goed en kwaad.

upbeat | 13-02-19 | 07:53

Ach, elk rapportje wat geschreven wordt voor Den Haag wordt geschreven om het gekozen beleid te ondersteunen.
Er wordt geen beleid gemaakt gebaseerd op onafhankelijk onderzoek.
Er zijn zoveel belangen die gedient moeten worden (EU, bedrijfsleven, vriendjes, publieke opinie) dat dit een onafhankelijk onderzoek vrijwel onmogelijk is. Ze zouden een spaak door de eigen wielen steken en daar is de VVD niet zo voor.
Er valt telkens weer een lijk uit de kast aangaande "onafhankelijke onderzoeken" waar topambtenaren/ministers met hun vinger in hebben lopen roeren.

boerk | 13-02-19 | 07:24

Conclusie: Het waren misschien toch niet de Russen?

Jozes | 13-02-19 | 06:47 | 18

@Beste_Landgenoten | 13-02-19 | 16:02:
Schurft.
Kletspraat.
Onderbuik-argumentatie.
Kwalijke fantast.
Irritante figuur.
Irritante dwarsligger.
Waanzinnig geleuter.
Landverraders.
Hou je gaffel.
Konijn.
Plaat voor je kop.
Enorme zak.
Idioten.
Kwalijke sukkels.
Shit.
Fantasieverhaaltjes.
Overdreven onzin.
Paranoia. ...
Jouw woorden. Allemaal.

Iemand die zo vaak en veelvuldig eenieder met een andere mening uitscheld en beledigt, diskwalificeert zichzelf van het voeren van een leuke discussie over een actueel onderwerp.

gaffelbaard | 14-02-19 | 10:39
▼ 15 antwoorden verborgen

MH17 was na 17 juli 2014 en de maanden erna... voor Mark Rutte en Frans Timmermans (Minister van Buitenlandse Zaken) een moeilijk en delicaat geval.
Daar zijn meer dan 300 personen omgekomen.
Je zit met verdriet en boosheid bij familie en nabestaanden... en met schadeclaims.

Met fouten die de luchtleiding heeft gemaakt omdat ze wisten dat dit gebied onveilig was vanwege gevechten en beschietingen tussen legertroepen van Kiev en de separatisten.
Ook is niet duidelijk of de separatisten de buk-raket hebben afgeschoten of de legertroepen van Kiev... die in juli 2014 in dit gebied buk-raket lanceerbases hadden staan.

Duidelijk is dat Rutte en Timmermans dingen weten wat het gewone volk en de nabestaanden niet mogen weten.
Dit wetende is het begrijpelijk dat het ''neutrale'' onderzoeksteam ''geheime'' instructies krijgt vanuit Den Haag--> van hetgeen wat ze wel... en van hetgeen wat ze niet bekend mogen maken.

Rutte kan wel zeggen - de onderste steen zal boven komen, maar daar meent hij geen snars van.

sociaal_econoom | 13-02-19 | 05:40 | 2

Frans Timmermans was te loslippig... het onderzoeksteam kwam eind augustus met de mededeling dat de slachtoffers NIETS van de raketinslag hebben meegekregen.
Vertelt Frans Timmermans een week later bij Pauw dat dit wel het geval was, omdat er lichamen met zuurstofmaskers zijn aangetroffen.

Dit ging niet goed zo--> herhaaldelijk vertelde Frans dingen over de MH17 die hij niet had mogen zeggen, daarom hebben ze hem in november 2014 een goedbetaalde erebaan gegeven in Brussel... als eurocommissaris.

sociaal_econoom | 13-02-19 | 06:19

"Ook is niet duidelijk of de separatisten de buk-raket hebben afgeschoten of de legertroepen van Kiev... die in juli 2014 in dit gebied buk-raket lanceerbases hadden staan."

Dat is zonneklaar, dat het niet de troepen van Kiev waren. Ik zou willen dat iedereen die nog langer deze onzin neerzet komt met keiharde bewijzen van hun fantasieverhaaltjes.

Maar die komen nooit.

Beste_Landgenoten | 13-02-19 | 09:51

onafhankelijk bijv.naamw.Uitspraak: [ɔnɑfˈhɑŋkələk] zonder invloed van iemand anders.

Zonder invloed. Geen Grapperhaus, Geen WODC, Geen NCTV.

Foolonthehill | 13-02-19 | 02:42

Goeie vent die Mr. van Vollenhoven. Hoe is het mogelijk dat hij zo'n fluim van een zoon heeft gekregen?

Watching the Wheels | 13-02-19 | 00:52 | 2

Mr. Pieter van Vollenhoven valt op door eerlijkheid en zijn gevoel voor recht en onrecht... hiervoor complimenten - dit zie je niet vaak bij hoge functies.
Hij is een zwijgzaam persoon, maar zodra hij ziet dat anderen (bij de overheid) staan te liegen... dan zegt hij daar iets van.
Liegen en bedriegen strookt niet met de eerlijke opvoeding van wat hij thuis heeft gekregen - dit siert hem.
Waar vindt je dit soort mensen nog... vandaag de dag?

sociaal_econoom | 13-02-19 | 06:02

Ik denk ook dat Mr. van Vollenhoven een eerlijk mens is, waren er daar maar meer van. Respect Meester Pieter.

Kuttenzoener | 13-02-19 | 08:28

Liegende onderzoekers die het liegen van de politiek afschermen Het word tijd voor een neuenburg tribunaal met serieze straffen voor de betrokkenen Massamoord op o.a. Nederandse burgers met medeplichtigheid van EU en de Nederlandse regering

zoefff3 | 12-02-19 | 23:41

Schoof weet "dingen" over de leidende politici, dus de politici laten hem niet vallen.

Oepsie1234 | 12-02-19 | 23:29 | 2

Schoof is type ambtenaar loopjongen die je alles kunt laten doen. Rutte zit hier waarschijnlijk op het hoogste niveau achter. Rutte wil altijd alle touwtjes via vertrouwelingen strak in handen houden. Die laat niks aan het toeval over en dan krijg je dit soort dingen.

Watching the Wheels | 13-02-19 | 00:54

@Watching the Wheels | 13-02-19 | 00:54:
Euhm.. noemde men dat nu narcisme?
Of paranoïde..

boerk | 13-02-19 | 07:26

Wat doet onderhand nog een politiek verantwoordelijk bestuurder vertrekken wegens verregaande incompetentie, leugens, corruptie, nepotisme en algehele ongeschiktheid? Een scherpe en welgemikte hooivork? Een lomp voorwerp met overtuiging gehanteerd ? In elk geval geen fatsoen meer of enige vorm van respect meer voor de kiezer, geeneens zelfrespect meer. Liegende buklaven.

Bakschuif | 12-02-19 | 22:52

Wanneer komt die rechtszaak nou? Ik wacht al viereenhalf jaar en ik heb wel weer 's zin in een showproces. Of zijn die vier BUK-scherven en dat andere geplante bewijs nog niet overtuigend genoeg?

Wim141 | 12-02-19 | 22:36 | 1

Eerst moet er maar eens een definitief rapport komen.

Pimp my Voortuin | 13-02-19 | 09:27

Prof. Pieter is bijna 80. Tijd om lekker te gaan genieten van de mooie bossen rondom zijn huis.

langzullenweleven | 12-02-19 | 22:30 | 2

Hij vindt dit zinvoller en hij heeft gelijk. Fijn dat hij zich inzet voor echt onafhankelijk onderzoek, anders wordt het een zooitje.

Watching the Wheels | 13-02-19 | 00:55

Je krijgt op een bepaald moment dat overheden geen moeite meer hoeven doen, omdat ze toch wel weten dat ze de geschiedenis achteraf altijd nog kunnen herschrijven.

Watching the Wheels | 13-02-19 | 00:56

Hoe dossier MH-17 wordt afgehandeld is een regelrechte schande voor de slachtoffers en nabestaanden.

loopsbrother | 12-02-19 | 22:12 | 7

En dan zetten ze die vvd'er Ploeg namens de nabestaanden ook nog aan het roer. "Piet Ploeg: oud-wethouder van Stichtse Vecht probeerde burgermeesterbenoeming in die gemeente op frauduleuze wijze te beïnvloeden, net als Rob Bats. Legde daarna ook zijn functie als voorzitter van de Stichting MH17 neer vanwege deze affaire." En dan wordt zo iemand gewoon weer de spreekbuis namens alle nabestaanden. Iedereen weet dat de overheid alles manipuleert. Is wel zeker dat die man nabestaanden in het vliegtuig had? Het zijn toevallig net de mensen die nooit gevonden zijn toch? Vertrouw die vvd voor geen meter. Allemaal ongetwijfeld voor de goede zaak.

Watching the Wheels | 13-02-19 | 01:01

@Beste_Landgenoten | 12-02-19 | 22:32:
Wat zouden we allemaal blij worden als dit, wat je zegt, Beste_D66_Landgenoten inderdaad zo was.
Maar als dit zo was, dan zou er toch geen enkel beletsel zijn om de versie voor en na correctie te openbaren?
Dat wil de minister niet. Wat is er dan te verbergen?
Nee, de hele club schiet in de downplay mode. Typisch.
Het zoveelste geval van een 'onafhankelijk onderzoek' van de overheid met aanpassingen door die overheid. Zou het structureel zijn?
Als iemand als Vollenhoven zegt dat het niet deugt, doet dat je ook niets?
Je kan kritisch genoeg zijn Beste_D66_Landgenoten.
Maar ga er nou niet altijd van uit dat de zittende macht het beste met je voor heeft, en altijd de waarheid spreekt.

Roadblock | 13-02-19 | 10:29

www.geenstijl.nl/5146257/prof-van-vol...
Ik ga er niet altijd van uit dat de zittende macht het beste met mij voor heeft. Maar ik er *zeker* niet vanuit dat de zittende macht nooit het beste met mij voorheeft.

Kijk je moet altijd gezond kritisch zijn en als er aanleiding toe is trek je aan de bel en hang je de was buiten. Die aanleiding is hier, maar er zijn nou geen wereldschokkende feiten verdraaid of gelogen, als dat zo was hadden ze het er nu nog over in de kamer. Je moet ook niet doorschieten in paranoia, alsof alles een grote leugen is, altijd en je moet al helemaal niet in je paranoia grijpen naar nog een paar klassen ongeloofwaardiger instanties, zoals het Russische RT, Spoetnik, InfoWars, Fox News of andere overduidelijk fantasievolle instellingen die weinig op hebben met de waarheid maar heel erg veel met beinvloeding.

Beste_Landgenoten | 13-02-19 | 21:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Moedig van Pieter !

Bolder | 12-02-19 | 22:06

De beerput gaat steeds harder stinken. Als de waarheid echt ooit boven water komt is de lucht niet meer te harden. Rutte ligt al te woelen naast ma.

nietmijnbaardvriend | 12-02-19 | 22:03

Schaamteloos hoe er weer op cruciale wijze geprutst wordt. Dit zijn niet mijn volksvertegenwoordigers.

BozePaarseMan | 12-02-19 | 21:38

Vuurwerkramp Oosting van Buitenen 1 groot drama van misleiding konkelarij maffiatoestanden in de polder. Criminelen aan ons roer. Therry neem alsjeblieft het roer in handen en schop ze de kerkers in!

snars | 12-02-19 | 21:34

Heeft iemand het fotorolletje al gevonden? Meer hoef ik niet te weten.

Klappernoot | 12-02-19 | 21:03 | 3

Lag dat niet onder een stapeltje dividendbelastingmemo's..?

Padjepejer | 12-02-19 | 21:31

Dat ligt samen met die trouwring, en een mondkapje in de geheime kluis van die narcistische limbo.

Dr.Tatta.Macamba | 13-02-19 | 07:45

Ach het is allemaal een grote show, een schoffering naar de nabestaanden, een schoffering van het Nederlandsche volk. Vandaag mijn portie politieke ellende wel weer gehad, en helaas ook vandaag moet ik weer de conclusie trekken dat Nederland wordt bestuurd door incompetente bestuurders die dit land met 180 km per uur de afgrond in rijden.

trekarm | 12-02-19 | 20:59

Waarom stinkt alles naar stront als de politiek er zich mee bemoeit

Jacktheflipper | 12-02-19 | 20:59 | 1

Omdat het geen gevolgen heeft...

Canis.bonus.es | 12-02-19 | 21:18

Je kan er een paar dagen over debatteren, OF je pakt gewoon de eerste versie van het rapport, gooit alle latere versies weg en laat de schrijvers van het rapport (dus niet die Grappenmaker) alsnog een mondelinge toelichting geven, met de vrijheid om te zeggen wat ze niet durfden te schrijven. (tip: die toelichting in zijn geheel live uitzenden om achteraf selectief editen uit te sluiten)

W_F | 12-02-19 | 20:56

Grapperhaus is een trekpop die zegt wat hij moet zeggen. Schoof weet alles, maar dan ook a-l-l-e-s wat prive is over Grapperhaus. Vergeet dat niet.

sjef-van-iekel | 12-02-19 | 20:56

@Feynman
Die bijsturing begon feitelijk al met de jankspeech van Timmermans in de VN veiligheidsraad. Daar begon ie al met stemming maken.

Heiner | 12-02-19 | 20:53 | 3

Ja die Timmermans , dan doet alles voor een goed baantje.Een echte EU rat !

Dolfie | 12-02-19 | 23:05

Kijk even wie er asap naar kiev gevlogen is.

Pimp my Voortuin | 13-02-19 | 09:32

Met dat leugenverhaal in de VN heeft hij zijn positie in de EU geregeld.

Roadblock | 13-02-19 | 10:32

Pieter zal hier voor wel een standje van zijn schoonmama krijgen...

Kanarie_Geil | 12-02-19 | 20:49 | 1

lijkt me sterk. Juliana is al een tijdje dood.

langzullenweleven | 12-02-19 | 22:31

Dit gaat uit de hand lopen mensen, het begint met een handleiding voor onafhankelijke onderzoeken, en het eindigt met een toets voor de integriteit van VVD-erts die vervolgens zelf de procedure mogen leiden, uiterario.

De Briemusketier | 12-02-19 | 20:49

Komma,

Ggroengras | 12-02-19 | 20:49 | 2

goed punt.

Glasgow Argus | 12-02-19 | 20:49

!

kaasfondue | 13-02-19 | 00:39

Koning Pieter, ooit nog eens ontmoet in het Johan de Witthuis. Capabel persoon

Blotus | 12-02-19 | 20:48

Ja, de mening van van Vollenhoven is lekker belangrijk, een van de weinige hoogleraren met alleen een eredoctoraat als wetenschappelijke prestatie

Zorc | 12-02-19 | 20:47 | 2

En dat maakt hem minder bekwaam?

ChupaChupa | 13-02-19 | 08:46

Zes jaar als voorzitter van de Raad voor de Veiligheid geeft hem wel enige slagkracht. Blijft de vraag waarom u hem, en vooral de mening die hij heeft onderuit probeert te halen.

Roadblock | 13-02-19 | 10:35

Pietertje vond ik vroeger grappig maar niet veel meer. Maar Pietertje is Pieter geworden, een die onderzoekt en zegt waar het op staat. Man naar mijn hart.

Deksmaat | 12-02-19 | 20:45

Yo, ik lieg en ik draai,
Ik rap als een gaai,
Heb schijt aan tweede kamer,
En waar ik steeds op hamer
Oekraïne en Rusland zijn koel
Het onderzoek geen redactioneel doel

Doe de Grapperhouse doe de Grapperhouse
En bedot de hele boel.

El Rico Grande | 12-02-19 | 20:42 | 1

Vergeet ons Franske niet !!

Dolfie | 12-02-19 | 23:06

De Markies Van Vollenhoven heeft als voorzitter van de onderzoeksraad laten zien wat onafhankelijkheid is. Hij was dat sowieso.

Helaas is hij na zijn afscheid opgevolgd door de echte rioolrat Tjibbe Joustra. Sindsdien is de onderzoeksraad ook zijn autoriteit verloren.

Glasgow Argus | 12-02-19 | 20:42 | 1

Tjibbe... indertijd lid D’66, schreef mee aan verkiezingsprogramma VVD, een zooitje bij het UWV gemaakt, wat RTL moest ontdekken.
Politiek gezien de juiste man om te beïnvloeden, te sturen. Een van de innercirkel die baantjes toegeschoven krijgt en toeschuift.

El Rico Grande | 12-02-19 | 20:47

Al er wat minder mensen (zoals ik) op Pieter Omtzigt hadden gestemd, dan zouden we denk ik Pieter Omtzigt nog op de zaak hebben gehad omdat het CDA dan niet in de regering zou hebben gezeten. En Omtzigt dus niet zijn eigen partij in de wielen zou rijden...

Clay Regazzoni | 12-02-19 | 20:39 | 6

@Jackanders | 12-02-19 | 21:04:
Om zich onder de onderste steen te laten duiken.
Maar op un momento dado laat hij zich niet meer wegduiken.
Geloof mij maar.

Mr_Natural | 12-02-19 | 21:41

@Mr_Natural | 12-02-19 | 21:41: ik geloof wat mn ogen zien, en mijn ogen zagen een trucje van het CDA en het NRC, en weg was Omtzigt van het MH17 dossier. En Buma’s baas achter de schermen zag dat het goed was.

Blijft u maar lekker geloven!

Dr.Tatta.Macamba | 13-02-19 | 07:37

@Glasgow Argus | 12-02-19 | 20:47:
Omtzigt heeft regelmatig aanvaringen gehad met het CDA. Ik denk niet dat hij helemaal vrijwillig meestemt met de partij. En dat hij erin geluisd is met dat MH17 verhaal. Zonde, want de laatste vooraanstaande politicus die iets had kunnen betekenen.

Clay Regazzoni | 13-02-19 | 09:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat de staat al prematuur inzicht heeft in de onderzoeksresultaten is al schending van onafhankelijkheid. Al lang voor publicatie of redactionele aanpassingen. Door dat toezicht ontstaat al onbewuste bijsturing en zelfcensuur.

Feynman | 12-02-19 | 20:37 | 2

Ja, wat zou daar toch achter zitten, heer Feynman, u en ik hebben wel een sterk vermoeden.

watmagjenogwel | 13-02-19 | 03:02

Hm, ik denk toch dat vooral op het gebied van specialistische onderzoeken het niet te vermijden is, om een en ander van te voren te laten zien aan de te onderzoeken instantie.
Als is het alleen maar om te voorkomen dat er onzinconclusies getrokken worden, of dat er ontbrekende achtergrond informatie niet meegenomen wordt.
Ik heb de stukken van het onderzoek van OVV naar het mortierincident vrij gedetaileerd zitten doornemen, en er waren wel een paar opmerkingen vanuit defensie die terecht door het OVV overgenomen zijn. En ook heel veel totaal niet.
De indruk die ik kreeg bij de bemoeienissen van Schoof bij dit onderzoek liggen duidelijk op een ander niveau. Als je het beeld van een conclusie kan veranderen heb je duidelijk te veel invloed.

Roadblock | 13-02-19 | 10:43

Dus de suggestie is dat dit onderzoek voorheen onafhankelijk was?
En nu helaas niet meer, foeifoei? Wat een raar verhaal.

Iggy_Plop | 12-02-19 | 20:35

Hier zou zelfs een WC-Eend zich dood om schamen.

Mr_Natural | 12-02-19 | 20:33 | 1

Deze WC Eend moet in bad.

MistaRazista | 13-02-19 | 02:50

Laten we de informatie eerst maar eens zodanig bewerken en filteren dat het in onze kraam te pas komt.

Heiner | 12-02-19 | 20:32

MH17 is misschien wel het schoolvoorbeeld van smerige politiek bedrijven:

Net zolang uitstellen, dwarsbomen en traineren tot het eenmaal zo ver in het verleden ligt dat het niemand meer iets kan schelen.

Padjepejer | 12-02-19 | 20:30 | 3

Ukraine referendum, Brexit...

Iggy_Plop | 12-02-19 | 20:36

EU referendum. Afschaffen verbod op ruggespraak in Grondwet 1983. Net doen of de Kroon geen abdicatie heeft gepleegd door het rijk te ontvluchten tijdens WO II. Etc.

OverdaanDerOnderheid | 12-02-19 | 21:40

Je kunt beter zeggen tot de laatste nabestaande is overleden.
Zo is het na 40-45 ook gegaan met diverse bevolkingsgroepen die gecompenseerd moesten worden.
Smerig en hufterig.... dat is.

watmagjenogwel | 13-02-19 | 03:00

Goed plan van Van Vollenhoven om in wetgeving vast te leggen wát onadhankelijk onderzoek is, maar dat gaan die nekhijgers op het ministerie en al helemaal die kartelpartijen maar niks vinden en zeker nooit invoeren als wet.

Jan, Leiden | 12-02-19 | 20:29

Nu hebben ambtenaren van het min. v Financiën van Wopke Hoekstra zich weer actief bemoeid met een brief van de onafhankelijke DNB aan de 2de kamer over de schikking van ING met justitie. Aftreden Wopke er zijn ministers voor minder opgestapt.

Trumme | 12-02-19 | 20:29 | 1

Het is dagelijks raak, we zouden geen regering meer over hebben.

watmagjenogwel | 13-02-19 | 02:57

Als we een parlement hadden met volksvertegenwoordigers, dan had Grapperhaus naar huis gemogen.

tipo | 12-02-19 | 20:29 | 1

Nep Parlement

Kanarie_Geil | 12-02-19 | 20:44

Meester Pieter, bepaald niet de kwaadste binnen onze koninklijke familie.
Waren ze allemaal maar zo.

EefjeWentelteefje | 12-02-19 | 20:28 | 2

Hij is de witte raaf. Helaas.

El Rico Grande | 12-02-19 | 20:49

En dan allemaal samen op de piano?

laatste_waarschuwing | 12-02-19 | 21:17

Die onderste steen neemt Rutte mee z’n graf in.

Peter_la_Selie | 12-02-19 | 20:27 | 1

Of naar zijn nieuwe baantje.

ja,diedus! | 12-02-19 | 20:31

Men snapte toch zelf ook wel dat als er constant iemand van de regering meekijkt over je schouder en elke punt en komma naleest alvorens deze gepubliceerd wordt mensen zowiezo niet onafhankelijk bezig *kunnen* zijn. De overheid heeft de focus verlegt naar wat er uiteindelijk nog eens na aanvraag gewijzigd is. Maar dat is niet eens het punt. Het gaat erom wat men had opgeschreven als er *niet* was meegekeken. Dat is nu volledig onduidelijk.

peterdh | 12-02-19 | 20:25

'Redactionele ambtelijke beïnvloeding', dat was toch de baan van Winston Smith bij het Ministerie van Waarheid?

Mr_Natural | 12-02-19 | 20:24 | 2

Goed gezien.

Kop Kaaz | 12-02-19 | 21:27

Wow!

2tribes | 12-02-19 | 23:32

Gelijk hebben is volledig ondergeschikt geraakt aan gelijk krijgen. En daarmee wordt elk debat, elke waarheidsvinding vermoord. De conclusie die rest: slechte mensen. Intrinsiek slecht. En meer is het niet.

Rollins | 12-02-19 | 20:24

MH-17 : de nagel aan de doodskist van de regering.

Is dit nog nieuws? | 12-02-19 | 20:22 | 1

Ik heb die hoop al even opgegeven. Het feit dat ze zoveel schandalen al hebben overleefd is puur door de gunstige peilingen voor de FvD en PVV. Een "normaal" en fatsoenlijk kabinet was al 10 keer gevallen over alle ongein van de laatste jaren. Nederland is stuk.

Vanilla | 13-02-19 | 07:55

Die van Vollenhoven is een van de weinige die nog te vertrouwen is. Altijd integer en zakelijk zonder aanziens des persoons.

Trumme | 12-02-19 | 20:22 | 6

Elite als groep. Die bepaalt en stuurt.
Uitzonderingen of prettige mensen kunnen zich daarin bevinden en gewaardeerd worden.

letopuwzaak | 12-02-19 | 23:22

B_L om 22:53,

Het venijn van (jouw) post als deze is dat je anderen, liefst het hele reaguurvolk, hier wil betrappen op inconsequente intenties.

In dit geval hoezeer de elite toch altijd wordt afgefikt, maar nou in ene niet?
Ik zal jouw gedachtenrails haarfijn demonteren hieronder.

Trumme opent met "een van de weinige(n) die nog te vertrouwen is".
Dat geeft al de nuance aan dat niet iedere boven ons gestelde (aangehuwde Oranjeboer/-in) een onbeperkt gulzige parasiet is, maar ook uit eigen inborst oprecht intervenieert in de zeer humane kwestie MH17.

Deze voorzet, door Graaisnaaiert richting Van Vollenhoven geprezen, is voor jou (B_L) aanleiding om een vermeende "meten met 2 maten" in te koppen.

Punt is nu juist dat de nuance zit in het heel goed onderscheid kunnen maken tussen al die elite-lieden.
Precies dat wat jij eigenlijk wil opmerken, als dat op deze webstek de gedachtenwereld zo stug verdeeld is in elite=fout (of moslim for that matter) en niet-elite oké - bijna joods als je het zo beschouwt...

Het blijkt dus helemaal niet zo ongenuanceerd te zitten zoals jij poogt af te stempelen.
Bottom line is dat de betoonde nuance voor jou reden is om in consequentie aan te tonen.

Daar valt op zo'n manier niet uit te komen - in het bijzonder op weblogs.
Tot slot komt er nog wat bij.

Om in te schatten van welke aard commenters zijn, hoef je maar de eerste 3 tot 10 posts te analyseren.
Binnen die tien vertonen er zich per 3 stuks telkens de patronen van gedachten en intenties.

Mauwen op anderen getuigt van armoede van geest.
Samen sjouwen met problemen gaat naar oplossing op een leest.
Praktisch idee bouwen op 1 & 2 werkt het meest.

Kudtkip | 13-02-19 | 02:38
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken