Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hulpverleners voortaan in DENK-blauw

Eureka! De eindoplossing voor geweld tegen ambulancepersoneel 

Social

BINNENKORT, ergens in de Randstad: "Wolla vriend. Zal ik ruimte maken zodat jij je werk kan doen. Geef die roodwitte lint dan maak ik afscheiding. Hey sahbi, Zet skotoe ergens anders, deze mensen moeten helpen en de ibahesh kan er niet langs." 

Reaguursels

Inloggen

Maar even... Ben ik nou gek ? Politieauto in Blauw... Ziekenwagen in wit.. Brandweer is rood.... Ook de kleding ! simpel, herkenbaar! What went wrong?????

lilluke halve hoan | 07-02-19 | 03:45

Met deze prachtige kleuren weten kanschenpaerels tenminste wie ze geraakt hebben en kunnen ze misschien een puntensysteem opzetten:
Blauw-gele hulpverlener raken: 100 punten
Rood-zwarte hulpverlener raken: 120 punten (want die hufters spuiten het vreugdevuur uit dat de Kansenparels gesticht hebben)
Lichtblauwe hulpverlener raken: 80 punten (want deze homeau kleur is aanstootgevend in hun macho-cultuur (waar we dus Repsekt voor moeten hebben))

klimgek | 06-02-19 | 19:52

Sowieso hulpverleners belemmeren dan ben je toch echt wel een stuk uitschot van de onderste richel. Camera's op de ambu en gelijk doorstreamen naar de politie.

tiku99 | 06-02-19 | 17:59 | 2

Ja, je zou de namen van dit uitschot op een lijst moeten zetten en bij ongeval van die lieden weigeren te helpen. Hun eigen verdiende loon.

marian2???? | 07-02-19 | 01:38

Simpel, opleiding tot BOA.... en dan bewapenen.....

lilluke halve hoan | 07-02-19 | 03:26

Het is nogal lelijk. De belangrijkste functie van opvallen is ook niet aanwezig. Het was altijd volstrekt duidelijk wie het ambulancepersoneel waren maar dat is nu voorbij.

Vula | 06-02-19 | 17:47

Misschien is een groen uniform met groene baret wel veilig ?

Bolder | 06-02-19 | 17:25

'Die knalgele jas was intimerend'

Mensen. Laat dit even rustig op u inwerken.

letopuwzaak | 06-02-19 | 16:58 | 2

Evenals de ambulance. Zal je maar gebeuren: je ligt op de grond te vechten voor je leven en dan komt er ineens zo'n knálgeel voertuig aangesjeesd met mensen erin die je willen hélpen, je schrikt je toch een rolberoerte! Moet niet gekker worden...

Zenzeo | 06-02-19 | 17:34

Gedaan! en nu flabbergasted achter mn PC liggen doet....

lilluke halve hoan | 07-02-19 | 03:27

En dat allemaal vanwege een stelletje dolgedraaide apen (vaak met een kleurtje).

Heiner | 06-02-19 | 16:39

.. en je maar blijven afvragen waarom nog maar weinig in de zorg willen werken..

fikkieblijf! | 06-02-19 | 14:37 | 1

Binnenkort worden ook maar de witte jassen in de zorg afschaffen?

2tribes | 06-02-19 | 23:50

Geel lijkt me een stuk beter zichtbaar.

dijkbewaker | 06-02-19 | 14:29 | 2

ander topic?

BozePaarseMan | 06-02-19 | 14:32

In plaats van intimidatie tegen hulpverleners aan te pakken krijgen ze een nieuw uniform. Waarom niet meteen een clownspak. Nuff said hieronder..

BozePaarseMan | 06-02-19 | 14:19 | 2

Wegkijken 2.0 of zijn we al bij 3.

bqbq | 06-02-19 | 15:01

inderdaad.... stuur de cliniclowns...( dirk jan deel 7, pagina 17 )

Y&T | 06-02-19 | 16:46

Welke gek heeft dát nou weer verzonnen? Worden de ambulances zelf ook blauw of blijven die geel ?

Zwizalletju | 06-02-19 | 14:10

Ik mis pepperspray en een gummiknuppel...

bitterpete | 06-02-19 | 14:09 | 4

@Wienerschnitzel mit | 06-02-19 | 14:18: Boa's.... zootje uitkeringstrekkers verplicht aan de baan,,,en die wil jij bewapenen?

Y&T | 06-02-19 | 16:47

Taser hebben ze al.

Rotterdammert1965 | 06-02-19 | 18:10

@Y&T | 06-02-19 | 16:47: Ook boswachters zijn BOA en hebben schietbevoegdheid....

lilluke halve hoan | 07-02-19 | 03:30
▼ 1 antwoord verborgen

Maar heeft allemaal natuurlijk niets te maken met het uitbannen van "gele hesjes", ofzo...

Nemo_Tenetur | 06-02-19 | 13:51

''Maar het probleem,meneer,dat blijft,dat blijft!''

AlexMM5050 | 06-02-19 | 13:44 | 1

Hij wist het.

letopuwzaak | 06-02-19 | 17:16

Een intimiderende kleur; hoe verzinnen ze het ? De ambulances hebben ook zo'n fluorescerende kleur, is dat dan niet intimiderend ? Altijd maar weer aanpassen aan dat straattuig, i.p.v opsporen, oppakken en bestraffen. Wat een afgang. Gaat de politie hun gele schouderstukken nu ook verkleuren ?

Jackson | 06-02-19 | 13:37 | 1

Hier hoef ik niets aan toe te voegen, zo is het.

Nuuk | 06-02-19 | 13:46

Hoe zit het dan met de brandweer?

lacucaracha | 06-02-19 | 13:24

Wel unisex mag ik hopen.

rikkert_gdg | 06-02-19 | 13:19

Laatste nieuws : defensie heeft belangstelling voor de overtollige uniformen.

Acidstain | 06-02-19 | 13:14 | 1

Komt er dan wellicht nog eerst een grote "bullseye" op de rug voor extra duidelijke markering... Ik bedoel dan komen de soldaten ook niet meer met "volle bak kanker" terug naar huis wat volgens het kabinet allemaal niet zo zat...

Nemo_Tenetur | 06-02-19 | 13:54

Omgekeerde wereld het enige intimiderende is dat typhusvolk.

lacucaracha | 06-02-19 | 13:11 | 2

Ga dat maar eens uitleggen aan tafel bij de correcte "Matthijs".............

Wienerschnitzel mit | 06-02-19 | 13:18

@Wienerschnitzel mit | 06-02-19 | 13:18 |
Hij kan mailen.

lacucaracha | 06-02-19 | 13:19

Kan de hulpverlening niet beter helemaal gestopt worden in bepaalde wijken?

ja,diedus! | 06-02-19 | 13:04 | 2

De wijk Amsterdam

weerwolf | 06-02-19 | 13:32

Ja graag. laat ze hun eigen diensten maar opzetten, a la Gaza, halve snikkel op de afgeragte Toyota bus, gillen, joelen enz. dat is bekend voor ze.

Wienerschnitzel mit | 06-02-19 | 13:41

Lekker onopvallend dat lichtblauw in het donker .Wordt reanimerend hulppersoneel geschept door halfblinde automobilisten,die felle gele kleur heeft wel een reden .

pga | 06-02-19 | 12:59 | 1

Wilde al zeggen,,,lichtblauw, mooie urban camo....

lilluke halve hoan | 07-02-19 | 03:32

Jammer dat men de gele jas al te intimiderend vindt. Ik had het persoonlijk wel gaaf gevonden als de helicopter en wagen uit dit topic een keer in het echt zou kunnen aanschouwen
www.geenstijl.nl/5144745/ambulanceper...

Sucker | 06-02-19 | 12:59 | 1

Zo´n Apache in die kleuren.... fully armed= of zou dat ook te intimiderend zijn

lilluke halve hoan | 07-02-19 | 03:34

Homo-pastelkleur, tja wat wekt dat op? Laten we geen daders pakken maar het probleem bij ons zelf zoeken. Nieuw kleurtje, gaat zeker goed komen.

Pislinq | 06-02-19 | 12:50 | 1

Met die kleur "lokken ze niet uit", begrijp het nou...

Wienerschnitzel mit | 06-02-19 | 13:16

Een beetje stylish en gezagsvol uniform moeten we niet willen met zijn allen. Kijk hoe de politie voor aso loopt, sommige chauffeurs als hooligans zijn uitgedost, en nu hoe het ambulance personeel voor joker moet gaan. In het bedrijfsleven (schrap ABNAmro) en met name in het toerisme daarentegen zien we zeer charmante verschijningen juist door het mooie uniform. Laat het aan ambtenaren over iedereen gaat voor schut.

eastender | 06-02-19 | 12:50

Verstandige actie. Iedere klimaat-aap begrijpt dat het geweld tegen hulpverleners alles te maken heeft met de kleur van hun kleding en de kleur-gevoeligheden bij de zwakkeren binnen onze samenleving. Achtergestelden allemaal, die juist onze hulp zo buitensporig nodig hebben. Arme drommels!

Is er al een afgevaardigde onder een witte vlag naar het getto gestuurd om voorzichtig te informeren hoe de getto-leiders het voortaan gekleurd/uitgevoerd zien worden, alle hulp? Dialoog is namelijk vreeselyck belangrijk in een verder prima functionerende multiKul.

Jan Passant mk2 | 06-02-19 | 12:47 | 2

"Sommige" reageren nou eenmaal nogal heftig, op ontblote benen, armen, roepen dan wel eens hoer enzo... reageren ook nogal heftig op sommige kleuren blijkbaar, geheel logisch ofzo.

Wienerschnitzel mit | 06-02-19 | 13:08

@Wienerschnitzel mit | 06-02-19 | 13:08:
Ja en we springen elke keer weer iets hoger voor dat rellende tuig, wat een ontzettende afgang weer.

2tribes | 06-02-19 | 23:54

Te "intimiderend". Ehm, we hebben het hier over -hulp- verleners. AT5: 77 jarige man gereanimeerd in tram, hulpverleners en politie struikelen in tram over fotograferende, en filmende reizigers. "Sjoemelturken" (nieuw woord?), in de bijstand, met huis in Turkiland, Polen die 10 jr ongestoord het Uwv oplichten, je oma in de strontluier, Ziekenhuizen die failliet gaan, dagelijks plofkraken door lichtgetinten. Kijk: zo ziet een- gaaf land- er nou uit met een "Vaasje".

Wienerschnitzel mit | 06-02-19 | 12:47 | 2

Toch gaan weer massa's mensen vvd stemmen, en op hun vrienden op links.

Pislinq | 06-02-19 | 12:52

"Hahahaha", aldus een woordvoerder van de minister president.

Jan Passant mk2 | 06-02-19 | 12:52
-weggejorist-
EdnaWilkins24 | 06-02-19 | 12:46 | 1

Die nieuwe uniformen zijn in van die wielren kleuren. Hulpverleners camoufleren als wielrenners... Dat gaat agressie wel tegen!

freakz0rz | 06-02-19 | 12:42 | 1

De hulpverlener van de maand wint een gele trui.

maxrelax | 06-02-19 | 12:47

Tja, als je zo'n gele jas aantrekt dan vraag je er ook wel een beetje om!

FasiscovanJole | 06-02-19 | 12:34 | 1

Dit landje is totaal geflipt intussen.

Wienerschnitzel mit | 06-02-19 | 12:48

wat.de.neuk.is.dit.nou.weer?
te intimiderend?? als het eind maart was geweest had ik t voor een 1 april stunt aangezien.

zeiksmurf | 06-02-19 | 12:28

Ver. Nederlandje anno 2019.
“Een gele jas is intimiderend.”
kempenaer | 06-02-19 | 11:36

Dit dus!!!
Flabbergasted van zoveel submission.
Je kunt gvd bij een noodgeval al moeizaam een dokter krijgen laat staan een ambulance,
Nu bij de staatstelevisie,een broeder helemaal happy de peppy met zij uniform!!!
Gekker dan gek

maasdonk | 06-02-19 | 12:26

Waarom vermommen ze de ambulance niet als ijscokar?

BrabantsVerzet | 06-02-19 | 12:25 | 1

Het geluid van de sirene is i.d.d hetzelfde geluid als de gemiddelde ijscocar in de USA.

ja,diedus! | 06-02-19 | 13:03

Is er ook rekening gehouden met wapenstok, pepperspray, handboeien en dienstwapen in dit nieuwe kostuum voor medische hulpverleners?
Door het toenemend geweld tegen hulpverleners lijkt mij dit noodzakelijk

Dutch_Viscount | 06-02-19 | 12:21

Geel is het nieuwe bruin, ik denk dat geen hulpverlener meer wil worden gezien in een geel hestje/kleding.

sko | 06-02-19 | 12:21

Iedereen die een hulpverlener opzettelijk hinderde in zijn reddende taak moet op een zwarte lijst. Die krijgen geen enkele hulp meer, wel eerst even een paar jaar brommen. zeer zware straffen vastleggen in de wet, zodat er geen rechter meer is die verlichtende omstandigheden kan aanvoeren. Zoals groepsdruk of beneveling.

Hiesjes | 06-02-19 | 12:21 | 1

je kunt groepsdruk ook gebruiken door te zeggen dat je bij misdragingen binnen een bepaalde postcode een week niet meer reageert op oproepen of zo.

zeiksmurf | 06-02-19 | 12:30

Wat een afzichtelijk tenue is dit. En intimidatie werkt! Wat gaat er in je bovenkamer fout als de kleding van een hulpverlener je aanzet tot geweld. Wat een wereld...

Sprinkhaan | 06-02-19 | 12:13 | 1

Het zijn de linkse watjes in dit land die met hun kruiperige opstelling deze shit in stand houden en entameren. Zo'n idioot die in trainingen voor ambulance en brandweer personeel benadrukt dat ze tijdens hun levensreddende handelingen vooral moeten zorgen dat ze deëscalerend optreden en omstanders niet intimideren want dat die snel gefrustreerd raken uit onmacht. De waanzin ten top.

2tribes | 07-02-19 | 00:06

GeenStijl voor alleen uw moslim, en oninteressante mediamensen, klikbait, topic, hooggeschoolde echoput,dialogen.

Dr.Tatta.Macamba | 06-02-19 | 12:07 | 2

Wij lachen hier graag.

BrabantsVerzet | 06-02-19 | 12:26

Ja lieve mensen de omschakeling naar de islamitische samenleving is begonnen creeping sharia

ZwarteRiek | 06-02-19 | 12:06 | 1

oogjes dicht, snaveltjes toe..

Wienerschnitzel mit | 06-02-19 | 14:22

Wie bedenkt nu zoiets? Zullen wij dan bij snelheidsovertredingen ook maar meteen cadeaubonnen uitdelen? Een boete is zo intimiderend. En dan wel persoonlijk met een bloemetje erbij want per post vind ik ook best wel intimiderend.

SinEstilo | 06-02-19 | 12:03 | 2

Ja ik vind die blauwe enveloppen altijd behoorlijk intimiderend en slaap er slecht van, doe es snel ander kleurtje gebruiken!

2tribes | 07-02-19 | 00:10

@2tribes | 07-02-19 | 00:10: Ik krijg ze niet meer.... de meest recente gaf aan± LAATSTE aanmaning.... ben ik mooi vanaf dus

lilluke halve hoan | 07-02-19 | 03:38

"Wolla vriend. Zal ik ruimte maken zodat jij je werk kan doen. Geef die roodwitte lint dan maak ik afscheiding. Hey sahbi, Zet skotoe ergens anders, deze mensen moeten helpen en de ibahesh kan er niet langs."
Eh.. vertaling?

Enrique C | 06-02-19 | 12:00 | 1

Ons oude ABN =algm. besch. nederlands; heet nu ABA= algm.(on)beschaafd) arabisch.

telelezer | 06-02-19 | 12:22

Ik zou rood opteren, de kleur van de liefde.

Manus Olie | 06-02-19 | 11:59 | 5

Ik zeg leger groen, marine blauw of luchtmacht grijs.

Musashi | 06-02-19 | 14:59

Verwacht dat ze zich het meest op hun gemak voelen bij zwarte uniformpjes met bijpassende lap.

2tribes | 07-02-19 | 00:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Moeten ze straks over de moslimvriendelijk turquoise (what's in a name) kleding weer gele hesjes aantrekken vanwege de veiligheid. En die knalgele ambulance is ook best wel intimiderend

batvoca2 | 06-02-19 | 11:58

"Samaritanen werden verplicht zogenoemde shurut, een rode keffiyeh te dragen, joden een gele en christenen een blauwe. In beginsel was dit onderscheid bedoeld om bijvoorbeeld de rustdag van de anderen te respecteren. Hoewel het zeker is dat deze shurut niet altijd strikt werd nageleefd, kon het in latere eeuwen tot anti-joodse of anti-christelijke racistische uitbarstingen komen. In feite demonstreert deze shurut de assimilatie aan elkaar." (Quote uit het wikipedia artikel van 'Dhimmi').

Vuurwezel | 06-02-19 | 11:58

Ze moeten de politie een gele broek aantrekken, want die krijgen heel de dag een hele hoop gezeik te verwerken, en dan valt het minder op.

derijdendehufter | 06-02-19 | 11:55

Dat is geen DENK-blauw. Dat is fucking baby-blauw. Baby-blauwe uniformen. Het is toch om te huilen? Hoe lang duurt het nog voordat de ME in regenboogkleding door de straat stampt?

Zwezerik | 06-02-19 | 11:54 | 1

Stampt? op schapenvoetjes zich verplaatst bedoelt u

lilluke halve hoan | 07-02-19 | 03:42

Laten ze in de probleemwijken hun eigen ambulancedienst maar opzetten. En dan ook gewoon de slachtoffers oppakken en meeslepen zonder te stabiliseren en in de achterbak flikkeren , beetje zoals in de Gazastrook en op de westelijke Jordaanoever.

laurentius | 06-02-19 | 11:52 | 3

uitmuntend idee!

telelezer | 06-02-19 | 12:18

Amen!

Wienerschnitzel mit | 06-02-19 | 12:30

De ambulances in Pallie gebied zijn in de eerste plaats bedoeld als troepen-transport.

GOEM | 06-02-19 | 13:23

Heeft vast en zeker te maken met het aanstaande geweld van de overheid tegen de gele hesjes.

Andersdenkend | 06-02-19 | 11:52

De smurfen hebben al geklaagd dat blauw geen goede optie is, want dan worden zij zo meteen als hulpverleners gezien en in elkaar geslagen.

derijdendehufter | 06-02-19 | 11:51

Wat een farce, het geweld oplossen door middel van het veranderen van de kleding, echt weer een tactiek om net te doen of ze wat tegen het geweld willen en kunnen doen.

Die stenen, flessen, vuurwerk en klappen komen echt niet minder hard aan in het groen. Ik hoop dat de ambulance hulpverleners snappen dat dit eigenlijk laat zien dat echte bescherming en het wegnemen van dit zinloze geweld nog erg ver weg is dan wel onbereikbaar met het huidige knuffelbeleid.

leijpeideaud | 06-02-19 | 11:51 | 1

Komt nooit meer goed.

Wienerschnitzel mit | 06-02-19 | 14:23

Iedereen reageert hier wel overtrokken op, maar ik ben blij dat dit nu eindelijk opgelost wordt!
Ik ga ook mijn kledingkast even nakijken, misschien kan ik met andere kleurenensembles minder agressie op mijn werk opwekken.

Gele Beer | 06-02-19 | 11:49 | 2

ik heb alleen maar zwarte kleren, want ik wil niet als racist maar als een brave policor door het leven gaan.

derijdendehufter | 06-02-19 | 11:56

@derijdendehufter | 06-02-19 | 11:56: Maar dan heeft U vast geen zwarte auto? Zwart, groen en bruin zijn, als het om auto's gaat, de kleuren van de machtsmannetjes en de machtswannebees.

eastender | 06-02-19 | 12:56

Maar geen hoedje? Wat is er mis met een hoedje?

BrabantsVerzet | 06-02-19 | 11:47 | 2

waarom geen boerka?

telelezer | 06-02-19 | 11:49

een aluhoedje?

Nuchternederland | 06-02-19 | 11:51

Je maintiendrai kunnen we als wapenspreuk wel afschaffen. Het is een lachertje als het niet triest was.

laagvliegert | 06-02-19 | 11:47 | 2

""ik worstel en kom boven, ende desespereert niet"" IS tegenwoordig beter van toepassing

telelezer | 06-02-19 | 11:50

Dit is een betere:

Mundus vult decipi, ergo decipiatur

Zwezerik | 06-02-19 | 11:56

Je mag een hand afhakken van mij als dit niet uit een koker van een vrouw komt. (ben ervarings deskundige met debiele vrouwelijke managers)

Bennie Boos | 06-02-19 | 11:45 | 5

ook ervaringsdeskundige met hand afhakken (debiele sharia?)

telelezer | 06-02-19 | 11:52

Mediteraan blauw, dat draagt vrijwel niemand. Vast een designer uit de kansenpool. En dat is nooit een Nederlander. Wat het wel is, dat profiel kent iedereen.

eastender | 06-02-19 | 12:59
▼ 2 antwoorden verborgen

kunnen misschien ook rode stoplichten, de NOS, DWDD en Vara worden verboden; rode kleur vind ik namelijk erg intimiderend.

krelus | 06-02-19 | 11:42 | 1

tja, ik word ook altijd agressief als ik weer rode stoplichten zie, dus maak ze dan ook paars godverdomme!

derijdendehufter | 06-02-19 | 11:53

Hahaha! Sorry.... Hahaha! Ik kan... Momentje, even mijn neus snuiten... Hahaha!

BrabantsVerzet | 06-02-19 | 11:42 | 2

maar geen gele zakdoek gebruiken want dat is intimiderend voor sommige culturen

telelezer | 06-02-19 | 11:54

Graag klimaat neutraal ja?

Wienerschnitzel mit | 06-02-19 | 12:31

Ook handig bij de komende revolte van de Nederlandse Gele hesjes.
Oh, nee wacht.
Hier gaan alleen kartelkinderen de straat op, voor de klimaat.

Mammeloe | 06-02-19 | 11:41 | 2

Als het niet regent tenminste.

ik_word_gek_in_NL | 06-02-19 | 11:43

Overigens typisch zo'n non-kleur die een kleurenblinde zoals mij nooit zal herkennen. Ik zie het echt niet.. is dit nu blauw of groen ?

suscrofa | 06-02-19 | 11:41 | 2

* zoals ik
Blauw-groen, beetje vale flauwe kleur.

Braco.me | 06-02-19 | 11:47

@Braco.me | 06-02-19 | 11:47:
Maar goed dat ze de paars of donkerblauw (?) op lichtgroen of lichtblauw (?) in hoofdletters gekleurde rugtekst niet in van die kleine gekleurde balletjes (zoekplaatjes voor ons) hebben geprint, dan zouden jij en ik dus helemaal niet kunnen weten dat het hier om ambulance personeel gaat.

suscrofa | 06-02-19 | 11:56

Succes met zo’n kek licht blauw truitje.. valt wel lekker op in het donker langs de kant vd weg...... stelletje maloten, in plaats van de oorzaak aan te pakken komen ze met dit soort onzinnige en geld verspillende oplossingen

Captain_Dipshit | 06-02-19 | 11:40 | 1

oorzaak aanpakken mag niet: want ies raaasjiest!

telelezer | 06-02-19 | 11:57

Het schijnt dat het ambulancepersoneel er zelf voor heeft gekozen. 90% van de gevallen zijn ze binnenshuis bezig. Geel was intimiderend. Toch krijg ik hier het idee dat een opperchef een deugwind liet.

Acidstain | 06-02-19 | 11:39 | 1

Het karakteristieke uniform valt inderdaad erg op, en je ziet meteen dat je met ambulancepersoneel van doen hebt. Dat was toch precies de bedoeling? Dat het intimiderend is komt niet door dat uniform zelf, maar door het feit dat die lui er zijn, dan weet je namelijk dat er iets ergs aan de hand is. Een ander kleurtje gaat niet helpen.

Muxje | 06-02-19 | 11:55

Foto van Rutte in bokshouding op alle ambulances!

Patje2011 | 06-02-19 | 11:41

Vroeger stond er gewoon een groot rood kruis op de rug. Waarom niet gewoon zoiets? Dat is een internationaal symbool, en hoeft er ook niet meer vergaderd worden over reflecterend geel of baby-blauw.

Jos Tiebent | 06-02-19 | 11:35 | 3

Mooi.

Mammeloe | 06-02-19 | 11:43

Kruis niet goed.

2tribes | 07-02-19 | 00:17

Helaas voor Pritt maar zijn eerstvolgende zesduizend reincarnaties gaan dat "binnenkort" niet meemaken.

brughslurph | 06-02-19 | 11:33

Ambulancepersoneel zal voortaan ook een donkere zonnebril dragen, omstanders per ongeluk direct aankijken kan als agressief worden ervaren en geweld uitlokken.

priks | 06-02-19 | 11:31 | 4

Om nog niet te spreken van het ongevraagd behandelen van vrouwelijke patiënten - mevrouw mag dan een hartstilstand hebben, er komt maar mooi een vrouw om te reanimeren.

Goldfinger | 06-02-19 | 11:34

En een aansteker plus sigaretten bij zich dragen om lui die tijdens reanimaties om een peuk en/of vuurtje vragen direct van dienst te kunnen zijn.

Beefbus | 06-02-19 | 11:37
▼ 1 antwoord verborgen

De iftarisatie van overheidsdiensten is goed op gang aan het komen.

ja,diedus! | 06-02-19 | 11:30

Dus we hebben maar 5500 ambulancemedewerkers in Nederland? En dan zo vaak in het nieuws omdat ze lastig gevallen worden?

Patje2011 | 06-02-19 | 11:30

"Wolla vriend ...." etc. Hulde, Pritt. Heel geestig.

JvanDeventer | 06-02-19 | 11:30

Mijn onderbuikgevoel zegt dat dat busje niet lang heel zal blijven.

Bijtendehond | 06-02-19 | 11:39

Ambulancepersoneel kiest er dus voor liever onzichtbaar te zijn op gevaarlijke locaties dan om tegels voor hun kop te krijgen van finnen omdat die iets tegen hulpdiensten hebben.

2voor12 | 06-02-19 | 11:28

Wat dachten jullie van sirenes? Ook zwaar intimiderend. Doe dan ook maar de openings track van Teletubbies uit die wagens laten galmen.

Botte Hork | 06-02-19 | 11:28 | 1

LOL!

BrabantsVerzet | 06-02-19 | 11:43

Ik snap het niet hoor... waarom gaan ze niet gewoon een Djelleba dragen? Is zowel voor mannen als vrouwen verkrijgbaar en weet je 100% zeker dat dit een positief effect heeft.

Dit in tegenstelling tot het knalgele kleding die natuurlijk een zwaar intimideren effect heeft op bepaalde groepen en in het blauw zie je ze bijna niet meer in het donker.

ja-nee-misschien | 06-02-19 | 11:27

Er zullen best wel eens een paar doorgesnoven of bezopen autochtonen tussen zitten, maar de meeste agressiviteit tegen hulpverleners komt nog altijd van kutmarokkanen. Als ze dat nu eens gewoon zeggen en het strafrecht handhaven, zouden we al een eind op de goede weg kunnen zijn.
*wishful thinking*

Bijtendehond | 06-02-19 | 11:25

Zitten er wel schoenen bij dit uniform ?

ja,diedus! | 06-02-19 | 11:24

Mijn respect voor de vertegenwoordigers van onze Hermandad is met sprongen gestegen sinds ze er uit zien als een gedeformeerde knuffel van Maya de Bij.

bisbisbis | 06-02-19 | 11:23

Shirtjes van het Marokkaans elftal zouden een goedkopere optie zijn geweest.

Patje2011 | 06-02-19 | 11:23 | 1

Dan is 90% van de ellende op slag weg in de randstad, alhoewel niet iedereen (lees niemand) mocro-knuffels kan waarderen, op Bea na.

grindbak | 06-02-19 | 11:36

geïntimideerd door ambulance personeel... Wat?

Blanke_Vlaai | 06-02-19 | 11:23

Moeten ambulance vrouwen nou ook hoofddoekjes dragen?

telelezer | 06-02-19 | 11:22 | 1

Die (doekjes) mogen überhaupt toch niet buiten komen zonder begeleiding?

Is dit nog nieuws? | 06-02-19 | 11:24

Prima om ambulancepersoneel in beter passende en herkenbare kleding te hijsen. het argument van intimiderend is natuurlijk kul. het enige wat intimiderend is het gedrag van idioten (vaak volk met een bepaald kleurtje) tegen hulpverleners. Laat justitie eens beginnen met het uitvoeren van echte straffen zoals de politiek steeds schreeuwt als het om geweld tegen hulpverleners gaat. In plaats van een taakstrafje voor de daders van 40 uur, verplicht een maand rondlopen in een roze broekpak. Naming en shaming, dat werkt. Maar ook hier weer waar Nederlandse beleidsbepalers sterk in zijn, de gevolgen aanpassen ipv de oorzaak aan te pakken.

Ruikbaard | 06-02-19 | 11:22 | 1

Plus de D66-er met het uniformenbedrijf krijgt weer een aardige order binnen.

Beefbus | 06-02-19 | 11:24

Vind het best geslaagd.
Zijn ze ook kogelvrij?

HoerieHarry | 06-02-19 | 11:22 | 2

Of steekwerend?

Is dit nog nieuws? | 06-02-19 | 11:25

Dan komen ze ook maar zelf uit mijn bumper peuteren als ik er één over het hoofd zie.

Geen01 | 06-02-19 | 11:22

Nu nog een halve maan op de zijkant van de ambulance en de komende jaren is in het onderdanige gebuk ook weer voorzien.

ja,diedus! | 06-02-19 | 11:22 | 1

Naast het Kruis is ook de islamitische Halve Maan sinds 1929 een officieel erkend embleem. Beide symbolen worden door het Internationale Rode Kruis afzonderlijk en in combinatie gebruikt. Het Kruissymbool deed de islamitische landen te veel denken aan kruisvaarders. Zij bedongen hun eigen embleem, de Halve Maan zoals afgebeeld op de vlag van het oude Ottomaanse kalifaat. Vreemd is wel dat de Rode Davidster van de Israëlische hulpdienst Magen David Adom in 1948 onmiddellijk werd afgekeurd door het Rode Kruis als te religieus, te aanstootgevend en niet neutraal genoeg. Tot op de dag van vandaag verbiedt de organisatie het gebruik van de Rode Davidster buiten de pre-1967 grenzen maar staat het gebruik van de islamitische Halve Maan overal ter wereld toe.
opiniez.com/2017/06/25/de-inktzwarte-...

Mammeloe | 06-02-19 | 11:49

Als je pertinent weigert de realiteit onder ogen te zien én/of te benoemen, ontkom je er niet aan je toevlucht te moeten nemen tot behoorlijk bizarre redeneringen.

Rest In Privacy | 06-02-19 | 11:21

Zet de politie ergens anders, want de politie kan er niet langs?!? LOL

Antigoog | 06-02-19 | 11:21

Hoeveel Nederlands Marokkaanse mannen werken er voor de ambulancedienst?

Langshetrandje | 06-02-19 | 11:21 | 4

@Is dit nog nieuws? | 06-02-19 | 11:22:
Dat noem je "helpen".

Langshetrandje | 06-02-19 | 11:25

Ik ken er persoonlijk 2, waarvan 1 zeer vriendelijk en een fijne collega, en 1 die als uitzendkracht werkt(e?) en hopeloos slecht werk leverde. Hij sprak onze taal ook niet echt goed, dat was ook sneu voor hem natuurlijk. Kon hij niks aan doen. En vervolgens wilde ik bijna niemand meer van zijn diensten gebruik maken! Heel erg zielig voor die man....

Geert Maksimaal | 07-02-19 | 00:42
▼ 1 antwoord verborgen

Het enige wat voor mij telt is of de hulpverlener zich er beter in voelt. Wat de Reaguurder meent zal mij aan mijn.......

Skunk57 | 06-02-19 | 11:20 | 3

Ik ruik je hier viezerik

Langshetrandje | 06-02-19 | 11:21

We gaan zien of het aantal geweldsincidenten daalt. En als er ambulancepersoneel wordt aangereden wegens niet gezien horen wij u weer? Kusjes.

Is dit nog nieuws? | 06-02-19 | 11:22

Beter: qua draagcomfort of qua veiligheid (optische kleuren) en/of uitstraling (gezag)?. Wat bedoel je precies?

zimmerschwanz | 06-02-19 | 11:23

Heb ik ook altijd. Lig ik dood te gaan en dan komt er zo´n intimiderende jas binnen. Ik stuur ze dan meteen weg, ga ik wel een andere keer dood ofzo.

EmilioEsteves | 06-02-19 | 11:20 | 1

Ik schrok me dood van die gele jas. Begon spontaan Frans te spreken. Je taime...

Is dit nog nieuws? | 06-02-19 | 11:21

Als het water niet naar de zee komt, komt de zee wel naar het water. Ze weten het zo te draaien dat die minkukels er eigenlijk niks aan kunnen doen dat ze een ambulancebroeder in het gezicht spugen, want gele jas. Hoe verzin je het.

JJMS | 06-02-19 | 11:19

En het is nu afwachten tot de eerste ambulancemedewerker wordt aangereden .... iets met slechte zichtbaarheid

franky37265 | 06-02-19 | 11:19

Als je je geïntimideerd voelt door ambulancepersoneel dan heb je waarschijnlijk het iq van een pinda.

Cheeky Bastard | 06-02-19 | 11:19 | 1

beetje respect vriend!

voor de pinda bedoel ik

ja-nee-misschien | 06-02-19 | 11:33

Intimiderend haha, was dat het probleem waardoor hulpverleners aangevallen werden? Zullen we de sirenes er ook maar af halen dan? Dat moet toch ook wel intimiderend zijn. Misschien de auto's ook wat minder geel maken nog....
Echt...

jip_86 | 06-02-19 | 11:18 | 2

Oh ja de sirene! Goed punt.
Naar taskforce mailen gaat....
;)

Is dit nog nieuws? | 06-02-19 | 11:20

Nou dan is het klappen met zo'n AED vast ook not done in noodsituaties.

2tribes | 07-02-19 | 00:26
-weggejorist-
Zwezerik | 06-02-19 | 11:18 | 1

ja laten we vooral hebben gedacht dat fluoriserend geel juist voor de veiligheid aan die hulpverleners was bedoeld.. vallen ze meer op in het verkeer als ze bezig zijn iemands leven te redden.. nu blauw, licht blauw.. hopelijk worden ze nu niet massaal omvergereden of dood als ze bezig zijn iemands leven te redden.

maar goed beter is om je aan te passen en oorzaken vooral niet aan te pakken.

wat is er mis met een een flinke straf van enkele jaren en torenhoge boetes als je een hulpverlener moedwillig aanvalt of belemmert zijn werk te doen?

o wacht, mag niet ... allemaal een aai over hun bol vooral de-escalerend werken!

fikkieblijf! | 06-02-19 | 11:18 | 1

Volgens mij waren de uniformen ambulance personeel vroeger zelfs wit. Dacht ik.

tweetybird | 06-02-19 | 11:35

Iets intimiderender was een betere vondst geweest. Allemaal een zwarte leren jas met een motorclub embleem op de rug.

suscrofa | 06-02-19 | 11:18

Een patroon van puppies en kittens kan er nu ook nog wel bij

Botte Hork | 06-02-19 | 11:18

Maak de ambulance wit met een rode halve maan erop. Bewapen de chauffeur met een AK47.

El Rico Grande | 06-02-19 | 11:18 | 3

Ook in de lucht schieten bij aankomst ..

Beefbus | 06-02-19 | 11:22

@ Beefbus
-
Hoezo: in de lucht?

bisbisbis | 06-02-19 | 11:28

Want die nieuwe politie uniformen hebben de dienders erg veel extra plus respect gegeven... man man man.

Bac | 06-02-19 | 11:17

Zucht. Er zal eens een dag voorbijgaan zonder het gevoel te krijgen dat dit land gek geworden is .....

Wekkertje | 06-02-19 | 11:17 | 2

Wat bedoel je?

ik_word_gek_in_NL | 06-02-19 | 11:49

"Mogen wij er even langs?"
Tssjjj... wie ben jij met je rolbed?..

brughslurph | 06-02-19 | 11:15

Ik vind de ambulancedienst niet inclusief genoeg en vind dat ook dit fotootje van de NOS weer nodeloos kwetsend is voor de werkende onderklasse van Nederland.

Langshetrandje | 06-02-19 | 11:15 | 2

Wellicht had de afdeling diversiteit vandaag een snipperdag.

Foolonthehill | 06-02-19 | 11:18

Foolonthehill | 06-02-19 | 11:18
Misschien dat ze zich in een moslimvriendelijke omgeving mogen omkleden, of dat het precies tijd was voor het 80ste gebed van de dag, of was het suikerfeest?

Langshetrandje | 06-02-19 | 11:20

Op het geel vallen die bloedvlekken teveel op als je weer eens voor je bakkes wordt gemept door een groep uitzinnige finnen.

Eppo | 06-02-19 | 11:15

Ik mis nog een lieveheersbeestjes rugtas tegen zinloos geweld.

Freert Gilders | 06-02-19 | 11:14 | 2

Zo'n armbandje van plastic. Be strong of zo.

Is dit nog nieuws? | 06-02-19 | 11:18

lol

Wienerschnitzel mit | 06-02-19 | 13:27

Geel is niet intimiderend ,net zoals blauw of groen dat niet is.
Als je de regel maakt dat de hulpverleners bij bedreiging geweld mogen gebruiken is het zo afgelopen.
Het probleem is onze "rechtspraak"

pejoar | 06-02-19 | 11:14 | 4

hulpverleners zijn niet getraind om geweld te gebruiken of als militair zichzelf onder het werk, hulp verlenen, ook nog eens zich te moeten beschermen..

fikkieblijf! | 06-02-19 | 11:20

Het probleem is bepaalde lieden met een bepaalde achtergrond, niet altijd achmed en co, je hebt ook doorgedraaide NL-ers, en idd. tevens die zgn. rechtsspraak, die geen reet voorstelt, en die lui daar om lachen. Berecht dat gajes maar in het land van Putin, dan is het gauw afgelopen.

Wienerschnitzel mit | 06-02-19 | 13:29

Ambulance personeel met eigen bewaking dan maar?

2tribes | 07-02-19 | 00:28
▼ 1 antwoord verborgen

Een camoeflage pak wellicht of iets met bontkragen.

ChatBot | 06-02-19 | 11:14 | 2

Treurig, maar waar.

schijtzat | 06-02-19 | 11:15

Bidkettinkje ophangen aan achteruitkijkspiegel en alle problemen zijn opgelost. Tissuedoos op dashboard mag ook.

Langshetrandje | 06-02-19 | 11:17

En ik dacht dat Duitsers goed waren in kuilengraven, blijkt ons eigen volk het beter te kunnen.

FreeVogelaar | 06-02-19 | 11:14

Dan moeten ze de ambulances maar dezelfde kleur geven. Straalt meer eenheid uit.

Rudolph_Hesje | 06-02-19 | 11:13 | 1

Wat dacht je van witte ambulances?

Nuchternederland | 06-02-19 | 11:49

Ik zeg gewoon een kwestie van respect. Zij bezitten de straat, dus onderdanigheid is geboden. Ik stel voor om de ambulances te vervangen voor Hyundai-busjes, net als in Gaza.

kotelet | 06-02-19 | 11:12 | 3

Met zo'n halve rode s(n)ikkel.

schijtzat | 06-02-19 | 11:16

Of die in Syrië, en de broeders noemen wij de witte helmen.

Johan_Voorhaar | 06-02-19 | 11:20

Heel Holland Naïef!

Lychnari | 06-02-19 | 11:12

Een nieuwe uniform, zucht... moet wel geschreven zijn door Mootje.

HaagsHaram | 06-02-19 | 11:12

Op zich is de verandering wel goed, onderscheid welke hulpdienst. Al betwijfel ik sterk of de beoogde resultaten behaald gaan worden. Politie moet dan ook in lieve kleurtjes gaan lopen? Destijds was de motivatie bij de aanpassing de politie moet weer gezag uitstralen. Nou dat is wat gezag blijkbaar doet met bepaalde hersenlozen in ons land.

upbeat | 06-02-19 | 11:11

En maar gewoon blijven bukken, blijven bukken, blijven bukken.

zwartzondersuiker | 06-02-19 | 11:11

Het is haast exact het reserveshirt van voetbalclub Barcelona eerste helft jaren 90.

squadra | 06-02-19 | 11:11

Ik had groen genomen, kleur van IS en islam.

jan huppeldepup | 06-02-19 | 11:11 | 1

En CDA.

Jee-dee | 06-02-19 | 11:24

Net als destijds de ME bussen wit zijn gemaakt. Dit omdat het agressie kon uitlokken...

Dit krijg je met al die linkse teringzooi.

Beffie_Turf | 06-02-19 | 11:10 | 1

We willen toch meer blauw op straat,wahla.

Jee-dee | 06-02-19 | 11:24

Niemand nog?
Komt-ie: de ambulancesmurf en de lachsmurf rijden door de schildersbuurt.
Komt er een moppersmurf op een scooter aan en zegt: hé, brilsmurf, jij mag hier helemaal niet smurfen.
Ies verboden door de moskeesmurf.
Nou weg jij, anders laat ik mijn bomsmurf ontsmurfen in jouw smurfgezicht.

King of the Oneliner | 06-02-19 | 11:10 | 1

Toen botste de scootersmurf tegen een stilstaande auto. En de andere Smurfen gingen roepen: als jij hem niet beter maakt dan maken we Smurfenworst van jou.

Is dit nog nieuws? | 06-02-19 | 11:17

Natuurlijk. Pastelkleurtje. De niets-aan-het handje-mensen-cultuur.

suscrofa | 06-02-19 | 11:10 | 1

Het moet natuurlijk "lief" overkomen, anders iets met rode lap.

Wienerschnitzel mit | 06-02-19 | 13:32

Liever politie-geel dan islamitisch-DENK-terrorisme blauw. Ga weg!

En het is een lelijke kleur blauw. Mooi uniform. Qua snit. Dat wel. Maar als signaalkleur is blauw ongeschikt. Beter kiezen ze geel en/of rood als signaalkleur.

gaffelbaard | 06-02-19 | 11:10 | 1

ja, geel, dat zou een goede kleur zijn!

Nuchternederland | 06-02-19 | 11:48

Jammer weer van die kop Pritt:
"De huidige ambulancekleding is 15 jaar oud, en heeft volgens Ambulancezorg Nederland de afgelopen jaren ingeboet aan herkenbaarheid. In andere sectoren wordt nu ook geel gedragen. Kijk naar verkeersregelaars, de vuilophaaldienst, mensen met pech langs de snelweg en tegenwoordig ook de protestbeweging gele hesjes."
"Met de nieuwe kleur is ambulancepersoneel beter te onderscheiden. "Negentig procent van ons werk speelt zich af achter de voordeur. Dus dan is het helemaal niet nodig om met zo'n knalgele jas binnen te komen lopen. Dat is best ook intimiderend", zegt Henk. "Als iedereen over een poosje gewend is aan deze outfit, dan worden we veel makkelijker herkend."
Maar blijf proberen.

Superior Bastard | 06-02-19 | 11:09 | 8

Ga je de NOS ook aanspreken nu? Die benadrukt dat intimidatieverhaal...

Nuchternederland | 06-02-19 | 11:46
▼ 5 antwoorden verborgen

En die ambulances dan? Zijn die niet intimiderend geel dan? Ook turquoise spuiten dan maar?

rob007 | 06-02-19 | 11:08 | 1

Of roze.

schijtzat | 06-02-19 | 11:17

Volkomen doorgeslagen, moet niet gekker worden

Erageftw | 06-02-19 | 11:07

Nieuwe schoolles, hoe herken ik een hulpverlener.

am*dam | 06-02-19 | 11:07

Manmanman
Dit land is stuk.

Is dit nog nieuws? | 06-02-19 | 11:07

Waarom niet rood?
Zie je al het bloed niet op.

HoerieHarry | 06-02-19 | 11:06 | 6

Het is juist de bedoeling dat je bloed wél ziet.

Langshetrandje | 06-02-19 | 11:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Vind die nieuwe kleur niet mooi. Maar toch vind ik het niet zo'n gekke gedachte om ambulance personeel een andere kleur als de politie te laten dragen als de politie met ook geel. Voor schele geweldadige is dan toch duidelijk dat het niet om politie gaat. In sommige delen van het land is politiegeel inderdaad wel zoiets als de rooie lap.

tweetybird | 06-02-19 | 11:05 | 4

Eh, tweety, er staat in koeienletters "AMBULANCE" op. Wel in het Latijnse alfabet, misschien moet het in het Arabisch eronder?

Bijtendehond | 06-02-19 | 11:18

@Bijtendehond | 06-02-19 | 11:18:
Kan er wel opstaan . Maar ja dan moet je wel kunnen lezen.Snap ie. Zou wel de kleur van het uniform wat aanpassen naar een toch iets zichtbare kleur daar anders het personeel aangevallen kan worden door een auto. Slecht zichtbaar zeg maar.

tweetybird | 06-02-19 | 11:32

@tweetybird | 06-02-19 | 11:08:
Ik werk zelf sla ambulancechauffeur, en ik heb werkelijk nog nooit iemand horen zeggen dat we een ander uniform nodig hebben. Een idee van Ambulance Zorg Nederland, die wel in naam maar niet in daden de baas willen zijn over de ambulancezorg. Niemand van mijn collega's vindt het uniform een verbetering. Ik vind het een achterlijk gesmijt met geld.

Geert Maksimaal | 07-02-19 | 00:34
▼ 1 antwoord verborgen

Dat zal ze leren!

Zoltan | 06-02-19 | 11:05

Stijlloos baby blauw ook

Botte Hork | 06-02-19 | 11:04 | 1

Nee, DENK turquoise.

Synecdoche | 06-02-19 | 16:57

Welkom, in het land van ooit.

FreeVogelaar | 06-02-19 | 11:04

Was die gele jas niet met goede reden geel? Iets met zichtbaarheid.

maxrelax | 06-02-19 | 11:04 | 4

Wie heeft dit verzonnen?. Straks een tulband als hoofdbedekking voor de agenten?

zimmerschwanz | 06-02-19 | 11:21

Wel zo handig. Binnenkort kun je ze gewoon met de auto omver rijden en daarna bij de rechter claimen dat je ze niet kon zien omdat ze geen gele jasjes droegen.

Ay_Caramba | 06-02-19 | 11:35

Ga nog even in de blek zitten wrijven.

Pedronegro | 06-02-19 | 13:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ah vandaar. De gele jas is voor een fin hetzelfde als de rode lap voor een stier.

De vries, Henk. | 06-02-19 | 11:02

Hoever ben je heen als je je zelfs "geïntimideerd" voelt door de kleding van ambulacepersoneel?

Ferdo76 | 06-02-19 | 11:02 | 1

Ver. Nederlandje anno 2019.
“Een gele jas is intimiderend.”

kempenaer | 06-02-19 | 11:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken