Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dick Schoof in opspraak bij professors

Nog even uitgelicht wegens #iswelzo

Social
Social

En nogmaals: Dick Schoof is op dit moment de baas van de AIVD. Dick Schoof is de man die tegen het volk zegt: "Ik doe allemaal geheime dingen en u moet er maar op vertrouwen dat ik dat netjes doe." Die man dus. Niets menselijks is ons vreemd. Dus wij vragen ons af. Hoe kan dat allemaal zo in een zichzelf serieus nemende democratie.

Groetjes!

yo smerige ophitsres van de nos zeg dan even dat die info van geenstijl komt zure lijers

En dit ook trouwens (onder naar boven)

ja toch

Reaguursels

Inloggen

Het eerste wat je doet wanneer je baas van de Geheime Dienst wordt is stront verzamelen over de mensen die je zouden kunnen ontslaan. Eeuwenoude traditie.
Dus Schoof maakt zich nergens druk meer over.

Sans Comique | 10-02-19 | 12:13 | 1

Ja hallo! Dat mag niet hoor, historisch besef. Kom nou!

SaintNick | 10-02-19 | 16:48
-weggejorist-
Alica_Fergusson | 10-02-19 | 08:34

Nederland is in mijn optiek al heel lang een Bananenrepubliek, en dat is eigenlijk nooit anders geweest. Vriendjespolitiek voor de hoogste bieder.
Alleen dat hebben 'de kranten' heel lang onder de pet kunnen houden.
Maar nu met het internet en bemoeienis van burgers via dat medium, proberen ze de schijn van een democratie krampachtig hoog te houden.
En dat, lukt steeds minder goed.

Endoxa | 09-02-19 | 18:50 | 1

En heb je een andere mening of kom je in verzet krijg je met ordetroepen te maken ( AFA, politie, rechters, OM). Zo zie ik het tenminste steeds meer. Hoe worden straks de stemmen geteld? Nog 39!

Mart6037 | 09-02-19 | 19:47

Ga de AIVD pas echt vertrouwen als er af en toe geradicaliseerde moslims die op lijstjes staan of terugkeerders uit IS -gebied
( desnoods opgehaald ) spontaan ontploffen
" waarschijnlijk tijdens het fabriceren van een bomvest ".

Ikbenhet6 | 09-02-19 | 17:24 | 2

Op de Maasvlakte natuurlijk .

Ikbenhet6 | 09-02-19 | 17:27

Rutte heeft het volste vertrouwen in deze man. Dat zegt ook wat over Rutte.

Baron Clappique | 09-02-19 | 16:53 | 3

Rutte had ook het volste vertrouwen in Halbe en Ivo en die kasteelheer en Hennis en Marc Verheijen ...

Watching the Wheels | 09-02-19 | 16:58

Als Rutte zegt dat hij het volste vertrouwen in iemand heeft, is dat tegenwoordig zoiets als een doodskus.

Roadblock | 09-02-19 | 17:35

Als Rutte achter je staat dan wordt je ge........

Mart6037 | 09-02-19 | 19:56

Net waar het bloksnorretje prima zou staan, is deze er niet. Jammer, GS. Gemiste kans.

Gumush | 09-02-19 | 16:50 | 2

Twee, bij Annechien en bij Dick.

Watching the Wheels | 09-02-19 | 16:59

@Watching the Wheels | 09-02-19 | 16:59: Annechien hééft een bloksnorretje ! Staat haar prima !
(Lekker streng )

Ikbenhet6 | 09-02-19 | 17:35

Die man heeft geen prettig gezicht.

IkwilJinekwel | 09-02-19 | 16:32

Pieter van Vollenhoven bekijkt het rationeel en slaat de spijker op z'n kop, niets aan toe te voegen.

bananabanana | 09-02-19 | 16:27

Een conclusie is maar mogelijk, Schoof dient af te treden, is niet te verdedigen, laat keurig zien hoe in de regel onopgemerkt de mandarijnen van de ministeries achter de schermen gewend zijn om de zaakjes naar hun hand te zetten.
Sander Dekker nb minister voor de rechtsbescherming (moest in Rutte III ook aan een baantje geholpen worden) kwam gisteravond ook voor de camera. Uitstraling van een dementor, nekhaar gelijk overeind, heeft begrip voor Schoof, logisch dat er vanuit emotie gereageerd wordt, verstandig geweest om meer afstand te houden bla bla bla, Schoof heeft nog steeds het volste vertrouwen.
Het kabinet heeft begrip. Voor wat?
Schoof zelf zegt dat het te doen gebruikelijk is om je te bemoeien met "onafhankelijk" onderzoek.
De schaamte allang al voorbij, ook Sander Dekker kan wieberen die heeft zijn eigen titel "rechtsbescherming" niet eens begrepen.
Cluster fuck up.

bwanabanjo | 09-02-19 | 16:26 | 1

Dit soort mensen zijn bij Rutte van welkom... liegen en bedriegen.
Rutte heeft al drie keer gevraagd of ik bij hem wil komen werken.

sociaal_econoom | 09-02-19 | 16:46

Het wordt steeds idioter.. Geert jan Knoops , iemand met het business model alles recht praten wat krom is.. zijn DOEL in het werkzame leven, verbaast zich over het feit wat iedereen doet... En waar hij zijn geld mee verdient om het goed te dien... MWHOEHAHA,. Sukkel
Agent: u reed te hard
Burger: nee hoor..
Agent: ik heb op beeld dat u 68 reed in de bebouwde kom
Burger: nou een klein beetje te hard, binnen marge. Toch?

Epistulae_Morales | 09-02-19 | 16:06

Wat een eindbaas Pieter van Vollenhoven, net zoals altijd wars van slap
politiek correct gelul, maak weer een diepe buiging voor hem.

oakmont | 09-02-19 | 15:54 | 2

Hij heeft een flinke uitkering gelukkig

Beste_Landgenoten | 09-02-19 | 18:16

Mee eens. En dan heeft ie een uitkering. So what? Dat hebben er wel meer in dit land. Hij durft tenminste te zeggen waar het op staat
Go mr. Pieter Go!!!

Emma Watson | 09-02-19 | 19:13

Dick? Van die klimaatslogan "Ride dicks, not cars"?

Watching the Wheels | 09-02-19 | 15:42 | 3

Eat my dick not cows bedoelt u.

bwanabanjo | 09-02-19 | 16:10

Eat Dick not cows. Ze

Watching the Wheels | 09-02-19 | 17:06

@Watching the Wheels | 09-02-19 | 17:06:
Zeker nu! En nu vooruit! Er is geen plan(et) B. Het is een zooitje.

Watching the Wheels | 09-02-19 | 17:08

Pieter van Vollenhoven blijft gelukkig als enige consistent en consequent. Belachelijk dat Rutte niet snapt dat hij aan de stoelpoten van de overheid laat zagen met al dat liegen (#Halbewaserbij) en valsspelen (#SchoofyDisney).

Watching the Wheels | 09-02-19 | 15:32

Weg met ons! Ik ga morgen asiel aanvragen bij het Russische consulaat. /s

Schroedinger | 09-02-19 | 15:31 | 4

@Watching the Wheels | 09-02-19 | 15:34: Leve Poetin!

Schroedinger | 09-02-19 | 15:36

@Watching the Wheels | 09-02-19 | 15:42: Sst. De sponsors hebben oren.

Schroedinger | 09-02-19 | 15:46
▼ 1 antwoord verborgen

"Kabinet heeft begrip voor bemoeienis Schoof met MH17-rapport "
Ja, natuurlijk. Als de rest van het volk er onbegrip voor heeft, vinden de "volksvertegenwoordigers" het tegenovergestelde.

Mastermattie | 09-02-19 | 15:21 | 1

Ligt aan de definitie van bemoeienis natuurlijk... als bemoeienis al inhoudt dat het oneens zijn met de toon van de conclusies van het conceptrapport ( dat vanwege wederhoor zelfs gedeeld wordt) dan kunnen we inderdaad wel ophouden

Epistulae_Morales | 09-02-19 | 16:11

Dick Schoof is een kwaadaardige pisvlek die graag de waarheid onder het tapijt veegt en doofpotten dichthoudt.
Dus de boven ons gestelden hebben hem daarom keer op keer beloond met mooie baantjes om van Nederland een miezerige bananenrepubliek te maken.
Dick Schoof trekt in zijn eentje de geloofwaardigheid van de hele regering door de plee.
Dat lakeien als Rutte en Orwellongren begrip voor hem hebben zegt alleen iets over hunzelf, zij zitten samen met Dick bovenop de doofpot.

Atlas Shruggs 10 | 09-02-19 | 15:05 | 5

Denk dat het altijd een bananenmonarchie geweest is, alleen komt het vals spelen tegenwoordig bijna altijd uit, waarna ze de kritiek negeren en er weer wat meer afstand ontstaat tussen de belastingbetalers en die opmakers.

Watching the Wheels | 09-02-19 | 15:37

@Watching the Wheels | 09-02-19 | 15:37: Precies, dankzij zeldzame media als GS komt het uit. Vroeger hadden we journalisten als Willem Oltmans die zichzelf opofferden bij het publiceren van het valse spel en graftak pisvlekken als Joseph Luns mochten hem naar hartelust kapot maken, geen haan die ernaar kraaide.
Wat dat betreft toch een beetje vooruitgang.

Atlas Shruggs 10 | 09-02-19 | 16:19

Een nuttige idioot , hij verzon de richting die de conclusies op moesten gaan vast niet zelf of hij kent de wensen van zijn meester.
In het Engels ken ik een betere term maar die gebruik ik niet hier , in het Nederlands: op te offeren .

Ikbenhet6 | 09-02-19 | 18:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Het kan ook niet. Deze zgn. democratie is het niet meer. De toen nog jonge linkse naïeve hippies, zijn de nu volgevreten en niet accepterende elite. En iedere elite weet dat (ze zouden dat moeten weten) ze worden geruimd na een bepaalde tijd. Die tijd is nu. Hun tijd is op. Dus vertrekken doen ze niet zelf, dus zuiveren en wegstemmen.

AMX pri | 09-02-19 | 14:46 | 2

@ AMX
Wij hebben in dit land geen democratie. Hier heerst een totalitair regime.
Voorbeeld? Wat denkt u van de legitimatieplicht die geldt voor inwoners van dit land?
In begin 1940 wees de toenmalige regering dit af omdat het niet bij de Nederlandsche traditie hoorde. WW2 begon en het persoonsbewijs werd ontwikkeld. Het Duitse staatsbestel in die tijd valt niet echt onder de noemer democratie.
Bron:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Identificatieplicht_in_Nederland

F. Jacobse | 09-02-19 | 15:21

Haha jacobse. Joh dus je hebt als burger niet alleen rechten maar ook plichten? Het moet toch niet gekker worden.

Beste_Landgenoten | 09-02-19 | 18:18

Hongarije, dat is pas erg met de onder druk staande vrijheden en vermenging van de 3 machten !

Nichtsneues | 09-02-19 | 14:45 | 1

Dat wordt hier door de oogkleppen heel anders ervaren.

Beste_Landgenoten | 09-02-19 | 15:22

Top gezegd! Pieter is de nieuwe Berhard! (Von Lippe, niet die Zandvoortbril!)

Verderkijkert | 09-02-19 | 14:37

Nederland is een failed State geworden

Oepsie1234 | 09-02-19 | 14:34

Vooral de handjes boven elkaar hoofd houden! Zeg CBS... Ik wacht nog steeds op de update.

Peter_la_Selie | 09-02-19 | 14:27 | 1

Dinsdag, chips en nootjes, en vrije dag. Spektakel, waarna de motie van wantrouwen met 76-74 wordt weggestemd. En zo blijven we doormodderen.

Foolonthehill | 09-02-19 | 14:25 | 1

Tenzij iemand de deksel nog wat hoger van de pot weet te tillen zodat we allen duidelijk zien wat er suddert. Er riekt iets.

suscrofa | 09-02-19 | 14:58

Dick Schoof : Bladiebla privé, bladiebla bla. Eigen titel, bladiebla bla bla.
Waar kennen we dat ook alweer van? Privézaak?
www.aivd.nl/actueel/nieuws/2018/07/06...

Opstappen!

Is dit nog nieuws? | 09-02-19 | 14:25 | 3

Zijn CV is er wel 1 waar hij telkens baas is van overheidsdiensten die het hardst falen, o.a. justitie en IND. De belastingdienst en UWV hadden ook mooi in het rijtje gepast. Altijd fascinerend hoe sommige lui zo omhoog kunnen vallen.

sprietatoom | 09-02-19 | 14:35

@sprietatoom | 09-02-19 | 14:35:
Ja, zie bijvoorbeeld Tjibbe Joustra ambtelijk en minister Wiebes in de politiek. Niet toevallig lid van de VVD beiden overigens.

duh! | 09-02-19 | 15:08

@duh! | 09-02-19 | 15:08: Ja, die Kwiebus is echt ongelofeloos. Maar ach, bij de elite kan tegenwoordig alles. Kijk alleen maar hoe Orwellonkreng in het pluche is gezakt, ook niet hemelaal fris.

Kinkfactor | 09-02-19 | 15:56

Bij de volgende matsbaan voor Schoof hou ik het op ambassadeur.

Schulzie | 09-02-19 | 14:22 | 4

Ik zou verkeersopzwaaier willen opperen. Die werklozen die vroeger in de spits op fileknooppunten werden gedropt om daar te doen alsof jij de eerste in de file was. Iets verzonnen door Ad Melkert om mensen maar aan de gang te krijgen en ze het gevoel te geven dat ze iets nuttigs deden.

brie-de-penis | 09-02-19 | 20:12
▼ 1 antwoord verborgen

Een korte overpeinzing over Cojones. Niet alleen de baas van de AIVD, minister Ollongren van Binnenlandse Zaken, was al op heur pik getrapt, nu ook de spionnenmeester zelve. Veel beroerdere vijanden voor een kritisch en onafhankelijk Nederlands (!) blog kan ik me zelf niet indenken.

Die aanval komt en beslist niet met open vizier. Zie de geloofwaardigheid van FTM die deze week een gevoelige knauw kreeg. Doe niets met bronnen die niet minstens drievoudig verifieerbaar zijn. Voor de hand liggende invalshoeken: islaminfiltratie, Amsterdamse gemeentepolitiek en een vette MSMroddel.

Wees alsjeblieft voorzichtig. Ik zie mogelijk onnodig beren op de weg, maar dit is wel Nederland. Het land dat al van oudsher van achterbakse politieke spelletjes aan elkaar hangt. En geheel ten overvloede, verwacht geen erkenning voor het leveren van uitstekend werk: Johannes Calvijn.

Hetkanverkeren | 09-02-19 | 14:19

Off Topic: President Trump scoort 50% in de polls. De 'strongly disapprove' curve duikelt omlaag, terwijl de 'strongly approve' curve aan het pieken is. (???)
www.rasmussenreports.com/public_conten...

Eeuwig..Op..Vakantie | 09-02-19 | 14:19 | 1

SOTU effect.

Beste_Landgenoten | 09-02-19 | 15:23

Dick Schoof de waarheid onder het tapijt.

priks | 09-02-19 | 14:18

Zouden er nu een paar Russen zitten te gniffelen?

kloopindeslootjijook | 09-02-19 | 14:17 | 1

Die ROFLOL-en.

Not_again | 09-02-19 | 14:20

Blijven roeren tot dat Schoof opkrast, de arrogante kwal.

Zwizalletju | 09-02-19 | 14:15

Of en on topic: De protesten in Frankrijk zijn nog steeds zo hevig.Ben er wel blij om dat men het globalistisch gedoe niet slikt.Ben er van overtuigd dat er hier meer boze mensen zijn dan pvv en fvd stemmers bij elkaar.Er komt een moment en dan kan men de media niet meer stil houden en hopelijk stopt dat weer de groteske ratterigheid onzer bovengestelden.Wordt bijvoorbeeld de groenten nog duurder maar we betalen toch zo weinig belasting.Slinkse methoden om staken te voorkomen.

Vliegendtapijtje | 09-02-19 | 14:14 | 5

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 09-02-19 | 15:32:
Niet om aan te zien, die leugens. Maar goed veel plezier ermee. Ik geef je nog even de MH17 smoking gun:
web.archive.org/web/20140717152222/ht...
Strelkov die op VKontakte opschept over de MH17, toen hij nog dacht dat zijn jongens een Antonov hadden neergehaald.

Beste_Landgenoten | 09-02-19 | 15:47
▼ 2 antwoorden verborgen

"[...] een zichzelf serieus nemende democratie."

Haha hoe krijg je dat nog opgetikt zonder sarcasme-tekentje... Nadat de EU is weggestemd maar tóch doorgevoerd, waarvan de hoogste leiders niet kunnen worden weggestemd en meestal juist verkiezingen dik hebben verloren (hoi Frans!) in hun thuisland - waar uitslagen van referenda stelselmatig worden genegeerd.

Als ervaringsdeskundige kan ik tevens meedelen dat de gang van zaken bij dit WODC-onderzoek allerminst verbazend is te noemen - het valt nog wel mee zelfs.

OverdaanDerOnderheid | 09-02-19 | 14:07

Waar liggen de grenzen van die nieuwe menselijke ambtenaar? Beetje liegen, beetje omkopen, beetje demoniseren, beetje liquideren?

kaasfondue | 09-02-19 | 14:06 | 3

Bij het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) werd ook even eerst door Ivo Opstelten (VVD) minister de conclusie opgeschreven en daarna mocht het WODC haar onderzoek daarop afstemmen. Echt onafhankelijk onderzoek dus.

Beroep = Boerenlul | 09-02-19 | 14:10

Inderdaad

Nichtsneues | 09-02-19 | 14:55

Gaat lekker met die Trias Politica. En dan de aan de politieke macht likkende media er nog bij.

kaasfondue | 09-02-19 | 14:59

Dick, you fu***ng prick!

pibasso | 09-02-19 | 14:06

Nu maar hopen dat we hem niet in naakt een hotelkamer met zijn hand om zijn lul bungelend aan zijn stropdas na een nacht wurgsex terug vinden.
Ik bedoel, eerst hier met die onderste steen enzo.

Botte Hork | 09-02-19 | 14:01

Hoe vind je een naald in een hooiberg?

1-steek de hooiberg in de fik
2-veeg over de as met een magneet

King of the Oneliner | 09-02-19 | 14:00 | 1

Veel succes met die enorme berg as.

Schroedinger | 09-02-19 | 15:43

Ik heb vanochtend door 137 pagina's geworsteld en dat 'kapot werken' noem ik toch anders. Zoveel gezeik over paginanummers, kopteksten en versiebeheer dat het ook heel erg werk maken is. Maar bon, ambtenaren.
De enorme moeite om de hoofdstukken 'synchroon' te maken lijkt een poging om leugens te verdoezelen.
Als laatste het mooiste zinnetje wat ik aantrof. Is waarschijnlijk ook zometeen Rutte's zinnetje: "geïnformeerd zou hebben moeten zijn geweest of zo"
Komt uit: 158-36.pdf, pagina 85
"wil jij zin voor zin bij het hoofdstuk over T kamer nalezen of daar niet staatsrechtelijke dingen worden gezegd die niet kunnen of toch, al is het maar in de verte een VALUATIE gegeven wordt van hoe de Kamer geïnformeerd is (of, for that matter) geïnformeerd zou hebben moeten zijn geweest of zo. Daar vind ik dat we echt zeer goed op moeten letten.
Frans L. Leeuw

Alquest | 09-02-19 | 13:57

En onafhankelijke wetenschappers zwaar gsubsudieerd door overheden zeggen ook de waarheid over het klimaat.....

Sinclair | 09-02-19 | 13:55

Onafhankelijke onderzoeken bestaan niet.

lacucaracha | 09-02-19 | 13:49 | 2

Het is maar een mening?

HogeNood | 09-02-19 | 13:51

Dan maar zo onafhankelijk mogelijk.

kloopindeslootjijook | 09-02-19 | 14:16

Het landsbelang dienen. Men verandere 'slecht' in 'niet-goed'. Men ijdeltuite tot de mond de vorm aanneemt van The Joker. Men liege, bedriege, men make van 'landsbelang' de ruisende rookwolk waarachter men puur voor het eigenbelang ingrijpt en graait. Men trekke zo'n Dick Schoof gezicht, dat niemand het waagt om zijn integriteit in twijfel te trekken. Men kreuke 'onkreukbaarheid' dat het een lieve lust is. Voor de naam 'Dick Schoof' moge men willekeurig welke VVD-er invullen: zij kennen het verschil niet meer tussen landsbelang en eigenbelang.

Eeuwig..Op..Vakantie | 09-02-19 | 13:48

Fake nieuws creëren... is toch een strafbaar feit !? verweer Minister: Niets menselijks is ambtenaar vreemd. Mmmkay

shampo | 09-02-19 | 13:47 | 1

menselijks = eigenbelang dienen.
ambtenaar = landsbelang dienen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 09-02-19 | 13:51

Zoveelste smokescreen sinds dag 1 ondersteund door een heel scala aan controlled opposition o.a. Omzigt van de NATO partij en Klein van RTL Bertelsmann

HdJ | 09-02-19 | 13:47 | 1

Omtzigt is een loepzuiver voorbeeld van 'controlled opposition' of ie dat nou zelf door heeft of niet...

hertogvanzottegem | 09-02-19 | 13:56

Derksen had gisteravond een lekkere sneer nar het Koningshuis. Daar kan ik van genieten. De rest zijn allemaal slippendragers en lakeien.

Mammeloe | 09-02-19 | 13:46 | 2

Misschien, (niet gezien) : maar hier heeft van Vollenhoven een punt. Flikker anders de hele rechtstaat maar weg als opgedoekt wegens pragmatisme.

kaasfondue | 09-02-19 | 14:03

@kaasfondue | 09-02-19 | 14:03: Het zijn mi allemaal wc--eend onderzoeken van deze aangestelde commissie's en uitgezochte mensen voor deze commissie's.
Misschien handelde Schoof wel in opdracht, wie zal het zeggen.

Ben5570 | 09-02-19 | 14:08

En de rest van de wereld maar de les lezen over democratie, corruptie en rechtvaardigheid. De Nederlandse kiezer heeft dit op het geweten. Hypocriet decadent kudtland.

Lafayette | 09-02-19 | 13:40

Kijk de natuur heeft bij de mens het poep-, pis, zaad-, menstruatie-, en bevallingsgebeuren allemaal heel netjes samengebracht op slecht 10 vierkante centimeter.
Hiervan is het hoofd van Dick Schoof een perfect voorbeeld,

King of the Oneliner | 09-02-19 | 13:40 | 1

Ik had het niet beter kunnen verwoorden! Die man z'n hoofd kan ik niet aanzien, het hypocriete druipt ervan af!!!

diashaliz1968 | 09-02-19 | 13:51

Over tig lijken zolang Oekraïne maar in eu wodt gerommeld.Ronduit walgelijk.Mijn steun gaat naar de nabestaanden en als gevolg dat ik zeker geen partij Ooit zal stemmen dat meedraait in deze kwestie al moeten we droog brood eten.Dus de vraag is:Welke partij is echt recht doorzee? ??

Vliegendtapijtje | 09-02-19 | 13:40

"Verweer Minister: Niets menselijks is ambtenaar vreemd." Vandaar dat Demmink nog vrij rondloopt. Er is dus nog hoop voor Schoof.

Musset | 09-02-19 | 13:39 | 2

Ik ken mensen die voor minder ontslagen zijn. Bij de overheid heerst helaas volstrekte willekeur.

El Rico Grande | 09-02-19 | 13:46

@El Rico Grande | 09-02-19 | 13:46: Volstrekte hypocrysie, okee. Volstrekte willekeur: juist allerminst.

OverdaanDerOnderheid | 09-02-19 | 17:18

Wat is er nou weer mis met de datsja van Putin? Bemoei je met je eigen zaken. Hypocriete westerlingen.

postmodernismisdead | 09-02-19 | 13:36 | 1

Gebruikt hij daar een warmtepomp? Zo niet, dan is er iets mis.

SamV | 09-02-19 | 13:39

Denk dat Schoof handelde in landsbelang.. En het zijn onze mensen die gestorven zijn door een vuil politiek spel. Soms kun je gewoonweg geen schone handen houden...

Raymannn | 09-02-19 | 13:35 | 4

@Raymannn | 09-02-19 | 13:35

Ik denk dat Schoof handelde vanuit een complexe brei van belangen. Losstaande van wie het vliegtuig heeft neergeschoten - de EU wilde laten zien dat het mee kon spelen in de vuile oorlog om landen naar hun hand te zetten - wat de VS en Rusland al decennia uitvoeren.

De ellende begon al op het moment dat een combinatie van VS/EU zich in 2013 begon te bemoeien met de opstanden tegen het regime in de Ukraine en de oppositie actief ondersteunden en hiermee zich intern bemoeide met de politieke situatie en verkiezingen in een land buiten de EU invloedsfeer. Dit alles met een door de EU/VS gefaciliteerde staatsgreep tot gevolg in 2014 -mbv de EU omgedoopt tot EUromaiden 'revolutie.'

Helaas voor de EU/VS bracht het niet het gewenste effect. Een groot deel van de wereld hield zich afzijdig en er kwam een burgeroorlog en bezetting van de Krim dat niet was voorzien door de VS/EU denktanks en waarvan al snel bleek dat het een lang conflict zou worden als er niet iets drastisch veranderde.

Een groot int. incident waarvan Rusland de schuldige zou zijn kwam de Ukraine heel goed uit.

Tricky Dike is niets meer dan een dun sliertje poep in deze hele complexe geo politiek smerig stinkende plak stront met de vlaggetjes van de EU,VS,Ukraine en Rusland erin stekend.

litebyte | 09-02-19 | 14:05

@Ben5570 | 09-02-19 | 14:14:

Dat wordt een interesssante situatie. Overigens zag je dat de EU pas een duidelijk standpunt in nam toen de VS had besloten oppositieleider Guaido te ondersteunen. Het geeft de zwakke geo politieke slagvaardigheid van de EU voor de zoveelste keer aan

Ook hier zie je nu (enkele uren geleden) al dat de VS zich druk maakt dat Rusland zich ***ook*** met de interne ontwikkelingen in Venezuela aan het bemoeien is. China heeft in politieke bewoordingen ook al aangegeven dat het een -niet UN- bemoeienis op de grond in Venezuela door de VSEU niet zal accepteren.

litebyte | 09-02-19 | 14:34
▼ 1 antwoord verborgen

Hij is sowieso holmaat van Rutte dus #wrongsideofhistory

Botte Hork | 09-02-19 | 13:34 | 2

Beste Landgenoten -> Schoof -> Rutte.

Pimp my Voortuin | 09-02-19 | 13:38

Nope hij is D666 fan.Is een D666 troll met een grote hekel aan rusland en voorliefde voor de EU steelclub.

tweetybird | 09-02-19 | 14:58

Weet je wat pas beïnvloeding van een strafzaak is? Eén van de hoofdverdachten met veto-recht laten plaatsnemen in de onderzoekscommissie.

Alsof Willem Holleeder zijn eigen zaak mag onderzoeken en zeggen; dat wil ik er uit, dat moet anders...

Sans Comique | 09-02-19 | 13:33 | 5

Beste_Landverrader is een kabinetstrol.

kaasfondue | 09-02-19 | 14:07

@kaasfondue | 09-02-19 | 14:07:
Is iemand die een vreselijke hekel heeft aan alles wat russies is. Is ook niet serieus te nemen. Erg gek op D666 en de EU.

tweetybird | 09-02-19 | 14:55

www.geenstijl.nl/5146201/dick-schoof-...
Nee, wel fraai om te zien dat jullie in echt alles een complotje zien. Zo belangrijk zijn jullie helemaal niet. Denk je echt dat de AIVD of de overheid de moeite neemt om een stel dwaasneuzen en fantasten te gaan bedienen met "overheidsversies"? Dat idee is op zichzelf al lachen geblazen.

Maar. Mooie illustraite van jullie wij-zij denken. Alles is sowieso verdacht, kan geen toeval zijn, is geregisseerd, bedisseld. Er is iets grondig mis in jullie koppies jongens. Grondig.

Beste_Landgenoten | 09-02-19 | 15:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Schoof is slechts een pion in het spel....... na hem komt er weer een andere met dezelfde opdracht...... vooral de burger verkeerd voorlichten en de fuckups van de overheid wegstoppen onder de onderste steen van Rutte

Fatwabuster | 09-02-19 | 13:32 | 1

Precies, een marionet of stroman. Ambtenaren acteren op basis van loyaliteit.

suscrofa | 09-02-19 | 13:40

Waarbij dient opgemerkt dat de AIVD vast een hele hoop goed doet waar wij niets van merken en geen beeld bij hebben. Aanslagen voorkomen en dergelijke.

kloopindeslootjijook | 09-02-19 | 13:30 | 3

Ik heb een gezonde argwaan naar deze mensen.
Maar dat heb ik naar de hele politiek ook.

Ray69 | 09-02-19 | 13:35

Zeker!!! Vooral vlak voor verkiezingen. En als je om meer info vraagt dan komt het antwoord; nee, want we willen lopend onderzoek niet in gevaar brengen en/of geen inzage in de onderzoeksmethode willen geven. Geloof ze nou maar. Vertrouw ze nou maar met al je persoonlijke gegevens. Heus.

Want ze ZULLEN VAST ook een hoop goed doen.

AIVD is voornamelijk met hun beeldvorming bezig.

(Hahaha ik moet opeens denken aan die drie 'Russische spionnen' die vanuit hun boodschappenautootje zouden hebben geprobeerd 'te spioneren' (via Wifi).
Bewijs? Drie legen bierblikjes in een Aldi tas en een parkeerbonnetje uit Moskou. Zelfs een beetje aannemelijk bewijs fabriceren gaat ze boven de pet).

Sans Comique | 09-02-19 | 13:55

@Sans Comique | 09-02-19 | 13:55:
"AIVD is voornamelijk met hun beeldvorming bezig."
In welk belang?

kloopindeslootjijook | 09-02-19 | 14:30

Laat Dick maar Schuiven.

Van Duyvenbode | 09-02-19 | 13:30 | 3

Dat deed Dick. Dick schoof ja.

Not_again | 09-02-19 | 13:32

En ene Pieter van Vollenhove meent iets te kunnen zeggen over onafhankelijk onderzoek? De pot die het vaasje verwijt....

willem n | 09-02-19 | 13:28 | 3

Kan me PvV ( lol ) herinneren als een vrij, oprecht en onafhankelijk man, een luis in de pels van de instanties, personen en situaties die hij onderzoekt. Dus nee, hier geen kwaad woord over PvV ( als 1 van de weinigen van die familie ).

Graaisnaaiert | 09-02-19 | 13:31

Het meest schadelijke is dat de geloofwaardigheid van onderzoek nu op de tocht staat. En dat voor een ijdele actie van een ambtenaar die het nodig vond de conclusies wat op te poetsen. Inderdaad een cadeautje a la datsja van Poetin. Wat zullen ze weer lachen daar in de Russische ambassade. Bij dat ze gewoon kunnen terug jijbakken als het gaat om de schuldvraag.

Waarover, nogmaals, dit onderzoek niet ging.

Beste_Landgenoten | 09-02-19 | 13:26 | 9

Bl heeft het er weer druk mee. Downplayen. Onder drie verschillende namen.Mooi man. Hij slaapt zelfs niet meer.Ben benieuwd wie weet hoe hij eerst heette. Toen was hij ook al zo fanatiek bezig met dit gebeuren.

tweetybird | 09-02-19 | 14:21

Waarom komt de geloofwaardigheid op de tocht te staan? Geef eens een (1) concreet voorbeeld...

Epistulae_Morales | 09-02-19 | 16:17
▼ 6 antwoorden verborgen

Het zijn de ambtenaren die de macht hebben en die zijn meestal eurofiel en van de linkse leugens

frisenfruitig | 09-02-19 | 13:26 | 7

Laten de EU en de linkse partijen nu net een heel groot ambtenaren apparaat nastreven. Puur eigenbelang van die ambtenaren dus juist die bepaalde partijen te steunen. Je zou als politieke partij die aan de macht is ook je eigen ambtenaren moeten mogen meebrengen.

sprietatoom | 09-02-19 | 14:10

@Sans Comique | 09-02-19 | 14:01: Inderdaad, alle macht dus net als king willie.

Ben5570 | 09-02-19 | 14:22

@Sans Comique | 09-02-19 | 14:01:

Leert u eens begrijpend lezen: ik schreef: ***nauwelijks*** macht en dat is een feit. Het is overigens niet wegkijken, het is 'bevelen' uitvoeren oftewel je werk doen.

litebyte | 09-02-19 | 14:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Als regering hebben ze toch niets te verbergen? Graag zo snel mogelijk de oorspronkelijke teksten, zodat we kunnen zien wat er nou echt te scherp was.

Paradijs | 09-02-19 | 13:26 | 2

Computer says no ?

suscrofa | 09-02-19 | 14:39

De regering heeft genoeg te verbergen. Hun vergaderingen zijn zelfs geheim. Heb jij wel enig besef hoe dit land werkt?

Epistulae_Morales | 09-02-19 | 16:18

Wat Dick Schoof deed, deed Dick Schoof in landsbelang.

kweethetooknietbeter | 09-02-19 | 13:25 | 2

Landsbelang of Schoofsbelang?

Graaisnaaiert | 09-02-19 | 13:29

u bedoelt dit cynisch naar ik aanneem,want anders wel graag wat bewijs bij al te stellige beweringen.

hertogvanzottegem | 09-02-19 | 14:01

Of je nu door de hond of door de kat wordt gebeten. Zijn eventuele opvolger zal geen haar beter zijn.

Rest In Privacy | 09-02-19 | 13:23

Nou daar is door het kabinet ook de angel uitgehaald.
Fopdebatje, als dat er al komt en doorrrrrr........

Berbaar | 09-02-19 | 13:23 | 8

@Graaisnaaiert | 09-02-19 | 13:28:
Prima, men stelt dat Schoof beter zijn mening voor zich had gehouden maar dat de conclusies van het onderzoek nog"recht overeind staan".
Is wel zo.

Berbaar | 09-02-19 | 13:37

www.geenstijl.nl/5146201/dick-schoof-...
Een onderzoeker kan moeilijk iets anders zeggen. Dat zou zijn geloofwaardigheid niet ten goede komen. Die bewering op zich is geen bewijs dat de conclusies nog steeds " recht overeind staan". Alleen inzicht in het conceptrapport zou dat bewijs zijn.

SamV | 09-02-19 | 13:44
▼ 5 antwoorden verborgen

[email protected] Pieter Klein.
Toch nog even de goede intenties van betrokkenen benadrukken om zichzelf geen ellende op de hals te halen. Vraag me altijd af in hoeverre dat oprecht is...

Graaisnaaiert | 09-02-19 | 13:22 | 1

Het zou kunnen dat Pieter oprecht die indruk heeft gekregen. Het zou zelfs kunnen kloppen. We weten het niet. Alleen het resultaat is weer zo typisch Nederlands: "gedoe".

Rest In Privacy | 09-02-19 | 13:44

Die minister is ook een superlul en hoe kan bet zo zijn dat je eerst onderwijs doet en nu dit? En kijk hoe nep Google de man en nu heeft die allemaal serieuze foto’s Google naar de tijd bij onderwijs en een vriendelijke lach

pauljunior | 09-02-19 | 13:20 | 1

Klopt ja, irritante luchtfietser. Dommer kom je dit soort lullo's zelden tegen

Matwetwe | 09-02-19 | 13:28

Schoof wordt onhoudbaar. Neem aan dat kabinet dit weekend nog een chique aftocht optuigt.

de Voorzittert | 09-02-19 | 13:20 | 1

LOL

Matwetwe | 09-02-19 | 13:29

Misleiding van het volk is een kerntaak van inlichtingendiensten. Hij doet hier zo te zien toch gewoon zijn werk? AIVD en MIVD zijn geen volksvertegenwoordigers - ze zitten er echt niet voor ons, het is geen journalistiek uitvoerend bedrijf, het is niet het CBS of de rekenkamer. Geenstijl vat het samen als 'u moet er maar op vertrouwen dat hij dat netjes doet', maar dat ze het netjes doen is helemaal geen claim die inlichtingendiensten maken.

Blasfemie | 09-02-19 | 13:20

Het valt niet mee een afbeelding van Dick Schoof te vinden waarop hij blij is.

kloopindeslootjijook | 09-02-19 | 13:19 | 4

@Is dit nog nieuws? | 09-02-19 | 14:27:
Ah toch nog ergens. Maar het zijn er niet veel he. Meestal kijkt hij vrij streng.

kloopindeslootjijook | 09-02-19 | 14:31

Nu je het zegt. Niet bepaald een jokerface. Is het toevallig niet de man die op zondags altijd het vlees komt snijden ?

suscrofa | 09-02-19 | 14:44
▼ 1 antwoord verborgen

Men zou ambtenaren het stemrecht moeten ontnemen, in ruil voor zekerheid
,want zo kan de regering mooi vrij hun gang gaan want vast aantal stemmers hebben ze.En de werkers in economie lopen erbij voor joker.

pedro300 | 09-02-19 | 13:18 | 3

Nederland heeft zo'n beetje de grootste overhead van de wereld. Als ambtenaren niet mogen stemmen zou een substantieel deel van de bevolking niet kunnen stemmen.

Sans Comique | 09-02-19 | 14:04

@Sans Comique | 09-02-19 | 14:04: ha, eindelijk iemand die "overhead" correct spelt.

OverdaanDerOnderheid | 09-02-19 | 14:10

Im crying all my way to the bank...

Epistulae_Morales | 09-02-19 | 16:20

Scheiding der machten bestaat in Nederland alleen maar als codetaal om de democratie te beperken. Bestuurlijk Nederland is 1 grote gezellige cluster fuck.

Sitting_targets | 09-02-19 | 13:17

Hoe kan dat allemaal zo in een zichzelf serieus nemende democratie.

Deze democratie neemt zichzelf niet serieus. Dat lijkt mij de eerste treurige conclusie. Alleen de CU pretendeert niet democratisch te zijn.

El Rico Grande | 09-02-19 | 13:17

Re democratische glans is er wel aardig afgegniffeld door neef Mark. Maar Schoof deugt, dus die mag dat of zoiets? Ze geloven het zelf gewoon. Voor je kijken doorlopen mensen

Kladderadatsch | 09-02-19 | 13:17 | 3

Flink blijven schelden op de NPo ,dat was vroeger een onafhankelijke instantie. met een rechtse ,christelijke en linkse opinie.en dat is democratie

pedro300 | 09-02-19 | 13:20

@pedro300 | 09-02-19 | 13:20:
Misschien moeten we maar eens concluderen dat nieuws verslaan geen taak voor de overheid is. Want die is per definitie niet objectief en onafhankelijk. Dus weg met het journaal, weg met opinieprogramma's. Hou het bij Teleac waar mensen geleerd worden zelfstandig na te denken en informatie op te zoeken.

Sans Comique | 09-02-19 | 14:07

@Sans Comique | 09-02-19 | 14:07:
Noord-Korea is jaloers op onze NPO

Mastermattie | 09-02-19 | 18:46

En laten we deze idioot ook niet vergeten: https://www.geenstijl.nl/5144653/politie-imam-wordt-nieuwe-terreur-paus/ De oorlog zullen we nooit winnen. Is met dit soort mensen bij voorbaat al verloren

BluRay | 09-02-19 | 13:13

Pieter van Vollenhoven , voormalig directeur van VVN .
Maar ook de man die heel handig, en in de traditie van het keuninklijk huis een door hem veroorzaakt dodelijk ongeluk wist te MH17nen zal wel eens eventjes vertellen hoe het moet, de hypocrite lul.

zwellevertje | 09-02-19 | 13:11 | 4

@Beroep = Boerenlul | 09-02-19 | 13:39:
De Volkskrant, tja...
"Van Vollenhoven deed deze ontboezeming aanvankelijk in reactie op een conceptartikel van dagblad De Pers door journalist Arnold Karskens, onder de kop: 'Slachtofferhulp niet voor slachtoffers Van Vollenhoven.' Dat laatste verwijst ernaar dat Van Vollenhoven in 1989 oprichter was van het Fonds Slachtofferhulp.

Het conceptartikel maakte vooral duidelijk dat Karskens het niet zo heeft op Van Vollenhoven en haalde de krant dan ook niet."

Dan kan niet, hè. Het niet zo hebben op Pieter van Vollehoven. Dát is de reden om het artikel niet te plaatsen. Niet omdat er feitelijke onjuistheden in zouden staan.
Een beetje in de trant van; "Wij betreuren de commotie die is ontstaan..."

Sans Comique | 09-02-19 | 14:11

Hij lijkt niet door te hebben dat zijn uitspraak het gehele onderzoek diskwalificeert.. hetgeen dus regelrechte beïnvloeding is....

Epistulae_Morales | 09-02-19 | 16:22
▼ 1 antwoord verborgen

OT: gele hesjes, zo te zien heeft iemand een hand of iets verloren, kan het niet goed zien.

kwark001 | 09-02-19 | 13:09 | 7

@Graaisnaaiert | 09-02-19 | 13:49:

Maar eerlijk is eerlijk. Ze staan in frambozenland er weer massaal in weer en wind en nu al voor de 13 de keer. En hier in Nederland aten we alles gedwee gebeuren. Zelfs je portemenee leegroven. Ons steeds meer EU regels opleggen. Een pinnokkio in het kabinet. Daar ook maar daar rekenen ze met zo'n pinnokkio dus af. Ben benieuwd hoe lang macron nog zit. Vergeet niet. Het wordt langzaam aan weer beter weer.Verder is het wel inderdaad een beetje een asterix en obelix verhaal.Maar ja dat we dat nog mochten meemaken. Extreem rechts en extreem links(afa) hand in hand om te slopen.

tweetybird | 09-02-19 | 14:14

www.geenstijl.nl/5146201/dick-schoof-...
Ik vraag mij ook af wat Rutte nog steeds in 070 doet en waar ik mij nog meer over verbaas, zijn de 20+ wekelijkse stoeltjes die de VVD maar blijft scoren in de poll van Maurice de Hoax.

Mastermattie | 09-02-19 | 18:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Als je de volgende keer in het stemhokje staat, weet je dan nog welke politieke partijen dit welk OK vinden.

NjetNiet | 09-02-19 | 13:09 | 3

Nee.

Musset | 09-02-19 | 13:17

Nee.

Musset | 09-02-19 | 13:17

Ik zal dat de rest van mijn leven met mij meedragen. Onuitwisbaar.

Sans Comique | 09-02-19 | 14:13

Goedemiddag. Dat we nog mogen meemaken dat dhr van Vollenhove nog s iets zinnigs zegt !

reservebelgië | 09-02-19 | 13:08 | 1

Dat is toch de papa van Prins BRIL uit 020?
En die deugt toch? Toch???

Matwetwe | 09-02-19 | 13:35

Net zo nep als die onafhankelijkheid van die klimaatmars van donderdag jongstleden, ook gesubsidieerd door de EU.
Nederland , het land van de FAKE.

Uranus1767 | 09-02-19 | 13:08

Ik snap dat dit (door Geen Stijl) tot de bodem wordt uitgemolken... maar wie is er ook al weer verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van deze tricky dike?

litebyte | 09-02-19 | 13:07

Pieter van Vollenhoven dat is.

ecologiste | 09-02-19 | 13:07

Pieter altijd +1

ecologiste | 09-02-19 | 13:07

Wat Pieter Klein (3/3) zegt

Rest In Privacy | 09-02-19 | 13:06

Nederland kent geen corruptie en is er trots op dat we altijd zeer laag staan op de corruptielijsten. De NL politici vinden het 'heel normaal' dat als je bijvoorbeeld Pauline Krikke (VVD) heet ja eerst als Burgemeester, Scheveningen in de fik zet, vervolgens zelf voorzitter bent van de veiligheidsraad die dat wil gaan onderzoeken, en en passant ook nog even voorzitter bent van het verbond van verzekeraars, maar corruptie Nee!

Beroep = Boerenlul | 09-02-19 | 13:06 | 8

@Epistulae_Morales | 09-02-19 | 16:23: noemt u mij dan eens een gezaghebbend listje waar NL op staat als één van de meest corrupte landen, in perceptie dan wel in realiteit? Ik denk dat we het eens zijn dat NL corrupt is, maar mijn reactie betrof juist zulke lijstjes als waar B=B op doelt, en de naar internationale maatstaven zeer gebrekkkige formele definitie van corruptie in dit land.

OverdaanDerOnderheid | 09-02-19 | 16:38

@Epistulae_Morales | 09-02-19 | 20:51: dat is fijn voor u, maar uit niets blijkt dat u daardoor een beter inzicht hebt verkregen in de mate waarin NL al dan niet corrupt is.

OverdaanDerOnderheid | 11-02-19 | 13:00
▼ 5 antwoorden verborgen

OT: Gele hesjes staan voor de Assemblee.

kwark001 | 09-02-19 | 13:06 | 2

En ook in tal van andere Franse steden (waar je bij u in de EU masamedia nauwelijks iets over hoort)

litebyte | 09-02-19 | 13:09

Klopt, de media laten alleen protesterende scgolieren en Venezolanen zien. Eng.

Mammeloe | 09-02-19 | 13:42

LOL... Heeft Putin trouwens ook al gereageerd...?! Wedden dat een dezer dagen weer nieuws uitkomt over "Russische spionnen" die weer "betrapt" zijn met het uitvoeren van inlichtingenwerkzaamheden (wat NL natuurlijk niet doet want NL is braaf)... Zo van; "Russen zijn slecht maar wij doen keihard deugen..."

Nemo_Tenetur | 09-02-19 | 13:06 | 2

Zojuist op VTM, er lopen 400 spionnen rond in Brussel bij de EU gebouwen, vooral Chinese en Russische.

sprietatoom | 09-02-19 | 13:18

@sprietatoom | 09-02-19 | 13:18:
Mooi toch, waarom wachten ze zo lang met het omverwerpen van die ondemocratische bende in Brussel?

Mastermattie | 09-02-19 | 18:39

D66 was de leverancier van de privacywaakhonden deden niks of te laat, ook van degene die de privacy totaal om zeep hielp.Apart volk

pedro300 | 09-02-19 | 13:05

Ik ben bananen aan het plukken!

Bon-sens | 09-02-19 | 13:05 | 1

Is die bananen republiek toch nog ergens
goed voor, wel de quota halen anders geen voedselbonnen heur.

Halul gebakken | 09-02-19 | 13:48

Wetenschap is voor groot deel gekaapt door de politiek en daarmee voor het karretje gespannen van de belangen die er belangen hebben en daarom geen interesse hebben in waarheidsvindigen. Veel onderzoek dat vanuit de politiek handig is ivm beleid krijgt financiële ondersteuning.
De Nederlandse universiteiten onderscheiden drie geldstromen:

de eerste geldstroom in Nederland is direct afkomstig van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
de tweede geldstroom is afkomstig van zelfstandige publieke organisaties als de NWO (Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek)
de derde geldstroom is projectgebonden financiering, vaak van private instellingen maar ook van Ministeries.

ecologiste | 09-02-19 | 13:05 | 2

oftewel, het gedoe is in linkse incest bende.

tragic1911 | 09-02-19 | 13:07

de eerste echte en alle geldstroom komt uit de aarde en arbeid.

pedro300 | 09-02-19 | 13:11

Nee Pieter, daarmee pak je pluche plakkers zonder enig besef van kennis hun baantje af. Fout, subsidie richting koninklijke familie graag verminderen.

tragic1911 | 09-02-19 | 13:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken